Zmena znaku ve stringu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 14.10.2002 08:28:23

> Servus ve spolek,
> je v Delphi nejaka fce pro zmenu jednoho znaku ve stringu? Neco jako
> ReplaceStr(',', '.', Retezec); Rumcajs

StringReplace, dale viz help.

David Lebeda

Zmena znaku ve stringu

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 14.10.2002 08:30:08

??? Od Delphi 4 prece existuje funkce StringReplace...

> Neni, ale neni problem si ji napsat

Zmena znaku ve stringu

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 14.10.2002 08:52:04

Nebo v JCL CharReplace()...

PM

Zmena znaku ve stringu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 14.10.2002 08:54:23

14.10.2002 Lukas Gebauer:

> ??? Od Delphi 4 prece existuje funkce StringReplace...

Ano, ale ta je delana na zmenu retezce za retezec, ne znaku za znak.
Dovolil bych si tvrdit, ze ten for cyklu bude rychlejsi.

Zmena znaku ve stringu, aneb StringReplace NE!

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 14.10.2002 09:08:58

Zkouseli jste nekdy StringReplace na vetsi retezec (radove stovky kB) ?
Ja jo (D5) a je to desne pomale.
Doporucuju radej jit na http://www.droopyeyes.com/ a stahnout si
"FastStrings".
Ta rychlost se neda srovnat...

> ??? Od Delphi 4 prece existuje funkce StringReplace...

> -- Lukas Gebauer.
>
> E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
> http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Lib.

OnNoActive

[*] Danik Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 14.10.2002 09:42:01

Pokud neni ten StayOnTop form hlavnim formrm aplikace, nebude videt pres
formulare ostatnich aplikaci.

Behalf Of Martin Kasman

Ako mozem vyhodnotit akciu, ze aplikacia sa stala neaktivnou? To neznamena,
ze nie je aktivny niektory z formov ale cela aplikacia.

Pytam sa preto, preto mam jeden form, ktory je nastaveny ako StayOnTop a ked
uzivatel zaktivni (prepne) inu aplikaciu tak tento form stale ostane
navrchu. Teda chcem, aby po zaktivneni inej aplikacie tento form vypol
funkciu StayOnTop

Zmena znaku ve stringu

[*] Rumcajs - konference <konrum(zv)seznam(tec)cz> - 14.10.2002 10:02:20

Bohuzel, ale help mi tuhle funkci neukazuje ... - D6Prof
Rumcajs

> StringReplace, dale viz help.

Stratene IBAdmin komponenty

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 14.10.2002 10:08:35

Ahojte,
Mal som nainstalovane IBX komponenty - upgrade na verziu 4.52. Boli tam
IBkomponenty aj IB Admin komponenty. UpGradol som ich na verziu 5,04 vsetko
bolo OK.
Potom som nainstaloval INDY 9. Ked som rano pustil PC zistil som ze mi z
palety zmizli komponenty IB Admin ostatne IBX tam zostali.
Skusil som uz vsetko aj odinstalovat delphi a nainstalovat to cele aj s
upgradami.
Nic mi nepomaha - zdrojaky IBServices.pas a spol su na disku nainstalovane
ale instalaciou IBX ich nemozem dostat na paletu delphi.
Vedel by mi niekto poradit co by som mal vyskusat?

Diky Miro
mam D5pro SP1, W2K, IBX 4.52

Zavirani childoken v MDI aplikaci.

[*] Ing. Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 14.10.2002 10:08:38

Zdravim vsechny delfisty.

Muze mi nekdo poradit nebo nakopnout s jednou veci.
Kdyz zaviram childokna, jednotlive nebo hromadne v cyklu (for I :=
Form.MDIChildCount-1 downto 0 do ...) potrebuji v procedure, ktera to
provadi (udalost Close nebo procedura pro hromadny close), zjistit pocet
childoken. Funkce MDIChildCount, ale nevraci spravny pocet. Pocet oken neni
snizen o pocet prave zavrenych oken.

Jak to provest, aby se v aplikaci okamzite po zavreni childokna aktualizoval
celkovy pocet MDIchildoken.

Predem dik za rady

Ing. Igor Vodicka
informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 59 6786 001
HTTP://www.sagit(tec)cz/

Jak nainstaluju JCL?

[*] Petr Palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 14.10.2002 10:39:46

> stahnul jsem si komponentu JCL1_21 a nevim, jak ji
> nainstalovat.

ja v tom zipu mel install.bat, ktery jsem po kratkem
ohledani spustil a dal to slo samo jako po dratkach.

peca

Vykon Paradoxu na siti.

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 14.10.2002 10:40:17

Pouzivam Paradox na siti uz druhy rok, nerikam, ze bez problemu, ale na
rychlost si (moc) nestezuju, ale ta aplikace s daty zase tolik nepracuje.
Pokud pouzivas SQL, tak to bude asi tim. Nepouzivam SQL, pro hledani
pouzivam napr. GotoNearest apod. a chodi to dobre.

tel. +420724007234

From: Ing. Zden�k �ezn��ek [mailto:reznicek(zv)nem.pce(tec)cz]
Subject: Vykon Paradoxu na siti.

Mam hotovou aplikaci v Paradoxu. Nedavno jsem ji nasadil u zakaznoka poprve
na siti. Po zvladnuti problemu s NET DIREM jsem narazil na neco mnohem
horsiho. Jde o velmi pomale odezvy, pokud data taham ze site. Nevite nekdo -
da se s tim neco delat ? Zakaznik ma Fast Etherneti sit a vsechny karty jsou
100 MB. Nejde nejak optimalizovat BDE ?

Import dat do MS SQL z B-Tree Filer

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 14.10.2002 10:46:52

Prosim znalce MS SQL aby mi poradili. Potrebuju importovat data z nasi
souborove databaze v proprietalnim formatu B-Tree Filer do MS SQL 2000.

MS SQL bude fungovat jako datovy sklad. Jednou denne se do nej
naimportuji data z provoznich databazi. Denne se bude importovat zhruba
700 000 zaznamu. B-Tree Filer je souborova databaze, ke ktere umim
pristupovat z Delphi a umim vyrobit vlastne libovolny exportni format.
Jednotlive zaznamy jsou zapsany v binarnim formatu Pascalskeho recordu.

Ted jde o to, jak udelat import.
Me predstavy:
1. Cist z B-Tree fileru zaznam po zaznamu a pridavat kazdy zaznam pomoci
SQL prikazu do SQL.
2. Vyexportovat tabulku z B-Tree Fileru do textoveho formatu a pouzit
datovou pumpu z MS-SQL. To znamena zapsat mnoho dat do textoveho souboru
v mezikroku. Jiste by to asi fungovalo, jen nevim, zda je to ono a zda
je to efektivni.
3. Neco jineho????

Poradite prosim? ODBC ovladac k B-Tree Fileru neni a ani ho napsat
neumim. Stejne tak je to s dalsimi ovladaci.
Karel Kral, vyvojar IT / IT developer

Jak nainstaluju JCL?

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 14.10.2002 10:53:00

Ten zip pouze zaradi napovedu pro JCL do standardni napovedy Delphi a
prida do repozitory Debug Dialog. Zadne komponenty se neinstaluji :-(

14.10.2002 Petr Palicka:

> ja v tom zipu mel install.bat, ktery jsem po kratkem
> ohledani spustil a dal to slo samo jako po dratkach.

hodne zvuku do jednoho souboru

[*] Martin Kozusky <delphi(zv)novalis.dyndns.org> - 14.10.2002 11:00:10

Ahoj,
mam asi 2000 malych MP3 (slovicka) a abych na CD (popripade na disku, po
instalaci) nemel 2000 souboru, chtel bych to vse dat do jednoho velkeho
souboru a potom nejak pristupovat k jednotlivym slovickum (souborum). Nevite
nekdo jak se to dela?

