Viacero query do jedneho gridu

[*] Ludo Fulop <kexo(zv)ynet.sk> - 6.10.2002 02:21:36

zdravim, potreboval by som zobrazit v jednom DBGrid-e (resp. DataSet-e)
vysledok viacerych Query naraz.
Pre objasnenie: mam 4 tabulky s roznou strukturou, ale vo vsetkych 4 maju
tri stlpce rovnake meno. Ja potrebujem dostat do jedneho DataSet-u tieto
stlpce zo vsetkych 4 tabuliek...
ako na to?

Ludo Fulop

Viacero query do jedneho gridu

[*] Ludo Fulop <kexo(zv)ynet.sk> - 6.10.2002 02:52:12

sorry, zabudol som: D6->ADO->Access

> [...]
> tri stlpce rovnake meno. Ja potrebujem dostat do jedneho DataSet-u tieto

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 6.10.2002 07:47:54

> [...]
> tri stlpce rovnake meno. Ja potrebujem dostat do jedneho DataSet-u tieto

Pokud ti rozumin, pak
select * from tab1
union
select * from tab2
union

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

pristup do MsSQL pres ODBC

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 6.10.2002 09:18:27

Ahoj, podivej se na ODBCe komponenty od Lubora Fuleho. Jsou dost dobre a
funkcni.
Daji se stahnout na http://www.sct.sk/soft/ODBCe.exe nebo
ftp://ftp.humansoft.sk/public/ODBCe.zip.

Martin

From: "Jan Sebel�k" <honza(zv)haes(tec)cz>> Odes�latel: Ludo Fulop <kexo(zv)ynet.sk>
> [...]
> tri stlpce rovnake meno. Ja potrebujem dostat do jedneho DataSet-u tieto

Vybrani barvy pomoci ColorDialog1

[*] Jan �imeck� - 6.10.2002 19:32:53

Zdravim vsechny ocastniky konference,

potreboval bych poradit jak v D6 Personal mam zjistit, kterou barvu si
vybral uzival v komponente ColorDialog1.

myslim tim, aby me to vratilo kod barvy (pr. #FFFFFF), nebo cisla vybranych
barve(Red, Green, Blue) a ty pak prevest na setnastkove cisla.

Poradte prosim!!!!!!!!!!!!!

S pozdravem

(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)
\ ~ ~ /
(\ (zv) (zv) /)
-------oOOO--(_)--OOOo-------

Jan �imeck�
simecky(zv)centrum(tec)cz
http://www.simecky.tk
http://www.reklalink.tk

ooO
----------( )--Ooo---------
\ ( ( )
\_) ) /
(_)

Re[3]: Synchronizace posuvniku u ListBoxu

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 6.10.2002 20:13:29

Hello Pavel,

Saturday, October 5, 2002, 5:41:23 PM, you wrote:

> [...]

Super. soukromy veci na verejne konferenci jsou super. ja osobne z
toho nic nemam. me by zrovna tohle taky zajimalo

PM> S pozdravem a dikem
PM> =====================================
PM> =====================================
PM> GSM: 602 652 203

Vymazal mailto:vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz

TIWDBGrid v IntraWeb z Delphi 7

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 6.10.2002 20:28:45

Ahoj

Na zobrazenie tabulky v IntraWeb som pouzil komponentu TIWDBGrid. Ibaze
sa neviem dostat k vlastnostiam stlpcov. Normalne by som sa k vlastnostiam
dostal napr. IWDBGrid.Columns[0].Title.Text, ale pri pouziti v IntraWeb mi
to vyhlasuje Class does not have a default property. Pritom v dobe navrhu
mam vytvorene stlpce, priradene polia z databazy. Ja potrebujem zmenit
caption pocas behu programu.
Dakujem za pomoc

Vlado

Vybrani barvy pomoci ColorDialog1

[*] Ludo Fulop <kexo(zv)ynet.sk> - 6.10.2002 20:50:09

TColorDialog.Color
Returns the selected color.

property Color: TColor;

Description
When the user selects a color in the dialog box and clicks OK, the selected
color becomes the value of the Color property.

TColor type
TColor is used to specify the color of an object.

type TColor = -$7FFFFFFF-1..$7FFFFFFF;

If you specify TColor as a specific 4-byte hexadecimal number instead of
using the constants defined in the Graphics unit, the low three bytes
represent RGB color intensities for blue, green, and red, respectively. The
value $00FF0000 represents full-intensity, pure blue, $0000FF00 is pure
green, and $000000FF is pure red. $00000000 is black and $00FFFFFF is white.

Ludo Fulop

> [...]
>

> S pozdravem
>
> (zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)(zv)
> \ ~ ~ /
> (\ (zv) (zv) /)
> -------oOOO--(_)--OOOo-------
>
> Jan �imeck�
> simecky(zv)centrum(tec)cz
> http://www.simecky.tk
> http://www.reklalink.tk
>
> ooO
> ----------( )--Ooo---------
> \ ( ( )
> \_) ) /
> (_)

> Verze: 6.0.380 / Virov� b�ze: 213 - datum vyd�n�: 24.7.2002

[*] Ludo Fulop <kexo(zv)ynet.sk> - 6.10.2002 20:53:30

tu je priklad zo Zive(tec)cz na vytvorenie "diery" vo formulari:

region1, region2: hrgn;
begin
region1 := CreateRectRgn(0, 0, Width, Height);
region2 := CreateEllipticRgn(30, 30, 200, 200);
CombineRgn(region1, region1, region2, RGN_DIFF);
SetWindowRgn(Handle, region1, True);
end;

Ludo Fulop

[...]

[*] Votava <votava(zv)cmail(tec)cz> - 6.10.2002 23:17:15

order by column1

s pozdravem Votava

> dik, to som mal na mysli...
> este jedna otazka: ako to cele zoradim podla urciteho stlpca?
> Ludo Fulop

FastReport2.44

[*] Votava <votava(zv)cmail(tec)cz> - 7.10.2002 00:01:38

Pri tisku sestavy se nejprve prolistuji vsechny zaznamy v query. Lze
tisknout rovnou, tj bez prolistovani zaznamu.
Dekuji Votava

FastReport2.44

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 07.10.2002 00:06:18

Puvodni zprava, kterou napsal Votava dne 7 Oct 2002:

> Pri tisku sestavy se nejprve prolistuji vsechny zaznamy v query. Lze
> tisknout rovnou, tj bez prolistovani zaznamu.

To je jako otazka nebo oznameni? Pokud otazka, tak mas zapnuty dvojity
pruchod, to se nastavuje ve vlastnostech sestavy.

Telefony: 475 500 610, 475 501 627, 475 511 337
Mobilni telefon: 602 409 601, Fax: 475 511 338

FastReport2.44

[*] Votava <votava(zv)cmail(tec)cz> - 7.10.2002 00:53:59

dekuji za upozorneni, byla to otazka.
Pri vypnuti 'Two-pass report' se stejne jednou zaznamy prolistuji.

> To je jako otazka nebo oznameni? Pokud otazka, tak mas zapnuty dvojity
> pruchod, to se nastavuje ve vlastnostech sestavy.

> =======================================================
> Petr Zahradnik, Computer Laboratory
> Obvodova 740/14, P.O. Box 15, 400 07 Usti nad Labem
> Telefony: 475 500 610, 475 501 627, 475 511 337
> Mobilni telefon: 602 409 601, Fax: 475 511 338
> WWW: http://www.clexpert(tec)cz, http://www.zahradnik(tec)cz
> E-Mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz, petr(zv)zahradnik(tec)cz
>
> =======================================================

Reset - pristup k siti odmitnut

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 7.10.2002 07:33:39

nepouzivas PC-cillin 2002??? ten uspesne filtruje pakety tak, je jich chodi
cca 5%. Takze ping funguje, ale slozitejsi funkce po siti uz ne. Po
aktualizaci z webu snad vse OK.

