INI versus REGISTRY

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 5.2.2002 11:56:53

A co ti brani udelat si testovaci aplikaci, ktera ti tam treba 10000x
neco ulozi a nacte a porovnat casy ?

Jinak misto TIniFile doporucuji pouzit TMemIniFile, ktery se jednak
mapuje do pameti (rychlejsi pristup) a druhak nema omezeni na pocet
polozek jako TIniFile.

5.2.2002 Krayzel Libor:
> Je rychlejsi ukladani a nacitani z/do INI souboru, nebo do REGISTRY
> databaze?

vlastnik tabulky v ADOTABLE

[*] pavel.ales(zv)popron(tec)cz - 5.2.2002 11:57:25

Pavel wrote :
Uvadet jmeno katalogu neni povinne, defaultova hodnota je "username", pokud
neexistuje zkusi server jeste "dbo".
Jmena tabulek a jejich katalogu jsou uvedena ve view
INFORMATION_SCHEMA.TABLES, zde si je muzes najit.
Vyuzit ruzna jmena katalogu u tabulek neni prilis vyhodne (narozdil od
ulozenych procedur).

Ja na to:
No dobre skoda jen ze to neresi muj problem.
Ja jsem v tom nevinne ja datavou strukturu nenavrhoval.Zkusim jim prikazat
jeden katalog.

D5 Ent W2000 amater v "profesionalnim" kolotoci

Problem s dedenim modulu

[*] DARVIS konference Delphi <delphi(zv)darvis(tec)cz> - 5.2.2002 12:03:31

Neco takoveho to dela i v D5. Problem je v DFM. Musis zadat na prvni radce
inherited ....
misto
object ...

Vlada Tucan
vlada.tucan(zv)darvis(tec)cz

> Problem je to, ze kdyz D6 opet otevrou projekt a zjisti ze
> Rodicovska trida
> datamodulu neni TdataModule mysli si ze jde
> o Tform, pri ulozeni navic pridaji do *.dfm property tformu.

Programovaci jazyk

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 5.2.2002 12:07:09

>No to jo ale s Delphi to nema nic spolecneho (pouziva to univerzalni
drivery napsane v C nebo assembleru), delphi jen na tyto >drivery
pristupuji(vygeneruje to jen nejake rozhrani pro delphi), ne ze se to v
delphi pise.
>miniport wincommanderu pro windowsCE , no to je to potom na 100% v C. Pokud
autor pouziva primo API funkce (a ne >komponenty - jeste navic bez zdrojaku
:)) ) tak to problem zadny neni.

Dukaz je dukaz (nebo ze by autor nevedel v cem to psal?):
http://www.ghisler.com/efaqgeneral.htm#Linux

Q: Is there a Linux version? Or a version for Windows CE?
A: Unfortunately not yet. Since Windows Commander is written in Delphi, we
are waiting for Delphi for Linux (Kylix), which has been announced for the
end of 2000. A minimal version for Windows CE is almost ready.

SQL udalosti

[*] ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 5.2.2002 12:11:54

A dokazes si predstavit 100 pripojenych uzivatelu, od kterych server
zpracovava dotazy a k tomu tisice ruznych zapisu, ktere tem stovkam
neustale posila, nehlede na to, ze ten klient zase musi nejakym
zpusobem filtrovat potrebne zapisy od tech nepotrebnych?

------
ing. Pavel �ilinec
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

5.2.2002 Jaroslav Bucek:
> Vazeni pratele,

> poradi mi nekdo, jestli jde (a jak), nebo nejde nastavit zaslani od MS SQL
> 2000 nejakou zpravu moji aplikaci, treba kdyz se do nektere tabulky vlozi
> novy zaznam? Popripade, jak tuto zpravu odchytit v D5? Jde o to, ze nechci
> porad hrabat do tabulky, jestli tam je nova veta, ale bylo by pekne, nechat
> si o tom "rict" primo SQL serverem.

> Dekuji
> Jarda

Vypoctene jmeno promenne

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 5.2.2002 12:33:16

(omlouvam se za predchozi prispevek bez subjectu)

Ahoj vsem,
poreboval bych vedet, jestli je mozne v pascalu pristupovat ke
konstante/promenne/funkci pomoci jejiho vypocteneho jmena. Asi bude nejlepsi
priklad:

const
AAA = 20
AAB = 22
AAC = 24
ABA = 200
..
CCC = 300
apod.

dale vim, ze
prvni = 'A'
druha = 'B'
treti = 'C' a potrebuji tedy ziskat hodnotu ABC. Pro vyber hodnoty mohu
samozrajme pouzit zanorene if..then, nebo case ..of. Ja mam ale porad pred
ocima PAL konstrukci

EXECUTE "result = " + prvni + druha + treti

Je neco podobneho mozne i v pascalu? Muze nekdo poradit zacatecnikovi :-) ?
Diky,

Martin Burle

SQL udalosti

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 5.2.2002 12:34:55

Popravde si to predstavit dokazu :), ovsem o to vubec neslo. Jde o to, ze na
100% vim, ze vkladat data bude jedna aplikace (1 klient) a sledovat to musi
druha aplikace (1 klient). Ostatnich X (mozna i 100) klientu do teto jedne
sledovane tabulky nema vubec pristup.
V soucasne dobe to funguje asi tak, ze APP1 zapisuje obcas (nekolikrat za
sekundu, nebo taky jednou za hodinu) nejake vety do TABULKY1 a APP2 v
urcitych intervalech (treba 5 sekund) sleduje, jestli jsou nove data. Proto
bych uvital, kdyby APP2 sahala na SQL jen v pripade, kdy tam opravdu data
budou. Bohuzel nevim, jestli a jak by toto slo udelat.

> [...]
> neustale posila, nehlede na to, ze ten klient zase musi nejakym
> zpusobem filtrovat potrebne zapisy od tech nepotrebnych?

Vypoctene jmeno promenne

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 5.2.2002 12:47:25

ahoj,

a co pouzit pole?

x:=MojePole[1,2,3]

dekuji PeC(zv)

(evaluation)

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 5.2.2002 12:49:48

> EXECUTE "result = " + prvni + druha + treti
>
> Je neco podobneho mozne i v pascalu? Muze nekdo poradit

Zdar,
myslim ze ne. To co jsi popsal je evaluace mozna jen v interpretech. Delphi
je kompilator, takze tuto evaluaci asi nebude umet. Evaluace je dostupna
treba ve foxce (ta je interpret).

Ozon

SQL udalosti

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 5.2.2002 12:50:38

AFAIK MSSQL to neumi, umi to IB/FB a snad ORACLE, jinak nevim.

dekuji PeC(zv)

Vypoctene jmeno promenne

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 5.2.2002 12:55:23

Od: Martin Schayna [mailto:mschayna(zv)aktis(tec)cz]
Odesl�no: 5. �nora 2002 10:38
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Re: OT - Programovaci jazyk
>Cela tahle debata vzesla z toho proc jsou platy ceckaru
>o tolik vyssi nez delpharu. Proc tak reaguje trh, kdyz jsi
>mi ted vysvetlil ze vetsina Delpharu jsou borci? Mozna je to
>take tim, ze Delphi-borci (napr. ty a nekteri dalsi z teto
>konference - a myslim to bez nadsazky) proste delaji pro
>sebe rychle male aplikace a na ty vetsi projekty zbyvaji
>ti "mene zkusenejsi" co pak maji na trhu prace nizsi
>hodnotu?

