Komponenta COM, ovladani TxD

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 10.4.2002 07:43:47

TComPort (jen neumi nastavit TxD). Ja timhle resim komunikaci, cteni vstupu
a nastavovani vystupu.
Nebo mam knihovnu port.dll, ktra umi mimo jine pracovat i s paralelnim
portem. Mas-li zajem, pis na soukromy mejl.
Servus Rumcajs, rumcajs(zv)email(tec)cz

> Ahoj,
> nevite nekdo o komponente, co umi jednoduse ovladat TxD na COM portu?
> Na normalni komunikaci pouzivam Async32, ale ta to neumi.
> Potrebuji 3 vystupy na ovladani externiho hardware, DTR a RTS je sranda,
> jenom nemuzu najit nic na TxD.
> Torryho jsem prosmejdil, ale zkouset vsech cca 50 komponent se mi moc
nechce
> :-(.
>
> Michal VOJTA

> Verze: 6.0.343 / Virov� b�ze: 190 - datum vyd�n�: 22.3.2002

OT: kontrola stored.proc. (MSSQL)

[*] Milan Cizek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 10.4.2002 07:44:59

ahoj,
dostal jsem za ukol vytvorit stored proceduru. Protoze jsem v MSSQL
absolutni zacatecnik, potreboval bych si overit spravnost a
efektivnost meho reseni (predpokladam, ze nebude nijak genialni). :)

Mohli byste mi proto nastinit/poskytnout sve reseni pro porovnani?
Zadani je nasledujici:

Struktura tabulky:
Uzivatel,Klient,Formular,Jmeno_parametru,Hodnota_parametru.

Na vstupu dostava procedura parametry Uzivatel,Klient,Formular,
Jmeno_Parametru, tyto parametry nemusi byt uvedeny vsechny, libovolny
z nich muze byt prazdny.
Podminkou je pouze, ze alespon jeden parametr ma hodnotu.
Vytvari docasnou tabulku, ktera obsahuje ve stejne strukture radky
ktere vyhovuji vstupnim parametrum. Na vystupu vraci jmeno dovasne
tabulky a po�et radku v teto tabulce.
Zadan� kombinace vstupnich parametru nemusi v tabulce existovat,
procedura musi zmekcovat podminky hledani tak dlouho, nez neco najde,
nebo nez ani nejmekci podminka nic nevrati.
Pri zmekcovani vyhledavaci podminky se ubira omezeni v poradi danem
poradim predavanych parametru.

Pr.1: jsou zadany vsechny parametry � takova kombinace v tabulce
neni, z omezeni se ubere uzivatel a hleda se kombinace Klient,
Formular, Jmeno_parametru. Pokud ani tato kombinace neexistuje, ubere
se klient a pripadne v dalsim kroku jeste Formular.

Pr.2: jsou zadany parametry Klient,Formular. Pokud tabulka obsahuje
radky, kter� vyhovi podmince na tyto dva sloupce, prekopiruji se do
vysledne docasne tabulky, pokud takova kombinace neexistuje, hleda se
pouze podle sloupce Formular.

Za jakekoli reseni predem dekuji, opdpovedi prosim radeji na muj
email.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Reklama:
Chces-li poznat cesky film, prijd na filmovy festival Finale do Plzne, vice na http://www.finaleplzen(tec)cz

RichEdit - chyba ve Win2k, XP, NT4 a jine zajimavo

[*] Petr Kuklik <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 10.4.2002 08:18:28

Ono toho s RichEditem a op. systemy je vic. Kdyz pomoci SetSelTextBuf
vlozite na pozici kurzoru jiny formatovany text, ktery obsahuje i
hlavicky, treba nactete cely obsah rtf souboru, pak pod Win2000 se
text zobrazi spravne, ale pod Win9x ho vidite v surove podobe i s
formatovacimi znaky. Je to opet rozdilem op. systemu. Win2000 si s
tim dokaze vyradit. Kdyz jsem chtel zobrazit v jednom RichEditu vice
souboru, musel jsem vytvorit dalsi richedit (schovany), do ktereho
jsem nacital jednotlive soubory a pres schranku je nakopirovat do
daneho RE a tak je slepit. je to trochu brutalni, zle nic jineho me
nenapadlo. Orezavat hlavicky a ty jeste nekde externe spojovat se mi
nechtelo. Jen tak mimochodem, jestli mate nekdo lepsi reseni, tak mi
ho poslete, rad se poucim.

Petr

> Mam pro Vas zajimavou vec.
> V programu jsem si do RichEditu pod Win9x nacital seznamy. Ikdyz toho
> bylo asi 1200 radku slo to v poradku.
> Pokud totez udelam pod Win2k, XP, NT4 najednou to RichEdit usekne a
> nezobrazi vsechno. Bylo to promenne podle startovaci pozice.
>
> Chybu jsme nasli.
> Ono totiz proste jenom staci na tom RichEditu nastavit hodnotu
> "MaxLength" na nejake definovane cislo ... treba na 999999999 a pak to
> jde v poradku. Proste to nesmi byt prazdne nebo na "0".
>
> Co si o tom myslite. Pry neni RichEdit omezen na delku ???

> [...]

Reklama:
Co vidite? - Odpovezte a vyhrajte Nokia 8310. Vice na http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=25745%26url=http://www.covidite(tec)cz

MySQL + Zeos

> stahnul jsem si na www.zeoslob.org balik pro primy pristup do dtb, konk.
MySQL.
> Bohuzel ani na jejich strankach ani v zip bailku jsem nenasel zadny
manual a nedari
> se mi to nainstalovat. Daval jste to nekdo nekdy dohromady? Popisete mi
postup?

> Diky, Tomas

Zdravim...

1. rozbalis to do nejakeho adresara
2. upravis si ZEOS.INC ak potrebujes (nastavenie jazyka atd...)
3. postup ktore balicky a v akom poradi instalovat najdes v install.txt
(alebo tak nej sa to vola)

Su to dobre komponenty a funguju. Pouzival som ich pre pristup k Postgresu
ale skusal som aj
tie pre MySQL. Cize viem ze to funguje.

NORO.

Komponenta COM, ovladani TxD

[*] Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 10.4.2002 08:39:36

Mozna by pomohlo prechazet mezi klidovym stavem a break. To v SynaSer jde.

Ing. Jan Dvorak

ikona plochy

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 10.4.2002 08:40:35

nevite nekdo jak zjisit jakou ikonu zobrazovat pro plochu (jako je napriklad
v pruzkumnikovi)

predem diky za vse

Komponenta COM, ovladani TxD

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 10.4.2002 08:42:02

From: "Gebauer Lukas" <gebylist(zv)mlp(tec)cz>

> Mas na mysli jak rucne natvrdo nastavit tento signal na 1 ci 0? Pokud
> je mi znamo, tak to pres Windows nejde... Pokud nekdo vi jak na to,
> rad to do Synaseru zadratuji. ;-)

Ciste teoreticky by to melo jit pomoci Line Break (bit 6 v LCR UARTu).
V idle stavu je SOUT (TxD) ve stavu marked (1) a pri LCR.6=1 se zmeni
na spacing (0).

