DateSeparator v ADO a SQL prikazy s datumamy

[*] Jiri Sedivec <jsedivec(zv)mail(tec)cz> - 11.12.2002 11:38:56

A proc nezkusite DateToStr ... mne to funguje. Access totiz zobrazuje datum
a cas v takovem formatu, ktery maji nastavene Windows - tudiz tam muzes i ve
stejnem formatu vkladat... Pokud tedy nemas jinak naformatovanou bunku.

Jiri

prevod aktualniho casu na sekundy

[*] petr polasek <dragonz(zv)post(tec)cz> - 11.12.2002 11:39:55

mam to napsane takhle:
var
aktual_cas : TTime;
pocet_sekund:dword;
begin
aktual_cas:=time;

a potrebuji tu promenou "pocet_sekund" naplnit temi sekundami,
ale nevim jak. Mohl by me to prosim nekdo dopsat. Diky za pomoc.

prevod aktualniho casu na sekundy

[*] <raul(zv)raphael(tec)cz> - 11.12.2002 11:42:46

Slo by to treba i takhle

pocet_sekund := (hodiny * 3600)+(minuty * 60) + sec;
a mas kolikata sekunda je

:-)

On Wed, 11 Dec 2002 11:39:55 +0100 (CET)
petr polasek <dragonz(zv)post(tec)cz> wrote:
> [...]
>
> a potrebuji tu promenou "pocet_sekund" naplnit temi
> sekundami,
> ale nevim jak. Mohl by me to prosim nekdo dopsat. Diky za

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.12.2002 11:48:33

Podivej se na funkci DecodeTime()
Ta ti to rozdeli na hodiny, minuty a sekundy. Roznasobit to pak urcite
zvladnes.

11.12.2002 petr polasek:
> [...]

> a potrebuji tu promenou "pocet_sekund" naplnit temi sekundami,
> ale nevim jak. Mohl by me to prosim nekdo dopsat. Diky za pomoc.

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 11.12.2002 11:49:08

TDateTime == float
1.0 = den = 24 hodin
1 hodina = 60 minut
1 minuta = 60 sekund

==> DatumCas*24*60*60 sekund

Od: Lubomir Fule [SMTP:fule(zv)humansoft.sk]
Odesl=E1no: 11. prosince 2002 10:49
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P=F8edm=ECt: RE: Nelegalne Delphi + FreeSoftware

A ako to je v pripade, ze by som siril iba zdrojaky bez cohokolvek, co
generuje kompilator. Mozem byt aj vtedy tresne stihany? Ved teoreticky=20
mozem
tvrdit, ze som to napisal v Notepad-e.

L.

> [...]
> pr=E1vum. Jestlize
> pouzijes placen=FD software na v=FDrobu jin=E9ho softwaru a chces
> jej jakkoli
> distribuovat (treba i zdarma), mus=EDs m=EDt tento n=E1stroj
> leg=E1lne zakoupen=FD.
> Samozrejme, ze mus=EDs m=EDt koupen=FD i operacn=ED syst=E9m.
> Je to =FAplne stejn=E9, jako by jsi vozil lidi autobusem zdarma a
> naftu bys
> kradl.
>
> Roman Junga

DateSeparator v ADO a SQL prikazy s datumamy

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 11.12.2002 12:35:29

> mam problem pri pouziti ADO na MSAcces databaze.
> Ked spustim SQL prikaz obsahuj�ci datum

Konecne riesenie problemov so zapisom DateTime v SQL (a to nielen pre MS
Access a nielen separatory, ale i napr. poradie d/m/y podla nastavenia
ODBC aliasu na klientovi) je vkladat ich do SQL ako parameter:

q1.SQL.Text := 'select * from vyroba where datvyr > :hranica';
q1.ParamByName('hranica').AsDateTime := Now-1;

bye
vmlich

Nelegalne Delphi + FreeSoftware

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 11.12.2002 06:36:59 -0500

V podstate souhlasim.
Je tu vsak i dalsi aspekt a to je licence a navod k pouziti. Dostal nekdo z
vas,
kteri jste Delphi ziskali od ceskeho zastoupeni Borlandu, licenci a navod
k pouziti v ceskem jazyce? Ja ne. V prvni rade porusuje nase zakony
Borland a vubec vsechny firmy, ktere u nas prodavaji software bez
ceskeho navodu a licence. Pokud pominu navod k pouziti, tak alespon licence
by
prelozena byt mela a mela by byt v souladu s nasimi zakony.
Docela by mne zajimalo, jak by dopadl soudni spor mezi Borlandem a clovekem,
ktery by u nas oficialne prodaval software vytvoreny v D6PE.

Martin Ben

PS: Toto ale neni omluva pro pouzivani nelegalniho (vlastne ukradeneho)
softwaru.

Re[2]: Nelegalne Delphi + FreeSoftware

[*] Martin Pesava <pesavova(zv)dkm(tec)cz> - 11.12.2002 12:42:58

A jak je to teda s Personal verzema (D6 a D7). Free SW asi delat a
vypoustet do sveta muzu. Ale muzu na PE verzi delat take komercni SW,
ktery nekomu prodam???

> Pokud budes sirit jen zdrojaky a zdarma, tak se
> myslim v pohode vejdes do licence D7 personal.
Martin mailto:jimx(zv)volny(tec)cz

Nelegalne Delphi + FreeSoftware

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.12.2002 12:47:41

Na D6 personal muzes delat freeware, na D7Pe uz nelze delat ani
freeware.
Komercni soft neni mozne delat ani na jedne verzi.

11.12.2002 Martin Pesava:
> A jak je to teda s Personal verzema (D6 a D7). Free SW asi delat a
> vypoustet do sveta muzu. Ale muzu na PE verzi delat take komercni SW,
> ktery nekomu prodam???

prevod aktualniho casu na sekundy

[*] Jaroslav �velta <jsvelta(zv)ciglersw.sk> - 11.12.2002 13:06:05

Skus toto.....

function TForm1.TimeToSec: DWord;
var Hour, Min, Sec, MSec: Word;
begin
DecodeTime(Time,Hour,Min,Sec,MSec);
Result :=3D Hour * 3600 + Min * 60 + Sec;
end;

Jaroslav =A9velta
Program=E1tor

C=CDGLER SOFTWARE Slovakia, a.s.
Slia=E8ska 10, 831 02 Bratislava, SK

-----------------Original-------------------
mam to napsane takhle:
var=20
aktual_cas : TTime;
pocet_sekund:dword;
begin
aktual_cas:=3Dtime;

a potrebuji tu promenou "pocet_sekund" naplnit temi
sekundami,
ale nevim jak. Mohl by me to prosim nekdo dopsat. Diky za pomoc.

---
Odch=E1dzaj=FAca spr=E1va neobsahuje v=EDrusy.
Skontrolovan=E9 antiv=EDrusov=FDm syst=E9mom AVG =
(http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.426 / V=EDrusov=E1 datab=E1za: 239 - d=E1tum vydania: 2. 12. =
2002
=20

OT: Re: Nelegalne Delphi + FreeSoftware a Spidla

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.12.2002 13:21:28

Puvodni zprava, kterou napsal Gallina Luk=E1s dne 11 Dec 2002:

> [...]
> Samozrejme muzes mit jaky chces politicky nazor, ale tohleto co predvadi=

Lukasi, tato konference neni o politice, presto si dovolim kratkou
odpoved, kdyz uz jsem toto tema trosku sam zacal.

Za prve, je uplne irelevantni, ze Spidlu a jeho bandu volila polovina z
obyvatel, kteri sli k volbam. Duvody, proc tomu tak bylo, jsou
jednoznacne, ale o tom neni tato diskuse. Mimochodem, Gottwald byl taky
radne zvolen a nepriletel sem odnikud z Marsu.

Za druhe, ze Spidla okrada nas vsechny i nase deti, to je zcela jasne, za
tim si stojim, to nejsou zadne urazky, to je prokazatelne. Bylo to pred
volbami, kdy si koupil hlasy volicu za nase penize, je to i po volbach.
To neni muj nazor, to je skutecnost - bohuzel je to tak.

Za treti, pokud nekdo vyviji nelegalni cinnost, neni to vubec zadna
urazka ho tak nazvat a pojmenovat to. Jestli nekdo krade, je to zlodej.
Jestli nekdo vrazdi, je to vrah. Kdyz nekdo nekomu nezaplati za pravo
uzivat software nebo treba si nekoupi jizdenku za jizdu tramvaji, tak
nevim, co to je, ale podle me zlodej. Proc mu tak tedy nerikat? Prosim
vsimni si PS meho prispevku, kde jsem uvedl, ze tak nenadavam pisateli
zpravy. Nicmene komukoliv, kdo zlodej je, reknu klidne: "Pane, vy jste
zlodej.". Ja jsem kradl 2x v zivote, jednou v prvni tride jsem ukradl
magnetky, o par let pozdeji jsem ukradl nekde v krouzku nejaky spinac. Na
oboji se prislo, byl jsem zlodejem, mel jsem ostudu a byl jsem potrestan.
Prestoze jsem byl dite, stydim se za to dodnes, od te doby nekradu a
krast nebudu. Problem je, ze dnes lidi kradou neustale a nestydi se za to
a jeste se tim chlubi.

Problemu je v podstate daleko vic. Je uplne jedno, ze nelegalni uziti
software nevypada na prvni pohled jako kradez, ze jakoby nikdo o nic
neprichazi. Je jedno, ze se nekdo utesuje treba tim, ze by si to stejne
nikdy nekoupil, takze by autor stejne penize nedostal. Tim si jen ten
zlodej sam sobe ospravedlnuje, ze vlastne neni zlodej. Ja tu vidim
problem jeste vsak v jine veci nez ze autor nedostane zaplaceno za to, co
mu po pravu nalezi. Jestlize ja jako podnikatel vyvijim software a do
software jsem investoval treba 1,5 milionu korun, tak podobny podnikatel,
ktery si tentyz software nakradl, mohl 1,5 milionu korun investovat
jinam. Ziskal dost znacnou financni vyhodu, mohl si koupit lepsi auto,
jezdit na dovolenou, koupit si baracek nebo treba to investovat do mezd
programatoru ci do propagace. Takze je to zlodej a podvodnik a jeste
nekaly soutezitel a ja nevim, co vsechno. Co dodat?

=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D
Telefony: 475 500 610, 475 501 627, 475 511 337
Mobilni telefon: 602 409 601, Fax: 475 511 338

[...]

[*] Lubomir Fule <fule(zv)humansoft.sk> - 11.12.2002 13:31:19

Ok, este teda objasnim preco sa na to pytam. Ide o ODBCe, nemam D7, ale mal
som moznost to vyskusat u kamarata (v skutocnosti mi pozical instalacku).
Zdrojak balicku som premenoval z ODBCPkg6.dpk na ODBCPkg7.dpk a vyskusal
skompilovat v D7, vsetko islo OK - zdrojaky balickov D6 a D7 su
kompatibilne, teda do instalacie som pridal ODBCPkg7.dpk aby to mohli pouzit
aj majitelia D7 s tym, ze si to musia skompilovat. Cele ODBCe som vyvijal na
oficialne zakupenej verzii D3 - D6. Pre D7 som len skopiroval a premenoval
zdrojak pre D6 a na pozicanom D7 vyskusal, pricom pre D7 tam nieje ziadna
zmena. Myslim, ze som sa takto nedopustil nicoho nekaleho. Mam pravdu?

