Runtime error 216

[*] Ale� Kerner <ales(zv)kerner(tec)cz> - 4.1.2002 23:14:54

dokazal by mi nekdo prosim vysvetlit podrobne problem erroru 216.

pisu aplikaci, mam navic pouze komponenty sinea a abf
doposud nyni vse fungovalo OK, ale najednou se po pridani formulare s gridem
zacne pri praci s gridem (presouvani sloupcu apod) a po ukonceni programu
vyskytovat zcela nahodne
chyba 216 - neni to pravidelne.

Pomozte prosim nekdo

email: ales(zv)kerner(tec)cz

Cast obrazku na DXDraw

[*] Vasek Navrat <engine(zv)ropacek(tec)cz> - 5.1.2002 00:40:38

Ja jsem uz prisel na jeste elegantnejsi a rychlejsi zpusob (aspon podle meho
nazoru). Tady je:

DXDraw.Surface.Draw(Zleva,Zhora,Rect(OrezX,OrezY,OrezX2,OrezY2),DXImageListi
.Items[ClanekPicIndex].PatternSurfaces[0],False);

Proste a na pouhy jeden radek...

Vasek Navrat

> mam
> jen
>
> No, da sa to napr. tak, ze si normalne vytvoris tmpbitmapu, s tou carujes
> (osekas si ju ako xces), assignes ju do DXImageListu a z neho zobrazis
> dynamicky.
> Aspon ja to tak robim a je to pekne rychle.
> Jak proste dr. Watsone.
>
> Tally ho
>
> Irongear

FTP Append na Indy

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 5.1.2002 10:08:25

Ahoj,

potreboval bych pomoci FTP klienta z Indy napojit soubor ktery
stahuju/odesilam z/na server po spadnuti prenosu. Nemuzu to tam nikde
najit, umi to vubec tato komponenta? Je tam sice pri metode Put parametr
Append, ale to mi ten soubor napoji zase cely na konec toho spadleho,
takze to neni presne ono. Potreboval bych tam zadat nejaky offset od
kolika ma zacit napojovat... Tuto volbu jsem nasel u komponent
F.Piettiho, ale ty nechci pouzit.

diky, Ales

Mnozstvi dotazu v jednom pripojeni

[*] Jon� Mari�n <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 5.1.2002 10:44:19

Na stejny problem jsem narazil take, prave pri psani app. serveru.

Napadly mne tyto moznosti :

a) Na app. serveru je jen jedno pripojeni k SQL serveru, problemy
nastavaji pri dlouhych dotazech nebo pri soubeznem behu vice
transakci.

b) Pro kazdeho tenkeho klienta se vytvori v ramci app. serveru
separatni pripojeni k databazi. Pokud je pocet soucasne
pracujicich uzivatelu vyssi nez 20. Neumerne stoupa rezie
spojena se spravou spojeni.

c) Na app. serveru se vytvori jakysi zasobnik spojeni (pri startu
serveru se vytvori dejme tomu 20 spojeni se SQL serverem.
V okamziku, kdy prijde pozadavek od klienta, vyhleda se nejprve
volne spojeni, pres nej se provedou SQL prikazy, spojeni se
uvolni pro dalsi pozadavek.

Pouzil jsem variantu c) a 20 spojeni mi v pohode obslouzi 100
uzivatelu pracujicich na WAN siti.

Marian Jonas

> [...]
> veci nad touto spolecnou databazi. Chtel bych, aby komunikovaly s
> interbasi prostrednictvim onoho aplikacniho serveru. A ted obava:
> kdyz pozadavku na komunikaci s databazi bude hodne soucasne,
> nemuze se stat, ze jedno pripojeni pres TIBDatabasi uz to
> nezvladne? Kolik toho jedna TIBDatabase unese?
>
> Mam zkusenost z drivejsich dob z BDE, ze se obcas objevovala
> hlaska Connection is busy by another statement handle. O co jde,
> tomu rozumim, ale jak to pojmout ve vyse uvedenem pripade?
>
> Nejde mi ted o konkretni popis, spis o nastin filosofie reseni.

Character conversion

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 5.1.2002 10:50:36

V jakem kodovani to je ? Latin II, Kamenici ?
Na prevod do Accessu muzes pouzit treba BatchMove, staci pouze
nastavit spravne kodove stranky pri otevirani tabulek.

4.1.2002 Ivan Z:
> Mam dBase subor s dosackym kodovanim diakritiky a chcem to preniest na
> Access. Nechce sa mi rucne zistovat, ktore pismeno treba prekodovat na
> ktore.

maximalizace MDI oken

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 5.1.2002 10:52:41

Je treba v MainMenu zrusit AutoHotKey a AutoLineReduction

4.1.2002 Zdenek Navratil:
> mam MDI aplikaci, ve ktere dynamicky vytvarim MDIChild okna, jez maji
> vlastnost WindowState wsNormal. Pokud si 1 okno rucne maximalizuji,
> spravne se roztahne a ikony [_][0][x] se objevi v menu rodicovskeho MDI
> formulare. Kdyz ale ted vytvorim dalsi MDI okno, tak se samo maximalizuje
> (to mi nevadi), ale na ikony nelze kliknout (zadna reakce), pripadne uplne
> zmizi (vytvorim-li takto oken najednou vic).

ListBox & Title

[*] <mkotaska(zv)atlas(tec)cz> - 5.1.2002 11:03:01

Ahoj,

prosim o pomoc s nasledujici veci.
Rad bych vytvoril komponentu, ktera by se skladala z klasickeho listboxu a
napr. TPanelu, ktery by mel za ukol akorat zobrazovat nejaky titulek Otazka
je tedy jak tuto kombinovanou komponentu vytvorit. Ve vlastnostich by mela
mit vsechny, ktere se tykaji klasickeko listboxu.
Dekuji za kazde namet.

Milan Kotaska
mkotaska(zv)atlas(tec)cz

ListBox & Title

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 5.1.2002 12:10:59

On 5 Jan 2002 at 11:03, mkotaska(zv)atlas(tec)cz wrote:

> [...]
> vytvorit. Ve vlastnostich by mela mit vsechny, ktere se tykaji
> klasickeko listboxu. Dekuji za kazde namet.

Jako zaklad vem TPanel, uvnitr nej imlementuj listbox, a vsechny potrebne metody a vlastnosti
imlementuj v tvem panelu, pricemz v tele tech metod budes volat metody listboxu. Nesmis ale
zapomenout na takove drobnosti, jako zmena rozmeru listboxu v souladu se zmenami panelu atp.

Pokud chces ale jen titulek, pak je lepsi se podivat po nejakem vhodnejsim listboxu, ktery to uz
umi, pripadne si tuto vlastnost dodelat sam primo u listboxu.

Phone: 0603 551 282

Ini subor (AVG)

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 5.1.2002 12:15:52

Zdravim

Duvodu je jiste vice, ale IMHO nejzavaznejsi je ubytek vykonu. Urcite by
bylo zajimave to zmerit. Uvedom si, ze pri kazde praci s temer jakymkoliv
souborem (tytam jsou casy, kdy viry byly jen v EXE a COM) se tento soubor
zkontroluje podle obrovske databaze vsemoznych viru a az pote se propusti k
pouziti. Plus k tomu dalsi ubytek vykonu kvuli rezidentnimu programu. A co
teprv AVAST s jeho genialni animovanou ikonkou. Obecne plati, cim mene
rezidentnich programu, tim lepe. Mozna to neni potreba ani merit, vypliva to
z logiky.

Ja mam nainstalovane AVG, ale pouze boot scan (i kdyz ho casto odstrelim).
Kamosi me neustale zasobuji viry z 386tek a tenhle boot scan je v pohode
najde. On vlastne testuje MBR a vsechny BR a vsechny soubory v rootech vsech
disku.

> docela by me zajimalo, proc nepouzivat rezidentni antiviry.
> Zatim jsem nemel s rezidentnimi antiviry zadne problemy.
> V jakych pripadech mohou zpusobit problemy popr. nefunkcnost
> programu?

jak na navratovou hodnotu

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 5.1.2002 12:16:22

Zdravim

Ve Form1.FormCloseQuery mam dialog, ktery se pta na ulozeni souboru:

case ..dialogANO/NE/STORNO.. of
mrYes: MainForm.FileSave(Sender);
mrCancel: CanClose := False;

FileSave(Sender); vyvola zobrazeni SaveDialogu. Kdyz soubor v dialogu
ulozim, je vse v poradku. Jak mam ale osetrit, kdyz v dialogu zmacknu storno
(uzivatel si to rozmyslel a chce jeste psat). Soubor se tim neulozi a
program se zavre. MainForm.FileSave(Sender); je procedura povesena na
tlacitka, takze z toho nemuzu udelat funkci (proto taky ma ten Sender). A
dvakrat kopirovat ten kod se mi taky nechce.

Nejlepsi reseni, ktere me napada:
Z MainForm.FileSave udelat funkci, ktera bude vracet navratovou hodnotu ze
SaveDialogu a na cudliky povesit proceduru, ve ktere se jen vyvola funkce.
Neexistuje ale jednodussi reseni?

Jinymy slovy, potrebuju navratovou hodnotu z dialogu, vyvolaneho v jine
procedure dostat i do procedury FormCloseQuery.

pohasnuti v DelphiX

[*] Commanche <komurka(zv)myto(tec)cz> - 5.1.2002 14:01:53

Zdravim,

na DXDraw mam obrazek v 16bit barevne hloubce a potreboval bych ho plynule
pohasnout do cerne barvy a naopak (fade in/out).
Nevite jestli existuje nejaka funkce?

Dekuji za jakoukoli radu

Commanche

kolik barev pro glyphy

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 5.1.2002 14:30:01

Zdravim

Zajimalo by me, co ImageList dela s glyphama, kdyz do nej nahraju vic glyphu
s ruznymi bpp. Snazim se delat glyphy jen 16-barevne, ale nekdy to nejde.
Pri tom jsem objevil zajimavou vec:

16x16x16 - 246byte
16x16x256 - 1,3Kb
16x16x24b - 822byte

Mam tedy pouzivat 24b i kdyz mi staci staci jen 256 barev? Neprevadi nahodou
ImageList vsechny glyphy na bpp toho nejbarevnejsiho glyphu? (staci vlozit
jeden 24b a vsechny 16barevne se hned prevedou na 24b, jsou preci ulozene
jako jedna velka bitmapa). Moji snahou je co nejmensi program.

