SQL orisek

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 4.2.2002 07:58:48

Zdravim pri pondelku,

chtel jsem vytvorit view, ktery by obsahoval (matematicky vyjadreno)
ETSSDOTOBJ * ETSCPRACOBJ - ETSSPRACE, logicky by to melo byt takto: Seznam
vsech moznych praci na vsech dotcenych objektech, ale bez jiz uzivatelem
zadanych praci.

Deklarace entit vypadaji takto:

ETSSDOTOBJ:
ID_ETSSZLIST (pk)
ID_ETSCOBJEKT (pk)

ETSCOBJEKT:
ID_ETSCOBJEKT (pk)
ID_ETSCDRUHOBJ
ID_ETSCTYPOBJ

ETSCPRACOBJ:
ID_ETSCDRUHOBJ (pk)
ID_ETSCTYPOBJ (pk)
ID_ETSCPRACOBJ (pk)

ETSSPRACE:
ID_ETSSZLIST (pk)
ID_ETSCDRUHOBJ (pk)
ID_ETSCTYPOBJ (pk)
ID_ETSCPRACOBJ (pk)

Vyresil jsem to jako kombinaci view a stored procedure takhle:

CREATE VIEW V_ETS_MOZNE_PRACE_NA_DOTOBJ (
ID_ETSCDRUHOBJ, CDRUHOBJ_POPIS,
ID_ETSCTYPOBJ, CTYPOBJ_POPIS,
ID_ETSCPRACOBJ, CPRACOBJ_POPIS,
ID_ETSSZLIST
select distinct CPRACOBJ.ID_ETSCDRUHOBJ, CDRUHOBJ.POPIS,
CPRACOBJ.ID_ETSCTYPOBJ, CTYPOBJ.POPIS,
CPRACOBJ.ID_ETSCPRACOBJ, CPRACOBJ.POPIS,
DOTOBJ.ID_ETSSZLIST
from ETSSDOTOBJ DOTOBJ
join ETSCOBJEKT COBJEKT
on (COBJEKT.ID_ETSCOBJEKT = DOTOBJ.ID_ETSCOBJEKT)
join ETSCDRUHOBJ CDRUHOBJ
on (CDRUHOBJ.ID_ETSCDRUHOBJ = COBJEKT.ID_ETSCDRUHOBJ)
JOIN ETSCTYPOBJ CTYPOBJ
ON (CTYPOBJ.ID_ETSCDRUHOBJ = COBJEKT.ID_ETSCDRUHOBJ) AND
(CTYPOBJ.ID_ETSCTYPOBJ = COBJEKT.ID_ETSCTYPOBJ)
left JOIN ETSCPRACOBJ CPRACOBJ
on (CPRACOBJ.ID_ETSCDRUHOBJ = COBJEKT.ID_ETSCDRUHOBJ) and
(CPRACOBJ.ID_ETSCTYPOBJ = COBJEKT.ID_ETSCTYPOBJ);

create procedure SP_ETS_AVLBL_PRACE(
"ZLIST" INTEGER
)
RETURNS(
"ID_ETSCDRUHOBJ" INTEGER,
"CDRUHOBJ_POPIS" VARCHAR(50) CHARACTER SET WIN1250,
"ID_ETSCTYPOBJ" INTEGER,
"CTYPOBJ_POPIS" VARCHAR(50) CHARACTER SET WIN1250,
"ID_ETSCPRACOBJ" INTEGER,
"CPRACOBJ_POPIS" VARCHAR(50) CHARACTER SET WIN1250,
"ID_ETSSZLIST" INTEGER
)
as
declare variable Cnt integer;
begin
for select distinct * from V_ETS_MOZNE_PRACE_NA_DOTOBJ
where
(ID_ETSSZLIST = :ZLIST) into :ID_ETSCDRUHOBJ, :CDRUHOBJ_POPIS,
:ID_ETSCTYPOBJ, :CTYPOBJ_POPIS,
:ID_ETSCPRACOBJ, :CPRACOBJ_POPIS,
:ID_ETSSZLIST do
begin
select count(*) from ETSSPRACE PRACE
where
(PRACE.ID_ETSSZLIST = :ID_ETSSZLIST) and
(PRACE.ID_ETSCDRUHOBJ = :ID_ETSCDRUHOBJ) and
(PRACE.ID_ETSCTYPOBJ = :ID_ETSCTYPOBJ) and
(PRACE.ID_ETSCPRACOBJ = :ID_ETSCPRACOBJ) into Cnt;
if (:Cnt = 0) then
SUSPEND;
end
end ^

ale chtel bych to jenom jako view.

Cilovy system je primarne IB/FB a az na druhem miste (kdesi v nedohlednu :)
MS SQL.

Pokud nekdo vite, tak sem s tim...

S pozdravem

Milan Tome�
mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

XP likvidator

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 4.2.2002 08:07:59

> Windows XP setri cas - neceka az se soubory zkazi neplatnou operaci, ale
> znici je sam. Jiz u nekolikrate instalace XP se po nejake dobe stane, ze

Win XP Prof. mam doma i v praci (sveho casu fungovali i jako dual W98 + WXP
doma) a nemam skoro zadny problem. Az na to, ze pokud neco zapisuji doma na
pracovni disk (oba, jak domaci tak i pracovni, jsou v NTFS) tak je to
vetsinou znicene... :(
Pri posledni instalaci (D6 v praci) je pekne znicily, ale stacilo to z
jineho PC prehrat a bylo to v pohode.

S pozdravem

Milan Tome�
mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

OT: Neznamy modem

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 4.2.2002 08:23:12

Na desce modemu. Pokud to neni uplny NoName.
FCC:ID je cislo registrace schvaleni modemu (USA zkusebniho ustavu)

V pripade, ze tam neni, budes se muset ridit pouzitym chipsetem (na
integrovanych obvodech) a hledat na internetu.

4.2.2002 Peter Vlkovic:

> A to FFC:ID kde vycitam (dufam, ze to nie je
> prilis hlupa otazka).

> Vlkovic

Rozbalovanie Z-archivu

neviete niekto o nejake Delphi komponente na rozbalovanie
suborov spakovanych v unixe prikazom "compress" ?
Zatial som dost pesimisticky, lebo doteraz som nasiel
iba jedinu utilitu, ktora tento format pozna (Zip Easy).
Popripade poradte mi nejaku nahradu unixoveho compressu,
aby som si vyprodukovany subor vedel rozbalit aj z Delphi.

Vlkovic

Jako PageControl

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 4.2.2002 08:50:29

> Rad bych ale zachoval ty zalozky. Takze me napadlo, ze bych mel
> jeden PANEL
> a pri precvaknuti na jinou zalozku bych na ten panel otevrel
> formular, ktery
> by zajistil potrebny obsah.
> Zdenek

A neslo by misto formu pouzit framy ?
Mam takove tuseni, ze byly na toto pouziti stavene.

S pozdravem

Milan Tome�
mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

XP likvidator

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 4.2.2002 08:51:53

Ahoj,

To je divny, ja pouzivam XP uz hodne dlouho a nic podobneho se mi zatim
nikdy nestalo. Jedinny problem co zatim mam je u .NET Enterprise
Serveru, kde zatim nechodi debugging na dynamicky linkovanych DLL
knihovnach (cili Attach to process...). Nevim jestli to v te bete zatim
vubec neni, nebo mam neco spatne nastavene...

Ales

Re[2]: Network

[*] Milos Veselovsky <milos(zv)seko.sk> - 4.2.2002 09:11:33

Takze, uz som to poriesil inac. V podstate som potreboval
predavat nejake male mnozstvo udajov z jedneho pocitaca
na ostatne v sieti. Robim to cez mailslot (dufam, ze je to koser).
Zatial to funguje na 100%.

Vdaka za pomoc (a sorry...)

milos.

sputeni IB6/FB

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 4.2.2002 09:18:06

From: "Petr Palicka" <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
> po nekolika instalacich a od instalacich
> IB6, potom FB beta 2, nakonec FB 1 rc 2
> mi prestalo fungovat automaticke spousteni
> serveru jako sluzby (Win2000).
> "could not start the InterBase Guardian
> service on LocalComputer.

Skus odregistrovat a znovu zaregistrovat tu sluzbu. Vypada to tak ze slusba
je registrovana na subor, ktory na disku neexustuje.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

OT - Programovaci jazyk

[*] jemeto <jemeto(zv)volny(tec)cz> - 4.2.2002 10:04:02

Chtel bych se zeptat na Vas nazor.
Programuji jiz nekolik let v Delphi. Programuji visualni i nevisualni aplikace pro Windows, ale i aplikace pro specialni karty pomoci jejich API (musim samozrejme prepisovat deklarece z C do Pascalu), ale zatim jsem nenarazil na problem (ani mi kolegove v Delphi), ktery bych nebyl schopen pomoci Delphi popr. Win API napsat. Myslim si, ze klienske programy jsou diky RAD mnohem rychleji naprogramovane, a programator se muze venovat pouze vlastnimu problemu, ale nemusi resit zakladni veci. Presto nam (programatorum v Delphi) zamestnavatel dava najevo ze bychom meli prejit do C++ (existuji u nas dve oddeleni Delphi a Visual C++).
Programatori v C++ maji skoro dvakrat takovy plat (tento tred je vseobecny, pokud se divam na inzeraty) a vyvoj je mnohem pomalejsi. Nam programatoru v Delphi je to v podstate jedno, ale nevidim ten duvod (pokud se nam zvysi plat, tak to i vitame). Proto se ptam vcem je C++ otolik lepsi, ze jsou programatori lepe placeni a vice uznavani, nebo vcem je Delphi o tolik horsi. Vysledny kod se mi zda srovanatelny, ale vyvoj v Delphi podstane rychlejsi a pro zakaznika, ale i zamestnavatele je dulezita rychlost dodani.
Predem dekuji za odpoved.

OT - Programovaci jazyk

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 4.2.2002 10:17:07

Osobne si myslim ze podstatnu ulohu tu zohrava obtiaznost vyvoja, pretoze
programator potrebuje omnoho viac znalosti ako bezny klikac v Delphi ktory
povacsinou len preklika par komponent a nepracuje na urovni WinAPI. A preco
prave C++, pretoze MS VC++ podporuje takmer kazdy vyrobca HW, svojimi SDK a
pod., kdezto o Delphi nezakopne nikto resp. takmer nikto.

Ivan Turcan

"jemeto"
<jemeto(zv)volny(tec)cz To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
> cc:
Sent by: Subject: OT - Programovaci jazyk
delphi-l-owner(zv)c
lexpert(tec)cz

04.02.2002 10:04
Please respond
to delphi-l

[...]

Problem s thready v IB klientovi na Linuxu

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 4.2.2002 10:29:00

On Mon, 21 Jan 2002, Martin Schayna wrote:

Pokud je mi znamo, tak klientska knihovna gds32.dll (libgds.so) neni
napsana thread-safe, tim padem ji v jednom okamziku muze pouzivat pouze
jeden thread. Pokud pouzivate jak na strane Linuxu i Windows stejne
komponenty pro pristup k IB, je mozne ze na Windows je stejny problem,
jenom diky jinemu planovaci procesu se chyba neprojevuje.

Kdyz jsme psali vicevlaknovou aplikaci pro IB, vzdy jsme pouzivali pro
pristup k IB v jednom okamziku jedno vlakno.

> Dobry den
>
> Podle meho nazoru fatalni problem, ktery znemoznuje
> pouzivani IB v aplikacich psanych pro Linux: pokud
> aplikace ve vice threadech komunikuje s IB dochazi
> k nahodnym chybam EAccessViolation, generovanych
> signalem SIGSEGV.
>
> Pro komunikaci jsou pouzity IBX, kazdy thread ma
> vlastni TIBDatabase a TIBTransaction a pro spojeni
> s IB serverem se pouziva TCP (t.j. connection string
> na databazi je ve tvaru "pocitac:/cesta/soubor.gdb".
> Cili zakladni podminky pro threadovost IB.

Toto je podle me uplne jedno, protoze vsechny vlakna pouzivaji jednu
gds32.dll a tudiz se o ni biji.

Vladim�r Michl <Vladimir.Michl(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Del a.s.
Stroj�rensk� 38
���r nad S�zavou
pobo�ka Olomouck� 355
Hlubo�ky-Mari�nsk� �dol�
tel: 068/5353548

OT - Programovaci jazyk

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 4.2.2002 10:32:54

Dobre dopoledne,
nemuzu si neodpustit odkaz na knihu Programujeme ve Vusual C++, kde na strane 19 v kapitole prubeh studia v podtstate stoji to, ze programatori VC++ maji vysoke platy i na zaklade umyslne neprehlednosti a obtiznosti MFC.
Budes-li psat slozite, neprehledne a nestabilni aplikace vyzadujici trvalou udrzbu, pak teprve zajistis svemu chlebodarci pausalni prijem a sobe slusny plat. O efektivitu bohuzel nejde. Zakaznik se musi podridit resiteli. Existuje vubec firma, kde toto neplati?
R&B

---
---------> Created by Email(tec)cz

OT - Programovaci jazyk

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 4.2.2002 10:34:45

Dam ti priklad. Do Adobe produktov mozes vyvyjat plug iny ktore rozsiria ich
funkcnost. K tomu Ti da Adobe SDK a napise, ze jediny prostriedok pod ktorym
to mozes robit je MS Visual C++. Tak sa pytam. Kto ma vyhodu. Ten co vie C++
alebo Delphi?

