INI versus REGISTRY

[*] Peter Laurinc <Peter.Laurinc(zv)ibaware.sk> - 6.2.2002 16:38:02

jo jenze

[SEKCE1]
name1=value1
[SEKCE2]
name1=value1

a dojel si :((

Peter Laurinc
projektov� integr�tor

IBAware, a.s.
tel.: +421 2 6542 5646
fax: +421 2 6542 5183
http://www.ibaware.sk

-----Original Message-----
From: Lud�k ZITA [mailto:konference(zv)sales(tec)cz]
Sent: Wednesday, February 06, 2002 11:10 AM
To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Subject: Re: INI versus REGISTRY

----- Original Message -----
From: "Jir� Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
> TIniFile vyresil nactenim souboru do StringListu a parsovanim.

Ahoj.
Nijak moc parsovat nemusis. Pokud mas v souboru radky ve tvaru
ValueName=Value pak staci psat x := StringList.Values['ValueName'].

TMemo; Focus

[*] Martin �ajbik <cajbik(zv)sct.sk> - 6.2.2002 16:39:48

Ja som to pochopil, ze chces nastavit kurzor na urcitu poziciu v Meme (aj
ked u teba to vyzera skor na DBMemo). Zmenu textu tak ako ju chces ty sa v
klasickom Meme moze urobit takto:

memo1.text:= Copy(memo1.text, 1,
150)+DBGrid1.Datasource.Dataset.Fields[1].AsString+Copy(memo1.text, 151,
Length(memo1.Text)-150);

v DBMemo (to sice nepouzivam) by som to podobne urobil pre Field na ktory
toto memo odkazuje.

Alebo mozes pouzit Clipboard.

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)

> ad 1)
>
> kdyz pouziju memo1.selstart:=150; tak mi to nebere vubec v potaz a prida
mi
> to dalsi polozku rovnou za tu posledni...delam to takto...
> dbmemo1.text:= dbmemo1.text+
DBGrid1.Datasource.Dataset.Fields[1].AsString;
> dbmemo1.selstart:=150; {nefunguye}
> dbmemo1.text:=dbmemo1.text+DBGrid1.Datasource.Dataset.Fields[2].AsString;
> dbMemo1.Lines.Add('');

TMemo; Focus

[*] Martinec <martin108(zv)post(tec)cz> - 6.2.2002 16:58:36

dbmemo1.selstart:=150 - se snazi nastavit pozici "kurzoru" na 150.znak textu. Jestlize je text kratsi, nastavi kurzor za posledni znak.
Jestlize chces text odsadit, doporucoval bych neco na tento zpusob:

const
odsaz = ' '; //patricny pocet mezer
begin
dbmemo1.lines.Add(odsaz+DBGrid1.Datasource.Dataset.Fields[1].AsString);
end;

dbmemo1.text - cely obsah
dbmemo1.lines - jednotlive radky

Martinec

php ve win; bylo: Re: Delphi,Pascal & C++, VC++

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 6.2.2002 17:00:48

> V cem je problem? proste udelej:
>
> php.exe <zdroj.php >vystup.html
>

> -- Lukas Gebauer.

Jako provizorni reseni by to slo - dik. Ale bylo mnohem lepsi kdyby ten
interpret mohl byt uveden primo ve scriptu, jako napr. na linuxu:
#!/bin/sh
nebo v pripade php
#!/usr/bin/php4 -q

abych nemusel spousteni delat ruzne pro kazdy interpret ....

Best Regards,
David Janko
programmer & Linux system administrator
djanko(zv)infoware(tec)cz
Czech Republic / Central Europe

Sinea - ulo�en� do textov�ho souboru

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 6.2.2002 17:02:08

Zkousel jsem, mi to dela dialog a vyberu si kam to chci.

From: "Jiri Binder" <j.binder(zv)albacon(tec)cz>

> [...]
> zpomaleni zapisu doslo az u W2k. NT4.0 jsem provozoval pred W2k a
> rozdily vuci W9x jsem v tomto bode nezaregistroval.

My jsme kdysi v prototypu jedne aplikace pro jednoduchost pouzili INI
soubory jako polozky persistentni fronty predstavovane folderem. Kdyz
jsme to implementovali na cisto, tak jsme zjistili, ze at delame co
delame, jsme s casy vzdy o rad horsi nez skvele cachovane INI soubory
a tak jsme uz u nich zustali a pouzivame je u cele rodiny produktu
dodnes.

A protoze jsme meli problemy s vykonem pri vetsim poctu polozek v
adresari, tak jsme si to detailne merili na vsech platformach pomoci
performace counteru a delali statistiky, takze nejde o pocit, ale o
objektivne zmerene odezvy pro konkretni typ operace s iNI souborem,
kdy jeden proces vytvori INI file v temporary folderu a pak ho presune
pod unique jmenem do pozadovaneho adresare. Jiny proces ceka na zmenu
v adresari pomoci FindFirst/NextChangeNotfication a odpovidajici INI
soubor nacte.

Bye, pf

FireBird - komponenty?

[*] miromr <miromr(zv)hotmail(tec)com> - 6.2.2002 20:16:37

neviem ci som ta trochu nezmiatol, asi som zle pochopil otazku. S IBObjects
vytvoris aplikaciu, ktoru
tvori jediny exe subor bez akychkolvek inych suborov dll a pod. Samozrejme
ze databazovy server a databaza musi niekde existovat bud na inom alebo tom
isto PC.
Sorry,Miro
From: "delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz" <delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz>
IBObjects vlozi cely FireBird do EXE souboru aplikace, takze vznikne jeden
jediny EXE program, ktery lze spustit napriklad primo z CD bez jakekoliv
instalace a konfigurace cehokoliv dalsiho (napr. SQL Serveru)?

Delphi,Pascal & C++, VC++

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 06.2.2002 21:11:56

>Rekl bych, ze to neni pravda. V Delphi ten objekt taky nemusis
>uvolnit. Zrusi se ti pri ukonceni aplikace nebo pri zruseni vlastnika,
>pokud mu nejakeho pridelis.
>Chces snad rict, ze v C se objekt zrusi jinak ?

To chces rict, ze kdyz si v Delphi vytvorim objekt, v nem si dynamicky vytvorim nejaky dalsi objekt...pak nemusim zavolat destruktor. Tak to jsem neco prehledl.
V helpu jsem vzdy videl konstrukci
MyObjekt:=TMyObjekt.Create;
MyObjekt.Destroy;
end;
Jak bys jinak uvolnil ten dynamicky objekt vne objektu.
To zajistis jedine osetrenim v destruktoru a potom jeho zavolanim.

V C++ toto nemusim, destruktor se mi zavola automaticky
jakmile opusti pametovy segment "auto". I se vsim co je v nem osetreno, s uvolnenim jeho dynamicky vytvorenych objektu atd.

Mozna jsme si spatne rozumeli, ja jsem mluvil o statickych tridach a jejich destruktorech, s dynamickymi je to neco podobneho, jen uvolnim pamet operatorem "delete" a destruktor se opet zavola sam.

jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz

Re[2]: php ve win; bylo: Re: Delphi,Pascal & C++,

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 6.2.2002 21:15:16

Diky vsem za namety - je to pouzitelne a urcite je vyuziju, ale ja sem chtel
aby se to nechalo normalne spustit - stejne jako .sh (.bat) soubor .. stejne
jako na linuxu ...

From: "Ji�� Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>
> testoval jsem dost dobrou utilitu na lamani hesel od ZIPu (Advanced ZIP
> Password Recovery od Rusu). V podstate se da rict, ze pokud bylo heslo
> dostatecne odporne (tedy dlouhe, obsahujici znaky nad 80H), tak lamani
> hrubou silou predstavuje problem . Samozrejme zde zalezi jen vypocetnim
> vykonu a odhodlani lamace. Jina vec je, ze existuje moznost prolomeni
hesla
> pres plain text attack, ktera je casove podstatne mene narocna. Blizsi
> podrobnosti hledej na http://www.elcomsoft.com/azpr.html.

