TStoredProc vs. MSSQL

IMHO v Interbejse je to se suspend resp. syntaxi o necem jinem. Tam se
moznosti ulozenych procedur nedaji srovnat s tema od Gatese (MS SQL7)).
Samozrejme se najdou oblasti, kde majkrosovy globalni procedury a promenne
to natrou interbejsce, ale ted mam na mysli moznosti zpracovani naslednych
selectu IB ze SP versus output parametry MSSQL...

Sroub
> Nevim jestli to projde, ale na IB je nutne po kazdem zaznamu volat
> suspend...

> mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

RunTime 216

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 29.3.2002 11:17:33

To ano, ale ja v te knihovne nemam zadnou komponentu s napojenim na databazi
a ani nepouzivam TDataModule.> To se mi kdysi stavalo, kdyz jsem nespravne uvolnoval formy v knihovne
resp.
> knihovnu, pripadne kdyz jsem posilal ne zrovna standardni parametry
> (X:TDatabase versus var X:TDatabase)... Tushim, ze kdyz jsem pred
uvolnenim
> knihovny uvolnil DataModule s tou TDatabase, tak jsme se s Delphi porad
> hadali o Access Violation (nakonec jsem prohral a predelal to)
>
> Sroub

> databasi

RunTime 216

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 29.3.2002 11:29:01

Nepredavas do knihovny stringy (misto ShortStringu), ani v recordu nebo
tride (na to druhe jsem naletel nedavno). Pri ukoncovani programu program
zahlasil access violation (respektive RTE 206)m portoze
se snazil uvolnit ty blbe stringy (zjistil jsem to krokovanim v okne CPU).

Radek

> [...]
>P.S.S. BDE pouzivam pouze pro primy vstup do souboru, nikoliv jako databasi
>
>Toto se objevuje, kdyz se nekorektne pracuje s pameti.

RunTime 216

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 29.3.2002 11:38:11

BINGO, mas pravdu, predavam tam vse ve stringu. Co se tyce okna CPU, tak tam
jsem toho moc nevycet.> Nepredavas do knihovny stringy (misto ShortStringu), ani v recordu nebo
> tride (na to druhe jsem naletel nedavno). Pri ukoncovani programu program
> zahlasil access violation (respektive RTE 206)m portoze
> se snazil uvolnit ty blbe stringy (zjistil jsem to krokovanim v okne CPU).

problem s postmessage a setfocus

[*] <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 29.3.2002 11:46:42

caute,

mam na Vas hned dve otazky, ve sve aplikaci mam nekolik xx oken, v kterych
je xx prvku tedit a xx prvku typu tmemo, aplikace je psana pro touchscreen,
takze uzivatel nema k dispozici standartni klavesnici , ale jenom tu co je
naporgramovana, kavesnice kterou nabizi windows z jistych duvodu nevyhovuje,
tak mam udelanou vlastni jako samostatny form a vytvarim ho prikazem show
aby zustala i ty okna pod nim volne pristupna, (okno klavesnice je stale
stayontop) a dale bych potreboval vedet nasledujici veci,
1. jak zjistim ktera komponenta ze vsech ma prave focus, nebo jeste
lepe jeji handl, potrebuji to vedet pro postmessage
2. jak zabezpecit to, ze kdyz pres postmessage poslu nejake pismeno
prislusnemu oknu aby se tam taky zobrazoval taky ten blikaci kurzor,
reseni setfocusem na maximalni delku znaku v komponente neni mozne
protoze uzivatel potrebuje k dispozici take klavesy home, end a sipky

Predem dik za vsechny napady

DDE komunikace

[*] Malecek Ondrej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 29.3.2002 11:57:16

Pokud se nejedna o predelavku nejakeho kodu, ktery DDE pouziva, nema asi
smysl uvazovat o DDE, ale COM.

Ondrej

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Potrebuji poradit s DDE komunikaci mezi internet explorerem a
> jinou aplikaci. Nevim zda je to mozne, ale predstava je asi
> takovato: pomoci nejake metody (nevim jak, poradite jak?) posilat
> pomoci DDE data druhe aplikaci co pobezi na lokalnim pocitaci
> klienta vedle intranetove aplikace prave v okne IE. Cele to bude
> mit i zpetny tah, tedy na zaklade doslich informaci ta aplikace
> otevre v IE okne nejake URL.

Odstraneni chyb pri praci s Paradox tabulkou

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 29.3.2002 11:59:10

> From: "Ing. Jiri SOKOL" <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>
>
> Tim spis nema Paradox smysl. Je prece lepsi se ucit neco vice soucasneho, co
> muzes vyuzit i v budoucnosti. Do SQL databaze nemusis dat nic pokud pouzijes
> FireBird nebo se budes ucit na InterBazi dodavane primo s Delphi, ktera je
> urcena pro vyvoj aplikaci.
>
> Petr Vones

OK, ja jsem se chtel ucit neco, co by k necemu bylo. Sehnal jsem si Mistrovstvi
v Delphi 2.,4. a cetl a cetl. Byl jsem rad, ze vytvorim tabulku a ze s ni umim
nejak pracovat. Pak prisly SQL - aspon nejake prikazy, ale aby mi nekdo poradil napr:

hele,
pokud chces pracovat s jednou tabulkou do x zaznamu je nejlepsi venovat se .....
pokud chces pracovat s jednou tabulkou do nad x zaznamu je nejlepsi venovat se .....
pokud chces pracovat s vice tabulkama je nejlepsi venovat se .....
sitova vs. lokalni aplikace to na to a to je lepsi zase na to,
budes muset instalovat na kazde stanici, nebo stanice si sahne na server a zadnou dalsi
instalaci nepotrebuje, nebo kdyz pouzijes tohle, tak k to v Delphi vytvoris a uz zadnou
dalsi instalaci nebudes muset provadet atd. atd. atd.

to mi teda nikdo nerekl. Uznavam, ze jsem slapl mimo. Tak mi teda poradte, co se mam ucit
a proc, kde na to mam vzit literaturu, co to obnasi atd. at se tady pred vas priste muzu
postavit a """"nemuset mit strach se na neco zeptat"""""".
Prosim, chapejte to obrazne. Pochopitelne, ze jsem rad za kazde pripominky, ktere jsou
lepsi nez mazani medu kolem huby. Sam jsem si to vyzkousel na vlastni kuzi, ze aplikace pada,
prichazim o data atd. coz jednoznacne potvrzuje vase tvrzeni.
Snad to pochopite, ze si nestezuju.
Kde se to ma zacatecnik, amater vsechno dozvedet?
Date mi nejake rady cemu a proc se mam venovat?

Predem moc dekuju, protoze bych se opravdu rad ucil neco, co by k necemu bylo.

Jiri
Sokol

E-mail zdarma na cely zivot: http://email.seznam(tec)cz

DDE komunikace

[*] <suky(zv)atlas(tec)cz> - 29.3.2002 12:14:15

No cekal jsem trochu hlubsi uvahu. Jak rikam DDE jsem nikdy nepouzival a nevim o cem to poradne je a tak konstatovani o predelavce kodu DDE mi pripada jako bys ted mluvil cinsky. Jasne, chapu, ze jsem uplne mimo, ale fakt bych potreboval alespon zaklady, jenze anglicky moc neumim a tak inet je na prd.

> [...]

> klienta vedle intranetove aplikace prave v okne IE. Cele to bude
> mit i zpetny tah, tedy na zaklade doslich informaci ta aplikace

OT: Provozovani Interbase 6.01 a Firebird 1.00 na

On 29 Mar 2002, at 10:12, Jon� Mari�n wrote:

> mam mozna stupidni dotaz, lze provozovat server Interbase 6.01 a server
> Firebird 1.00 na jednom pocitaci soucasne, na PC je Windows 2000 Server ?

S trochou prace je mozne instalovat vice serveru na jeden pocitac,
ale bezet muze vzdy jen jeden server. Aktivovat jednu z mnoha
instalaci neni zcela trivialni, ale da se. Pokud k tomu neni zavazny
duvod, napr. kvuli testovani, tak to vrele nedoporucuji.

DDE komunikace

[*] Malecek Ondrej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 29.3.2002 12:29:30

No myslel jsem to tak, ze pokud zacinas psat aplikaci, ktera by mela delat
to co pises, tak je lepsi pouzit COM, nez archaicke DDE. Proc ? Protoze ti
za cenu stejne (skoro bych rekl, ze nizsi) pracnosti nabizi mnohem vetsi
moznosti a komfort nez DDE.
No a pokud je to ten druhy pripad (predelavas neco co uz DDE pouziva), je
potreba zjistit, jake typy DDE transakci a k cemu se tam pouzivaji,
konstanty, ktere se toho tykaji zacinaji XTYP_ atd. No obecne bych rekl, ze
problematika DDE je dost siroka a dneska uz nema vyznam se tim moc zabyvat.
Na neco hodne jednoducheho jdou pouzit komponenty z Delphi (u slozitejsich
nebo atypickych veci u nich, ale dost narazis).

Ondrej

> [...]
> chapu, ze jsem uplne mimo, ale fakt bych potreboval alespon
> zaklady, jenze anglicky moc neumim a tak inet je na prd.

Neber si to tak. Z vetsi casti si to clovek stejne musi zkusit (z vlastnich
chyb je to nejzapamatovatelnejsi (to je hrozne slovo)).
Ten postup, pokud clovek nedela v tymu a necerpa z nej zkusenosti, je asi
takovy jako mas ty. Nez jsem objevil tuhle konferu, tak jsem znal
Mistrovstvi v Delphi 1, 2 a principy v nich popsane, a pak jsem zjistil, ze
vse co jsem kdy udelal je blbe (DBEdity, BDE, Paradox... i kdyz jedna sitova
aplikace mi beha pod Paradoxem dosud). V kazdem pripade tehdy nebyly SQL
servery tak dostupne, ted je treba MSDE, Interbejska/Firebird,
FlashFiler(ten znam jen z konfery). Takze pokud psat databazove aplikace,
tak jen s SQL servery vzhledem k moznostem, ktere nabizeji (oproti
souborovym). A i kdyz je ta aplikace mala, tak takova IB nema prilis velke
HW naroky a co se tyce stability, bezpecnosti, moznosti SQL jazyka
ajanevimcehojeste s paradoxem nesrovnatelna, lepe receno paradox s IB. A
depky z vedomosti "amaterskych programatoru" mam taky a asi nebudu sam...

