ID procesu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.1.2002 19:43:49

From: "Dusan" <Dusan.Nagy(zv)alcatel.sk>
> Ako zistim ID procesu ked poznam jeho exe subor.

Ahoj,

pomoci funkce GetPidFromProcessName z unitu JclSysInfo v JCL:
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

Petr Vones

Logovani uloh z task manageru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.1.2002 19:44:46

From: "jtomecek" <jtomecek(zv)dezadata(tec)cz>
> Jak muzu logovat ulohy z task manageru?

Ahoj,

jde o to co si pod tim predstavujes.

Petr Vones

Je mozne cist (zalohovat) soubor?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.1.2002 19:54:24

From: "Ing. Petr �vejda" <lingvista(zv)lingvista(tec)cz>
> Potrebuji pred zalohovanim obecneho souboru v OS zjistit, zda ho muzu
> zalohovat - tedy, zda ho muzu otevrit pro cteni. Nesmim ho vsak zadnym

Ahoj,

tohle zadne spolehlive reseni nema. Muzes to testovat tak, ze se ten soubor
pokusis otevrit ke cteni, to je vse. To ale nijak nezarucuje, ze v dalsim
okamziku tento soubor bude stale mozno otevrit pro cteni. Navic aplikace muze
pozadovat jeho otevreni bez moznosti sdileni, takze v momente kdy ty ho budes
zrovna kopirovat ta operace selze. Jedine rozumne reseni je aplikaci ukoncit a
pak data zalohovat.

Petr Vones

Warning

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 29.1.2002 19:58:12

D6, WinXP

Co znamena tato hlaska:
[Warning] Main_form.pas(270): Symbol 'FileGetAttr' is specific to a platform

Zaciatok funkcie:
function FileCopy(ZoSuboru,DoSuboru: String; Pozicia: Integer): Boolean;
var NumRead, NumWritten: Integer; Buf: array[1..2048] of Char;
var Attributes, NewAttributes: Word;

Spominany riadok 270:
Attributes:=FileGetAttr(ZoSuboru);

Vdaka za kazdu radu.

Je mozne cist (zalohovat) soubor?

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 29.1.2002 19:59:36

> Potrebuji pred zalohovanim obecneho souboru v OS zjistit, zda ho muzu
> zalohovat - tedy, zda ho muzu otevrit pro cteni. Nesmim ho vsak zadnym
> zpusobem ovlivnit - zapsat do nej. Potrebuji, aby operace byla velmi
rychla,
> protoze takto budu overovat v kratke dobe velke mnozstvi souboru (radove
> tisice). Vse musi byt nezavisle na OS (samozrejme Win32 platforma - tedy
> W9x, WME, W2k, XP, NT).

Win32 platforma - tomu tedy rikam nezavislost na OS, to me opravdu pobavilo
;-)

Co obycejne if ((f = fopen("soubor", "r")) == NULL ? (pokud to ma byt v
pascalu, tak samozrejme jeho analogie). Pokud by ti slo aby se to ani
nebrzdilo bufferovanim, tak se mrknout na setvbuff() a pod. fce.
Jinak pak uz jen funkce ktere zjistuji atributy souboru, prava a pod. - ale
to bude nejspis zavisle na filesystemu kde to je ...

> Mate nekdo nejaky napad nebo reseni?
>
> Diky Petr

Neni zac (fakt sem se nasmal ;-))
---
Best Regards,
David Janko
programmer & Linux system administrator
djanko(zv)infoware(tec)cz
Czech Republic / Central Europe

Warning

[*] Vymazal Milan <Vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 29.1.2002 20:05:10

Hello Martin,

> [...]

MK> function FileCopy(ZoSuboru,DoSuboru: String; Pozicia: Integer): Boolean;
MK> var NumRead, NumWritten: Integer; Buf: array[1..2048] of Char;

Nevraci filegetattr integer?
Vymazal mailto:Vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz

Seriova a paralelni komunikace

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 29.1.2002 22:01:45

> Pro paralelni komunikaci by jsi musel napsat specialni kernel driver (nebo
jej
> koupit). Vzhledem k zastaralosti printer portu, pomalosti a dalsim
nevyhodam
> se uz asi nevyplati se tim vubec zabyvat.

ECP/EPP mod LPT neni zase uplne k zahozeni ( teoreticka rychlost cca 10Mbps
ethernet), ale
je pravda, ze ten kabel je ponekud tlustej a nemotornej. FireWire ci USB2 je
o necem jinem

D. Toman

Re[2]: ID procesu

[*] Vymazal Milan <Vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 29.1.2002 22:11:09

Hello Petr,

PV> From: "Dusan" <Dusan.Nagy(zv)alcatel.sk>

Co takhle

do uses je nutne pridat TLHelp32

public
FSnapshotHandle:THandle;
FProcessEntry32:TProcessEntry32;

procedure TMainForm.GetProces(nazev:string);
var
ContinueLoop:BOOL;
begin
output.Clear;
FSnapshotHandle:=CreateToolhelp32Snapshot(TH32CS_SNAPPROCESS,0);
FProcessEntry32.dwSize:=Sizeof(FProcessEntry32);
ContinueLoop:=Process32First(FSnapshotHandle,FProcessEntry32);
while integer(ContinueLoop)<>0 do
begin
if
(StrLower(Pchar(ExtractFileName(FProcessEntry32.szExeFile))))='muj_file.exe' then
memo1.lines.add(IntToHex(FProcessEntry32.th32ProcessID,4) );

ContinueLoop:=Process32Next(FSnapshotHandle,FProcessEntry32);
end;
CloseHandle(FSnapshotHandle);

Vymazal mailto:Vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz

Re[3]: MySQL

[*] Vymazal Milan <Vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 29.1.2002 22:19:23

Hello Filip,

FK> z PHP se prece da pohodlne pristupovat i k IB (funkce ibase_*), takze neni duvod proc
FK> do IB nejit kdyz je taky zadarmo a je 100x lepci nez MySQL...bohuzel free
FK> hosting s IB asi jen tak nesezenes, ale to ty asi ani na chat shanet
FK> nechces...(ale kdybys prece jen o necem vedel, tak dej vedet :))

FK> Filip Kinsky

Sorry nezahytil jsem zakladni vlakno tohodo dotazu. Ale tyka se to
MySQl s tim jsem nedavno neco delal pro Delphi. Takze bych mohl
poradit

Vymazal mailto:Vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz

optimalni nastaveni IB 5.0?

[*] David Kallab <kallab(zv)seznam(tec)cz> - 29.1.2002 22:56:51

Zdravim vsechny

Muze mi nekdo poradit jak optimalne nastavit parametry IB serveru jako
jsou:
Database cache,
Client map size,
Min. process Working set,
Max. process Working set,
Process prioity class?

Server je parametru PIII/600, 512MB RAM, velikost pracovniho souboru GDB
je nyni 12MB s mesicnim prirustkem asi 1MB, pocet klientu IB serveru je
kolem 20, OS W2K-S. Existuji nejaka pravidla, jak optimalizovat
nastaveni pro maximalni vykon?

Budu vdecny za jakekoliv poznatky i na osobni mail.

Diky DaK, kallab(zv)seznam(tec)cz

IP pres ISDN a na jine siti

[*] Volny <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 30.1.2002 04:13:00

Nevim jestli jsem dobre formuloval predmet ale jde mi o toto:
Z delphi se pripojim na vzdaleny pocitac pomoci ISDN . POcitac ktery mi
vezme spojeni je ale
OnLine na internetu a proto me zajima jakou bude mit pro me ten pocitac IP
adresu. (tu co ma pridelenou pomoci DHCP na internetu ? nebo tu co ma ve
vlastnostech okolnich pocitacu? )

D�tum s�boru

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 30.1.2002 06:42:15

29.1.2002 Martin Kasman:
> Mam subor 1.txt a subor 2.txt.
> Ako najjednoduchsim sposobom priradim datum a cas vytvorenia suboru z 1.txt
> do 2.txt.

var
Age: Integer;
FileHandle : Integer;
begin
Age := FileAge('1.TXT');
FileHandle := FileOpen('2.txt', fmOpenWrite or fmShareDenyNone);
if FileHandle > 0 then
FileSetDate(FileHandle, Age);
FileClose(FileHandle);

Warning

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 30.1.2002 06:46:05

29.1.2002 Martin Kasman:
> D6, WinXP

> Co znamena tato hlaska:
> [Warning] Main_form.pas(270): Symbol 'FileGetAttr' is specific to a platform

Znamena to, ze to nepujde pouzit na Linuxu, cili kod nebude
komaptibilni s Kilixem.
FileGetAtr je API funkce Windows, ktera v Kilixu neni.

Pamet alokovana aplikaci

[*] Ji�� B�l�����*������&j)? - 30.1.2002 06:51:40

Nevite, prosim, nekdo jak zjistit kolik pameti ma alokovano aplikace?
Nemyslim moji, ale jinou spustenou v systemu. Neco jako je v seznamu procesu
ve spravci uloh ve Win2000.

