OT:Triedenie FB

[*] R�bert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 11.3.2002 20:36:10

Dakujem, (chyba bola medzi klavesnicou a stolickou)
nemal som toho klienta pripojeneho cez WIN1250.

Robo.

----- Original Message -----
From: "Kalhous Zdenek" <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Sent: Monday, March 11, 2002 7:02 AM
Subject: Re: OT:Triedenie FB

On 10 Mar 2002, at 15:51, R�bert Fujak wrote:
> co robim zle, ked mi nejde do tabulky TB1 zapisovat udaje s
> diaktrikou? (server vyhlasuje chybu: 'Arithmetic exception, numeric
> overflow, or string truncation Cannot transliterate character between
> character sets')
A je klient take pripojen s character set W1250?
Z.Kalhous

Jak na ukoncovani procesu pod WIN98???

[*] Mr_IQ <mr_iq(zv)seznam(tec)cz> - 11.3.2002 21:08:20

Poteboval bych poradit s ukoncovanim procesu pod WIN98..???Za opoved predem dekuji...

Zobrazeni obrazku full screen

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.3.2002 21:18:11

Na to neni treba zadna komponenta.
Staci si vzit formular, nastavit mu Color na clBlack, BorderStyle na
bsNone, WindowsState na wsMaximized a doprostred umistit TImage se
zobrazenou bitmapou.

11.3.2002 context.katalog(zv)centrum(tec)cz:
> Dobry den,

> v Delphi delam jen cca 3x do roka, ale ted mam 1 dotaz:
> Je mozno pouzit Delphi pro zobrazovani bitmapoveho
> obrazku ve formatu BMP? Potreboval bych se to zobrazovalo
> v maximalizovanem full screen okne, ktere bude mit cerne pozadi,
> a krome toho pozadi a obrazku aby tam nebylo nic jineho
> videt, tzn. zadne okraje, systemova nabidka, atd.
> [...]

Interbase a tcp-ip

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 11.3.2002 21:23:42

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>

> globalniho souboru stejneho nazvu (pro kazdou aplikaci)? Nebo mas
> opravdu pouze jeden soubor a o jakou aplikaci se jedna definujes
> symbolem v globalnich direktivach prekladace?

Opravdu mame jen jeden soubor, ktery zacina definici typu aplikace
napr. takhle

{*}{ Define verLANAgent} {LAN Agent for X-COMI}
{*}{ Define verSMSAgent} {SMS Agent}
{*}{$Define verSMSServer} {SMS Server}
{*}{ Define verHTTPserver} {CallNET HTTP server}
{*}{ Define verUtilities} {Unspecified utility applications}
Pak mame nejakou customizaci napr.

{*}{$Define vccCustomerDefault} // 000 - not dedicated version
{*}{ Define vccCustomerSiemens} // 001 -
{*}{ Define vccCustomerBosch} // 002 -
{*}{ Define vccCustomerPaegas} // 003 -

pak to pokracuje treba takhle

{$else}{$IfDef verMBANKServer}
{D+}{$DEBUGINFO ON}
{I-}{$IOCHECKS OFF}
{L+}{LOCALSYMBOLS ON}
{M-}{$TYPEINFO OFF}
{O-}{$OPTIMIZATION OFF}
{Q-}{$OVERFLOWCHECKS OFF}
{R+}{$RANGECHECKS ON}
{W-}{$STACKFRAMES ON}
{Y-}{$REFERENCEINFO ON}

a pak treba takhle

{$Undef vcvHasModem} // if version supports SMS modem
{$IfNDef verLANAgent}
{$IfNDef verCQLserver}
{$Define vcvHasModem}
{$endif}
{$endif}

atd...

je toho celkem hodne

HTH, pf

ADOStoredProc: ExecProc nebo Open ?

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 12.3.2002 10:09:15

Ahoj,
pokud je za druhym INSERT jakykoliv prikaz T-SQL, automaticky "vynuluje"
chybu, nebot vlozeni duplicitniho klice je pro MS-SQL tzv. "meka" chyba a
zpracovani pokracuje k dalsimu prikazu.
Predpoklada se, ze chybu zachytis a osetris v primo v kodu procedury. Proto
na toto chovani nema vliv zpusob volani a ADO.

Nazdarek lidicky,

mam Delphi 5 Enterprise a ADO componenty s update packem 2. Resim
nasledujici problem:

Na SQL Serveru 2000 mam stored proceduru v jejimz tele mam dva
stejne
inserty do tabulky s jednim fieldem, ktery je zaroven primarnim klicem (pro
jednoduchou predstavu). Kdyz tuhle proceduru pustim v Query Analyzeru hodi
to samozrejme pri druhem insertu chybu. To je OK.

Kdyz pripojim tuhle proceduru pres komponentu ADOStoredProc a volam
ExecProc, zadnou chybu to nehodi! Proc? Kdyz ji zavolam podruhe uz chybu
vyhodi. Jak to? Zkousel jsem i metodu Open, ta vypada o neco lip, ale v
nekterych momentech hazi chybu "Command text does not return a result set.",
coz je pochopitelne.

Stejne chovani je i pri pouziti komponenty ADOQuery.

Mate s tim nekdo zkusenosti? A vite, jak to resit?

Diky

Martin Srp DiS.
MARBES CONSULTING s.r.o.
e-mail: srp(zv)marbes(tec)cz

Nova verzia ODBCe...

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 12.3.2002 10:14:31

Takze dufam, ze v dohladnej dobe posledna oprava ODBCe...
(http://www.ekosoft.sk/~fule/ODBCe.zip)

L.

Otevreni pokl.zasuvky

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 12.3.2002 10:51:11

Ahoj,
nema nekdo funkci na otevreni pokladni zasuvky, ktera je pripojena na
COMport ? Mne se nejak nedari to rozhybat.

S uctou Brejsa Zdenek - Programator
HJ-SOFT s.r.o., Hradebni 3, 56301 Lanskroun

Poradi hledani include souboru

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 12.3.2002 10:51:36

Musim se jeste ptat, mozna jsem natvrdly.

Jak takovy soubor vypada mi je celkem jasne.
Ale rekni mi: kdyz chces zkompilovat aplikaci LanAgent, otevres si v
editoru include soubor (ktery, pokud to dobre chapu, existuje pouze v
jedine kopii pro vsechny apliakace Delphi) a v nem definujes symbol
LanAgent? A kdyz chces zase zkompilovat jinou aplikaci, udelas to same
pro SMSAgent? To je jiste reseni, ktere bude fungovat. A nebude mit
problemy s tim, kde Delphi hleda include soubory. Jen jsem si z dob
Borland pascalu prinesl prani, ze by to mohlo fungovat jinak,
pohodlneji. Zvlast, kdyz udrzuju najednou vice aplikaci.

Mas opravdu pro cele Delphi pouze JEDINY soubor? Jde mi o to, zda
mluvime kazdy o tom samem.

Petr Fejfar wrote:

> [...]
> {*}{ Define verHTTPserver} {CallNET HTTP server}
> {*}{ Define verUtilities} {Unspecified utility applications}

Ziskani informaci o tiskarne?

[*] L. Filip <lfilip(zv)lekis(tec)cz> - 12.3.2002 10:58:07

Zdravim ve spolek,
potreboval bych zjistit informace o tiskarne. Konkretne typ
(jehlicky/laser/inkoust). Zkousel jsem hledat ve strukture TPrinterInfoX,
ale tam jsem nic nenasel.
Muzete mi prosim vas nekdo poradit.
Dik.

D5Ent, W2000

Pridani WAVu do resource souboru

[*] Kr�l Jirka jr. <admin(zv)printo(tec)cz> - 12.3.2002 11:08:57

Zdravicko,
nejak se nemohu prokopat k vysledku. Jak mam prosim vysvetlit BRCC32.EXE aby
mi WAV zchroustal do RESu kteryzto hodlam {$Rnout (prekne sloveso, coz?) do
sveho EXE

Ji�� Kr�l
administr�tor IT
tisk�rna Printo, spol. s r.o.
http://www.printo(tec)cz
mailto:admin(zv)printo(tec)cz
ICQ#15303940
tel.: +420 (69) 693 84 00, linka 143

OT: prefix schematu v ORACLE triggeru

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 12.3.2002 11:11:36

Dobre poledne,
uz si s tim lamu hlavu asi tyden, ale porad nemohu prijit na to, jak v insert triggeru tabulky ze schematu A provedu update tabulky ze schematu B. Vsude jinde samozrejme funguje klasicky prefix schema.tabulka, prip. jeste (zv)service. Prosel jsem i ORAkonfery, ale bezuspesne. Nemate nekdo zkusenost?
R&B

---
Vyhrajte 17 digit�ln�ch fotoapar�t� Minolta a 17 barevn�ch tisk�ren Canon! Ka�d� den a� do 5.dubna na http://www.compaqplus(tec)cz/bt2

OT: Hledame programatora

[*] Jaroslav N�dhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 12.3.2002 11:19:59

Prijmeme programatora znaleho Delphi (4,5) a SQL. Plat do 25000,- + slusne
zachazeni. Jen HPP a pracoviste je v Praze. Odpovedi prosim na muj soukromy
mail.

Velfl�kova 10, 160 00 Praha 6
tel.: 02/2431 2344-5, fax: 02/652 28 92
Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel.: 069/633 56 87
www: http://www.csh(tec)cz , e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz

Otevreni pokl.zasuvky

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.3.2002 11:21:29

Ahoj,

On 12 Mar 2002, at 10:51, Zdenek Brejsa wrote:

> nema nekdo funkci na otevreni pokladni zasuvky, ktera je pripojena na
> COMport ? Mne se nejak nedari to rozhybat.

mam ovladace k zasuvce TERRA computer systems Brno,
ale z roku 1994 (jeste porad to zakaznik pouziva), mohu zaslat.

Jarek Uher

prefix schematu v ORACLE triggeru

[*] <ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz> - 12.3.2002 11:23:37

Co hlasi Oracle za chybu? User A musi mit prislusna prava na updatovanou tabulku ve schematu B. Pokud nechces psat schema.tabulka, musis zalozit (public) synonym na updatovanou tabulku.

