Seriova komunikacia

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 02.12.2002 09:00:49

> potreboval by som spravit app na komunikaciu s dvoma zariadeniami cez
> seriovy port, ale neviem ako komunikuju. Mohli by ste mi poradit kde
> mozem zohnat, alebo popripade ako napisem app na odsledovanie tejto
> komunikacie? (PC1<-->mojePC<-->PC2) Dakujem. Robo.

No, ze sysinternals.com si muzes stahnout Portmon, kterym si na
pocitaci muzes odsledovat co se na portech deje. :-)

-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Lib.

Sifrovani dat v IB/FB

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 2.12.2002 09:06:38

From: "Martin Burle" <mburle2(zv)volny(tec)cz>
> treba kolem 20 lidi :)

Aha, tak jak si pod stredne velkym (ked sa nepozrieme na obrat) predstavujem
okolo 50 az 100 ludi :)

> [...]
> vubec nevedi, kde a co vubec hledat a ze zbytku 99%, jakmile zjisti, ze
> data neumi precist. Zpravidla se jedna spise o zlomyslnost, a tito lide
> nebudou investovat cas/penize do prolomeni byt jednoduche ochrany. Vubec
> jsem nechtel nastartovat diskuzi o neprolomitelnem zabezpeceni.
> Kdyz nekomu nabizim aplikaci postavenou na pdoxu, a na dotaz o moznosti
> sifrovani reknu: "ano, ale pro odbornika neni problem data otevrit",
slycham
> "OK, nechceme jen, aby data mohl otevrit kazdy (nas) nouma".

Predpokladal som ze tie "stovky lidi z kterych 50 odpadne" sa nedostanu ani
k servru :).
V pripade, ze chces mat firemne data na nezabezpecenom PC (ala server) sa to
da zabezpecit tiez,
ale skutocne to musi byt na urovni DB, na nezabezpecenom PC (servru) nic ine
nama zmysel. Metod je viac, moc ich nie je prilis verejnych ale daju sa
dohladat na netu. A ked je to do 20 ludi tak v tom pripade by slo pouzit i
sifrovanie na strane klienta.
Myslim ale ze je treba si polozit otazku, ci su tie firemne data tak cenne
ze ich nebudeme mat na zabezpecenom PC vs. ci je potreba sa zatazovat s
"aspon jaku takou" ochranou.

> k nemu maju pristup ;)
> V nasem kraji? :(((

;-)), rozumiem, ale "nemas" inu moznost.

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Proxy a identifikace aplikace

[*] Radek =?ISO-8859-2?Q?Vok=E1l?= <rat(zv)centrum(tec)cz> - 02.12.2002 09:12:50

Zdravim,

potreboval bych poradit s nastavenim proxy.

1.) Da se nejak automaticky zjistit IP adresa Proxy serveru, port a
pripadne jmeno uzivatele a heslo?

2.) Proxy server mi komunikuje pouze s Internet Explorerem. Jak mam
nastavit, aby se moje aplikace tvarila jako Internet Explorer?

RAT

--------------------
Vyhrajte jeden z 243 telefon� Nokia 7650 nebo 3x 500 000 korun!
http://user.centrum(tec)cz/redir.php?url=http://www.burinka(tec)cz

Sifrovani dat v IB/FB

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)users.sourceforge(tec)net> - 2.12.2002 09:12:35

Haj hou!

On 1 Dec 2002 at 22:19, Martin Burle wrote:

> Mam dojem, ze aplikace postavene na IB pobezi predevsim v mensich a
> strednich podnicich, kde
>
> a) nemaji server nekde pod zamkem, pokud vubec nejaky dedikovany server maji
> b) jako OS casto pouzivaji Win9x

To je naprosta pitomost, sorry. Doby kdy firmy o 3 PC nemely dedikovany
server jsou ty tam. Pokud je ve firme Internet, sdileji se soubory,
tiskarny, alespon jedna podnikova aplikace atd. tak si uz kazdy porizuje
dedikovany server. Prijde to na 40 tisic za HW a pokud nechteji
investovat do NT, provozuji Linux se Sambou. Ale do 5 stanic postaci i
predinstalovane W2000 Pro jako server.

> c) riziko odcizeni databaze nebo jeji zalohy je realne (tisic prilezitosti),
> databaze neni nijak velika

Jako vsude. DOBRE zabezpecit IT proti utoku ZEVNITR neni zadna sranda, a
pro male podniky je to temer nemozne s jakymkoliv SW.

> d)presto by v praxi stacilo jednoduche sifrovani dat, defacto znecitelneni

Mytus.

> Zajimalo by mne, jake jsou zkusenosti se sifrovanim dat na IB, jake kdo
> pouziva metody (nemyslim ted sifrovaci algoritmy, ale jak je sifrovani
> implementovano a kde probiha), jake jsou pro/proti, jake to prinasi
> problemy atd.

Sifrovani polozek v databazi komplikuje nebo primo znemoznuje efektivni
vyhledavani dat v databazi. Lide ale stejne musi mit pravo nektera data
videt v citelne podobe, a ta se tim padem daji zcizit, byt treba tiskem
na tiskarne, exportem do Excelu nebo v nejhorsim pripade opisem z
obrazovky.

Sifrovani nadisku je pomale a resi pouze problem zcizeni cele databaze
kopirovanim souboru (ale uz ne backupem nebo jinou regulerni extrakci
dat). Prava filesystemu jsou jednodussi, rychlejsi a maji stejny efekt.

Sifrovani je metoda ochrany proti utoku ZVENCI, nikoliv zevnitr.

> Neplanuje se (otazka pro Pavla Cisare) implementace sifrovani primo do FB?

Ne, je to k nicemu. Planuji se jine metody zlepseni zabezpeceni:

- Restrikce umisteni externich tabulek, funkci, databazi na serveru
- ALIASy pro databaze odstranuji nutnost znat umisteni databaze
- Delsi hesla nez 8 znaku
- Lepsi sifrovani hesel v isc4.gdb
- Svazani isc4.gdb s konkretnim serverem (RSA)
- Svazani databaze s konkretnim serverem (datapage mangling)
- Sifrovani na urovni prenosoveho protokolu, ale to jde i dnes externimi
nastroji
- Metadata security

S pozdravem
Pavel Cisar
Mobil: 724 281429
http://www.ibphoenix(tec)cz
Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

Sinea generator 3.39y

[*] Milan Kune� <milan(zv)milk(tec)cz> - 2.12.2002 09:34:06

A jak zablokovat tisk z preview u kompozitni sestavy? Tam tato property
neni.

Milan Kunes
Milk Computers s.r.o.
From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>
> [...]
> stale pise ze "dbf1: Field name missing". Zistil som ze mu vadi
> FoxPro memo fields. Pokial tabulka nema "*.fpt" tak to ide v pohode.

TDBF vs. FoxPro memo.

[*] Peter Sulek <psulek(zv)centrum.sk> - 2.12.2002 15:48:44

TDBF>>
http://sourceforge.net/projects/tdbf/

ADO + paradox

[*] <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 02.12.2002 15:51:27

Lze se pripojit na paradox bez BDE pomoci ADO, kdyz to nema database =
alias, ale jsou to jen soubory db. A hlavne jak, me se to nepodarilo.:-( =
Dik

M&B=20

Sifrovani dat v IB/FB

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 2.12.2002 23:24:38

From: "Pavel Cisar" <pcisar(zv)users.sourceforge.net>

> Mytus.

Na to je nutne se divat ocima projektanta:

* bezpecny system nevytvoris tj. pro kazdy system bude existovat
nejaka nenulova pravdepodobnost P1, ze bude narusen.
* pokud nasadis "cistou" FB v nejakych konkrektnich podminkach,
pak je P1 samozrejme agregaci mnoha ruzne velkych dilcich
pravdepodobnosti ruznych typu naruseni.
* pokud zasifrujes citliva data v databazi, pak snizis pravdepodobnost
naruseni takoveho systemu na P2

A protoze P2<P1, tak to neni zadny mytus a otazka nestoji, jestli
sifrovat ANO/NE, ale CO a JAK, aby to prineslo v konkrektnich
podminkach ocekavany efekt a veslo se to do rozumnych nakladu.> Sifrovani polozek v databazi komplikuje nebo primo znemoznuje efektivni
> vyhledavani dat v databazi.

Komplikuje - ale da se to v praxi celkem dobre provozovat

Horsi je, ze aby se udrzela pravdepodobnost naruseni sifrovanych dat
na rozumne mezi (je dana predevsim klicem, protoze algoritmus
je zpravidla obecne znam), je nutne data pravidelne presifrovat
novym klicem. A to uz je komplikace docela znacna
(napr. z duvodu konzistence dat musi vsechno presifrovani
probehnout v jedne transakci, takze nam treba pretekl transakcni log
atd).> Lide ale stejne musi mit pravo nektera data
> videt v citelne podobe,

Nemusi - ne s kazdou DB operuje primo clovek - a i kdyz ano,
tak ne vsichni lide museji videt vsechna data.> Sifrovani je metoda ochrany proti utoku ZVENCI, nikoliv zevnitr.

Jak jsi na to prisel? Ono to bude sice zalezet na kontretnich podminkach,
ale typicky se proti utoku ZVENCI sifruji prenosy dat, ne obsahy databazi
- tam se vetsinou dela maximum pro to, aby se ven pokud mozno nedostaly.

My jsme delali napr. system, kde zakaznik pozadoval sifrovani vybranych
polozek v databazi prave proti nekterym tridam vlastnich zamestnancu.

Muj team se nikdy nedostal k ostrym datum - ta byla do systemu
zavedena personalem zakaznika za specialnich bezpecnostnich
opatreni po te, co se system odzkousel ve zkusebnim provozu
a byl predan zakaznikovi. Stejne tak se nikdo z nas od spusteni
ostreho provozu nedostal k serverum.

A pravdepodobnost, ze by se to nekomu z nas povedlo je IMHO
z pohledu zakaznika rozumne mala...

HTH, pf

resync v ADO.

[*] Bohdan Voska <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 2.12.2002 18:07:17

Ahoj,
mam problem s metodou resync na recordset v ADO.Pokud mam SQL dotaz "select
T1.*,T2.* from T1 left join T2 (T1.ID = T2.ID) tak pri resync to ohlasi
chybu "Key value for this row was changed or deleted at the data store. The
local row is now deleted"
Je to v pripade, ze zaznam v T2 neexistuje. Pokud existuje je vsechno OK. V
BOL jsem se neco docetl o properties unique table, unique schema a unique
catalog, ale nevim co by se tam melo vyplnit.Pokud vite kde delam chybu, tak
mi pomozte.

Diky
Bohdan Voska
DELPHI 5 (SP2), MSSQL 2000

Tisk v threadu

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 2.12.2002 18:21:03

Zdravim.
Mam dotaz, lze principielne tisknout v threadu ?
Pisu takovou sluzbu pro NT, ke ktere pristupuji terminaly po TCP/IP. Sluzba
provadi operace s databazi a proto je vse napsano v threadu, ktery se
startuje pro kazdy terminla zvlast. Potrebuji i tisknout. Udelal jsem si
tedy datamodul s datovym zdrojem, sestavami Sinea a
ten volam nejak takto :

with TPrnModule.Create(CL8100service) do
try
//nejaka inicializace promennych SQL dotazu nazev sestavy
PrintDoklad(Sestava, PrnIndex);
finally
free;
end;

Pokud tiskne jen jeden terminal je vse OK, pokud se ale "sejdou" vyhuci to
na exception.
(Access violation at address 00000000. Read of address 00000000.)