Ahoj.
Odkaz je nefunkci, ale pokud to dobre chapu je potreba mit(znat) alespon
jeden
soubor z archivu v "otevrene" podobe.
Tomu by se snad dalo zabranit, pokud by se soubory nejprve zabalily bez
hesla
a teprve pak by se vysledny archiv zabalil s heslem. Nebo se mylim ?

Pad na SIGSEGV- co ze pry to ten pascal ma hlidat

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 6.2.2002 21:31:34

(SIGSEGV = neopravneny pristup do pameti)
Prave sem napsal vyhledavani v datasetu (pres cely). Kdyz dojdu na konec,
potrebuju zavolat First, tedy puvodne sem mel:
FDataSet.Next;
if FDataSet.Eof then
FDataSet.First;

- na tom First to hodi SIGSEGV a nabizi mi to assambler :(
(nepomohla ani uprava ze sem pred First zavolal Prior)

nahradil jsem to tedy:
FDataSet.Next;
if FDataSet.Eof then
while not FDataSet.Bof do
FDataSet.Prior;

- a SIGSEGV to hodi o kousek dale v me fci:
function TfrmFindDlg.stringMatch(var s, sample: String): Boolean;
na radku s:
tS := AnsiLowerCase(s);

kdyz ten radek nahradim ts := s, tak se SIGSEGV opet presune - tentokrate
vse uvnitr probehne dobre a zhrouti se to na 'end;' puvodne volane funkce ..
to uz odmazat jaksi nemuzu ;-).

Tusite nekdo co s tim ? FDataSet je TZMySqlQuery od Zeos, ale predpokladam,
ze je to potomek normalniho datasetu ( a tedy i jeho First). Pripadne poslu
cely zdrojovy kod, jestli to pomuze (neni toho moc, je to dost primitivni
hledani).

Best Regards,
David Janko
programmer & Linux system administrator
djanko(zv)infoware(tec)cz
Czech Republic / Central Europe

datum poslednej zmeny suboru

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 6.2.2002 22:10:49

Na to se dostanes treba pomoci TSearchRecord z funkce FindFirst

3.2.2002 Martin Kasman:
> Poslednu zmenu suboru zistujem cez FileAge, ale ako mam zistit vytvorenie
> suboru a posledne otvorenie suboru, ktore zobrazuje vo vlastnostiach
> Microsoft (R) Windows Explorer?

INI versus REGISTRY

[*] Zdenek Step�nek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 6.2.2002 22:16:07

Zdravim

Muzes to trochu objasnit? Co bylo pomalejsi nez INI soubory?

> [...]
> delame, jsme s casy vzdy o rad horsi nez skvele cachovane INI soubory
> a tak jsme uz u nich zustali a pouzivame je u cele rodiny produktu

Delphi,Pascal & C++, VC++

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 6.2.2002 22:35:30

6.2.2002 Blazek Jaroslav:
> [...]
> Jak bys jinak uvolnil ten dynamicky objekt vne objektu.
> To zajistis jedine osetrenim v destruktoru a potom jeho zavolanim.

Mluvil jsem o objektech, ktere maji vlastnika (treba formy). Ty se
zrusi, pokud se rusi Owner, coz se deje obvykle pri ukonceni programu.
Neplati to samozrejme o StringListu aspol.

ZIP a heslo

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 6.2.2002 22:39:11

6.2.2002 Lud�k ZITA:

Netyka se to souboru, sbalenych v ZIPu, ale staci mit jeden soubor,
ktery je taky v ZIPu zabalen a na zaklade toho je moznost se do nej
dostat.
Priklad:
Mam zaheslovany ZIP, ale vim, ze v baliku je i soubor, ktery mam
rozbaleny k dispozici. Tak jej pouziju pro ziskani hesla...

Dalsi chyby IDE D6!

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 6.2.2002 23:25:44

Narazil jsem na dalsi 2 chyby v IDE D6:

Postup 1:
1) Libolny formular dam "View as text"
2) Zvolim "File/Save"
3) odted kazdy dalsi "File/Save" vyvola chybu "Stream read error."!
Jinymi slovy mam jen jeden pokus na ulozeni zmen!
Ulozeni dalsich zmen jiz vyvola chybu.

Postup 2:
1) Na formular dam TMemo
2) Vypnim Memo1.Items na hodnotu:
Radek 1
<prazny radek = jen Enter>
Radek 3
3) Vse ulozim
4) Zvolim "View as text"
5) Zvolim "View as form"
6) <prazdny radek = jen Enter> zmizel!
Ony mizi vsechny prazdne radky, a ne jen u TMemo!
Jinymi slovy mi Delphi zahazuje data z TStrings propert komponent!

Ja mam D6 SP1 na W2K SP2.

Rob

PS:
Uz mne ty chyby zacinaji pomalu stvat, protoze Borland
evidentne zadny dalsi ServicePack nevyda,
nejsou ani drobne zaplaty,
a protoze na bugreport nikdo nereaguje
tak kupovat D7 (az budou za tezky penize)
s mizivou nadeji na opravu chyb
se mi OPRAVDU nechce.

Tohle berte jako muj prispevek na tema
Delphi vs C++ vs .NET a spol.

Presne casovani

[*] Radek Masnica <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 6.2.2002 23:30:20

Ahoj

mam takovej problem, potreboval bych se frekvenci 38,400 Hz ptat na aktualni hodnotu paraelniho portu. Zkousel sem to v threadu a maximalni rychlost byla asi 80 KHZ, takze by to melo bejt realizovatelny, ale problem je v tom, ze kdyz pocitac zacne delat neco slozitejsiho, tak ta frekvnce poklesne na nedefinovatelnou uroven 10 KHz - 40 KHz. Je nejakej zpusob pod WIN2k, jak toho docilit ? Pod dosem bych to asi resil pres uzivatelske preruseni, ale pod WIN ?

Presne casovani

[*] Radek Masnica <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 6.2.2002 23:51:19

> Ahoj.
> Obavam se ze vsechny chytre hlavy v tehle konferenci to posoudily jako
> nemozne. Dokonce ani mnohem nizsi frekvence je velmi tezke udrzet tak, aby
> byly opravdu presne (nekolisaly).
> Pokud to jde resit nejakym externim HW asi to bude spolehlivesji cesta.
>
> Ludek

Dik za odpoved, stim HW me to taky napadlo, ale nejdriv sem chtel vyzkouset
ty jednodussi metody nez se ponorim do taju pajeni ;-)

Radek

datum poslednej zmeny suboru

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 6.2.2002 23:57:07

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Na to se dostanes treba pomoci TSearchRecord z funkce FindFirst

Ahoj.
Momentalne se tim zabyvam.
V JCL je function GetFileLastAccess(const FileName: string): TFileTime;
Chtel jsem udelat spionka, ktery by v noci sjizdel disk a vzdycky by soubory
starsi nez nejaky limit presunul do archivu.
V hodneuzivatelskem prostredi (na serveru) by to urcite pomohlo usetrit
misto za zbytecne a nepotrebne soubory,
jenze jak se mi zda potvurka NTBackup mi to kazdou noc nastavi a ja jsem
nahranej.
Mate nekdo napad jak na to ?

Presne casovani

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 7.2.2002 00:01:38

[...]

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 7.2.2002 06:10:52

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>

> Mluvil jsem o objektech, ktere maji vlastnika (treba formy). Ty se
> zrusi, pokud se rusi Owner, coz se deje obvykle pri ukonceni
programu.

Jenomze to neni vlastnost jazyka, ale VCL, ktera pro urcitou tridu
objektu vola destruktor misto tebe.

Bye, pf

Dalsi chyby IDE D6!