L.

> [...]
> prava porusujes
> tak jako tak. Proste jsi zlodej, pouzivas nelegalne neco, na co nemas

[*] KALUS Jozef <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 11.12.2002 13:31:06

ja som kupoval zo slovenskeho Borlandu (ale to je asi len pobocka
ceskeho) D6Prof v akcii (upgrade D5St) a dostal som normalne licenciu v
slovencine... navod ale prelozeny nebol :o( a u nas tiez plati podobny
zakon ako v CR

[...]

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 11.12.2002 13:32:13

> poradite mi prosim Vas nekdo, jak z Delphi tiskout na
> jehlickove tiskarny v textovem rezimu?

Skus to cez AssignPrn, je na to priklad v helpe. Sice to ide tiez cez GDI,
ale printer driver by to mal zvladat. Ak nie, mozes ten driver obist, odkazy
na priklady najdes tu:

http://homepages.borland.com/efg2lab/Library/Delphi/Printing/

OT: Re: Nelegalne Delphi + FreeSoftware a Spidla

[*] Otisk Ren� <otisk(zv)misel(tec)cz> - 11.12.2002 13:38:15

Vetsinou na takove veci v konfere nereaguji, ale musim si pridat troskou do
mlyna. Ten pocit, ze jsem nejakej divnej, protoze jsem treba nekde vratil
preplatek v obchode a ochranka si ze me delala srandu znam (vesmes od
inteligentnich hajzliku nebo blbouckych tykvi), ale tady je bohuzel takove
spolecenske klima. Kazdy narod ma takovou vladu jakou si zaslouzi, vcetne
sprostych Zemanu, ignorantu Klausu a tech zbyvajicich brebterek z US a KDU
(krestane prece nelzou ani v politice, ze?).

Puvodni zprava, kterou napsal Gallina Luk�s dne 11 Dec 2002:

> [...]

nekaly soutezitel a ja nevim, co vsechno. Co dodat?

Telefony: 475 500 610, 475 501 627, 475 511 337
Mobilni telefon: 602 409 601, Fax: 475 511 338

Indy TCPServer - Tipy Triky c. 678

[*] Pavel Poles <poles(zv)student.fsid.cvut(tec)cz> - 11.12.2002 13:40:12

Zdravim,

mam trochu problem s Indy TCP serverem. Dle knizky Tipy a triky pro delphi,
trik c. 678 se snazim udelat jednoduchy prenos souboru. strana serveru je
treba
jen takto jednoducha:

procedure TForm1.TCPServerExecute(AThread: TIdPeerThread);
var
FStream: TFileStream;
begin
fStream.Create('c:\kuk.bat',fmOpenRead or fmShareDenyNone);
Athread.Connection.WriteLn('Hallo world');
Athread.Connection.OpenWriteBuffer;
Athread.Connection.WriteStream(fStream);
Athread.Connection.CloseWriteBuffer;
FreeAndNil(fStream);
AThread.Connection.Disconnect;
end;

Na strane serveru po spusteni mi vznika vyjimka EAccessVioaltion za radkem
WriteStream, ale neni to pravidlem, nekdy uz i za radkem WriteLn.
Pouzivam port 20 a z klienta se pripojuju na 127.0.0.1:20

Netusite nekdo kde je chyba?

Pavel Poles

Jak tiskout v textovem rezimu

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 11.12.2002 13:43:22

> From: Ales Kerner
>
> poradite mi prosim Vas nekdo, jak z Delphi tiskout na
> jehlickove tiskarny v textovem rezimu?

Jiz to tu nekolikrat bylo.
Podivej se do archivu konference, heslo treba draft.

V zasade jsou dva zpusoby:

1. Primy vystup do portu mimo ovladac tiskarny

2. Tisk pomoci ovladace obecne (generic) tiskarny

Vaclav Krmela

Nelegalne Delphi + FreeSoftware

[*] Roman Junga <tazzy(zv)seznam(tec)cz> - 11.12.2002 13:59:58

V tomto pr�pade je vse OK. Muzes vsak s�rit pouze *.pas soubory.
RJ

From: "Tom xXx" <assas(zv)bonbon.net>
> Coz takhle tam pridat jeste MS-SQL (6, 6.5, 7, 2000, MSDE) a u
konektivity ADO a OLE DB, abe se tyto veci neschovaly do nic
> nerikajici kolonky "jine"?

OK. Este dnes to tam bude.

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

IB/FB - Lock zaznamu - casy

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 17.12.2002 13:46:53

----- Original Message -----=20
From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
> From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
>=20
>=20
> To nejsou metody ale operace - je celkem lhostejne, jakou formu
> bude mit jejich implementace. Rekneme, ze LOCK by mohl
> schematicky vypadat treba nejak takto:
> QRY.SQL.Add('INSERT INTO TxLOCKS (pkLockID,....) VALUES
> (:ID,....)');
>=20

A to se nebojis ze ti z nejakeho duvodu klient v prubehu prace
odpadne a v te tabulce zustanou zaznamy o jeho zamcich???
Pak budes muset slozite resit jejich uvolnovani pomoci nejaky
nastroju aby mohli uzivatele pracovat...

Ten TCP server by mel tu vyhodu ze po rozpojeni (napr. pri
nasilnem odpadnuti klienta) by se jeho zamky samy uvolnily
protoze by byly realizovane pouze v pameti.

Martin Schayna

IB - Drop foreign key constraints

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 17.12.2002 14:12:40

----- Original Message -----=20
From: "Roman Macura" <delphi(zv)atlascon(tec)cz>
> Nemate nekdo nejaky lepsi navrh, jak aktualizovat databazi u zakaznika
> na novou verzi struktury (nutnost zachovani dat)?
>=20
> Prozatim to delame pomoci presunu dat do nove ciste struktury pres =
SQL.
> TIBBatchRawFile bude asi rychlejsi, ale muzu pomoci nej prenest data =
jedne
> tabulky
> tvorici strom? (vazba tabulky sama na sebe - prozatim to resime jednou
> ulozenou procedurou,
> ktera nam vrati zaznamy v odpovidajicim poradi pro spravny insert)...

My to resime tak ze tech par cizich klicu "sama na sebe" pridavame
na tabulku az _po_ nahrani dat, napr:

ALTER TABLE Divisions=20
ADD FOREIGN KEY (Parent_ID) REFERENCES Divisions (ID);

Toto reseni name problemy co popisuje Pavel.

Martin Schayna

IB - Drop foreign key constraints

[*] Roman Macura <delphi(zv)atlascon(tec)cz> - 17.12.2002 14:28:09

Jo, tak to dela i IBPump, je to dobre reseni (sice nevim jak to dela, kdy=
to bez logout/login nejde - jak uz tady bylo psano),
az na to, ze ne pro muj dotaz :-) Nemuzu cistou databazi, do ktere bych
prenasel data ze stare, vytvorit ze skriptu
(coz predpokladam delas Ty a pote do-tvoris ty foreign key), protoze nase
vzorova db neni cista, ale obsahuje nejake male mnozstvi dat (bloby, apod=
.).

Takze kdyz pouziju vzor (existujici db), tak i kdyz nebudu
restrukturalizovat celou db, ale prenaset data,
tak stejne potrebuju udelat drop tech klicu "sama na sebe" a to opet v
jednom pripojeni nejde. To je pekne na h...

Trapn=FD dotaz: Jak narocne bude pro databazi provest 40x login a logout,
abych ty klice v klidu smazal? :-)
Nebo: Lze tedy nejak pracovat s metadata cache, nebo je to fakt marn=E9?

> [...]

ALTER TABLE Divisions
ADD FOREIGN KEY (Parent_ID) REFERENCES Divisions (ID);

Toto reseni name problemy co popisuje Pavel.

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 17.12.2002 14:51:50

----- Original Message -----=20
From: "Roman Macura" <delphi(zv)atlascon(tec)cz>
> [...]
nase
> vzorova db neni cista, ale obsahuje nejake male mnozstvi dat (bloby, =

Ano, generujeme ji ze skriptu a take do ni nahraveme vychozi data
(i bloby) samozrejme ne pomoci standardniho SQL ale pomoci vlastniho
nastroje ktery umi nahrat data do tabulky z binarniho streamu (muze
proto obsahovat i bloby). Pak nahravame uzivatelska data podobnym
zpusobem avsak se zohlednenim zmen ve strukture. Na zaver se
pripoji prave ty problematicke referencni integrity.

> [...]
> tak stejne potrebuju udelat drop tech klicu "sama na sebe" a to opet v
> jednom pripojeni nejde. To je pekne na h...

Vzorova databaze je IMHO spatny zpusob, co kdyz ma klient
jiny IB server -- s jinou ODS nebo na jine platforme.

> [...]
logout,
> abych ty klice v klidu smazal? :-)
> Nebo: Lze tedy nejak pracovat s metadata cache, nebo je to fakt =

Podle me budes mit problem -- jinak se chova napr. FB a IB. Na FB
se aplikace uplne odloguje, ale stejne si server databazi (nejakou dobu) =

pridrzuje.

> [...]
> ADD FOREIGN KEY (Parent_ID) REFERENCES Divisions (ID);
>=20
> Toto reseni name problemy co popisuje Pavel.

[*] Roman Macura <delphi(zv)atlascon(tec)cz> - 17.12.2002 14:57:29

To se da vyresit vzory pro ruzne verze IB, i kdyz samozrejme
treba vzorova data v xml, nebo v bin. souborech jsou lepsi - vyreseno to
mame taky,
ale pri mnozstvi dat, ktera jsou v te stare databazi, trvaji obe variant=
neunosne dlouho.

Ale jinak - vsechno je to spatny zpusob, kdyz si uvedomis narocnost tveho
(i meho) reseni oproti logickemu pozadavku restrukturalizace.

No nic. Muzes mi rict jestli pouzivate normalne INSERT a TIBSql/TQuery ne=
bo
prave ten TIBBatchRawFile?

?

> [...]

> ALTER TABLE Divisions
> ADD FOREIGN KEY (Parent_ID) REFERENCES Divisions (ID);
>
> Toto reseni name problemy co popisuje Pavel.

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 17.12.2002 15:26:55

Mohly by vysledky zobrazovat i pocty lidi a pocty u jednotlivych
odpovedi?

> btw: Anketa je verejna, anonymna a zamerana hlavne na FB/IB. Ak ma niekto
> zaujem, moze adresu zverejnit mimo konferu.
>
> Kakacka Pavol
> KasiX(zv)atlas(tec)cz

Karel Kral, vedouci odd. IT / IT dep. manager

Anketa - spokojenost a pouzivanie FB/IB

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 17.12.2002 15:38:38

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> Mohly by vysledky zobrazovat i pocty lidi a pocty u jednotlivych
> odpovedi?