Sroub

> [...]

Snad to pochopite, ze si nestezuju.
Kde se to ma zacatecnik, amater vsechno dozvedet?
Date mi nejake rady cemu a proc se mam venovat?

Predem moc dekuju, protoze bych se opravdu rad ucil neco, co by k necemu
bylo.

Windows XP + Delphi 5

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 29.3.2002 12:41:02

From: <suky(zv)atlas(tec)cz>

[...]
Nikdy jsem s DDE nepracoval a ani nevim jestli mohu z IE posilat data do
jine aplikace.

Ahoj.
Pokud jsem to dobre pochopil, bylo by asi nejlepsi pouzit Active-X prvky a
ty primo ve strankach pouzivat. Active-X muze samostatne komunikovat s
aplikaci na serveru a stava se soucastni stranky, takze by to nemusel byt
problem. Ja ted zacinam pracovat na necem podobnem a uz mi kousek i chodi.
Nejjednodussi Aktive-X aplikaci vytvoris , ze normalni mainform sve aplikace
placnes all-client na Active-X form vytvorenej pomoci sablony z Delphi. Da
se samozrejme i rovnou zacit a Active-X formem ale je tam jina obsluha
udalosti okolo formu (OnActivate, OnResize OnKeyDown a pod..).
Jdou predavat i parametry, alespon zatim mam rozchozeno predavani ze stranky
do Active-X formu.

drag and drop na cizi aplikaci

[*] Ing. Vladimir Ruzicka <ruzicka(zv)digitus(tec)cz> - 29.3.2002 13:07:07

Ahoj

nikde jsem se nedocetl ani sam nemuzu prijit na to jak poslat jmeno souboru
na okno jako bych udelal mysi drag and drop. Chci totiz napriklad po stisku
klavesy "1" predat aplikaci, ktera ma urcite handle, soubor x. Vite nekdo ?
Posle se to nejak pomoci PostMessage ? Nebo jak ?

diky za kopanec vpred

Vladimir, D4, W98

OT: Provozovani Interbase 6.01 a Firebird 1.00 na

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 29.3.2002 13:10:28

From: "Pavel Cisar" <pcb(zv)atlas(tec)cz>
[...]

Ja mam jiny problem, z jednoho klienta (notebook) potrebuji pristupovat jak
k IB tak FB.
(Tezko vymenim vsude IB za FB najednou)
Jak tedy na klientovi.

Kodovani UTF-8

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 29.3.2002 13:15:22

Shanim funkce pro prevod kodovani mezi UTF-8 a CP1250

MailTo:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

Kodovani UTF-8

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 29.3.2002 13:22:17

> Shanim funkce pro prevod kodovani mezi UTF-8 a CP1250

V Delphi6 jsou na to funkce Utf8ToAnsi a AnsiToUtf8.

Daniel

OT: Provozovani Interbase 6.01 a Fire

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 29.3.2002 13:37:56

Jsou dve moznosti:
1. Pristupovat pres sit i na lokal.
2. Pouzivat vice gds32.dll

Ja jsem to resil prejmenovanim gds32.dll, v IBX to chce je malou upravu,
na zacatku projektu pak nastavuji nazev gds32.dll.

Jinak na nekompatibilitu klientu jsem narazil pouze v techto pripadech:
1. Lokalni cesty
2. Pouzivani udalosti.

> Ja mam jiny problem, z jednoho klienta (notebook) potrebuji pristupovat jak
> [...]

Zmena caption

[*] Michal �indler - 29.3.2002 13:39:01

dobry den, potreboval bych trochu pomacoi.
nemohu prijit na to, jak menit caption jednotlivych objektu (button,
editbox, label,...)
je to pro zmenu reci programu.

potreboval bych to provest pravdepodobne prez TControl, ale tam je
Caption protected.
pocitam, ze se s tim nekdo z vas uz setkal, muzete mi prosim poradit?

+------------------------------+
****** Michal Sindler ******
IDENTITY - CompSale s.r.o.
mailto:sindler(zv)identity-cs.com
tel./fax: +420 2 667 117 02
http://www.identity-cs.com
http://www.identity(tec)cz
http://www.hide(tec)cz
+------------------------------+

Windows XP + Delphi 5

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 29.3.2002 13:50:33

From: <voltrr1.epr(zv)mail.cez(tec)cz>

> [...]
> 3. Kompilovat dll do stejneho adresare jako je .dpr souboru
> 4. Zkusit pouzit v loadlibrary dlouho jmenny nazev, nebo naopak kratko

Na Windows 2000 nemam splneny bod 2. a 3. a v LoadLibrary pouzivam
dlouha jmena bez mezer. A funguje to.

Na Windows XP jsem splnil vsechny uvedene body a nefunguje to stale.
Musim porad Ctrl+Alt+M... Reload symbols... je to otrava. Stale si myslim
ze za to muzou ty ikspecka... :-(

Martin Schayna

Windows XP + Delphi 5

> Na Windows XP jsem splnil vsechny uvedene body a nefunguje to stale.
> Musim porad Ctrl+Alt+M... Reload symbols... je to otrava. Stale si myslim
> ze za to muzou ty ikspecka... :-(

Hmm, zajimave je ze tu mam 3 stroje a na vsech to slape OK (po splneni
vsech trech bodu)

Radek

OT: Provozovani Interbase 6.01 a Firebird 1.00 na

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 29.3.2002 14:52:45

From: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
> Podle mnoha indicii to vypada na problem XP a to opravdu s cestami k DLL,
> protoze v XP je pry jiny "postup" (pry bezpecnejsi) pro nalezeni debug
> informaci nez na starsich verzich Windows. Viz napr. tip na Torry:

Windows XP umi pracovat s vice verzemi dane DLL a na zaklade manifestu
rozhodnou o tom ktera verze se ma pouzit, vice v Platform SDK: Isolated
Applications and Side-by-side Assemblies.

Podle prispevku v newsech to vypada, ze debugger ma nejaky problem s DLL ktere
bylo nutno relokovat po nahrani. Takze zkus nastavit ImageBase ktera nebude
kolidovat s ostatnimi moduly v procesu.

Petr Vones

co znamena chybaEOleSysError ?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.3.2002 15:36:39

From: <ales.pavel(zv)popron(tec)cz>
> Tu chybu znam....dej si tam pred ten create tridy tohle...
> if InitProc <> nil then TProcedure(InitProc);
> me to zabralo...

A nebylo to spise chybejici Application.Initialize v .dpr souboru ?

Petr Vones

RX Lib a buducnost

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.3.2002 15:42:00

From: "Pavel Cisar" <pcb(zv)atlas(tec)cz>
> Proc ? RX Lib se svolenim autoru prevzala nejaka firma a pokracuje
> dal v jejim vyvoji. Ted mi zrovna vypadlo kde presne to ted lezi, zda
> na SourceForge nebo nekde jinde, ale je to ted AFAIK dokonce

Neco je tady: http://sourceforge.net/projects/rxlib/ Nicmene v diskuzich bylo
cosi o GPL, coz by znamenalo ze je tento kod vicemene nepouzitelny.

Petr Vones

TStoredProc vs. MSSQL

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 29.3.2002 15:44:22

Ma-li to byt v jednom gridu, musi to byt jeden resultset spojeny pres UNION

create proc fish
as
select 1, 'fish1'
union
select 2, 'fish2'
go
From: "Ing. Jiri SOKOL" <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>
> procedure TForm1.FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
> [...]

Prinejmensim tady:

1. Nikdy nepouzivej metodu Destroy
2. Snazis se jeden objekt uvolnit dvakrat

Petr Vones

OT: Provozovani Interbase 6.01 a Fire

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 29.3.2002 16:43:24

> To jsem nepochopil, ja pristupuji vzdy pres sit. Jde mi hlavne o to aby
> fungovala na notebooku IbConsole a ja mohl u zakazniku upravovat SP.

Ja osobne pouzivam gds32.dll z FB beta2 i pro pristup k IB5.6,
prave z duvodu problemu gds32.dll z IB5.6 z eventama.
Konkretne jsem update SP nezkousel, ale predpokladam, ze by to melo fungovat.

> Stacilo by tedy vzdy prejmenovat gds32.dll podle potreby ?
> Ja nemusim na FB a IB soucasne, ale musim umet mezi nimi prepinat.Ano, staci

Ano staci je prejmenovat, napriklad moje oblibene wisql jsem si takto prizpusobil na
praci s FB (funguje TimeStamp).
Obecne by melo platit, ze gds32.dll muses pouzit i na spojeni se starsimy IB, pokud
tomu tak neni, tak to prosim reportuj na strankach FB.
Pozor na to, kterou gds32.dll dany nastroj pouzije, doporucuji projledad disk na jejich vyskyt.
Napriklad PHP4.x sebpu vlaci svoji vlastni (a ne zrovna dobrou).

Slavek

Resource stringy a Exception.CreateRes

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 29.3.2002 16:52:56

Mohl by mi nejaky odbornik prosim vysvetlit, proc se pouziva tato
kontrukce:
Exception.CreateRes((zv)sMyNewErrorMessage) ?
V cem je to lepsi nez
Exception.Create(sMyNewErrorMessage)?
Karel Kral, vyvojar IT / IT developer

GIFImage podruhe

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 29.3.2002 17:14:44

Dne 29.�b�ezen�2002, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

> From: "Ing. Jiri SOKOL" <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>

> Prinejmensim tady:
>
> 1. Nikdy nepouzivej metodu Destroy
> 2. Snazis se jeden objekt uvolnit dvakrat
>
> Petr Vones

OK, ta chyba se objevi az pri zavirani formu. Ale proc mi nejde ten gif zobrazit?

Kam do kina ci divadla? http://kultura.seznam(tec)cz

Resource stringy a Exception.CreateRes

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.3.2002 17:59:36

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> Mohl by mi nejaky odbornik prosim vysvetlit, proc se pouziva tato
> kontrukce:
> Exception.CreateRes((zv)sMyNewErrorMessage) ?

V tomto pripade je predan parametr typu PResStringRec a vlastni retezec je
nahran pomoci funkce LoadResString az v konstruktoru dane vyjimky (pokud je
objekt vubec vytvoren)

> V cem je to lepsi nez
> Exception.Create(sMyNewErrorMessage)?

