OT: Robot Karol++

Nazdarek Ondrej.......

Mozem ti nieco pomoct. Ak by to mohlo byt OpenGL, alebo DIRECT 3D tak je to
v pohode.
Zajtra ti poslem co som robil. Je to taky jednoduchy 3D Editor na animacie
s linearnou interpolaciou.

TServerSocket a TClientSocket

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 5.10.2001 10:11:39

> Ja nevim, cim tady minite spojeni kazdy s kazdym... Dyt prece muze
existovat
> pouze 1 TCP Server a spoustu klientu, ktery se pripoji jen na ten
server a
> ten jim vsechno pak preposila ... daji se tim vyresit i spoustu
problemu,
> jako jsou zpravy jen pro "nektere" atd ... Ja osobne bych se v
"nepratelskem
> prostredi internetu" na UDP nespolihal ... >

Vse zalezi na tom jak moc bude CHAT server zatizen. Pokud si na nem
bude klabosit par desitek lidi najednou pak to TCP v pohode zvladne.
Pokud ovsem pujde o zalezitost vice masovou pak musi nastoupit UDP

>A kdyz chces si posilat potvrzeni
> o prijmu paketu, tak proc nepouzit zrovna TCP? TO potvrzeni ti taky
nemusi
> prijit a

Nektere zalezitosti jsou pomoci TCP nerealizovatelne. TCP ma daleko
vetsi narocnost na prostredky systemu nez UDP. Jeden TCP socket
umoznuje komunikaci pouze s jednim klientem. Socketu muze byt v
systemu jen omezene mnozstvi (teoreticke maximum je 65535, Windows NT
maji prednastaveny strop na 4000), kazdy socket ve spojenem stavu
sezere nejakou tu RAMku (na systemech typu WIn9X/Me se kernel memory
vycerpa uz po par socketech). Pri soubezne obsluze mnoha TCP spojeni
muze snaze dojit i k pretizeni CPU...

Naproti tomu k obslouzeni tisicu klientu staci jeden jediny UDP socket
(pripadne 2 - jeden prijem druhy odesilani). Proc si myslis, ze ICQ
komunikuje se serverem pomoci UDP?

> [...]
nemusi
> prijit a

> jede pres IP, ktery zadny komunikacni kanaly nevytvari ... a v dobe
P III je
> to uplne zanedbatelny, jestli se vykona par radku kodu navic ...

Rychlost CPU s celym problemem nemusi mit vubec nic spolecneho.
Omezeni na pocet spojeni bys musel resit jedine sestavenim serveroveho
pole - jako napriklad ICQ - pod icq.mirabilis.com (nebo jak seserver
jmenuje) je skryto nekolik IPCek - klientuv DNS resolver nahodne nebo
cyklicky vybira jedno z nich a tak vlastne rozklada zatez.

Nektere aplikace (video , voice,..) pouzivaji UDP i z jinych duvodu.
TCP se pomalu vzpamatovava z vypadku a ma casto vyssi narocnost na
sirku prenosoveho pasma...

D. Toman

TServerSocket a TClientSocket

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 5.10.2001 10:18:35

Opakovani je matka moudrosti.. proto tedy shrnu co jsem tu v par
poslednich zpravach tvrdil:

Chci-li implementvat pres TCP/IP chat vice uzivatelu najednou,
pak mam dve zakladni moznosti:

1. Udelat chat-server, kke kteremu se kazdy klient pres TCP
protokol pripoji, a komunikuje pouze s timto serverem. Server se
postara o distribuci informaci vsem pripojenym klientum.

2. udelat to bez serveru. A tady mam dve varianty:

a) pres TCP. To ale znamena, ze kazdy chat klient musi byt
schopen se pres TCP pripojovat k ostatnim, ale take musi bych
sam schopen TCP spojeni prijimat. Uz to samo o sobe naznacuje,
ze je to neni stastne reseni. Navic v nejhorsim moznem pripade
pak bude existovat TCP spojeni mezi kazdym zucastnenym
clovekem v chatu. Efektivita place...

b) pres UDP, kdy na jednom portu kazdy klient posloucha a ceka
na prichozi zpravu od KOHOKOLIV a napak na tento port odesila
informace komukoliv. Ve vysledku pak sice take proudi data
naprosto mezi vsemu zucastnenymi, ale mnohem efektivneji, a to
uz nemluvim o tom, ze takovato aplikace je trivialne jednoducha!

S variantami 1 a 2b se v praxi bezne setkate u takovych systemu
jako je ICQ, IRC chat, atd... varianta 2a je na nic, proto ji nikdo
take nejak v masovem meritku nepouziva.

A neni to jen tento duvod... duvod jsou taky firewally!!! Vetsinu jsou
totiz takove firewall politiky, ktere umoznuji klientum se pripojovat
ven, ale pochopitene nedovoli se z venku pripojit dovnitr! Takze
varianta 1 je schudna, protoze se vsichni pripojuji k vne
umistenemu serveru. Varianta 2a na drtive vetsine firewallu zcela
pohori! A varianta 2b nebude mit sebemensi problem pokud umi
SOCKS5, coz je dneska standard!

Jinak bych rad odboural mylne predstavy... rozdil mezi UDP a TCP
neni v zatezi procesoru, takze nejak nechapu poznamku o PIII. ;-)
TCP ma znatelne vetsi overhead nez UDP. Hlavni rozdil je ale v
logice fungovani.

Nesmite zapominat na to, ze mnozstvi socketu je pro kazdy
pocitac OMEZENY. (nezapomente, ze kazdy socket si musi
alokovat nejake zdroje!) ve chvili, kdy potrebujete komunikovat s
mnoha ruznymi pocitaci najednou, tak u TCP si to vyzaduje mit pro
kazdeho klienta TCP kanal, tedy pro kazdeho klienta jeden socket.
Navic navazani TCP spojeni stoji nezanedbatelny cas, takze
neustale rozpojovat a spojovat TCP je blbost!

Zatimco u UDP si vystacite s JEDNIM jedinym socketem! TO JE
TEN DUVOD, proc treba DNS v masove mire pouziva UDP protokol
a ne TCP!

Ano, UDP ma tu nevyhodu, ze neni garantovano doruceni dat
prijemci. To lze ale snadno obejit 'logikou' komunikace... Nicmene
predstava, ze se si pres UDP vesele komunikujete a tu a tam se
ztrati packet je MYLNA! Teoreticky to nastat muze, ale v praxi se
to stava vyjimecne. V praxi bud ty UDP normalne prochazeji, nebo
naopak neprochazi vubec zadny (protoze je nekdo umele
odfiltruje... :-))

> [...]
> IP, ktery zadny komunikacni kanaly nevytvari ... a v dobe P III je to
> uplne zanedbatelny, jestli se vykona par radku kodu navic ...

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

povoleni editace ale ne insertu

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 5.10.2001 10:26:36

tak jsem to udelal tak, ze do InsertSQL jsem dal neskodny dotaz a
DeforeInsert jsem dal Abort

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Vytvaranie komonenty

[*] jarunek peter <oldiak(zv)yahoo(tec)com> - 5.10.2001 01:29:54 -0700 (pdt)

Caute!

Snazim sa vytvorit komponrntu typu bunka, aby
obsahovala nejaky text.
Ako predka mojej komponenty TCell som uviedol
TGraphicControl a vytvoril som jedinu metodu

procedure TCell.Show;
begin
canvas.rectangle(0,0,100,100);
end;

Nevyhadzuje ziadne chyby, ale ked tu komponentu
umiestnim na formular a dam vyvolat napr
Cell1.Show, nic sa neudeje (a ocakaval by som
vykreslenie obdlznika na formular).

Co tam robim zle? Mam volat este nejake ine metody?
Ako vytvorit komponentu, aby sa vykreslila uz v dobe
navrhu?

