image width

[*] Karel Du�ek <Karel.Dusek(zv)oku-tu(tec)cz> - 31.10.2002 06:37:04

Koukni jestli nemas zapnuty AutoSize.

From: "Peter Surovy" <psurovy(zv)uevora.pt>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Sent: Wednesday, October 30, 2002 4:51 PM
Subject: image width

> Ahoj
>
> chcem zmenit velkost komponenty
> Image pocas runtime ale jaksi to nefunguje:
>
> Image1.Width:=(Image1.Width)*2;
> Image1.Height:=(Image1.Height)*2;
> Label1.caption:=IntToStr(Image1.Width)+' , '+IntToStr(Image1.Height);
>
> vypise zvacsene hodnoty ale plocha na ktoru sa kresli
> zostane nezmenena... akoby Canvas zostal rovnako
> velky :-( treba ho nejako nanovo nainicializovat?
>
> PS

potiz s EXE

[*] cz574068(zv)tiscali(tec)cz - 31.10.2002 06:39:09

Zdravim..

dekuji za TIP..

chybu jsem uz nasel.. Je to samozrejme, jak to tak chodi, moje chyba..

jen teda si nedokazu vysvetlit jak takova chyba mohla vzniknout-uniknout-projit..

jen nastrel..

- pred spustenim aplikace (nez se kod dostane k Application.run) jsem mel
vytvarene formulare.. (klasika)
- v jednom formulari byl edit ktery v OnChange volal objekt ktery byl 100%
nil (jeste nebyl vytvoren) a ten vracel skrze metodu jisty ukazatal na data..

viz. Form1.TFP.GetPointerData (kde TFP byl muj objekt)
- a to je vse..

- na ctyrech z peti pocitacu se metoda i kdyz byl objekt nil vesele zavolala
a nezpusobila zadnou havarii.. Na patem to slo do kytek..
- naprava byla ze testuji Assigned (TFP) a je to OK..
- ale jak je to mozne nevim.. Tohle by mela byt jasna a jednoznacna chyba..

(delphi 6 upd2 (CLX), FB, win2000) Martin

poznamka pro Petra Vonese..

- pravdu mas, ze CLX pod windows je naprosty paskvil.. Opravdu se v tom
efektivne neda delat.. Jenze co s tim, kdyz se zamestnavatel tesi,jak bude
prodavat tento soft na linuxu a windows s tim ze na linuxu usetri za operacni
system :) Jenze programator dela jak si sef zada :)
http://sms.tiscali(tec)cz ...LOGA a MELODIE na mobil!
Nyn� NOV� i pro mobiln� telefony SIEMENS!

spravne pouzivani ADO

[*] krakora <krakora(zv)prvnielektro(tec)cz> - 31.10.2002 07:14:55

Zdravim vsechny v konferenci,

Prosim vas, mohl by mi n�kdo polopaticky vysvetlit jak pracovat se
zaznamy v ADO. Jedna se mi o to, ze nevim jak spravne provadet UPDATE
tabulek.
Treba na tomto jednoduchem prikladu:
Na formu mam dve ADOTable komponenty, obe ukazuji na stejnou tabulku,
pokud provedu zmeny v jedne tak pri refreshu druhe mi napise chybu:
"Hodnota klice pro tento radek byla v ulozisti dat zmenena nebo
odstranena. Lokalni radek je odstranen."
Co mam vsechno provest nebo nastavit, aby mi to fungovalo. Nenasel
jsem zadny ApplyUpdates jako u BDE.

Predeme mnohokrat dekuji za jakoukoliv pomoc.

Kr�kora Martin
Prvn� Elektro, a.s.
Bezru�ova 4174
Chomutov 430 01
www.prvnielektro(tec)cz
e-mail: krakora(zv)prvnielektro(tec)cz
tel.: 474602124
mob.: 721700367

potiz s EXE

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 31.10.2002 07:16:28

Ahoj,

> - pred spustenim aplikace (nez se kod dostane k Application.run) jsem
> mel
> vytvarene formulare.. (klasika)

Tohle je klasika z pohledu Delphi, ale ve vetsine pripadu bych to spise povazoval za
chybu. Lepsi je si formulare vytvaret az za behu, a to na dobu nezbytne nutnou.

1) Pokud jde o slozitejsi formulare s komplikovanejsim kodem v OnCreate, muze
vytvareni vsech formu najednou pri spusteni zpusobit pekne zdrzeni, tj. aplikace
bude nabihat dlouho.

2) Jsou-li formulare plne komponent, muzou zbytecne zabirat pamet i prostredky,
ackoli treba vubec nebudou pouzity.

3) I kdyz se formular z ruznych duvodu dostane do podivneho rozhaseneho
logickeho stavu (napr. kvuli necekane vyjimce se neco neuvolni nebo nevrati do
ocekavaneho stavu), bude po pouziti zrusen a pro dalsi pouziti vytvorena nova
zdrava instance.

Neznam tvuj konkretni pripad, treba to tam smysl ma, ale radsi to pisu.> - v jednom formulari byl edit ktery v OnChange volal objekt ktery byl
> [...]

> - naprava byla ze testuji Assigned (TFP) a je to OK..
> - ale jak je to mozne nevim.. Tohle by mela byt jasna a jednoznacna

Nejsem si jist, jestli ted neplacnu kravinu, ale rekl bych, ze pokud by se pred kazdym
pouzitim ukazatele melo testovat, jestli ten ukazatel neni nil, tak by vykon aplikace
podstatne klesl.

Ale celkem se divim, me se vzdy v podobne situaci vyvolal Access violation, takze
se dalo jiz pri ladeni poznat, ze neco neni OK.

Kdyby to nebyl nil, ale nahodna hodnota, tak bych to chapal.

David Lebeda

Re[2]: Initialize the Borland Databaze Engine

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 31.10.2002 07:22:55

> podle dokumentace je to chyba
> !$2A06 (10758) = Engine not initialized.!

To jo, i z te hlasky je patrne, ze se BDE neinicializovalo. Ale to se za normalnich
okolnosti deje automaticky a jednou z moznych pricin, proc se to treba nepovedlo, je
to, co jsem napsal. A muze jit samozrejme i o neco jineho, ale v pripadech
zakazniku, ktere se dostaly ke mne, slo vzdy o tohle.

David Lebeda

Lokalizace IB a FB

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)users.sourceforge(tec)net> - 31.10.2002 07:27:01

Haj hou!