V tomto pripade kompilator musi retezec vytvorit v dane procedure ci metode
jeste pred tim nez jej preda do dane funkce ci metody a to bez ohledu na to,
jestli je pak dane volani provedeno (napriklad diky if podmince atd) nebo ne.
Vytvori jej tak, ze interne zavola LoadResString.

Z vyse uvedeneho vyplyva, ze prvni zpusob zaruci rychlejsi provedeni kodu v
pripade ze neni zavolana vyjimka (viz priklad nize), protoze se (zbytecne)
nevolala interne funkce LoadResString pro vytvoreni retezce ktery se nakonec
nepouzil. Je dobre si prohlednout prelozeny kod v CPU okne, z toho je to
zrejme.

if Podminka then
raise Exception.CreateRes((zv)sMyNewErrorMessage)

Petr Vones

On 29 Mar 2002, at 13:10, Ludek ZITA wrote:

> Ja mam jiny problem, z jednoho klienta (notebook) potrebuji
> pristupovat jak k IB tak FB. (Tezko vymenim vsude IB za FB najednou)
> Jak tedy na klientovi.

Kazda aplikace musi pouzivat spravnou GDS32.DLL pro prislusny
server. Ta je bezne instalovana do windows\system32, ale muze
byt nainstalovana primo k aplikaci. Ted si presne nevspominam,
jaky je postup pri hledani DLL u windows, a zda je na vsech verzich
windows stejny, ale pokud me pamet neklame, tak DLL v
aktualnim adresari ma prednost (je tedy nutne nastavit pracovni
adresar na adresar aplikace pri jejim startu). Pripadne je mozne
vytvorit vlastni havickovy ibase.pas ktery neni staticky, ale
dynamicky a pripoji pozadovanou DLL knihovnu zcela pod
kontrolou aplikace.

Pokud jde o nastroje (a nektere dalsi aplikace), pak mohou take
cist registry.

OT: Provozovani Interbase 6.01 a Firebird 1.00 na

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.3.2002 19:10:04

From: "Pavel Cisar" <pcb(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> aktualnim adresari ma prednost (je tedy nutne nastavit pracovni
> adresar na adresar aplikace pri jejim startu). Pripadne je mozne

1. The directory from which the application loaded.
2. The current directory.

Windows XP: If
HKLM\System\CurrentControlSet\Control\SessionManager\SafeDllSearchMode is 1,
the current directory is the last directory searched. The default value is 0.

Takze staci aby byla v temze adresari co aplikace.

Petr Vones

RX Lib a buducnost

On 29 Mar 2002, at 15:42, Petr Vones wrote:

> Neco je tady: http://sourceforge.net/projects/rxlib/ Nicmene v diskuzich bylo
> cosi o GPL, coz by znamenalo ze je tento kod vicemene nepouzitelny.

Ne, je to pod BSD :-)

GIFImage potreti

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 29.3.2002 19:32:25

Ahoj,
opet jsem o neco pokrocil ovsem porad to neni ono.
Uz se mi gif hybe, ale strasne blika a nejsem schopen spravne ukoncit
thread.
Posilam zdrojak, snad mi nekdo pomuze. V jedne casti helpu, tykajici se
zobrazeni GIFu, je odkaz na jedno demo (Thread), ktere zaslu pokud si
o nej napisete, protoze se neda poslat do konference (cca 45kB). Muzu poslat
i GIFImage.pas + help, ktery jsem taky neprotlacil.

Snad mi z vas nekdo poradi, kde furt delam botu.

Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani? http://prace.seznam(tec)cz

GIFImage potreti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 29.3.2002 19:39:02

From: "Ing. Jiri SOKOL" <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz>
> Posilam zdrojak, snad mi nekdo pomuze. V jedne casti helpu, tykajici se

Do konference se nemaji posilat zadne prilohy.

> Snad mi z vas nekdo poradi, kde furt delam botu.

Co se treba nejdrive zkusit podivat na priklady. Jsou tady ve Files sekci:

GifImage or RXLibrary

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 30.3.2002 04:59:16

Puvodni zprava, kterou napsal Radek Cervinka dne 28 Mar 2002:

> Proc chcete pouzivat GIF, kdyz GIF je licencovany (a nemyslim, ze mate
> licenci). V RXLib je klausule, ze pokud chcete pouzit GIF, tak musite mit

GIF neni licencovany. Licenci podleha pouze patentovany bezeztratovy
kompresni algoritmus LZW (Lempel Ziv Welch), ktery lze (ale neni to
nutne) pouzit ve formatech GIF a TIFF.

Drzitelem patentu je spolecnost Unisys (http://www.unisys.com) znama
odbornikum jako tzv. "patentovy vyderac". Vstupni poplatek je cca $1500
az $2500 a pak se plati poplatek z kazde licence software cca $0.50 bez
ohledu na typ licence software (i za freeware).

Nicmene tady je velmi dulezite upozornit, ze tento patent je platny pouze
v USA, Kanade, Nemecku, Italii, Velke Britanii, Japonsku a Francii. V
ostatnich zemich (tedy i v CR) lze vyvijet i pouzivat programy s LZW
kompresi bez licencnich poplatku.

OT: Pravni ochrana LZW (was: GifImage or RXLibrary

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 30.3.2002 06:16:44

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> [...]
> v USA, Kanade, Nemecku, Italii, Velke Britanii, Japonsku a Francii. V
> ostatnich zemich (tedy i v CR) lze vyvijet i pouzivat programy s LZW

Jestli si to spravne pamatuju, tak pravni dopad toho patentu ti zakazuje
*kompresovat* cili vytvaret soubory ve formatu GIF.
Pokud tvoje aplikace bude obrazky jen *dekompresovat"
a napr. zobrazovat, nic se nedeje, i kdyby byla LZW patentove chranena
i v CR.

Bye, pf

operace se dny

[*] Petr Holomecek <pisingr(zv)volny(tec)cz> - 30.3.2002 09:09:00

Dobry den,

poradte mi prosim funkce, ktere pracuji se dny. Potreboval bych napriklad
funkci na zjisteni kolik je pracovnich dnu v mesici, atd.

Dekuji

Petr Holomecek

Thread a listbox

[*] Ing. Jan Pecl <jpecl(zv)volny(tec)cz> - 30.3.2002 10:40:15

Mam bezici thread, ktery zapisuje do listboxu. Pri ukonceni threadu / programu je vse v poradku. Pokud je listbox.visible:=False, thread rovnez funguje, ale pri ukoncovani program spadne.
Setkal jste se s tim uz nekdo ?

Vytvaranie suboru s dlhym alebo nekorektnym nazvom

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 30.3.2002 12:25:40

Moj program ma skopirovat adresar z miesta A na miesto B. No vyskytla sa
chyba pri kopirovani suboru s takymto nazvom:

member;kw=_ringtones+for+ericsson_;h=;sz=468x60;!category=gaming;!category=t
obacco;!category=adult;!category=sexualovertones;ord=210952159023015.htm

Nie som si isty ci neobsahuje nepovolene znaky (to asi nie) alebo ma dlhy
nazov. Pri vytvarani kopie suboru (V riadku Rewrite(ToF, 1);) mi zahlasi I/O
Error 206.

Ako obist tuto chybu?
Vdaka za kazdu radu.

Thread a listbox

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.3.2002 14:33:28

From: "Ing. Jan Pecl" <jpecl(zv)volny(tec)cz>
> Mam bezici thread, ktery zapisuje do listboxu. Pri ukonceni threadu /
> programu je vse v poradku. Pokud je listbox.visible:=False, thread rovnez
> funguje, ale pri ukoncovani program spadne.

1. Neposilej HTML maily do konfrence.
2. K tomu problenu by bylo treba znat vice informaci, nekde mas urcite chybu.
Predpokladam ze vsechny metody toho listboxu volas z threadu pres jeho metodu
TThread.Synchronize.

Petr Vones

Pravni ochrana LZW (was: GifImage or RXLibrary)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.3.2002 14:40:39

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
> [...]
> Pokud tvoje aplikace bude obrazky jen *dekompresovat"
> a napr. zobrazovat, nic se nedeje, i kdyby byla LZW patentove chranena

Taky mam ten pocit ze to tak je. Z toho duvodu byl vyvinut format PNG ktery
neni zatizen podobne obskurdni licenci a je taktez bezeztratovy, akorat nema
podporu pro animace. Ta je az v odvozenem formatu MNG, vice na:
http://www.libpng.org/pub/png/

Petr Vones

operace se dny

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.3.2002 20:54:34

From: "Petr Holomecek" <pisingr(zv)volny(tec)cz>
> poradte mi prosim funkce, ktere pracuji se dny. Potreboval bych napriklad
> funkci na zjisteni kolik je pracovnich dnu v mesici, atd.

Pomoci funkce DayOfTheWeek (D6, DateUtils) zjistis den v tydnu, takze takto
muzes prohledat postupne vsechny dny v mesici. Pak budes jeste potrebovat
tabulku svatku.

Petr Vones

Zmena caption

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.3.2002 21:33:45

From: "Michal �indler" <sindler(zv)identity-cs.com>
> [...]
> Caption protected.
> pocitam, ze se s tim nekdo z vas uz setkal, muzete mi prosim poradit?

uses
TypInfo;

function SetControlCaption(Control: TControl; const Caption: string): Boolean;
var
PropInfo: PPropInfo;
begin
PropInfo := GetPropInfo(Control, 'Caption', [tkLString]);
Result := PropInfo <> nil;
if Result then
SetStrProp(Control, PropInfo, Caption);

Zaciatocnicke otazky Balicky, IBX, Cached updates

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 30.3.2002 22:11:57

No, konkretne:

Potreboval som rozsirit funcnost TParam o AsLargeint v D5, pre IBX 5.02.

A teraz by som potreboval urobit potomka TDBEdit. Lenze, ked ho napisem do
ineho zdrojaku,
nevidim FDataLink, pretoze je v sekcii private a ja ho potrebujem
vidiet.(vsetko unit DBCtrls)

Moznosti:

1. presunut FDataLink z private do protected a prekompilovat DBCtrls
2. pridat svojho potomka DBEditu do DBCtrls (na koniec zdrojaku), - nevadi
mi, ze po kazdej zmene VCL budem musiet pridavat svojho potomka
3. svojho potomka podedit od TCustomMaksEdit a duplikovat vsetku funkcnost
DBEditu a doplnit vlastnu (ak Borland zmeni DBEdit, modifikovat
podla toho vlastne zdrojaky.

