Autoincrement + ADO

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.9.2002 13:04:09

vynechat.

> Ak by som to tam nedal, hodi to hlasku 'Number of query values and
> destination fields are not the same'

Pochopitelne musis vynechat nielen hodnotu, ale aj meno pola ID v
zozname poli.

BTW preco neodmazavate z prispevkov to seno? Kto sa ma v tom hrabat,
clovek aby si oci vyklbil! Lajdackou upravou prispevku nielen urobis zo
seba idiota, ale je to aj bezohladonost voci vsetkym, co to potom musia
citat.

bye
vmlich

Master-detail v hlavicce skupiny

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 30.9.2002 14:17:12

> From: Lebeda David
>
> mam slozitejsi sestavu s master-detail podsestavami v Sinee. Pokud
> je sestava detailu v tele sestavy, je vse OK. Nyni bych ji potreboval
> strcit do hlavicky skupiny. Tam se ovsem sestava detailu nespocita,
> ac to v danem pripade je mozne. Neexistuje nejaky jednoduchy
> zpusob, jak Sineu presvedcit, aby i takto umisteny detail fungoval?

Master-detail vazbu chapu tak, ze k jednomu radku v master
tabulce je navazano nekolik radku v detail tabulce.
Detail tedy ma smysl pouze tam, kde ma vztah ke konkretnimu
zaznamu v master. Master data se tisknou v oddile tela sestavy,
takze i detail muze byt umisteny pouze tam.
Oddil zacatku skupiny nema primy vztah k nekteremu radku
v master tabulce, takze ani nemuze mit sobe odpovidajici detail.

To co chces docilit asi tedy neni sestavy typu master-detail.
Budes na to muset jit jinak.

Vaclav Krmela

Scitani DATE

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 30.9.2002 14:25:15

Ahoj,

prosim o radu. Mam D5 a Win 2000.
V tabulce mam sloupec typu DATE, konkretne v rozsahu HOUR TO MINUTE.
Potrebuju scitat hodnotz techto dvou sloupcu a jsenm z toho out...

FB a bitmapy

[*] XOR <xor(zv)centrum(tec)cz> - 30.9.2002 14:43:08

Me se nepodarilo vyrestit ani bez SP :-(

Ostatne, co mate na mysli tim SP?

Xaver

> [...]
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> CC:
> Datum: Tue, 17 Sep 2002 11:30:58 +0200
> P�edm�t: Re: FB a bitmapy
>
> Ahoj,

> v tabulce je :
> OBR BLOB,
>
> a na klientovi:
>
> IBQueryTmp.SQL.Add('UPDATE POOBR');
> IBQueryTmp.SQL.Add('SET OBR = :OBR');
> IBQueryTmp.SQL.Add('WHERE ID = '+IntToStr(_ID));
>
> IBQueryTmp.Params[0].DataType := ftBLOB;
> IBQueryTmp.Params[0].Value := Null;
> IBQueryTmp.Params[0].LoadFromFile(sPathToPicture,ftBlob);

--------------------
ZDARMA a RYCHL� zas�l�n� SMS z www.posliSMS(tec)cz

IB versus MSSQL - Neprerusovana ciselna rada

[*] Peter Brcko <pbr(zv)post.sk> - 30.9.2002 15:12:40

Chcel by som aj ja reagovat na temu Neprerusovana ciselna rada.

Kazdy z Vas ma v niecom pravdu. Neprerusovana ciselna rada ma urcite niekedy
opodstatnenie.
(Cislovanie faktur, prijmovych a vydajovych dokladov a podobne)
Ak je nevyhnutne ju mat a pritom je taktiez potrebne mazat starsie zaznamy,
urcite dojde v tejto ciselnej rade k dieram a ak nie, tak postupom �asu
minimalne k casovym
nezrovnalostiam vzniku zaznamu oproti cislu z ciselnej rady. Ak tato
nezrovnalost
nevadi, mam jednoduche rieseni zalozene na vyuziti generatora, pomocnej
tabulky
a trigrov na tabulke, kde je pouzita ucelena ciselna rada v primarnom kluci.
Tento sposob povazujem za optimalnejsi ako algiritmy na nachadzanie dier v
ciselnej rade.
Dovodom je podstatne lepsia casova odozva ako pri vyhladavacich algoritmoch
a hlavne
rovnaka odozva pri tabulkach s malym i velkym poctom zaznamov.
Dalsou vyhodou je jednoduchost a prenositelnost. Mam skusenosti vsak iba s
IB, FireBird a ORACLE.
Hlavne pri ORACLE je to vyhodnejsie riesenie ako algoritmizacia, nakolko ten
ma urcite obmedzenia
pre citanie z rovnakej tabulky, nad ktorou sa robia operacie INSERT, UPDATE,
DELETE.

Dufam, ze Vas inspiruje tento odladeny priklad :/* - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - */

SET TERM ^ ;

CREATE GENERATOR CIS_RADA^
SET GENERATOR CIS_RADA TO 0^

COMMIT^

CREATE TABLE TABULKA_S_CISELNOU_RADOU (
ID INTEGER NOT NULL )^

CREATE TABLE TABULKA_VYMAZANYCH_CISEL (
ID INTEGER NOT NULL )^

COMMIT^

ALTER TABLE TABULKA_S_CISELNOU_RADOU
ADD CONSTRAINT PK_TABULKA_S_CISELNOU_RADOU
PRIMARY KEY ( ID )^

ALTER TABLE TABULKA_VYMAZANYCH_CISEL
ADD CONSTRAINT PK_TABULKA_VYMAZANYCH_CISEL
PRIMARY KEY ( ID )^

COMMIT^

CREATE TRIGGER TABULKA_S_CISELNOU_RADOU_BIR FOR TABULKA_S_CISELNOU_RADOU
BEFORE INSERT
AS
Declare VARIABLE VOLNE_ID Integer;
BEGIN
select min(ID) from TABULKA_VYMAZANYCH_CISEL
into VOLNE_ID;
if (VOLNE_ID is not null) then
begin
new.id = VOLNE_ID;
delete from TABULKA_VYMAZANYCH_CISEL
where id = :VOLNE_ID;
new.id = GEN_ID(CIS_RADA, 1);
END^

CREATE TRIGGER TABULKA_S_CISELNOU_RADOU_BDR FOR TABULKA_S_CISELNOU_RADOU
BEFORE DELETE
insert into TABULKA_VYMAZANYCH_CISEL(ID)
values (old.id);
END^

COMMIT^

/* - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - */

Ing. Peter Brcko
SoftProjekt s. r. o.
Komensk�ho K-11
069 01 Snina
tel., fax +421 57 762 5395, +421 57 762 3645
pbr(zv)softprojekt.sk; (priv) pbr(zv)post.sk

________
Prva Pomoc, Srandicky, Hry, Hudba, Zoznamenie, Erotika, ...
http://www.post.sk/forum/

OT:WindowsXP a seriovy port

[*] Jan P��ek������z?ܢw��̿ - 30.9.2002 15:12:31

Vazena konference,
ma starsi aplikace, ktera byla vytvorena v BP7, ma problemy ve Windows XP. Ve vysilanych i prijimanych (pri vybirani znaku pod prerusenim) zpravach na seriovem portu se obcas objevuji casove mezery radove 10 az 100 ms (tim se komunikace PC-dalsi zarizeni zrusi) a nevim, jak tyto prodlevy odstranit. Lze napriklad nastavenim XP zvysit prioritu aplikace DOSu nebo existuje nejake jine reseni?
Dekuji predem vsem za odpoved
Jan Pecek

FB a bitmapy

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.9.2002 15:17:27

Ahoj,

On 30 Sep 2002 at 14:43, XOR wrote:

> Me se nepodarilo vyrestit ani bez SP :-(

no, ale pokud chces poradit, tak nam budes muse sdelit Tve reseni a
proc nefunguje (jakou vraci chybu ap.).

> Ostatne, co mate na mysli tim SP?

Stored Procedure

Jarek Uher

PS. **** ten 'stot by tady asi mel zustat :-) ******

Refreshovanie dat z aplikacneho servera

[*] Roman Pagac <PagacR(zv)servonic.de> - 30.9.2002 15:21:06

Zdravim!
Mam aplikacny server s TIBClientDataset a TDatasetProvider. Na klientskej
strane mam TIBClientDataset, ktory je napojeny na TDatasetProvider cez
SoapConnection. Chcel by som spravit to, ze v kazdom momente budem mat v
TIBClientDataset na klientskej strane iba napr. 30 zaznamov (pretoze v
databaze mam radovo tisice zaznamov; taktiez nerad by som robil
inkrementalny fetching, pretoze ak niekto bude chciet ist na koniec zaznamov
=> to iste ako by som fetchol vsetky data z DB). Pokusil som sa to spravit
takto:
- server side:
- TIBClientDataset:
- FetchOnDemand:= False;
- PackedRecords:= 30;

- TDatasetProvider:
- event BeforeGetRecords:
if dspJournal.DataSet.Active then
dspJournal.DataSet.Locate('RECORD_ID',OwnerData,[]);

- client side:
- TIBClientDataset:
- FetchOnDemand:= False;
- PackedRecords:= 30;
- event BeforegetRecords:
var CurRecord: TBookMark;
begin
if cdsJournal.Active then
begin
CurRecord:= cdsJournal.GetBookmark;
try
cdsJournal.Last;
OwnerData:= cdsJournal.FieldValues['RECORD_ID'];
cdsJournal.GotoBookmark(CurRecord);
finally
cdsJournal.FreeBookmark(CurRecord);

Ale toto nefunguje. Vratil mi to len prvych 30 zaznamov a nic viac. A ked
scrollujem po zaznamoch, tak pridem na posledny a nefetchne mi dalsich 30 a
nevymaze predchadzajuce (kedze chcem mat v kazdom okamihu v TIBClientDataset
na klientskej strane prave 30 zaznamov). Viem ze by som mal asi pouzit
niekde metodu EmptyDataset ale neviem presne kde.
Vdaka za vsetky rady a tipy.

S pozdravom Roman Pagac.

Zatuhnuti W2K s IB serverem

[*] Mirek Junek <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz> - 30.9.2002 15:21:13

Ahoj,
vcera nam u zakaznika zatuhnul pocitac s W2K workstation, na kterem byl
spusten pouze IB server a nikdo na nem nic jineho nedelal. Pripojene stanice
generovaly radove jednotky pozadavku za vterinu.

Pocitac byl uplne tuhyk, mys ani klavesnice nereagovala, pomohlo tlacitko
reset. Resetem se poborila databaze, ale to uz je jen nasledek.

Po resetu pocitac normalne nabehl a tvari se, jako by nic.

V aplikacnim ani systemovem logu neni zadna chybova hlaska, ani v logu
interbaze !!!!

Konfigurace:
Firebird 1.0, WI-V6.2.821 na W2K, na stejnem pocitaci (na jinem disku)
jsou ostra data, pristup k tomuto pocitaci jen pres 3050, na pocitaci neni
spusteno nic jineho nez IB server

MB FIC AZ-11EA, Socket A, ATA100, CPU AMD TB 1 GHz 266
SD RAM 512 MB, 133 MHz
HD Seagate Barracuda ATA100,7200, 20.4 GB
NET Allied Telesyn 10/100 PCI

Pripojene stanice pres TCP/IP: 1xW2K, 3xW98

Pocitac byl restartovan asi pred 14 dny.

Prosim o jakykoliv nazor nebo zkusenost s podobnym pripadem

temp. tabulka

[*] Peter Brcko <pbr(zv)post.sk> - 30.9.2002 15:26:56

> Je nejaka moznost vytvorenia temporalnej
> tabulky v Firebirde ?
> Potrebujem spustit query (filter), nasledne
> spustat dalsie rozne
> query(analyzy), kt. vybera hodnoty len pre
> zaznamy z query predosleho,
> sposob master-detail mi nevyhovuje, lebo hlada
> len pre aktualny zaznam.
> Moznost spojenia cez cyklovanie pomocou SELECT
> * ... IN () sa mi zda
> tazkopadne. Pozeral som DSQL prikazy ale nemam
> s nimi vela skusenosti. Dalsi
> problem je v tom, ze tato tabulka
> (temporalna), alebo "cursor" by mala byt
> [...]