On 29 Oct 2002 at 11:59, Ale� Kerner wrote:

> Prosim Vas nevite nekdo, kde se daji sehnat lokalizovane hlaseni pro
> InterBase a FireBird, myslim, ze je to soubor interbase.msg

Soucasti zdrojaku (nikoliv binarni distribuce) je i databaze s hlasenimi,
a aplikace, ktera generuje include a msg soubor. Databaze dovoluje
ukladat i jazykove mutace a vygenerovat jazykovou verzi.

Ale obecne lokalizaci msg. souboru nedoporucuji. Kdyz budete mit problem,
tak vam nikdo nepomuze protoze mu vas text nic nerekne. zato anglickemu
porozumi a muze ho dohledat ve zdrojich.

Lokalizace IB a FB

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 31.10.2002 07:35:32

> Ale obecne lokalizaci msg. souboru nedoporucuji. Kdyz budete mit
> problem, tak vam nikdo nepomuze protoze mu vas text nic nerekne. zato
> anglickemu porozumi a muze ho dohledat ve zdrojich.

Z jedne strany je tohle pravda, ale z druhe je pravda i to, ze kdyz sekretarka nebo
jiny BFU uvidi anglickou hlasku, tak se vydesi k smrti, kdezto kdyz uvidi ceske
hlaseni, kteremu nerozumi, pujde rovnez shanet odbornika, ale nebude vydesena,
protoze kdyz to je cesky, tak to vypada, ze s tim program nejak pocita a ze jen
udelala neco spatne. :)))

Nemohl jsem si odpustit rejpnuti, ale jinak souhlasim a snazil bych se lokalizaci
vyhnout. To vidim sam, kdyz pouzivam Zbyskuv lokalizator. V aplikaci vznikne
vyjimka "Porucha pristupu na adrese XXX" a kdybych tuhle hlasku nahodou nevidel
ve slovniku lokalizatoru, vubec by me nenapadlo, ze to je Access violation :)

Coz ovsem neni kritika lokalizatoru - naopak diky bohu(Zbyskovi) za nej.

David Lebeda

Editpr HTML

[*] Burkovsky Ladislav <Ladislav.Burkovsky(zv)autinform.de> - 31.10.2002 07:42:07

Hallo konferencia nevie niekto o nejakom
free HTML editor componente.

Dakujem
laco

ISAPI a XP

[*] Jan Fiala [work] <delphi(zv)kvasar(tec)cz> - 31.10.2002 07:45:45

Mohl bych Vas poprosit o zaslani casti napovedy z D7. Jedna se o napovedu z
restriku ISAPI applications, debugging. U D6 zrejme nemeli zpracovane WinXP
a da se predpokladat, ze v D7 to bude. Dik.

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>

> Z jedne strany je tohle pravda, ale z druhe je pravda i to,
> ze kdyz sekretarka nebo jiny BFU uvidi anglickou hlasku,
> tak se vydesi k smrti, kdezto kdyz uvidi ceske ....

Jenomze principielne bys v ramci error recovery subsystemu
mel odchytit vsechny vyjimky a osetrit je tak, aby hlaseni o chybe
bylo relevantni pro dany typ lidske obsluhy.

Napr. v SMS bankingu na jedinou exception generujeme

- hlaseni na mobilni telefon
- hlaseni pro operatora v bance do problem logu
- hlaseni pro administratora v bance do trace logu

Lokalizace IB a FB

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 31.10.2002 08:20:28

On 31 Oct 2002 at 7:35, Lebeda David wrote:

> [...]
> shanet odbornika, ale nebude vydesena, protoze kdyz to je cesky, tak
> to vypada, ze s tim program nejak pocita a ze jen udelala neco spatne.

Pro lokalizaci hlasek IB by se dal napsat modul v Lokalizatoru, je
ale otazka, zda to stoji za to a co na to autorska prava, kdyz se to
bude sirit zakaznikum..

probl�m s komponentami p�i nastaven� Master

[*] PETR KOREC <pkorec(zv)ic-energo(tec)cz> - 31.10.2002 08:35:48

Dobry den

nevim si rady s nasledujicim problemem.
Mam v Oracle dve tabulky, spojene cizim klicem. (pole FK_ID a ID)

Kazdou napojim na jeden DBGrid p=F8es SQLClientDataSet

U detail tabulky nastavim MASTER SOURCE a MASTER FIELDS.

Myslim, ze vse mam nastaveno dobre, pole jsou ciselna a zaznamy spravne=

vyplnene.

Jenomze bohuzel, misto spravneho vysledku mi ORACLE posle hlasku
ORA 01722 - chybne cislo.

To same jsem vyzkousel i s ADO komponentami.

Pri normalnim pripojeni Oracle tabulky mi to hazi vyjimku (neco jako spatna
operace typu Variant), ale jinak to pracuje stravne i s nastavenym master
source.
Potom jsem vyzkousel ADODataSet, tam je to to same, ale vyjimek se da zbavit
tim, ze misto jmeno tabulky dam query, kde vyberu vse.
...nevim, co si o tom mam myslet, a zda je chyba v DBExpressu.

Dik, Petr

Re[3]: OT: FTP skrz HTTP

[*] evgenij reut <reut(zv)centrum(tec)cz> - 31.10.2002 08:46:03

> Od: Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz>
> Komu: Dusan Nagy <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
> CC:
> Datum: Wed, 30 Oct 2002 21:21:52 +0100
> P�edm�t: Re[3]: OT: FTP skrz HTTP

> No vlastne ta vec spociva v tom ze klient posle serveru parametr
PASV
> a ten nepouziva tak velkej rozsah portu.
>

> --
> Best regards,
> Vymazal mailto:vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz

--------------------
Zapoj se do Nokia Game.
http://user.centrum(tec)cz/redir.php?url=http://www.nokiagame(tec)cz

Lokalizace IB a FB

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 31.10.2002 09:06:52

> Jenomze principielne bys v ramci error recovery subsystemu
> mel odchytit vsechny vyjimky a osetrit je tak, aby hlaseni o chybe
> bylo relevantni pro dany typ lidske obsluhy.

Muzeme vzit takovouhle situaci: databazovy system cca 200 tabulek, mezi nimi
ruzne vazby, zadna jednoducha nekomplikovana vec. A ted potrebujes smazat
zaznam v jedne tabulce. Delam to tak, ze overim trivialni podminky (opravneni
mazat na urovni aplikace apod.) a pak to proste zkusim. Kdyz se to nepovede,
vyjimku chytim a zobrazim "Pri pokusu o smazani toho a toho vznikla vyjimka" + text
vyjimky.