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 7.2.2002 06:16:50

From: "Robert Kindl" <rob(zv)exec(tec)cz>

> [...]
> nejsou ani drobne zaplaty,
> a protoze na bugreport nikdo nereaguje
> tak kupovat D7 (az budou za tezky penize)

Stale delame v D5 a stojim pred rozhodnutim upgradovat/neupgradovat.
A nejak pro ten upgrade nevidim dost duvodu.

Muzes mi pls nastinit, jake vlastnosti D6 byly pro Tebe tak dulezite,
ze jsi to udelal?

Dik, pf

Jak na klavesu Delete?

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 07.2.2002 07:01:39

tak touhle konstrukci opravdu klavesu Delete v OnKeyPress neodchytis

jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz

>>> jan.fiala(zv)iol(tec)cz 6.2.02 18:16 >>>
Zkus neco takoveho:
if not (Key in [#0..#31, '0'..'9', '.']) then Key := #0;

6.2.2002 Ing. Ji�� SOKOL:
> [...]

> Key:=#0;
> end;

> Jenze me to z nejakeho duvodu zacalo ignorovat klavesu Delete.

Obsah adres��e

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 7.2.2002 07:15:34

Servus vsem,
potrebuju neco jako je komponenta TFileListBox, ktera
vsak neni visualni (neni nikde videt), pop�ipade jak dostanu do StringListu
obsah adresare (nejlepe pri pouziti masky *.krl)?

D, Rumcajs

DBGrid [Row select + Editing]

[*] Josef Semera <semera(zv)atlas(tec)cz> - 7.2.2002 07:20:25

V jednom miste jsem to take potreboval a takhle jsem si to vytvoril z
RxDBGridu. Ber to jen jako inspiraci.

procedure TFfsDBGrid.DrawCell(ACol, ARow: Longint; ARect: TRect;
AState: TGridDrawState);
if (gdFocused in AState) and (not (dgRowSelect in Options)) then
begin
Canvas.Brush.Color := clWhite;
Canvas.FrameRect(ARect);

procedure TFfsDBGrid.GetCellProps(Field: TField; AFont: TFont;
var Background: TColor; Highlight: Boolean);
var
TitlesOfs: Integer;
begin
if (not Highlight) and (TwoColors)
then begin
if DataSource.DataSet.RecNo mod 2 = 0
then Background := clSilver
else Background := cl3DLight ;
end;

if dgTitles in Options then TitlesOfs := 1 else TitlesOfs := 0;
if DataLink.ActiveRecord = Row - TitlesOfs then
begin
BackGround := clHighlight;
AFont.Color := clHighlightText;
end;

if SelectedRows.CurrentRowSelected then BackGround := clRed ;

if Assigned(FOnGetCellParams)
then FOnGetCellParams(Self, Field, AFont, Background,
Highlight);

inherited ;
end;

Josef Semera
> zhanam nejaky DBGrid, ktory zvladne naraz dgRowSelect a
> dgEditing t.j. ked oznacim nejaky riadok, tak je cely
> oznaceny ale aktualny stlpec sa nejak zvyrazni a da sa editovat

Obsah adres��e

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 7.2.2002 07:26:19

Podivej se na FindFirst a FindNext.

Petr Jurik, Spravce site, programator
COMET System s.r.o.
1.Maje 1220
756 61 Roznov pod Radhostem
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
http://www.cometsystem(tec)cz

ICQ# : 119119215

> [...]
StringListu
> obsah adresare (nejlepe pri pouziti masky *.krl)?

FireBird - komponenty?

[*] <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 7.2.2002 07:36:27

je mi to naprosto jasne. dekuji.
ted prosim, kde najdu komponenty pro praci se serverem a databazemi FireBirdu.

From: "delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz" <delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz> on behalf of "miromr" neviem ci som ta trochu nezmiatol, asi som zle pochopil otazku. S IBObjects
vytvoris aplikaciu, ktoru
[...]

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 7.2.2002 07:38:09

On 6 Feb 2002, at 17:02, bardon wrote:
> Zkousel jsem, mi to dela dialog a vyberu si kam to chci.
Tak to mozna bude verzi. Mame verzi Sinea ver.3 a dialog pro tisk
se objevi jen pri exportu jedne stranky do WMF, pri exportu do
textu nebo i cele sestavy do WMF bohuzial nic.
> Kdyz na preview sestavy Sinea5 stisknu prav� tla��tko my�i, mam
> v popup volby "Ulozit do souboru" a "Textovy soubor". Netusite
> nekdo KAM ten textovy soubor ulozi?

Z.Kalhous

Nelze tisknout z preview QReportu na W2000 prof.

[*] Bla�ej Petr <petr.blazej(zv)bmisystem(tec)cz> - 7.2.2002 07:51:30

M�m jednoduchou datab�zovou aplikaci (tabulky paradox) v D5 zkomilovanou na Win95.
Pokud program spou�t�m na Win95 je v�e OK, kdy� tento exe spou�t�m na Win2000 prof.CZ jsou v preview Qreportu ikony print a printer setup enabled=False !!!

Nev�te n�kdo kde m��e b�t probl�m ?

den v tydnu

[*] Sebesta Jan <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 7.2.2002 07:52:07

Mrkni na JCL:

function ISOWeekNumber(DateTime: TDateTime; var YearOfWeekDay: Integer):
Integer;

je v

JclDateTime.pas

Jan Sebsta

Od: Bla�ej Petr [SMTP:petr.blazej(zv)bmisystem(tec)cz]
Odesl�no: 7. �nora 2002 7:52
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Nelze tisknout z preview QReportu na W2000 prof.

[...]

Otevreni PoPup na stisknut� lev�ho tla�� tka my�i

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 7.2.2002 08:43:01

Osetri si ho sam v Button.OnClick.... PopUpMenu.Popup na souradnicich praveho dolniho rohu Buttonu (v globalnich souradnicich)

Priklad:

procedure TEditor.ClickButton(Sender: TObject);
var Rec1: TPoint;
begin
Rec1.X:=25; Rec1.Y:=25;
Rec1:=TControl(Sender).ClientToScreen(Rec1);
PUMenuAddItem.Popup(Rec1.X, Rec1.Y);

Od: skalsky(zv)oksystem(tec)cz [SMTP:skalsky(zv)oksystem(tec)cz]
Odesl�no: 7. �nora 2002 8:11
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Otevreni PoPup na stisknut� lev�ho tla�� tka my�i ...

[...]

-------------
D5-Ent., W98,
IB6 & Oracle9i
<<Soubor: ATT00021.html>>

Viac SQL prikazov naraz (ADOCommand.Execute)

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 7.2.2002 08:44:20

Pokud je to jak na MS SQL, tak funguje i hezci zapis :)
DELETE FROM listky WHERE predstavenie = 1 AND miesto_id in (340, 339)

Jinak v tom puvodni prikladu se mi nezdal ten strednik, ale neznam
styl prace v MS Access a ADO.

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

6.2.2002 Jakub Dusek:
> DELETE FROM listky WHERE predstavenie = 1 AND (miesto_id =
> 340 or miesto_id=339)

> teda

Nelze tisknout z preview QReportu na W2000 prof.

[*] Kolembus Milan <Milan.Kolembus(zv)swh.sk> - 7.2.2002 08:50:49

Chova sa to fakt divne. Niektore reporty obcas idu obcas nie, niektore vobec
nie. Ja som to obisiel tak, ze som v Delphi/bin/Qrprev.dfm prepisal defaulte
nastavene tlacitka PRINT a SETPRINT z false na true. Zatial som ziadne
negativne dosledky tejto upravy nespozoroval. Kazdopadne je to na vlastne
riziko.

[...]

[*] Martin �ajbik <cajbik(zv)sct.sk> - 7.2.2002 08:54:16

WeekOfTheYear - neviem ale presne od ktorej verzie (4 to este nema a 6 uz
ano :-) Inak mozes pouzit DateUtils z RXLib.

