TTAble -> TQuery

[*] Peter Mojdis <mojdis(zv)colnicapo.sk> - 19.9.2001 14:03:35

Ahoj !
Neviete niekto, aky SQL prikaz posle komponenta TTable SQL serveru, ked
v DBGride mazem nejaky zaznam a neexistuje jednoznacny kluc ?
Nieco ako DELETE FROM tablex WHERE ... Tie bodky potrebujem doplnit.
Potrebujem to kvoli prerobeniu z TTAble na TQuery.

Zobrazen� obsahu Stored Procedury

[*] Matavovsky Peter <matavovsky(zv)vse.sk> - 19.9.2001 13:03:53

Select text from qqq..syscomments where id=object_id('meno_procedury')>potreboval bych zobrazit zdrojovy kod Stored Procedury v Delphi a netusim
>jak na to.
>Diky za kazdou radu.

Delphi & Excel II

[*] kinekus-nextra <kinekus(zv)nextra.sk> - 19.9.2001 14:03:10

Ahoj,

neviete niekto, ako do excel listu vlozit obrazok zo suboru a to vsetko cez
Delphi ?

Dakujem .

OT: Oracle Report builder

[*] Radek.Holecek(zv)up.mpsv(tec)cz - 19.9.2001 14:07:47

Zdravim,

vim, ze spise poradim kanon na vrabce, nez reseni v RB, ale
obdobny problem jsem mel v exportu z Excelu do PDF.
Je to mozne vytisknout pres post scriptovou tiskarnu do souboru
a ten potom prevest do PDF. S timhle jsem nikdy nemel problemy.

Holecek

>Od: skalsky(zv)oksystem(tec)cz [mailto:skalsky(zv)oksystem(tec)cz]
>PROBLEM: vyexportuju ten report do PDF (to PDF je nutne ...:() a v tomto
>PDF se mi ceska diakritika nezobrazuje - reps. nesmyslne znaky :(
>... nesetkal jste se nekdo s podobnym problemem

TreeView - SelectedNode

[*] Ing. Jozef Baranec <joba(zv)digitaldocuments.org> - 19.9.2001 14:12:52

Potreboval by som, aby po vytvoreni stromu v TTreeView bola selectnuta ta
ista TTreeNode.
Skusam to takto:

Tree : TTreeView;
a : TTreeNode;

a := Tree.Selected;
Tree.Items.Clear;
CreateTree(Tree);
Tree.Select(a);

ale vysledok je dost zmeteny a vzdy mi oznaci nejaku inu...

Poznamka: samozrejme, ze sa strom vobec nezmenil a su tam tie iste polozky
ako predtym...

dik jozo

OT: Oracle Report builder

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 19.9.2001 14:13:30

... jenze ja mam problem v tom, ze to mam jako webovskou aplikaci ...
webovej report chci do PDF ... jak to pozenu pres postskript ?

> [...]

>PDF se mi ceska diakritika nezobrazuje - reps. nesmyslne znaky :(
>... nesetkal jste se nekdo s podobnym problemem

ORACLE REPORT BUILDER ...

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 19.9.2001 14:15:49

PROBLEM: vyexportuju ten report do PDF (to PDF je nutne ...:() a v tomto
PDF se mi ceska diakritika nezobrazuje - reps. nesmyslne znaky :(

... nesetkal jste se nekdo s podobnym problemem

Podobn� problem se diskutoval jinde. Nesledoval jsem to,
ale myslim, ze vysledek byl ten, ze v PDF je nutne pouzivat
fonty ADOBE ( nebo odzkouset ktere funguji )

S pozdravem Pavel

TreeView - SelectedNode

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 19.9.2001 14:19:22

19.9.2001 Ing. Jozef Baranec:
> [...]

> ale vysledok je dost zmeteny a vzdy mi oznaci nejaku inu...

> Poznamka: samozrejme, ze sa strom vobec nezmenil a su tam tie iste polozky

Doufam, ze si uvedomujes, ze promenna A obsahuje pouze odkaz
(ukazatel) na skutecny objekt TTreeNode. pokud tento objekt zrusis,
obsahuje A odkaz na neexistujici objekt. Tak se nediv, ze se ti vzdy
oznaci nejaka jina.