Lze vubec v threadu (vicenasobne) tisknout nebo mam hledat v chybu v Sinee
nebo snad v pouziti datamodulu ?

Predem diky za vsechny rady.

Ludek

gbak

[*] bleak <bleak(zv)mvesely(tec)com> - 2.12.2002 18:27:16

no, je to fakt mrnava (optimalizovana) databaze, na disku zabira cca 70 MB
vcetne indexu a obsahuje 15 tabulek, nejvetsi tabulka ma pres 500 000
zaznamu.
bleak

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>

> My jsme delali napr. system, kde zakaznik pozadoval sifrovani vybranych
> polozek v databazi prave proti nekterym tridam vlastnich zamestnancu.

Muzes prosim malinko nastinit vami pouzitou technologii sifrovani (kde,
cim), pripadne nejake prameny?

Diky,

Martin Burle

Sifrovani dat v IB/FB

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 2.12.2002 21:34:56

From: "Martin Burle" <mburle2(zv)volny(tec)cz>

> Muzes prosim malinko nastinit vami pouzitou technologii sifrovani (kde,
> cim), pripadne nejake prameny?

* Cilova databaze byla IBM DB2, ale vyvoj jsme delali na lokalni IB 6.01
* Jednalo se o bezobsluznou serverovskou aplikaci
* Hot-line a podobne sluzby zakaznika pouzivaly klienty na bazi www
* Z pohledu DB se sifrovalo na strane klienta
* Pro sifrovani byly pouzity symetricke algoritmy schvalene/respektovane
v danem odvetvi
* klice pro sifrovani se odvozovali ze sifrovane ulozenych kryptograficky
silnych message digestu nezavislych hesel
* zasifrovane hodnoty se zakodovaly do Base64 a ukladaly jako retezce
* zadna zasifrovana hodnota nebyla pouzita v klauzuli WHERE
(ale dala by se - hledala by se zasifrovana hodnota argumentu)
* Pri zmene vsech nezavislych hesel se vsechna data v DB automaticky
presifrovala.
* K implementaci jsme pouzili nedavno diskutovane DEC od
Hagena Reddmanna.

Tak heslovite je to tak vsechno.

HTH, pf

cislovanie riadkov

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 3.12.2002 05:41:55

Budes to muset udelat pomoci nejake komponenty (treba panel, paintbox
apod), kterou umistis vedle RichEditu.
Pak bude treba zjistit, kterym viditelnym radkem ti zacina richedit a
kterym konci, sirku jednotlivych radku (ktera se muze v RichEditu lisit v
zavislosti na velikosti pisma), zjistit, jestli neni radek zalomeny a
vykreslit si tam cisla radku. Aktualizovat to musis pri kazdem skrolu
RichEditu.

--
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

2.12.2002 wlado:
> [...]
> mi tam ukazovali cisla riadkov, tak ako to byva napr. v html editoroch. Ako

OT: Word - pohyb ve formulari

[*] Plisek Jan Ing. <Plisek(zv)spse(tec)cz> - 3.12.2002 06:33:26

Vazeni,

pokousim se o kontrolu spravnosti vstupu do pole formulare pomoci
maker. Nevim vsak, jakym prikazem se mohu vratit na predchozi
pole, ktere bylo zjisteno jako chybne. V nasledujicim makru je
videt nekolik neuspesnych pokusu i navrat do pole Text1.

Sub KontrolaP��jmen�()
With ActiveDocument
'Nejprve se uschov� aktu�ln� pozice kurzoru a kurzor se nastav�
'na po��tek dokumentu.
.Bookmarks.Add Name:="Temporary"
If .FormFields("Text1").Result = "" Then
MsgBox "P��jmen� je povinn� polo�ka!", vbCritical
'.FormFields("Text1").Select
'Selection.MoveUp Unit:=wdLine
' Nastav� kurzor na p�vodn� m�sto
.GoTo What:=wdGoToBookmark, Name:="Temporary"
.Bookmarks.Item("Temporary").Delete
End If
End With
End Sub

Dekuji predem za radu

ing. Jan Plisek e-mail: plisek(zv)spse(tec)cz
SPSE a VOS tel. +420 466 614 788
Karla IV. 13 fax. +420 466 614 763
531 69 PARDUBICE http://www.spse(tec)cz
Czech Republic

OT: farby editoru Delphi

[*] Pavol Svorc <svorcp(zv)pp.internet.sk> - 03.12.2002 07:34:20

Zdravim,
v poslednej dobe pozorujem unavu oci. Chcel by som sa preto spytat,
ci pouzivate standardne nastavene farby v editore (cierne pismo na
bielom podklade) alebo sa Vam osvedcila nejaka ina kombinacia.
P.Svorc

Manipulace s JPEGem

[*] EFG Developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 3.12.2002 07:49:15

Zdravim v=B9echny,
Potreboval bych nejakym zpusobem udelat toto:
Nacist JPEG, vyriznout z nej nejaky ctverec a ten ctverec ulozit do
jinyho JPG.
Jak na to? Musim to delat prez bitmapy?
V 1001 T&T je vtipu 303 priklad na zkopirovani casti jedne bitmapy do
druhe, ale ja to potrebuju udelat pro JPG.=20

Musim to teda 2x konvertovat (jpg1 -> bmp1, kopie casti bmp1 do bmp2,
bmp2 -> jpg2)?

Prosim nakopnete me :)

Diky
Petr Sikola

OT: farby editoru Delphi

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 03.12.2002 08:28:24

> v poslednej dobe pozorujem unavu oci. Chcel by som sa preto spytat, ci
> pouzivate standardne nastavene farby v editore (cierne pismo na bielom
> podklade) alebo sa Vam osvedcila nejaka ina kombinacia. P.Svorc

Ja pouzivam mirnou modifikaci. Vetsina textu je skutecne cerna,
ale:

- symboly (znamenka, zavorky apod.) mam cervene
- cisla zelene
- klicova slova (procedure apod.) tmave modre tucne
- komentar seda kurziva
- retezce modra

S tim jsem celkem spokojen.

David Lebeda

OT: farby editoru Delphi

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 3.12.2002 08:39:27

Unava oci muze byt treba i nizsi obnovovaci frekvenci (obraz blika nebo =
se chveje kdyz se zadivas mimo nej). Ja mam nastaveno 85 Hz pri =
rozliseni 1024x768 na 17 palcovem monitoru a unavu nepozoruji. Je ale =
fakt, ze mam take docela dobrou videokartu ktera je urcena pro stalou =
praci.

> [...]
> pouzivate standardne nastavene farby v editore (cierne pismo na bielom
> podklade) alebo sa Vam osvedcila nejaka ina kombinacia. P.Svorc

resync v ADO.

[*] Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 3.12.2002 09:20:01

Zde Ti posilam demo priklad, kter� jsem pred casem tvoril pro sebe a sv�
kolegy.

Demo pro editaci Tabulek spojenych klauzuli JOIN.
Zadani:
SELECT
Zkouska.dbo.Master.ID,
Zkouska.dbo.Master.Nazev,
Zkouska.dbo.Master.IDCiselnik1,
Zkouska.dbo.Master.IDCiselnik2,
Zkouska.dbo.Ciselnik1.Nazev AS Expr1,
Zkouska.dbo.Ciselnik2.Nazev AS Expr2
FROM dbo.Master
LEFT OUTER JOIN
Zkouska.dbo.Ciselnik2 ON Zkouska.dbo.Master.IDCiselnik2 =
Zkouska.dbo.Ciselnik2.IDCiselnik2
LEFT OUTER JOIN
Zkouska.dbo.Ciselnik1 ON Zkouska.dbo.Master.IDCiselnik1 =
Zkouska.dbo.Ciselnik1.IDCiselnik1

Vyse uvedenym prikazem spojime Tabulky Master, Ciselnik1 a Ciselnik2, na
formulari chceme editovat pouze data tabulky Master, ale data tabulek
Ciselnik1
a Ciselnik2 editovat nechceme.

Reseni:
V udalosti ADODataset1.AfterOpen se nastavi Properties 'Unique Catalog',
'Unique Schema','Unique Table','Resync Command'. V nasem pripade je
Item['Unique Catalog'].Value:='Zkouska';
Item['Unique Schema'].Value:='dbo';
Item['Unique Table'].Value:='Master';
Item['Update Criteria'].Value:=adCriteriaKey;
Item['Resync Command'].Value:=
[...]
'FROM Zkouska.dbo.Master'+
[...]
'WHERE Zkouska.dbo.Master.ID = ?'
kde ID je primarni klic tabulky Master
podle ktereho se zaznam resynchronizuje, to znamena, ze kurzor po provedeni
Refresh bude stat na tom samem zaznamu a nebude skakat na zacatek tabulky.
Pro vyse uvedenou cinnost je ale nutne zaroven nastavit vlastnost
opUseResyncForRefresh v Options ADODataSetu na True.

Akce ADODataset1.Delete - probehne pouze nad tabulkou 'Unique Table' coz je
tabulka Master. To znamena, ze se vymaze pouze zaznam v tabulce Master a
prijoinovane zaznamy v Ciselnik1 a Ciselnik2 ne nevymazou.
Akce ADODataSet1.Insert - protoze, prikaz insert by se pokousel vlozit data
i do
prijoinovanych tabulek Ciselnik1 a Ciselnik2 je nutne zajistit, aby Fieldy
prislusejici temto tabulkam nebyly editovany
Akce ADODataSet1.Edit - protoze, pr�kaz Edit by se pokousel editovat data i
prijoinovan�ch tabulkach Ciselnik1 a Ciselnik2 je nutne zajistit, aby
Fieldy
prislusejici temto tabulkam nebyly editovany
Akce ADODataSet1.Refresh - provede Refresh celeho DataSetu zaznam po zaznamu
pomoc� prikazu zapsan�ho v Item['Resync Command'].Value;
Akce ADODataSet1.ADOResync(arCurrent, rvAllValues) - provede refresh pouze
aktualniho zaznamu.

Petr Kejval

> [...]
> catalog, ale nevim co by se tam melo vyplnit.Pokud vite kde delam chybu,

D7 uz me pekne s....

[*] Radim Hampel <hampel(zv)ecommerce(tec)cz> - 3.12.2002 09:26:20

V .net prostredi lze ladit krasne, slozitejsi struktury se zobrazuji moc
hezky, vcetne treba dynamickych seznamu, kde kazdy prvek je jineho typu,
rtti je vyuzito do mrte.

Pokud ovsem nevalis v notepadu a nekompilujes command line :)

Radim

> From: Zbysek Hlinka Sent: Monday, December 02, 2002 7:47 PM

> Mam vice COM objektu (Lokalizator). Nejde to ladit, neukazuji se mi=20
> hodnoty ve slozitejsich strukturach, a tak vubec. Resume - .NET to=20
> jeste neumi, COM to uz neumi

TIBDatabase,TIBDataSet - dynamicke vytvorenie

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 3.12.2002 09:37:05

nazdar,

uz som s tym stravil cele dva vecery a akosi neviem z toho von, zatial
sa len pokusam preluskat veci co ostatni tu na konfere maju davno
zvladnute ale hladal som v helpe, examploch, knihach... a nepohol som =
sa
dopredu, preto sa ospravedlnujem za dlhsi obsah.