Ivan Virag

> [...]
>
> ---
> Vyhrajte 17 digit�ln�ch fotoapar�t� Minolta a 17 barevn�ch
> tisk�ren Canon! Ka�d� den a� do 5.dubna na

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 12.3.2002 11:32:58

Tak to je ta neprijemnost. Mimochodem je to v ORA9i. EnterManager hlasi pri pokusu o kompiplaci triggeru "tabulka nenalezena". Problem je v tom, ze synonymum jsem uz zkousel, a ani pres nej tu tabulku nenajde. Pritom se na tu tabulku z B schematu idkazuji v nekolika selectech, ktere v pohode kombinuji obe schemata. Prava maji oba uzivatele shodna a oba jsou DBA. Proste uz fakt nevim, co s tim.
--- P�vodn� zpr�va ---
Od: <ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz>
Datum: 12.03.2002 11:24:37

> [...]

> ---
> Vyhrajte 17 digit�ln�ch fotoapar�t� Minolta a 17 barevn�ch
> tisk�ren Canon! Ka�d� den a� do 5.dubna na

[*] Michal Sefcik <sefcik(zv)benefitcz(tec)cz> - 12.3.2002 11:39:31

Nevim, jak se chova tvuj "suplik", ale my jsme otevirali pokl. zasuvku
pripojenou pres LPT takto:

if OpenBay then
WriteLn(PF,Chr(7));

tedy zapsanim ridiciho znaku pro otevreni zasuvky na port. Zadna veda.

Od: "Zdenek Brejsa" <prog(zv)hjsoft(tec)cz>> Ahoj,
> nema nekdo funkci na otevreni pokladni zasuvky, ktera je pripojena na
> COMport ? Mne se nejak nedari to rozhybat.
>
> S uctou Brejsa Zdenek - Programator
> HJ-SOFT s.r.o., Hradebni 3, 56301 Lanskroun

Jak zjistit aktivni okno aplikace?

[*] L. Filip <lfilip(zv)lekis(tec)cz> - 12.3.2002 11:58:49

Zdravim,
mam MDI aplikace ve ktere jsou jak MDIChild okna tak i normalni okna.
Potreboval bych nejakou funkci na zjisteni ktere okno je zrovna aktivni
(jeho handle nebo jmeno).
Chci to do globalniho odchyceni chyb, kde bych do logu zapisoval na kterem
formu se ta chyba stala.
Ve WinAPI se mi nepodarilo nejakou whodnou funkcu najit.
Dik za kazdou radu.

D5Ent, W2000

Jak zjistit aktivni okno aplikace?

[*] Votava <kvotava(zv)atlas(tec)cz> - 12.3.2002 12:12:03

napr.: showMessage(mainForm.ActiveMDIChild.Name);
s pozdravem Votava
> [...]
> formu se ta chyba stala.
> Ve WinAPI se mi nepodarilo nejakou whodnou funkcu najit.

[*] L. Filip <lfilip(zv)lekis(tec)cz> - 12.3.2002 12:31:04

No jo, to mi vrati jen MDIChild okno. Ale ja potrebuji zjistit jmeno okna
ktere neni MDIchildem.

prefix schematu v ORACLE triggeru

[*] <ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz> - 12.3.2002 12:48:29

Zkusil jsem si to na Oracle 8.1.7 a nemyslim si, ze v Oracle 9i to bude jine.

Vytvoril jsem dva usery A a B a nagrantoval jim DBA

user A ma tabulku TA

create table ta
(id number,
name varchar2(30))

user B ma tabulku TB

create table tb
(id number,
name varchar2(30))

nad tabulkou A jsem vytvoril triger TRA typu before insert, ktery vklada do tabulky TB jednu vetu.
CREATE OR REPLACE TRIGGER tra
BEFORE INSERT on ta
BEGIN
insert into TB (id,name) values (10,'test10');
END;
/

Jedine, co jsem musel udelat bylo jako uzivatel B nagrantovat uzivateli A insert na tabulku TB - tady mozna budes mit ten problem.

grant insert on TB to A

To je vsechno a funguje to. Pokud jsem nemel vytvoren synonym na TB musim v tom triggeru zmenit TB na B.TB.

Ivan Virag

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 12.3.2002 13:03:31

Do rc souboru napis treba :
1 WAVE "sound.wav"

Petr Jurik, Spravce site, programator
COMET System s.r.o.
1.Maje 1220
756 61 Roznov pod Radhostem
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
http://www.cometsystem(tec)cz

ICQ# : 119119215

[...]

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 12.3.2002 13:04:36

Diky, to bylo ono !!!! Mimochodem, na ORA9 lze pouzit beznou syntaxi pro joiny:
INNER JOIN TABLE ON A=B atp. (hodi se pro prevod ze MSSQL, IB atp.)
a vubec je tam par prijemnych veci.

--- P�vodn� zpr�va ---
Od: <ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz>
Datum: 12.03.2002 12:49:26

> [...]

grant insert on TB to A

To je vsechno a funguje to. Pokud jsem nemel vytvoren synonym na TB musim v tom triggeru zmenit TB na B.TB.

OT: udalost, az se okno zobrazi

[*] <tks(zv)mail(tec)cz> - 12.3.2002 13:11:48

Zdravim.
Mam nasledujici problem. Chci, aby se zobrazilo okno s ProgressBarem a jakmile se zobrazi, aby se spustila ta akce, kterou bude ProgressBar ukazovat. Ale kdyz to dam na udalost onShow, tak se mi nejprve ta operace provede a pak teprve se form zobrazi, coz samozrejme neni ono.

---------------------------------------
Nav�tivte http://www.globalsearch(tec)cz/ !

OT: udalost, az se okno zobrazi

Takto nejako mi to raz poradil P.Vones:

unit xxx;

Forms,...;

const
UM_MAIL = WM_USER + $1002;

type
TmailProgress = class(TPCS2Form)
procedure FormShow(Sender: TObject);
private
procedure UMMail(var Message: TMessage); message UM_MAIL;

procedure TmailProgress.FormShow(Sender: TObject);
begin
PostMessage(Handle, UM_MAIL, 0, 0);
end;

procedure TmailProgress.UMMail(var Message: TMessage);
no a tu si mozes robit co chces
nieco spustit a tak
end;> Zdravim.
> [...]
> Ale kdyz to dam na udalost onShow, tak se mi nejprve ta operace provede
> a pak teprve se form zobrazi, coz samozrejme neni ono.

FB - JPG zapis do/cteni z pole BLOB pres SP

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.3.2002 14:18:42

Ahoj,

v tabulce mam pole BLOB (definovane jako SUB_TYPE 0 SEGMENT
SIZE 80) do ktereho se pomoci SP MARNE snazim ulozit obrazek
typu JPG.
Prohledal jsem, archiv konference, zdrojaky IBBlob, stahnul si vse o
IB/FB UDF BLOB, ale vysledek je stale nulovy.
Prosim o radu a asi nejlepe o kousek funkcniho kodu.

Win 2000 SP1, D6P, IBX_Version 6.0

Dekuji moc za pomoc,

preji hezky den

Jarek Uher

Poradi hledani include souboru

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 12.3.2002 14:31:53

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>

> Mas opravdu pro cele Delphi pouze JEDINY soubor? Jde mi o to, zda
> mluvime kazdy o tom samem.

Ano, pro vsechny projekty napsane v Delphi pouzivame jeden globalni
soubor .INC

HTH, pf

Dotaz v SQL vs. cestina

[*] Ing. Ji�� SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 12.3.2002 14:49:27

Zdravim,

pri vytvoreni SQL dotazu na tabulku typu PARADOX 7.0 pouziju prikaz
"ORDER BY" a chci, aby se mi tabulka seradila podle prijmeni.

JENZE ono to sice seradi, ale hacky a snad i carky to vyhodi az
uplne nakonec. Priklad vystupu:

Adam
Novak
Oslik
Polak
Tucek
Zelenka
to je OK, ale pak to pokracuje:
Sima (tohle je s hackem, ale nechci dostat napomenuti od admina :o)) )
Cervenka (taky s hackem)
Cihal (taky s hackem)
Ricny (taky s hackem)

Dokonce ani to,ze to hacky a carky seradi az na konec ho nedonuti k tomu,
aby to i pak seradil podle abecedy. /S,C,R ... tusim, ze takhle to neni
spravne :o) /

Co s tim?

Diky Jirka

Mobilni pripojeni k internetu s GPRS> Vzdy pripojen. Jeden klik a jste v tom: http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=24389%26url=http://www.gprsforum(tec)cz

zahadny vysledek vypoctu, aneb jak dostat spravny

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 12.3.2002 14:55:16

Hi,

narazili jsme na tuhle vzlastnost. Pri nize popsanym vypoctu (zjednoduseno a
upraveno) to hodi celkem nepresny vysledek (0.0999898999).

var
a, b, c : Real;
begin
a := 149.8;
b := 149.9;
c := b - a;
ShowMessage(FloatToStr(c));
end;

Jak tedy docilit spravneho vysledku (bez zaokrouhlovani) ??????

Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

zahadny vysledek vypoctu, aneb jak dostat spravny

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.3.2002 15:20:29

From: "Pesek Michal" <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ>
> narazili jsme na tuhle vzlastnost. Pri nize popsanym vypoctu (zjednoduseno a
> upraveno) to hodi celkem nepresny vysledek (0.0999898999).
>
> var
> a, b, c : Real;

Nepouzivej typ Real, ten je v Delphi jen z duvodu zpetne kompatibility. Pro
realna cisla mas Single, Double a Extended, tedy:

a, b, c: Extended;
begin
a := 149.8;
b := 149.9;
c := b - a;
ShowMessage(FloatToStr(c));
end;

Vysledek je 0.1

Petr Vones

Problem s OnMouse ve vlastni komponente

[*] R.I.D.D.L.E. <riddle(zv)volny(tec)cz> - 12.3.2002 15:24:21

...pod�vej se na metodu setCapture(handl okna - v tv�m p��pad� instance
TImage), funguje celkem spolehliv� a d� se zavolat i v CLX aplikac�ch(a
je na jeden ��dek :-))...

RIDDLE

> [...]

