Tlac (tprinter.newpage) a HP LJ 1000

[*] V�clav ��ha <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 8.1.2002 14:26:30

To same dela i pri tisku z Money S3. Resil jsem to v jedne firme. HP se k
tomu nechce znat, pry kdyz vytiskne vice stranek z Wordu, tak je to v
poradku. Cigler slibil ze se na to podiva, ale take se neozval. Vypada to
jako chyba v ovladaci. Ovladac na webu HP nen�, a na zadny jiny ta
tiskarna netiskne.

Od: Miroslav Barica [SMTP:miroslav.barica(zv)matador.sk]
Odesl�no: 8. ledna 2002 13:16
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Tlac (tprinter.newpage) a HP LJ 1000

zdravim vospolok,
nestretol sa niekto s naledujucim problemom?
tlacim vystup na tlaciaren nasledovne:
tprinter.begindoc;
.
. // nejake neco, cyklus a pod.
. // textout(......
tprinter.newpage;
. // koniec cyklu
.
tprinter.enddoc;

vsetko krasne funguje, akurat len pri tlaci viacstrankovych zostav na
HPLJ1000 po skonceni tlace vyhodi jeden papier, s celou zostavou. cize,
vsetky stranky tlaci na jednu stranu. akoby tprinter.newpage ignorovalo.
nestretol sa niekto s tymto krasnym javom? zeby nejaky economod? ;o).
dik, maju sa....

OpenDialog a Adresar

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 8.1.2002 14:30:32

Servus vsem,
mam takovy zajimavy dotaz, da se nejak z OpenDailogu
zjistit ze ktereho adresare byl soubor vybran (neco jako
OpenDialog1.Directory)?

Rumcajs

OpenDialog a Adresar

[*] Roman Netu�il <netusil.roman(zv)vspardubice(tec)cz> - 8.1.2002 14:33:41

Path:= ExtractFilePath(OpenDialog.FileName);

From: "Radek KALA" <Kala(zv)Atlas(tec)cz>
> Jakeho type je rdb$db_key
> do jake problemy si ho ukladat ?

char(8)

(hexadecimalny tvar)

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

IB6 scitani retezcu v selectu

[*] Zden�k Sedl�k <zsedlak(zv)atlas(tec)cz> - 8.1.2002 17:15:32

Ahoj,
mam mozna hloupou otazku. Ale prece to zkusim.
IB6 (FB) nepodporuje v selectech scitani retezcu?
SELECT a_name + ' - ' + a_descr FROM a_tab
mi nefunguje. Proc? Oba fieldy jsou VARCHAR(50)

diky
Zdenek Sedlak

IB6 scitani retezcu v selectu

[*] Martin O�en� - 8.1.2002 17:24:12

Miesto "+" sa pouziva "||"

[*] Lauko �tefan <laukosw(zv)naex.sk> - 8.1.2002 17:31:06

Ahoj,
stretol...;-(
"Usporne" to tlaci aj na Minolta QMS Magicolor 2200 Desklaser. Ale dospel
som k zaveru, ze stary program z cias Delphi 2.0 tlaci v poriadku -
QuicReport 1.0d .

From: "Miroslav Barica"

[...]

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 8.1.2002 17:37:03

Pole1 || ' a ' || Pole2

> [...]
> IB6 (FB) nepodporuje v selectech scitani retezcu?
> SELECT a_name + ' - ' + a_descr FROM a_tab
> mi nefunguje. Proc? Oba fieldy jsou VARCHAR(50)

Vetsi objemy dat pres HTTP

[*] Male�ek Ond�ej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 8.1.2002 17:44:56

Zdravim,
potreboval bych pres HTTP prenaset vetsi (kolem 1 MB) objemy dat obema smery
(tzn. na server, zrejme do CGI a zpet do aplikace). Zkousel jsem synapsi a
jeji THTTPSend. Dobre, ale nejak mam dojem, ze prenaset takhle velka data
"najednou" neni uplne to prave. Tedy: byl by nejaky napad/prikladek jak na
to ?? Nebo je to prilis slozite, nebo prilis jednoduche a prehlidnul jsem to
??

Diky Ondrej

IB6 scitani retezcu v selectu

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 8.1.2002 17:55:04

Misto + pouzij || (dve pipeliny)

SELECT a_name || ' - ' || a_descr FROM a_tab

Verim ze to souvisi s normou SQL-92 ale napriklad na MSSQL,
ktery by ji mel take podporovat se retezce pomoci || scitat nedaji
(MSSQL neznam, nezkousel jsem, mam z doslechu).

> [...]
> IB6 (FB) nepodporuje v selectech scitani retezcu?
> SELECT a_name + ' - ' + a_descr FROM a_tab
> mi nefunguje. Proc? Oba fieldy jsou VARCHAR(50)

OT: Invalid system disk

[*] Jan N�mec�����݊G^��b�dz�� - 8.1.2002 18:28:17

Muzete nekdo poradit? Pri spusteni pocitace ten zahlasi Invalid system disk.
Nevite mozne priciny??? Dik za kazdou radu
Honzik

yendik(zv)seznam(tec)cz

Vetsi objemy dat pres HTTP

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 8.1.2002 18:42:08

> [...]
> to ?? Nebo je to prilis slozite, nebo prilis jednoduche a prehlidnul jsem to

Proc se ti ta Synapse na to nezda? Nefunguje to snad?

Vetsi objemy dat pres HTTP

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 8.1.2002 18:43:04

> [...]
> "najednou" neni uplne to prave. Tedy: byl by nejaky napad/prikladek jak na

Jeste bych dodal.. HttpSend Synapse ladim na dvanactimegovem
knedlicku. ;-)

Invalid system disk

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 8.1.2002 18:52:20

;-) Nemas zapomenutou disketu nebo CD v jednotce?

From: "Jan N�mec" <yendikdelphi(zv)seznam(tec)cz>> Muzete nekdo poradit? Pri spusteni pocitace ten zahlasi Invalid system
disk.
> Nevite mozne priciny??? Dik za kazdou radu
> Honzik

nahodnost randomu a volani application.processmess

[*] <akresta(zv)volny(tec)cz> - 8.1.2002 19:54:16

To je mi jasne ze to nema nic spolecneho, ale domnival jsem se ze jestli
chci dat procesorovy cas jinym aplikacim zavolam tuto funkci. A tak me
napadlo jestli ma vyznam volat ji vicekrat za sebou...
S tim randomem, myslel jsem ze podle timeru se to da nejak znahodnit...
Randomize samozdrejme v programu mam pri form.create a nechtel jsem jej psat
do emailu.. ale i tak diky za odpoved

problem s threadem

pokusil jsem se predelat do threadu jednoduchy zavirac oken MSIE. Cely
kod zavirace mam v samostatnem unitu a aktivuji ho z hlavni unity
(obsluhou checkboxu) vytvorenim threadu. Pri vytvareni vlakna je vse v
poradku, ale pri ukoncovani mi cela aplikace vytuhne na 2-4 sekundy
(vzdy). Je to zatim jediny thread v me aplikaci. Nevite prosim nekdo,
kde delam chybu?

type
TKillerThread = class(TThread)
protected
procedure Execute; override;
end;

var KillerThread: TKillerThread;

implementation

{ Zjisteni tridy okna }
function DecodeWindowClass(wHandle: HWND): string;
var varName: array[0..127] of Char;
begin
GetClassName(wHandle,varName,SizeOf(varName));
Result:=string(varName);
end;

{ Vyhledani vsech podrizenych oken - hledani zadane tridy }
function SearchWindowClass(wHandle: HWND; ClassName: string): HWND;
begin
if LowerCase(DecodeWindowClass(wHandle))=LowerCase(ClassName) then
Result:=wHandle else
begin
Result:=0;
wHandle:=GetWindow(wHandle,GW_CHILD);
if wHandle<>0 then
repeat
Result:=SearchWindowClass(wHandle,ClassName);
wHandle:=GetWindow(wHandle,GW_HWNDNEXT);
until (wHandle=0) or (Result<>0);

procedure TKillerThread.Execute;
var winHWND,ieComboHWND,ieEditHWND: HWND; winClass: string; begin
while not Terminated do
begin
winHWND:=GetTopWindow(0);
while winHWND<>0 do
begin
winClass:=DecodeWindowClass(winHWND);

// Detekce InternetExplorer Popup okna
if LowerCase(winClass)=LowerCase('CabinetWClass') then
PostMessage(winHWND,WM_CLOSE,0,0)
else

// Detekce InternetExploreru
if LowerCase(winClass)=LowerCase('IEFrame') then
begin
// Detekce ComboBoxu
ieComboHWND:=SearchWindowClass(winHWND,'ComboBox');
if ieComboHWND<>0 then
begin
// Detekce Editu v ComboBoxu
ieEditHWND:=SearchWindowClass(ieComboHWND,'Edit');
if ieEditHWND<>0 then
begin
// Zavreni Exploreru, pokud neni Edit Visibled (asi
reklama)
if not IsWindowVisible(ieEditHWND) then
PostMessage(winHWND,WM_CLOSE,0,0);
winHWND:=GetNextWindow(winHWND,GW_HWNDNEXT);
end;
// uspat vl�kno na dobu v SE_PKsleep
// Sleep(MainForm.SE_PKCheckInterval.Value); //1-60000

procedure TMainForm.CheckBoxClick(Sender: TObject);
begin
if ChB_PKenabled.Checked then
begin
KillerThread:=TKillerThread.Create(false);
KillerThread.Priority:=tpIdle;
end else KillerThread.Free;
end;

----> vyzkousel jsem jeste druhou variantu s probouzenim a uspavanim
threadu. Po chvili ale aplikace vztuhne uplne a uz se neprobere. :-(

procedure TMainForm.CheckBoxClick(Sender: TObject);
begin
if CheckBox.Checked then KillerThread.Resume else
KillerThread.Suspend;
end;

Do vedlejsi unity jsem pouze pridal:
initialization
KillerThread:=TKillerThread.Create(True);
KillerThread.Priority:=tpIdle;

finalization
KillerThread.Free;

Poradte prosim, uz jsem vazne v koncich...

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP1) Win2k (SP2)
a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

IB6 Trimovani policek

[*] Zden�k Sedl�k <zsedlak(zv)atlas(tec)cz> - 8.1.2002 20:28:59

Ahoj,
rad bych provedl soucet retezcovych policek napr. pro adresu:

SELECT t1.id_address, t2.descr address_type,
t1.value_a||' '|| t1.street || ' '||t1.town||' '||t1.zip_code address2
FROM d_address t1
LEFT OUTER JOIN c_address_type t2 ON (t1.id_address_type =
t2.id_address_type)

, ale pred tim je chci orezat od mezer, treba takhle:

SELECT t1.id_address, t2.descr address_type,
LTRIM(RTRIM(t1.value_a))||' '||LTRIM(RTRIM(t1.street))||' '||
LTRIM(RTRIM(t1.town)) address
FROM d_address t1
LEFT OUTER JOIN c_address_type t2 ON (t1.id_address_type =
t2.id_address_type)

Tak a ted muj problem, pokud v nekterem sloupci je hodnota "" nikoli null
jen prazdny retezec. Tak mi bohuzel ten soucet s orezavanim mezer nevrati
nic. Tedy prazdny retezec. Zkousim to v IBConsole.
Prosim co delam spatne?
dekuji

Zdenek Sedlak

Invalid system disk

[*] Pavel Malinsk� <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 8.1.2002 20:48:49

Ahoj,

Nenastavila se ti nahodou jako aktivni
jina partisna nez systemova. Obcas se mi
to stalo, ale v souvislosti s pouzivanim
bootmanageru. Nabootuj z diskety a koukni
na to treba fdiskem;

>===================================<
> ...The Truth Is Out There... <

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.1.2002 20:50:12

From: <akresta(zv)volny(tec)cz>
> To je mi jasne ze to nema nic spolecneho, ale domnival jsem se ze jestli
> chci dat procesorovy cas jinym aplikacim zavolam tuto funkci. A tak me

Ahoj,

Application.ProcessMessages nema *nic* spolecneho s pridelovanim casu jinym
threadum (ve skutecnem operacnim systemu, tedy Win32).

Petr Vones

OT: Problem s Accessem

Omlouvam se za OT a cestinu a tlumocim dotaz jednoho kolegy, pokud byste
nekdo vedel, prosim poradte:

Vytvo�il jsem pro pot�ebu ZU� v Accessu 2000 datab�zi - evidenci ��k�,
zam�stnanc�, akc�, majetku apod. Vzhledem k rozsahu i praktick�mu vyu�it� je
rozd�lena na dv� propojen� ��sti - zdrojov� tabulky a u�ivatelsk� rozhran�.
Pou��v�me ji ve �kole na dvou po��ta��ch, kdy� pot�ebuji, tak si ji na dvou
disket�ch p�enesu je�t� dom�. Doma pracuje bez probl�m�, ve �kole na
nov�j��m po��ta�i je um�st�na ��st datov� i rozhran�, na star��m pouze
rozhran� (po��ta�e jsou propojeny). Datab�zi pr�b�n� vylep�uji a roz�i�uji.

Na star��m po��ta�i ve �kole mi nyn� p�estaly z�ejm� fungovat n�kter�
vestav�n� funkce.
Zjistil jsem, �e si Access nev� rady s krit�rii a s v�razy v dotazech.
Jestli�e chci spust� formul�� �i sestavu zalo�enou na dotazu s krit�rii
zobraz� se chybov� zpr�va "Funkce nen� dostupn� ve v�razech. v dotazov�m
v�razu" a d�le je zobrazen v�raz, kter� neum� zpracovat, nap��klad Left
([Osoby].[Rodn� ��slo],6). nebo (((��ci.[Konec studia]) Is Null Or
(��ci.[Konec studia])>Date())). , p�itom jednodu��� v�raz (((��ci.[Konec
studia]) Is Null) zvl�dne. N�pov�da odkazuje na chybu 3076. Probl�mov�
po��ta� je Pentium 1 na 166. Domn�val jsem se, �e bude sta�it Access
p�einstalovat, dokonce jsem odinstaloval a znovu nainstaloval kompletn�
Office, ale bez pozitivn�ho v�sledku. Pou�il jsem rovn� funkci Rozpoznat a
opravit... z n�pov�dy Access. Op�t bezv�sledn�. Oba �koln� po��ta�e jsem
zkontroloval nejnov�j�� aktualizac� antivirov�ho programu. V�sledek
negativn�. Jen asi t�den p�edt�m byl odhalen naka�en� soubor Wininit.exe na
nov�j��m po��ta�i a ten jsem odstranil. Na v�ech po��ta��ch je nainstalov�n
Windows 98.

