problem s ado a souborem na disku

[*] Bohdan Voska <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 2.10.2001 16:56:10

Asi jsem se spatne vyjadril. Myslel jsem misto ltBatchOptimistic nastavit
locktype na ltOptimistic.

ltBatchOptimistic chapu jako optimisticke blokovani s davkovym zapisem.
Tady netusim, kdy se provede skutecny zapis do tabulky.
ltOptimistic by se mel kazdy zapis provest okamzite, takze pri close by se
mela tabulka uvolnit a mel by tedy jit smazat soubor.
Bohdan Voska
SOFTWARE OK

> Locktype mam nastaveno na ltBatchOptimistic, ale porad nic, meyitim se mi
> vsak podarilo zjistit,
> ze kdyz zrusim komponentu adoconnection1 tak mi to probehne vporadku pro
> jednu tabulku, ale pak mi adoconection hodi hlasku, koukal jsem se na
> postup ruseni komponenty v helpu, ale nejsem z toho moc chytrej, zatim ji

OT: FastReport

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 2.10.2001 17:41:49

Puvodni zprava, kterou napsal Jiri Wendl, KSH-Data dne 2 Oct 2001:

> Diky za upresneni :-)

Za malo :)

> A jak je to potom ve vztahu k instalacim programu ve kterem bych tu
> knihovnu pouzil?
>
> Staci mi pouze jedna licence kdyz budu mit treba (ted placnu) 100
instalaci
> programu u ruznych zakazniku?

Ano, to je zase druha cast licence... Je potreba rozlisovat
dve zasadni veci:

1. cast licence vztahujici se na vyvoj, to je to, co jsem popsal
minule, tedy v tomto pripade jeden vyvojar = jedna single licence,
resp. cela firma plna vyvojaru = jedna site licence. Tim mas
pokryty vyvoj, muzes vyvijet...

2. cast licence vztahujici se na distribuci. V tomto konkretnim
pripade je to tzv. knihovna royalty free, tj. muzes sirit bez
dalsich licencnich poplatku. Koupis si single licenci a uz ji
pouzivas a produkty, ktere vyvines, muzes volne sirit, at jiz
zdarma nebo za penize v libovolnem rozsahu a nic dalsiho
neplatis.

Pak jsou samozrejme i knihovny, ktere nejsou royalty free, ty jsou
pak treba vazany na aplikaci, tj. koupis si knihovnu treba za $1,000
a muzes v ni vyvinout jeden jediny produkt, ktery pak muzes
sirit, ale kdyz udelas jiny produkt, uz musis za dalsich $1,000
koupit dalsi licenci. Nebo jsou i knihovny, kde si kupujes runtime
pro kazdou instalaci. Ale to zase nejsou az tak moc vyuzivane
knihovny, protoze kde ma na to asi clovek brat? :))) Videl jsem
jich par, treba to jsou spickove graficke knihovny nebo knihovny
pro praci s dokumenty (OCR, rentgeny apod.)...

ocisteni cesty od balastu

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 2.10.2001 17:53:44

Zdravim

> S timto pristupem brzo pohoris. "Neznam nikoho", proto s tim v
> programu pocitat nebudu. Ja mam naopak zkusenosti, ze se to pouziva
> casto. Spousta uzivatelu si treba zalohu udela s tim, ze si pudovni
> adresar oznaci jako .OLD, .ZAL apod.

Super, a znas nejaky jiny zpusob, podle ceho to odlisit?

Hurricane

Dva monitory

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 2.10.2001 17:56:29

Zdravim

Umi to W98SE a novejsi systemy. Zadny specialni soft vubec nepotrebujes.
Nejvetsi problem je obe ty karty rozchodit, coz by ale v tvem pripade (AGP,
PCI) nemel byt problem. Mozna budes muset AGP zakazat, PCI povolit,
nabootovat s obema grafickama, resetovat, AGP povolit. Podobne ptakoviny
musim provadet ja (2x PCI).

> Myslenka pracovat na dvou monitorech mne docela zaujala. Co se tyce
> hardwaru, tak to bych mel (2 karty - jedna PCI a druha AGP + dva
monitory).
> Je zapotrebi jeste nejakeho SW, ktery se postara o rozdeleni obrazu?

jak na LocalDB aplikaci

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 2.10.2001 18:01:51

Zdravim

> 4) IB - vim, ze to je SQL server, ale...pokud vim, instalace serveru
> je (alespon na Win) dilem temer okamziku, zadna veda.

Ja proti SQL nic nemam, jen mam pocit, ze se to pouziva pro velke databaze s
obrovskym prutokem dat a instaluje se to na vyhrazene pocitace (spolu s IT
servery) a podobne. Pouzil jsem to jako priklad pro neco obrovskeho, cemuz
bych se rad vyhnul. Nebo se mylim? Freeware je podminkou.

Hurricane

ochrana software

[*] Robert Suska <robert(zv)korak.sk> - 2.10.2001 19:25:34

Kup si knihu Cracking ja ju osobne mam a je to uplna parada. Len este tak
vediet dobre assembler :)

http://www.dunaj.sk/info.asp?fZanerID=0&fPodzanerID=0&fKnihaID=15805

Robo

CAW

Jak zjistit otevreny soubor.

[*] Delphi <Delphi(zv)programky(tec)cz> - 2.10.2001 22:02:46

Nevite nekdo jak zjistit kter� soubory ma syst�m otevrene? Neni potreba ani
tak soubory systemu, jako spise soubory otevrene uzivatelem ci aplikace
spustene pod uzivatelem a jejich soubory.

Takto: uzivatel otevre c:\dokumenty\dopis.doc a ja bych se o tom potreboval
dozvedet a pripadne tez o tom ze byl uzavren.

Diky,
Lukas Gallina

neobjevujici se vyjimky

[*] Milan Dvorak <bert.dvorak(zv)worldonline(tec)cz> - 2.10.2001 22:36:36

Zdravim!

Projekt se mi najednou zacal chovat divne pri odchytavani vyjimek a nevim
proc. Dojde -li k vyjimce (treba kdyz chci odchytnout deleni nulou, ale i ve
vsech ostatnich pripadech), chova se to jako bych v ni mel ABORT - coz ale
nemam. Samotne Delphi (ladim li projekt v prostredi Delphi) vyjimku
odchytne, ale jako by ji nepustilo ven - takze uzivateli se nezobrazi napr.
zadna hlaska, kterou v tom raisovani mam. Kdyz zalozim novy projekt, tak v
tom to funguje normalne a kdyz se snazim porovnat, v cem se lisi jejich
nastaveni, nemuzu na nic prijit. Nenapada vas neco?

Milan Dvorak
Znojmo

OT: Prirucka pro zacinajiciho programatora

[*] Lada <L.Sedlacek(zv)seznam(tec)cz> - 2.10.2001 23:15:56

Chtel bych zacit programovat v Delphi.
Prosim vas doporucili byste mi nejakou solidni literaturu v cestine pomoci
niz bych mohl do tohoto programovaciho jazyka proniknout od uplnych zacatku.

