DDE vs.modernejsi prostredky

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 18.3.2002 13:35:46

My pouzivame TCP/IP sokety i kdyz je to na jednom PC,
umoznuje to jednodussi ladeni a prenositelnost mezi
aplikacemy a OS.
Pokud se jedna o maly pocet dat, je vhodnejsi pouzit textovy format.
Klasicky PHP potrebuje cist data z nasi aplikace pres sit.
K casum, TCP/IP odpoved nikdy neprijde drive, nez nekolik desitek ms,
po siti to muze byt az minuta, ale DDE je na tom jeste hure (pouziva
TCP/IP pro prenos po siti).
Dalsi moznosti jsou COM/DCOM, DLL callback.> Ptam se tedy:
> - prestane byt DDE v novych verzich OS Windows v dohledne dobe podporovano?
> - existuje aplikacne dostatecne jednoducha alternativa k DDE?

Implementace TCP/IP je mnohem jednodussi nez DDE, DDE komponenty v Delphi
maji par chyb, takze je nutno si procist zdrojeve kody.

> Jedna se mi o vymenu dat mezi tvorenymi aplikacemi v rozsahu desitek Byte v
> pomerne kratkych intervalech (nekolikrat za sec).

Slavek

Primary key a datove vyznamne pole

[*] ing.Pavel Cabalka <pavel_cabalka(zv)vcshk(tec)cz> - 18.3.2002 13:53:38

Pratele,
dokaze mi prosim nekdo vysvetlit, proc si myslim, ze bych nemel jako primary
key na tabulce pouzit datove vyznamne pole ackoliv jsem si 100% jisty, ze
toto pole je unique? Tak nejak podvedome to citim, resp. zrejme mi to nekdo
tlacil do hlavy, ale nedokazu to vysvetlit.
diky moc
PavelC

SQL AnyWhere a WinMe

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 18.3.2002 14:08:22

From: "Jiri Wendl, KSH-Data" <wendl(zv)ksh-data(tec)cz>
> Formulare vytvarim Dynamicky, jsou totiz v DLLkach.

Pokud nejsou ty DLL prelozene s balicky tak vlastne do jednoho procesu
natahujes pokazde cely zakladni kod VCL znovu. Nikdy jsem nepochopil smysl
tohoto pocinani. Budto chci aplikaci modularni, takze pouziji balicky a nebo
mam vse v jednom EXE souboru. Pouziti samostatne DLL se jevi jako zbytecne
reseni.

> Mohl by mi nekdo vysvetlit co to vubec ty systemove prostredky jsou?
> A proc se nezvysi jejich pocet kdyz se zvysi pamet?

Systemove prostredky na Windows Playstation (95/98/Me) maji pevnou velikost,
nema to nic spolecneho s velikosti operacni pameti a zvysit je nelze nijak. Je
to dano navrhem jadra techto Windows (je uplne jine nez NT) ktere je primarne
urceno pro nenarocne pouziti (hry, prohlizec Internetu, office ...). Omezeni
nekterych prostredku je dano i pouzitim 16ti bitoveho kodu v jadre, takze jsi
omezen hranici 64k pro urcite druhy grafickych objektu.

Pri testovani Delphi aplikace je vhodne mit na techto Windows nainstlovan
Meric systemovych prostredku (je soucasti Windows instalace, nekde v
Prislusenstvi) a sledovat kolik aplikace spotrebuje. Spotrebu lze eliminovat
vytavrenim (a uvolnovanim) formularu za behu, nepouzivanim komponent ktere
zobrazuji male bitmapy - TButtonGlyph (neplati pro Delphi 6, tam je to jiz
opraveno) a dalsim omezovanim grafickych prvku v aplikaci. Dale je nezbytne
nutne pouzivat aktualni verze update packu pro Delphi.

Petr Vones

SID, MrSID data format

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 18.3.2002 13:33:50 -0000

Ahoj
uz sa tu nieco podobne preberalo ale nie prave s tymito
formatmi, zaujimalo by ma ci existuje nejaka komponenta na
prehliadanie tohto typu suborov.
Ale este viac by ma zaujimalo ci niekto nemate technicku dokumentaciu
resp. sposob kodovania tychto suborov.
Je to format nestratovej kompresie obrazu ;
obraz sa zobrazuje podrobne v zavislosti na zvacseni t.j.
na malom obrazku vidno malo detailov na velkom vela :-)
udaje su ulozene asi v db ale vo formate ktory sa mi nedari nijako
rozlustit. :-(
Vdaka
Peter Surovy

MDI a formulare z dll

pisu MDI aplikaci a potreboval bych jednotliva child okna mit v
samostatnych dll /modularita atd .../.
Nasel jsem na internetu postup, jak toto zajistit, jsem schopen dosahnout
toho, ze se pri kliku na polozku v menu v MDIForm otevre prislusne child
okno z DLL.
Pokud vsak otevru v menu polozku Windows /tj. jak je tam to razeni oken ...
kaskada, cast, minimize all .. atd/ nejsou vysviceny jednotlive polozky,
tj. nelze okna preskupovat, radit kaskadne atd... Navic, pokud otevru vice
stejnych oken a pak jedno z nich maximalizuju, dojde k maximalizaci i tech
ostatnich ...
Nevite nekdo v cem je problem ?? Jaky je vlastne mechanismus vytvareni
child oken v MDI aplikaci, pokud jsou formulare soucasti exe ??

Diky Radek

MDI a formulare z dll

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.3.2002 14:50:25

From: <tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz>
> pisu MDI aplikaci a potreboval bych jednotliva child okna mit v
> samostatnych dll /modularita atd .../.

Preloz aplikaci i DLL s balicky a bude to fungovat bez problemu. Idealni je
DLL zamenit za balicek, vice treba tady:

http://www.obsof.com/delphi_tips/DL613.html

Petr Vones

Preklad Z C do Pacsalu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.3.2002 14:50:22

> if (i % 8) then if (i mod 8)=??? then
if (i mod 8) > 0 then

> x >>= 8 - (i % 8); x := x shr 8 - (i mod 8) ???
x := x shr (8 - (i mod 8) )

> y <<= (i % 8); y := y shl (i mod 8) ???
y := y shl (i div 8)

D. Toman

TComboBox.ReadOnly

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Udelas si potomka, ktery bude pri ReadOnly nastavovat Enable a naopak.

Ok, toto napadlo aj mna. Ale ide mi o to aby sa dalo na combobox kliknut,
kopirovat cez clipboard.
Proste vlastnosti TEdit.ReadOnly=TComboboxMoje.ReadOnly.

Roland.

Ako zrusit PopupMenu komponente WebBrowser ?

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 18.3.2002 14:57:14

Ahoj,

takhle to skutecne nejde. Podivej se sem:
http://www.euromind.com/iedelphi

stahni si upravenou komponentu WebBrowser - TEmbeddedWB a v udalosti
OnShowContextMenu napis:

function TForm1.WebBrowser1ShowContextMenu(const dwID: Cardinal;
const ppt: PPoint; const pcmdtReserved: IUnknown;
const pdispReserved: IDispatch): HRESULT;
begin
Result := S_OK;

> From: Slavomir Cekel [mailto:cekel(zv)noves.sk]
>
> Vdaka za odpoved, ale co tak si najprv overit, ci nepisem
> hluposti ? TAK
> TO TOTIZ NEJDE!!!

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 18.3.2002 14:58:58

18.3.2002 Slavomir Cekel:
> Vdaka za odpoved, ale co tak si najprv overit, ci nepisem hluposti ? TAK
> TO TOTIZ NEJDE!!!

Takze krok za krokem:
1. na formular dam WebBrowser
2. na formular dam PopupMenu
3. toto prazdne PopupMenu priradim WebBrowseru

Co na tom nejde ?

Cteni a zapis wab souboru

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 18.3.2002 15:08:28

Servus,
nezna nekdo z vas spusob, jka cist a zapisovat do wab souboru. Mam tu uz
neco od Petra Vonese, ale pri otevreni wabu to jen zakrici No argument for
format '%s'.

Servus Rumcajs

Ako zrusit PopupMenu komponente WebBrowser ?

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 18.3.2002 15:14:35

Omlouvam, se, skutecne to nejde.
Jsem na DialUp, takze jsem to nedotahnul az tak daleko, ze jsem se
pripojil (lokalni soubor me nenapadl).
Skutecne si to dotahne popup.

