Problem s thready v IB klientovi na Linuxu

[*] Martin �ajbik <cajbik(zv)sct.sk> - 22.1.2000 13:28:49

S MS SQL mam celkom dobre skusenosti, a MS SQL 7.0 bol snad jediny produkt
od MS ktory skutocne bez vacsich problemov fungoval. Postavili sme na nom
pomerne rozsiahly system beziaci u zakaznika bez vacsich zasahov uz viac ako
2 roky.
Aj ked aj tu sa uz zacina bliskat na "lepsie" casy, pretoze MS SQL 2000 ma
aspon pre nase ucely nevyhovujuci sposob licencovania a MDAC dodavany s nim
mal nefunkcne spojenie cez TCP / IP (nastastie pomohol SP 2). Testovali sme
ho zatial iba par dni, ale dufam, ze ziadne podobne prekvapenia uz neskryva.

MarCaNT

> Mam si snad koupit MS SQL? I to jsem ochotny.

opravdu si nemyslim, ze bys na tom byl lepe.
ja mam s M$ takove zkusenosti, ze mi tvrdili,
ze pozadovana funkce je soucasti produktu
(exchange serveru, nikoli zrovna MS SQL) a ze
je naprosto snadne ji spustit (kliknete tam a
tady a uz to bezi). po nekolika tydnech jsme
to vzdali s tim, ze M$ hotline nam neni schopen
poradit a jsme bud blby, nebo nam kecaji.
pouzili jsme produkt treti strany. po pul roce
vysla nova verze, kde jako velkou novinku M$
udaval funkci, kterou jsme se snazili zprovoznit,
ktera tam nebyla a o ktere nam jeji hotline tvrdil,
ze ji neumime spustit. :D

u FireBirda aspon vim na cem jsem. vyskytneli se
nejaky problem, vim o nem hned a zpravidla byva
vzapeti odstranen (treba ty proflaknuty zadni vratka
v IB6). nikdo ti nemaze med kolem ust a kdyz uz
si snekym kailujes, tak si nepripadas jak pri
rozhovoru hluchej s blbym ;).

dekuji PeC(zv)

Spusteni IE s danou URL adresou

Tento kod ti to otvori v default browseri
Adresa:= Trim(Adresa); // do istoty
if Pos(Adresa, 'http://') = 0 then
Adresa:= 'http://'+Adresa; // pripoji http:// na zaciatok ak tam nie je
ShellExecute(0, PChar('open'), PChar(Adresa), NIL, PChar(''), SW_RESTORE);

MarCaNT

> Jak mohu, prosim, spustit IE (to ani neni problem) ale s vybranou url
> adresou napr. z dbgridu?
>
> Diky.

ALA SystemProbe

[*] David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> - 11.1.2001 18:18:33

Nevite nekdo o nove verzi system probe komponenty nebo jine, co zjisti pod
D6 a WinXP zatizeni CPU, pameti a stav baterie ?

OT: Pomlouvejme C++

[*] David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> - 11.1.2001 18:20:31

99% C++ konference pomlouva nas pascalisty. Jednoho takoveho mam dokonce v
tymu. Nevite o nejakem srovnani a chybach C++. No tak, rozjedem odvetu !!!
Sorry ADMIN

SNAPSHOT

[*] Zden�k Sv�en - 3.8.2001 16:10:26

> Dale nejsem schopen se prepnout z me aplikace zpet do te DOSove, zde tip
> c.140 nejak nefunguje.

K tomu je potreba handle hlavniho okna aplikace (tedy skutecne aplikace)

Zjistim ten handle pomoci FindWindow? Nebo podle ceho?

Oblast formulare

[*] Zden�k Sv�en - 22.8.2001 19:33:52

Zdravim,

lze nejak omezit oblast formulare, kde se mohou umistovat komponenty? Jde mi
o to, abych si mohl kreslit na fomular, kam me napadne, ale chci urcit vyrez
(nejlepe treba i RoundRect tvaru), ktery se bude chovat jako client cast.

Detekce Win XP a noveho designu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 31.12.2001 14:24:29

Puvodni zprava, kterou napsal Dalibor Toman dne 31 Dec 2001:

> tak nevim - koukal jsem na tu polozku v registru pod Win2k a WinXP a
> obe tam maji jen:
> ProductType = WinNT
>
> (doufam, ze ten klic je z HKEY_LOCAL_MACHINE tree)
>
> Radsi bych ale nejakou API fci....

API funkce to je VersionInfo nebo VersionInfoEx nebo GetVersionEx
nebo tak nejak.

Jinak myslel jsem LOCAL_MACHINE. Ve slozce:

System\CurrentControlSet\Control\ProductOptions

je u NT/W2K klic ProductType, ktery ma nabyvat:

WinNT pro NT Wks nebo 2K Pro
LanmanNT pro NT/2K Server nastaveny jako primarni domenovy
ServerNT pro NT/2K Server nastaveny jako standalone

V klici Product Suite se ma poznat Enterprise nebo Terminal
Services.

Ale jak je to pro XP, to ted fakt nevim...

SNAPSHOT

[*] Zden�k Sv�en - 1.1.2002 12:02:33

Ahoj,
snazim se pouzit zkombinovane tipy z knihy 1001 tipu a triku pro Delphi, ale
nedari se. Vzhledem k tomu, ze netusim proc to nejde, tak se obracim na vas.

Chci nasledujici: Ve W98 bezi DOSova aplikace. Po stisknuti klavesove
zkratky chci nasimulovat Print screen, prepnout do sve aplikace, neco udelat
napr. ziskanou bitmapu zobrazit a prepnout zpet do DOSove aplikace.

Sejmuti obrazovky jsem udelal podle tipu c.255, pak reakci na HOTKEY podle
tipu c.247 a v reakci na hotkey se prepnu do sve aplikace podle tipu c.140.
Toto skutecne zaruci, ze se prepnu do sve aplikace, ale ...
Obrazovka se nesejme, v clipboardu je pouze "cerno". Nefunguje to pro
DOSovou aplikaci, jinak to chodi. Ja ale potrebuju sejmout obrazovku DOSove
aplikace a nechapu proc to nejde, kdyz manualni stisk klavesy PrtSc funguje
tak, jak ma.
Dale nejsem schopen se prepnout z me aplikace zpet do te DOSove, zde tip
c.140 nejak nefunguje.

Poradi nekdo?

Moc dik.

Zdenek S.

GetTickCount a 49.7 dne

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.1.2002 18:39:20

> Uz jste nekdo videli okna, ktere by bezely bez padu 49 dni ?

Ja pouzivam Delphi3 pod W95 - tou prvou este disketovou verziou. Po upgrade
MSIE 5.5 funguje normalne aj s MS SQL klientom ;-)

Ale v suvislosti s otazkou, ako dlho vydrzia bezat W95 sa podivajte na
www.rar(tec)cz/rc5/Graf.tif (46k). Totiz na pozadi (v idle time) pocitam projekt
rc5 z distributed.net a ten graf ukazuje, ako rychlost postupom casu klesa.

Asi to sposobuje fragmentacia RAM, mam 64k. Ten system ma coraz viac prace
sam so sebou a na 'idle' zostava stale menej a menej casu az po cca 3
tyzdnoch sa to prejavi tym, ze nejaky program zhavaruje a to viem, ze je cas
restartovat :-)

Inak sa mi uz viac-krat hodilo mat na pozadi klienta RC5 so zapnutym
log-file. Zaujimave su napriklad statistiky SQL-servera po 2 rokoch
prevadzky. Na grafe pekne vidno narastanie databaze, v lete je skok po
update na inu strukturu dat...

bye
vmlich http://www.rar(tec)cz

OT: co je IMM32.DLL

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 1.1.2002 22:31:43

Zdravim

Obratil se na me jeden uzivatel s problemem, ze mu nejde spustit moje
aplikace, protoze mu chybi knihovna imm32.dll. Nikdo jiny si nestezoval a i
ja ji mam v systemu hned po nainstalovani W98SE. Ani s W95 nebyly s touhle
knihovnou problemy. Zrejme si ji omylem smazal, nebo mu ji smazala nejaka
jina aplikace. Netusite nekdo, k cemu slouzi?

IP pres ISDN a na jine siti

[*] Volny <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 2.1.2002 00:04:54

A jak zjistim tu IP (myslim v delphi) ???

> jen na okraj. ISDN a obyc analog dialup spojeni rozhodne nedostava IPcko
> protokolem DHCP ale behem navazovani PPP spojeni v jeho uvodnicasti (LCP
> protokolem)
>
> D. Toman

Komponenty pro DBF bez BDE

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 2.1.2002 05:55:03

TDBF na http://tdbf.casdb.com/

31.12.2001 Roman Netu�il:
> Panove,
> obracim se na Vas s dotazem, zda nevite o nejakych free komponentach pro pristup k tabulkam formatu DBF (DBase, FoxPro) pro Dephi6.

Zmena pole v tabulce db

[*] Skokosek <skokosek(zv)seznam(tec)cz> - 2.1.2002 08:53:30

Ahoj,
uz jsem to hledal a zkousel mnohokrat, ale porad nevim jak na to.
Muze mi nekdo poslat funkci kod, jak zmenit pole v tabulce db z
autoincrement na integer pomoci dbirestructure ?