Diky Lada

TreeView s checkboxy

[*] Delphi <Delphi(zv)programky(tec)cz> - 2.10.2001 23:27:57

Hledam a hledam na Torry a spol komponentu ktera by mi umoznila udelat v
treeviewu checkboxy jak je znam ze zalohovacim SW. Asi se spatne koukam,
mohl by jste mne nekdo nakopnout, prosim?

A neumi to nakonec TreeView z Delphi?

Diky,
Lukas Gallina

ochrana software

[*] Marian Winkler <m.winkler(zv)seznam(tec)cz> - 2.10.2001 23:54:31

Ahoj,

sezen si knizku:

Cracking a jak se proti nemu branit
Pavol Cerven (c a n s hackem) :-)
vydal Computer Press
ISBN 80-7226-382-X.
Maji ji i na www.vltava(tec)cz .
Je to vcetne CD.

S pozdravem

M. Winkler
Od: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 3. r�jna 2001 5:54
Predmet: Re: OT: Prirucka pro zacinajiciho programatora

> [...]
> tlusta kniha, od vseho trochu.
> Jinak vselijake ty Mistrovstvi v Delphi, ale to jsou castky kolem

OT: Re: Dva monitory

[*] <ds.soft(zv)atlas(tec)cz> - 3.10.2001 07:51:58

> [...]
> PCI) nemel byt problem. Mozna budes muset AGP zakazat, PCI povolit,
> nabootovat s obema grafickama, resetovat, AGP povolit. Podobne ptakoviny

Pozor, neni to tak jednoduche. Zdaleka ne kazda videokarta muze byt jako druha!
Doporucuji prostudovat (ve Win98 SE) c:\Windows\display.txt, je tam prehled podporovanych typu.
Zkousel jsem 5 PCI VGA karet a fungovala pouze jedina.

David Sauer

D6 problem s Formy.visible

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 03.10.2001 07:55:56

ahoj,
mam takovy problem, ktery me opravdu docela vadi. V D6 si vytvorim
projekt s jednim formem. Pokud pridam druhy form, tak se mi zobrazi
vzdy s tim prvnim. Ten druhy form ma hodnotu visible pochopitelne
false. Zatim to resim tak, ze form vytvorim za behu. Dela mi to na 2
masinach. Nepribyla u formu nejaka nova vlastnost toto ovlivnujici?
Nebo snim???

Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Poctenicko pro kazdy den: http://www.novinky(tec)cz

OT: Prirucka pro zacinajiciho programatora

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 3.10.2001 08:06:48

JOjo, ta kniha se jmenuje ZACINAME PROGRAMOVAT V DELPHI, napsal ji fakt
THOMAS BIZINGER ... a mohu rici, ze je docela dobra, jak pro uplneho
zacatecnika, tak i pro mirne pokrocileho (da se v ni najit docela dost
zajimavych veci ...)

Milan
"still" Delphi beginner
D5-Ent, W98,
Skalsky(zv)oksystem(tec)cz
ICQ #67571111

> [...]
jmenuje. Hledal
jsem ji na webu Grady, kde tenkrat vysla, ale uz tam neni uvedena. Vim

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 3.10.2001 08:09:21

Na www.builder(tec)cz je o tom serial podle mne na docela slusne urovni.
Ale akorat si tim pridelas praci, podle mne cesta vede jinudy.

http://www.builder(tec)cz/serial49.html

Radek

>Chtel bych se zeptat na nejake triky, jak co nejvice stizit hackerum aby
>crackli muj program?
>Diky
>Pavel Kupka

ochrana software

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 3.10.2001 08:29:28

Kdysi jsem trochu experimentoval a delal jsem to nejak takto ...

Vytvoril jsem si vlakno s vysokou prioritou, ktere neustale kontrolovalo zda
neni program pozastaven a to tak, ze jsem si zjistil systemovy cas a pockal
pul vteriny. Pote jsem kontroloval, jestli se zvysil systemovy cas o
maximalne jednu vterinu. Pokud by nekdo program krokoval, trvala by prodleva
mnohem dele a program by to tak zjistil a poslal prikaz k ukonceni programu.
Pri FormActivate jsem preventivne vzdy kontroloval, zda je vlakno aktivni a
bezi. Jestli ne, zapnulo ho.

Je to sice primitivni, ale jak jsem psal vyse, byl to jen experiment.

Petr Jurik, Spravce site, programator
COMET System s.r.o.
1.Maje 1220
756 61 Roznov pod Radhostem
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
http://www.cometsystem(tec)cz

ICQ# : 119119215

> Na www.builder(tec)cz je o tom serial podle mne na docela slusne urovni.
> Ale akorat si tim pridelas praci, podle mne cesta vede jinudy.
>
> http://www.builder(tec)cz/serial49.html
>
> Radek

Jine rozmisteni komponent pri ruznem rozliseni ?!

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 3.10.2001 08:46:54

Ahoj,
zdravim vsechny delphare. Mam takovy problem. Pisu aplikaci, kterou kdyz
zkompiluji beziv v rozliseni 1024x758. Vsechny komponenty jsou srovnany tak,
jak vypadaji v designu. Pustim-li vsak tuto aplikaci v rozliseni 1280x1024,
pak se mi komponenty rozhazeji, nekde zasahuje caption labelu mimo formular
atd.. Nevite nekdo co s tim ?

Diky za pomoc.

======================
Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�
E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
Mobil: 0602/411 828
======================

Transparentni panel

[*] <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 3.10.2001 09:02:08

nevite nekdo nahodou o nejakem komponente Tpanel ktery ma vlastnost transparent, nebo o nejake jine, ktera by mela tuto vlastnost a sli by do ni umistnit jine komponenty ?

DIK

Prirucka pro zacinajiciho programatora

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 3.10.2001 09:08:49

Alespo� n�kter� psan� �esky:

Delphi 4 - Podrobn� pr�vodce program�tora (Grada)
Delphi 4 - Kompletn� kapesn� pr�vodce (Grada)
Delphi v kostce - Pohotov� referen�n� p��ru�ka (Computer Press)
Borland Delphi - Pr�vodce v�voj߰e II, III, IV (Unis Publishing)
P�ech�z�me na Delphi 5 (Computer Press)
Mistrovstv� v Delphi 1 - 5 (BEN technick� literatura)
1001 tip� a trik� pro Delphi (Computer Press) - novinka

Dost se d� naj�t na www.vltava(tec)cz

jak na LocalDB aplikaci

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 3.10.2001 09:14:55

> [...]
> pocitace (spolu s IT servery) a podobne. Pouzil jsem to jako priklad
> pro neco obrovskeho, cemuz bych se rad vyhnul. Nebo se mylim? Freeware

SQL servery obecne zvladnou zpracovat obrovske toky dat, to je
pravda, ale to neznamena, ze pro male zalezitosti je nelze pouzit.
Jde pouze o to, zda je prijatelna rezie spojena s jejich instalaci a
udrzbou. Vnucovat zakaznikovi MSSQL server s malou aplikaci by
asi nebylo to prave, ale IB6 se zda byt tak jednoducha a mala na
instalaci, ze bych v tom nevidel problem. To, kam server
nainstalujes, zalezi na Tobe - samozrejme u aplikaci s obrovskym
pohybem dat to bude chtit vyhrazeny server s lepsim zelezem, pro
drobne aplikace lokalniho charakteru si dej server treba na stejny
pocitac s aplikaci a nicemu to vadit nebude. A IB6 specialne by
mela mit nizke naroky na HW.
Urcite to je lepsi reseni i k nauceni se nez paradox, kde clovek
na veci, ktera je dnes jiz skoro passe (prosim nekamenovat, pisu
to s trochou nadsazky) navic muze ziskat radu nevhodnych navyku.