Diky Jirka

Problem so zmenou ulozenia v IB

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 30.1.2002 07:17:13

> Pridam

Co znamena, ze se zmena neprojevi? V databazi zmenu uvidi
ostatni uzivatele az pote, co das Commit nebo CommitRetaining.
Ale Ty, resp. Tvoje transakce by zmenenou hodnotu mela videt uz
po postu. Nepouzivas treba CachedUpdates?

Jinak obecne: myslim si, ze aplikace, pokud nejde o neco
trivialniho, ve ktere je jen jedna transakce, si koleduje o prusvih -
nevhodne pouziti muze mit podobne nectnosti jako globalni
promenne - tj. v jednom miste aplikace das Commit a na ctyrech
dalsich se ti tim zavrou datasety (gridy), protoze si neuvedomis, co
vsechno ten commit zpusobi. Vnasi to nechtene zavislosti.
Povazuji proto za lepsi mit minimalne na kazdem formu vlastni
transakci nebo lepe pro kazdy dataset vlastni transakci, s vyjimkou
pripadu, kdy to neni vhodne. Ale tenhle odstavec moc nesouvisi s
puvodnim problemem.

David Lebeda

OT:zrusenie CD-ROM autorun

> Ospravedlnujem sa za vyrusenie, ale
> kde sa rusi vo Win2000 auto. spustanie CD?

U Windows NT4 funguje nastavenie hodnoty Autorun na 0 v registri:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\Cdrom

Vlkovic

Problem so zmenou ulozenia v IB

[*] <delphi(zv)zvlauto.sk> - 30.1.2002 08:23:06

Tak este raz. Mam databazu, ktora obsahuje asi 7 tabuliek. Mam len jeden
transaction.
V jednej z nich pridam zaznam (novy riadok).
V inej casti programu potom zmenim jednu polozku z tohto zaznamu. (Ukoncujem
to len cez "post")
Tato zmena sa hned neprejavi v programe. Len po ukonceni programu, alebo
opatovnym spustenim toho isteho
kodu na zmenu polozky toho riadku.
Commit nepouzivam vobec. Ked ho pridam do programu za post, tak mi uzavrie
celu databazu. :((
commitretaining nepomaha.
Kde robim chybu?
Pozn: Program nie je sietovy.

Robo

> [...]

transakci nebo lepe pro kazdy dataset vlastni transakci, s vyjimkou
pripadu, kdy to neni vhodne. Ale tenhle odstavec moc nesouvisi s

Uprava programu KonfView

[*] Plisek Jan Ing. <Plisek(zv)spse(tec)cz> - 30.1.2002 08:26:01

Vazeni,
zakum nasi skoly jsem zpristupnil databazi prispevku z konference
Delphi, ktera predstavuje cenny zdroj informaci. Potrebne soubory
jsou ulozeny na sitovem serveru skoly ve slozce, ktera je pro
studenty Read Only. Problem spociva v tom, ze vyhledavaci
program patrne chce do teto slozky zapisovat, coz nemuze, takze
databaze se neotevre. Zaci proto musi vsechny soubory nejprve
zkopirovat do pracovni slozky a teprve pak mohou vyhledavat. To
casove zdrzuje, protoze uhrnna velikost souboru je dnes jiz temer
100 MB. Proto se Vas ptam, zda by bylo mozno upravit program
KonfView tak, aby v jeho konfiguraci slo zadat slozku, kam muze
zapisovat. Je ale tez mozne, ze cely problem neni pouze v uprave
KonfView, to neumim posoudit.

Dekuji predem za laskavost,
Jan Plisek

ing. Jan Plisek e-mail: plisek(zv)spse(tec)cz
SPSE a VOS tel. 040/51 68 21
Karla IV. 13 fax. 040/51 70 37
531 69 PARDUBICE http://www.spse(tec)cz
Czech Republic

Problem so zmenou ulozenia v IB

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 30.1.2002 08:33:01

> [...]
> Mam len jeden transaction.
> V jednej z nich pridam zaznam (novy riadok).
> V inej casti programu potom zmenim jednu polozku z tohto

a ted musis Commit nebo alespon CommitRetaining.
tim se zmena prohlasi za platnou. stavajici transakce by ji
ale mela videt i tak. teda, pokud vsecky rabulky, query,
sql atp komponenty jsou pripojeny na jednu spolecnou
komponentu IBTransaction. pokud ne, zkus si pohrat
s nastavenim vlastnosti transakce (read commited je imho OK).

dekuji PeC(zv)

Problem so zmenou ulozenia v IB

[*] <delphi(zv)zvlauto.sk> - 30.1.2002 08:55:29

[P��loha v souboru: winmail.dat]

IBTransaction je nastaveny na read commited.
CommitRetaining nepomaha.
V programe nepouzivam ziadny sql, len Filter na tabulku. Moze to byt tym?
To znamena za ked vyberiem zaznamy podla filtra tak prave jeden z tych
zaznamov menim.
Podporuje IBTable korektne Filter?
Preco mi Commit uzavrie celu databazu?
Robo

> [...]

komponentu IBTransaction. pokud ne, zkus si pohrat
s nastavenim vlastnosti transakce (read commited je imho OK).

[*] Jiri Novotny <novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 30.1.2002 09:00:28

> Mam subor 1.txt a subor 2.txt.
> Ako najjednoduchsim sposobom priradim datum a cas vytvorenia suboru z 1.txt
> do 2.txt.

Podivej se do helpu treba na funkce
function FileSetDate(Handle: Integer; Age: Integer): Integer;
function FileGetDate(Handle: Integer): Integer;

Handle prislusneho souboru muzes ziskat pomoci
function FileOpen(const FileName: string; Mode: LongWord): Integer;

Jirka.

Problem so zmenou ulozenia v IB

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 30.1.2002 09:11:52

> Podporuje IBTable korektne Filter?

nevim, ale obecne se IBTable povazuje za
velmi nevhodnou komponentu. mozna tak
na koukani do ciselniku.

> Preco mi Commit uzavrie celu databazu?

neuzavr databaz. ukonci transakci.
tedy po commit musis dat zase StartTransaction.

ale hlavne, kdyz udelas ten CommitRetaining,
tak ta druha otevrena tabulka se nezmeni.
to by mel dat SQL rozum, ze to co vidis, je vysledek
nejakeho dotazu, takze kdyz chces videt zmeny, musi
ten dotaz poslat znova (IBTable.Close, IBTable.Open).

je to ono?

proto bych klidne poslal Commit transakce a potrebne
tabulky znovu otevrel, cimz to probehne jak ma.

PeC(zv)

Logovani uloh z task manageru

[*] jtomecek <jtomecek(zv)dezadata(tec)cz> - 30.1.2002 09:43:15

Diky za prvni odpoved.
Prestavoval bych si, by se mi do nejakeho souboru zapisovaly nazvy (popr.
cas spusteni) vsech aplikaci, ktere byly na stanici spusteny - zobrazeny ve
spravci uloh. Nebo by to slo zjistovat uplne nejak jinak?
Diky za odpoved.
Hezky den...
From: "Ing. Ji�� SOKOL" <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>

> [...]
> k vyvolani vyjimky a program skoncil na mrtvem bode.
>
> Kdyz jsem ho ukoncil a chtel jsem znovu zacit, tak se nerozjel.

Vim ze ti to nepomuze, ale zakladni rada je pokud mozno
nepouzivat souborove databaze obecne. Jsou sice rychle
jako blesk, ale snadno prijdou k urazu.

Martin Schayna

Restart PC

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.1.2002 11:29:47

Poradi nekdo jak programove provest restart PC.
Pokud ano je bude se chovat dany prikaz stejne na OS W95,98,2000,ME.

Restaurovani PARADOX tabulky

[*] tomas.mazurek(zv)vitkovice(tec)cz - 30.1.2002 11:03:35

Ahoj,

na kontrolu a obnovu Paradox tabulek mam svuj SW. Pokud chces, mohu
zaslat. Je pod D5. Samozrejme se zdrojaky. Pokud by neslo o privatni data, muzes mi, pripadne, tabulku
poslat s heslem. Zkusil bych ji obnovit...

