ANN Jedi Code Library 1.20

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.2002 21:25:31

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> s potesenim vam mohu oznamit ze byla uvolnena JCL 1.20. Novinky, zmeny a
> opravy jsou popsany v Readme: http://jcl.sourceforge.net/release120.html

Bohuzel se v teto verzi objevily dve chyby ktere bylo vhodne hned opravit.

Pokud jste si jiz tuto verzi tak staci stahnout JCL1_20_hotfix.zip (32k),
nahradit puvodni soubory z JCL 1.20 a pripadne znovu prelozit vsechny balicky.
V opacnem pripade prosim pouzijte posledni primo build 754 ktery obsahuje i
tyto opravy: http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=47514

Petr Vones

Prohlizec Webu v D4 standart

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.3.2002 22:05:12

From: "Miroslav Novosad" <mirnov(zv)atlas(tec)cz>
> BTW jaky je (lze-li zjednodusene) rozdil mezi TWebBrowser a
> TWebBrowser_V1, ktery se po importu rovnez objevil v palete ActiveX?

TWebBrowser pouziva interface ktere jsou v IE4 a novejsich. TWebBrowser_V1 ma
chudsi rozhrani, ale funguje i s IE3.

Petr Vones

neproporcionalni pismo pri tisku

[*] <tks(zv)mail(tec)cz> - 25.3.2002 22:08:31

jak mam donutit jehlickovou tiskarnu, aby tiskal neproporcionalnim pismem (jako v DOSu), kdyz na ni tisknu z programu primo - writeln(printerfile,' ahoj ');
Ono se mi to tiskne nejakym proporcionalnim pismem, coz ja nechci, nebot tak tisknu sestavu a chci sloupecky pochopitelne pod sebou. Kdyz to tisknu z RichEditu pomoci TRichEdit.Print a mam tam nastaveny font Courier, tak to vytisakne ok. Ale ja potrebuju rychlost. A jeste neco - jde udelat, aby se bral ohled na to, jak je nastavena tiskarna (draft, condensed...)?

Nav�tivte http://www.globalsearch(tec)cz/ !

neproporcionalni pismo pri tisku

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 25.3.2002 22:47:36

> [...]
> programu primo - writeln(printerfile,' ahoj ');
> Ono se mi to tiskne nejakym proporcionalnim pismem

Co je to to "printerfile" ?
Pokud to je promenna typu Text prirazena
pomoci AssignPrn, pak staci nahlednout
do unitu Printers a uvidis, ze tento
zpusob tisku je graficky tisk.
Pouzite pismo odpovida Printer.Canvas.

> Kdyz to tisknu z RichEditu pomoci TRichEdit.Print a
> mam tam nastaveny font Courier, tak to vytisakne ok.

I v tomto pripade je pouzit graficky tisk,
pouze se pouzije jine pismo.
Rychlost bude stejne nizka,
jako v predchozim pripade.

> Ale ja potrebuju rychlost.
> A jeste neco - jde udelat, aby se bral ohled
> na to, jak je nastavena tiskarna (draft, condensed...)?

Jedine opustit graficky tisk a tisknout znakove.
Jsou dve moznosti:
- pouzit Generic Text Only
(Obecna nebo textova) ovladac tiskarny
- posilat znaky primo do portu tiskarny
bez ovladace
Nebo pouzit nejake jiz hotove reseni.

Vaclav Krmela

'' namiesto NULL

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 25.3.2002 23:37:15

Da sa nejako donutit (niektoru komponentu) aby sa prazdny DBEdit ukladal do
DB ako '' namiesto null?

Jaro, D5, FireBird, IBX 5.03?

---
Odch�dzaj�ca spr�va neobsahuje v�rusy.
Skontrolovan� antiv�rusov�m syst�mom AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.338 / V�rusov� datab�za: 189 - d�tum vydania: 14. 3. 2002

Cteni z jiz otevreneho souboru

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 26.3.2002 00:02:07

Dobry napad, ale nerozumim uz tomu vubec.
Dal jsem za FileRead
ShowMessage ('Err:'+IntToStr (GetLastError)+ ' Pocet: ' + IntToStr (i));
a ukazuje "Err: 0 Pocet 11"
Kdyz jsem pridal jeste za SeekFile
ShowMessage ('FileSeek_Err:'+IntToStr (GetLastError));
dostanu "FileSeek_Err:0"
a dale "Err: 1411 Pocet 11"
(tu -1 to dneska ne a ne hodit...)

V helpu (pokud dobre hledam) je 1411 = ERROR_CLASS_DOES_NOT_EXIST

??!??

M. Novosad

From: "Slavomir Cekel" <cekel(zv)noves.sk>
> podla knihy 1001 TT som si spravil tlac z WebBrowseru (Tip611), ale
> chcem, aby sa mi pred samotnou tlacou nezobrazoval PrintDialog, ale aby
> sa tlacilo na vychodziu tlaciaren, ako to dosiahnut ?

Rozume to asi nejde nijak. Neco by se mozna naslo tady v sekci "Hooking the
Page Setup and Print Dialog Boxes""
http://msdn.microsoft.com/library/en-us/dnie55/html/wb_print.asp

Petr Vones

Jak schovat "Hlavni panel"

[*] Miroslav Kortus <delphi(zv)nemocnice-vs(tec)cz> - 26.3.2002 06:44:55

Ahoj,
vidim, ze Ti nokdo neodpovedel.
Zkus toto:

pro schovani
var hTaskBar : THandle;
begin
hTaskBar := FindWindow('Shell_TrayWnd',nil);
ShowWindow(hTaskBar,SW_HIDE);
end;

pro obnoveni
var hTaskBar : THandle;
begin
hTaskBar := FindWindow('Shell_TrayWnd',nil);
ShowWindow(hTaskBar,SW_SHOWNORMAL);

neproporcionalni pismo pri tisku

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 26.3.2002 07:11:27

On 25 Mar 2002 at 22:08, tks(zv)mail(tec)cz wrote:
> [...]
> sloupecky pochopitelne pod sebou. Kdyz to tisknu z RichEditu pomoci
> TRichEdit.Print a mam tam nastaveny font Courier, tak to vytisakne ok.
Protoze Courier je neproporcionalni font.
> Ale ja potrebuju rychlost. A jeste neco - jde udelat, aby se bral
> ohled na to, jak je nastavena tiskarna (draft, condensed...)?
Oboji jednoduse - tisknout znakove, ne graficky.
Z.Kalhous

'' namiesto NULL

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 26.3.2002 07:17:01

On 25 Mar 2002 at 23:37, Jaroslav Popluhar wrote:
> Da sa nejako donutit (niektoru komponentu) aby sa prazdny DBEdit
> ukladal do DB ako '' namiesto null?
Asi nejlogictejsi je v DDL definovat pro takovou polozku DEFAULT ''.Z.Kalhous

RS 232 & RS 485

[*] Robert Ku�era <delphi(zv)sys(tec)cz> - 26.3.2002 07:21:18

Ahoj,

omlouvam se, ze Vam naposledy vstupuju do debaty. Pochopil jsem z
predchozich mailu, ze se Vam jedna spise o prepinani smeru u RS485 po
odvysilani bloku dat a ne o monitorovani stavu vysilani. Ostatne v
datasheetu od 16550 je zminka o FCR (FIFO control register), kde je mozno
zakazat FIFO a pote se odpichnout (i) od THR.

Vice o 16550 najdete zde
http://www.national.com/search/search.cgi/design?keywords=16550#Datasheet
nebo
http://www.sidsa.com/datasheets/UART/ds_uart16550_v10.html

A co pisou o povoleni THR v IER::

Transmitter Holding Register Empty

In non-FIFO mode, an interrupt will be generated (if enabled) when the THR
gets empty, so the microprocessor knows that it can write new data to be
sent.

In FIFO mode the interrupt will appear when the transmission FIFO gets
completely empty, so the microprocessor knows it can write 16 new characters
to be sent.

This interrupt is directly related to the value of the THR Empty bit in the
LSR

> To lze zjistit jedine dotazem na jeho stav v LSR (Line status register).
>
> Bye, pf

'' namiesto NULL

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 26.3.2002 07:40:47

> Asi nejlogictejsi je v DDL definovat pro takovou polozku DEFAULT
> ''.Z.Kalhous

Jenze ta default hodnota se nepouzije, pokud bude sloupec pouzit v dotazu. V
tom pripade tam zapise hodnotu, ktera je dotazem predana...

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

'' namiesto NULL

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 26.3.2002 07:47:55

> Asi nejlogictejsi je v DDL definovat pro takovou polozku
> DEFAULT ''

coz nam napriklad v IB6 nepomohlo, ponevadz, kdyz z delf jde do
databaze null, tak server uz tam default nenacpe. museli jsme
to upravit v triggeru.

dekuji PeC(zv)

neproporcionalni pismo pri tisku

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 26.3.2002 07:48:44

Myslim, ze uzitecna by pro Tebe mohla byt funkce WritePrinter, viz help.

Karel Rys

'' namiesto NULL

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.3.2002 07:49:58

> Da sa nejako donutit (niektoru komponentu) aby sa prazdny DBEdit
> ukladal do DB ako '' namiesto null?

Kdyz jsem se vrtal v kodu IBDatasetu, zjistil jsem, ze pro pole typu
TIBStringField se prazdny retezec vzdy uklada jako NULL. Zkus
proto zaridit, aby toto pole bylo typu TStringField. Nejsem si ted jist,
jestli toho snadno docilis v dobe navrhu, ale jedna z cest je
vytvoreni potomka IBDatasetu, ktery toto pomerne jednoduse udela.
Uz si nepamatuji, jak, ale delal jsem to a nebylo to slozite.

Jestli to vyresi tvuj problem, nevim, ale treba to necemu pomuze.

David Lebeda

RS 232 & RS 485

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 26.3.2002 07:55:18

From: "Robert Ku�era" <delphi(zv)sys(tec)cz>> omlouvam se, ze Vam naposledy vstupuju do debaty. Pochopil jsem z
> predchozich mailu, ze se Vam jedna spise o prepinani smeru u RS485

No vsak - ale smer muzes prepnout az po odvysilani posledniho znaku, tedy ve
stavu, kdy je TSR prazdny, coz indikuje bit TEMT v LSR.

> odvysilani bloku dat a ne o monitorovani stavu vysilani. Ostatne v
> datasheetu od 16550 je zminka o FCR (FIFO control register),
> kde je mozno zakazat FIFO a pote se odpichnout (i) od THR.

Jenze v okamziku, kdy je THR empty a generuje se interrupt, je jeste
posledni znak vysilan z TSR registru a po jeho odvysilani se uz zadny
interrupt negeneruje, takze to byla ta namitka ze strany Erika, na kterou
jsi reagoval.

Bye, pf

IBX problem s parametrami

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.3.2002 07:59:07

> Resp.
> potrebujem vytovrit take where, aby som mohol lahko vypinat jednotlive
> casti spojene cez operator AND. Ak uzivatel nevyplni tak nech cast sa
> rovna True?

To by na prvni pohled nemuselo byt tak slozite. Jednotliva vypinatelna cast by mohla
vypadadat treba takto:

((:Vypnuto1 = 'A') or podminka z puvodniho zadani) a u casti, ktere chces vypnout
pak nastavis prislusny parametr Vypnuto na 'A'.

David Lebeda

OT: Vypnuti Plug&Play u Win 2000

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 26.3.2002 08:01:07

Nazdarek,

nevite nekdo, jak vypnout %subj% ?

Mam kartu, pro niz jsou ovladace pouze pro Win2000, ale podle vyrobce tam
maji nekde chybku, takze po restartu wokna rvou, ze nasly novy HW. Po stornu
hledani najedou ovladace a muj soft a vsechno bezi dal. Jen ten reset me
rozciluje.
Masina bezi nonstop a pokud na to zapomenou, tak po vypadku napajeni nebo
jinem restartu musi pripojovat klavesnici, mys a monitor jen pro to, aby
tukli na storno.

