Ulozen� do DBF souboru

[*] Robert Plz�k <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 25.9.2001 12:18:36

Seek podle mne neni prohledavani v indexnim souboru metodou Locate.
To by nemohl najit za min jak jednu sekundu zaznam v tabulce, ktera ma
napr. 500 000 zaznamu. Rekl bych, ze Seek je porovnavani hodnot dle stromu
indexu a to prave (dle slov autora TDBF) tato komponenta neumi. Take sam
autor na svych strankach pise, ze kdo by to umel naprogramovat je v projektu
TDBF vitan :o)
Nepru se o to, ze pro export do souboru to staci, spis je mi lito, ze tak
pekna
komponenta neumi rychle prohledavat a hodi se tak jen na male tabulicky :o)

R. Plz�k

-----Original Message-----
From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of ing. Jan Fiala
Sent: Tuesday, September 25, 2001 8:27 AM
To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Subject: Re: Ulozen� do DBF souboru

Co to je SEEK ?
TDataSet umi SEEK ?
SEEK je prikaz z FoxPro, dBase a predstavuje skok na urcitou polozku
podle indexu. V Delphi je implementovan u standardniho datasetu pomoci
SetKey a GotoKey, popr. Locate, ktery take vyuziva indexy.
TDBF umi Locate take.

Pochybuji, ze pro export do DBF souboru potrebuje tazatel ten svuj
"SEEK".

------
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

25.9.2001 Robert Plz�k:

DBGrid & Interbase

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 25.9.2001 12:19:33

> prosim o pomoc s nasledujici veci.
> Mam databazi (Interbase), ktera ma tabulku s polozkou ID - autoinc
> (trigger + generator). Potrebuji vkladat data do teto tabulky
> prostrednictvim DBGridu - v gridu neni polozka ID. Nedari se mi takto
> do tabulky vlozit novy zaznam, protoze databaze hlasi, ze nema
> vyplnenou polozku ID. Jak na to ?

ID je zrejme v selectu a v databazi je not null, coz vede k tomu, ze
toto pole ma nahozenu vlastnost Required.

Moznosti:

1) V dobe navrhu vygenerovat pole pro dany dataset (po dvojkliku
na dataset) a pro pole ID shodit Required.

2) Nebo (mozna lepe) z kodu - v AfterOpen dat neco jako
Dataset.FieldByName('id').Required := False;

David Lebeda

keybd_event

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 25.9.2001 12:22:46

From: "Petr Palicka" <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
> jsou na http://codecentral.borland.com

Bohuzial je server momentalne mimo provoz (udrzba)

Pavol Kakacka
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Ulozen� do DBF souboru

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 25.9.2001 12:57:54

25.9.2001 Robert Plz�k:
> [...]
> To by nemohl najit za min jak jednu sekundu zaznam v tabulce, ktera ma
> napr. 500 000 zaznamu. Rekl bych, ze Seek je porovnavani hodnot dle stromu

Netvrdil jsem, ze SEEK je Locate. Pouze jsem tvrdil ze v Datasetu v
Delphi se pri Locate uplatni i indexy.
Ve FoxPro programuji asi 9 let. Locate je implementovano tak, ze se
vyuzije index, pokud je k dispozici. Tim padem je pak Locate stejne
rychle jako Seek. Naopak, pokud potrebuji najit polozku podle 2 hodnot
a na kazdou mam zvlastni index, je Locate v tomto pripade vyhodnejsi,
protoze vyuzije oba indexy. Pres Seek to neudelas.

> Nepru se o to, ze pro export do souboru to staci, spis je mi lito,
> ze tak pekna komponenta neumi rychle prohledavat a hodi se tak jen
> na male tabulicky :o)

Rozhodne bych osobne tuto komponentu nepouzil na tabulky s 500 000
zaznamy. Jinak mam vyzkousenu praci s asi 10 000 zaznamy a nepozoroval
jsem nejake dlouhe doby pri hledani.
Otevreni a prohlizeni tabulky s 500 000 zaznamy naopak v TDBF diky
slusnemu bufferovani nedela problem. Takze na exporty do DBF idealni.

------
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

Re[2]: Sipka u TComboBoxu

[*] Raul Endymion <raul(zv)raphael(tec)cz> - 25.9.2001 13:02:09

AR> Pokud spravne rozumim tve otazce, tak si ji muzes nakreslit sam, protoze
AR> Windows pouzivaji font Marlett pro vykreslovani vetsiny standardnich
AR> symbolu, tedy sipky, zatrzitka, min, max, norm tlacitka atd....

mimoto si muzes nechat na obrazovce nejakou takovouhle sipku a pak
stisknout alt+printscreen a v malovani ve windows dat vlozit, pote
upravit a mas ji..

Raul
raul(zv)raphael(tec)cz

Sestavy z XML

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 25.9.2001 13:09:54

Ahoj,

XML muzes generovat naprosto stejnym zpusobem jako HTML.
Jak se tady stalo spatnym zvykem, neuvadis verzi Delphi, takze
muzu jen odhadovat. Pokud mas D6E, muzes vyuzit spousty jeho
moznosti od XML Documentu az po XSL Page Produceru. Take
nepises, zda mas data ulozena v nejake databazi. Pokud to je MS
SQL Server 2000, pak muzes vyuzit i jeho moznosti.

Co se tyce knih: V cestine vysla velmi dobra pro zacatecniky od
Jirky Koska: XML pro kazdeho (Grada). Dale je tu preklad knihy s
primitivnim nazvem XML (Taktez Grada), ktera je ale takova, mno
divna. Je az pro velmi pokrocileho znalce. Take se mi velmi
zajimava jevi XML v prikladech (CPress), ale tu jsem jeste
nestudoval.

Odkazy:
par jich mam na sve strance
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/bookmarks.shtml , jiste si
vyberes.

Slavek

> Mam vystupni sestavy z aplikace delane pomoci
> vsuvek do HTML. Jelikoz aplikace si nyni vymenuje
> data s jinymi aplikacemi pres XML, tak bych rad
> udelal vystup pres XML, tzn. aplikace ulozi data
> do XML a pres nejakou uzivatelskou sablonu
> (XSL ?) je zobrazi. Muzete mi doporucit nejaky
> postup, priklad, knihu, stranky atp. ?
>
> Diky
> Daniel

Durex - Let's make kids better.
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
http://swnet(tec)cz

Sipka u TComboBoxu

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 25.9.2001 13:10:55

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> potreboval bych ulozit na disk obrazek se "sipkou" - myslim tu
> "sipku", co se nachazi u TComboBoxu. Pokud to nekdo mate,
> prosim poslete mi to na lebeda(zv)comarr(tec)cz
> Nebo aspon navod, odkud ji ziskat. Dik.

Nestaci <Print Srceen> a "Malov�n�" z Windows?

Pavol Kakacka
KasiX(zv)atlas(tec)cz

OT spojovani tabulek INNER JOIN

[*] pisingr <pisingr(zv)volny(tec)cz> - 25.9.2001 13:29:33

Dobry den,

je mozne spojit pomoci INNER JOIN vice nez dve tabulky (nevim jak na to)?
Jestlize ne, je jina moznost propojeni vice nez dvou tabulek?

Dekuji za radu

Petr Holomecek

Interbase: repair

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 25.9.2001 13:37:46

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
> Prikazem Validation zjistim
> chybu (jedna vznikla samovolne, v jine databazi po vypadku proudu),
> pak nabidne (IBConsole) tlacitko Repair. Nicmene po jeho pouziti a
> nove kontrole databaze oznami tutez chybu znovu.

Mel jsem podobny problem. Vyplatilo se mi postupovat podle

http://www.ibphoenix.com/ibp_db_corr.html

V mem pripade jak jsem pak zjistil, ze to chtelo v options zapnout Ignore
Checksum Errors.

Jiri Binder

Nacteni vice JPEG a vytvoreni nahledu

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 25.9.2001 13:37:51

Zdravim,
mam jednoduchou aplikaci na katalogizaci fotek. Muzete mi nekdo poradit,
jakym zpusobem je nacitat, tj. nacist a vytvorit zmenseny nahled, kdyz jich
je najednou treba 40?
Mam to udelat nejak pres vlakna (treba jich mit 5 najednou)? Nebo existuje
jiny zpusob, jak nacist rychle vice JPEGu? Pouzivam standardni unitu v
Delphi.
Taky me napadlo to udelat nejak tak, ze pri prvnim nacteni tech fotek by se
jejich nahledy ulozily coby bitmapy do nejakeho souboru - ale jakym
zpusobem, aby pak byla prace s timto souborem rychla. Ovsem na druhou
stranu, ne vzdy budu moci vubec nejaky soubor vytvaret (treba kdyz to pojede
z CD).

Diky predem za tipy.

Petr

Interbase: repair

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 25.9.2001 13:41:20

> [...]
> zjistim chybu (jedna vznikla samovolne, v jine databazi po vypadku
> proudu), pak nabidne (IBConsole) tlacitko Repair. Nicmene po jeho
> pouziti a nove kontrole databaze oznami tutez chybu znovu. V danem
> pripade jsem se ji zbavil zazalohovanim a obnovou databaze, ale kdyz
> to ma umet opravovat... Stejnou zkusenost jsem ziskal pri pouziti
> tIBValidationService: v Options nastavim ValidationFull, chyby najde,
> ale neopravi. Myslite, ze delam neco spatne, nebo to opravdu neumi
> opravovat? Mohu poslat kousek kodu, ale je to vicemene opsane z te

Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze ani mi se nepodarilo parkrat vsechno
opravit... :-(

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Ktery zpusob alokace matice na heapu je lepsi?

