Dva dotazy (Alignment ; QReport)

[*] Ing. Ji�� SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 13.2.2002 18:39:22

Zdravim,
tentokrat jsem si vymyslel dva dotazy.
1) lze nejak /jak/ vytvorit,ziskat, obejit vlastnost DBEdit alignment
/zarovn�n�/ ??
ja tuto vlastnost nasel akorat u Label. V aplikaci mam nekolik DBEdit-u
pod sebou a oprvadu to nevypada pekne, kdyz je "kazdy pes jina ves"

2)QReport pouzivam k tisku.
Mam Qreport,DetailBand, na kterym jsou umisteny QRLabel-y. Nekolik
techto QRlabel-u doplnuju pred QReport.PreviewModal.
Bohuzel mi aplikace casto spadne prave pri QReport.PreviewModal a nahlasi
to:
"A call to an OS function failed."
Pak aplikace funguje,ale nevytisknu nic. Jedina cesta je vypnout aplikaci,
objevi se dve systemove chybove hlaseni jako ze Aplikace XY.exe provedla
neplatnou operaci a ... a pak dalsi, ze doslo k chybe na nejake adrese a
zase klasicke hlasky.
Driv jsem pouzival jen QReport.Preview jenze uz tenkrat me to zlobilo, tak
jsem vas tady ptal co s tim a jedna dobra duse mi odpovedela, ze se s timhle
problemem setkal, a ze stacilo v jeho pripade pouzivat QReport.PreviewModal.
U me ne.

Co s tim???

SOKOL

Exclusivni zpravodajstvi ze ZOH 2002 v Salt Lake City http://www.duhovehry(tec)cz

Komponenta - vlastnosti

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 13.2.2002 18:47:47

From: "Zden�k �t�p�nek" <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>

> Diky za upozorneni, to me nenapadlo, ja myslel,
> ze tam muze byt cokoliv.

Takze mozna je na case si neco precist o tom, jak vlastne tech
"Tvych 5 radku" vlastne funguje ;-)

Bye, pf

nakup a technicka podpora u IBObjects

[*] miromr <miromr(zv)hotmail(tec)com> - 13.2.2002 19:18:54

Ahoj
napr. firma www.jimaz(tec)cz ti zaisti registraciu komponent, a ty uhradis
fakturu im v KC takze mas aj doklad.
Ja to chapem tak ze po dobu 6 mesiacov mam pristup na www lokalitu, ktoru mi
autor oznamil, od kial si mozem zdarma stahovat co tam je.

From: "Jirka" <W.Jirka(zv)seznam(tec)cz>

> [...]
>
> Priklad:
> SELECT * FROM MY_SP; - tohle trva 0,25s
> SELECT * FROM MY_SP order by DATUM - tohle trva 5s :-(

Ahoj.
No v prvnim pripade se provede optimalizovany dotaz a ve druhem pripade to
server musi navic pretridit.
Zkus :
1) pokud to potrebujes tridit podle datumu porad pak to order by zabuduj
primo do procedury, melo by to byt sviznejsi
2) nevim jak vypada tvije SP uvnitr, ale zkus treba pridat nejaky index k
tabulkam
3) Pokud potrebujes tridit podle vice podminek ale neni jich moc udelej si
procedury via bod 1 pro vsechny moznosti (MY_SP_ByDatum, MY_SP_ByNeco ....
2) setridit az na klientovi - to ovsem celkove asi rychlost nezvysi

Celkove to ale spis svedci o neprilis dobrem datovem modelu aplikace.

sql z dvoch databaz

[*] Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 14.2.2002 09:41:52

Ahoj,
a co zkusit si tabulku z druhe databaze prilinkovat do databaze prvni a tam
pracovat tak jako by tam dana tabulka ve skutecnosti existovala.
Prilinkovani lze udelat v MS Access nabo programove. Tento postup je i
doporucovan v MS Access helpu.

From: "Ing. Ji�� SOKOL" <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>

> [...]

Pripoustim, ze par starosti me uz potkalo, ale jaky je duvod k tomu tvrzeni,

Jde o to, ze pri pouziti DBAware komponent jakmile zacne uzivatel editovat
je nejakym zpusobem zive pripojeny k datum (v pripade souborovych DB je
tabulka otevrena pro zapis, zamyka se record apod., v pripade SQL je aktivni
transakce) no a ten uzivatelsky vstup trva dost dlouho. POkud ale pouzijes
normalni Edity a teprve po uplnem porizeni tyhle data najednou
vlozis/prepises v databzi, trva "zive" kriticke pripojeni k datum jen malou
chvili.
Samozrejme je to cele o trochu slozitejsi, zalezi take na typu pouziteho
datasetu.

Vsude, kde jsem tohle dusledne dodrzel to prispelo k bezproblemovemu chodu
aplikace. Jak drive v Paradoxu, tak nyni na IB6.

porovnani IBObjects a FIBPlus

[*] Jiri Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 14.2.2002 11:31:26

Ahoj,
pripojil bych se s otazkou na znalce Firebirdu. Jak je to s
nekompatibilitou horke? Ubira se FB smerem k nekompatibilite na
urovni klienta? Pokud ano, da se odhadnout, zda by nekdo v takovem
pripade upravil i IBX? Autor IBX to jiste nebude, ale pripadne upravy
by nemusely byt tak rozsahle, pokud jsou ovsem licencne mozne.

Jiri Binder

porovnani IBObjects a FIBPlus

[*] Kakacka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 14.2.2002 12:06:09

From: "Jiri Binder" <j.binder(zv)albacon(tec)cz>
> [...]
> pripade upravil i IBX? Autor IBX to jiste nebude, ale pripadne upravy
> by nemusely byt tak rozsahle, pokud jsou ovsem licencne mozne.

Iste si pocul ze NIE IBPhoenix sa odklana ale je to bohuzial snaha Borlandu.
Momentalne pouzivam IBX i IBO a obe su plne kompatibilne s IB i FB. Ak budes
pouzivat tie komponenty iba na SQL prikazy (IBDatabase, IBTransaction,
IBQuery, IBDataset, IBSQL, IBStoredProc) tak zatial nehrozi ziadna
nekompatibilta a myslim ze este hodne dlho.

Ak ale zacnes pouzivat podporu XML, System metadata security a pod. tak tam
sa s nekompatibilitou samozrejme stretnes.

Ak sa ale prave teraz rozhodujes co pouzit tak asi FIBPlus, aby si potom
nemusel mat problem s preklapanim.

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Win2000: Zjisteni uzivatele prihlaseneho do Novell

[*] "Grubhoffer Jind�ich" - 14.2.2002 13:05:12

> [...]
> novellovskeho klienta. GetUserName vraci jmeno uzivatele
> prihlaseneho do Windows (napr. Administrator), coz nepotrebuju...

Funkci NWDSWhoAmI z Novell Developer Kit viz http://developer.novell.com/ndk/

JG

Po�et otev�en�ch soubor�

[*] Martin Pavera <martin.pavera(zv)cmail(tec)cz> - 14.2.2002 13:10:13

Dekuji mooooc Vam vsem. Moc jste mi pohohli.
Diky.

Martin Pavera

Outlook Data

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 14.2.2002 12:17:18 -0000

Ahoj
viem ze spravy v Outlook Express
sa ukladaju do vetvy
windows\Application Data\Identities\{77d21...}\Microsoft\OutlookExpress

ale kde sa ukladaju prilohy?

Problem: Dostal som prilohu, ktorej nazov
je s diakritikou slovenskou a neviem ju otvorit ani ulozit.
Pouzivam Win98ME en

Vdaka
S pozdravom Peter Surovy

Outlook Data

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 14.2.2002 13:31:17

From: "Ka.Kewasa" <kewasa(zv)quick(tec)cz>
> Uplne presne tomu nerozumim. Znamena to, ze tak jak to mam, to muzu pouzit

No, ja tomu take presne nerozumim ;-) Neslo by to resit jednoduse, tedy tak,
ze v tom recordu pouzijes primo string ?

Petr Vones

Nekompatibilita typoveho souboru z Pascalu a Delph

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.2.2002 15:08:59

From: "Ji�� G�th" <jiri_goth(zv)gordic(tec)cz>
> - nadefinujes record s klicovym slovem "packed"

Spravne, protoze tento problem se tyka jen zaznamu ktere potrebujes ukladat a
cist z nejakeho streamu.

> - v nastaveni Projectu zrusis nastaveni directivy Aligned record fields.

