Predani dat mezi aplikacemi

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 27.3.2002 14:27:50

Pouzivam TJclFileMappingStream z JclFileUtils.

Milan Cizek wrote:

> obesel bez unity forms a spol. Kde bych mohl jinak ziskat nejake info
> o mapovani souboru (jak na to)? Tusim neco takoveho v JCL, ale zaboha
> si nemuzu vzpomenout, kde jsem to videl. :-(

Karel Kral, vyvojar IT / IT developer

Predani dat mezi aplikacemi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.3.2002 14:30:58

From: "Milan Cizek" <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz>
> nezobrazene okno me take napadlo, ale jde mi take o velikost teto
> druhe aplikace, protoze je pribalena v resourcich. Takze bych se rad
> obesel bez unity forms a spol. Kde bych mohl jinak ziskat nejake info

K tomu nepotrebujes Forms. Staci CreateWindow a prislusna WndProc.

Petr Vones

SetForegroundWindow ala ICQ

[*] Pavel Kubal <kubal.p(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2002 14:34:46

At 13:32 27.3.2002 +0100, you wrote:
>Ahoj,
>resim nasledujici problem:
>mam v aplikaci otevrenych nekolik oken, ktere jsou zobrazeny v
>taskbaru. Potreboval bych, aby napr pri zmene obsahu se ikona
>okna v taskbaru rozblikala podobne, jako tomu je u ICQ.
>
>Za nakopnuti spravnym smerem predem dekuji.
>-- JK
>-------------------------------
>jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz

Treba tak, ze si do imageListu das dve ikonky. Jedna uplne prazdna a jedna
normalni (ta, kterou chces zobrazit). No a pak pouzij Timer a kazdou
sekundu men obrazek, vysledek je jako u ICQ.

kreslenie na Screen canvas (0) a WinME

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 27.3.2002 14:40:21

Ahojte,

ma niekto napad preco na WinME nefunguje kreslenie canvas vytvoreny
prostrednictvom getdcEx ? problem je ze pri pokuse kreslit to vrati chybu
"can not draw on ReadOnly canvas"
Ivan

Farby riadku v dbgrid

ale toto my iba vyfarby vtedy ak na riadok ukazem, mam totiz formular a na
nom iba grid na prezentovanie uritych vysledkov . Ked ho otvorim chcel by
som mat niektore riadky odlisenen na zaklade hodnoty v riadku. Da sa to
nejak ?

From: "Filip Skalka" <filipsk(zv)allstar(tec)cz>
> diky za info.
>
> Mam podobne zkusenosti.
> Takze jestli tomu dobre rozumim, funkce ReadStream a podobne jsou prakticky
> k nicemu.
>
> Delphin

odchyt klaves

[*] Martin Srp DiS. <srp(zv)marbes(tec)cz> - 27.3.2002 15:14:41

Tak si nadefinuj v ActionListu nejaky akce na tyto zkratkovy klavesy a napis
na ne nejakej kod.

> Dobry Den.
> Mam jednu otazocku. potreboval by som urobit odchyt kombinacie
> klaves CTRL + sipka vlavo
> a CTRL + sipka vpravo.
> Potrebujem to vsak odchytavat na celom okne aplikacie a nie na
> nejakej konkretnej
> komponente ako napr. edit alebo combo.
>
> Vdaka za typy

odchyt klaves

[*] HOST user <cico(zv)host.sk> - 27.3.2002 15:14:31

[...]

Indy a timeout

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 27.3.2002 15:21:20

From: "Delphin" <delphin(zv)post(tec)cz>
> [...]
neskonci.
> Existuje nejake lepsi reseni nez pouzit vlakna a timeout delat rucne ?

K Windowsom mozem povedat toto: (To MASE: v Kylixu som Indy este takymto
sposobom nepouzil)

U Indy je treba sa s podobnymi vecami poriadne vyhrat ale je to tam. Ked
spadne klient, tak server vyhlasi "EIdSocketError, Socket Error # 10054
Connection reset by peer."

Je treba poriadne nastudovat dokuemntaciu k Indy. A zalezi na tom ci mas
prepisanu metodu TIdTCPServer.OnException - to je metoda kde za rozne
vyjimky pozieraju!!!
Resp. je mozne to osterit v TIdTCPServerExecute(AThread: TIdPeerThread) cez
try finally - zalezi podla typu servru ci je to vhodne!
(Myslim tym thread-safe).

Tiez zalezi na tom ci mas pouziti nejaky PoolManager, a ci je pouzity
spravne. viz dokumentacia.

Pri nespravnych pouzitiach mozu byt Indy extremne neprijemne. A tieto
"chyby" skor programatorske, sa objavia az pri vecsej zatazi na server ci
pri vinimocnych situaciach.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Predani dat mezi aplikacemi

[*] Milan Cizek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2002 15:23:01

Jeste jednu malou otazku: pokud spoustim externi aplikaci pomoci
CreateProccess, je mozne z nejakeho parametru vycist/ziskat handle
hlavniho okna externi aplikace? Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Halina Pawlowska a televizni rybicky na internetu http://www.rybicky.com

Farby riadku v dbgrid

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 27.3.2002 15:29:52

procedure TFHlForm.OnDrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
begin
if not(gdSelected in State) then
Begin
If ((DMDB.TDenSpisy.FieldByName('DAT_VYBAV').IsNull) and
(DMDB.TDenSpisy.FieldByName('DOKEDY').ASDateTime < NowDate))
Then
TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := 6846459;
If ((DMDB.TDenSpisy.FieldByName('DAT_VYBAV').IsNull) and
(DMDB.TDenSpisy.FieldByName('DOKEDY').ASDateTime < NowDate))
Then
TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := 2293958;
End
///tu podobne ofarbi prave vybrany zaznam
> [...]

> nom iba grid na prezentovanie uritych vysledkov . Ked ho otvorim chcel by
> som mat niektore riadky odlisenen na zaklade hodnoty v riadku. Da sa to

[*] Bohdan Voska <bohdan(zv)softok(tec)cz> - 27.3.2002 15:40:08

Zapnout na formulari vlastnost keypreview a pak treba na udalosti formulare
onkeydown odchytavat
if (Shift = ssCtrl) and ((key = VK_RIGHT) or (key = VK_Left) ) then
TvujKod;

To by melo stacit

Bohdan Voska
> [...]
+ sipka vlavo
> a CTRL + sipka vpravo.
> Potrebujem to vsak odchytavat na celom okne aplikacie a nie na nejakej

[*] Pavel Kubal <kubal.p(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2002 15:48:15

At 14:34 27.3.2002 +0100, you wrote:

>Treba tak, ze si do imageListu das dve ikonky. Jedna uplne prazdna a jedna
>normalni (ta, kterou chces zobrazit). No a pak pouzij Timer a kazdou
>sekundu men obrazek, vysledek je jako u ICQ.

Spatne jsem si to precetl..tohle resi neco jineho...

Indy a timeout

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 27.3.2002 15:48:10

> U Indy je treba sa s podobnymi vecami poriadne vyhrat ale je to tam. Ked
> spadne klient, tak server vyhlasi "EIdSocketError, Socket Error # 10054
> Connection reset by peer."

Hmm, akorat som zabudol dodat ;) ze zalezi na tom ako ten klint spadne (ako
sa strati konekcia).
To ze sa to server dozvie plati samozrejme vtedy ked nespadlo spojenie vdaka
HW. Inak plati to co pisal M.Schayna alebo je mozne zo servru komunikovat
smerom ku klientovy (Opacne ako popisoval M.Schayna) Pri takejto komunikacii
ak je konekcia spadnuta dojde k chybe.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

odchyt klaves

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2002 15:50:46

> [...]
> a CTRL + sipka vpravo.
> Potrebujem to vsak odchytavat na celom okne aplikacie a nie na nejakej konkretnej

Ahoj,
myslim, ze budes spokojeny. Zkus tohle.

procedure TForm1.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin
if (Shift=[ssCtrl])and(key=39) then
label1.Caption:='CTRL+Sipka vpravo';
if (Shift=[ssCtrl])and(key=37) then
label1.Caption:='CTRL+Sipka vlevo';

To co predtim jeden, mohou nyni dva. Poridte si 2 Oskarty a uzivejte si ve dvou za cenu jednoho.
http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=21821%26url=http://www.oskarmobil(tec)cz/links/news.php?param=to

Stav NALOGOVAN

[*] ales.pavel(zv)popron(tec)cz - 27.3.2002 16:21:48

Class TRoland napsala:-))
A toto by Ti co vratilo ? Je to z JEDI.

TRoland.
Returns the name of the interactive user.
function GetInteractiveUserName: string;

Unit

JclSecurity

Return Value

The name of the interactively logged on user, if any, in the format
domainusername.

Ja na to:
To bych spis videl na zamknutej comp:-) to je od odhlaseni rozdil, ale
vyresil jsem to testovanim zamknuteho desktopu...

Diky
Aldik

EOleSysError

Zdravim, pod D5 mam aplikaciu s niekolkymi komponnetami DAO a formularmi. Na
niektorom pocitaci ide na inom vypise ze
exception EOelSysError in module I.EXE.Trida neni zaregistrovana.
v com to moze byt ?

Stred stranky

[*] cYd <cYd(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2002 17:03:02

Hezky den,
existuje nejaka funkce, ktera zajisti, ze se vytiskne urcity text presne do
stredu stranky papiru??
Dekuji
cYd

Farby riadku v dbgrid

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 27.3.2002 17:09:07

Oprava
[...]
If ((TDenSpisy.FieldByName('DAT_VYBAV').IsNull) and
(TDenSpisy.FieldByName('DOKEDY').ASDateTime < NowDate))
Then
TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := 6846459;
Begin {a tu sa sfarbi aktualne vybrany riadok}
[...]