Dik, Peter Jarunek

NEW from Yahoo! GeoCities - quick and easy web site hosting, just $8.95/month.
http://geocities.yahoo.com/ps/info1

TServerSocket a TClientSocket

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 5.10.2001 10:33:49

A jak si myslis ze je delany chat ?
Kdyz budes resit potvrzeni, tak si jen budujes
vlastni TCP nad UDP.
Navic UDP broad cast (tak jsi to asi myslel) neprojde
pres router.

Slavek

> TCP je na chat hezke jen kdyz mas chat jen a jen mezi dvema
> lidmi! Copak si myslis, ze treba tako ve IRC ma spojeni kazdy s
> kazdym??? Ne, vsichni jsou pripojeni na server, ktery jim ony
> informace redistribuje!

MS SQL2000 lokalni promenna typu TEXT ?

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 5.10.2001 10:33:53

Pozor : Hodne velk� cislo je pro MS-SQL2000 max. 8000 pro char a 4000 pro
nchar.

> Od: bardon [mailto:bardon(zv)akord-soft(tec)cz]
> Odesl�no: 5. ��jna 2001 8:46
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> P�edm�t: RE: MS SQL2000 lokalni promenna typu TEXT ?
>

> Uvazoval bych o pouziti typu varchar(hodne_velke_cislo)

IBX: povoleni editace ale ne insertu

Vypln i ten insert dotaz a osetri si to v beforeinsert tzn. vypis
hlasku a dej abort;

> [...]
> do ty tabulky je nesmysl pridavat neco rucne, ale je tam moznost
> editovat poznamku nebo zrusit radek (vyvola zruseni cele operace). IB6,
> D5p, IBX 4.52. ted problem: Pouzivam TIBDataSet + DBGrid a mam zadany
> Select, Modify, Delete a Refresh SQL (tedy ne Insert). No a kdyz se
> pokusim pridat novou vetu, tak to vyhodi anglickou hlasku, ze chyby
> InsertSQL a blablabla. Zkusil jsem tu hlasku odchytit before insert, ale
> vubec to tam nevleze, rovnou hlasku :(. netusite nekdo, jak korektne
> zakazat insert/append, ale ne edit/delete?

Ztrata Modalnosti

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 5.10.2001 11:04:45

> Mam okno zobrazene jako modalni a na nem cudl, kterym odesilam Email
> pres JclSimpleSendMail.
> Potom co ten cudl zmacknu se zobrazi okno Outlooku.
> Potud to funguje dobre, ale potom co zavru okno Outlooku tak to okno
> s tim cudlem uz neni modalni.

Podivej se, jestli na nem neni nastaven ModalResult. Pokud ano tak ho zrus.

S pozdravem

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Ztrata Modalnosti

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 5.10.2001 11:08:03

Ahoj vsem

[...]
To znamena ze se chova jako
normalni okno zobrazene pres Show.

Prosim pomozte

Jirka

TServerSocket a TClientSocket

[*] Radek Masnica - konference <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 5.10.2001 11:15:09

Ok ...

urcite mate pravdu, vzdyt ja se nepru, ale ted bych prosil o vysvetleni ..

Jak pomoci UDP bez servru rozeslu data vsem klientum ?

1. Kazdy klient ma v nejakem seznamu vsechny zucastnene adresy ...

2. Pomoci technologie Broadcast ...

Bod 1 se ale bes Serveru nebo bez broadcastu neobejde a bod 2 je pro
internet uplne na prd ...

Jinak k me poznamce, "rozdil mezi TCP a UDP lezi ve vykonu procesoru ...",
jestli jsem to tak spatne napsal, ze to je k nepochopeni, tak se omlouvam.
Ale ja sem tim chtel rici, ze v Ethernetu jsou vsechny sitove vrstvy krome
fyzicke a mozna linkove implementovany primo procesorem ... pokud se
nemylim, takze by na vykonu procesoru zas mohlo trochu zalezet. A jak zde
bylo receno, ma TCP o kus vetsi Overhead, takze pri pouziti TCP v masivnim
meritku se uz trochu procik zahreje ...

A k tem SOCKS5, ja mam takovej dojem, ze v nasi firme na firewallu nemame
zadnej bezici SOCKS Server ... Mame se tim padem povazovat za nestandartni ?

Vytvaranie komonenty

[*] <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 5.10.2001 11:25:24

skus volat perform(self);

Ztrata Modalnosti

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 5.10.2001 11:26:07

> Podivej se, jestli na nem neni nastaven ModalResult. Pokud ano tak ho zrus.

Ahoj
ModalResult je 0

Ted jsem zkousel volat primo API - MapiSendMail a dela to to same, takze problem
nebude v Jcl.

Jirka

Transparentni Panel

[*] <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 5.10.2001 11:36:08

Caute,

vytvoril jsem novou komponentu jako potomka TPanel, potreboval bych te komponente priradit novou vlastnost TRANSPARENT, do procedury paint jsem pridal :
Canvas.Brush.Style := bsclear;
inherited Paint;
ale najak se to minulo ucinkem, muzete mi poradit kde delam chybu ?

Vytvaranie komonenty

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 5.10.2001 11:37:37

> Nevyhadzuje ziadne chyby, ale ked tu komponentu
> umiestnim na formular a dam vyvolat napr
> Cell1.Show, nic sa neudeje (a ocakaval by som
> vykreslenie obdlznika na formular).

Ahoj
mas predefinovanou metodu Paint?

TCell = class(TGraphicControl)
procedure Paint; override;
end; procedure TCell.Paint;
begin
canvas.rectangle(0,0,100,100);
end;

Je to to co potrebujes?

Preji hodne zdaru

KSH-Data s.r.o.
Dobrovsk�ho 56
56301 Lanskroun
tel:0467/523258
tel+fax:0467/522181
e-mail:wendl(zv)ksh-data(tec)cz
www.ksh-data(tec)cz
ICQ:122972218

TServerSocket a TClientSocket

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 5.10.2001 11:44:29

> [...]
>
> 2. Pomoci technologie Broadcast ...
>
> Bod 1 se ale bes Serveru nebo bez broadcastu neobejde a bod 2 je pro

Nechapu... kdyz mate nejaka data a sznam klientu, kterym ty data
chci poslat, tak proc proste neposlete ty data kazdemu klientovi
zvlast???

Broacast je technologie vhodna jen na MALE lokalni site! A i kdyz
mam server na rozeslani dat, tak v masovemmeritku je UDP lepsi
volba nez TCP.. ale to jsem to uz taky vysvetlil.. a nejen ja. ;-)

> A k tem SOCKS5, ja mam takovej dojem, ze v nasi firme na firewallu
> nemame zadnej bezici SOCKS Server ... Mame se tim padem povazovat za
> nestandartni ?

SOCKS nemusi bezet NA firewallu. muze bezet klidne i na jinem
troji, jen pochopitene firewall musi byt nakonfigurovan tak, aby k
tomu SOCKS5 proxy neco pustil... ;-) A SOCKS5 proxy se naleza
v mnoha programech, existuje i zvlast a existuje i zadarmo.
SOCKS5 je popsan v RFC dokumentech a je to navrhovany
internetovy standard! Mnoho klientskych aplikaci jej podporuje..
Takze v cem je problem???

Osobne si myslim, ze jste-li firewallem prakticky uriznuti a nemate
SOCKS5, tak jste opravdu hodne nestandardni. ;-)

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

Ztrata Modalnosti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.10.2001 11:55:43

From: "Jiri Wendl, KSH-Data" <wendl(zv)ksh-data(tec)cz>
> Ted jsem zkousel volat primo API - MapiSendMail a dela to to same, takze
> problem nebude v Jcl.

Ahoj,

tohle je problem ktery se zatim nepodarilo uspokojive vyresit. U nekterych
klientu to slo resit nasledujicim zpusobem (puvodne byl tento kod i soucasti
unitu JclMapi, ale protoze s tim byly problemy tak se to odstranilo) ale je
nutne to vyzkouset s danym klientem a v dane aplikaci:

uses
JclMapi, TaskWnds;

procedure TForm2.SendBtnClick(Sender: TObject);
var
Email: TJclEmail;
T: TTaskWindows;
begin
Email := TJclEmail.Create;
try
Email.Recipients.Add('aaa(zv)aaa.aaa');
SaveTaskWindowsState(T);
try
Email.Send;
finally
RestoreTaskWindowsState(T);
Email.Free;

Unit TaskWnds je zde: http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/TaskWnds.zip

Petr Vones

THREAD a databasove transakce

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 5.10.2001 11:57:55

> Odes�latel: Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital.com>
> dat. Mozna by take pomohlo mit pro thread vlastni session. Jsou takove
> napady.
Urcite vlastni session!