> neni button. Neni lepsi si to ohraniceni nakreslit sam? Jedna se preci
> jen o jeden az dva framecky a ty kvuli tomu plencas handle okna.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.3.2002 15:25:00

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> Narazim ale na docela zasadni problem: Soubor datadef.inc mam jiny pro
> kazdou aplikaci. Problem je, ze nikdy neni jiste, s jakym include
> souborem se knihovny zkompiluji. Zda se, ze Delphi berou jako prvni

Pouzivat vice jak jeden soubor se stejnym nazvem je IMHO velmi nestastne a
nesmyslne reseni a netyka se to jen include souboru. Daleko snazsi je mit
jeden globalni include, jak uz tu bylo receno.

Petr Vones

Zaciatocnicke otazky Balicky, IBX, Cached updates

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.3.2002 15:31:08

From: "Jaroslav Popluhar" <delphi1(zv)acc.sk>
> VCL, hlavne ak nemam .dpk?

Pokud mas namysli zakladni delphi runtime balicky (VCL, RTL ...) tak ty
nemuzes prekompilovat nijak, protoze:

a) by pak bylo 100 ruznych verzi balicku se stejnym jmenem a ruznym obsahem
b) prestalo by fungovat IDE
c) nebylo by mozne pouzivat zadne 3rd party komponenty a IDE experty

Petr Vones

Dotaz v SQL vs. cestina

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 12.3.2002 15:35:18

Je potreba v BDE Administratoru nastavit pro driver "Paradox" "LangDriver"
na "Pdox ANSI Czech".

Homepage : http://dusek.zde(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

[...]

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 12.3.2002 15:36:12

Hi,

tady jsou vysledky pri zmene typu na

Extended = 0,1;
Double = 0,09...;
Single = 0,09...;

PS: Stejny problem jsem zjistili i u Visual Basicu.

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

.. Nepouzivej typ Real, ten je v Delphi jen z duvodu zpetne
.. kompatibility. Pro
.. realna cisla mas Single, Double a Extended, tedy:
..
.. procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
.. var
.. a, b, c: Extended;
.. begin
.. a := 149.8;
.. b := 149.9;
.. c := b - a;
.. ShowMessage(FloatToStr(c));
.. end;

Problem s OnMouse ve vlastni komponente

[*] R.I.D.D.L.E. <riddle(zv)volny(tec)cz> - 12.3.2002 15:37:26

...pod�vej se na metodu setCapture(handl okna - v tv�m p��pad� instance
TImage, pop�. jeho Parentu), funguje celkem spolehliv�, d� se zavolat i
> [...]

Viper, Jr.
Viper.Jr(zv)Post.CZ

zahadny vysledek vypoctu, aneb jak dostat spravny

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.3.2002 15:58:59

From: "Pesek Michal" <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ>
> tady jsou vysledky pri zmene typu na

Ty tri typy jsou nativnimi typy procesoru i386 architektury, takze vysledek
neni zavisly na pouzitem vyvojovem nastroji. Naproti tomu typ Real mel jiny
format, takze je treba provadet prevod do nativniho formatu ktery pouziva
procesor a zpet, coz zpomaluje vypocet.

Petr Vones

Dotaz v SQL vs. cestina

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 12.3.2002 16:03:14

Jakou znakovou sadu ta tabulka pouziva ?

> [...]
>
> pri vytvoreni SQL dotazu na tabulku typu PARADOX 7.0 pouziju prikaz
> "ORDER BY" a chci, aby se mi tabulka seradila podle prijmeni.

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 12.3.2002 16:08:09

No jak to vidim tak mi asi nic jineho nezbyde. Mozna jsem zhyckany z dob
BP, kde toto fungovalo zcela uspokojive. Pokud by kompilator hledal inc
v definovanem poradi a ne nahodne, pak by to vubec nesmyslne nebylo,
naopak vemi pohodlne. Mel bys jeden inc v adresari projektu pro kazdou
aplikaci a v nem prislusne direktivy. Pokud chces zkompilovat jinou
aplikaci, nemusis delat nic.

Pokud mas jeden inc globalne, ma to take nevyhody. Pokud kompiluji ruzne
aplikace, musim pred kompilaci aplikace vzdy rict, ze se bude kompilovat
ta a ta aplikace a definovat jeji symbol. A to muzu udelat bud rucne
zasahem do inc souboru a definovanim symbolu (ponekud pracne), nebo v
globalnich direktivach kompilatoru pro projekt (vyzaduje rucne build,
protoze se nezmeni datum souboru).

Petr Vones wrote:

> [...]
> nesmyslne reseni a netyka se to jen include souboru. Daleko snazsi je mit
> jeden globalni include, jak uz tu bylo receno.

[*] Ing. Ji�� SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 12.3.2002 16:18:33

OK, ale jak to udelam programove? Lze to vubec??

> Je potreba v BDE Administratoru nastavit pro driver "Paradox" "LangDriver"
> [...]

Uz jste videli Natalku Kocabovou na chmelu?
http://www.starci(tec)cz

Poradi hledani include souboru

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.3.2002 16:22:31

> [...]
je mit
> jeden globalni include, jak uz tu bylo receno.

V pripade, ze chci knihovnu z jednoho projektu pouzit v druhem bylo by
fajn, kdyby ta sama knihovna byla v obou pripadech schopna vlozit
pokazde jiny include soubor (stejne jmeno jine umisteni) - cili kdyby
IDE nejprve kouklo zda DEFINE.INC neexistuje v aktualnim adresari
(resp. v aktualnim adresari aktualniho projektu) a ne nejprve do
adresarekde je knihovna fyzicky umistena.
Tohle by slo elegantneji resit kdyby M$ implementoval symlinky ala
Unix (shortcut je uplne neco jineho) ale zrejme se do toho nehrne.

D. Toman

Poradi hledani include souboru

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 12.3.2002 17:14:17

> [...]
> (resp. v aktualnim adresari aktualniho projektu) a ne nejprve do
> adresarekde je knihovna fyzicky umistena.

V dobe, ked kompilujes projekt, je aktualnym projektom projekt, ktory
kompilujes.

Povodnu otazku som nepochopil, ale mam dojem, ze sa jedna o pseudoproblem,
uz z toho, ako nejasne bola formulovana.

"Vkladanie" roznych suborov je podla mna zbytocne. Vsetko sa da riesit
pomerne jednoducho cez direktivy.
Staci si nadefinovat niekolko navzajom sa vylucujucich "master" direktiv,
ktore je mozne jednoducho menit v Project Options alebo cez -D switch
command line kompilatora ci v dcc32.cfg.
Dalsie direktivy mozu byt v pripade potreby definovane ci nedefinovane podla
tychto "master" direktiv.
Je dolezite urobit Build, aby sa prekompilovali vsetky unity.

Samozrejme je mozne, ze mi nieco uniklo, v tom pripade budem vdacny za
vyjasnenie.

Dotaz v SQL vs. cestina

[*] Ing. Ji�� SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 12.3.2002 17:22:13

Omlouvam se, ze odpovidam az ted, ale zprava se mi zobrazila v dosle
poste az 17:16 :((

tabulku mam nastavenou na dBASE CSY cp852 - pomoci Database desktopu.
Dodavam, ze problem uz umim odstranit rucne (pomoci BDE Administrators),
ale protoze tenhle program pouzivam na nekolika stanicich a nemam vytvoreny
alias (tabulku otviram pomoci prime cesty), potreboval bych vedet, jak
zmenim nastveni LangDriver programove ... ??

Jestli to jde i jinak, tak jsem pro ... :o)

Diky a ahoj J.

> Jakou znakovou sadu ta tabulka pouziva ?
>
> Martin Ben

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 12.3.2002 17:57:04

> "Vkladanie" roznych suborov je podla mna zbytocne. Vsetko sa da
riesit
> pomerne jednoducho cez direktivy.

Jednak nerad lezu do Project Options/xxx a druhak zmenou v Project
options nezajistis, ze se ti skompiluji automaticky vsechny soubory
znovu
(musis pouzit Build All). Automaticky do vsech Unitu vkladam soubor
DEFINE.INC - pak v nem staci udelat zmenu a automaticky se kompiluje
vsechno znovu

> [...]
switch
> command line kompilatora ci v dcc32.cfg.
> Dalsie direktivy mozu byt v pripade potreby definovane ci

to je pro mne nepohodlne a neprehledne.

> Je dolezite urobit Build, aby sa prekompilovali vsetky unity.

no prave.

D. Toman

JCLDebug a parametry volanych funkci

[*] Vodicka, David (CAP, GCF) <David.Vodicka(zv)gecapital(tec)com> - 12.3.2002 19:01:26

Zdravim,
pokousim se pouzit JCLDebug a nevim jak (jestli vubec) lze pomoci
JclLastExceptStackList (nebo nejake jine funkce) zjistit s jakymi parametry
byly jednotlive funkce volany. Jinymi slovy abych videl to, co vidim pomoci
CallStacku primo v prostredi Delphi5.

David Vodicka

Jak na ukoncovani procesu pod WIN98???

[*] Mr_IQ <mr_iq(zv)seznam(tec)cz> - 12.3.2002 19:16:53

Poteboval bych poradit s ukoncovanim procesu pod WIN98..???Za opoved predem
dekuji...

Pretahovani mezi ScrollBoxy

[*] Fredy Crueger <Fredy.Conf(zv)Seznam(tec)cz> - 12.3.2002 19:43:51

Mam trochu problem. Potreboval bych pretahovat komponentu TImage mezi dvema
TScrollBoxy. Bohuzel sem zjistil, ze ten nad sebe. nepusti zadnou komponentu
(vzdy se skryva pod tim ScrollBoxem), ktera je potomkem TGraphicControl coz
zrovna TImage je nebo ta komponenta musi mit ten ScrollBox jako parenta. A
to v pripade pretahovani nejde. Teda primo ta komponenta v jednom ScrollBoxu
se nepretahuje, ale vytvarim jeji kopii, ktera se pretahuje.