Melo by to jit ovladat pomoci API funkci SetCommBreak()
a ClearCommBreak().

HTH, pf

Komponenta COM, ovladani TxD

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.4.2002 08:47:28

Pravdu mas! Nejak jsem si to s break signalem nespojil. :-)

Jen upozornuji, ze v SynaSeru se break signal nastavuje i s dobou
trvani toho break signalu. To proto, aby funkce SynaSeru byly stejne
pod Windows i pod Linuxem. Jine ciste Win knihovny obvykle jednou
funkci break nahodi a druhou zase shodi. U mne se ale rika: "chci
break po dobu X ms".

Tedy dost zalezi na tom jak konkretne je potreba TxD ovlada, protoze
na nektere pouziti je toto chovani Synaseru ponekud nesikovne. Na
druhou stranu je ale mila komapatibilita s Kylixem. ;-)

> Mozna by pomohlo prechazet mezi klidovym stavem a break. To v SynaSer jde.

DBGRID SCROLL again

[*] Jaro <jaroslav.hanusek(zv)nou.sk> - 10.4.2002 08:58:55

Tabulka (paradox), ktora je zobrazena v DBgride sa prestane scrollovat. pri
pouziti sipiek alebo scrollbaru
sa sice kurzor v tabulke posuva, ale DBgrid sa odmieta refreshnut. Pri
opatovnom nastaveni focusu
na niektoru bunku (napr.kliknutim) sa obsah tej ktorej bunky zobrazi
spravne, pricom ostatne bunky zobrazuju
stale neodscrollovane bunky.

Dvojice Enable/Disable controls su parovane spravne, dokonca aj tabulka
je uplne v poriadku. Problem je skor v tom, ze ta ista aplikacia ( s tou
istou databazou)
na jednom pocitaci funguje bez problemov a na druhom nie, cize tento problem
akoby nesuvisel priamo
s programom.

> [...]
> Potom som zaznamy po tento vadny zaznam musel skopirovat do jednej
tabulky,
> presunut sa zan a prepisat tie dalsie zaznamy tiez do novej tabulky.

>BDE si obcas dela co chce, ale tady bych to tipoval spise na tvoji chybu.
>Tohle byva dusledek toho, ze metody DisableControls/EnableControls tridy
>TDataSet byly spoustene neparove (tj. k nejakemu spusteni DisableControls
>chybi EnableControls). Pripadne mohlo dojit k nejake vyjimce apod., kterou
>mas sice osetrenou, ale zapomnel jsi (EnableControls) povolit updatovani

NMSMTP - chyba Incomplet Header

[*] Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk> - 10.4.2002 09:03:23

ahojte,

Pouzivam komponentu NMSMTP na odosielanie mailu.
Kod je tento:

Connect;
SendMail;
Disconnect;

Prvy krat odosle mail bezchyby. Ale druhykrat napise chybu "Incomplet
Header" a mail neodosle.
Neviete niekto v com to moze byt?

Robo

Rychlost FindNearest v IB6

[*] Sebesta Jan <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 10.4.2002 09:12:11

Zdravim,

mam DataModule.TIBODatabase.TIBOTable vse na IB6, zobrazuji v TRxDBGrid(8
sloupcu z 50) a v OnKeyPress mam hledani (na polozce na ktere je index)
pomoci TIBOTable.FindNearest([text z OnKeyPress]);

Vse je OK, pokud to je na 'male' tabulce.

Pokud, ale to same chci na tabulku s cca 50.000 zaznamy narazim na
'pomalost' hledani. Pokud jsem to jeste mel v Paradoxu (*.DB) slapalo
hledani rychleji nez pro prevodu na IB6.

Server i Client IB6 je nastaven defaultne po instalaci. Vse po siti 100
MB/s, database dialect 3.

Lze neco prenastavit v IB6 a zvysit tak rychlost ?
Nebo jit na to hledani v D5 jinak ?

Dik Jan Sebesta - zacatecnik v IB

type - record - dotaz

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 10.4.2002 09:24:39

Ahoj,

chci se zeptat, jestli je mozne nejak vytvorit takovy record, aby slo napr:
zaz.okres:='Opava';
zaz.okres['Opava'].pocobyv:=65000;
zaz.okres['Opava'].pocvoz:=100000;

Umim:
type
TMesta = record
mesto : array [1..77] of string;
end;
TPolozky = record
pocobyv ,
pocvoz ,
... : integer;
end;
TMestaRozsirene = record
mesto : array [1..77] of TPolozky
end;

Jenomze to pak musim pouzit dve promene. Lze to nejak udelat, aby to slo podle pozadavku,
ktery jsem uvedel vyse?

Diky
Jiri
Sokol

Reklama:
Co vidite? - Odpovezte a vyhrajte Nokia 8310. Vice na http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=25745%26url=http://www.covidite(tec)cz

array of TNeco

[*] ales.pavel(zv)popron(tec)cz - 10.4.2002 09:34:38

From: <Petr Vones - guru ala amater>
Pokud je TNeco typ ktery vyzaduje dalsi alokaci (jako napriklad string,
dyn.pole nebo Variant) tak prekladac musi vlozit kod ktery provede uvolneni
pameti na kterou to pole ve skutecnosti ukazuje. Vice Finalize procedure v
helpu.

Aldik na to:
Strucne receno po kazdem zpetnem nastaveni SetLength(TNeco,0) ma zavolat
taky FINALIZE?
V helpu je to mizerne popsany...alespon co ja jsem nasel.Pisou to tam stejne
technicky (chtel jsem rici debilne ale pak jsem si to rozmyslel..je to
technicky) jeste k tomu aglicky :-)

Aldik Pavel

type - record - dotaz

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 10.4.2002 09:38:08

A musi to byt Record ???
Co pouzit objekt:

TMesto = object
FNazev: string;
FPocetVozu: integer;
FPocetObyvatel: integer;
property PocetVozu: integer read FPocetVozu write FPocetVozu;
property PocetObyvatel: integer read.....
property Nazev: string......
end;

TMesta = object (TObjectList)
procedure Add(ANazev: string);
property Item[ANazev: string]: TMesto read getItem write setItem; default;

Pak to pouzijes nejak takto:

procedure Test;
var
Mesta: TMesta;
begin
Mesta := TMesta.Create;
try
Mesta.Add('Opava');
Mesta['Opava'].PocetVozu := 10000;
finally
freeAndNil(Mesta);

> [...]
> Sokol

> Reklama:
> Co vidite? - Odpovezte a vyhrajte Nokia 8310. Vice na

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 10.4.2002 09:41:39

A co to udelat nejak takto
type
TMesto = record
Nazev : string;
PocObyv ,
PocVoz : integer;
end;

A promennou
Mesta : array of TMesto

> [...]