Diky vsem za kolegu a jeste jednou se omlouvam za cestinu a OT.

RNDr. Petr Brant

* D&COMM s.r.o. - sledov�n� vozidel *
* v re�ln�m �ase a prodej licenc� *
* v r�mci programu Microsoft Select *
* ---------------------------------------- *
* Korunova�n� 6 *
* Praha 7 *

OT: konference o windows

[*] Petr Kukl�k <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 08.1.2002 23:12:41

Nevite nekdo o nejake konferenci o windows, ktera by fungovala
podobne jako tahle?

Poctenicko pro kazdy den: http://www.novinky(tec)cz

Deleni cisel

[*] Gallina Luk� <delphi(zv)programky(tec)cz> - 8.1.2002 23:15:24

Ahoj,
mam problem. Pocitam v Realu pocet zkopirovanych B a dostavam se do
astronomickych cisel (tedy, no, par GB) a mam problem s nactenim z textu,
prevedeni do cisla, pricteni dalsiho cisla a ulozeni do textu. Resp fce
Inttostr mi to vzdycky zmrsi a ja nechapu jakym systemem. Takze bych
potreboval zmenit tomu rad, stacilo by mi ukladat si to ve formatu napr 1.5
MB. Jenze, div mi vzdycky zaokrouhli na cele cislo, nevite jak na to?

Ono to bude jednoduche, potrebuji jen nakopnout....diky.

S pozdravem
Lukas.Gallina
Lukas.Gallina(zv)programky(tec)cz

OT: trocha teorie o teorii D

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 8.1.2002 23:31:31

Zdravim

v textu
From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> Vznikaji tak programy, ktere sice trebas funguji, ale velmi tezko se
> udrzuji,

Tohle je prave zasadni problem, ze vyvoj je vetsinou smerovan jen na vyslednou
'funkcnost' a ne na cistotu/udrzovatelnost/znovupouzitelnost daneho kodu.
Hlavni (jediny ?) prinos implementace je totiz pripadny redesign ;-)

Petr Vones

Ochrana shareware programu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.1.2002 00:26:14

Puvodni zprava, kterou napsal Ka.Kewasa dne 8 Jan 2002:

> mam maly problem s programem, ktery je na zkusebni dobu 30 dnu. Po teto
> dobe prestane fungovat a uz by se jako zkusebni nemel nechat nainstalovat.
> Potiz je v tom, ze existuji prostredky, jak monitorovat zapis na disk,

No tohle je vzdy problem a vzdy zalezi na mnoha faktorech. Samotna
ochrana na nejakou dobu je problematicka z duvodu, ktere si sam
uvedomujes, proto je nutne ji kombinovat s dalsi ochranou. Je potreba se
podivat na to, co mas vubec za aplikaci a jakou doplnkovou ochranu
zvolit. Zde je mnoho variant a problematika je natolik individualni, ze
to nelze jen tak poradit bez dalsich informaci.

Muzes blokovat nejakou cast programu, kdy neco nebude fungovat a nebo
bude fungovat omezene. Priklad - treba bude to program, kde jde hlavne o
tisk, tedy budes tisknout jen prvni stranku nebo na ty stranky napises
DEMO.

Muzes tam omezit na pevno nejaky rozsah datumu, ale to zase lze u
programu, ktery bude zavisly na datumu, treba ucetnictvi. Pritom zase
musis pocitat take s vycuranky, kteri si meni systemove datum, tj. zase
to ma opodstatneni tam, kde je nutne mit program pusteny casto, ne jednou
za tyden, kdy zmena datumu neni problem.

Muzes tam nacpat nejaky text napevno, ktery se bude tisknout, treba zase
u ucetnictvi je to idealni, bude se na vsech dokladech tisknout nejaky
uzivatel nebo tve udaje nebo DEMO apod. Pokud to neco generuje, take to
lze vyuzit, do vysledku ty udaje nacpes.

Muzes vymyslet treba takovou pitominu, jako ze ten program bude pracovat
jenom 30 minut a pak je nutno restartovat pocitac. Za to te budou testeri
milovat :)

Proste moznosti jsou spousty a zalezi na konkretnim programu a jeho
funkcich, kde lze neco omezit nebo nastavit a tak. Samozrejme to nesmi
omezovat testera, jinak si to nekoupi. Idealni je, pokud mas nejake dalsi
veci, jak nalakat, aby ti zakaznik zaplatil. Treba podpora apod. Zase je
to ale aplikovatelne na programy, kde to vyhoda je...

A vzdycky je tu otazka, kolik do ochrany vlozit penez. Muzes se snazit
sam a neco vymyslet, muzes si poridit nejakou knihovnu, ktera ti v tom
pomuze, nebo muzes pouzit nejaky konkretni nastroj. A taky je tu otazka,
jestli nekdo bude stat o to, ti tu ochranu odstranit. Zalezi na cilove
skupine, jestli v ni jsou takovi zmetouri apod.

Pokud cokoliv zapisujes nekam do registru nebo souboru, prisel jsi na to,
ze jsou
ruzne monitory, ktere dokazi sledovat zmeny, a pak lze ochranu obchazet.
Takze muzes nasadit antimonitorovaci metody. Pak jdou debuggery, na ty
jsou zase antidebuggingove metody. No a v konecnem dusledku, kdyz nekdo
chce, tak obejde i hadrwarovy klic, takze opet plati, ze zalezi na tom,
kdo je cilova skupina, a jakou to ma pro nekoho cenu...

problem s threadem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.1.2002 00:28:41

From: "Milan ��ek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> (obsluhou checkboxu) vytvorenim threadu. Pri vytvareni vlakna je vse v
> poradku, ale pri ukoncovani mi cela aplikace vytuhne na 2-4 sekundy

zaprve misto GetTopWindow/GetNextWindow by jsi mel spise pouzit EnumWindows,
protoze je to spolehivejsi (viz poznamka v MSDN). Dale na konci te smycky
volas Sleep, pokud zrovna v te chvili ukoncujes thread tak samozrejme cekas az
uplyne dany cas. Lepsi reseni je pouzit event, cekat ve WaitSingleObject kde
timeoutem nastavis cas cekani a v pripade ze chces thread ukoncit nastavis
tuto event a tim se dostanes okamzite ven.

Petr Vones

Tip 187 z 1001 T&T

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.1.2002 00:38:07

From: "Milan Tome�" <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz>
> zjistil jsem jednu nedokonalost tipu v %subject%. Jedna se o to, ze pokud
> cokoliv vykreslim doprostred formulare (at uz pomoci DrawText s parametry

Ahoj,

diky za upozorneni, problem se tyka "kresleni do klientske oblasti MDI okna" a
ma pomerne dlouhou historii. Za prve Microsoft to v implementaci MDI zaridil
tak, ze se to chova jinak nez v jinych oknech a proto kresleni v tomto pripade
nefunguje. Tento problem by bylo mozne castecne (ne zcela dokonale) resit ve
VCL, ovsem Borland na to ma nazor "We don't support painting in MDI client
area, period.", nicmene v Delphi 6 je jakysi pokus o to tuto podporu pridat.
Predem upozornuji ze neni treba propadat nadseni, protoze ani tam to totiz
nefunguje ;-) Pred casem jsem nejake zmeny zkousel, ovsem vyzadovalo by to
zasah do VCL zdrojaku (Forms.pas) coz je nepouzitelne, takze se pokusim to
nejak navesit na wndproc.

Petr Vones

Komponenty

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 9.1.2002 04:53:07

Nejak jsi nenapsal, jak ma vysledna komponenta vypadat.
1. TSpeedButton ma byt uvnitr TEdit
2. TEdit ma byt unvitr TSpeedButton - coz je asi blbost
3. TSpeedButton a TEdit maji byt nejak vedle/nad sebou - neco jako
TLabeledEdit

add1 mam vyreseny
Pavel

----- Pavel ZIDEK -----
http://www.kopr(tec)cz/delphi, delphi(zv)kopr(tec)cz

> uz se tady na to nekdo ptal, sice s jinymi objekty, ale odpoved nebyla moc
uspokojujici.

> Potrebuji vytvorit vizualni komponentu, ktera bude potomkem TEdit a
TSpeedButton.

> v published aby byly property jak pro Edit, tak i pro SpeedButton
>
> Napadlo me jako zaklad dat TPanel -
> nekdo tady navrhl vytvorit je dynamicky. Myslim TEdit a TSpeedButton.
Jenze jak zajistit, aby vse bylo videno uz v designtimu.

> Lze vubec neco takoveho provest.
> Diky za kazkou radu...
>
> Bc. Jaroslav Blazek
> Access-IT Ceska Lipa
> jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
> www.access-it(tec)cz
> ICQ : 13367373990
> +420605/813644

Deleni cisel

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 9.1.2002 06:02:17

na to slouzi funkce Round()
Priklad zaokrouhleni na 2 desetinna cisla
Cislo = Round(Cislo * 100) / 100;

8.1.2002 Gallina Luk�:
> [...]
> MB. Jenze, div mi vzdycky zaokrouhli na cele cislo, nevite jak na to?

> Ono to bude jednoduche, potrebuji jen nakopnout....diky.

konference o windows

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 9.1.2002 06:14:44

Mrkni se na www.emwac(tec)cz

S pozdravem a pranim hezkeho dne

Milan Schembera
MISSOFTWARE Lanskroun

hot-line 0776/677776, 0608/944444
tel. 0467/521555, 0467/520141
http://www.missoftware(tec)cz
mailto:info(zv)missoftware(tec)cz

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Od: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]za
> u�ivatele Petr Kukl�k
> Odesl�no: 8. ledna 2002 23:13
> Komu: Delphi Konference
> P�edm�t: OT: konference o windows
>

> Nevite nekdo o nejake konferenci o windows, ktera by fungovala
> podobne jako tahle?

> Poctenicko pro kazdy den: http://www.novinky(tec)cz

Opened CD Rom ?

[*] Daniel.Hrna(zv)sme(tec)cz - 9.1.2002 06:30:43

Vim jak otevrit CD, zavrit, ale nejak nevim Jak Otestovat jestli je Opened.

Nevite nekdo nejakou funkci, Win message ?

Daniel Hr�a - ST IT
Lokalita: Vala�sk� Mezi����
tel. 0651 / 683 442 (41442)
mobil. 0603 / 257397
ICQ: #138221351

Deleni cisel

[*] Vot�pka V�clav <Vaclav.Votipka(zv)merlin(tec)cz> - 9.1.2002 07:01:18

Pozor na funkci Round v delphi!!!
Nas ve skole ucili, ze pet desetin se zaokrouhluje vzdy nahoru, tedy
Round(3.5) = 4 a Round(4.5) = 5.
Autori Math knihovny zrejme chodili do jine skoly a jejich round
zaokrouhluje v tomto pripade na nejblizsi sude cislo, tedy:
Round(3.5) = 4 a Round(4.5) = 4

Proto ve svych programech pouzivam vlastni zaokrouhlovani takto:

function MyRound(X: Extended):Int64
begin
Result := Trunc(X+0.5);
end;

eNca

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: ing. Jan Fiala [mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz]
Odesl�no: 9. ledna 2002 6:02
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Re: Deleni cisel

> [...]

> MB. Jenze, div mi vzdycky zaokrouhli na cele cislo, nevite jak na to?

> Ono to bude jednoduche, potrebuji jen nakopnout....diky.

[*] Vobornik Petr <vobornik(zv)apel(tec)cz> - 9.1.2002 07:17:01

Dekuji za odpoved.
Presne takto to delam. Zjistil jsem, ze pod Win98 + Office 2000 a NT4 mi to
funguje bez problemu. Ve Win95 + Office 97 ne. Vzdy pouzivam stejny ovladac
mysi.
Nevite nekdo vcem by mohl byt zakopany pes.

S pozdravem
Petr Vobornik

> [...]

osetrovani tejto spravy na urovni vlastnych komponentov, hlavne ak su
odvodene od TGraphicControl (bez window handle).

Pole jako property

[*] Standa <Ooman(zv)centrum(tec)cz> - 9.1.2002 07:31:19

Vytvoril sem program ktery kresli na Canvas sachovnici. Pouzival sem k tomu
promenou sveho typu TPole.

TFigurky=(Pjesec,Vez,Kun,Strelec,Kral,Kralovna,Nic);
TBarva=(Bila,Cerna);

TPolicko=record
Figurka:TFigurky;
Barva:TBarva;
end;

TPole = array [1 .. 8, 1 .. 8] of TPolicko;

Nini se snazim z tohoto programu vytvorit komponentu ale radka

Property Pole:TPole write FPole read SetPole;

me hazi chybu.
Nevite nekdo jak to vyresit.

jinak pouzivam Delphi 6 Ent. a Windows 98 ( procesor celeron, vetrak Titan a
mys Genius :-)

Vytvoreni ODBC User DSN za behu?

[*] Roman Netu�il <netusil.roman(zv)vspardubice(tec)cz> - 9.1.2002 07:32:45

Panove,
nevite jak vytvorit/overit existenci/nastavit ODBC User DSN primo z Delphi aplikace?