Diky,
Martin Kozusky

Vykon Paradoxu na siti.

[*] Ing. Du�an Luk�� - 14.10.2002 11:22:25

SQL je v sieti skutocne vyrazne pomalsi, tiez doporucujem pouzivat priamy
pristup cez TTable (apod).
Velky pozor vsak na "zabudnutu" otvorenu tabulku - sucasny zapis z viacerych
PC do tejto databazy
mi vedel poriadne "domrvit" udaje. Na citlive databazy radsej pristupovat
cez SQL.

BDE sa da "jemne" optimalizovat (BLOCK SIZE,...), avsak vyrazne zrychlenie
som tym nikdy nedosiahol.

Ing. Du�an Luk��
Foresta SK, a.s.
0905/254026
043/4933385
> [...]
nekdo -
> da se s tim neco delat ? Zakaznik ma Fast Etherneti sit a vsechny karty

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 14.10.2002 11:41:56

Ing. Zden�k �ezn��ek dne 12 Oct 2002 v 22:59:

> [...]
> Nevite nekdo - da se s tim neco delat ? Zakaznik ma Fast Etherneti sit
> a vsechny karty jsou 100 MB. Nejde nejak optimalizovat BDE ?

jedna z voleb, ktere to dost vyrazne ovlivni, je pocet souboru, ktere mohou byt soucasne BDE
otevreny - tedy v pripade, ze mas slozitejsi databazi (co index, to dalsi soubor...). Standardne
tam bylo pomerne malo, zkus zvysit - pouzival jsem kdysi kolem 400... U klienta Novell pod Win95
se v jeho vlastnostech navic muselo zapnout neco jako ExtendedFileHandles na Yes.

Samozrejme LocalShare musi byt nastaveno na True...

Karel Rys

hodne zvuku do jednoho souboru

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 14.10.2002 12:03:39

Jednoduse spojite je do jednoho souboru. A na zacatek si date tabulku s
offsety jednotlivych mp3 + nazev te mp3. Pak jen prekopirujete blok dat
od-do do souboru s priponou *.mp3 a prehrajete. to je nejjednodussi. Pak
jedine druha moznost by byla to dekodovat primo ve vasem programu z
nactenych dat.

[...]

Razeni podle abecedy

[*] Rumcajs - konference <konrum(zv)seznam(tec)cz> - 14.10.2002 12:06:38

Servus vsem,
nevite nekdo jak jde donutit TTable, aby mi radil zaznam podle abecedy?
Rumcajs

Razeni podle abecedy

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 14.10.2002 11:12:34

From: "krakora" <krakora(zv)prvnielektro(tec)cz>> Ahoj

> Mohl by n�kdo zacatecnikovi poradit, jak v D6 otevirat datab�ze v MA
> ACCES.

Ahoj.
Nejlepsi se mi jevi komponenty KADAO.
Copyright (c) 2000 by Kiril Antonov - Hronos Ltd.
E-mail : kiril(zv)pari.bg
Website: www.delphi.pari.bg or www.delphiwarrior.freeservers.com

Ludek

Zavirani childoken v MDI aplikaci.

[*] Michal Sefcik <sefcik(zv)benefitcz(tec)cz> - 14.10.2002 12:43:44

Jednoduse to proved takto:

while MDIChildCount > 0 do
MDIChildren[0].Free;

> Muze mi nekdo poradit nebo nakopnout s jednou veci.
> Kdyz zaviram childokna, jednotlive nebo hromadne v cyklu (for I :=
> Form.MDIChildCount-1 downto 0 do ...) potrebuji v procedure, ktera to

MDIChildCount vraci pocet oken spravne, problem muze byt spise v naslednem
pouziti promenne I a indexovani Child oken ???

FreeReport - RES

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2002 12:43:07

Ahoj,

W2000, D6 Pro UpdatePack2, FastReport v2.3

castecne jsem si prelozil FR_LNG1.RC, zkompiloval pomoci
brcc32.exe a PROBLEM.
Nemohu prekompilovat DKP - hlasi mi to
'' is not a valid integer value

Tak jsem zkousel to same s originalni English FR_LNG1.RC a
vysledek je bohuzel stejny.

Resil to nekdo z vas a muze mi poradit?
Dekuji a preji hezky den,

Jarek Uher

Jak otevirat databaze MSACCES

[*] Rumcajs - konference <konrum(zv)seznam(tec)cz> - 14.10.2002 12:44:37

Nevim, nevim, kdy� jsem to pouzival ja, tak jsem nejprve problem sehnat
ovladace pro MS Acces a a� sem je sehnal, tak behaly zhruba tak na vsech
pocitacich, kam mam pristup, ale ani u jednoho zakaznika .... Prave quli
toho, jsem od Accesu ustoupil ...
Rumcajs
> Ahoj.
> Nejlepsi se mi jevi komponenty KADAO.
> Copyright (c) 2000 by Kiril Antonov - Hronos Ltd.

Vykon Paradoxu na siti.

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 14.10.2002 11:50:16

From: "krakora" <krakora(zv)prvnielektro(tec)cz>> Ahoj

> [...]

Ahoj.
Nejlepsi se mi jevi komponenty KADAO.
Copyright (c) 2000 by Kiril Antonov - Hronos Ltd.

This e-mail and any attachment is for authorised use by the intended recipient(s) only. It may contain proprietary material, confidential information and/or be subject to legal privilege. It should not be copied, disclosed to, retained or used by, any other party. If you are not an intended recipient then please promptly delete this e-mail and any attachment and all copies and inform the sender. Thank you.

Prenos MS-SDK na jiny pocitac

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.10.2002 13:46:20

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> BTW: k cemu je dnes SDKcko vlastne delphi programatorovi? Kdysi jsem
> kupoval MSDN subscriptions (kde SDKcko taky bylo) ale od te doby co je
> dokumentace dostupna na msdn.microsoft.com jaksi neni treba utracet $
> za CDcka.

Protoze v teto rozvojove zemi je pouzitelne flat-rate pripojeni k Internetu za
prijatelnou cenu stale necim vzacnym a nic nenasvedcuje tomu, ze se to snad v
dohledne dobe zmeni k lepsimu.

Jedine reseni je asi poprosit nekoho at ti stahne instalovatelnou verzi SDK,
je to na strance "Full Download with Local Install" a sklada se asi z 20ti CAB
souboru a BATu pro instalaci.

http://www.microsoft.com/msdownload/platformsdk/sdkupdate/ -> Downloads ->
Full Install

Petr Vones

Problemy s SQL

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 14.10.2002 13:46:03

Od: Karel Zelnicek [mailto:zelnicek(zv)seznam(tec)cz]
Mel bych dva problemy s SQL:

1) Kdyz udelam SELECT z vice nez dvou tabulek a jeden ze SELECTovanych
sloupcu je MEMO, tak to memo je prazdne, i kdyz ve skutecnosti v nem neco
je.

Myslim si ze je pouze nevidis, "Mema" se nezobrazuji v gridu, zkus pouzit
komponentu TDBMemo.
Pavel

D7 trial - registrace

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 14.10.2002 14:48:06

Ahoj,

nainstaloval jsem z orig. CD od Borlandu Delphi 7 - trial. Instalace prob�hla OK. Pri prvnim spusteni to otevrelo formular pro registraci. Prvni stranka OK, na druhe byl odkaz na Borland.com (na obeckou stranku ke stazeni sw) a nic vic. A na treti strance mi to reklo ze registration failed a skoncil jsem. Co delam spatne? U Borlandu mam konto, nic to jinak po me nechce. Co s tim?

Jaro B.