Od: Petr Dedecek [SMTP:petrd(zv)omega-lbc(tec)cz]
Odesl�no: 4. ��jna 2002 10:07
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Reset - pristup k siti odmitnut

<<Soubor: ATT00064.txt; charset = windows-1250>>

TIWDBGrid v IntraWeb z Delphi 7

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 7.10.2002 08:01:53

> Odes�latel: Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk>
> dostal napr. IWDBGrid.Columns[0].Title.Text, ale pri pouziti v IntraWeb mi
> to vyhlasuje Class does not have a default property.

Je treba se podivat na presnou deklaraci trid (right-click, Find Declaration).
Tam se presne ukaze, ktere vlastnosti trida ma a ktere jsou pripadne default.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

Emulacia modemoveho spojenia

[*] Kalus Jozef Ing. <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 7.10.2002 08:48:56

nazdar,

robim aplikaciu klient-server v delphi a potreboval by som na lokalnej sieti
otestovat modemove spojenie ale cez LAN, t.j. chcel by som aby sa mi to
tvarilo ako pomale spojenie povedzme 56kb, ide mi o otestovanie rychlosti
(nie modemoveho spojenia-potrebujem jednoducho spomalit LAN) a nemam moznost
to vyskusat priamo v terene, ak ma niekto nejaku skusenost pripadne dake
linky na nieco podobne budem za to velmi vdacny.

FB a bitmapy

[*] XOR <xor(zv)centrum(tec)cz> - 07.10.2002 08:59:46

Ahoj,

tuto namitku jsem cekal, ale vsichni tu mluvi o BDE, jako o
zastarale zalezitosti, a protoze se tim zabyvam spis jako
prostredkem, kterym se chci dostat k urcitemu cili, pripada
mi lepsi se naucit jednu vec (v tom pripade FB), ktery uz bych
pak vyuzil i na dalsi pripadne experimenty.
K faktu ze pred pouzivanim aplikace musim nejdrive
nainstalovat SQL server - ano, zivot uz je takovy.
Ale u BDE zase musim pred pouzivanim aplikace nainstalovat BDE, neni-
liz pravda?
Ono celkove se temer vzdycky musi pred necim neco, vyjimkou je snad
jak jsem z konference pochopil Flash Filler, ale to je jednak
taky SQL server (i kdyz se da zakompilovat do EXE), a je fakt,
ze pred volbou FB jsem o tom dost uvazoval. Ale FB jsem dal prednost
protoze se mi zda ze ho pouziva vic lidi a je to otevrena zalezitost,
coz je mi sympaticke.

Jinak ohledne potrebnosti transakci asi mate pravdu, protoze
treba kdyz mazu zaznamy, sice z tabulky jakoby zmizi, ale po
urcite dobe se tam zase objevi :-) Asi tomu schazi ten commit.

Knizky o SQL jsem v knihkupectvi nasel celkem 3.
Jedna takova mala kapesni od Grady, pak neco tlusteho,
co v nazvu slibovalo, ze se to naucim za 21 dni /tak dlouho,
ach jo :-( /, a ta treti se zabyvala SQL v souvislosti s MS SQL
serverem.

Kterou by jste mi doporucil, s ohledem na implmenetaci transakci
v Delphi ?
Do archivu konference se jeste podivam.

Xaver
> Od: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> CC:
> Datum: Fri, 4 Oct 2002 15:56:53 +0200
> P�edm�t: Re: FB a bitmapy

Jak se

> Chapu dobre, ze delas jednouzivatelskou nesitovou aplikaci s FB
serverem? To se
> mi zda trochu zbytecne, jelikoz pred pouzivanim aplikace musis
nainstalovat SQL
> server. Ale budiz.
>
> Bez komponenty TIBTransaction se neda s IBExpresem nic
naprogramovat, takze ji
> predpokladam znas.
>
> Povidani o transakcich a logice SQL serveru neni kratkodoba vec a
navic neni ani
> dobre zkoumatelna metodou pokus omyl. Doporucuji nejakou knizku o
SQL,
> pripadne se i podivat tady do archivu konference, kde se o
transakcich tez dost
> povidalo.
>
> Ted uz specham domu, pokracovani kdyztak po vikendu.

Chcete slu�n� bydlet? http://user.centrum(tec)cz/redir.php?url=http://www.vseprobydleni(tec)cz

Problemy s funkcnosti klaves v ActiveX

[*] Milan Kajnar <milan(zv)aswsyst(tec)cz> - 7.10.2002 09:19:34

Dobry den. Potrebuji poradit. Vytvoril jsem si ActiveX, kde jsem si naprogramoval kompletni vizualni editor HTML kodu pomoci ActiveX - DHTMLEd.ocx. Tato komponenta je umistena do TFrame,
kde mam k ni pridany dalsi ovladaci prvky. Proto, aby mi v ni fungovali klavesy jako Delete, Sipky, CTRL atd. se musi prepsat ukazatel na TranslateAcceleratorHandler. V klasicke aplikaci, kde muj Frame vlozim bud jako Frame nebo jako komponentu - to funguje. Ale kdyz jsem ho umistil na TActiveForm, doslo k tomu, ze temer vsechno funguje jak ma, ale prisel jsem o funkcnost nekterych klaves jako Delete, Sipky, CTRL... Na neco jsem tedy musel zapomenout. Dokazal by mi nekdo poradit, jestlize resil podobnou vec, nebo popsat na co by se nemelo zapominat pri vicenasobnem zapouzdrovani komponent a ActiveX20
Dekuji. Milan Kajnar, 0777/861899, mkajnar(zv)tiscali(tec)cz

FB a bitmapy

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 07.10.2002 09:34:00

> K faktu ze pred pouzivanim aplikace musim nejdrive
> nainstalovat SQL server - ano, zivot uz je takovy.
> Ale u BDE zase musim pred pouzivanim aplikace nainstalovat BDE, neni-
> liz pravda?

V pripade jednouzivatelske nesitove aplikace existuji cesty, jak krome aplikace
samotne nic neinstalovat. Krome jiz zmineneho FlashFileru se tu casto zminuje
komponenta TDBF, ktera rovnez nepouziva BDE, ale pokud Ti nutnost instalace
SQL serveru neprijde obtezujici, tak jeho pouzivanim nic nepokazis.> Jinak ohledne potrebnosti transakci asi mate pravdu, protoze
> [...]
> serverem.
>
> Kterou by jste mi doporucil, s ohledem na implmenetaci transakci

Nemam prehled o literature na tema SQL servery, ale zkusil bych hledat knhu, ktera
nebude jen o jazyku SQL, ale bude v ni i trochu obecneho povidani i o zalezitostech
okolo - u transakci specialne by nemelo jit o to, zjistit, jak to v Delphi implementovat,
ale pochopit a vstrebat, co s nimi mas (chces) dosahnout. Pro kazdou databazi se
pak programovani v Delphi mirne lisi. Napr. v IBExpressu mas samostatnou
komponentu IBTransaction, ale predpokladam, ze pri praci s jinym serverem uz o
komponentu nepujde, ale budes pouzivat metody objektu TDatabase apod. Zkratka
ta konkretni implementace je jen technicky detail, dulezity je princip.

Ja jsem kdysi hodne pochopil z knihy Mistrovstvi v Microsoft SQL serveru verze 6,
co uz je dnes neni moc aktualni, ale byla tam obrovska spousta cennych informaci i s
obecnou platnosti. Neumim poradit lip, soucasnou nabidku knih nemam cas
sledovat.