Dik moc, Lada

OT- Fiskalny danovy rok v CR

[*] Jaroslav N�dhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 2.1.2002 09:13:19

> Ked sa v CR rozhodnem zmenim danovy rok na napr. 5/2003-4/2004.
> Co sa udeje:
>
> Nakazu mi aby som isiel este 1/2002-12/2002, potom mi stanovia ze
> 1. dalsi rok bude len 4 mesiace z 2003, a potom ako som chcel
> 2. dalsi rok mi predlzia od 1/2003-4/2004 t.j. 16 mesiacov

Bud bude jako ucetni obdobi
1/2002 az 12/2002, dalsi 1/2003 az 4/2003 a dalsi 5/2003 az 4/2004
nebo
1/2002 az 4/2003 a dalsi 5/2003 az 4/2004

Velfl�kova 10, 160 00 Praha 6
tel.: 02/2431 2344-5, fax: 02/652 28 92
Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel.: 069/633 56 87
www: http://www.csh(tec)cz , e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz

OT: Na p. Vonese - Kniha: 1001 Trik� v

[*] Daniel.Hrna(zv)sme(tec)cz - 2.1.2002 09:46:27

Zdravim,
Zkousel jsem procedury a funkce z uvedene knihy a to tykajici se "Nacteni
hudebnich tracku" do RichEditu.
Mam takovou malou otazku.

Kdyz to pouziju a plnim si svoji databazi Tracku uvedenyma funkcema vsechno
slape v poradku, ale
pokud uvedenou proceduru "GetDeviceId" spustim znovu treba butonem z Formu
nastane chyba.

Myslim si, (ale je to muj nazor) ze je to nekde ve Function GetDeviceId.
Pokud tuto funkci budu volat a Device CD-Rom je na pocitaci 2x, jak to
pouzit ? Chtel bych si samozrejme volit, ze ktere se maji Tracky cist ....

Muj stav:
V onShow meho Formu si plnim ComboBox existujicima CD-Rom mechanikama (najde
se E, F) tady je to o.k.

Pokud ovsem vyberu CD-Rom "F" (V systemu jako druha CD), a klepnu na buton,
ktery vola Vase Funkce a Procedury, detekuje pouze CD "E" a nacte stopy v
poradku. Pokud na to klepnu znovu ... Chyba.

Kde je zadrhel, prosim poradte ...

Daniel

RowHeights

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 2.1.2002 10:16:18

Zdravim,
potrebuji nekal zjistit vysku Title v DBGridu. Property
DBGrid1.RowHeights[0] nejak nejde skompilovat
Diky Pavel

----- KOPR software -----
Pavel ZIDEK
http://www.kopr(tec)cz, kopr(zv)kopr(tec)cz, delphi(zv)kopr(tec)cz

stratily se ikony Component palette

[*] mbartone(zv)synthesia(tec)cz - 2.1.2002 10:51:36

Ahoj,

D5 Prof. ,Win 2000, graf. karta 3DLabs Oxygen

po roce prace se mi ze dne na den stratily vsechny ikony a zalozky v
component palette,
ostatni - Standard,View,Debug,Desktop mi funguji dobre.

Pri zaskrtnuti ve View-Toolbars se mi akorat rozsiri pruh, ale ikony ani
zalozky videt nejsou.

Nevite kde co nastavit ?

Milan

Databaze mest a PSC

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 2.1.2002 11:16:14

Vazeni pratele,

preji vsem pekny novy rok a prosim vas o radu, kde by bylo mozno sehnat
(pokud existuje) databazi mest a jejich PSC cele Evropy. Ceske mesta jsem si
stahnul z Ceske posty, ale ostatni staty nevim, kde bych mohl najit. Budu
vdecny za jakoukoliv databazi (url), treba i kazdy stat zvlast.

Diky Jarda

Autorske pravo, jak na to?

[*] <suky(zv)atlas(tec)cz> - 2.1.2002 11:26:20

Ahoj,
vitam Vas vsechny v roce 2002 a preji Vam vsem stastny a uspesny novy rok.
Mam tu jeden dotaz ohledne autorskeho prava, kde bych nasel na netu dobreho radce, ktery by mi poradil jak svuj program ochranit nebo zastitit autorskym pravem. Kdy mohu v About napsat Copyright? Musim nekde svuj program zaregistrovat? Proste potrebuji vedet vse od piky, dekuji vsem.

Michal Soukup

RowHeights

[*] ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 2.1.2002 11:26:34

DBGrid1.TitleFont.Height nebo pokud jsou napevno nadefinovany sloupce,
tak DBGrid1.Columns[0].Title.Font.Height.

------
ing. Pavel �ilinec
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

2.1.2002 Pavel ZIDEK:
> Zdravim,
> potrebuji nekal zjistit vysku Title v DBGridu. Property
> DBGrid1.RowHeights[0] nejak nejde skompilovat
> Diky Pavel

ClientDataset a indexy

[*] martin.falta(zv)obi.de - 2.1.2002 11:33:49

Vazeni pratele,
preji vsem mnoho zdravi a uspechu v Novem roce a zadam Vas o radu. Mam
programek, kde pracuji s daty pomoci TClientDataSet. V tomto datasetu
potrebuji mit i nekolik indexu a tady mam dva problemy:
1. Potrebuji, aby nektere indexy byly slozene z vice poli, ale kdyz zadam
vice poli do definice indexu, tak se mi data setridi pouze podle posledne
zadaneho pole, coz je presne to, co nechci. Nevite nekdo, jak vytvorit
index z vice poli (napr. RC+Prijmeni)?
2. Nechce se mi indexy vytvaret pokazde, kdyz dataset otevru a zatim se mi
nepodarilo je, nejakym zpusobem, ulozit. Nevedel by nekdo, jak na to?

Predem dekuji za Vasi pomoc.

Martin

D6Pro + SP1, W2k Pro

IMPORTANT NOTICE:

This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the
sender.

Autorske pravo, jak na to?

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 2.1.2002 11:58:15

Podle me si muzes napsat copyright do sveho programu kdy chces, protoze je
tento program tvym dusevnim vlastnictvim od chvile, kdyz si ho zacal
programovat. Dulezitejsi otazkou bych videl, kdy musis uvest informace o
ostatnich copyrightech, napriklad nektere komponenty muzes pouzivat, pokud
uvedes jejich zdroj, atp. Co se tyce zaregistrovani programu na patentovem
urade, tak nastesti zatim nic takoveho udelat NELZE, ale s prichodem
Evropske unie a napadu nekterych chytrych hlav to asi mozne bude, viz
http://petition.eurolinux.org/

[...]

[*] Daniel.Hrna(zv)sme(tec)cz - 2.1.2002 12:26:31

Indexy jdou logicky scitat pres AND (velke "AND")

[...]

OT: CZ- Delphi Programmers

[*] Burger, Tomas <tomas.burger(zv)sap(tec)com> - 2.1.2002 12:31:58

Zdravim vsechny,
povest ceskych delfinu je asi vseobecne proflakla, a tak prisel na
"info(zv)delphi(tec)cz" nasledujici email. Mate-li nekdo chut a splnujete-li
pozadavky, budiz vam prano... :-)

From: <Daniel.Hrna(zv)sme(tec)cz>
> [...]
> Pokud tuto funkci budu volat a Device CD-Rom je na pocitaci 2x, jak to
> pouzit ? Chtel bych si samozrejme volit, ze ktere se maji Tracky cist ....

pro tento pripad by to mohlo vypadat treba takhle:

function GetCDAudioTrackList(List: TStrings; Drive: Char = #0): Boolean;
var
OpenParams: TMCI_Open_Parms;
SetParams: TMCI_Set_Parms;
GenParm: TMCI_Generic_Parms;
TrackCnt, OpenParam: DWORD;
I, Msf, Minutes, Seconds: Integer;
DriveName: array[0..2] of Char;

function GetTrackInfo(fdwCommand, Item, Track: DWORD): DWORD;
var
StatusParams: TMCI_Status_Parms;
begin
FillChar(StatusParams, SizeOf(StatusParams), 0);
StatusParams.dwItem := Item;
StatusParams.dwTrack := Track;
if mciSendCommand(OpenParams.wDeviceID, MCI_STATUS, fdwCommand,
DWORD((zv)StatusParams)) = MMSYSERR_NOERROR then
Result := StatusParams.dwReturn

FillChar(OpenParams, SizeOf(OpenParams), 0);
OpenParams.lpstrDeviceType := PChar(MCI_DEVTYPE_CD_AUDIO);
OpenParam := MCI_OPEN_TYPE or MCI_OPEN_TYPE_ID;
if Drive <> #0 then
begin
OpenParams.lpstrElementName := StrFmt(DriveName, '%s:', [UpCase(Drive)]);
Inc(OpenParam, MCI_OPEN_ELEMENT);
end;
if mciSendCommand(0, MCI_OPEN, OpenParam, DWORD((zv)OpenParams)) <>
MMSYSERR_NOERROR then
FillChar(SetParams, SizeOf(SetParams), 0);
SetParams.dwTimeFormat := MCI_FORMAT_MSF;
if mciSendCommand(OpenParams.wDeviceID, MCI_SET, MCI_SET_TIME_FORMAT,
DWORD((zv)SetParams)) = MMSYSERR_NOERROR then
begin
TrackCnt := GetTrackInfo(MCI_STATUS_ITEM, MCI_STATUS_NUMBER_OF_TRACKS,
0);
List.BeginUpdate;
try
for I := 1 to TrackCnt do
begin
Msf := GetTrackInfo(MCI_STATUS_ITEM or MCI_TRACK, MCI_STATUS_LENGTH,
I);
Minutes := mci_MSF_Minute(Msf);
Seconds := mci_MSF_Second(Msf);
List.AddObject(Format('Track %d: %u:%.2u', [I, Minutes, Seconds]),
Pointer(Msf));
List.EndUpdate;
MciSendCommand(OpenParams.wDeviceID, MCI_CLOSE, 0, 0);

OT Pozdrav

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.1.2002 16:09:44

From: <idulgerov(zv)centrum.sk>
> BTW, chlapi nechceli by ste v novom roku
> napisat knihu s nazvom :
> "API funkcie v DELPHI-kompletny sprievodca" ?:-)))

Ahoj,

takovou knihu by ovsem musel mit zajem nekdo vydat ;-) Nehlede na to, ze nema
asi prilis smysl psat neco takoveho s priklady pro Delphi kdyz existuje plno
jinych knih zabyvajicich se Win32 API obecne (s priklady pro C++, coz neni
problem prepsat do Object Pascalu).