Ukezacavam autora. Ma uz v sebe panaka ale nechce polavit :)))
Predbezne:
- su tam pridane i poziadavky co ste mi pisali na eml.
- realne a presnejsie statistiky budu zverejnene az po novom roku (skor neni
cas ani dostatok dat)
- zatial hlasovalo viac ako 25 ludi
- niektore vysledky su fakt prekvapive ;)

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

IB - Drop foreign key constraints

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 17.12.2002 15:38:15

----- Original Message -----=20
From: "Roman Macura" <delphi(zv)atlascon(tec)cz>
> [...]
tveho
> (i meho) reseni oproti logickemu pozadavku restrukturalizace.

To je otazka jak casto se zmena strukturu dela. My mame (v podstate) =
balickovy=20
soft, alespon v tom smyslu ze databaze vsech zakazniku ve stejne verzi =
programu=20
maji stejnou strukturu. Potreba zmenit strukturu je tehdy, pokud =
zakaznik prejde=20
z nizsi verze programu na vyssi, a to jen tehdy pokud se struktura =
menila.=20
V ustalenem prostredi je to tak max. jednou za pul roku az rok -- pak si =
skutecne=20
pocka par hodin (podle velikosti dat) na obnovu databaze do nove verze.

> No nic. Muzes mi rict jestli pouzivate normalne INSERT a TIBSql/TQuery =
nebo
> prave ten TIBBatchRawFile?

INSERTy pomoci TIBSQL. Mas lepsi zkusenosti s TIBBatchRawFile?

Martin Schayna

IB - Drop foreign key constraints

[*] Roman Macura <delphi(zv)atlascon(tec)cz> - 17.12.2002 15:45:10

Nevim jak tobe, ale mi pul roku (jako zakaznikovi) utece jako voda:-)

Pomoci TIBBatch... jsem kdysi davno zkousel prenos velkeho mnozstvi dat
jednoduche tabulky a rychlost byla dramaticky vyssi nez pres TIBSql.
Ale prave jsem si ted nebyl jisty, co to udela na pomerne hodne provazanych
tabulkach.

> [...]
> pocka par hodin (podle velikosti dat) na obnovu databaze do nove verze.

> INSERTy pomoci TIBSQL. Mas lepsi zkusenosti s TIBBatchRawFile?

ADO a : v SQL prikazu

[*] Martin Vlk <mavlk(zv)helpforest(tec)cz> - 17.12.2002 15:49:18

Ahoj,

potrebuji vytvaret na serveru dynamicky ruzne objekty (tabulky, triggery
...).
Jestlize potrebuji v SQL prikazu uvest : (dvojtecku) tak mi ten prikaz ni=
neprovede (ale ani nenahlasi zadnou chybu). Pokud ty dvojtecky odstranim
tak to projde v pohode. Pouzivam ADO komponenty z D6 Pro (konkretne
ADOCommand + ADOConnection) a ADOCommand.ParamCheck mam
nastaveno na FALSE. Nevi nekdo jak to tam dostat.

D6 Pro, Oracle 8i, OraOLEDB.Oracle.1

Odchoz=ED zpr=E1va neobsahuje viry.
Zkontrolov=E1no antivirov=FDm syst=E9mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verze: 6.0.427 / Virov=E1 b=E1ze: 240 - datum vyd=E1n=ED: 6.12.2002

ADO + ACCESS + dlhy SQL prikaz

[*] Richard Siegl <rsiegl(zv)elas.sk> - 17.12.2002 16:43:26

Nazdar lidi

pri pouzivani ADO s Access databazkou som narazil na jeden problem

!!! ak je sql prikaz dlhsi ako 255 znakov tak pri jeho spusteni vznikne
chyba EOLEException "Nespecifikovana chyba" !!!

chybu nesposobuje Access a ani JETEngine, skusal som to iste cez Visual
Basic a tam to ide bez problemov. Neviete niekto kde je "PES" zakopany?

D5 Ent UpdatePack1, ADO UpdatePack2 , W2000 SP2

----------------------
Richard Siegl
ELAS spol. s r.o.
Vinohradn=EDcka 6
97101 Prievidza
tel.: +421 46 5151239
Email: rsiegl(zv)elas.sk
Web: www.elas.sk
----------------------

IB/FB - Lock zaznamu - casy

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 17.12.2002 21:26:18

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>

> A to se nebojis ze ti z nejakeho duvodu klient v prubehu prace
> odpadne a v te tabulce zustanou zaznamy o jeho zamcich???

Nebojim, protoze jsem dosud nepotreboval zamykat SQL server ;-)

> Pak budes muset slozite resit jejich uvolnovani pomoci nejaky
> nastroju aby mohli uzivatele pracovat...

Ten zamek implementovany pres DB tabulku by mel samozrejme
time stamp a expiroval by - zamek by zustal zamceny+expirovany
do doby, nez ho bude chtit zamknout jiny klient popr. se expirovane
zamky daji odstranit v ramci house keepingu.

A pokud by to bylo nutne, tak by zrejme nebyl problem zajistit
pravidelny update zaznamu a tim simulovat funkci watch-dogu
(zkracenim doby expirace).

Asi bych to implementoval pomoci SP.> Ten TCP server by mel tu vyhodu ze po rozpojeni

Me spis napadaji dve nevyhody:

1. musis mit vhodne nastaveny firewally pro ten TCP server
2. musis mit zajisteno, aby ten TCP server opravdu bezel

Bye, pf

Delphi 7 personal vs. freeware

[*] J�n Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 17.12.2002 21:58:19

Myslim ze by se to tvoje pouziti dalo taky chapat jako "indirect
compensation".
J�n Harman, Brno, harman(zv)atlas(tec)cz

> [...]
> (nebo jak se ta kom. verze jmenuje) stalo 5000, pak bysme ho ve firme
> koupili (postaci). 35 litru za D7 Prof. je ale neunosna cena.

Posuv vScrollBoxe manualne

[*] <idulgerov(zv)centrum.sk> - 17.12.2002 22:28:33

Zdravim.

Mam drobny problemik.
Povedzme ze mam ScrollBox do ktoreho
vytvaram za behu programu vopred neznamy pocet
TLabel.
Potrebujem docielit efekt aby uzivatel mohol
manualne napr. po stlaceni UpDown butonu listovat
vzdy o jeden Label hore alebo dolu.
Ako na to?
Dalej potrebujem programovo zistit ktory Label
je prave v ScrollBoxe viditelny (aktivny),
aby som mohol dalej pracovat z jeho Caption.
Neviete niekto ako na to?

programator-amater, mladost v prdeli do penzie daleko
SLOVAK REPUBLIC

http://www.webpark.sk/novy-web.htm - Profesion�lny webhosting

Anketa - spokojenost a pouzivanie FB/IB

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.12.2002 00:36:09

Puvodni zprava, kterou napsal Pavol Kakacka dne 17 Dec 2002:

> Jelikoz je tu par ludi, vcetne mna, ktorych by zaujimal nazor a pohlad
> vyvojarov v CR a SR na vyvijane databazove aplikacie a DB stroje,

Proc to nema na databazi checkboxy? Ja pouzivam 3 ruzne podle toho, jaka
aplikace to bude...

Telefony: 475 500 610, 475 501 627, 475 511 337
Mobilni telefon: 602 409 601, Fax: 475 511 338

DXDraw (DelphiX) - doHardware

[*] Commanche <komurka(zv)myto(tec)cz> - 18.12.2002 07:27:20

Zdravim,
mam problemek s komponentou DXDraw, kdyz si prepinam v options
parametr doHardware (v designu i v runtimu) bezi mi to porad
jako by byl doHardware true. Pritom v ukazkovych prikladech
funguje vsechno OK. Nechapu.
Netusite nekdo v cem by mohl byt problem?

(Delphi 6 Ent UP2, winXPprof, DelphiX 2000.07.17)

Dekuji

++++++++++++++++++++++++++++++
+ Commanche +
+ mailto:milos(zv)komurka(tec)cz +
+ http://www.komurka(tec)cz +
+ ICQ: 149633182 +
+ IRCnet: #mejto (Commanche) +
++++++++++++++++++++++++++++++
Verze: 6.0.422 / Virov� b�ze: 237 - datum vyd�n�: 20.11.2002

Anketa - spokojenost a pouzivanie FB/IB

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 18.12.2002 08:13:08

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> Proc to nema na databazi checkboxy? Ja pouzivam 3 ruzne podle toho, jaka
> aplikace to bude...

Ahoj vsetkym!

Aby bola anketa ako-tak spracovatelna tak sme sa rozhodli "prinutit"
"volica" ;-) zvolit tu najpreferovanejsiu volbu. Je to anketa zamerena najma
na pouzitie/vyuzitie db stroja (a jeho vlastnosti) aby sme dokazali porovnat
spokojenost uzivatelov. Ale je mozne samozrejme pre kazdy stroj hlasovat
zvlast ;)
Toto plati pre vsetky otazky.

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Delphi7 personal vs. freeware

[*] Marek Dost�l <marek.dostal(zv)mujweb(tec)cz> - 18.12.2002 08:28:26

> [...]
> (nebo jak se ta kom. verze jmenuje) stalo 5000, pak bysme ho ve firme
> koupili (postaci). 35 litru za D7 Prof. je ale neunosna cena.

Pokud v posledni dobe Borland nezmenil licencovani, tak to nelze. Je =
mozno koupit licenci (bez krabice, bez cd) asi libovolne verze Delphi, =
ale za plnou cenu, tj. tech cca 35 tisic. Presnou odpoved bys ziskal =
primo u Borlandu.

Marek Dostal

SQL: Organizace dat pro 8 pobocek; SP; dynamicky g

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 18.12.2002 08:45:08

Ahoj,

Potrebujeme v MS SQL zpracovavat data z 8 pobocek a nevime moc, jak na
to nejlepe.

Podrobneji: Ve firme mame 8 pobocek, kazda ma sva vlastni data pohybu.
Nektere ciselniky jsou spolecne centralne distribuovane, nektere lokalni
pro pobocky. Pouzivame vlastni souborovou databazi pro BP7.

Potrebujeme udelat nadstavby pro centralni analyzy, rozhodli jsme se pro
MS SQL. A ted otazka: jak usporadat databazi tak, aby se s tim dalo
rozumne pracovat pro vsechny pobocky zaroven? Sestavy prodeju za celou
firmu atd?

Zatim jsme nasypali vsechno do jedne databaze. Centralni ciselniky jsou
jasne (Zakaznik...) ale co s databazemi pohybu? Kazdou pobocku jsme
naimportovali do zvlastni tabulky, pojmenovali jsme se napr.
Pob1_Doklady, Pob1_PolozkyDokl a to same pro Pob2_... Na prvni pohled to
vypadalo pekne, ale kdyz jsme zacali psat prvni Stored Proc (tak to
chceme delat pri nasem objemu dat), tezce jsme narazili.