Prilohy, ktere nemam nebo nevidim

Mel jsem tentyz problem a bylo to v nastaveni MS Exchange, konkretne v
nejakem nastaveni (bohuzel uz nevim presne kde) bylo zaskrtnuto "HTML" i
"Prosty text". Stacilo to HTML odskrtnout a je to. Chce to chytit spravce a
tlouct, dokud to nenastavi :-)))

Tel. 0724/007234

> Kontroloval jsem presne ty konkretni prispevky, ktere se ADMINovi nelibily
> odchozi poste. Oba maji zaskrtnuto Format - Prosty text. Nezbyva nez
doufat,
> ze ADMIN krome napomenuti nekdy take poradi...
>

> Patrne posilas ve formatu HTML. Pokud pouzivas Outlook, zvol Format/Prosty
> text, pokud to nepomuze, musi se zmenit nastaveni MS Exchange, pokud jej
> pouzivate.

> prispevcich

Farby riadku v dbgrid

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 27.3.2002 17:22:33

Tento kod mi obarvi radky gridu podle hodnoty sloupce 'Area' (country.db z
DBDEMOS) bez ohledu na tom, kde v gridu nebo formulari se pohybuji.
Doporucuji vyzkouset volbu AlwaysShowSelection, misto Brush pouzit Font,
pouzit konstanty barev,...

procedure TForm1.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
begin
case trunc(Table1.FieldByName('Area').AsInteger/10000) of
0..9 : TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := clMaroon;
10..19 : TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := clOlive;
20..29 : TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := clPurple;
30..39 : TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := clTeal;
40..49 : TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := clFuchsia;
50..59 : TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := clBlue;
60..69 : TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := clRed;
70..79 : TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := clLime;
80..89 : TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := clYellow;
else
TDBGrid(Sender).Canvas.Brush.Color := clAqua;
end;
TDBGrid(Sender).DefaultDrawColumnCell(Rect, DataCol, Column, State);

martin.ben(zv)gecapital.com

PS: Muzu zaslat vzorovy priklad

Posilani souboru na WWW pomoci HTTP

[*] Dusan Pavlica <dusan.pavlica(zv)czech.sun(tec)com> - 27.3.2002 17:23:35

Zdravim,
resili jste nekdo posilani Souboru na WWW adresu nejakemu php skriptu,
pomoci TNMHHTP nebo pomoci IndyHTTP komponenty metodou POST ??
Zkousel jsem to, ale nevim co delam spatne, protoze v promenne
HTTP_POST_VARS na serveru nezaznamenavam zadny soubor. Pokud s tim mate
nekdo zkusenosti, poradte prosim...

Diky
Dusan

Farby riadku v dbgrid

[*] <ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz> - 27.3.2002 17:35:49

Zdravim.

Ja jsem to pustil tak, jak to je navrzene (akorat mam jinou tabulku) a mam to vybarvene hned, jak se to
objevi.

procedure TForm1.DBGrid1DrawColumnCell(Sender: TObject; const Rect: TRect;
DataCol: Integer; Column: TColumn; State: TGridDrawState);
begin
if not (gdFocused in State) and not (gdSelected in State) then begin
case Table1.FieldByName('EmpNo').AsInteger of
0..100 : begin
DBGrid1.Canvas.Font.Color := clWhite;
DBGrid1.Canvas.Brush.Color := clTeal;
TDBGrid(Sender).DefaultDrawColumnCell(Rect,DataCol,Column,State);

Ivan Virag

Jak muzu zobrazit animovany gif?

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2002 18:20:16

Ahoj panove a damy,

mam uplne zakladni problem. Chtel bych zobrazit animovany gif a uz
jsem z toho uplne vedle.

Muzete mi nekdo poskytnout zdrojak s resenim?

Vylepsete svuj prohlizec Internetu na http://software.seznam(tec)cz/listicka

chyba nove komponenty

[*] Vit Jurasek <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 27.3.2002 18:28:46

Udelal jsem novou komponentu ze zakladu TMemo.
Kompilace ok, ale nejde vlozit na formular.
Pise to chybu
Control TMemo2 has no parent window

Co muze byt za problem?

Diky

chyba nove komponenty

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 27.3.2002 18:35:55

Zrejme delas nejaky operace v constructoru, v dobe kdy jeste komponenta nema
parent. Udelej je v CreateWnd, ale pozor, ten se muze provest pro jednu
vytvorenou instanci vickrat.

Homepage : http://dusek.zde(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

> Udelal jsem novou komponentu ze zakladu TMemo.
> Kompilace ok, ale nejde vlozit na formular.
> [...]

chyba nove komponenty

[*] Vit Jurasek <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 27.3.2002 21:14:04

> [...]
nema
> parent. Udelej je v CreateWnd, ale pozor, ten se muze provest pro jednu

v komponente zatim nemam zadny konstruktor.. je to tip na Tmemo od P.
Vonese, jenze jsem to chtel hodin do komponenty.

unit Memo2;

StdCtrls;

type
TMemo2 = class(TMemo)
procedure WMSetFocus(var Message: TWMSetFocus); message WM_SETFOCUS;
protected
{ Protected declarations }
procedure Change; override;
procedure InternalHideCaret;
procedure KeyUp(var Key: Word; Shift: TShiftState); override;
procedure MouseDown(Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X:
Integer; Y: Integer); override;

{ Published declarations }
end;

procedure Register;

implementation

procedure TMemo2.Change;
InternalHideCaret;
end;

procedure TMemo2.InternalHideCaret;
begin
HideCaret(Handle);
end;

procedure TMemo2.KeyUp(var Key: Word; Shift: TShiftState);
InternalHideCaret;
end;

procedure TMemo2.MouseDown(Button: TMouseButton; Shift: TShiftState;
X, Y: Integer);
InternalHideCaret;
end;

procedure TMemo2.WMSetFocus(var Message: TWMSetFocus);
InternalHideCaret;
end;
procedure Register;
begin
RegisterComponents('vlastni', [TMemo2]);

IB/FB a replikace

[*] Zden�k Sedl�k <zsedlak(zv)atlas(tec)cz> - 27.3.2002 21:20:42

Ahoj,
mam na vas takovou prosbu.
Pouzivam jako databazovy server IB/FB. Potrebuji ovsem mit server na dvou
vzdalenych mistech, propojeni LAN neni mozne. Takze asi na obou mistech budu
mit identickou, co se struktury tyce, databazy. Nejlepe aby byla identicka i
co evidovanych dat.
Mate nekdo nejake zkusenosti s replikacemi s IB?
Nebo me prosim aspon nasmerujte, kde to najdu.

Eventualne pokud vas napada nejake jine reseni. Potrebuji aby na obou
mistech byla videt stejna data.
Je mozne dosahnout pripojeni 64Kb mezi obemi sitemi, ale nejlepe by bylo
pouzit napojeni pres inet. Take je asi mozna VPN. Nevim co nejlepe pouzit.

Napadaji me 2 reseni:
1) na obou mistech totozna data a pri kazdem selectu se data ziskavaji z
lokalniho serveru. Ovsem pri operacich insert, update, delete apod. se data
musi zapsat do obou serveru. Tim by se omezila velikost dat prenasenych mezi
vzdalenymi servery. Ale jak ohlidat, pokud se to nepodari zapsat do obou
serveru? A co s tim, zakazat ten update (insert nebo delete)?

2) Opet na obou mistech asi totozna data. Ovsem s tim, ze jeden server je
primarni. Operace typu select (reporty, analyzy apod.) by se vzdy delaly z
lokalniho serveru. Vsechny operace insert, update a delete by se provadely
vzdy na pouze na ten primarni server. Pokud by neslo spojeni ze
sekundarniho, pak by nebylo mozne zaznam poridit a uzivatel by mohl jen
prohlizet (analyzovat) lokalni data. Na primarnim serveru by fungovala
nejaka fronta, ktera by mela za ukol updatovat sekundarni server a v
okamziku, kdy spojeni funguje tak by se ten update provedl.

Pokud vas napada nejake jine jednodussi a elegantnejsi reseni budu vam
vdecny.
Dekuji za kazdou radu nebo napad.

Zdenda

RichEdit

[*] Pavel Arnost <id9848949(zv)id9848949.kicks-ass(tec)net> - 27.3.2002 22:05:28

Dobry den,

mam jeden maly problem a hledam nekoho, kdo by mi ho pomohl
vyresit. Potrebuji pouzit komponentu RichEdit jako jednoradkovy
vstup, ve kterem bude mozno pouzivat ruzne styly pisma, ruzne
velikosti...Potrebuji ale omezit rozsah teto komponenty tak, aby
bylo mozne uzivatelem zadat jen tolik textu, kolik se tam "vejde",
tedy aby text neskroloval ani vertikalne ani horizontalne.Nevite
nekdo, jak toho dosahnout?

Diky, Tomas.

Pavel Arnost - arnost(zv)arachne(tec)cz - http://arnost.n(tec)cz
PGP klic: http://arnost.n(tec)cz/public_key_id9848949.asc

Jak muzu zobrazit animovany gif?

[*] <ivan.ivanov(zv)email(tec)cz> - 27.3.2002 22:54:21

skus rxlibrary

ivan

> --- P�vodn� zpr�va ---
> Od: Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>
> Datum: 27.03.2002 18:21:34

Jak muzu zobrazit animovany gif?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.3.2002 23:04:04

From: "Ing. Jiri SOKOL" <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>
> mam uplne zakladni problem. Chtel bych zobrazit animovany gif a uz jsem z
> toho uplne vedle.

http://www.melander.dk/delphi/gifimage/

Petr Vones

Predani dat mezi aplikacemi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.3.2002 23:06:52

From: "Milan Cizek" <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz>
> Jeste jednu malou otazku: pokud spoustim externi aplikaci pomoci
> CreateProccess, je mozne z nejakeho parametru vycist/ziskat handle
> hlavniho okna externi aplikace? Diky

Ne. Musis znat tridu a titulek toho okna a vyhledat jej pres FindWindow. V
pripade, ze dany proces bude mit jen jedno okno jej muzes vyhledat i pomoci
EnumWindows a GetWindowThreadProcessId

Petr Vones

Shell_TrayWnd

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.3.2002 23:09:35

From: "Ing. Jiri SOKOL" <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>
> Mam D6trial, oper. sys. W-NT a takove okno neexistuje. Navratova hodnota je

Jake jsou to presne Windows a s jakym IE ?

