FireBird uzivatele (grant)

[*] MUDr. Patrik VALENTA <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 4.12.2002 23:34:51

Zdravim.
K vytvareni a modifikaci uzivatelu FB pouzivam free GrantManager

Je to nesikovne z hlediska tech uzivatelu, lze tedy nejak, a prosim ukazku
kodu, toto delat primo s aplikace ?

Pokud je to slozitejsi tak mi staci jen zmena hesla, kterou by si pak udelal
kazdy sam.

valik

Re[2]: Zmeny struktury databazy FB - pre P. Cisara

[*] Jaroslav Popluh�r - 5.12.2002 01:14:06

Hello Pavel,

PC> Haj hou!

PC> 256 zmen. Pak je treba provest backup/restore.

Co vsetko je povazovane za zmeny? Len:-) Prikazy ALTER?

Jaro

Vytvoreni objektu podle jmena tridy (stringoveho)

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 5.12.2002 03:57:18

> Odes=EDlatel: Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de>
> Pravda. Takze ta aplikacia musi najprv zavolat RegisterClass pre =
vsetky
> triedy, ktore bude chciet neskor vytvarat podla ClassName.

Jasne, tohle nedela problemy.
Jeste by ale bylo dobre u takoveho objektu nastavit podle jmena i =
properties... :-)

Vim, ze to nejak jde, ale nikdy jsem to nezkousel.

Honza
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
=3D HAES - RNDr. Jan Sebelik
=3D http://www.haes(tec)cz
=3D Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
=3D Vojtiskova 206
=3D 507 81 Lazne Belohrad
=3D tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D

Vyplnen� DBEdit

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 5.12.2002 04:03:42

> Odes=EDlatel: bugi <bugala_a(zv)centrum.sk>
> na Form-e mam niekolko DBEditov, pri kliknuti na tlacitko potrebujem
> Ako zistim, ci su vyplnene , alebo nie?

>Result:=3Dtrue;
>for i:=3D0 to ControlCount-1 do begin
> C:=3DControls[i];
> if (C is TEdit) and TEdit(C).Text=3D'' then begin
> Result:=3Dfalse;=20
> break;

Tohle ale projede jen vsechny edity, ktere lezi primo na formulari =
(Parent).
Pokud bys chtel i ty, ktere lezi v nejakem kontaineru (Panel, GroupBox, =
...), musis budto pouzit ComponentCount a Components nebo to =
prohledavat primo v tom Parent.

[...]

TScrollBox - prekreslovanie ScrollBar

[*] Ing. Marian M�ller <muller(zv)skelektronik.sk> - 05.12.2002 06:19:03

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Ahojte,

mam ScrollBox a na nom vytvorenych 10x TButton pod sebou tak, ze 2 z nich
zasahuju pod okraj ScrollBoxu a teda sa vytvory ScrollBar, kedze ma
nastaveny AutoScroll:=true. Vsetko je v poriadku az do okamihu, ked v
programe vyvolam nejaky dalsi form.ShowModal. Ten novo vytvoreny form je
maly, da sa s nim pohybovat a ked nim prejdem ponad ten vytvoreny ScrollBar,
tak sa uz neprekresli, alebo iba ciastocne. Aj po uzatvoreni vrchneho okna
(ModalResult:=mrOK) sa nic neudeje a ScrollBar je neprekresleny -
"neviditelny". Moznosti obnovy su: prepnut na inu aplikaciu (prekryt cudzim
oknom) a potom naspat, alebo zmenit velkost toho okna a tym aj donutit k
prekresleniu ScrollBox.
Nepomaha ani Update, Refresh, dokonca ani Invalidate.

Pre zakaznika je vsak neprijatelne vysvetlovanie a prikazanie, ze musi okno
prekryt, alebo zmenit jeho velkost... :)

Neriesil uz nahodou niekto takyto problem?

Dik,
Marian.
D6 prof, Win2000.

Interbase s IBO nebo FIBP

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 5.12.2002 07:15:39

> Ahoj,
>
> chystam se konecne opustit BDE a vyuzit primy pristup k Interbase. Co
jsem
> se tak dival, tak moznosti je vcelku dost, ale co jsem tak postrehnul, tak
> se mezi ty lepsi radi IBO a FIBplus. Chtel jsem se zeptat na nejake
> srovnani. A jeste kde a za kolik se to da koupit u nas. Diky predem.

IBO uz nepouzivam, takze muzu mluvit jen za FIB:
srovnani byly na:
www.devrace.com
koupil jsem je pres:
www.ibphoenix(tec)cz

http://kouzelne.misto(tec)cz

Zmeny struktury databazy FB - pre P. Cisara

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 05.12.2002 07:15:26

On 4 Dec 2002 at 16:45, Roland Turcan wrote:
> Raz sme mali debatu o tom, ze IB/FB ma nejaky limit na pocet zmien
> databazy. Hladal som vo svojom archive ten mail ale neviem sa k nemu
> dopatrat.
Gott der Gerechte, to snad ne! Pokud ziskate informaci ze tomu
skutecne tak je, zverejnete ji prosim nebo mi dejte vedet na muj
mail. V takovem pripade bychom totiz museli dost velky projekt na
kterem delame prevest na jinou databazi nebot toto by bylo
prakticky nepouzitelne a takovy sw by mel byt nejen zadarmo, ale
jeho puvodce by mel sebevrahum kteri ho pouzivaji jeste platit -
neco jako bylo kdysi "umrtne" v severnich Cechach.
Ale nevidim duvod, proc by tomu tak melo byt. Struktura databaze
je popsana v podstate standardnich RDB$ tabulkach a zeby si
system z pleziru nekde hlidal pocet zmen? Proc by to delal kdyz si
stejne nikde nepamatuje historii?

Zmeny struktury databazy FB - pre P. Cisara

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 05.12.2002 07:21:47

On 4 Dec 2002 at 22:17, Pavel Cisar wrote:
> 256 zmen. Pak je treba provest backup/restore.
No pekne dekuju. Tato informace by mela byt pri instalaci IB/FB
uvedena na zacatku velkym pismem (misto zbytecnych licencnich
podminek) zaroven s doporucenim, aby si uzivatel nainstaloval
radeji neco pouzitelneho.

teplomer na PC

[*] Do�ekal Radek <RDocekal(zv)CSAS(tec)cz> - 5.12.2002 07:25:25

> chci se zeptat, zda nekdo nema zapojeni (a kousek obsluzneho
> programu) pro
> nejaky teplomer na mereni venkovni teploty.
> Potrebuju do programu v DELPHI zabudovat mereni venkovni
> teploty a nejak mi
> chybi namet na potrebny hardware.

Hotovy teplomer, komunikujici pres seriovy port se da sehnat (podle me za
prijatelne ceny) na
http://www.papouch.com
Da se to ovladat pres AsyncFree - bez problemu.
<mailto:rdocekal(zv)csas(tec)cz> ICQ: 9008367

Zmeny struktury databazy FB - pre P. Cisara

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 5.12.2002 07:56:53

Hmm, spavna otazka. Co vsetko sa povazuje za zmenu? Urcite bez problemov
robime i viac nez 300 zmen na jednej procedure, triggru bez backupu/restoru
a v pohode. (FB 1.0 SS/CS na Lx i WinNT)

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

From: "Jaroslav Popluh�r" <delphi1(zv)acc.sk>

> Co vsetko je povazovane za zmeny? Len:-) Prikazy ALTER?

TScrollBox - prekreslovanie ScrollBar

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 05.12.2002 08:00:13

> Nepomaha ani Update, Refresh, dokonca ani Invalidate.
>
> Pre zakaznika je vsak neprijatelne vysvetlovanie a prikazanie, ze musi
> okno prekryt, alebo zmenit jeho velkost... :)

Ahoj,

o tom problemu sice nic blizsiho nevim, ale jelikoz zatim nikdo
neodpovedel, tak me napada takovahle berlicka: co kdyby misto
Refresh jsi zkusil Width snizit o 1 a zase zvysit o 1, neboli simuloval
zmenu velikosti, jak pises?

To, ze nepomuze Update, me celkem prekvapuje - volas metodu
Update formu nebo ScrollBoxu?

David Lebeda

TScrollBox - prekreslovanie ScrollBar

[*] Ing. Marian Muller <muller(zv)skelektronik.sk> - 05.12.2002 08:50:49

>To, ze nepomuze Update, me celkem prekvapuje - volas metodu
>Update formu nebo ScrollBoxu?

Spominane metody Update, Refresh a Invalidate som skusal u toho ScrollBoxu
no neuspesne. Menit velkost je mozno dobry napad, ale neviem do akej
udalosti by sa to mohlo vlozit. Myslel so ze do Form1.OnActivate, ale tato
udalost sa nevyvolava po prikazoch Form2.ShowModal. A davat to rucne na
kazde take miesto kde vyvolavam modalne novy form sa mi nezda velmi OK. Ak
by ta "virtualna" zmena velkosti pomohla, tak je nejaka udalost, ktora sa
vyvola vzdy po uzatvoreni vyvolaneho modalneho okna?

Marian.

metoda Loaded a DesignTime

[*] Petr Kuklik <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 05.12.2002 08:51:10

Hmm, myslel jsem si to. Ale!!! Mam vlastni komponentu XQuery, ktera
ma property SQL : TStrings. V DFM je jeji obsah zapsan (nejaky SQL
dotaz), vytvoril jsem si dalsi property SQL2 : string. V metode
Loaded mam

Procedure TXQuery.Loaded;
SQL2 :=3D SQL.Text;
end;

Podle me by to melo fungovat.

A ted priklad:
Mam Form a na nem XQuery (puvodni verze bez SQL2) s vyplnenym SQL. V
DFM je dotaz zapsan. Otevru si balicek s XQuery, doplnim novou
property SQL2 a balicek prelozim. Instalaci balicku Delphi po me
nechteji. Zavru balicek, otevru aplikaci s Formem a XQuery. V
objectInspectoru je nova property videt, ale nic v ni neni. Nevi
proc?

Petr Kuklik

> From: "Petr Kuklik" <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz>
>
> Samozrejme.

Reklama:
Obchodn=ED d=F9m(tec)cz - =B9irok=FD sortiment dom=E1c=EDch spot=F8ebi=E8=F9=
a elektroniky, v=FDrazn=E9 slevy. Nav=B9tivte http://www.obchodni-dum.=
cz/index.phtml?prov=3D59

TScrollBox - prekreslovanie ScrollBar

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 05.12.2002 09:10:26

> Spominane metody Update, Refresh a Invalidate som skusal u toho
> ScrollBoxu no neuspesne.

Zkusil bych to az na urovni formu.

Menit velkost je mozno dobry napad, ale
> neviem do akej udalosti by sa to mohlo vlozit.

Myslel jsem misto volani Update, mel jsem za to, ze hotam nekde mas.

Ale zkus se podivat na property a udalosti objektu TScreen, ktery je globalni
podobne jako TApplication. Ma property tusim ActiveForm a udalosti vyvolavajici se
po kazde zmene focusu i aktivniho formu. Tam bys mohl zachytit leccos.

David Lebeda

Zmeny struktury databazy FB - pre P. Cisara

[*] Radek KALA <Kala(zv)BetaControl(tec)cz> - 05.12.2002 09:17:43

Zmen v datech si muzete udelat kolik chcete. Muzete vsak udelat
pouze 256 zmen ve strukture kazde tabulky. do nejake verze byla
bohuzel zmena struktury i activace a deactivace triggeru, to ale snad
jiz neni pravda.
Pokud vim tak se to netyka ani procedur.> Dne =E8t 5. prosinec 2002 06:15 jste napsal(a):

> Tak to me prijde nejake ujete, pouzivame IB uz asi 6 let, denne ma
> databaze nekolik tisic transakci. Stale funguje ....
> S pozdravem Radek KALA

OT: Interbase & Slackware 8

[*] Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 05.12.2002 09:17:15

Ahoj,
muzete mi nekdo poradit jak nainstalovat Interbase na Slackware 8.