Mam takyto problem:

potrebujem si dynamicky creatnut konekty na db s datasetmi, konkretne
mam problem pri rekurzii, kde naplnam Tree. Ide mi o to, ze ked niekde
zavriem TIBDataSet, tak ked sa vratim mam ho uz uzavrety. To je
sposobene tym, ze pouzivam komponentu na forme (to mi tiez chvilu =
trvalo
kym som na to prisiel). Takze by som si potreboval pre kazde zavolanie
rekurzivnej funkcie dynamicky vytvorit objekt typu TIBDataSet (iny
select) aby mal platnost v tejto funkcii a neovplyvnoval chod
nadradenych fci.

Aby som sa vyhol komponentam na forme chcem si dynamicky vytvorit aj
objekt TIBDatabase.
S komponentami mi konekty funguju ale nie je to co potrebujem.

Moj kus kodu co som zosmolil (db je typu TIBDatabase, dsdb_trans je
komponenta, disp vypise iba spravu):

db:=3DTIBDatabase.Create(dsdb);
db.DatabaseName:=3D'kalus_nt:/dsdb/dsdb.gdb';
db.Params.create;
db.Params.Clear;
db.Name:=3D'dsdb2';
db.SQLDialect:=3D3;
db.params.Add('user_name=3Dsysdba');
db.params.Add('password=3Dmasterkey');
db.DefaultTransaction:=3Ddsdb_trans;
disp('Conn');
db.Connected:=3DTrue;
disp('OK Conn On');
db.Connected:=3DFalse;
disp('OK Conn Off');

Otazky:
1. co sa dava do db:=3DTIBDatabase.Create(AOwner:TComponent); - aky
vlastnik ??? nil?,self? alebo nieco ine ? akosi sa to nemozem nikde
docitat (v helpe ziadny exampel :o( ).
2. db.Connected:=3DTrue; mi hodi vynimku "Operation cancelled at user's
request." a neviem preco, mozno ze to vyplyva z bodu 1
3. ked toto pojde ake zaludnosti ma cakaju pri
db_dataset:=3DTIBDataSet.Create(?) ???

staci mi odkaz na exampel kde to je alebo na inet

prosim dlhsie maily priamo na mna mailto:jozef.kalus(zv)spordat.sk -
nechcem drazdit admina uz aj toto je dost :o)

dakujem za vsetky informacie...

joka
------------------------------------------------------------------------=

Ing. Jozef Kalus=09
=A5. =A9t=FAra 17/28
018 61 BELU=A9A

Mob.: +421 905 459156
e-mail: equipment(zv)equipment.sk
jozef.kalus(zv)spordat.sk
web: http://www.equipment.sk

D7 uz me pekne s....

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 03.12.2002 09:41:30

On 3 Dec 2002 at 9:26, Radim Hampel wrote:

> V .net prostredi lze ladit krasne, slozitejsi struktury se zobrazuji
> moc hezky, vcetne treba dynamickych seznamu, kde kazdy prvek je jineho
> typu, rtti je vyuzito do mrte.

Abychom si to ujasnili - D7 Ent, XP s .NET framework. V Delphi IDE
lze psat, kompilovat a ladit .NET programy?

Programova tvorba kopie tabulky s neznamou struktu

[*] Garalda <garalda(zv)email(tec)cz> - 3.12.2002 09:46:17

Preji hezky den,

nevi prosim nekdo jak lze programove vytvorit kopii tabulky, kdyz v okamz=
iku vytvareni exe souboru neznam jeji strukturu? Tzn. dokazu nejak vycist=
vsechny informace o nejake tabulce (nazvy a typy poli, cizi klice, prima=
rni klice) abych podle toho pak mohl nejak vytvorit novou tabulku se stej=
nou strukturou? Nebo to jde nejak jednoduseji?

Konkretne mi jde o MSSQL2000, D5.

Dekuji za radu pripadne nasmerovani kde hledat
Garalda

_________________________________________________________________________=
_____
U=BE m=E1te tak=E9 200 MB schr=E1nku bez reklam? Nadstandardn=ED slu=BEby=
EMAIL.CZ. http://www.email(tec)cz/nsluzby.phtml

Programova tvorba kopie tabulky s neznamou struktu

[*] Tom xXx<assas(zv)bonbon(tec)net> - 3.12.2002 10:03:30

Mrkni do MSSQL Book On Line na INFORMATION_SCHEMA - jsou to view do systemovych tabulek, kterymi zjistis informace ot
abulkach ...

a nebo by mohlo pro tvuj ucel vyhovovat:

INTO Clause
Creates a new table and inserts the resulting rows from the query into it.
The user executing a SELECT statement with the INTO clause must have CREATE TABLE permission in the destination
database. SELECT...INTO cannot be used with the COMPUTE. For more information, see Transactions
<JavaScript:hhobj_1.Click()> and Explicit Transactions <JavaScript:hhobj_2.Click()>.
You can use SELECT...INTO to create an identical table definition (different table name) with no data by having a FALSE
condition in the WHERE clause.

Ale indexy a jine constrainty ti to asi nezkopiruje ....

T.

D7 uz me pekne s....

[*] Tom xXx<assas(zv)bonbon(tec)net> - 3.12.2002 10:12:15

> Mam vice COM objektu (Lokalizator). Nejde to ladit, neukazuji se mi
> hodnoty ve slozitejsich strukturach, a tak vubec. Resume - .NET to

A kdyz ma clovek zapnute "Tooltip expression evaluation" a omylem pri debugu necha mysku ukazovat na neco, na co nemel, tak
muze rovnou provest Program reset .... jo, jo, neni to lehhe v Delphi zapasit s COMy ... :o|

T.

resync v ADO.

[*] Bohdan Voska <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 3.12.2002 10:20:31

> Pro vyse uvedenou cinnost je ale nutne zaroven nastavit vlastnost
> opUseResyncForRefresh v Options ADODataSetu na True.

Diky za vycerpavajici odpoved, jen nevim, kde najdu vlastnost
opUseResyncForRefresh. Mozna to bude tim, ze mame adoexpres od borlandu a ta
tuto vlastnost nema. Pokud ano, tak bych poprosil co ta vlastnost dela,
abych vedel co adoexpres neumi nebo pod cim to ma schovane, pokud ne tak kde
tu vlastnost presne najdu.

Bohdan Voska

Seriova komunikacia II

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 3.12.2002 11:16:29

Dakujem, ale ja by som potreboval nieco ako:
zariadenie 1 zapojim na COM1
zariadenie 2 zapojim na COM2
a moje PC sa bude tvarit ako keby tam nebolo (data z COM1 bude posielat na
COM2 a naopak) a zaroven bude protokolovat komunikaciu tychto dvoch
zariadeni.

Dik Robo.

---
Odch�dzaj�ca spr�va neobsahuje v�rusy.
Skontrolovan� antiv�rusov�m syst�mom AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.423 / V�rusov� datab�za: 238 - d�tum vydania: 25. 11. 2002

----------
Teraz si uz KAZDY moze registrovat svoju domenu .SK
Viac info na: http://www.SlovakNET.sk/predregistracia.asp

TIBDatabase,TIBDataSet - dynamicke vytvorenie

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 3.12.2002 11:22:13

> Odes=EDlatel: KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk>
> P=F8edm=ECt: TIBDatabase,TIBDataSet - dynamicke vytvorenie

Nevim, zda jsem pochopil dobre tvuj problem, ale myslim, ze nepotrebujes =
dynamicky vytvaret TIBDatabase, jenom TIBDataSet, ktery napojis na uz =
existujici databazi. Naopak bys mozna mel pro tento dataset dynamicky =
vytvorit transakci.

> db:=3DTIBDatabase.Create(nil);
> try
> db.DatabaseName:=3D'kalus_nt:/dsdb/dsdb.gdb';
> db.params.Values['user_name']=3D'sysdba';
> db.params.Values['password']:=3D'masterkey';
> db.params.Values['charset']:=3D'Win1250'; =20
// to charset se jmenuje nejak jinak, nevzpomenu si...
> db.LoginPrompt:=3Dfalse; // aby se to pripojilo bez prihlaseni
> db.DefaultTransaction:=3Ddsdb_trans; // ??? to je otazka, spise =
specialni transakce
> disp('Conn');
> db.Connected:=3DTrue;
> disp('OK Conn On');
> db.Connected:=3DFalse;
> disp('OK Conn Off');
> finally
> db.Free;
> end;

Stejne to bude s IBDataSet, proste mu priradis property Database na =
tuhle databazi (nebo spise na nejakou uz vytvorenou a "connect-nutou" v =
ramci aplikace). A asi property Transaction na nejakou specialni (treba =
taky dynamicky vytvorenou) transakci, kterou "commit-nes" po skonceni =
prace s datasetem.

> Otazky:
> 1. co sa dava do db:=3DTIBDatabase.Create(AOwner:TComponent); - aky
> vlastnik ??? nil?,self? alebo nieco ine ? akosi sa to nemozem nikde
> docitat (v helpe ziadny exampel :o( ).
Owner je komponenta, ktera zodpovida za to, ze pri svem zaniku uvolni =
(Free) vsechny komponenty, ktere vlastni.
Pokud neco vytvarim docasne (lokalni objekt v procedure), zpravidla =
davam Create(nil), protoze to pak stejne musim sam uvolnit (finally =
Free).

> 2. db.Connected:=3DTrue; mi hodi vynimku "Operation cancelled at =
user's
> request." a neviem preco, mozno ze to vyplyva z bodu 1
Spise by to mel byt ten LoginPrompt.

> 3. ked toto pojde ake zaludnosti ma cakaju pri
> db_dataset:=3DTIBDataSet.Create(?) ???
Zadne zaludnosti :-)
Proste v runtime nastavis totez, co bezne delas v designtime :-)
Akorat si musis objekt sam vytvorit a taky finally zrusit.

Honza
Viz kurz "Delphi: pokrocile techniky, databazovy klient", 9.12.2002
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
=3D HAES - RNDr. Jan Sebelik
=3D http://www.haes(tec)cz
=3D Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
=3D Vojtiskova 206
=3D 507 81 Lazne Belohrad
=3D tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D

Modalni formular a mys s koleckem

[*] Ing. Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 3.12.2002 11:27:28

Zdravim ucastniky konference,
nad hlavnim formularem obsahujicim TRichEdit s nejakym
obsahem nebo prazdny s Enabled:= false se zobrazi modalni
formular, ktery plne nezakryje hlavni okno. Kliknuti
kterymkoli tlacitkem mysi mimo modalni formular nad hlavnim
oknem je spravne akusticky signalizovano jako chyba.
Pootoceni koleckem mysi (Genius optical nebo Genius Scroll)
ve stejne oblasti ma za nasledek 'zmizeni' modalniho
formulare a jeho znovuvyvolani je mozne az po provedeni
ruznych kouzel s nestandardnimi tlacitky na boku mysky.
Deje se tak ve W98SE v programech kompilovanych pod D6P.
Vedel by nekdo pricinu a poradil by zpusob odtraneni?
Predem dekuje Ing. Jan Dvorak

Manipulace s JPEGem

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 3.12.2002 10:34:37 -0000

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> Abychom si to ujasnili - D7 Ent, XP s .NET framework. V Delphi IDE
> lze psat, kompilovat a ladit .NET programy?

Ne, Delphi .NET bude asi samostatny produkt, bylo by to i vcelku logicke.
Zatim neni hotov ani prekladac, takze muzes tezko neco psat, ale na prvni
seznameni to uz staci ;-)

Prozatim muzes pouzit preview command-line prekladace spolecne s doplnkem pro
Delphi 7 IDE, kde IDE pak slouzi jako editor s nekolika funkcemi (Build, Run,
Debug atd). Ladi se v Microsoft CLR debuggeru (DbgClr). Vice o tomto doplnku
je pak tady:

Using the Delphi for .NET Preview compiler in the Delphi 7 IDE
http://community.borland.com/article/0,1410,29159,00.html

Dalsi moznost ktera se nabizi by byla plugin pro Visual Studio, uvidime jak se
k tomu postavi Borland.