Ostatni karty jedouci pod Win NT jsou naprosto v pohode, jen ta nejnovejsi
verze dela problemy.

Urcite to bude nekde v registru, ale uz jsem nad tim stravil hodne casu a
nic nenasel.

Dekuji za kazdou radu.

Bye Ludan

IBX, GeneratorField, Loacte na vlozeny zaznam, kto

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.3.2002 08:08:08

> Mam IB databazu (Firebird 1.0) a pristupujem k nej cez IBX 5.03.
> V Before insert trigroch mam nastavenie PK cez generator.
> Pre pristup pouzivam DBAware komponenty oprete o IBQuery +
> IBUpdateSQL.
>
> V DBGride zobrazujem otvorene Query. Ked uzivatel prida novy zaznam
> potrebujem ho vlozit do gridu na spravne miesto. Preto v metode
> DataSet.AfterPost (vid. koniec spravy) zatvaram a otvaram DataSet.
> Potrebujem vsak ako aktualny zaznam nastavit prave vlozeny zaznam.
>
> Lenze PK vlozeneho zaznamu nie je klientovi zname.

> [...]

Cest je vic. Jedna spociva v tom, ze generovani ID nebude delat trigger, ale ulozena
procedura (stejnym zpusobem pres generator), takze pred insertem si ji zavolas a
reknes si o ID. Do tabulky ho pak vlozis pri insertu. Jina cesta je ponechat trigger a
po provedeni dotazu zjistit hodnotu generatoru select gen_id(generator, 0) from
rdb$database, pokud znas jmeno generatoru. Pak me jeste napada GeneratorField,
ale s tim nemam zadne zkusenosti.

> - Mozem refreshnut aktualny zaznam v Query bez Close/Open?

K necemu takovemu by snad melo slouzit RefreshSQL na IBDatasetu, ale
nepouzivam to, tak bez zaruky.

David Lebeda

sitove provozovana aplikace

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.3.2002 08:20:55

> bude reakci :-) Proste chci aplikaci provozovat sitove, tedy, aby data
> byla ulozena nekde na serveru.
> -muzu se do neceho podobneho pustit, i kdyz ted nema zrovna jasnou
> predstavu, jak na to?

Ahoj,

musim souhlasit s tim, ze pro sitovy provoz bych zapomnel na paradox a sahnul po
SQL serveru. Ale to co chci napsat, je asi toto: Pokud jsi to jeste nedelal, pocitej s
tim, ze pres veskerou snahu bude prvni verze Tve aplikace napsana otresne
(pomalost, nefektivita) a mozna, tak jak budes do veci postupne pronikat, ji jeste
jednou nebo dvakrat zcela prepises. To je asi nevyhnutelny vyvoj, kterym projde
snad kazdy - proto neni dobre se to ucit na nejake rozsahle nebo extremne dulezite
aplikaci. Hodne zdaru.

David Lebeda

Univerzalne query a NULL

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 26.3.2002 08:30:50

> Ako realizujete univerzalne Query pre uzivatela, ktore zohladni vsetky
> zadane polozky a ignoruje vsetky nezadane (teda tie povazuje za
> splnene)?

Rozhodne doporucuji zapomenout na DBEdity a jine podobne komponenty, ktere
vedou na univerzalne sestaveny dotaz se spoustou parametru. Naopak doporucuji
pouzivat normalni Edity apod. a SQL dotaz pak sestavit na miru v kodu nejak jako

s := 'select * from tabulka where (1=1)'
if (Edit1.Text <> '') then
s := s + ' and (jmeno = :jmeno)'
IBDataset1.SelectSQL := s;
...(naplnit parametry)

Pripadne se obejit bez parametru a misto :jmeno rovnou pridat Edit1.Text. Nesmis
ale zapomenout osetrit pripady, kdy nekdo do editu zapise apostrof.

Tohle je sice pracnejsi reseni, ale nemusis porad obchazet problemy spojene s db-
aware komponentami.

David Lebeda

prevod XML -> DataSet

[*] Roman Kunovsky <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 26.3.2002 08:36:08

Ahoj,

potreboval bych "presypat" data z XML do klasickeho Datasetu (TDataSet).
Muzete mi nekdo poradit, jak by to slo co nejrychleji udelat? (a aby to bylo
pak celkove rychle; jedna se radove o 100000 zaznamu)

mam D5, Professional

Diky Roman

neproporcionalni pismo pri tisku

[*] =?utf-8?B?VG9tw6HFoSBLdXDEjcOtaw==?= <tks(zv)mail(tec)cz> - 26.3.2002 08:40:17

Ad znakovy tisk

Jak se da zrealizovat to posilani znaku primo na port? Aby to fungovalo i v NT i 9x. Nasel jsem nejakou takovou fci:

function PrnOut(C:char):byte;assembler;
const
LptNo:word = 0;
asm
mov dx,LptNo
mov al,C
mov ah,0
int 17h
xchg ah,al
end;

, ale to u toho int hodi Exception

> [...]

> na to, jak je nastavena tiskarna (draft, condensed...)?

Jedine opustit graficky tisk a tisknout znakove.

Pøíchozí zpráva neobsahuje viry.
Zkontrolováno antivirovým systémem AVG (http://www.grisoft(tec)cz).

IBX problem s parametrami

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 26.3.2002 08:50:43

> ((:Vypnuto1 = 'A') or podminka z puvodniho zadani) a u casti,
> ktere chces vypnout
> pak nastavis prislusny parametr Vypnuto na 'A'.

co takhle:

"
where
:parametr_1 is null or polozka_1 = :parametr_1 and
:parametr_n is null or polozka_n = :parametr_n
"

za predpokladu, ze te nezajimji hodnoty null v polozkach

dekuji PeC(zv)

Zmena struktury db tabulky

[*] Skokosek <skokosek(zv)seznam(tec)cz> - 26.3.2002 08:55:46

Ahoj,

uz si s tim lamu hlavu dlouho, ale porad mi to nefunguje. Potrebuju v
paradox tabulce zmenit programove pole typu Autoincrement na
typ Integer (a potom zpet). Sehnal jsem par kodu, ale nejak se mi
to nedari rozchodit. Muze mi nekdo poslat funkcni kod ?

Dik moc za radu

Lada

OT: AT prikazy pre Ericsson GA628

[*] Pavol Griga <paly(zv)sct.sk> - 26.3.2002 08:58:35

Nemate niekto popis AT prikazov pre Ericsson GA628???? alebo ako sa da
poslat sms pomocou serioveho kabelu a ako sa zapina CLIP, lebo prikaz
"AT+CLIP=1", nejde na GA628.

Paly

parametry ExtractIcon

Chtel bych si vytahnout ikony z exace, ale nemohu prijit na to, jak
vytahnout pocet ikon.

HICON ExtractIcon(

HINSTANCE hInst, // instance handle
LPCTSTR lpszExeFileName, // filename of file with icon
UINT nIconIndex // index of icon to extract
);

IconIndex
Specifies the index of the icon to retrieve. If this value is 0, the
function returns the handle of the first icon in the specified file. If this
value is -1, the function returns the total number of icons in the specified
file.

Mno ale Cardinal je 0..xxxx zejo, takze jsem u IconIndexu namydleny...

Nevite nekdo jak na to?

Sroub

DBEdit s Labelom

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 26.3.2002 09:38:48

Nepoznate niekto komponentu DBEdit,
ktora by mala v sebe aj vlastnost "Caption",
a tato by pri priradeni DataFieldu kopirovala
property TField.DisplayLabel ?

Teda aby ten label bol sucastou takeho DBEditu
a na forme sa presuval spolu so vstupnym riadkom?

(Tak ako to robi DBGrid.)

Jaro, D5 Pro, FireBird, IBX 5.03

Make, implicit rules

[*] Miloslav Sk�cel <delphicz(zv)stereo(tec)cz> - 26.3.2002 09:45:31

Je mozne definovat v makefile pro Borland Make implicitni pravidla?
Je v prikladu chyba nebo to Borland Make nepodporuje?

HC = $(MAKEDIR)\..\..\..\HelpMan3\helpman.exe

.chm.hm3:
$(HC) $< /chm

skacel(zv)stereo(tec)cz

Univerzalne query a NULL

Pouzivam metodu A, ale jen pro male tabulky, protoze zapis
:parametr is null zpusobi projiti cele tabulky, bez ohledu na ostatni
podminky.

> [...]
> parametricky dotaz
> A. s klauzulou WHERE ((Field1 like :Parameter1) OR
> (:Parameter1
> is null)) AND ...
> B. alebo pre retazce WHERE ((Field1 like :Parameter1) OR
> (:Parameter1 =
> '%%')) AND ... // percentami obalujem zadany parameter
>
> Vysledky:
> A.- spustenie takehoto Query vyvola exception DataType unknown
> B. - ked ale zadam nejaky retazec do Parameter1 (cez ParamByName),
> potom mi
> IBX vyhodi exception, ze sa pokusam ulozit viac ako 2 znaky ...

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 26.3.2002 09:55:36

> From: Tomáš Kupčík
>
> Ad znakovy tisk
>
> Jak se da zrealizovat to posilani znaku primo na port?
> Aby to fungovalo i v NT i 9x.

Treba takto:

var F: TFileStream;
F := TFileStream.Create('LPT1', fmCreate);
F.Write(neco, dlouhe);
nebo
F.CopyFrom(z jineho streamu, 0);
F.Free;

Farby riadku v dbgrid

[*] <ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz> - 26.3.2002 09:58:28

Zdravim

Je treba si naprogramovat udalost OnDrawColumnCell a to treba takto:

procedure TForm1.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
begin
if not (gdFocused in State) and not (gdSelected in State) then begin
if Table1.FieldByName('EmpNo').AsInteger < 100 then begin
DBGrid1.Canvas.Font.Color := clWhite;
DBGrid1.Canvas.Brush.Color := clTeal;
end;
if DataCol = 1 then begin
DBGrid1.Canvas.Font.Color := clRed;
end;
DBGrid1.DefaultDrawColumnCell(Rect,DataCol,Column,State);

Ivan Virag

> da sa v dbgrid D5 urobit nieco take aby napr ak niektora
> hodnota v zazname
> je taka aby riadok vyfarbil inou farbou ?
>
> vdaka

parametry ExtractIcon

Jo, uz to mam pres ExtractIconEx z archivu konference (klasicky od PV, ze
jo)

Sroub

> [...]
specified
> file.
>
> Mno ale Cardinal je 0..xxxx zejo, takze jsem u IconIndexu namydleny...

[*] Jaroslav N�dhera <nadhera(zv)csh(tec)cz> - 26.3.2002 10:10:41

>-maji se instance programu spoustet ze serveru nebo maji byt
>distribuovany na jednotlive stanice?

To je tezke odpovedet. Myslim, ze zavisi na konkretni situaci a aplikaci. Ja
bych o tom rozhodl az po zvazeni vsek okolnosti konkretni aplikace.

>-kdyz jedna stanice provede zmenu dat, jak se to dozvedi ty
>zbyvajici, aby mohly provest refresh toho, co uzivatel vidi na
>obrazovce a co uz vlastne neni aktualni?

My to resime bud tak, ze se periodicky vola refresh (samozrejme jen tehdy,
kdyz se data needituji). A nebo se necha na uzivateli, aby si sam zmackl
tlacitko refresh, pokud chce ziskat aktualni data.

>-jak se pripojit na data (treba v paradoxu) pres sit?

S Paradoxem budou asi na siti problemy, ale jde to (i kdyz na lokale na nej
nedam dopustit, tam je bezkonkurencni). Staci nastavit Paradox tak, aby se
vsechny stanice "divaly" na data na serveru a pak v konfiguraci BDE nastavit
NETDIR z jednotlivych stanic tak, aby se divaly do jednoho adresare.

>-muzu se do neceho podobneho pustit, i kdyz ted nema zrovna jasnou
>predstavu, jak na to?