[*] Miroslav Slav�k <slavik(zv)ticketpro(tec)cz> - 25.9.2001 13:45:07

Ahoj,

> Zajimal by me vas nazor na to, ktery ze 2 zpusobu alokace velmi velkych
> matic na heapu je vyhodnejsi:

vsiml jsem si, ze primo pises, ze chces alokokovat heap, ale pres to, nebylo
by pro uvazovany objem dat vhodnejsi implementovat "maticove" chovani nad
jednou ci nekolika tabulkami a data nechat zpravovat nejakym databazovym
strojem?

Mira

Ing. Miroslav Slavik
TICKETPRO, a.s.
Salv�torsk� 10
Praha 1
Tel.: +420 2 840 111 50
mail: slavik(zv)ticketpro(tec)cz

Nacteni vice JPEG a vytvoreni nahledu

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 25.9.2001 13:50:21

Da�a Petr dne 25 Sep 2001 v 13:37:
> mam jednoduchou aplikaci na katalogizaci fotek. Muzete mi nekdo
> poradit, jakym zpusobem je nacitat, tj. nacist a vytvorit zmenseny
> nahled, kdyz jich je najednou treba 40?

Ahoj,

na totez pouzivam Intel JPEG Library, da se stahnout myslim z
http://developer.intel.com/software/products/perflib/ijl/

Vyhodou je, ze pri nacitani obrazku muzes nastavit nacitani v plne
velikosti, nebo v 1/2, 1/4 nebo 1/8. Pokud nechas tu 1/8, je vysledkem
jen asi 1,5% objem dat a relativne slusna rychlost. Nebo si muzes nacist
nejprve hlavicku obrazku a podle velikosti se rozhodnout, jake zmenseni
pouzit...

Karel Rys

Alternativa Quick reportu

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 25.9.2001 13:50:20

Ahoj,
neznate nekdo nejakou free alternativu Quick reportu ? Potreboval bych
tisknout nedatabazova data. Staci mi tisknout nejaka data ze souboru a z
formulare.

Diky mnohokrat za kazdy napad.

====================================
Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�, 533 41
Tel: 0602/411 828, E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
====================================

Sestavy z XML

[*] Ji�� Havelka����*���zY�W�#�� - 25.9.2001 13:54:26

> (XSL ?) je zobrazi. Muzete mi doporucit nejaky
> postup, priklad, knihu, stranky atp. ?

Web:
http://www.zvon.org/
http://www.w3.org/
http://www.kosek(tec)cz/

Kniha:
Neil Bradley, XML kompletni pruvodce, Grada Pub. 2000

S pozdravem Jiri Havelka

Nacteni vice JPEG a vytvoreni nahledu

[*] Do�ekal Radek <RDocekal(zv)CSAS(tec)cz> - 25.9.2001 13:56:26

> [...]
> nekdo poradit,
> jakym zpusobem je nacitat, tj. nacist a vytvorit zmenseny

Freeware http://www.irfanview.com

S pozdravem
Radek Docekal
<mailto:rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

Som zaciatocnik v Delphi

[*] ltvrdy(zv)post.sk - 25.9.2001 14:10:26

Zdravim Vazenych clenov konferenicie:
Som velky zaciatocnik v programovani v Delphi a potrebujem
vasu pomoc.Celkom slusne programujem v Turbo Pascale 7.0 pre DOS
a to uz je mrtvy jazyk. Chcel by som vediet programovat v Delphi.
Poprosil by som Vas o nejake rady.Na zaciatok by som pozadoval od Vas vediet ako naprogramovat jednoduchy program,ktory sa sklada z
okna a textu.Cize nejaku aplikaciu typu HELLO WORLD.Dakujem.

PS: Velmi sa ospravedlnujem ak som porusil nejaky bod podmienok
a ak takyto mail nepatri do vasej konferencie velmi ma to mrzi

S pozdravom greener.

--
Mate smutny mobil? Poslite mu nove logo, alebo obrazkovu SMSku!
http://mobil.post.sk

Zpomaleni prubehu prevodu dat

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 25.9.2001 14:31:03

Jo, to je ono. Uz to jede jako draha. Diky.
PavelC

From: Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz>
> 1. IBObjects maji BeginBusy, EndBusy

Som zaciatocnik v Delphi

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 25.9.2001 14:46:20

> Cize nejaku aplikaciu typu HELLO WORLD.Dakujem.
> S pozdravom greener.

Uses
Forms;

begin
Application.MessageBox('Hello','World',MB_OK+MB_ICONINFORMATION);

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Vlastnost komponenty ?

[*] Ondrej Michal <Mion(zv)strom(tec)cz> - 25.9.2001 14:50:48

jednou jsem tenhle problem resil a mam dojem, ze mne pomohlo jedine tu
komponentu do delphi znova "nainstalovat". Mozna existuje i jina cesta, ale
tahle fungovala bezpecne.

Michal Ondrej

Sipka u TComboBoxu

[*] <mkotaska(zv)atlas(tec)cz> - 25.9.2001 15:03:31

From: Hazuka Filip

Ahojte,
[...]

[*] Lauko Stefan <laukosw(zv)naex.sk> - 25.9.2001 17:08:41

> potreboval bych ulozit na disk obrazek se "sipkou" - myslim tu
> "sipku", co se nachazi u TComboBoxu.
Ahoj,
v delphi je v DEMOS priklad RESXPLOR ten dokaze ukladat na disk resource z
EXE a DLL.
Lauko.

obsluha eventu dynamicky gen. formu jeste jednou

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 25.9.2001 17:25:21

> Muzete mi poslat nekdo zdrojak, (jako vzor syntaxe),
> kde mate obslouzeny nejaky event objektu, ktery je
> generovan pocas behu programu? DIIIK!

Cau, priklad pre TButton, OnClick:

type
TForm1 = class(TForm)
procedure FormCreate(Sender: TObject);
private
procedure ButtonClick(Sender: TObject);
end;

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
with TButton.Create(Self) do
begin
Parent := Self;
Left := 8;
Top := 8;
Caption := 'Click me';
OnClick := ButtonClick;

procedure TForm1.ButtonClick(Sender: TObject);
begin
ShowMessage('Click');
end;

V podstate ide o to, aby ta metoda mala rovnaku signature ako dany event,
napr OnClick je TNotifyEvent = procedure(Sender: TObject) of object; kde 'of
object' znamena, ze to musi byt _metoda_ triedy, teda nie obycajna
procedura.

Napr. TForm.OnClose je TCloseEvent = procedure(Sender: TObject; var Action:
TCloseAction) of object; takze Tvoj handler by vyzeral takto:

type
TMyClass = class(...)
private
procedure MyFormCloseHandler(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
end;

a priradenie napr. takto:

function TMyClass.CreateNewForm: TForm;
begin
Result := TForm.Create(...);
Result.OnClose := MyClass.MyFormCloseHandler;

FireBird 1.0 a domena v ulozene procedure

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 25.9.2001 18:19:37

Ahoj

Nemam jeste stazeny FB a tak bych potreboval vedet zda Firebird umoznuje pouzivat
domenu jako promenou v ulozene procedure.

Diky

S pozdravem Heinisch Jiri

Som zaciatocnik v Delphi

[*] Marian Winkler <m.winkler(zv)seznam(tec)cz> - 25.9.2001 18:43:54

Ahoj,

stranky E. Englera (lekce Delphi pro zacatecniky)

http://www.geocities.com/SiliconValley/Network/2114/learnlist.html

S pozdravem

M. Winkler |Behalf Of ltvrdy(zv)post.sk
|Subject: Som zaciatocnik v Delphi

Tisk stringu

[*] 3D-imenision <3dimension(zv)seznam(tec)cz> - 25.9.2001 19:12:18

dobry den,
tady ukazka kodu kde tisknu napis
Printer.BeginDoc;
with Printer.Canvas do
begin
Font.Style := [fsStrikeout];
Font.Size := 10;
TextOut(140,2700,'Napis');
end;
Printer.EndDoc;
potreboval bych ho, ale otacet o 90#.
Nevite jak?

OT: Jak pouzivat globalni HOOKy?

[*] Tom� Vala - 25.9.2001 19:21:22

Snazim se odchytiti jakekoliv kliknuti mysi. Nasel jsem proceduru
SetWindowsHookEx, ale netu#�m, jak� parametry m�m pou��t a jak pracovat s
MouseProc

SetWindowsHookEx(WH_MOUSE, MojeProcedura, ...

Jake parametry musi mit MojeProcedura(?) a proc po me chce jeste ID Threadu
a ukazatel na DLL, kdyz MojeProcedura se nachazi primo v unite aplikace. Som
z toho volaky zmeteny! Muzete mi prosim poradit. V teto oblasti jsem
naprosty laik.

Tomas Vala

Kontrola radiove mysi zda je v dosahu PC

[*] Milan Bla�ek <mbsint(zv)telecom(tec)cz> - 25.9.2001 19:33:25

Ahoj,

mam dotaz jestli nekdo neresil nebo nezna zpusob jak kontrolovat,
zda je bezdratova mys v dosahu signalu - pripojena na PS2.
Zadani je takove, ze na verejnem miste je umistene PC s bezdratovou radiovou
mysi
a pozadavek je, ze v pripade vzdaleni vlastni mysi na vzdalenost vetsi nez
je dosah
vysilace, se ma z PC ozvat varovny signal.

Muj napad je nejak kontrolovat signal na PS2 zda je mys jeste aktivni
(respektive v dosahu signalu),
ale jak?

Uvahy, ze je lepsi pouzivat mys s kabelem nebo postavit k PC dozorce nejsou
akceptovatelne.

Predem diky za jakoukoliv myslenku.