Petr Vones

D7 uz me pekne s....

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 03.12.2002 12:55:49

On 3 Dec 2002 at 12:49, Petr Vones wrote:

> [...]
>
> Ne, Delphi .NET bude asi samostatny produkt, bylo by to i vcelku
> logicke. Zatim neni hotov ani prekladac, takze muzes tezko neco psat,

Ja to vim, ale vzniklo tu urcite nedorozumeni v tom, co kdo myslel. :-
)

> Dalsi moznost ktera se nabizi by byla plugin pro Visual Studio,
> uvidime jak se k tomu postavi Borland.

He. :-))) Na to jsem take zvedav. Zejmena kdyz uz nejaky pascalovsky
plugin pro VS existuje.

Picture empty?

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 3.12.2002 13:02:22

Jak zjistim ze trida TPicture je prazdna??
tj ze nema bitmapu?
Diky moc...

Hezky den

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci
http://talpa.chytrak(tec)cz/

Picture empty?

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 3.12.2002 13:09:21

if Assigned(Image1.Picture.Bitmap)
then ...

> From: Ales Pavel [mailto:Aldik(zv)quick(tec)cz]=20
>=20
> Jak zjistim ze trida TPicture je prazdna??
> tj ze nema bitmapu?

OT farby editoru Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.12.2002 13:12:03

From: "Pavol Svorc" <svorcp(zv)pp.internet.sk>
> v poslednej dobe pozorujem unavu oci. Chcel by som sa preto spytat,
> ci pouzivate standardne nastavene farby v editore (cierne pismo na
> bielom podklade) alebo sa Vam osvedcila nejaka ina kombinacia.

Tohle je znacne individualni, nutno odzkouset. Ja pouzivam modifikovanou verzi
nastaveni 'Classic' (modry podklad) a Fixedsys font.

Dulezity je i kvalitni monitor a rozumna velikost/rozliseni, alespon 19" s
1280x1024 a obnovovaci frekvence nejmene 90Hz. V pripade CRT monitoru, kde je
stale propojeni videokarta->monitor plne analogove je nutna i volba videokarty
se spravne navrzenym vystupnim filtrem aby nedochazelo k ruznym rusivym vlivum
(duchy, neostry obraz, ruseni v pozadi). Tady je jedina volba Matrox, ostatni
vyrobci nejsou prilis orientovani na kvalitu. Tento problem samozrejme odpada
u LCD monitoru s DVI vstupem ;-)

V neposledni rade i vyhovujici osvetleni a urcita rozumna mira v dobe stravene
ziranim do monitoru. S prestavkami vsak neni problem i treba 12 hodin denne.

Petr Vones

Re[2]: OT: Koupe Delphi 5 nebo Delphi 6

[*] Vladimir Nikel <vladimir.nikel(zv)vitkovice(tec)cz> - 3.12.2002 13:15:59

v personal delphi 5 ano, v d6 ne.

V.Nikel
<==============Original message text===============
3.12.2002 Sl�va:
> Je mozne v Personal verzi vytvorenou aplikaci vyuzivat komercne-tedy
> prodavat?

Ne, viz licencni podminky.

--
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

OT: MS Word vs. XML

[*] Roman Kunovsky <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 3.12.2002 13:23:24

Ahoj vsem,

potrebuji pomoci Wordu vytisknout seriove dopisy. Data mam v XML formatu.
Word to ovsem jako datovy zdroj neakceptuje. Nevi nekdo, jak ho "presvedcit"
... ? :-)

Diky za odpoved

Roman

OT: Koupe Delphi 5 nebo Delphi 6

[*] Sl�va <sliva(zv)csh(tec)cz> - 3.12.2002 12:25:01 -0000

[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 03.12.2002 14:04:54

On 3 Dec 2002 at 13:12, Petr Vones wrote:

> [...]
>
> V neposledni rade i vyhovujici osvetleni a urcita rozumna mira v dobe
> stravene ziranim do monitoru. S prestavkami vsak neni problem i treba

Moje sestra (prodava bryle) rika, ze pred monitorem se projevi vady
oci. Pokud ma clovek oci dobre, zas tak snadno si je nezkazi. Pokud
ma vadu, ta se brzy projevi. Pak je take vhodne navstivit ocare a
nechat si oci zmerit. Predpokladam samozrejme rozumnou obnovovaci
frekvenci monitoru, ze ktere neboli oci uz po pul hodine.

Urcity vliv muze mit i nevhodna kombinace vzorku pozadi. Videl jsem
jeden program (nebudu jmenovat), ktery ma pozadi slozene ze slabych
svislych zlutych a cernych prouzku. Na monitoru, ktery jsem v te dobe
pouzival, se mi z toho do 20 vterin spolehlive motala hlava a delalo
se mi spatne. Mozna to bylo kombinaci tloustky prouzku a frekvenci
monitoru.

Modalni formular a mys s koleckem

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 3.12.2002 14:04:19

Mel jsem podobny problem ve WinXP, D5Pro. Dokonce okoreneny i tim, ze v
oknech, ktera byla potomkem WebBrowseru se nesmelo pohnout koleckem =
nahoru,
protoze to znamenalo nacteni predchoziho obsahu okna. Vskutku kouzelne,
zvlaste pri browseni Internetem. Zkousel jsem i ovladac Logitech, ktery =
si s
tou mysi rozumel a uz jsem byl z toho gumovej, nic nepomahalo. A hle -
stacilo odpojit dataswitch, pripojit mys primo a bylo po problemu. Neni =
to i
tvuj pripad?

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]=20
http://web.redbox(tec)cz/petr.brant

D&COMM s.r.o.
Korunova=E8n=ED 6
Praha 7
tel. +420724007234
Subject: Modalni formular a mys s koleckem

nad hlavnim formularem obsahujicim TRichEdit s nejakym
obsahem nebo prazdny s Enabled:=3D false se zobrazi modalni
[...]
=09

D7 uz me pekne s....

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.12.2002 14:14:52

From: "Marek Eichler" <marek.eichler(zv)seznam(tec)cz>
> **** Chci se jenom zeptat, jestli se to prewiew command-line prekladace da
> sehnat samostatne, abych kvuli tomu nemusel porizovat Delphi7.

Bohuzel ne.

Petr Vones

Sinea sestavy, master/detail

[*] Petr Jansky <delphi(zv)amzdy(tec)cz> - 3.12.2002 14:22:54

Ahoj!
Mam nasledujici problem:
mam sestavu master/detail a master
master tabulka - seznam lidi
detail - prichody a odchody v mesici
a pro vsechny lidi se mi tiskne detail prvniho cloveka.

Pouzivam clientdatasety a na detailu mam filter pres osobni cislo, v tom asi
bude zakopanej pes.
V manualu Sinea sest. jsem se docetl, ze je treba foreign key, ale jak ho do
toho clientdatasetu dostat?

D6Pro, W98

S pozdravem

Ing. Petr J�nsk�
=====================================
Zabij bobra zachranis strom!!
GREENPEACE

Odchoz� zpr�va mo�n� neobsahuje viry.
Verze: 6.0.423 / Virov� b�ze: 238 - datum vyd�n�: 25.11.2002

D7 uz me pekne s....

[*] Marek Eichler <marek.eichler(zv)seznam(tec)cz> - 3.12.2002 14:26:20

Zdravim,

> [...]

**** Chci se jenom zeptat, jestli se to prewiew command-line prekladace da
sehnat samostatne, abych kvuli tomu nemusel porizovat Delphi7.

S pozdravem Marek Eichler

Vyuzivani Delphi 6

[*] Jan �imeck� - 3.12.2002 15:03:49

Muzu se zeptat? Zajima me co je to ten .NET, nevim kcemu to slouzi

From: "Jan �imeck�" <jsimecky(zv)zskuldova(tec)cz>
> Muzu se zeptat? Zajima me co je to ten .NET, nevim kcemu to slouzi

http://www.microsoft.com/cze/net/

Petr Vones

Rozhazeni ikon na plose

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.12.2002 15:23:34

From: "Jan �imeck�" <jsimecky(zv)zskuldova(tec)cz>
> Jeden uzivatel meho programku si stezuje, ze p�i ukonceni rozhaze ikony.
> Program si pri spusteni zmeni rozliseni a p�i ukoncovani je vrati zpet.

To se ani nedivim, takovy program bych rozhodne nepouzival, protoze nechci aby
mi nekdo svevolne nastavoval nejake strasne rozliseni.

> Vi n�kdo, jak mam zajistit, aby program ikony nerozhazoval?

Nedelat takove veci jako menit rozliseni desktopu.

Petr Vones

Sinea sestavy, master/detail

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 3.12.2002 15:26:37

> [...]
> pres osobni cislo, v tom asi bude zakopanej pes.
> V manualu Sinea sest. jsem se docetl, ze je treba
> foreign key, ale jak ho do toho clientdatasetu

Podle mne zadny forein key neni potreba.
Je potreba zajistit to, aby se pri prochazeni
radku master datasetu aktualizoval
filtr na detail datasetu.
Napriklad pri obsluze OnDataChange na master
DataSource. To mas udelane jak?

Jeste k child oknum v Delphi

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 03.12.2002 15:26:37

Ahoj,

na predchozi dotaz nikdo nereagoval, tak to zkusim jeste jednou, ale
mirne obecneji.

Mam okno se stylem fsNormal a jeho Parent = nil. Tedy naprosto
normalni okno, vse funguje, jak ma.

No a ted udelam to, ze po jeho vytvoreni (Create) mu priradim
parenta, tj. Form.Parent := MainForm;

Od te chvile zacne takove okno mit zahadne vlastnosti. Jako kdyby
to castecne nebylo okno. Vubec nenastavaji udalosti
OnActivate/deactivate, sice se meni focus, ale ActiveControl je stale
nil, takze vubec nejsem schopen zjistit, ze se focus zmenil,
nefunguje KeyPreview a rada dalsich podobnych nectnosti.

Pritom jedine, ceho jsem chtel dosahnout prirazenim parenta, je
toto:

1) Aby formular vzdy lezel v klientske oblasti jineho formu (nemusi
jit nutne o main form) a nepresahoval ji.

2) Kdyz se klikne na rodicovsky formular, nesmi prekryt sva child
okna.

Ocekaval bych, ze pouziti parenta formu by to melo vyresit. Ono to
sice dela to, co chci, ale ma to spoustu dalsich omezujicich
vedlejsich efektu. Potrebuji o tom nejake informace - co, proc, kde
je problem, pripadne jak to resit.

Opravdu jste nikdo nic podobneho nepouzival ani nekde necetl
nejake povidani?

MS Word vs. XML

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 3.12.2002 15:28:03

> [...]
> potrebuji pomoci Wordu vytisknout seriove dopisy. Data mam v XML formatu.
> Word to ovsem jako datovy zdroj neakceptuje. Nevi nekdo, jak ho

Budes si muset poridit Office 11 (jsou jeste ve vyvojarske dilne MS
tusim:-)) nekdo mi rikal ze to pry umi office XP,ale sam jsem to jeste
nevidel..
Jestli jsi hracicka tak si stahni mou initu freeExcelSylk a prekonvertuj si
dokument do Sylk (symbol linking) a uloz,pokud tam nemas nejake barevne
hracicky,tak ti to pujde,muzes si trochu pohrat i s CB grafikou, a pak ti
bude fungovat. Budes ale potrebovat neco jako DCOM ci jinou sadu komponent
na cteni dat z XML...
Moje rada je Ale dost divoka,urcite se najde nekdo kdo ti poradi lepe...