No a takto to funguje skoro vsade a niet sa co cudovat, lebo tie headre z
SDK su rovnake pod SUNom alebo na MACoch.

[...]

[*] Slavom�r �eke� - 4.2.2002 10:35:52

Mily Ivan Turcan ...

ak mas o programatoroch v Delphi predstavu ako o KLIKACOCH, tak asi
netusis, o com Delphi je ... a preco si myslis, ze v Delphi sa neda
pracovat na urovni WinAPI ?

Hmmm Delphi je jazyk ako kazdy iny, nechapem preto postoj ceckarov,
samozrejme ma svoje chyby, nevyhody, ale ani cecko nie je dokonale ...

Slavo

> [...]
SDK a
pod., kdezto o Delphi nezakopne nikto resp. takmer nikto.

Sent by: Subject: OT -
Programovaci jazyk
delphi-l-owner(zv)c

lexpert(tec)cz

04.02.2002 10:04

Please respond

to delphi-l

[...]

CVS (pro stazeni ibconsole)

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 4.2.2002 10:39:27

On Wed, 16 Jan 2002, Slavomir Skopalik wrote:

> To je divny, ja pouzivam WinCVS a mam tam CRLF.
> LF tam je pri exportu (checkoutu) na Linuxu.

Pri checkoutu se da rici i na Windows ze chci LF konce.
Je na to nekde checkbox. Tak jestli neni nahodou zatrzen.

[...]

Algoritmus na kontrolu reg. cisla RMS, SCP a SWIFT

[*] Tom� Hol� - notebook <notebook(zv)thcom(tec)cz> - 4.2.2002 10:42:25

Ahoj,
neznate nekdo algoritmus na kontrolu reg. cisla v SCP (stredisko cennych
papiru) a RMS ( RM system )
a SWIFT code banky ( mezinarodni oznaceni bank)

dekuji TH
Verze: 6.0.320 / Virov� b�ze: 179 - datum vyd�n�: 30.01.2002

Tich� instalace IB6.0

On 4 Feb 2002, at 7:16, borkovec(zv)email(tec)cz wrote:

> dokon�uji aplikaci a cht�l bych se zeptat, jestlineexistuje odkaz
> na priklady instalacnich sad viz %subj% - bud v InnoSetupu, nebo v
> InstallShieldu. Pot�ebuji maxim�ln� lokalizaci a minim�ln� odborne
> dotazy vuci uzivateli. D5ProfSP1, W98, diky

http://ibinstall.defined.net/

Nova komponenta - vazba do jineho balicku

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 4.2.2002 10:49:39

Pratele,
nevim si rady se zrejme trivialni situaci, ale ...
Koupil jsem LMD Tools (samozrejme se zdrojakama). Tam je komponenta
TLMDEditDBLookup, ktera umoznuje lookupovani primo z datasetu
(pres.datasource). Ale pouze pro TTable. Ja bych si rad pridal dalsi
komponentu (napr. TLMDEditBDLookupKbmt, ktera by lookupovala z kbmMemTable
(tu jsem taky koupil).
Problem je v tom, ze ve zdrojaku k TLMDEditDBLookup je nasledujici
konstrukce :
if FLookupDataLink.DataSet is TTable then
with (FLookupDataLink.DataSet as TTable) do ...
kde FLookupDataLink : TFieldDataLink;
Ja jsem si to v TLMDEditDBLookupKbmt upravil nasledujicim zpusobem :
if FLookupDataLink.DataSet is TkbmMemTable then
with (FLookupDataLink.DataSet as TkbmMemTable) do ...
Ale jak se zda, tudy cesta nevede. Pri kompilaci balicku to hlasi, ze
TkbmMemTable je neznamy tym.
Fajn, pridam tedy do uses te unity : kbmMemTable. Vyborne, ted jde balicek
zkompilovat bez problemu.
Ovsem kdyz chci balicek instalovat, zahlasi mi to, ze kbmMemTable je jiz
soucasti jineho balicku.
Rozumite tomu ? Co delam blbe ?
Pekne prosim, nakopnete me. A moc se mi nesmejte.
diky
PavelC

Tlac z dosu na usb

[*] <delphi(zv)zvlauto.sk> - 4.2.2002 10:57:47

no, mam nainstalovany Win98, ale ani cez IP adresu to nefunguje, pise to ze
zadany pocitac sa neda v sieti najst :((
Co s tym?

From: jemeto

[...]

Ohledne te prenositelnosti :

FreePascal ma velmi slusnou kompatabilitu s Delphi na urovni
zdrojoveho kodu a je pro velmi slusnou radku platforem.

Procesorove je to i386 a Motorola 680x0 a platformove
pak Linux,FreeBSD,DOS,Win32,OS/2, BeOS a Amiga

Vysledkem ale je ze stejne clovek musi znat tolik veci
okolo (API ve Win32 a v linux zas jine veci) ze pokud chce
delat slusne programy neni to v jakem jazyku az tak moc
dulezite.

Cus
Radek

Problem s thready v IB klientovi na Linuxu

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 4.2.2002 11:16:56

Problem je, ze to na Windows (gds32.dll) threadove skutecne funguje
ovsem za urcitych podminek popisovanych casto v newsgroupech:
- TIBDatabase a TIBTransaction v kazdem threadu
- pristup k databazi pres sitovy protokol (tedy nikoliv lokalni spojeni)

Mame to skutecne overene mnohokrat, i u zakazniku.

Na Linuxu (libgds.so) to ale ani takto nefunguje. Z newsgroupu
mam hlasku ze by to pry melo fungovat na IB 6.5, otazkou
je zda Borland tyto opravy zahrne take do IB 6.0.x Open Edition.

From: "Vladimir Michl" <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz>
[...]

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 4.2.2002 11:27:24

Ahoj,

trosku si sliapol vedla, ja programujem v Delphi cca. od roku 1995 (v TP a
BP skorej), defakto je to moj primarny prg. jazyk. Uprimne pocas mojej
programatorskej historie som pracoval pre (s) mnozstvom vyvojovych firiem a
podla toho co som napisal vo vacsine to plati.

Programatori s ktorymi sa stretavam pisu rozne aplikacie a len naozaj
malokedy pracuju na urovni WinAPI. Nehovoriac o tom ze na 10 programatorov
pripada zhruba tak 1-2 ktori dnes vedia ako programovat Win32 aplikaciu na
urovni WinAPI.

Inu, neviem co sa urazas, mne to znie celkom srandovne, ved ked si vezmes
ze kym nejaky C++ koder napise a obsluzi zakladne udalosti na svojom
formulari tak ty naklikas Xkrat viac formularov. Ten pojem je celkom
vystizny. Koniec koncov dnes bezny programator v Delphi nemusi na WinAPI
pristupovat pretoze dost funkcii je zapuzdrenych v objektoch alebo
funkciach Delphi a cas BP je uz davno prec.

Nevravim ze nie je mozne pracovat na urovni WinAPI, ja sam pokial mozem tak
volim tuto cestu. Uprimne cca. 40% mojeho vyvoja v Delphi je prave na
WinAPI. Problem Delphi je, ze nie je podporovane(resp. Pascal obecne) od
samotnych vyrobcov HW popripade systemoveho SW (napr. databaze). Problem
spociva teda v neumerne velkej pracnosti v pripade preklapania hlavickovych
suborov do Delphi, ich udrziavatelnost a pod. Prave pre toto je mnohokrat
C++ lepsie ako Delphi. Vynimku moze samozrejme tvorit to ze si mozes
zakupit nejake komponenty ktore dany problem riesia a o upgrade sa ti
postara dodavatelska firma.

Ivan Turcan

ps. v C++ programujem cca. 10% vsetkych aplikacii

ps2. sorry za OT

Slavom�r �eke�
<cekel(zv)noves.sk> To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Sent by: cc:
delphi-l-owner(zv)c Subject: RE: OT - Programovaci jazyk
lexpert(tec)cz

04.02.2002 10:35
Please respond
to delphi-l

> [...]

SDK a
pod., kdezto o Delphi nezakopne nikto resp. takmer nikto.

Sent by: Subject: OT -
Programovaci jazyk
delphi-l-owner(zv)c

lexpert(tec)cz

04.02.2002 10:04

Please respond

to delphi-l

[...]

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 4.2.2002 11:29:50

> [...]
>
> ak mas o programatoroch v Delphi predstavu ako o KLIKACOCH, tak asi
> netusis, o com Delphi je ... a preco si myslis, ze v Delphi sa neda

Chtel bych se I. Turcana zastat. Predpokladam, ze netvrdil, ze to nejde, ale
psal, ze bezny programator v Delphi proste naklika komponenty a o nejake
WinAPI vubec nezakopne. Vubec v tomto pripade nenapadaval Delphi ve smyslu,
ze je horsi ne VC++.
Ted muj skromny nazor: Jde o to, ze programator, ktery presne vi co chce,
tak je schopen toho dosahnout jak pouzitim Delphi (no i kdyz drivery se v
nem psat nedaji :) tak i VC++ a myslim (subjektivne), ze mnohem prehlednejsi
formou a rychleji :)))
A jinak se plne ztotoznuji s nazorem I. Turcana...

S pozdravem

Milan Tome�
mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

OT - Programovaci jazyk

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 4.2.2002 11:31:27

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Schayna dne 4 Feb 2002:

> Mezi vyhody C/C++ patri prenositelnost, a to jak kodu

Jo, to se rika, ale neni to pravda. Leda tak na urovni uplne tech
zakladnich a velmi jednoduchych kodu. Jakmile zabrednes do objektovosti a
dalsich zalezitosti, ktere jsou nutne, pokud to nechces psat sto let, mas
s prenositelnosti konec. Zkus si napsat neco pro NextSTEP a pak to dostat
do Windows nebo treba na EPOC apod. To se hodne moc naprogramujes, nez
toho dosahnes...

> [...]
> neco smysluplneho napsat, a stane se jaksi automaticky
> "dobrym" programatorem. Naproti tomu do pascalu se

Ehm. Co? To myslis ty C-programatory, kteri pul dne premysli nad tim, jak
jeden fragment kodu zjednodusit ze 4 radku na 3 radky a to jeste nejlepe
tak, aby tomu uz nikdo nerozumel?

Dobry programator se jiste nepozna podle toho, jestli dela v Cecku nebo v
Pascalu nebo v Jave nebo jestli treba programuje davkove soubory BAT. Ze
se nekdo nauci Cecko, to jeste automaticky neznamena, ze je dobry, neni
to o klikani ani o psani kodu. Dobry programator je neco uplne jineho.

> Nebijte me za termin "dobry" programator, ale snazim
> se tak oddelit od sebe programatora co vsechno "naklika"
> v podstate bez rozmyslu a jeho hlavni technologii je
> "pokus a omyl" a programatora co presne vi co dela.

No to preci neni o klikani...

Nova komponenta - vazba do jineho balicku

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 4.2.2002 11:33:02

balicek zkompilovat bez problemu.

> Zkus pridat ten balicek s kbmMemTable do Requires sekce balicku s
> TLMDEditDBLookup.
>
> Marian
Pokud nedam kbmMemTable do uses a pouze pridam kbmMemD5Des(.dcp) do requires
hlasi to "Undeclared identifier : TkbmMemTable" a hotovo. Ted ale koukam, ze
ty balicky (*.dcp) pro kbmMemTable jsou tam dva. Krome vyse uvedeneho je tam
jeste kbmMemD5Run.dcp, ze by to mohlo neco znamenat?
Tak ne, zkusil jsem je tam narvat oba - to hlasi, ze "[Error]
lmd60db_d5.dpk(34): Packages 'kbmMemD5Des' and 'kbmMemD5Run' both contain
unit 'kbmMemCSVStreamFormat'"
Pokud tam dam pouze kbmMemD5Des nebo kbmMemD5Run tak to hlasi pri kompilaci
: [Error] LMDEditDBLookupIB.pas(252): Undeclared identifier: 'TkbmMemTable'

nejaky jiny napad by nebyl?
predem diky
PavelC

Tich� instalace IB6.0

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 4.2.2002 11:38:06

IB ma vlastni funkce pro instalaci. Jsou vyvedene i do IBX, tak si muzes
napsat instalace uplne podle sveho.

From: <borkovec(zv)email(tec)cz>

Dobr� jitro,
[...]

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 4.2.2002 11:41:29

Nic proti, ale v nasi firme neexistuje, aby se k zakaznikovi dostal program,
ktery neni dostatecne otestovany a je "stabilni". Ta stabilita je samozrejme
pouze teoreticka, protoze "vzdy" se nejaka chyba najde (zvlaste u
komplikovanych programu). Osobne si zase nedovedu predstavit chod a
perspektivu firmy, ktera vedome siri nestabilni program ..... zakaznik zcela
jiste NEBUDE spokojen s jejich "vytvorem" a jsem si jist, ze pokud se
dodavatel "nezlepsi", tak si zakaznik najde jineho, ktery bude mit
kvalitnejsi vyrobek.
Nevim cim se zabyva Vase firma, ale myslim, ze se zakaznik NEMUSI podridit
!!!! Ma moznost vyberu a zalezi jen na nem, jestli bude mit dost financi a
nervu tuto firmu "sponzorovat" pri jejich "pokusech".

Petr Jurik, Spravce site, programator
COMET System s.r.o.
1.Maje 1220
756 61 Roznov pod Radhostem
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
http://www.cometsystem(tec)cz

ICQ# : 119119215

[...]