Petr Vones

simulacia SendTo programovo

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 28.3.2002 01:51:40

Ahoj!,

V zlozke C:\Windows\SendTo mam zastupcu pre poskytovatela elektronickej
posty, tlaciaren a fax.
Pomocou operacie DragDrop mysou mozem po premiestneni suboru nad ikonu
proslusneho zastupcu subor pomocou neho spracovat.

Da sa tato operacia nejako nasimulovat programovo pomocou Delphi?

Diky Miro

files=xxxxx ve Windows Me

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 28.3.2002 05:48:51

volbou Start / Spustit - napiste msconfig
v zobrazenem okne zvolte tlacitko Mezinarodni, kde se nabidnou znakove
stranky, zvolte 850
zmenu potvrdte
restarujte pocitac
POZN�MKA:
Jestlize DOSov� aplikace hl�s� pro spusten� m�lo souboru, doplnte
- v souboru SYSTEM.INI (v adres�ri WINDOWS)
- v sekci [386enh]
- doplnte r�dek: PerVMFiles=220

> ve Windows Me mi nejde nastavit files beznym zpusobem (v config.sys).
Nevite nekdo jakym jinym zpusobem lze files nastavit?

> Diky Vaclav Riha

Data na ukradenem notebooku

[*] Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)atlas(tec)cz> - 28.3.2002 07:41:03

Nebo si kup neco jako je PGP desktop security, ktery Ti mimo jine da moznost
vytvorit si sifrovany PGP disk, ktery pri spusteni PC prilogujes jako dalsi
pismeno zarizeni a pri vypnuti se zase odloguje. Data na nem se chovaji jako
na jakemkoliv HD s tim rozdilem, ze pri ukradeni dotycny uvidi jen jeden
soubor, do ktereho si troufam rici nema sanci v realnem case proniknout.
Pouzivam uz roky neco podobneho (E4M) z oblasti freeware a nedam na to
dopustit. Lze to aplikovat i treba na disketu, ktera se casto prenasi - je
na ni 1.4 MB soubor, ktery si vzdy prihlasite, pracujete s novym pismenem
disku a po skonceni prace zase odhlasite. Pak si muzete dovolit disketu
ztratit a nic nehrozi.

Mira Ondrisek
BONNEL TECHNOLOGIE

App spustena z Delphi

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 28.3.2002 08:02:56

Jak poznam ze app je pustena z delphi nebo ze bezi mimo. Potrebuji aby se
app za chodu v D chovala jinak takze schanim neco jako

If AppRuningInDelphi Then ....

Doufam ze to existuje.
Diky

Predani dat mezi aplikacemi

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 28.3.2002 08:08:47

Ahoj,

jednoduchy priklad najdes v Mistrovstvi v Delphi.

o mapovani souboru (jak na to)? Tusim neco takoveho v JCL, ale zaboha
si nemuzu vzpomenout, kde jsem to videl. :-(

Diky

App spustena z Delphi

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 28.3.2002 08:09:32

Hi

tahle funkce ti to rekne:

function TForm1.IsIDERun: Boolean;
begin
Result := FindWindow('TAppBuilder', nil) > 0;

Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

.. Jak poznam ze app je pustena z delphi nebo ze bezi mimo.

Jak muzu zobrazit animovany gif?

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 28.3.2002 08:11:52

Ahoj

zkus GifImage. Vypada to celkem dobre.

Pavel

mam uplne zakladni problem. Chtel bych zobrazit animovany gif a uz
jsem z toho uplne vedle.

IB/FB a replikace

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 28.3.2002 08:17:08

Zden�k Sedl�k dne 27 Mar 2002 v 21:20:

Ahoj,

> 1) na obou mistech totozna data a pri kazdem selectu se data ziskavaji
> z lokalniho serveru. Ovsem pri operacich insert, update, delete apod.
> se data musi zapsat do obou serveru....

pokud nemusi byt obsah databazi uplne stejny v kazdem okamziku a nevadi zdrzeni rekneme radove
nekolik hodin, tohle bych nedelal; momentalne mas ta mista dve, casem jich muze byt deset a pak se
z toho zblaznis Ty i uzivatele, napr. proto, ze staci, kdyz jedno ze spojeni nebude fungovat, a
uzivatel nezapise nove zaznamy...

> Pokud vas napada nejake jine jednodussi a elegantnejsi reseni budu vam
> vdecny. Dekuji za kazdou radu nebo napad.

Pro ucely replikace jsem si tabulky databaze rozdelil do tri skupin:

"nereplikujici se tabulky" (lokalni nastaveni apod.). "male dulezite tabulky", ktere smi menit jen
centrala, a ktere se replikuji vzdy cele, a "normalni tabulky", ve kterych se replikuji jen
zaznamy, u kterych doslo ke zmene.

Pro "male" tabulky mam vytvoreny triggery, ktere pri kazde zmene do jine pomocne tabulky
zaznamenaji, ze je tabulku nutne replikovat.

V "normalnich" tabulkach ma kazdy zaznam pole s datem posledni zmeny zaznamu a priznakem "nutno
replikovat". Priznak by se mel nastavovat taky nejakym triggerem, zatim to delam programove z
Delphi, protoze jsem nevedel, jak odlisit zmeny zaznamu zpusobene uzivatelem od zmen zpusobenych
replikacnim mechanismem.

Pokud dojde k mazani v "normalni" tabulce, melo by se nekam poznamenat, z jake tabulky byl
odstranen jaky zaznam a totez pak pri replikaci provest na ostatnich systemech. Tuhle cast jsem
zatim nedelal, protoze uzivatele z tech tabulek nesmi mazat.

Kdysi o tom v konferenci jiz byla rec, tak projdi archiv, snad tohle alespon neco nastinilo.

Karel Rys

IB/FB a replikace

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 28.3.2002 08:27:54

On 27 Mar 2002 at 21:20, Zden�k Sedl�k wrote:
> [...]
> mistech budu mit identickou, co se struktury tyce, databazy. Nejlepe
> aby byla identicka i co evidovanych dat. Mate nekdo nejake zkusenosti
Replikaci pouzivame v podstate jen pro vytvareni "temer totozne" provozni kopie.
Funguje to, a pokud jde o to co lze nebo nelze s IB replikaci delat, staci myslim si
uvedomit jak to funguje. Velice zhruba: Na replikacnim serveru lze definovat ktere
tabulky a odkud kam se budou replikovat. V nasem jednoduchem pripade se tedy
replikuje vse z "provozni" databaze do "repliky". Vlastni cinnost replikace je pak
celkem jednoducha - konfiguracni program replikace povesi na kazdou replikovanou
tabulku triggery ktere se provadeji vzdy jako posledni a zapisuji do jakehosi zurnalu
(je to tabulka kterou si konfigurator replikace v "replikovane" databazi vytvori)
informace o tom co se stalo (update, insert,delete). Replikacni server v
definovatelnych intervalech do teto tabulky juka a provede na replice totez. A uz tady
muze byt problem: pokud jsou obe databaze opravdu stejne a na nejake tabulce
mam treba trigger ktery po update z�znamu v tabulce A udela insert do tabulky B,
tento insert se pokusi provest replikacni server ktery ovsem nemuze vedet, ze na
replice se to uz udelalo diky triggeru ktery se aktivoval replikovani prikazu update A.
A dojde budto k chybe klice nebo k tomu, ze na replice bude zaznam v tabulce B
dvakrat. V podstate se nic nestane, az na to, ze v logu replikace pak je spousta
"chyb" tohoto typu a tezko se hleda, kdy doslo opravdu k chybe a kdy ne. Takze i v
jednoduchem pripade "zalohovani replikou" je vhodne na replice takoveto triggery
vypnout. Pokud se pouzije reseni podle (2) - zmeny pouze na primarnim serveru,
bylo by asi nejpohodlnejsi vypnout na replice vsechny triggery kter� provadeji
jakekoliv zmeny v databazi.
> [...]
> delaly z lokalniho serveru. Vsechny operace insert, update a delete by
> se provadely vzdy na pouze na ten primarni server.
Jinak replikace se tyka pouze dat. Zmeny struktury databaze se nereplikuji ba
dokonce zmena struktury replikovane databaze muze vest k nepredvidatelnym
vysledkum. Takze pri zmene struktury je nutno vypnout replikaci, provest zmeny
struktury na obou databazich, nakonfigurovat a znovu spustit replikaci.
Mam dojem, ze pokud by replikace mela resit nejake slozitejsi zalezitosti (napriklad
nekolik serveru na kterych by se delaly zmeny dat a ty se replikovaly na vsechny
ostatni), snad by to slo (taky zalezi samozrejme na tom, jak slozita je struktura
databaze) ale muselo by se s tim pocitat uz od prvnich kroku navrhu databaze a
postupovat velmi, velmi opatrne.
Z.Kalhous

Table1.Post -> smaze zaznam - SPECHA

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 28.3.2002 08:32:56

Srvus ve spolek,
ma zapeklity problem. Pouzivam TTable. Pomoci
formulare dokoncim editovani zaznamu a pote zadam Table.Post; Misto toho,
aby mi to ulozilo zmeny v zaznamu, tak ho to smaze, tak, ze neni ve vysledne
tabulce vubec k nalezeni (ani v souboru dbf). Nikdy mi to nedelalo, dokonce
ani v tomhle projektu, az od vcerejska. Pomozte, specha

D4, DBASE, Win98
Rumcajs

App spustena z Delphi

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 28.3.2002 08:33:55

Testu existenci tridy okna tusim TAPPBuilder

28.3.2002 Mephisto:
> Jak poznam ze app je pustena z delphi nebo ze bezi mimo. Potrebuji aby se
> app za chodu v D chovala jinak takze schanim neco jako

> If AppRuningInDelphi Then ....

Predani dat mezi aplikacemi

[*] Zdenek Janish <medusa(zv)brajan(tec)cz> - 28.3.2002 08:42:30

Ahoj,
mas-li zajem mohu zaslat (beta) potomka TStream(u), ktery umoznuje nasdilet
a predavat data mezi aplikacemi.

