Dva objektove problemy

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 30.9.2001 21:54:09

> [...]
> Destruktor Destroy;
>
> Constructor TSablona.Create;
> begin
> data:=nil;
> inherited create;
> end;
>
> Destructor TSablona.Destroy;
> begin
> //(vlastni rusici kod)
> inherited destroy;
> end;
>
> Ted otazka: proc me Delphiny varuji, ze metoda Destroy "hides method
of
> base TObject" ?? Vzdyt tam mam inherited... A navic, proc to same nepise o

Ma tam byt:

destructor Destroy; override;

Kompilator te upozornuje, ze jsi prekryl virtualni destruktor
destroy nevirtualnim. Coz je vazna chyba, pokud by jsi
zavolal Sablona.Free, tvuj destruktor by se nezavolal.
Create virtualni neni, takze te kompilator nema na co upozornit.

Radim

Dva objektove problemy

[*] Radek Masnica - konference <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 30.9.2001 21:58:47

Cau ...

> a) TSablona = class
> data2: integer;
> end;
>
> TSklad = class
> data: array of TSablona;
> end;
>
> procedure Test;
> Sklad.Create;

Ja bych to napsal asi takhle ...

Sklad := TSklad.Create;

kromtoho kdyz uz to chces objektove, tak se snaz obektove ...

TSablona ...

TSklad = class
private
FList : Tlist; // Tady bydes skladovat objekty typu TSablona
public
function GetSablonu(Index : Integer): TSablona;
function AddSablonu(Sablona : TSablona):Integer;
procedure Clear;
constructor Create;
destructor destroy; override;
end;

... Create;
Begin
inherited Create;
FList := TList.Create;
End;

...Destroy
Begin
Clear;
FList.DEstroy;
inherited destroy;
End;

...Clear;
var
i : Integer;
begin
for i := 0 to Flist.Count - 1 do
TSablona(FList[i]).Destroy;
FList.Clear;
end;

atd ...

Radek

CodeRush 5

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 30.9.2001 22:05:13

Ahoj,
po rade pokusu (a hlavne po prohledani newsu od CodeRush) jsem dospel k
nasledujicimu reseni (W2K, D5 Ent, CR5 5.03hStd):
1. Zablokovat Tip of Day
2. Zablokovat Clipboard Viewer
3. Nepouzivat Token Match Higlight na pozadi
4. Nepouzivat AutoFill
5. Mit v editoru pri ukonceni Delphi jen soubory, ktere jsou soucasti
alespon jednoho projektu v Project Group (vyuzivam toho, ze do projektu muzu
pridat i textove soubory, ktere pak Delphi ignoruji).

Z diskuse mi vyplynulo, ze pri pouziti AutoFill a Token Match Highlight
dochazi ke vzniku udalosti OnTimer jeste po uvolneni plug-inu, coz zpusobuje
radu AV, nez se timery vystrili... :-(((

> Ja se s timhle trapim v Delphi5/Win95. Pokud pouzijes File/Close All
> pred ukoncenim Delphi, je to lepsi. Ovsem podle toho, co jsem
> se docetl
> v konferenci CodeRush, jsem mel zato, ze je toto pouze problem WinXX,
> nikoliv NT a Win2000.

> konference). Vypada
> Access violation
> nepokazi, ale zavirat
> Eagle-SW jsem sice
> nepomaha to. Mate
> vyresil a dekuji timto
> Karel Kral, informatik

Dva objektove problemy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.9.2001 22:18:06

From: "Radek Masnica - konference" <delphi(zv)wige-mic(tec)cz>
> FList : Tlist; // Tady bydes skladovat objekty typu TSablona

Ahoj,

potom by byl vhodnejsi spise TObjectList.

Petr Vones

Volba

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 30.9.2001 22:35:22

> mozno od radosti, ak sa praca zmeni k lepsiemu ;-)
*****To si prave myslim, ze nikoliv, protoze vetsinu lidi, ktere znam
a VB pouzivaji, tak jej pouzivaji jen kvuli tomu, ze je (cituji)
,,mnohem lepsi, pochopitelnejsi, ... nez Pascal nebo C)``. Nad
timto nema cenu debatovat, jenom si myslim, ze anouncovane
,,povyseni`` VB bude nutit tyto uzivatele budto zustat u stavajici
verze nebo se naucit ,,opravdu`` programovat. Navic, jak tu psal Jan
Fiala, budou se muset prepisovat stavajici kody, pokud bude
prechod vyzadovany.

Je jasne, ze vychazim z maleho mnozstvi vyvojaru ve VB,
kazdopadne tu prezentuji jejich nazory a jak rika JDC: "muzeme o
tom vest spory, muzeme i nesouhlasit, ale to je tak vsechno, co se
proti tomu da delat." Ovsem spory bych vynechal, nema to
vyznam. :-) Uz tak je to silne OT.

Durex - Let's make kids better.

Proces ne Unixu

[*] Ivan a Vera <viragi(zv)quick(tec)cz> - 1.1.1997 00:55:36

Dobry den.

Potrebuji spustit s aplikace napsane v Delphi proces na Unixovem serveru.
Nemate nekdo priklad nebo odkaz? Dekuji.

D5�Ent. / Linux nebo Solaris

Ivan Virag

OT: WIN verusus LINOX (KYLIX Report Generator)

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 08.3.2001 08:11:01

Ahoj,

no je tu jeste jeden problem. Ten spociva v tom, ze Windows vypadaji od
Win95 -> Win2JK skoro stejne (XP se "trosicku lisi :)"). Takze kdyz narhnu
aplikaci na Win2K a zakaznik si ji pucti na Win95, je stejna (maximalne
jsou posunute barvy (svetle<->tmave sediva)) a zakaznik je spokojen.
Zatimco na Linuxu jsem preportoval okeni aplikaci (dalo to trosku prace,
ale sla) a na mem RH 7.1 vypadala skoro jako ta wokeni. OK - pustil jsem ji
do sveta a co se nestalo - z 5-ti lidi mi 3 hlasili ze nemaji hlavni
tlacitko na formulari (schovalo se), ostatni mi rikali ze jsem zvolil bud
moc male ci moc velke fonty. Na linuxu totiz neni zadny font na pevno (jako
Arial, Courier ci Windings). A hlavne ma kazdy jine TEMA desktopu a kazdy
ma jiny spravce oken (KDE, GNOME, WindowMaker).... ...proste dle meho
docela bordel a hlavne slozita prace na udrzbu u zakaznika (co linux to
original).

Tim netvrdim ze je BAD, ale je ta prace o necem jinem. To co zakaznik
usetri za licenci k OS, dle meho zaplati za udzrbu aplikaci, pokud neni on
sam profik. Nedovedu si predstavit "beznou sekretarku" ze by namisto
"sloziteho" ScanDisku po padu systemu, kde ma jen tlacitko KONEC, pouzivala
Linux ve smyslu:

Enter root password for single mode: *****
root(zv)single> chkdsk -fext2 -r -a

(mozna je to spatne ten prikaz, ale rozhodne tak nejak to probiha).

>IMHO po ohlasovanem 50% zdrazeni Microsoftu a po zjisteni, ze uz nejde
>zaplatit 5 licenci a provozovat je na 15 PC myslim, ze poptavka po Linuxu
>mezi firmami vzroste. Je ovsem otazkou jaky budou mit na celou vec vliv
>nedavne tragicke udalosti v USA, ktere vyvolavaji ruzne tlaky na statem
>"posvecena" zadni vratka v SW , omezeni sifrovani a pod. (napr. ve smyslu
>navrhu zakona SSSSCA). To zase muze Linuxove distribuce dostat z oblasti
>OpenSource do komercni sfery se vsemi dusledky.
>Takz kdo vi jak to bude.

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

OT: WIN verusus LINOX (Jak jsem prechazel)

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 10.4.2001 08:12:34

Ahoj,

tedy muj posledni mail k tomuto tematu:

JAK JSEM SI INSTALOVAL KYLIX + Linux

1) zvolil jsem dodavany SuSE 7.0 (v Kylixu)
2) vytvoril jsem na mem malem disku partisnu o velikosti 1GB
3) Hrrr. do instalace - skvele, v grafice, prehledne, cesky....
4) Problem - doporucena instalace z jednoho CD ma 700 MB - zvolil jsem
cestu vlastniho vyberu
Nainstaloval jsem tedy vse co mi kolega linuxak rekl ze musim mit -
OK (nejakych 400MB)
5) Partisna byla nakonci disku a LILO nedokazalo nabootovat - linux uz
jsem po restartu nevidel
Pomohl kolega linuxak, ktery po pulhodine prace vytvoril bootavaci
disketu (nemam A: mechaniku, musim
si rozebirat pocitac)
6) Huraaa vidim Linux !!!!!
7) V linuxu mam size X window, ale namam Window Managera, ktery neni
vyzadovan (ale bez nej to nejde). Takze
saham opet po CD a instaluji si jeste KDE (dalsich 100MB)
8) Huraaa grafika, okenka,... !!!!!!!!! :)))))
9) saham po CD s Kylixem - instaluji - chyba "-10". V manualu nic, nikde
nic. Zkosim rucne RPM balicky - chyba zavislosti na
"libc".
10) Mazu SuSE

11) zvolil jsem RedHat 7.2
12) instalace OK, opet problem s Lilem, system nelze zavest
13) opet bootuji z CD a snazim se dostat do sveho linuxu
14) vse je ok, mam jiz bootsektor a davam jej do nabidky k Win2k
15) muj linux mi BOOTuje !!!!!!!!!!!!!!!!!! (je asi o 100MB mensi nez SuSE)
16) snazim se rozchodit X server na me S3 karete (instalace je v grafice,
ale X server pak nefunguje :(( )
17) grafika je OK, nejezdi mys, k pocitaci seda odbornik na linux a pul
hodiny instaluje mys
18) mys je OK, jezdi (Genius NetScroll+)
19) instaluji Kylix - stejny problem "-10" - volam borland
20) instaluji Kylix pod uzivatelem jinym nez "root" - kylix je OK
21) generovani fontoveho matrixe :)))) Na mem PIIc800Mhz - pul hodiny
22) programuji !!!!!!!!!!!!!!
23) vysledny program neumim pustit z prikazove radky - musim jit pro radu
(nejaka knihovna)
24) v prikazove radce mi nejde BACKSPACE - napise misto toho "~3"
25) DEL funguje jako backspace !!!!! - nikdo tento problem neumi vyresit se
slovy, ale me to funguje !!!
26) vysledny program i s knihovnou a skriptem pro pusteni jsem dal na jiny
linux -
program vypada uplne jinak a namisto fontu jsou nejake divne mrchy
27) na zase jinem linuxu to nema hlavni tlacitko a aplikace nelze tim padem
pouzivat
Jsem znechucen protoze asi tretina lidi mi vratila aplikaci, ze nemaji
na formulari "to jedine tlacitko co tam ma byt" a tim padem se nedostanou
do menu a nemohou aplikaci pouzivat. Dalsi polovina nemela ten dany font,
kterym jsem to ja navrhnul a proto nic nevideli, nebo ten nahradni font byl
asi tretinove velikosti, takze se nedal precist. Dalsi polovina prozmenu
nemela v listoboxu me ikonky (jenom nejake fleky, nebo nebyly pruhledne
(OwnerDrawItem)).

Toto jsou strucne me zkusenosti s portovanim aplikace pro Linux.

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Ukladani Blobu

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 18.6.2001 13:08:07

Zdravim, uz nekdy davno jsem se na to ptal, ale nedostal jsem uspokojivou
odpoved, takze jeste jednou:

D5, BDE, MSSQL, potrebuju ukladat velka data do databaze, V tabulce mam
sloupec typu image, field je typu Blob.

Poradte mi jak do toho blobu mam ulozit data ze streamu.

Dekuji, Petr Sikola

Bloby do DB - podruhe

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 18.6.2001 17:09:10

Tak problem jsem trosku analyzoval: mam tenhle kod:

procedure uloz;
var
aWriter: TWriter;
aStream: TMemoryStream;
begin
aStream := TMemoryStream.Create;
aWriter := TWriter.Create(aStream, 1024);
try
aWriter.WriteSignature;
aWriter.WriteComponent(report);
aWriter.WriteListEnd;
finally
aWriter.Free;
end;
aStream.Position := 0;

tabulka.open;
tabulka.Append;
tabulka.FieldByName('NAZEV').value := nazev;
TBlobField(tabulka.FieldByName('DATA')).LoadFromStream(aStream);
tabulka.post;

^^^^ na tomhle radku nastane chyba 'Invalid BLOB length.'

tabulka.close;
aStream.free;
end;

prosim poradte mi, co mam delat s vzse uvedenou chybou :(
jeste dodam D5, BDE, MSSQL

Petr Sikola

gds32.dll

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 24.9.2001 22:38:06

Jak se da zprovoznit IB program na pocitaci, kde neni nainstalovana
interbase ani DBE. Ja k exe souboru vzdy nahraju knihovnu gds32.dll, diky
ktere lze program alespon spustit, ovsem spojeni s databazi (na serveru) se
jiz nepodari. Ovsem pokud tam nainstaluji kompletni IB, tak to funguje dobre
a to i kdyz IB opet odinstaluji. Zrejme nekde zustane nejaka knihovna, nebo
neco v registrech, ale co?

Petr Voborn�k
vesmirny(zv)atlas(tec)cz
ICQ: #23132120
http://www.mikmik(tec)cz

Co stoji dot NET (Was: Volba)

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 30.9.2001 23:32:13

> Jsou a nejsou. .NET je technologie, uvedene produkty tuto

Zaroven su aj nie su?

> technologii podporuji a vyuzivaji.

Ako SQL Server 2000 podporuje a vyuziva .NET technologiu?

