Dedicnost interface v ruznych COM komponentach

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 16.10.2002 08:31:59

> Odes�latel: Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
> BTW, neco jako dedicnost interfacu v podstate neexistuje,
> je to pouze pomucka abych nemusel opisovat do noveho
> interfacu metody, ktere jsou deklarovane v interfacu predka.
> Stejne se pak musi vsechny metody (tedy i ty z predka)
> znovu implementovat v objektu.

Pokud oddedim od objektu, ktery implementuje interface "predek", pak staci implementovat "nove" metody.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

Kylix: nacteni vlastniho kurzoru

[*] Garalda <garalda(zv)email(tec)cz> - 16.10.2002 08:59:31

Zdravim vespolek,

nevite prosim nekdo, jak si muzu v Kylixu nacist vlastni kurzor. Nepovedlo se mi najit zadnou metodu LoadCursor nebo neco podobneho...

Email(tec)cz -----> Va�e emailov� schr�nka zdarma.
http://www.Email(tec)cz <------------Po�ta zdarma!

Zmena barvy vlastniho kurzoru

[*] Garalda <garalda(zv)email(tec)cz> - 16.10.2002 09:00:51

Zdravim vespolek,

Kdyz mam nacteny kurzor (ukazatel mysi) v pameti, nevite zda se da nejak jednoduse upravovat a dale pouzivat? Potrebuji menit jeho barvu v zavislosti na tom, jakou barvu zvoli uzivatel, ale nechci kvuli tomu vytvaret 64 milionu kurzoru pro kazdou barvu ;o)

SB KOMPLET� Informa�n� ekonomick� syst�m http://www.sb-komplet(tec)cz
�um�me svoji pr�ci!

SQL a Prepare

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 16.10.2002 09:28:20

> Odes�latel: Jan Naiser <tua(zv)wo(tec)cz>
> ma velky vliv na rychlost zpracovani SQL prikazu nebo dotazu zarazeni
> prikazu PREPARE pred vlastni ExecSQL nebo Open u IB (FB)? Jak je to pri
> lokalnim pristupu a na siti.

Nejsem si jist, ale myslim, ze je to implementovano tak, ze pokud Prepare explicitne nezavolas, zavola si ho samotny Open.

S lokalnim pristupem to nesouvisi, je to pokyn pro server, aby si nasel vhodnou strategii pro provedeni toho "select" nebo jineho prikazu.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

ComboBox

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 16.10.2002 09:33:10

Dekuji Petrovi za radu, ale stejne se mi nedari...

Pokud udelam toto, dostanu data z tabulky do ComboBoxu:

begin
with Query1 do
begin
Active := false;
SQL.Clear;
SQL.Add('select prijmeni, jmeno, cislo from tabulka');
try
Open;

ComboBox1.Items.Clear;
for i := 0 to RecordCount-1 do
begin
ComboBox1.Items.Add(Query1['prijmeni']+' '+Query1['jmeno']);
Next;

Ja ale potrebuji pracovat v nasledujicim Editu s hodnotou ze sloupce CISLO, ktera se vybere kliknutim na patricnem prijmeni v ComboBoxu...

From: "Jiri Novotny" <novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz>

> [...]
> kazdem radku napred 1. sloupecek (to se text vypise OK), jenze pak
> se vykresli 2. sloupec a dojde k premazani presahujiciho textu.

Musis potlacit kresleni tech bunek prepsanych tim textem:

1. Musis vypnout DefaultDrawing, aby ti to nemazalo pozadi
2. Musis zvetsit sirku policka, do ktereho pises text
3. Musis preskakat zakryta policka

V Tvem prikladu principielne takto: case ARow of
0, 4: if aCol=0 then
begin
Font.Name := 'Arial';
Font.Color := clLime;
Brush.Color := clNavy;
WideRect := classes.Rect(Rect.Left,Rect.Top,(Sender as
tControl).Width,Rect.Bottom);
FillRect(WideRect);
TextOut
(WideRect.Left+2,WideRect.Top,StringGrid1.Cells[ACol,ARow]);
;
else begin
Font.Name := 'Courier New';
Font.Color := clBlack;
Brush.Color := clWhite;
FillRect(Rect);
TextOut(Rect.Left+2,Rect.Top,StringGrid1.Cells[ACol,ARow]);

JCL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.2002 12:56:45

From: "delfi" <delfi(zv)pocitac.net>
> existuje JCL pro D7? Na www strankach jsem ji nevidel

Je na Delphi 7 Companion CD, na strankach bude snad nove verze 1.22 co nevidet
s opravami nekterych chyb.

Petr Vones

StringGrid - text sirsi nez sirka bunky

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 16.10.2002 13:12:43

Ahoj,

Nizsie ti posielam ukazku, ako mozno riesit prekreslovanie
v StringGride s niektorymi bunkami presahujucimi viacere stlpce
(pozor nesmies zabudnut nastavit DefaultDrawing na False).
Ak chces, mozem ti pripadne poslat zlozitejsiu verziu ukazky.

Vlkovic

// inicializacia
StringGrid1.RowCount := 10;
for i := 0 to StringGrid1.RowCount - 1 do
begin
StringGrid1.Cells[0,i] := IntToStr ( 100 + i );
StringGrid1.Cells[1,i] := IntToStr ( 200 + i );
StringGrid1.Cells[2,i] := IntToStr ( 300 + i );

// obsluha prekreslovania
procedure TForm1.StringGrid1DrawCell(Sender: TObject; Col, Row: Integer;
Rect: TRect; State: TGridDrawState);
var
SG: TStringGrid;
ACell: string;
AddWidth: integer;
begin
SG := Sender as TStringGrid;
if ( Row = 0 ) or ( Row = 5 ) then // na tychto riadkoch bude nadpis
begin
if Col = 0 then // obsluhuje sa prekreslovanie len prveho stlpca
begin
AddWidth := SG.ColWidths[1] + SG.ColWidths[2]; // sirka 2. a 3.
stlpca
Rect.Right := Rect.Right + AddWidth;
SG.Canvas.FillRect ( Rect );
SG.Canvas.TextRect ( Rect, Rect.Left, Rect.Top, 'Text cez tri
bunky' );
begin // obsluha prekreslovania ostatnych buniek
ACell := SG.Cells[Col,Row]; // obsah bunky
SG.Canvas.TextOut ( Rect.Left, Rect.Top, ACell );
> [...]
> 1 1 2
> 2 3 3
>
> nemohu prijit na to, jak spravne vypsat ty radky s textem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.2002 13:19:59

From: <boh.svancara(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> budiz prave TField.OnValidate. Pokud je udaj
> chybny, neda se z OnValidate odejit jinak, nez
> pomoci vyjimky. Tato vyjimka se neda nikde

Zpusob jakym je reseno TField.OnValidate je zrovna jeden z dobrych prikladu
spatneho designu ve VCL. Spravne by ta udalost mela obsahovat jeste dalsi
promennou typu Boolean, ktera by vracela vysledek validace a dale by TField
mel nejakou dalsi vlastnost (napriklad ValidateErrorMessage) do ktere by se
vlozilo pripadne chybove hlaseni. Reseni, kdy vyvolam "nejakou" vyjimku je
zcela nesystematicke. Jako jina prijatelna moznost by mohla byt i metoda tridy
TField, ktera by vyvolala predem definovanou vyjimku (viz dale) s jasne danym
ucelem a zpusobem obsluhy.

> odchytit, takze pokracuje az do
> TApplication.OnException. A ma-li se jen oznamit

Prave proto existuje vyjimka EAbort.

> chyba uzivateli, tak je na to Delphi primo
> zarizene. V OnValidate se da tedy jednoduse

Toto by bylo jeste prijatelne, pokud by existovala treba vyjimka EUserMessage
odvozena od EAbort, ktera by misto dialogu zobrazujici neosetrenou vyjimku
zobrazila pouze chybove hlaseni. Takto by bylo jednoznacne jasne z jakeho
duvodu ta vyjimka vznikla a jak presne se v tomto specifickem pripade ma
osetrit.

> udelat raise Exception('Mas tam chybu') a hotovo.
> Zadne dalsi kodovani => prehlednejsi program =>
> mene chyb. Vysledek je v kazdem pripade stejny -
> zobrazeni dialogu s hlaskou a tlacitkem OK.

Ze to zrovna v praxi nejak funguje je zcela nepodstatne, z hlediska navrhu je
to spatne reseni, tecka. Co presne rika trida vyjimky Exception ? Co kdyz v
jine casti aplikace bude zrovna take nekde (chybne) pouzita ? Vsechno tohle
vede jen k neprehlednemu a tezko udrzovatelnemu kodu.

> Muzu se zeptat proc? Jakou vyhodu tim v tomto konkretnim pripade ziskam?
> Prehlednejsi, kratsi nebo rychlejsi kod?

Toto reseni je podle mne prehlednejsi nez mit 50 radku kde se opakuje temer ta
sama sekvence. Navic tak lze ty tridy pak i za behu dynamicky registrovat.

Petr Vones

Jak se napojit MSsql server.

[*] Petr Varga <djvar(zv)post(tec)cz> - 16.10.2002 13:20:09

Ahoj
Chtel jsem poradit jakymi komponentami se mam napojit na mssql
server pripadne kde si je mam stahnout. Dekuji za odpovedi...
Petr Varga

V�hodn� n�kupy p�es internet, slevov� akce, zaj�mav� ceny, dod�vka
a� do domu...http://shop.volny(tec)cz

Watch window - nespravne vyhodnoceni promenych

[*] Karel Kimes <kkonf(zv)email(tec)cz> - 16.10.2002 13:37:05

ahoj,
mam nasledujici proceduru:
a : TMemoryStream;
begin
a := TMemoryStream.Create;
try
a.LoadFromFile('test.txt');
a.Position := a.Position + 1;
ShowMessage(IntToStr(a.Position));
finally
a.Free;

Vytvorim TMemoryStream, nahraju do nej libovolna data ze souboru a posunu
ukazatel a.Position o jednu pozici dale. ALE! Watch window obsahujici
a.Position ukazuje 0 a ShowMessage(IntToStr(a.Position)) zobrazi 1. PROC???
takhle se neda debuggovat :( !!!
a.Position ukazuje porad 0, i kdyz nad nej najedu mysi a zobrazi se hint s
obsahem promene.

kchodl

Watch window - nespravne vyhodnoceni promenych

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.2002 14:29:37

From: "Karel Kimes" <kkonf(zv)email(tec)cz>
> [...]
> takhle se neda debuggovat :( !!!
> a.Position ukazuje porad 0, i kdyz nad nej najedu mysi a zobrazi se hint s

Je to chyba v evaluatoru debuggeru pro vlastnosti typu Int64. V Delphi 7 je to
opravene.

Petr Vones

PS Neslo by zpravy do konference posilat bez tech nesmyslnych priloh jako
"Odchoz� zpr�va neobsahuje viry" ?

Ztratilo se mi okno Delphi IDE

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 16.10.2002 14:29:25

je potreba opravit delphi32.dsk

[Main Window]
Visible=1

likeapear

> spustil jsem Delphi (omylem) 2x, tak jsem je zavrel, protoze se jaksi
> neshodly a ted, kdyz je chci spustit, tak se mi otevre jen prazdny form
> a okno se zdrojakem. Object inspector zapnu F11, ale jak tam dostanu to
> hlavni okno s menu a paletama?
> Mate nejaky tip, popr. vysvetleni?

MYSQL a delphi

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 16.10.2002 14:39:30

Muzete mi nekdo doporucit nejake kvalitni komponenty pro pristup na mysql z delphi z toho nepreberneho mnozstvi co existuje ?