SQL problem

takto to musi fungovat
Jinak samozrejme s tim nepouzivat diakritiku plne souhlasim.

Select SUM(t."N�kupn� cena" * t."Po�et") FROM table t

> ale o tu D> tady pujde)

> ... D> ale nefacha to. Je nejaky zpusob, jak to zprovoznit nebo se mam
> radsi s D> diakritikou v nazvech atribitu rozloucit (nikde jinde to
> potize zatim D> nedela)

> Bez diakritiky. Prejdes tim mnoha bespecnostnim problemum a hlavne
> problemum pri presunu na jinej jazyk ci platformu.
>

> --
> Best regards,
> Vymazal mailto:vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz

OT - Programovaci jazyk

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 4.2.2002 12:17:30

From: "Milan Tome�" <milan.tomes(zv)haida(tec)cz>

> tak je schopen toho dosahnout jak pouzitim Delphi
> (no i kdyz drivery se v nem psat nedaji :)

No a o to prece jde: jazyk C/C++ na rozdil od Delphi nema v podstate
omezeni a tudiz programator v C/C++ je pri srovnatelne urovni skills
pouzitelnejsi pro sirsi skalu uloh. Jeho cena na trhu je pak zakonite
vyssi.

Nehlede k tomu, ze aleposn podle mych zkusenosti, u jazyka C/C++
predsi jenom vlastnimu programovani predchazi urcita teoreticka
priprava programatoru (tj. tech, kteri vystuduji prislusny obor a
nadale v nema pracuji), zatimco programatori v Delphi jsou povetsinou
hobbisti ci prebehlici z jinych oboru, z nichz ti lepsi si prubezne
chybejici teoreticke znalosti z oblasti computer science doplnuji.

Bye, pf

zakaz minimalizace

[*] <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 4.2.2002 12:20:12

caute,

da se nejak zakazat z meho programu minimlizace jine aplikace kera je
stayontop kdyz znam
handl okna teto cizi aplikace ?

DIK

OT - Programovaci jazyk

[*] Slavom�r �eke� - 4.2.2002 12:29:41

Cafko :)

OK .. ohladom Teba som sliapol vedla, ved Ta nepoznam, ale uz mi lezie
na city, ked vacsina ludi si namysla, ze prides, sadnes za Delphi,
zoparkrat poklikas a ziskas co chces, podla mojich skusenosti, ak chces
dostat co chces dostat, musis ist do WinAPI, ano Delphi ma vela funkcii,
ktore napomahaju aby som nemusel ist do WinAPI, ale tie funkcie
OBMEDZUJU, lebo ponukaju vacsinof iba 25% z danej funkcie vo WinAPI ...

Inak este jeden postreh, ano v Delphi su vacsinof programatori nic moc,
ja sa tiez nepovazujem za nejakeho programatora co dokaze vsetko, nie,
este vela veci neviem, ale na to je literatura a aj tato konferencia a
hlavne kopa casu straveneho za PC ...

lenze, poznam taky isty pocet chabych programatorov v C, a predsa firmy
sa idu i nich potrhat a MAJU vyssi plat, i ked vedomostne su poniektory
na tom este horsie ako chaby programator v Delphi ...

Ale myslim, ze uz stacilo ... kazdy nech si robi v som chce, len aby
dana aplikacia bola stabilna ...

Btw. kedze mas dobre skusenosti s Delphi a aj s VC++ porad mi nejaku
literaturu, ktora mi najviac pomoze dostat sa do VC++, dnesny trh
jednoznacne ide za VC++, takze ci chcem ci nechcem, ak nechcem kdesi
zapadnut, tak musim prejst na druhu stranu ...

Slavo

> [...]
SDK a
pod., kdezto o Delphi nezakopne nikto resp. takmer nikto.

Sent by: Subject: OT -
Programovaci jazyk
delphi-l-owner(zv)c

lexpert(tec)cz

04.02.2002 10:04

Please respond

to delphi-l

> [...]

Programovaci jazyk

> prehlednejsi
> Jen mala oprava: Drivery se psat v Delphi daji.

V Delphi se daji psat VxD a WDM drivery ?? Je na to nejaky
toolkit nebo priklad ?

Programovaci jazyk

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 4.2.2002 12:38:00

Milan Tomes:
> [...]
prehlednejsi
> formou a rychleji :)))
Jen mala oprava: Drivery se psat v Delphi daji.

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)post(tec)cz

Programovaci jazyk

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 4.2.2002 12:54:42

drivery v Delphi a jak ?
o tom docela pochybuju.
Myslim ze jeste vyhoda C++ je v prenositelnosti kodu na jine platformy at se jedna napr.o OS windowsCE nebo o linux(ikdyz tady zase existuje Kylix) atd... Na svete nejsou jen klasicke windows. A co se tyce velikosti kodu jak se tu mluvilo, tak to rozhodne nemohu souhlasit. Aspon u mensich aplikaci, je ten kod podstatne mensi nevim jestli delphi zvladnou udelat soubor 3KB, ktery by take neco umel - ikdyz co je to dneska 3 nebo 100KB - pokud takovych aplikaci vsak bezi vice tak uz se to da poznat. U vetsich aplikaci se to samozrejme srovna ale porad je kod v c++ o neco mensi.

> [...]
prehlednejsi
> formou a rychleji :)))
Jen mala oprava: Drivery se psat v Delphi daji.

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 4.2.2002 13:01:49

Puvodni zprava, kterou napsal PeJaSoft dne 4 Feb 2002:

> Jen mala oprava: Drivery se psat v Delphi daji.

Cemu rikas drivery???

OT - Programovaci jazyk

Vite co me pripomina proble Delphi / C++ ?

Problem Windows NT / Linux(Unix). Nainstalovat NT (2000/XP jako server)
zvladne
i prumerny uzivatel. Kdyz je ale chce uvset do pouzitelneho stavu uz to
znamena
studovat a znat a mnozstvi tech znalosti neni svym rozsahem moc odlisne od
toho co je potreba vedet pro Linux.

A s Delphi je to to same. Pokud chce nekde udelat program a je to pri tom
odbornik na uplne jiny obor je schopen vzit Delphi a vyslehnout v nem
programek.
Vysledek ja na urovni tech amatersky nainstalovanych Windows. Kdyz se chces
dostat dal musis studovat, snazit se a badat. Uz spousta Deplhistu vi ze
existuje
neco jako WinAPI a pouzije funkci. Ale kolik Delphistu je schopnych vzit
Platform
SDK a hledat, najit a pouzit ?

Je to stejny pomer jako pocet spravcu NT kteri jsou schopni projizdet Inet
a hledat
stejne jako spravce Linuxu. Protoze bez informaci se neda nic delat poradne
a kdyz
clovek ustrne na jednom miste tak zakrni.

Pak se dostanou obe prirovnani do stavu kdy v tom jednom neco jde a v tom
druhem
ne, kdy v tom jednom to udelam rychlejs a v tom druhem ne. A o tom to je -
musim vedet
co chci, co potrebuju a zda jsem schopen toho dosahnout s tim co mam ci
umim.

Kdyz se podivate tak zjistite ze spravci Unixu/Linuxu jsou mnohem lepe
placeni
nez admini WinNT. Duvod je ten samy jako u C++/Delphi . Proste ten sef na
to koukne
a nerozumi tomu, precte si par clanku a vi ze prece v tech Windows (Delphi)
je to jen
o tom hejbani tou mysi a to prece zvlada i jeho syn ktery ma PC doma.

Je to jen o tom. Znam par Linuxaku kteri nejsou schopni uvest ten system do
slusneho
stavu a par Cckaru kteri nejsou schopni cokoliv vyprodukovat a ziji jen z
povesti neceho
neskutecneho.

Ale co nam brani se to C++ naucit a vsechny ty Cckare pripravit o praci ?

P.S: Ja osobne se zatim vymlouvam na to ze vse udelam v D taky a rychlejs
a az narazim na neco co nepude tak ze to udelam v C. Bohuzel jsem na nic
takoveho zatim nenarazil takze se mohu v klidu vymlouvat a klikat si v
Delphi

P.S.S : Dival jste se nekdo na specifikaci C# ? Nejvic me pobavilo ze vse
co nema
Delphi a C++ ma (napr. vicenasobna dedicnost) z te specifikace zrusily.
Ted se uz jenom
donutit psat {..} misto begin..end a je to

Cus
Radek

Nova komponenta - vazba do jineho balicku

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 4.2.2002 13:06:30

Vzhledem k bitve o to ktery jazyk je lepsi jdou mozna ostatni dotazy
stranou. Proto to zkusim jeste jednou :
[...]

P.S.
[...]

Focus to next control

[*] Josef Semera <semera(zv)atlas(tec)cz> - 4.2.2002 13:25:20

> [...]
> edit1 a edit2 a ostatne edity su not visible. V edit1.onExit
> sa rozhodne ze edit2 bude not visible, ale uz ActiveControl
> je na edit2. Takze edit2 zoberie zo sebou focus.
>
> Lenze problem je ze v OnKeyDown-e editu mam
> SelectNext(self,true,true) a ten sa pokusi presunut focus a
> az potom sa vykona OnExit komponenty. zatial som to vyriesil
> tak ze ak zatlaci uzivatel enter tak naprv zavolam Onexit
> programovo a potom spravim SelectNext(self,true,true). Lenze
> sa znova Onexit vykonava. Mojou snahou je vsetky ukony
> vykonavat klavesnicou ale aby stale ostala moznost aj pre

unit FfsEdit;

Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs,
StdCtrls;

type
TFfsEdit = class(TEdit)
private
FTabEnter: Boolean;
FShiftState: TShiftState;
FOnTransfer: TNotifyEvent;
procedure CN_KeyDown(var Message: TWMKeyDown); message CN_KEYDOWN;
procedure CN_KeyUp(var Message: TWMKeyUp); message CN_KEYUP;
procedure CMExit(var Message: TCMExit); message CM_EXIT;
published
property TabEnter: Boolean read FTabEnter write FTabEnter;
property OnKeyPress;
property OnTransfer: TNotifyEvent read FOnTransfer write
FOnTransfer;
end;

procedure Register;

implementation

procedure Register;
begin
RegisterComponents('FFS SA', [TFfsEdit]);
end;

procedure TFfsEdit.CN_KeyDown(var Message: TWMKeyDown);
begin
FShiftState := KeyDataToShiftState(Message.KeyData);
if (Message.CharCode = VK_RETURN)
and (FTabEnter)
and (not (ssCtrl in FShiftState)) then
begin
Message.CharCode := VK_TAB;

procedure TFfsEdit.CN_KeyUp(var Message: TWMKeyUp);
if (Message.CharCode = VK_RETURN) and (FTabEnter) then
Message.CharCode := VK_TAB;
end;

procedure TFfsEdit.CMExit(var Message: TCMExit);
begin
if Assigned(FOnTransfer) then FOnTransfer(Self);

Taky pouzivame Enter jako Tab, ja sice moc OnExit rad nemam, ale takhle
by to melo fungovat. Je to hodne zkracene a snad jsem snad nic
nevynechal. O SelectNext se vubec nestaram, v OnTranfer pouzivam
prenosy, ale tvoje Visible-Enabled tam musi fungovat taky. Podobne mam i
ostatni komponenty,

Programovaci jazyk

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 4.2.2002 13:34:06

> Jen mala oprava: Drivery se psat v Delphi daji.

?? no asi zalezi na tom cemu vlastne rikas driver. Windows drivery pro
ruzna zarizeni
ci kernel moduly urcite ne.

D. Toman

OT - Programovaci jazyk

[*] Jaroslav N�dhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 4.2.2002 13:36:45

> [...]
plat. O efektivitu bohuzel nejde. Zakaznik se musi podridit resiteli.
Existuje vubec firma, kde >toto neplati?

Pokud v nasi firme budeme psat neprehledne a nestabilni aplikace, natozpak
vyzadujici trvalou udrzbu, tak se na nas nasi zakaznici v lepsim pripade
vykaslou a pujdou ke konkurenci, v horsim se s nami budou soudit a pozadovat
nahrady skod zpusobenych nasim programem.

Velfl�kova 10, 160 00 Praha 6
tel.: 02/2431 2344-5, fax: 02/652 28 92
Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel.: 069/633 56 87
www: http://www.csh(tec)cz , e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz

Programovaci jazyk

[*] Slavom�r �eke� - 4.2.2002 13:39:12

// ale porad je kod v c++ o neco mensi.

na ukor prehladnosti :)

Slavo

Programovaci jazyk

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 4.2.2002 13:39:48

> [...]
>Aspon u mensich aplikaci, je ten kod podstatne mensi nevim jestli
delphi zvladnou
>udelat soubor 3KB, ktery by take neco umel

pokud vyhazes ze system.pas nepotrebny kod (exception handling a spol)
pak prazdny
projekt ma cca mene nez 5kB kodu

> [...]
bezi vice tak
>uz se to da poznat. U vetsich aplikaci se to samozrejme srovna ale

a pricitas k tomu i delku MFC library?

D. Toman

Programovaci jazyk

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 4.2.2002 13:40:57

From: "Sula Milos" <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz>
>Na svete nejsou jen klasicke windows.

..., ale drtiva vacsina userov sa do nich diva :))

> [...]
>nevim jestli delphi zvladnou udelat soubor 3KB, ktery by take neco umel -
ikdyz co je to dneska 3 nebo 100KB - pokud takovych aplikaci

..., toto je vecna otazka, a vecne dilema zacinajucich programatorov
(nemyslim to osobne). Pritom nema zmysel riesit takuto nepodstatnost - je
treba si uvedomit ze internetom sa nesiria exace ale archivy.