Na ine moznosti som neprisiel. Moznost c. 2 sa mi zda najlepsia.

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> Nejprve jsem se zaradoval, o kolik budou moje programy efektivnejsi. Ale
> pak jsem si opravdu odkrokoval testovaci program a prohlizel CPU a
> zjistil jsem, ze nemas pravdu. Tvuj vyklad mi znel, ze se funkce

Mas pravdu, v tomto pripade to asi ve vetsine pripadu vyjde, s tim ze se tak
vklada volani LoadResString pokazde kdy je retezec potreba.

V zasade predani PResStringRec ma vyznam v pripadech, kde predavas string do
funkce ve ktere je dalsi parametr jako podminka jeho pouziti:

procedure ConditionalWrite(const S: string; WriteIt: Boolean);

Priklad: http://www.volweb(tec)cz/pvones/download/ResStringPerformance.zip

Ve spojeni s vyjimkami je zde i jiny duvod. Pokud pouzijes predavani pomoci
stringu, tedy Exception.Create, tak prekladac musi tento string na konci
procedury uvolnit, coz vede k vytvoreni neviditelneho try..finally kde se ve
finally musi zavolat (zv)LStrClr nebo (zv)LStrArrayClr v pripade vice ruznych
resourcestringu v jedne procedure. V pripade pouziti PResStringRec tento
problem odpada a neni treba generovat exception frame, viz upraveny priklad:

program ExtTest;

{$APPTYPE CONSOLE}

uses
SysUtils;

resourcestring
sBlabla = 'Blabla';

procedure TestExc1;
I := 1;
if I = 0 then
raise Exception.Create(sBlabla);
WriteLn(I);
end;

procedure TestExc2;
I := 1;
if I = 0 then
raise Exception.CreateRes((zv)sBlabla);
WriteLn(I);

TestExc1;
TestExc2;

Chovani IDE pri zavreni programu

[*] Martin Nedopil <martin.nedopil(zv)hon(tec)cz> - 3.4.2002 14:44:34

Ahoj,

j� pozoruji stejn� symptomy.
Win2000 CZ (��dn� SP), D6 Prof.
Bal��ky: IBExpress, glScene (tu jsem podezd��val, ale nen� to ona).
Po��ta� nov� bez dal��ch instalovan�ch dopl�k� (tedy ani Office).
Pouze IE 5.5 SP2 s High Encryption packem.

P�i ukon�en� aplikace sko�� do CPU, p�i Ctrl-F2 se korektn�
uzav�e.

M��e to souviset s JustInTime Debuggerem? Vzpom�n�m si, �e
se m� p�i instalaci neptal, jestli chci nahradit Watsona.

> [...]
> nahore, ani z menu, ani z menu okna CPU (levy horni roh).
>
> Pokud pouziji CTRL+F2, tak se IDE dostane rovnou do spravneho stavu.
>
> Zkousel jsem smazat vsechny ne-PAS a ne-DPR soubory (DSK, DOF, DCU ...) -
> bez vysledku. Dela to u nekolika programu, code a adresa jsou pro vsechny
> stejne.
>
> U nove vygenerovane aplikace a u nekterych jinych se toto neprojevuje.
> Nejsem si vedom, ze bych menil jakekoliv nastaveni v Delphi, ani jsem
> neinstaloval nove knihovny/experty.
>
> D4.03 Pro + GExperts 1.00 + FreeVCS 2.2.1.0 (server MSSQL bezi na jinem

JCL Debug

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.4.2002 17:01:09

From: "Libor Junek, KSH-Data" <junek(zv)ksh-data(tec)cz>
> Koukal jsem se na zdrojak toho IDE expertu a pokud jsem to dobre pochopil
> tak je problem v tom ze pokazde kdyz se zavola udalost AfterCompile tak je
> Secceeded pokazde False takze to nevleze do podminky pro prilinkovani. Kdyz

Tohle vypada spis na nejakou specifickou chybu v Delphi 6 Prof, protoze v
Enterprise i Personal se to chova spravne. Mas nainstalovany jeste nejake
dalsi IDE experty ?

Petr Vones

QualityCentral GUI client and web service

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.4.2002 16:28:48

Public Beta: QualityCentral GUI client and web service
http://community.borland.com/article/0,1410,28591,00.html

Petr Vones

ping na port

[*] Petr Matejovsky <pemasoft(zv)atlas(tec)cz> - 1.4.2002 18:16:09

Ahoj

chci testovat zda na uvedenem portu bezi sluzba (21 FTP, 1433 SQL atd.).
Prosim poradte pres jakou komponetu a jak to provest co nejsetrneji.

D5 Prof. W2000

Petr

Zaciatocnicke otazky Balicky, IBX, Cached updates

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.4.2002 18:59:24

From: "Jaroslav Popluhar" <delphi1(zv)acc.sk>
> A teraz by som potreboval urobit potomka TDBEdit. Lenze, ked ho napisem do
> ineho zdrojaku,
> nevidim FDataLink, pretoze je v sekcii private a ja ho potrebujem
> vidiet.(vsetko unit DBCtrls)

Podivej se na zpravu CM_GETDATALINK

Petr Vones

OT: Firebird - lokalizace chybovych hlasek v inter

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 1.4.2002 20:17:06

Ahoj,
mate nekdo nejak vyresen subjekt?
Zakladni princip je nasledujici:
IB/FB ma v zdrojovem kodu zaclenenu databazi msg.gdb, kde jsou vsechny
pouzite zpravy v anglictine a je tam tabulka (TRANSMSGS), kde se to prelozit
pod urcitym locale (urcenym v tabulce LOCALE). Dale existuje program
build_file.exe, ktery vygeneruje pro urcene locale z teto databaze soubor,
ktery pak muzete prekopirovat do interbase.msg a server vraci prislusne
prelozene hlasky.
Podle IB API je mozne parametrem spojeni (isc_dpb_lc_messages) stanovit,
ktery msg soubor ma server pro dane spojeni pouzit. To by melo mit velkou
vyhodu pri praci v multiplatformnim ci vicejazykovem prostredi. Kazde
spojeni by si nastavilo svuj jazyk eventualne kodovani klienta a server by
to mel zohlednit.
Jenze mne to nefunguje. Zkousel jsem to z ibobjects (parametr MessageFile) a
i z esqlc a neslo mi to, msg soubory jsem umistoval do rootu FB i do
adresare INTL. Jedine co mne funguje je prepis standardni interbase.msg,
ale to je takove hloupe reseni.
Mate s tim nekdo zkusenost?

Resource stringy a Exception.CreateRes

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 01.4.2002 21:10:22

Diky za vycerpavajici vysvetleni. Priklady jsem vyzkousel a rozhodne
budu pouzivat CreateRes.

Petr Vones wrote:
> [...]
> finally musi zavolat (zv)LStrClr nebo (zv)LStrArrayClr v pripade vice ruznych

Soubory v adres��i

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.4.2002 21:40:48

Poradi nekdo jak dostat ze zvoleneho adresare soubory urcit�ho typu (napr.
*.dat) do ComboBoxu?

Soubory v adres��i

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.4.2002 21:48:02

From: "Viktor Marek" <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz>
> Poradi nekdo jak dostat ze zvoleneho adresare soubory urcit�ho typu (napr.
> *.dat) do ComboBoxu?

Napriklad pomoci funkce BuildFileList z JCL:
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

uses
JclFileUtils;

BuildFileList('*.pas', faArchive or faReadOnly, ComboBox1.Items);

Soubory v adres��i

[*] Marek Soukup <marek(zv)b-worlds.de> - 1.4.2002 22:05:17

Haj hou,
pokud jde o jmena souboru tak bych se podival do helpu na funkci FindFirst.
Je tam jiste priklad. No a ComboBox ma property Items, ktera je typu
TStrings, takze ma metodu Add atd.
Pokud nejde o jmena, tak tomu nerozumim.

S pozdravem
Marek Soukup

From: "Viktor Marek" <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz>
> Bohuzel kompilator mi hazi chybu "Operator not applicable to this operand
> type" a kuzor stoji za "faReadOnly,"
>
> Co jsem prehledl?�

Ten druhy parametr je typu Integer, takze netusim kde je chyba. Priklad co
jsem posilal funguje.

Petr Vones

padajici win 2000 pri vyvoji

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.4.2002 00:51:45

From: "Vit Jurasek" <delphi(zv)obecpohori(tec)cz>
> [...]
> nelze ukoncit. Pokud probiha ladeni programu, pokracujte v nem nebo nejdrive

Musis ukoncit aplikaci ktera je v te dobe v roli debuggeru, tedy Delphi IDE.
Jsi prihlasen jako admin ?

> Tento problem se nekdy stava i s normalnimi aplikacemi (tedy ne pod delphi v
> rezimu ladeni).

To spis vypada na neco shnileho. Mas SP2 na Windows 2000 ?

Petr Vones

padajici win 2000 pri vyvoji

[*] Vit Jurasek <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 2.4.2002 01:25:50

> Musis ukoncit aplikaci ktera je v te dobe v roli debuggeru, tedy Delphi
IDE.
> Jsi prihlasen jako admin ?
******** ano. nekdy se stane, ze delphi skonci se stejnou hlaskou, jako
kdyby ladily samy sebe ;-|> > Tento problem se nekdy stava i s normalnimi aplikacemi (tedy ne pod
delphi v
> To spis vypada na neco shnileho. Mas SP2 na Windows 2000 ?
********* bohuzel mam vsechny SP, vcetne nejnovejsich. tu shnilotu tusim -
ale predstava zabiteho dne pri reinstalu kompu me desi...

Popis internych struktur InterBase (Vztahy a tabul

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 2.4.2002 03:30:42

----- Original Message -----=20
From: "Jaroslav Popluhar" <delphi1(zv)acc.sk>
> Neviete, kde by som mohol zohnat?

Myslim ze by to melo byt v LANGREF.PDF v elektronicke=20
dokumentaci k IB6 (tu lze stahnout z www.borland.com).

Martin Schayna

OT: padajici win 2000 pri vyvoji

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 2.4.2002 06:18:15

Vit Jurasek dne 1 Apr 2002 v 22:55:

> A teto chyby se uz nezbavim. Zavru delphi, ale tohle se nezavre. Chci
> to zavrit pres spravce programu a opet vyskoci jen tato hlaska. Pomuze
> jedine restart windows.