TM

Zjisteni behu MSSQL

[*] Erik Salaj <info(zv)winsoft.sk> - 30.1.2002 12:04:53

> Jak zjistim ze na pocitaci je nainstalovany MS SQL Server (SQL nemusi
> nutne bezet, muze byt stopped)?
> Jak ho programove nahodim nebo zastavim?

pozri SQLDMO

Erik

Zmena rozliseni a frekvence

[*] <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 30.1.2002 12:10:49

tady to mas procedura meni rozliseni na newwidthsc a newheightsc pri
promenne
>stav:=true
jinak vraci nastaveni na puvodni hodnoty oldwidthsc,oldheightsc

> [...]
> Frequency,aResult : integer;
> DC: HDC;
>begin exit;
> DC := GetDC(0);
> Frequency := GetDeviceCaps(DC, VREFRESH);
> if (Frequency=0) or (Frequency=1) then Frequency:=85;
> ReleaseDC(0, DC);
> EnumDisplaySettings( nil, 0, lpDevMode );
> if stav then begin with lpDevMode do
> begin dmBitsPerPel := 16;
> OldFrequencysc:=Frequency;
> dmPelsWidth := Newwidthsc;
> dmPelsHeight := Newheightsc;
> dmDisplayFrequency:=Frequency;
> dmFields := DM_BITSPERPEL or DM_PELSWIDTH or
DM_DISPLAYFREQUENCY;
> else begin with lpDevMode do
> begin dmBitsPerPel := 16;
> dmPelsWidth := Oldwidthsc;
> dmPelsHeight := Oldheightsc;
> dmDisplayFrequency:=OldFrequencysc;
> dmFields := DM_BITSPERPEL or DM_PELSWIDTH or
> DM_PELSHEIGHT or
DM_DISPLAYFREQUENCY;
> aResult := ChangeDisplaySettings( lpDevMode, 0 );
>end;
>
> nevite nekdo jak programove zmenit rozliseni a frekvenci monitoru?
>
> Dik za kazdou stopu...
>
> Ales Gregor

Try,Except - prevod string na integer

[*] ales(zv)kerner(tec)cz - 30.1.2002 12:30:00

Mam takovouto proceduru
try
Result:=StrToInt(Sender);
except
Result:=0;
end;

kde prevadim string na integer, samozrejme, ze pokud je tam znak tak to hodi
nulu, ale pri ladeni aplikace mi to vzdy hodi error 'neco' is not integer value
ale pri spusteni aplikace ze samotneho exe to bezi ok.

Nevite nekdo, jak odstranit tuto hlasku pri ladeni aplikace. (nechce se mi
pouzit Val)

dik Ales

Restart PC

[*] Robert Suska <robert(zv)korak.sk> - 30.1.2002 12:42:20

> Poradi nekdo jak programove provest restart PC.
> Pokud ano je bude se chovat dany prikaz stejne na OS W95,98,2000,ME.

Pod W95-98-ME to bude len takto

ExitWindowsEx(EWX_SHUTDOWN or EWX_POWEROFF, 0);

a pod NT-2000-XP

to bude

takto

const SE_SHUTDOWN_NAME = 'SeShutdownPrivilege'; // Borland forgot this
declaration
var hToken:THandle;
tkp:TTokenPrivileges;
tkpo:TTokenPrivileges;
zero:DWORD;
begin
zero := 0;
if not OpenProcessToken( GetCurrentProcess(),
TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES or TOKEN_QUERY, hToken) then begin
MessageBox(0,'Exit Error','OpenProcessToken() Failed',MB_OK );
if not OpenProcessToken( GetCurrentProcess(),
TOKEN_ADJUST_PRIVILEGES or TOKEN_QUERY, hToken) then begin
MessageBox(0,'Exit Error','OpenProcessToken() Failed',MB_OK );
// SE_SHUTDOWN_NAME
if not LookupPrivilegeValue( nil, 'SeShutdownPrivilege' ,
tkp.Privileges[ 0 ].Luid ) then begin
MessageBox(0,'Exit Error','LookupPrivilegeValue() Failed',MB_OK );
tkp.PrivilegeCount := 1;
tkp.Privileges[ 0 ].Attributes := SE_PRIVILEGE_ENABLED;
AdjustTokenPrivileges( hToken, False, tkp,SizeOf(TTokenPrivileges ),
tkpo, zero );
if Boolean( GetLastError()) then begin
MessageBox(0, 'Exit Error', 'AdjustTokenPrivileges() Failed',MB_OK );
Exit; end
else
ExitWindowsEx( EWX_FORCE or EWX_REBOOT, 0 );
// just shut the machine down
halt(0);
end;

AHOJ Robo

Logovani uloh z task manageru

[*] jtomecek <jtomecek(zv)dezadata(tec)cz> - 30.1.2002 12:43:39

Diky. A bylo by mozno zaslat nejaky zdrojovy kod? Ukazku?

> [...]
> parametr nCode a pokud by byl roven konstante HCBT_CREATEWND, tak bych
> podle handle vytvareneho okna, ktery je v parametru wParam, urcil co je to

Vlozenie ActiveX controlu do Formu

[*] Ondrej Kr�ko <krsko(zv)gjh.sk> - 30.1.2002 12:45:07

Dobry den,

potrebujem do formularu vlozit uz vytvoreny ActiveX control, ktory mam
pristupny cez premennu T : OleVariant;
Ako sa to da urobit ?

form.InsertControl(T); je asi blbost :-)

S pozdravom
Ondrej Krsko

Try,Except - prevod string na integer

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 30.1.2002 12:58:03

Ahoj,

Tools -> Debugger Options -> Language Exceptions -> Checkbox: Stop on
Delphi Exceptions

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 30.1.2002 13:25:49

No za prve bych pouzil StrToIntDef, bez try except.
Vypnout stopnuty pri exceptionu jde v Tools /Debugger Options / Language
exceptions.

Homepage : http://dusek.zde(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

From: <ales(zv)kerner(tec)cz>> Mam takovouto proceduru
> [...]
> ale pri spusteni aplikace ze samotneho exe to bezi ok.
>
> Nevite nekdo, jak odstranit tuto hlasku pri ladeni aplikace. (nechce se mi

[*] DARVIS konference Delphi <delphi(zv)darvis(tec)cz> - 30.1.2002 13:32:10

StrToIntDef (Retezec, CisloPriChybe)

> Od: ales(zv)kerner(tec)cz [mailto:ales(zv)kerner(tec)cz]
> Odesl�no: 30. ledna 2002 12:30
> Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> P�edm�t: Try,Except - prevod string na integer
>

> Mam takovouto proceduru
> try
> Result:=StrToInt(Sender);
> except
> Result:=0;
> end;

Try,Except - prevod string na integer

[*] Jaroslav N�dhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 30.1.2002 13:42:05

> [...]
value
> ale pri spusteni aplikace ze samotneho exe to bezi ok.

V Debugger Options "odskrtnout" Stop on Delhpi exceptions.

Velfl�kova 10, 160 00 Praha 6
tel.: 02/2431 2344-5, fax: 02/652 28 92
Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel.: 069/633 56 87
www: http://www.csh(tec)cz , e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz

Ladeni COM serveru.

[*] Ladislav Nagy <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 30.1.2002 13:53:07

Pokud je serverovska aplikace DLL, tak neni problem, staci pridat s
klientskou aplikaci do jednoho bpg.

Pokud je serverovska aplikace EXE, tak na jednom PC spustit 2x Delphi.
V jednech otevrit serverovskou aplikaci a ve druhych klientskou.
Pak spustit tu serverovskou aplikaci, ktera musi cekat na pripojeni klienta,
napr. tak, ze zobrazi jinak nedulezity prazdny formular.
Pak spustit z druhych Delphi klienta. Klient se tak pripoji k cekajicimu
serveru.

Po F7 "v klientskych Delphi" na volani serverovske funkce, muzeme krokovat
dale "v serverovskych Delphi".

S pozdravem, Ladislav Nagy

From: "CERMAK" <CERMAK(zv)procom(tec)cz>

> [...]
> klienta odskocit do funkce na serveru a pokracovat v ladeni tam. Nejak se
> nemuzu vyznat v borlandi dokumentaci. Predem dekuji za pomoc.

Zmineny zpusob znam a casto pouzivam. Bohuzel mam server, ktery se chova
trochu jinak, kdyz je spusten z prikazove radky nebo z klienta.

From: "CERMAK" <CERMAK(zv)procom(tec)cz>

> [...]
> klienta odskocit do funkce na serveru a pokracovat v ladeni tam. Nejak se
> nemuzu vyznat v borlandi dokumentaci. Predem dekuji za pomoc.

Delphi 3 + W2k service

[*] Radek Kozub�k <kozubik(zv)camo(tec)cz> - 30.1.2002 14:18:11

nevite nekdo o nejakem zpusobu jak v Delphi 3.0 (vim, ze v D4 tato moznost primo existuje) vytvorit program, ktery by bezel jako service ve Win2000 nebo WinNT. Nejlepe nejaka komponenta nebo DLL.
Dekuji za jakoukoliv radu nebo nakopnuti spravnym smerem
Radek

Try,Except - prevod string na integer

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 30.1.2002 14:25:30

Ahoj,

jenom dplnim, ze muzes bud vypnout vsechny hlasky
nebo muzes urcit pouze ktere se budou ignorovat.

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

Try,Except - prevod string na integer

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.1.2002 14:30:11

From: <ales(zv)kerner(tec)cz>
> [...]
> nulu, ale pri ladeni aplikace mi to vzdy hodi error 'neco' is not integer

toto je ukazkovy priklad jak se nemaji pouzivat vyjimky. Pokud mas funkci
jejiz ucelem je prevest string a integer a predpokladas u ni moznost vstupu
chybne hodnoty, tak vyjimka neosetruje 'vyjimecnou' situaci ktera by spravne
nikdy nemela nastat, ale pouze obchazi chovani funkce StrToInt ktera je
navrzena tak, ze se u ni taktez predpoklada vzdy spravny format.

