FileNameEdit v OpenDialogu jeste jednou

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 8.10.2001 18:27:34

Zdravim

Prvni problem jsem nakonec vyresil sam. Ted ale mam problem s deklaraci
property k tomu dialogu. Jelikoz pri spustenem dialogu nema
OpenDialog1.FileName := 'cokoli' zadny vliv upravil jsem potomka
OpenDialogu, aby to fungovalo. Proceduru, ktera bude menit Edit mam hotovou,
jen nevim jak ji zavolat z programu. Je mi jasne, ze budu muset redeklarovat
property FileName, ale nevim jak. Umim deklarovat nejakou novou property,
ale nevim jak to udelat, aby se to nehadalo s property zdedenou z predka.
Snad sem se dostatecne a jasne vyjadril.

Event onClick.

[*] Marek Muller <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 8.10.2001 18:35:19

procedure MyButtonClick(Sender: TObject);
MyButton.OnClick := MyButtonClick;
procedure TForm1.MyButtonClick(Sender: TObject);
begin
// sem napis tu obsluhu kliknuti

Marek Muller

From: MarWarr

Nazdar,
mam dosti zacatecnicky problem. Mam uz moc velkej zdrojak a velmi spatne se v nem da orientovat. Tak�e bych ho potreboval nejak rozdelit do vice souboru (jestli to vubec jde) nebo udelat unit. Ale nevim jak se to dela. Byl bych velice vdecnej za pomoc. Pouzivam Delphi 5 Enterprise bez updatu.

MarWarr

COM/DCOM

[*] <jiri.sedivec(zv)email(tec)cz> - 8.10.2001 21:22:07

Zdravim vsechny,

potreboval bych poradit kde bych mohl najit informace o COM/DCOM
komunikaci (pokud mozno v cestine).

Diky ...

JS

---
** CREATED BY EMAIL.CZ **
http://www.email(tec)cz <--- Get Your Free Email

Co stoji dot NET (Was: Volba)

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 8.10.2001 21:28:39

> ****Nechci. Nedelej z implikace ekvivalenci.

Tak vysvetli, ako z XML podpory SQL Servera vyplyva podpora
aj pre .NET technologiu, pripadne uved zopar prikladov, ako si
v SQL Serveri 2000 vytvorim alebo pouzijem .NET komponenty.

> Dle MS je .NET ,,platforma webovych XML sluzeb obsahujicich vse, co je
nutne
> pro tvorbu a pouzivani aplikaci zalozenych na XML`` Snad uz je to
jasnejsi. :-)

Obavam sa, ze urobit si obraz o platforme .Net z jednej vety je nemozne.
Mal by si si o tom najprv viac precitat (na MSDN je toho velmi vela,
ale citaj technicke clanky, nie keci pre managerov a riaditelov firiem),
pripadne si to aj vyskusaj a potom rob take zavery, ake robis.

Co sa tyka .Net a MS SQL 2000, tak zo strany .Net je perfektna
podpora MS SQL servera (napr. je tam ADO.Net a specialne komponenty
len pre MS SQL, ktore nepouzivaju dokonca ani OLEDB rozhranie)
ale naopak to neplati.

Erik

PDF a doplneni do formulare

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 8.10.2001 23:07:42

Tak s tym ocx-om ani nic viac neurobis. Je urceny len na vizualnu
manipulaciu s PDFkom.
Odporucam ti do pozornosti FDFToolkit ktory je urceny na manipulaciu s
"forms". Je k dispozicii aj ako ActiveX.
Neni som si isty co na to licencia a ci to mozes volne pouzivat pokial nie
si clenom ASN. Ostatne ked si to budes chciet stiahnut tak s nou budes
suhlasit a iste si ju podrobne prestudujes :)

From: MarWarr

Nazdar,
[...]

OT: WIN verusus LINOX (KYLIX Report Generator)

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.10.2001 00:51:21

From: Martin Schayna [mailto:mschayna(zv)aktis(tec)cz]

V prodejne BEN ve Strasnicich ji uz maji, koukal jsem do ni a opravdu je
tam fura tipu, nektere jen na 3 radky (obalene volani API funkce), nektere
na stranku. Nevim jestli k ni je CD s fulltextovym hledanim, ale urcite by
se hodilo...
Martin Schayna

Dalsi chyby v D5

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 9.10.2001 07:38:35

> Tak tohle je pekna lahudka. V Delphi 6.01 to pri prekladu hlasi:
>
> [Error] Too many local constants. Use shorter procedures
>
> Zatim se snazim zjistit co to znamena (vypada to na nejake interni omezeni v
> prekladaci) a kde je presne ta hranice.
>
> Petr Vones

Ja jsem tohle v D5.00 prelozil bez problemu, jedine co to pri behu pise je Out
of memory :(

S pozdravem

Milan Tome#
Vedouc� v�vojov�ho t�mu Windows
Softwarehouse HAiDA s.r.o.
Nov� Bor
tel: 0424/722291, 0424/222284
email: Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

kalkulovatelne pole

[*] Peter Mojdis <mojdis(zv)colnicapo.sk> - 9.10.2001 07:40:36

Ahoj !
Potrebujem do tabulky programovo pridat kalkulovatelne pole. Pouzivam nieco
taketo:

f:=TField.Create(nil);
f.Name:='f1';
f.FieldName:='Calc';
f.FieldKind:=fkCalculated;
f.SetFieldType(ftString);
table1.Fields.Add(f);

ale stale mi to hadze chybu, ze nemoze pridavat kalkulovatelne alebo
agregacne pole. Neviete niekto, co s tym ?

Brutalni chyba D5 - vyreseno

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 9.10.2001 07:40:27

Tato debata mi pripomnela jednu roztomilou pri krokovani v mych
starych D3. (v novejsich jsem to nekontroloval...)

