Cislo na pole bitu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 21.9.2001 11:27:56

21.9.2001 L. Filip:
> Zdravim ve spolek.
> Potreboval bych prevest promennou BYTE na pole bitu. Existuje v Delphi
> nejaka funkce nebo si musim to cislo do binarni hodnoty prevest sam a
> naplnit to pole.
> (chci to puzit jako flagy)

Asi bych to delal nejak takto :

Cteni pomoci Byte and maska (maska je cislo, ktere je dane bitem na
prislusne pozici 0001000)
Zapisovani pomoci Byte or maska atd.

Pokud si nadefinujes Flagy (masky) jako konstanty, bude to urcite prehlednejsi
nez kuchani jednotlivych bitu

Cislo na pole bitu

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 21.9.2001 11:28:21

> Potreboval bych prevest promennou BYTE na pole bitu. Existuje v Delphi
> nejaka funkce nebo si musim to cislo do binarni hodnoty prevest sam a
> naplnit to pole.
> (chci to puzit jako flagy)

Ak Ti staci Byte, potom mozes pouzit set type, napr:

type
TBitFlag = (bf0, bf1, bf2, bf3, bf4, bf5, bf6, bf7);
TBitFlags = set of TBitFlag;

procedure ShowByteValue(B: Byte);
var
F: TBitFlag;
S: string;
begin
S := '';
for F := Low(TBitFlag) to High(TBitFlag) do
if F in TBitFlags(B) then
S := '1' + S
else
S := '0' + S;
ShowMessage(Format('Dec: %d'#13#10'Hex: $%0:.2x'#13#10'Bin: %s', [B, S]));

Re[2]: Cislo na pole bitu

[*] Jan Skopov� DELPHI�����^##b��ej�� - 21.9.2001 11:53:59

Zajimava konstrukce napriklad:

// stringove zobrazeni pole bitu
procedure TForm1.CxButton1Click(Sender: TObject);
var a: set of 0..7;
i: integer;
s: string;
begin
s := '';
Byte(a) := 16;
for i := 7 downto 0 do s := s + IntToStr(Integer(i in a));
ShowMessage(s);

Interbase na W2000

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 21.9.2001 12:06:45

mas v souboru services radek gds_db 3050/tcp?

PaPouch elektronika
http://www.papouch.com

> Kolega ma problem prosim zkuste nam poradit.
>
> Dovolil si nainstalovat IB6 na W2000 s NTFS a pri pokusu o
> pripojeni to pise unawailable database.
>
> Zrejme je problem, ze IB nemam na ty databaze problem, ale on
> uz nastavil pristup pro Everyone a porad nic.
>
> Diky
>
> S pozdravem Radek KALA
> BetaControl, s.r.o.
> Cerneho 58/60, 635 00
> tlf. : + 420 5 4622 3491
> fax : + 420 5 4622 3470
> GSM : + 420 603 85 75 15

Hledani tlf cisla v neformatovanem textu

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 21.9.2001 12:45:07

Je tu ten problem, ze dneska eni zadny presne definovany format tel.
cisla (vzdyt jen nase republika ma ruzne delky a co pak jine staty?).
Asi bych je to nechal pri hledani zadat bez jakychkoliv predvoleb (jen
ciste tel. cislo) a prohledavane pole bych zformatoval tak, ze bych z
nej vymazal vsechny mezery, pomlcky, lomitka, plusy a pak hledal, zda
obsahuje to zadane.
To mne napada jako nejjednodussi (mozna by vedle sloupce Telefon mohl
byt jeste sloupec FormatTelefon, kde by to uz bylo zformatovane).

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

21.9.2001 Ji�� Foldyna:
> [...]

> vice, nepouziva se zadne std formatovani. Mohou/nemuseji obsahovat
> mezinarodni predvolbu a smerove cislo UTO, mohou to byt i mobilni cisla.
> Vyhledavani nemusi byt stoprocentne ucinne, ale melo by byt co
> nejspolehlivejsi (pokud se neco oznaci jako tlf cislo, nemelo by se prilis
> casto stavat, ze to ve skutecnosti tlf cislo neni).
> 1. Existuje nejaky algoritmus, jak pri znalosti smeroveho cisla UTO urcit
> pocet znaku cisla (alespon rozsah) ?
> 2. Pokud nekdo z ucastniku konference pouziva knihovnu RegExp a ma regular
> expression(s) pro takove hledani, byl by ochoten jej zverejnit ?

Interbase na W2000

Mam.

> mas v souboru services radek gds_db 3050/tcp?
>
> S pozdravem
> Ota Maly
>
> PaPouch elektronika
> http://www.papouch.com

ExpandUNCFileName(Application.EXEName) ne ze site

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 21.9.2001 13:07:22

ahoj,
potrebuju zjistit sitovou cestu k aplikaci (\\PC\c\moje.exe) i v
pripade, ze je program spusten z lokalniho disku. ExpandUNCFileName
pak vrati nesitovou cestu. Nevite nekdo jak to vyresit? Myslim ze uz
se tu na to nekdo nedavno ptal, ale odpoved (pokud byla) mi unikla.

Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

WWW stranky zdarma na http://www.sweb(tec)cz

Minimaze Modal Form

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 21.9.2001 13:25:40

Zdravim!
Jak udelat z modalniho formu minimalizaci tak, aby se zminimalizovalo i to hlavni okno aplikace? Delam to pres proceduru GetWM_SysCommand, ale minimalizuje se mi jen modalni okno doleva.:-( Chtel bych, aby se minimalizovalo hlavni okno na listu a to modalni nebylo videt vubec. Diky

M&B

ExpandUNCFileName(Application.EXEName) ne ze site

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 21.9.2001 13:54:34

A co budes delat na nesitovem pocitaci nebo na pocitaci, ktery nebude
mit nastaven zadny disk jako sdileny ?

21.9.2001 Milan #ݿek:
> [...]
> se tu na to nekdo nedavno ptal, ale odpoved (pokud byla) mi unikla.

Hledani tlf cisla v neformatovanem textu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 21.9.2001 13:56:10

Bude se precislovavat. Pak budou vsechny cisla stejne dlouhe, pokud
mam spravne informace. Takze si zjisti podrobnosti.

21.9.2001 ing. Pavel Zilinec:
> [...]
> To mne napada jako nejjednodussi (mozna by vedle sloupce Telefon mohl
> byt jeste sloupec FormatTelefon, kde by to uz bylo zformatovane).

Po WMEndSession se Windows neukonci

[*] Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)atlas(tec)cz> - 21.9.2001 14:29:10

Nevim, proste jsem vyhodil z formulare NMPOP3, nahradil jsem ho ekvivalentem
z Indy a vsechno zacalo behat normalne. Slo o D4.03 Prof. Totez jsem radil
kolegovi s D5 pro, u nej neslo jen prelogovani a ukoncit ano (nebo naopak,
ted uz nevim - mne neslo ani jedno - vzdy se ukoncila pouze aplikace, ale ne
uz OS). U nej to naopak delala NMSMTP. Souvislosti jsem nehledal, protoze
byla k dispozici ekvivalentni nahrada. Kazdopadne jsem asi 2 dny delal s
WMEndSession a WMQueryEndSession psi kusy, prosel jsem archivy borlandich
konferenci (kde se radilo vicemene totez, co zde), zkusil jsem kde co, ale
vysledek byl porad tentyz - pri logoff nebo restart/shutdown se zavrela
jenom aplikace a logoff/r/s se musel udelat jeste jednou. Bylo to nezavisle
na OS - W95,98,NT-Work,NT-Server/W2kPro. Zacal jsem z aplikace vyhazovat
komponenty a v okamziku, kdy jsem vyhodil NMPOP3, tak to najednou zacalo
chodit. Vratil jsem vsechny komponenty zpet - porad chodilo - pridal jsem
NMPOP3 a bylo zase v haji.

K Tve otazce na konci - OPRAVDU NETUSIM! Co na to P.V.?

Cau Mira Ondrisek
BONNEL TECHNOLOGIE

Minimaze Modal Form

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 21.9.2001 14:42:54

> Jak udelat z modalniho formu minimalizaci tak, aby se zminimalizovalo
> i to hlavni okno aplikace?

Pouzivam nasledujici postup:

V modalnim okne obslouzit WMSysCommand takto:

procedure TForm.WMSysCommand(var Msg: TWMSysCommand);
begin
if Msg.CmdType = SC_Minimize then
Application.Minimize

V hlavnim okne aplikace pak:

procedure TFMain.MinimizeApp(Sender: TObject);
begin
ShowWindow(Application.Handle, SW_MINIMIZE);
end;

procedure TFMain.RestoreApp(Sender: TObject);
begin
ShowWindow(Application.Handle, SW_SHOWNORMAL);
end;

procedure TFMain.FormCreate(Sender: TObject);
begin
Application.OnMinimize := MinimizeApp;
Application.OnRestore := RestoreApp;

Ako nakazem OLE objektu tlac

[*] Roland Turcan <rotursoft(zv)kiwwi.sk> - 21.9.2001 14:51:23

Zdravim

%subj%, samozrejme ak ma tu moznost ?

Dakujem za kazde nakopnutie.

S pozdravom

Roland Turcan - amatersky programator
D5Pro, Firebird 1.0, IBX4.62, Win2000Pro/CZ, Win98CZSE

Spravy v ramci mojej aplikacie.

[*] Roland Turcan <rotursoft(zv)kiwwi.sk> - 21.9.2001 14:54:38

Zdravim.

Potrebujem pri urcitej udalosti v programe rozoslat spravu do kazdeho okna.
Poslat uzivatelsku spravu do jedneho okna zvladnem, ale ako by malo kazde
okno mat deklarovanie zachytenie spravy ? Proste mi ide o to aby som nemusel
pisat na handle kazdeho okna tie iste spravy.

Roland Turcan - amatersky programator
D5Pro, Firebird 1.0, IBX4.62, Win2000Pro/CZ, Win98CZSE

Interbase na W2000

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)pejasoft(tec)com> - 21.9.2001 14:55:19

Me se stalo neco podobneho pri prechodu na XP.
Pokud byla databaze na substnutym disku H:, hlasil program podobnou chybu
(mozna stajnou, ted nevim).
Musel jsem ho presunout na jinej disk a bylo vse OK.

Zakaznikovi se to stalo i pod Win2000 (tusim), disk byl namapovany (H:). Po
presunuti na C: mu vse fungovalo.

V obou pripadech se pouzival lokalni server.

S pozdravem

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)post(tec)cz

> [...]
> uz nastavil pristup pro Everyone a porad nic.
>
> Diky

ExpandUNCFileName(Application.EXEName) ne ze site

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 21.9.2001 14:56:16

Dne 21.�z߰��2001, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

> A co budes delat na nesitovem pocitaci nebo na pocitaci, ktery nebude
> mit nastaven zadny disk jako sdileny ?

ahoj, no to by mohl byt problem. Pripisu to pozadavku programu
(program musi byt umisten na sdilenem disku). Zatim me napadlo vyuzit
treba defaultniho sdileni c$. :-)

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Mapy Prahy, Brna a Cech najdete na http://www.mapy(tec)cz

SYNAPSE a stav odosielania

Nazdar...