>U vetsich aplikaci se to samozrejme srovna ale porad je kod v c++ o neco
mensi.

..., mozna by si sa divil ale toto tiez nie je vzdy pravda :)) Sksus si
zrovnat niekolko vyvojovych prostredi kde napises aplikaciu s rovnakou
funkcnostou.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

OT - Programovaci jazyk

[*] Slavom�r �eke� - 4.2.2002 13:42:13

Plne suhlasim s Petrom Zahradnikom ... tak pekne a vystizne by som to
nenapisal, klobuk dole, trafil si do cierneho :)

Slavo

> [...]

> v podstate bez rozmyslu a jeho hlavni technologii je
> "pokus a omyl" a programatora co presne vi co dela.

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 4.2.2002 13:46:41

Ja MFC nepouzivam.

> [...]

bezi vice tak
>uz se to da poznat. U vetsich aplikaci se to samozrejme srovna ale

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 04.2.2002 13:47:44

>Jo, to se rika, ale neni to pravda. Leda tak na urovni uplne tech
>zakladnich a velmi jednoduchych kodu. Jakmile zabrednes do
>objektovosti a dalsich zalezitosti, ktere jsou nutne, pokud to nechces psat sto let

pokud to napises v norme ANSI C nebo ANSI C++ tak by to melo byt prenositelne, ale druha vec, je kdo dneska pise programy jen v techto normach, protoze kazdej prekladac ma sva specifika (clovek se je snazi vyuzit) a nikdo poradne nevi co je normou a co ne, pokud to neni napsano primo v helpu.....

> [...]
>se nekdo nauci Cecko, to jeste automaticky neznamena, ze je dobry, neni
>to o klikani ani o psani kodu. Dobry programator je neco uplne jineho.

naprosto souhlasim

jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz

Nova komponenta - vazba do jineho balicku

[*] pavel.ales(zv)popron(tec)cz - 4.2.2002 14:10:42

PavelC wrote:
Ovsem kdyz chci balicek instalovat, zahlasi mi to, ze kbmMemTable je jiz
soucasti jineho balicku.

Ja na to:
Musis tam prihodit nejakou direktivu borlandu,ja si ji nepamatuju ale nekde
jsem ji videl jo uz vim pisou o ni v knize Pruvodce vyvojare, tusim ze 3 dil
,nekde na konci, bohuzel knihu nemam po ruce, ale ty si ji jiste
najdes:-))nebo se mi ozvi o vikendu a ja ti ji poslu, je mozne ale ze se
mylim.

Aldik Pavel

W2000 D5 Ent amater v profesionalim kolotoci

OT - Programovaci jazyk

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 4.2.2002 14:12:53

From: "Slavom�r �eke�" <cekel(zv)noves.sk>
> lenze, poznam taky isty pocet chabych programatorov v C, a predsa firmy
> sa idu i nich potrhat a MAJU vyssi plat, i ked vedomostne su poniektory
> na tom este horsie ako chaby programator v Delphi ...

Dobrych progamaorov je nedostatok!!! Zo skusenosti viem povedat toto: Firmy
ocenia jak dobrych Delphistov tak dobrych Ceckarov, PHPckarov, Oraclistov,
..... Takze v jazyku to neni.
Je pravda ze viac ponuk je na C-jazyky, (pretoze C je rozsirenjsie nez
Paskal z dovodov ktore tu boli spomenute).
Ale tiez viac ludi C jazyky """ovlada"""!
Takze na jedno pracovne miesto pre Delphi programatora sa nam prihlasilo asi
5 ludi s malymi alebo ziadnymi skusenosami v Delphi s vacsimi v C! - su
ochotny prejst na Delphi!!! a 3 ludia ktory, vedia programovat v Delphi.

A co sa tyka platu je to otazka statistiky, ktoru som nikde nevidel ale
jedinej by sa dalo verit. Ale celkom by som sa prihovaral k tomu aby niekto
nieco take vyhrabal a poslal sem - pre zaujimavost. Alebo urobit anonymne
hlasovatko? - napad. :-))

> Btw. kedze mas dobre skusenosti s Delphi a aj s VC++ porad mi nejaku
> literaturu, ktora mi najviac pomoze dostat sa do VC++,

napr.: Myslime v C++, ale je toho viac

> dnesny trh
> jednoznacne ide za VC++, takze ci chcem ci nechcem, ak nechcem kdesi

VC++ ?? To je otazka. Dnsnemu trhu rozhodne kraluju internetove aplikacie,
takze VC++ na tom zas tak dobre nebude.

> zapadnut, tak musim prejst na druhu stranu ...

Alebo vymenit zamestnavatela :))

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

SQL orisek

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 4.2.2002 14:17:48

> mozna to je jenom muj prvni dojem,
> ale to by mel vyresit join tech tabujek
> a vhodna podminka.

No pravdepodobne to nejak joinem resp v sekci "on" toho joinu vyresit pujde,
ale ja nevim jak :(

> zadani:
> uzivatelem nebo uzivateli?

to je jedno :)
Proste vyloucit jiz zadane prace.

Obecne vzato bych potreboval ukazku nejakeho selectu, ktery vybere vsechna
data z jedne tabulky a oreze je o data zadane v jine tabulce. A take by to
melo splnit podminku, ze ty tabulky maji vice jak jeden klicovy atribut.

S pozdravem

Milan Tome�
mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

OT - Programovaci jazyk

[*] Martinec <martin108(zv)post(tec)cz> - 4.2.2002 14:24:01

Znam firmu, ktera tak funguje. Zakaznik ma pozadavek a tato firma strasne rychle splaca nejaky "program" a predhodi ho zakaznikovi s tim, ze ho prubezne dodela a vylepsi. Tim predbehne konkurenci, ktera sice to same udela pomaleji, ale spolehliveji. Zakaznikovi to tak asi vyhovuje, protoze to tak funguje uz nekolik let. Do dneska jsem toho zakaznika nepochopil.

Martinec

[*] Ludek Finstrle <xfinstrl(zv)informatics.muni(tec)cz> - 4.2.2002 14:27:43

> [...]
> melo splnit podminku, ze ty tabulky maji vice jak jeden klicovy atribut.

To prilis zalezi na tom, jaka data ;o))

Jedno reseni (stejne sloupce v obou tabulkach):

SELECT * FROM tabulka1 WHERE id IN (
SELECT id FROM tabulka1
MINUS
SELECT id FROM tabulka2
)

Nebo:

SELECT * FROM tabulka1 LEFT OUTER JOIN tabulka2 ON (
tabulka1.cosi = tabulka2.cosi AND tabulka1.cosi1 = tabulka2.cosi2 AND ...)
WHERE tabulka2.cosi IS NULL

Nebo:

SELECT * FROM tabulka1,tabulka2 WHERE tabulka1.cosi = tabulka2.cosi AND
tabulka1.cosi1 = tabulka2.cosi2 AND ... AND tabulka2.rozdeleni = neco

Nebo:

To prilis zalezi, co presne chcete. Ja to z vaseho popisu nepochopil.

Luf

OT - Programovaci jazyk

[*] Kakacka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 4.2.2002 14:28:41

From: <voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz>
> [...]
> existuje
> neco jako WinAPI a pouzije funkci. Ale kolik Delphistu je schopnych vzit

Toto je blbost! Ked odmyslim chciplost C kompilatorov tak v CBuilderu =
Delphi pre uroven uzivatelov ktoru tu spominas.
V CB tiez naklikas komponenty na form a mas to rovnako rychlo hotove.
Takze v jazyku to nebude!

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

OT - Programovaci jazyk

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 4.2.2002 14:29:48

Takze jestli te dobre chapu, tak treba pro naplneni ListBoxu pouzivas WinAPI
funkce ? :))))))

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.2.2002 14:45:40

From: "jemeto" <jemeto(zv)volny(tec)cz>
> Programatori v C++ maji skoro dvakrat takovy plat (tento tred je vseobecny,

Ahoj,

tohle je vcelku obecny problem. Tvrdim ze dobry programator je schopen napsat
aplikaci Object Pascalu stejne dobre jako v C++, oba jazyky nemaji mnoho
podstatnych rozdilu. Problem C++ je v tom, ze jeho definice je daleko vice
komplikovanejsi nez u Object Pascalu, a (at se na me C++ programatori nezlobi)
vysledek pak neodpovida teto slozitosti. Pohadky o ANSI C++ kompatibilite jsou
taktez pekne, protoze kazdy vyrobce si do prekladace obvykle zabuduje dalsi
rozsireni ktere nejsou v teto norme. Ohledne platu. Z vyse uvedeneho vyplyva
ze *dobry* C++ programator ktery opravdu ovlada tento jazyk bude jiste dobre
ohodnocen (kolik takovych ale ve skutecnosti existuje ?).

Vyvoj aplikaci vsak neznamena jen znalost programovaciho jazyka, to je pouze
nutny zaklad. Dalsi potrebne znalosti pro uspesny vyvoj jsou:

- znalost operacniho systemu pro ktery aplikaci vyvyjim
- znalost frameworku ktery pri vyvoji pouzivam (VCL, MFC, COM, ADO ...)
- alespon zakladni znalost problematiky ktere se aplikace tyka

Predevsim druhy bod je dnes asi to nejdulezitejsi, takze tolik nezalezi na
tom, jaky programovaci jazyk pouziji. Prenositelnost aplikace ve vetsine
pripadu neni stejne mozna, protoze kod je vazan na dany framework a platformu.
Staci jen aby prekladac daneho jazyka podporoval technologie specificke pro
danou platformu a vyvojar nebyl necim omezovan (napriklad nemoznost pouzit
primo API, importovat Type Library apod.)

K poznamce ze programatori Delphi jsou 'klikaci' a C++ 'odbornici'. Tento
nazor je asi dany statistickym prumerem. Object Pascal a jeho vizualni
nadstavba - Delphi je pro zacatecnika samozrejme snazsi cesta nez ovladnuti
zrudy zvane C++ (mezi tyto 'idiotic language' muzeme zaradit jeste C, Prolog,
Assembler ...) a proto tak zakonite vznika vice aplikaci a kodu sitych horkou
jehlou. To vsak vubec neznamena, ze neni mozne v Delphi napsat kvalitni
aplikace a ziskat kvalitni vyvojare.

Petr Vones

Programovaci jazyk

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 4.2.2002 14:49:21

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> Cemu rikas drivery???

Jo, pravda. Myslel jsem drivery v podobe DLL. Napr. pro Joystick nebo Video
Drivery - oboje mam ve forme zdrojaku. Proto se tim tak ohanim. :-)

S pozdravem

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)post(tec)cz

Programovaci jazyk

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.2.2002 14:56:33

From: <voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz>
> V Delphi se daji psat VxD a WDM drivery ?? Je na to nejaky toolkit nebo
> priklad ?

Ne nedaji, protoze to nepodporuje RTL a Linker. Az tu bude 'vyznamny' podil
zakazniku, kteri budou po Borlandu pozadovat aby to Delphi umelo tak to jiste
umet bude, v tom je cely problem.

Petr Vones

OT - Programovaci jazyk

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 04.2.2002 15:05:13

Pane Fejfar, to si snad delate legraci. Vy tedy oznacujete lidi co pisi
v Delphi za prebehliky, kteri nemohli studovat, protoze jinak by delali v
C++???? Byl jste nekdy na Univerzite? Prvni 3 roky se uci Borland Pascal a
Delphi. Pak tak od tretaku do pataku se neco pachti v C++ a to jenom proto
ze maji hodne pocitacu s Linuxem a aby jim na tom vubec nekdo pracoval.

Jinak stejne tak dobre je hodne amateru, ktery pisou v C++ a uci se
rovnou na nem, jako Delhpistu. Rozdil je v tom, ze tech Delphistu je asi
vice kvuli snazsim zacatkum. Neni to o tom, ze v Delphi naklikate nejake
stupidni veci, oni pracuji a jste pak dobrej - NE - pokud chcete neco
poradneho, musite si to take promyslet, pripravit, atd... ...jinak
dopadnete spatne - stejne spatne jako v C++.

> [...]
>hobbisti ci prebehlici z jinych oboru, z nichz ti lepsi si prubezne
>chybejici teoreticke znalosti z oblasti computer science doplnuji.

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Programovaci jazyk

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.2.2002 15:08:57

From: "Sula Milos" <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz>
> Myslim ze jeste vyhoda C++ je v prenositelnosti kodu na jine platformy at se
> jedna napr.o OS windowsCE

Tady nejde o prenositelnost kodu C++ ale o vyvojovy nastroj Microsoftu, ktery
je schopen produkovat kod pro obe platformy. Kdyby MS pro vyvoj pouzival jazyk
ABC tak to pak budes muset psat v ABC, to je vse.

> se tu mluvilo, tak to rozhodne nemohu souhlasit. Aspon u mensich aplikaci,
> je ten kod podstatne mensi nevim jestli delphi zvladnou udelat soubor 3KB,

program VeryUseful;

{$APPTYPE CONSOLE}

uses
Windows;

begin
MessageBeep(0);
end.

Vysledny soubor ma 8192 bytu (linker zarovnava velikost na i386 stranku 4k) v
Delphi 6.

> ktery by take neco umel - ikdyz co je to dneska 3 nebo 100KB - pokud
> takovych aplikaci vsak bezi vice tak uz se to da poznat.