????? :-)

Velfl�kova 10, 160 00 Praha 6
tel.: 02/2431 2344-5, fax: 02/652 28 92
Nedbalova 14, 701 00 Ostrava
tel.: 069/633 56 87
www: http://www.csh(tec)cz , e-mail: nadhera(zv)csh(tec)cz

Univerzalne query a NULL

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 26.3.2002 10:11:42

Nevim k cemu ma byt "univerzalni" query pouzivano, pokud pouze browse,
pouzivame univerzalni ulozenou proceduru, ktera ma tyto parametry (vsechno
jsou typu string):
1. nazev view (mozno i tabulky)
2. where klauzuli
3. order by klauzuli
4. filter (doplnuje where o "pevnou cast" - obcas se to hodi)

Pro generovani "where klauzule" napsal kolega komponentu, kter� spolupracuje
s gridem, nebo datasetem a umoznuje interaktivni vytvoreni teto casti
dotazu.

"Order by klauzuli" jsme zatim neautomatizovali, setrideni nastavujeme
klikem na titulek gridu, ale dle zkusenosti s "where" to neni problem.

Uvedenou konstrukci pozivame s MSSQL a vyhradne k browse, veskery update
provadime z duvodu bezpecnosti pomoci ulozenych procedur psanych pro
jednotlive objekty.

Ahoj Pavel

From: Jaroslav Popluhar [mailto:delphi1(zv)acc.sk]

Zdravim vsetkych - a vopred dakujem tym, co mi venuju trocha vzacneho casu!

Ako realizujete univerzalne Query pre uzivatela, ktore zohladni vsetky
zadane polozky
a ignoruje vsetky nezadane (teda tie povazuje za splnene)?

BTW:

[...]

Jaro, D5, FireBird 1.0, IBX 5.03

---
Odch�dzaj�ca spr�va neobsahuje v�rusy.
Skontrolovan� antiv�rusov�m syst�mom AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.338 / V�rusov� datab�za: 189 - d�tum vydania: 14. 3. 2002

Praca s TRANSAKCIAMI ...

[*] Slavomir Cekel <cekel(zv)noves.sk> - 26.3.2002 10:13:40

Mam nasledujuci priklad ...

v programe pracujem s databazou SQL, teraz si predstavme, ze:

1. Spravim si select, aby som zistil nejake udaje o stave databazy,
potrebujem si do lokalnych premennych zapamatat nejake udaje, ktore pri
dalsej praci pouzijem.
2. Potrebujem spravit nejaky UPDATE zaznamu. Tak ho spravim.
3. zaze podla nejakych premennych zistim, ze potrebujem cosi do databazy
vlozit ... tak dam INSERT.
4. Zase potrebujem select, aby som si obcerstvil lokalne udaje a zistil
co dalej
5. a tak stale dookola, kym nebudu splnene podmienky pre uspesne
ukoncenie danej akcie (poziadavky uzivatela)

este pre vysvetlenie, vsetko so vsetkym suvisi ... cize ak nastane chyba
kdekolvek medzi tymito krokmi, chcem, aby sa nevykonala ziadna zmena,
lebo v databaze by bol bordel.

Ano vsetci mi odpoviete pouzi TRANSAKCIE ... a tu je moja otazka ...

AKO ?

alebo pouzit ulozene procedury ? su vyhodnejsie pre toto ?

Slavo

P.S. Pomohol by nazorny KOD :) Vdaka

Univerzalne query a NULL

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 26.3.2002 10:22:58

> Nevim k cemu ma byt "univerzalni" query pouzivano, pokud pouze browse,
> pouzivame univerzalni ulozenou proceduru, ktera ma tyto

to na IB/FB bohuzel nelze (aspon zatim).

kazdopadne jsem ted udelal podobne sestavovani filtru na klientovy.
vyberu si filtr, podle zatrzenych voleb si program vyzada zadani
udaju od uzivatele. potom sestavi where a nahradi jim puvodni where
v IBDataSet.

moho poslat ukazku, akorat, ze samostany form asi nebude moc funkcni,
ale na prohlidnuti....

dekuji PeC(zv)

neproporcionalni pismo pri tisku

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 26.3.2002 10:26:48

Jedno z reseni je pouzit driver "Generic/Text only" (nevim jak se jmenuje
na ceskych Windows) a tisknout pouze neproporcionalnimi fonty (Courier,...).
Toto lze pouzit vsude, napr. i v Quick Reportech.

Ma to vsak mouchy, napr. kdyz se tiskne do sloupcu obcas se v jednom radku
odsadi text o par mezer. Je to zrejme v driveru protoze to dela i Word.
Vi nekdo jak na to?

From: <tks(zv)mail(tec)cz>
> [...]
> Ono se mi to tiskne nejakym proporcionalnim pismem, coz ja nechci, nebot tak tisknu sestavu a chci sloupecky pochopitelne pod sebou. Kdyz to tisknu z RichEditu pomoci TRichEdit.Print a mam tam nastaveny font Courier, tak to vytisakne ok. Ale ja potrebuju rychlost. A jeste neco - jde udelat, aby se bral ohled na to, jak je nastavena tiskarna (draft, condensed...)?

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 26.3.2002 10:27:00

pri vetsim mnozstvi zaznamu jsou uzivatele radsi
za tlacitko(pripad dve), protoze je stve, ze se dela dlouhy
refresh aniz by to chteli(pripad jedna). Alespon podle
mych zkusenosti. Treti reseni je udelat prepinac, treba
i s intervalem na zpusob refreshe at si uzivatel vybere.

Sluzba a automatic start

[*] ales.pavel(zv)popron(tec)cz - 26.3.2002 10:34:38

Nazdarek kluci tak mam problem,
udelal jsem sluzbu podle kopyta v Delphi a mam problem, nejak mi sluzba pri
instalaci sama v WNT nenastartuje,ve W2000 se to zda OK ale v NT to proste
nechodi nevite nekdo cim to je,kdyz ji pustim rucne tak bezi,ale pri
restartu uz ne..
Nemate nekdo nejaky napad,nevite na co se zamerit moc diky

Ales Pavel
Technical Specialist
Popron Consulting - Your System Integrator
D5 Ent W2000

neproporcionalni pismo pri tisku

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 26.3.2002 10:51:50

> [...]
>
> Ma to vsak mouchy, napr. kdyz se tiskne do sloupcu
> obcas se v jednom radku odsadi text o par mezer.
> Je to zrejme v driveru protoze to dela i Word.

Neni to v driveru.
Driver dela jenom to, co se po nem chce.
Driver totiz musi transformovat
polohy tistenych znaku do rastru,
ktery ma k dispozici na tiskarne.
Pokud ma zvolene pismo mensi
roztec znaku, musi pismena tisknout
pres sebe. Pokud je roztec znaku
vetsi, musi to dohanet vkladanim mezer.

Generator sestav Sinea na to ma
zabudovan rezim znakoveho rastru
a zavedeny tri specialni fiktivni
fonty Roman 10, 12 a 17 cpi.
Pri pouziti techto fontu a polozek
zarovnanych do odpovidajiciho rastru
je tiskovy vystup zformatovan tak,
jak to odpovida moznostem znakove
tiskarny.
Potom k popsanemu efektu nedojde.

Vaclav Krmela

Vypnuti Plug&Play u Win 2000

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 26.3.2002 10:51:29

Ovladaci panely/Nastroje pro spravu/Sluzby/Plug and Play

ale pozor kdysi jsem to skousel a nemohl sem pak nastartovat pocitac, ale je
mozne ze to bylo necim jinym (tehdy sem zmenil dve veci naraz) takze
doporucuji nainstalovat nekam bokem a tam to skouset

> nevite nekdo, jak vypnout %subj% ?

Vypnuti Plug&Play u Win 2000

[*] Petr Hodbod <hodbod(zv)mendelu(tec)cz> - 26.3.2002 11:04:39

Vypnuti Plug and Play opravdu vyrusi masinu do BSOD, pokud to v servis packu
uz neopravili. V prvni ostre verzi to neslo.

From: "Vaclav Krmela" <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz>

> Neni to v driveru.
> Driver dela jenom to, co se po nem chce.
> [...]

Ano, to bych pochopil a lze to i nasimulovat pokud
pouzivam proporcionalni pisma (Arial, Times...).
Pak driver generuje napr. mezi 2 znaky "i" a "m"
znak CR (ascii 13) a odpovidajici pocet mezer
aby se jakoby dostal na pozici tesne za "i" --
technicky mu vyjde pozice primo na znaku "i"
a "m" vytiskne pres nej.

Ale pokud pouzivam neproporcionalni (Courier),
popisovany efekt s prepisovanim znaku se neprojevuje
protoze vsechny znaky v tistenem retezci zacinaji
tak ze se daji vytisknout na jeden zatah za sebou.
Problem je v pozici kde se skupina znaku zacne
tisknout. I kdyz v sestave zacinaji pixelove retezce
na dvou radcich stejne, driver treba na druhy radek
pred skupinu prida dve mezery (jednu mezeru bych
i mozna pochopil, -- ale dve?)

Znamena to ze skupiny znaku musi zacinat
v urcitych pozicich danych "rastrem" jak to
popisujete?

> Generator sestav Sinea na to ma
> [...]

Bohuzel jsme natolik propojeni s QR ze
v tuto chvili nepripada v uvahu ze bychom
presli na jiny generator sestav (vyhodnocovani
vyrazu z nasich business objektu, nase
vestavene funkce atd...)

Martin Schayna

Praca s TRANSAKCIAMI ...

[*] Lubo Fule <fule(zv)ekosoft.sk> - 26.3.2002 12:33:27

Napr. takto:

Database1.StartTransaction;
try
vsetky akcie co treba

Database1.Commit; //potvrdi a ukonci transakciu ak vsetko nenastala ziadna
chyba
except
Database1.Rollback; //ak nastala vynimka, stornuje transakciu - vsetky
zmeny, ktore sa udiali od "StartTransaction" sa vratia nazad
raise;
end;

> [...]
> lebo v databaze by bol bordel.
>
> Ano vsetci mi odpoviete pouzi TRANSAKCIE ... a tu je moja otazka ...

Vicejazycna aplikace

[*] Jiri Kratochvil <jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz> - 26.3.2002 12:40:12

> [...]
>tato vec standartne resi ? Mam mit napr. extra soubor, kde jsou
>jednotlive hlasky napr. ocislovane a ja se potom odvolavam na jednotliva
No ja to resim tak, je mam klasicky INI soubor, ve kterem sekce jsou
jednotlive
formulare a jmena jednotlivych komponent jsou klice INI souboru ...
No a pak pri vytvareni formulare si to jednodusse nacitam ...

Mozna je i jine reseni, ale me tohle naprosto vyhovuje ...

Mozny by slo misto INI souboru pouzit *.res.

JK

Praca s TRANSAKCIAMI ...

[*] ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 26.3.2002 13:11:11

Pokud bys nechtel pouzit ulozenou proceduru, tak predpokladam, ze to
pises primo v TQuery.
Tady je lehka odpoved: pri ulozene procedure je cela transakce
predkomilovana a optimalizovana, takze je potom rychlejsi (navic pokud
to poustis porad dokola).
Asi bych su proceduru udelal: sprava je o trochu jednodussi, pze
napriklad nemusis pro chybicku v procedure posilat novou verzi
programu, ale staci opravit proceduru na SQL. Dale treba kvuli
pristupove politice nemusi byt vhodne umoznit pri kazdem pripojeni
zmenu dat (u procedury se berou prava myslim podle vlastnika dbo).
Ano, rozhodne bych pro takovy pripad pouzil transakci.

BEGIN TRANSACTION
insert NM_SvoznyPlan (neco) values((zv)neco)
if (zv)(zv)Error <> 0
begin
select (zv)Ret = 4
goto FatErr
end
COMMIT TRANSACTION
goto Konec

FatErr:
ROLLBACK TRANSACTION

Konec:

if (zv)Ret=-1 select Result = (zv)Ret, ErrMessage = '' .... navrat
chyb pro Delphi (tam to pak zpracuji dle Result)
------
ing. Pavel �ilinec
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

26.3.2002 Slavomir Cekel:
> [...]

> AKO ?