Ako spravim pomocou synapse toto:

Mam postu a v nej niekolo prliloh - kazda ma priblizne 500kB.
Chcen uzivatelovi zobrazovat nejaky priebeh odosielania ako v MS
OutlookExprese.

Diky za kazdu radu. NORO.

Hledani tlf cisla v neformatovanem textu

[*] Peter <peter(zv)baris.sk> - 21.9.2001 15:00:44

No mozes si zistit vsetky predvolby ktore tam mozu byt a knim pocet cislic
ktore moze dany smer mat a to mat ulozene niekde v subore a potom ked
narazis pri scanovani textu na predvolbu tak len zistis ci ti sedi pocet
cisel ak ano tak je celkom slusna sanca ze mas tc.

peter

> [...]
> To mne napada jako nejjednodussi (mozna by vedle sloupce Telefon mohl
> byt jeste sloupec FormatTelefon, kde by to uz bylo zformatovane).

SYNAPSE a licencia

Caute,
mozem SYNAPSE pouzivat aj v komercnych aplikaciach ?
NORO.

Interbase na W2000

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 21.9.2001 15:09:16

> Zakaznikovi se to stalo i pod Win2000 (tusim), disk byl namapovany (H:).
Po
> presunuti na C: mu vse fungovalo.

Ahoj.
IB6 pracuje POUZE se soubory na lokalnim disku.

Ludek

Dalkove ovladani pres TCP/IP

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 21.9.2001 15:18:07

Zdravim.
Poterbuji nejaky jednoduchy interface, ktery by bezel na stanicich jako
sluzba a umoznoval mi pres sit posilat z aplikace nejake prikazy, ktere by
provedely ruzne cinnosti (napr restart, vypnuti, spusteni nejakeho SW...).
Napsal jsem si nejakou jednoduchou sluzbu, s vyuzitim komponent ICS, ale
nejak mi to na tech stanicich zlobi.
Nevite o necem podobnem, pripadne nemate nekdo funkcni priklad jak napsat
takovouhle komunikaci Server/Client pomoci Synapse, o ktere se tady hodne
pise, ale prilis konkretnich prikladu s kodem jsem nikde nenasel ?

Hledani tlf cisla v neformatovanem textu

[*] Karel Horky <horky.karel(zv)quick(tec)cz> - 21.9.2001 15:20:38

Ahoj,
ad 1.) Dnes neni na delku tlf cisla zadny algoritmus, pockej do zari 2002,
pak budou vsechny stolni telefony precislovany, a tlf cisla budou mit
vsechna 9 znaku :-)

------
S pozdravem Karel Horky
horky.karel(zv)quick(tec)cz
IB6.0.1, IBX 4.42, W2K/SP1, D5Ent.

From: "Gebauer Lukas" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> Neni v mych silach udelat vice, ba ani moc nevim, co bych vice
> mohl udelat. Psat kazdemu priklad na miru... to bych jednak
> nedelal nic jineho a druhak bych chcipnul hlady.

Ahoj.
V zadnem pripade to memela byt kritika.
Jestli to tak vyznelo ta se velmi omlouvam.

TDBGrid + zakaz editace v urcitych sloupcich

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 21.9.2001 19:58:03

> [...]
nekterych prepis? Ukladani bych asi resis, jak uz mam hotove, pres SP.
>Lze to vubec nebo budu muset prejit na TStringGrid. Diky.

Dataset.Field.ReadOnly
Osobne resim editaci v gridu kombinaci MemoryTable a tlacitka Ulozit :-)

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

DB pro 90% jpg

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 21.9.2001 19:59:14

Dobry vecer,
zajimal by me nazor konference, kterou DB pouzit v pripade, ze cca 90% dat budou JPGcka. Vzhledem k tomu, ze jedna o nekomercni zalezitost, da se uvazovat pravdepodobne o IB, MySQL, Oracle PE, MSDE... Co zvolit?
R&B

---
** CREATED BY EMAIL.CZ **
http://www.email(tec)cz <--- Get Your Free Email

ExpandUNCFileName(Application.EXEName) ne ze site

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 21.9.2001 20:41:30

21.9.2001 Milan #ݿek:

> ahoj, no to by mohl byt problem. Pripisu to pozadavku programu
> (program musi byt umisten na sdilenem disku). Zatim me napadlo vyuzit
> treba defaultniho sdileni c$. :-)

To ale plati jen na NT. Na W9x nic takoveho neni, pokud se nepletu.

FB1.0 - invalid column reference

[*] Lauko #tefan <laukosw(zv)naex.sk> - 21.9.2001 20:48:48

> [...]
> left join part1 b on b.icokod=a.icokod
> where a.rok=2001 and a.TYPDOKLADU between 10 and 29 and a.P3=1 and a.p4=0

Ahoj,
za "group by" musia byt uvedene vsetky "nepocitane" stlpce...
Lauko.

SYNAPSE a licencia

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 21.9.2001 22:03:10

> mozem SYNAPSE pouzivat aj v komercnych aplikaciach ?

Ano, Synapse pouziva MPL licenci (ktera toto umoznuje), ale nezapomen, ze na Synapsi mam
autorska prava, takze bys tuto skutecnost mel ve svem programu uvest.

Lukas.

vlastni typ souboru - jak na bitmapu?

snazim se vytvorit vlastni format souboru. Mam problem s bitmapami, pokud
nactu bitmapu z disku do MemoryStream, tak se mi do souboru ulozi asi jen
3znaky. Nevim, jaky typ poutzit
(TPicture,TBitmap,MemoryStream,FileStream...). Dale se chci zeptat, je treba
u tohoto typu tvorit nejakou hlavicku, kde ktera bitmapa zacina a jak je
dlouha? Nebo se to udela automaticky a bude pak stacit jen vymetnit
Write(Soubor,Data); za Read(Soubor,Data); Muzete mi nekdo ukazat, jak nactu
bitmapu z disku a ulozim do tohoto typoveho souboru, a opacne, jak ji take
nactu. Diky

type TRSfile = record
FileID: string[6];
Bitmap: array[0..2] of TPicture; //TFileStream;
end;

var Soubor: file of TRSfile; Data: TRSfile;

var TMBitmap: TPicture;
begin
with Data do
begin
FileID:='MyFILE';
Bitmap[0]:=TBitmap.Create;
Bitmap[0].LoadFromFile('c:\RS_skin.bmp');
end;

AssignFile(Soubor,'c:\test.rs_skn');
Rewrite(Soubor);
Write(Soubor,Data);
CloseFile(Soubor);
end;

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Hexa prohlizec / editor

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 22.9.2001 05:42:48

Nevite nekdo o komponente, ktera by slouzila jako hexa editor nebo
prohlizec ?
Pokud mozno se zdroji.

MailTo:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

ctecka carkoveho kodu

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 22.9.2001 13:30:43

Zdravim

Jedina moznost je, ze by ta ctecka pred vlastnim kodem jeste vyslala nejaky
specialni znak, podle ktereho by ses pak ridil. Podivej se do dokumentace ke
ctecce. Pokud nic takoveho neumi, tak mas IMHO smulu.

> da se nejak odchytit vstup z ctecky (je zapojena jako vstup z klavesnice)
> napr. v ActionList nebo OnKeyPress?
> potrebuji rozlisit zda vstup z klavesnice nebo z ctecky.

OT: Optimalizace rezu

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 22.9.2001 14:47:33

Ahoj,

potreboval bych umistit obdelnikove objekty na desku tak aby byl veden
optimalni pocet rezu, pricemz jeste jsou urcita pravidla, jako ze neni mozne
zacit rezat uprostred atd.
Jedine, co mne napadlo je vygenerovat X ruznych pokusu umisteni a pak je
seradit, ale predpokladam ze na to bude existovat neco matematicky lepsiho.
Budu velmi povdecen za algoritmus, tip, odkaz, nazev skript ci jakoukoliv
radu.

Hexa prohlizec / editor

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 22.9.2001 17:42:16

> Nevite nekdo o komponente, ktera by slouzila jako hexa editor nebo
> prohlizec ?
> Pokud mozno se zdroji.

Pozri si demo Resexplor, je tam THexDump (prehliadac).

keybd_event

[*] David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> - 22.9.2001 19:57:24

Jde prokazem keybd_event simulovat stisk dvou klaves zaroven (pr. ALT+X),
nebo na to je jina funkce ?

GSM soft - zahada ?

[*] Vasek Navrat <engine(zv)ropacek(tec)cz> - 23.9.2001 12:28:53

Bude to funogvat i s Nokia 7110, ktera sice ma HW modem, ale ja pouzivam
kabel FBUS, ktery je urcen pro N5110?? LogoManager fici, tak co ten tvuj
program?

From: "Jan Sebel�k" <honza(zv)haes(tec)cz>
Subject: Re: Ako nakazem OLE objektu tlac

> Odes�latel: Roland Turcan <rotursoft(zv)kiwwi.sk>
> %subj%, samozrejme ak ma tu moznost ?
Zavolam prislusnou metodu, samozrejme pokud je k dispozici.

Ak je otvoreny Word tak napr. Ctrl+P, ale ikona na tlac je funkcna. Ale ani
WordPad, Excel,... nema moznost tlacit. Prezeral som si help, ale ziadnu
"prislusnu" metodu na tlac som nenasiel. Dufam ze som to len prehliadol.
Hm?
Roland.

KLX >Delphi 5 (CRLF problem)

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 24.9.2001 09:58:49

Ahoj,
mam napsany program v KLX bez CLX, a chtel bych ho prelozit i v D5, ale
v linuxu je oddelovac radek CR, kdezto ve Win CRLF.
No a editor D5 mi to zobrazi spravne, ale kompilator hodi chybu,
ze je radek moc dlouhy (nerozeznal konec).
Neda se to nejak nastavit kompilatoru, ze je oddelovacem pouze CR a ne CRLF?
O moznosti konverze mne uz napadla, ale to bych nechtel.
Jiny napad?

KLX >Delphi 5 (CRLF problem)

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 24.9.2001 10:00:16

> [...]
> pouze CR a ne CRLF?
> O moznosti konverze mne uz napadla, ale to bych nechtel.

Ahoj, myslim, ze Kylix zvlada CRLF, a Delphi 6 CR. Ak mas len Delphi 5, malo
by stacit pouzivat CRLF vo vsetkych zdrojakoch.
Nemam to ale vyskusane.
TOndrej

SYNAPSE a stav odosielania

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 24.9.2001 10:14:44

> na riadku MIME.AddPartBinary(lstAtt.Items[i]);
> mozem to MIME vytvorit aj inde (podla mna asi ano),

Ano. objekt TMimemess nema nic spolecneho s fyzickym odesilanim dat, a tak jej muzes pouzit
kdykoliv a kdekoliv. Staci si z nej pak vzit onen stringlist s pripravenym vyslednym textem e-mailu
a ten v klidu odeslat.