Spise bys mel zapamatovat treba i := A.AbsoluteIndex a po vytvoreni
provest Tree.Items[i].Selected.

ORACLE REPORT BUILDER ...

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 19.9.2001 14:27:52

To PDF vyrabim exportem z Oracle Report Builderu ... v Acrobat Readeru jej
jen zobrazuji ... ale tam se mi zobrazi spatna diakritika :(

From: Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz>

> [...]
> jsou posilany jak informace o stavu (jako ze se pripojuje, atd...),
> ale take informace o tom, ze prave odeslal/prijmul tolik a tolik bytu
> dat.
>
> Tedy staci se na tento event zavesit, cihat na zpravy
> pozadovaneho typu a aktualizovat pomoci nich citace dat. Z nich si
> pak snadno vyrobis ukazovani na ten prograssbar.
>
> Nove take pomoci teto property Sock muzes nastavit trebas
> SOCKS5 server, atd.
>
> Co tedy jest potreba? Napsat si vlastni finkci na prenos souboru po
> vzoru tech mych jednoduchych zde jiz zminovanych funkci a

Library

OT: Licence Delphi a BP

[*] Danny <dkonf(zv)seznam(tec)cz> - 19.9.2001 15:12:58

Zdravim,

chci se zeptat, jestli se nekdo nechcete zbavit licence k Delphi 5 Prof.
nebo k Borland Pascalu za primereny uplatek, prirozene. (a s nezbytnym
souhlasem Borlandu).

Dekuji za pozornost.

Danny

Soubor s priponou .bdt

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 19.9.2001 15:34:19

Ahoj lidicky,
potreboval bych poradit se souborem, ktery ma koncovku .bdt ? Co je to za
soubor ?

Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�, 533 41
Tel: 0602/411 828, E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz

OT: GPL, MPL, GNU,... Kdo se v tom ma vyznat?

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 19.9.2001 15:37:23

Ahoj,

mate nekdo preklad (staci odkaz) uvedenych licenci? Je nekdo schopny mi
(pokud mozno polopaticky) rict, co vlastne na zaklade onech licenci mohu
a nemohu?
A konkretne: Mam program, ktery vyuziva SynEdit. Lze ho pripadne prodat?
A pokud ano, nejsou na to nejake podminky/omezeni?

Diky

Miroslav Novosad
mirnov(zv)atlas(tec)cz

PS: OT^2: Toho pojistovaka jsem pustil z hlavy. Vetsina, co mi napsala,
byla proti, a po "vychladnuti" emoci jsem sam uznal, ze je to blbost. A
navic nemam na neho cas:-)

Vytvoreni nejakeho dokumentu

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 19.9.2001 15:40:23

Ahoj,
poradite mi nekdo, kdyz chci vytvaret dokument, ktery by obsahoval polozky z
TListView a zaroven mel i nejakou hlavicku, ktera by se dala menit. Mam to
delat pres nejaky parser, nebo jak se toto resi ? Potreboval bych to pak
tisknout, nebo ukladat do nejakeho univerzalniho formatu.

Kdyby mel nekdo nejaky priklad, nebo zajimavy odkaz, budu vdecny.

Diky za pomoc.

====================================
Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�, 533 41
Tel: 0602/411 828, E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
====================================

Pole s TForm

[*] Zden�k Sv�en - 19.9.2001 16:00:50

Ahoj lidickove,

mam jeden takovy problem, ktery vysvetlim na stupidnim lec vystiznem
prikladu.

Mam nekolik typu formularu napr.: TFormA1, TFormB1, TFormA2, TFormC1

potrebuju vytvorit pole konstant z techto formularu, tedy:

Const Formulare : array[1..4] of ????? = (TFormA1, TFormB1, TFormA2,
TFormC1);

nevim, co bych mel doplnit misto otazniku a jestli neco podobneho jde
udelat.
Nasledne uzivatel vybere nejake cislo od 1 do 4 a podle toho se vytvori
prislusny formular, tedy:

Formulare[vybranecislo].Create(self);

Jde neco podobneho udelat?

Diky za radu.

Z.S.