> end;

> Jenomze to pak musim pouzit dve promene. Lze to nejak udelat, aby to slo podle pozadavku,

array of TNeco

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 10.4.2002 09:42:22

> [...]
> nasel.Pisou to tam stejne
> technicky (chtel jsem rici debilne ale pak jsem si to rozmyslel..je to

ja to delam (pro jistotu :-)) takto:

for i := 0 to High(TNeco) do
begin
TNeco[i] := ''; // kdyz to jsou stringy
nebo
if TNeco[i] <> nil then TNeco[i].Free; // kdyz to jsou objekty
nebo
SetLength(TNeco[i], 0); // kdyz to jsou pole nealokovanych typu

nebo jinak, podle toho, ceho je to pole :-))

end;
SetLength(TNeco, 0);

stored proc v IB 6

[*] Ing. Josef Kasal <kasal(zv)applic(tec)cz> - 10.4.2002 09:45:17

Pouzivam InterBase verze 6.0.0.627

Ja je bolestny prechod na FireBird? Mohu pouzit knihovny pro IB, nebo jine
knihovny? Jak jsou tyto dva servery kompaktibilni?

From: "Blazek Jaroslav" <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>

[...]

[*] Pavel Mattivi <pmattivi(zv)dezadata(tec)cz> - 10.4.2002 14:43:05

ahoj,
ten CommandTimeout musis mit nejen na ADOConnection ale i na kazdem
datasetu, tedy TADOQuery.CommandTimeout apod.

> [...]
> CommandTimeout, ale nejak mi to nefunguje. Nastavil jsem hodnotu na 600
> (pokud vim tak je to v sekundach) a stejne se mi vzdy po 30s objevi

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 10.4.2002 14:50:16

Ja pouzivam SimpleCheck
http://www.geocities.com/simplecheck

S pozdravem

Petr Jarkovsky

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.4.2002 14:51:09

From: "Blazek Jaroslav" <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz>
> Zkousel jsem to na nejakych 5000 zaznamech a aplikace se v podstate
> zastavila.

Musis pouzit virtualni rezim, nastav OwnerData na True, Items.Count na pocet
polozek a v udalosti OnData pak budes predavat data pro dany radek. Takto
muzes zobrazit treba milion polozek okamzite, vcetne ruznych trideni apod.

Petr Vones

TListView vs. vetsi objem dat

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)allstar(tec)cz> - 10.4.2002 14:58:07

> to uz jsem take zkousel a stejny efekt, a hlavne zatim to ma
> nejakych par tisic, ale co kdyz to stoupne na desetitisice?
> a mam takovy dojem, ze tu jednu takovou tabulku mam. :-(

Neni jednodussi pouzit DbGrid a proste ho cely prekreslit, kdyz stejne
chces jen list?

Ales

TListView vs. vetsi objem dat

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 10.4.2002 15:04:15

Mas 2 moznosti:
- virtualni rezim: pro velky pocet radku(sloupcu); vysledek selectu musis
nacist do sveho bufferu, nacitani muze byt i postupne, jak bude uzivatel
skrolovat v listviewu
- bez virtualniho rezimu, ale udelat si pres winAPI znovu Tlistview (ne
jako ten shit z VCL): nacteni a zobrazeni 10tisic radku(sloupce: cislo,
retezec) mi trva 2 sekundy

TK
> [...]

> jde mi o to nacist jen 2 sloupce, jeden sloupec treba s nazvem, ktery
prijde do Caption Itemu a jeho ID ulozit do vlastnosti

MySQL + Zeos

Zdar...

Takze znovu:
- ziadne adresare netreba vytvarat
- zoberiem si stiahnuty zeosdbo-5.3.0-beta5.zip
- rozbalim ho do nejakeho adresara
- tie dve DLL (libmysql.dll a libpq.dll) ak len MySQL tak staci len
libmysql.dll nakpirujem do Windows/System
- v Delphi cez menu: Tool -> Enviroment options -> zalozka Libray ->
nastvim Library path tak ako je to popisane v tom subore install
- nakoniec len otvaram balicky v napisanom poradi: ZCommonXXX, ZDbwareXXX,
ZMySqlXXX a ak treba tak aj dalsie a davam Install

A musi to ist.

Este pre uplnost odskusane to mam v D5Ent. aj v D6Ent.

NORO.
|---------+--------------------------->
| | "smallbear" |
| | <smallbear(zv)centr|
| | um(tec)cz> |
| | Sent by: |
| | delphi-l-owner(zv)c|
| | lexpert(tec)cz |
| | |
| | |
| | 10.04.2002 10:50|
| | Please respond |
| | to delphi-l |
| | |
|---------+--------------------------->
>---------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| |
| To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> |
| cc: |
>---------------------------------------------------------------------------------------------------------------|

Dekuji, hledal jsem nejakej instal - nemel koncovku a tak jsem to prehlizel
:-).
> [...]

> (alebo tak nej sa to vola)
>
> Su to dobre komponenty a funguju. Pouzival som ich pre pristup k

[*] Pazout <pazout(zv)horolezci(tec)cz> - 10.4.2002 15:28:55

Da se s vyhodou pouzit prace s virtualnimi daty nastaveni property OwnerData
na True a dale obslouzit udalosti OnData, OnDataFind, OnDataHint, and
OnDataStateChange

Urychleni zobrazeni dat je vyrazne.

Pazout

ADO a Unicode

[*] Jan Misek <jmdelphiforum1(zv)seznam(tec)cz> - 10.4.2002 15:31:52

Ahoj

d6,mssql2000

Mam problem s unicodem a komponentou ADO Query, potrebuju insertnout do DB
do nvarchar unicode,
Musim pouzit query - (jiz mi nekdo radil abych pouzit table atd). zkousel
jsem uz snad vsechno parametry, pretypovani proprerty sql u ado atd ...porad
jen otazniky v DB. Prosim poslete mi nekdo ukazku kodu jak na to, nebo
alespon odkaz

Moc moc diky

Jan.Misek(zv)2s(tec)cz

Kompilace programu

[*] smallbear <smallbear(zv)centrum(tec)cz> - 10.4.2002 15:38:07

Cau lidi,
mam nasledujici program. Mam vytvoreny program, ktery komunikuje s MySQL
databazi. Lokalne mi to funguje, ale pokud ho spustim nekde jinde, okamzite
se zbori. Asi to bude tim, ze mu chybi knihovny. ALe ja nevim, jakym
zpusobem, ktere a kam mam nahrat.

Diky za odpovedi.

?

> [...]
>
> Bc. Jaroslav Blazek
> Access-IT Ceska Lipa
> mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz

virtualni COM port

[*] Ales Martinik <amartinik(zv)artbrno(tec)cz> - 10.4.2002 15:45:15

Chtelo by to upresnit dotaz - ma to byt sw driver, ktery do Vasi aplikace
presmeruje neco, co jina aplikace posila na COM port? Pak asi pujde o
napsani driveru a tam pomuze MSDN + DDK. Pokud to nekdo ma, pak bych mel
taky zajem - ocuchat si ruzne druhy komunikace bez nutnosti dalsiho pocitace
a rozbocovaciho kabelu....

Pokud myslite COM port, ktery neni v PC, ale na USB nebo Ethernetu nebo
PCMCIA, pak je nejlepsi se obratit na vyrobce techto zarizeni (na USB je
zajimavy brouk na http://www.ftdichip.com/FTSchema.htm vcetne schema a
driveru).
A.M.