David Lebeda

Jine rozmisteni komponent pri ruznem rozliseni ?!

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 3.10.2001 09:19:40

> [...]
> rozliseni 1280x1024, pak se mi komponenty rozhazeji, nekde zasahuje
> caption labelu mimo formular atd.. Nevite nekdo co s tim ?

Napadaji me dve mozne priciny:

1) Nevhodne Anchors u komponent - ale to spis nebude ono.

2) Na jednom z tech rozliseni jsou pouzita mala pisma, na druhem
velka (ve Windows, ne v aplikaci).

Dej vedet, jestli je neco z toho pravda :)

David Lebeda

Jine rozmisteni komponent pri ruznem rozliseni ?!

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 3.10.2001 09:23:43

Ahoj,
diky za rychlou reakci. Je pravda to druhe.

From: "Josef Madlik" <madlik(zv)jsp(tec)cz>

> Zdravim.
> Potreboval bych ve Win NT a 2000 spustit sluzbu uzivatelem ktery nema
> administratorska prava.

Ahoj.
Tohle mi funguje pro Power User, User IMHO nesmi spustit sluzbu nikdy ale
zkus si pohrat s SERVICE_MY_ACCESS.

Ludek

SERVICE_MY_ACCESS = ( SERVICE_QUERY_STATUS or
SERVICE_START or
SERVICE_STOP or
SERVICE_PAUSE_CONTINUE );

MY_ERROR = $00000000;

resourcestring
rsErrorCantLoadServiceManager = 'Nelze spustit service manager.';
rsErrorCantFindService = 'Slu�ba %s nenalezena.';
rsInformationServiceAlreadyRunning = 'Slu�ba %s je ji� pu#t�na';
rsInformationServiceStarted = 'Slu�ba %s byla spu#t�na';
rsInformationServiceAlreadyStopped = 'Slu�ba %s je ji� zastavena ?';
rsInformationServiceStopped = 'Slu�ba %s byla zastavena';

function StartStopService(const ServiceName: String; const Start: Boolean):
Boolean;

var
Mgr: THandle;
P: PChar;
Svc: THandle;
begin
Result := FALSE;
Mgr := OpenSCManager(nil, nil, SC_MANAGER_CONNECT);
if Mgr = 0 then
raise Exception.Create(rsErrorCantLoadServiceManager);
Svc := OpenService(Mgr, PChar(ServiceName), SERVICE_MY_ACCESS);
if Svc = 0 then
raise Exception.CreateFmt(rsErrorCantFindService, [ServiceName]);
QueryServiceStatus(Svc, Status);
if Start then
begin
if Status.dwCurrentState <> SERVICE_RUNNING then
begin
P := nil;
StartService(Svc, 0, P);
Result := TRUE;
if Status.dwCurrentState <> SERVICE_STOPPED then
begin
ControlService(Svc, SERVICE_CONTROL_STOP, Status);
Result := TRUE;
CloseServiceHandle(Svc);
CloseServiceHandle(Mgr);
end;

query na datum narozeni v terminu od do

[*] Skokosek <skokosek(zv)seznam(tec)cz> - 3.10.2001 12:57:37

Ahoj vsichni,

neresil jste nekdo tento problem ? Chci pomoci dotazu v D3 prof zjistit, zda
se nektery
z obcanu v tabulce nenarodil v zadanem terminu napr. od 25.3. do 14.4.,
pricemz
rok narozeni nerozhoduje.
Tabulka obsahuje pole rodnecislo a datumnarozeni (napr. 27.8.1978, jako
date).
Umim vytahnout den a mesic narozeni, ale nejak se mi nedari poskladat tu
omezujici
podminku dotazu.

select rodnecislo, datumnarozeni,
extract(day from datumnarozeni) den,
extract(month from datumnarozeni) mesic
from tabulka
where
????

Nevite nekdo, jak na to ?

Dekuju moc, Lada

Problem s execute SQL scriptu pres TIBDataset (IB6

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 3.10.2001 12:57:03

bordel dela ten parametr ;)
vypnis si ParamCheck (nastav na False)
dotaz nebude parsovan a nedojde k pokusu o
chapani
> = :TYP
jako parametru.

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Nastaveni vlastnosti property

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 3.10.2001 12:59:26

Co to zkusit treba takto

type
TMyButton = class(TButton)
private
FCaption: TStrings;
procedure SetCaption(const Value: TStrings);
public
constructor Create(AOwner: TObject); override;
property Caption: TStrings read FCaption write SetCaption;
end;

procedure Register;

implementation

procedure Register;
begin
RegisterComponents('Samples', [TMyButton]);
end;

constructor TMyButton.Create(AOwner: TObject);
begin
inherited Create(AOwner);
FCaption := TStringsList.Create;
end;

destructor TMyButton.Destroy;
begin
FCaption.Free;
inherited Destroy;
end;

procedure TMyButton.SetCaption(const Value: TStrings);
begin
FCaption.Assign(Value);

PS: Nevim o tom, ze by TLabel mela property Caption s property editorem
viceradkoveho textu. V mych D5Ent je to u TLabel takto:
type TCaption = string;
property Caption: TCaption;

-----P�vodn� zpr�va-----
[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 3.10.2001 13:07:49

> [...]
> nevleze) a program se ani nespusti.
> Nevite jak funkci AlreadyRunning upravit, aby fungovala i na W95?

Zrejme Win95 nepodporuji BoradcastSystemMessageA.
Misto mutexu lze pouzit dalsi metody:
- mapped files
- registrovane "okenni" zpravy (RegisterWindowsMessage)
- pojmenovane objekty (semafory, ...)
- atd - zkratka cokoliv co je mozne vytvorit tak, aby jina aplikace
(jina instance) byla schopna zjistit existenci objektu a podle toho se
zaridit

D. Toman

ochrana software

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 3.10.2001 13:14:12

> Psal jsem, ze to byl JEN EXPERIMENT !!!! Ja se takovymi vecmi
normalne
> nezabyvam, protoze mam na praci dulezitejsi veci, nez toto,

no vidis a mohl sis usetrit dalsi cas psanim mailu :-)

>ale vy nam jiste
> napisete lepsi zpusob.

a nenapisu. Jsem totiz proti tomu aby se do programu zabudovavali
vselijake ochrany proti hacknuti (samozrejme krome nekterych vyjimek).
Ma-li program byt siren mezi vetsim mnozstvim uzivatelu je podle mne
vzdy lepsi venovat cas programovani vylepseni nez programovani ochran,
ktere stejne vzdycky nekdo prolomi. Je-li to treba at ma program
nejaky registracni klic, ktery odblokuje funkce nedostupnhe ve free
verzi, ale neni potreba vymislet "superbezpecne" techniky zabranujici
prolomeni autorizacniho mechanizmu klice.

pohledem na www.astalavista.sk a pod lze pomerne snadno zjistit kolik
"neprolomitelnych" ochran bylo prolomeno.