A to muze byt jak logicka zalezitost - ochrana referencni integrity, tak i neco
fyzickeho. Napr. se zase zblazni server, jak je obcas jeho zvykem a vypise nejakou
kravinu. Proto ten text puvodni vyjimky vzdy prikladam, i kdyz je cesky obalen. A
specialne tu referencni integritu bych v aplikaci nekontroloval, kdyz to uz dela SQL
server.

Nebo jsem spatne porozumel?

David Lebeda

Re[3]: OT: FTP skrz HTTP

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 31.10.2002 09:12:06

No UF! Hezky jste to pomotali! :-)

'Passive' mode u FTP nema nic s HTTP ani webovymi browsery
spolecneho! Ani nema spolecneho nic s rozsahem portu!

U FTP protokolu se normalne otevre jedno TCP spojeni na server,
kterym proudi FTP prikazy a odpovedi na ne od serveru. Pokud chces
prenaset nejaka data (download, upload), otevre se DRUHE TCP spojeni.
Normalne v takovem pripade klient rekne serveru kam ma datove spojeni
otevrit, a server se spoji s klientem. (ano, server dela zpetne
spojeni na klienta)

U PASV modu oto datove spojeni nevytvari server, ale klient se
spojuje se serverem. Tedy obe spiojeni jdou smerem od klienta k
serveru. To je vhodne v pripade, kdy vas firewall blokuje prisne
prichozi spojeni (takze u normalniho spiojeni by se server s datoym
spojem k vam nedostal), nicmene odchozi je volne.. a tak pres PASV
mod firewallem projdete.

A ted k onomu puvodnim dotazu... FTPpres HTTP proxy ve skutecnosti
neni vubec zadne FTP! Nejedna se o nic jineho, nez o cistokrevny HTTP
protokol. Jen se jako URL nepouzije neco jako:
"http://www.cosi(tec)cz/pitomost.htm", ale neco v tomto smyslu:
"ftp://ftp.cosi(tec)cz/pitomost.zip". HTTP proxy, kdyz dostane takovyto
pozadavek, tak to pochopi spravne, pouzije normalni FTP protokol k
ziskani dat a vysledek vam posle jako odpoved na HTTP dotaz. Pokud
jako URL nepouzijete konkretni soubor, ale treba adresar, tak ta HTTP
proxy onen vypis adresare prechrousta do HTML stranky, kterou vam
opet posle jako odpoved.

Ano, WinCMD umi FTP protokolu pouzit HTTP proxy, ale tamto
fungujepresne timto zpusobem. take to ne na vsech HTTP proxy
funguprotoze prave ono prechroustani vypisu adresare do HTML stranky
si kazdy HTTP proxy dela tak nejak po svem, a tak je problem to nejak
rozumne strojove rozkodovat a vyznat se v tom. :-(

> po�adavek FY>>> p�es proxy, kter� podporuje jenom protokol HTTP?
> No vlastne ta vec spociva v tom ze klient posle serveru parametr PASV
> a ten nepouziva tak velkej rozsah portu.

Indikace kontextoveho menu

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 31.10.2002 09:17:22

Smysl nesmysl...

Delam programy i pro "obycejne lidi" kterym pusobi problemy precist/pochopit text z obrazovky i kdyz je to cesky. Chapu ze vyspele firmy delaji ovladani nejen ve spolupraci s designerem ale asi i s psychologem, ergonomem atp.

Puvodne jsem mel v hlavnim menu polozku Kontext, kde se mi dynamicky objevovalo posledni (popup) menu z objektu, nad kterymi byla prave mys. To se mi ale neosvedcilo (uzivatele to opravdu matlo a spatne se to vyvolavalo), tak jsem to udelal na indikaci zmenu kurzoru. To vypada zatim dobre, pouze v pripade (jedna se asi o 40% pripadu) ze uzivatel ma svuj nadefinovany kurzor jineho tvaru (dal to tam spis z nejakeho themes nez by to vytvarel), tak ja mu tam seknu muj (a ten je obvykle jineho tvaru). Uzivatel si te malickosti ale hned vsimne a povazuje to za vadu aplikace coz zase vadi mne.

Muj problem tedy spociva v tom jak zkopirovat default kurzor (CUR nebo ANI), jak do nej vlozit obrazek popupmenu a jak z nej zase udelat jiny kurzor. To je vsechno.

>From: Petr Vones [mailto:pvones(zv)mbox.vol(tec)cz]
>Podle mne je to naprosty nesmysl, ktery bude spise matouci. Pokud ma v dane
>situaci kontextove menu smysl at tam proste je, uzivatel zkusi kliknout v tom
>miste a uvidi. Popripade to muzes nekam napsat (ano, nikdo necte help) nebo
>pri prvnim vyvolani kontextoveho menu na formulari zobrazit dialog s popisem,
>ze listboxy maji svoje menu a nabidnout '[ ] Priste jiz zpravu nezobrazovat'.
>Petr Vones

Pomoc s synapsi

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 31.10.2002 09:21:46

Obavam se, ze kratsi a srozumitelnejsi priklad ti nikdo neposkytne,
protoze moje ECHO demo je to nejjednodusi, co si lze snad predstavit.
cely zdrojak ma zhruba 1.5 kilo.. a odectu-li deklrarace dvou
threadu, konstruktory a deskruktory, tak se dostavame na 27 vlastnich
radku kodu.

Tento echo server aktivujes kodem, ktery mas v obsluze toho jednoho
jedineho tlacitka na formulari v onom demu. Tim se aktivuje thread,
ktery se pripoji na port 'echo' (nebo take muzes pouzit klidne misto
symblickeho jmena primo cislo portu...) pak se prepne dolisten modu..
A pak cyklicky testuje, jestli prislo spojeni.

Jestlize ano, vytvori ten druhy thread, kteremu preda handle socketu
s prijatym spojenim a vlitne do smycky, ktera cte a zpetne posila
vse, co na ni prijde...s timeoutem 1 minuty. (pokud se spojeni
rozpadne, nebio kdyz 1 minutu nic neprijde, toto spojeni se zrusi.)