Ahoj,

na CD s Win2000 se nachazi sada pomocnych nastroju, mimo jine TLIST (Task List) a KILL; druhy
jmenovany udajne dokaze odstrelit i procesy, ktere nejdou z Task Manageru.

Karel Rys

EOleSysError

DAO je nainstalovane verzia 3.5 ale mozno mu to nestaci, kde sa da stiahnut
novsie ?

From: "Pavel ZIDEK" <delphi(zv)kopr(tec)cz>
> [...]
Win2000 je
> nejak sirsi a prekryva se.
> MetaFile pouzivam na Preview a nasledny tisk na tiskarnu.

Jak jemny mas ten metafile?
Meli jsme problemy s QuickReporty, protoze ty tiskly do matafilu
s velmi "hrubym" rastrem -- odpovidal presne pixelum na obrazovce=20
zrejme proto aby si autori nemuseli hrat s prepoctem na jemnejsi=20
souradnice. Pro tisk na tiskarnu se cely metafile stretchdrawnul=20
(priserne slovo) do rastru leserove tiskarny a pismenka pak udesne=20
litala sem tam. Aby to k necemu vypadalo, museli jsme to vyresit
kreslenim do jemnejsiho metafilu. To ale s W2K prilis nesouvisi.

Martin Schayna

Zjisteni jazyka

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 2.4.2002 08:38:13

On 2 Apr 2002 at 7:37, David Kraina wrote:

> [...]
> potrebuji kdyz se prepnu na jakekoliv okno, at ukaze to EN nebo CZ aj.
> jaky jazyk prave ma. Diky za kazdou radu... ...DKx...

Nerozumim otazce. Kterym jinym oknum? V tve aplikaci, nebo oknum
oteviranym z jinych DLL? Okna v tve aplikaci si muzes lokalizovat
vsechna, kdyz vis jak na to, nebo kdyz pouzijes vhodny nastroj. Pokud
tahas okna z externiho souboru, pak je dobre podivat se do Version
Info (i kdyz 100% spolehlive to neni).

Phone: 0603 551 282

Pouziti OpenGL s bitmapou

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 2.4.2002 08:39:17

Dobry den,

nevite nekdo, zda je mozne pouzit OpenGL s bitmapou? Prestoze jako parametr pri vytvareni kontextu
lze predat DC, dari se mi pomoci OpenGL zobrazovat do formulare, ale pri pokusu o nastaveni
formatu pixelu pro bitmapu to nefunguje. Pokud nekdo mate kousek funkcniho kodu (tj. inicializaci
te bitmapy a kontextu OpenGL), prosim, prosim...

Karel Rys

padajici win 2000 pri vyvoji

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.4.2002 08:52:36

> [...]
jedine
> restart windows.
>
> Tento problem se nekdy stava i s normalnimi aplikacemi (tedy ne pod

Obcas se to objevi ale vetsinou lze TaskManagerem zastrelit cele
delphi...

D. Toman

Vlozeni obrazku do RichEdit

[*] Jiri Kratochvil <jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz> - 2.4.2002 09:08:35

Ahoj,
resim nasledujici problem:
mam v aplikaci Objekt RichEdit, ve kterem bych potreboval
nahradit urcite textove retezce obrazkem (idealne z ImageListu).

Narazil jsem ovsem na problem, ze nevim, jak do RichEditu
vlozit obrazek. Byl bych moc vdecny za nejake nakopnuti
spravnym smerem.

Diky
Jirka Kratoichvil

-- JK
-------------------------------
jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz

Zmena caption

[*] Jiri Novotny <novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 2.4.2002 08:21:14

> dobry den, potreboval bych trochu pomacoi.
> nemohu prijit na to, jak menit caption jednotlivych objektu (button,
> editbox, label,...)

Button1.Caption := '&Novy caption';
Label1.Caption := 'Toto je dalsi zmena textu';

Jirka.

padajici win 2000 pri vyvoji

[*] Peter Kamen�r <kamenar(zv)bh.vszp.sk> - 2.4.2002 09:25:11

> [...]
"Program
> nelze ukoncit. Pokud probiha ladeni programu, pokracujte v nem nebo

musis najprv odstrelit debugger, ktory sa ti spustil pri chybe
v programe a az potom mozes odstrelit ten program.

Peter Kamenar
kamenar(zv)bh.vszp.sk

Ako zistim meno prihlaseneho uzivatela na SQL SERV

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 02.4.2002 09:26:15

Ahoj,

>SELECT HOST_NAME() v QueryAnalyzeri, tak to ide, ak to spustim v mojej
>app. tak vrati prazdnu mnozinu ? preco ?

SELECT HOST_NAME() AS HostName

>Viac by mi ale pomohlo, keby som zistil LOGIN daneho uzivatela ... ale
>ako ?
>USER_NAME() ho sice vrati, ale musim poznat jeho ID a to ja nepoznam ..

SELECT USER_ID() AS UserID, USER_NAME() AS UserName

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Popis internych struktur InterBase (Vztahy a tabul

[*] Alex Cherednichenko <cherednichenko(zv)wo(tec)cz> - 2.4.2002 09:27:18

Hi, Jaroslav !
30 ????? 2002, 22:24
you wrote:

JP> Neviete, kde by som mohol zohnat?

V anglictine http://www.mers.com/IB_0259.HTML
V rustine http://www.interface.ru/fset.asp?Url=/borland/interbase.htm

Best regards, Alex Cherednichenko.

MEMO

[*] Jan �imeck� - 2.4.2002 09:58:03

Dobry den,

prosim Vas, chtel bych nejakym zpusobem omezit pocet radku v
Memo na urcity pocet radku (rekneme napr. 57). Da se to nejak udelat
nebo existuje nejaka jina komponenta, ktera to umoznuje?

Dale bych se chtel zeptat, zda-li se da nejak kontrolovat
pravopis v MemoBoxu. (Zda-li existuje nejaka komponenta nebo nejaky
balicek funkci, ktery by to umoznoval.)

A mam jeste jeden dotaz, a to, jak se da jednoduse vlozit nejaky
konkretni (specialni) znak na aktivni pozici kurzoru (napr. po stisknuti
nejake kombinace klaves).

Dekuji.

J. Simecky

ako vykreslit form na stred ?

ako zabezpecim aby sa my formulare zobrazovali na stred obrazovky v
hocijakom rozliseni ? Ja mam 1600x1200 ale ak to pustim na 1024x760 tak sa
my to vykresli v rohu a musim to posunut vzdy po spusteni.

ako vykreslit form na stred ?

[*] Obermaier Petr Ing. <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 2.4.2002 10:02:32

> [...]
> hocijakom rozliseni ? Ja mam 1600x1200 ale ak to pustim na 1024x760 tak sa
> my to vykresli v rohu a musim to posunut vzdy po spusteni.

Nastavuj Form.Width a Height s ohledem na Screen.Width a Height

Ober

Ako zistim meno prihlaseneho uzivatela na SQL SERV

[*] Slavomir Cekel <cekel(zv)noves.sk> - 2.4.2002 10:06:54

Zdravim ...

vid SUBJ alebo aspon Host_Name(), keby fungovalo, ale nefunguje, ked
spustim
[...]

Poradte prosim

Slavo

co znamena chybaEOleSysError ?

[*] ales.pavel(zv)popron(tec)cz - 2.4.2002 10:12:43

Petr Vones wrote:
A nebylo to spise chybejici Application.Initialize v .dpr souboru ?

Aldik nato:
Jiste Petre ....a to je tenhle radek:-))
if InitProc <> nil then TProcedure(InitProc);
Ono totiz treba v Consolove aplikaci Application.Initialize mi neslo vubec
udelat tak jsem tak dal obsah Application.Initialize (if InitProc <> nil
then TProcedure(InitProc);)
To je takovej univerzal pro vsechno:-)

Ales Pavel
Technical Specialist
Popron Consulting - Your System Integrator
HW-25 let,SW-D6 Ent W2000

ako vykreslit form na stred ?

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 2.4.2002 10:27:29

Vlastnost TCustomForm.Position (je published, takze ji uvidis v Object
Inspektor daneho formulare)

> ako zabezpecim aby sa my formulare zobrazovali na stred obrazovky v
> hocijakom rozliseni ? Ja mam 1600x1200 ale ak to pustim na 1024x760 tak sa
> my to vykresli v rohu a musim to posunut vzdy po spusteni.

Ako funguje ulozena procedura ?

[*] Slavomir Cekel <cekel(zv)noves.sk> - 2.4.2002 10:31:54

Zdravim ...

zaujimalo by ma, ako to je s ulozenou procedurou. Konkretne ma zaujima,
ze ci moze byt spustena naraz niekolkokrat ? alebo sa spusti az ked je
ukoncene predchadzajuce spustenie ?

Chcem totiz spravit ulozenu proceduru, ktora mi bude cosi menit, nejaku
polozku v tabulke, podla nejakych vstupnych parametrov ... ide o to, ze
pred zmenou danej polozky si tato ulozena procedura skontroluje stav
danej polozky, a ak je nejaky, tak povoli zmenu (spravi zmenu), alebo
vyhlasi chybu ...

takze je pre mna fakt dolezite, ci sa ulozene procedury mozu spustat
naraz, alebo ci sa spustaju postupne ... aby sa mi nestalo, ze dve naraz
spustene ulozene procedury otestuju, ze mozu spravit zmenu v polozke a
aj spravia, lenze ja stratim prehlad, kto, danu zmenu vykonal ...

Uff ... dufam, ze to pochopite ... no nist, vdaka za odpovede

Slavo

ako vykreslit form na stred ?

A co vyuzit vlastnost TForm.Position?

> ako zabezpecim aby sa my formulare zobrazovali na stred obrazovky v
> hocijakom rozliseni ? Ja mam 1600x1200 ale ak to pustim na 1024x760 tak sa
> my to vykresli v rohu a musim to posunut vzdy po spusteni.

Re[2]: Zmena caption

[*] Michal �indler - 2.4.2002 11:00:58

diky, ale ja to potrebuji jaksi globalne (provest kompletni zmenu
vsech caption, takze pravdepodobne prez neco jako TControl, ale tam je
caption protected)
u jednotlivych prvku formulare to umim.>> dobry den, potreboval bych trochu pomacoi.