Pole s TForm

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 19.9.2001 16:16:35

> potrebuju vytvorit pole konstant z techto formularu, tedy:
>
> Const Formulare : array[1..4] of ????? = (TFormA1, TFormB1, TFormA2,
> TFormC1);

const
MyFormClasses: array[0..3] of TFormClass = (TFormA1, TFormB1, TFormA2,
TFormC1);

function CreateMyForm(AOwner: TComponent; Index: Integer): TForm;
begin
Result := MyFormClasses[Index].Create(AOwner);

ukonceni threadu a zavreni aplikace

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 19.9.2001 16:25:51

ahoj,
uz si vazne nevim rady. Mam aplikaci, ktera v oncreate vytvori
thread, az se thread dokonci, potrebuju aplikaci celou ukoncit.
TThread.FreeOnTerminate mi nefunguje - nebo nechapu jeho podstatu :(
Timer pravidelne kontroluje, jestli uz thread skoncil, pokud jo, mel
by zavrit aplikaci.

Prosim HELP, diky

procedure TMujThread.Execute;
Synchronize(SynLabel);
end;

procedure TMujThread.SynLabel;

procedure TMainForm.FormCreate(Sender: TObject);
begin
MujThread:=TMujThread.Create(true);
MujThread.FreeOnTerminate:=true;

CheckTimer:=TTimer.Create(Owner);
with CheckTimer do
begin
OnTimer:=CheckTimerOnTimer; Interval:=1500; Enabled:=true;
end;

MujThread.Resume;
end;

procedure TMainForm.FormClose(Sender: TObject; var Action:
TCloseAction);
begin
CheckTimer.OnTimer:=nil;
CheckTimer.Free;
end;

procedure TMainForm.CheckTimerOnTimer(Sender: TObject);
begin
if MujThread.Terminated then MainForm.Close;
end;

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Denn� nov� Last Moment - objednejte http://na.dovolenou(tec)cz/last.php3
Aktualizovan� nab�dky 1.000 z�jezd� http://na.dovolenou(tec)cz/

repaint v threadu

[*] Petr J�nsk� <petr.jansky(zv)volny(tec)cz> - 19.9.2001 16:41:02

Ahoj,

Mam graficky editor, kde je treba, aby nektere graficke objekty blikaly.
Tech objektu je celkem hodne, radove mene je tech, ktere maji blikat.
Udelal jsem to tak, ze mam list tech, ktere maji blikat a v jinem threadu
projizdim tento list a menim barvu objektu. Po zmene barvy se zavola
repaint. Zdanlive to funguje, ale na nekterych pomalejsich pocitacich se
cela aplikace nekdy nekontrolovatelne hrouti. Zrejme musim nejak
synchronizovat thready. Jak na to?

Diky, Petr J�nsk�

=====================================
Zabij bobra zachranis strom!!
GREENPEACE

Pole s TForm

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 19.9.2001 16:50:31

> potrebuju vytvorit pole konstant z techto formularu, tedy:
>
> Const Formulare : array[1..4] of ????? = (TFormA1, TFormB1,
> TFormA2, TFormC1);
>

> Formulare[vybranecislo].Create(self);

Misto ???? dej class of TForm.

Honza +

Foreign key na vic polozek

[*] Ondrej Zahradnik <ondrej.zahradnik(zv)centrum(tec)cz> - 19.9.2001 17:12:32

Ahoj,
resim takovyto problem.
Mam tabulku A, ktera vypada takto
ID ROK a dalsi pole...
pole ID a ROK tvori SPOLECNE primary key.
Ve druhe tabulce B potrebuji mit odkaz na ID, ne na ID a ROK dohromady. Pouze
potrebuji vedet, ze zaznam v tabulce B patri k nejakemu ID v tabulce A.
Idea je takovato: Uzivatel vybere zaznam v tabulce B a ja potrebuju k tomuto zaznamu
vybrat zaznam se stejnym ID, ale s treba s maximalnim rokem( s prostrednim
rokem,...), z tabulky A.