> Ahoj,
> nevite nekdo, jak vyrobit subj (nebo kde se o tom neco dozvedet)?
>
> Vaclav Sazima

Kompilace programu

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 10.4.2002 15:50:24

na ftp.delphi(tec)cz v adresari Other je depends.zip. Tim zjistuju, ktere
knihovny program potrebuje.

S pozdravem

Petr Jarkovsky

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Jan Misek

Ahoj

d6,mssql2000

Mam problem s unicodem a komponentou ADO Query, potrebuju insertnout do DB
do nvarchar unicode,

EditMask

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 10.4.2002 15:59:45

Ahoj,

muzu Vas poprosit o radu ? Jde mi o tohle. Potrebuji do okna zadavat
ciselnou hodnotu. Pouzil jsem tedy MaskEdit (000;1;_). Pokud zadam napr.
000 je to OK, ale pokud zadam treba nulu doprostred, vyhodi mi to chybu.

TListView vs. vetsi objem dat

Vyskusal so to a narazil som na dva problemy:

1. Nefunguju mi SubItems-y
2. Pri prechadzani smerom nahor je selektnuty item prazdny

Da sa to nejako jednoducho vyriesit alebo musim robit aj OwnerDraw ?

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)

> [...]
OwnerData
> na True a dale obslouzit udalosti OnData, OnDataFind, OnDataHint, and

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)allstar(tec)cz> - 10.4.2002 16:51:40

> Da sa to nejako jednoducho vyriesit alebo musim robit aj OwnerDraw ?

OwnerDraw pri OwnerData nejde (viz help)....

Ales

ADOConnection a Timeout expired

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 10.4.2002 16:55:50

Co pouzivas za komponenty?
Radek

> [...]
>(pokud vim tak je to v sekundach) a stejne se mi vzdy po 30s objevi Timeout

MySQL + Zeos

[*] smallbear <smallbear(zv)centrum(tec)cz> - 10.4.2002 17:00:31

Diky, mezitim jsem to uz dal dohromady. Funguje to a je to moc bezva. Beha
mi to pod Delphi6.0. Jen jsem prisel na jeden maly nedostatek. Nechtene jsem
udelal smycku v komponentach Query <-> DataSet a slo to do kytek. Ale uz je
to OK. Muzu mit jeste jeden asi zasadni dotaz? Pokud to ted vezmu nahraju na
nejaky PC s MySQL, tak to nebezi a spadne to. Asi tomu chyby nejaky knihovny
ci co. Jak to mam udelat? Mam udelat instalacni soubory? A co do nich vlozim
za knihovny? Da se to od neceho odvodit?
Delam to takto a potreboval bych doplnit ci poopravit:
Program zkompiluju a na lokalim PC mi to chodi. V komponente DATABSE mam
samozrejme IP (192.168.1.1.) adresu PC. Na tomto stroji mi bezi MySQL. Pokud
to hodim na jiny PC v siti a spustim to, okamzite chyba a rup a je to dole.
Myslim si, jak jsem uz psal, ze asi chyby knihovny, ale opravdu nevim ktere
a kam je mam nahrat (instalovat?).

Moc dekuju za pomoc, v tomto jsem opravdu bezradny..

------------------------------------|

------------------------------------|

> [...]
> file name. Zde nevim co tam mam zadat. Jakou unit File hleda soubor s
> koncovkou *.pas, ale ten v baliku neni. :-(

chyba nelze zavrit OLEChannelDLL

[*] ales.pavel(zv)popron(tec)cz - 10.4.2002 17:02:49

neznate tuhle chybu po istalaci me sluzby to tohle hlasi,nevite nekdo cim to
je?
Pouzivam tam ADO,tak tiiipuju na to:-) Nemate poneti jak to odstranit?

Ales Pavel
Technical Specialist
Popron Consulting - Your System Integrator
HW-25 let,SW-D6 Ent W2000

MySQL + Zeos

Zdar...

Chyba ti kniznica libmysql.dll a treba ju nakopirovat do Windows/System

Vela stastia :-)

NORO.
|---------+--------------------------->
| | "smallbear" |
| | <smallbear(zv)centr|
| | um(tec)cz> |
| | Sent by: |
| | delphi-l-owner(zv)c|
| | lexpert(tec)cz |
| | |
| | |
| | 10.04.2002 17:00|
| | Please respond |
| | to delphi-l |
| | |
|---------+--------------------------->
>---------------------------------------------------------------------------------------------------------------|
| |
| To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> |
| cc: |

------------------------------------|

------------------------------------|

> [...]
> file name. Zde nevim co tam mam zadat. Jakou unit File hleda soubor s
> koncovkou *.pas, ale ten v baliku neni. :-(

V helpe je akurat

"Note: Virtual list views need not be owner-drawn. The OnData, OnDataFind,
OnDataHint, and OnDataStateChange events enable the list view's default
drawing, if desired."

co podla mojich znalosti anglictiny znamena, ze virtualne ListView nemusi (a
nie nemoze) byt aj OwnerDraw. Alebo je to myslene tak, ze kazdy virtualny
ListView je automaticky aj OwnerDraw
a musim obhospodarit to vykreslovanie ? To by vysvetlovalo, preco sa mi
nezobrazuju SubItems-y a blbne selektnuty item. Idem to vyskusat.

> Da sa to nejako jednoducho vyriesit alebo musim robit aj OwnerDraw ?

OwnerDraw pri OwnerData nejde (viz help)....

Ales

TListView vs. vetsi objem dat

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.4.2002 17:17:11

From: "Martin Cajbik" <cajbik(zv)sct.sk>
> a musim obhospodarit to vykreslovanie ? To by vysvetlovalo, preco sa mi
> nezobrazuju SubItems-y a blbne selektnuty item. Idem to vyskusat.

To bude spis nejaka chyba u tebe, funguje to bez problemu.

Petr Vones

ADO a Unicode

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 10.4.2002 17:56:09

Standardni doporuceni od MS je pretypovat retezec tedy:
INSERT INTO X (xnvarchar) VALUES( N'Ahoj')
^
| zde !

Pavel

Jan.Misek(zv)2s(tec)cz
[...]

Socket Server - tuhne spojenie

[*] Jan Grman <janog(zv)pluto.elf.stuba.sk> - 10.4.2002 18:06:21

> nebolo by rozumnejsie pouzit SOAP?

Mozno bolo. Vie niekto poradit linu ci rovno poslat na moj email funkcne
demo SOAP (klient a server).
Mne sa to nejak nedari rozchodit (D6ent, Upd2).

Vdaka.
janog(zv)pluto.elf.stuba.sk

barva tlacitka

[*] <darken(zv)email(tec)cz> - 10.4.2002 18:14:55

Dobry den,
prikaz
Form2.Button6.Brush.Color := clblue;
me nezmeni barvu tlacitka.
Muzete me prosim nekdo poradit?
dekuji,
Dalibor Uhlir

OT: Jak usetrit pamet v Pascalu

[*] Zden�k���vJ'{��v��̿ - 10.4.2002 18:35:10

Ahoj,

upravuju jeden program psany v Pascalu pod DOSem (a opravdu ho ted nemuzu
predelavat do Delphi:-) a s tim jak roste zdrojak, tak klesa pamet, kterou
mam k dispozici a program se zacina hroutit.
Jede to cely v grafickym modu.
Veskery kod je umisten v unitach, ale EXE je i tak dost velky. Mam pocit, ze
mi to z konvencionalky uzira prave velikost EXE (mozna kecam).
Promenny nejsou dynamicky, ale takrka vsechny jsou lokalni.