Totiz kdyz vezmu zdrojak, ve kterem ne vsechny radky jsou
korektne ukonceny sekvenci CRLF, ale jen LF, tak to na prvni
pohled vypada hezky...

Vsechno na obrazovce sedi jak ma, prekladac se casto nezlobi
(obcas ale rve ze je radka moc dlouha...).

Jamile ale zkusim takovyto zdrojak krokovat, tak si zjevne zcela
spatne spocita, kde ktery radek je a tak takova ta modra radka
,ukazujici kde zrovna pri krokovani ve zdrojaku jsi, ukazuje na
uplne jine radky nez se vykonavaji... ;-)))

> Dekuji vsem za pomoc a nazory na uvedeny Subj.
> Bohuzel, nepodarilo se mi D primet k poslusnosti.
> Tak jsem to nakonec prepsal jinak.

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

Rotace obrazku o 90 stupnu

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 09.10.2001 07:47:23

Hledej na TORRY.NET knihovnu GFX_LIBRARY. Je asi jedna z nejlepsich a je
free vcetne zdrojaku !!!

>Ahoj, potreboval bych provest rotaci obrazku o 90 stupnu v obouch smerech.
>Muzete nekdo poradit?
>
>Michal

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

neprehledny dlouhy zdrojak - jak ho rozdelit nebo

[*] Werki <delphi(zv)minv.sk> - 9.10.2001 07:56:36

copy-paste do noveho suboru a ten nazvy napr. pokus.inc
a do zdrojaky kde ho xes pridat hod {$include pokus.inc}

Werki
Od: Martin Bab�k [mailto:M.Babik(zv)mus(tec)cz]
Odesl�no: 9. ��jna 2001 8:58
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Re: RE:OT: 1001 t&t pro Delphi - prirucka pro programatora
nejen zacinajiciho

> [...]

>To CD k ni neni, ale rozhodne by se hodilo, to je fakt. V prodejne na
Jindrisske uz ji take maji [od patecniho rozvozu zbozi ji >udajne maji ve

praca s pointrami

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 9.10.2001 09:12:39

> Mam buffer1:PChar a buffer2:PChar
> a potrebujem z buffer2 skopirovat 150 bajtov od pozicie 30 do
> buffer1 na poziciu 180...

Cau,

Move((Buffer2 + 30)^, (Buffer1 + 180)^, 150);

tie pozicie zavisia od toho, ako si to myslel; prvy byte je totiz pozicia 0,
30. byte je pozicia 29

Dalsi chyby v D5

[*] Pavel K�ehula <pavel.krehula(zv)nlm(tec)cz> - 9.10.2001 09:13:25

| Ja jsem tohle v D5.00 prelozil bez problemu, jedine co to pri behu pise je Out
| of memory :(

Me se to prelozilo taky bez problemu (D5.01, w2000)

Pavel

Komercna SQL databaza

> [...]
Source",
> tak aplikacia vyvinuta pre interbase by musela byt free aj so zdrojakmi,

On je Open Source a Open Source. Zalezi predevsim na licenci. To co mas
na mysli ty je podle mne GPL , ale Firebird je pod nejakym derivatem MPL a
proto se podle mne zdrojaky davat nemusi. Navic - kdyz naprogramujes
aplikaci
tak ta prece nema nic spolecneho s IB tak nevim proc by si mel davat jeji
zdroje.

To je to same jako kdyby jsi mel aplikaci ktera bezi na Linuxu a protoze na
nem
bezi tak musi byt Open. Coz je blbost. Zkoumat presne licence by jsi musel
pokud
by jsi do IB dodelal nejakou feature.

Radek

OT: 1001 t&t pro Delphi - prirucka pro programator

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 9.10.2001 09:18:22

Hi,

www.vltava(tec)cz a je bez CD

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

> Nemate nekdo odkaz na Inet stranku s popisem a moznosti
> koupeni? Bude k ni to CD? U nas neni a rad bych se o ni
> dozvedel vic. Diky.

Dalsi chyby v D5

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 9.10.2001 09:19:17

> Ja jsem tohle v D5.00 prelozil bez problemu, jedine co to pri
> behu pise je Out of memory :(

Tato chybova hlaska je novinka Delphi 6, tiez som na to narazil pri jednej
programom generovanej unite, ktora sa bez problemov kompilovala v Delphi 5,
ale v Delphi 6 uz nie. Help na tuto temu hovori:

"One or more of your procedures contain so many string constant expressions
that they exceed the compiler's internal storage limit. This can occur in
code that is automatically generated. To fix this, you can shorten your
procedures or declare contant identifiers instead of using so many literals
in the code."

TOndrej

praca s pointrami

for i:= 0 to 149 do buffer1[180 + i]:= buffer2[30 + i];

O zadnem omezeni pointeru nevim, co mas na mysli?

[...]

[*] Pavol Kaka�ka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 9.10.2001 09:28:39

Mne to prelozi i spusti bez problemov. D5E + UP1, W2K.
(Compile i Build)

From: "Milan Tome#" <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz>

> Ja jsem tohle v D5.00 prelozil bez problemu, jedine co to pri behu pise je
Out
> of memory :(

Bezpecnost hesel 2

Safra, to delas neco pro CIA nebo dokonce BIS ? :-))) Jestli te to uklidni,
tak existuji mraky programu, ktere se povesi na klavesnici a sleduji, co kdo
napise. Heslo se tak dostane samozrejme v otevrenem tvaru. To bys musel
osetrovat celou spoustu veci. Heslo je v pameti jen kratkou chvili, kdy se
napise na klavesnici (moznost odchyceni a nesrovnatelne jednodussi nez to
hrabat z pameti) a nez se prozene nejakym tim hashovacim algoritmem. Pokud
mas v pameti seznam hesel, staci na zasifrovani jednoduchy XOR, protoze
nikdo nepozna zasifrovane heslo od "normalniho" obsahu pameti.