Prenos MS-SDK na jiny pocitac

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 14.10.2002 14:58:45

Tusim, ze jsem neco podobneho resil. Problem je v seznamu jednotlivych .chm
souboru pro ms-help.
Uz si presne nepamatuju odkud jsem co kopiroval, ale vim, ze jsem k tomu
pouzil FileMonitor (www.sysinternals.com) a tam jsem nasel co se to pokousi
otevrit a nejde mu to (nebo posledni otevreny soubor pred tim, nez ukaze
problem s tim .col souborem). Vim, ze se jednalo o nejakou definici v
souboru ktery byl ulozeny nikoliv pod mym profilem, ale pod "All Users".

Snad to najdes, kdyz jsem to nasel i ja...
S pozdravem
Petr Langer, pocitacovy neexpert

> [...]
> (resp. na asociaci) - nelze spustit. Zkusil jsem i online instalaci male
> casti a dohrani zbytku - nepomohlo to. Nevite nekdo, jak to vyresit ?

chyba pri instalaci balicku

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 14.10.2002 14:58:13

Ahoj,

pokusil jsem se nainstalovat balicek, ale hlasi to:

[Fatal Error] Ex50.dpk(72): Internal error: U704

a ukazuje to do uses.

Co ta chyba znamena?
Instaluji to do D5.01 na Win2K

Stratene IBAdmin komponenty

[*] Bohdan Dudla <bdudla(zv)pikeelectronic(tec)com> - 14.10.2002 15:15:05

Ahoj.
Musis mit nainstalovany a spusteny Interbase SQL server.

With best regards,
Bohdan Dudla

Pike Electronic spol. s r.o.
Modrinova 2
300 00 Plzen
Czech Republic

tel: +420 19 72 40 738
fax: +420 19 74 31 738
gsm: +420 732 441 716
e-mail: bdudla(zv)pikeelectronic.com

Zjisteni URL

[*] Zach Tom� - 14.10.2002 15:17:41

Poradte prosim jak zjistit aktualni URL z Exploreru, ktery ma focus. Nekde jsem nasel zjistovani pomoci DDE, ale to neni presne ono:

var DDE: TDdeClientConv;
Browser,URL : String;
begin
Browser := 'Iexplore';
DDE := TDdeClientConv.Create(Self);
if DDE.SetLink( Browser, 'WWW_GetWindowInfo') then
URL := DDE.RequestData('0xFFFFFFFF, sURL, sTitle');
DDE.Free;
end;

Dekuji Tomas Zach

Kopie zaznamu s bloby ve FB

[*] Bohdan Dudla <bdudla(zv)pikeelectronic(tec)com> - 14.10.2002 15:17:31

Ahoj.
S bloby v stored procedure muzes pracovat jako z jinymi poli:

INSERT INTO tabulka (IDA, IDB, POPIS, DATUM, BLOBFIELD)
VALUES (:DestIdB, :LIDB, :LPOPIS, :LDATUM, BLOBFIELD);

[...]

Optimalizace programu

[*] Zach Tom� - 14.10.2002 15:19:28

Poradite, kde se mohu naucit optimalizovat svou aplikaci. Pokud vytvorim prazdny formular, zabira mi v pameti pres 4MB a nevim jak toto zmenit.

Dekuji Tomas Zach

Jak otevirat databaze MSACCES

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 14.10.2002 15:48:44

> Mohl by n�kdo zacatecnikovi poradit, jak v D6 otevirat datab�ze v MA
>ACCES.

pouzi ADO komponenty (t.j. TADODataSet, ...), provider pre Access
je Microsoft.Jet.OLEDB.4.0

Erik

Prenos MS-SDK na jiny pocitac

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 14.10.2002 16:32:41

> [...]
Internetu za
> prijatelnou cenu stale necim vzacnym a nic nenasvedcuje tomu, ze se

Na tom neco je. Nechtel bych aby se mi nekdy prihodilo, ze bych musel
za Internet platit :-)

> [...]
verzi SDK,
> je to na strance "Full Download with Local Install" a sklada se asi

neco takovyho jsem prave mazal z disku :-) (ale nebylo to asi moc
aktualni SDKcko protoze jsem ani netusil, ze to tam mam)

D. Toman

hodne zvuku do jednoho souboru

[*] webmaster(zv)rokaglass(tec)com - 14.10.2002 17:08:29

Zdravim

Snad jedine pouzit RAR balik s nulovou kompresi (archive) (kvuli
rychlosti je zbytecne cokoliv komprimovat, a MP3 zkomprimujes v
nejlepsim pripade o 2-3%) a zasadne bez solid parametru. Ale co ti brani
dat na CD 2000 souboru?? Udelej adresar a mas to.

From: "Zach Tom�" <zach(zv)g-data(tec)cz>
> Poradite, kde se mohu naucit optimalizovat svou aplikaci. Pokud vytvorim
> prazdny formular, zabira mi v pameti pres 4MB a nevim jak toto zmenit.

Nezabira. Pokud to posuzujes podle toho co ukazuje Task Manager v Mem Usage.
Zkus hlavni okno aplikace minimalizovat a uvidis hned uplne jinou hodnotu.
Vetsi smysl davaji hodnoty ve sloupci VM Size, ale i tak to neni nic kvuli
cemu by se muselo zacit neco 'optimalizovat'. Kazdy process ma k dispozici cca
2 GB (nebo az 3GB na Windows 2000+ serveru) adresoveho prostoru, takze mista
je dost ;-) O tom ktera stranka bude zrovna umistena v RAM rozhoduje operacni
system.

Jedine co muze mit podstatny vliv na 'plytvani' pameti je pouzivany tzv.
pakovacu jako UPX nebo ASPack. Ty jsou zalozeny na zcela nesmyslnem principu
ktery klame mensi velikosti souboru ale ve skutecnosti je daleko vetsi zatezi
na prostredky systemu, protoze cely obsah takoveho 'zapakovaneho' souboru musi
byt rozbalem do predem alokovane pameti. Tim je naprosto pohrben strankovaci
mechanismus operacniho systemu, takze se tak zabira daleko vice pameti nez pri
pouziti korektniho EXE souboru. Nemluve o tom ze kazda dalsi spustena instance
takove aplikace znovu zbytecne alokuje dalsi pamet. Tyto 'poskozene' soubory
lze nastesti snadno identifikovat, povazovat za chybne a po vyrobci pozadovat
korektni PE format, nektere antiviry je i oznacuji jako napadene.

Petr Vones

Razeni podle abecedy

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 14.10.2002 20:12:02

TmEgdG8gamUgdHJlYmEgbmFkZWZpbm92YXQgc3ByYXZueSBMYW5nRHJpdmVyIHYgYWRtaW5pc3Ry
YXRvcm92aSBCREUuDQpBIHRvIHByZWQgdnl0dm9yZW5pbSB0YWJ1bGt5ICENCg0KLS0gDQppbmcu
IEphbiBGaWFsYQ0KbWFpbHRvOmphbi5maWFsYUBpb2wuY3oNCg0KMTQuMTAuMjAwMiBUb23hmiBG
YWptYW46DQoNCj4gVG9obGUgamUgY2Vsa2VtIGphc255IGFsZSBuZXZpcyBqYWsgdG8gc2VyYWRp
dCBzcHJhdm5lIGNlc2t5IGFieSBuZWJ5bHkNCj4gaGFja3kgYSBjYXJreSBheiBuYSBrb25jaT8N
CiA=

problem s QuickReportom

[*] raistlin majer <raistlin1(zv)post.sk> - 14.10.2002 20:24:33

Mam takyto problem:

Potrebujem vytlacit velmi clenity quickreport..
Potrebujem naraz pristupovat k velkemu poctu napr. labelov (pripadne inych objektov),
mam 30 componentov label a potrebujem priradit kazdemu inu hodnotu caption.

Ako na to? Nemozem pouzit cyklus na priradzovanie captionov, lebo kazdy komponent je jedninecny...

Prosim ak niekto vie ako pristupovat hromadne ku komponentom rovankeho typu nex pomoze...

