Vss z Deplhi IDE

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 11.10.2002 12:17:00

> Dobra, ten expert docela vyrazne rozsiruje IDE Delphi 5 o
> moznost napsat si pomoci VBScriptu vlastni funkce
> dostupne z menu IDE nebo na horkou klavesu (nebo
> vyvolavane pri nejakem eventu, napr. otevreni projektu --
> nezkousel jsem). Z tech skriptu se dostanete na objektove
> rozhrani IDE ktere je velice podobne OpenTools API, a
> samozrejme pres OLEAutomation na vsechno mimo IDE,
> napr. na Visual SourceSafe.

Ale ten VBScript je tam uplne zbytocny... To iste mozes predsa robit aj bez
neho, cez OpenTools API.

> [...]
> atd. ktery si pri spusteni Delphi slizne nastaveni lokalnich cest
> k projektum ve Visual SourceSafu a pak pokud mate otevren
> v editoru IDE soubor a zvolite nejakou z techto funkci,
> zjisti si ke kteremu projektu v SourceSafu patri a operaci
> pres OLEAutomation provede. Bohuzel metoda Get ma
> rozhrani nevhodne pro VBScript a tak jsem kolem ni musel
> udelat obalku pomoci OLEAutomation serveru napsaneho
> v D5.
> To je vse.
>
> Bohuzel se scripting expert vubec nevyviji, coz je skoda.

No skoda by to bola, keby si skutocne potreboval skriptovanie v IDE, tzn.
moznost pisat si pocas prace v IDE skripty, ktore sa maju dynamicky
interpretovat a spustat. Pre danu ulohu (napojenie na VSS) uplne staci
napisat si klasickeho experta (bud DLL alebo BPL), ktory pouziva OpenTools
API.

TWebBrowser a nove okno v MDI apl.

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 11.10.2002 12:17:03

Super, diky, to je presne ono.

> [...]
> ppDisp vrat
> jeho web browser:
>
> procedure TMainForm.WebBrowser1NewWindow2(Sender: TObject; var ppDisp:
> IDispatch; var Cancel: WordBool);
> var
> NewChild: TChildForm;
> begin
> Cancel := False;
> NewChild := CreateNewChild; // funkcia, ktora vrati novu
> instanciu MDI
> child formulara
> try
> ppDisp := NewChild.WebBrowser1.DefaultInterface as IDispatch;

lock manager out of room

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)users.sourceforge(tec)net> - 11.10.2002 12:40:56

Haj hou!

On 11 Nov 2002 at 7:56, Lebeda David wrote:

> 1) Hodnota 198 304 je maximalni, nebo mohu jeste pridat? Pokud neni maximalni,
> kam az muzu zvysovat?

Muzete pridat. Maximalni hodnota je dana jadrem operacniho systememu (na
Linux/UNIX se muze lisit dle verze a buildu jadra). Pokud narazite na
problemy, podivejte se na

http://www.ibphoenix.com/main.nfs?a=ibphoenix&page=ibp_sem_sm

http://www.ibphoenix.com/main.nfs?a=ibphoenix&page=ibp_config

> Prave ze to se tezko popisuje. Je nas tady v tymu 6 a ladime aplikace nad vetsi
> databazi (nekolik set tabulek, pres 1000 triggeru). Na jednom FB serveru jsou tri
> databaze (stejna struktura, ruzna data).
>
> 1) Stava se casteji nez vyjimecne, ze pri pokusu o prihlaseni k jedne databazi
> vyskoci lock manager out of room, zatimco s jinou se da pracovat v pohode. Pritom
> s databazi, na ktere hlaska vyskakuje, v dane chvili nikdo nepracuje, nebo max. 5
> lidi.

Kazda databaze si sice alokuje vlastni page cache, ale pokud si dobre
pamatuji, tak lock manager je jen jeden pro vsechny. Podivejte se na

http://www.ibphoenix.com/main.nfs?a=ibphoenix&page=ibp_config

a problem vam bude mnohem jasnejsi.

> [...]
> Vlakno pritom nezmizi ani pote, co se vsichni odhlasi. K tomu nekdy staci treba z
> IBConsole zadat nejaky select (to jiste neni spousteci mechanismus, ale jen nejaka
> zaminka).
>
> 3) Cas od casu se ukaze, ze je naboreny gdb soubor. Pritom vsude zastanci SQL
> serveru tvrdi, ze "se to (skoro) nemuze stat". Kdyby to bylo vyjimecne, nevadilo by
> to. Ale tady se to stava sice ne zcela bezne, ale pritom dostatecne casto na to,
> abychom si toho vsimli. Pokud by se to takhle melo chovat u zakaznika, tak nas

Mno, pokud mate forced writes vypnuto a sem tam pozadata administratora
aby server natvrdo sestrelil, tak se nedivte ze mate cas od casu
naborenou databazi. Sestreleni serveru vzdy zanese do databze nejake
seno, ktere pripadne gfix nahlasi a gbak backup/restore odstrani. Tohle
seno je ovsem pri FW ON benigni, kdezto jinak je to vetsinou pruser.

> Mam k dispozici pouze dokumentaci k IB6. Samozrejme ji neumim zpameti, takze je
> mozne, ze se tam o resenem problemu neco pise, ale uznavam, ze bych mel o
> dokumentaci mit lepsi prehled, nez mam nyni. Existuje uz dokumentace primo k FB
> nebo treba nejaky plan, kdy bude?

Mno, dokumentace k IB6 by mohla stacit, jinak pro FB je anglicka
dokumentace k dispozici od IBPhoenixu na poslednim distribucnim CD. A
pristi rok by u nas mela vyjit knizka.

POLE ZNAKU 548 v DBF

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 11.10.2002 12:49:19

Ahoj,

mozna uz to neni aktualni, ale mam problemy s postou a tak k tomu tematu
zkusim neco rict az ted. Pokud jsem si vsiml, tak nikdo neporadil co delat.

Struktura souboru *.dbf neni nijak slozita.

Ja bych si nejdrive prohledl hlavicku souboru a podival se, zda je zde delka
pole
ulozena. Pokud ano (velmi pravdepodobne), pak bych si upravil komponentu pro
dbf tak,
aby brala celou velikost pole a ne jen jeden byte. A je to.

Pokud tam velikost neni ulozena, tak bych si ji tam doplnil.
Asi.
Ono zalezi na zpusobu vyuziti.

Dalsi moznosti pro nacteni informaci je preskocit hlavicku, cist jednotlive
zaznamy a ty si zpracovat.

Pavel

;-) Uff, to jsem se to unavila...

Default SMTP - jak zjistit? (staci omezeni na inst

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.10.2002 13:08:06

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
> S Outlook Expressem to nejspis nefunguje, ten to rozhrani asi nepodporuje,

Simple MAPI s Outlook Expressem samozrejme funguje (na rozdil od jinych
vyrobcu kterym je nekdy zatezko se naucit implementovat i par jednoduchych
funkci). Podivej se na tridu TJclEmail v JCL a priklad MapiExample:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&release_id=118195
http://delphi-jedi.org/CODELIBJCL

Zachrante kolacky a koblihy: http://www.kobliha.4ip(tec)cz

Nevite nekdo prosim jak naimportuju soubor *.dmp v

[*] Macko Martin <martin.macko(zv)m-pro(tec)cz> - 11.10.2002 13:16:08

Budto pomoci PL SQL(menu Tools/Import Tables...) nebo pomoci utilitky imp.exe (opak exp.exe)

From: "Ondrej Kelle" <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de>

> [...]
>
> Pre danu ulohu (napojenie na VSS) uplne staci
> napisat si klasickeho experta (bud DLL alebo BPL), ktory pouziva OpenTools

:-) Ano, samozrejme mas pravdu, ale tady jde o to ze pro napsani
vlastniho OpenTools experta si musis furu veci osahat a ladit a zkouset,
a pokud na to nemas moc casu, muzes si pomoci napr. tak jak jsem to
udelal ja. Neni to elegantni, ale u nas to pouziva 10 lidi uz 2 roky.
Napsat to trvalo 4 hodiny.

Martin Schayna

Oznaceni Partitions

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 11.10.2002 14:17:54

Ahoj, muzete mi poradit, jak by se daly zmenit pismena u jednotlivych
partition. Vcera jsem si odpalil jednu partition a Win2000 se sice
nastartuji, ale pak se zacykli pri prihlaseni. Win2000 jsem mel na E: a
ted se to prehodilo na G:. Diky za jakykoliv tip.

OT: Re: Oznaceni Partitions

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.10.2002 14:25:31

Sprava pocitace / sprava disku

11.11.2002 Dalibor:
> [...]
> nastartuji, ale pak se zacykli pri prihlaseni. Win2000 jsem mel na E: a
> ted se to prehodilo na G:. Diky za jakykoliv tip.

OT: Oznaceni partitions II

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 11.10.2002 14:26:53

Omlouvam se, tenhle prispevek mel byt do jine konference...
Uklik jsem se....

Dalibor

Predavani obrazku (TBitmap) pres COM/DCOM

[*] Libor Filip <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz> - 11.10.2002 14:32:02

Zdarvim konferenci.
Pokousim se z COM serveru poslat na klienta obrazek.
Zkousim to pres TOleVariant (podle prikladu v konferenci),
ale stale se mi nedari.
Muze mi nekdo kouknout na kod a rici, kde delam chybu?