Spatne. Globalnim nastavenim ovlivnis daleko vic veci nez je potreba. Smysl
zarovnavani je v tom, aby procesor mohl lepe (rychleji) pristupovat k datum.
Tim ze to globalne nastavis pro cely projekt zbytecne zhorsis efektivitu kodu,
navic z pouziti 'packed record' je daleko vice zjevne, ze je z nejakeho duvodu
nutne zaznam nezarovnat (coz neni jinak bezny pripad).

Petr Vones

Jak zjistit Application.MainForm.Handle z DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.2.2002 15:14:26

From: "Pavel Gazda" <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz>
> GetCurrentProcess
> GetCurrentProcessID

Patrne jsi zamenil GetCurrentProcessID za GetCurrentProcess. V tvem pripade
potrebujes ID daneho procesu (tedy jeho jedinecny identifikator v systemu) a
ne handle procesu, kterych muze byt samozrejme vic.

> Nevi nekdo v cem by mohl byt problem, na co si dat pozor?

GetCurrentProcessID je API funkce jadra, nevim o pripadu ze by takto zasadni
funkce nekdy selhala.

Petr Vones

Zavreni aplikace pri ukonceni Windows

[*] Robert Plz�k <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz> - 14.2.2002 15:28:18

pro p. Martina Schayna: Diky za pomoc

Jeste vsak mam jeden problem:

procedure TInformerMain.OnENDSESSION(var Message: TWMEndSession);
If Message.EndSession then // tady mam stale FALSE
begin
fCanclose := True; // takze sem to nikdy neprijde
Message.Result := 0;
end;

(Mam Delphi 6.0 Ent, Windows 2000 Pro CZ) Robert Plzak

From: "Robert Plz�k" <rpvp(zv)vagnerplast(tec)cz>> Zdravim,
> mam tu jeden problemek. Moje aplikace se na FormClose nezavira ale schova
do
> traye. Jenze, kdyz ukoncuji Wokna a ty zaviraji programy, tak ta aplikace
se
> misto ukonceni zase schova do toho traye :o(.

Implementuj WMQueryEndSession i WMEndSession, napr.:

procedure TForm1.FormCloseQuery(Sender: TObject;
var CanClose: Boolean);
begin
CanClose := fCanClose;
if not CanClose then Hide;
end;

procedure TForm1.WMQueryEndSession(var Msg: TWMQueryEndSession);
Msg.Result := 1;
end;

procedure TForm1.WMEndSession(var Msg: TWMEndSession);
if Msg.EndSession then begin
fCanClose := True;
Msg.Result := 0;

Outlook Data

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.2.2002 15:32:03

From: "Lud�k ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> Jedine zkus Jcl tam by snad neco na cteni zprav OE (pokud se nemylim tak jen
> z dorucene posty) melo byt.

Ahoj,

Ze subjektu neni bohuzel prilis jasne, ze se jedna o Outlook Express a ne
'velky' Outlook. V tomto pripade je to podstatny rozdil, protoze OE nema zadne
OLE Automation. Data OE jsou ukladana v DBX souborech, jejichz format neni
dokumentaovan a muze se tedy lisit od verze OE. V systemu existuje sice
knohovna DIRECTDB.DLL, ktera ocividne umoznuje pristup k temtu souborum a
obsahuje nejake COM objekty, bohuzel k ni neni jak uz to u Microsoftu byva
dokumentace. Moznosti jsou tedy minimalne 3.

1. Jednotlive zpravy lze exportovat rucne pomoci Drag&Drop do libovolneho
adresare cimz vznikne soubor s priponou .EML, coz je vlastne textovy soubor.

2. Zjistit strukturu DBX souboru a vycist z neho zpravy programove. Neco
takoveho existuje, ale muze tu byt problem s kompatibilitou u ruznych verzi.
Vice na teto strance (dole): http://www.djpate.freeserve.co.uk/AutoOE.htm

3. Pouzitim Simple MAPI. Nevyhodou je, ze lze takto cist *pouze* z hlavniho
Inbox adresare, ne z podadresaru. Vyhodou je trasparentnost, takze nezalezi na
verzi OE, protoze vsechny podporuji Simple MAPI. Priklad najdes v JCL, jmenuje
se ReadMailExample.dpr http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

Pokud chces v danem prikladu cist i prilohy tak je nutne upravit radek 61 v
ReadMailDemoMain.pas na:

Email.Read([roAttachments]);

Tim budou prilohy po nahledu ulozeny v Internet Explorer Temporary Files a
dostanes plnou cestu k temto souborum.

Petr Vones

StringGrid - zobrazeni textu delsiho nez bunka

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 14.2.2002 15:33:44

Ahoj,

poradi nekdo, jak v TStringGridu zobrazit text, ktery je delsi nez bunka
tak, aby byl neustale cely viditelny (s sirkou bunky/sloupce hybat nemohu)?
Diky predem, zdravim

Petr Mohapl, D5 Prof / W98

DLL a PChar

Cafte
Mam v DLL fciu
function DajVysledok: PChar
begin
Result := PChar(NejakyString);
end;
Tato fcia mi na Ende vyhlasi AccessViolation ak tam dam NejakyString velmi
dlhy (napr. 200 000 znakov)
Viete mi poradit kde moze byt problem?

GAMO a.s., Banska Bystrica
+421 48 413 7935, 413 2942
mstevlik(zv)gamo.sk

DLL a PChar

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.2.2002 16:05:20

From: <mstevlik(zv)gamo.sk>
> [...]
> end;
> Tato fcia mi na Ende vyhlasi AccessViolation ak tam dam NejakyString velmi

problem je v tom, ze tvuj kod dela totez (krome pripadu ze DLL i EXE je
prelozeno s runtime balicky), jako kdyby jsi napsal:

Result := PChar(Random(MaxInt) + 1);

DLL nemuze vracet pointer protoze volajici aplikace nic nevi o memory manageru
dane DLL (s vyjimkou uvedenou dale), takze pokus o uvolneni pameti alokovane v
DLL memory managerem EXE konci logicky chybou.

Reseni je nekolik:

1. Pouzit ShortString, ten je ovsem omezen jen na 255 znaku.

2. Pouzit WideString. V Delphi (pro Windows) typ WideString znamena zaroven
BSTR pro COM, takze je alokovan spolecnym memory managerem operacniho systemu
a ne vlastnim managerem v RTL Delphi. V Kylixu je vsak WideString alokovan
jako ostatni promenne, takze tam nelze toto pouzit.

3. Prelozit jak EXE tak i DLL s runtime balicky

4. Pouzit unit ShareMem, nevyhodou je nutnost distribuce DELPHIMM.DLL

5. Kopirovanim do predem alokovaneho bufferu ve volajici aplikaci. Toto je asi
nejpouzivanejsi zpusob (podobne se to resi v C, viz API funkce). Viz priklad:

// funkce v DLL
function ReturnsStringFromDLL(Buffer: PChar; MaxLen: Integer): Integer;
var
TempString: string;
begin
TempString := 'A text';
StrPLCopy(Buffer, TempString, MaxLen);
Result := Min(Length(TempString), MaxLen);
end;

// volani z aplikace
function GetStringFromDLL: string;
var
Buffer: array[0..2047] of Char;
begin
SetString(Result, Buffer, ReturnsStringFromDLL(Buffer, SizeOf(Buffer)));

DLL a PChar

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 14.2.2002 16:22:41

> [...]
> end;
> Tato fcia mi na Ende vyhlasi AccessViolation ak tam dam NejakyString velmi
Zalezi na zpusobu prace, alokovani a uvolneni pameti.
Taky jsem mel problemy, protoze jsem se musel podridit cizimu programu,
o jehoz zpusobu prace jsem nic nevedel (napr. neslo vratit NIL pro prazdny
retezec)

Ted pouzivam tuto konstrukci:

Function Verze: Pchar; cdecl; export;
begin
Result := StrAlloc(length(VerStr)+1);
StrPCopy(Result,VerStr+#0);
end;

Delka je opravdu velka, mozna je chyba jinde.

Pavel

Jak zjistit Application.MainForm.Handle z DLL

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 14.2.2002 16:24:48

> [...]
> potrebujes ID daneho procesu (tedy jeho jedinecny identifikator v systemu)
> ne handle procesu, kterych muze byt samozrejme vic.

Nezamenil, ale ted se mi v projevuji i jine podivnosti, tak je mozna chyba
nekde uplne jinde.