Protoze MS SQL v SP neumoznuje predat jmeno tabulky jako promennou, musi
byt budto:
1. kazda SP napsana zvlast pro kazdou pobocku (ta udrzba...)
2. v kazde SP musi byt if Pob = 1 then ..., tedy 8 x to same (opet, ta
udrzba...)
3. prikazy v SP se musi generovat dynamicky a spoustet pomoci Exec (coz
je nekdy skoro nemozne vzhledem k poctu parametru)

Taky nas napadlo:
1. Udelat 8 databazi (pro kazdou pobocku jednu), ale zase je to k necemu
pracovat s 8 databazemi? A co s centralnimi ciselniky?
2. Nasypat vsechny pro vsechny pobocky do jedne spolecne tabulky.
Jenomze ty pohyby maji vazby na ciselniky, ktere jsou pro kazdou pobocku
ruzne. Taky pri milionu pohybu mesicne brzo vznikne z databaze pekny
macek.

Mohli byste se vyjadrit, pokud mate nekdo zkusenosti? Co s tim?
Karel Kral, vedouci odd. IT / IT dep. manager

Organizace dat pro 8 pobocek; SP; dynamicky genero

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 18.12.2002 08:57:42

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> [...]
> Jenomze ty pohyby maji vazby na ciselniky, ktere jsou pro kazdou pobocku
> ruzne. Taky pri milionu pohybu mesicne brzo vznikne z databaze pekny

Jedine bod 2 je spravny. Pricom by ste sa mali pokusit zjednotit ciselniky.
Velkost databaze je nepodstatna, aspon by ste sa k tomu mali tak stavat.
Vykon sa urcuje spravnym navrhom struktury, indexami a optimalizovanymi
dotazami.

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Organizace dat pro 8 pobocek; SP; dynamicky genero

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 18.12.2002 08:57:05

Spis bych to resil tak, ze bych vytvoril ciselnik pobocek a tabulky Doklady,
PolozkyDokl a do nich pridal atribut Pobocka s odkazem do ciselniku a
pochopitelne s constrainem NOT NULL. Pak staci jedna jedina storovka pro
vyber dat z jakekoliv pobocky.

> [...]

> Karel Kral, vedouci odd. IT / IT dep. manager

Organizace dat pro 8 pobocek; SP; dynamicky genero

[*] Macko Martin <martin.macko(zv)m-pro(tec)cz> - 18.12.2002 09:04:22

Ahoj,
a proc nemit jednu tabulku pro doklady, druhou pro pohyby a a pobocky
rozlisovat nejakym ID v tabulce ?
muzes to jeste rozsirit napr. tak ze prvni dva znaky z ID bude kraj,
dalsi dva uz konkretni pobocka ...

[...]

chceme delat pri nasem objemu dat), tezce jsme narazili.=20

Mohli byste se vyjadrit, pokud mate nekdo zkusenosti? Co s tim?
--=20
Karel Kral, vedouci odd. IT / IT dep. manager

IB - Drop foreign key constraints

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 18.12.2002 09:17:57

Ahoj,

1. obecne to delame tak, ze predlohu zabalime a rozbalime,
ale neaktivujem indexy.
2. Deaktivace triggeru:
update rdb$triggers a
set
a.rdb$trigger_inactive=1
where
(a.rdb$trigger_inactive=0) and
(a.rdb$system_flag=0)
3. Prenos dat
4. Aktivace primarnich klicu:
update rdb$indices c
set
c.rdb$index_inactive=0
where
c.rdb$index_name in (
select b.rdb$index_name
from rdb$relation_constraints a
inner join rdb$indices b on (b.rdb$index_name=a.rdb$index_name)
where
(a.rdb$constraint_type='PRIMARY KEY') and
(b.rdb$index_inactive=1)
)
5. Aktivace ostatnich indexu
update rdb$indices c
set
c.rdb$index_inactive=0
where
c.rdb$index_inactive=1
6. Aktivace triggeru

A melo by to byt bez problemu.

S pozdravem
ing. Richard Kejval
IC Software s.r.o
Mobil: +420602477679
> [...]
> abych ty klice v klidu smazal? :-)
> Nebo: Lze tedy nejak pracovat s metadata cache, nebo je to fakt marn�?

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 18.12.2002 09:19:23

Nevim, je to taky jedna z variant. Proti mluvi toto:
1. Spojene tabulky budou mit milion pohybu mesicne, t.j. za rok 12 mil.
A co za par let? Je to unosne z hlediska vykonu?
2. Kazda pobocka ma pohyby zbozi navazane na svou vlastni tabulku zbozi
(ma ruzny sortiment na sklade). Kodovani zbozi je sice jednotne ale je
to pruchozi z hlediska funkce databaze?

Macko Martin wrote:

> [...]
> E-Mail: mailto:kral(zv)purus(tec)cz, WWW: http://www.purus(tec)cz

Karel Kral, vedouci odd. IT / IT dep. manager

RichEdit - formatovani textu

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 18.12.2002 09:27:58

Ahoj.

Dneska jsem si vzpomnel na jeden problem, co jsem kdysi mel a dodnes js=
em ho nevyresil. Snad mi
poradite.
Jde mi o to, ze chtel do Richditu vlozit text s urcitym fomatovanim. At=
jsem to zkousel jak jsem
chtel, tak vsechny formatovaci znaky zobrazoval jako string.
Jak to delate vy?
Diky Jirka

Ing. Jiri Sokol, js-delphi(zv)seznam(tec)cz, +420251431187
D6ProfSP2,WinNT
amatersky programator

Reklama:
Pouze do 20.12.2002 z=EDsk=E1te pr=E9mii 400,- Kc pri uzavren=ED
smlouvy o stavebn=EDm sporen=ED na http://prodej.finance(tec)cz

Organizace dat pro 8 pobocek; SP; dynamicky genero

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 18.12.2002 09:32:39

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> Nevim, je to taky jedna z variant. Proti mluvi toto:
> 1. Spojene tabulky budou mit milion pohybu mesicne, t.j. za rok 12 mil.
> A co za par let? Je to unosne z hlediska vykonu?

12 mil. v roku 2003 neni nic. Samozrejme zalzi este na poctu pripojenych
uzivatelov (to je jediny problem, nepises kolko ich je/bude), ale
prinajhorsom je mozne pouzit viacprocesorove PC. MS SQL to urcite zvladne.
A za par rokov urobis upgrade HW.

> 2. Kazda pobocka ma pohyby zbozi navazane na svou vlastni tabulku zbozi
> (ma ruzny sortiment na sklade). Kodovani zbozi je sice jednotne ale je
> to pruchozi z hlediska funkce databaze?

Toto je bezna vec, pricom existuje len jedna tabulka kde je vsetok
sortiment.

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Anketa - spokojenost a pouzivanie FB/IB

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 18.12.2002 09:32:38

> [...]
porovnat
> spokojenost uzivatelov. Ale je mozne samozrejme pre kazdy stroj hlasovat

Pak ovsem jeji vypovidaci schopnost klesne na nulu.
Napriklad otazka pozadovaneho platu bude zkreslena tim, ze vaha hlasu
respondenta bude nasobena poctem pouzivanych db stroju.

Ludek

Delphi 7 personal vs. freeware

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 18.12.2002 09:38:29

> [...]

> kupovat nemusim, protoze timto zpusobem se "vejdu" do podminek licence D7

Ahoj.
IMHO je to neprima platba za ten dodany SW, takze NELEGALNI.

Ludek

EDBError v IB cislo ci typ chyby?

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 18.12.2002 09:38:41

Dne 17.=A0prosinec=A02002, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

> Ahoj kluci v IBDatasetu mam event OnPostError
> umim zavolat E.CreateFmt to je v poradku -
> potrebuji ale zjistit o jakou chybu se jedna jak to zjistim??

Ahoj!
Sice ted nemam pred sebou Delphi, ale tipl bych si, ze u udalosti OnPos=
tError budes dostavat pres
parametr (ze by Msg .... ;o) ? ) tu "errorovou" hlasku, takze z toho by=
jsi mel byt schopen zjistit
cislo toho "Erroru".
No a pak v dokumentaci (ted kdyby jsi me zabil, tak si nevzpomenu, kter=
y z tech 5 file-u to je)
najdes odpovidajici hlasku.

Ahoj, snad Ti to pomuze.

Ing. Jiri Sokol, js-delphi(zv)seznam(tec)cz, +420251431187
D6ProfSP2,WinNT
amatersky
programator

Reklama:
Vyhrajte cenu za 100.000,- Kc v soute=BEi "Svetem Financ=ED
za 30 dn=ED" na http://soutez.finance(tec)cz. Ne=BE V=E1s predbehnou jin=ED=
!

Organizace dat pro 8 pobocek; SP; dynamicky genero

[*] Tom xXx<assas(zv)bonbon(tec)net> - 18.12.2002 09:41:04

Rozdelit to muzes (kazda popocka svoji tabulku resp. Sadu tabulek) a do = SP si
jen predas cislo pobocky a podle toho zavolas prikaz pro danou = pobocku.
/*
IF (zv)POBOCKA =1
BEGIN
SELECT ... FROM pob1
END

IF (zv)POBOCKA =2
BEGIN
SELECT ... FROM pob2
END
*/

Anketa - spokojenost a pouzivanie FB/IB

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 18.12.2002 10:01:42

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Pak ovsem jeji vypovidaci schopnost klesne na nulu.
> Napriklad otazka pozadovaneho platu bude zkreslena tim, ze vaha hlasu
> respondenta bude nasobena poctem pouzivanych db stroju.

Ale to neni hlavna otazka :) len ciste okrajova. A jak som uz asi 3 krat
pisal ;) skutocne vysledky budu vyhlasene niekedy na zaciatku buduceho roka.

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

RichEdit - formatovani textu

[*] Petr Mourek <petr.mourek(zv)asei(tec)cz> - 18.12.2002 10:02:51

Data v richditu maji specialni stukturu a znacky pro formatovani. Nejlepe
se k nim dostanes pres memorystream richeditu.
(RichEdit1.Lines.SaveToMemoryStream(MyMemoryStream).

ms := TMemoryStream.Create;
try
RichEdit.Lines.SaveToStream(ms);
with TStringList.Create do
try
MS.Position := 0;
LoadFromStream(Ms);
TotoJeTextSeZnackamyFormatovani := text;
finally
free;
end;
finally;
ms.free;
end;

Pro nacteni formatovaneho textu do RichEditu, pouzij opacny postup.

Jeste upozornim na zadrhel, pri vkladani jednoho formatovaneho textu to
druheho. Kazdy RTF soubor totiz ma ve sve hlavice "tabulky" barev
(\colortbl), fontu (\fonttbl) apod. ktere jsou jen pro ten jeden soubor,
tzn. kdyz tam podstrcis data z jineho pak se muzou barvy, fonty atd.
zobrazovat podivne. Resenim je vytvorit tuto tabulku spolecnou a odkazy na
ni v datech replacnout.

[...]

Pouze do 20.12.2002 z�sk�te pr�mii 400,- Kc pri uzavren�
smlouvy o stavebn�m sporen� na http://prodej.finance(tec)cz

OT Exchange events

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 18.12.2002 10:07:05

Zdravim.
Potrebuji aby server Exchange 2000 po prijmu mailu do urciteho mailboxu
spustil muj Delphi program.
Jak na to pokud mozno co nejjednoduseji ?