COM server

function TCOMServer.Get_Logo: OleVariant;
var
TempStream:TMemoryStream;
P:Pointer; L:Integer; V:OleVariant;
begin
TempStream:=TMemoryStream.Create;
try
Logo.SaveToStream(TempStream); //Logo: TBitmap
L:=TempStream.Size;
V:=VarArrayCreate([0,L-1], varByte);
P:=VarArrayLock(V);
TempStream.ReadBuffer(Buffer^,L);}
try
Move(TempStream.Memory^,P^,L);
finally
VarArrayUnLock(V);
end;
Result:=V;
finally
TempStream.Free;

COM klient

procedure TKonfUctJed.SetImage(Value: OleVariant);
var
P: Pointer;
L: integer;
TempStream:TMemoryStream;
begin
L:=VarArrayHighBound(Value,1)-VarArrayLowBound(Value,1)+1;
P:=VarArrayLock(Value);
try
TempStream:=TMemoryStream.Create;
try
TempStream.WriteBuffer(P^,L);
Image1.Picture.Bitmap.LoadFromStream(TempStream); //obrazek chci
zobrazit v TImage
finally
TempStream.Free;
VarArrayUnLock(Value);

Predem dekuji za radu
Libor Filip

Oznaceni Partitions

[*] TOROLA electronic - Bednarcik Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 11.10.2002 14:33:27

No to bohuzel nemuzu pouzit, do Win2000 se nedostanu, zacykli se pri uvodnim
prihlaseni a pak mi zbyva pouze restart. Potreboval bych to z DOSu...

DBAltGrid

[*] Vladislav Cadsky <delphi(zv)cadsky(tec)cz> - 11.10.2002 14:45:04

S pozdravemZdravim,
jaky je Vas nazor na komponentu TDBAltGrid ?

Testoval jsem vice komponent typu DBGrid (ExDBGrid, SMDBGrid, DBGridEH) a
jako nejlepsi v teto cenove kategorii mi pripada byt komponenta TDBAltGrid.
Jake jsou vase zkusenosti ?

Vlada

Viac SQL prikazov naraz

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.10.2002 14:50:23

> Odes�latel: Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz>
> tak to neni pravda
> ja bezne pouzivam ADOQuery nad MSSQL, kde mam vice selectu, insertu nebo update....jen se musi spravne skombinovat
> prvni SELECT mas normalne v DataSource.DataSet a ostatni dostanes pomoci metody NextRecordset()

No, diky za informaci, to jsem opravdu nevedel.
Jenom tedy fakt nev�m, co bych pripojil na ten DataSource, pokud se mi bude DataSet pod nim menit.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

Oznaceni Partitions

[*] <delphin(zv)centrum.sk> - 11.10.2002 14:55:59

Zdar !

.. skus v subore boot.ini zmenit poradie particie..
..napr...
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT
..tu sa mi WINNT startuje z druhej particie, co je disk D, u teba
G by malo byt, ak spravne ratam, 5.. skus

http://www.webpark.sk/novy-web.htm - Profesion�lny webhosting

Richedit a pridani textu z dalsiho rtf file

[*] Sebesta Jan <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 11.10.2002 14:56:45

Ahoj vsem,

poradte prosim, jak pridat do richeditu, kde je jiz nejaky text, dalsi text
ze souboru *.rtf a to tak, aby se vkladany text vlozil na pozici kurzoru a
text za kurzorem aby se posunul. Presne tak, jak se chova pri vlozeni pomoci
PasteFromClipboard.

Diky Jan Sebesta

FB/IB - cestina - CHARACTER SET WIN1250

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.10.2002 14:58:26

> Odes�latel: Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>
> Neseradi tabulku vcetne ceskych znaku.
> Dost to specha a tak dekuji za rychle odpovedi.

> Odes�latel: Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz>
> To je zde jiz evergreen. Pro spravne trideni je treba definovat

Tohle COLLATE a milion dalsich veci, ktere ti usetri spoustu casu je 16.12.2002

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

Zmena vlastnika IB, FB

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 11.10.2002 14:59:57

Ahoj,

potrebuji zmenit vlastnika databaze uz u existujici databaze, ktera je
uz dost obsahla a nechce se mi data prenaset do nove vytvorene.
Navrhl jsem proceduru, ktera se zda, ze vlastnika uspesne vymeni,
ale preci jen bych chtel slyset nazor nejakeho guru, nez to udelam
nad ostrymi daty. Co vy na to ?

CREATE PROCEDURE CHANGE_OWNER (
OLD_OWNER VARCHAR(31),
NEW_OWNER VARCHAR(31))
AS
declare variable RDB$USER CHAR(31) CHARACTER SET UNICODE_FSS;
declare variable RDB$PRIVILEGE CHAR(6) CHARACTER SET NONE;
declare variable RDB$GRANT_OPTION SMALLINT;
declare variable RDB$RELATION_NAME CHAR(31) CHARACTER SET UNICODE_FSS;
declare variable RDB$FIELD_NAME CHAR(31) CHARACTER SET UNICODE_FSS;
declare variable RDB$USER_TYPE SMALLINT;
declare variable RDB$OBJECT_TYPE SMALLINT;
begin
For
Select
RDB$USER, RDB$PRIVILEGE, RDB$GRANT_OPTION, RDB$RELATION_NAME,
RDB$FIELD_NAME, RDB$USER_TYPE, RDB$OBJECT_TYPE
from RDB$USER_PRIVILEGES
where
RDB$Grantor=:Old_Owner
into
:RDB$USER, :RDB$PRIVILEGE, :RDB$GRANT_OPTION, :RDB$RELATION_NAME,
:RDB$FIELD_NAME, :RDB$USER_TYPE, :RDB$OBJECT_TYPE do
begin
if (RDB$USER=Old_Owner) then
RDB$USER=New_Owner;
INSERT INTO RDB$USER_PRIVILEGES
(RDB$USER, RDB$GRANTOR, RDB$PRIVILEGE, RDB$GRANT_OPTION,
RDB$RELATION_NAME, RDB$FIELD_NAME, RDB$USER_TYPE, RDB$OBJECT_TYPE)
Values
(:RDB$USER, :New_Owner, :RDB$PRIVILEGE, :RDB$GRANT_OPTION,
:RDB$RELATION_NAME, :RDB$FIELD_NAME, :RDB$USER_TYPE, :RDB$OBJECT_TYPE);
end

update rdb$procedures a
set
a.rdb$owner_name=:New_Owner
where
a.rdb$owner_name=:Old_Owner;

update rdb$relations a
set
a.rdb$owner_name=:New_Owner
where
a.rdb$owner_name=:Old_Owner;

update rdb$roles a
set
a.rdb$owner_name=:New_Owner
where
a.rdb$owner_name=:Old_Owner;

delete from rdb$user_privileges a
where
a.rdb$grantor=:Old_Owner;

ing. Richard Kejval
IC Software s.r.o
Mobil: +420602477679

Delphi 3

[*] Dusan Slachta <slachtadusan(zv)hotmail(tec)com> - 11.10.2002 14:26:41

Ahoj,

ve firme, pro kterou pracuji doslo ke ztrate instalacniho CD Delphi 3
Client/Server Suite. Nekdo si ho asi pujcil domu a nevratil. Nelze tak delat
ladeni instalovanych projektu u zakazniku, kde drive nebylo instalovano i
toto Delphi. Ve firme je tez pouze na jednom disku a az se zhrouti ...
Prevod starych programu do vyssi verze neni uplne vhodnym resenim. Prosim
proto nekoho ochotneho venovat, pujcit na prepaleni nebo prinejhorsim prodat
zminene instalacni CD. Nejde o piratske pouzivani programu, opravdu byl
drive zakoupen.

Dekuji, DS

MSN 8 helps eliminate e-mail viruses. Get 2 months FREE*.

Richedit a pridani textu z dalsiho rtf file

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 11.10.2002 15:48:04

SelText := JinyRichEdit.Text - ale to nezachovava format (fonty,
velikosti...). Myslim, ze RichEdit98 je zachovava. Jinak jsem nenasel jinou
cestu, nez pres clipboard, nebo znak po znaku.

[...]

OT- Drivery k sietovke v dodavke soft

Hello delphi-l(zv)clexpert(tec)cz!

Je to KOSHER ak dodam driveri k sietovke RealTek na CD s mojim softom
? Koli vseobecne znamym dovodom s funkcnostou na Win9x.

Viac SQL prikazov naraz

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 11.10.2002 16:09:59

Ahoj,

> honza(zv)haes(tec)cz 11.11.02 14:50 >>>
>No, diky za informaci, to jsem opravdu nevedel.
>Jenom tedy fakt nev�m, co bych pripojil na ten DataSource, pokud se mi bude DataSet pod nim menit.

prvni SELECT - Dataset (klasika DataSource.DataSet) se nemeni
jediny co se mi zdalo trochu neohrabany, je prave ziskani dalsich Datasetu pomoci NextRecordset()
tak jsem si to trochu upravil

private
FOList:TObjectList;
function FGetRecordSets(AIndex:integer):TADOQuery;
function FGetRecordSetsCount:integer;
public
property RecordSets[Index:integer]:TADOQuery read FGetRecordSets;
property RecordSetsCount:integer read FGetRecordSetsCount;

function TMyADOQuery.FGetRecordSets(AIndex:integer):TADOQuery;
begin
Result := nil;
if (AIndex < 0) or (AIndex >= FOList.Count) then
exit;
Result := TMyADOQuery(FOList.Items[AIndex]);
end;

function TMyADOQuery.FGetRecordSetsCount:integer;
begin
Result := FOList.Count;
end;

procedure TMyADOQuery.Open();
var TmpRecordSet:_Recordset;
Rows:integer;
TmpRecordSet := NextRecordset(Rows);
while Assigned(TmpRecordSet) do
begin
FOList.Add(TADOQuery.Create(self));
TADOQuery(FOList.Items[FOList.Count - 1]).Connection := Connection;
TADOQuery(FOList.Items[FOList.Count - 1]).Recordset := TmpRecordSet;
TADOQuery(FOList.Items[FOList.Count - 1]).First();
TmpRecordSet := NextRecordset(Rows);

a potom uz jen staci na nejake tlacitko na formulari prirazovat nejakemu DataSource, ktery je napichlej treba na DBGrid
vyuziti je spousta...

const Index:integer = -1;
begin
if MyADOQuery.RecordSetsCount > 0 then
begin
Inc(Index);
if Index = MyADOQuery.RecordSetsCount then
Index := 0;
DataSource1.DataSet := MyADOQuery.RecordSets[Index];
DataSource1.DataSet := nil;

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Vlastni Windows authentication

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 11.10.2002 17:43:25

Vazeni pratele,

Jelikoz jsem na tento dotaz nedostal minule zadnou odpoved, zkusim stesti
jeste jednou.