Kompilator

[*] Ditechi <ditechi(zv)centrum.sk> - 16.10.2002 14:42:47

Neviete niekto kde zozeniem zadara Delphi? Dik!

http://www.webpark.sk/novy-web.htm - Profesion�lny webhosting

Ztratilo se mi okno Delphi IDE

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 16.10.2002 14:53:45

From: "Ditechi" <ditechi(zv)centrum.sk>
> Neviete niekto kde zozeniem zadara Delphi? Dik!

Pro nekomercni ucely je mozne pouzit Delphi Personal edition. Drive bylo mozne
Delphi 6 Personal stahnout od Borlandu. Delphi 7 Personal vsak jiz ke stazeni
neni a zaroven zmizel i download Delphi 6 Personal. Takze je nutne si i tuto
verzi koupit.

Petr Vones

Kompilator

[*] Ditechi <ditechi(zv)centrum.sk> - 16.10.2002 15:02:47

A kolko MB ma to Delphi Personal?
Ditechi

> [...]
jiz ke stazeni
> neni a zaroven zmizel i download Delphi 6 Personal. Takze je

[*] Rumcajs - konference <konrum(zv)seznam(tec)cz> - 16.10.2002 15:04:19

Tak to bych chtel taky ... :-)
Pokud vim, tak Borland uvolnil pouze Delphi 1, ale za zbytek se fiurt plati
Rumcajs
> Neviete niekto kde zozeniem zadara Delphi? Dik!

JCLMath

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 16.10.2002 15:06:03

Ahoj,

potreboval jsem v projektu zacit pouzivat
fce z JCL konkretne z unity JCLMath fce pro
praci s floatama. Od te doby co jsem prilinkoval
tuto unitu, tak mi v prubehu KAZDEHO buildu vyskoci
hlaska "Invalid floating point". Pouzivam fce
IsFloatZero() a FloatsIsEqual(). Mam blbe
nastaveny kompilator nebo by to mohl byt
jiny zadrhel ?

Env.: D5 SP1, PII 30Mhz, 256 MB Ram.

predani stringu pomoci Message

[*] Petr Kuklik <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 16.10.2002 15:17:20

Dobry den,
potreboval bych poradit. Pomoci SendMessage si chci od aplikace
vyzadat nejaka data zavisla na parametru, ktery mam ve stringu. Tento
string by se mel prenest v Message treba v parametru wParam. Staci
kdyz wParam naplnim takto

var Param : string;
Param := 'abc';
SendMessage(Nekdo, Nejaka_MSG, integer(PChar(Param)), 0);

nebo musim alokovat pamet, nejaky buffer, a jeji adresu poslat?

Petr
Kuklik

Reklama:
S Oskarovymi Tarify nove generace budete ve srovnani s predplacenymi konkurencnimi kartami volat za stejnou cenu az o 50% v�ce.
http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=35722%26url=http://www.oskarmobil(tec)cz/links/news.php?param=tarify

Kompilator

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.2002 15:19:44

From: "Ditechi" <ditechi(zv)centrum.sk>
> A to Delphi 1 stoji za nieco?

Delphi 1 je dnes zcela nepouzitelne protoze to neni Win32 verze a zaroven neni
k dispozici, a to jak zdarma tak ani za penize. Bohuzel jediny zpusob je koupe
Delphi 7 Personal za cca 3500 Kc. O tom jak chytre ci hloupe bylo rozhodnuti
Borlandu zrusit moznost stazeni Personal verze tu sice muzeme debatovat, ale k
nicemu to nepovede.

Stahnout lze jen zkusebni verzi Delphi 7, ktera je omezena tusim na 60 dni:
http://www.borland.com/products/downloads/download_delphi.html

Petr Vones

BLOB not found

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 16.10.2002 15:32:35

Ahoj,
u uzivatele v tabulce o velikosti 100 tisic zaznamu, jsme odhalili dva
zaznamy,ktere pri pokusu o precteni obsahu memopolozky ohlasily "BLOB not
found".
Stejnou chybu zahlasi i backup pri zpracovavani teto tabulky, takze
nedobehne do konce. Zaznamy bylo mozno zrusit a backup pak probehl OK.
Vi tady nekdo o postupu, ktery by podobny problem dokazal odstranit
globalne? Sveep ani validace v IbConsole nepomohly.
(D4 + IB pres BDE [a nekamenujte mne za to, ja jsem v tom nevinne])

Zdenek Brejsa - programator HJ-SOFT s.r.o.
Hradebni 3
56301 Lanskroun
Tel: 511096, 522889, 524795
Mob: 0602592948, 0603833124
ICQ: 47636291

Jak se napojit MSsql server.

[*] Bohdan Dudla <bdudla(zv)pikeelectronic(tec)com> - 16.10.2002 15:50:23

Ahoj.
Muzes pouzit komponenty ADO, BDE, nebo dbExpress pokud mas Delphi
Enterprise.
Jinak se zkus podivat na www.torry.net

[...]

Cav
pozri si v helpe win32 spravu WM_COPYDATA

The WM_COPYDATA message is sent when an application passes data to another
application.

WM_COPYDATA
wParam = (WPARAM) (HWND) hwnd; // handle of sending window
lParam = (LPARAM) (PCOPYDATASTRUCT) pcds; // pointer to structure with data

An application must use the SendMessage function to send this message, not
the PostMessage function.
The data being passed must not contain pointers or other references to
objects not accessible to the application receiving the data.
While this message is being sent, the referenced data must not be changed
by another thread of the sending process.
The receiving application should consider the data read-only. The pcds
parameter is valid only during the processing of the message. The receiving
application should not free the memory referenced by pcds. If the receiving
application must access the data after SendMessage returns, it must copy
the data into a local buffer.

Petr Kuklik
<Petr.Kuklik(zv)sez To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
nam(tec)cz> cc:
Sent by: Subject: predani stringu pomoci Message
delphi-l-owner(zv)c
lexpert(tec)cz

16.10.2002 15:17
Please respond
to delphi-l

[...]

[*] Bohdan Dudla <bdudla(zv)pikeelectronic(tec)com> - 16.10.2002 15:53:22

Ahoj.
Rozhledni se po Free Pascal Compileru.
Je to Openj Source. Presto umi dost veci.

[...]

[*] <boh.svancara(zv)quick(tec)cz> - 16.10.2002 16:02:20

Petre,

>Zpusob jakym je reseno TField.OnValidate je
zrovna jeden z >dobrych prikladu spatneho designu
ve VCL.

s tim ne moc povedenym naprogramovanim
TField.OnValidate (a s dalsim Tvym povidanim o
vyjimkach) nelze nez souhlasit, ale Borlandi
TField.OnValidate takto naprogramovali a ja to
tak musim pouzivat.

>Toto reseni je podle mne prehlednejsi nez mit 50
radku kde se >opakuje temer ta sama sekvence.

No, proto jsem se ptal, jestli ziskam kratsi kod,
protoze
misto padesati radku:

or (E is Exyz)

budu mit jinych padesat radku:

with TClassList do begin
Add(Exyz);

+ dalsi rezie, coz mi jako velka vyhra nepripada.
Ale to je nazor proti nazoru a nemusime to uz dal
rozpitvavat.

Petre, co je to za udaj
TJclPeBorForm.FormPosition?

Zdravi Svancara

Citanie stringu z TStringList.Objects[X]

Hello Delphi CZ konferencia!

Do objectu stringlistu zapisujem string takto:

SL.AddObject(ib1.Fields[0].AsString,TObject(Format(ib1.Fields[1].AsString, [ib2.Fields[0].Value])));

a potom to chcem citat:
ReplaceW:=string(SL.Objects[X]);

ale vracia mi to hluposti (pozmenene data), kde je pes zakopany.

Dotaz k osvetleni struktury MESSAGE

[*] Petr Va�eka <pvareka(zv)mujmejl(tec)cz> - 16.10.2002 16:22:33

Zdravim konferu.

V dokumentaci jsem nalezl, ze MESSAGE je record s nasl. variantni
strukturou:
type
TMessage =packedrecord
Msg: Cardinal;
case Integer of
0: (
WParam: Longint;
LParam: Longint;
Result: Longint);
1: (
WParamLo: Word;
WParamHi: Word;
LParamLo: Word;
LParamHi: Word;
ResultLo: Word;
ResultHi: Word);
end;
Je zrejme, ze tato struktura je zavisla na tom, zda jiste pole nabyva
hodnoty 0 ci 1.
Prosim sdelte mi, ktere to je pole - z dokumentace jsem to totiz vubec
nepochopil.

Petr Vareka.

predani stringu pomoci Message

[*] Malecek Ondrej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 16.10.2002 16:25:54

Pokud si to predavas uvnitr aplikace tak staci:

GetMem( pszTemp, xxx);
SendMessage( ..., ..., WPARAM( pszTemp), 0);

A v obsluze pak uvolnit pamet:
FreeMem( msg.wParam, xxx);

Potencialne by asi slo pouzivat globalni promenou typu string, ale to by byl
dost chaos. Tak jak to mas napsane, by to asi taky melo fungovat taky, ale
predpokladam, ze PostMessage volas uvnitr nejake funkce => promenna Param je
na stacku => bude zrusena po navratu z funkce => je potreba s tim pocitat.

Pokud si to chces prehazovat mezi aplikacemi, je potreba pouzit WM_COPYDATA.

O :-))

> [...]
> SendMessage(Nekdo, Nejaka_MSG, integer(PChar(Param)), 0);
>
> nebo musim alokovat pamet, nejaky buffer, a jeji adresu poslat?

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 16.10.2002 16:25:23

Predpokladam, ze se bavime o Delphi (u mne D5).
Muzes si na zalozce Data Access vybrat Database, tam nastavit vsechny
potrebne parametry (na vyzkouseni lze jiz i v Designu) a na nej jiz
muzes napriklad navazat TQuery, kde si napis nejaky dotaz a pust ho
pres Activate. Kdyz si s tim budes chvili hrat, zjistis, jak se s tim
pracuje (na Query si muzes navazat DBGrid a hned to i uvidis).

> [...]
PV> Chtel jsem poradit jakymi komponentami se mam napojit na mssql
PV> server pripadne kde si je mam stahnout. Dekuji za odpovedi...

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 16.10.2002 16:35:37

Poslat pointer do jineho procesu nelze protoze procesy nemaji sdilenou
pamet.
Jedno reseni by bylo udelat to pomoci zpravy WM_COPYDATA (to jsem nikdy
nezkousel takze nevim jak je to narocne). Dalsi reseni je pomoci mapovani
souboru (princip DDE) to je jednoduche. Je to psane jen tak na kolene takze
se omlouvam za pripadne nedostatky ale princip bude jasny.

procedure SendText(const Text: String);
var
hMapFile: THandle;
lpMapAddr: lptstr;
begin
hMapFile := CreateFileMapping($FFFFFFFF, nil, PAGE_READWRITE, 0, 1024,
'MyObjectFileMapping');
try
lpMapAddr := MapViewOfFile(hMapFile, FILE_MAP_ALL_ACCESS, 0, 0, 0);
Move(Text[1], lpMapAddr[0], Length(Text));
FlushViewOfFile(lpMapAddr, Length(lpMapAddr));
SendMessage({Tady zadej handle aplikace / formu kam to chces poslat} ,
{Zprava po ktere to chces poslat treba WM_USER + X}, 0, 0);
finally
CloseHandle(hMapFile);
end;
end;// Tohle slouzi pro prijem zpravy
procedure TForm1.WMUser(var Message: TMessage);
var
hMapFile: THandle;
lpMapAddr: lptstr;
begin
hMapFile := OpenFileMapping(FILE_MAP_ALL_ACCESS, False,
'MyObjectFileMapping');
lpMapAddr := MapViewOfFile(hMapFile, FILE_MAP_ALL_ACCESS, 0, 0, 0);
ShowMessage(lpMapAddr);
UnmapViewOfFile(lpMapAddr);

> [...]
> SendMessage(Nekdo, Nejaka_MSG, integer(PChar(Param)), 0);
>
> nebo musim alokovat pamet, nejaky buffer, a jeji adresu poslat?