> [...]
> o mapovani souboru (jak na to)? Tusim neco takoveho v JCL, ale zaboha
> si nemuzu vzpomenout, kde jsem to videl. :-(

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 28.3.2002 08:46:56

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Petr Brant

Pomoci RASAPI32.DLL vytacim telefonicke spojeni (pouzivam knihovnu
RASHelperClasses), ale nedovedu poznat, ze vytaceni skoncilo a zda bylo
uspesne. Nevite nekdo?

Diky predem

Nanaseni textur - rotace, perspektiva

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 28.3.2002 11:59:58

OpenGL pri inicializaci dostava i Handle Canvasu, takze to teoreticky lze
tisknout.

> [...]
>
>DirectX tyhle veci zrejme resi, ale myslim, ze to muzu pouzit jen pro

------------------------=[ pinknet on every screen ]=----------------------
Tomas Rosa
Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz
Contact me via EFFATA.NET, my EID: trosa(zv)effata.net

Odstraneni chyb pri praci s Paradox tabulkou

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 28.3.2002 12:19:38

Ahoj,

muzete mi nekdo poradit proc nastava a jak se muzu vyhnout nasledujicimu problemu?
Pouzivam tabulku typu Paradox 7.0. Ta ma nastaven langdriver (zatim /planuju zmenu/ na dbase
cp852).
Pouzivam primarni index a autoincrement.
Z nejakeho duvodu se pri pridavani zaznamu stane neco, co pak musim opravit pomoci programku, ktere
se snazi problem vyresit.
Toto je vypis z log souboru:

Tabulka DATA - #zaznamu: 5995
Tabulka data.DB - Header size (4096) + data size (4104192) does not equal filesize
(4116480) Difference: 8192 bytes
Index data.PX - BTree record number mismatch from block (1) record(10) to block (11)
Tabulka DATA - Chyby opraveny (#zaznamu: 6003)
Tabulka data.DB - Poruseny generator autoinkrementu
Tabulka data.DB - Generator autoinkrementu opraven
Tabulka data.DB - uspesne zkomprimovana

Muzete mi nekdo rict co dela ma aplikace spatne, ze se stavaji tyto chyby? Bezny uzivatel je
nedokaze sam opravit a ja s tim mam akorat zbytecne moc prace.

Diky za vsechny vase napady.

Vylepsete svuj prohlizec Internetu na http://software.seznam(tec)cz/listicka

Odstraneni chyb pri praci s Paradox tabulkou

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 28.3.2002 12:25:28

Ing. Jiri SOKOL dne 28 Mar 2002 v 12:19:

> [...]
> zaznamu stane neco, co pak musim opravit pomoci programku, ktere se
> snazi problem vyresit. Toto je vypis z log souboru:

predpokladam, ze Ti prijde spousta rad (opravnenych), ze mas od Paradoxu utect :-)

Mas na vsech stanicich, ktere k databazi pristupuji, v nastaveni BDE LocalShare=true? Nedochazi u
uzivatele obcas k tomu, ze natvrdo vypnou nejake PC, kdyz s databazi pracuji?

Karel Rys

x filter na IBOTable

[*] Sebesta Jan <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 28.3.2002 12:34:54

Zdravim a prosim zkusenejsi o radu,

v projektu mam:

IBOTransaction > IBODatabase > IBOTransaction a vse nakonec ukazuji pres
DataSource v RxDBGrid.
Zakladni veci jako Append, Post, FindFirst, FindNearest, Locate zmena indexu
atd chodi.

ALE co mi nechodi
1:
IBOTable1.Filtered:=False;
IBOTable1.Filter:='DPS = 46619900'; //DPS je INTEGER
IBOTable1.Filtered:=True;

poprve toto probehne OK.

IBOTable1.Filtered:=False;
IBOTable1.Filter:='DPS = 46619900'; //DPS je INTEGER
IBOTable1.Filtered:=True;

Ale pokud to zavolam znovu je maler = 'Access violatoin at adress bla bla
bla' a konec.

2:
A jeste se zeptam jak zajistujete refresh v zobrazenych dat napr.
DataSource (DBGrid).

Moc dekuji za jakykoliv napad, pripadne funkcni kod.

Jan Sebesta

Odstraneni chyb pri praci s Paradox tabulkou

Tvoje aplikace je spise v poradku, na vine je BDE/Paradox/sitovy provoz.
Proste nekde se neco provede spatne a tabulka to odnese.

Pro podobne ucely pouzivam programek od Borlandu, ktery jsem si mirne
upravil podle svych potreb a pred spustenim aplikace se preventivne provede
oprava dulezitych databazi. Funguje to bez problemu, pokud se nevyskytne
nejaka neopravitelna chyba, to se ale nestava.

Pripadna vymena zkusenosti radeji pres soukromy mail nebo ICQ, prece jen
Paradox uz je dnes prekonana zalezitost.

Tel. 0724/007234

> [...]

Bezny uzivatel je
> nedokaze sam opravit a ja s tim mam akorat zbytecne moc prace.

Odstraneni chyb pri praci s Paradox tabulkou

[*] Sebesta Jan <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 28.3.2002 12:45:28

Caves,

1 - Mas posledni upgrade na DBE (dbe511en.exe z 16.11.2001)?
2 - Co zkusit provest Rebuilding cele database (pomoci napr. Paradox tables
repair utility www.rksolution(tec)cz)
3 - Mas na vsech stanicich, ktere k databazi pristupuji nastaveni BDE
LocalShare=true?
4 - taky je reseni utec od paradoxu - jiz nekolik dni se o to pokusim (na
IB6) - neni to zas tak hrozne
jsou componenty jako Table ale pro IB6 (IBOTable) na prechod lze udelat
pouze s malimi zmenami.
5 - Nemas ty tabulky olozeny na Serveru s Windowsama - to pada. lepsi je
Novell, to mi behalo a bezi cca 3 roky
bez potizi cca 5 clientu najednou.

Jan Sebesta

[...]

Vystup textu na konsoli

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 28.3.2002 12:51:08

> [...]
> konsolove okno objevi i pri spusteni v okne, pokud jako GUI,
> tak zase nefunguje vypis textu pri instalaci z prikazove radky.

podivej se na funkce AllocConsole, CreateConsoleScreenBuffer atd. Neni
problem vyrobit konsoli pro GUI aplikaci - jen si nejsem jist tim jak
to udelat aby to psalo do nejake konkretni konsole.
D. Toman

Odstraneni chyb pri praci s Paradox tabulkou

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 28.3.2002 13:00:46

> [...]
> uzivatele obcas k tomu, ze natvrdo vypnou nejake PC, kdyz s databazi pracuji?

To uz jsem slysel tolikrat, ze uz to opravdu vickrat neudelam :) Akorat mi nikdo
neporadil, ktery typ bych mel zvolit a proc.

Ja tu aplikaci chtel udelat sitovou, ale pak jsem od toho upustil z nekolika duvodu.
Takze chyba nebude ve vypnuti pocitace sitoveho uzivatele.
Spis mam takoveho tucha, jestli se mi to tam nejak nebije s automat. ukladanim.
Co by se stalo, kdyby uzivatel vytvarel novy zaznam zrovna v prubehu ukladani dat.
Jo, to ze jsem pouzil Paradox jeste neni vse. Taky pouzivam komponenty DBEdit, DBGrid atd.,
coz uz jsem se doslechl, ze to taky neni zrovna vhodne.
Ale kde dochazi k poskozeni hlavicky a poskozeni incrementu proste nevim.

Jeste nejaky napad? Predem dekuji.

WWW stranky zdarma na http://www.sweb(tec)cz

TSocketConection na W95

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 28.3.2002 13:01:36

Ahoj, D5Ent
mam problem so spojenim pri pouziti TSocketConnection - ale len na W95.
Mam multi-boot pocitac s W95, W98, W2000 - Socket konekcia nejde len na W95.
Spojenie pomocou TDCOMConnection ide na vsetkych.

Bud mi nieco chyba - co W95tky implicitne nemaju, alebo to z principu nejde.
Poradite?

JG
janog(zv)pluto.elf.stuba.sk

PS: W95 obsahuju - IE5.5, pre istotu aj instalaciu DCOMu pre W95.

Odstraneni chyb pri praci s Paradox tabulkou

[*] Kral Jirka jr. <jirka(zv)ispot(tec)cz> - 28.3.2002 13:12:39

Pdox je sice maso, ale da se to pouzit. Mi to jelo v sitovem rezimu 5 let
bez nejakych zavaznejsich drhelu.

Cili:
- problem je kdyz to bezi na 1 jedinem PC?
- je ta chyba pravidelna?
- jaka je verze BDE?
- jaky je tam OS?
- dela to jen 1 tab. ?
- chybu udela jen table.post? (po insertu nebo updatu?)

dodej vice info, zkusime to poresit

J.> -----Original Message-----

Vice TAction, stejna klavesova zkratka

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 28.3.2002 13:18:57

Preji vsem pekneho dne,

D6Ent, W2kServSP2

na zaklade nejakych pravidel, ktere predem neznam (urcuje je
uzivatel) vytvorim x objektu typu TAction (vsechny jsou navic
vlozeny do MainMenu hlavniho formulare) a vsechny maji stejnou
klavesovou zkratku. Vzdy je Enabled maximalne jedna akce,
ostatni jsou zakazany. Bohuzel, ona klavesova zkratka funguje
pouze pro prvni akci, pro ostatni jiz nikoliv. Jak z toho vybruslit?

Diky za kazdou odpoved

Slavek

Durex - Let's make kids better.

Vice TAction, stejna klavesova zkratka

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 28.3.2002 13:44:50

A co udelat akci, ktera bude mit klavesovou zkratku (jako jedina),
nebude v menu a bude spoustet nejakou z tech ostatnich akci ?

28.3.2002 Slavek Rydval:
> [...]
> ostatni jsou zakazany. Bohuzel, ona klavesova zkratka funguje
> pouze pro prvni akci, pro ostatni jiz nikoliv. Jak z toho vybruslit?