Mam aplikaci - klienta, ktery se prihlasuje na stredni vrstvu. Prihlasovani
do klienta mam reseno pomoci vlastniho seznamu uzivatelu a jejich prav.
Nekteri zakaznici zacali (celkem logicky) pozadovat, at beru uzivatele z
domeny - to znamena pridat funkci podobnou Windows authentication
v MS SQL.

Muzete mi poradit, jak zjistim jmeno prihlaseneho uzivatele, a jestli se
prihlasil na domenu, nebo jen na local? Popripade, jak jinak vyresit
prihlasovani v mem programu, v zavislosti na prihlaseni ve windows?

Snad pouzit ActiveDirectory? Nebo neco jineho?

Diky vsem
Jarda

Vlastni Windows authentication

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 11.10.2002 17:59:59

Na SQL se podivej do BOL na suser_sname, suser_name, host_name
V Delphi treba:
function GetWinUserName: string;
var
a: cardinal;
pom: array[0..255] of char;
begin
a:=255;
GetUserName(pom,a);
result:=ANSIUpperCase(pom);

> [...]

JB> prihlasovani v mem programu, v zavislosti na prihlaseni ve windows?

JB> Snad pouzit ActiveDirectory? Nebo neco jineho?

From RitchFile to clipboard

[*] Sebesta Jan <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 11.10.2002 18:37:27

Zdravim,
poradite nekdo jak nahrat *.rtf do clipboardu a pak jej vlozit do richeditu?

Diky Jan Sebesta

Mys ve Win98

[*] Ing. Holyfield <holyfield(zv)post(tec)cz> - 11.10.2002 18:56:57

V�en� program�to�i
Pot�ebuji komponentu na �ten� informace o pohybu my�i, bez ohledu na
poloze kurzoru na plo�e. Je to pro "standartn� seriovou my�". D�k
p.s. Docela to sp�ch�

Levn� dovolen� na Slovensku i v �ech�ch ...
http://web.volny(tec)cz/cestovani/sk.php

Resize bez Border

[*] J�n Harman <harman(zv)atlas(tec)cz> - 11.10.2002 19:51:06

Ahoj, potrebuji menit velikost formu ktery ma BorderStyle = bsNone. Umistit
do praveho dolniho rohu komponentu s takovymi sikmimi carkami, jak je to
obvykle, ale nechci tam davat StatusBar. Nevite o necem? Diky.
Honza.

OT: Win98 vs Win98SE

[*] Martin Pesava <pesavova(zv)dkm(tec)cz> - 11.10.2002 22:19:01

Zdravim konferenci, potreboval bych trosku OT poradit. Mam nejaky SW,
ktery pri instalaci vyzaduje Win98SE a vyssi. Pritom vim, ze funguje i
na Win98 normalnich, ktere prave mam; jenom ten installer to proste
nepusti. Nevite nekdo, jak to MSI donutit, aby si myslelo, ze bezi na
Win98SE. Zkousel jsem zmenit informaci o verzi v registrech (normalni
je 4.10.1998, SE je 4.10.2222) i v souboru MSDOS.SYS. Jinde nevim, kde
hledat. Predem dik, za pomoc.

Martin Pe�ava mailto:jimx(zv)volny(tec)cz

Vlastni Windows authentication

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.10.2002 23:51:15

From: "Jaroslav Bucek" <bucek(zv)eskon(tec)cz>
> Muzete mi poradit, jak zjistim jmeno prihlaseneho uzivatele, a jestli se
> prihlasil na domenu, nebo jen na local? Popripade, jak jinak vyresit

Podivej se na funkce jako GetUserDomainName v unitu JclSysInfo v JCL:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&release_id=118195
http://delphi-jedi.org/CODELIBJCL

Zachrante kolacky a koblihy: http://www.kobliha.4ip(tec)cz

From RitchFile to clipboard

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.10.2002 23:51:02

From: "Sebesta Jan" <delcomseb(zv)volny(tec)cz>
> poradite nekdo jak nahrat *.rtf do clipboardu a pak jej vlozit do richeditu?

Nejlepe asi tak, ze jen nahrajes to TRichEdit a zavolas CopyToClipboard.

Zachrante kolacky a koblihy: http://www.kobliha.4ip(tec)cz

Mys ve Win98

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.10.2002 23:51:10

From: "Ing. Holyfield" <holyfield(zv)post(tec)cz>
> Pot�ebuji komponentu na �ten� informace o pohybu my�i, bez ohledu na
> poloze kurzoru na plo�e. Je to pro "standartn� seriovou my�". D�k

Nepotrebujes zadnou komponentu, staci ti instance TMouse (Mouse v unitu
Controls), viz help.

Zachrante kolacky a koblihy: http://www.kobliha.4ip(tec)cz

Vss z Deplhi IDE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.10.2002 23:55:30

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
> :-) Ano, samozrejme mas pravdu, ale tady jde o to ze pro napsani
> vlastniho OpenTools experta si musis furu veci osahat a ladit a zkouset,

Stejne tak jako kdyz si chces zacinat s VBScriptem, uz jen ta syntaxe ...

> Neni to elegantni, ale u nas to pouziva 10 lidi uz 2 roky. Napsat to trvalo
> 4 hodiny.

Treba by to slo za 3 hodiny napsat elegantneji primo s pouzitim OTA a bez
VBScriptu :-)

Zachrante kolacky a koblihy: http://www.kobliha.4ip(tec)cz

Jak na servisni app

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.10.2002 23:57:37

From: "Zdenek Brejsa" <prog(zv)hjsoft(tec)cz>
> dostal jsem ukol udelat aplikaci, ktera na pozadi (bez obslohy uzivatelem)
> bude provadet v zadanem obdobi (napr: pondeli, streda, patek od 22:00 do
> 01:00) v zadanem intervalu (co pul hodiny) nejakou cinnost. Vim ze existuji
> servisni aplikace a pripada mi, ze je to to prave orechove na muj problem.
> ALE nikdy jsem nic podobneho nedelal a tak chci pozadat chytrejsi kolegi o
> rady jak na to.

Co napriklad primo pouzit Task Scheduler z Windows ?

Zachrante kolacky a koblihy: http://www.kobliha.4ip(tec)cz

Stream.Size ve watch

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.10.2002 23:58:58

From: "�ejka Pavel" <cejka(zv)proteco(tec)cz>
> netusite nekdo proc se v D6 ve watch listu spatne zobrazuji Stream.Size,
> Stream.Position ( TFileStream, TMemoryStream ) - jsou stale nula.

Pred casem se to tu uz resilo. Je to chyba evaluatoru debuggeru v Delphi 6,
ktery zobrazuje hodnoty property typu Int64 vzdy jako 0. Opravene je to az v
Delphi 7.

Zachrante kolacky a koblihy: http://www.kobliha.4ip(tec)cz

OT: Win98 vs Win98SE

<<< 12. 11. 2002 0:20 - Martin Pesava "pesavova(zv)dkm(tec)cz" >>>
MP> Mam nejaky SW, ktery pri instalaci vyzaduje Win98SE a vyssi.
A nebude to tym, ze vyrobca SW vie ze preco to tak je. Nebolo by
rozumnejsie sa ich to opytat ?

Oracle + DBX

[*] spot <spot(zv)zoznam.sk> - 12.10.2002 07:43:41

Snazim sa napojit pomocou DBX
(SQLConnection,SqlQuery,DatasetProvidet,Clientdataset)
na Oracle. Skusal som to na interbase tam mi to pekne chodi. Ked sa napojim
na Oracle
dokazem citat udaje - vidim ich v gride, ale pri pokuse o ApplyUpdates nad
ClientDatasetom
dostanem chybove hlasenie - nieco v tom zmysle, ze TABULKA ALEBO POHLAD
NEEXISTUJE.
Skratka nedokazem zapisat do Oraclovskej tabulky. Jedna sa o jednoduchu
testovaciu aplikaciu.
To iste na IB chodi v pohode.

Nevie niekto v com by to mohlo byt?

RefreshRecord v dbExpress

[*] Marek Dost�l <marek.dostal(zv)mujweb(tec)cz> - 12.10.2002 07:59:19

Potrebuji poradit, jak donutit komponentu SimpleDataSet, aby provedla RefreshRecord? Vzdy mi to ohlasi chybu "Unable to find record. No key specified". Zkousel jsem ruzne nastavit IndexDefs, IndexName, hledal jsem ve zdrojacich VLC, ale vse bez vysledku a uz nevim co zkusit. S komponentou ClientDataSet v dbExpress v Delphi6 to fungovalo.
Nejde to ani na tom nejjednodussim prikladku:
SimpleDataSet1.Active:=true;
SimpleDataSet1.First; // tenhle radek tam byt samozrejme nemusi, ale zkousel jsem ladaccos
SimpleDataSet1.RefreshRecord;

Delphi7, dbExpress

Marek Dostal

Odchceni eventu v komponente

[*] Petr Selinger <delphiforum(zv)centrum(tec)cz> - 12.10.2002 08:51:09

Resim nasledujici problem:

Mam komponentu, ktera podle toho, kde je na ni kurzor mysi, tak
zobrazuje do hintu ruzne texty. Resim to tak, ze pri Create
komponenty priradim Application.OnShowHint := DoShowHint;

Pak uz klasicky v procedure DoShowHint osetrim texty, ktere se maji
zobrazovat, barvu, pozici, atd.

Vse funguje dobre v pripade, ze mam na formulari pouze jednu tuto
komponentu. V pripade ze jich tam dam vice, tak logicky ty pozdeji
vytvorene si 'ukradnou' udalost OnShowHint a pak funguje jen ta
posledni.

Neni nejaky zpusob, jak bez vytvareni si vlastnich hint window
a cele obsluhy kolem toho, donutit ostatni komponenty, aby take
reagovaly na tuto udalost?

Diky, zdravi Petr.