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Vytvaranie komonenty

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 5.10.2001 12:02:54

> [...]
> obsahovala nejaky text.
> Ako predka mojej komponenty TCell som uviedol
> TGraphicControl a vytvoril som jedinu metodu

TGraphicControl uz metodu Show ma, s jinym vyznamem.
Nepripada mi vhodne vytvaret stejnojmenne metody
pro jinou funkci.

Podivej se do zdrojoveho textu ExtCtrls,
jak je udelana komponenta TPaintBox,
pripadne pouzij TPaintBox jako predka sve komponenty.

Vaclav Krmela

Obslouzeni IB vyjimek

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 5.10.2001 12:09:38

> Odes�latel: Miroslav Evj�k <evjak(zv)atlas(tec)cz>
> mohl bych poprosit o Vase zkusenosti s elegantnim obslouzenim vyjimek
> InterBase? Konkretne se mi jedna, aby uzivatel nevidel primo to, co na nej
> rve database (napr "violation of FOREIGN KEY constraint INTEG_XX on table
> TABULKA"), ale nejakou stravitelnejsi hlasku.
Mozna existuji elegantnejsi reseni,
ale ja na kurzu "Navrh a implementace SQL databaze" vzdy doporucuji
DUSLEDNE POJMENOVAVAT VSECHNY CONSTRAINTS
napr.
PK_FAKTURA (primary key)
FK_FAKTURA_ODBERATEL (foreign key)
V Application.OnException pak lze tuto chybu "rozkodovat" a ohlasit neco smysluplneho napr. Faktura s timto cislem uz existuje.
U foreign key je smysluplna hlaska obtiznejsi, kazdopadne chyba je presne identifikovana.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

KYLIX Report Generator

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 5.10.2001 12:16:36

> Odes�latel: Radek KALA <Kala(zv)Atlas(tec)cz>
> Mam dotaz, v Delphi pouzivam QuickReport a narozdil od spousty
> lidi jsem celkem spokojen, to ale neni predmetem dotazu,
> potreboval bych delat aplikace prelozitelne v DELPHI 6 a KYLIX a
> vypada to, ze v KYLIXu neni QuickReport. Na co by jste mi
> doporucili prejit, ze aby to fungovalo.
Pokud vim, tak Sinea (www.sinea(tec)cz) intenzivne pracuje na generatoru sestav pro Kylix.
Ja sestavy Sinea uspesne pouzivam uz od Delphi 1.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

KYLIX Report Generator

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 5.10.2001 12:22:05

> Odes�latel: David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz>
> Omlouvam se,
> ze neodpovidam na dotaz ale zato se k nemu pripojuji ... mimochodem, mam
> pocit, ze ohledne Kylixu (obecneji CLX) se tady nejak nikdo moc nevyjadruje,
> cim to je ? Konecne se necha psat trochu prenositelne, a nikde nic .... :(

Nechci rozpoutavat vasne Windows vs. Linux.

Nicmene kdyz jsem na seminari Delphi 2001, Lazne Belohrad, leden 2001, 130 ucastniku,
polozil otazku:
"kdo se chysta zcela vazne, s nasazenim penez a vyvojarskych kapacit, vyvijet klientske aplikace pro Linux",
zvedly se 4 ruce...

Jsem zvedav, jak to bude v lednu 2002...

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

�esk� t��d�n� v TADODataset

[*] Str�n�k Franti�ek - 5.10.2001 12:50:51

Pratele,
nejde nam korektne �esk� trideni v TADODatasetu.
Co s tim ?

Predem diky za rady

zdravi
Franti#ek STR#N#K
mailto:FSTRANIK(zv)CPOJ.CZ

TServerSocket a TClientSocket

[*] Radek Masnica - konference <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 5.10.2001 12:55:16

> Nechapu... kdyz mate nejaka data a sznam klientu, kterym ty data
> chci poslat, tak proc proste neposlete ty data kazdemu klientovi
> zvlast???

Ja zas tedy nechapu, jak se ten dynamickej seznam vsech clientu dostane ke
kazdemu clientovy ... bez serveru ... a bez broadcastu, jak zjistim noveho
clienta atd ...

Cau Radek

TServerSocket a TClientSocket

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 5.10.2001 12:58:25

> A jak si myslis ze je delany chat ?
> Kdyz budes resit potvrzeni, tak si jen budujes
> vlastni TCP nad UDP.

to neni tak uplne pravda (muzu si definovat vlastni casove prodlevy a
opravne mechanismy coz muze byt nekdy vyhoda)

> Navic UDP broad cast (tak jsi to asi myslel) neprojde
> pres router.

no na ciscu je volba "ip directed broadcast", ktera je defaultne
zapnuta. Cili skrz spoustu routeru broadcasty projdou. Ale je pravda,
ze je nesmysl pouzivat broadcast k sireni paketu v internetu
(boradcasty jsou urceny pro LANky).

D> Toman

Jak dostat do emailu pres NMSMTP text v html forma

[*] holan <holan(zv)pressmedia(tec)cz> - 5.10.2001 13:03:38

Prosim o radu, jak dostat do emailu pres NMSMTP text v html formatu?

Pokousim se pres body.append('<html>...text...</html>') ale nedari se mi. outlook mi to prezentuje stale jako "<HTML>...text...</HTML>" ne jako "TEXT". pozn. Proprietu SubType mam nastavenou na mtHtml.

Diky Jan Holan holan(zv)volny(tec)cz

TServerSocket a TClientSocket

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 5.10.2001 13:14:05

> Ja zas tedy nechapu, jak se ten dynamickej seznam vsech clientu
> dostane ke kazdemu clientovy ... bez serveru ... a bez broadcastu, jak
> zjistim noveho clienta atd ...

ja se nestacim divit.. JA TU PRECI NEVYMYSLIM CHAT!!! Tento
problem je resitelny i bez serveru, ale opravdu nevim, proc to mam
zrovna ted vymyslet??? Zdrojak bys nahodou nechtel? ;-)

Ja tu preci polemizoval s tim, ze delat chat BEZ SERVERU na
TCP je blbost, ze je na to vhodnejsi UDP. A ty polemizujes o tom,
ze chces delat chat pres server. Ja o voze a ty o koze!

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

Drag vs MouseDown/Up, Inc(Tag)

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 5.10.2001 13:15:10

Chtel bych, abych panel tazenim kopiroval (do scrollboxu) a pri kliknuti aby
vykonal nejakou cinnost. Delam to takto:

procedure ...Panel1MouseDown...
begin
(Sender as TPanel).BeginDrag(false,5);
end;

procedure ...Panel1MouseUp...
begin
If not (Sender as TPanel).Dragging then
begin
//nejaka cinnost

No a problem je v tom, ze cinnost se vykona uz pri stisknuti mysi misto po
jejim uvolneni. Cim to a co s tim ?

---------

A jeste detail: proc nemuzu pouzivat Inc() na tagy? Vzdyt to jsou proste
integery - je pro to nejaky logicky duvod? Diky,

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

Jak dostat do emailu pres NMSMTP text v html forma

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 5.10.2001 13:19:13

Zahod NM* komponenty.. a pouzij radeji treba Indy.

Pokud ale chces vyuzivat i takove drobnosti jako treba koretkni
kodovani cestiny, pak zahod i to Indy a pouzij Synapsi. ;-)))

> [...]
> mi. outlook mi to prezentuje stale jako "<HTML>...text...</HTML>" ne
> jako "TEXT". pozn. Proprietu SubType mam nastavenou na mtHtml.