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)
> zdravim,
> je v Delphi funkce pro zjisteni cisla tydne? Nic jsem nenasel.
> bleak

Prepis funkcie z Delphi do C++ Buildera

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 7.2.2002 08:56:12

> procedure TForm1.CMMouseEnter(var Msg: TMessage);

> muzes mi prosim rict co to je za proceduru (udalost ???), nic
> takoveho jsem v Delphi 5 nenasel.....
>
> S pozdravem
>
> Bc. Jaroslav Blazek

je to nadefinovano pravdepodobne jako reakce na zpravu CM_MOUSEENTER (k tomu
je jeste CM_MOUSELEAVE). Jedna se o zachyceni vstupu a opusteni kurzoru mysi
danou komponentu.

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

FireBird - komponenty?

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 7.2.2002 08:56:36

> [...]
> tvori jediny exe subor bez akychkolvek inych suborov dll a pod. Samozrejme
> ze databazovy server a databaza musi niekde existovat bud na inom

Jenze i to neni pravda - na klientovi je nezbytne nutne mit knihovnu
gds32.dll (IB API)

S pozdravem

Milan Tome�
mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Otevreni PoPup na stisknut� lev�ho tla��tka my

[*] Martin �ajbik <cajbik(zv)sct.sk> - 7.2.2002 08:57:54

Otevreni PoPup na stisknut� lev�ho tla��tka my�i ...v obsluhe toho butonu napis

procedure TForm1.TSpeedButton1(Sender: TObject);
var
p: TPoint;
btn: TSpeedButton;
begin
btn:= TSpeedButton(Sender);
p.x:= 0;
p.y:= btn.Height+2;
p:= btn.ClientToScreen(p);
btn.PopupMenu.Popup(p.x, p.y);
end;

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)
[...]

DLL a TEdit

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 07.2.2002 09:17:49

Samozrejmne ze to JDE - vsechno jde kdyz se chce :)))

Staci si pred prirazenim Edit.Parent:= nastavit:

EDIT.ParentFont:=false; :)))

Jo, ale pak ten objekt musis uvolnit v tom DLL -> takze uvlneni bude:

Edit.Parent:=nil;
DllFreeEdit(Edit);

a v DLL bude:

procedure DllFreeEdit(e:TEdit);
begin
e.Free;
end;

A jeste jedna vec -> musis pouzivat ShareMem jako prvni unitu v projektu
(tedy v kazdem z .DPR - jak u EXE tak i u DLL). K Tomu pak jeste musis
distribuovat knihovnu borlandmm.dll (asi 30 kB).

At 08:30 7.2.2002 +0100, you wrote:

> [...]
>Chces-li pristupovat na TEdit v COM modulu muzes si pro nej nechat
>vygenerovat interface pomoci New-ActiveX-ActiveXControl.

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Prepis funkcie z Delphi do C++ Buildera

[*] Jozef Cervenansky <dodosoft(zv)hotmail(tec)com> - 07.2.2002 09:27:47

Ide o priklad z knihy 1001 t a t pre Delphi. Snazim sa prepisat tie priklady
do C++ Buildera a pri niektorych som zastal, pretoze to neviem prepisat.
Mohol by si mi poradit, ako by som mohol napisat prototyp tej funkcie, aby
reagovala na tu spravu?
diky jozo

p.s. "inak mas pravdu, ide skutocne o CM_MOUSEENTER a CM_MOUSELEAVE"
>From: Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz>
>To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
>Subject: RE: Prepis funkcie z Delphi do C++ Buildera
>Date: Thu, 7 Feb 2002 08:56:12 +0100

>je to nadefinovano pravdepodobne jako reakce na zpravu CM_MOUSEENTER (k
>tomu
>je jeste CM_MOUSELEAVE). Jedna se o zachyceni vstupu a opusteni kurzoru
>mysi
>danou komponentu.
>
>S pozdravem
>
>Milan Tomes
>mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

MSN Photos is the easiest way to share and print your photos:

ZIP a heslo

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 7.2.2002 10:29:29

> [...]
> zabalily bez
> hesla
> a teprve pak by se vysledny archiv zabalil s heslem. Nebo se mylim ?

ted jsem to zkusil znovu a odkaz funguje... Plain text attack vyuziva
skutecnosti, ze je k dispozici alespon jeden soubor z archivu v dekodovane
podobe. Pokud utocnik takovy soubor nema, nemuze plain text attack pouzit.
Teoreticky by tedy zabaleni pred zazipovani mohlo pomoci, ale chtelo by to
asi vyzkouset.

Otevreni PoPup na stisknut� lev�ho tla��tka my

[*] Martin �ajbik <cajbik(zv)sct.sk> - 7.2.2002 10:32:26

Otevreni PoPup na stisknut� lev�ho tla��tka my�i ...sorry, spravna
deklaracia obsluhy mala byt samozrejme
procedure TForm1.SpeedButton1Click(Sender: TObject);
prepisoval som to do vseobecneho tvaru a uklepol som sa.
Inak na ucel, ktory chces mozes pouzit aj ToolBar a ToolButton s nastavenim
DropDownMenu.

[...]

Ale Access nema IN (aspon o tom neviem). SQL jazyk Acces-u je dost podivny.

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)> Pokud je to jak na MS SQL, tak funguje i hezci zapis :)
> DELETE FROM listky WHERE predstavenie = 1 AND miesto_id in (340, 339)
>
> Jinak v tom puvodni prikladu se mi nezdal ten strednik, ale neznam
> [...]

FireBird - komponenty?

[*] miromr <miromr(zv)hotmail(tec)com> - 7.2.2002 10:38:20

Jasne Milan ma pravdu. Ja som to zistil az teraz. gds32.dll musi byt.
Inak IBObjects je na adrese www.ibobjects.com
From: "Milan Tomes" <milan.tomes(zv)haida(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>> Jenze i to neni pravda - na klientovi je nezbytne nutne mit knihovnu
> gds32.dll (IB API)

Otevreni PoPup

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 7.2.2002 10:43:28

Jasne, pochopil jsem i z toho predchoziho ... problem byl v tom, ze
jsem jaxi spatne pouzival metodu POPUP :(
Ohledne toho Toolbaru ... to jsem taky zkousel, ale prestoze v helpu
je psano, ze v pripade, ze je popup prichycen na Toolbar (resp. ToolButton)
a je nastaven TrackButton na tbLeft ... - tak ze by to melo fachat ... nekde
tam mam nejakou blbost a proste mi to nejde, snad ten tvuj navrh bude fachat
lip :)

Dik za help. Milan

[...]

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 7.2.2002 10:45:02

> Mohol by si mi poradit, ako by som mohol napisat prototyp tej
> funkcie, aby
> reagovala na tu spravu?
> diky jozo

Bohuzel, v tomto ti vubec nepomuzu, nebot BCB je mi ponekud hodne vzdalen.
Ale mam takovy pocit, ze to bude temer stejne jako v Delphi.

S pozdravem

Milan Tome�
mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Pad na SIGSEGV- co ze pry to ten pascal ma hlidat

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 7.2.2002 11:18:38

From: Martin �ajbik [mailto:cajbik(zv)sct.sk]

[...]

Thread a IB

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 7.2.2002 12:41:55

> Proc nestaci mit pouze samostatnou transakci, tomu bych rozumel ?

Vyzkousej, rekl bych ze to nestaci

> Tzn. musim zacit ladit proti serveru sitove i kdyz
> ho mam na lokale?

V podstate to nepoznas, pouze ve vlastnosti DatabaseName
na TIBDatabase pouzijes misto proste cesty k souboru gdb
neco jako "localhost:c:/cesta/soubor.gdb", dulezite je
to "localhost:"

> To je dobre! Aspon se mam koho zaptat:))

<G> myslim ze to ani nebudes potrebovat

Martin Schayna

Otevreni PoPup

[*] Martin �ajbik <cajbik(zv)sct.sk> - 7.2.2002 13:00:39

Ak je to na ToolButton, tak potom staci
MyToolButton.Style:=tbsButton;
MyToolButton.DropdownMenu:=MyPopupMenu;
a je to bez "zobaciku".