Zpracovani vyjimky je totiz pomerne narocna operace, takze takovy kod je pak i
ne prilis efektivni. Tvuj pripad se da shrnout do takovehoto pseudokodu:

try
SomeProc(S, V, X);
if X = 0 then
raise ESomeException.Create(Rs...);
Result := V;

Z toho vyplyva ze daleko jednodusi, kratsi, rychlejsi a prehlednejsi je zapis:

SomeProc(S, V, X);
if X = 0 then
Result := 0
else
Result := V;

V tvem pripade je tedy spravne reseni pouziti funkce StrToIntDef nebo Val.

Petr Vones

async free ...

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 30.1.2002 15:18:16

Hi,

pouzil som %SUBJECT% v jednej male aplikacii ktora komunikuje s mobilom.
Vsetko islo ok az do chvile ked sa mi na stol dostala
GSM brana FALCOM A2D ktora na to aby sa s nou dalo komunikovat potrebuje po
otvoreni komunikacie previest nasledovny krok (v povodnom zneni:) )

?Break? on serial interfaces B or C (Transmit Data [TxD] set to ?LOW?
for >100ms).

je to mozne previest programovo ?

vdaka

Ivan Turcan

Zmena rozliseni a frekvence

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.1.2002 15:33:18

From: "ZPS konference" <delphi(zv)zps.skoda-auto(tec)cz>
> nevite nekdo jak programove zmenit rozliseni a frekvenci monitoru?

Ahoj,

tohle bych do aplikace rozhodne nedaval (snad s vyjimkou nejakeho nastroje pro
nastaveni monitoru a podobne).

Petr Vones

Internal Error C11715

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 30.1.2002 16:27:12

Ahoj,

nevite, prosim, nekdo co je
to za chybu C11715. Hledal jsem u Borlandu
a nic:((. Nejsem s to prelozit projekt.
Jinak je to projekt DLL(proti IB) v D5 SP1.

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

Re[4]: MySQL

[*] Filip Kinsky <xkinf01(zv)vse(tec)cz> - 30.1.2002 16:35:06

Hello Vymazal,
staci se mrknout o par dni zpatky.... a navic - ja nejsem ten, kdo se
ptal - ja jsem odpovidal :)

Filip Kinsky

VM> Sorry nezahytil jsem zakladni vlakno tohodo dotazu. Ale tyka se to
VM> MySQl s tim jsem nedavno neco delal pro Delphi. Takze bych mohl
VM> poradit

Stopnuti service

[*] <aldik(zv)quick(tec)cz> - 30.1.2002 17:45:28

Jak se da stopnout service a smazat? Smazat bych snad zvladnul ale jak ji
jednoduse zastavit?Kdyz jsem ji zkousel pres Jedi SysInfo odstrelit process
tak to neslo.

W2000 D5 Ent

Zmena rozliseni a frekvence

[*] Ond�ej Sekera <sekera(zv)supreme(tec)cz> - 30.1.2002 18:48:16

Pomoc� "ChangeDisplaySettings", pokud v�m (Win32s.hlp)

> tohle bych do aplikace rozhodne nedaval (snad s vyjimkou nejakeho nastroje
pro
> nastaveni monitoru a podobne).
>
> Petr Vones

+ z asi 50ti dal��ch d�vod�

IP pres ISDN a na jine siti

[*] Ond�ej Sekera <sekera(zv)supreme(tec)cz> - 30.1.2002 19:01:02

> [...]
> adresu. (tu co ma pridelenou pomoci DHCP na internetu ? nebo tu co ma ve

Z venkovniho pohledu ma pocitac pridelenou IP z DHCP, pokud je adresovany
pocitac za firewallem, musi byt na nem provedeno presmerovani pro komunikaci
na danem portu na vnitrni IP

OnChange editu v gridu

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 30.1.2002 19:14:57

Ahoj,
chcu si do rxDBGridu pridat navic jeden TEdit pro vyhledavani. Vytvarim ho:

constructor TmyRxDBGrid.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
FEditHledej:=TEdit.Create(self);
FEditHledej.Parent:=Self;
FEditHledej.AutoSize:=false;
FEditHledej.AutoSelect:=false;
FEditHledej.OnChange:=EditHledejChange;
FEditHledej.OnExit:=EditHledejExit;
FEditHledej.OnKeyDown:=EditHledejKeyDown;
FEditHledej.Visible:=false;
end;

V TMyRxDBGrid.OnKeyPress pak provedu:
if (not EditorMode) and FDoSearch then
begin
FEditHledej.Text:=key;
FEditHledej.SelStart:=1;
FEditHledej.Visible:=true;
FEditHledej.SetFocus;

Kdyz pak uzivatel dale pise do zobrazeneho editu, ma se provadet udalost
OnHledejChange.
Ta se vsak zavola jenom 1x. Pak muzu edit schovavat, zobrazovat, psat do nej
co chci a OnChange se neprovadi. Nevite nekdo co s tim?

Roman
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
http://kouzelne.misto(tec)cz/

IP pres ISDN a na jine siti

[*] VALIK <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 30.1.2002 19:36:58

A co to pro me znamena ? ze to bude predem znama IP ?
nebo to zaridi server telfon. pripojeni ? A jak se tu IP dozvim?
Delam to za ucelem pripojit, zlkopirovt data z nasdileneho disku a odpojit.
Ja do siti nevidim.

> Z venkovniho pohledu ma pocitac pridelenou IP z DHCP, pokud je adresovany
> pocitac za firewallem, musi byt na nem provedeno presmerovani pro
komunikaci
> na danem portu na vnitrni IP

zapis do registru

[*] Zden�k �t�p�nek�����^��ޏ����� - 30.1.2002 20:58:16

Zdravim

Misto toho testovani na zacatku bych dal natvrdo OpenKey(...,true). Kdyz
klic neexistuje, tak se vytvori a otevre a pokud existuje, tak se otevre a
soucasna asociace bude prepsana tou tvoji.

> [...]
> Reg.CreateKey('qst_file\Shell\Open\Command');
> Reg.WriteString('', Application.ExeName + ' "%1"');
> Reg.CloseKey;
> Reg.Free;
> end;
>
> Pokud spustim program z IDE, pak vse probehne jak je naprogramovano a
> asociace se vytvori. Pokud spustim program jinak, pak se vytvori jen prvni
> klic a nekdy to ohlasi vyjimku pri zapisu do tohoto klice; vetsinou vsak
> skonci bez hlaseni a dalsi klice se nevytvori. Setkal se nekdo s timto
> problemem, ci muze nekdo poradit cestu k dosazeni zadouciho vysledku?

DBGrid Sinea VCL3 a trideni cesky

[*] Josef Straka <strakajosef(zv)seznam(tec)cz> - 30.1.2002 22:16:13

Prijemny den,
pouzivam D5Prof a Win 95 OSR2
Mam to v postavene na Paradoxu.

Dekuji predem, protoze zadem se v teto konferenci dekovat nesmi.
S pozdravem Straka Josef,
kteremu uz kukacka 29krat oznamila jaro.
e-mail: strakaj(zv)hbnet(tec)cz
www: http://strakaj.zde(tec)cz

> Na jake databazi to chodi? To by nemelo byt o trideni v DBGridu, ale v
> databazi (u Interbase musis nastavit Collation Order pro select, U MSSQL
> nastavujes uz pri instalaci kodovou stranku a case sensitive apod viz
> konference)
> Sroub

> hacky

IP pres ISDN a na jine siti

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 30.1.2002 22:19:28

> [...]
>
> Z venkovniho pohledu ma pocitac pridelenou IP z DHCP, pokud je adresovany
> pocitac za firewallem, musi byt na nem provedeno presmerovani pro

jen na okraj. ISDN a obyc analog dialup spojeni rozhodne nedostava IPcko
protokolem DHCP ale behem navazovani PPP spojeni v jeho uvodnicasti (LCP
protokolem)

D. Toman

IP pres ISDN a na jine siti

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 30.1.2002 22:23:37

> OnLine na internetu a proto me zajima jakou bude mit pro me ten pocitac IP
> adresu. (tu co ma pridelenou pomoci DHCP na internetu ? nebo tu co ma ve
> vlastnostech okolnich pocitacu? )

pokud dialupista nastavi PC tak aby pouzil specifickou IP adresu (ne
dynamicky
pridelenou) stane se toto (pokud ISP prideluje IPcka dynamicky:

pri navazovani PPP spojeni klientuv PC rekne hele mam nastavene tohle
IP, libi se ti? Server samozrejme rekne, ze nelibi a posle vlastni IP. Pak
bud bude klient
trvat na svem nebo prevezme tu nabizenou IP adresu. Pokud na to nepristoupi,
spojeni
bude odpojeno.

Cili neni mozne si nastavit libovolnou IP adresu a vnutit ji access serveru
u ISP.

