Quickrep a obrazok

[*] kinekus-nextra <kinekus(zv)nextra.sk> - 11.9.2001 13:58:13

Ak tie obrazky maju byt na jednej stranke, tak s cislom stranky si
nepomozem. Keby bol zadefinovany pocet obrazkov na stranke aj to by sa dalo
riesit. Na report list nahadzem QRImage komponenty. Ale ja neviem, ci vyber,
ktory pred tlacou urobim mi dovoli vytlacit obrazky na jednej stranke, alebo
ich bude napr. 500. A v dalsom pripade zas iba napr. 1.
V QuicReporte mam v Detaile iba jednu komponentu QrImage.

Pred casom som v konfe od M.Jirmana videl cyklus, ktory sa vlozil do
OnNeedData asi takto

Jpg:=TjpegImage.Create;
jpg.LoadFromFile(cesta); // tu mi to Erorruje
Qrimage1.Picture.Graphic:=jpg;
jpg.Free;

ale to nefunguje, takze nevie zistit, ci cesta vedie tymto smerom.

Fabik.

> Logicke to opravdu je. Musel bys tam dat nejake rozhodovani, ktery
> obrazek se ma nacist. Treba podle cisla stranky.

Quickrep a obrazok

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.9.2001 14:01:30

11.9.2001 kinekus-nextra:
> [...]

Logicke to opravdu je. Musel bys tam dat nejake rozhodovani, ktery
obrazek se ma nacist. Treba podle cisla stranky.

AT p��kazy na mobil Nokia 3210

[*] Michal Karas <710126(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2001 14:25:11

A nedal by se nekde stahnout ten popis paketu a kontrolnich kodu?
Brouzdal jsem po internetu docela dlouho... a nic. :(
Kdyz jsem pripojenej kabelem a treba telefonuju, tak mi to pise v
HyperTerminalu nejaky podivny znaky. Jinak z toho nic nedostanu.

Zdrav�m,

Michal Karas
710126(zv)seznam(tec)cz
www.mawi-eus(tec)cz

Dne 11.�z߰��2001, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

> Problem je v tom, ze Nokia pouziva uplne silenou komunikaci a uplne
> rozdilnou od jinych mobilu.
> Nedelal jsem s tim, takze to nevim moc presne. Nestaci ji posilat samotne AT
> prikazy, ale zabalovat je do nejakych paketu.
> Pak se komunikuje stylem posles dotaz, posles kontrolni kod dotazu, vrati se
> ti odpoved a ceka se na poslani kodu, ze si tu odpoved dostal.
> Atd. az do uplneho vycerpani.
>
> S pozdravem
>
> Petr Jarkovsky
> pejasoft(zv)pejasoft.com
> www.pejasoft.com

Mapy Prahy, Brna a Cech najdete na http://www.mapy(tec)cz

AT =?iso-8859-2?Q?p=F8=EDkazy_na_mobil_Nokia_3210?

Hm, tak to si dovolim neslouhlasit, ja sice delam se Siemensem, ale kolega
si s tim hral s N6210 a pouzival AT prikazy. Je pravdou, ze kazdej vyrobce
ma pro svoje telefony jeste specialni AT prikazy, ktere v jinych mobilech
nefunguji, ale zakladni prikazy pro vsechny mobily jsou stejne ...

Radegast

"PeJaSoft" <pejasoft(zv)pejasoft.com>(zv)clexpert(tec)cz on 11.09.2001 09:05:35

Odpov�zte pros�m - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odesl�no k�m: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Kopie:
P�edm�t: Re: AT p��kazy na mobil Nokia 3210

[...]

OT: Jak odchytit kliknuti mimo mou aplikaci

napis si hook na klik mysi

Radegast

<mydelphi(zv)centrum(tec)cz>(zv)clexpert(tec)cz on 10.09.2001 19:33:04

Odpov�zte pros�m - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odesl�no k�m: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: "DELPHI - Add" <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Kopie:
P�edm�t: OT: Jak odchytit kliknuti mimo mou aplikaci

Potreboval bych vedet, jak napsat event, abych mohl reagovat na
kliknuti
mysi - opravdu kazde kliknuti - tedy i na plochu mimo muj
formular. Moc dik.

Hrajte on-line hry na http://herna.centrum(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

AT p��kazy na mobil Nokia 3210

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)pejasoft(tec)com> - 11.9.2001 15:02:50

Zkus se mrknout sem: http://gatling.ikk.sztaki.hu/~kissg/gsm/at+c.html

S pozdravem

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)pejasoft.com
www.pejasoft.com

> [...]
> Kdyz jsem pripojenej kabelem a treba telefonuju, tak mi to pise v
> HyperTerminalu nejaky podivny znaky. Jinak z toho nic nedostanu.

AT p��kazy na mobil Nokia 3210

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.9.2001 15:10:23

Puvodni zprava, kterou napsal PeJaSoft dne 11 Sep 2001,:

> [...]
> Nedelal jsem s tim, takze to nevim moc presne. Nestaci ji posilat samotne AT
> prikazy, ale zabalovat je do nejakych paketu.

Telefony s hardwarovym modemem (6210 apod.) maji normalni AT prikazy.
Ostatni sunky co nemaji hardwarovy modem, maji jinou komunikaci.
Jinak Nokia Data Suite pak AT prikazy nejak emuluje.

spojenie 2 a viac RTF textov

[*] delphi <x5delphi(zv)yahoo(tec)com> - 11.9.2001 15:23:10

Neviete ako spojit 2 a viac RTF textov ?

Napr. mam dok1.rtf + dok2.rtf = dok3.rtf

martin

AT p��kazy na mobil Nokia 3210

[*] Michal Karas <710126(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2001 15:31:07

... jinou komunikaci - a je to nekde popsan�?

A kdyz napisu program treba pro 6210, bude mi to chodit s jinejma
mobilama s hw modemem?

Michal Karas
710126(zv)seznam(tec)cz

> Telefony s hardwarovym modemem (6210 apod.) maji normalni AT prikazy.
> Ostatni sunky co nemaji hardwarovy modem, maji jinou komunikaci.
> Jinak Nokia Data Suite pak AT prikazy nejak emuluje.

> ============================================================
> Petr Zahradnik, Computer Laboratory
> Obvodova 740/14, P.O. Box 15, 400 07 Usti nad Labem
> Telefony: 047-5500610, 047-5501627, 0602-409601
> Fax: 047-5511338
> WWW: http://www.clexpert(tec)cz, http://www.zahradnik(tec)cz
> E-Mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz, petr(zv)zahradnik(tec)cz
> [...]

Denn� nov� Last Moment - objednejte http://na.dovolenou(tec)cz/last.php3
Aktualizovan� nab�dky 1.000 z�jezd� http://na.dovolenou(tec)cz/

AT =?iso-8859-2?Q?p=F8=EDkazy_na_mobil_Nokia_3210?

Pokud pouzijes standardni AT prikazy, tak to chodit bude, pokud pouzijes
spec. prikazy konkretniho vyrobce, tak to fungovat nebude.

Radegast

Michal Karas <710126(zv)seznam(tec)cz>(zv)clexpert(tec)cz on 11.09.2001 15:31:07

Odpov#�zte pros#�m - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odesl#�no k#�m: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.9.2001 15:39:48

Puvodni zprava, kterou napsal Michal Karas dne 11 Sep 2001,:

> ... jinou komunikaci - a je to nekde popsan�?

Ja jsem to nekde zahledl, ale nedival jsem se na to podrobne.
Ale uz nevim, kde to bylo... Takova desna cunarna...

> A kdyz napisu program treba pro 6210, bude mi to chodit s jinejma
> mobilama s hw modemem?

Melo by minimalne se vsemi Nokiemi s HW modemem. Ja mam 6210,
6150 a 3310, pricemz z nich HW modem ma jen 6210.

AT p��kazy na mobil Nokia 3210

[*] Michal Karas <710126(zv)seznam(tec)cz> - 11.9.2001 16:14:28

... a nemate nahodou nekdo zkusenosti s GSM modemama? (Maxon MM-6854,
Westerno GS01) Jak se lisi od normalnich mobilu s HW modemem, kdyz
potrebuju jenom posilat SMS? Rychlosti? Spolehlivosti? Jednoduchosti
ovadani?

Dik,
Michal Karas
710126(zv)seznam(tec)cz

> [...]

> se
> ti odpoved a ceka se na poslani kodu, ze si tu odpoved dostal.

Kam do kina ci divadla? http://kultura.seznam(tec)cz

Inteligentni SELECT

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 11.9.2001 17:12:27

Ahoj,

mam takovouhle tabulku:

a b
-------
aaa 1
abb 1
acc 1
baa 1
btt 1
agg 2
add 2
aww 2
bff 2
btt 2

pomoci SELECT a,b FROM blabla WHERE a LIKE a% to vybere:

a b
-------
aaa 1
abb 1
acc 1
agg 2
add 2
aww 2

ja ale potrebuju aby byl vysledek :

a b
-------
aaa 1
agg 2

tj. prefiltrovany sloupec b tak, aby se v nem hodnoty neopakovaly

Vedel by nekdo jak spravne SQL dotaz rozsirit?
Potrebuju to pro SQL7, takze muze byt resenim VIEW nebo SP

predem Diky

M.Jirman

Inteligentni SELECT

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 11.9.2001 17:18:34

> [...]
> aaa 1
> agg 2
>
> tj. prefiltrovany sloupec b tak, aby se v nem hodnoty neopakovaly

a co treba select distinct b,a from ...

Petr Sikola

TMediaPlayer, AVI file a FullScreen

[*] Ing. Stefunko Julius <Stefunko(zv)vuje.sk> - 11.9.2001 10:19:57 met-1mest

mp1.displayrect := mp1.display.clientrect; //prisposobi video rozmeru
ramika

> [...]
> Poustim pres TMediaPlayer *.AVi o velikosti 384x288 - a stejne veliky mam
> i panel, ktery prirazuji jako TMediaPlayer.display;
>
> Problem :
> Chtel bych zvetsit velikost obrazu (neco jako fullscreen, ale abych si
> mohl volit velikost[samozrejme asi budu muset dodrzet urcity pomer stran]).
> Bohuzel nevim, jakym zpusobem toho docilit. Jestlize zvetsim pouze
> "displaypanel", obraz se bude prehravat jen v casti odpovidajici velikosti
> 384x288 - tedy puvodni zobrazovaci velikosti toho AVI.
>
> ... neznate nekdo postup, URL ci komponentu, ktera by mi pomohla ?

Ing. Julius Stefunko
spravca siete
skoliace stredisko
VUJE Trnava a.s.