Jak se to da poznat ?

> U vetsich aplikaci se to samozrejme srovna ale porad je kod v c++ o neco
> mensi.

Opravdu ? Nenech se zmast velikosti EXE souboru, podivej se do systemoveho
adresare Windows a hledej soubory mfc*.dll, tam mas zbytek MFC aplikaci.
Stejneho efektu dosahnes prekladem Delphi aplikace s balicky, akorat ze
narozdil of MFC nejsou soucasti instalace Windows. Nehlede na to, ze EXE
soubor neobsahuje zdaleka jen kod.

Petr Vones

vlastnik tabulky v ADOTABLE

[*] pavel.ales(zv)popron(tec)cz - 4.2.2002 15:08:44

ahoj pouzivam MS SQL SERVER a ADO je tu vsak jedna vec.Pokud se pripojim
dynamicky k tabulce u ktere jeste neznam nazev tak diky tomu ze ma jineho
vlastnika mi nejde se k ni pripojit. Nevite jak zjistim vlastnika??
Uvedu priklad mam user DBO,Popron
pripojuji se dynamicky na DBO.Traffic a na Popron.Log a ted mi reknete jak
to udelam aby se mi tam vzdy doplnil vlastnik aby mi to nezhavaroval na
nezname tabulce.
Mrcha pes..pokud se konektim na znamou tabulku tak je to v pohode tam
vlastnika znam ale ted potrebuji najit vlastnika tabulky kterou dopredu
neznam a mohou byt tri....

Ales PAVEL
Technical Specialist
Popron Consulting - Your System Integrator
www.popronconsulting(tec)cz
Popron Building
Jeremiasova 947
Prague 5

Programovaci jazyk

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 4.2.2002 15:09:15

>Ja MFC nepouzivam.

pak ovsem musis pri porovnavani pouzivat Delphi aplikace nepouzivajici
VCL..

D. Toman

Programovaci jazyk (velikost EXE)

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 04.2.2002 15:11:17

Ano, pokud nepouziju VCL (stejna jako ty MFC), tak mam WWW server ktery ma
110kB a funguje - viz url v podpisu. Je proste naprogramovan pres WinAPI
(to jedno okno co ma :)). Minimum co je na WWW server v Delphi je 20kB
(TinyWeb Server). Takze se tu hadate o pic...nach.

Potazmo aplikace v Delphi prelozene s balicky jsou o mnoho mensi (100Kb)
namisto kompletni (300kb). Ale nesmis zapomenout ze my ty balicky musime
dat k programu (nebo zalinkovat), ale ty mas tu MFC a ostatni veci v
adresari c:\windows\SYSTEM !!!! Takze srovnavej srovnatelne :)

> [...]

Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 4.2.2002 15:13:27

Mala oprava - v Delphi se nedaji psat drivery pro videokarty. To co muzes
napsat je jen user-mode cast v dll, nic vic. Kernel mode driver grafiky v
Delphi nenapises.

>Jo, pravda. Myslel jsem drivery v podobe DLL. Napr. pro Joystick nebo Video
>Drivery - oboje mam ve forme zdrojaku. Proto se tim tak ohanim. :-)

Ozon

Programovaci jazyk

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 4.2.2002 15:19:27

> [...]

> Az tu bude 'vyznamny' podil
> zakazniku, kteri budou po Borlandu pozadovat aby to Delphi umelo tak

Podle me k tomu nikdy nedojde:
- podil tech co by chteli nejakej ten low-level pristup
se snizuje - je a bude daleko vice "klikacu", ktery ten maly
zbytek vzdy hrave prevalcuji. To je potiz toho, ze diky privetivosti
IDE
a dalsi podpore je mnohem snazzi Delphi pouzivat nez napriklad VC++
- a nedovedu si predstavit, ze by Borland sel az tak daleko, ze by
vyrabel svoji vlastni (rozumej prevedenou do ObjectPascalu) verzi
DDK atd.

PS: sice jsem vyplnoval nejaky ten formular na WWW u Borlandu - ale uz
si
nepamatuju, zda tam vubec bylo zaskrtavatko - "chci v delphi psat
kernel drivery.." :-(

D. Toman

OT - Programovaci jazyk

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 4.2.2002 15:20:38

> [...]
> Ted se uz jenom
> donutit psat {..} misto begin..end a je to

Zdar,
no to jednoduche to zase asi neni. Visual C# ma vice vyhod a nemyslim, ze
staci jen psat {...} :)
Mimochodem - zamysli Borland udelat Delphi pro CLR? Pokud ano, kolik to asi
bude pak stat?

Vlozeni ActiveX do formu

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 4.2.2002 15:23:25

Zdar,
mam dotaz: Jak vlozit ActiveX form do normalniho formu? Jde o to, ze v ten
normalni form je v mainframe aplikaci a obsahuje common prvky a ja tam
potrebuju podle vyberu vrazit ruzne jine formulare z ActiveX komponent. Neco
jako "subclassing" v C++. Zkousel jste to nekdo?

Ozon

SQL orisek

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 4.2.2002 15:24:34

> Obecne vzato bych potreboval ukazku
> [...]

nasledujici priklad provede vyber vsech
polozek tabulky T1. k nim pripoji
vsechny polozky tabulky T2 podle
klicovych polozek klic1 a klic2,
pricemz podminka z vyzledku dotazu
odstrani vsecky vety, ktere maji vazbu
v tabulce T2.

priklad:
select
*
from
T1
left join T2 on (T1.Klic1 = T2.Klic1 AND T1.Klic2 = T2.Klic2)
where
T2.Klic1 is not null

dekuji PeC(zv)

OT - Programovaci jazyk

Sice to nebyla otazka na me, ale neodolam, abych neodpovedel: Ano, v jednom
pripade, kdy jsem to potreboval pro specialni ucely, jsem listbox nejen
naplnoval, ale take mazal pres funkce API. A kdybych neprogramoval v C,
nevedel bych, ze neco takoveho vubec jde. Je prima, ze Delphi takove veci
umoznuji.

* D&COMM s.r.o. - sledov�n� vozidel *
* v re�ln�m �ase a prodej licenc� *
* v r�mci programu Microsoft Select *
* ---------------------------------------- *
* Korunova�n� 6 *
* Praha 7 *

> [...]
> ktore napomahaju aby som nemusel ist do WinAPI, ale tie funkcie
> OBMEDZUJU, lebo ponukaju vacsinof iba 25% z danej funkcie vo

SQL orisek

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 4.2.2002 15:27:09

select
*
from
T1
left join T2 on (T1.Klic1 = T2.Klic1 AND T1.Klic2 = T2.Klic2)
where
T2.Klic1 is not null
-----------^^^^^^^^^^^
sorry, jsem blb, todle samozrejme vybere
vsecky, ktery _maji_ vazbu v T2.
spravne ma byt "is null" :)

dekuji PeC(zv)

Programovaci jazyk

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.2.2002 15:28:25

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> Podle me k tomu nikdy nedojde:
> - podil tech co by chteli nejakej ten low-level pristup
> se snizuje - je a bude daleko vice "klikacu", ktery ten maly
> zbytek vzdy hrave prevalcuji.

Presne tak. Ono ani tech co pisi kernel drivery v MSVC++ nebude mnoho. Takze
tady docela chapu Borland, ze se nehrne do neceho na cem by bylo hodne prace
ale nebyl by z toho temer zadny zisk.

> - a nedovedu si predstavit, ze by Borland sel az tak daleko, ze by
> vyrabel svoji vlastni (rozumej prevedenou do ObjectPascalu) verzi
> DDK atd.

To je taky pravda, kdyz dodnes nedodava ani tretinu SDK. Problem prekladu
headeru je samostatna kapitola <reklama> o ktere se bude taky mluvit na Delphi
seminari v Belohrade </reklama>. Hlavni problem spociva v tom, ze tento prevod
nelze plne automatizovat a vetsinou se to stejne musi rucne upravit.

Petr Vones

OT - Programovaci jazyk

[*] Slavom�r �eke� - 4.2.2002 15:29:47

Hmmm preco mam pocit ze uz to zachadza na chytanie za slovicka ... sprav
si napr. tlacenie rotovaneho textu bez pouzitia WinAPI, alebo co ja
viem, co najjednoduchsie komunikuj s inou aplikaciou ... co ja viem co
este ... je toho dost, pokial aplikacia robi aj cosi ine ako len otvara
okienka a ukazuje vypisy.

Slavo

[...]

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 4.2.2002 15:29:52

A kdyz ten program nebude napsany v MFC ?? :))))))

> [...]

> Stejneho efektu dosahnes prekladem Delphi aplikace s balicky, akorat ze
> narozdil of MFC nejsou soucasti instalace Windows. Nehlede na to, ze EXE

Vsechno ma sve pro a proti (bylo : Programovaci ja

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 4.2.2002 15:41:11

Kazdy jazyk ma sve klady i zapory. Jazyk C (resp. C++) ma nespornou vyhodu
ve sve rozmanitosti a flexibilite. Na druhou stranu ma nevyhody ve
slozitosti a programator v C(C++) toho MUSI znat vice (at se to Delphistum
libi nebo ne). Delphi ma vyhodu, ze je jednoducha na navrh designu aplikace
a reakce na ruzne udalosti, oproti tomu je vice "vzdaleny od systemu" a to
mu nedovoluje provadet operace, ktere jsou pro C(C++) vlastni.

Rikate si, proc musi znat Ceckar vice ? I pri pouziti MFC MUSI napsat SAM
vice kodu, nez Delphista. Musi si "SAM" napsat obsluhu udalosti a predavani
dat. Proste MFC mu nabizi pouze zaklad vizualniho navrhu, oproti Delphi. Vse
ostatni si musi dopsat sam (tudiz to musi ovladat, aby vedel, co napsat).

Posledni vec je pouziti cisteho WinAPI. To se snad s Delphi ani neda
srovnavat. Je to neco uplne odlisneho (ikdyz v Delphi lze take psat v cistem
API, ale uprimne Delphisti (jsem taky jeden z vas) ... jak casto pisete v
Delphi v CISTEM WinAPI ?).

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.2.2002 15:43:17

From: "Petr" <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz>
> A kdyz ten program nebude napsany v MFC ?? :))))))

Pak bude napsany primo ve Win32 API. V tomto pripade bude vysledna velikost
souboru podobna i v Delphi. Pokud chces neco takoveho psat tak se podivej na
tento priklad kde se pouziva API bez VCL. Vyhodnost reseni musis posoudit sam:
ftp://ftp.mlp(tec)cz/pub/misc/Delphi/konference/D5/Api/DelphiDays99_Prezentace.zip

Velikost prelozeneho souboru je:
Delphi 5: 30208
Delphi 6: 28672

Petr Vones

Vsechno ma sve pro a proti (bylo : Programovaci ja

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.2.2002 15:47:43

From: "Petr" <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz>
> libi nebo ne). Delphi ma vyhodu, ze je jednoducha na navrh designu aplikace
> a reakce na ruzne udalosti, oproti tomu je vice "vzdaleny od systemu" a to
> mu nedovoluje provadet operace, ktere jsou pro C(C++) vlastni.

Spise pro MFC vlastni. Delphi muze ve Win32 user modu provadet presne totez co
MSVC++, akorat ze to asi temer nikdo nepouziva, protoze to u vetsiny aplikaci
zkratka nema smysl. Ze to jde se muzes presvedcit v prikladu ktery jsem
posilal v minule odpovedi.

> [...]
> API, ale uprimne Delphisti (jsem taky jeden z vas) ... jak casto pisete v

Jen v pripadech kdy to ma smysl.

Petr Vones

Vsechno ma sve pro a proti (bylo : Programovaci ja

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 4.2.2002 15:59:20

Debata na tema "co je vic" je uz od uplneho zacatku bezpredmetna. Ceckari
budou rikat, ze C je lepsi a Delphisti budou tvrdit opak. Ja pouzivam oba
jazyky a vybiram si podle toho, ktery jazyk se na konkretni projekt lepe
hodi (alespon pro me).

Jeste bych se vratil k "neprehlednosti" kodu. VSE zalezi na programatorovi a
na jeho navycich. Pokud pise rozumne strukturovane, tak je kod prehledny v
jakemkoli jazyce. Vse je JEN na cloveku, ktery to pise. Chaoticky a
neprehledny kod se da napsat v kazdem jazyce.

> [...]

aplikaci
> zkratka nema smysl. Ze to jde se muzes presvedcit v prikladu ktery jsem

Cteni a zapis do registru z CGI aplikace

[*] Lumir Karas <lumirkaras(zv)seznam(tec)cz> - 4.2.2002 10:04:11 -0500

Ahoj ve spolek,

Diky za vsechny odpovedi na muj dotaz. Poradili jste mi abych zkusil nejaky
RegEdit32 a ja ho zatim nenasel. Je to nejaky externi software nebo
freeware? Kde ho mohu sehnat?

Predem diky.

Lumir Karas

Cteni a zapis do registru z CGI aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.2.2002 16:06:13

From: "Lumir Karas" <lumirkaras(zv)seznam(tec)cz>
> Diky za vsechny odpovedi na muj dotaz. Poradili jste mi abych zkusil nejaky
> RegEdit32 a ja ho zatim nenasel. Je to nejaky externi software nebo
> freeware? Kde ho mohu sehnat?

REGEDT32.EXE (bez I) je soucasti Windows NT.