S pozdravem
M.Blazek

Kontrola radiove mysi zda je v dosahu PC

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 25.9.2001 19:40:26

imho mas smulu, nebot ta mys, pokud se s ni nehybe, tak jde do jakohosi
sleep modu (aspon co jsem podobne vyrobky videl). potom by ti to rvalo i
v tomto pripadku. mys se probudi zpravidla kliknutim (nikoli pouhym
posunem po podlozce).

na todle jsem videl specialni klavesnici s trackballem v pancerovane
kisne ;), holt chmataci nejsou jenom u nas, ale nevim kdo to vyrabi a je
potreba kabel. leda mit radiovy/infra trackball a ten prisroubovat na
stul. ja vim, todles nechtel slyset, ale treba ti nekdo poradi lipejc.

dekuji PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz
wwW.nYx.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
|[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
|[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Kontrola radiove mysi zda je v dosahu PC

[*] Milan ��ek - 25.9.2001 20:18:18

ahoj,
mam mys od A4tech. Neco takoveho mit musi, protoze pokud (i klavesnici)
otevru jeji soft, tak indikuje online stav baterii mysi. Podle me zalezi na
konkretnim typu te mysi.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

OT spojovani tabulek INNER JOIN

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 25.9.2001 20:23:51

Uplne stejne

SELECT FROM T1
INNER JOIN T2 ON T2.X=T1.X
INNER JOIN T3 ON T3.X=T1.X

atd. Moznosti zapisu je mnohem vic.

Davej pozor na relace - neexistuje pouze INNER JOIN, ale i LEFT JOIN, RIGHT
JOIN, CROSS JOIN a u MS SQL i dalsi "speky".

end ohekzeh minarp a mevardzop S

arebmehcS naliM .rDCP
ERAWTFOSSIM
444449/8060 .let
zc.erawtfossim.www\\:ptth

CodeRush 5

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 25.9.2001 20:50:57

Ahoj,

nainstaloval jsem si CodeRush 5 (podle doporuceni z konference). Vypada
skutecne velmi dobre, jedine, co mi skutecne vadi, je serie Access violation
a Invalid operation pri ukonceni Delphi. Nic se sice nepokazi, ale zavirat
nekdy i 50 oken s chybovym hlasenim otravuje. Ve FAQ u Eagle-SW jsem sice
nasel radu (zablokovat Tip of Day a Clipboard Viewer), ale nepomaha to. Mate
s tim nekdo nejakou zkusenost, pripadne reseni ?
Mimochodem, problem s vyhledavanim tlf cisel jsem jiz vyresil a dekuji timto
vsem za podnety.

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Tisk a nahled

[*] Martin Ben <martin.ben(zv)worldonline(tec)cz> - 25.9.2001 22:04:23

V tomto pripade doporucuji knihu Borland Delphi - pruvodce vyvojare, kniha
II (UNIS publishing). Tusim, ze ji maji na www.vltava(tec)cz

Martin Ben

> [...]
> S�pkova 363
> L�zne Bohdanec, 533 41
> Tel: 0602/411 828, E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz

Objem prenesenych dat

[*] Martin Pla�ek <webmaster(zv)eserver(tec)cz> - 25.9.2001 22:42:07

Ahoj,
nevi nekdo jak kontrolovat bez proxy serveru objem prenesenych dat pouze na
internet, ne pres lokalni LAN?

Martin

Kontrola radiove mysi zda je v dosahu PC

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 25.9.2001 23:12:19

Zdravim

P.S.: Tohle neberte moc vazne.

Nemyslim si, ze by nejaka pipajici ochrana mohla zabranit ukradenbi mysi.
Kdyz uz chces mit bezdratovo, tak by ch ji aspon provrtal a prisrouboval na
retez.

Hurricane

> [...]
> je dosah
> vysilace, se ma z PC ozvat varovny signal.

Povolene znaky v nazvu souboru

[*] Frankie Y <frankie.y(zv)seznam(tec)cz> - 26.9.2001 06:22:38

Ktere znaky nesmi obsahovat nazev souboru?

Alternativa Quick reportu

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 26.9.2001 06:32:57

Ahoj,

na nedatabazove tisky je tu alreport, ktery je QReportu velmi podobny, ale
neobsahuje podporu DB.

Ka.

[...]

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.9.2001 06:50:54

> mohli by ste mi povedat nieco o subj ? v helpe som nic nenasiel. Mozno
> som zle hladal.

Ahoj,

jde o komponenty do jiste miry podobne TTable, ale data nejsou v
souboru nybrz v pameti. Pouziti je typicke v pripadech, kdy
potrebujes mit behem provadeni programu k dispozici data, ale je
nevyhovujici nebo zbytecne, aby to bylo v souboru na disku. Napr.
docasne tabulky. Nebo u SQL serveru - data selectem nacist,
strcit do memory table a odpojit se od serveru. Server tak neni
zatezovan a data mas k dispozici. Tolik priklad.

Z komponent vim o RxMemoryData z RxLib a jsou i dalsi, nicmene
s nimi nemam zadnou zkusenost.

David Lebeda

memory table

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 26.9.2001 06:52:17

> Odes�latel: Mato <mato.f(zv)inmail.sk>
> mohli by ste mi povedat nieco o subj ? v helpe som nic nenasiel. Mozno som
> zle hladal.
"Memory table" v helpu neni.
Rozumi se tim jakykoli dataset, ktery nacte data do pameti a pak s nimi pracuje.
V Delphi je "memory table" komponenta TClientDataSet.

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Som zaciatocnik v Delphi

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 26.9.2001 06:57:38

Prave takovi, jako jsi Ty, se v Laznich Belohrade sjedou pristi tyden.
:-)

> [...]
> Mate smutny mobil? Poslite mu nove logo, alebo obrazkovu SMSku!
> http://mobil.post.sk

Aktualizace hlavicek faktur v IB6 nebo FB 1.0

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 26.9.2001 07:02:28

> Potreboval bych poradit jak pomoci ulozene procedury v IB6 ci FB 1.0
> aktualizovat hromadne udaje Sazba0_Kc,Sazba05_Kc, Sazba22_Kc podle
> cisla faktury a dale uvnitr faktury podle jednotlivych sazeb DPH
A v cem by mel byt problem ? Bez vymysleni jen tak poranu
toce klikou rumpalu by snad melo fungovat
DECLARE VARIABLE ... pracovni promenne pro scitani
FOR SELECT FROM FAKTURY
... promenne na nuly
FOR SELECT FROM POLOZKY WHERE ...
... pricteni
END
UPDATE FAKTURY
END
nebo ne ? Mimochodem a od veci - jmena polozek Sazba22 ap
maji jednu nevyhodu. Az se sazba zmeni, budou nazvem mimo
misu. Ale to je samozrejme jen hloupe rejpnuti. Ukladani
nascitanych hodnot z polozek v zaznamu hlavicky je trosicku
nedatabazove ale v tomto pripade (stejne jako v mnoha jinych) ma
svuj smysl. Ale chce to nejake trigry aby to vzdy sedelo.
Z.Kalhous

Tisk a nahled

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.9.2001 07:05:12

> [...]
> aby tam byly nejake ramecky atd. , to znamena i nejaka grafika. Ten
> styl bude napevno a bude nemenny. Nepotrebuji tedy, menit nastaveni

I presto, ze to nejsou databazova data, bych uvazoval o Sinee. Bud
ji pouzit klasicky, tj. data umistit do memory table a z te by Sinea
cerpala, nebo vyuzit jejich udalosti OnGetData apod., coz jsem
sice zatim nezkousel, ale zda se mi, ze by to mohlo vyhovet.
Pokud dobre rozumim tomu, co pises, je postup pomoci
OnGetData (snad se to tak jmenuje) presne to, co potrebujes a co
lze jeste programovat jako obecne reseni.

David Lebeda

Interbase: repair

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 26.9.2001 07:08:38

Nevim jak z IBConsole, nemam rad toto udelatko, ale mozna bude
pricina hloubeji. Pri oprave chybne databaze pomoci utilit se musi
gfix pustit s parametrem pro odstraneni chyb (ted nevim jak se
jmenuje) pak udelat gback backup a restore. Jinak muzete gfix pro
odstraneni chyb poustet donekonecna a chyby tam jsou porad.
Z.Kalhous

Vlastnost komponenty ?

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 26.9.2001 08:10:00

Upravit samozrejmne tak, ze vytvorite potomka komponenty (Component/New
Component) TEdit (treba TFlatEdit) a tam dopisete:

TFlatEdit = class(TEdit)
private
protected
public
published
property Clt3D;
end;

Toto date do balicku a zkompilujete a nainstalujete. Jinak to NELZE.
Pokud zmenite neco ve VCL primo v Delphi (treba TEdit) delphi bude chtit
prekompilovat vse a pokud nemate Delphi Ent. nepujde to!!!! Ani balicky od
kterych nemate zdrojaky nemuzete pouzivat (package XXX was compiled with
different version of YYY).
> mam tento problem. Potrebuji aby se mi edity nezobrazovaly ve 3D - Ctl3D =

S pozdravem
Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net
PinkNet Web Server for Win32 - FREEWARE http://pnws.pinknet(tec)cz/

Tisk stringu

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 26.9.2001 08:15:10

Hi,

tady je prikladek

http://www.peprsoft(tec)cz/default.asp?stpm=delphi/tipy.asp?id=48

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

From: "Frankie Y" <frankie.y(zv)seznam(tec)cz>
> Ktere znaky nesmi obsahovat nazev souboru?
The filename can include any combination of letters and numbers, and any of
the following characters: . " / \\ [ ] ; : | = , ? * + < >

Zdroj: MSDN

Pavol Kaka�ka
KasiX(zv)atlas(tec)cz

FireBird 1.0 a domena v ulozene procedure

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 26.9.2001 09:05:04

From: Heinisch Jiri
>Nemam jeste stazeny FB a tak bych potreboval vedet zda Firebird umoznuje
pouzivat
>domenu jako promenou v ulozene procedure.

Nie.