Erik

Mixer poste

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 1.10.2001 00:09:40

> Nazdar,
> potreboval bych, jak automaticky zjistit co je master aux atd., a mute jako
> radiobutton jako ve sndvol.exe, a ne jak to bylo. Delam totiz vetsi projekt,
> kde potrebuju ovladat pevne master a volitelne ostatni. Uz jsem myslel, ze
> master je vzdy 0-0-0, a ztlumit je vzdy mute, ale omyl. Mam novou zvukovku a
> tam kde byl master je 3D enable, misto mute SPDIF Out Enable, p�ibyly n�j�k�
> I^2S a misto anglictiny jako volume je hlasitost. Nebylo by na skodu ovladat
> take balance - potrebuji udelat neco jako ovladani hlasitosti ve win. Moc

Ze bych ti poslat cely zdrojak ;-))

Mno, tak kdyz chces najit treba Mute LineOut (pisu tak trochu z hlavy):
for i:=0 to mixer.destinations.count-1 do
if
mixer.destinations[i].mixerline.dwComponentType=MIXERLINE_COMPONENTTYPE_SRC_LINE
UlozSiNekamPromennou_i;
for j:=0 to mixer.destinations[i].controls.count-1 do
if
mixer.destinations[i].controls.dwControlType=MIXERCONTROL_CONTROLTYPE_MUTE
then
UlozSiKNejakeKomponente(mixer.destinations[i].controls.dwControlID) /*/
end;

/*/
... OnControlChange(mix,controlid...);
begin
AktualizujStavKomponentySUlozenym(controlid);
end;

Destinations i connections maji property MixerLine:TMixerLine, Controls je typu
TMixerControl, vic o tech strukturach se doctes v MS MMApi Helpu.

Na uroven balance je sice vyhrazena control, ale u vetsiny zvuk. karet se pomer
L<->P nastavuje pomoci hodnot leveho a prave kanalu hlasitosti... /v tom
zdrojaku te me komponenty to je/

Jo a umisteni jednotlivych controls v dest. nebo conn.nezavisi jenom na zvukove
karte, ale i na ovladacich /dokonce se zmenilo, kdyz jsem pridal dalsi zvuk
kartu... :-(/

> dik... ...DKx...

Neny zac,
Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

IB Triggery nebo ForeignKey

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 1.10.2001 07:06:56

> Pokud nejsou nejake dalsi pozadavky na integritu databaze ("business
> rules"), preferoval bych Foreign Key.
Mozna by duvodem pro trigger mohla byt i touha zlidstit a upresnit
chybove hlaseni. Z triggeru si muzu dat do textu chybove zpravy
cokoliv, je-li to pres FK, musim se spokojit se standardni hlaskou
(nebo ne?).
Z.Kalhous

Preco nastavuje FEGXOutlookbar action.Enabled na F

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 1.10.2001 07:43:39

> Vie mi niekto vysvetlit %subj%. Pritom a vlastnostou Enabled sa vobec
> nehram.
>
> S pozdravom
>
> Roland Turcan

It's not a bug, it's a feature :)))))

Pravdepodobne je to zpusobeno tim, ze nemas prirazenou obsluhu udalosti
OnExecute.

S pozdravem

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

bitmap.scanline

[*] Radek Masnica - konference <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 1.10.2001 08:15:26

> potreboval jsem nacist data z bitmapy. Pouzil jsem tedy bitmap.scaneline
> vicemene podle helpu.Jake vsak bylo prekvapeni, kdyz jsem zjistil, ze
> barvy nesedi - ...

To bude asi z toho duvodu, ze Windows pouzivaj z historickych duvodu BGR a
ne RGB ...
var
R,G,B : Byte;
begin

B := Color and $00000FF;
G := Color and $000FF00;
R := Color and $0FF0000;

nebo obracene , ja ted nevim ...

Cau Radek

TIBEvents a Win98

[*] Tom Szydlowski <SzydlowT(zv)seznam(tec)cz> - 01.10.2001 08:31:13

Dne 25.�z߰��2001, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

> From: "Tom Szydlowski" <SzydlowT(zv)seznam(tec)cz>

> Aku verziu mas IBX?
> Kedy volas RegisterEvents? Prebehne to korektne?
>
> Pavol Kaka�ka
> KasiX(zv)atlas(tec)cz

Jaka je to verze IBX bohuzel nevim. RegisterEvents probehne korektne.
Ja uz jsem prisel na zpusob jak to obejit. Zkusil jsem to v siti a
zjistil jsem, ze pokud chci pouzivat TIBEvents pod w98 tak pokud je
aplikace spustena na serveru, tak musim TIBDatabase pripojit vzdy
lokalne ( narozdil od w2000 ). Ostatni stanice (rovnez pod w98) jsou
jiz normalne pod TCP/IP. Nevim proc nelze pracovat na serveru pres
protokol TCP/IP (pracovat jde, jen pak dojde k vyse popsane chybe),
ale mne to takhle funguje.
Mejte se hezky

Tom Szydlowski
szydlowt(zv)seznam(tec)cz

Jak si stoji kurz koruny? http://kurzy.seznam(tec)cz

MAC adresa sitovky

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 1.10.2001 08:37:17

>potreboval bych zjistit MAC adresu sitoveho adapteru.
>Dokazu si ji zjistit pres winipcfg nebo pres nbtstat , ale
>neexistuje na to primo nejaka funkce v Dephi ? Pomohlo by mi to.

Melo by to jit pomoci interfacde IPHelper API knihovny, mozna i primo
prostyrednictvim WSAIoctl Winsock 2 rozhrani.

D> Toman

Problem s pretypovanim UNICODE (WideString) na ANS

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 1.10.2001 08:41:58

[P��loha v souboru: WideString.jpg]
Zdravim vsechny,

Posilam jeste jednou dotaz na %subject%.
Problem je, ze to potrebuji hodne rychle vyresit a vysledek vypada dost spatne
(viz. priloha). Melo by tam misto podivneho znaku cislo 1 a 2.

P.S.: Admine promin, ale myslim, ze v tomto pripade by jakykoliv popis byl delsi
nez priloha.

[...]

Delphi 6 update 1

[*] Jansta Kv�toslav <kvetoslav.jansta(zv)lcs(tec)cz> - 1.10.2001 08:58:49

> Dneska vysel update na Delphi 6.
>
> http://www.borland.com/delphi/webreg/registeredusers.html
>
> Radim

no, tak dobrou. :

http://community.borland.com/article/0,1410,27800,00.html

Sl�va

Problem s pretypovanim UNICODE (WideString) na ANS

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 1.10.2001 09:05:15

> Posilam jeste jednou dotaz na %subject%.
> Problem je, ze to potrebuji hodne rychle vyresit a vysledek vypada
> dost spatne (viz. priloha). Melo by tam misto podivneho znaku cislo 1
> a 2.

No, pokud se nemylim, tak nejak pouhe pretypovani nepomuze.
Jest potreba necim prekonvertovat Unicode string do nejake kodove
stranky, ve tvem pripade asi do CP1250.

Na to urcite existuje nejaka funkce ve windows...
Nicmene pokud bys chtel nastroj na prevod mezi mnoha kodovymi
strankami, vcetne hnedka nekolika zpusobu kodovani Unicode, pak
sahni po Synapsi a jeji unite SynaChar.pas, pomoci ktere to
prekodujes levou zadni. ;-)

Krom toho posledni verze Synapse jiz podporuje i takove veci jako
'odcestovani', co jine uzivatelem definovane transformace znaku...

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

Farebne rozlisenie v DetailBand

[*] Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk> - 1.10.2001 09:14:14

Caute!

Neviete mi niekto poradit, ako sa da nejakemu udaju (konkretne zaporne
cislo) zmenit farba v DetailBand v QuickReporte? Nechcem menit farbu celeho
riadku, ale iba konkretneho DBTextu.

Vdaka

QRP 3.5.5, D5

Dva monitory

[*] David Kallab <Kallab(zv)seznam(tec)cz> - 01.10.2001 09:17:40

Zdravim,

normalne to funguje i se dvema kartama (mam AGP jako primarni a PCI
jako sekundarni). Problem muze byt ve W2K, kde jsem musel nastavit v
BIOSu jako primarni adapter PCI (mam desku ASUS), ve W98 to chodi
normalne.

DaK

Dne 27.�z߰��2001, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

> Zdravim
>
> Funguje to vyborne. Na pravem mam IDE, Form a ObjectInspector, na levem
> zdrojak.
>
> Hurricane

Vse pod jednou strechou - squash, Ricochet, aerobik, solaria, sauna,
posilovna, sport shop, sport bar, masaze - http://www.squashpoint(tec)cz

Default clienti (adresar a e-mail)

[*] Robert Plz�k <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 1.10.2001 09:29:19

Zdravim profiky,

1) Nevite nekdo, jak zjistit default klienta pro adresarovou sluzbu Windows.
Myslim tim seznam kontaktu w_card (Start-Programy-Prislusenstvi-Adresar).
Potreboval bych to zjistit a dostat z neho data do meho programu.
Jsou na to nejake fce, ktere chodi jak na W95, W98, WME i W2000 a nebo
misim podle verze Woken pouzit jinou metodu?

2) Umim zjistit default e-mail klienta z registru ale je na to i nejaka
fce z Woken, ktera by mi zarucila spravny vysledek na W95, W98, WME i W2000?

S uctou

R. Plzak

TIBEvents a Win98

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 1.10.2001 09:44:14

Aktualizuj si IBX alespon na verzi 4.52, lepe vsak na posledni.
Starsi verze mely hodne chyb v IBEvents, nova IBEvent je kompletne
prepracovana.
Jeste poznamka, pokud pouzivas gds32.dll z IB5.6 a pripojeni pres
TCP/IP, tak IB Events zhodi program pri ukoncovani (Borlandi IB6 jsem netestoval,
FB je v poradku).

> [...]
> 100 %. Pritom se eventy z databaze (InterBase 6) podchytavaji
> korektne. Volal jsem do Borlandu, ale tam si moc rady nevedeli.

Komunikace po HTTPS

[*] <suky(zv)atlas(tec)cz> - 1.10.2001 10:02:14

Ahoj, potrebuji nejakou free komponentu pro komunikaci s Internetem na HTTPS protokolu. Dekuji za nasmerovani.

Michal

Delphi 6 update 1

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 1.10.2001 10:05:07

Ahoj
Dnes mne prisla zprava od Borlandu ze ten Update mel v sobe chybu a
ze ho nemam spoustet (Pozde).

Jirka

Komunikace po HTTPS

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 1.10.2001 10:30:21

Melo by to umet Indy. ale nezkousel jsem....
(http://www.nevrona.com/indy)

> Ahoj, potrebuji nejakou free komponentu pro komunikaci s Internetem na
> HTTPS protokolu. Dekuji za nasmerovani.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

History URLs v Exploreri

[*] Ing. Csaba Kissi <ckissi(zv)email(tec)cz> - 1.10.2001 10:31:37

Nazdar vsetci,

Mam tu jeden specificky problem a potrebujem pomoc. V shelllistview si zobrazim adresar History (teda subory historie IE). Potreboval by som zistit URL adresu ktora sa schovava za nazvom. Problem je v tom ze ak sa na historiu pozriete v prieskumnikovi zistite ze ako nazov sa zobrazuje titulok stranky a nie jej URL adresa. K nej sa dostanete iba ak stlacite na vlastnosti. Potrebujem sa k tomu dostat nejako programovo cez IShellFolder alebo ja neviem ako. Prosim pomozte ak niekto vie ako to riesit.

Vdaka za kazdu odpoved.

---
** CREATED BY EMAIL.CZ **
http://www.email(tec)cz <--- Get Your Free Email

ODBC drivery

[*] Peter Mojdis <mojdis(zv)colnicapo.sk> - 1.10.2001 10:38:07

Ahoj !
Mam 2 otazky:
1.Na pristup k tabulke Visual FoxPro pouzivam ODBC driver MS Visual FoxPro
Driver a nejde mi cez neho vytvorit index. Syntax CREATE INDEX vobec
nepodporuje a INDEX ON potrebuje mat aktivnu tabulku. Nema s tym niekto
skusenosti ?
2. Na pristup k databaze INFORMIXu pouzivam ODBC driver INFORMIX 3.33 32 BIT
a nejek mi na nom nefunguju transakcie aj ked vypnem Auto Commit mod. Niekde
som cital, ze je potrebne zapnut vytvaranie transakcneho logu na databaze,
neviete ako sa to robi ? Podporuje tento ODBC driver transakcie ?

Delphi 6 update 1

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 1.10.2001 10:52:15

Inu, suda verze Delphi. Ja zatim zustavam u verze 5 ;-)> -----Original Message-----
> From: Jiri Wendl, KSH-Data

> Dnes mne prisla zprava od Borlandu ze ten Update mel v sobe chybu a
> ze ho nemam spoustet (Pozde).

Komunikace po HTTPS

[*] Juraj Skotnicky <delphi(zv)jdsoftware.sk> - 1.10.2001 10:54:35

Ahoj,

Indy (http://www.nevrona.com/indy/) komponenty to zvladaju. Demo mas v
prikladoch ku Indy (HTTPClient).
Ale myslim, ze k tomu potrebujes este nejake OpenSSL kniznice.

> Ahoj, potrebuji nejakou free komponentu pro komunikaci s Internetem na HTTPS protokolu. Dekuji za nasmerovani.

Juraj

Bitmapa v threadu a Synchronize(Draw)

[*] Mirek Melichar <mirek(zv)psi(tec)cz> - 1.10.2001 10:58:20

Zdravim,

pri kresleni bitmapy ztracim obcas jeji handle, nevite nekdo proc?
Situace je nasledujici:

MyThread(potomek TThread) ma datovou polozku FBitmap:TBitmap.