D6Prof, W98

Vetsi objemy dat pres HTTP

[*] Malecek Ondrej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 9.1.2002 07:48:12

No, ja jsem zkousel pouzit HttpPostBinary, ktere mi sice vraci success, ale
do CGI mi dorazi jenom cast dat, rekl tak max cca 400 kB. Zpatky tzn. z CGI
se to chova obdobne s tim rozdilem, ze pokud je tech dat moc, tak to CGI
odstreli WEB server na timeout (5 minut). I ve smeru z app do CGI se mi zda,
ze to trva nejak dlouho (cca 1min a zkousim to na localhost). Tedy problem
by jeste mohl byt v tom, ze v CGI pouzivam framework z Delphi :-(. No
myslis, ze by to takhle melo jit pouzivat nebo mam misto HttpPostBinary
zkusit neco jineho ?? Jeste pro upresneni: W2k, D5 prof., MS IIS.

Ondrej

> jsem synapsi a
> velka data
> napad/prikladek jak na
>
> Jeste bych dodal.. HttpSend Synapse ladim na dvanactimegovem
> knedlicku. ;-)
> -- Lukas Gebauer.
>
> E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
> http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Lib.

Tip 187 z 1001 T&T

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 9.1.2002 07:49:21

Dalsi problem vznikl pri pouziti nove WndProc - pokud se pokousim vytvorit novy
formular, tak mi to vyhodi vyjimku A Win32 API function failed :(((((

Vypis info pomoci JclDebug:

Exception class: EWin32Error
Exception address: 0040F8F9

Stack list, generated 9.1.2002 7:44:33
[005356F1] JclDebug.HookedRaiseException (Line 2944, "JclDebug.pas")
[0040F8F9] SysUtils.RaiseLastWin32Error (Line 6878, "sysutils.pas")
[0040F90F] SysUtils.RaiseLastWin32Error (Line 6878, "sysutils.pas")
[0043C559] Controls.TWinControl.CreateWnd (Line 5451, "Controls.pas")
[0043C5BE] Controls.TWinControl.CreateWnd (Line 5455, "Controls.pas")
[00402C1A] System.SysFreeMem (Line 1127, "GETMEM.INC")
[00454387] Forms.TScrollingWinControl.CreateWnd (Line 2078, "Forms.pas")
[00457CF5] Forms.TCustomForm.CreateWnd (Line 3610, "Forms.pas")
[00402BF1] System.SysFreeMem (Line 1125, "GETMEM.INC")
[0043C79C] Controls.TWinControl.CreateHandle (Line 5510, "Controls.pas")
[00440072] Controls.TWinControl.HandleNeeded (Line 7204, "Controls.pas")
[00440089] Controls.TWinControl.GetHandle (Line 7209, "Controls.pas")
[00402C1A] System.SysFreeMem (Line 1127, "GETMEM.INC")
[0043FE10] Controls.TWinControl.GetDeviceContext (Line 7101, "Controls.pas")
[0043661A] Controls.TControlCanvas.CreateHandle (Line 2713, "Controls.pas")
[00436643] Controls.TControlCanvas.CreateHandle (Line 2716, "Controls.pas")
[00420F0E] Graphics.TCanvas.RequiredState (Line 2365, "Graphics.pas")
[00420B09] Graphics.TCanvas.TextExtent (Line 2233, "Graphics.pas")
[00420B86] Graphics.TCanvas.TextHeight (Line 2245, "Graphics.pas")
[0043CA85] Controls.TWinControl.UpdateControlState (Line 5587, "Controls.pas")
[00455D07] Forms.TCustomForm.GetTextHeight (Line 2767, "Forms.pas")
[00455A3C] Forms.TCustomForm.ReadState (Line 2709, "Forms.pas")
[00455B7B] Forms.TCustomForm.ReadState (Line 2732, "Forms.pas")
[00419C18] Classes.TReader.ReadRootComponent (Line 5064, "Classes.pas")
[00419C94] Classes.TReader.ReadRootComponent (Line 5069, "Classes.pas")
[00419CE9] Classes.TReader.ReadRootComponent (Line 5078, "Classes.pas")
[00419D0B] Classes.TReader.ReadRootComponent (Line 5078, "Classes.pas")
[004179B9] Classes.TFiler.Create (Line 3977, "Classes.pas")
[00403C79] System.(zv)ClassCreate (Line 4174, "system.pas")
[0041723C] Classes.TStream.ReadComponent (Line 3583, "Classes.pas")
[00417255] Classes.TStream.ReadComponent (Line 3585, "Classes.pas")
[00413891] Classes.InternalReadComponentRes (Line 1580, "Classes.pas")
[004138AC] Classes.InternalReadComponentRes (Line 1582, "Classes.pas")
[00413A6D] Classes.InitComponent (Line 1624, "Classes.pas")
[00413A89] Classes.InitComponent (Line 1624, "Classes.pas")
[0045B362] Forms.TScreen.GetCustomForms (Line 5402, "Forms.pas")
[0045C000] Forms.AlignWork (Line 5807, "Forms.pas")
[0040415A] System.(zv)TryFinallyExit (Line 4932, "system.pas")
[004029EB] System.SysGetMem (Line 1020, "GETMEM.INC")
[00402A19] System.SysGetMem (Line 1026, "GETMEM.INC")
[00403CAE] System.(zv)AfterConstruction (Line 4208, "system.pas")
[0040387E] System.TObject.Create (Line 3517, "system.pas")
[00403C79] System.(zv)ClassCreate (Line 4174, "system.pas")
[00413AFF] Classes.InitInheritedComponent (Line 1636, "Classes.pas")
[00413B27] Classes.InitInheritedComponent (Line 1639, "Classes.pas")
[00413B46] Classes.InitInheritedComponent (Line 1642, "Classes.pas")
[0045527C] Forms.TCustomForm.Create (Line 2545, "Forms.pas")
[004552E2] Forms.TCustomForm.Create (Line 2548, "Forms.pas")
[0045531A] Forms.TCustomForm.Create (Line 2553, "Forms.pas")
[0045533A] Forms.TCustomForm.Create (Line 2553, "Forms.pas")
[00403C79] System.(zv)ClassCreate (Line 4174, "system.pas")
[004567EF] Forms.TCustomForm.WndProc (Line 3064, "Forms.pas")
[00439709] Controls.TControl.Perform (Line 4153, "Controls.pas")
[0045F0C1] Forms.TApplication.DispatchAction (Line 7296, "Forms.pas")
[0045D1CC] Forms.TApplication.WndProc (Line 6363, "Forms.pas")
[0044C4B9] Menus.TMenuItem.GetItem (Line 1614, "Menus.pas")
[0044DEAB] Menus.Find (Line 2405, "Menus.pas")
[00452F26] Forms.StdWndProc (Line 1460, "Forms.pas")
[00538F0A] fMain.Tf_Main.a_ZakazkoveListyExecute (Line 159, "fMain.pas")
[0041CFFC] Classes.TBasicAction.Execute (Line 8078, "Classes.pas")
[0044662E] ActnList.TContainedAction.Execute
[00446EC7] ActnList.TCustomAction.Execute
[0041CE51] Classes.TBasicActionLink.Execute (Line 8012, "Classes.pas")
[0044C909] Menus.TMenuItem.Click (Line 1738, "Menus.pas")
[0044DFCC] Menus.TMenu.DispatchCommand (Line 2447, "Menus.pas")
[00458E26] Forms.TCustomForm.WMCommand (Line 4032, "Forms.pas")
[00439986] Controls.TControl.WndProc (Line 4228, "Controls.pas")
[0043CF7B] Controls.TWinControl.WndProc (Line 5732, "Controls.pas")
[0041461F] Classes.TThreadList.UnlockList (Line 2126, "Classes.pas")
[004249D5] Graphics.FreeMemoryContexts (Line 4566, "Graphics.pas")
[004567EF] Forms.TCustomForm.WndProc (Line 3064, "Forms.pas")
[0041461F] Classes.TThreadList.UnlockList (Line 2126, "Classes.pas")
[004249D5] Graphics.FreeMemoryContexts (Line 4566, "Graphics.pas")
[0043CAC3] Controls.TWinControl.MainWndProc (Line 5612, "Controls.pas")
[0043CADB] Controls.TWinControl.MainWndProc (Line 5615, "Controls.pas")
[00452F26] Forms.StdWndProc (Line 1460, "Forms.pas")
[0045DB01] Forms.TApplication.ProcessMessage (Line 6630, "Forms.pas")
[0045DB48] Forms.TApplication.HandleMessage (Line 6649, "Forms.pas")
[0045DDCE] Forms.TApplication.Run (Line 6733, "Forms.pas")
[0045DDF2] Forms.TApplication.Run (Line 6736, "Forms.pas")
[0053944C] WETS.WETS (Line 20, "C:\Work\Delphi\ETS\WETS.dpr")

ActiveControl:
Tf_Main "f_Main"

OS: Win98, Version: 4.10, Build: 40A07CE, " "
Processor: Intel P6 (Model 8) 600 MMX
Screen: 800x600 pixels, 24 bpp

List of loaded modules:
[50140000] C:\PROGRAM FILES\COMMON FILES\REGET SHARED\CATCHOP.DLL
1.0.0.56 - 1,0,0,56
Catcher Opera Integration Module
[BFEA0000] C:\WIN98\SYSTEM\ADVAPI32.DLL
4.80.0.1675 - 4.80.1675
Win32 ADVAPI32 core component
[BFB70000] C:\WIN98\SYSTEM\COMCTL32.DLL
5.81.4704.1100 - 5.81
Common Controls Library
[71450000] C:\WIN98\SYSTEM\CRYPT32.DLL
5.131.1877.5 - 5.131.1877.5
Crypto API32
[BFF20000] C:\WIN98\SYSTEM\GDI32.DLL
4.10.0.1998 - 4.10.1998
Win32 GDI core component
[40530000] C:\WIN98\SYSTEM\GDS32.DLL
1.0.0.338 - WI-T1.0.0.338
InterBase Server
[76AC0000] C:\WIN98\SYSTEM\IMAGEHLP.DLL
4.0.1381.4 - 4.00
Windows NT Image Helper
[7D600000] C:\WIN98\SYSTEM\INDICDLL.DLL
4.10.0.1998 - 4.10.1998
Keyboard Language Indicator Shell Hook extension
[BFF70000] C:\WIN98\SYSTEM\KERNEL32.DLL
4.10.0.1998 - 4.10.1998
Z�kladn� sou��st j�dra Win32
[7FC20000] C:\WIN98\SYSTEM\MPR.DLL
4.10.0.1998 - 4.10.1998
Dynamick� knihovna s�ov�ho rozhran� WIN32
[7C060000] C:\WIN98\SYSTEM\MSAFD.DLL
4.10.0.1998 - 4.10.1998
Poskytovatel slu�eb Microsoft Windows Sockets 2.0
[5E380000] C:\WIN98\SYSTEM\MSOSS.DLL
5.131.1877.3 - 5.131.1877.3
Microsoft Trust ASN APIs
[78000000] C:\WIN98\SYSTEM\MSVCRT.DLL
6.0.8397.0 - 6.00.8397.0
Microsoft (R) C Runtime Library
[7B070000] C:\WIN98\SYSTEM\MSWSOCK.DLL
4.10.0.1998 - 4.10.1998
Rozhran� API pro roz���en� rozhran� Microsoft WinSock
[7FF30000] C:\WIN98\SYSTEM\OLE32.DLL
4.71.1719.0 - 4.71.1719
Microsoft OLE for Windows and Windows NT
[65340000] C:\WIN98\SYSTEM\OLEAUT32.DLL
2.40.4518.0 - 2.40.4518
[7A480000] C:\WIN98\SYSTEM\RNR20.DLL
4.10.0.1998 - 4.10.1998
Windows Socket2 NameSpace DLL
[7FBD0000] C:\WIN98\SYSTEM\RPCRT4.DLL
4.71.1718.0 - 4.71.1718
Remote Procedure Call DLL
[7FCE0000] C:\WIN98\SYSTEM\SHELL32.DLL
4.72.3110.6 - 4.72.3110.6
Spole�n� knihovna prost�ed� Windows
[719A0000] C:\WIN98\SYSTEM\SHFOLDER.DLL
6.0.2600.0 - 6.00.2600.0000
Shell Folder Service
[70BD0000] C:\WIN98\SYSTEM\SHLWAPI.DLL
6.0.2600.0 - 6.00.2600.0000
Shell Light-weight Utility Library
[BFF50000] C:\WIN98\SYSTEM\USER32.DLL
4.10.0.1998 - 4.10.1998
Win32 USER32 core component
[BFE90000] C:\WIN98\SYSTEM\VERSION.DLL
4.10.0.1998 - 4.10.1998
Win32 VERSION core component
[70200000] C:\WIN98\SYSTEM\WININET.DLL
6.0.2600.0 - 6.00.2600.0000
Internet Extensions for Win32
[BFE10000] C:\WIN98\SYSTEM\WINMM.DLL
4.3.0.1998 - 4.03.1998
System APIs for Multimedia
[786E0000] C:\WIN98\SYSTEM\WS2_32.DLL
4.10.0.1998 - 4.10.1998
Windows Socket 2.0 32-Bit DLL
[786D0000] C:\WIN98\SYSTEM\WS2HELP.DLL
4.10.0.1998 - 4.10.1998
Windows Socket 2.0 Helper for Windows 98
[78690000] C:\WIN98\SYSTEM\WSOCK32.DLL
4.10.0.1998 - 4.10.1998
Rozhran� API rozhran� BSD Socket pro Windows
[00400000] C:\WORK\DELPHI\ETS\WETS.EXE
1.0.0.2 - 1.0.0.2

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Tlac (tprinter.newpage) a HP LJ 1000

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 9.1.2002 07:59:46

tak to mam smolu, netlacim cez quickreport a nemam ani delphi2 ;o). tlac
je zalozena cisto na priamej tlaci cez textout. zrejme moc moznosti nie
je ako tento problem vyriesit?

> [...]
ignorovalo.
>nestretol sa niekto s tymto krasnym javom? zeby nejaky economod? ;o).