> alebo pouzit ulozene procedury ? su vyhodnejsie pre toto ?

[*] Jon� Mari�n <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 26.3.2002 13:14:41

Mozna blbej napad, mas v Control panel/Services nastaven typ spousteni na
Automatic ?

Marian Jonas

> [...]
> restartu uz ne..
> Nemate nekdo nejaky napad,nevite na co se zamerit moc diky

tDBGrid a OnDrawDataCell

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 26.3.2002 13:46:29

Dobry den,

v Delphi 6 Pro se pokousim u tDBGrid vytvorit OnDrawDataCell - chtel jsem jen barevne odlisit
nejake polozky. Ovsem zda se, ze tato udalost se vubec nevyvola (at uz DefaultDrawing nastavim
true nebo false; dam-li false, zobrazi se tedy jen prazdna mrizka). Mam pocit, ze v Delphi 5 to
bez problemu fungovalo. Delam nekde nejakou zjevnou chybu?

Diky, Karel Rys

Jazyk TransactSQL ... konkretne prikaz GO

[*] Slavomir Cekel <cekel(zv)noves.sk> - 26.3.2002 14:00:59

Zdravim ...

nemohol by niekto sformulovat nejaku peknu a rozumnu veticku, kedy a kde
pouzivat prikaz GO ?

Slavo

Pristup pres Active Directory

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 26.3.2002 14:07:45

Ahoj,

muzete mi prosim nekdo poradit kolem pristupu pres Active Directory ?

Jak zjisti cislo BUILD v aplikaci?

[*] L. Filip <lfilip(zv)lekis(tec)cz> - 26.3.2002 14:15:07

Zdravim,
chtel bych ve sve aplikaci zobrazit mimo jeji verze take aktualni Build.
Muzete mi nekdo poradit?

Diky

D5Ent, W2000

Jazyk TransactSQL ... konkretne prikaz GO

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 26.3.2002 14:19:52

[P��loha v souboru: winmail.dat]
GO neni prikaz Transact SQL. Je to prikaz pro Query Analyzer, nebo nejakou
jinou jemu podobnou utilitu. Prikaz GO zajisti, ze vsechno az po GO se posle
na server jako jeden prikaz Transact SQL. Samotne GO se na server neposila.
To co je za GO az do pristiho GO se posle jako dalsi prikaz a tak dale.

nemohol by niekto sformulovat nejaku peknu a rozumnu veticku, kedy a kde
pouzivat prikaz GO ?

Vicejazycna aplikace

[*] Marek Spisak <spishark(zv)post(tec)cz> - 26.3.2002 14:25:38

> [...]
> formulare a jmena jednotlivych komponent jsou klice INI souboru ...
> No a pak pri vytvareni formulare si to jednodusse nacitam ...

Podivej se na www.localizator.com. Je tam programek od Zbyska Hlinky, ktery
tyto veci resi. Vyhodou lokalizace timto zpusobem jsou slovniky, ktere
obsahuji stringy. V mnoha projektech se hlasky opakuji a tak neni nutne to
porad datlovat dokolecka. Delphi podporuji tahani resourcu z lokalizovanych
DLL. Od verze 5 vyse lze menit jazyk za behu programu. INI soubory jsou
podle meho nazoru prilis pracne. Pouzivam Localizator pro lokalizaci
projektu a jsem s nim spokojen. Prekladaji se az vysledne binary, tozn. ze
cely projekt se stvori v jednom jazyce a pro ostatni se vygeneruji
lokalizacni DLL. Je vsak treba dodrzovat par zakladnich postupu, ale ty
nijak nezdrzuji nebo neomezuji praci.

Marek Spisak

Jazyk TransactSQL ... konkretne prikaz GO

[*] Michal Sefcik <sefcik(zv)benefitcz(tec)cz> - 26.3.2002 14:26:50

GO neni prikaz, nybrz oddelovac prikazu; v praxi to znamena, ze pokud
explicitne
neosetrujes transakce, tak vsehny prikazy pred GO se chovaji jako jeden
TransactSQL prikaz.

Od: "Slavomir Cekel" <cekel(zv)noves.sk>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Predmet: Jazyk TransactSQL ... konkretne prikaz GO

> Zdravim ...
>
> nemohol by niekto sformulovat nejaku peknu a rozumnu veticku, kedy a kde
> pouzivat prikaz GO ?
>
> Slavo

Sluzba a automatic start

[*] ales.pavel(zv)popron(tec)cz - 26.3.2002 15:03:17

Marian Jonas napsal :
>Mozna blbej napad, mas v Control panel/Services nastaven typ spousteni na
>Automatic ?

Tuhle moznost skrtame,kdo dal? Proste nenastartuje se a nenastartuje
potvora,rucne to ale jde.Neni tu zadne winservice guru? Nesouvisi to nejak s
uzivatelskejma pravama,u zakaznika to nejde a u me to jde jak pod W2000 tak
i pod NT.
Aldik Pavel
Svobodny,ac pro D5 W2000 zadany:-)
Amater na trnite ceste profesionala:-) tezce osudem zkouseny

tDBGrid a OnDrawDataCell

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 26.3.2002 15:11:24

Karel Rys dne 26 Mar 2002 v 13:46:

> [...]
> dam-li false, zobrazi se tedy jen prazdna mrizka). Mam pocit, ze v
> Delphi 5 to bez problemu fungovalo. Delam nekde nejakou zjevnou chybu?

Odpovim si sam - delam chybu, mam pouzivat OnDrawColumnCell...

Message table pro event log

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 26.3.2002 15:22:45

Zdravicko

Mam napsanou NT sluzbu a potrebuju pro ni vytvorit
message table, pro zobrazeni udalosti v event vieweru.
Jaka je spravna syntaxe RC souboru, budou mi stacit
3 zpravy z toho jedna s parametrem.

Jak zjisti cislo BUILD v aplikaci?

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 26.3.2002 15:30:59

http://stonebirds.8m.com/comptime/
JG

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Michal Sefcik

GO neni prikaz, nybrz oddelovac prikazu; v praxi to znamena, ze pokud
explicitne
neosetrujes transakce, tak vsehny prikazy pred GO se chovaji jako jeden
TransactSQL prikaz.

TDateTime a SQL TimeStamp

[*] Tomas Bozik <tomas_bozik(zv)pobox.sk> - 26.3.2002 15:46:57

vedel by mi niekto vysvetlit rozdiel a sposob akym vyrovnat hodnoty??
mam vytvorit select, ktory generuje zaznamy v urcitom casovom rozpati.
vdaka za kazdy napad.
Tomas

____________________________________
http://www.pobox.sk/ - najvacsi slovensky freemail

Sluzba a automatic start

[*] ales.pavel(zv)popron(tec)cz - 26.3.2002 16:01:51

> [...]
>uzivatelem-administratorem a pak se prihlasil jiny uzivatel, ktery nema
>administratorska prava? Mozna je to ale blbost, zase tak dobre se ve

take bych to tak nejak videl,ale spis nejak obracene,slaby prava a pak se to
nenaistalovalo do rootmachine ale jen pro toho lokalniho uzivatele a pak se
to diky tomu pri startu nepousti,protoze automatic neni pro machinu,ale jen
pro toho konkretniho usera.
Proto me zajima jak to vypada a co se stane,nesetkal jste se nekdo s
podobnym problemem,urcite nejsem sam komu jeho sluzbu instaluji
administratori a pak to z nejakeho duvodu nebezi.Bude to v registrech a uz
jsem se s tim docela popral,tak doufam ze jim to bude chodit.

Ales Pavel
amater na predlouhe ceste profika.W2000 D5 Ent

Sluzba a automatic start

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 26.3.2002 16:04:34

Zkus si zodpovedet nasledujici otazky:

Je ta service nastavena u zakaznika k automatickemu startovani?
Kdyz restartuje pocitac a podiva se do Control Panelu services, tak ji
ma, ze nebezi?
Kdyz v tu chvili da start, tak se normalne rozbehne?
Je nastavena aby bezela pod systemovym ucten, nebo pod nejakym
uzivatelem?
Pri spousteni se nenapise, ze nejaka service selhala a at se podiva do
eventlogu?
Je neco v eventlogu?
Co pouzivas pri startu te service? Sit? Pripojeni na DB?
Jak se ta service ukoncuje, nemuze se ti stat, ze se ti sama zastavi?
Mas nejaky log, ze ktereho poznas, zda vubec nic neudelala?

Aplikace ve WinNT/2000

[*] Milos Hernych <milos.hernych(zv)vslib(tec)cz> - 26.3.2002 16:09:53

Zdravim,

potrebuji vytvorit aplikaci (D5), ktera by bezela ve WinNT/2000, tedy hned
po startu systemu (i kdyz neni prihlasen zadny uzivatel) a nasledne po celou
dobu behu OS.
Staci "obycejny" program "nejak" zaregistrovat nebo se musi vytvorit
specialni aplikace?

M.H.

Aplikace ve WinNT/2000

[*] ales.pavel(zv)popron(tec)cz - 26.3.2002 16:24:45

M.H. wrote:
>potrebuji vytvorit aplikaci (D5), ktera by bezela ve WinNT/2000, tedy hned
>po startu systemu (i kdyz neni prihlasen zadny uzivatel) a nasledne po
celou
>dobu behu OS.

ze by sluzba(service):-) tu potvoru tu ted resiiiim,mrkni se do helpu Delphi
o service docela dobre vypraveji,take je tam beep ukazka,jde to opravdu
lehce,ale pak zacnou problemy podobne mym:-))

M.H. wrote:
>Staci "obycejny" program "nejak" zaregistrovat nebo se musi vytvorit
>specialni aplikace?

Jo jo hochu je to service application najdes ji v polozce new:-)

Aldik Pavel
Amater tezce se prodirajici profesionalni drahou (kor kdyz na nej vsichni
PIP a vubec mu PIP PIP neporadej)
W2000 D5 Ent

Jak psat spravne unity

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 26.3.2002 16:52:45

Ahoj,
v aplikaci, kterou se pokousim napsat, jsem si vytvoril unitu, obsahujici
utility pro praci s ini (ukladani stavu formularu apod). Unitu mam v uses
formulare, procedury volam takto:

jmeno_unity.jmeno_procedury; funguje to zda se jak ma.

Studoval jsem ale zdrojak aplikace nekoho mnohem zkusenejsiho, zjistil jsem,
ze vytvoril prakticky totez, ale celou unitu napsal jako tridu a jednotlive
procedury jako jeji metody. V oncreate datamodulu pak vytvari instanci teto
tridy, z formularu vola takto:

datamodul.jmeno_instance_tridy.jmeno_procedury; coz funguje pochopitelne
take.

V objektech nejsem moc zbehly, a proto bych chtel poprosit o vysvetleni, zda
je druhy zpusob lepsi a proc. Me napada, ze pri vetsim mnozstvi podpurnych
(utils) unit v projektu muze byt tento zpusob jednodussi, protoze neni nutne
v kazdem formu pridavat do uses vsechny pouzite unity (staci datovy modul),
na druhou stranu si nejsem jist, zda adhoc vytvareni instanci vsech techto
utilit nebude pomale a nespotrebuje zbytecne prostredky.

Dekuji predem za vsechny odpovedi a nazory,

Martin Burle

Jazyk TransactSQL ... konkretne prikaz GO

[*] Radim Hampel <hampel(zv)ecommerce(tec)cz> - 26.3.2002 17:04:14

Ahoj,

GO neni prvek TSQL, je to pouze oddelovac programu Query Analyzer,
slouzi k oddelovani davek. Takze vse, co lezi mezi GO spusti QA jako
jednu davku. Jinde nema vyznam(krome EM a jinych MS veci, ktere s nim
pocitaji).

Davka je skupina prikazu odeslanych k vykonani.

Radim Hampel
ecommerce(tec)cz, a. s.

[*] Danny <dkonf(zv)seznam(tec)cz> - 26.3.2002 17:04:40

Nekdo tady psal, ze posle stanicim zpravu, ze je potreba refresh dat. Jak?