>Martin Schayna

OT - Programovaci jazyk

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 5.2.2002 14:12:56

Myslim, ze to neni prilis smysluplna otazka - vetsina programatoru nespoleha na jeden prijem - jsou to dobri analytici. Potom je to tez regionalni zalezitost a vubec uroven platebnosti objednavatele - proste velmi nejednoznacny dotaz.
--- P�vodn� zpr�va ---

Od: Martin Schayna [mailto:mschayna(zv)aktis(tec)cz]
Odesl�no: 5. �nora 2002 10:38
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
> [...]
>sebe rychle male aplikace a na ty vetsi projekty zbyvaji
>ti "mene zkusenejsi" co pak maji na trhu prace nizsi

---
Cena u� nen� v cest� velk�ch my�lenek: Desktop Compaq Evo D300v - zna�kov�
gigahertz pod 20.000,-
http://www.compaqplus(tec)cz/browse/Document.asp?NameURL=sign_d300v

Delphi,Pascal & C++, VC++

[*] Ondrej Kr�ko <krsko(zv)gjh.sk> - 5.2.2002 14:13:07

Dost sa mi zda ze tato debata uz nikam nevedie, pretoze sa tu dokopy miesa
par veci:
1 - oddetelene treba porovnanavat jazyk
2 - oddetelene treba porovnanavat prostredie
3 - oddetelene treba kompilator a kvalitu produkovaneho kodu
4 - oddetelene treba porovnavat kniznice, ktore s tym prostredim
prichadzaju.
5 - buducnost

Osobne si myslim:
1: C++ uz nie je jazyk, ktory patri do tohto tisicrocia... Mnoho veci je
riesenych na prilis nizkej urovni, co stazuje pracu programatorovi. Mozno
tak Managed C++ z Visual Studia, ale ani to nie je celkom to prave. Object
Pascal nas odputava od riesenie niektorych nizkourovnovych veci... Napr. ked
robite OOaplikaciu, tak za nemusite vobec zaoberat vecami ako ., ::, ->, &,
.... jednoducho pisete bodku. Nemusite sa prilis starat o Stringy, nemusite
....... [dalo by sa pokracovat ]
2: prostredie - osobne sa mi viac paci Delphacke, veci ako object
inspector, rychly navrh formularu ... to su podla mna jeho hlavne vyhody.
VC++ nepovazujem za RAD prostredie... [mozno moj nazor]
3: optimalizacia,... delphi je na tom tak isto, ako VC++, bolo to dokazane
na viacerych testoch... Delphi tu ma jedno male plus: kompilator je o dost
rychlejsi, niekolko tisic riadkov mam skompilovanych za par sekund, zatialco
VC++ kompiluje podobny kod/podobne dlhy niekedy aj 5krat dlhsie...
4: MFC <-> VCL(alebo CLX)
a) mfc je velmi uzko naviazane na Win32Api, co znemuznuje lahky presun
aplikacie na inu platformu.
b) mfc: zda sa mi spravene o dost menej pohodlne, osobne mi viac vyhovuje
"komponentny" sposob, ktory ma aj vacsiu buducnost (vid napr. VStudio.NET,
kde sa pre tento sposob rozhodol aj MS)
5: C++ : zrejme jazyk ktory odite coskoro prec, ostane mozno pre nejake
nizkourovnove programy (alebo Cecko ?)
Object Pascal: ktovie, ako sa borlandu s nim bude darit. Mozno by sa
zisiel aj kompiler pre .NET a nejake .NETVCL :-)))

tak, to by hadam stacilo, hadam ma tu nikto nebude zabijat za moje
nazory....

OT - Programovaci jazyk

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 5.2.2002 14:13:25

> Jake jsou tedy podle vas platy Delpharu a jake Ceckaru - anebo
> jinak: kolik
> je maly a kolik vyssi plat programatora. (myslim tim hruba mzda zamestnce)
>
> David Vodicka

Pokud to chces opravdu objektivne srovnat, tak bys do toho mel jeste
zahrnout oblast, ve ktere dotycny pracuje.

S pozdravem

Milan Tome�
mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Sinea - ulo�en� do textov�ho souboru

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 5.2.2002 14:18:56

Kdyz na preview sestavy Sinea5 stisknu prav� tla��tko my�i, mam
v popup volby "Ulozit do souboru" a "Textovy soubor". Netusite
nekdo KAM ten textovy soubor ulozi?
Z.Kalhous

Ako ziskam sirku textu ?

[*] L. Filip <lfilip(zv)lekis(tec)cz> - 5.2.2002 14:22:21

Ahoj
a co funkce

sirka := canvas.TextWidth('muj text')
[...]

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 5.2.2002 14:34:53

Ahoj,

sice mas asi na mysli Eventy, ale kdyz jsme u toho sledovani.
Pouzivam SQLMonitor a rad bych vedel kde vlastne "sedi"?

a) Query - > DB -> SQLMonitor

b) Query - > SQLMonitor - > DB

Asi bych to nasel ve zdrojakach, ale jestli to vis usetris
mi hledani. Diky

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

OT - Programovaci jazyk

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 5.2.2002 14:34:52

tato otazka je zavisla bohuzel take na regionu...
Nekdo tusim navrhoval anketu:).

Jinak puvodni dotaz %SUBJ% vyznel tak,
jak zduvodnit zamestnavateli proc na Ccko neprejit.

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

INI versus REGISTRY

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 5.2.2002 14:34:55

Ahoj,

sice si se ptal na rychlost, ale do registru data(napr nastaveni...)
nepisu,
protoze uz je tam beztak balastu dost. Pouzivam ini, protoze napr. mam
aplikaci na serveru a uzivatele si ji pousti ze stanic, a to odkudkoli. O
prenositelnosti
dat z registru nemuze byt ani rec.

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

compile versus build na Win98

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 5.2.2002 14:38:37

A kde je mozno dostat "specialni knihovnu" ?

Ka.

From: "Krayzel Libor" <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>

> Je rychlejsi ukladani a nacitani z/do INI souboru, nebo do REGISTRY
> databaze?

Ahoj.
Pri rozhodovani mezi INI a registry si jeste promysli naslednou
(ne)funkcnost v multiuzivatelskem prostredi Windows.
Ne kazdy se hlasi jako Administrator nebo Power User aby mel pravo zapisovat
do klice HKLM.
Taky pozor na umisteni ini souboru. User nema pravo zapisovat do Program
Files.

Vypoctene jmeno promenne

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 5.2.2002 15:21:35

> To me taky napadlo, jasne ze by to slo, ted mi jde spis o princip. Jde
> vypocist jmeno promenne/funkce nebo nejde?

Ahoj.
IMHO nejde protoze Delphi je kompilator a ne interpret.

SQL udalosti

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 5.2.2002 15:49:42

Jenom takovy hloupy napad - kdyz to delaji 2 aplikace, nebylo by jednodussi,
aby ty zpravy posilaly ty dve aplikace mezi sebou? Ja si teoreticky dovedu
predstavit extended proceduru, ktera by to realizovala na serveru, ale
nechtelo by se mi do toho poustet.

[...]

[*] Tom Lebr <tom.lebr(zv)volny(tec)cz> - 5.2.2002 15:51:05

Dobry den,

u kompilovanych jazyku je to tezko resitelne, mozna by se dalo vyuzit
informaci, kter� jsou k dispozici pro ladeni

potrebujete-li vyhodnocovat vyrazy za behu programu, dalo by se to pomerne
snadno zaridit pres windows scripting host

Tomas Lebr

> [...]
>
> EXECUTE "result = " + prvni + druha + treti
>
> Je neco podobneho mozne i v pascalu? Muze nekdo poradit zacatecnikovi :-)

Jak na tiskarnu?

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 5.2.2002 15:57:21

Printer.PrinterIndex

muzete mi poradit jak programove vybrat tiskarnu

Ako ziskam sirku textu ?

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 5.2.2002 15:59:18

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Canvas.TextWidth

nevie niekto nahodou, ako ziskam sirku nejakeho retazca (samozrejme v
zavislosti na fonte)

SQL udalosti

To teda presne nevim, ale urcite na klientovi.