David Lebeda

Proc nelze kreslit do StatusBaru

[*] Jaroslav Kuba <jarda(zv)tresoft(tec)cz> - 7.10.2002 09:45:39

Ahoj

Takto vykreslis obrazek z imaglistu do statusBaru napr v obsluze udalosti
StatusBarDrawPanel(StatusBar: TStatusBar; Panel:
> TStatusPanel; const Rect: TRect);

ImageList1.Draw (StatusBar.Canvas, Rect.Left + 2, Rect.Top + 1,
IndexObrazku);

> Ahoj,
> mam nasledujici problem: snazim se vykreslit ikonu pred text ve
statusbaru.
> Nic se ale nezobrazi, kde je problem? Zkousel jsem to i pomoci
> Windows.DrawIcon, ale vysledek je stejny. Jeste bych se chtel zeptat,
je-li
> mozne pristupovat k obrazkum v imagelistu primo, abych je napr. mohl
> zobrazit prave ve statusbaru. Diky.

OT: RE: Re[3]: Synchronizace posuvniku u ListBoxu

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 7.10.2002 09:46:03

Ahoj,

> Super. soukromy veci na verejne konferenci jsou super. ja osobne z
> toho nic nemam. me by zrovna tohle taky zajimalo

Super, takze poslu do konfery priklad, pomuze to jednomu cloveku
a ADMIN me vyhodi. Kdyby to byla vyznamna vec tak ji dam na FTP
konference, ale neni snad problem si o ten priklad napsat. Protoze
nastavit ItemIndex(nebo TopIndex):= INDEX_KTERY_CHCI neni nic sloziteho.

> Best regards,
> Vymazal mailto:vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz

Int64 to Variant

Hello Delphi CZ konferencia!

Potrebujem do IBDataset.Locate('field',Int64Value,[]); dostat to INt64
ale ako mu to pretypovat ?

pristup do MsSQL pres ODBC

[*] Jaroslav Koh�k <jaroslav.kohak(zv)dites(tec)cz> - 7.10.2002 09:49:43

Jestli mas instalacku MSSQL, tak tam si muzes vybrat pouze instalaci odbc pripojeni.
Cau Tymi

From: "Tom� Fajman" <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz>
> Zdravim vsechny, nevite nahodou nekdo jaky je rozdil mezi temito
> kompilatory a nebo proc mi nefunguje dll plrelozena v profesionalech na
> win95 a entrprise funguje. Mam delphi 6. predem diky za odpovedi TOM

Kompilator je naprosto stejny. Mozna by bylo dobre zkusit presneji popsat ten
problem. Muj odhad je, ze se jedna o Windows 95 (ktere mimochodem jiz nejsou
podporovany v Delphi 6) kde neni posledni update - IE 5.5 SP2 nebo DCOM 1.3 a
aplikaci nelze spustit z duvodu chybejicich funkci v OLEAUT32.DLL, ktere se
pouzivaji pri praci s Varianty. Reseni by mohlo byt take toto:

Public Beta: Variants for Delphi 6 (Updated to Beta 3/Final)
http://community.borland.com/article/0,1410,28513,00.html

Petr Vones

TIWDBGrid v IntraWeb z Delphi 7

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 7.10.2002 21:20:17

> Je treba se podivat na presnou deklaraci trid (right-click, Find
Declaration).
> Tam se presne ukaze, ktere vlastnosti trida ma a ktere jsou pripadne
default.

Ak dam Find Declaration vypise mi Unable to locate file IWDBGrids.pas. Je to
iba trial verzia. Vo VCL s tym nie je problem. Staci si pozriet v object
inspectore zapis, resp. sledovat code insight. Ale ako je to v IntraWeb-e ?

Vlado

FTP na WinSCP

[*] MUDr. Patrik VALENTA <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 7.10.2002 21:30:10

Zdravim konfery
Potrebuji predelat prenos ftp na zabezpecene WinSCP. Nevite nekdo, kde
rostou takove komponenty, je neco primo v delphi ?

valik
ICQ 54152896

Tisk

[*] Petr K. <xdelphi(zv)seznam(tec)cz> - 07.10.2002 22:09:24

Zdravim,

mozna to uplne nesouvisi s Delphi, ale potrebuju asi tohle
aby program na kazdou tisknutou stranku pridal do dolniho rohu mnou
zadany text.

Reklama:
Co davaji v TV? http://tv.seznam(tec)cz

jak vyplnit formular v IE pomoci Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.10.2002 00:17:44

From: "Petr Matejovsky" <pemasoft(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
>
> Kousek kodu v VB
>
> dim oie
> oie = createobject ("InternetExplorer.Application")

Priblizne takto:

uses
SHDocVw, MsHtml;

IE: InternetExplorer;
begin
IE := CoInternetExplorer.Create;
IE.Visible := True;
IE.Navigate('localhost', EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam, EmptyParam);
((IE.Document as IHTMLDocument2).all.item(2, EmptyParam) as
IHTMLInputElement).value := 'test';

TELE2

[*] Ale� Kerner <kerner(zv)metalcom(tec)cz> - 8.10.2002 07:16:33

Pocity vcelku dobre, funguje to perfektne i na fax, nemam problem, pravda,
jeste jsem nevidel fakturu.

From: "Tom� Fajman" <tomas.fajman(zv)ortex(tec)cz>
> Kdyz jsem vzal novejsi OLEAUT32.DLL tak to zacalo fungovat, ale proc mi
> moje DLL prelozena v enterprisech fungovala i se starou OLEAUT32.DLL?

Patrne proto, ze tam nebyl posledni Update Pack.

Petr Vones

ImageList a obrazky z webu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.10.2002 12:36:27

From: "Petr Langer" <langer(zv)xdom(tec)cz>
> nevite nekdo o komponente typu TImageList, do ktere bych mohl pridavat
> obrazky ktere se maji stahnout z webu, tj. formou http adresy? Pripadne
> uvitam nejake namety, jak to jednoduse udelat.

Bylo by dobre upozornit, ze TImageList neni urcne jako kontainer na obrazky
ruzne velikosti, ale predevsim na male ikony stejne velikosti pro komponenty
jako TListView, TTreeView, TPageControl apod. Pro ukladani vetsich obrazku je
pomerne dost nevhodny.

Petr Vones

kopirovanie TabSheet z ineho formulara

[*] Ludo Fulop <kexo(zv)ynet.sk> - 8.10.2002 13:05:38

zdravim,
mam formular Form1, ktory obsahuje PageControl s dvoma TabSheet. Tento
formular vytvaram rucne (tj. nie v .dpr).
Mam druhy formular, do ktoreho chcem skopirovat jeden TabSheet z Form1. Ako
na to?
moj pokus
TForm1.TabSheet1.CreateParented(handle PageControl,kde chcem skopirovat
TabSheet)
nevysiel...
Ludo Fulop

kopirovanie TabSheet z ineho formulara

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 8.10.2002 13:41:35

Na prehozeni staci zmenit property PageControl na ten spravny.
Jak ale udelat za behu kopii se vsim vsudy, to nevim.

8.10.2002 Ludo Fulop:
> [...]
> formular vytvaram rucne (tj. nie v .dpr).
> Mam druhy formular, do ktoreho chcem skopirovat jeden TabSheet z Form1. Ako

temp. tabulka

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 8.10.2002 14:11:59

From: "Kalus Jozef Ing." <jozef.kalus(zv)spordat.sk>> bavili sme sa ako sa to robi na inete,

protoze web je nejtypictejsim predstavitelem tridy
uloh, kdy DB client neni celou dobu on-line
a potrebuje se vracet k nejakemu vysledku.