Ludek

Anketa - spokojenost a pouzivanie FB/IB

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.12.2002 10:16:21

Puvodni zprava, kterou napsal Pavol Kakacka dne 18 Dec 2002:

> Aby bola anketa ako-tak spracovatelna tak sme sa rozhodli "prinutit"
> "volica" ;-) zvolit tu najpreferovanejsiu volbu. Je to anketa zamerena

Zpracovatelna? Jinak neni zpracovatelna? Nerozumim, ale ty to
zpracovavas, tak asi vis, o cem mluvis. Co se tyka nejpreferovanejsi
volby, to neni jednoznacne. Zadna z mych databazi neni nejpreferovanejsi,
zadna neni nejlepsi, zadna se nehodi na vse. Jednoduse podle typu
aplikace je rozhodnuto mezi jednou ze tri.

Telefony: 475 500 610, 475 501 627, 475 511 337
Mobilni telefon: 602 409 601, Fax: 475 511 338

BitBtn a ikonka - zarovnani

[*] Petr Hlo�ek <petr h(zv)mrp(tec)cz> - 18.12.2002 10:17:19

Dobry den,

jak udelat aby se ikona u BitBtn zarovnavala doleva nebo doprava?

Dekuji a preji hezky den!

Petr Hlozek

Anketa - spokojenost a pouzivanie FB/IB

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 18.12.2002 10:28:33

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Ing. Jiri SOKOL

Jde mi o to, ze chtel do Richditu vlozit text s urcitym fomatovanim. At jsem
to zkousel jak jsem
chtel, tak vsechny formatovaci znaky zobrazoval jako string.

ADO a : v SQL prikazu

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 18.12.2002 11:44:45

Ahoj,
neznam Oracle, ale podobny problem je v MSSQL. Kazda SP=20
se sama obklopi implicitni transakci. Pokud se v SP vytvori docasny
objekt, tak neni schopen prezit konec procedury.
Parametricke dotazy (:) jsou reseny volanim procedury,
ktere jsou skutecne predany parametry. Zkus se podivat,
zda na Oracle nedela neco podobneho (implicitni transakce) a=20
podivat se co je do serveru skutecne poslano ( pro ovedeni na=20
MSSQL si staci pusti profiler ), neco podobneho pujde jiste i na Oracle.

program

[*] Ivan Simko <ivan.simko(zv)pozfond.sk> - 18.12.2002 12:00:12

Ahojte.
1. Chcel by som si zakupit Delphi 6. Nakolko u nas sa predava len Delphi 7
neviem na koho by som sa mohol obratit ,ked samotny Borland mi povedal, ze 6
uz nemaju.
2. Je mozny upgrade s personalu na profesional v tej istej verzii? Nakolko
upgrade na profesional stoji 18.500 bez DPH.
Samotny profesional 48.500 bez DPH.

Dakujem

Anketa - spokojenost a pouzivanie FB/IB

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 18.12.2002 12:32:16

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> [...]
> zadna neni nejlepsi, zadna se nehodi na vse. Jednoduse podle typu
> aplikace je rozhodnuto mezi jednou ze tri.

Vyhodnotenie nie je jednoduche, ked sa zamyslis nad tym ze mat prilis vela
moznosti, ktore mozes kombinovat medzi sebou. Napiklad: "DB Stroj + OS +
Pocet konekcii" a z tychto kriterri vyhodnotiti "spokojnost". Ale (a to i
podla ohlasov) mozem povedat ze i tieto vysledky su uz z vecsej casti
pouzitelne.

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Je to Tvoje anketa tak delej jak myslis. Ovsem podle mne Ti vysledky
> nereknou vubec nic, repektive rozhodovani na zaklade vysledku spatneho
> pruzkumu mohou vest k nespravnym zaverum.

Spravne ;)

Netvrdim ze anketa je zamerana na vsetkych a urcite neni dokonala, ale po
vyhodnoteni budu vysledky k niecomu - to mozem garantovat. Zatial som
hovoril o predcasnych vysledkoch. V pripade zaujmu tiez mozem poskytnut i
data v tabulke (CSV, INSSCR, ...) a kazdy kdo ma cas si to moze vyhodnotit
podla svojich potrieb a predstav a jeho vysledky s komentarom poskytnut
ostatnym ;).
Cakam kolko ludi sa prihlasi :)

btw: Okrem kritickych ohlasov som dostal i tie kladne a hlavne konstruktivne
kde boli konkretne namety na zlepsenie alebo konkretne otazky. Preto som
dospel k zaveru ze poptavka je velka (ani som necakal) a v januar/leden 2003
urobime podla nametov dalsiu anketu, tak aby sme vyhodnotenie (ak cas
dovoli) stihli do "Lazni" :-D. Takze kdo chce moze dodat napady na moj
email, alebo si kazdy moze anketu urobit sam ;) . Ak budu vysledky k
dispoziici je nas dost, ktory sa urcite zapojime - o tom sa moze kazdy
presvedcit po prehliadnuti vysledkov (zatial hlasovalo cca 70 ludi).

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Anketa - spokojenost a pouzivanie FB/IB

[*] <dssoft(zv)centrum(tec)cz> - 18.12.2002 12:33:37

Pokud nebudete vedet kolik je "unikatnich" respondentu a kolik je tech co odpovidali nekolikrat, tak je ta anketa o nicem i z
hlediska zasadnich otazek.
David Sauer
----- Puvodn� zpr�va -----
Od: "Pavol Kakacka" <kakacka(zv)proca(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 18. prosince 2002 10:01
Predmet: Re: Anketa - spokojenost a pouzivanie FB/IB

> [...]
> pisal ;) skutocne vysledky budu vyhlasene niekedy na zaciatku buduceho roka.

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 18.12.2002 12:55:32

From: <dssoft(zv)centrum(tec)cz>
> Pokud nebudete vedet kolik je "unikatnich" respondentu a kolik je tech co
odpovidali nekolikrat, tak je ta anketa o nicem i z
> hlediska zasadnich otazek.
> David Sauer

Pretoze nas zaujima nazor _jednoho_ respondenta na _jednu_ konkretnu
databazu (cize ked vylucime otazku 15, da sa povedat ze ostatne sa pevne
vztahuju k otazke c.1), mozme povedat ze sa mylis, alebo som to zle
vysvetlitl a za unikatny identifikator mozme povazovat prave otazku c.1
pretoze nam nezalezi na tom ci respondent odpovedal jeden alebo n krat
(Pretoze odpovede zakonite musel vztahovat k zvolenej databazi). :)

A teraz trochu obecne (neadresne):
����������������������������������������

Inak anketa je anonymna, pretoze len tak dosiahneme vyzsiu ucast! - To je
informacia od profika s ktorym som ju konzultoval ;)

A este k otazke c.15 obecne: Mnohym to vyrazilo dych (aspon podla emailov co
som dostal).
Vec sa ma takto: Mohlo ist o uplne inak formulovanu otazku a mohlo ist o
uplne oddelenu anketu, ale na tom nezalezi lebo som skutocne povedal ze to
je otazka okrajova. Potrebval som zistit, kolko asi je mozne ocakavat od
ludi, ktorych chcete prijat do zamestnania, pretoze podla skusenosti viem,
ze je problem zohnat programatora v Delphi. (Samozrejme ked vylucim
cerstveho absolventa VS bez znalosti s pozadavkom na 35.000 nastup ;-))
takych je dost)

Takze na zaver diskusie uz len tolko: Poucili sme sa a vieme ako na buduce
urobit lepsiu anketu. Na zaklade nametov ju vylepsime a uskutocnime. A komu
sa to nepaci moze si urobit vlastnu :), nikoho som nenutil.

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

STISKNUTI KLAVESY

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 18.12.2002 13:43:51

Ahoj,

moc Vas prosim o radu. Mam Ein 2000 a D6 Ent.
Rad bych, kdyz jsem v nejakem Editu a stisknu klavesu CTRL+H dostal =
treba nejakou hlasku b ShowMessage.

IB/FB - nastaveni vyssi priority serveru

[*] Petr Palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 18.12.2002 14:23:28

ahoj,

dokazal by mi nekdo poradit, jak nastavit vyssi prioritu
pro ib/fb server bezici jako service na win 2000 prof?
pomoci taskmanageru to nejde, asi budu muset zadat
nejaky parametr ke spousteni serveru. kdysi jsem se
snazi, lae nikdy se mi to nepodarilo. dneska zas nemuzu
najit ty parametry, ktery to urcovali...

testuju nejaky vetsi vzorky dat a docela se nudim :o)

peca

generov�n� tla��tka procedurou

[*] SCHWARZ Karel <schwarz(zv)gfk(tec)cz> - 18.12.2002 14:28:12

Zdravim,

mam tento problem:

pri kliknuti na menu spoustim proceduru ktera mimo jine vytvori formular =
a na nem vytvori combobox a tlacitka (OK a Cancel)
Potreboval bych nejak osetrit odalosti OKButton.OnClick a =
CancelButton.OnClick ale nejak si s tim nevim rady...

totiz - ve zdrojaku k tomu nic nepriradim (uz jsem takovy jeden program =
psal a tam to slo celkem v pohode... ale rozdil byl v tom, ze se ten =
formular nevytvarel procedurou ale primo v prostredi Delphi pri psani =
programu) furt to hlasi=20

[Error] procedury.pas(597): Incompatible types: method pointer and =
regular procedure

kdyz to priradim takto: KonsOK.OnClick:=3Dkons_tlacitko_click;

(kons_tlacitko_click je procedura kter=E1 p=F8i=F8azuje prom=ECnn=E9 =
n=ECjakou hodnotu podle toho jestli bylo stisknuto OK nebo Cancel)

dik za rady

Karel Schwarz
Produkcni centrum, GfK Praha
Geologicka 2, Praha 5 Barrandov
tel. +420 296 555 655
Internet: http://www.gfk(tec)cz

IB/FB - nastaveni vyssi priority serveru

<<< 18. 12. 2002 14:35 - Petr Palicka "palicka.petr(zv)seznam(tec)cz" >>>
PP> ahoj,

PP> dokazal by mi nekdo poradit, jak nastavit vyssi prioritu
PP> pro ib/fb server bezici jako service na win 2000 prof?
PP> pomoci taskmanageru to nejde, asi budu muset zadat

v "ibconfig" si oprav riadok

#SERVER_PRIORITY_CLASS 1

na

SERVER_PRIORITY_CLASS 2

generov�n� tla��tka procedurou

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 18.12.2002 14:54:17

Patrne mas v te procedure spatne parametry nebo ji nedeklarujes uvnitr
definice objektu tridy formu. Implementace by mela vypadat takto:

procedure kons_tlacitko_click(Sender: TObject);

A deklaraci procedury musis uvest do definice tridy objektu, tedy napr.

type
TUserOptionsWnd =3D class(TForm)
procedure kons_tlacitko_click(Sender: TObject);

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]=20

Korunova=E8n=ED 6
Praha 7
tel. +420724007234

Subject: generov=E1n=ED tla=E8=EDtka procedurou

[...]

generov�n� tlac�tka procedurou

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 18.12.2002 14:59:13

> [...]
> (kons_tlacitko_click je procedura kter=E1 p=F8i=F8azuje prom=ECnn=E9 =

> n=ECjakou hodnotu podle toho jestli bylo stisknuto OK nebo Cancel)

Kedze typ TNotifyEvent je definovany ako procedure(Sender: TObject) of
object, musi to byt metoda nejakej triedy, nie obycajna procedura. =
Rozdiel
je v tom, ze metoda obsahuje skryty parameter Self.
Takze bud pouzi nejaku triedu, alebo to mozes obist nejako takto:

procedure ButtonClickProc(Self, Sender: TObject);
begin
ShowMessage(Format('%s.OnClick', [(Sender as TComponent).Name]));
end;

procedure TForm1.CreateButton;
var
Method: TMethod;
begin
FButton :=3D TButton.Create(Self);
try
FButton.Parent :=3D Self;
FButton.Name :=3D 'Button1';
FButton.Left :=3D 8;
FButton.Top :=3D 8;
Method.Code :=3D (zv)ButtonClickProc;
Method.Data :=3D Self;
FButton.OnClick :=3D TNotifyEvent(Method);
except
FreeAndNil(FButton);
raise;

generov�n� tla��tka procedurou

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 18.12.2002 15:02:27

Dne 18.=A0prosinec=A02002, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

> [...]
>
> (kons_tlacitko_click je procedura kter=E1 p=F8i=F8azuje prom=ECnn=E9=
n=ECjakou hodnotu podle toho jestli bylo stisknuto OK nebo Cancel)

Ahoj.