Tato sprava obsahuje len stanoviska alebo informacie odosielatela,
ktore v ziadnom pripade nezakladaju pravny vztah VUJE Trnava, a.s.
Stanoviska a informacie uvedene v tejto sprave sa nemusia zhodovat
s oficialnymi stanoviskami alebo informaciami VUJE Trnava a.s. .

This message contains only standpoints or information of dispatcher,
which in no case establish legal engagement of VUJE Trnava a.s.
Standpoints and information included in this message need not be identical
with the official standpoints or information of VUJE Trnava a.s. .

Inteligentni SELECT

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 11.9.2001 17:19:44

select b, a = min(a) -- nebo max(a) ??? zalezi na Tobe
from blabla
where a like 'a%'
group by b

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

11.09.2001 JIM Design:
> [...]

> aaa 1
> agg 2

> tj. prefiltrovany sloupec b tak, aby se v nem hodnoty neopakovaly

None

[*] <danikkonference(zv)email(tec)cz> - 11.9.2001 18:18:37

Ahoj.
potreboval bych poslat vlastni message vsem oknum svoj aplikace a nevim, jak na to.
Dik za radu,

zprava do vsech oken

Budes-li mit pointery na vsechny instance oken v seznamu jmenem
SeznamVsechOken (TList), lze to takto:

for i:= 0 to SeznamVsechOken.Count - 1 do
SendMessage(TForm(SeznamVsechOken.Items[i]).Handle, CisloTvojiZpravy,
wparam, lparam)

(predpokladam, ze vsechna okna jsou odvozena od TForm)

Tel. 0724/007234

Ahoj.
potreboval bych poslat vlastni message vsem oknum svoj aplikace a nevim, jak
na to.
Dik za radu,
DFrantik(zv)merlin(tec)cz

zprava do vsech oken

[*] <danikkonference(zv)email(tec)cz> - 11.9.2001 19:40:58

Hmm - tak to prave nemam (samozrejme vim, jak ten seznam vyrobit, ale chtel jsem vedet, jestli to nejde nejak jednoduse poslat vsem (okna kterych se to netyka ji proste neiodchyti)

Danik
DFrantik(zv)merlin(tec)cz

PS: sorry za ten prazdny subject, omylem jsem to odeslal moc brzo :-(

-------------
[...]

** CREATED BY EMAIL.CZ **
http://www.email(tec)cz <--- Get Your Free Email

Koncim s BDE

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.9.2001 20:47:07

Puvodni zprava, kterou napsal Jan Sebel�k dne 11 Sep 2001,:

> FlashFiler je skvela, stabilni, rychla databaze, vhodna pro mnoho typu aplikaci.
> To, ze funguje jako klient/server je samozrejme velka prednost. Klienti se nehrabou v souborech na
> file serveru, ale komunikuji s necim co na serveru bezi a pristup k datum zprostredkuje.
>
> To, ze jsem ji nezaradil do tridy SQL serveru, je proto, ze nesplnuje veskere pozadavky na SQL
> Server kladene: triggery, ulozene procedury, "select" na serveru (?), transakce tam jsou, ale podle
> mych aktualnich znalosti trochu moc omezujici (blokovani pristupu k datum).

Nemohu s Tebou tak uplne souhlasit, i kdyz samozrejme na prvni pohled
pravdu mas. Mam k tomu jen par pripominek. V prvni rade si myslim, ze
by se FlashFiler mohl zaradit mezi SQL Servery. Mozna neumi vsechno,
co soucasne SQL Servery umi, ale ono take je otazka, jak SQL Server
definovat. Ja si myslim, ze SQL Server mit triggery a ulozene procedury
mit nemusi. Ale to nevadi, zase se nebudeme dohadovat o drobnosti.

FlashFiler ma Client/Server architekturu a hlavne je rozsiritelny.
To, ze FlashFiler jako takovy podporuje omezenou sadu SQL prikazu
(jen SELECT) jeste neznamena, ze to je vsechno, co z nej lze
vymacknout (samozrejme, ze SELECT se deje na serveru, stejne jako
transakce - plnohodnotne). Triggery a ulozene procedury lze dopsat
pomerne snadno. Ano, nebude to jako "CREATE TRIGGER...", to ne,
ale FlashFiler podporuje plug-iny a monitory, cele je to zalozeno
na komponentach. Lze napsat uzivatelsky definovane indexy, ruzne
sifrovani, treba triggery, ktere mohou delat cokoliv, ulozene
procedury take, jakekoliv akce. Pomoci transportu mohou klienti
komunikovat se serverem a naopak. Ne kazdy to vi, ale vsechno to
jde. A neni to slozite. Kdyz k tomu prictu, ze FlashFiler jede
treba z cedecka a neni potreba nic instalovat, pak je to pekne.

Nechci delat reklamu, ja vzdy tvrdim, ze FlashFiler neni pro
kazdeho a neni na vsechno, jenze to ja tvrdim o vsem, i o SQL
Serverech a jinych komponentach. Kdyz budes sledovat moje nove
stranky DEVELOPER TIP, ktere jsem tu announcoval, pak bych se
rad i k takovym specialitkam dostal. V podstate ted jsi me prave
privedl na tu myslenku, ze brzy napisi tip na nejaky plugin.

> Navic:
> Jestlize tvorim nejakou aplikaci, pak mi nezalezi ani tak na tom, jak jsou data fyzicky ulozena
> (souborove orientovane databaze vs. SQL databaze), ale na moznosti rozdeleni aplikacni logiky mezi
> klienta a server (triggery, ulozene procedury).

Podle toho, jakou aplikaci pises. Kdyz budes psat katalog na CD-ROM,
pak ti budou triggery i procedury pripadat zbytecne :))) Ale jak
rikam, triggery lze udelat, ulozene procedury take, kdyz prijde na
lamani chleba. Asi bych si podnikovy informacni system na FlashFileru
nepostavil, kdyz mam Sybase SQL i MS SQL. Jinak ale bychom spolu
nasli spoustu zajimavych aplikaci, kde bys tezko hledal neco jineho.

GetMaxX

[*] David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> - 11.9.2001 21:26:36

Stary dobry pascal - funkce GetMaxX pro zjisteni max rozliseni obrazovky,
neboli c�slo pixelu v prave horni casti obrazovky {vetsinou 640). A co
Delphi, existuje tez neco ?

GetMaxX

[*] Raul Endymion <raul(zv)raphael(tec)cz> - 11.9.2001 22:48:58

Hello David,

DK> Stary dobry pascal - funkce GetMaxX pro zjisteni max rozliseni obrazovky,
DK> neboli c�slo pixelu v prave horni casti obrazovky {vetsinou 640). A co
DK> Delphi, existuje tez neco ?

screen.width nebo screen.height

Raul mailto:raul(zv)raphael(tec)cz

Obecne zmena triggeru

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 11.9.2001 23:05:31

> Jakmile uzivatel zatouzi vymazat zaznam, klientska cast aplikace vyvola na
serveru trigger delete. Ten muze samozrejme zavolat storovanu proceduru,
ktera provede jen oznaceni zaznamu, ALE ten trigger nelze prece bloknout,
takze k tomu vymazu opravdu dojde. Mozna jsem te spatne pochopil, ale me jde
o to, jestli je mozne obecne nejak trigger delete presmerovat na trigger
update bez provedeni vymazu. Snad neco jako override, nebo tak nejak...
> Bylo by mozne si vymazanou vetu predtim nekam ulozit a potom ji vratit
updatovanou, ale tohle reseni se mi nelibi a pouziju ho jedine, kdyz to
jinak nepujde.

Storovana procedura nezavola zmazanie (DELETE) zaznamu
ale oznacenie (UPDATE) zaznamu, preto nie je dovod
na vykonanie delete triggera.

Erik

zprava do vsech oken

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 12.9.2001 07:48:45

From: <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> [...]
>
> for i:= 0 to SeznamVsechOken.Count - 1 do
> SendMessage(TForm(SeznamVsechOken.Items[i]).Handle, CisloTvojiZpravy,

A zoznam okein uz tam mas :)

for I := 0 to Screen.FormCount -1 do
SendMessage(Screen.Forms[I].Handle, ...

zprava do vsech oken

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 12.9.2001 08:02:00

> ale chtel jsem vedet, jestli to nejde nejak jednoduse poslat
> vsem (okna kterych se to netyka ji proste neiodchyti)

for I := 0 to Screen.FormCount - 1 do
with Screen.Forms[I] do
SendMessage(Handle, ...);

Tvorba DBF v TP7

V.Tepl� wrote:
> nevite nekdo o nejake knihovne TP7 pro tvorbu DBF souboru? Opacnym smeren -
> prevod z DBF do record souboru - jsem jich nasel dost, ale ja potrebuji ten
> DBF soubor vytvorit. O indexy mi nejde. Cim jednodussi, tim lepsi.

Ahoj,

prikladam velmi jednoduchy example programu v TP7 na
jenoduche vytvorenie DBF suboru.

PROGRAM CREATEDB

CONST
MaxCntFields = 50; { max.pocet poloziek }
MaxLenFldName = 12; { maximalna dlzka nazvu polozky }
BufSize=$4000;

{ zaciatocna cast hlavicky databazy }
BegDBF: array[0..31] of byte =

(3,94,4,27,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0,0);

{ pozicie udajov v zaciatocnej casti hlavicky databazy }
pRecCount=4;
pLenHead=8;
pLenRec=10;
LenBegDBF=SizeOf(BegDBF);
LenDefFld=32; { dlzka definicie polozky v dbf }

TYPE
TField = record
Name: string[MaxLenFldName+1];
Typ: char;
Len: byte;
end;{------------------------------------------------------------------------}
VAR
S, R: string; { pracovne premenne }
DBName: string;
c: char;
ouf: text;

Fields: array[1..MaxCntFields] of
TField;

Bufer: array[0..BufSize] of char; { vyst.bufer }
LenRec: word; { dlzka zaznamu vo vyst.dbf }
i: integer;
LenHead: word;
FldCount: byte;
FPos: word;
p: byte;
RecCount: longint; {pocet zaznamov}{
** P R O C E D U R Y **
}{***********************************************************************}
PROCEDURE Chyba(Mess:string);
Begin
writeln;
writeln( Mess, ' !', #7 );
writeln;
halt ( 1 );
end;{***********************************************************************}
FUNCTION ReplChar(Znak:char;poc:byte):string;
VAR S:string;
begin
S[0]:=chr(poc);
while poc>0 do
begin
S[poc]:=Znak;
dec(poc);
end;
ReplChar:=S;
end;{***********************************************************************}
procedure WriteBlok { zapise blok do vyst.suboru }
(
Buf:pointer;
Count:word
);
VAR Err:boolean;
BEGIN
ASM
PUSH DS
mov bx,word ptr OuF { vyst.handle }
LDS dx,Buf { adresa zdrojoveho retezca }
mov cx,Count { pocet byte }
mov ah,40h { DOS = Blok write }
int 21h
POP DS
jc (zv)WB_ERR { ak doslo k chybe }
cmp ax,cx
mov cl,0 { navratovy kod - OK }
jz (zv)WB_EXI
(zv)WB_ERR: mov cl,1
(zv)WB_EXI: mov Err,cl { hodnota OK/Chyba }
END;
if Err then
Chyba ('Chyba pri zapise do suboru');
END;