Hezky den

Ales Pavel
D6 Ent WXP
laik v profesionalnim kolotoci
http://talpa.chytrak(tec)cz/

Rozhazeni ikon na plose

[*] Jan �imeck� - 3.12.2002 16:04:53

Tak jak mam program prizpusobit pro ruzne rozliseni?

S pozdravem J.S.[www.simecky.tk]

> [...]

> Vi n=ECkdo, jak mam zajistit, aby program ikony nerozhazoval?

Nedelat takove veci jako menit rozliseni desktopu.

[*] Jan �imeck� - 3.12.2002 16:07:00

Je=B9t=EC jeden dodatek,

Ma to vlaste prestirat, ze program jede FULL SCREEM=20
S pozdravem J.S.
[...]

[*] Ing. Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 3.12.2002 16:19:50

Neni, mys je PS2 pripojena primo.
Jan Dvorak

> [...]
hlavnim
> oknem je spravne akusticky signalizovano jako chyba.

Ovldani mobilniho telefonu pres data kabel

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 3.12.2002 15:33:20 -0000

From: "Jan �imeck�" <jsimecky(zv)zskuldova(tec)cz>
> Tak jak mam program prizpusobit pro ruzne rozliseni?

Nijak, aplikace prece musi pracovat v jakemkoli rozliseni a poctu monitoru.

Petr Vones

Rozhazeni ikon na plose

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.12.2002 16:46:13

From: "Jan �imeck�" <jsimecky(zv)zskuldova(tec)cz>
> Je�t� jeden dodatek,
> Ma to vlaste prestirat, ze program jede FULL SCREEM

Pokud se jedna o nejakou grafickou aplikaci ktera nepouziva okna, menu apod
tak potom je vhodne pouzit DirectX.

Petr Vones

Jeste k child oknum v Delphi

[*] Delphin <delphin(zv)post(tec)cz> - 3.12.2002 16:49:19

Parent funguje spravne jenom na komponenty. Na formulare funguje castecne
lepe SetParent.

Delphin

> [...]
> je problem, pripadne jak to resit.
>
> Opravdu jste nikdo nic podobneho nepouzival ani nekde necetl

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 3.12.2002 16:51:09

Zkus ten ovladac Logitech, s mou mysi (Genius NetScroll) si to =
rozumelo. Ale
musis pouzit tusim "Generic type" nebo tak nejak, ne nejaky konkretni =
model.

Subject: RE: Modalni formular a mys s koleckem

> [...]

> kterymkoli tlacitkem mysi mimo modalni formular nad
hlavnim
> oknem je spravne akusticky signalizovano jako chyba.

OLE DB Provider x sp_AddLinkedServer

[*] Krupi�ka Roman <roman.krupicka(zv)lcs(tec)cz> - 3.12.2002 18:02:38

Zdravim!

Zkousim napsat jednoduchy OLE DB Provider pomoci Toolkitu
stazeneho z http://www.techvanguards.com/products/optk/.
V Delphi vse chodi OK - prihlasim se, zobrazim data...
Problem nastane, kdyz zkusim tento Provider pouzit pro linkovany
server na MS SQLServeru pomoci sp_AddLinkedServer. At delam
co delam, neustale mi to hlasi chybu=20
7302 Could not create an instance of OLE DB provider '<mujprovider>'.

Nemate nahodou nekdo s timto zkusenost? Nemohu najit v cem
se lisi volani Provideru pomoci Delphi ci skriptu oproti
volani z MS SQLServeru...

Diky
Roman Krupicka

cislovanie riadkov

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 3.12.2002 19:53:30

(* Vytvor novu aplikaciu, vloz na formular richedit a label. Prekopiruj
kompletne cely nasledujuci kod namiesto originalneho kodu vygenerovaneho
z Delphi. Udalosti RichEditu onSelectionChange prirad
RichEdit1SelectionChange. Program ti potom bude ukazovat pohyb priamo
pri pisani, ale aj pri hybani sa v texte.
*)
unit Unit1;

Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls,
Forms,
Dialogs, StdCtrls, ComCtrls;

type
TForm1 =3D class(TForm)
RichEdit1: TRichEdit;
Label1: TLabel;
procedure RichEdit1SelectionChange(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }

Form1: TForm1;

implementation

{$R *.dfm}

procedure GetRTRowCol(RichEdit: TRichEdit; var Row, Col: LongInt);
begin
with RichEdit do
begin
Row:=3DSendMessage(Handle, EM_LINEFROMCHAR, SelStart, 0);
Col:=3DSelStart-SendMessage(Handle, EM_LINEINDEX, Row, 0);

procedure TForm1.RichEdit1SelectionChange(Sender: TObject);
var RTRow, RTCol: LongInt;
begin
GetRTRowCol(RichEdit1, RTRow, RTCol);
Label1.Caption:=3D'Riadok: '+IntToStr(RTRow)+' St=E5pec:
'+IntToStr(RTCol);

Peter Ondras
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

On
>: Behalf Of wlado
>: Sent: Monday, December 02, 2002 11:39 PM
>: To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
>: Subject: cislovanie riadkov
>:=20
>: Ahoj,
>: spravil som si jednoduchy textovy editor (RichEdit) a chcel by som,
aby
>: sa
>: mi tam ukazovali cisla riadkov, tak ako to byva napr. v html
editoroch.
>: Ako
>: na to?
>: Dik

farby editoru Delphi

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 3.12.2002 19:53:30

Najprv skus nastavit monitor na trochu tmavsie hodnoty. Ja pouzivam na
svojom monitore hodnoty na urovni 45% az 50% z maximalne moznej hodnoty
nastavenia.
V editore pouzivam vacsinou standardne farby (biely podklad, cierny kod,
zeleny assambler, modre vyblokovanie kodu...) a k tomu pridavam cervenu
pre string a ruzovu pre integer (resp. vsetky cisla). Tieto farby vsak
tebe asi prilis sediet nebudu, pretoze su dost svetle od zaciatku. Skus
preto pouzit ich presny opak (otvor napr. Photoshop, otvor okno pre
vyber farby, najdi napr. tu cervenu a vyber jej presny opak). Cervena
farba je RGB: 255,0,0. Jej presny opak by mal potom byt RGB: 0,255,255.
:)Prave som tu farbu vyskusal a je to silne bledo modra. No nic asi ti
presne neporadim, ale v principe nastav si tmavsi monitor a potom skusaj
farby. (Prijemny pre oci moze byt bledo zlty podklad s ciernym pismom
alebo s tmavo modrym pismom)

Peter Ondras
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

ODBC a Access ^

[*] David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> - 3.12.2002 20:01:47

Dobry den,
mam nalehavy problem - do par dnu musim prevest starou databazi z Accessu
do Paradox7 tabulky do nove podoby, kde vyuzivam BDE. Radili jste mi, at se
podivam na ODBC, ale zjistil jsem, ze ho nemam, nebo nevim, co to je -
Delphi 6.

1) Potreboval bych poradil co je ODBC a kdyz, tak kde ho mam sehnat

2) Kdyby by byl nekdo tak laskavy a obetavy clovicek a poslal mi nejaky
rychlokurz, web adresu ci examles jak na to, byl bych mu vdecen.

Moc vsem dekuji.

DKx.

Rozhazeni ikon na plose

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 3.12.2002 20:33:56

(* Pouzi tento kratky program. Vytvor novu aplikaciu, daj na form dva
button a prirad im udalosti onclick. Pozri si dobre komentar pri
procedure RestoreDefaultMode. Inak funckia SetFullscreenMode zmeni
rozlisenie obrazovky s tym, ze neprehadze ikony. Jej nazov je trochu
divny pretoze ju mam pouzitu v programe, kde skutocne simuluje
fullscreen. Mozes si ju samozrejme premenovat na nieco vystiznejsie,
pretoze s nou mozes spravit prakticky akekolvek rozlisenie pokial to
dovoli kombinacia graf.karta a monitor. Najlepsie je vsak menit (ak uz
teda menis, lebo inak je najlepsie nemenit) rozlisenie na 800x600x16.
Take rozlisenie podporuje drviva vacsina graf.kariet aj monitorov,
pricom farebnost programu nema okom vnimatelnu deformovanost.
*)
[...]

Button1: TButton;
Button2: TButton;
procedure Button1Click(Sender: TObject);
procedure Button2Click(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
function SetFullscreenMode(const X, Y, Z: Word): Boolean;
procedure RestoreDefaultMode;

Form1: TForm1;

implementation

{$R *.dfm}

function TForm1.SetFullscreenMode(const X, Y, Z: Word): Boolean;
var DeviceMode : TDevMode;
begin
with DeviceMode do
begin
dmSize:=3DSizeOf(DeviceMode);
dmBitsPerPel:=3DZ;
dmPelsWidth:=3DX;
dmPelsHeight:=3DY;
dmFields:=3DDM_BITSPERPEL or DM_PELSWIDTH or DM_PELSHEIGHT;
Result:=3DChangeDisplaySettings(DeviceMode,CDS_FULLSCREEN) =3D
DISP_CHANGE_SUCCESSFUL;

procedure TForm1.RestoreDefaultMode;
(*
toto mi prave nejde, ale ma to byt pouzite takto, nemam vsak cas to
riesit
var T: TDevMode absolute 0;
*)

(*
nasledujuci riadok je nahradne riesenie, ktory nevrati sice originaly
stav z pohladu nastavenia monitoru (vrati len rozlisenie, ale
obraz je rozne zaobleny a pod. potom staci program ukoncit a cely
monitor sa vrati do normalu. Z toho mi vychadza, ze staci pri
ukoncovani aplikacie (resp. tesne pred ukoncenim) pouzit tuto proceduru
a ostanu mu aj ikony v pohode aj obraz bude vyzerat normalne
*)
var T : TDevMode;
begin
ChangeDisplaySettings(T, CDS_FULLSCREEN);

//zmeni rozlisenie na 640x480 HighColor 16bit
SetFullScreenMode(640, 480, 16);

//vrati povodny stav obrazovky
RestoreDefaultMode;

Peter Ondras
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

Ladeni DLL pod ISAPI

[*] Peter Ondras <peter.ondras(zv)pse.sk> - 3.12.2002 20:33:56

Nie je potrebne restartovat Delphi, ale naopak IIS. Ked robis ISAPI DLL
tak sa natiahne do pamate, aby sa potom rychlejsie nacitavalo a kvoli
milionom dalsich dovodov. Cize vzdy ked upravis zdrojak musis vypnut IIS
(resp. stop), potom prekompilovat DLL a znovu spustit IIS (resp. start).
Poznam vsak jedno elegantne riesenie. Pri ladeni nepouzivaj ISAPI DLL,
ale CGI standalone executable. Pri pouziti CGI nemusis stale vypinat a
zapinat IIS. Kod unitu pri CGI a ISAPI DLL ostava rovnaky a meni sa len
projektovy subor DPR. Vyskusaj si vytvorit jednoduchu aplikaciu CGI a
ISAPI a zistis, ze ten kod je skutocne rovnaky a len DPR je ine. Cize po
vytvoreni kratkych oboch aplikacii ziskas dve verzie DPR, ktore si
niekde zalohujes a potom zacne pokojne vyvijat unit, ktory si aj
vyladis. Ked skoncis ladenie, prekompilujes uz len unit s DPR pre ISAPI
a budes mat funkcny.