18.3.2002 Ales Vasicek:
> [...]

> const ppt: PPoint; const pcmdtReserved: IUnknown;
> const pdispReserved: IDispatch): HRESULT;

Preklad Z C do Pacsalu

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 18.3.2002 15:15:53

Ahoj,

if (i % 8) then
----------^^^^ then v Ccku asi nenajdes
if (i mod 8)>0 then
nevim jak je to s prioritama vyhodnocovani v pascalu u shr a shl, takze to radeji ozavorkuji
ale bitovy posun doprava v kombinaci s prirazenim ">>=" ma velmi malou prioritu, takze se vyhodnoti az naposled

x >>= 8 - (i % 8); // ono by to mohlo byt klidne i takhle x >>= 8 - i % 8;
protoze modulo deleni ma vetsi prioritu jak odecitani

x:=x shr (8 - i mod 8);
y <<= (i % 8); // to same y <<= i % 8;

y:=y shl (i mod 8);

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Delphi 5 IDE: CodeExplorer je tuby

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 18.3.2002 15:22:26

Dobry den,
stava se mi v IDE stale casteji vec, ktera me velice stve a nevim, co s
ni. Problem je takovy, ze kdyz mam v Delphi IDE zobrazeny CodeExplorer,
tak tento nekolikrat do hodiny "vytuhne". Tim vytuhne myslim to, ze je
sice zobrazeny, ale nejde se v nem pohybovat ani klavesnici ani mysi. Da
se sice do neho prepnout ale to je tak vse. Pomuze teprve File|Close All
a znovuotevreni celeho projektu. Kdyz je to parkrat do hodiny, je to
vec, ktera dokaze pekne obtezovat. To same si pamatuji s D4. Mam Win95,
vim, ze na W2000 by to mozna fungovalo lepe. Ale musim setrvat u WinXX z
jinych duvodu.

Jsem sam, komu to takto blbne? Nevite nekdo, co s tim?

D5 Pro, Win95.

Karel Kral, vyvojar IT / IT developer

Preklad Z C do Pacsalu

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 18.3.2002 15:27:35

> if (i % 8) then

Pascal
if (i mod 8)>0 then

AFAIK jakykoliv nenulovy vyraz v Ccku
je pravdivy, tedy funguje v if-then
jako hodnota True.

> x >>= 8 - (i % 8); x := x shr 8 - (i mod 8) ???
> y <<= (i % 8); y := y shl (i mod 8) ???

todle je imho OK, nekdo to prosim jeste potvrdte

dekuji PeC(zv)

Jak simulovat prejeti mysi - API?

[*] Milan Cizek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 18.3.2002 15:38:18

ahoj,
cely den se neuspesne snazim udelat nasledujici: potrebuji, aby si
cizi aplikace myslela, ze jsem nad jejim formularem prejel mysi.
Nechci uzivatele otravovat necim jako Get/SetCursorPos, to sice
vcelku funguje, ale je to takoce nouzove reseni. Napadlo me tedy
nasimulovat najeti mysi pomoci zprav. Ve Winsight a nasledne Spy++
jsem si vypozoroval, co se asi tak deje a pokusil se o duplikaci
techto messages. Z neznameho duvodu se mi ale nedari, aby mi cizi
aplikace na podnet reagovala - jakoby se nic nedelo. Handle mam
samozrejm� spravny. Nevidim zadny vetsi rozdil mezi zpravami
zaslanymi systemem a zpravami odesilane z me aplikace. Vite prosim
nekdo, kde je problem? Za jakykoli namet predem dekuju.

var Rect: TRect; CurOffset: record X,Y: word; end;

GetWindowRect(FoundWnd,Rect);
CurOffset.X:=Rect.Left+40; CurOffset.Y:=Rect.Top+55;

SendMessage(FoundWnd,WM_SETCURSOR,$000E0494,$02000001);
PostMessage(FoundWnd,WM_MOUSEMOVE,0,DWORD(CurOffset));

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

GEnialni pratele. Plna penezenka. Na http://www.genius(tec)cz.

Delphi 5 IDE: CodeExplorer je tuby

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.3.2002 15:39:07

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> [...]
> vec, ktera dokaze pekne obtezovat. To same si pamatuji s D4. Mam Win95,
> vim, ze na W2000 by to mozna fungovalo lepe. Ale musim setrvat u WinXX z

To mas tezke, je dobre pouzivat veci k tomu ucelu ke kteremu byly zhotovene.
Win9x nebyly nikdy zamyslene na "vaznou praci". Takze budto budes vyvijet na
systemu ktery k tomu neni urcen (se vsemi problemy) nebo prejdes na system kde
veci z principu funguji (lepe ;-).

> Jsem sam, komu to takto blbne? Nevite nekdo, co s tim?

Vim ze se to stavalo. Predpokladam ze mas nainstalovany Update Pack #1 pro D5.
Pokud ne, tak to rychle udelej, zvlaste pro Win9x obsahuje opravy pomerne
zavazne chyby.

Petr Vones

Cteni a zapis wab souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.3.2002 15:42:00

From: "Rumcajs" <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz>
> nezna nekdo z vas spusob, jka cist a zapisovat do wab souboru. Mam tu uz
> neco od Petra Vonese, ale pri otevreni wabu to jen zakrici No argument for
> format '%s'.

Predpokladam ze jde o tohle: ftp://delphi-jedi.org/api/WAB.zip To hlaseni
vypada na chybu z Delphi aplikace, takze zkus prosim zjistit kde to presne
vznika, mas kompletni zdrojak.

Petr Vones

Preklad Z C do Pacsalu

[*] Nada Chrapciakova <chrapciakova(zv)vuje.sk> - 18.3.2002 15:57:19

> pomuzete mi nekdo toto prelozit z C do Pascalovske mluvy?

Pascal prilis neovladam, ale vysvetlim:

> C Pascal
>
> if (i % 8) then if (i mod 8)=??? then

Ak je vyraz v zatvorkach > 0, podmienka je splnena.

Teda if (i mod 8)>0 then

> x >>= 8 - (i % 8); x := x shr 8 - (i mod 8) ???

x = x>>(8 - (i % 8))
Asi (ak shr je posun vpravo o 1 bit) to mas spravne az na tie zatvorky.

> y <<= (i % 8); y := y shl (i mod 8) ???

<< je posun vlavo o 1 bit, teda asi to mas spravne

Nada

Nevykresleni Header u TListView

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 18.3.2002 16:01:44

Diky, pomohlo. Jen mne trochu neuspokojuje, ze nevim, proc.

Martin Cajbik wrote:

> Na toto mam jednu specialnu metodu, neviem vsak povedat preco to takto
> funguje (lepsie povedane, preco to nefunguje aj bez toho).
>
> ListView.Items.BeginUpdate;
> // naplnenie ListView
> // ...
> ListView.Refresh; // refresh musi byt este pred EndUpdate, inak to nemusi
> zobrazovat zahlavie ListView.Items.EndUpdate;

Karel Kral, vyvojar IT / IT developer

Delphi 5 IDE: CodeExplorer je tuby

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 18.3.2002 16:08:29

> Vim ze se to stavalo. Predpokladam ze mas nainstalovany Update Pack #1 pro D5.

To samozrejme mam.

> [...]
> systemu ktery k tomu neni urcen (se vsemi problemy) nebo prejdes na system kde

Trochu to vysvetlim. 90% nasi firemni aplikace je v BP7/Dosu. A urcite
vis, jak W2000 podporuji DOS. Velmi spatne. Takze ma volba je vyvijet v
Delphi pod W2000 a kazdou chvili restartovat, kdyz po mne nekdo neco
chce, nebo vyvijet v Delphi pod W95. Pokud je tohle tuhnuti "vlastnosti"
Delphi 5 pod Win95, musim se s tim se skripenim zubu smirit. Ovsem slo
mi o tom, zda to je opravdu "neodstranitelna vlastnost".

Karel Kral, vyvojar IT / IT developer

TComboBox.ReadOnly

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 18.3.2002 16:09:31

Ahoj,

>Ok, toto napadlo aj mna. Ale ide mi o to aby sa dalo na combobox kliknut,
>kopirovat cez clipboard.
>Proste vlastnosti TEdit.ReadOnly=TComboboxMoje.ReadOnly.

pokud by sis vytvoril vlastniho potomka TComboBox a dal ji published property ReadOnly tak potom v OnKeyPress

if ReadOnly then
Key:=#0;

a osetrit si jeste OnKeyDown a OnKeyUp (pokud je ReadOnly=true) aby fungovaly jen sipky a CTRL+C

jeste by to v pripade ReadOnly=true osetrit nejakym zpusobem udalost WM_PASTE

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

RS 232 & RS 485

Kolega resi problem, potrebuje komunikovat half duplexnim
provozem po lince 485.

Mame prevodnik 232/485, otoceni linky rx/tx se dela signalem
RTS. Potrebuji zajistit, aby se signal RTS nahodil na 1 pred
vysilanim ( to neni problem ) a hlavne aby se nejpozdeji 2 ms po
odvysilani posledniho znaku shodil zpet na 0, jinak se propasne
odpoved.