Zatim me akorat napadlo ten TImage dat na nejakyho potomka TWinControl.
Pouzil jsem TPanel, ten se normalne zobrazi nad obema ScrollBoxama, ale je
tu problem nevzhledneho obdelniku jedne barvy, ktery zbyva od toho panelu,
protoze ten TImage potrebuju transparentni. Uz me fakt nic nepada. Jen
jestli by nesel udelat transparentni potomek TWinControl, nebo neco na
principu TScrollBoxu se stejnyma vlastnostma, ale aby mu nevadily graficky
komponenty. Zkuste prosim poradit.

(zv)----------------------------------(zv)
Fredy (nightmare) Crueger
Buried on Win98SE with Delphi 5 Ent.
(zv)----------------------------------(zv)

ANN: Firebird 1.0

Finalni Firebird 1.0 je na svete. Zatim jen pro Windows, Linux a
MacOS X, ale verze pro FreeBSD, Solaris a HP-UX by mely byt v
kratke dobe. Vice informaci najdete na www.firebirdsql.org

JCLDebug a parametry volanych funkci

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.3.2002 01:12:36

From: "Vodicka, David (CAP, GCF)" <David.Vodicka(zv)gecapital.com>
> [...]
> byly jednotlive funkce volany. Jinymi slovy abych videl to, co vidim pomoci

Mozne to bohuzel neni, protoze MAP soubor neobsahuje informace o jednotlivych
parametrech. Teoreticky by jsi mohl nejak zkusit vyuzit TStackInfo.ParamPtr
ale tezko tim ziskas neco rozumneho.

Petr Vones

Delphi Warning Expert Update for Delphi 6 Update 2

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.3.2002 02:22:28

Ahoj,

Pred casem tu tusim tohle nekdo shanel.

Delphi Warning Expert Update for Delphi 6 Update 2
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=17654

Petr Vones

Jak na ukoncovani procesu pod WIN98???

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.3.2002 02:25:21

From: "Mr_IQ" <mr_iq(zv)seznam(tec)cz>
> Poteboval bych poradit s ukoncovanim procesu pod WIN98..???Za opoved predem
> dekuji...

Muzes pouzit napriklad funkce TerminateTask a TerminateApp z JclSysInfo:
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

Petr Vones

Jak synchronizovat ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.3.2002 02:29:07

From: "morph" <morph(zv)centrum(tec)cz>
> Pokud thread bezi, otevre okno a ja ho zavru, vse bezi v poradku.
> Jakmile ale uzavru aplikaci a je-li nejake okno je�t� otevreno, aplikace
> se lockne (nejde zavrit), protoze ve FormClose volam take
> Application.ProcessMessages (ceka se na uzavreni vsech threadu)

Nepouzivej volani Application.ProcessMessages v aplikaci, k nicemu to neni
potreba a zadelavas si tim presne na ty problemy ktere s tim ted mas.

> Jak mam tedy donutit thread, aby cekal na uzavreni Run-Time vytvoreneho
> formulare a pri ukonceni aplikace se automaticky uzavrely v�echny

Pouzijes event ktery nastavis pomoci SetEvent pri uzavreni daneho formulare.
Thread bude na tento event cekat v nejake wait funkci.

Petr Vones

Jazyk v celem Win

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.3.2002 02:35:10

From: "David Kraina" <DKx(zv)seznam(tec)cz>
> Pomoci JCL nastavuji jazyk klavesnice. To ovsem pusobi jenom na moji
> aplikaci, ktera ma byt jako rezidentni a nastavovat jazyk i ostatnim
> aplikacim.

Rekl bych, ze takova vec neni ani zadouci. Od toho je ve Windows proces s
nazvem internat.exe ktery se stara o prepinani klavesnice zpusobem nastavenym
v operacnim systemu. Letmym pohledem obsahuje hook funkci, pomoci ktere pak
pravdepodobne zajistuje prepnuti klavesnice pro thread ktery patri GUI procesu
na popredi.

Petr Vones

dlouhy vypocet

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.3.2002 02:37:42

From: <tks(zv)mail(tec)cz>
> [...]
> threadu, nebo staci do te smycky dat nejake fce? Urcite asi Update. Ale co

Pouziti threadu je v tomto pripade idealni a vlastne i jedine spravne reseni.

> jeste, aby treba slo kliknout na to tlacitko, ev. aby slo presunout to okno?

GUI aplikace bezi v hlavnim threadu, takze v tom neni problem.

Petr Vones

Psani ovladacu - zaciman

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.3.2002 02:40:12

From: "Karel Klimes" <klimes(zv)metra(tec)cz>
> potrebuju si napsat ovladac na lpt port (vim, ze jich na netu mozna najdu
> kopu, ale mne jde hlavne o to jak se vubec ovladace pisou!) a potrebuju

Nedelej to a radsi si porid nejake hotove reseni. DDK je svet sam pro sebe.
Stravil by si tim prilis mnoho casu, pokud ti jde jen o jeden driver.

Petr Vones

GetWindowInfo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.3.2002 02:43:59

From: "bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> Nevite nekdo, cim by se ta funkce mohla nahradit, aby to korektne fungovalo
> na vsech Windowsech?

Tezko rict bez znalosti toho k cemu presne ta komponenta tu funkci vyuziva.

Petr Vones

format winmail.dat

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.3.2002 02:55:15

From: "Roman Pagac" <PagacR(zv)servonic.de>
> potreboval by som "rozkodovat" subor winmail.dat, ktory (niekedy) vklada
> outlook do tela posty. viete niekto poradit? vdaka.

Hledej "TNEF Processing" na MSDN http://msdn.microsoft.com

Petr Vones

Poradi hledani include souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.3.2002 03:05:54

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> [...]
> znovu
> (musis pouzit Build All). Automaticky do vsech Unitu vkladam soubor

Pokud je to az tak dramaticke, tak neni problem si napsat IDE expert ktery
zobrazi dialog se seznamem conditionals (muzes si tam dat i ruzne skupiny
apod) a po zmene automaticky zavola Build daneho projektu ci project group.
Vetsi prusvih je cache unitu v IDE kterou pouziva prekladac, protoze obcas
jsou s tim problemy nehlede na to, ze pro kazdy projekt se uchovava zvlastni
kopie, takze to u vetsiho projektu muze mit az nekolik desitek mega pameti.

Petr Vones

Prevod mnoziny na cislo

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 13.3.2002 05:52:32

Zdravim,
mam data ulozena v mnozine a potrebuji je prevest na cislo typu byte a
naopak.

type
TSetByte = set of byte;

var
B: byte;
SB: TSetByte;

begin
{ulozim data do mnoziny}
SB := [2, 5];
{a potrebuji prevest data do byte, pomoci funkce SetByteToByte}
B := SetByteToByte(SB);
{a samozrejme aby to slo i naopak}
SB := ByteToSetByte(B);

Diky za pomoc

----- KOPR software -----
Pavel ZIDEK
http://www.kopr(tec)cz, kopr(zv)kopr(tec)cz, delphi(zv)kopr(tec)cz

Prevod mnoziny na cislo

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 13.3.2002 07:03:53

A potrebujes nutne mnozinu ?
Nestacilo by ti array of byte ?

13.3.2002 Pavel ZIDEK:
> [...]

> {ulozim data do mnoziny}
> SB := [2, 5];
> {a potrebuji prevest data do byte, pomoci funkce SetByteToByte}

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 13.3.2002 07:18:56

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>

> naopak vemi pohodlne. Mel bys jeden inc v adresari projektu pro
kazdou
> aplikaci a v nem prislusne direktivy.

Tohle by fungovalo jen v jednoduchych projektech - v pripade, ze se
projekt sklada napr. z nekolika EXE a nekolika DLL a take kdyz
potrebujes vygenerovat ruzne verze napr. pro ruzne zakazniky apod.
by to timto zpusobem resit neslo.> ta a ta aplikace a definovat jeji symbol. A to muzu udelat bud rucne
> zasahem do inc souboru a definovanim symbolu (ponekud pracne), nebo
> globalnich direktivach kompilatoru pro projekt (vyzaduje rucne
build,
> protoze se nezmeni datum souboru).

Jestli zmena znaku "$" v seznamu pripravenych definici vykonnym
editorem je pracnejsi nez dopsani symbolu v project options, to teda
nevim ...

***

Pokud si vzpominam, tak v puvodnim dotazu byla podminka, aby se to
dalo prekladat radkovym prekladacem. A v takovem pripade bys musel
udrzovat
dva seznamy globalnich direktiv

a) pro IDE, ktera se uklada do souboru .DOF
b) pro DCC, ktera bys musel mit v souboru DCC32.CFG

=> takze IMHO jinou rozumnou moznost nez globalni .INC nemas

Bye, pf

Uzavreni ComboBoxu - Odchyceni udalosti

Japa bych mohl zjistit, ze uzivatel zavrel otevreny combobox
(csDropDownList)? Zkousel jsem to amatersky (ale ne tak "amatersky" jako
Petr Vones) pres Message

CBN_CLOSEUP
idComboBox = (int) LOWORD(wParam); // identifier of combo box
hwndComboBox = (HWND) lParam; // handle of combo box

ale nevim ten prvni parametr a nezobrazuje se mi ten Seznam, lepe receno se
mi zobrazuje takova mala carecka pod tim editem. Ze bych musel rucne nejak
nastavit velikost toho seznamu?

Refresh tabulky

[*] Sebesta Jan <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 13.3.2002 07:54:36

Zdravim,
nevim si rady s refresh tabulky v IB6 a D5E.

Mam IbDatabase > IBTransaction > IBDataSet
IBDataSet.SelectSQL='select * from tabulka'
IBDataSet.refreshSQL='select * from tabulka'
a vse ukazuji klientovi pres DataSource v DBGrid.

Pokud ale zavolam IBDataSet.Refresh tak na radku
kde je kurzor v DBGridu zobrazi prvni vetu z tabulky
a to je vse.

Muzete nekdo pomoc zacatecnikovi v IB ?
Nebo mam zvolit jine komp.?

Dik Jan Sebesta

Poradi hledani include souboru

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 13.3.2002 08:06:53

Ondrej Kelle wrote:
> V dobe, ked kompilujes projekt, je aktualnym projektom projekt, ktory
> kompilujes.