Jak resit Tvuj problem ... variant je nekolik. Davam dve:
1) a to si muzes vyzkouset jako samostatny projekt - modalne zobrazit f=
ormular a tlacitku priradit
modalresult na OK=3DmrOK a Storno=3DmrCancel. Modalni formular se Ti sp=
usti a Tvuj program ceka na
vysledek. Pak si jenom vytahnes hodnotu, kterou Ti vrati a je to.
2) dynamicke vytvareni - to je Ti , soude z Tveho dotazu, jasne. Nenaps=
al jsi, kdo je
vlastnikem(rodicem) toho vytvareneho formu. Neni chybou, ze pri definic=
i udalosti OnClick nepises
OnClick:=3Dform1.kons_tlacitko_click; ???

dalsim resenim by bylo ... pri vytvareni objektu nasledne znas jeho han=
dle. Vis, ze cekas na
urcitou zpravu pro urcite okno, takze by to slo prinejhorsim resit i pr=
es odchyt zprav. Skoda, ze
jsi neposlal ten vytvareci kod ... rady by byly konkretnejsi ...

Ahoj, Jirka

Ing. Jiri Sokol, js-delphi(zv)seznam(tec)cz, +420251431187
D6ProfSP2,WinNT
amatersky
programator

Reklama:
FIMFARUM - Cesky celovecerni loutkovy film na motivy pohadek Jana Weric=
ha. www.fimfarum(tec)cz V kinech od 28. listopadu. http://www.fimfarum(tec)cz

BitBtn a ikonka - zarovnani

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 18.12.2002 15:07:01

> Dobry den,
>
> jak udelat aby se ikona u BitBtn zarovnavala doleva nebo doprava?
> Dekuji a preji hezky den!
> Petr Hlozek
Ahoj.
Mrkni do Object inspektora. Je tam k nastaveni nejaka property s nazvem=
tusim layout nebo tak neco.
Je to rozbalovaci okno a vnem uvidis left, center a right. Takovych tam=
urcite moc neni... ;o)

Ahoj, taky preju hezky den. Jirka

[...]

[*] Jaroslav Koh�k <jaroslav.kohak(zv)dites(tec)cz> - 18.12.2002 15:36:34

Ahoj,
nejdrive musis zastavit servisy IBGuardianu a IBServeru. Pak z menu =
pustis "IB Configuration" a na zalozce Advanced to najdes.
Tymi

[...]

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 18.12.2002 16:11:39

Tak je to prave ted napsane a je to naprosta katastrofa co se tyce
udrzby procedur. Predstav si, ze kazdou chybu, kazdou zmenu musis delat
8x.

Tom xXx wrote:

> [...]
> END
> */

Karel Kral, vedouci odd. IT / IT dep. manager

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 18.12.2002 16:19:49

Od: "Pavol Kakacka" <kakacka(zv)proca(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 18. prosince 2002 12:55
> [...]

> (Pretoze odpovede zakonite musel vztahovat k zvolenej databazi). :)

Organizace dat pro 8 pobocek; SP; dynamicky genero

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 18.12.2002 19:42:23

Jen poznamka: (omlouvam se, pokud to jiz nekdo psal)
jmeno tabulky nebo jakehokoliv objektu v MSSQL je parametrizovatelne. B=
ud s vyuzitim datoveho typu sysname, nebo treba takto:
ALTER PROCEDURE gen_guid_rec (zv)tablename varchar(100), (zv)colname varchar=
(100), (zv)ID varchar(100) OUTPUT=20
AS
DECLARE (zv)myid uniqueidentifier
SET (zv)myid =3D NEWID()
DECLARE (zv)execsql varchar(200)
BEGIN TRANSACTION
SET (zv)ID =3D CONVERT(varchar(100), (zv)myid)
SET (zv)execsql =3D 'insert into ' + (zv)tablename + ' ('+(zv)colname+') values ('=
+''''+(zv)id+''''+')'
exec ((zv)execsql)
COMMIT

GO

Reseni nekolikapobockovych aplikaci cestou nekolika DB neni nejlepsi ani =
z hlediska spravy ani vyvoje.=20

Roman Borkovec, www.borkovec.com

--- P=F9vodn=ED zpr=E1va ---
Od: Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
Datum: 18.12.2002 16:12:04

Tak je to prave ted napsane a je to naprosta katastrofa co se tyce
udrzby procedur. Predstav si, ze kazdou chybu, kazdou zmenu musis delat
8x.=20

Tom xXx wrote:
>=20
> Rozdelit to muzes (kazda popocka svoji tabulku resp. Sadu tabulek) a do=
=3D SP si
> jen predas cislo pobocky a podle toho zavolas prikaz pro danou =3D pobo=
> [...]

--=20
Karel Kral, vedouci odd. IT / IT dep. manager

_________________________________________________________________________=
_____
Je=BE=EDsek letos nakupuje na HPmarket! Vyberte svym bl=EDzk=FDm D=C1REK =
z na=B9=ED specialn=ED Vano=E8n=ED nab=EDdky, ve kter=E9 najdete produkty=
pro tat=EDnky, maminky, podnikatele, milovn=EDky svobody, studenty nebo =
d=ECti. Vse za vyhodne V=C1NO=C8N=CD CENY!!! HPmarket splni vano=E8n=ED p=
=F8=E1n=ED cel=E9 Va=B9=ED rodiny. http://www.hpmarket(tec)cz/vanoce2002

Dlhe prihasovanie k FireBird databaze.

Hello Delphi CZ konferencia!

Je to masina P4-1800MHz,512MB, 2x40GB HDD na RAID mirroring, WinXP CZ
Pro. Ma vypnute indexing service, system recovery a stale sa to
strasne dlho prihlasuje. Ak ked sa prihlasuju klienti aj ked na
samotnom serveri. Ked su data u mna na Celeron 900,512 MB,30GB HDD
ide to ako hodiny, som prihlaseny okamzite.

Co este moze byt problem?

STISKNUTI KLAVESY

[*] J�n Harman <harman(zv)volny(tec)cz> - 18.12.2002 21:19:17

V Metode OnKeyDow, nebo OnKeyUp daneho objektu
if (Key = Ord('H') AND (Shift = [ssCtrl]) then ShowMessage...
J�n Harman, Brno, harman(zv)volny(tec)cz

[...]

[*] Viliam Mlich <mlich1(zv)volny(tec)cz> - 18.12.2002 22:21:37

> Je mozno koupit licenci (bez krabice, bez cd)
> asi libovolne verze Delphi, ale za plnou cenu,
> tj. tech cca 35 tisic.

Preco kupovat Pro?

Ja mam D4 Standard a zatial som nepocitil ziadne obmedzenie.

Ze to nema BDE ? To som stastny, lebo jednak tu v konferencii uz asi 5
rokov citam, ze BDE, Paradoxu atd sa treba sirokym oblukom vyhybat a
jednak som pre jedneho zakaznika, co ma licenciu na D5Pro s BDE robil,
takze som si overil, ze tie varovania v konferencii su opodstatne.

Ze to nema COM a server/broker? Podla ohlasov z konferencie je to
pomale, zlozite, problemove, tak sa tomu vyhybam. Pre moje male
aplikacie je proprietarna komunikacia cez sockety daleko rychlejsia,
spolahlivejsia, plne pod kontrolou.

Ze to nema internetove komponenty? Chvalabohu. Ked tu v konferencii
padne dotaz na internet, doporucuju Indy alebo kto nema rad mastodontov,
tak Pieteho. Na to malo, co potrebujem, mi staci aj volanie API, sem-tam
si ukradnem/upravim nejaku funkciu zo Synapse.

To same seriove porty, ktore v svojich zakazkach potrebujem dost casto.
Ani v tom najprofesionalnejsom Delphi k tomu nic neni, skusal som rozne
komponenty, ale nakoniec som zistil, ze najlepsie je urobit si par
vlastnych modulov volajucich rovno API, inspirovane podla AsyncFree
resp. SynaSer.

Tlacove zostavy? Takisto panuje vseobecny nazor, ze QReport je
nepouzitelny. Ovsem mne v tomto pripade na to malo, co potrebujem staci,
co je v D4Std. Za 4800 Kc.

O co este prichadzam, ked nemam Pro? Skuste ma ukecat, ten Std mi uz
zarobil aj na 4 Enterprise...

bye
vmlich

Formatovanie stringu v ulozenej procedure Firebird

Hello Delphi CZ konferencia!

Potrebujem vytvorit SP ktora mi vrati viac zaznamov ako jeden dlhy
text, ale medzi jednotlivymi zaznamami bol #13+#10, ale neviem ako do
SP zapisem to enter-ovanie.

Ma niekto recept na tento problem ?

Formatovanie stringu v ulozenej procedure Firebird

[*] Petr Palicka <palicka.petr(zv)seznam(tec)cz> - 19.12.2002 07:11:05

ahoj,

mozna zkus pouzit Cckovske odradkovan. to je
tusim \n, nebo tak nejak. druha moznost by byla
napsat to zretezeni nejak jako:

promenna =3D promenna || '
' || dalsi_radek;

tedy mit v tom stringu fyzicke odradkovani.

dej vedet, jestli neco z toho funguje :o)

Delphi7 personal vs. freeware

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 19.12.2002 07:17:58

> Ja mam D4 Standard a zatial som nepocitil ziadne obmedzenie.
>
> Ze to nema BDE ? To som stastny, lebo jednak tu v konferencii uz asi 5

D4 St ma BDE.