Jak to teda je s tema glyphama?

ListBox & Title

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.1.2002 15:03:33

From: <mkotaska(zv)atlas(tec)cz>
> Rad bych vytvoril komponentu, ktera by se skladala z klasickeho listboxu a
> napr. TPanelu, ktery by mel za ukol akorat zobrazovat nejaky titulek Otazka

Ahoj,

a nebylo by pro tento pripad lepsi pouzit frame a na nem to poskladat ?

Petr Vones

nahodnost randomu a volani application.processmess

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.1.2002 15:17:55

From: "Ale� Kresta" <akresta(zv)volny(tec)cz>
> jeste jednou diky za radu a chtel bych se jeste zeptat jak hodne je
> random nahodny a jestli se da jeho nahodnost nejak zvysit(myslim krome

Ahoj,

neda.

> volani funkce Randomize) a jestli ma vyznam volat vicekrat za sebou funkci
> application.processmessages(myslim ze bych ji dal treba do cyklu for a:=1 to

Toto by si v aplikaci nemel volat vubec, v 99.9% pripadu je to zbytecne a da
se to resit jinak.

Petr Vones

nahodnost randomu a volani application.processmess

[*] Ale� Kresta <akresta(zv)volny(tec)cz> - 5.1.2002 15:18:29

Dobry den
[...]
10 do)
Predem diky za odpoved

jak na navratovou hodnotu

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 5.1.2002 15:19:35

Ahoj, treba takto:

uloz vysledek SaveDialog ve FileSave do public promenne treba FileSaveResult
v MainForm.

MainForm.FileSave
..
FileSaveResult := SaveDialog(...);
..
Po zavolani MainForm.FileSave se podivej na MainForm.FileSaveResult.

> [...]
>
> Jinymy slovy, potrebuju navratovou hodnotu z dialogu,
> vyvolaneho v jine
> procedure dostat i do procedury FormCloseQuery.

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 5.1.2002 15:36:02

Zdravim

Diky, to je taky moznost. Ale nejde to nejak vyresit bez te promene?

K promennym mam jednu otazku:
Jaky je rozdil, kdyz promenou ulozim do PUBLIC k danemu Formu, nebo kdyz ji
deklaruju pod deklaraci tridy pomoci var. Stejne jako se to dela v
procedurach. Zejmena by me zajimalo, jaky je rozdil v pristupnosti techto
promenych (co ji muze cist a co ne).

> [...]
> FileSaveResult := SaveDialog(...);
> ..
> Po zavolani MainForm.FileSave se podivej na MainForm.FileSaveResult.

Registry - vymaz

[*] Pe�ek Martin <pesek.martin(zv)mymail(tec)cz> - 5.1.2002 16:24:59

Zdravim!
Zapisuji do registru windows pomoci:
Reg.WriteString('moje app', '"' + ParamStr(0) + '"');

Zapisuji to tam, aby se moje aplikace spustila hned pri startu windows, ale
nevim jak tuto hodnotu vymazat. DeleteKey nefunguje. A vubec me nenapada jak
to udelat? Pomuze nekdo?

Predem dekuji.

S pozdravem Martin Pesek.

OT: tabulky v HTML

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 5.1.2002 16:24:26

Zdravim

Omnlouvam se za OT, ale nikde jinde jsem odpoved nenasel.

Mam celou stranku rozdelenou tabulkou na dva sloupce. V pravem sloupci je
dalsi tabulka 1x1 (funguje pouze jako barevne ohraniceni). Vyska textu v
levem sloupci je vetsi nez v pravem. Tabulka 1x1 mi obemkne cely text v
pravem sloupci, ale ja chci, aby vyplnila cely prostor praveho sloupce. Ted
pod ni zustava prazdny prostor. Nastaveni height="100%" nepomaha.

RTF parser [was: OT Pozdrav (k editoru)]

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 5.1.2002 16:31:16

A nesel by pro tento pripad pouzit TRichText do ktereho by se nahral
text v RTF, prepnul by se na PlainText a ten text by se z nej vzal
jako obycejny text bez formatovani ?

4.1.2002 Petr Vones:
> From: "Peter Vlkovic" <vlkovic(zv)minv.sk>

Formatovanie email

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 5.1.2002 16:35:17

Zkus pouzit misto #13#10 znaky %OD%0A

4.1.2002 idulgerov(zv)centrum.sk:
> Posielam Mail z aplikacie pomocou ShellExecute.
> Vsetko fukguje OK az na jednu drobnost.
> Ide o to, ze potrebujem zoradit text mailu pod seba.
> Pokusal som sa do retazca &body vlozit odriadkovanie (#10#13),
> bohuzial bez vysledku.

Neznama chyba ve zdrojovem kodu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 5.1.2002 16:37:14

A jeste bych doporucil na zacatku zavolat RANDOMIZE, coz inicializuje
generator nahodnych cisel. Bez toho by ti vychazely porad stejne :-(

4.1.2002 Petr Zahradnik:

> Random(10) vraci cela nahodna cisla od 0 do 9.

kolik barev pro glyphy

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 5.1.2002 16:43:35

ImageList si to pri kompilaci prevede podle aktualniho nastaveni
hloubky barev obrazovky. Takze i kdyz pouzivas pouze 16 barevne BMP a
mas nastaveno TrueColor, je to jako bys je ulozil v 32b.
Viz debatu asi pred 2 mesici.
Nastav si obrazovku na 256 barev, pust Delphi, zkompiluj program,
podivej se na velikost. Pak to same opakuj pro TrueColor. Pouze je
nutne po zmene hloubky barev znovu nastartovat Delphi.

5.1.2002 Hurricane:
> [...]

> Diky
> Hurricane

nahodnost randomu a volani application.processmess

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 5.1.2002 16:46:41

Application.ProcessMessages nema s inicializaci generatoru nic
spolecneho.
Pokud potrebujes obcerstvovat nejakou komponentu, volej primo treba
Label.Refresh, Panel.Refresh apod.

5.1.2002 Ale� Kresta:
> [...]
> application.processmessages(myslim ze bych ji dal treba do cyklu for a:=1 to

Edit, SpeedButton a vyvolani OnExit u Editu

[*] Ing. Petr �vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 5.1.2002 16:48:07

Na formulari mam nekolik Editu a SpeedButtonu. Na OnExit Editu dam nejakou
kontrolni rutinu, kontrolujici platnost textu - jinak nedovolim opustit
Edit. Klepnu-li vsak na SpeedButton, OnExit Editu se nevyvola. U normalniho
Buttonu, ktery ziska focus je to ok.

Jak by se to dalo osetrit?

Verze: 6.0.311 / Virov� b�ze: 172 - datum vyd�n�: 27.12.2001

Edit, SpeedButton a vyvolani OnExit u Editu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 5.1.2002 17:19:28

Puvodni zprava, kterou napsal Ing. Petr �vejda dne 5 Jan 2002:

> [...]
> Edit. Klepnu-li vsak na SpeedButton, OnExit Editu se nevyvola. U
> normalniho Buttonu, ktery ziska focus je to ok.

No protoze SpeedButton zachova focus, nebere ho, takze se nemuze
vyvolat OnExit. Tak si kontrolu vyvolej sam rucne v tom
SpeedButtonu :)

Registry - vymaz

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 5.1.2002 17:24:28

Key ti maze celou vetev a cely RUN urcite smazat nechces. Zkus mistro
toho pouzit DeleteValue

5.1.2002 Pe�ek Martin:
> [...]

> to udelat? Pomuze nekdo?

RTF parser [was: OT Pozdrav (k editoru)]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.1.2002 18:21:58

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> A nesel by pro tento pripad pouzit TRichText do ktereho by se nahral
> text v RTF, prepnul by se na PlainText a ten text by se z nej vzal
> jako obycejny text bez formatovani ?

Ahoj,

to by samozrejme slo, ale je to zoufale pomale pro vetsi soubory.

Petr Vones

kolik barev pro glyphy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.1.2002 18:28:05

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> jeden 24b a vsechny 16barevne se hned prevedou na 24b, jsou preci ulozene
> jako jedna velka bitmapa). Moji snahou je co nejmensi program.

tohle se tu nedavno resilo. TImageList se inicializuje s ILC_COLORDDB, takze
se pouziva hloubka nastavena v systemu (typicky 32bit). Zmensenim toho moc
neusetris (vzhledem k velikosti kodu obecne), takze bych se tim vubec
nezabyval.

Petr Vones

Runtime error 216

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.1.2002 18:30:13

From: "Ale� Kerner" <ales(zv)kerner(tec)cz>
> dokazal by mi nekdo prosim vysvetlit podrobne problem erroru 216.

Ahoj,

obecne se jedna o Access Violation ktere neni zachyceno mechanismem vyjimek v
RTL (chyba alokace apod.) Dulezite je v jake verzi Delphi se to deje a jestli
pouzivas nejake dalsi komponenty nez ty ktere jsou v Delphi.

Petr Vones

Ini subor (AVG)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.1.2002 18:34:14

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> zkontroluje podle obrovske databaze vsemoznych viru a az pote se propusti k

v tom je prave ten problem, protoze toto se musi resit na urovni driveru, kde
se monitoruji souborove operace a tyto drivery byvaji nezridka dost upatlane a
zvysuji tim nestabilitu systemu.

Petr Vones

TCP, sockety

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.1.2002 18:36:18

From: "Martinec" <martin108(zv)post(tec)cz>
> Pomoci netstat jsem zjistil, ze nektere sockety zustavaji viset (TIME_WAIT).
> Daji se nejak tyto sockety zjistit a ukoncit?

Ahoj,

ukoncit se nedaji. Jedine co lze udelat je nastavit v registru dobu po kterou
budou v tomto stavu (nejnizsi hodnota je tusim 30 sec).

Petr Vones

Runtime error 216

[*] Ale� Kerner <ales(zv)kerner(tec)cz> - 5.1.2002 20:31:29

je to v Delphi 5 a Win2000 (testovano i na W98, ale chyba se vyskytuje
take)
ted jsem se pokusil onen formular zrusit a vytvorit kompletne znovu, pouze
se standardnimi komponentami Delphi 5. Pokud formular spustim (je na nem
grid,
nic jineho jsem tam pri zkouseni nedaval) a potom ukoncim program, tak
velice casto vykakuje Runtime Error 216. Kdyz na formu posunuji scrollbarem
doprava, tak se aplikace velice casto ukonci bez jakekoli hlasky nebo
s runtime error 216.