{*************************************************************}
{**************************} BEGIN {**************************}
{*************************************************************}

DBName := 'TEST.DBF';

Fields[1].Name := 'MENO';
Fields[1].Typ := 'C';
Fields[1].Len := 10;
Fields[2].Name := 'PRIEZ';
Fields[2].Typ := 'C';
Fields[2].Len := 10;
Fields[3].Name := 'NAR';
Fields[3].Typ := 'D';
Fields[3].Len := 8;
FldCount := 3;

assign ( ouf, DBName ); { vytvorenie prazdneho vyst.suboru }
rewrite ( ouf);{------------------------------------------------------------}

LenRec:=1; { dlzka zaznamu vyst.dbf na zaciatku je 1 pre priznak DELETE
}
for i:=1 to FldCount do { zisti celkovu dlzku zaznamu }
LenRec:=LenRec+Fields[i].Len; { dlzka zaznamu vyst.dbf }

{------------------------------------------------------------}

LenHead := LenBegDBF+LenDefFld*FldCount+1; { +1 je pre koncovu znacku 0D
}
RecCount := 0;
Move ( RecCount, BegDBF [pRecCount], 4);
Move ( LenHead, BegDBF [pLenHead], 2);
Move ( LenRec, BegDBF [pLenRec], 2);

WriteBlok ( (zv)BegDBF, LenBegDbf );

FPos:=1;
for i:=1 to FldCount do { v slucke vytvori v hlavicke zaznamy o
polozkach }
begin
S := Fields[i].Name;
p := Length(S);
R := S + #0 + { nazov polozky }
ReplChar ( #0, 10-p ) + { doplneny nulami }
Fields[i].Typ + { typ polozky }
chr(lo( FPos )) + chr(hi( FPos ))+ { pozicia v zazname }
#0#0+
chr(Fields[i].Len)+ { dlzka polozky }
#0#0#0#0#0#0#0#0#0#0#0#0#0#0#0; { koncove nuly }
FPos:=FPos+Fields[i].Len; { nasledujuca pozica
pol.}
WriteBlok ( (zv)R[1], LenDefFld ); { zapiseme do hlavicky

{------------------------------------------------------------}
c:=#13;
WriteBlok ( (zv)C, 1 ); { ukonci hlavickovu cast }
{------------------------------------------------------------}

writeln;
writeln('Bola vytvorena databaza "' + DBName + '".'#7);

END.

Vlozeni dat do HTML formulare

[*] Robert Plz�k <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 12.9.2001 08:18:35

Dobry den,
chtel bych Vas poprosit o pomoc s timto problemem...

Jakym zpusobem muzu do html stranky z formularem vyplnit data
a potom ji odeslat programove z Delphi.
1) Nacteni stranky
2) Vyplneni/Zjisteni okenek (promenych) formulare
3) Odeslani dal (jako pri stisku tlacitka odeslat na formulari stranky)

S uctou

Robert Plzak

IT Vagnerplast spol. s r.o.
http://www.vagnerplast(tec)cz
ICQ: 71733706

Otevreni projektu

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 12.9.2001 08:18:43

Ahoj, zdravim vas vsechny.
Potreboval bych poradit s nasledujicim (asi prkotina). Nevim jak, ale stalo
se mi, ze kdyz oteviram projekt, tak misto toho aby se mi zobrazil nejaky
prvni formular, napriklad hlavni, se mi zobrazi proste source, stejne jako
kdybych dal Project/View source. Nevite nekdo, jak to prestavit, nebo v cem
to je, aby se mi oteviral zase ten nejaky formular ?

Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�, 533 41
Tel: 0602/411 828, E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
====================================

Inteligentni SELECT

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 12.9.2001 08:59:09

Ahoj,
odpoved neni mozna pokud nereknes jak spravne vybrat hodnoty ze sloupce a!
(tj. chces aby mely vlastnost hodnoty vybrane ze sloupce "a" ). Prvni,
posledni, nejvetsi, nejmensi .... hodnotu. Jinak to snad ani neni "dotaz",
ale ruleta.

> [...]
>
> Vedel by nekdo jak spravne SQL dotaz rozsirit?
> Potrebuju to pro SQL7, takze muze byt resenim VIEW nebo SP

DLL

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 12.9.2001 09:03:01

zdravim,
mam DLL a v ni vytvarim formular. Nejdriv jsem pouzival toto:
Form1:=TForm1.Create(Application);
Try
Form1.ShowModal;
Finally
Form1.Free;
End;
mam to z nejake knizky. Ale co kdyz budu chtit misto ShowModal pouze Show? Zmenil jsem to takto:
Form1:=TForm1.Create(Application);
Try
Form1.Show;
Except
Form1.Free;
End;
a do Form1.FormClose jsem dal take Form1.Free
Tohle mi funguje. Ale kdyz se uzivatel prepne zpatky do aplikace a pokusi se znovu vyvolat Form1, tak se objevi dalsi formular a pak pri zavirani nastane chyba.
Potreboval bych aby Form1 byl spusten vzdy pouze jednou. Jak toto mam udelat?
Predem diky za jakoukoli radu.
Mirek Drejcek.

ShellExecute

[*] plupinek(zv)synthesia(tec)cz - 12.9.2001 09:07:35

Dekuji za poskytnute odkazy, ale stale to neni ono.

Funkce WinExecAndWait vyhovuje az do chvile, kdy volany program preda
rizeni a skonci.

Resim problem s instalaci s odpovednim souborem, kdy cela instalace bezi na
pozadi.
Vola se SETUP.EXE s parametry, ale ten za chvili preda rizeni a skonci.
Jedine, jak se
pozna, ze instalace jeste bezi je proces _IST5576._MP, viditelny v
zalozce Procesy ve Spr�vci uloh. Jak to vyresit v Delphi - otestovat,
zdali bezi nejaky proces? Pokud znate nekdo reseni, byl by od te dobroty a
podelil se o nej?

Jak se vubec v Delphi da vypsat seznam vsech procesu (coz bude asi resenim
celeho problemu).

Ing. Petr Lup�nek
datov� komunikacn� syst�my
odbor Informatika
ALIACHEM a.s. o.z SYNTHESIA
tel. 040/6825535

zprava do vsech oken

Ve sve MDI aplikaci to delam tak, ze poslu zpravu hlavnimu oknu a na zaklade
nejakych flagu se to pak preposila do dalsich momentalne otevrenych oken.

[...]

Interbase server & Events

drobny problem,
prehodil jsem server s interbase a prestal mi fungovat jeden z
programu. Po dlouhem hledani jsem zjistil, ze nefunguji Eventy
Na starem serveru byla Interbase 6 clasic z 14.6.2000 a na novem
je to same ale z 27.9.2000, to jsou datumy ze soubory readme.txt

Pro pripojeni pouzivam IBExpress, ale myslim, ze problem bude v
serveru. Nevite o tom nekdo neco.

Prosim pomoc --- specha

Interbase server & Events

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 12.9.2001 10:03:05

From: "Radek KALA" <Kala(zv)Atlas(tec)cz>
> [...]
> je to same ale z 27.9.2000, to jsou datumy ze soubory readme.txt
>
> Pro pripojeni pouzivam IBExpress, ale myslim, ze problem bude v

Ako sa ten problem prejavuje, na akom OS je ten server? Je to jedina zmena
ktoru si urobil?

Otevreni projektu

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 12.9.2001 10:15:48

Smaz si soubor <projekt>.DSK. Tento soubor obsahuje mimo jine informace
o naposledy otevrenych souborech v projektu. Pokud neexistuje, otevre se
hlavni okno.

From: "Hazuka Filip" <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz>

Ahoj, zdravim vas vsechny.
Potreboval bych poradit s nasledujicim (asi prkotina). Nevim jak, ale stalo
se mi, ze kdyz oteviram projekt, tak misto toho aby se mi zobrazil nejaky

Zmena nastaven� zvuku

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 12.9.2001 10:21:52

> dik za napovedu, doclea pomohla ... az na jednu vadu :(
> Pri spusteni programu se mi hlasi WaveOutDevCaps, WaveOutCaps a dalsi
> promenne jako nezname identifikatory ... proste mi asi chybi nadefinovana
> nejaka unita v USES, ve ktere jsou tyto identifikatory obsazene. Bohuzel
> Help pro D5 mi v tomhl evubec nepomohl ... tato klicova slova
> proste vubec
> nenasel :(
>
> ... nevis, jakou knihovnu to mam nadefinovat ?

Tipoval bych to na MMSystem ...

T.

Interbase server & Events

Je to na linuxu.
Provedl jsem to tak, ze jsem udelal zalohu databaze, vymenil
servery a udelal obnovu.

Po te prestal fungovat prislusny EXE soubor. Chova se tak, ze bezi
a bezi a nedobehne. V debagu se to kousne na radku
Event.RegisterEvents.> From: "Radek KALA" <Kala(zv)Atlas(tec)cz>

> Ako sa ten problem prejavuje, na akom OS je ten server? Je to jedina zmena
> ktoru si urobil?
>
> Pavol Kakacka
> KasiX(zv)atlas(tec)cz

DROP pomoci ADO komponent

[*] Ing. J�n Kuch�r <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 12.9.2001 10:23:21

caute,
pomoci komponent ADOConnection, ADOQuery, DataSource a DBGrid zobrazuji
tabulky FoxPro, kde v ADOConnection.connectionstring mam nastaveno :

"Provider=MSDASQL.1;Persist Security Info=False;Extended
Properties="Driver={Microsoft Visual FoxPro
Driver};UID=;SourceDB=c:\S2001\CS;SourceType=DBF;Exclusive=No;
BackgroundFetch=Yes;Collate=Machine;Null=Yes;Deleted=Yes;"

kdyz chci zobrazit tabulku davam do
ADOQuery1.SQL.Text:='SELECT * FROM 01080304.STO';

a vse probehne OK, ale kdyz chci tu tabulku odstranit pomoci
ADOQuery1.SQL.TEXT:='DROP TABLE 01080304.STO';

tak mi to rve [Microsoft][ODBC Visual FoxPro Driver] File does not exist,
nevite mi poradit
nekdo co stim ?