JOIN nebo nekolik selectu?

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 5.10.2001 13:30:00

Ahoj,

v ulozene procedure mam select obnasejici left join 4 tabulek, v
podmince where je pak vyber jednoho konkretniho radku (ten select
ma vratit jeden radek). Je vyhodnejsi udelat takovyto select, nebo
je lepsi udelat ctyri selecty (kazdy do jedne tabulky), takze
vysledne hodnoty ziskam postupne?
Druhy zpusob se mi zda byt lepsi, protoze si nejsem jist, zda
SQL server nebude napred dlouho sestavovat join, aby z nej pak
rychle vybral jeden radek.

IB6, tabulky obsahuji nekolik set tisic zaznamu kazda.

Jak dostat do emailu pres NMSMTP text v html forma

[*] Radek Masnica - konference <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 5.10.2001 13:45:44

Ahoj <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML>
Nazdar Svete
</HTML>

Cau Radek

�esk� t��d�n� v TADODataset

[*] Str�n�k Franti�ek - 5.10.2001 13:54:34

>to asi bude zalezet na pouzite databazi a jeji nastaveni?

Pouzita DB je na MS SQL server 2000 a collate ma nastaveno Czech CI AS.
Ale myslim si, ze problem je spis na strane TAdoDataset, protoze pri
trideni tam jde nastavit
caseInsensitive, ale nejde tam dat AnsiSort. Jestli nekdo vite, jak to
resit, tak se prosim ozvete.
> zdravi
> Franti#ek STR#N#K
> mailto:FSTRANIK(zv)CPOJ.CZ

�esk� t��d�n� v TADODataset

[*] Bohdan Voska <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 5.10.2001 13:55:07

Ahoj,

to asi bude zalezet na pouzite databazi a jeji nastaveni?

Bohdan Voska
SOFTWARE OK

[...]

[*] Str�n�k Franti�ek - 5.10.2001 13:57:40

> [...]

> SOFTWARE OK
>
> Pratele,
> nejde nam korektne �esk� trideni v TADODatasetu.
Franti#ek STR#N#K

JOIN nebo nekolik selectu?

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 5.10.2001 13:58:09

Pokud bys udelal test v nejakem programu, ktery ti vypise cas straveny
vykonanim prikazu (nebo si to udelej sam), tak zjistis, ze druha varianta
vyjde casove mnohem lepe.

Petr Jurik, Spravce site, programator
COMET System s.r.o.
1.Maje 1220
756 61 Roznov pod Radhostem
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
http://www.cometsystem(tec)cz

> [...]
> rychle vybral jeden radek.
>
> IB6, tabulky obsahuji nekolik set tisic zaznamu kazda.

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 5.10.2001 14:09:15

S tim vyse uvedenym souhlasim, ani to nebylo veci sporu,
veci sporu bylo tvrzeni, ze TCP je nanic.>
> [...]
> to stava vyjimecne. V praxi bud ty UDP normalne prochazeji, nebo
> naopak neprochazi vubec zadny (protoze je nekdo umele

K tomuto, opet se jedna o cilenou dezinformaci, z vlastni zkusenosti
vim, ze UDP obcas nedojde (testovano v podnikove siti).
schvalne si zkuste vzit jeden HUB(nejlepe 10MB) a 4 PC,
pustete kopirovani (simulace zateze) mezi PC 1 a 2 a zaroven UDP prenos mezi
3 a 4. Slavek

TServerSocket a TClientSocket

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 5.10.2001 14:18:41

> S tim vyse uvedenym souhlasim, ani to nebylo veci sporu,
> veci sporu bylo tvrzeni, ze TCP je nanic.

Ale..ale! To jsem NIKDY netvrdil! TCP je uzitecny protokol a nikdy
jsem netvrdil, ze je na nic. Ja jen tvrdil, ze na CHAT BEZ
SERVERU je nanic, respektive ze neni vhodny.. a na tom trvam!

> [...]
> zkuste vzit jeden HUB(nejlepe 10MB) a 4 PC, pustete kopirovani
> (simulace zateze) mezi PC 1 a 2 a zaroven UDP prenos mezi 3 a 4.

Nemohu si pomoci, ale za teto situace si troufnu tvrdit, ze onen
UDP packet siti prosel! (a zatez si simulovat ani nemuzim.. mam
tu dost siti, ktere jsou zatizene i bez toho. ;-))

Problem je u UDP zakopan trosku jinde. A tou je jestli stihnes
zpracovat vsechny prichozi UDP packety.. kdyz ne, tak se zacnou
salatovat v bufferech.. a kdyz ty dojdou, tak jsou prichozi UDP
jednoduse zahazovany... ;-)

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

JOIN nebo nekolik selectu?

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 5.10.2001 14:59:22

Podle spravneho by ve where melo byt pouze omezeni pro danou hlavni
tabulku a napojeni na ni z tech priplacnutych tabulek by melo byt v
kazdem joinu. Pak je tato varianta dobra, nebot nejdrive vybere jen tu
jednu vetu z hlavni tabulky a pak k ni postupne prirazuje ty
priplacnute tabulky.
Ovsem ne vzdy se to takto da udelat a tak hodne zalezi na tom, jak moc
jsou ve where vsechny tabulky mezi sebou provazany ( v podstate jde
jen o to, na kolik zaznamu se dostanu pri podminkach jen pro tu hlavni
tabulku - pkud je to radove 100 a ty pak jen filtruji podle tech
ostatnich tabulek, tak bych take pouzil tuto variantu).

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

5.10.2001 Lebeda David:
> [...]

> rychle vybral jeden radek.

> IB6, tabulky obsahuji nekolik set tisic zaznamu kazda.

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 5.10.2001 15:10:23

5.10.2001 Adam Feistner:
> Chtel bych, abych panel tazenim kopiroval (do scrollboxu) a pri kliknuti aby
> vykonal nejakou cinnost. Delam to takto:

> [...]

Pro kopirovani pomoci tazeni mysi se pouzivaji metody Drag&Drop +
prislusne metody. Neni to nic sloziteho.

> A jeste detail: proc nemuzu pouzivat Inc() na tagy? Vzdyt to jsou proste
> integery - je pro to nejaky logicky duvod?

Protoze TAG je property objektu a ne primo integer.

TServerSocket a TClientSocket

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 5.10.2001 15:14:08

> [...]
> schvalne si zkuste vzit jeden HUB(nejlepe 10MB) a 4 PC,
> pustete kopirovani (simulace zateze) mezi PC 1 a 2 a zaroven UDP

Kdo dnes jeste pouziva HUBy?

Pokud neni linka do internetu zacpana nebo nekvalitni (bezdrat se
slabym signalem, atd) tak se tech paketu moc neztrati.
Neni pravda, ze vsechny internetove linky jsou pretizene tak, aby
ztracely pakety. Doruceni UDP paketu se od paketu, ktery je soucasti
streamu TCP spojeni nijak nelisi, cili neni duvod predpokladat, ze se
budou UDP pakety ztracet vice nez jakekoliv jine pakety.

D. Toman

IBDatabase a reconnect

[*] Martin Nedopil <nedopil(zv)yahoo(tec)com> - 5.10.2001 06:21:19 -0700 (pdt)

Ahoj,

mam takovy problem s IBDatabase. Pokud se mi rozpadne
spojeni s InterBase, zkousim udelat reconnect. K
spojeni dojde (komponenta je v IBDatabase.Connected =
true), ale IBDatabase.AfterConnect se nikdy nezavola.
Pri pokusu otevreni napr. TIBDataSet to vse opet
spadne.
Takze problem je jasny. Jak resit ze mi nekdo vytahne
sitovy kabel.

Diky za podnety

NEW from Yahoo! GeoCities - quick and easy web site hosting, just $8.95/month.
http://geocities.yahoo.com/ps/info1

TServerSocket a TClientSocket

[*] Radek Masnica - konference <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 5.10.2001 15:34:49

Ahoj !