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)

From: "Jiri Novotny" <novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz>
> Mam pocit, ze jsem nekde cetl, ze Word97 ma nejake chyby pri
> vytvareni RTF souboru. Je to pravda? A pokud jo, cim je nejlepe
> vytvaret zdrojovy RTF text pro help?

Chyba pro otevreni souboru IB

[*] Jon� Mari�n <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 7.2.2002 15:36:28

> [...]
> support 10.'
>
> Nevite nekdo co stim. Nejde mi otevrit zadna IB database. IB

Pred instalaci vyssi verze IB se musi provest zaloha GDB souboru napr.
pomoci
gbak. Pak nainstalovat novou verzi IB a data obnovit ze zalohy.

Marian Jonas

Jeste k: Pad na SIGSEGV

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 7.2.2002 15:52:33

> Zkousim ted krokovat to volani do zdrojaku zeoslib ...
> Jeste neni tu pls nekdo, kdo pise app. nad mysql (nejlepe v Zeos) a kdo by
> se bbyl ochoten pripadne podelit o zkusenosti ?
> Dekuji.
Prominte ze odpovidam na vlastni mail ale:
Odkrokoval jsem cele First - a NESPADLO to (zatimco kdyz to nekrokuji, tak
to spadne). Zkusil jsem restartovat win a pustit to v D i samotne - a chova
se to naproste nepredvidatelne, hazi chyby na ukonceni aplikace, neopravneny
pristup do pameti (zajmave, ze po odmacknuti hlasky - bez debuggeru - to
cele nespadlo - jen hlasi kazdou chvili dalsi chyby) a invalid pointer
operation :(((.

Fakt uz nevim, co s tim ... a pritom je to jednoducha zkusebni aplikace,
kdovi co by mi to vyvedlo ve vetsim projektu .... co radite ? prepsat to ?
prejit treba na VisualBasic ?

Best Regards,
David Janko
programmer & Linux system administrator
djanko(zv)infoware(tec)cz
Czech Republic / Central Europe

V cem psat text pro napovedu?

[*] Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 7.2.2002 16:22:53

Mam podobny problem. Od jisteho bodu v textu se vsechna z s hackem prevedou
na obdelnicek. Pouzivam font Tahoma, s jinymi fonty to delalo take. V textu
je to dobre, je to verifikovano pomoci Write. Spise to bude problem programu
HCW. Nedoporucuji pouzivat na tvorbu rtf souboru Write, neumi poznamky pod
carou.

Ing. Jan Dvorak

None

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 7.2.2002 16:24:02

OnCloseQuery udalost formulare.
Priste by to chtelo subject :)

From: "Robert Kindl" <rob(zv)exec(tec)cz>
> Narazil jsem na dalsi 2 chyby v IDE D6:

Opravit lze chyby o kterych se vyrobce dozvi:
http://pso.inprise.com/webcustomer/clearexx_cgi/x_Site_Open_Bug.htm

> Uz mne ty chyby zacinaji pomalu stvat, protoze Borland evidentne zadny dalsi
> ServicePack nevyda,

Update Pack #2 pro Delphi 6 bude, patrne vsak ne driv nez BCB6, viz newsy:
http://groups.google.com/groups?hl=en&selm=3bf48d0c%241_1%40dnews

Petr Vones

Chyba pro otevreni souboru IB

[*] Filip Kinsky <xkinf01(zv)vse(tec)cz> - 7.2.2002 17:59:07

asi jsi preinstaloval IB na 6 a zkousis se dostat do DB ze stary IB5 -
musis napred dotycny databaze prekonvertovat viz dokumentace IB:

In broad overview, migrating servers includes the following steps:
 Backup all databases to be migrated
 Install the InterBase 6 server
 Restore databases to be migrated; at this point, you have dialect 1 databases
 Validate migrated databases
 Migrate databases to SQL dialect 3 (see pages 37 to 45)

Filip Kinsky

> [...]
SJ> support 10.'

SJ> Nevite nekdo co stim. Nejde mi otevrit zadna IB database. IB client i server

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 7.2.2002 18:42:57

> From: Kalhous Zdenek
>
> Kdyz na preview sestavy Sinea5 stisknu prav� tla��tko my�i, mam
> v popup volby "Ulozit do souboru" a "Textovy soubor". Netusite
> nekdo KAM ten textovy soubor ulozi?

Zalezi na verzi generatoru.
V nekterych starsich verzich byla chyba,
kdyz na popup menu nebyly pripojeny
prislusne procedury pro export do TXT a WMF,
takze se po volbe z menu nic nedelo.
Tyto chyby byly odstraneny ve verzich
3.39y ze dne 19.5. a 1.6.2001.
Verze 3.39z a X.40 jiz tyto chyby nemaji.
Po volbe z menu se zobrazi Save File dialog.

Doporucuji sledovat konferenci SINEA.
Tam se tyto chyby diskutuji a je tam
take oznamovano reseni techto chyb, viz
http://archiv.sinea(tec)cz/msg00482.html
http://archiv.sinea(tec)cz/msg00487.html
Prislusny update pro D3 a D4 je ke stazeni
na strankach www.sinea(tec)cz .
Update pro D5 vystaven neni, doporucuje
se upgrade na 5.40. Pokud pozadujete update
stare verze, napiste si na sinea(zv)sinea(tec)cz.

Vaclav Krmela

den v tydnu

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 7.2.2002 18:45:00

dekuji za odpoved...

From: "Sebesta Jan" <delcomseb(zv)volny(tec)cz>
> function ISOWeekNumber(DateTime: TDateTime; var YearOfWeekDay: Integer):
> Integer;
> je v JclDateTime.pas

Jeste k: Pad na SIGSEGV

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.2.2002 18:51:55

From: "Jon�s Mari�n" <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz>
> Presne tohle se mi uz jednou stalo, odladena DLL knihovna napsana v
> MSVC + aplikace v Delphi5 mi zacala vyhazovat ruzne RTL, AV chyby.

V techto pripadech jde vetsinou o nastaveni FPU v inicializacnim kodu dane
DLL. Ruzne RTL pouzivaji ruzna nastaveni. Jednim z reseni muze byt dynamicky
import funkci z te DLL a nahrani pomoci SafeLoadLibrary (dale viz help)

Petr Vones

SINEA - Tisk pole typu boolean

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 7.2.2002 18:52:14

> From: Bednar��k Dalibor
>
> jak docilim toho, aby se mi v sestave misto hodnot TRUE, FALSE tiskly
> hodnoty ANO, NE, pripadne neco jineho.

Jedna moznost je resit to na strane aplikace.
Napriklad pomoci DisplayValues, nebo jak se to jmenuje.

Pokud je pozadovano reseni na strane generatoru,
udela se to pomoci retezcove uzivatelske funkce.
Ve vyrazu funkce bude pouzito asi toto:

IIF(#LogickaPolozka,'ANO','NE')
nebo
IIF(#1,'takhle ANO','a takto NE')

pokud se rozhodujici polozka s poradovym
cislem 1 jmenuje LogickaPolozka

V predloze sestavy se potom misto
datove polozky pouzije vysledek
teto uzivatelske funkce.

Vaclav Krmela

INI versus REGISTRY

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 7.2.2002 18:56:58

From: "Zdenek Step�nek" <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>

> Muzes to trochu objasnit? Co bylo pomalejsi nez INI soubory?

Tradicne implementovana prioritni fronta se zamykanim a semaforem,
misto INI souboru bezne sdilenene diskove soubory,
ale napr. taky SQL databaze (tenkrat tusim IB 4? a DB/2)

Bye, pf

jedna instance

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.2.2002 19:07:42

From: "Zden�k �t�p�nek" <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>
> Omlouvam se za dosti casty dotaz, ale nemam to nikde ulozeno. Potrebuji kod,
> ktery zajisti pouze jednu instanci me apliakce. Nerad bych pouzil
> komponentu, radsi bych kod, ktery vlozim do programu.