Tohle je prave omyl a kdyby Delphi fungovalo tak, jak pises, zadny
problem by nebyl. Ale jak uz jsem psal, Delphi bere jako prvni adresar
pro hledani inc souboru prave aktualni adresar. Coz muze byt adresar
projektu ale taky ne. Pokud si na chvili otevres soubor z jineho
adresare, stane se aktualnim tento adresar.
Karel Kral, vyvojar IT / IT developer

Poradi hledani include souboru

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 13.3.2002 08:09:56

Petr Fejfar wrote:
> [...]
> projekt sklada napr. z nekolika EXE a nekolika DLL a take kdyz
> potrebujes vygenerovat ruzne verze napr. pro ruzne zakazniky apod.

To je pravda.
Ujasnil jsem si, ze budu muset pouzit opravdu jeden inc soubor a v nem
definovat casti pro jednotlive aplikace, jak to delas ty. Zda se, ze
jina cesta neni.

Karel Kral, vyvojar IT / IT developer

Refresh tabulky

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 13.3.2002 08:28:57

Sebesta Jan dne 13 Mar 2002 v 7:54:

> [...]
>
> Pokud ale zavolam IBDataSet.Refresh tak na radku
> kde je kurzor v DBGridu zobrazi prvni vetu z tabulky

RefreshSQL u DataSetu by mel byt napsany tak, aby obnovil jen aktualni radek; obvykle tam byva
neco takoveho:

SelectSQL:
---
SELECT
a.*
FROM TemOkruhy a
ORDER BY a.Kod

RefreshSQL:
---
SELECT
a.*
FROM TemOkruhy a
where
a.KOD = :KOD

Kdyz na dataset klepnes pravym tlacitkem, najdes DataSet editor, ten Ti s temi prikazy trosku
pomuze; konkretne pro RefreshSQL ho ale vetsinou vygeneruje spatne :-) V tom mem prikladu tam mimo
jine nepridava "a.".

Karel Rys

Uzavreni ComboBoxu - Odchyceni udalosti

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 13.3.2002 08:55:56

TCustomComboBoxUp = class(TCustomComboBox)
private
FOnDropDownUp: TNotifyEvent;
procedure CNCommand(var Message: TWMCommand); message CN_COMMAND;
public
constructor Create (aOwner : TComponent); override;
published
property OnDropDownUp: TNotifyEvent read FOnDropDownUp write
FOnDropDownUp;
end;

procedure TCustomComboBoxUp.CNCommand(var Message: TWMCommand);
case Message.NotifyCode of
CBN_CLOSEUP : if (Assigned (FOnDropDownUp)) then FOnDropDownUp (self);

constructor TCustomComboBoxUp.create(aOwner : Tcomponent);
begin
inherited create(aOwner);
FOnDropDownUp:=nil;
end;

Datovy model: podobnost vyrobkov

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.3.2002 09:07:13

Hello All!

Mam tabulku vyrobkov: CISLO, NAZOV, ....

A potrebujem ku kazdemu vyrobku doplnit zoznam podobnych vyrobkov. Teda aby
som sa napriklad u vyrobku CISLO 1 dozvedel, ze je podobny vyrobku C 2 a
lisia sa v tom, ze diera na '1' je kruhova a na '2' stvorcova.

Ovsem potreboval by som, aby sa mi po pridani tejto podobnosti AUTOMATICKY
aj na karte vyrobku 2 doplnilo, ze je podobny cislu 1 a podla coho poznam,
ktory je ktory.

Dalsia vec, ktoru potrebujem je, aby ked u vyrobku '3' poviem, ze je podobny
vyrobku '1', program prisiel na to, ze ma ponuknut aj vyrobok '2' (aby sa
doplnil zaznam?) a pozadoval rozlisenie 2<->3, bez toho aby sa operacia
zrusila ako nekompletna.

A ked sa potom vyrobok '3' zrusi, aby s im isli 'do kytek' aj zaznamy z
tabulky o podobnosti.

Na verzii Delphi nezalezi, mozem si zvolit aj databazovy stroj (bude to
loaklne na jednom pocitaci program aj databaza).

Bye
V.Mlich http://www.rar(tec)cz

telef. +420-67-7986163
mobil +420-603-454069

Datovy model: podobnost vyrobkov

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 13.3.2002 09:19:55

Budes si muset pro ruzne parametry stanovit kategorie a pravidla
(dulezitost kategorii)

Pak si muzes rict, ze aby byl vyrobek shodny, kdyz mit shodne tyto kategorie a
je shodnejsi, kdyz ma shodne jeste nejake dalsi.

Treba jde o stejny typ vyrobku, ma stejne rozmery -> je shodny
Dale vyrobek s kulatou, ale mensi dirou bude shodnejsi nez vyrobek se
ctveratou dirou.

13.3.2002 Viliam Mlich:
> [...]

> Na verzii Delphi nezalezi, mozem si zvolit aj databazovy stroj (bude to
> loaklne na jednom pocitaci program aj databaza).

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 13.3.2002 09:20:39

> Tohle je prave omyl a kdyby Delphi fungovalo tak, jak pises, zadny
> problem by nebyl.

Nie je to omyl. Delphi tak funguje a ziadny problem nie je.

> [...]
> projektu ale taky ne. Pokud si na chvili otevres soubor z jineho
> adresare, stane se aktualnim tento adresar.

Aktualny adresar nema s aktualnym projektom nic spolocne a nijako neovplyvni
kompilaciu.

Vyprovokoval si ma k nasledovnemu testu:

1. vytvoril som si project group V:\Projects\Test\Paranoia\paranoia.bpg
2. pridal som k nej nasledovne projekty:
V:\Projects\Test\Paranoia\Dir1\Project1.dpr
V:\Projects\Test\Paranoia\Dir2\Project2.dpr
3. Do zdrojaku Project1.dpr som pridal statement
{$I paranoia.inc}
4. Vytvoril som subor V:\Projects\Test\Paranoia\Dir1\paranoia.inc a pridal
som donho jediny riadok:
{$DEFINE PARANOIA}
5. Vytvoril som subor V:\Projects\Test\Paranoia\Dir2\paranoia.inc a pridal
som donho jediny riadok:
spadni na hubu
6. Aktivoval som v IDE Project1.dpr
7. Pomocou File \ Open som otvoril subor
V:\Projects\Test\Paranoia\Dir2\Unit1.pas
8. Skompiloval som Project1.dpr

Aj ked v bode 8 je aktualnym adresarom V:\Project\Test\Paranoia\Dir2,
paranoia.inc sa berie spravne z adresara V:\Projects\Test\Paranoia\Dir1.
Keby bol brany z aktualneho adresara, kompilator by padol na hubu, to sa ale
nestalo.

Rad sa necham poucit, ak mi posles zreprodukovatelny pripad, v ktorom
aktualny adresar hra nejaku rolu pri kompilacii projektu.

TOndrej

Zimni, letni cas

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 13.3.2002 09:23:08

Zdravim, lze nejakym zpusobem odchytit zmenu letniho/zimniho casu?
Vim ze lze odchytit zpravu WM_TIMECHANGE, ale to je obecne zm�na casu,
ale jak chytit prave zmenu zimniho a letniho casu ?

GetWindowInfo

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 13.3.2002 09:27:46

Je to komponenta na praci s video vstupem. Jmenuje se to DirectShow a snima
to signal z nejakeho videovstupu a zobrazuje. (Zkousel jsem snimat vstup z
videokarty, ktera ma videovstup a z webkamery.) Stahoval jsem to z inetu pod
nazvem hgdspack.zip

K cemu tam pouzivaji zrovna tuhle funkci to nevim. Rikal jsem si, ze
jestlize nic nezjistim v konferenci, obratim se na autory komponenty. Mi ani
tak nevadi, kdyz to nefunguje pod W95, ale vadilo mi, ze se vubec neda pod
W95 nastartovat aplikace, ktera pouziva uvedenou komponentu. Prozatim jsem
to predelal na dynamicke linkovani knihovny, ale je to jen castecne reseni,
aplikace jde nastartovat a funguje az do chvile, kdy by nekdo vycreatoval
formular, na kterem komponenty jsou. Tam to nemam zatim dobre osetreno,
takze to konci nedobrou chybou. Potreboval bych bud nahradit uvedenou funkci
necim, co bude fungovat ve vsech OS, nebo to osetrit rutinou, ktera na W95
nedovoli formular creatovat.

> [...]
> na vsech Windowsech?

Tezko rict bez znalosti toho k cemu presne ta komponenta tu funkci vyuziva.

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 13.3.2002 09:29:38

From: "Sula Milos" <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz>
> da se nejak v TRichEdit zmenit font napr. 50 - 60 znaku bez toho aniz bych
> text oznacil a pak pouzil napr. funkci RichEdit1.SelAttributes.Name ?

Neda.

Petr Vones

GetWindowInfo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.3.2002 13:04:37

From: "bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> K cemu tam pouzivaji zrovna tuhle funkci to nevim. Rikal jsem si, ze

To je ale to dulezite, bylo by dobre presne vedet ktere polozky z WINDOWINFO
to pouziva. Pak by bylo mozne to treba necim nahradit.

Petr Vones

D6 problem s IDE a ladenim

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.3.2002 13:13:28

From: "Jan Grman" <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk>
> pouzivam D6 Ent, upd2.

Dulezita informace: Na jakem operacnim systemu ?

> [...]
> ASM kodom a zastavi sa na nejakom Breakpointe - ja ziadny definovany nemam -

Patrne se v procesu ocitla knihovna kde jsou 'zapomenuty' natvrdo zapsane
breakpointy. Tohle je obvykle problem driveru od firem ktere to neumi napsat
(kupodivu velmi casty pripad jsou drivery od HP tiskaren). Zkus zjistit cemu
patri ta adresa na ktere k tomu dochazi (pokud je to stale ve stejnem miste).

> zistil som ze to robi pri TDCOMconnection.Open - dam pokracovat a program

Potom si zapni 'Use Debug DCUs' a zkus krokovat kod VCL.

Petr Vones

RichEdit

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 13.3.2002 13:24:52

jeste jeden dotaz
TRichEdit mi pri nacteni txt souboru a nasledne TRichEdit.Alignment:=taCenter; zkonvertuje txt na do rtf a zobrazi jako text s rtf prikazama {\ atd. Je na to nejaky patch nebo delam neco spatne ja ?