Vse, na co ses ptal v tom demu je jasne videt.> Potreboval bych poradit jak se zachazi s synapsi.
> Jak vytvorit jednoduchy server a jak vytvorit jednoduchy klient.
> Staci aby klient se pripojil na server a odeslal kradky string a
> server mu ho vrati. Dival jsem se do prikladu pro synapse echo
> server, ale nejak jsem to z toho nepochopil.. Staci jen kdyby mi
> nekdo napsal nejaky kratoucky priklad..
> Jak aktivovat server. Nastavit port a nastavit naslouchani.
> A u klienta staci jen jak nastavit cilovou IP a port a pripojit
> odeslat a zase prijmout..

IB/FB Ukonceni dotazu

[*] Radek KALA <Kala(zv)BetaControl(tec)cz> - 31.10.2002 09:32:25

Ahoj
Mam velkou databazi pomici TIBQuery pustim dotaz a po nejake
dobe mne to prestane bavit ( cekat na nej ) mam nejakou moznost
jak ho zrusit. Myslim, ze by uzivatel stiskl Cancel a ono to zkoncilo v
aplikaci a take na serveru ? Dik.

view

[*] Ivan �imko <ivan.simko(zv)pozfond.sk> - 31.10.2002 09:32:13

Mam form kde zadavam polozky faktury. Na listview vypisujem jednotlive
sluzby. Chcel by som si archivovat celu fakturu. Neviem ako docielit aby mi
nacital cely obsah listview. Teda neviem ako skontrolovat ci v iteme je
nejaka hodnota.
Da sa listview skopirovat nejako opticky?

Dakujem

Velikost Formu podle velikosti DBGridu

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 31.10.2002 09:33:06

Ahoj,

muzete mi prosim poradit ?
mam Formular a na nem DBGrid. No a ja bych chtel, aby se mi velikost Formu menila podle velikosti DBGridu (ne obracene, to bych menil zakotvenim).

Vicejazycna aplikace

[*] Ing. Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 31.10.2002 09:48:37

Zdravim ucastniky konference.
Jednu svou nekomercni aplikaci naprogramovanou v Delphi
potrebuji lokalizovat do vice jazyku, pripadne to nechat
udelat poucene osoby v prislusnych zemich (madarstina).
Vzorem pro takovou lokalizaci je program Windows Commander
autora Christian Ghisler, kde ke kazde lokalizaci jsou
dodany dva textove soubory s ocislovanymi nebo jinak
oznacenymi prelozenymi texty. Temi se pri spusteni programu
nahradi interni anglicke texty nejakym, pro mne dosud
neznamym postupem.
Pokud se najde v konferenci nekdo, kdo by mohl objasnit
mechanismus a metody takoveto lokalizace nebo prijit s
nejakym jinym nametem na provedeni efektivni lokalizace,
budu mu vdecen za odpoved.
Ing. Jan Dvorak

Komponenta pro zjisteni konfigurace PC

[*] Riedel Petr <Petr.Riedel(zv)Pilsner-Urquell(tec)cz> - 31.10.2002 10:00:23

Dobry den,
potreboval bych nejakou komponentu, ktera by umela zjistit z pocitace co
nejvic informaci o nem (procesor, RAM, disky, verzi OS, sitove nastaveni,
nainstalovany SW, atp.). Nevite nekdo o nejake, nejlepe free? Predem diky.
PR!

ADO vs XP

[*] K�tele� J�n <Koteles(zv)lumen.sk> - 31.10.2002 10:10:59

Narazil som na podobny problem
Vo W2k,w9x mi program bezi normalne, ale ako n�hle ho spustim, alebo ladim v
systeme Windows XP, program s pouzitymi ADOQuery nefunguje. Vcera ked som to
analyzoval, tak mi vyslo, ze to nefunguje vtedy, ked je vyslodkom SELECT
prikazu prazdna databaza. Pri pokuse o zatvorenie (close) databazy mi vypise
nieco v zmysle ze je ndastaveny EOF alobo BOF, alebo bol zaznam zmazany a
skonci s chybou. Ado mi ide na Acces databazu cez "MS Jet 4.0 OLE DB
provider"

Nepoznate niekto riesenie?

D5, WXP

ADO vs XP

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 31.10.2002 10:18:09

Tuto chybu D5 resil service pack 2 (d5adoupdate2.exe), ke stazeni u
borlandu.

> [...]
> zaznam zmazany a
> skonci s chybou. Ado mi ide na Acces databazu cez "MS Jet 4.0 OLE DB

Vicejazycna aplikace

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 31.10.2002 10:24:54

From: "Ing. Jan Dvorak" <dvorak(zv)szu(tec)cz>> Pokud se najde v konferenci nekdo,
> kdo by mohl objasnit mechanismus
> a metody takoveto lokalizace nebo prijit s

V run-time musis pri konstrukci formulare zajistit
nastaveni odpovidajicich property. To muzes
udelat bud rucne napr.

Label1.Caption := LoadText('lab1capt');
Label1.Hint := LoadText('lab1hint');

a nebo to muzes nejak zautomatizovat napr.
vhodnym pojmenovanim textu napr.

<JmenoFormu>.<JmenoPrvku>.<TypTextu>

napr.

'Form1.Label1.Caption'

a pak projit vsechna controls na formu
a nacist pro ne vsechny odpovidajici texty.

***

U ostatnich textu jako chybova hlaseni, dotazy aj.
primo zavolas LoadText(xxxx).

***

Zbyva otazka, jak efektivne implementovat ten message pool a metodu
LoadText(xxxx). Ale to zalezi
na poctu textu popr. dalsich na pozadavcich.

Vicejazycna aplikace

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 31.10.2002 10:33:45

> Odes�latel: Ing. Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz>
> Jednu svou nekomercni aplikaci naprogramovanou v Delphi
> potrebuji lokalizovat do vice jazyku
Zbysek Hlinka
hlinka(zv)hlinka(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
www.localizator.com (?)

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

Komponenta pro zjisteni konfigurace PC

[*] Mikyska Tom� <Mikyska(zv)oez(tec)cz> - 31.10.2002 10:34:20

doporucoval bych tento rozcestnik. Ja osobne odtud cerpam
http://www.kopr(tec)cz/w-delphi.htm

nemate zkusenosti s databazemi? konkretne tisk dvou databazi do reportu

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>

> kravinu. Proto ten text puvodni vyjimky vzdy prikladam,
> i kdyz je cesky obalen.

No ale sam pises, ze tim "desis" obsluhu. Takze spravne by bylo odstinit
ji od informaci, ktere jsou pro ni irelevantni a ty naopak zapsat nekam
do logu napr. pro administratora nebo pro technickou podporu.