Nemate nekdo nejakej tip, jak usetrit pamet nebo jak snizit velikost EXE
nebo ... nebo cokoliv.

DIK.

TListView vs. vetsi objem dat

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 10.4.2002 18:40:23

Ahoj,

> [...]
>muzes zobrazit treba milion polozek okamzite, vcetne ruznych trideni apod.

Diky, funguje to uplne bezvadne, jak SubItems, tak i vyhledavani
jen jeste takovy mensi dotaz

MyListView.Items.BeginUpdate;
try
MyListView.Items.Clear;
dm.AQueryListView.Open;
if dm.AQueryListView.RecordCount>0 then
begin
MyListView.Items.Count:=dm.AQueryListView.RecordCount;
MyListView.Repaint;
MyListView.Items.EndUpdate;
end;

Dal jsem tam BeginUpdate, EndUpdate
bude to mit nejaky vyznam v tomto pripade ?

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

DbGrid - ulozeni a nacteni vlastnosti sloupcu

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 10.4.2002 18:45:40

Na http://www.scalabium.com/ je komponenta SMDBGrid, kde se ukladaji do
registru vlastnosti, ktere pozadujes. Podivej se na to pro inspiraci.

----- Pavel ZIDEK -----
http://www.kopr(tec)cz/delphi, delphi(zv)kopr(tec)cz

> existuje nejaka komponenta na ulozeni a nacteni vlastnosti jednotlivych
sloupcu v DbGridu ?

OT: Jak usetrit pamet v Pascalu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 10.4.2002 18:45:16
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Jak usetrit pamet v Pascalu

[*] Radek Cervinka <radek.cervinka(zv)centrum(tec)cz> - 10.4.2002 18:49:14

Pouzij BP (pouziva DPMI) nebo FreePascal (32 bitovy kompilator), umi grafiku
taky na stejne urovni jako
TP.

Jinak muzes pouzit overlay (v helpu to najdes).
Radek

> [...]
>Promenny nejsou dynamicky, ale takrka vsechny jsou lokalni.
>
>Nemate nekdo nejakej tip, jak usetrit pamet nebo jak snizit velikost EXE

array of TNeco

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 10.4.2002 18:49:10

Ja uvolnuji pamet tak
type
A: array of integer;
A := nil;

Pavel ZIDEK

> mam array of TNeco ve sluzbe NT a kdyz data uz nepotrebuji nastavuji
> SetLength(TNeco,0) a furt dokola,jenze mam pocit ze se pri tom neuvolnuje
> korektne pamet. Vola se jeste neco na uvolneni pameti? Nejaky finalize ci

ADO a Unicode

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 10.4.2002 18:54:44

On 10 Apr 2002 at 15:31, Jan Misek wrote:

> [...]
> pretypovani proprerty sql u ado atd ...porad jen otazniky v DB. Prosim
> poslete mi nekdo ukazku kodu jak na to, nebo alespon odkaz

Proboha, KDO ti neco takoveho radil?! Kdyz uz, tak pouzivej vyhradne
ADODataSet (tedy jestli pouzivas ADOExpress). Predpokladam, ze v
databazi mas opravdu nvarchar. Pak by se mel objevit WideString
field. Pokud to takto nefunguje, pak je chyba jednoznacne v navrhu
TDataSet a odvozenych a zavislych trid, protoze primo pres MS ADO
funguje predavani unicode retezcu zcela spolehlive.

Phone: 0603 551 282

TListView vs. vetsi objem dat

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.4.2002 18:58:30

From: "Blazek Jaroslav" <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz>
> Dal jsem tam BeginUpdate, EndUpdate
> bude to mit nejaky vyznam v tomto pripade ?

Pro Items ne.

Petr Vones

barva tlacitka

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 10.4.2002 19:05:57

Koukni na http://www.kopr(tec)cz/delphi/index.htm#KColBtn

----- Pavel ZIDEK -----
> [...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.4.2002 19:06:06

From: "Robert Poncak" <delphi(zv)zvlauto.sk>
> Prvy krat odosle mail bezchyby. Ale druhykrat napise chybu "Incomplet
> Header" a mail neodosle.
> Neviete niekto v com to moze byt?

Nepouzivej NetMasters komponenty, ale neco jineho. Treba Indy nebo Synapsi.

Petr Vones

Parametry pro SetTextAlign a ExtTextOut

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.4.2002 19:09:40

From: "Str�n�k Franti�ek" <FStranik(zv)cpoj(tec)cz>
> Jak nastavit parametry pro API funkci SetTextAlign(), aby funkce ExtTextOut
> vykreslila zadany retezec doprostred zadaneho Rect (ktery je vetsi nez sirka
> a vyska retezce !!!).

Pouzij radsi DrawText:

procedure TForm1.FormPaint(Sender: TObject);
var
R: TRect;
begin
R := ClientRect;
DrawText(Canvas.Handle, 'Text', -1, R, DT_CENTER or DT_SINGLELINE or
DT_VCENTER);

Ukladani pozice v CoolBaru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.4.2002 19:15:28

From: "Jiri Sindelar" <shindy2m(zv)seznam(tec)cz>
> Kdyz pri spustenem programu zmenim pozici jednotlivych polozek v CoolBaru a
> program zavru, tak se mi po opetovnem spusteni tato pozice nenacte.

Toto v te komponente neni implementovano, je treba si to dodelat tak ze budes
ukladat coolbands.

Petr Vones

Komunikace s TServiceApplication

[*] Jaroslav Bruzek <konference-delphi(zv)dcsystems(tec)cz> - 10.4.2002 19:24:50

Ahoj,
snazim se napsat servis pro W2000 a celkem se mi to i dari, ale nevim pomoci
ceho s nim mam komunikovat. Potreboval bych aby nejaka aplikace (popr. CGI)
mohla memu servisu predavat data a prijimat odpoved. Predem dik za nakopnuti
spravnym smerem.

DC Systems s.r.o.
Erbenova 2
779 00 Olomouc
Czech Republic

Tel./fax: +420-68-5758618
GSM: +420-603-585476
E-Mail: bruzek(zv)dcsystems(tec)cz
HTTP: http://www.dcsystems(tec)cz
***************************************

Jak pouzit LIKE ?

mam databazi osob a rad bych provedl nasledujici :

v TEdit zadavam prijmeni osoby, v TListBox bych rad zobrazoval osoby
nasledujicim zpusobem :

napr. pri zapisu "N" do TEdit se v
TListBox zobrazi :

"Neumann"
"Neuwirth"
"Novak"
"Novakova"
"Novotna"
"Novotny"

pri zapisu "No" se zobrazi uz jen

"Novak"
"Novakova"
"Novotna"
"Novotny"

pri zapisu "Novo" se zobrazi uz jen

"Novotna"
"Novotny"
Otazka zni : JAK SPRAVNE VYTVORIT SQL DOTAZ ??