> predpokladam ze na inet nebudes mat sialene
> joiny cez 3 a viac tabuliek alebo ano
[...]
> uznavam, ze zalezi na danej tabulke
> a jej velkosti... ale vzdy je dobre sa

Clovece, z Tveho mailu mam pocit, ze nemluvime
o relacni DB ale o nejake flat tabulce ;-)

Kdyz vezmu napr. obycejny katalog firem, tak
tam tech tabulek bude namatkou hned nekolik:
firma, obec, obory podnikani, telefony, referenti
+ relacni tabuky (firma zpravidla podnika v nekolika oborech, rada firem ma
vice telefonu, vice referentu, vice sidel atd.).
A podobne to bude s celou radou aplikaci, ktera me napada a lze ji na NETu
potkat :-O

> ja som len chcel upozornit ze aj sofistikovanejsie
> riesenie moze byt horsie ako nejake na prvy pohlad
> "blbe" riesenie

Ano, muze. Kazda implementacni technika ma nejakou oblast optimalniho
nasazeni a marginalni pripady
je treba individualne posuzovat - ale prave
z takoveho pohledu je IMHO oblast pouziti
"renderovacich" tabulek daleko sirsi nez proste opakovani dotazu.

Navic z pohledu celeho zivotniho cyklu aplikace
je IMHO jeste vyznamnejsi, ze overhead spojeny s renderovacimi tabulkami je
nezavisly na typu dotazu,
takze pripadne dalsi pozadavky na slozitost dotazu
aplikaci neodsoudi k rekonstrukci ci do zahuby.

pf

OT: Externi procedury do MSSQL2000?

[*] pilifs <pilifs(zv)seznam(tec)cz> - 8.10.2002 14:53:59

Zdravim,
nemuzete nekdo poradit nebo poskytnout nejaky link k tomu jak a v cem psat
externi DLL procedury do MSSQL2000 ?

Diky

screensaver

[*] Ludo Fulop <kexo(zv)ynet.sk> - 8.10.2002 15:00:13

ako nastavim widnowsom nejaky screensaver? tj. nechcem ho spustit, len ho
nastavit ako aktualny..
tj. programovo vykonat postupnost "Obrazovka - vlastnosti" -> "Setric
Obrazovky" -> "Prelet vesmirom" -> "OK"
Ludo Fulop

OT: Externi procedury do MSSQL2000?

[*] Jon� Marian <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 8.10.2002 15:30:12

Na psani extended stored proc lze pouzit MS VC++, ve verzi Enterprise
je na to i wizard (Extended Stored Procedure AppWizard), ale da se
obejit i bez nej. Vice informaci najdes v dokumentaci MS SQL Serveru.

Marian

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.10.2002 18:52:24

From: "Milan Hora" <ivar(zv)ivar(tec)cz>
> Delam neco spatne nebo muze jit o chybu Delphi?

Tusim ze tam bylo prave nejake omezeni, ze jsi nemohl vnorovat Read a Write
nebo tak nejak.

> Pokud by mel nekdo zajem, tak mohu poslat i jednoduchy projekt na
> demonstraci problemu.

Dobre, zkusim to v D6 a 7.

Petr Vones

Existuje metoda?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.10.2002 18:56:04

From: "Petr Kuklik" <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz>
> uz tady jednou byla otazka, jak overit u nejakeho objektu existenci
> nejake property. Ted bych potreboval zjistit, zda dany objekt disponuje
> nejakou metodou. Nakoukl jsem do TypInfo, ale nemuzu na nic prijit.

Toto lze pouze pro published metody, viz TObject.MethodName

Petr Vones

pocet adresaru log. disku - ProgressBar

[*] Michal Hampl <delphi(zv)wsc(tec)cz> - 8.10.2002 19:16:59

> [...]
pomer
> (hotovo/nehotovo) i bez pocitani projdenych adresaru vuci celkovemu

Nevim presne, co je predmetem te rutiny, ale mozna by slo zjistit, kolik MB
souboru uz bylo v tech analyzovanych adresarich a zjistit celkovy pocet dat
na disku neni problem.

Michal

OT: Obnova vycisteneho systemu po reinstalaci W2K

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 8.10.2002 21:01:42

Ahoj,

ceka me (opet :-() reinstalace W2K, nevite nekdo o nejake utilite, ktera by
umela ulozit a pak obnovit nektera (volitelna) nastaveni systemu ? Ne
vsechny, na reinstalaci si cenim snad jen toho, ze se zbavim bordelu v
registrech apod., ktery se mi tam naukladal. Nechci to hledat v registrech a
exportovat/importovat (takhle resim Delphi), urcite bych neco prehledl a
zapomnel :-) Neco podobneho pry je soucasti WinXP...

Diky za tipy a zdravim

OT Obnova vycisteneho systemu po reinstalaci W2K

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.10.2002 21:13:38

From: "Jiri Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
> ceka me (opet :-() reinstalace W2K, nevite nekdo o nejake utilite, ktera by
> umela ulozit a pak obnovit nektera (volitelna) nastaveni systemu ?

Ne, nainstalovat vsechno znova je jedina rozumna moznost. Stejne kdyz uz jsi
pristoupil k reinstalaci tak to asi melo nejaky duvod. Me instalace vydrzi v
pohode nekolik let, samozrejme ale nesmis instalovat ruzne share/freeware
ptakoviny.

Petr Vones

Z UNICODE do ASCII

[*] Tomis <tomis(zv)mail(tec)cz> - 8.10.2002 22:15:11

Zdravim,
potreboval bych poradit jak zobrazit v RICHEDITU, male zrcadlove prevracene
'e' (pouziva
se v anglicke gramatice). Doslo mi, ze budu muset nejak prevest znak UNICODU
do ASCII hodnoty. Bohuzel vubec nevim jak na to, mohl by mi nekdo ukazat jak
na to, popripade poradit. Na klavesnici tohle pismeno neni, tak si to
predstavuji tak, ze po stisku nejakeho buttonu, ase mi vlozi do Editu
zmineny znak.

A jeste jedna malickost, ma CAPS LOCK svou ASCII hodnotu? Jestli ano, tak
jakou?

Diky za kazdou radu S pozdravem Tomis

Technologie DMAL

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.10.2002 23:01:25

Poculi ste o tom nieco?

Ja nie. Ale na invexe hned pri vchode pavilonu D to nejaka firma ukazuje
ako prevratne rychly sposob komunikacie s SQL serverom.

App Server - navratova hodnota

[*] Pavel Poles <poles(zv)student.fsid.cvut(tec)cz> - 9.10.2002 00:01:02

Zdravim,

mam vytvorenej aplikacni server. Pripojuju se k nemu pomoci DCOMConnection
a volam z nej funkce. V ramci app serveru mam definovanou strukturu o dvou
polozkach
(ErrorText a ErrorNumber) a mam ji jako navratovou hodnotu teto funkce.
Poradte prosim jak ziskam hodnoty techto polozek v klientske aplikaci.

Predem dik

Pavel Poles

OT: Matrox VGA a nastaveni radkove a snimkove frek

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)worldonline(tec)cz> - 9.10.2002 02:13:50

Zdravim vsechny,

uz jsem mel k tomuto tematu dotaz, ale hledani reseni pokrocilo, takze
vznikl novy problem.

Nevite nekdo jak jde nastavit (presne na Hz) radkovy a snimkovy kmitocet u
VGA - ja mam Matrox 450 DualHead), ale privitam reseni i u jakekoliv VGA.
Potrebuju to na vystup na TV opatrenou RGB vstupem, cili kdyz tam nacpu
spravny frekvence tak to bude OK (15,625KHz a 50Hz interlaced). PowerStrip
mi nastavuje oba vystupy najednou (a to jeste nejak zahadne), Matrox
PowerDesk umi rakovou jenom na cele KHz a tim dojde k "rozjeti"
synchronizace.