Flash Filer - CREATE TABLE

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 5.2.2002 16:15:30

sorry:-), jeste nekolik dotazu:
Je mozne vytvorit s FireBirdem tzv. SingleEXE aplikaci jako to jde s
FlashFilerem?
Je zdarma?
Kde na internetu je mozne FB stahnout?

From: "Milan Tomes" <milan.tomes(zv)haida(tec)cz>

> To bys urazil vsechny kdo IB/FB pouzivaji :)))
> IB/FB ma implementovany ANSI SQL 92 + nektere svoje rozsireni.
>
> Na tvou otazku existuje jedina odpoved - UMI.

Delphi,Pascal & C++, VC++

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 05.2.2002 16:24:10

> [...]
>.... jednoducho pisete bodku. Nemusite sa prilis starat o Stringy, nemusite

Tak to se velice mylis, to by tu vubec nezacala debata na toto tema, proc C programator je na tom lepe nez pascalista
::, ->, & ......... tohle se mi nezda jako nizkourovnova vec, jsou to akorad ekvivalenty pascalskych " ^. ", " (zv) "
a pokud bys trochu znal C++ tak vis, pokud vytvoris staticky objekt, tak musis take pouzit " . "

MyClass.Cislo;

operator " -> " musis pouzit pokud objekt vytvoris dynamicky
MyClass->Cislo;

> [...]
>rychlejsi, niekolko tisic riadkov mam skompilovanych za par sekund, zatialco
>VC++ kompiluje podobny kod/podobne dlhy niekedy aj 5krat dlhsie...

to je jedine co s tebou muzu souhlasit, i kdyz pouzivam C++Builder

>5: C++ : zrejme jazyk ktory odite coskoro prec, ostane mozno pre nejake
>nizkourovnove programy (alebo Cecko ?)

No comment / anebo tim chces rict, ze vsichni prejdou na pascal (Delphi) nebo jine ?
Java, WinAPI je ve sve podstate take Ccko.....

jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz

SQL udalosti

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 5.2.2002 16:27:19

Me jde o to, ze kdyz jsem dostal otazku na transparetnost SQLMonitoru
tak jsem nedokazal odpovedet, zda se kouka jen co se deje na DB a
muze o neco prijit nebo jestli o zadnou udalost nemuze prijit resp.
vsechny pozadavky na DB jdou pres nej.

> To teda presne nevim, ale urcite na klientovi.

Jak na tiskarnu?

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 5.2.2002 16:31:52

Jedine podle nazvu tiskarny.

Od: L. Filip [SMTP:lfilip(zv)lekis(tec)cz]
Odesl�no: 5. �nora 2002 14:55
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Jak na tiskarnu?

[...]

[*] Jiri Novotny <novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 5.2.2002 16:33:36

> muzete mi poradit jak programove vybrat tiskarnu, ulozit ji do INI souboru a
> pri dalsim spusteni programu a pouziti tiskarny aby byl tisk smerovan na tu

Mozna by to slo takhle (pisu to jen tak z hlavy): v property Printers
objektu TPrinter mas nazvy vsech nainstalovanych tiskaren a pomoci
PrinterIndex ziskas tiskarnu vybranou. Jeji nazev si ulozis do INI
a pred pristim pouziti tiskarny porovnas nazev tiskarny z INI s
tiskarnami v TPrinter.Printers a podle toho nastavis PrinterIndex.

Osobne se mi tento pristup ale moc nelibi, protoze kdyz si uzivatel
napr. odinstaluje tiskarnu, kterou ty mas ulozenou v INI (tj. nazev
tiskarny z INI nenajdes v Printer.Printers), stejne mu pak musis
nabidnout dialog pro vyber jine tiskarny (pokud nechces rovnou
pouzivat default tiskarnu - a v tomto pripade je jeji ukladani do INI
naprosto zbytecne).

Jirka.

IB/FB - primary key

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.2.2002 16:35:00

Ahoj,

potreboval bych poradit v nasledujicim problemu.

Mam tabulku, ktera bude migrovat mezi stredisky (na kazdem
server asi s 10 uzivateli) a potrebuji PK od ktereho ocekavam pouze
zajisteni jedinecnosti zaznamu.

Predpokladam varchar (10), kde bude slouceny MAX cislo
prevedene na string a kod strediska [3 znaky]

Co je lepsi?

1. generovat to na klientovi tesne pred vlozenim do SP Insert into
table
2. trigger na serveru

Dekuji

a preji hezky den

Jarek

Pomaly pristup na databazi MS Access v Delphi 5

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 5.2.2002 17:13:50

ahoj,

Co takhle zkusit pouzit OLE-DB/ADO , z predchozich diskuzi vyplyva, ze BDE
je sice na hromadny select rychlejsi, jakmile se ale vyskytnou nejake
slozitosti (treba to casove obdobi) zacne pokulhavat.
Dalsi potencialni problem bych taky videl v nastaveni DB komponent na TTable
nebo TQuery (viz prilozeny mail).

pouzil jsem variantu 1 (misto TADOTable TADODataset, CommandType =
ctTableDirect, v Options se nastavi opWithoutADOEvents, CursorLocation =
clServer) a fici to jako severak na Sibiri - asi 450 zapisu/sec, tedy cca
30x rychleji. Dik Eriku !

-------------

From: "David Janko" <djanko(zv)infoware(tec)cz>
> ....sahnu treba po php - na Linuxu ho mam
> jako normalni interpret, snad ho nejak dostanu casem i do win)

Ahoj.
V cem vidis problem "nejak ho dostat do win".
Ja ho ve win mam a vesele pisu a ladim php scripty doma na win a pak je
poslu na web Linuxu.

IB/FB - primary key

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 6.2.2002 00:48:44

> 1. generovat to na klientovi tesne pred vlozenim do SP Insert into
> table
> 2. trigger na serveru

Ahoj.
Ja to delam v SP mam UDF fci, ktera mi geneguje UID (v mem pripade char(32)
a pisu:

CREATE PROCEDURE TABLENAME_INS (
P1 VARCHAR(10,
CFA VARCHAR(10),
RETURNS (
ID CHAR(32))
ID=lf_makeguid32();
INSERT INTO TABLENAME (ID,P1,CFA,....)
VALUES (:ID,:P1,:CFA,....);
SUSPEND;
END

No a procedura Ti hned vrati i ID pro dalsi praci se zaznamem.
Oproti triggeru to ma tu vyhodu, ze pokud potrebujes replikovat (to je IMHO
Tvuj pripad) nezaberdnes do problemu s vypinanim a zapinanim triggeru behem
replikace. Musis ovsem uzivatele od tabulky odstinit duslednym pouzitim SP.
Je to sice mnohem vice patlani s SP ale urcite se to vyplati. Moje aplikace
se tak vlastne castecne chova jko trivrstva, kde system SP tvori vice mene
aplikacni server. I selecty delam pres SP a muzu si tim padem dovolit
skutecne zabezpeceni na urovni jednotlivych zaznamu (napr. podle toho kdo ho
zalozil) a ne nejkou pseudobezpecnost vytvarenou na urovni logiky klientske
aplikace.

Start aplikace na vzdalenem PC

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 6.2.2002 01:02:07

From: "delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz" <delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz>
[...]

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 6.2.2002 07:05:17

> Muze mi nekdo poradit, jak lze zmenit BDE langdriver pomoci API?
>
> Diky, Jarda

Treba by se to dalo takhle

var
TS:TStrings;
begin
Session.ConfigMode:=[cfmSession ];
TS:=TSTringList.Create;
TS.Add('LEVEL=25'); //DBF SOUBOR BUDE TYPU FOXPRO
TS.Add('LANGDRIVER=FOXCZWIN'); //DBF SOUBOR BUDE V 1250
Session.ModiFyDriver('FOXPRO',TS);
TS.Free;
end;

Delphi,Pascal & C++, VC++

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 06.2.2002 07:11:07

>moderne jazyky programatorovi poskytuju omnoho vacsi komfort, napriklad sa
>netreba starat o rusenie objektov (samozrejme, aj to moze mat niekedy svoje
>nevyhody, aj ked v 99% aplikacii je to skor vyhodou)...