Diky za pomoc.

Pavel

DLL a PChar

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 14.2.2002 16:37:35

> Ted pouzivam tuto konstrukci:

> [...]

pokud je tohle funkce z DLL pak je sice pravda, ze to bude fungovat
ale pri castem volani te funkce se dostanes do potizi. Funkce totiz
dynamicky alokuje pamet, ktera se nikde neuvolnuje. Neni ani mozne
uvolnit tu pamet mimo DLL v kodu, ktery DLL volal, protozse StrAlloc
pouziva GetMem - tedy pouziva borlandi memory manager, jehoz kopie z
DLL neni standardne totozna s tou v aplikaci (pokud je vuibec aplikace
taky psana v Delphi).

Pokud je VerStr staticka zalezitost (coz asi je) neni problem opravdu
vratit jen pointr na pchar:

Result := PChar(VerStr)

Pokud je VerStr menici se promenna je nutne nejak vyrobit snapshot -
nejlepe tak, ze volajici sam pripravi buffer predpokladane delky a do
nej se zkopiruje aktualni obsah VerStr (tak jak to jiz naznacil P.
Vones).

PS: Dalsi (mozna uz ponekud cunackou) variantou je predat DLLku
pointer na nejakiou alokacni rutinu aplikace (StrAlloc, GetMem,...)
atd ta DLLka (kdyz uz musi) naalokuje pamet sama volanim pametoveho
manageru z aplikace. Otazkou je jestli neni lepsi pouzit HeapAlloc a
spol, kterezto funkce nevyuzivaji zadny pametovy manazer aplikace (ani
DLL) a jimi alokovana pamet muze byt druhou stranou vesele
dealokovana...

D. Toman

Spojeni tabulek

[*] pavel.ales(zv)popron(tec)cz - 14.2.2002 16:46:05

Ales wrote:
-----------
Potreboval bych spoji v Gridu 2 tabulky (neni to databaze)
napr. faktury a klienti a to tak, abych z klientu faktur vzal cislo klienta
klientu bankovni ucet.
Taky Ales na to:
-------------
No to se dela tak ze udelas Query se
Select a.pole1table1,a.pole2table1,b.pole1table2,b.pole2table2 From table1 a
join table2 b on a.pole1table1=b.pole1table2
pokud tam ten zaznam v druhe tabulce nemusi bejt das
LEFT OUTER JOIN
Nebo muzes udelat s uplne stejnym selectem pohled.(view) na pevno do DB.

Jak tomu mam rozumnet neni to DB?Jako ze to nejsou 2 DB?

Ales Pavel
Technical Specialist
D5 Ent W200
Popron Consulting - Your System Integrator
www.popronconsulting(tec)cz
Popron Building
Jeremiasova 947
Prague 5

Verze: 6.0.323 / Virov� b�ze: 180 - datum vyd�n�: 8.2. 2002

QReport - zlobi, pomuzete?

[*] Ing. Ji�� SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 14.2.2002 18:13:53

> [...]

>okno s nahledem, muze
>to zlobit.
>
>Tu chybu Ti to nahlasi vzdycky nebo jen pri urcitem postupu?

Diky za napad, asi to bude cesta. Chyba se, jako vzdy :(((( a bohuzel, objevuje
nahodne a proto se mi ji nedari podchytit.

Jen abych vysvetlil co presne delam:
vyplnim zaznam v Praradox tabulce a pak chci urcite udaje vytisknout. K tomu pouzivam
komponentu QReport, na ktere jsem si vytvoril DetailBand, ve kterem mam spoustu QRLabel-u.
Nektere se nemeni a nektere menim v zavislosti na obsahu zaznamu z jiz zminene tabulky.
K tisku pristoupim pres udalost Buttonu, kdy provedu dosazeni hodnot do tech QRLabel-u.
Toto dosazeni mam osetreno vyjimkou. Dale uz jen provedu QReport.PreviewModal.
Ta chyba nastene tak, ze ani ten prvni preview neprobehne, protoze se ani nezobrazi to
preview - vytvori se formular, ale je prazdny a funguji pouze tlacitka QReport-u.
Pochopitelne, ze jedine co pak chci udelat, kdyz se nic neobjevi, je zavrit ten nahled a pak uz
se zobrazi hlasky uvedene na zacatku tohoto mailu.
Myslim si, ze nedoslo k tomu, abych spoustel 2x nebo vicekrat stejny QReport. Takze fakt nevim,
kde a co mam zkusit.

Jde nejak testovat, jestli uz mi QReport nebezi? Ted me napadlo, ze by slo hledat okno,
ale jestli to jen nekde "vytuhne", tak ho pomoci FINDWINDOW najit nemusim.
Nemam QReport nejakou vlastnost neco jako already begining, run nebo tak neco??? To bych
pak mohl testovat pred tim, nez bych dal provest ten QR.PreviewModal.

Poradite?

"Vyhodna nabidka se neodmita ..." Oskarovi sluzby firmam.
http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=20991%26url=http://www.oskarmobil(tec)cz/cz/business/b_index.html

MDB

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 14.2.2002 19:37:10

ahoj,

default je myslim user:'admin' pass:''

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Bednar��k Dalibor

Snazim se otevrit MDB soubor. Ale porad mi to hlasi, ze nemam opravneni ho
otevrit, pritom to nechce zadne heslo.
Kde se nastavuji nejake ty opravneni? Muzete mi s tim poradit?

Diky

jedna instance

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.2.2002 01:48:38

From: "Zden�k �t�p�nek" <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>
> Pouze jsem si myslel, ze se mutex vytvari z Handle aplikace, ne z toho
> textu.

Co je to Handle aplikace ? Pokud by se jednalo o nejakou hodnotu specifickou
pro process (treba process ID) tak jak by jsi potom poznal, ze se jedna o
dalsi instanci *teze* aplikace. Jako jedinecny string se da pouzit napriklad
neco zalozeneho na jmenu souboru (vcetne cesty).

Petr Vones

Parent formu v DLL (MainFormCenter)

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 15.2.2002 07:34:06

ahoj,
vim, ze se tu neco podobneho nedavno resilo, bohuzel mi ale nejde
konfview (RichEdit line insertion error), tudiz se predem omlouvam,
jestli budu neco opakovat.

Mam form v DLL, z aplikace si predam HWND (AppHandle). Vse mi uz
temer funguje az na jeden drobny detail - potrebuju, aby se mi to
modalni okno (volano primo DLL) vycentrovalo pred hlavnim oknem
aplikace. Dialog jsem zkousel nastavi na poMainFormCenter i na
poOwnerFormCenter, ale nefunguje mi to.

V DLL fukci vytvarim form takto:
try
AboutForm:=TAboutForm.CreateParented(AppHandle);
AboutForm.ParentWindow:=AppHandle;
AboutForm.ShowModal;
finally
AboutForm.Free;
end;

Muzete mi nekdo ukazat, kde delam chybu?

PS: Jaky je rozdil mezi Application.Mainform.Handle a
Application.Handle?

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Exclusivni zpravodajstvi ze ZOH 2002 v Salt Lake City http://www.duhovehry(tec)cz

Problem s Firebirdom

Zdravim Vas a prosim o pomoc s nasledovnym problemom:

V praci pouzivame IntwrBase WI-V6.0.1.0
a doma pouzivam FireBird WI-T6.2.679 Firebird Release Candidate 2

Mam databazu v ktorej mam tabulku

/* Table: O_PARTNERI */

CREATE TABLE O_PARTNERI (
PARTNER_ID INTEGER NOT NULL,
NAZOV_PARTNERA VARCHAR(50) character set WIN1250 NOT NULL collate
PXW_CSY,
ICO VARCHAR(8) character set WIN1250 collate PXW_CSY,
CISLO T_DOUBLE_PREC,
ADRESA_ULICA VARCHAR(30) character set WIN1250 collate PXW_CSY,
NADR_ID INTEGER);/* Indices definition */

CREATE UNIQUE INDEX O_PARTNERI_PK ON O_PARTNERI (NAZOV_PARTNERA);
A tu je ten problem:

toto
select nazov_partnera from o_partneri
prebehne aj v praci aj doma OK
-> PLAN (O_PARTNERI NATURAL)

ale toto
select nazov_partnera from o_partneri order by nazov_partnera
mi na Firebirde vrati vzdy len 2 zaznamy
(vzdy tie iste, nie su to zaznamy ani zo zaciatku tabulky ani z konca a ani
nenasleduju po sebe)
-> PLAN (O_PARTNERI ORDER O_PARTNERI_PK)

Robim nieco zle alebo je to nejaky problem Firebirdu ?
Ak robim chybu ja, tak kde ?
A ak je to chyba FB tak pracuje sa na nej alebo ako na to ?