Funkcnost kontra cistota Was: jak na navratovou h

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.1.2002 07:59:25

> [...]
> vyslednou 'funkcnost' a ne na cistotu/udrzovatelnost/znovupouzitelnost
> daneho kodu. Hlavni (jediny ?) prinos implementace je totiz pripadny

Priznavam, ze jsem nejak nepochopil, jestli to je souhlas nebo
namitka, ale fakt je, ze uz nekolikrat jsem prebiral po nekom
aplikaci se zadanim "U zakaznika se to porad chova problemove,
zkus to opravit". A pak se ukazalo, ze zajistit spolehlivost nejde
jinak, nez to z velke casti prepsat.
Nevim. Ja kdyz chodil na VOS, zkouselo se programovani (v
assembleru, Pascalu i v C) obvykle podle vety "Ukaz mi, ze to
funguje, a pokud to opravdu funguje, je mi celkem jedno, jak je to
naprogramovano." Nevim, jak je to dnes, ale spousta kluku diky
uceni se metodou pokus-omyl obvykle pouzivala prvni reseni, ktere
vykazovalo jakous takous chodivost a nikdo se nezaobiral tim,
jestli to nejde udelat bud efektivneji nebo cisteji. Clovek pak prisel
do firmy a zacal lepit i "velke" firemni aplikace podobnym
zpusobem, jako kratke skolni programky, se vsemi dusledky, ktere
to pak v budoucnu prineslo.
Za mych skolnich dob se jeste programovalo pro DOS a v
poslednim rocniku se objevilo Delphi1 jako horka novinka.
Objektove orientovane programovani byla jakasi perlicka na konci
kurzu programovani, ktera se ovsem obvykle z casovych duvodu uz
nestihla ani nakousnout.
Pokud tuto konferenci sleduje i nejaky ucitel programovani,
dovolim si apelovat na to, aby se ve skole pri vyuce programovani
opravdu venovalo vice pozornosti nejen funkcnosti, ale i cistote
kodu a tato cistota byla vyzadovana.

David Lebeda

Tlac (tprinter.newpage) a HP LJ 1000

[*] Miroslav Barica <miroslav.barica(zv)matador.sk> - 9.1.2002 08:01:59

ano, poznam take sposoby riesenia problemov typu "mne to funguje, tak to
je v poriadku" ;o). kazdopadne by som bol rad, keby si ma mohol pri
ziskani nejakych poznatkov v tomto probleme informovat.

BTW: ovladace som tiez hladal, bezuspesne.>To same dela i pri tisku z Money S3. Resil jsem to v jedne firme. HP se
> [...]
>poradku. Cigler slibil ze se na to podiva, ale take se neozval. Vypada
>jako chyba v ovladaci. Ovladac na webu HP nen�, a na zadny jiny ta

Align

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 9.1.2002 08:16:20

Zdravim,

nevim jestli to vubec pujde, ale vic hlav vic vi :)
Potreboval bych nastavit vlastnost Align dvou panelu tak, ze jeden bude nahore a
jeden vpravo. Problem je ovsem ten, ze potrebuji, aby ten vpravo byl sice
vpravo, ale aby zacinal na souradnici Top = 0. Sice by se to dalo udelat
programove, ale moc se mi do toho nechce... :(
Chtel bych to pomoci Align, protoze dalsi objekt je DBGrid, ktery vyplnuje celou
zbylou oblast toho formu.
Nevite nekdo jak na to ?

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Vetsi objemy dat pres HTTP

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 9.1.2002 08:16:44

> [...]
> myslis, ze by to takhle melo jit pouzivat nebo mam misto HttpPostBinary
> zkusit neco jineho ?? Jeste pro upresneni: W2k, D5 prof., MS IIS.

CGI framework z Delphi jsem nikdy nepouzival, nebot jsem CGi zacal
psat drive, nez nejaky framework existoval. Co s tim vsim ten
framework z Dephi napacha, to ja netusim. mozna zkusit se vykaslat na
framework a napsat si to sam. je to jednoduche, staci vzit konzolovou
aplikaci a ze standardniho vstupu nactes vstupni data (+ spousta
udaju dava webserver do env. promennych) a vysledek posles obdbne
pomoci readln na standardni vystup.

Proto si myslim, ze by problem mel byt v pomalosti toho tveho CGI.
Pomalost meho HTTP kodu to nebude, protoze tech mych testovacich
dvanact mega mi z localhostoveho Apache prisvisti za vterinku a pul.
Ta minuta je desne moc, pokud tedy nemas 386. ;-)

komprimace a dekomprimace souboru tar.gz

[*] Roman Kunovsk� <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 9.1.2002 08:48:34

Ahoj,

nevite nekdo o nejakem kodu (popripade aplikaci, ktera jde spoustet z
prikazove radky), ktery umi
%subj%.

P.S.: Specha :-)

Proc D6 nezna NULL?

[*] Ing. Ji�� SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 09.1.2002 09:07:56

Zdravim panove,
prosim, kde je zakopany pes. Mam projekt vytvoreny D5ent. a chtel
jsem neco upravit a prelozit ho D6trial. Z nejakeho mne neznameho
duvodu odmita uznat NULL a hlasi ho jako Undeclared indentifier.
Pouzivam to, kdyz testuju obsah bunek tabulky, ve kterych nemusi byt
vzdy obsah a porovnani s '' hazi vyjimku. Vim, ze resit to pres
vyjimky by byla cesta, ale proc?! Moc prace :((((
Vzdyt to prece musi jit!!

Diky za rady
Jiri
Sokol

Nejenom anglicko-cesky slovnik: http://slovnik.seznam(tec)cz

Dynamicka zmena velikosti recordu

[*] Dalibor Falt�nek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 9.1.2002 09:07:11

Ahoj konference, PF 2002.
Mam pro pascal, potazmo Delphi takovy spek: Porad se motam kolem mericich
uloh na ruznych hardwarovych platformach. Pro sber dat mam jakysi davny
program vlastni produkce psany puvodne v Quickbasicu, pak predelany do
Visual basicu. Ma tu vyhodu, ze pomoci nize uvedene konstrukce mozne v
polointerpretu, jakym je Visual nebo Quick, muzu rozhodovat az za behu
programu o velikosti rekordu podle poctu merenych mist. Pri startu mereni
jednoduse predimenzuji pole obsazene v rekordu a rucne spocitam delku
rekordu a uz vesele ukladam namerene hodnoty do souboru, vyhledavam
jednotlive casove rezy a intervaly v mereni, atd. Vse zalezitost 9 radku
zdrojaku.

Jde neco takoveho v Delphi??? Moc by mi to pomohlo.

Public Type NamerRecord ' Create user-defined type.
cas As String * 8
mdat() As Single ' Definuje dynamicke pole nasnimanych hodnot
mfyz() As Single ' Definuje dynamicke pole vypoctenych hodnot
End Type

ReDim Namer.mdat(pocetmist - 1)
ReDim Namer.mfyz(pocetmist - 1)
ReDim prumer(pocetmist - 1)
delka = 8 + 2 * (2 + 1 * 8 + (pocetmist) * 4)
MerFileBinTemp = "\tempmer.dat"
Open MerFileBinTemp For Random As #4 Len = delka

Zdravim Vas a dekuji - Dalik Faltynek, technik.

dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz

Align

[*] Standa <Ooman(zv)centrum(tec)cz> - 9.1.2002 09:17:46

No ja to resim tak ze vezmu dva panely prvnimu nastavim Align na alRight a
druhymu na alClient.
U druhyho nastavim BevelInnter a BeevelOuter na bvNone a ten panel co ma
bejt nahore vlozim do toho druhyho panelu a nastavim mu valstnost Align na
alTop. No a to je vsechno.

> [...]
> programove, ale moc se mi do toho nechce... :(
> Chtel bych to pomoci Align, protoze dalsi objekt je DBGrid, ktery vyplnuje

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 9.1.2002 09:17:20

Milan Tome� dne 9 Jan 2002 v 8:16:

> [...]
> :( Chtel bych to pomoci Align, protoze dalsi objekt je DBGrid, ktery
> vyplnuje celou zbylou oblast toho formu. Nevite nekdo jak na to ?

muzes si pomoci tim, ze nejprve umistis dva panely: jeden zarovnany doprava, druhy - pomocny - na alClient.

Do toho druheho (s alClient) pak das nahoru ten panel, cos chtel mit s alTop, a pod nej s alClient das onen dbGrid.

Snad to je srozumitelne :-)

Karel Rys

Align

[*] Slavom�r �eke� - 9.1.2002 09:19:54

Sprav to tak, ze si das najprv dva panely, na lavo a napravo ... a do
toho nalavo potom vloz tie komponenty ktore chces a prirad im align hore
a client a mas to ... btw. ak chces mat napravo cosi ine ako panel, tak
to daj miesto panelu.

no dufam, ze sa z toho vysomaris ... :) ak nie ... tak Ti poslem
spraveny form ... OK ? cafko

Slavo

[...]

Tato sprava bola preverena systemom NOD32 pre Exchange.
http://www.nod32.com

Dynamicka zmena velikosti recordu

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 9.1.2002 09:20:01

Dalibor Falt�nek dne 9 Jan 2002 v 9:07:

> [...]
> mdat() As Single ' Definuje dynamicke pole nasnimanych hodnot
> mfyz() As Single ' Definuje dynamicke pole vypoctenych hodnot

Ahoj,

byla by pro Tebe resenim dynamicka pole? Pokud ano, zkus se podivat do napovedy na proceduru SetLength.

Karel Rys

Align

To je velmi snadne, ale nevim, jestli to dokazi popsat, pokud to z
meho zmateneho popisu nepochopis, napis, ja ti to naplacam na
form a poslu na soukromou adresu.
Takze poloziz dva panely na formular a nastavis align

P1.Align right
P2.Align.Client

a na P2 polozis panel a nastavis
P3.Align top
a na P2 polozis grid a nastavis
G.align client

> [...]
> programove, ale moc se mi do toho nechce... :(
> Chtel bych to pomoci Align, protoze dalsi objekt je DBGrid, ktery vyplnuje celou

jak zjistit jmeno zalozky v PageControl

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 9.1.2002 09:31:47

Hi,

V PageControl.OnChange zkus vyuzit Sender... Pokud ale potom budes odnekud
volat z aplikace udalost onchange, tak ten parametr musi byt vzdy
TPageControl a nebo ho musis testovat (Sender is TPageControl)
ShowMessage(TPageControl(Sender).Name + #13#10 +
TPageControl(Sender).ActivePage.Name + #13#10 +
TPageControl(Sender).ActivePage.Caption)

P.S. Jestli jsem to blbe pochopil tak se omlouvam

Sroub

> Problem mam v tom, ze nevim na kterem PageControl to je.
> PageControl i TabSheet jsou tvoreny az za behu programu.
>
> Milan

Presun MS SQL na jiny pocitac

[*] Ren� Otisk <otisk(zv)MISEL(tec)cz> - 9.1.2002 09:34:10

pres MS DTS (Data transformation service tushim)

> omlouvam se za mirny OT, ale potrebuji presunout databaze MS SQL serveru
na
> jiny pocitac. Jedna se o dve databaze, nad jednou z nich bezi replikace.
> Potrebuji pokud mozno presunout vsechno, co se da (i replikace, loginy,
> usery, joby...). Nemate nekdo nejake HOWTO, jak na to ? Uvitam zkusenosti,
> odkazy apod.
>
> Diky
>
> Jiri Foldyna
> mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

OT:Problem s Accessem

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 9.1.2002 09:36:50

>Omlouvam se za OT a cestinu a tlumocim dotaz jednoho kolegy, pokud byste
>nekdo vedel, prosim poradte:

Pokud se potrebujete zbavit diakritiky v textu, existuje na to docela
sikovny programek:
Informace:
http://www.mix.sk/texty/clanok_zobacik_soft.htm

Download:
http://www.mix.sk/fajly/Zob.exe

T.

Proc D6 nezna NULL?

[*] Kr�l Jirka jr. <admin(zv)printo(tec)cz> - 9.1.2002 09:41:36

kdyz testuju obsah bunek tabulky, ve kterych nemusi byt

V D6 je konstanta null deklarovana v unitu variants.

cili dopln si

uses variants;

Je to asi quli oddeleni VCL a CLX knihoven

Ji�� Kr�l jr.
administr�tor IT
tisk�rna Printo, spol. s r.o.
http://www.printo(tec)cz
mailto:admin(zv)printo(tec)cz
ICQ#15303940
tel.: +420 (69) 693 84 00, linka 143

Pole jako property

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 9.1.2002 09:44:02

From: Kr�l Jirka jr. [mailto:admin(zv)printo(tec)cz]>>Stisk F7 na tomto radku zpusobil, ze program zatuhl. Kdyz kolegine
korektne ukoncila svou
> [...]

zacna blbnout neco jineho.
Ukladej, edituj a zobrazuj vyhradne pres storprocedures a budes mit klid.

Ako odchytit zmeny RecNo ... ?

[*] Slavom�r �eke� - 9.1.2002 10:50:14

Zdravim ...

potrebujem ochytit zmenu Table.RecNo ... skratka aby som nemusel
priradit obsluhu do vsetkych moznych udalosti napr, OnCellClick,
OnMouseDown ... atd .... ale aby som sa naviazal priamo na udalost zmeny
cisla zaznamu v tabulke ... takze otazka znie, AKO odchytit zmenu RecNo
v tabulke ...

uff som zvedavy, ci pochopite z tohto mailo o co mi ide ... nako sa mi
to zda chaosne napisane ...

Vdaka za radu ...

Slavo

Tlac (tprinter.newpage) a HP LJ 1000

[*] Kinsky Filip <xkinf01(zv)vse(tec)cz> - 09.1.2002 10:52:05

ovladace od HP jsou vubec zahadne - je zase pres QR z
Delphi5 tisknu formular - tabulku s tlustymi carami (2body),
aby ale vubec bylo videt, ze jde o "tlustou" a ne tenkou
caru, tak musim tloustku nastavit aspon na 12bodu....preview
pak vypada vskutku zajimave, ale tiskne to spravne...
kdybyste mel nekdo nejaky tip na napravu, tak se prosim
ozvete.
Filip Kinsky

On Wed, 9 Jan 2002 07:59:46 +0100
"Miroslav Barica" <miroslav.barica(zv)matador.sk> wrote:
> tak to mam smolu, netlacim cez quickreport a nemam ani
> delphi2 ;o). tlac
> je zalozena cisto na priamej tlaci cez textout. zrejme
> moc moznosti nie
> je ako tento problem vyriesit?