> [...]

jestli
pouzivas nejake dalsi komponenty nez ty ktere jsou v Delphi.

TMaskEdit

[*] V�t Jur�sek - konference <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 6.1.2002 12:09:25

[P��loha v souboru: V�t Jur�sek.vcf]
Jak zamezit anglicky vypisovanym chybam u TMaskEditu?
Zadavam do nej seriove cislo, mam tam, ze znaky nemusi byt vyplneny vsechny.
Kdyz MaskEdit opustim klavesou Enter (reaguje tlacitko OK), vse projde v
pohode. Horsi je, kdyz Mask Edit opustim pomoci mysi a kliknu na dane
tlacitko myskou. Napise to anglicky chybu: Invalid input value. Use escape
key to abandon changes.
Co s tim? Jde nejak vlastni cestou osetrit tuto chybu?
Diky za nakopnuti
VJ

Verze: 6.0.311 / Virov� b�ze: 172 - datum vyd�n�: 27.12.2001

Ukladani do exe

[*] Weex <weex(zv)wo(tec)cz> - 6.1.2002 12:42:37

mam dotaz,jestli je mozne ukladat nejake texty, ini soubory do uz hotoveho
*.exe souboru. napriklad nastaveni nejake aplikace aby se ten *.ini nemusel
stehovat zaroven s tim exe ale aby byl primo v nem.
diky....
Weex

vytvoreni formulare v DLL

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 6.1.2002 14:13:50

> ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
>
> Toto je podle me pricina zla. Aspon ja s tim mel vzdycky problemy. Lepsi
je
> udelat:
>
> procedure Heslo(var heslo : string);

Tohle sem zkusil a opravdu RunTime zmizel ... ale objevilo se "Proces
zpusobil chybu v souboru DAT.DLL" a tak dale. Nebude to ve vytvareni toho
formulare? Protoue kdyz vytvorim formular tak, jak jsem psal, tak nemohu
otevirat zadne dialogy (OpenDialog atd), vzdy diky tomu zhavaruje program. -
> Main := TMain.Create(Main);

prehrani mp3

[*] Commanche <komurka(zv)myto(tec)cz> - 6.1.2002 14:51:02

Zdravim,
nemate nekdo nejaky jednoduchy priklad na ukazku prehrani mp3ky, nebo
vyuziti knihovny fmod.dll

Dekuji za cokoli...

Commanche

mailto:milos(zv)komurka(tec)cz

TMaskEdit

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 6.1.2002 15:34:17

Asi bude nejlepsi vubec TMaskEdit nepouzivat - uz kvuli tem EN chybovym
hlaskam.
Ja jsem si udelal sve Editacni komponety a do TMaskEdit jsem vrazil ceske
hlasky s moznosti chybove hlaseni uplne vypnout
http://www.kopr(tec)cz/delphi/

----- Pavel ZIDEK -----
http://www.kopr(tec)cz/delphi, delphi(zv)kopr(tec)cz

> [...]
> Diky za nakopnuti
> VJ

> Verze: 6.0.311 / Virov� b�ze: 172 - datum vyd�n�: 27.12.2001

jak nahrat ikonu z exe souboru?

[*] Tom� N�mec - 6.1.2002 19:51:13

poradte mi prosim jak mam nahrat ikonu z exe souboru.
zkousel jsem experimentovat s tcustomimagelist.resinstload, ale nevim presne
jak tu funkci spravne pouzivat

diky,
tomas nemec

vyber hodnot z tabulky

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.1.2002 20:33:04

Poradi nekdo jak zapsat prikaz na vyber vet z tabulky bez pouziti SQL
dotazu?

- dle prvniho a nasledujicich pismen
- dle vyskytu pismen v nazvu

Neco jako ekvivalent SQL prikazu
select * from "test.dat" nazev where nazev like Edit1.Text + %
select * from "test.dat" nazev where nazev like % + Edit1.Text + '%

Diky za rady

simulace stisku leveho tlacitka mysi na konkretnim

[*] Tomas Vida <vida(zv)uniware(tec)cz> - 6.1.2002 21:05:24

Dobry vecer,
mam grid (dbAltGrid). Pri kliknuti praveho tlacitka mysi vyvolam popup
nabidku s moznostmi smazat/upravit. Zaroven ale potrebuji, aby se mi
oznacil prave ten radek, nad kterym jsem stiskl to tlacitko. Napadlo me
nasimulovat stisk leveho tlacitka, ktere by mi oznacilo konkretni radek.
Problem je v tom, ze nevim jak.
Pokousel jsem se to udelat pomoci prikladu z 1001 Tipu a Triku, ale
neuspel jsem: Perform(WM_LBUTTONDOWN, MK_LBUTTON, MakeLong(P.x, P.y));
Uvedeny priklad (820) ukazuje, jak pretahovat zaznam z gridu na listbox.
To by mi take stacilo - mohl bych pretahovat zaznamy na ikonku s kosem.
Problem je v tom, ze kdyz se snazim cokoli pretahnout na listbox, tak se
mi vzdycky pretahne jen oznaceny zaznam, a nikdy zaznam, na ktery jsem
klikl.

Pomuze mi nekdo?

S pozdravem
Tomas V.

Prihlaseni do paradox databaze

[*] <korin.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 06.1.2002 22:00:33

Ahoj,
pouzivam databazi paradox s jedinou tabulkou tabulka.db. Po
provedeni prikazu table.open se me program samozdrejme zepta na
heslo k databazi. Potrebuji aby program neotravoval uzivatele a
zadal heslo sam. S databazemi kde je potreba znat login a heslo
to bylo jednoduche. Hodil sem na form komponentu database, v
params sem nastavil USER NAME=.. PASSWORD=... a uz se me program
na nic neptal. Problemem u paradoxu (7) je ze se zadava jen
heslo, ne user name. I kdyz v komponente database zadam jen
password tak me to nepusti, zkousel sem i nekolik univerzalnich
loginu, ale porad nic.... nevite nekdo jak na to? Sem vdecny za
jakykoliv napad
------------
Ivan Novotny

-----
Centrum pro milovn�ky pen�z
http://finance.centrum(tec)cz

jak nahrat ikonu z exe souboru?

[*] <korin.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 06.1.2002 22:08:47

function geticon(cesta:string):thandle;
var
SFI: TSHFileInfo;
begin
SHGetFileInfo(PChar(cesta), 0, SFI, SizeOf(SFI), SHGFI_ICON);
result := SFI.hIcon;
end;

pouziti :

var ico:ticon;
begin
ico:=ticon.create;
ico.handle:=geticon('c:\windows\calc.exe');

Centrum pro milovn�ky pen�z
http://finance.centrum(tec)cz

Ukladani do exe

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.1.2002 23:00:26

From: "Weex" <weex(zv)wo(tec)cz>
> [...]
> *.exe souboru. napriklad nastaveni nejake aplikace aby se ten *.ini nemusel
> stehovat zaroven s tim exe ale aby byl primo v nem.

tohle tu nedavno probehlo a jedine co ti na to muzu poradit je, nedelej to.

Petr Vones

MDI okna a prepinani

[*] Michal <suky(zv)atlas(tec)cz> - 6.1.2002 23:52:41

Dobr� den,

mam MDIChild okna a pokud se prepinam dochazi k rusivemu efektu kdy
se pred prechodem na jine okno, vsechny okna zmensi a pak roztahnou
na Maximized.

Jak to zrusit?

Prihlaseni do paradox databaze

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 7.1.2002 02:15:35

> [...]
> password tak me to nepusti, zkousel sem i nekolik univerzalnich
> loginu, ale porad nic.... nevite nekdo jak na to? Sem vdecny za

Ahoj.
Myslim, ze to je Session.AddPassword (nebo tak nejak).

Verze: 6.0.303 / Virov� b�ze: 164 - datum vyd�n�: 24.11.2001

TMaskEdit

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 7.1.2002 07:17:16

> Jak zamezit anglicky vypisovanym chybam u TMaskEditu?
> Napise to anglicky chybu: Invalid input value. Use escape key to
abandon changes. Co s tim?

Ahoj,

jedna z cest je pouzit Zbyskuv lokalizator. To Ti umozni pocestit
nejen TMaskEdit, ale i buttony v MessageDlg, texty vyjimek a jine
anglicke zalezitosti.
Pokud se neco nezmenilo, je krome komercni verze k dispozici
i starsi verze jako freeware, viz http://www.localizator.com

David Lebeda

vyber hodnot z tabulky

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 7.1.2002 07:26:38

> [...]
> select * from "test.dat" nazev where nazev like Edit1.Text + %
> select * from "test.dat" nazev where nazev like % + Edit1.Text + '%

Moc nerozumim tomu, co chces. Jestli ma jit o to, obejit se bez
TQuery (tj. jen s Table), tak prvni pripad zvladnes pomoci filtru a
mozna bys uspel i s Range (rychlejsi). V druhem pripade snad
jenom filtr, ale ne pomoci property Filter, ale v udalosti
OnFilterRecord. Ovsem rekl bych, ze to bude silene pomale,
zvlaste na velke tabulce.

David Lebeda

Cast obrazku na DXDraw

[*] Werki <delphi(zv)minv.sk> - 7.1.2002 07:57:34

> [...]
DXDraw.Surface.Draw(Zleva,Zhora,Rect(OrezX,OrezY,OrezX2,OrezY2),DXImageListi
> .Items[ClanekPicIndex].PatternSurfaces[0],False);

Bajecny sposob

Werki

pohasnuti v DelphiX

[*] Werki <delphi(zv)minv.sk> - 7.1.2002 08:04:11

Ahoy,

napada ma to len cez alpha blending kde surface budes mat bud black alebo
white.
Ale v DX7 by nieco malo byt...hmm, ak na mapadne napisem este. Ak napadne
teba, daj vediet.