> O co este prichadzam, ked nemam Pro? Skuste ma ukecat, ten Std mi uz
> zarobil aj na 4 Enterprise...

Nemas zdrojaky k VCL.

http://kouzelne.misto(tec)cz

Organizace dat pro 8 pobocek; SP; dynamicky genero

[*] Tom xXx<assas(zv)bonbon(tec)net> - 19.12.2002 07:46:05

Pokud ovsem ve SP pouzijeme EXEC, resp. sp_executesql, DB stroj neni schopen z vetsi casti pripravit
znovu pouzitelny execute plan (pokud se nam ve vyrazu meni jmeno tabulky a o tom se ted bavime) a tak musi byt
podstatna cast takoveto SP kompilovana pri kazdem spusteni, o moznych problemech s pristupovymi pravy nemluve ...
Hezky clanek na tema dynamicke SQL dotazy najdete zde http://www.algonet.se/~sommar/dynamic_sql.html

T.

Dlhe prihasovanie k FireBird databaze.

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 19.12.2002 08:04:11

From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>
> [...]
> samotnom serveri. Ked su data u mna na Celeron 900,512 MB,30GB HDD
> ide to ako hodiny, som prihlaseny okamzite.

Problem je zrejme v zle nainstalovanych WinXP. Je treba si zkontrolovat ci
disky pracuju v spravnom mode! XP na rozdiel od W2K s tym maju obrovsky
problem a nedokazu dohladat spravne ovladace. Prenosovu rychlost mozes
vyskusat napriklad programkom "HD Tach".

Druha vec je Firebird vs. WinXP. Po spusteni WinXP a pri prvom pripojeni k
DB sa zrejme databazovy subor "kesuje" resp. "mapuje" - pri malych suboroch
je to zanedbatelne ale pri vetsich moze trvat prve pripojenie i minuty. :(
Pokial sa k tomu nevyjadria ludia z IBPhoenixu (napr. P.Cisar) nedoporucujem
pouzivat WinXP + Firebird.

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Formatovanie stringu v ulozenej procedure Firebird

[*] Pavol Kakacka <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 19.12.2002 08:04:47

From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>
> Potrebujem vytvorit SP ktora mi vrati viac zaznamov ako jeden dlhy
> text, ale medzi jednotlivymi zaznamami bol #13+#10, ale neviem ako do
> SP zapisem to enter-ovanie.

UDF.

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

OT:MSSQL server a priorita

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 19.12.2002 08:28:27

Zdravim

Pomoci ASP spustim na MSSQL serveru asi hodinovej upload dat. Jenze to
vytizi server na 100% po dobu jedne hodiny. Kdyz spustiim na tom
stejnym serveru ASP ktery napriklad vyhledava v tom MSSQL serveru, tak
to vyhodi timeout. Nevite nekdo jak nastavit prioritu nejakemu dotazu
v MMSSQ serveru?

Milan Vymazal
Delphi 7 Enterprise, Windows 2000 SP3 Proff, IE 6.0sp1 with all sp

Detekce vypnuti WIN9x v konzolove aplikaci

[*] <tyu1(zv)centrum(tec)cz> - 19.12.2002 08:51:24

Ahoj, mam nasledujici problem:
potrebuju udelat konzolovou aplikaci tak, aby necinne visela ve WIN a aktivovala se (zapis do logu) pri vypinani, odhlasovani nebo restartu.

Potiz je v tom, ze pomoci fce "SetConsoleCtrlHandler" muzu detekovat pouze Ctrl-C a Ctrl-Break. Ostatni tri stavy mi to proste nedekuje.

Nemuze mi prosim nekdo poradit, co s tim?
Mam Win98, Delphi 5 pro

Diky
F.H.
--------------------
MP3 autor�dio SONY CDX-MP30 za 8 990,-!/10 hodin hudby na jednom CD/ odn�mateln� �eln� panel /4x50W/ D-bass / CD-R,RW play / http://user.centrum(tec)cz/redir.php?url=http://www.sony-mobile(tec)cz /

Delphi7 personal vs. freeware

[*] Jaroslav Nadhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 19.12.2002 09:24:55

> Ze to nema BDE ? To som stastny, lebo jednak tu v konferencii uz asi 5
> rokov citam, ze BDE, Paradoxu atd sa treba sirokym oblukom vyhybat a

Neni treba se mu zas tak vyhybat. Ma provozujeme Paradox + BDE uz sedmy rok
a zas tak velke hruzy se nedeji, Na lokale je to docela bezva a pomerne
rychle. Je fakt ze na siti to neni to prave orechove, ale taky to jde.
Samozrejme pro nove projekty bych uz toto nepouzil, protoze jsou lepsi
prostredky.

Jaroslav Nadhera

tel.: 224 312 344-5
fax: 235 522 892
pobocka Ostrava:
Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel: 596 635 687

Organizace dat pro 8 pobocek; SP; dynamicky genero

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 19.12.2002 09:28:22

> [...]
> jmeno tabulky nebo jakehokoliv objektu v MSSQL je
> parametrizovatelne. Bud s vyuzitim datoveho typu

Toto (jinak elegantni) reseni ma nekolik vad, ty nejvaznejsi:
Engina neni schopna pro tyto dotazy uchovavat provadeci plan (az na
jednoduche vyjimky), ten je tedy pri kazdem dotazu znovu vytvaren a je tedy
mene efiktivni.

Prakticky neni mozno vytvorit smysluplny system pristupovych prav na urovni
DB. Exec a ExecSql
pracuji s pristupovimi pravy jinak nez SP.

Toto reseni snadno vytvari "tvrde" chyby, kdy se provadeni
scriptu okamzite ukonci a rizeni je predano na nadrizenou
uroven. Nekdy tuto chybu nedetekuji ani Delphi (proc to nevim), a blok
try-except-finally je opusten aniz je vykonano except ci finally. Problemy
jsou i vnorenymi transakcemi, ale protoze nepouzivani transakci byl pocatek
teto diskuse, tak to asi nebude problem.>
> Reseni nekolikapobockovych aplikaci cestou nekolika DB neni
> nejlepsi ani z hlediska spravy ani vyvoje.

Problem z hlediska vyvoje si neumim predstavit, nikdy jsem nevyvijel na
produkcni databazi, vzdy to byla nejaka dalsi "vyvojova". Zda ma zakaznik
jednu nebo 20 instanci mi vzdy
bylo jedno.

Sprava jedne DB je samozrejme mnohem a mnohem snazsi nez 8-mi (i kdyz napsat
skript, ktery spusti patch 8x na DB
dle seznamu je trivialni a asi podcenujeme pripadneho
spravce), ale snadno se zapomene :).

Souhlasim, ze to neni elegantni reseni, ale paradoxne
i v pripade jedineho serveru rozklada zatez, nebot uzivatele z ruznych
"pobocek" souperi o jediny zdroj = procesor. Pocet kolizi v ramci "pobocky"
je diky nizsimu
poctu uzivatelu take nizsi.
Database je mozno nahradit pobockovimi servery a komunikovat az na nejake
datove konsolidovane urovni.
Pokud nemusi byt data sdilena mezi pobockami on-line
(napr. ciselniky, katalogy zbozi, klientu,.. ) je mozno
pro synchronizaci vyuzit replikace.

Pavel

STISKNUTI KLAVESY

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 19.12.2002 09:30:17

> Odes=EDlatel: LUKES V=E1clav <lukes(zv)ans(tec)cz>
> Rad bych, kdyz jsem v nejakem Editu a stisknu klavesu CTRL+H dostal =
treba nejakou hlasku b ShowMessage.

Budto odchytis OnKeyDown (na tom editu nebo na formulari, kdyz =
KeyPreview=3Dtrue).
Ctrl zkontrolujes v parametru "Shift", "H" ma nejaky scancode (najdi si =
treba VK_ESCAPE a tam uvidis, kde "normalni" pismena jsou.

Jenze to je zbytecne moc prace.
Lepsi je dat si polozku do menu a u ni ShortCut "CTLR+H".

Jeste lepsi je zavest ActionList a Action a v menu se na tuto akci jen =
odkazat.

Vsechno jsme delali v Zakladnim kurzu :-)

Honza
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D
=3D HAES - RNDr. Jan Sebelik
=3D http://www.haes(tec)cz
=3D Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
=3D Vojtiskova 206
=3D 507 81 Lazne Belohrad
=3D tel. 493 792 931 (mobil 776 347735)
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=
=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D=3D

Re[2]: Formatovanie stringu v ulozenej procedure F

<<< 19. 12. 2002 9:33 - Petr Palicka "palicka.petr(zv)seznam(tec)cz" >>>
PP> druha moznost by byla
PP> napsat to zretezeni nejak jako:

PP> promenna = promenna || '
PP> ' || dalsi_radek;

Tato moznost funguje,ale ta prva nie.

SQL-DMO

[*] Otisk Ren� <otisk(zv)misel(tec)cz> - 19.12.2002 09:41:10

Hi,

D5 Pr, MS SQL 7, 2000

Nevite nekdo jestli jde/jak vyvolat dialogove okno pro automaticke
zalohovani (jobs). Zkusil jsem to sam obsvihnout, vse uz funguje krome toho,
ze nabizenou stromovou strukturu adresaru pro ulozeni zalohy musim brat tu
ze serveru a at jsem zkousel cokoli, tak jsem vzdycky vyhorel

Sroub

Podivne pretypovani

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 19.12.2002 10:05:48

Nedavno jsem narazil na na tento problem, napr.

TADOCustomDataset ma protected property IndexFieldNames.
TADOTable ji publikuje, dokonce published.
TADOQuery ji nepublikuje.
TADODataSet ji (myslim) taky publikuje.

Mohu u TADOQuery nastavit IndexFieldNames napr. takto?

TADODataSet(ADOQuery).IndexFieldNames:=3D ...=20

Odpoved: MOHU.
Je to prasarna? JE.
Je to nekorektni? NENI.

Podle meho soudu, protoze TADOTabel, TADOQuery, TADODataset jsou vsichni =
oddedeny od TADOCustomDataset, tak se nemuze nic zleho stat.=20
Pretypovat TADOQuery na TADOCustomDataSet je sice korektni, ale problem =
to neresi, protoze IndexFieldNames jsou tam protected.

Jaky je vas nazor?

Honza
[...]

Firebird a IB Console

[*] Dan <xfojtik(zv)centrum(tec)cz> - 19.12.2002 10:07:29

Chtel jsem se zeptat, jestli nekdo nevite o nejakem peknem free nastroji =
a la IB Consola, ale pro Firebird. Pri instalaci Firebirdu se mi zadny =
prohlizeci nastroj nenainstaluje.

Dan

Firebird a IB Console

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 19.12.2002 10:19:41

>Chtel jsem se zeptat, jestli nekdo nevite o nejakem peknem free nastroji a
la IB Consola, ale pro >Firebird. Pri instalaci Firebirdu se mi zadny
prohlizeci nastroj nenainstaluje.