GifImage or RXLibrary

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 28.3.2002 13:50:58

Ahoj,
Proc chcete pouzivat GIF, kdyz GIF je licencovany (a nemyslim, ze mate
licenci).
V RXLib je klausule, ze pokud chcete pouzit GIF, tak musite mit licenci, a
pak
klidne muzete pouzit jejich komponentu.
Lepsi je pouzit PNG
http://home.t-online.de/home/PeterJHaas/PNG_en.htm#PNGUnit
nebo animovane puvodni AVI
(co z je v podstate pouze nekolik bitmap za sebou v souboru). Programu na
vytvoreni
AVI je spousta (vetsina co umi animovany GIF umi i AVI) a prehrati zajisti
TAnimate.

Preji hezky den.
Ing. Radek Cervinka
[...]

[*] Zdenek Drvota <drvota-l(zv)zds(tec)cz> - 28.3.2002 14:02:29

Ahoj,
napada mne...co pouzit PGP disk, data MDF a spol. umistit
do nej, ale pak by se asi musel MSDE spoustet rucne az
PO pripojeni PGP disku... Kdyz uz tam tedy musi byt
ten pseudoOS MEEE.
Z.D.

director ICQ# 135770414
Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail
--

Vice TAction, stejna klavesova zkratka

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 28.3.2002 14:14:48

> [...]
> ostatni jsou zakazany. Bohuzel, ona klavesova zkratka funguje
> pouze pro prvni akci, pro ostatni jiz nikoliv. Jak z toho vybruslit?

problem vicenasobnych shortcutu (rikam tomu kontext-senzitivni zkratkove
klavesy :-)) resim tak, ze si pri startu aplikace ulozim shortcuty vsech
akci (bud do tagu nebo do zvlastniho pole, pokud tag potrebuji). Pri
disablovani akce pak nastavim shortcut = 0, pri enablovani obnovim puvodni
shortcut z tagu nebo pole. Tato technika samozrejme neresi problem spatneho
navrhu shortcutu, tedy situaci, kdy si navrhu stejny shortcut pro dve
soucasne enablovane akce. Taky je dobre definovat shortcuty jen v akcich,
jinak se ve vetsim projektu s vice formulari nevyzna ani prase.

x filter na IBOTable

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 28.3.2002 14:23:22

Ahoj,
taktiez som mal urcite problemy s Fitrom na IBOTable. Nakoniec som sa na
tento sposob vyberu zaznamov vykaslal. Robim to tak, ze miesto nastavenia
filtra mu zmenim udalostnu proceduru OnFilterRecor na svoju a pri zruseni
filtrobvania zase dam Nil a je vybavene. Tento sposob filtrovania zaznamov s
TIBOTable chodi 100%.

Refresh udajov:
IBOTable1.Refresh, resp IBOQuery.refresh.

From: "Ing. Jiri SOKOL" <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>

Zkus se zamyslet jestli nemuzes dodrzovat tyhle zasady
(netvrdim, ze vse je uplne nezbytne nutne, ale spis takovy souhrn)

1) Korektni nastaveni BDE (NET dir, Local share=True) viz ost. prispevky

2) Kontrolovat pri spusteni aplikace, zda jiz neni jednou spustena, protoze
pokud nepouzivas pristup podle bodu 3, tak pokud user zacne editovat, pak
program hodi na listu, nastartije pres zastupce novou instanci a zacne znovu
editovat, je to na skoro jistej karambol.

3) Nenechavat uzivatele primo editovat pomoci DBEdit, a Grdidu, ty si nechat
jen pro cteni a pro vkladani a editaci dat pouzit normalni edity, ktere pred
akci naplnis z databaze a pak jednou operaci pridas novy rekord nebo udelas
zmeny.
- Napr. pred editaci naplnit; Edit_Jmeno.Text =
Table1FieldByName('Jmeno').AsString;
- Nechat uzivatel radit nad recordem.
- Zapsat Table1.Edit (nebo Insert);
- Table1FieldByName('Jmeno').AsString := Edit_Jmeno.Text ;
- Table1.Post;
Tabulky otvirat teprve kdyz je potrebujes videt, a zase je okamzite zavrit
pokud uz nejsou potreba.

4) Vice se mi osvedcilo pouzivat pristup
Table1FieldByName('FieldName').AsNeco nez nadefinovat Fieldy jiz v dobe
navrhu.

5) Pri nejake hromadne zmene typu
- Table1.Edit;
- while not Table1.eof do
.... zmeny v table1
end;
radeji pouzit (pokud to lze) prikazy Local SQL pro Paradox.

Jiste mne jeste nekdo doplni, nebo upresni.

TSocketConection na W95

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.3.2002 14:40:54

From: "Jan Grman" <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk>
> Bud mi nieco chyba - co W95tky implicitne nemaju, alebo to z principu nejde.
> Poradite?

Patrne ti chybi Winsock2 pro Windows 95:
http://www.microsoft.com/Windows95/downloads/Default.asp

Petr Vones

Delphi demo avi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.3.2002 14:41:47

From: <ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz>
> Na instalacnim CD verze 6 je nemuzu najit. Nevite nekdo, kde bych si je mohl
> stahnout? Dekuji.

Podivej se na Companion CD ktere by jsi mel mit v krabici s Delphi.

Petr Vones

Predani dat mezi aplikacemi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.3.2002 14:44:34

From: "Milan Cizek" <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz>
> uz jsem to vcelku vyresil pres invisible okno a WM_COPYDATA, funguje
> to celkem dobre. Jen si nejsem vubec jisty, co bych mel vlastne mit v
> obsluze WM_DESTROY a WM_CLOSE. Aplikaci ukoncuju takto:

Aplikaci by jsi mel ukoncit pomoci PostQuitMessage(0)

Petr Vones

App spustena z Delphi

[*] Mephisto <mephisto(zv)akvila(tec)cz> - 28.3.2002 14:54:21

Jo super napad jednoduchy a chodi to spolehlive pro ucely ladeni super

nepomohlo by, kdyby jsi tu aplikaci spoustel z Delphi s parametrem a kdyz

co znamena chybaEOleSysError ?

[...]

RunTime 216

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 28.3.2002 15:05:30

Servus vsem,
rano sem si satezoval na chaos v TTable a ted mam zase
neco. Najednou mi zacala moje aplikace vyhazovat chyby od Win32 API - nemam
pouzitou zadnou API funkci, tedy alespon v mem zdrojaku anebo klasicky
"Program vykonal neplatnou ..... Vrcholem je, ze kdyz program zavru, zacne
se kaskadove objevovat hlaska s Runtimem 216. Nevite nekdo co s tim?
Rumcajs, Delphi 4

Odstraneni chyb pri praci s Paradox tabulkou

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 28.3.2002 15:06:58

OK viz text.

> Pdox je sice maso, ale da se to pouzit. Mi to jelo v sitovem rezimu 5 let
> bez nejakych zavaznejsich drhelu.
>
> Cili:
> - problem je kdyz to bezi na 1 jedinem PC?
Ano

> - je ta chyba pravidelna?
Bohuzel neni. Pripada mi to, ze zalezi na uzivateli. (Ti se meni)

> - jaka je verze BDE?
BDE jsem instaloval soucasne s Delphi5, takze tusim, ze 5. Mrknu se ...
hmm, tak nevim kde to zjistit. BDE admin. je 5.01, ale to s tim asi moc
nesouvisi, co?

> - jaky je tam OS?
Win95

> - dela to jen 1 tab. ?
ano, nejedna se databazi, ale o jednu tabulku o 50 sloupcich a cca 6000 zaznamu

> - chybu udela jen table.post? (po insertu nebo updatu?)
uz slysim ty nadavky, ale ... tabulku jsem puvodne cacheoval, takze ukladam pomoci
commitupdates atd. Jo, to me taky kdysi dostalo, ze i kdyz jsem provedl vsechny prikazy,
ktery meli ulozit zmeny, tak se neulozily. Jediny, jak ho donutit k ukladani bylo zavrit
a znovu otevrit tabulku.
Takze odpovidam ne, table.post to nedela, protoze ho nepouzivam.

> dodej vice info, zkusime to poresit
no to bych rad, protoze jsou tydny, kdy se to neobjevi a dnes je to uz nejmene po 4.!!

> J.

Diky Jirka

Hledani lidi a jejich e-mailu: http://www.lide(tec)cz

co znamena chybaEOleSysError ?

[*] ales.pavel(zv)popron(tec)cz - 28.3.2002 15:06:52

mato wrote:
[...]

Aldik na to:
DAO neznam....ale
Rekl bych ze ti tam chybi MDAC 2.7 komplet. Pouzivas asi od mrkvosoftu
OLEDB ze? Pak ti to bude slapat...ja to mel to samyy v ADO. Wono si to saha
na ty systemovy knihovny,ktery tam nemas...

Aldik Pavel
W2000 D6 Ent

Odstraneni chyb pri praci s Paradox tabulkou

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.3.2002 15:17:07

From: "Ing. Jiri SOKOL" <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>
> no to bych rad, protoze jsou tydny, kdy se to neobjevi a dnes je to uz
> nejmene po 4.!!

Lide jsou nepoucitelni, jediny zpusob jak odstranit chyby pri praci s Paradox
tabulkou (predevsim v sitovem provozu) je Paradox nepouzivat. V dobe, kdy jsou
dostupne SQL servery i zdarma, nevidim jediny duvod proc se snazit pouzivat
neco co z principu nemuze spolehlive pracovat.

Petr Vones

co znamena chybaEOleSysError ?

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 28.3.2002 15:29:27

V systemu neni zaregistorvana ActiveX komponententa (nebo neco podobneho).
me se stalo neco podobneho v pripade ze jsem chtel pristupovat k outlooku
(plnemu)
pres OLE, tam kde outlook nebyl nainstalovan.
Co by to melo delat? Zkus poslat vice informaci.

Radek.

> [...]
Na
>niektorom pocitaci ide na inom vypise ze
>exception EOelSysError in module I.EXE.Trida neni zaregistrovana.

RunTime 216

[*] <ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz> - 28.3.2002 15:29:51

Toto se objevuje, kdyz se nekorektne pracuje s pameti.