MyThread.Execute
begin
...vytvoreni bitmapy, nastaveni Width, Height, PixelFormat....
while not Terminated do
... nakresli neco do bitmapy pomoci TBitmap.Canvas.Draw;
Synchronize(Draw);
end;
...dealokace bitmapy...
end;

MyThread.Draw;
var ARect : TRect;
begin
ARect := Rect(0,0,FBitmap.Width-1,FBitmap.Height-1);
Form1.PaintBox.Canvas.CopyRect(ARect, FBitmap.Canvas, ARect);
{zkousel jsem i toto, ale neni v tom rozdil - co se tyce problemu:
Form1.PaintBox.Canvas.Draw(0,0,FBitmap);}
end;

Kdyz se to spusti, tak to dlouho je zcela OK, ale pak to znicehonic prestane tu
bitmapu vykreslovat (ale thread bezi, Draw se vola).
Je temer jiste, ze to bude souviset s nerentrantnosti VCL, ale neni mi jasne, co
delam spatne - tohle by prece mel byt korektni zpusob
(metody TBitmap vola vzdy jen jeden thread).

Poradite mi nekdo? Pouzivam: D5 Enterprise, Win98.

--MM

FormActivate(Self nebo Application) ?

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 1.10.2001 11:19:53

Ahojte,
mozna je to hloupy dotaz, ale jaky je rozdil mezi vyvolanim procedury
napriklad
frmObjednavka.FormActivate(Self) a vyvolanim
frmObjednavka.FormActivate(Application) ?

Diky za nakopnuti.

Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�, 533 41
Tel: 0602/411 828, E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
====================================

Komunikace po HTTPS

[*] Mirek Melichar <mirek(zv)psi(tec)cz> - 1.10.2001 11:26:53

> Ahoj, potrebuji nejakou free komponentu pro komunikaci s Internetem na HTTPS
> protokolu. Dekuji za nasmerovani.
Indy http://www.nevrona.com/indy/ jsem pouzival a vrele doporucuji.

Pokud budes potrebovat, muzu ti poslat moji knihovnu, ktera je
pouziva. Krom toho budes potrebovat libeay32.dll a ssleay32.dll (pozor na
verze!)

--MM

Kresleni do zahlavi gridu

[*] Jiri Novotny <novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 1.10.2001 10:36:04

Ahoj!

K vypisu dat pouzivam RxDBGrid a v zahlavi jeho jednotlivych Columns
mam jejich nazvy (prijmeni, jmeno, datum narozeni, ...). Chtel bych
ale do techto policek jeste dokreslit nejakou sipku, ktera by
indikovala smer pouziteho trideni vypisu dat, jak to dela napr.
WinRAR ci WindowsCommander.
Muzete mi poradit?
Dik, Jirka.

FAQ z Delphi konference

[*] Zden�k Sv�en - 1.10.2001 11:40:15

Ahoj lidi,

chci se jen zeptat, jestli nekde (treba i v tistene forme) neexistuji
vyresene nektere problemy, ktere casto trapi vetsinu ucastniku konference?
Konkretne se tu prubezne debatuje o moznostech exportu dat do Excelu a
souvisejicich otazkach. Casto pak odpoved na takovy problem zni:"To uz se tu
probiralo mockrat, najdi si to v archivu". Ano je to moznost, ale hledat
utrzkovite informace, ktere jsou treba i nefunkcni (protoze mnohdy ve svych
odpovedich hadame, tzn. "tohle by mohlo fungovat..." apod.) je dosti
neprakticke.
Takovy uceleny navod na praci Delphi<-->Excel(Word,...) by mozna nebyl vubec
na skodu.
Vi nekdo o necem takovem nebo nechysta se neco podobneho?

Z.S.

FormActivate(Self nebo Application) ?

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 1.10.2001 12:10:33

> mozna je to hloupy dotaz, ale jaky je rozdil mezi vyvolanim procedury
> napriklad frmObjednavka.FormActivate(Self) a vyvolanim

Metoda FormActivate ma jeden parametr - Sender, ktery by mel
identifikovat zdroj te zpravy. Uvedena procedura by treba mohla byt
obsluhou OnActivate spolecne pro nekolik formularu a podle
Sender bys pak v tele procedury mohl rozlisit, ktery formular ji
vyvolal, tj. ktery se aktivuje. Pokud Sender v kodu nepouzivas, tak
je celkem fuk, jestli tam mas Self, Application nebo neco jineho.
Ale kvuli cistote kodu - mimochodem je opravdu nutne volat
explicitne FormActivate? - (aby ten Sender neobsahoval nesmysl,
protoze ho treba nekdy nekdo pouzije), bych napsal

frmObjednavka.FormActivate(frmObjednavka);

David Lebeda

FAQ z Delphi konference

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 1.10.2001 12:15:02

AFAIK je nejake FAQ na http://www.delphi(tec)cz/faq.asp

jenze pridavani je na uzivatelich a ti se do toho moc nehrnou. je to
pochopitelne, ale je to taky skoda. je fakt, ze kdyz v txt archivu najdu
neco co potrebuju, tak se urcite nechce hned sednou a sepsat co a jak a
za par hodin kolikrat uz ani nevim, co jsem to vlastne hledal.

nejlepsi reseni je imho konfview a data z konference. akorat, ze na
rozchozeni konfview, mi nejak nezbyva, takze to hlenam FARem (obdoba NC
;) primo v tech txt balikach.

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Komunikace po HTTPS

[*] <suky(zv)atlas(tec)cz> - 1.10.2001 12:18:22

Pokud budes tak hodny a priblizis mi co to je za knihovny, budu ti vdecny. Jeste budu potrebovat vedet kde to roste.

> [...]

Pokud budes potrebovat, muzu ti poslat moji knihovnu, ktera je
pouziva. Krom toho budes potrebovat libeay32.dll a ssleay32.dll (pozor na

BMP to Stream

[*] Pavel Sommer <p.sommer(zv)volny(tec)cz> - 1.10.2001 12:37:06

Ahoj, potreboval bych nejaky priklad, jak ulozit TBitmap do TMemoryStream,
tak abych
to mohl poslat pres TNMUDP a nasledne vytahnout a zobrazit v TImage. Kdyz
pouzivam

var Bmp: TBitmap;
var Stream: TMemoryStream;
Stream:= TMemoryStram.Create;
Bmp.SaveToStream(Stream);
Image1.Picture.Bitmap.LoadFromStream(Stream);

tak to nefunguje (v Image se mi nezobrazi nic, zrejme se to ani neulozi do
toho streamu).

Diky Pavel.

FormActivate(Self nebo Application) ?

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 1.10.2001 12:45:56

Ahoj,
diky za vysvetleni. Jenom abych jeste odpovedel, nutne to je z toho duvodu,
ze kdyz z tohoto formulare zavolam modalne urcite okno, kde se zmeni
parametry, pak kdyz toto modalni okno zase zavru a objevi se mi zpet ten
formular, pak se nevyvola akce onActivate, kterou ja potrebuji a tak pri
zavirani modalniho fomrulare tuto akci vyvolam ja.

[...]

[*] Jaroslav Sipek <jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz> - 1.10.2001 13:00:02

podivej se na nasledujici stranku.

http://www.gnomehome.demon.nl/uddf/

S pozdravem
Jaroslav Sipek
mailto:jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz
http://www.idea(tec)cz

Komunikace po HTTPS

[*] Josef Kokes <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 1.10.2001 13:10:26

Jinak to taky umel SimpleHTTP z knihovny WinShoes, coz je predchudce Indy.
(Ale zase k tomu nepotrebujes nic dalsiho).
Chodi to docela dobre i s HTTPS, mam vyzkouseno.
Kokes

Od: "Zden�k Sv��en" <dkonf(zv)seznam(tec)cz>
Komu: "Delphi konference" <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 1. ��jna 2001 11:40
P�edm�t: FAQ z Delphi konference

> [...]
vubec
> na skodu.
> Vi nekdo o necem takovem nebo nechysta se neco podobneho?

FAQ z Delphi konference

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 1.10.2001 13:36:57

no, mel jsem za to, ze archiv konference [http://www.delphi(tec)cz/archiv.asp ]
nen� zas tak nep�ehlednej.
... jinak docela dobry FAQ je na :
http://www.delphi32.com/info_facts/faq/index.asp

Milan
"still" Delphi beginner
D5-Ent, W98,
Skalsky(zv)oksystem(tec)cz
ICQ #67571111

HTTPGetText from Synapse

[*] Jan #ebesta <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 1.10.2001 14:08:13

Cau lidi,

Var List:TStringList;

List:=TStringList.Create;

HTTPGetText('xxxxxxxxxx', List)

nevite proc to vraci False? presto, ze 'xxxxxxxxxx' 100% existuje.

-jenom na WinNT pres sit, maji proxinu, a firewall ?
-'xxxxxxxxxx' je textovy soubor
-pokud na tom samem PC zadam 'xxxxxxxxxx' do prikazove radky
je vse OK - chce ho ulozit na disk.
- Na Win98 pres sit bez proxy a bez firewall je vse OK.

Pusobi to WinNT, proxy nebo firewall?

Jan Sebesta

HTTPGetText from Synapse

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 1.10.2001 14:14:43

> [...]
> je vse OK - chce ho ulozit na disk.
> - Na Win98 pres sit bez proxy a bez firewall je vse OK.

Muze to zpusobit prave to proxy nebo FW. Musis to nastavit.

[...]

Jak asociovat urcitou priponu s konkretni aplikaci

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 1.10.2001 15:24:32

Ahojte,
vytvoril jsem si vlastni soubory s vlastni priponou. Potreboval bych v
pripade, ze chci tento dokument otevrit, aby byl asociovan s mym programem a
jeste mu windowsi dosadili ikonku ? Jak to udelam ? Tusim, ze budu muset
zapsat nejak do registru, ale kam a jak se toto resi ?

Mnohokrat diky za pomoc.

====================================
[...]

[*] Radek Masnica - konference <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 1.10.2001 15:40:26

Cau

> [...]
> Image1.Picture.Bitmap.LoadFromStream(Stream);
>
> tak to nefunguje (v Image se mi nezobrazi nic, zrejme se to ani neulozi do

Ja bych rek, ze to funguje, ale pred loadfromstream musis dat
Stream.Position := 0;

var
bmp : TBitmap;
stm :TMemoryStream;
begin
bmp := TBitmap.Create;
stm := TMemoryStream.Create;
bmp.LoadFromFile('d:\effect1.bmp');
stm.SetSize(bmp.Width * bmp.Height * 3 + 54);
bmp.SaveToStream(stm);
stm.Position := 0;
Image1.Picture.Bitmap.LoadFromStream(stm);

Vazba na data v pameti

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.10.2001 15:42:45

> :-)))) Po dlouhem cekani na vysledky ji ziska velice rychle.

Charakterna aplikacia by ho nemala nechat dlho cakat ani v tomto pripade.
ale mala by ho okamzite zasypat hromadou dat. Ovsem dokonale charakterna by
pri tom este ukazala tlacitko 'zastavit'.

bye
vmlich http://www.winrar(tec)cz

Jak asociovat urcitou priponu s konkretni aplikaci

[*] Petr Kukl�k <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 01.10.2001 16:01:26

Mrkni se do registru, do polozky HKEY_CLASSES_ROOT. Hned na zacatku
je vypis pripon. Prohledni si je a urcite pochopis. Vetsina ma odkaz
na polozku, ktera je o neco nize. Tak napriklad pripona ".aaa" a k ni
polozka "aaafile". V ni je pak nejdulezitejsi klic
"shell/open/command" kde do vychozi hodnoty napises treba
"c:\adr\mujprg.exe %1". Za "%1" se automaticky dosazuje soubor na
ktery kliknes. Program ale musi umet takto soubor prijmout. Jestlize
mas parametry souboru definovane jinak, musis syntaxi dodrzet i zde.
Treba "c:\adr\mujprg.exe -open %1". Tohle vse nemusis psat do
"aaafile", ale klidne primo do "aaa". Na urovni klice "shell" muze
byt klic "DefaultIcon" s vychozi hodnotou typu REG_EXPAND_SZ,
obsahujici odkaz na soubor s ikonou (popr. ikonami, pak musis zadat i
cislo ikony). Nejlepsi bude, kdyz si prohlednes registr. Obcas je ale
odkaz na CLSID, to jsem ale nezkousel.

Petr Kuklik

> [...]
> ��pkova 363
> L�zn� Bohdane�, 533 41
> Tel: 0602/411 828, E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz

Co davaji v TV? http://tv.seznam(tec)cz

Logovanie spustenia a ukoncenia Windows

[*] Roland Turcan <rotursoft(zv)kiwwi.sk> - 1.10.2001 16:02:23

Ahoj.

Ako mozem najspolahlivejsie logovat spustenie a ukoncenie Windows
Playstation. Ideme rozbiehat internet caffe a potrebujeme aspon zhruba
sledovat ako dlho bol PC zapnuty. Monitorovanie pripojenia k internetu nie
je problem, lebo to bude monitorovat samotny server ale my potrebujeme
odchytit aj spustenie PC bez pouzitia internetu, lebo sa tam budu aj hrat
hry, ucit sa ovladat PC,... Samozrejme nechcem aby sa to logovanie dalo
odstavit cez Ctrl+Alt+Del. Ak ste uz nieco take riesili, alebo mate nieco
take hotove napiste mimo konf. a dohodneme sa.

Roland.

Jak asociovat urcitou priponu s konkretni aplikaci

[*] Petr Kukl�k <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 01.10.2001 16:02:30

> [...]