Pokud se nejedna o nejaky software, kde je vyzadovana velmi vysoka uroven
bezpecnosti, tak bych se tim asi nezabyval.

[...]

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 9.10.2001 09:47:25

to CD? U nas neni a rad bych se o ni dozvedel vic. Diky.

www.vltava(tec)cz

Martin Ben

PS:

ale ja ji jeste nemam :-)

Dalsi chyby v D5

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 9.10.2001 09:51:15

Bohuzel v D5 to jde prelozit, ale kompilator evidentne zmrsi pointry na ty konstantni stringy a pri behu to pada bud na OutOfMemory nebo na AccessViolation

> Ja jsem tohle v D5.00 prelozil bez problemu, jedine co to pri behu pise je Out
> of memory :(

MSSQL2000 ,promenna Varchar

[*] Radek Janu� FSG <janus(zv)foresta(tec)cz> - 9.10.2001 09:54:48

Ahoj potreboval bych poradit s problemem se kterym si uz nevim rady.

Tvorim SQL prikaz,
kde mam v promenne typu Varchar ulozen sql dotaz ( promenna (zv)SQL
varchar ).Dotaz v teto promenne obsahuje i parametry.Dotaz chci spoustet
pomoci exec((zv)SQL).Neprisel jsem vsak na to jak naplnit paramery dotazu pro
tuto promennou. Jak na to? Mam Delphi4,Ms SQL2000

Diky za odpoved. RadekJanus Foresta SG a.s.Vsetin

praca s pointrami

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 9.10.2001 09:56:09

Jinak by taky melo fungovat move(buffer2[30], buffer1[180], 150);
je to rychlejsi, ale bez kontroly, zda uz nejsi mimo buffer...
Pisu to z hlavy, tak radeji koukni do helpu...

Karel Rys

brant(zv)dcomm(tec)cz dne 9 Oct 2001 v 9:25:

> [...]

> nejaka dobra dusa?

neprehledny dlouhy zdrojak - jak ho rozdelit nebo

[*] Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)atlas(tec)cz> - 9.10.2001 10:02:08

Ale bacha, nesmis si dat do toho inc souboru napr. metody okna, protoze
potom napriklad pri dvojkliku na button (ktery Te v design modu prenese do
zdrojaku metody OnClick) dostanes hlasku Cannot find implementation of
method Button1Click. Lze takto prenest pouze metody nezavisle na
komponentach na formulari, ktery patri k teto unit.

Mira Ondrisek
BONNEL TECHNOLOGIE

copy-paste do noveho suboru a ten nazvy napr. pokus.inc
a do zdrojaky kde ho xes pridat hod {$include pokus.inc}

Werki

praca s pointrami

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 9.10.2001 10:22:39

> [...]
> poziciu 180...
> v c++ to viem, ale delphi ma nejake obmedzene pointre...
Nevim o tom, ze by Delphi melo omezene pointry...
Na vyse uvedeny problem bych pouzil

move(buffer1[30], buffer2[180], 150)

(Tedy pokud jsem se nekde neseknul o 1, PChar je indexovan od 0)

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

ISDN - zvukovka - LAW

[*] <vasek.zaruba(zv)volny(tec)cz> - 9.10.2001 10:23:45

Ahoj,
Mam koupenou knihovnu ISDN-TOOLS. Potrebuji v realnem case
posilat (prijimat) wav na zvukovku. V knihovne je to reseno
jako zaznamnik z ulozeneho wav souboru, ale umoznuje v
udalosti prijimani dat neco provest s tokem dat..

Snazim se nabafrovat data (prevedena law<>wav) a prehravat pomoci wave in/out ale stale to neni ono (nefunguje mi to). Musim prostouchavat prilis mnoho smeru.

Nevite, prosim, nekdo jak posilat kontinuelne (v blocich
2048b za 250 ms) na zvukovku zvuk a obracene snimat z mikrofonu do pameti (idealne s rychlim prevodem law<>wav). DIKY

Komercna SQL databaza

On 9 Oct 2001, at 9:04, Lubo Fule wrote:

> [...]
> - jedna sa totiz o MCAD, ktory sa distribuuje spolu s AutoCAD-om,
> teda "krabicovy" SW. Podmienka je, ze musi existovat ODBC driver

To naprosto NENI pravda !

1) Zalezi na tom, jak open source kod pouzivate ve sve aplikaci.
Vzhledem k tomu, ze nebudete pouzivat primo kod databazoveho
serveru zakompilovany ve sve aplikaci (nebo snad ano ? :-), ani jej
nebudete jinak linkovat se svou aplikaci, neni co resit.

2) I kdyby se vas tykal bod 1), stejne jeste zalezi na konkretni
licenci, pod kterou je uvolnen dany kod. Vami popsany virovy efekt
ma POUZE licence GPL. InterBase Open Edition ani Firebird tuto
licenci nepouzivaji (jsou uvolneny pod IPL, coz je v podstate MPL -
Mozilla public licence). Ta rika, ze musite uvolnit pouze ty zdrojove
soubory, ktere primo obsahuji (cut&paste) zdroje IB/FB, nebo ty
ktere zmenite. Coz se vas opet netyka.

Suma sumarum. Kdyz vam IB/FB vyhovuje, tak vam v jejich pouziti
nic nebrani - zadne sve zdroje uvolnovat nemusite. Klidne vam to
dam i pisemne a s razitkem :-)

neprehledny dlouhy zdrojak - jak ho rozdelit nebo

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 9.10.2001 10:29:48

Odes�latel: Martin Proch�zka <marwarr(zv)volny(tec)cz>
[...]