+------------------------------+
[...]

ale ako vypocitan suradnice v roznom rozliseni ?

RX Lib a buducnost

[*] <ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz> - 2.4.2002 11:11:50

Je to na:

http://www.SGBSoftware.com

Ivan Virag

> Subject: Re: RX Lib a buducnost

> Ne, je to pod BSD :-)
>=20
> S pozdravem
>=20
> Pavel Cisar

ako vykreslit form na stred ?

Nepotrebujes je znat. Pri zobrazeni formu, ktery ma nastavenu Position na
poScreenCenter se o nic prece nemusis starat. Vzdy to bude vycentrovane na
jakemkoli rozliseni, pokud si ho neprepises nejakou inicializacni
komponentou (TIniStorage...)

Sroub
> ale ako vypocitan suradnice v roznom rozliseni ?

> sa

keybd_event

[*] <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 2.4.2002 11:14:03

caute,

ve svem programu pouzivam vlastni klavsnici a potrebuji uzivateli
spristupnit klavesy shift, ctrl a alt aby se chovali stejne
jako na klavesnici a umoznili mu napriklad pri stisku shift a sipky oznacit
text, ale tady nevim jak toho docilit, klavesa
shift je porad stlacena pokud na ni uzivatel znovu nestalci pro tuto
cinnost pouzivam nasledujici kod

>shift_down:=not(shift_down)
>ScanCode:=MapVirtualKey(16,0);
> if shift_down then keybd_event(16,ScanCode,KEYEVENTF_EXTENDEDKEY,0)
> else keybd_event(16,ScanCode, KEYEVENTF_EXTENDEDKEYor
KEYEVENTF_KEYUP,0);

jenze to zruseni toho stisku klavesy se uz neprovede a text se po stlaceni
sipky oznacuje dal, nevite co delam spatne ?

DIK

Ako funguje ulozena procedura ?

To by melo jit zajistit SP v ramci transakci, ne? Na jakou DB to ma byt?
IBejska to ma v komponente, u MS SQL muze byt transakce primo v tele
procedury ->

CREATE PROCEDURE ...

AS
START TRAN
...prikazy...
IF (zv)(zv)ERROR <> 0
ROLLBACK
ELSE
COMMIT

Sroub

[...]

Toto by snad mely vyresit spravne nastavene transakce ne ?

> [...]
>
> Slavo

Ako zistim meno prihlaseneho uzivatela na SQL SERV

[*] Slavomir Cekel <cekel(zv)noves.sk> - 2.4.2002 11:23:50

Ahoj Jaro:)

vdaka za odpoved, ale toto co si mi popisal nefunguje :)

uz som to vyriesil ... SELECT CONVERT(char(20),Host_Name())
dalej SELECT CONVERT(char(20),SUSER_SNAME())

ak chces pouzit=20
USER_ID(tuna musis dat meno uzivatela, ktoreho ID chces zistit)
napodobne
USER_NAME(tuna musis dat ID toho uzivatela, ktoreho meno chces
ziskat)

ale aj tak vdaka :)

Slavo

Ako funguje ulozena procedura ?

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 2.4.2002 11:27:52

Ano, lze spustet ulozenou proceduru i veckrat zaraz.
Je zde vsak mozne omezeni pomoci SET ISOLATION LEVEL (pokud se bavime
o MSSQL), kdy lze zamezit vzajemnemu zapisu do jednoho mista. Tzn., ze
pak si prvni spustena procedura dany zaznam zamkne a pusti tam nekoho
az ve chvili, kdy skonci se zapisem. Nejlepe je to kombinovat s
trnsakcemi.

> [...]

> aj spravia, lenze ja stratim prehlad, kto, danu zmenu vykonal ...

> Uff ... dufam, ze to pochopite ... no nist, vdaka za odpovede

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 2.4.2002 11:28:57

Obacne, SP jsou vykonavany pararelne, pro jednoduchost
si predstav, ze prikazy v SP posila primo klient.
Tvuj problem neni v SP, ale v transakcich, podivej
se do dokumentace k tvemu serveru, jake typy transakci
podporuje.
Doporucena kombinace pro tvuj problem a IB:
Snapshot (concurency, no wait).
Pripadne muzes pouzit transakci wait.

Slavek

> [...]
> spustene ulozene procedury otestuju, ze mozu spravit zmenu v polozke a
> aj spravia, lenze ja stratim prehlad, kto, danu zmenu vykonal ...

Znovu drag and drop na cizi aplikaci - asi zapadlo

[*] Ing. Vladimir Ruzicka <ruzicka(zv)digitus(tec)cz> - 2.4.2002 11:28:13

[...]

DLL a datove typy

[*] Emresz Tom� <Tomas.Emresz(zv)bsp(tec)cz> - 2.4.2002 11:47:02

Zdravim,
rad bych se pozeptal jake datove typy mohu pouzit pri dynamickem (pomoci =
load library, atp) volani dll.
Mozna ze to je stejne jako staticke volani, avsak je mi zahadou jake =
datove typy se takto daji predat.
Obe aplikace jsou v delphi, jak dll, tak i hostova aplikace. Zkousel =
jsem predat i odkaz na tridu, ale nedari se. Moje aplikace totiz nacita =
dynamicky (podle prani a nastaveni uzivatele) ruzne dll, kterym bych =
potreboval rpedat nejaka uzivatelska a systemova nastaveni (resp. =
objekty). Tyto dll by si z objektu vzaly co potrebuji, prechroustaly a =
zavolaly metody objektu jako uloz data apod. To se ovsem nedari. Zkusil =
jsem tedy jinou cestu a sice misto objektu pouzit recordy, ty uz jsem =
predaval v poradku ale kdyz objekt v recordu neco zmenil (zkousel jsem =
dynamicke pole) vysledne pole bylo zmrsene.
Zkuste prosim poradit.

Tomas Emresz
BSP Group a.s.
Tel.: 02/61218070
email.: tomas.emresz(zv)bsp(tec)cz

IIS a DLL

[*] Emresz Tom� <Tomas.Emresz(zv)bsp(tec)cz> - 2.4.2002 11:50:41

Zdravim,
muj dotaz opet ohledne dll a tentokrat i IIS.
Kdyz isapi aplikace nacte pomoci load library DLL, a tato DLL ma nejake =
globalni promenne, tyto promene jsou sdilene mezi dvema volanimi v IIS ?
Priklad:
Uzivatel 1 si chce nacist stranku api.dll. Tato DLL ancita dalsi =
API2.DLL. Ta ma v sobe globalni promenne ktere api.dll nastavi. Nyni =
ovsem Uzivatel 2 nacte tu samou stranku API.DLL, co se stane ? Bude =
globalni promenna jina ci stejna ? Jak zaridit aby byla jina.

Jde trochu o to, aby se dll chovala jako instance objektu a ne jako =
pouze ploche funkce. Predavat kazde funkci nekolik promennych mi prijde =
zbesile.

Dikes

Tomas Emresz
BSP Group a.s.
Tel.: 02/61218070
email.: tomas.emresz(zv)bsp(tec)cz

Ukladanie a obnova pozicii ChildFormu

Ahojte.

Idem od konca:

v OnClose si zapisem
Left,Top,Width,Heigth do registry

A onCreate formu si nacitam ak existuju a ukladam do property formu. Heigth
a Width sa pekne nastavuje ale Left a Top si robit co chce.

Priklad:
Zapisane v registry je:

Left:=335
Top:=181
Heigth:=425
Width:=482

po obnoveni to je takto

Left:=220
Top:=181
je tak ako v registry;

Je sice pravda, ze Top je take ako v registry ale pri zobrazeni formu to je
tak ako on chce. Skusal som obnovenie dat ak do OnShow, ale ani tam to
nefunguje. Ak to dam zase do OnActivate tak vidiet ako poskakuje okno. Ako
na to ?

TRoland. - D5

Znovu drag and drop na cizi aplikaci - asi zapadlo

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 2.4.2002 12:24:11

On 2 Apr 2002 at 11:28, Ing. Vladimir Ruzicka wrote:

> [...]
> napriklad po stisku klavesy "1" predat aplikaci, ktera ma urcite
> handle, soubor x. Vite nekdo ? Posle se to nejak pomoci PostMessage ?

http://www.melander.dk

Phone: 0603 551 282

Ako zistim meno prihlaseneho uzivatela na SQL SERV

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 02.4.2002 12:34:29

Ahoj,

>vdaka za odpoved, ale toto co si mi popisal nefunguje :)

proc by to nefungovalo?

AQuery.Close;
AQuery.SQL.Clear;
AQuery.SQL.Add('SELECT USER_ID() AS UserID, USER_NAME() AS UserName');
AQuery.Open;
if AQuery.RecordCount>0 then
begin
Edit1.Text:=3DAQuery.FieldByName('UserID').AsString;
Edit2.Text:=3DAQuery.FieldByName('UserName').AsString;
USER_NAME ( [ id ] )
USER_ID ( [ 'user' ] )

podle BNN to co je v [ ] tam muze i nemusi byt
pokud to tam neni zjistujes aktualniho uzivatele

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Plug-in rozhrani v aplikaci

[*] Marek Eichler <marek.eichler(zv)atlas(tec)cz> - 2.4.2002 12:37:39

Zdravim,
chtel jsem se zeptat, jake rozhrani pro plug-iny do vasich aplikaci
pouzivate.
Jde mi o to, jestli pouzivate DLL knihovny nebo BPL balicky a proc (
vyhody, nevyhody ).

Dale by me zajimalo, zda pouzivate pro plug-iny i COM technologii ( to by
tedy znamenalo DLL )

S pozdravem Marek Eichler

Plug-in rozhrani v aplikaci

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 2.4.2002 12:52:21

> [...]
> pouzivate.
> Jde mi o to, jestli pouzivate DLL knihovny nebo BPL balicky a proc

Pouzivam DLL predevsim kvuli nezavislosti na programovacim jazyku.

D. Toman

OT: Blob data do mssql DB

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 2.4.2002 12:53:37

DDV,
Lze nejakym zpusobem nahrat blob data z binarniho souboru do mssql
databaze? Existuje na to nejaky commandline prikaz (osql...?), nebo
musim n=ECco napsat v Deplhi (kdy=BE jo, tak jak?)?=20

Plug-in rozhrani v aplikaci

[*] Marek Eichler <marek.eichler(zv)atlas(tec)cz> - 2.4.2002 13:09:02

Zdravim,
takze si vytvoris abstraktni objekt a v jednotlivych DLL si ho zdedis a
prepises abstraktni metody?