Ahoj,

Treba JCL http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

program SingleInstExample;

uses
JclAppInst, // Added JclAppInst unit
Forms,
SingleInstDemoMain in 'SingleInstDemoMain.pas' {Form1};

{$R *.RES}

begin
JclAppInstances.CheckSingleInstance; // Added instance checking
Application.Initialize;
Application.CreateForm(TForm1, Form1);

jedna instance

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.2.2002 19:14:30

From: "Milan ��ek" <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz>
> me by zajimalo, jestli se da zjistit HWND aplikace, ktera mutex
> vytvorila.

Pokud pouzijes reseni s JCL tak tim ziskas pristup i k seznamu Process ID a
HWND TApplication vsech ostatnich instanci dane aplikace, dale si mezi nimi
muzes posilat zpravy, aktivovat je apod. Priklad najdes v AppInstExample.dpr
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

> Toto reseni mi pripada docela chytre, samozrejme ma jiste nedostatky v
> pripade padu programu.

Jake ? Mutex je automaticky uvolnen po ukonceni procesu.

> Rad bych poslal puvodni instanci nejakou RESTORE message, ale k tomu
> potrebuju prave HWND aplikace.

Presne toto resi jiz vyse zminena trida TJclAppInstances.

> Nechci pouzivat FindWindow, protoze moje aplikace meni caption a proste neni
> zaruka. Diky

Spravne, vsechna reseni postavena na FindWindow jsou prave z tohoto (a i
dalsich duvodu) chybna.

Petr Vones

Delphi,Pascal & C++, VC++

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.2.2002 19:34:30

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Rekl bych, ze to neni pravda. V Delphi ten objekt taky nemusis
> uvolnit. Zrusi se ti pri ukonceni aplikace nebo pri zruseni vlastnika,
> pokud mu nejakeho pridelis.

To je neco trochu jineho, to je uvolneni dane pouzitim komponent, kde se o to
stara vlastnik. V Delphi se to ovsem da resit pouzitim interfacu.

Napadite reseni nabizi dale funkce Guard z JCL:

uses
JclSysUtils;

type
TMyStringList = class(TStringList)

{ TMyStringList }

destructor TMyStringList.Destroy;
begin
ShowMessage('TMyStringList.Destroy');

SafeGuard: ISafeGuard;
SL: TMyStringList;
begin
SL := TMyStringList(Guard(TMyStringList.Create, SafeGuard));
SL.Add('1');
SL.Add('2');
SL.Add('3');
Memo1.Lines.Assign(SL);

Jeste k: Pad na SIGSEGV

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 7.2.2002 19:49:19

> [...]
dynamicky
> import funkci z te DLL a nahrani pomoci SafeLoadLibrary (dale viz help)

zajimave.
Jak to vlastne funguje?

Kazda aplikace (proces) ma vlastni nastaveni FPU a pri prepinani uloh
task switcher prepina i tohle?

Je prroblem s DLLkama v tom, ze se inicializuji v ramci nejakeho procesu a
zmeni nastaveni FPU, takze float point rutiny v danem procesu zacnou delat
psi kusy?

Jak moc se vyhruzka v borlandim helpu (in case the DLL you're loading
overrides the FPU control word in its initialization, as many Microsoft DLLs
do) tyka DLLek z Windows (RAS API, WinSock,...)?

D. Toman

Jeste k: Pad na SIGSEGV

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.2.2002 20:14:21

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> Kazda aplikace (proces) ma vlastni nastaveni FPU a pri prepinani uloh
> task switcher prepina i tohle?

Nastaveni FPU CW je per thread

> Je prroblem s DLLkama v tom, ze se inicializuji v ramci nejakeho procesu a
> zmeni nastaveni FPU, takze float point rutiny v danem procesu zacnou delat
> psi kusy?

Presne tak. Napriklad DLL jeste v Delphi 5 inicializovala FPU na hodnotu
kterou pouziva Borland (v Delphi 6 uz je to opravene ze se to nenastavuje
vubec). Pokud takova DLL implementovala systemove hook funkce, kde se tato DLL
vzdy zavede do procesu ktery je na popredi a ten nebyl psan v Delphi, dely se
zajimave veci ;-)

> Jak moc se vyhruzka v borlandim helpu (in case the DLL you're loading
> overrides the FPU control word in its initialization, as many Microsoft DLLs
> do) tyka DLLek z Windows (RAS API, WinSock,...)?

V tehle by nemel byt problem. Zname jsou problemy snad jen s OpenGL, dale kdyz
se podivas do Dialogs.pas na TCommonDialog.TaskModalDialog najdes tam komentar

Avoid FPU control word change in NETRAP.dll, NETAPI32.dll, etc

Petr Vones

Jeste k: Pad na SIGSEGV

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 7.2.2002 20:27:10

> [...]
DLL
> vzdy zavede do procesu ktery je na popredi a ten nebyl psan v Delphi, dely

jedna vec mi ale neni jasna. Dejme tomu, ze pomoci SafeLoadLibrary natahnu
nejake DLLko, ktere meni nastaveni FPU. Protoze SafeLoadLibrary po natazeni
DLLka
vrati nastaveni FPU na puvodni hodnotu je z pohledu Delphi aplikace vse OK -
ale
uz ne z pohledu kodu v knihovne (to by ostatne nebylo ani pri pouziti obyc
LoadLibrary,
pokud. se knihovni funkce bude volat z jineho threadu)
Co se rady stane, kdyz zavolam funkci z toho DLLka, ktera bude pracovat s
FPU (kdyz FPU
je nastaveno tak aby to vyhovovalo Delphi kodu)? Pak se take museji dit
zajimave veci :-(

D. Toman

Jeste k: Pad na SIGSEGV

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.2.2002 20:37:17

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> Co se rady stane, kdyz zavolam funkci z toho DLLka, ktera bude pracovat s
> FPU (kdyz FPU je nastaveno tak aby to vyhovovalo Delphi kodu)? Pak se take
> museji dit zajimave veci :-(

Teoreticky ano. Odhadoval bych, ze to nastaveni FPU v DLL je ale casto spise
vedlejsi efekt RTL nez 'cilena akce'.

Petr Vones

Pakovani v Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.2.2002 20:40:13

From: <ales(zv)kerner(tec)cz>
> Prosim Vas nemate nekdo nejaky free pakovaci komponenty.

na instalacnim CD Delphi najdes knihovnu ZLIB

Petr Vones

Vlakna a message

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.2.2002 20:40:02

From: "Jan Misek" <jmdelphiforum1(zv)seznam(tec)cz>
> chci se zaptat kam mam poslat message, kdyz chci aby jej prijalo urcite
> vlakno

A k cemu je potreba aby to vlakno melo vubec message loop ?

Petr Vones

Jeste k: Pad na SIGSEGV

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 7.2.2002 20:58:09

> Teoreticky ano. Odhadoval bych, ze to nastaveni FPU v DLL je ale casto
spise
> vedlejsi efekt RTL nez 'cilena akce'.

samozrejme. Ale to je jedno - pokud ma skutecne zmena nastaveni FPU
negativni vliv.

PS: pohledem do system.pas (D5) jsem zjistil, ze RTL kod nacita spodnich
sest bitu (ovlivnuji generovani vyjimek pri vypoctech) z Windows registru -
cili regeditem lze ovlivnit chovani vsech Delphi (D5 urcite) aplikaci.

Klic registru:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Borland\Delphi\RTL\FPUMaskValue

D. Toman

Dalsi chyby IDE D6!

On 6 Feb 2002, at 23:25, Robert Kindl wrote:

> [...]
> nejsou ani drobne zaplaty,
> a protoze na bugreport nikdo nereaguje
> tak kupovat D7 (az budou za tezky penize)

Omyl. Service Pack 2 pro D6 bude co nevidet.