Uz se tu s tim trapim pul dne :O((((((((((((
Diky za pomoc Radek

Jak usetrit pamet v Pascalu

[*] Tomas Krysl <tomkrysl(zv)quick(tec)cz> - 10.4.2002 20:47:23

> [...]
> Promenny nejsou dynamicky, ale takrka vsechny jsou lokalni.
>
> Nemate nekdo nejakej tip, jak usetrit pamet nebo jak snizit velikost EXE

Zrejme mas namysli TP/BP7 real mode. V tom pripade mel tytez problemy asi
kazdy, kdo
takhle delal vetsi programy (vcetne me). Moznosti je (bylo?) nekolik:
1. Vse nepotrebne z DOSu narvat do UMB (horni pamet) - pod Win32dosem moc
nejde a uzivatele bych do toho nechtel nutit, i kdyz to hodne programu
delalo.
2. Pokud pouzivas rozmerne datove struktury, muze se pouzit EMS/XMS - je to
hroznej humus, ale unity s ovladacem se jeste snad daji stahnout (doba uz
pokrocila).
3. Konvencka se da o neco malo zvetsit pouzitim ovrleje - to jsem ale nemel
zapotrebi - resil jsem to ad2.
4. Kontrola dyn. pameti pomoci MemAvail, MaxAvail - dat do watchu - kvuli
korektni de/alokaci haldy
5. Prejit na 16 bit protected mode BP7 - silne nedoporucuju.
6. Prejit na 32 pascal (treba Free Pascal (ke stazeni na
http://www.freepascal.org/), apod.). Ackoli se to zda zprvu slozite, je to
urcite to nejlepsi reseni, pokud nepouzivas kvanta inline assembleru nebo
tasmanskych obj souboru. Ma to IDE, 99% kompatibilni s TP.

Tomas Krysl

Jak pouzit LIKE ?

[*] Frantisek Augusztin <afsoft(zv)host.sk> - 10.4.2002 20:49:46

temcc> pri zapisu "Novo" se zobrazi uz jen

temcc> "Novotna"
temcc> "Novotny"

LIKE 'Novo%'

Frantisek Augusztin
afsoft(zv)host.sk
http://www.afsoft.sk

Co znamena tato vyjimka?

[*] Vit Jurasek <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 10.4.2002 20:51:11

Netusi nekdo, co muze mit za pricinu vyvolavani teto vyjimky?

Application Error. Exception ElntOverflow in module STANDA1.EXE at 00068401
Integer overflow

Nedavno se objevila a obcas zpusobi chybu pri startu. Pri krokovani nikdy
nenastane (alespon se tak stale nestalo).

Diky za informace.
VJ

test stanice

[*] <korin.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 10.4.2002 20:53:02

> Hezky den,
> pracuji v internetove kavarne a obcas se mi stane, ze prijde
vicero lidi
> najednou, zalezou nekam k zadnim pocitacum, ja si jich nevsimnu
a zapomenu
> jim zapnout odpocet casu, ktery byli u pc. Proto bych chtel
udelat nejaky
> programek, ktery by sondoval, kdy zakaznik zacne pracovat s pc.
Stacilo
by,
> aby mi na pc vyskocila nejaka hlaska, jako kdyz se treba
pouzije obycejne
> "net send stanice4 "pokuz"". Jak nejlepe tento problem vyresit?
Napada Vas
> neco? Predem Diky.

Delam soft pro internetove kavarny, je delany tak ze uzivatel
muze spoustet a pouzivat jen povolene programy, nemuze nic krome
dokumentu mazat a je celkem dobre zabezpeceny. Ale to
nejdulezitejsi je ze na pocitaci nemuze zakaznik nic delat dokud
si nezaplati u pokladny treba hodinu na internetu, jinak ho
program nikam nepusti.

Obrazek : http://herna.hyperlinx(tec)cz

Kdyby jste se chteli o programu dozvedet vic, tak mi napiste
korin(zv)centrum(tec)cz

Ivan Novotny, programator

--------------------
�ena v centru pozornosti na http://zena.centrum(tec)cz

Com port ve windows a ascii 00

[*] bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 10.4.2002 20:55:41

Ahoj konference, mam takovy maly problemek. Mam zarizeni pripojene na com ktere posila data. Problem je v tom ze ma poslat napriklad 7 znaku z cehoz 3 znaky jsou #0 a vetsina komponent pro praci s comem ktere jsem mel vraci vysledek jako string nebo PChar. Tudiz me vrati string se 4-mi znaky a znaky #0 me vypusti, tudiz to co prijmu ma jinou delku nez ma mit. Prosim o radu jakym zpusobem dostat ve windows vsechno co mi na ten port chodi...
(v dosovskym terminalu me prislo vsechno :) )

Predem dekuji za odpoved Vlada

array of TNeco

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 10.4.2002 21:03:26

On 10 Apr 2002 at 18:49, Pavel ZIDEK wrote:

> Ja uvolnuji pamet tak
> type
> A: array of integer;
> A := nil;

Uhuuhu! Takto prirazujes promenne jinou hodnotu, ale neuvolnujes ji.
Nejsi ve Visual Basicu, ale v Delphi.

Phone: 0603 551 282

array of TNeco

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.4.2002 21:05:19

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>

> Uhuuhu! Takto prirazujes promenne jinou hodnotu, ale neuvolnujes ji.
> Nejsi ve Visual Basicu, ale v Delphi.

Dynamicka pole se uvolnuji prirazenim nil, viz Dynamic arrays v helpu.

Petr Vones

Komunikace s TServiceApplication

[*] novos(zv)email(tec)cz - 10.4.2002 22:37:36

cau

moznosti je dost. pokud se jedna o male objemy dat tak napriklad
pomoci atomu (viz. GlobalAddAtom) nebo i pomoci zprav mezi
aplikacemi (Send..PostMessage)

Ivos

On 10 Apr 2002, at 19:24, Jaroslav Bruzek wrote:

> [...]
> mohla memu servisu predavat data a prijimat odpoved. Predem dik za nakopnuti

[*] Petr Wolf <PetrWolf(zv)centrum(tec)cz> - 11.4.2002 00:12:03

Dobry den,

vedel by nekdo, jak pridat vlastni polozky do
1) menu Start - Hledat
2) kontextoveho menu pri praci se soubory (jako to dela WinZip)

pripadne jeste jedna vec : Zajimalo by mne, jestli jde nejakym k windows
setrnym zpusobem vytvorit slozku se specialnim rezimem prohlizeni, jako
treba slozka Windows/Fonts. Obavam se ze ne, ale o to vice by me opak
potesil.