DIK
Ing. J�n Kuch�r
uniCODE SYSTEMS s.r.o.
Rusk� 14, T�eb�� 674 01

mobil : 0605 469102
e-mail : kuchar(zv)unicodesys(tec)cz

DLL

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 12.9.2001 10:30:30

V DLL musis vytvorit jeste jednu funkci, ktera formular skryje a uvolni z
pameti. Napriklad:

Form1.Close;
Form1.Free;

Samozrejme bys mel jeste predtim zkontrolovat, jestli vubec handle tohoto
formu existuje. Takze do funkce predas handle formulare, ktery jsi ziskal
pri jeho vytvareni a zkontrolujes, jestli existuje:

if hForm1 > 0 then
with TForm1(hForm1) do

[...]

Komunikacia cez internet

[*] Miroslav Hro��o <hrossik(zv)nrsys.sk> - 12.9.2001 10:31:05

Dobry,

Pri vyvoji noveho programu som narazil na problem.
Mam vyvynutu 3-vrstvovu aplikaciu, ktora komunikuje cez DCOM.
Ale teraz by som potreboval poradit ako rozchodit tuto aplikaciu cez
internet.

Podla mna mam iba 3 poznosti :
1) nejako rozchodit DCOM cez internet.
2) vymenit DCOM za nejku inu prenosovu technologiu.
3) naprogramovat to nanovo. (toto predbezne zavrhujem)

Prosim vas viete mi poradit co mam robit ?

S pozdravom

Mgr.Miroslav Hrosso

NRSYS s.r.o.
Dub�kova 4
949 01, Nitra
e-mail: hrosso(zv)nrsys.sk

Interbase server & Events

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 12.9.2001 10:43:29

Jo, tento problem sme mali tiez, je treba spravne nastavit hostfile, posli
mi ho a poviem Ti viac.

From: "Radek KALA" <Kala(zv)Atlas(tec)cz>
> [...]
>
> Po te prestal fungovat prislusny EXE soubor. Chova se tak, ze bezi
> a bezi a nedobehne. V debagu se to kousne na radku

N�pov�da

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 12.9.2001 10:50:32

Ahoj
Pokousim se zabudovat do programu napovedu a nejak se mi to nedari.
Mam obslouzeno Application.OnHelp, ale jeste mit to ani jednou nenastalo.
Mohl by mi nekdo poradit kde delam chybu?

DLL

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 12.9.2001 11:07:01

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Lstiburek Pavel

> [...]

> Vedel by nekdo jak spravne SQL dotaz rozsirit?
> Potrebuju to pro SQL7, takze muze byt resenim VIEW nebo SP

Inteligentni SELECT

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 12.9.2001 14:52:11

On 12 Sep 2001, at 14:10, JIM Design wrote:

> sorry ze jsem to asi spatne vysvetlil ale je tam LIKE 'a%', to je snad
> jasne.
Celkem ano. Mam ale pocit, ze SQL server ma snahu neukazovat
nic "z vlastni iniciativy" coz je velmi pekne. A tady by se musel
rozhodnout jestli v radku kde b=1 ma ukazat a="aaa" nebo a="abb"
a podle ceho ?
> k tomu ale potrebuju aby se v takto vybranych zaznamech neopakovala
> cisla ve sloupci b tj. aby to vzalo pouze 1. zaznam ze vsech hodnot
> "1" ve sloup, 1. zaznam ze vsech hodnot "2", atd.
Nevim jak SQL7, ale IB asi prave kvuli jednoznacnosti toho co
ukazuje neumoznuje konstrukce zhruba jako
"select a,b order by a,b group by a"
protoze neni jasno co by mel ukazat ve sloupci b.
Zkusil bych select proceduru, tam si muzete "na vlastni
zodpovednost" vybrat, co ukazete ve sloupci a.
Z.Kalhous

IB - Firebird SS, Linux a ForceWrite

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 12.9.2001 15:00:02

Ahoj,

mam:
dedikovany Linux, stabilni HW, velkou pamet a dostatecnou UPS.
Bude se jednat o mensi IS, databaze pravidelne automaticky zalohovana.

Je dostatecne bezpecne pri FB SS a UPS pouzivat asynchronni rezim zapisu?

A mimochodem:
Jaky je vztah mezi DATABASE_CACHE_SIZE parametrem (tj. BUFFERS) a
ForceWrite?
Podle mne bud zapisuji hned nebo bufferuji ??

Diky...
Leos

Inteligentni SELECT

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 12.9.2001 15:09:48

Podle toho, co jsem si precetl, tak dotaz byl upresnen na vyber
sloupce 'a' a 'b', kdy 'b' bude vzdy jen jednou a 'a' bude obsahovat
prvni nalezeny zaznam z 'b'. Tj. pouziti napr. fce min().
Ale to uz resi to, co jsem jiz jednou posilal ;(
select b, a = min(a)
from blabla
where a like 'a%'
group by b

Spis je otazka, zda prvni nalezeny zaznam s hodnotou b je ten s
nejmensi hodnotou a nebo treba ten, co byl porizeny drive, ...?
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

12.09.2001 Kalhous Zdenek:

> [...]
> Zkusil bych select proceduru, tam si muzete "na vlastni
> zodpovednost" vybrat, co ukazete ve sloupci a.

Oracle sequence v Delphi a Data controls

[*] toba <toba(zv)shoppinggate(tec)cz> - 12.9.2001 15:12:32

Poprve jsem se pokusil napsat Delphi aplikaci s Oraclem. Drive jsem psal s
Paradoxem a tam byl Autoincrement. Hned v uvodu jsem narazil na elementarni
problem. Pomoci sequence se pokousim tvorit primarni klic. Cekal jsem, ze na
urovni databaze urcim, ze dane id se bere ze sequence. Po prostudovani
dokumentace to vypada, ze se o to musi postarat aplikace vytvorenim

INSERT INTO table VALUES (moje_seq.NEXTVAL,'abcdef',3)

Jak ale zajistim aby bezne akce v Data controls (pohyb po DBGridu ...)
generovali prave tento INSERT?
-----------------------
Tomas Bahnik
Software developer

ShoppingGate.com s.r.o.
Moskevska 640
CZ-460 01 Liberec
tel.: +420 48 242 78 31
toba(zv)shoppinggate(tec)cz
tomas.bahnik(zv)shoppinggate.com

SMS na OSKARA

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 12.9.2001 15:20:30

ja osobne bych to zkusil pres mail
to: <jmeno>(zv)mujoskar(tec)cz
body: nejaky text a nezapomen pamatovat, ze na zacatek sms se vlozi
adresa odesilatele.

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

SMS na OSKARA

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)pejasoft(tec)com> - 12.9.2001 15:53:57

Posilej to pres branu. Zjisti si parametry, ktere se predavaji pri posilani
sms zpravy z jejich stranek a pak si to zkus pres TWebBrowser.

S pozdravem

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)pejasoft.com
www.pejasoft.com

Chyba s Canvasom

[*] Radoslav Medzihradsky <rmedzihradsky(zv)cssoftware(tec)com> - 12.9.2001 16:24:20

Hi,

ked pisem na canvas bitmapy a mam nastaveny font Arial,
EASTEUROPE_CHARSE, size=10, bold, Color=clBlue (true color 24bits),
tak TextWidth('f') mi vracia 4, pricom v skutocnosti sa vykresli na 5
znakov sirky.
Nevie niekto, kde moze byt chyba.

vdaka, Astern

D5 SP2, Win2K SP2

Oracle sequence v Delphi a Data controls

[*] ViragI(zv)logica(tec)com - 12.9.2001 16:41:18

Generovani unikatniho ID ze sequence a jeho ulozeni do nove vety tabulky se
provadi na strane databaze pomoci Before Insert triggeru nad danou tabulkou.

Ivan Virag

> [...]
>
> INSERT INTO table VALUES (moje_seq.NEXTVAL,'abcdef',3)
>
> Jak ale zajistim aby bezne akce v Data controls (pohyb po DBGridu ...)

This e-mail and any attachment is for authorised use by the intended recipient(s) only. It may contain proprietary material, confidential information and/or be subject to legal privilege. It should not be copied, disclosed to, retained or used by, any other party. If you are not an intended recipient then please promptly delete this e-mail and any attachment and all copies and inform the sender. Thank you.

StoredProc v IBDataset

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.9.2001 17:04:17

Ahoj,

mam IBX 4.52, IB6 a potreboval bych z IBDatasetu zavolat
ulozenou proceduru (typu exec), ktera vraci jeden nebo vice
parametru. Jak sestavit SQL dotaz a jak precist vystupni
parametry?

Nemohu pouzit IBStoredProc, MUSI to byt pres IBDataset.

Pri execute procedure P_MOJE :par1 returning_values :par2
SQL server nadava, ze nezna returning_values. Jak tedy na to?

Inteligentni SELECT

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 12.9.2001 17:56:24

Ahoj,
bohuzel takto to neni, pokud vyberes hodnoty ze sloupce "a" a k nim
prirazujes hodnoty ze sloupce "b", tak bys mel pravdu. Ty ale primarne
vybiras hodnoty ze sloupce "b" (pozadavek nesmeji se opakovat) a potom musis
rici jaka z mnoziny hodnot sloupce "a", odpovidajici zadane hodnote "b" se
ma priradit. Jazyk SQL je deterministicky, tj. nad stejnymi daty musi dotaz
(prikaz) vratit vzdy stejnou mnozinu (pripade mu je treba rici ze "chci" aby
hodnota byla nejak nahodna).
Ve tvem pripade to znamena, ze musis "nejak" urcit, kterou z mnoziny hodnot
sloupce "a" ma priradit danne hodnote sloupce "b".
Nap�. pro hodnotu sloupce "b" = 1 prichazeji v uvahu hodnoty :
aaa
abb
acc
Vsechny tri vyhovuji podmince WHERE. Analogicka situace je pro b = 2. Zadna
z techto hodnot neni dle jazyka SQL nejak "lepsi" nez ostani. Toto kriterium
musis doplnit TY.

Pokud se jedna o hodnoty typu char(a odvozene) tak mas v podstate pouze tyto
moznosti:
1. MIN()
2. MAX()
3. TOP 1

V pripade MIN():
SELECT b, MIN(a) AS a
FROM blabla
WHERE a LIKE 'a%'
GROUP BY b

Dtto s MAX(), staci pouze zamenit funkce MAX(a).

Veselejsi je prvni hodnota napr.(asi by to slo i lepe ale pisu to z hlavy):
(tato hodnota bude nahodna ! a zaviset bude na usporadani databazovych
stranek, vzadnem pripade se nejedna o prvni vlozenou hodnotu z dane mnoziny
!)