> ====================================

Jak si stoji kurz koruny? http://kurzy.seznam(tec)cz

Jak asociovat urcitou priponu s konkretni aplikaci

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 1.10.2001 16:07:24

Ahoj,
diky za pomoc, myslim ze tomu rozumim. Jenom by me jeste zajimalo. Mam
aplikaci napriklad: aa.exe. Tu spustim a otevre se nejaky hlavni formular. Z
tohoto formulare se otevre dalsi, ktery uz zobrazuje ty informace, ktere
jsou v tom souboru s tou asociovanou priponou. Jak mu mam rici, ze kdyz to
spustim otevrenim toho dokumentu, aby se otevrel ten hlavni formular a z
neho hned ten dalsi a zobrazily se ty informace ?

Diky za pomoc.

Zdravi
Filip Hazuka

[...]

Polozka z ListView do schranky

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 1.10.2001 16:11:06

Ahojte,
jeste bych potreboval poradit, jak kopirovat vybranou polozku z ListView do
schranky a potom ji zase vlozit do ListView ?

Moc diky.

====================================
Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�, 533 41
Tel: 0602/411 828, E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
====================================

jak na LocalDB aplikaci

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 1.10.2001 16:23:31

Zdravim

Mam zamer vytvorit aplikaci na zpusob upominkovace. Slo by asi o ListBox s
jednotlivymy polozkami serazenymi pod sebou. Kazda polozka bude mit nekolik
parametru. Podminka je, aby sly ty parametry casem bez vetsich potizi
pridavat, pokud mozno koncovym uzivatelem, bez rekompilace. Napr. ted budu
mit parametry dva (prichod, odchod) a pozdeji pridam jeste dalsi dva
(prichod, zacatek prestavky, konec prestavky, odchod). Po pridani novych
parametru musi byt mozne starsi zaznamy bez novych parametru automaticky
updatovat na urcite hodnoty zadane uzivatelem. Tedy neco na zpusob zaznamu
Record (+ to pridavani novych parametru).

Je mi jasne, ze na to budu muset pouzit nejakou databazi (proto to taky budu
delat, chci se to naucit). Parsovani TXT souboru delat nechci. Chtel bych
nejakou jednoduchou lokalni databazi, kvuli ktere nebudu muset mit buhvijaky
SQL server nebo neco takoveho. Moznost sitoveho propojeni by byla vyhodna.
(uzivatel by se prihlasil na jakykoliv stroj a program by pouzival databazi
na serveru). Bude se jadnat pouze o nekolik malo zaznamu pro kazdeho
uzivatele. Kdyz ten soubor bude mit 0.5MB, tak to bude hodne. Pozaduji
samozrejme trideni podle jednotlivych parametru, ale to snad umi kazda DB.
Potrebuji tedy poradit, jakou jednoduchou databazi vhodnou pro zacatecnika
mam pouzit. Hodily by se mi i nejake linky na priklady, jestli znate nejake
OpenSource DB programy.

Proporcionalni zmenseni BMP ci JPG

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 1.10.2001 16:26:24

Ahojky Delphini.
zacal jsem ted neco malo s grafikou. v TImage1 mam nejakou BMP, jejiz
75%,50%,25% zmenseniny bych rad prekopiroval do TImage2, TImage3, TImage4.
(nastaveni velikosti TImage na 75,50 ci 25% velikosti TImage1 mi samozrejme
udela jen oriznuti :( )
... v archivu jsem asi spatne hledal, nebo tam nic takoveho neni.
Nevi nekdo jak na to ... ???
Dik za jakykoukoli smysluplnou napovedu [pomuze URL nebo male demo. ]

Milan
"still" Delphi beginner
D5-Ent, W98,
Skalsky(zv)oksystem(tec)cz
ICQ #67571111

BMP to Stream

[*] Pavel Sommer <p.sommer(zv)volny(tec)cz> - 1.10.2001 17:04:49

Tak to nacteni do image mi uz funguje, ale kdyz se pokusim odeslat ten
stream pres nmudp (nmudp.sendstream(stm)), tak se neodesle, aplikace (ta z
ktere se to snazim odeslat) se ukonci
bez jakekoli hlasky. Pokud si necham zobrazit status u nmudp v
nmudp.onstatus, tak se tam objevi
sending data.. a hned se to ukonci. Udalost nmudp.ondatasend uz neprobehne.
Pokud posilam ve streamu text, je vse v poradku a klient ho prijme.
Nevim, kde by mohl byt problem.
Za kazdou radu dekuji.
Pavel.

> [...]

bmp.SaveToStream(stm);
stm.Position := 0;
Image1.Picture.Bitmap.LoadFromStream(stm);

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.10.2001 17:11:01

From: "Hazuka Filip" <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz>
> jeste bych potreboval poradit, jak kopirovat vybranou polozku z ListView do
> schranky a potom ji zase vlozit do ListView ?

Ahoj,

musis si urcit nejaky format, treba text oddeleny TABem nebo jinym oddelovacem
a do neho ulozit vsechny sloupce dane polozky. Vlozeni pak provedes opacnym
zpusobem. Samozrejme si muzes zaregistrovat i svuj vlastni format ktery bude
znat jen tvoje aplikace, ale pouziti textu me prijde jednodusi.

Petr Vones

Delphi a MS Office Was: FAQ z Delphi konference

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.10.2001 17:14:09

From: "Zden�k Sv��en" <dkonf(zv)seznam(tec)cz>
> Takovy uceleny navod na praci Delphi<-->Excel(Word,...) by mozna nebyl vubec
> na skodu.
> Vi nekdo o necem takovem nebo nechysta se neco podobneho?

Ahoj,

pokud mas Delphi 5 a vyssi tak muzes pouzit predimportovane komponenty v
palete Servers, priklady najdes treba tady:
http://www.djpate.freeserve.co.uk/Automation.htm

Pro starsi verze Delphi pak tady:
http://community.borland.com/article/0,1410,10126,00.html

Petr Vones

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.10.2001 17:17:59

From: "Robert Plz�k" <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz>
> 2) Umim zjistit default e-mail klienta z registru ale je na to i nejaka
> fce z Woken, ktera by mi zarucila spravny vysledek na W95, W98, WME i W2000?

Ahoj,

o zadne takove dokumentovane funkci v systemu nevim. Muzes pouzit tridu
TJclSimpleMapi, vlastnosti Clients a ClientCount z JCL. Funguje to na Win9x i
NT (http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL)

Petr Vones

ocisteni cesty od balastu

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 1.10.2001 17:26:12

Zdravim

At si vzpominam, jak si vzpominam, tak si na nic nevzpominam. Vim, ze mi
nekdo posilal proceduru, jak zjistit pridruzeny program k urcite pripone.
Takova prapodivna procedura se spoustou me neznamych veci (tusim, ze tam
byly i nejake smerniky apod.) (co nevim jak funguje, nepouzivam (vetsinou))
Takovou funkci jsem si nakonec napsal sam (a funkcni) az na to, ze k pripone
DOC je prirazen program "C:\Office\Office\WINWORD.EXE /n", coz je trochu
zrada. Prave ted to cele vypada takhle (testovani chyby (navratova hodnota
je '') je osetreno externe), funguje to jinak nez, to co si posilal ty?

function GetAppPathByExt(const ext: String): String;
var
Registry: TRegistry;
ExtPath, {ResExtPath,} ExtBuf: String;
ResExtPath: PChar;
begin
Registry := TRegistry.Create;
Registry.RootKey:=HKey_classes_root;
try
Registry.OpenKey('\.'+ext,false);
ExtBuf := Registry.ReadString('');
Registry.CloseKey;
Registry.OpenKey(ExtBuf+'\shell\open\command',false);
ExtPath := Registry.ReadString('');
ExtPath := StringReplace(ExtPath, '"', '', [rfReplaceAll]);

strlcopy(
ResExtPath,
Pchar(ExtPath),
{strlen(Pchar(ExtPath))-(strlen(strpos(Pchar(ExtPath),'.exe'))-4)}5
);

{if FileExists(ExtPath) then }Result := StrPas(ResExtPath){ else Result :=
''};
Registry.Free;
end;

Vubec to nemusi byt podle zjistovani pripony, jen me to prvne napadlo a tak
sem se toho chytnul. Mimoto me nenapada jak jinak to zjistovat.

P.S.: Neznam nikoho, kdo by adresare pojmenovaval s priponami. Jen jedinkrat
jsem videl priponu adresare INS.

> Buh (a archiv konference) je mi svedkem, ze uz jsem ti 2x (slovy DVAKRAT)
> posilal funkci, ktera umela to co potrebujes!!!
> Nicmene, chces-li to resit pres hledani '.exe', tak pouzij:
>
> x := pos('.exe', lowercase(extpath));
> if x > 0 then setlength(extpath, x + 3);
>
> Uvedom si ale, ze ten retezec muze vypadat tez "c:\neco.exe\program.exe".
> Potom ti to fungovat nebude. Radim ti tedy pouzit to, co jsem ti jiz
> posilal.

DLL funkce do MapViewOfFile

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 1.10.2001 17:29:46

On Thu, 27 Sep 2001, Jaroslav Bucek wrote:

> Duvodem neni ukryti, ale to, ze zadnou DLL knihovnu nelze uvolnit
> (FreeLibrary) z jine DLL ve funkci DLLMain na parametr dll_process_detach
> (viz. microsoft.com). Proto premyslim, jak zaridit, aby slo pouzivat funkce
> z DLL knihovny aniz by tato knihovna musela byt nalinkovana. Jak jsem uz
> psal, tak asi je to blbost a udelat to takhle nepujde :(, ale treba by nekdo

A co ji k te Vasi DLL prilinkovat uz pri prekladu? Tedy myslim ze kompiler
si do knihovny poznamena ze knihovna je zavisla na te a te a OS pri
linkovani Vasi automaticky nalinkuje i tu zavislou a opacne.

Teda pokud neco takoveho pod Windows vubec jde.
Vladim�r Michl <Vladimir.Michl(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Del a.s.
Stroj�rensk� 38
���r nad S�zavou
pobo�ka Olomouck� 355
Hlubo�ky-Mari�nsk� #dol�
tel: 068/5353548

Jak asociovat urcitou priponu s konkretni aplikaci

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 1.10.2001 17:32:57

Zdravim

Mrkni se do registru na klic HKCR a na jednotlive pripony, je to z toho
naprosto jasne pochopitelne, zadny hacek v tom neni.

P.S.: Nedoporucuju pouzivat funkce typu RegExtToApp, ktere muzes najit na
ruznych mistech v IT a ktere ti mozna nekdo poradi. IMHO je nejlepsi napsat
si tu funkci sam, aspon pak vis, co to dela a jak to pracuje.

[...]

COM a AsyncFree

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.10.2001 17:38:51

From: "CERMAK" <CERMAK(zv)procom(tec)cz>
> Mam prosbu ke vsem ale zvlaste pr Petra Vonese. Mam maly programek v D5,
> ktery cte data ze serioveho portu. Pouzivam AsyncFree. Tento program si cte
> cislo karty ze ctecky karet a uklada ho do promenne. Program je pristupny
> pre COM rozhrani a to tak ze poskytuje COM objekt s jedinou metodou, ktera
> cte promennou s cislem karty. Pouziva se komponenta ComPort. V obsluze
> udalosti OnDataReceived se zjistuje cislo karty a uklada do promenne.
>
> Problem je, ze nekdy volani metody COM objektu zatuhne. Nedalo by se to
> nejak osetrit. Poradte prosim jak na to?

Ahoj,

problem bude patrne v synchronizaci threadu uvnitr komponenty. Cele to bylo
navrzene tak aby to fungovalo hlavne ve VCL. Zkus misto TAfComPort pouzit jen
tridu TAfComPortCore a synchronizaci udelat jinak. Jaky pouzivas threading
model ?

Petr Vones

Jak asociovat urcitou priponu s konkretni aplikaci

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 1.10.2001 17:38:53

Zdravim

Myslis jak rict programu, aby otevrel ten soubor ktery chces? To se dela
takhle:

procedure TMainForm.FormShow(Sender: TObject);
begin
if (ParamCount > 0) and FileExists(ParamStr(1)) then
PerformFileOpen(ParamStr(1));
end;

procedure TMainForm.PerformFileOpen(const PerFilNam: string);
mwCustomEdit1.Lines.LoadFromFile(FilNam);

Bere to v potaz prvni parametr.

[...]

TMTSDataModule - Destroy

[*] Kahle, Pavel (CAP, GCF) <Pavel.Kahle(zv)gecapital(tec)com> - 1.10.2001 18:10:50

Mam ActivexLibrary s MTSDatamodulem zaregistrovanou ma MTS.
V kodu z klienta pripojeneho pres DCOM pomoci vlastni metody nastavuji na
MTSDatamodulu CommandText u ADoDatasetu. Po zavolani clientDataset.open a
nacteni dat, je ale volana metoda destroy na
MTSDatamodulu a CommandText u ADoDatsetu a dalsi vlastnosti nastavene za
behu prog. jsou ztracene, dalsi snahy o napr. applyupdates... pak konci
chybou . Pokud knihovnu neinstaluji na MTS a volam ji jen jako ActiveX tak
se destroy nevola a je vsechno OK.
V cem je chyba ?

D5, NT WS + Option Pack,

BMP to Stream

Muzu doporucit namisto nmUDP pouzit komponenty Indy, kde je take UDP server
a UDP klient, protoze jsou k tomu zdrojaky a vidis presne, co se deje.

[...]

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 1.10.2001 19:12:50

1.10.2001 Petr Kukl�k:
> [...]
> mas parametry souboru definovane jinak, musis syntaxi dodrzet i zde.
> Treba "c:\adr\mujprg.exe -open %1". Tohle vse nemusis psat do

Tohle ale nechodi vzdy.
Uz jsem se setkal s tim, ze se pak nekdy asociovany program otevrel,
jindy ne.
A navic to dela neporadek v zavedenem systemu.