> ja se nestacim divit.. JA TU PRECI NEVYMYSLIM CHAT!!! Tento
> problem je resitelny i bez serveru, ale opravdu nevim, proc to mam
> zrovna ted vymyslet??? Zdrojak bys nahodou nechtel? ;-)

Chtel, a moc .... ;-)

> Ja tu preci polemizoval s tim, ze delat chat BEZ SERVERU na
> TCP je blbost, ze je na to vhodnejsi UDP. A ty polemizujes o tom,
> ze chces delat chat pres server. Ja o voze a ty o koze!

Tak to sem rad, ze uz si konecne rozumime ...

P.S. Ja jenom chtel rici, kdyz Chat, tak pres 1 server, a uz je pak jedno,
jestli UDP nebo TCP (teda do 4000 Clientu ...)
PP.S. A nebo bez serveru s pomoci Broadcast, ale jenom v LAN ...
PPP.S. Zdrojaky zaslu ...

Ale taky se mohu mylit ...

Tak peknej week end ...

Radek

�esk� t��d�n� v TADODataset

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 5.10.2001 16:02:04

Tiez sa priklanam k nazoru, ze ADO s tym nic nema. O triedenie (order by) v
select-e sa stara server a ADO uz data netriedi (to by teda bolo pekne
pomale, keby ADO este nejako triedilo zaznamy, ktore dostane zo servera).
Skus rovnaky select spustit v SQL Query Analyzer a uvidis, ci to tam bude
utriedene spravne alebo nie. Ak to ani tam nebude utriedene spravne, tak ADO
je v tom nevinne, pretoze SQL Query Analyzer pristupuje na MSSQL cez ODBC a
ODBC zarucene nema s triedenim nic spolocne.

L.

> [...]
> pri trideni tam jde nastavit
> caseInsensitive, ale nejde tam dat AnsiSort. Jestli nekdo vite,

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 5.10.2001 16:12:52

> Ale..ale! To jsem NIKDY netvrdil! TCP je uzitecny protokol a nikdy
> jsem netvrdil, ze je na nic. Ja jen tvrdil, ze na CHAT BEZ
> SERVERU je nanic, respektive ze neni vhodny.. a na tom trvam!

No, tak toto jsem nepochopil, pokud neco myslis, tak to laskave napis,
usetrili bychom si dost casu.
Puvodni dotaz byl, jak realizovat CHAT (neprislo mi, ze musi byt bez serveru).

> [...]
> zpracovat vsechny prichozi UDP packety.. kdyz ne, tak se zacnou
> salatovat v bufferech.. a kdyz ty dojdou, tak jsou prichozi UDP

A kdyz to zahodi napr. router, tak je to zmeho pohledu ztraceny paket (treba 286 s linuxem).
Jinak mne se UDP celkem s prehledem ztraceji, jdu na kontrolnim algorytmem, ktery to sklada dohromady.
Hlavne chi upozornit zacatecnika, ktery se ptal, na tu skutecnost, ze doma, na jednom PC bude vse OK,
ale pri nasazeni v praxi (treba ve skole, nebo firme) se mu obcas muze ztratit paket, pokud o tom nevi,
tak to bude hledat tydny.

Slavek

TServerSocket a TClientSocket

[*] Radek Masnica - konference <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 5.10.2001 16:19:42

> [...]
doma, na jednom PC bude vse OK,
> ale pri nasazeni v praxi (treba ve skole, nebo firme) se mu obcas muze

Presne tak ... ono dokonce to funguje na vice pocich nez na jednom bez
problemu, ale o ztraceni paketu taky vim sve, at uz to dela router, switch
nebo nekdo jiny ...

Radek

TServerSocket a TClientSocket

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 5.10.2001 16:33:39

> Kdo dnes jeste pouziva HUBy?
Moje zkusenost s infrastrukturou ve firmamch:
centralni switch a pak v jednotlivich kancelarich 8 portove HUBy
(ty za tech 1500).>
> [...]
> streamu TCP spojeni nijak nelisi, cili neni duvod predpokladat, ze se
> budou UDP pakety ztracet vice nez jakekoliv jine pakety.

S tim souhlasim, ale nemohu proste postavit program na tom,
ze budu pocitat, ze se doruci 100%, ono kdys se toho ztraci
vic jak cca 30%, tak uz je to nepouzitelne (jak TCP, tak UDP).

Slavek

TServerSocket a TClientSocket

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 5.10.2001 16:51:36

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> Kdo dnes jeste pouziva HUBy?

Divil by si sa, i niektore vacsie firmy :-O

Klice v MS SQL Serveru 7.0

[*] 3D-imenision <3dimension(zv)seznam(tec)cz> - 5.10.2001 17:12:33

Dobry den,
muzete mi nekdo poradit jak vytvorit cizi klicv SQL serveru 7.0?
Diky.

Drag vs MouseDown/Up

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 5.10.2001 17:43:02

From: "Hazuka Filip" <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz>

> mam takovy problem. V aplikaci se mi stava, ze za behu dojde k nejake
> vyjimce a chybe na nejake adrese. Za nic na svete nemuzu prijit na to, v
cem
> je chyba.
Tu adresu si skus najst cez Search -Find Error ak ju nenajde Delphi
v Tvojom kode pravdepodobne sa nachadza v nejakej kniznici, ktoru
pouzivas asi sa snazis zapisovat do pamati ktoru si si nevyhradil
alebo pouzit object, ktory si este v tom case nevytvoril.

Peter Surovy

Bitmapa v threadu a Synchronize(Draw)

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 6.10.2001 13:46:53

> Kdyz se to spusti, tak to dlouho je zcela OK, ale pak to
> znicehonic prestane tu
> bitmapu vykreslovat (ale thread bezi, Draw se vola).
> Je temer jiste, ze to bude souviset s nerentrantnosti VCL,
> ale neni mi jasne, co
> delam spatne - tohle by prece mel byt korektni zpusob
> (metody TBitmap vola vzdy jen jeden thread).

Mam pocit, ze nie. Bitmapu vytvaras a inicializujes v kontexte sekundarneho
threadu a potom ho pouzivas v kontexte primarneho threadu, t.j.
Synchronize(Draw).
Malo by sa to dat overit pomerne lahko: skus presunut vytvorenie bitmapy a
inicializaciu do konstruktora, uvolnenie do destruktora a samotne kreslenie
do bitmapy a kopirovanie na PaintBox do metody Draw, ktora bude volana cez
Synchronize.
Predpokladam, ze konstruktor/destruktor sekundarneho threadu bezi este/uz v
primarnom threade, dufam, ze sa nemylim.

Mimochodom, mam overene, ze na kreslenie do okna zo sekundarneho threadu
staci pouzit priamo API volania GDI funkcii s HDC (t.j. ziadne TCanvas) a v
tom pripade nie je dokonca ani potrebne pouzit Synchronize, usetri sa tym
cas potrebny na prepinanie kontextov threadov.

Access violation na nejake adrese, co s tim ?

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 6.10.2001 20:55:43

Mozna zkus pouzit Exception Magic - komponenta - pridas to do aplikace,
zkompilujes a ono ti to pri padu ukaze primo radek, kde k tomu doslo.

[...]

Bezpecnost spravy hesel?

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 6.10.2001 21:51:37

Zdravim,

prave delam na generatoru hesel a docela rad bych, aby si uzivatel mohl
uchovat hesla s poznamkami, sablony hesel apod. Samozrejme je to
bezpecnostne citliva vec, takze bych se chtel optat, zda mate nejaky tip na
neco free (obrazovka, pamet, filesystem, soubor) / pripadne zkusenosti?

Jeste trochu OT: jak se tvori / uchovavaji registracni cisla ke
komercnimu softu? dik za info,

Adam Feistner
feistna(zv)volny(tec)cz
www.volny(tec)cz/feistna/cz.htm

Klice v MS SQL Serveru 7.0

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 6.10.2001 22:00:28

Otevrel jsem si BookOnline (to je napoveda k MS SQL, pokud by ti to
nic nerikalo), v rejstriku nasel Foreign Key a dostal vsechny
informace, ktere jsou potreba k vytvoreni, modifikovani, zakazani pri
replikacich atd. atd. vcetne prikladu. Nevim, co dalsiho bys jeste
mohl potrebovat.