Petr Vones

Nova komponenta - vazba do jineho balicku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.2.2002 16:15:34

From: "ing.Pavel Cabalka" <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz>
> Ovsem kdyz chci balicek instalovat, zahlasi mi to, ze kbmMemTable je jiz
> soucasti jineho balicku.

Jiste, kazdy unit musi byt prave (a pouze) v jednom balicku. Pokud mas unit
kbmMemTable.pas napriklad v balicku KBM.DPK (prelozeny pak jako KBM.DCP) tak
musis dany .DCP soubor pridat do requires balicku kde je unit do ktereho jsi
kbmMemTable pridal.

Petr Vones

StringGrid

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 04.2.2002 15:18:03

zdravim,
muzete mi prosim poradit jak ve StringGridu smazat co nejjednoduseji radek s posunutim vsech spodnich zaznamu o jedno vys?
Predem dik za jakoukoli radu.

Mirek Drejcek

StringGrid

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 4.2.2002 16:18:19

Budes muset v cyklu posunout vsechny radky pod tim o pozici vys a
nastavit RowCount o jedna mensi

4.2.2002 "Mirek Drej�ek":
> [...]
> muzete mi prosim poradit jak ve StringGridu smazat co nejjednoduseji radek s posunutim vsech spodnich zaznamu o jedno vys?

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 4.2.2002 16:25:54

> zdravim,
> muzete mi prosim poradit jak ve StringGridu smazat co
> nejjednoduseji radek s posunutim vsech spodnich zaznamu o jedno vys?
> Predem dik za jakoukoli radu.

Najjednoduchsie je asi pouzit protected metodu TCustomGrid.DeleteRow(ARow:
Longint); napriklad:

type
THackCustomGrid = class(TCustomGrid);

var
ARow: Integer;
with THackCustomGrid(StringGrid1) do
DeleteRow(ARow);

Pozor ale na nasledovne:

1. ak metode DeleteRow predas index riadku ARow, ktory je vecsi ako index
posledneho riadku (ARow > RowCount - 1), potom Ti to bez chyby zmaze
posledny riadok
2. grid nemoze mat menej ako 1 riadok (vid TCustomGrid.SetRowCount).
Ak ma grid prave jeden riadok, potom volanie
DeleteRow(ARow);
kde ARow >= 0, ma za vysledok, ze grid ma nadalej jeden riadok, ale obsah
jeho buniek je nedefinovany.

Takze pred volanim DeleteRow si radsej urob kontrolu napr. takto:

with THackCustomGrid(StringGrid1) do
begin
if (ARow < 0) or (ARow > RowCount - 1) or (RowCount = 1) then
raise EInvalidGridOperation.Create(SIndexOutOfRange);
DeleteRow(ARow);

StringGrid

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.2.2002 16:30:56

From: "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz>
> muzete mi prosim poradit jak ve StringGridu smazat co nejjednoduseji radek s
> posunutim vsech spodnich zaznamu o jedno vys?

V techto pripadech je nekdy vyhodnejsi si ukladat data do vlastnich datovych
struktur a pouzit komponenty, ktere umoznuji zobrazovat data bez nutnosti tyto
data vkladat do jejich internich ulozist. Prikladem je treba TDrawGrid nebo
TListView ve virtualnim rezimu (OwnerData = True)

Petr Vones

OT - Programovaci jazyk

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 04.2.2002 16:34:49

Ahoj,

>ovladnuti zrudy zvane C++ (mezi tyto 'idiotic language' muzeme zaradit jeste C

To nebylo hezke........ :-(
Je pravda, napise-li nekdo neco v Ccku, a nekdo to po nem prebira, nejradsi by to prepsal cely znova. Horko tezko se v tom orientuje.
Pripad me a meho kamarada, kdy jsme zacali delat neco spolecne a hodne rychle jsme si to rozmysleli. On ted dela spodek (databazi) a ja vrsek.

>Takze na jedno pracovne miesto pre Delphi programatora sa nam prihlasilo asi 5 ludi s malymi alebo ziadnymi skusenosami v Delphi s vacsimi v C! - su
>ochotny prejst na Delphi!!!

Tohle je presne muj pripad, kdy jsem ziskal tady v CL byt a nechci se ho vzdat a tudiz jsem nastoupil na misto Delphi programatora
V C, C++ delam uz asi 5 let, svoje veci samozrejme delam v C++ Builderu.
V praci si predelavam nektere veci, ktere jsem si udelal v Ccku do pascalu.
Nekdo tady psal, ze jeste nenarazil na problem, ktery by nevyresil. C->P
Ja ano (nakonec jsem to vyresil, ale vysledek je hrozny)
tyka se to sablon a pretezovani operatoru

Kazdy jazyk ma sva specifika. Co me treba prekvapilo pri zacatcich s Builderem, bylo to, ze vetsina trid jsou vlastne delphi objekty. Jen je to proste prevzaty.

Pri vyberu jazyka ma kazdy pravo na svou vlastni volbu, tomu vyhovuje to a tomu zase ono. Me vyhovuje Ccko.

jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz

OT - Programovaci jazyk

[*] jemeto <jemeto(zv)volny(tec)cz> - 4.2.2002 16:36:11

> [...]
> programator potrebuje omnoho viac znalosti ako bezny klikac v Delphi ktory
> povacsinou len preklika par komponent a nepracuje na urovni WinAPI ...

To, ze pouziju komponentu neznamena, ze ji nerozumim a ze bych ji neumel
naprogramovat, ale ze si chci ulechcit praci s necim co je stale se
opakujici a nekdo to jiz udelal za me a ja se budu venovat tomu co
potrebuji. Zednik take pouzije cihlu nebo tvarnici a nebude si placat a
vypalovat cihly sam. Nebo kuchar nebude vsechny sve ingredience do jidla
pestovat, ale pouzije jiz hotove a osvedcene a presto muze byt nejlepe
placeny a uznavany kuchar. To ze v C++ je vytvoreni zakladu obtizne nevidim
jako vyhodu, ale naopak. Ale i programatori v C++ si snazi ulechcuji praci a
zacinaji mit sve vizardy a MFC. Ja osobne proti nim na rozdil od nich nic
nemam, ale je mi jich lito, ze musi obtizne vytvaret neco co jde i
jednoduse. Samozrejme jsou i taci pred kterymi smeknu.

> [...]
> ktery se musi programator "vysplhat" aby mohl vubec
> neco smysluplneho napsat, a stane se jaksi automaticky

Neni prece dulezite do jake podrobnosti znam cinnost procesoru. Podle tveho
tvrzeni, kdybych programoval v ASM tak bych mel dvojnasobny plat jak VC++.
Jsme prece v trznim hospodarstvi a dulezita je rychlost, spolehlivost vyvoje
a uspokojeni prani zakazniku. Pokud bude napr. technik montujici auta
skladat prevodovku z jednotlivych dilu bude ji mozna vice rozumet, ale muze
udelat i chybu, ale bude mu to trvat mnohem dele nez technikovi, ktery
pouzije jiz hotovou a osvedcenou prevodovku a muze zakaznikovy treba nalepit
"rychle pruhy" na karoserii. Pokud bude mit zakaznik auto za dva dny a jeste
s "pruhama" bude asi spokojenejsi. Nebo NE?
Dnesni zivot je prece samy polotovar :~)

> [...]
(Delphi)
> je to jen
> o tom hejbani tou mysi a to prece zvlada i jeho syn ktery ma PC doma.

Ale jak presvedcit ty sefy, ze to tak neni. Naopak kdyz chcete v delphi
napsat neco co neni v pascalu podporovano musite vzit C kod a prepsat do
pascalu (tak to vidim jako velkou nevyhodu). Nemluvimv o tom , ze vsechny
priklady, napoveda (MSDN) a podpora je v C.

Neni davno doba, kdy MS VC++ nikdo nepouzival. Kdyby Microsoft misto VC++
vytvoril Delphi asi by bylo vse jinak nebo kdyby ve VC++ vytvoril moznost
"KLIKANI" to by bylo. Uz to slysim: "Vy pascalisti musi vse napsat, ale my
si to "NAKLIKAME" ...". To je zivot a zivot je hold Microsoft.

OT - Programovaci jazyk

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 4.2.2002 16:39:38

> [...]
> se nekdo nauci Cecko, to jeste automaticky neznamena, ze je dobry, neni
> to o klikani ani o psani kodu. Dobry programator je neco uplne jineho.

Ja se nesnazim hodnotit programatory podle toho v cem
programuji, je jasne ze dobry programator ti vyuzije prostredky
jazyka/prostredi na 100% a bude psat super i ve FoxPro.
I kdyz pokud musis prekonat takovou barieru, jakou jsou napriklad
nektere jazykove konstrukce cecka, stanes se novym clovekem.
:-))

Ale vazne: myslim ze tim jak je pascal pristupnejsi, mnohem
vic lidi k nemu pricuchne, a nema potrebu (nebo spis nechape
proc by melo mit potrebu) se ucit neco vic nez neklikat
formular. Zkus si sehnat programatora v Delphi - prijde
ti 90% "klikacu" co jsou poloamateri a pomalu nevedi co
je to Integer. Na konkurs pro ceckare chodi uplne jini lide.
Proto jsou Delphari tak levni -- na jednoho dobreho
programatora pripada 10 "klikacu" a co to pak udela
z trhem vydime v inzeratech.

Martin Schayna

OT - Programovaci jazyk

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 04.2.2002 16:59:45

>Byl jste nekdy na Univerzite? Prvni 3 roky se uci Borland Pascal a
>Delphi. Pak tak od tretaku do pataku se neco pachti v C++ a to jenom proto
>ze maji hodne pocitacu s Linuxem a aby jim na tom vubec nekdo pracoval.

Tak to nevim zase ja, co to je za Univerzitu, kam jste chodil, protoze kazda Univerzita, co za neco stoji (nerikam tu kam jsem chodil ja, o ty bych radsi pomlcel), a ktera otevira pocitacove obory, by mela zajistit vyuku alespon Ccka a pascalu a ne zamerit se jen na jeden jazyk.
Je to zalezitost i ucitelu, ale universita by i tohle mela zvladnout.
Vzdyt pascal se vyucuje uz i na strednich skolach a clovek po stredni skole, ktery uz se zabyva programovani, a ktery chce jit na vysokou, chce si vetsinou rozsirit obzory..... (a hlavne kdyz jeste nechce jit na vojnu)

Pripad me, zacal jsem s pascalem a to bylo porad pascal jedine pascal.
Sice moje prvni prednaska Ccka vypadala asi takhle :-O, hned jsem utek, ale za rok mi to nedalo a uz ........... Ccko.

jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz

OT - Programovaci jazyk

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.2.2002 17:00:15

From: "Blazek Jaroslav" <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz>
> To nebylo hezke........ :-(

Uznavam ze uplne nebylo, ovsem pro nemalo pripadu jsou tyto (zcela zbytecne
komplikovane) jazyky pouzivany tam, kde se prilis nehodi. Napriklad i plno
zacatecniku je tlaceno k tomu, ze "opravdovy programator pouziva jen C/C++"
takze zapasi s timto jazykem i kdyz by mohli k reseni problemu pouzit treba
Object Pascal a soustredit se vice na vlastni reseni nez je na to "aby se to
konecne alespon prelozilo".

Samozrejme ze tady uz se dostavame k otazce marketingu Borlandu, protoze o tom
v jakem vyvojovem nastroji se bude aplikace vyvijet nezridka rozhoduji lide,
kteri o dane problematice mnoho nevedi a orientuji se spise podle mnozstvi a
barevnosti inzeratu v "odbornych" casopisech. Tohle je bohuzel realita. Bylo
by zajimave vedet, kolik firem pouziva dany nastroj z ciste objektivnich
duvodu a kolik jen na zaklade pochybnych rozhodnuti nekompetentnich lidi.

Petr Vones

Vsechno ma sve pro a proti (bylo : Programovaci ja

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 4.2.2002 17:04:29

> a reakce na ruzne udalosti, oproti tomu je vice "vzdaleny od
systemu" a to
> mu nedovoluje provadet operace, ktere jsou pro C(C++) vlastni.

pokud zapomeneme na to, ze nejde v Delphi psat low-level windows
drivery
pak podle me uz neexistuje nic co bych nebyl schopen z C prepsat do
Delphi
(mozna jeste krome nekterych zbesilosti, ktere umoznuje Ccku
preprocesor :-)

> Posledni vec je pouziti cisteho WinAPI. To se snad s Delphi ani neda
> srovnavat.

jediny problem s pristupem k WinAPI je, ze si musim prelozit Cckove
headerfily (pokud to uz neudelal nekdo prede mnou) u mene pouzivanych
fci.

>Je to neco uplne odlisneho

ja naopak moc odlisnosti nevidim. Pomineme-li vlastni odlisnou syntaxi
pak rozdil
prakticky neexistuje.

>(ikdyz v Delphi lze take psat v cistem
> API, ale uprimne Delphisti (jsem taky jeden z vas) ... jak casto
pisete v
> Delphi v CISTEM WinAPI ?).

nechapu cemu se divis. Pouzivat API z Delphi neni vubez zadny problem.

PS: Microsoft na MSDN dokonce uvadi examply k API fcim volanym
z Visual Basicu - to je teprve ta skutecna sranda.

Napriklad ted resim opacny problem - jak v CCku rozumne implementovat
funkce, ktere
zachazeji s retezci. To co v delphi udelam pomoci AnsiStringu musim v
C++ zesiroka a
nemotorne obchazet.