D5UP2, W2kSP2

--------------------
Centrum pro milovn�ky pen�z http://finance.centrum(tec)cz

Predavani obrazku (TBitmap) pres COM/DCOM

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 12.10.2002 09:03:42

Ahoj,
melo by to byt asi takhle, ale pisu to z hlavy, tak tam muze
byt chyba, asi by to slo i bez toho tempstreamu, ale nechal
jsem ho tam.

server:
function TCOMServer.Get_Logo: OleVariant;
var
TempStream:TMemoryStream;
P:Pointer; L:Integer;
Buffer:PChar;
begin
TempStream:=TMemoryStream.Create;
try
Logo.SaveToStream(TempStream); file://Logo: TBitmap
L:=TempStream.Size;
GetMem(Buffer,L);
TempStream.ReadBuffer(Buffer^,L);
finally
TempStream.Free;
end;
Result:=VarArrayCreate([0,L-1],varByte);
P:=VarArrayLock(Result);
try
Move(Buffer^,P^,L);
finally
VarArrayUnLock(Result);
end;
FreeMem(Buffer,L);
end;

klient :
procedure TKonfUctJed.SetImage;
var
P: Pointer;
L: integer;
TempStream:TMemoryStream;
V:OleVariant;
begin
V:=ComServer.Logo;
L:=VarArrayHighBound(V,1)-VarArrayLowBound(V,1)+1;
GetMem(Buffer,L);
P:=VarArrayLock(V);
try
Move(P^,Buffer^,L);
finally
VarArrayUnLock(V);
end;

TempStream:=TMemoryStream.Create;
try
TempStream.WriteBuffer(Buffer^,L);
Image1.Picture.Bitmap.LoadFromStream(TempStream);file://obrazek
finally
TempStream.Free;
end;
FreeMem(Buffer,L);

ing. Richard Kejval
IC Software s.r.o
Mobil: +420602477679

Vlastni Windows authentication

[*] Matavovsky Peter <matavovsky(zv)vse.sk> - 12.10.2002 08:10:16 -0000

> [...]
>prihlasil na domenu, nebo jen na local? Popripade, jak jinak vyresit
>prihlasovani v mem programu, v zavislosti na prihlaseni ve windows?

Aby som neotravoval uzivatela prihlasovanim do MS SQL ak uz je prihlaseny
do
domeny tak prvy connect predpoklada autorizaciu v domene ,(pozor na
spravne nastavenie parametrov),
ak sa nepodari
tak zobrazim dialogove okno kde pozadujem prislusne prihlasovacie udaje.
Funguje to bez problemov.

Vss z Deplhi IDE

[*] Macko Martin <martin.macko(zv)m-pro(tec)cz> - 12.10.2002 09:47:58

A kdybych si to objednal, kolik by to stalo ? :-)

Petr Vones ______________________________________________________
Zachrante kolacky a koblihy: http://www.kobliha.4ip(tec)cz

Zmena vlastnika IB, FB

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)users.sourceforge(tec)net> - 12.10.2002 09:54:16

Haj hou!

Na prvni pohled to vypada vporadku. Ostatne netreba se ptat dopredu,
proste to zokousejte na kopii databaze (coz je stejne doporuceny postup).

Zmena ikony aplikace

[*] Petr Ku�era <pkucera(zv)mh.vri(tec)cz> - 12.10.2002 10:12:47

Dobry den,

Prosim Vas, ja mam jeden takovy celkem hloupy dotaz, a to, jak
se da zmenit ikona aplikace (mam na mysli tu, co se zobrazuje napr. Pri
prohledavani slozky pruzkumnikem). Ja jsem ji kdysi jednomu programu
zmenil a ted bych ji potreboval zmeni opet, ale nemohu si vubec
vzpomenout, kde se to da zmenit.

Dekuji.

S pozdravem Petr Kucera.

Predavani obrazku (TBitmap) pres COM/DCOM

[*] Libor Filip <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz> - 12.10.2002 10:13:31

Ahoj,
bohuzel to takhle nechodi. Padne to na radku

TempStream.ReadBuffer(Buffer^,L); //Zde se vyhlasi chyba cteni proudu.

Jestli te jeste neco napada, tak budu vdecny za kazdou radu.

[...]

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 12.10.2002 10:26:08

Ahoj,

To jsem samozrejme udelal, myslel jsem jen abych to neudelal na ostrych
datech a treba po mesici az budu chtit treba zalohovat (take jsem zkousel),
nebo udelat jinou akci (zmenu struktury atd...), kde budu muset byt jako
vlastnik DB, tak abych nezjistil, ze jsem v haji a cesta neni zpet.

A snad by se to mohlo i nekomu hodit, protoze uz se to tady resilo,
ale myslim, ze bez vysledku.

S pozdravem
ing. Richard Kejval
IC Software s.r.o
Mobil: +420602477679

> [...]
> Mobil: 724 281429
> http://www.ibphoenix(tec)cz
> Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

Vss z Deplhi IDE

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 12.10.2002 10:34:42

> A kdybych si to objednal, kolik by to stalo ? :-)

Napriklad tu je to shareware za $60 (licencia pre 5 ludi):
http://www.epocalipse.com/

Neskusal som to, nepouzivam VSS.

Predavani obrazku (TBitmap) pres COM/DCOM

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 12.10.2002 10:42:47

No nevim, co ta delka toho streamu je v poradku ? Zkusil bych to mozna
prvne ulozit na disk pres filestream, prohlidnout a pak teprve nacist,
protoze nacist buffer ze streamu, kdyz znam jeho velikost, by nemel byt
problem a tuto konstrukci bezne pouzivam.

S pozdravem
ing. Richard Kejval
IC Software s.r.o
Mobil: +420602477679

> [...]
proudu.

> Jestli te jeste neco napada, tak budu vdecny za kazdou radu.

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 12.10.2002 10:45:10

Tomu moc nerozumim, ja mam na formulari komponent jako na....ych (ehm) a
nemam s tim problem.

O jakou komponentu se jedna?

Application.OnHint se vyvola vzdy kdyz se ma zobrazit hint (prislusna
komponenta musi mit nastavene properties Hint a ShowHint). Nevim proc by si
nejaka komponenta mela 'krast' tuto udalost jen pro sebe, zalezi prece na
poloze kurzoru nad kterou je komponentou ne? Rekl bych, ze problem bude
nekde jinde.

zdravim
A.
> [...]
>
> Neni nejaky zpusob, jak bez vytvareni si vlastnich hint window
> a cele obsluhy kolem toho, donutit ostatni komponenty, aby take

Ziskat Exception

[*] Andreas Bednarek <bednarek(zv)digitus(tec)cz> - 12.10.2002 10:50:08

Zdravim ucastniky konfery,
mam problem, potreboval bych zjistit text vyjimky v bloku except.

nebo-li:

Jak tady vlastne zjistim ktera vyjimka nastala?

A.

Ziskat Exception

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 12.10.2002 10:55:34

on E : Exception
do ShowMessage(E.Message);

> From: Andreas Bednarek [mailto:bednarek(zv)digitus(tec)cz]
>
> mam problem, potreboval bych zjistit text vyjimky v bloku except.

Ziskat Exception

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 12.10.2002 10:56:40

From: "Andreas Bednarek" <bednarek(zv)digitus(tec)cz>

> mam problem, potreboval bych zjistit text vyjimky
> v bloku except.

Podivej se do Helphu na topic "on". Jinak se to dela treba takhle: except
on E:xPublished do
raise;
PxLog.JclCatch(PXLC_ERR);
Result := DBERR_INVALID_RECORD_IDENTITY;

vsechny komponenty

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 12.10.2002 11:02:38

Zdravim

mam takovy maly problem mam pagecontrol s nekolika tabsheet a na nich
jsou urcite komponenty. Napriklad TEdit, TButton atd. potreboval bych
nejakym zpusobem smazat obsah vsech Tedit na jednom urcenem tabsheet.
Urcite se to bude delat nejak pres to ze si zjistim ze je parent ten
dany tabsheet. ale presne nevim jak.

Dik milan

TBitmap a TMemoryStream - was: Predavani obrazku (

[*] Libor Filip <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz> - 12.10.2002 11:10:30

Delka toho streamu je v poradku.
Problem je pri nacitani ze streamu.
Tento jednoduchy kod nenacte bitmapu ze streamu.
Kde je problem?

var
TempStream:TMemoryStream;
bmp: TBitmap;
begin
TempStream:=TMemoryStream.Create;
bmp := TBitmap.Create;

Logo.SaveToFile('c:\a1.bmp'); //na disku ulozena bitmapa je v poradku
Logo.SaveToStream(TempStream);
bmp.LoadFromStream(TempStream);
bmp.SaveToFile('c:\a2.bmp'); //soubor ma nulovou delku

TempStream.Free;
bmp.Free;

From: "Ondrej Kelle" <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de>
> Napriklad tu je to shareware za $60 (licencia pre 5 ludi):
> http://www.epocalipse.com/

Ono jde take o zpusob prace. Mnohe VSS integrace do Delphi
napriklad umoznuji plnohodnotne pracovat pouze se soubory
ktere jsou zahrnute do projektu (tj. jsou v DPR). S ostatnimi se
pracuje o hodne obtizneji. Nevim jak to delaji ostatni vyvojari
ale me se osvedcilo pro rozsahlejsi aplikace ktere se skladaji
z mnoha DLL a EXE toto: vetsina souboru je v baliccich a
v projektu se pouzivaji pouze z "uses" sekci. Zdrojaky od tech
souboru jsou dostupne pres LibraryPath. To pak ale znamena
ze v DPR je jen par souboru (vetsinou pouze vizualni potomci
formularu, ktere se nesdileji mezi projekty). Pak jsou projektove
orientovane VSS integrace nadraka.

Martin Schayna

Re[2]: Problem s strlower()

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 12.10.2002 14:04:35

Cau Ondrej,

Tuesday, November 12, 2002, 12:44:38 PM, you wrote:

> Neviem, akeho typu je FindFile, ale predpokladam, ze TOpenDialog. V tom
> pripade si narazil na reference counting dlhych stringov.

ne ne FindFile je TStringList; Ale to je jedno to neres dal jsem tam
lowercase a vsechno je ready

> [...]