6.10.2001 3D-imenision:
> Tam jsem to hledal ale nic jako foreign key sem tam nenasel. Existuje jeste
> vubec neco takove na MS SQL serveru nebo uz se s tinhle vubec nezabiva?

OT: WIN verusus LINOX (KYLIX Report Generator)

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 7.10.2001 19:42:25

From: <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz>
> nezabralo to

Brutalni chyba D5

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 8.10.2001 11:56:54

No, chyba D5 to urcite neni. Ale zkus si vymazat DCU subory a urob build.
btw: mas v tom poli Buf viac ako 140 hodnot? ;-)

From: "Josef Kokes" <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz>
> [...]
> Prvni := $8C;
> repeat
> while Buf[Prvni]=$48 do inc(Prvni); { -A- }

Brutalni chyba D5

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.10.2001 12:05:04

From: "Josef Kokes" <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz>
> ze jsem se az zapotil. V nasledujicim programku
> se totiz VUBEC NIKDY nevyvola radek oznaceny -A-,

Ahoj,

omyl, radek se vyvola, ovsem debugger to (z neznamych duvodu - chyba ?)
preskoci. Pokud to trochu upravis tak se muzes presvedcit ze to funguje:

var
Buf: array[0..1000] of Byte;

Prvni, Posledni: Integer;
begin
Prvni := $8C;
repeat
while Buf[Prvni] = $48 do
Inc(Prvni); { -A- }
Posledni := Prvni + 1; { -B- }
//
// nejake vypocty
//
Prvni := Posledni; { -C- }
until Prvni >= 1000;
end;

initialization
Buf[$8C] := $48; // Vlozime nejakou hodnotu

end.

Dej si breakpoint na {-A-}, o tom ze kod je vygenerovan spravne se muzes
presvedcit i v CPU okne.

Petr Vones

Brutalni chyba D5

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 8.10.2001 12:14:49

On 8 Oct 2001 at 11:35, Josef Kokes wrote:

> [...]
> ze jsem se az zapotil. V nasledujicim programku
> se totiz VUBEC NIKDY nevyvola radek oznaceny -A-,

Zkus to rozdelit takto na dva radky a krokovat:

while Buf[Prvni]=$48 do
inc(Prvni); { -A- }

Phone: 0603 551 282

Brutalni chyba D5

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 8.10.2001 12:16:36

[snip...]
> [...]
> while Buf[Prvni]=$48 do inc(Prvni); { -A- }
[snip...]
> se totiz VUBEC NIKDY nevyvola radek oznaceny -A-,

Ahoj, napada ma toto:

1. Buf[$8C] neobsahuje hodnotu $48, takze slucka while ... prebehne spravne
0-krat.

2. Buf je pole s poctom prvkov mensim ako $8C? :-)
Ak je to tak, potom pristupujes na pametove miesta, ktore mozu obsahovat
vselico a _nahodou_ tam prave hodnota $48 nie je...

Skus ten riadok prepisat na dva riadky:
while Buf[Prvni] = $48 do
Inc(Prvni);
Pri krokovani by ten prvy riadok (kontrola podmienky) mal prebehnut vzdy
aspon raz.
Skratka, skus trochu podebugovat, skor ako zvalis vinu na Delphi. Sice ma
svoje muchy, ale az taketo brutalne snad nie.

problem s formy a jejich visible

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 8.10.2001 12:20:46

> [...]
> Jak uz jsem rekl, tak to obchazim vyhozenim formu z autocreate, a jeho
> vytvorenim za behu. Ale i tak mi to docela vadi.

Vytvaret formulare v runtime (bez autocreate) je obecne spravny postup.
Nicmene formular, kde Visible=false, by se mel zobrazit az po Show.
Alepson me to tak vzdycky fungovalo a funguje.
(Delphi 1,2,3,4,5,6)

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

UTF-8

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 8.10.2001 12:27:13

> [...]
> Pouzivam IXMLDOMDocument z msxml3.dll
> pro parsovani XML souboru. Pokud je soubor
> v UTF-8, tak ziskana data jsou take v UTF-8.

MSXML samo pozna a provadi potrebny encoding podle hlavicky XML dokumentu. Kdyz neni encoding uveden bere se jako default utf-8. Takto pracuji jeho metody Save a Load (tj. stream).
Metody xml a loadXML vraceji/nacitaji vzdy UTF-16 (= WideString/BSTR). Prevod na ANSI (String) provadeji Delphi automaticky pomoci API fce WideCharToMultiByte.

Tom

CLX aplikace Was: KYLIX Report Generator

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.10.2001 12:33:35

From: "Jan Sebel�k" <honza(zv)haes(tec)cz>
> [...]
> "kdo se chysta zcela vazne, s nasazenim penez a vyvojarskych kapacit,
> vyvijet klientske aplikace pro Linux", zvedly se 4 ruce...

ono vzdy nejakou chvili trva nez se nova vec prosadi. VCL a Win32 API znaji
programatori uz po nekolik let. CLX a Qt je pro vetsinu z nich vec nova,
prinasi nektera omezeni takze nelze plne vyuzit vse co Windows (a predevsim
XP) GUI nabizi, navic je zde releativne nedostatek literatury ohledne pouziti
a prevevsim vyvoje komponent CLX. Mozna by nebylo spatne nekam na web umistit
anketu kolik vyvojaru by v soucasne dobe melo zajem o to vyvijet aplikace pro
Linux s pouzitim dostupnych verzi Kylixu a Delphi.

Petr Vones

Brutalni chyba D5

[*] Ondrej Krsko <krsko(zv)gjh.sk> - 8.10.2001 12:57:27

Moc som nestudoval ten tvoj kod, ale malo by to normalne ist. S podobnym
problemom som sa stretol aj ja, robilo to naozaj divne, potom som
preinstaloval delphi a bolo vsetko ok.

S pozdravom
Ondrej Krsko

On Mon, 8 Oct 2001, Josef Kokes
wrote:

> [...]
> Prvni := $8C;
> repeat
> while Buf[Prvni]=$48 do inc(Prvni); { -A- }

Brutalni chyba D5

[*] Josef Kokes <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 8.10.2001 12:58:35

Nojo, prave ze se se vsemi promennymi dost intenzivne
pocita. Navic bych cekal, ze {$O-} vypne optimalizaci...
Kokes

From: "Josef Kokes" <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz>
> [...]
> na tom desi, ze mi to dela takovouhle vec, aniz
> bych vedel, proc! Bud delam neco spatne, nebo
> je chyba jinde. Ale ze by byla chyba takovehoto

No a skusal si vymazat tie DCUcka?

Ord()

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 08.10.2001 14:06:28

Ahoj,
a s cim si nevis rady? Zapis je spravne, akorat nevim na co je to dobry.

misto
B := ord(R[J]);
S := S + chr(B);
muzes napsat S := S + R [J]
a cely to dela S := R

Vaclav Sazima

Mephisto wrote:

> Delam jednu vec a nevim si rady s pouzitim funkce ord().
> Zde je kousek kodu:
>
> var
> J: integer;
> R,S: string;
> B: byte;
> begin
> R := vstupni retezec;
> S := '';
> for J:=1 to Length(R) do
> begin
> B := ord(R[J]);
> S := S + chr(B);

Brutalni chyba D5 - vyreseno

[*] Josef Kokes <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 8.10.2001 14:11:49

Dekuji vsem za pomoc a nazory na uvedeny Subj.
Bohuzel, nepodarilo se mi D primet k poslusnosti.
Tak jsem to nakonec prepsal jinak.
Dik. Kokes

Ord()

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 8.10.2001 14:15:00

Ord vyzaduje v parametru ordinalni typ:

var Z: Char;
Z:=R[J];
B:=Ord(Z);

2)
B:=Ord(R[J]);

Od: Igor Vodi�ka [mailto:vodicka(zv)sagit(tec)cz]
Odesl�no: 08.10.2001 13:14
Komu: Delphi konference II (el. adresa)
P�edm�t: Ord()

[...]