Milos

Lze menit Paradox - LANGDRIVER programove?

[*] Ing. Ji�� SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 13.3.2002 13:47:21

Zdravim,

vcera mi na muj dotaz odpovedel Jakub Dusek v tomto zneni:

Je potreba v BDE Administratoru nastavit pro driver "Paradox" "LangDriver"
na "Pdox ANSI Czech".

Vse je OK, jen bych chtel vedet, jestli musim vzdy pouzit pouze BDE Administrator
a nebo jestli lze stejny ukon provest programove.

Mobilni pripojeni k internetu s GPRS> Vzdy pripojen. Jeden klik a jste v tom: http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=24389%26url=http://www.gprsforum(tec)cz

Lze menit Paradox - LANGDRIVER programove?

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 13.3.2002 13:56:16

Jde to, na http://www.volny(tec)cz/ml_software/download/un_dbcfg.pas je unita,
ktera dokaze nastavit langdriver a dalsi parametry.

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 13.3.2002 13:58:40

> Dulezita informace: Na jakem operacnim systemu ?
W2000, sp2

> [...]
miste).

> Potom si zapni 'Use Debug DCUs' a zkus krokovat kod VCL.

To skusim. Ovsem zaujimave je ze napr. teraz to prestalo. Teraz funguje v
pohode. Uvidime ako dlho.

JG

Poradi hledani include souboru

[*] R.I.D.D.L.E. <riddle(zv)volny(tec)cz> - 13.3.2002 14:05:55

...co p�ep�na� dcc32 '-I' ?...

RIDDLE

Ondrej Kelle wrote:
> [...]
>
> Vyprovokoval si ma k nasledovnemu testu:
Karel Kral, vyvojar IT / IT developer

Lze menit Paradox - LANGDRIVER programove?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.3.2002 14:06:28

From: "Ing. Ji�� SOKOL" <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>
> Vse je OK, jen bych chtel vedet, jestli musim vzdy pouzit pouze BDE
> Administrator a nebo jestli lze stejny ukon provest programove.

Je to v archivu:
http://delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=1998&mesic=jul&den=21&soubor=dlfaaabr.htm

Petr Vones

GetWindowInfo

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 13.3.2002 14:16:26

V cizim zdrojaku neni snadne se orientovat, letmo jsem nasel toto:

Tady se to plni:
GetWindowInfo(self.Handle, FWindowInfo);

A tady jsou vsechna mista, kde se pouziva FWindowInfo
put_WindowStyle(FWindowInfo.dwStyle or WS_CHILD or
WS_CLIPSIBLINGS);
put_WindowStyleEx(FWindowInfo.dwExStyle);
SetWindowPosition(self.Left,self.Top,self.Width,self.Height);

put_WindowStyle(FWindowInfo.dwStyle and not(WS_BORDER or WS_CAPTION
or WS_THICKFRAME));
put_WindowStyleEx(FWindowInfo.dwExStyle and not(WS_EX_CLIENTEDGE or
WS_EX_STATICEDGE
or WS_EX_WINDOWEDGE or WS_EX_DLGMODALFRAME) or WS_EX_TOPMOST);
SetWindowPosition(0,0,screen.Width,screen.Height);

put_WindowStyle(FWindowInfo.dwStyle or WS_CHILD or WS_CLIPSIBLINGS);
put_WindowStyleEx(FWindowInfo.dwExStyle);
SetWindowPosition(self.Left,self.Top,self.Width,self.Height);

Za pouzitim vzdy nasleduje SetWindowPosition, proto si myslim, ze by to
mohlo nejak souviset a ten nasledujici radek jsem do tohoto mailu zaradil
taky. Ty put_... metody jsou nejaky interface - viz nize ...

(* Definition of interface: IVideoWindow *)
IVideoWindow = interface(IDispatch)
['{56A868B4-0AD4-11CE-B03A-0020AF0BA770}']
(* IVideoWindow methods *)
... atd atd ...
function put_WindowStyle(WindowStyle: Longint): HResult; stdcall;
function put_WindowStyleEx(WindowStyleEx: Longint): HResult; stdcall;

To je ale to dulezite, bylo by dobre presne vedet ktere polozky z WINDOWINFO
to pouziva. Pak by bylo mozne to treba necim nahradit.

Petr Vones

Lze menit Paradox - LANGDRIVER programove?

[*] Bednar��k Dalibor <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 13.3.2002 14:19:56

Treba takto

var
ts : tstrings;
begin
Session.ConfigMode:=[cfmPersistent]; //Na nastaveni ConfigMode se
podivej do HELPu
TS:=TStringList.Create;
TS.Add('LANGDRIVER=anczechw');
Session.ModifyDriver('PARADOX',TS);
TS.Free;
end;> Je potreba v BDE Administratoru nastavit pro driver "Paradox" "LangDriver"
> [...]
Administrator
> a nebo jestli lze stejny ukon provest programove.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.3.2002 14:31:35

From: "bardon" <bardon(zv)akord-soft(tec)cz>
> A tady jsou vsechna mista, kde se pouziva FWindowInfo

Na prvni pohled by mozna stacilo naplnit jen dwStyle a dwExStyle:

var
WI: TWindowInfo;
Handle: HWND;
begin
FillChar(WI, SizeOf(WI), 0);
WI.dwStyle := GetWindowLong(Handle, GWL_STYLE);
WI.dwExStyle := GetWindowLong(Handle, GWL_EXSTYLE);

Petr Vones

Nejvhodnejsi komponenty pro IB/FB

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 13.3.2002 15:10:36

[...]

Ahoj.
JA pouzivam IBX (hlavne IBStoredProc, IBDataset) a jsem spokojen. Ovsem
zarmoutily mne zpravy (tady v konferenci), ze IBX nejspise nebude uplne
kompatibilni s budoucimi verzemi FB.

EAbstract Error

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 13.3.2002 16:31:11

Ahojte!

Minule som tu nechtiac rozburil hladinu "hnevu" a bol som neohrabany preto
sa chcem ospravedlnit vsetkym v konferencii a teraz mi dovolte prejst ku
problemu. Mam proceduru

procedure EnumNetResources(List: TStrings);
procedure EnumFunc(NetResource: PNetResource);
var
Enum: THandle;
Count, BufferSize: DWORD;
Buffer: array[0..16384 div SizeOf(TNetResource)] of TNetResource;
i: Integer;
begin
if WNetOpenEnum(RESOURCE_GLOBALNET, RESOURCETYPE_ANY, 0, NetResource,
Enum) = NO_ERROR then
try
Count := $FFFFFFFF;
BufferSize := SizeOf(Buffer);
while WNetEnumResource(Enum, Count, (zv)Buffer, BufferSize) = NO_ERROR do
for i := 0 to Count - 1 do
begin
if Buffer[i].dwDisplayType = RESOURCEDISPLAYTYPE_SERVER then
List.Add(Copy(Buffer[i].lpRemoteName, 3,

length(Buffer[i].lpRemoteName)));
if (Buffer[i].dwUsage and RESOURCEUSAGE_CONTAINER) > 0 then
EnumFunc((zv)Buffer[i]) **************
WNetCloseEnum(Enum);

EnumFunc(nil);
end;

a hadze mi tam EAbstract Error ked to bezi cez cyklus a skonci to na
oznacenom riadku (************) po niekolkych priebehoch cyklu. Prosim Vas
mohli by ste mi k tomu napisat nejaky nazor preco mi to robi?

Dakujem

a este raz sa hlboko ospravedlnujem.

S pozdravom Robo

EAbstract Error

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.3.2002 16:40:41

> [...]
> Enum: THandle;
> Count, BufferSize: DWORD;
> Buffer: array[0..16384 div SizeOf(TNetResource)] of

tak bych si tipnul, ze preplnis stack....

Zkus alokovat Buffer nejak lip (GetMem)

D. Toman

Znakova sada v IB/FB

[*] B�in�il Tom� - 13.3.2002 17:02:41

Zdravicko,
jeste mam jeden dotaz ohledne IB/FB. Myslel jsem, ze bude nejlepsi pouzit
znakovou sadu WIN1250, ale narazil jsem pri zadavani ceskych znaku. Muzete
mi prosim poradit jakou default sadu mam pouzit a co mam pouzit u sloupcu
tabulky v COLLATE, aby to i spravne tridilo podle ceskych pravidel.

Avast/SMTP2000 Antivirus: Outbound message clean.
Virus Database (VPS): 8.3.2002
Tested on: 13.3.2002 17:02:43 +0200
Avast! is copyright (c) 2000-2001 ALWIL Software.

Rozdiel medzi typmi e-mailov v MS Outlook

[*] Roman Pagac <PagacR(zv)servonic.de> - 13.3.2002 17:05:20

Zdravim kolegov!

Mam takyto problem: MS Outlook 2000 (dalej len Outlook) umoznuje zdielanie
Outlookovskych foldrov medzi pouzivatelmi. Toto zdielanie je interne
zabezpecovane tak, ze Outlook rozposle interne e-maily pouzivatelom, ktorym
je ponuknute zdielanie. Ak pouzivatel s ponukou suhlasi, tak sa tiez u nho
vytvori adresar a do tohto adresara sa potom "replikuje" obsah toho
zdielaneho adresara. Tato "replikacia" obsahu zdielaneho adresara sa
vykonava pomocou tychto internych e-mailov. Samozrejme pouzivatel tento
proces "replikacie" nevidi. Ja by som potreboval vediet ako Outlook
rozlisuje (ma nejaku specialnu property pre to alebo ...) tieto interne
e-maily od ostatnych "normalnych" e-mailov. "normalne" myslim tie, ktore
moze pouzivatel vidiet, t.j. napr. tie v Inboxe a dalsich foldroch.

Vdaka za rady.

S pozdravom Roman Pagac.

Jeste jednou LangDriver

[*] Ing. Ji�� SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 13.3.2002 17:09:30

Omlouvam se,

ale asi jsem uplny trotl!! Uz jsem se vas tady ptal, jak programove
zmenim LangDriver u Paradoxove tab. Reseni se mi sesli 3.
Vsechny jsou f-cni, ale ja nechapu, ze se neprojevi vysledek!!!

