Interbase a Oracle na jednom serveru

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 20.3.2002 08:05:31

Dobre jitro,

provozuji z duvodu aplikacnich a datovych prevodu IB 6.0.1, ORA 9i EE a MSSQL7/2000 na NT4.0 + SP6. Stabilita je zatim 100% a ani pri ruznych experimentech nedoslo k nejakym kolapsum

--- P�vodn� zpr�va ---
Od: "L. Svoboda" <konference(zv)fdsystem(tec)cz>
Datum: 20.03.2002 04:26:35

Zdravim

Mate nekdo zkusenost s provozem
DB Interbase a Oracle zaroven
na jednom serveru (NT, +SP)?

Diky za kazdou informaci...
S pozdravem
Ludek Svoboda

---
---------> Created by Email(tec)cz http://www.email(tec)cz <--- Get Your Free Email

dekompilace DCU

[*] Sebesta Jan <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 20.3.2002 08:42:23

Zdravim, mam za ukol zmenit neco v dosti starem projektu (D2)
a ze zalohy (*.zip) se mi nedari dostat 2 pas soubory. mam jenom
dcu. Meli by to byt pouze pas bez dfm. Lze nejak laicky dekompilovat
zmet na pas bez znalosti ASM.

Dik Jan Sebesta

IB a rychlost count - pre P.Cisara

[*] Radek KALA <Kala(zv)Atlas(tec)cz> - 20.3.2002 08:54:15

> Mas naprostou pravdu, je to taky reseni (a dobre). V te vedlejsi count
> tabulce by stacil jen primarni klic.

Ta tabulka o ktere jsem mluvil ma dve polozky primarni klic a jeden
integer. prave kvuli rychlosti. Jenze 25.000.000 zaznamu je preci
jen dost.

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

Zmena metody TControl.setName

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 20.3.2002 08:55:14

> Kdyby to bylo tak jednoduche - ja potrebuji skutecne pouze
> odfiltrovat to prirazeni jmena komponenty do textu. Ta moje
> komponenta totiz uz v runtime kontroluje stisk klaves a
> povoluje pouze ty platne, ale v designtime bych v podstate
> potreboval zakazat jakoukoliv manipulaci s property Text.

Prave handler na WM_SETTEXT by to mal riesit, alebo nie?

> Jenze prave TControl do toho textu priradi jmeno komponenty...

Nepriradi, ak to nedovolis:

type
TCustomMyEdit = class(TCustomEdit)
private
procedure WMSetText(var Message: TMessage); message WM_SETTEXT;
end;

procedure TCustomMyEdit.WMSetText(var Message: TMessage);
begin
if csDesigning in ComponentState then
Message.Result := 1
else
inherited;

Zmena metody TControl.setName

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 20.3.2002 09:06:03

> Prave handler na WM_SETTEXT by to mal riesit, alebo nie?

> TOndrej

Jenze ono to nechodi - problem je asi tady:

procedure TControl.SetName(const Value: TComponentName);
var
ChangeText: Boolean;
begin
ChangeText := (csSetCaption in ControlStyle) and
not (csLoading in ComponentState) and (Name = Text) and
((Owner = nil) or not (Owner is TControl) or
not (csLoading in TControl(Owner).ComponentState));
inherited SetName(Value);
if ChangeText then Text := Value; <===== To je ten radek co chci zrusit.
end;

Na tom radku (a ani u metody SetText se neposila zprava WM_SETTEXT)

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

IB a rychlost count - pre P.Cisara

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 20.3.2002 09:08:08

Haj hou!

On 20 Mar 2002, at 8:54, Radek KALA wrote:

> Ta tabulka o ktere jsem mluvil ma dve polozky primarni klic a jeden
> integer. prave kvuli rychlosti. Jenze 25.000.000 zaznamu je preci
> jen dost.

Tady se uz nic moc zlepsit neda. Brzdou je diskove I/O.

S pozdravem

Pavel Cisar
Mobil: 0724 281429
http://www.ibphoenix(tec)cz
Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

Vlastni potomek TForm v designtime

On 20 Mar 2002, at 8:04, Milan Tome� wrote:

> chtel bych si udelat nejake nove potomky tridy TForm a z nich pote odvozovat
> vsechny nove formulare v aplikaci. Kdyz jsem si nejaky pokusne pridal do
> repository, tak mi nabizel pouze volbu Copy a nikoliv inherit. Jak by se to
> dalo udelat.
> Prosim pokud mozno o rychlou odpoved (do konce mesice musim mit SW hotovy)

Nejlepe pres CCPack5 (je to free i se zdrojaky). URL nemam, ale
je to nekde na geocities. Staci kdyz das do googlu hledat Sergey
Orlic a Delphi pripadne CCPack5. Mozna je to i na Torry.

S pozdravem

Pavel Cisar
Mobil: 0724 281429
http://www.ibphoenix(tec)cz
Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

IB a rychlost count

[*] Radek KALA <Kala(zv)Atlas(tec)cz> - 20.3.2002 09:15:09

> Haj hou!

> Tady se uz nic moc zlepsit neda. Brzdou je diskove I/O.

To asi bude pravda, proto jsem uvazoval prestehovat celou databazi
na RAMDISK, ale potrebuji RAMDISK o dostatecne kapacite tak
10-20 GB

Vim ze se opakuji, ale jeste jednou to zkousim nevite nekdo o
necem takovem.

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

Vlastni potomek TForm v designtime

[*] Karel Horky <horky.karel(zv)quick(tec)cz> - 20.3.2002 09:19:46

Milan Tome�, <mailto:milan.tomes(zv)haida(tec)cz> napsal:
> [...]
> repository, tak mi nabizel pouze volbu Copy a nikoliv inherit. Jak by se to

Jakmile do projektu pridas rodicovsky form, objevi se ti v nabidce
File, New ..., New items nova zalozka se jmenem projektu. Na ni jsou
vsechny stavajici formulare projektu a dole je pristupno Inherit.
Rodic musi byt soucasti projektu, jinak to rve Ancestor not found.
------
S pozdravem Karel Horky
horky.karel(zv)quick(tec)cz
W2K/SP1, D5Ent/UP1

Vlastni potomek TForm v designtime

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 20.3.2002 09:38:46

> [...]
> vsechny stavajici formulare projektu a dole je pristupno Inherit.
> Rodic musi byt soucasti projektu, jinak to rve Ancestor not found.

Jenze ja nechci vsechno dedit od formulare, ktery mam v aplikaci. Chci si
vytvorit predka formulare stejne tak, jako to delam s komponentama a potom
akorat zalozit novy formular jako potomka toho meho.

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Instalator

[*] Miro Kotasek <miro.delphi(zv)seznam(tec)cz> - 20.3.2002 09:39:02

Ahoj,

existuje nejaky instalator, ktery dokaze vytvorit a registrovat
databazi pod InterBazi?

Miro
Kotasek

Nejenom anglicko-cesky slovnik: http://slovnik.seznam(tec)cz

Zmena metody TControl.setName

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 20.3.2002 09:41:05

Ahoj,
Jak tak na to koukam, tak me to trklo:
ControlStyle nesmi obsahovat csSetCaption
potom bude ChangeText FALSE a Text se ti
nenastavi...

Ahoj
Tomas Bihary

> [...]
> end;
>
> Na tom radku (a ani u metody SetText se neposila zprava WM_SETTEXT)

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 20.3.2002 09:43:54

> Jenze ono to nechodi - problem je asi tady:

To je divne. U mna to chodi podla ocakavania.

> [...]
> chci zrusit.
> end;
>
> Na tom radku (a ani u metody SetText se neposila zprava WM_SETTEXT)

Text := Value; posiela WM_SETTEXT. Presnejsie povedane, Perform(WM_SETTEXT,
...)

TOndrej

Update Query

[*] Miro Kotasek <miro.delphi(zv)seznam(tec)cz> - 20.3.2002 09:46:03

Zdravim

Mam ted vetsi mensi problem
Kdyz jede program na IB6,zeos lib, jeden uzivatel udela zmenu tabulky
(prida, odebere zaznam)
Druhemu se to projevi nejdrive ve chvili kdy program ukonci a znovu
spusti

i kdyz
1. Pouziji pri prechodu na dalsi zaznam refresh cele query
2. IbTransaction je nastavena na autocommit
3. Vytvorim uplne novy SQL dotaz, stejne se tam ta zmena od druheho
uzivatele neobevi.

Staci aby ten uzivatel, ktery nevidi zmeny ukoncil a spustil program
a jiz je zase vse v poradku - do dalsi zmeny

Neznate zpusob, jak toto vyresit. Nejaky refresh pracujici pri posunu
(next,prev) v tabulce zaznamu

Mirek
Kotasek

Uz jste videli Rudolfa Hrusinskeho na chmelu?
http://www.starci(tec)cz

Vlastni potomek TForm v designtime

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 20.3.2002 09:56:34

> [...]
> vytvorit predka formulare stejne tak, jako to delam s
> komponentama a potom
> akorat zalozit novy formular jako potomka toho meho.

Form inheritance vyzaduje, aby formular predka bol otvoreny (aktivovany
designer pre jeho .dfm modul) predtym, ako sa pokusis otvorit formular
potomka. Delphi wizard pre form inheritance to obmedzuje dalej takym
sposobom, ze na vytvorenie potomka vyzaduje, aby predok bol sucastou
aktivneho projektu.