Zmena IP adresy

[*] Martin Dietl <dietl(zv)4use(tec)cz> - 26.3.2002 17:14:49

Zdravim!

Potreboval bych provest zmenu jmena PC a jeho IP adresy. Zmenu jmena lze
provest pomoci fce SetComputerName. Pri prohlidce archivu konference jsem
narazil na rady pouzit HW profily.
Tato cesta je taky akceptovatelna, ovsem narazil jsem na problem - zmena IP
adresy platila i pro druhy profil. Takze jak z toho ven?

Mozne jsou tedy obe cesty:
a) program nastavi nove jmeno a IP adresu a restartuje PC - Jak nastavit IP
adresu?
b) uzivatel restartuje PC s jinzm HW profilem - Jak priradit IP adresu jen k
jednomu HW profilu?

Jedna se o NT 4.0 (server) a D5.

Predem dekuji za pomoc.
Martin.

Detekce pripojeni notebooku k siti

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 26.3.2002 17:33:14

Ahoj,

nevite nekdo, jak detekovat, zda je pocitac (notebook) s Win2000/ME pripojen
k lokalni siti, pripadne zda doslo ke zmene (operator notebooku
pripojil/odpojil kabel) ? Detekci chci provadet na tom notebooku...
Nejak by to melo jit, protoze kdyz si v Control Panelu zapnu zobrazovani
stavu pripojeni k lokalni siti, hezky tam poskakuji ikonky podle toho, jak
pripojuji/odpojuji kabel.

Aplikace ve WinNT/2000

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 26.3.2002 17:58:29

Ahoj,
se sluzbou se netreba trapit, staci pridat tvuj program do :
NT & :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
W95 & :
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices

Aby se Ti aplikace neukoncila pri odhlaseni uzivatele je treba osetrit
zpravu WMQUERYENDSESSION

procedure TMainForm.WMQUERYENDSESSION (var Message : TMessage);
begin
case Win32Platform of
VER_PLATFORM_WIN32_WINDOWS :
begin
if dword (message.lparam) = ENDSESSION_LOGOFF then
begin
tmLog.Enabled := true;
Message.Result := 0
end
else Message.Result := 1
end;
VER_PLATFORM_WIN32_NT : Message.Result := 1

procedure TMainForm.tmLogTimer(Sender: TObject);
begin
if ExitWindowsEx(EWX_LOGOFF, 0) <> false then
begin
tmLog.Enabled := false;

tmLog je pri startu programu pochopitelne disabled.

Vaclav Sazima

ales.pavel(zv)popron(tec)cz wrote:

> celou
>
> ze by sluzba(service):-) tu potvoru tu ted resiiiim,mrkni se do helpu Delphi

sitove provozovana aplikace

To jsem psal asi ja. Pouzivam komponenty Indy IdTCPClient a IdTCPServer a
funguje to bez problemu. Slo by to urcite i se Synapsi, ale nejsem takovy
guru, abych to umel korektne napsat nejsa znalcem komunikace :-(((

Tel. 0724/007234

> Subject: RE: sitove provozovana aplikace
>
> Nekdo tady psal, ze posle stanicim zpravu, ze je potreba refresh dat. Jak?

OT: sit a WinXP

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 26.3.2002 18:33:10

Zdravim

Omlouvam se za OT, ale v nastavovani NT rady se vubec nevyznam. Budu mit v
PeerToPeer siti klienta s WinXP a potrebuji ho nakonfigurovat tak, aby to
chodilo stejne jako na siti s 9x klienty (do ted 95, 98, Me). Muzete mi
poradit, kde se nastavuji jednotlive parametry (IP adresa, maska) a
predevsim, kde se povoluje pristup ke sdilenym prostredkum apod. Opravdu
nemam nejmensi potuchy o tom, kde se co nastavuje. Po zbeznem omrknuti XPcek
jsem akorat zjistil, ze tam je asi tak 100x vic ovladacich panelu, nez v 98.

Odpovedi prosim na soukromy mail.
Diky moc vsem, kdo poradi.

Zdenek

sitove provozovana aplikace

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 26.3.2002 18:55:59

> To jsem psal asi ja. Pouzivam komponenty Indy IdTCPClient a IdTCPServer a
> funguje to bez problemu. Slo by to urcite i se Synapsi, ale nejsem takovy
> guru, abych to umel korektne napsat nejsa znalcem komunikace :-(((

Ono je to se Synapsi nejake znatene tezsi?

Kdyz to zvladnes s Indy, tak to zvladnes urcite i se Synapsi. Jedine
co musis umet navic je umet si rucne vyrobit objekt a zase jej
zlikvidovat. Naopak nemusis umet instalovat komponenty. ;-)

sitove provozovana aplikace

[*] ales.pavel(zv)popron(tec)cz - 26.3.2002 19:08:09

Lukas wrote:
>Kdyz to zvladnes s Indy, tak to zvladnes urcite i se Synapsi. Jedine
>co musis umet navic je umet si rucne vyrobit objekt a zase jej
>zlikvidovat. Naopak nemusis umet instalovat komponenty. ;-)

Souhlasim s Lukasem myslim si ze synapse je opravdu kvalitni,jak se naucis
pouzivat jeden unit,uz umis ostatni a hlavne to ze je to nevizualni,je dost
podstatne ulehceni prace,hlavne to trapne instalovani vizualnich
komponent,ktere jsou akorat pro blby;-)
Ja opravdu mam rad Synapsi,protoze i ve zdrojacich je znacne prehledna a
jednoducha.
Ackoliv me Lukas furt presvedcuje,ze treba synaser je nejmin prehledna diky
Kylixu, ja v ni ctu jak ze slabikare,opravdu prehlednost a strucnost musim
pochvalit.Kdo neco nechape muze si vse dohledat.I manual pro naprostej
zacatek je slusnej. Nechapu proc tu vsichni slintaj nad Indy, kdyz vetsinou
potrebujou naproste jednoduchosti a primitivnosti. Se synapsi jsem zatim
udelal vse co jsem potreboval,vetsinou tedy jen se seriovym portem,protoze
to je hlavni soucast me nynejsi prace.
Shrnu to jdete se zahrabat s INDY:-)

Aldik Pavel
W2000 D5 Ent

CD

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 26.3.2002 19:15:14

Potrebujem zistit, ci CD uz bolo napalovane. Ci sa jedna o CD R alebo CD RW.
Kolko je na nom stop. Akou maximalnou rychlostou sa da napalovat a pod.
Existuje nejaka stranka, co sa venuje tejto problematike? Alebo poznate
nejaku dobru komponentu?

Vdaka za kazdu radu.

----------------
Chrante svoje data! Pouzivajte zalohovaci program!
www.kasman.martin.as

ComboBox1.Parent := StringGrid1 - vyreseno

[*] Tomas Krysl <tomkrysl(zv)post(tec)cz> - 26.3.2002 21:03:46

> Cau,
> pokud provedu %subj%, nezobrazi se mi drop down list u comboboxu, resp. zobrazi se jen obrys bez
> polozek. Zkusmo jsem priradil ComboBox1.Parent := ListBox1 a vse bylo v poradku.
> Tohle je jen pro ilustraci problemu, ale nutne potrebuji vyresit.
>
> D 5, W98.

Ok Ob,
tak konecne jsem na to prisel. Skore je cca 3 hod. Po urputnem ladeni grids.pas,
controls.pas atd. jsem dosel k zaveru, ze
TCustomGrid neni staven na prijimani jinych child komponent, nez je
T(Custom)InplaceEdit. Chyba je v procedure
TCustomGrid.WMCommand, kde se nevola inherited, takze jine child objekty
nedostavaji.
Inu, opet o jednu zkusenost vic.

Tomas Krysl

Jak zjisti cislo BUILD v aplikaci?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.3.2002 23:51:28

From: "L. Filip" <lfilip(zv)lekis(tec)cz>
> chtel bych ve sve aplikaci zobrazit mimo jeji verze take aktualni Build.

Napriklad funkci VersionFixedFileInfo z JclFileUtils:
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

Petr Vones

Message table pro event log

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.3.2002 00:34:27

From: "Daniel Rott" <roxton(zv)seznam(tec)cz>
> Mam napsanou NT sluzbu a potrebuju pro ni vytvorit
> message table, pro zobrazeni udalosti v event vieweru.
> Jaka je spravna syntaxe RC souboru, budou mi stacit
> 3 zpravy z toho jedna s parametrem.

Messagetable nemuzes psat primo v RC souboru. Potrebujes message compiler od
Microsoftu (MC.EXE) ktery pouziva specialni skripty pro tyto zpravy. Vice se
dozvis v Platform SDK:
http://www.microsoft.com/msdownload/platformsdk/sdkupdate/

Petr Vones

Make, implicit rules

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.3.2002 00:36:26

From: "Miloslav Sk�cel" <delphicz(zv)stereo(tec)cz>
> Je mozne definovat v makefile pro Borland Make implicitni pravidla?

Melo by to jit. Vice se dozvis v napovede pro make, ktera je v BCB5:
ftp://ftp.borland.com/pub/bcppbuilder/techpubs/bcb5/b5tool.zip

Petr Vones

Sluzba a automatic start

[*] Jon� Mari�n <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 27.3.2002 05:58:15

Dobre, zkus se podivat pod kterym uctem, ta sluzba bezi u tebe a u
zakaznika,
pokud bezi pod local system, muze mit take vliv "allow interact with
desktop".

Zkus do sluzby pridat ladici zpravy pri startu sluzby, abys vedel kde ta
sluzba
chcipne, treba do log souboru nebo do EventLogu.

Zdrojem problemu mohou byt take zavislosti na spusteni jinych sluzeb na tom
samem pocitaci, napr. spousteni tve sluzby pred tim nez je spusten DB
server.

Co se tyka pristupovych prav, sluzbu muze nainstalovat pouze clen Local
Administrators a rovnou muze nastavit parametry sluzby.

Pokud je sluzba Automatic, spusti pri spusteni pocitace, bez ohledu jestli
je
prihlasen uzivatel a jake ma prava. Bezny uzivatel samozrejme nema moznost
sluzbu zastavit nebo spustit.

Pokud bezi sluzba pod local system, je nutne nastavit do vsech adresaru, kam
si sluzba saha pravo pro uzivatele System.

Marian Jonas

> Marian Jonas napsal :
> Mozna blbej napad, mas v Control panel/Services nastaven typ spousteni na
> Automatic ?

Message table pro event log

[*] Jon� Mari�n <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 27.3.2002 06:26:46

Nejprve musis vytvorit textovy soubor, ve kterem jsou
deklarace jednotlivych zprav, ten pak prozen pres
MessageCompiler - MC.EXE vysledkem bude binarni soubor +
.H soubor s ID jednotlivych zprav.

Ten binarni soubor pridej do resource, v RC souboru bude

id MESSAGETABLE jmeno_binarniho_souboru

Vysledny RES dohod do EXE sluzby a je to hotovo.

Marian Jonas

> [...]

> message table, pro zobrazeni udalosti v event vieweru.
> Jaka je spravna syntaxe RC souboru, budou mi stacit

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.3.2002 07:30:36

> [...]
> co musis umet navic je umet si rucne vyrobit objekt a zase jej
> zlikvidovat. Naopak nemusis umet instalovat komponenty. ;-)

No, mozna jsem neco prehledl, ale v jedne aplikaci mam TClientSocket a
TServerSocket, pouzito tez pro komunikaci mezi aplikacemi, tj. nesouvisi to primo s
hlavni funkcionalitou aplikace, bezi v neblokujicim modu.
Kdyz jsem prohlizel Synapsi, nasel jsem jen jeden vhodny objekt pro
komunikaci - tusim TTCPBlockSocket. Napsat s jeho pomoci nahradu
TServerSocketu v neblokujicim modu mi neprislo rozhodne stejne jednoduche jako
pouzit neco hotoveho v Delphi. Nemam v teto oblasti zadne zkusenosti, takze by to
pro me opravdu nebylo uplne trivialni.