> [...]
> chvilu trvat) ked niektoru nechcem tak ju zrusim (AKO ???) a po
> stlaceni SEND mam uz MIME hotove a mozem hned odosielat ?

Nejak nechapu, proc chces do zpravy nasypat prilohy a pak ty ktere nechces odstranovat... neni
lepsi si tam rovnou nasypat jen ty prilohy, ktere potrebujes??? :-O

Lukas.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

Jak spustit, zastavit, a jak zjistit stav slu�by (

[*] vlcir <vlcir(zv)seznam(tec)cz> - 24.9.2001 10:17:56

M��e mi n�kdo poradit ov��en� zp�sob, jak spustit, zastavit, a
jak zjistit stav slu�by ve Win2000.
D�k.

Denn� nov� Last Moment - objednejte http://na.dovolenou(tec)cz/last.php3
Aktualizovan� nab�dky 1.000 z�jezd� http://na.dovolenou(tec)cz/

Minimaze Modal Form

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 24.9.2001 10:35:28

Stale mi zustava to zminimalizovane modalni okno vlevo na obrazovce nad listou :-(, jak dosahnout toho aby nebylo videt? A vse bylo schovane na liste. Diky
M&B

> Jak udelat z modalniho formu minimalizaci tak, aby se zminimalizovalo
> i to hlavni okno aplikace?

Zalozeni ODBC Data Source

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 24.9.2001 10:48:13

Existuje na to API funkcia ODBC SQLConfigDataSource, ktoru pouziva aj ODBC
Administrator. Ak nemas help k ODBC API, mozem Ti ho poslat. Dokumentacia k
ODBC API je tiez sucastou MSDN, takze ak ak mas MSDN, staci v indexe
vyhladat SQLConfigDataSource. BTW, pridavat DSN priamo zapisom do registrov
je nevhodne. MS si moze hocikedy zmysliet ze v dalsej verzii ODBC zmeni
strukturu registrov a si nahraty...

L.

> narazil jsem na problem s ODBC, potreboval bych programove
> zalozit ODBC Data Source, zkousel jsem to zalozenim v registru

SELECT na Informixe

[*] Peter Mojdis <mojdis(zv)colnicapo.sk> - 24.9.2001 10:50:20

Ahoj !
Mam nasledovny problem: Robim nasledovny SELECT z tabulky na SQL serveri
INFORMIX:
SELECT * FROM tab WHERE key01=:hodnota ORDER BY key01, pricom nad key01
mam definovany index a vysledkom je len zopar zaznamov, ale ten SELECT mi
trva neumerne dlho (asi 7s pri 500000 zaznamoch). Tomu celkom dobre
nerozumiem, ved pri binarnom deleni by mal byt vysledok okamzite. Neviete co
robim zle ?

Zalozeni ODBC Data Source

[*] Pazout <pazout(zv)horolezci(tec)cz> - 24.9.2001 10:54:45

ODBC vytvarime take zapisem do registru a je to funkcni (objevi se i v ODBC
Administratoru)

Mozna jsi zapomel na zapis do vetve

HKLM\SOFTWARE\ODBC\ODBC.INI\ODBC Data Sources\

Sample vbs skriptu:

Option Explicit
Const sDataName = "BCPBCP"
Const sDatabase = "BCP"
Const sServer = "JIRI-K"
Const sLastUser = "sa"
Const sDescription = "(local)"
Const sDriverName = "SQL Server"
Const sTrusted_Connection = "No"
Dim WSHShell
Set WSHShell = CreateObject("WScript.Shell")
With WSHShell
.RegWrite "HKLM\SOFTWARE\ODBC\ODBC.INI\ODBC Data Sources\" & sDataName,
sDriverName
.RegWrite "HKLM\SOFTWARE\ODBC\ODBC.INI\" & sDataName & "\Database",
sDatabase
.RegWrite "HKLM\SOFTWARE\ODBC\ODBC.INI\" & sDataName & "\Driver", _
.regRead("HKLM\SOFTWARE\ODBC\ODBCINST.INI\" & sDriverName & "\Driver")
.RegWrite "HKLM\SOFTWARE\ODBC\ODBC.INI\" & sDataName & "\LastUser",
sLastUser
.RegWrite "HKLM\SOFTWARE\ODBC\ODBC.INI\" & sDataName & "\Server", sServer
.RegWrite "HKLM\SOFTWARE\ODBC\ODBC.INI\" & sDataName & "\Description",
sDescription
.RegWrite "HKLM\SOFTWARE\ODBC\ODBC.INI\" & sDataName &
"\Trusted_Connection", sTrusted_Connection
End With

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.9.2001 10:56:37

>M��e mi n�kdo poradit ov��en� zp�sob, jak spustit, zastavit, a
>jak zjistit stav slu�by ve Win2000.

OpenSCManager
EnumServicesStatus
OpenService
ControlService

Minimaze Modal Form

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.9.2001 11:10:11

> Stale mi zustava to zminimalizovane modalni okno vlevo na obrazovce
> nad listou :-(, jak dosahnout toho aby nebylo videt? A vse bylo
> schovane na liste. Diky
> M&B

Minule jsem poslal postup, ktery predstavoval zasah jak v hlavnim
formu, tak i obsluhu SC_MINIMIZE v jednotlivych formech. Tento
postup v D5 opravdu funguje a nad listou neni videt nic. Rekl bych
proto, ze tam mas nejaky problem v aplikaci popsaneho.

David Lebeda

Minimaze Modal Form

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 24.9.2001 11:24:58

No dle toho jsem to delal. A nic. :-(
M&B

> [...]
>postup v D5 opravdu funguje a nad listou neni videt nic. Rekl bych
>proto, ze tam mas nejaky problem v aplikaci popsaneho.

Parser

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 24.9.2001 11:28:27

Ahoj,
nemuze mi nekdo poradit, jak zachazet s parsovacimi soubory ? Jak je
vytvaret a co to vlastne parser je ? Moc se v tom nevyznam.

Diky za pomoc.

====================================
Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�, 533 41
Tel: 0602/411 828, E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
====================================

Delphi na Apple

[*] Michal Janu <janu(zv)stemmark(tec)cz> - 24.9.2001 11:29:49

Ja jsem kdysi videl Pascal pod Mac, taky jsem v nech chvili delal.
Myslim Symantec Pascal. Symantec dela kde co.
Bylo Think-C a Think-Pascal, ale moc se to nechytlo.

Michal Jan�

existuje delfi nebo nejaky podobny pascal na macintosh? A kde se da koupit?
dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz

SELECT na Informixe

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 24.9.2001 11:42:28

> [...]
> trva neumerne dlho (asi 7s pri 500000 zaznamoch). Tomu celkom dobre
> nerozumiem, ved pri binarnom deleni by mal byt vysledok okamzite. Neviete

pokud se dobre pamatuji, tak kdyz das query.sqlexecute na "set explain on"
tak na Informixu v uzivatelskem adresari vznikne sqlexplain.out a tam mas do
detailu popsano, jak IX pristupoval k datum, cili zda pouzil index pro
vsechny dalsi dotazy daneho spojeni.
Pokud jej pouziva a presto to trva dlouho, tak je to otazka zatizeni a
nastaveni serveru.

Leos

Jak spustit, zastavit, a jak zjistit stav slu�by (

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 24.9.2001 11:45:22

Pozri WIN API funkcie OpenSCManager, OpenService, QueryServiceStatus,
StartService, ControlService a CloseServiceHandle.

L.

> M��e mi n�kdo poradit ov��en� zp�sob, jak spustit, zastavit, a
> jak zjistit stav slu�by ve Win2000.
> D�k.

Parser

Muj pohled bohuzel neni obecny, takze z meho hlediska je parser algoritmus
resp. program, ktery rozpoznava, zda je (matematicky) vyraz zapsan korektne,
napr. zda neprebyva/nechybi zavorka apod. Vetsina parseru, se kterymi jsem
prisel do styku, umi take vyraz vycislit. Ale pojem "parsovaci soubor" jsem
jeste neslysel, da se predpokladat, ze to s tim rozpoznavanim nejak souvisi.

nemuze mi nekdo poradit, jak zachazet s parsovacimi soubory ? Jak je
vytvaret a co to vlastne parser je ? Moc se v tom nevyznam.

Filip Hazuka

Zahadne zpomalovani timeru

Ahoj vsem, v mem programu bezi dynamicky vygenerovany timer, ktery vzdy po
5 vterinach hrabne do jakesi databaze (BDE, Paradox) a cosi provede. Vse
funguje dobre, pouze u jednoho zakaznika na NT serveru se tu a tam stane, ze
se tento timer z nejakeho zahadneho duvodu zpomali az na periodu 2 minuty
(vede se velmi podrobny log) a cela aplikace totalne vytuhne (task not
responding). Na tomtez serveru bezi i MS SQL. Bohuzel tento zakaznik je
jediny, ktery to provozuje na NT, na W98 se to zatim nikdy neprojevilo.
Netusite nekdo, kde by mohl byt problem?

Tel. 0724/007234

XML nebo neco jineho ?!

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 24.9.2001 11:59:25

Ahojte,
v minulosti jsem posilal dotazy do konference, ktere byly kuse a priznam se
ze asi nedavaly prilis smysl. Nastinim muj problem obecne. Mam jakesi
polozky v ListView. Taky jakasi data o hlavicce. Potrebuji tyto data ulozit
do jakehosi dokumentu, ted nemam predstavu kam a to pomoci nejakeho
parsovaciho souboru. Nevim ale, co je nejlepsi pouzit (napadlo me xml, ale s
tim nemam zkusenosti) a to pak ulozit. Nemuzete mi nekdo pomoci ?

Mnohokrat diky.

====================================
[...]

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 24.9.2001 12:33:51

From: "Hazuka Filip" <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz>
> [...]
> parsovaciho souboru. Nevim ale, co je nejlepsi pouzit (napadlo me xml, ale
> tim nemam zkusenosti) a to pak ulozit. Nemuzete mi nekdo pomoci ?

Ahoj

ide o to ci potrebujes aby ten dokumnet bol "lahko" citatelny ale praca s
nim "pomalsia" potom je vhodne pouzit XML a su na Netu rozne komponenty
ktore toto umoznuju, alebo potrebujes velmi vykonny subor a potom mozes
pouzit TFileStream a do neho zapisavt/citat jednotlive polozky, najlepsie vo
forme objektov. Napis co potrebujes.

XML - jak v delphi ?

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 24.9.2001 12:34:37

Ahojte,
tady je kousek parsovaciho souboru napsany v xml, pres ktery se vytvori
soubor s priponou *.bdc a zpatky ho zase nacita. Jak se toto plneni a cteni
dela v Delphi ? Nevite to nekdo, nebo nemate s tim nekdo zkusenosti ?

[...]