Ak nechces pouzivat form inheritance, ale iba vytvarat formulare ako
potomkov Tvojej vlastnej triedy namiesto TForm, staci to po vytvoreni noveho
formulara klasickym sposobom File\New Form prepisat v deklaracii a pridat
prislusnu unitu do uses. Alebo si na to mozes napisat wizarda, ktory to
zautomatizuje.

dekompilace DCU

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 20.3.2002 10:01:28

Ahoj,

v minulosti som riesil podobny problem, ked som
potreboval ciastocne upravit jedno DCU, ku ktoremu
som nemal zdrojak. Ciastocne sa mi to podarilo
vyriesit pomocou dekompilatora od Alexeja Hmelnova
(DCU32INT), ktory DCU rozparsuje na akys mixovany
pseudo ASM/PAS kod, a tento je mozne nasledne
podrobit urcitej analyze. Blizsie informacie
vid http://monster.icc.ru/~alex/DCU
Pokial vsak viem, priamy dekompilator do Delphi
zdrojaku neexistuje.

Vlkovic
> [...]
> a ze zalohy (*.zip) se mi nedari dostat 2 pas soubory. mam jenom
> dcu. Meli by to byt pouze pas bez dfm. Lze nejak laicky dekompilovat

SQL SERVER 2000 Transakcie - Dva rozne SELECTy v j

[*] Slavomir Cekel <cekel(zv)noves.sk> - 20.3.2002 10:04:47

Zdravim ...

v SQL QUERY ANALYZERy som si skusil takuto transakciu ...

BEGIN TRAN

SELECT *
FROM Karty

SELECT ciselnik,SUM(Kon_Stav_Cena) AS Celkova_Cena
FROM Karty
GROUP BY Ciselnik
ORDER BY Ciselnik

COMMIT TRAN

Vrati (teda zobrazi) mi to krasne dve rozne tabulky (Rozne co do dat aj
rozmeru).

Otazka: Je cosi take mozne aj pomocou TQuery v Delphi? alebo pomocou
inych komponent ?

Vdaka za skotu odpoved ...

Slavo

Ako zmazat Image

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 20.3.2002 10:09:40

Ahoj,

v minulosti som riesil podobny problem
a dospel som k nasledovnemu rieseniu,
neviem vsak ci je celkom koser:

Vlkovic

procedure ClearImage ( Img: TImage );
begin
Img.Picture.Bitmap.FreeImage();
Img.Picture.Assign ( nil );
Img.Repaint();
end;

Jak zmenit TBitBtn na TButton

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 20.3.2002 10:31:03

Pozor na funkci Component Replace z GExperts.

Obcas, lepe receno skoro vzdycky, neprevezme spravne hodnoty
nekterych vlastnosti i kdyz tyto vlastnosti existuji v obou tridach.
Napr. nikdy mi neprekopiruje vlastnost DataSource.
Mam posledni GExperty pro D5 prof.

Martin Schayna

From: "Radek KALA" <Kala(zv)Atlas(tec)cz>

> Ta tabulka o ktere jsem mluvil ma dve polozky primarni klic a jeden
> integer. prave kvuli rychlosti. Jenze 25.000.000 zaznamu je preci
> jen dost.

Tak uz len lepsie zelezo, ramdisk, RAID, ... Moznosti je dost.

TRoland

Zmena metody TControl.setName

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 20.3.2002 10:36:59

> Podivej se do metody SetText - poslani zpravy tam neni...

procedure TControl.SetText(const Value: TCaption);
begin
if GetText <> Value then SetTextBuf(PChar(Value));
end;

procedure TControl.SetTextBuf(Buffer: PChar);
begin
Perform(WM_SETTEXT, 0, Longint(Buffer));
Perform(CM_TEXTCHANGED, 0, 0);
end;

> Nicmene uz jsem to vyresil: stacilo do constructoru pridat radek
> ControlStyle := ControlStyle - [csSetCaption];

Mas pravdu, to je elegantnejsie riesenie.

TOndrej

Ako zmazat Image

[*] bpodolak(zv)elanor.sk - 20.3.2002 10:36:00

Zdravim, potreboval by som zistit, ako zmazem nieco, co som nakreslil na
komponentu Image. Pozeral som do Helpu ale nikde som nic nenasiel.

Zmena metody TControl.setName

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 20.3.2002 10:38:02

Ahoj,

a co ti brani ji prepsat, SetName je v TComponent virtualni

procedure SetName(const Value: TComponentName);override;

procedure TMyCustomEdit.SetName(const Value: TComponentName);
begin
inherited SetName(Value);

Bc. Jaroslav Blazek
Access-IT Ceska Lipa
mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz
ICQ : 133673990
+420605/813644

Vlastni potomek TForm v designtime

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 20.3.2002 10:39:14

> [...]

> nikoliv inherit. Jak by se to dalo udelat. Prosim pokud mozno o
> rychlou odpoved (do konce mesice musim mit SW hotovy)

Mas na mysli toto?

unit NewForm;

Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics,
Controls, Forms, Dialogs;

type
TSuccForm = class(TForm)
private
FNovaVlastnost: integer;
procedure SetNovaVlastnost(const Value: integer);
published
property NovaVlastnost:integer
read FNovaVlastnost write SetNovaVlastnost;
end;

procedure Register;

DsgnIntf;

// Nutn� registrace, komponentu lze p�idat do n�jak�ho
// bal��ku. Pozor, tuto komponentu nenajdete v toolbaru,
// je nutno si ji pamatovat
procedure Register;
begin
RegisterCustomModule(TSuccForm, TCustomModule);
end;

{ TSuccForm }

procedure TSuccForm.SetNovaVlastnost(const Value: integer);
begin
FNovaVlastnost := Value;

Phone: 0603 551 282

Zmena metody TControl.setName

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 20.3.2002 10:40:12

> [...]
> end;
>
> Na tom radku (a ani u metody SetText se neposila zprava WM_SETTEXT)

Nesleduji debatu od zacatku ale nebylo by tedy reseni tomu
potomkovi TControlu nastavovat v constructoru jinak ControlStyle,
neco jako:

constructor TMyControl.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
ControlStyle := ControlStyle - [csSetCaption];
end;

Martin Schayna

IB a rychlost count

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 20.3.2002 11:00:23

ram disk neni reseni, chce to systemove reseni,
bud pouzit to reseni co navrhoval pavel s trigram, zde
zalezi na hodne ne poctu klientu a zpusobu prace s touhle
tabulkou, je zde nebezpeci deadloku.
Nebo, pokud to nepotrebujes uplne presne, tak pouzit generator
a ten after inser inkrementovat a after delete decrementovat.
Zde nebude dochazet k dead lokum, ale pokud pouzijes roll back,
tak hodnota generatoru bude spatne.
Cas od casu pak tento generator sesynchoronizovat treba serverovou
aplikaci, te nejaka to pulhodina vadit nebude.

Slavek

> To asi bude pravda, proto jsem uvazoval prestehovat celou databazi
> na RAMDISK, ale potrebuji RAMDISK o dostatecne kapacite tak
> 10-20 GB

Zmena metody TControl.setName

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 20.3.2002 11:00:00

Ahoj,

to " inherited SetName(Value) ", tam nemelo byt, to se samozrejme zase zavola SetName u TControl

mel jsem na mysli neco jako v BC++B

TComponent::SetName(Value);

ale to uz snad poradi Delphisti

S pozdravem

[...]

ktora aplikacia ma focus?

[*] Grznarik Radovan <Radovan.Grznarik(zv)swh.sk> - 20.3.2002 11:05:19

Vedel by mi niekto poradit, ako zistim,
ktora spustena aplikacia ma focus
(teda sa s nou pracuje)?
Konkretne by som potreboval jej meno (teda caption).

Diky

Primary key

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 20.3.2002 11:22:35

Dobry den
Me zajima neco trosku jineho. Mam tabulky svazane podobnym zpusobem
(pres jednoznacne ID), ale nemohu pouzit autoinkrement protoze musim
resit import a export casti dat a pokud bych tam mel autoinkrement,
tak by se mohlo stat ze by se pri importu nastavila jina ID (popripade by to
neslo
vubec prave protoze je to pole autoinkrement).

Rad bych ale mel zabezpecene ze kdyz vlozim nejaky zaznam do DB
a zaroven nekdo druhy udela to same, abych dostal spravny vlozeny klic.
Zatim na to pouzivam vlozene procedury, ale jak to delate vy?

Radek

SQL SERVER 2000 Transakcie - Dva rozne SELECTy v j

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 20.3.2002 11:39:59

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Mezi nami: Proc delat SELECTy v transakci ? Akorat si ty tabulky zamknes a
ostatni uzivatele se do nich nedostanou. Jeste navic doporucuju pouzit
"SELECT * FROM Karty WITH (NOLOCK) ...", ted jsem s podobnou veci mel docela
prekerku.

Osobne si myslim (moje hypoteza), ze by ti tohle v Delphi query neslo, ani
kdybys mezi ty dva selecty dal "GO". Na 99% budes muset pouzit dve query.

Pokud by to ale slo, rad se poucim ;-)

M.Sch.