Muzes pouzivat i tu IBConsoli (kdyz si ji neodinstalujes). Anebo IBExpert PE
(nekde na www.ibphoenix(tec)cz)

http://kouzelne.misto(tec)cz

Organizace dat pro 8 pobocek; SP; dynamicky genero

[*] Tom xXx<assas(zv)bonbon(tec)net> - 19.12.2002 10:22:02

> [...]
> by ste sa k tomu mali tak stavat. Vykon sa urcuje spravnym
> navrhom struktury, indexami a optimalizovanymi dotazami.

No, ale u velike tabulky muze mit pocet radku vliv na vykon, pokud se tedy zacneme pohybovat v radu desitek milionu a mame
tabulky hodne vytizene, casto dotazovane (ted uz nemluvim o konsolidaci dat mezi pobockami). V tom pripade vam Microsoft
doporuci horizontalni rozdeleni tabulek, ktere pak spojite dohromady pomoci pohledu asi timto zpusobem (priklad prevzat od Itzika
Ben Gana):

-- *** Priklad struktury tabulek
CREATE TABLE Orders199X
(
OrderID int NOT NULL
CONSTRAINT PK_Orders199X_OrderID
PRIMARY KEY(OrderID),
CustomerID int NOT NULL,
OrderDate datetime NOT NULL
CONSTRAINT CHK_Orders199X_OrderDate
CHECK (YEAR(OrderDate) = 199X),
OrderYear int NOT NULL
CONSTRAINT DF_Orders199X_OrderYear
DEFAULT 199X
CONSTRAINT CHK_Orders199X_OrderYear
CHECK (OrderYear = 199X), -- partitioning column

-- *** sjednocujici pohled

CREATE VIEW VOrders
AS

SELECT * FROM Orders1998
UNION ALL
SELECT * FROM Orders1999
UNION ALL
SELECT * FROM Orders2000
GO

-- : Inefficient Query against a Local Partitioned View
SELECT
*
FROM
VOrders
WHERE
CustomerID = 11111
AND
YEAR(OrderDate) = 1998

[...]
OrderYear = 1998

Pro dosazeni dobre efektivity je asi potreba zvolit vhodnou strategii indexovani a pripadne rozdeleni tabulek mezi vice
FILEGROUPS ...
Dalsi informace na toto tema hledejte v BOL pod heslem "Partitioned view"

T.

Pomale zpracovani SELECTU v IB

[*] Jaroslav Koh�k <jaroslav.kohak(zv)dites(tec)cz> - 19.12.2002 10:22:45

Ahoj lidi,
bojuju s nasledujicim problemem rychlosti. V asi 200MB DB mam jednu =
tabulku (A) ktera slouzi jako master pro druhou - detail(B). Tzn v =
tabulce A si uzivatel vybere zaznam a v Becku vidi dalsi detaily. =
Svazuje je parametr :S21DAVKA_UKID. Nasledujici select je prave ta =
tabulka B.=20

SELECT b.S21DAVKA_UKID, a.S21KOMPID, SUM(a.MNOZSTVI)=20
FROM S21DAVKAREC a
LEFT JOIN S21DAVKA_UKD b ON (a.S21DAVKAID =3D b.S21DAVKAID)
WHERE S21DAVKA_UKID =3D :S21DAVKA_UKID
GROUP BY b.S21DAVKA_UKID, a.S21KOMPID

Problem je v tom, ze pri kazdem posunu mezi radky v tab A probehne =
zpracovani tohoto selectu a ono to trva skoro 45!!! sec (na PIII 850 s =
256MB RAM a W2K). Po tu dobu disk skoro nejede, zato sluzba IBServ jede =
na 100%.
Neda se tomu nejak pomoct, nebo predelat ten select? Zkousel jsem z toho =
udelat proceduru v IB a jen ji spoustet, ale to bylo totez.

Diky Tymi

FB 1.0.2

[*] Pavel Cisar <pcisar(zv)users.sourceforge(tec)net> - 19.12.2002 10:28:35

Haj hou!

K dispozici je FB 1.0.2 pro Win32 a Linux. Vice na www.firebirdsql.org

Pomale zpracovani SELECTU v IB

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 19.12.2002 10:37:14

> [...]

>FROM S21DAVKAREC a
>LEFT JOIN S21DAVKA_UKD b ON (a.S21DAVKAID = b.S21DAVKAID)

Nahore pises, ze ty tabulky svazuje S21DAVKA_UKID, v tom selectu je JOIN ON
S21DAVKAID? Jsou na tech polich indexy? Mno, a nemuzes pouzit INNER JOIN?

http://kouzelne.misto(tec)cz

OT Exchange events

[*] Kotul�n Rudolf <rkotulan(zv)ciglersw(tec)cz> - 19.12.2002 10:47:05

************
>Tuhle volbu nejak nemohu najit

No pokud mate nainstalovany ten doplnek Scriptovani na strane serveru =
tak by se to melo objevit....

Pokud ne zkuste pohledat neco na internetu...

RK

---
[...]

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 19.12.2002 10:49:36

Nevim, jak na IB, ale snad je to podobne s MS SQL:
Pro rychly vyber vetsinou plati, ze spojovane sloupce maji indexy a
pokud mozno jde o ciselny kod (treba v pripade Hlavicka <- Detail),
pze u textovych hodnot bude spojeni pomalejsi.
Indexy se automaticky pridaji, pokud je sloupec definovan jako Unique
nebo jako primarni klic nebo je obsazen v referencni integrite.
Pokud ani jedno neexistuje, dohod si tam index na ten sloupec rucne.

Snad Ti to nejak pomuze (podle mne by melo)

> [...]

JK> Neda se tomu nejak pomoct, nebo predelat ten select? Zkousel jsem z toho udelat proceduru v IB a jen ji spoustet, ale to bylo totez.

Firebird a IB Console

[*] Jarom�r Sola� <solar(zv)magion(tec)cz> - 19.12.2002 10:55:26

>Chtel jsem se zeptat, jestli nekdo nevite o nejakem peknem free nastroji
ala IB Consola, ale pro
>Firebird. Pri instalaci Firebirdu se mi zadny prohlizeci nastroj
nenainstaluje.

IBExpert Personal Edition
S pozdravem

Ing. Jarom�r Sola� (jaromir.solar(zv)magion(tec)cz)
MAGION system a.s. (http://www.magion(tec)cz)
Tel.: 571-499-316

Jak vybrat objekt

[*] virt(zv)volny(tec)cz - 19.12.2002 11:02:07

Ahoj,

nevite jak slusne pristoupit k objektu v cizi
aplikaci..Konkretne potrebuji nacitat radky v listboxu cizi
aplikace, ale nevim jak "uchopit" ten objekt???

asi neco jako (Handle AS TListBox).Items...

Diky

Jiri Virt
email: virt(zv)volny(tec)cz

Firebird a IB Console

[*] Marek Spisak <spishark(zv)post(tec)cz> - 19.12.2002 11:08:23

Dan wrote:
> Chtel jsem se zeptat, jestli nekdo nevite o nejakem peknem free nastroji a la IB Consola, ale pro Firebird. Pri instalaci Firebirdu se mi zadny prohlizeci nastroj nenainstaluje.

s uspechem pouzivam IB Consoli od InterBase 6.01, zadne problemy jsem s
tim nemel.

Marek

Textova data pro KonfView

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 19.12.2002 11:17:20

Ahoj vespolek, v souvislosti s novou verzi KonfView jsem si tak trochu =
delal
poradek v datech a napadlo me je zverejnit. Takze na ftp.delphi(tec)cz =
(username
"Delphi", heslo "archivar") jsou k dispozici v adresari
Other/KonfViewTxtData soubory data za konec roku 2000, cely rok 2001 a =
data
do rijna t.r. Vsechna data jdou bez potizi naimportovat do nove verze
KonfView, autorum budiz dan velky dik.

Zdravim=20

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]=20

Korunova=E8n=ED 6
Praha 7
tel. +420724007234

datum misto casu v dbgridu pri pouziti ado+access

[*] kevin33(zv)post(tec)cz - 19.12.2002 11:51:13

dobry den,

mam problem viz %subjekt%. ve sloupcich kde je ulozen cas (v
accessu nadefinovany jako dlouhy cas) vidim v dbgridu datum
30.12.1899. projekt je naprosto jednoduchy, vpodstate jen mdb
soubor > adotable > dataset > dbgrid. nevite jak donutit grid aby
misto datumu zobrazoval cas?

datum misto casu v dbgridu pri pouziti ado+access

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 19.12.2002 12:11:37

> [...]
> 30.12.1899. projekt je naprosto jednoduchy, vpodstate jen mdb
> soubor > adotable > dataset > dbgrid. nevite jak donutit grid aby

Nastav DisplayFormat prislusneho fieldu na 'hh:nn'.

http://kouzelne.misto(tec)cz

Textova data pro KonfView 2

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 19.12.2002 12:33:46

Jeste navazuji na prvni mail: Postahoval jsem si chybejici data za rok =
2000,
dal je dohromady a uz se tam uploaduji, melo by to byt kompletni kolem =
13.
hodiny. Pokud ma nekdo data za drivejsi dobu (rok 1999 a drivejsi), =
muze si
s tim podobne pohrat a uploadnout je tam take.

Zdravim

Subject: Textova data pro KonfView

[...]

Problem se zapisem do registru ve WIN9x

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 19.12.2002 12:38:48

Zdravim,

kde muze byt problem pri zapisu do registru ?
Tam kde to mohu odzkouset, mi vse funguje bez problemu,
ale jiz nekolikrat se stalo, ze zapis nebyl proveden, jednalo se
pravdepodobne o Win98 (pro Win2k to neni urceno).
Testovat to nijak nemohu, protoze k takovemu stroji se dostanu
tak 2x za rok.

diky za rady.

Pavel

K zapisu pouzivam priblizne toto:

Reg := TRegistry.Create;
try
with Reg, Klic do
begin
RootKey := $80000002;;
Ok := OpenKey(DefaultReg+KeyStr,true);
// zkusil jsem, ale nepomohlo
if not Ok then
begin
Ok := CreateKey(DefaultReg+KeyStr);
if Ok then
Ok := OpenKey(DefaultReg+KeyStr,false);
if Ok then
begin
WriteString('Name',Name);
WriteInteger('SN',SN);
WriteInteger('Pwd',Pwd);

Problem se zapisem do registru ve WIN9x

[*] Roman Konecny <rkonecny(zv)datis(tec)cz> - 19.12.2002 12:45:10

Ahoj,

tohle vypada jako ze zapisujes do klice, aniz bys predtim zavrel
predchzi. Je to celkem oblibena chybka. Priklad:
OpenKey(SomeKey);
WriteNeco(XXXX);
//-----------------chyba --- chybi CloseKey
OpenKey(Nextkey);
WriteNeco(XXXX);

> [...]
> pravdepodobne o Win98 (pro Win2k to neni urceno).
> Testovat to nijak nemohu, protoze k takovemu stroji se dostanu

LANGDRIVER

[*] "Netu�il, Roman, Ing." - 19.12.2002 12:52:04

Panove,
nevite nekdo, jak prinutit InstallShield Expres, aby pro native driver BDE
Paradox a DBASE nastavil jako vychozi LANGDRIVER CP 852.