S pozdravem Marek Eichler

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 2. dubna 2002 12:52
P�edm�t: Re: Plug-in rozhrani v aplikaci

> Pouzivam DLL predevsim kvuli nezavislosti na programovacim jazyku.
>
> D. Toman

Znovu drag and drop na cizi aplikaci - asi zapadlo

[*] Ing. Vladimir Ruzicka <ruzicka(zv)digitus(tec)cz> - 2.4.2002 13:11:44

Ten odkaz je neplatny, nejde mi otevrit. Co bych tam nasel, kdyby to slo ?

Vladimir, D4, W98

> http://www.melander.dk

OT: Blob data do mssql DB

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 2.4.2002 13:24:10

S291a25pIHNlIG5hIFRQYXJhbS5Bc0Jsb2INCg0KLS0tLS0tLS0NCmluZy4gUGF2ZWwgWmlsaW5l
YyAgICAgIA0KTWFpbFRvOnppbGluZWNAZW1haWwuY3oNCg0KUHJvZy1Tb2Z0IHMuci5vLiBQbHpl
bg0KSW5mb3JtYWNuaSBzeXN0ZW0gcHJvIHZ5cm9iY2UNCmEgZGlzdHJpYnV0b3J5IG5hcG9qdQ0K
DQo+IEREViwNCj4gTHplIG5lamFreW0genB1c29iZW0gbmFocmF0IGJsb2IgZGF0YSB6IGJpbmFy
bmlobyBzb3Vib3J1IGRvIG1zc3FsDQo+IGRhdGFiYXplPyBFeGlzdHVqZSBuYSB0byBuZWpha3kg
Y29tbWFuZGxpbmUgcHJpa2F6IChvc3FsLi4uPyksIG5lYm8NCj4gbXVzaW0gbuxjbyBuYXBzYXQg
diBEZXBsaGkgKGtkeb4gam8sIHRhayBqYWs/KT8gDQoNCj4gRGVrdWppDQo+IFBldHIgU2lrb2xh

Znovu drag and drop na cizi aplikaci - asi zapadlo

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 2.4.2002 13:31:17

On 2 Apr 2002 at 13:11, Ing. Vladimir Ruzicka wrote:

> Ten odkaz je neplatny, nejde mi otevrit. Co bych tam nasel, kdyby to
> slo ?

Tak zkus http://rpi.net.au/~ajohnson/delphi/ a nebo
http://www.torry.net/draganddrop.htm

Phone: 0603 551 282

Soubory v adresari

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.4.2002 13:39:09

Rada od Jana Krizka pomohla
BuildFileList('C:\test\data\*.dat', sysutils.faArchive or
sysutils.faReadOnly, RZComboBox1.Items);

Chtel bych se jeste zeptat jak to zaonacit aby se do ComboBoxu dostal jen
nazev souboru bez extendru?

> Bohuzel kompilator mi hazi chybu "Operator not applicable to this operand
> type"
> a kuzor stoji za "faReadOnly,"

IIS a DLL

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 2.4.2002 13:40:04

Pokud je furt ta DLL v pameti, tak ji sdili 1x cely proces.
Jestli ti jde o vytvoreni relace uzivatel-server, tak to si v ty ISAPI DLL
musis managovat seznam klientu (kdysi jsem nejakej nacrt videl na Delphi
Informant) nebo si stahnout MDWeb komponenty (stranku nevim).
TK

Existuje neco jako PING v Delphi?

[*] L. Filip <lfilip(zv)lekis(tec)cz> - 2.4.2002 13:50:12

Zdravim,
potreboval bych zjistit jestli je vzdaleny pocitac pripojen. Existuje nejaka
funkce viz. %subject%?
Diky

D5Ent, Win2000

Existuje neco jako PING v Delphi?

Primo v Delphi ne, ale muzes pouzit Synapsi, tam ta funkce je.

http://web.redbox(tec)cz/petr.brant=20

Korunova=E8n=ED 6
170 00 Praha 7

> potreboval bych zjistit jestli je vzdaleny pocitac pripojen. Existuje
> [...]

Re[2]: Zmena caption

[*] Jiri Novotny <novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 2.4.2002 13:07:24

> diky, ale ja to potrebuji jaksi globalne (provest kompletni zmenu
> vsech caption, takze pravdepodobne prez neco jako TControl, ale tam je
> caption protected)
> u jednotlivych prvku formulare to umim.

A co ti brani "rucnimu" prepsani vsech Caption? Da to sice trochu
psani, ale fungovat by to melo. Podle nastaveneho jazyka si nastavis
prislusnou "sadu" retezcu a tu rucne do jednotlivych Caption
priradis.
Nebo to mas tech komponent takove obrovske mnozstvi? Pak by
snad slo vyuzit property ComponentCount, Component a operatoru IS a
AS.

Nebo - pokud to chces kvuli ruznym jazykovym verzim - pouzij
Lokalizator (www.localizator.com)

Jirka.

Ukladanie a obnova pozicii ChildFormu

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 2.4.2002 14:44:08

A nemuze byt problem v tom, ze mas WindowState napr. na Maximized
apod?
Ja kdyz si pamatuji, tak si pamatuji i stav WindowState, pze mohl mit
maximalizovane a potom by nebylo vhodne mu to nastavit jinak.

> [...]

> tak ako on chce. Skusal som obnovenie dat ak do OnShow, ale ani tam to
> nefunguje. Ak to dam zase do OnActivate tak vidiet ako poskakuje okno. Ako

Re[4]: Zmena caption

[*] Michal Sindler <sindler(zv)identity-cs(tec)com> - 2.4.2002 15:02:29

no, prave ze tam bude desna spousta komponent.
dik, kouknu na lokalizator

+------------------------------+
[...]

Tuesday, April 02, 2002, 2:07:24 PM

> [...]
JN> AS.

JN> Nebo - pokud to chces kvuli ruznym jazykovym verzim - pouzij

Zmena caption

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 2.4.2002 15:11:34

TTextControl = class (TControl)
public
property Caption;
property Hint;
property Text;
end;

TTextControl(Control).Caption := 'aaa';
TTextControl(Control).Text := 'aaa';
TTextControl(Control).Hint := 'aaa';

Homepage : http://dusek.zde(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

Obdoba prikazu ping

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 2.4.2002 15:12:44

On Tue, 19 Mar 2002, Rumcajs wrote:

> Servus vsem,
> chtel bych napsat maly program, ktery by fungoval, ja=
ko
> bych neustale psal prikaz <ping IP_adresa> s tim, ze podle odpovedi by
> program rozhodoval, zde je Internet dostupny. Nikdy sem ale nic s napojen=
=EDm
> na internet nedelal, nemate nekdo s tim zkusenosti?

Nevim jak pod Windows, ale cekal bych ze ping vraci status kod, podle
ktereho se da poznat, zda se ping povedl nebo ne.

Take se da obvykle zadat pocet pingu, ktere se maji provest.

Vladim=EDr Michl <Vladimir.Michl(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Del a.s., Stroj=EDrensk=E1 38, =AE=EF=E1r nad S=E1zavou
pobo=E8ka Olomouck=E1 355, Hlubo=E8ky-Mari=E1nsk=E9 =DAdol=ED
tel: +420 68 5353548, fax: +420 68 5352364
http://hlubocky.del(tec)cz

ActionList a MDIAplication

[*] ales.pavel(zv)popron(tec)cz - 2.4.2002 15:15:36

Pratele drazi, pripadam si tak trochu jak idiot. Trpel jsem utkvelou
predstavou ze chapu na co je dobry ActionList a jak se snim pracuje.Jenze
ted me zaskocila jedna vec.Zkusil jsem si vytvoril dle sablony v Delphi MDI
application:-) mno a co nevidim jsou tam jakesi procedury tak jsem si je
nasel v ActionListu, mno a co nevidim....nevidim nic(napriklad nemuzu najit
tu proceduru,ktera srovnava wokna vedle sebe,nad sebe,horizontalne).Zadna
procedura nic... mozna se blbe divam,ale ja fakt nic nevidim...asi jsem
blbej...nebo nevim co se to se mnou deje...

Pomuzete mi?Prosiiiimmm

Ales Pavel
Technical Specialist
Popron Consulting - Your System Integrator
HW-25 let,SW-D6 Ent W2000

Ako zistim meno prihlaseneho uzivatela na SQL SERV

[*] Slavomir Cekel <cekel(zv)noves.sk> - 2.4.2002 15:52:52

No dobre ... napisem to inac ...

nevydava to tie hodnoty, ktore CHCEM ... predstav si, ze si ako uzivatel
v skupine BDO, ale mas aj samostany ucet, napr Blazek, takze teraz si
das SELECT USER_NAME() AS MENO ... co Ti vyhodi ?

MENO =3D bdo, ale to ja nechcem !!!=20

preto pouzijem SUSER_SNAME()

tos vsjo ... sorry, ak som Ta urazil, to som nechcel, cafko zatial

Slavo

-podle BNN to co je v [ ] tam muze i nemusi byt

toto nepopieram

-pokud to tam neni zjistujes aktualniho uzivatele

v podstate mas pravdu, i ked ... ako som uz spomenul hore ... cafko

ActionList a MDIAplication

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 2.4.2002 16:40:56

Mily Alesi, existuji tzv. standardni akce kategorii Dataset, Edit, Help a
Window. Podivej se do definice formulare, najdes je tam misto zakladni
TAction (napr. TDataSetCancel, TEditCopy, THelpContents, TWindowCascade).
Vytvoris si je pomoci editoru akci (Ctrl+Ins).

> [...]
>

> Ales Pavel
> Technical Specialist
> Popron Consulting - Your System Integrator

overload funkce v DLL

[*] Jan�a��k Stanislav <jancarik(zv)hame(tec)cz> - 02.4.2002 16:43:16

Dobr� den,
pot�eboval bych poradit.
Cht�l jsem si napsat v D6 - Professional knihovnu dll, kter� by
obsahovala overload funkce.
v programu m�m dv� funkce - jednu na sou�et hodnot Iteger a druhou na
Double, ale p�i lad�n� mi to v�dycky sko�� na funkci sou�tu integer a
zahl�s� chybu "invalid floating point operation". Nepomohlo ani
p�etypov�n�. Evidentn� to sk��e do �patn� funkce.
Nev�m, jestli je n�jak� omezen� procedur a funkc� overload pro knihovny
nebo tam m�m n�jak� nesmysl. Zdroj knihovny vypad� n�sledovn�.