IB a rychlost count

[*] Radek KALA <Kala(zv)Atlas(tec)cz> - 20.3.2002 11:46:18

Kdyby jsi si precetll historii teto debaty, vedel by jsi, ze databaze
je readonly ma cca 12 GB a potrebuji aby to svihalo a cena
nerozhoduje,

> [...]
> Cas od casu pak tento generator sesynchoronizovat treba serverovou
> aplikaci, te nejaka to pulhodina vadit nebude.

OT: graficka karta a termokamery

[*] Otisk Rene <otisk(zv)misel(tec)cz> - 20.3.2002 12:10:36

Jo trosku jsem se seknul -> video vstup. Termokameru mame a kartu odletela
do vecnych lovist. Mas nejake odkazy na ty karty?

Sroub
> [...]
> - nebo kameru jeste nemas, potom si vyber tu, ktera na vystupu poskytuje
> normalizovany signal kompozitniho videa (S-VHS, RGB, ...)
> Nejsem si jisty, ze bych nekdy videl videokartu nebo grabovaci kartu,
ktery
> by mela na vstupu zesilovac a stala pod 200.000,-Kc.
> Michal VOJTA
>
> From: "Otisk Rene" <otisk(zv)misel(tec)cz>

> ---
> Odchoz� zpr�va neobsahuje viry.
> Zkontrolov�no antivirov�m syst�mem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
> Verze: 6.0.330 / Virov� b�ze: 184 - datum vyd�n�: 28.2.2002

[*] Otisk Rene <otisk(zv)misel(tec)cz> - 20.3.2002 12:12:44

Bez problemu IB6, Oracle 7.3 a MS SQL 7 na WNT4 sp6

Sroub
> Zdravim
>
> Mate nekdo zkusenost s provozem
> DB Interbase a Oracle zaroven
> na jednom serveru (NT, +SP)?
>
> Diky za kazdou informaci...
> S pozdravem
> Ludek Svoboda

Hladanie v Ttable kdekolvek v retazci

[*] Fabik Milan <kinekus(zv)nextra.sk> - 20.3.2002 12:47:41

Ahoj,

existuje nejaka funkcia na hladanie podretazca kdekolvek v retazci ?
Funkcie findKey,FindNearest,Locate je nepouyitelne. Hlada podretazec na
zaciatku retazca.

Priklad:
hladam slovo 'sto'

najde napr. sto, dvesto, tisictristotri.

Dakujem

Fabik

Blocking transaction na MS SQL 2000

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 20.3.2002 13:01:00

Divne neni, ze se neco zmenilo. Prece data se meni v databazi prubezne.
Chtelo by to podivat se ktery konkretni prikaz to zamyka. NOLOCK muze
pomoci, ale jestli to predtim nezamykalo, tak je nekde nejaky duvod. Je tam
nastaven automaticky update statistik? Dovedu si predstavit, ze jsou
statistiky neaktualni a optimalizator kvuli tomu zacal zamykat celou
tabulku.

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Milan Tome�

[...]

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 20.3.2002 13:09:42

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Jde to pres ADO. Ale zalezi co potrebujes. Muze byt vhodnejsi pouzit dva
Query.

> [...]

> do dat aj
> rozmeru).
>
> Otazka: Je cosi take mozne aj pomocou TQuery v Delphi? alebo pomocou

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.3.2002 13:10:38

> [...]
>

> Priklad:
> hladam slovo 'sto'
>
> najde napr. sto, dvesto, tisictristotri.

Nevim o nicem. Budes asi muset udelat sekvencni prochazeni tabulkou a delat to
rucne.

Jina moznost by byla paralelnim SQL dotazem s like najit odpovidajici radky a v
TTable pak vyhledavat pomoci FindKey primarni klic toho, co select vratil.

David Lebeda

SQL SERVER 2000 Transakcie - Dva rozne SELECTy v j

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 20.3.2002 13:34:35

Ano, je
vytvori se dva recordsety, ale pristupny je v jednom okamziku pouze jeden
(viz. metoda NextRecordSet). Musis si ten prvni nekam "prestrcit".

Pavel

Subject: RE: SQL SERVER 2000 Transakcie - Dva rozne SELECTy v jednej
TRANSAKCII

> [...]

kdybys mezi ty dva selecty dal "GO". Na 99% budes muset pouzit dve query.

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 20.3.2002 13:44:51

> [...]
>
> Priklad:
> hladam slovo 'sto'
>
> najde napr. sto, dvesto, tisictristotri.

Jedine cez For.. Pos().. Next .. end;.. Ani ja som ine riesenie nenasiel.
Ale keby bolo bol by som rad.

TRoland.

Primary key

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 20.3.2002 14:06:25

On 20 Mar 2002 at 11:22, Radek Cervinka wrote:

> [...]
> tak by se mohlo stat ze by se pri importu nastavila jina ID (popripade
> by to neslo vubec prave protoze je to pole autoinkrement).

GUID.

Phone: 0603 551 282

dekompilace DCU

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 20.3.2002 14:08:27

Delphi Decompiler?
http://www.balbaro.com/dede/step.html#dumpdcu

TK

Primary key

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 20.3.2002 14:17:11

Na SQL mame tabulku s jednim sloupcem a jednim radkem.
Pri pridelovani se vytahuje naposledy zapsana hodnota z teto tabulky,
podle nejakeho klice se slozi nova hodnota, ta se tam opet zapise a
zaroven se vrati jako vysledek.
Aby se zabranilo soubeznemu zapisu, nastavujeme si behem teto operace
maximalni ISOLATION LEVEL (ziskani nove ID samozrejme provadi
procedura).
Je mozne, ze to delas velmi podobne (viz Tva poznamka o vlozene proc.).

------
ing. Pavel Zilinec
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

20.3.2002 Radek Cervinka:
> [...]

> a zaroven nekdo druhy udela to same, abych dostal spravny vlozeny klic.
> Zatim na to pouzivam vlozene procedury, ale jak to delate vy?

[*] Redlich Software <RedlichDaniel(zv)seznam(tec)cz> - 20.3.2002 14:23:28

V TTable jsem to musel naprogramovat, ale v ClientDataSetu je mozne nastavit
filter (a tudiz i hledat) pomoci like syntaxe. Napriklad:

ClientDataset1.Filter := 'nazev like ''%A%'''; {vyhleda vsechny zaznamy
obsahujici v poli nazev A}
ClientDataset1.Filtered := true;

Dan

> Jedine cez For.. Pos().. Next .. end;.. Ani ja som ine riesenie nenasiel.
> Ale keby bolo bol by som rad.
>
> TRoland.

Vlastni potomek TForm v designtime

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 20.3.2002 14:28:01

A jak to mam konkretne pouzit ?
Mam takovouto strukturu:

TForm

TG3WForm

TG3WMainForm

konkretni formular

> [...]

> procedure Register;
> begin
> RegisterCustomModule(TSuccForm, TCustomModule);

Volani virtualnich metod

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 20.3.2002 14:30:26

Ahoj,

- moc dlouho v Delphi nedelam
kdyz uz to tu trochu rozjel Milan T., tak bych se chtel tedy zeptat, jak provest toto........

type
TMyBObject = class
procedure MojeMetoda;virtual;
end;
TMyObject1 = class(TMyBObject)
procedure MojeMetoda;override;
end;
TMyObject2 = class(TMyObject1)
procedure MojeMetoda;override;
end;

procedure TMyObject2.MojeMetoda;
begin
// zavolat MojeMetoda z TMyBObject
// v BCB bych to provedl takto TMyBObject::MojeMetoda();
// nebo jde v Delphi zavolat jen MojeMetoda z TMyObject1 pomoci inherited
end;

protoze, kdyby to slo, ten problem Milana T. by se dal resit i takto

[...]

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 20.3.2002 14:32:49

Na tohle jsem se vlastne ptal, ale nedokazal jsem to takto formulovat...

> [...]

> // v BCB bych to provedl takto TMyBObject::MojeMetoda();
> // nebo jde v Delphi zavolat jen MojeMetoda z TMyObject1 pomoci inherited

Volani virtualnich metod

[*] Radek KALA <Kala(zv)Atlas(tec)cz> - 20.3.2002 14:58:12

Podle mne je inherited prave na to aby zavolal prislusnou metodu
predka

> Na tohle jsem se vlastne ptal, ale nedokazal jsem to takto
> formulovat...
>
> S pozdravem
>
> Milan Tomes
> mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

Volani virtualnich metod

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.3.2002 15:00:24

From: "Blazek Jaroslav" <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz>
> [...]
> end;
>
> protoze, kdyby to slo, ten problem Milana T. by se dal resit i takto

Neni dulezite jestli to jde nebo nejde, ale toto ukazuje spatny navrh trid,
jako napriklad:

type
TMyObject1 = class(TObject)
private
FNumber: Integer;
public
constructor Create;
procedure ShowMessage; virtual;
property Number: Integer read FNumber write FNumber;
end;

TMyObject2 = class(TMyObject1)
public
procedure ShowMessage; override;
end;

TMyObject3 = class(TMyObject2)
public
procedure ShowMessage; override;
end;

{ TMyObject1 }

constructor TMyObject1.Create;
begin
Number := 1;
end;

procedure TMyObject1.ShowMessage;
begin
ShowMessageFmt('%d', [FNumber]);
end;

{ TMyObject2 }

procedure TMyObject2.ShowMessage;
begin
Number := 2;
inherited;
end;

{ TMyObject3 }

procedure TMyObject3.ShowMessage;
begin
Number := 3;
inherited;

MyObject: TMyObject1;
begin
MyObject := TMyObject3.Create;
try
MyObject.ShowMessage;
finally
MyObject.Free

Podobne jako v tvem pripade by v metode TMyObject3.ShowMessage bylo potreba
volat metodu TMyObject1.ShowMessage coby inherited. V techto pripadech je
vhodne kod dane metody rozdelit na nekolik metod ktere obsahuji dilci casti
puvodni metody.

Na zaver jeste ukazka jak by slo udelat volani jine metody nez predka. Doufam
ze to bude brano jen jako ukazka (toho co by se nemelo nikdy pouzivat ;-) a
neobjevi se to v zadne aplikaci coby pomucka k reseni spatneho objektoveho
navrhu.

procedure TMyObject3.ShowMessage;
type
TMyObject1ShowMessage = procedure of object;
var
Method: TMyObject1ShowMessage;
begin
Number := 3;
TMethod(Method).Code := (zv)TMyObject1.ShowMessage;
TMethod(Method).Data := Self;
Method;

Index spavne cesky

[*] Sebesta Jan <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 20.3.2002 15:14:55

Zdravim,
mam v IB6:
Create Index "Nazev" ON "ADRESAR" ("Nazev");

ale index mi neaxceptuje cestinu (je az na konci) a velka pismena jsou
prvni.

pr.
1 - Zacal
2 - Zkrat
3 - zaak
..

Database je vytvorena v Win1250, IB6, Dialect 3.

Poradite nekdo jak na to spravne ?

Dik Jan Sebesta

OT- ISA SoundBlaster Vibra 16 FM vs. Windows XP

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 20.3.2002 15:20:42

Ahojte!

Podarilo sa niekomu z Vas rozbehat radio na uvedenej karte v %subj% na WinXP
alebo 2000. Cast zvukovej karty ide v pohode, ale radio NIE. Skusal som aj
Radiator 1.8.0.2 a nejde to.

Dakujem.

TRoland.

Volani virtualnich metod

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 20.3.2002 15:24:36

> type
> [...]

Bez hackovania s VMT pointrami sa to priamo neda. Triedy by mali byt pisane
tak, aby take nieco nebolo nikdy potrebne.

TOndrej

MSDE a callback funkce pri instalaci

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 20.3.2002 15:27:56

Ahoj,

pokousim se rozjet volani callback funkce ve svem DLL pomoci instalatoru
MSDE2000.
V helpu k MSDE se pise:
CALLBACK=Dllname!CallbackFunctionName
Specifies the name of the DLL containing the Desktop Engine Windows
Installer callback function, and the name of the callback function.

Vytvoril jsem si tedy v delphi jednoduche DLL:
function MyCallbackFunction(Handle, uExitCode : Integer) : Integer;
stdcall; export;
var T : Tstrings;
begin
T := TStringList.Create;

if FileExists('c:\sqllog.txt')
then T.LoadFromFile('c:\sqllog.txt');

T.Add('HANDLE: ' + IntToStr(Handle) + ' / ' + 'EXITCODE: ' +
IntToStr(uExitCode));

T.SaveToFile('c:\sqllog.txt');

T.Free;

Result := 0;
end;

exports
MyCallbackFunction;

a pak zavolam SETUP.EXE z MSDE:
setup.exe instancename="ales" callback=sqlhandler.dll!MyCallbackFunction

Problem je v tom, ze mi instalator moji fci v DLL vubec nezavola.
Neresil jste to nekdo? Potrebuju totiz zjistit jak dopadla instalace
MSDE na pocitac. Pokud nekomu funguje jine reseni, rad se poucim.

Diky, Ales

hpbfff0.dll

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 20.3.2002 15:39:47

Nevite nekdo proc mi pro spousteni v Delphi pri create fromulare s TQuickRep vyjizdi hlaska, ze inicializace knihovna "hpbfff0.dll" selhala?
Uz jsem to odstranil, nastavil jsem jinou tiskarnu, nez HP, ale stejne by me zajimalo, proc tomu tak je? Dik

M&B

Index spavne cesky

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 20.3.2002 15:41:58

Sebesta Jan dne 20 Mar 2002 v 15:14:

> [...]
> prvni.
> Database je vytvorena v Win1250, IB6, Dialect 3.

pri vytvareni domen a podobne pri vytvareni poli pouzivam toto:

CREATE DOMAIN dJmeno as varchar(20) collate PXW_CSY;

Snad to pomuze...

Karel Rys

Volani virtualnich metod

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 20.3.2002 15:46:56

inherited vola "zdedenou" metodu, tj. metodu z primeho predka,
obskakovani ob rodice primo na jeho predka neni z metodickeho
pohledu spravne.
Pri navrhu je vhodne dodrzovat pravidlo, ze potomek je schopen
VZDY zastoupit predka.
Pokud pouzijes stare objekty (klicove slovo object), tam je to stejne
jak jsi popisoval, pri pouziti trid to tusim nejde a podle meho nazoru je
to tak spravne.
Dana syntaxe je sice podporovana, ale znamena volani metod deklarovanych
of object, tj. metod, ktere mohou byt volany bez vytvoreni instance.

> [...]
> end;
>
> protoze, kdyby to slo, ten problem Milana T. by se dal resit i takto

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.3.2002 15:46:15

From: "Grznarik Radovan" <Radovan.Grznarik(zv)swh.sk>
> Vedel by mi niekto poradit, ako zistim,
> ktora spustena aplikacia ma focus
> (teda sa s nou pracuje)?
> Konkretne by som potreboval jej meno (teda caption).

Napriklad takhle:

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
var
ForeWnd: HWND;
Len: Integer;
WindowCaption: string;
begin
ForeWnd := GetForegroundWindow;
if ForeWnd <> 0 then
begin
Len := GetWindowTextLength(ForeWnd) + 1;
SetLength(WindowCaption, Len);
GetWindowText(ForeWnd, PChar(WindowCaption), Len);
SetLength(WindowCaption, StrLen(PChar(WindowCaption)));
Memo1.Lines.Add(WindowCaption);

hpbfff0.dll

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.3.2002 15:49:27

From: "Martin Bab�k" <M.Babik(zv)mus(tec)cz>
> [...]
> Uz jsem to odstranil, nastavil jsem jinou tiskarnu, nez HP, ale stejne by me

Protoze HP neumi (nepovazuje za dulezite) napsat funkcni drivery k tiskarnam.
Tenhle problem se tahne uz leta.

Petr Vones

Volani virtualnich metod

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 20.3.2002 15:50:30

Ahoj,

> [...]

>neobjevi se to v zadne aplikaci coby pomucka k reseni spatneho objektoveho

Milan potreboval neco takoveho a to nebude asi spatny navrh trid
ale jinak s tebou souhlasim, ze se to moc nedela......

TCustomEdit<-TWinControl<-TControl<-TComponent...

TComponent = class(TPersistent)
procedure SetName(const NewName: TComponentName); virtual;
end;

TControl = class(TComponent)
procedure SetName(const NewName: TComponentName); override;
// kde tato metoda nastavuje i property Text
end;

TMyEdit = class(TCustomEdit)
procedure SetName(const NewName: TComponentName); override;
// a nechtel nastavovat Text....
// toto je pro Kala(zv)... inherited zavola zase jen a opet TControl::SetName
end;

Tak me v prvni chvili napadla konstrukce z BCB
procedure TMyEdit.SetName(const NewName: TComponentName);
begin
<C++>TComponent::SetName(NewName);

[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 20.3.2002 15:55:08

On 20 Mar 2002 at 14:28, Milan Tome� wrote:

> A jak to mam konkretne pouzit ?

Tak jak jsem to uvedl, ale musis to dat do nejakeho balicku. Pak
prepises misto TForm treba TG3WMainForm a pridas unitu, kde je ten
tvuj form deklarovany. Kdybys to chtel i do New Item, tak to je uz o
dost slozitejsi.

> Mam takovouto strukturu:
> |
> TForm
> |
> TG3WForm
> |
> TG3WMainForm
> |
> konkretni formular
>
> S pozdravem
>
> Milan Tomes
> mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

Phone: 0603 551 282

Volani virtualnich metod

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.3.2002 15:56:34

From: "Blazek Jaroslav" <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz>
> Milan potreboval neco takoveho a to nebude asi spatny navrh trid

Tohle se tu prece vyresilo, pomoci csSetCaption.

Petr Vones

hpbfff0.dll

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 20.3.2002 15:57:43

Myslel jsem si to :-(, hlavne, ze to neni mezi klavesnici a zidli. Ze by jim to ted Compaq dodelal? :-) M&B

>Protoze HP neumi (nepovazuje za dulezite) napsat funkcni drivery k tiskarnam.
>Tenhle problem se tahne uz leta.

Task podruhe D.Kraina

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.3.2002 16:00:49

From: "Ing. Jiri SOKOL" <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>
> Jedine co si ted neuvedomuji, jak z toho seznamu vybrat JEN handle
> skutecnych aplikaci, ale to uz Ti urcite poradi zkusenejsi kolegove.

Napriklad pouzitim funkce GetTasksList z unitu JclSysInfo v JCL:
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514

Petr Vones

hpbfff0.dll

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 20.3.2002 16:00:54

ahoj,

> Nevite nekdo proc mi pro spousteni v Delphi pri create
> fromulare s TQuickRep vyjizdi hlaska, ze inicializace
> knihovna "hpbfff0.dll" selhala?

a nejedna se nahodou o sitovou tiskarnu u zrovna v tu chvili
vypnuteho/nedostupneho pocitace?
podbny hlasky dostavam i pri wordu. vyresil jsem to instalaci
lokalni tiskarny, kterou ve skutecnosti nemam....

dekuji PeC(zv)

hpbfff0.dll

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.3.2002 16:06:55

From: "Martin Bab�k" <M.Babik(zv)mus(tec)cz>
> Myslel jsem si to :-(, hlavne, ze to neni mezi klavesnici a zidli. Ze by jim
> to ted Compaq dodelal? :-)

Pochybuji. Pokud se nejedna o levnou inkoustovou tiskarnu tak vetsinou pomaha
neinstalovat nic od HP, ale pokusit se vybrat co nejpodobnejsi driver ktery je
ve Windows primo od Microsoftu a s danou tiskarnou nejak funguje.

Petr Vones

Crystal Reports, C++ Builder a InterBase

[*] Marek Spisak <spishark(zv)post(tec)cz> - 20.3.2002 16:16:31

Zdravim,

mam projekt v C++ builderu, ktery drzi data v InterBasi. Nutne bych
potreboval rozjet Crystal Reporty s InterBasi. Zkousel jsem to pres ODBC
driver od XTG Systems, s. r. o. Driver mi funguje perfektne, ale jen s
Crystal Reportama nejede (je to popsany bug, ktery zatim nebyl odstranen).
Zkousel jsem stahnout free ODBC driver z
http://www.ibphoenix.com/ibp_60_odbc.html, ale odtamtud se to neda stahnout.

Nevite o nejake ceste jak naucit Crystal Reporty, aby se domluvili s
InterBasi?

Dekuji za kazdou radu

Marek Spisak

Nevykresleni Header u TListView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.3.2002 16:23:53

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> Nevite nekdo, co s tim, kdyz se u TListView pri prvnim zobrazeni
> nevykresli zahlavi zloupcu?
> D5/Pro, SP2, Win95 SR2

Jaky IE je na tech Windows nainstalovan a jaka je verze COMCTL32.DLL knihovny
?

Petr Vones

FindNearest IB6 pres IBO

[*] Sebesta Jan <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 20.3.2002 16:26:41

Zdravim,

mam:
IBODatabase1>IBOTransaction1>IBTable1 pro IB6/D5
a vse ukazuji v RxDBGrid1 (vim neni to to prave orechove, ale
potrebuji to tak)

..
Hledej:='blabla';
IBTable1.FindNearest([Hledej]);
..

A NIC - nenajde nic zustane stat na 1 vete.

Lze vubec aplikovat FindNearest na IBTable1 ?
Dle helpu ano.

Kde je chyba ?

Dik Jan Sebesta

Cteni a zapis wab souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.3.2002 16:37:47

From: "Rumcajs" <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz>
> Radek mezi hvezdickama

Diky. Patrne mas nejakou starou verzi, stahni si ten soubor znovu:
ftp://delphi-jedi.org/api/WAB.zip

Petr Vones

MSDE a callback funkce pri instalaci

[*] Pazout <pazout(zv)horolezci(tec)cz> - 20.3.2002 16:40:19

INF: How to Determine When Unattended SQL 7.0/MSDE 1.0 Setup is Complete
(Q233337)

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;CS;q233337

Primary key

[*] "Mirek Drej�ek"���v��q����d�ʿ - 20.3.2002 16:15:19

Dobry den,
muzu se zeptat co je ten ISOLATION LEVEL a jak se nastavuje?
Slysim to poprve. (Ja toho teda neslysel...)

Mirek Drejcek
On 20.3.2002 at 14:17 ing. Pavel Zilinec wrote:

> [...]
>procedura).
>Je mozne, ze to delas velmi podobne (viz Tva poznamka o vlozene proc.).

Re[2]: ORACLE - prvych X zaznamov

[*] Filip Kinsky <xkinf01(zv)vse(tec)cz> - 20.3.2002 20:40:14

Ahoj,
na Ora8i 8.1.7 mam ve stored proc:
SELECT EAN FROM
(SELECT EAN FROM eans
WHERE (itemid=iitemid)
ORDER BY flag DESC, ean DESC)
WHERE rownum=1

a funguje 100%.... vybere proste jen prvni zaznam z vnorenyho selectu

Filip Kinsky

> [...]
JG> ORDER BY !
JG> Aspon u mna:
JG> toto ide: select id, fondname from fond_table where parent = 0 order by id
JG> desc

JG> toto uz nejde:
JG> SELECT * FROM (select id, fondname from fond_table where parent = 0 order by
JG> id desc)
JG> WHERE ROWNUM < 2

JG> pise na prvom pismene order by toto: ORA-00907: missing right parenthesis
JG> Cause: A left parenthesis has been entered without a closing right
JG> parenthesis, or extra information was contained in the parentheses. All

D6: Oprava na chybu ve funkci CheckWin32Version

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.3.2002 22:49:32

Funkce CheckWin32Version vraci nespravny vysledek pro MinorVersion. Diky tomu
nefunguje podpora flat scrollbars na Windows 2000, protoze tato funkce je
pouzita v metode TScrollingWinControl.CreateWnd na kontrolu verze Windows.
Mozna oprava je ke stazeni tady:

http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=17706

Petr Vones

Spousteni DTS na MS SQL 7

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 20.3.2002 22:58:24

Ahoj,

nemel by, prosim, nekdo napad nebo zkusenosti
jak udelat aplikaci na %SUBJ% pomoci D5 Pro,
pripadne dalsich komponent?

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; spiderland(zv)iol(tec)cz <
=====================================
GSM: 0602 652 203

IB a rychlost count

[*] Lauko Stefan <laukosw(zv)naex.sk> - 20.3.2002 23:28:55

Ahojte,
neviem ci to pomoze ja pracujem len s desiatkami tisic zaznamov. V mnohych
pripadoch mi pomohlo zvysit rychlost pouzitie View.

CREATE VIEW POCET (P) AS SELECT COUNT(*) P FROM TABULKA

Je tu otazka kedy a ako sa generuje vysledok dotazu ked v programe pouzijem
SELECT * FROM POCET
Niekde som cital ak sa dobre pamatam, ze WIEVs sa aktualizuje paralelne pri
aktualizacii tabuliek.

Ak som napisal blbost sorry...
Lauko

hpbfff0.dll asi OT

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 20.3.2002 23:36:48

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> Protoze HP neumi (nepovazuje za dulezite) napsat funkcni drivery k
tiskarnam.
> Tenhle problem se tahne uz leta.

Zdravim.
Nemuzu nez si prihrat polivcicku a varovat pred produkty HP.
Pred dvema mesici se u zakaznika rozbila OfficeJet K80 (cca 16 mesicu stara,
takze po zaruce, puvodne kupovana myslim okolo 16000 bez DPH tu si kupovali
sami)
Koncem roku a na zacatku letosniho jsem jim dodal dalsi tri kousky (uz za
nejakych 9900 Kc). Byl jsem mimo Prahu a jelikoz se jim jedna rozbila poslal
jsem je do servisu HP at ji tam odvetou, ze dodak od distributora na zaruku
jim tam dodam pozdeji. Kdyz jem prijel , zjistilo se, ze to je ta stara uz
po zaruce. Tak jsem do servisu zavolal a rekl ze to neni zaruka, ze je to
normalni oprava, at stanovi predbeznou cenu opravy.
Uprime receno - nechtel bych se o to s nikym sazet, protoze cenu za opravu
stanovili na NEUVERITELNYCH 27.000,- Kc slovy DVACETSEDUMTISIC KORUN
CESKYCH.

IB a rychlost count

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 20.3.2002 23:58:25

From: "Miro Kotasek" <miro.delphi(zv)seznam(tec)cz>

existuje nejaky instalator, ktery dokaze vytvorit a registrovat
databazi pod InterBazi?

Ahoj.
Co tim myslis "vytvorit a registrovat".
Databaze se nijak a nikde neregistruje. Je to proste soubor na disku, kek
kteremu musi mit ucet pod nimz bezi IB prava R/W.
Myslim ale ze instalace IB by mela brat v uvahu, ze uzivatel muze jiz mit IB
instalovanou a provozovat na ni jiny SW, takze naprosto univerzalni
SETUP.EXE asi nikdy nikdo dokonale dohromady neda. Taky je jina instalace na
server a jina pro klientsky PC.
Ja davam zvlast instalaci IB a zvlast instalaci klientskeho SW, a zvlast
jakysi upgrade.exe, ktery vytvori nebo upgraduje pomoci SQL prikazu moji
databazi.

OT: Outlook Web Acces cesky

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 21.3.2002 00:30:44

Zdravim.
Uz si nevim rady, ve "spravne" konferenci mi neporadili, tak to zkousim tady
"doma".
Instaluji Small Business Server 2000 CZ a chci pouzivat %subj%. Ovsem
prestoze v helpu na instalackach tvrdi, ze OWA "umi" cesky (a videl jsem ze
umi), tak po instalaci na mne hovori anglicky. Prolezl jsem help,
instalacky, MS web a nikde jsem nenasel jak a kde co prepnout ci
nainstalovat aby "webovy Outlook" byl cesky.

Predem diky za pomoc.

Programovani bez TApplication - priklady

[*] Obermaier Petr Ing. <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 21.3.2002 06:53:01

Asi pred mesicem tu byla rec o programovani bez TApplication - s ohledem na
velikost souboru. Nekdo tu psal, ze na torry jsou priklady, ja tam vsak nic
nenasel. Neznate primy link nebo jine zdroje?

Docela by me zajimaly ty slozitejsi prvky: Edit, ComboBox, OpenFileDialog.

Diky
Ober

RS 232 & RS 485

[*] Robert Kucera <delphi(zv)sys(tec)cz> - 21.3.2002 07:00:34

Resenim je take pouziti prevodniku s automatickym rizenim smeru. Blize viz
www.papouch.com , UC485 pouzivam k me plne spokojenosti.

Robin
From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Milan Schembera

Mezi nami: Proc delat SELECTy v transakci ?

hpbfff0.dll

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 21.3.2002 07:54:52

> [...]
> nejpodobnejsi driver ktery je
> ve Windows primo od Microsoftu a s danou tiskarnou nejak funguje.

Ja osobne stejny postup volim i u Epsonu. Radeji ovladac od MS na starsi
typ, nez aktualni od Epsonu. Zvlaste pak pod NT.

Honza +

Vlastni potomek TForm v designtime

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 21.3.2002 08:15:53

No ja jsem udelal Register proceduru takto:

procedure Register;
begin
RegisterCustomModule(TG3WMainForm, TBaseCustomModule);
end;

pak jsem to vse dal do balicku a pokud se pokousim zobrazit formular, ktery
je od tohoto oddedeny tak mi to hlasi Interface not supported :(((

Pozn.: D6 Prof.

> tvuj form deklarovany. Kdybys to chtel i do New Item, tak to je uz o
> dost slozitejsi.

To bych chtel, nemusi to byt sice okamzite, ale do budoucna urcite ano...

> Zbysek Hlinka

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

IB a rychlost count

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 21.3.2002 08:24:18

Kdyz jsme u tohoto tak v tom pripade bych doporucil desky od Abitu, ktery ma
krom obycejneho IDE (ATA-33) integrovany navic jeste radic RAID (0+1)
ATA-100. Tam se da HW nastavit RAID 0 (stripping). Zvyseni vykonu disku je
cca. 90%. Cena desky neprevysuje 6 - 7000 Kc bez DPH

> [...]

> Tam bych dal databazi a smeroval docasne soubory.
> Odhaduji tak 50% narust vykonu.
> Take 64bitove PCI by asi prispelo k vyssi pruchodnosti.

ADO a raiserror v triggerech

[*] L. Filip <lfilip(zv)lekis(tec)cz> - 21.3.2002 09:06:20

Zdravim,
mam tento problem. Na MSSQL2000 v triggrech vyvolavam v zavislosti na
vkladanych datech raiserrory, ktere slouzi i jako informacni nebo
rozhodovaci dialogy.
Proste se mi jedna o to ze v triggru jsou po sobe vyvolany dve chyby, ale do
delphi (TADOStoreProc) je mi vracena jen ta prvni hlaska. Lze odchytit
nejakym zpusobem vsechny vyvolane raiseerrory?
V Query analyzeru mi to ty dve chyby pekne vypise zasebou.
Muzete nekdo poradit?
Diky.

D5Ent, MSSQL2000, W2000

Vlastni potomek TForm v designtime

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 21.3.2002 09:08:11

On 21 Mar 2002 at 8:15, Milan Tome� wrote:

> [...]
>
> pak jsem to vse dal do balicku a pokud se pokousim zobrazit formular,
> ktery je od tohoto oddedeny tak mi to hlasi Interface not supported

V D6 jsem to nezkousel, ale budes tam muset tam muset vymenit
DsgnIntf za DesignIntf (cos jsi zrejme udelal). Rozchodit si to ale
budes muste sam. :-)

> To bych chtel, nemusi to byt sice okamzite, ale do budoucna urcite
> ano...

Mam reseni odladene v D4, opet nevim, jak se to bude chovat v D6.

Phone: 0603 551 282

Nevykresleni Header u TListView

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 21.3.2002 09:19:39

Dela me to take na Win2000

IE 5.00.3315.1000
COMCTL32 5.81.3103.1000

Na Win 98 take, ale tam nevim verze knihoven.>Jaky IE je na tech Windows nainstalovan a jaka je verze COMCTL32.DLL knihovny
>?

S pozdravem
Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net
PinkNet Web Server for Win32 - FREEWARE http://pnws.pinknet(tec)cz/

Re[2]: ORACLE - prvych X zaznamov

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 21.3.2002 09:58:52

> Ahoj,
> na Ora8i 8.1.7 mam ve stored proc:
> SELECT EAN FROM
> (SELECT EAN FROM eans
> WHERE (itemid=iitemid)
> ORDER BY flag DESC, ean DESC)
> WHERE rownum=1
>
> a funguje 100%.... vybere proste jen prvni zaznam z vnorenyho selectu

Vdaka. Mam potvrdene z viacerych zdrojov ze to naozaj funguje.
Na 8.0.5 (co je starsia verzia ako 8i - teda 8.1.x) to ale nejde.
Uz aj tam mam riesenie:

Cize:

pred 8i:

select A.name, A.amount
from salary A
where 5 > (select count(*) from salary B where A.amount < B.amount)
order by A.amount desc;

8i a viac:

select name, amount
from (select name, amount from salary order by amount desc)
where rownum <= 5;

Pekny den prajem.
JG

FireBird a automaticke doplneni datumu

[*] Petr Kuklik <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 21.3.2002 10:20:57

DD,
potreboval bych poradit s automatickym doplnenim datumu a casu.
Dejme tomu, ze mam tabulku s atributy ID (smallint) NAZEV (char(20))
a DATUM (timestamp). Kdyz pri insertu uzivatel nezada DATUM, chci aby
se automaticky doplnilo aktualni. Je to stejne jako pri generovani
ID, akorad nevim, ktera funkce v SQL vrati aktualni datum a cas. Ve
WinBase existuje NOW, je nejaka podoba ve FB?

Uz jste videli Evu Holubovou na chmelu?
http://www.starci(tec)cz

FireBird a automaticke doplneni datumu

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 21.3.2002 10:29:35

> potreboval bych poradit s automatickym doplnenim datumu a casu.
>
> Petr

create table aaa
(
Datum Date default 'NOW'
);

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

FireBird a automaticke doplneni datumu

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 21.3.2002 10:31:02

today v apostrofech

dekuji PeC(zv)

Ako zakazat zobrazenie PrintDialogu ? ASI MI POMOZ

[*] Slavomir Cekel <cekel(zv)noves.sk> - 21.3.2002 10:36:35

Zdravim ...

podla knihy 1001 TT som si spravil tlac z WebBrowseru (Tip611), ale
chcem, aby sa mi pred samotnou tlacou nezobrazoval PrintDialog, ale aby
sa tlacilo na vychodziu tlaciaren, ako to dosiahnut ?

Slavo

Explorer - softwarove nastavenie tlace ramcov

[*] Slavomir Cekel <cekel(zv)noves.sk> - 21.3.2002 10:41:18

Zdravim ...

ak chcem vytlacit stranku, ktora obsahuje ramce tak, aby sa jednotlive
ramce tlacili zvlast, musim v RUCNE v PrintDialogu na zalozke MOZNOSTI
nastavit tuto moznost. Chcem sa opytat, neda sa to softwarovo ? Chcem
totiz z mojej aplikacie, ktora ma v sebe WebBrowser, vytlacit tieto
ramce, ale chcem SOFTWAROVO nastavit tuto moznost ... srdecna vdaka za
odpovede :)

Slavo

FireBird a automaticke doplneni datumu

[*] Slavomir Cekel <cekel(zv)noves.sk> - 21.3.2002 10:43:08

GetDate()

Slavo

Zruseni smazanych dat v IB

[*] Tom� Kup��k����J�����̿ - 21.3.2002 10:57:45

Hezky den.

Jak muzu zrusit data, ktere jsem smazal, aby se soubor gdb zmensil? Kdyz
pouziju BackupService a potom RestoreService, tak to udelala, ale urcite
to jde nejak primo. Dik, T.K.

OT: Instalace klienta na mssql nebo msde

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 21.3.2002 11:01:51

DDV,
Potreboval bych zakaznikovi umoznit nainstalovat klienta pro pripojeni k
databazi MSSQL nebo k MSDE,
lze nekde najit potrebne instalacni soubory?
Hledal jsem primo u microsoftu, ale nejak jsem nic nenasel :((

Dekuji za pomoc.

Petr Sikola

Inno Setup a vyber jazyka

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 21.3.2002 11:05:36

DDV,
Jak umoznim v instalatoru Innosetup uzivateli,
aby si p�ed vlastn� instalaci vybral nejaky jazyk ?

V sekci [setup] mam nasledujici

MessagesFile=compiler:default.isl,compiler:czech.isl

Ale instalator mi tam neprida tu volbu jazyka, a je v jazyku, ktery je
uveden jako posledni.

Dekuji Petr Sikola

Zruseni smazanych dat v IB

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 21.3.2002 11:06:11

jedine backup/restore

dekuji PeC(zv)

SQL SERVER 2000 Transakcie - Dva rozne SELECTy v j

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 21.3.2002 11:12:11

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Na tohle bych pouzil dva Query, otevrel bych je v jedne transakci (s vhodnym
isolation level) a vysledky porovnal. (Pochopitelne to jde udelat i jinak).

From: "Peter Surovy" <psurovy(zv)uevora.pt>

> for ii:=1 to 3000 do
> vzdy zacina od 3000 t.j. ako keby tam bolo napisane
> for ii:=3000 downto 1 do

nejspis mas zapnutou optimalizaci prekladu a nikde v tele cyklu nepouzivas
ridici promennou cykly ii, takze prekladac usoudil, ze kod od 3000 dolu bude
efektivnejsi ;-)

HTH, pf

Zruseni smazanych dat v IB

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 21.3.2002 12:09:11

Od: "Peter Surovy" <psurovy(zv)uevora.pt>

> [...]
> tento treti cyklus je nezavisly na prvom zlozenom
> ale aj ked ho volam z uplne inej udalosti
> akonahle prebehol ten prvy(resp. tie prve dva)

S uctou Brejsa Zdenek - Programator
HJ-SOFT s.r.o., Hradebni 3, 56301 Lanskroun

for cyklus

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 21.3.2002 11:17:07 -0000

> [...]
> ridici promennou cykly ii, takze prekladac usoudil, ze kod od 3000 dolu

praveze tu premennu cyklu pouzivam zato som si to vsimol :-(
ale on skor nez vojde do cyklu uz zacne s 3000 kou
a este perlicka : for ii:=3 to 3000 do
zacina od 2997 :-(

a ako sa vypina optimalizacia?
PS

IB a rychlost count

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 21.3.2002 12:18:18

From: "Petr Kuklik" <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz>

...akorad nevim, ktera funkce v SQL vrati aktualni datum a cas. Ve
WinBase existuje NOW, je nejaka podoba ve FB?

Ahoj.
V IB6 pouzivam 'now'

for cyklus

[*] Jir� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 21.3.2002 12:25:43

> [...]
> tento treti cyklus je nezavisly na prvom zlozenom
> ale aj ked ho volam z uplne inej udalosti
> akonahle prebehol ten prvy(resp. tie prve dva)

tohle ma na svedomi kompilator, pokud totiz ridici promennou cyklu
nepouzijes, je uplne jedno, jestli se dekrementuje, nebo inkrementuje. Pokud
ridici promennou v cyklu pouzijes, inkrementuje nebo dekrementuje se tak,
jak je prikazem for predepsano.

Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

for cyklus

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 21.3.2002 12:27:22

From: "Peter Surovy" <psurovy(zv)uevora.pt>

> praveze tu premennu cyklu pouzivam zato som si to vsimol :-(

Hm, to je opravdu divny - ono by to nejspis chtelo videt cely ted ii cuklus

> a ako sa vypina optimalizacia?

zjednodusene napr. takto:

{$OPTIMIZATION OFF}

// kod

{$OPTIMIZATION ON}
spravne s navratem k puvodnimu nastaveni je to ovsem takto
(kdyz Delphi nepodporuje push-pop direktiv, ani dlouhy nazev OPTIMIZATION
jako argument $IfOpt :-(

{$IfOpt O+}
{$Define vcsWasOptimization}
{$else}
{$Undef vcsWasOptimization}
{$endif}

{$O-}

// kod

{$IfDef vcsWasOptimization}
{$O+}
{$endif}

HTH, pf
{$IfOpt

IB a rychlost count

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 21.3.2002 12:28:22

> Mam pocit, ze u tehle integrovanych radicu jsi omezen pouze na jedno pole,

Pri dnesnich kapacitach disku to snad ani nevadi.
Maximalni konfigurace, kterou to zvladne je stripping + mirroring tj. 2
disky na jednom kanale stripping a na druhe dva jsou mirrorovane.

> Pokud opravdu nezalezi na tom kolik to bude stat, tak bych sahnul po SCSI.

S tim plne souhlasim

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> Abitu, ktery
> ma
> vykonu disku je

for cyklus

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 21.3.2002 12:30:43

> [...]
>
> praveze tu premennu cyklu pouzivam zato som si to vsimol :-(
> ale on skor nez vojde do cyklu uz zacne s 3000 kou

neverim tomu, ze kdyz bude tu promennou skutecne pouzivat (napriklad
tisnmout), ze to pobezi pozpatku. Interne optimalizator ten cyklus
implementuje tak jak se mu to hodi a muze to skutecne bezet i pozpatku
(kvuli jednodusi kontrole konce cyklu se nejprve urci pocet cyklu a
pak se postupne odecita az se dojde k nule - je to efektivnejsi co se
ASM kodu tyce)

D. Toman

Inno Setup a vyber jazyka

[*] Frantisek Augusztin <afsoft(zv)host.sk> - 21.3.2002 12:37:12

> [...]

Ed> MessagesFile=compiler:default.isl,compiler:czech.isl

Ed> Ale instalator mi tam neprida tu volbu jazyka, a je v jazyku, ktery je

Nijak. Ak by si cital newsgroupy, tak by si vedel, ze takato
funkcionalita v InnoSetup nie je.

Frantisek Augusztin
afsoft(zv)host.sk
http://www.afsoft.sk

for cyklus

[*] Filip Skalka <filipsk(zv)allstar(tec)cz> - 21.3.2002 12:42:19

je to tim, za mas zapnutou optimalizaci a na promenne se divas zrejme v
debug modu. Zkus ji vypnout a melo by se ti to zobrazovat spravne.

Filip Skalka
> [...]
>
> Peter Surovy
> D5Ent, Win98 ME
>
> PS : Je nejako limitovany pocet vnorenych cyklov

Cteni a zapis na paralelni port

[*] Petr BRABEC <petr.brabec(zv)elra(tec)cz> - 21.3.2002 12:54:27

Dobry den,
Prosim o radu. Potrebuji zapsat a precist stav datovych linek na
paralelnim portu (EPP nebo ECP). Zapsat to jeste umim, ale precist ne.
Respektive dostavam stav, ktery jsem tam zapsal, bez ohledu na to, �e
mezitim zmenim stav linek. Stahnul jsem komponentu TVicLPT z Torry, ale
to mi nefunguje. Chybi tam jeden soubor. Prosim Vas proto o radu. Mam
D5E. Dekuji Petr BRABEC

-----------
ELRA servis
prodejna SATURN electronic
Tr�n� n�m�st� 902/3
LIBEREC 1
460 01
tel/fax 048 5102745
Otev�eno PO - P� 9:30 a� 17:00

OT - Sluchatkovy vystup z CD-ROM vs. OS

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 21.3.2002 12:55:42

Ahojte!

Je mozne s OS riadit sluchatkovy vystup na CDROM ? Konkretne jednemu
zakaznikovi som upgradoval OS na WinXP a prestali mu fungovat vystupy na
sluchadka. Zaujimave je za vraj na Windows98 mu to chodilo OK a teraz to
nejde ani na Toshiba CDR ani TEAC CDRW. Ale zadny vyvod napojeny na zvukovku
ide. :-(((
Ja som to iste vyskusal na mojich mechanikach Teac (CDR aj CDRW) a ide mi to
OK.

Dakujem.

TRoland.

FireBird a automaticke doplneni datumu

[*] Petr Kuklik <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 21.3.2002 12:56:01

Diky za radu. Pouzival jsem now, ale bez uvozovek. Funkce v IB6 se
musi psat do uvozovek, nebo to jsou jine funkce nez treba MAX, ci
COUNT?

Petr

> [...]
> V IB6 pouzivam 'now'
>
> Ludek

SQL SERVER 2000 Transakcie - Dva rozne SELECTy v j

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 21.3.2002 12:56:37

Nejjednodusi reseni je to nacpat do docasnych tabulek a ty potom pouzit v
programu dale.

Pavel

SELECTy v jednej
TRANSAKCII - vysvetlenie preco

[...]

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 21.3.2002 12:57:34

From: "Roman Kunovsk�" <delphi-konference(zv)bcpraha.com>

> Potreboval bych sehnat %subj% pro pripojeni pres IrDA.

Pokud ti jde o modem a SMS funkce, pak pro vetsinu zakladnich funkci
v podstate AT prikazy zejmena rady AT+C.... definovane v ETSI standardech.

Proprietarni funkce NOKIA jdou velmi pravdepodobne jen pres nepublikovany
proprietarni protokol S-BUS.

HTH, pf

Zruseni smazanych dat v IB

[*] Marek Spisak <spishark(zv)post(tec)cz> - 21.3.2002 13:00:37

> Jak muzu zrusit data, ktere jsem smazal, aby se soubor gdb zmensil? Kdyz
> pouziju BackupService a potom RestoreService, tak to udelala, ale urcite
> to jde nejak primo. Dik, T.K.

Jednoduse - v IB Consoli zvol Database->Maintenance->Sweep. Takto se spousti
rucne sweep (odstraneni outdated zaznamu). Lze nastavit i automaticky sweep.
Viz help a dokumentace.

Marek Spisak

hpbfff0.dll

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 21.3.2002 13:02:37

To je bug Qreportu, driver tiskarny (prakticky vsech novych od HP) je prilis
velky a nestaci se inicializovat, hlavni thread neceka az inicializace
skonci a pri volani padne. Chyba se projevuje jen pod IDE. Stahni si novou
verzi Qreportu.

> [...]

podbny hlasky dostavam i pri wordu. vyresil jsem to instalaci
lokalni tiskarny, kterou ve skutecnosti nemam....

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 21.3.2002 12:29:14 -0000

From: "Zdenek Brejsa" <prog(zv)hjsoft(tec)cz>

> a to jsi zjisti pri krokovani nebo jsi udelal nejake logovani ?
> pri krokovani se to takhle nekdy chova i mne (D4,W98)
pri krokovani *vid zaver

From: "Petr Kuklik" <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz>
> potreboval bych prevest obsah v TMemoryStrem do PChar. Mam

var
MS: TMemoryStream;
Buffer: PChar;

Buffer := PChar(MS.Memory);

Petr Vones

Podivne nacitani z INI souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.3.2002 15:29:35

From: "Ing. Vladim�r R��i�ka" <ruzicka(zv)digitus(tec)cz>
> MIDICodeKonec:=Reg.ReadString('MIDI','KonecCode','C_1 G_5 A_5 H_5 C_6 ');
> tak mi aplikace bez varovani natvrdo spadne,

Mam pocit ze ve Win9x je nejaka chyba v INI filech pri pouziti mezer na
zacatku nebo konci polozky.

Petr Vones

Kriticke sekce threadu v DLL

[*] Milan Cizek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 21.3.2002 15:58:50

ahoj,
mam jednotlive DLL a v kazde z ni hlavni thread (podle sablony).
Potrebuji docilit toho, aby mi bezela vzdy pouze 1 DLL a ostatni
cekaly na dokonceni ulohy. Lze nejak sdilet kriticke sekce mezi DLL a
aplikaci (bez balicku/s balicky)? Napadlo me take napsat si svuj
vlastni manazer, ktery by pomoci fci v DLL pozastavoval a obnovoval
vykonavani vlaken. Nevim ale jestli by to slo osetrit po te
synchronizacni strance.

Nap.
DLL1 potrebuje, aby se ostatni DLL zastavily. Vysle tedy do aplikace
pozadavek (napr.WM_USER...), aplikace zavola ve vsech ostatnich DLL
proceduru, ktera pozastavi thready a nastavi nejaky priznak v
aplikaci. Co kdyz se ale sejdou 2 pozadavky najednou? Prestoze bude
mit jedna DLL jiz zarizen vyhradni pristup, pozadavek od druhe se
bude ignorovat - i kdyz bude take pozastavena, pozadavek by mela
poslat znovu...

uz se v tom take motam, nedelal jste nekdo nahodou neco podobneho?
Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:
59826637

Jen GEnius vladne svym penezum bez omezeni! http://www.genius(tec)cz

Dal�� okno ve start li�t�

[*] Jan Zeleny <zeleny.jan(zv)seznam(tec)cz> - 21.3.2002 16:03:20

Zdravim priznivce konference,
potreboval bych poradit, jak zobrazit dalsi klikaci odkaz ve start
liste na okno(vyjma hlavniho programu), ktere jsem otevrel pres
metodu show.
Diky

Zeleny Jan

Jen GEnius vladne svym penezum bez omezeni! http://www.genius(tec)cz

for cyklus

[*] Jir� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 21.3.2002 16:50:30

> Nepouzijes neni uplne presne, v nasledujicim prikladu
> pouzita je, a take bude probihat obracene.
> Jinak mas ale pravdu.
>
> var i:Integer;
> x:array[1..10] of Integer;
> begin
> for i:=1 to 10 do x[i]:=0;
>
> Daniel

Jasne, omlouvam se za nepresne vyjadreni, myslel jsem tim pouziti hodnoty
ridici promenne cyklu napr. v progress baru pro indikaci stavu cyklu nebo
kdekoli jinde, kde na jeji hodnote v danem okamziku zalezi. Btw., co by se
stalo, kdybych v tvem priklade do pole neukladal nulu, ale neco jineho ?
Hned to pujdu zkusit...

Ted vyzkouseno:

var
x : array[1..10] of integer;
procedure TMainF.Button1Click(Sender : TObject);
var
i : integer;
begin
for i := 1 to 10 do
begin
x[i] := GetTickCount;
sleep(1000);

Pole se plni spravne, tedy vzestupnymi casy, avsak index se pocita opet od
10 dolu :-)
Dival jsem se do asm, tam se pro ridici promennou pouzije ESI inicializovane
na 10, uklada se pres MOV [EBX] a adresa se pocita pomoci ADD EBX, 4. Pekne
vychcane :-))
Asi se jeste kouknu, jak se preklada neco slozitejsiho, je to inspirujici...

Zdravim

Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Spousteni DTS na MS SQL 7

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 21.3.2002 17:45:23

> nemel by, prosim, nekdo napad nebo zkusenosti
> jak udelat aplikaci na %SUBJ% pomoci D5 Pro,
> pripadne dalsich komponent?

importni DTS typovu kniznicu a pouzi DTS objekty.

Erik

Cteni a zapis wab souboru

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 21.3.2002 18:00:43

Pro jakou verzi to je (tedy alespon to demo nemuzu otevrit). Mam D4 Client

> From: "Rumcajs" <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz>
>
> Diky. Patrne mas nejakou starou verzi, stahni si ten soubor znovu:
> ftp://delphi-jedi.org/api/WAB.zip
>
> Petr Vones

IB a rychlost count

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 21.3.2002 18:49:47

> [...]
> 10-20 GB
>
> Vim ze se opakuji, ale jeste jednou to zkousim nevite nekdo o

ak mas tolko RAMky v pocitaci a Windows, ktory ju vie vyuzit,
tak mame 64bitovu verziu Ramdisku. Nie je na nasom webe,
ale mozem pripravit a poslat trial verziu. Robili sme to na ziadost
z Microsoftu. Existuju aj HW ramdisky, napr. www.cenatek.com ,
ale asi nie az s tak velkymi kapacitami.

Dalsim riesenim moze byt pouzitie vykonnejsej databazy, napr.
MS SQL alebo Oracle. MS SQL 2000 mi spocital nieco vyse
10 milionov zaznamov za 4-5 s (na obycajnom PIII800, 512MB RAM).
Mozno by pomohlo aj rozdelenie velkej tabulky na niekolko mensich
a vyuzit paralelizmus ak je k dispozicii viac procesorov a pod.

Erik

SQL a CryptoAPI funkce

[*] Michal Jiskra <jiskra(zv)eskon(tec)cz> - 21.3.2002 18:55:33

Ahoj,
pri pokusu spojit se na SQL(MSDE2000 pres BDE) mi vybehne toto hlaseni :

Connection failed:
SQLState:'42000'
SQL Server Error:552
[Microsoft][ODBC SQL Server Drier][SQL Server]CryptoAPI function
'CryptoAcquireContext' failed. Error 0x8009001d: Provider DLL failed to
initialize correctly.

Muze me prosim nekde nasmerovat, kde mam hledat zakopaneho psa ?
Dik ...

Michal

Prohlizec Webu v D4 standart

[*] Vit Jurasek <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 21.3.2002 19:13:20

Jakou byste mi doporucili FREE komponentu pro prohlizeni jednoduchych HTML
stranek (text+JPEGy)? Mam D4 standart a nemam tam komponenty pro internet...

Hlavni duraz potrebuju klast na jednoduchost, stabilitu a na to, aby to
nebylo svazane s nejakym konkretnim prohlizecem...

Predem diky za tip.
VJ

Programovani bez TApplication - priklady

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 21.3.2002 20:32:24

> velikost souboru. Nekdo tu psal, ze na torry jsou priklady, ja tam vsak nic

> nenasel. Neznate primy link nebo jine zdroje?

> Docela by me zajimaly ty slozitejsi prvky: Edit, ComboBox, OpenFileDialog.</color><FontFamily><param>Arial CE</param>Podivej se na Key Objects Library na Delphree.

S pozdravem

<nofill>
Pavel Cisar <pcisar(zv)atlas(tec)cz>
Delphree Open Source Initiative
http://delphree.clexpert.com
Nexus project coordinator
http://delphree.clexpert.com/pages/projects/nexus/

SQL a CryptoAPI funkce

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 21.3.2002 20:35:56

On 21 Mar 2002 at 18:55, Michal Jiskra wrote:

> [...]
> to initialize correctly.
>
> Muze me prosim nekde nasmerovat, kde mam hledat zakopaneho psa ?

BDE a MS SQL 7 a vyse se k sobe naprosto nehodi.

Phone: 0603 551 282

Design-time a pridavani TmenuItem

[*] jan misek <Jmdelphi(zv)atlas(tec)cz> - 21.3.2002 21:02:01

Ahoj

Mam problem s pridanim TmenuItem v design-time, problem nastava ve chvili
kdy vstupim do kodu -> access violation on 00000 pri spusteni -> to jsem jiz
vychytal je to tim ze se Tmenuitem objekty ulozi do .dfm, jinak to funguje

pouzivam tuto konstrukci

FPopupMenu.Items.Clear;

MenuItem:=TMenuItem.Create(self.Owner);
MenuItem.Caption:='Cancel selected download(s)';
FPopupMenu.Items.Add(MenuItem);

a napriklad to same pro columns od tlistview funguje

Column:=Flistview.Columns.Add;
Column.Caption:='Status';
Column.Width:=100;

je mi jasne ze tyto objekty muzu vytvorit pri create v run-time, ale to se
mi moc nelibi

predem dekuji za nazory

IB a rychlost count

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 21.3.2002 22:17:09