Petr Vones

RowHeights

[*] Matavovsky Peter <matavovsky(zv)vse.sk> - 2.1.2002 15:46:54 -0000

Dobry den,
rowHeights je protected property TCustomGrid,
staci deklarovat novy objekt napr. mDBGrid = class(TDBgrid);
Object mDBGrid moze pouzivat rowheights bez problemov
kedze TDBGrid je potomkom nepriamy potomok TCustomGrid.
(TDBGrid <-TCustomDBGrid <-TCustomGrid <-...)>Zdravim,
>potrebuji nekal zjistit vysku Title v DBGridu. Property
>DBGrid1.RowHeights[0] nejak nejde skompilovat
>Diky Pavel

stratily se ikony Component palette

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 2.1.2002 17:00:30

From: "V�t Jur�sek - konference" <delphi(zv)obecpohori(tec)cz>> a) jak udelat automaticke prizpusobeni vysky bunky v jednom sloupci.

Cast obrazku na DXDraw

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 3.1.2002 08:18:48

Zdar a silu,

zkus treba dxrCopyRectBlend a pokud neuspejes, budes si to muset udelat sam
(naprogramovat). V tom pripade bych k tomu pouzil dxrScanLine.

S pozdravem

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)post(tec)cz

From: "Rumcajs" <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz>
> nevite nekdo o nejake komponente, ktera by umela precist informace o verzi a
> predat mi je jako stringy?

Ahoj,

pouzij TJclFileVersionInfo z JclFileUtils:
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

Narozdil od reseni ktere pouziva version info API ma dve vyhody:
1. Funguje pro vsechny soubory, tedy i pro ty kde TranslationInfo neodpovida
jazyku pro ktery je pak vytvoreno StringInfo
2. Vraci seznam hodnot vsech polozek misto dotazovani se na 'zname' polozky.

Petr Vones

Info o verzi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.1.2002 14:16:47

From: "Rumcajs" <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> se mi te ve vsech aplikacich, co pisu v tehle Delphinach. Vzdycky to
> fungovalo, ale ted, jak jsem to chtel pouzit primo na formulari (Form), tak

Ahoj,

predpokladam ze mas instalovany Update Pack #3 pro D4. Tusim ze v D4 byla
nejaka takova chyba, ze se Version Info nevytvorilo. Zkus Build All

Petr Vones

Info o verzi

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 3.1.2002 14:17:50

Ahoj,

v JEDI Code Library http://www.delphi-jedi.org/ v unite JclFileUtils je
hotova trieda TJclFileVersionInfo.

dial-up

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.1.2002 14:20:27

From: "Pavel Slav�k" <pavel.prog(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
> v cemz problem neni. Ale potreboval bych, aby kdyz se uzivatel
> pripoji/odpoji pomoci modemu k internetu, aby windowsi zavolali

Ahoj,

pouzij monitorovani RAS, konverzi RAS API a priklad najdes tady:
http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY

Petr Vones

Info o verzi

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 3.1.2002 14:26:16

> [...]
> se mi te ve vsech aplikacich, co pisu v tehle Delphinach. Vzdycky to
> fungovalo, ale ted, jak jsem to chtel pouzit primo na

nesleduji thread od zacatku, ale zkus tohle:

(**********************************************************************)
(* GetVersionText
(**********************************************************************)
function GetVersionText : string;
var
V1, V2, V3, V4 : word;
VerInfoSize : DWORD;
VerInfo : Pointer;
VerValueSize : DWORD;
VerValue : PVSFixedFileInfo;
Dummy : DWORD;

begin
VerInfoSize := GetFileVersionInfoSize(PChar(ParamStr(0)), Dummy);
if VerInfoSize = 0 then
begin
Result := 'unknown';
GetMem(VerInfo, VerInfoSize);
GetFileVersionInfo(PChar(ParamStr(0)), 0, VerInfoSize, VerInfo);
VerQueryValue(VerInfo, '\', Pointer(VerValue), VerValueSize);
with VerValue^ do
begin
V1 := dwFileVersionMS shr 16;
V2 := dwFileVersionMS and $FFFF;
V3 := dwFileVersionLS shr 16;
V4 := dwFileVersionLS and $FFFF;
end;
FreeMem(VerInfo, VerInfoSize);
Result := Format('%d.%d.%d.%d', [V1, V2, V3, V4]);

Na prazdny form si dej button, na OnClick poves zavolani tehle funkce a v
MessageDialog si nech zobrazit string, ktery vraci. Pripadne muzes trosinku
poladit, abys vedel, kde Ti to padne na hubu :-))

SetWindowLong

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.1.2002 14:29:40

From: "Radim Kunz" <privat(zv)casestudio.com>
> [...]
> editacni okna, ktere by nebyly modalni. Protoze hlavni okno je hodne
> velke, nechci, aby se editacni okna schovavaly pod hlavni okno. Nechci MDI.

pravdepodobne by slo pouzit tohle:

procedure TForm2.CreateParams(var Params: TCreateParams);
with Params do
ExStyle := ExStyle or WS_EX_TOPMOST;

Info o verzi

[*] Ji�� Vosla�, Profireal, a.s. <jiri.voslar(zv)profireal(tec)cz> - 3.1.2002 14:30:17

Hm, tak to me uz nic nenapada. Neni nahodou problem v tech slavnych
Meeckach. Me to bez problemu chodi pod W2k a W98.

Mam to vyzkousene pod D5 a 6, ale myslim, ze ve verzi Delphi problem nebude.
Nemas moznost to zkusit pustit pod jinym OS?

J. Voslar

> [...]

> prazdny text. Jinak automaticke inkrementovani Build Number ve Version
> Number lze zaskrtnout prave v nastaveni Version Info.

OT Pozdrav

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 3.1.2002 14:33:39

No, ja jsem si dovolil cist nejakou knihu o API Windows a dospel jsem k
zaveru, ze by to prece jen chtelo specialni knihu pro Delphi. Nejde o
priklady, jde o to, ze rada API funkci je zapozdrena do objektu Delphi a
rada je alespon nejak predeklarovana.

Ale jako vhodne reseni mi pripadalo 1001 T&T. Jen by jich mohlo byt 10001.
Jen namatkou co jsem se nedopatral o textovych editorech: Jak zjistit v
RichEditu jestli je zapnuty Insert nebo Overwrite; jak nac�st pres OLE do
Wordu z datab�ze RTF text; jak vlozit do RichEditu tabulku; jak zamezit v
RichEditu blikani radku pri psani textu ...

--------------
Behalf Of Petr Vones
From: <idulgerov(zv)centrum.sk>
> [...]

jinych knih zabyvajicich se Win32 API obecne (s priklady pro C++, coz neni

TProfGrid na siti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.1.2002 14:34:27

From: "Mirek" <dmiroslav(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> vlastne textovy soubor. Nemate nekdo napad, jak takovy soubor sdilet? (tedy,
> aby do nej mohlo zapisovat nekolik uzivatelu soucasne.)

tohle pripomina ideu souborovych databazi. V zasade to nikdy nemuze fungovat
spolehlive. Jedine reseni je mit nejaky server ktery se bude starat o zapis a
cteni do toho souboru, takze vlastne skoncis bud u SQL databaze nebo nejakeho
jineho reseni na podobnem principu.

Petr Vones

program DOS na pozad� Windows

[*] Str�n�k Franti�ek - 3.1.2002 14:44:24

Pisi technickou aplikaci psanou v Delphi 5, ktera bude vyuzivat stary (rozsahly) Dosovsky program.
Ukolem dosovskeho programu je:

1. prevzit vstupni udaje z editacnich prvku v prostredi Windows (Delphi)
2. provest rozsahly technicky vypocet
3. zapsat vysledky na disk do souboru

Windowsovsky program si vysledky prevezme a v prostredi Windows zobrazi atd.

Otazka:
Cim a jak spustit Dosovsky program, aby bezel na pozadi Windows (neprepinal se do dosovskeho okna) a pouze provedl cinnosti na neho pozadovane ?

(Uzivatel by po dobu behu dosovskeho programu koukal na Windowsovske okno a presypaci hodiny !)

Diky za radu
Franti�ek STR�N�K
mailto:FSTRANIK(zv)CPOJ.CZ

licencovani IB 5.0 ???

[*] David Kallab <kallab(zv)seznam(tec)cz> - 3.1.2002 14:49:01

zdravim

muj dotaz bude pusobit komicky :-)

Pro nas IS (vytvoren v Delphi) mame zakoupeno nekolik desitek licenci na
soubezneho klienta pro IB 5.0. Planujeme rozsirit pocet klientu v siti a tim
do budoucna vznikne potreba i dalsich licenci na klienty IB. Tusim nekdy v
minulem roce doslo k "uvolneni" IB 5.0. Podrobnosti jsem hledal na webu a
nedohledal (borland(tec)cz ma posleni aktualizaci nekdy z 3/2001). Muzete mi
nekdo dat odkaz nebo i radu jak je to s licencovanim IB 5.0, pripadne uvest
uvolnene ID a KEY.

diky DaK
Verze: 6.0.311 / Virov� b�ze: 172 - datum vyd�n�: 27.12.2001

OT Pozdrav

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.1.2002 15:05:22

From: "bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> [...]
> zaveru, ze by to prece jen chtelo specialni knihu pro Delphi. Nejde o
> priklady, jde o to, ze rada API funkci je zapozdrena do objektu Delphi a

aha, to uz ale neni ani tak o Win32 API ale spis o architekture VCL. Par knih
na toto tema taky existuje, ale tezko v nich lze popsat vsechno. Navic k mnoha
vecem neni zadna dokumentace (interni zpravy VCL, docking apod.) takze je
treba to vetsinou pochopit ze zdrojaku VCL.