Problem je v tom, ze odkaz na tabulku A v tabulce B nemuze byt foreign key.
Nevite, jak toto vyresit? Mam strach, ze kdyz tabulky nebudou svazany ve vztahu,
mohlo by dojit k poruseni integrity. A krom toho by takovy navrh nebyl moc
cisty.

S pozdravem Ondrej Zahradnik

Pracuje se souborem jina aplikace???

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 19.9.2001 17:34:26

ahoj,
potrebuju nutne zjistit, jestli se souborem pracuje jina aplikace -
presneji, pokud lze soubor cist - nekam ho zkopirovat. Zkusil jsem to
takto, ale jevi se to nefunkcni :(

AssignFile(Soubor,SRec.Name);
{$I-} Rewrite(Soubor); {$I+}
if IOResult<>0 then .. se souborem nelze pracovat
else CloseFile(Soubor);

Diky za radu.

[...]

Rychlost Client/Server Sockets

[*] Mirek Melichar <mirek(zv)psi(tec)cz> - 19.9.2001 18:18:50

Zdravim,

mam zahadny problem pri komunikaci pres TCPIP pri pouzivani TClientSocket
(blocking) a TServerSocekt(ThreadBlocking). Pro "hrnuti" dat vyuzivam na
obou stranach TClientStream. Klient se pripoji na server a pak si
"povidaji" (client odesle nejaka data serveru, server odpovi, client
odesle, server odpovi,... a pak se rozpoji)

A TED TEN PROBLEM:
kdyz si mezi sebou vymenuji bloky o velikosti 10byte, tak to trva mnohem
dele, nez kdyz si posilaji bloky 10kB !!!!

Nevite nekdo, cim je to zpusobeno? Prece neni mozne, ze 1000x vice dat se
prenese cca 10x rychleji.

Dodavam ze pouzivam 100Mb sit, server jede na W2000, client na W98.

Mirek Melichar

Rychlost Client/Server Sockets

[*] iko <iko(zv)kamarad(tec)cz> - 19.9.2001 18:44:23

Nebude to tym, ze OS este caka, ci nebudu nahodou dalsie data do paketu? Sa
mu neoplati posielat kazdych par bajtov v samostatnom pakete. Ak chces
okamzite odoslat to co chces, daj nejak flush bafra (neviem momentalne ako).

iko

> [...]
> prenese cca 10x rychleji.
>
> Dodavam ze pouzivam 100Mb sit, server jede na W2000, client na W98.

Po WMEndSession se Windows neukonci

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 19.9.2001 19:11:00

Ahoj,
stale se mi pri ukonceni Windows nevypne aplikace ani Windows. Oba handlery,
kterych se to tyka, jsou dole a ja v nich proste nevidim chybu :-(. Dale na
to muze mit vliv nejspis take to, ze aplikace ma nastaven ShowMainform na
false a MainForm si zobrazuji sam.

Ota Maly

P.S.: Zjistil jsem, ze WMEndSession mi prijde, jak ji zpracuju (viz nize),
ale Win se proste neukonci..
procedure Tfmain.WMQueryEndSession ( var Msg : TWMQueryEndSession);
begin
Msg.Result := 1;

procedure TfMain.WMEndSession(var Msg : TWMEndSession);
begin
Msg.EndSession := true;

Komunikace s UPS

[*] Pavel Simek <kejchal(zv)volny(tec)cz> - 19.9.2001 19:42:00

Ano, mam seznam kodu pro komunikaci s UPS APC. Je to celkem jednoduche, ale
velmi nebezpecne. Muze byt i smazana EPROM v UPS a UPS je zrala do servisu
(a ne do ledajakeho).

Pavel
kejchal(zv)volny(tec)cz

From: Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt>
> Zdravim;
> chcel by som pri onclicku v comboboxe ziskat z neho hodnotu
> ktora by bola parameter pre Query nieco ako:

> [...]
Ahoj,

do Query.SQL vlozis tento text

SELECT DISTINCT "dtbase.dbf". hodnota
FROM "dtbase.dbf"
WHERE
(hodnota = :CT)

potom uz len...
Query.Active:=False;
Query.ParamByName('CT').Value:=combobox.text;
Query.Active:=True;

Lauko.