My to napr. resime tak, ze mame exception se dvema texty: user message a
system message a na ne prevadime vsechny bezne vyjimky, ktere se vyskytnou.

User message zobrazujeme uzivateli (pokud nejaka je - nektere chyby taky
vubec uzivateli nezobrazujeme - to se tyka hlavne serveru),
system message spolu s user message zapisujeme do logu.

U masoveho SW si udrzujeme log tak, ze vlastni vystup do souboru zahazujeme
a drzime si v pameti rekneme poslednich 100 zaznamu. Pokud se uzivatel
obrati na technickou podporu, tak mu rekneme, jak konec logu
dumpnout do souboru a poslat nam ho emajlem. Vidime pak pomerne presne,
co se delo a vetsinou i proc.

Vicejazycna aplikace

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 31.10.2002 10:41:59

On 31 Oct 2002 at 9:48, Ing. Jan Dvorak wrote:

> [...]
> mechanismus a metody takoveto lokalizace nebo prijit s
> nejakym jinym nametem na provedeni efektivni lokalizace,

Ghisleruv zpusob moc efektivni neni. WC ma sadu externich souboru, ve
kterych jsou preklady. V programu tedy musi udelat to, ze texty vola
z techto souboru. Patrne si pri zmene jazyka nacte celou tabulku
prekladu do pameti, a pri kazdem otevreni noveho okna prepise vsechny
texty v okne, nejspis nejak takto:

Label1.Caption := NactiText(1);
Button1.Caption := NactiText(2);

Je to sice jednoduche, ale pracne, a je problem pridavat nove texty.
Navic to ma tu chybu, kdyz je text prilis dlouhy proti originalu a
mista malo, text se nezobrazi cely. Vyhodou je, ze se prekladem
zabyvas jen tehdy, kdyz pridas do programu novy text nebo nejaky
zmenis.

Efektivnejsi je napsat cely program v jednom jazyce, a pak pridavat
jen lokalizovane (dll) soubory. Ukazku najdes v Demos\RichEdit.
Delphi si umi natahnout tu spravnou lokalizaci, a pak ji pouzivat. Je
vsak treba davat pozor na urcity druh komponent, VCL nezvlada jejich
reload za behu programu. Pokud pouzijes vhodny lokalizacni nastroj,
pak prekladas jen napoprve, dalsi lokalizace vkladaji preklady na
spravne misto automaticky, muzes si nastavit i sirku komponent pro
ruzne dlouhe preklady a podobne. Kompilovat knihovnu prekladu je
nutne po kazde kompilaci programu, ale to je vetsinou automaticka
rutina.

About

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 31.10.2002 10:52:14

Diky moc, podle vseho se tedy timto zpusobem nedaji pridat prilohy
(Attach= nebo Attachment= nefunguje)
no nic

Andreas

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>

> Ghisleruv zpusob moc efektivni neni. ...

Re[4]: Vicejazycna aplikace

[*] Pavel Kubal <kubal.p(zv)seznam(tec)cz> - 31.10.2002 12:04:36

Hello Zbysek,

Thursday, October 31, 2002, 11:30:12 AM, you wrote:

ZH> Zadny problem, s mym Lokalizatorem je to stejne. :-) Je to osetrene i
ZH> licencne. :-)

ZH> S pozdravem

ZH> Zbysek Hlinka

mensi reklama:-)....

Pavel mailto:kubal.p(zv)seznam(tec)cz

data

[*] Mikyska Tom� <Mikyska(zv)oez(tec)cz> - 31.10.2002 12:12:55

Muj problem je tento: mam dve databaze A.dbf, B.dbf. Chci tisknout pouze jednu vetu z A.dbf ne vertikalne, ale horizontalne (napr. "popis1:" a vedle promena z A.dbf, vedle "popis2:" promena z A.dbf)
Priklad:
Jmeno: Petr Prijmeni: Novak Vek: 21 Bydliste: Praha (udaje z A.dbf) a na to navaze B.dbf
Narodil se v nemocnici ..Jeho konicky jsou: PC
Nevim jestli jsem to napsal srozumitelne, ale tento pro mne velky problem je opravdu velka brzda.
Ve Foxce sli sestavy delat uplne v pohode.
Diky

Re[2]: Registry

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 31.10.2002 12:14:58

Hello Ondrej,

Thursday, October 31, 2002, 11:03:10 AM, you wrote:

OK> http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/regmon.shtml

Diky moc. je to i se zdrojakam , ale v cecku a nevic to vyuziva nejaky
.vxd k tomu zdrojaky nejsou. tak se zase asi nedovim jak to udelat v
delphi.

Ale kazdopadne dik. kdyz to neviresim asi pouziji ten regmon.

OK> HTH
OK> TOndrej

Vymazal mailto:vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz

Prenositelnost z Kylixu do Delphi

[*] cz574068(zv)tiscali(tec)cz - 31.10.2002 12:14:19

Zdravim..

- aplikaci lze do windows prevest, ale je potreba mit Delphi 6. Nizssi
verze delphi to nepodporuji..
- je pak treba tuto aplikaci psat jako CLX application..

- dobra rada : - nic takoveho nedelej, psat pod CLX ve windows je utrpeni..
- radeji to prepis pod VCL, pokud to jde. Vyplati se to..
- delam v tom rok a tak vim o cem mluvim..

martin.

[...]

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 31.10.2002 12:18:54

> [...]
> odstinit ji od informaci, ktere jsou pro ni irelevantni a ty naopak
> zapsat nekam do logu napr. pro administratora nebo pro technickou

Asi ano, na druhou stranu, pokud nechci provadet logovani, mi
takhle uzivatel zavola, precte co vidi, nebo, coz taky casto delaji,
okenko s chybovym hlasenim sejmou do schranky, vlozi do Wordu a
poslou mailem a ja muzu ihned reagovat.

Je pravda, ze kdyby mi uzivatel posilal log, rovnez by to splnilo ucel
- a asi lepe. Zatim jsem si ale nezvykl ho davat do vsech (ruznych
mini)aplikaci.

David Lebeda

THREAD, NMHTTP

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 31.10.2002 12:18:00

Ahoj,
potrebuji pomci HTTP dotazu nacist nejaka data ze serveru. Data
(binarni) server nemusi poslat hned, ale az po nejake dobe. Proto
bych to potreboval vytvorit pomoci threadu tak, aby se dale mohlo v
programu pracovat, nez se tyto data kompletne nactou.
A jeste jedna vec, jak by se to dalo naprogramovat tak, abych to
nemel omezeno pouze na jeden HTTP kanal, ale na vice.
Tozn, ze bych najednou mohl poslat treba az 4 pozadavky.