D. Toman

Ovladac pro filesystem

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 3.10.2001 13:15:55

> [...]
> dulezite, stavim changer cd a chci pote vytvorit virtualni disk s
> obsahem vsech cd, jako napriklad ve whereisit, akorat ze na

rekl bych ze na MSDN najdes vse potrebne (objednat CD od MS nebo
alespon zabropusit na msdn.microsoft.com)

D. Toman

SQL dotaz

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 03.10.2001 13:51:19

Tak vysledek byl mozna zajimavy, ale nevyhovujici alespon me realite. BDE je stale jineho nazoru.
Neslo by to prosim nejak obejit?

Mirek Drejcek

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> 3. Windows si cachuji ikony, takze se muze stat, ze i kdyz to zmenis,
> vubec se to neprojevi :-(

Bohuzial presne tak :-((, v tomto pripade sa Wokna zotavia iba vtedy ked sa
zmeni zdrojovy subor (resp. jeho meno) odkial ikonu sosaju.

ShowWindow, ignorovani nCmdShow

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 4.10.2001 07:58:21

Mam aplikaci v Delphi5 s VCL, ktera pouziva nekolik
malych DLL. Pokud tuto aplikaci spustim maximalizovane,
tak je hlavni okno aplikace zobrazi maximalizovane.
Potud je to v poradku. Pokud ale nektera z DLL vyvola
Dialog (funkci DialogBoxIndirect), tak ten se zobrazi
rovnez maximalizovan (ackoliv maximalizovat nema jit).
Toto se deje pouze pri zobrazeni prvniho dialogu,
dalsi uz jsou ok. Jak toto osetrit ?

V SDK se v popisu struktury STARTUPINFO pise:
wShowWindow
For GUI processes, wShowWindow specifies the
default value the first time ShowWindow is called.
The nCmdShow parameter of ShowWindow is
ignored. In subsequent calls to ShowWindow,
the wShowWindow member is used if the
nCmdShow parameter of ShowWindow is set
to SW_SHOWDEFAULT

Takze to vypada ze funkce DialogBoxIndirect
pouzije pro zobrazeni dialogu SW_SHOWDEFAULT.
Proc ale ?

Nastaveni vlastnosti property

[*] Ales Martinik <amartinik(zv)artbrno(tec)cz> - 4.10.2001 08:49:27

To je prave to, oc tu bezi. Nektere property typu string maji editaci jen na
radku, nektere maji
property editor, kam se da vlozit viceradkovy text.
Nejlepe je to videt u TButton:
Hint:String - ma v Caption ellipsis button a editor,
Caption:String - ma jen prosty editor na radku v property editoru
Jak to udelali ????

(K odpovedi Martina Bena - pouziti Stringlistu je mozne, ale pak je treba
prepracovat acceleratory atd)
Ales Martinik

PS taky mam D5 (i D6), Label ma v obou property Caption s property editorem,
deklarace souhlasi.
> [...]
> viceradkovy text).
> Nevite jak na to ?
> Nevite, kde a jak to delaji standardni komponenty (napr onen TLabel) ?

Unknown database na W95 - vyreseno

[*] Zden�k Brej�a <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 4.10.2001 09:03:04

> [...]
> TCP/IP
> OS Stanice Win 98 - funguje to OK
> OS Stanice Win 95 (nezavisle, zda Administrator, ci jiny Uzivatel) -
> Vrcholovy modul se spust� OK a havaruje to az pri volani modulu: Unknown
> database. Unable to complete network request to host "SERVER01". Failed to
> locate host machine. The specified name was not found in the hosts file or
> Domain Name Services. Alias: dbName.
> Prost�ednictv�m IB-Console se na databaze v pohode dostanu.
>
> Pri pouziti protokolu NETBEUI to funguje v pohode - ale radeji bych

pro volani modulu jsem pouzil CreateProcess a pres prostredi jsem predaval
handle vrcholu - a zde je ten zakopany pes. Jakmile jsem to vyhodil a zacal
predavat handle jinak, zacalo to fungovat bezchybne :o)

Failed to set data for... - vyreseno

[*] Zden�k Brej�a <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 4.10.2001 09:06:46

> [...]
> a ono mit to na NT hlasi "Failed to set data for VERSION". Na W9x to
> normalka projde. Pristupova prava jsou administratorska. D4, NT4.0 sp6

odpovim si sam: zpusobuje to konstrukce:
OpenKeyReadOnly('key1')
CloseKey
OpenKey('Key2', True)
WriteString(...

jak na web DLL nebo ISAPI ?

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 4.10.2001 09:14:16

omlouvam se, zapomel jsem D5 Ent,
Php4, IIS mozna i Apache (vetsinou ale IIS) - je mozne udelat klidne i 2
knihovny pro ruzne webservery

Petr Sikola

> To PHP pobezi na IIS nebo na Apache ? V jake verzi Delphi to chces delat ?

Qreport a typ v Expression

[*] Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk> - 4.10.2001 09:15:22

Neviete ako zistim v Udalosti OnBeforePrint hodnotu nejakeho Expression
vyrazu?
Skusal som toto: if QrExpr47.Value < 0 then ale vypisuje mi to
nekompatibilne typy. :(
Vdaka.

Robo.

TStringGrid

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 04.10.2001 09:28:33

Zdravim,
jak zjistim v TStringGridu, ktera Cell je aktualni? Staci by mi i radek. Chtel bych to znat hlavne po kliknuti mysi a po zmene pozice kurzorovymi klavesy. Diky

M&B

KYLIX Report Generator

Mam dotaz, v Delphi pouzivam QuickReport a narozdil od spousty
lidi jsem celkem spokojen, to ale neni predmetem dotazu,
potreboval bych delat aplikace prelozitelne v DELPHI 6 a KYLIX a
vypada to, ze v KYLIXu neni QuickReport. Na co by jste mi
doporucili prejit, ze aby to fungovalo.

Diky jiz predem

TStringGrid

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 4.10.2001 10:30:56

jsou to vlastnosti Col a Row (viz napoveda)

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

4.10.2001 Martin Bab�k:
> [...]
> jak zjistim v TStringGridu, ktera Cell je aktualni? Staci by mi i radek. Chtel bych to znat hlavne po kliknuti mysi a po zmene pozice kurzorovymi klavesy. Diky

Qreport a typ v Expression

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 4.10.2001 10:36:01

Pokud se podivas, tak OnBeforePrint posila jako parametr Value, ktera
je VZDY string.