SJ

ZN: surne

________
Prva Pomoc, Srandicky, Hry, Hudba, Zoznamenie, Erotika, ...
http://www.post.sk/forum/

Vykon Paradoxu na siti.

[*] Ing. Zden�k �ezn��ek - 14.10.2002 22:02:05

Diky vsem za rady snad s tim jesne neco pujde udelat.

> [...]
minimum
> poprip ich este prefiltrovat pomocou Filter....

[*] Martin Kozusky <delphi(zv)novalis.dyndns.org> - 14.10.2002 22:15:02

> Urob si jeden binarny subor a do neho nakopiruj (najlepsie programovo)
> vsetky male MP3 subory.
je nejaky jednoduchy zpusob jak to udelat?

> [...]
> najprv v indexe prislusnu dvojicu
> slovo-offset a podla tohoto offsetu najdes zaciatok slovicka v binarnom

Pomoci Lame se daji MP3 i prehravat? zkousel jsem k tomu najit nejake API
pro Delphi,
ale nic sem nenasel (asi sem spatne hledal), nevite nekdo kde se to da
stahnout?

> Samozrejme existuje aj jednoduchsia cesta - okladat si slovicka do
> databazy ako BLOB.

Exituje nejaka DB, ktera umi BLOB, je free pro komercni ucely a je v
jednom/nekolika souborech
a da se s ni pracovat aniz by musel bezet nejaky daemon?

> Palo Sestak.

Diky,
Martin Kozusky

hodne zvuku do jednoho souboru

[*] Martin Kozusky <delphi(zv)novalis.dyndns.org> - 14.10.2002 22:20:17

From: "Bohdan Dudla" <bdudla(zv)pikeelectronic.com>
> Pod NT muzes pouzit API funkci IsDebbugerPresent().
> V Delphi 5 ji budes muset nadeklarovat sam, nachazi se v kernel32.dll.

Jenze tato funkce neni ve Windows 95, takze by pak aplikace nesla vubec
spustit diky chybejicimu importu. Muzes pouzit funkci IsDebuggerAttached v
unitu JclDebug z JCL, ktera funguje na vsech verzich Windows:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&release_id=100652
http://delphi-jedi.org/CODELIBJCL

Dalsi moznost je zjistit jmeno parent procesu nebo hodnotou promenne DebugHook
urcit zdali je aplikace spustena pod debugerem.

Petr Vones

Zavirani childoken v MDI aplikaci.

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 14.10.2002 23:59:04

> [...]
> childoken. Funkce MDIChildCount, ale nevraci spravny pocet. Pocet oken neni

Je to pruzracne, pokud se podivame na metodu Close do zdrojaku.
Close okno fakticky nezavre, jenom posle aplikaci message.

for i:=0 to MDIChildCount-1 do
MDIChildren[i].Close;

tedy probehne pro vsechna okna, ve fronte zprav je prislusny pocet messages, okna ale ve skutecnosti zavrena jeste nejsou, MDIChildCount se tedy opravnene nemeni. Po ukonceni procedury si aplikace "slizne" messages a okna se pozaviraji.

Netvrdim, ze nasledujici reseni je dobre, jenom dokumentuje to, co jsem rikal:

for i:=0 to MDIChildCount-1 do begin
MDIChildren[i].Close;

V tomto pripade se MDIChildCount bude snizovat a cyklus skonci na Access Violation (nebo neco podobneho), protoze v cyklu prelezu pres puvodni MDIChildCount.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

info o office OLE

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.10.2002 00:05:59

> Odes�latel: Ludo Fulop <kexo(zv)ynet.sk>
> zdravim,kde sa dozviem viac o OLE prikazoch pre office? (word/excel)

Asi MSDN ...?

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

ClientDataSet.Open: "Missing data provider or data

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.10.2002 00:08:22

> Odes�latel: Rumcajs - konference <konrum(zv)seznam(tec)cz>
> P�edm�t: ClientDataSet.Open: "Missing data provider or data packet"
> Servus vsem, nevite co znamena tahle hlaska? Hazi to u ClientDataSet.Open:

To znamena, ze neni (korektne) pripojen TDataSetProvider pres property ProviderName.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

Prenos MS-SDK na jiny pocitac

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.2002 00:13:05

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> Na tom neco je. Nechtel bych aby se mi nekdy prihodilo, ze bych musel
> za Internet platit :-)

Tak zadarmo to asi jen tak nebude. Me zase desi predstava, ze bych musel denne
rano dochazet do nejakeho zamestnani, a to i kdyby tam Internet platili :-P

> neco takovyho jsem prave mazal z disku :-) (ale nebylo to asi moc
> aktualni SDKcko protoze jsem ani netusil, ze to tam mam)

Ta offline verze by mela byt shodna s tim co muzes nainstalovat online, akorat
se hure vybira ktere casti z toho nainstalujes. Celkem je to asi 350M, takze
se to v pohode vejde na jedno CD. Utilita pro rozbaleni CAB je tam take.

V dnesni dobe se k tomu take hodi pribalit rovnou .NET SDK, protoze doufejme
ze Borland vyleze alespon s "verzi 1" nekdy v pulce pristiho roku. Pokud ne,
tak bude mit imho vazne problemy si udrzet vyvojare.

Petr Vones

info o office OLE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.2002 01:00:47

From: "Jan Sebel�k" <honza(zv)haes(tec)cz>
> Odes�latel: Ludo Fulop <kexo(zv)ynet.sk>
> zdravim,kde sa dozviem viac o OLE prikazoch pre office? (word/excel)
>
> Asi MSDN ...?

V dokumentaci Officu

Petr Vones

Vykon Paradoxu na siti.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.2002 01:02:04

From: "Ing. Zden�k �ezn��ek" <reznicek(zv)nem.pce(tec)cz>
> Diky vsem za rady snad s tim jesne neco pujde udelat.

Az to vyladis tak se ti bude hodit jiste toto:
http://www.thedelphimagazine.com/samples/Paradox/paradox.htm

Petr Vones

chyba pri instalaci balicku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.2002 01:04:07

From: "Bene� Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> [Fatal Error] Ex50.dpk(72): Internal error: U704

Chyba v kompilatoru, zkus smazat vsechny DCU soubory patrici unitum ktere ten
balicek obsahuje a misto Compile pouzit Build.

Petr Vones

Jak nainstaluju JCL?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.2002 01:09:07

From: "Martin Nov�k" <mnk(zv)centrum(tec)cz>
> stahnul jsem si komponentu JCL1_21 a nevim, jak ji nainstalovat. Komponenty

V JCL (Jedi Code Library) zadne komponenty nejsou. Staci jen archiv rozbalit
do nejakeho adresare a v IDE pridat cestu do Library Path k $(JCL)\source.
Soucasti archivu jsou i experti do IDE a Exception Dialogy, ktere lze umistit
do Object Repository. K usnadneni teto 'instalace' tam mas instalator ktery se
spusti pomoci Install.bat v hlavnim adresari archivu.

> jdou instalovat bez problemu, ale kdyz je jen jedna. Balik jsem nainstaloval

Pak asi nejde o JCL ale JVCL (Jedi Visual Component Library), tam bohuzel
nevim v cem muze byt presne problem.