D. Toman

Stopnuti service

[*] Jon� Mari�n <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 31.1.2002 07:20:55

> [...]
> zvladnul ale jak ji
> jednoduse zastavit?Kdyz jsem ji zkousel pres Jedi SysInfo

service jde zastavit bud v Ovladacich panelech/Sluzby nebo
pomoci NET STOP anebo pokud po potrebujes v programu, tak
pouzij funkci ControlService.

pro smazani sluzby DeleteService.

Marian

Zmena rozliseni a frekvence

[*] ZPS konference <delphi(zv)zps.skoda-auto(tec)cz> - 31.1.2002 07:36:31

Ahoj, ja bych to do applikace taky radeji nedaval. Ono se jedna o program na
testov�n� monitoru. Diky za odpovedi. Uz to mam hotove.

Ales Gregor

> [...]

Ahoj,

tohle bych do aplikace rozhodne nedaval (snad s vyjimkou nejakeho nastroje

Po�choz� zpr�va neobsahuje viry.

Vyjimka socketu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 31.1.2002 07:38:07

Ahoj,

v aplikaci pouzivam takovouto konstrukci

var Client: TClientSocket;
ConErr: Boolean;

Client.Close;
//nejaky kod
ConErr := False;
try
Client.Open;
until Client.Active or ConErr;
except
on e: Exception do
begin
ShowMessage(E.Message);

procedure TF_Informace.ClientError(Sender: TObject;
Socket: TCustomWinSocket; ErrorEvent: TErrorEvent;
var ErrorCode: Integer);
begin
ConErr := True;
raise Exception.CreateFmt('Nepoda�ilo se nav�zat spojen�
(ErrorCode = %d)', [ErrorCode]);
end;

Pokud se podstrcim klientovi spatnou IP adresu serveru, volani
Cleint.Open selze. To je OK. Provede se kod v prilozene procedure
ClientError. Jenze vznikla vyjimka neprobubla do try bloku, v nemz
bylo volano Client.Open, ale je osetrena zrejme sama primo
komponentou TClientSocket. Pokud svoje raise vynecham, vznikne
vyjimka ESocketError, ale opet je nekde zachycena a ke me se
nedostane.

PROC????

David Lebeda

Kontrola rodn=?iso-8859-2?B?6WhvIOjtc2xh?=

[*] ales(zv)kerner(tec)cz - 31.1.2002 08:14:15

Nemate nekdo prosim unitu na kontrolu rodneho cisla?
Vim, ze nove (4-mistna koncovka) musi byt delitelne 11, ale
jak je to z cisly se trimistnou koncovkou?

Jak je to ICEm ma pevnou delku a nejaka pravidla?

Dik Ales

Kontrola rodn�ho ��sla

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 31.1.2002 08:20:09

Hi,

u rodnych cisel s trimistnou koncovkou neexistuje zadny algoritmus pro
kontrolu
tady mas dva ruzne zpusoby, jak to zkontrolovat

http://www.peprsoft(tec)cz/default.asp?stpm=delphi/tipy.asp?id=21
http://www.peprsoft(tec)cz/default.asp?stpm=delphi/tipy.asp?id=40

A samozrejme lze zkontrolovat i ico, takze opet prikladek

http://www.peprsoft(tec)cz/default.asp?stpm=delphi/tipy.asp?id=182

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

From: "Krmela Tom�" <Krmela(zv)olc.pvt(tec)cz>
> [...]
> a maximalne 1 denne se pripoji k centrale . Poradte mi jak zajistit
> generovani klice. Zatim neni upresnena DB ale asi to bude Paradox nebo

1. Bude existovat centralna databaza, takze toho treba vyuzit a zriadit v
nej tabulku, kde budu evidovane ID a ine informacie o pobockach. Potom vzdy
pri generovani kluca pouzijes spojenie kde spojis ID pobocky s ID zaznamu. A
bud to mozes urobit cez dva fieldy (ale je to oprus!!!) alebo to spojit do
jednoho fieldu (doporucujem!!!)

2. U tohoto typu aplikacie na suborove databaze (Paradox) zabudni! Pouzi
free zalezitost Firebird - neskor ocenis moznosti SQL servru. Tento server
je velmi vykonny i na slabsom HW.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

N�vrh struktury DB

[*] Krmela Tom� <Krmela(zv)olc.pvt(tec)cz> - 31.1.2002 11:01:57

Tak dobre paradox ne , ale co tedy , v pobockach je pouze 1
zamestnanec s jednou Win. masinou

v centrale sou dva a pc rozumi na uzivatelske urovni , a ten znamy
to dela externe a nechce objizdet pobocky kdyz spadne SQL server .
jedina co ja znam DB a byla by vhodna je sybase anywhere a ta je pro
ne draha
Zatim jsou 3 pobocky.

Tak jakou DB ?

> [...]

> a maximalne 1 denne se pripoji k centrale . Poradte mi jak zajistit
> generovani klice. Zatim neni upresnena DB ale asi to bude Paradox nebo

N�vrh struktury DB

[*] Krmela Tom� <Krmela(zv)olc.pvt(tec)cz> - 31.1.2002 11:05:01

O HW nejde , jedna se o firmu prodavajici PC , pobocky i centrala jsou
vybaveny PC ne starsimi nez pul roku
jedna se mi, ze zde parkrat zaznelo , ze se na sql ztraci radky , a
na komercni sql asi nemaj .

> [...]

free zalezitost Firebird - neskor ocenis moznosti SQL servru. Tento server

[*] Krmela Tom� <Krmela(zv)olc.pvt(tec)cz> - 31.1.2002 11:07:49

Problemem je , ze 1 dodavka se muze postupne rozmichtat na nekolik
pobocek , a kdyz si kazda bude generovat svoje cislo tak se ztrati
vazba na hlavicku dodavky a vznik ne bludn� holandan

N�vrh struktury DB

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 31.1.2002 11:08:05

hmm,

Osobne by som sa zdaleka vyhol vsetkemu co trochu pripomina File DB.
Na taku aplikaci ti postaci aj Winbase, je to plnohodnotna SQL databaza a
na lokale je licencia free.

linky:

Winbase:
www.software602(tec)cz/winbase
komponenty:
www.software602(tec)cz/wde

rgds, Ivan

Krmela Tom�
<Krmela(zv)olc.pvt. To: "'delphi-l(zv)clexpert(tec)cz'" <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
cz> cc:
Sent by: Subject: RE: N�vrh struktury DB
delphi-l-owner(zv)c
lexpert(tec)cz

31.01.2002 11:01
Please respond
to delphi-l

> [...]

> a maximalne 1 denne se pripoji k centrale . Poradte mi jak zajistit
> generovani klice. Zatim neni upresnena DB ale asi to bude Paradox

N�vrh struktury DB

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 31.1.2002 11:19:45

Doporucuji Firebird - neni moc velky, jednoduchy na pouziti a je dostatecne
vykonny. Navic Delphi 5 a 6 pro nej obsahuji nativni komponenty.

Vice na www.ibphoenix(tec)cz

Martin Ben

PS: A mas to zadarmo !!> -----Puvodni zprava-----
> [...]
> to dela externe a nechce objizdet pobocky kdyz spadne
> SQL server .
> jedina co ja znam DB a byla by vhodna je sybase

async free ...

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 31.1.2002 11:23:01

Zalezi jakou mas verzi Sync Free, ja pouzivam:
A tam lze pouzit:
procedure SetBREAKState(State: Boolean);

Asi takto:

AF.SetBREAKState(true);
Sleep(100);
AF.SetBREAKState(false);

Slavek

> [...]
> otvoreni komunikacie previest nasledovny krok (v povodnom zneni:) )
>
> ?Break? on serial interfaces B or C (Transmit Data [TxD] set to ?LOW?

N�vrh struktury DB

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 31.1.2002 11:26:31

From: "Krmela Tom�" <Krmela(zv)olc.pvt(tec)cz>
> jedna se mi, ze zde parkrat zaznelo , ze se na sql ztraci radky , a
> na komercni sql asi nemaj .

Hmm, tohoto sa fakt neboj :-))))
IB/FB je databaza pouzivana na profesionalnej urovni i v komercnej sfere jak
v zahranici tak i v CR/SR.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

N�vrh struktury DB

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 31.1.2002 11:29:03

> Omlov�m se , pokud budu pusobit neznale , ale co je to guid a
> jak se to
> da uplatnit v me situaci

universally unique identifier (UUID).
globally unique identifier (GUID).