1.10.2001 Hazuka Filip:
> [...]
> mu mam rici, ze kdyz to spustim otevrenim toho dokumentu, aby se
> otevrel ten hlavni formular a z neho hned ten dalsi a zobrazily se

Treba v OnCreate hlavniho formulare si zjistis pres funkci ParamCount,
zda byly aplikaci poslany nejake parametry a pres ParamStr(n)
pristujes k jednotlivym parametrum. Pokud byla aplikace otevrena s
parametrem, zrovna otevres dalsi formular a zobrazis informace.

Historie - dekodovani souboru a PING na stanice

[*] V�t Jur�sek - DELPHI <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 1.10.2001 20:01:10

Zdravim,
potrebuju vyresit nasledujici dva problemy a nevim si s nimi moc rady...

1) precist na nekolika stanicich v lokalni siti historii navstivenych
stranek. Nasel jsem adresar History, v nem nekolik DAT souboru, ale jsou v
nejakem neznamem formatu. Nevite nekdo nejaky klic jak je precist a pripadne
i roztridit, jako je tridi explorer? (dle data navstiveni?)

2) jak jednoduse zjistit, zda je dana IP adresa ziva? neco jako PING na
danou stanici (resp. IP adresu)

(Delphi4 standart, systemy win98 a w2000)

Predem diky za info
VJ

d engine

[*] Jaroslav Bayer <jaroslav.bayer(zv)quick(tec)cz> - 1.10.2001 20:13:42

Pokousim se o jednoduchy 3D ENGINE, neni to otazka programovani, ale matemat
iky. Povedlo se mi kreslit v 3D v perspektive objekty pomoci car a bodu se s
tredoskolskou analytickou geometrii, ale zrejme s ni jiz nejsem schopen nane
st nejakou texturu na objekt. Engine je ryze softwarovy, bez podpory akceler
atoru, DIRECT X apod. Jde mi hlavne o vypocet - zpusob reseni. Nemate nekdo
s necim podobnym zkusenosti?

Dekuje Jarda.

Konverze tabulka Paradox 5 do Paradox 7

[*] Skokosek <skokosek(zv)seznam(tec)cz> - 1.10.2001 20:27:13

Ahoj,

poradi mi nekdo, jestli existuje nejaky program pro jednoduchy %subj% ?
Dik moc,

Lada

Kresleni do zahlavi gridu

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 1.10.2001 20:34:24

> [...]
> ale do techto policek jeste dokreslit nejakou sipku, ktera by
> indikovala smer pouziteho trideni vypisu dat, jak to dela napr.

Udalost OnGetBtnParams:
procedure GridOnGetBtnParams(..);
begin
if SortFields=Field.FieldName then SortMarker:=smDown;

OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

Farebne rozlisenie v DetailBand

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 1.10.2001 20:39:24

> [...]
> cislo) zmenit farba v DetailBand v QuickReporte? Nechcem menit farbu celeho

Do BeforePrint prislusneho bandu:
MujDBText.Color:=$123456;

Roman
OOOOOOOOOOOOOOOO
O sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
O http://kouzelne.misto(tec)cz
OOOOOOOOOOOOOOOO

ODBC na Interbase 6

[*] Petr Matejovsky <pemasoft(zv)atlas(tec)cz> - 1.10.2001 20:50:58

Zdravim

Existuje nejaky free ODBC ovladac abych se dostal z Microsoftiho sveta
(Visual Basic 6 nebo ASP) do Interbase 6, ktery bezi na Linuxu ???
Zna nekdo program prednasek Borlandu na letosnim Invexu ?
Petr Matejovsky

DATA Z KONFERENCE ZA ZARI 2001

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 1.10.2001 21:14:12

Preji vsem pekneho dne,

prave jsem na web dal data z konference za zari:

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/DataZKonference.shtml

takze muzete stahovat.

Slavek

ps.: Mala reklamni vsuvka: Soucasne s tim byla uvolnena nova
verze rkEditu obsahujici mj. projekty, todo list, pruvodce tvorbou
tabulky a mnoho dalsiho. K dostani zde:

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/rkEdit.shtml

Durex - Let's make kids better.

ODBC na Interbase 6

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 1.10.2001 21:59:25

Ja pouzivam ovladac od XTG Systems, je maly, docela slusny
a stale se vylepsuje.

www.xtgsystems.com
www.xtgsystems(tec)cz

From: "V�t Jur�sek - DELPHI" <delphi(zv)obecpohori(tec)cz>
> [...]
> nejakem neznamem formatu. Nevite nekdo nejaky klic jak je precist a pripadne
> i roztridit, jako je tridi explorer? (dle data navstiveni?)

http://www.euromind.com/iedelphi/urlhistory.htm ovsem pochybuji ze to pujde
cist z jineho pocitace pres nasdileny adresar.

> 2) jak jednoduse zjistit, zda je dana IP adresa ziva? neco jako PING na
> danou stanici (resp. IP adresu)

Proc neco jako ping, pouzij primo ping.

Petr Vones

Konverze tabulka Paradox 5 do Paradox 7

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.10.2001 01:55:31

From: "Skokosek" <skokosek(zv)seznam(tec)cz>
> poradi mi nekdo, jestli existuje nejaky program pro jednoduchy %subj% ?

Ahoj,

Tady http://www.borland.com/devsupport/bde/utilities.html najdes neco co se
jmenuje "Paradox table alter with Delphi source"

Petr Vones

TWinControl ako subproperty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.10.2001 01:58:54

From: "Peter #IRIP" <psoft(zv)stonline.sk>
> Mam komponent. V nom ako jednu z properties je komponent odvodeny od
> TControl alebo TWinControl.

Ahoj,

pomerne dulezita vec - v jake verzi Delphi ? Pokud mas Delphi 6 tak tam je jiz
pridana moznost vytvaret snadno subkomponenty primo ve VCL, viz TLabelEdit

Petr Vones

Tab paradox

[*] Petr Savinec <delphi(zv)ges(tec)cz> - 2.10.2001 05:07:13

Krasny den,
kolik zaznamu se da maximalne udelat do tabulky v Paradoxu?
Dik.

jak na LocalDB aplikaci

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 2.10.2001 06:57:57

> [...]
> sitoveho propojeni by byla vyhodna. (uzivatel by se prihlasil na
> jakykoliv stroj a program by pouzival databazi na serveru).

no, o par moznostech bych vedel, ale kazda ma sva pro i proti.
Mozna nekdo prida i neco dalsiho.

1) BDE + Paradox. Na lokalni databaze a jejich osahani asi
postacujici, sitovy provoz je mozny. Kdyz budes mit stesti, treba
se ti nebudou ani moc hroutit data. Musis ale s aplikaci sirit i BDE.

2) TDbf. Neznam, nicmene by melo jit o komponenty pro praci s
dBase, bez BDE. Co to umi, nevim.

3) FlashFiler. To bych povazoval za nejlepsi - vysoka stabilita, s
aplikaci neni treba nic sirit (kdyz nechces), nebo mit FF server
nekde mimo aplikaci. Ale neni to free.

4) IB - vim, ze to je SQL server, ale...pokud vim, instalace serveru
je (alespon na Win) dilem temer okamziku, zadna veda.

Subjektivni nazor!

David Lebeda

ODBC na Interbase 6

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 2.10.2001 07:20:23

jediny free ktery existuje je kupodivu od ceske firmy www.xtg(tec)cz ,
bohuzel nektere veci tam stale nejsou doreseny a zda se ze vyvoj se
zastavil. Ovsem pokud chcete pouzivat jednoduche SQL selecty a datove
typy z IB6 tak to je jedinym resenim. Jinak existuje nekolik ODBC
driveru ktere funguji bez problemu , ale ty jsou uz za nejaky ten peniz.
Jinak je dalsi , ale ne prilis stastnou a ne moc rozsirenou alternativou
JDBC.

[...]

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 2.10.2001 07:24:32

1.10.2001 Hurricane:

> [...]
> sem se toho chytnul. Mimoto me nenapada jak jinak to zjistovat.
> P.S.: Neznam nikoho, kdo by adresare pojmenovaval s priponami. Jen jedinkrat

S timto pristupem brzo pohoris. "Neznam nikoho", proto s tim v
programu pocitat nebudu. Ja mam naopak zkusenosti, ze se to pouziva
casto. Spousta uzivatelu si treba zalohu udela s tim, ze si pudovni
adresar oznaci jako .OLD, .ZAL apod.

Dva monitory

[*] Martin Kr�kora <krakora(zv)prvnielektro(tec)cz> - 2.10.2001 07:42:39

Ahoj!

Myslenka pracovat na dvou monitorech mne docela zaujala. Co se tyce
hardwaru, tak to bych mel (2 karty - jedna PCI a druha AGP + dva monitory).
Je zapotrebi jeste nejakeho SW, ktery se postara o rozdeleni obrazu?

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: "David Kallab" <Kallab(zv)seznam(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 1. ��jna 2001 9:17
P�edm�t: Re: Dva monitory

> [...]
> jako sekundarni). Problem muze byt ve W2K, kde jsem musel nastavit v
> BIOSu jako primarni adapter PCI (mam desku ASUS), ve W98 to chodi

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 2.10.2001 07:45:42

> 2) jak jednoduse zjistit, zda je dana IP adresa ziva? neco jako PING
> na danou stanici (resp. IP adresu)

Vem Synapsi a z unity Pingsend.pas pouzij funkci
PingHost('adresa'), ktera ti vrati cas pingu, nebo -1, kdyz ping
selhal.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

Dva monitory

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 2.10.2001 07:47:55

2.10.2001 Martin Kr�kora:
> Myslenka pracovat na dvou monitorech mne docela zaujala. Co se tyce
> hardwaru, tak to bych mel (2 karty - jedna PCI a druha AGP + dva monitory).
> Je zapotrebi jeste nejakeho SW, ktery se postara o rozdeleni obrazu?

Software nepotrebujes, staci W98 nebo W2000 a vyssi.
Ale musis pocitat s tim, ze ne vsechny graficke karty se spolu v
dvoumonitorovem rezimu snasi :-(

Jak zjistit ulici, objekt dle souradnic

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 2.10.2001 07:56:16

Ahoj,
mam mapu a DBF s nazvy ulic, objektu + souradnice.
Potreboval bych vytvorit funkci, ktera mi zjisti dle predanych souradnic z
mapy,
ulici ci objekt s DBF, s co nejmensi moznou chybovosti.
(Jaky typ souradnic je na tohle nejlepsi?)

Pomuzete nekdo?

Dekuji
(D5Prof)

Vraceni hodnoty v InsertSQL u IBDataSetu

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 2.10.2001 08:09:37

Ahoj vsem

V IB mam nadefinovanou nasledujici stored proceduru:

CREATE PROCEDURE INS
( ID NUMERIC(10),
JMENO VARCHAR(30)
) RETURNS
( NEWID NUMERIC(10))
INSERT .......
NEWID = GEN_ID(XXX_ID,1);
SUSPEND;
END

Tuto proceduru chci pouzit u IBDataSetu.
Vlozim ji proto do InsertSQL.
A ted dotaz: jak ziskam v tom IBDataSetu NEWID?
Pokud totiz poziji 'SELECT NEWID FROM INS(1,'Jirka') INTO :NEWID' tak mne to hlasi ze nezna 'INTO'

Predem mockrat diky

Jirka

typ cursoru?

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 2.10.2001 08:26:57

U kurzoru se da nacitat z resource ale pokud bys potreboval nacitat ani
kurzory, tak tam se to musi ulozit na disk (nejsem autor, jak jsem nakoupil
tak prodavam, neco o kurzorech, jak jsem zjistil, je taky na
http://micrel(tec)cz/delphi/ ):
Type TTypeCurs = (ctANI,ctCUR);
Procedure LoadAniCursors;
Function LoadAniCursor(Instance: THandle; TypC:TTypeCurs; ResID: PChar):
HCursor;
var
S: TFileStream;
FileName:String;
Rsrc: THandle{HRSRC};
Res: THandle;
Data: Pointer;
Rsrc := FindResource(Instance, ResID, RT_RCDATA);
if Rsrc <> 0 then begin
If TypC=ctANI Then
FileName:=ChangeFileExt(ParamStr(0),'.ANI')
Else
FileName:=ChangeFileExt(ParamStr(0),'.CUR');
try
Res := LoadResource(Instance, Rsrc);
try
Data := LockResource(Res);
if Data <> nil then
try
S := TFileStream.Create(FileName, fmCreate);
try
S.WriteBuffer(Data^, SizeOfResource(Instance, Rsrc));
finally
S.Free;
end;
Filename := Filename+#0;
Result := LoadCursorFromFile(PChar(FileName));
finally
UnlockResource(Res);
FreeResource(Res);
SysUtils.DeleteFile(FileName);
Screen.Cursors[1]:=LoadAniCursor(HInstance,ctANI,'XANI0');
Screen.Cursors[2]:=LoadAniCursor(HInstance,ctANI,'XANI1');
Screen.Cursors[3]:=LoadAniCursor(HInstance,ctANI,'XANI2');
Screen.Cursors[4]:=LoadAniCursor(HInstance,ctANI,'XANI3');
Screen.Cursors[5]:=LoadAniCursor(HInstance,ctANI,'XANI4');
End;

Tahle procedura je docela dobra a univerzalni. Mam i ve specialni unite i s
linky (ale v RES) a jeno to prihodim, tam, kde je potreba.
A pokud bys pouzival jeste Delphi 1, tak tam se to dela jinak (hlavne tam
nejsou primo podporovane .ani soubory pri behu na windows 3.1 a musi se
zjistovat na ktere platforme je program spusten).