Teda nebude to primo pro me, ale pro naseho spravce.
Dekuji

Zjisteni prihlaseneho uzivatele pod win 2000

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 5.12.2002 09:28:34

Skus to nejako takto:

const
NERR_SUCCESS = 0;
MAX_PREFERRED_LENGTH = -1;

type
PSessionInfo10 = ^TSessionInfo10;
TSessionInfo10 = packed record
sesi10_cname: PWideChar;
sesi10_username: PWideChar;
sesi10_time: DWORD;
sesi10_idle_time: DWORD;
end;

function NetSessionEnum(servername, UncClientName, username: PWideChar;
level: DWORD; var bufptr: Pointer;
prefmaxlen: DWORD; var entriesread, totalentries, resume_handle: DWORD):
Integer; stdcall; external 'netapi32.dll';
function NetApiBufferFree(Buffer: Pointer): Integer; stdcall; external
'netapi32.dll';

// returns comma-delimited list of computer names on which the given user is
connected to the server
function GetUserComputerNames(const ServerName, UserName: string): string;
var
WServerName: WideString;
WUserName: WideString;
Buf: Pointer;
NetResult: Integer;
EntriesRead, TotalEntries, ResumeHandle: Cardinal;
I: Integer;
P: PSessionInfo10;
begin
Result := '';
WServerName := ServerName;
WUserName := UserName;
EntriesRead := 0;
TotalEntries := 0;
ResumeHandle := 0;
NetResult := NetSessionEnum(PWideChar(WServerName), nil,
PWideChar(WUserName), 10, Buf,
Cardinal(MAX_PREFERRED_LENGTH), EntriesRead, TotalEntries,
ResumeHandle);
if NetResult = NERR_SUCCESS then
try
P := Buf;
for I := 0 to EntriesRead - 1 do
begin
if Result <> '' then
Result := Result + ',';
Result := Result + P^.sesi10_cname;
Inc(P);
NetApiBufferFree(Buf);

ShowMessage(GetUserComputerNames(EditServer.Text, EditUser.Text));
end;

> no to zalezi na hodne vecech. hlavne ten remote pocitac musi mit
> povoleny pristup pres NetBIOS

Myslim, ze Net* funkcie nepotrebuju NetBIOS. U nas v sieti ten priklad chodi
a mame len TCP/IP.

Vytvoreni objektu podle jmena tridy (stringoveho)

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 5.12.2002 09:33:05

> Jasne, tohle nedela problemy.
> Jeste by ale bylo dobre u takoveho objektu nastavit podle
> jmena i properties... :-)
>
> Vim, ze to nejak jde, ale nikdy jsem to nezkousel.

U published properties, pre ktore sa generuje RTTI, je to velmi jednoduche
pomocou SetPropValue v unite TypInfo.

Menu a OnMouseOver

[*] SCHWARZ Karel <schwarz(zv)gfk(tec)cz> - 5.12.2002 09:35:35

> Zdravim, rad bych udelal vazbu mezi MainMenu a StatusBar tak jako to =
ma treba Internet Explorer kdyz myskou najdeu nad polozku menu OTEVRIT =
tak se mi dole na StatusBaru zobrazi napoveda Otevre soubor... nad Konec =
se zobrazi Ukonci aplikaci..
>=20
> Jak to muzu udelat? Dik
>=20
> Karel Schwarz

Zmeny struktury databazy FB - pre P. Cisara

[*] Petr Palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 5.12.2002 09:36:55

ahoj lidi

proboha, co vam vadi? co je na tom nepouzitelnyho?
sleduji se zmeny _metadat_, ne dat!
jestli ze nekdo na _zivy_ databazi provede
na jednom konkretnim objektu (tabulka, SP...)
250x zmenu metadat (alter), tak si ta databaze
snad zaslouzi trochu procisnout a uklidit.
pri dobre odladeny databazi prece nebudete delat
tolik zmen, aby dosahlo limitu 256. to by jinak
stalo za zvazeni, jestli ten kdo ji navrhoval by
nemel belat neco jinyho.

peca

Zmeny struktury databazy FB - pre P. Cisara

[*] Ludv�k Vl�ek <l.vlcek(zv)noel-plus(tec)cz> - 5.12.2002 08:43:14

Tak to me prijde nejake ujete, pouzivame IB uz asi 6 let, denne ma databa=
ze=20
nekolik tisic transakci. Stale funguje ....

Menu a OnMouseOver

[*] SCHWARZ Karel <schwarz(zv)gfk(tec)cz> - 5.12.2002 09:45:15

> [...]
tak se mi dole na StatusBaru zobrazi napoveda Otevre soubor... nad Konec =

Menu a OnMouseOver

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 5.12.2002 09:52:12

> [...]
> nad polozku menu OTEVRIT tak se mi dole na StatusBaru
> zobrazi napoveda Otevre soubor... nad Konec se zobrazi

Mozes pouzit TStatusBar.AutoHint alebo Application.OnHint.
Pozri si "Hint, OnHint, GetLongHint example" v helpe.

Re[2]: Zmeny struktury databazy FB - pre P. Cisara

<<< 5. 12. 2002 9:33 - Pavel Cisar "pcisar(zv)users.sourceforge.net" >>>
PC> Haj hou!

PC> 256 zmen. Pak je treba provest backup/restore.

Dakujem este dve otazky:

1. Da sa zistit pri akom cisle som dnes ?
2. Co sa stane ak to prekrocim ?

Re[2]: Zmeny struktury databazy FB - pre P. Cisara

<<< 5. 12. 2002 9:58 - Petr Palicka "palicka.petr(zv)seznam(tec)cz" >>>
PP> ahoj lidi

PP> proboha, co vam vadi? co je na tom nepouzitelnyho?

PP> sleduji se zmeny _metadat_, ne dat!
to je jasne

PP> jestli ze nekdo na _zivy_ databazi provede
PP> na jednom konkretnim objektu (tabulka, SP...)
PP> 250x zmenu metadat (alter), tak si ta databaze
PP> snad zaslouzi trochu procisnout a uklidit.

To je jasne, ale moze sa nieco pokazit ak to nespravim?

PP> pri dobre odladeny databazi prece nebudete delat
PP> tolik zmen, aby dosahlo limitu 256.

Moze by akakolvek dobra analyza, ale v pripade ziveho projektu sa
predsa do databazovej struktury zasahuje. Nie vsetci robia software
systemom "Naprogramujem-Nasadim-Zabudnem ze som to robil".

PP> to by jinak stalo za zvazeni, jestli ten kdo ji navrhoval by
PP> nemel belat neco jinyho.

Toto nie je miestna pripomienka.

Menu a OnMouseOver

[*] Danik Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 5.12.2002 10:05:35

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Toto je zpr�va ve form�tu MIME obsahuj�c� v�ce ��st�.
Nadefinuj property HINT. Dale si nadefinuj event Application.OnHint a v nem
si nastav delsi cast hintu (za | ) do caption statusbaru ...

Behalf Of SCHWARZ Karel

[...]

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 05.12.2002 10:08:57

Ahoj,

> [...]
dole
> na StatusBaru zobrazi napoveda Otevre soubor... nad Konec se zobrazi =

http://www.windev(tec)cz/clanek.asp?stranka=3Dcb_hints.htm

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Vytvoreni objektu podle jmena tridy (stringoveho)

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 05.12.2002 10:21:13

> Pravda. Takze ta aplikacia musi najprv zavolat RegisterClass pre vsetky
> triedy, ktore bude chciet neskor vytvarat podla ClassName.

Diky, to me uspokojuje. Zaregistruju si vsechny tridy, co budu
potrebovat.
Karel Kral, vedouci odd. IT / IT dep. manager

TScrollBox - prekreslovanie ScrollBar

[*] Ing. Marian Muller <muller(zv)skelektronik.sk> - 05.12.2002 10:25:33

> podobne jako TApplication. Ma property tusim ActiveForm a udalosti
vyvolavajici se
> po kazde zmene focusu i aktivniho formu. Tam bys mohl zachytit leccos.

Vdaka, mal si pravdu, v Screen je udalost OnActiveFormChange a ta funguje
bez problemov aj po kazdom ShowModal. Takze udalost uz mam, a dokonca
funguje aj Width+1, Width-1 priamo len u toho ScrollBoxu. Lenze toto ma zase
tu zlu vlastnost, ze zmenou velkosti ScrollBoxu sa prekresli cely objekt a
to urobi nepekne bliknutie. Neda sa donutit obnovit nejako priamo iba jeho
ScollBar?

Marian.

Zakazani pripojeni na internet

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 5.12.2002 10:31:09

Zdar a silu,

dostal jsem za ukol napsat program, ktery dokud pobezi, znemozni jakemukoliv
programu pripojit se na internet (napr. ruzna automaticka vytaceni nebo kdyz
se uzivatel zapomene odhlasit a jde domu). Pocitace, na kterych to pobezi,
nemaji zadnou proxy, kde by se to dalo nastavit.

Mate nekdo nejaky napad, ja to resit?

Predem mnohokrat dekuji.

S pozdravem

Petr Jarkovsky

Re[2]: Zmeny struktury databazy FB - pre P. Cisara

[*] Tom xXx<assas(zv)bonbon(tec)net> - 5.12.2002 10:32:30

>1. Da sa zistit pri akom cisle som dnes ?

Panove, trosku vlastni snahy, coz takhle se podivat treba do newsu?
http://groups.google.com/groups?selm=3ca300c4_2%40dnews

SELECT RDB$FORMAT FROM RDB$RELATIONS
WHERE RDB$RELATION_NAME = '<YOURTABLE>';
T.

Firebird - decode?

[*] Vladimir Nikel <vladimir.nikel(zv)vitkovice(tec)cz> - 5.12.2002 10:35:06

Ahoj,
nevite nekdo jestli existuje pro ib/fb fukce DECODE stejne nebo
podobne implementovana jako v oracle db ( zamena obsahu polozek v
selectu podle podminek apod. ) bud free nebo i v nejakem komercnim
baliku udf?
Diky
VN.

Kriticke sekce a spol.

[*] Petr Selinger <delphiforum(zv)centrum(tec)cz> - 05.12.2002 10:39:56

Zdravim,
netusi nekdo jak se pouzivaji spravne kriticke sekce, semafory, atd?

Resim problem pri vymene dat - odesilatel vysle zpravu,
prijemce ji zachyti a posle zpatky, odesilatel ji znovu zachyti,
zkontroluje a posle novou zpravu, atd.

Problem je, ze po urcite dobe dojde ke StackOverFlow, protoze
kdyz se procedury pro odeslani a prijem se nestihnou dokoncit, muze
dojit na zaklade vyvolani eventu k dalsim vstupum do techto
procedur.

Napadlo me pouzit neco jako semafory, kdy by to vlakno, ktere
chce vstoupit do jeste nedokoncene procedury muselo pockat, nez
se procedura radne ukonci.

Neresil nekdo nekdy neco podobneho?

Diky, Petr Selinger

--------------------
Siemens C45 za 2.977 K�. Nejv�hodn�j�� nab�dka telefon� na trhu! http://user.centrum(tec)cz/redir.php?url=http://www.oskarmobil(tec)cz/handsets/handset.php

Menu a OnMouseOver

[*] SCHWARZ Karel <schwarz(zv)gfk(tec)cz> - 5.12.2002 10:44:24

diky, funguje to!

> [...]

Mozes pouzit TStatusBar.AutoHint alebo Application.OnHint.
Pozri si "Hint, OnHint, GetLongHint example" v helpe.