P.S.: Prave som si este raz precital tvoj problem a mam pocit, ze som
tesne vedla s tou radou. Pre istotu tento mail vsak odoslem, mozno ti to
pomoze. Ak nie tak sorry, ze som tu tak trepal :)

Peter Ondras
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

Tisk v threadu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.12.2002 21:06:51

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Toho jsem se obaval, ale tise jsem doufal, ze pokud jen tisknu nevytvari se
> nic vizualniho a nebude tedy problem.

Pokud se nevytvari ani behem tisku nemanipuluje s vizualnimi komponentami tak
by to fungovat v threadu melo. Mozna by bylo dobre se podivat kde ten problem
vznika, muze to totiz indikovat i nejakou dalsi ukrytou chybu apod.

> [...]
> terminalu, ale udelam jeden tiskovy thread, ktery bude tisknout ulohy
> postupne z fronty. Stejne se na tiskarnu nedaji tisknout dva dokumenty

Tiskovou frontu uz maji prece primo Windows.

Petr Vones

Otevreni a tisk souboru podle asociaci

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.12.2002 21:10:10

From: "Pavel Bare�" <bares(zv)atoll(tec)cz>
> Kde hledat info, nebo komponentu umoznujici podle pripony souboru zjistit z
> registru asociovany program a akce ktere lze provest
> (open, print).

Treba v MSDN.

> Potreboval bych taky vybrane akce provest.

Pomoci ShellExecute kde lpOperation bude 'print', viz popis dane funkce

Petr Vones

D7 uz me pekne s....

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.12.2002 21:33:31

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> He. :-))) Na to jsem take zvedav. Zejmena kdyz uz nejaky pascalovsky
> plugin pro VS existuje.

Treba to vsechno bylo trochu jinak :-)

Conspiracy Theory: MS's .Net IS Borland's Product
http://delphi.about.com/library/weekly/aa112902a.htm

Petr Vones

cislovanie riadkov

[*] wlado <delphiconf(zv)recover.sk> - 3.12.2002 22:14:50

Dik,
ale ja som nemyslel, aby mi to ukazovalo poziciu kurzora, ale aby som mal
vedla kazdeho riadku napisane jeho cislo. Spravne to pochopil ing. Jan
Fiala, ale pretoze som uplny zaciatocnik je to pre mna trochu malo
konkretne - mohli by ste mi to opisat podrobnejsie.
[...]

TForm1 = class(TForm)
[...]

Row:=SendMessage(Handle, EM_LINEFROMCHAR, SelStart, 0);
Col:=SelStart-SendMessage(Handle, EM_LINEINDEX, Row, 0);

procedure TForm1.RichEdit1SelectionChange(Sender: TObject);
var RTRow, RTCol: LongInt;
begin
GetRTRowCol(RichEdit1, RTRow, RTCol);
Label1.Caption:='Riadok: '+IntToStr(RTRow)+' St�pec:
'+IntToStr(RTCol);

Peter Ondras
peter.ondras(zv)pse.sk
(+421) 0904 421 925

cislovanie riadkov

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 4.12.2002 05:50:31
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=

ODBC a Access ^

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 4.12.2002 06:29:39

> [...]
> Delphi 6.
>=20
> 1) Potreboval bych poradil co je ODBC a kdyz, tak kde ho mam sehnat
ODBC je "Open Database Connectivity" (pokud se nemylim)
Jinymi slovy jsou to drivery s univerzalnim rozhranim pro pristup ke =
konkretni databazi.

Ale nevim, nevim, jak s tim ODBC do MSAccess a Paradox?
Do Accessu bych sel pres ADO,
do Paradoxu pres STANDARD-BDE.

BDE pracuje jako

BDE-STANDARD nebo
BDE+native-link nebo
BDE+ODBC=20

Anebo muzes pouzit
ADO+ODBC

> 2) Kdyby by byl nekdo tak laskavy a obetavy clovicek a poslal mi =
nejaky
> rychlokurz, web adresu ci examles jak na to, byl bych mu vdecen.

V "Ovladaci panely" , "ODBC" si udelej ODBC datasource.
Pak se na nej pres BDE nebo ADO dostanes.

Ale viz vyse.

Kurz se kona 9.12.2002 - viz muj web.

Honza
[...]

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 4.12.2002 06:37:31

> [...]

> tesne vedla s tou radou. Pre istotu tento mail vsak odoslem, mozno ti =
> pomoze. Ak nie tak sorry, ze som tu tak trepal :)

Myslim, ze takto je to spravne.
Osobne bych se ale vyhybal formatovani html v ISAPI nebo CGI.=20
Kazda drobna zmena vyzaduje rekompilaci.
Spise bych pro formatovani pouzil treba ASP+JScript, do ktereho by mi =
data (nebo co) podal nejaky COM-objekt, ktery bych si v Delphi vytvoril.

Viz kurz "Webove aplikace" 6.1.2003.

Honza
[...]

Dotaz na SynEdit (WAS: cislovanie riadkov)

[*] EFG Developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 4.12.2002 07:42:26

Zdravim, kdy=BE jsme nakousli ten SynEdit:
Umi synedit pouzivat Highlightery, kter=E9 si vytvorim za behu? Nebo =
je=B9t=EC
lepe highlightery, kter=E9 mam ulozene v nejakem def. souboru? Existuje
(lze vytvorit) nejaky builder na highlightery? Nebo museji but v=B9echny
highlightery zakompilovany do programu?

Dekuji=20
Petr Sikola

Dotaz na SynEdit (WAS: cislovanie riadkov)

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 4.12.2002 07:54:42
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Dotaz na SynEdit (WAS: cislovanie riadkov)

[*] Jan K��ek - 4.12.2002 08:09:22

K SynEdit mas moznost si napsat highlighter jaky chces. Vetsina tech co
je s nim dodavana tak ma natvrdo napsana pravidla pro HL a to tak
natvrdo, ze hash funkce pro rychle hledani retezce je rozepsana jako
tabulka funkci. Builder k nemu je take, ale dela prave tu hloupost, ze
vec, ktera by mohla byt v nejakem konfiguracnim souboru zapise jako kod
programu.

Je tam take nejaky custom HL, ktery zobrazuje barvy podle konfigurace z
venku, ale nezkoumal jsem jej. Zadat lze zakladni udaje, jako jake jsou
komentare, zda je pouzit preprocesor a seznam klicovych slov.

Pokud chces mit konfiguraci pomoci regularnich vyrazu ci primo skutecnou
gramatikou, tak si musis HL napsat sam - pokud zvladnes rozparsovani
souboru, pak predelat to na HL je velmi snadne.=20

Honza +

[*] Ing. Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 4.12.2002 08:23:29

Zdravim a dekuji za rady.
Primo osobne mi ta zavada ani prilis nevadi, proste jsem se
rozhodl, ze to sam nebudu delat. Ponekud horsi situace je u
uzivatelu meho (nekomercniho) programu. Mysi Genius jsou pro
svou laci znacne rozsirene a da se ocekavat, ze budou
dochazet stiznosti na nestandardni reakce programu. Neznal
jsem pricinu, tak jsem poptal a dostal vysvetleni i dobre
rady. Stezovatelum je budu tlumocit.
Jan Dvorak

> [...]
nejaky
> konkretni model.
>
> RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 4.12.2002 08:36:44

Staci neinstalovat originalni ovladace od Genius, ale nechat tam
standardni obecne ovladace z Windows. Tot vse.

--
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

4.12.2002 Ing. Jan Dvorak:
> [...]
> dochazet stiznosti na nestandardni reakce programu. Neznal
> jsem pricinu, tak jsem poptal a dostal vysvetleni i dobre

Kylix - cryptovanie

[*] �tevl�k Mari�n <Marian.Stevlik(zv)merlin(tec)cz> - 4.12.2002 08:54:10

Hi all,
Potreboval by som vytvorit pod Kylixom nejaku fciu, kt. by mi zacryptovala a
i odcryptovala retazec konstantnej dlzky na retazec konstantnej dlzky
(nemusia byt rovnake)
Chcem vas teda poprosit nema z vas niekto taketo nieco napisane, ale aby to
bezalo pod Kylixom (takze asi nie za pomoci nejakych komponent)
Alebo viete mi poradit nejaky algoritmus, kt. by nebolo az take jednoduche
rozkodovat?
Ide mi oto aby som aspon trosku znecitatelnil udaje napisane v TXT subore

Stevlik Marian
Software Development Specialist
MERLIN
Stefanikova 32
150 00 Prague 5
Czech Republic
e-mail: marian.stevlik(zv)merlin(tec)cz
tel: +420 241010111 (181)
fax: +420 241010165
icq: 38493645

TZMySQLQuery

[*] Admin \(MAd\) <mad(zv)vos(tec)cz> - 4.12.2002 09:03:30

Hezky den,

pracuji s vyse uvedenou komponentou (ZEOS MySQL) a narazil jsem na problem.
Pri vkladani dat do db bych potreboval zjistit ID (autoincrement), kam byl
vlozen radek.

Tzn. vlozim radek pomoci SQL dotazu : INSERT INTO tbl VALUES(NULL,'neco') a
nyni nemuzu zjistit co se dosadilo za NULL. Dekuji za odpovedi.

MAd

Kodovani Cipher

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.12.2002 09:08:56

Zdravim

Pro kodovani stringu pouzivam komponentu Cipher. Pri urcite kombinaci poctu
znaku kodovaneho retezce a poctu znaku "hesla" se st�v�, ze dekodovani sice
probehne, ale dekodovany retezec neni totozny s retezcem vstupujicim do
kodovani.
Bohuzel se mi nepovedlo vysledovat kde je zakopany pes

Poradi nekdo kde by mohla byt chyba?

Viktor Marek
viktor(zv)mbox.vol(tec)cz

with TCipher_Blowfish.Create ('123456', nil) do
try
FStringFormat := 1;
zakodovat:= CodeString('xxxxxx', paEncode, FStringFormat);
finally
Free;
end;

with TCipher_Blowfish.Create('123456', nil) do
try
FStringFormat := 1;
odkodovat:= CodeString(zakodovat, paDecode, FStringFormat);
finally
Free;

Ladeni DLL pod ISAPI

[*] Ji�� Mat�jka�����^�F�צ����̿ - 4.12.2002 09:32:28

Diky, skutecne to je malinko vedle :-)) ISAPI se loaduje/unloaduje v pohode
se startem IIS, totez to "podpurne" neISAPI DLLko, ktere je natahovanou tou
ISAPI knihovnou - problem je prave jen v tom, ze me Delphi nechteji pustit
do trasovani toho neisapi DLLka :-( Kazdopadne sem to vyresil, tak ze sem to
proste obesel, tak ze sem si unitu, kterou pouziva neisapi dllko pridal do
uses od ISAPI knihovny a az to odladim, tak to z uses vyhodim a budu volat
tak jak potrebuju, tzn. pres exportovanou funkci neisapi dllka. Tak kdyby to
taky nekdo potreboval, da se to udelat takhle. Je to trochu kostrbaty, ale
funkcni :-)

Jirka Matejka

> [...]

tesne vedla s tou radou. Pre istotu tento mail vsak odoslem, mozno ti to
pomoze. Ak nie tak sorry, ze som tu tak trepal :)

Zjisteni prihlaseneho uzivatele pod win 2000

[*] petr polasek <dragonz(zv)post(tec)cz> - 04.12.2002 09:44:19

Zdravim, uz jsem se jednou ptal, ale jeste jednou zadam o pomoc.
Nevi nekdo jak cist sessiony ze serveru win2000. Potrebuji napsat
funkci, ktera by me overovala zda je uzivatel prihlasen na
server, a pokud ano tak z ktereho pocitace, pripadne z ktere IP
adresy. Pokud nekdo vi o komponente, ktera by tohle resila, dejte
mi prosim vedet.