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

4.10.2001 Robert Poncak:
> [...]
> vyrazu?
> Skusal som toto: if QrExpr47.Value < 0 then ale vypisuje mi to

TStringGrid

[*] Miroslav Slav�k <slavik(zv)ticketpro(tec)cz> - 4.10.2001 10:44:34

Ahoj,
>jak zjistim v TStringGridu, ktera Cell je aktualni? Staci by mi i radek.
pouzij property Row a Col

Mira Slavik

Vypocet Gama funkce

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)seznam(tec)cz> - 4.10.2001 10:51:01

Na CD Chipu cislo 7,8,9, nebo 10 je toto:
ESB Consultancy Home Page: http://www.esbconsult.com.au

function InverseGamma (const X: Extended): Extended;
var
C: array [1..26] of Extended;
Z: Extended;
XF: Extended;
C [1] := 1;
C [2] := 0.5772156649015329;
C [3] := -0.6558780715202538;
C [4] := -0.0420026350340952;
C [5] := 0.1665386113822915;
C [6] := -0.0421977345555443;
C [7] := -0.0096219715278770;
C [8] := 0.0072189432466630;
C [9] := -0.0011651675918591;
C [10] := -0.0002152416741149;
C [11] := 0.0001280502823882;
C [12] := -0.0000201348547807;
C [13] := -0.0000012504934821;
C [14] := 0.0000011330272320;
C [15] := -0.0000002056338417;
C [16] := 0.0000000061160950;
C [17] := 0.0000000050020075;
C [18] := -0.0000000011812746;
C [19] := 0.0000000001043427;
C [20] := 0.0000000000077823;
C [21] := -0.0000000000036968;
C [22] := 0.0000000000005100;
C [23] := -0.0000000000000206;
C [24] := -0.0000000000000054;
C [25] := 0.0000000000000014;
C [26] := 0.0000000000000001;
Result := 0;
Z := 1;
XF := Frac (X);
if XF = 0 then
XF := Sgn (X);
for I := 1 to 26 do
begin
Z := Z * XF;
Result := Result + C [I] * Z;
end;
if X > 0 then
begin
while XF < X do
begin
Result := Result / XF;
XF := XF + 1;
else if X < 0 then
begin
while XF > X do
begin
XF := XF - 1;
Result := XF * Result;

function Gamma (const X: Extended): Extended;
begin
Result := InverseGamma (X);
if abs (Result) < 1e-4000 then
raise EMathError.Create ('Not Defined for given Value')
else
Result := 1 / Result;
end;

{ Logarithm to base e of the gamma function.

Accurate to about 1.e-14.
Programmer: Alan Miller

Latest revision of Fortran 77 version - 28 February 1988
}
function LnGamma (const X: Extended): Extended;
const
A1 = -4.166666666554424E-02;
A2 = 2.430554511376954E-03;
A3 = -7.685928044064347E-04;
A4 = 5.660478426014386E-04;
var
Temp, Arg, Product: Extended;
Reflect: Boolean;
begin
// lngamma is not defined if x = 0 or a negative integer.
if FloatIsZero (X) or FloatIsNegative (X) and (Abs (X - Int (X)) < ESBTolerance) then
raise EMathError.Create ('Invalid Value');

// If X < 0, use the reflection formula:
// gamma(x) * gamma(1-x) = pi * cosec(pi.x)

Reflect := X < 0.0;
if Reflect then
Arg := 1.0 - X
else
Arg := X;

// Increase the argument, if necessary, to make it > 10.

Product := 1.0;
while (Arg <= 10.0) do
begin
Product := Product * Arg;
Arg := Arg + 1.0;
end;

// Use a polynomial approximation to Stirling's formula.
// N.B. The real Stirling's formula is used here, not the simpler, but less
// accurate formula given by De Moivre in a letter to Stirling, which
// is the one usually quoted.

Arg := Arg - 0.5;
Temp := 1.0 / Sqr (Arg);
Result := LnRt2Pi + Arg * (Ln (Arg) - 1.0 +
(((A4 * Temp + A3) * Temp + A2) * Temp + A1) * Temp) - Ln (Product);

if Reflect then
begin
Temp := Sin (ESBPi * X);
Result := Ln (ESBPi / Temp) - Result;

> [...]
>
> Petr
> Kuklik

> Vse pod jednou strechou - squash, Ricochet, aerobik, solaria, sauna,

[*] Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk> - 4.10.2001 11:05:58

Neviem co mas presne na mysli, ale QRExpr ma value, ktoreho typ je
TQREvResult.
BeforePrint mi dava toto:
procedure TZostavaKum.KumBeforePrint(Sender: TCustomQuickRep;
var PrintReport: Boolean);
Hm?

D5 QR 3.0.5

> [...]

> vyrazu?
> Skusal som toto: if QrExpr47.Value < 0 then ale vypisuje mi to

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 4.10.2001 11:05:02

Ahoj, vcera jsem si s tim jeste hral a prisel jsem na to, ze kdyz to chci
primo do rootu toho, treba HKLM, pak se to napise takto:

Root: HKLM; Subkey:"Primo sem napisu ten retezec, napr: Clony.File";
ValueType: string; ValueName: Nic Kdyz to tam neexistuje, pak to tam
instalator napise.

Od: kuchar(zv)unicodesys(tec)cz [mailto:kuchar(zv)unicodesys(tec)cz]
Odesl�no: 04.10.2001 13:46
Komu: Delphi
P�edm�t: THREAD a databasove transakce

[...]

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 4.10.2001 14:27:35

> Resil jsem priblizne totez s komponentami Indy UDPServer a UDPClient
> (oboji v ramci jedne aplikace) a stacilo porty pro klienta a server
> prohodit. Jednotlive stanice/servery se identifikuji IP adresou.

Tak nejak...

principiene je na toto UDP protokol vhodny, pouzivat TCP je blbost!
vsechny stanice pak cikahji na stejnem dohodnutem porty na
prichozi zpray.. a odesilaji sve zpravy z naprosto libovolneho portu.

Pak neni zadny problem.. problem muze byt pozuivat ty potrhle
winsock kody v Delphi! Pouzitim neceho poradneho, treba Indy ci
Synapse si clovek usetri hromady probemu!

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

ODBC drivery

[*] R�bert �ak - 4.10.2001 14:42:53

> 2. Na pristup k databaze INFORMIXu pouzivam ODBC driver INFORMIX 3.33 32
BIT
> a nejek mi na nom nefunguju transakcie aj ked vypnem Auto Commit mod.
Niekde
> som cital, ze je potrebne zapnut vytvaranie transakcneho logu na databaze,
> neviete ako sa to robi ? Podporuje tento ODBC driver transakcie ?

zapnutie transakcneho logu na db informix sa rob� programom onmonitor
resp.tbmonitor
nastavenim log status = B ako bafrovana db.