> rada je alespon nejak predeklarovana.

Deklarace API funkci v Object Pascalu je pomerne jasna, existuje par pravidel
jak prepsat deklaraci z C, takze v tom bych problem nevidel. Horsi je to spis
s tim, ze tento prevod nelze automatizovat (syntaxe C neposkytuje vsechny
informace pro korektni prevod do OP, je nutno mit i dokumentaci k dane funkci)
a stale je zde mnoho naprelozeneho API, o aktualizaci uz vubec nemluve, viz
Windows.pas

> Ale jako vhodne reseni mi pripadalo 1001 T&T. Jen by jich mohlo byt 10001.

;-))

> Jen namatkou co jsem se nedopatral o textovych editorech:
> Jak zjistit v RichEditu jestli je zapnuty Insert nebo Overwrite;

Tezko. Jedine reseni je asi sledovat stisk klavesy Insert v richeditu.

> jak nac�st pres OLE do Wordu z datab�ze RTF text;

Tohle se tyka spise VBA.

> jak vlozit do RichEditu tabulku;

TRichEdit komponenta podporuje pouze RichEdit 1.0

> jak zamezit v RichEditu blikani radku pri psani textu ...

Nevim presne o co jde, pokud totez dela napriklad i WordPad tak s tim nelze
nic delat, bude to asi vlastnost richeditu. Je mozne zkusit novejsi verze,
instalaci Internet Exploreru.

Petr Vones

Info o verzi

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 3.1.2002 15:15:37

Vazeni pratele, rekapitulace:
1, Zpusobu jak dostat informace na formular tu uz je dost, ale
2, Nemam je jak odzkouset, protoze ac je vse spravne nastaveno, prestaly mi
Delphi zahrnovat do kompilace informace o verzi (zduraznuji, ze mam
zatrhnuto INCLUDE VERSION INFORMATION IN PROJECT a vyplneny vsechny udaje
(kompany a spol).
3, Na pocitaci se jiz bezne tyto informace zobrazuji (krom mych aplikaci),
takze problem v Meeckach sem vyloucil.

Jak mam prinutit Delphi, aby mi opet zacaly v kompilaci zahrnovat vyse
uvedene udaje?> > Tohle vsechno vim!!! Problem je v tom, ze ac to je vse

> [...]
trosinku
> poladit, abys vedel, kde Ti to padne na hubu :-))

Info o verzi

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 3.1.2002 15:21:30

> prestaly mi Delphi zahrnovat do kompilace informace o verzi

Mozno Ti chyba direktiva {$R *.res} v zdrojaku projektu (.dpr)?

Cast obrazku na DXDraw

[*] Werki <delphi(zv)minv.sk> - 3.1.2002 15:26:23

> [...]
> DXImageList. Zkousel jsem, co me napadlo, ale nemuzu prijit na nejake
> funkcni reseni. Muzete mi prosim nekdo pomoc?? - je to nalehave!

Ahoy Vasku,

No, da sa to napr. tak, ze si normalne vytvoris tmpbitmapu, s tou carujes
(osekas si ju ako xces), assignes ju do DXImageListu a z neho zobrazis
dynamicky.
Aspon ja to tak robim a je to pekne rychle.
Jak proste dr. Watsone.

Tally ho

Irongear

SNAPSHOT

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.1.2002 15:39:19

From: "Zden�k Sv�en" <dkonf(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> zkratky chci nasimulovat Print screen, prepnout do sve aplikace, neco udelat
> napr. ziskanou bitmapu zobrazit a prepnout zpet do DOSove aplikace.

prvni vec ktera mne 3.1.2002 napadne, jestli ma opravdu smysl pouzivat DOSove
"aplikace". Nebylo by lepsi cas straveny ladenim takovychto zoufalosti vyuzit
na prepsani te zrudnosti ?

> [...]
> Toto skutecne zaruci, ze se prepnu do sve aplikace, ale ...
> Obrazovka se nesejme, v clipboardu je pouze "cerno". Nefunguje to pro

Na Windows 2000 mi to funguje (pro Command Prompt), jako druhy parametr funkce
keybd_event je dobre predat 1, cimz se zkopiruje pouze dane okno a ne cely
desktop.

> Dale nejsem schopen se prepnout z me aplikace zpet do te DOSove, zde tip
> c.140 nejak nefunguje.

K tomu je potreba handle hlavniho okna aplikace (tedy skutecne aplikace)

Petr Vones

Zarovnani TEdit doprava

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.1.2002 15:47:52

From: "Ing. Petr �vejda" <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
> Potrebuji zadavat do TEditu castky v korunach a halerich. Potreboval bych
> tedy zarovnani doprava a kontrolu (hlavne to doprava). V tomto projektu
> nemuzu pouzit komponenty tretich stran.

Proc ? Aby se to hure delalo ?

> V knze 1001 tipu a triku jsem nasel tip 832, ktery vsak nedokazu
> implementovat.

Musis odvodit novou komponentu a v ni prepsat tu metodu.

Petr Vones

program DOS na pozad� Windows

treba takto
v C je prikazovy radek
v P := ExtractFilePath(Application.ExeName);

CreateProcess(nil,PCHAR(C),nil,nil,FALSE,
CREATE_SEPARATE_WOW_VDM or
CREATE_DEFAULT_ERROR_MODE or
CREATE_NEW_CONSOLE ,
nil,PCHAR(P),SI,PI);
While WaitForSingleObject(PI.hProcess,1000) =
WAIT_TIMEOUT Do Begin
M.Lines.Strings[M.Lines.Count - 1] := 'Las :
'+TimeToStr((GetTickCount - Start)/1000.0/3600/24);
Application.ProcessMessages;
End;> Pisi technickou aplikaci psanou v Delphi 5, ktera bude vyuzivat stary (rozsahly) Dosovsky program.
> [...]
>
> (Uzivatel by po dobu behu dosovskeho programu koukal na Windowsovske okno a presypaci hodiny !)

Registracni klic

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.1.2002 16:03:38

Nejdrive vsem co nejuspesnejsi zacinajici rok 2002.

Pred nedavnem tady byla rec o "zabezpecovani aplikaci"
Zatim kdyz poustim do sveta program, zapisuji uzivatele a reg. cislo do
Formu rucne coz je jaksi jak uznate trochu drevni metoda.
Poradi nekdo jak toto resit nejak elegantneji (registracni klic ulozeny v
registrech ......) Kdyby byl nejaky prikladek, pripadne odkaz byl bych rad.

Diky za rady

Registracni klic

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 3.1.2002 16:04:24

Hi

tady mas par prikladu:

http://www.peprsoft(tec)cz/default.asp?stpm=delphi/tipy.asp?id=116
http://www.peprsoft(tec)cz/default.asp?stpm=delphi/tipy.asp?id=117
http://www.peprsoft(tec)cz/default.asp?stpm=delphi/tipy.asp?id=118
http://www.peprsoft(tec)cz/default.asp?stpm=delphi/tipy.asp?id=119

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

From: "bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> [...]
> bokem a vkladat je do textu obchvatem. (Pokud mozno pres Stream, ne pres

Staci si vyrobit parser na RTF, vlozit to na pozadovane misto a pak nahrat
pomoci LoadFromStream.

> + Jeste jsem si vzpomel - nejde nejak zobrazovat konec stranky? To jesm take
> nikde nenasel. Maximum co se mi podarilo je spocitat na ktere strance prave

Neda.

Petr Vones

TStringGrid

[*] V�t Jur�sek - konference <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 3.1.2002 19:23:10

diky, to je presne ono. reseni hintu uz jsem vyresil globalni zmenou hintu
pri volbe nejake bunky. jeste bych potreboval zjistit, jak lze zjistit
velikost svisleho posuvniku v bodech (resp. jen jeho sirku). mam tabulku a
prizpusobuju sirku vsech bunek automaticky do rozmeru sirky tabulky. vse
hezky spocitam z sirky tabulky, ale kdyz mi tam naskoci posuvnik, jde to do
haje. mam tam pro tento pripad konstantu tusim 25 bodu, ale to asi neni moc
cisty zpusob vzhledem k moznosti nastaveni velikosti ovladacich prvku v
tematech windows.

> [...]
>
> From: "V�t Jur�sek - konference" <delphi(zv)obecpohori(tec)cz>

Verze: 6.0.311 / Virov� b�ze: 172 - datum vyd�n�: 27.12.2001

Ini subor

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.1.2002 19:31:51

From: "Martin Kasman" <martinkasman(zv)pobox.sk>
> [...]
> subor.ini". Prave k tomuto suboru z mojich programov pristupju v tej chvili

pravidlo c.1: Nikdy nepouzivat rezidentni antiviry.

AVG se da nastesti nainstalovat i bez toho.

Petr Vones

Ini subor

[*] V�t Jur�sek - konference <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 3.1.2002 19:52:24

Ahoj,
me to same delalo AVG taky dost casto a to jsem nepouzival v delphi ini
soubory. Odhadoval bych to na nejakou chybu v AVG, ktera se cas od casu na
nejake konfiguraci objevi. Moje jedine opatreni byl prechod na jinou znacku
antiviru.
VJ

> [...]
sposobom?