TComboBox.ReadOnly

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 18.3.2002 16:15:08

Ahoj Roland,

ak mas na mysli readonly toho child editu v comboboxe, skus toto:

function FindChildEdit(hwnd: HWND; lParam: LPARAM): BOOL; stdcall;
const
EditCls = 'EDIT';
var
Buf: array[0..63] of Char;
begin
FillChar(Buf, SizeOf(Buf), 0);
Result := (GetClassName(hwnd, Buf, SizeOf(Buf) - 1) > 0) and
(StrIComp(Buf, EditCls) = 0);
if Result then
PInteger(lParam)^ := hwnd
else
PInteger(lParam)^ := 0;
end;

procedure SetComboBoxReadOnly(ComboBox: TCustomComboBox; Value: Boolean);
var
ChildEdit: HWND;
begin
ChildEdit := 0;
if EnumChildWindows(ComboBox.Handle, (zv)FindChildEdit, Integer((zv)ChildEdit))
and (ChildEdit <> 0) then
SendMessage(ChildEdit, EM_SETREADONLY, Integer(Value), 0)

Preklad Z C do Pacsalu

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 18.3.2002 16:16:32

Ahoj,

> x = x>>(8 - (i % 8))
> Asi (ak shr je posun vpravo o 1 bit) to mas spravne az na tie zatvorky.

to neni posun vpravo o 1 bit, ale o pocet bitu v cele te zavorce
zavorky tam byt nemusi "%" - priorita 3, "-" - priorita 4, ">>=" - priorita 14
x>>=8 - i % 8;

> y <<= (i % 8); y := y shl (i mod 8) ???

> << je posun vlavo o 1 bit, teda asi to mas spravne

to same.....

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Ako zrusit PopupMenu komponente WebBrowser ?

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 18.3.2002 16:35:50

From: "Petr Palicka"

> AFAIK jakykoliv nenulovy vyraz v Ccku
> je pravdivy, tedy funguje v if-then
> jako hodnota True.

Jiste, takze prepis s podminkou ">0" je chybny, protoze nepracuje pro
zaporne delence.

bye, pf

Jak spocitat pocet dnu pd data?

[*] Jakub Pl�ek <kubapl(zv)seznam(tec)cz> - 18.3.2002 17:02:10

Ahoj.
potreboval bych jestli nekdo nemate nejakou unitu nebo aspon nakej napad jak
spocitat dny od urcityho data(samozrejme pocitam s prestupnyma rokama)
jestli jo tak mi ji prosim poslete(na muj mail) nebo aspon napiste link kde
ji najit.
Dik moc.

Jakub Pl�ek
kubapl(zv)seznam(tec)cz

Preklad Z C do Pacsalu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 18.3.2002 17:03:57

> Jiste, takze prepis s podminkou ">0" je chybny, protoze nepracuje
pro
> zaporne delence.

pouze v tom pripade, ze predpokladas, ze vyraz v podmince je
znamenkoveho typu.....

D. Toman

Delphi 5 IDE: CodeExplorer je tuby

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.3.2002 17:11:49

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> Trochu to vysvetlim. 90% nasi firemni aplikace je v BP7/Dosu. A urcite
> vis, jak W2000 podporuji DOS. Velmi spatne. Takze ma volba je vyvijet v

Bohuzel, kdyby ho nepodporovaly vubec (nebo to slo alespon odstranit pri
instalaci) bylo by to daleko lepsi a o jednu zbytecnost mene.

> Delphi pod W2000 a kazdou chvili restartovat, kdyz po mne nekdo neco
> chce, nebo vyvijet v Delphi pod W95. Pokud je tohle tuhnuti "vlastnosti"
> Delphi 5 pod Win95, musim se s tim se skripenim zubu smirit. Ovsem slo

Patrne i pod NT. Jenze na Win9x mas i vice problemu, napriklad ladeni je dost
problematicke, prichazis i o moznost ladit vice procesu, po kazdem padu je
nutne Win9x restartovat atd. V tvem pripade by asi bylo idealnim resenim mit
dva pocitace, jeden pro normalni praci a druhy jako muzeum s DOSem, na to
staci i pocitac za par stovek z bazaru + prepinac klavesnice a monitoru.

Petr Vones

Nevykresleni Header u TListView

[*] Pa�out <pazout(zv)horolezci(tec)cz> - 18.3.2002 17:22:00

Radeji nez ListView.Refresh

pouzijte pro Columns stejne metody jako pro Items

BeginUpdate a EndUpdate
Pazout

SID, MrSID data format

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 18.3.2002 17:28:57

> [...]
> prehliadanie tohto typu suborov.
> Ale este viac by ma zaujimalo ci niekto nemate technicku dokumentaciu

Dokumentaciu a SDK najdes na www.lizardtech.com
Zo zvedavosti som si stiahol Decoder SDK, ale su to vsetko C++ triedy, takze
konverzia do Delphi nebude trivialna. Ale najdes tam aj ActiveX control,
ktora by sa mala dat jednoducho naimportovat do Delphi.

Preklad Z C do Pacsalu

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 18.3.2002 17:38:16

Ahoj,

>Jiste, takze prepis s podminkou ">0" je chybny, protoze nepracuje pro
>zaporne delence.

mas naprostou pravdu, melo by to byt

if (i mod 8)<>0 then

ale pokud by i bylo typu "unsigned xxx" (neznamenkove) uplne by stacilo ">0"

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

zamceni DBF tabulky

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 18.3.2002 16:43:38

zdravim,
poradi mi nekdo jak zamcit tabulku, aby se nedalo ukladat na dvouch PC do jedne DBF tabulky najednou?
A jakym prikazem to na druhem PC zjistim, abych neukladal, ale cekal?
Predem dik za jakoukoli odpoved.
S pozdravem
Miroslav Drejcek

Mereni casu straveneho programovanim aplikace

[*] Josef <sip(zv)atlas(tec)cz> - 18.3.2002 17:47:27

Bohuzel tento program nefunguje s D6 :-((
Neznate nekdo nejaky jiny ???|Zkus toto:

|Delphi Project Time Logger
|
|http://stonebirds.8m.com/ptimelog/index.html

Mereni casu straveneho programovanim aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 18.3.2002 17:50:08

From: "Josef" <sip(zv)atlas(tec)cz>
> Bohuzel tento program nefunguje s D6 :-((
> Neznate nekdo nejaky jiny ???

Pokud jde o neco specifickeho pro Delphi IDE, tak myslim neni problem si neco
takoveho napsat, zvlastne ted co je k dispozici i oficialni dokumentace k Open
Tools API ;-) Problem je spise v tom, co a jak to ma vlastne presne merit.

Petr Vones

ORACLE - prvych X zaznamov

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 18.3.2002 18:13:04

Ahoj,
potrebujem ziskat prvych X zaznamov dotazu.
V MS SQL je to SET ROWCOUNT X.
V ORACLE existuje sice "preudocolumn" ROWNUM, ale ten nerespektuje ORDER BY
klauzulu.
Cize ak mam tabulku v "nativnom" poradi:
ID,NAME
1, A
2, B
3, C

select ID,NAME from TABLE
order by id desc

ID,NAME
3, C
2, B
1, A

select ID,NAME from TABLE
where ROWNUM < 2 // chcem len prvy riadok !
order by id desc

Vysledok:
ID,NAME
1, A

a NIE 3, C !!!! Co by bol spravny vysledok.
Existuje nieco ? Urcite existuje ! Co ?

Vdaka.
janog(zv)pluto.elf.stuba.sk

aky uzivatel je prihlasdeny ?

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 18.3.2002 18:57:16

> ako zistim v D6 aky uzivatel je prave prihlaseny do operacneho systemu
> windows 95,NT4,0 a W2000?

function GetUserNameString: string;
var
user: PChar;
l : DWord;
begin
l := 1024;
user := StrAlloc(Succ(l));
if GetUserName(User, l) then
Result:=StrPas(user)
else
Result:= '';
StrDispose(User);
end;

Vlado

Kresleni car v API

[*] Mart Spurny <spurnymart(zv)atlas(tec)cz> - 18.3.2002 19:18:30

Ahoj
delam komponentu podobnou listboxu a potrebuju nakreslit to oramovani u
vybrane polozky, ne zvyrazneni.
Prolez jsem snad uz vsechno, ale nejde mi to nakreslit tak jak to v listboxu
je - prerusovany bod po bodu, i styl psDot to kresli malyma carkama.
Dik Mart

Delphi 5 IDE: CodeExplorer je tuby

[*] Votipka Vaclav <Vaclav.Votipka(zv)merlin(tec)cz> - 18.3.2002 19:19:56

> -----P�vodn� zpr�va-----
>
> na W2k to blbne uplne stejne
>
> eNca

jen doplnim - D5Ent Update pack 1

ORACLE - prvych X zaznamov

[*] Ludek Finstrle <xfinstrl(zv)informatics.muni(tec)cz> - 18.3.2002 19:46:47

> select ID,NAME from TABLE
> where ROWNUM < 2 // chcem len prvy riadok !
> order by id desc

Kdyz chcete jen prvy radek, tak naco ten order by?

> Vysledok:
> ID,NAME
> 1, A
>
> a NIE 3, C !!!! Co by bol spravny vysledok.
> Existuje nieco ? Urcite existuje ! Co ?

Existuji cursory. Pripadne nevim jak je na tom ORACLE s optimalizaci,
ale co takhle zanorit SELECT? Neco jako:

SELECT * FROM (SELECT id, name FROM table WHERE rownum < 2) ORDER BY id DESC

Luf

Thread v dll

[*] Tom� Ju���ek - 18.3.2002 19:52:09

Chtel bych se zeptat, jestli je mozne, aby byl spusten thread v dll
knihovne a posilal hlavni aplikaci zpravy. O uvolneni threadu by se
starala samotna dll knihovna. Trapim se stim uz dlouho a zatim se mi
nepodarilo udelat 100% stabilni verzi.