Pavol Kaka�ka
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Komunikace pres UDP

[*] brant(zv)dcomm(tec)cz - 26.9.2001 09:14:37

Ahoj, hodlam do programu zadratovat komunikaci pomoci komponent UDPCluient a
UDPServer z baliku Indy. Nemate s tim nekdo nejake negativni zkusenosti?

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
ICQ #68652380

D&COMM s.r.o.
Korunova�n� 6
170 00 Praha 7

Tel. 0724/007234

Jak nastavit Wallpaper pod Windows2000?

[*] <suky(zv)atlas(tec)cz> - 26.9.2001 09:38:06

Ahoj,
tvorim aplikaci ktera po uprave obrazku umoznuje nastavit ho jako wallpaper na plose desktopu. Pod Windows98 mi vse funguje v pohode, ale pod Win2000 ne. Sice zapisu do registru nazev souboru s bitmapou, ale po odeslani zpravy:

SystemParametersInfo(spi_SetDeskWallpaper, 0, Ptr, spif_UpdateIniFile);

probliknou ikonky na plose, ale nic se nezobrazi. Kouknu tedy do nastaveni plochy a tam je vybrany soubor s moji bitmapou (predpokladam, ze vycetl z registru).

Nemate prosim nekdo v tomhle jasno a nemuzete mi nekdo poradit?

Diky vsem.

Michal Soukup
Delphista amater

domeny v procedurach IB

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 26.9.2001 09:40:12

> [...]
> se sice zmena vtipne promitne do atributu tabulek ale najit v
> procedurach a triggerech vsechny pripady kde je nutno neco

Ano.
Navic ale NEPOUZITI domen IMHO zvysuje rezii databaze protoze se pro kazde
pole tabulky automaticky generuje nova domena.

Ludek

P.S. Co je k tomu vedlo, ma to nejaky duvod nebo je to pouze nedotazene a FB
to casem dohoni.

COM a AsyncFree

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procom(tec)cz> - 26.9.2001 09:40:18

Ahoj vsichni

Mam prosbu ke vsem ale zvlaste pr Petra Vonese. Mam maly programek v D5,
ktery cte data ze serioveho portu. Pouzivam AsyncFree. Tento program si cte
cislo karty ze ctecky karet a uklada ho do promenne. Program je pristupny
pre COM rozhrani a to tak ze poskytuje COM objekt s jedinou metodou, ktera
cte promennou s cislem karty. Pouziva se komponenta ComPort. V obsluze
udalosti OnDataReceived se zjistuje cislo karty a uklada do promenne.

Problem je, ze nekdy volani metody COM objektu zatuhne. Nedalo by se to
nejak osetrit. Poradte prosim jak na to?
Jaromir Cermak

DirectoryEdit1

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.9.2001 09:42:22

Poradi nekdo

V aplikaci pouzivam komponentu DirectoryEdit z balicku komponent RX.
Implicitne v DirectoryEdit.Text nabizim uzivateli cestu "c:\aplikace\data\"

Jak prinutit okno "DialogKind.dkWin32" aby se oteviralo s nerozbalenou
cestou k "c:\aplikace\data\"

Zkousel jsem nastavovat InitialDir, osetrovat OnClick. Tyto udalosti jsou
ale vztazeny k editacnimu poli a neplati
pro Bitmapu na konci editacniho pole.

Diky za radu

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

Interbase: repair; Sweep

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 26.9.2001 09:43:24

Kalhous Zdenek dne 26 Sep 2001 v 7:08:

> [...]
> jmenuje) pak udelat gback backup a restore. Jinak muzete gfix pro
> odstraneni chyb poustet donekonecna a chyby tam jsou porad. Z.Kalhous

Dekuji, to jsem netusil, v tom to zrejme bude - nevedel jsem, ze se
_musi_ udelat backup a restore; kdyby se o tom tak chteli zminit v
helpu...

Jeste jedna otazka k podobne problematice: pustim-li sweep, trva asi 10
minut (databaze ma 90 MB), ovsem vytizeni procesoru je kolem 5 %. Ve
Win2000 je nastaveno, ze system ma uprednostnovat sluzby pred
aplikacemi, pocet cache stranek IB je 9500, velikost stranky 4096 B, v
ibconfig je dale nastaveno SERVER_PRIORITY_CLASS 2. Nevite,
jestli by se dal system presvedcit, aby to sweep-nul pri plnem vyuziti
procesoru za kratsi dobu?

CRC32 vraci zaporne cislo

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 26.9.2001 10:12:40

ahoj,
mam takovy dotaz, FileCRC32: integer, GetCRC32 je prejmenovana funkce
ze synapse. Je mozne, aby byl kontrolni soucet<0? konkretne napr.
-1736527635.

MyFile:=TMemoryStream.Create;
FileCRC32:=0;
FileCRC32:=GetCRC32(String(MyFile.Memory));

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:
59826637

Kam do kina ci divadla? http://kultura.seznam(tec)cz

IB6: UDF substr

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 26.9.2001 10:20:48

uz jako ve snu. Prosim co je spatne na tomto:

<FontFamily><param>Courier</param> set term ^

create PROCEDURE "P_SUB"

RETURNS(znak CHAR(2))

AS begin

znak=substr('abcdef',2,3);

suspend;

end

^

set term ;^

select * from "P_SUB" ;

<FontFamily><param>Arial CE</param>Zahlasi "unknown error" na tom selectu ale vrati spravne string 'bc'.
Substr je UDF dodavana s IB6. Chova se stejne na Win i Linuxu.

<nofill>
Z.Kalhous

Velikost datum a cas souboru na www

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 26.9.2001 10:26:02

On Tue, 18 Sep 2001, V�t Jur�sek - konference wrote:

> Ja jsem tuhle vec vyresil za pomoci konference trosku jinak a tim je, ze za
> pomoci komponenty ze synapse (v D5 by to melo jit i vestavenymi komponentami
> DELPHI) stahnu jeden informacni TXT soubor z webu, kde mam data ve svem
> formatu a kde muzes uschovat libovolne mnozstvi informaci vcetne popisku a
> textu pro uzivatele o nove verzi. muzes tak vytvorit jakysi buletin pro

V HTTP je na toto urcena metoda HEAD. Jak to ale nervat do nasledujiciho
prikladu nevim.

> procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
> begin
> NMHTTP1.Get ( 'www.volny(tec)cz/tomasnusle/a.txt' );
> Memo1.Text := NMHTTP1.Body

Vladim�r Michl <Vladimir.Michl(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Del a.s.
Stroj�rensk� 38
���r nad S�zavou
pobo�ka Olomouck� 355
Hlubo�ky-Mari�nsk� #dol�
tel: 068/5353548

Chyba Delphi ??

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 26.9.2001 10:26:55

Zdar, muzete mi nekdo vysvetlit proc

var k:integer;

if K in [ 85, 48] then ................

je naprosto v poradku a

if K in [ -1, 85, 48] then ................

hazi chybu Constant Expression violates Subrange Bounds ?

diky za objasneni

S pozdravem

Ing. Petr Sikola
EFG CZ spol. s r.o.
tel.: +420 436 319 324
sikola(zv)efg(tec)cz
www.efg(tec)cz
www.aktion(tec)cz

IB6: UDF substr

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 26.9.2001 10:33:43

> znak=substr('abcdef',2,3);

no, jeste to zkus pretypovat:

znak=cast(substr('abcdef',2,3) as char(2));

jinac to vypada OK :(

dekuji PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz
wwW.nYx.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
[...]

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.9.2001 10:38:16

> var k:integer;
>
> if K in [ 85, 48] then ................
>
> je naprosto v poradku a
>
> if K in [ -1, 85, 48] then ................
>
> hazi chybu Constant Expression violates Subrange Bounds ?

V helpu se pise, ze zakladni typ mnoziny musi mit max. 256
hodnot s ordinalnimi cisly v rozsahu 0 az 255. Z toho usuzuji, ze
prvni (funkcni) mnozina dosadi jako zakladni typ byte (a ta cisla se
do nej vejdou), zatimco v druhem pripade jiz typ byte nevyhovuje
(nepojme -1). Proc se nepouzije ShortInt, nevim.

David Lebeda

Chyba Delphi ??

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 26.9.2001 10:40:55

Obavam se, ze mnozina (set of ...) lze vytvorit jen z BYTE ([...] je take
mnozina). Tedy 2^256. Coz jeste lze nekam rozumne ulozit. Pokud ale
zapisete -1 do mnoziny, musi byt typu integer (alespon kompiler si to
mysli) a proto jiz nelze vytvorit, protoze 2^242226.... jiz nelze ulozit.

> [...]

Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 26.9.2001 10:42:35

> Dekuji, to jsem netusil, v tom to zrejme bude - nevedel jsem, ze se
> _musi_ udelat backup a restore; kdyby se o tom tak chteli zminit v
> helpu...
Netvrdim ze to tak je ale mohlo by.

> [...]
> 10 minut, ovsem vytizeni procesoru je kolem 5 %. Nevite, jestli
> by se dal system presvedcit, aby to sweep-nul pri plnem vyuziti

Na odpoved odborniku jsem taky zvedav. Ale protoze sweep podle
me predstavy predevsim "prekopava" ulozeni dat na disku, tak si
od toho moc neslibuju.
Z.Kalhous

Jazyky a staty

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 26.9.2001 10:43:38

On Thu, 20 Sep 2001, Ji�� Havelka wrote:

> jazykov
> http://www.w3.org/WAI/ER/IG/ert/iso639.htm

> a norma je ISO 639

A jeste je ISO norma na oznaceni jazyku, ale ten nevim cislo.

Pro cestinu je to napr. Cestina jako jazyk - cs, Ceska Republika - CZ

[...]