Ivan Virag

> [...]
> Rumcajs, Delphi 4

Odstraneni chyb pri praci s Paradox tabulkou

[*] Kral Jirka jr. <jirka(zv)ispot(tec)cz> - 28.3.2002 15:30:34

Cau, tak tomu se rika dobra rada nad zlato ;-))
Prekopat neco z Pdoxu do SQL neni zadna prdel. Stoji to sice rozhodne za to
(ma vlastni zkusenost), ale da se to resit kdyz mas na to cas (potazmo
prachy).
Ne ze bych se stareho pdoxe nejak extremne zastaval, ale na hafo veci to
jiste pouzitelne je a myslim ze problem J. Sokola je resitelny i bez
totalniho prekopani jeho aplikace.

Jirka Kral

RunTime 216

Pokud je to ve spojitosti s tim programem pouzivajicim BDE, tak to s tim
pravdepodobne souvisi. Chce to smazat vsechny *.lck v adresari s daty a
masinu restartovat. Me se to obcas stava taky.

> [...]
> "Program vykonal neplatnou ..... Vrcholem je, ze kdyz program zavru, zacne
> se kaskadove objevovat hlaska s Runtimem 216. Nevite nekdo co s tim?

RunTime 216

[*] ales.pavel(zv)popron(tec)cz - 28.3.2002 15:37:03

Rumajs napsal:

> [...]
>"Program vykonal neplatnou ..... Vrcholem je, ze kdyz program zavru, zacne
>se kaskadove objevovat hlaska s Runtimem 216. Nevite nekdo co s tim?

Ja aldik hlava vymazana na to:

Jsi si jisty ze nepouzivas API:-))),api pouzivaji komponenty (jak myslis ze
asi vznikl TForm a jine objekty win) do problemu s API se preci nemusis
dostat jen pouzitim API staci pouzit komponenty a blbe je pouzivat.

Nekde neco neuvolnujes(tezko rici,me se to stavalo kdyz jsem byl pripojen a
blbe to vodstrelil)Hledej broucku hledej

Ales Pavel
Technical Specialist
Popron Consulting - Your System Integrator
HW-25 let,SW-D6 Ent W2000

Odstraneni chyb pri praci s Paradox tabulkou

[*] Sebesta Jan <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 28.3.2002 15:49:48

> [...]
> Ne ze bych se stareho pdoxe nejak extremne zastaval, ale na hafo veci to
> jiste pouzitelne je a myslim ze problem J. Sokola je resitelny i bez

K tomu se pridam, mam aplikaci vD5 a Paradox (sklad na Novell 4.11) a beha
to cca 3 roky jako basen !!!
(cca 5 clientu najednou ne vic), a na 100 MB siti to slape rychle i pri
tabulkach nad 100.000 zaznamu.

Jan Sebesta.

Odstraneni chyb pri praci s Paradox tabulkou

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 28.3.2002 15:53:40

Promin, ze reaguju s takovym spozdenim, ale Tvuj mail jsem opravdu obdrzel az ted.
Neco asi nefunguje jak ma. Bud konference nebo seznam. Chodi mi zpravy zpetne
i s nekolika hodinovym spozdenim.
So ...

> Caves,
>

> 1 - Mas posledni upgrade na DBE (dbe511en.exe z 16.11.2001)?
ne
> 2 - Co zkusit provest Rebuilding cele database (pomoci napr. Paradox tables
> repair utility www.rksolution(tec)cz)
to je temer asi to jedine co me pokazde zachrani, ale to neni ucel. Vystup z
PDxRbld 4.41 jsi videl.
> 3 - Mas na vsech stanicich, ktere k databazi pristupuji nastaveni BDE
> LocalShare=true?
jo,jo, kdybych tak vedel kde se to nastavuje. Ten pojem znam, ale ...
> 4 - taky je reseni utec od paradoxu - jiz nekolik dni se o to pokusim (na
> IB6) - neni to zas tak hrozne
> jsou componenty jako Table ale pro IB6 (IBOTable) na prechod lze udelat
> pouze s malimi zmenami.
Muzes mi o tom rict neco vic. Zajima me to. Jaky jsou problemy atd. Proc IB6. Kdyz
to pouziju, musim instalovat asi neco jinyho nez BDE nebo je to jeho soucasti? Jaky
jsou hlavni vyhody/nevyhody. Musi se vubec neco instalovat? Me by se libila moznost
mit vsechny nejbeznejsi ovl. primo v exe souboru, abych na jednotlivych satnicich
nemusel nic instalovat. Umi to IB6?
> 5 - Nemas ty tabulky olozeny na Serveru s Windowsama - to pada. lepsi je
> Novell, to mi behalo a bezi cca 3 roky
> bez potizi cca 5 clientu najednou.
Je to lokalni aplikace, takze ne na serveru, ale na stanici s W95. Nejsem spravce site,
takze tuhle volbu nemuzu nijak ovlivnit. Kdybyste jenom vedeli, kdo tomu tady a za jaky
prachy sefuje .... ach jo, az me boli u srdce, jaci jsou to diletanti.

> Jan Sebesta

Diky za pomoc. Snad jsem problem trochu priblizil a jeste mi poradis.
Jirka Sokol

> [...]

> Bezny uzivatel je
> nedokaze sam opravit a ja s tim mam akorat zbytecne moc prace.

Jake bude pocasi? http://pocasi.seznam(tec)cz

Odstraneni chyb pri praci s Paradox tabulkou

[*] Sebesta Jan <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 28.3.2002 15:54:10

BDE jsem instaloval soucasne s Delphi5, takze tusim, ze 5. Mrknu se ...
hmm, tak nevim kde to zjistit. BDE admin. je 5.01, ale to s tim asi moc
nesouvisi, co?

Mam snad posledni DBE upgrade 'bde511en.exe' (asi verze 5.11), ale DBE admin
je 5.01.

Jan Sebesta

TSocketConection na W95

[*] HOST user <cico(zv)host.sk> - 28.3.2002 15:58:33

Mam taky dojem, ze na Win95 je ptreba urobit update WiSock.dll... Niektory zo
servisPackov to ma vyriesene bohuzial neviem presne ktory...
[...]

Clipboard,globalni,localni?

[*] ales.pavel(zv)popron(tec)cz - 28.3.2002 16:01:46

Jak je to vlastne kluci s clipboardem,da se nejak nastavit aby byl sdileny v
systemu,nebo aby byl jen pro soucasnou aplikaci?Format clipboardu jsem
nasel,da se vytvorit i vlasti..ale tohle nejak nemohu vycist:-)

Ales Pavel
Technical Specialist
Popron Consulting - Your System Integrator
HW-25 let,SW-D6 Ent W2000

Clipboard,globalni,localni?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.3.2002 16:07:29

From: <ales.pavel(zv)popron(tec)cz>
> Jak je to vlastne kluci s clipboardem,da se nejak nastavit aby byl sdileny v
> systemu,nebo aby byl jen pro soucasnou aplikaci?Format clipboardu jsem
> nasel,da se vytvorit i vlasti..ale tohle nejak nemohu vycist:-)

Clipboard je vzdy jen jeden pro cely system. Co se tyce formatu clipboardu,
pokud si vytvoris svuj vlastni tak jej musis zaregistrovat pomoci API funkce
RegisterClipboardFormat (nazev formatu by mel byt dostatecne jedinecny) a pak
pomoci TClipboard.HasFormat zjistis jestli se ve schrance nachazeni data v
danem formatu.

Petr Vones

Odstraneni chyb pri praci s Paradox tabulkou

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 28.3.2002 16:12:05

> To uz jsem slysel tolikrat, ze uz to opravdu vickrat neudelam :)
> Akorat mi nikdo neporadil, ktery typ bych mel zvolit a proc.

Ahoj,

pro lokalni pouziti povazuji za idealni nahradu Paradoxu FlashFiler. Nejedna-li se o
viceuzivatelsky pristup, lze aplikaci zkompilovat v rezimu SingleEXE, takze mas jen
exe a ff2 tabulky, nic vic neni potreba (obrovska vyhoda ve srovnani s nutnosti
instalovat BDE u paradoxu nebo SQL server u IB6, coz u malych lokalnich aplikaci
neni prijemne).
FF neni zadarmo, ale je opravdu spolehlivy a doporucuji.

David Lebeda

Clipboard,globalni,localni?

[*] ales.pavel(zv)popron(tec)cz - 28.3.2002 16:15:27

Aldik zvida od mocneho Guru dal:

Aha tak to je mi jasne,mel jsem ten dojem ze je asi jen globalni,jeste k
tomu RegisterClipboard, to zapisou winy nekam do registru,nebo je to platne
jen pro dannou session winuuu? Predpokladal bych registry:-)
Aldik Pavel

From: Petr Vones

> [...]
>danem formatu.

Odstraneni chyb pri praci s Paradox tabulkou

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 28.3.2002 16:19:26

Meli jsme zakaznika, kteremu se kazdou chvili sesypala data v Paradoxu. Pak se
cirou nahodou zjistilo, ze tuto aplikaci maji spustenou v kuse od rana do vecera (to
by samo o sobe nevadilo), ale obvykle maji soucasne spustene nejako dosovske
ucetnictvi a to obcas zatuhlo tak, ze byl potreba tvrdy restart pocitace. A ten s sebou
obvykle nesl poskozeni dat.
Ale uzivatele si to ani neuvedomovali, ze neco takoveho delaji, proste si na
obcasne restarty zvykli, takze na dotaz, zda se to nekdy nestava, odpovedeli bez
zavahani ze ne a nebyt toho, ze jsme je jednou nahodou "pristihli" v dobe, kdy tam
byl technik, hledame chybu dosud :))
Nevim, jestli to je tvuj pripad, ale pro inspiraci...

David Lebeda

TStatusBar.Panels.Insert - chyba v Delphi?

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 28.3.2002 16:36:46

Preji vsem pekneho dne,

D6Ent, W2kServSP2

vlozim na formular StatusBar, zadam tam napr. 4 panely, pak
tlacitko, jehoz OnClick obsluha vypada nasledovne:

with StatusBar1.Panels.Insert(1) do
begin
Width := 100;
Text := 'Test';

Zcela nelogicky se ovsem onen panel neprida na prvni pozici, ale
az na konec (!). Co je spatne?

Diky za kazde info

Slavek

Durex - Let's make kids better.