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 16.10.2002 16:38:04

> [...]
> SendMessage(Nekdo, Nejaka_MSG, integer(PChar(Param)), 0);
>
> nebo musim alokovat pamet, nejaky buffer, a jeji adresu poslat?

Pokud si posilas tu message v ramci jedne aplikace, tj. neprekrocis
hranici sveho procesu, muzes to udelat timto zpusobem. Jinak musis
pouzit neco jineho -- napr. WM_COPYDATA, viz MSDN

Martin Schayna

Jak se napojit MSsql server.

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 16.10.2002 16:51:50

>Chtel jsem poradit jakymi komponentami se mam napojit na mssql
>server pripadne kde si je mam stahnout. Dekuji za odpovedi...

ADO komponenty

Erik

Kompilator

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 16.10.2002 17:19:58

On 16 Oct 2002 at 15:19, Petr Vones wrote:
> [...]
> chytre ci hloupe bylo rozhodnuti Borlandu zrusit moznost stazeni
> Personal verze tu sice muzeme debatovat, ale k nicemu to nepovede.
*****Ja bych to nevidel az tak cerne, natoz jednoznacne. Oficialni
vyjadreni Borlandu k verzi personal: "Strategie Borlandu je takova,
ze uvolni Personal volne ke stazeni, ale nejdrive az nekdy v
listopadu."

Slavek Rydval

Pozor, nyni pouze http://195.113.18.111/~rk/index.shtml
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

Jak se napojit MSsql server.

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 16.10.2002 17:51:00

Ahoj,
jeste muzes pouzit ODBCe od Lubora Fuleho.Link najdes v archivu konference

Martin

From: <boh.svancara(zv)quick(tec)cz>
> s tim ne moc povedenym naprogramovanim
> TField.OnValidate (a s dalsim Tvym povidanim o
> vyjimkach) nelze nez souhlasit, ale Borlandi
> TField.OnValidate takto naprogramovali a ja to
> tak musim pouzivat.

Ne tak docela. Muzes si napriklad definovat tu tridu vyjimky pro zobrazeni
hlaseni, filtrovat ji (jako jedinou) v TApplication.OnException a pouzit v
OnValidate.

> + dalsi rezie, coz mi jako velka vyhra nepripada.

Zakladni problem je totiz v tom neco takoveho vubec nedelat, at je to pak
implementovano jakkoli ;-)

Je pravda, ze v Delphi 7 muze mit kod s pouzitim operatoru IS o nekolik bytu
mene, protoze pokud se na nejakou tridu odkazujes pouze operatorem IS, tak se
potom jeji kod nelinkuje do aplikace. To je takova drobna nova optimalizace v
Delphi 7.

Petr Vones

Portovani dotazu na hodnotu generatoru z IB na MSS

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 16.10.2002 18:19:53

Hi all,

zkousim prenest aplikaci z IB pod MSSQL a potreboval bych nejaky jednoduchy
ekvivalent dotazu: select gen_id(mygenerator, 1) from rdb$database

Myslim, ze nejbliz k tomu ma pouziti funkce SCOPE_IDENTITY().

Pls, muze mi nekdo poradit, jak se to na
MSSQL dela? Chtel bych, aby to pokud mozno nebylo
prilis zavisle na konkretni verzi MSSQL.

Thx, pf

Kompilator

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.2002 19:48:00

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> [...]
> vyjadreni Borlandu k verzi personal: "Strategie Borlandu je takova,
> ze uvolni Personal volne ke stazeni, ale nejdrive az nekdy v

Podle diskuzi v non-tech newsech to vypada(lo), ze uvolneni Delphi 6 Personal
byl spise ojedinely experiment:
http://groups.google.com/groups?selm=3D8BB2CB.A2011733%40borland.com

Petr Vones

Jak implementovat Drag&Drop

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 16.10.2002 19:52:09

> Poradil by mi n�kdo, jak implementovat Drag&Drop nebo kde si o tom n�co
p�e��st?

> Nejjednoduseji takto:
>
> Na "source"
> DragMode=dmAutomatic
>
> Na "destination"
> OnDragOver: nastavit Accept
> OnDragDrop: naprogramovat p�enesen� dat (Source a Destination jsou
parametry).

> Samoz�ejm� tyto a dal�� v�ci �kol�me :-)

Aha, diky.
A nevite proc mi TreeView zacne Drag hned p�i OnMouseDown?

Up�esn�m to:
nastav�m DragMode=dmManual;
v TreeView.OnMouseDown vol�m TreeView.BeginDrag(False);
Tento TreeView je tak� c�lovou komponentou (p�etahov�n� TTreeNodes mezi
sebou) tzn. pro n�j implementuji i OnDragOver a OnDragDrop.

V okamziku kdy kliknu mysi do TreeView ihned(!) se mi na ukazatel "zachyt�"
Selected node (mmj. se vyvol� i OnClick), a pohnu-li my�� by� jen o pixel,
vyvol� se OnDragOver.
Vlastn� by to moc nevadilo, a� na to, �e tam vznikaj� chyby v p�ekreslov�n�
nod�, a pokud cvaknu pravou my��, hned se zobraz� tak� PopUpMenu, kter� tam
m�m nadefinovan�, pr�svitn� p�etahovan� node z�stane na jednom m�st� a
kurzor my�i �pln� zmiz� a u� se neuk�e! (do t� doby, ne� zobraz�m n�jak�
jin� formul�� aplikace).

R�d bych pou�il i prav� tla��tko a v�bec je mi tohle chov�n� podez�el�. Nap�
TreeView v Pr�zkumn�ku se tak p�ece nechov�.

D�l�m n�co �patn�? Pou��v�m Delphi 4.

d�ky
Andreas

p.s. Uz jsem o vas slysel :-)

predani stringu pomoci Message

[*] p.sestak(zv)corag.sk - 16.10.2002 20:02:33

"Libor Junek, KSH-Data" <junek(zv)ksh-data(tec)cz>
Sent by: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz
16.10.2002 16:35
Please respond to delphi-l

To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
cc:
Subject: RE: predani stringu pomoci Message

Samozrejme ze to ide, vid WIN32 API: ReadProcessMemory();
druhej aplikacii posles pointer platny len v tvojom adresnom priestore a
tam si musi
aplikacia otvorit proces( OpenProcess() ) a precitat si jeho pamat pomocou
ReadProcessMemory().
lospalos.

> [...]
takze
>se omlouvam za pripadne nedostatky ale princip bude jasny.

Zjisteni a nastaveni posledni zmacknute klavesy

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)cmail(tec)cz> - 16.10.2002 20:06:23

Zdravim.

Lamu si hlavu jak zmacknout klavesu na klavesnici misto uzivatele primo
programem. Muzete mi poradit jak?

Posledni klavesu zjistuji pomoci WinAPI funkce "GetKeyState". Existuje i
jiny zpusob?

Diky.

Martin Pavera

Zjisteni a nastaveni posledni zmacknute klavesy

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.2002 21:01:56

>From: "Martin Pavera" <martin.pavera(zv)cmail(tec)cz>
> Lamu si hlavu jak zmacknout klavesu na klavesnici misto uzivatele primo
> programem. Muzete mi poradit jak?

Zdravim

Muzu na sokromy mail zaslat unittu SendKeys.pas s prikladem k pouziti

Verze: 6.0.404 / Virov� b�ze: 228 - datum vyd�n�: 15.10.2002

predani stringu pomoci Message

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.10.2002 21:30:41

From: <p.sestak(zv)corag.sk>
> [...]
> tam si musi
> aplikacia otvorit proces( OpenProcess() ) a precitat si jeho pamat pomocou

Tyto funkce jsou ale primarne urceny spis pro ladeni a pokud vim, tak je treba
na ne mit i dostatecna prava. Spravne reseni je pomoci WM_COPYDATA nebo jineho
IPC (mapped file, mailslot, nebo i sockety ...)

Petr Vones

Dotaz k osvetleni struktury MESSAGE

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 16.10.2002 23:00:06

> [...]
> WParam: Longint;
> LParam: Longint;
> Result: Longint);
> 1: (
> WParamLo: Word;
> WParamHi: Word;
> LParamLo: Word;
> LParamHi: Word;
> ResultLo: Word;
> ResultHi: Word);
> end;
> Je zrejme, ze tato struktura je zavisla na tom, zda jiste pole nabyva
> hodnoty 0 ci 1.
> Prosim sdelte mi, ktere to je pole - z dokumentace jsem to totiz vubec

Hodnoty 0 a 1 jsou tam pouze symbolicky, klidne by tam slo napsat i jakakoli
jina cisla a nic by se nezmenilo (program musi nejak jinak urcit, kterou
variantu ma v dane chvili pouzit) .
Pokud by tam bylo case Neco:integer of, tak by to Neco zabralo i nejake
bajty, ale takto jde pouze o formalni zapis ruznych variant.

Proste bud TMessage pouzivas jako.
TMessage =packed record
Msg: Cardinal;
WParam: Longint;
LParam: Longint;
Result: Longint;
end

nebo jako

TMessage =packed record
Msg: Cardinal;
WParamLo: Word;
WParamHi: Word;
LParamLo: Word;
LParamHi: Word;
ResultLo: Word;
ResultHi: Word;
end;

Lze to ale klidne i kombinovat.
Napr. Msg.WParamHi + Msg.LParam + Msg.WParam.

Udaje se v pameti fyzicky prekryvaji. Tzn. pokud zmenim WParam (4 byty), tak
se soucasne zmeni i WParamLo (2 byty) a WParamHi (2 byty) a plati to
samozrejme i obracene.

Tomas

JCL - Dotaz na pouziti ExceptionDialog

[*] <boh.svancara(zv)quick(tec)cz> - 16.10.2002 23:16:23

> Ne tak docela. Muzes si napriklad definovat tu
tridu vyjimky pro zobrazeni
> hlaseni, filtrovat ji (jako jedinou) v
TApplication.OnException a pouzit v
> OnValidate.

Petre,

to je sice mozna teoreticky pekne, ale prakticky
je to na nic. Skoncis ne u padesati radku na
filtrovani vyjimek (ve skutecnosti je jich 28),
ale u treba u nekolika stovek. Pricemz napr. ty
deklarovane vyjimky v OnValidate jsou jen na toto
jedno konkretni pouziti a na nic jineho. Jen
proto, aby se odchytily v
TApplication.OnException a zobrazil se ten text,
ktery si s sebou nesou z konstruktoru.

Ve skutecnosti jsem tuto teorii zacal skutecne
realizovat, nez jsem zjistil, ze je to na nic.

Bylo to tak, ze nez jsem pouzil ExceptionDialog,
vsechno fungovalo tak, jak se ocekavalo: uzivatel
zadal do pole chybnou hodnotu, OnValidate vyhodil
vyjimku a Application zobrazila dialog, ze to ma
opravit. Ten mechanismus v Delphi je. A funguje.
I kdyz mozna, "ze to zrovna v praxi nejak funguje
je zcela nepodstatne, z hlediska navrhu je to
spatne reseni". Jenze cekat na Delphi nebo
jakykoli jiny program, ktery bude dokonaly "z
hlediska navrhu", bohuzel nemuzu, protoze se 1000
let asi nedoziju.