[*] SCHWARZ Karel <schwarz(zv)gfk(tec)cz> - 5.12.2002 10:44:45

diky, funguje to

[...]

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 5.12.2002 10:46:39

Ahoj!

Ja pouzivam semafor ale taky primitivny a asi takto.

mam nejaku globalnu premennu bSemaphore: Boolean; pri initialization si ju
nastavim na True potom mam metodu

procedure Semaphore;
begin
while bSemaphore do
begin
Sleep(1);
Application.ProcessMessage;
end;
bSemaphore:= True; // znovu nastavim ze budem cakat na data
end;

procedure SendData;
begin
CLS.Socket.SendText('CMD GET COPY FILE'); // :) som si len vymyslel
Semaphore;
end;

procedure ReceiveData;
begin
sReceiveData:= CLS.Socket.ReceiveText;
bSemaphore:= False; // mam data a vyskocim s cyklu
end;

initialization

bSemaphore:= True;

------------

tod vsjo.

S pozdravom,

************************************
Robert Suska
KORAK SLOVAKIA s.r.o.
Horna 52
974 01 Banska Bystrica
www.korak.sk robert(zv)korak.sk
Network administrator, Delphi programmer

> [...]
>
> Diky, Petr Selinger
>
> --------------------
> Siemens C45 za 2.977 K�. Nejv�hodn�j�� nab�dka telefon� na trhu!

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 5.12.2002 10:49:37

> Mate nekdo nejaky napad, ja to resit?

obsadit port?;-))))

Hezky den

Ales Pavel
TalpaSoft - software pro kazdeho
tel:0777/992792
web: http://Talpa.chytrak(tec)cz
e-casopis: http://rozarkaweb.aktualne(tec)cz

Kriticke sekce a spol.

[*] Radek KALA <Kala(zv)BetaControl(tec)cz> - 05.12.2002 11:01:56

Pokud mluvis o windowssovkych zpravach, neposilas je nahodou
prikazem sendmessage ?

Mozna by stacilo dat prikaz postmessage.

> [...]
>
> --------------------
> Siemens C45 za 2.977 K=E8. Nejv=FDhodn=ECj=B9=ED nab=EDdka telefon=F9 na=

Kriticke sekce a spol.

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 05.12.2002 11:01:48

Ahoj,

> delphiforum(zv)centrum(tec)cz 5.12.02 10:39 >>>
> Napadlo me pouzit neco jako semafory, kdy by to vlakno, ktere=20
> chce vstoupit do jeste nedokoncene procedury muselo pockat, nez
> se procedura radne ukonci.=20

http://sweb(tec)cz/data.product/Delphi/5/Threads/Threads.zip

mas tam 2 thready, ktere mezi sebou komunikuji pomoci binarnich semaforu

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Re[2]: Zmeny struktury databazy FB - pre P. Cisara

[*] Radek KALA <Kala(zv)BetaControl(tec)cz> - 05.12.2002 11:05:07

1. V systemove tabulce RDB$RELATIONS je field RDB$FORMAT,
kde je toto cislo

2. Neprekrocis nedovoli ti to. Vyhodi to nejakou chybu. Nevim ted z
hlavy jakou.

> [...]
>
> Dakujem este dve otazky:
>
> 1. Da sa zistit pri akom cisle som dnes ?

Delphi 7 Help - v restriku toho moc neni

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 05.12.2002 11:09:40

Ahoj, =

nemuzu najit v restriku helpu D7 nejzakladnejsi funkce. Napr: =

napisu do editoru IncMonth. D=E1m F1 a najde se mi spravne funkce z VCL.
Ale v rejstriku kdyz vyhledam IncMonth, najdu pouze funkci z cxDateUtils
- ta me nezajima. =

Jste na tom taky tak spatne nebo je chyba pouze u me? Nahral jsem si
D7Help update - problem je i ted. =

D7 Pro/Win98
-- =

Karel Kral, vedouci odd. IT / IT dep. manager

D7 a lokalizacia

[*] Lubos Urban <Lubos.Urban(zv)visicom.sk> - 5.12.2002 11:18:22

Cafte

mam taky dotaz tykajuci sa Delphi 7 a Lokalizacie. A sice, ked som robil
lokalizaciu na D5 postupoval som nasledovne:

- skompilovat projekt ktory idem lokalizovat (neni nutne)
- File -> New -> Resource Dll wizard (vyber projektu ktory treba lokalizova,
vyber jazykov do ktorych lokalizovat)
- kompilacia vynutena wizardom
- generovanie lokalozacnych dfm, dfn,... (vytvoril si prislusne adresare
napr. /ENU kde narval vsetky veci potrebne na lokalizaciu, kopie vsetkych
dfm, a k nim vygenerovane dfn)
- translation manager a lokalizacia mohla zacat

ked som tento postup uplatnil v delphi 7 tak vsetko prebehlo ako malo, ale
po otvoreni translation managera nebolo co lokalizovat lebo tieto lokalizove
projekty neobsahovali ziadne formy (resp. boli upne prazdne). Po nahladnuti
do adresara /ENu som zistil ze tan nie su ziadne *.dfm, *dfn subory iba
jeden *.dpr subor a este nejaky balast, tykajuci sa projektoveho suboru.

Chcel by som sa preto spytat ze ci uz sa lokalizacia v D7 robi nejakym inym
sposobom ako v D5, resp. co je spatne ked horeuvedenym sposobom som pod
(De3lphi 5) zlokalizoval projekt do inych jazykov uplne v pohode.

za rady vopred dakujuci Lubos :)

Jak ukoncit jiny proces v Kylixu

[*] Daniel VALS <vals(zv)apls(tec)cz> - 5.12.2002 11:33:31

Dne st 4. prosinec 2002 14:58 jste napsal(a):

> proces. Podle

> ale

> vraci

> juknout na zdrojaky utilitky 'ps' pripadne 'top'. Podle vseho
> neexistuje zadne pekne API jako ve Windows (psapi nebo jak se jmenuje
> ta knihovna). Ostatne ani na Windows neni ve vsech verzich pritomna
> jiz v instalaci.
>
> FYI: probiralo se to nedavno v linux konferenci - snad Ti to pomuze:
> http://www.linux(tec)cz/cgi-bin/search.cgi?pattern=Seznam+bezicich&Hledat=
> Hledat&list=linux&sensitive=yes&matches=20&word=yes&fuzziness=0

> [...]

Diky za ten odkaz. Z prispevku na konferenci sem napsal nasledujici fci,
ktera prochazi adresar /proc/ . Do paramertru fce se zadava nazev souboru
kterym byl proces spusten (nejlepe i s celou cestou).

function ZjistiPID(EXESoubor: string): integer;
var
sr: TSearchRec;
TXTSoubor: Text;
Radek: string;
begin
Result:= 0;
if FindFirst('/proc/*', faDirectory, sr) = 0 then
if (sr.Attr and faDirectory) = faDirectory then
begin
if FileExists('/proc/'+ sr.Name+'/cmdline') then
begin
AssignFile(TXTSoubor, '/proc/'+ sr.Name+'/cmdline');
FileMode:= 0;
Reset(TXTSoubor);
Read(TXTSoubor, Radek);
if Pos(UpperCase(EXESoubor), UpperCase(Radek))>0 then Result:=
StrToInt(sr.Name);
CloseFile(TXTSoubor);
//Break;
until FindNext(sr) <> 0;
FindClose(sr);

Daniel VALS

Zakazani pripojeni na internet

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 5.12.2002 11:41:38

A jaky tam je OS ? A to jsou ty pc pripojeny jen pres dial up, nebo to =
chcete napsat obecne pro jakykoliv interface (modem, sitovka) ?

[...]

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)users.sourceforge(tec)net> - 5.12.2002 12:01:17

Haj hou!

On 5 Dec 2002 at 7:15, Kalhous Zdenek wrote:

> [...]
> je popsana v podstate standardnich RDB$ tabulkach a zeby si
> system z pleziru nekde hlidal pocet zmen? Proc by to delal kdyz si

Pokud zmenite strukturu tabulky (pridate nebo uberete sloupec, zmenite
velikost nebo datovy typ apod.) nejsou data v databazi ihned prekopana do
noveho formatu, ale zustavaji v puvodnim tvaru. Ulozi se pouze informace
o novem formatu dat. Pri cteni je radek preveden do formatu, jaky
pozaduje dana transakce (zmeny lze delat za provozu a jiz bezici
transakce zmeny formatu nesmi videt, kdezto nove transakce ano). Z
historickych duvodu je cislo formatu v radku ukladano jako jeden byte, a
formatu tedy muze byt max 256.

Pri onove ze zalohy jsou data ulozena v aktualnim / poslednim formatu a
historie se vynuluje.

FireBird uzivatele (grant)

On 4 Dec 2002 at 23:34, MUDr. Patrik VALENTA wrote:

> [...]
> kodu, toto delat primo s aplikace ?
>
> Pokud je to slozitejsi tak mi staci jen zmena hesla, kterou by si pak udelal

V IBX jsou administratorske komponenty, popis je v helpu. Priklad pouziti
je napr. ve zdrojacich IBConsole.

OT: Interbase & Slackware 8

On 5 Dec 2002 at 9:17, Dalibor wrote:

> muzete mi nekdo poradit jak nainstalovat Interbase na Slackware 8.

InterBase nebo Firebird ? U FB - Pokud nezabere .rpm verze (mela by), tak
.tar.gz verze umoznuje prohlednou a upravit instalacni skripty.

Zakazani pripojeni na internet

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 5.12.2002 12:05:44

Ahoj

ak som pochopil tak ide o siet a na jednej masine cize ako server je modem a
je to nejako robene dajme tomu cez backoffice napr. ok ? takze co tak sa
pozriet na server a zakazat to tam. ak sa mylim tak potom sorry teda aspon
dufam ze kazdy client nema modem :)

Robo
> OS jsou Win9x, Win2000, WinXP ... jak kde. Vetsinou jsou Win9x. Pripojeni
> pres dial-up. Tech pocitacu je radove desitky. Jsou v dolech a vyvoleny
> hornici, na nich obcas posilaji vysledky tezby do centraly. Automaticky se
> jim stahuje posta apod. Nekdy se pripojej na inet sami a zapomenou se
> odpojit. Tenhle program jim tam bude bezet napr. od 16:00 do 8:00 a bude
> blokovat cokoliv, co by se chtelo pripojit na inet.
>
> S pozdravem
>
> Petr Jarkovsky

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 5.12.2002 12:06:40

[...]

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 05.12.2002 12:42:49

On 5 Dec 2002 at 12:01, Pavel Cisar wrote:
> [...]
> a formatu tedy muze byt max 256.
> Pri onove ze zalohy jsou data ulozena v aktualnim / poslednim formatu
Tak to vypada logicky. Fakticky tedy nejde o pocet zmen jako
takovy ale o maximalni pocet jaksi "soucasne platnych" formatu.
Skoda, ze v okamziku kdy zadna transakce s tabulkou nepracuje
system nevyuzije teto prilezitosti a nehodi tam jednicku. Ale zd=E1 se
mi, ze bych to mohl udelat rucne - kdyz vim ze na databazi nic
nebezi tak misto pracneho a casove narocneho backup a restore
tohle nahodit. Pokud se tomu nebude system branit - muze se tim
neco zkazit?