Neexistuje nejake reseni pomoci nejakeho API ovladace, hodnoty v registry
nebo tak neco ?

t.bradle(zv)worldonline(tec)cz

Verze: 6.0.350 / Virov� b�ze: 196 - datum vyd�n�: 17.4. 2002

Z UNICODE do ASCII

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 9.10.2002 07:18:04

Takove problemy se resi tak, ze pouzijes font, ktery takove znaky
obsahuje. Existuji primo fonty se znaky pro anglickou vyslovnost.
Jak chces vlozit znak, ktery neni v zakladni ASCII tabulce tim, ze
jeho hodnotu v Unicode prevedes do ASCII, jak rikas ?
To jako misto hodnoty znaku 34567 tam napises 167 a je to ?

CapsLock, NumLock nejsou znaky, takze nemaji ani evivalent v tabulce
znaku. Ale existuji kody klaves, pres ktere se na tyto klavesy
dostanes. Podivej se do napovedy na "Virtual key codes".
Asi mas trochu gulas mezi tabulkou znaku a kody klaves :-)

8.10.2002 Tomis:
> [...]
> zmineny znak.

> A jeste jedna malickost, ma CAPS LOCK svou ASCII hodnotu? Jestli ano, tak

Z UNICODE do ASCII

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 9.10.2002 07:22:50

Jelikoz caps lock neni znak stejne jako shift atd. tak nema pokud vim.
Pokud se teda ptate na ascii kod , pokud se ptate na 'key code nebo scan
code' (kod posilany klavesnici do pc) tak to je neco jineho to ale nema
s ascii nic spolecneho.
www.asciitable.com
http://www.hardwarebook.net/table/ascii.html

RichEdit neni UNICODE ?
do ascii to asi nezkonvertujete, nebot tam unicode znak obracene e neni.

[...]

[*] Bohdan Dudla <bdudla(zv)pikeelectronic(tec)com> - 9.10.2002 08:07:40

Ahoj.
Jestli umis rusky, tak tady je clanek, ktery vysvetluje zpusob vyuziti RTTI:
http://www.softforum.ru/html/index.asp?id=items&group=cps.borland.delphi&top
ic=item221101

[...]

WindowState=wsMaximized na OnShow

[*] Jakub Valenta <delphi(zv)dapos(tec)cz> - 9.10.2002 08:22:47

Proc pri prikazu WindowState=wsMaximized; na OnShow probiha OnActivate a pak
dobiha OnShow ?
Da se nejak vynutit dobeh OnShow a pak teprve OnActivate ?

Potrebuji aby na zaklade param bylo okno otevreno wsMaximized nebo vsNormal

Dik za navedeni.

JaVal

WindowState=wsMaximized na OnShow

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 9.10.2002 09:07:27

Presun to do OnCreate

9.10.2002 Jakub Valenta:
> [...]
> Da se nejak vynutit dobeh OnShow a pak teprve OnActivate ?

> Potrebuji aby na zaklade param bylo okno otevreno wsMaximized nebo vsNormal

ale acces dokaze otvori� mdb subor aj v adresari, ktori je iba na citanie
akurat na zaciatku vypise hlasku ze je to iba na citanie. A Neuzamkne ho pre
ostatnych uzivatelov. Take nieco sa neda urobit s DAO ?

> [...]
> pretoze tam sa eviduje zoznam uzivatelov a zamkov. AIK nie je mozne
> pouzit mdb databazu pre viac uzivatelov bez lock suboru.

Export do Excelu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 09.10.2002 09:35:13

Ahoj,

rad bych se zeptal na zkusenosti se zapisem dat do formatu citelneho Excelem. Bez
DDE, OLE, ADO, BDE apod. (na tom trvam). Idealni by byla komponenta nebo trida
vytvarejici primo nativni xls soubor. Potrebuji toto:

1) Omezene moznosti formatovani - moznost nastavit sirku sloupcu a v nekterych
bunkach tucne pismo. Zatim nic vic.

2) Podpora vice listu - Sheets.

3) Nepotrebuji generovat vzorce, ale format bunek by mel rozlisit stringy a cisla, aby
bylo mozne rucne pripadne doplnovat nejake vypocty.

Zkousel jsem komponenty vtkExport. Ty jsou sice perfektne funkcni, ale pri vetsim
mnozstvi dat zoufale pomale. Na kazdou zapisovanou bunku je totiz potreba vytvorit
range a komponenta pri pozadavku na zapis do noveho range kontroluje, zda jiz
takovy range neexistuje a zda se neprekryva s nejakym stavajicim. Coz zacne zahy
strasne zdrzovat (prochazeni pole nekolika desitek tisic prvku). Mate nekdo
zkusenosti s necim jinym?

Vim, ze pokud ustoupim od pozadavku 2 (vice listu), budu moci pouzit format slk.
Zatim bych ale rad zustal u nativniho xls.

To, co potrebuji, je export obecneho datasetu (bez blobu apod.) do xls souboru, s
tim, ze pokud pocet radku prekroci kapacitu jednoho listu, bude se pokracovat na
dalsi listy. Krome dat bych rad dopsal i nejake udaje - zahlavi apod.

Komponenty nemusi byt free, i kdyz bych to preferoval.

Export do Excelu

[*] Ales Kerner <kerner(zv)metalcom(tec)cz> - 9.10.2002 09:41:06

Pokud mas zajem, mohu ti komponentu poslat

Ales Kerner
ales(zv)kerner(tec)cz

> [...]
> dalsi listy. Krome dat bych rad dopsal i nejake udaje - zahlavi apod.
>
> Komponenty nemusi byt free, i kdyz bych to preferoval.

MS SQL2000 - zaokruhlovanie casu

[*] Slavomir Cekel <cekel(zv)noves.sk> - 09.10.2002 10:08:11

Zdravim ...

neviete mi poradit, existuje v MS SQL 2000 nejaka funkcia, ulozena
procedurka, alebo co ja viem co na zaokruhlovanie casu ... napr. aby mi
cas 12:41 zaokruhlilo na 12:40 .... alebo ak by bola moznost zadat na
kolko minut sa ma zaokruhlovat ...

ak nie, tak si spravim, ale ak cosi existuje, preco to nepouzit, ze ?

Slavo

Dynamicke pole

[*] Marek Chmel <xchmel12(zv)stud.fit.vutbr(tec)cz> - 9.10.2002 10:12:40

Prosim vas poradte jak se deklaruje 2rozmerne dynamicke pole. Moc diky

Marek

Dynamicke pole

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 9.10.2002 10:18:49

Ahoj takto

a: array of array[0..1,0..1] of Integer;

implementation

{$R *.dfm}

var i: Integer;
begin
a:= 0;
SetLength(a, i+1);
a[0][0,0]:= 0;
end;

S pozdravom,************************************
Robert Suska
KORAK SLOVAKIA s.r.o.
Horna 52
974 01 Banska Bystrica
www.korak.sk robert(zv)korak.sk
Network administrator, Delphi programmer
************************************

Prosim vas poradte jak se deklaruje 2rozmerne dynamicke pole. Moc diky

Marek

Dynamicke pole - OPRAVA :)

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 9.10.2002 10:20:53

Ahoj!

Prepac sekol som sa v premennej takto::

a: array of array[0..1,0..1] of Integer;

implementation

{$R *.dfm}

var i: Integer;
begin
i:= 0; // - TU BOLA CHyba bolo to takto a:= 0;
SetLength(a, i+1);
a[0][0,0]:= 0;
end;

:)

S pozdravom,

************************************
[...]

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 9.10.2002 10:39:15

To jsi z toho ale udelal uz trojrozmerne :-)

pokud znas jeden rozmer
a: array of array[0..x] of integer;

pokud neznas zadny rozmer
a: array of array of integer;

9.10.2002 Robert Suska:
> Ahoj!

> Prepac sekol som sa v premennej takto::

> var
> Form1: TForm1;
> a: array of array[0..1,0..1] of Integer;>> Prosim vas poradte jak se deklaruje 2rozmerne dynamicke pole. Moc diky

Export do Excelu

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 9.10.2002 10:52:24

David Lebeda:
> Vim, ze pokud ustoupim od pozadavku 2 (vice listu), budu moci pouzit
format slk.

kdybys preci jen ustoupil od vice listu tak tady je moje komponenta
FreeExcelSylk
je tam i navod na mych strankach...
http://talpa.chytrak(tec)cz/

,zatim si nikdo nestezoval a to znamena ze je to tak zoufale spatne nebo
zoufale dobre:-))))...
Pouzivam tam streamy tak to myslim docela svistiii...