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 24.9.2001 12:37:51

Parser ma za ukol zkontrolovat, zda vstup odpovida nejake gramatice
(jazyku). Jazyk muze byt napr. matematicky vyraz, nebo program v prog.
jazyce, nebo HTML stranka apod. Parsovacimi soubory myslis soubor ve
kterem je gramatika (jazyk) popsan. Parser pak funguje jako stavovy
automat postaveny na zaklade teto gramatiky.

Existuji nastroje, napr. ve free svete je to Bison a Lex (nevim jak se
presne ty jmena pisi), ktere na zaklade gramatiky vygeneruji program,
ktery simuluje ten stavovy automat. Asi bude vhodne, kdyz naznacis co
potrebujes, protoze jinak jazyky, gramatiky a spol. a je docela rozsahle
tema.

> nemuze mi nekdo poradit, jak zachazet s parsovacimi soubory ? Jak je
> vytvaret a co to vlastne parser je ? Moc se v tom nevyznam.
>
> Filip Hazuka

vracene hodnoty select procedur

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 24.9.2001 12:37:56

Lze,
IO parametry najdes v RDB$PROCEDURE_PARAMETERS,
jejich typ potom v RDB$FIELDS

s pozdravem
PavelC

From: Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz>
> Lze nejak rozumne v IB6 (treba i pres Delphi) zjistit jake polozky
> vraci select procedura? Totez pro view.

Vlastni typ souboru - podruhe

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 24.9.2001 12:54:39

ahoj,
sem tu opet s problemem, jiz jsem se ptal na vlastni typ souboru. Nic
moc sem se nedovedel, tak sem se dal na cestu laborovani. Prolezl
jsem archiv konference, a na mnoha doporuceni jsem presel z file of
type na FileStream. Muzete na to nekdo kouknout a rict, kde delam
chybu? Ulozeni probehne v poradku, ale pri nacitani Bitmapy to
zhavaruje, delka by mela byt v poradku, soubor ma strukturu:

var str_SKINfile: record
FileID: string[7];

StartPos: Int64;
BMP_Length: Int64;
Bitmap: TMemoryStream;
end;

// StartPos je zacatek BMP, BMP_Length je velikost Bitmapy.

procedure TForm1.B_SaveClick(Sender: TObject);
var StFile: TFileStream;
begin
StFile:=TFileStream.Create('c:\test.skn',fmCreate);

with str_SKINfile do
begin
Bitmap:=TMemoryStream.Create;
Bitmap.LoadFromFile('c:\skin.bmp');

FileID:='RS_SKIN';
StartPos:=SizeOf(FileID)+SizeOf(BMP_Length);
BMP_Length:=Bitmap.Size;
end; StFile.WriteBuffer(str_SKINfile,SizeOf(str_SKINfile));
str_SKINfile.Bitmap.SaveToStream(StFile);

StFile.Free;
str_SKINfile.Bitmap.Free;
end;

procedure TForm1.B_LoadClick(Sender: TObject);
var StFile: TFileStream;
begin
StFile:=TFileStream.Create('c:\test.skn',fmOpenRead);
with str_SKINfile do
begin
StFile.ReadBuffer(FileID,SizeOf(FileID));
StFile.ReadBuffer(StartPos,SizeOf(StartPos));
StFile.ReadBuffer(BMP_Length,SizeOf(BMP_Length));

Bitmap:=TMemoryStream.Create;
StFile.ReadBuffer(Bitmap,BMP_Length); //---tady to spadne
end;
// Image1.Picture.Bitmap.LoadFromStream(str_SKINfile.Bitmap);
StFile.Free;

PS: Da se

[...]

Grid

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 24.9.2001 12:55:55

Koukni na http://users.hol.gr/~georgev/delphi.htm

> potreboval grid, ktery ma zahlavi a do toho zahlavi umoznuje psat zhora
> dolu. A uplne nejlepsi by bylo, kdyby byl free.

> D5Pro + SP1, W2k

> Verze: 6.0.281 / Virov� b�ze: 149 - datum vyd�n�: 18.9.2001

Jak tisknout na papir 420x150 mm na tiskarne A4

[*] Skokosek <skokosek(zv)seznam(tec)cz> - 24.9.2001 13:30:04

Ahoj,

potrebuju na tiskarne HP690C a ji podobne (A4) vytisknout
(adresu) na papir dlouhy 410 mm a siroky 150 mm. Sestavu
v QR 2.0, D3 mam hotovou, nastavenou jako landscape, papir
jako custom size 410/150.
Problem je ten, ze poloha textu je az nekde za 350 mm delky
papiru. Pri preview se mi tento text nezobrazi. Nevim totiz,
jak mam programove nastavit delku papiru na tiskarne. Napise
mi nekdo prosim nejaky kratky proklad ?

Dik za radu, Lada

Parser

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 24.9.2001 13:35:24

Jedna se mi o xml, paklize jde o parser ?

[...]

Honza +

TDBGrid + zakaz editace v urcitych sloupcich

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 24.9.2001 13:58:55

Jak umoznit zapis nejake hodnoty do TDBGrid, jez je napojena na SP pres DS? Kdyz nastavim dgEditing := true, pak se to tvari jako pri editaci, ale nemohu nic prepsat ani smazat, ale casti textu lze vyselektovat. Diky.
M&B

> Lze to vubec nebo budu muset prejit na TStringGrid. Diky.
To bych VUBEC NEDOPORUCOVAL.

dll_process_detach a FreeLibrary

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 24.9.2001 14:08:41

Ladies and gens,

v MojeDLL pouzivam dalsi CiziDLL1, CiziDLL2, atd. Potrebuji, aby pote, kdy
CiziAPP zacne pouzivat MojeDLL, tak aby MojeDLL provedla
LoadLibrary(CiziDLL1), atd. Toto jsem vyresil v MainProc na parametr
dll_process_attach.

PROBLEM ovsem je, kdyz chci udelat FreeLibrary(CiziDLLx). Zkousel jsem to
dat do MainProc dll_process_detach, ale nefunguje. Ba co vic, cele se to
po..... Na microsoft.com jsem nasel, ze windows neumoznuje zavolat
FreeLibrary na dll_process_detach. Muze mi teda nekdo rict (napsat) kdy to
mam udelat, kdyz nevim, kdy CiziAPP ukonci praci s MojeDLL?

Pozn.: vim, ze by se toto dalo vyresit, kdybych pokazde, kdy potrebuji volat
funkce z CiziDLLx, udelal LoadLibrary a pote FreeLibrary. Bohuzel se timto
cela knihovna znehodnocuje, protoze vsechno trva snad 30x dele.

Dekuji za jakoukoliv informaci

Qreport

[*] Tomas Pocarovsky <tomas.pocarovsky(zv)brno.siemens(tec)cz> - 24.9.2001 14:19:21

Ahoj
Snazim se vygenerovat Qreport a v nem nekolik sloupcu, podle poctu polozek
z SQL dotazu.
Dopredu nevim, kolik tech sloupcu bude ani v jakem poradi.

takze bych chtel ty QRLabel (a dalsi) generovat za chodu.

Kod dole spravne vygeneruje 5 labelu v QRBandu1, velikosti i jmena spravne
priradi, ale kdyz spustim preview, tak program zkolabuje. Netusite proc?
Diky za napovedu.

Tomas Pocarovsky

D5 ENT. Win2000

pole : array [1..5] of Tqrlabel;

cnt : integer;
begin
for cnt :=1 to 5 do
begin
pole[cnt] := Tqrlabel.Create(self);
pole[cnt].name:='pole' + IntToStr(cnt);

RemoveControl(pole[cnt]);
QRBand1.InsertControl(Pole[cnt]);

pole[cnt].Caption:='pole';
pole[cnt].Left:= 50+cnt*40;
pole[cnt].Top:= 10;
pole[cnt].Height:= 20;
pole[cnt].Width:= 38;

Tvorba Dll v C++Builderu ne Visual C++

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 24.9.2001 14:46:33

Hi,

mam funkci napsanou v C++ a chtel bych ji vyexpotrovat do DLL. Mam moznost
C++ Builder nebo Visual C++, ale nevim jak se to dela.

Fce je deklarovana takto:

float SaiaFloatToFloat(long l)

Nevite nekdo jak ji vyexportovat do nejake Dll abych ji mohl volat v Delphi? Predem
dekuji

Jindra

Qreport

[*] Karel Horky <horky.karel(zv)quick(tec)cz> - 24.9.2001 15:18:25

Ahoj
Generovani sloupcu QReportu jsem delal nize popsanym zpusobem, a mel jsem vytvoreny
take celkove soucty a mezisoucty az do 3. urovne.
V cyklu pres vsechna pole Selectu si generujes jednotlive pole reportu
a k nemu vzdy hned i nazev sloupce.

{priklad definice promennych}
var
FrmQrep: TFrmQrep; {prazdny formular reportu s definovanymi bandy}
pole : TQRDBText ;
nadpis : TQRLabel ;

{priklad tela cyklu vytvoreni sloupcu, dopredu si musis zpracovat nazvy
poli, jejich typy, zarovnani, sirku pole, pocet deset. mist, atd. do
nejake struktury, ja to mel v TColection}

begin
//pole detailu
pole := TQRDBText.Create(FrmQRep);
pole.Parent := FrmQrep.bndDetail; {dulezite, 1. krok}
pole.DataSet := FrmQRep.qSelect;
{pole.name bych tady mohl nejak nastavit, ale ani to neni potreba}
pole.DataField := Items[i].JmenoPole ; {podle selectu}
case Items[i].Zarovnani of
0: pole.Alignment := taLeftJustify ;
2: pole.Alignment := taRightJustify ;
else
pole.Alignment := taCenter ;
end;
if Items[i].Maska <> '' then
pole.Mask := Items[i].Maska ;
pole.Top := 0 ;
PocetZnaku := Items[i].Sirka ;
Pole.Width := (PocetZnaku*JedenZnak) ;
pole.Left := LevyOkraj ;
LevyOkraj := LevyOkraj + Pole.Width + JedenZnak ;
//jmena sloucu
nadpis := TQRLabel.Create(FrmQRep);
nadpis.Parent := FrmQRep.bndZahlavi ;
nadpis.Top := FrmQRep.bndZahlavi.Height - (nadpis.Height+1) ;
nadpis.Caption := Copy(Items[i].Titulek,1,PocetZnaku);
nadpis.Left := pole.Left ; {stejna pozice jako datove pole}
nadpis.Font.Color := clNavy ;

S pozdravem Karel Horky
horky.karel(zv)quick(tec)cz
W2K/SP1, D5Ent.

Napsal Tomas Pocarovsky, <mailto:tomas.pocarovsky(zv)brno.siemens(tec)cz>
> [...]
> priradi, ale kdyz spustim preview, tak program zkolabuje. Netusite proc?