Pokial je to QUERY(filter) rovnake pre urcite prehlady,
je to zrele na VIEW v databaze.
Na tento view budete spustat dalsie analyzy.

[...]

GDI32.dll

[*] <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 30.9.2002 15:46:33

Zdravim vespolek!
Ma problem nejde mi spustit starsi aplikace cca po 1/2 roce ji potrebuji trosku upravit a hlasi mi to: "Vstupni bod procedury OffsetRgn se nepodarilo v dynamicky propojovane knihovne GDI32.dll nalezt." EXE se vytvori a lze ho i pustit, ale nemohu krokovat. Nevite nekdo, kde by mohl byt problem? Nejde to ani s novejsi GDI32.dll. D5/W2000 Dik

M&B

Uzivatelska sprava komponent (zobraz. DB poli)

[*] Pavel Bare� <bares(zv)atoll(tec)cz> - 30.9.2002 15:49:55

Ahoj

Nevideli jste nekde na netu neco na spravu (poli) DB komponent uzivatelem.

Jde mi o to aby si uzivatel mohl nastavit ktera pole chce videt (zadavat) ,
v jakem poradi a na jake zalozce.
Pole jsou zobrazovany v DBEdit, DBCheckBox....

dik za tip

Pavel Bares

SQL parser

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 30.9.2002 16:04:28

> [...]
> tabulka1 nazev
> tabulka2 cena
> tabulka3 id
> tabulka3 nazev
> tabulka3 kategorie
> tabulka3 atd.
>
> Vim, ze k rozlozeni hvezdicky na seznam sloupcu je treba
> spoluprace SQL serveru,
> to je OK. Vite nekdo o necem, co by aspon castecne resilo
> popsany problem? Ja
> jsem sice neco stahl z internetu, ale na druhou stranu bych
> nerad stravil nekolik dni
> hledanim a zkousenim vsech nalezenych produktu.

Ahoj, to, co Ti teraz poslem, nie je presne to, co si ziadal, ale predsa...
Kedze pises, ze pristup na server je OK, napadlo ma, ze mozes nechat server,
nech to rozparsuje pocas Prepare. isc_dsql_prepare totiz ponuka moznost
zistit info o stlpcoch, akurat TIBSQL tuto moznost nevyuziva a nepublikuje
navonok.
Ako si pisal, * nie je mozne riesit bez pristupu na server. Nasledovny kod
sa teda moze hodit (ak Ti nevadi, ze pristupuje na server vzdy - aj v
pripade, ked SQL neobsahuje znak '*'):

IB, IBHeader, IBIntf, IBExternals, IBSQL, IBXConst;

// modified version of TIBSQL.PreprocessSQL (no need to generate param
names, just return preprocessed SQL)
// - needed because both PreprocessSQL and FProcessedSQL are private

function PreprocessSQL(const SQL: string): string;
var
cCurChar, cNextChar, cQuoteChar: Char;
i, iLenSQL, iSQLPos: Integer;
iCurState, iCurParamState: Integer;

const
DefaultState = 0;
CommentState = 1;
QuoteState = 2;
ParamState = 3;
ParamDefaultState = 0;
ParamQuoteState = 1;

procedure AddToProcessedSQL(cChar: Char);
begin
Result[iSQLPos] := cChar;
Inc(iSQLPos);

Result := '';
{ Do some initializations of variables }
cQuoteChar := '''';
iLenSQL := Length(SQL);
SetString(Result, nil, iLenSQL + 1);
i := 1;
iSQLPos := 1;
iCurState := DefaultState;
iCurParamState := ParamDefaultState;
{ Now, traverse through the SQL string, character by character,
picking out the parameters and formatting correctly for InterBase }
while (i <= iLenSQL) do begin
{ Get the current token and a look-ahead }
cCurChar := SQL[i];
if i = iLenSQL then
cNextChar := #0
else
cNextChar := SQL[i + 1];
{ Now act based on the current state }
case iCurState of
DefaultState: begin
case cCurChar of
'''', '"': begin
cQuoteChar := cCurChar;
iCurState := QuoteState;
end;
'?', ':': begin
iCurState := ParamState;
AddToProcessedSQL('?');
end;
'/': if (cNextChar = '*') then begin
AddToProcessedSQL(cCurChar);
Inc(i);
iCurState := CommentState;
CommentState: begin
if (cNextChar = #0) then
IBError(ibxeSQLParseError, [SEOFInComment])
else if (cCurChar = '*') then begin
if (cNextChar = '/') then
iCurState := DefaultState;
QuoteState: begin
if cNextChar = #0 then
IBError(ibxeSQLParseError, [SEOFInString])
else if (cCurChar = cQuoteChar) then begin
if (cNextChar = cQuoteChar) then begin
AddToProcessedSQL(cCurChar);
Inc(i);
end else
iCurState := DefaultState;
ParamState:
begin
{ collect the name of the parameter }
if iCurParamState = ParamDefaultState then
begin
if cCurChar = '"' then
iCurParamState := ParamQuoteState
else if not (cCurChar in ['A'..'Z', 'a'..'z', '0'..'9', '_', '$'])
then
IBError(ibxeSQLParseError, [SParamNameExpected]);
{ determine if Quoted parameter name is finished }
if cCurChar = '"' then
begin
Inc(i);
iCurParamState := ParamDefaultState;
iCurState := DefaultState;
{ determine if the unquoted parameter name is finished }
if (iCurParamState <> ParamQuoteState) and
(iCurState <> DefaultState) then
begin
if not (cNextChar in ['A'..'Z', 'a'..'z',
'0'..'9', '_', '$']) then begin
Inc(i);
iCurState := DefaultState;
if iCurState <> ParamState then
AddToProcessedSQL(SQL[i]);
Inc(i);
end;
AddToProcessedSQL(#0);
end;

procedure GetQualifiedFieldNames(IBSQL: TIBSQL; FieldNames: TStrings);
overload;
var
PreprocessedSQL: string;
Buf: PXSQLDA;
BufSize, ItemCount: Integer;
if not Assigned(IBSQL) or not Assigned(IBSQL.Database) then
Exit;

PreprocessedSQL := PreprocessSQL(IBSQL.SQL.Text);
IBSQL.Prepare;

// find out column count
ItemCount := 0;
BufSize := XSQLDA_LENGTH(ItemCount);
Buf := AllocMem(BufSize);
try
Buf^.version := SQLDA_VERSION1;
Buf^.sqldabc := BufSize;
IBSQL.Call(isc_dsql_prepare(StatusVector, IBSQL.TRHandle, (zv)IBSQL.Handle,
0, PChar(PreprocessedSQL),
IBSQL.Database.SQLDialect, Buf), True);
ItemCount := Buf^.sqld;
finally
FreeMem(Buf);
end;

// allocate enough memory and try again
if ItemCount > 0 then
begin
BufSize := XSQLDA_LENGTH(BufSize);
Buf := AllocMem(BufSize);
try
Buf^.version := SQLDA_VERSION1;
Buf^.sqldabc := BufSize;
Buf^.sqln := ItemCount;
IBSQL.Call(isc_dsql_prepare(StatusVector, IBSQL.TRHandle,
(zv)IBSQL.Handle, 0, PChar(PreprocessedSQL),
IBSQL.Database.SQLDialect, Buf), True);

FieldNames.Clear;
for I := 0 to Buf^.sqld - 1 do
with Buf^.sqlvar[I] do
FieldNames.Add(Format('%s.%s', [relname, sqlname]));
finally
FreeMem(Buf);

THackIBCustomDataSet = class(TIBCustomDataSet);

procedure GetQualifiedFieldNames(IBDataSet: TIBCustomDataSet; FieldNames:
TStrings); overload;
begin
GetQualifiedFieldNames(THackIBCustomDataSet(IBDataSet).QSelect,
FieldNames);

IBDatabase1.Open;
IBTransaction1.Active := True;
GetQualifiedFieldNames(IBQuery1, Memo1.Lines);

SQL parser

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 30.9.2002 16:11:34

V procedure GetQualifiedFieldNames som mal preklep, tu je oprava:

// allocate enough memory and try again
if ItemCount > 0 then
begin
// blbost: BufSize := XSQLDA_LENGTH(BufSize);
BufSize := XSQLDA_LENGTH(ItemCount);
Buf := AllocMem(BufSize);

Sorry za tu chybu,
TOndrej

Uzivatelska sprava komponent (zobraz. DB poli)

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 30.9.2002 16:12:35

From: "Jan P��ek" <jpecek(zv)conel(tec)cz>
> napriklad nastavenim XP zvysit prioritu aplikace DOSu nebo existuje nejake
> jine reseni?

- pouzivat pouze normalni Win32 aplikace, pise se rok 2002
- koupit v bazaru za par set Kc nejaky 486 srot a na nem provozovat tyto
prehistoricke vytvory

Petr Vones

Scitani DATE

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.9.2002 17:09:32

> V tabulce mam sloupec typu DATE,
> konkretne v rozsahu HOUR TO MINUTE.
> Potrebuju scitat hodnotz techto dvou sloupcu
> a jsenm z toho out...

Skusal si '+' ?

Ked chces ten sucet zobrazovat ako hodiny, mozes skusit SQL funkciu
CTIME:

SELECT CTIME (DOBA1 + DOBA2) AS TRVANIE_CELKOM, ...

bye
vmlich

cursor position

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 30.9.2002 18:16:11

> [...]
> ale iba napravo a dole t.j. curzor ma rozmer
> 32x32 pixelov ked do jeho stredu spravim
> kriz vykresli sa mi stred kriza o 16 px napravo a nadol

V ImageEditoru volbou v menu Cursor / Set Hot Spot
je treba nastavit pozici aktivniho bodu cursoru,
ve tvem pripade 16 / 16.

Vaclav Krmela

FB a bitmapy

[*] XOR <xor(zv)centrum(tec)cz> - 30.9.2002 18:18:55

Ja zatim nemam vlastni reseni :-(
Pouzil jsem to Vase. Kdyby to fungovalo, uplne by mi to stacilo.
To '_ID' je nazev pole v tabulce, ve ktere budou ty bitmapy?
Hlasi mi to ze je to nedeklarovany identifikator.

> [...]

> P�edm�t: Re: FB a bitmapy
>
> Ahoj,

> no, ale pokud chces poradit, tak nam budes muse sdelit Tve

�ena v centru pozornosti na http://zena.centrum(tec)cz

instalacia komponenty

[*] Ludo Fulop <kexo(zv)ynet.sk> - 30.9.2002 18:38:46

zdravim, uz dlhsie ma pri vsetkych verziach delphi vytaca jeden jav, s
ktorym sa stretavam pri instalacii third-party komponent.
ked distribucia obsahuje len skompilovane dcu verzie + jeden .pas sluziaci
an registraciu komponenty, takmer vzdy skoncim s hlaskou "[Fatal Error] File
not found: '...... .pas'". Teda pri kompilacii zhana aj zdrojak komponenty,
ktory je ale nemam..
co s tym?

Ludo Fulop

Jak dostat vysledek do Query1

Neviem o aky SQL server je to oprete, ale na MSSQL sa na taketo veci pouziva
CASE

SELECT cena,dph,cena+dph AS cenasdph,
CASE
WHEN cena >=0 THEN 'Prijem'
ELSE 'Vydej'
END AS Pohyb
FROM Faktura

druha moznost (nie prilis flexibilna) je pouzit UNION

SELECT cena,dph,cena+dph as cenasdph, 'Prijem' AS Pohyb
FROM Faktura
WHERE cena >= 0
UNION
SELECT cena,dph,cena+dph as cenasdph, 'Vydej' AS Pohyb
FROM Faktura
WHERE cena < 0

> [...]
> dostat do tabulky? Nechci pouzit CalcField, protoze tento by se dotaz
> mel generovat pomoci paametru - nejde jenom o ceny, ale i dalsi pole.