Nejake rady se tady uz objevily, nebudu je opakovat.
Ja bych zde chtel predevsim zduraznit modularitu a zejmena objektovost ObjectPascalu.

Jestlize si na napises objekty, spravne navrhnes metody a properties techto objektu, vyuzijes dedicnosti, pak zdrojak nemuze byt neprehledny.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Komercna SQL databaza

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 9.10.2001 10:33:13

> [...]

> tak aplikacia vyvinuta pre interbase by musela byt free aj so zdrojakmi

Byl by nekdo schopen tady strucne a prehledne vysvetlit, jak je to presne s tim "OpenSource" ?
Obavam se, ze to neni presne to, co uvadi vyse Lubo.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

DBLookupCOmbo a OnChange

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 9.10.2001 10:35:18

> Odes�latel: Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> nevite nekdo, jak v DBLookupComboBoxu obslouzit neco jako
> OnChange?
OnChange na fieldu, na ktery je DBLookupCombo pripojen.

Uznavam ale, ze je to nekdy nesikovne, obzvlast kdyz je prislusny Dataset mimo formular (v datovem modulu).

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

praca s pointrami

[*] Radek Masnica - konference <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 9.10.2001 10:37:15

Ahoj ...

p1,p2 : PChar;
src, dst : Pointer;
s: String;
begin
GetMem(p1,400);
GetMem(p2,400);
src := Pointer(Integer(p2) + 30);
dst := Pointer(Integer(p1) + 180);
move(src^,dst^,150);
FreeMem(p1);
FreeMem(p2);
end;

takovej priklad nepriklad, ale pro pochopeni to asi funguje ...

Cau Radek

praca s pointrami

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 9.10.2001 10:39:02

omyl trosku jsem si to spletl s C-ckem :( ma tam bejt Move

[...]

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 09.10.2001 10:53:56

Ahoj,
treba takhle

move (Buffer2 [30],Buffer1 [180],150);

Vaclav Sazima

iko wrote:

> [...]
> poziciu 180...
>
> v c++ to viem, ale delphi ma nejake obmedzene pointre... poradi mi nejaka

Transparentni panel

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 9.10.2001 11:09:34

> [...]
> nedochazi k
> prekreslovani, ale kdyz program spustim, nebo jen prepnu okna

Mas na mysli prekreslovanie v design time (pri praci v IDE)?
Tak to som vobec neskusal, ani ma nenapadlo nainstalovat si takyto 'surovy'
komponent na paletu ;-)
Budes asi musiet kdesi cosi ;-) overridnut a zavolat Invalidate.
Ako som uz pisal, bolo to napisane narychlo a velmi zbezne odskusane len v
runtime.
Sorry, momentalne na to fakt nemam cas. :-(
Skus podrobnejsie popisat problem, mozno sa Ti ozvem neskor.
TOndrej

neprehledny dlouhy zdrojak - jak ho rozdelit nebo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.10.2001 11:10:40

From: "Werki" <delphi(zv)minv.sk>
> copy-paste do noveho suboru a ten nazvy napr. pokus.inc
> a do zdrojaky kde ho xes pridat hod {$include pokus.inc}

Ahoj,

tak tohle bych vrele nedoporucoval, protoze v include souborech nefunguje Code
Inside. Include soubory jsou v zasade vhodne na definice prepinacu popripade
na nejake konstanty, ale ne na vlastni kod.

Petr Vones

praca s pointrami

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.10.2001 11:14:51

From: "iko" <iko(zv)kamarad(tec)cz>
> v c++ to viem, ale delphi ma nejake obmedzene pointre...

Ahoj,

to je pomluva ;-) Pokud pretypujes pointer na PChar tak muzes pouzivat beznou
aritmetiku.

Petr Vones

Brutalni chyba D5 - vyreseno

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.10.2001 11:14:27

From: "Gebauer Lukas" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>
> [...]
> pohled vypada hezky...
>
> Vsechno na obrazovce sedi jak ma, prekladac se casto nezlobi
> (obcas ale rve ze je radka moc dlouha...).

toto uz je vyresene v Delphi 6.

Petr Vones

OT: 1001 t&t pro Delphi - prirucka pro programator

[*] Jiri Novotny <novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 9.10.2001 10:16:40

> k jiz nekolikrat zminovane knize : 1001 tipu a triku pro Delphi
>[Svoboda, Vones, Konsal, Mares] :

> ... bohuzel do kamennych kramku asi prijde az tento tyden, zatim ji nema ani
> www.ben(tec)cz [a ten pry ma vsechno prvni :))) ]

S temi "klasickymi" obchody to neni pravda. Ja (v Olomouci) jsem si
dotycnou knihu koupil v jednom nejmenovanem obchode cca uprostred
Ostruznicke ulice :-) jiz minuly tyden. Jinak souhlasim s tim, ze
knizka je opravdu super.

Jirka.

Dalsi chyby v D5

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.10.2001 11:18:36

From: "Ondrej Kelle" <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de>
> "One or more of your procedures contain so many string constant expressions
> that they exceed the compiler's internal storage limit. This can occur in

Ahoj,

ano, to je ono. Bohuzel nikde neni psano cim je presne dan ten limit. Mam spis
pocit, ze si tim nekdo zjednodusil praci pri odstranovani chyby v kompilatoru.

Petr Vones

OT: 1001 t&t pro Delphi - prirucka pro programator

[*] Valenta patrik <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 9.10.2001 11:22:50

Jeste vetsi OT (omlouvam se) ja ji mam z Vltavy a dostal sem k ni CD...