D> Toman

sputeni IB6/FB

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 4.2.2002 17:07:30

> Skus odregistrovat a znovu zaregistrovat tu sluzbu.
> Vypada to tak ze slusba je registrovana na subor,
> ktory na disku neexustuje.

jenze pri pokusu o odstraneni to udela todle:

C:\Program Files\Borland\InterBase\bin>instsvc.exe remove
Error occurred during "OpenService"
Windows NT error 1060
Service "InterBase Server" not deleted.

C:\Program Files\Borland\InterBase\bin>instreg.exe remove
Error occurred during "RegOpenKeyEx"
Windows NT error 2
InterBase has not been deleted from the registry.

uz me to docela stve. co kdyz se mi neco podobneho
stane u zakaznika ?:(

dekuji PeC(zv)

Vsechno ma sve pro a proti (bylo : Programovaci ja

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 04.2.2002 17:15:20

> [...]
>jakemkoli jazyce. Vse je JEN na cloveku, ktery to pise. Chaoticky a
>neprehledny kod se da napsat v kazdem jazyce.

Muzu jen souhlasit
Zatim jsem potkal 3 druhy programatoru v Ccku
1. zaruceny prase
2. pascalistu, ktery presel na Ccko
- snazi se vsechny deklarace davat na zacatek, vse rozepisovat, proste tak jak se to dela v pascalu
3. zarucene Cckovske pojeti

jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz

RichEdit.lines2HTML nebo jina moznost posilani ema

[*] pavel.ales(zv)popron(tec)cz - 4.2.2002 17:24:21

Ahoj potreboval bych poradit,potreboval bych posilat text ve formatu jaky
mam v RichEditu?Nevite nekdo nejaky rozumny postup to Lukasi Gebauere ted at
se tvoje milovana Synapse ukaze:-))) To je slovo do pranice:-)

Ales PAVEL
Technical Specialist D5Ent W2000
Popron Consulting - Your System Integrator
www.popronconsulting(tec)cz
Popron Building
Jeremiasova 947
Prague 5

Broadcast mask

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 04.2.2002 17:37:21

Jestli to jeste nekoho zajima, tak jsem neco nasel

http://rad.bytesandmore.de/index.htm?http://rad.bytesandmore.de/cpp/snipp/sc08009.php

Je to sice v Ccku, ale uvital bych nekoho z pascalistu, kdyby se na to mohl podivat a pomohl prevest cast kodu, kde se zjistuje subnet mask, do pascalu. Je tam plno zbytecnosti, ktere nepotrebuji.......
V Ccku je mi to jasne, ale tohle do pascalu ? Proste jeste nejake konstrukce prevest mi delaji problemy a hlavne site nejsou moji silnou strankou.

Nebo jestli existuje lepsi moznost rad ji uvitam.
Diky za kazdou pomoc.

jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz

>>> Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz 1.2.02 10:46 >>>
Ahoj,
kdyz si spustite ipconfig - vypise vam Subnet mask, tak tuto masku potrebuji
kdyz to umi ipconfig, tak to musim udelat i ja programove, ale jak.........?

jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz

>>> Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz 31.1.02 16:17 >>>
Ahoj,
potrebuji poslat data pres UDP vsem uzivatelum.
jak zjistit nejakou C++B, API, Delphi fci broadcastovou adresu?
Lokalni IP mam, nevim jak na broadcastovou masku........s tim uz by se to dalo zjistit.

jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz

Nova komponenta - vazba do jineho balicku

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 4.2.2002 17:52:50

Jo uz to mam. Ja jsem to bud pridal do reuires nebo do uses. Potom mi to bud
nezkompilovalo nebo neinstalovalo.
A ono to musi byt na obou mistech.
Uz mi to doslo. Diky
PavelC

From: Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> [...]
tak
> musis dany .DCP soubor pridat do requires balicku kde je unit do ktereho

Flash Filer - CREATE TABLE

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 4.2.2002 17:59:15

zdravim,
umi Flash Filer prikazy jazyka SQL jako CREATE, DROP atd...?
nejak mi to nebere..

bleak

Broadcast mask

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 4.2.2002 18:25:52

>http://rad.bytesandmore.de/index.htm?http://rad.bytesandmore.de/cpp/s
nipp/sc08009.php

pouziva to SNMPAPI Windowsu - neni uplne trivialni (pokud clovek
netusi nic o SNMP) jej pouzivat.
a nejsem si jestli je v novejsich systemech pouzitelne.

PS: WinSock 2 implementuje WSAIoctl funkci tak, ze umoznuje zjistit a
monitorovat spoustu veci.
Napriklad je mozne zjistit seznam vsech IP interfacu
(SIO_GET_INTERFACE_LIST). Tento
seznam krome adresy obsahuje i masku a broadcastovou adresu.
Podotykam, ze obecne problem nelze redukovat na nalezeni mask (resp.
broadcast adresy) - jeste
musis vedet, kterym interfacem chces ty data posilat ven (cili ktera
broadcast adresa Te vlastne zajima)
PS Winsock2 zase pro zmenu neni na starsich Windowsech (Win95,
WinNT31, WinNT4 si nejsem jist
tam ta podpora mozna neni uplna)

D. Toman

Tlac z dosu na usb

[*] Rainbow Dark <rainbof(zv)seznam(tec)cz> - 4.2.2002 19:06:50

> [...]
ze
> zadany pocitac sa neda v sieti najst :((

pres \\127.0.0.1 to samozdrejme nejde ! musi se zadat treba 192.168.1.1
jestli je to jinak tak fakt netusim.

OT - Programovaci jazyk

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 4.2.2002 19:19:13

From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>

> [...]
delali v
> C++???? Byl jste nekdy na Univerzite? Prvni 3 roky se uci Borland

Je zajimave, co vsechno jsi z me noty vycetl :-)

Ja jsem se ani sluvkem nezminil o vyuce programovaciho jazyka,
ale o teoreticke priprave programatora, maje na mysli napr.
discipliny SW inzenyrstvi atd, coz by ve vztahu k moji osobe
a teto konferenci nemuselo byt zase tak prekvapive...

A co jsem psal je moje zkusenost: za 25 let praxe jsem
potkal radu programatoru C/C++, kteri pojimali programovani jako
inzenyrskou disciplinu se vsim, co k tomu patri a co je obvykle
i v jinych technickych odborech.

Nekdy od roku 93/4, kdyz se objevil D1, delame prevazne v Delphi,
ale bohuzel o programatorech v Delphi, se kterymi jsem mel moznost
pracovat,
to az na vyjimky rici nemohu.

Sam jsem sbehnuty strojar a tak vim, co vsechno jsem se musel doucovat
za pochodu a ze to jsou vsechno veci, ktere by mel umet napr. kazdy
absolvent KSI.

P.P.S

Nevim, proc mi vykas - na tomto foru si snad vsichni tykame.
A kdyz uz, tak bych prosil osloveni 5. padem, protoze moje jina
zkusenost rika,
ze kazdy dobry programator umel spravne i matersky jazyk ;-)

Flash Filer - CREATE TABLE

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 4.2.2002 19:31:32

Puvodni zprava, kterou napsal bleak dne 4 Feb 2002:

> zdravim,
> umi Flash Filer prikazy jazyka SQL jako CREATE, DROP atd...?
> nejak mi to nebere..

FlashFiler podporuje jen SELECT a to jeste jen jeho cast.

Delphi 5 <-->Delphi 6 ??

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 4.2.2002 18:48:05 -0000

Ahoj
pouzivam Delphi 5 Ent a mam k dispozicii aj Delphi 6 Ent.
Pracujem s komponentou ActiveX, ktora ma jednu z vlastnosti
prepojenie s databazou. Je typu DBase udaje iba citam. Pod Delphi5
vsetko funguje bezchybne.
Problem: Ten isty zdrojak otvorim v Delphi6 skompilujem,
databaza sa connectne ale program ma presviedca ze je
prazdna(konkretne: ma to vlastnost EOF a ta je stale true).
Teraz kde je chyba. V Delphi?
V ActiveX? ale preco pod D5 ide?

D5 mam doma D6 v praci - zdrojak som si napisal
doma v praci mi zrazu nefungoval ):-((
Co ma stve je to ze keby som zacal pisat zdrojak v praci t.j. vD6
nikdy by som neprisiel na to ze ta komponenta naozaj funguje.

S pozdravom
Ing. Peter Surovy

Delphi 5 <-->Delphi 6 ??

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.2.2002 19:52:56

From: "Peter Surovy" <psurovy(zv)uevora.pt>
> pouzivam Delphi 5 Ent a mam k dispozicii aj Delphi 6 Ent.

Ahoj,

predpokladam ze s (opravenym) Update Packem #1. Pokud ne tak je to prvni co by
jsi mel udelat, protoze jsou tam opraveny nektere pomerne zavazne chyby v RTL.

> [...]
> databaza sa connectne ale program ma presviedca ze je
> prazdna(konkretne: ma to vlastnost EOF a ta je stale true).

Znamena to ze pouzivas stejny paskalovsky interface k TLB od toho ActiveX
prvku, nebo jsis ho vygeneroval zvlast v Delphi 5 a 6 ?

Petr Vones

OT - Programovaci jazyk

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 4.2.2002 20:07:09

Puvodni zprava, kterou napsal Martin Schayna dne 4 Feb 2002:

> Ja se nesnazim hodnotit programatory podle toho v cem

No snazis :))) Aspon to tak vypada :)))

> programuji, je jasne ze dobry programator ti vyuzije prostredky
> jazyka/prostredi na 100% a bude psat super i ve FoxPro.

Coz o to, aby vyuzil prostredku jazyka a prostredi. Podle me spis dobry
programator napise nebo vytvori funkcni program, ktery funguje spolehlive
a plni funkce, ktere plnit ma.

> I kdyz pokud musis prekonat takovou barieru, jakou jsou napriklad
> nektere jazykove konstrukce cecka, stanes se novym clovekem.
> :-))

No ona je to otazka. Ja se napriklad nestydim za to, ze Cecko neumim.
Chtel jsem se ho naucit, ale tak nejak nikdy nebylo dost casu a nebo jsem
tam neco nepochopil apod. Obcas Cecko potrebuji a obcas s nim bojuji.
Jednou to uz vypadalo, ze se ho budu muset naucit, protoze jsem chtel
psat neco pro EPOC a tam jaksi bylo pouzitelne jen Cecko.

> [...]
> proc by melo mit potrebu) se ucit neco vic nez neklikat
> formular. Zkus si sehnat programatora v Delphi - prijde

Srovnavas dve odlisne veci. To je jako kdybys tvrdil, ze Franta, ktery ma
v aute automatickou prevodovku, a tudiz se nepotrebuje ucit radit pomoci
standardni mechanicke prevodovky, je horsi ridic nez Pepa, ktery sice
jezdi jako cune, ale zato vyborne radi na standardnim "hacku". Umeni
ridit vozidlo neni v tom, jestli umis radit mechanickou prevodovku, kdyz
mas automat.

Kdyz ja delam bezne aplikace pro Windows, vetsinou nevyuziji Cecko, ale
zase potrebuji naprogramovat velmi rychle urcite zalezitosti. Nakoupim si
haldy knihoven a klidne budu klikat jako blazen. A nestydim se za to. Muj
program bude delat to, co delat ma, bude uvolnovat vsechny zdroje, nebude
padat, a klidne se smirim s tim, ze meho klavesnici psaneho kodu tam bude
pomerne malo.

Znal jsem jednoho Ceckare, to byl profik na Cecko. Delal v jedne firme a
delal nejaky dochazkovy system. Delal ho mesice a vysledkem byl program v
C++, ktery mel desitky nebo stovky tisic radku a asi 8 formularu.
Kompilovalo se to asi 40 minut (tenkrat to byly tusim 486ky). Ano, on byl
velmi dobry Ceckar. Ale kdo si muze dovolit zivit takoveho cloveka, ktery
dela mesice malou aplikaci?

> [...]
> Proto jsou Delphari tak levni -- na jednoho dobreho
> programatora pripada 10 "klikacu" a co to pak udela

Dobra, pak muzes prohlasit, ze na konkursy Delphi chodi cucaci a na
konkursy Cecka chodi profici. Ale to je vsechno, co muzes rikat. Vubec to
neznamena, ze vetsina Delphi programatoru jsou klikaci, kteri nic neumi,
a vetsina C programatoru jsou borci. Mozna se ti Delphi profici zivi sami
a nechodi na konkursy, ale ti Ceckari si praci sehnat nedokazi. Nevim,
ale rozhodne si nemyslim, ze to je v jazyku.

jedna instance

[*] Zden�k �t�p�nek�����^��ޏ����� - 4.2.2002 20:49:44

Zdravim

Omlouvam se za dosti casty dotaz, ale nemam to nikde ulozeno. Potrebuji kod,
ktery zajisti pouze jednu instanci me apliakce. Nerad bych pouzil
komponentu, radsi bych kod, ktery vlozim do programu.

Vsechno ma sve pro a proti (bylo : Programovaci ja

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 4.2.2002 21:31:17

Puvodni zprava, kterou napsal Petr dne 4 Feb 2002:

> [...]
> Delphi. Vse ostatni si musi dopsat sam (tudiz to musi ovladat, aby vedel,

No ale to neni vyhoda, ze toho musi napsat vice. Holt Ceckar to ma tezky,
ale to je jeho problem.