S pozdravom

R�bert �ak

Magion system a.s. tel./fax :0657/614 289
Jir�skova 1284 e-mail: robert.sak(zv)magion(tec)cz
755 01 Vset�n www: http://www.magion(tec)cz

Jak priradit jinou ikonu souboru, ktery je asociov

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 4.10.2001 15:22:24

Ahoj,
nevite, jak pridat k dokumentu jinou ikonu, nez je u aplikace, kterou tento
dokument spousti ? Zkousel jsem pridat do resource dalsi ikonu a v
registrech nastavit u DefaultIcony a cestu k exe souboru a nastavit 1 misto
nuly, stejne to nefunguje. Poradte mi prosim nekdo.

Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�, 533 41
Tel: 0602/411 828, E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
====================================

Jak priradit jinou ikonu souboru, ktery je asociov

[*] Petr Kukl�k <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 04.10.2001 17:15:14

Ahoj, nejsem si jist, jestli se ikony pocitaji od 0, vsude jsem videl
1, zkus tedy napsat jine cislo, 2 atd.

Petr Kuklik

> [...]
> ��pkova 363
> L�zn� Bohdane�, 533 41
> Tel: 0602/411 828, E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz

Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani? http://prace.seznam(tec)cz

KYLIX Report Generator

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 4.10.2001 17:15:54

Dne ?t 4. ?�jen 2001 09:48 jste napsal(a):
> [...]
> potreboval bych delat aplikace prelozitelne v DELPHI 6 a KYLIX a
> vypada to, ze v KYLIXu neni QuickReport. Na co by jste mi

Omlouvam se,
ze neodpovidam na dotaz ale zato se k nemu pripojuji ... mimochodem, mam
pocit, ze ohledne Kylixu (obecneji CLX) se tady nejak nikdo moc nevyjadruje,
cim to je ? Konecne se necha psat trochu prenositelne, a nikde nic .... :(

--
[...]

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 4.10.2001 17:42:47

Promene text a ntext skutecne neni mozno deklarovat, ale je mozne mit
parametr typu text ! (pokud nepotrebujes s textem nic delat tak je to
schudne).

> [...]
> BEGIN
> exec((zv)SQL)
> FETCH NEXT FROM c into (zv)NZ_POLOZKA_VZORCE_KOD,(zv)SQL

OT: Robot Karol++

[*] Ondrej Krsko <krsko(zv)gjh.sk> - 4.10.2001 17:45:30

Dobry den,

Som autorom programu Robot Karol++. (homepage: www.gjh.sk/~krsko/karol).
Pracujem na dalsej verzii, potreboval by som vsak pomoct s 3D zobrazovanim
Karla.

MOZNOST C.1:
Najde sa niekto ochotny, kto by ho vedel urobit ? Pre prijemny pocit - Karla
si napriklad za september stiahlo 590 ludi, mozete si byt teda isty, ze Vasa
praca nebude zbytocna.

Ak mas zaujem, napis mi na mail, najlepsie ak posles aj nieco co s 3d suvisi
a robil si predtym. /radsej EXE/

MOZNOST C.2:
Rad by som Karola prelozil aj do inych jazykov. Ak by sa to niekomu chcelo
urobit, moze stiahnut zdrojaky a prelozit, a poslat naspat... Pripadne by
stacilo, keby mi niekto prelozil vsetky texty do CESTINY, .... (vratane
prikazov...)

Ak mas zaujem, napis mi na mail.

S pozdravom
Ondrej Krsko

TServerSocket a TClientSocket

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 4.10.2001 17:51:36

> principiene je na toto UDP protokol vhodny, pouzivat TCP je blbost!
> vsechny stanice pak cikahji na stejnem dohodnutem porty na
> prichozi zpray.. a odesilaji sve zpravy z naprosto libovolneho portu.

Toto je pouze mateni,
UDP a TCP se ZASADNE lisi v prenosu,
kdyz u UDP vypadne paket, tak ne to neprijdete, TCP bud zopakuje prenos, nebo
oznami chybu.
UDP je vhodne (a taky to tak pouzivam) pro nepretrzite vysilani (neco jako radio),
kdy nezalezi na tom jestli zacinam poslouchat od zacatku, nebo nekde od prostred.
TCP vytvori neco, jako kanal (spojeni) ve kterem proudi data mezi dvema body.
Pouziva se tam, kde je treba data v poradku dorucit, to znamena prakticky vsechny
bezne pouzivane sluzby.

Slavek

KYLIX Report Generator

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 4.10.2001 17:57:35

> Omlouvam se,
> ze neodpovidam na dotaz ale zato se k nemu pripojuji ...

AFAIK se portuje SINEA dokonce snad maji ke stazeni
nejakou predverzi, ktera sice generuje vystup, ale neobsahuje
editor (sestavu je tedy treba vytvorit ve woknozovy verzi)

http://www.sinea(tec)cz

> mimochodem, mam pocit, ze ohledne Kylixu
> (obecneji CLX) se tady nejak nikdo moc nevyjadruje,
> cim to je ? Konecne se necha psat trochu prenositelne, a
> nikde nic .... :(

no treba ja horecne dodelavam jeden projekt v D5p a nemam zajem
pokouset osud s prevodem do D6p/CLX, potrebuju to dodelat.
dalsi projekt uz ale budu delat v D6p/CLX a uvidim.
taky bez tech sestav nema moc cenu delat najaky databaze a
DB vyvojaru je tu imho drvtiva vetsina.

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

TServerSocket a TClientSocket

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 4.10.2001 18:04:14

Jake mateni? Si to precti znovu.. opravdu jsem presvedcen, ze na
zminovanou ulohu je lepsi UDP protokol a ne TCP! A troufnu si
prohlasit, ze na toto tvrzeni jistou kvalifikaci mam... :-)

Proto jsem napsal:

"Principielne je na TOTO UDP protokol vhodny..."

Tedy na posilani kratkych zpravicek vsemi smery a zaroven
odevsad zpravicky poslouchat...

Predstava, ze se na bezne sluzby UDP nevyuziva je hodne licha...
co trebas DNS? SNMP? Syslog? Heh? Nejsou to vsechno
'message' oriented protocols"? JSOU! Stejne tak jako trebas ICQ,
ktere prave k prenosu onech kratkych textovych zprav pouziva UDP!

Kdybys to chte resit pres TCP, tak to znamena mit a udrzovat
jedno spojeni se vsemi, se kterymi zrovna komunikuji, coz by teda
znamenalo mit TCP spojeni kazdy s kazdym a take ty spojeni
udrzovat... neuveritelne neefektivni!!! (jak z hlediska
programatorskeho, tak i z hlediska spotreby zdroju, systemove
rezie, atd...)

> [...]
> Pouziva se tam, kde je treba data v poradku dorucit, to znamena
> prakticky vsechny bezne pouzivane sluzby.