> Desklaser. Ale
> dospel
> poriadku -

> viacstrankovych zostav na
> zostavou. cize,
> tprinter.newpage
> ignorovalo.
> economod? ;o).

OT: trocha teorie o teorii D

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.1.2002 10:57:10

> BTW ja se nebranim studiu teorie, ale proc bych
> nekde shanel za tezke penize literaturu, kdyz to zkusim jednou
> (nefunguje), zkusim podruhe (jinak a nefunguje) a pak to funguje
> napotreti.

Ahoj,

k tomu viz paralelni mail. Rad bych zduraznil, ze v tom neni nic
osobniho (proti nikomu), jen jsem chtel ukazat kde vidim (ciste
subjektivne) systemovy problem, protoze podobne uvahy me
provazeji od doby, kdy jsem vysel ze skoly a nastoupil do prace.

> Co se tyce prehlednosti a programatorske cistote kodu, tak si zkuste
> neco vypreparovat napr. ze SynEdit (tim nechci ric, ze je to spatne
> napsane).

I spousta komercnich programu, za ktere zakaznik zaplati casto
obrovske penize, je napsana otresne, stejne jako existuje spousta
tech, ktere jsou napsane dobre. SynEdit neznam, tak se k nemu
nechci vyjadrovat.

> Trochu konkretneji:
> Promene, o kterych hovorime, vypadaji takto:
> var
> MainForm: TMainForm;
> FilNam: string;
> Msg1 : word;
> ClearAllBookmarks: Boolean;
> TXTforalltypes: Boolean;
> ForceEXT: Boolean;
> ShowPath: Boolean;
> AutoExtension: Boolean;
> EnableEmpty: Boolean;
>
> V cem spocivaji rizika
> spojena s pouzitim techto promennych?

K rizikum za chvili. Netroufam si posoudit konkretni uziti techto
promennych, ale pokusim se o obecne povidani.

U objektu obecne plati, ze ty si reknes, kdy ho vytvoris, pak ho
pouzivas a az se stane nepotrebny, zrusis ho a objekt prestane byt
dostupny. Globalni promenna je Ti k dispozici neustale a ze vsech
mist programu. Obecne mozna rizika jsou:

1) Drive, nez ji na jednom miste programu inicializujes, ji zkusis na
jinem pouzit, protoze si neuvedomis, ze inicializace treba jeste
nestihla probehnout (z jakehokoli duvodu).

2) Na jednom miste programu ji pouzijes (jako univerzalni
promennou) na nejakou vec, na jinem miste pak k jinemu ucelu.
Cistsi by bylo pouzit dve lokalni promenne.

3) Nekdy se zbytecne pouziva promenna (globalni nebo i public ci
private) tam, kde by stacila lokalni. Lokalni promennou nemuzes
pouzit v miste mimo rozsah platnosti (ani omylem).

4) Automaticky vytvarene formulare mohou svadet k tomu, ze se do
jejich public sekci davaji veci s formularem nesouvisejici, ktere pak
programator pouziva vsude v kodu jako globalni promennou,
protoze spoleha na to, ze formular existuje po celou dobu behu
programu. Upravit program tak, aby se dany formular vytvarel z
kodu podle potreby pak muze byt orisek.

5) Z kodu vytvarene formulare pouzivajici globalni promennou. To
dela Delphi bohuzel samo - pri zakladani formulare napr. TForm1
automaticky zalozi globalni promennou Form1 (sekce var). Uz
jsem videl, ze takovy form se v kodu vytvori, pouzije, ale pak ho
programator zapomene uvolnit (az sem to s faktem, ze promenna
je globalni, nema zadnou souvislost). Problem nastal, kdyz si toho
programator vsimnul. Misto aby hned po pouziti form uvolnil (tuhle
chybu nenasel) (Form1.Release), udelal nasledujici upravy, jako
zaplaty:

a) Ve vsech mistech programu, kde se dany form vytvarel, nejprve
testoval, zda je uvedena globalni promenna nil. Pokud ano, vytvoril
form, pokud ne, zavolal Release a pak ho znovu vytvoril. Neboli
misto jednoho spravne umisteneho Release jich bylo spousta
rozesetych v celem programu.

b) V OnDestroy hlavniho formu volal Release.

Chyba pri pouziti globalni promenne v jednom miste si tak vynutila
reseni nasledku teto chyby pri kazdem dalsim pouziti teto
promenne - neboli necekanou zavislost ruznych mist v kodu.
Kdyby instance formu vytvarenych z kodu byly vsude v lokalnich
promennych (vyjimky jiste existuji), usetrila by se spousta
problemu.

Jina vec, ve ktere se casto chybuje, je spatne rozmistovani
promennych a funkci do public a private. Veci, ktere jsou interni
zalezitosti objektu, maji byt v private sekci (nebo protected) a v
public jen veci, ktere maji byt volatelne z jinych mist programu.
Jinak se ve velkem houfu promennych nikdo nevyzna. Pokud pak
nekdo zkousi objekt pouzit v jine aplikaci, tezko poznava, co smi
nastavovat a co je jen provozni promenna.

Prestoze tema jiste neni vycerpano, rad bych skoncil asi takhle:
globalni promenne nejsou riziko uz tim, ze existuji, ale ze
programatora svadeji k chybam a programator se hold nekdy svest
opravdu necha. A ty chyby se pak tezko hledaji, protoze globalni
promenna se nepouziva na malem useku kodu, ale vsude.

David Lebeda

Ako odchytit zmeny RecNo ... ?

[*] Daniel.Hrna(zv)sme(tec)cz - 9.1.2002 11:05:24

Zmena v RecNo (tedy v Table) vyvola na Table POST - co tedy pouzit "onPost",
asi bych ten kod dal tam.

[...]

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 9.1.2002 11:06:50

> [...]
>
> Property Panel[XSour,YSour:integer]TPanel read FPanel write SetPanel;
>
> Procedure TSachovnice.SetPanel(XSour,YSour:integer ; Pole:TPole );

Ano, tak nejak, nejlepe je nechat to vytvorit IDE, setri to hodne preklepu a syntaktickych chyb.

> nebo jak bych se jinak dozvedel ty souradnice. A co kdyz pak v programu
> [...]

Asi jsi myslel tohle:
Pom:=TPole.Create;
A.Panel[3,5]:=Pom;

Jinak, je vhodne, aby jsi neprirazoval primo reference, ale provadel si kopii, podivej se
treba jak je implementovana property TFont.
Usetris si hodne (moc hodne) starosti s platnosti referenci.

Slavek

Presun MS SQL na jiny pocitac

[*] Pa�out <pazout(zv)horolezci(tec)cz> - 9.1.2002 11:06:17

Backup DB a nasledne Restore DB na jinem PC

Pazout

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.1.2002 11:07:22

Puvodni zprava, kterou napsal Kinsky Filip dne 9 Jan 2002:

> ovladace od HP jsou vubec zahadne - je zase pres QR z

Kdyby jenom ty od HP :)

> [...]
> pak vypada vskutku zajimave, ale tiskne to spravne...
> kdybyste mel nekdo nejaky tip na napravu, tak se prosim

Jo, to mi dela HP LJ 2100 TN taky. To je ale nejaky problem v
QuickReportu, protoze jine knihovny mi to nedelaji. Podle me je to tim,
ze neumi spravne prepocitat body pro rozliseni 1200 dpi. Ze mas taky
nejake vetsi rozliseni na te tiskarne? Tiskarny s nizsim rozlisenim to
nedelaji.

USB v Delphi

[*] Ing. Vladim�r R��i�ka������rFv("��� - 9.1.2002 11:17:46

Zdarec fsem,

potreboval bych si v D4 vyc�st seznam pripojen�ch USB zar�zen� a komunikovat
s nima. V helpu nic neni ... Nedelal nekdo neco ? Mam tady DIGI fotak
Olympus C-2100 Ultra Zoom a chci si s nim trochu pohrat .
Nebo pry to jde pres Twain rozhrani, ale kde ho stahnout, kde sehnat podporu
do delphi ?

Dik

Vladimir W98, D4Pro

Ako odchytit zmeny RecNo ... ?

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 9.1.2002 11:23:22

[P��loha v souboru: winmail.dat]
A co treba udelat obsluhu udalosti OnBeforeScroll nebo OnAfterScroll na TTable
???

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> potrebujem ochytit zmenu Table.RecNo ... skratka aby som nemusel

OT: trocha teorie o teorii D

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 9.1.2002 11:26:59

> [...]
> programator vsimnul. Misto aby hned po pouziti form uvolnil (tuhle
> chybu nenasel) (Form1.Release), udelal nasledujici upravy, jako

A jak potom resit nasledujici:

Na jednom miste potrebuji vytvorit formular a nechat ho zit vlastnim zivotem
(MDI child) a uzivatele nenutit k tomu, aby ukoncil praci na tomto formulari nez
bude moct na jiny. Ten formular muze byt otevren pouze jednou. Pro me je
nejjednodussi (a efektivni) pouzit globalni promennou a do obsluhy akce, ktera
ma prislusny formular otevrit dat napr neco takovehoto:

if not Assigned(f_ZList) then
f_ZList := Tf_ZList.Create(Application);
f_ZList.Show;

a do OnDestroy toho formulare Tf_ZList dat
f_ZList := nil;

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Ako odchytit zmeny RecNo ... ?

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.1.2002 11:27:10

[...]

Ahoj.
Zkus se podivat na DataSource event OnDataChange

Verze: 6.0.303 / Virov� b�ze: 164 - datum vyd�n�: 24.11.2001

Ako odchytit zmeny RecNo ... ?

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 9.1.2002 11:28:57

Jestli jsem to spravne pochopil, tak jde o zachyceni prechodu na jiny
zaznam:

Table.OnBeforeScroll
Table.OnAfterScroll

> [...]
> zmenu RecNo
> v tabulke ...
>
> uff som zvedavy, ci pochopite z tohto mailo o co mi ide ... nako sa mi

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 9.1.2002 11:41:28

Ahoj,

asi jsem se nevyjadril uplne presne - potrebuji na novy pocitac prenest
instalaci SQL serveru. Pokud by se jednalo pouze o presun databaze, neni
problem, jenze ja potrebuji presunout i joby, loginy (to neni az tak
kriticke) a hlavne replikace (to je kriticke, jedna se o provozni server a
neni mozny dlouhodobejsi vypadek potrebny pro drop subskripci a publikaci a
jejich opetne vytvoreni). Celkem na to mam nejakych 8 hodin, behem kterych
musim vsechno stihnout, takze bych ocenil link nebo primo step-by-step
popis, jak na to. (neco jako Q224071 z MSDN). Mam jen jeden pokus :-))))

> Backup DB a nasledne Restore DB na jinem PC

> MS SQL serveru
> bezi replikace.
> replikace, loginy,

Align

[*] <aldik(zv)quick(tec)cz> - 9.1.2002 11:48:57

I write:
---------
Ja bych resil tak ze bych dal 2 panely,jeden alclient a jeden alleft(alright),
tim ti pokryji celou plochu a na ten jeden pak das jeste jeden panel a ten das
altop! Je to co potrebujes??

Ales Pavel
W2000 D5

Was Wroten:
-------------
[...]

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 9.1.2002 11:50:09

> [...]
>
> Do toho druheho (s alClient) pak das nahoru ten panel, cos
> chtel mit s alTop, a pod nej s alClient das onen dbGrid.

Pripadne mozes umiestnit tie dva panely a dbgrid priamo na formular a
nastavit im prislusne Anchors.

Ako odchytit zmeny RecNo ... ?

[*] Slavom�r �eke� - 9.1.2002 11:52:53

toto ti vyvola obsluhu IBA ked si pouzil metodu POST .. a to ja NECHCEM
... ved nemusim NIC ulozit aby som vyvolal zmenu RecNo ... staci prejst
na iny riadok .... ale aj tak vdaka :)

[...]

Jak vytvorit ODBC User DSN za behu?

[*] Roman Netu�il <netusil.roman(zv)vspardubice(tec)cz> - 9.1.2002 12:06:12

Panove,
nevite jak vytvorit/overit existenci/nastavit ODBC User DSN primo z Delphi
aplikace?

D6Prof, W98

Diky, Roman

OT: trocha teorie o teorii D

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.1.2002 12:07:25

> A jak potom resit nasledujici:
>
> Na jednom miste potrebuji vytvorit formular a nechat ho zit vlastnim
> zivotem (MDI child) a uzivatele nenutit k tomu, aby ukoncil praci na
> tomto formulari nez bude moct na jiny.

OK, zapomnel jsem napsat, ze ta uvaha se tyka modalnich
formularu.
Ja jsem ale nechtel, aby to vyznelo tak, ze jsem pro to -
globalni promenne uplne vymytit. To by byl nesmysl. Je u nich
zkratka potreba davat trochu bacha. Ale casto byvaji zdrojem chyb
a snazil jsem se uvest konkretni priklad z praxe. Nedelal bych to,
kdybych to tolikrat nepotkal u rady programatoru a nemusel to pak
nasledne opravovat.