Tim nijak neshazuji Synapsi, jen odpovidam podle sveho presvedceni, ze
pouziti Synapse pro nahradu TCPServeru JE tezsi nez pouzit komponenty z Delphi,
alespon v diskutovanem pripade.

David Lebeda

TDateTime a SQL TimeStamp

[*] ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 27.3.2002 07:57:08

Mozna mi to dneska moc nemysli, ale nejak jsem nepochopil, co chces.
Rozdil mezi TDateTime (Delphi) a DateTime (SQL) je ten, ze SQL si
zaokrouhluje milisekundy s presnosti na 1/300, takze vzdy konci
jednou z nasledujicich cifer: 0, 3, 7 (viz datetime and smalldatetime
v SQL BOL)

------
ing. Pavel �ilinec
mailto:zilinec(zv)email(tec)cz

26.3.2002 Tomas Bozik:
> vedel by mi niekto vysvetlit rozdiel a sposob akym vyrovnat hodnoty??
> mam vytvorit select, ktory generuje zaznamy v urcitom casovom rozpati.
> [...]

[*] Vaclav Krmela <krmela(zv)ustinadorlici(tec)cz> - 27.3.2002 07:58:50

> [...]
> TServerSocketu v neblokujicim modu mi neprislo rozhodne stejne
> jednoduche jako pouzit neco hotoveho v Delphi.

Podivej se na zdrojovy text demo\echo,
konkretne do unitu echo.pas.
Ma to opravdu nekolik malo radku
a je to funkcni a jednoduche. > Tim nijak neshazuji Synapsi, jen odpovidam podle sveho
> presvedceni, ze pouziti Synapse pro nahradu TCPServeru
> JE tezsi nez pouzit komponenty z Delphi,
> alespon v diskutovanem pripade.

Nesouhlasim. Pouziti Synapse je velmi jednoduche.
Sam jsem vyzkousel nekolik komponent
a nakonec jsem si vybral Synapsi.

(Dekuji Lukasi)

Vaclav Krmela

resource stringy - linker odstranil

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 27.3.2002 08:17:24

Dobry den,

chtel jsem pouzit DLL jako skladiste resource stringu. Idea byla nasledne
pouzit
funkci, ktera by pomoci FindResource a LoadString pracovala s prislusnymi
retezci.
Vyhledani retezce by bylo pomoci jeho jmena (ktere je generovano).

Po kompilaci DLL knihovny jsem k memu prekvapeni zjistil, ze linker se na
mne
vykaslal a proste nepouzite resourcestringy neprilinkoval (v .dcu jsou, ale
v DLL ne).
Optimalizace byla vypnuta. Dale se v knihovne nachazi nekolik
resourcestringu, kterou jsou pouzity v kodu
a ve vysledne DLL jsou.

V DLL je take funkce, ktera by s retezci mela pracovat (ale vyhledavat je
podle vygenerovaneho nazvu).

Jakpak mam rici linkeru, ze mi tam ma nechat vsechny resource stringy (i
nepouzite)?

Radek

sit a WinXP

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 27.3.2002 08:24:43

Vlastnosti systemu - zalozka Nazev pocitace a tam je tlacitko Identifikace v
siti.
Jakmile to budes mit, tak sdileni se nastavuje jako u Win9x - vlastnosti
slozky, sdileni a zabezpeceni a musis povolovat uzivatele. Ovsem nevim jak
presne to bude chodit bez domenoveho serveru. Tusim, ze jsem to kdysi delal
tak, ze jsem na lokalni system pridal uzivatele, ktery se chtel pripojit po
siti a pro nej jsem povoloval prislusne network resources...

> [...]

> poradit, kde se nastavuji jednotlive parametry (IP adresa, maska) a
> predevsim, kde se povoluje pristup ke sdilenym prostredkum apod. Opravdu

OT: files=xxxxx ve Windows Me

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 27.3.2002 08:26:25

ve Windows Me mi nejde nastavit files beznym zpusobem (v config.sys). Nevite nekdo jakym jinym zpusobem lze files nastavit?

Diky Vaclav Riha

files=xxxxx ve Windows Me

[*] Commanche <komurka(zv)myto(tec)cz> - 27.3.2002 09:05:01

v system.ini v sekci [386enh] pridat radek napr.:

pervmfiles=200

Commanche

> ve Windows Me mi nejde nastavit files beznym zpusobem (v
> config.sys). Nevite nekdo jakym jinym zpusobem lze files nastavit?
>
> Diky Vaclav Riha

OT:files=xxxxx ve Windows Me

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 27.3.2002 09:07:45

Nejleps je kdyz zrusis ty umecene okna. Ja to taky tak musel, protoze ze
zahadneho duvodu aplikace, ktere jsem napsal pod WIN MEeee mely problemy
pode starsimy okny (zejmena WIN 98) - proste padaly ...

Tusim, ze by to melo byt i nekde v registru, ale nevim presne kde ...

Rumcajs

> ve Windows Me mi nejde nastavit files beznym zpusobem (v config.sys).
Nevite nekdo jakym jinym zpusobem lze files nastavit?

> Diky Vaclav Riha

ADO komponenty v DLL knihovne

[*] Martin Kriz <m_kriz(zv)del(tec)cz> - 27.3.2002 09:07:59

Zdravim,
potreboval bych v dll knihovne pouzit ADO komponenty pro pripojeni k MSSQL7,
nejak se mi to nedari. Za jakoukoliv zkusenost predem dekuji.

Martin

Sirka zobrazenych hodnot v TComboBoxu

[*] �EZN��EK David - 27.3.2002 09:13:42

Zdravim vsechny.
Mam takovou blbost, ale uz nevim jak na to.
Potrebuji, aby mi ComboBox v nabidce hodnot zobrazoval
celou delku hodnoty. Prozatim mi zobrazuje pouze sirku
ktera odpovida sirce ComboBoxu. Lze to nejak jednoduse
docilit ??
Dik.

....... Reznicek David .......
...... reznicek(zv)jakl(tec)cz ......
... mailto:reznicek(zv)jakl(tec)cz...
....... www.gag.virt(tec)cz ......

Defaultni telefonicke pripojeni?

Ahoj vespolek,
1. existuje v telefonickych pripojenich nejake, ktere by se dalo nazyvat
defaultni (obdoba defaultni tiskarny) a pokud ano, jak se da rozeznat?
2. Da se nejak poznat, ktere z definovanych spojeni se pouziva pri surfovani
po webu (Ovladaci panely/Moznosti Internetu/Pripojeni) ?

Diky predem za vsechny odpovedi

Tel. 0724/007234

Sirka zobrazenych hodnot v TComboBoxu

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 27.3.2002 09:31:09

SendMessage ({combo.}Handle,CB_SETDROPPEDWIDTH,{sirka},0);

resource stringy - linker odstranil

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 27.3.2002 09:35:05

From: "Radek Cervinka" <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz>

> chtel jsem pouzit DLL jako skladiste resource stringu.

Ja takovou DLL pouzivam, ale vsechny texty mam v .RC souborech. Ty prekladam
do .RES pomoci BRC32.EXE.

Linker mi nic nevyhazuje a vse pracuje tak, jak ma.

HTH, pf

RichEdit a pozice kurzoru

[*] Petr Kuklik <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2002 09:36:46

DD,
potreboval bych poradit se zobrazenim hledaneho textu v Richeditu.
Pokud text najdu, oznacim ho pomoci SelStart a SelLength. Pokud je
mimo plochu richeditu, jak mam zajistit automaticky posun. Musim sam
nejak nastavit polohu Scrollu nebo to jde jinak.

Jake bude pocasi? http://pocasi.seznam(tec)cz

Sluzba a automatic start

[*] ales.pavel(zv)popron(tec)cz - 27.3.2002 10:00:49

Marian Jonas wrote:
>Dobre, zkus se podivat pod kterym uctem, ta sluzba bezi u tebe a u
>zakaznika,
>pokud bezi pod local system, muze mit take vliv "allow interact with
>desktop".

Aldik:
Diky to mam nastaveno na to jsem prisel uz pri testovani.

Marian Jonas wrote:
>Zkus do sluzby pridat ladici zpravy pri startu sluzby, abys vedel kde ta
>sluzba
>chcipne, treba do log souboru nebo do EventLogu.

Aldik:
Mam je tam pokud neni pristup k db,pokud nefunguje seriovy port a zbytek je
interni vec,tam by se nemelo nic PIP....,

Marian Jonas wrote:
>Zdrojem problemu mohou byt take zavislosti na spusteni jinych sluzeb na tom
>samem pocitaci, napr. spousteni tve sluzby pred tim nez je spusten DB
>server.

Aldik:
Tohle jsem specialne kvuli ni posychroval potrebuje jen MDAC a ten tam
je,jine sluzby,mam podezdreni na to zaPIP AVGecko,ale to tu mame taky a
neblbne to,ale tady hraje roli (jak jsem si vsiml) verze od verze AVG.

Marian Jonas wrote:
>Co se tyka pristupovych prav, sluzbu muze nainstalovat pouze clen Local
>Administrators a rovnou muze nastavit parametry sluzby.

Aldik:
Tomu mam rozumnet tak ze ji proste nikdo jiny nenaistaluje,nebo naistaluje a
to nekorektne??

Marian Jonas wrote:
> [...]
>je
>prihlasen uzivatel a jake ma prava. Bezny uzivatel samozrejme nema moznost

Tak prava na spusteni a vypnuti tu jsou..

>Pokud bezi sluzba pod local system, je nutne nastavit do vsech adresaru,
kam
>si sluzba saha pravo pro uzivatele System.

Aldik:
pracuje jen ve svem adresari

Jak poznat, ze je telefonicke spojeni navazano?

Pomoci RASAPI32.DLL vytacim telefonicke spojeni (pouzivam knihovnu
RASHelperClasses), ale nedovedu poznat, ze vytaceni skoncilo a zda bylo
uspesne. Nevite nekdo?

Diky predem

Tel. 0724/007234

ADO (Adonis) - Jet - polozka typu Numeric(5.2)

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 27.3.2002 10:17:50

Potrebuji vyjimecne vyrobit a naplnit DBF soubor. Nedari se mi ale vytvorit
polozku datoveho typu Numeric(5.2). Stale mi vznika polozka typu
Numeric(16,2). Prosim poradte, kde delam chybu.

Takto zakladam tabulku.

lDOXCatalog := TADOXCatalog.Create(self);
lDOXTable := TADOXTable.Create(self);
lDOXColumn := TADOXColumn.Create(self);
LTable := TADODataSet.Create(self) ;

lDOXCatalog.ActiveConnection :=
'Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=' + FAdresarExport +
';Mode=ReadWrite;Extended Properties=dBase 5.0;Persist Security
Info=False';

lDOXTable.CreateNew(LCislo);

lDOXColumn.CreateNew('Pocet', adNumeric, 0);
lDOXColumn.Precision := 5;
lDOXColumn.NumericScale := 2;
lDOXColumn.AppendTo(lDOXTable);

lDOXTable.AppendTo(lDOXCatalog);
lDOXTable.Close ;

... atd ...

Ve vytvorenem souboru je polozka Pocet, ale ma datovy typ Numeric(16,2)

MSSQL pres Zeos - stored procedure

[*] Milan Cizek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2002 10:28:24

ahoj,
muzete mi nekdo poradit, jak pracovat s kompoentou ZMsSqlStoredProc?
Mam v ni nastavenou databazi a prislusnou proceduru, nasledne
nastavim na active. Priradim hodnoty vstupnim parametrum a zavolam
ExecProc, vystupni (output) promenne se mi vsak nenaplni. Navic tam
mam v jedne z obsluh (ze by OnExecute? - ted nevim) poveseny
statusbar, ktery se ani nehne. :-(

Kde delam chybu? Na co jsem zapomn�l? Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Uz jste videli Ivanu Chylkovou na chmelu?
http://www.starci(tec)cz

El podpis

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 27.3.2002 10:35:29

Kdysi davno tady probehl odkaz na web stranku o %subj% mam posit ze to bylo
nejak www.thawle.com nebo tak nejak ale nemuzu si vzpomenout ani to najit v
archivu. Najde se nekdo s lepsi pameti nez mam ja.