Werki
PS: zisti si pred tym ci ti to podporuje HW, pri 1024x768 to na SW moze byt
dost male FPS co asi nebude nesplnat tvoje predstavy of plynulosti :)> Zdravim,

> [...]
>
> Commanche
> Verze: 6.0.313 / Virov� b�ze: 174 - datum vyd�n�: 2.1.2002

nahodnost randomu a volani application.processmess

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 7.1.2002 08:04:10

On 5 Jan 2002, at 15:18, Ale� Kresta wrote:
> chtel bych se jeste zeptat jak hodne je
> random nahodny a jestli se da jeho nahodnost nejak zvysit(myslim krome
> volani funkce Randomize)
Pokud si jeste vzpominam na neco ze skoly (je to uz z minuleho
stoleti), tak skutecne nahodne hodnoty davaji jen fyzikalni
generatory. U algoritmickych generatoru v podstate je vzdy
sekvence nahodnych cisel (kterym se presneji rika
pseudonahodna) stejna pri spusteni generatoru se stejnou
pocatecni hodnotou. Coz v praxi nevadi pokud si generator vhodne
bere "spousteci" hodnotu napriklad z timeru. Nahodnost
generovanych cisel spociva v tom, ze kdyz si necham vygenerovat
posloupnost nahodnych cisel s nejakym rozdelenim, tak
statisticky test na shodu vyberu s timto rozdelenim da tak dobry
vysledek jaky slibuje konkretni generator. Takze suma sumarum
kvalita "nahodnosti" zalezi na implementaci generatoru. Vice o tom
lze najit v literature ktera se zabyva napriklad statistickymi
metodami Monte Carlo.
Z.Kalhous

mazani obsahu komponenty podle handle komponenty

[*] <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 7.1.2002 08:18:12

caute,

je mozne vymazat nejak text v komponente Tedit, kdyz vim pouze jeji handl ?

DIK

jak zjistit jmeno zalozky v PageControl

[*] mbartone(zv)synthesia(tec)cz - 7.1.2002 08:35:41

Ahoj,

V aplikaci psane v D5 C/S si vytvorim podle polozek v databazi nekolik
PageControl a na nich nekolik TTabSheet
Vsechny PageControl maji spolecnou udalost OnChange :=
PageCtrl_PasportChange
Vsechny zalozky maji unikatni nazvy.

Jak ale pak zjistim v udalosti PageCtrl_PasportChange jmeno zalozky na
kterou jsem si tukl ?

Bartonek Milan
Odbor dispecink a HBS
Aliachem a.s. O.Z. Synthesia, 53217 Pardubice - Semt�n
Telefon : 040 6824701
Fax : 040 6824448
Email : mbartone(zv)synthesia(tec)cz

jak zjistit jmeno zalozky v PageControl

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 7.1.2002 08:57:43

V PageControl.OnChange:

ShowMessage(PageControl1.ActivePage.Name + #13#10 +
PageControl1.ActivePage.Caption)

[...]

Seznam promennych v TQuery

[*] Ing. Petr Klinger <program(zv)sitkhaso(tec)cz> - 7.1.2002 09:10:10

Potrebuji u nekolika stovek dotazu na SQL serveru zjistit seznam
promennych v techto dotazech. Delam to tak, ze zjistuji z SQL serveru
jejich nazvy a v cyklu prirazuji do TQuery SQL dotaz "select * from
NAZEV_DOTAZU". Nyni bych potreboval pouzit neco obdobneho
TQuery.Prepare, abych nemusel delat TQuery.Open a pritom mohl
pouzit TQuery.Fields[i].FieldName, protoze otevreni nekterych dotazu
trva dlouhou dobu a tak vytvoreni seznamu promennych v dotazech
pomoci jejich otevreni je casove neunosne. Nevite jak jinak
pomoci nastroju v Delphi zjistit seznam promennych v dotazech na serveru?

Diky za radu.
Petr Klinger

Ukladani do exe

[*] Weex <weex(zv)wo(tec)cz> - 7.1.2002 09:16:56

aha, to je to tak destruktivni ?nebo proc bych to nemnel delat ?

> Ahoj,
>
> tohle tu nedavno probehlo a jedine co ti na to muzu poradit je, nedelej
to.

> Petr Vones

vytvoreni formulare v DLL

Ja jsem se stringama mel taky problemy a odstranil jsem je
predelanim na shortstring;

> [...]
> otevirat zadne dialogy (OpenDialog atd), vzdy diky tomu zhavaruje program. -

Databaze mest a PSC jeste jednou

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 7.1.2002 09:19:37

Vazeni pratele,

Kde by bylo mozno sehnat (pokud existuje) databaze mest a jejich PSC cele
Evropy. Ceske mesta jsem si stahnul z Ceske posty, ale ostatni staty nevim,
kde bych mohl najit. Budu vdecny za jakoukoliv databazi (url), treba i kazdy
stat zvlast a treba i jenom mesta (bez PSC).

Diky Jarda

AutoRun hudebn�ho CD

[*] Daniel.Hrna(zv)sme(tec)cz - 7.1.2002 09:20:28

Chtel bych poprosit o informaci, kde je v registru polozka o tom, jestli se
ma startovat automaticky hudebni CD po vlozeni do mechaniky nebo ne.

Chtel bych aby to fungovalo ale i pod Win95, Win95(OSR2), Win98, Win98SE,
WinMe, Win2k, WinXP.

PS: Trochu jsem laboroval s Regystry Trackerem a i kdyz tam chodilo mnoho
Tasku a odpovedi, nejak sem to nenasel.

Dik, Dan (D5, Proff.)

Seznam promennych v TQuery

[*] ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 7.1.2002 09:35:35

Nevim, jestli to nejak normalne pujde. Mne napadaji dve moznosti:
Mit napevno definovane sloupce pro dotazy (asi nebude vzdy realne)
Pouzit stejny prikaz, ktery se posila, ale tesne za select vlozit 'Top
0', takze se okamzite vrati jen struktura.
Samozrejme bys mel pocitat s union select (takze ten top 0 cpat za
kazdy nalezeny text select ?).

------
ing. Pavel �ilinec
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

> [...]
> pomoci jejich otevreni je casove neunosne. Nevite jak jinak
> pomoci nastroju v Delphi zjistit seznam promennych v dotazech na serveru?

Ukladani do exe

[*] Standa <Ooman(zv)centrum(tec)cz> - 7.1.2002 09:37:35

Jo tenhle probl�m vy�e�il jeden muj k�mo�. Moh zapisovat do exe souboru
texty a ��st je ani� by naru�il chod toho ex��e. Bohu�el n� m� ten postup
uk�zal ode�el na vojnu. Mo�n� se zd� �e sem t� neporadil ale zase v� �e to
jde.

> aha, to je to tak destruktivni ?nebo proc bych to nemnel delat ?

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 7.1.2002 10:03:19

> [...]
> staty nevim, kde bych mohl najit. Budu vdecny za jakoukoliv databazi
> (url), treba i kazdy stat zvlast a treba i jenom mesta (bez PSC).

Asi neporadim, ale nedavno jsem cetl nejaky postovni vestnik a
tam se snad psalo, ze Ceska posta tyto udaje umi poskytnout.
Nevim, zda meli na mysli zjisteni konkretniho PSC nebo zda
mohou nabidnout celou databazi, ale mozna by stalo za to zavolat
na jejich bezplatnou linku a zjistit to.

Jestli se nejak pletu, tak se omlouvam.

David Lebeda

Ukladani do exe

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 7.1.2002 10:05:44

Hlavne to nedelej, protoze tim budes provokovat antiviry a tem se to vubec
nebude libit. Asi budou tvuj exe oznacovat za potencialni nebezpeci.

Jarda

> aha, to je to tak destruktivni ?nebo proc bych to nemnel delat ?

RTF parser

Ak chces, mozem ti na mail poslat ukazkovy subor.
Problem je evidentne v zlozitosti RTF kodu, ktory produkuje MS Word,
co vsak napriklad TRichEditu nevadi, pretoze dokaze spravne vyseparovat
plain text aj z "wordowskeho" RTF formatu.
Myslienka pouzita v unite JclRTF nie je zla, mozno by ju bolo mozne
upravit tak, aby sa vysporiadala aj z niektorymi specifickymi RTF
"tagmi",
ktore produkuje MS Word, ale ktore podla vsetkeho RTF specifikacii
neodporuju.
Pozeral som si aj definiciu formatu RTF, ktora sa zda na prvy pohlad
pomerne
zrozumitelna, avsak s ohladom na casovu zaneprazdnenost som nemal cas
na jej detailnu interpretaciu vo svojom parseri.

Vlkovic

> po prevode paskvil.
>
> to byl take duvod proc se ten unit odstranil z pozdejsich verzi JCL.
> Da se nekde stahnout takovy RTF soubor kde to selze ? (Nepouzivam MS Office ;-)
>
> Petr Vones

Prihlaseni do paradox databaze

[*] Ji�� Vosla�, Profireal, a.s. <jiri.voslar(zv)profireal(tec)cz> - 7.1.2002 10:15:37

> [...]
>provedeni prikazu table.open se me program samozdrejme zepta na
>heslo k databazi. Potrebuji aby program neotravoval uzivatele a

Session.AddPassword('heslo');
Ja to davam primo do DPR, ale lze to dat napr. do Create procedury Main
formu.

Jiri Voslar

Ukladani do exe

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 7.1.2002 10:30:52

Ja robim samorozpakovatelny exe tak, ze si zapisem
<povodny EXE>
<moje data>
<originalna velkost exe>

Pri spusteni s mojim exacom pracujem ako so streamom kde sa nastavim na
koniec - 4 (??), precitam velkost a nastavim na nu . a potom uz len citam
moje data

> [...]
> texty a ��st je ani� by naru�il chod toho ex��e. Bohu�el n� m� ten postup
> uk�zal ode�el na vojnu. Mo�n� se zd� �e sem t� neporadil ale zase v� �e

AutoRun hudebn�ho CD

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 7.1.2002 10:32:00

Hi

tady m� p��klad:
http://www.peprsoft(tec)cz/default.asp?stpm=delphi/tipy.asp?id=202

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

Od: Blazek Jaroslav [mailto:Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz]
Odesl�no: 7. ledna 2002 14:04
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Komponenty

[...]

www.access-it(tec)cz

ActiveX

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 7.1.2002 14:39:20

Hi,
zkousim ActiveForm a mam jeden problem. Pokud neco zmenim v projectu a
udelam Web Deploy, OCX se porad tvari stejne a zadne zmeny se neprojevi.
Zrejme je nekde v cache, ale nemuzu to najit. Poradite jak dal?

alda

OT: Presun MS SQL na jiny pocitac

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 7.1.2002 14:40:23

Ahoj,

omlouvam se za mirny OT, ale potrebuji presunout databaze MS SQL serveru na
jiny pocitac. Jedna se o dve databaze, nad jednou z nich bezi replikace.
Potrebuji pokud mozno presunout vsechno, co se da (i replikace, loginy,
usery, joby...). Nemate nekdo nejake HOWTO, jak na to ? Uvitam zkusenosti,
odkazy apod.