Instalace aplikace s FB

[*] <context.katalog(zv)centrum(tec)cz> - 30.9.2002 19:10:25

Uvazuji o db aplikaci s pouzitim Firebirdu. Zatim se s nim
vicemene seznamuji, ale zajimalo by me aspon ramcove
co je treba udelat pri distribuci aplikace na cilovem PC, aby to
chodilo.
Zatim jsem nepracoval s zadnym SQL serverem, pouze s desktop
databazemi. Proto bych se chtel predem seznamit se vsemi fazemi
tvroby a tahle mi neni vicemene jasna.
Je nejaka podpora pro tuto databazi
zabudovana v InstalShieldu jako tomu bylo u BDE nebo si musim
napsat vlastni instalak?
Musi se nainstalovat na cilovy PC cely Firebird jako takovy, nebo
staci jen urcite podpurne soubory? (Myslim ibguard.exe jako
servis W2000 + dalsi knihovny).
Diky za prakticke zkusenosti pripadne odkazy na info.

Dik, J. Altmann, D3, W2000

--------------------
ZDARMA a RYCHL� zas�l�n� SMS z www.posliSMS(tec)cz

The Bat vs. MAPI

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 30.9.2002 21:17:06

Jaka verze TheBat ?
Jaky prikaz pouzivas pro odeslani posty pres MAPI ? Dilezity je prvni
Handle
Je TheBat zaregistrovan jako SimpleMapi klient (starsi verze se
registrovaly rucne)

30.9.2002 Roland Turcan:
> [...]

> MS OE6.0 tak to funguje ok. Chyba sa neprejavi jedine v pripade ak je
> uz TheBat spusteny. Ak nie je tak pride hlasenie. Ale administratorovi

Re[2]: cgi

[*] Martin <martin(zv)aprog(tec)cz> - 30.9.2002 21:50:09

VM> Na to ziaden help nepotrebujes. CGI-skript je program ako kazdy iny,
VM> akurat v STDIN (nacitas pomocou read) dostane parametre a do STDOUT
VM> vratis vystup (pomocou 'writeln').

Ono zalezi na tom, jaky system je na serveru. Pokud mas hosting, tak
je tam s nejvetsi pravdepodobnosti Linux a tam tvuj kod nepobezi.
Pocitadlo pristupu bych opravdu radeji delal v PHP nebo Perlu. Pak mam
jistotu, ze to pobezi jak na Linuxu, tak na Win.

Martin

Instalace aplikace s FB

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)users.sourceforge(tec)net> - 30.9.2002 23:28:22

On 30 Sep 2002 at 19:10, context.katalog(zv)centrum(tec)cz wrote:

> Uvazuji o db aplikaci s pouzitim Firebirdu. Zatim se s nim
> vicemene seznamuji, ale zajimalo by me aspon ramcove
> co je treba udelat pri distribuci aplikace na cilovem PC, aby to
> chodilo.

Podivej se na http://ibinstall.defined.net

Jsou tam dokumenty jak nato i hotove skripty pro MSI, InnoSetup,
InstallShield a WISE.

IB a spojovani retezcu

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 25.10.2002 07:34:28

> Dobre ranko,
>
> pokousel jsem se, bohuzel marne, v SELECTu a pak i v ulozene procedure o
scitani retezcu. Chtel
> jsem neco na tento zpusob:
>
> SELECT Jmeno+' '+Prijmeni
> FROM Osoby
>
> Interbase 6.0.1 tvrdi, ze tyto vyrazy nepodporuje. Bohuzel scitani retezcu
zrejme nepodporuje ani
> u promennych v ulozenych procedurach. Delam neco spatne nebo to vazne
nejde?

Jmeno || ' ' || Prijmeni
viz. dokumentace

http://kouzelne.misto(tec)cz

OT: komponenta pro zobrazeni casove osy ukolu

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 25.10.2002 09:20:04

Ahoj,
nevite nekdo o nejake OCX komponente pro zobrazeni ukolu na casove ose?
Dulezite je, aby slo dat ukoly ve tvaru (id,nazev,cas_od,cas_do,...) a
existoval nejaky event OnClick, ktery se vola pri kliknuti na "prouzek
ukolu" v ose.

Dik a sorry za OT,
odpoved prosim na muj email,
sw.maurice(zv)cbox(tec)cz
http://kouzelne.misto(tec)cz

Debug pro runtime balicky v Delphi6

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 25.10.2002 10:43:38

>2) Mam tam funkci ApplySkin(OnControl:TControl), ktera se podiva na
>vsechny komponenty ktera dana controla obsahuje a zmeni jejich
>vzhled. Problem je v tom, ze pri spusteni to zarve a oznami Access
>violation. Dival jsem se a jakykoli pristup k OnControl v tele te
>funkce se hlasi jako Access Violation. Jak je to mozne a hlavne co s
>tim prosim!

A nevolas tu funkci driv, nez jsou vytvorene ty prvky, na ktere aplikuje ten
skin? Mas tam neco jako "If OnControl<>nil"?

http://kouzelne.misto(tec)cz

QuickReport a Acces Violation

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 25.10.2002 11:05:38

> [...]
> Delam sestavy v QR (verze 3.0, D5). Po nekolika
> (nekdy 2, nekdy 50) spustenich bud te stejne,
> nebo i ruznych sestav mi pri zavirani Preview
> zahlasi chybu "Access violation ..." a pri dalsim
> pokusu o Preview hlasi chybu "Komponenta o nazvu
> QRPreviev jiz existuje" a po odklikani mnoha
> erroru se nakonec tesne pred ukoncenim exace
> objeni hlaska "runtime error 217".
> Vsechny sestavy mam zdedene z jednoho predka
> (templu), na nem je komponenta TQuickRep a nejake
> QRLabely. Muze toto mit vliv na nekorektni
> chovani QR ??
> Ma nekdo podobne zkusenosti, ci snad nekdo vi,

Ahoj,
mam podobne zkusenosti s QR v D4. Ty zpravy nezobrazuju, ale zapisuju do
logu. Neprisel jsem na to cim to je (fixloval jsem vsechno mozne), dela to i
u uplne jednoduchy sestav hlavne na W9x (dle konstalace hvez). Na W2k to
byla snad ok... nevim, QR uz moc nepouzivam...

http://kouzelne.misto(tec)cz

JOIN vs WHERE

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 25.10.2002 14:17:54

> Zdravim,
> chtel bych se zeptat, jaky je rozdil mezi JOIN a WHERE v SQL dotazech. Jde
> mi o to, ze jsem doposud pouzival pouze WHERE a o JOIN toho moc nevim
(resp.
> vubec nic, krome toho ze existuje), ale nekde jsem zaslechl, ze JOIN je
> vhodnejsi nez WHERE.
> A dalsi vec, co bych potreboval je vysvetlit jak JOIN funguje nebo odkazy
> kde se to doctu.

Co treba google.com -> vyhledat "popis sql join"?

http://kouzelne.misto(tec)cz

Query - COUNT

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 26.10.2002 07:50:23

> Ahoj
> mam taky problem s Query(resp. SQL) a prikazom COUNT
> V SQL je :
> SELECT table ID,prvok1, COUNT(prvok1) .. GROUP By ID,prvok1
> funguje to OK
> potom polia SQL resultu citam a pracujem s nimi,
> volam ich podla cisla Fields[0].AsInteger
> NIE podla mena FieldByName('meno')
> ..vsetko OK.
>
> Nainstalujem vsetko na iny comp
> a pri aktivovani tejto Query stale dostanem chybu
> [...]

Pouzil bych radeji count(prvek) as jmenoprvku. Polozku COUNT_OF_P mas
vytvorenou asi ve Fields...

http://kouzelne.misto(tec)cz

Komponenty a jejich ikony

[*] Valenta P <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 4.1.1980 20:01:59

peknej den,
po nainstalovani komponent - a nebyly to RX se mi rozdrbaly nektere ikony u
komponent, jsou na pul posunute a zbytek dokreslenej z jinych komponent,
posledni jsou cerne.

Da se st�m neco udelat.
Uz sem to 2x reinstaloval, ty komponenty potrebuju,

Verze: 6.0.404 / Virov� b�ze: 228 - datum vyd�n�: 14.10.1985

Master-Detail

[*] Standa Honek <Standa.Honek(zv)quick(tec)cz> - 31.3.2002 10:10:11

Jak nejl�pe se��st detail polo�ky ve vazb� Master-Detail,aby sou�et byl vid�t v nad��zen� tabulce(Master).Lze pou��t n�jak�m zp�sobem i Calculated field, ve kterem by byl sou�et pole z Detail?

Standa Honek

Bezpecne ulozeni dat

[*] Ing. Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 23.9.2002 13:34:05

Asi jsem se nevyjadril dostatecne presne. Jina data v
souborech nejsou tajna, je dokonce nutno k nim pristupovat
pro zpracovani prehledu na jinem pracovisti. Jenom nesmi byt
prirazena ke konkretni osobe.

Ing. Jan Dvorak

> Podle meho nazoru, nez tohle zbytecne sifrovat sam polozku
po
> polozce, je
> lepsi vyuzit SQL Server nebo jinou Client Server databazi,
ktera
> podporuje primo sifrovani, a pristup k datum jako takovym
> potom omezit
> pomoci pristupovych prav.

> =======================================================
> Petr Zahradnik, Computer Laboratory

instalacia komponenty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.10.2002 00:05:43

From: "Ludo Fulop" <kexo(zv)ynet.sk>
> ked distribucia obsahuje len skompilovane dcu verzie + jeden .pas sluziaci

Takovou vec zkratka nepouzivej. Budto kompletni zdrojaky nebo nic.

Petr Vones

The Bat vs. MAPI

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.10.2002 00:06:50

From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>
> MS OE6.0 tak to funguje ok. Chyba sa neprejavi jedine v pripade ak je
> uz TheBat spusteny. Ak nie je tak pride hlasenie. Ale administratorovi

Podobne se chybne se chovala nejaka verze Mozilly co jsem kdysi prave se
Simple MAPI zkousel. Zkus jim napsat at to opravi.

Petr Vones

GDI32.dll

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.10.2002 00:08:19

From: <M.Babik(zv)mus(tec)cz>
> trosku upravit a hlasi mi to: "Vstupni bod procedury OffsetRgn se nepodarilo
> v dynamicky propojovane knihovne GDI32.dll nalezt." EXE se vytvori a lze ho

To je divne, ta funkce je obsazena v GDI.

Petr Vones

Kopirovani z jednoho TImage do druheho

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.10.2002 00:09:41

From: "Sula Milos" <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz>
> Potrebuji poradit , jak zkopiruji obrazek (jpg,bmp,atd.) z jednoho
> TImage do druheho. Nechci kopirovvat pres TImage.canvas, nebot canvas

Image2.Picture.Assign(Image1.Picture);

Petr Vones

ziskani hadle ikony

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.10.2002 00:11:51

From: "Vymazal Milan" <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz>
> delam si takovej malickej filebrowser a potrebuji pro novy item v
> listview priradit ikonu souboru

Podivej se na demo v adresari $(DELPHI)\Demos\Virtual Listview

Petr Vones

Delphi for .NET Preview compiler IDE Integration i

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.10.2002 01:39:43

An Open Tool binary package is provided for Delphi 7 to use the Delphi for
.NET preview compiler inside the Delphi 7 IDE. The readme contains extensive
information on installing, uninstalling, customizing, and using the OTA.

http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=18889

Petr Vones

jak realizovat refresh? (Firebird)

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 1.10.2002 06:57:03

Mam svou hotovou aplikaci (USEP) a program Interbase WorkBench (IBW). Kdyz v
USEP zmenim zaznam v tabulce a v IBW udelam dotaz SQL, tak tam tu zmenu
vidim.

Kdyz zmenim zaznam v IBW a necham ten zaznam zobrazit v USEP, tak tam zmena
neni videt (je tam puvodni obsah zaznamu). Az po novem spusteni programu
(IBDatabase.Disconnect - Connect).

Jak asi Interbase WorkBench taha data z tabulky? Jak zjisti, ze musi provest
refresh a jak se refresh provede (je to metoda komponenty napr. IBDatabase?,
urcite to neni IbSQL.Refresh...)