[*] brant(zv)dcomm(tec)cz - 26.9.2001 10:45:00

To bude tim, ze typ mnozina vyzaduje ordinalni typ cislovany 0..255 a -1 sem
nepatri. Patrne by to bylo podobne, kdybys do tech zavorek napsal cislo nad
255.

Subject: Chyba Delphi ??

[...]

OT:nahrazeni drzene knihovny

[*] Richard Valny <Richard.Valny(zv)oku-st(tec)cz> - 26.9.2001 11:04:27

Krasny den,
ve win95 potrebuji na cele siti (cca 200 ks PC) nahradit knihovny novejsi verzi, ktere jsou drzeny systemem. Knihovny se tykaji sitove vrstvy (od Novella)
Zkousel jsem "inuse" z winNT, ale na 95-kach nefunguje.
Jsem schopen nechat vzdalene spustit temer cokoliv.

Richard Valny richard.valny(zv)oku-st(tec)cz
Okresni urad Strakonice tel. 0342-441 l. 216
Smetanova 533 fax. 0342-323 746
386 22 STRAKONICE

Re[2]: Jazyky a staty

[*] Matej Sujan <matej.sujan(zv)alcatel.de> - 26.9.2001 11:08:27

> A jeste je ISO norma na oznaceni jazyku, ale ten nevim cislo.
> Pro cestinu je to napr. Cestina jako jazyk - cs, Ceska Republika - CZ
To je prave ta ISO 639.
Oznacenie statov je ISO 3166.

IB6: UDF substr

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 26.9.2001 11:44:14

> no, jeste to zkus pretypovat:
> znak=cast(substr('abcdef',2,3) as char(2));
Nepomohlo. Se zblaznim.
Z.Kalhous

Jak nastavit Wallpaper pod Windows2000?

[*] Ondrej Michal <Mion(zv)strom(tec)cz> - 26.9.2001 11:46:15

Pouzivam ve sve aplikaci pro docasne zobrazeni obrazku na plose Win2000 tuto
proceduru :

--------
procedure TForm1.SetWallpaper(Sender: TObject);
var
wp: string;
ptr: PChar;
fn: array[0..259] of Char;
begin
wp:=sysdir+'\wallp.bmp';
StrPCopy(fn,wp); ptr:=(zv)fn;
res:=SystemParametersinfo(SPI_SETDESKWALLPAPER,0,ptr,SPIF_SENDCHANGE);
end;
---------

Neni to asi uplne to, co potrebujes, ale treba te to navodi spravnym smerem.
Treba je nutne nastavit jak SPIF_UPDATEINIFILE, tak SPIF_SENDCHANGE.

Zkousel jsem primo JPEG i BMP formaty zdrojovych obrazku, ale nektere nebyly
zajimave kompatibilni a nechtely se zobrazit jako pozadi, i kdyz v
properties desktopu nebo v prohlizeci se zobrazily spravne. Vyresil jsem to
tak, ze jsem kazdy obrazek zkonvertoval do BMP a pak uz mi to fungovalo
vzdy. Mozna ale chyba byla nekde jinde..

Michal Ondrej

> [...]
> registru).
>
> Nemate prosim nekdo v tomhle jasno a nemuzete mi nekdo poradit?

Znepristupneni polozek v listboxu

[*] Redlich Software <RedlichDaniel(zv)seznam(tec)cz> - 26.9.2001 11:51:33

Lze znepristupnit nektere polozky v listboxu nebo comboboxu ?

Diky

D.Redlich

CRC32 vraci zaporne cislo

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 26.9.2001 11:55:34

Ahoj,

jiste, CRC32 neni vysledek scitani, ale bitovych operaci.
Koneckoncu, -1736527635 je jen dekadicka reprezentace cisla $987EB0ED :-).

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

> [...]
>
> S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent

FireBird 1.0 a domena v ulozene procedure

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 26.9.2001 12:09:13

Haj hou!

On 25 Sep 2001, at 18:19, Heinisch Jiri wrote:

> Nemam jeste stazeny FB a tak bych potreboval vedet zda Firebird
> umoznuje pouzivat domenu jako promenou v ulozene procedure.

Bohuzel neumoznuje. Chapu, ze by to bylo sikovne, ale prinasi to
radu komplikaci:

a) Vzajemne zavislosti mezi procedurami/triggery a domenami. To
by se samozrejme dalo osetrit systemovymi tabulkami, kde uz je
cela rada zavislosti definovana, ale i tak zmena v kodu FB neni
trivialni, pravdepodobne by si vyzadala zmenu ODS a zmeny
struktury databaze by byly zase o trosicku slozitejsi.

b) Komplikace pri zmene definice domeny. Kontrola a preklad
vsech navazanych procedur a triggeru pri zmene definice domeny
je neco udesneho, vezme-li v uvahu i zavislosti mezi procedurami a
triggery.

Suma sumarum, zadna jednoducha zmena v enginu. Kazdropadne
se o tomhle pozadavku v Projektu Firebird vi, a bude zvazen pri
zahajeni dalsiho kola vyvoje (nyni se vse soustredi na release FB
1.0).

Hodne zdaru

Pavel Cisar
Mobil: 0724 281429
http://www.ibphoenix(tec)cz
Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

Nahled QR + klecko mysi

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 26.9.2001 13:21:33

Musis si osetrit MouseWheelHandler (s tim souvisi i nutnost mit
zdrojaky).
Neco jako:

procedure Preview.MouseWheelHandler(var Message: TMessage);
begin
with QRPreview.VertScrollBar do begin
if Message.WParam < 0
then Position := Position + Increment
else Position := Position - Increment;

------
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

26.9.2001 Zden�k Brej#a:
> [...]
> mam takovy maly dotaz:
> jde nejak zajistit aby nahled na sestavu (QuickReport 308pd4) reagoval na

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 26.9.2001 13:23:54

Zmenu barvy uzivatelskym vykreslovanim polozek a zakaz vyberu v
OnClick. Ale musis mit nekde seznam povolenych. Nebo si napsat
potomky, kteri ti toto zajisti

------
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

26.9.2001 Redlich Software:
> Lze znepristupnit nektere polozky v listboxu nebo comboboxu ?

> Diky

> D.Redlich

Jak nastavit Wallpaper pod Windows2000?

[*] <suky(zv)atlas(tec)cz> - 26.9.2001 13:33:23

Tak to taky nepomohlo. Zajimave je, ze se to deje pouze pokud jsem loglej do systemu jako administrator. Ikonky probliknou, ale plocha ne :(

Michal

> [...]

> registru).
>
> Nemate prosim nekdo v tomhle jasno a nemuzete mi nekdo poradit?

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 26.9.2001 14:00:18

> Tak to taky nepomohlo. Zajimave je, ze se to deje pouze pokud
> jsem loglej do systemu jako administrator. Ikonky probliknou,
> ale plocha ne :(

Na Win2K by malo chodit IActiveDesktop.SetWallPaper a SetWallPaperOptions,
na inych OS len ak to ma shell32.dll ver 4.71 a vyssie, tzn. minimalne IE4.
V MSDN je na to priklad.

Jak nastavit Wallpaper pod Windows2000?

[*] <suky(zv)atlas(tec)cz> - 26.9.2001 14:09:59

Dekuji za radu, ale ted zase nevim jak se dostanu k MSDN. :)
Ale diky za nasmerovani.

From: "Mato" <mato.f(zv)inmail.sk>
Subject: memory table

> mohli by ste mi povedat nieco o subj ? v helpe som nic

FireBird 1.0 a domena v ulozene procedure

[*] Roland Turcan <rotursoft(zv)kiwwi.sk> - 26.9.2001 16:54:33

Toto je zprava ve formatu MIME obsahujmcm vmce hastm.
From: Heinisch Jiri
Subject: FireBird 1.0 a domena v ulozene procedure potreboval vedet zda Firebird umoznuje pouzivat
domenu jako promenou v ulozene procedure.
a dobre viem tak nie.

Roland.

thttpsend - synapse - ukonceni

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 26.9.2001 17:31:33

Ahoj,
potrebuji ztahovat pomerne velke soubory (obrazky) z www. Rozhodl jsem
se, ze si aspon zkusim Synapsy. Pro ztahovani jednotlivych souboru si
vytvarim vzdy zvlastni thread. Vse funguje OK. Ale mam jeden problem :
jak spravne prerusit ztahovani souboru napr. pri ukonceni aplikace.

Dekuji za odpoved.
Vaclav Sazima

IB backup and sheduler

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 26.9.2001 17:31:48

Zdravim.
Mam problem se zalohovanim IB pomoci Sheduleru.
Pokud neni k pocitaci nikdo prihlasen, nejde mi zalohovat.
A to ani mym napsanym konsolovym SW (TIBBackupService) ani pomoci GBAK.
Naplanuji ulohu a ta, pokud je uzivatel prihlasen bez problemu probehne.
Pokud se odhlasi uloha neprobehne.

Dik za radu.

Ludek
IB6, Delphi 5, Windows2000 Prof. i server

P.S. Jak pouzit parametr SE u GBAK.EXE ?

TDBGrid a zobrazenie dat s diakritikou

[*] Juraj Tomasov <tomasovj(zv)minv.sk> - 26.9.2001 17:38:19

Narazil som na problem s DBGrid, ked zobrazuje data z DataSet a v niektorom stlpci
je v prvom riadku text zacinajuci pismenom s diakritikou, potom DBGrid duplikuje zobrazovane riadky DataSetu. Vie niekto preco? Testoval som to s Delphi6 a C++Builder5 a databaza je Informix, MS Access,... Zobrazovanie dat pomocou EditBox a DBNavigator ide OK.