Tomas Juricek

ORACLE - prvych X zaznamov

[*] Filip Kinsky <xkinf01(zv)vse(tec)cz> - 18.3.2002 20:14:36

Ahoj,
musis to uzavrit do jeste jednoho selectu...

SELECT * FROM
(SELECT * FROM TAB1
WHERE A=B
ORDER BY a1)
WHERE ROWNUM<X

Filip Kinsky

> [...]

JG> ID,NAME
JG> 1, A

JG> a NIE 3, C !!!! Co by bol spravny vysledok.

Jak spocitat pocet dnu

[*] Marek Spisak <spishark(zv)post(tec)cz> - 18.3.2002 21:17:18

> [...]
> napad jak spocitat dny od urcityho data(samozrejme pocitam s
> prestupnyma rokama) jestli jo tak mi ji prosim poslete(na muj mail)

Delphi trida TDateTime je typu Double - cast pred desetinnou carkou
pocita dny od 30.12.1899 zaporne hodnoty jsou predtim a kladne potom.
Zlomkova cast obsahuje cast 24 hodinoveho dne, ktera uplynula. V
podstate, jestli potrebujes jenom pocet dnu, tak staci vytvorit si
dve instance teto tridy, treba pomoci funkce

EncodeDate(Year, Month, Day: Word): TDateTime

tyto instance naplnit a poto je od sebe odecist. Pozor na to, ze pred
30.12.1899 jsou dny zaporne.

Marek Spisak

PS: viz Delphi help:
DateTime is a used by the date and time routines to hold date and
time values.

Unit

System

type TDateTime = type Double;

Description

Most VCL objects represent date and time values using the TDateTime
type. The integral part of a TDateTime value is the number of days
that have passed since 12/30/1899. The fractional part of a TDateTime
value is fraction of a 24 hour day that has elapsed.

Following are some examples of TDateTime values and their
corresponding dates and times:

0 12/30/1899 12:00 am
2.75 1/1/1900 6:00 pm
- -1.25 12/29/1899 6:00 am
35065 1/1/1996 12:00 am
To find the fractional number of days between two dates, simply
subtract the two values. Likewise, to increment a date and time value
by a certain fractional number of days, simply add the fractional
number to the date and time value.

Note: Delphi 1.0 calculated the date from year 1 instead of from
1899. To convert a Delphi 1.0 date to a Delphi 2.0 date, subtract
693594.0 from the Delphi 1.0 date. The date format changed to be more
compatible with OLE 2.0 Automation.

Prutok dat pres sitovku

[*] Martin Pesava <jimx(zv)volny(tec)cz> - 18.3.2002 21:52:50

Ahojte, potreboval bych ve svem program pocitat prutok dat pres
sitovku tak, jak to napriklad dela DU Meter. Funkcni zdrojak, ze
ktereho by to slo vykoukat by mi bodl. Predem dik za odpoved.

--
Martin mailto:jimx(zv)volny(tec)cz

Jak simulovat prejeti mysi - API?

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 18.3.2002 22:21:28

existuje API funkce mouse_event (obdobne i key_event) ktera
vygeneruje fiktivni udalost od mysi (resp. od klavesnice)
Vice viz help
Ahoj
Tomas Bihary

> [...]
> zaslanymi systemem a zpravami odesilane z me aplikace. Vite prosim
> nekdo, kde je problem? Za jakykoli namet predem dekuju.

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 19.3.2002 05:46:51

Rekl bych, ze vzhledem k tomu, ze Delphi zobrazuji datum jako normalni
cislo, tak plati nasledujici fce.

function DaysBetween(Date1, Date2: TDateTime): Longint;
begin
Result := Trunc(Date2) - Trunc(Date1) + 1;

mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

18.3.2002 Jakub Pl�ek:
> [...]
> jestli jo tak mi ji prosim poslete(na muj mail) nebo aspon napiste link kde

Cteni a zapis wab souboru

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 19.3.2002 05:59:34

Radek mezi hvezdickama

procedure TMainForm.OpenCopyOfFileName(const FileName: TFileName;
CreateCopy: Boolean);
var
CopyOfFile: TFileName;
begin
if CreateCopy then
CopyOfFile := Format('%s\CopyOf%s', [ExtractFileName(FileName)]);
**********************
Win32Check(CopyFile(PChar(FileName), PChar(CopyOfFile), False));
end else
CopyOfFile := FileName;
OpenWabFile(CopyOfFile);
LoadItems(False);
end;
> [...]
> vypada na chybu z Delphi aplikace, takze zkus prosim zjistit kde to presne

RS 232 & RS 485

[*] Malecek Ondrej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 19.3.2002 06:23:22

Pokud to potrebujes presne tak jak to pises, tak to asi neni resitelne.
Ja jsem po nejakem laborovani skoncil u toho, ze po odeslani (resp. zapsani
do bufferu COM portu) vsech uzitecnych bajtu, se pred zmenou smeru odesilaji
jeste 2 bajty $FF, ktere uz vetsinou nedorazi cele. Dost to zalezi zalezi
na:
- komunikacni rychlosti (na 9600 jde jeste pouzit Sleep( x), na vyssich uz
to trva moc dlouho a nic jineho nez ty dva dummy bajty jsem nevymyslel).
- na rychlosti PC :-))

Obecne jsem se setkaval se dvema problemy:
- PC prepnulo smer jeste drive, nez ovladac COMu odeslal vsechny bajty z
bufferu, reseni viz. vyse.
- zarizeni zacalo odpovidat jeste pred prepnutim smeru. Tohle jsme vyresili
jednak tim, ze se pred uzitecnymi bajty posilaji take 2x $FF (ale to se
pouziva asi standardne na "uklidneni" linky) a hlavne tim, ze zarizeni pred
odeslanim odpovedi nejaky cas "ceka".

O :-))> -----P�vodn� zpr�va-----
> [...]
> vysilanim ( to neni problem ) a hlavne aby se nejpozdeji 2 ms po
> odvysilani posledniho znaku shodil zpet na 0, jinak se propasne

[*] Milan Cizek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 19.3.2002 07:10:35

ahoj,
me slo spise o to, abych nemusel pouzit prave nejakou takovou funkci,
ktera se viditelne projevi. Presvedceni okna pomoci messages by podle
me bylo uplne idealni, pokud to tedy lze.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

> existuje API funkce mouse_event (obdobne i key_event) ktera
> vygeneruje fiktivni udalost od mysi (resp. od klavesnice)
> [...]

Uz jste videli Natalku Kocabovou na chmelu?
http://www.starci(tec)cz

RS 232 & RS 485

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 19.3.2002 08:00:29

Pokud to ma bezet na WinNT nebo novejsim, tak muzes naprogramovat
seriovy port pomoci flagu v DCB dcb_RtsControlToggle = $00003000;

Ten zajisti, ze tebou pozadovane chovani zajisti samotny systemovy
driver serioveho portu. A uz se nemusis o nic starat. :-)

Pokud to potrebujes na Win9x, pak holt musis s tim RTS signalem
hejbat rucne, flushovat buffery, atd...

Obe tyto metody jsou vyresene v mem SynaSeru. :-)

> [...]
> vysilanim ( to neni problem ) a hlavne aby se nejpozdeji 2 ms po
> odvysilani posledniho znaku shodil zpet na 0, jinak se propasne

SQL dotaz - prosim o pomoc

[*] Skokosek <skokosek(zv)seznam(tec)cz> - 19.3.2002 08:04:28

Ahoj, poradi mi prosim nekdo s timto SQL dotazem ?

tabulka "a"

"zakaznik"

tabulka "b"

"vyrobek" "zakaznik"
vana 1
kamna 2
hrnce 1
vana 2
vana 1
hrnce 1

Da se pomoci jednoho dotazu zjistit, kolik
druhu zbozi si koupil kazdy ze zakazniku ?

Vysledek by mel byt

"zakaznik" "druhu"

Nemam SQL, pouze D3, tabulky Paradox
Lada

ORACLE - prvych X zaznamov

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 19.3.2002 08:04:59

> Kdyz chcete jen prvy radek, tak naco ten order by?

Pretoze chcem prvy riadok z usporiadaneho vyberu.
Je Vam jasne ze vysledok sa moze lisit ?

> Existuji cursory. Pripadne nevim jak je na tom ORACLE s optimalizaci,

Viem. Neviem este pouzit. Asi sa naucim.> ale co takhle zanorit SELECT? Neco jako:

> SELECT * FROM (SELECT id, name FROM table WHERE rownum < 2) ORDER BY id
DESC
Cize najpr obmedzim vysledok a potom ho usporiadam.
Na to nepotrebujem vnorenie - to robi funkcia ROWNUM sama a presne to
NECHCEM !