--
----
Vyhraj 2listky na Breakbeat Conference

Vyplnen� DBEdit

[*] bugi <bugala_a(zv)centrum.sk> - 04.12.2002 09:56:09

Ahojte,

na Form-e mam niekolko DBEditov, pri kliknuti na tlacitko potrebujem
zistit,
ci su vsetky DBEdity vyplnene a v pripade ze nie, vratit akciu spat.

Ako zistim, ci su vyplnene , alebo nie?

Dik,
Alex

Bugala Alex - stredoskolak 2 roc.
Win2000 Prof Cz - SP2
Delphi 3 Client / Server Suite

HTTP Server

[*] Ing. Jozef Baranec <joba(zv)digitaldocuments.org> - 4.12.2002 10:45:41

Ahoj.

Robim jednuduchy HTTP server (INDY) a potrebujem zobrazit u klienta PDF
dokument. Ako ho poslem do klenta.

Stranky posielam tak, ze jednoducho precitam obsahu suboru a vlozim ho
do ARequestInfo. Robim to spravn, alebo sa to ma robit inak?...

jozo

Vytvoreni objektu podle jmena tridy (stringoveho)

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 04.12.2002 10:52:41

Ahoj,
Myslim, ze se asi pokousim o nesmysl. Nevite nekdo, zda existuje moznost
vytvorit objekt, kdyz znam nazev tridy (TMyClass.ClassName)?

Umim vytvorit tridu podle promenne tridy - ale tu do parametrizacni
databaze neulozim. Tam ulozim tak maximalne string. Samozrejme umim
napsat funkci: if Pole = 'TMyClass' then ... ale hledam elegantni reseni
pokud existuje.

Karel Kral, vedouci odd. IT / IT dep. manager
Purus, s.r.o., Cezavy 627, 664 56 Blucina, CZ
Tel: 547 235 000, 602 552 432, Fax: 547 231 203

Kodovani Cipher

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 04.12.2002 11:01:30

Puvodni zprava, kterou napsal Viktor Marek dne 4 Dec 2002:

> [...]
> dekodovani sice probehne, ale dekodovany retezec neni totozny s retezcem
> vstupujicim do kodovani. Bohuzel se mi nepovedlo vysledovat kde je

To neni kodovani, ale sifrovani. Kazda blokova sifra ma urcitou delku
bloku, napr. 64 bitu =3D 8 znaku. Pri sifrovani se pouzivaji ruzne
sifrovaci rezimy, napr. ECB, CBC, CFB apod. Lisi se tim, jakym zpusobem
do blokove sifry vstupuji data a jakym zpusobem se sifruji. Napriklad
blok po bloku, po bytech, po bitech, se zpetnou vazbou apod.

Logicky kdyz pouzijes blokovy rezim, tj. ECB (Electronic Code Book), tak
dostanes spatny vysledek, pokud vstup neni delitelny velikosti bloku,
tedy v pripade 64 bitoveho bloku pokud nemas vstup delitelny 8 znaky.
Nastav si tam treba rezim CBC nebo CFB. Ono pouzivat ECB stejne neni
vhodne, protoze tam neni zadna zpetna vazba, takze stejne bloky jsou
sifrovany vzdy stejne...

=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D
Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, P.O. Box 15, 400 07 Usti nad Labem
Telefony: 475 500 610, 475 501 627, 475 511 337
Mobilni telefon: 602 409 601, Fax: 475 511 338
WWW: http://www.clexpert(tec)cz, http://www.zahradnik(tec)cz
E-Mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz, petr(zv)zahradnik(tec)cz

[...]

[*] Delphin <delphin(zv)post(tec)cz> - 4.12.2002 11:15:04

> Myslim, ze se asi pokousim o nesmysl. Nevite nekdo, zda existuje moznost
> vytvorit objekt, kdyz znam nazev tridy (TMyClass.ClassName)?

Jde to, ale musi se predem definovat mnozina trid, ktere se takto budou
vytvaret.

type TClass=class of TObject;

var MyClasses:array [0..0] of TClass=(TObject);

var i:integer;
Instance:TObject;
begin
for i:=low(MyClasses) to high(MyClasses) do if
MyClasses[i].classname='TObject' then
begin
Instance:=MyClasses[i].Create;

Vytvoreni objektu podle jmena tridy (stringoveho)

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 4.12.2002 11:21:13

> Nevite nekdo, zda existuje moznost vytvorit objekt,
> kdyz znam nazev tridy (TMyClass.ClassName)?

Existuje, dokonca velmi jednoducha moznost. Vsetky triedy potomkov
TPersistent sa registruju (RegisterClass) kvoli streamovaniu .dfm, takze sa
daju za behu zistit podla mena. Mozes pouzit funkciu GetClass alebo triedu
TClassFinder, vid unitu Classes.
Ak su to triedy odvodene priamo z TObject (teda nie potomkovia TPersistent),
potom si musis vytvorit podobny registracny mechanizmus sam.

Jak ukoncit jiny proces v Kylixu

[*] Daniel VALS <vals(zv)apls(tec)cz> - 4.12.2002 11:29:53

Potreboval bych vedet jak mam programove ukoncit v linuxu jiny proces. Podle
meho nazoru vede jedina cesta pres zaslani signalu SIGTERM. Na to ale
potrebuju vedet PID jineho procesu. Funkce getpid() z knihovny Libc vraci
pouze PID vlastni aplikace. Nevite nekdo jak na to?

Daniel VALS, programator

OT: Kylix konfernencia

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 4.12.2002 11:38:07

Ahojte!

Chcem sa opytat nasho ADMINA a samozrejme aj Vas clenovia konfery, ci by
nebolo dobre urobit este jednu konferenciu tak ako je delphi(tec)cz tak urobit
kylix(tec)cz lebo sa uz zacinaju ludia pytat do tejto konferencie a proste ide
mi o to, aby sa tieto dve veci neplietli a podla mna by sa naslo dost ludi
ktory by sa tam prihlasili.

Dakujem za pochopenie

a prepacte mi to OT

S pozdravom,

************************************
Robert Suska
KORAK SLOVAKIA s.r.o.
Horna 52
974 01 Banska Bystrica
www.korak.sk robert(zv)korak.sk
Network administrator, Delphi programmer
************************************

D7 uz me pekne s....

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 4.12.2002 12:12:36

From: "Tom xXx" <assas(zv)bonbon.net>
> [...]
debugu necha mysku ukazovat na neco, na co nemel, tak
> muze rovnou provest Program reset .... jo, jo, neni to lehhe v Delphi

Na akom OS Ti to bezi?

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

D7 uz me pekne s....

[*] Tom xXx<assas(zv)bonbon(tec)net> - 4.12.2002 12:15:24

> debugu necha mysku ukazovat na neco, na co nemel, tak
> zapasit s COMy ... :o|
>
> Na akom OS Ti to bezi?

Bezi, nebezi to na Win 2K CZ, SP3
Mas nejakej lepsi napad?

T.

Kylix konfernencia

[*] Petr Palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 4.12.2002 13:03:58

ahoj,

jiz jednou se to tu probiralo, a zaver byl:
a/ mnoho dotazu ke kylixu je kolem spolecnych veci.
b/ mnozstvi ostatnich dotazu nestoji za rec
c/ nechame to dohromady i s dotazy kolem SQL a sem
tam OT dotazu na ruzny grafiky, sitovky aj.

nechal bych to tak jak to je :o)

peca

MSACCESS + ADOQuery + spojeny Select

[*] Richard Siegl <rsiegl(zv)elas.sk> - 4.12.2002 13:48:20

Nazdar lidi

trapim sa uz druhy den s takou (si myslim) blbostou.

select id,name from tab1
where id in (select sid from tab2)

a pri adoquery.open mi to vzdy scipne na chybu "Nespecifikovana chyba".
ked dam jednoduchy select ( select id,name from tab1 where id = 2 ) tak je
to ok.

Ked to skusam cez Visdata ( taka aplikacia z visual basicu) tak to ide bez
problemov ... cize chyba musi byt iba v nastaveni ADO v delphi.

Neviete niekto WHERE is problem ???

D5 ent update 1 , update 2

----------------------
Richard Siegl
ELAS spol. s r.o.
Vinohradn�cka 6
97101 Prievidza
tel.: +421 46 5151239
Email: rsiegl(zv)elas.sk
Web: www.elas.sk
----------------------

Zjisteni nastaveni proxy pro dial-up spojeni pres

[*] Jaroslav Bruzek <konference-delphi(zv)dcsystems(tec)cz> - 4.12.2002 13:59:29

Ahoj,
potreboval bych zjistit, jaky proxy server se pouziva pro konkretni dial-up
spojeni. Pro LAN to delam nasledovne:

Win32Check(InternetQueryOption(Nil, INTERNET_OPTION_PROXY, nil,dwSize));
SetLength(S,DWSize);
Win32Check(InternetQueryOption(Nil, INTERNET_OPTION_PROXY,
Pointer(s),dwSize));
Showmessage(PInternetProxyInfo(Pointer(s))^.lpszProxy);

ale pro Dial-up se mi to nedari.

Mooooc dik za kazdy info.

Doooca

Zjisteni prihlaseneho uzivatele pod win 2000

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 4.12.2002 14:00:48

> [...]
> server, a pokud ano tak z ktereho pocitace, pripadne z ktere IP
> adresy. Pokud nekdo vi o komponente, ktera by tohle resila, dejte

Malo by to ist cez NetSessionEnum, level 10. V MSDN je na to priklad v
cecku.

TZMySQLQuery

[*] Admin \(MAd\) <mad(zv)vos(tec)cz> - 4.12.2002 14:13:28

Odpovim si sam :))

query.sql.text:='SELECT LAST_INSERT_ID()';
query.open;

lastid:=query.fields[0].asInteger;

MAd

> [...]
>
> Tzn. vlozim radek pomoci SQL dotazu : INSERT INTO tbl VALUES(NULL,'neco')
> nyni nemuzu zjistit co se dosadilo za NULL.

Prepnuti klavesnice En/Cz v programu

[*] Marek Dost�l <marek.dostal(zv)mujweb(tec)cz> - 4.12.2002 14:44:19

Potreboval bych v programu prepnout klavesnici na anglicku, na ceskou =
atd. Jak se to da udelat?

Marek Dostal

Prepnuti klavesnice En/Cz v programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.12.2002 14:47:52

From: "Marek Dost�l" <marek.dostal(zv)mujweb(tec)cz>
> Potreboval bych v programu prepnout klavesnici na anglicku, na ceskou atd.

Podivej se na LocalesExample.dpr v JCL:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&release_id=118195

Petr Vones

Modalni formular a mys s koleckem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.12.2002 14:52:11

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Staci neinstalovat originalni ovladace od Genius, ale nechat tam
> standardni obecne ovladace z Windows. Tot vse.

Presne tak. Ohledne tech problemu, dela to jen ve VCL aplikacich nebo obecne ?
Predpokladam ze ten driver krome 'driveru' instaluje jeste neco, co zavede
mouse hook DLL ktera pak asi zpusobuje ty problemy. Tu by slo v aplikaci
detekovat (podle nazvu apod) a upozornit na mozne problemy.