Format souboru *.CIT

[*] Robert Holovsk� <r.holovsky(zv)volny(tec)cz> - 4.10.2001 18:14:05

Ahoj delphini,

nemate nekdo nejakou komponentu nebo zdrojovy kod do Delphi 4 a vyssi pro
nacitani rastrovych obrazku ve formatu *.CIT. Jsou v nem vetsinou ulozeny
cernobile mapky, ktere jsou jiz souradnicove pripojene v nejakem souradnem
systemu.

Pred dekuji za jakykoliv link ci radu
S pozdravem
Robert Holovsky

P.S. Jeste bych se chte zeptat zdali se nekdo nesetka ukladanim realnych
cisel ve formatu VAX D-Float? Diky

pripona podle typu souboru

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 4.10.2001 18:46:08

Zdravim

Mam OpenDialog (lepe receno jeho upraveneho potomka) a chci podle typu
souboru v comboboxu automaticky menit text v editu se jmenem souboru
(pridavat k nemu priponu). Laboroval jsem s timto, ale zjistil jsem ,ze se
zmena do HurricaneCustomSaveDialog1.FileName nezapise. Jinak je to OK,
nefunguje ani proste HurricaneCustomSaveDialog1.FileName :=
HurricaneCustomSaveDialog1.FileName+'.pripona';

procedure TMainForm.HurricaneCustomSaveDialog1TypeChange(Sender: TObject);
var Pripona: String;
begin
case HurricaneCustomSaveDialog1.FilterIndex of
1: Pripona := '.txt';
2: Pripona := '.txt';
3: Pripona := '.inf';
4: Pripona := '.sys';
5: Pripona := '.cfg';
6: Pripona := '.html';
7: Pripona := '.pas';
8: Pripona := '.c';
9: Pripona := '.bat';
10: Pripona := '.bas';
11: Pripona := '.css';
12: Pripona := '.pl';
13: Pripona := '.vbs';
14: Pripona := '.php';
15: Pripona := '.js';
16: Pripona := '.ini';
17: Pripona := '.java';
18: Pripona := '.dfm';
19: Pripona := '.asm';
20: Pripona := '';
end;
if ExtractFileExt(HurricaneCustomSaveDialog1.FileName) = '' then
HurricaneCustomSaveDialog1.FileName :=
HurricaneCustomSaveDialog1.FileName+Pripona;
end;

Ted se to chova takhle:

[...]
MainForm.caption := Pripona; //funguje
HurricaneCustomSaveDialog1.FileName :=
HurricaneCustomSaveDialog1.FileName+'.ext'; //nefunguje
end;

Jinymi slovy bych chtel vedet, jak zmenim FileName pri otevrenem dialogu.

TStringGrid

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 4.10.2001 19:03:13

Ahoj

pro mys by melo jit tohle:
OnMouseDown ti da mysi souradnice X, Y
a pak
procedure MouseToCell(X, Y: Integer; var ACol, ARow: Longint);

vice v helpu
> jak zjistim v TStringGridu, ktera Cell je aktualni? Staci by mi i radek.
Chtel bych to znat hlavne po kliknuti mysi a po zmene pozice kurzorovymi
klavesy. Diky

KYLIX Report Generator - obecne ke Kylixu

[*] HTK Pro s.r.o. <delphi(zv)htkpro(tec)cz> - 4.10.2001 19:07:42

>AFAIK se portuje SINEA dokonce snad maji ke stazeni
>nejakou predverzi, ktera sice generuje vystup, ale neobsahuje
>editor (sestavu je tedy treba vytvorit ve woknozovy verzi)
>
>http://www.sinea(tec)cz

Pro tisk pouzivame a testujeme fastreport ve verzi CLX. Myslim ze je to
www.fastreport.ru, zda ze celkem funguje, ale pro ostre nasazeni to zatim
asi neni.

Zkusili jsme prevest projekt (celkem rozsahly) a dosli jsme k nasledujicimu -
existuji celkem velke problemy s tiskem, spoustou chyb v CLX (a mozna i Qt),
opravdu chybovym IDE v D6 a chybami v dbExpress. Prozatim cekame na servis
peky pro D6 a Kylix a uz jsme opustili dbExpress a pokorne se vratili k IBX.
U Oracle jsme nastesti DOA neopousteli.

Podle meho nazoru opravdu plati ze sude verze Delphi se proste nedari, u
Kylixu to prozatim vypada na liche verze. Doufam ze se mylim. Pokud mate
nekdo D5 a staci Vam tak se ho drzte.

S pozdravem
Jan Kadlecek
HTK Pro s.r.o.
www.htkpro(tec)cz
www.dev-shop(tec)cz

Vyreseno: ocisteni cesty od balastu

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 4.10.2001 19:37:25

Zdravim

Dal jsme na vase rady a nepouzil jsme zjistovani podle '.exe'. Misto toho
jsme pouzil shlwapi, doufam, ze me ted nebudete kamenovat, ze ne kazdy
uzivatel ma IE a s nim tuhle knihovnu. Nicmene to v mem pripade neni vubec
zadna dulezita vec a pokud se misto pridruzeneho programu objevi chyba, nic
se nedeje a jede se dal. Oproti ocekavani se ani nezvysila velikost
zkompilovaneho programu, cehoz jsem se bal.

Vysledek celeho snazeni a patrani je tento:

uses shlwapi;

function GetAppPathByExt(const ext: String): String;
var
Registry: TRegistry;
ExtPath, ExtBuf: String;
begin
Registry := TRegistry.Create;
Registry.RootKey:=HKey_classes_root;
try
Registry.OpenKey('\.'+ext,false);
ExtBuf := Registry.ReadString('');
Registry.CloseKey;
Registry.OpenKey(ExtBuf+'\shell',false);
if Registry.ReadString('') = '' then Registry.OpenKey('open\command',false)
else Registry.OpenKey(Registry.ReadString('')+'\command',false);
ExtPath := (Registry.ReadString(''));
ExtPath := (StringReplace(ExtPath, '"', '', [rfReplaceAll]));
PathRemoveArgs(Pchar(ExtPath));
if FileExists(ExtPath) then Result := ExtPath else Result := 'Nothing';
Registry.Free;
end;

Priznam se, ze jsem nevedel, ze nemuzu PChar pouzit stejne jako String.
Myslel jsem ,ze pokud pouzivam vice prikazu, ktere maji vstup a vystup typu
PChar, tak je lepsi pouzit promenou typu PChar a az na konci to prevest na
String. No nioc, chybami se clovek uci. Dekuji vsem za rady.