Aj tak vdaka za nazor.

jg

ORACLE - prvych X zaznamov

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 19.3.2002 08:08:02

> musis to uzavrit do jeste jednoho selectu...
>
> SELECT * FROM
> (SELECT * FROM TAB1
> WHERE A=B
> ORDER BY a1)
> WHERE ROWNUM<X

Vdaka za hint. Ovsem nefunguje - zda sa ze vo vnutornom selekte nesmie byt
ORDER BY !
Aspon u mna:
toto ide: select id, fondname from fond_table where parent = 0 order by id
desc

toto uz nejde:
SELECT * FROM (select id, fondname from fond_table where parent = 0 order by
id desc)
WHERE ROWNUM < 2

pise na prvom pismene order by toto: ORA-00907: missing right parenthesis
Cause: A left parenthesis has been entered without a closing right
parenthesis, or extra information was contained in the parentheses. All
parentheses must be entered in pairs.

Vdaka za nazor.
JG

SQL dotaz - prosim o pomoc

[*] Michal Sefcik <sefcik(zv)benefitcz(tec)cz> - 19.3.2002 08:09:55

Zkus neco takoveho:

select zakaznik, count(distinct vyrobek) from VYROBEK_ZAKAZNIK ???

group by zakaznik

Od: "Skokosek" <skokosek(zv)seznam(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Predmet: SQL dotaz - prosim o pomoc

> [...]
> hrnce 1
>
> Da se pomoci jednoho dotazu zjistit, kolik
> druhu zbozi si koupil kazdy ze zakazniku ?

Materialy, kniznice, zdrojaky ku grafike v delphi

[*] DHederer(zv)softip.sk - 19.3.2002 08:18:03

Zdravim vospolok,

zacinam s grafikou a zaujimaju ma nejake napady, typy, algoritmy ohladne
generovania fraktalov, heightfieldov, nejake tie sumy (perlin noise,
gaussov sum).
Poznate nejake dobre stranky ohladne tohoto?

Dakujem za kazdu odpoved

SQL dotaz - prosim o pomoc

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 19.3.2002 08:29:14

ahoj,

mozna takto:

select
a.zakaznik, b.count(*)
from
left join b on b.zakaznik = a.zakaznik
group by
a.zakaznik

dekuji PeC(zv)

Systemove prostredky na Win9x

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 19.3.2002 08:31:21

From: "Ji�� Vosla�, Profireal, a.s." <jiri.voslar(zv)profireal(tec)cz>
> A jak lze v programu detekovat volne zdroje ve Win9x?

Posielam na sukromny mail...

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

SQL dotaz - prosim o pomoc

[*] Jiri Kratochvil <jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz> - 19.3.2002 08:43:37

> [...]
> hrnce 1
>
> Da se pomoci jednoho dotazu zjistit, kolik
> druhu zbozi si koupil kazdy ze zakazniku ?

Vyzkousej tohle ...

SELECT a.zakaznik, COUNT(UNIQUE(b.vyrobek)) FROM a, b
WHERE a.zakaznik=b.zakaznik;

JK

Blocking transaction na MS SQL 2000

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 19.3.2002 08:46:30

Zdravim,

je mozne, aby mi z niceho nic, bez zmeny konfigurace apod. zacal nahodny
proces zamykat tabulky prikazem SELECT, kde vysledkem selectu je vzdy pouze
jeden zaznam, pricemz ten proces si ten zaznam vybere a zdroj dat zase zavre
? Pripojuju se k db z vlastni aplikace v D5Ent, kde pouzivam OLEDB,
Isolation Level mam nastaven na Cursor Stability, ale podotykam, ta aplikace
bezi uz rok a pul a problem s tim nebyl a konfigurace se nezmenila ...
Videl jsem v procesech jeden spid "blocking" a dalsi "blocked by" tim prvnim
... Vybral jsem si Lock Timeout, byl -1, tak jsem ho nastavil na 1800 (1,8s)
a ted cekam, jestli to pomohlo :-(

Nema s timhle nekdo nejakou negativni zkusenost ?

Bezi to na Win2k Srv SP2, MS SQL 2k SP2, aplikace Delphi 5 Ent, pouzivam
pouze standardni ADO komponenty ...

S pozdravem a pranim hezkeho dne

Milan Schembera
MISSOFTWARE Lanskroun
software, obchod, servis
tel. 0 776 677 776
0 608 9 44444
tel. 0467 521 555
0467 520 141
http://www.missoftware(tec)cz
mailto:info(zv)missoftware(tec)cz

***************************
http://www.auto-pujcovny(tec)cz
http://www.koncese.com
http://www.mismarket(tec)cz
http://www.mismarket.com

OT: nasilne zastaveni IIS 4.0 na NT 4.0

[*] Kr�l Jirka jr. <admin(zv)printo(tec)cz> - 19.3.2002 08:52:22

Ahoj, poradte prosim nekdo jak nemilosrdne sestrelit IIS z NTycek.
Bez restartovani celeho serveru. Killnuti procesu INETINFO me posila do #$%
svym "Access denied"
tvari se to stople a pri pokusu o spusteni WWW publ. service mi to tvrdi ze
uz to spustene je...

odpovedi prosim na mailto:admin(zv)printo(tec)cz

diky mockrat

Jirka

Instalator

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 19.3.2002 08:56:08

DDV,

Potreboval bych poradit, jaky instalator pouzit.
Pozadavky: BDE, MSDE, podpora pro instalovani dalsich msi modulu, ruzne
druhy instalace (custom, typical...), lokalizace do ruznych jazyku,
sposteni dalsich exe ...

Preferuji jednoduchost a rychlost pro vytvoreni instalacniho skriptu a
samozdrejme cena.

Dekuji Petr Sikola

PS: jaky mate nazor na Inno Setup?

RS 232 & RS 485

Tento problem nemame. staci si zapnout na 485 echo a az
prijmes posledni byte tak otocis linku, a nemusis posilat nic navic.

Zustava problem otocit tu linku dostatecne brzy.

> [...]
> bajty posilaji take 2x $FF (ale to se pouziva asi standardne na
> "uklidneni" linky) a hlavne tim, ze zarizeni pred odeslanim odpovedi

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 19.3.2002 08:57:40

Petre,
vidim, ze z kazdeho z nas mluvi jina zkusenost. Ja pracuju uz mnoho let
pro jednu firmu, ty jsi nezavisly a v tomto mas take vetsi moznost
volby.

> [...]

> Ten zajisti, ze tebou pozadovane chovani zajisti samotny systemovy
> driver serioveho portu. A uz se nemusis o nic starat. :-)
To jsme prave udelali a vratil se nam pocitac s P4, kde to prepnuti
trva 8 ms ( rychlost 9600 )

V SDK je napsano, ze se RTS shodi po odvysilani posledniho bytu,
ale neni uvedeno za jak dlouho.

> Pokud to potrebujes na Win9x, pak holt musis s tim RTS signalem
> hejbat rucne, flushovat buffery, atd...
Ve W9x to resime takto a jakz tak to funguje.
> S pozdravem Radek KALA

Instalator

Inno Setup (MSDE, Custom install, run before/after install/uninstall...)
pouzivam a chrochtam blahem (jenom to BDE nepouzivam, ale BDE to umi a krom
toho jeste treba DAO 3.5 nebo 3.6...). Nezkousel jsem placene instalatory,
krome toho co je s Delphi, ale tobe asi jde o free, ze?

Sroub
> [...]
> sposteni dalsich exe ...
>
> Preferuji jednoduchost a rychlost pro vytvoreni instalacniho skriptu a

[*] Marek Spisak <spishark(zv)post(tec)cz> - 19.3.2002 09:25:02

Jak zmenit TBitBtn na TButton

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 19.3.2002 09:26:25

Ahoj,
potrebuji hromadne zmenit TBitBtn na TButton (nekolik desitek formularu, na
kazdem nekolik buttonu). Da se to udela nejak elegantne, abych nemusel
drevarsky pridavat TButton a menit mu parametry podle TBitBtn?

D5Prof, W98

Diky za radu, zdravim
Petr Mohapl

FB, IBX, SQL, chybne zpracovani insert ze selectu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 19.3.2002 09:27:05

Zkus pouzit BDE a SQL Monitor, jinak je pravdepodobne, ze se jedna o jiny pripad teto chyby:
http://sourceforge.net/tracker/index.php?func=detail&aid=496787&group_id=9028&atid=109028

Slavek

> [...]
> nebo, pokud jste to uz nekdo potkal, jestli vite presne cim to je.
> myslim, ze to neni nijak proti smyslu SQL a melo by fungovat OK.

[*] Zapl�k <zaplik(zv)volny(tec)cz> - 19.3.2002 09:30:05

> [...]
> Pozadavky: BDE, MSDE, podpora pro instalovani dalsich msi modulu, ruzne
> druhy instalace (custom, typical...), lokalizace do ruznych jazyku,

InnoSetup je dobrej, akorat se mi nepodarilo zbavit dialogu pro nastaveni
cesty kam instalovat BDE. Poradi nekdo?