Petr Vones

problem s QuickReportom

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 15.10.2002 05:45:16

Kdyz je kazdy komponent jedinecny, tak pak moc nerozumim tomu, co
chces, pze stejne budes muset diky jedinecnosti vyjmenovat ty
komponenty a priradit jim jedinecne captiony.
Muzes ale kazdemu komponentu priradit Tag a podle nej se pak
rozhodovat, napr. (pisu to z hlavy, tak promin chyby) :
for i := 0 to RepDetail.Controls.Count - 1 do
if (RepDetail.Controls[i] is TQRLabel) and RepDetail.Controls[i].Tag > 0 then
TQRLabel(RepDetail.Controls[i]).Caption := VratRetezec(RepDetail.Controls[i].Tag);

Kde VratRetezec muzes mit funkci prirazujici lokalizovane retezce nebo
to muzes nahradit polem retezcu, ...

rm> Mam takyto problem:

rm> Potrebujem vytlacit velmi clenity quickreport..
rm> Potrebujem naraz pristupovat k velkemu poctu napr. labelov (pripadne inych objektov),
rm> mam 30 componentov label a potrebujem priradit kazdemu inu hodnotu caption.

rm> Ako na to? Nemozem pouzit cyklus na priradzovanie captionov, lebo kazdy komponent je jedninecny...

rm> Prosim ak niekto vie ako pristupovat hromadne ku komponentom rovankeho typu nex pomoze...

rm> SJ

hodne zvuku do jednoho souboru

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 15.10.2002 05:57:42

MTQuMTAuMjAwMiBNYXJ0aW4gS296dXNreToNCj4gTmVibyBleHNpdHVqZSBuZWpha3kgZnJlZSAo
bmVibyBsZXZueSkgcHJvZ3JhbSBuYSBpbnN0YWxhY2UsIGt0ZXJ5IHVtaQ0KPiBwcmFjb3ZhdCBz
IHJlZ2lzdHJ5LCB2b2xpdCBrb21wb25lbnR5IGluc3RhbGFjZSBhIHBvcHJpcGFkZSB6dmxhZG5l
IGkgdXBkYXRlDQo+IHByb2dyYW11ICh0byBtaSB2IHRvbSB6YWtsYWRuaW0gSW5zdGFsbFNoaWVs
ZHUgY2h5YmkpPw0KDQpaa291c2VsIGpzaSBJbm5vU2V0dXAgKyBJU1Rvb2xzLCBwb3ByLiBJU0V4
dGVuc2lvbnMgPyBTIHTtbSBieXMgbexsDQpi/XQgc2Nob3Bu/SB1ZOxsYXQgamFrb3Vrb2xpdiBp
bnN0YWxhY2kuDQoNCi0tIA0KaW5nLiBKYW4gRmlhbGENCm1haWx0bzpqYW4uZmlhbGFAaW9sLmN6

Zavirani childoken v MDI aplikaci.

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 15.10.2002 06:00:41
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Jak otevirat databaze MSACCES

[*] krakora <krakora(zv)prvnielektro(tec)cz> - 15.10.2002 06:26:44

Potrebuji udelat jenom malou databazovou aplikaci (lokalni) a nevim
jestli by bylo lepsi pouzi t BDE nebo ADO (MS ACCESS). Co by bylo lepsi
a proc?

Krakora Martin

D7 trial - registrace

[*] Marek Dost�l <marek.dostal(zv)mujweb(tec)cz> - 15.10.2002 06:48:54

Na zobrazene strance www.borland.com jsem musel vyplnit formular asi o desiti otazkach, pak mi emailem prisel textovy soubor s nejakymi klici a po jeho ulozeni do slozky windows jde trial verze spustit.

Marek.

Od: "Martin Nov�k" <mnk(zv)centrum(tec)cz>
Datum: 15.10.2002 07:51:08

Zdravim,

--------------------
Stavebn� spo�en� tak, jak mu budete rozum�t.
http://finance.centrum(tec)cz/stavspor/

Nej�ir�� nab�dka PC komponent v �R - http://www.levi(tec)cz Nev�hejte a srovnejte mo�nosti dne�n�ho hardware.

Jak otevirat databaze MSACCES

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 15.10.2002 07:53:40

> [...]
> Potrebuji udelat jenom malou databazovou aplikaci (lokalni) a nevim
> jestli by bylo lepsi pouzi t BDE nebo ADO (MS ACCESS). Co by bylo lepsi

To uz tady bylo mnohokrat:
BDE spise ne.
V uvahu pripada MSACCESS (ADO), Flash Filer (apod.), TDBF (nebo jak se jmenovalo to "na DBF bez BDE"), v extremnim pripade TClientDataSet.SaveToFile.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

ActiveX a WWW

[*] Tom� R�na - 15.10.2002 07:58:04

Zdravim, mam takovy maly problem. Napsal jsem si ActiveX knihovnu, ktera
obsahuje jediny formular s tlacitkem a mediaplayerem (neco jako Hello
World).
Pomoci funkce Web deploy jsem smontoval .CAB soubor (ve kterem je OCX i
to AVI) a testovaci HTML soubor.

Muj prvni problem je, ze se tento ActiveX objekt odmita nainstalovat a
zaregistrovat, protoze neni podepsany. Budiz. Zaregistruju AxciveX
server rucne, a okynko "hello world" se objevi. Nemam ale vubec poneti,
jak se dostat k tomu AVI souboru, ktery uz touhle dobou musi prece byt
nekde k dispozici. Cab soubor prece obsahuje vlastni ActiveX, takze uz
je stazeny.

V ini souboru je vse prodpokladam dobre, ale fakt netusim, jak se k tomu
"Addfile.avi" souboru dostat a prehrat ho.

[Add.Code]
Multimedia.ocx=Multimedia.ocx
addfile.avi =addfile.avi

[Multimedia.ocx]
file=C:/Source/ActiveX/www/Multimedia.cab
clsid={5198A7AA-648A-4293-B633-F376EC9B7611}
RegisterServer=yes
FileVersion=7,2,1,0

[addfile.avi]
file=C:/Source/ActiveX/www/Multimedia.cab

Verze: 6.0.399 / Virov� b�ze: 226 - datum vyd�n�: 9.10. 2002

uvolnenie pamati TStrings.objects

[*] Lubos Urban <Lubos.Urban(zv)visicom.sk> - 15.10.2002 08:05:18

Problem je v tom, ze ked som to aj robil cez WM_DESTROY tak tento message mi
prisiel aj pri volani RecreateWnd :(
Ja sice vo svojom kode komponenty nevolam tuto metodu, ale kedze neviem ako
pracuju komponety zalozene na ovladacich prvkoch Windows, neviem ci mi
predok niekedy nahodou nezavola tuto metodu a tym mi nezrusi pointre na
vsetky tie objekty :(

From: "Martin Nov�k" <mnk(zv)centrum(tec)cz>
> jak udelat, aby soubor dll ktery pouzivam ve svem programu se pri kompilaci
> pridal k exe souboru a ja jsem nemusel k exe souboru kopirovat jeste to dll.
> Jdo to vubec? Rad bych mel jen jeden soubor.

Tak jednoduse to v Delphi IMHO nelze. Mas dve moznosti:

1) pokud mas k dispozici obj soubory vznikle pri prekladu toho dll, muzes
je includnout do exe projektu a volat funkce z nich, pak se funkce stanou
soucasti exe

2) trochu pritazene za vlasy ale proc ne -- distribuovat "instalacku" ve forme
jednoho exe, ktera pri spusteni ze sebe vybali do stejneho adresare dll a pak
ho pouziva, prilinkovat k funkcim z dll se ale musi byt dynamicky (GetProcAddr
atd.)

V klasickem cecku to jde jednoduseji, protoze tam byva zvykem knihovni
funkce distribuovat primo v obou formatech, jak dll tak (tusim) lib.

Martin Schayna

Razeni podle abecedy

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 15.10.2002 12:19:44

Musis mit prislusny field indexovany a nastavit property IndexName te TTable
na jmeno toho indexu. Aspon takhle to plati pro Paradox.

tel. +420724007234

Subject: Razeni podle abecedy

nevite nekdo jak jde donutit TTable, aby mi radil zaznam podle
abecedy?

Sirka bunky ve StringGridu

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 15.10.2002 12:23:48

> Toto jsem uz zkusil a zmeni to sirku celeho sloupce. Potrebuju zmenit
sirku
> jen jedne bunky.