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.9.2001 15:40:09

> [...]
> tu a tam stane, ze se tento timer z nejakeho zahadneho duvodu zpomali
> az na periodu 2 minuty (vede se velmi podrobny log) a cela aplikace

mozna to je pitomost, ale nemuze jit treba o to, ze na danem stroji
nestihne obsluha OnTimer skoncit do 5 vterin, takze se program
zahlti zpravami OnTimer a nestiha reagovat na nic jineho?

David Lebeda

XML nebo neco jineho ?!

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 24.9.2001 15:45:49

Ahoj,
to neni jednoduche rici co potrebuji. Nejlepsi by bylo, kdybych dodrzel
format, o nemz jsem tu psal a to .bcd, se kterym mi vsak nikdo neporadil.
Mam jakousi aplikaci, ktera uklada dokumenty s priponou bcd, ale nemam
zdrojaky a tak nevim presne jak. Tady je ukazka templatu, pres ktery to do
neho uklada a zase vytahuje:

<?xml version="1.0" encoding="Windows-1250"?>

<BDOC>
<VERSION>1</VERSION>
<PROPERTIES>
<TYPE>3</TYPE>
<TITLE>Popt�vka</TITLE>
<PRINT_CUSTOMER_SIGNATURE>1</PRINT_CUSTOMER_SIGNATURE>
<PRINT_SUPPLIER_SIGNATURE>0</PRINT_SUPPLIER_SIGNATURE>
<PRINT_ENDADDRESS_SIGNATURE>0</PRINT_ENDADDRESS_SIGNATURE>
<PRINT_PRICE>0</PRINT_PRICE>
<PRINT_LOGO>1</PRINT_LOGO>
<PRINT_SECTION>0</PRINT_SECTION>
<SEND_TO>1</SEND_TO>
<SELECT_SUPPLIER>1</SELECT_SUPPLIER>
<EDIT_SUPPLIER_PERSON>1</EDIT_SUPPLIER_PERSON>
</PROPERTIES>
<HEADER>
<NAME></NAME>
<CODE></CODE>
<DATE1>
<TYPE>2</TYPE>
<YEAR>2001</YEAR>
<MONTH>3</MONTH>
<DAY>8</DAY>
</DATE1>
<DATE2>
<TYPE>0</TYPE>
<YEAR>2001</YEAR>
<MONTH>3</MONTH>
<DAY>8</DAY>
</DATE2>
<IPAYMENT>0</IPAYMENT>
<ITRANSPORT>0</ITRANSPORT>
<PAYMENTDAYS>14</PAYMENTDAYS>
<NOTE>
<RTF></RTF>
<TEXT></TEXT>
</NOTE>
<CUSTOMERADDRESS>
<TITLE></TITLE>

atd...

Z toho typuji, ze jde o xml, ale nevim jak to pres takovouto sablonu hrnout
do souboru a jeste ke vsemu s priponou bcd ?

Zkuste nekdo poradit. Nejak v tom tapu.

[...]

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 24.9.2001 15:54:45

Zdravim
data muzes ulozit bud do
- Textoveho souboru - struktura muze byt napr. jako Win.ini
- Databazoveho souboru - to bych v tomto pripade nepouzival
- Typoveho souboru - kde si nadefinujes svou vetu a vesele ukladas, bohuzel
veta ma pevnou delku (muze mit i promennou, ale je to slozitejsi
naprogramovat)

takze bych volil textovy soubor, protoze se da jednoduse editovat a z tveho
problemu vidim, ze se nejedna o nic sloziteho - myslim data.

[halvicka1]
jakesy blaboly

[halvicka2]
v blabolech pokracujes
atd

----- Pavel ZIDEK -----
http://www.kopr(tec)cz/delphi, delphi(zv)kopr(tec)cz

Subject: XML nebo neco jineho ?!> Ahojte,
> [...]
> ��pkova 363
> L�zn� Bohdane�, 533 41
> Tel: 0602/411 828, E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz

TIBEvents a Win98

[*] Tom Szydlowski <SzydlowT(zv)seznam(tec)cz> - 24.9.2001 15:56:45

Ahoj,
pouziti teto komponenty mi cini potize pod systemem w 98. Vsechny
aplikace, jenz obsahuji tuto komponetnu (inicializovanou) se chovaji
zdanlive normalne, ale pri uzavreni vyskoci hlaska "program provedl
neplatnou ...." pripadne "... zpusobil neplatnost stranky". Pod
systemem w 2000 aplikace chodi normalne a take se normalne ukoncuji.
Co je zvlastni, ze pokud program spoustim z Delphi (ver. 5
enterprise), tak malokdy dojde k nestandardnimu ukonceni (otevre se
assembly window), ale kdyz spustim samostatny exe, tak tato chyba je
100 %. Pritom se eventy z databaze (InterBase 6) podchytavaji
korektne. Volal jsem do Borlandu, ale tam si moc rady nevedeli.

Zkusil jsem udelat maximalne jednoduchou aplikaci, tj. form, na nem
TIBDatabase napojena pres TCP na server, jednu transakci a jednu
TIBEvents. Tu pokud zinicializuji tj. napojim na databazi a
registraci nastavim na true a aplikaci zpustim a uzavru, tak dojde k
vyse popsanemu jevu. Dalsi vec je, ze se tato chyba neobjevi, pokud
TIBDatabase nenastavim na vzdaleny server, ale na local, coz mi
nepomuze.
Dokonce nezalezi na umisteni TIBEvents v aplikaci, tj. jestli je v
DataModule nebo na hlavnim formulari, nebo na nejakem formulari, jenz
se vytvari a zanika behem behu programu. Proste staci, kdyz jednou
vznikne a pak uz je jedno, jestli ji rucne uvolnim (Free), nebo co s
ni delam, proste pri ukonceni cele aplikace vyskoci vyse zminovana
hlaska. Nepomuze ani rucni uzavreni databaze.
Jeste je moznost, ze je to zalezitost meho pocitace, ale na nem ma
momentalne nainstalovany akorat W98 a Delphi 5 + InterBase 6.
Predem dekuji za odpovedi.

> [...]

nechces odstranovat... neni
> lepsi si tam rovnou nasypat jen ty prilohy, ktere potrebujes??? :-O

No takto to je:

Z udajov sa vytvori nejaky ZIP a ten sa podla parametrov rozdeli na mensie
(napr X.ZIP = 4.5 MB treba rozdelit na subory po 1MB) X_001.ZIP ...
X_005.ZIP. Ale user si povie ze posle este aj ine subory Y.ZIP=3MB -->
Y_001.ZIP .. Y_003.ZIP) napise nejaku subject, nejake telo spravy vyplni
odosielatela. Podla tej predch. procedurky to fungovalo tak, ze az ked bol
spokojny tak klikol SEND a vytvoril sa mail , aj subory sa napchali do
MIME. Ale tam mi vadilo ze to pridavanie priloh do MIME trvalo dlho. Tak
som to chcel urobit tak, ze to MIME bude vytvorene skor a userovi po zadani
suboru sa tam ten prida pripadne ked si povie ze nieco nechce poslat tak to
odstrani a po stlaceni SEND sa skutocne len poslu data. MIME sa uz
nevytvara. No ale vo faze editovania neviem nejako rozumne data z MIME
odstranit. O toto mi ide.

Dufam ze je to trochu zrozumitelnejsie.

NORO.

Zahadne zpomalovani timeru

Omlouvam se, spatne jsem se dival. Problem neni v tom timeru, ale v
procedure, ktera se po tiknuti timeru vola. Posledni kousek logu pred
vytuhnutim vypada takto:

Push - 24.9.2001 10:12:51:TITRMessaging.TimerTick - tiknuti timeru
Push - 24.9.2001 10:12:51:TITRMessaging.IsNewMessage - hrabnuti do databaze
Pop - 24.9.2001 10:12:51:TITRMessaging.IsNewMessage
Push - 24.9.2001 10:14:03:TITRMessaging.IsNewMessage - dalsi hrabnuti do
databaze, patrne se to prvni nepovedlo - ale pres minutu prodleva !!!!!!
Pop - 24.9.2001 10:14:03:TITRMessaging.IsNewMessage
Push - 24.9.2001 10:15:15:TITRMessaging.IsNewMessage - a konec, vytuhlo to,
ale az po vice nez minute !!!

V te procedure IsNewMessage to zrejme KDESI nejakym zahadnym zpusobem
zhavarovalo, ale netusim z jakeho duvodu. Jde tam o to, ze se prectou udaje
z databaze a pokud vyhovuji nejake podmince, smazou se a pouze se posle
message do volajici aplikace. Kdyz jsem to testoval, pustil jsem to na trech
strojich, bezelo soucasne 13 instanci a kazda z nich prala kazdou pulvterinu
do te databaze data a rovnez tak kazdou pulvterinu z te databaze cetla a
mazala. Bezelo to celou noc na dvou W98 a jednech WinNT a nespadlo to.
Normalni provoz je 6 instanci a interval pro zapis/cteni 5 vterin, pritom
naprosta vetsina pristupu je jen cteni bez nasledneho zapisu, cteni se
zapisem nejvyse cca 1krat za minutu.

Kousek kodu v procedure obsluhujici tiknuti timeru:

Cnt:=0;
while (not OK) and (Cnt<5) do
begin
IsNewMessage(OK); ---> pokud nenastane problem s pristupem do databaze,
prepise se OK na true, jinak bude false
inc(Cnt); ---> aby se to nezacyklilo, pokud nastane problem s tou databazi
end;

Ze by problem NT versus BDE? Behem nekolika dni budou v te firme prechazet z
NT na W2000, tak se mozna ten problem vyresi sam od sebe anebo vyvstanou
jine.

Tel. 0724/007234
> [...]

nestihne obsluha OnTimer skoncit do 5 vterin, takze se program
zahlti zpravami OnTimer a nestiha reagovat na nic jineho?

Zpomaleni prubehu prevodu dat

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 24.9.2001 16:33:21

Ahoj vespolek,
prevadim data z tabulky1 databaze1 (IB6) do tabulky2 databaze2 (IB6)
pouzivam komponenty IBObjects
pripojeni do databaze1 i databaze2 pomoci TIB_Connection - TIB_Transaction
1/ pomoci select count(*)... si zjistim pocet prevadenych vet, abych mohl
realizovat ukazatel prubehu operace prevodu.
2/ data z tabulky1 nacitam pomoci TIB_Query
3/ data do tabulky2 posilam vetu po vete pomoci TIB_StoredProc
4/ po kazde odeslane vete, pokud se zvysi hodnota ukazatele prubehu alespon
o 1procento, aktualizuji ukazatel prubehu TOvcMeter(knihovna Orpheus).
5/ pred vlastnim prevodem provedu TIB_Query.DisableControls
OTAZKA : Proc, pokud ponecham v prubehu prevodu mysi kursor nad formularem
je vlastni prevod vice nez 2x pomalejsi, nez kdyz po odstartovani prevodu
odjedu mysi s kursorem mimo formular?