Dik. NORO.

IB a insert do NotNull poli

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 15.2.2002 09:50:04

Ahoj,

mam databazi v IB6 se spoustou tabulek a tyto tabulky az na
vyjimky maji radu poli Not Null s nejakou default hodnotou.

Je aplikace napsana s pomoci IBDatasetu a jeho properties
InsertSQL, ModifySQL, DeleteSQL, editace se porvadi pomoci db-
aware komponent. Problem je, ze pokud uzivatel nejaky udaj
nevyplni, vznikne na serveru validation error - pokus o vlozeni
hodnoty NULL do NotNull pole.

Dotaz: da se IB6 server nejak presvedcit, aby pri vlozeni NULL
hodnoty do not null sloupce automaticky pouzil default? Nebo - da
se rict IBDatasetu, aby pri insertu NULL hodnoty vypustil?

Prikaz v InsertSQL musi z principu zahrnovat vsechny sloupce,
ktere lze na danem formulari editovat a pak to takhle vypada.

Prosim nepiste mi nic o nevhodnosti pouzivani db-aware
komponent. To vim, nicmene situace je dana a menit se nebude.

Odeslani dat do WWW formulare metodou POST

[*] martin.falta(zv)obi.de - 15.2.2002 09:57:31

pisu aplikaci, ze ktere potrebuji poslat data na www server. Tato data lze
zadavat i prostrednictvim www formulare. Data se z tohoto formulare
odesilaji metodou POST. Ja bych potreboval, aby moje aplikace umela poslat
data pres tento formular. Nevite nekdo jak na to?

Predem dekuji.

S pozdravem
Martin Falta
OBI IT
tel.: +420 2 96576 156
GSM: +420 603 151147

IMPORTANT NOTICE:

This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the
sender.

Jak umistit jeden form do jineho formu?

[*] L. Filip <lfilip(zv)lekis(tec)cz> - 15.2.2002 09:58:56

Zdravim,
potrebuji umistit form na panel jineho formu (do MDIChild). Pri vlozeni na
tento panel vsak nemohu spravne nastavit posici tohoto formu (pokud dam
napr. SetBounds(1,1,300,200) tak je to stejne umisteno nekde uplne jinde,
pokud dam Align := alClient tak se roztahne i mimo panel a stejne nereaguje
na zmenu velikosti Parenta).
Muzete mi poradi co delam blbe.
Diky Lada.

D5Ent.

IB a insert do NotNull poli

Myslim, ze staci vypnout u TField vlastnost Required. a razem to
zacne fungovat.

> [...]
>
> Prosim nepiste mi nic o nevhodnosti pouzivani db-aware
> komponent. To vim, nicmene situace je dana a menit se nebude.

ASPI

[*] HOST user <cico(zv)host.sk> - 15.2.2002 10:16:54

Neviete niekto, kde by som mohol najst nejaky popis k ASPI funkciam????
(nejake prikladiky by tiez neuskodili..)

Vdaka za odpoved..

Peter Laufer

ASPI

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 15.2.2002 10:29:07

> Neviete niekto, kde by som mohol najst nejaky popis k ASPI funkciam????
> (nejake prikladiky by tiez neuskodili..)

Zkus si stahnout tyhle komponenty, mozna ze tam najdes nejakou inspiraci...
http://koti.mbnet.fi/~megari/cddbcomp.zip

Nacteni obsahu adresare

[*] ales(zv)kerner(tec)cz - 15.2.2002 10:35:46

Jak mam jednoduse nacist strukturu adresare?

Potreboval bych to nejlepe do ComboBoxu.

Nacteni obsahu adresare

[*] ales(zv)kerner(tec)cz - 15.2.2002 10:43:33

Co je lepsi pouzivat pri definici databazi

characterset none nebo win1250, popripade v cem jsou vyhody a nevyhody.

Nacteni obsahu adresare

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 15.2.2002 10:44:43

Podivej se do helpu na funkci FindFirst (hlavne na example)

15.2.2002 ales(zv)kerner(tec)cz:
> Jak mam jednoduse nacist strukturu adresare?

> Potreboval bych to nejlepe do ComboBoxu.

Characterset a InterBase

[*] ales(zv)kerner(tec)cz - 15.2.2002 10:44:31

Co je lepsi pouzivat pri definici databazi

characterset none nebo win1250, popripade v cem jsou vyhody a nevyhody.

msword a wrap format

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 15.2.2002 10:48:46

Hi all,

neviete ako sa da prostrednictvom OLE vlozeny obrazok umiestnit pod text.
Nieco ako v nastaveniach wordu vo vlastnostiach obrazku text wrapping
nastavenie "Behind text " ? Ktory objekt, resp vlastnost ci metoda je na
to ? a ako ju nastavit ?
vdaka za radu

Ivan Turcan

Divne zaokruhlovanie cisel pomocou funkcie Round()

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 15.2.2002 11:07:15

> [...]
> Prumer je 60/10 = 6
>
> Takze tady na tomhle prikladu vidis, ktere prumerovani je ze statistickeho

zaokruhlovanie na parnu cislicu funguje "statisticky" spravne, ak pocet
cisel s parnou a neparnou cislicou pred petkou je rovnaky. Je tu teda
otazka, ci je taky predpoklad prakticky pouzitelny. Nie je problem
navrhnut ine systemy zaokruhlovania, ktore by mali byt zo "statistickeho
hladiska" lepsie:
1. nahodne zaokruhlovat petku nadol a nahor
2. striedavo zaokruhlovat petku nadol a nahor
Zase otazka, ci taketo "statisticke" spekulacie prinesu nejake
prakticke efekty (velmi zabavna moze byt kontrola vypoctu :-) ).

Podla mojho nazoru najvyhodnejsi je jednoduchy system zaokruhlovania
5 nahor. Pokial viem, tak je to asi aj najpouzivanejsi system. Co sa tyka
PC-cka, tak procesor podporuje 4 rezimy zaokruhlovania: Nearest
(even), -Infinity (down), +Infinity (up), Zero (truncate/chop), takze
staci si vybrat. Je celkom mozne, ze (nahodne?) striedanie tychto
rezimov zabezpeci statisticky najlepsie vysledky ;-).

Erik

IB a insert do NotNull poli

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 15.2.2002 11:09:45

> Myslim, ze staci vypnout u TField vlastnost Required. a razem to zacne
> fungovat.

Ne. To mam samozrejme udelane. Tu chybu nehlasi Delphi, ale
SQL server.

David Lebeda

Broadcast mask

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 15.2.2002 11:18:46

Jen pro doplneni citat z MSDN:

--
To send a broadcast (on a SOCK_DGRAM only), the address in the to
parameter should be constructed using the special IP address

--

Cili zrejme neni nutne znat presnou broadcastovou adresu interface.
Na druhou stranu tato metoda zrejem bradcastuje vsemi sitovkami

D. Toman

Problem s Firebirdom

Predpokladam, ze doma (Firebird) pouzivas databazi prinesenou z
prace (IB6), je to tak ? A neprovedl jsi backup/restore pri prenosu,
je to tak ? FB ma jinou (presneji receno opravenou) implementaci
collate PXW_CSY, takze na binarni urovni jsou nekompatibilni a
vysledky nepredvidatelne. Zazalohovani databaze na IB6 a obnoveni
pod RC2 by melo problem spolehlive odstranit.

Characterset a InterBase

On 15 Feb 2002, at 10:44, ales(zv)kerner(tec)cz wrote:

> Co je lepsi pouzivat pri definici databazi
>
> characterset none nebo win1250, popripade v cem jsou vyhody a nevyhody.

Vzdycky nastavuje charset na odpovidajici vkladanym datum.
Pokud nechas NONE, budes mit mnoho problemu pokud:

a) budes chtit tridit cesky (ORDER BY)
b) budes pritupovat k datum z klientu pouzivajicich ruzna kodovani
(UNICODE, LATIN2, WIN1250 atd.)