Dik

El podpis

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.3.2002 10:41:09

Puvodni zprava, kterou napsal Mephisto dne 27 Mar 2002:

> Kdysi davno tady probehl odkaz na web stranku o %subj% mam posit ze to
> bylo nejak www.thawle.com nebo tak nejak ale nemuzu si vzpomenout ani to
> najit v archivu. Najde se nekdo s lepsi pameti nez mam ja.

Asi myslis http://www.thawte.com
Pripadne ceske info taky http://wot.clexpert(tec)cz

A je to OT, tak priste to prosim oznac jako OT.

Predani dat mezi aplikacemi

[*] Milan Cizek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2002 10:44:00

ahoj,
potreboval bych nejakym solidnim zpusobem predat data z jedne
aplikace (okenkove) do druhe (bez formu, ale ne consolova). Jde o
strukturu dat obsahujici nejake retezce. Registry jsem pro tento ucel
zavrhl, stejne tak i spolecny soubor (kazda aplikace je jinde a
nechci, aby uzivatel mohl tyto data menit). Chtel jsem to realizovat
pres WM_ zpravu, protoze obe aplikace o sobe udaje maji, jak jsem ale
prisel, bez okna v druhe aplikaci to asi nepujde. Protoze prvni
aplikace spousti druhou, pak se ukonci a druha aplikace ji znovu
spusti a ukonci sebe, predavam zatim ty data pomoci prikazoveho
radku. Docela to i funguje, ale nemuzu zajistit, ze retezce
neprekroci MAX_PATH. Napadl me nejaky mapovany prostor (soubor) v
pameti nebo neco podobneho, je to mozne (jak)? Diky za napady.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Halina Pawlowska a televizni rybicky na internetu http://www.rybicky.com

OT: Indy a timeout

[*] Delphin <delphin(zv)post(tec)cz> - 27.3.2002 10:50:54

Pouzivam TIdTcpClient a TIdTcpServer v aplikaci klient-server pro vymenu dat.

Nevim vsak, jak nejak rozumne osetrit vypadek komunikace. Konkretne pouzivam metodu readstream a ta jak se zda pri vypadku komunikace vubec neskonci.

Existuje nejake lepsi reseni nez pouzit vlakna a timeout delat rucne ?

Data na ukradenem notebooku

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 27.3.2002 10:54:30

Ahoj,

mate nekdo recept, jak ochranit data v MSDE na notebooku, aby se ztizilo
jejich zneuziti v pripade odcizeni notebooku ?

Zjisteni typu tiskarny

[*] <tks(zv)mail(tec)cz> - 27.3.2002 11:08:54

Zdravim
Potrebuju zjistit, jestli je zvolena tiskarna graficka nebo jenom znakova. Lze to nejak udelat? Dik

---------------------------------------
Nav�tivte http://www.globalsearch(tec)cz/ !

Dotaz na Petra Vonese

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2002 11:09:56

Zdravim,

mam dotaz ke knize 1001 tipu a triku pro Delphi, kde je v tipu c. 189,267-271 je uvedena
prace s pruhem uloh uvedeno toto:
find('Shell_TryWnd',nil)
Mam D6trial, oper. sys. W-NT a takove okno neexistuje. Navratova hodnota je 0.

Muzete mi poradit co s tim, nebo co delam spatne.

Diky
Jiri
Sokol

Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani? http://prace.seznam(tec)cz

Powered By Delphi

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2002 11:12:45

Ahojki,

nekde jsem kdysi sehnal "x" *.bmp, ktere jsem chtel umistit do svych app.
Bylo na nich neco jako reklama ve smyslu: "Powered by Delphi"
Nejakym nedopatrenim jsem o ne prisel. Neporadite mi, kde je muzu znovu
sehnat?

Minutacvs�tiOskarza1,50K�!
Ov�kenduvolatvjednomkuse
http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=20855%26url=http://www.oskarmobil(tec)cz/links/news.php?param=sms

Data na ukradenem notebooku

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 27.3.2002 11:36:59

Uplna ochrana neexistuje zadna. Ja jsem treba na jednom takovem radoby
"postizenem" pocitaci (OS=Win2k) nastavil pro adresar Data v MSSQL sifrovani
(v exploreru prave tlacitko mysi a zaskrtnou "sifrovat data ..."). Problem
je ale pak ten, ze na ty data vidi pouze ten uzivatel, ktery je zasifroval a
za druhe sluzba MSSQL musi bezet v kontextu toho uzivatele, ktery to
zasifroval... Doporucuji to udelat vse pod Administratorem a nemel by mit
prazdne heslo ;-)
Ono totiz heslo u "sa" uzivatele ti je houby platne, protoze mi staci MDF a
LDF soubory pripojit k jine instanci mssql pomoci sp_attachdb a vidim data
jako vystrizena ...

Nicmene i ta sifrovaci ochrana neni stoprocentni, protoze existuji nastroje,
ktere po nabootovani z linux diskety dokazi "odstranit" administratorske
heslo. Postup psat nebudu, mohlo by to byt navadejici ;-)
Dalsi problem je pak po preinstalaci notebooku - i kdyz se prihlasis jako
novy admin, do toho datoveho adresare uz nikdy nevlezes ... Proto tedy
zalohovat, zalohovat, zalohovat, a to nekam uplne jinam.

M.Sch.

> [...]

> mate nekdo recept, jak ochranit data v MSDE na notebooku, aby
> se ztizilo
> jejich zneuziti v pripade odcizeni notebooku ?

Nejsem sice Petr Vones, ale zrejme ses uklepl: Je tam
FindWindow('Shell_TrayWnd', nil), vynechal jsi pismeno "a".

Tel. 0724/007234

> [...]
> prace s pruhem uloh uvedeno toto:
> find('Shell_TryWnd',nil)
> Mam D6trial, oper. sys. W-NT a takove okno neexistuje. Navratova hodnota

[*] Milan Cizek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2002 11:42:37

ahoj,
spravne by melo byt "Shell_TrayWnd", jde o hlavni panel.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

> [...]
> find('Shell_TryWnd',nil)
> Mam D6trial, oper. sys. W-NT a takove okno neexistuje. Navratova hodnota je 0.

E-mail zdarma na cely zivot: http://email.seznam(tec)cz

Powered By Delphi

[*] Milan Cizek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2002 11:48:18

ahoj,
tyto bitmapy,gify,jpg byvali vzdy na CHIP CD - rubrika
vyzkousejte/delphi/ruzne. Jinak je samozrejme vetsinou muzes stahnout
primo na strankach vyrobce. Jednu mam na svych strankach.

http://sweb(tec)cz/cizek.milan

> [...]
> Bylo na nich neco jako reklama ve smyslu: "Powered by Delphi"
> Nejakym nedopatrenim jsem o ne prisel. Neporadite mi, kde je muzu znovu

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 27.3.2002 11:50:39

Ahoj,

diky za odpoved. Na notebooku budou predinstalovane WinME, a do sifrovani
disku jit (zatim) nechci. Spis jsem myslel na sifrovani dat v databazi,
jestli neco takoveho MSDE umoznuje. Umim samozrejme zasifrovat textove
polozky (a o ty v podstate predevsim jde), ovsem jak by se v takovych
polozkach pouzivala napr. klauzule LIKE, to veru nevim :-)).
Pokud jde o ztratu dat, ta mne tak moc netrapi, protoze vsechna data budou z
notebooku pravidelne replikovana na regulerni databazovy server v lokalni
siti - jedna se o notebooky pro mobilni obchodniky. Trapi me pouze moznost
odcizeni a zneuziti dat ulozenych v databazi na notebooku. Nemusi to byt
neprorazitelne, ale nemelo by se to vyplatit.

> [...]
> novy admin, do toho datoveho adresare uz nikdy nevlezes ... Proto tedy
> zalohovat, zalohovat, zalohovat, a to nekam uplne jinam.

Jak schovat Hlavni panel

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2002 11:54:28

Diky, ale mam problem. Tohle nefunguje na mem PC. Mam D6trial, a WinNT.
Zkousel jsem proc a zjistil, ze neexistuje okno s timto jmenem a tudiz
je navratova hodnota hl.panelu=0 -> nic se nestane. Udelal jsem si
programek, ktery mi hlasil, ze ktereho handlu jsem se na nej dostal a zjistil
tak cislo hl.panelu. Bylo to 65650 nebo tak nejak a nazev nemelo zadny. Kdyz
jsem tohle cislo dal do toho kodu, tak to behalo, jak ma. No ale reseni to neni.
Co s tim??

> [...]
> var hTaskBar : THandle;
> begin
> hTaskBar := FindWindow('Shell_TrayWnd',nil);

Uz jste videli Rudolfa Hrusinskeho na chmelu?
http://www.starci(tec)cz

Indy a timeout

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 27.3.2002 12:02:14

Pokud vim tak ne, ale rad se necham poucit. Napr. pokud
odstrelim Win98 klienta pres 2x Ctrl+Alt+Del, server se
to nedozvi. Na Win2000 klientovi jsem podobne chovani
nenasimuloval (na Power-Off jsem nenasel odvahu :-)
Server byl jak Win2000 tak Linux -- pro komunikaci
pouzivame Indy.

Osetreni: delame to tak, ze klient v threadu posila serveru
specialni zpravu "jeste ziju" a server registruje cas od
posledni komunikace s klientem a opet v threadu klienty
kteri dlouho nekomunikuji odstrihava.

From: "Delphin" <delphin(zv)post(tec)cz>
> [...]
>
> Existuje nejake lepsi reseni nez pouzit vlakna a timeout delat rucne ?

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 27.3.2002 12:07:03

http://www.inner-smile.com/dl_div.htm
Radek

[...]

[*] ales.pavel(zv)popron(tec)cz - 27.3.2002 12:21:27

Vyreseno (snad) zda se ze je to tim ze se nemuze zobrazit wokno na
odlogovanem pocitaci,protoze je v danou chvili vypnuta plocha tj.naprosto
stejny stav jako kdyz mate nezaskritnu to Active Desktop:-))))

Pozor hosi treba by se Vam to mohlo hodit.Dotaz na zjisteni stavu
"odlogovane PC" jsem dal do dalsi debatky

Ales Pavel
W2000 D5 Ent

Stav NALOGOVAN

[*] ales.pavel(zv)popron(tec)cz - 27.3.2002 12:22:49

Jak zjistim stav pocitace,ze na pocitaci neni nikdo nalogovan? Da se to
nejak?Kdyz neni totiz nikdo nalogovat a ja zobrazuji chybovou hlasku ve
sluzbe tak to zatrolene blbne.
Technical Specialist
Popron Consulting - Your System Integrator
www.popronconsulting(tec)cz
Popron Building
Jeremiasova 947
Prague 5
155 00

Data na ukradenem notebooku

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 27.3.2002 12:23:15

Jestli chces data chranit, tak zapomen na WinME. Sam si sifrovat
char/varchar je blbost, za prve by te to strasne zpomalovalo a za druhe bys
asi tezko pouzival napr. LIKE, jak sam uvadis.
Co se tyce tveho problemu minimalizace moznosti zcizeni dat, musis si
uvedomit nasledujici veci:
1) Jsou data na notebooku opravdu jen ta _nezbytne_ nutna ?
2) Jsou lide, kteri s notebookem pracuji, duveryhodni ? Spousta uniku dat
pochazi zevnitr ...
3) Vyplati se sifrovat data nejakym zpusobem programove i pres nasledne
zpomaleni ?
4) Vyplati se mit jako OS takovy paskvil, jako treba WinME ?

Vic me zatim nenapada.
That`s all folks. The final decision is yours ;-)

> [...]

> odcizeni a zneuziti dat ulozenych v databazi na notebooku.
> Nemusi to byt
> neprorazitelne, ale nemelo by se to vyplatit.