Close okna

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 7.2.2002 21:18:43

Mam tlacitko typu TBitBtn a Kind mam nastavene na bkOk (po stlaceni sa
zavrie form). Po stlaceni sa mi zobrazi okno s 'Zrusit' s moznostami Ano a
Nie. Po zvoleni Nie chcem aby sa okno nezavrelo. Pri odchyteni cez OnClose
by som pouzil Action := caNone ale tu to nejde, pretoze ziadne Action
neexistuje.

Vdaka za kazdu radu.

Nelze tisknout z preview QReportu na W2000 prof.

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 7.2.2002 21:28:52

Jestli pouzivas PreviewModal, tak zkus Preview.
Me to s PreviewModal na W2k taky nefungovalo...

Roman

> [...]
>Pokud program spou�t�m na Win95 je v�e OK, kdy� tento exe spou�t�m na
Win2000 prof.CZ jsou v preview >Qreportu ikony print a printer setup

FLASHFILER - AddIndex ----- sorry

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.2.2002 21:30:32

Puvodni zprava, kterou napsal bleak dne 7 Feb 2002:

> [...]
>
> A nefunguje mi procedura RemoveField, nevite nekdo, pro by nemela
> fungovat? Proste zadene pole z tabulky nevyjme. Musi byt nejaky zvlastni

Indexy se ve FlashFileru pridavaji stejne jako v BDE. Zmena struktury se
provadi zrovna tak stejne jako v BDE. V koupene verzi FlashFileru jsou
kompletni zdrojaky take ke FlashFiler Exploreru a tam se to da vsechno
vycist, jak to dela. Je to jednoduche. Jinak FlashFiler podporuje i tzv.
UserIndexy v uzivatelske DLL, kde pouzije primo uzivatelske funkce pro
trideni.

OT:Konference 2002

[*] Lud�k P�ral - 7.2.2002 21:43:52

Ahoj,

prubeh a vysledek konference 2002 predcil ma ocekavani. Timto za sebe dekuji
vsem, kdo se podileli na zorganizovani tomto neformalnim setkani, ktere se
mi hned od prvni chvile libilo. Neznam prubehy na jinych konferencich
(Microsoft, atd), ale myslim, ze jsem se neformalne seznamil s hodne
zajimavymi lidmi, ze se navzajem tolerujeme, nebereme se jako konkurence a
ze jsem se nesetkaval s "nafoukanymi" lidmi, kteri by si chteli na neco
hrat(i kdyz na to maji vzhledem k tomu, co dokazali, pravo).

Za rok zase ahoj

S pozdravem

Ludek Paral
LUPAsoft
Sadova 2/503, 352 01 As
tel. 0166/527410, 0605/25 12 83
mail/SMS : lupasoft(zv)centrum(tec)cz
mail/SMS : ludek.paral(zv)atlas(tec)cz

DLL&HOOK

[*] P�emysl �erm�k - 7.2.2002 21:53:38

Ahojdy... v posledni dobou sem ladil takovou malou utilitku v D6.. Aplikace mela hookovat message urciteho okna... vse funguje ok.. az na jeden drobny detail.. Pokud do uses DLL knihovny pridam ShareMem, tak se chova aplikace pri unhookovani podivne... nekdy i pada... nekdy je to zas ok.. Na jinem pocitaci to zas chodi... Kazdopadne ShareMem tam neni primo nutna, ale jentak z principu by me zajimalo co to muze byt..
Nenapada nekoho neco? ;-)

Dik cao

DLL a TEdit

[*] Karel Krtecek <karel.krtecek(zv)centrum(tec)cz> - 7.2.2002 21:59:05

Dobry den,

mate pravdu, jiz to nepada, ale na druhou stranu se ani nic
nezobrazuje. Jak Edit jeste donutit, aby se mi zobrazil? (pokud
nastavim Visible na true ci zavolam metodu show, nic mi to
nepomuze; Edit vytvoreny v tom samem formu se zobrazi bez
problemu).

Diky za pomoc

Karel Krtecek

On 7 Feb 2002, at 9:17, Tomas Rosa wrote:
> [...]
> Tomas Rosa
> Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
> Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

OT:Konference 2002

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 7.2.2002 22:06:47

Ahoj,

jestlize neznas, podivej se napriklad sem:

http://www.microsoft.com/cze/clanky/vyvoj/200009_SN_2_11.htm

(je to clanek o MS konferenci pro Softwarove noviny)

> setkani, ktere se mi hned od prvni chvile libilo. Neznam prubehy na
> jinych konferencich (Microsoft, atd), ale myslim, ze jsem se
>
> Ludek Paral

Durex - Let's make kids better.

OT:Konference 2002

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.2.2002 22:44:02

No tak povidejte zazitky, jak to letos vypadalo, ja letos nebyl...

OT:Konference 2002

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)telecom(tec)cz> - 7.2.2002 23:06:20

Teziste konference nebylo jen v prednaskovem sale...

Microsoft nas informoval, ze umi delat bezchybne slozite veci tak, ze
navenek vypadaji strasne jednoduse .

Ostatni prednasejici neblafovali

S pozdravem

Ludek Paral

ConnectionString na ODBC Interbase >> privat e-mai

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)worldonline(tec)cz> - 7.2.2002 23:26:40

Zdravim,

mam stejny problem a chci se zeptat, jestli jsi to nejak vyresil ?

diky za jakoukoliv odpoved

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> [...]
> cili regeditem lze ovlivnit chovani vsech Delphi (D5 urcite) aplikaci.

Toto se ale uplatni v pripade, ze funkce _isNECWindows vrati True. Je u toho
komentar // workaround a Japanese Win95 bug. Nemohu ovsem rict, ze bych plne
pochopil co tou zalezitosti autori sledovali ;-)

Petr Vones

UDP a Indy

[*] Kralik Michal <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 8.2.2002 00:47:31

Ahoj,
narazil jsem na problem pri pouzivani komponent UDPServer a UDPClient.
Pokud se snazim odeslat pomoci UDPClient.SendBuffer data o velikosti
>27kB, vzdy mi to skonci na exception: Message too long (i kdyz buffer pro
odesilani a prijem mam nastaven vetsi). Nesetkali jste se s tim nekdo?
Zkousel jsem to na domaci siti mezi PC a notebookem (486). Sitovka na tom
NB neni, mam adapter na LTP, takze je to silene pomale, nemuze to byt
treba tim?
Dekuji.
M.Kralik

BMP data -> JPG v pameti

[*] Kralik Michal <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 8.2.2002 00:48:22

Ahoj,
potrebuji prevest souvisly blok RGB dat o velikosti Size, ktery je ulozen
v pameti (Buffer: pointer) na komprimovany JPEG ale tak, aby byl opet v
pameti jako souvisly blok.
Vymyslel jsem nasledujici reseni, ale pripada mi zbytecne slozite. Neslo
by to udelat efektivneji (rychlost je dulezita).

var
Bitmap : TBitmap;
imgJPEG : TJpegImage;
ms: TMemoryStream;
bf : pchar;
l : integer;
begin
Bitmap := CreateBitmap( Buffer, Size );
if not Bitmap.Empty then begin
imgJPEG := TJpegImage.Create;
imgJPEG.Assign( Bitmap );
imgJPEG.CompressionQuality := 60;
ms := TMemoryStream.Create;
imgJPEG.SaveToStream(ms);
ms.Position := 0;
l := ms.Size;
Getmem(bf, l);
ms.ReadBuffer(bf^, l);
ms.Free;
// tady se bf^ posila po siti, kde jej prijemce obdrzi ve streamu,
ktery potom pomoci TImage.Picture.LoadFromStream zobrazi
FreeMem(bf, l);
imgJPEG.Free;
end;
Bitmap.Free;

M.Kralik

Textovy soubor

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.2.2002 00:50:14

From: "David Kraina" <DKx(zv)Seznam(tec)cz>
> Lze nejak otevrit vetsi soubor jako text ? Chci pouzit stare AssignFile &
> Read(Char) a neotevru vetsi soubor.