Jede to lokalne, zkousel jsem i jakoby sitov� provoz, ale pouze tak, ze jsem
zadal IbDatabase.Host:='127.0.0.1'

Vytvoreni procedury v MDB prostredky Delphi

[*] Ing. Marta Perglerov� <marta.perglerova(zv)seznam(tec)cz> - 1.10.2002 07:02:56

Jak vytvorit v MBD novou proceduru (sekce Kod - kod je psany ve Visual
Basicu) pomoci ADOX primo z Delphi? Jak pripadne takovou proceduru ci funkci
spustit? V Accessu to neni problem, ale lze toto provest z Delphi - pres
ADOX, JRO nebo tak nejak?

Diky za radu.

Ing. Marta Perglerova

Parametr v ORDER BY

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 1.10.2002 07:33:50

> Odes�latel: Petr Jendrejovsky <jermen-delphi(zv)atlas(tec)cz>
> Data.MainQuery.SQL.Add('SELECT * FROM Music ORDER BY :Order ASC');
Obavam se, ze tohle nepujde, stejne jako nepujde
select * from :tablename.

Musis si cely ten select poskladat.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

Jak priradit event pri vytvareni komponent za behu

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 1.10.2002 07:37:08

> Odes�latel: JiriKrakora(zv)skh(tec)cz
Kliknutim na Image vytvarim TEdit. Nemuzu mu dat jmeno, protoze ho
vytvarim vicekrat. Potrebuji mu dat event OnKeyPress, ktery by vyvolal
proceduru MakeLabel.
with TEdit.Create(self) do
begin
Parent := self;
OnKeyPress := MakeLabel; // (... Tady nevim co mam vsechno predat.

Tady se nepridava nic - je to jenom jmeno procedury, ktera se dosadi do property OnKeyPress.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

instalacia komponenty

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 1.10.2002 07:38:52

> [...]
> Error] File not found: '...... .pas'". Teda pri kompilacii zhana aj
> zdrojak komponenty, ktory je ale nemam.. co s tym?

takovym komponentam je potreba se vyhnout. Je totiz mozne, ze dcu je pro jinou
verzi, nez mas ty, a i kdyby nebylo, tak v okamziku, kdy budes chtit upgradovat
Delphi, budes muset sehnat novou verzi komponenty pro prislusne Delphi, nebo ji
stejne zahodit. Ke komponentam, zejmena free stazenym z internetu, je proste s
ohledem na budoucnost nezbytne vzdy mit zdrojaky.

David Lebeda

IB a spojovani retezcu

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 1.10.2002 07:39:42

Roman dne 25 Oct 2002 v 7:34:

> Jmeno || ' ' || Prijmeni
> viz. dokumentace

Dekuji za odpoved; prave ze v dokumentaci jsem pomerne dlouho patral a nevypatral; ted jsem to
zkousel zpetne, kdyz uz vim, ze se ma pouzit ||, a nasel jsem to jen schovane v nejakych
prikladech, nikde jsem nespatril kapitolku Operators apod., kde by to bylo uvedeno.

Kazdopadne vrele diky, ted uz si to budu snad i pamatovat :-)

Karel Rys

Jak dostat vysledek do Query1

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 1.10.2002 07:39:29

> Odes�latel: Ji�� Semler <jsemler(zv)stbk.mcs(tec)cz>
> potebuji dostat do tabulky hodotu z if v tomto selectu:
> select cena,dph,cena+dph as cenasdph, if(cena>=0,'Prijem',Vydej') as
> Pohyb from Faktura.

To nejde.
Budto si na to napis ulozenou proceduru, nebo musis mit CalcField.
Anebo by se to jeste dalo resit OnGetText na polozce cena.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

temp. tabulka

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 1.10.2002 07:44:23

> [...]
> Potrebujem spustit query (filter), nasledne spustat dalsie rozne
> query(analyzy), kt. vybera hodnoty len pre zaznamy z query predosleho,

Obecne jsem toho nazoru, ze pokud vznika nutnost vytvaret pomocne tabulky, signalizuje to, ze databaze je spatne navrzena. V dobre navrzene databazi vystaci (nekdy slozity) select.

I pri spatne navrzene databazi ale stale ale existuje lepsi cesta, nez pomocne tabulky.
Pouzij ulozenou proceduru, ktera v dilcim "for select ..." bude provadet dalsi vypocty. Bude to mozna navic rychlejsi, nez nejaky sileny select.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

paging file?

[*] Roman Newman <r.newman(zv)zmail.sk> - 1.10.2002 08:16:34

Ahoj

> [...]
> uvolnit.
>
> BTW da sa nejako overit ci je to tak ako si hovoril, skratka

Najprv este jedna otazocka: pod cim to robis W98 alebo W2000
Skusil si alokovat celi ten buffer 33084 naraz resp. 33085. Ak to padne aj
vtedy
je pravdepodobne ze nemas dost pamete, skus si nainstalovat nejaky RAM -
defragmentator
napriklad MEM-TURBO a pred spustenim aplikacie defragmentovat pamet.
Este je ti moznost ze W nevie alokovat svoj swap resp kolko mas fizickej
RAM?

Re[2]: The Bat vs. MAPI

<<< 1. 10. 2002 8:33 - ing. Jan Fiala "jan.fiala(zv)iol(tec)cz" >>>
iJF> Jaka verze TheBat ?

1.61

iJF> Jaky prikaz pouzivas pro odeslani posty pres MAPI ?

uses ...,JCLMapi;

Result := JclSimpleSendMail(EMail,
EMail,
'Export �dajov',
'',
Nastavenia.XMLDir + '\' + Subor,
False,
0);

iJF> Dilezity je prvni Handle

iJF> Je TheBat zaregistrovan jako SimpleMapi klient (starsi verze se
iJF> registrovaly rucne)

Jasne toto uz je davno nastavene.

Problem je podla mna niekde vo Windows registry, lebo pod jednym
uzivatelom to funguje ako ma a pod druhym iba ak je TheBat spusteny.

Zatuhnuti W2K s IB serverem

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 1.10.2002 09:12:44

> [...]
> MB FIC AZ-11EA, Socket A, ATA100, CPU AMD TB 1 GHz 266
> Prosim o jakykoliv nazor nebo zkusenost s podobnym pripadem

V prvom rade by som skusil ci to neni problem HW.
Vypada to na prehrievanie CPU, alebo nestabilny el.prud.
Velmi caste priciny takehoto prejavu.

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

OT: TCX komponenty

[*] valentapat(zv)volny(tec)cz - 01.10.2002 09:23:34

muze mi prosim nekdo poslat Tcx komponenty na soukromej mail? autori
je predelavaji a nemaji link na starsi verse potrebuji to nutne, ted

diky valik

mdb(access) a pristup po internetu

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 1.10.2002 09:42:28

From: "Jan Sebel�k" <honza(zv)haes(tec)cz>> > > V zadnem pripade cisla neprideluj pri zacatku editace dokladu a kdyz,

> Mas pravdu, prim. klic pri editaci potrebujes.
> Mimo jine to znamena, ze se musis vzdat pozadavku na kontinualni casovou
radu id (treba kdyz uzivatel zmackne Cancel).

Ahoj.
Ctu to trochu se spozdenim ale na tohle se neda nereagovat.
Pouzivat cislo faktury jako primarni klic je, myslim mimoradna hloupost.
Jako primarni klic je vhodne pouzivat vzdy bezvyznamovou polozku, nejlepe
identity nebo GUID.
Pouzitim obsahove vyznamneho pole jako PK si jiz pri navrhu databa�e
zadelavate na tezke problemy.
Sam jsem se jiz takhle pekne spalil.

Ludek

Komponenty DevExpress (dxBar) - problemy

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 1.10.2002 11:02:48

Zdravim vsechny,

mam (zatim) dva problemy s komponentami Developer Express (konkretne dxBar):
1. Mam strukturu formularu, ktere od sebe dedi ruzne vlastnosti. V pripade,
ze na predka umistim BarManager, vytvorim nejake menu nebo jiny toolbar, tak
na potomkovi toto sice je, ale bohuzel jen v design-time. Pokud takovyto
program v dobre vire, ze je vse v poradku spustim, tak nemam v menu nebo
toolbarech, ktere byly nadefinovany na predkovi zadne objekty.

2. Protoze nase aplikace jsou MDI, tak mi vyvstal i druhy problem. Mam napr.
v hlavnim menu polozku &Konec, ktera ma horkou klavesu K a vytvorim formular
s tlacitkem &Konec, ktery ma tutez horkou klavesu. V pripade, ze stisknu
tuto kombinaci, tak se nebere v potaz nejdrive aktivni formular, ale bohuzel
formular hlavni :((((((((

Nesetkal jste se s tim nekdo ???
Potreboval bych to urgentne vyresit (Invex je uz za dvermi...)

Tato zprava byla zkontrolovana na serveru server.haida(tec)cz
antivirovym programem RAV antivirus.

Dalsi serial - Tipy a triky v Delphi

Uz je to tady...! Po velkem uspechu serialu "Umime to s Delphi" jsem poridil
dalsi offline serial "Tipy a triky v Delphi". Je ke stazeni jednak na
serveru zive(tec)cz:

http://www.zive(tec)cz/mod_newfiles/Go.asp?NFIID=-472&NFIURL=http://www.zive(tec)cz/
Files/Soubory/delphitiptrik1_55.zip

a jednak na mem webu http://web.redbox(tec)cz/petr.brant.

Uzijte si jej ve zdravi.

Korunovacni 6
Praha 7
tel. +420724007234

FB a bitmapy

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.10.2002 12:02:52

Ahoj,

On 30 Sep 2002 at 18:18, XOR wrote:

> Ja zatim nemam vlastni reseni :-(
> Pouzil jsem to Vase. Kdyby to fungovalo, uplne by mi to stacilo.
> To '_ID' je nazev pole v tabulce, ve ktere budou ty bitmapy?
> Hlasi mi to ze je to nedeklarovany identifikator.

ten priklad byl z Update TABULKA, predpokladal jsem, ze si z nej
odvodis princip pro INSERT

budiz, budu vice podrobny - novy zaznam do tabulky muzes vlozit
takto

if IBQueryTmp.Active then IBQueryTmp.Close;
IBQueryTmp.Database := IBDatabase;
IBQueryTmp.SQL.Clear;
IBQueryTmp.SQL.Add('INSERT INTO TABULKA');
IBQueryTmp.SQL.Add('(OBR) VALUES (:OBR)');

IBQueryTmp.Params[0].DataType := ftBLOB;
IBQueryTmp.Params[0].Value := Null;
IBQueryTmp.Params[0].LoadFromFile(TvojeCestaKobrazku,ftBlob);
// TvojeCestaKobrazku je uplna cesta vcetne nazvu
// napr. 'c:\Obrazky\xxx.bmp'
if not(IBQueryTmp.Prepared) then IBQueryTmp.Prepare;
IBQueryTmp.ExecSQL;

a to cele by sis mel "obalit" do transakce, viz help

Jarek Uher

instalacia komponenty

[*] Rumcajs - konference <konrum(zv)seznam(tec)cz> - 1.10.2002 12:09:00

Nechci do toho kecat, ale kdyz ty komponenty musim koupit, tak mi je malokdy
nekdo da i se zdrojaky ...
Ikdyz v pripade koupenych komponent bych volal "vyrobci" trikrat za hodinu a
pozadoval instalaci ...
Rumcajs

> Takovou vec zkratka nepouzivej. Budto kompletni zdrojaky nebo nic.

Podmineny join

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 1.10.2002 12:27:06

Ahoj,

prosim o radu zda existuje nejaka moznost %SUBJ%.

Zamer je asi takovy, ze by potreboval tabulku spojit
s dalsi tabulkou v zavislosti na podmince z leve tabulky.

SELECT a.*, b.NAZEV as DOTAZENAHODNOTA FROM Tab1 a
LEFT JOIN Tab2(podminene z Tab3) b ON a.id=b.id

Pricemz hodnota b.DOTAZENAHODNOTA ve vyslednych radcich
bude doplnena pro kazdy radek bud z Tab2 nebo z Tab3.