Zaplik
zaplik(zv)volny(tec)cz

Delphi 5 IDE: CodeExplorer je tuby

[*] Karel Cibulka <KCibulka(zv)seznam(tec)cz> - 19.3.2002 09:39:01

Ahoj,

pokud potrebujes vyvijet pro vice OS najednou a nemas k dispozici
vice pocitacu s temito OS, tak lze pouzit programy emulujici tzv.
virtualni pocitace. V operacnim systemu se spusti temer 100% emulace
dalsiho pocitace na ktery si muzes nainstalovat dalsi operacni system
(napr. Linux nebo i ten DOS), ktery pak bezi paralelne. Chce to sice
trosku silnejsi stroj, ale porad ti zustane vyhoda multitaskoveho
systemu.

Viz. napr.
http://www.vmware.com/products/
http://www.connectix.com/products/

K.C.

> [...]
> Delphi 5 pod Win95, musim se s tim se skripenim zubu smirit. Ovsem slo
> mi o tom, zda to je opravdu "neodstranitelna vlastnost".

Budte GEnius. Mejte vsech pet pohromade. http://www.genius(tec)cz

Jak spocitat pocet dnu pd data?

[*] Hr�a Daniel <Daniel.Hrna(zv)sme(tec)cz> - 19.3.2002 09:45:46

Do uses pridat: DateUtil a pouzivat pak tyto dalsi moznosti s daty.
Velice jednoduche.

> [...]

> spocitat dny od urcityho data(samozrejme pocitam s prestupnyma rokama)
> jestli jo tak mi ji prosim poslete(na muj mail) nebo aspon napiste

Instalator

[*] Hr�a Daniel <Daniel.Hrna(zv)sme(tec)cz> - 19.3.2002 09:50:31

Kdyz uz se bavite o Inno. Mam verzi tusim 2.

Kde a jak v Inno zadam, aby spustil intstalaci, pokud na disku (v
registrech) najde informace o predchozi verzi. Neco jako. "Nelze spustit
update", pokud nenajde na disku jiz program.

> [...]

> sposteni dalsich exe ...
>
> Preferuji jednoduchost a rychlost pro vytvoreni instalacniho skriptu a

[*] Houzvicka Jan <houzvickaj(zv)threeman(tec)cz> - 19.3.2002 10:20:15

Pouzivam komponentu ComPort a prepnuni ovladam v udalosti OnTxEmpty, kde
pockam 2ms a pak prepinam smer.
Honza

Jak zmenit TBitBtn na TButton

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 19.3.2002 10:24:27

Zmen to mimo Delphi primo v textovem *.dfm souboru.
Muzes si na to udelat script.

Od: "Martinec" <martin108(zv)post(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odeslano: 19. brezna 2002 13:07
Predmet: Re: Primary key a datove vyznamne pole

> [...]
se casem jeho hodnota zmeni. Co by to potom zpusobilo s integritou si lze

Zakazani MouseWheel

[*] Petr Kuklik <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 19.3.2002 13:57:36

DD,
potreboval bych poradit, jak odstrelit reakci na kolecko. Mam
vlastni TreeView a potreboval bych mu zakazat reakci na kolecko mysi.

Vylepsete svuj prohlizec Internetu na http://software.seznam(tec)cz/listicka

DDE vs.modernejsi prostredky

[*] Milos Hernych <milos.hernych(zv)vslib(tec)cz> - 19.3.2002 13:59:05

> My pouzivame TCP/IP sokety i kdyz je to na jednom PC,
> umoznuje to jednodussi ladeni a prenositelnost mezi
> aplikacemy a OS.

Diky, jiz jsem se "preorientoval"...

M.H.

Primary key

[*] Petr Jansky <delphi(zv)amzdy(tec)cz> - 19.3.2002 14:04:57

Ahoj!
Vim, ze vetsina programatoru pouziva GUID, nebo autoincrement jako primarni
klic tabulky , prip. jine ID, ktere nema zadny vztah k datum ve vete.
Nechci vyvolat flamewar, ale chtel bych se zeptat proc? Jake to ma vyhody?
Ja pouzivam napr. osobni cislo zamestnance apod., pripadne i primary key
slozeny z vice polozek a nemam s tim problem.
Co je tedy lepsi? Abych si treba v budoucnu nenabehl.

S pozdravem

Ing. Petr J�nsk�
cac(zv)amzdy(tec)cz

---
Odchoz� zpr�va mo�n� neobsahuje viry.
Verze: 6.0.307 / Virov� b�ze: 168 - datum vyd�n�: 11.12.2001

IB a rychlost count (Ramdisc - mylna informace...)

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 19.3.2002 14:06:35

Karel Rys dne 19 Mar 2002 v 13:49:

> Mimo jine - free:
> http://www.ppsoft.dk/Ramdisk_Eng.htm

Omlouvam se, kolega to ted testoval, a nevypada to, ze by se tim dal vytvorit RAM disk...

Karel Rys

IB a rychlost count

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 19.3.2002 14:07:54

S Windows RAM diskem nepomuzu, ale pod Linuxem to jde napr pres:
mkfs -t ext2 /dev/ram0
mount -t ext2 /dev/ram0 /fbspace/temp
kde /fbspace/temp je existujici adresar.
Linux musi byt nastartovan / prelozen s parametrem:
ramdisk=velikost_v_kb
Druha vec je, ze podle mych testiku pod Linuxem, pokud je dost pameti tak se
stejne vsechno bufferuje a nic moc tim ramdiskem neziskas.
Ale je to asi otazka konkretni situace, zatizeni a dat.
U Windows nevim.

Leos

Primary key

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 19.3.2002 14:10:23

Je to jednoduche ... pokud chces propojovat tabulky, tak se ti jednoznacne
vice hodi jednoznacny klic typu treba autoincrement. Napr.

tabulka 1 : pracovnici
ID autoincrement
JMENO varchar ...

tabulka 2 : prace
ID autoinrement
ID_PRAC !! prave tady je ID pracovnika !!
PRICHOD datetime
ODCHOD datetime

Do tabulky "prace" NEMUSIME vypisovat vsechny klice, ktere pouzivate vy, ale
bude uplne stacit jednoznacny index z tabulky "pracovnici", ktery nam hned
rekne o ktereho pracovnika se jedna.

Petr Jurik, Spravce site, programator
COMET System s.r.o.
1.Maje 1220
756 61 Roznov pod Radhostem
tel. 0651/653990
fax. 0651/653993
http://www.cometsystem(tec)cz

ICQ# : 119119215

> [...]
> slozeny z vice polozek a nemam s tim problem.
> Co je tedy lepsi? Abych si treba v budoucnu nenabehl.

IB + Stored proc + For select

[*] Peter Laurinc <Peter.Laurinc(zv)ibaware.sk> - 19.3.2002 14:11:34

Zdravim

mam sp, cast z ni posilam

begin
for select cont_id, cont_prod_id, cont_dist_id, cont_date_start,
cont_date_end, cont_price_w_vat/cont_qty_def, cont_qty from tbl_cont
into :cont_id, :prod_id, :dist_id, :date_start, :date_end, :price,
:cont_qty do
begin
for select prod_item_id, prod_item_date from tbl_prod_item
into :prod_item_id, :prod_item_date do

vsechno bylo fajn az jednou ...
ten druhy (vnoreny) for select sbehne jenom pro prvni zaznam z toho
prvniho for select

no a nevim si s tim rady
nemel nekdo podobnej pripad

P.S. vsechno je nadefinovane, tabulky naplneny, ...
P.S.S testovano na IB.6.01, FB.1.0.RC2, vsude to samy

Peter Laurinc
projektov� integr�tor

IBAware, a.s.
Star� Grunty 214
841 04 Bratislava

http://www.ibaware.sk

ORACLE - prvych X zaznamov

[*] <ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz> - 19.3.2002 14:41:57

Me tohle funguje

select * from
(select * from table_name order by column_name desc)
where rownum < X

Ivan Virag

From: "Pavel Cisar" <pcb(zv)atlas(tec)cz>

> Mas naprostou pravdu, je to taky reseni (a dobre). V te vedlejsi
> count tabulce by stacil jen primarni klic.

Tak ja som myslel ze ak by sa count(*) vykonaval podla urcitej podmienky.

TRoland.

Obdoba prikazu ping

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 19.3.2002 15:20:27

Servus vsem,
chtel bych napsat maly program, ktery by fungoval, jako
bych neustale psal prikaz <ping IP_adresa> s tim, ze podle odpovedi by
program rozhodoval, zde je Internet dostupny. Nikdy sem ale nic s napojen�m
na internet nedelal, nemate nekdo s tim zkusenosti?

Servus, Rumcajs

Zmena metody TControl.setName

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 19.3.2002 15:22:16

> [...]
> ale nechci u toho porusit retezec dedicnosti resp. da se
> nejak obejit zpracovani setName u TControl a zavolat ji

Myslim, ze skor potrebujes zachytit pokusy o zmenu textu a zabranit takym
zmenam, ktore obsahuju neplatny text pre Tvoj edit a mozu viest k chybovemu
stavu (a to v runtime rovnako ako v designtime).
Pocas runtime je asi vhodne v pripade neplatneho textu vyhodit vynimku,
pocas designtime to mozes riesit tak, ze zmenu potlacis - to by malo
vyriesit ten problem pri vytvarani novych instancii Tvojho editu v Delphi
IDE.
Podla mna staci, ak si napises message handler pre WM_SETTEXT a osetris to v
nom.