> Vdaka za kazdu radu.

Verze: 6.0.311 / Virov� b�ze: 172 - datum vyd�n�: 27.12.2001

SHFileOperation a Invalid Handle

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 3.1.2002 20:15:36

Zdravim,

pokud pouzivate API funkci SHFileOperation, tak vas mozna
bude zajimat jeden problem. Prisel jsem na to prave ted,
kdyz jsem presel z Windows NT4 na Windows 2000 a take mam
Internet Explorer 6 - podle vseho a podle nekterych zprav
v newsech to vypada, ze to souvisi asi s tim Explorerem...
Funkce vraci chybu 6 - Invalid Handle (cesky Neplatny
popisovac). Ale operace normalne probehne, soubory to
zkopiruje, jak ma... tak je to potreba osetrit... uvidite,
az vam budou zakaznici hlasit :)

licencovani IB 5.0 ???

On 3 Jan 2002, at 14:49, David Kallab wrote:

> [...]
> nekdo dat odkaz nebo i radu jak je to s licencovanim IB 5.0, pripadne uvest

1) Nebyla uvolnena IB 5.x, ale 6.0. Verze 5.x je stale komercni a
prodavaji se licence (staci se obratit na Borland CZ).

2) Lepsi nez kupovat licence je prejit na open source IB 6, nebo
jeste lepe na Firebird (klon IB 6.0). Vice informaci na

1001 Tipu triku Delphi

[*] Redlich Software <RedlichDaniel(zv)seznam(tec)cz> - 3.1.2002 21:57:47

Zdravim,
protoze jsem nesehnal mail na autory knihy 1001 tipu pro Delphi, volim tuto
cestu k upozorneni na chybu tykajici se bodu 798 az 800. Zabyvaji se
prekodovanim ceskych znaku. Zadna z funkci nepouziva prevodni tabulky
deklarovane v predchozich bodech 791 az 797. Funkce jsou v podstate totozne
a podle meho nefunkcni. Jsou tam i nejake syntaktick� chyby. Pokud jsem
jejich cinnost pouze nepochopil, netreba se tim dale zabyvat - ja jsem si je
prepsal, pouze jsem chtel upozornit autory.

D.Redlich

VK_TAB and VK_CONTROL

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 3.1.2002 22:28:42

Zdravim

Lze nejakym zpusobem odchytit klavesovou zkratku Control+Tab? Zkousel jsem v
Form1.OnKeyPress odchytit VK_TAB, to fungovalo, ale VK_CONTROL nefungoval. A
uz vubec nevim, jak to odchytit spolecne. Teoreticky mezi to dam AND a bude
to, ale var Key preci nemuze nabyvat hodnoty VK_TAB a VK_CONTROL zaroven

program DOS na pozad� Windows

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 3.1.2002 23:19:22

Zdravim

IMHO mas smulu.

1) Pokud DOSovy program neni ve Windowsech aktivni, widle mu seberou temer
vsechen cas CPU. Zkus si napr. udelat primitivni DOSovy programek s
inkrementaci cisla a psat to na obrazovku. Ten program si minimalizuj a za
chvili zase obnov. Uvidis, ze se inkrementace pozastavila.

2) Nedokazu si predstavit, jakym zpusobem chces vyresit, aby DOSova aplikace
cetla hodnoty z prvku v D programu. Jedine, ze bys to vzdy po zmene zapsal
nekam do souboru (nebo do pevne daneho pametoveho prostoru, jestli to vubec
jde) a ten DOSovy program by to pak neustale cetl (nebo sledoval zmenu toho
souboru).

3) Byl by to tak sileny programovy bastl, ze mi z toho jde hlava kolem. Cpoj
je asi pojistovna predpokladam, jeste ze jsme u kooperativy :-)

Jestli se ten DOSovy program stale jeste vyviji (no nejspis jo, jinak bys ho
nedonutil cist ty hodnoty z D), tak si myslim, ze by bylo jednodussi to
zkonvertovat do konzolove aplikace a pak uz neni zas takovej problem k tomu
dodelat GUI.

------------------------------
ted to ctu jeste jednou..

Ty chces, abys ve wokenim programu zadal hodnoty, kliknutim na button by se
spustil dosovy program a po spocitani by se zase ukoncil a pak by se zase
dal pouzivat ten wokenni? Jinymy slovy wokenni graficka nadstavba nad DOSovy
program. Na druhou otazku je jednoducha odpoved.

1) Ukladej ty parametry do nejakeho souboru a jmeno toho souboru dej
DOSovemu programu jako parametr (dosprog.exe /c:\abc.dat) . (nedefinuj jmeno
napevno, mel bys s tim problemy)

2) Predavej mu primo ty parametry v parametrech (dosprog.exe /a 123 /b 456
/c 789). Nevim jestli to neni primo v instalaci Pascalu nebo Ccka, ale
urcite jsou unity na praci s parametry (nebo si to napis komplet sam)

[...]

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 3.1.2002 23:26:10

Zdravim

1) Souhlas. AVG nainstaluj pouze s boot scanem, zbytek vypni a spoustej
rucne.

2) Pres registry je to lepsi a hlavne rychlejsi (nehrabe to na HDD).

chvili

> pravidlo c.1: Nikdy nepouzivat rezidentni antiviry.
>
> AVG se da nastesti nainstalovat i bez toho.

VK_TAB and VK_CONTROL

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 3.1.2002 23:31:52

Ahoj,

jestli dobre chapu dotaz, tak takto:

if (ssCTRL in Shift) AND (Key = VK_TAB) then

> [...]
> dam AND a bude
> to, ale var Key preci nemuze nabyvat hodnoty VK_TAB a

OT - MySQL free

[*] Volny <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 4.1.2002 01:18:07

Zdravim v novem roce, a ptam se.
Nevidel sem tu v konferenci nejake info o tom, ze poslednim verse MySQL je
free i pro windows ?

valik

Ini subor

[*] Jaroslav ��pek <jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz> - 4.1.2002 07:54:46

> pravidlo c.1: Nikdy nepouzivat rezidentni antiviry.
>
> AVG se da nastesti nainstalovat i bez toho.

docela by me zajimalo, proc nepouzivat rezidentni antiviry.
Zatim jsem nemel s rezidentnimi antiviry zadne problemy.
V jakych pripadech mohou zpusobit problemy popr. nefunkcnost
programu?

Jaroslav Sipek

TStringGrid

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 4.1.2002 08:13:16

Praci cest,

jestli to dobre chapu, tak Ti jde o "vnitrek" StringGridu: pouzij
StringGrid.ClientWidth - to je primo to, co potrebujes.

Petr

From: "V�t Jur�sek - konference" <delphi(zv)obecpohori(tec)cz>
> [...]
> prizpusobuju sirku vsech bunek automaticky do rozmeru sirky tabulky. vse
> hezky spocitam z sirky tabulky, ale kdyz mi tam naskoci posuvnik, jde to

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 4.1.2002 08:43:34

> pravidlo c.1: Nikdy nepouzivat rezidentni antiviry.
> AVG se da nastesti nainstalovat i bez toho.

Pletes se... rezidentni antiviry nevadi, vadi AVG. ;-)

VK_TAB and VK_CONTROL

[*] Miroslav Hro��o <hrossik(zv)nrsys.sk> - 4.1.2002 09:18:10

Dobry,

TAB, CTRL+TAB, SHIFT+TAB a dalsie windowsovske klavesove skratky sa daju
odchytit len tak,
ze na dany okamzik odstavite windowsovsku funkciu na odchytavanie klavesov.
A potom sa da dana klavesova kombinacia da chytit aj v OnKeyDown.

Miro.> Ahoj,

> jestli dobre chapu dotaz, tak takto:
>
> if (ssCTRL in Shift) AND (Key = VK_TAB) then
> [...]

Ini subor

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 4.1.2002 09:22:37

Doma i v praci nemam s rezidentnimi antiviry problem. Doma jsem vyzkousel 3
ruzne antiviry (ne vsak AVG) a bez problemu. Podle mne to bude chyba AVG.

Ale presto: proc nepouzivat rezidentni antiviry?

> Od: Petr Vones [mailto:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
> Odeslano: 03.01.2002 19:32
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> Predmet: Re: Ini subor
>
> pravidlo c.1: Nikdy nepouzivat rezidentni antiviry.
>
> AVG se da nastesti nainstalovat i bez toho.
>
> Petr Vones

OT Pozdrav (k editoru)

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 4.1.2002 09:22:00

Tak tohle asi nebudu umet. Prosim neni na to nejaky priklad?

Staci si vyrobit parser na RTF, vlozit to na pozadovane misto a pak nahrat
pomoci LoadFromStream.

Test connectionString v ADO

[*] Ales Janda <ales.janda(zv)atlas(tec)cz> - 4.1.2002 09:36:10

V unite ADODB je funkce PromptDataSource(ParentHandle: THandle;
InitialString: WideString): WideString.
Pri zavolani se objevi stejny dialog jako pri nastaveni property
ADOConnection.ConnectionString

> [...]
> programek ktery by retezec vzdy vytvoril, please!!!!
> Potrebuji to dost urgentne. Zachrante Aldika (Williho)

Ini subor

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 4.1.2002 09:37:30

On 4 Jan 2002 at 9:22, Ben, Martin (CAP, GCF) wrote:

> Doma i v praci nemam s rezidentnimi antiviry problem. Doma jsem
> vyzkousel 3 ruzne antiviry (ne vsak AVG) a bez problemu. Podle mne to
> bude chyba AVG.

Asi pred rokem jsem se setkal s tim (jako s pravidlem), ze kde bezel rezidentne AVG, nesel
nainstalovat MSDE1.