Env.: D5, IB6

Re[2]: The Bat vs. MAPI

From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>

<<< 1. 10. 2002 12:33 - Petr Vones "pvones(zv)mbox.vol(tec)cz" >>>
PV> Podobne se chybne se chovala nejaka verze Mozilly co jsem kdysi prave se
PV> Simple MAPI zkousel. Zkus jim napsat at to opravi.

Dakujem, ale stale mi to vrta v hlave, ze co to sposobuje, lebo ak som
uz pisal inemu uzivatelovi to ide OK. :---(

IB versus MSSQL - Neprerusovana ciselna rada

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 1.10.2002 12:36:27

Dovolim si nesouhlasit s priklady na potrebu neprerusovane ciselne rady. Ve
vsech uvedenych prikladech je nutno zakazat mazani a zasadne neni pripustne
smazat a pak vyplnovat diry. Osobne nevim o zadnem prikladu, kdy by mazani a
nasledne vyplnovani der bylo objektivni nutnosti. Mozna proto zadny SQL
server, ktery znam, nema pro tento problem trivialni reseni.

[...]

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 1.10.2002 12:46:19

> [...]
> malokdy nekdo da i se zdrojaky ... Ikdyz v pripade koupenych komponent
> bych volal "vyrobci" trikrat za hodinu a pozadoval instalaci ...

to je trosku jina situace... IMHO kupovat komponenty bez zdrojaku
ma smysl jen tehdy, kdyz jsem presvedcen o zivotaschopnosti firmy.
Da-li se cekat, ze firma dalsich par let vydrzi a navic ze bude dany
produkt podporovat, tak to koupis. No a v pripade skepse k
uvedenemu predpokladu nezbyva, nez holt najit jine reseni.

David Lebeda

> sluziaci

instalacia komponenty

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 1.10.2002 12:53:54

Kazdy slusny vyrobce komponent ti je da i se zdroji (nekdy za
priplatek). Uz jen kvuli tomu, aby jsi mu nemusel volat 3x za hodinu.

1.10.2002 Rumcajs - konference:
> [...]
> pozadoval instalaci ...
> Rumcajs

Komponenty DevExpress (dxBar) - problemy

[*] Tom Beran <assas(zv)bonbon(tec)net> - 1.10.2002 11:58:45

> [...]
> takovyto program v dobre vire, ze je vse v poradku spustim,
> tak nemam v menu nebo toolbarech, ktere byly nadefinovany na

Zkus v design-time na potomkovi vsechny podedene prvky z toolbaru vyhazet a pak je tam znovu nastrkat (kdyz tak mrkni, jak se to lisi v textove podobe DFM souboru a na ostatnich formech to edituj textove).
Je to blbe a nepohodlne, prochazet takto vsechny podedene formy, ma nekdo lepsi reseni?

T.

GDI32.dll

[*] <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 01.10.2002 13:02:05

To vim, ale spise by mne zajimalo proc to nejde spustit.:-(

>To je divne, ta funkce je obsazena v GDI.
>Petr Vones

M&B

GBAK -service

Hello Delphi CZ konferencia!

D:\>gbak -b -v -user SYSDBA -pass masterkey -service p1:service_mgr p1:c:\data\p
obocka.fdb pobocka.fbk

gbak: ERROR: Error writing data to the connection.
gbak: Exiting before completion due to errors

D:\>gbak -b -v -user SYSDBA -pass masterkey -service p1:service_mgr p1:c:\data\p
obocka.fdb c:\data\pobocka.fbk

gbak: ERROR: cannot open backup file c:\data\pobocka.fbk
gbak: Exiting before completion due to errors

Co tu robim zle ?

Pocitani hodin a minut

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 1.10.2002 13:19:19

Ahoj,

prosim o radu.
Mam napr. v promenne A 3 hodiny a v promenne B 63 minut. Potreboval bych to sloucit a vypsat, kolik je to celkenh hodin a kolik minut.

Scitani DATE

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 1.10.2002 13:46:38

MS4xMC4yMDAyIExVS0VTIFbhY2xhdjoNCj4gRGlreSB6YSByYWR1LCBhbGUgamFrc2kgbmVjaGFw
dS4uLiBDaW8gdG8gamUgemEgZmNlIENUSU1ORSA/Pz8NCg0KQXNpIHRvIGJ1ZGUgdGltLCB6ZSB0
byBuZW5pIEN0aU1uZSwgYWxlIENUaW1lICA6LSkNCg0KDQotLSANCmluZy4gSmFuIEZpYWxhDQpt
YWlsdG86amFuLmZpYWxhQGlvbC5jeg==

instalacia komponenty

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 1.10.2002 14:03:44

Jenze v tom pripade si je proste nekoupim.
Mimochodem funguje to zcela jinak (alespon podle mych zkusenosti). Pokud
kupuji komponenty, tak maji vzdy nejakou sadu (byt za vyssi cenu) vcetne
zdrojaku...

> [...]
> nekdo da i se zdrojaky ...
> Rumcajs

Tato zprava byla zkontrolovana na serveru server.haida(tec)cz

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 1.10.2002 14:04:23

UG9kaXZlaiBzZSBuYSBmdW5rY2kgRW5jb2RlRGF0ZVRpbWUuIFRlY2ggNjMgbWludXQgbXUgbmV2
YWRpLg0KDQotLSANCmluZy4gSmFuIEZpYWxhDQptYWlsdG86amFuLmZpYWxhQGlvbC5jeg0KDQox
LjEwLjIwMDIgTFVLRVMgVuFjbGF2Og0KPiBwcm9zaW0gbyByYWR1Lg0KPiBNYW0gbmFwci4gdiBw
cm9tZW5uZSBBIDMgaG9kaW55IGEgdiBwcm9tZW5uZSBCIDYzIG1pbnV0LiBQb3RyZWJvdmFsIGJ5
Y2ggdG8gc2xvdWNpdCBhIHZ5cHNhdCwga29saWsgamUgdG8gY2Vsa2VuaCBob2RpbiBhIGtvbGlr
IG1pbnV0Lg==

The Bat vs. MAPI

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.10.2002 14:07:31

From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>
> Result := JclSimpleSendMail(EMail,
> EMail,
> 'Export �dajov',
> '',
> Nastavenia.XMLDir + '\' + Subor,
> False,
> 0);

Jako posledni parametr misto 0 predej Application.Handle.

Petr Vones

Pocitani hodin a minut

[*] Milan Cizek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 01.10.2002 14:08:02

> prosim o radu.
> Mam napr. v promenne A 3 hodiny a v promenne B 63 minut. Potreboval bych to sloucit a vypsat, kolik je to celkenh hodin a kolik minut.

Ahoj,
udelej si smycku, ve ktere nejprve vzdy otestujes, jestli je B=>60,
pokud ano, tak odectes od B 60 a inkrementujes (prictes 1 k) A. Pokud
je B<60, pak se smzcka ukonci.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Reklama:
E-mail zdarma na cely zivot: http://email.seznam(tec)cz

jak realizovat refresh? (Firebird)

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 1.10.2002 14:10:59

> Kdyz zmenim zaznam v IBW a necham ten zaznam zobrazit v USEP, tak tam zmena
> neni videt (je tam puvodni obsah zaznamu). Az po novem spusteni programu
> (IBDatabase.Disconnect - Connect).

IBW neznam ale v mem oblibenem IBExpertu Personal se skoro vsechno musi Commitovat.
Vsude kde to jen pripada v uvahu (a tedy i v dotazech) musis provest Commit,
abys videl zmeny pres jineho uzivatele.
Martin Schayna

Komponenty DevExpress (dxBar) - problemy

[*] Tom Beran <assas(zv)bonbon(tec)net> - 1.10.2002 13:12:05

Sorry,

ale minule jsem to napsal ponekud blbe. Na predcich prvky na toolbar neumistuj, muzou byt definovany v BarManageru, ale nesmi byt na toolbaru. Na toolbar se umisti az na potomkovi, ktery se skutecne pouziva. Pak to jakz takz funguje. Ale jinac dxBary a dedeni - hruza. (pokud mas form, ktery se uz primo pouziva a je zaroven predkem, tak to mas celkem blby).

T.

Pocitani hodin a minut

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 1.10.2002 14:18:07

Pisu z hlavy, takze nevim jestli to projde

function EncodeTime(H, M: word): TDateTime;
begin
Result := EncodeTime(H + (M div 60), M mod 60, 0, 0);

> [...]
> kolik minut.
> V.

Tato zprava byla zkontrolovana na serveru server.haida(tec)cz

Vytvorenie access databazy cez delphi

[*] Richard Siegl <rsiegl(zv)elas.sk> - 1.10.2002 14:30:28

Nazdar

potreboval by som poradit nejaku free komponentu, pokial mozno aj so
zdrojakom , ktora vie vytvorit access databazu (mdb) v runtime. Hlavne aby
nepotrebovala instalaciu BDE a pod. Proste "cista" aplikacia ktora si v
pripade nutnosti vytvori databazu a potom s nou pracuje.

PS: "cista" - jeden exe subor bez nutnosti nieco doinstalovat.

Rickie

----------------------
Richard Siegl
ELAS spol. s r.o.
Vinohradn�cka 6
97101 Prievidza
tel.: +421 46 5151239
Email: rsiegl(zv)elas.sk
Web: www.elas.sk
----------------------

Pocitani hodin a minut

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 1.10.2002 14:35:13

1.10.2002 Milan Tomes:
> Pisu z hlavy, takze nevim jestli to projde

> function EncodeTime(H, M: word): TDateTime;
> begin
> Result := EncodeTime(H + (M div 60), M mod 60, 0, 0);
> end;

S temi minutami neni treba tam takhle carovat. Klidne mu tam muzes dat
120 minut a on si s tim poradi a sam si to prepocita.

Vytvorenie access databazy cez delphi

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 1.10.2002 14:36:52
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Pocitani hodin a minut

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 1.10.2002 14:56:39

var
Cas : TDateTime;
begin
Cas := ((A*60) + B) / (60 * 24);
end;

Nezkouseno. :)
David

1.10.2002 LUKES V�clav:
> prosim o radu.
> Mam napr. v promenne A 3 hodiny a v promenne B 63 minut. Potreboval bych
to sloucit a vypsat, kolik je to celkenh hodin a kolik minut.

Pocitani hodin a minut

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 01.10.2002 15:10:29

LUKES V�clav wrote:
> prosim o radu.
> Mam napr. v promenne A 3 hodiny a v promenne B 63 minut. Potreboval bych to sloucit a vypsat, kolik je to celkenh hodin a kolik minut.

DateTimeToStr (A / 24 + B / (24 * 60))

Vaclav Sazima

Prosim o pomoc

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 1.10.2002 15:10:46

> From: Petr Palas <Petr(zv)jepaz(tec)cz>
>
> Nemohu prijit na to,
> jak zkopirovat data do systemov� schranky.
>
> Const
> ClipFormat = 'CF_DAT';

doplnil bych:
var
CF_DAT: word;

Nekde v inicializacni sekci:
CF_DAT := RegisterClipboardFormat(ClipFormat);> Clipboard.SetAsHandle(ClipFormat,dat);

bych zmenil na
Clipboard.SetAsHandle(CF_DAT,dat);

jak realizovat refresh? (Firebird)

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)users.sourceforge(tec)net> - 1.10.2002 15:15:39

Haj hou!

On 1 Oct 2002 at 6:57, bleak wrote:

> [...]
> neni videt (je tam puvodni obsah zaznamu). Az po novem spusteni programu

Ja bych sazel na odlisnosti v urovni izolace (parametru) transakce. IBW
zrejme pouziva read committed, zatimco vas program zrejme snapshot
(default) + commit retaining. Pokud se u snapshot transakce provadi
commit retaining (interne pouzivaji IBX pokud neni transakce rizena
explicitne a jinak) misto tvrdeho commit, pak se prenasi kontext
transakce a data potvrzena jinymi transakcemi nejsou videt. Je treba
pouzit tvrdy commit nebo jinou uroven izolace transakce.