> if SameText(ExtractFileExt(radek), '.sa') then

> kedze pre '.sa' nepotrebujes porovnavat podla locale. Inak by sa hodilo

S pozdravem

Milan Vymazal

funkce na prevod mesice na cislo

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 12.10.2002 14:07:47

Zdravim

ja vim ze dneska otravuju uz buhvi po kolikate :)

ale potreboval bych jednoduchou a kratkou funkci pro prevod nazvu
mesice na cislo (anglickeho mesice).

Dik

Tabulka ktera neexistuje....

[*] Pavel Poles <poles(zv)student.fsid.cvut(tec)cz> - 12.10.2002 14:13:54

Zdravim,

Mel bych takovy dotaz, lze pomoci ADOTable (nebo obecne DataSet)
zprostrekovavat tabulku, ktera ve skutecnosti neexistuje, jen si ji vytvorim
v pameti?
Mam na mysli neco na ten zpusob, ze jen docasne potrebuju vytvorit tabulky,
sloupce
si nadefinuje pomoci FieldDefs a pak ji naplnim nejakymi hodnotami. Tuhle
tabulku pak
potrebuji zprostredkovat klientske komponente, dokud si nerekne jinak....

Existuje reseni?

[*] Petr Ku�era <pkucera(zv)mh.vri(tec)cz> - 12.10.2002 14:32:42

Dobry den,

Prosim Vas, da se nejak udelat to, ze bych pomoci nejake
aplikace menil pozici kurzoru mysi? Napr., ze bych chtel posunout mys na
nejakou souradnici nebo chtel bych, aby mys klikla do urciteho pole,
atp.?

Dekuji.

PK

Zmena jmena indexu u primarniho klice pro IB,FB

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 12.10.2002 14:50:17

Ahoj,

u tabulky vytvarim primarni klic prikazem:

alter table Tabulka
add constraint PK_Tabulka
primary key (Sloupec);

Po tomto prikazu se vytvori index, se systemovym jmenem RDB$Primary+Cislo.
Protoze se pozdeji potrebuji v selectu pomoci planu na tento index obracet,
potreboval bych toto jmeno nejak jednoznacne urcit uz pri vytvareni.
Ted jsem v situaci, kdy nekolik ruznych instalaci stejne DB maji tento index
pojmenovany jinak a z hlediska udrzby neni zadouci, aby kazda instalace mela
napr. proceduru, ktera se na nej odkazuje jinou.

Da se s tim neco delat, nebo to nejak obejit ?
Nebo da se alespon zjistit to cislo, ktere pouziva system na pojmenovani
toho
indexu ?

S pozdravem
ing. Richard Kejval
IC Software s.r.o
Mobil: +420602477679

richedit & save

[*] Slafco <skippo(zv)post.sk> - 12.10.2002 14:57:54

ahoj konfera, neviete mi niekto poradit ako ulozim text z richeditu ako cisty text(.txt)?

ps a este nieco komprikovaniejsie:ako zistim index prveho zobrazeneho riadku v richedite? napr mam richedit ktory zobrazuje max 5 riadokov, a text dlzky 25 riadkov. No a som niekde v texte nascrolovany - napr sa mi zobrazuju riadky 19-24. No a ja chcem zistit tu 19(prvy zobrazeny riadok). dufam ze som nikoho nepoplietol

dik za hocicjaku radu :-)

________
Pocitacove hry? http://hry.sme.sk

Problem s strlower()

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.10.2002 15:12:56

> [...]
> pripade si narazil na reference counting dlhych stringov.

> radek ukazuje na ten isty retazec v pameti ako findfile.files[I],

rekl bych, ze ref count se nezmenil. Pokud je radek typu Pchar nema
smysl zvysovat
counter referenci, protoze kompilator stejne neni schopen na PChar
generovat kod pro automaticke uvolneni atd.

to prirazeni je ekvivalentni:
pointervar := (zv)stringvar[1]
D. Toman

RichEdit pod NT4

[*] Stanislav Kochan <skochan(zv)microstep-hdo.sk> - 12.10.2002 15:55:41

Zdravim,

Urobil som program s komponentou TRichEdit a vyuzivam pritom RTF. Vo
Win2000 mi to funguje perfektne, ale pod NT4 to nechce akceptovat RTF (do
komponenty stale pise RTF kod). Neviete niekto preco??

Pouzivam: Delphi 6., Update Pack 2 && Windows 2000 Service Pack 2

Win1250 vs. ISO 8859-2

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 12.10.2002 15:56:00

On Thu, 10 Oct 2002, Robert Suska wrote:

> Ahojte!
>
> Potrebujem poradit. Som pripojeny z Win na MySQL databazu server bezi pod
> Linuxom Mandrake 8.2 a ked taham data na clienta tak sa mi zle zobrazuju
> niektore znaky ako by sa to dalo osetrit.

Myslim ze pri pripojeni staci nekde jako option zadat neco co nastavi
klientskou kodovou stranku. Pokud pouzivate MySQL ODBC ovladace, pak je v
nastaveni data sourcu na to polozka do ktere se to da napsat. Bylo to neco
jako set characterset ..., ale nevim presne. Podivejte se do
dokumentace k MySQL, tam jsem to nekde nasel.

Vladim�r Michl <Vladimir.Michl(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Del a.s., Stroj�rensk� 38, ���r nad S�zavou
pobo�ka Olomouck� 355, Hlubo�ky-Mari�nsk� �dol�

http://hlubocky.del(tec)cz

Zmena jmena indexu u primarniho klice pro IB,FB

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 12.10.2002 16:23:29

From: "Radek Bernatek" <Bernatek.Radek(zv)seznam(tec)cz>
> nemohl by mi n�kdo poslat konkr�tn� p��klad, jak zabudovat pomoc� COM parser
> MSXML do Delphi?

Delphi 6+: TXMLDocument

Jinak Project | Import Type Library -> Microsoft XML ....

Zachrante kolacky a koblihy: http://www.kobliha.4ip(tec)cz

Problem s strlower()

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 12.10.2002 16:55:02

> rekl bych, ze ref count se nezmenil. Pokud je radek typu Pchar nema
> smysl zvysovat counter referenci, protoze kompilator stejne neni
> schopen na PChar generovat kod pro automaticke uvolneni atd.

Mas pravdu v tom, ze z povodneho prispevku nebolo jasne, akeho typu je
premenna radek. :-(
Ja som automaticky predpokladal, ze je typu string, kvoli tomu typecastu na
PChar:

Kedze dnes som uz k celkovej entropii prispel dost, tu je jednoduchy
skompilovatelny priklad, ktory demonstruje to, co som mal na mysli:

S: string;
begin
with OpenDialog1 do
if Execute then
for I := 0 to Files.Count - 1 do
begin
OutputDebugString(PChar(Files[I])); // povodny file name (mixed
case)
S := Files[I];
OutputDebugString(PChar(Format('Files[%d]: $%.8x, S: $%.8x', [I,
Integer(Pointer(Files[I])),
Integer(Pointer(S))]))); // rovnake adresy
StrLower(PChar(S));
OutputDebugString(PChar(Files[I])); // zmeneny file name (lower
case)

kde OpenDialog1 je typu TOpenDialog.

To, ze pri priradeni do premennej typu string sa zvysi refcount, sa da
zistit nejako takto:

// copied from System implementation
type
PStrRec = ^StrRec;
StrRec = packed record
refCnt: Longint;
length: Longint;
end;

function StrRefCount(S: PChar): Integer;
var
P: PStrRec;
begin
P := PStrRec(Integer(S) - SizeOf(StrRec));
Result := P^.refCnt;

P: PChar;
S: string;
begin
with OpenDialog1 do
if Execute then
begin
P := PChar(Files[0]);
OutputDebugString(PChar(Format('P: $%.8x, refCnt: %d',
[Integer(P), StrRefCount(P)])));

// P: $00C22024, refCnt: 3

// assignment by reference, increments refcount
S := Files[0];
OutputDebugString(PChar(Format('P: $%.8x, refCnt: %d, S: $%.8x,
refCnt: %d',
[Integer(P), StrRefCount(P), Integer(PChar(S)),
StrRefCount(PChar(S))])));

// P: $00C22024, refCnt: 4, S: $00C22024, refCnt: 4

// copy on demand: creates new string
Delete(S, 1, 1);
OutputDebugString(PChar(Format('P: $%.8x, refCnt: %d, S: $%.8x,
refCnt: %d',
[Integer(P), StrRefCount(P), Integer(PChar(S)),
StrRefCount(PChar(S))])));

// P: $00C22024, refCnt: 3, S: $00C30070, refCnt: 1

Zmena jmena indexu u primarniho klice pro IB,FB

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 12.10.2002 17:13:49

> From: "Richard Kejval" <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz>

RDB$Primary+Cislo.

Riesit sa to da takzvanym "hacknutim" :) systemovych DB tabuliek. Potom je
ale _oprus_ vytvarat takyto PK lebo ide cez skript a "neda" sa to vyzualne.
Ine riesenie je ale zistovat dynamicky index z primarneho kluca zo sys.
tabuliek a pouzit ten. Potom nas nazov nezaujima a nedojde ani k
uzivatelskej chybe pri zapise! (ale to len ak su dotazy generovane
dynamicky)

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
> Resili jsme to take, ale nic nas nenapadlo. Nakonec to dopadlo tak ze
> si vystacime bez predavani vlastnich planu do dotazu a spis optimalizujeme
> databazi a dotazy nez abychom nutili IB/FB do vlastnich planu.

Obcas je to potreba ale cti dalej...

> Mate nejake vyznamne duvody pro vlastni plany, nebo je to jen proto
> ze se se IB/FB obcas splete ve vyberu planu?
>
> Martin Schayna

Problem nastava ak mas na tabulke viac indexov na roznych stlpcoch s
rozdielnov selektivitou a s rozdielnym poradim stlpcov v indexoch.
Vtedy ak urobis dotaz a pouzijes stlpce/fieldy ktore su v oboch indexoch
pouzije sa logicky ten s nizsou selektivitou a to je u zlozenych indexov
kamen urazu. IB/FB nezistuje nezistuje na ktorom mieste v indexu (AA|BB|CC)
je nas field. ale hlavne ze index ma nizsiu selektivitu. Preto ak pouzijem
field CC pouzije sa index (AA|BB|CC) ale ! jak je vidiet z indexu je k
nicemu.