Kriticke sekce a spol.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.12.2002 12:49:34

From: "Robert Suska" <delphi(zv)korak.sk>
> [...]
> Application.ProcessMessage;
> end;
> bSemaphore:= True; // znovu nastavim ze budem cakat na data

Toto je primo ukazkovy priklad jak se vec rozhodne nema resit. Procedura
Semaphore se ti totiz zevnitr 'Application.ProcessMessage' muze znovu zavolat,
a to i nekolikrat, protoze porusujes zasadu kde v aplikaci ma byt pouze jedno
misto ve kterem se vyrizuji zpravy. Vetsina kodu nebyva reentrantni ;-)

K podobnym vecem prave slouzi eventy a dalsi synchronizacni objekty operacniho
systemu. Nemluve o tom, ze cekani ve smycce na nejaky flag nesmyslne zatezuje
procesor, od toho jsou prave WaitXXX funkce ktere zajisti prepnuti do kernel
modu a tim naznaci scheduleru ze nema danemu thredu pridelovat zadny cas.

Petr Vones

FB: porovnani s UPPER

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 5.12.2002 12:50:28

Ahoj,

proc nefunguje tento SELECT:

SELECT UPPER(NAME)
FROM USER
WHERE UPPER(NAME) LIKE UPPER('Nov%k')

kdyz za "%" dam dlouhe "a".

S "%" to vybere dobre Nov�ky, dokonce to dobre prevede na velka pismena, ale v LIKE to neprojde.

Proc? Jak to resite?
Nikde jsem k tomu nic nenasel :-(

Dik.

Petr Smol�k
psmolik(zv)fides(tec)cz

Kriticke sekce a spol.

[*] Petr Selinger <delphiforum(zv)centrum(tec)cz> - 05.12.2002 12:53:31

Pro ilustraci davam kousek kodu a vysvetlim, ceho bych chtel
dosahnout.

Semaphore: THandle;
var i: integer;
begin
WaitForSingleObject(Semaphore, INFINITE);
for i := 0 to 30000 do begin
Label1.Caption := IntToStr(i);
ReleaseSemaphore(Semaphore, 1, nil);

Semaphore := CreateSemaphore(nil, 1, 1, nil);
end;

procedure TForm1.FormDestroy(Sender: TObject);
begin
CloseHandle(Semaphore);
end;

Jde mi o to, aby kdyz se jiz procedura zpracovava a zavola se znovu,
aby ke spousteni doslo az po dokonceni prvniho behu procedury.

V prikladu se to projevi tak, ze kdyz kliknu na tlacitko, spusti se
vypis cisel. Pokud pri tomto vypisu kliknu jeste jednou, chtel
bych, aby se druhy vstup do procedury pozastavil a pak az se
dokonci prvni, zacne se provadet druhy vstup.

Zatim to funguje ci spis nefunguje tak, ze funkce
WaitForSingleObject ceka do nekonecna a vypocet procedury se
pozastavi, takze se nikdy nedokonci a neuvolni semafor.
V pripade, ze dam misto INFINITE nejakou hodnotu v milisekundach,
tak program 'stoji' po tuto dobu, vypocet se nedokonci a pak se
zacne spoustet podruhe.

Asi na to jdu spatne, nemate nekdo napad, jak to vyresit?

Nokia 3410 za 4.577 K�. Nejv�hodn�j�� nab�dka telefonu na trhu!http://user.centrum(tec)cz/redir.php?url=http://www.oskarmobil(tec)cz/handsets/handset.php

Delphi 7 Help - v restriku toho moc neni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.12.2002 12:55:03

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> Jste na tom taky tak spatne nebo je chyba pouze u me? Nahral jsem si
> D7Help update - problem je i ted.
> D7 Pro/Win98

Pokud si vzpominam tak na Win9x je tusim nejake omezeni na velikost indexu ve
starych helpech (.HLP soubory). Nemas tam doinstalovane jeste nejake dalsi
komponenty, ktere si pridavaji help ? Podivej se i do OpenHelp jestli tam neni
nejaky zmatek, popripade v nem zkus nektere neuzitecne helpy (CLX) odebrat.

Petr Vones

Zakazani pripojeni na internet

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 5.12.2002 12:58:11

Prejmenuj Windows\System\RNAAPP.EXE

Je to trochu prasacky, ale uciny.=20

Elegantneji muzes hlidat vyskyt tohoto programu v pameti a posilat mu =
zpravy WM_QUIT
(FindWindow a PostMessage)

S pozdravem Vaclav Riha

-----P=F9vodn=ED zpr=E1va-----
Od: PeJaSoft [SMTP:pejasoft(zv)volny(tec)cz]
Odesl=E1no: 5. prosince 2002 12:07
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P=F8edm=ECt: Re: Zakazani pripojeni na internet

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.12.2002 13:05:07

From: "Petr Selinger" <delphiforum(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
>
> Jde mi o to, aby kdyz se jiz procedura zpracovava a zavola se znovu,
> aby ke spousteni doslo az po dokonceni prvniho behu procedury.

Ano, protoze tam mas klasickou chybu v podobe Application.ProcessMessages, kde
se ti zevnitr teto metody zavola cokoli, tedy i znovu metoda ve ktere prave
jsi. Znovu musim opakovat, ze v aplikaci ma byt POUZE JEDINE MISTO ve kterem
se zpracovavaji zpravy (a tedy i z neho volaji ruzne casti kodu jako reakce na
tyto zpravy) a tim uz je Application.Run.

Tvuj problem se da resit dvema zpusoby:

1. Volanim Label1.Refresh pro prekresleni, aplikace bude ovsem jinak stale
'mrtva'. Toto tedy neni idealni reseni, ale v nekterych pripadech muze byt
postacujici, hlavne tehdy kdyz GUI aplikace ma zobrazen modalni dialog.

2. Provadeni dane akce dat do samostatneho threadu a hlavni thread aplikace
ponechat jen pro oblsluhu uzivatelskeho rozhrani. Timto problem vyresis
uplne, navic se tak (alespon podle mne) lepe vytvari logika cele aplikace,
protoze umoznuje paralelni beh vice veci. Pomoci VCL action se pak tato
logika i dobre implementuje.

Petr Vones

Zjisteni prihlaseneho uzivatele pod win 2000

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 5.12.2002 13:29:21

Zjisteni pocitacu prilogovanych k serveru.
Mase

----- Original Message -----=20
From: "Ondrej Kelle" <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de>
> [...]
> Result :=3D Result + ',';
> Result :=3D Result + P^.sesi10_cname;
> Inc(P);
> NetApiBufferFree(Buf);
>=20
> ShowMessage(GetUserComputerNames(EditServer.Text, EditUser.Text));
> end;
>=20
>=20
> Myslim, ze Net* funkcie nepotrebuju NetBIOS. U nas v sieti ten priklad =
chodi
> a mame len TCP/IP.

Zjisteni prihlaseneho uzivatele pod win 2000

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 5.12.2002 13:38:04

Omlouvam se, omylem jsem poslal kopii ktera byla
urcena kolegum.

Martin Schayna

----- Original Message -----=20
From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
> Zjisteni pocitacu prilogovanych k serveru.
> Mase

porovnani s UPPER

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 5.12.2002 13:42:51

From: "Petr Smol�k" <psmolik(zv)fides(tec)cz>
> [...]
> kdyz za "%" dam dlouhe "a".
> S "%" to vybere dobre Nov�ky, dokonce to dobre prevede na velka pismena,

Zapis UPPER(FIELD COLLATE PXW_CSY) napriklad.

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Kriticke sekce a spol.

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 5.12.2002 14:01:03

----- Original Message -----=20
From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> [...]
muze byt
> postacujici, hlavne tehdy kdyz GUI aplikace ma zobrazen modalni =

Pozor, na Windows XP to uz nestaci, tam pokud se prepne focus na jinou
aplikaci a zpet, okno "zmrzne" a metoda Refresh nic neprekresli do te =
doby=20
nez opet zacne aplikace zpracovavat zpravy.

Abych to (neprilis pekne) obesel, musel jsem si misto =
Application.ProcessMessages
volat v te smycce svou obsluhu zprav ala ProcessMessages (porusuji tak =
pravidlo=20
POUZE JEDINEHO MISTA), avsak pouze pro vlastni okno a pouze pro
zpravu WM_PAINT:

procedure TForm1.ProcessOwnMessages;
var
Msg: TMsg;
begin
while PeekMessage(Msg, Self.Handle, 0, 0, PM_REMOVE) do begin
// budeme zpracovavat pouze vlastni zpravy a to pouze pro =
prekreslovani
if Msg.Message =3D WM_PAINT then
begin
TranslateMessage(Msg);
DispatchMessage(Msg);

Samozrejme nejspravnejsi je to opravdu delat v threadu.

Martin Schayna

Zakazani pripojeni na internet

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 5.12.2002 14:05:09

Server je na centrale a pak je po republice spousta compu s modemem. Prave
jsem se informoval, ze pry kazdy comp ma WinNT, 2000 nebo XP. Jsou to
samostatne pocitace, komunikujici obcas pres dial-up s centralou.

S pozdravem

Petr Jarkovsky

> [...]
> pozriet na server a zakazat to tam. ak sa mylim tak potom sorry teda aspon

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 5.12.2002 14:11:47

Maji vubec NT/2000/XP RNAAPP.EXE? Tady v praci mam w98 a w2000 a nikde
RNAAPP.EXE neni. Mozna se to je jen s rozchozenym vytacenym pripojenim.
Testnu to. Dik. ;-)

S pozdravem

Petr Jarkovsky

Elegantneji muzes hlidat vyskyt tohoto programu v pameti a posilat mu zpravy
WM_QUIT
(FindWindow a PostMessage)

S pozdravem Vaclav Riha

Re[2]: Zjisteni prihlaseneho uzivatele pod win 200

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 5.12.2002 15:20:37

Cau Martin,

> Zjisteni pocitacu prilogovanych k serveru.
> Mase

No to nevim jak teda sdilite soubory ? NetBIOS je vypnuty pouze pokud
je nastavena volba "Zakazat NetBIOS nad protokolem TCP/IP". Pokud ne
tak vsechno bezi pres NetBIOS, sdileni tiskarny, informace o userech,
netsessions atd.
S pozdravem

Milan Vymazal

FB: porovnani s UPPER

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 05.12.2002 15:33:48

> SELECT UPPER(NAME)
> FROM USER
> WHERE UPPER(NAME) LIKE UPPER('Nov%k')
>
> kdyz za "%" dam dlouhe "a".
>
> S "%" to vybere dobre Nov=E1ky, dokonce to dobre prevede na velka
> pismena, ale v LIKE to neprojde.

Nechova-li se upper korektne, muze pomoci za slovo Nov%k pripsat COLLATE
PXW_CSY.

Tady ale nerozumim, proc to druhe upper je? Vzdyt by stacilo like 'NOV%K' =
ne?

Jestli ten retezec predavas parametrem, tak to je problem - viz tez archiv=
. Pak bys
musel upper na parametr ozelet a na klientovi pouzit AnsiUpperCase.

David Lebeda

Zakazani pripojeni na internet

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 5.12.2002 15:34:59

Zdravim,
c:\Documents and Settings\All Users\Application
Data\Microsoft\Network\Connections\Pbk\rasphone.pbk
V tomhle souboru jsou ve W2k definovana pripojeni. Co jim ten soubor vzdy v
urcenou dobu sebrat?
Ale bude treba zjistit potrebna prava a take zpristupnit hiden directories.
Nevim jak je to ve WinNT, ve WinXP by to melo byt stejne.
David

> [...]

> pozriet na server a zakazat to tam. ak sa mylim tak potom sorry teda aspon

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 5.12.2002 15:42:03

> Nechova-li se upper korektne, muze pomoci za slovo Nov%k pripsat COLLATE
> PXW_CSY.

Jo tak to funguje. Dik, netusil jsem, ze se to takhle da predat.
Ale neni mi jasne, ze ve vracenych zaznamech je to prevedene dobre.
Ale hlavne, ze uz to funguje. Dik.

> Tady ale nerozumim, proc to druhe upper je? Vzdyt by stacilo like 'NOV%K' ne?