SELECT a.a,
(SELECT TOP 1 b
FROM blabla AS b
WHERE a.a = b.a) AS b
FROM ( SELECT DISTINCT b FROM blabla ) a
WHERE a LIKE 'a%'

Vetsina serverovych databazi se chova ponekud komformeji s normou jazyka nez
dialekty SQL souborovych databazi !

> [...]
> neopakovala cisla ve
> sloupci b tj. aby to vzalo pouze 1. zaznam ze vsech hodnot

Inteligentni SELECT

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 12.9.2001 18:57:01

Naprosto souhlasim, jen dodavam ze problemy s touto konstrukci
maji zejmena programatori co prechazeji z FoxPro na nejaky SQL
server. V prikazu SELECT ve FoxPru totiz popisovana nejednoznacna
konstrukce bez problemu funguje, vraci se hodnota z vety s nejmensim
RECNO (tedy pokud se dobre pamatuji).

From: "Lstiburek Pavel" <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz>

> [...]
kriterium
> musis doplnit TY.
>
> Pokud se jedna o hodnoty typu char(a odvozene) tak mas v podstate pouze

Obecne zmena triggeru Vyreseno

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 12.9.2001 19:31:08

Dekuji vsem, jako nejlepsi reseni se ukazalo vyuzit tabulky inserted a deleted, ktere MSSQL poskytuje. Instead je taky bezva, ale bohuzel jen na SQL2000.
R&B

--- P�vodn� zpr�va ---
Od: "Erik Salaj" <winsoft(zv)stonline.sk>
Datum: 11.09.2001 23:32:37

> [...]
jinak nepujde.

Storovana procedura nezavola zmazanie (DELETE) zaznamu
ale oznacenie (UPDATE) zaznamu, preto nie je dovod

Free console for MSDE

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 12.9.2001 19:33:43

Ahoj,
nemate nekdo povedomost o nejlepe free konzoli pro spravu MSDE? Pripadne ktere komponenty zvolit pro jeji tvorbu.
Dik R&B

---
** CREATED BY EMAIL.CZ **
http://www.email(tec)cz <--- Get Your Free Email

OT: RDS objekt v ASP

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 12.9.2001 22:49:38

Ahoj,

je to trochu off topic, ale je to sucast zmiesaneho projektu.

v HTML subore mam definovany RDS (Remote Data Services) objekt nasledovne:

<OBJECT id="rdsDC" classid="clsid:BD96C556-65A3-11D0-983A-00C04FC29E33"
height="1"></OBJECT>

a neskor v kode sa inicializuje tento objekt nasledovne:

<script language="VBScript">
Sub Run_OnClick
rdsDC.Server="http://<%= Request.ServerVariables("SERVER_NAME") %>"
rdsDC.Connect="<%= Application("ConnectionString") %>"
rdsDC.SQL="Select * From Customers"
rdsDC.Refresh
End Sub
</script>

problem nastane vo chvili pouzitia metody rdsDC.Refresh. Na W98 nie su
problemy, ale na W2k to konci hlasenim, ze sluzba RDS nema opravnenie
pristupu ku tejto stranke. V nastaveni IIS pre tuto aplikaciu som povolil
pristup k zdrojovemu kodu skriptu, ale nepomohlo to.

Co je este treba nastavit? Kde sa povoluje pristup na stranky pre sluzbu
RDS?

Dik, Pavol Stolc
pstolc(zv)sc.sknet.sk

StoredProc v IBDataset

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 13.9.2001 05:21:34

> [...]
> ulozenou proceduru (typu exec), ktera vraci jeden nebo vice
> parametru. Jak sestavit SQL dotaz a jak precist vystupni
Jenom z hlavy, snad je to dobre:
IBDataSet.SQL.Text:='select * from P_MOJE(:par1)';
IBDataSet.Open;
hodnota:=IBDataset.Fields[0].asInteger;

> Nemohu pouzit IBStoredProc, MUSI to byt pres IBDataset.
To teda nevim proc.
Kdyz uz, tak bych pouzil TIBSQL.
Tedy pokud nechces vysledek zobrazovat v DBgridu a pod.

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

QuickReport

[*] kinekus-nextra <kinekus(zv)nextra.sk> - 13.9.2001 07:08:50

Prosim o radu, pretoze na predchadzajuci prispevok takmer nikto nereagoval.

Mam databazu, ktora obsahuje datum, popis udalosti a nazov obrazku (fotky)
ktory prilieha konkretnej udalosti.
Otazka s ktorou sa uz trapim min. mesiac je : Ako vytlacim kompletnu
databazu obrazkov s priliehajucimi udalostami cez QuicReport. Report je
orientovany tak, ze na lavej strane sa nachdza popis udalosti a na pravej
fotka.
Databazu udalosti viem vytlacit ale priliehajuce obrazku neviem kde mam
prednaplnit (asi OnNeedData) a ako to urobit ?

Dakujem za kazdu radu

Milan F.

memory stream a file stream

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 13.9.2001 07:55:10

Ahoj,
narazil jsem na asi trivialni problem - potrebuji ulozit memory stream do
file stream. Nemel byste nekdo kousek kodu nebo priklad jak se to udela?
Urcite je to hloupost, ale neprisel jsem na to. Se streamy neumim moc
zachazet.

Diky

Ka.

StoredProc v IBDataset

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.9.2001 08:01:12

> Jako SQL.Text napis select * from P_MOJE(:vstupni_parametry)
> pak dej Open a vrati ti to vystupni parametry ve forme datasetu.
> Takze se muzes odkazovat pres FieldByName('par2')

Diky, to jsem udelal, skutecne to funguje. Ale zda se mi to takove
nesystemove vzhledem k tomu, ze nejde o select proceduru.
Opravdu neni cesta pres EXECUTE PROCEDURE?

David Lebeda

globalni kurzor aplikace

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 13.9.2001 08:01:03

Ahoj,
chtel jsem nastvit ve sve aplikaci svuj tvar kurzoru (ne kvuli funkcnosti,
ale libi se mi to) a narazil jsem na problem.
Kurzor se automaticky zmeni na puvodni (jako ve Windows) napr. nad menu, nad
titulkovym pruhem okna, nad rantlem ruznych komponent jako je listbox (je to
jen siroke jeden pixel!!!). Zkousel jsem to na Win98 i Win2K a vsude se to
chova stejne. Jak jde tedy nastavit kurzor vsude v cele aplikaci a v cele
plose oken? Prirazeni kurzoru Screen.Cursor nestaci??? Mam to v D5

Dekuji

Ka.

Replace v IDE

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 13.9.2001 08:04:59

Ahoj,

potreboval bych prejmenovat ruzne promenne v ruznych unitach (ale i s
respektovanim systaxe) v aplikaci jednim razem. Aplikace obsahuje cca 150
unit. Podporuje takovyto replace IDE D5, nebo nejaky expert program? Nebo
jak to jinak udelat? Nainstaloval jsem si i GExpert ale ten umi jen
vyhledavat v ramci aplikace, nahrady jsem tam ale nenasel.

Diky

Ka.

StoredProc v IBDataset

[*] Jon� Mari�n <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 13.9.2001 07:07:18

> [...]

pak dej Open a vrati ti to vystupni parametry ve forme datasetu.
Takze se muzes odkazovat pres FieldByName('par2')

Marian Jonas

Jmeno pocitace

[*] Ing. Vladim�r R��i�ka���#��rF#v("#�� - 13.9.2001 08:12:41

Zdar fseci,

vi nekdo, kde mam v registru hledat jmeno pocitace na kterem mi bezi
program? A jak je to v pripade, ze nemam nainstalovanou sit ?

Vladimir

FastReport

[*] Martin O�en� - 13.9.2001 08:20:36

Hladam novy reportovac a prave skusam FastReport. Mam dva problemy, ktore
musim vyriesit, lebo sa mi FastReport prestane pacit.
1. Ako sa v FR definuje vlastny dataset ? (pri pripojeny master-detail, pri
vytahovani hodnot z databazy, ktore neposkytuje exe)
2. Potrebujem DB cross-tab a zda sa mi nemozne to do FR nadefinovat.
MasterData aj CrossData maju vlastne datasety, ktore su nezavisle a tym
padom nemozem nadefinovat linku na samotny vztah.

Priklad ku 2.

SELECT O.DRUH_DOKLADOV, D.MESIAC, SUM( O.MA_DAT ) MD, SUM( O.DAL ) D
FROM DATUM D
INNER JOIN U_OBRATY O
ON (D.DATUM = O.DATUM)
WHERE D.DATUM > '1.1.2001'
AND D.DATUM < '31.3.2001'
GROUP BY D.MESIAC, O.DRUH_DOKLADOV
ORDER BY O.DRUH_DOKLADOV, D.MESIAC

Mi vrati spat mnozinu
DRUH_DOKLADOV MESIAC MD D

2 1 40�712,000 40�712,000
2 2 73�912,200 73�912,200
2 3 5�147,700 5�147,700
D 1 2�446�271,010 2�446�271,010
D 2 2�953�204,220 2�953�204,220
D 3 2�807�509,260 2�807�509,260
DI 1 240�930,000 240�930,000
DI 2 339�231,900 339�231,900
DI 3 352�816,500 352�816,500
DO 1 55�038,100 55�038,100
DO 2 35�959,500 35�959,500
DO 3 22�829,800 22�829,800
EE 1 4�299,980 4�299,980
EE 2 5�703,860 5�703,860
EE 3 5�564,000 5�564,000

Z tohto potrebujem dostat tabulku, kde riadky su druhy dokladov a stlpce
mesiace.