Proste na celem svete jedinecny identifikator, ktery se nikde jinde
neopakuje.
http://www.opengroup.org/dce/info/draft-leach-uuids-guids-01.txt

T.

ulozeni obrazku do BLOBu

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 31.1.2002 11:34:00

N�jak takhle: FS:=TFileStream.Create('obrazek.jpg',fmOpenRead or fmShareDenyNone);
ibDS.Open;
ibDS.Append;
SB:=ibDS.CreateBlobStream(ibDS.FieldByName('PIC'),bmWrite);
SB.CopyFrom(FS,0);
ibDS.Post;
SB.Free;
ibDS.Close;(FIBPlus)> -----Original Message-----

N�vrh struktury DB

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 31.1.2002 11:39:25

From: "Krmela Tom�" <Krmela(zv)olc.pvt(tec)cz>
> [...]
> softwer bude zahrnovat tuto funkcionalitu :reklamace , sklad ,
> zakaznick� objedn�vky , podobn� probl�m s id bude i v jin�ch modulech

Nebolo by lepsie kupit hotovy SW? Toto je zadanie ktore uzrcite nie je na
par mesiacov a na maly pocet ludi a pritom ak nejde o nejake spacialne veci
uz nieco bude hotove. Rozhodne to bude lacnejsie nez financovanie vlastneho
vyvoja.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

async free ...

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 31.1.2002 11:44:05

Hi,

Moja verzia podobnu metodu nema a dokonca ani verzia ktoru som si prave
stiahol z Delphree tuto metodu nema. Vies mi poslat tvoju verziu ?

Slavomir
Skopalik To: "'delphi-l(zv)clexpert(tec)cz'" <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
<skopalik(zv)hluboc cc:
ky.del(tec)cz> Subject: RE: async free ...
Sent by:
delphi-l-owner(zv)c
lexpert(tec)cz

31.01.2002 11:23
Please respond
to delphi-l

> [...]

> otvoreni komunikacie previest nasledovny krok (v povodnom zneni:) )
>
> ?Break? on serial interfaces B or C (Transmit Data [TxD] set to ?LOW?

N�vrh struktury DB

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 31.1.2002 12:03:52

From: "Krmela Tom�" <Krmela(zv)olc.pvt(tec)cz>
> [...]
> to dela externe a nechce objizdet pobocky kdyz spadne SQL server .
> jedina co ja znam DB a byla by vhodna je sybase anywhere a ta je

Neni dovod aby SQL server padal. A okrem toho keby sa nieco take stalo
dokaze sa sam nastartovat.
(Hovorim o Firebird) - viac http://www.ibphoenix(tec)cz/

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

pou�it� v�ce datab�z� Firebird

[*] Alex Cherednichenko <cherednichenko(zv)wo(tec)cz> - 31.1.2002 12:04:21

Hello, UNICOS!
You wrote :

[Skipped]
U> problem mi dela napsat SELECT pres dve databaze. Nevite nekdo jak to obejit
U> ?

Pokud pouzivas IBX, IBO, FIB+, nebo IBAPI, tak to vubec neda obejit.
InterBase nepodporuje geterogenni selecty.
Jediny spusob je pouzit BDE, ale bude to pomalu...

With best regards, Alex Cherednichenko.

async free ...

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 31.1.2002 12:07:12

Jeeeje:

uz som na to prisiel, je na to nasledovne API:

SetCommBreak (handle)
ClearCommBreak(handle)

odskusal som to a ide to.

Slavek, vdaka za nakopnutie, mal som lepsie vnimat ten Break medzi
otaznikmi v mojej povodnej otazke :)

Inak pozorujem ze vela coderov tu nefacha priamo na WinAPI, pomali sa
bojim do konfery polozit odbornejsiu otazku pretoze
s tym nik nepracuje. Uz je to len same click sem- click tam. :))

Este raz vdaka

Ivan

iturcan(zv)gamo.sk
Sent by: To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
delphi-l-owner(zv)c cc:
lexpert(tec)cz Subject: RE: async free ...

31.01.2002 11:44
Please respond
to delphi-l

> [...]

> otvoreni komunikacie previest nasledovny krok (v povodnom zneni:) )
>
> ?Break? on serial interfaces B or C (Transmit Data [TxD] set to ?LOW?

N�vrh struktury DB

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 31.1.2002 12:11:39

From: "Tomas Vladik" <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz>

> universally unique identifier (UUID).
> globally unique identifier (GUID).
>
> Proste na celem svete jedinecny identifikator, ktery se nikde jinde
> [...]

GUID ma jednu nevyhodu. je zbytocne velky (a to i komprimovany). 32 byte je
proste dost ak ich budes mat na jednom riadku 3-4 + dalsie fieldy. A na
druhu stranu urcite budes potrebovat identifikovat pobocku na ktorej zaznam
vznikol takze tak ci tak tam budes musiet dat druhy identifikator.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

IB6: separatory v char sloupcich

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 31.1.2002 12:27:46

Chci-li z SQL vlozit zaznam se znakovym polem ktere ma
obsahovat napriklad strednik, jde to takto:
SET TERM ^;
INSERT ... (TEXT) VALUES ( 'text ktery obsahuje ; strednik' )^
SET TERM ;^
Kdyz ale budu chtit v textu strednik i ^, snad mi pomuze
SET TERM $;
INSERT ... (TEXT) VALUES ( 'text ktery obsahuje ; a ^ ' )$
SET TERM ;$
usw ad lib. Neznate nekdo inteligentnejsi zpusob?

Z.Kalhous

N�vrh struktury DB

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 31.1.2002 12:39:23

ID je mozne generovat primo na pobocce treba takto:

1) tabulka pro dodavky: ID ve tvaru PPRRDDDD (napr. 01020001)
- PP - ID pobocky
- RR - kalendarni rok
- DDDD - poradove cislo dodavky v ramci pobocky a roku

2) tabulka pro zbozi: ID ve tvaru PPRRDDDDZZZZ (napr. 010200010001)
- PPRRDDDD - ID dodavky
- ZZZZ - poradove cislo zbozi v ramci dodavky

Pro ID 010200010001 jsem potom schopen vycist ze:
- zbozi prijala pobocka 01 v roce 2002 jako svou prvni dodavku
- v teto dodavce bylo zbozi prvni polozkou

Moznosti je samozrejme vice, zalezi co v dane situaci nejlepe vyhovuje.

> [...]
> si generuje
> vlastni ID .
>
> na centrale by se meli 1.denne sl�vat pobockove db do

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 31.1.2002 12:44:32

> potrebuji aby DB jela na Oknech , pobocku zastupuje jeden clovicek s
> jednim PC s Oknama a PostgraSQL a MYsql jsou unicovy BD.

PostgreSQL jede, MySQL tusim taky (ale nejsem si jist, jestli je pod Win free).
FB/IB jede pod Win i Unix/Linux.

> [...]
> dodavkou ktera prosla na jednu pobocku a treba cast dodavky se
> prevedla na jinou pobocku , co pak stim , kazda pobocka si generuje

A co ti v tom brani ? To jiz nesouvisi s generovanim PK (z toho by mohl byt udaj,
kde zbozi bylo zavedeno do sytemu), ale s logovanim udalosti, ktere se s vyrobkem stali.

Slavek

divx

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 31.1.2002 12:56:19

nevite nekdo jak prehravat divx a zobrazovat k nemu titulky?

predem diky za vse

N�vrh struktury DB

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 31.1.2002 13:17:33

Ahoj
add. a) MySql stoji cca 3500,- Kc pro komercni vyuziti.
add. b) pokud jde o unikatni klice, tak jim trochu pomoz, napr. klic zacina
cilem pobocky (nebo lepe konci) a potom standardni ID, jina vyzkousena
moznost je cas prevest na cca 10-12 mistne cislo. Pouzil jsem to v jednom
projektu a za cca 3 roky se jeste nestalo aby se to zduplikovalo.
Pavel

> [...]
> toho by mohl byt udaj,
> kde zbozi bylo zavedeno do sytemu), ale s logovanim udalosti,

N�vrh struktury DB

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 31.1.2002 13:18:18

...treba Interbase resp. FireBird

Sroub

> [...]

> a maximalne 1 denne se pripoji k centrale . Poradte mi jak zajistit
> generovani klice. Zatim neni upresnena DB ale asi to bude Paradox nebo

N�vrh struktury DB

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 31.1.2002 13:19:56

Radky se v blbe napsane aplikaci budou ztracet i v Paradoxu. Ztraceni radku
neni o SQL serveru jako enginu ale o aplikaci

> [...]

free zalezitost Firebird - neskor ocenis moznosti SQL servru. Tento server

Prevod null na 0: Paradox 7

[*] Danny <dkonf(zv)seznam(tec)cz> - 31.1.2002 13:20:25

Nevite nekdo, jak prevest null na 0 v SQL dotazu (Paradox 7)?

Danny

TWebBrowser - prosim pomoc !

[*] Danny <dkonf(zv)seznam(tec)cz> - 31.1.2002 13:20:22

Ahoj lidi,

potrebuju zoufale vasi pomoc a verim, ze se mezi vama najde borec, kterej
pomuze.

1) pokousel jsem se zobrazit/tisknout HTML dokument pomoci komp.
TWebBrowser. V tom dokumentu jsem nastavil pismo na jiny typ nez Times
(<FONT face="Vivienne">) a udelalo to nasledujici: Vsechna pismena s
diakritikou se zobrazila pismem Vivienne, zbytek normalne Timesem nebo necim
podobnym.
Absolutne nevim proc. Poradte!!!