Tak ted jsem vubec nepochopil tvoje mysleni, v prvnim prispevku pises, ze je Ccko odsouzeno k zaniku a najednou ze je to moderni programovaci jazyk, protoze jak jiste vis tak v C++ se objekty rusi take samy, nemusis volat destruktory.

>mam na mysli Java, C#, VB.NET, mozno OPascal ...

Java a C# je jen zjednodusene C++, chybej jim treba sablony....proste nedrzej se moc standardu ANSI C++, ISO 14xxx. Byly totiz nejake problemy se sablonama, srovnat se s normou a samotnou aplikaci, hlavne u Borlandovskych prekladacu 5.0 a nizsich (nemyslim Builder), tak je proste autori C# a Java vypustili.

jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz

Delphi,Pascal & C++, VC++

[*] Ondrej Krsko <krsko(zv)gjh.sk> - 6.2.2002 07:40:37

On Wed, 6 Feb 2002, Blazek Jaroslav wrote:

> Tak ted jsem vubec nepochopil tvoje mysleni, v prvnim prispevku pises, ze je Ccko odsouzeno k zaniku a najednou ze je to moderni programovaci jazyk, protoze jak jiste vis tak v C++ se objekty rusi take samy, nemusis volat destruktory.

tak o takomto niecom, pocumjem po prvy krat. chces povdat, ze ked sa
strati referencia na objekt, tak sa objekt automaticky zrusi ???

> Java a C# je jen zjednodusene C++, chybej jim treba sablony....proste nedrzej se moc standardu ANSI C++, ISO 14xxx. Byly totiz nejake problemy se sablonama, srovnat se s normou a samotnou aplikaci, hlavne u Borlandovskych prekladacu 5.0 a nizsich (nemyslim Builder), tak je proste autori C# a Java vypustili.

tak to by som ani zdaleka netvrdil. Ak vyhodis nejake veci s Cecka, tak
urcite nedostanes Javu, alebo C#

> S pozdravem
>
> Bc. Jaroslav Blazek
> Access-IT Ceska Lipa
> jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
> www.access-it(tec)cz
> ICQ : 133673990
> +420605/813644

IB & SWEEP & Linux

prosim poradte mam databazi, kde jsme odstranili asi 1/3 dat a
chtel jsem udelat sweep, ze abyy se to uklidilo. napsal jsem
gfix jmenodatabase -sweep a ono to bezelo tak 2 sekundy a
skoncilo. Soubor database se nezmensil, asi to nejak bezi na
pozadi, ale jak ? kdyz napisu top, nebo ps -A tak tam nic
podezrelyho neni.
Muzete mi prosim nekdo vysvetlit co zse vlastne ted deje ?

Dekuji ?

OT: problem ze zapisem do registru na W2000 u Wise

[*] Dan <xfojtik(zv)centrum(tec)cz> - 6.2.2002 08:26:36

Mam problem pri vytvareni insalacek ve Wise InstallBuileru (verze 7.04)
Vytvorena instalacka pracuje pod Win98 v poradku, ale pod W2000 mi hlasi ze
nemam povoleny pristup pro zapis do registru.
Laborovanim jsem zjistil, ze je to tehdy, kdyz instalacka obsahuje zapis do
HKEY_LOCAL_MACHINE. S prihlasenim to nema nic spolecneho - byl jsem
prihlasen do W2000 jako administrator s maximalnimi pravy.
Setkal jste se nekdo s timto problemem? Jak jej resite?

OT: odstraneni duplicit v MySQL

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 06.2.2002 08:29:02

ahoj,
narazil jsem na problem, se kterym si nevim rady. Potrebuji v v jedne
tabulce odstranic vsechny duplicitni hodnoty podle urciteho sloupce.
Vytvoril jsem neco nasledujiciho.

DELETE FROM tabulka WHERE id IN (SELECT id FROM tabulka GROUP BY
message HAVING COUNT(message) > 1);

Nevim, jestli je to spatne postavene, kazdopadne to v MySQL
nefunguje. Dalsi reseni, ktere mne napadlo je vytvoreni docasne
tabulky, presun duplicitnich radku (SELECT DISTINC), jejich kopletni
odstraneni z puvodni tabulky a nove vlozeni z te docasne. Nerad bych
ale stratil ID (casovou) posloupnoust. Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Skv�l� valent�nsk� p��n� a loga na mobil
http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=20764%26url=http://www.orionmodreznebe(tec)cz

Delphi,Pascal & C++, VC++

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 06.2.2002 08:41:57

>tak o takomto niecom, pocumjem po prvy krat. chces povdat, ze ked sa
>strati referencia na objekt, tak sa objekt automaticky zrusi ???

nemluvim o dynamicky vytvorenych objektech, tak ty se snad musi uvolnit vsude.......ale pokud vytvoris staticky objekt nemusis volat destruktor.
Narozdil od Delphi, kdy si vytvoris objekt konstruktorem Create a musis zavolat Free nebo Destroy;

>tak to by som ani zdaleka netvrdil. Ak vyhodis nejake veci s Cecka, tak
>urcite nedostanes Javu, alebo C#

samozrejme, vsechny odnoze jazyka C maji sva specifika.........autori Javy a C# sli trochu jinou cestou nez jazyk C++.....proste nedrzi se standardu a plno veci, ktere jsou v norme jazyka C++ v techto nejsou. Ted si nemuzu vzpomenout na autora, ktery prisel s jazykem C++ a jeho normou, ktera ma neco kolem 700 stran.

jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz

Prepis funkcie z Delphi do C++ Buildera

[*] Jozef Cervenansky <dodosoft(zv)hotmail(tec)com> - 06.2.2002 08:54:36

Ahojte,

v delphi je nadeklarovana takato procedura :

procedure TForm1.CMMouseEnter(var Msg: TMessage);

ako tuto proceduru nadeklarujem pre C++ Builder?
Mam pouzit strukturu "msg" alebo mam tiez pouzit TMessage (referenciu) ? Ako
to zapisat?
diky jozo

INI versus REGISTRY

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 6.2.2002 09:00:32

From: Krayzel Libor <Libor.Krayzel(zv)czech-tv(tec)cz>
> Je rychlejsi ukladani a nacitani z/do INI souboru, nebo do REGISTRY
> databaze?

Ini soubory jsem pouzival na ukladani polohy oken. Pri prechodu z
Win95/98 na Win2000 jsem pozoroval velmi vyrazne zpomaleni otevirani
a zavirani oken. Pri presmeriovani zapisu do registru se vse vratilo
do normy.Chovani bylo stejne na vsech instalacich. Z toho soudim ze
API fce pro praci s ini soubory pracuji ve W2k pomaleji nez pro zapis
do registru a pomaleji nez v predchazejicich verzich. Dale jsem to
nezkoumal.
Jiri Binder

Prirazeni

[*] Martin �ajbik <cajbik(zv)sct.sk> - 6.2.2002 09:06:46

Dost podstatny, metoda Assign kopiruje obsah zatialco priradenie iba odkaz.