Ukladani do exe

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 7.1.2002 15:25:14

A proc si to neukladas do registru? Pak nebudes mit problem s cestou. (pokud
nepocitas s premistovanim toho programu mezi vice pocitaci.)

S pozdravem

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)post(tec)cz

> nemusel
> >
> Nerob chyby, radsej si stahuj aj INI file. Do vysledneho EXE by si nemal
> zasahovat !!!!
>
> Roland.

ActiveX

[*] Male�ek Ond�ej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 7.1.2002 15:51:24

Neresilo by to verzovani toho OCX ??

> [...]
> udelam Web Deploy, OCX se porad tvari stejne a zadne zmeny se neprojevi.
> Zrejme je nekde v cache, ale nemuzu to najit. Poradite jak dal?

Interbase - graficky navrhar databaze

[*] Tomas Bradle <t.bradle(zv)worldonline(tec)cz> - 7.1.2002 15:57:54

Zdravim vsechny,

prechazim na Interbase a chybi mi tam nejaka konzola podobna Enterprise
Manageru u MS SQL. Nevi nekdo o nejake, treba i jednoduche, ale free ?

t.bradle(zv)worldonline(tec)cz

Interbase - graficky navrhar databaze

[*] martin.falta(zv)obi.de - 7.1.2002 16:04:42

pod�vej se tady: http://www.ibaccess.org/
Martin

t.bradle(zv)worldon
line(tec)cz To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Sent by: cc:
delphi-l-owner(zv)c Subject: Interbase - graficky navrhar databaze
lexpert(tec)cz

07.01.2002 15:57
Please respond
to delphi-l

Zdravim vsechny,

prechazim na Interbase a chybi mi tam nejaka konzola podobna Enterprise
Manageru u MS SQL. Nevi nekdo o nejake, treba i jednoduche, ale free ?

t.bradle(zv)worldonline(tec)cz

IMPORTANT NOTICE:

This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the
sender.

ActiveX

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 7.1.2002 16:11:34

Hi,
neudelal jsem registraci activex serveru. ted uz to vypada ze to funguje OK.
Pro jistotu jsem zapl i verzovani...
alda

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> [...]
> do souboru s exe neco pripsat za konec). Delaji se takhle instalacni archivy
> (instalak/selfextractor je na zacatku...) atd.

ne tak docela, *korektni* zpusob spociva ve vytvoreni nove sekce v PE souboru,
coz znamena ji pridat do hlavicky, zarovnat data spravne v souboru apod. Dobre
je to videt napriklad v self-extract souborech z WinZipu (viz posledni sekce):

Section VirtSize RVA PhysSize PhysOfs Flags Info Percent of file
-------- -------- -------- -------- -------- -------- ---- ---------------
.text 000048EA 00001000 00005000 00001000 60000020 CER 29,4%
.rdata 00000A92 00006000 00001000 00006000 40000040 RI 5,9%
.data 00001955 00007000 00001000 00007000 C0000040 RWI 5,9%
.rsrc 000067F0 00009000 00007000 00008000 40000040 RI 41,2%
_winzip_ 00001000 00010000 00001000 0000F000 42000040 RID 5,9%

Podobne to dela i JclDebug pri pridavani potrebnych debug informaci, viz unit
JclDebug funkce InsertDebugDataIntoExecutableFile.

Jakekoli ukladani nastaveni ve spustitelnych souborech je podle mne nesmyslne,
protoze tyto upravy budou indikovany anitivirem jako zmeny, nehlede k tomu ze
konfiguraci je vhodne mit v samostatnych souborech nezavisle na aplikaci. Pri
pripadnem update na novou verzi by takto doslo ke ztrate nastaveni, stejne tak
je dobre mit moznost si nastaveni zalohovat.

Petr Vones

simulace stisku leveho tlacitka mysi na konkretnim

[*] Kr�l Jirka jr. <admin(zv)printo(tec)cz> - 7.1.2002 17:34:30

Taky nevim, jak na Rclick poslat gridu zaroven i Lclick...
Tento zadrhel s pravym mysitkem mne taky trapi...
Opavdu nikdo netusi kudy na to?

diky

J.

Ji�� Kr�l jr.
administr�tor IT
tisk�rna Printo, spol. s r.o.
http://www.printo(tec)cz
mailto:admin(zv)printo(tec)cz
ICQ#15303940
tel.: +420 (69) 693 84 00, linka 143

OT: Freeware, demo nebo jak?

[*] V�t Jur�sek - konference <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 7.1.2002 19:12:00

Zdravim, v minulosti se to tady pomerne dost probihalo, az to preslo do faze
neprehlednosti. Mohl by mi nekdo shrnout odpoved na par otazek? Myslim, ze
by to prospelo i spouste jinych lidi. Tedy jak udelat nasledujici, abych se
nedostal do problemu se zakony. Predem se omlouvam adminovi za OT.

Vyrobil jsem zabavny program, ktery si kdokoliv bude moci stahnout (dejme
tomu jednoduchy slovnik). Budou dve varianty. Varianta zdarma a placena
varianta. Varianta zdarma bude mit 100 procent funkcnosti a bude zobrazovat
reklamni prouzek. Bude plne pouzitelna. Placena varianta (dejme tomu 50
Kc/registraci) nebude zobrazovat reklamu a bude mit nektere DOPLNKOVE
funkce. Neocekavame nejake velke prijmy, spise sem tam obcas prilepseni.

a) jak mam oznacit tento program, ktery bude zdarma a jak ho mam verejne
propagovat? Freeware? Light verze? Muzu ho nabidnout zdarma, aniz by me
financni urad popotahoval? Resp. jak ho mam nabidnout, abych se s nim
nemusel vubec v danovem priznani zabyvat?
b) jak lze vykazovat jako fyzicka osoba prijmy za registrace toho programu?
c) da se nekde sehnat vzor nejake licencni smlouvy, ve ktere by byly shrnuty
zakladni body jako ze nerucime za chyby v programu, zakazujeme zmeny
kompletu apod?

Predem diky za vysvetleni
VJ

OT: MSSQL, default port na clientovi

[*] Bohdan Voska <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 7.1.2002 20:05:28

Ahoj,

muze mi prosim nekdo vysvetlit proc je neumerne pomalejsi client, kdyz ma
nasteven port 1433 nez kdyz ma nastaven default port. Pristupujeme na MSSQL
7 a je tam MDAC 2.6 a WIN2000. U MDAC 2.5, takove problemy nebyly. Pristup
je pres ADO. Nejdriv to vypadalo na problem v delphi, ale nakonec jsem
zjistil, ze problem je ve vsech ulohach vyuzivajici ADO.

Diky za jakekoliv vysveteleni

Bohdan Voska
SOFTWARE OK

problem s POP3

[*] <ondra.vosta(zv)centrum(tec)cz> - 07.1.2002 20:55:24

> Od: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> [...]

Horsi je, ze to nefunguje ani kdyz je heslo spravne a me to
posila odpoved : "-ERR command not supported"

Ondra

-----
Nov� vyhled�va� pro �esk� internet www.webfast(tec)cz - prost� najde ...

Komponenty

[*] Vot�pka V�clav <Vaclav.Votipka(zv)merlin(tec)cz> - 7.1.2002 21:45:34

Mam podobnym zpusobem udelanou komponentu (edit a button na TWinControl).
Kdyz ale navrhari formulare vyber vice komonent najednou, tak se tato moje
komponenta tvari jako nevybrana (nejsou kolem ni ty sedive ctverecky). Kdyz
je vybrana samotna komponenta tak se kolem ni spravne zobrazi cerne
ctverecky.

Zjistil jsem, ze sedive ctverecky se (narozdil od cernych) kresli na plochu
komponenty a u te moji budou zrejme lezet na TWinControl ale pod TEdit a
TButton a tedy nejsou videt.

Ma nekdo ideu co s tim?

eNca

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Vagner Pavel [mailto:Vagner(zv)ceps(tec)cz]
Odesl�no: 7. ledna 2002 14:40
Komu: 'delphi-l(zv)clexpert(tec)cz'
P�edm�t: RE: Komponenty

Od: Blazek Jaroslav [mailto:Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz]
Odesl�no: 7. ledna 2002 14:04
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
[...]

licence D4

[*] Pavel �imek <kejchal(zv)volny(tec)cz> - 7.1.2002 23:17:21

Zdravim vsechny,
omlouvam se za OT, ale potreboval bych koupit Delphi 4 - jedno jakou verzi.
Nevite nekdo o necem?
A druha vec - Je v D5 QReport? Pokud neni, kde je mozno jej sehnat?

Diky za rady.

Pavel Simek
kejchal(zv)volny(tec)cz

TMaskEdit

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 7.1.2002 23:47:13

Zdravim

Ja bych to spis vzal pres consts.pas. Ten pocesti, zajisti, aby se prelozil
do DCU (smaz vsechny consts.dcu) a bude to.

> [...]

> anglicke zalezitosti.
> Pokud se neco nezmenilo, je krome komercni verze k dispozici

IB6 update v Stored Procedure

[*] Zden�k Sedl�k <zsedlak(zv)atlas(tec)cz> - 7.1.2002 23:48:36

Ahoj,
vim, ze to sem mozna nepatri. Ale presto verim, ze mi nekdo z vas poradi.
V ulozene procedure na IB6 provadim update nebo delete a potrebuji nejakym
zpusobem zjistit kolik zaznamu bylo updatovano nebo vymazano. Poradte jak.

Diky
zdenda

problem s POP3

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 8.1.2002 07:41:04

> Horsi je, ze to nefunguje ani kdyz je heslo spravne a me to
> posila odpoved : "-ERR command not supported"

Takovy dotaz... maji vubec tento druh loginu z bezpecnostnich duvodu
povoleny? Jestli trebas nevyzaduji prihlasovani jen pres APOP...