Za kazdy napad predem dik

s pozdravem PavelC

SYNAPSE a stav odosielania

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.9.2001 16:33:23

> [...]
> odstrani a po stlaceni SEND sa skutocne len poslu data. MIME sa uz
> nevytvara. No ale vo faze editovania neviem nejako rozumne data z

Modifikovat jiz jednou vygererovanou zpravu neni zadna sranda
(vytvareni MIME zpravy je pomerne jednoduche). Cili daleko jednodussi
a bezpecnejsi je manipuilovat se seznamem attachmentu pred vlastnim
sestavenim zpravy.

Vygenerovana zprava stejne bude nekde na disku jako tmp file a pri
vypousteni jejich casti to bude obnaset dalsi docasne kopie
(kopirovani puvodniho souboru s vypoustenim nepatricnych casti+meneni
okolnich hlavicek ci hlavni hlavicky). To znamena, ze to bude take
narocne na vykon disku PC - cili to bude nejakou chvili trvat (pokud
je zprava tak velka jak popisujes).

PS: je docela prasarna posilat tak velike zpravy....

D. Toman

Parameter do Query 2.level-multiselect

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 24.9.2001 15:45:18

Zdravim
pred casom som potreboval z comboboxu nacitat hodnotu ktora sa potom stala
parametrom
pre select v Query. Perfektne to funguje (vdaka ing. Foldynovi a inym)
takto:

const
SQL1 = 'SELECT DISTINCT "Dtbase.dbf".hodnota FROM "dtbase.dbf" WHERE
(hodnota = ''%s'')

a v kodu
Query.SQL.Clear;
Query.SQL.Add(Format(SQL1, [combobox.text]));

!!!
teraz vsak nadseny zamestnavatel prejavil zaujem o MULTISELECT v COMBOBOXE
t.j.: z comba vyberiem dva a viac itemov na zaklade ktorych potom Query
vytiahne z databazy prislusne riadky.
Viem ze to funguje uz som to videl spravene v Delphi ale co neviem:
1. spravit multiselect v combo - resp do ktorej udalosti ho vobec zacat
pisat nemoze to byt OnClick.
2. ako to vlozit do SQL ked to uz aj vyberiem

Vdaka
P.S: rovno sa spytam a ked budem chciet kombinovat dalsie comba?

----------------------------------
Ing. Peter Surovy
psurovy(zv)uevora.pt
ICQ #119605423

kod na obsluhu Eventu dynamicky generovaneho objek

[*] jarunek peter <oldiak(zv)yahoo(tec)com> - 24.9.2001 07:53:25 -0700 (pdt)

Zdravicko!

Sorry, ze znova zaplnujem vase mailboxy, ale ta
rada
ohladne obsluhy Eventu dynam. gen. objektu, ktoru mi
niekto odpovedal proste akosi nechodi. Fakt neviem v
com je chyba...

Konkretne: Dynamicky na ButtonClick Creatujem
novy MDIChildForm a chcem, aby mal obsluzenu udalost
onClick a onCLose...

a stale mi to bud nechodi, alebo vyhadzuje chyby...

mozte mi niekto na moj mail poslat kompletny zdrojak
unity, ktora to obsahuje a chodi to? Dakujem!!!

Peter Jarunek, Delphi 6 Enterprise, Win 2000 Server

SYNAPSE a stav odosielania

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 24.9.2001 17:14:24

> [...]
> len poslu data. MIME sa uz nevytvara. No ale vo faze editovania neviem
> nejako rozumne data z MIME odstranit. O toto mi ide.

No, zaprve, nejak jsem nepocital, ze by se posilaly takto obludne e-maily. Na internetu byva
dobrym zvykem, ze e-mail by nemel byt vetsi nez 2 mega. (mnoho postovnich serveru ma takto
nastaveny limit...)

Lide casto zapominaji, ze e-mail je na prenos elektronicke posty, ne megabajtu dat. Na prenos
megabajtu dat tady mame FTP. ;-)

Nicmene pokud se podivas do vnitrnosti TMimemess objektu, tak zjistis, ze prilohy jsou ukladany
v TMimePart objektech, ktere jsou sdruzene v TList objektu. (property PartList objektu
TMimeMess).

Tedy touzis-li po vyhozeni prilohy, staci onu prilohu z tohoto PartListu vyhodit (a nezapomenout
zlikvidovat tam prirazeny TMimePart objekt!). Viz. help k TList. ;-)

S timto listem priloh muzes volne nakladat az do te doby, kdy zavolas EncodeMessage metodu,
ktera teprve fyzicky ze vsech casti dopisu v PartListu vytvori text e-mailu.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

frame

[*] EMDAT <blau(zv)emdat(tec)cz> - 24.9.2001 17:15:41

Ahoj

mam frame1 + unit a jeho dfm a frame2 a jeho unit a dfm jako zvlastni okna.
Potrebuji je v hlavnim okne aplikace main otevrit ve framu pak zavrit a otevrit ten druhy frame... jak na to mam jit? Zavirat frame umim, ale neumim ho otevrit v hlavnim okne. Poradte prosim.

S pozdravem Petr Blau software developer

Ulozen� do DBF souboru

[*] Michal Janu <janu(zv)stemmark(tec)cz> - 24.9.2001 17:30:13

Nazdarek,

Potrebuji nejakou free komponentu pro export do DBF souboru.
Predem dekuji za rady ci odkazy.

Michal Janu

Parameter do Query 2.level-multiselect

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 24.9.2001 17:33:35

Peter Surovy dne 24 Sep 2001, v 15:45:
> [...]
> multiselect v combo - resp do ktorej udalosti ho vobec zacat pisat
> nemoze to byt OnClick. 2. ako to vlozit do SQL ked to uz aj vyberiem

nemel by to byt takovy problem, jen si tu cast WHERE budes muset
generovat sloziteji - pro kazdou dalsi polozku pak pridas
or (hodnota = ''%s'')

> P.S: rovno sa spytam a ked budem chciet kombinovat dalsie comba?

Vzniknou z toho slozitejsi dotazy - budes si muset ujasnit, zda maji
ta ruzna comba byt ve vztahu AND nebo OR a podle toho upravit
vznikajici SQL dotaz - vhodne ho ozavorkovat a pouzivat AND/OR...

Karel Rys

Trial verze Delphi

[*] Jaroslav Kuba <jarda(zv)tresoft(tec)cz> - 24.9.2001 17:41:30

Dobry den
podarilo se Vam nekomu stahnout Delphi 6 Enterprise Trial nebo Delphi 6
Personal z http://www.borland.com/downloads/
po uspesne registraci zacnu stahovat soubor ktery ma mit asi 144 mb a po
stazeni 70 mb dojde k ukonceni prenosu
a soubor je samozrejnen na houby, nevite kde jinde by se dala sehnat
zkusebni verze Delphi 6 nez u Borlandu.

Delphi 5 Prof(SP1), W2K(SP1) nebo Win98

Jaroslav KUBA
TreSoft s.r.o

E-mail : Jarda(zv)TreSoft(tec)cz

Ulozen� do DBF souboru

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.9.2001 20:28:17

Asi po stopadesate. TDBF http://tdbf.casdb.com/

24.9.2001 Michal Janu:
> Potrebuji nejakou free komponentu pro export do DBF souboru.
> Predem dekuji za rady ci odkazy.

Vlastni typ souboru - podruhe

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.9.2001 20:33:12

Podle me neni v poradku mit v zaznamu typ TMemory stream. Zaznam do
streamu by mel byt napr. nejak tak:

Zapisu celkovou velikost zaznamu (ktera se sklada z ID a velikosti
BMP), to kvuli Seek na jednotlive zaznamy.
Za tim bude ulozen BMP jako binarni data.

Pri cteni si prectes ID, pokud souhlasi, prectu velikost bitmapy a tu
nactu. Nesouhlasi, tak provedu Seek o celkovou velikost.

24.9.2001 Milan #ݿek:
> [...]

> S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
> Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Sdileni komponent: DLL a aplikace

[*] Petr Selinger <selinger(zv)keldo(tec)net> - 24.9.2001 21:09:16

Ahoj,
resim problem se sdilenim komponent pres DLL.
Hlavni aplikace pouziva komponentu (ApdComPort od AsyncPro) a v DLL
je nutno tuto komponentu pouzit rovnez.

V zkratce: pouzivam v hlavnio aplikaci vytaceni pres modem, ktery
pouziva ApdCom (ApdComApp) komponentu. Po ustanoveni spojeni se pres
DLL posle protokol -> dalsi ApdCom (ApdComDLL) komponenta.

Pokud provedu jednoduche prirazeni v DLL (ApdComDLL := ApdDomApp),
data se po ustanoveni spojeni pres modem sice poslou, ale nefunguji
mi udalosti, ktere komponenta nabizi (OnDataAvail - prijem dat, atd.)

Je zde nejake reseni? Neco jako Event Handler?========================================
= Petr Selinger, KelDo
= www.keldo.net
= selinger(zv)keldo.net

Zpomaleni prubehu prevodu dat

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 24.9.2001 21:30:06

1. IBObjects maji BeginBusy, EndBusy
2. Je ten problem i se standardnim ProgressBarem?

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

> [...]
> je vlastni prevod vice nez 2x pomalejsi, nez kdyz po odstartovani prevodu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.9.2001 06:47:05

> [...]
> multiselect v combo - resp do ktorej udalosti ho vobec zacat pisat
> nemoze to byt OnClick. 2. ako to vlozit do SQL ked to uz aj vyberiem

Tohle uz neni z nekolika duvodu trivialni uloha.

1. V Comboboxu podle meho nazoru nelze realizovat multiselect,
protoze to jde proti smyslu comboboxu (kdy mas vybrat jednu
hodnotu a k dispozici je nabidka). Pro multiselect by sis podle
meho musel napsat vlastni komponentu, ktera by trebas vypadala
jako Combobox s tim, ze vybrane hodnoty by byly opticky
oddelene carkou, nebo pouzit jinou komponentu - Listbox apod.,
ktere jsou pro multiselecty urceny.

2. Pri parametrizovani SQL dotazu jsou v zasade dve cesty:

- ta, kterou jsi pouzil, tj. v Delphi sestavit string SQL dotazu,
ale musis spravne osetrovat situace, kdy se namisto %s dosadi
retezec obsahujici uvozovky ci apostrofy - na to pozor

- parametry v SQL - ty zacinaji dvojteckou a doplnuji se
nasledne po sestaveni SQL dotazu pomoci ParamByName, resp.
Params.ByName u IBSQL - nevim, co pouzivas za komponenty.
Tahle cesta se mi zda pruhlednejsi z hlediska nasledne udrzby,
protoze v kodu vidis rovnou cely SQL dotaz a nemusis po letech
analyzovat, co to v kom kodu z jednotlivych kousku retezcu
nakonec vznikne.