Ten select je sestavovan dynamicky (normalne tam byva treba "Nov�k") a jestte ne v Delphi.

Ale dik.

Petr Smol�k
psmolik(zv)fides(tec)cz

D7 a lokalizacia

[*] Lubos Urban <Lubos.Urban(zv)visicom.sk> - 5.12.2002 15:50:22

No takze sam si odpoviem,pravdepodobne to bola nieco prave s tou konkretnou
instalacoii delphi pretoze po preinstale to uvedenym sposobom ide :)

> [...]
> sposobom ako v D5, resp. co je spatne ked horeuvedenym sposobom som pod
> (De3lphi 5) zlokalizoval projekt do inych jazykov uplne v pohode.

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 05.12.2002 15:59:50

> Jo tak to funguje. Dik, netusil jsem, ze se to takhle da predat.
> Ale neni mi jasne, ze ve vracenych zaznamech je to prevedene dobre.

Na sloupci name mas zrejme nastavene collate jiz v navrhu databaze a upper ho
pak respektuje. Kdyz mu ale predhodis pevny text, tak neni jasne, jake collate se ma
pouzit, resp. zda vubec nejake a funkce upper pak nezvetsi znaky s diakritikou.
Collate pro funkci upper proto je treba psat pro pevne texty, zatimco aplikuje-li se na
hodnotu z nejakeho sloupce, tak tam to je nutne jen tehdy, nema-li sloupec zadne
nebo chces pouzit jine.

David Lebeda

Zakazani pripojeni na internet

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 5.12.2002 16:58:56

> c:\Documents and Settings\All Users\Application
> Data\Microsoft\Network\Connections\Pbk\rasphone.pbk

to neni tak jiste. Kazdy user muze mit vlastni phonebook

D. Toman

Zakazani pripojeni na internet

[*] Peter Kamenar <kamenar(zv)bh.vszp.sk> - 5.12.2002 17:11:35

co takto na staniciach nastavit iba pripojenie pre tu vasu aplikaciu
a zakazat control panel? ak mate na starosti tie pocitace,
tak je to vas problem, ak nie, tak niekoho ineho, aby si to poriadne
nakonfiguroval :-)

> [...]
> dufam ze kazdy client nema modem :)

Pripojeni

Re[2]: Zmeny struktury databazy FB - pre P. Cisara

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 5.12.2002 17:24:15

> [...]
> predsa do databazovej struktury zasahuje. Nie vsetci robia software
> systemom "Naprogramujem-Nasadim-Zabudnem ze som to robil".

Nevim, jestli jsem diskusi sledoval dobre, ale nekde snad bylo receno, =
ze po backup/restore se zacina pocitat znova.

At je databaze sebezivejsi, cyklus "backup/restore" by asi rozhodne =
nemel byt pomalejsi nez 256 uprav v metadatech.

Leda by nekdo vedome a systematicky implementoval zasahy do metadat =
primo do klientskeho programu. Taky jsem takove vytecniky potkal... :-)

[...]

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 5.12.2002 18:30:27

Tam je problem, ze tech aplikaci, co se prihlasuji na inet je vic. Myslim,
ze Outlook Express, Lotus Notes(?), nejaky program, ktery komunikuje s
centralou, treba i spyware, a pak i uzivatel, ktery se v pracovni dobe muze
pripojit. Zadne restrikce se nesmi delat. Jsou to vlastne samostatne firmy s
pujcenymi pocitaci. Muzou si tam delat co chteji. Ten program by byl vlastne
neco jako nahrada za vytazeni modemu ze zdi. Formular s dvoustavovym
tlacitkem "zakazat/povolit pristup na inet" (zjednodusene receno).

S pozdravem

Petr Jarkovsky

From: "David Kraina" <DKx(zv)Seznam(tec)cz>
> JAK ODESLAT E-MAIL Z APLIKACE ?

Jednoznacne nejjednodusi pro uzivatele je pres MAPI resp. SimpleMAPI,
ktery podporuje i OutlookExpress. Zcela bez problemu lze pouzit napr.
TJclEmail z unity JclMapi v knihovne JCL, je to na par radku:

var
mEmail: TJclEmail;
begin
mEmail :=3D TJclEmail.Create;
try
if not mEmail.AnyClientInstalled then
NxShowSimpleMessage(resEMailClientNotInstalled)
else begin
mEmail.ClientConnectKind :=3D ctAutomatic;
mEmail.Clear;
mEmail.Recipients.Add('komu(zv)kam(tec)cz');
mEmail.Subject :=3D 'subjekt'
mEmail.Body :=3D 'text';
mEmail.Attachments.Add('soubor.zip');
mEmail.Send(True);
// pokud chces odeslat mail bez dialogu, pouzij Send(False)
mEmail.Free;

Re[2]: Zmeny struktury databazy FB - pre P. Cisara

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)users.sourceforge(tec)net> - 5.12.2002 19:05:58

Haj hou!

On 5 Dec 2002 at 9:57, Roland Turcan wrote:

> 1. Da sa zistit pri akom cisle som dnes ?

Ze systemove tabulky RDB$RELATIONS.

> 2. Co sa stane ak to prekrocim ?

Neudelas dalsi zmenu struktury tabulky, nahlasi to chybu prilis mnoho
formatu.

Zmeny struktury databazy FB - pre P. Cisara

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)users.sourceforge(tec)net> - 5.12.2002 19:13:45

Haj hou!

On 5 Dec 2002 at 12:42, Kalhous Zdenek wrote:

> [...]
> nic nebezi tak misto pracneho a casove narocneho backup a restore
> tohle nahodit. Pokud se tomu nebude system branit - muze se tim neco

Ano, uplne vsechno :-)

Pristup k promenne z jineho formu

Pokud mas tu promennou deklarovanou jako public promennou objektu, tak =
bez
problemu, pokud ji mas jako promennou v tom unitu, tak take. Napriklad

ve form2.pas:
-----------------
type TForm2 =3D class(TForm)
prom: integer;

var Form2: TForm2
-----------------

ve form1.pas:=20
-----------------
uses form2;

Form2.prom:=3D 1 apod.
-----------------

anebo

ve form2.pas:
-----------------
type TForm2 =3D class(TForm)

var Form2: TForm2
prom: integer;
-----------------

ve form1.pas:=20
-----------------
uses form2;

prom:=3D 1 apod.
-----------------

Ten druhy zpusob je mene programatorsky, protoze globalni promenne jsou =
jiz
od prirody nebezpecne.

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]=20

Korunova=E8n=ED 6
Praha 7
tel. +420724007234

Subject: Pristup k promenne z jineho formu

Chci se jen zeptat jestli s tim nekdo mate nejakou zkusenost

Mam deklarovanou promenno ve Form2 a chci zjistit jej=ED hodnotu z
formu1 nebo
z formu1 ji naplnit nejakou hodnotou.

Zjisteni prihlaseneho uzivatele pod win 2000

[*] tondrej(zv)t-online.de (TOndrej) - 5.12.2002 19:49:58

> [...]
> je nastavena volba "Zakazat NetBIOS nad protokolem TCP/IP". Pokud ne
> tak vsechno bezi pres NetBIOS, sdileni tiskarny, informace o userech,

Zda sa, ze som si poplietol NetBIOS s NetBEUI...
Ospravedlnujem sa za nespravnu informaciu, NetBIOS nad TCP/IP v nasej sieti
pouzivame.
Podla toho, co som si zbezne precital v MSDN (siete nie su moja silna
stranka), ziskal som dojem, ze mas pravdu, ze vsetky spomenute funkcie
"Microsoft Network" vyzaduju NetBIOS (to zrejme znamena, ze aj Net* funkcie
vratane NetSessionEnum).
Nie som si tym isty, dostatocne tomu nerozumiem a nemam teraz cas sa tym
zaoberat.

Prajem pekny Delphi den,
TOndrej

Jak odeslat email

[*] Petr Langer <langer(zv)xdom(tec)cz> - 5.12.2002 19:51:44

From: "David Kraina" <DKx(zv)Seznam(tec)cz>
Subject: Jak odeslat email

> JAK ODESLAT E-MAIL Z APLIKACE ?
>
> Idealne bez zadneho uctu, proste jenom tak. Radili jste mi na to SMTPRelay
> Indy, ale tam zase nevim, jakou zadat adresu.

adresu ceho? Odesilatele, prijemce, DNS serveru?

pl

Jmeno uzivatele v XP ze sluzby

[*] igi <igi(zv)seznam(tec)cz> - 05.12.2002 20:18:46

Zdravim

nevite nekdo jak zjistit jmeno uzivatele ktery je nalogovany v NT,
XP? Problem je v tom ze to zjistuji ze sluzby a fce GetUserName vraci
majitele sluzby tudiz SYSTEM nebo NETWORK SERVICE (alespon v XP).
Pokus o najiti username z registru byl take negativni (alespon ty
ktere jste tu uvadeli v predchozich prispevcich).
Diky za odpoved.

igis

Reklama:
Sout=EC=BE o auto na v=EDkend, autor=E1dio Clarion a dal=B9=ED ceny: ht=
tp://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=3D12345%26url=3Dhttp://www.auto-p=
lus(tec)cz
- nejlep=B9=ED syst=E9m prodeje ojet=FDch voz=F9 na internetu

Pristup k promenne z jineho formu

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 05.12.2002 21:20:22

On 5 Dec 2002 at 19:17, Petr Brant wrote:

> Pokud mas tu promennou deklarovanou jako public promennou objektu, tak
> bez problemu, pokud ji mas jako promennou v tom unitu, tak take.
> [...]

Obecne je lepsi deklarovat pristup k promenne pres property, zejmena
pokud by tato promena byla svazana s nejakou mnozinou hodnot, nebo
pokud ovlivnuje neco ve Form2.

Quick Report

[*] Stuchl, Vaclav <VStuchl(zv)lear(tec)com> - 5.12.2002 21:25:04

Nevi nekdo prosim, kde je neaky manual k QuickReportu na Internetu. =
Nebo
jestli nekdo nema nejaky kratky prikladek jeho pouziti. Mam problem, ze
nadefinuji strnku, dam tam nejaky label, ale pri tisku ci preview, se =
mi
neobjevi ani cista stranka.

Dekuji Vasek

=20

---
Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.426 / Virov=E1 b=E1ze: 239 - datum vyd=E1n=ED: 2.12.2002
=20

Quick Report

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 5.12.2002 21:37:41

5.12.2002 Stuchl, Vaclav:
> [...]
> jestli nekdo nema nejaky kratky prikladek jeho pouziti. Mam problem, ze
> nadefinuji strnku, dam tam nejaky label, ale pri tisku ci preview, se mi

Pro QuickReport mas v Delphi primo cely help:
c:\Program Files\Borland\Delphi5\Help\quickrpt.hlp

Doporucuji kapitolu QuickReport Guide / Your first report
Mas tam krok po kroku napsan postup k vytvoreni reportu

V adresari:
c:\Program Files\Borland\Delphi5\Demos\Quickrpt\
mas par prikladu hotovych reportu

A nakonec se muzes podivat do menu File / New / Bussines na
QuickReport wizard, ktery ti po nekolika krocich vygeneruje report

vlastni instalace IB/FB

[*] Miroslav Dolecek <dolecek(zv)informatics.muni(tec)cz> - 5.12.2002 21:38:52

Ahoj,

vytvarim klientskou aplikaci vyuzivajici IB server a chci vytvorit
instalacni balicek jak pro serverovou cast, tak i pro klientskou cast.
Nevim jesti se vydavam spravnym smerem, proto prosim o konzultaci
zkusenejsi. Jedna se mi hlavne o tu serverovou cast. Chtel bych to
delat pomoci Nullsoft Install System (NIS) a predstavuji si to takto:

1. Spusti se instalace a otestuje se jestli uz nebezi IB
2. Kdyz ano, co ted?
3. Kdyz ne zahajim svou instalaci
4. Po dokonceni instalace by se mela hned vytvorit databaze s tabulka,
nastavit prava, zmenit SYSDBA - proste pripravit vse k pouziti.