Druhy problem nastava pri joinovanych selektoch s indexom na foreign
klucoch. Ak mas v tabulkach field rovnaky i v hlavnej i v pripojenej a na to
FK, pricom obsah tabulky nemusi byt rovnaky moze dojst bud k pouzitiu
nespravneho indexu alebo dokonca volbe NATURAL !!!

A do tretice zalezi na velkosti tabuliek. Ak je tabulka kde je par tisic
zaznamov tak je to v celku jedno i ked je tam dajme tomu 10-20 uzivatelov.
Akonahle ale u tabuliek bude desat ... sto tisic a viac zaznamov zacnu sa
diat veci :)))
Zacne sa menit selektivita indexov (nemusi! ale moze) a NATURAL cez 100.000
zaznaomv je viac nez natural cez 1000 :)

Nakoniec doplnim ze index sa pouziva i pri ORDER BY a GROUP takze dalsi
dovod preco niekedy optimalizovat PLAN je dolezite.

ALE: je otazkou jak kto na to moc ponahla, lebo podla vysledkov FB1.5 ktore
som videl je optimalizator ZNACNE vylepseny!!! :-D Je vykonnejsi (az v
nasobkoch!) v urcitych situaciach a je tam i "sorting in memory" (ktory je
vykonny pri dostatocne velkej fyzickej RAM, ma torchu problemy ak OS kesuje!
ale na vsetkom sa pracuje)

Zaverom: podla mojich skusenosti sa 99.9% dotazov da napisat bez tvrdeho
PLANu! je lepsie spravne nastavit indexy, nez pouzit PLAN. Pretoze ak jeden
krat nastavim spravne indexy, mozem pouzit akukolvek dotaz a nepotrebujem
tvrdy PLAN. Ak vsak radsej zvoli zmenu PLANU, a vykaslem sa na upravu
indexov, mozem potom optimalizovat kazdy dalsi dotaz a stratim tak cas a
zarobim si na chyby (nizky vykon) v buducnosti!

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

NDLS drivery

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 12.10.2002 17:17:58

Zdravim

mam takovou otazku pro odborniky

je mozne v delphi naprogramovat NDLS drivery?. Jestli jsem to spravne
pochopil tak by to mely byt nejake ovladace ktery napriklad umoznuji
praci s packety atd.

Milan

Vytvorenie (pretypovanie) triedy alebo typu v Runt

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 12.10.2002 17:25:52

Vladim�r Michl wrote:

> [...]
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> Myslim ze takto se zatim chovaji kompilovane jazyky. U interpretru bych v
> tom az takovy problem nevidel za behu menit definici (samozrejme v
> jistych mezich, jako napriklad pridat promenou).

Mas pravdu, napr. JavaScript, pouzivany zejmena v browserech, umoznuje bez
problemu pridat ci upravit promennou ci metodu.
Neni to sice plne objektovy jazyk, ale zakladni OOP umoznuje a je
interpretovany.

Petr Langer

ADO a rychlost predavani parametru do SP

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 12.10.2002 17:35:30

Ahoj,
exportuji data z nasi databaze do MSSQL 2000 pres ADO. Mam ale velke
problemy s vykonem. Nemate s tim nekdo zkusenosti? (D7 Pro, ADOExpress,
Celeron 1.4 GHZ)

Data exportuji tak, ze pro pridani zaznamu mam vytvorenou SP ktere
predavam jednotlive pole databaze jako parametry.

Data exportuju takto:
1. Mam vytvoreny TADOCommand, ktery ma nastavene spojeni a jmeno ulozene
procedury. Je nastaveno [eoExecuteNoRecords]
2. Zavolam Command.Params.Refresh, tim natahnu seznam parametru ze SP
(je jich asi 100)
3. Na kazdy parametr si udelam vazbu (ulozim si ukazatel na objekt),
abych ho nemusel hledat pokazde podle jmena
4. Pro kazdy zaznam nacpu do vsech parametru hodnoty Parameter.Value :=
'Ma hodnota' z mych databazovych poli
5. Pro kazdy zaznam zavolam ulozenou proceduru s temito parametry

Ted vykon:
* Pokud zakomentuji body 4. a 5., tedy ctu pouze z nasi databaze
dostavam zhruba 550 zaznamu/sec
* Pokud zakomentuji volani SP (tedy do databaze se nic neuklada, pouze
se plni parametry), jsem uz na ubohych 200 zaznamu/sec! Vypada to, ze
pouze prirazovani do Parameter.Value a s tim spojena rezie sezere
polovinu vykonu. Ctenim z poli naseho zaznamu to neni, kdyz ctu
"naprazdno" bez prirazeni do Parameter.Value, jsem opet na 540
zaznamech/sec
* Pokud volam i SP, jsem na 110 zaznamech/sec.

Delam neco spatne nebo proste z ADO Express nic lepsiho nedostanu? Je to
holt COM nebo jsou tak podelane varianty Delphi? Nevite nekdo o nejakem
lepsim zpusobu?

Karel Kral, vedouci odd. IT / IT dep. manager

ADO+MDB, zamykanie zaznamov

[*] Ludo Fulop <kexo(zv)ynet.sk> - 12.10.2002 19:54:31

skus v tej tabulke uchovavat spolu s uzivatelom aj cas posledneho pristupu,
a potom pred pristupom k zaznamu skontrolovat, ci nie je napr. vacsi ako 10
minut (=spadlo spojenie), a vtedy ho vymazat
Ludo Fulop

From: <delphik(zv)email(tec)cz>
[...]

Ahoj.
Nap��klad pomoc� SendMessage/PostMessage

Lud�k

None

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 12.10.2002 22:26:48

> [...]
> Ahoj, mam dotaz (pri hledani v archivu jsem neuspel). Potrebuji predavat informace mezi dvema programy (PRA a PRB). PRB je spusten z PRA (ShellExecute...) a muze byt spusten vicekrat. A ted otazka, je mozny nejaky zpusob, aby PRB od PRA ziskaval prubezne urcite udaje ? Tyto udaje v okamziku spusteni PRB nejsou zname a PRB je potrebuje prubezne, proto je nemuzu predavat pri spusteni PRB. Dik za kazdou radu. Delphik (D5E)

Treba COM?

Jako ze by PRB byl COM-server a PRA by se na nej po spusteni pripojil a ladoval do nej ta data.
Vlastne by ho ani nemusel spoustet (ShellExecute), spustil by ho pres CreateCOMObject nebo CreateOLEObject.

No a PRB by mohl v pripade nutnosti dokonce bezet na jinem pocitaci nez PRA.

= tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)

Tabulka ktera neexistuje....

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 12.10.2002 23:50:44

> [...]
> tabulku pak
> potrebuji zprostredkovat klientske komponente, dokud si nerekne jinak....

ano, ADO to podporuje, v Adonise mame demo priklad (Persist),
je potrebne nastavit CommandType na ctFile, polozky sa vytvoria
pomocou Delphi field editora (New field...).

Erik

richedit & save

[*] Rumcajs - konference <konrum(zv)seznam(tec)cz> - 13.10.2002 08:02:27

Ve vlastnostech si nastav PlainText, eventueln� - ted hadam -
RichEdit1.SavePlainText...
Rumcajs
> [...]
dlzky 25 riadkov. No a som niekde v texte nascrolovany - napr sa mi
zobrazuju riadky 19-24. No a ja chcem zistit tu 19(prvy zobrazeny riadok).

Verze: 6.0.410 / Virov� b�ze: 231 - datum vyd�n�: 31.10.2002

Zmena jmena indexu u primarniho klice pro IB,FB

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 13.10.2002 08:08:47

Ahoj,

> [...]
> indexov, mozem potom optimalizovat kazdy dalsi dotaz a stratim tak cas a
> zarobim si na chyby (nizky vykon) v buducnosti!

A o to 1 % prave jde. Mame v databazi radove 300 ulozenych procedur a
opravdu jenom v jednom pripade tam ten plan potrebujem vnutit, protoze
se jedna o dost slozity dotaz nad velkymi tabulkami a hratky s indexy uz
jsme v tomto pripade vzdali. Nejde to opravdu nejak obejit, pres systemove
tabulky ?

S pozdravem
ing. Richard Kejval
IC Software s.r.o
Mobil: +420602477679

OT: je mozne pripojit Win XP Home Edition k domene

[*] Peter Jarunek <p_jarunek(zv)hotmail(tec)com> - 13.10.2002 08:30:30

Zdravim,

chtel bych vedet odpoved na subject. DIky, Petr

win2k server; delphi 6 enterprise;

The new MSN 8: advanced junk mail protection and 2 months FREE*

OT: je mozne pripojit Win XP Home Edition k domene

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 13.10.2002 08:32:12

Ne

13.11.2002 Peter Jarunek:

> chtel bych vedet odpoved na subject. DIky, Petr
> win2k server; delphi 6 enterprise;

WebBrowser (EmbeddedWB) a zavreni "prohlizece"

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 13.10.2002 08:35:52

Zdravim,
nedavno jsem tu psal dotaz ohledne WebBrowseru v MDI aplikaci. To uz je vyreseny, ale vyskytl se dalsi problem.
Kdyz nejaka stranka zavre prohlizec (treba pres windows.close), tak mi z child okna zmizi komponenta WebBrowser, ale okno samotne zustane otevrene. To je vcelku logicke. Jak ale tuto udalost odchytit? Me se na to nepodarilo prijit, stahnul jsem si EmbeddedWB, koukam na MSDN ale nejak z toho nejsem moudrej...
Muzete mi nekdo poradit?

TEdit a stisk klavesy ENTER

[*] Lubos Urban <Lubos.Urban(zv)visicom.sk> - 13.10.2002 08:44:41

Mam pocit ze toto tu uz bolo ale nejak to nemozem najst :(

Mam komponentu TEdit a napisal som do eventu OnKeyDown obsluhu na stisnutie
klavesy Enter, ale windows ma defaultne nastaveny nejaky sound ktory sa
prehra ked user stisne Enter v komponente ktora neni multiline.
Neviete ako to spravit aby to furt tak krepo nepipkalo (neprehravalo ten
jeho defaultny sound)

vopred dakujuci
Lubos Urban

P.S. Vypnutie Windowsackych Sound Schemes neni to prave riesenie :)

None

[*] Milan Cizek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 13.10.2002 08:51:18

Ahoj,
vzal jsem Symantec Norton Ghosta a zkopiroval disk 40GB -> 80GB, vse
ok.