Pak jsem aplikoval ExceptionDialog. A misto
jednoducheho hlaseni dostal slozity dialog, ktery
umoznuje krasne veci, jako ukoncit okamzite
program, poslat log e-mailem a podobne
vymozenosti. A navic dlouho trvalo nez se
vygeneroval log.

Takze jako dalsi krok bylo nutno deklarovat
specialni vyjimky a odchytavat je v
TApplication.OnException.

Kdyz jsem delal asi patnactou a porad to bylo to
same (deklarace, raise, odchyceni) tak me to
prestalo bavit a udelal jsem to obracene: odchyti
se jen ty vyjimky, ktere signalizuji opravdu
vaznou chybu v programu a jen tyto vyvolaji
ExceptionDialog s moznosti poslat log
programatorovi. Jejich seznam je znamy a pocet
omezeny na rozdil od nekonecneho mnozstvi
vyjimek, ktere si mohu nadeklarovat, ale pak je
taky musim osetrovat a napriklad i zdokumentovat.
Jak je to u programatoru s dokumentaci je myslim
jasne. A az po mne nekdo prijde, bude muset tu
zbytecnou dokumentaci taky cist. A proc? Aby
zjistil, ze je zbytecna? Aby u kazde
nadeklarovane vyjimky musel zjistovat, kde vsude
je pouzita? Myslim, ze v tomto pripade plati
porekadlo, ze mene je nekdy vice.

S pozdravem

Bohuslav Svancara, prom. mat.
svancara(zv)softprojekt(tec)cz

multiselect v TDBGrid

[*] Ludo Fulop <kexo(zv)ynet.sk> - 17.10.2002 00:57:13

zdravim,
mam TDBGrid v ktorom mam povoleny multiselect a rowselect. Jeden stlpec si
vykreslujem sam v OnDrawColumnCell v zavislosti od toho, ci je riadok
vybrany alebo nie.
Pri vybere jedneho riadku je vsetko OK. Akonahle vsak vyberiem 2 riadky, tak
jeden z nich (neaktivny) nema nastaveny State na "gdSelected", aj ked je
tiez vysvieteny...
ako teda v OnDrawColumnCell zistim ci je dany riadok vybrany?

Ludo Fulop

winme->d6->ado->access

JCL - Dotaz na pouziti ExceptionDialog

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.2002 01:28:03

From: <boh.svancara(zv)quick(tec)cz>
> Ve skutecnosti jsem tuto teorii zacal skutecne
> realizovat, nez jsem zjistil, ze je to na nic.

Teorie neni nanic, pokud se aplikuje vcas.

> spatne reseni". Jenze cekat na Delphi nebo
> jakykoli jiny program, ktery bude dokonaly "z
> hlediska navrhu", bohuzel nemuzu, protoze se 1000
> let asi nedoziju.

To neni otazka cekani ale pristupu. Vetsinu kodu vytvaris sam a podle toho to
take vypada. Ze je vetsina aplikaci 'zprasenych' ? Mozna, ale to neni muj
problem, driv nebo pozdeji na to vyrobce prijde a zacne mit treba potize.
Specialne u nas je zvykem, ze si malokdo necha poradit (nejake konzultace nebo
snad skoleni jsou povazovany za naprosto zbytecnou investici) a podle toho to
pak v okamziku, kdy se to dostane do neudrzovatelneho stavu vypada. Zatim
jsem, vedom si tohoto pravidla, spolupracoval pouze na nekolika projektech
ktere meli hlavu a patu a byly zvlast zajimave. Velmi nerad to rikam, ale je
to realita.

> [...]
> omezeny na rozdil od nekonecneho mnozstvi
> vyjimek, ktere si mohu nadeklarovat, ale pak je
> taky musim osetrovat a napriklad i zdokumentovat.

Znovu. Kazda vyjimka ktera se dostane az k Application.OnException je zavazna,
krome te, ktere jsme uz probrali. Chapu ze menit design neceho, co je asi od
zakladu spatne je obrovsky narocne, ale jinak to asi nejde.

> Jak je to u programatoru s dokumentaci je myslim
> jasne. A az po mne nekdo prijde, bude muset tu
> zbytecnou dokumentaci taky cist. A proc? Aby

Zbytecnou dokumentaci ? Predstav si, ze pracujes na projektu, kde budes
dokumentovat kazdou tridu, jeji metodu a vazbu na ostatni casti projektu. Ze
to neni zbytecne poznas. Nekdy hned, nekdy pozdeji. Clovek se stale uci a
zkusenost je v mnoha pripadech neprenosna.

> zjistil, ze je zbytecna? Aby u kazde
> nadeklarovane vyjimky musel zjistovat, kde vsude
> je pouzita? Myslim, ze v tomto pripade plati
> porekadlo, ze mene je nekdy vice.

Souhlasim. Mene neporadku je nekdy vice. Pokud se jedna o spojitost s
uzivatelskymi vyjimkami, jako napriklad ta vyvolana z TField.OnValidate pak
nevidim duvod proc jich mit desitky. Opet, je dobre se podivat na vec s
urcitym odstupem (k tomu muze napomoci i nekdo, kdo neni prilis svazan s danou
aplikaci a designem a je schopen do projektu prinest neco noveho nebo zcela
jiny pohled na jeho reseni) a pak vynaset soudy o smysluplnosti.

Petr Vones

JCL - TJclPeBorForm.FormPosition

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.2002 01:48:44

From: <boh.svancara(zv)quick(tec)cz>
> Co je to za udaj TJclPeBorForm.FormPosition?

Hodnoty vlastnosti FormFlags a FormPosition pochazeji z TReader.ReadPrefix,
uplatnuji se napriklad pokud se jedna o dedene formulare. Dale viz help.

Petr Vones

Update v triggeru

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.2002 07:12:48

Ahoj,
mam tabulku Zaznamy(id,cas,hodnota) s triggerem After Update, ve kterem pri
zmene pole Hodnota chci provest:
UPDATE zaznamy SET hodnota=hodnota-old.hodnota+new.hodnota WHERE
(cas>new.cas); (tj. potrebuji pri zmene hodnoty v jednom zaznamu
aktualizovat hodnoty v nasledujicich zaznamech).
A ted nevim, jak se to bude chovat: spusti se trigger pro kazdy zaznam,
ktery z triggeru updatuji (tj. rekurzivne se mi bude ten dotaz spustet pro
kazdy nasledujici zaznam)? V pripade, ze ano, da se to nejak elegantne
vyresit v tom triggeru tak, aby se ten trigger pro updatovane zaznamy vubec
nespoustel (vypnout trigger - provest kod - zapnout trigger)?

Predem diky za odpoved,
Roman
D4, Firebird
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
http://kouzelne.misto(tec)cz/

9 bitova komunikace

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 17.10.2002 07:45:29

Ahoj,
mam udelat program na komunikaci s pristrojem, ktery pouziva 9
bitovou komunikaci. Presneji 1 start bit + 9 bit + 1 stop bit.
Muzete mi nekdo poradit, jak se resi tech 9bitu?
Nejakej ukazkovej priklad by pomohl.

Dekuji

9 bitova komunikace

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 17.10.2002 08:11:38

From: "Dalibor" <dalibor(zv)torola(tec)cz>

> bitovou komunikaci. Presneji 1 start bit + 9 bit + 1 stop bit.
> Muzete mi nekdo poradit, jak se resi tech 9bitu?

Tento format znacky se da IMHO na UARTech rady 16x50 docilit zrejme
jen s pouzitim paritniho bitu.

Na strane prijimace by se to resilo testovanim CE_RXPARITY
a dopocteni hodnoty 9. bitu po prijmu kazdeho znaku.

U vysilace by se hodnota paritniho bitu dala ovladat zmenou
parity mezi MARK/SPACE, ale to by slo zrejme jen u striktne
poloduplexniho rezimu, protoze by se pred kazdym odeslanim znaku
muselo volat SetCommState (menit rezim UARTu).

A i kdyby to nahodou pracovalo, tak to bude zrejme velmi nestabilni
ve stavech rozpadu komunikace - je otazka, jak takovy protokol
resi napr. blokovou synchronizaci, jestli je plne transparentni etc...

HTH, pf

Citanie stringu z TStringList.Objects[X]

takto to sa to neda, pretoze na odlozi iba odkaz na dany retazec, a nasledne
dojde k automatickemu zruseniu toho Stringu (pretoze uz nanho neexistuje
ziaden odkaz - odkaz pretypovany na TObject uz nie je odkaz na String). Je
to mozne riesit cez
- alokovane pole znakov
- alokovany objekt alebo record
- dalsi StringList

> [...]
>
> a potom to chcem citat:
> ReplaceW:=string(SL.Objects[X]);
>
> ale vracia mi to hluposti (pozmenene data), kde je pes zakopany.

text do databaze

[*] Sebesta Jan <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 17.10.2002 09:13:13

Zdravim vsechny,

potrebuji nejakou komponentu, kde by se dal psat text jako napr. ve Wordu
(ruzne velikosti a barvy pisma + tisk, dobra by byla i moznost vlozit
obr -neni podmintou). Vse potrebuji pak ale ulozit do databaze IB - asi do
field typu blob.

Zkousel jsem TRichEdit ale navim jak to pak ulozit do IB.

Poradi nekdo komponentu a pripadne postup?

Dekuji Jan Sebesta D5E

hodne zvuku do jednoho souboru

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.2002 09:15:16

> Zkousel jsem pomoci InstallShieldu (verze Express, co je s D6 Pro) do
> instalace pridat tech 2000 souboru a prvnich par desitek se pridalo
rychle,
> ale potom jedno slovicko trvalo treba i minutu,

To je znamy problem FAT, ze pri viac nez 512 suboroch v adresari je
desne pomala. Hadaj, preco asi ma MSIE v 'Temporary Internet Files' 4
podadresare...

Co tak urobit 26 podadresarov, podla pociatocneho pismena?

bye
vmlich

RAR 3.1 beta 1 ----> http://www.rar(tec)cz

text do databaze

[*] Otisk Rene <otisk(zv)misel(tec)cz> - 17.10.2002 09:16:23

Zkus to pres Streamy

viz Delphi help nebo archiv konference SaveToStream resp. LoadFromStream

> [...]
> field typu blob.
>
> Zkousel jsem TRichEdit ale navim jak to pak ulozit do IB.
>
> Poradi nekdo komponentu a pripadne postup?

Update v triggeru

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 17.10.2002 09:22:56

Ahoj,
ten trigger se ti bude spoustet pro kazdej zaznam.

Tohle bych spis resil pres StoredProc.
Vytvor si StoredProc a tu volej pro updatovani tabulky.
Uvnitr te procedury uz si muzes delat co chces.

Preji hodne zdaru

> [...]
>vyresit v tom triggeru tak, aby se ten trigger pro updatovane zaznamy vubec
>nespoustel (vypnout trigger - provest kod - zapnout trigger)?

Instalace RX v D6

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 17.10.2002 09:30:34

Ahoj,

muzete mi prosim nekdo poradit s instalaci RX v D6 ?

Update v triggeru

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 17.10.2002 09:32:46

> [...]
> (cas>new.cas); (tj. potrebuji pri zmene hodnoty v jednom zaznamu
> aktualizovat hodnoty v nasledujicich zaznamech).