Ini do TMemoryStream

[*] Ing. Jozef Baranec <joba(zv)digitaldocuments.org> - 20.9.2001 12:08:52

Mam
aStream : TMemoryStream
a chcem donho ulozit subory. Kazdy subor dostanem v bStream : TMemoryStream.
A zase opacne potrebujem tieto subory porozdelovat do jednotlivych cStream :
TMemoryStream pripadne TStream a tie ukladat bud na disk alebo do mema.
Poznamka: Ide o ini subory.

Vie mi niekto poradit ako na to?

dik jozo

Po WMEndSession se Windows neukonci

[*] Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)atlas(tec)cz> - 20.9.2001 12:17:33

A opravdu tam nemas inet komponenty z rady NM (NMPOP3, NMSMTP apod.)?

Mira Ondrisek
BONNEL TECHNOLOGIE

WORD

[*] Pavel Houdek <buggy(zv)betula.fsid.cvut(tec)cz> - 20.9.2001 12:20:04

Dobry den
Podobny problemek jsem tez resil. Jedine na co jsem prisel je, ze spustite
word a to co potrebujete do toho otevreneho wordu poslete, da se to dokonce i
ulozit, mozna jde pak i ten word zavrit (nezkousel jsem)...
Lze i vytvorit jakysi formular (tabulky apod.) a pak se do nej odkazovat a
vepisovat na urcita mista (sice krpate ale jde to) a nakonec to ulozit jako
neco jineho.

Hezky den
ph

--
Pavel Houdek
p.houdek(zv)seznam(tec)cz

Otevreni obrazku

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 20.9.2001 12:26:15

ShellExecute(Application.Handle, 'open', PChar('obrazek'), '', '', SW_SHOWNORMAL);

20.9.2001 Michal Bachman:
> potreboval bych radu, jak otevrit obrazek, na ktery znam cestu, v defaultnim
> prohlizeci uzivatele.

Kylix, kresleni na Canvas

[*] Pavel Houdek <buggy(zv)betula.fsid.cvut(tec)cz> - 20.9.2001 12:41:27

Dne st 19. z߰� 2001 12:45 jste napsal(a):
> Ahoj
> Pokud budes ten obrazek vykreslovat v metode Paint tak to bude chodit
> bez problemu.
>
> Preji hodne zdaru

Taky ahoj
Diky za reakci...
Jednoduse receno kreslim timto zpusobem:

Form2.Canvas.Pen.Color := clBlue;
Form2.Canvas.MoveTo( 10, 10 );
Form2.Canvas.LineTo( 100, 100 );
Form2.Canvas.Brush.Color := clRed;
Form2.Canvas.Font.Name := 'Arial';
Form2.Canvas.TextOut( Form2.Canvas.PenPos.x, Form2.Canvas.PenPos.y,'This
is the end of the line');
end;

Jak by to same vypadalo v metode Paint?

Pavel Houdek
p.houdek(zv)seznam(tec)cz

Aktivna bunka v Excel.

[*] Robert Suska <robert(zv)korak.sk> - 20.9.2001 12:47:14

Skusal si aj take nieco ako excel.cell[C5, 10] alebo setactivecell alebo co
ja viem ??? alebo take nieco, neviem presne ale podla mna prikazom range sa
nastavuje rozsah a nie pozicia v zosite. treba sa pozriet do helpu. ;-)

Dufam ze som Ti pomohol, ak je to somarina tak sorry :)

> [...]
> Excel.Visible := True;
>
> Ale Excel.Range:='C5' sa nespracuje.
>
> Otazka znie : Ako nastavit na aku poziciu sa ma obrazok zapisat ?

OT : Aktivna bunka v Excel.

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 20.9.2001 12:50:08

> Excel.Range:='C5'; // chyba
> Excel.ActiveSheet.Pictures.Insert('C:\aaa.jpg');

ja bych na to zkusil jit nejak takto (v :

Excel.ActiveSheet.Range['C5:C5'].Select;
Excel.ActiveSheet.Pictures.Insert('C:\aaa.jpg');

T.