Aktualizace hlavicek faktur v IB6 nebo FB 1.0

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 26.9.2001 17:51:36

> [...]
> toce klikou rumpalu by snad melo fungovat
> DECLARE VARIABLE ... pracovni promenne pro scitani

Ok, to ano ale me jde o celkovou konstrukci
s aktualizaci jednotlivych sazeb v ramci jedne faktury
(neco jak if Sazba22 then Kc22:=Kc22+Variable )> nebo ne ? Mimochodem a od veci - jmena polozek Sazba22 ap
> maji jednu nevyhodu. Az se sazba zmeni, budou nazvem mimo
> misu. Ale to je samozrejme jen hloupe rejpnuti.

Samozrejme, lze pouzit SazbaZ + SazbaS + Sazba0
Ale napriklad ve starem ucetnim programku mam jste Sazba23 a furt to jde :-)
Ono je to s temi sazbami tak jako tak na 2veci.

Ukladani
> nascitanych hodnot z polozek v zaznamu hlavicky je trosicku
> nedatabazove ale v tomto pripade (stejne jako v mnoha jinych) ma
> svuj smysl. Ale chce to nejake trigry aby to vzdy sedelo.

trigrum bych se osobne radeji vyhnul, zvlast pokud manipuluji s jinou
tabulkou.

S pozdravem Heinisch Jiri

Jak pouzivat globalni HOOKy?

[*] Heinisch Jiri <deis(zv)deis(tec)cz> - 26.9.2001 18:38:45

> [...]
Som
> z toho volaky zmeteny! Muzete mi prosim poradit. V teto oblasti jsem

ahoj

IMHO pokud si pamatuji tak global hook se musi delat v DLL

v aplikaci muzes delat hook pouze na tuto aplikaci

S pozdravem Heinisch Jiri

Split

[*] <bukaj(zv)iol(tec)cz> - 26.9.2001 19:30:42

Existuje v Delphi 5 neco jako funkce Split ve VB?

Kuba

CRC32 vraci zaporne cislo

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 26.9.2001 20:33:34

> mam takovy dotaz, FileCRC32: integer, GetCRC32 je prejmenovana funkce
> ze synapse. Je mozne, aby byl kontrolni soucet<0? konkretne napr.
> -1736527635.

...ono zaporne cislo je jen jina prezentace 32-bitoveho cisla, ktere
je vysledkem. Preved si jej do Hexadecimalniho formatu a uvidis. ;-)

Jo, a CRC NENI soucet...

Louci se Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

Velikost datum a cas souboru na www

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 26.9.2001 20:33:33

> V HTTP je na toto urcena metoda HEAD. Jak to ale nervat do
> nasledujiciho prikladu nevim.

Za pomoci Synapse je to hracka...

var
HTTP: THTTPSend;
begin
HTTP := THTTPSend.Create;
try
Result := HTTP.HTTPMethod('HEAD', URL);
if Result then
// ve stringlistu HTTP.headers jsou vytouzene hlavicky s informacema o souboru
finally
HTTP.Free;

> [...]

> vytvarim vzdy zvlastni thread. Vse funguje OK. Ale mam jeden problem
> : jak spravne prerusit ztahovani souboru napr. pri ukonceni aplikace.

Nijak. Soucasna verze synapse neco takoveho neresi. nicmene kdyz ji natvrdo ustrelis, nic
nepokazis. ;-)

Kdybys jo trval na nejakem mekcim ostrizeni, staci hmatnout do zdrojaku HTTPsend.pas, najit tu
smycku, ktera cte data a pridat tam nejake kkontrolovani ukonceni threadu. Pozor, cteni dat je
tam na vice mistech, protoze cteni dat z HTTP se muze dit nekolika ruznymi zpusoby!
Louci se Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

Kontrola radiove mysi zda je v dosahu PC

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 26.9.2001 21:23:49

Ciste hypoteticky: Bezdratova mys neni jenom mys, ale i TX/RX zarizeni
pripojeny k PC. Kdyz ukradnu mys, mam sice mys, ale muzu si ji dat tak
maximalne do vitriny. Jeste jsem v zadnym velko- ani maloobchode nevidel ke
koupi pouze prijimac.

Nicmene nekteri nejsou natolik inteligentni, aby tohle pochopili a jsou
schopni tu mys stejne vzit. Osobne bych pouzil v "Moznostech usnadneni" tu
volbu "Mys klavesnici" nebo tak nejak se to menuje.

P.S. Omlouvam se adminovi i clenum za to, ze tento prispevek nema s
programovanim nic spolecneho ...

end ohekzeh minarp a mevardzop S

arebmehcS naliM .rDCP
ERAWTFOSSIM
444449/8060 .let
zc.erawtfossim.www\\:ptth

Chyba Delphi ??

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 26.9.2001 21:53:46

protoze
if K in [ 85, 48] then ....
myze byt pouze typu byte, tj o..255

----- Pavel ZIDEK -----
http://www.kopr(tec)cz/delphi, delphi(zv)kopr(tec)cz

> Zdar, muzete mi nekdo vysvetlit proc
>
> var k:integer;
>
> if K in [ 85, 48] then ................
>
> je naprosto v poradku a
>
> if K in [ -1, 85, 48] then ................
>
> hazi chybu Constant Expression violates Subrange Bounds ?
>

> diky za objasneni
>
> S pozdravem
>
> Ing. Petr Sikola
> EFG CZ spol. s r.o.
> tel.: +420 436 319 324
> sikola(zv)efg(tec)cz
> www.efg(tec)cz
> www.aktion(tec)cz

Spatne fonty v RichEditu

[*] Milan ��ek - 26.9.2001 23:28:25

ahoj,
mam na formulari RE, do ktereho nacitam ze souboru string. Ten obsahuje
polozky oddelene strednikem. Chci, aby stredniky byli tucne a cervene nez
ostatni udaje (clWindowText,[]), a pochopitelne, aby byli stredniky rovnou
zbarvene i pri psani a editaci textu. Vyresil sem to takto:

// nactu data do RichEditu - napr. 'polozka1;polozka2;polozka3...'
// zvyrazneni stredniku v RichEditu
for RE_Counter:=0 to Length(RE_Except.Text) do
if RE_Except.Text[RE_Counter]=';' then
with RE_Except do
begin
SelStart:=RE_Counter-1;
SelLength:=1;
SelAttributes.Style:=SelAttributes.Style+[fsBold];
SelAttributes.Color:=clRed;
end;

RE_Except.SelStart:=0;
RE_Except.SelLength:=0;

procedure TInstallForm.RE_ExceptKeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
begin
if Key=';' then
with RE_Except do begin
SelAttributes.Style:=SelAttributes.Style+[fsBold];
SelAttributes.Color:=clRed;
end else
with RE_Except do begin
SelAttributes.Style:=SelAttributes.Style-[fsBold];
SelAttributes.Color:=clWindowText;

problem je ale vtom, ze pokud edituju text, pise se mi o neco mensim fontem
(i kdyz ho nikde nenastavuju). Dokonce i naformatovane stredniky hned
ponacteni jsou odlisne (mozna font nebo fsBold) od tech, co treba pripisu.

Muzete mi nekdo naznacit, kde je chyba? Pripadne jestli se to da obejit.

Diky
S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Znepristupneni polozek v listboxu

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 27.9.2001 06:21:30

pokud seznam povolenych vis uz pri pri naplneni listboxu daty, tak polozky
nacti AddObject a do TObjectu si das nejaky priznak...

Sroub

> Zmenu barvy uzivatelskym vykreslovanim polozek a zakaz vyberu v
> OnClick. Ale musis mit nekde seznam povolenych. Nebo si napsat
> [...]

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.9.2001 06:33:49

> [...]
> niekto preco? Testoval som to = s Delphi6 a C++Builder5 a databaza je
> Informix, MS Access,... = Zobrazovanie dat pomocou EditBox a

Neco podobneho jsem videl u TTable proti MSSQL7. Nebylo to
snad uplne pravidlo, okolnosti byly mozna trochu jine, ale take byly
duplicitni radky. Myslim, ze DBGrid sam za to snad ani nemuze,
problemem je pouziti TTable. Prechodem na TQuery se to vyresilo,
jako nouzove reseni, ktere tusim taky nejak fungovalo, i kdyz to
neni nic dobreho, bylo do nejakych OnAfter... volat Refresh.

David Lebeda

Aktualizace hlavicek faktur v IB6 nebo FB 1.0

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 27.9.2001 06:49:04

> trigrum bych se osobne radeji vyhnul, zvlast pokud manipuluji s jinou
> tabulkou.
No, v tomto pripade bych se nebal ani tak trigru jako toho, ze
nejaky kutil se rozhodne opravit DPH v radcich faktury treba pres
IBConsoli, iSQL nebo buhvi pres co. Treba si napise i trivialni
programek v Delphi. A bez trigru pak budou v zaznamu o fakture
nepravdive soucty. Samozrejme lze namitnout, ze kutil si bude
umet i vypnout trigger. Takze je to asi o tom, jak daleko v ochrane
integrity dat jsme ochotni jit.
Z.Kalhous

UDF substr

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 27.9.2001 06:56:03

On 26 Sep 2001, at 17:40, Miroslav Hostinsk� wrote:
> Zkusil jsem to a skutecne!
> Neveril jsem.
> Ale v DBExploreru to nedela (asi to nebude delat ani v programu)
> takze je problem nekde v DBConsoli
> Jinak hodnotu to vrati
Ba ba. Je to chyba udelatka IBConsole. Skoda ze v tomto pripade
se tvarila tak suverenne ze me ani nenapadlo pouzit oblibeny
postup - kdyz neco nefunguje v udelatku, zkusit to pres iSQL a pak
teprv hledat chybu.
Z.Kalhous

Sinea print dialog

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 27.9.2001 07:01:53

Uz jsem se ptal ale nejak to zapadlo. Lze v print dialogu Sinea
nejak zmenit seznam nabizenych tiskaren, konkretne nektere
vyhodit ?
Z.Kalhous