David Lebeda

problem s threadem

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 09.1.2002 12:09:03

> [...]
> timeoutem nastavis cas cekani a v pripade ze chces thread ukoncit nastavis
> tuto event a tim se dostanes okamzite ven.

nensala by se nejaka nazorna ukazka nebo odkaz, klidne i do
literatury? Jedine, co vim o eventech je to, ze existuji. :-(
Take jsem si myslel, ze to tuhnuti zpusobuje Sleep, ale je to stejne
i v pripade, ze tam ten Sleep vubec neni.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

E-mail zdarma na cely zivot: http://email.seznam(tec)cz

IB6 scitani retezcu v selectu

[*] Josef Semera <semera(zv)atlas(tec)cz> - 9.1.2002 12:12:16

Jenze pokud je nektere IsNull tak mi to vzdy. Tak to resim pres UDF. Ale
to neni to prave. Pri navratu pres
CSTRING(80) mi to vrati vzdy jako Char(80) a pak to pres CAST zmenim na
Varchar.

Otazka: Da se UDF fukce pripojit tak aby mi to vracelo primo Varchar?

> Pole1 || ' a ' || Pole2

Presun MS SQL na jiny pocitac

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 9.1.2002 12:36:35

Uplne nejlepsi by bylo udelat z tech serveru Cluster nad spolecnym diskovym
polem a pak prepnout z jendoho serveru na druhy - vypadek se pak meri na
sekundy :-)) Ale to asi nepujde co?

Takze riskantni, ale mozne ... presunout soubory ve kterych jsou vsechny
potrebne databaze (nebo jen premontovat disk) a udelat attache na novem
serveru. I replikace jsou v databazi, nazpamet nevim ve ktere, ale v
dokumentaci to bude. Backup/restore jde taky, je cistsi, ale pomalejsi. (Aby
to bylo jednodussi dal bych tomu druhemu serveru mozna stejne jmeno a
stejnou IP adresu, jako mel ten puvodni - opet je to riskantni).

[...]

[*] Dalibor Falt�nek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 9.1.2002 12:50:26

JENOMZE,

type
Tnamer=record
cas : string[8];
mdat: array of single;
mfyz: array of single;
end;
//az podsud to jde
// ale nasledujici radek uz rve, ze Type TNamer needs finalization - not
allowed in file type
TF = file of Tnamer;

ha jsme v... pane hrabe

Ale stejne diky za ohlasy
Dalik Faltynek, technik

> V Delphi existuji dymanicka pole:
>
> var
> MojePole: array of integer;
> Delka: integer;
> I: integer;
>
> begin
> Delka:=100;
> SetLength(MojePole,Delka);
> for I:=0 to Delka-1 do
> MojePole[I]:=<hodnota>;
> end
>
> Vice v helpu: Dynamic arrays
>
> Martin Ben

trocha teorie o teorii D

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 9.1.2002 13:36:06

Na objekt, ktery smi byt jenom v jedne instanci, se pouziva pattern
nazvany singleton. Napr. v
C++ se vytvori tak, ze existuje privatni staticka clenska promenna typu
Object a staticka metoda Instance(), ktera vraci prave tuto promennou (s
tim, ze pokud neni objekt vytvoren, tak jej vytvori). Na prvni pohled to
vypada, ze je to totez jako reseni s globalni promennou, ale rozdil je,
ze vse je zapozdreno a pristup k instanci objektu je mozny pouze pres tu
metodu Instance - i konstruktor se udela privatni.

V Delphi to nejde uplne takhle, ale lze udelat zapouzdreni v ramci unit
:

/----------------------------------

type
TMyObject = class
constructor Create;

function myObject : TMyObject;

implementation

var xMyObject : TMyObject;

function myObject : TMyObject;
begin
if not assigned( xMyObject ) then
xMyObject := TMyObject.Create;
result := xMyObject;
end;

/----------------------------------

Sice tam globalni promenna je, ale je dostupna pouze v teto unit, takze
pripadne problemy s ni jsou lokalizovany zde.

Honza +

> [...]
> f_ZList := Tf_ZList.Create(Application);
> f_ZList.Show;
>
> a do OnDestroy toho formulare Tf_ZList dat

trocha teorie o teorii D

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4use(tec)cz> - 9.1.2002 14:15:18

>Na objekt, ktery smi byt jenom v jedne instanci, se pouziva pattern
>nazvany singleton. Napr. v

Hele, jak je to vubec s Design Patterns a Delphi? Kde se da neco najit ?

Diky, Martin.

None

[*] <aldik(zv)quick(tec)cz> - 9.1.2002 14:19:47

ja na to:
---------
tohle je totiz tim,ze otevrene pole jsou ve skutecnosti pointers.
K vytvoreni binarniho souboru potrebujes znat tusim velikost. To tu asi neznas
co? Nehlede na to ze delat neurceny pocet sloupecku je docela blbinka,jak to
bude vypadat?

Jak pravi nas mistni klasik:"K cemu to potrebujes?"
Aldik Pavel
W2000 D5Ent

was wrote:
-----------
[...]

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 9.1.2002 14:30:25

> [...]
> spolecnym diskovym
> polem a pak prepnout z jendoho serveru na druhy - vypadek se

No, to nepujde :-)

> [...]
> to bylo jednodussi dal bych tomu druhemu serveru mozna stejne jmeno a
> stejnou IP adresu, jako mel ten puvodni - opet je to riskantni).

Disk premontovat nemuzu, upgrade delam na jinou, podstatne vykonnejsi
masinu.
Transferovat user database neni problem (detach/attach, prip.
backup/restore), na transfer systemovych databazi existuje podrobny predpis
na MSDN-Q224071. S osirelymi loginy si poradim. Problem je v tom, kam do
transferu zapojit databazi distribution - MS u nereplikovanych serveru to
predepisuje takto:
1. user db
2. msdb (joby)
3. master

Nevim, kam bych mel vlozit presun databaze distribution - v msdb jsou joby
na replikace, ktere jsou definovane v databazi distribution, v databazi
distribution jsou (asi) odkazy na joby, ktere replikaci realizuji... Babo
rad :-))

Diky za snahu

OT: trocha teorie o teorii D

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 9.1.2002 14:34:20

Za ty roky, co se tvarim jako programator :) jsem se snazim dodrzovat toto:

- globalni promenne pouzivat jen v nezbytne nutnych pripadech
- pokud uz globalni promennou potrebuji, vytvorim si samostatnou unit a v ni
tyto globalni promenne definuji
- to same i pro globalni konstanty

Osobne si mysllim, ze uhlidat globalni promenne da docela praci. Sam jsem se
setkal s takovym chaosem, ze jednodussi bylo udelat vse znovu. Zvlaste, kdyz
jsem se vratil ke svym prvnim programum :-)))

> [...]
> a snazil jsem se uvest konkretni priklad z praxe. Nedelal bych to,
> kdybych to tolikrat nepotkal u rady programatoru a nemusel to pak

Align

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 9.1.2002 14:47:16

To uz jsem zkousel a nejak se to minulo ucinkem, nebo to proste neumim - zkus mi
to nejak vice priblizit

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 9.1.2002 15:01:04

Zdravim

Kompletni reseni tveho problemu jsou dve:

1) delat freeware
2) HW klic

Ted vazne, nejbezpecnejsi je asi ten zapis kamsi na nezname misto do
registru. Jsem vicemene taky ten studak, o kterem pises (i kdyz nikomu zadne
batchy neposkytuju a mym zivotnim kredem neni cracknuti vseho, co jde).
Registr mam prolezly skrz naskrz a vim, ze pokud to schovas na nejake
zahadne misto pod nezjistitelnym nazvem, tak jsi udelal maximum, co jde. Pak
uz jen nastane situace, kdy vyrazne navyseni prostredku vynalozenych na
ochranu poskytne jen mirne zvyseni te ochrany. V tomto pripad eje take
urcite vhodne zkombinovat zapsani do registru a systemovych souboru.

Mozna spatny napad: Neslo by neco zapsat napr do BootRecordu? Jsou programy,
ktere se primo instaluji do BR. Nejaky program od Sodatu to dela.

> [...]
Potiz
> je v tom, ze existuji prostredky, jak monitorovat zapis na disk, registru
> atp. a kdyz nejaky sikovny studak zjisti, co a kam zapsat (nebo lepe,
> smazat) tak program muze nainstalovat na dalsich 30 dni a pripadne
poskytne
> batch ci .reg soubor dalsim "potrebnym". Jak tedy udelat ochranu zkusebni
> verze? Pominu nove generovane verze programu z I-netu, kde jsou natvrdo
> datumy od-do a programy jsou aktualizovany denne ci programy zavisle na
> vstupnim heslu (tj. s nutnosti kontaktu distributora). Jak na to?

OT: Re: tabulky v HTML

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 9.1.2002 15:05:54

Zdravim

Tak to neni. Kdyztak se mrkni na http://lunasoft.hyperlink(tec)cz - programy.
Tam je vpravo zeleny obdelnik obepinajici text, to je ta tabulka 1x1. Vubec
mi nejde o barvu pozadi.

> Ted
>
> Neviem ci som to pochopil spravne ale pomohlo by tu druhu tabulku nerobit
> vobec a cell (bunku) rozdelit horizontalne a farbu pozadia nastavit vo
> vzniknutych bunkach.

trocha teorie o teorii D

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 9.1.2002 15:11:49

Takto je resena napriklad instance tridy TPrinter.
U statickych formu se nepocita s tim, ze by je nekdo umyslne uvolnoval.
Je fakt, ze by IDE mohlo na formy pristupovat taky pres takoveto funkce, ale
asi by je zradil objekt inspektor v design time (run time by byl OK).
V dekstruktoru by pak bylo vhodne tuto promennou opet nulovat.
Pak by bylo mozne formy vytvaret az pri prvnim pozadani o ne, coz
by zvysilo rychlost nabehu aplikace pri startu a velikost alokovane
pameti pri behu (zvlaste u rozsahlich aplikaci, kde se jen malokdy vyuziva
vsech formu)

Slavek

[...]

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 9.1.2002 15:15:45

No, ja bych na to sel od lesa... j byh to suse ukladal to textoveho
souboru, kde by kazdy radek odpovidal jednomu mereni a mel by
strukturu:

cas_sejmuti_ve_string_podobe, 1_velicina_ve_string_podobe, 2_velicina
(.. atd...)

tedy napriklad:

011224_10:30, 1.2564879854, 8.125847668, 8594.25648995, ...

takovyto soubor vygenerovat je hracka.. a pak jej precist a zpracovat
take. (proste precteny radek pres readln nacpes tyreba do sringlistu
do 'commatext' poperty a budes pak mit stringlist, jehoz prvni
polozka je cas, a pak 2. az n-ta polozka jsou jednotlive namerene
hodnoty.

> No vzdyt povidam: Potrebuju jednou ukladat namerene hodnoty podle definice
> ulohy po rekordech napriklad typu:
> 1.cas sejmuti hodnot, 1.velicina, 2.velicina ....n-ta velicina
> 2.cas sejmuti hodnot, 1.velicina, 2.velicina ....n-ta velicina
> -
> -
> xty cas sejmuti hodnot, 1.velicina, 2.velicina ....n-ta velicina

USB v Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.1.2002 15:16:17

From: "Ing. Vladim�r R��i�ka" <ruzicka(zv)digitus(tec)cz>
> [...]
> s nima. V helpu nic neni ... Nedelal nekdo neco ? Mam tady DIGI fotak
> Olympus C-2100 Ultra Zoom a chci si s nim trochu pohrat .

tohle by mozna slo pomoci Microsoft Human Input Device (HID)

> Nebo pry to jde pres Twain rozhrani, ale kde ho stahnout, kde sehnat podporu
> do delphi ?

Oboji ziskas tady: http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY

Petr Vones

WindowMenu - generovanie menu

[*] Pavol Vakonic <vakonic(zv)tyory.sk> - 9.1.2002 15:17:31

Ahoj,

je mozne nejakou jednoduchou funkciou generovat WindowMenu ? Ak je nastavena
MDI aplikacia, tak sa da vyuzit nastavenie v parent: WindowMenu, kde sa
jednoducho zada v ktorom menu sa ma generovat. Lenze nechcem vyuzivat MDI.
Potrebujem
Form1 je MainForm
su vytvorene Form2,...Formx
Po udalosti Formx.Show by sa malo pridat niekam do Form1.MainMenu Caption
Formu-x s udalostou Formx.Show
Po udalosti Formx.Close by sa mala dana polozka odstranit

"Vyrobil" som si iste procedury ale su dost zlozite, existuje nejaky
"jednoduchy" sposob?

Dik

Palo

None

[*] Dalibor Falt�nek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 9.1.2002 15:18:05

[...]

Kolik veli�in budu ukladat zavisi samozrejme na situaci, kterou znam az na
miste. Muze jich byt 5, nebo 500. Uznas, ze pokud bych mel dimenzovat jak je
v pascalu zvykem rekord pevne v tomto pripade na realne maximum mnou
pouzivaneho mnozstvi mericich mist, asi bych dost mrhal mistem na disku a
dostaval bych sloni soubory i treba pri trech mericich mistech. Muzes
namitnout, ze disky jsou dnes velke, nebo zapisuj to po bytu, ale pripada mi
to hodne nepohodlne hlavne kvuli online pristupu k namerenym datum. Databazi
pouzivat nechci, pac to vyzaduje BDE a navic pokud se to nema komplikovat je
to omezene 256 polozkami.

Dalik.

> [...]
> end;
> //az podsud to jde
> // ale nasledujici radek uz rve, ze Type TNamer needs finalization - not

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.1.2002 15:19:17

From: "Dalibor Falt�nek" <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz>
> // ale nasledujici radek uz rve, ze Type TNamer needs finalization - not
> allowed in file type
> TF = file of Tnamer;
>
> ha jsme v... pane hrabe

Ahoj,

uplne zapomen na souborove operace typu file of, read, write. Pokud si tu
strukturu prevedes na objekty, tak si muzes snadno napsat metody pro ukladani
jakychkoli dat. Dynamicka pole na to pujdou pouzit bez problemu.

Petr Vones

random

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 9.1.2002 15:20:39

Zdravim

Tohle je na podobne tema, mozna ti ro k necemu bude. Postupne to napise cely
text zpusobem, ze se zleva doprava prehazuji znaky, az se zastavi na
spravnem pismenu (z text) a pak se pokracuje na dalsim pismenu.