IB a insert do NotNull poli

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 15.2.2002 12:16:29

leda trigger before insert a do nej:

if (new.PolozkaX is null) then new.PolozkaX:=neco

pac, jestli se na server posila null do one polozky, tak
ti server spravne vynada.

dekuji PeC(zv)

602 PC Suite - OLE Automation

[*] Martin Macko <martinm(zv)m-pro(tec)cz> - 15.2.2002 12:21:02

Nemate nekdo zkusenosti s ovladanim baliku od 602software pres OLE ?
Majkrosroti Word a Excel zvladame, ale nejak se v zemich ceskych rozmaha
prave PC Suite ...

(Delphi 2 a 5)

Dik za odpoved.

Martin MACKO,
M-PRO s.r.o.
U mesta Chersonu 1595/1
tel.: +420 (35) 610 79 48,
610 72 31 az 33

martinm(zv)m-pro(tec)cz
+420 (603) 48 39 40

---
Avast: Odchozi zprava vyhodnocena jako eista
Datum a eas testovani: 15.2.2002 12:21:02
Datum virove databaze (VPS): 14.2.2002
Avast! antivirus od Alwil Software

Avast32 (VPS 14.2.2002): zprava neobsahuje virus

602 PC Suite - OLE Automation

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 15.2.2002 12:29:25

Mam nejakou dokumentaci, protoze to take potrebujeme, ale je to velice
nedostacujici. Podporuji pouze OLE a na COM kaslou :(

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> Nemate nekdo zkusenosti s ovladanim baliku od 602software pres OLE ?
> Majkrosroti Word a Excel zvladame, ale nejak se v zemich ceskych rozmaha
> prave PC Suite ...

Jak umistit jeden form do jineho formu?

[*] Martin �ajbik <cajbik(zv)sct.sk> - 15.2.2002 12:40:00

Musi to byt nutne Form ? Nemozes pouzit Frame alebo Panel ?

MarCaNT

> [...]
> napr. SetBounds(1,1,300,200) tak je to stejne umisteno nekde uplne jinde,
> pokud dam Align := alClient tak se roztahne i mimo panel a stejne

Problem s Firebirdom

[*] Rado Benc <bego(zv)pobox.sk> - 15.2.2002 12:47:25

[snip]

> [...]
> (vzdy tie iste, nie su to zaznamy ani zo zaciatku tabulky ani z
> konca a ani nenasleduju po sebe)
> -> PLAN (O_PARTNERI ORDER O_PARTNERI_PK)

Par poznamok:
V SQL databazach nema zmysel hovorit o zaznamoch zo zaciatku
tabulky a z konca a ani nasledujucich po sebe. Poradie zaznamov
nie je definovane - mozes len definovat SQL konstrukciou, v akom
poradi chces mat zaznamy vo vysledku zotriedene.

Tvoj problem som sa pokusal zrekonstruovat, nenarazil som vsak na
problem (na FireBird WI-T6.2.567 RC1) a ani neviem o tom ze by sa
na firebird-devel takato chyba vyskytla. V definicii tabulky mi vsak
chyba primarny kluc - a tu vidim mozny problem. V principe, primarny kluc
sluzi na jednoznacnu identifikaciu zaznamov v tabulke a mnohe
databazove tooly sa na jeho pritomnost "spoliehaju". To, ze mas
vytvoreny UNIQUE index je fajn, ale ten nezastupuje primarny kluc
tabulky - teda zacal by som tu.

> Robim nieco zle alebo je to nejaky problem Firebirdu ?
> Ak robim chybu ja, tak kde ?
> A ak je to chyba FB tak pracuje sa na nej alebo ako na to ?

Tazko povedat. Nepises, akeho klienta pouzivas - isql, IBConsole,
iny? Tu moze byt problem. Co vracia select count(*) from o_partneri,
select distinct count(*) from o_partneri apod?

FWIW,

Rado

____________________________________
http://www.pobox.sk/ - spolahliva a bezpecna prevadzka

Odeslani dat do WWW formulare metodou POST

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 15.2.2002 13:01:18

Ahoj,

Uz se to tu nekolikrat resilo!
Lze na to pouzit celou radu web komponent jako treba Synapsi,TWebBrowser
apod., detaily najdes v archivu konference.

From: "Viliam Mlich" <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz>
> Pekne komentovany (bohuzial len anglicky) priklad na %subj% je na:

Porad lepsi nez kdyby to bylo treba madarsky <g>. Mozna by bylo dobre opet
pripomenout, ze v jinem jazyce nez anglictine tezko najdes nejake informace.
Tak uz to proste je a bude. Podobny clanek popisujici docking vysel kdysi v
The Delphi Magazine - Issue 63, priklady si je mozne stahnout volne:
http://www.thedelphimagazine.com/disks.php

Petr Vones

IB a insert do NotNull poli

[*] Rado Benc <bego(zv)pobox.sk> - 15.2.2002 14:47:43

Nazdar,

> Dotaz: da se IB6 server nejak presvedcit, aby pri vlozeni NULL
> hodnoty do not null sloupce automaticky pouzil default? Nebo - da
> se rict IBDatasetu, aby pri insertu NULL hodnoty vypustil?

Da.

CREATE TRIGGER "FOO_SET_DEFAULT" FOR "FOO"
ACTIVE BEFORE INSERT POSITION 0
IF (NEW.FOO_FIELD_ID IS NULL) THEN
NEW.FOO_FIELD_ID = 12345;
END

Samozrejme, miesto 12345 mozno podla potreby zmenit.

HTH,

Rado

____________________________________
http://www.pobox.sk/ - najvacsi slovensky freemail

SELECT z vice databazi MS SQL

[*] Kr�l Jirka jr. <admin(zv)printo(tec)cz> - 15.2.2002 14:48:17

:: lze vytvorit select z nekolika tabulek, kdy je kazda tabulka v jine MS
SQL databazi.

ale lze:

select *
from databaze1.dbo.tabulka1, databaze2.dbo.tabulka2
where ....

J.

Ji�� Kr�l jr.
administr�tor IT
tisk�rna Printo, spol. s r.o.
http://www.printo(tec)cz
mailto:admin(zv)printo(tec)cz
ICQ#15303940
tel.: +420 (69) 693 84 00, linka 143

INI a W95

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.2.2002 14:49:48

From: "Ing. Vladim�r R��i�ka" <ruzicka(zv)digitus(tec)cz>
> [...]
> Jde s tim neco delat ?
> Nebo musim vzdycky nejake defaultni nastaveni ulozit napr. pomoci

Ahoj,

tak pokud tam nic nezapises tak nema smysl aby ten soubor existoval. Na Win9x
je jeste dobre pred uzavrenim volat TIniFile.UpdateFile.

> Regi.destroy;

Nikdy nevolej primo Destroy. K uvolneni slouzi metoda Free. Dale viz help.

Petr Vones

Nacteni obsahu adresare

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.2.2002 15:02:34

From: <ales(zv)kerner(tec)cz>
> Jak mam jednoduse nacist strukturu adresare?
> Potreboval bych to nejlepe do ComboBoxu.

Ahoj,

Napriklad funkci BuildFileList z http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

uses
JclFileUtils;

BuildFileList('*.*', faArchive or faReadOnly, ComboBox1.Items);

TDBGrid + Cestina

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 15.2.2002 15:13:12

Zdravim,
mam problem s cestinou v TDBgridu, nezobrazuje se mi korektne.:-( Grid je napojeny pres TDataSource a TTAble na textovy soubor a pomoci souboru "sch". Poradite jak odstranit # jenz jsou misto ceskych znaku. D5 NT4. Diky. M&B

Jak na celkovy pocet handlu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.2.2002 15:21:39

From: "Slavomir Skopalik" <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>
> 1. pdh.dll neni defaultne soucasti WinNT

Pro NT4 je soucasti Resource Kitu

> 2. nazvy counteru jsou jazykove zavisle

Aha, tak to je slabsi. Predpokladam ze v registry budou i nejake zakladni
anglicke nazvy.

> 3. jsou zde problemy pri odkaze na proces s vice instancemi

Pravda.

Task Manager s nejvetsi pravdepodobnosti pouziva nedokumentovanou funkci NT
jadra - NtQuerySystemInformation. V newsech se daji najit nejake popisy a
priklady.

Petr Vones

Prekresleni nebo prebarveni scrollbaru

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)allstar(tec)cz> - 15.2.2002 15:44:08

Ahojky.

Nema nekdo napad, jak "rozumne" prekreslovat, nebo alespon prebarvovat
(jako IE) scroll bary u komponent typu RichEdit, Memo, ScrollBox,
DrawGrid a spol? Hledal jsem a nic....