Popisu jak otviram tab. Nepristupuji k ni pomoci aliasu, ale pomoci prime
cesty k souboru.

Muzete mi nekdo rict, kam se mam PRESNE kouknout v BDE Administratoru,
jak je LangDriver nastaven? Protoze v zalozce "Configuration" jsem
"Paradox" nasel nekolikrat a vzhledem k tomu, ze se mi neprojevuji zmeny
nastaveni, tak asi bude problem nekde tady. (ano, dal jsem vzdy po zmenach
ulozit a aplikaci, kde pouzivam to serazeni, jsem restartoval)
Ja totiz neumim ani rucne nastavit LangDriver tak, abych pomoci prikazu
SQL seradil tabulku podle prijmeni vcetne hacku a carek.

Jeste... Petr Vones mi radil konferenci z Delphi, dal primo odkaz. Zkousel jsem
kod pouzit, ale mam problem v tom, ze ta tab. je heslovana a kdyz jsem zkousel
menit LangDriver pomoci jeho procedury, tak mi to hlasilo chyba-chybi heslo.
Vubec netusim, jak vytahnout z otevrene tab. heslo. Proc? Protoze jinak by
heslo musel zadavat uzivatel 2x a to se mi nejevi jako korektni.

To vse ale budu resit az po tom, co budu schopen seradit tab. vcetne cestiny.
Fakt si pripadam jako ......

Poradte, diky.

Budte GEnius. Mejte vsech pet pohromade. http://www.genius(tec)cz

EAbstract Error

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 13.3.2002 17:41:35

> tak bych si tipnul, ze preplnis stack....
>
> Zkus alokovat Buffer nejak lip (GetMem)

Mohol by si mi prosim poradit ako to mam urobit? Trapim sa s tou alokaciou
uz hodinu a nejako sa mi nedari s pointrami nemam nejak valne skusenosti.
Nevies kde by som si mohol precitat o tejto tematike nejake veci aby som
taketo blbe otazky nehadzal do konfery?

Vdaka

Robert Suska

Prikazy SQL na vzdaleny server

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 13.3.2002 17:43:29

Ahoj, potreboval bych poradit jak na tento problem:
mam v souboru velke mnozstvi SQL prikazu a potreboval bych je prenest
pres modemove spojeni na SQL server (FireBird). Idealni by asi byl aplikacni
server, ktery by obdrzel pozadovana data a pak dale komunikoval se serverem.
Potreboval bych nakopnout jak nejlepe a nejednoduseji na to. Jestli pouzit
Midas a Clientdataset a posilat prikazy jednotlive nebo prenest prvne cely
soubor do vlastniho COM objektu a pak posilat prikazy nebo prenest soubor
pres FTP na disk serveru a pak treba pomoci servisu komunikovat s databazi,
nebo uplne jinak, fakt nevim ?

Diky za nakopnuti.

Jeste jednou LangDriver + dodatek

[*] Ing. Ji�� SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 13.3.2002 17:43:33

Jeste chci dodat, nevim jestli to s tim souvisi, ale pri vytvareni ty tabulky
jsem nastavil "Table Language" na "dBASE CSY cp852"

Pouzivam Table, Query, Datasource, 2x DBGird (v jednom pomoci Table zobrazim tabulku
serazenou podle primarniho indexu a ve druhym CHCI /zatim marne/ zobrazit tu tab.
serazenou podle abecedy - pouziju sql prikaz /coz udela, ale hacky a carky to
vyhodi az nakonec/)

> [...]
> heslo musel zadavat uzivatel 2x a to se mi nejevi jako korektni.
>
> To vse ale budu resit az po tom, co budu schopen seradit tab. vcetne cestiny.

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 13.3.2002 18:07:13

On 13 Mar 2002, at 17:02, B�in�il Tom� wrote:

> [...]
> mi prosim poradit jakou default sadu mam pouzit a co mam pouzit u sloupcu
> tabulky v COLLATE, aby to i spravne tridilo podle ceskych pravidel.

CHARACTER SET WIN1250 COLLATE PXW_CSY

Otevreni pokl.zasuvky

[*] Ludek Paral <ludek.paral(zv)telecom(tec)cz> - 13.3.2002 19:50:41

Ahoj, ja mam pokladni zasuvku, com port je atypicky obraceny (tzn. tusim
dratky misto direk), aby to neslo zamenit, pro otvirani pouzivam tento kod :

1. aktivace portu :
PutPort ($AC,$303);

2. otevreni zasuvky :
PutPort (5,$301);

> [...]

mam ovladace k zasuvce TERRA computer systems Brno,
ale z roku 1994 (jeste porad to zakaznik pouziva), mohu zaslat.

[*] Votava <kvotava(zv)atlas(tec)cz> - 13.3.2002 19:52:48

Zmena LangDriver v programu napr. takto:

procedure procZmenaLangDriver(Sender: TObject);
var Reg:TRegistry;
Reg := TRegistry.Create;
try
Reg.RootKey := HKEY_LOCAL_MACHINE;
if Reg.OpenKey('\Software\Borland\Database
Engine\Settings\DRIVERS\DBASE\INIT', True) then
begin
Reg.WriteString('LANGDRIVER','DB852CZ0');
reg.HasSubKeys
Reg.CloseKey;
Reg.Free;
s pozdravem Votava

Jeste jednou LangDriver + dodatek

[*] Votava <kvotava(zv)atlas(tec)cz> - 13.3.2002 20:01:30

Jestlize chcete LangDriver pouze zmenit, tak to delate spravne, ale musi byt
nastavena take tabulka a ta jde nastavit napr. DB desktopu, ovsem musi byt
prazdna.

Zmena LangDriver pro paradox v programu

[...]
Engine\Settings\DRIVERS\PARADOX\INIT', True) then
begin
Reg.WriteString('LANGDRIVER','anczech');
reg.HasSubKeys
Reg.CloseKey;
Reg.Free;
s pozdravem Votava

> [...]

> Budte GEnius. Mejte vsech pet pohromade. http://www.genius(tec)cz

Mobilni pripojeni k internetu s GPRS> Vzdy pripojen. Jeden klik a jste v

Pop-up menu a customdraw

[*] Milan Cizek <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 13.3.2002 20:28:49

ahoj,
stale se mi nedostalo odpovedi na muj dotaz, takze zkusim jeste jednou
(upresnit).

Potreboval bych nejakym zpusobem nastavit barvu a styl ohraniceni meho
pop-up menu, stejne tak i styl,tloustku a barvu ohraniceni tohoto menu. U
polozek to neni pomoci OnDrawItem a OnDrawMeasureItem problem, me jde ale
primo o ten okraj, takze ho bud odstranit a v ziskanem rectu si ho znovu
vykreslit, nebo nejakym zpusobem kreslit mimo prideleny Canvas. Lze neco
takoveho? Diky.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Custom Hint a metoda Paint - castecne vyreseno

[*] Milan Cizek <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 13.3.2002 20:28:47

Ahoj,
velikost rectu se mi jiz podarilo zmenit upravou procedury ActivateHint
nejak takto:

procedure TMyHint.ActivateHint(Rect: TRect; const AHint: string);
var TmpRect: TRect;
begin
TmpRect:=Rect;
InflateRect(TmpRect,9,0);
OffsetRect(TmpRect,20,0);
inherited ActivateHint(TmpRect,AHint);
end;

Bohuzel se mi tim nepodarilo vyresit problem s ohranicenim meho rectu.
Potrebuju nejakym zpusobem vypnout to defaultni a nakreslit si misto neho
vlastni (barevne). Horni a leve ohraniceni je hodne svetle, ja mam podklad
hintu bily a v aplikaci svetle plochy, takze mi to mistama neprijemne
splyva. Vite nekdo, jak na to? Diky.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

> Ahoj,
>
> je to ale v BCB, snad to trochu pomuze
>
> http://www.radekchalupa(tec)cz/tools/clanek_dev.asp?page=developer\cpp
> _builder\clanky\2002\1\hints.htm

I2C na seriovem portu

[*] Votava <kvotava(zv)atlas(tec)cz> - 13.3.2002 21:13:22

Zdravim vsechny,
nevite nekdo o komponente ci knihovne pro I2C komunikaci
s pozdravem Votava

JCL preview

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.3.2002 01:15:44

Ahoj,

pokud chcete videt jak asi bude vypadat JCL 1.20 ktera by mela byt do konce
brezna, tak tady (ne)pravidelne najdete snapshoty z VCS:

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&release_id=78860

Petr Vones

Pop-up menu a customdraw

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 14.3.2002 07:00:16

Koukni se na TBToolBar2000 -> ten ma vlastni PopUp menu, ktere si kresli
sam. Tusim ze adresa je www.jrsoftware.com, ale nejsem si jist. Kdyzak zkus
www.innosetup.com

> [...]
>primo o ten okraj, takze ho bud odstranit a v ziskanem rectu si ho znovu
>vykreslit, nebo nejakym zpusobem kreslit mimo prideleny Canvas. Lze neco

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Otevreni pokl.zasuvky

[*] Zdenek Brejsa <prog(zv)hjsoft(tec)cz> - 14.3.2002 07:19:10

Kde mam v D4 vzit proceduru PutPort ?

----- Puvodn� zpr�va -----
Od: "Ludek Paral" <ludek.paral(zv)telecom(tec)cz>
> pro otvirani pouzivam tento kod :
>
> 1. aktivace portu :
> PutPort ($AC,$303);
>
> 2. otevreni zasuvky :
> PutPort (5,$301);

Jeste jednou LangDriver + dodatek

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 14.3.2002 07:31:03

Klidne muzete pouzit language DBASE CSY cp852. My tento jazyk pouzivame cca.
5 let a splnuje vse co je nutne pro ISVS dle UVIS

S pozdravem

Milan Tome�
mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Jak pouzit SC_NEXTWINDOW

[*] David Kraina <DKx(zv)seznam(tec)cz> - 14.3.2002 07:45:21

Potreboval bych pomoci API prepnout na dalsi aplikaci pomoci
SC_NEXTWINDOW a SC_PREVWINDOW, protoze klavesy ALT+TAB (simulace)
pouzit nemohu. Ovsem ale pri pouziti techto API se dostanu nekam
mimo, abych se dostal zpet, musim nekolikrat stisknout ALT+TAB
(rucne). Zda se mi, ze se to prepina na neviditelne procesy. Nevite
jak na to, aby to fungovalo jako normalni ALT+TAB ? Dik
DKx.