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci

Dynamicke pole

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 9.10.2002 11:06:24

napr:

var
arr: array of array of Integer;

a delka se nastavuje napr:

SetLength(arr, x);
SetLength(arr[0], y);

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Marek Chmel
Subject: Dynamicke pole

Prosim vas poradte jak se deklaruje 2rozmerne dynamicke pole. Moc diky

Jak pracovat s JvTranslator

[*] Jiri Betunak <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 9.10.2002 11:14:26

Budte pozdraveni pani programatori

mam pro vas jednu lehouckou otazku
jak mam vytvorit soubor s prekladem pro JvTranslator.
Pripadne nemate nekdo uz neco takoveho co by "oskenovalo" moji app
a ulozilo to toho formatu pro JvTranslator - u
Predem diky a omlouvam se za kostrbatost otazky
Jiri Betunak
Delphi5 pro; WinME,XP home

EInvalidPointer

[*] Lenka Don�tov� - 9.10.2002 11:44:46

M�m n�sleduj�c� probl�m:
V�dy po ukon�en� programu dojde k chyb� EInvalidPointer a chyba se uk�e v unite Classes
v procedu�e TList.SetCapacity na ��dku kde se prov�d� p��kaz ReallocMem. Nev�te, pros�m n�kdo
co s t�m ? D�l�m v Delphi 6.

EInvalidPointer

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 9.10.2002 11:58:34

Ahoj !

A robis take nieco ze Dispose() ???

Ono ked sa to alokuje cez New tak to treba pri ukoncovani aj uvolnit a
spravne uvolnit, najvacsi problem vznika pri dynamickych poliach pointrov
ktore som robil nedavno ale da sa to velmi lahko. Ak chces mozes mi poslat
maly priklad na sukromny mail a pozriem sa Ti na to.

S pozdravom,

************************************
[...]

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 9.10.2002 12:37:46

Ahoj

da sa to chapat aj inac, to dvojrozmerne dynamicke pole ja som to pochopil
ze potrebuje mat dynamicke pole dvojrozmernych poli :)

Ale mas pravdu

Robo

> To jsi z toho ale udelal uz trojrozmerne :-)
>
> pokud znas jeden rozmer
> a: array of array[0..x] of integer;
>
> pokud neznas zadny rozmer
> a: array of array of integer;
>
> --
> ing. Jan Fiala
> mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

OT: WinXP Home a disk IBM 30 GB

[*] martin.falta(zv)obi.de - 9.10.2002 12:48:35

omlouvam se za OT.
Nevite nekdo, proc WinXP SP1 nejsou schopny rozpoznat disk IBM 30 GB, ktery
je naformatovany FAT32, plny dat a pod W2k s nim bylo mozne v pohode
pracovat?

Predem dekuji.

Martin Falta
OBI IT
tel.: +420 296 576 156
GSM: +420 603 151 147

IMPORTANT NOTICE:

This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the
sender.

OT: WinXP Home a disk IBM 30 GB

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 9.10.2002 13:02:08

Bez do spravy pocitace / sprava disku a rekni Windowsum, ze by jej
mohly znat :-)

Rozhodne by ale mel byt videt ve spravci hardware

9.10.2002 martin.falta(zv)obi.de:
> omlouvam se za OT.
> Nevite nekdo, proc WinXP SP1 nejsou schopny rozpoznat disk IBM 30 GB, ktery
> je naformatovany FAT32, plny dat a pod W2k s nim bylo mozne v pohode
> pracovat?

Zruseni tisku na vzdalene tiskarne

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 9.10.2002 13:09:27

Muzete me poradit jak zrusim tisk vsech dokumentu na sdilene tiskarne z
delphi ?

OT: WinXP Home a disk IBM 30 GB

[*] martin.falta(zv)obi.de - 9.10.2002 13:09:14

Cozpak o to, ja vidim, ze tam nejaky disk je. Ale Wokna nevidej, ze je
naformatovanej a plnej dat a porad mi rikaj, ze ho mam naformatovat, coz
nechci, neb nechci prijit ani o jediny byte, kterej je tam ulozenej. Tohle
samy mi delali i W2k dokud jsem nenainstaloval SP2 :-((

Martin Falta
OBI IT
tel.: +420 296 576 156
GSM: +420 603 151 147
Informace o odes�lateli:
jan.fiala(zv)iol(tec)cz
Odeslal: Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
delphi-l-owner(zv)c Kopie:
lexpert(tec)cz P�edm�t: Re: OT: WinXP Home a disk IBM 30 GB

09.10.2002 13:02
Odpov�zte pros�m
u�ivateli
delphi-l

> [...]

offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the

Excel export pro vsechny

[*] Ales Kerner <kerner(zv)metalcom(tec)cz> - 9.10.2002 13:21:06

Pokud ma jeste nekdo zajem, tady je odkaz na ExcelExport. Bohuzel jsem
dostal uz asi 25 pozadavku na ExcelExport a nestiham odpovidat.

http://delphi.icm.edu.pl/ftp/d50free/ExcelExport.zip

na http://delphi.icm.edu.pl/ najdete spoustu dalsiho pekneho pro Vase
Delphiny

COM pluginy

[*] Karel Krtecek <karel.krtecek(zv)centrum(tec)cz> - 09.10.2002 13:43:35

Dobry den,

mam par dotazu ke COMum v Delphi. Chci delat pluginy a zajimalo by me nekolik
veci:

1) mohu mit v COM pluginu formular, ktery pak zobrazim v me aplikaci? (modalne
i nemodalne) Jak to udelam?

2) v aplikaci mam DBGrid, v COM mam TDataSource. Jak z COM predam ukazatel na
data source tomu gridu? Neco mi rika, ze to nejde, ale co kdyby? A pokud to
opravdu nejde, jak to udelat jinak?

3) ty COM objekty (pluginy) budu mit v nejakych souborech (asi dll?) a ty budu
davat do nejakeho adresare, ktery pak v aplikaci budu prochazet. Jak zjistim,
ze ta DLL je vlastne COM objekt, ktery umi mnou chtene rozhrani? Jde to vubec
moznne takto udelat? Nechci to zbytecne registrovat do registru.

Dekuji za pomoc.

Karel Krtecek

--------------------
Nov� p��loha o stavebn�m spo�en�m.
http://finance.centrum(tec)cz/stavspor/

FreeVCS & Delphi 7

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 9.10.2002 13:48:43

DD,

zkousel to uz nekdo? Funguje?

D. Toman

ComboBox - DropDown "list" - vlastnosti

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 09.10.2002 13:50:50

Ahoj,

mam combobox s urcitou sirkou komponenty. Kdyz uzivatel zobrazi DropDown list,
tak se zobrazi x polozek. Kazda polozka ma nekolik sloupcu.
Jak muzu zvetsit sirku toho DropDown listu, aby byly u zobrazenych polozek videt
vsechny sloupce? (pri zachovani stanovene sirky combobox-u)
Uz jsem to nekde videl, ale nejsem schopen na to prijit.

Diky. Jirka

Ing. Jiri Sokol, js-delphi(zv)seznam(tec)cz, +420251431187
D6ProfSP2,WinNT
amatersky programator

Reklama:
E-mail zdarma na cely zivot: http://email.seznam(tec)cz

OT: WinXP Home a disk IBM 30 GB

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 9.10.2002 13:59:11

Spust si prosim te spravu pocitace, jdi do spravy disku a poklepej na
nej, popr. mu pridel nejake pismeno.