A zde je priklad RC souboru, jak prilinkovat kurzory (.ani musi byt jako
rcdata)

UKAZ0 CURSOR "BC0.CUR"
UKAZ1 CURSOR "BC1.CUR"
UKAZ2 CURSOR "BC2.CUR"
UKAZ3 CURSOR "BC3.CUR"
UKAZ4 CURSOR "HULKA.CUR"
XANI0 RCDATA "CURSTAR.ANI"
XANI1 RCDATA "BUSSY.ANI"
XANI2 RCDATA "BUSSY1.ANI"
XANI3 RCDATA "CURST.ANI"
XANI4 RCDATA "HULKA.ANI"

Pokud mas Delphi 5, mohlo by se to dat primo do projektu napr. jako {$R
ikonky.rc} ale to si nejsem zcela jist

Snad ti to pomuze

Ka.

From: "Hazuka Filip" <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz>
> [...]

zpusobem. Samozrejme si muzes zaregistrovat i svuj vlastni format ktery bude
znat jen tvoje aplikace, ale pouziti textu me prijde jednodusi.

diky za informace. Jenom tomu prilis nerozumim. Mam si vytvorit pri vkladani
do schranky jeste nejaky dalsi virtualni seznam a do neho to vlozit ? Pri
vkladani to z neho zase vzit, vlozit to zpet a uvolnit ho ? Ja jsem mel
predstavu, ze existuje nejaka funkce, neco jako copy to clipboard nebo neco
takoveho ?

Diky
Filip

Jak zjistit ulici, objekt dle souradnic

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 2.10.2001 08:36:01

ahoj,

ja to hledam tak, ze projedu databazi filtrovanou na okoli zadanych
souradnic (okolo mysi) +/- 30 pixlu a hledam nejmensi vzdalenost. to ale
funguje jenom na body. tedy, jestli mas ulici zadanou jako souradnice
pozatku a konce, tak ti to moc nepomuze, kdyz dotycny zada souradnice
nekde mezi. toto hledani (klik mezi dvema krajnimi body) by me taky
zajimalo.

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Tab paradox

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 2.10.2001 08:51:06

> kolik zaznamu se da maximalne udelat do tabulky v Paradoxu?

http://www.bdesupport.com/samples/bdespecs.htm

Paradox Limitations
-------------------

127 Tables open per system
254 Tables open per system (4.01)
64 Record locks on one table (16Bit) per session
255 Record locks on one table (32Bit) per session
255 Records in transactions on a table (32 Bit)
512 Open physical files (DB, PX, MB, X??, Y??, VAL, TV)
1024 Open physical files (DB, PX, MB, X??, Y??, VAL, TV) (4.01)
300 Users in one PDOXUSRS.NET file
255 Number of fields per table
255 Size of character fields
***
2 Billion records in a table
2 Billion bytes in .DB (Table) file
***
10800 Bytes per record for indexed tables
32750 Bytes per record for non-indexed tables
127 Number of secondary indexes per table
16 Number of fields in an index
255 Concurrent users per table
256 Megabytes of data per BLOb field
100 Passwords per session
15 Password length
63 Passwords per table
159 Fields with validity checks (32 Bit)
63 Fields with validity checks (16 Bit)

ocisteni cesty od balastu

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 2.10.2001 09:01:27

On 1 Oct 2001 at 17:26, Hurricane wrote:

> P.S.: Neznam nikoho, kdo by adresare pojmenovaval s priponami. Jen
> jedinkrat jsem videl priponu adresare INS.

Winnt\Microsoft.NET\Framework\v1.0.2914

To je cesta, co? :-)

Phone: 0603 551 282

TWinControl ako subproperty

[*] Peter �IRIP <psoft(zv)stonline.sk> - 2.10.2001 00:22:12 -0700

Zdravim,

moze mi niekto poradit ?

Mam komponent. V nom ako jednu z properties je komponent odvodeny od
TControl alebo TWinControl.
Napr. mam TPanel, ktory obsahuje TEdit (nie vlozeny cez IDE), ale priamo v
kode :

TMyPanel=class(TPanel)..
published
property Edit1:TEdit Read FEdit Write SetEdit
end;

Mam takisto zaregistrovany propertyeditor pre property Edit1, tak ze
GetAttributes vrati [psSubproperties]
Tym dosiahnem, ze v Object Inspectore mam TPanel a Edit1 ukaze ako
podpomponent s tym + vlavo, rozbali vsetci jeho vlastnosti atd.

PROBLEM :
Ako dosiahnut, aby mi vsetky vlastnosti Edit1 ulozil do dfm. Ak totiz
ponastavujem nieco v Edit1, pri dalsom otvoreni tam mam default vlastnosti
Edit1. Ked otvorim dfm subor, nehodi mi daco ako

object PNL:TMyPanel
object Edit1:TEdit

object PNL:TMyPanel
Edit1=Edit1. // tu pri pokuse o prezeranie a
editaciu dfm potom zahlasi chybu
end;

Pokial mam vlastnosti odvodene od TPersistent, TCollection, tak mi vsetko
ide super, ale ked dam napr. TEdit, neuklada to. V com je problem ?

Vopred dakujem.

Peter.

D4,MS SQL2000 - ulozeni memo do databaze

[*] Radek Janu� FSG <janus(zv)foresta(tec)cz> - 2.10.2001 09:28:14

Ahoj ,
potreboval bych drobnou radu jelikoz jsem na rozumn ereseni neprisel.
mam D4,MS SQL2000 a pristupuju k databaz pres ADONIS.Jak
ulozit do databaze do pole typu text (ne char ani varchar) polozku z meho Memo ?

Dekuju za odpoved

S pozdravem Radek Janus Foresta SG a.s. Vsetin

D4,MS SQL2000 - ulozeni memo do databaze

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 2.10.2001 09:29:24

Ahoj,

treba takto:

var
qr: TAdoQuery;

qr.Params.CreateParam(ftString, 'textova_data', ptInput);
qr.Params.ParamByName('textova_data').Size := 8000;
qr.Params.ParamByName('textova_data').Value := Memo1.Lines.Text;

Nepouzivej prosim Te HTML format...

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz [mailto:owner-delphi-l(zv)fwd(tec)cz]za u�ivatele Radek
Janu# FSG
Odesl�no: 2. ��jna 2001 09:28
Komu: delphi-l(zv)fwd(tec)cz
P�edm�t: D4,MS SQL2000 - ulozeni memo do databaze

On 1 Oct 2001, at 20:50, Petr Matejovsky wrote:

> Existuje nejaky free ODBC ovladac abych se dostal z Microsoftiho sveta
> (Visual Basic 6 nebo ASP) do Interbase 6, ktery bezi na Linuxu ???

ODBC od XTG (tusim ze level 2.5)
www.xtgsystems(tec)cz

ODBC od IBPhoenix (level 3.0)
www.ibphoenix(tec)cz

> Zna nekdo program prednasek Borlandu na letosnim Invexu ?

Pokud je mi znamo, tak letos budete Borland na INVEXu hledat
marne. Pokud ale chcete vedet neco o Firebirdu/InterBase, nebo si
jen tak popovidat o Delphi, Kylixu, Linuxu nebo open source, pridte
se podivat na Linux Hall a/nebo stanek SuSE, pripadne si me
vytahnete pres mobil kdybych se nekde coural :)

On 2 Oct 2001, at 8:09, Jiri Wendl, KSH-Data wrote:

> V IB mam nadefinovanou nasledujici stored proceduru:
>
> CREATE PROCEDURE INS
> ( ID NUMERIC(10),
> JMENO VARCHAR(30)
> ) RETURNS
> ( NEWID NUMERIC(10))
> AS
> BEGIN
> INSERT .......
> NEWID = GEN_ID(XXX_ID,1);
> SUSPEND;
> END

Michas tady dva typy procedur do jedne. Jeden typ procedury se
vola pres execute procedure (nebo komponent T(IB)StoredProc), a
druhy jako SELECT * FROM <procedura>. Prvni typ procedury
nevraci vic jak jeden "radek" dat a nepouziva suspend. Druhy muze
vracet vice radek, pricemz suspend se postara o predani jednoho
"radku" aplikaci, a typicky je soucasti nejake smycky (tvoje
varianta vraci jeden radek).

Pokud ti jde o pridelovani hodnoty PK z generatoru, tak si prohlidni
help pro property GeneratorField u TIBDataSetu, a nemusis se
trapit s ulozenou procedurou.

> Tuto proceduru chci pouzit u IBDataSetu.
> Vlozim ji proto do InsertSQL

Jako nize uvedeny SELECT ?
.
> A ted dotaz: jak ziskam v tom IBDataSetu NEWID?
> Pokud totiz poziji 'SELECT NEWID FROM INS(1,'Jirka') INTO :NEWID' tak mne to hlasi ze nezna 'INTO'

Ani se nedivim. Fraze INTO neni dovolena v DSQL, ale jen v ESQL
(embedded SQL zpracovane GPRE, coz neni tvuj pripad) a v
triggerech/ulozenych procedurach. Navratove hodnoty pri spousteni
procedur pres SELECT se ti vrati v datovych polozkach selectu. Pri
spousteni pres EXECUTE v parametrech.

d engine

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 2.10.2001 10:17:23

Ahoj,
no neco je tady:
http://www.programmersheaven.com/zone10/index.htm
mam toho doma vice stahleho z ruznych mist kdyz mi rekni na soukromej mail.
Radek
> [...]
>s necim podobnym zkusenosti?

Vraceni hodnoty v InsertSQL u IBDataSetu

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 2.10.2001 10:24:19

aha,

asi by to slo takto, ale ne v TIBDataSet.InsertSQL, pouze
TIBDataSet.SelectSQL, nebo v TIBQuery ci TIBSQL:
SELECT NEWID FROM INS(1,'Jirka')
pripadne to pouzit v TIBStoredProc

ale jak pise Pavel C. pouzit vestavenou podporu generatoru je lepsi.
navic je dobre doplnit trigger before insert, ktery zkontroluje, zda id
is not null a pokud jo, tak doplni hodnotu sam.

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

sms na EUROTEL SK

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 2.10.2001 10:41:54

Eurotel to nema nefunkcne, problem je v tom, ze ak chces takto posielat
SMS-ky na Eurotel, tak si to musis zaplatit a nie je to zrovna lacne. Server
sms.eurotel.sk zrejme kontroluje IP adresy odosielatelov a pusti dalej iba
tie, ktore ma zaregistrovane...

L.

> bohuzial to ma Eurotel SK nefunkcne :-(

typ cursoru?

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 02.10.2001 10:52:12

ahoj, http://micrel(tec)cz/delphi/ se mi nedari nacist :( Kurzory v
resoureces zvladam bez problemu. Me jde oto, ze mam kurzor jako
hromadu bajtu (memorystream) a potreboji ho priradit aplikaci. Proc
to tak potrebuji?? Vytvoril jsem si soubor, ve kterem mam
Bitmapy,zvuky,kurzory a jina data. Vse pekne pohromade v jednom
souboru. Problem mam ale s temi kurzory :( Nevite nekdo, jestli to
nejak jde? Nebo sem se ocitl ve slepe ulicce...

Zatim me napadlo takove nouzove reseni - ulozit stream do souboru v
tempu a nacist ho pomoci loadcursorfromfile, to muzu ale rovnou
prekopat celou aplikaci a ukladat data do xxx souboru :(

Diky

> abych

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Nejenom anglicko-cesky slovnik: http://slovnik.seznam(tec)cz

SQL: detailni vystup s kontrolou na skupinovy souc

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 2.10.2001 10:55:14

ahoj,

mam tabulku O s lidma (osoby)
mam tabulku V, do ni zadavam vydej akcii cisla od do.
mam tabulku A vydanych akcii (po cislech samozrjeme).
akcie muze byt vice dilu, muze se prevadet atp. veskere tyto pohyby jsou
+/- v tabulce A.

ted potrebuju vyjet dle zadani V akcie, ktere by podle zadani vysli
vydane na vice nez 1 a nejlepe se vsemi soucasnymi vlastniky.

mam dotaz, kterej vyjede chybna cisla, ale po cislech akcii, jak tam
zamontovat jednotlive osoby netusim:

SELECT
V.RC, OV.PJM, V.Serie, V.AcisloOd, V.AcisloDo, V.DKs,
A.ACislo, sum(A.DKs)
FROM
w_Vydej_Ak V
left join Osoby OV on OV.RC = V.RC
left join Akcie A on A.Serie = V.Serie and A.ACislo between V.ACisloOd
and V.ACisloDo
WHERE
V.Klic = 1
GROUP BY
V.RC, O.PJM, V.Serie, A.ACislo, V.DKs
HAVING
sum(A.DKs) + V.DKs > 1 or
V.DKs > 1

tedy modifikovat tak nejak, ale kontrola having by mela byt na sum za
A.ACislo, ale vystup za A.RC :(vim ze tak jak to pisu to nejde, ale
zkuste mi poradit jak to sikovne prepsat v jednom dotazu):
SELECT
V.RC, OV.PJM, V.Serie, V.AcisloOd, V.AcisloDo, V.DKs,
A.RC, OA.PJM, A.ACislo, sum(A.DKs)
FROM
w_Vydej_Ak V
left join Osoby OV on OV.RC = V.RC
left join Akcie A on A.Serie = V.Serie and A.ACislo between V.ACisloOd
and V.ACisloDo
left join Osoby OA on OV.RC = A.RC

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Konference

[*] daniel.hrna(zv)sme(tec)cz - 2.10.2001 11:00:20

Pros�m, kde najdu soubory ke sta�en� pro konfereci (program) ... bylo to tam
podle jednotlivych mesicu.

absolute

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 2.10.2001 11:04:17

Lze nejak rozumne nahradit tuto konstrukci
(tzn. abych mel barvicky v poli i v "puvodnich"
promennych) ?

var Colors:packed array[0..3] of COLORREF;
IdleColor:COLORREF absolute Colors[0];
ActiveColor:COLORREF absolute Colors[1];
HoldColor:COLORREF absolute Colors[2];
BusyColor:COLORREF absolute Colors[3];

Delphi5/6 odmitaji prelozit posledni 3 radky.