Rotace obrazku o 90 stupnu

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 8.10.2001 14:32:38

Uz to urcite bude niekde hotove. Ja som to tak pred 3mi rokmi robil. Ked nic
nezozenies ozvi sa pohladam to.

> Ahoj, potreboval bych provest rotaci obrazku o 90 stupnu v obouch smerech.
> Muzete nekdo poradit?
>
> Michal

inno setup - dotaz zacatecnika

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 8.10.2001 14:37:43

> 1/ v ramci jednoho setupu spustit instalaci jineho (konkretne IB6) nebo
> nejak sloucit instalacni script IB6 s tim mym (staci merge? nebo musim
> neco poupravit?)

Nejlepsi je si napsat tu instalaci sam. Urcite to nebude tak slozity.

> [...]
> instalace.nnn, nebo neco podobneho, co by slo instalovat z CD nebo
> kopirovat na diskety a potom instalovat z disket.

V IS Tool - menu Project - Setup options - Compiler, checkbox Disk spanning

[...]

[*] bpodolak(zv)elanor.sk - 8.10.2001 13:41:54

Nazdar.

Mal som podobny problem.

Mal som vo var zadeklarovanu premenu triedy TIntegerField,
ale nebola nikde vytvarana ani zrusena.
Robilo mi to podobne veci. Preskakovalo a ignorovalo riadky.

Vyskusaj si pozriet deklaracie premmennych.

inno setup - dotaz zacatecnika

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 8.10.2001 14:57:24

> 1/ v ramci jednoho setupu spustit instalaci jineho (konkretne
> IB6) nebo nejak sloucit instalacni script IB6 s tim mym
> (staci merge? nebo musim neco poupravit?)
ok, takze to bych vedel, udelal jsem si samostatny balik a spoustim pred
koncem instalace. ted bych ale potreboval (a na to nemuzu prijit)
potlacit veskerou komunikaci s userem. vzycky mi to zobrazi alespon
welcome (vitejte v instalaci), pak uz to jede.

> 2/ jak udelat aby vysledny pakovanec byl roztristen na
> disketove svazky.
jo, tak to jsem taky nasel ;)

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

Zobrazenie iba ramceka stvorca

[*] Adam Feistner <feistna(zv)volny(tec)cz> - 8.10.2001 14:59:35

No, mas dve moznosti:
a) klikni na ten ctverec pravym tlacitkem a dej Send to back
b) nebo mu v Object Inspectoru nastav Brush > Style > bsClear

From: "Ondrej Kelle" <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de>
> [...]
> fakt chyba Delphi :-\ potom by bolo vhodne minimalne vediet o nej... ;-)

zkousel jsem to v D5.01 a zkompiluje to spravne. Pouze pri ladeni se to chova
tak jak bylo popsano. Staci si ale otevrit CPU okno a projit tu cast kodu v
assembleru.

Petr Vones

Cool Menus Pro

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 8.10.2001 16:00:54

Ahoj,
zdravim vsechny. Mam takovy dotaz. Nemate nekdo zkusenosti s komponentami
Cool Menus Pro ?

Predem diky za odpoved.

Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�, 533 41
Tel: 0602/411 828, E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
====================================

Dalsi chyby v D5

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 8.10.2001 16:19:47

Ahoj

1. vyjimky:
mam projekt, v uses je SysUtils, a hned za beginem vyvolam vyjimku. Prelozeny program po spusteni okamzite bez dialogu spadne. To same pokud vyvolam vyjimku v initialization jednotky.
Nemely by se nahodou neosetrene vyjimky zachytit v SysUtils.ExceptHandler ?
2. stringy:
zkuste si kod umisteny na ftp://ftp.iol(tec)cz/incoming/Delphi_bug.zip
a budete koukat co Delphi vyvadeji. Zkouseno na 3 PC s D5.01 W2K.
3. taky jste si vsimli, jak stupidne funguje Undo+Redo. Holt se po Undo nesmi ani nahodou zmenit pozice kurzoru.

Tom

PS: Jak je to se zarukou u SW? Kdyz si nekdo neco koupi a zjisti, ze to obsahuje chyby, muze chtit napravu nebo vraceni penez.

OT: 1001 t&t pro Delphi - prirucka pro programator

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 8.10.2001 16:27:42

k jiz nekolikrat zminovane knize : 1001 tipu a triku pro Delphi [Svoboda,
Vones, Konsal, Mares] :

Dostala se mi do ruky, takze par informaci [pokud uz to tu bezelo, tak
sorry]

Zminovane oblasti :
Object Pascal, databaze, SQL, Internet (http, ftp), WinAPI, OLE
object - s M$, pr�ce s registry,popisy komponent, pr�ce s grafikou, zvukem,
ale i tiskem ...

Kniha je doslova nacpan� spoustou kvalitn�ch zdrojov�ch k�du a praktick�ch
uk�zek, ze kter�ch by pochopil danou problematiku snad i Nezn�lek. Myslim,
ze na trhu cesky psane literatury k Delphi patri rozhodne k tem lepsim
(ostatne kdo sleduje prispevky Petra Vonese, tak asi prilis pochybovat
nebude ... )

Kde naj�t :
internetovy prodej :
http://www.vltava(tec)cz/Store/GoodsDetail.asp?sCGoodsID=SE00081927&nShopID=1&nD
epartmentID=605&nLanguageID=169&sCurrencyAbbreviation=CZK&sOrderBy=ByName

... bohuzel do kamennych kramku asi prijde az tento tyden, zatim ji nema ani
www.ben(tec)cz [a ten pry ma vsechno prvni :))) ]

Milan P. Skalsk�
odd�len� technick�ho rozvoje
OKsystem s.r.o.
Na Pankr�ci 125
140 21, Praha 4
---
http://www.oksystem(tec)cz
MailTo:Skalsky(zv)oksystem(tec)cz
Tlf +420 2 44021217

OT: WIN verusus LINOX (KYLIX Report Generator)

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 8.10.2001 16:31:32

Dne po 8. ��jen 2001 11:51 jste napsal(a):

> Naklady na zakupenie licencie alebo aj na prevadzku?

I na provoz - a pripadne admin linuxu bude cenove srovnatelny s adminem win.
Ale hlavni cenovy rozdil pri porizeni neni ani tak cena OS, jako treba SQL
serveru a pod.

> Lenze Linux sa prezentuje tak, ze je zdarma a ze je OpenSource
> a zvadza to tak k podobnym zaverom. A mozem Ta ubezpecit,
> ze mnoho samotnych linuxakov v tom nema jasno ako to je
> a co vlastne chcu.

Proto jsem to tady zduraznoval ...

> Vlastne co od OS chces? Aby bol zdarma alebo aby bol open source alebo
> aby nefungoval na PC-ckach alebo aby nebol od MS?
>
> Erik

Zdarma byt nemusi, pokud tu jsou konkurencni produkty. OpenSource ano, pokud
se k nemu nedava zaruka na pozadovanou funkcnost, bezpecnost a pod. (a ne my
ze nic nerucime a mozna to opravime za penize ktere si usmyslime - kdyz se
nam bude chtit). OpenSource je vubec na delsi debatu, kterou bych tu nerad
rozvadel. At je na PC nebo kde chce - tady jsem jen chtel upozornit, ze sam
HW uz je zbytecne limitujicim faktorem. A at je klidne od MS ;-).

Ale mym hlavnim cilem proc se tu o tom bavim je to, aby se vice lidi zabyvalo
desktopovymi aplikacemi pro linux (nebo jeste lepe aplikacemi ktere nejsou
jenom pod win, ale linux je pripade Deplhi vyvojaru aktualni). Vyvojem, radou
... A nikoliv resit, jestli je lepsi Linux nebo Windows ...

[...]

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 8.10.2001 16:48:52

> [...]
> se totiz VUBEC NIKDY nevyvola radek oznaceny -A-,
> po vstupu do cyklu se rovnou skoci na radek -B- !!!