> [...]

> nechci, neb nechci prijit ani o jediny byte, kterej je tam ulozenej. Tohle
> samy mi delali i W2k dokud jsem nenainstaloval SP2 :-((

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 09.10.2002 14:05:41

> [...]
pre
> ostatnych uzivatelov. Take nieco sa neda urobit s DAO ?

ano, mas pravdu a funguje to aj v DAO. Po sucasnom nastaveni
Exclusive aj ReadOnly na True moze otvorit mdb databazu
lubovolny pocet uzivatelov bez vytvorenia ldb suboru.

Erik

OT: WinXP Home a disk IBM 30 GB

[*] martin.falta(zv)obi.de - 9.10.2002 14:09:37

pismeno ma prideleny

[...]

09.10.2002 13:59
Odpov�zte pros�m
u�ivateli
delphi-l

[...]

druhe pouzitie ADO query

[*] K�tele� J�n <Koteles(zv)lumen.sk> - 9.10.2002 14:25:53

Dobry den

pouzivam vo svojom programe ADOQuery s prikazom "SELECT * FROM databaza
where cislo=parameter". Hodnotu parameter nadstavujem podla potreby, pricom
najprv databazu zatvorim, nadstavim parameter a nasledne otvorim. Pole
"cislo" jednoznacne urcuje jedin� z�znam v databaze. Cele je to na formulari
pri "OnActivate"

Pri prvom otvoreni je tam obsah �plne OK.
Ked vsak sa formular aktivuje znovu a prebehne popisovan� obnova, je s�ce
vybraty jeden zaznam, ale vsetky polia su '' - pr�zdne. Dokonca aj
dbList.FieldByName('cislo').AsString=''

neviete preco?

Pripajam cast procedury onactivate (to requery je tam zo z�falstva):

If dbList.Active then dbList.Close;
dbList.Parameters[0].Value:=cislo;
dbList.Open;
dbList.Requery;

hodnota Cislo je v poriadku....

J�n K�tele�

OT: WinXP Home a disk IBM 30 GB

[*] K�tele� J�n <Koteles(zv)lumen.sk> - 9.10.2002 14:26:46

> pismeno ma prideleny

a je nadstaveny ako Active?

Vytvaranie formu v .SO pod KYLIX-om

[*] Palo Sestak <p.sestak(zv)corag.sk> - 9.10.2002 15:05:50

Zdravim:
potrebujem prepisat aplikaciu, ktora je pisana pod Delphi vo WIN32
a ma vlastne rozhranie pre pluginy( ktore su v DLL) na aplikaciu v linuxe.

Pluginy boli vacsinou pisane v Delphi alebo CBuilder a nebol problem v
nich vytvarat formulare. No ked chcem vytvorit formular v SO (pod Kylixom)
tak my vyskoci exception v runtime v momente ked volam dlopen() pre
nahratie SO.
hlaska je v zmysle ze: nie je mozne vytvorit aplikacny objekt (zrejme
tapplication) v SO.
Chyba vznikla ked bola premenna typu TMyForm ako globalna premenna a aj
ked bola
len lokalna v exportovanej funkcii funkcii. Podivne je na tom to, ze ked
bola ako lokalna v
exportovanej fcii, tak exception vznikla uz pri dlopen() a nie az pri
volani samotnej
exportovanej fcie.
Je vobec mozne pod Kylixom vyrobit SO tak, aby mal vlastny
formular/formulare?

Palo Sestak

Logovani v aplikaci

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 9.10.2002 15:17:28

Vazeni pratele,

Mam aplikaci - klienta, ktery se prihlasuje na stredni vrstvu a ta potom na
sql. Prihlasovani do klienta mam reseno pomoci vlastniho seznamu uzivatelu a
jejich prav. Nekteri zakaznici zacali (celkem logicky) pozadovat, at beru
uzivatele z domeny - to znamena pridat funkci podobnou Windows
authentication v MS SQL.

Muzete mi poradit, jak zjistim jmeno prihlaseneho uzivatele, a jestli se
prihlasil na domenu, nebo jen na local? Popripade, jak jinak vyresit
prihlasovani v mem programu, v zavislosti na prihlaseni ve windows?

Diky vsem
Jarda

ComboBox - DropDown "list" - vlastnosti

[*] Karel Horky <horky.karel(zv)quick(tec)cz> - 9.10.2002 14:29:39

Ing. Jiri SOKOL, <mailto:JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> napsal:
> mam combobox s urcitou sirkou komponenty. Kdyz uzivatel zobrazi DropDown list,
> Jak muzu zvetsit sirku toho DropDown listu, aby byly u zobrazenych polozek videt

Kdyz bys prohledl konferu za posledni mesic, urcite bys to nasel,
treba hledanim vyskytu slova ComboBox:

SendMessage(ComboBox.Handle, CB_SETDROPPEDWIDTH, MaxDelka, 0);

------
S pozdravem Karel Horky
horky.karel(zv)quick(tec)cz
W2K/SP2, D5Ent/UP1

OT: Re: ComboBox - DropDown list- vlastnosti - oml

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 09.10.2002 15:52:04

> Kdyz bys prohledl konferu za posledni mesic, urcite bys to nasel,
> [...]

Omlouvam se,
uz rok si delam archiv konference. Ted mam strasne problemy se k NETu vubec
dostat (povodne). Kdyz se mi to nahodou povede, pisu rovnou dotaz, protoze
netusim, jestli to hledanim vubec najdu.
Kritiku chapu, ale byla to pro me jedina sance.

Omlouvam se a diky za odpoved.

[...]

Jake bude pocasi? http://pocasi.seznam(tec)cz

Dynamicke pole - OPRAVA :)

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 9.10.2002 16:07:08

>pokud neznas zadny rozmer

>a: array of array of integer;

hlavne to pak neprepalit s pameti ze?:-)))))
tomuhle se vetsinou snazim vyhnout a kdyz tak rychle uvolnuju:-)))

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci

Problem s MediaPlayerem

[*] Lukas Vitek <max_konference(zv)post(tec)cz> - 9.10.2002 18:58:44

Vyskutnul se mi nasledujici problem. Nektery filmy se mi pomoci mediaplayeru
nedari prehrat i kdyz mediaplayer od oken je bere v pohode, takze problem v
kodekach asi nebude. Jestli nekdo tusite, tak budu rad za kazkou myslenku.
Dik

ADOConnection a CommandTimeout

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 09.10.2002 18:20:31

Ahoj,

z aplikace spoustim pomoci TADOStoredProc proceduru na MSSQL serveru, ktera trva neco malo pod 2 min v QA.
Jenze pokud ji pustim z aplikace, tak se vubec nebere v potaz CommandTimeout, vzdy to vyhodi vyjimku (EOleException - Timeout expired) po defaultnich 30 s, i kdyz je tam nastaveno vic.
Zkousel jsem to i pomoci TADOQuery, ale stejny efekt.
Uz nevim co s tim......nemusi se jeste neco nastavovat u ADOConnection? Nic jsem ale nenasel.

W2k(SP3), MSSQL 7(SP4), 2k(SP2), D5(UP1 + ADO(UP1))

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

OT: WinXP Home a disk IBM 30 GB

[*] Martin Falta <martin(zv)aprog(tec)cz> - 9.10.2002 21:33:08

je nastaveny jako Active

From: "K�tele� J�n" <Koteles(zv)lumen.sk>

> a je nadstaveny ako Active?