Aktualizace hlavicek faktur v IB6 nebo FB 1.0

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 27.9.2001 07:14:45

ahoj,

> Takze je to asi o tom, jak daleko v ochrane
> integrity dat jsme ochotni jit.

ber to tak, dneska je spousta lidicek, kteri jsou uzivatele, ale v
excelu umej lip nez ja (hol jsem ty tabulkace nejak neskousnul a ani
nepotreboval) no a takovej clovicek si pomoci odbc pripoji tvoji DB a
vesele se kocha svym umenim vytvorit si grafy a krajet data jak
potrebuje. potom zacne pridavat ubirat nejake zaznamy. tak a tady je ten
okamzik, kdy jeste musi DB zustat OK. jestli je schopnej si vypnout
trigger, tak je to blby, ale od toho by mely byt granty a dalsi
bezpocnostni zalezitosti. spis to ber tak, ze DB musi udrzet integritu i
pri bezne manipulaci jynym nez tvym nastrojem. todle treba nechce muj
sef moc akceptovat, ale podle me je to v poradku. proc do programu
zadelavat milion+ funkci, kdyz grafy si dotycnej muze (trebas s pomoci
nekoho jineho ci moji) zplodit v libovolnym ODBC tabulkaci.

dekuji PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz
wwW.nYx.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
|[smtp:petr.palicka(zv)atlas(tec)cz]|
|[smtp:peca(zv)email(tec)cz] |
\~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~/

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

PowerPDF, D5 Profi

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 27.9.2001 07:17:16

Zdravim vsechny pritomne,

nemate nekdo zkusenosti s komponentou PowerPDF na ukladani do PDF formatu?
Portebuji exportovat dokumenty do PDF a chova se mi to tak, ze mam na
skrytem formu TPRPages layoutem a na nem polozen TPRImage. A ikdyz tam cpu
postupne 4 ruzne obrazky, tak se mi ve vysledku ukaze 4x ten prvni.

Jestli na tuto komponentu nekdo narazil, muzete mi poradit, kde je problem?

Diky vsem

======================================
ing. Martin Lasevic
Software Specialist
Tel.: +420-2-51 02 11 30, +420-602-298 904
Fax: +420-2-51 02 11 23
mailto:mlasevic(zv)ratiopharm(tec)cz

Sinea print dialog

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 27.9.2001 07:39:42

On Behalf Of Kalhous Zdenek

> Uz jsem se ptal ale nejak to zapadlo. Lze v print dialogu Sinea
> nejak zmenit seznam nabizenych tiskaren, konkretne nektere
> vyhodit ?

Staci se mrknout do zdrojoveho textu,
konkretne unit SestavyC:

procedure TComboBoxPrinter.VOnDropDown;
var Sel: String;
begin
Sel := Text;
Items.Assign(Printer.Printers);
ItemIndex := Items.IndexOf(Sel);
end;

Tedy pri kazdem rozbaleni ComboBoxu
se seznam naplni instalovanymi tiskarnami.
Jedine misto, kde lze ovlivnit seznam,
je prave v teto procedure.

Vaclav Krmela

Spatne fonty v RichEditu

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 27.9.2001 07:42:05

Ahoj,

ja Ti neporadim, ale zrovna jsem narazil na podobny problem v RichEditu
(plaintext).
Pri ukonceni programu ukladam nazev,velikost,charset,... fontu do *.ini
souboru.
Pri startu se pak snazim toto nastaveni obnovit. Viditelne problemy mam na
WIN2K
a font TERMINAL, charset DOS/OEM. Zatimco po vyberu fontu z FontDialogu je
vse
vporadku, po startu programu to nefunguje.
Ve Win98 vypada vse normalne.

Pavel
> [...]
>
> Muzete mi nekdo naznacit, kde je chyba? Pripadne jestli se to da obejit.

Podmieneny select

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 27.9.2001 07:43:27

> [...]
> U.kod = A.kod_ul and
> O.kod = A.kod_ob
>
> Ak ide o malu obec, kde nie su ulice, ale len

A co takhle:
SELECT
O.text, U.text, A.c_domu
FROM
adresa A, obec O, ulica U
Left outer join Ulica U
on (A.Kod_Ul = U.Kod)
WHERE
A.id = nnn and
O.kod = A.kod_ob

S pozdravem

[...]

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 27.9.2001 08:01:05

> DB musi udrzet
> integritu i pri bezne manipulaci jynym nez tvym nastrojem.
Uplny souhlas. Proc branit uzivateli v pristupu k datum ktera jeste
ke vsemu nejsou moje ale jeho, ze. Prave proto jsem autorovi
puvodniho dotazu (od ktereho jsme uz dost daleko) navrhoval
trigger na radcich faktury - nebranim uzivateli (ma-li k tomu dalsi
potrebna opravneni, odvahu a znalosti) hrat si z daty ale v podstate
jsem povinen se v maximalni mozne mire postarat, aby si nemohl v
datech nadelat bourdel. Coz je treba prave pripad nekde v databazi
ulozenych nasouctovanych udaju. Ta poznamecka (kterou jsem
tady nahore nechal) byla myslena spise tak, ze nic se nesmi
prehlanet. Ponevadz kdybychom to prehnali, tak jedina naprosto
bezpecna databaze by nesmela obsahovat zadna data, nikdo by k
ni nesmel mit pristup a nesmela by byt ulozena na fyzickem mediu
:-)
Z.Kalhous

OT: Binarni cislo

[*] Jaromir Svoboda <jaromir.svoboda(zv)asei(tec)cz> - 27.9.2001 08:21:01

Hi All,
Nevite nekdo, jestli Oracle umi pracovat
s binarnimi cisly. Do funkce jde string
ve formatu binarniho cisla a dostanu
dekadicky tvar.

Neco jako:

select TO_PREVED('011') from dual

TO_PREVED
----------
3

Zdravi J.Svoboda

Rozdielnost v interpretacii datumu

[*] kinekus-nextra <kinekus(zv)nextra.sk> - 27.9.2001 08:28:15

Ahoj delphi,

Filtrujem databazu na urcity datum, ktora musi byt zhodna s datum urcenym v
komponente DateTimePicker.
A tu je problem. DateTimePicker uchavava datum (po konverzii) ako
DD.MM.YYYY. Databaza, ktoru filtrujem uchovava datum ako DD.MM.YY. Rozdiel
je v roku.

To znamena, ze ak napisem podmienku : if
[databaza][datum].value=DateTimerPicker.date a pritom konkretne sa vykovana
prikaz
if 1.9.01=1.9.2001 tak mi tato podmienka vzdy bude FALSE.

Vie mi niekto poradit ako na to ?

Dakujem Fabik.

MS SQL,ADONIS - vyvolani SQL prikazu ulozenem v te

[*] Radek Janu� FSG <janus(zv)foresta(tec)cz> - 27.9.2001 08:45:59

Toto je zprava ve formatu MIME obsahujmcm vmce hastm.
Ahoj,
potrebovalbych poradit.
Mam D4,MS SQL2000 s kterym pracuji pres ADONIS.
V databazi mam textove pole ,ve kterem mam ulozet text SQL prikazu.
Potreboval bych projet tyto vsechny radky a jeden podruhem zavolat ten SQL prikaz.
Potreboval bych to vsak kvuli urychleni vyvolat na strane SQL serveru a ne u clienta pomoci delphi(to je moc pomale).
Snad by to slo pres nejakou storage proceduru ?Jak na to ?

Diky za kazdy tip a radu

Radek Janus Foresta SG a.s. Vsetin

TDBGrid a zobrazenie dat s diakritikou

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 27.9.2001 08:49:38

On 27 Sep 2001, at 6:33, Lebeda David wrote:

> [...]
> nouzove reseni, ktere tusim taky nejak fungovalo, i kdyz to neni nic
> dobreho, bylo do nejakych OnAfter... volat Refresh.

Tuto chybu znam, problem je nekde ve spolecnem predkovi
komponent TTable a TQuery. V TQuery se to objevuje take. Jeste
jednou a po kdovi kolikate zopakuji: BDE se zasadne _NEHODI_ k
praci s MS SQL, podobnych chyb je tam vic a jejich obchazeni a
osetreni stoji prilis mnoho prace. BDE neni dobre ani pro jine SQL
databaze, BDE je nejvhodnejsi leda pro Paradox.

Phone: 0603 551 282

Rozdielnost v interpretacii datumu

[*] kinekus-nextra <kinekus(zv)nextra.sk> - 27.9.2001 09:07:53

Uz mi to ide.
Pri podmienke som odrezal desatine ciarky a podmienka if
[databaza][datum].value=int(DateTimerPicker.date) robi to co ma.
Bolo to v tom case, ktory je pripaskovany za datumom.
Diky.Fabik

> [...]
> stejnem datu jsou shodne. Jako String bys uz mel rozdil. Mozna bude
problem
> v tom, ze v tom DateTimePickeru mas asi i cas (jestli ho plnis
> DateTimePicker.Date := Now); Zobraz si ho, a pokud bude mit nejake ty
> desetinna mista, tak tam je zakopany pes (teda cas). Pak steci jen
odriznout
> desetinnou cast
>
> Sroub

Rozdiel

> vykovana
>
> Tohle bude platit jako typ string ale ne jako TDateTime

CodeRush

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 27.9.2001 09:15:07

Ahoj,

je mezi ucastniky konference nejaky zkusenejsi uzivatel CodeRush, ktery by
byl ochoten se podelit o sve zkusenosti ? Napr. co pouzivat, co spis ne,
jake plug-ins a k cemu apod. ?

Diky

Ing. Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Rozdielnost v interpretacii datumu

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 27.9.2001 09:19:31

> [...]

> if 1.9.01=1.9.2001 tak mi tato podmienka vzdy bude FALSE.