Jestli ne, pak se obavam, ze chachari z Centra opet ukazali, ze
dokazi pokazit na co sahnou... ;-) Sveho casu neumeli ani vygenrovat
e-mail tak, aby splnoval RFC822... ;-/

problem s POP3

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 8.1.2002 07:42:55

> [...]
> spojeni. Normalni je, ze server po spatnem hesle chvili ceka (pri
> kazdem pokusu exponencionalne prodluzuje prodlevu aby znemoznil hadani

S tim ukoncovanim spojeni jsem se setkal uz na vice mistech... stava
se to asi modou... ;-(

jak na navratovou hodnotu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 8.1.2002 07:50:30

> Diky, to je taky moznost. Ale nejde to nejak vyresit bez te promene?

Ahoj,

z hlediska pruhlednosti a citelnosti kodu se mi zda jako nejcistsi
opravdu prevest MainForm.FileSave na funkci a tu teprve volat z
obsluhy buttonu. Reseni s promennou da min prace, ale souhlasim
s tim, ze je horsi.

> K promennym mam jednu otazku:
> Jaky je rozdil, kdyz promenou ulozim do PUBLIC k danemu Formu, nebo
> kdyz ji deklaruju pod deklaraci tridy pomoci var.

To je na delsi povidani o filosofii objektove orientovaneho
programovani. Promenne ve var sekci jsou globalni promenne a je
dobre se jim v co nejvetsi mire vyhybat. Casto vedou k prasackemu
zpusobu programovani, mohou byt diky tomu zdrojem zakernych
chyb, pokud jsou nespravne pouzity a to se muze snadno stat -
neco se prehledne, nedomysli...
V public i jinych sekcich objektu maji byt vyhradne promenne a
metody slouzici k praci s danym objektem. Objekty by mely byt
psany tak, aby objekt tvoril ucelenou hotovou jednotku, kterou by
teoreticky bylo mozne pouzit i v jinem programu nebo na jinem, i
puvodne nezamyslenem miste v programu. V public (a published)
sekci pak maji byt nezbytne promenne, properties a metody pro
praci s danym objektem.
U Delphi je z tohoto pohledu problem v tom, ze Ti sice umozni
psat programy timto zpusobem, ale na druhou stranu Te do toho
nenuti. To je (z meho pohledu) problem hlavne pro programatory -
samouky, kteri se odmitaji zabyvat studiem nejake teorie. Vznikaji
tak programy, ktere sice trebas funguji, ale velmi tezko se udrzuji,
pokud chci cast kodu, napr. nejaky formular vcetne cele jeho
funkcnosti pouzit v jine aplikaci, nemam sanci to vypreparovat,
tezko se zjistuje, co s cim kde a pres jake okliky souvisi a zavisi
atd. atd.

David Lebeda

IB6 update v Stored Procedure

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 8.1.2002 07:58:43

From: "Zden�k Sedl�k" <zsedlak(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> zpusobem zjistit kolik zaznamu bylo updatovano nebo vymazano. Poradte jak.

Bez obav, tu to patri. Otazkou je kde potrebujes zistit kolko zaznamov bolo
updateovanych. Ak v SP (a po prevedeni prikazu) tak to netusim mozno len
nejakou API fci alebo (pred prevedenim update/delete) si napisat vyraz
SELECT COUNT(*) FROM XXX WHERE <podmienka update/delete z klauzule udate>.
Takto zistis pocet tych ktore budu update/delete a potom ich vymaz.
Keby si to chcel mimo SP (v Delphi) je na to komponenta IBMonitor. (zalezi
na sade komponent ktoru pouzivas)

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

tabulky v HTML

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 8.1.2002 07:58:48

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
> [...]
Ted
> pod ni zustava prazdny prostor. Nastaveni height="100%" nepomaha.

Neviem ci som to pochopil spravne ale pomohlo by tu druhu tabulku nerobit
vobec a cell (bunku) rozdelit horizontalne a farbu pozadia nastavit vo
vzniknutych bunkach.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Komponenty

[*] Kakacka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 8.1.2002 07:58:46

From: "Blazek Jaroslav" <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz>
> [...]
> nekdo tady navrhl vytvorit je dynamicky. Myslim TEdit a TSpeedButton.
Jenze jak zajistit, aby vse bylo videno uz v designtimu.

Musis si to zaregistrvat ako komponentu do Delphi a potom je vidiet v
designtime.

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

IB6 update v Stored Procedure

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 8.1.2002 08:05:54

> V ulozene procedure na IB6 provadim update nebo delete a
> potrebuji nejakym
> zpusobem zjistit kolik zaznamu bylo updatovano nebo vymazano.
> Poradte jak.

ten update nebo delete se deje na zaklade nejake podminky.

udelej si pred tim update/delete select count(*)...

dekuji PeC(zv)

Ochrana shareware programu

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 8.1.2002 08:15:15

Ahoj,
mam maly problem s programem, ktery je na zkusebni dobu 30 dnu. Po teto dobe
prestane fungovat a uz by se jako zkusebni nemel nechat nainstalovat. Potiz
je v tom, ze existuji prostredky, jak monitorovat zapis na disk, registru
atp. a kdyz nejaky sikovny studak zjisti, co a kam zapsat (nebo lepe,
smazat) tak program muze nainstalovat na dalsich 30 dni a pripadne poskytne
batch ci .reg soubor dalsim "potrebnym". Jak tedy udelat ochranu zkusebni
verze? Pominu nove generovane verze programu z I-netu, kde jsou natvrdo
datumy od-do a programy jsou aktualizovany denne ci programy zavisle na
vstupnim heslu (tj. s nutnosti kontaktu distributora). Jak na to?

Diky

Ka.

P.S. Jo, abych nezapomel, vsechno dobre v tomhle roce...

OT: err 1000002ea ve WinXP

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 8.1.2002 08:15:43

netusite nekdo, proc se mi po instalaci D5E zacala po restartu OS (XP) objevova tato chyba (v systemovem logu, XP se snazi odesilat na MS zpravu o chybe)? Diky za kazde nakopnuti. KER

P.S. V popisu chyby neni zadna konkretni informace o tom, kde by to vznikalo a co by to zpusobovalo.

ISGRPOUP_WINDOWS_ 2000

[*] <vojtech.albrecht(zv)quick(tec)cz> - 8.1.2002 8:32:20

Zdravim ve spolek

Potreboval bych zjistit jeli USER clenem skupiny GROUP na serveru WINDOWS 2000.
Toto zjisteni se musi provest pri prihlaseni k domene a ja pote spoustim
prislusny Login
Script. Takze jednoduse receno. Mam pracovni stanici ktera se prihlasi do
domeny a pri
prihlasovani se spusti muj program ktery je nejlepe na strane serveru, a ten
pak v zavislosti
na tom do kterych skupin uzivatel patri spusti urcite casti prihlasovaciho
scriptu.

Dekuji za nakopnuti spravnym smerem. V.Albrecht

Programy:
Delphi 5.0 stnd.
Windows 2000

jak zjistit jmeno zalozky v PageControl

[*] ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 8.1.2002 09:01:09

Od toho Ti do udalosti Change bezi i parametr Sender, takze
ShowMessage(TPageControl(Sender).ActivePage.Name + #13#10 + TPageControl(Sender).ActivePage.Caption)

------
ing. Pavel �ilinec
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

7.1.2002 mbartone(zv)synthesia(tec)cz:
> Problem mam v tom, ze nevim na kterem PageControl to je.
> PageControl i TabSheet jsou tvoreny az za behu programu.

jak na navratovou hodnotu

[*] ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 8.1.2002 09:07:25

Krom predchozi odpovedi je tu jeste jedna malickost:
Poku vytvoris public promenou ve tride Formu, tak hodnota v
promenne se udrzuje pro kazdou vytvorenou instanci toho formu
zvlast. Ovsem public promenna v unite (pod deklaraci tridy formu) je
stejna pro vsechny instance daneho formu (takze si ji mohou vzajemne
cist i prepisovat).

------
> [...]

> deklaruju pod deklaraci tridy pomoci var. Stejne jako se to dela v
> procedurach. Zejmena by me zajimalo, jaky je rozdil v pristupnosti techto

random

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.1.2002 09:42:10

Pred casem tady probehla diskuse o syntaxi Randomu.
Poradi nekdo jak napsat rutinu ktera nahodne sestavi z pismen ceske abecedy
slovo (nemusi mit smysl) o delce 0 az 26 znaku?

OT: SQL konference

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 8.1.2002 09:53:19

Vazeni pratele,

potrebuji se prihlasit na nejakou konferenci o SQL, nejlepe pak MS SQL.
Muzete mi prosim poradit, kde bych nejakou nasel? Byl bych rad, kdyby na te
konferenci byly minimalne tri dotazy za den :)

Diky Jarda

SQL konference

Konference o MS-SQL je na SQL-L(zv)LIST.EMWAC.CZ. Ted tam ale moc dotazu
nechodi.

From: Jaroslav Bucek [mailto:bucek(zv)eskon(tec)cz]

Vazeni pratele,

potrebuji se prihlasit na nejakou konferenci o SQL, nejlepe pak MS SQL.

SQL konference

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 8.1.2002 10:13:36

> potrebuji se prihlasit na nejakou konferenci o SQL, nejlepe
> pak MS SQL.

Na news.microsoft.com (NNTP) najdes konferencie microsoft.public.sqlserver.*

Tip 187 z 1001 T&T

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 8.1.2002 10:17:44

Zdravim vsechny ucastniky, zvlaste P.V. :)

zjistil jsem jednu nedokonalost tipu v %subject%. Jedna se o to, ze pokud
cokoliv vykreslim doprostred formulare (at uz pomoci DrawText s parametry
DT_CENTER, DT_SINGLELINE a DT_VCENTER nebo Draw nejake bitmapy) tak pri zmene
velikosti formulare nekdy nedojde k prekresleni a nekdy ani, ale na spatne
pozici a nekolikrat bez vymazu pozadi :(
Nevite nekdo jak z toho ven?
Rad bych na pozadi vykreslil bitmapu, ale takhle to nejde. Uz jsem zkousel
obslouzit OnPaint formulare (ale tam to pravdepodobne nepujde kvuli typu formu =
fsMDIForm), popr. do WndProc, ale tam mi to zase shodi ten program na vyjimku :(

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

OT: SQL konference

[*] ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 8.1.2002 10:18:38

http://www.emwac(tec)cz/forums/default.asp
Tri dotazy denne?
Klidne - kdyz si je tam napises :)

------
ing. Pavel �ilinec
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

8.1.2002 Jaroslav Bucek:

On 7 Jan 2002, at 23:48, Zden�k Sedl�k wrote:

> vim, ze to sem mozna nepatri. Ale presto verim, ze mi nekdo z vas poradi.