V tom pripade event OnDrawCell a nakreslit to rucne.

http://kouzelne.misto(tec)cz

Barva jedne bunky ve StringGridu

[*] Ing. Vladim�r R��i�ka������rFv("��� - 15.10.2002 12:27:45

Zdarec,

zacal se tu zminovat StringGrid, tak me napadl dotaz viz subj.

dik

VR, D4,W98

sql dotaz, insert, identity

[*] kevin33(zv)post(tec)cz - 15.10.2002 12:33:12

zdravim,

jak mam udelat dotaz typu:
insert into tab1 select * from tab2

za podminek ze tabulky maji stejnou strukturu, ale tabulka 1 ma
prvni sloupec s nazvem cislo nastaveny jako autoincrement. resp
tento sloupec je vytvoren jako cislo int NOT NULL IDENTITY (1, 1)
server neustale rve: an explicit value for identity column in table
tab1 .....

chtel bych aby se jakoby vybrali radky z tab2 a pri vlozeni do tab1
aby se jim v tom sloupci cislo priradili nejake hodnoty ktere budou
pokracovanim v rade toho autoincrementu

uff snad je to pochopitelne

Zaj�mav� reklamn� produkty, v�hodn� cena, c�len� na u�ivatele
...http://reklama.volny(tec)cz

Barva jedne bunky ve StringGridu

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 15.10.2002 11:35:26

From: "Lubos Urban" <Lubos.Urban(zv)visicom.sk>
> Problem je v tom, ze ked som to aj robil cez WM_DESTROY tak tento message mi
> prisiel aj pri volani RecreateWnd :(

To je prece naprosto spravne. Data (TStrings) jsou ulozena v tom ovladacim
prvku a pri RecreateWnd dojde k jeho znovuvytvoreni a jsou tedy ztracena.
Pokud potrebujes aby byly data zachovany tak si je musis v metode DestroyWnd
ulozit do nejakeho docasneho seznamu a v CreateWnd pak z toho seznamu vlozit
zpet do prave nove vytvoreneho ovladaciho prvku. Podivej se do zdrojaku VCL
komponent, tam to najdes.

Petr Vones

sql dotaz, insert, identity

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 15.10.2002 12:47:03

> [...]
>
>chtel bych aby se jakoby vybrali radky z tab2 a pri vlozeni do tab1
>aby se jim v tom sloupci cislo priradili nejake hodnoty ktere budou

Neco jako
insert into tab1 (sloupec2,sloupec3,...) select sloupec2,sloupec3,... from
tab2

http://kouzelne.misto(tec)cz

Zakazani aktivace TMemo

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 15.10.2002 12:58:20

Nejjednodusi je polozit memo na panel a tomu nastavit Enabled=false (,ale
neni to moc elegantni).
Pavel

> [...]
> Zaroven ale potrebuji, abych mu nemusel nastavovat
> Enabled=false, protoze se
> tim zmeni barva pisma a text jde potom spatne cist.

sql dotaz, insert, identity

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 15.10.2002 13:01:43

Vyjmenuj sloupce a ten autoincrement vynech.
insert into tab1 ( seznam_sloupcu) select seznam_sloupcu from tab2
Pavel

> [...]
>
> chtel bych aby se jakoby vybrali radky z tab2 a pri vlozeni do tab1
> aby se jim v tom sloupci cislo priradili nejake hodnoty ktere budou

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 15.10.2002 13:26:15

> Co vyuzit vlastnost ReadOnly?

Sice zakaze editaci, ale kurzor, tam bude i nadale blikat.

Bob

sql dotaz, insert, identity

[*] Ludo Fulop <kexo(zv)ynet.sk> - 15.10.2002 13:39:53

vystrel naslepo, ale takto nejako by to mohlo ist:

insert into tab1 (vsetky,polozky,okrem,autoinkrementu) VALUES select
vsetky,polozky,okrem,autoinkrementu FROM tab2

Ludo Fulop

[...]

Jak dat dll do exe?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.2002 13:42:20

From: "Martin Nov�k" <mnk(zv)centrum(tec)cz>
> jak udelat, aby soubor dll ktery pouzivam ve svem programu se pri kompilaci
> pridal k exe souboru a ja jsem nemusel k exe souboru kopirovat jeste to dll.

To je prece nesmysl. V tom pripade vubec nepouzivej tu DLL a vsechen kod dej
primo do te aplikace.

Petr Vones

sql dotaz, insert, identity

[*] Otisk Rene <otisk(zv)misel(tec)cz> - 15.10.2002 13:44:07

SET IDENTITY_INSERT [database.[owner.]]{table} {ON | OFF}

[...]

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 15.10.2002 13:47:27

> Potrebuji udelat jenom malou databazovou aplikaci (lokalni) a nevim
> jestli by bylo lepsi pouzi t BDE nebo ADO (MS ACCESS). Co by bylo lepsi
> a proc?

ak pouzijes ADO 2.1 a Access databazu, tak na Win98, Win2000, ...
nemusis nic instalovat. Access ma dobru podporu pre SQL, je to
rychla, spolahliva a bezpecna databaza. Pre mensie aplikacie, kde
by nasadenie SQL servera bolo problematicke, je to idealne riesenie.

Erik

Sirka bunky ve StringGridu

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 15.10.2002 14:19:14

> sirku
>
> V tom pripade event OnDrawCell a nakreslit to rucne.
>
> Roman

To prave nevim jak.

Sirka bunky ve StringGridu

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 15.10.2002 14:33:47

> To prave nevim jak.

type
TDrawCellEvent = procedure (Sender: TObject; ACol, ARow: Longint; Rect:
TRect; State: TGridDrawState) of object;

Mas tam: na kterem jsi sloupci a radku, rect je hranice aktualni bunky, ve
state je jeji stav. V helpu je priklad jak kreslit rucne do bunky. Musis
prekreslit tu bunku, ktera ma byt sirsi a pak tu bunku vedle ni, ktera bude
uzsi (neco jako:
if (ARow=1) then
begin
if (ACol=1) then Canvas.FillRect(DlouhyRect); ...
if (ACol=2) then Canvas.FillRect(KratkyRect); ...

http://kouzelne.misto(tec)cz

Jak dat dll do exe?

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 15.10.2002 14:53:23

Jo, ale ten lib je jen importem prilozene dll, takze si stejne clovek nepomuze (ted se nebavim o systemovych knihovnach,
ale napriklad API k DB).

Slavek

> V klasickem cecku to jde jednoduseji, protoze tam byva zvykem knihovni
> funkce distribuovat primo v obou formatech, jak dll tak (tusim) lib.
>
> Martin Schayna

Zakazani aktivace TMemo

[*] Zdenek Stepanek <webmaster(zv)rokaglass(tec)com> - 15.10.2002 14:58:50

Zdravim

Pouzij jinou komponentu nez memo, ta je urcena na psani, ne na
zobrazovani textu. Treba StaticText.

[...]

ComboBox

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 15.10.2002 15:23:23

Ahoj,

mam D6 Ent. a Win 2000 a rad bych vas poprosil o radu.

Na formu mam ComboBox, jehoz Items plnim v cyklu daty z tabulky ABC sloupcy PRIJMENI, JMENO a CISLO.
To je OK a funguje to, jak ma.
Ja bych ale chtel zobrazit JEN PRIJMENI a JMENO s tim, ze CISLO pouziju jinde.

Dedicnost interface v ruznych COM komponentach

[*] Libor Filip <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz> - 15.10.2002 15:32:36

Ahoj,
mam nasledujici problem. Chci dedit z jednoho rozhrani ruznych COM
serverech.
Vytvoril jsem si samostatnou TLB, kde je toto rozhrani umisteno. Tuto
knihovnu
si pridam do projektu COM komponenty a chci vytvaret nova rozhrani, ktera
jsou
odvozena prave z tohoto rozhrani. Ale v tom je prave problem TLB knihovna
COM
komponenty nechce pripustit, ze by v projektu existovala jeste jina TLB. A
proto
take nelze z toho rozhrani dedit. Pokud si to napisu rucne bez pouziti
formulare na TLB,
tak je to vporadku, ale nesmim nasledne nic menit pres TLB formular.