Na c: jsou nainstalovane Win2k, na d: pak WinXP. XP mi jedou, ale
Win2k uz ne. Nejdriv psali hned po zadani hesla cosi o strankovacim
souboru, �e neni nastaven nebo ze je prilis maly + postup, jak ho
nastavit (stejne jsem se ale neprihlasil). Te� u� to sice z�dnou
hlasku nehazi (rucne jsem obnovil pagefile.sys), vypada to tak, ze
zadam heslo, 1min se overuje a pak zase vyskoci na login dialog -
chce zadat heslo...

ve vsech rezimech je to stejne, NTFS nepouzivam; kopirovat jsem
zkou�el nekolikrat; PC neni v siti (domene).

Pokousel jsem se nalezt rozdily mezi duplikovanou a cistou instalaci
- skoncil jsem v adresari system32/config (asi registry), prepsani
ale nepomohlo (chyba zabezpeceni)...

Omlouvam se za OT, ale uz si vazne nevim rady. Pripadne napady radeji
primo na muj email. Diky.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Reklama:
Jake bude pocasi? http://pocasi.seznam(tec)cz

TEdit a stisk klavesy ENTER

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 13.10.2002 08:53:56

Presun to do OnKeyPress :

If Char = VK_Enter then
begin
neco provedu
Key := #0;

13.11.2002 Lubos Urban:
> [...]

> vopred dakujuci
> Lubos Urban

> P.S. Vypnutie Windowsackych Sound Schemes neni to prave riesenie :)

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.10.2002 08:53:57

> [...]
spravne
> pochopil tak by to mely byt nejake ovladace ktery napriklad umoznuji

zrejme mas na mysli NDIS driver (Network Driver Interface
Specification). Pro manipulaci s packety se vetsinou pouziva NDIS
Intermediate driver (ale neumi ho Win95ky)
Obecne zadne drivery nelze v Delphi psat. Jednak delphi neumi vytvaret
patricny format vysledneho souboru, jednak veskere podpurne prostredky
(pocinaje hlavickovymi soubory , etc) jsou psany pro MS VC++. V praxi
to tedy vypada tak, ze jediny pouzitelny nastroj na psani driveru je
MS VC.

Existuji firmy, ktere maji hotove stavebnice/kostry funkcnich Windows
driveru (schopnych prace ve vsech verzich windows), kde je
implementovano vse potrebne - staci doplnit jen vlastni vykonny kod.
Ovsem neni to zdarma.
Jednou z vyjimek je www.pcausa.com kde se dali (a snad jeste daji)
stahnout nektere veci volne

D. Toman

Pouze vizuelni komponenty

[*] Jiri Sedivec <jsedivec(zv)mail(tec)cz> - 13.10.2002 08:57:49

Zdravim,

co musim udelat, aby komponenty typu checkbox, memo, edit byly videt, ale
aby se do nich nedal umistnit kurzor, menit jejich obsah apod.... nechci
pouzit fci Enabled := False;

Dekuji...
Jiri

Tabulka ktera neexistuje....

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 13.10.2002 08:58:04

Velmi jednoduchym resenim je SaveToFile(), LoadFromFile(). Popis struktury
tabulky muze byt i v XSL ( Nevim zda je to nekde zdokumentovane, ale da se
to snadno metodou pokus omyl rozsifrovat).

Pavel

From: Pavel Poles [mailto:poles(zv)student.fsid.cvut(tec)cz]
[...]

Pavel Poles

Ghost a MBR

[*] Jaroslav Bu�ek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 13.10.2002 09:15:48

From: "Jaroslav Bu�ek" <bucek(zv)eskon(tec)cz>
> Musis znovu vytvorit Master Boot Record utilitou GDISK. Spust to s
> parametrama 1 - cislo disku a /MBR. Pisu to z hlavy, ale na 99% jsou ty
> [...]

Potvrzuji.
Je to nutne udelat vzdy po klonovani.

Ludek

Re[2]: Odchceni eventu v komponente

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 13.10.2002 09:30:22

> [...]
>
> Kazdopadne jiz problem resim tvorbou vlastnich hintu, ktere se
> vyvolaji, kdyz nad komponentou prejedu mysi a ukazuji potrebne texty.

Mozes si napisat aj vlastne hinty, ale nemusis. Staci, ak si (namiesto
nastavovania Application.OnHint) osetris spravu CM_HINTSHOW.
Ako si zistil, komponenty nemozu menit vlastnosti globalnych premennych a
spoliehat sa na to, ze nejaky iny komponent alebo kod v programe im ich
neprepise.

Mapi (TJclEmail) - odchozi emailova adresa

[*] Danik Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 13.10.2002 09:42:34

Zdravim,
da se nejak pomoci MAPI zjistit email ze ktereho odeslany mail odejde?
(Tedy ten, na ktery se pak posle RE:).
Pouzivam JCL - TJclEmail, nastaveni ponechavam defaultni ...

MS SAX parser

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 13.10.2002 09:42:25

Cau,
Chtel bych se zeptat jestli uz jste nekdo pouzival v Delphi
Microsofti SAX parser z MSXML? Nejak mi neni jasny kde(jak) se
zpracovavaji udalosti, kdyz parser narazi na nejaky element v XML...

Jirka.

D6Pro

Zmena jmena indexu u primarniho klice pro IB,FB

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)users.sourceforge(tec)net> - 13.10.2002 09:43:48

Haj hou!

On 12 Nov 2002 at 14:50, Richard Kejval wrote:

> Da se s tim neco delat, nebo to nejak obejit ? Nebo da se alespon
> zjistit to cislo, ktere pouziva system na pojmenovani toho indexu ?

Da se to zjistit ze systemovych tabulek ale je to opruz. Rovnez se daji
zmenit systemove tabulky, ale ted presne nevim co to udela pri obnove ze
zalohy.

Pokud si chvili pockate (treba zatim aplikaci jen vyrabite, ale nasazovat
ji budete az za par mesicu), tak Firebird 1.5 ma nejen vylepseny
optimalizator, ale dovoluje i explicitni pojmenovani indexu vytvorenych
automaticky v ramci definice referencni integrity.

TEdit a stisk klavesy ENTER

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 13.10.2002 09:58:43

13.11.2002 Lebeda David:

> Jen upresneni:

> VK_Enter asi ne. Pro Enter je VK_Return, ale ten jde pouzit jen v
> OnKeyDown - neni to typ char. Tady je nutno pouzit hodnotu #13.

omlouvam se, bylo to narychlo z hlavy. Spravne melo byt

If Char = Chr(VK_Return) then ...

OT:Novy FreeExcelSylk

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 13.10.2002 10:32:15

Nazdarek
----------
Prave vysla nova verze FreeExcelSylk 1.07 beta, unita pro export do Excelu
bez Excelu jak nazev napovida,do formatu SYLK, ktery excel bez problemu cte.

Klasika: + Typ pisma,
-------- + Format pisma,
+ Oramovani pole,
+ Jakekoliv pocetni fce (SUM pol� atd.)

- nelze vytvorit vice sesitu,
- nepodporuje editaci,jen zapis

Novinky: + Nastaveni sirky sloupce,
-------- + Moznost vlozit poznamku na bunku.

Plan do budoucna: + Podbarveni pole
----------------

pokud tedy mate nekdo zajem je ke stazeni na mych strankach
http://Talpa.chytrak(tec)cz

Hezky den

Ales Pavel
TalpaSoft - software pro kazdeho
tel:0777/992792
web: http://Talpa.chytrak(tec)cz
e-casopis: http://rozarkaweb.aktualne(tec)cz

PS OT:
na oplatku za moji snahu a snahu Davida Lebedy mi muzete napsat clanek
na muj zbrusu novy e-casak http://rozarkaweb.aktualne(tec)cz a nemusi to byt jen
o programovani:-))

Prenos souboru

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 13.10.2002 10:45:19

On Fri, 11 Oct 2002, HRABAL Otto wrote:

> Vazeni, dotaz zacatecnika. Mam textovy soubor na diskete a potrebuji napsat programek, ktery tento soubor prenese do zvoleneho adresare na unixovem serveru - kudy do toho ? Diky O.

Pokud na tom serveru bezi Secure Shell, pak to lze treba pomoci scp
(pscp) (viz. http://www.chiark.greenend.org.uk/~sgtatham/putty/)

Vladim�r Michl <Vladimir.Michl(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Del a.s., Stroj�rensk� 38, ���r nad S�zavou
pobo�ka Olomouck� 355, Hlubo�ky-Mari�nsk� �dol�

http://hlubocky.del(tec)cz

JRO

[*] Ludo Fulop <kexo(zv)ynet.sk> - 13.10.2002 11:42:32

zdravim,mam problem s packom v accesse...
naimportoval som si typovu kniznicu jro, no pri volani
Jetengine1.CompactDatabase('d:\data.mdb','d:\data2.mdb');
dostanem chybu "Format inicializacneho retazca nezodpoveda specifikacii OLE
DB."
Ludo Fulop

Tipu a triky - nove dily

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 13.10.2002 11:45:04

Ahoj vespolek, na mem webu http://web.redbox(tec)cz/petr.brant je k dispozici
serial "Tipy a triky v Delphi" rozhojneny o dalsich 11 dilu diky ing. Romanu
Sedlakovi. Takze se to potesitelne rozrusta: 66 dilu. Nevahejte a stahujte.
Jo, jen na prihrati programatorske polivcicky: Na strance "software" je k
dispozici free program k terminovanemu vypnuti vstupu Line in, pouziti viz
komentar tamtez.

tel. +420724007234

Jak dat dll do exe?