Dle vyjadreni Admina listu sem dotazy na InterBase/Firebird
(zatim) patri.

> V ulozene procedure na IB6 provadim update nebo delete a potrebuji nejakym
> zpusobem zjistit kolik zaznamu bylo updatovano nebo vymazano. Poradte jak.

Mas problem, protoze IB6 neumoznuje primo zjistit Rows Affected
z ulozene procedury / triggeru (je to dostupne jen v API). Sice by
se to dalo obejit pred SELECT COUNT(*) pred update nebo delete,
ale to ma nasledujici slabiny:

1) Neni zaruka, ze zjisteny pocet bude odpovidat realite (nekdo
mohl mezi select a update/delete provest zmenu. sance sice mala,
ale je tu).

2) SELECT COUNT(*) je obecne v InterBase pomaly, protoze nelze
optimalizovat indexy (z duvodu pouzite architektury, tohle je cena
za vyhody MGA) a vzdy znamena natural scan cele tabulky. U
vetsich tabulek to muze byt dost pomale (a navic to vyvola garbage
collection v cele tabulce, coz ovsem muze byt i vyhoda :-).

Ale neves hlavu, je zpusob jak to udelat efektivne :-))) Nevim sice,
co konkretne mas zalubem, ale da se to realizovat pomoci
konstrukce

mycount = 0;
FOR SELECT rdb$db_key FROM table WHERE (vyraz jako pro
delete/update) INTO :mykey DO
begin
update/delete blablabla WHERE rdb$db_key = :mykey ;
mycount = mycount + 1 ;
end

Tohle je samozrejme jen hruby opis, musis si to uz upravit dle tve
vlastni potreby. Ackoliv tahle konstrukce vypada krkolomne, tak je
neuveritelne rychla :-) Jak to funguje :

1) select je optimalizovatelny dle indexu

2) rdb$db_key je "tajny" sloupec, ktery maji vsechny tabulky.
Predstavuje primy ukazatel na radek na databazove strance, takze
nasledny update/delete je velmi rychly, protoze server nemusi nic
hledat, jde prosti primo na vec.

Jedinou nevyhodou pouziti rdb$db_key je situace, kdy nepracujes
s jednou tabulkou, ale s joinem a pod. kdy je zapotrebi vhodne
formulovat dotaz. rdb$db_key produktu joinu je jiny a pouziva se
jinak nez vysledek vyberu z jedne tabulky. Pokud je to tvuj pripad,
tak se ozvi (v konferenci, prosim) a budeme to resit dal.

SelectNext v komponente

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 8.1.2002 10:45:44

Ahoj,

narazil jsem na problem pri vytvareni komponenty. Nechal jsem
zalozit komponentu jako potomka TRxDBLookupCombo. Jedina
uprava, kterou se komponenta lisi od predka, je metoda KeyDown.
Delam neco takoveho:

procedure TMojeKombo.KeyDown( ...);
if Key = VK_Return then
SelectNext(Self, True, True);
end;

Je to zjednoduseny priklad. Zkratka chci, aby po stisku Enteru se
udelaly nejake veci a pak se predal fokus na dalsi komponentu.
Vse radne prelozim a nainstaluji, ale kdyz pak MojeKombo
pouziji v aplikaci, po stisku enteru se focus nezmeni. Pritom:

1) Dam-li to do OnKeyDown v aplikaci, funguje to.
2) Pri krokovani se radek s SelectNext provede, akorat nic nedela.

Kde muze byt chyba?

random

[*] Werki <delphi(zv)minv.sk> - 8.1.2002 10:46:14

> Pred casem tady probehla diskuse o syntaxi Randomu.
> Poradi nekdo jak napsat rutinu ktera nahodne sestavi z pismen ceske
abecedy
> slovo (nemusi mit smysl) o delce 0 az 26 znaku?

do pola si nahadzes pismena a potom cez random zlozis do stringu slovo.
Inac, vies aka je sranda robit take norske, holanske, svedske mena? :))
Vymyslis
par pravidiel samohlasky vs spoluhlasky, pridas nahodne napr. son, sen a mas
10tis svedskych
priezvisk :)))

Werki

random

[*] virag <ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz> - 8.1.2002 10:47:04

Uz jsem to jednou posilal, ale nejsem si jist, jestli to proslo.

Ahoj

Ja pouzivam tohle. Je to teda bez diakritickych znaku.

function GetTempName(Len : integer) : string;
var i,j : integer;
begin
result :=3D '';
Randomize;
for i :=3D 1 to Len do begin
repeat
j :=3D Random(122);
until j in [48..57,65..90,97..122];
result:=3Dresult+chr(j);

Ivan Virag

>Poradi nekdo jak napsat rutinu ktera nahodne sestavi z pismen ceske abecedy
>slovo (nemusi mit smysl) o delce 0 az 26 znaku?

>Viktor Marek
v>iktor(zv)mbox.vol(tec)cz

random

[*] ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 8.1.2002 10:49:36

Pokud nema mit slovo smysl, asi bych si odpustil carky, hazky, ...
Muzes si ale, pokud chec, nadefinovat reteze, ze ktereho se to bude
brat, napr. takto

Procedure SestavSlovo;
var
i, j : Integer;
Znaky : string;
begin
Edit1.Text := '';
Znaky := 'abcdefghijklmnopqrstuvwxyzABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ';
Randomize;
j := Trunc(Random * 26); // chtel jsi to do 26 znaku
for i := 0 to j do
begin
Edit1.Text := Edit1.Text + Znaky[Trunc(Random * Length(Znaky))];

ing. Pavel �ilinec
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

8.1.2002 Viktor Marek:
> Pred casem tady probehla diskuse o syntaxi Randomu.
> Poradi nekdo jak napsat rutinu ktera nahodne sestavi z pismen ceske abecedy
> slovo (nemusi mit smysl) o delce 0 az 26 znaku?

IB6 update v Stored Procedure

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 8.1.2002 10:58:48

> 2) SELECT COUNT(*) je obecne v InterBase pomaly, protoze nelze
> optimalizovat indexy

A existuje nejaka rychlejsi alternativa?

> [...]
> Predstavuje primy ukazatel na radek na databazove strance, takze
> nasledny update/delete je velmi rychly, protoze server nemusi nic

Da se odhadnout, jake zpomaleni by predstavovalo misto
rdb$db_key pouzit primarni klic? Primarni klic budiz typu integer
(hodnoty z generatoru).

David Lebeda

ADOConnection

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 08.1.2002 11:12:16

Ahoj
Ahoj jakym zpusobem mam vyvolat pri spusteni me aplikace okno pro nastaveni ADOConnection.ConnectionString

jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz

Ochrana shareware programu

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 8.1.2002 11:22:45

> Odes�latel: Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz>
> mam maly problem s programem, ktery je na zkusebni dobu 30 dnu. Po teto dobe
> prestane fungovat a uz by se jako zkusebni nemel nechat nainstalovat.

Uz tady mnohokrat padlo, ze jakakoli ochrana programu nakonec jenom otravi legalniho uzivatele.

Ale dobra:

My jsme podobny problem resili jednoduse tak, ze "platnost do" je spolu s dalsimi udaji o uzivateli (ktere se napr. zapisuji do sestav, na hlavni formular, do licence v "about" a pod.) otevrene zapsana v ini-souboru. Soucasne ale v ini souboru je jakysi zakodovany CheckSum, ktery zabrani uzivateli udaje v ini menit. Chce-li uzivatel program pouzivat, musi nas (anebo nejaky webovy "robot") pozadat o tento CheckSum, tedy vlastne o autorizaci k pouzivani programu.

Program lze (spolu s ini) kdykoli zkopirovat na jiny pocitac a pod., takze uzivatele neotravujeme. Na vsech kopiich jsou ale udaje o puvodnim (autorizovanem) uzivateli, jinak program nefunguje.

Ochranu je mozno obejit pouze dvema zpusoby:
a)
Odhalit algoritmus kodovani
To je natolik pracne, ze se to uzivateli nevyplati.
b)
Posunout si hodiny na pocitaci
To zpusobi uzivateli tolik problemu, ze se potresta sam.
Navic program kontroluje, kdy byl naposledy spusten, takze takovy pokus snadno odhali.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

IB6 update v Stored Procedure

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 8.1.2002 11:27:47

> A existuje nejaka rychlejsi alternativa?

co "select sum(1)" ?
asi stejne blby, co?

PeC(zv)

ftp server

[*] Pavel =?ISO-8859-2?Q?Slav=EDk?= <pavel.prog(zv)centrum(tec)cz> - 08.1.2002 11:29:33

Zdravim
neznate nahodou nekdo nejakou komponentu na ftp server, nebo jak
by se dal jednoduse naprogramovat.
Dekuji vsem za jakekoliv napady a odkazy.

Centrum pro milovn�ky pen�z
http://finance.centrum(tec)cz

licence D4

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 8.1.2002 11:29:28

> Odes�latel: Pavel �imek <kejchal(zv)volny(tec)cz>
> omlouvam se za OT, ale potreboval bych koupit Delphi 4 - jedno jakou verzi.
> Nevite nekdo o necem?
Nedavno jsem resil stejny dotaz - neuspesne, nikde jsem to uz nesehnal.

> A druha vec - Je v D5 QReport? Pokud neni, kde je mozno jej sehnat?
V D5 QReport je.
Mnoho dotazu v konferenci i zkusenosti vyvojarskych firem ale naznacuje, ze bez nakupu jeho plne verze (nikoli te "orezane", co je "zabudovana" v Delphi) je jeho pouzivani problematicke.
Navic konferenci probehly informace, ze QuSoft zatim nedokazal uspesne QR prevest do Delphi 6 (pomatlane designtime a runtime moduly).

Ja pouzivam Sinea :-)

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

SelectNext v komponente

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 8.1.2002 11:33:19

Nejsem si tim sto procentne jisty, ale nechybi ti tam neco jako Owner?

Napr:

(Owner as TWinControl).SelectNext(Self, True, True);

> [...]
>
> 1) Dam-li to do OnKeyDown v aplikaci, funguje to.
> 2) Pri krokovani se radek s SelectNext provede, akorat nic nedela.

ADOConnection

[*] virag <ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz> - 8.1.2002 11:36:38

Zdravim

function PromptDataSource(ParentHandle: THandle; InitialString: WideString):
WideString.