Jednak nevim, jestli to neni zbytecne, ale chci, aby to bylo maximalne
jednoduche pro toho, kdo to bude uvadet do chodu. Tim to samozrejme
bude tezsi pro me. Zajima me tedy hlavne:

1. Jestli to vubec rozumne jde udelat v tom NIS, ci nejakem
jinem instalatoru?
2. Co delat v bode 2, kdyz uz IB bezi?
3. Tu administraci bych chtel delat zavolanim programu vyzivajici
Interbase Admin komponenty. Je to ok? Jde to jinak?
4. Taky premyslim, ze bude huste rozpoznavat verze systemu a podle
toho instalovat (service nebo ne)

Uvitam jakekoliv rady. Prijde mi to zbytecna prace, ale chtel bych se
ujistit a zjistit, jak to delat uz pomoci hotovych instalatoru.

Miroslav Dolecek <dolecek(zv)fi.muni(tec)cz>

Jmeno uzivatele v XP ze sluzby

[*] tondrej(zv)t-online.de (TOndrej) - 5.12.2002 22:41:03

> nevite nekdo jak zjistit jmeno uzivatele ktery je nalogovany v NT,
> XP? Problem je v tom ze to zjistuji ze sluzby a fce
> GetUserName vraci majitele sluzby tudiz SYSTEM nebo
> NETWORK SERVICE (alespon v XP).

Pozri si GetInteractiveUserName z JCL, unita JclSecurity. U mna na Windows
2000 to funguje.
Skus, ci to chodi aj na XP.

Quick Report

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 6.12.2002 00:06:10

> dam tam nejaky label, ale pri tisku ci preview,
> se mi neobjevi ani cista stranka.

Kde 'tam'? Musis mat 'enabled' aspon jeden 'band'. Nic zenit, nic laska.

bye
vmlich http://www.rar(tec)cz

Kriticke sekce a spol.

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 6.12.2002 01:24:29

Petr Selinger wrote:

> chtel bych, aby se druhy vstup do procedury pozastavil
> a pak az se dokonci prvni, zacne se provadet druhy vstup.

Na taketo cakanie sa nepouzivaju semafory a kriticke sekcie, ale
'fronta'.

Casto robim aplikacie, kde je na RS 485 zbernici niekolko viac-menej
podobnych mikroprocesorov. Komunikuje sa s nimi tak, ze poslem na
zbernicu poziadavku napriklad 'cislo 4, daj mi obsah registra cislo 12'
a zo zbernice pride odpoved 'cislo 4 ma v registri 12 hodnotu xyz'.
Alebo mu len poviem, ze do registra R ma ulozit hodnotu H a on odpovie
'ok'.

V hlavnom threade vznikaju poziadavky tohoto typu nahodile podla
klikania, casovaca atd.. Pri vzniku kazdej poziadavky sa iba zaradi na
koniec fronty record, obsahujuci cislo procesora, text poziadavky a typ
odpovede.

Po zaradeni poziadavky do fronty sa odblokuje thread, ktory ma frontu
obsluzit, ak este neni odblokovany. (V skutocnosti tych zbernic byva
niekolko a kazda ma vlastnu frontu a vlastny thread na vyberanie z nej,
ale zaradovanie sa robi v hlavnom threade).

Thread obsluhy poziadavky prebieha tak, ze sa najprv data odoslu do
portu a po skonceni vysielania sa urcitu dobu caka na odpoved. Nakoniec
sa odpoved (alebo nic, ak timeout alebo badcrc) podla typu odovzda
vhodnej procedure pre spracovanie vysledku a poziadavka z cela fronty sa
odstrani. While not empty.

Preplneniu fronty sa da zabranit obmedzenim jej dlzky pri vkladani alebo
zahadzovanim 'prestarlych' ci podla ineho hladiska menej nutnych
poloziek, podla toho, ake zotavenie z chyby je pre aplikaciu vhodnejsie.
Ja napriklad stanicu, ktory 3x za sebou neodpovie, preventivne
diskvalifikujem na niekolko desiatok sekund.

Kriticke miesto je sucasne pridavanie a vyberanie z fronty. To musi byt
napisane tak, aby kazda operacia mohla byt v lubovolnom (strojovom!)
kroku prerusena a mohla pokracovat druha.

Ja na to nepouzivam retaz, ale obycajne cyklicke pole s ukazovatkom
konca a zaciatku. 'Pridavac' len skontroluje, ci este ma kam a ak ano,
posunie 'koniec'. A 'vyberac' iba posunie 'zaciatok'. Kazdy si pise do
svojej premennej a tu druhu len cita. A ked sa niektora zmeni ihned po
nacitani, tak 'pridavac' mal proste smolu a porovnava nie celkom
najcerstvejsie data, t.j. mysli si, ze uz vo fronte neni miesto a ono sa
medzitym uvolnilo.

Spracovanie odpovede neprebieha v hlavnom threade, preto si treba dat
bacha na volania VCL, najjednoduchsie je len zaradit nieco hlavnemu
threadu do fronty sprav.

bye
vmlich http://www.rar(tec)cz

Kolecko na mysi

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 6.12.2002 05:36:53

Zdravim,
mam optickou mys Genius NetScroll, ktera umi pomoci kolecka posouvat cizi
objekty.
Napriklad jsem v Outlooku, kde je vice oken a po najeti mysi nad neaktivni
okno lze koleckem posouvat obsahem v cizim okne. To je v poradku ale v me
aplikaci mam problemy:

Za chodu programu vytvorim pomoco create nove modalni okno Form2, kde jsou
nejaka rozhodovaci kriteria.Po najeti mysi nad hlavni Form1 a po otoceni
koleckem na mysi se Form2 ztrati a Form1 se astane taky neaktivni - nic
nefunguje.
Jedina pomoc je se prepnout pomoci Alt+Tab - ale obcas to nefunguje.

Dotaz - mam Form2 nejak blbe vygenerovany ?

http://www.kopr(tec)cz, delphi(zv)kopr(tec)cz

Kolecko na mysi

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 6.12.2002 05:49:34

Tohle se tu resilo asi pred dvema dny. Na vine je ovladac mysi od
Genius. Deja si tam standardni obecny ovladac, ktery je ve Windows.

6.12.2002 Pavel ZIDEK:
> [...]

> nefunguje.
> Jedina pomoc je se prepnout pomoci Alt+Tab - ale obcas to nefunguje.

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 6.12.2002 08:01:36

Ahoj
podle mne mas 2 moznosti:

1) pouzit SMAPI napr z JCL
toto pouziva vychozi nastaveni postovniho klienta,
vyzaduje mit nainstalovaneho takoveho klienta, ktery SMAPI podporuje (MS
Otlook, Outlook Expr.)
a mit nastaveny funkcni ucet

2) vytvorit vlastniho klienta
asi bych se podival na SYNAPSE
tam musis ucet nadefinovat ( a) zridis si na NETu ucet a muzes ho pouzit
vsude
b) podivas se po nejakem
serveru, ktery ti umozni odeslat zpravu
bez nutnosti zrizeni
uctu )

Pavel

> JAK ODESLAT E-MAIL Z APLIKACE ?
>
> Idealne bez zadneho uctu, proste jenom tak. Radili jste mi na to SMTPRelay
> Indy, ale tam zase nevim, jakou zadat adresu.

Kolecko na mysi

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 6.12.2002 08:15:16

skus aj ovladac od Logitechu, ten tiez funguje pre Geniusy

> [...]

me
> aplikaci mam problemy:

Re[2]: Zjisteni prihlaseneho uzivatele pod win 200

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 6.12.2002 08:24:11

Cau TOndrej,

> [...]

> vratane NetSessionEnum).
> Nie som si tym isty, dostatocne tomu nerozumiem a nemam teraz cas sa tym

No jestli jsem to spravne pochopil tak chces zjistit prihlaseneho
uzivatle pod Win2000. Na to potrebujes par veci. 1. Na te masine by
mela bezet sluzba Remote Registry Service
2. NetBIOS by mel byt povoleny nad protokolem TCP/IP

3. Musis byt prvkem site, tzn. musis byt prihlaseny do domeny, pokud
nejsi musi vzdaleny pocitac mit nastaveny RestrictAnonymous na 1 nebo
0. Coz je nebezpecne..

> Prajem pekny Delphi den,
> TOndrej

S pozdravem

Milan Vymazal

Jak odeslat email

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 6.12.2002 08:36:15

3) Odesles zpravu primo na SMTP server pro danou domenu - nepotrebujes
zadny ucet

[...]

[*] Jiri Novotny <novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 6.12.2002 08:50:38

> Chci se jen zeptat jestli s tim nekdo mate nejakou zkusenost
> Mam deklarovanou promenno ve Form2 a chci zjistit jej=ED hodnotu z formu=
> [...]

tvuj dotaz je formulovan ponekud "ledabyle" IMHO :-). Form1 a Form2
jsou nazvy formularu nebo unit? A ta promenna je soucasti formulare
nebo ji ma definovanou v Interface?

Ukazka, jak by to slo v ruznych pripadech delat:

unit Volajici;
Windows, Messages, ...
type
TVolajiciForm =3D class(TForm)
I : Integer;
VolajiciForm: TVolajiciForm;

Volany;

unit Volany;
Windows, Messages, ...
type
TVolanyForm =3D class(TForm)
Prom1 : Integer;
VolanyForm: TVolanyForm;
Prom2 : Integer;

Pak ve Volajici muzes kdykoliv priradit do Prom2 cokoliv
(pochopitelne prislusneho datoveho typu) a kdykoliv cist.
Do Prom1 se prirazuje takto:
Volany.Prom1 :=3D 10
a cte se
I :=3D Volany.Prom1.
Ale pozor, ten formular VolanyForm musi byt v tomto okamziku
uz vytvoreny!

Jirka.

IB/FB:Trigger before select

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 06.12.2002 08:52:41

Nemate fintu, jak neco takoveho udelat? To jest - aby se na serveru
neco spustilo pri selektu.

Quick Report

[*] Macko Martin <martin.macko(zv)m-pro(tec)cz> - 6.12.2002 08:57:36

Pokud to neni report vazanej na data je potreba nastavit PrintIfEmpty a
nejak osetrit "podstrkovani" dat v OnNeedData ...
Pokud potrebujes vytisknout jenom neco malo, pridej aspon band typu
TITLE a TQRLabel pridavej do toho bandu.

[...]

Re[4]: Zmeny struktury databazy FB - pre P. Cisara

<<< 6. 12. 2002 8:55 - Jan Sebel�k "honza(zv)haes(tec)cz" >>>
> [...]
JS> At je databaze sebezivejsi, cyklus "backup/restore" by asi rozhodne nemel byt pomalejsi nez 256 uprav v metadatech.

V case ked som toto pisal som este nevedel podrobnosti o RDB$FORMAT.
Aj v LangRef.pdf pisu len ze je to interna vec a nemame ju menit, takze to
mi vela nedalo.

<<< 6. 12. 2002 8:55 - Jan Sebel�k "honza(zv)haes(tec)cz" >>>
JS> Leda by nekdo vedome a systematicky implementoval zasahy
JS> do metadat primo do klientskeho programu.
JS> Taky jsem takove vytecniky potkal... :-)

A v com vidis problem. Pokial sa prihlasi owner databazy, je jediny
pripojeny a urobi vsetko v rozsahu povolenych zmien pomocou Alter
prikazov a nie pomocou zmien RDB$... tak v com je problem?