Priklad:

// Assign
var
bmp: TBitmap;
begin
bmp:= TBitmap.Create;
bmp.Assign(pom); // do bmp sa skopiruje obsah pom, ale je to samostatny
objekt
// akakolvek praca s bmp nema vplyv na pom
bmp.Free; // zrusim objekt bmp, objekt na ktory odkazuje pom existuje
stale dalej

// :=
var
bmp: TBitmap;
begin
bmp:= pom; // bmp a pom odkazuju na ten isty objekt,
// akakolvek praca s bmp je zhodna s pracou s pom
bmp.Free; // zrusim bmp aj pom su totiz dva odkazy na to iste

V druhom pripade som nepouzil TBitmap.Create pretoze po priradeni bmp:= pom
by som stratil odkaz na vytvoreny objekt a uz by som ho nevedel uvolnit.
Metoda Assign nie je prvkom jazyka, je to normalna metoda, ktoru je treba
napisat pre kazdy vlastny objekt na ktorom by si ju chcel pouzit a jej kod v
podstate kopiruje jednotlive vlastnosti objektu polozku po polozke.

MarCaNT

> [...]
> jasnyho.
> Chtel bych vedet jakej je rozdil mezi mezi prirazenim := a metodou

Delphi,Pascal & C++, VC++

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 6.2.2002 09:07:08

> v norme jazyka C++ v techto nejsou. Ted si nemuzu vzpomenout na
> autora, ktery prisel s jazykem C++ a jeho normou, ktera ma neco

Ze by Bjarne Stroustrup ?

T.

OT: odstraneni duplicit v MySQL

[*] ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 6.2.2002 09:19:06

Tvuj priklad by mozna po nejakych upravach take fungoval, ale tady je
neco pruhlednejsiho:

-- vyberu prvni porizene vety podle Message do pomocne tabulky
select ID = min(ID)
into #Pom
from Tabulka
group by Message
-- Smazu ty vety, ktere nejsou v pomocne vete (maji jiz Message na jinem zaznamu)
delete Tabulka
where ID not in (select #Pom.ID from #Pom)

------
ing. Pavel �ilinec
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

6.2.2002 Milan ��ek:
> [...]

> odstraneni z puvodni tabulky a nove vlozeni z te docasne. Nerad bych
> ale stratil ID (casovou) posloupnoust. Diky

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 6.2.2002 09:22:40

> IBObjects vlozi cely FireBird do EXE souboru aplikace, takze vznikne
> jeden jediny EXE program, ktery lze spustit napriklad primo z CD bez
> jakekoliv instalace a konfigurace cehokoliv dalsiho (napr. SQL Serveru)?

Pochopil jsem to dobre, ze se nad tim podivujes ?
Ja totiz taky - nejde mi do hlavy, jak udelat jeden exe, v kterem je SQL
server, databaze a zaroven klientska aplikace.....

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

INI versus REGISTRY

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 6.2.2002 09:50:13

From: "Jiri Binder" <j.binder(zv)albacon(tec)cz>

> Ini soubory jsem pouzival na ukladani polohy oken. Pri prechodu z
> Win95/98 na Win2000 jsem pozoroval velmi vyrazne zpomaleni otevirani
> a zavirani oken.

Neni to jen pri prechodu na W2K ale obecne na platformu NT, ktera
zrejme jinak cachuje. Protoze INI file nema vlastnosti bezneho
souboru, ale je to vlastne 64 kB blok operacni pameti se zpozdenym
writebackem 5s a automatickym loadem, se kterym se operuje pomoci API
funkci Read/WritePrivateProfileString().

Tyto operace jsou skryty v tride tIniFile, kde si to Borland
zjednodusil
a napr. pro ReadString() si udelal jen 2 KB buffer takze pozor na
delsi radky a jak uz tu nekdo zminoval, tak pro operace se sekcemi ma
buffer velikost 16 KB.

Nastesti jsou vsechny metody virtualni, takze se daji overridnout a
tento limit odstranit - pak je jediny limit 64 kB pro celkovou
velikost souboru.

***

Jestli si to spravne pamatuju, tak doby odezvy u operaci s INI filem,
kdy jeden proces INI soubor vytvoril a jiny jej precetl, byly na NT
platforme v podstate dvoji:

a) pod 10 ms (5-7 ms)
b) v rozmezi 120-150 ms

zatimco na W9x platforme byly tyto casy vzdy pod 10 ms

jedna instance

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 6.2.2002 09:55:27

Priklad hlavniho programu.

var WHandle: THandle;

begin
WHandle:=FindWindow('TForm1', nil);
if WHandle<>0 then Exit;
Application.Initialize;
Application.CreateForm(TForm1, Form1);

P.S. Po dobu testovani si kontrolu vypni, jinak se program z IDE nespusti. (najde sebe, ale jako projekt)
Kontrolu zapni az pri posledni kompilaci.

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zden�k �t�p�nek [SMTP:zstepanek(zv)atlas(tec)cz]
Odesl�no: 4. �nora 2002 20:50
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: jedna instance

Zdravim

[...]

[*] Jir� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 6.2.2002 09:55:47

> [...]
> protoze uz je tam beztak balastu dost. Pouzivam ini, protoze napr. mam
> aplikaci na serveru a uzivatele si ji pousti ze stanic, a to

v souvislosti s INI soubory jsem narazil na neocekavany problem. Potreboval
jsem v siti spolecny konfiguracni soubor (cesty, jmeno DB serveru apod.),
vsechno textove zalezitosti. Pouzil jsem format INI souboru, abych mohl
vyuzit TIniFile. S jednim uzivatelem no problemo. Pokud se soubor pokusilo
pres TIniFile.ReadString cist vice uzivatelu soubezne, doslo k zablokovani
(jeden z nich si jej otevrel pro zapis, zamek zustal viset a nikdo si uz
nevrznul). Podle mne je problem ve WinAPI (funkce tusim
GetPrivateProfileString nebo tak nejak, jde to najit ve zdrojich VCL), ktere
asi i pro cteni INI souboru pouzivaji vyhradni pristup.
Pokud nekdo vite, co s tim, sverte se :-)). Ja jsem to nakonec misto pouziti
TIniFile vyresil nactenim souboru do StringListu a parsovanim.

Pritomnost debuggeru v pameti

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 6.2.2002 09:58:35

http://www.builder(tec)cz/serial49.html
> [...]
ktere
>by s chodem aplikace nic neudelaly, ale zmatly by ten assembler (ass)

Mimochodem zkratka pro assembler je ASM :)

Radek

problem ze zapisem do registru na W2000 u WiseInst

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 6.2.2002 10:02:55

Je to tak, pokud nechces mit problemy pouzivej USER ne MACHINE. Nezapomen,
ze pri cestovnim profilu USER chodi za uzivatelem na vsechny pocitace s
W2K/XP

Od: Dan [SMTP:xfojtik(zv)centrum(tec)cz]
Odesl�no: 6. �nora 2002 8:27
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: OT: problem ze zapisem do registru na W2000 u WiseInstallera

[...]

[*] Marek C�zek - 6.2.2002 10:10:00

Ahojte,

Haalejuujaa...

Ted me to konecne trklo. Dloho mi vrtalo hlavou,
proc jsou na pracovnim trhu delfisti tak prezirani
a proc plati za jaksi "menecenne". Diky..

..mnoo, s tema penezama je to mozna stejny,
jako s tema prazskejma salinarama, co stavkujou
za to, aby meli stejny penize, jako ricici autobusu
nebo dokonce metra, hehe - blazni, co ?

kdyz ale pominu ty socialni nespravedlnosti..:)
Ja jsem krevni skupinou packalista, nasilne
preroubovany na msdev... a je pro me fajn
satisfakci, kdyz ke me "pure C++ people"
vzhlizi zvlhlymi zraky, protoze jim do dll-ka
zabalim behem 15-ti minut nejakou sikovnou
vecicku z Delphi, kterou by jinak mastili tydny.