To, ze se radek nevykona, neni pravda.
Neni treba propadat panice, nejedna se o zadnou chybu.
Problem je pouze v krokovani zdrojoveho textu,
kde jsou na jednom radku dva prikazy.
Staci se podivat na prelozeny program:

> Prvni := $8C;
> repeat
> while Buf[Prvni]=$48 do inc(Prvni); { -A- }
> Posledni := Prvni+1; { -B- }
se prelozi takto:

Prvni := $8C;
1. mov edx,$xxxx
2. jmp TForm1.Button1Click + $8 // na radek 4.
while Buf[Prvni]=$48 do inc(Prvni);
3. inc edx
4. cmp byte ptr [eax+edx+$xxxx],$48
5. jz TForm1.Button1Click + $7 // na radek 3.
Posledni := Prvni+1;
6. inc edx

Stejny zdrojovy text napsany takto:
> [...]

Prvni := $8C;
1. mov edx,$xxxx
2. jmp TForm1.Button1Click + $8 // na radek 4.
inc(Prvni);
3. inc edx
while Buf[Prvni]=$48 do
4. cmp byte ptr [eax+edx+$xxxx],$48
5. jz TForm1.Button1Click + $7 // na radek 3.
Posledni := Prvni+1;
6. inc edx

Preklad je tedy naprosto shodny.
Program se vykonava po radcich
1. 2. 4. 5. (3. 4. 5.) (3. 4. 5.)...
Pri prvnim pruchodu tedy preskoci radek 3.
Pokud se krokuje zdrojovy text v Pascalu,
tak na puvodni slozeny radek A nevstoupi,
protoze ho vyhodnocuje az pri druhem
a dalsim pruchodu while.

Vaclav Krmela

PDF a doplneni do formulare

[*] Tom� Hol� - 8.10.2001 16:49:08

ahoj,

potreboval bych otevrit PDF dokument-formular a vyplnit

naimportoval jsem si ocx od Acrobat Readeru a umim otevrit

PDF soubor, ale nevim, jak se odkazat na ty policka v PDF formulari

kde se da najit help k importovanym OCX ???

diky TH
Verze: 6.0.282 / Virov� b�ze: 150 - datum vyd�n�: 25.09.2001

Firebird (Interbase 6.0) a UDF

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 8.10.2001 17:14:35

On Mon, 8 Oct 2001, Pavel Cisar wrote:

> Problem bude v exportu funkce a zjisteni jeji adresy dle jmena.

No toho jsem se dovtipil, ale v cem je presne problem? Pokud pomoci
objdump --all *.dll (nastroj z mingw32) se podivam na funkcni dll a mou
nefunkcni, tak v sekci tabulky exportovanych symbolu (ord tabulka)
sice moje obsahuje jak jmena "xxx(zv)N" tak jmena "xxx", kdezto ta delphova
pouze jmena "xxx", ale kdyz spustim svuj testovaci program, ktery
pouziva LoadLibrary a GetProcAddress (ktere mimochodem pouziva i FB -
pokud jsem se dobre dival do jrd/flc.c) tak vse funguje jak ma s obema.
Ale ve FB funguje pouze ta delphova.

Pripadne kde se da najit nejaka dokumentace jak onu udf dll pro
Win vytvorit?

Na www.firebirdsql.org, jsem nasel pro Windows pouze navody pro delphi
a potom tam byl jeden pro UNIX.

Zdravi

Vladimir Michl
[...]

Problemy s pristupem do Access-tabulky s obrazky

[*] Plisek Jan Ing. <Plisek(zv)spse(tec)cz> - 8.10.2001 17:17:04

Vazeni,
pro reseni jedne maturitni prace potrebujeme zvladnout problem
pristupu do Access-tabulky se strukturou:
N�zev ....... text
Obr�zek ... objekt OLE

V tabulce jsou ulozeny jednoduche BMP-obrazky 17x17 pixelu.
Pristup z Delphi 4 Professional je pomoci komponenty Table a
vlastnosti DatabaseName=MSACCESS1 a v BDE je tento alias
nastaven takto:
Type = MSACCESS
DatabaseName=D:\Delphi\DB_aplikace\Access_Delphi\db1.mdb
LangDriver=dBASE CSY cp852
OpenMode=READ/WRITE

Obrazky chceme ve formulari zobrazit pomoci komponenty
DBImage s vlastnostmi DataSource=DataSource1 a
DataField=Obr�zek

Pokus o otevreni tabulky prikazem Table1.Active:=True; konci
chybovou zpravou: Bitmap image is not valid. Pokud odpojim
komponentu DBImage a zobrazuji pouze pole N�zev pomoc�
komponenty DBText, je vse OK.

Ani pokusy o pristup do Access-tabulky prec ODBC se nedari.
Doufame, ze nam nekdo poradi a predem dekujeme.

S pozdravem J.P.

ing. Jan Plisek e-mail: plisek(zv)spse,cz
SPSE a VOS, Karla IV. 13 tel. (040)6614763
531 69 PARDUBICE WEB: http://www.spse(tec)cz
Czech Republic

OT: 1001 t&t pro Delphi - prirucka pro programator

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 8.10.2001 17:37:06

V prodejne BEN ve Strasnicich ji uz maji, koukal jsem do ni a opravdu je
tam fura tipu, nektere jen na 3 radky (obalene volani API funkce), nektere
na stranku. Nevim jestli k ni je CD s fulltextovym hledanim, ale urcite by
se hodilo...

From: <skalsky(zv)oksystem(tec)cz>...
bohuzel do kamennych kramku asi prijde az tento tyden, zatim ji nema ani
www.ben(tec)cz [a ten pry ma vsechno prvni :))) ]

Dalsi chyby v D5

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.10.2001 17:39:42

From: "Tomas Kminek" <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> vyvolam vyjimku v initialization jednotky.
> Nemely by se nahodou neosetrene vyjimky zachytit v SysUtils.ExceptHandler ?

V D5 byla pridana moznost interakce aplikace s vychozim debuggerem. Podivej se
na globalni promenne JITEnable a DebugHook. V zasade by mohlo pomoct toto:

DebugHook := 1;

> 2. stringy:
>zkuste si kod umisteny na ftp://ftp.iol(tec)cz/incoming/Delphi_bug.zip
>a budete koukat co Delphi vyvadeji. Zkouseno na 3 PC s D5.01 W2K.

Tak tohle je pekna lahudka. V Delphi 6.01 to pri prekladu hlasi:

[Error] Too many local constants. Use shorter procedures

Zatim se snazim zjistit co to znamena (vypada to na nejake interni omezeni v
prekladaci) a kde je presne ta hranice.

Petr Vones

Event onClick.

[*] Centrum <E_DDT(zv)centrum(tec)cz> - 8.10.2001 18:10:22

Dobry den.
Potreboval bych poradit s nasledujicim.
Mam jednoduchou aplikaci s jednim Panelem a Buttonem. Kdyz na neho kliknu,
pridam do panelu dalsi Button. Je to nasledovne:

MyButton: TButton;
MyButton:=TButton.Create(Panel1);
MyButton.Width:=100;
MyButton.Height:=20;
MyButton.Left:=8;
MyButton.Top:=8+(Index*20);
MyButton.Name:='Button'+IntToStr(Index);
MyButton.Parent := Panel1;
Index:=Index+1;

Ja ale potrebuji nejen pridavat ty buttony, ale i ovladat jejich udalost
onClick. A to uz dost dobre nevim jak. Staci mi jedna procedure, ve ktere
bych poreboval vyhodnotit na ktery button bylo kliknuto a pak uz to
obslouzit. Kdesi sem tady v archivu vystaral, ze by se dalo pouzit
"x:=(Sender as TButton).Name;" pro urceni na ktery button bylo kliknuto, ale
nevim kam a jak to do programu umistit. Muzete mi poradit?

Diky DDT.

PS: Prosim trosku podrobneji popsat, sem zacatecnik.