Mate nekdo podobny problem poripade i zpusob reseni?

Libor Filip

ComboBox

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.2002 15:35:37

From: "LUKES V�clav" <lukes(zv)ans(tec)cz>
> [...]
> PRIJMENI, JMENO a CISLO. To je OK a funguje to, jak ma.
> Ja bych ale chtel zobrazit JEN PRIJMENI a JMENO s tim, ze CISLO pouziju

Ty jednotlive polozky si v textove podobe oddel nejakym oddelovacem, nastav
u toho comboboxu Style na csOwnerDrawFixed a vykresluj polozky tak jak
potrebujes v udalosti OnDrawItem.

Petr Vones

ComboBox

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 15.10.2002 15:39:27

> [...]
PRIJMENI, JMENO a CISLO.
>To je OK a funguje to, jak ma.
>Ja bych ale chtel zobrazit JEN PRIJMENI a JMENO s tim, ze CISLO pouziju

No tak do Items vkladej jen Prijmeni a Jmeno
(ComboBox.Items.Add(FieldByName('Prijmeni').asString+'
'+FieldByName('Jmeno').asString) a to Cislo pouzij jinde :-))))

A kdybys nahodou jenom nechtel zobrazovat to Cislo u jednotlivych polozek,
tak ho bud ukladej do Items.Objects, nebo mej bokem nejaky zvlastni TList,
anebo pouzij treba ComboBox z RX, ten ma navic property Values.

http://kouzelne.misto(tec)cz

Zakazani aktivace TMemo

[*] Ludo Fulop <kexo(zv)ynet.sk> - 15.10.2002 15:44:43

Jednou z moznosti je preniest focus na inu komponentu v obsluhe
TMemo.onEnter:

procedure TForm1.Memo1Enter(Sender: TObject);
begin
Button1.SetFocus;
end;

Ludo Fulop

> Nejjednodusi je polozit memo na panel a tomu nastavit Enabled=false (,ale
> neni to moc elegantni).
> Pavel

Zakazani aktivace TMemo

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 15.10.2002 15:47:17

Dobre, TMemo je tedy vyreseno.

A jak to mam nyni udelat, kdyz tam dam TRichEdit?

Bob

> Pouzij jinou komponentu nez memo, ta je urcena na psani, ne na
> zobrazovani textu. Treba StaticText.

JCL - Dotaz na pouziti ExceptionDialog

[*] <boh.svancara(zv)quick(tec)cz> - 15.10.2002 15:51:54

Dotaz asi na Petra Vonese...

Chtel bych se ujistit, jestli je nasledujici
pouziti ExceptionDialog vporadku a ze neni nekde
neco jeste potreba nastavit. (Zda se, ze to
funguje, ale pro jistotu.)

Duvod teto konstrukce je ten, ze napriklad
vyjimka z TField.OnValidate se neda nikde v try-
except odchytit a bezne hlaseni pro uziovatele,
ze blbe vyplnil udaj, vypada v ExceptionDialog
jako vazna chyba v programu.)

procedure THlavniOkno.AppOnException(Sender:
TObject; E: Exception);
begin
if (E is EAccessViolation)
or (E is EAssertionFailed)
or (E is EConvertError)
or (E is EDivByZero)
or (E is EExternal)
or (E is EExternalException)
or (E is EHeapException)
or (E is EInOutError)
or (E is EIntError)
or (E is EIntOverflow)
or (E is EIntfCastError)
or (E is EInvalidCast)
or (E is EInvalidOp)
or (E is EInvalidOperation)
or (E is EInvalidPointer)
or (E is EMathError)
or (E is EOutOfMemory)
or (E is EOverflow)
or (E is EPackageError)
or (E is EPrivilege)
or (E is EPropReadOnly)
or (E is EPropWriteOnly)
or (E is ERangeError)
or (E is EStackOverflow)
or (E is EUnderflow)
or (E is EVariantError)
or (E is EWin32Error)
or (E is EZeroDivide)
then ExceptionDialogClass.ShowException(E,nil)
else Application.ShowException(E);

Bohuslav �vancara, prom. mat.
svancara(zv)softprojekt(tec)cz

JCL - Dotaz na pouziti ExceptionDialog

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.2002 16:22:42

From: <boh.svancara(zv)quick(tec)cz>
> [...]

> Duvod teto konstrukce je ten, ze napriklad vyjimka z TField.OnValidate se
> neda nikde v try-except odchytit a bezne hlaseni pro uziovatele,

Predevsim bych tu podminku otocil, takze bych rozhodoval podle te vyjimky
ktera se vyvola z TField.OnValidate a ne vyjmenovavat ruzne vyjimky, protoze
tak je to nelogicke. Muze prece existovat nekonecne mnozstvi ruznych trid
vyjimek, ktere mohou v aplikaci vzniknout, zatimco ta mnozina ktera muze
vzniknout v udalosti TField.OnValidate je znama.

Mozna by se tam dal pridat nejaky filtr na potlaceni zobrazeni toho dialogu
pro nektere typy vyjimek. Tim ze to neni (dost dobre nemuze byt) komponenta je
s tim pak ale trochu vice prace. Zvazuji take moznost ten dialog prepsat tak,
aby pouzival jen Win32 API protoze pri pripadnem padu aplikace nemusi VCL jiz
vubec fungovat.

Petr Vones

Dedicnost interface v ruznych COM komponentach

[*] Malecek Ondrej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 15.10.2002 16:29:56

Co to znamena: "Ale v tom je prave problem TLB knihovna COM komponenty
nechce pripustit, ze by v projektu existovala jeste jina TLB."

O :-))

------------------
> [...]
> tak je to vporadku, ale nesmim nasledne nic menit pres TLB formular.

Dedicnost interface v ruznych COM komponentach

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 15.10.2002 17:53:59

From: <boh.svancara(zv)quick(tec)cz>
> [...]

s tim pak ale trochu vice prace. Zvazuji take
moznost ten dialog prepsat tak,
aby pouzival jen Win32 API protoze pri pripadnem

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 15.10.2002 18:39:50

S2xpayBuYSBTdHJpbmdHcmlkLCBvYmpla3QgaW5zcGVrdG9yIC8gZXZlbnRzIC8gT25EcmF3Q2Vs
bCBhIEYxDQpKZSB0byB2IEhlcHUgaSBzIHByaWtsYWRlbQ0KDQotLSANCmluZy4gSmFuIEZpYWxh
DQptYWlsdG86amFuLmZpYWxhQGlvbC5jeg0KDQoxNS4xMC4yMDAyIEluZy4gVmxhZGlt7XIgUvm+
aehrYToNCj4gemFjYWwgc2UgdHUgem1pbm92YXQgU3RyaW5nR3JpZCwgdGFrIG1lIG5hcGFkbCBk
b3RheiB2aXogc3Viai4=

JCL - Dotaz na pouziti ExceptionDialog

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.2002 18:58:52

From: <boh.svancara(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> havarii programu okopirovany z helpu Delphi. Pro
> tyto tezke havarie chci volat ExceptionDialog.
> Pro nekonecne mnozstvi dalsich vyjimek, ktere

To je velmi zvlastni zpusob osetrovani chyb v aplikaci. V zasade kazda vyjimka
ktera se dostala az k TApplication.OnException je zavazna. V pripade toho
TField.OnValidate bych volil cestu zobrazeni dialogu pri chybne hodnote a
nasledne volani SysUtils.Abort ktere vyvola specialni vyjimku, jenz je sice
odchycena na urovni TApplication, ale nevola zadnou dalsi udalost ani
nezobrazuje dialog.

> Jeste jednou puvodni otazka: Neni potreba jeste
> nekde nejaka inicializace toho ExceptionDialogu?

Ten dialog se inicializuje sam. Pokud v nem chces delat podobne upravy jake
jsi uz predtim naznacil, tak je asi nejlepsi z Repository udelat Copy a pak
jej v te aplikaci doupravit jako kazdy jiny formular. Ohledne implementace
bych asi pouzil TClassList a do neho dal vsechny ty tridy vyjimek.

Petr Vones

IB: SQL a Prepare

ma velky vliv na rychlost zpracovani SQL prikazu nebo dotazu zarazeni
prikazu PREPARE pred vlastni ExecSQL nebo Open u IB (FB)? Jak je to pri
lokalnim pristupu a na siti.

Za odpoved dekuji,
Honza.

MP3 vs WinXP

[*] Martin Kozusky <delphi(zv)novalis.dyndns.org> - 15.10.2002 19:36:55

Ahoj,
nejak mi v Delfach nefunguje prehravani MP3 pomoci TMediaPlayer

kdyz dam napriklad:
----
mp.filename:='neco.mp3';
mp.open;
----

tak ten program spadne, ani to nehodi zadnou vyjimku. Pritom ve Win98 to
funguje bez problemu. Zkusil sem taky naprogramovat jednoduchy prehravas MP3
pomoci DirectX, ten ve Win98 taky funguje, ale ve WinXp nehraje :( (pritom
treba Winamp mi normalne funguje)

Neznate nekdo nejaky jednoduchy prehravac MP3, ktery ve WinXP funguje? nebo
delam nekde chybu?

Diky,
Martin Kozusky

Nemodalni MessageBoxEx

[*] Danik Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 15.10.2002 20:00:27

Screen.ActiveForm.Handle
Behalf Of Martin Burle
> Misto Application.Handle pouzij handle toho modalniho formu.
Tedy doplnujici dotaz: jak zjistit handle modalniho neMDI formu? Diky,
Martin Burle

Volanie internet. prehliadaca

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)centrum.sk> - 15.10.2002 21:12:29

V programe v okne O programe mam label z linkou na moju stranku. Po kliknuti
nan sa spusti program iexporer s parametrom label1.caption. Na pocitacoch s
prehliadacom iexplorer to samozrejme funguje, ale ako na tom, kde je nejaky
iny prehliadac? Je to zapisane niekde v registroch alebo sa to da urobit
nejakym inym univerzalnym sposobom?

Vdaka za kazdu radu.

--------------------------------------
Zhanate ikonky na tlacitka? Zhanajte ich na www.martinkasman.host.sk

Jak dat dll do exe?

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 15.10.2002 21:47:52
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Zavirani childoken v MDI aplikaci.

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 15.10.2002 21:51:04
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Zavirani childoken v MDI aplikaci.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.10.2002 22:06:53

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> promennou v cyklu nevyuzivas, optimalizator cyklus obrati. Mozna
> Application.ProcessMessages zpusobi, ze k obraceni nedojde a pak to

Application.ProcessMessages hlavne zpusobi naprosty zmatek, protoze se zpravy
zacnou vyrizovat v kodu, ktery byl take spusten z Application.ProcessMessages
atd ...

Petr Vones

Ztratilo se mi okno Delphi IDE

[*] Miroslav Novosad <mirnov2(zv)seznam(tec)cz> - 16.10.2002 00:04:34

Ahoj,

spustil jsem Delphi (omylem) 2x, tak jsem je zavrel, protoze se jaksi
neshodly a ted, kdyz je chci spustit, tak se mi otevre jen prazdny form
a okno se zdrojakem. Object inspector zapnu F11, ale jak tam dostanu to
hlavni okno s menu a paletama?
Mate nejaky tip, popr. vysvetleni?

Miroslav Novosad
mirnov2(zv)seznam(tec)cz

Ztratilo se mi okno Delphi IDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.2002 00:13:17

From: "Miroslav Novosad" <mirnov2(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> neshodly a ted, kdyz je chci spustit, tak se mi otevre jen prazdny form
> a okno se zdrojakem. Object inspector zapnu F11, ale jak tam dostanu to

Patrne poskozeny .dsk soubor projektu nebo delphi32.dsk

Petr Vones

Ztratilo se mi okno Delphi IDE

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 16.10.2002 06:00:13

To se mi taky jednou povedlo a po dlouhem koumani jsem zjistil ze se to okno
s komponentama minimalizovalo pod taskbar a pri dalsim spusteni to zustalo
minimalizovane. Koukni se kdyz mas spustene delphi pod taskbar.

Libor

> [...]
> prazdny form
> a okno se zdrojakem. Object inspector zapnu F11, ale jak tam

MP3 vs WinXP

[*] Obermaier Petr Ing. <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 16.10.2002 06:02:18

> [...]
> pomoci DirectX, ten ve Win98 taky funguje, ale ve WinXp nehraje :( (pritom

A jde ti prehrat mp3 ve WMP? Jestli ti v systemu nechybi mp3 kodek...

Ober

IB: SQL a Prepare

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 16.10.2002 07:04:19

> ma velky vliv na rychlost zpracovani SQL prikazu nebo dotazu zarazeni
> prikazu PREPARE pred vlastni ExecSQL nebo Open u IB (FB)? Jak je to
> pri lokalnim pristupu a na siti.

Ahoj,

IMHO nema, pokud ten prikaz neprovadis nekolikrat po sobe v cyklu
apod. Nevolas-li Prepare ty sam rucne, vola se automaticky samo
pred provedenim dotazu. Prepare se ale muze hodit v urcitych
situacich kvuli svym dalsim efektum. Napr. ti naplni hodnotu
SQLType, takze muzes poznat typ SQL prikazu (dotazu) apod.

David Lebeda

Dedicnost interface v ruznych COM komponentach

[*] Libor Filip <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz> - 16.10.2002 07:23:16

To je to, co jsem hledal.

Libor Filip

[...]

ListView a zmena charsetu - Was: ListView a nelogi

[*] Obermaier Petr Ing. <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 16.10.2002 07:44:59

> Od: Daniel Rott [SMTP:roxton(zv)seznam(tec)cz]
> S ItemIndex nemam zkusenost, ale kdyz nastavim ItemFocused
> a Selected na stejny item, tak mi to funguje dobre.

Diky, toto funguje spolehlive. Ale vynoril se dalsi problem:
Pokud zmenim charset ListView na ANSI_CHARSET (a samozrejme mam nastaveny font, ktery obsahuje ANSI_CHARSET znaky), polozky Items i SubItems se nadale zobrazuji jako pri DEFAULT_CHARSET. Zajimave je, ze po dobu EditCaption se zmeni charset na spravny.

Ober, D6.02/W98SE

ComboBox

[*] Lubos Urban <Lubos.Urban(zv)visicom.sk> - 16.10.2002 07:55:08

Pokial je to cislo co si potrebujes odlozit ku kazdej polozke integer tak ho
mozes dat do vlastnosti object kazdej polozky

for i:= 0 to 10 do
Combo.Items.Objects[i]:= TObject(i);

a ked ho potrebujes nacitat tak len spravis

x:= Integer(Combo.Items.Objects[i])

jediny problem je v tom, ze ak do vlastnosti objects nic neulozis tak je tam
defaultne NIL a ten ked pretypujes na integer tak dostanes 0.
Ale inak je to v pohode

[...]

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 16.10.2002 08:06:27

> Odes�latel: Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz>
> Musis mit prislusny field indexovany a nastavit property IndexName te TTable
> na jmeno toho indexu. Aspon takhle to plati pro Paradox.

Dobre. Ja ale preferuji IndexFieldNames, protoze
a)
jmena indexu si nepamatuji
b)
kdyz uz si je pamatuji, tak si nepamatuji, jak byly konstruovany

IndexFieldNames je explicitni a jasne.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)