Uvazuji o komponente NMHTTP.Jake mate s ni zkusenosti?
Nebo na to pouzit jine reseni? Pres nejake sockety, apod?
S Thready jsem zatim nedelal...

Dekuji

Vicejazycna aplikace

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 31.10.2002 12:20:39

From: "Martin Kleiner" <mkleiner(zv)seznam(tec)cz>

> [...]
> konfigurace a pouzivam k tomu textove soubory.
> Mam s tim jen nejlepsi zkusenosti a mnohokrat se mi to vyplatilo (hlavne z

Take preferuji "open" lokalizaci, protoze u aplikaci, kde jsme texty
davaly do DLL, jsme s tim nakonec meli jen zbytecnou praci,
kterou v pripade textovych souboru mohou za nas udelat jini,
takze to bohate vykompenzuje vyssi pracnost pri vyvoji.

A i prekladatelum tim, ze u textovych souboru maji bezprostredni
zpetnou vazbu, se to podle nasi zkusenosti lepe preklada.

Detekce vlozeni disku

[*] Petr Maz�nek <mazi07(zv)seznam(tec)cz> - 31.10.2002 12:21:24

Zdravim,

nemohl byste mi prosim nekdo poradit, jak by slo zjistit, ze byl do
mechaniky vlozen disk (disketa nebo CD), pripadne i zapis na disketu.
Jde mi o to, aby se nejaka procedura aktivovala vzdy pri pokusu
jakehokoliv progamu cist z diskety nebo CD.

Predem dekuji za radu.

Petr
mazi(zv)seznam(tec)cz

Reklama:
Obchodn� d�m(tec)cz - �irok� sortiment dom�c�ch spot�ebi�� a elektroniky, v�razn� slevy. Nav�tivte http://www.obchodni-dum(tec)cz/index.phtml?prov=59

Re[2]: Registry

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 31.10.2002 12:21:22

> [...]
> delphi.
>
> Ale kazdopadne dik. kdyz to neviresim asi pouziji ten regmon.

Rado sa stalo. Bohuzial, registry monitor sa asi jednoduchsim sposobom
napisat neda. VXD asi v Delphi nenapises, aj ked niekto mi uz tusim tvrdil,
ze sa to vraj da.

Prajem pekny Delphi den,
TOndrej

Vicejazycna aplikace

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 31.10.2002 12:22:56

On 31 Oct 2002 at 12:02, Martin Kleiner wrote:

> Ja si naopak myslim, ze metoda lokalizace pomoci textovych souboru je
> narozdil od DLL velice efektivni. Oproti DLL ma spoustu vyhod:
> -nemusi se kompilovat

Nepodstatna rutinka.

> -jsou nezavisle na OS

:-) To ano.

> -muze je napsat a zverejnit prakticky kdokoli, kdo vlastni textovy
> editor

Jiste. Nevyhody jsem uz vypsal. Kazdy si tedy musi zvazit sam, ktere
vyhody a nevyhody jsou pro nej podstatne.

> [...]
> aplikace). A lokalizace je v podstate take konfigurace. Myslim ze je
> obrovska vyhoda, kdyz aplikace jze prizpusobit uzivateli bez nutnosti

To jde s Lokalizatorem take. Ale doporucuji pozornosti .NET, tam je
to udelane jinak a v podstate se tam snoubi vyhody obou pristupu,
prozatim s vyjimkou nezavislosti na OS.

Registry

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.10.2002 12:28:54

From: "Vymazal Milan" <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz>
> Diky moc. je to i se zdrojakam , ale v cecku a nevic to vyuziva nejaky
> .vxd k tomu zdrojaky nejsou. tak se zase asi nedovim jak to udelat v
> delphi.

V Delphi neco takoveho zkratka neudelas.

Petr Vones

Vicejazycna aplikace

[*] Ing. Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 31.10.2002 12:28:45

Localizator prirozene zkousim, je to jedno mozne reseni.
Vyhodnejsi se mi jevi nechat prelozit texty navesti, hlaseni
atd. samotne uzivatele uz vzhledem k tomu, ze nemam a ani
nemohu mit na pocitaci nainstalovany podpory vsech kodovych
stranek.
Ing. Jan Dvorak

> Zbysek Hlinka
> hlinka(zv)hlinka(tec)cz, localizator(zv)localizator.com
> www.localizator.com (?)

> = HAES - RNDr. Jan Sebelik

Vicejazycna aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.10.2002 12:39:51

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
> [...]
> kterou v pripade textovych souboru mohou za nas udelat jini,
> takze to bohate vykompenzuje vyssi pracnost pri vyvoji.

Asi by bylo dobre oddelit format souboru pro lokalizaci a pak vlastni pouziti
techto dat v aplikaci. Nikdo asi nebude primo editovat DLL v Notepadu ;-) a
napriklad ten system lokalizace ktery je v Delphi umoznuje vsechny texty
exportovat do XML, tento soubor prelozit (treba i do vice jazyku) a pouzit jej
jako slovnik. Pri prekladu se pak vytvori resource only DLL s pouzitim techto
dat. Zbyskouv Lokalizator je taky zalozen na stejnem principu. Samozrejme lze
vybudovat ruzne dalsi systemy zalozene treba na RTTI, ale pokazde je tam
problem jak rozume lokalizovat DFM aby to nebyla nejaka hruza. V Delphi 6+ je
k dispozici i editor kterym muze nekdo jiny provadet preklad souboru pro
lokalizaci, aniz by si musel instalovat cele Delphi.

Take zalezi na tom o jakou jde aplikaci, pokud je to nejaky server ktery ma
poskytovat pouze nejake hlaseni v ruznych jazycich (pak se asi nehodi vyse
popsane reseni) tak je to neco uplne jineho nez typicka GUI aplikace ktera se
preklada cela.

Petr Vones

kupim delphi...

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 31.10.2002 12:43:30

> podpora

> od

btw. ADO muzes pouzit i v nizsi verzi, jenom si budes muset stahnout
komponenty (treba aoADO)

http://kouzelne.misto(tec)cz

Vicejazycna aplikace

[*] Martin Kleiner <mkleiner(zv)seznam(tec)cz> - 31.10.2002 12:46:52

Podle meho nazoru neni pro uzivatele nutnost vlastnit licenci na
programovaci jazyk "nepodstatna rutinka".
Navic si nemyslim, ze pokud potrebuji lokalizovat aplikaci, tak musim byt
zrovna programator.