Phone: 0603 551 282

OT: rezidentni antivir (was: Ini subor)

[*] Do�ekal Radek <RDocekal(zv)CSAS(tec)cz> - 4.1.2002 09:40:43

> From: Petr Vones [mailto:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
>
> pravidlo c.1: Nikdy nepouzivat rezidentni antiviry.

OK, pak ale rozhodne nepripojovat takovy pocitac do internetu (ani pro
mail), resp. pro pripojeni rezidentni scanner VZDY aktivivat. V dnesni dobe
lze byt zavirovan i pouhym navstivenim nekterych stranek nebo prijetim HTML
mailu (i bez prilohy). Zvlaste pokud nejsou aplikovany vsechny bezpecnostni
patche na IE a OE.
Mame na starosti AV ochranu na cca 12000 stanicich a servrech, takze vim, o
cem mluvim...

<mailto:rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

Ini subor

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 4.1.2002 10:57:57

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Vones dne 3 Jan 2002:

> pravidlo c.1: Nikdy nepouzivat rezidentni antiviry.
>
> AVG se da nastesti nainstalovat i bez toho.

Ja bych to poopravil na "nikdy nepouzivat rezidentni AVG",
protoze co jsem pouzival AVG, byly lecjake problemy, co
jsem ho vykopl a nasadil Norton Antivirus, problemy nejsou
zadne...

vytvoreni formulare v DLL

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 4.1.2002 11:06:37

Servus,
mam jiny dotaz....
Mam knihovnu Key.dll a v ni formular pro zadani hesla. Pro vytvoreni okna
pouzivam:
Main := TMain.Create(Main);

Dale tady mam funkci:
function Heslo: string;
begin
Main.ShowModal;
Result := Main.Edit1.Text;
end;
- Na formulari je pak Button, kterym ten formular zavru (Close;)
Pokud se mi vraci prazdn� pole, je vse v poradku, ale pokud se mi vraci
cokoliv (at uz platne heslo nebo ne), tak program sice bezi dal, ale po jeho
ukonceni se objevi chyba Runtime Error 216, popr. klasika Program Vaha
vykonal neplatnou operaci v modulu Key.dll, nacez po odklepnuti se objevi
znova - nekonecne porad az do padu Oken.
Nevite nekdo co s tim???

vytvoreni formulare v DLL

Asi by to chtelo podrobnejsi popis - jestli to heslo zpracovavas v hlavnim
programu nebo v DLL, jakym zpusobem predavas parametry, zda pouzivas balicky
apod.

RNDr. Petr Brant

* D&COMM s.r.o. - sledov�n� vozidel *
* v re�ln�m �ase a prodej licenc� *
* v r�mci programu Microsoft Select *
* ---------------------------------------- *
* Korunova�n� 6 *
* Praha 7 *

[...]

[*] Robert Plz�k <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 4.1.2002 11:21:38

Pouzivam AVG :o) Jake dela problemy ???

R. Plz�k

> [...]

protoze co jsem pouzival AVG, byly lecjake problemy, co
jsem ho vykopl a nasadil Norton Antivirus, problemy nejsou

Zm�na hesla MS a NW

[*] �imek Ji�� <Jiri.Simek(zv)czech-tv(tec)cz> - 4.1.2002 11:29:27

Zdravim,
nemate nekdo hotovy formular pro zmenu sitovych hesel do site MS a NW?
At to nemusim vymyslet znovu ...

Diky, JirkaS

Ini subor (antiviry)

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 4.1.2002 11:39:33

> Ja bych to poopravil na "nikdy nepouzivat rezidentni AVG",
> protoze co jsem pouzival AVG, byly lecjake problemy, co
> jsem ho vykopl a nasadil Norton Antivirus, problemy nejsou
> zadne...

Hm, ten jsme zkouseli ve skole. 50 souboru zavirovanych stejnym makrovirem - Norton ho nasel jen
ve 30 z nich. Mozna proto nejsou ty problemy ;-))

Ted pouzivame InoculateIT, stahli jsme ho v dobe, kdy byl zdarma, takze ted muzeme stahovat
aktualizace.

Karel Rys

vytvoreni formulare v DLL

[*] Ludek Finstrle <xfinstrl(zv)informatics.muni(tec)cz> - 4.1.2002 11:42:06

> Dale tady mam funkci:
> function Heslo: string;
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

Toto je podle me pricina zla. Aspon ja s tim mel vzdycky problemy. Lepsi je
udelat:

procedure Heslo(var heslo : string);

Luf

MIDAS a soucasna licence

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 4.1.2002 11:46:45

> [...]

> zm�nen� licence pro behov� klienty. V soucasn� dobe nerozhoduje pocet
> klientu (to bylo dr�ve) , je to hromadn� licence za cca 12000,-

Nejsem si jist, zda je odpoved uplne presna s ohledem na to, ze aplikacni server Davida Lebedy ma bezet na stejnem pocitaci jako klient.

Na druhe strane, pokud ma aplikacni server a klient bezet na stejnem pocitaci, staci mi Delphi 6 Professional, obejdu se bez "DataSnap", takze zadny problem.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Ini subor (antiviry)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 4.1.2002 11:53:54

Puvodni zprava, kterou napsal Karel Rys dne 4 Jan 2002:

> Hm, ten jsme zkouseli ve skole. 50 souboru zavirovanych stejnym makrovirem
> - Norton ho nasel jen ve 30 z nich. Mozna proto nejsou ty problemy ;-))

Hm, to je ptakovina.

vytvoreni formulare v DLL

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 4.1.2002 11:53:40

> [...]
> ukonceni se objevi chyba Runtime Error 216, popr. klasika Program Vaha
> vykonal neplatnou operaci v modulu Key.dll
A neni to jenom tim, ze funkce vraci String, nikoli PChar?

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Ini subor

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>

> From: "Martin Kasman" <martinkasman(zv)pobox.sk>

> pravidlo c.1: Nikdy nepouzivat rezidentni antiviry.
>
> Petr Vones

OK ale predsa uzivatelia su "lenivy" a nevazia si udaje az dokym o ne
nepridu a ja im poviem ze raz za den si prebehni PC skenerom on prikyvne a
tym to konci. Mam zakaznik ktory poctivo roky kazdy den zalohoval asi po
piatich rokoch sa na to vykaslal a asi po roku mu odisiel disk do vecnych
lovist. Takze s tym antivirom rezidentnym to vyrobcovia nemyslia zle pre
uzivatelov, a my programatori sa starajme. :-);

R.

Ini subor

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 4.1.2002 12:10:05

From: "Jaroslav ��pek" <jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz>> Zatim jsem nemel s rezidentnimi antiviry zadne problemy.
> V jakych pripadech mohou zpusobit problemy popr. nefunkcnost
> programu?

Obecne lze rici, ze rezidentni scannery predevsim zpomaluji file
system. Jsou aplikace, kde to nevadi, ovsem existuji aplikace, kde to
ohrozuje funkcnost napr. z duvodu rozpadu synchronizace mezi
procesy/tasky pri sdileni file systemu.

Nektera zpomaleni jsou docela neocekavana a tudiz obtizne
predikovatelna: napr. jsme namerili vice nez 100 nasobne zpomaleni u
Norton Antiviru ve smycce, ktera v podstate delala jen toto:

FindFirts(...);
try
while ... do
FindNext(...);
FindClose(...)
end;

tj. s vlastnimi soubory se zadne I/O operace neprovadely.

***

Jeste o rad horsi zpomaleni jsme namerili napr. u sdileneho logu ve
forme textoveho souboru o velikosti radove jednotek az desitek MB,
kde se na konec souboru pripisovaly informace radove v jednotkach kB
s cetnosti nekolikrat za sekundu.

Tech prikladu je mnoho a zalezi na konkretni aplikaci, jestli to
necemu vadi nebo ne.

***

Je pravda, ze nakonec se ten NAV povedlo nastavit tak, ze zpomaleni je
unosne tj. z uzivatelskeho hlediska neni vyznamne. Tusim, ze nyni se
scanuji jen .EXE a .DLL (presne nevim, protoze se to odehravalo na
druhem konci sveta a ja mam presne informace jen o tom, co se delo v
nasi aplikaci z trace logu)

Bye, pf

vytvoreni formulare v DLL

[*] Ludek Finstrle <xfinstrl(zv)informatics.muni(tec)cz> - 4.1.2002 12:34:03

Jan Sebel�k napsal(a):
> A neni to jenom tim, ze funkce vraci String, nikoli PChar?

Neni. S PCharem to taky dela bordel. Nejlepsi je vytvorit ten string tam,
kde jej taky budete rusit. Myslel jsem si, ze to neni problem a pak
jsem prepisoval spoustu kodu :o( Proto taky v API nenajdete vec, ktera
by vracela char *. Vzdy mate char * jako parametr a vetsinou i s velikosti
nainicializovaneho char *.

Luf

Ini subor (antiviry)

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 4.1.2002 13:00:45

> Hm, to je ptakovina.

Neni to ptakovina. Zadny z tech zavirovanych souboru uz tady nemam, takze nemohu poslat ukazku,
ale trvam na tom.

Projizdel jsem data na serveru Nortonem - nasel jich asi 30. Projel jsem stejna data InoculateIT -
nasel jich asi 50. Tak jsem na "obetnim" pocitaci otevrel jeden z tech souboru, co Norton oznacil
za ciste. Makrovirus se uspesne nahral do Normal.dot.

Karel Rys

Ini subor (antiviry)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 4.1.2002 13:41:24

> Neni to ptakovina. Zadny z tech zavirovanych souboru uz tady nemam, takze
> nemohu poslat ukazku, ale trvam na tom.