3. Pro multiselect slouzici k sestaveni where podminky v selectu
rozhodne nebudes moci pouzit hotovou sablonu SQL dotazu jako
dosud. Cestu vidim v tom, ze v cyklu budes postupne slepovat SQL
dotaz pridavanim neceho jako "or hodnota = blabla" nakonec.
Pritom nezapomenout na to, ze pred prvnim vyrazem v podmince
musis or vynechat a osetrit musis i to, ze uzivatel nic nevybere,
aby ti nezustal neukonceny where.

David Lebeda

Ulozen� do DBF souboru

[*] Robert Plz�k <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 25.9.2001 07:24:59

Neumi SEEK !

R. Plz�k

From: EMDAT
> [...]
otevrit ten druhy frame... jak na to mam jit? Zavirat frame umim, ale neumim
ho >otevrit v hlavnim okne. Poradte prosim.

Presne to nechapem, pises ze ho zavriet vies ale otvorit nie? ed ho zatvaras
tak ho mas otvoreny.
No pravdepodobne to riesis dynamicky, vytvaranim frame za runtime, ze? Ak
ano tak to nni problem, vytvoris si frame napriklad:

fMyFrame1 := TMyFrame1.Create(Self)
a nastavis mu parenta :
fMyFrame1.Parent := Self;

(Self je v tomto pripade to "hlavne okno")

Ked chces zobrazit druhy frame tak mozes fMyFrame1 zrusit (fMyFrame1.Free)
alebo mu zmenit parenta alebo ho schovat a rovnkaou konstrukciu zase
vytvorit a zobrazit frame2.

TIBEvents a Win98

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 25.9.2001 08:10:57

From: "Tom Szydlowski" <SzydlowT(zv)seznam(tec)cz>
> [...]

> vyse popsanemu jevu. Dalsi vec je, ze se tato chyba neobjevi, pokud
> TIBDatabase nenastavim na vzdaleny server, ale na local, coz mi

Aku verziu mas IBX?
Kedy volas RegisterEvents? Prebehne to korektne?

XML nebo neco jineho ?!

On 24 Sep 2001, at 15:45, Hazuka Filip wrote:

> [...]
> Mam jakousi aplikaci, ktera uklada dokumenty s priponou bcd, ale nemam
> zdrojaky a tak nevim presne jak. Tady je ukazka templatu, pres ktery to do

To co jsi tady uvedl neni zadny template/sablona, ale XML
dokument. Data jsou v nem ulozena strukturovane. Pokud je
potrebujes nacist, zpracovat a znova ulozit, je nejlepsi pouzit
nejaky XML parser. V MS IE 5.x je jeden, daji se sehnat i jine.
Existuji i nativni v Delphi. Parsery se deli na dve zakladni skupiny,
podle toho jaky model pouzivaji. Jednak je tu DOM, ktery prevadi
XML dokument na hierarchii objektu/rozhranni, ale neni vhodny pro
velke soubory protoze nacita vse do pameti. A pak je tu SAX, ktery
zpracovava XML dokument postupne a ty musis osetrit zpracovani
jednotlivych nalezenych elementu (v podstate SAX pracuje jako
bezny parser). Pokud mas "lepsi" verzi Delphi 6, pak mas uzitecne
komponenty na zpracovani XML dokumentu primo na palete.
Pokud D6 Ent. nemas, tak se podivej na Delphree, tam jich par pro
Delphi najdes.

Hodne zdaru

Pavel Cisar <pcisar(zv)atlas(tec)cz>
Delphree Open Source Initiative
http://delphree.clexpert.com
Nexus project coordinator
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/nexus/

Ulozen� do DBF souboru

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 25.9.2001 08:26:56

Co to je SEEK ?
TDataSet umi SEEK ?
SEEK je prikaz z FoxPro, dBase a predstavuje skok na urcitou polozku
podle indexu. V Delphi je implementovan u standardniho datasetu pomoci
SetKey a GotoKey, popr. Locate, ktery take vyuziva indexy.
TDBF umi Locate take.

Pochybuji, ze pro export do DBF souboru potrebuje tazatel ten svuj
"SEEK".

25.9.2001 Robert Plz�k:

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 25.9.2001 08:32:14

On 24 Sep 2001, at 20:33, ing. Jan Fiala wrote:

> [...]
>
> Pri cteni si prectes ID, pokud souhlasi, prectu velikost bitmapy a tu
> nactu. Nesouhlasi, tak provedu Seek o celkovou velikost.

Chyba je v tom, ze zapisuje celou strukturu, ale cte po polozkach.
Tedy dojde k tomu, ze se ulozi jeste 4 bajty z pointeru Bitmap, ale
tyto 4 bajty uz cte do bitmapy. Tedy, budto musi zase nejdriv
nacist celou strukturu, nebo musi ukladat po polozkach, tak jak to
cte.

> ------
> ing. Jan Fiala
> mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz
>
> 24.9.2001 Milan #ݿek:

Phone: 0603 551 282

START STOP SERVICE

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 25.9.2001 08:34:05

>M��e mi n�kdo poradit ov��en� zp�sob, jak spustit, zastavit, a tak�
>jak zjistit stav slu�by ve Win2000.
>D�k.

Ahoj.

Treba takhle :

const
SERVICE_MY_ACCESS = ( SERVICE_QUERY_STATUS or
SERVICE_START or
SERVICE_STOP or
SERVICE_PAUSE_CONTINUE );

MY_ERROR = $00000000;

resourcestring
rsErrorCantLoadServiceManager = 'Nelze spustit service manager.';
rsErrorCantFindService = 'Slu�ba %s nenalezena.';
rsInformationServiceAlreadyRunning = 'Slu�ba %s je ji� pu#t�na';
rsInformationServiceStarted = 'Slu�ba %s byla spu#t�na';
rsInformationServiceAlreadyStopped = 'Slu�ba %s je ji� zastavena ?';
rsInformationServiceStopped = 'Slu�ba %s byla zastavena';
function StartStopService(const ServiceName: String; const Start: Boolean):
Boolean;

var
Mgr: THandle;
P: PChar;
Svc: THandle;
begin
Result := FALSE;
Mgr := OpenSCManager(nil, nil, SC_MANAGER_CONNECT);
if Mgr = 0 then
raise Exception.Create(rsErrorCantLoadServiceManager);
Svc := OpenService(Mgr, PChar(ServiceName), SERVICE_MY_ACCESS);
if Svc = 0 then
raise Exception.CreateFmt(rsErrorCantFindService, [ServiceName]);
QueryServiceStatus(Svc, Status);
if Start then
begin
if Status.dwCurrentState <> SERVICE_RUNNING then
begin
P := nil;
StartService(Svc, 0, P);
Result := TRUE;
if Status.dwCurrentState <> SERVICE_STOPPED then
begin
ControlService(Svc, SERVICE_CONTROL_STOP, Status);
Result := TRUE;
CloseServiceHandle(Svc);
CloseServiceHandle(Mgr);
end;

function StatusService(const ServiceName: String) : word;

var
Mgr: THandle;
P: PChar;
Svc: THandle;
begin
Result := MY_ERROR;
[...]
Result := Status.dwCurrentState;
CloseServiceHandle(Svc);
CloseServiceHandle(Mgr);
end;

Ludek.

Vlastni typ souboru - podruhe

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 25.9.2001 08:35:51

Jan Fiala:
> [...]
>
> Pri cteni si prectes ID, pokud souhlasi, prectu velikost bitmapy a tu
> nactu. Nesouhlasi, tak provedu Seek o celkovou velikost.

ja myslim, ze to vcelku delam jak rikas. Jestli neco prehlizim, mohl
bys uvest kus kodu? Jeste jsem to trochu upravil - viz.priklad dole.
Pro jistotu jsem jeste zkusil pred ctenim bitmapy nastavit
StFile.Seek(StartPos,soFromBeginning); ale chyba je to porad stejna
(Stream read error).

> [...]

var StFile: TFileStream;
begin
StFile:=TFileStream.Create('c:\test.skn',fmCreate);

Bitmap.LoadFromFile('c:\obr.bmp');

FileID:='RS_SKIN';
StartPos:=SizeOf(FileID)+SizeOf(BMP_Length);
BMP_Length:=Bitmap.Size;
end;
StFile.WriteBuffer(str_SKINfile.FileID,SizeOf(str_SKINfile.FileID));

StFile.WriteBuffer(str_SKINfile.StartPos,SizeOf(str_SKINfile.StartPos));
StFile.WriteBuffer(str_SKINfile.BMP_Length,SizeOf(str_SKINfile.BMP_Length));
[...]

Komunikacia s WinFaxom

[*] Roland Turcan <rotursoft(zv)kiwwi.sk> - 25.9.2001 08:51:24

Zdravim.

Komunikoval uz niekto s WinFaxom ? Kde by som nasiel info o komunikacii s
nim.

Roland Turcan - amatersky programator
D5Pro, Firebird 1.0, IBX4.62, Win2000Pro/CZ, Win98CZSE

XML nebo neco jineho ?!

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 25.9.2001 09:01:45

Ahoj,

vzhledem k tomu, ze jde o XML, tak tento format pouziva DTD (coz
je opet textovy format), nikoliv nejaky binarni soubor s gramatikou
(DTD je de facto take gramatika).

K pristupu ke XML doporucuji DOM Parser od MS (je soucasti IE
tusim ze od verze 4, ale teprve ta posledni podporuje parsovani
pomoci DTD). Pokud mas Delphi 6, pak mas temer vyhrano,
protoze si muzes postavit pomoci pruvodce unitu s pristupem ke
XML dokumentu primo na miru. Pokud neco starsiho, pak alespon
ten Parser naimportuj. Psat vlastni parser je noseni drivi do lesa.
Pokud bys chtel preci jenom nebyt zavisly na MS, podivej se tusim
ze na http://www.destructor.de, kde je parser zakompilovatelny do
EXE, ale jednak je to pomoci SAX a druhak ma chyby, takze by
sis to musel pripadne trosku pritesat.

Slavek

> [...]
> bcd, ale nemam zdrojaky a tak nevim presne jak. Tady je ukazka
> templatu, pres ktery to do neho uklada a zase vytahuje:

Durex - Let's make kids better.

Interbase: repair

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 25.9.2001 09:26:13

Dobry den,

rad bych se zeptal, zda vam nekomu v IB 6.0.1 (bezi na Win2000, 256
MB RAM) funguje v IBConsoli oprava databaze. Prikazem Validation
zjistim chybu (jedna vznikla samovolne, v jine databazi po vypadku
proudu), pak nabidne (IBConsole) tlacitko Repair. Nicmene po jeho
pouziti a nove kontrole databaze oznami tutez chybu znovu. V danem
pripade jsem se ji zbavil zazalohovanim a obnovou databaze, ale kdyz
to ma umet opravovat... Stejnou zkusenost jsem ziskal pri pouziti
tIBValidationService: v Options nastavim ValidationFull, chyby najde,
ale neopravi. Myslite, ze delam neco spatne, nebo to opravdu neumi
opravovat? Mohu poslat kousek kodu, ale je to vicemene opsane z te
kuse napovedy k tIBValidationService.