PS. Ilonu Csakovou

> [...]

>To CD k ni neni, ale rozhodne by se hodilo, to je fakt. V prodejne na
Jindrisske uz ji take maji [od patecniho rozvozu zbozi ji >udajne maji ve

Jak vlozit kombinaci klaves CTRL+Z do kodu

[*] vlcir <vlcir(zv)seznam(tec)cz> - 09.10.2001 11:39:37

Nevi nekdo, jak vlozit kombinaci klaves CTRL+Z do kodu, aniz by se
pouze provedlo Undo?

Poctenicko pro kazdy den: http://www.novinky(tec)cz

Ladeni ActiveX prvku

[*] Jind�ich Nikodem <nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz> - 9.10.2001 11:40:46

Hi,

existuje nejaky prostredek na ladeni ActiveX prvku primo v Delph?
Hodilo by se mi neco jako krokovani, breakpoint atd... prostre standard
Delphi.

Mam Delphi 5 Prof.
Predem diky

Jindrich Nikodem

nikodem(zv)kh-kinetic(tec)cz

Jak vlozit kombinaci klaves CTRL+Z do kodu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.10.2001 11:56:15

From: "vlcir" <vlcir(zv)seznam(tec)cz>
> Nevi nekdo, jak vlozit kombinaci klaves CTRL+Z do kodu, aniz by se
> pouze provedlo Undo?

S: string;
begin
S := ^Z;

ListView - jina barva oznaceneho radku

[*] Hazuka Filip <filip.hazuka(zv)multivac(tec)cz> - 9.10.2001 11:56:34

Ahojte,
potreboval bych poradit, jak mam udelat to, kdyz chci misto modreho oznaceni
radku v ListView dat jinou barvu.

Diky za pomoc.

Filip Hazuka
��pkova 363
L�zn� Bohdane�, 533 41
Tel: 0602/411 828, E-mail: Filip.Hazuka(zv)uhk(tec)cz
====================================

Komercna SQL databaza

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 9.10.2001 11:59:37

S databazovym systemem Interbase je to asi takto :

Pokud chces vyvijet komercni software pod timto strojem a budes menit
zdrojove kody Interbase, MUSIS prilozit zdrojove kody toho, co je Open
Source (a to je Interbase a NE ten software, ktery jej vyuziva).

To jen tak, aby to kazdy pochopil.

Petr Jurik, Spravce site, programator
COMET System s.r.o.
1.Maje 1220
756 61 Roznov pod Radhostem
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
http://www.cometsystem(tec)cz

ICQ# : 119119215

Byl by nekdo schopen tady strucne a prehledne vysvetlit, jak je to presne s
tim "OpenSource" ?
Obavam se, ze to neni presne to, co uvadi vyse Lubo.

Label vedle menu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.10.2001 12:21:05

Ahoj,

existuje nejaky zpusob, jak vedle hlavniho menu formulare zobrazit
nejaky label? Menu neobsahuje moc polozek a ja bych rad plochu
jeho volne casti jeste vyuzil.

David Lebeda

Koupe Delphi 5

[*] mika.pavel(zv)post(tec)cz - 9.10.2001 12:42:44

Daji se jeste nekde koupit Delphi 5 Standard ?
P.M.

V.I.P. Chat - Raduza
11.10.2001 od 14:00 na
http://chat.volny(tec)cz

Brutalni chyba D5 - vyreseno

[*] Ales Martinik <amartinik(zv)artbrno(tec)cz> - 9.10.2001 12:46:47

Tato je. Ale problemy s BitButtonem, glyphem a ubyvanim systemovych zdroju
(kriticke pod W98) bohuzel ne. Vokalni analyzou zdrojaku (prohlidkou
(v)okem) jsem zjistil, ze se temer nic neinovovalo.
Takze problem trva.

Ales Martinik

> Ahoj,
>
> toto uz je vyresene v Delphi 6.
>
> Petr Vones

DBLookupCOmbo a OnChange

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.10.2001 12:52:50

> OnChange na fieldu, na ktery je DBLookupCombo pripojen.
>
> Uznavam ale, ze je to nekdy nesikovne, obzvlast kdyz je prislusny
> Dataset mimo formular (v datovem modulu).

Hm, tusil jsem to. Dekuji za odpovedi, ale nemohu to pouzit,
jelikoz moje DBLookupCombo neni poveseno na zadny field.

Ale nevadi, jakozto nouzove reseni jsem pouzil OnExit,
OnKeyPress a trochu kodu kolem. Neni to sice ekvivalentni ani
zdaleka s OnChange, ale presto pouzitelne. Jeste jednou dik.

David Lebeda

Brutalni chyba D5 - vyreseno

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.10.2001 12:59:28

From: "Ales Martinik" <amartinik(zv)artbrno(tec)cz>
> Tato je. Ale problemy s BitButtonem, glyphem a ubyvanim systemovych zdroju
> (kriticke pod W98) bohuzel ne. Vokalni analyzou zdrojaku (prohlidkou

Ahoj,

presne tento problem JE vyresen v Delphi 6. Porovnej si zdrojak metod
TBitmap.Dormant a TBitmap.HandleNeeded z D5 a D6.

Petr Vones

Rozdiely v SQL selectoch

[*] Marek Muller <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 9.10.2001 13:07:41

To zalezi na tom, v kolika zaznamech ma pole jedin stejnou hodnotu, a taky bych asi pouzil order by. Chtelo by to blizsi informace -
ma jedin unikatni hodnoty, je na tabulce nejaky index?

Marek Muller

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> existuje nejaky zpusob, jak vedle hlavniho menu formulare zobrazit
> nejaky label? Menu neobsahuje moc polozek a ja bych rad plochu
> jeho volne casti jeste vyuzil.