Kylix, kresleni na Canvas

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 20.9.2001 12:59:54

> [...]
> Form2.Canvas.Brush.Color := clRed;
> Form2.Canvas.Font.Name := 'Arial';
> Form2.Canvas.TextOut( Form2.Canvas.PenPos.x,

imho stejne, ale nebudeto "Button1Click" ale "FormPaint" nebo tak nejak,
proste to hod do udalosti OnPaint.

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

OT : Aktivna bunka v Excel.

[*] CHMEL Karel, Mgr. <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 20.9.2001 12:59:13

Ahoj,

zkus

Excel.Range ('C5').Activate

Od: kinekus-nextra [mailto:kinekus(zv)nextra.sk]
Odesl�no: 20. z߰� 2001 11:26
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: OT : Aktivna bunka v Excel.

[...]

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 20.9.2001 13:01:15

o pokud si spustis zaznam makra a paxe to pokousis prepsat do delphi ...
ostatne to je asi bezna praxe tech, co neumej vsechno nazpamet, tak makro ti
pri vybrani bunky C5 zaznamena nasledujici:

Range("C5").selected;

... vzhledem k tomu, ze objekt Excel jsi vyvolal, pak by to mohlo jit jako

Excel.range('C5').selected;

... bohuzel tu nemam v praci Delphi, takze neni odzkousene ... ale fachat
by to mohlo :)

Milan
"still" Delphi beginner
D5-Ent, W98,
Skalsky(zv)oksystem(tec)cz

[...]

None

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 20.9.2001 13:09:43

ahoj,
neda mi to, abych se nezeptal. Narazil jsem na toto, ve zdroji
projektu (dpr):

Toto funguje:
Application.Initialize;
if ParamStr(1)=LowerCase('-backup') then
Application.CreateForm(TClientForm,ClientForm);
if ParamCount=0 then
Application.CreateForm(TInstallForm,InstallForm);
Application.Run;

Toto uz nikoli:
Application.Initialize;
if ParamStr(1)=LowerCase('-backup') then
Application.CreateForm(TClientForm,ClientForm)
else
Application.CreateForm(TInstallForm,InstallForm);
Application.Run;

Muzete mi nekdo objasnit, proc ta varianta s else nefunguje? Jekmile
tam dam else, tak se mi tlacitko pro preklad disabluje (stejne tak
dalsi tlacitka pro pridani .dfm atp.). Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz,

Vse pod jednou strechou - squash, Ricochet, aerobik, solaria, sauna,
posilovna, sport shop, sport bar, masaze - http://www.squashpoint(tec)cz

Speaker

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 20.9.2001 13:12:53

> Ahoj kluci nemate nejake komponenty na Speaker a na zvuk,pripadne
> kde je sezenu?
> Diky

To uz tady dlouho nebylo :-)

Procedure PCSpeakerBeep( Frequency, Duration: Integer );
Begin
If Win32Platform = VER_PLATFORM_WIN32_NT Then
Windows.Beep( Frequency, Duration )
Else
Asm MOV ECX, Frequency
JCXZ (zv)(zv)2
MOV EAX, 1193181
CDQ
IDIV ECX
MOV ECX, EAX
IN AL, ($61)
TEST AL, $03
JNZ (zv)(zv)1
OR AL, $03
OUT ($61), AL
MOV AL, $B6
OUT ($43), AL
(zv)(zv)1: MOV AL, CL
OUT ($42), AL
MOV AL, CH
OUT ($42), AL
PUSH Duration
CALL Windows.Sleep
(zv)(zv)2: IN AL, ($61)
AND AL, $FC
OUT ($61), AL

WORD

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 20.9.2001 13:55:26

Ahoj,
nekdo se tady ptal na komunikaci delphi s Wordem. To ze se zatim nikdo
neozval je asi proto, ze uz to tu bylo probirano mnohokrat. Ja ti muzu
poradit link, kde by jsi mohl najit neco zajimaveho. Je to asi uprostred
toho obsahu.

http://www.gnomehome.demon.nl/uddf/

[...]