Ahoj,

Co znamena ze takto neotevres vetsi soubor ?

Petr Vones

OT:Konference 2002

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 8.2.2002 00:51:34

Puvodni zprava, kterou napsal Ludek Paral dne 7 Feb 2002:

> Ostatni prednasejici neblafovali

No to jsem se toho moc nedozvedel :)

Clipboard

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.2.2002 00:51:01

From: "David Kraina" <DKx(zv)Seznam(tec)cz>
> Nemuzete mi nekdo poslat unitu clipboard ? Potrebuji prevod schranka =>
> string a zpet.

Ahoj,

unit ClipBrd je soucasti Delphi VCL

Petr Vones

Pritomnost debuggeru v pameti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.2.2002 00:55:56

From: "Milan Schembera" <milan(zv)missoftware(tec)cz>
> nemam s timhle prazadnou zkusenost, ale nevi nekdo, jak by se dalo zjistit,
> jestli neni pri spusteni moji aplikace v pameti nejaky debugger ?

Ahoj,

debugger neni v pameti aplikace. Debugger se budto pripoji k prave bezicimu
procesu nebo sam spusti proces v ladicim rezimu. Ze se tak stalo muzes zjistit
pomoci API funkce IsDebuggerPresent. Ta ovsem neni ve Windows 95 takze muzes
pouzit funkci IsDebuggerAttached z JCL kde je to implementovano i pro Win95:
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

Petr Vones

Obsah adres��e

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.2.2002 01:00:17

From: "Rumcajs" <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> vsak neni visualni (neni nikde videt), pop�ipade jak dostanu do StringListu
> obsah adresare (nejlepe pri pouziti masky *.krl)?

napriklad pomoci funkce BuildFileList z JclFileUtils
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

uses
JclFileUtils;

SL: TStringList;
begin
SL := TStringList.Create;
try
if BuildFileList('*.krl', faArchive or faReadOnly, SL) then
begin
// Ok
ShowMessage('Chyba');
finally
SL.Free;

Close okna

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 8.2.2002 06:22:50

> [...]
> Ano a Nie. Po zvoleni Nie chcem aby sa okno nezavrelo. Pri odchyteni
> cez OnClose by som pouzil Action := caNone ale tu to nejde, pretoze

Na misto Action se pouziva ModalResult. Pokud je Kind bkOk, ma
okno po stisku nastaven ModalResult na mrOK a po jeho ukonceni
je tato hodnota zjistitelna jako navratova hodnota fce ShowModal.
Nejsem si ted jist, zda je vlastnost ModalResult u TBitBtnu videt v
object inspectoru. Ma-li button ModalResult nastaven mrNone,
nevede stisk toho tlacitka k zavreni formulare. Po zvoleni Nie tedy
nastav toto nebo lepe - nastav rovnou mrNone a teprve po stisku
Ano priradit mrOk (protoze uzivatel muze okno treba zavrit i
krizkem apod.). Jinou moznosti je pouzit udalosti formu
OnCloseQuery.

David Lebeda

FLASHFILER - AddIndex ----- sorry

[*] <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 8.2.2002 07:39:47

dekuji za odpoved. FlashFiler mam objednany, ale jsem nedockavy, tak zatim zkousim a zjistuji moznosti v trial verzi.
bleak

From: "David Janko" <djanko(zv)infoware(tec)cz>
> [...]
chtel
> aby se to nechalo normalne spustit - stejne jako .sh (.bat) soubor ..

Mozes si asociovat pripony PHP suborov s danym prikazom v prostredi Win. Tak
ako je napriklad asiociovany TXT subor (spusti sa editor s predanym menom
txt suboru).

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Jak na Oracle z Delphi

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 08.2.2002 09:29:11

Ahoj,
kdysi davno jsem s Oraclem neco delal, pouzival jsem ODAC (Oracle
Direct Access Components) - pokud chces ale zdroje, musis si je
koupit. Na problem jsem nenarazil, nedelal jsem zadne extra veci.
Dnes bych asi pouzil spise Zeos, protoze s nim delam pod MySQL a jsem
zatim plne spokojen - ten je i se zdroji.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Olympijsk� radost, v�t�zstv� a prohry - jako byste byli u toho! http://zoh.tiscali(tec)cz

Close okna

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 8.2.2002 09:35:33

procedure TForm2.FormCloseQuery(Sender: TObject; var CanClose: Boolean);
begin
CanClose:=Application.MessageBox('Chcete zavrit okno ?','Test',
MB_YESNO+MB_ICONQUESTION+MB_DEFBUTTON2)=IDYES;

> [...]
> odchyteni cez OnClose
> by som pouzil Action := caNone ale tu to nejde, pretoze ziadne Action

D4+WinXP

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 8.2.2002 09:53:27

Ahoj
Zkusil jsem jak se chova muj program napsany v D4 (+BDE+IB6.0) pod WinXP. A
zjistil jsem ze pri spusteni to nahlasi chybu:
"Vstupni bod procedury ThunkConnected32 se nepodarilo v dynamicky
propojovane knihovne kernel32.dll nalezt."
ale pak to normalne nabehne.

O co jde ?

diky za pomoc

S uctou Brejsa Zdenek - Programator
HJ-SOFT s.r.o., Hradebni 3, 56301 Lanskroun

Jak na Oracle z Delphi

[*] Jarda Jirava <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 08.2.2002 09:53:09

Ahoj,

na oracle jsem z Delphi pristupoval. Zakoupili jsme ADO
komponenty a vsechno bylo v pohode.

Muzu rict, ze jsem docela casto tahal dosti velke objemy dat, a
spoustel slozite dotazy a vse fungovalo jak jsem si predstavoval.

Naucit se objektovy model ADO zvladnes za chvili.
Posloupnost Connection - Command - Recordset je vazne jednoducha
a pak uz jen prochazis pres recordset pomoci
while not RS.EOF do
begin
// zpracovani radku recordsetu
RS.MoveNext
end;

ConnectionString na Oracle se sestavuje jednoduse v dialogu a
take nebyl problem.

Pokud by jsi cokoli potreboval tak napis.

Jarda

******************* Karel Kral
[...]
*******************

PS: dokupovat musis v pripade, ze mas pouze Profesional v
Enterprise verzi uz ADO mas.
*****************
Jarda Jirava
(zv)
LiStuj
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
*****************

-----
Skv�l� valent�nsk� p��n� a loga na mobil
http://user.centrum(tec)cz/redir.php?url=http://www.orionmodreznebe(tec)cz

Jak na Oracle z Delphi

[*] Kru��k Tom� <T.Kruzik(zv)Aquasoft(tec)cz> - 8.2.2002 09:55:15

Ahoj,

ja osobne jsem pro pripojeni k Oracle databazi pouzival komponenty
DirectOracle.

http://www.allroundautomations.nl/doa.html

[...]

sql z dvoch databaz

[*] Mato <mato.tino(zv)inmail.sk> - 8.2.2002 10:02:53

takze jedine co my ostava je si urobit v jednej databaze docasnu tabulku a
tam presunut data?
> [...]
>
> SELECT info_dennik.C_ZAKAZKY, evid_zak.zakazka
>
> FROM info_dennik LEFT JOIN evid_zak ON info_dennik.C_ZAKAZKY =

ide v dao view ?

[*] Mato <mato.tino(zv)inmail.sk> - 8.2.2002 10:04:35

zdravim

da sa v daodateset komponente pouzit sql Create view ?
prip. potrebujem vytvorit nejaku tabulku, ale iba docasnu napr. v pamet, da
sa ro nejak ?

tino

Pritomnost debuggeru v pameti

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 8.2.2002 10:06:59

Jak muze program zjistit ze je debugovan...
Mase