Ahoj,

co to napriklad udelat tak, ze misto klasickeho menu pouzijes ToolBar a menu
vytvoris v nem. Pak si muzes zbytek plochy okna zaplnit cim potrebujes.

Petr Vones

Ladeni ActiveX prvku

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 9.10.2001 13:44:05

> existuje nejaky prostredek na ladeni ActiveX prvku primo v Delph?
> Hodilo by se mi neco jako krokovani, breakpoint atd... prostre standard
> Delphi.
>

> Mam Delphi 5 Prof.

Dej Host Application = IEXPLORE.EXE a Parameters nejakou htm stranku, ktera pracuje s tim ActiveXem. Nebo muze byt aplikace TSTCON32.EXE, coz je soucast MS VisualStudia.
Tom

OT: WIN verusus LINOX (KYLIX Report Generator)

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 9.10.2001 13:50:03

Dne �t 9. ?�jen 2001 08:07 jste napsal(a):
> ***Az bude Linux take tak jednoduchy a bude o nem tolik knizek, pak budu
> prvni Windowsak, ktery do nej pujde.

to je prave to, nebude nikdy kdyz ho uzivatele nebudou chtit a ty ho nebudou
chtit kdyz pod nej nebudou aplikace ...

> [...]
> Protoze kdyz se spletu, tak zbyva jen reset - - (zamena
> COM za PS - alespon muj RH nerozdejcha). Je to smutne. Stejne tak dodneska

klasicka mys vetsinou chodi sama jinak max. staci uvest jeji typ a kde je
.... aspon na mem debianu ;-) ... i kdyz je pravda, ze s koleckem byl
zpocatku problem, to chtelo si o tom neco precist ..... ale to neni klasicka
mys ;-)

> [...]
> kazdy dela trochu a pres mocny shell se spoji a udelaji hodne - hezka
> filozofie, ale na uzivetele je trosku obtizna.

no na RH tusim jeste v opt/ .. ale to prece uzivatel ktery ma OEM OS
nainstalovany od prodejce nedela - jen klika na ikonky na plose maximalne v
nabidce panelu (Start na win) ...
a pokdu chcete jako pokrocilejsi uzivatel (take nejsem zadny linux guru)
vyuzit silu shellu (coz je mimochodem fakt bomba vynalez ;-)) tak nejdriv
musite pochopit filozofii (prvni 3 mesice jsem s toho byl taky na prasky)
zato pak se to 1000x vrati zpet ..
ale stejne nechapu, k cemu potrebujete vedet kde je executable file, pokud
nedelate vlastni balicky - shell je najde sam - a to uz jsme dost daleko i za
pokrocilym uzivatelem

> [...]
> free. Rozhodne to co je na Linuxu free je takovy vedlejsi produkt. Preci
> kazdy clovek musi z neceho zit. A vetsinu veci v linuxovem svete tahnou

Souhlasim, ze z pohledu graf. aplikaci to tak vypada a mozna i je (ale jsou
mlade, uvidime v budoucnu). Ale co treba: kernel, apache, mysql, shell, qmail
... myslim ze se komercnim plne vyrovnaji ...
A co se tyce SuSE &RH tak maji dle meho nazoru zasluhu hlavne na tom, ze mu
udelali reklamu a obycejni lidi se o nem dozvedeli a tim se stava zajimavy i
pro firmy co vyvijeji SW ... co se tyce jineho prinosu, tak je to
zanedbatelne, takze dal pouzivam debian ;-)

--
Best Regards,

David Janko
programmer & Linux system administrator
djanko(zv)infoware(tec)cz
Czech Republic / Central Europe

Komercna SQL databaza

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 9.10.2001 14:17:15

Dne �t 9. ��jen 2001 11:59 jste napsal(a):
> Byl by nekdo schopen tady strucne a prehledne vysvetlit, jak je to presne s
> tim "OpenSource" ?

Zkusim to.
OpenSource pouze znamena otevreny kod, tj. ze zdrojaky jsou k dispozici. O
to, za jakych podminek - co s nima smite nebo nesmite delat (zde je smite
nebo nesmite modifikovat a pod.) uz udava konkretni licence. V zadnem pripade
OpenSource neznamena (ne)komercni vec.
Nejcasteji se jako licence k OpenSource projektum dava tzv. "GNU general
public licence" jejiz cesky preklad muzete najit na
http://www.gnu(tec)cz/gplcz.html
Z historickych duvodu ma hodne spolecneho s OpenSource a nektere jeji body
jsou podobne prave s temi ruznymi vyklady, za ktere byva OpenSource zamenovan.
V posledni dobe pouziva spousta projektu (zejmena komercnich linuxich)
licence z ni odvozene ale s nejakymi vlastnimi upravami (inprise, QT, mysql
..) takze zajemcum doporucuji precist.
Ja treba k zakazkovym projektum svuj kod zpravidla dodavam, ale rozhodne moje
licence neni GPL - neni totiz mozne program upravit a dale sirit at k tomu
zdrojaky dodavate nebo ne.

--
[...]

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 9.10.2001 14:17:44

Pripojuji se k prosbe. Mohl by skutecne nekdo strucne a jasne vysvetlit
"OpenSource", "GPL" apod.
Mam v tom docela chaos.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Jan Sebel�k [mailto:honza(zv)haes(tec)cz]
Odesl�no: 09.10.2001 10:33
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Re: Komercna SQL databaza

Byl by nekdo schopen tady strucne a prehledne vysvetlit, jak je to presne s
tim "OpenSource" ?
Obavam se, ze to neni presne to, co uvadi vyse Lubo.