Apropo: Asi pred mesiacom som pustil do sveta jeden software, uz sa to
pouziva na viacerych miestach a posielam nove verzie programu a oni si
ich nainstaluju, program si zisti verziu databazy a ak je starsia tak
ide na update metadat. Samozrejme som tam uz dorobil aj kontrolu na
max(rdb$format) a ak je niektore vyssie ako 240 tak odmietam robit
zmeny metadat a vypisem hlasenie, ze musia urobit B/R databazy.
Co je na tomto systeme "not kosher"?

IB/FB:Trigger before select

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 6.12.2002 09:11:56

From: "Kalhous Zdenek" <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz>
> Nemate fintu, jak neco takoveho udelat? To jest - aby se na serveru
> neco spustilo pri selektu.

Bud select z ulozenej procedury alebo "Computed by" field.

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

problem s ComponentCount

[*] <delphin(zv)centrum.sk> - 06.12.2002 09:21:33

Zdar !

.. v DesignTime som si na TGroupBox hodil 6 CheckBoxov, kedze
kazdy z nich ma rovnaky event onClick, tak som si urobil jeden
univerzalny event, kde som chcel pristupovat k jednotlivym
CheckBoxom..
.. urobil som nieco taketo..

for i := 0 to GroupBox.ComponentCount - 1 do
TCheckBox(GroupBox.Components[i]).Checked := .....

..na moje prekvapenie mi vsak GroupBox.ComponentCount dava vzdy
0 !!!
.. pozeral som si Sender tohto onClick eventu.. a jeho
parent.ClassName je TGroupBox !!!..ked som si uz hodnu chvilu nevedel pomoct, tak som urobil
dynamicke createovanie jednotlivych CheckBoxov

CheckBox := TCheckBox.Create(GroupBox)
CheckBox.Parent := GroupBox ....

a to uz fungovalo spravne, GroupBox.ComponentCount mi daval
6..pripada mi to divne, ako keby v DesignTime nemali CheckBoxy
ownera, len parenta a preto ma potom GroupBox blby
ComponentCount...
.. vysvetli mi to niekto prosim ?

http://www.webpark.sk/novy-web.htm - Profesion�lny webhosting

Zakazani pripojeni na internet

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 6.12.2002 09:23:54

> [...]
> neco jako nahrada za vytazeni modemu ze zdi. Formular s dvoustavovym
> tlacitkem "zakazat/povolit pristup na inet" (zjednodusene receno).

jak uz Ti tu nekdo psal - zajistit na kterem portu je modem pripojen a
otevrit ho pro svou potrebu. Dokud jej ta aplikace neuvolni neni RAS
system schopen k modemu pristupovat a tedy ani vytacet. Je to asi
jedina spolehliva a jednoducha metoda, ktera nepouziva harakiri s
prejmenovavanim souboru atd.

D. Toman

problem s ComponentCount

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 6.12.2002 09:36:16

> [...]
> 0 !!!
> .. pozeral som si Sender tohto onClick eventu.. a jeho

Owner a Parent su dve celkom odlisne veci.
Owner je vlastnikom komponent, ktory je zodpovedny za uvolnenie vlastnenych
komponent pri svojom vlastnom uvolneni. Ked v designtime davas rozne
komponenty na formular, ich Owner je vecsinou ten formular, bez ohladu na
Parenta. Napriklad Button1 (TButton), ktory umiestnis na Panel1 (TPanel),
ktory je umiestneny na Form1 (TForm1), tento Button1 ma Form1 ako Owner a
Panel1 ako Parent.
Vlastnene komponenty mozes prechadzat pomocou
for I := 0 to ComponentCount - 1 do
with Components[I] do
Parent je vizualny kontajner, rodicovske okno v zmysle Windows, tzn. musi to
byt potomok TWinControl. Child okna mozes prechadzat pomocou
for I := 0 to ControlCount - 1 do
with Controls[I] do

Re[2]: Zmeny struktury databazy FB - pre P. Cisara

From: "Jan Sebel�k" <honza(zv)haes(tec)cz>
> Jasne, a jeste UDF,
> pokud by mi nestacil pro vypocet jazyk SQL.

neni sebemensi dovod maximalne nevyuzit vsetky mozne vlastnosti cohokolvek
:)

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Oracle a ADO

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 6.12.2002 12:13:44

Zdravim,
potreboval bych u TADODatabase na Oraclu nastavit dirty mode transakce
(respektive potrebuju aby data z necommitnute
transakce byly videt i mimo ni)... Ale at
vyberu jakykoliv mod ktery by to mel nastavit (treba
ilReadUncommited), tak je odezva ze to je nepodporovany mod... Pres
BDE, TDatabase a tiDirtyRead mi to funguje.

Homepage : http://dusek.webz(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Sms GateKeeper
--------------------------------

Symbol xxx is specific to a platform

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 6.12.2002 12:17:48

> nevite nekdo nahodou jak v Delphi 6 Professional vypnout platformni
> warnings (viz. %subj%). Ze nejsem kompatibilni s Linuxem me netrapi a
> jen to v seznamu prekazi zavaznejsim warnings a hints.

{$WARN SYMBOL_PLATFORM OFF}

V helpe pre $WARN najdes popis.

Re[2]: Symbol xxx is specific to a platform

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 6.12.2002 12:32:45

Aha, diky, ale otazka zni kam to dat :) U mych knihoven je to jasny,
ale hlasi mi to treba i v db.pas. A kdyz to dam do *.dpr tak to
nepomuze.

OK> {$WARN SYMBOL_PLATFORM OFF}

OK> V helpe pre $WARN najdes popis.

OK> HTH
OK> TOndrej

vlastni instalace IB/FB

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)users.sourceforge(tec)net> - 6.12.2002 12:54:56

Haj hou!

> Uvitam jakekoliv rady. Prijde mi to zbytecna prace, ale chtel bych se
> ujistit a zjistit, jak to delat uz pomoci hotovych instalatoru.
> Diky moc

Podivej se na http://ibinstall.defined.net (navody jak postupovat vcetne
downloadu uz hotovych skriptupro vse mozne).

MSI baliky a skripty jsou take na http://www.mwasoftware.co.uk/firebird/

Re[2]: Symbol xxx is specific to a platform

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 6.12.2002 12:56:11

> Aha, diky, ale otazka zni kam to dat :) U mych knihoven je to jasny,
> ale hlasi mi to treba i v db.pas. A kdyz to dam do *.dpr tak to
> nepomuze.

V helpe je popisany aj scope pre direktivu $WARN: plati pre vsetok kod v
unite za touto direktivou.
Co sa tyka unit VCL, ak si ich modifikoval, potom si tam mozes pripisat aj
to {$WARN SYMBOL_PLATFORM OFF}.
Ak nie, potom nema vyznam ich znova kompilovat. Pouzi .dcu a hotovo. Myslim,
ze v tom pripade by si nemal dostavat tieto vystrahy.

Re[4]: Symbol xxx is specific to a platform

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 6.12.2002 13:15:52

VCL jsem samozrejme nemodifikoval, hlasi to tam standartne. Do Lib
jsem vubec nesahal, je tam verze zkompilovana od Borlandu. Jediny
duvod proc to muze hlasit je to ze ma pristup do VCL source...

> [...]
OK> Ak nie, potom nema vyznam ich znova kompilovat. Pouzi .dcu a hotovo. Myslim,
OK> ze v tom pripade by si nemal dostavat tieto vystrahy.

fce ktera orizne posledni entery (#13#10) ?

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 6.12.2002 13:23:35

Neznate nekdo fci ktera orizne posledni entery (#13#10) ?:-)))
Neco jako trimRight?

Diky moc (davat to do cyklu mi neprijde moc kosher:-)
[...]

TABULKA - INSERT HODNOTY DO SLOUPCE TYPU CLOB

[*] Pavla Hub�lkov� <posta(zv)agrokonzulta(tec)cz> - 6.12.2002 13:29:32

Mam Tabulku
CREATE MY_TYBL

id NUMBER,
MY_LOB cLOB )

nyni potrebuji insertnout do teto tabulky hodnotu do sloupce typu CLOB.

Sekvence prikaz je:
qry.Close;
qry.SQL.Text := 'INSERT INTO MY_TBL( id, MY_LOB) VALUES ( 222, :sParam);
qry.ParamByName('sParam').AsMemo := Memo1.Text;
qry.ExecSQL;

V tuto chvili dostanu chybovou hlasku ORA-01461.
Dokazete mi poradit jak insertnout text z MEMO polozky do C_LOB
kdyz je delke textu v Memo1 vetsi nez 4000 znaku.

Delphi5 ORACLE 8.

Diky za pomoc PavlaH.

fce ktera orizne posledni entery (#13#10) ?

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 6.12.2002 13:29:47

s := Copy(s, 1, Length(s) - 2);

6.12.2002 Ales Pavel:

> Neznate nekdo fci ktera orizne posledni entery (#13#10) ?:-)))
> Neco jako trimRight?

> Diky moc (davat to do cyklu mi neprijde moc kosher:-)
> Hezky den

Data ze zvukove karty

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 06.12.2002 13:35:25

Ahoj,
potreboval bych nejak dostavat stream dat ze zvukove karty, tedy ne
zaznam do souboru, ani zaznam nejakeho poctu bytu do pameti. Nevite
nekdo jak na to?

Jak zjistit adresu SMTP z emailove adresy (was:Jak

[*] Danik Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 6.12.2002 13:50:30

Zrejme asi nebude existovat nejaky algoritmus/protokol, pomoci ktereho by se
zjistila adresa daneho SMTP serveru jemom podle emailove adresy?
Mam tim na mysli nejaky postup popsany napr RFC, nebo necim takovym. Zpusoby
typu pridat "SMTP." pred jmeno serveru neuvazuji ..:) ?

Tomas
PS: preposilam dotaz od kolegy, ale me to taky zajima :-)
3) Odesles zpravu primo na SMTP server pro danou domenu - nepotrebujes zadny
ucet
Milos

Jak zjistit adresu SMTP z emailove adresy (was:Jak

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 6.12.2002 13:55:25

A jak si to predstavujes ?
E-mailova adresa muze byt uplne jina nez SMTP server, pres kterou jsem
e-mail odeslal.
To, ze adresa obsahuje (zv)iol(tec)cz neznamena, ze posta byla odeslana pres
smtp.iol(tec)cz

6.12.2002 Danik Frantik:
> [...]
> typu pridat "SMTP." pred jmeno serveru neuvazuji ..:) ?

TABULKA - INSERT HODNOTY DO SLOUPCE TYPU CLOB

[*] ViragI(zv)logica(tec)com - 6.12.2002 13:57:47

Zdravim.

Zminena chybova hlaska rika, ze se program snazi ulozit polozku typu =
LONG do
pole, ktere neni typu LONG.

Ivan Virag

nyni potrebuji insertnout do teto tabulky hodnotu do sloupce typu CLOB.

Sekvence prikaz je:
qry.Close;
qry.SQL.Text :=3D 'INSERT INTO MY_TBL( id, MY_LOB) VALUES ( 222, =
:sParam);
qry.ParamByName('sParam').AsMemo :=3D Memo1.Text;
[...]

This=20e-mail=20and=20any=20attachment=20is=20for=20authorised=20use=20by=20=
the=20intended=20recipient(s)=20only.=20=20It=20may=20contain=20proprietar=
y=20material,=20confidential=20information=20and/or=20be=20subject=20to=20=
legal=20privilege.=20=20It=20should=20not=20be=20copied,=20disclosed=20to,=
=20retained=20or=20used=20by,=20any=20other=20party.=20=20If=20you=20are=20=
not=20an=20intended=20recipient=20then=20please=20promptly=20delete=20this=
=20e-mail=20and=20any=20attachment=20and=20all=20copies=20and=20inform=20t=
he=20sender.=20=20Thank=20you.