2) Velmi nutne potrebuju JAKKOLIV vytisknout HTML stranku tak, aby uzivatel
nezpozoroval zadnou rusivou hlasku a nic podobneho. Kdyz tisknu pomoci
ShellExecute, tak se zobrazi print dialog Exploreru. Kdyz chci tisknout
pomoci TWebBrowseru a pominu problem c.1, tak musi byt WebBrowser viditelny,
jinak se nic nevytiskne. Ma aplikace bezi v trayi, takze nemuzu a nechci nic
zobrazovat na plochu.

(Nekdy totiz pobezi na popredi DOSove aplikace, ktere nejsou moje a ja musim
zajistit tisk i v dobe kdy bezi nejaka DOS aplikace. Tedy jakmile zobrazim
cokoliv, tak se to z te DOS aplikace prepne. To je velmi nezadouci. Prosim
neradte mi, abych preprogramoval ty DOS aplikace do Windows, neni to v
soucasnosti v mych silach. Jinak za kazdou radu budu velmi vdecny.)

Moc dik za cokoliv (krome poznamek ohledne me inteligence :-)

Zdenek

SQL problem

[*] Danny <dkonf(zv)seznam(tec)cz> - 31.1.2002 13:20:23

Zdarek,

v Paradox 7 tabulce mam pole "N�kupn� cena". (Sorry za diakritiku, ale o tu
tady pujde)

Chtel jsem udelat dotaz: Select SUM("N�kupn� cena" * Po�et) FROM ...
ale nefacha to. Je nejaky zpusob, jak to zprovoznit nebo se mam radsi s
diakritikou v nazvech atribitu rozloucit (nikde jinde to potize zatim
nedela)

Dikec.

Danny

komponentu nelze nainstalovat

[*] Danny <dkonf(zv)seznam(tec)cz> - 31.1.2002 13:27:14

Nejak nemuzu prijit na to, jak naistalovat cizi komponentu od ktere mam jen
*.dcu. Neustale to hlasi chybu, ze nemuze najit PAS. Co delam blbe?

Danny

N�vrh struktury DB

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 31.1.2002 13:53:27

On 31 Jan 2002 at 11:05, Krmela Tom� wrote:

> [...]
> centrala jsou vybaveny PC ne starsimi nez pul roku jedna se mi, ze
> zde parkrat zaznelo , ze se na sql ztraci radky , a na komercni

Tohle nechapu. Jestlize jsou schopni zaplatit vyvoj skladu, pak
databaze prijde na zlomek ceny SW. Vedle Anywhere je tu jeste treba
MS SQL 2000, ktery take zvlada replikace (aspon podle dokumentace) a
jeho cena je IMHO dobra na to co umi. Krome toho ma MS SQL nativni
typ GUID, ja jinak PK nedelam, pokud hrozi jakakoliv moznost
replikaci.

Phone: 0603 551 282

Insert/update unicode textu do mssql2000 s pouziti

[*] Jan Misek <jmdelphiforum1(zv)seznam(tec)cz> - 31.1.2002 14:15:27

Ahoj

nema nekdo zkusenosti s vkladanim unicode dat do MSSQL2000 pomoci ADOQuery, ukladam to tam jako soucet funkci nchar, ale na serveru pretece zasobnik kdyz je tech funkci moc:

insert into table
(col)
values(nchar(8437)+nchar(3849).....)

Dalsi otazka je jak muzu vytahnout unicodovej string z blobu

Predem diky

Jan M�ek
Jan.Misek(zv)2s(tec)cz

=?ISO-8859-4?Q?Re:=20RC=20-=20stoleti=20WAS=20:=20

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 31.1.2002 14:17:14

Nam mozna ano, ale co uzivatelum uzivajici nas svely software? :-) M&B

>Sorry za OT, ale v roce 2053 to bude vetsine z nas asi jedno... :-)

Insert/update unicode textu do mssql2000 s pouziti

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 31.1.2002 14:28:46

On 31 Jan 2002 at 14:15, Jan Misek wrote:

> [...]
> ADOQuery, ukladam to tam jako soucet funkci nchar, ale na serveru
> pretece zasobnik kdyz je tech funkci moc:

Tak si to sestav rovnou jako WideString, a ten predej ADO.

ws: WideString;
ws := 'insert into col values("blabla")';

Phone: 0603 551 282

SQL problem

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 31.1.2002 14:30:07

Ahoj, jednoznacne bych diakritiku nepouzival.

Martin

InterBase datove type

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 31.1.2002 14:35:17

1. Kedy je lepsi CHAR a kedy VARCHAR?
2. Do akeho typu je najlepsie ukladat hodnoty generatora? (Numeric (10)?)
3. Ako zabezpecit v jednej tabulke niekolko ciselnych radov?

Priklad:
Napr. potrebujem generovat separatny ciselny rad dokladov pre kazde
stredisko podniku.
Rad nesmie byt preruseny ani sa v nom nesmu vyskytovat duplicity.
Vyrobit v DB pre kazde stredisko generator sa mi nezda calekom koser, ako sa
to da urobit najlepsie?

S pozdravom
J. Popluhar, Greenhorn v InterBase

---
Odch�dzaj�ca spr�va neobsahuje v�rusy.
Skontrolovan� antiv�rusov�m syst�mom AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.319 / V�rusov� datab�za: 178 - d�tum vydania: 28. 1. 2002

N�vrh struktury DB

[*] Krmela Tom� <Krmela(zv)olc.pvt(tec)cz> - 31.1.2002 14:36:39

Ahoj,

Dovolim si shrnout tuto diskusi , nebot jsem dostal jiz 3 napomenuti od
admina a nechci byt vyhozen .
co se tyce generovani ID , vypada dobre tyto moznosti slozeny klic,
pevny rozsah id a GUID.
Co se tyce v�beru DB byli mi doporuceny tyto db FB/IB , MySQL,Winbase

FB/IB nativni komponenty ,zajima mne , pokud bych na windows na
pobockach a na centrale nainstaloval FB , zda se da rozchdit replikace

Mysql zn�m z linuxu , veskera kontrola intergrity se musi provadet sama

Winbase pro 1 uzivatele existuji komponety ktere se tvari jako demo
s nag obrazovkou , kde se daji sehnat zdrojaky

Zn�te jiny a relativne levny S�BD?

Tomas krmela

ICQ 96562064
P.S pos�lejte mi to radsi na soukromy mail , at se admin nezlobi.

P.S.S. D�kuji

TWebBrowser - prosim pomoc !

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.1.2002 14:38:55

From: "Danny" <dkonf(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> (<FONT face="Vivienne">) a udelalo to nasledujici: Vsechna pismena s
> diakritikou se zobrazila pismem Vivienne, zbytek normalne Timesem nebo necim

A jak se to chova v Internet Exploreru (mimochodem jaka je to presne verze) ?
Take je dulezite jak je nastaveno regional settigns ve Windows.

> 2) Velmi nutne potrebuju JAKKOLIV vytisknout HTML stranku tak, aby uzivatel
> nezpozoroval zadnou rusivou hlasku a nic podobneho. Kdyz tisknu pomoci

Mozna neco najdes tady:
http://msdn.microsoft.com/workshop/browser/wb_print.asp

> cokoliv, tak se to z te DOS aplikace prepne. To je velmi nezadouci. Prosim
> neradte mi, abych preprogramoval ty DOS aplikace do Windows, neni to v

Jenze zbavit se toho DOSoveho balastu je prave to jedine rozumne reseni.

Petr Vones

N�vrh struktury DB

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 31.1.2002 14:39:09

Kdysi jsem to resil tak, ze jsem ke kazdemu zaznamu mel ID (identifikator
zaznamu), Primary_ID (svym zpusobem prijemka), Parent_ID (predchudce prevod)
Sroub

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.1.2002 14:39:48

From: "Danny" <dkonf(zv)seznam(tec)cz>
> Nejak nemuzu prijit na to, jak naistalovat cizi komponentu od ktere mam jen
> *.dcu. Neustale to hlasi chybu, ze nemuze najit PAS. Co delam blbe?

Ahoj,

nepouzivej komponenty od kterych nemas zdrojak.

Petr Vones

SQL problem

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 31.1.2002 14:47:31

Neni proble spise s tou mezerou? Je lepsi pouzit _.

--- P�vodn� zpr�va ---
Od: "Danny" <dkonf(zv)seznam(tec)cz>
Datum: 31.01.2002 13:18:14

Zdarek,

v Paradox 7 tabulce mam pole "N�kupn� cena". ...

---
---------> Created by Email(tec)cz

divx

[*] Jan Misek <jmdelphiforum1(zv)seznam(tec)cz> - 31.1.2002 14:50:06

Pouzij kompomentu TmediaPlayer a pres nej dej transparentni Tlabel, dalsi
moznost
je vyuzit TOleContainer, popis technologie OLE najdes na www.zive(tec)cz

> nevite nekdo jak prehravat divx a zobrazovat k nemu titulky?
>
> predem diky za vse

OpenDialog v DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.1.2002 14:51:32

From: "Rumcajs" <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> OpenDialog1.Execute then .... tak se mi objevi chyba. Kdyz tu hlasku
> odklepnu, tak se normalne OpenDialog otevre a program bezi dal ... Formular

mozna by pomohlo vedet jaka chyba to presne je.