Daniel

problem s ado a souborem na disku

[*] <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 2.10.2001 11:44:11

mam nasledovny problem a jsem z toho uz dost nastvanej, v programu do adotable natahnu urcitou foxpro tabulku z pevneho disku ( pouzivam componentu adoconnection, kde nastavuji connectionstring ) a pak dam adotable.active:=true, pak tyto data prevedu do SQL 7 a celou transakci ukoncim COMMITEM, nebo pres ROLLBACK. Vse probehne vporadku. Po ukonceni prevodu ale potrebuji tabulku z disku odstranit, nastavim adotable1.active=false a pouziji prikaz deletefile, jenomze k odstraneni tabulky nedojde a ted nevim co s tim, uz jsem skousel snad vsechno, ale nic nezabralo, tuto tabulku po prevodu dat nevi odstranit ani pruskumnik, asi jsem na neco zapomel ale nevim na co, pro ukazku prikladam i cast kodu:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ADOConnection1.Connected:=false;
ADOConnection1.ConnectionString:=
'Driver={Microsoft Visual FoxPro Driver};UID=;PWD=;SourceDB='+
pathfoxpro+'\'+adr+roottabulek+
;SourceType=DBF;Exclusive=No;BackgroundFetch=Yes;Collate=Machine;Null=Yes;
Deleted=Yes;';
ADOConnection1.Connected:=true;
adotable1.connection:=adoconnectio1;
adotable1.tablename:='eee';
adotable1.active:=false;

try while not adotable1.Eof do
begin table2.Append;
for kk:=0 to table2.FieldCount-1 do
for ll:=0 to adotable1.FieldCount-1 do
if table2.Fields[kk].FieldName=adotable1.Fields[ll].FieldName
then table2.Fields[kk].value:=adotable1.Fields[ll].value;
table2.post;
adotable1.Next;
end;
database1.Commit;
adotable1.active:=false;
deletefile(adotable1.tablename);
except Database1.Rollback;
end;

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

table2 je tabulka sql

POMOZTE

DIK

Vraceni hodnoty v InsertSQL u IBDataSetu

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 2.10.2001 12:01:32

On 2 Oct 2001, at 10:24, Petr Palicka wrote:
> navic je dobre doplnit trigger before insert, ktery zkontroluje, zda
> id is not null a pokud jo, tak doplni hodnotu sam.
Pokud je to mysleno tak, ze ID doplni generator jen kdyz JE NULL
(neni zadany), tak mam za to, ze od veci neni take kontrolovat
A) jestli vnucena hodnota ID neni vetsi nez aktualni hodnota
generatoru a pokud je tak generator posunout,
B) jestli zaznam z vnucenym ID jiz neexistuje. Proc cekat na
chybove hlaseni serveru kdyz to muzu uzivateli nahlasit lidsky.
Z.Kalhous

OT: FastReport

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 2.10.2001 12:05:40

Ahoj vsem

Mohl by mi prosim nekdo vysvetlit jaky je rozdil mezi jednouzivatelskou licenci
a sitovou licenci u FastReportu?
Jde mi o to kdy mi jeste staci Jednouzivatelska a kdy uz potrebuju Sitovou.

Predem mockrat diky

Jirka

absolute

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.10.2001 12:10:55

From: "Daniel Rott" <roxton(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
>
> var Colors:packed array[0..3] of COLORREF;
> IdleColor:COLORREF absolute Colors[0];
> ActiveColor:COLORREF absolute Colors[1];

TYourColors = record
case Integer of
0: ( IdleColor:COLORREF;
ActiveColor:COLORREF;
HoldColor:COLORREF;
BusyColor:COLORREF;);
1: (Colors: array [0..3] of COLORREF;);

Colors: TYourColors;

Petr Vones

problem s ado a souborem na disku

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 2.10.2001 12:11:19

Ahoj,

co nastavit

ADOConnection1.Connected:=false; ?

P.S. Prosim Te, nepouzivej HTML formatovani...

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]za
u�ivatele kuchar(zv)unicodesys(tec)cz
Odesl�no: 2. ��jna 2001 11:44
Komu: Delphi
P�edm�t: problem s ado a souborem na disku

Cau,

[...]

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 2.10.2001 12:20:19

jestli myslis konfview, tak tady:
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~bla/konfview.shtml

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

InterBase 6 a OpenSource

[*] <suky(zv)atlas(tec)cz> - 2.10.2001 12:23:05

Ahoj,

jdu na vas s jednim dotazem. Jaky je rozdil mezi IB6 komercni a open source? Ted jsem si stahnul vsechny soubory z Borlandu a koukam, ze IB6 OS je pouze distribuovan ve verzi klient, to znamena, ze zadarmo neni pouze verze server? Takze IB6 OS neni pro klient server aplikace?

Michal

InterBase 6 a OpenSource

[*] <suky(zv)atlas(tec)cz> - 2.10.2001 12:26:07

Sorry kluci. Jsem prehledl verzi server ke stazeni. Presto se chci zeptat na ten rozdil a co to znamena pro vyvojare, pokud chteji vytvaret aplikaci s IB6 OS databazi?
[...]

JPEG a BMP - nacitani

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 2.10.2001 12:26:48

melo by stacit do USES pridat unitu JPEG.

OT: FastReport

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.10.2001 12:54:49

Puvodni zprava, kterou napsal Jiri Wendl, KSH-Data dne 2 Oct 2001:

> [...]
licenci
> a sitovou licenci u FastReportu?
> Jde mi o to kdy mi jeste staci Jednouzivatelska a kdy uz potrebuju

Pozor na pojmy... Cesky sit se anglicky rekne network...
Anglicke slovo Site neni cesky sit, ale misto, sidlo...
Site licence neni sitova licence, ale licence pro jedno
sidlo, jednu firmu...

Kdyz je neco for single user, tak je to pro jednoho vyvojare,
kdyz je neco site licence, tak je to pro firmu, ktera
ma treba 20 vyvojaru... Jinymi slovy, kdyz jsi sam, koupis
si jednu single licenci, kdyz jste dva vyvojari, koupis si
dve single licence, ale kdyz vas bude ve firme 20, bude
cenove vyhodnejsi koupit jednu site licenci - pak mohou
knihovnu pouzivat vsichni vyvojari ve firme.

Vraceni hodnoty v InsertSQL u IBDataSetu

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 2.10.2001 13:00:49

> Pokud je to mysleno tak, ze ID doplni generator jen kdyz JE NULL
> (neni zadany), tak mam za to, ze od veci neni take kontrolovat

je to tak mysleno.

> [...]
> B) jestli zaznam z vnucenym ID jiz neexistuje. Proc cekat na
> chybove hlaseni serveru kdyz to muzu uzivateli nahlasit lidsky.

TIBDataSet je schopen doplnit hodnotu z generatoru a posunout ho o
zadanou hodnotu.
pokud ale nekdo posle zaznam treba z IBConsole, tak trigger zjisti, ze
klic je null a udela to sam.
tedy sice nevis pod jakym klicem je to ulozeny, ale generator se posune.

CREATE TRIGGER TBI_%tablename% FOR %tablename%
BEFORE INSERT POSITION 0
BEGIN
/* pokud neni zadany klic, naplni se z generatoru */
IF (NEW.%tablename% IS null) Then NEW.%tablename% = GEN_ID(gnr_Klic,
1);
-----zkraceno------

Kopirovanie LOG suboru do MS SQL databazy.

[*] J�n Drot�r - 2.10.2001 13:26:02

Potreboval by som kopirovat dost velky (radovo desiatky MB) textovy LOG
file. File ma otvoreny povodna aplikacia na zapis; ked ho ja otvorim na
citanie(reset), tak povodna aplikacia zacne pouzivat novy file pre
logovanie. Potreboval by som tento LOG file otvorit tak, aby povodna
aplikacia mohla do suboru zapisovat a sucasne ja by som mohol citat.
Dalej potrebujem zabazpecit, aby som nemusel testovat, ci bol vykonany zapis
do LOG suboru kazdych x minut(sekund). Ako prinutit WinNT aby mi poslali
nejaky event, ze do suboru bolo nieco zapisane?

OT: FastReport

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 2.10.2001 13:29:37

> [...]
> cenove vyhodnejsi koupit jednu site licenci - pak mohou
> knihovnu pouzivat vsichni vyvojari ve firme.

Diky za upresneni :-)

A jak je to potom ve vztahu k instalacim programu ve kterem bych tu
knihovnu pouzil?

Staci mi pouze jedna licence kdyz budu mit treba (ted placnu) 100 instalaci
programu u ruznych zakazniku?

problem s ado a souborem na disku

[*] <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 2.10.2001 13:34:44

skousel jsem a nezabralo to

> Ahoj,
>
> co nastavit
>
> ADOConnection1.Connected:=false; ?

d engine

[*] Ji�� Havelka����*���zY�W�#�� - 2.10.2001 14:23:23

> [...]
er
> atoru, DIRECT X apod. Jde mi hlavne o vypocet - zpusob reseni. Nemate nekd

podivej se na http://vyhen.site(tec)cz/prog/?3d

S pozdravem Jiri Havelka

Jak zjistit ulici, objekt dle souradnic

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 2.10.2001 14:25:04

Dne �t 2. ��jen 2001 07:56 jste napsal(a):
> [...]
> mapy,
> ulici ci objekt s DBF, s co nejmensi moznou chybovosti.
> (Jaky typ souradnic je na tohle nejlepsi?)

co takhle normalni zemepisne souradnice -sirka, delka - pro vypocty pak lze
uspesne pouzivat casove datove typy a funkce (time) ...

--
Best Regards,

David Janko
programmer & Linux system administrator
djanko(zv)infoware(tec)cz
Czech Republic / Central Europe

Sinea a tisk ramecku na strance

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 2.10.2001 14:29:26

Hi,

D5, Sinea, IB6.
mam nasledujici problemeky:
1: V tele Siney mam DB zaznam a ten vyjde na cca 5 radku na stranku
(dynamicka velikost memo pole) a ja bych potreboval na te strance udelat
ramecek pres celou stranku, ale aby ten ramecek zacinal az pod hlavickou (i
kdyz i to by se dalo ukecat, aby to bylo i pres hlavicku). Nevite nekdo jak
na to?

2: Nevite nekdo japa to vypada s Composite report Siney (Lepe receno ne
nekdo ale autori Siney)?

3: Na jedne urovni tela mam 4 memo pole s prizpusobenim velikosti a ja bych
je potreboval oramovat, ale tak, aby ty mensi mely ramecek stejne velky jako
ten vetsi. (Pr.:1. memo ma jeden radek a druhe 3 radky a kdyz je oramuji tak
ten prvni ma tu spodni horiz. caru hned pod prvnim radkem a vertikalni cary
okraje konci take tam, co nechci). Neresil to nekdo nebo nema nekdo nejaky
napad?

Sinea a tisk ramecku na strance

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 2.10.2001 14:40:09

> 1: ramecek pres celou stranku
v hlavu stranky si roztahni na velikost stranky.
vloz graficky prvek a nasta oramovani ze vsech stran.
posoupni si to jak potrebujes, pripadne rucne zadej pozici.
pozice a velikost si radsi opis na papir.
hlavu stranky zmensi na pozadovanou velikost.
to je vse. pokud se ti to bude mrsit, doporucuji ulozit.
vlizt do *.pts notepadem a rucne opravit pozice (viz struktura pts u
sinei)

> 3: Na jedne urovni tela mam 4 memo pole s prizpusobenim
> velikosti a ja bych je potreboval oramovat, ale tak,
> aby ty mensi mely ramecek stejne velky jako ten vetsi.
neslo by v nejake udalosti zjistovat vyslednou velikost
mema a podle nejvetsiho potom programove vlozit prvek
s vyskou nejvetsiho mema?

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Jak zjistit ulici, objekt dle souradnic

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 2.10.2001 14:41:30

> co takhle normalni zemepisne souradnice -sirka, delka - pro
> vypocty pak lze uspesne pouzivat casove datove typy a
> funkce (time) ...

nechces to zkusit vysvetlit?
nejak mi unika jak by to melo fungovat.

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

OT: Prednost IP adresy na jedne lince

Do firmy vede pevna linka na Internet a pres ni jde veskera komunikace. Mezi
IP adresami, na ktere se spojujeme, je jedna, ktera by mela mit prednost. Da
se nejakym zpusobem zaridit, aby se prednostne vyrizoval prenos dat z/do
teto linky s tim, ze ostatni pockaji?

Diky a sorry za OT

mail client

[*] Frantisek Sevcik <sevcik(zv)anexis(tec)cz> - 2.10.2001 14:52:50

Ahoj ...

do sve aplikace bych rad zakomponoval mailoveho klienta. Nejsem jeste uplne
rozhodnut napsat ho celyho. A tak se ptam: "mate nekdo zkusenosti s nejakym
hotovym klientem ?"
Musi byt se zdroji a vubec by me nevadilo kdyby byl postavenej na Synapsi.
Jen pro predstavu: cilem je provazani s SQL serverem pro ukladani a
provazani dat vice uzivatelu.
(a pravdepodobne i import/export do OE nejlepe vcetne pravidel pro zpravy)

Za informace dekuji predem.

Frantisek Sevcik
sevcik(zv)anexis(tec)cz

PS. O Phoenix mailu vim. Testuji...

Sinea a tisk ramecku na strance

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 2.10.2001 15:00:34

> [...]
> hlavickou (i
> kdyz i to by se dalo ukecat, aby to bylo i pres hlavicku). Nevite

Jsou dve varianty reseni:
A. Pres pozadi, do pozadi sestavy lze dat jakykoliv obrazek,
tedy i ramecek. Ten se potom bude tisknout na pozadi
kazde stranky.