Clipboard,globalni,localni?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.3.2002 16:39:00

From: <ales.pavel(zv)popron(tec)cz>
> Aha tak to je mi jasne,mel jsem ten dojem ze je asi jen globalni,jeste k
> tomu RegisterClipboard, to zapisou winy nekam do registru,nebo je to platne
> jen pro dannou session winuuu? Predpokladal bych registry:-)

Kam se to ulozi nevim (patrne jen do pameti). Je to platne pro danou session.

Petr Vones

TStatusBar.Panels.Insert - chyba v Delphi?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.3.2002 17:20:38

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> [...]
> Width := 100;
> Text := 'Test';
>
> Zcela nelogicky se ovsem onen panel neprida na prvni pozici, ale

Je to chyba ve VCL, obejit to muzes treba takto:

with StatusBar1.Panels.AddItem(TStatusPanel.Create(StatusBar1.Panels), 1) do

nebo odvozenim nove komponenty od TStatusPanel a prepsanim metody CreatePanels

Petr Vones

Windows XP + Delphi 5

[*] Jon� Mari�n <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 28.3.2002 17:32:42

Ahoj,

asi mne ceka preklopeni aplikace, ktera bezi na Windows 9x a Windows 2000 na
Windows XP, aplikace je psana v Delphi 5, pouziva pouze standartni
komponenty + QuickReport a Synapsi.

Necekaji mne problemy v souvislosti s D5, nebudu muset jit na D6 ?

Marian

RunTime 216

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 28.3.2002 18:16:02

viz. Help / Runtime errors / Fatal Errors / 216 Access violation
EAccessViolation

ale moznosti je viac....

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

RichEdit

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 28.3.2002 18:46:22

Nepomohlo by nastavit MaxLength?

From: "Jon� Mari�n" <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz>
> [...]
> komponenty + QuickReport a Synapsi.
>
> Necekaji mne problemy v souvislosti s D5, nebudu muset jit na D6 ?

Mozne problemy jsou ve vizualnich VCL komponentach. Nejlepe je aplikaci na XP
vyzkouset. Dalsim problemem je podpora temat na XP, to ale bohuzel neni ani v
Delphi 6, takze tim by jsis nepomohl. Muzes ale zkusit pouzit Theme Manager:
http://www.lischke-online.de/ThemeManager.html

Petr Vones

blikanie miestnosti v podoryse

[*] Alex <bugala_a(zv)pop3.centrum.sk> - 28.3.2002 19:09:58

Vsetkych Vas zdravim!!!

[...]

Za kazdy navrh, prip. ukazanie smeru, kam a ako dalej, velmi DAKUJEM ! S pozdravom ,

Alex

IB/FB a replikace

Ahojte.

Dlho som rozmyslal ako zabezpecit co najjednoduhsie mechanizmus sledovania
zmien, najprv som mal predsatvu ze stlpec typu "boolean" bude vseliekom, ale
rozhodol som sa nasledovne:

1. mam vytvoreny generator EXPORT_ID
2. v kazdej tabulke mam zapisane v before insert a update -
new.UID=gen_id(EXPORT_ID,1);
3. bude tabulka DELETED_ROWS(TableName varchar(??), RowID integer); kde sa
zapisu z triggra ater delete vsetky mazane riadky.
4. tabulka "Exporty" bude obsahovat informacie o poslednom Importe/Exporte a
hodnote EXPORT_ID pri nom.

a ked idem ide exportovat pozrem si hodnotu posledneho EXP a idem zo
vsetkych tabuliek exportovat vsetky riadky ktore maju UID => ako posledna
hodnota.

Co vy na to ? Mozno je to hlupa uvaha, ale aspon sa tu rozvirila diskusia o
prenosoch udajov a mozno ziskam nejake prakticke skusenosti aj od inych.

TRoland.

Odstraneni chyb pri praci s Paradox tabulkou

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 28.3.2002 20:26:10

Dne 28.�b�ezen�2002, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

> [...]
> byl technik, hledame chybu dosud :))
> Nevim, jestli to je tvuj pripad, ale pro inspiraci...

Asi ne zcela. Chyba se objevi pri ukladani dat. Ja mam opravdu takovy nemily pocit,
ze se uzivatel trefi do intervalu automatickeho ukladani pridanim noveho zaznamu.
Zkusim to osetrit, aby se to nemohlo stat a uvidim. Co nechapu je to, ze ja mam
ten samy system W95, pouzivam ten samy program a uz pres pulroku jsem v pohode.
A vedle to pada jak ...
FlashFiler by asi byl dobrej, ale jsem programator samouk a tuhle praci delam dobrovolne.
Jen abych nedelal furt aplikace do supliku. To me uz fakt nebavi. Tak se proste pomloucku
ucim. Takze dat 20.000,- ... to fakt neni momentalne pro me. Ale bylo by to nejlepsi.

Diky a ahoj

Jake bude pocasi? http://pocasi.seznam(tec)cz

RX Lib a buducnost

Ahojte!

Som rozhodnuty vyradit RXLib z mojho projektu, lebo mam pocit, ze tato dost
obsiahla kniznica je na bode mrazu. Nejaky dobry clovek sice upravil lib na
moznost kompilacie pod D6 ale to je asi max. Ondro Kelle mi v Belohrade
spominal ze ti rusaci isli do ameriky a uz asi kaslu zvysoka na cely RX. Vo
vela veciach mi RX nahrada aj JEDI, samozrejme, ze ide hlavne o nevizualne
veci.

Co vy na to ?

TRoland.

Windows XP + Delphi 5

From: "Jon� Mari�n" <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz>
> Necekaji mne problemy v souvislosti s D5, nebudu muset jit na D6 ?

Ja som presiel a nezbadal som ziadne problemy, akurat som si musel vsetky
formy trochy pozvacsovat, lebo XP themes vykresluju frajerinky na ukor
velkosti okna, takze niektore tlacitka boli totalne na kraji okna. Ale z
toho sa neumiera:-)))

TRoland.

Vice TAction, stejna klavesova zkratka

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.3.2002 21:29:00

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> klavesovou zkratku. Vzdy je Enabled maximalne jedna akce,
> ostatni jsou zakazany. Bohuzel, ona klavesova zkratka funguje
> pouze pro prvni akci, pro ostatni jiz nikoliv. Jak z toho vybruslit?

Treba takhle, staci umistit do nejakeho design-time balicku a prelozit.

unit DupShortCutActions;

Classes, ActnList;

type
TDuplicateShortCutAction = class(TAction)
private
FChanging: Boolean;
FSaveShortCut: TShortCut;
procedure ModifyShortCut;
protected
procedure Change; override;
procedure Loaded; override;
public
procedure ClearShortCut;
end;

procedure Register;

implementation

procedure Register;
begin
RegisterActions('', [TDuplicateShortCutAction], nil);
end;

{ TDuplicateShortCutAction }

procedure TDuplicateShortCutAction.Change;
begin
if ComponentState * [csDesigning, csLoading] = [] then
ModifyShortCut;

procedure TDuplicateShortCutAction.ClearShortCut;
begin
FChanging := True;
try
FSaveShortCut := scNone;
ShortCut := scNone;
finally
FChanging := False;

procedure TDuplicateShortCutAction.Loaded;
if not (csDesigning in ComponentState) then
begin
FSaveShortCut := ShortCut;
ModifyShortCut;

procedure TDuplicateShortCutAction.ModifyShortCut;
begin
if not FChanging then
begin
FChanging := True;
try
if Enabled then
begin
if ShortCut = scNone then
ShortCut := FSaveShortCut
else
FSaveShortCut := ShortCut;
if ShortCut <> scNone then
begin
FSaveShortCut := ShortCut;
ShortCut := scNone
FChanging := False;

Videokodek & licence

[*] Kralik Michal <xkrali07(zv)stud.fee.vutbr(tec)cz> - 28.3.2002 21:49:49

Ahoj,
nevite nekdo jestli je nejak licencovan videokodek I.263 (i263_32.drv)
od Intelu nebo je free? Napsal jsem aplikaci, ktera jej vyuziva a nevim,
jestli jej mohu sirit spolecne s aplikaci. V souboru, ktery jsem stahnul
byl pouze *.drv a *.inf. V readme.txt byl pouze popis instalace a nic vic.
Ovsem nestahnul jsem jej z webu Intelu, tam jsem jej vubec nenasel.
Dekuji.
M.Kralik

Vice TAction, stejna klavesova zkratka

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 28.3.2002 22:06:14

Ahoj,

> Treba takhle, staci umistit do nejakeho design-time balicku a
> prelozit.
*****To uz ale vyjde jednoduseji ActionList.OnUpdate:

procedure TfrmrkEdit.ActionList1Update(Action: TBasicAction;
var Handled: Boolean);
begin {TfrmrkEdit.ActionList1Update}
if TAction (Action).Enabled then
TAction (Action).ShortCut := PActionRecord
(Action.Tag).ShortCut
else
TAction (Action).ShortCut := 0;
end; {TfrmrkEdit.ActionList1Update}

kde PActionRecord je ukazatel na zaznam, kde mj. je i kopie
ShortCutu.

Durex - Let's make kids better.

Citanie kratkeho formatu roku z Control panels

Ahojte!

Ako vycitam hodnoty z ovladacich panelov, jedna sa mi o hodnotu

"Pri zadani dvoumistneho cisla pro oznaceni roku pouzit toto cislo ako rok
mezi: 1930 a 2029.

Dakujem

TRoland.

Odstraneni chyb pri praci s Paradox tabulkou

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 28.3.2002 22:49:19

From: "Ing. Jiri SOKOL" <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> nebavi. Tak se proste pomloucku ucim. Takze dat 20.000,- ... to fakt neni
> momentalne pro me. Ale bylo by to nejlepsi.

Tim spis nema Paradox smysl. Je prece lepsi se ucit neco vice soucasneho, co
muzes vyuzit i v budoucnosti. Do SQL databaze nemusis dat nic pokud pouzijes
FireBird nebo se budes ucit na InterBazi dodavane primo s Delphi, ktera je
urcena pro vyvoj aplikaci.