Ales

Jak na celkovy pocet handlu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 15.2.2002 16:08:10

Jak jsem studoval pdh.dll tak jsem zjistil, ze se pouze snazi
vytvorit interface na registery, konkretne na:
HKEY_PERFORMANCE_DATA
Zde jsem narazil na jednu zvlastnost, delphi
trida TRegistry nedokaze cist tyto udaje, je treba je cist
primo API funkci RegQueryValueEx.
Chce to zjistit strukturu tohoto klice, jelikoz by zde melo byt
i PID, takze pak by melo stacit projit si vsechny dostupne instance
a porovnat PID se svym.

Slavek

> [...]
> jadra - NtQuerySystemInformation. V newsech se daji najit nejake popisy a

Jak na celkovy pocet handlu

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)allstar(tec)cz> - 15.2.2002 16:19:36

Teda nesleduju tuhle debatu od zacatku, takze mozna nosim drivi do lesa,
ale nejde pouzit rovnou Perfutils
http://www.aldyn.ru/products/perfutils/index.html ?

Ales

> [...]
> Chce to zjistit strukturu tohoto klice, jelikoz by zde melo byt
> i PID, takze pak by melo stacit projit si vsechny dostupne instance

IB a insert do NotNull poli

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 15.2.2002 16:36:02

> Da.
>
> CREATE TRIGGER "FOO_SET_DEFAULT" FOR "FOO"
> [...]

Tohle jsem nemyslel, to umim, jenze je to silene pracne (hodne
tabulek, hodne sloupecku a co kdyz se pak rozhodnu default
upravit..., nezapomenout na to pri pridani novych tabulek...).
Dlouho bych popisoval, proc to potrebuji, ale doufal jsem, ze
existuje nejaky flag nebo neco, co bez zasahu do databaze i do
programu rekne serveru, ze kdyz prijde prikaz

insert into bla (...) values (..., NULL, ...) a dany sloupec nebude
bude NOT NULL s default hodnotou, tak aby ji pouzil misto NULL.

Vim, ze to je nestandardni chovani a teprve pokud by to neslo
zajistit, budu hledat nahradni reseni.

V kazdem pripade to davam jako argument proti pouzivani dbaware
komponent pro editaci.

David Lebeda

602 PC Suite - OLE Automation

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 15.2.2002 18:10:37

From: "Jaroslav Uher" <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz>

> tech argumentu se teto v konferenci za posledni dobu (2-3 roky) uz
> objevilo tolik, ze jen SEBEVRAH nebo MASOCHISTA je jeste muze
> zacit (to asi neni Tvuj pripad) pouzivat.

Ahoj,

ackoli databazim prilis nerozumim (a ani nechci), tak me prijde ze cele tyto
diskuze jsou o necem jinem nez dbaware komponentach. Tyto komponenty jsou
navazany na nejakeho potomka datasetu, v mnoha pripadech se tak pouzivalo BDE
pro SQL databaze. To melo za nasledek, ze veskere operace byly provadeny na
urovni zaznamu, coz je asi nepouzitelne. To ale prece neznamena, ze misto
potomka v podobe TQuery nemohu pouzit dataset, ktery si interne ulozi data z
dotazu databaze, veskere operace provedene dbaware komponentami si pamatuje a
pak je schopen tyto zmeny najednou provest v databazi. Uz v BDE byl o neco
takoveho pokus, jmenovalo se to cached updates. Lepsi reseni je dnes pouziti
TClientDataSet, ktery je od D6 i v ve verzi Professional.

ClientDataset as a Replacement for Cached Updates by Dan Miser
http://community.borland.com/article/0,1410,20567,00.html
When do I need to buy a MIDAS License?
http://community.borland.com/article/0,1410,20870,00.html

Petr Vones

Outlook Data

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 15.2.2002 22:12:41

Ahoj

Utilitku mam (DBXtract). Muzu poslat.>Kompletni posta (i s prilohama) se uklada do slozky, kterou nastavi
uzivatel. Vetsinou to byva ta, kterou napsal Ludek, ale >nekteri uzivatele
maji tu slozku jinde (treba ja, kvuli bezpecnejsimu disku). Je to obycejna
nejaka (druh nevim) databaze. >Existuje na to nejaka utilitka (ted ji tady
bohuzel nemam), ktera umi maily z techto databazi extrahovat (samotnou
prilohu >nedostanes, ta je soucasti mailu), tusim ze byla i se zdrojakama.
Kdyztak napis a ja se po tom budu pidit.

IB na Win2000 a subor services

[*] MiroM <miromr(zv)hotmail(tec)com> - 15.2.2002 23:11:33

Zdravim vsetkych,
pokusam sa nainstalovat Firebird na Win2000. Neviem ci aj tam je treba
zapisat do suboru services
riadok
gds_db 3050/tcp
Ak ano kde sa tento subor spravidla nachadza?

Diky miro

Divne zaokruhlovanie cisel pomocou funkcie Round()

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 16.2.2002 00:46:38

From: "Milan Schembera" <milan(zv)missoftware(tec)cz>

> [...]
?
> Nechce se mi to delat pro kazdy TCustomEdit nebo TField, je jich v

Ahoj.
Treba navesit na vsechny odalosti OnChange tohle :

procedure TForm1.AllEditsChange(Sender: TObject);
begin
if (Sender is TCustomEdit) then (Sender as TCustomEdit).Text :=
StringReplace((Sender as TCustomEdit).Text,#39,'',[]);
end;

Nebo tak nejak...

FB/IB Kompatibilita klienta

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 16.2.2002 14:06:45

Zdravim.
Je FB kompatibilni s IB na urovni klienta ?
Jde mi o to, ze hodlam prevest postupne sve aplikace z IB na FB. To
samozrejme neudelam najednou, takze budu potrebovat ze sveho notebooku
nejaky cas pristupovat k FB i IB.
Taky nejaka ta udrzba klientskych SW bude behem te doby potreba provadet
paralelne (D5prof a IBX).
Co mne pri tom jeste ceka za problemy krom nekompatibility databaze na
binarni urovni.

On 16 Feb 2002, at 14:06, Lud�k ZITA wrote:

> [...]
> paralelne (D5prof a IBX).
> Co mne pri tom jeste ceka za problemy krom nekompatibility databaze na

Na urovni API jsou IB 6 a FB 1 kompatibilni. Je ovsem dobre
pouzivat klientskou knihovnu (GDS32.DLL na windows, gds.so na
Linuxu) FB k pristupu na FB a klientskou knihovnu IB k pristupu na
IB.

IB na Win2000 a subor services

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 16.2.2002 15:17:10

From: "Pavel Cisar" <pcb(zv)atlas(tec)cz>
> Find File nepomaha ? Nejsem zrovna na NT, ale pokud me pamet
> neklame tak je to nekde ve WinNT\System32\drivers\etc nebo tak nejak.

Jo, presne tam. Jinak pro zapis/cteni toho souboru jsou Winsock funkce.

Petr Vones

FB/IB Kompatibilita klienta

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 16.2.2002 15:56:54

> [...]
> pouzivat klientskou knihovnu (GDS32.DLL na windows, gds.so na
> Linuxu) FB k pristupu na FB a klientskou knihovnu IB k pristupu na

Diky.
Jak toho muzu v praxi dosahnout ? POkud se nemylim, tak klientska knihvna
pro IB je take gds32.dll.

Jeste jsem se vlastne ani nezeptal, zda muzu mit na jednom stoji
nainstalovanu najednou IB i FB. Nebylo by sice nutne je provozovat najednou,
ale jinak by to asi stejne bylo na rozdeleni na dva stroje (:

OT cislo CD ve Windows

[*] 3dimenzion <3dimension(zv)seznam(tec)cz> - 16.2.2002 16:57:46

Dobry den,
nevite jak ziskat cislo CD ve Windows, ktere se pouziva v CDPLAYER.INI ?

Image a Icon

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 16.2.2002 17:29:24

D6, WinXP

Chcem ulozit Image do suboru ako ikonu. Pokusal som sa to robit tak, ze som
exportoval obrazok do Icon a potom to ulozil. Nejde mi to. Mozete mi to
niekto ukazat na kode?

Vdaka za kazdu radu.