Dakujem za kazdu radu

Martin

StoredProc v IBDataset

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 13.9.2001 08:26:55

> Diky, to jsem udelal, skutecne to funguje. Ale zda se mi to takove
> nesystemove vzhledem k tomu, ze nejde o select proceduru.
> Opravdu neni cesta pres EXECUTE PROCEDURE?

zalezi co je to za SP. pokud je to SP, ktrera vraci pouze jeden radek
(resp neobsahuje prikaz SUSPEND), tak normalne prez IBStoredProc by to
melo fungovat. ted jsem to zkousel, nastavil jsem proceduru a dal
execute, typ i hodnota parametru se doplnila automaticky. ovsem pokud
mas proceduru, ktera vraci vice "radku" (resp. obsahuje prikaz SUSPEND),
pak je to procedura, kterou lze dotazovat a vola se jako tabulka. je to
v podstate dos mocny nastroj, kdyz se procedura muze chovat jako
tabulka. normalka: SELECT * FROM nazev_procedury(vstupni_parametry)
WHERE xxx=yyy..... normalne lze delat JOIN s touto procedurou, IMHO dost
dobra vec ;)

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Free console for MSDE

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 13.9.2001 08:26:38

Ziadnu free konzolu nepoznam, ale myslim, ze by nebol az taky velky problem
take nieco urobit, akurat to chce dost casu. Enterprise Manager pre MSSQL
pouziva ODBC, najlepsie by asi bolo pouzit priamo ODBC API, pretoze bezne
VCL komponenty (napr. ODBCe) neposkytuju moznost napr. vylistovat zoznam
tabuliek. Samozrejme, da sa to urobit select-om zo systemovych tabuliek (v
roznych verziach MSDE moze byt rozna struktura systemovych tabuliek, takze
takyto sposob by som neodporucal), alebo volanim prislusnych stor. procedur
(takto by to malo byt v pohode) ale najidealnejsie je pouzit prave na to
urcene ODBC API funkcie, tzv. katalogove funkcie. Ked to urobis pomocou
tychto funkcii, tak by to v podstate malo byt "takmer" transparentne pre
akykolvek SQL server. "Takmer" preto, lebo napr. na menezovanie uzivatelov
neexistuju ziadne univerzalne funkcie, takze je to zavisle od konkretneho
SQL servera. Ked chces nejaky Enterprise Manager iba pre MSDE, tak je asi
najschodnejsia cesta pouzit nejake VCL komponenty (opdporucam ODBCe -
odladene specialne pre MSSQL resp. MSDE) a pomocou nich volat systemove
stor. proceduri (sp_xxx), ktore Ti napr. vratia zoznam tabuliek (sp_tables)
a pod.

L.

> nemate nekdo povedomost o nejlepe free konzoli pro spravu
> MSDE? Pripadne ktere komponenty zvolit pro jeji tvorbu.

Tvorba DBF v TP7

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 13.9.2001 08:26:52

Ahoj

Ted jsem nasel odkaz pro pracovani s DBF z Pascalu:
http://www.fi.muni(tec)cz/~xskrivan/prog/index.html.windows-1250

Preji hodne zdaru

KSH-Data s.r.o.
Dobrovsk�ho 56
56301 Lanskroun
tel:0467/523258
tel+fax:0467/522181
e-mail:wendl(zv)ksh-data(tec)cz
www.ksh-data(tec)cz
ICQ:122972218

Jmeno pocitace

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 13.9.2001 08:32:57

> vi nekdo, kde mam v registru hledat jmeno pocitace na kterem mi bezi
> program? A jak je to v pripade, ze nemam nainstalovanou sit ?

***
Pokud mas rad JCL, tak muzes takto:

GetLocalComputerName
The GetLocalComputerName function retrieves the NetBIOS name of the local
computer. This name is established at system startup, when the system reads
it from the registry. If the local computer is a node in a cluster,
GetLocalComputerName returns the name of the cluster.

function GetLocalComputerName: string;

Return Values
The local computer name or an empty string on failure.

Notes
If you're running Windows 2000 you can use the GetComputerNameEx function
for more detailed control over exactly which name you want.

Unit: JclSysInfo

***
Pokud radsi ciste Win API, tak takto:

The GetComputerName function retrieves the computer name of the current
system. This name is established at system startup, when it is initialized
from the registry.

BOOL GetComputerName(

LPTSTR lpBuffer, // address of name buffer
LPDWORD nSize // address of size of name buffer
);

Parameters

lpBuffer

Points to a buffer to receive the null-terminated character string
containing the computer name.

nSize

Points to a variable that specifies the maximum size, in characters, of the
buffer. This value should be large enough to contain
MAX_COMPUTERNAME_LENGTH + 1 characters.
Return Values

If the function succeeds, the return value is nonzero and the variable
represented by the nSize parameter contains the number of characters copied
to the destination buffer, not including the terminating null character.
If the function fails, the return value is zero. To get extended error
information, call GetLastError.

Jmeno pocitace

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 13.9.2001 08:32:59

je na to napr. WinAPI fn.

function GetComputerName(lpBuffer: PChar; var nSize: DWORD): BOOL; stdcall;

it

Ivan Turcan
Development Specialist

Phone: +421 905 500958
Email: iturcan(zv)gamo.sk

Ing. Vladim�r
R��i�ka To: "Delphi konference" <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
<ruzicka(zv)digitus cc:
(tec)cz> Subject: Jmeno pocitace
Sent by:
delphi-l-owner(zv)c
lexpert(tec)cz

13.09.2001 08:12
Please respond
to delphi-l

[...]

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 13.9.2001 08:51:53

Zkus tohle :

WinHelp(Handle, HelpFileName, HELP_CONTEXTPOPUP, HelpContext);

HelpFile = Jmeno souboru popripade cesta k nemu
HelpContext = konkretni stranka v souboru HLP

Milan
delphi beginner
D5 - Ent., W98

Pokousim se zabudovat do programu napovedu a nejak se mi to nedari.
Mam obslouzeno Application.OnHelp, ale jeste mit to ani jednou nenastalo.
Mohl by mi nekdo poradit kde delam chybu?
Predem diky Jirka

Jmeno pocitace

[*] Ondrej Krajicek <mll-delphil(zv)seznam(tec)cz> - 13.9.2001 09:07:48

Neni lepsi pouzit Win32 API funkce GetComputerName a GetComputerNameEx.
GetComputerName vyzaduje W95+ nebo NT3.51+, GetComputerNameEx
je az ve W2K.

Ondrej Krajicek

> vi nekdo, kde mam v registru hledat jmeno pocitace na kterem mi bezi
> program? A jak je to v pripade, ze nemam nainstalovanou sit ?
>
> Vladimir

memory stream a file stream

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 13.9.2001 09:17:46

var source: TMemoryStream;
dest: TFileStream;

dest.CopyFrom(source, 0);

...> Behalf Of Ka.Kewasa
> narazil jsem na asi trivialni problem - potrebuji ulozit memory stream do
> file stream. Nemel byste nekdo kousek kodu nebo priklad jak se to udela?

DBEdit

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.9.2001 09:21:07

Poradi nekdo

Lze osetrit vstup znaku do DBEditu z klavesnice tak, aby byly vylouceny
cislice? (ignorovano stisknuti cisel na klavesnici)

Oracle sequence v Delphi a Data controls

[*] toba <toba(zv)shoppinggate(tec)cz> - 13.9.2001 09:22:02

Tak jsem si to predstavoval. Jen mne zarazilo, ze v Oracle Application
Develeopers Guide se tohle tak casto potrebne reseni vubec neuvadi.

trigger vypada nejak takto

create or replace trigger test_id_trig
before insert on test
for each row
begin
select test_id_sq.nextval into :new.id from dual;
end;

Nejsou zname nejake potize s timto resenim.

> [...]
intended recipient then please promptly delete this e-mail and any
attachment and all copies and inform the sender. Thank you.

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 13.9.2001 09:39:46

> narazil jsem na asi trivialni problem - potrebuji ulozit memory stream do

Ahoj

Staci pouzit LoadFromStream nebo SaveToStream

Jirka

DBEdit

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 13.9.2001 09:46:13

Melo by chodit tohle v OnKeyPress

if Key in ['0'..'9'] then Key = #0;

13.9.2001 Viktor Marek:

On 12 Sep 2001, at 15:00, Leos Urban wrote:

> [...]
> Bude se jednat o mensi IS, databaze pravidelne automaticky zalohovana.
>
> Je dostatecne bezpecne pri FB SS a UPS pouzivat asynchronni rezim zapisu?

Ano.

> A mimochodem:
> Jaky je vztah mezi DATABASE_CACHE_SIZE parametrem (tj. BUFFERS) a
> ForceWrite?
> Podle mne bud zapisuji hned nebo bufferuji ??

Cache je predevsim urcena pro zlepseni vykonu cteni, nikoliv
zapisu.

Tvorba DBF v TP7

[*] V.Tepl� <teplyv(zv)chrudim(tec)cz> - 13.9.2001 09:53:30

Dekuji vsem co se ozvali, neco uz z toho vykouzlim :-)

Hezky den

VT
> Ted jsem nasel odkaz pro pracovani s DBF z Pascalu:
> http://www.fi.muni(tec)cz/~xskrivan/prog/index.html.windows-1250
>
> Preji hodne zdaru
>
> Jirka
> ========================
> KSH-Data s.r.o.
> Dobrovsk�ho 56
> 56301 Lanskroun
> tel:0467/523258
> tel+fax:0467/522181
> e-mail:wendl(zv)ksh-data(tec)cz
> www.ksh-data(tec)cz
> ICQ:122972218

IB: upgrade RAM 1GB

[*] Pavol Stolc <pstolc(zv)sc.sknet.sk> - 13.9.2001 09:55:38

Ahoj,

spozorovali sme zaujimavy ukaz:
na W2000-server sme urobili upgrade RAM 128KB --> 1GB. Napriek ocakavaniam
sa InterBase server (v5.6) neumerne spomalil - az 5x. Po downgrade na
povodnych 128KB bezi IBserver ako predtym. Na ostatne aplikacie to nemalo
takyto vplyv. Pozoroval to uz niekto? Mozete poradit?

memory stream a file stream

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 13.9.2001 10:01:33

Mozna ze to pujde nejak takhle

MemoryStream.SaveToStream(FileStream)

anebo

MemoryStream.SaveToFile(jmeno souboru)

mrkni do helpu. TMemoryStream, TFileStream

From: "Lstiburek Pavel" <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz>> Microsoft (asi pouze CR)siri konzoli napsanou v VB vcetne zdrojovych kodu
> budle s Developer verzi MS-SQL 2000. Exe je mozno sirit bez omezeni a
zdroje
> vyuzivat dle potreby.

Ahoj.
Jak se to exe jmenuje, nebo kde se to da stahnout.

dennik

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 13.9.2001 11:03:31

Ahoj.
Myslim, ze nejlepsi je data usporadat uplne jinak.
Ja mam takovouhle tabulku

Datum
Pracovnik
Pocet hodin
Druh cinnosti

V ni jsou data, a tyhle data teprve zvizualizovat do nejake formy
"klasickeho rozvrhu hodin"

Ludek

Kompilace VCL?

Balicky nepouzivam, ale prece jen by se to pro budoucnost melo udelat
komplexne, takze pokud by nekdo vedel, jak na to, budu rad.

> [...]

Neumim to komplexne posoudit, ale problem bych videl minimalne
v baliccich - tedy pokud nekde pouzivas kompilaci s balicky.

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 13.9.2001 11:07:46

Hi,
staci vymenit v klientu dcom za TSocketConnection a jedes vesele dal.

alda

[...]