Diky za kazdy podnet,

Karel Rys

Vlastnost komponenty ?

[*] L. Filip <lfilip(zv)lekis(tec)cz> - 25.9.2001 09:27:59

Zdravim ve spolek,
mam tento problem. Potrebuji aby se mi edity nezobrazovaly ve 3D - Ctl3D =
false. At to nemusim stale dopisovat tak jsem si chtel upravit komponetu
TEdit zverejneni vlastnosti Ctl3D. Vse v pohode zkompiluju ale pri navrhu se
mi vlastnost stejne nenabidne.

TEditMy = class(TEdit)
property Ctl3D;
end;

Vlastni typ souboru - podruhe

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 25.9.2001 09:28:40

> Milan #ݿek
>
> ... ale chyba je to porad stejna
> (Stream read error).

Podle mne je chyba ve cteni na radku

> StFile.ReadBuffer(Bitmap,BMP_Length);

Bitmap je pouze ukazatel na objekt MemoryStream
a ty do tohoto ukazatele nacitas celou bitmapu.
Ja bych to upravil takto:

Bitmap.SetSize(BMP_Length);
StFile.ReadBuffer(Bitmap.Memory^, BMP_Length);

Tedy bitmapu nacitat do obsahu Streamu.

Vaclav Krmela

TDBGrid + editace

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.9.2001 09:36:44

> [...]
> pres TQuery ci TStoredProc, nebo nekde delam chybu? Kdyz to napojim
> primo na tabulku pres TTable, tak to jde.To mam delat SELECT do

Ahoj,

ano, je to vlastnost - ne snad DBGridu, ale TQuery.

Protoze dotaz v TQuery muze byt komplikovany - joiny apod. je
vysledek z principu ReadOnly. TQuery ale tusim pro nektere
jednoduche dotazy umoznuje i editaci, pokud se nastavi jeji
property RequestLive na true.
Obecne spravnejsi reseni je pouzit TUpdateSQL objekt, ten
navazat na TQuery a v nem specifikovat SQL prikazy pro editaci,
inserty, delety a refresh. Pak prestane Query byt readonly.
Se storedProc by to mohlo byt obdobne.

Jinak editaci prostrednictvim memoryTable a obslouzeni jejich
AfterPost, AfterDelete apod., v nichz se sestavi SQL prikaz a
provede, povazuji rovnez za rozumnou cestu.

David Lebeda

Sestavy z XML

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 25.9.2001 09:55:22

Mam vystupni sestavy z aplikace delane pomoci
vsuvek do HTML. Jelikoz aplikace si nyni vymenuje
data s jinymi aplikacemi pres XML, tak bych rad
udelal vystup pres XML, tzn. aplikace ulozi data
do XML a pres nejakou uzivatelskou sablonu
(XSL ?) je zobrazi. Muzete mi doporucit nejaky
postup, priklad, knihu, stranky atp. ?

Daniel Rott - roxton(zv)volny(tec)cz
http://www.volny(tec)cz/roxton
Some minor bugs/features fixed/added

IBX & Kylix

kdysi tady psal pan Cisar, ze budou existovat IBX pro Kylix,
nemuzu je nikde najit, nevite nekdo kde bych je nasel, nebo kdy
asi tak budou?

TDBGrid + editace

Ani ne tak vlastnost DBGridu, jako TQuery a TStoredProc. Aby sla Query
editovat, musi mit nastaveny RequestLive na True,nebo musi mit pripojenou
TUpdateSQL, kde reknes co se ma delat pri jednotlivych akcich (podone Stored
proceura, tam ale asi nepujde RequestLive). Jaromir Cermak > -----Original Message-----
> [...]
> TQuery ci TStoredProc, nebo nekde delam chybu? Kdyz to napojim primo na
> tabulku pres TTable, tak to jde.To mam delat SELECT do Temporary Table?

IBX & Kylix

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 25.9.2001 10:25:18

jsou na http://codecentral.borland.com

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

TDBGrid + editace

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 25.9.2001 10:26:48

Asi jsem se nepresne vyjadril, nejde mi o editaci v databazi, ale jen v tom TDBGridu. Chci z databaze vybrat data pres slozeny select zobrazit je v tabulce, tam je upravit (jen nektere sloupky) a pak na nejake tlacitko tyzmenene udaje ulozit do databaze treba pres Stored procedure. Lze tedy nejak prepisovat ty data v TDBGridu aniz by se pritom editovala data v tabulkach databaze. Diky moc.

> [...]

>Obecne spravnejsi reseni je pouzit TUpdateSQL objekt, ten navazat na TQuery a v nem specifikovat SQL prikazy pro editaci, inserty, delety a refresh. Pak prestane Query byt readonly.

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.9.2001 10:43:13

> [...]
> procedure. Lze tedy nejak prepisovat ty data v TDBGridu aniz by se
> pritom editovala data v tabulkach databaze. Diky moc.

V tom pripade bych opravdu uvazoval o tom - data z Query
presypat do pametove tabulky - treba RxMemoryData, DBGrid oprit
o tuto tabulku a vesele editovat.
Primo nad TQuery bych si umel predstavit nejake berlicky:
- pouzit TUpdateSQL s nic nedelajicimi prislusnymi SQL prikazy
- a k tomu zrejme zapnout CachedUpdates, aby to neotravovalo
server. Jestli jsou pouzitelne v tvem pripade, neumim posoudit.
A stored proceduru volas v cyklu pro jednotlive radky nebo jak
to ma byt?

David Lebeda

DBGrid & Interbase

[*] <mkotaska(zv)atlas(tec)cz> - 25.9.2001 10:50:47

Ahoj,
prosim o pomoc s nasledujici veci.
Mam databazi (Interbase), ktera ma tabulku s polozkou ID - autoinc (trigger
+ generator).
Potrebuji vkladat data do teto tabulky prostrednictvim DBGridu - v gridu
neni polozka ID.
Nedari se mi takto do tabulky vlozit novy zaznam, protoze databaze hlasi, ze
nema vyplnenou polozku ID.
Jak na to ?

Dekuji za pripadne odpovedi.

Milan Kotaska

Vlastnost komponenty ?

[*] Lauko #tefan <laukosw(zv)naex.sk> - 25.9.2001 10:50:15

> [...]
> TEdit zverejneni vlastnosti Ctl3D. Vse v pohode zkompiluju ale pri navrhu
Ahoj,
nastav vlastnosti Obj Inspectoru - View - Legacy
Nemusis vytvarat novu komponentu...
Lauko.

Vlastni typ souboru - podruhe

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 25.9.2001 11:04:47

Vaclav Krmela:
> [...]
> Ja bych to upravil takto:
>
> Bitmap.SetSize(BMP_Length);
> StFile.ReadBuffer(Bitmap.Memory^, BMP_Length);

sice se to prelozi, ale opet to ksonci chybou. Zkontroloval jsem
hodnotu BMP_Length, ta je v poradku. Pada to i, pokud dam Length=1,
takze v tom to asi nebude. :(

dik

PS: Muzu nejak zjistit za behu, jaky data jsou ve streamu?

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Poctenicko pro kazdy den: http://www.novinky(tec)cz

TDBGrid + editace

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 25.9.2001 11:46:10

> [...]
TTable, tak to jde.To mam delat SELECT do Temporary >Table? D5, NT4. Diky

Select neni vzdycky updatable... u Query se nastavuje LiveRequest, nevim jak v
Storedproc. Editaci v gridu resim bud pomoci MemoryTable nebo neceho odvozeneho
od StringGridu...

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Vlastni typ souboru - VYRESENO

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 25.9.2001 11:48:51

ahoj,
konecne uz vim, kde byla chyba. Zapomel jsem nastavit
Bitmap.SetSize(BMP_Length); a tudiz to spadlo uz pri cteni prvniho
znaku do toho streamu. Funkci priklad tedy vypada asi takto:

var StFile: TFileStream;
begin
StFile:=TFileStream.Create('test.skn',fmOpenRead);
[...]

Bitmap.SetSize(BMP_Length); //--- toto mi chybelo
StFile.ReadBuffer(Bitmap.Memory^, BMP_Length);
end;
Image1.Picture.Bitmap.LoadFromStream(Bitmap);
StFile.Free;
end;

PS: diky Vaskovi Krmelovi

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Nejenom anglicko-cesky slovnik: http://slovnik.seznam(tec)cz

Cas vo WMediaPlayer

[*] Martin Bob�k <bobek(zv)bobek.sk> - 25.9.2001 11:56:52

Dobry den,

Mam importovanu komponentu Windows MediaPlayer. Nerobil s tym niekto,
kto by mi vedel poradit, ako z beziaceho videa ziskat, aktualny frame ??

MB

DBGrid & Interbase

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 25.9.2001 12:10:17

polozka nesmi byt required,
nebo si ji vypln v OnNewRecord

ja treb pouzivam IBX a tam to lze nastavit, ze mi to automaticky naplni
z generatoru a navic mam kontrolu v triggeru a pokud neni polozka
vyplnena, tak ji narvu v triggeru.

zkus se prohrabat historii, resilo se to tu nekolikrat.

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Vlastnost komponenty ?

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 25.9.2001 12:10:27

> Ahoj,
> nastav vlastnosti Obj Inspectoru - View - Legacy
> Nemusis vytvarat novu komponentu...
> Lauko.

ahoj,
ve vlastnostech ObjectInspectoru v Delphi6 to nevidim, ve View mam
zaskrtnuto vsechno...

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Co davaji v TV? http://tv.seznam(tec)cz

Vlastni typ souboru - VYRESENO

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 25.9.2001 12:11:40

> [...]
> znaku do toho streamu.
> Bitmap.SetSize(BMP_Length); //--- toto mi chybelo
> StFile.ReadBuffer(Bitmap.Memory^, BMP_Length);

Ono by se bez toho nastaveni velikosti dalo obejit,
ale musela by se pro nacteni do streamu pouzit jeho
metoda, napriklad CopyFrom

Bitmap.CopyFrom(StFile, BMP_Length);
Bitmap.Seek(0, soFromBeginning);

CopyFrom ale posune ukazatel ve streamu,
takze by se zase musel provest Seek na zacatek.

Vaclav Krmela

Sipka u TComboBoxu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.9.2001 12:13:42

Ahoj,

potreboval bych ulozit na disk obrazek se "sipkou" - myslim tu
"sipku", co se nachazi u TComboBoxu. Pokud to nekdo mate,
prosim poslete mi to na lebeda(zv)comarr(tec)cz
Nebo aspon navod, odkud ji ziskat. Dik.

David Lebeda

DBGrid & Interbase

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 25.9.2001 12:14:34

A neni pridavani pomoci Gridu prinejmensim neprehledne ? Neni lepsi si
vytvorit napr. novou formu pro pridani zaznamu a pote je ulozit pomoci SQL ?

Petr Jurik, Spravce site, programator
COMET System s.r.o.
1.Maje 1220
756 61 Roznov pod Radhostem