Ivan Virag

>Ahoj
>Ahoj jakym zpusobem mam vyvolat pri spusteni me aplikace okno pro nastaveni
ADOConnection.ConnectionString

>Diky

SelectNext v komponente

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 8.1.2002 11:38:09

> [...]
>
> 1) Dam-li to do OnKeyDown v aplikaci, funguje to.
> 2) Pri krokovani se radek s SelectNext provede, akorat nic nedela.

Volanie metody sa implicitne vykonava na instancii Self.
V kontexte OnKeyDown pravdepodobne volas metodu SelectNext formulara.
V kontexte TMojeKombo.KeyDown volas SelectNext na instancii Tvojho komba,
ktore asi nema ziadne child controls - takze SelectNext funguje spravne, ked
nic nerobi ;-)

Myslim, ze v tej metode potrebujes nieco taketo:

Form := GetParentForm(Self);
if Assigned(Form) then
Form.SelectNext(...);

IB6 update v Stored Procedure

Jakeho type je rdb$db_key
do jake problemy si ho ukladat ?

> [...]
> delete/update) INTO :mykey DO
> begin
> update/delete blablabla WHERE rdb$db_key = :mykey ;

jak na navratovou hodnotu

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 8.1.2002 11:42:18

> Odes�latel: Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
Chtel jsem na tuto otazku taky odpovedet,
ale David to rekl (nize) tak presne a vystizne, ze k tomu neni co dodat.

Navic vystizne upozornil na rozpor mezi velmi dobre navrzenym objektove orientovanym jazykem na strane jedne a casto spatnymi technikami programovani, do kterych nas samo Delphi tlaci, na strane druhe.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)
> [...]
> funkcnosti pouzit v jine aplikaci, nemam sanci to vypreparovat,
> tezko se zjistuje, co s cim kde a pres jake okliky souvisi a zavisi

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 8.1.2002 11:45:56

> Odes�latel: Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz>
>
> Keby si to chcel mimo SP (v Delphi) je na to komponenta IBMonitor. (zalezi
> na sade komponent ktoru pouzivas)
Ty jsi to myslim chtel v ramci StoredProc, ale kdybys to chtel na klientovi, tak napr. komponenta IBSQL ma property RowsAffected nebo tak nejak.

= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

jak na navratovou hodnotu

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 8.1.2002 11:49:41

> [...]
> deklaruju pod deklaraci tridy pomoci var. Stejne jako se to dela v
> procedurach. Zejmena by me zajimalo, jaky je rozdil v

ja tyhlety veci resim asi takto (je to uz asi pro mne sablona ;-)):

Do kazdeho projektu obvykle pridavam tri unity: globalni data, globalni
objekty a globalni funkce. Tebou popisovanou ulohu resim pouzitim globalnich
funkci. To je funkce, ktera realizuje nejakou izolovanou cinnost (v Tvem
pripade se jedna o ulozeni souboru). Tuto funkci pak volam vsude, kde ji
potrebuji - v Tvem pripade by se volala z obsluhy udalosti OnClick a v
OnClose (uplne presne to delam tak, ze misto obsluhy udalosti jednotlivych
ovladacich prvku dusledne pouzivam ActionList).
Schema volani pak vypada napr. nejak takto:

SaveButton -> SaveAction -> SaveFile

Vyhody jsou nejmene 3:
1. Funkce a procedury jsou soustredeny na jednom miste, projekt se lepe
udrzuje.
2. Nemusim psat jednu obsluhu vicekrat v ruznych unitach, podle mista
pouziti (Tvuj problem OnClick, OnClose).
3. Minimalizuji se problemy s circular references (krizove odkazy unit
navzajem), protoze MainForm ma v klauzuli uses odkaz na unitu GlobalProc,
unita GlobalProc nepotrebuje odkaz na unitu MainForm.

V podstate se da rict, ze se snazim mit v unitach k formum co nejmin kodu a
globalnich veci, nejlepe jen to, co se samo naklika :-))). Vzdycky to sice
nejde, ale hodne to usnadnuje udrzbu a ladeni.

Co se tyka viditelnosti, tak zjednodusene lze rici, ze to, co je v sekci
interface unitu, se da pouzivat v unitach, ktere maji dany unit v klauzuli
uses a v unite same. Do ktere klauzule uses unit das, zalezi na tom, jestli
v sekci interface pouzivas nejake deklarace ze sekce interface vlozene
unity.

SelectNext v komponente

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.1.2002 11:55:02

On 8 Jan 2002, at 10:45, Lebeda David wrote:

> [...]
> zalozit komponentu jako potomka TRxDBLookupCombo. Jedina
> uprava, kterou se komponenta lisi od predka, je metoda KeyDown.

zkus to takto:

procedure TMojeCombo.KeyPress(var Key: Char);
var
FEditTemp : TCustomForm;
begin
if (Key = Char(VK_RETURN)) then
begin
FEditTemp := GetParentForm(Self);
SendMessage(FEditTemp.Handle, WM_NEXTDLGCTL, 0, 0);
Key := #0;
end;
inherited KeyPress(Key);

Ochrana shareware programu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 8.1.2002 12:12:09

>Ochranu je mozno obejit pouze dvema zpusoby:
>a)
>Odhalit algoritmus kodovani
>To je natolik pracne, ze se to uzivateli nevyplati.

zalezi jen na typu programu a na tom jak se crackerovi moc chce to
rozlousknout. Dokumentuji to tisice generatoru klicu dostupnych na WWW

>b)
>Posunout si hodiny na pocitaci

c) najit v kodu programu rutinu, ktera rozhoduje o spravnosti
kontrolni sumy a prepsat podminku tak, ze je vzdy splnena. Neni-li
kontrolni kod rozdistribuovan po celem programu (kontroluje se
centralne), muze to byt pomerne jednoduche i pro neprilis zbehleho
crackera...

D. Toman

FB a TEMP_DIRECTORY pod WinNT

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 8.1.2002 12:20:03

Zdravim a chci se zeptat, je tento parametr v ibconfig (WinNT) podporvany? A jeste jeden maly dotaz, soubory temp jsou pro admina OS videt nebo ne? Ani pri dotazech nad db 6 GB jsem zadny nikde nevidel ... Diky za info, KER

ADOConnection

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 08.1.2002 12:28:29

??????????
A tuhle funkci najdu kde? V TADOConnection nic takoveho neni......?

jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
www.access-it(tec)cz

>>> ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz 8.1.02 11:36 >>>
> [...]

>Ahoj
>Ahoj jakym zpusobem mam vyvolat pri spusteni me aplikace okno pro nastaveni

ftp server

Mezi komponentami Indy jse i TTrivialFTPServer, treba by ti to pomohlo. Ale
zkusenost s tim zadnou nemam.

RNDr. Petr Brant

* D&COMM s.r.o. - sledov�n� vozidel *
* v re�ln�m �ase a prodej licenc� *
* v r�mci programu Microsoft Select *
* ---------------------------------------- *
* Korunova�n� 6 *
* Praha 7 *
******************************************** neznate nahodou nekdo nejakou komponentu na ftp server, nebo jak
by se dal jednoduse naprogramovat.

ADOConnection

[*] L. Filip <lfilip(zv)lekis(tec)cz> - 8.1.2002 13:07:57

Ahoj

asi tak:

s := '';
s := ADOdb.PromptDataSource(Handle,s);
ShowMessage(s);

Lada

Tlac (tprinter.newpage) a HP LJ 1000

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 8.1.2002 13:16:07

zdravim vospolok,
nestretol sa niekto s naledujucim problemom?
tlacim vystup na tlaciaren nasledovne:
tprinter.begindoc;
.
. // nejake neco, cyklus a pod.
. // textout(......
tprinter.newpage;
. // koniec cyklu
.
tprinter.enddoc;

vsetko krasne funguje, akurat len pri tlaci viacstrankovych zostav na
HPLJ1000 po skonceni tlace vyhodi jeden papier, s celou zostavou. cize,
vsetky stranky tlaci na jednu stranu. akoby tprinter.newpage ignorovalo.
nestretol sa niekto s tymto krasnym javom? zeby nejaky economod? ;o).
dik, maju sa....

ADOConnection

[*] virag <ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz> - 8.1.2002 13:22:57

v unite ADODB.

Ivan Virag

> [...]

>Zdravim

>function PromptDataSource(ParentHandle: THandle; InitialString:

ftp server

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 8.1.2002 13:34:36

>Mezi komponentami Indy jse i TTrivialFTPServer, treba by ti to
pomohlo. Ale
>zkusenost s tim zadnou nemam.

no, mezi FTP a TFTP je dost zasadni rozdil. FTP pracuje nad
TCP protokolem a TFTP nad UDP. To je jen jeden zakladni rozdil.
Vlastni
komunikacni protokol je takke naprosto odlisny.

TFTP protokol se pouziva v dedikovanych zarizenich jako moznost
downloadu/uploadu noveho firmware, zalohovani nastaveni. Protoze je
jednodussi jej implementovat nez FTP (navic neni treba abyu zarizeni
podporovalo slozitejsi TCP vrstvu)

D. Toman

TTreeView - unique ID

[*] <jpecl(zv)volny(tec)cz> - 8.1.2002 13:56:22

Preji vsem krasny den, mam nasledujici problem:
pouzivam komponentu TTreeView k zobrazovani hierarchickeho stromu dat.
Problem je v tom, ze ke kazde polozce potrebuji volitelne zobrazit vice udaju (ne nutne v teto komponente), ne vsechny udaje chci nacitat a zobrazovat v kazde polozce TTreeNode.text soucasne v jednom okne. Slo by to vyresit tak, kdyby kazda polozka mela unikatni ID. Potom bych si s tim poradil.
Pres TreeView.Selected.index ale nedostanu unikatni ID, ale jakousi uroven vzhledem k vybranemu (rozbalenemu) nodu.
Napadlo me prepsat TTreeView resp. TReeNode a pridat mu do properties polo�ku ID, ale opet neznam zpusob, jak to konkretne implementovat.

Neznate nekdo cestu jak to nejakym rozumnym zpusobem resit ?
Diky Jan Pecl

TTreeView - unique ID

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 8.1.2002 14:00:46

Ahoj,

kazdy TTreeNode ma property Data, coz je pointer na tvou strukturu s
daty. Jinak absolutni (unikatni) index nodu dostanes pomoci
TreeView.Selected.AbsoluteIndex