Re[4]: Symbol xxx is specific to a platform

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 6.12.2002 13:57:10

> VCL jsem samozrejme nemodifikoval, hlasi to tam standartne. Do Lib
> jsem vubec nesahal, je tam verze zkompilovana od Borlandu. Jediny
> duvod proc to muze hlasit je to ze ma pristup do VCL source...

To ze sa vobec kompiluju, je nestandardne. Zrejme mas nastavenu cestu k
zdrojakom VCL, pozri si search path v project options a library path v
environment options.

Symbol xxx is specific to a platform

[*] Marek Dost�l <marek.dostal(zv)mujweb(tec)cz> - 6.12.2002 13:57:54

D6 uz nemam nainstalovane, ale v Delphi 7 to jde vypnout v nabidce =
Project/Options, zalozka Compiler messages, vypnutim parametru Platform =
symbol.

Marek Dostal

Jak zjistit adresu SMTP z emailove adresy (was:Jak

[*] Jan K��ek - 6.12.2002 13:57:18

Samozrejme ze existuje :-) a jmenuje se to DNS. Email adresa na
internetu ma tvar jmeno(zv)domena a pri dotazu na DNS server na tzv. MX
zaznam se dozvis mail server, ktery je urcen pro prijem posty na teto
domene.

Honza +

> [...]
> Tomas
> PS: preposilam dotaz od kolegy, ale me to taky zajima :-)

Jak zjistit adresu SMTP z emailove adresy (was:Jak

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 6.12.2002 13:57:02

Jeste me napadla moznost zkouset ping na nejake standardni adresy,
cili pridat smtp nebo mail atd. a ping na tu adresu, jestli
existuje.

6.12.2002 Danik Frantik:
> [...]

> Tomas
> PS: preposilam dotaz od kolegy, ale me to taky zajima :-)

[*] Danik Frantik <frantik(zv)telpro(tec)cz> - 6.12.2002 14:11:46

Kolega mel tusim na mysli toto:
SMTP server dostane mail, ktery ma dorucit na adresu bla(zv)nekde(tec)cz. podle
toho (zv)nekde(tec)cz musi ale najit nejaky server, se kterym pak navaze komunikaci

Otazka je: jaky postup pro toto zjisteni/nalezeni pouziva?

[...]

ing. Jan Fiala

TPrintDialog

[*] Zbyn�k Burget <zburget(zv)miastudio(tec)cz> - 6.12.2002 14:14:01

Preju vsem dobry den.
Mam jeden dotaz: Potreboval bych si vyrobit vlastni tiskovy dialog (coz by
samo o sobe byl problem, ale potreboval bych na nej umistit button
"Vlastnosti" nebo "Nastavit tiskarnu" nebo tak neco. Nevite nahodou nekdo,
jak se tento dialog jmenuje a jake parametry je mu potreba predat, aby
nastavil prislusnou tiskarnu?
Predpokladam, ze ho najdu v commdlg32.dll, ale netusim, jak se jmenuje a
jaky potrebuje parametr.

Dekuji

Zbynek Burget

Jak zjistit adresu SMTP z emailove adresy (was:Jak

[*] "Novotn� Zden�k" - 6.12.2002 14:15:50

Pou=BE=EDvaj=ED se na to MX z=E1znamy DNS.

Zden=ECk Novotn=FD

>-----P=F9vodn=ED z=E1silka-----
>Od: "Danik Frantik" <frantik(zv)telpro(tec)cz>
>Komu: znovotny(zv)software602(tec)cz;<delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>;
>Odesl=E1no: p=E1tek 06.12.02 14:11:46
>V=ECc: RE: Jak zjistit adresu SMTP z emailove adresy (was:Jak od...
>
>Kolega mel tusim na mysli toto:
> SMTP server dostane mail, ktery ma dorucit na adresu bla(zv)nekde(tec)cz. po=
dle
>toho (zv)nekde(tec)cz musi ale najit nejaky server, se kterym pak navaze =

>komunikaci
>
>Otazka je: jaky postup pro toto zjisteni/nalezeni pouziva?

> [...]

[*] David Michal <david.michal(zv)www-bv(tec)com> - 6.12.2002 14:15:24

Zdravim,
Nevim jestli nejsem mimo. Ale nemyslel tazatel jak zjistit kam poslat mail,
pokud znam email adresu?
Tzn. zjistit MX zaznam pro domenu kam je zprava urcena?
Nevim jak to udelat v Delphi. Ve W2k pouzivam prikaz:
nslookup -q=MX clexpert(tec)cz
a hned vim, ze bych mel nejdrive zkusit: ananke(tec)czechia.com pri neuspechu
dalsi dle MX preference.
Takze pokud je toto co tazatel hleda, tak by mela otazka znit jak v Delphi
> [...]

Zpusoby
> typu pridat "SMTP." pred jmeno serveru neuvazuji ..:) ?

Re[2]: Jak zjistit adresu SMTP z emailove adresy (

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 6.12.2002 14:19:28

Cau ing.,

> [...]

> Mam tim na mysli nejaky postup popsany napr RFC, nebo necim takovym. Zpusoby
> typu pridat "SMTP." pred jmeno serveru neuvazuji ..:) ?

Ale nekric na nej :) o to myslel jinak. Pokud chces zjistit smtp
server musis si vzit tu koncovku a zjistit na koho je registrovanej MX
zaznam

S pozdravem

Milan Vymazal

TABULKA - INSERT HODNOTY DO SLOUPCE TYPU CLOB

[*] Pavla Hub�lkov� <posta(zv)agrokonzulta(tec)cz> - 6.12.2002 14:59:21

Moje tabulka vubec nepouziva LONG sloupec.
Rada bych vedela, jak napsat INSERT do teto tabulky, tak aby
byl vkladan tez sloupectypu CLOB.

[...]

This e-mail and any attachment is for authorised use by the intended
recipient(s) only. It may contain proprietary material, confidential
information and/or be subject to legal privilege. It should not be copied,
disclosed to, retained or used by, any other party. If you are not an
intended recipient then please promptly delete this e-mail and any
attachment and all copies and inform the sender. Thank you.

Jak zjistit adresu SMTP z emailove adresy (was:Jak

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 06.12.2002 15:00:58

> [...]
> komunikaci ...
> Otazka je: jaky postup pro toto zjisteni/nalezeni pouziva?

je to snadne:

1. z e-mail adresy vezmes cast za zavinacem. To je adresa domeny nebo
serveru.

2. na ziskany retezec zavolas DNS dotaz na druh zaznamu MX. To ti
vrati bud nic, nebo seznam SMTP serveru s jejich preferencnimi cisly.
(nejdrive se mas pokouset dorucit e-mail na nejnizsi cislo, az teprve
kdyz neuspejes, mas zkouset ty dalsi...)

3. pokud jsi pres MX zaznamy neziskal zadny SMTP server, pak cast za
zavinacem je pravdepodobne primo internetova adresa SMTP stroje.
(nebo je tam nesmysl...). Zkus se tedy pres SMTP pripojit na tu
adresu.

A jak na to v delphi? Nejjednodusi je pouzit Synapsi. ;-))) V unite
DNSsend.pas najdes funkci:

function GetMailServers(const DNSHost, Domain: string;
const Servers: TStrings): Boolean;

Ktere das adresu tveho DNS serveru (bud ji vis, nebo tvuj DNS server
muzes zkusit autodetekovat pres SynaMisc.pas - zatim jen v poslednim
SynaSnapu), par das to co jsi ziskal z te adresy, tedy mailovou
domenu.. a ono ti to naplni stringlist tak, ze kazdy radek v nem je
adresa kyzeneho SMTP serveru. radky v tom stringlistu jsou uz
serazene podle preferencnich cisel, takze hlavni server je prvni, a
pak nasleduji ty vedlejsi...

TABULKA - INSERT HODNOTY DO SLOUPCE TYPU CLOB

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 6.12.2002 15:08:55

> Moje tabulka vubec nepouziva LONG sloupec.
> Rada bych vedela, jak napsat INSERT do teto tabulky, tak aby
> byl vkladan tez sloupectypu CLOB.

to "L" v tom "CLOB" znamena long ;-)

a jinak:
http://community.borland.com/article/0,1410,19504,00.html

http://kouzelne.misto(tec)cz

automaticky upgrade metadat u zakaznika (bylo: Zme

<<< 6. 12. 2002 15:09 - Petr Palicka "palicka.petr(zv)seznam(tec)cz" >>>

PP> i ja jsem takto resil upgrady databaze, ale s tim, ze jsem pred upravou
PP> nechal udelal zalohu a pak jeste jednou po uprave do jineho fajlu.

To sedi aj v mojom pripade

PP> nicmene jsem dospel k rozhodnuti

Na zaklade coho, pouc ma prosim?

PP> , ze nez riskovat vlastni chybu a poskozeni databaze,

Ja vzdy pri uvolneni dalsieho ugrade si zaktualizujem databazu verzie
nula na verziu aktualnu. Na vsetkych miestach mi aktualizacia prebieha
bez problemov a zmien som uz vykonal cca. 120 (!!nielen metadat aj
mojich internych systemovych tabulkach) zmien.

PP> bude lepsi udelat databazi novou a data do ni prepumpovat.

Lenze nemozem obehnut 100 zakaznickych miest.

PP> asi to neni idealni v pripade nekolika milionu vet, ale v mem pripade
PP> se takoveto objemy dat nekonaji.

Ani v mojom.

Re[2]: TABULKA - INSERT HODNOTY DO SLOUPCE TYPU CL

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 6.12.2002 15:15:07

No LONG ne :) Je to Large Binary Object.

Homepage : http://dusek.webz(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Sms GateKeeper

[*] Marek Dost�l <marek.dostal(zv)mujweb(tec)cz> - 6.12.2002 15:28:48

>=20
> To ze sa vobec kompiluju, je nestandardne. Zrejme mas nastavenu cestu =
> zdrojakom VCL, pozri si search path v project options a library path v
> environment options.

To, jestli se knihovny VCL kompiluji je dano nastavenim =
Project/Options/Compiler, parametr Use debug DCUs. Standardne je =
vypnuto.=20

Marek Dostal

Symbol xxx is specific to a platform

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.12.2002 15:29:39

From: "Jakub Dusek" <jdev(zv)seznam(tec)cz>
> Aha, diky, ale otazka zni kam to dat :) U mych knihoven je to jasny,
> ale hlasi mi to treba i v db.pas. A kdyz to dam do *.dpr tak to
> nepomuze.

V Db.pas ti to tezko muze hlasit, ledaze by jsi ten unit nedopatrenim
prekladal, coz je nesmyslne. Zkontroluj jestli nemas omylem v Search Path
cestu ke zdrojakum RTL/VCL.

Petr Vones

Re[4]: Symbol xxx is specific to a platform

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 6.12.2002 15:29:27

> To, jestli se knihovny VCL kompiluji je dano nastavenim
> Project/Options/Compiler, parametr Use debug DCUs. Standardne
> je vypnuto.

To nie je pravda. Volba "Use debug DCUs" jednoducho vsunie
$(DELPHI)\Lib\Debug na zaciatok Search path, takze ako prve su najdene .dcu
v tomto adresari, ktore su skompilovane s debug info.

Re[4]: Symbol xxx is specific to a platform

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.12.2002 15:31:56

From: "Marek Dost�l" <marek.dostal(zv)mujweb(tec)cz>
> To, jestli se knihovny VCL kompiluji je dano nastavenim
> Project/Options/Compiler, parametr Use debug DCUs. Standardne je vypnuto.

To neni pravda, RTL/VCL unity se pouzivaji vzdy jen v podobe DCU. Nastavenim
Use Debug DCUs se pouze pouziji DCU z jineho adresare, kde jsou zkompilovany s
debug informacemi.