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 20.9.2001 13:57:30

Ahoj
Zkus to takhle
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Type
procedure Paint; override;
public
FPaint: Boolean;

procedure TForm2.Paint;
if FPaint then
begin
Canvas.Pen.Color := clBlue;
Canvas.MoveTo( 10, 10 );
Canvas.LineTo( 100, 100 );
Canvas.Brush.Color := clRed;
Canvas.Font.Name := 'Arial';
Canvas.TextOut( Form2.Canvas.PenPos.x, Form2.Canvas.PenPos.y,'This is the end of the line');
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Form2.FPaint := not Form2.Fpaint;
Form2.Invalidate;
end;
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
Staci mackat ten Cudl a bud se to bude vykreslovat nebo ne.

Preji hodne zdaru

KSH-Data s.r.o.
Dobrovsk�ho 56
56301 Lan#kroun
tel:0467/523258
tel+fax:0467/522181
e-mail:wendl(zv)ksh-data(tec)cz
www.ksh-data(tec)cz
ICQ:122972218

Vypis adresaru

[*] "Mirek Drej�ek"���v#�q��#�d�ʿ - 20.9.2001 14:03:27

Zdravim,
pro zisakni adresaru pouzivam toto:

procedure TForm1.AddFiles(aPath, aMask: String; aRecursion: Boolean);
var FSearchRec, DSearchRec: TSearchRec;
FindResult: Integer;
begin
aPath:= aPath + '\';
FindResult := FindFirst(aPath + aMask, faAnyFile +
faHidden + faSysFile + SysUtils.faReadOnly, FSearchRec);
try
while (FindResult = 0) do FindResult := FindNext(FSearchRec);
FindResult := FindFirst(aPath + aMask, faDirectory + faHidden +
faSysFile + SysUtils.faReadOnly, DSearchRec);
while (FindResult = 0) do
begin
if ((DSearchRec.Attr and faDirectory) = faDirectory) and
(DSearchRec.Name <> '.') and (DSearchRec.Name <> '..') then
begin
ListBox1.Items.Add(DSearchRec.Name);
if aRecursion then AddFiles(aPath + DSearchRec.Name, aMask,
aRecursion);
end;
FindResult := FindNext(DSearchRec);
end;
FindClose(DSearchRec);
finally
FindClose(FSearchRec);

Da se tato procedura upravit, aby se do list boxu zapsala cela cesta?

Mozna by slo toto:
ListBox1.Items.Add(ExpandFileName(DSearchRec.Name));
ale nevim jak nastavit cestu, ktera se bude doplnovat.
Predem dik za jakoukoli radu

Mirek Drejcek.

TListView

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 20.9.2001 14:03:25

Ahojte,
mam takovy problem. Vkladam z jednoho ListViewu do druheho a potrebuji
zjistit, zda je dana polozka v tom druhem jiz obsazena ci ne. Jak to udelam
? Jde mi to u ListBoxu. Pouziji-li tu stejnou techniku, pak mi to tady tak
nefunguje. Pomozte prosim nekdo.

Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�, 533 41
Tel: 0602/411 828, E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
====================================

Jazyky a staty

[*] Roland Turcan <rotursoft(zv)kiwwi.sk> - 20.9.2001 14:23:43

Zdravim.

Kde by som nasiel ak existuje, nieco ako standardne oznacenie kodov jazykov
a statov.
Oznacuje sa to ako ISO norma ?

Roland Turcan - amatersky programator
D5Pro, Firebird 1.0, IBX4.62, Win2000Pro/CZ, Win98CZSE

TTAble ->TQuery

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 20.9.2001 14:23:30

Dotahni si jeste sloupec s hodnotou RECNO(), ta je pro radky Dbase tabulky
jednoznacna.

> [...]
> mel uzivatel na mysli.
> Nejjednodussi by bylo mit v tabulce identity - pak je vse vyreseno.

[*] Roland Turcan <rotursoft(zv)kiwwi.sk> - 20.9.2001 14:56:45

napr. takto:

ShellExecute(handle, nil,PChar('c:\delphi\images\splash.bmp'), nil, nil,
SW_SHOWDEFAULT);

S pozdravom

Roland Turcan

From: "Jan �ebesta" <delcomseb(zv)volny(tec)cz>
> da se nejak odchytit vstup z ctecky (je zapojena jako vstup z klavesnice)
> napr. v ActionList nebo OnKeyPress?
> potrebuji rozlisit zda vstup z klavesnice nebo z ctecky.