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 13.10.2002 12:09:17

On Tue, 15 Oct 2002, Skopalik Slavomir wrote:

> Jo, ale ten lib je jen importem prilozene dll, takze si stejne clovek nepomuze (ted se nebavim o systemovych knihovnach,
> ale napriklad API k DB).
>
> Slavek

Pravdu mate oba.

V C na Unixech se obvykle distribuje dll a pak vsechny obj soubory v
jednom souboru (archivu) (Napr. na linuxu to ma pripony .so a .a).
Pri prekladu si pak prepinacem linkeru vyberu, zda to chci linkovat
staticky ci dynamicky (samozrejme jeste muzu pouzit treti zpusob a to
runtime-linking z programu pomoci prislusnych funkci API).

Na Windows je pro dynamicke linkovani jeste potreba importovaci knihovna,
ktera se ale da pomoci nastroju z DLL vytvorit a ta se staticky linkuje s
.exe.

Vladim�r Michl <Vladimir.Michl(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Del a.s., Stroj�rensk� 38, ���r nad S�zavou
pobo�ka Olomouck� 355, Hlubo�ky-Mari�nsk� �dol�

http://hlubocky.del(tec)cz

OT: problem s 16-ti bitovym programem

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 13.10.2002 13:26:03

Zdravim

Narazil jsem na divny problem pri spusteni instalacniho programu mi to
zahlasi nelze spoustet 16-ti bitove programy. Nevite nekdo cim to je
nebo co to je >

OS: WIndows 2000 Proffessionall SP3 with all hotfix.

Dik milan

Re[2]: NDLS drivery

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 13.10.2002 13:27:10

Cau Dalibor,

Wednesday, November 13, 2002, 8:53:57 AM, you wrote:

> spravne

> zrejme mas na mysli NDIS driver (Network Driver Interface
> Specification). Pro manipulaci s packety se vetsinou pouziva NDIS
> Intermediate driver (ale neumi ho Win95ky)

Ano to je on NDIS drivery prepsal jsem se. skoda delphi nepouziji.
dival

> [...]

> driveru (schopnych prace ve vsech verzich windows), kde je
> implementovano vse potrebne - staci doplnit jen vlastni vykonny kod.

jo jsem sem se dival tam je toho docela dost ale kody jsem tam zadne
nenasel. asi blble vidim.
> D. Toman

jinak dik na info milan

S pozdravem

Milan Vymazal

Zavretie PopupMenu

[*] Stanislav Kochan <skochan(zv)microstep-hdo.sk> - 13.10.2002 13:27:38

nazdar,
Neporadil by mi niekto ako programovo zavriet PopupMenu? Potrebujem aby sa
Popup po zobrazeni sam po 2 sekundach zavrel.

Stano.

Velka cela cisla

[*] Petr Ku�era <pkucera(zv)mh.vri(tec)cz> - 13.10.2002 13:36:24

Dobry den,

Prosim Vas, nevite nekdo nahodou o nejake knihovne pro Delphi
nebo jeste lepe pro C, ktera by umoznovala pracovat s velkymi cisly?
Radove asi dvacetimistna nebo i vetsi. Int64 z Delphi nebo long long z C
mi asi nebude stacit.

Dekuji.

S pozdravem Petr Kucera.

Re[2]: NDLS drivery

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.10.2002 13:48:18

> jo jsem sem se dival tam je toho docela dost ale kody jsem tam zadne
> nenasel. asi blble vidim.

mozna jsem to popletl - anic zdarma tam nebylo :-(. Jako ukazka by
tusim mohl slouzit

http://winpcap.polito.it/install/bin/WPcapSrc_3_0_a_4.zip

D. Toman

Re[4]: NDLS drivery

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 13.10.2002 14:07:59

Cau Dalibor,

Wednesday, November 13, 2002, 1:48:18 PM, you wrote:

> mozna jsem to popletl - anic zdarma tam nebylo :-(. Jako ukazka by
> tusim mohl slouzit

> http://winpcap.polito.it/install/bin/WPcapSrc_3_0_a_4.zip

jo Winpcap znam. ale na muje pomery to moc rozsahle.
Vy ste mel nekdy nejake skusenosti s vivojem NDIS driveru ?

Milan Vymazal

Velka cela cisla

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 13.10.2002 14:22:38

http://triade.studentenweb.org/GInt/gint.html

[...]

[*] Vit Tichy <vitek(zv)softok(tec)cz> - 13.10.2002 14:37:46

Joha Stanislav,

S> Neporadil by mi niekto ako programovo zavriet PopupMenu? Potrebujem aby sa
S> Popup po zobrazeni sam po 2 sekundach zavrel.

Jako takova nejrychlejsi prasarna mne napada posilat v timeru
rodicovskemu oknu ESC klapku.

PostMessage(self.Handle, WM_KEYDOWN, VK_ESCAPE, 0);

--
vt

predavani dat mezi programy

[*] <delphik(zv)email(tec)cz> - 13.10.2002 14:40:53

Ahoj. Dik za rady, ale ...
COM aplikace jsem jeste nedelal. A v tomto pripade nemam zrovna moc casu na laborovani. Schudnejsi mi pripada SendMessage/PostMessage. S tim jsem taky zatim nedelal :-(( Privital bych nejaky jednoduchy prikladek, nebo odkaz. A abych nezapomnel, mrknu se jeste na toto do archivu. Diky, Delphik

Email(tec)cz -----> Va�e emailov� schr�nka zdarma.
http://www.Email(tec)cz <------------Po�ta zdarma!

Zavretie PopupMenu

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 13.10.2002 14:46:19

> Neporadil by mi niekto ako programovo zavriet PopupMenu?
> Potrebujem aby sa
> Popup po zobrazeni sam po 2 sekundach zavrel.

Mal by stacit timer a WM_CANCELMODE:

procedure TForm1.PopupMenu1Popup(Sender: TObject); // PopupMenu1.OnPopup
begin
Timer1.Enabled := True;
end;

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject); // Timer1.OnTimer
begin
(Sender as TTimer).Enabled := False;
SendMessage(PopupList.Window, WM_CANCELMODE, 0, 0);
end;

Globalna premenna PopupList sa nachadza v unite Menus.pas.

Pouze vizuelni komponenty

<<< 13. 11. 2002 14:47 - Jiri Sedivec "jsedivec(zv)mail(tec)cz" >>>
JS> co musim udelat, aby komponenty typu checkbox, memo, edit byly videt, ale
JS> aby se do nich nedal umistnit kurzor, menit jejich obsah apod.... nechci
JS> pouzit fci Enabled := False;

Umiestni ich ma TPanel a nastav TPanel.Enabled:=false;

predavani dat mezi programy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.10.2002 14:50:29

From: <delphik(zv)email(tec)cz>
> Schudnejsi mi pripada SendMessage/PostMessage. S tim jsem taky zatim

Ono hlavne zalezi na tom, co chces vlastne predavat (jake objemy dat, jak
casto apod).

Moznosti jsou:
- Zpravy (uzivatelska zprava nebo WM_COPYDATA)
- File mapping
- Sockety
- Mailsloty

Zachrante kolacky a koblihy: http://www.kobliha.4ip(tec)cz

OLE Db z Delphree - stav?

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 13.10.2002 14:54:56

Chtel bych se zeptat Zbyska Hlinky, v jakem stavu je jeho OLE Db. Stahl
jsem si z Delphree posledni verzi, je dost stara a tak mi pripada, ze ji
uz asi nevyvijis.

Na Ole Db jsem se dostal proto, ze potrebuji exportovat do MS SQL 2000
velike mnozstvi dat a pres ADO neni rychlost vubec dobra. (D7 Pro)
Karel Kral, vedouci odd. IT / IT dep. manager

W98 a FB

[*] j?n harman - 13.10.2002 15:04:44

ahoj, normalne programuji ve W2K pouzivam FB a vse OK, ale potrebuji nainstalovat FB pod W98 a je to problem. Pise to prvne ze mu chybi nejaky klic v registrech ze mam spustit nejakou utilitu, kterou nevim kde najdu. Presna hlaska je toto:
The registry information is missing.
Please run then Firebird Server Configuration Utility.
Co mam prosim delat? Je to normalni ve W98? Zkousel jsem to i na W95 a se stejnym vysledkem, ve W98 jsem to zkousel na trech Pc.
Zkusil jsem nakonec nainstalovac originalni instalaci InterBase 6, ale je to se stejnym vysledkem.
diky moc.
Honza.

lock manager out of room

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 13.10.2002 15:06:34

On Mon, 11 Nov 2002, Pavel Cisar wrote:

> [...]
> seno, ktere pripadne gfix nahlasi a gbak backup/restore odstrani. Tohle
> seno je ovsem pri FW ON benigni, kdezto jinak je to vetsinou pruser.

Jen se ujistim. Pokud ukoncim FB server pomoci ibmgr na UNIXu ci v
ovladacich panelech pres Interbase manager a neni zapnuto forced writes,
tak k ulozeni sena do DB, tedy k moznemu poskozeni .gdb, nedojde?

Nebo i pri tomto muze dojit k poskozeni .gdb (pokud jsou prihlaseni
nekteri uzivatele).

Vladim�r Michl <Vladimir.Michl(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Del a.s., Stroj�rensk� 38, ���r nad S�zavou
pobo�ka Olomouck� 355, Hlubo�ky-Mari�nsk� �dol�

http://hlubocky.del(tec)cz

OLE Db z Delphree - stav?

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 13.10.2002 15:39:52

On 13 Nov 2002 at 14:54, Karel Kral wrote:

> [...]
>
> Na Ole Db jsem se dostal proto, ze potrebuji exportovat do MS SQL 2000
> velike mnozstvi dat a pres ADO neni rychlost vubec dobra. (D7 Pro) --

Takze jsem umistil na Delphree aktualni verzi OLE DB. Oproti
predchozi je tam hodne veci jinak, takze nebude chodit prakticky nic
z verze 0.6.

Jinak s vyvojem koncim, protoze to uz umi vsechno, co potrebuji pro
sve veci, a uz s timto nebudu zacinat zadne nove projekty.

Samozrejme nebranim nikomu, aby se v tom stoural a vylepsoval to.