Pokud vyradis String_[pos] := text[pos]; , tak by to melo delat nahodna
slova ze Znaky.

HCButton, ExtCtrls, StdCtrls, HCLabel;

Timer1: TTimer;
Button1: TButton;
Label1: TLabel;
procedure HCButton1Click(Sender: TObject);
procedure Timer1Timer(Sender: TObject);

string_: array[1..30] of Char;
count, pos: integer;

const
Znaky: array[0..28] of Char='ˇˆ‘©‡¨‚˜–¤ƒź˘Ł€’›Ź‹ž‰—ť†•…Ą¦';

Timer1.Enabled := true;
end;

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
var i:integer;
const text: String='Haló lidi, jak se máte?';
begin
for i := pos to (Length(text)) do string_[i] := Znaky[Round(Random(29))];
count := count +1;
if count = 6 then //pocot otoceni na jednom znaku
begin
String_[pos] := text[pos];
pos := pos+1;
count := 0;
end;
Label1.Caption := String_;
if pos = (Length(text)+1) then timer1.enabled := false;

pos := 1;
count := 0;

> Pred casem tady probehla diskuse o syntaxi Randomu.
> Poradi nekdo jak napsat rutinu ktera nahodne sestavi z pismen ceske
abecedy
> slovo (nemusi mit smysl) o delce 0 az 26 znaku?

OT:Nefungujici TCPIP

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 9.1.2002 15:29:13

Zdravim

Pokud tam mas jen Win98, tak bych vyhazel ten NetWARE a IPX/SPX.

Z tech trech (nebo dvou, nebo kolik jich vlastne je) nejde pingnout na
kterykoliv z ostatnich? Rekl bych, ze v tom pripade je to HW chyba.
Zkontroluj kabelaz.

Mam Win98SE+sitovka SMC 8013EWC a situju s Win95+sitovka Standard AMD.
Jednou se mi stalo, ze sit ve Win98SE prestala fungovat. Odinstalovaval jsem
, nainstalovaval, ale nic. Pomohl jen reinstal widli. Instaloval jsme uplne
na cisto, nevim, jestli pomuze pouze reinstal.

> [...]
> na IP adresu serveru, tudiz ani TCPIP.
> Na obou bezi internet.

Funkcnost kontra cistota Was: jak na navratovou h

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.1.2002 15:32:10

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> Priznavam, ze jsem nejak nepochopil, jestli to je souhlas nebo
> namitka, ale fakt je, ze uz nekolikrat jsem prebiral po nekom

Ahoj,

chtel jsem tim rict, ze funkcnost neni to jedine. Jinak receno, zprasena
'funkcni' aplikace je podle mne zcela nehodnotna, protoze jeji nulova
(zaporna) hodnota se projevi v okamziku, kdy je treba do ni neco pridelat nebo
neco opravit.

> [...]
> dovolim si apelovat na to, aby se ve skole pri vyuce programovani
> opravdu venovalo vice pozornosti nejen funkcnosti, ale i cistote

Obavam se ze tenhle pozadavek je vysoko nad urovni dnesnich vzdelavacich
ustavu :-/ Koneckoncu, skola asi z nikoho programatora hned neudela, to ze se
vyplati psat kod citelne vetsinou pochopis az kdyz si na tom sam vylames zuby.
Zkusenost je jak znamo neprenosna ;-) Pokud o tom chces vice diskutovat, tak
obcas se tomu venuji tady: http://www.ceskaskola(tec)cz

Petr Vones

OT: GSM komunikacia s mobilom,AT prikazy

[*] KAZ�K �ubo� <lubosk(zv)asset.sk> - 9.1.2002 15:32:19

Na stranke www.oxygensoftware.com je komponenta pre DELPHI na komunikaciu s
GSM telefonom...
Lenze nemozem k nemu zohnat crack.Moze mi niekto pomoct?
Alebo nejaky podobny software....
Dik

Lubos

OT: Neochota MicroSoftu

[*] Martin �d�rsk� <zdary(zv)seznam(tec)cz> - 09.1.2002 15:36:17

Ahoj,
Mam petovny dotaz.
Potrebuji programove nastavovat ovladaci
panely\multimedia\preferovane zarizeni pro prehravani. Nevim, jake
funkce WinAPI mam pouzit. V Borlandu se odkazuji na MicroSoft a
MicroSofti tyto informace neposkytuji.
Nedaji se tyto informace zjistit dekompilovanim nekterych souboru
windows? Predem

Poctenicko pro kazdy den: http://www.novinky(tec)cz

Invalid system disk

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 9.1.2002 15:36:22

Zdravim

To znamena, ze z disku nejde nabootovat. Zkontroluj, jestli ten disk
detekuje autodetekce. (i kdyz by bylo nepravdepodobne, kdyby ne, kdyztak
zkontroluj kabelaz). Kdyz ho autodetekce najdu, zkus nabootovat z diskety a
mrkni na C:. Jestli tam neni tak halelujah, pomuze snad uz jen linuxovy
fdisk. Pokud tam je a data jsou OK, zkus se na nej mrknout fdiskem, jestli
je vse v poradku. Jestli je spravne nastavena bootovaci partisna, jak psal
nekdo prede mnou. Pokud je to OK, zkus ten disk SYSnout. Pokud ani to, tak
snad uz jen prekopirovat data, smazat partisny a komplet nainstalit znova.

> Muzete nekdo poradit? Pri spusteni pocitace ten zahlasi Invalid system
disk.
> Nevite mozne priciny??? Dik za kazdou radu
> Honzik

Vetsi objemy dat pres HTTP

[*] Malecek Ondrej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 9.1.2002 15:38:57

No tak jsem si to zkusil vyhodit delphi CGI framework a vysledek je uplne
stejny, takze tam asi nekde delam neco blbe. Mam to zhruba takhle:

var m_Stream : TMemoryStream;
i : integer;
pszData : PChar;
begin
m_Stream := TMemoryStream.Create;
m_Stream.Clear;
GetMem( pszData, 1000000);
for i := 0 to 999999 do
begin
if Odd( i) then
begin
pszData[i] := 'A';
pszData[i] := 'B';
pszData[1000000] := 'Z';
m_Stream.Clear;
m_Stream.Write( pszData^, 1000000);
if HttpPostBinary( 'http://ondrej-malecek/bin/RWRPCGIConsole.exe',
m_Stream) then
begin
ShowMessage( 'HttpPostBinary OK');
m_Stream.Seek( 0, soFromBeginning);
i := m_Stream.Read( pszData^, 1000000);
ShowMessage( 'HttpPostBinary ERROR');
end;
FreeMem( pszData, 1000000);

No a do CGI mi na stdin dorazi jenom cast tech dat (presne 49152 bajtu). Tak
teda jeste by to mohl ocesavat ten WEB server, ale nejak jsem nenasel, kde
by se u nej neco takoveho dalo nastavit.
Je v tom kodu neco jinak nez by melo byt ??

Ondrej

> [...]
> dvanact mega mi z localhostoveho Apache prisvisti za vterinku a pul.
> Ta minuta je desne moc, pokud tedy nemas 386. ;-)

OT: trocha teorie o teorii D

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.1.2002 15:45:33

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> [...]
> opravdu necha. A ty chyby se pak tezko hledaji, protoze globalni
> promenna se nepouziva na malem useku kodu, ale vsude.

dalsi problem globalnich promennych (a objektu) je multithreading. V techto
pripadech je opravdu nutne postupovat velmi peclive, protoze pripadne chyby v
castech kodu, kde neni provedena spravne serializace zapisu se velmi tezko
hledaji.

[*] Dalibor Falt�nek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 9.1.2002 15:50:39

Jo to urcite jde, sice promenna single je vyrazne uspornejsi, ale budiz.
Horsi je potreba behem mereni po souboru cestovat, divat se jak to vypadalo
treba v urcitem intervalu, popripade strkat vybery do grafu atd. Mereni
totiz beha treba po sekunde a to uz je ve windows docela fofr pro prevody. A
hlavne textove soubory neumoznuji zapichnout se seekem na konkretni rekord
tedy odecet. Musel bych to delat sekvencne, no nelibi se mi to. Pokud bych
to ladoval do treba nejakeho neviditelneho gridu, jak dlouho to vydrzim s
pameti? Proste ten VB zpusob se mi dost libil, ale zase to chce instalovat
na merici pocitac ruzne knihovny VBRUN a co ja vim jake, kdezto v delfi
zkopiruji exe a je to. Treba si reknete tak zustan u Visualu, kdyz se ti tak
libi...

Ahoj Dalik.>
> [...]
> do 'commatext' poperty a budes pak mit stringlist, jehoz prvni
> polozka je cas, a pak 2. az n-ta polozka jsou jednotlive namerene

ukladani dat do souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.1.2002 15:51:31

From: "Dalibor Falt�nek" <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz>
> Jo to urcite jde, sice promenna single je vyrazne uspornejsi, ale budiz.
> Horsi je potreba behem mereni po souboru cestovat, divat se jak to vypadalo

Ahoj,

a v cem je problem ? Data si uloz do nejakeho pole (pokud je struktura
dostatecne jednoducha) nebo seznamu objektu, kde se ukladani do souboru bude
provadet v pozadovanem formatu. Pak neni problem mit tento seznam setrideny
podle vice kriterii, takze hledani bude velmi rychle. Samozrejme v pripade
velkeho mnozstvi dat (radove desitky MB) uz neni vytvareni seznamu objektu ta
nejlepsi cesta. Pak uz by se to muselo resit jinym zpusobem, napriklad
indexovanim souboru, nactenim jen urcite casti apod.

Petr Vones

jak na navratovou hodnotu

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 9.1.2002 15:52:28

Zdravim

Tenhle tvuj zpusob mi prijde prinejmensim zbytecne slozity. Samozrejme nic
proti, ale ja bych nemohl mit nejakou proceduru na ulozeni souboru v
globalni unite, kterou bych pouzival pro vsechny programy. (nevyjadril jsi
se, jestli ty tri unity vytvaris specialne pro kazdou aplikaci zvlast.
pochopil jsem, ze asi ne). Kazda procedury a kazda aplikace potrebuje trochu
jinou proceduru pro ukladani. Pokud bych to do te globalni unity mel napsat
tak, aby to slo pouzit pro kazdy program, tak by tam opravdu nezbylo nic
jineho nez treba tohle: (Sender as TSaveDialog)...SaveToFile(filnam);. Ja
mam v programu proceduru FileSave a tu volam ze vsech ostatnich mist, kde
potrebuju ukladat. Ta totiz obsahuje prave to minimum, ktere je potreba pri
jakemkoliv ukladani. To by myslim k tomuto tematu stacilo.

Pro jistotu mam dalsi otazku:
Jaky je prakticky rozdil meti klasickym povesenim procedury na udalost
urciteho prvku a pouzitim ActionListu? Zacinal jsem v D3 a tam zadny
ActionList nebyl (aspon jsem si nevsim). Ani dnes jsem nejak poradne
nepochopil jeho funkci. Me to prijde jako zbytecna komponenta, kterou bych
nacpal mezi udalosti prvku a koncovou procedurou. Jak to s nim teda je?

Diky

P.S.: Opoustim prezdivku Hurricane, uz jsem z toho vyrost :-) Jmeno me jest
Zdenek Stepanek. Tahle konference byla posledni misto, kde jsem ji pouzival,
takze ahoj nicku, nasleduj mladsi.

Zdenek (=Hurricane)

> [...]
> unita GlobalProc nepotrebuje odkaz na unitu MainForm.
>
> V podstate se da rict, ze se snazim mit v unitach k formum co nejmin kodu
> globalnich veci, nejlepe jen to, co se samo naklika :-))). Vzdycky to sice
> nejde, ale hodne to usnadnuje udrzbu a ladeni.
>
> Co se tyka viditelnosti, tak zjednodusene lze rici, ze to, co je v sekci
> interface unitu, se da pouzivat v unitach, ktere maji dany unit v klauzuli
> uses a v unite same. Do ktere klauzule uses unit das, zalezi na tom,
jestli
> v sekci interface pouzivas nejake deklarace ze sekce interface vlozene

[*] Dalibor Falt�nek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 9.1.2002 15:58:57

Ahoj,
Chytremu napovez, hloupeho kopni..., muzes to kapku konkretizovat? Ja s tema
objektama zase takovy kamarad nejsem.

Dik, Dalik Faltynek.

> [...]
ukladani
> jakychkoli dat. Dynamicka pole na to pujdou pouzit bez problemu.

[*] <aldik(zv)quick(tec)cz> - 9.1.2002 16:37:15

ahoj kluci mam vlastni typ
type TSInt =1..8;
ale to se mi nelibi, potreboval bych aby typ byl nasobkem 8 mi a vsechny
hodnoty znam
tj.
jak tohle napisu aby to fungovalo?
********************
type TSInt = 8,16,24
*********************

Aldik Pavel
W2000 D5Ent

Ales Pavel
W2000 D5 Ent

lokalni DB

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 9.1.2002 16:44:26

Mas dve moznosti:
1. Udelat si vlastni format souboru
a.Hlavicka, ktera bude popisovat zbytek
b.telo, kde je kazda veta stejne dlouha
2. Promenne delky vet, pak bud indexovy soubor, mapovani do pameti, nebo sekvencni cteni.

Nevim kolik tech mereni je, ale z toho jak to popisujes asi tak do 100 MB, co jsou "mala"
data. Jestli to z data myslis vazne, tak ti stejne asi nezbude nic jineho, nez opravdovy DB engine.
Mozna by ti mohl pomoci FlashFiler, MSDE, nebo TDBF komponenty.
Ja osobne bych tam dal SQL databazi (FB, MySQL).

Slavek

PS: Co takle pouzivat subject ?> Jo to urcite jde, sice promenna single je vyrazne uspornejsi, ale budiz.
> [...]
> zkopiruji exe a je to. Treba si reknete tak zustan u Visualu, kdyz se ti tak

Neochota MicroSoftu

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 9.1.2002 16:44:21

Zdravim

Kdybs neco dekompiloval, tak to mas v ASMu. Preji prijemnou zabavu.