Pocet suborov v adresare

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 16.2.2002 19:44:59

D6

Potrebujem zistit SUBJECT. Pouzivam k tomu tuto funkciu:

function TMainTrap.Velkost(Subor: String): Longword;
var sr: TSearchRec; r:integer;
var Ext: String;
var C: Longword;
begin
C:=0;
IF (Pos('*', Subor)<>0) OR (Pos('?', Subor)<>0) THEN
begin
IF Pos(' <s podprie�inkami>', Subor)<>0 THEN
begin
Ext:=StrOdstran(' <s podprie�inkami>', Copy(Subor, PosN('\', Subor,
StrVyskyt('\', Subor))+1, Length(Subor)));
Subor:=Copy(Subor, 1, PosN('\', Subor, StrVyskyt('\', Subor))-1);
C:=C+Velkost(Subor+'\*.*');
r:=FindFirst(Subor+'\'+Ext,faDirectory,sr);
while r=0 do
begin
IF (copy(sr.name,1,1)<>'.') AND DirectoryExists(Subor+'\'+sr.name) THEN
C:=C+Velkost(Subor+'\'+sr.name+'\'+Ext+' <s podprie�inkami>');
r:=FindNext(sr);
end;
FindClose(sr);
Ext:=Copy(Subor, PosN('\', Subor, StrVyskyt('\', Subor))+1,
Length(Subor));
Subor:=Copy(Subor, 1, PosN('\', Subor, StrVyskyt('\', Subor))-1);
r:=FindFirst(Subor+'\'+Ext,faAnyFile,sr);
while r=0 do
begin
IF FileExists(Subor+'\'+sr.name) THEN C:=C+Velkost(Subor+'\'+sr.name);
r:=FindNext(sr);
end;
FindClose(sr);
C:=1;
end;
Velkost:=C;
end;

Vzdy funguje spolahlivo, no problem je v tom, ze je hrozne zdlhava. Nedalo
by sa to nejako zrychlit? Alebo existuje v Delphi na to funkcia?

Vdaka za kazdu radu.
PS: Ospravdlnujem sa za dlhsi prispevok.

obarveni textu a pozadi panelu TSatusBaru

[*] Tomas Vida <vida(zv)uniware(tec)cz> - 16.2.2002 19:49:52

Ahoj,
potreboval bych programove vypisovat texty do nekolika panelu
TStatusBaru. Potrebuji u nich menit barvu pozadi a barvu textu tak, aby
kazdy panel mohl mit jine zabarveni.
Lze to?

Tomas

Pocet suborov v adresare

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 16.2.2002 22:38:46

> [...]
>
> Vzdy funguje spolahlivo, no problem je v tom, ze je hrozne zdlhava. Nedalo
> by sa to nejako zrychlit? Alebo existuje v Delphi na to funkcia?

1) operace se stringy jsou vzdy velmi pomale - zvlaste pokud se v cyklu
opakuji casto.

> IF (copy(sr.name,1,1)<>'.') AND DirectoryExists(Subor+'\'+sr.name) THEN

Operace typu "if Copy(SS,1,1) ,. '.' je neefektivni a vzdy je mnohem
rychlejsi toto:
if (S <> '') and (S[1] <> '.') then

pokud ma cast za za AND za ukol zjistit zda nalezene jmeno je adresar pak
ji lze nahradit prostym
porovnanim sr.attr. DirectoryExist pacha zrejme interne dalsi FindFirst cili
hodne zdrzuje
Cely radek pak bude v efektivejsim podani vypadat:

if (sr.name <> '') and (sr.name[1] <> '.') and (sr.attr and faDirectory > 0)
then

dalsiho zrychleni lze docilit vyhozenim kontroly "sr.name <> '', protoze po
uspesnem volani FindFirst/FindNext nikdy nebude sr.name prazdne (NIL)

2) operace se scitanim stringu, ktere lze elimonovat je vhodne eliminovat.
Tj secist co jde dopredu jeste pred cyklem.
misto vkladani "<s podprie�inkami>" do jmena hledaneho souboru by bylo
urcite rychlejsi a take nazornejsi pouzit nejaky dalsi argument funkce
Velkost()

3) pri prolezani struktury adresaru muze byt efektivnejsi nejprve zjistit
informace o polozkach daneho adresare a teprve pak se zanorovat do dalsi
urovne. Vetsinou jsou polozky adresare v clusterech jdoucich za sebou takze
jejich nacteni je rychle. Pokud se ale odskakuje do dalsich adresaru (cili
musi se cist z uplne jine oblasti disku a pak se zase vracet zpet) muze to
vest k citelnemu zpomaleni. Pravda dickova cache by mela ledacos
eliminovat - ale jen pokud je dost velka. Prochaz�=li se hlubsi stromova
struktura adresaru, kde je velke mnozstvi souboru nemusi cache stacit.

UpDate

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 17.2.2002 08:46:23

Ked program vykonava nejaku dlhsiu ulohu. Na obrazovku hodim teda
ProgressBar a vzdy, ked sa urbi dalsia cast z ulohy tak posuniem
ProgressBar.Position a dam ProgressBar.UpDate. Takze by sa mala na obrazovke
zobrazit aktualna pozicia ulohy. To vsetko aj funguje az na Windows XP. Tu
sa to posuva, pokial nekliknem na nejaku inu aplikaciu. Ked sa vratim na tu
moju, tak uz sa nic nedeje. Pri krokovani nevznika ziadna chyba, dokonca ked
pri behu programu pockam, tak sa po chvyli skutocne priebeh ulohy spravne
ukonci, lenze ProgressBas sa neposuva. Co s tym?

Vdaka za kazdu radu.

CustomScroolbars

[*] Fredy (nightmare) Crueger <Fredy.conf(zv)seznam(tec)cz> - 17.2.2002 10:21:30

Chtel bych udelat nejakou kreslici plochu, na kterou bych kreslil jen
programove, ale jde mi o to, abych si tam mohl vytvorit vlastni
scrollbary. Poradite mi?

Fredy (nightmare) Crueger
Buried on Win98SE with Delphi

Cesky film Zatraceni v kinech od 7. unora 2002 - vice na www.zatraceni(tec)cz
hraji: Jan Plouhar, Jan Revai, Dana Vavrova, Isabela Bencova, rezie Dan Svatek

THotPointImage

[*] Fredy (nightmare) Crueger <Fredy.conf(zv)seznam(tec)cz> - 17.2.2002 10:23:12

Zdravim
Chtel bys poprosit o pomoc. Urcite se zde najde nekdo kdo rozumi
tvorbe komponent vice nez ja. Potreboval bych vytvorit pro mne
obtiznou komponentu, rad bych si ji udelal sam, ale ponekud s tim
pospicham. Proto bych vas chtel poprosit jestli byste mi s tim
nepomohli.

Nyni popisu par bodu, ktere bych od komponenty potreboval:
- pracovni nazev by zatim byl THotPointImage a jako predka bych asi
urcil TImage
- melo by jit vlastne o TImage s definovatelnymi oblastmi
(hotpointy), ktere by reagovali na udalosti OnMouseClick a
OnMouseOver
- definice umisteni jednotlivych oblasti by byli ulozeny ve
vlastnosti typu TStrings, na kazdem radku by byly uchovany informace
o umisteni a rozmerech oblasti
- dalsi dulezitou vlastnosti by melo byt neco na zpusob array of
THotPoints, ktere by obsahovalo jednotlive HotPointy
- kazdy THotPoint by mel mit vlastnosti:
* id (celociselna identifikace hotpointu prirazena pri nacitani z
TStrings a postupne inkrementovana)
* bordercolor (barva jednoducheho ramecku kazdeho hotpointu)
* borderwidth (sirka ramecku)
* bordercolorover (barva ramecku pri prejezdu mysi nad
hotpointem)
* bordercolorclick (barva ramecku pri kliknuti na hotpoint)
* checked (stav hotpointu meneny za behu programu)
* uncheckedcolor (barva vyplne pri checked := false)
* checkedcolor (barva vyplne pri checked := true)
- za behu programu bych chtel k jednotlivym hotpointum pristupovat
pred jejich id (napr. HotPointImage1.HotPoints[3].checked := true)

Tak to bude asi vse. Predem upozornuji, ze komponentu nechci pouzit v
zadnem komerecnim programu. Docela nutne ji potrebuju pouzit v
programu pro maturitni praci, ktera se kontroluje priblizne za mesic,
takze mam co delat. Moc dekuji za ochotu a vubec bych se nezlobil,
kdyby se nekomu chtelo vytvorit to cele.

[...]