Re[3]: The Bat vs. MAPI

<<< 1. 10. 2002 15:49 - Roland Turcan "rolo(zv)sedas.sk" >>>

RT> <<< 1. 10. 2002 12:33 - Petr Vones "pvones(zv)mbox.vol(tec)cz" >>>

Skusil som to spravit takto:

Result := ShellExec(0,
'',
Nastavenia.Email_Program, '',
'', 0);
if Result then
[...]

Ale problem, je predpokladam, ze aplikacia sice uz bezi, ale nie je
este emailovy klient pripraveny na odozvy a hadze to MAPI general
failure.

GetShellProcessName

Hello Delphi CZ konferencia!

ShowMessage('Shell je: ' + GetShellProcessName);
if UpperCase(GetShellProcessName) = 'POBOCKA.EXE' then
begin
ExitWindowsEx(EWX_SHUTDOWN, 0);
end;

Preco mi stale vracia GetShellProcessName na Windows 98 explorer aj
napriek tomu, ze som nastavil v SYSTEM.INI

shell=c:\directory\program.exe

Potrebujem spravit to ze ak je moj program shell tak posli windowsu
info o vypnuti.

Re[2]: The Bat vs. MAPI

<<< 1. 10. 2002 16:38 - Petr Vones "pvones(zv)mbox.vol(tec)cz" >>>
PV> From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>

PV> Jako posledni parametr misto 0 predej Application.Handle.

Neviem ci to malo byt riesenie pre moj primarny problem, ale nie je to
rozbehnute stale to hlasi to iste. :-(((

Jak dostat vysledek do Query1

[*] Macko Martin <martin.macko(zv)m-pro(tec)cz> - 1.10.2002 16:45:08

MSSQL:

SELECT OC,
ZAKL_MZDA,
CASE WHEN ZAKL_MZDA<10000 THEN 'Malo' ELSE 'Dost' END
FROM PERSON

[...]

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 1.10.2002 16:46:13

From: "Tom Beran" <assas(zv)bonbon.net>

> [...]
> Tohle snad ani bez pomocnych tabulek resit nelze?

Edituj to cele v pameti a uloz jako sekvenci insertu a updatu.
To ovsem predpoklada business objektovy framework.
Martin Schayna

temp. tabulka

[*] Tom Beran <assas(zv)bonbon(tec)net> - 1.10.2002 17:08:39

> [...]

Tohle snad ani bez pomocnych tabulek resit nelze?

Tom

StayOnTop pres vsechny formulare

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 1.10.2002 17:51:37

Dobry den,
potrebuji vytvorit formular, ktery bude navrchu uplne vzdy. Tento formular
ale neni hlavnim formem aplikace (a ani nechci, aby mel ikonu v liste).
V konferenci jsem nasel tato reseni reseni(ani jedno nefunguje na 100%)

1)SetWindowPos(Form1.Handle, HWND_TOPMOST, Left, Top, Width, Height,
SWP_NOMOVE or SWP_NOSIZE); //- nedela nic - alespon se mi to zda

2) Form.Activate ...
SetWindowLong(Handle, GWL_HWNDPARENT, 0);

SetWindowPos(Handle, HWND_TOPMOST, Left, Top, Width,
Height, SWP_NOMOVE or SWP_NOSIZE);
//V podstate udela z meho formu hlavni form a pak to funguje - jenze pri
deaktivaci zmizi hlavni form a dostanu se na nej jen pokud ten svuj zavru

3) Udelat z tohoto formu ten hlavni ... (nic moc)

Celou situaci jeste trochu komplikuje to, ze hlavni form bude obcas
invisible (s ikonou v Tray)
Meni se neco pro "StayOnTop", pokud jako ownera vytvoreneho formu dam [nil,
MainForm, Application]?

Diky za napady

Danik

OT: Mozilla Public License

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 1.10.2002 18:59:01

Ahoj,
chci se zeptat ma MPL. Staci umistit (u komercniho software bez zdrojoveho
kodu) do About boxu a dokumentacniho souboru komentovany seznam pouzitych
MPL komponent s odkazy na prislusne webove stranky (nebo vlastni webovou
stranku kde budou ke stazeni) anebo musi byt fyzicky dane zdrojaky (tech MPL
komponent) pribaleny v distribucnim baliku?
U cedecka by to bylo jedno, ale u elektronicke distribuce by se to dost
nafukovalo...

OT Mozilla Public License

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.10.2002 19:36:01

From: "Leos Urban" <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz>
> [...]
> MPL komponent s odkazy na prislusne webove stranky (nebo vlastni webovou

Ano.

> stranku kde budou ke stazeni) anebo musi byt fyzicky dane zdrojaky (tech MPL
> komponent) pribaleny v distribucnim baliku?

Kdyz ten MPL kod pouzijes tak jak je, tak staci to co jsi popsal vyse. Pokud
jsi v nem delal nejake upravy, tak by jsi mel nekde (treba na webu vasi firmy)
zverejnit ty casti, ve kterych si neco upravoval.

Petr Vones

OT: Mozilla Public License

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)users.sourceforge(tec)net> - 1.10.2002 20:44:55

Haj hou!

On 1 Oct 2002 at 18:59, Leos Urban wrote:

> [...]
> MPL komponent s odkazy na prislusne webove stranky (nebo vlastni webovou

Ano, takhle to staci. A odkazy dat nejen do About boxu, ale i do
pribaleneho dokumentu (README.txt nebo LEGAL.txt).

EIdSocketError.LastError

[*] Luk� Marek - 1.10.2002 20:46:45

Ahoj

Pouzivam Indy komponentu IdPOP3.

Potreboval bych zjistit hodnotu EIdSocketError.LastError.

Potreboval bych neco na tento zpusob:

uses idException;

var LastError : integer;

Pop3.Connect;
except
on EIdSocketError do
LastError := EIdSocketError.LastError; //zde [Error]: Method identifier expected
end;

Zkousel jsem uz take WSAGetLastError - ale vraci mi stale 0.

Dekuji

Lukas Marek

IdIPWatch.WatchInterval

[*] Luk� Marek - 1.10.2002 23:29:56

Ahoj

V komponente IdIPWatch mi nejde nastavit property WatchInterval.

Pokud se pokusim zmenit hodnotu v Object Inspectoru napise mi to hlasku:

Access violation at address 4073482E in module 'INDY70.BPL'. Read of address
FFFFFFFF.

Muzete mi poradit co stim?

Dekuji

Lukas Marek

jak najit duplicitni zaznamy na tabulce

[*] Petr Matejovsky <pemasoft(zv)seznam(tec)cz> - 1.10.2002 23:31:51

Zdravim

potreboval bych na jedne tabulce najit vsechny duplicitni zaznamy vypsat je
(maji vsechny polozky stejne). Zatim jsem to napsal pomoci kurzoru, ale to
asi nebude to nejrychlejsi reseni ...

MS SQL 7, D5, W2000

Petr Matejovsky

ADO v Delphi

[*] Ludo Fulop <kexo(zv)ynet.sk> - 2.10.2002 00:52:24

zdravim, od ktorej verzie (4?) a v akej distribucii (prof.?) bola podpora
ADO?

Ludo Fulop

ADO v Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.10.2002 03:02:47

From: "Ludo Fulop" <kexo(zv)ynet.sk>
> zdravim, od ktorej verzie (4?) a v akej distribucii (prof.?) bola podpora
> ADO?

ADO od Borlandu v Delphi 5 Enterprise (k D5 Prof to slo tusim prikoupit), od
Delphi 6 by to melo byt i ve verzi Professional.

Petr Vones

OT Problem s koleckem mysi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.10.2002 03:09:01

From: "Petr Brant" <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> [...]
> koleckem mysi (ale jen smerem nahoru), tak se tim to okno fokusuje. Je to

Podobna vec se da tusim zapnout i ve Windows 2000 v TweakUI, zalozka Mouse.

Petr Vones

StayOnTop pres vsechny formulare

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 2.10.2002 05:41:53

Nebylo by rozumnejsi, udelat to jako samostatnou aplikaci, ktera by s
tou hlavni komunikovala pomoci zprav ?

1.10.2002 Daniel Frantik:
> [...]

> invisible (s ikonou v Tray)
> Meni se neco pro "StayOnTop", pokud jako ownera vytvoreneho formu dam [nil,

OT: Problem s koleckem mysi

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 2.10.2002 05:43:44

Ovladace Genius nedodrzuji zadne standardy. Uz jsem se setkal s tim,
ze slo s GENIUS ovladacem kliknou mimo modalni okno a aktivovat okno
pod tim.

Rada: odinstaluj ovladace Genius a dej tam standardni windowsi
ovladace.

1.10.2002 Petr Brant:
> [...]
> koleckem nahoru nefungoval vubec, pohyb dolu fungoval. Tak jsem to zase
> odinstaloval. Netusite nekdo, jestli se s tim da neco delat?

[*] Roman Konecny <rkonecny(zv)datis(tec)cz> - 2.10.2002 06:33:41

Bud zdrav,

staci ji zavolat pres Query. Bud dynamicky nebo natvrdo.
Priklad:
with Query do
begin
SQL.Clear;
SQL.Add('SELECT * FROM SP_GetDataSet');
SQL.Prepare; //volitelne;
Open;
FetchAll;

[...]

Z�pis do okna jin� aplikace

[*] Ales Kerner <kerner(zv)metalcom(tec)cz> - 2.10.2002 06:56:35

Da se nejak rychle a rozumne resit zapis do edit boxu jine aplikace, ktera
se spusti planovacem (potrebuji tam zapsat heslo a stisknout Enter) a po
nejakem case tuto aplikaci uzavrit?

dik za radu

Komponenty DevExpress (dxBar) - problemy

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 2.10.2002 07:44:39

To jsem udelal, ale upravovat to u kazdeho formulare, kdyz jich mam v
projektu nekolik desitek (zatim je nekolik desitek...) je docela zdlouhava a
nudna prace. Myslel jsem si, ze u komponent za cca. 18 000,- Kc bude
funkcnost samozrejmosti...

> [...]
> zaroven predkem, tak to mas celkem blby).
>
> T.

Tato zprava byla zkontrolovana na serveru server.haida(tec)cz

Problem s koleckem mysi

[*] Kalus Jozef Ing. <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 2.10.2002 08:02:58

co sa tyka ovladacov pre NetScroll tak funguju aj ovladace od Logitech,
prisiel som na to nahodou ked som sa pozrel co za zariadenie identifikoval a
na moje prekvapenie miesto Genius NetScroll tam bolo Logitech mouse, tak som
skusil ovladace pre Logitech a fungovali bez problemov aj s touto myskou, no
jeden problem predsa len maju a to v tom ze pouzivaju bud svoj mod alebo
microsoft kompatibilny a stalo sa mi ze ten ich nefungoval v niektorych
programoch korektne a naopak...

joka

PS: pri stahovani z Logitechu treba dat stiahnut univerzalny ovladac, nie na
konkretnu mys

[...]

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 02.10.2002 08:19:26

> Pouzivam Indy komponentu IdPOP3.
> Potreboval bych zjistit hodnotu EIdSocketError.LastError.

Skoro to vtypada, jako kdybys chtel spise pouzit Synapsi. :-)
Ta dokonce defaultne vubec nepouziva exceptions. (ale da se to
zapnout!)

Takze se synapsi to pak muzes resit takhle:

pop3.conect
if pop3.sock.lasterror <> 0 then
zarvierror(pop3.sock.lasterrordesc);

temp. tabulka

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 2.10.2002 08:33:56

From: "Jan Sebel�k" <honza(zv)haes(tec)cz>

> Obecne jsem toho nazoru, ze pokud vznika nutnost
> vytvaret pomocne tabulky, signalizuje to,
> ze databaze je spatne navrzena. V dobre navrzene
> databazi vystaci (nekdy slozity) select.

A jak se tedy resi napr. obycejny browser na webu,
kdy pomoci selectu vyberes mnozinu zaznamu usporadanou podle nejaky kriterii
a chces ji zobrazovat po strankach vpred/vzad.