Hledej v registru (napr.: HKEY_USERS\.DEFAULT a HKEY_CURRENT_CONFIG\Display)
a v systemovych INI souborech. Najdes tam nastaveni toho, co hledas.

Zdenek (=Hurricane)

[...]

[*] UHL�K M�rio <uhlik(zv)asset.sk> - 9.1.2002 16:52:10

Zohnal som ti ten crack na t� Delphi komponentu. Ak ju chce�, tak mi odp�.
Za stofku ti ho pred�m. A mo�no sa dohodneme a 10Sk zlav�m.

Nev�haj a sa pon�h�aj.

A nem� e�te niekto z�ujem?

[...]

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 9.1.2002 16:52:08

From: <aldik(zv)quick(tec)cz>
> ahoj kluci mam vlastni typ
> type TSInt =1..8;
> ale to se mi nelibi, potreboval bych aby typ byl nasobkem 8 mi a vsechny
> hodnoty znam tj.
> jak tohle napisu aby to fungovalo?
> ********************
> type TSInt = 8,16,24
> *********************
> Aldik Pavel

Skus znovu analyzvat problem.

Kaka�ka Pavol

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 9.1.2002 16:54:14

Myslim, ze tady bych prece jen asi pouzil databazi. Pokud nechces instalovat
nic dalsiho, tak by se dala pouzit komponenta TDBF (na torry bys ji mel
najit).

> [...]
> kdezto v delfi
> zkopiruji exe a je to. Treba si reknete tak zustan u Visualu,

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 9.1.2002 17:04:01

> [...]
> ochranu poskytne jen mirne zvyseni te ochrany. V tomto pripad eje take
> urcite vhodne zkombinovat zapsani do registru a systemovych souboru.

Uz o tom tady padla zminka ale presto, ta "zahadna mista pod nezjistitelnym
nazvem" snadno odhali napr. RegMon:
http://www.sysinternals.com/ntw2k/source/regmon.shtml

Martin Schayna

Funkcnost kontra cistota Was: jak na navratovou h

Jsem rovnez byvaly ucitel (ach ty ucitelske platy) a kdyz se podivam na
nejaky svuj stary kod, docela me jima hruza. Skutecne naucit se programovat
znamena delat u firmy, kde je na vysledcich tve prace nekdo nejlepe silne
zavisly. Pak se clovek nauci velmi rychle programovat tak, aby byl kod
snadno udrzovatelny. Mam zkusenost v tom, ze casu na vyuku programovani je
malo, takze zaci horkotezko zvladnou jazyk jako takovy. Chce to opravdu
nejakou pokud mozno tvrdou zkusenost.

> [...]

tak
> obcas se tomu venuji tady: http://www.ceskaskola(tec)cz

komprimace a dekomprimace souboru tar.gz

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 9.1.2002 17:23:36

Hmm, co takhle tar a gzip ... kazdy linux system je implicitne ma k
dispozici, zdrojaky od nich jsou v GPL a moc bych se divil, kdyby je uz
nekdo neprelozil pro win (ac to nepises, predpokladam, ze kdybys znal linux
asi bys ses takhle neptal) ...
Jinak jsou samozrejme i kdispozici prislusne knihovny pokud bys to chtel
primo slinkovat - napr. pro gzip je to libz.a (pod win asi dll).

---
Best Regards,
David Janko
programmer & Linux system administrator
djanko(zv)infoware(tec)cz
Czech Republic / Central Europe

> nevite nekdo o nejakem kodu (popripade aplikaci, ktera jde spoustet z
> [...]

divny TChart, jine komponenty?

[*] Zdenek Navratil <zdnav(zv)monoceros.physics.muni(tec)cz> - 9.1.2002 17:51:26

Zdravim,
potreboval bych poradit nejakou dobrou a neprilis drahou komponentu
grafu. Mam datove soubory asi s 10 tisici hodnotami, ktere chci vynaset
do grafu, nad tim potrebuji zoomovat, klikat, posunovat apod.

Zkousel jsem TChart 5.02 Trial, ale ten pri typu TLineSeries (potrebuji
videt jednotlive body) a pouze mirnem zoomu kresli divne nezname cary a
taky pada s chybou.

Predem dekuji.
S pozdravem
Zdenek Navratil
D5 Standard

ActionList (Was: jak na navratovou hodnotu)

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 9.1.2002 18:13:18

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
> Je jsem se do akci uplne zamiloval ;-)

Ahoj,

actiony jsou jedna z nejlepsich veci ve VCL. Skoda jen ze neexistuje vice
ruznych akci od tretich stran, moznosti jsou pomerne velke. Navic v Delphi 6
byla pridana pomerne dulezita vlastnost TBasicAction.ActionComponent.

Petr Vones

Problem s Accessem

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 9.1.2002 18:32:35

> [...]
> p�einstalovat, dokonce jsem odinstaloval a znovu nainstaloval kompletn�
> Office, ale bez pozitivn�ho v�sledku. Pou�il jsem rovn� funkci Rozpoznat

skontroluj nastavenie formatov cisel a datumov vo Windowse. Obrovske
problemy s Accessom sposobuje diakritika (napr. ak Access program
vytvoreny na CZ vezii Accessu ma bezat na US verzii), najlepsie je
nepouzivat ju, ale ani to vzdy nepomoze, lebo CZ Access automaticky
dava ceske nazvy formularov. Riesenim je potom nepouzivat lokalizovany
software.

Erik

Parametr

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.1.2002 18:47:51

Poradi nekdo jak napsat aplikaci aby se pri zadani parametru zobrazily dalsi
funkce aplikace.

napr. test.exe zobrazi se form s Buttonem1
test.exe test zobrazi se form s Buttonem1 a Buttonem2

Diky za raduViktor Marek

Konverzia BMP-ICO

[*] <idulgerov(zv)centrum.sk> - 09.1.2002 19:06:55

Zdravim vsetkych.

Prave som experimentoval s ikonami,
a mam taku drobnu otazocku.
Takze konvertujem bmp subor na ikonu
pomocou CreateIconIndirect, vsetko je ok
az na to ze ked tu ikonu ulozim do
suboru automaticky sa mi skonvertuje
na 16 farieb. Pritom pri kontrolnom
vykresleni na Form je vsetko OK, t.j 256 farieb.
Preco ?

Ivan Dulgerov
programator-amater, mladost v prdeli do penzie daleko
SLOVAK REPUBLIC

K chatovaniu je tu http://www.XChat.sk
Zalo�te si svoj mail na http://mail.centrum.sk

jak na navratovou hodnotu

[*] Ji�� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 9.1.2002 21:35:45

> [...]
> je potreba pri
> jakemkoliv ukladani. To by myslim k tomuto tematu stacilo.
Tato technika muze snadno vest k cirkularnim referencim...

Opravdu jsem se spatne vyjadril :-), GlobalData a GlobalProc vytvarim zvlast
pro kazdy projekt, unitu GlobalObj jen tam, kde si deklaruju nejake sve
tridy - typicky objekty pro tridu TStrings pro ulozeni doplnkovych dat k
seznamum.
Pokud je aplikace tvorena vice programy, mivam jeste dalsi GlobalProc,
GlobalData a GlobalObj, ktere jsou spolecna pro skupinu programu.
Vyhody tohoto usporadani ocenis v situaci, kdy mas napriklad (to je priklad
z me praxe :-)) 8 ruznych programu, ktere jsou soucasti jedne aplikace, a
potrebuji kazdy jinym zpusobem pracovat nad stejnymi daty. Proc bych mel pro
kazdy program zvlast psat tutez funkci pro plneni seznamu (jednou do
listboxu, jednou do komba apod.), kdyz muzu napsat funkci pro naplneni
TStrings a pak ji jen volat... Zejmena pokud mas takovou aplikaci efektivne
udrzovat, tak ocenis existenci nejakych pravidel. Je docela problem
pamatovat si, kde bys asi tak mel jeste udelat opravy pri zmene struktury
dat, kdyz mas manipulace s daty rozesety v n procedurach a funkcich v 80.000
radcich kodu...

> [...]
> nepochopil jeho funkci. Me to prijde jako zbytecna
> komponenta, kterou bych
> nacpal mezi udalosti prvku a koncovou procedurou. Jak to s

Je to zase o prehlednosti - napises aplikaci, ktera pouziva jen buttony.
Napises reakce na stlaceni do OnClick. Vse funguje, jak ma. Pak si reknes,
pridam Shortcuty - dobastlis obsluhu OnKeydown. Pak si reknes - pridam si
jeste menu. Vyhazes Shortcuty z OnKeyDown, doplnis je k polozkam menu,
obsluhy bud napises znovu do OnClick, nebo v lepsim pripade OnClick menu
povesis na OnClick buttonu. Pak si reknes, chtelo by to jeste zaridit, ze
kdyz neni nacteny soubor, je disablovane ukladani. Doplnis ovladani
Enable/Disable pro polozky menu a buttony.
Kdyz se na to podivas trosku z nadhledu, zjistis, ze ovladani aplikace je v
podstate slozeno ze dvou casti - aktivizace ovladaciho prvku a realizace
prislusne akce. Je zrejme, ze pokud je mozne nejakou akci aktivizovat
ruznymi zpusoby (tlacitko, menu, shortcut), bylo by vyhodne koncentrovat
realizaci akce i s prislusnymi obecnymi prvky pro tuto akci (image pro
tlacitko nebo polozku menu, enable/disable akce, shortcut) do neceho, co by
se pak prislusnemu ovladacimu prvku jen podstrcilo a ten by se pak tim jen
ridil. No a to je prave TAction z actionlistu.
Priklad:
potrebujes realizovat akci uloz soubor. Nadefinujes si do actionlistu akci
FileSave, pridas ji obrazek diskety z imagelistu, shortcut Ctrl-S, hint,
caption atd. a napises obsluhu, jako bys delal normalni OnClick treba pro
tlacitko. Pak na toolbar pridas tlacitko, nastavis action na FileSave a je
vymalovano. Do menu pridas polozku, nastavis Action na FileSave a je
vymalovano.
Potrebujes disablovat tlacitko, polozku menu a shortcut ? Neni problem,
nastavis u prislusne Action Enabled na false a hotovo.
To je jen ve zkratce, na co je dobry action list :-))

> data, globalni
> globalnich
> cinnost (v Tvem
> vsude, kde ji
> OnClick a v
> udalosti jednotlivych

> projekt se lepe
> podle mista
> odkazy unit
> unitu GlobalProc,

> co nejmin kodu
> Vzdycky to sice

> co je v sekci
> unit v klauzuli
> jestli
> interface vlozene

OT: oprava tabulek FoxPro

[*] Marian Winkler <m.winkler(zv)seznam(tec)cz> - 9.1.2002 22:29:47

Zdravim Vsechny,

omlouvam se za silny off topic, ale neznam nikoho, na
koho bych se mohl obratit.
Potrebuji nutne opravit narusenou hlavicku jedne tabulky ve
stare dosovske Foxce. S Foxkou jsem nikdy nedelal.
Pokud bude nekdo ochoten pomoc, prosim napiste mi na soukromy mail.

agart(zv)cmail(tec)cz

Dik za Vas cas a Admine, clovece nezlob se.

S pozdravem

M. Winkler

OT :oprava tabulek FoxPro

[*] Marian Winkler <m.winkler(zv)seznam(tec)cz> - 9.1.2002 22:40:57

> [...]
|stare dosovske Foxce. S Foxkou jsem nikdy nedelal.
|Pokud bude nekdo ochoten pomoc, prosim napiste mi na soukromy mail.

Omlouvam se - chyba!

Spravny mail:

ag.art(zv)cmail(tec)cz

S pozdravem

M. Winkler

Ochrana shareware programu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.1.2002 23:50:06

Puvodni zprava, kterou napsal Hurricane dne 9 Jan 2002:

> Kompletni reseni tveho problemu jsou dve:
>
> 1) delat freeware

To neni reseni problemu, to je ptakovina :)

> 2) HW klic

To take neni vzdy reseni problemu. Kazda ochrana se da obejit, vzdy je to
jen otazka penez, dovednosti a motivace. I HW klic se da obejit a obchazi
se. Nehlede na cenu klicu a zvyseni ceny aplikace.

> Ted vazne, nejbezpecnejsi je asi ten zapis kamsi na nezname misto do

To se da odhalit a velice snadno. Kdyz pominu monitory registru, ktere to
udelaji velmi komfortne, tak uz temer stupid user to muze zjistit prostym
porovnanim registru pred a po cinu.

> registru. Jsem vicemene taky ten studak, o kterem pises (i kdyz nikomu
> zadne batchy neposkytuju a mym zivotnim kredem neni cracknuti vseho, co

No to sem ani nepis! Zcela vazne.

> jde). Registr mam prolezly skrz naskrz a vim, ze pokud to schovas na
> nejake zahadne misto pod nezjistitelnym nazvem, tak jsi udelal maximum, co

Maximum? Tak to tezko.

> [...]
> vynalozenych na ochranu poskytne jen mirne zvyseni te ochrany. V tomto
> pripad eje take urcite vhodne zkombinovat zapsani do registru a

No, no...

> Mozna spatny napad: Neslo by neco zapsat napr do BootRecordu? Jsou
> programy, ktere se primo instaluji do BR. Nejaky program od Sodatu to
> dela.

To je pekna cunarna.

Invalid system disk

[*] JSDelphi <jsdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 10.1.2002 00:28:22

U me tento problem nastal pri poskozeni dat v boot sektoru. Vyresil jsem to
pomoci bootovaci diskety sys a: c:.

Jan Skopovy

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>

> disk.

Ochrana shareware programu

[*] Hurricane <hurricane(zv)quick(tec)cz> - 10.1.2002 01:57:37

Zdravim

Jiste, mas pravdu, ale stale je to IMHO maximum co muzes udelat, aby jsi
uzivatele nesvazal natolik, ze radsi pujde ke konkurenci.

Zdenek (=Hurricane)