BDE

[*] "Mirek Drej�ek"���v#�q��#�d�ʿ - 13.9.2001 11:15:52

zdravim,
jak se da programove zjisti, zda je na PC BDE nainstalovano?
Predem dik za jakoukoli odpoved

Mirek Drejcek.

BDE

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 13.9.2001 11:21:10

From: "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz>
> jak se da programove zjisti, zda je na PC BDE nainstalovano?
> Predem dik za jakoukoli odpoved

Asi takto: (je to hodne stara fce, mozno bude treba oprasit :) )

function KsBDEInstalled: Boolean;
var
mResult: DBIResult;
mResult := DbiInit(nil);
case mResult of
DBIERR_NONE :
Result := True; {'The BDE environment was initialized successfully.'}
DBIERR_MULTIPLEINIT :
cLastBDEError := 'Illegal attempt to initialize BDE more than once.';
DBIERR_OSEACCES :
cLastBDEError := 'Attempting to run a BDE application from a Windows
NT directory without write access; create a Windows NT TEMP directory to
avoid this';

FireBird a zalohovani

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 13.9.2001 11:36:00

Ahoj,

nevim to jiste, ale nejspise bude problem s "version info" u FireBirdu.
IBX asi (nepouzivam, cili nevim) kontroluji verzi, aby povolily nektere
cinnosti, ktere se starsimi verzemi IB nemuzou fungovat (pouzitelne
pouze od IB6) a od FireBirdu se dozvi verzi "1.0.0.0" nebo "0.9.4.0"
atd.
Na toto tema se vedou diskuse na FireBird newsech, zavery neznam ...

Tom

Delphi Konference wrote:

> [...]
> obnova, ...) s FireBird. Fungovalo mi vse na IB6, po prechodu na FireBird
> prestalo zalohovani fungovat. Diky za kazdou radu.

Interbase server & Events

[*] Frantisek Sevcik <sevcik(zv)anexis(tec)cz> - 13.9.2001 10:40:07

From: Radek KALA <Kala(zv)Atlas(tec)cz>

> [...]
> je to same ale z 27.9.2000, to jsou datumy ze soubory readme.txt
>
> Pro pripojeni pouzivam IBExpress, ale myslim, ze problem bude v

Ahoj,
to se nam taky stalo. V nasem pripade byla zrada v IPchains. Po vypnuti vse
fungovalo.

Frantisek Sevcik

barcode

[*] Krmela Tom� <Krmela(zv)olc.pvt(tec)cz> - 13.9.2001 11:44:33

dobr� den,

Pot�eboval bych v�det , jak p�e��st carovy kod z lasroveho scaneru ,
dva dny jsem prohled�val Inet ale tam je pouze v�ci na tisk
carovych kod� a ne na cteni caroveho kodu z scaneru

Za jakekoli odkazy a pomoc p�edem d�kuji

Tom�# Krmela

StoredProc v IBDataset

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 13.9.2001 11:55:40

To jo, ale na drstr ma interbejska takove zbesilosti jako napr, ze kdyz
predavas jako vstupni paramter hodnotu null,
a uvnitr te procedury porovnavas hodnotu toho parametru s jinou hodnotou,
(select uniq from tabulka where pole = :vstupni_parametr) tak i kdyz je pole
= null, tak mi to vybere houby lepe receno nevybere nic. Nebo treba trideni,
kde trideni podle sloupce jehoz nektere hodnoty jsou null, tak ty null
hodnoty nedostanu na zacatek ani za boha, leda bych ro rozdelil na dva
selekty a parametrizoval je ale to uz je berlicky

Sroub

[...]

dennik / dochazka

[*] Mato <mato.f(zv)inmail.sk> - 13.9.2001 12:00:45

neda sa urobit nejaka virtualna tabulka ? ktora by sa nemusela ukladat na
disk
> [...]
> mesici a tam kde je ma i casy )
>
> je to uz stare, lec funkcni, rad se ale poucim o elegantnejsim reseni

barcode

[*] Jirka Kr�l jr. <admin(zv)printo(tec)cz> - 13.9.2001 12:13:07

vsechny skenery co jsem potkal, byly napojeny mezi klavesnici a PC, takze
stacilo dat focus do jakehokoli "enejbleho a nereadonleho" controlu, prejet
skenerem kod, a voila: napsalo se to tam

J.

[...]

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 13.9.2001 12:19:31

> [...]
> Databazu udalosti viem vytlacit ale priliehajuce obrazku neviem kde mam
> prednaplnit (asi OnNeedData) a ako to urobit ?
S QuickReportem nedelam, pouzivam Sinea.
Napadlo me ale, ze bys mohl dostat obrazek primo do datasetu nejak jako Calculated Field.
Jenze TGraphicField nemuze byt Calculated, alespon ne v D4 (D5, D6 jsem nezkoumal).

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]

FireBird a zalohovani

[*] Roland Turcan <rotursoft(zv)kiwwi.sk> - 13.9.2001 12:28:03

Ahoj, ja pouzivam server FB version WI-T1.0.0.338 Firebird Beta2 a vsetko
funguje OK.

S pozdravom

Roland Turcan - amatersky programator
D5Pro, IB6/TB, IBX4.52, Win2000Pro/CZ, Win98CZSE

> [...]
> atd.
> Na toto tema se vedou diskuse na FireBird newsech, zavery neznam ...

---
Odch�dzaj�ca spr�va neobsahuje v�rusy.
Skontrolovan� antiv�rusov�m syst�mom AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.277 / V�rusov� datab�za: 146 - d�tum vydania: 5. 9. 2001

BDE

[*] Bednarc�k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 13.9.2001 12:29:17

function JeBDE : boolean;
var
SysInf : SysVersion;
begin
result:=true;
try
Check(DbiGetSysVersion(SysInf));
except
result:=false;

A pokud je BDE tak v SYSINF jsou ulozene informace o verzi BDE.> zdravim,
> jak se da programove zjisti, zda je na PC BDE nainstalovano?
> Predem dik za jakoukoli odpoved
>
> Mirek Drejcek.

StoredProc v IBDataset

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.9.2001 12:31:11

> [...]
> uniq from tabulka where pole = :vstupni_parametr) tak i kdyz je pole =
> null, tak mi to vybere houby lepe receno nevybere nic.

No ale to je naprosto v poradku. NULL neni dalsi pripustna hodnota
pole, ale symbol, ktery je treba interpretovat tak, ze hodnota
neexistuje nebo neni znama. Databazove operace s NULL
hodnotami se tak odehravaji v tristavove logice
(true/unknown/false). Jakekoli porovnani s null hodnotou dava
vysledek unknown a jelikoz to neni true, select to nevybere.

null = null ze je true by melo smysl v interpretaci, ze hodnota
neexistuje, jenze budeme-li null chapat i tak, ze hodnota urcite
existuje, jen ji nezname, pak je jasne, ze nelze prohlasit, ze dve
hodnoty null se rovnaji. Proste jde o dve obecne ruzne, ale
nezname hodnoty. Proto existuje konstrukce is null, coz je neco
zatracene jineho nez = null.

David Lebeda

N�pov�da

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 13.9.2001 12:38:38

> [...]
> Mam obslouzeno Application.OnHelp, ale jeste mit to ani jednou nenastalo.
> Mohl by mi nekdo poradit kde delam chybu?
Otazky helpu se tady uz nekolikrat probiraly.
Patrim k tem, kteri dnes uz zavrhuji "klasicky" WinHelp a priklaneji se k pouziti HtmlHelpu.

Stahni si
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/htmlhelp/html/htmlhelp.exe
a budes za vodou.
OnHelp pak budes volat proceduru HtmlHelp(...).

= tel. 0434 692 569 (0601 203084]
Obchodujte, nakupujte na http://www.e-byznys(tec)cz

modularita

[*] Danny <dkonf(zv)seznam(tec)cz> - 13.9.2001 12:45:18

Ahoj lidickove,
nejspis me ceka ve skole napsani prace na tema modularita aplikaci v
Delphi - srovnani ruznych pristupu. Na toto tema moc zkusenosti nemam a tak
bych moc ocenil, kdyby me nekdo odkazal na nejake super poucne dokumenty
(knihy, i-net, ...) nejlepe v cestine, ale s anglictinou bych si take mozne
poradil.
Dik moc.

Zdenek

barcode

[*] Antonin �ez�� - 13.9.2001 12:58:31

Jsou i pres seriovy port. K tomu staci stahnout napr z Torry nejake
komponenty pro komunikaci pres RS-232 a nakonfigurovat port na stejne
hodnoty na ktere je nastaven scanner. Obvykle nastaveni je 9600,N,8,1

Vojta

> [...]
> stacilo dat focus do jakehokoli "enejbleho a nereadonleho" controlu,
prejet
> skenerem kod, a voila: napsalo se to tam

Kylix & nezavislost projektu

[*] Pavel Houdek <buggy(zv)betula.fsid.cvut(tec)cz> - 13.9.2001 13:06:54

dobry den
Mam takovy zacatecnicky problem s kylixem, rad bych pustil nezavisle
vytvorenou aplikaci jenze:
betula:~/Prog/kylix_projects$ ./pokusooo
./pokusooo: error while loading shared libraries: bplvisualclx.so.6: cannot
open shared object file: No such file or directory

kamze mam co zaskrtnout, nastavit, abych mohl aplikaci vzit a spustit na
jinem stroji (kde neni kylix instalovan)? Pripadne jak udelat instalaci aby
toto podchytila?
(aplikace jde pod kylixem spustit normalne...)

Diky za poradu

ph

--
Pavel Houdek
p.houdek(zv)seznam(tec)cz

SMTP

Zdravim...

Pouzivam komponentu SmtpCli od F.Pietteho a mam nasledovny problem.
Ak uzivatel odosiela nejaku dlhsiu prilohu a pri zavolani metody MAIL mi
aplikacia na dlhsiu dobu zatuhne, az dokial to nie je odoslane.

Potreboval by som nieco take ako ma OutlookExpres pri odosielani -
zobrazovat stav odosielania spravy.

Da sa to v tejto komponente nejako urobit.

Diky. NORO.

Free console for MSDE

[*] Jarda Jirava <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 13.9.2001 13:20:37

Zdravim,

ke knize Mistrovstvi v T-SQL bylo prilozeno CD na kterem byl
program se jmenem Sequin. Umel snad vsechno co klasicky
Enterprise Manager a dokazal komunikovat se vsim co melo ODBC.