Ja nerikam, ze je ptakovina, ze ti Norton Antivirus nasel jen 30
z 50 zavirovanych souboru. Ja mam jinou zkusenost, ale to je jedno.
Ja rikam, ze je ptakovina Tvoje posledni veta, ze mozna proto
nejsou ty problemy. Protoze problemy s rezidentnim jadrem jaksi
nesouvisi s tim, jestli to neco najde nebo ne...

Vrstvy ADO

[*] <aldik(zv)quick(tec)cz> - 4.1.2002 13:57:15

Ahoj kluci mel bych zase malej dotazek. Mimochodem malej OT: dekuji za radu
svemu jmenovci Alesovi Jandovi ohledne connectionString

Potreboval bych vedet jak funguje ADO interne. Tj. jak jdou za sebou vrstvy.
Predpokladam ze je to asi takhle.

prikaz -- Ado provider(ODBC,OLEDB) -- MS SQL Client -- MS SQL Server

Neni tu nejaky zasvecenec kterej by mi to vysvetlil. Chci totiz vedet jestli
potrebuji mit naistalovany MS SQL Client abych mohl pristupovat k databazi

dekuji moc
Ales Pavel
D5 Ent W2000

TCP, sockety

[*] Martinec <martin108(zv)post(tec)cz> - 4.1.2002 14:23:49

Pomoci netstat jsem zjistil, ze nektere sockety zustavaji viset (TIME_WAIT). Daji se nejak tyto sockety zjistit a ukoncit? Nejlepsi by byl nejaky priklad.

Dik Martinec

Ini subor (antiviry)

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 4.1.2002 14:30:37

> [...]
> rikam, ze je ptakovina Tvoje posledni veta, ze mozna proto nejsou ty
> problemy. Protoze problemy s rezidentnim jadrem jaksi nesouvisi s tim,

Tak to uz souhlasim - ona ta moje posledni veta taky nebyla minena vazne, proto ostatne ten
smajlik.

Nu a aby muj prispevek nebyl uplne neplodny - trosku neplechu nam kdysi delal i rezidentni Avast -
po zadani prikazu COPY soubor LPT1 /b se z nejakeho zahadneho duvodu vzdy dobyval na disketu...

Karel Rys

Gauge

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.1.2002 14:43:39

Narazil jsem na jednu zahadu.

Pri spusteni teto procedury se zobrazi jen Gauge, ktery korektne zobrazuje
prubeh prochazeni tabulky, ale nezobrazi se Caption ani text v plovouc�m
panelu (komponenta Sinea). Jestlize polozim na Panel Gauge a Label opet se
zobraz� jen Gauge.
Jestlize vlozim za radek Form1.Gauge1.Progress :=RecNo; Showmessage('x')
je zobrazovani v poradku.
Pomuze take vlozeni Form1.PlovouciPanel1.refresh za Form1.Gauge1.Progress
:=RecNo Pak ale dochazi k problikavani

Poradi nekdo kde je zakopany pes?

(Procedura pro precislovani tabulky dat od "1" po posledn� z�znam)
procedure ResynchAutoIncValues(TableToUse: TDBISAMTable);
begin
Form1.Gauge1.MaxValue := kolikzapisuvtabulce;
Form1.Gauge1.Progress := 0;
with TableToUse do
begin
SuppressAutoIncValues:=True;
try
IndexName:='';
First;
while (not EOF) do
begin
Edit;
FieldByName('Poradovecislo').AsInteger:=RecNo;
Form1.Gauge1.Progress :=RecNo;
Post;
Next;
SuppressAutoIncValues:=False;

Mnozstvi dotazu v jednom pripojeni

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.1.2002 14:45:42

Ahoj,

nejprve dekuji za odpovedi k MIDASU. Nakonec jsem prekonal
lenost a podival se na web Borlandu. Pokud mam aplikacni server
na stejnem stroji jako klienta, neni treba behova licence pro
MIDAS. A jen pro upresneni - ten dotaz smeroval k D5E, coz jsem
tam asi nenapsal.

Ale k necemu jinemu.

Predpokladejme, ze na jednom pocitaci bude - at uz pomoci
MIDASu nebo rucne pomoci COM existovat jeden aplikacni server.
V nem bude TIBDatabase a nezbytne nalezitosti resici pripojeni k
databazi.
Krome toho bude nekolik ruznych exe souboru resicich ruzne
veci nad touto spolecnou databazi. Chtel bych, aby komunikovaly s
interbasi prostrednictvim onoho aplikacniho serveru. A ted obava:
kdyz pozadavku na komunikaci s databazi bude hodne soucasne,
nemuze se stat, ze jedno pripojeni pres TIBDatabasi uz to
nezvladne? Kolik toho jedna TIBDatabase unese?

Mam zkusenost z drivejsich dob z BDE, ze se obcas objevovala
hlaska Connection is busy by another statement handle. O co jde,
tomu rozumim, ale jak to pojmout ve vyse uvedenem pripade?

Nejde mi ted o konkretni popis, spis o nastin filosofie reseni.

D5E, IBX4.52, IB6 nebo FB

maximalizace MDI oken

[*] Zdenek Navratil <zdnav(zv)monoceros.physics.muni(tec)cz> - 4.1.2002 14:56:53

Zdravim,

mam MDI aplikaci, ve ktere dynamicky vytvarim MDIChild okna, jez maji
vlastnost WindowState wsNormal. Pokud si 1 okno rucne maximalizuji,
spravne se roztahne a ikony [_][0][x] se objevi v menu rodicovskeho MDI
formulare. Kdyz ale ted vytvorim dalsi MDI okno, tak se samo maximalizuje
(to mi nevadi), ale na ikony nelze kliknout (zadna reakce), pripadne uplne
zmizi (vytvorim-li takto oken najednou vic).

V cem muze byt problem? Obejit se to samozrejme da, ale pripadam si pritom
hloupe.
Predem dekuji za kazdou radu.

S pozdravem
Zdenek Navratil.

Gauge

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.1.2002 14:58:45

> [...]
> poradku. Pomuze take vlozeni Form1.PlovouciPanel1.refresh za
> Form1.Gauge1.Progress :=RecNo Pak ale dochazi k problikavani

ja tedy Gauge nepouzivam, mam radsi TProgressBar, ale myslim
si, ze uvedene chovani je v poradku, resp. dokonce me prekvapuje,
ze se Gauge prubezne prekresluje. Jelikoz Tvoje procedura probiha
jako rekace na nejakou Windows zpravu, aplikace chce nejprve
dokoncit ji a pak teprve by zpracovala ostatni zpravy z fronty. Tedy
i Tvoje zpravy - vykresleni labelu apod. cekaji ve fronte. Reseni jsi v
podstate napsal - pridani radku Form1.PlovouciPanel1.Refresh je
dobre, no a na to preblikavani bych zkusil, zda nepomuze nektere
z nasledujicich reseni:

1) Misto Form1.PlovouciPanel1.Refresh dat
Form1.PlovouciPanel1.Update

2) Nebo neupdatovat panel, ale komponenty na nem, tj.

Form1.Label1.Update;
Form1.Gauge1.Update; - i kdyz jak pises, u gauge to neni nutne

David Lebeda

Gauge

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 4.1.2002 15:07:19

A co zkusit Form1.PlovouciPanel1.Update nebo jen Label1.Update

Gauge

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 4.1.2002 15:11:07

> [...]
> je zobrazovani v poradku.
> Pomuze take vlozeni Form1.PlovouciPanel1.refresh za

Nekde pred volanim procedury precislovani je provedeno

Form1.PlovouciPanel1.Visible := true;

Pred zavolanim procedury je jeste nutne
dat systemu cas na vykresleni panelu:

Application.ProcessMessages;

nebo ten panel vykreslit prednostne

Form1.PlovouciPanel1.Refresh;

Teprve potom volat proceduru precislovani.
Volat Refresh uvnitr procedury precislovani
neni nutne.

Vaclav Krmela

TCP, sockety

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 4.1.2002 15:40:32

(TIME_WAIT). Daji se nejak tyto sockety zjistit a ukoncit? Nejlepsi by byl
nejaky priklad.

Ja myslim ze odejdou samy, ne? Alespon mame takove zkusenosti
jak pod WinNT tak pod Linuxem a dost na to spolehame... ;-)

Martin Schayna

TCP, sockety

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 4.1.2002 15:57:55

> Pomoci netstat jsem zjistil, ze nektere sockety zustavaji viset
(TIME_WAIT).

tusim jsem to v tomhle threadu uz zminoval: socket ze stavu
ESTABLISHED
(navazano spojeni) do uplneho vyhozeni z evidence TCP stackem prochazi
nekolika stavy a cely tento proces muze trvat radove minuty. Je to
zpusobeno
tim, ze handshaking mezi obema stranami neni dokonaly a tak se ceka
zda se
nejaky packet neztratil (a druha strana nebude vyzadovat jeho
opakovani).

>Daji se nejak tyto sockety zjistit a ukoncit? Nejlepsi by byl nejaky
priklad.