Be cool,

From: "Jaroslav N�dhera" <nadhera(zv)csh(tec)cz>> K tomu jeste poznamka: Na Win2000 se skutecne pomaleji zapisuje do INI
> [...]
> spolu s INI souborem. Pokud je jich tam treba 5, ze zapis rychly, pokud je
> jich tam 500, trva zapis nekolik vterin. Dokaze mi to nekdo vysvetlit?

INI versus REGISTRY

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 6.2.2002 11:10:29

From: "Jan Naiser" <tua(zv)wo(tec)cz>

> [...]
> archivu ci nejake cracky, ktere heslo v ZIPu dokazou prolomit, abych se
> pripadne rozhodl pro jiny zpusob ochrany dat.

Ahoj.
Pokud vim tak universalni heslo neni, ale je kupa SW, ktere to heslo dokazou
najit. Co jsem si vsimnul, tak ale obvykle pracuji "hrubou silou", takze
IMHO taky vsechno v rozumnem case nerozlousknou. Mozna se ale mylim.

ZIP a heslo

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 6.2.2002 12:46:19

> [...]
> zaheslovaneho
> archivu ci nejake cracky, ktere heslo v ZIPu dokazou prolomit, abych se

http://www.password-crackers.com/crack.html

ZIP a heslo

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 6.2.2002 12:51:28

> [...]
> zaheslovaneho
> archivu ci nejake cracky, ktere heslo v ZIPu dokazou prolomit, abych se

U zipu je tato ochrana vymyslena velice dobre - heslem je zakodovano, ale
neni ulozeno v zipu. Pri dekomprimaci je pozadovano zadani hesla a pokud ho
clovek uvede spatne tak dostane nesrozumitelna data.
Veskere cracky jsou vetsinou omezeny na slovnikove nebo brute-force utoky a
to do cca 10 znaku. Pokud je to vice tak uz to trva neumerne dlouho - cca.
nekolik dni az tydnu na poradne masine. Pokud zvolis heslo, ktere bude nejak
"nahodne" generovane, tak si muzes byt vcelku jist, ze se k datum nikdo
nepovolany nedostane.

S pozdravem

Milan Tome�
mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

sum

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 6.2.2002 12:53:00

> [...]
> nejisty. Vetsinou je to null a to i presto, ze dotaz je naprosto
> trivilalni select sum( sloupecek ) from faktura. Proste to nejede

Jestli to neni tim ze 1 + null + 1000 + ..... = null !!!

S pozdravem

Milan Tome�
mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

TMemo; Focus

[*] cYd <cyd(zv)seznam(tec)cz> - 6.2.2002 12:58:48

Hezky den,

1) jak se dela posunuti na urcitou pozici v TMemo? Kdyz treba potrebuji psat az od 50. znaku na radce
2)zajimalo by mne, kde mam chybu, kdyz mi pri spusteni programu vybiha nasledujici chybova hlaska: "Cannot focus a disabled or invisible window." Pritom se v programu na zadne zavrene, ci neviditelne okno neodkazuji. Pri odklepnuti teto hlasky program funguje spravne.

D2 Stan.; W2000;

Diky moc
cYd

ZIP a heslo

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 6.2.2002 13:01:26

> P�edm�t: Re: ZIP a heslo

testoval jsem dost dobrou utilitu na lamani hesel od ZIPu (Advanced ZIP
Password Recovery od Rusu). V podstate se da rict, ze pokud bylo heslo
dostatecne odporne (tedy dlouhe, obsahujici znaky nad 80H), tak lamani
hrubou silou predstavuje problem . Samozrejme zde zalezi jen vypocetnim
vykonu a odhodlani lamace. Jina vec je, ze existuje moznost prolomeni hesla
pres plain text attack, ktera je casove podstatne mene narocna. Blizsi
podrobnosti hledej na http://www.elcomsoft.com/azpr.html.

sum

[*] Karel Horky <horky.karel(zv)quick(tec)cz> - 6.2.2002 13:10:51

Tom Szydlowski, <mailto:SzydlowT(zv)seznam(tec)cz> napsal:
> jsem tak trochu zoufaly. Pouzivam IB6, a delphi 5.0. Mam tabulku
> faktura v ni krom jineho sloupecky definovane jako decimal(9,2) na
> Pokud napisu dotaz na sumu tohoto sloupecku v ib konzoli, tak

Nemas v secitanych sloupcich hodnoty null? Preved si hodnoty null na
skutecne nuly, pak to bude secitat spravne.

------
S pozdravem Karel Horky
horky.karel(zv)quick(tec)cz
W2K/SP1, D5Ent/UP1

Pakovani v Delphi

[*] ales(zv)kerner(tec)cz - 6.2.2002 13:20:13

Prosim Vas nemate nekdo nejaky free pakovaci komponenty.

Jde o zalohu dat, a nechce se mi volat externi program, ale zabudovat
pakovani primo do programu.

Tlac z dosu na usb - Zdenek Stepanek

[*] <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 6.2.2002 13:21:43

Zdravim

No, ja mam W98se, myslel jsem, ze to jde i tam. Je lepsi to vzit pres loopback, protoze jeho adrsa je vzdy stejna. Rikal jsem preci, ze jsem to nezkousel. A pres vlastni sitovou adresu to jde? Pokud ne, tak reseni vidim bud v systemu NT (200, XP), nebo v sitove tiskarne (pripadne HW print-server).

From: "Pavel Malinsk�" <spiderland(zv)iol(tec)cz>> do jedne IB tabulky zapisuji udalosti na pozadi a
> program je dost zdrzovan. Lze pro tento zapis pouzit
> thread, aby jsem tomuto zdrzeni zabranil nebo by to byla
> marna snaha pro tento ucel thread pouzit?
>
> D5Sp1; IBX; IB6(win);

Ano, ale je nutne zajistit aby kazdy thread mel vlastni TIBDatabase
a TIBTransaction, konektovat se k IB serveru s pouzitim nejakeho
sitoveho protokolu i kdyz je na stejnem pocitaci (tedy nikoliv lokalnim
spojenim) dale samozrejme zajistit komunikaci mezi threadem a
procesem synchronizaci, to vsak plati obecne pro kazde pouziti threadu.
Funguje mi to naramne.

TMemo; Focus

[*] Obermaier Petr Ing. <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 6.2.2002 13:47:42

ad 2) Taky se mi to stavalo, i kdyz jsem mel vse enabled. Jen jsem mel
Form.Visible nedopatrenim na False (delal mi to CoolTray), kdy byl form
presto viditelny, pp. kvuli viditelnym komponentam - a focus na cokoli tedy
hazel tvou chybu.

> [...]
> Pritom se v programu na zadne zavrene, ci neviditelne okno neodkazuji. Pri
> odklepnuti teto hlasky program funguje spravne.

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 6.2.2002 13:54:06

6.2.2002 Blazek Jaroslav:

> [...]
> destruktor. Narozdil od Delphi, kdy si vytvoris objekt konstruktorem
> Create a musis zavolat Free nebo Destroy;

Rekl bych, ze to neni pravda. V Delphi ten objekt taky nemusis
uvolnit. Zrusi se ti pri ukonceni aplikace nebo pri zruseni vlastnika,
pokud mu nejakeho pridelis.
Chces snad rict, ze v C se objekt zrusi jinak ?

MailtTo: jan.fiala(zv)iol(tec)cz

DLL a TEdit

[*] Karel Krtecek <karel.krtecek(zv)centrum(tec)cz> - 6.2.2002 14:01:40

Dobry den,

mam aplikaci, ktera zavola z DLL knihovny funkci

function GetEdit: TEdit;

ktera vytvori Edit a vrati mi na nej ukazatel a ja pak potrebuju
provest alespon tyto operace:

Edit := GetEdit;
Edit.Parent := Form1;
Label1.FocusControl := Edit;

Bohuzel na radku, kde davam parenta mi to spadne s vyjimkou:
Cannot assign a TFont to a TFont.