Dekuju

Petr Wolf

OT: Zjisteni informaci o pocitaci

[*] Vit Jurasek <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 11.4.2002 00:28:42

Zdravim, mam malej dotaz. Na nekolika pocitacich u zakazniku (kteri jsou moc
daleko) mi zacal padat muj produkt uplne stejnou hlaskou.
Neznate nekdo nejakej soft, ktery by mi dal do nejakeho log txt souboru
nejakou charakteristiku pocitace? napriklad strucny prehled hardware,
operacni system, spustene ulohy apod?
abych mohl urcit nejaky spolecny cinitel tech chyb.

diky za odpoved
VJ

Komunikace s TServiceApplication

[*] Jaroslav Bruzek <konference-delphi(zv)dcsystems(tec)cz> - 11.4.2002 07:11:34

Ahoj,
atomy se mi na to asi hodit nebudou a moje pokusy s PostMessage(SendMessage)
taky nebyly uspesny. TService totiz nema handle a pokud jsem si tam pridal
formular(kterej nebyl videt), tak mu zprava (WM_CopyData) nikdy neprisla.
Jakym zpusobem mam posilat zpravy servisu? Existuje nejaka jina moznost
komunikace(krome socketu), ktera tady jeste nebyla uvedena?

> [...]

CGI)
> mohla memu servisu predavat data a prijimat odpoved. Predem dik za

Jak pouzit LIKE ?

[*] Jiri Kratochvil <jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz> - 11.4.2002 08:03:50

> Otazka zni : JAK SPRAVNE VYTVORIT SQL DOTAZ ??

SELECT jmeno FROM tab_lide WHERE jmeno LIKE "Novo%"

ADOConnection a Timeout expired - vyreseno

[*] L. Filip <lfilip(zv)lekis(tec)cz> - 11.4.2002 08:11:14

Pouzivam TADOStoreProc. Nakonec jsem dospel k tomu ze jsem ji pretypoval na
TCustomADODataset a zvysil ConnectionTimeout na pozadovanou hodnotu.
Nechapu proc v TADOStoreProc je tato vlastnost skryta.
Je k tomu nejaky duvod?

> vlastnost
Timeout

OT: Jak usetrit pamet v Pascalu

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 11.4.2002 08:27:14

Ahoj,
existuje jednotka pridavana k overlay ktera overlayuje do XMS misto standardniho EMS (tak jak to ma borland). Nenarusuje se tim cyklus vkladani/vypadavani unit do overlay. ALE... Unita musi byt navrzena pro overlaying, nemuze to byt kazda unita. Pravidla jsou popsana v manualu tj. musi zacinat direktivou {$O+}, vsechny procedury musi byt FAR, nesmi obsahovat ovladace preruseni, ze standardnich unit muze byt overlayovana pouze unita DOS a HLAVNE je nutne se vyvarovat vedlejsich odkazu (kaskadova volani, neprima volani atp.).

Prekompilovat to pod Borland Pascalem nebo rozdelit kod a pouzit
overlay

10.4.2002 Zden�k:
> [...]
> mi to z konvencionalky uzira prave velikost EXE (mozna kecam).
> Promenny nejsou dynamicky, ale takrka vsechny jsou lokalni.

[*] smallbear <smallbear(zv)centrum(tec)cz> - 11.4.2002 08:38:10

Diky,
jen annonymne se tam nedostanu... :-(
Ale vyhladal jsem soubor pomoci *** www.webfast(tec)cz a je to.. Zkusim to.
Jeste se Te zeptam: Kdyz zjistim, ze potrebuje treba x knihoven, kam je
nahraju? Do adresare windows/system?

Opravdu moc diky,
> na ftp.delphi(tec)cz v adresari Other je depends.zip. Tim zjistuju, ktere
> knihovny program potrebuje.
>
> S pozdravem
>
> Petr Jarkovsky

ClientSocket

[*] Dalibor �r�tek <dalibor.srutek(zv)i-projekt(tec)cz> - 11.4.2002 08:39:26

Dobry den, mam takovyto problem. Na pocitaci mi bezi webserver na adrese
127.0.0.1 a portu 3939. Potrebuji z me aplikace vznaset requesty na tento
server. Poroto jsme pouzil komponentu TClientSocket a nastavil jsem
property:
Address: 127.0.0.1
Port: 3939
Na button jsem provedl:
ClientSocket1.Active := true;
ClientSocket1.Socket.SendText('Req?.........'); // coz je pozdavaek na
tento server
a v procedure ClientSocketRead(Sender: TObject; Socket: TCustomWinSocket);
se pokousim odchytit data pres Socket.ReceiveText, ale tato udalost se vubec
nezavola !!!. Kdyz si necham zobrazit result funkce
ClientSocket1.Socket.SendText('Req?.........'), tak se mi misto 0 vraci 15,
coz asi neni to prave orechove. Muzete mi prosim nekdo poradit, co delam
spatne. Diky. Srutek

Jak pouzit LIKE ?

[*] smallbear <smallbear(zv)centrum(tec)cz> - 11.4.2002 08:42:33

Presne tak, resil jsem podobny problem.
Mrkni se sem:
http://forum.builder(tec)cz/read.php?f=18&i=6106&t=6106

#0 me vypusti, tudiz to co prijmu ma jinou delku nez ma mit. Prosim o radu
jakym zpusobem dostat ve windows vsechno co mi na ten port chodi...
(v dosovskym terminalu me prislo vsechno :) )

Predem dekuji za odpoved Vlada

dedenie komponent a potlacenie vyditelnosti proper

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 11.4.2002 09:50:18

Ahoj,
vytvor novou 'read only' vlastnost se stejnym jmenem.

likeapear wrote:

> jestli je vlastnost jednou published, uz s ni asi nic neudelas...proste
> snizeni "viditelnosti" vlastnosti neni mozna.
>
> likeapear

ClientSocket

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 11.4.2002 09:56:50

> ClientSocket1.Socket.SendText('Req?.........'); // coz je pozdavaek na

Asi pouzivas NonBlocking rezim? Pak SendText musi byt v OnWrite eventu.

Tom

OT: Jak usetrit pamet v Pascalu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 11.4.2002 10:16:03

Nejlepe prelozit to do Protect Modu, zde pozor
na grafiku, nelze se odkazovat primo na A000:0000, ale
system ma preddefinovany selector (i pro IRQ a B800:0000).
Dale pozor na nektere operace s pointery.
Overlay jsou pouzitelny, ale mohou podstatne zpomalit
beh programu, maji smysl hlavne pro dlouhe vypocty
v jedne unite, urcite tak nepouzivat systemove knihovny.
V real modu se natahne cele exe do RAM (pokud neni overlay)
a ktomu se alokoje stack a heap.
Jeste muzes zmensit velikost stacku, ale pozor na to.

Slavek

> 10.4.2002 Zden�k:

dedenie komponent a potlacenie vyditelnosti proper

[*] Vaclav Votipka <vaclav.votipka(zv)merlin(tec)cz> - 11.4.2002 10:26:23

Tomas Michal�k wrote:

>Ahoj,
>vytvor novou 'read only' vlastnost se stejnym jmenem.