Vlozeni ActiveX do formu

[*] Ondrej Kr�ko <krsko(zv)gjh.sk> - 5.2.2002 00:15:30

ja som to robil takto:
{dole je prilozeny unit:}

MyOLEContainer.SetClassName('ProgID')
MyOle:=TMyOle.Create(Form1);

unit MyOLEContainer;

interface
uses Classes ,Olectrls, ComObj, MyOleControl;

type
TMyOle = class(TMyOLEControl)
protected
procedure InitControlData; override;
procedure CreateInstance(var GUID:TGUID); reintroduce;
// procedure CreateInstance; override;
public
constructor Create(AOwner: TComponent); override;
end;

function SetClassName(ClName:String):TGUID;
procedure SetClassVariant(V:Variant);

implementation

uses ActiveX;

var ClassGUID:TGUID;
ClassVariant:Variant;
CurrentType:integer;

procedure SetClassVariant(V:Variant);
begin
ClassVariant:=V;
CurrentType:=1;
end;

function SetClassName(ClName:String):TGUID;
begin
ClassGUID:=ProgIDToClassID(ClName);
result:=ClassGUID;
CurrentType:=2;
end;

constructor TMyOle.Create;
begin
inherited Create(AOwner);
end;

procedure TMyOle.CreateInstance;
begin
inherited CreateInstance(ClassGUID,ClassVariant);
end;

procedure TMyOle.InitControlData;
const
CControlData: TControlData2 = (
ClassID: '';
EventIID: '';
EventCount: 0;
EventDispIDs: nil;
LicenseKey: nil (*HR:$80040154*);
Flags: $00000008;
Version: 401);
begin
// zapisem si, aky typ budem pouzivat
ControlDataType := CurrentType;
// zapisem prvy typ
CControlData.ClassID:=ClassGUID;
ControlData := (zv)CControlData;
// zapisem druhy typ
ControlDataVariant:=ClassVariant;
end;

initialization
CurrentType:=-1;

> [...]
Neco
> jako "subclassing" v C++. Zkousel jste to nekdo?

OT - Programovaci jazyk

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 5.2.2002 00:55:39

doufam, ze se diskuse nestoci na to hodnoceni zda je lepsim
programatorem absolvent univerzity nebo SS strojar jako ja (a vidim,
ze je tady strojaru vic:) ), ktery se vsechno naucil jen proto, ze ho
to bavi vic nez konstruovat prevodovky. A ted se prosim inzenyri
neurazte! Setkal jsem se s nekolika studenty posledniho rocniku
univerzity, kteri byli v praxi naprosto nepouzitelni. Dodnes obcas
premyslim, zda bylo chybou se na VS vykaslat. Neumim si sice
odpovedet, ale po zkusenostech s nekterymi absolventy se o praci
nebojim. Ccko neumim a nikdy ho (asi) umet nebudu, ale jsem
schopen cckovy kod precist a pochopit co basnik chtel rici a
udelat si to v Delphi. Delphi rozhodne NENI o klikani !!!!!!

A jak uz rekl PZ o tom to neni. Kvalita programatora se neda hodnotit
podle toho v cem dela, ani podle titulu, ale napr. podle toho zda ma citelny
kod na ktery muze sahnout dalsi clovek, aniz by ho musel pul roku studovat.
Dokaze delat kvalitni nepadajici aplikace ke spokojenosti zakaznika
a sveho sefa (nebo sobe) atd...

No a ze cena Delphinu je polovicni nez Cckaru ? Jak uz nekdo psal,
zmen zamestnavatele, delej sam na sebe nebo se nauc Cecko :).
Treba se jednou cena srovna.

Bohuzel jeste nejakou dobu potrva nez vyhynou sefove, kteri maji
moc rozhodovat, ackoli vubec nevedi o cem a co placaji...a ze jich
neni malo vim z vlastni zkusenosti a nejen v oboru IT. Socialismus
nechcipne za deset let, a ze je nekdo velkym sefem jeste neznamena,
ze na to ma, ale to uz je o necem uplne jinem...

PS: Hlavne si to prosim kolegove ingove nevztahnete na sebe !
Tenhle OT uz se tu tusim jednou resil a naprosto zbytecne!

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

OT - Programovaci jazyk

[*] Robert Plz�k <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 5.2.2002 07:37:13

Jo Cckar, ten tvrdej chleba ma...

:o))))

Flash Filer - CREATE TABLE

[*] <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 5.2.2002 07:43:20

aha, diky.
umi tyto prikazy FireBird?
Nebo mam rovnou shanet MySQL server?

> umi Flash Filer prikazy jazyka SQL jako CREATE, DROP atd...?
> nejak mi to nebere..

FlashFiler podporuje jen SELECT a to jeste jen jeho cast.

OT - Programovaci jazyk

[*] Frantisek Sevcik <sevcik(zv)anexis(tec)cz> - 5.2.2002 08:42:47

> [...]

>Sice moje prvni prednaska Ccka vypadala asi takhle :-O, hned jsem utek, ale
za rok mi to nedalo a uz ........... >Ccko.

ahoj ...
asi nema smysl C-ko mytizovat. Po trech prednaskach jsem vzal svoje unity
prejmenoval pas. na c (pripadne h) a prepsal jsem kompletne kod. (Zacal jsem
na radove tisici chybach + varovani prekladace a konecny stav po jednom dni
bylo nula chyb a myslim, ze dve varovani :-).

Dneska jsem zpet u Pascalu a Delphi a zadny komplex z toho nemam :-)

Presto existuje velka oblast kde to na objektovy Pascal nevypada. Firmware
pro prenosna zarizeni obecne a dalsi.
Tot taky duvod proc se zabyvat i Ckem a dokonce i assemblerem.

Frantisek Sevcik

sputeni IB6/FB

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 5.2.2002 08:47:03

fajn, takze to sice odregistrovat neslo,
po dalsim pokusu o odinstalovani to je fuc
a nmove nainstalovany FB 1 rc 2.
uuuffff :)

ted jenom dotaz, asi na Pavla Cisare:
vsiml jsem si, ze FB uz nespusti
IBGuard. mel jsem za to, ze IBGuard
se ma starat o to, aby IB/FB po padu
znovu nabehl. mam to chapat tak, ze
FB uz nepada ? ;)

dekuji PeC(zv)

Vsechno ma sve pro a proti (bylo : Programovaci ja

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 5.2.2002 08:50:01

> [...]
> 1. zaruceny prase
> 2. pascalistu, ktery presel na Ccko
> - snazi se vsechny deklarace davat na zacatek, vse rozepisovat,

Ted je otazka co je z hlediska citelnosti zdrojaku lepsi... IMHO si myslim,
ze klasicka zlata stredni cesta :)

> Bc. Jaroslav Blazek

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Programovaci jazyk (velikost EXE)

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 5.2.2002 08:53:56

dej tdump jmenotvehoexe.exe a podivej co se vsechno pripojuje za knihovny za
behu

> [...]
>(to jedno okno co ma :)). Minimum co je na WWW server v Delphi je 20kB
>(TinyWeb Server). Takze se tu hadate o pic...nach.

jo TinyWeb od ritlabs je sqely (umi i CGI skripty a je hezky napsanej vcetne
source)

Jinak na torry jsou ukazky aplikaci, ktere jsou GUI a nepouzivaji VCL a
po prekladu maji kolem 16kb.
Ale na velikosti fakt nezalezi:).

Ale prece se nepouzivane stranky z exe souboru odswapujou a navic
muzu ti napsat program, kterej ma 16 kb a dynamicky si zaalokuje 20 MB,
takze
velikost EXE ti vubec nic nerekne:)
A zkus si spustit vicekrat......

Radek

Vsechno ma sve pro a proti (bylo : Programovaci ja

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 5.2.2002 09:01:21

> [...]
>Delphi
>(mozna jeste krome nekterych zbesilosti, ktere umoznuje Ccku

Preprocesor by bodl.

No u tech driveru to je spise zalezitost MS, protoze je to udelano hodne
nesikovne.
Ono to ani ve VC neni zadan sranda. Mimochodem da se DDK pouzit i v jinem
C nez VC (myslim BC++, Watcom, GCC ?).

Ale v linuxu je driver prakticky jenom modul takze tam by treba slo
fpc i Kylix pouzit (jeste jsem to nezkousel, ale za srandu by to stalo).
Microsoft se proste pojistil. Proc delat veci jednoduse, ze?

Radek

OT - Programovaci jazyk

[*] Frantisek Sevcik <sevcik(zv)anexis(tec)cz> - 5.2.2002 09:01:03

... abych nezapomel: (krasna paraela k tomuto tematu)

zde http://delphree.clexpert.com/ najdete odkaz na projekt Quake2 - C to
Delphi.

Ohledne vyberu jazyka to nic neresi stejne jako nase diskuze, ale je to snad
i zajimavy.

Ahoj Frantisek Sevcik

Vsechno ma sve pro a proti (bylo : Programovaci ja

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 5.2.2002 09:03:19

> [...]
> funkce, ktere
> zachazeji s retezci. To co v delphi udelam pomoci AnsiStringu musim v
??? Co treba CString?

Ozon

Programovaci jazyk

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 5.2.2002 09:05:51

>Milan Tomes:
>prehlednejsi
>Jen mala oprava: Drivery se psat v Delphi daji.

Nekde se na to videl toolkit, ktery to umoznoval i do VB. Ale byl placenej.

treba http://www.jungo.com/windriver.html

Mimochodem WinCommander je psany v delphi, a autor pripravuje miniport
na WindowsCE. Jak to dela?

Radek

OnNeedData

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 05.2.2002 09:07:10

Ahoj,
mohl by mi nekdo vysvetlit jak presne funguje udalost OnNeedData v QReportu, co se v ni da vsechno delat. V helpu je jen URL a tam jsem nic nenasel.

jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz

Flash Filer - CREATE TABLE

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 5.2.2002 09:08:04

> umi tyto prikazy FireBird?
> bleak

To bys urazil vsechny kdo IB/FB pouzivaji :)))
IB/FB ma implementovany ANSI SQL 92 + nektere svoje rozsireni.

Na tvou otazku existuje jedina odpoved - UMI.

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

OnNeedData

OnNeedData je pouzitelna tam, kde nechces aby byl tisk riseny datasetem. Tj.
dataset u reportu necas prazdny a v onneeddata pripravujes data pro dalsi
radek. Typickym prikladem je tisk textoveho souboru, viz priklad na
quickreport dodavany s Delphi. Tam to krasne uvidis a muzes si to upravit k
obrazu svemu.

From: Blazek Jaroslav [mailto:Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz]

[...]

OnNeedData sa pouziva ak sa netlaci obsah dataset-u ale nejake ine data,
napr.obsah StringGrid, ListView, pamatovej structury...
Jej jedinym ucelom (aspon ako to pouzivam ja) je povedat, ci dany zdroj dat
este obsahuje nejake data, ktore sa maju vytlacit a pripadne zaistit posun v
datach (toto moze ist aj do AfterPrint Band-u). V udalosti BeforePrint
Band-u sa potom vykonava samotne naplnenie obsahu tlaceneho Band-u (na
ktorom su potom samozrejme obycajne QRLabel-y namiesto QRDBText-y).

MarCaNT

> [...]
> mohl by mi nekdo vysvetlit jak presne funguje udalost OnNeedData v
QReportu, co se v ni da vsechno delat. V helpu je jen URL a tam jsem nic

divx

[*] Jan Misek <jmdelphiforum1(zv)seznam(tec)cz> - 5.2.2002 09:48:05

tohle je URL na to OLE
http://www.zive(tec)cz/H/Developerdaily/Ar.asp?ARI=103483&CAI=2091

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>> Puvodni zprava, kterou napsal Martin Schayna dne 4 Feb 2002:

> [...]
> jezdi jako cune, ale zato vyborne radi na standardnim "hacku". Umeni
> ridit vozidlo neni v tom, jestli umis radit mechanickou prevodovku, kdyz

:-) To jiste ne, ale pokud budu chtit zamestnat ridice a prijde jeden
vysmatej co umi ridit pouze s automatikou a lit do auta benzin,
budu se rozmyslet. Nebij me, ja vim ze tenhle pripad kulha...

> [...]
> a nechodi na konkursy, ale ti Ceckari si praci sehnat nedokazi. Nevim,
> ale rozhodne si nemyslim, ze to je v jazyku.

Cela tahle debata vzesla z toho proc jsou platy ceckaru
o tolik vyssi nez delpharu. Proc tak reaguje trh, kdyz jsi
mi ted vysvetlil ze vetsina Delpharu jsou borci? Mozna je to
take tim, ze Delphi-borci (napr. ty a nekteri dalsi z teto
konference - a myslim to bez nadsazky) proste delaji pro
sebe rychle male aplikace a na ty vetsi projekty zbyvaji
ti "mene zkusenejsi" co pak maji na trhu prace nizsi
hodnotu?

Martin Schayna

Export IB6 -> db

[*] <delphi(zv)zvlauto.sk> - 5.2.2002 10:38:32

Neviete niekto o nejakom programe na export z IB6 do db(paradadox) suboru?

Vdaka

compile versus build na Win98

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 5.2.2002 10:42:01

mam D5 prof upd 1
Problem je docela nahodily. Nekdy se projevi jindy ne.
Smazat DCU opravdu pomuze, ale je to build a trva to zase dlouho...
MemProf jsem si zkusil, je to fakt pomale, na pruchod do onShow jsem cekal
pul dne. Pro mne je to proste nepouzitelne.
Jednoduchy prostredek jak zjistit neuvolnenou pamet nebot tak ale neznam.

Diky
Ka.