Jak to mam udelat, aby to nepadalo? Zdrojak DLL vypada takto:

library Project2;

uses stdctrls;

{$R *.res}

function GetEdit: TEdit; export; stdcall;
begin
Result := TEdit.Create(nil);
Result.Top := 20;
Result.Left := 100;
end;

exports GetEdit;

A v aplikaci typu exe provadim nasledujici:

type
TGetEditFunc = function: TEdit;

u formulare v sekci private mam:
dll: THANDLE;
GetEditFunc: TGetEditFunc;
Edit: TEdit;

a pak dve tlacitka:

dll := LoadLibrary ('Project2.dll');
if dll = 0 then exit;
GetEditFunc := GetProcAddress (dll, 'GetEdit');
if Assigned (GetEditFunc) then
begin
Edit := GetEditFunc;
Edit.Parent := self; <------tady to spadne

FreeAndNil (Edit);
FreeLibrary (dll);
end;

Kudy vede cesta ke spravnemu cily? (prosim, bez pouziti balicku;
obecne takto potrebuji predavat i jine objekty z VCL nez TEdit,
napr. SpeedButton apod.)

Diky za pomoc

Karel Krtecek

ADO connection to dBASE

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 6.2.2002 14:02:53

Tusim, ze to bude tim, ze se snazis do dBase IV pristupovat pres
heslo. Tabulky ale neco takoveho neznaji.
Zkus zrusit pristup pres heslo.

6.2.2002 Peter Surovy:
> [...]

> Vlastnost connected sice zostane na true nastavena
> ale ked skusim potom zadat do AdoTable.TableName

FireBird - komponenty?

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 6.2.2002 14:03:06

Ad sigle EXE:
To je asi nejaky sum, FireBird ani Interbase neumi fungovat
tak jak pozadujes. Nemuzes mit na CD jedno EXE ktere
spustis na uplne hole masine a ono to bude fungovat.
Predtim musi probehnout instalace serveru FB/IB a teprve
pak muzes zacit pracovat s databazi. Ano, ta instalace serveru
muze byt i skryta, uzivatel nebude vedet ze se to dela, ale to
bych nedoporucoval, protoze pak muze dojit ke konfliktum
pokud uz na tom pocitaci bude napr. starsi verze IB.

Co se tyce komponent, zkus si stahnout IBX z CodeCentralu
http://ww6.borland.com/codecentral/ccweb.exe/author?authorid=102
ale nevim jestli jsou take pro Delphi 4.

From: "delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz" <delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz>
[...]

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 6.2.2002 14:04:35

A nedelas nekde v FormCreate treba SetFocus ?
V te dobe jeste neni nic zobrazeno a neni na co nastavit focus. Presun
to do FormShow nebo FormActivate.

6.2.2002 cYd:
> [...]
> neviditelne okno neodkazuji. Pri odklepnuti teto hlasky program funguje spravne.

[*] Ondrej Krsko <krsko(zv)gjh.sk> - 6.2.2002 14:15:48

> [...]
vsude.......ale pokud vytvoris staticky objekt nemusis volat destruktor.
> Narozdil od Delphi, kdy si vytvoris objekt konstruktorem Create a musis

Ja som myslel nieco taketo: (VB)
Set A = CreateObject(...)
A.Test
Set A = nothing
a to urcite nebezi v C++ zatialco napriklad v Jave alebo C# ano ...

> [...]
plno veci, ktere jsou v norme jazyka C++ v techto nejsou. Ted si nemuzu
vzpomenout na autora, ktery prisel s jazykem C++ a jeho normou, ktera ma

tvrdit, ze sa nedrzia standartov je trochu divne, Java alebo C# su ine
jazyky ako C++, preto sa standartu C++ nemaju preco drzat...
bol to nejaky Strostrap, alebo taky ktosi...

TMemo; Focus

[*] Martin �ajbik <cajbik(zv)sct.sk> - 6.2.2002 14:19:15

1) pouzi SelStart
2) nemusi ist iba o okno ale o lubovolny prvok (editacne pole, tlacidlo...)
na ktory sa pokusas nastavit focus budto priamo alebo cez nastavenie
ActiveControl.
Nemusi ist pritom iba o prvok, ktory ma nastavene Visible:= False alebo
Enabled:= False ale napriklad aj o prvok na zalozke PageControl, ktora nie
je prave vybrata.

> [...]
Pritom se v >programu na zadne zavrene, ci neviditelne okno neodkazuji. Pri
odklepnuti teto hlasky program funguje spravne.

ScreenMates

[*] Petr Bozek <bozek(zv)seznam(tec)cz> - 6.2.2002 14:20:32

Dobry den,
potrebuji udelat nejakou potvoru, ktera chodi po obrazovce a dela ruzne
veci.
Animaci a orezani jsem uz vyresil, ale je to hodne velke.
Predpokladam, ze pokud bych pouzil aplikaci bez formularu, pomohlo by to.

Nemate nekdo nejaky napad, jak na to.
Popr. kus kodu.

Diky moc za pomoc.

Petr Bozek

INI versus REGISTRY

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 6.2.2002 14:24:10

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
> Neni to jen pri prechodu na W2K ale obecne na platformu NT, ktera
> zrejme jinak cachuje. Protoze INI file nema vlastnosti bezneho

Ahoj.
Nechci prilis polemizovat, neni to myslim ani prilis podstatne ani
to nemam prilis podlozene, ovsem podle mych pozorovani k vyraznemu
zpomaleni zapisu doslo az u W2k. NT4.0 jsem provozoval pred W2k a
rozdily vuci W9x jsem v tomto bode nezaregistroval.

Jiri Binder

ulozeni do GIFu

[*] robiin <Roman.Kubin(zv)seznam(tec)cz> - 06.2.2002 15:07:11

Dobry den,

Mam obrazek v TBitmap a potrebuji ho ulozit ve formatu GIF.
Neznate nekdo komponentu nebo unitu, ktera to zvladne, nejlepe neco
podobneho jako je unita JPEG v D5.

Diky za pomoc

Roman Kubin

Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani? http://prace.seznam(tec)cz

ScreenMates

[*] Maixner Tomas <maixner(zv)infoware(tec)cz> - 6.2.2002 15:08:44

www.torry.net, je tam priklad kresleni primo na pracovni plochu a chodi to
pekne. Nech hledat Animate

> [...]
> Animaci a orezani jsem uz vyresil, ale je to hodne velke.
> Predpokladam, ze pokud bych pouzil aplikaci bez formularu, pomohlo by to.

jedna instance

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 06.2.2002 15:28:29

> [...]
> end;
> MessageBox(0, 'jsem prvni instance', 'info', MB_OK or MB_ICONINFORMATION);

ahoj,
me by zajimalo, jestli se da zjistit HWND aplikace, ktera mutex
vytvorila. Toto reseni mi pripada docela chytre, samozrejme ma jiste
nedostatky v pripade padu programu. Rad bych poslal puvodni instanci
nejakou RESTORE message, ale k tomu potrebuju prave HWND aplikace.
Nechci pouzivat FindWindow, protoze moje aplikace meni caption a
proste neni zaruka. Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Mapy Prahy, Brna a Cech najdete na http://www.mapy(tec)cz

php ve win; bylo: Re: Delphi,Pascal & C++, VC++

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 6.2.2002 15:39:15

Ale prohanis je webserverem, ne ? Ja mam na mysli php jako normalni
interpret - proste si v tom napisu utilitku (ktera s www nemusi mit vubec
nic spolecneho), a normalne ji spustim s prikazoveho radku (jako treba bash
scripty, nebo slabsi obdoba .bat ve win). Urcite to nejak pujde i ve win,
jen tam netusim jak na to :(.
---
Best Regards,
David Janko
programmer & Linux system administrator
djanko(zv)infoware(tec)cz
Czech Republic / Central Europe

Viac SQL prikazov naraz (ADOCommand.Execute)

[*] Ondrej Kr�ko <krsko(zv)gjh.sk> - 6.2.2002 15:48:55

Ahoj,
v jednom programe potrebuje vlozit do databazy viac zaznamov naraz, ked to
robim postupne, trva to dost dlho. chcel by som to urobit nejako naral, teda
napriklad takto:

SQL:='DELETE FROM listky WHERE predstavenie = 1 AND miesto_id =
340;'+#13#10;
SQL:=SQL + 'DELETE FROM listky WHERE predstavenie = 1 AND miesto_id =
339;'+#13#10;
DataModule1.ADOCommand.CommandText:=SQL;
DataModule1.ADOCommand.Execute;

(samozrejme, ze to nefunguje - inak by som nepisal:-)
Skusal som tie dotazy oddelit bodkociarkou, #13#10 alebo prikazom GO, ale
nic nepomohlo...
Pouzivam MS Access a ADO.