P�edem d�ky za jakoukoliv radu
S.Jan�a��k

library dll01;
{ Important note about DLL memory management: ShareMem must be the
first unit in your library's USES clause AND your project's (select
Project-View Source) USES clause if your DLL exports any procedures or

functions that pass strings as parameters or function results. This
applies to all strings passed to and from your DLL--even those that
are nested in records and classes. ShareMem is the interface unit to
the BORLNDMM.DLL shared memory manager, which must be deployed along
with your DLL. To avoid using BORLNDMM.DLL, pass string information
using PChar or ShortString parameters. }

{$R *.res}
{$IMAGEBASE $41000000}
function Suma(A,B:integer):integer; stdcall; overload;
begin
Result:=A+B;
end;

function Suma(A,B:double):double; stdcall; overload;
begin
Result:=A+B;
end;

exports
Suma(A,B:double),
Suma(A,B:integer);

Rad�ji je�t� p�ikl�d�m zdroj unity programu.

unit dll01u;

Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls,
Forms,
Dialogs, StdCtrls;

Edit1: TEdit;

function Suma(a,b:double):double;overload; stdcall; external 'dll01';
function Suma(a,b:integer):integer;overload; stdcall; external 'dll01';

{$R *.dfm}

Edit1.Text:=IntToStr(Suma(2,7));

Edit1.Text:=FloatToStr(Suma(1.3,6.2));

Font TrueType a OpenType

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 2.4.2002 17:13:43

Jak jemny ten Metafile je, nemam tuseni. Problem je, ze jakmile program rozj
edu na Win98, tak je vse v poradku. Pouze na Win2000 a WinXP se pismenka sli
vaji (asi 20%) a jsou takrikajic hodne siroka. Proto se slivaji. Pozice pism
enek je asi dobra. Bohuzel nemohu poslat obrazek.
Aby to bylo zajimave, tak i carkovane cary ve win200 nejsou carkovane - mysl
im v tiskarne. Tisk pres Win98 carkovane cary se vytisknou dobre.

Ze zoufalstvi pousim QReport a ve win2000 na monitoru (Preview) jsou taky
pismenka siroka a slita. Tisk probehl bez problemu. Jsem snad jediny, kdo
mapodobne problemy???
Pavel ZIDEK

> [...]
> litala sem tam. Aby to k necemu vypadalo, museli jsme to vyresit
> kreslenim do jemnejsiho metafilu. To ale s W2K prilis nesouvisi.

overload funkce v DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.4.2002 17:18:40

From: "Jan�a��k Stanislav" <jancarik(zv)hame(tec)cz>
> Cht�l jsem si napsat v D6 - Professional knihovnu dll, kter� by
> obsahovala overload funkce.

Je to popsano v helpu, index "exports (reserved word)", topic "The exports
clause"

Petr Vones

Plug-in rozhrani v aplikaci

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.4.2002 17:20:53

From: "Marek Eichler" <marek.eichler(zv)atlas(tec)cz>
> chtel jsem se zeptat, jake rozhrani pro plug-iny do vasich aplikaci
> pouzivate.
> Jde mi o to, jestli pouzivate DLL knihovny nebo BPL balicky a proc (
> vyhody, nevyhody ).

Pokud ti staci obycejne funkce bez predavani trid tak staci DLL. Jakmile
potrebujes predavat objekty nebo nejak spolupracovat s VCL apod tak pouzij
balicky.

Petr Vones

DLL a datove typy

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.4.2002 17:26:25

From: "Emresz Tom�" <Tomas.Emresz(zv)bsp(tec)cz>
> Mozna ze to je stejne jako staticke volani, avsak je mi zahadou jake datove
> typy se takto daji predat.

Pouze takove, kde se pro jejich fyzickou reprezentaci neprovadi dalsi alokace,
jako jsou napriklad stringy nebo dynamicka pole.

> Obe aplikace jsou v delphi, jak dll, tak i hostova aplikace. Zkousel jsem
> predat i odkaz na tridu, ale nedari se.

Samozrejme, protoze k tomu musis mit danou tridu umistenou v nejakem spolecnem
modulu, tak aby v celem procesu byla prave jen jednou. V Delphi RTL je timto
prostorem balicek. To co delas ted je, ze predavas misto tridy jen jakousi
nesmyslnou adresu, jinak receno EXE.TObject <> DLL.TObject. Vice se dozvis
treba tady: http://www.obsof.com/delphi_tips/DL613.html

Petr Vones

Vypnuti monitoru a sporic

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.4.2002 17:32:56

From: "David Kraina" <DKx(zv)seznam(tec)cz>
> nevite nekdo jak vypnout monitor a zapnout spotic pod NT ?

Pokud vypnes monitor tak asi nema smysl zapinat sporic, ne ? ;-)

Petr Vones

EOleSysError

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 2.4.2002 17:58:39

> DAO je nainstalovane verzia 3.5 ale mozno mu to nestaci, kde sa da
stiahnut
> novsie ?

pre Access 97 (Jet 3.5) databazu potrebujes DAO 3.5, pre Access 2000
DAO 3.6. Instalacky DAO su sucastou Visual Studia.

Erik

Screen saver - obe obrazovky

[*] Vit Jurasek <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 2.4.2002 19:06:57

Jak ve screen saveru zjistim, ze je vice monitoru? Vsechny setrice od
microsoftu totiz stmivaji i sekundarni monitory a dokonce mezi nimi bez
problemu s vykreslovanim prechazeji. Jak na to?
Diky

Types of actual and formal var parameters must be

Ahojte.

Mam definiciu procedury:

procedure RestoreFormPosition(var Form:TForm;GUID:string);

to je OK ale ak skusim na forme

RestoreFormPosition(Self,GUID); tak mi hlasi:

"34. Types of actual and formal var parameters must be identical"

a nie je mi uplne jasne preco. Takeho deklaracie som pouzil aj ako napr.
procedure Pridaj_SP_BANVYPIS_ZAPIS2(var IB1:TIBQuery);
a funguje to.

Dakujem

TRoland - D5

Ukladanie a obnova pozicii ChildFormu

From: "ing. Pavel Zilinec" <zilinec(zv)email(tec)cz>
> [...]
> Ja kdyz si pamatuji, tak si pamatuji i stav WindowState, pze mohl mit
> maximalizovane a potom by nebylo vhodne mu to nastavit jinak.

Zaujimave je to, ze ked som tie moje obnovovacie procedury skusal na cistom
projekte tak to fungovalo a ked som to skusil implementovat do mojej
aplikacie tak to blbne. Aplikacia je MDI ale nejde to ani na MDIchilde v
projekte ani na modalnych oknach v tom istom projekte. A nic tam proste
nerobim, co by mohlo modifikovat. Nieco sa tam este po onShow musi udiat do
zmeni Left a Top. Sirka a vyska je OK.

TRoland.

OT: AGP vs. PCI

[*] Zden�k �t�p�nek�����^��ޏ����� - 2.4.2002 20:52:27

Zdravim

Omlouvam se za OT, ale nejak mi to nejde do hlavy. Budu kupovat novou desku
pro Durona a v testu 18-ti desek se u 16-ti desek pise, ze nelze vyuzit
sousedni slot vedle AGP. Opravdu nechapu, proc by to tak melo byt, kdyz PCI
i AGP desky maji soucastky na jednu stranu a v bednach jsou vsechny vyrezy
stejne daleko od sebe. Nemam kde bych si to vyzkousel a tak se ptam tady.
Snad proto, ze by meli blbou AGP kartu s velikym vetrakem???

Diky za radu a odpovedi prosim na soukromy mail

Zdenek
zstepanek(zv)atlas(tec)cz

Pridanie tlacitka do TEditu

Ahojte!

Tvorim si potomka od TEdit ale nedari sa mi priradit TSpeedButton k editu,
ale nie do jeho oblasti, ale aby sa to spravalo ako by bol button tesne
vedla editu ale v designtime a v aplikacii bola jedna komponenta.
Skusal som toto:

constructor TIBDate.Create(AOwner:TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);

FButton:=TSpeedButton.Create(Self);
FButton.Top:=Top;
FButton.Left:=Left;
FButton.Width:=16;
FButton.Parent:=(Owner as TForm);
FButton.Visible:=True;

Ale to tlacitko sa objavi v levom hornom rohu formu a to nie je to prave
orechove.

Dakujem,

TRoland - D5

Pridanie tlacitka do TEditu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 2.4.2002 21:42:26

From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>
> Tvorim si potomka od TEdit ale nedari sa mi priradit TSpeedButton k editu,
> ale nie do jeho oblasti, ale aby sa to spravalo ako by bol button tesne
> vedla editu ale v designtime a v aplikacii bola jedna komponenta.

Podivej se na zdrojak komponenty TSpinEdit

Petr Vones

OLE Excel

[*] Miroslav Evjak <evjak(zv)atlas(tec)cz> - 2.4.2002 22:13:58

Ahoj, muzete mne prosim nekdo postrcit dopredu ?

====
ExcelApp := CreateOleObject('Excel.Application');
Sheet.Columns[1].ColumnWidth := 10;
Sheet.Cells[1,4] := FieldByName('cena').AsFloat;
Sheet.Cells[1,4].NumberFormat := '#,##0.00';
=====

Excel nastartuje, nasypu data a posledni radek kodu vyhodi chybu: "Neni
mozne nastavit vlastnost NumberFormat tridy Range." Why?

Potom mi neni jasne, jak se da pracovat s konstantami Excelu, napriklad
zarovnani dat v bunce (xlCenter, xlLeft, xlRight). Delphi se k nim
pochopitelne nezna, cili asi musim nekde splasit jejich hodnotu a
nadeklarovat je ?

(W2k, D5Prof, Excel2k)

Moc dekuji

Mirecek
mailto:miroslav.evjak(zv)seznam(tec)cz

Verze: 6.0.342 / Virov� b�ze: 189 - datum vyd�n�: 14.03.2002