Ahoj.
Kdysi jsem to delal.
Ctecka byla (nevim jak-bylo uz to dane) naprogramovana tak ze pred samotnym
kodem posilala kod klavesy ALT+S a po ukonceni ALT-E.
Tak jsem pouzil dve Action s prislusne nastavenymi ShortCuts a bylo to bez
potizi.

Ludek

Po WMEndSession se Windows neukonci

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 21.9.2001 10:19:40

> A opravdu tam nemas inet komponenty z rady NM (NMPOP3, NMSMTP apod.)?
>
> Mira Ondrisek

To tam sice nemam, ale mel jsem (cosi jsem testoval). Celkem nechapu
souvislosti, muzes mi to trochu bliz upresnit? Proc by to tyhle komponenty
mely delat?
Mohlo mi tam totiz po nich neco zustat, z uses jsem to vybagroval, ale dal
nevim.

Jeste lepe obecneji, co muze po probehnuti WMEndSession (tu obdrzim)
zabranit programu v ukonceni?

dik
Ota

ctecka carkoveho kodu

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 21.9.2001 10:20:08

> [...]
> napr. v ActionList nebo OnKeyPress?
> potrebuji rozlisit zda vstup z klavesnice nebo z ctecky.

ahoj,
prave diky tomu, ze to je jako z klavesnice, tak to pujde odlisit asi
tezko. Jedine co me napada je ohlidat si, jak rychle se naplni treba
nejaky edit (jestli se znaky zadavaji v jakemsi stejnem intervalu,
atp.). Pokud je ta ctecka rychla, pak by stim nemel byt problem. Ale
je to takove fuj reseni.

[...]

Async Professional

[*] SPELZA s.r.o. <spelza(zv)spelza(tec)cz> - 21.9.2001 10:38:13

Ahoj,
mam aplikaci postavenou na D4Std a AsyncProfessional 2.56. Vse fungovalo k
naproste spokojenosti na W95 i W98 ale s prechodem na W2000 prestala
komunikace fungovat. Pouzivam standardni komunikaci na RS485 s povolenym
RS485Mode a po odeslani prvniho bytu menim vzdy paritu z pMark na pSpace. HW
pocitace i linky je naprosto totozny.
Nevite v cem by mohl byt mezi W98 a W2000 rozdil?

Dik za kazdy napad. Jara.
svehla(zv)spelza(tec)cz

Cislo na pole bitu

[*] L. Filip <lfilip(zv)lekis(tec)cz> - 21.9.2001 11:07:02

Zdravim ve spolek.
Potreboval bych prevest promennou BYTE na pole bitu. Existuje v Delphi
nejaka funkce nebo si musim to cislo do binarni hodnoty prevest sam a
naplnit to pole.
(chci to puzit jako flagy)

Diky za kazdou radu.

tvorba komponent pomoci dll

[*] <konference_delphi(zv)centrum(tec)cz> - 21.9.2001 11:12:16

Pls. nevite nekdo, jak pomoci dll vytvorit na formular
komponentu? Ja to udelal takhle (snad to pisu spravne, pisu to z
hlavy, ale takhle nejak...)

------DLL:------
var
e:TEdit;
procedure CreateForm(x:TForm);stdcall;
begin
e:=TEdit.create(x);
e.parentfont:=false;
e.parent:=x;
end;

procedure DestroyForm(x:TForm);stdcall;
begin
e.free;
end;

----program-----

procedure TForm1.FormShow(Sender: TObject);
begin
CreateForm(self);
end;

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
DestroyForm(self);
end;

------------
fungujeto jenom tehdy, pokud udelam jeste toto

procedure TForm1.FormShow(Sender: TObject);
var a:TButton;
begin
CreateForm(self);
a:=TButton.create(self);
a.parent:=self;
a.top:=-110;
{proste tam pridelam jeste jednu komponentu, ale tak, aby tam
nebyla videt}
end;

Thnx;

Bauglir

-----
Hrajte on-line hry na http://herna.centrum(tec)cz
Zalo�te si sv�j mail na http://mail.centrum(tec)cz

Cislo na pole bitu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 21.9.2001 11:22:11