S pozdravom
Ondrej Krsko

php ve win; bylo: Re: Delphi,Pascal & C++, VC++

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 6.2.2002 15:52:59

> [...]
> scripty, nebo slabsi obdoba .bat ve win). Urcite to nejak pujde i ve win,

V cem je problem? proste udelej:

php.exe <zdroj.php >vystup.html

TMemo; Focus

[*] cYd <cyd(zv)seznam(tec)cz> - 6.2.2002 15:58:53

ad 1)

kdyz pouziju memo1.selstart:=150; tak mi to nebere vubec v potaz a prida mi
to dalsi polozku rovnou za tu posledni...delam to takto...
dbmemo1.text:= dbmemo1.text+ DBGrid1.Datasource.Dataset.Fields[1].AsString;
dbmemo1.selstart:=150; {nefunguye}
dbmemo1.text:=dbmemo1.text+DBGrid1.Datasource.Dataset.Fields[2].AsString;
dbMemo1.Lines.Add('');

cYd

> [...]
Pri
> odklepnuti teto hlasky program funguje spravne.

Jak na klavesu Delete?

[*] Ing. Ji�� SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 06.2.2002 16:13:50

Zdravim,

mam maly problem. V aplikaci pouzivam Edit, ktery osetruje na
stisknute klavesy a povoluju jen nektere:

case Key of
'0'..'9','.',Char(8):; //Char(8)=backspace
else
Key:=#0;
end;

Jenze me to z nejakeho duvodu zacalo ignorovat klavesu Delete.

Co s tim, kdyz Delete nema ASCI kod???

Skv�l� valent�nsk� p��n� a loga na mobil
http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=20764%26url=http://www.orionmodreznebe(tec)cz

Start aplikace na vzdalenem PC

[*] Ludek Finstrle <xfinstrl(zv)informatics.muni(tec)cz> - 6.2.2002 16:14:16

> [...]
> "vnutil"), tak by ji spustil a z toho ini vymazal. Existuje nejaka jina

No Wokna pro to maji nejakou podporu (minimalne NT), protoze v WinNT Server
resource kitu, je utilitka psexec.exe (ci tak nejak), ktera umi na
vzdalenym pocitaci spoustet veci.

Luf

Re[2]: php ve win; bylo: Re: Delphi,Pascal & C++,

[*] Frantisek Augusztin <afsoft(zv)host.sk> - 6.2.2002 16:16:24

GL> V cem je problem? proste udelej:
GL> php.exe <zdroj.php >vystup.html

Alebo este lepsie
php.exe zdroj.php parametre_pre_zdroj_php

a pouzijes argc a argv - ako v C.
Pripadne sa skus pozriet na PHP-GTK.

Fero

DBGrid [Row select + Editing]

[*] Peter Laurinc <Peter.Laurinc(zv)ibaware.sk> - 6.2.2002 16:17:45

Zdravim,

zhanam nejaky DBGrid, ktory zvladne naraz dgRowSelect a dgEditing
t.j. ked oznacim nejaky riadok, tak je cely oznaceny ale aktualny stlpec
sa nejak zvyrazni a da sa editovat

dik za kazdy tip

Peter Laurinc
projektov� integr�tor

IBAware, a.s.
tel.: +421 2 6542 5646
fax: +421 2 6542 5183
http://www.ibaware.sk

ulozeni do GIFu

[*] Martin �ajbik <cajbik(zv)sct.sk> - 6.2.2002 16:17:06

Toto umoznuje GIFImage s RXLib

MarCaNT

[...]

den v tydnu

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 6.2.2002 16:17:35

zdravim,
je v Delphi funkce pro zjisteni cisla tydne? Nic jsem nenasel.
bleak

RS232

[*] JIM <J.Maurer(zv)sh.cvut(tec)cz> - 6.2.2002 16:25:08

Dobry den,
mam udelat programek na komunikaci pres RS232 pod windows(tzn.W95,98,2000,xp).Ma fungovat asi takto:
1.prijme vyzvu od procesoru
2.posle odezvu
3.prijme balik dat
problem je v tom,ze ten balik dat je velky a proste se ty data nepresunou...
moc neumim s windows a taky moc nerozumim problemum s casovaci...
problem:potrebuji poradit jak vytvorit nebo kde sehnat komponentu,ktera
by toto umela vyresit...
predem moc dekuji
Jakub Maurer

Delphi,Pascal & C++, VC++

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 06.2.2002 16:26:29

>Ja som myslel nieco taketo: (VB)
> Set A = CreateObject(...)
> A.Test
> Set A = nothing
>a to urcite nebezi v C++ zatialco napriklad v Jave alebo C# ano ...

neumim VB, ale pochopil jsem to asi takhle
<Delphi>
A:=MyObject.Create;
A.Test;
A.Destroy;

<C++>
MyObject A;
A.Test();
....nic vic....

neco jineho je dynamicky
MyObject *A=new MyObject();
A->Test();
delete A;

>tvrdit, ze sa nedrzia standartov je trochu divne, Java alebo C# su ine
>jazyky ako C++, preto sa standartu C++ nemaju preco drzat...
>bol to nejaky Strostrap, alebo taky ktosi...

?????????????????
tak ted jsem te nepochopil, pokud ja vim tak Java nebo C# vychazeji z C/C++.........

Ja bych teto diskuse zanechal, stejne to k nicemu nevede a hlavne dostali jsme se uplne nekam jinam, kam smeroval prvni prispevek, tusim od jemeto(zv)...

jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz

ulozeni do GIFu

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 6.2.2002 16:28:01

http://www.melander.dk/

Homepage : http://dusek.zde(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

> [...]

> podobneho jako je unita JPEG v D5.

Viac SQL prikazov naraz (ADOCommand.Execute)

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 6.2.2002 16:29:41

DELETE FROM listky WHERE predstavenie = 1 AND (miesto_id =
340 or miesto_id=339)

From: "Ondrej Kr�ko" <krsko(zv)gjh.sk>> Ahoj,
> [...]
>
> (samozrejme, ze to nefunguje - inak by som nepisal:-)
> Skusal som tie dotazy oddelit bodkociarkou, #13#10 alebo prikazom GO, ale

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 06.2.2002 16:30:03

muzes mi prosim rict co to je za proceduru (udalost ???), nic takoveho jsem v Delphi 5 nenasel.....

jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz

>>> dodosoft(zv)hotmail.com 6.2.02 8:54 >>>
[...]

[*] Peter Laurinc <Peter.Laurinc(zv)ibaware.sk> - 6.2.2002 16:32:17

skus nieco taketo

delete from table where id in (select id from table where id = id limit
2)

netestoval som len skusam :)) a dufam ze sa to nejak nezacykli

Peter Laurinc
projektov� integr�tor

IBAware, a.s.
tel.: +421 2 6542 5646