Zakazani MouseWheel

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 19.3.2002 15:27:39

> potreboval bych poradit, jak odstrelit reakci na kolecko. Mam
> vlastni TreeView a potreboval bych mu zakazat reakci na kolecko mysi.

Skusil by som overridnut MouseWheelHandler a v nom jednoducho nevykonavat
ziadny kod. Ak to nebude fungovat, napis si message handler na
WM_MOUSEWHEEL, v ktorom potlacis povodne spracovanie tejto spravy.

Primary key a datove vyznamne pole

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 19.3.2002 15:31:57

> [...]
> pripade je v poradku,
> aby mne databaze donutila resit tuto situaci specifickym pristupem.

Jenze napr. zakon o archivnictvi a spisovy a skartacni rad rika, ze mas 10
let archivovat faktury. Pak proste nesmis zmenit KC na CZK (nebo lepsi
priklad - Kcs na Kc) a tomu muze ref. integrita velice jednoduse zabranit.

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Blocking transaction na MS SQL 2000

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 19.3.2002 15:32:44

Co se zamyka? Cela tabulka, nebo jen stranka, nebo jen jeden zaznam?

Zaznam se zpravidla selectem zamkne automaticky, pokud je select v transakci
a zustane zamceny do konce transakce. Jestli se zamkne i stranka, nebo cela
tabulka to zalezi na okolnostech. Okolnosti viz napriklad tato hesla v
helpu: sp_tableoption, sp_indexoption a cela velka kapitola locking

[...]
?

Add do Memo a RichEditu

Zdravim...

V takomto prikladiku:

for i:= 1 to 1000 do
begin
Memo1.Lines.Add(IntToStr(i));
RichEdit1.Lines.Add(IntToStr(i));
pripadne
SynEdit.Lines.Add(IntToStr(i));
end;

sa Memo skroluje a na konci zostane na poslednom riadku, ale RichEdit a
SynEdit nie. Ako sa to da docielit ?

Diky. NORO.

ukladani do DBF

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 19.3.2002 15:37:58

Zdravim,
jak ukladat do DBF zaznam, kdyz potrebuji vypocitat nejake ID pomoci predesleho zaznamu?
Jde o konflikt, kdyz ukladaji dva uzivatele najednou.

Predem dik za jakoukoli radu.
Mirek Drejcek

Primary key

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 19.3.2002 16:43:02

On 19 Mar 2002 at 14:04, Petr Jansky wrote:

> [...]
> pripadne i primary key slozeny z vice polozek a nemam s tim problem.
> Co je tedy lepsi? Abych si treba v budoucnu nenabehl.

Kdyz budes potrebovat zmenit z jakehokoliv duvodu cislo zamestnance
(treba kvuli preklepu), nastanou ti problemy. Proto se jako PK
pouziva pokud mozno nevyznamny klic, treba autoinkrement. GUID je
vhodny pro databaze, ktere se maji replikovat.

Phone: 0603 551 282

Blocking transaction na MS SQL 2000

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 19.3.2002 16:51:32

Zamyka se cela tabulka, a to tak, ze totalne odpadnou dalsi SPIDy na
timeout, i kdyz jsem nastavil lock_timeout na 1800ms ... Zkusil jsem dat do
SELECT option WITH (NOLOCK), uvidime ....

Divny na tom vsem ale je, ze to rok a pul bezelo bez zmeny konfigurace a bez
nejakych vetsich zasahu a az ted to zacalo delat ...

Primy zapis do wordu

[*] jpecl(zv)volny(tec)cz - 19.3.2002 17:13:58

Primy zapis do wordu -

Je mozne zapisovat z programu primo do konkretniho dokumentu wordu na
dane pozice ?

(nekam do tabulky, pozice mohou mit bookmark, nebo jakkoli urcene)

Primary key a datove vyznamne pole

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 19.3.2002 17:14:37

Dva priklady:
a) Rodne cislo: Relativne nedavno (10 let) se myslelo, ze je to jednoznacny
celostatni identifikator. U kolika lidi se prislo na jeho duplicitu ? Co
delat v pripade, ze se musi zmenit - napr. pri zmene pohlavi se dava nove
rodne cislo. Sprava socialniho zabezpeceni by mohla vypravet.
b) Ciselniky bank - vzpomente si kolik bank u nas zkrachovalo a koupili
(prevzali) je jine banky. Razem prestal byt kod banky jedinecny
identifikatorem (platil pro i prevzate banky).

V minule firme jsme si tak casto pekne nabehli. Jakmile jsme presli na
generovani nezavislych ID, ubylo spoustu problemu. Ja je dnes pouzivam ve
vsech tabulkach. Nezavisly identifikator jednou vygeneruji a hotovo. S
zivymi daty potom muzu treba carovat, ale vzdy vim, co je to zaznam.

> [...]
> ze i v tomto
> pripade je v poradku,
> aby mne databaze donutila resit tuto situaci specifickym pristupem.

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 19.3.2002 17:26:12

Ja se pripojuji. Pouzival jsem oba a ISTool je lepsi a prehlednejsi.
Take ma rychlejsi aktualizace vzhledem s Inno Setup.

Otisk Rene wrote:

> Lepsi k InnoSetupu mi pripadl ISTool...

Karel Kral, vyvojar IT / IT developer

IB a rychlost count

[*] Alex Cherednichenko <cherednichenko(zv)wo(tec)cz> - 19.3.2002 17:32:16

Ahoj, Pavle!
You wrote :

> [...]
PC> pripade je pouzit index. Nekdo u Borlandu to tam zrejme dodelal,
PC> ale v puvodni IB nic takoveho nebylo ani pro specialni pripady

IB pouziva indexy ORDER BY tam kde je to vubec mozne.
Neni to jen ten priklad, ktery ja ukazoval.
Vetsinou kdyz v ORDER BY jsou jenom polozky, pro ktere
je kompozitny INDEX , server umi z tim zachazet.
Na WHERE() a JOIN nezalezi.

Je take pravda, ze IB ma dost blby optimizator...
With best regards, Alex Cherednichenko.

powered by FidoLook
www.fidolook.com

Add do Memo a RichEditu

[*] =?utf-8?B?VG9tw6HFoSBLdXDEjcOtaw==?= <tks(zv)mail(tec)cz> - 19.3.2002 17:48:32

Ja takto vkladam do RichEditu a on se mi skroluje a ja to nechci?
Jak tomu zabranim?
Potreboval bych jeden prikaz něco jako begin update, pak to tam naházet a potom endupdate a zobrazit to aktuální. Jinak to hrozne spomaluje.

Dik, T.

sa Memo skroluje a na konci zostane na poslednom riadku, ale RichEdit a
SynEdit nie. Ako sa to da docielit ?

Diky. NORO.

---
Pøíchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).

IB + Stored proc + For select

[*] Rado Benc <bego(zv)pobox.sk> - 19.3.2002 18:28:04

Nazdar

S vnorenymi forselektami nemam problem. Z casti kodu, ktory si poslal
sa toho vycitat moc neda - ale predsa len:

> [...]
> cont_date_end, cont_price_w_vat/cont_qty_def, cont_qty from tbl_cont

into :cont_id, :prod_id, :dist_id, :date_start, :date_end, :price, :cont_qt

Mas pomenovane lokalne premenne pre for cyklus rovnako ako stlpce tabulky,
z ktorej
selektujes - je to zamer? :-) Minimalne to znizuje citatelnost kodu. A
znemoznuje
hladanie chyb.

> begin
> for select prod_item_id, prod_item_date from tbl_prod_item
> into :prod_item_id, :prod_item_date do

A opat - chybu by som zacal hladat tu.

Cize pouzil by som nieco taketo:

CREATE PROCEDURE blah

DECLARE VARIABLE aprod_item_id NUMERIC(10);
DECLARE VARIABLE aprod_item_date DATE;

FOR SELECT
FOR SELECT prod_item_id, prod_item_date from tbl_prod_item
into :aprod_item_id, :aprod_item_date do

Rado

____________________________________
http://www.pobox.sk/ - spolahliva a bezpecna prevadzka

Grid a kolecko mysi

[*] Redlich Software <RedlichDaniel(zv)seznam(tec)cz> - 19.3.2002 19:24:20

Ahoj,
zkousim na DBGridu kolecko mysi a chova se to tak, ze modre vybarvena bunka
se presunuje podle kurzoru mysi, ale nedochazi ke scrolovani a grid se po
chvili dostane do nekorektniho stavu. Jiz se to v konferenci nekolikrat
resilo, ale nenasel jsem zadny vysledek.

Zmena ovladace mysi asi nebude nejlepsi reseni - na jinych programech
psanych v Delphi od jinych programatoru (firem) to pracuje dobre.

Nemate nekdo tip?

Diky Dan

D6prof, W98, mys Genius Optical

Jak zmenit TBitBtn na TButton

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 19.3.2002 20:09:27

Nainstaluj experta GExpert. Najdes jej na http://www.gexperts.org/download.html
Ten tohle umi a spoustu dalsich uzitecnych veci

19.3.2002 Petr Mohapl:
> [...]
> kazdem nekolik buttonu). Da se to udela nejak elegantne, abych nemusel
> drevarsky pridavat TButton a menit mu parametry podle TBitBtn?