No jo, rekurzivni volani triggeru, na to se musi opatrne.
Asi bych se pokusil tam pridat nejakou polozku Status, pomoci ktere bych tu rekurzi zastavil.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

MYSQL a delphi

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 17.10.2002 09:37:00

> Odes�latel: Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz>
> Muzete mi nekdo doporucit nejake kvalitni komponenty pro pristup na mysql z delphi z toho nepreberneho mnozstvi co existuje ?

Ja nevim, s MYSQL nedelam, ale D6 je na to dbExpress.
Samozrejme, pouzijes-li dbExpress, musis prijmout techniky, ktere vyzaduje TClientDataSet.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

OT : Textovy editor

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 17.10.2002 09:39:43

Dobry den,

omlouvam se za OT. Neznate nekdo prosim Free editor pod DOS, ktery by umel
delat zalozky v textu a pak se k nim vracet?
Neco tak prefektniho jako je v PSPadu, ale pod DOS.
Proste potrebuju nejaky programatorsky editor pod DOS.

Watch window - nespravne vyhodnoceni promenych

[*] Karel Kimes <kkonf(zv)email(tec)cz> - 17.10.2002 09:39:19

>Je to chyba v evaluatoru debuggeru pro vlastnosti typu Int64. V Delphi 7 je to
>opravene.

Ja mam D6PRO UPDATE PACK 2. Existuje nejakej opravnej balicek?

Instalace RX v D6

[*] Do�ekal Radek <RDocekal(zv)CSAS(tec)cz> - 17.10.2002 09:39:29

> muzete mi prosim nekdo poradit s instalaci RX v D6 ?

Pokud muzu poradit, misto RX si nainstaluj JEDI VCL:
http://jvcl.sourceforge.net/

Knihovny RX byly zacleneny prave sem. Puvodni autori uz RX nepodporuji.
Unity i komponenty se sice v JVCL jmenuji trochu jinak, ale to by nemel byt
velky problem. Zato je tam perspektiva dalsiho vyvoje.

<mailto:rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

Jak se napojit MSsql server.

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 17.10.2002 09:45:18

> Odes�latel: Bohdan Dudla <bdudla(zv)pikeelectronic.com>
> Muzes pouzit komponenty ADO, BDE, nebo dbExpress pokud mas Delphi
> Enterprise.

Nerad bych se mylil, ale dbExpress myslim umi jenom IB, Oracle, MySQL a DB2.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

text do databaze

[*] Bohdan Dudla <bdudla(zv)pikeelectronic(tec)com> - 17.10.2002 09:45:06

Ahoj.
Muzes zustat u TRichEditu, ulozit do BLOBu totiz neni problem.

Query.Edit;
sStream := Query.CreateBlobStream(BlobField, bmWrite);
RichEdit.Lines.SaveToStream(sStream);
sStream.Free;
Query.Post;

[...]

SQLStoredProc

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 17.10.2002 09:53:43

Ahoj,

nemate prosim nekdo priklad na pouziti SQLStoredProc ? Stale mi to pise, ze operace neni podporovana.

Jak implementovat Drag&Drop

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 17.10.2002 09:54:31

> Odes�latel: Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz>
> A nevite proc mi TreeView zacne Drag hned p�i OnMouseDown?
> nastav�m DragMode=dmManual;
> v TreeView.OnMouseDown vol�m TreeView.BeginDrag(False);

No, ja jsem si vzdycky vystacil s DragMode=dmAutomatic.
Kdyz na OnMouseDown zavolas BeginDrag, tak se nediv ze ten Drag zacne hned pri MouseDown.
Asi budes muset nejak lepe identifikovat zacatek Drag.
OnMouseDown si poznamenat, ze mys je dole, OnMouseMove, pokud je mys dole, teprve BeginDrag.
OnMouseUp ten priznak zase shodit.
Prave proto se tomu vyhybam a radsi se pokusim vystacit s dmAutomatic.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

JCL - TJclPeBorForm.FormPosition

[*] <boh.svancara(zv)quick(tec)cz> - 17.10.2002 10:01:50

Do helpu jsem se samozrejme dival, nez jsem
vznesl dotaz.

Mam help JclHelp.hlp ze dne 19.7.2002 a
JCLHelp.chm ze dne 17.3.2002.

O FormPosition se tam pravi toto:

property FormPosition: Integer;

Description

The text for this property has been generated
automatically. This means that it is not
documented.

Dokumentace neni nejsilnejsi strankou JCL
projektu.

Dekuji za odpoved.

Zdravi Svancara

> [...]
formulare. Dale viz help.

> Petr Vones

Portovani dotazu na hodnotu generatoru z IB na MSS

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 17.10.2002 10:14:41

Obavam se, ze zadny primy ekvivalent neni mozny.
Pokud jde o zpusob jak ziskat jednoznacne cislo z nejake rady, tak pouze
pomoci SP. Funkce nelze pouzit, nebot nesmeji mit sideeffect.
Tedy napr.
1. pro kazdy generator vytvorit tabulku o jednom sloupci typu identity,
2. v transakci vlozit zaznam,
3. precit jeho hodnotu,
4. ulozit do parametru nebo vyselektovat,
5. smazat (,aby tabulka zbytecn� nerostla),
6. ukomcit transakci.

Fce SCOPE_IDENTITY vraci posledni vlozenou hodnotu do libovolneho sloupce
typu identity v danemo scope (neco jako urovni volani), nikam ale nic
nevklada. Je to minula hodnota a zmenini se az po nejakem inzertu v danem
pripojeni (ostatni ignoruje). Navic byla implementovana az v MSSQL 2000.

Lepsim trikem je pouzit hodnotu CURRENT_TIMESTAMP, ktera se trvale meni, a
lze ji konvertovat na binary(8) - SELECT CURRENT_TIMESTAMP.
Napr.: SELECT CAST( CAST( CURRENT_TIMESTAMP AS BINARY(8)) AS bigint)

Pavel

> [...]
>
> Pls, muze mi nekdo poradit, jak se to na
> MSSQL dela? Chtel bych, aby to pokud mozno nebylo
> prilis zavisle na konkretni verzi MSSQL.

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 17.10.2002 10:32:48

Zdravim,
Zkus neco takoveho:

If DBGrid1.SelectedRows.CurrentRowSelected then
begin
//tady si dopln co potrebujes
DBGGrid1.Canvas.Font.Style := [fsStrikeOut];
end;

U vsech vybranych zaznamu, bude font preskrtnut. A mozna by nebylo spatne
doplnit:

if gdFocused in State Then
if not DBGrid1.SelectedRows.CurrentRowSelected Then
begin
DBGrid1.SelectedRows.Clear;
DBGrid1.SelectedRows.CurrentRowSelected := True;
end;

Odstrani nepriznivy jev nevybrani zaznamu pri kliku pravym tlacitkem. Coz by
mohlo zlobit napriklad pri pouziti popupmenu nad vybranymi zaznamy.

[...]

BatchMove na MSSQL2000

[*] Petr Fojt�k <fof(zv)foresta(tec)cz> - 17.10.2002 10:35:40

Dobry den, mam nasledujici problem.

Pracuji s Delphi4 a s databazemi Paradox, MSSQL 6,5 a MSSQL 2000.
Mam BDE 5.01, k obema verzim MSSQL prisupuji pomoci nativniho ovladace
SQLMSS32.DLL (verze 5.0.1.22, z 10.10.98). Ten mi v SQL Exploreru po
otevreni aliasu v parametru Type napise :
"MSSQL: Unknown Version: Mapping error: Bad template: SQL Server
[^0-9]*([0-9]+)\."
Mozna jsou vsechny ten problemy tady, ale nevim co stim.
Pro prevody dat mezi nimi pouzivam vlastni na miru udelane pomocne programy,
ktere vyuzivaji BatchMove.
To ovsem funguje pouze pro Paradox a MSSQL6,5. Pri spolupraci BatchMove a
MSSQL2000 dochazi k temto dvema chybam :

1. spatna cestina
Prestoze SQL Exporer zobrazuje data ve vsech aliasech spravne, pri prevodu
z/na MSSQL2000 (BatchMove pres stejne aliasy) se v cilovych datech zkazi
cestina. Pouzivam pro Paradox "pdx Czech 852 'CH'" a pro oba SQL "Pdox ANSI
Czech".

2. chyba v datumech mezi Paradoxem a MSSQL2000
Pokud pres BatchMove prenasim data z Paradoxu na MSSQL200 a je v nich
vyplnena polozka typu timestamp (te odpovida polozka typu datetime na
MSSQL), BatchMove tam datum cpe ve tvaru "Jun 25 2002", ktery MSSQL2000
neakceptuje. S casem problemy nejsou.

Vim ze nejlepsi je pro MSSQL nepouzivat BDE (v novejsich pouzivam ADO), ale
ty programy jsou hotove a proverene, proste je potrebuju obcas spustit i
proti MSSQL2000, jinak je budu muset napsat znovu.

Diky za radu nebo aspon za nasmerovani
`````````````````````````````````````````````````````````````
Petr Fojt�k, fof(zv)foresta(tec)cz

Portovani dotazu na hodnotu generatoru z IB na MSS

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 17.10.2002 11:01:30

From: "Lstiburek Pavel" <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz>

> nikam ale nic nevklada. Je to minula hodnota
> a zmenini se az po nejakem inzertu v danem
> pripojeni (ostatni ignoruje).

To bylo mysleno tak, ze na MSSQL vlozim nejprve
zaznam do primarni tabulky a pak si prectu hodnotu
pomoci SCOPE_IDENTITY (kdyz mi nic jineho nezbyde ;-))

> Navic byla implementovana az v MSSQL 2000.

Hm, to je docela zavazne omezeni. Takze pak by se
dala v urcitych pripadech pouzit jen (zv)(zv)IDENTITY.
BTW, da se nejak (napr. v BOL k MSSQL 2000) zjistit,
ze dana funkce neni podporovana starsimi servery?

Bye, pf

Jak spocitat pocet pracovnich dnu v mesici.

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 17.10.2002 11:26:02

Zdravim,
Nemate nekdo hotovou funkci na %subj. ?
Neco jako: PocetPracovnichDni := CountOFWorkDays('rijen', 2002);
S tim ze tabulku svatku a volnych dni mam nekde v nejake datove tabulce.

Portovani dotazu na hodnotu generatoru z IB na MSS

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 17.10.2002 12:02:17

Tak to samozrejme lze.
Jak je to novymi vlastnostmi nevim presne, ja jsem tuto fci nasel v popis k
verzi 2000 jako velkou vyhodu (a to fakt je !).
Pozor na (zv)(zv)IDENTITY a trigery, protoze vraci posledni vlozenou hodnotu bez
ohledu na uroven (tedy i hodnotu vlozenou triggrem !).
> [...]

> BTW, da se nejak (napr. v BOL k MSSQL 2000) zjistit,
> ze dana funkce neni podporovana starsimi servery?

Update v triggeru

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.2002 12:27:41

> [...]

>No jo, rekurzivni volani triggeru, na to se musi opatrne.
>Asi bych se pokusil tam pridat nejakou polozku Status, pomoci ktere bych tu

No zatim to tak resim, jenom mi to pride takove divne :-) Provadet to v SP
by slo taky (zaznamy by nemely byt vkladany jinak nez ze SP), jenom jsem
chtel zavest jakousi soudrznost tech zaznamu uz na urovni tabulky.

http://kouzelne.misto(tec)cz

IB/FB connect parametre

[*] Kalus Jozef Ing. <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 17.10.2002 12:40:59

hi,

potrebujem nakopnut, uz mi sibe z helpu

potrebujem sa konektovat na IB/FB s nejakym uzivatelom a heslom, a akosi
nemozem naist kde mam a ako priradit parametre user_name a password... v
komponente sa to da v pohode ale ja to vytvaram dynamicky a tam som
zhasol... help my...

Jak se napojit MSsql server.

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 17.10.2002 12:46:05

ViBENyBlbnQgamUgaSBkYkV4cHJlc3MgZHJpdmVyIHBybyBNUyBTUUwNCg0KLS0gDQppbmcuIEph
biBGaWFsYQ0KbWFpbHRvOmphbi5maWFsYUBpb2wuY3oNCg0KMTcuMTAuMjAwMiBKYW4gU2ViZWzt
azoNCj4gTmVyYWQgYnljaCBzZSBteWxpbCwgYWxlIGRiRXhwcmVzcyBteXNsaW0gdW1pIGplbm9t
IElCLCBPcmFjbGUsIE15U1FMIGEgREIyLg==

Jak implementovat Drag&Drop

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.2002 12:52:35

> Odes�latel: Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz>
> A nevite proc mi TreeView zacne Drag hned p�i OnMouseDown?
> nastav�m DragMode=dmManual;
> v TreeView.OnMouseDown vol�m TreeView.BeginDrag(False);

BeginDrag(false,100) ;-)

http://kouzelne.misto(tec)cz

Jak se napojit MSsql server.

[*] Marek Dost�l <marek.dostal(zv)mujweb(tec)cz> - 17.10.2002 13:02:50

V D7 Enterprise nebo Architect by uz mel byt v dbExpress i MSSQL.

Marek.

> [...]

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

Jak spocitat pocet pracovnich dnu v mesici.

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.10.2002 13:08:00

> Zdravim,
> Nemate nekdo hotovou funkci na %subj. ?

Ahoj,

pouzivam tuhle trojici, pozadavana fce je posledni z nich a pouziva tu prostredni a ta
zas pouziva tu prvni.

function TDM.Velikonoce(Rok: Word): TDateTime;
var
Ve_A, Ve_B, Ve_C, Ve_K, Ve_P, Ve_Q,Ve_F, Ve_G,Ve_D, Ve_E : LongInt;
d, m: word;
begin
Ve_A:=Rok mod 19;
Ve_B:=Rok mod 4;
Ve_C:=Rok mod 7;
Ve_K:=Trunc(Rok/100);
Ve_P:=Trunc(((8 * Ve_K) + 13)/25);
Ve_Q:=Trunc(Ve_K/4);
Ve_F:=(15 - Ve_P + Ve_K - Ve_Q) mod 30;
Ve_G:=(4 + Ve_K - Ve_Q) mod 7;
Ve_D:=((19 * Ve_A) + Ve_F) mod 30;
Ve_E:=((2 * Ve_B) + (4 * Ve_C) + (6 * Ve_D) + Ve_G) mod 7;
if (Ve_D + Ve_E) <= 9 then
begin
d := 22 + Ve_D + Ve_E;
m := 3;
d := Ve_D + Ve_E - 9;
m := 4;
end;
if (Ve_D = 29) and (Ve_E = 6) then
d := 19;
if (Ve_D = 28) and (Ve_E = 6) and (Ve_A > 10) then
d := 18;
result := EncodeDate(Rok, m, d) + 1;
end;

function TDM.JePracovni(dt: TDateTime): Boolean;
var
vRok, vMesic, vDen: word;
Rok, Mesic, Den: word;
begin
DecodeDate(dt, Rok, Mesic, Den);
DecodeDate(Velikonoce(rok), vRok, vMesic, vDen);
result := not ((DayOfWeek(dt) in [1, 7]) or
((den = 1) and (mesic in [1, 5])) or
((mesic = 7) and (den in [5, 6])) or
((den = 8) and (mesic = 5)) or
((den = 28) and (mesic in [9, 10])) or
((den = 17) and (mesic = 11)) or
((den = vDen) and (mesic = vMesic)) or
((mesic = 12) and (den in [24, 25, 26])));
end;

function PocetPracDnu(mesic, rok: word): integer;
var
dt, konec: TDateTime;
begin
result := 0;
if mesic = 12 then
konec := Int(EncodeDate(rok + 1, 1, 1))
else
konec := Int(EncodeDate(rok, mesic + 1, 1));
dt := EncodeDate(rok, mesic, 1);
while dt < konec do
begin
if JePracovni(dt) then
inc(result);
dt := dt + 1;

IB/FB connect parametre

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.2002 13:18:23

> [...]
> nemozem naist kde mam a ako priradit parametre user_name a password... v
> komponente sa to da v pohode ale ja to vytvaram dynamicky a tam som

No a ta komponenta, kterou pouzivas dynamicky neni stejne tridy jako ta, co
ji pouzivas v OI nebo co? Mozna bys moh pro zacatek uvest, co je to za
komponentu a kam a co pises v Obj. inspektoru a my ti naoplatku napiseme,
jak to napsat v kodu... ;-))

http://kouzelne.misto(tec)cz

OT : Textovy editor

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 17.10.2002 13:28:54

VGFrb3Z5Y2ggamUgc3BvdXN0YS4gU3RhY2kgemFkYXQgZG8gdnlobGVkYXZhY2UuIFBva3VkIHNl
IG5lbXlsaW0sIHRhaw0KVklNIGJ5bCBpIHBybyBEb3MuIFprdXMgaHR0cDovL3d3dy52aW0ub3Jn
DQoNCi0tIA0KaW5nLiBKYW4gRmlhbGENCm1haWx0bzpqYW4uZmlhbGFAaW9sLmN6DQoNCjE3LjEw
LjIwMDIgUGV0ciBIbG++ZWs6DQo+IG9tbG91dmFtIHNlIHphIE9ULiBOZXpuYXRlIG5la2RvIHBy
b3NpbSBGcmVlIGVkaXRvciBwb2QgRE9TLCBrdGVyeSBieSB1bWVsDQo+IGRlbGF0IHphbG96a3kg
diB0ZXh0dSBhIHBhayBzZSBrIG5pbSB2cmFjZXQ/DQo+IE5lY28gdGFrIHByZWZla3RuaWhvIGph
a28gamUgdiBQU1BhZHUsIGFsZSBwb2QgRE9TLg0KPiBQcm9zdGUgcG90cmVidWp1IG5lamFreSBw
cm9ncmFtYXRvcnNreSBlZGl0b3IgcG9kIERPUy4=

IB/FB connect parametre

[*] Kalus Jozef Ing. <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 17.10.2002 13:31:35

[...]

hej to by som rad, ale nemam ho pri sebe, robim na tom doma .... ale aspon
upresnim:

idem cez IB komponenty, a myslim IBDatabase a tam je property Params (taky
editorik), takze ked hodim tutu komponentu na formu a dvakrat na nu kliknem
objavi sa mi connect okienko kde si mozem napisat usera a heslo a nieco
dalsie, a prave tieto veci sa mi potom dostanu do Params nasledovne:
user_name=joka
password=heslo

no a ja ich potrebujem menit v programe, takze vytvorim si to dynamicky a
potrebujem urobit nieco ako AddParam('user_name','joka').... a uz som asi z
toho riadne zblbol....

napisem moju poziadavku inak:

potrebujem kusok kodiku kde bude vyber z nejakej tabulky (vsetko dynamicky)
s tym ze usera a heslo budem mat v dakych premennych.... s FB akurat zacinam
a nejak mi to nelezie do hlavy :o(

Jak spocitat pocet pracovnich dnu v mesici.

[*] Petr Jansky <delphi(zv)amzdy(tec)cz> - 17.10.2002 13:33:06

Ja neco podobneho delam takto:

V cyklu testuju kazdy den, jestli to neni SO ani NE a jestli neexistuje v
tabulce svatku.
Asi takhle nejak:

function CountOFWorkDays(Mes,Rok : word): word;
var
I, J : word
for I := 1 to DaysInAMonth(Rok,Mes) do
begin
J := DayOfWeek(EncodeDate(Rok,Mes,I));
if ((J > 1) and (J < 7)) and "datum: Rok,Mes,I neexisuje v
tabulce svatek " then inc(Result);
end;> Zdravim,
> Nemate nekdo hotovou funkci na %subj. ?
> Neco jako: PocetPracovnichDni := CountOFWorkDays('rijen', 2002);
> S tim ze tabulku svatku a volnych dni mam nekde v nejake datove tabulce.

Odchoz� zpr�va mozn� neobsahuje viry.

JCL - TJclPeBorForm.FormPosition

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.2002 13:47:01

From: <boh.svancara(zv)quick(tec)cz>
> Do helpu jsem se samozrejme dival, nez jsem
> vznesl dotaz.
>
> Mam help JclHelp.hlp ze dne 19.7.2002 a
> JCLHelp.chm ze dne 17.3.2002.

Aha, to je nedorozumeni. Myslel jsem v Delphi helpu metodu TReader.ReadPrefix,
ty dve vlastnosti v TJclPeBorForm jsou ziskany prave touto metodou. Vyznam
hodnot se navic muze lisit v ruznych verzich Delphi, napriklad Delphi 4 jeste
nemelo podporu pro frames.

> Dokumentace neni nejsilnejsi strankou JCL
> projektu.

Naprosto souhlasim. Sehnat nekoho na tvorbu dokumentace, kdo je navic jeste
ochoten to delat ve svem volnem case a zdarma je takrka nemozne.

Petr Vones

Watch window - nespravne vyhodnoceni promenych

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.2002 13:52:42

From: "Karel Kimes" <kkonf(zv)email(tec)cz>
> Ja mam D6PRO UPDATE PACK 2. Existuje nejakej opravnej balicek?

Pokud vim, tak Update Pack #2 byl poslednim updatem pro Delphi 6, dale byl pak
jeste nejaky RTL update. Bohuzel to vypada, ze je to opravene az v Delphi 7.

Petr Vones

TaskBar a TMemo

potreboval by som kde mozem najst pripadne ako upravit nejake komponenty,
aby som ziskal

1) komponentu vo forme TaskBar-u z Windows. Moja MDI applikacia ma svoj
vlastny TaskBar zo zoznamom otvorenych okien a moznostou rychleho prepinania
medzi nimi.Zatial som to vyriesil cez TabControl, ktory ma Style = tsButtons
a vysku zhodnu z vyskou jeho zaloziek. Vsetko funguje a vyzera celkom dobre
pokial nie je zaloziek viac nez sa do TabControl zmesti, potom naskocia
sipky pre posun. Chcel by som radsej automaticky zmensit sirku zaloziek, tak
aby sa vsetky vosli a to sa mi prave u TabControlu nedari.

2) komponentu podobnu TMemo s moznostou farebneho zvyraznovania textu a
hlavne bez limitu 64k na Win9x. Uplne skvele by bolo, pokial by umoznovala
pouzit nieco ako OwnerData rezim u TListView (kvoli velkemu objemu
zobrazovanych udajov).

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)

IB/FB connect parametre

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.2002 13:55:04

> [...]
dynamicky)
> s tym ze usera a heslo budem mat v dakych premennych.... s FB akurat

uzivatel, heslo: string

IBDatabase.Params.Clear;
IBDatabase.Params.Add('user_name='+uzivatel);
IBDatabase.Params.Add('password='+heslo);

IBQuery.Database:=IBDatabase;
IBQuery.Transaction:=NejakTransaction;
IBQuery.SQL.Clear;
IBQuery.SQL.Add('SELECT * FROM tabulka');
IBQuery.ExecQuery; /nebo Open nebo ExecSQL nebo RunSQL, podle toho co to je
za komponentu

while not IBQuery.EOF do
begin
Application.MessageBox(PChar(IBQuery.Fields[0].asString),'',mb_Ok);
IBQuery.Next;

http://kouzelne.misto(tec)cz

IB/FB connect parametre

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 17.10.2002 13:57:34

From: "Petr Hlo�ek" <petr_h(zv)mrp(tec)cz>
> omlouvam se za OT. Neznate nekdo prosim Free editor pod DOS, ktery by umel
> delat zalozky v textu a pak se k nim vracet?

Zkus MutliEdit Lite.
http://www.multiedit.com/downloads_dos.htm

Samozrejme plna verze je lepsi, nez jsme zacali programovat ve Windows
byl MutliEdit muj denni chleba (obcas nostalgicky utru slzicku :-).

Martin Schayna

IB/FB connect parametre

[*] Petr Palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.2002 14:21:24

> v komponente sa to da v pohode ale ja to vytvaram dynamicky

IBDatabase1.Params.Values['user_name']:='SYSDBA';
IBDatabase1.Params.Values['password']:='masterkey';
IBDatabase1.Params.Values['lc_ctype']='WIN1250';
/*
IBDatabase1.Params.Values['sql_role_name'];
*/

no v podstate staci do IBDatabase1.Params.Text
priradit to, co vidis, kdyz poklepes na komponentu
TIBDatabase

peca

OT : Textovy editor

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 17.10.2002 14:32:00

Ahoj,

ja pod DOS-om stale pouzivam editor, ktory je sucastou IDE
Turbo Pascalu. Ak sa nemylim TP 5.5. je zadarmo vid link:
http://community.borland.com/article/0,1410,20803,00.html
Dokaze obsluzit 10 zaloziek. Klavesove skratky su rovnake
ako v Delphi: Ctrl+K+n vytvorenie zalozky, Ctrl+Q+n skok.
Pokial ide o ergonomiu ovladania, nepoznam v ramci DOS-u
lepsi editor.

Vlkovic

> Neznate nekdo prosim Free editor pod DOS, ktery by umel
> delat zalozky v textu a pak se k nim vracet?
>
> Petr

Kodova stranka

[*] Rumcajs - konference <konrum(zv)seznam(tec)cz> - 17.10.2002 14:47:09

Servus ve spolek, resim tenhle problem:
Mam TMemo ve ktere skladam text. Krom toho textu tam mam i nektere dekadicke
znaky (#14, #22 atd). Ted potrbuju vysledny text (pouze text) prevest do
kodovaci stranky 852.
Jak na to?
Respektive, jde n�jak nastavit, aby se v tom TMemo rovnou psalo v 852?
Rumcajs

Kodova stranka

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 17.10.2002 15:04:40
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OT: Nero Burning Rom

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.2002 15:20:12

Jelikoz doslouzila stara mechanika CDRW zakoupil jsem novou Samsung.Bohuzel
muj SW Easy Creator 5 tuto mechaniku nepoznal (nepodporuje) Vyuzil jsem tedy
pribaleny SW Nero a narazil jsem na tento problem.

Mam Windows 2000 profesional, v PC je interni ZIP a je pripojen USB reader
na Smart karty.
Pokud je v mechanice pri startu PC zalozena zipka a Smart karta ve ctecce je
vse OK

Pokud ale jsou mechaniky prazdne nastane tato situace
Po najeti pocitace system vidi jak ZIPku tak USB ctecku, ale pokud se na
media chci dostat vybehne hlaska "vlozte medium"
Staci ale v "tomto pocitaci" oznacit Zipku ci USB ctecku levym tlacitkem
mysi a pak pravym tlacitkem mysi dat vlastnosti a mechanika se "probudi"

Metodou pokusu a omylu jsem se dopracoval ke zjisteni, ze tento problem
zpusobuje utilita InCD. Pokud ji odinstaluji je vse v poradku.

Na chovani PC nemela ani vliv verze AVG 401 a nic se nezmenilo ani s verzi
AVG 404. Pokus o odinstalovani celeho SW AVG byl take zbytecny.

Pokud ma nekdo zkusenosti s timto SW, pripadne kombinaci Nera a directu CD z
Creatora budu vdecny za jakoukoliv informaci.

Verze: 6.0.404 / Virov� b�ze: 228 - datum vyd�n�: 15.10.2002

JCL - Dotaz na pouziti ExceptionDialog

[*] <boh.svancara(zv)quick(tec)cz> - 17.10.2002 16:16:50

> [...]
> jsem, vedom si tohoto pravidla, spolupracoval
pouze na nekolika projektech
> ktere meli hlavu a patu a byly zvlast zajimave.

Docela by mne to zajimalo: Ktery z teoretickych
pristupu, ktere jsou v soucasne dobe moderni, je
prave ten pravy, abych se za 2-3 roky nedozvedel,
ze program je postaveny na zcela spatnych nebo
zastaralych teoretickych zakladech?

Muzes nam DNES poradit tak, abych za dva roky
nevytahnul tento mail a nerekl, ze Petr Vones
radil spatne?

Prohlasit "Teorie neni nanic, pokud se aplikuje
vcas" a ze "vetsina aplikaci je zprasenych" v
oboru, jako je vyvoj software, kde se postupy a
pristupy meni tak casto, ze se clovek pomalu ani
nestiha naucit zkratky novych technologii je
takzvana "hrabeci rada". Ohledni se zpatky, co
bylo moderni pred 4 roky. Zkus delat na projektu,
ktery ma dlouhodobe trvani. Pokud budes
chtit "aplikovat teorii vcas", tak to budes
zrejme predelavat kazde dva roky. Nebo spise
kompletne zahazovat a delat stale znova od
zacatku podle toho, co prave ta nova, skvela,
nejlepsi a nejmodernejsi teorie pozaduje.

Pises, ze "ze si malokdo necha poradit ... jsem,
vedom si tohoto pravidla". Ale neni to nahodou
jinak? Co kdyz to neni tim, za by na
tech "zprasenych" projektech delali zaostali
blbci. Co kdyz je to tim, ze technologie se meni
tak rychle, ze nez ji do velkych projektu
aplikujes, tak uz je zastarala? Co kdyz je to
take otazka nakladu? Jak budes presvedcovat
ekonomickeho namestka, kdyz ti zcela opravnene
rekne: "Jeste se nevratily naklady na nakup
novych x-licenci Delphi (databaze, CASE
nastroje, ...) a uz mame kupovat nove?"> Zbytecnou dokumentaci ? Predstav si, ze
> [...]
> to neni zbytecne poznas. Nekdy hned, nekdy
pozdeji. Clovek se stale uci a
> zkusenost je v mnoha pripadech neprenosna.

Podle Tvoji odpovedi to vypada, jako bych snad
napsal nebo si myslel, ze dokumentace je
zbytecna.
Ja jsem ale mluvil o dokumentovani zbytecnych
veci. Asi jsem to napsal spatne.

S pozdravem

Bohuslav Svancara, prom. mat.
svancara(zv)softprojekt(tec)cz

ODBCe - kde je problem?

[*] Kadan� Miroslav <Miroslav.Kadane(zv)cht-pce(tec)cz> - 17.10.2002 16:17:33

Dobry den,
Narazil jsem na problem s ODBCe.
Mam jednoduchou tabulku na MS SQL 2000 a pristupuju na ni p�es ODBCe.
Pokud je tabulka prazdna tak je vse bez problemu, ale jak do ni zapisu vetu tak me ODBCQuery pri nastaveni Aktive=True (SQL prikaz je t�eba SELECT * FROM <tabulka>) zahlasi tuto chybu:

ODBCQuery: ODBC Error:
Native: [0] State: [07009]
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver]Invalid Descriptor Index (DLL)

Nevite nekdo proc me to hlasi?
Dik za kazdou pomoc.

Mirek

standardni popup menu na TEdit

[*] eNca <delphi(zv)enca(tec)cz> - 17.10.2002 16:35:26

Ahoj

ve svem projektu potrebuji ridit vykreslovani v komponente TEdit i behem
editace textu. Dospel jsem k zaveru, ze to nelze a tak jsem si vytvoril
svoji komponentu (potomek TCustomControl) se stejnym (podobnym)
chovanim, jako ma TEdit. Narazil jsem na jediny problem - TEdit ma
defaultne prirazeno popup menu s polozkami pro praci s clipboardem.
Texty v tomto okne obsazene zavisi na jazykovem nastaveni windows a ja
bych chtel, aby menu vyvolane na moji kontrolce vypadalo stejne. Takze
otazky:

Mohu nejak vyvolat zminene menu, menit Enabled jednotlivych polozek a
priradit jim svoji obsluhu?
Pokud ne, tak mohu nekde ziskat texty tech polozek?

eNca

ODBCe - kde je problem?

A obsahuje ta tabulka memo (text) alebo blob ?

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)

[...]

Nero Burning Rom

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 17.10.2002 16:52:53

Mam velmi podobne problemy, take na 2000. Na reseni jsem neprisel a tak InCD
nepouzivam.
Pavel

> [...]
>
> Pokud ma nekdo zkusenosti s timto SW, pripadne kombinaci Nera
> a directu CD z
> Creatora budu vdecny za jakoukoliv informaci.

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 17.10.2002 17:15:55

> [...]
> kodovaci stranky 852.
> Jak na to?
> Respektive, jde n�jak nastavit, aby se v tom TMemo rovnou psalo v 852?

with Memo1 do
begin
Font.Charset := OEM_CHARSET;
Font.Color := clWindowText;
Font.Name := 'Terminal';
OEMConvert := TRUE;

Jak se napojit MSsql server.

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 17.10.2002 17:16:54

Narazil jsem nedavno na http://zeoslib.sourceforge.net/ , ale nezkousel jsem
to...

petr langer

Chtel jsem poradit jakymi komponentami se mam napojit na mssql
server pripadne kde si je mam stahnout. Dekuji za odpovedi...
Petr Varga

ODBCe - kde je problem?

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 17.10.2002 17:18:37

[...]

*********************
Ahoj

Zkus ODBCQuery.CursorType:=ctDynamic

Ludek

Ziskani URL z aktivniho okna Exploreru

[*] Zach Tom� - 17.10.2002 18:13:54

Popis situace:
Pridam na panel nastroju Internet Exploreru vlastni tlacitko. Kdyz ho stisknu, chci, aby ulozil aktualni URL nekam napr. do souboru. Neco jako ukladani oblibenych polozek. Potrebuji to URL ale nejak zjistit. Nasel jsem nejakou moznost pomoci DDE, ale to nefunguje tak jak chci, protoze necte URL z Exploreru, ktery ma zrovna Focus, ale z naposledy otevreneho. Poradite nekdo? Na Internetu jsem nic jineho nenasel

Dekuji
Tomas Zach

Verze: 6.0.404 / Virov� b�ze: 228 - datum vyd�n�: 15.10.2002

Vytvorenie MDB databazy

[*] Richard Siegl <rsiegl(zv)elas.sk> - 17.10.2002 18:46:43

Nazdar lidi

Potreboval by aplikacne vytvorit "Access" databazu.
Rad by som k nej pristupoval cez ADO ale nejak nemozem najst sposob ako by
som ju vytvoril.
Chcel by som to pouzit do mojej komercnej aplikacie takze pokial mozno
ziadne licencovane riesenia.
Nemate niekto nejake dobre riesenie ?

Rickie

PS: Ako krajne riesenie ma napadlo vytvorit si tu databazku cez Access ,
vlozit ju do resource execka a pri spusteni ju vykopirovat.
----------------------
Richard Siegl
ELAS spol. s r.o.
Vinohradn�cka 6
97101 Prievidza
tel.: +421 46 5151239
Email: rsiegl(zv)elas.sk
Web: www.elas.sk
----------------------

TaskBar a TMemo

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 17.10.2002 19:15:47

17.10.2002 Martin Cajbik:
> [...]
> hlavne bez limitu 64k na Win9x. Uplne skvele by bolo, pokial by umoznovala
> pouzit nieco ako OwnerData rezim u TListView (kvoli velkemu objemu

Podivej se na SynEdit - free balik komponent pro zvyraznovani syntaxe.
Ale s tim OwnerData tam nepochodis. Ale bez problemu se soubory tak do
1 MB.

Vytvorenie MDB databazy

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 17.10.2002 19:18:03

Podivej se na
http://delphi.about.com/library/weekly/aa010101a.htm?PM=ss12_delphi
Je tam kurz programovani s Delphi a databazemi primo na Accessem

17.10.2002 Richard Siegl:
> [...]

> som ju vytvoril.
> Chcel by som to pouzit do mojej komercnej aplikacie takze pokial mozno

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.10.2002 19:49:31

From: <boh.svancara(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> pristupu, ktere jsou v soucasne dobe moderni, je
> prave ten pravy, abych se za 2-3 roky nedozvedel,
> ze program je postaveny na zcela spatnych nebo

Vubec jsem nemluvil o tom jestli je neco zastarale nebo ne, ale ze je to z
hlediska navrhu zkratka nesmyslne a neudrzovatelne. To prece vubec nesouvisi
s technologii, spatne navrzenou aplikaci muzes dnes napsat jak v Delphi 7 tak
v Turbo Pascalu 5.5

> Muzes nam DNES poradit tak, abych za dva roky nevytahnul tento mail a
> nerekl, ze Petr Vones radil spatne?

Ne. Uz treba proto, ze vetsina dotazu zde v konferenci je obvkle vytrzena z
kontextu daneho projektu, takze odpoved muze byt sice v ramci tohoto omezeni
spravna, ale pri zarazeni do projektu se to pak muze jevit jinak. Navic nikdo
nejsme neomylny a take vetsinou po case tihneme k urcitym stereotypum v reseni
problemu.

> [...]
> kompletne zahazovat a delat stale znova od
> zacatku podle toho, co prave ta nova, skvela,
> nejlepsi a nejmodernejsi teorie pozaduje.

To prave zalezi na tom, jak moc spatne to v te 'o krok starsi' technologii
udelas. Samozrejme nelze jednu vec udrzovat pri zivote deset let tim, ze se
budes jen snazit, aby se to alespon prelozilo. V urcitem okamziku je dobre se
na vec podivat jinym pohledem a nebat se ji zahodit a od zakladu predelat.

Pokud se budeme bavit o Delphi, tak prvnim takovym okamzikem byl prechod z
16ti bitovych aplikaci na 32 bitove, kde operacni system (Win32) mel konecne
podobu a vlastnosti skutecneho operacniho systemu. Druhou takovou vlnou byl
prechod od souborovych databazi k SQL serverum, vcetne osvojeni si principu
C/S. Dalsim vyraznym posunem ve VCL bylo zavedeni konceptu akci, ktere maji
pomerne velke moznosti a umozni zjednodusit a zprehlednit vyvoj GUI aplikaci.

> blbci. Co kdyz je to tim, ze technologie se meni
> tak rychle, ze nez ji do velkych projektu
> aplikujes, tak uz je zastarala? Co kdyz je to

Zastaralost a nepropracovanost navrhu jsou dve zcela odlisne veci. To prvni
nemusi byt jeste takovy problem dokud to neprekroci urcitou mez, to druhe je
pak prusvih daleko vetsi ;-) Plno technologii take zanike driv, nez se je
vubec podari uvest do praxe.

> rekne: "Jeste se nevratily naklady na nakup
> novych x-licenci Delphi (databaze, CASE
> nastroje, ...) a uz mame kupovat nove?"

O tom je prece dnesni svet masoveho software. Bude ti napriklad Borland dnes
opravovat chybu v Delphi 5 ? Ne, doporuci koupi nove verze, kde je to uz
opravene. Nebo, zakaznik bude (zcela logicky) pozadovat aby aplikace pracovala
korektne pod Windows XP s pouzitim temat. Tuto podporu ma VCL az v Delphi 7,
takze at chces nebo ne, jsi tlacen okolnostmi do nove verze. Netvrdim ze se mi
tato vec libi, ale je to realita.

Vratme se ale k tomu puvodnimu problemu. Ten byl o tom, ze v nekterych castech
aplikace pouzivas vyjimky k oznameni chybne hodnoty zadane uzivatelem, pricemz
pouziti vyjimky ti je vnuceno navrhem VCL, udalosti TField.OnValidate. Reseni
je prece relative snadne, zaved si napriklad vyjimku EUserMessage s vlastnosti
Text, kterou budes vyvolavat z te udalosti a specielne pak osetris v
Application.OnException (presneji receno, v kodu ExceptionDialogu). Pak prece
neni nutne vyjmenovavat vsechny vyjimky indikujici neocekavanou chybu (ty ani
totiz nemuzes vsechny znat), ale naopak obslouzit pouze tuto znamou vyjimku
zobrazenim dialogu s EUserMessage.Text. Samozrejme to znamena mit spolecnou
funkci pro vyvolani teto vyjimky z TField.OnValidate. Predpokladam, ze tvoje
soucasne reseni vypada tak, ze se ve stejne situaci vyvolavaji ruzne vyjimky,
takze nelze pouzit zadnou systematickou obsluhu a proto jsem to oznacil za
spatny navrh.

Petr Vones

Jak implementovat Drag&Drop

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 17.10.2002 20:58:29

> BeginDrag(false,100) ;-)

No 100 je trochu moc.... :-)

Diky
Andreas

Invalid Pointer Operation p�i zav�r�n� BDE Table.

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 17.10.2002 21:02:29

Ahoj,
nev�te pro� mi p�i pokusu o zav�en� tabulky TTable.Close nastane vyj�mka
Invalid Pointer Operation? Nev�m, kde by mohla b�t chyba, proto�e se mi to
nepoda�ilo, p�esn� nasimulovat, ale st�v� se to �asto (a� moc). Tabulka je v
po��dku, otev�en�, akor�t je pr�zdn�...?

jestli vite, diky
Andreas

davkovy sql dotaz

[*] MUDr. Patrik VALENTA <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 17.10.2002 21:09:51

Zdravim nebot mam problem.

Potrebuji v cyklu cca 1000 zaznamu updatovat kazdy zaznam zvlast podle
nejakeho vypoctu

pokud v kazdem cyklu volam execsql tak je to neskutecne pomale. Zkousel jsem
sql.add dotaz a nakonci strednik jak to dela DUMP ale to nefunguje.

Otazka: da se nejak poslat vice dotazu najednou ???

priklad
UPDATE table set cena=1 where neco;
UPDATE table set cena=2 where neco;
UPDATE table set cena=3 where neco;

P.S. database MySQL, a nejde to udelat jednim dotazem, a nemuzu predelavat
strukturu tabulek.

barevne do Hint

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 17.10.2002 21:09:05

zdravim,
lze zobrazit text v Hintu nekolika ruznymi barvami?
bleak

Odpocitavani datumu

[*] David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> - 17.10.2002 21:10:02

Dobry den,
protoze se mi nechce resit tento programatorsky orisek, jelikoz to uz urcite
nekdo vyresil, obracim se na konferenci s timto problemem. Mam dane datum,
ktere je starsi, nez datum aktualni a potreboval bych spocitat, kolik do
neho zbyva DNI:HODIN:MINUT:SEKUND. Ono by to nebyl takovy problem, kdyby
neexistovaly prestupne roky a ruzne dlouhe mesice. Setkal jste se uz s tim
nekdo ?

Dik DKx.

*DKx# - prosim nemazat, index do filtru upozorneni

actionmanager.filename

[*] hlas <hlas(zv)inmail.sk> - 17.10.2002 23:02:03

1. Ako zapamatam uzivatelove nastavenie
actionmanagera. Ked do vlastnosti filename napisem
subor natvrdo tak to funguje.
Ak ho dynamicky menim t.j. vlastnost filename menim v kode
- kazdy uzivatel by mal mat
vlastne nastavenie tak to nereaguje.
actionmanager.filename:='cesta\subor.dat'
tak to nic nerobi.

2. Ako sa da lokalizovat-poslovencit actionmanager.

----------
Teraz si uz KAZDY moze registrovat svoju domenu .SK
Viac info na: http://www.SlovakNET.sk/predregistracia.asp

Instalace RX v D6

[*] Vita J. <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 18.10.2002 00:14:12

Jakou minimalni verzi delphi podporuje JVCL?

> [...]
>
> S pozdravem
> Radek Docekal
> <mailto:rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

[*] Vita J. <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 18.10.2002 00:18:13

From: "Vita J." <delphi(zv)obecpohori(tec)cz>
> Jakou minimalni verzi delphi podporuje JVCL?

Delphi 5.01

Petr Vones

davkovy sql dotaz

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 18.10.2002 00:44:50

> Odes�latel: MUDr. Patrik VALENTA <valentapat(zv)volny(tec)cz>
> Otazka: da se nejak poslat vice dotazu najednou ???
A neslo by to ulozenou procedurou?

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

barevne do Hint

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 18.10.2002 00:46:03

> Odes�latel: bleak <bleak(zv)mvesely.com>
> lze zobrazit text v Hintu nekolika ruznymi barvami?

Myslis Application.HintColor?

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

Volanie internet. prehliadaca

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.10.2002 00:48:56

From: "Martin Kasman" <martinkasman(zv)centrum.sk>
> prehliadacom iexplorer to samozrejme funguje, ale ako na tom, kde je nejaky
> iny prehliadac? Je to zapisane niekde v registroch alebo sa to da urobit

Pomoci ShellExecute.

uses
ShellAPI;

ShellExecute(Application.Handle, nil, 'http://delphi(tec)cz', nil, nil,
SW_SHOWNORMAL);

JCLMath

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.10.2002 01:14:37

From: "Pavel Malinsky" <spiderland(zv)iol(tec)cz>
> [...]
> tuto unitu, tak mi v prubehu KAZDEHO buildu vyskoci
> hlaska "Invalid floating point". Pouzivam fce
> IsFloatZero() a FloatsIsEqual(). Mam blbe

Toto je zvlastni. Zmizi ta chyba pokud ty dve funkce ve svem kodu zakomentujes
? Pouzivas nejaky IDE expert z JCL ? Jake je to vlastne verze ?

Petr Vones

Vytvorenie MDB databazy

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 18.10.2002 01:25:56

> [...]
> som ju vytvoril.
> Chcel by som to pouzit do mojej komercnej aplikacie takze pokial mozno

mozes pouzit ADOX, priklad (ktory ale pouziva nase ADOX komponenty)
je na http://www.winsoft.sk/adofaq.htm#Q5.1

Erik

Invalid Pointer Operation p�i zav�r�n� BDE Table.

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.10.2002 06:20:15

> [...]
> proto�e se mi to nepoda�ilo, p�esn� nasimulovat, ale st�v� se to �asto
> (a� moc). Tabulka je v po��dku, otev�en�, akor�t je pr�zdn�...?

To ti asi nikdo nerekne. Nicmene si myslim, ze chyba vznika nekde
uplne jinde a u TTable.Close projevi pouhou shodou okolnosti.
Hledal bych neinicializovany ukazatel, objekt apod., neco co se
uvolnilo, ale potom jeste pouzilo... moznosti je hodne.

Nebo je tu jeste druha moznost - treba mas nejaky kod v udalosti
OnClose na prislusne tabulce a chyba je v nem...

Tezko nejak radit.