> muzes pouzit PathRemoveArgs z SHLWAPI (IE4 a novejsi), konverzi najdes na
> Jedi (http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY) a popis funkce v MSDN:

KYLIX Report Generator - obecne ke Kylixu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.10.2001 19:43:14

From: "HTK Pro s.r.o." <delphi(zv)htkpro(tec)cz>
> Prozatim cekame na servis peky pro D6 a Kylix a uz jsme opustili dbExpress a

Ahoj,

Opraveny Update Pack #1 pro D6 uz je venku:
http://community.borland.com/article/0,1410,27800,00.html

Ohledne chyb v dbExpressu (i jinde), Borland muze opravit pouze ty chyby o
kterych vi, takze pokud mate nejaky kod ci postup kterym lze tyto chyby
opakovane simulovat, staci je poslat treba do prislusnych newsu na Borlandu.
http://www.borland.com/newsgroups/

Petr Vones

Obslouzeni IB vyjimek

[*] Miroslav Evj�k <evjak(zv)atlas(tec)cz> - 4.10.2001 20:45:33

Ahoj,

mohl bych poprosit o Vase zkusenosti s elegantnim obslouzenim vyjimek
InterBase? Konkretne se mi jedna, aby uzivatel nevidel primo to, co na nej
rve database (napr "violation of FOREIGN KEY constraint INTEG_XX on table
TABULKA"), ale nejakou stravitelnejsi hlasku. Zatim jsem se dopracoval k
odchytu vyjimky, zjisteni EIBError.SQLcode a k tabulce "SQLCODE codes and
messages" v Language Reference k InterBase.

Otazka: Jdu na to spravne, nebo to jde i lepe a radostneji (tj.
jednoduseji).

Dik.

Mirecek

Miroslav Evjak
mailto:miroslav.evjak(zv)seznam(tec)cz
http://www.sweb(tec)cz/miroslav.evjak

IBX: povoleni editace ale ne insertu

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 4.10.2001 22:36:10

OMLOUVAM SE
a posilam jeste jednou se subjectem ;)

ahoj,

mam tabulku, do ktere se ukladaji nejake davkove operace nad databazi.
do ty tabulky je nesmysl pridavat neco rucne, ale je tam moznost
editovat poznamku nebo zrusit radek (vyvola zruseni cele operace). IB6,
D5p, IBX 4.52. ted problem: Pouzivam TIBDataSet + DBGrid a mam zadany
Select, Modify, Delete a Refresh SQL (tedy ne Insert). No a kdyz se
pokusim pridat novou vetu, tak to vyhodi anglickou hlasku, ze chyby
InsertSQL a blablabla. Zkusil jsem tu hlasku odchytit before insert, ale
vubec to tam nevleze, rovnou hlasku :(. netusite nekdo, jak korektne
zakazat insert/append, ale ne edit/delete?

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Vice ikon v aplikaci ?

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 4.10.2001 22:49:53

Zdravim

Nikoliv "treba ImageEditor". Pouzuj cokoliv jinyho, jen ne ten. To proto, ze
v nem muzes ikony pouze malovat. Neumi je importovat ze souboru. A jelikoz
se daserict od D2 nezmenil, vetsi ikony nez 32x32 jsou mu cizi.

> [...]
> Jinak samozrejme muzes si udelat vlastni resource soubor a ten pridat
> do projektu pres direktivu {$R MujRes.RES} do souboru DPR.

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 5.10.2001 00:45:56

[...]

Ja to resim takhle :
V databazi mam tuhle SP :

CREATE PROCEDURE DUMMY
suspend;
end

(Pochopitelne nastaveny GRANT na PUBLIC);

IBDataSet1.InsertSQL.Text := 'EXECUTE PROCEDURE DUMMY';

procedure TForm1.IBDataSet1BeforeInsert(DataSet: TDataSet);
begin
Abort;

konverze cestiny - problem s diakritikou

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 5.10.2001 06:00:54

No zkus se taky podivat na ovladace tiskarny.
Pavel

----- Pavel ZIDEK -----
http://www.kopr(tec)cz/delphi, delphi(zv)kopr(tec)cz

> [...]
> driver "General - Generic / Text only", ale nektere znaky z horni ACII
> tabulky se tisknou jako zavinac. Je to nejspis chyba NT - driveru, ale

pripona podle typu souboru

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 5.10.2001 06:16:27

Otazkou je jen, zda to takhle lamat pres koleno nebo priponu zmenit az
po OpenDialog.Execute.
Jinak existuje i funkce ChangeFileExt

4.10.2001 Hurricane:
> [...]

> nefunguje ani proste HurricaneCustomSaveDialog1.FileName :=
> HurricaneCustomSaveDialog1.FileName+'.pripona';

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 5.10.2001 07:05:03

On 4 Oct 2001, at 22:36, Petr Palicka wrote:
> [...]
> zadany Select, Modify, Delete a Refresh SQL (tedy ne Insert). No a
> kdyz se pokusim pridat novou vetu, tak to vyhodi anglickou hlasku, ze
Nevim jestli rozumim otazce. Kdyz insert nechci, tak se o nej
nepokousim. Ale jestli jde o to zatrhnout uzvateli vyvolani insertu
posunem kursoru pod posledni radek v gridu tak tusim ze na
DataSetu BeforeInsert Abort.
Z.Kalhous

IBX: povoleni editace ale ne insertu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 5.10.2001 07:24:05

> [...]
> insert, ale vubec to tam nevleze, rovnou hlasku :(. netusite nekdo,
> jak korektne zakazat insert/append, ale ne edit/delete?

Myslim, ze je potreba do InsertSQL neco napsat, mohl by stacit i
nejaky blabol (nejsem si jist) a v BeforeInsert pak volat Abort.

David Lebeda

Obslouzeni IB vyjimek

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 5.10.2001 07:32:58

> [...]
> nej rve database (napr "violation of FOREIGN KEY constraint INTEG_XX
> on table TABULKA"), ale nejakou stravitelnejsi hlasku.

Myslim, ze se zjistovanim kodu chyby z dokumentace si moc
nepomuzes - jednak urcite kody odpovidaji nekolika chybam a
navic by Tva hlaska pravdepodobne nemohla byt o moc
konkretnejsi nez puvodni hlaseni. Co jsem slysel, ale primo
nezkousel je to, ze vsechny primary keys, foreign keys a jina
integritni omezeni maji jmeno sestavene podle svych pevnych
pravidel tak, aby treba obsahovalo v sobe nazev objektu, o nejz jde.
Napr. foreign key FK_TAB1_FIELD1_TAB2_FIELD2. Pri odchyceni
vyjimky jsi pak schopen vypreparovat, kterych tabulek a kterych
poli se vznikla chyba tyka. Jestli ti to v necem pomuze, nevim.

David Lebeda

BMPScrollbar

[*] Robert Suska <robert(zv)korak.sk> - 5.10.2001 07:55:53

Potrebujem takuto nejaku componentu. TBMPScrollBar je to dost dolezite ale
potreboval by som to aj pre Delphi ale aj pre Builder lebo robime dvaja
paralelne jeden project.

Prosim ak nieco niekto uz mate poslite mi to na sukromny mail. Inac ja uz
som hladal po vsetkych moznych weboch nieco som aj nasiel ale nesplnilo to
moje ocakavania.

MS SQL2000 lokalni promenna typu TEXT ?

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 5.10.2001 08:45:51

Uvazoval bych o pouziti typu varchar(hodne_velke_cislo)