Tohle bude platit jako typ string ale ne jako TDateTime

DLL funkce do MapViewOfFile

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 27.9.2001 09:21:22

Vazeni,

mozna ze to je uplna blbost, ale lze nejakym zpusobem vytvorit kopii funkce
z DLL do systemoveho strankovaciho souboru? Pokud ano, mate kratky priklad?
Potreboval bych totiz nacist LoadLibrary, pak nektere funkce nekam
zkopirovat (treba CreateFileMapping) a hned tuto dll uvolnit FreeLibrary.
Nebo existuje jine reseni? Diky za cokoliv.

Jarda

PowerPDF, D5 Profi

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 27.9.2001 09:34:22

Podobny problem mam taky.
Asi budem muset pockat, az Takeshi tu Betaverzi upgraduje na alfa:(
[napadlo mne, jestli treba neni mozne nekde nastavit pozici vrstvy (3D
pozici - z), ve ktere je dany objekt vkladany ... bohuzel nikde jsem nenasel
nic takoveho, co by to umoznovalo :((]

Milan
"still" Delphi beginner
D5-Ent, W98
Skalsky(zv)oksystem(tec)cz
ICQ #67571111

[...]

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 27.9.2001 09:37:33

Uchovavat dnes datum ve formatu dd.mm.yy mi prijde zvlastni. Nevim co je to
za databazi, ale neslo by u ni zmenit format datumu? Tim by se mel problem
vyresit. Nebo zkusit pouzit neco z tohoto:
1. if [databaza][datum].AsDateTime=DateTimerPicker.DateTime then
- tady by mohl byt problem s casti Time
2. var DBDate, MyDate : string;
begin
DBDate:=DateToStr([databaza][datum].AsDateTime);
MyDate:=DateToStr(DateTimerPicker.DateTime);
if DBDate=MyDate then...

Od: kinekus-nextra [mailto:kinekus(zv)nextra.sk]
Odesl�no: 27.09.2001 08:28
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Rozdielnost v interpretacii datumu

[...]

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 27.9.2001 09:43:43

a kdepak ta komponenta roste, pekne prosim?

dekuji PeC(zv)

CU onTheFutureOfMatrix
MatriX.CyberSpace.Cz
wwW.nYx.Cz

/~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~\
[...]

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 27.9.2001 09:46:05

Zatim se to pokousim resit tak, ze generuji dynamicky pocet Page s layouty,
ale nejni to porad ono.

[...]

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 27.9.2001 09:49:13

ty komponenty vyrostly u Takeshi Kanno asi nekde v Sikmooku (Japonsko), ale
jinak ji najdes na torry.ru
[ http://www.torry.net/unitsconversion.htm ] Components/tools/conversion
... btw: jsou tam i jine podobne komponenty pro prevod PDF.

Milan
"still" Delphi beginner
D5-Ent, W98,
Skalsky(zv)oksystem(tec)cz
ICQ #67571111

[...]

Sinea a Excel

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.9.2001 09:52:12

Ahojte,

nemate nekdo zkusenosti s resenim nasledujiciho?

Aplikace pomoci Sinei tiskne pomerne jednoduchou sestavu -
tabulka a nad ni nejake povidani. Zakaznik nyni chce volbu - bud
tisk na tiskarnu nebo export do Excelu - s pokud mozno podobnou
vizazi vysledku. Kudy se do toho pustit? Na cilovem pocitaci neni
nainstalovan Excel.

1) Neumi novejsi verze Sinei export do nejakeho formatu, co Excel
umi nacist?

2) Pokud ne, kudy se do toho pustit? Zatim uvazuji o .slk formatu,
nebo# ten umi i vzorce a snad i formatovani. Mate s tim nekdo
zkusenosti - a nebo lepsi napad?

Alternativa Quick reportu

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 27.9.2001 10:07:56

Ahojky delphini,
komponenta alreport muze byt sice fajn, ale nikde ji nemohu najit. :(( coz
povazuju za dost zasadni chybu. Nevite nekdo, kde bych ji mohl sosnout ?
[ALreport, ani ALLreport jsem nenasel na torry ani delphisuperpage :(( ]
Milan
"still" Delphi beginner
D5-Ent, W98,
Skalsky(zv)oksystem(tec)cz
ICQ #67571111

na nedatabazove tisky je tu alreport, ktery je QReportu velmi podobny, ale
neobsahuje podporu DB.
Ka.

DLL funkce do MapViewOfFile

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 27.9.2001 10:10:38

> [...]
> zkopirovat (treba CreateFileMapping) a hned tuto dll uvolnit
FreeLibrary.
> Nebo existuje jine reseni? Diky za cokoliv.

Pripada me to trosku ujety - jediny co bude bez zbytecne namahy
fungovat je zkopirovat cely DLL file do jineho filu - ten natahnout a
starou DLL uvolnit - cili program bude pouzivat tu DLL ale pod jinym
jmenem (pokud je duvodem ukryti pouzivani te puvodni DLL - pametove
duvody jsou nesmyslne)

D. Toman

PowerPDF, D5 Profi

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 27.9.2001 10:18:41

A ktere bys doporucil. Mi se zatim asi nejvice libily Power PDF. POtreboval
bych n�co free.
Libi se mi na ni, �e je podobna QuickReportu s visualnim navrhem.
======================================
[...]

OT: Program na zapisovania startu a ukoncenia Wind

[*] Roland Turcan <rotursoft(zv)kiwwi.sk> - 27.9.2001 10:30:39

Zdravim.

Potreboval by som programik, ktory mi bude logovat spustenie a ukoncenie
Windows. Ide mi o to ab som mal prehlad kedy sa pracovalo na PC. A uplne
super by bolo keby sa tam dalo definovat aj sledovanie spustenia, napr.
Internet Explorer, Outlook Express, Uctovnictva,...

Dakujem

Roland.

PS: Nemusi byt free, ale ani za vesmirnu cenu.

OT: automaticky login do Novell ve Win2k

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 27.9.2001 10:49:33

ahoj,
vite nekdo, jak donutit Win2k, aby se napr. po restartu samy
prihlasili do site Novell? Na NT je to v pohode, ale na Win2k se mi
to nemuze povest. Vsiml jsem si, ze vzdy po prehlaseni se vyprazdni
hodnoty v registru u NW (server,tree...), a proto se to asi nedari.

jak na to? Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:
59826637

Denn� nov� Last Moment - objednejte http://na.dovolenou(tec)cz/last.php3
Aktualizovan� nab�dky 1.000 z�jezd� http://na.dovolenou(tec)cz/

Aktualizace hlavicek faktur v IB6 nebo FB 1.0

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 27.9.2001 10:52:02

Ahoj.
Ja mam na vec ponekud jiny nahled.
Data sice patri uzivateli, ale muj SW je odpovedny za jejich usporadani a
nelze souhlasit s pozadavkem, aby jakoliv opravneny uzivatel (tim nemam na
mysli spravce systemu nebo programu) pristupoval primo k jednotlivym
tabulkam dokonce i s moznosti INSERT,DELETE,UPDATE.
Od toho existuje "verejne" rozhrani (VIEW, pripadne SP) ktere na zaklade
udelenych grantu zpristupnuje data. Takze u mne ma primy pristup do tabulek
pouze a pouze SPRAVCE, a uzivatele maji pristup vzdy JEN pres SP nebo view.
Po urcite zkusenosti to delam i u tabulek kde neexistuji zadne dalsi
zavislosti a zdalo by se, ze lze pristupovat primo. Vyhodou totiz je, ze DB
je rozdelena na jakysi interface a vlastni uloziste dat, coz ocenite, hlavne
kdyz k datum pristupujete z vice programu (dokonce obvzlast v tom zminovanem
prikladu USER->EXCEL->ODBC) a potrebujete zmenit/pridat nejaky atribut do
tabulky. Pak staci vhodne upravit stavajici View a SP a pridelat nove, ktere
potrebny atribut jiz vyuzivaji. Tim zachovate jak puvodni pristup, tak
umoznite novy. Nehlede na to, ze tento zpusob dava velmi silne moznosti
ruznych pohledu na jedina data. Diky tomuto pristupu se mi z DB temer
zmizely trigery, coz je zase vyhodne pro off-line pristupy a replikace dat.
Nehlede k tomu, ze pro komplikovany select je pry rychlejsi pouzit SP nez
SQL dotaz.
Priznavam, ze to je vlastne jiz takova trivrstva architektura, ale to myslim
neni nic spatneho, je to pouze o moc pracnejsi.

Ludek

MS SQL,ADONIS - vyvolani SQL prikazu ulozenem v te

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 27.9.2001 10:52:49

Jenom nekolik nejasnosti ?

Co je to textove pole a co je to radky ?

Pokud:
---------
1.textove pole = sloupec typu text, radky = radky tohoto textoveho sloupce ?
Pokud je to tak, tak je to asi vyrazne flexibilnejsi pracovat primo z
Delphi, nastroje ktere mas k dispozici jsou vyrazne lepsi nez na serveru v
T-SQL.
Prace se sloupci typu text je velmi vesela zalezitost (alespon ja se ji
vyhybam kde to jen jde!)

2. textove pole = sloupec typu char (varchar), radky = jednotlice zaznamy
tabulky
Zde je u SQL2000 nejjednodusi napsat funkci s paramatery, ktera uvnitr
vykona co ma a vraci jak to dopadlo. Tuto funkci je mozne volat jako sloupec
selectu, klauzule WHERE vymezuje radky, na ktere bude pouzita !

Druhou moznosti je napsat proceduru a v ni si otevrit kurzor a prokracet
pres jednotlive zaznamy v cyklu a pro kazdy si udelat co potrebujes.

Oboje viz BooksOnline "cusor".

Ahoj Pavel