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2002 12:26:11

Dekuju za upozorneni. Opravdu jsem to a vynechal, ale jenom pri psani mailu.
V kodu jsem to uvedl spravne.
I tak diky a kdyby Te jeste neco napadlo, pomohlo by to. Dekuji predem.
Jirka

> Nejsem sice Petr Vones, ale zrejme ses uklepl: Je tam
> FindWindow('Shell_TrayWnd', nil), vynechal jsi pismeno "a".
>
> RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
> http://web.redbox(tec)cz/petr.brant
> ICQ #68652380
>
> D&COMM s.r.o.
> Korunova�n� 6
> 170 00 Praha 7
>
> Tel. 0724/007234

> 189,267-271 je uvedena
> je 0.

Jake bude pocasi? http://pocasi.seznam(tec)cz

Prilohy, ktere nemam nebo nevidim

Patrne posilas ve formatu HTML. Pokud pouzivas Outlook, zvol Format/Prosty
text, pokud to nepomuze, musi se zmenit nastaveni MS Exchange, pokud jej
pouzivate.

Tel. 0724/007234

> Dostal jsem nekolikrat napiomenuti administratora, ze pry mam v
prispevcich
> do konference nejake prilohy.
>
> Ale ja tam zadne prilohy nemam, alespon je nevidim. Muzete mi nekdo
poradit
> co mohu udelat, aby byl administrator spokojen?

Jeste jednou na P. Vonese, tip 455

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2002 12:47:17

Zdravim,

ja vim, ze jsem hrozny, ale ted jsem si chtel vyzkouset ziskani vlastnosti
tiskarny tip 457, ktery ma souvislost na tip 455.
Zde pouzivate tridu TPrinterInfo, ale Delphi ji neznaji.
Muzete mi poradit?

Diky

Jiri
Sokol

WWW stranky zdarma na http://www.sweb(tec)cz

Jeste jednou na P. Vonese, tip 455

[*] Milan Cizek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2002 12:54:05

ahoj,
tipl bych si, ze ti chybi v uses potrebna unita. Ze by printers?

> [...]

> tiskarny tip 457, ktery ma souvislost na tip 455.
> Zde pouzivate tridu TPrinterInfo, ale Delphi ji neznaji.

Mapy Prahy, Brna a Cech najdete na http://www.mapy(tec)cz

Aplikace ve WinNT/2000

[*] Marek Eichler <marek.eichler(zv)atlas(tec)cz> - 27.3.2002 12:54:15

Zdravim,
mozna se pletu, ale pokud ma aplikace bezet i v pripade, ze neni prihlasen
zadny uzivatel, ulozeni do klice
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run to
nevyresi. Tento klic jse spolecny pro vsechny profily uzivatelu, ale polozky
z Run se spousti az po prihlaseni uzivatele.
Pokud je tady ten pozadavek na bez i bez uzivatele, tak je to podle meho
nazotu pouze sluzba

S pozdravem Marek Eichler

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: "Vaclav Sazima" <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 26. b�ezna 2002 17:58
P�edm�t: Re: Aplikace ve WinNT/2000

> [...]
> W95 & :
> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunServices

FB server a gdb subor na inom pocitaci

[*] preas_w <preas_w(zv)stonline.sk> - 27.3.2002 13:04:03

Ahoj!
bolo by mozne prevadzkovat Firebird databazu tak, ze server by bezal na
jednom pocitaci a databazovy subor by mal na namapovanom disku na inom PC?

Miro

OT: Indy a timeout

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 27.3.2002 13:05:49

> [...]
> vubec neskonci.
> Existuje nejake lepsi reseni nez pouzit vlakna a timeout delat rucne ?

Pripada mi divne, ze by tohle Indy neresilo... :-O

Kazdopadne kdybys pouzil misto Indy Synapsi, tak budes data cist
treba metodou RecvPacket, ktera ma jako parametr Timeout. (nebo i
jine metody na cteni dat, treba RecvString pro cteni jednoto radku
textu ze streamu, RecvBufferEx na cteni pozadovaneho poctu dat ze
streamu, atd...)

Takze kdyz mu das jako timeout treba pet vterin, tak vis ze do peti
vterin bud neco prijmes, nebo bude zahlasena chyba timeoutu (status
kodem, ne pres exception!) a tvuj program vesele bezi dal a muze na
tuto skutecnost reagovat.

Se Synapsi se ti nejak principelne nestane, ze by ti program nejak
vytvrdnul, kdyz umre protejsi strana spojeni. ;-) Kazdopadne mi
prijde moc divne, ze to Indy nejak rozumne osetrene nema...

Jak zjisti cislo BUILD v aplikaci?

From: "Jan Grman" <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk>

> Mimochodom - nepoznate nieco taketo pre D6 ?! To co som poslal funguje len
> do D5.

Toto je v JEDI stiahni si tuto genialnu kniznicu.
Enables reading of version information from executables.

TJclFileVersionInfo = class(TObject)

Unit

JclFileUtils

Description

TJclFileVersionInfo is a class that enables you to read the version
information from an executable file (exe, dll etc.). Naturally the
executable itself has to have a version resource linked in. Besides allowing
you to read standard version key such as ProductName and FileVersion this
class also allows you to read custom keys through the UserKeys property.

Project JEDI (http://www.delphi-jedi.org/)

TRoland.

Data na ukradenem notebooku

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 27.3.2002 13:12:43

Puvodni zprava, kterou napsal Jiri Foldyna dne 27 Mar 2002:

> diky za odpoved. Na notebooku budou predinstalovane WinME, a do sifrovani

Tak to uz je prvni velke bezpecnostni riziko, pokud se rozhodnes pro ME.

> disku jit (zatim) nechci. Spis jsem myslel na sifrovani dat v databazi,
> jestli neco takoveho MSDE umoznuje. Umim samozrejme zasifrovat textove

To je problem, to pak SQL databaze ztraci smysl.

Jeste jednou na P. Vonese, tip 455

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 27.3.2002 13:13:07

uses WinSpool, ...

Jeste jednou na P. Vonese, tip 455

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.3.2002 13:16:33

From: "Ing. Jiri SOKOL" <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>
> ja vim, ze jsem hrozny, ale ted jsem si chtel vyzkouset ziskani vlastnosti
> tiskarny tip 457, ktery ma souvislost na tip 455.
> Zde pouzivate tridu TPrinterInfo, ale Delphi ji neznaji.

Diky za upozorneni, jedna se o drobnou chybu. Melo to byt TPrinterInfo5
protoze parametr Level funkce EnumPrinters ma v tom prikladu hodnotu 5.

Petr Vones

sitove provozovana aplikace

From: "Danny" <dkonf(zv)seznam(tec)cz>
> Nekdo tady psal, ze posle stanicim zpravu, ze je potreba refresh dat. Jak?

IB/FB ma tzv. POST_EVENT a v aplikacii po zaregistrovani dostanes echo o
zmene. Pozri si LangRef.pdf.

TRoland.

Powered By Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.3.2002 13:20:43

From: "Ing. Jiri SOKOL" <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> Bylo na nich neco jako reklama ve smyslu: "Powered by Delphi"
> Nejakym nedopatrenim jsem o ne prisel. Neporadite mi, kde je muzu znovu

http://www.borland.com/delphi/standup/

Petr Vones

resource stringy - linker odstranil

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.3.2002 13:31:54

From: "Radek Cervinka" <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
> prislusnymi retezci.
> Vyhledani retezce by bylo pomoci jeho jmena (ktere je generovano).

Nebylo by snazsi pouzit primo resourcestring ktery je nativne podporovan v
Object Pascalu ? Patrne se nejak snazis o mixovani pristupu ktery pouziva
prekladac a pristupu ve Win32 API kde se na string odkazujes pomoci ciselneho
ID.

> Po kompilaci DLL knihovny jsem k memu prekvapeni zjistil, ze linker se na
> mne vykaslal a proste nepouzite resourcestringy neprilinkoval (v .dcu jsou,
> ale v DLL ne).

Pokud jsi pouzil resourcestring (viz vyse) tak prekladac ma samozrejme moznost
resourcestring na ktery se nikde neodkazujes vyradit, protoze nema smysl jej
linkovat do aplikace.

> Optimalizace byla vypnuta. Dale se v knihovne nachazi nekolik

Optimalizace s timhle nema nic spolecneho.

> Jakpak mam rici linkeru, ze mi tam ma nechat vsechny resource stringy (i
> nepouzite)?

1. Budto budes pouzivat resourcestring, pak se na nej muzes odkazovat jen z
kodu a ne oklikou pres Win32 API.

2. Resourcestringy budes definovat v .RC souboru ktery vlozis do projektu. Pak
je mozne pouzit pristup pres Win32 API, ovsem musis si nejak udrzovat seznam
ID a dbat na to, aby jsi nemel dva retezce se stejnym ID

Nevim presne k cemu to potrebujes, ale varianta 1. me prijde vyhodnejsi pro
vetsinu pripadu.

Petr Vones

SetForegroundWindow ala ICQ

[*] Jiri Kratochvil <jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz> - 27.3.2002 13:32:46

Ahoj,
resim nasledujici problem:
mam v aplikaci otevrenych nekolik oken, ktere jsou zobrazeny v
taskbaru. Potreboval bych, aby napr pri zmene obsahu se ikona
okna v taskbaru rozblikala podobne, jako tomu je u ICQ.

Za nakopnuti spravnym smerem predem dekuji.
-- JK
-------------------------------

From: <ales.pavel(zv)popron(tec)cz>
> Jak zjistim stav pocitace,ze na pocitaci neni nikdo nalogovan? Da se to
> nejak?Kdyz neni totiz nikdo nalogovat a ja zobrazuji chybovou hlasku ve
> sluzbe tak to zatrolene blbne.

A toto by Ti co vratilo ? Je to z JEDI.

TRoland.
Returns the name of the interactive user.
function GetInteractiveUserName: string;

Unit

JclSecurity

Return Value

The name of the interactively logged on user, if any, in the format
domainusername.

SetForegroundWindow ala ICQ

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.3.2002 13:38:04

From: "Jiri Kratochvil" <jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz>
> resim nasledujici problem:
> mam v aplikaci otevrenych nekolik oken, ktere jsou zobrazeny v
> taskbaru. Potreboval bych, aby napr pri zmene obsahu se ikona
> okna v taskbaru rozblikala podobne, jako tomu je u ICQ.

Podivej se na API funkce FlashWindow a FlashWindowEx

Petr Vones

Jeste jednou na P. Vonese, tip 455

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2002 13:40:03

ahoj,
tu tam mam. A mam tam i:
Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, StdCtrls, WinSpool, Printers;
Jinak diky, ale asi to bude v necem jinem.

> [...]
>
> S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
> Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Hledani lidi a jejich e-mailu: http://www.lide(tec)cz

Predani dat mezi aplikacemi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.3.2002 13:56:48

From: "Milan Cizek" <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz>
> neprekroci MAX_PATH. Napadl me nejaky mapovany prostor (soubor) v
> pameti nebo neco podobneho, je to mozne (jak)? Diky za napady.

Mapovany soubor je samozrejme moznost, ale pro tenhle pripad je asi jednodussi
pouzit zpravu WM_COPYDATA (kde system pouziva stejny mechanismus jak mapovani
souboru, ale nemusis se o to starat) a poslat ji do okna te aplikace, pricemz
okno jeste nemusi znamenat viditelne okno.

Petr Vones

FB server a gdb subor na inom pocitaci

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 27.3.2002 14:03:29

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Petr Brant

> [...]

prispevcich
> do konference nejake prilohy.
>
> Ale ja tam zadne prilohy nemam, alespon je nevidim.

[*] Filip Skalka <filipsk(zv)allstar(tec)cz> - 27.3.2002 14:17:03

diky za info.

Mam podobne zkusenosti.
Takze jestli tomu dobre rozumim, funkce ReadStream a podobne jsou prakticky
k nicemu.

Delphin

From: "Delphin" <delphin(zv)post(tec)cz>
> [...]
neskonci.

> Existuje nejake lepsi reseni nez pouzit vlakna a timeout delat rucne ?

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 27.3.2002 14:18:11

FlashWindow