Petr Vones

Insert/update unicode dat do mssql2000/sp2

[*] Jan Misek <jmdelphiforum1(zv)seznam(tec)cz> - 31.1.2002 14:51:31

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.1.2002 14:59:24

From: "Pavel Malinsk�" <spiderland(zv)iol(tec)cz>
> nevite, prosim, nekdo co je to za chybu C11715.

Ahoj,

nejaka chyba v generovani kodu prekladacem. Pokud vis pri jake zmene v kodu se
tak stalo, tak to zkus zakomentovat a danou cast pak napsat jinak. Idealni by
bylo kdyby se tu chybu podarilo izolovat do nejake samostatne procedury apod.
Je mozne ze v D6 uz to bude opravene.

Petr Vones

Gauge

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 31.1.2002 15:04:43

Zkus dat do smysky APPLICATION.PROCESSMESSAGES;

> Narazil jsem na jednu zahadu.
>
> Pri spusteni teto procedury se zobrazi jen Gauge, ktery korektne zobrazuje
> prubeh prochazeni tabulky, ale nezobrazi se Caption ani text v plovouc�m
> panelu (komponenta Sinea). Jestlize polozim na Panel Gauge a Label opet se
> zobraz� jen Gauge.

IB6 a odradkovani

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 31.1.2002 15:06:54

Ahoj,

pisu ulozenou proceduru a potrebuji vratit v retezci (varchar(50))
text obsahujici odradkovani. Jak ho zadat?

komponentu nelze nainstalovat

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 31.1.2002 15:08:29

Je zrejme zkompilovana pro jinou verzi Delphi...

From: "Danny" <dkonf(zv)seznam(tec)cz>

> Nejak nemuzu prijit na to, jak naistalovat cizi komponentu od ktere mam
jen
> *.dcu. Neustale to hlasi chybu, ze nemuze najit PAS. Co delam blbe?
>
> Danny

SQL problem

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 31.1.2002 15:10:01

Pouzivat v nazvech sloupcu diakritiku je krajne nevhodne a zde je jeden z
problemu...

Sroub
> [...]
> ale nefacha to. Je nejaky zpusob, jak to zprovoznit nebo se mam radsi s
> diakritikou v nazvech atribitu rozloucit (nikde jinde to potize zatim

Prevod null na 0: Paradox 7

[*] ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 31.1.2002 15:26:59

Neznam paradox, ale alespon se pokusim napovedet.
Na MS SQL je fce 'Coalesce(SloupecA, 0)',
pripadne jestli by neslo pouzit
'case when SloupecA is null then 0 else SloupecA end'

------
ing. Pavel �ilinec
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

31.1.2002 Danny:
> Nevite nekdo, jak prevest null na 0 v SQL dotazu (Paradox 7)?

> Danny

Tisk na FX-880

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 31.1.2002 15:27:19

Ahoj mam drobny problem u jednoho zakaznika:
tisk z D4 pres QR308 na tiskarnu FX-880 - na slozitejsich formularich
(faktura) to obcas misto dvou detailovych radku vytiskne zmet znaku.

setkal se stim uz nekdo?

IB6: separatory v char sloupcich

[*] Rado Benc <bego(zv)pobox.sk> - 31.1.2002 15:28:52

Nazdar,

> [...]
> INSERT ... (TEXT) VALUES ( 'text ktery obsahuje ; a ^ ' )$
> SET TERM ;$
> usw ad lib. Neznate nekdo inteligentnejsi zpusob?

A kde je problem? Na mojom stroji to funguje. :-)

---
SET AUTODDL OFF;
SET TERM ^ ;

/* Stored procedures */

CREATE PROCEDURE "INIT_STATUS"
DELETE FROM STATUS;
[...]
EXECUTE PROCEDURE ADD_STATUS('Profile ^ ; locked');
[...]
EXIT;
END
^

SET TERM ; ^
COMMIT WORK;
---

FWIW,

Rado

____________________________________
http://www.pobox.sk/ - spolahliva a bezpecna prevadzka

komponentu nelze nainstalovat

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 31.1.2002 15:29:57

> Nejak nemuzu prijit na to, jak naistalovat cizi komponentu od
> ktere mam jen
> *.dcu. Neustale to hlasi chybu, ze nemuze najit PAS. Co delam blbe?

Je mozne, ze ta .dcu bola skompilovana inou verziou Delphi. V tom pripade Ti
nepomoze nic ine, ako kontaktovat autora a ziskat od neho .dcu skompilovanu
v Tvojej verzii Delphi, alebo priamo zdrojovy kod, ak je to mozne.
V kazdom pripade je najlepsie pouzivat iba komponenty so zdrojovym kodom.

SQL problem

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 31.1.2002 15:33:25

Pokud mohu radit: v techto pripadech nikdy a za zadnych okolnosti nepouzivat
diakritiku

> [...]
> mam radsi s
> diakritikou v nazvech atribitu rozloucit (nikde jinde to potize zatim

TDataset.Locate a hladanie ciselnych hodnot

Ahojte!

Neda sa nejako presvedcit TDataset.Locate aby vyhladaval ako to robi napr.
MS VFoxPro, t.j.

mam v tabulke cisla

stojim na prvom zazname a hladam cislo 100 Locate mi vrati False, to mi je
jasne ale aby postavil kurzor na najblizsie nizsie cislo t.j. na 56, lebo
teraz necha na tom zazname kde stal pre locate. Toto iste robi aj pri
stringu ale to mi nevadi, lebo hladam v v evente onChange a tam sa postupne
zadavaju znaky a ked uz nenajde tak stoji tam kde chcem, ale pri hladani
cisla to je ine.

Ako ?

Dakujem a ostavam s pozdravom

Roland Turcan - amatersky programator
D5ProSP1, Firebird 1.0RC2, IBX4.63, Win2000Pro/CZ, Win98CZSE

QR - export/import

[*] Vlastimil Zden�k <gestore(zv)wo(tec)cz> - 31.1.2002 15:47:35

Zdravim,
potreboval bych poradit:
- jak ulozit qr sestavu do souboru *.qrp bez nahledu a tisku
- jak automaticky (po vyberu) nacist *.qrp do nahledu quick reportu

D5, QR 2.75

Dik
Vlasta

IB6 a odradkovani

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 31.1.2002 15:47:42

ahoj

zkusil bych c-ckovske /n
a pokud nepomuze, tak na klientovi
/n nahradit #13#10

dekuji PeC(zv)

SQL problem

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 31.1.2002 15:49:13

a proc nemas v uvozovkach i pocet?

dekuji PeC(zv)

Focus to next control

Ahojte!

Fokusovy problem som uz popisoval 53412krat ale stale nemam to spravne
riesenie. Mam na forme edity a na konci TabOrder su tlacitka (viditelne
vzdy). V OnExit prveho editu vyhodnocujem podla toho co je v nom, ze ktore
nasledovne komponenty tam budu visible, enabled, not visible, not enabled.

1 STAV. visible je iba edit1. V onExit sa rozsieti edit2 ale uz
ActiveControl ma prve tlacitko na muske
2 STAV visible je edit1 a edit2 a ostatne edity su not visible. V
edit1.onExit sa rozhodne ze edit2 bude not visible, ale uz ActiveControl je
na edit2. Takze edit2 zoberie zo sebou focus.

Lenze problem je ze v OnKeyDown-e editu mam SelectNext(self,true,true) a ten
sa pokusi presunut focus a az potom sa vykona OnExit komponenty. zatial som
to vyriesil tak ze ak zatlaci uzivatel enter tak naprv zavolam Onexit
programovo a potom spravim SelectNext(self,true,true). Lenze sa znova Onexit
vykonava.
Mojou snahou je vsetky ukony vykonavat klavesnicou ale aby stale ostala
moznost aj pre Windowsakov klasika mysou.

Ako to riesite vy?

Dakujem a ostavam s pozdravom

Roland Turcan - amatersky programator
D5ProSP1, Firebird 1.0RC2, IBX4.63, Win2000Pro/CZ, Win98CZSE

Polopruhledny brush

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 31.1.2002 16:06:28

Potrebuju vyplnit polygon urcitou barvou tak,
aby puvodni kresba zustala castecne viditelna.
Nejedna se mi michani barev, chci pouze
vykreslit danou barvou urcitou mrizku.
Brush.Bitmap mi puvodni kresbu zcela zakryje,
kdezto napriklad Brush.Style:=bsDiagCross
je pruhledny. Jak udelat jiny pruhledny vzor ?

Diky za kazdou radu !

http://www.volny(tec)cz/roxton
Some minor bugs/features fixed/added

TWebBrowser - prosim pomoc !

[*] Danny <dkonf(zv)seznam(tec)cz> - 31.1.2002 16:07:10

v Internet Exploreru se to chova normalne - verze 5