Petr Vones

TSocketConection na W95

[*] Zden�k �t�p�nek�����^��ޏ����� - 29.3.2002 00:22:01

Zdravim

Update na WinSock2 pro Win95 je tady. Minuly tyden jsem to stahoval. Taky
tady mam IE55 a musel jsem upgradovat.

http://www.microsoft.com/windows/downloads/bin/w95ws2setup.exe

> Mam taky dojem, ze na Win95 je ptreba urobit update WiSock.dll... Niektory
zo
> servisPackov to ma vyriesene bohuzial neviem presne ktory...

IB/FB a replikace

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 29.3.2002 00:28:00

> [...]
> prenosoch udajov a mozno ziskam nejake prakticke skusenosti aj od inych.

Ahoj.
Ale pozor. Pri vlastnim provadeni replikace musis trigery vypnout jinak se
ti budou ty zmeny prenaset tam a zpatky.
Vypnout trigery neni problem, ale musi se zastavit provoz master databaze
coz muze byt problem,
Ja na to jdu jinak, vsechny pristupy mam pres SP a view, vsechny tabulky
maji sloupec ID (GUID), datum_zmeny(timestamp) a delete(smallint).
ktere nastavuji pomoci SP.
Replikace zacina prostym zkopirovanim tabulek z master databaze na repliku.
SW bezi na stroji s replikou (notebooky).
Vlastni replikace probiha tak :
1) Start transakce na master databazi (replika je v tu dobu nepouzivana) a
zapis+synchronizace casu.
2) Podle pravidel pro tabulky (nektere s jen kopiruji z master na repliku,
jine naopak), a pravidel pro daneho uzivatele (filtry) , a pravidel pro
reseni kolizi projdu od posledni replikace zmenene zaznamy updatuji pomoci
zvlast napsanych SP ktere nastavi spravne datum zmeny.
3) Pak commitnu a provedu uklid radku oznacenych ke smazani (podle
nastaveneho replikacniho intervalu). To je doba za kterou musi kazdy
replikovat, jinak "ztraci pravo" updatovat master databazi a zacina odznovu
nakopirovanim vsech dat. (to mam nastavenae na 1 mesic)

Ma to sve vyhody i nevyhody. Daleko vic se nadres pri psani SP, ale mas zase
spustu dalsich moznosti, napr. pristupova prava do urovne jednotlivych
atributu i zaznamu (mam tam jeste pole Kdo_Zalozil, Kdo_Zmenil,
Pristupova_Prava)
Vyhodou je, ze behem replikace muzou ostatni pracovat s master databazi a
diky transakci ti nevznikne zadny zmatek.

Samozrejme taky zalezi na typu replikace. Tohle je delane pro
viceuzivatelskou praci, kdy vetsina dat je porizovana do master databaze a
lide si ji "nosi" domu a jsou opravdu off-line a nosi jen "svoje" data resp.
data na ktera "maji" narok. Nektera maji jen read only atd.
Jina situace asi bude pokud budes chtit replikovat dva servery spojene treba
pomalou linkou a na obou se bude masivne pridavat a updatovat.
Pak je take resenim neco podobneho co jsi navrhoval s tim, ze zmeny se
trigeruji do jakehosi logu a tyhle logy jdou pres specialni konektor, ktery
on-line resi konflikty.
Dalsi moznosti (pokud ma replikace za cil snizit sitovy provoz mezi dvema
misty) je cist vzdy z "mistni" databaze a updatovat pomoci jakesi transakce
pres oba servery tedy neco jako
server1 start transakce
server2 start transakce
if ok1 and ok2 then
if server2 commit then server1 commit
Nebo tak nejak.
Jde to a myslim, ze MSSQL2000 to podporuje. Neco podobneho jsem tusim slysel
i o IB. Zkus to prozkoumat.

ShowWindow(Handle,SW_HIDE);

Ahojte!

Je niecim podmienena funkcnost tohoto prikazu v %subj%. Skusam to ale nechce
mi to schovat aplikaciu z panela.

Dakujem.

TRoland.

Citanie kratkeho formatu roku z Control panels

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.3.2002 01:38:22

From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>
> Ako vycitam hodnoty z ovladacich panelov, jedna sa mi o hodnotu
>
> "Pri zadani dvoumistneho cisla pro oznaceni roku pouzit toto cislo ako rok
> mezi: 1930 a 2029.

function GetCalendarInfo(Locale: LCID; Calendar: CALID; CalType: CALTYPE;
lpCalData: PChar; cchData: Integer; lpValue: PDWORD): Integer; stdcall;
external kernel32 name 'GetCalendarInfoA';

const
CAL_ITWODIGITYEARMAX = $00000030;
CAL_RETURN_NUMBER = $20000000;

Value: DWORD;
begin
if GetCalendarInfo(LOCALE_SYSTEM_DEFAULT, CAL_GREGORIAN,
CAL_ITWODIGITYEARMAX or CAL_RETURN_NUMBER, nil, 0, (zv)Value) <> 0 then
ShowMessageFmt('%d', [Value])
else
RaiseLastOSError;

ShowWindow(Handle,SW_HIDE);

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.3.2002 03:44:36

From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>
> Je niecim podmienena funkcnost tohoto prikazu v %subj%. Skusam to ale nechce
> mi to schovat aplikaciu z panela.

Pokud chces schovat aplikaci z taskbaru tak musis pouzit Application.Handle

Petr Vones

RunTime 216

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 29.3.2002 07:30:23

Jedna se o praci s objekty, ktere nejsou inicializovany. (Objekt jeste neby inicializovany nebo uz byl uvolneny)
Nekdy se i stane, ze misto konstrukce P1:=TObject.Create; se napise P1.Create; Potom to ma stejny dusledek.

Tato chyba se stepuje jen velmi tezko. Hodne trpelivosti.

Od: Rumcajs [SMTP:prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz]
Odesl�no: 28. b�ezna 2002 15:06
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: RunTime 216

[...]

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 29.3.2002 07:40:38

On 29 Mar 2002 at 0:28, Ludek ZITA wrote:
> Ja na to jdu jinak, vsechny pristupy mam pres SP a view,
> vsechny tabulky maji sloupec ID (GUID), datum_zmeny(timestamp) a
> delete(smallint). ktere nastavuji pomoci SP.
Mam z teto diskuse pocit, ze jeden kazdy vyvojar tvori vlastni replikacni a/nebo
synchronizacni software. To mate tak spatne zkusenosti s komercnim replikacnim
serverem? Nam zatim chodi bez problemu. A nezda se mi efektivni travit cas psanim
neceho, co uz existuje.Z.Kalhous

Odstraneni chyb pri praci s Paradox tabulkou

Jo to jsem si taky rikal, ale ta prdel byla, kdyz mi tabulky s blob
polozkama prerostly 200 MB a uz to byla prdel o tom jak jsem neschopny
napsat fungujici aplikaci a uzivatele me chteli upalit... Presel jsem na SQL
a je ticho po pesine... (Nez DB prekroci nejake xGB?)

> [...]
> Ne ze bych se stareho pdoxe nejak extremne zastaval, ale na hafo veci to
> jiste pouzitelne je a myslim ze problem J. Sokola je resitelny i bez

Windows XP + Delphi 5

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 29.3.2002 08:09:47

Podpora temat z Windows XP je mozna velmi jednoduse. Staci pridat treba do
projektu {$R WindowsXP.res} a pak uz to jede v pohode. Na pozadani zaslu
WindowsXP.res (do konference se prece nesmi tyto veci posilat...:) Zkousel
jsem to na W2K a WinXP, kdyz tam byl prikompilovany ten manifest. Pod W2K to
jede v pohode (samozrejme bez temat ;)), na XP dojde k pouziti prvku podle
tematu, ale jen nekterych! Napr. databazove prvky se zobrazuji stejne jako
predtim :(.

Ozon

> [...]
>vyzkouset. Dalsim problemem je podpora temat na XP, to ale bohuzel neni ani
>Delphi 6, takze tim by jsis nepomohl. Muzes ale zkusit pouzit Theme

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 29.3.2002 08:10:00

> [...]
replikacnim
> serverem? Nam zatim chodi bez problemu. A nezda se mi efektivni travit cas

Myslim, ze na bezne replikace je opravdu lepsi investovat do koupeneho
softu, ale pokud prodavas aplikaci, u ktere se predpoklada rozvetvena
struktura serveru, pak by licence radne ubraly z ceny softu. A to nemluvim o
masivnim prenosu dat (10 MB SQL prikazu z jednoho serveru), u ktereho IB
Replikator nevykazoval dobre vysledky. Proto doporucuji podivat na
http://www.ibphoenix.com/ibp_howto10.html a zvazit, zda se vyplati se do
tohoto problemu pustit, nebo radeji zakoupit IB Replikator. Po precteni
uvedenoho dokumentu, se zda vsechno docela jednoduche, ale problemu nastane
casem opravdu hodne. Naprogramovat manager replikace(ruzna nastaveni,
automaticke generovani triggeru, sledovani log. souboru ...), pak resit
prenosy dat mezi vzdalenymi servery, resit konflikty pri aktualizaci 1
zaznamu na vzdalenych serverech, ke kterym urcite dojde atd., takze hodne
zdaru.

BDE lookup exception

[*] David Mensik <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 29.3.2002 08:17:05

Zdravim vsechny,
Delphi maji problem s lookup fieldy. Pokud jich mam vic a typy poli, kam se
ukladaji lookupovane hodnoty jsou ruznych typu, tak dochazi ke generovani
vyjimek VarCast Error. Firma Borland, resp. jeji vyvojari kteri delali BDE,
to vyresili velmi vtipne, proste vyjimku pohlti. Vyborne reseni fakt, na
software za 100 000 Kc :((. Takze az budete pred klientem zkouset gridy s
lookup polema v Delphi, tak se pak nedivte, ze vam to vyhazuje same vyjimky
:(.

Ozon

P.S. Nekdy mne skutecne zarazi softwarova reseni svetoznamych firem, ktere
prodavaji svuj soft za drahe penize. Nechapu.

RX Lib a buducnost

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 29.3.2002 08:38:04

Zdar,
taky jsem to uz od D5 udelal
ale