Upravy DBGrid - zruseni ScrollBars

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 17.2.2002 12:11:06

Zdravim,
kdosi potreboval upravit DBGrid - zrusit jeden nebo oba ScroolBary.
Moje prvni uprava spocivala ve vytvoreni dedice originalniho TDBGrid. Bohuze
dochazelo k nezadoucim jevum - problikavani vertikalniho Scrollbaru.
Druha uprava spocivala v totalni upravy originalu DBGridu. Uz nic
neproblikava a je vse OK.
Bohuzel upravy jsou pouze pro D6, protoze nevlastnim D5, nevim jestli to v
D5 pojede.
Zdrojaky na www.kopr(tec)cz/delphi/index.htm#TKxDBGrid

Pavel ZIDEK

----- KOPR software -----
Pavel ZIDEK
http://www.kopr(tec)cz, kopr(zv)kopr(tec)cz, delphi(zv)kopr(tec)cz

Automation, Destroy

[*] Ondrej Kr�ko <krsko(zv)gjh.sk> - 17.2.2002 15:28:18

Ahoj,

potreboval by som spravit Automation Object, ktory by pri uvolneni napriklad
zobrazil MessageBox.
teda napriklad kod:

Set A = CreateObject("Auto.Auto")
Set A = nil

by zobrazilo MessageBox, s informaciou "Objekt zruseny".
existuje nejaka metoda, ktora je vyvolana pri "Set A = nil" ???

Za radu dakuje
Ondrej Krsko

prevod stringu na Real48

[*] Zden�k Sv�en - 17.2.2002 16:01:17

Ahoj,

uzivatel vyplnuje do inputboxu realne cislo (formou textu). Potrebuju tedy
prevest string na real, konkretne Real48, protoze ho musim zapsat do
typoveho souboru, kde je pouzit Real48.

A ted problem:

Var Cislo:Real48;
CisloText:string;

CisloText := '0.2';
Cislo := StrToFloat(CisloText);

no a vysledkem je 0.2000000000181 nebo 0.200000000092 nebo 0.199999999999

Proste to prevadi nejak divne a nevim, co je spatne.

Vi to nekdo?

prevod stringu na Real48

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 17.2.2002 16:21:24

> [...]
> Cislo := StrToFloat(CisloText);
>
> no a vysledkem je 0.2000000000181 nebo 0.200000000092 nebo 0.199999999999

Nevim, jstli to pomuze, ale existuje directiva {$REALCOMPATIBILITY ON} ktera
se typu Real48 tyka.

INI files

[*] Ondrej Kr�ko <krsko(zv)gjh.sk> - 17.2.2002 17:29:40

Ahoj,

viete niekto, kam by standartne mala Win32 aplikacia ukladat INI subory (pre
kazdeho uzivatela zvlast)
videl som uz viac moznosti, kam to byva ulozene:
$DOCANDSETTINGS \ user \
$DOCANDSETTINGS \ user \ Local Settings
$DOCANDSETTINGS \ user \ Local Settings \ Data aplikac�
$DOCANDSETTINGS \ user \ Data aplikac�
ale chcem si byt isty, ze to davam na spravne miesto a ze to dobre pojde aj
skupinam "users" a "power-users".
> popripade ak by sa dalo, tak aj priklad ako zistit cestu k tomu adresaru.

Caute

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Programovanie pre deti - Robot Karol++
http://ono.host.sk/karol

Ikonka v taskbaru vedle hodin a popupMenu

[*] Vladimir Ponechal <vladimir_ponechal(zv)post(tec)cz> - 17.2.2002 18:32:47

Zdar vsichni,
Udelal jsem si ikonku v pravem dolnim rohu v taskbaru (vedle hodin), ale nevim, jak na tuto ikonku muzu udelat PopupMenu. Poradte jak na to.

Mam D6prof.

Diky moc...

Vlada

Apropo kod me ikonky:

Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, StdCtrls, shellApi, ExtCtrls, Menus;

Timer1: TTimer;
PopupMenu1: TPopupMenu;
est1: TMenuItem;
procedure Timer1Timer(Sender: TObject);
procedure FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);

MyNotifyStruct: TNotifyIconData;
icons : integer;

uses Unit2;

{$R *.dfm}

with MyNotifyStruct do begin
cbSize:= sizeof(MyNotifyStruct);

Wnd:= form1.handle;
uID:= 1;
uFlags:= NIF_ICON or NIF_TIP;
hIcon:= form2.Image1.picture.icon.handle;
szTip:= 'My notify icon';
end;
Shell_NotifyIcon(NIM_ADD, (zv)MyNotifyStruct);

Shell_NotifyIcon(NIM_Delete, (zv)MyNotifyStruct);
end;

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
begin
icons := icons + 1;
StrPCopy(MyNotifyStruct.szTip,TimetoStr(Time));
if icons = 1 then MyNotifyStruct.hIcon:= form2.image1.picture.icon.handle;
if icons = 2 then MyNotifyStruct.hIcon:= form2.image2.picture.icon.handle;
if icons = 3 then MyNotifyStruct.hIcon:= form2.image3.picture.icon.handle;
if icons = 4 then MyNotifyStruct.hIcon:= form2.image4.picture.icon.handle;
if icons = 5 then MyNotifyStruct.hIcon:= form2.image5.picture.icon.handle;
if icons = 6 then MyNotifyStruct.hIcon:= form2.image6.picture.icon.handle;
if icons = 7 then MyNotifyStruct.hIcon:= form2.image7.picture.icon.handle;
if icons>=7 then icons := 0;
Shell_NotifyIcon(NIM_Modify, (zv)MyNotifyStruct);
end;

procedure TForm1.FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
begin
Shell_NotifyIcon(NIM_Delete, (zv)MyNotifyStruct);
end;

Ikonka v taskbaru vedle hodin a popupMenu

[*] Milan ��ek - 17.2.2002 20:16:55

> Zdar vsichni,
> Udelal jsem si ikonku v pravem dolnim rohu v taskbaru (vedle
> hodin), ale nevim, jak na tuto ikonku muzu udelat PopupMenu.
> Poradte jak na to.

Ahoj,
treba takto:

procedure WMTrayAppNotify(var M: TMessage); message WM_TRAYAPPNOTIFY;
end;

procedure TForm1.WMTrayAppNotify(var M: TMessage);
var
P: TPoint;
begin
with M do
case lParam of
WM_LBUTTONUP: // lev� tla��tko
Application.MessageBox('Na ikon� bylo kliknuto!', 'Tray', 0);
WM_RBUTTONUP: // prav� tla��tko
begin
GetCursorPos(P); // z�sk�me sou�adnice kurzoru
PopupMenu1.Popup(P.X, P.Y); // a zobraz�me na nich menu

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP1)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

QReport vs. cestina

zacinam pracovat s QReportem a mam nasledujici problemek : vytahnu data z
db /MySQL/ a vlozim je do QReportu, dam Preview .... potud vse v poradku,
cestina na obrazovce vypada tak jak ma ... ovsem, kdyz dam tisknout, na
papir vyleze vse mozne, jen ne ceske znaky ... no abych nelhal, znaky " �
� � " se vytisknou spravne, ostatni /�, �, �, .../ nikoliv ... je to
chyba moje, QReportu, tiskarny .. ??

prevod stringu na Real48

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.2.2002 06:44:06

Ahoj,

rekl bych, ze toho se asi nezbavis a myslim, ze to moc nesouvisi s
tim, ze jde o typ Real48. V�dy bude existovat cislo v CisloText,
ktere v dvojkove reprezentaci nepujde zapsat zcela presne. Pred
pouzitim takoveho cisla ho muzes zkusit zaokrouhlit na nejaky
pocet desetinnych mist, podle moznosti ho uchovavat jako string,
je-li pozadovany pocet desetinnych mist maly, zkusit currency a
ruzne jine experimenty.

David Lebeda

OT cislo CD ve Windows

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 18.2.2002 07:07:49

GetVolumeInformation

-= Odchoz� zpr�va neobsahuje viry. =-

UpDate

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 18.2.2002 07:33:15

Zkus tam jeste poslat Application.ProcessMessages. Treba to pomuze

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

17.2.2002 Martin Kasman:
> [...]
> pri behu programu pockam, tak sa po chvyli skutocne priebeh ulohy spravne
> ukonci, lenze ProgressBas sa neposuva. Co s tym?

UpDate

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 18.2.2002 07:45:23

Zkus misto ProgressBar.Update dat ProgressBar.Refresh