ComboBox - DropDown "list" - vlastnosti

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 9.10.2002 21:36:34

> Odes�latel: Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>
> Jak muzu zvetsit sirku toho DropDown listu, aby byly u zobrazenych polozek videt
> vsechny sloupce? (pri zachovani stanovene sirky combobox-u)

Pokud se nemylim, tak je tam property DropDownWidth.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

Ladeni services

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 9.10.2002 22:27:55

Ahoj,

zkousel jsem ladit service v D5Ent/W2K podle postupu z helpu, ale ani jedna
varianta se nepovedla. U prvni (spustit aplikaci v IDE a pak rychle
nastartovat service) se aplikace spusti a okamzite ukonci, zadnych 15-30 sec
cekani :-)), nestacim ani prekliknout na okno spravce services, ne tak ji
jeste nastartovat. U druhe varianty (pres Attach) to hlasi nedostatecna
prava k vytvoreni procesu. Po uprave registru podle helpu se spusti dalsi
instance IDE okamzite po startu service, a natahne si do editacniho okna
obsah EXE 8-(, a po chvili se service ukonci s hlasenim, ze nebyly splneny
podminky pro start service.
Service sama je trivialni, funguje tak jak ma, v OnExecute se enabluje
timer, v obsluze timeru se do txt souboru co sekundu zapisuje cas a datum -
je to jen na vyzkouseni. Jenze bez ladeni to nema ten efekt :-)).
Umi nekdo ladit service v Delphi IDE a byl by ochoten poskytnout mensi
kucharku ?

Jak zjistit verzi INDEO a verzi DIV-X

[*] Vita J. <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 10.10.2002 00:04:48

Jak lze zjistit pritomnost kodeku DIV-X na pocitaci a jeho verzi?
Jak lze zjistit nainstalovanou verzi kodeku Indeo?
Netusite nekdo prosim
Predem diky
Vit Jurasek

Datab�ze v Delphi

[*] krakora <krakora(zv)prvnielektro(tec)cz> - 10.10.2002 07:39:28

Ahoj
Nevite n�kdo, kde by se dali na netu sehnat nejake kvalitni informace o
programovani datab�zi v Delphi (zat�m pouze vr�mci BDE).
T�eba nejaky priklad uz hotove jednoduche databazove aplikace s popisem
a vysv�tlen�m.

Diky

Datab�ze v Delphi

[*] Rumcajs - konference <konrum(zv)seznam(tec)cz> - 10.10.2002 07:41:28

c:\Program Files\Borland\Delphi\Demos\DB
Mas vse ve svem kompu, jen se zacist do zdrojaku ...
Rumcajs

[...]

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 10.10.2002 08:08:02

Mam takovou obavu, ze jsi neporozumel COM objektum...

> 2) v aplikaci mam DBGrid, v COM mam TDataSource. Jak z COM predam
> ukazatel na
> data source tomu gridu? Neco mi rika, ze to nejde, ale co kdyby?

Teoreticky by to mohlo jit takto (pokud to vse bude prelozeno s balicky):

Pointer(DataSet) := COM.getDataSet;

> 3) ty COM objekty (pluginy) budu mit v nejakych souborech (asi
> dll?) a ty budu
> davat do nejakeho adresare, ktery pak v aplikaci budu prochazet.

Vubec nezalezi na tom zda je budes davat tam ci onam - dulezite je toto:

> Jak zjistim,
> ze ta DLL je vlastne COM objekt, ktery umi mnou chtene rozhrani?

Jde to zjistit. Kazdy COM objekt MUSI implementovat rozhrani IUnknown, ktere
ma mimo jine i metodu QueryInterface a pres tu jses schopen zjistit, zda je
pozadovane rozhrani podporovano. Muzes to napr. zkusit volanim metody
CoCreateInstance. Vysledkem bude bud ukazatel na pozadovane rozhrani nebo
bude vysledek nil a v tom pripade mas nejake navratove kody, ktere
vypovidaji o tom, co se stalo...

> Jde to vubec
> moznne takto udelat? Nechci to zbytecne registrovat do registru.

1. zaregistrovat COM objekty (servery) do systemu - viz. DLLRegisterServer a
DLLUnregisterServer v Platform SDK
2. zapsat si nekam informaci o instalaci toho ktereho pluginu
3. A ted to nejdulezitejsi - musis mit navrhnute nejake rozhrani, ktere bude
spolecne pro vsechny pluginy a musi od nej dedit...

> Karel Krtecek

Tato zprava byla zkontrolovana na serveru server.haida(tec)cz
antivirovym programem RAV antivirus.

ADOConnection a CommandTimeout

[*] Bohdan Dudla <bdudla(zv)pikeelectronic(tec)com> - 10.10.2002 08:12:45

Ahoj.
TADOCommand ma vlastnost CommandTimeout jako public, ale TADOStoredProc a
TADOQuery uz jako protected.
Mas dve moznosti:
1. Napsat si vlastni potomky z TADOQuery a TADOStoredProc, kde vlastnost
CommandTimeout das do public nebo published.
2. Vsude kde chces nastavit CommandTimeout pouzivat vyraz
(ADOQuery1 as TADOCommand).CommandTimeout := 1000;

Ta prvni varianta je podle me cistejsi.

[...]

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 10.10.2002 07:24:08

> [...]

> Zkousel jsem to i pomoci TADOQuery, ale stejny efekt.
> Uz nevim co s tim......nemusi se jeste neco nastavovat u

Tak tohleto opravdu nechapu, zkusil jsem to pustit pomoci TADOCommand

ADOCommand.CommandTimeout := 500;
ADOCommand.Connection := ADOConnection; // ADOConnection.CommandTimeout nastaven take na 500
ADOCommand.CommandText := 'exec MojeProcedura Parametry';
ADOCommand.Execute();

a vse probehlo v poradku.....

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Jak editovat tabulku s SQL dotazem obsahujicim Upp

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 10.10.2002 08:41:31

Zdravim,

mam tabulku otevrenou pres TQuery s RequestLive=True.
Tato tabulka je normalne editovatelna pres TDBGrid.

Nyni chci udelat dotaz bez rozliseni velikosti znaku, tzn:
where (Upper(sloupec) like Upper("%neco%"))
ale to uz potom neni editovatelna tabulka.

Zna nekdo zpusob, jak toto lze udelat, aby byla tabulka editovatelna?

Diky Bob

(D4 c/s, IB6)

OLE - vyvolany objekt se odpojil...

[*] David Li�ka <konference(zv)thsoft(tec)cz> - 10.10.2002 08:41:48

Ahoj,
nevite nekdo, co znamena chybova hlaska "vyvolany objekt se odpojil od svych klientu" pri pouziti TOleContainer.CreateObjectFromFile?
Stava se to zridka a nevim, co je toho pricina. Predem dekuji za odpovedi.

David Liska

Ladeni services

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.10.2002 09:23:18

> [...]
> je to jen na vyzkouseni. Jenze bez ladeni to nema ten efekt :-)).
> Umi nekdo ladit service v Delphi IDE a byl by ochoten poskytnout

Ja pisu service tak, aby bezelo i jako normalni aplikace (nepouzivam
wrapper od Borlandu ale vlastni). Cili odladit vlastni vykonny kod
neni problem. Ten vznikne pri ladeni kodu, ktery je specificky pro
services (start service atd). Tam je treba pouzivat ladici vypisy...

D. Toman

Jak editovat tabulku s SQL dotazem obsahujicim Upp

[*] Radek KALA <Kala(zv)BetaControl(tec)cz> - 10.10.2002 09:33:19

Pouzij komponentu TUpdateQuery.

> [...]
>
> (D4 c/s, IB6)
> S pozdravem Radek KALA

Jak editovat tabulku s SQL dotazem obsahujicim Upp

[*] Bohdan Dudla <bdudla(zv)pikeelectronic(tec)com> - 10.10.2002 09:45:59

Ahoj.

Pokud pouzivas BDE nebo IBX tak muzes pripojit k TQuery TUpdateObject, kde
muzes napsat InsertSQL, UpdateSQL, a DeleteSQL prikazy.