Memo a RichEdit -> Add

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 19.3.2002 20:11:42

Po pridani radku si nastav SynEdit.CaretY = SynEdit.Lines.Count;
Popr. muzes zavolat metodu SynEdit.EnsureCursorPosVisible;

19.3.2002 dphi_forum(zv)proces.sk:
> [...]

> Ale ja by som to iste potreboval do RichEditu alebo este lepsie do
> SynEditu. Ked tam bude program generovat riadky aby sa SynEdit tiez

Add do Memo a RichEditu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 19.3.2002 20:16:08

A nestaci ti RichEdit.Lines.BeginUpdate, popr. EndUpdate ?

19.3.2002 "Tom� Kup��k":
> Ja takto vkladam do RichEditu a on se mi skroluje a ja to nechci?
> Jak tomu zabranim?
> Potreboval bych jeden prikaz n�co jako begin update, pak to tam nah�zet a potom endupdate a zobrazit to aktu�ln�. Jinak to hrozne spomaluje.

Kresleni car v API

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 19.3.2002 21:17:26

Je to to co potrebujes?

The DrawFocusRect function draws a rectangle in the style used to indicate
that the rectangle has the focus.

BOOL DrawFocusRect(

HDC hDC, // handle to device context
CONST RECT *lprc // pointer to structure for rectangle

> [...]
listboxu
> je - prerusovany bod po bodu, i styl psDot to kresli malyma carkama.

[*] Michal Vojta <michal.vojta(zv)iol(tec)cz> - 19.3.2002 23:34:04

Ahoj,
urcite nemas na mysli TV vstup, ty myslis video vstup.
Potom:
- uz termokameru mas, potom potrebujes videozesilovac, ktery ten "slaby"
signal z kamery dostane zpatky na 1Vpp
- nebo kameru jeste nemas, potom si vyber tu, ktera na vystupu poskytuje
normalizovany signal kompozitniho videa (S-VHS, RGB, ...)
Nejsem si jisty, ze bych nekdy videl videokartu nebo grabovaci kartu, ktery
by mela na vstupu zesilovac a stala pod 200.000,-Kc.
Michal VOJTA

From: "Otisk Rene" <otisk(zv)misel(tec)cz>

> [...]
> Nevite nekdo o graficke karte s tv vstupem, ktera zvladne tahat data z
> termokamery (slabsi uroven signalu -> blue screen)

[*] Michal Vojta <michal.vojta(zv)iol(tec)cz> - 20.3.2002 00:12:22

Ahoj,
nedavno jsem se timto problemem take zabyval, sice pouzivam UC485 od firmy
PaPouch, ale smer toku dat neprepinam automaticky, ani ho neridim z kodu (
neni Sleep(2) jako Sleep(2) :-) ).
Uz nevim, kde jsem to sehnal, ale stahnul jsem si pro Win9x novy serial.vxd,
k nemu byl maly exe, kde si vyberes, ktery comport chces pouzit pro RS-485 a
pak RTS prepina to UC485 prave po odeslani posledniho byte a ty se v kodu
nemusis o nic starat. Napis, poslu.
Napsal jsem, ze pouzivam UC485, ale pouzit se da jakykoliv konvertor
232/485, ktery ma vstup na rizeni smeru.
Pokud by nepomohlo tohle, pak jeste jedna cesta: doba, po kterou konvertor
zustava v Tx modu jeste po poslednim byte (protoze nevi, jestli jeste neco
neprijde) je nastavena u UC485 v programu v jednocipu v tom konvertoru a
PaPouch (pozor, ne papouch(tec)cz, ale papouch.com !) ti po domluve tuhle dobu
muze zkratit na tebou pozadovanou hodnotu a nechat ten kovertor v
automatice.

Michal VOJTA

P.S.: Ted to vypada, ze jim delam reklamu, ale za posledni dobu je to jedina
firma, ktera si to zaslouzi a drzi se hesla "poradime, poslouzime, nas
zakaznik, nas pan" (my chceme vase prachy a UDELAME pro to cokoli, ne jenom
NASLIBUJEME)

> [...]
> vysilanim ( to neni problem ) a hlavne aby se nejpozdeji 2 ms po
> odvysilani posledniho znaku shodil zpet na 0, jinak se propasne

ClientDataSet

[*] Tom� Kup��k����J�����̿ - 20.3.2002 01:05:10

Sna��m se pouzit ClientDataSet, abych ulozil jednoduchou tabulku do
souboru a pak ji zase nacetl. Nakonec jsem to rozjel a funguje to. Ale
kdy� to pustim na PC bez Deplhi s Win98, tak mi to hlasi chybu:
"ClienDataSet: Missing data provider or data packet." Netu��te, jestli
musim je�t� n�co k tomu programu pridat, nebo co stim udelat?
D6Ent, WinXP

Dik, T.

ClientDataSet

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.3.2002 02:56:57

From: "Tom� Kup��k" <tks(zv)mail(tec)cz>
> [...]
> "ClienDataSet: Missing data provider or data packet." Netu��te, jestli
> musim je�t� n�co k tomu programu pridat, nebo co stim udelat?

Mas dve moznosti:

1. Distribuovat a zaregistrovat knihovnu midas.dll
2. Pridat v aplikaci unit Midaslib do uses, cimz se ti kod ktery je jinak
ulozen v te DLL prilinkuje do aplikace.

Pokud se rozhodnes pro variantu 2. tak nezapomen predtim aplikovat tento patch
na Midas (a samozrejme D6 Update Pack #2):
http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=17562

Petr Vones

RS 232 & RS 485

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.3.2002 04:18:58

From: "Michal Vojta" <michal.vojta(zv)iol(tec)cz>
> [...]
> pak RTS prepina to UC485 prave po odeslani posledniho byte a ty se v kodu

Tohle je totiz z principu jedine spravne reseni.

Petr Vones

Interbase a Oracle na jednom serveru

[*] L. Svoboda <konference(zv)fdsystem(tec)cz> - 20.3.2002 04:25:05

Zdravim

Mate nekdo zkusenost s provozem
DB Interbase a Oracle zaroven
na jednom serveru (NT, +SP)?

Diky za kazdou informaci...
S pozdravem
Ludek Svoboda

Pop-up menu a customdraw

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 20.3.2002 06:52:17

Ahoj,
muzes pouzit RXlib a tam je uz predpripravene popupmenu nebo muzes zkusit
komponenty z sStyle packu (je nove ke stazeni na Torry.net) kde je hook na
menu a kde menis barvy a fonty.

Ka.

> potreboval bych nejakym zpusobem nastavit barvu pozadi meho pop-up menu,
> stejne tak i styl,tloustku a barvu ohraniceni tohoto menu. U polozek to
neni
> pomoci OnDrawItem a OnDrawMeasureItem problem. Lze neco takoveho? Diky

OT: prevod dat z outlook express do Outlook 2000

[*] Ka.Kewasa <kewasa(zv)quick(tec)cz> - 20.3.2002 07:01:26

Ahoj,
nevite prosim nekdo, jak prevest data z outlook express do outlook 2000.
zmenil jsem stroj a ted mam problem co s postou. diky

Ka.

Zmena metody TControl.setName

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 20.3.2002 07:30:49

> [...]
> chybovemu
> stavu (a to v runtime rovnako ako v designtime).

Kdyby to bylo tak jednoduche - ja potrebuji skutecne pouze odfiltrovat to
prirazeni jmena komponenty do textu. Ta moje komponenta totiz uz v runtime
kontroluje stisk klaves a povoluje pouze ty platne, ale v designtime bych v
podstate potreboval zakazat jakoukoliv manipulaci s property Text. Jenze
prave TControl do toho textu priradi jmeno komponenty...

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

RS 232 & RS 485

[*] Dalibor Falt�nek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 20.3.2002 07:49:41

> [...]
> pak RTS prepina to UC485 prave po odeslani posledniho byte a ty se v kodu

Ahoj,
nebyl bys tak hodny a neposlal mi ho taky? Zatim pouzivam taky konstrukci se
sleep, ale neni to uplne ono.
Diky - dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz

OT: prevod dat z outlook express do Outlook 2000

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 20.3.2002 07:58:55

V OE je mo�nost exportu zprav pro Outlook

20.3.2002 Ka.Kewasa:
> Ahoj,
> nevite prosim nekdo, jak prevest data z outlook express do outlook 2000.
> zmenil jsem stroj a ted mam problem co s postou. diky

> Ka.

Vlastni potomek TForm v designtime

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 20.3.2002 08:04:54

Zdravim vsechny,

chtel bych si udelat nejake nove potomky tridy TForm a z nich pote odvozovat
vsechny nove formulare v aplikaci. Kdyz jsem si nejaky pokusne pridal do
repository, tak mi nabizel pouze volbu Copy a nikoliv inherit. Jak by se to
dalo udelat.
Prosim pokud mozno o rychlou odpoved (do konce mesice musim mit SW hotovy)

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz