Zalohovani databaze Interbase

[*] Tom� Kup��k����J�����̿ - 21.3.2002 22:45:52

Ahoj

Potrebuji do sv�ho projektu implementovat podporu zalohovani/obnoveni IB
datab�ze. Jednak kvuli bezpecnosti a jednak kvuli prenosu dat z programu
do programu. Mohli byste mi poradit nejakou nejjednodussi cestu? Ta
zaloha by mela probihat na diskety (datab�ze bude mit sice casem desitky
MB, ale co jin�ho...).

Dik za rady, T.

Zkusenosti s Internet Professional od TurboPower

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.3.2002 22:51:21

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Dedecek dne 18 Mar 2002:

> potrebuji delat aplikaci komunikujici pres internet ( FTP, mail ), ktera
> musi behat na ruznych verzich Windows ( od 95 az po XP ) . Protoze
> pouzivam nekolik knihoven od TurboPower chtel bych pouzit od nich Internet
> Professional. Mate s tim nekdo nejake zkusenosti ?

Internet Professional si nekupuj, stoji to za prd.

Prohlizec Webu v D4 standart

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 21.3.2002 23:24:33

From: "Vit Jurasek" <delphi(zv)obecpohori(tec)cz>
> Jakou byste mi doporucili FREE komponentu pro prohlizeni jednoduchych
> HTML stranek (text+JPEGy)?

Ahoj,

zkousel jsem THtmlLite z www.pbear.com a nezaznamenal jsem problem. Umi
to i tabulky, formulare a zvuky. Nejsou k tomu zdrojaky :-(, ale
vzhledem k tomu, na co to chces, by to IMHO nemuselo vadit.
Trochu se mi nelibilo, ze vysledny exe pribral 300 KB.

Miroslav Novosad
mirnov(zv)atlas(tec)cz

Prohlizec Webu v D4 standart

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.3.2002 23:44:13

From: "Vit Jurasek" <delphi(zv)obecpohori(tec)cz>
> Jakou byste mi doporucili FREE komponentu pro prohlizeni jednoduchych HTML
> stranek (text+JPEGy)? Mam D4 standart a nemam tam komponenty pro internet...

Doporucil bych Internet Explorer, zadna free komponenta zobrazujici HTML na
alespon trochu slusne urovni neexistuje. Pokud mas v Delphi 4 Std moznost
importovat ActiveX prvky tak si naimportuj 'Microsoft Internet Controls', cimz
ziskas vlastne totez jako je komponenta TWebBrowser v Delphi 5 a 6.

Petr Vones

Anchors

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.3.2002 23:45:03

From: "Jaroslav Pospisil" <delphi(zv)japos.com>
> Je to chyba v Delphi? Musim si to osetrit sam nebo existuje nejake

Jaka verze Delphi ?

Petr Vones

Kriticke sekce threadu v DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.3.2002 00:03:21

From: "Milan Cizek" <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz>
> mam jednotlive DLL a v kazde z ni hlavni thread (podle sablony).
> Potrebuji docilit toho, aby mi bezela vzdy pouze 1 DLL a ostatni
> cekaly na dokonceni ulohy. Lze nejak sdilet kriticke sekce mezi DLL a

DLL nebezi ani necekaji, DLL se pouze nahraji do adresoveho prostoru procesu,
takze hlavni thread aplikace je samozrejme i hlavnim threadem v DLL.
Zjednodusene receno si predstav vsechny DLL a EXE v danem procesu jako jedno
velke EXE.

> DLL1 potrebuje, aby se ostatni DLL zastavily.

DLL se nemuze zastavit. Muze se nanejvys zastavit thread vytvoreny v danem
procesu, je jedno jestli zrovna v EXE, DLL nebo BPL.

> pozadavek (napr.WM_USER...), aplikace zavola ve vsech ostatnich DLL
> proceduru, ktera pozastavi thready a nastavi nejaky priznak v
> aplikaci. Co kdyz se ale sejdou 2 pozadavky najednou? Prestoze bude

K tomu slouzi synchronizacni objekty jako kriticke sekce, mutexy a semafory.
Pokud jsem to dobre pochopil, tak potrebujes mit nejake synchronizacni objekty
ktere budou dostupne z vice modulu. V tomto pripade muzes vyuzit pojmenovanych
objektu (mutexy nebo semafory). Je vsak nutne zvolit vhodnou nazvovou konvenci
protoze tyto nazvy jsou globalni pro cely system. Navic pokud to pouzijes jen
v ramci jednoho procesu (pouziti balicku a globalnich Delphi objektu by bylo
asi snazsi) tak je vhodne zajistit jednoznacnost tech nazvu vzhledem k
procesu, jinak by jsi ty objekty mel stejne pro vice bezicich instanci teze
aplikace. Moznym resenim je sestavit nazev z nejake konstanty a process ID
prevedeneho na retezec. Dale je nutne vzit v uvahu, ze neni mozne pouzivat
wait funkce (WaitForSingleObject a spol) v inicializacnim a finalizacnim kodu
DLL protoze operacni system provadi specialni serializaci techto volani.

Petr Vones

RS 232 & RS 485

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.3.2002 01:26:52

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)stonline.sk>

> nie som si tym celkom isty. Pokial viem, tak UART neumoznuje zistit, ze
> znak bol vyslany. V takom pripade je potom samozrejme problematicke urcit,
> kedy sa ma RTS prepnut. Mne sa zda, ze ziadne softwarove riesenie
> nebude 100% (rychle a spolahlive), pokial to nebude podporovane
> hardwarom.

Souhlasim, mel jsem spravne napsat "... jedine spravne softwarove reseni...".
Videl jsem totiz i hruzna reseni, jako napriklad ze se spocitala teoreticka
doba potrebna pro odeslani daneho bloku dat pri dane rychlosti a pak se ve
smycce periodicky cetl performance counter a na zaklade teto hodnoty se na
konci spocitane doby preplo RTS. A to vse v user modu :-/

Samozrejme pro 100%ne spravnou a spolehlivou funkci je nutna podpora ze strany
hardware.

Petr Vones

OT: Ako zistim seriove cislo mobilneho telefonu ?

[*] Slavomir Cekel <cekel(zv)noves.sk> - 22.3.2002 07:27:14

Zdravim, pred casom dosiel do konferencie mail ohladom ziskania
serioveho cisla mobilneho telefonu (postlacanim nejakych klaves na
mobile) ... nejakym nedopatrenim som to zmazal a teraz (po riadnom case)
sa to snazim najst, ale nejako sa mi nedari, PROSIM VAS, ak to ma niekto
ulozene, alebo vie ako na to, nech mi to posle ... cekel(zv)noves.sk

Srdecna vdaka, a ospravedlnujem sa, ze Vas tymto v tejto konferencii
zatazujem ...

Slavo

DATA Z KONFERENCE ZA LEDEN 2002

[*] J. Hasek <jiri.has(zv)worldonline(tec)cz> - 22.3.2002 07:44:43

> data z konference za leden 2002 naleznete na obvykle adrese
> http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/DataZKonference.shtml

KonfA - Pro pripadne zajemce:

Samostatny programek pro prohlizen� datoveho souboru Konference Delphi
vytvoreneho programem KonfView Petra Vaclavka a Slavka Rydvala. Jedine
zlepsen� je v tom, ze pri prochazeni souborem neni vzdy nutne prochazet
kompletne vsechny prispevky, ale vybrat si jenom podle subjektu, datumu
prip. autora. A pri dnesnim rozsahu archivu to je vyrazne zrychleni (z
radove desitek na jednotky sekund). V zadnem pripade to neni zmena
BDE a paradox :

> a co uplne zahodit myslenku databazi a vyrobit nejake proprietalni reseni
> ktere se bude presne hodit na dany problem.
>
> Petr Vones

Program jsem psal pro svoji potrebu. Ale
vzhledem k tomu, ze archiv hojne vyuzivam a malo do neho prispivam, alespon
ho nabizim pripadnym zajemcum ke stazeni.

http://home.tiscali(tec)cz/cz602778/konfa/konfa.htm

zdravi J.Hasek

Seznam sdilenych slozek vzdaleneho PC

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 22.3.2002 07:55:08

Hledej ve Win32 SDK helpu:

The WNetOpenEnum function starts an enumeration of network resources or
existing connections.

DWORD WNetOpenEnum(

DWORD dwScope, // scope of enumeration
DWORD dwType, // resource types to list
DWORD dwUsage, // resource usage to list
LPNETRESOURCE lpNetResource, // pointer to resource structure
LPHANDLE lphEnum // pointer to enumeration handle buffer
);
>Jakym zpusobem lze na Windows siti zjistit seznam sdilenych slozek a
>tiskaren pomoci Delphi. Zatim to delam tak, ze vygeneruju davkovy soubor a
>ten potom spustim v DOSovem okne. Ten soubor pouziva prikaz:
> NET VIEW \\nazev_PC
>
>Vysledky zapisu do textovyho souboru, z kteryho je pak prectu.
>Je to blbej postup, ale neznam lepsi. Poradte mi nekdo jak to udelat primo.
>Chtel bych taky nacist seznam skrytych slozek (ty koncici na $). Vim, ze
>to nejak jde. Videl jsem aplikaci, ktera mi vypsala vsechny vysdileny
>prostredky na vzdalenem PC vcetne skrytych.

> [...]

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Prevedeni MemoryStremu na Buffer

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 22.3.2002 07:58:10

Nehci te zklamat, ale RichEdit ma nejake hlavicky a paticky a proto nepujde
jen tak beztrestne spojit. Budes jej muset rozprazsovat, dat dohrromady a
spojit. Jinak proc nepouzit string?

var MS : TMemoryStream;
> buffer : string;
>
> MS := TMemoryStream.Create;
> MS.LoadFromFile('pokus.rtf');
> MS.Position := 0;
> SetLength(buffer,ms.size);
> MS.Read(buffer[1], MS.Size);
> MS.Free;
// spojeni textu...

>Kde to chci pouzit? No, mam RichEdit s nejakym obsahem a obsah
>souboru pokus.rtf chci pripojit za jiz existujici obsah. Funkce
>LoadFromXXX bohuzel prepisi puvodni obsah a funkce SetSelTextBuf ma
>parametr typu PChar.

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Design-time a pridavani TmenuItem

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 22.3.2002 08:03:09

A proc davas jako parenta pri Create self.Owner??? Preci ten prvek bude
patrit tomu menu nebo ne? Tedy:

FPopupMenu.Items.Clear;
MenuItem:=TMenuItem.Create(FPopupMenu);
MenuItem.Caption:='Cancel selected download(s)';
MenuItem.OnClick:=sdfsdfsdf;
FPopupMenu.Items.Add(MenuItem); S pozdravem
Tomas Rosa

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Interbase a odstraneni mezer

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 22.3.2002 08:27:33

Preji vsem pekneho dne,

kolega si nevi s nasledujicim problemem. Mate nekdo reseni?

Problem:

prikaz

insert into zakaznici (prijmeni) values
(rtrim('�et�zecSMezeramaNaKonci ') );

hazi chybu:

Arithmetic exception, numeric overflow, or string truncation -
Cannot transliterate character between character sets

Problemove misto je prave to volani funkce RTRIM. Je to standardni
externi funkce z baliku UDF dodavaneho s interbase.

Cela databaze ma default character set win1250, tedy i pole
PRIJMENI v tabulce ZAKAZNICI. Kdyz vytvorim databazi bez
defaultni znakove sady, chyba nenastane a prikaz se provede
normalne.

Zkousel jsem predefinovat vracenou hodnotu funkce {cast (rtrim(...)
as varchar(30) character set win1250) }, stejne tak argument
funkce, nepomohlo.

K databazi jsem vzdy pripojen s klientem se spravne nastavenou
character set (set names win1250), s cestinou nejsou zadne
problemy. Stejna chyba nastane pri spousteni dotazu z konzole
iSQL, windowsove konzole i Delphi (IBSQL)...

Nevim kde je co spatne, ze to nejde. Vsechno je to kvuli tomu, ze
se pokousim volat funkci RTRIM, abych orezal zbytecne mezery,
vznikle pri importu dat z textoveho souboru.

Durex - Let's make kids better.

DATA Z KONFERENCE ZA UNOR 2002

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 22.3.2002 08:27:33

Preji vsem pekneho dne,

data za unor 2002 naleznete na obvykle adrese
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/DataZKonference.shtml

Slavek

Durex - Let's make kids better.

RS 232 & RS 485

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 22.3.2002 08:29:18

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)stonline.sk>

> nie som si tym celkom isty. Pokial viem,
> tak UART neumoznuje zistit, ze znak bol vyslany.

AFAIK, rada UARTu to umoznuje. U rodiny pouzite v PC je to napr.
Bit 6 Transmitter Empty (TEMT) v Line Status register (LSR)

When set to "1", there are no words
remaining in the transmit FIFO or the
transmit shift register. The
transmitter is completely idle.

bye, pf

Automaticke ukonceni bezicich aplikaci

[*] Jan �imeck� - 22.3.2002 09:02:24

Prosim Vas, chtel bych se zeptat, jak mohu docilit toho, aby
se mnou napsanym a spustenym programem automaticky ukoncily vsechny
bezici programy krome systemovych a toho samotneho programu.

Dale bych se chtel zeptat na to, jak by se dalo z tohoto
programu (napr. nejakym tlacitekem) vypnout pocitac (neco jako Start ->
Vypnout -> Vypnout ve Windows).

Dekuji.

JS

P.S. Tento majl jsem posilal z Outlooku, takze mozna opet prijde do
konference nejaka priloha. Takze bych se chtel zeptat, zda-li se to da
nejak v tom Outlooku nastavit, aby ty prilohy nechodily.

Jeste jednou dekuji.

Zobrazenie Textu v metasubore

[*] bpodolak(zv)elanor.sk - 22.3.2002 09:02:19

Nevie mi niekto poradit, ci sa da zobrazit v metafile aj text a ked ano tak ako?
Ja som skusal pouzit metodu drawtext, ale nejako to nefunguje.

Automaticke ukonceni bezicich aplikaci

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 22.3.2002 09:06:41

Mam naistalovany BUPack a tam je komponenta BUExitWindow, popr. pak dva
dialogy pro vyvolani restartu a vypnuti.

P.S. Krom textu v mejlu nic nebylo ...
Dobry den,

[...]

Problem s tiskem

Mam nasledujici problem. V programu mame nekolik beznych sestav a jednu
atypickou. Soucasny stav je ten, ze se atypicka sestava tiskne na jehlickove
tiskarne, ta je v systemu jako vychozi a tiskne do formularu na traktorovy
papir. V ovladaci tiskarny je nastaven format papiru. Sestava pak nacte z
ovladace velikost papiru a prizpusobi ji velikost tisten stranky. Pri
pouziti vychozi tiskarny (PrinterIndex=-1) vse funguje. Ostatni sestavy
(bezne v QR) tisknou na zvolenou tiskarnu (jinou nez vychozi). Nyni, protoze
ona atypicka sestava se tiskne malo, potrebuji, aby se dala zvolit tiskarna
pro tisk teto sestavy, a ostatni se tiskly na vychozi tiskarnu.

Problem:

xPrinterIndex:=Printer.PrinterIndex;
Printer.PrinterIndex:=-1;{zkusim zmenit na 4}
GetMem(FDevice, 255);
GetMem(FDriver, 255);
GetMem(FPort, 255);
Printer.GetPrinter(FDevice, FDriver, FPort, FHandle);
If FHandle<> 0 Then
Begin
// Vytvoo�m si odkaz do pamiti obsazen� ovladaeem tisk�rny
pDevMode := GlobalLock( FHandle );

If pDevmode <> Nil Then
try
//poeetu �daje z ovladaee tisk�rny
With pDevmode^ Do
Begin
xPapersize := dmPaperSize;
xPaperLength:=dmPaperLength;
xPaperWidth:=dmPaperWidth;
xOrientation:=dmOrientation;
End;
//zat�m ignoruji orientaci
xOrientation:=DMORIENT_PORTRAIT;//zahvezdickovat v pripade ze chci
prebrat orientaci
//zjist�m poeet podporovan�c form�tu

PocFormatu:=DeviceCapabilities(FDevice,FPort,DC_PAPERS,nil,pDevMode);
//naetu e�sla podporovan�ch form�tu a jejich rozmiry
GetMem(Formaty,PocFormatu*SizeOf(smallint));
GetMem(RozmeryFormatu,PocFormatu*SizeOf(TPoint));

DeviceCapabilities(FDevice,FPort,DC_PAPERS,PChar(Formaty),pDevMode);

DeviceCapabilities(FDevice,FPort,DC_PAPERSize,PChar(RozmeryFormatu),pDevMode
);
//dohled�m aktu�ln� form�t a zjist�m jeho rozmiry
for i:=0 to PocFormatu-1 do
begin
if xPaperSize=Formaty[i] then
begin
xPaperLength:=RozmeryFormatu[i].y;
xPaperWidth:=RozmeryFormatu[i].x;
FreeMem(Formaty,PocFormatu*SizeOf(smallint));
FreeMem(RozmeryFormatu,PocFormatu*SizeOf(TPoint));
finally
// uvoln�m odkaz do pamiti ovladaee
GlobalUnlock( FHandle );
end;
End; { If }
sDevice:= FDevice;
sDriver:= FDriver;
sPort:= FPort;
if FDevice <> nil then
FreeMem (FDevice, 255);
if FDriver <> nil then
FreeMem (FDriver, 255);
if FPort <> nil then
FreeMem (FPort, 255);
Pict:= TMetafile.Create;
Pict.Width:=xWidth;
Pict.Height:=xHeight;
MCanvas:= TMetafileCanvas.Create(Pict, 0);
MCanvas.Free;
Prn.FillPrnInfo(PrnInfo);
// zacatek tisku - doporucuje se tesne pred samotnym tiskem
Printer.BeginDoc;
with PrnInfo do
// Pict se musi natahnout na celou tisknutelnou oblast tiskarny.
// Formular musi mit (v zajmu zachovani proporci pisma, ...)
// pokud mozno stejny format jako tisknutelna oblast tiskarny
// tj. 14 7/8- by 11-inches. Jinak se natazenim mohou zmenit proporce
Printer.Canvas.StretchDraw(
Rect(PosunutiX - POfx, PosunutiY - POfy,
PosunutiX + PPgw - POfx, PosunutiY + PPgh - POfy),
Pict);
// Ukoncenim tisku se Printer.Canvas posle do tiskove fronty.
Printer.EndDoc;
Printer.PrinterIndex:=xPrinterIndex;
Pict.Free;

tiskne normalne

kdyz zmenim pro priklad
Printer.PrinterIndex:=4;
coz je soucasna vychozi tiskarna a zmnim ve Windows vychozi tiskarnu, vyleze
mi prazdna stranka.
Nevite nekdo kde je chyba.

Jaromir Cermak

IB a rychlost count

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 22.3.2002 09:43:04

Ahoj,

trosku zastouram :-)))

> Jinak nesouhlasim s tim, ze se jedna pri HW stripu o 90%
> zvyseni vykonu (to
> neni ani fyzicky mozne). Mozna to ukaze Sandra nebo neco
> podobneho, ale v
> praxi je to cca o 30-40% rychlejsi. Teoreticky by to sice
> mohlo dosahnout
> zdvojnasobeni rychlosti (tedy zrychleni o 50%) ale ve

zdvojnasobeni rychlosti = zvyseni o 100%

> skutecnosti disky
> nejsou nikdy na 100% stejne (ani dva soucasne koupene) a lisi
> se drobne v
> rychlosti a take pri LowLevel formatu jsou zakonite vyznacene
> jine vadne
> sektory, takze nikdy nejedou fyzicky zcela paralelne a
> rychlost se vzdy
> odviji od toho pomalejsiho pristupu. Tim padem je to pole
> vzdy v prumeru o
> neco pomalejsi nez nejpomalejsi z tech dvou disku.

To neplati - pak by bylo zbytecne stripping pouzivat. Plati, ze rychlost
pole je o neco mensi, nez soucet rychlostii diskuu stripovaneho pole (mensi
je minimalne o rezii driveru)

> Take tam
> existuje urcita
> rezie radice. Takze zvlaste pri zpracovani vetsiho mnozstvi
> malych souboru
> neni ten narust tak markantni. U sekvencniho cteni dlouhych
> souboru se to
> tomu idealu priblizi spis.

Pouzivame SW stripovanou dvojici SCSI disku, a tam je narust rychlosti velmi
zretelny (podle Sandry je zvyseni rychlosti o cca 85%, tedy 1,85 * puvodni
rychlost). Je to samozrejme synteticky test, ale i subjektivni dojem zejmena
pri kopirovani souboru je velmi dobry.

Automaticke ukonceni bezicich aplikaci

[*] Jan �imeck� - 22.3.2002 09:47:17

Prosim vas kde mam tuto komponentu sehnat?

[...]

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 22.3.2002 09:57:13

Pri pouziti SW strippingu na Linuxu je narust vykonu cca. 90% a pri HW na
HPT370 (Windows) take. Mame to prakticky odzkousene ve firme...

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> Ahoj,
>
> trosku zastouram :-)))

> zdvojnasobeni rychlosti = zvyseni o 100%

IB6 - je nekde ke stazeni

[*] Miroslav Kortus <delphi(zv)nemocnice-vs(tec)cz> - 22.3.2002 09:58:00

Ahoj.
Jiz mnoho jsem v teto konferenci cetl o IB6. Chtel bych s ni zkusit pracovat
(zajimave je pro mne, ze je free). Chtel bych se zeptat, zda je nekde ke
stazeni, nebo jak ji ziskat. U Borlandu(tec)cz jsem nic nenasel.
A jakou knihu byste mi pro zacatek doporucili. O databazich neco malo vim,
takze ne pro uplneho zacatecnika.

IB: instalace a spustani na Linuxu.

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 22.3.2002 10:05:03

Dobry den,
potreboval bych nakopnout s instalaci a spustenim InterBase na Linuxu
(RedHet).
(ne Linuxu jsem novacek)

Nainstaloval jsem InterBaseCS_LI-V6.0-1.i386.rpm.
Dle vseho to probehlo bez zavad do adr. /opt/interbase.
Podle ziskanych rad jsem mel uz jen spustit pomoci "ibguard &" nebo
"ibmgr -start".
Ale tyto soubory na celem disku vubec nejsou!?
A dokumentace taktne mlci (nebo jsem uz slepej)?

Prosim tedy o radu jak to mam pustit a nejlepe jak jeste nastavit
automaticke spusteni po bootu (neco jako sluzbu)?

Dik

P.S.: Neni lepsi prejit na Firebird (RC2?)? A jak je to s nim?

Petr Smol�k

Problem s tiskem

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 22.3.2002 10:11:08

CERMAK dne 22 Mar 2002 v 9:28:

> [...]
> GetMem(FDriver, 255);
> GetMem(FPort, 255);
> Printer.GetPrinter(FDevice, FDriver, FPort, FHandle);

asi Ti tim nepomuzu, ale pri pouziti Printer.GetPrinter se mi stavalo, ze prestoze PrinterIndex
byl 100% nastaven na spravnou tiskarnu (ne-vychozi), fHandle odakazovalo na DeviceMode JINE
tiskarny. Konkretne se jednalo o kombinaci ovladace Minolta a Printronix 5304 pod Windows 2000;
chtel jsem info o 5304, vratilo se mi DeviceMode Minolty. (Samozrejme to blbnulo jen ve firme,
doma vsechno v poradku... Zkus si to trasovat a podivej se na vracene DeviceMode.)

Karel Rys

IB6 - je nekde ke stazeni

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 22.3.2002 10:18:49

www.firebirdsql.com - firebird
www.interbase.com

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> (zajimave je pro mne, ze je free). Chtel bych se zeptat, zda je nekde ke
> stazeni, nebo jak ji ziskat. U Borlandu(tec)cz jsem nic nenasel.
>
> Mira

IB6 - je nekde ke stazeni

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 22.3.2002 10:22:35

ahoj,

zacni na http://www.ibphoenix(tec)cz

dekuji PeC(zv)

ps: doufam, ze ve zprave nebude ten podelanej winmail.dat.
obcas objevi a do konfery to nepatri. kdybyste nekdo tusil
kterak to vyresit (OL2000, W2k, na serveru Exchange 6), tak
se mi prosim ozvete na soukromi mail... :(

Automaticke ukonceni bezicich aplikaci

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 22.3.2002 10:26:43

Napis soukromou adresu a mohu ti to cele poslat (je to ale vetsi) ....
> Prosim vas kde mam tuto komponentu sehnat?

[*] Karel Horky <horky.karel(zv)quick(tec)cz> - 22.3.2002 10:30:43

"Jan �imeck�", <mailto:jsimecky(zv)zskuldova(tec)cz> napsal:
> P.S. Tento majl jsem posilal z Outlooku, takze mozna opet prijde do
> konference nejaka priloha. Takze bych se chtel zeptat, zda-li se to da
> nejak v tom Outlooku nastavit, aby ty prilohy nechodily.

Nastavit odesilani ve formatu Plain text, v zadnem pripade HTML
format.
Od tebe ted prisel 1. text, 2. message.htm.

------
S pozdravem Karel Horky
horky.karel(zv)quick(tec)cz
W2K/SP1, D5Ent/UP1

IB a rychlost count

Pokud se jedno o diskuzi 50 % nebo 90 %

tak myslim, ze si pouze nerozumite.

Pokud na RAID poli probehne dotaz za polovicni dobu ( 50 % ),
jedna se o 100 % zvyseni vykonu.

Zmena RDB$Collation_ID

Ahojte!

Potrebujem na vsetkych mojich domenach zmenit collate na PXW_CSY. Skusal som

update rdb$fields set rdb$collation_id=1
where rdb$field_type=37 and rdb$character_set_id=51;

ale pri backup/restore ma problemy pri obnoveni indexov. Ale to asi nie je
prave orechove, ?

Roland.

Automaticke ukonceni bezicich aplikaci

[*] Michal <delphin(zv)centrum.sk> - 22.3.2002 10:45:49

Staci napr. v Google.com napisat BUPack, a hned je tam plno odkazov, napr..
www.delphicity.net/component.cfm?componentid=570

Miso

From: "MarekFi" <MarekFi(zv)centrum(tec)cz>

> Co to jsou PROPRIETARNI FUNKCE?

Nejsou definovany v zadnem standardu ETSI napr. 7.05 a 7.07 aj.
a jsou charakteristicke pro daneho vyrobce.

Bye, pf

konfiguracia Apache

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 22.3.2002 12:32:17

A co na tom nefunguje ? Nepousteji se vam ty aplikace ? Mate nastaveny ScriptAlias a u adresare kde mate *.exe Options ExecCGI ? A co mate za verzi apache ?

M.S.

[...]

FTP Synapse pres Proxy+

[*] Petr Dedecek <petrd(zv)atlas(tec)cz> - 22.3.2002 12:47:27

Ahoj,
delam program pro odesilani a stahovani souboru na FTP server, ktery musi behat pres ruzne proxy i mimo ne. Po reakcich z konference zkousim ze Synapse FtpSend a testuji pres Proxy+ a nemuzu se pres P+ dostat. Jak pres ni prelezu ? Nebo existuje jina komponenta, ktera by to resila ? Dik za radu.

Petr Dedecek
petrd(zv)atlas(tec)cz

Zobrazenie udajov z metasuboru na Image

[*] bpodolak(zv)elanor.sk - 22.3.2002 12:49:06

Vie mi niekto poradit, kde robim chybu? Nakrelim pomocoum procedury
FSTree.DrawChart(wmfcanvas,0,0,0,0); nejake veci do Metafilu, potom ho dam
zobrazit na Image.Canvas.
Vsetko je OK, ale problem je v tom, ze Scrollbox sa mi natiahne na spravnu
velkost, ale Image ostane rovnaky, ako ho mam natiahnuty na formulary a zobrazi
sa mi len cast z toho, co sa ma zobrazit.
Tu je ciastkovy kod.

try
Metafile:=Tmetafile.Create;
WmfCanvas:=TmetafileCanvas.CreateWithComment(Metafile,0,'OS','Organizacna
struktura');
wmfcanvas.brush.color := clwhite;
wmfcanvas.fillrect(rect(0,0,1000,1000));
wmfcanvas.brush.color := clblack;
SetMapMode(wmfcanvas.Handle,MM_TEXT);
ScrollBox.Color := clWindow;
Image.AutoSize := TRUE;
SetMapMode(wmfcanvas.Handle,MM_ISOTROPIC);
SetWindowExtEx(wmfcanvas.Handle,100,100,nil);
SetViewPortExtEx(wmfcanvas.Handle,nZoomPerc,nZoomPerc,nil);
FsTree.KoefZoom := nZoomPerc / 100;
FSTree.DrawChart(wmfcanvas,0,0,0,0);
finally
Wmfcanvas.free;

ScrollBox.VertScrollBar.Range:=Trunc((FsTree.SizeChartInch.y+1)*Image.Canvas.Font.PixelsPerInch*nZoomPerc/100);

ScrollBox.HorzScrollBar.Range:=Trunc((FsTree.SizeChartInch.x+1)*Image.Canvas.Font.PixelsPerInch*nZoomPerc/100);

image.canvas.Draw(0,0,metafile);
image.Height:=
Trunc((FsTree.SizeChartInch.y+1)*Image.Canvas.Font.PixelsPerInch*nZoomPerc/100);

image.Width:=Trunc((FsTree.SizeChartInch.x+1)*Image.Canvas.Font.PixelsPerInch*nZoomPerc/100);
except ........

konfiguracia Apache

[*] Radek Hole�ek <radek.holecek(zv)fire(tec)cz> - 22.3.2002 13:06:44

Zdravim vespolek,

>Teraz skusam Apache a nie som schopny nakonfigurovat ho tak aby sa tie iste
>aplikacie spustili korektne.
>Ostatne veci idu dobre, len tie nestastne delphi (*.exe) aplikacie..
>Poradi niekto?

nevim, co presne mas na mysli tim, aby se spustily korektne,
ale ja mam apache a do adresare cgi-bin (v adresari Apache)
jsem zkopiroval delphi exace a funguji normalne.
Zkus to prosim, blize specifikovat co to dela nebo spise nedela.

S pozdravem

Radek Holecek

konfiguracia Apache

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 22.3.2002 13:14:49

To je prave to, ze sa asi spustia ale zahlasia Internal Server Error
"The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable
to complete your request."
a v logu mam potom
/XXX/app.exe/fast?window=t&search=2&databazaID=1&page=0 HTTP/1.1" 500 622

- W2K, Apache 1.3.23

Ze by chybalo nieco v configu? Skus mi prosim ta napisat co presne ma byt
nastavene v ScriptAlias a v Directory

Roman

P.S. keby ti to nevadilo, tak mi tykaj - nech si nepripadam taky stary

> [...]

> sa tie iste
> aplikacie spustili korektne.
>
> Ostatne veci idu dobre, len tie nestastne delphi (*.exe) aplikacie..

FTP Synapse pres Proxy+

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 22.3.2002 13:16:41

DD,

> [...]
>Synapse FtpSend a testuji pres Proxy+ a nemuzu se pres P+ dostat.
>Jak pres ni prelezu ? Nebo existuje jina komponenta, ktera by to

- synapse podporuje SOCKS protokol (doufam, ze i pro FtpSend). Cili
nejsnadnejsi varianta je v P+ povolit SOCKS server a vyuzit jej v
Synapsi. Bude bhodne v tomto pripade pouzit pasivni rezim prenosu
(aktivni mod vyzaduje navazovani datove spojeni smerem od serveru ke
klientovi cili BIND funkci v SOCKS serveru se kterou byvaji problemy
(zalezi na implementaci na strane SOCKS serveru a SOCKS klienta a taky
na chovani datoveho serveru).

- dalsi varianta je pruchod skrze tzv FTP gateway. To znamena, ze se
klient nejprve pripoji na FTP gateway a te nejakym zpusobem rekne na
ktery server se ma gateway pripojit. Nejcastejsi variantou je odeslani
user(zv)server jako parametr prihlasovaciho FTP povelu USER (P+ v
novejsich verzich podporuje i ruzne dalsi varianty - SITE, SITE OPEN,
PROXY OPEN atd)

Zobrazenie udajov z metasuboru na Image

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 22.3.2002 14:02:55

> [...]
> velkost, ale Image ostane rovnaky, ako ho mam natiahnuty na
> formulary a zobrazi sa mi len cast z toho, co sa ma zobrazit.

Nejdrive bych nastavil velikost Image
a teprve potom na nej kreslil.

Vaclav Krmela

Zobrazenie udajov z metasuboru na Image

[*] bpodolak(zv)elanor.sk - 22.3.2002 14:37:48

> [...]
> velkost, ale Image ostane rovnaky, ako ho mam natiahnuty na
> formulari a zobrazi sa mi len cast z toho, co sa ma zobrazit.

Aj to som uz skusal, ale aj tak to nepomohlo. Skusal som aj zistit, ci mam
vsetky udaje na metafile a pouzil som metodu image.picture.graphic:= metafile a
vtedy to zbehlo v pohode, ale zasa nefungovali zmeny, ktore som chcel dodatocne
vykonavat na tom metafile - napr. zmena hrubky ciat, font pisma ... Hlasilo
to,ze zmeny sa mozu vykonavat len vtedy, ak je ako grafika pouzita bitmapa.

MAC Adresa

[*] HOST user <cico(zv)host.sk> - 22.3.2002 15:00:50

Caute.
Neviete niekto ako sa v Delphi 6 zistit MAc Adresa sietovej karty???

Vdaka za kazdy typ...

konfiguracia Apache

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 22.3.2002 15:28:58

Tak vam dakujem za pomoc - uz mi to chodi, ale preco neviem. Zobral som
default konf. subor, vpisal to tam este raz a ide to. Hladat rozdiel uz
nebudem

MAC Adresa

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.3.2002 15:35:39

From: "HOST user" <cico(zv)host.sk>
> Neviete niekto ako sa v Delphi 6 zistit MAc Adresa sietovej karty???

1. Pomoci NetBiosu, viz funkce GetMacAddresses z JclSysInfo v JCL:
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

2. Pomoci SNMP, viz priklad SnmpDemo.dpr v SNMP.ZIP konverzi
http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY

Udajne je to jeste mozne nejak pres WinSock ale nepodarilo se mi o tom nikde
nic blizsiho najit. Pokud by to nekdo vedel, tak by me to vcelku zajimalo,
diky.

Petr Vones

Odeslani zpravy s prilohou pres OE5

[*] Jaroslav Blazek <blazek(zv)zhc(tec)cz> - 22.3.2002 15:39:10

Ahoj,
prosim o radu :
potrebuju z Delphi pres Outlook Express odeslat zpravu s prilohou.
Zkousel jsem priklad z 1001 tipu a triku ( Microsoft Outlook), ale D5 mi
hlasi chybu ze "trida neni zaregistrovana".
D5, OutlookExpress5, WinME

Diky za radu
Jarda Blazek

MAC Adresa

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 22.3.2002 15:41:22

> Caute.
> Neviete niekto ako sa v Delphi 6 zistit MAc Adresa sietovej karty???
>
> Vdaka za kazdy typ...

Ahoj!

pozri si nieco okolo ncbenum, LANA_ENUM, ncb_buffer NCBSTAT, ncb_lana_num,
ADAPTER_STATUS

Ahoj

Odeslani zpravy s prilohou pres OE5

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.3.2002 15:46:54

From: "Jaroslav Blazek" <blazek(zv)zhc(tec)cz>
> potrebuju z Delphi pres Outlook Express odeslat zpravu s prilohou.

To je mozne pomoci Simple MAPI:

uses
JclMapi;

Email: TJclEmail;
begin
Email := TJclEmail.Create;
try
Email.Recipients.Add('aaa(zv)aaa(tec)cz', 'Aaa', rkTO);
Email.Subject := 'Predmet';
Email.Attachments.Add('unit1.pas');
Email.Send;
finally
Email.Free;

Podivej se take na priklad MapiExample.dpr v JCL:
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

Petr Vones

Cteni a zapis wab souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.3.2002 15:55:00

From: "Rumcajs" <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz>
> Pro jakou verzi to je (tedy alespon to demo nemuzu otevrit). Mam D4 Client

Co znamena nejde otevrit ? V Delphi 4 me to jde, akorat je treba nahradit
necim funkci ExcludeTrailingBackslash.

Petr Vones

MAC Adresa

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 22.3.2002 16:17:20

Ahoj,

>Udajne je to jeste mozne nejak pres WinSock ale nepodarilo se mi o tom nikde
>nic blizsiho najit. Pokud by to nekdo vedel, tak by me to vcelku zajimalo,

Je to ale v C++

http://rad.bytesandmore.de/index.htm?http://rad.bytesandmore.de/cpp/snipp/sc08009.php

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

MAC Adresa

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.3.2002 16:20:47

From: "Blazek Jaroslav" <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz>
> Je to ale v C++

Diky, ale to pouziva SNMP, viz varianta 2 v mem predchozim prispevku.

Petr Vones

helpfile umiestnenie

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 22.3.2002 15:41:10 -0000

Ahoj
mam taky problem s helpfileom:
V menu Project-> Options na karte
Application si navolim help File napr: help.hlp
udavam bez absolutnej cesty pretoze potrebujem
software prenasat aj na ine jazykove verzie Windows
kde sa Program Files volaju inak.
Problem: Vyrobim instalacku - na mojom compe
vsetko funguje ok na inom
sa nenajde ten helpfile aj ked tam je
samozrejme Windows mi ponukne aby som ho nasiel sam
ked ho najdem druhykrat to uz ide ok.
Da sa to nejako opravit?
Vdaka
Peter Surovy

helpfile umiestnenie

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 22.3.2002 18:39:43

A co kdyby sis treba v MainForm.OnCreate
nastavil Application.HelpFile := ExtractFilePath(Application.ExeName)
+ 'Help.HLP';

Pak to staci, kdyz jej budes mit v adresari s aplikaci.

22.3.2002 Peter Surovy:
> [...]
> vsetko funguje ok na inom
> sa nenajde ten helpfile aj ked tam je
> samozrejme Windows mi ponukne aby som ho nasiel sam

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 22.3.2002 19:47:15

> AFAIK, rada UARTu to umoznuje. U rodiny pouzite v PC je to napr.
> Bit 6 Transmitter Empty (TEMT) v Line Status register (LSR)

> [...]

mas pravdu. Problem je v tom, ze tento priznak negeneruje
interrupt a teda nie je mozne jednoducho a efektivne zistit,
kedy k zmene doslo.

Erik

Nevykresleni Header u TListView

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 22.3.2002 19:55:24

IE 5.50.4522.1800
COMCTL32: 5.50.4522.1800. Reseni s ListView.Refresh sice pomohlo, ale
moc mne to neuspokojuje.

Petr Vones wrote:

> From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
>
> Jaky IE je na tech Windows nainstalovan a jaka je verze COMCTL32.DLL knihovny

Karel Kral, vyvojar IT / IT developer

Anchors

[*] Jaroslav Pospisil <delphi(zv)japos(tec)com> - 22.3.2002 21:29:22

Je to v emailu, D6+SP2 +W2K.

Vim, ze se tento problem da resit prepnutim vlastnosti Scaled=FALSE na
formulari. Bohuzel, potom neni na formular uplatnena vlastnost velkeho
pisma, ktere jak jsem zjistil dosti uzivatelu na velkych obrazovkach ma
nastaveno, protoze je to pro ne vyhodnejsi. Myslim si, ze by Anchors mely
pracovat spravne i v tomto nastaveni obrazovky, tak, aby se dalo vyuzit male
pismo-96dpi nebo velke pismo-120dpi. Vlastnost Scaled resi problem tak, ze i
v zobrazeni 120 zachova zobrazeni 96 (krome Border).
Myslim si, ze to neni zrovna optimalni reseni.

Jarda Pospisil

From: "Jaroslav Pospisil" <delphi(zv)japos.com>
> Je to chyba v Delphi? Musim si to osetrit sam nebo existuje nejake

Jaka verze Delphi ?

Petr Vones

Kopirovani souboru

[*] Jaroslav Pospisil <delphi(zv)japos(tec)com> - 22.3.2002 21:35:23

Ahoj,

poradi mi nekdo, proc tento primitivni kod (prelozeno pod
D6prof+SP2+W2K+SP2) nedokaze z CD spravne kopirovat na HDD? (z HDD na HDD
bez problemu) Nefunguje to pod W9x. Pod W2K funguje bez problemu.
Dekuji za radu

Jarda Pospisil

function CopyFile(AOld,ANew: string) : boolean;
var
FS,FD: File;
FSize,NumRead, NumWrite: Integer;
Buf: array[1..(60*1024)] of Char;
begin
Result:=FALSE;
try
AssignFile(FS,AOld);
FileMode:=fmOpenRead;
Reset(FS, 1);
FSize:=FileSize(FS);
AssignFile(FD,ANew);
FileMode:=fmOpenWrite;
Rewrite(FD, 1);
try
NumRead:=SizeOf(Buf);
while FSize>0 do
begin
if FSize>NumRead then NumWrite:=NumRead
else NumWrite:=FSize;
FSize:=FSize-NumWrite;
BlockRead(FS, Buf, NumWrite);
BlockWrite(FD, Buf, NumWrite);

CloseFile(FS);
CloseFile(FD);

on E: Exception do
begin
// neco

Result:=TRUE;
end;

Kopirovani souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.3.2002 21:40:27

From: "Jaroslav Pospisil" <delphi(zv)japos.com>
> poradi mi nekdo, proc tento primitivni kod (prelozeno pod

Pouzij radeji funkci k tomu ucelu zhotovenou - CopyFile nebo SHFileOperation.

Petr Vones

Kopirovani souboru

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 22.3.2002 22:13:17

Podle mne by to melo fungovat. Ale podivej se na parametry BlockRead,
lze ho pouzit mnohem jednoduseji - pisu ale zpameti. Taky si prostuduj
Classes.TStream.CopyFrom

while not EOF(Src) do begin
BlockRead(Src,Buffer^,BufferSize,BytesRead);
BlockWrite(Dest,Buffer^,BytesRead,BytesWritten);
if (BytesWritten <> BytesRead) then
raise ....
end;

A taky se podivej na

Jaroslav Pospisil wrote:

> Ahoj,
>
> poradi mi nekdo, proc tento primitivni kod (prelozeno pod
> D6prof+SP2+W2K+SP2) nedokaze z CD spravne kopirovat na HDD? (z HDD na HDD
> bez problemu) Nefunguje to pod W9x. Pod W2K funguje bez problemu.
> Dekuji za radu
>
> Jarda Pospisil
>
> function CopyFile(AOld,ANew: string) : boolean;
> [...]

Ak dotycny RTF subor vlozis pred koncovy znak v nativnych
RTF datach RichEditu, t.j. pred posledne "}", malo by to fungovat.

Mimochodom vo svojom zdrojaku mas chybu, pred MS.Read by mal byt
presun v streame na zaciatok t.j. MS.Seek(0, soFromBeginning).

Dole prikladam ukazku, ako by mohlo vyzerat vlozenie
RTF suboru na koniec textu v RichEdite.
Osetrenie na pripadne Exceptions si tam dorobis sam.

Data: string;
Include: string;
MS: TStream;
FS: TFileStream;
Size: integer;
begin
FS := TFileStream.Create ( 'include.rtf', fmOpenRead or
fmShareDenyNone );
MS := TMemoryStream.Create();
// sucasny text z RichEdite (v nativnom RTF formate)
// prenesieme do retazca Data
RichEdit1.Lines.SaveToStream ( MS );
MS.Seek ( 0, soFromBeginning );
Size := MS.Size;
SetLength ( Data, Size );
MS.ReadBuffer ( Data[1], Size );
Size := GetFileSize ( FS.Handle, nil );
// RTF subor nacitame do retazca Include
SetLength ( Include, Size );
FS.Read ( Include[1], Size );
WriteStringToFile ( 'before.rtf', Data );
// v slucke preskoci pripadne koncove riadiace kody (#13, #10, #0)
Size := Length ( Data );
while ( Size > 0 ) and ( Data[Size] <= #13 ) do
Dec ( Size );
// skrati retazec o koncove riadiace kody
SetLength ( Data, Size );
// teraz nacitany RTF subor vlozime do povodneho
// obsahu RichEditu (pred koncovy znak "}")
Insert ( Include, Data, Size );
MS.Size := 0;
MS.WriteBuffer ( Data[1], Length ( Data ) );
MS.Seek ( 0, soFromBeginning );
RichEdit1.Clear();
RichEdit1.Lines.LoadFromStream ( MS );
// uvolni zdroje
MS.Free();
FS.Free();
end;

Tomas Rosa wrote:

> [...]
> jen tak beztrestne spojit. Budes jej muset rozprazsovat, dat dohrromady a

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.3.2002 22:44:11

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> IE 5.50.4522.1800
> COMCTL32: 5.50.4522.1800. Reseni s ListView.Refresh sice pomohlo, ale
> moc mne to neuspokojuje.

Uprime receno jsem se s tim zatim nikde nesetkal. Jak lze presne toho stavu
docilit ?

Petr Vones

Prevedeni MemoryStremu na Buffer

Co som ti posielal ukazku, pri dodatocnom ladeni som
tam nasiel este nejake nepresnosti.
Opraveny priklad pripajam dole:

Vlkovic

procedure TFMain.Button1Click(Sender: TObject);
var
Data: string;
Include: string;
[...]
RichEdit1.Lines.SaveToFile ( 'aaaa.rtf' );
[...]
// Odstrani pripadne nepotrebne koncove
// riadiace kody ako napr. CR, LF a najma #0
Size := Length ( Include );
while ( Size > 0 ) and ( Include[Size] <> '}' ) do
Dec ( Size );
SetLength ( Include, Size );
// rovnaku operaciu urobi aj pre povodny RTF text
Size := Length ( Data );
while ( Size > 0 ) and ( Data[Size] <> '}' ) do
Dec ( Size );
// teraz nacitany RTF subor vlozime do povodneho
// obsahu RichEditu (pred koncovy znak "}")
Insert ( Include, Data, Size );
WriteStringToFile ( 'ccc.rtf. ', Data );
MS.Size := 0;
MS.WriteBuffer ( Data[1], Length ( Data ) );
MS.Seek ( 0, soFromBeginning );
RichEdit1.Lines.Text := '';
RichEdit1.Lines.LoadFromStream ( MS );
RichEdit1.Lines.SaveToFile ( 'bbbb.rtf' );
// uvolni zdroje
MS.Free();
FS.Free();
end;> > >Mam RichEdit s nejakym obsahem a obsah souboru pokus.rtf

Prevedeni MemoryStremu na Buffer

> Co som ti posielal ukazku, pri dodatocnom ladeni som
> tam nasiel este nejake nepresnosti...

Nez som to ten text stihol upravit do konecnej
podoby zu to odislo (nedopatrenim som stlacil
klavesovu skratku na odosielanie), dole je
definitivna podoba prikladu.

Vlkovic

PS: Sorry, ale uz je noc, a uz mam
trochu utlm. Snad ti to pomoze.
Data: string;
Include: string;
MS: TStream;
FS: TFileStream;
Size: integer;
begin
FS := TFileStream.Create ( 'pokus.rtf', fmOpenRead or fmShareDenyNone
);
MS := TMemoryStream.Create();
> [...]
FS.Free();
end;
> Mam RichEdit s nejakym obsahem a obsah souboru pokus.rtf

Rozbor SQL prikazu

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 23.3.2002 11:13:29

Zdravim,

nechce se mi moc premejslet ;-) Nevite nekdo o komponente, ktera by mi
rozebrala SQL prikaz na hodnoty poli, ktere se v nem naplnuji ? Jde mi
hlavne o prikazy INSERT a UPDATE. Napr. kdyz budu mit "INSERT INTO Blabla
(Jmeno,Prijmeni) VALUES ('Tonda','Honda')", aby mi to rozebralo na
"Jmeno=Tonda" a "Prijmeni=Honda" nebo podobne ...

Diky za pripadnou pomoc.

M.Sch.

Nevykresleni Header u TListView

Stalo sa mi to pri roznych pouzitiach ListView, ale takmer na 100% to
nastavalo, ak sa ten listview vytvoril na jednej zo zaloziek PageControl-u a
samotne naplnenie sa vykonavalo v udalosti OnChange. Ak sa pri naplnani
nepouzilo Items.BeginUpdate a Items.EndUpdate tak bolo vsetko OK (co ale nie
je ktovieco).
Po chvili skusania som dosiel ku metode ktoru som poslal do konferencie.
Riesil som to asi rok dozadu, nechcelo sa mi s tym vtedy hrat az na uroven
zdrojakov VCL, takze to teraz do istoty pridavam pri kazdom naplnani
ListView.

> From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
>
> Uprime receno jsem se s tim zatim nikde nesetkal. Jak lze presne toho
> [...]

OT - Sluchatkovy vystup z CD-ROM vs. OS

[*] Zden�k �t�p�nek�����^��ޏ����� - 23.3.2002 12:48:52

Zdravim

Predpokladam, ze by to mohlo zajimat vice lidi, tak to posilam do
konference.

Novejsi systemy se snazi prehravat hudebni CD digitalne (tak to nazyva MS).
Princip je takovy, ze se CD vlastne neprehrava jako hudebni, ale grabuji se
z nej audio data, ktere se po datovym kabelu posilaji do zvukovky, ktera je
prevede na analogova, proto ten signal na vystupu ze zvukovky je. Normalne
to funguje tak, ze sama CD-ROMka prevede digitalni data na analogovy zvuk,
proto taky muze byt slyset na sluchatkovym vystupu. Jedine naprosto
bezvyznamne plus, na ktere jsem prisel je to, ze WindowsMediaPlayer
zobrazuje vizualizaci i pro hudebni CD (je to proto, ze ma k dispozici
digitalni zvukova data). Zaporu je cela rada, a jiste na ne prijdes sam.
Reseni je jednoduche. V ovladacim panelu Multimedia zakaz digitalni
prehravani CD. Da se to vvypnout i v nastaveni WMP. Jeho vypnuti poznas
prave podle toho, ze ti funguje sluchatkovy vystup.

> Je mozne s OS riadit sluchatkovy vystup na CDROM ? Konkretne jednemu
> zakaznikovi som upgradoval OS na WinXP a prestali mu fungovat vystupy na
> sluchadka. Zaujimave je za vraj na Windows98 mu to chodilo OK a teraz to
> nejde ani na Toshiba CDR ani TEAC CDRW. Ale zadny vyvod napojeny na
zvukovku
> ide. :-(((
> Ja som to iste vyskusal na mojich mechanikach Teac (CDR aj CDRW) a ide mi
> OK.

OT: graficka karta a termokamery

[*] Zden�k �t�p�nek�����^��ޏ����� - 23.3.2002 13:01:14

Zdravim

Pokud si ses jisty, ze ten signal staci JENOM zesilit, pak kup beznou TV
kartu (ne ATI, kup napr AverTVCapture, ta nema TV tuner, ktery nepotrebujes)
a k tomu nejaky video zesilovac. Pripadne si ho vyrobit sam. Jak ale rikam,
musis si byt jisty, ze je ten signal pouze slaby. Blue screen muze mit uplne
jinou pricinu. Zkus se na to zeptat nejakeho odbornika. Pokud neznas, zkus
na inetu najit firmu ELNIKA (ve Varnsdorfu), napis, ze jsem ti poradil ja
(majitel me zna) a zeptej se. Tam bys i urcite koupil ten zesilovac.

On 22 Mar 2002, at 10:05, Petr Smol�k wrote:

> [...]
>
> Prosim tedy o radu jak to mam pustit a nejlepe jak jeste nastavit
> automaticke spusteni po bootu (neco jako sluzbu)?

Mate IB Classic (viz CS v nazvu baliku, SuperServer ma v nazvu
SS). Classic server se nespousti jako daemon, ale zavadi se primo
do adresniho prostoru aplikace (v pripade lokalniho pristupu), nebo
automaticky pres inetd pripadne xinetd pri vzdalenem pristupu
(musi tedy bezet jedna z techto sluzeb). Vyzkousejte se pripojit k
IB, treba na db /opt/interbase/examples/employee.gdb pres isql.

ibmgr atd. je soucasti SuperServeru.> P.S.: Neni lepsi prejit na Firebird (RC2?)? A jak je to s nim?

Dle meho nazoru ano, rozhodne prejit na finalni FB 1.0.

FTP Synapse pres Proxy+

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 23.3.2002 13:13:01

> - synapse podporuje SOCKS protokol (doufam, ze i pro FtpSend). Cili
> nejsnadnejsi varianta je v P+ povolit SOCKS server a vyuzit jej v
> Synapsi. Bude bhodne v tomto pripade pouzit pasivni rezim prenosu

Ano, FTPsend ze synapse SOCKS podporuje, a to jak pro pasivni, tak i pro
aktivni mod. Staci po vytvoreni TFTPSend objektu nastavit property
sock.socksIP ci dalsi parametry SOCKSu a mnezapomenout totez nastavit i
pro property 'dsock'. Tot vse.

> [...]
> user(zv)server jako parametr prihlasovaciho FTP povelu USER (P+ v
> novejsich verzich podporuje i ruzne dalsi varianty - SITE, SITE OPEN,

Toto FTPsend podporuje take.. je tam preddefinovano asi deset ruznych
variant, popripade si lze uzivatelsky v programu (i za behu) navolit
libovolnou jinou variantu. Dela se to takovym malym metajazykem. ;-) Viz.
property FWmode.

ANN: Jedi Code Library 1.20

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.2002 18:23:08

Ahoj,

s potesenim vam mohu oznamit ze byla uvolnena JCL 1.20. Novinky, zmeny a
opravy jsou popsany v Readme: http://jcl.sourceforge.net/release120.html

Podporovane verze vyvojovych nastroju:

- Delphi 4 Update Pack #3
- Delphi 5 Update Pack #1
- Delphi 6 Update Pack #2 (vcetne Personal Edition)
- Free Pascal compiler

Instalace:

Tato verze kompletne nahrazuje verzi predchozi (az na nekolik drobnosti je co
do interface plne zpetne kompatibilni s predchozi verzi). Je treba odstranit
veskere puvodni soubory a v pripade, ze jste meli instalovany nektere z IDE
expertu je treba tyto taktez odstranit aby nedoslo k michani stareho a noveho
kodu !

Vzhledem k tomu, ze knihovna neobsahuje zadne komponenty neni treba provadet
instalaci do IDE. Staci pouze nastavit Library Path (popripade Search Path v
jednotlivych projektech) a pouzit pozadovane unity. Nicmene pro snazsi pouziti
nekterych funkci (JCL Debug) jsou soucasti knihovny IDE experti, ktere je
mozne volitelne instalovat. V adresari JCL\packages se nachazeji soubory
JclPackagesXX.bpg (zvlast pro kazdou verzi Delphi) ktere obsahuji vsechny JCL
runtime a design-time balicky na jednom miste cimz usnadni jejich instalaci.

Dale je mozne integrovat do IDE soubor napovedy a do Object Repository ulozit
VCL a CLX (pouze pro Windows) dialog nahrazujici standardni dialog pri vzniku
neosetrene vyjimky v aplikaci, ktery zobrazuje vice informaci vcetne vypisu
zasobniku (http://www.volweb(tec)cz/pvones/jedi/ExceptDlg.png). Tento dialog pak
staci pouzit (http://www.volweb(tec)cz/pvones/jedi/Repository.png) v aplikaci, kde
se timto inicializuje i prislusny kod z JclDebug potrebny pro vypis zasobniku
po vyjimce.

Tuto integraci je mozne provest taktez i za pomoci instalacniho nastroje
(http://www.volweb(tec)cz/pvones/jedi/JclInstall.png) ktery lze z korenoveho JCL
adresare spustit pomoci Install.bat (prelozi se radkovym prekladacem a spusti,
nejedna se o predem prelozeny spustitelny soubor).

Stejne tak je mozne prelozit vsechny priklady a nastroje pomoci Delphi make
utility. V korenovem JCL adresari se nachazi makefile.mak soubor ktery je
automaticky vyhledan make utilitou, staci tedy jen otevrit Command Prompt v
adresari kde je rozbalen archiv JCL a sputit MAKE (bez dalsich parametru).
U vsech prikladu jsou nastaveny relativni cesty do JCL\Bin adresare, takze se
neni treba obavat, ze timto vznikne plno souboru na ruznych mistech po disku.
Totez plati i o jejich prekladu z IDE. Pripominam ze vsechny tyto priklady a
nastroje je mozne prelozit i v Delphi 6 Personal.

JCL 1.20 je ke stazeni je zde (velikost cca 3.2M, obsahuje i soubor napovedy):

ftp://ftp.delphi-jedi.org/code_library/release_1_20/jcl.zip

popripade alternativni download na SourceForge, kde je navic jeste samostatne
ke stazeni napoveda v HTML Help formatu pro ty kteri preferuji tento (lepsi)
format. Bohuzel Delphi IDE jej neumi dobre integrovat, takze je mozne jej
pridat pouze do IDE Tools menu pomoci instalacniho nastroje zminovaneho vyse.
Staci jej umistit do JCL\Help adresare a po te spustit Install.bat:

http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514&release_id=81036

Petr Vones

Problem s Paradoxem

[*] Milo� Koli����2)h��&��dz�� - 23.3.2002 19:56:46

Dobry den.

Na jednom serveru spoustime dve aplikace postavene na PARADOXU.

Zajimalo by me jestli mate nekdo zkusenosti s takovym to provozem.

U nas dochazi casto k tomu, ze se nekterym uzivatelum aplikace zasekava.

Dik za brzkou odpoved
Milos

Firebir a IBObjects

[*] Miro Mrazik <m.mrazik(zv)stonline.sk> - 23.3.2002 20:52:09

Ahoj vsetci,
neviem ci je to moja chyba alebo co, ale mam aplikacie napisane v D5 prof. s
IBObjects ver.3. Kedze tieto aplikacie pochadzaju z dob BDE tak som pouzil
IBODataset komponenty. Aplikacie fungovali 100% a boli aj mimoriadne rychle.

Ked som obcas preinstaloval server IB/Firebird neboli ziadne problemy len
som musel DB zazalohovat a obnovit.

Dnes rano som nainstaloval uvolneny server firebird 1.0 a vsetky tieto
aplikacie su nefunkcne.

Databazu som obnovil bez problemov. Program databazu aj tabulky otvori.
Pouzivam tam komponenty IBOTable a ked dam insert, edit a potom post tak pri
poste to zhavaruje.

Toto mi robia vsetky tri aplikacie uplne rovnako.
Je nejaky vecsi rozdiel v niecom medzi Firebird 1.0 a predoslou verziou? V
com by to mohlo byt?
Nechce sa mi upgradovat chodiace aplikacie na IBO 4, ked zvlast ani neviem
ci aj ta nebude mat s FB1.0 problemy.

Prohlizec Webu v D4 standart

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 23.3.2002 21:08:05

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> From: "Vit Jurasek" <delphi(zv)obecpohori(tec)cz>
>
> importovat ActiveX prvky tak si naimportuj 'Microsoft Internet
Controls', cimz
> ziskas vlastne totez jako je komponenta TWebBrowser v Delphi 5 a 6.

Pekne:-) Az do vcerejska jsem se povazoval alespon za prumerne
inteligentniho jedince. Pak jsem si pro zajimavost zkusil Tvuj tip a
budu se muset nad sebou asi hodne zamyslet:-(
Neslo by alespon naznacit, jak "to" primet k zobrazeni treba jen sebe
sama a pak i nejakeho obsahu?

Miroslav Novosad
mirnov(zv)atlas(tec)cz

(D5_Std)

Prohlizec Webu v D4 standart

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.3.2002 21:49:31

From: "Miroslav Novosad" <mirnov(zv)atlas(tec)cz>
> Neslo by alespon naznacit, jak "to" primet k zobrazeni treba jen sebe
> sama a pak i nejakeho obsahu?

Po importu by jsi mel mit v palete ActiveX komponetu TWebBrowser, tu vlozis na
formular, dale nejaky button a do jeho OnClick udalosti das:

WebBrowser1.Navigate('http://www.delphi(tec)cz');
end;

Vice najdes na MSDN, hledej IWebBrowser2 Interface

Petr Vones

ComboBox1.Parent := StringGrid1

[*] Tom� Kr�sl <tomkrysl(zv)post(tec)cz> - 24.3.2002 01:53:10

Cau,
pokud provedu %subj%, nezobrazi se mi drop down list u comboboxu, resp. zobrazi se jen obrys bez
polozek. Zkusmo jsem priradil ComboBox1.Parent := ListBox1 a vse bylo v poradku.
Tohle je jen pro ilustraci problemu, ale nutne potrebuji vyresit.

D 5, W98.

SQL - krizovy dotaz

[*] Robert Holovsk� <r.holovsky(zv)volny(tec)cz> - 24.3.2002 02:35:48

Ahojky,

Win98, Delphi 5 Enterprise

potreboval bych poradit jak vytvorit krizovy dotaz v Delphi.
Mam dve databaze v formatu DBF
SKLAD = striktura ID_PRODEJNY, CISLO MODELU, POCET
PRODEJNY struktura ID_PRODEJNY, NAZEV_PRODEJNY, ADRESA, ....

Tabulky jsou propojeny pres ID_PRODEJNY.

A potrebuji pomoci SQL dotazu dostat nasledujici podobu tabulky:

CISLO MODELU | NAZEV_PRODEJNY 1 | NAZEV_PRODEJNY 2 | NAZEV_PRODEJNY 3 |
1000 | POCET | POCET
| POCET | .......
2000 | POCET | POCET
| POCET | .......
Zkousel jsem toto vytvorit MS Acessu kde mi vznikl tento SQL dotaz
TRANSFORM Sum(Sklad.pocet_ks) AS Hodnota
SELECT Sklad.c_modelu
FROM Sklad INNER JOIN Prodejny ON Sklad.ID_Prodejny = Prodejny.ID_prodejny
GROUP BY Sklad.c_modelu
PIVOT Prodejny.Nazev_prodejny;

a vysledkem je tabulka, kterou potrebuji, ale v Delphi to neprojde.
Nevite jak to v Delphi obejit, nebo jestli nexistuje nejaka komponenta kde
by se dal takovyto SQL dotaz napsat.

Dekuji za kazdou radu
Robert H.

Odpojeni modemu

[*] Tom� Kr�sl <tomkrysl(zv)post(tec)cz> - 24.3.2002 02:46:16

Cau,
potreboval bych odpojit modem pri vytacenem pripojeni k Internetu, resp. nejak ziskat handle
pro fci InternetHangUp (meric pripojeni).
Tj. problem resit nejak jinak nez

I := 0;
repeat
InternetHangUp(I, 0);
Inc(I);
until GetConnectedState(...) ... // dokud nevypne

:-)) (to jsem ale radsi nezkousel)

Dik za radu.

Off-topic: anal�za audio sign�lu

[*] Michal Pol <mipo(zv)cmail(tec)cz> - 24.3.2002 12:16:38

Pot�ebuji nakreslit k�ivku frekven�n� anal�zy audio sign�lu (200-700 Hz), tzn. zaj�m� m� hlasitost zvuku na jednotliv�ch frekvenc�ch. V�te n�kdo programu, kter� toto um�, nebo si ho budu muset napsat s�m?

SQL - krizovy dotaz

Standartne SQL nic take neumoznuje. Dokazes vygenerovat akurat tabulku tvaru
CISLO MODELU | NAZEV_PRODEJNY | POCET
co samozrejme nie je problem transformovat do StringGrid-y alebo
ClientDataset-u (ak by si to nutne chcel mat DB-aware) v tvare aky si
uviedol.
K Accesovemu SQL sa vyjadrovat nebudem, ma sice kopu rozsireni ale casto
nedodrziava ani zaklady SQL.

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)> Ahojky,

> [...]
>
> a vysledkem je tabulka, kterou potrebuji, ale v Delphi to neprojde.
> Nevite jak to v Delphi obejit, nebo jestli nexistuje nejaka komponenta kde

Prehravani zvuku na 5.1

[*] David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> - 24.3.2002 13:26:04

Nazdar,
nevedel byste nekdo, jak pri prehravani zvuku otevrit vsechny kanaly
zvukove karty 5.1 ? Hrajou totiz pouze predni, a Windows Media Player 7,8
umi prehravat zaroven i na zadnich. Regulace hlasitosti to neresi. Diky
DKx...

Prohlizec Webu v D4 standart

[*] Martin Pesava <jimx(zv)volny(tec)cz> - 24.3.2002 13:34:44

Doporucuji HTMLLite. Myslim, ze roste negde na www.torry.net

--

> [...]

> Hlavni duraz potrebuju klast na jednoduchost, stabilitu a na to, aby to
> nebylo svazane s nejakym konkretnim prohlizecem...

Martin mailto:jimx(zv)volny(tec)cz

TMemo bez editace

[*] Vit Jurasek <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 24.3.2002 14:17:25

Lze nejak zajistit, aby komponenta TMemo (D4 standart) nemela kurzor?
ReadOnly umim nastavit, ale stale mi tam blika kurzor. Chtel bych, aby memo
fungovalo jen pro zobrazeni textu a nemelo v sobe kurzor.
je to vubec mozne nebo mam hledat jinou komponentu?
Diky za nakopnuti.

Firebir a IBObjects

On 23 Mar 2002, at 20:52, Miro Mrazik wrote:

> Dnes rano som nainstaloval uvolneny server firebird 1.0 a vsetky tieto
> aplikacie su nefunkcne.

Znamy problem FB 1.0 a IBO. Jde o to, ze automaticky generator
SqL v IBO generuje SQL ktere FB odmitne (kvalifikace polozek
jmenem tabulky v INSERT). Jason AFAIK zverejnil maly patch na
IBO (podivej se na stranky www.ibobjects.com), pripadne lze
upravit SQL rucne. Uprava FB se zvazuje.

TMemo bez editace

[*] Pavel Kubal <kubal.p(zv)seznam(tec)cz> - 24.3.2002 16:38:20

At 14:17 24.3.2002 +0100, you wrote:
> [...]
> fungovalo jen pro zobrazeni textu a nemelo v sobe kurzor.
> je to vubec mozne nebo mam hledat jinou komponentu?

No tak zkus zjistovat jestli je cursor nad komponentou a jestli jo, tak ho
skryj ShowCursor(false) jinak at je videt...

Prehravani zvuku na 5.1

[*] Obermaier Petr Ing. <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 24.3.2002 16:39:03

> [...]
> zvukove karty 5.1 ? Hrajou totiz pouze predni, a Windows Media Player 7,8
> umi prehravat zaroven i na zadnich. Regulace hlasitosti to neresi. Diky

Budto sis splet konferenci a chces pouze prehrat prostorovy zvuk (pak priste
nezapomen na OT: oznaceni) nebo potrebujes programove dostat zvuk do
kterehokoliv kanalu zvukovky.

V prvem pripade ti postaci, kdyz si odnekud (doom9.org, dvd.box.sk,
divx-digest.com) stahnes audio filtry pro prehravani prostor. zvuku -
iaudio.ax pro WinDVD (mysleno AC-3; DTS filtry asi volne k dostani nejsou),
jmenuje se to tam napr. AC3pack.zip nebo audiofilters.zip (nebo rovnou cele
kolekce kodeku, jako napr. NimoPack). Ty filtry zaregistrujes a pak muzes
prehravat prostor. zvuk ve WMP, pokud si nastavis zvuk. vystup na default
wave-out device. Taky musis ve vlastnostech filtru ve WMP vybrat S/PDIF-out
- a zde je problem, protoze vlastnosti filtru sly nastavovat do v6.4, v
novejsich je to zakazano. Proto pro tebe bude jednodussi, pokud pouzijes
prehravace se zabudovanou podporou, jako napr. PowerDivX(.com), Zoom
Player(inmatrix.com), RadLight(.sk) atd. Takto kratce, podrobne je to
popsano napr. na doom9.org. Nic ti take nebrani, aby sis sam vytvoril
prehravac, ktery bude vyuzivat filtr iaudio.ax nebo popr. nejaky jiny dodany
s ovladaci tve zvukovky.

V druhem pripade, pokud chces svuj vygenerovany zvuk prehravat v kteremkoliv
kanalu, stahni si Microsoft DirectX SDK a zamer se na DirectSound (na
jedi.org existuje projekt, kde jsou headery prelozeny do Delphi) nebo si
sezen SDK ke sve zvukovce (SoundBlaster ho myslim uvolnil).

Ober

TMemo bez editace

[*] Miro Mrazik <m.mrazik(zv)stonline.sk> - 24.3.2002 20:33:06

A nepomohlo by ti dat mu TabStop:=False?

> No tak zkus zjistovat jestli je cursor nad komponentou a jestli jo, tak ho
> skryj ShowCursor(false) jinak at je videt...

Cteni z jiz otevreneho souboru

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 24.3.2002 21:05:40

Ahoj,

potrebuju neco precist ze souboru, ktery je uz otevreny nekym jinym.
Laboroval jsem s FileOpen + FileRead, ale vetsinou dostanu
"EAccessViolation at ..." pri pokusu pouzit to, co jsem (ne)precetl.

var FHandle: THandle;
Buff: PChar;
FHandle := FileOpen (PathToFile, fmShareDenyNone);
FileSeek (FHandle, $643698, 0);
Buff := PChar(AllocMem(12));
FileRead (FHandle, Buff, 11); // vraci pocet bajtu, nekdy 11
vetsinou -1

SetString (Result, Buff, 11); // tady to (celkem logicky) zuchne,
kdyz FileRead vrati -1
//Result := StrPas (Buff); //tady jsem zkousel jiny zpusob
FileClose (FHandle);
FreeMem (Buff);

Kde muze byt problem? Jako by zalezelo, co v tech 11 bajtech je, ze to
nekdy nacte. Pozice $643698 je urcite jeste v souboru. Napr. $690 nacte
v pohode. Rozumite tomu nekdo?

Miroslav Novosad
mirnov(zv)atlas(tec)cz

TMemo bez editace

[*] Votava <kvotava(zv)atlas(tec)cz> - 24.3.2002 21:51:59

> [...]
memo
> fungovalo jen pro zobrazeni textu a nemelo v sobe kurzor.
> je to vubec mozne nebo mam hledat jinou komponentu?

memo1.enabled:=false

Votava

TMemo bez editace

[*] Vit Jurasek <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 24.3.2002 22:49:25

> memo
>
> memo1.enabled:=false
>
> Votava

to je pravda, jenze tim zaroven zlikviduju moznost posouvani textu
posuvniky...
VJ

TMemo bez editace

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 24.3.2002 22:50:55

Nebylo by lepsi skryt kursor jen v pripade, ze je memo focused?

Prohlizec Webu v D4 standart

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 24.3.2002 22:52:37

Diky. Zvlastni, ted to funguje, pritom kdyz jsem to zkousel, (akorat
jsem mel navigate v OnCreate) tak se mi zobrazil jen prazdny form:-(
Mozna jsem objevil Ameriku, ale asi je po importu ActiveX potreba
restartovat Delphi, jinak si to nedovedu vysvetlit...
BTW jaky je (lze-li zjednodusene) rozdil mezi TWebBrowser a
TWebBrowser_V1, ktery se po importu rovnez objevil v palete ActiveX?

M. Novosad

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
Subject: Re: Prohlizec Webu v D4 standart

> [...]
> WebBrowser1.Navigate('http://www.delphi(tec)cz');
> end;
>
> Vice najdes na MSDN, hledej IWebBrowser2 Interface

TMemo bez editace

[*] Vit Jurasek <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 25.3.2002 00:26:52

To je pravda, prave na to se ptam, jak je mozne skryt kurzor (textovy, ne
kurzor mysi!) v komponente Tmemo.
VJ

TMemo bez editace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.2002 04:50:18

From: "Vit Jurasek" <delphi(zv)obecpohori(tec)cz>
> To je pravda, prave na to se ptam, jak je mozne skryt kurzor (textovy, ne
> kurzor mysi!) v komponente Tmemo.

type
TNoCaretMemo = class(TMemo)
private
procedure WMSetFocus(var Message: TWMSetFocus); message WM_SETFOCUS;
protected
procedure Change; override;
procedure InternalHideCaret;
procedure KeyUp(var Key: Word; Shift: TShiftState); override;
procedure MouseDown(Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X: Integer;
Y: Integer); override;
end;

{ TNoCaretMemo }

procedure TNoCaretMemo.Change;
InternalHideCaret;
end;

procedure TNoCaretMemo.InternalHideCaret;
begin
HideCaret(Handle);
end;

procedure TNoCaretMemo.KeyUp(var Key: Word; Shift: TShiftState);
InternalHideCaret;
end;

procedure TNoCaretMemo.MouseDown(Button: TMouseButton; Shift: TShiftState;
X, Y: Integer);
InternalHideCaret;
end;

procedure TNoCaretMemo.WMSetFocus(var Message: TWMSetFocus);
InternalHideCaret;

with TNoCaretMemo.Create(Self) do
begin
Parent := Self;
ReadOnly := True;
ScrollBars := ssBoth;
Lines.Add('12345');

Odpojeni modemu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.2002 04:56:11

From: "Tom� Kr�sl" <tomkrysl(zv)post(tec)cz>
> potreboval bych odpojit modem pri vytacenem pripojeni k Internetu, resp.
> nejak ziskat handle pro fci InternetHangUp (meric pripojeni).

Pokud by se jednalo o automaticky vytvorene vychozi spojeni, tak by jsi mohl
pouzit funkci InternetAutodialHangup. Jinak je nutne prochazet vsechna aktivni
RAS spojeni pomoci RasEnumConnections, konverzi RAS headeru najdes tady:
http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY

Petr Vones

Cteni z jiz otevreneho souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.2002 05:09:14

From: "Miroslav Novosad" <mirnov(zv)atlas(tec)cz>
> FileRead (FHandle, Buff, 11); // vraci pocet bajtu, nekdy 11
> vetsinou -1

A co se podivat jakou to presne vraci chybu ?

Petr Vones

RS 232 & RS 485

[*] Robert Ku�era <delphi(zv)sys(tec)cz> - 25.3.2002 07:46:03

> mas pravdu. Problem je v tom, ze tento priznak negeneruje
> interrupt a teda nie je mozne jednoducho a efektivne zistit,
> kedy k zmene doslo.
>
> Erik

v asm pod dosem jsem obvykle int pouzival. Proc by toho nevyuzival i
zminovany serial.vxd? UART umoznuje aktivaci IRQ.
a jak to bylo v dosu utrzovite:
;----- COM1
cmp ax, 0
jne _AsyncInit_1
mov [Port], 03F8h
mov [VectorNum], 0Ch
mov [EnableIRQ], 0EFh
mov [DisableIRQ], 10h
jmp _AsyncInit_Done

;----- Enable 8259 interrupt (IRQ) line for this async adapter
in al, Ctrl8259_1
and al, [EnableIRQ]
out Ctrl8259_1, al

;----- Set Bit 3 of MCR -- Enable interupts
mov dx, [MCR]
in al, dx
or al, 08h
out dx, al

pokud se nezrusi zpetna kompatibilita PC, tak tohoto postupu lze vyuzit i ve
Win driverech.

Robin

Cteni z jiz otevreneho souboru

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 25.3.2002 07:55:41

> [...]
> Laboroval jsem s FileOpen + FileRead, ale vetsinou dostanu
> "EAccessViolation at ..." pri pokusu pouzit to, co jsem

Pouzij nativni API funkci CreateFile a nastav prislusne pristupove
konstanty...

> [...]
>
> Kde muze byt problem? Jako by zalezelo, co v tech 11 bajtech je, ze
> nekdy nacte. Pozice $643698 je urcite jeste v souboru. Napr. $690

Pokud z toho souboru neco prectes musis precist i zbytek. I kdyz mam
pocit, ze jde zamknout i kus souboru...

Je ten soubor dostatecne velky? Nemeni se jeho velikost? Jakou
FileRead vraci chybu?

D. Toman

sql server vo win 2000?

obsahuju Win2000 orezany sql server ?nieco som niekde cital. Ak ano ako sa
to da pouzit z D5 ?

vdaka

sql server vo win 2000?

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 25.3.2002 08:12:13

Ne. Obsahuje ho Office 2000 ...

> Od: mato
>
> obsahuju Win2000 orezany sql server ?nieco som niekde cital.
> Ak ano ako sa
> to da pouzit z D5 ?

RS 232 & RS 485

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 25.3.2002 08:19:40

From: "Robert Ku�era" <delphi(zv)sys(tec)cz>

> v asm pod dosem jsem obvykle int pouzival. Proc by toho nevyuzival i
> zminovany serial.vxd? UART umoznuje aktivaci IRQ.
> a jak to bylo v dosu utrzovite:

Eric ma pravdu: interrupt se generuje kdyz je THR (Transmitter holding
register) prazdny tj. UART je schopen prijmout dalsi znak, ale nic nerika o
tom, v jakem stavu je TSR (Transmitter shift register) tj. zda uz byl znak
odvysilan.

To lze zjistit jedine dotazem na jeho stav v LSR (Line status register).

Bye, pf

Cteni a zapis wab souboru

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 25.3.2002 08:21:52

Pri otevirani ma Error "Error reading Splitter1.AutoSnap ..." To dam
ignorovat, dal to nedela problemy.
No a pak to prave vyhodi chybu pri kompilaci na tom
ExcludeTrailingBackslash. Co to je za funkci, vubec nic mi to nerika ...

Rumcajs

> [...]
> necim funkci ExcludeTrailingBackslash.

Komunikacni protokol pro Nokii 6210 (obecne pro No

[*] MarekFi <MarekFi(zv)centrum(tec)cz> - 25.3.2002 09:22:47

Roman Kunovsk� wrote:

> Ahoj!
>
> Potreboval bych sehnat %subj% pro pripojeni pres IrDA. Zrejme to tu uz bylo
> nekdy v minulosti probirano, ale v archivu jsem toho moc nenasel
>
> Diky Roman

Zalezi k cemu to potrebujes:

A) Pokud chces zakladni funkce telefonu muzes pouzit vestaveny hardwarovy
modem. Pouzitim AT prikazu muzes s telefonem delat spoustu zajimavych veci
(cist, zapisovat a posilat SMS zpravy, menit nektera nastaveni telefonu a
castecne cist/nebo zapisovat zaznamy v telefonnim seznamu). Budes potrebovat
nejakou komponentu na komunikaci po seriovem portu a hodne trpelivosti. Jak jiz
psal PF tak nektere funkce (a to i takove, ktere jsou na jinych telefonech
bezne a v ESTI specifikovane) stejne NOKIA v tomto rezimu nepodporuje.

B) Pokud by jsi chtel temer vsechny funkce telefonu a chces to jen pro sebe,
pak se zaregistruj na

http://www.forum.nokia.com

a stahni si od nich

Nokia PC Connectivity SDK (cca 7MB)

Je to balik pro komunikaci s temito telefony, pri instalaci se Te zepta jaky
pouzivas kabel nebo IR a hned detekuje zda je telefon pripojen. Potom si
naimportujes TypeLibrary do Delphi a muzes zvesela komunikovat. Postupy jak to
vsechno provest najdes v manualu (dokument PDF 1.5MB), ktery si musis stahnout
zvlast. Je to pripravene pro Visual Basic, ale jsou tam i nektere priklady pro
Delphi a C++.

Veselou zabavu

Marek Fiala

TImage na ActiveX a prehravac AVI

[*] Jan Najvarek <conference.reader(zv)artin(tec)cz> - 25.3.2002 09:33:59

Zdravim,

potrebuji TImage zabaleny jako ActiveX (OCX) komponentu.... nedelal to uz
nekdo? Nechce se mi vymyslet vymyslene...

Dale bycho chteli prehravat video v ramci nasi aplikace - jde o AVI a mame
na to i kodek, musi to umet prehravat i zvuk...... napadlo mne na to pouzit
MediaPlayer, vi nekdo, jaky vystavuje COM interface? Nebo je lepsi pouzit
neco jineho?

Diky

Jan Najvarek

Odeslani zpravy s prilohou pres OE5

[*] Karel Horky <horky.karel(zv)quick(tec)cz> - 25.3.2002 09:34:31

Jaroslav Blazek, <mailto:blazek(zv)zhc(tec)cz> napsal:
> potrebuju z Delphi pres Outlook Express odeslat zpravu s prilohou.
> Zkousel jsem priklad z 1001 tipu a triku ( Microsoft Outlook), ale D5 mi
> hlasi chybu ze "trida neni zaregistrovana".

Funkce pro odeslani prilohy (souboru), na zadanou adresu a s danym
predmetem pomoci vychoziho klienta, funkcni, vyzkousene:

function TFrmHlavni.PosliPrilohu(Soubor, Adresa, Predmet: string): Boolean;
var
Zprava : MapiMessage;
Prijemce : array [0..1] of MapiRecipDesc;
Priloha : array [0..1] of MapiFileDesc;
Vysledek : Cardinal;
Reg : TRegistry;
begin
Result := true;
{ nastavim predmet }
if Predmet = '' then
Predmet := 'Export souboru';
{ nastavime simple MAPI }
Reg := TRegistry.Create;
try
with Reg do begin
RootKey := HKEY_LOCAL_MACHINE;
if OpenKey('\Software\Microsoft\Windows Messaging Subsystem', False)
then WriteString('MAPI', '1');
Reg.CloseKey;
Reg.Free;
end;

{ struktura prijemce }
with Prijemce[0] Do Begin
ulReserved := 0;
ulRecipClass := Mapi_To;
lpszName := '';
lpszAddress := PChar(Adresa);
ulEIDSize := 0;
lpEntryID := nil;
end;

{ struktura prilohy }
with Priloha[0] do begin
ulReserved := 0;
flFlags := 0;
nPosition := 0;
lpszPathName := PChar(soubor);
lpszFileName := nil;
lpFileType := nil;
end;

{ struktura vlastni zpravy }
with Zprava do begin
ulReserved := 0;
lpszSubject := PChar(Predmet) ;
lpszNoteText := nil;
lpszMessageType := nil;
lpszDateReceived := nil;
lpszConversationID := nil;
flFlags := 0;
lpOriginator := nil;
nRecipCount := 1;
lpRecips := (zv)Prijemce;
nFileCount := 1;
lpFiles := (zv)Priloha;
end;

{ pokusime se to odeslat }
Vysledek := MapiSendMail(0, Application.Handle, Zprava,
Mapi_Dialog or Mapi_LogOn_UI or Mapi_New_Session, 0);
if Vysledek <> SUCCESS_SUCCESS then
begin
Application.MessageBox('Nepoda�ilo se poslat zpr�vu elektronickou po�tou.'
+ #13#13'Pokud pou��v�te Outlook expres, zkontrolujte, zda je nastaven'
+ ' jako v�choz� klient MAPI.' , 'Chyba', mb_OK + mb_IconError);
result:=false;

S pozdravem Karel Horky
horky.karel(zv)quick(tec)cz
W2K/SP1, D5Ent/UP1

sql server vo win 2000?

a co sa potom dava na server ? Office ?
From: "Petr Selinger" <pselinger(zv)ebis(tec)cz>

> (adresa: http://mcrypt.hellug.gr), s Delphi jsem pouzil komponenty
> Delphi Encryption Compendium Part I-III (DEC). Algoritmy jsem
> zkousel ruzne, napr. DES, BLOWFISH, IDEA, 3WAY...

Ja z teto knihovny pouzivam DES v rezimu 3DES-2EDE-ECB proti HW
sifratorum ruznych vyrobcu a na zadne problemy jsme nenarazili - vsechno
funguje jak ma, takze v DEC to nebude.

BTW, cim to sifrujes? Dodavas primo binarni klice prislusne delky nebo jak?
U teto sifry me napadaji jako mozna problematicka mista mimo standard
akorat:

a. padding posledniho bloku
b. sprava klice
c. stejne rezimy na obou stranach

HTH, pf

Kryptovani

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 25.3.2002 13:27:29

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Selinger dne 25 Mar 2002:

> resim problem s kryptovanim retezcu. Potreboval bych zakryptovat

Co to je kryptovani??? Prosim sifrovani.

> retezec v Delphi tak, aby se dal rozkodovat napr. pod Linuxem, tzn. musi

Sifrovany retezec nebo-li sifrovy text nikdy nemuze jiz rozkodovat
cimkoliv. Lze jej pouze desifrovat. Kodovani/dekodovani je neco uplne
jineho nez sifrovani/desifrovani.

> existovat nejaky standard.

Standard existuje. Najdi si na Internetu nejaky standard, ktery chces
vyuzit a u neho jiste najdes priklady pro testovani - otevreny text,
sifrovaci klic, sifrovy text podle ruznych modu blokovych sifer, ktere
dany algoritmus podporuje. Podle toho snadno poznas, kde je problem,
resp. ktere sifrovaci komponenty pracuji spravne.

IB a rychlost count

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 25.3.2002 13:33:56

Vse co zde bylo receno plati pro IDE RAID od HighPointu a podonych
firem.
Skutecne RAID radice obsahuji taky write-back cache. Ano jedna se
skutecne o write back, ta je zalohovana bateriii proti vypadku el.
Velikost teto cache se pohybuje o low end od 16MB do 0.5 GB.
Dale jsou tyto disky vybaveny technologi read ahead -> nacitani
sektoru dopredu.
Dalsi hezkou vlastnosti techto radicu je pararelni zpracovani dotazu,
zvlaste pri praci s velkym poctem malich souboru je narust vykonu
obrovsky.

Slavek

IBX, GeneratorField, Loacte na vlozeny zaznam, kto

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 25.3.2002 14:28:38

Zdravim Vas!

Mam IB databazu (Firebird 1.0) a pristupujem k nej cez IBX 5.03.
V Before insert trigroch mam nastavenie PK cez generator.
Pre pristup pouzivam DBAware komponenty oprete o IBQuery + IBUpdateSQL.

V DBGride zobrazujem otvorene Query. Ked uzivatel prida novy zaznam
potrebujem ho vlozit do gridu na spravne miesto. Preto v metode
DataSet.AfterPost (vid. koniec spravy)
zatvaram a otvaram DataSet. Potrebujem vsak ako aktualny zaznam nastavit
prave vlozeny zaznam.

Lenze PK vlozeneho zaznamu nie je klientovi zname.

Dotaz:
- Ako mozem zistit tento PK?
- Mozem refreshnut aktualny zaznam v Query bez Close/Open?
- Ako mozem nacitat prave Postnuty zaznam?
- Ako funguje GeneratorField takehoto query s ApplyEvent "OnServer"?

procedure TDM.qryPracovniciAfterPost(DataSet: TDataSet);
var PK: Integer;
begin
with qryPracovnici do
begin
// Ulozi zmeny ihned po Post
ApplyUpdates;
// Potvrdi transakaciu
Transaction.CommitRetaining;
// Zapamata si PK modifikovaneho zaznamu
PK:= qryPracovniciID_PRACOVNIK.AsInteger;
// Znovu otvori DataSet aby sa spravne zoradil
Close;
Open;
// Nastavi povodne modifikovany zaznam ako aktualny
Locate ('ID_PRACOVNIK', PK, []);
end; // with qryPracovnici
end;

ActiveX

[*] HOST user <cico(zv)host.sk> - 25.3.2002 14:33:46

Dobry Den.
Chcem sa spytat na jednu vec. Mam naistalovanu aplikaciu ktora je poskladana z ActiveX
a COM Objektov...

Ked si vo Visual Basic 6 pozriem Referencie Tak tam vidim vsetky zaregistrovane objekty
(ocx aj dll) z tejto aplikacie....

Ked si vsak chcem naimportovat tieto objekty z Delphi pomocou Import ActiveX Control
tak ocx su tam, ale nevidim tam tie dll.

funguje mi vytvorenie objektu pomocou CreateOLEObject('...') ale tam zas nie je bodkova
notacia...

Neviete mi s tym niekto pomoct???

Vdaka za typy...

Zjisteni puzivani pc v siti

[*] cYd <cYd(zv)seznam(tec)cz> - 25.3.2002 14:40:25

Dobry den,
jak mohu nejlepe zjistit, ze se na jinem pc v siti pouziva klavesnice/mys? Zkratka potrebuji zjistit, zda se konkretni pc pouziva. Dekuji
cYd

W2000, D3 C/S

sql server vo win 2000?

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 25.3.2002 14:41:03

> obsahuju Win2000 orezany sql server ?nieco som niekde cital. Ak ano ako sa
> to da pouzit z D5 ?

neobsahuje, ale je to napr. sucastou .NET SDK (adresar
Microsoft.NET\FrameworkSDK\Samples\Setup\MSDE),
ktory si mozes stiahnut z Internetu a nainstalovat. Hovori sa o tom, ze MSDE
ma byt sucastou buducich Windowsov.

Erik

uvolneni pameti po instanci COM objektu

[*] Kral Jirka jr. <jirka(zv)ispot(tec)cz> - 25.3.2002 14:45:15

Ahoj,

ve sve app mam promennou typu variant do ktere si instancnu COM obekt se
kterym pracuju. Ten alokuje cca 6 MB RAM. Jak mam tuto pamet uvolnit?
nasledujici kod to nezajisti

var comik:variant;
begin
comik :=CreateOleObject(objekt);
{...prace s objektem...}
comik:=unassigned; // a stejne furt zabira pamet...
end;

jaka jina finta uvolni tu pamet alokovanou tim variantem?

J.===========================================
Jiri Kral
SPOT - IS pro polygrafii
http://www.ispot(tec)cz
mailto:jirka(zv)ispot(tec)cz
ICQ#15303940

uvolneni pameti po instanci COM objektu

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 25.3.2002 15:10:55

A co treba:
comik := nil;

nebo to muzes udelat explicitne volanim

Comik.Release;

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> ve sve app mam promennou typu variant do ktere si instancnu COM obekt se
> kterym pracuju. Ten alokuje cca 6 MB RAM. Jak mam tuto pamet uvolnit?
> Jiri Kral

ActiveX

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 25.3.2002 15:11:28

Zkus to pomoci polozky menu

Project/Import Type Library...

Ahoj Tomas

> [...]
> tak ocx su tam, ale nevidim tam tie dll.
>
> funguje mi vytvorenie objektu pomocou CreateOLEObject('...') ale tam zas

SQL - krizovy dotaz

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 25.3.2002 15:11:03

Podobne problemy resivam pres docasnou tabulku, kterou plnim nejakym vhodnym
algoritmem. Ale kdyz muzu, radeji se tomu vyhnu.

From: "Petr Smol�k" <psmolik(zv)fides(tec)cz>> Nainstaloval jsem InterBaseCS_LI-V6.0-1.i386.rpm.
> [...]
> "ibmgr -start".
> Ale tyto soubory na celem disku vubec nejsou!?

[*] Jaroslav Sipek <jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz> - 25.3.2002 15:46:27

> [...]
> Import ActiveX Control
> tak ocx su tam, ale nevidim tam tie dll.
>
> funguje mi vytvorenie objektu pomocou CreateOLEObject('...')

podivej se na Import Type Library v menu Project.

[...]

[*] Kral Jirka jr. <jirka(zv)ispot(tec)cz> - 25.3.2002 15:52:19

nelze: incompatible types pointer and variant

take nelze: automation object doesn't support method Release

Otazka je, jak moc je pravda to co ukazuje Spravce uloh ve Win2000 Pro, ze
jo.

Jiri Kral
SPOT - IS pro polygrafii
http://www.ispot(tec)cz
mailto:jirka(zv)ispot(tec)cz
ICQ#15303940

sitove provozovana aplikace

[*] Zdenek Delphi <dkonf(zv)seznam(tec)cz> - 25.3.2002 16:02:07

Ahoj lidi,
mam dotaz, ktery vas mozna prekvapi svou jednoduchosti. O to vic snad
bude reakci :-)
Proste chci aplikaci provozovat sitove, tedy, aby data byla ulozena
nekde na serveru.
-maji se instance programu spoustet ze serveru nebo maji byt
distribuovany na jednotlive stanice?
-kdyz jedna stanice provede zmenu dat, jak se to dozvedi ty
zbyvajici, aby mohly provest refresh toho, co uzivatel vidi na
obrazovce a co uz vlastne neni aktualni?
-jak se pripojit na data (treba v paradoxu) pres sit?
-muzu se do neceho podobneho pustit, i kdyz ted nema zrovna jasnou
predstavu, jak na to?

Dikec.

Danny

Vylepsete svuj prohlizec Internetu na http://software.seznam(tec)cz/listicka

Da sa zladit TQuery a BDE? Ako?

[*] <ivan.ivanov(zv)email(tec)cz> - 25.3.2002 16:19:44

Zdravim Vas,

nevedeli by ste mi niekto poradit? Mam nasledovny problem:
- vyrobil som program v D5 a pouzivam BDE. K udajom pristupujem cez komponent Query - vsetko slapalo v pohode, az kym som sa nepokusil rozchodit program v sieti - raz to chodi - inokedy v takom istom stave nie - hlasi ze tabulku zablokoval uzivatel a zapisany v pdox.lck.

Myslel som, ze ked nebudem pouzivat Table, ale Query, mozem sa zamykaniu vyhnut. V podstate robim viac menej len select, update a insert.
Ako to mam rozchodit - program je dost velky a prerabat ho je uz bez sance.

A este jeden problem - nastavenia v bde som nechal povodne, bez zmien, pouzivam jeden alias a medzi pocitacmi to chodi hrozne pomaly, aj ked na lokali je to rychle.

Prosim, help :-)

ivan.

---
---------> Created by Email(tec)cz http://www.email(tec)cz <--- Get Your Free Email

sitove provozovana aplikace

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 25.3.2002 16:48:55

On 25 Mar 2002 at 16:02, Zdenek Delphi wrote:

> [...]
> neni aktualni? -jak se pripojit na data (treba v paradoxu) pres sit?
> -muzu se do neceho podobneho pustit, i kdyz ted nema zrovna jasnou

Zapomen na Paradox a prejdi treba na MS SQL. Pro ni pouzij ADO, a tam
si muzes primo vybrat, zda (ADO)objekt s daty nechas na serveru, nebo
ho budes pouzivat na klientovi. Odpadnout ti tak starosti se slozitym
programovanim veci, ktere jsou jiz jinde vyreseny. Pro aktualizaci na
klientech budto rozesli zpravu, aby si uzivatel udelal refresh, nebo
to nech na uzivateli uplne. Urcite ale nedelej refresh automaticky,
pokud bude mit uzivatel v okne moznost editovani.

Phone: 0603 551 282

sitove provozovana aplikace

1. Mohou byt na stanicich, je ovsem nutne korektni nastaveni databazoveho
prostredku (v pripade BDE to je NET DIR stejne pro vsechny stanice)
2. Ja toto resim pomoci TCP/IP komunikace mezi stanicemi a serverem
3. V Delphi jsou na to komponenty TTable,. TQuery atd.
4. Ovsemze, ale v pripade BDE urcite nastanou problemy, ktere nebudes
schopen resit.

* D&COMM s.r.o. - sledov�n� vozidel *
* v re�ln�m �ase a prodej licenc� *
* v r�mci programu Microsoft Select *
* ---------------------------------------- *
* Korunova�n� 6 *
* Praha 7 *
> [...]
> -jak se pripojit na data (treba v paradoxu) pres sit?
> -muzu se do neceho podobneho pustit, i kdyz ted nema zrovna jasnou

TQuery a BDE + Open or ExecSQL ?

[*] Koukal Pavel <Pavel.Koukal(zv)pvt(tec)cz> - 25.3.2002 16:56:16

Zdravim vas vsechny,

mam k vam dva dotazy, ktere spolu uzce souvisi.

1) Jak poznam, ze me SQL prikaz vrati nejaka data. Potrebuju rozlisit, zda
se jedna o SQL prikaz typu INSERT, UPDATE ..., ci zda se jedna o SQL prikaz
typu SELECT.
Potreboval bych spustit kterykoliv SQL a v pripade, ze vrati nejaka data je
zobrazit.
Nyni mam vlastni rozhodovaci techniku, kde mam vyjmenovane typy SQL prikazu
a podle nich bud delam TQuery.Open nebo TQuery.ExecSQL.
Je i nejake jine reseni pro BDE?

2) Mohu nejak spustit SQL prikazy, ktere vraci vice jak jeden dataset?
TQuery pro to neni urceno - viz. chyba Query returned multiple result sets.

Diky za pripadne odpovedi.

S pozdravem Pavel Koukal.

Delphi 4 / Delphi 6, BDE 5.01 a vyssi.

Farby riadku v dbgrid

da sa v dbgrid D5 urobit nieco take aby napr ak niektora hodnota v zazname
je taka aby riadok vyfarbil inou farbou ?

vdaka

sitove provozovana aplikace

[*] Kral Jirka jr. <jirka(zv)ispot(tec)cz> - 25.3.2002 17:10:24

> [...]
> paradoxu) pres sit? -muzu se do neceho podobneho pustit, i
> kdyz ted nema zrovna jasnou predstavu, jak na to?

v dobe dostupneho MS SQL ci Interbase je prinejmensim neprozirave investovat
usili do cehokoli nove vznikajiciho nad Paradoxem. Uplna ztrata casu. Zacni
programovat nad SQL serverem, dosahnes lepsiho a spolehlivejsiho vysledku a
jeste ziskas znalosti ktere budou aktualni a nebude to "anatomie dinosaura"

J.

Farby riadku v dbgrid

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 25.3.2002 17:20:33

Hi,

samozrejme ze da...

http://www.peprsoft(tec)cz/default.asp?stpm=delphi/tipy.asp?id=54

S pozdravem