Martin Ben

Jak zobrazit okno Messages?

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 9.10.2001 14:42:16

> Jak zobrazim okno "Messages", tedy to, ve kterem jsou hlaseni
> kompilatoru a vysledky prohledavani, kdyz mi ho nezobrazi sam
> kompilator?

Right-click v editore, popup menu item 'Message View'

Jak zobrazit okno Messages?

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 9.10.2001 14:54:03

> Jak zobrazim okno "Messages", tedy to, ve kterem jsou hlaseni
> kompilatoru a vysledky prohledavani, kdyz mi ho nezobrazi sam
> kompilator?

PopupMenu nad editorem zdrojaku a v nem volba "Message View"

Honza +

Firebird (Interbase 6.0) a UDF

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 9.10.2001 15:16:04

On Mon, 8 Oct 2001, Vladimir Michl wrote:

> No toho jsem se dovtipil, ale v cem je presne problem? Pokud pomoci
> objdump --all *.dll (nastroj z mingw32) se podivam na funkcni dll a mou

No nakonec se mi to povedlo vyresit. Problem byl v tom, ze chybela
relokacni tabulka (stacila jina volba na tvoreni dll).

Zde je funkcni makefile pro Mingw (Win32) a gcc (linux)
CC=gcc
DLLTOOL=dlltool
DLLWRAP=dllwrap
LD=ld
LIBNAME=del_udf

windows: $(LIBNAME).dll
linux: $(LIBNAME).so

$(LIBNAME).dll: $(LIBNAME).c
$(CC) -fnative-struct -Wall -mwin32 -mconsole -c $(LIBNAME).c
$(DLLTOOL) -e $(LIBNAME)-exports.o -D $(LIBNAME).dll -l $(LIBNAME).lib $(LIBNAME).o
$(CC) -shared $(LIBNAME).o $(LIBNAME)-exports.o -o $(LIBNAME).dll -s
# $(DLLWRAP) -mno-cygwin --dllname $(LIBNAME).dll --output-def $(LIBNAME).def --output-lib lib$(LIBNAME).a $(LIBNAME).o -s
del *.o
wclean:
del *.o *.dll *.lib *.def

$(LIBNAME).so: $(LIBNAME).c
$(CC) -shared -fPIC -Wl,-s -o $(LIBNAME).so $(LIBNAME).c

clean:
rm -f *.so *.o

Vladim�r Michl <Vladimir.Michl(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Del a.s.
Stroj�rensk� 38
���r nad S�zavou
pobo�ka Olomouck� 355
Hlubo�ky-Mari�nsk� #dol�
tel: 068/5353548

OT: WIN verusus LINOX (KYLIX Report Generator)

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 9.10.2001 15:45:25

> I na provoz - a pripadne admin linuxu bude cenove srovnatelny s adminem
win.
> Ale hlavni cenovy rozdil pri porizeni neni ani tak cena OS, jako treba SQL
> serveru a pod.

Pre Windows i pre Linux existuju aj lacne aj drahe SQL servery a rovnako
je to aj s dalsim softwarom. Neexistuje ziadny dovod, preco by software
pre Linux musel byt lacnejsi. Zakladnym faktorom, ktory tlaci ceny dole
je konkurencia a to pre akekolvek systemy.

> Zdarma byt nemusi, pokud tu jsou konkurencni produkty. OpenSource ano,
pokud
> se k nemu nedava zaruka na pozadovanou funkcnost, bezpecnost a pod. (a ne
my
> ze nic nerucime a mozna to opravime za penize ktere si usmyslime - kdyz se
> nam bude chtit). OpenSource je vubec na delsi debatu, kterou bych tu nerad
> rozvadel. At je na PC nebo kde chce - tady jsem jen chtel upozornit, ze
sam
> HW uz je zbytecne limitujicim faktorem. A at je klidne od MS ;-).

Podla mna su toto vsetko uplne nepodstatne zalezitosti. Ja od OS pozadujem
celkom ine vlastnosti ale asi je lepsie ponechat to na uzivatelov, nech sa
sami
rozhodnu, aky software im viac vyhovuje a preco.

> Ale mym hlavnim cilem proc se tu o tom bavim je to, aby se vice lidi
zabyvalo
> desktopovymi aplikacemi pro linux (nebo jeste lepe aplikacemi ktere nejsou
> jenom pod win, ale linux je pripade Deplhi vyvojaru aktualni). Vyvojem,
radou
> ... A nikoliv resit, jestli je lepsi Linux nebo Windows ...

Jasne, ale programatori (a investori, atd.) potrebuju jasne dovody aby tak
urobili (vyhody, pravidla, zamery, perspektivu, navratnost investicii). Ak
je problemom jednoducho a jasne sformulovat realne prednosti, prinosy
a charakter urcitej platformy, tak je logicke, ze sa ludia nebudu hrnut
do vyvoja pre nu.

Erik

Posielanie sprav ala WinPOPUP

Ako poslem do siete spravu ako to robi WinPOPUP.

Roland Turcan - amatersky programator
D5Pro, Firebird 1.0, IBX4.62, Win2000Pro/CZ, Win98CZSE

Rozdiely v SQL selectoch

JEDIN je primary key.
From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>
> Ako poslem do siete spravu ako to robi WinPOPUP.

OT: otevreni slozky

[*] ing. V�t Jur�sek - 9.10.2001 18:03:40

Pres ShellExecute spust "explorer.exe" s parametrem "c:\" pripadne
"start.exe" s parametrem "c:\"

From: <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> [...]
>prostredku. U jednoho zakaznika je problem s tim, ze patrne ubyvaji a nevim,
>kdo je na vine. Budu vdecny za popis, komponentu, link apod.