Tam Ti asi nezbyde nez priradit kazdemu zaznamu
poradove cislo, abys mohl pri dalsim requestu
navazat na predchozi stranku

***

Co jsem slysel od databazistu z non-PC platforem,
tak se k tomu pouzivaji prave nejake "renderovaci" tabulky.

pf

Vytuhnuti aplikace ve WinXP

[*] Jan P��ek������z?ܢw��̿ - 2.10.2002 08:42:07

Vazena konference,
prosim o radu. U dvou uzivatelu v zahranici se jiz stalo, ze ma aplikace vytvorena v Delphi5 ztuhne ihned po spusteni. Pouzivaji WinXP svych narodnich verzi (Spanelsko a Francie). Kdyz vsak vyzkouseli spustit aplikaci ve Win98, bezela v poradku. Zkousel jsem to ve WinXP ceske i anglicke verzi (jevilo se mi to v poradku), jine zatim shanim.
Co ma vztah k jazykove verzi, je nize uvedena procedura, pomoci niz jen otestuji LocName (typu array[0..4] of char) jestli se jedna o ceskou verzi a pokud je ceska, pouzivam vlastni konfiguracni soubory s ceskymi texty a ve vsech ostatnich pripadech pouziji konfiguracni soubory s anglickymi texty
GetLocaleInfo(GetThreadLocale,LOCALE SABBREVLANGNAME,LocName,SizeOf(LocName));

dekuji predem vsem a omlouvam se,ze asi problem je popsan prilis obecne.
Jan Pecek

OT: Problem s koleckem mysi

Ale ja tam mam ten windowsi ovladac, Genius jsem odinstaloval.

tel. +420724007234

Subject: Re: OT: Problem s koleckem mysi

> [...]

pohyb
> koleckem nahoru nefungoval vubec, pohyb dolu fungoval. Tak jsem to

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 02.10.2002 08:09:45

Ahoj,

> [...]
>(maji vsechny polozky stejne). Zatim jsem to napsal pomoci kurzoru, ale to

pokud maji byt vsechny sloupce stejne, krome IDcka, tak potom

SELECT Col1, Col2
FROM Tabulka
GROUP BY Col1, Col2 HAVING COUNT(*) > 1

a potom jejich IDcka zjistis

SELECT t.*
FROM Tabulka t,
(SELECT Col1, Col2
FROM Tabulka
GROUP BY Col1, Col2 HAVING COUNT(*) > 1) t2
WHERE t.Col1 = t2.Col1

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

temp. tabulka

[*] Kalus Jozef Ing. <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 2.10.2002 09:31:23

A jak se tedy resi napr. obycejny browser na webu,
kdy pomoci selectu vyberes mnozinu zaznamu usporadanou podle nejaky kriterii
a chces ji zobrazovat po strankach vpred/vzad.

PHP ma na to svoje funkcie :o) jednoducho urobis SELECT a potom si zoberies
iba dany pocet v cykle ako napr takto:

while ($zoznam=MySQL_Fetch_Array($OK_ZOZNAM)):
$cykl++;
if (($cykl>=$pocet_cykl_od) && ($cykl<=$pocet_cykl_do)):

a tu je akcia, a kedze sa to deje na serveri naspat (do html)
dostanes iba n konkretnych zaznamov, ale to si myslim ze je OT a ak chcel
mozem ti poslat zdrojaky stranke www.equipment.sk aby si sa na to mohol
mrknut ale to mimo konf.

joka

StayOnTop pres vsechny formulare

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 2.10.2002 08:42:46

Take me to napadlo,
ale jedna se v podstate o stavovy hint te aplikace v tray. Tak mi
pripadalo delat na to dalsi 300kb exe trochu moc ....

Cele je to vlastne o tom, jak udelat maly zluty formular, ktery bude nekde
pripichnuty, zatimco aplikace je v tray ... (v praxi ji spis schovam v
taskbaru, mainform.hide a pridam, ikonu do tray ...)

Danik
PS: Zatim se mi podarilo pomoci varianty 2) dosahnout stavu, ze pokud je
"aplikace schovana v tray" tak je hintForm opravdu stayOnTop pres vsechno ve
Win. Jen jeste zustava na taskbaru (MainForm tam odkaz nema ...). Samozrejme
ze ShowWindow(Application.Handle, sw_hide); v tomto pripade (na hintForm)
nefunguje.

> Nebylo by rozumnejsi, udelat to jako samostatnou aplikaci, ktera by s
> tou hlavni komunikovala pomoci zprav ?
>
> --
> ing. Jan Fiala
>
> 1.10.2002 Daniel Frantik:
> vzdy. Tento formular
> ikonu v liste).
> nefunguje na 100%)

> Width, Height,
> mi to zda

> funguje - jenze pri
> ten svuj zavru

> formu dam [nil,

Kalibrace bitmapy

[*] Miroslav Novosad <mirnov2(zv)seznam(tec)cz> - 2.10.2002 10:10:34

Ahoj,

potreboval bych nejak (nejlip jednoduse) zkalibrovat bitmapu.
Muze me nekdo trochu nasmerovat?

Miroslav Novosad
mirnov2(zv)seznam(tec)cz

Problem s koleckem mysi

[*] Pavel Mattivi <pmattivi(zv)dezadata(tec)cz> - 2.10.2002 10:21:15

> [...]
> koleckem mysi (ale jen smerem nahoru), tak se tim to okno fokusuje. Je to
> nesmirne protivne, netusite nekdo, co kde nastavit, aby to prestalo?

ja myslim ze je to nekde v nastaveni WinXP, vlastnosti mysi nebo tak neco..
mam totiz stejnou mys i win a nemam s timto problemy.

P.

StayOnTop pres vsechny formulare

[*] Daniel Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 2.10.2002 10:02:38

Tak jsem to nakonec poskladal z ruznych rad z konference...
Jelikoz je to casty dotaz a v konferenci jsem ucelene reseni nenasel,
posilam pro INSPIRACI svuj kod.
MainForm je ten hlavni formular, HintForm je ten StayOnTop formular, co ma
byt videt pres vsechny formulare ve windows, kdyz se MainForm schova do tray
Pouzil jsem TrayIcon z RXLib (pro p�id�n� ikony do tray)
Mozna jsou tam urcita volani zbytecna, ale je to vysledek laborovani ...

Danik
PS: diky vsem za rady.

//--------------------
procedure TMainForm.FormCreate(Sender: TObject);
begin
HintForm:=THintForm.Create(Self);
end;

procedure TMainForm.TrayIconDblClick(Sender: TObject);
begin
TrayIcon.Active:=False;
HintForm.Hide;
SetWindowLong(Handle, GWL_HWNDPARENT, 0); //Nastavi me jako hlavni form
aplikace
Show;
SetWindowLong(Application.Handle,GWL_EXSTYLE,WS_EX_TOOLWINDOW);
end;

procedure TMainForm.WndProc(var Message: TMessage);
begin
if Message.Msg = WM_SYSCOMMAND then //Nafixluji minimize jako hide a
ikonu do tray (jinak by se minimalizovaly vsechny okna aplikace)
if (Message.WParam and $FFF0) = SC_MINIMIZE then
begin
Hide;
TrayIcon.Active:=True;
SetWindowLong(Application.Handle,GWL_EXSTYLE,WS_EX_TOOLWINDOW);
HintForm.Show;
Message.Result := 0;
end
else inherited
else inherited;
end;
//------------------------
procedure THintForm.FormActivate(Sender: TObject);
begin
if FormStyle = fsStayOnTop then
begin
SetWindowLong(Handle, GWL_HWNDPARENT , 0); //Prohlasi tento form za
Parent (asi jako main)
SetWindowPos(Handle, HWND_TOPMOST, Left, Top, Width,
Height, SWP_NOMOVE or SWP_NOSIZE); //Nastavi StayOnTop
SetWindowLong(Handle,GWL_EXSTYLE,WS_EX_TOOLWINDOW); // Schova ikonu
tohoto noveho "main" z taskbaru

Select pres dve tabulky

mam dve tabulky :

tab1 : id_osoby, jmeno
tab2 : id_osoby, id_zbozi,popis_zbozi

potrebuju udelat select pres obe tabulky tak aby mi dotaz vratil vypis
vsech osob z tab1 a jim odpovidajici polozky z tab2. V pripade, kdy v tab2
neexistuje odpovidajici polozka pro radek z tab1, potrebuji aby vysledkem
dotazu byl pouze obsah radku z tab1 doplneny o nulove hodnoty, nejak takto
:

id_osoby, jmeno, id_zbozi,
popis_zbozi

1 Novak 1
vrtacka
1 Novak 2
kladivo
2 Novakova 0
3 Trouba 1
vrtacka

atd ... doufam ze je to pochopitelny ...
Pripadne jak by to bylo pres tri tabulky ... napr. jeste by se dal
rozlisit dodavatel zbozi /s tim ze ho nekde nezadam/
Diky Radek

temp. tabulka

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 2.10.2002 11:30:13

From: "Kalus Jozef Ing." <jozef.kalus(zv)spordat.sk>

> PHP ma na to svoje funkcie :o) jednoducho urobis
> SELECT a potom si zoberies
> iba dany pocet v cykle ako napr takto:

Pokud tomu rozumim, tak vzdy sestavis vyslednou
mnozinu znovu selectem a v ni naleznes zaznamy,
ktere chces zobrazit.

Predpokladam, za takto plytvat vykonem by umel kazdej
a nemusi mit k tomu ani PHP ;-)

Me jde o nejake sofistikovanejsi reseni...

Bye, pf

IB/FB - info o jednotlivych polich tabulky + jak m

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 02.10.2002 11:32:32

Ahoj.
Mam 2 dotazy.

1) jak muzu z tabulky databaze zjistit udaje o jednotlivych polich. Nejvic me zajima,
jak muzu z Delphi nacist vycet (jak jste mi uz tady poradili - vytvoreny pomoci
"domain") do combobox-u. Cili, aby uzivatel mohl zadavat jen ty udaje, ktere jsou
zadany u jednotlivych poli. Planuju do budoucna moznost rozsirovani tohoto vyctu
a tak o definovani konstantni podoby comboboxu neuvazuju.
2) kdyz provedu SQL dotaz, vysledek se zobrazi nebo nahlasi chybu. Existuje ale pripad,
ze SQL prikaz probehne vporadku, ale "jakoby" nic neudela. Vychazim z jinych databazi,
kde existuje prikaz Effected rows, ktery vrati pocet radku, se kterymi bylo pracovano.
Existuje nejaky ekvivalent pro IB/FB?

Diky Jirka

Ing. Jiri Sokol, js-delphi(zv)seznam(tec)cz, +420251431187
D6ProfSP2,WinNT
amatersky programator

Reklama:
Mapy Prahy, Brna a Cech najdete na http://www.mapy(tec)cz

Select pres dve tabulky

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 2.10.2002 11:41:54

Nepises, na jake databazi.
Zkus se podivat na klauzuli Left Outer Join. To by melo byt to, co
potrebujes.

2.10.2002 tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz:
> [...]

> dotazu byl pouze obsah radku z tab1 doplneny o nulove hodnoty, nejak takto

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 02.10.2002 12:06:45

> [...]
> dotazu byl pouze obsah radku z tab1 doplneny o nulove hodnoty, nejak takto

zkus tohle:

SELECT id_osoby, jmeno, id_zbozi, popis_zbozi FROM tab1, tab2 WHERE tab1.id_osoby=tab2.id_osoby;

> atd ... doufam ze je to pochopitelny ...
> Pripadne jak by to bylo pres tri tabulky ... napr. jeste by se dal
> rozlisit dodavatel zbozi /s tim ze ho nekde nezadam/

se trema by to melo byt identicke:

SELECT id_osoby, jmeno, id_zbozi, popis_zbozi, id_dodavatele, nazev_dodavatele FROM tab1, tab2,
tab3 WHERE (tab1.id_osoby=tab2.id_osoby)AND(tab2.id_zbozi=tab3.id_zbozi);

kde je predpoklad existence tabulky: Tab3, ktera ma minimalne sloupce: id_zbozi, id_dodavatele,
nazev_dodavatele.