Martin Kleiner

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>

Vicejazycna aplikace

[*] Pavel Mattivi <pmattivi(zv)dezadata(tec)cz> - 31.10.2002 12:49:43

> Ja si naopak myslim, ze metoda lokalizace pomoci textovych souboru je
> narozdil od DLL velice efektivni.

podobne jako napr. ulozit vse do databaze, pokud jiz nejakou v aplikaci
pouzivam.

Pavel

Komponenta pro zjisteni konfigurace PC

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 31.10.2002 12:51:13

Mam nejaky programek, jmenuje se PavelEngineer a umi toho docela dost,
je to psane v delphi. Bohuzel autor mel stranky na nixnetu, takze smula.
Zdrojaky posilam na soukromy mail.

> [...]
> verzi OS, sitove nastaveni, nainstalovany SW, atp.). Nevite
> nekdo o nejake, nejlepe free? Predem diky. PR!

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 31.10.2002 13:07:58

On 31 Oct 2002 at 12:46, Martin Kleiner wrote:

> Podle meho nazoru neni pro uzivatele nutnost vlastnit licenci na
> programovaci jazyk "nepodstatna rutinka".

Licenci vlastnis ty, a nechas si to prelozit nekym, kdo ti poskutne
urcitou zaruku, ze to nezmrsi. Pak distribuujes svuj program se vsemi
lokalizacemi. Prekladatel ti samozrejme posle slovnik a nastaveni,
takze dalsi lokalizace si delas ty sam treba nejakym batchem.

> Navic si nemyslim, ze pokud potrebuji lokalizovat aplikaci, tak musim
> byt zrovna programator.

A psal jsem neco o tom, ze musi? To s tim nijak nesouvisi.
Lokalizator je udelan tak, aby ho zvladli i neprogramatori a aby
nepotreboval zadnou licenci na programovaci jazyk.

> From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>

Tlacitko & Form

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 31.10.2002 13:20:08

U OK si dej ModalResult na mrOK a u Storno na mrCancel a pak ne�
ve FORM1 uvoln� FORM2, tak se pod�vej na FORM2.ModalResult a hned
uvidi�, kter� tla��tko ho zav�elo.

> [...]

LV> Mam FORM1 a z neho volam FORM2 na kterem jsou dve tlacitka (Buttony) - OK a CANCEL. No a ja bych potreboval po stisknuti nektereho z nich ve FORMu1 zjistit, jake tlacitko ve FORM2 jsem stisknul.

potiz s EXE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 31.10.2002 13:21:37

From: <cz574068(zv)tiscali(tec)cz>
> - naprava byla ze testuji Assigned (TFP) a je to OK..

Podobny problem jsem ted nasel v JCL CLX Exception Dialogu, kdy pri volani
Application.BringToFront (coz je workaround v CLX aby se aplikace chovala
alespon trochu normalne pri zobrazeni modalniho dialogu) v OnCreate hlavniho
formulare dojde taky k AV, pritom stejna konstrukce funguje ve VCL. Pohledem
do zdrojaku CLX to bylo jasne, reference na nil objekt. Takovych chyb je tam
asi plno.

> [...]
> prodavat tento soft na linuxu a windows s tim ze na linuxu usetri za
> operacni system :) Jenze programator dela jak si sef zada :)

Nevim kolik ma/bude mit vase firma zakazniku ochotnych platit za software na
Linuxu, ale odhadl bych ze v soucasne dobe bude asi spise vice tech na
Windows. Bohuzel CLX nejsou aplikace na Windows, ale jen jejich parodie,
osobne bych si takovou hruzu nikdy nekoupil. Takze se obavam, ze tvuj sef asi
neproda ani tu verzi pro Windows. Dobrym varovnym prikladem je napriklad Rave
Report designer v Delphi 7, ktery je psan v CLX. Pokud nemas alespon 1.5 GHz
procesor tak si vsimnes, ze krom naprosto nestandardniho vzhledu a chovani je
ta vec neuveritelne pomala. Nemluve o rusivem preblikavani temer vsech
vizualnich komponent pri jakekoli akci vcetne pohybu po menu, nepodpore vice
monitoru a XP temat v CLX. Tohle prece nemuze nikdo myslet vazne v roce 2002.

Stejne tak treba registracni wizard pro Delphi 7 psany v CLX, ktery musel
nakonec Borland nejak upravit, protoze na nekterych pocitacich se udajne
nezobrazovaly zadne fonty:
http://info.borland.com/devsupport/delphi/d7regwiz.html

Dalsim problemem je i velmi mala nabidka visualnich CLX komponent od dalsich
vyrobcu (ruzne gridy a podobne) a i mala podpora, staci se podivat na traffic
v Borland newsech pro CLX.

Petr Vones

data

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 31.10.2002 13:24:19

Bohuzel jsi nenapsal, na cem ta data mas.

Mejme napr.
select a.*, b.*
from a
left outer join b on a.ID = b.ID
where ...
Pak mohu na reportu mit v detailu dva radky, kde prvni bude obsahovat
data z tabulky a, druhy data z tabulky b (pritom jde porad o jeden
radek vypisu, takze je presne vse tak, jak si to prejes).

> [...]
MT> Nevim jestli jsem to napsal srozumitelne, ale tento pro mne velky problem je opravdu velka brzda.
MT> Ve Foxce sli sestavy delat uplne v pohode.

Komponenty DevExpress (dxBar) - problemy

[*] Tom Beran <assas(zv)bonbon(tec)net> - 1.10.2002 11:58:45

> (konkretne dxBar): 1. Mam strukturu formularu, ktere od sebe
> dedi ruzne vlastnosti. V pripade, ze na predka umistim
> BarManager, vytvorim nejake menu nebo jiny toolbar, tak na
> potomkovi toto sice je, ale bohuzel jen v design-time. Pokud
> takovyto program v dobre vire, ze je vse v poradku spustim,
> tak nemam v menu nebo toolbarech, ktere byly nadefinovany na
> predkovi zadne objekty.

Zkus v design-time na potomkovi vsechny podedene prvky z toolbaru vyhazet a pak je tam znovu nastrkat (kdyz tak mrkni, jak se to lisi v textove podobe DFM souboru a na ostatnich formech to edituj textove).
Je to blbe a nepohodlne, prochazet takto vsechny podedene formy, ma nekdo lepsi reseni?