Petr Vones

Prepnuti klavesnice En/Cz v programu

[*] Josef A. Cerny <delphi(zv)atlascon(tec)cz> - 4.12.2002 14:58:52

>Potreboval bych v programu prepnout klavesnici na anglicku, na ceskou atd.
>Jak se to da udelat?

API fce ActivateKeybordLayout()

Josef Cerny

Jak ukoncit jiny proces v Kylixu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 4.12.2002 14:58:18

> [...]
vraci
> pouze PID vlastni aplikace. Nevite nekdo jak na to?

juknout na zdrojaky utilitky 'ps' pripadne 'top'. Podle vseho
neexistuje zadne pekne API jako ve Windows (psapi nebo jak se jmenuje
ta knihovna). Ostatne ani na Windows neni ve vsech verzich pritomna
jiz v instalaci.

FYI: probiralo se to nedavno v linux konferenci - snad Ti to pomuze:
http://www.linux(tec)cz/cgi-bin/search.cgi?pattern=Seznam+bezicich&Hledat=
Hledat&list=linux&sensitive=yes&matches=20&word=yes&fuzziness=0

D. Toman

Modalni formular a mys s koleckem

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 4.12.2002 15:00:17

4.12.2002 Petr Vones:
> [...]
> mouse hook DLL ktera pak asi zpusobuje ty problemy. Tu by slo v aplikaci
> detekovat (podle nazvu apod) a upozornit na mozne problemy.

Obecne jsem to netestoval, resil jsem to jen ve VCL.

To s tou knihovnou jsi myslel vazne ?
To by se ta detekce casem mohla docela rozrust :-)

--
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

Vytvoreni objektu podle jmena tridy (stringoveho)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.12.2002 15:08:55

From: "Ondrej Kelle" <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de>
> [...]
> daju za behu zistit podla mena. Mozes pouzit funkciu GetClass alebo triedu

To neni tak docela pravda, pomoci GetClass muzes vytvorit jen objekty, ktere
jsi predtim explicitne registroval pomoci RegisterClasses.

DFM streaming funguje trochu jinak. Kazda komponenta na formulari je z pohledu
formulare jako objektu vlastne published promenna. Prekladac generuje pro tyto
promenne specialni RTTI, tak aby bylo mozne na zaklade instance objektu ve
kterem jsou pouzity (v tomto pripade objektu formulare) vytvorit dane objekty
(komponenty) dle jmena tridy, dale viz metoda TReader.GetFieldClass a funkce
GetFieldClassTable v Classes.pas

Petr Vones

Seriova komunikacia II

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 4.12.2002 15:29:18

> [...]
posielat na
> COM2 a naopak) a zaroven bude protokolovat komunikaciu tychto dvoch

Ved to urobis rychlejsie, nez napises dotaz do konferencie:

1. Stiahnes a nainstalujes si nejaku serial komponentu, napr. AsyncFree
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=20226
2. Na form polozis dva COM porty (TAfComPort), nastavis im v properties
cisla portov, baudrates atd.
3. Potom u prveho tuknes na event OnDataReceived a napises
AfComPort2.WriteString(AfComPort1.ReadString);
4. U toho druheho to same, ale prehodena 1 a 2

bye
vmlich http://www.rar(tec)cz

Vytvoreni objektu podle jmena tridy (stringoveho)

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 4.12.2002 15:33:40

> To neni tak docela pravda, pomoci GetClass muzes vytvorit jen
> objekty, ktere jsi predtim explicitne registroval pomoci
> RegisterClasses.

Pravda. Takze ta aplikacia musi najprv zavolat RegisterClass pre vsetky
triedy, ktore bude chciet neskor vytvarat podla ClassName.

> [...]
> objektu formulare) vytvorit dane objekty (komponenty) dle
> jmena tridy, dale viz metoda TReader.GetFieldClass a funkce

Mas pravdu, je to tak. V tomto omyle zijem uz pomerne dlho, takze vdaka za
opravu.
Ospravedlnujem sa za unahlenu odpoved.
TOndrej

Zjisteni prihlaseneho uzivatele pod win 2000

[*] petr polasek <dragonz(zv)post(tec)cz> - 04.12.2002 15:36:26

pres ten NetSessionEnum mi to nejde, zkousel to nekdo? mozna ze
delam neco spatne, muzes mi poslat, jak na to. Diky

----- P=D9VODN=CD ZPR=C1VA -----
Od: "Ondrej Kelle" <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de>
Komu: "'delphi-l(zv)clexpert(tec)cz'" <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
P=F8edm=ECt: RE: Zjisteni prihlaseneho uzivatele pod
Datum: 4.12.2002 - 15:23:03

>=20
> Malo by to ist cez NetSessionEnum, level 10.
> V MSDN je na to priklad v
> cecku.
>=20
> HTH
> TOndrej
>=20

--=20
----
Vyhraj 2listky na Breakbeat Conference
7.12.2002 v Roxy. zacatek od 22:00
Soutez na http://web.volny(tec)cz
Vice informaci o akci na www.lighthouse(tec)cz

MSACCESS + ADOQuery + spojeny Select

[*] Richard Siegl <rsiegl(zv)elas.sk> - 4.12.2002 15:51:33

Rusim paniku .... PROBLEM SOLVED

a tak som si daval pozor pri navrhovani tabuliek .....

Jedna s tych tabuliek mala meno CROSS .... ked som ju premenoval uz je to ok

Rickie

> [...]
>
> Ked to skusam cez Visdata ( taka aplikacia z visual basicu) tak to ide bez
> problemov ... cize chyba musi byt iba v nastaveni ADO v delphi.

Zmeny struktury databazy FB - pre P. Cisara

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 04.12.2002 16:45:55

Hello Delphi CZ konferencia!

Raz sme mali debatu o tom, ze IB/FB ma nejaky limit na pocet zmien
databazy. Hladal som vo svojom archive ten mail ale neviem sa k nemu
dopatrat.

Ide mi o to, ze vykonavam zmeny v strukture databazy a nie som si isty
dokedy to bude fungovat.

Pripomenies mi prosim ako to bolo?

Dakujem.

--
Best regards, TRoland

Zjisteni prihlaseneho uzivatele pod win 2000

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 4.12.2002 16:49:14

Cau petr,

Wednesday, December 4, 2002, 3:36:26 PM, you wrote:> pres ten NetSessionEnum mi to nejde, zkousel to nekdo? mozna ze
> delam neco spatne, muzes mi poslat, jak na to. Diky

no to zalezi na hodne vecech. hlavne ten remote pocitac musi mit
povoleny pristup pres NetBIOS

> ----- P�VODN� ZPR�VA -----
> Od: "Ondrej Kelle" <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de>
> Komu: "'delphi-l(zv)clexpert(tec)cz'" <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
> P�edm�t: RE: Zjisteni prihlaseneho uzivatele pod
> Datum: 4.12.2002 - 15:23:03

S pozdravem

Milan Vymazal

metoda Loaded a DesignTime

[*] Petr Kuklik <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 04.12.2002 17:21:56

DD,
chtel jsem se zeptat, zda se vola metoda Loaded komponent i v
DesignTime. Potreboval bych po otevreni formu v designtime otestovat
hodnoty nactene z DFM a podle nich se zaridit. Podle mych pokusu se
zrejme vola, ale povedlo se mi to nasimulovat jen jednou po dlouhych
upravach. Kdyz jsem zkusil v puvodni (ciste) komponente docilit znovu
stejneho stavu, tak se mi prikazy v Loaded opet neprovadely.

Diky za rady

Petr
Kuklik

Reklama:
FIMFARUM - Cesky celovecerni loutkovy film na motivy pohadek Jana Weric=
ha. www.fimfarum(tec)cz V kinech od 28. listopadu. http://www.fimfarum(tec)cz

metoda Loaded a DesignTime

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.12.2002 17:32:30

From: "Petr Kuklik" <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz>
> chtel jsem se zeptat, zda se vola metoda Loaded komponent i v DesignTime.

Samozrejme.

Petr Vones

OT: teplomer na PC

[*] J. Vita <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 4.12.2002 17:41:42

Zdravim,
chci se zeptat, zda nekdo nema zapojeni (a kousek obsluzneho programu) pro
nejaky teplomer na mereni venkovni teploty.
Potrebuju do programu v DELPHI zabudovat mereni venkovni teploty a nejak mi
chybi namet na potrebny hardware.

Odpovedi prosim pripadne na soukromy mail: jurasek(zv)vegateam(tec)cz

diky moc za pomoc
VJ

OT teplomer na PC

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.12.2002 18:02:44

From: "J. Vita" <delphi(zv)obecpohori(tec)cz>
> chci se zeptat, zda nekdo nema zapojeni (a kousek obsluzneho programu) pro
> nejaky teplomer na mereni venkovni teploty.

Kdysi davno jsem neco takoveho delal, pomoci termistoru pripojeneho na
gameport. Necekej od toho ale nejakou vyraznou presnost, slo jen o zjisteni
jestli teplota stoupa nebo klesa. V nejakem starsim Ameterskem Radiu k tomu
byl i vzorec na vypocet z charakteristiky termistoru jakozto i cele zapojeni.

> Potrebuju do programu v DELPHI zabudovat mereni venkovni teploty a nejak mi
> chybi namet na potrebny hardware.

Pokud to ma merit s presnosti alespon +/- 2'C tak bude vhodne pouzit nejaky k
tomu ucelu zhotoveny hardware a z neho cist hodnoty. Jako reseni se nabizi
treba multimetr s vystupem na seriovy port, urcite neco takoveho nekde najdes.

Petr Vones

OT teplomer na PC

[*] Ludo Fulop <kexo(zv)ynet.sk> - 4.12.2002 19:08:27

nejaky teplomer sa da najst na www.hw(tec)cz (okrem kopca inych zaujimavych
"hraciek":)
Ludo Fulop

> [...]
> tomu ucelu zhotoveny hardware a z neho cist hodnoty. Jako reseni se nabizi
> treba multimetr s vystupem na seriovy port, urcite neco takoveho nekde

Interbase s IBO nebo FIBP

[*] MJsoft <delphi(zv)mjsoft(tec)cz> - 4.12.2002 19:23:38

Ahoj,

chystam se konecne opustit BDE a vyuzit primy pristup k Interbase. Co jsem
se tak dival, tak moznosti je vcelku dost, ale co jsem tak postrehnul, tak
se mezi ty lepsi radi IBO a FIBplus. Chtel jsem se zeptat na nejake
srovnani. A jeste kde a za kolik se to da koupit u nas. Diky predem.
Karel
Verze: 6.0.423 / Virov� b�ze: 238 - datum vyd�n�: 25.11.2002

MS Access a Trigery?

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 04.12.2002 22:06:36

> Umi neco jako triggery (AfterInsert apod.) MS Access?
> Pripadne, jak by to slo nasimulovat nebo efektivne obejit?

Access nema triggery, zmeny asi nezistis inak ako porovnanim zaznamov

Erik

Zmeny struktury databazy FB - pre P. Cisara

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)users.sourceforge(tec)net> - 4.12.2002 22:17:48

Haj hou!

On 4 Dec 2002 at 16:45, Roland Turcan wrote:

> [...]
> dopatrat.
>
> Ide mi o to, ze vykonavam zmeny v strukture databazy a nie som si isty

256 zmen. Pak je treba provest backup/restore.