B. Poskladat ramecek z normalnich grafickych prvku,
budto cely obdelnik, nebo z jednotlivych car.
Tento ramecek se umisti do hlavy stranky.
Jeho velikost potom bude dana navrhem, a ne aktualni
delkou memo polozky.
Samozrejme, ramecek se musi kreslit pri zvetsenem
oddile hlavy stranky, teprve nasledne se vyska oddilu
zmensi na pozadovanou velikost. Ramecek bude soucasti
oddilu hlavy stranky, ale bude fyzicky umisten
pod hlavou stranky.

> 2: Nevite nekdo japa to vypada s Composite report Siney
> (Lepe receno ne nekdo ale autori Siney)?

Zatim asi nebyl zadny vazny zajemce, ktery by si
dodelani zaplatil, takze se na tom asi vubec nepracuje.> 3: Na jedne urovni tela mam 4 memo pole s prizpusobenim velikosti
> [...]
> vertikalni cary
> okraje konci take tam, co nechci). Neresil to nekdo nebo nema nekdo nejaky

S vertikalnimi liniemi bude problem.
Horizontalni linii pod spodnim okrajem nejdelsi
memo polozky neni problem. Nesmi se ale na to jit
pres ramovani jednotlivych polozek, pak to dopadne tak,
ja je popsano.
Horizontalni linie musi byt z grafickeho prvku Usecka
a musi byt umistena tak, aby jeji horni okraj byl
nize, nez spodni okraj memopolozek.
Vertikalni linie bych resil budto pres pozadi,
nebo bych pouzil ramovani jednotlivych polozek,
ale predem bych zvolil nejakou rozumnou minimalni
vysku, tak abych minimalizoval rozdily ve vyskach
jednotlivych polozek.

Vaclav Krmela

Vraceni hodnoty v InsertSQL u IBDataSetu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 2.10.2001 15:01:14

> [...]
> BEGIN
> /* pokud neni zadany klic, naplni se z generatoru */
> IF (NEW.%tablename% IS null) Then NEW.%tablename% =

Ale o to prece v puvodnim prispevku neslo. Bod A) ma na mysli
situaci, kdy v tabulce jsou vlozeny (s pouzitim generatoru)
zaznamy s ID 1, 2, 3, 4 a ty te� zkus�# vlo�it z�znam s vypln�n�m
ID t�eba 8 (nap�. pomoc� konzole) To je sv�zel, proto�e �asem tam
dojde i gener�tor a vznikne pokus o vlo�en� duplicitn� hodnoty.
Takhle jsem pochopil p�vodn� p��sp�vek.

David Lebeda

Prednost IP adresy na jedne lince

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.10.2001 15:08:50

> [...]
prednost. Da
> se nejakym zpusobem zaridit, aby se prednostne vyrizoval prenos dat

To je zalezitost routeru, ktery stoji mezi Vasi LAN a linkou do
Internetu. Na nem je treba zavest nejaky filtr, ktery prednostne bude
posilat urcite pakety. Pokud jste pripojeni pomoci Linuxu, staci
rozebehat CBQ, mate-li hw router - napriklad cisco - take by to nemel
byt problem. Mate-li Windows pak mate problem (myslim) - nemyslim, ze
existuje nejake lacine reseni (QoS je soucasti WinSock2 ale ten Vam
moc nepomuze - nejde o interface mezi aplikaci a TCP/IP stackem ale o
routing)
D. Toman

problem s ado a souborem na disku

[*] Bohdan Voska <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 2.10.2001 15:19:55

Ahoj,

A nemuze byt problem ve vlastnosti LockType. Treba nastaveni na
ltBatchOptimistic?

Bohdan Voska
bohdan(zv)softok(tec)cz

> skousel jsem a nezabralo to

ochrana software

[*] Pavel Kupka <pavel.kupka(zv)atlas(tec)cz> - 2.10.2001 15:37:53

Chtel bych se zeptat na nejake triky, jak co nejvice stizit hackerum aby
crackli muj program?
Diky
Pavel Kupka

TStringGrid + Popup

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 02.10.2001 15:39:18

Zdravim,
jak zrusit vyskakovani defaultniho POPUPu (vyber, odstran vloz atd.) pri editaci v gridu? Diky
M&B

TStringGrid + Popup

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 2.10.2001 15:42:58

2.10.2001 Martin Bab�k:
> Zdravim,
> jak zrusit vyskakovani defaultniho POPUPu (vyber, odstran vloz atd.)
> pri editaci v gridu? Diky

Pridej tam vlastni prazdne a prirad jej StringGridu

problem s ado a souborem na disku

[*] <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 2.10.2001 15:54:16

Locktype mam nastaveno na ltBatchOptimistic, ale porad nic, meyitim se mi
vsak podarilo zjistit,
ze kdyz zrusim komponentu adoconnection1 tak mi to probehne vporadku pro
jednu tabulku, ale pak mi adoconection hodi hlasku, koukal jsem se na
postup ruseni komponenty v helpu, ale nejsem z toho moc chytrej, zatim ji
likviduji nasledovne

adoconnection1.Connected:=false;
adoconnection1.ConnectionString:='';
for tt:=0 to adoconnection1.DataSetCount-1 do
adoconnection1.DataSets[tt].free;
adoconnection1.DestroyComponents;
adoconnection1.free;
ADOConnection1:=tADOConnection.create(ADOConnection1);
if adotable1=nil then begin adotable1:=tadotable.create(adotable1);

adotable1.LockType:=ltBatchOptimistic;

adotable1.connection:=adoconnection1;
za timhle kodem pak volam deletefile a vse probehne OK, ale kdyz vyvolam
likvidaci komponenty podruhe tak uz k tomu nedojde a chova se to jako kdyby
pri prvni likvidaci nedoslo k uplnemu odbourani komponenty

TWinControl ako subproperty

[*] Peter �IRIP <psoft(zv)slovanet.sk> - 2.10.2001 06:55:03 -0700

Ahoj,

malo by to byt do mojej kniznice, ktoru ponukam dalsim, takze mam tam vsetko
pre Delphi3-Delphi6. Doteraz som to robil tak, ze kazdu property toho
subkomponentu som definoval samostatne ako normalnu property pre ten hlavny
komponent. Ale uz to zacalo byt dost rozsiahle a neprehladne. Navyse od toho
komponentu mam este odvodenych par dalsich, ale nie priamo.
Ide o vlastne o graficky komponent, ktory musim potom vytvorit pre
QuickReport, ReportBuilder a ACE Reporter. Zaklad je vzdy iny, ale musim tam
prisat kopec novych properties - a prave tie som urobil ako subkomponent.
Takze to je velmi pracne udrziavat.
Musi to byt pre Delphi 3 a vyssie.

Dakujem

Peter Cirip.

> [...]
jiz
> pridana moznost vytvaret snadno subkomponenty primo ve VCL, viz TLabelEdit

TStringGrid + Popup

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 02.10.2001 16:02:45

To mne napadlo, jen jsem myslel, ze nemohu prijit na to jak to zakazat a prislo mi divne pridavat dalsi (vytloukani klinu klinem), kdyz jen potrebuji 1 odstranit. To ho k TStringGridu pripojuji windows, nebo patri k nemu patri defaultne? Dik
M&B

>Pridej tam vlastni prazdne a prirad jej StringGridu

HTTPGetText from Synapse

[*] Jan #ebesta <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 2.10.2001 16:13:54

Cau Lidi,

jeste jednou se ptam,
nevite nekdo proc
HTTPGetText('xxxxxxxxxx', List)
ze Synapse vraci False? presto, ze 'xxxxxxxxxx' 100% existuje.

Jde to pres proxy - nevim jak to donutit aby to volalo proxinu?

Pokud neni proxy ji vse OK.

Prosim pomoc Prosim pomoc Prosim pomoc Prosim pomoc

Jan Sebesta

Predani objektu

[*] <suky(zv)atlas(tec)cz> - 2.10.2001 16:17:10

Mam tu dalsi problem, po kliknuti na obrazek potrebuji priradit typu (Fotka : TImage) objekt na ktery jsem kliknul.

Michal

Jak zjistit ulici, objekt dle souradnic

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 2.10.2001 16:17:17

Dne �t 2. ��jen 2001 14:41 jste napsal(a):

> nechces to zkusit vysvetlit?
> nejak mi unika jak by to melo fungovat.

Kdysi jsem neco takoveho navrhoval - mapa a na ni objekty. Objekt je popsan
zemepisnou sirkou a delkou (+pripadne nadmorskou vyskou), coz jsou sfericke
souradnice ktere se vyjadruji ve stupnich-minutach-vterinach. Lze je snadno
zjistit (GPS), mapy je pouzivaji, a pro praci s nimi lze pouzit analogii
hodiny-minuty-sekundy, takze s nimi lze pracovat jako s casem - a pro casove
veci je podpora jak pro ukladani dat (time) tak nejruznejsi pocetni funkce. A
pokud si vzpominam, tak zjistovani treba vzdalenosti dvou bodu nebylo nijak
slozite (sorry, uz je to dlouho, a navic sem vcera dost chlastal ;-))) ).

--
[...]

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 2.10.2001 16:19:49

Dne �t 2. ��jen 2001 15:37 jste napsal(a):
> Chtel bych se zeptat na nejake triky, jak co nejvice stizit hackerum aby
> crackli muj program?
> Diky
> Pavel Kupka

Dat ho OpenSource ?
To se na to pak kazdej poradnej hacker vy..re ;-))

Specifikuj pls co myslis tim cracknout ?

--
[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.10.2001 16:21:37

From: "Hazuka Filip" <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz>
> [...]
> predstavu, ze existuje nejaka funkce, neco jako copy to clipboard nebo neco

Ahoj,

mohlo by to vypadat treba takhle:

uses
ClipBrd;

function ListViewCopyToClipboard(ListView: TListView; SelectedOnly: Boolean =
False): Integer;
TempList, RowList: TStringList;

procedure InsertRow(Item: TListItem);
var
C: Integer;
begin
RowList.Clear;
with Item do
begin
RowList.Add(Caption);
for C := 0 to SubItems.Count - 1 do
RowList.Add(SubItems[C]);
end;
TempList.Add(RowList.CommaText);

TempList := TStringList.Create;
RowList := TStringList.Create;
try
with ListView do
begin
RowList.Capacity := Columns.Count;
for I := 0 to Items.Count - 1 do
if (not SelectedOnly) or Items[I].Selected then
begin
Inc(Result);
InsertRow(Items[I]);
Clipboard.AsText := TempList.Text;
finally
RowList.Free;
TempList.Free;

function ListViewPasteFromClipboard(ListView: TListView): Integer;
var
I, C: Integer;
TempList, RowList: TStringList;
Item: TListItem;
TempList := TStringList.Create;
RowList := TStringList.Create;
try
TempList.Text := Clipboard.AsText;
ListView.Items.BeginUpdate;
try
for I := 0 to TempList.Count - 1 do
begin
RowList.CommaText := TempList[I];
if RowList.Count > 0 then
begin
Item := ListView.Items.Add;
Item.Caption := RowList[0];
for C := 1 to RowList.Count - 1 do
Item.SubItems.Add(RowList[C]);
Inc(Result);
ListView.Items.EndUpdate;
RowList.Free;
TempList.Free;

HTTPGetText from Synapse

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 2.10.2001 16:24:46

> [...]
> ze Synapse vraci False? presto, ze 'xxxxxxxxxx' 100% existuje.
> Jde to pres proxy - nevim jak to donutit aby to volalo proxinu?

Vyrob si novou funkci o vzoru HTTPGetText, akorat v ni navic
nastav proxy:

function HttpProxyGetText(ProxyServerIP, ProxyServerPort,
URL:string;Response:TStrings):Boolean;
var
HTTP:THTTPSend;
begin
Result:=False;
HTTP:=THTTPSend.Create;
try
HTTP.ProxyHost := ProxyServerIP; //toto je pridane
HTTP.ProxyPort := ProxyServerPort; //toto je pridane
Result:=HTTP.HTTPmethod('GET',URL);
response.LoadFromStream(HTTP.document);
finally
HTTP.Free;

Nemyslim, ze by to bylo az tak slozite... v dokumentaci k
THTTPSend obejktu je to preci vsechno popsane... :-O

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

Jeste k "Load/Save z/do souboru z/do BLOB pole SQL

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 2.10.2001 16:32:34

Zdravim,
v manualu jsem nasel:
---
TBlobField.LoadFromFile

Loads BLOB data from a file into the field.
procedure LoadFromFile(const FileName: string);

Description

Use LoadFromFile to load the contents of a file into a BLOB field. Specify
the name of the file to load into the field as the value of the FileName
parameter.
---
Dle popisu jest to presne co potrebuju, jenze nejak nemuzu najit souvislost s
SQLClientDataSetem - at hledam jak hledam, tak tam nic takoveho nevidim :((.
Mohl by mi prosim nejaky zkusenejsi Delphinar rici, kde v hiearchii toho
datasetu to je (ja zatim mam nemily pocit ze nikde - ale uznavam, ze jsem v
borlandim programovani tak trochu novacek ... ) ?

Dekuji moc ...

--
[...]

[*] Radek Masnica - konference <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 2.10.2001 16:50:08

Ahoj ...

> [...]
> Nevi nekdo jak na to ... ???
> Dik za jakykoukoli smysluplnou napovedu [pomuze URL nebo male demo. ]

Kdyz bys nahodou chtel vyuzit funkci od Billa a nechtel se do taju grafiky
ponorit sam, tak zkus tohle ...

image2.Canvas.StretchDraw(Rect(1,1,image2.Width,image2.Height),
image1.picture.Bitmap);

Jeste bych chtel pro uplnost dodat, ze:

intScale = 50; {Tvoje zvetseni/ zmenceni v procentech}
fltScaleFactor := 100 / intScale;
intNewWidth := Trunc(Image1.Width / fltScaleFactor);
intNewHeight := Trunc(Image1.Height / fltScaleFactor);