T.

Komponenty DevExpress (dxBar) - problemy

[*] Tom Beran <assas(zv)bonbon(tec)net> - 1.10.2002 13:12:05

Sorry,

ale minule jsem to napsal ponekud blbe. Na predcich prvky na toolbar neumistuj, muzou byt definovany v BarManageru, ale nesmi byt na toolbaru. Na toolbar se umisti az na potomkovi, ktery se skutecne pouziva. Pak to jakz takz funguje. Ale jinac dxBary a dedeni - hruza. (pokud mas form, ktery se uz primo pouziva a je zaroven predkem, tak to mas celkem blby).

T.

temp. tabulka

[*] Tom Beran <assas(zv)bonbon(tec)net> - 1.10.2002 17:08:39

> Obecne jsem toho nazoru, ze pokud vznika nutnost vytvaret
> pomocne tabulky, signalizuje to, ze databaze je spatne
> navrzena. V dobre navrzene databazi vystaci (nekdy slozity) select.
>
> I pri spatne navrzene databazi ale stale ale existuje lepsi
> cesta, nez pomocne tabulky. Pouzij ulozenou proceduru, ktera

Da se nejak, dle vaseho nazoru, rozumne resit bez pomocnych tabulek (at uz v databazi ci v pameti) situace, kdyz mam objektove zalozenou, v UML modelovanou, aplikaci. Objekty jsou dvou zakladnich druhu - reprezentuji bud jeden record nebo recordset (zjednodusene receno, ten recordset je, de facto, lajdacka realizace kolekce objektu), podle toho, jaky druh vazby je treba modelovat (1:1, 1:N, M:N-no, to uz je ovsem asociativni trida). Objekty mohou agregovat hafo dalsich objektu (obou dvou typu). Pokud se edituje nejaky komplikovany objekt, ktery agreguje hromadu dalsich, chce se, aby se zmeny cele slozite struktury promitly v databazi az v okamziku, kdy zavolam Save na hlavnim objektu.
Tohle snad ani bez pomocnych tabulek resit nelze?

Tom

temp. tabulka

[*] Tom Beran <assas(zv)bonbon(tec)net> - 2.10.2002 14:34:38

>A jak se tedy resi napr. obycejny browser na webu,
>kdy pomoci selectu vyberes mnozinu zaznamu usporadanou podle nejaky kriterii
>a chces ji zobrazovat po strankach vpred/vzad.
>
>Tam Ti asi nezbyde nez priradit kazdemu zaznamu
>poradove cislo, abys mohl pri dalsim requestu
>navazat na predchozi stranku

No, mam pocit, ze kdyz jsem cosi programoval v PHP nad MySQL, tak tam se dalo primo v SELECTu rict, ze chcu zaznamy M az N a nic vic se neresilo ... takze to zalezi na DBSM ... pokud to potrebuji pro DBSM (treba MSSQL, ktery umi jen TOP N), ktery to neumi, musim si ocislovat zaznamy a SELECTovat podle cislovani (hmm, a ze bychom byli opet u neprerusene ciselne rady ;o)

T.

KonfView

[*] xXx <assas(zv)bonbon(tec)net> - 22.10.2002 13:51:12

> Chtel bych se zeptat tech, kteri pouzivaji KonfView zda jim pri prochazeni prispevku
> vybiha hlaska "RichEdit line insertion error" Zkousel jsem prg. preinstalovat
> a znovu do nej natahnou prispevky, ale bez uspechu.

Jo stava se to.

Takova rychla, ne moc oku lahodna uprava je nasledujisi:

v Main.pas (ze dne 26.1.2000 20:02)

# radek 1629
for i := 0 to slSyntax.Count-1 do begin

# ZMENIT NA:
for i := 0 to slSyntax.Count-1 do
try //!! tom 2002-10-07 odrbavka nezname chyby
# A pak kolem radku 1672

reMain.SelStart := 0;

# ZMENIT NA:

end;
except //!! tom 2002-10-07 odrbavka nezname chyby
end;

reMain.SelStart := 0;

A kdyz uz se budes hrabat ve zdrojacich, tak doporucuji takovou drobnou v AddFile.pas

Pridat za radek 320

DatabaseName := fMain.DatabaseName;

Tom

Algoritmus na prevod ceskeho jmena a pri jmeni do

[*] Tom Beran <assas(zv)bonbon(tec)net> - 24.10.2002 09:12:42

> Vsechny holky osetri zmena posledniho pimene A na O. U
> muzskejch je to jen o neco slozitejsi. A na O (Jara -> Jaro),

No vsechny holky asi ne. Jsou take jmena nesklonna, napr.: Noemi, Ingrid, Miriam. Jsou jsmena cizacka, ktera nekonci na a, napr.: Xenie, Anastazie, Lydie ...
A jsou jmena atypicka, napriklad jedna pani se jmenuje Nadeje (nekecam, zkuste si najit v Google "Nadeje Mandysova").

Takze s tim zjednodusovanim, prrrr.

T.

> [...]

A jsou jmena atypicka, napriklad jedna pani se jmenuje Nadeje (nekecam, zkuste si najit v Google "Nadeje Mandysova").

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 31.10.2002 13:35:59

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> jako slovnik. Pri prekladu se pak vytvori resource
> only DLL s pouzitim techto dat.

No a ten preklad DLL, to je to, co firmu zbytecne zatezuje, protoze nejde
jen o preklad - zpravidla existuje nejaka sprava verzi, musis udelat novy
build, pred release ho musis testovat etc...

Zatimco kdyz to nechas vsechno v textovem souboru,
tak at s tim kazdy dela, co uzna za vhodne.
Ty jen muzes pozdeji nejake osvedcene preklady
zahrnout po domluve s jejich autorem do instalacky ;-)

> problem jak rozume lokalizovat DFM aby to nebyla

Zakladni kostru jsem delaval pomoci dobreho editoru
a reg. expr. nad vsemi .DFM soubory v textovem tvaru.
Pripadne zmeny rucnim pridanim odpovidajiciho radku.

Indikace kontextoveho menu

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 31.10.2002 13:36:42

Pouzivam nestandardni hinty (cartoon, balloon) a na stavovem radku mam viceucelove meridlo :-( .

From: Karel Horky [mailto:horky.karel(zv)quick(tec)cz]