Mobilni pripojeni k internetu s GPRS> Vzdy pripojen. Jeden klik a jste v tom: http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=24389%26url=http://www.gprsforum(tec)cz

Jak pomoci API killnout

[*] David Kraina <DKx(zv)seznam(tec)cz> - 14.3.2002 07:53:19

Jak se pomoci API killne aplikace pod Win95 i WinNT

Cim vice pratel, tim vice penez! http://www.genius(tec)cz

SQL - existence tabulky

[*] Petr Jansky <delphi(zv)amzdy(tec)cz> - 14.3.2002 08:42:59

Ahoj

nevite nekdo, jak zjistit zda existuje tabulka pomoci SQL

S pozdravem

Petr J�nsk�
p.jansky(zv)amzdy(tec)cz

---
Odchoz� zpr�va mo�n� neobsahuje viry.
Verze: 6.0.307 / Virov� b�ze: 168 - datum vyd�n�: 11.12.2001

Jeste jednou LangDriver

[*] Karel Horky <horky.karel(zv)quick(tec)cz> - 14.3.2002 09:16:50

Ing. Ji�� SOKOL, <mailto:JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> napsal:
> Muzete mi nekdo rict, kam se mam PRESNE kouknout v BDE Administratoru,
> jak je LangDriver nastaven? Protoze v zalozce "Configuration" jsem

Pro Delphi 5 si nainstaluj Update BDE na v 5.11 (BDE511EN.EXE), bez
toho nejde nastavit Paradox Version 4.0 a Level 7.

BDE Administrator - Configuration - Drivers - Native - PARADOX.
Jednotlive Definition -
NET DIR C:\
VERSION 4.0
TYPE FILE
LANGDRIVER Paradox Czech 852
BLOCK SIZE 2048
FILL FACTOR 95
LEVEL 7
STRICTINTEGRTY TRUE

Takto si nastav BDE, potom znovu vytvor tabulku, vcetne indexu.
Pro zmenu setrideni pouzivam zmenu indexu, ne SQL.
Je dulezite, aby jsi mel v programu moznost okamzite tvorby *ZALOHY*
dat a pak jeste obnovu dat vcetne uplne tvorby zcela novych tabulek.

Jeste uvazuj nad prechodem na TDBF nebo MemTable, pokud to chces
pouzivat jen lokalne. Paradox v jedne chvili jede a v pristi se s nim
jiz nedomluvis. Pomahaji jen aktualni zalohy.
------
S pozdravem Karel Horky
horky.karel(zv)quick(tec)cz
W2K/SP1, D5Ent/UP1

SQL - existence tabulky

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 14.3.2002 09:16:06

Pomocna tabulka (pres '#' nebo '##')
exists(select * from tempdb..sysobjects where id = object_id('tempdb..##NM_LOG'))
Tabulka v aktualni databazi
exists (select * from sysobjects where id = object_id('CISNM_Provize'))

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

14.3.2002 Petr Jansky:
> nevite nekdo, jak zjistit zda existuje tabulka pomoci SQL

> Petr J�nsk�
> p.jansky(zv)amzdy(tec)cz

SQL - existence tabulky

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 14.3.2002 09:16:09

Ahoj,

>nevite nekdo, jak zjistit zda existuje tabulka pomoci SQL

a na jakem SQL ?

MSSQL

IF EXISTS (SELECT TABLE_NAME FROM INFORMATION_SCHEMA.TABLES
WHERE TABLE_NAME = 'TMojeTabulka')

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Jeste jednou LangDriver

[*] ales.pavel(zv)popron(tec)cz - 14.3.2002 09:26:26

[...]

Dle meho skromneho nazoru,(nevidel jsem ty ukazky) pokud pouzijes session,
to plati pro dannou session-pripojeni(jak nazev napovida),projevilo by se ti
to kdybys dannou tabulku (allias) hned po spojeni nasledne creatoval.
Nemylim se, chlapci? Treba to bude chybka v tom.
Ales Pavel
D5 Ent W2000

SQL - existence tabulky

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 14.3.2002 09:29:12

Vetsina DB komponent umoznuje ziskat seznam tabulek.
Pokud pouzivas BDE, tak se podivej do DEMOS, v nektere verzi delphi
byly zdrojaky k nastroji podobnemu SQL exploreru.
Pokud pouzivas interbase a tak bud pres sytemove tabulky, nebo
nektere komponenty to jiz maji.
Podivej se do zdrojaku k IBX.

> [...]
>

> ---
> Odchoz� zpr�va mo�n� neobsahuje viry.
> Verze: 6.0.307 / Virov� b�ze: 168 - datum vyd�n�: 11.12.2001

[*] Bohdan Voska <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 14.3.2002 09:29:24

Asi budes muset rici o jakou databazi jde. Pokud jde o pripojeni pres
ADOExpress lze pouzit funkci GetTableNames,
ktera by mela vratit seznam tabulek.
Bohdan Voska

> Ahoj
>
> nevite nekdo, jak zjistit zda existuje tabulka pomoci SQL

IB Firebird - padani serveru

[*] Mirek Junek <mirek.junek(zv)worldonline(tec)cz> - 14.3.2002 09:34:52

Pouzivame Firebird RC2 server pod W2K. Vzdy 1x za 1-3 dny server spadne
(Terminated abnormally) a je restartovan IbGuardianem.

Navic cas od casu se v logu vyskytne chyba 10 054.

V logu W2K se zadna HW chyba nevyskytuje, zkouseli jsme vymenit sitovy
switch, napajeci zdroj v PC,
preinstalovat cely server vcetne W2K. Nic nepomaha.

Server je Athlon 1G, RAM 1GB, na serveru jina aplkace nebezi, ostatni
pripojene stanice jsou 1xW2K, 3xW98.

Nema nekdo nejaky napad, co jeste zkusit ?

Kresleni na Canvas formulare z vlastni komponenty

[*] Vagner Pavel <Vagner(zv)ceps(tec)cz> - 14.3.2002 09:35:30

Hi lidi,
mam naledujici problemek. Mam odvozeneho potomka od TGraphicConrol ktery
predstavuje schematickou znacku a na jeho canvas se maluje nejak motiv
(krucnice, cary atd). V momente kdyz ten motiv namaluju na platno formulare
(style fsNormal), volam funkci moji tridy (DrawToC) a predhodim ji canvas
formu, tak se to tam nenamaluje a dela se to stale na canvas komponenty.
Nevim co delam blbe.
Delam to kvuli tomu ze pozdeji bude potreba sestavene schema exporotvat
do emf. takze se to bude malovat na canvas metafajlu.

dik predem Pavel

D5 Prof. W2000

Moje trida
TNavrhCara = class(TGraphicControl)
procedure Paint; override;
public
constructor Create(AOwner:TComponent); override;
procedure DrawToC(aCanvas:TCanvas;aLeft,aTop,aW,aH:Integer);
published
property Height;
property Left;
property Name;
property Top;
property Width;
property OnClick;
property OnDblClick;
property OnMouseDown;
property OnMouseMove;
property OnMouseUp;
end;

procedure TNavrhCara.DrawToC(aCanvas:TCanvas;aLeft,aTop,aW,aH:Integer);
begin
With aCanvas do
begin
Brush.Color:=clYellow;
Rectangle(Rect(aLeft,aTop,aLeft+aW,aTop+aH));
Line(aLeft,aTop,aLeft+aW,aTop+aH,aCanvas);

procedure TNavrhCara.Paint;
begin
With Canvas do
begin
Brush.Color:=clYellow;
Rectangle(ClientRect);
Line(0,0,Width,Height,Canvas);

// tahle pomocna procedurka je v samostane unite pomocnych funkci
procedure Line(x1,y1,x2,y2:Integer;ACanvas:TCanvas);
begin
with ACanvas do
begin
MoveTo(x1,y1);
LineTo(x2,y2);

hlavni program
procedure TForm1.FormMouseDown(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
nc:=TNavrhCara.Create(Form1);
nc.Parent:=Form1;
nc.Left:=x;
nc.Top:=y;
moving:=True;
XOff:=X;
YOff:=Y;
end;

procedure TForm1.FormMouseMove(Sender: TObject; Shift: TShiftState; X,
Y: Integer);
begin
if Moving and (nc<>nil) then
begin
nc.Width:=x-nc.Left;
nc.Height:=y-nc.Top

procedure TForm1.FormMouseUp(Sender: TObject; Button: TMouseButton;
Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
nc.Width:=x-Xoff;
nc.Height:=y-YOff;
nc.DrawToC(Form1.Canvas,nc.Left,nc.Top,nc.Width ,nc.Height ); // stejne ho
nenamaluje na Form
nc.Free;
Moving:=False;
end;

SQL - existence tabulky

From: "Petr Jansky" <delphi(zv)amzdy(tec)cz>
> nevite nekdo, jak zjistit zda existuje tabulka pomoci SQL

Na akom serveri ? Na IB/FB je systemova tabulka kde to najdes. Myslim si ze
je to RDB$RELATIONS.

Roland.

SQL - existence tabulky

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 14.3.2002 09:39:02

On 14 Mar 2002 at 8:42, Petr Jansky wrote:
> nevite nekdo, jak zjistit zda existuje tabulka pomoci SQL
IB6,FB treba takto:
select count(*) from rdb$relations where rdb$relation_name='jmeno_tabulky'
Z.Kalhous

I2C na seriovem portu

[*] Hou�vi�ka Jan <houzvickaj(zv)threeman(tec)cz> - 14.3.2002 09:52:50

Knihovna je Port.DLL, je soucasti knihy 'Vyuziti rozhrani PC pod Windows' a
je free, pokud mas zajem poslu ti ji vcetne unity I2CCOM2,
ktera obsluhuje sbernici pres COM2.

houzvickaj(zv)threeman(tec)cz