Zde je adresa primo na stranku Ken Hendersona, kde je uplne
dole mozno najit soubor Sequin
http://www.khen.com/books/tsqlgurusguide.htm
soubor ma asi 3 MB
http://www.khen.com/nkandescent/ggtsql.zip

Hezky den

PS> doufam, ze to pujde pouzit i pro MSDE
*****************
Jarda Jirava
(zv)
LiStuj
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
*****************

[...]

pocet dni v mesiaci

[*] daniel.hrna(zv)sme(tec)cz - 13.9.2001 13:22:22

V RXLib jsou DateUtil. Vsechno ohledne datumu je tam.

From: "Krmela Tom�#" <Krmela(zv)olc.pvt(tec)cz>
Pot�eboval bych v�det , jak p�e��st carovy kod z lasroveho scaneru ,

Ahoj.
Krom IHMO "hoby" scaneru napojitelnych mezi klavesnici a PC jsou obvykle
snimace napojene pres COM a komunikujes s nimi normalne pres COM. Napriklad
pomoci AsyncFree. Konfigurace je obvykle pomoci nacitani ruznych
konfiguracnich carovych kodu z manualu.

Ludek

Replace v IDE

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 13.9.2001 13:44:44

From: "Ka.Kewasa" <kewasa(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> unit. Podporuje takovyto replace IDE D5, nebo nejaky expert program? Nebo
> jak to jinak udelat? Nainstaloval jsem si i GExpert ale ten umi jen

IDE samotne to neumoznuje. Mozes to urobit napriklad textovym editorom
UltraEdit - funkcia "Replace in Files". Da sa tusim stiahnut trial verzia.
www.ultraedit.com

pocet dni v mesiaci

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 13.9.2001 13:49:31

Mesice : 1,3,5,7,8,10,12 maji 31 dni
Mesice : 4,6,9,11 maji 30 dni
Mesic : 2 ma 28 dni, pokud je rok delitelny 4, pak ma 29 dni

... pokud se to da vytahnout z nejake funkce, tak to nevim ... ale na to
vyse popsane se da udelat jednoduchej CASE nebo podminka.
Milan
delphi beginner
D5 - Ent., W98

From: Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz>
> Mno a proc to treba umi jine servery (sql server, oracle...)?

Ja jsem popsal, jake jsou teoreticke problemy - psal jsem na toto
tema resersni praci na vejsce. V Mistrovstvi v MSSQL6.5 byla
vysvetlan logika fungovani tohoto serveru take tak. Je mozne,
protoze je to trochu narocne na pochopeni a zaziti, ze kvuli
"zjednoduseni" to jine servery implementuji jinak, nicmene ja jsem
stale presvedcen, ze pokud napisu

select * from tabulka where pole = null,

tak by vysledkem mela byt prazdna mnozina vzdy, zatimco
zamysleneho efektu je ciste dosahnout takto:

select * from tabulka where pole is null

Co na to ostatni znalci SQL jazyka a serveru? Netvrdim, ze se
nemohu mylit.

David Lebeda

globalni kurzor aplikace

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 13.9.2001 14:01:21

> [...]
> chova stejne. Jak jde tedy nastavit kurzor vsude v cele aplikaci a v cele
> plose oken? Prirazeni kurzoru Screen.Cursor nestaci??? Mam to v D5

ahoj,
ja to delam tak, ze u kazdeho prvku na Formu nastavim Cursor
samostatne. Myslim, ze u nekterych komponent to neni potreba, protoze
se dedi z parenta.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Sb�rejte etikety z tepeln�ch izolac� od spole�nosti Rockwool
(http://www.rockwool(tec)cz) a z�skejte d�rek!

pocet dni v mesiaci

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 13.9.2001 14:01:57

>akko zistim pocet dni v mesiaci ? D5

Treba takhle:

Const
DaysPerMonth: array[1..12] of Integer =
(31, 28, 31, 30, 31, 30, 31, 31, 30, 31, 30, 31);

function IsLeapYear (Y: Integer) : Boolean;
begin
Result := (Y mod 4 = 0) and
((Y mod 100 <> 0) or (Y mod 400 = 0));
end;

function DaysInMonth(Y,M: Integer): Integer;
begin
Result := DaysPerMonth[M];
if (M = 2) and IsLeapYear(Y) then Inc(Result); { leap-year Feb is special}

OT: Re: IB: upgrade RAM 1GB

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 13.9.2001 14:10:23

> [...]
> povodnych 128KB bezi IBserver ako predtym. Na ostatne aplikacie to nemalo
> takyto vplyv. Pozoroval to uz niekto? Mozete poradit?

i kdyz je to uz OT, ktere skoro vubec nesouvisi s DB, taky pridam
jeden problem s upgradam RAM, v mem pripade na Win2k Prof. Po
jakemkoli upgradu RAM - Win2k Prof. hned pri startu okamzite pada na
modrou smrt. A pokud chcete vice RAM, musite reinstalovat. Tento
problem se mi jiz stal na 3PC, rozdil nebyl ani na DDR pameti.
Konzultovali jsme to primo s hotline Microsoftu, a neporadili nam
vubec nic :( Takze reinstalace nasledovala reinstalace.
Jsem jen smolar, nebo se to deje i jinde?

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Jake bude pocasi? http://pocasi.seznam(tec)cz

dennik / dochazka

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 13.9.2001 14:14:19

> neda sa urobit nejaka virtualna tabulka ? ktora by sa nemusela ukladat na
> disk

ahoj,
zkus trebas RxMemoryData z RxLib nebo kbMemTable. RxMD 'nevyzaduje'
BDE, da se tridit a filtrovat.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Hledani lidi a jejich e-mailu: http://www.lide(tec)cz

pocet dni v mesiaci

[*] jd.software(zv)basoft.ch - 13.9.2001 14:16:48

This is a multi-part message in MIME format.>akko zistim pocet dni v mesiaci ? D5

function DaysInMonth(Dat: TDateTime): Word;
//----------------------------------------------------------------------
var
Year, Month, Day: Word;
begin
DecodeDate(Dat, Year, Month, Day);

// zmen datum na 1. v danem mesici
Dat := EncodeDate(Year, Month, 1);

// skoc na dalsi mesic
Dat := IncMonth(Dat, 1);

// odecti jeden den => posledni den v predeslem mesici
Dat := Dat - 1;

// vrat den
DecodeDate(Dat, Year, Month, Day);
Result := Day;

"
This e-mail may contain confidential material. It is intended only for
the person or entity which it is addressed to. Any review,
retransmission, dissemination or other use of this information by
persons or entities other than the intended recipient is prohibited. If
you received this e-mail in error, please immediately notify the sender
or The Swiss Raiffeisen Group and delete the material from any and all
computers it may be stored on.
Any views or opinions expressed in this e-mail are those of the sender
and do not necessarily coincide with those of The Swiss Raiffeisen
Group. Therefore this e-mail does not represent a binding agreement nor
an offer to deal.
E-mail transmission cannot be guaranteed to be secure or error-free.
Information could be intercepted, corrupted, lost, destroyed,
incomplete or may contain viruses. Neither The Swiss Raiffeisen Group
nor the sender can accept any liability for any kind of damage as the
result of viruses or transmission errors.
"

IB: upgrade RAM 1GB

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 13.9.2001 14:19:10

Ja som upgradoval na W2K RAM bez problemov.

From: "Milan #ݿek" <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> vubec nic :( Takze reinstalace nasledovala reinstalace.
> Jsem jen smolar, nebo se to deje i jinde?

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 13.9.2001 14:21:01

Jeste bych dodal:

Mesic unor ma 28 dni, pokud je neprestupny.
Prestupny je tehdy, pokud je pocet roku delitelny 4.
Pokud je pocet roku delitelny 100 je opet neprestupny.
Pokud je pocet roku delitelny 400 je opet PRESTUPNY :)

Takze s tim unorem je to trosku slozitejsi....
V delphi je funkce IsLeapYear...staci se podivat do napovedy....:(

pocet dni v mesiaci

[*] Danny <dkonf(zv)seznam(tec)cz> - 13.9.2001 14:32:00

>Mesic : 2 ma 28 dni, pokud je rok delitelny 4, pak ma 29 dni

Myslim, ze pro unor je to takhle:

rok delitelny 4 -> 29 dni
pokud zaroven delitelny 100 -> pouze 28
pokud ale delitelny 400 -> opet 29
jinak 28

StoredProc v IBDataset

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 13.9.2001 14:34:22

Na MSSQL sa da prepinat mezdi dvoj a trojhodnotovou logikou. Predpokladam,
ze na Oracle detto.

L.

> Mno a proc to treba umi jine servery (sql server, oracle...)?

Free console for MSDE

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 13.9.2001 14:48:30

> [...]
> Enterprise Manager a dokazal komunikovat se vsim co melo ODBC.
>
> Zde je adresa primo na stranku Ken Hendersona, kde je uplne

To neni podobne Enterprise Manageru, ale Query Analyzeru.

pocet dni v mesiaci

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 13.9.2001 15:18:09

>akko zistim pocet dni v mesiaci ? D5

Skus unitu "DateUtil" z "RxLib" tam je fce "DaysPerMonth" a dalsie...

globalni kurzor aplikace

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 13.9.2001 15:20:35

Ahoj

Zkus to nastavit presWinAPI:
SetCursor

[...]

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 13.9.2001 15:35:15

> akko zistim pocet dni v mesiaci ? D5

Cau,

v SysUtils je deklarovane const pole MonthDays:

NumDays := MonthDays[IsLeapYear(Y), M];

OT: Re: IB: upgrade RAM 1GB

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 13.9.2001 15:43:20

Ahoj,

Milan #ݿek wrote:

> [...]
> vubec nic :( Takze reinstalace nasledovala reinstalace.
> Jsem jen smolar, nebo se to deje i jinde?

Kolega nekolikrat zazil, ze u W2K neslo udelat upgrade z 64MB na vyssi
mnozstvi pameti. Z vyssiho mnozstvi upgrade provest sel ...

zakaz mazani souboru

[*] Danny <dkonf(zv)seznam(tec)cz> - 13.9.2001 16:02:06

Zdravim,

mam jednoduchy dotaz, na ktery (jak doufam) zna nekdo z vas jednoduchou
odpoved.

Pomoci TOpenDialog nechavam uzivatele vybrat soubor k otevreni. Pokud ale
uzivatel v tom dialogu vybere soubor pravym tlacitkem, tak se mu objevi
standardni pop-up menu, jehoz soucasti je i polozka "odstranit". Ja ale
nechci, aby nekdo neco prostrednictvim tohoto dialogu mazal. Jde to nejak
zakazat?

Diky za radu.

Danny

IB: upgrade RAM 1GB

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 13.9.2001 16:04:19

> [...]
> vubec nic :( Takze reinstalace nasledovala reinstalace.
> Jsem jen smolar, nebo se to deje i jinde?

Se starymi dobrymi SDRAM DIMM jsem podobny problem nikde nevidel ...