Windows9x Resource Meter:
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=15313

Merit systemove prostredky lze ale pouze pro cely system, ne pro konkretni
aplikaci. Pouziti unitu je myslim zrejme z prikladu, pokud to spustis na NT
tak funkce IsSystemResourcesMeterPresent vrati False.

Petr Vones

TDBCtrlGrid

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 10.10.2001 12:33:45

> [...]
> text.
> tam si najdes deklaraci toho objektu, a celej ho premistis do objektu Gridu.

Ahoj

Ja jsem,ale myslel komponenty u kterych mi to hlasi
"Control cannot be used in a DBCtrlGrid"

SQL dotaz

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 10.10.2001 12:34:19

Mam takovy dojem, ze Ti nezbyde nic jineho, nez to treba v Query
zavolat, nechat si vratit ten jeden radek a pomoci
FieldByName('JednoJedineCislo').AsFloat si ho vratit do te promenne v Delphi.
Samozrejme musis otestovat IsEmpty (co kdyz nic nenasel?).

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

10.10.2001 kuchar(zv)unicodesys(tec)cz:
> [...]

> komponenty a jak mam volat tento select abych ho mohl efektne a ne moc zlozite priradit nejake promenne v programu ? ( select nedava zadny vystup na obrazovku )

daemon v Kylixu (Re: OT: WIN verusus LINUX)

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 10.10.2001 12:40:14

Prosim prosim,
me se nedari z demonizovat muj program v Kylix
(volani Libc.deamon), porad...
Zatim to delam ze spuitim program ./blabla&, ale
s tim demonem by to bylo bomba,

Mimochodem Kylix s MDK 7.2 (+patch glibc) naprosto v pohode,
MDK 8.0 a MDK 8.1 (i bez patchu)
(TNT 2 , Genius Netscroll ps/2, televizni karta PV 951 s chipsetem BT878,
vsechno OK).
Instalace kylixu jen spustenim skriptu z CD.
Radek

[...]

-- Lukas Gebauer.

Vytvorenie rtf suboru pre MHW

Kdysi o tom vydal Computer Press knizku.

From: Robert Poncak [mailto:delphi(zv)zvlauto.sk]
Subject: Vytvorenie rtf suboru pre MHW

Neviete niekto kde by sa dal stiahnut podrobnejsi navod ako vytvorit a
zakomponovat rtf subor do Microsoft Help Workshopu?

Interbase: repair; Sweep

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 10.10.2001 12:42:33

> [...]
> efekt je, ze sweep nepracuje "s vetsim nasazeni" ani kdyz ma
> server rauchpauzu. Proc ? Protoze to tak urcil operacni system.

diky za vysvetleni,
napa da me, mam nejak moznost (aktualne W2000 prof)
nastavit prioritu z venci? tedy nejakym nastrojem, utilitkou
jakozto uzivatel, nebo spravce, systemu?

asi ne, co?
no, ja to skousnu, problem nastava u uzivatelu, kteri jsou
bezne zvykli pocitac na noc vypinat (cti kdyz jim konci smena)

wwW.nYx.Cz

Zprava neobsahuje viry, kontrolu provedl
mocny antivirovy nastroj FDISK + MKFS

daemon v Kylixu (Re: OT: WIN verusus LINUX)

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.10.2001 13:02:44

> Prosim prosim,
> me se nedari z demonizovat muj program v Kylix
> (volani Libc.deamon), porad...
> Zatim to delam ze spuitim program ./blabla&, ale
> s tim demonem by to bylo bomba,

No ja to delam jako obycejne konzolovky pustene na
pozadi,pripadne reagujici na vsemozne signaly...

Vadi necemu toto reseni? :-)

WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Library

Co sa stalo s IBBackupService.GetNextChunk

Volanie sposobi "connection lost to database" ale napr. GetNextLine ide OK,
ale je to pomalsie. Zda sa mi ze to nechodi od verzie servera FB1.0.0.448

S pozdravom

Roland Turcan - amatersky programator
D5Pro, Firebird 1.0, IBX4.62, Win2000Pro/CZ, Win98CZSE

daemon v Kylixu (Re: OT: WIN verusus LINUX)

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 10.10.2001 13:37:36

Ja to delam taky tak, ale v Libc existuje volani deamon, ktere
program hodi na pozadi a nejak me to nefacha (zrusi mi to vlakna)
tak jsem myslel jestli predtim nemam udelal jeste fork
nebo cojavim.
Jen tak se ptam, protoze to volani umi jeste vic veci (jako
prohodit stdin na /dev/null a podobne)
No nic.
Radek
> [...]
> s tim demonem by to bylo bomba,

No ja to delam jako obycejne konzolovky pustene na
pozadi,pripadne reagujici na vsemozne signaly...

CLX aplikace Was: KYLIX Report Generator

[*] Ji�� Havelka����*���zY�W�#�� - 10.10.2001 13:43:42

From: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> [...]
> programatori uz po nekolik let. CLX a Qt je pro vetsinu z nich vec nova,
> prinasi nektera omezeni takze nelze plne vyuzit vse co Windows (a predevsi
> XP) GUI nabizi, navic je zde releativne nedostatek literatury ohledne pouz
iti
> a prevevsim vyvoje komponent CLX. Mozna by nebylo spatne nekam na web umis
tit
> anketu kolik vyvojaru by v soucasne dobe melo zajem o to vyvijet aplikace
pro
> Linux s pouzitim dostupnych verzi Kylixu a Delphi.

Ja bych klidne delal Open Source soft pod Kylixem, ale to by museli existova
t i Delphi 6
urceny pro vyvoj GPL. Programuju na D5 a staci mi to, koupim D6 pak se uvid
i?

S pozdravem Jiri Havelka