> Diky Radek

Ahoj Jirka

Ing. Jiri Sokol, js-delphi(zv)seznam(tec)cz, +420251431187
D6ProfSP2,WinNT
amatersky
programator

Reklama:
Kam do kina ci divadla? http://kultura.seznam(tec)cz

Select pres dve tabulky

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 2.10.2002 12:19:27

2.10.2002 Ing. Jiri SOKOL:

> SELECT id_osoby, jmeno, id_zbozi, popis_zbozi FROM tab1, tab2 WHERE tab1.id_osoby=tab2.id_osoby;

Tohle nevybere zaznamy, ktere nejsou v tab2, ale pouze ty, ktere jsou
v obou tabulkach. K tomu prave slouzi Left Outer Join

Select pres dve tabulky

[*] Ludo Fulop <kexo(zv)ynet.sk> - 2.10.2002 12:39:37

SELECT *, (SELECT id_zbozi, popis_zbozi FROM tab2 WHERE
id_osoby=tab1.id_osoby) FROM tab1
Ludo Fulop

> [...]
> Pripadne jak by to bylo pres tri tabulky ... napr. jeste by se dal
> rozlisit dodavatel zbozi /s tim ze ho nekde nezadam/

Select pres dve tabulky

[*] Ludo Fulop <kexo(zv)ynet.sk> - 2.10.2002 12:42:15

> [...]
> dotazu byl pouze obsah radku z tab1 doplneny o nulove hodnoty, nejak takto

toto vsak nevrati obsah riadku z tab1, pre ktory nie je zaznam v tab2..
Ludo Fulop

DATUM

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 2.10.2002 12:45:32

Prosim, pomoooooooooct,

v tabulce mam typ DATE, resp. HOUR TO MINUTY
V DBGridu mi to zobrazuje 1.1.1200 a neco k tomu. Ja ale potrebuju jen ty hodiny a minuty.

V.

listview scroll

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 02.10.2002 12:46:28

Ahoj,
potrebuji componentu jako je listbox, ale s vetsim maximalnim poctem
polozek. Pouzil jsem listview s ViewStyle = vsReport a OwnerData =
true. Vse je OK, ale kdyz potrebuji nastavit Selected na nejakou
polozku, sice se to stane, jenze listview tam neodscroluje, takze ta
polozka se selectem neni videt. Nevite nekdo jak na to?

Select pres dve tabulky

[*] Ale� Kerner <kerner(zv)metalcom(tec)cz> - 2.10.2002 12:48:40

Myslim si, ze takhle to nepujde, ty nulove by se tam nevyskytly, mus� to byt
myslim pres left join

[...]

tohle co uvadis je obdoba Inner Join

> [...]

tab3 WHERE (tab1.id_osoby=tab2.id_osoby)AND(tab2.id_zbozi=tab3.id_zbozi);

kde je predpoklad existence tabulky: Tab3, ktera ma minimalne sloupce:

Ahoj Jirka

[...]

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.10.2002 13:05:30

Ahoj,

On 2 Oct 2002 at 11:32, Ing. Jiri SOKOL wrote:

> [...]
> Planuju do budoucna moznost rozsirovani tohoto vyctu a tak o
> definovani konstantni podoby comboboxu neuvazuju.

timto selectem zjistis vsechny DOMAINs

IBQueryTmp.SQL.Text := 'select RDB$FIELD_NAME from
RDB$FIELDS'+
' where RDB$SYSTEM_FLAG = 0'+
' order by 1';

Jarek Uher

DATUM

hm, ja si s tim hral v MySQL a dosel jsem k tomu, ze je treba vkladat ve
formatu dd-mm-rrrr nebo tak nejak ...

Radek

LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz>(zv)clexpert(tec)cz on 02.10.2002 12:45:32

Odpov�zte pros�m - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odesl�no k�m: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Kopie:
P�edm�t: DATUM

[...]

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 2.10.2002 13:35:21

> [...]
> (tab1.id_osoby=tab2.id_osoby)AND(tab2.id_zbozi=tab3.id_zbozi);
>
> kde je predpoklad existence tabulky: Tab3, ktera ma minimalne

Bohuzel vysledek takto definovaneho dotazu vrazi pouze radky ktere vyhovuji
podmince a ostatni "zmizi".
Dotaz je treba napsat:
SELECT ... FROM tab1 LEFT OUTER JOIN tab2 ON tab1.id_osoby=tab2.id_osoby

Pro tri tabulky jsou dve moznosti (nejsou ale stejn�!):
Pokud vypadaji relace:
a) tab1->tab2->tab3
SELECT ...
FROM tab1 LEFT OUTER JOIN tab2
LEFT OUTER JOIN tab3 ON tab2.id_zbozi = tab3.Id_zbozi ON
tab1.id_osoby=tab2.id_osoby

b) tab1-->tab2
+->tab3
SELECT ... FROM tab1 LEFT OUTER JOIN tab2 ON tab1.id_osoby=tab2.id_osoby
LEFT OUTER JOIN tab3 ON tab1.id_zbozi = tab3.Id_zbozi

PS: tu podminku pro pripojeni tab3 jsem si vymyslel !

Jinak doporucuji nejakou liteteraturu k SQL, nekde jsem mel v ruce
"Kapesniho pruvodce SQL" (nebo tak nejak), je to strucne a je tam "skoro"
vse o beznem SQL. To na co se ptas jsou "uplne" zaklady.

Pavel

Select pres dve tabulky

Sice to jsou "uplne" zaklady, ale jak vidis dle odezvy, tak nejen ja
/zacatecnik/ v tom nemam jasno. Vlastnim knihu Naucte se MySQL za 21 dni,
ale z popisu tam jsem moc moudry nebyl. Asi jsem to cetl malokrat ...

Radek

Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz>(zv)clexpert(tec)cz on 02.10.2002 13:35:21

Odpov�zte pros�m - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odesl�no k�m: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: "'delphi-l(zv)clexpert(tec)cz'" <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Kopie:
P�edm�t: RE: Select pres dve tabulky

> [...]

vse o beznem SQL. To na co se ptas jsou "uplne" zaklady.

Pavel

IB/FB - info o jednotlivych polich tabulky + jak m

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 2.10.2002 13:41:58

> [...]
> do combobox-u. Cili, aby uzivatel mohl zadavat jen ty
> udaje, ktere jsou zadany u jednotlivych poli.

TField.OnGetText/OnSetText.

> [...]
> ale "jakoby" nic neudela. Vychazim z jinych databazi,
> kde existuje prikaz Effected rows, ktery vrati pocet radku, se

RowsAffected.

DATUM

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 2.10.2002 13:43:49

> v tabulce mam typ DATE, resp. HOUR TO MINUTY
> V DBGridu mi to zobrazuje 1.1.1200 a neco k tomu. Ja ale
> potrebuju jen ty hodiny a minuty.

TField.DisplayFormat

Select pres dve tabulky

[*] Votava <votava(zv)cmail(tec)cz> - 2.10.2002 14:08:15

SELECT tab1.id_osoby,tab1.jmeno,tab2.id_zbozi,tab2.popis_zbozi FROM tab1
LEFT OUTER JOIN tab2 on tab1.id_osoby=tab2.id_osoby

s pozdravem Votava

> [...]
> Pripadne jak by to bylo pres tri tabulky ... napr. jeste by se dal
> rozlisit dodavatel zbozi /s tim ze ho nekde nezadam/

[*] <tuffi(zv)email(tec)cz> - 2.10.2002 14:08:28

Pokud to mas na MSSQL 7, tak muzes udelat zvrhlost asi takovou:

table Pracovni(Id1, Id2, Kod, Nazev, Datum)

select Id1, Id2, Kod, Nazev, Datum, count(*)
from Pracovni
group by Id1, Id2, Kod, Nazev, Datum
having count(*)>1

--- P�vodn� zpr�va ---
Od: "Petr Matejovsky" <pemasoft(zv)seznam(tec)cz>
Datum: 02.10.2002 00:43:44

Zdravim

[...]

SB KOMPLET� Informa�n� ekonomick� syst�m http://www.sb-komplet(tec)cz
�um�me svoji pr�ci!

temp. tabulka

[*] Kalus Jozef Ing. <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 2.10.2002 14:20:33

Predpokladam, za takto plytvat vykonem by umel kazdej
a nemusi mit k tomu ani PHP ;-)

Me jde o nejake sofistikovanejsi reseni...

ako vidim nevsimol si si vetu ze je to robene na serveri, ale tvoje riesenie
omnoho viac zatazuje komunikaciu klient server, skus si niekde precitat
nieco o db serveroch a optimalizacii, napr. pre ORACLE ( a to uz je riadna
DB) je vyhodnejsie mu to dat urobit na serveri ako komunikovat dlhsie
klient-server (ups... to ste vedeli ze ORACLE kient vzdy caka na odozvu
servera ? jednoducho nieco posle a caka na potvrdenie ze to naozaj na server
doslo :o)), ono nie vzdy na prvy pohlad horsie riesenie je v konecnom
dosledku naozaj horsie, inak kazda DB si robi naskor nejaky plan podla
ktoreho vybera z db fajlov prislusne data (tu je vlastne cele sranda okolo
indexov) a nie vzdy je dany plan naozaj optimalny, nie vzdy je index vyhrou,
napriklad v mojom priklade ide o full scan co je zapichnutie sa diskovej
hlavicky a precitanie tabulky jednym vrzom (db sa snazi ukladat sekvencne na
disk aby bola vykonnejsia pri citani), co sa tyka tvojho riesenia, musis
najskor vytvorit tabulku, nacitat data (mozno pouzit indexy - haha a je po
full scane - pretoze musi hlavicka skakat ako diva po disku) a potom ich
zase ulozit niekde ( ozaj ukladanie byva zvycajne dlhsie ako citanie -
napriklad robi indexy ) no a teraz este len zacnes citat, a pravdaze ked
chces nejaky interval, tak mas zase dve moznosti: Full scan (to si sa prave
dostal tam kde som bol ja hned na zaciatku :o) ) alebo index... a to sa zase
riadne zdrzi server, ked si tie mozno milisekundicky spocitas na serveri a
potom milisekundicky na komunikaciu... tak sa zhrozis ze ti vychadzaju
radovo riadne sekundy... alebo pri vacsich tabulka desiatky sekund...az
hodiny :o))) je to divne ale je to tak...

uffff... dufam ze admin sa na mna nenastve :o) ale musel som to zo seba
dostat :o)))

joka

PS: mam pred sebou biflu zo skolenia optimalizacie DB :o)

Browsw rar a zip

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)centrum.sk> - 02.10.2002 14:27:27

Ahoj.

Potrebujem poradit, ako by som mohol browsovat bez rar alebo zip. Bud cez
kod alebo komponentu. Uzivatel moze mat na pocitaci nainstalovany nejaky
pomocny program, s ktorym by sa spolupracovalo.

Nie je nutne, aby ta komponenta dokazala pakovat ale aby sa dalo browsovat
zalohu!

Vdaka za kazdu radu.

OpenGL

[*] <tuffi(zv)email(tec)cz> - 2.10.2002 14:31:42

Ahoj,
delam bakalarku v OpenGL, potreboval bych o tom, zjistit co nejvic, mate nekdo nejake prakticke zkusenosti, ceskou literaturu a pod?
Diky za odpoved

Nej�ir�� nab�dka PC komponent v �R - http://www.levi(tec)cz Nev�hejte a srovnejte mo�nosti dne�n�ho hardware.

OpenGL

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 2.10.2002 14:46:47

www.builder(tec)cz

2.10.2002 tuffi(zv)email(tec)cz:
> delam bakalarku v OpenGL, potreboval bych o tom, zjistit co nejvic,
> mate nekdo nejake prakticke zkusenosti, ceskou literaturu a pod?

Satle viditelne okno aplikac

[*] Jan �imeck� - 2.10.2002 15:05:37

Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Zdravim vsechni ucastniky konference Delphi,

potreboval bych poradit, jak udelat, aby okno bylo st�le v popredi. V
pripade, ze se spusti jina aplikace, tak aby vysek s oknem byl stale
videt.

S pozdravem J.S.