Nejlepe vytrhnout napajeni z PC :-)

D. Toman

Predavani stringu z DLL Was: vytvoreni formulare

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.1.2002 16:30:21

From: "Rumcajs" <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz>
> Mam knihovnu Key.dll a v ni formular pro zadani hesla. Pro vytvoreni okna
> pouzivam:
> Main := TMain.Create(Main);
>
> Dale tady mam funkci:
> function Heslo: string;
> begin
> Main.ShowModal;
> Result := Main.Edit1.Text;

to samozrejme nemuze fungovat, protoze aplikace a DLL nema spolecny memory
manager. Pokud opravdu musis mit formular v samostatne DLL (dalsi zbytecna
kopie VCL v temze procesu) tak to lze resit nekolika zpusoby:

1. Predanim pomoci bufferu:

// funkce v DLL
function ReturnsStringFromDLL(Buffer: PChar; MaxLen: Integer): Integer;
var
TempString: string;
begin
TempString := 'A text';
StrPLCopy(Buffer, TempString, MaxLen);
Result := Min(Length(TempString), MaxLen);
end;

// volani z aplikace
function GetStringFromDLL: string;
var
Buffer: array[0..2047] of Char;
begin
SetString(Result, Buffer, ReturnsStringFromDLL(Buffer, SizeOf(Buffer)));
end;

2. Pouzitim ShareMem v aplikaci a DLL, nevyhodou je nutnost distribuce dalsi
DLL ktera obsahuje spolecny memory manager.

3. Predavat string pomoci WideString, toto ovsem bude fungovat pouze na
Windows, protoze tam je WideString zaroven BSTR pro COM, takze se nealokuje
pomoci standartniho Delphi memory manageru.

4. Prelozit aplikaci i DLL s runtime balicky, tim ze zaroven zbavis i
nesmyslneho duplikovani VCL kodu, nemluve o dalsich vyhodach.

Petr Vones

Character conversion

[*] Ivan Z <izernovac(zv)zoznam.sk> - 4.1.2002 15:38:36 ut

Mam dBase subor s dosackym kodovanim diakritiky a chcem to preniest na
Access. Nechce sa mi rucne zistovat, ktore pismeno treba prekodovat na
ktore.

Je nejaka rychlejsia cesta?

-I

RTF parser [was: OT Pozdrav (k editoru)]

> Staci si vyrobit parser na RTF, vlozit to na pozadovane misto a pak nahrat
> pomoci LoadFromStream.

Mna by to tiez zaujimalo.
Pokusal som sa narychlo vytvorit akysi primitivny "parser",
ktory by z RTF suboru extrahoval cisty text, ale nefungoval
celkom tak, ako som si predstavoval, takze nakoniec som to vzdal.

Vlkovic

RTF parser [was: OT Pozdrav (k editoru)]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.1.2002 16:46:33

From: "Peter Vlkovic" <vlkovic(zv)minv.sk>
> [...]
> ktory by z RTF suboru extrahoval cisty text, ale nefungoval
> celkom tak, ako som si predstavoval, takze nakoniec som to vzdal.

stahni si starsi verzi JCL 1.02 a v ni najdes unit JclRTF kde je takova
funkce: ftp://delphi-jedi.org/Code_Library/Release_1_02/JCL.zip

Petr Vones

RTF parser

> stahni si starsi verzi JCL 1.02 a v ni najdes unit JclRTF kde je takova
> funkce: ftp://delphi-jedi.org/Code_Library/Release_1_02/JCL.zip

Dotycnu funkciu som si prestudoval, vyskusal (mimochodom klobuk
dole za cistotu kodu, akym je JCL napisana), ale narazil som
na rovnake obmedzenie, ako u svojho primitivneho "parsera",
prislusny algoritmus sa da implementovat len na jednoduchsie
RTF subory (napr. spracovane Wordpadom).
Ako som ho chcel pouzil na RTF dokument, exportovany z Wordu,
miesto plain textu vznikol po prevode paskvil.

V kazdom pripade vdaka za snahu.

Vlkovic

Vrstvy ADO

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 4.1.2002 17:52:02

On 4 Jan 2002 at 13:57, aldik(zv)quick(tec)cz wrote:

> Potreboval bych vedet jak funguje ADO interne. Tj. jak jdou za sebou
> vrstvy. Predpokladam ze je to asi takhle.
>
> prikaz -- Ado provider(ODBC,OLEDB) -- MS SQL Client -- MS SQL Server

ADO - OLEDB - prislusny provider nebo ODBC - MS SQL.

> Neni tu nejaky zasvecenec kterej by mi to vysvetlil. Chci totiz vedet
> jestli potrebuji mit naistalovany MS SQL Client abych mohl pristupovat
> k databazi

Pokud pristupujes k MS SQL, pak od Win ME a W2000 vyse neni treba doinstalovat nic, pripadne
(a u starsich verzi Woken prakticky vzdy) doinstalovat aktualni verzi MDAC.

Phone: 0603 551 282

Character conversion

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 4.1.2002 18:30:17

[P��loha v souboru: recode.c]
[P��loha v souboru: Readme]
[P��loha v souboru: KamToWin.tbl]
[P��loha v souboru: Pc8ToWin.tbl]
Kdysi sem narychlo psal prekodovavaci utilitku, umi i dbf. Posilam source +
tabulky ktere by se mohli hodit. Pokud by byl nejaky problem s prekladem
(pochybuju, uz jsem to prekladal v linuxu i win a vzdy bez problemu, je to
jednoduche a ciste ANSI) muzu poslat i exe ...

Best Regards,
David Janko
programmer & Linux system administrator
djanko(zv)infoware(tec)cz
Czech Republic / Central Europe

> Mam dBase subor s dosackym kodovanim diakritiky a chcem to preniest na
> Access. Nechce sa mi rucne zistovat, ktore pismeno treba prekodovat na
> [...]

RTF parser

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.1.2002 18:46:23

From: "Peter Vlkovic" <vlkovic(zv)minv.sk>
> [...]
> Ako som ho chcel pouzil na RTF dokument, exportovany z Wordu,
> miesto plain textu vznikol po prevode paskvil.

to byl take duvod proc se ten unit odstranil z pozdejsich verzi JCL. Da se
nekde stahnout takovy RTF soubor kde to selze ? (Nepouzivam MS Office ;-)

Petr Vones

vytvoreni formulare v DLL

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 4.1.2002 19:05:57

Cauec,

mam v projektu taky nekolik DLL, kterym predavam nebo od kterych prijimam
string. Jen to predavam trochu oklikou:

V DLL i aplikaci mam

type

RString = record
Text: string[255];
end;

Takze volam funkci treba takto:

var R: RString;
begin
R.Text := 'predavany strring';
FunkceDLL(A:RString);

atd.

Funguje to.

Bye Ludan

> Neni. S PCharem to taky dela bordel. Nejlepsi je vytvorit ten string tam,

Formatovanie email

[*] <idulgerov(zv)centrum.sk> - 04.1.2002 19:12:55

Zdravim vsetkych.

Posielam Mail z aplikacie pomocou ShellExecute.
Vsetko fukguje OK az na jednu drobnost.
Ide o to, ze potrebujem zoradit text mailu pod seba.
Pokusal som sa do retazca &body vlozit odriadkovanie (#10#13),
bohuzial bez vysledku.
Moja procedura vyzera asi takto :

procedure TForm1.PosliMail;
var Mail,adr,texts : string;
begin
adr:='mailto:'Adresa(zv)adresa.sk';
texts:='Toto je sprava .... bla,bla'+ #10#13+ ' 1.text' +
#10#13+ '2.text'
+ #10#13+ '3.text';
Mail := adr+'?subject='Predmet spravy'+ '&body= '+texts;
ShellExecute(Self.Handle,'open',PChar
(Mail),nil,nil,SW_Shownormal);
end;

Takze tato procedura odosle mail takto:
Toto je sprava .... bla,bla 1.text 2.text 3.text

Ja potrebujem docielit tento stav :
Toto je sprava .... bla,bla,
1. text
2. text
3. text

Otazka znie : Co s tym ? :-)

programator-amater, mladost v prdeli do penzie daleko
SLOVAK REPUBLIC

K chatovaniu je tu http://www.XChat.sk
Zalo�te si svoj mail na http://mail.centrum.sk

Neznama chyba ve zdrojovem kodu

[*] Ale� Kresta <akresta(zv)volny(tec)cz> - 4.1.2002 20:58:34

Dobry den
mam Windows 98 SE a Delphi 5 Professional version 5.0(build 5.62)
oboji bez servicepacku a mam takovy velky problem. Vytvoril jsem si zkusebni
programek ktery vygeneruje nahodne cislo do 10 a podle tohoto cisla pricte
do urcite promenne 1. Obsah promenych zobrazuje na form. Ato cele dokola.
Pouzivam 3 pole ktere pri vytvoreni formu taktez vytvorim, do poctu pote
pricitam onu 1 a pomoci napisy to zobrazuji. Jenomze tento program nevydrzi
bezet ani 40 sekund. Vetsinou se objevi Hlaska:"program provedl neplatnou
........", ale uz se mi i stalo ze program prestal sam od sebe jako by se
pokracovat zmenil na false.

Predem diky za odpoved

var
zakladni: Tzakladni;
celkem,hranice:integer;
pokracovat:boolean;
napisy:array[1..10] of Tlabel;
grafy:array[1..10] of TProgressBar;
pocty:array[1..10] of integer;

procedure Tzakladni.Start1Click(Sender: TObject);
var b:integer;
begin
pokracovat:=true;
inc(pocty[round(random(10))]);
application.processmessages;
inc(celkem);
application.processmessages;
label1.caption:=inttostr(celkem);
for b:=1 to 10 do
begin
napisy[b].caption:=inttostr(pocty[b]);
grafy[b].position:=round(pocty[b]/celkem*100);
end;
application.processmessages;
end;
until not pokracovat
end;

procedure Tzakladni.stopClick(Sender: TObject);
begin
pokracovat:=false;
end;

Neznama chyba ve zdrojovem kodu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 4.1.2002 22:01:31

Puvodni zprava, kterou napsal Ale� Kresta dne 4 Jan 2002:

> var
> pocty:array[1..10] of integer;
>
> inc(pocty[round(random(10))]);

Random(10) vraci cela nahodna cisla od 0 do 9.