To bude fungovat v D5 ale v D6 lze IMHO zapnout, aby object inspektor
zobrazoval i Read-only property (default to je asi vypnuto)

eNca

virtualni COM port

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 11.4.2002 10:28:32

Ahoj,
jde mi o to jak dostat data do programu, ktery je cte normalne z COM
portu.
Vaclav Sazima

Ales Martinik wrote:

> Chtelo by to upresnit dotaz - ma to byt sw driver, ktery do Vasi aplikace

dedenie komponent a potlacenie vyditelnosti proper

[*] Tomas =?iso-8859-2?Q?Michal=EDk?= <michalik(zv)proca(tec)cz> - 11.4.2002 10:33:13

Ahoj,

Vaclav Votipka wrote:

> To bude fungovat v D5 ale v D6 lze IMHO zapnout, aby object inspektor
> zobrazoval i Read-only property (default to je asi vypnuto)

uz jsem se to taky od kolegy dozvedel, ale stejne to nepujde menit,
takze to snad ucel splni ...

Kompilace programu

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 11.4.2002 10:45:12

Pripojeni ftp.delphi(tec)cz user: delphi psw: archivar

dedenie komponent a potlacenie vyditelnosti proper

[*] iturcan(zv)gamo.sk - 11.4.2002 10:48:06

Hi,

Ja potrebujem len to aby to nebolo vydiet cez komponentu RTTI Inspector
dodavanu v Developer Express. Ta vlastnost ze je ReadOnly to az tak
velmi nevadi pretoze cez typecasting tam zapisem hodnotu

Vdaka zatial to splna ucel, ale samozrejme ak jestvuje nejaka ina moznost
pri ktorej by som nemusel pouzivat pretypovanie dajte mi prosim vediet.
Ivan

Tomas Michal�k
<michalik(zv)proca. To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
cz> cc:
Sent by: Subject: Re: dedenie komponent a potlacenie vyditelnosti
delphi-l-owner(zv)c property
lexpert(tec)cz

11.04.2002 10:33
Please respond
to delphi-l

Ahoj,

Vaclav Votipka wrote:

> [...]
> zobrazoval i Read-only property (default to je asi vypnuto)

uz jsem se to taky od kolegy dozvedel, ale stejne to nepujde menit,

[*] Kinsky Filip <xkinf01(zv)vse(tec)cz> - 11.4.2002 10:54:14

nejsem si 100% jistej, ale podle toho, co jsem na IB zkousel
se pouzije index i pokud zadas WHERE xx LIKE 'aaa%'....

Filip Kinsky

On Thu, 11 Apr 2002 09:33:32 +0200
"Radek KALA" <Kala(zv)Atlas(tec)cz> wrote:
> Pokud ti jde jen o zacatky jmen tak bych urcite nepouzil
> LIKE,
> pokud tedy pouzivas Interbase
>
> pouzij WHERE jmeno starting with 'No'
>
> Je to rychlejsi a pokud existuje index tak je vyuzit.
> konstrukce like
> 'No%' index nevyuzije.

> zobrazoval osoby

> S pozdravem Radek KALA
> BetaControl, s.r.o.
> Cerneho 58/60, 635 00
> tlf. : + 420 5 4622 3491
> fax : + 420 5 4622 3470
> GSM : + 420 603 85 75 15

Kompilace programu

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 11.4.2002 10:59:14

Pokud se nepletu, tak je to jedno.
Vlastni knihovny bych nakopirovat bud k exe souboru nebo do systemu (podle
toho, jestli bych je mohl vyuzit i v jinych programech).
Cizi, podle toho, kde je mas ted (zrejme v systemu).
Obecne muzes mit DLL v jakemkoliv adresari, ktery je v sys. promenne PATH.

S pozdravem

Petr Jarkovsky

#0 me vypusti, tudiz to co prijmu ma jinou delku nez ma mit. Prosim o radu
jakym zpusobem dostat ve windows vsechno co mi na ten port chodi...

Jak pouzit LIKE ?

Ja pouzivam na FB "Select Priezvisko from Osoby where Priezvisko Starting
with 'N' " a index sa pouzije ak existuje.

TRoland.

Logovani Interbase

ja to riesim takto

CREATE TABLE HISTORIA (
JEDIN AUTOINTEGER NOT NULL,
DATUMCAS TIMESTAMP NOT NULL,
TABLE_ID SMALLINT NOT NULL,
ZAZNAM INTEGER,
UZIVATEL VARCHAR (31) character set WIN1250 collate PXW_CSY,
ZMENA SMALLINT,
UID D_UID);

SET TERM ^ ;

CREATE TRIGGER HISTORIA_BEFORE_UPDATE FOR HISTORIA ACTIVE
BEFORE UPDATE POSITION 0
NEW.DATUMCAS=current_TIMESTAMP;
END
^/* Trigger: HISTORIA_ID */
CREATE TRIGGER HISTORIA_ID FOR HISTORIA ACTIVE
BEFORE INSERT POSITION 0
IF (NEW.JEDIN IS NULL) THEN NEW.JEDIN = GEN_ID(HISTORIA_ID,1);
NEW.DATUMCAS=current_TIMESTAMP;
END
^

SET TERM ; ^
CREATE PROCEDURE ZAPISHISTORIU (
TABULKA VARCHAR (20),
ZAZNAM INTEGER,
ZMENA SMALLINT)
AS
declare variable STAV INTEGER;
begin
select gen_id(historia_enabled,0) from rdb$database into :STAV;

if (STAV>0) then
begin
insert into historia (jedin,TABLE_ID,zaznam,zmena,uzivatel) values
(null,(SELECT rdb$relation_id FROM rdb$relations WHERE
RDB$RELATION_NAME=:TABULKA),:ZAZNAM,:ZMENA,USER);

TRoland.

Co znamena tato vyjimka?

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 11.4.2002 14:04:45

> [...]
>
> Nedavno se objevila a obcas zpusobi chybu pri startu. Pri krokovani nikdy
> nenastane (alespon se tak stale nestalo).

Tusim, ze jednou jsem mel podobny problem. Myslim si, ze jde o chybu preteceni,
coz by melo mit za nasledek nespravne dosazeni a nebo vypocty do promenne typu
integer.

Mne se stavalo, treba u Timeru, kdyz jsem dosadil velke cislo, ze se program
nerozjel s podobnym hlasenim. Tak jsem to dosazeni do intervalu provedl az
po Form.Create.

Zkus, jestli nedosazujes, nebo nepocitas s nejakou promennou(typu integer)driv,
nez ji vynulujes.
Jestli chybu nenajdes, tak co zmenit typ promenych? Je to prasarna, ale mohlo by
to pomoct. (Integer na longint, atd.)
No ted jsem se koukl na help a zacinam pochybovat, jestli je to cesta spravnym
smerem. Pokud v Delphi pouzivas typ integer, tak by mel byt 32bitovy a ten pretece
jen tezko.
Pokud jsi si nejakym prepinacem nezapl (nevypl) pouzivani tohoto typu integer-u.
Nepouzivas ShortInt nebo SmallInt? teoreticky Integer type je i Byte, Word, LongWord.

Asi jsem Ti moc nepomohl, ze?

Ale treba Te neco napadne.

Reklama:
Cim vice pratel, tim vice penez! http://www.genius(tec)cz

OT: Delphi a SVG Viewer

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 11.4.2002 14:11:16

Ahoj,

nemate nekdo zkusenosti s pouzitim SVG Vieweru z Delphi? Jeste jsem s tim nikdy
nepracoval, tak bych uvital jakekoliv info.

Reklama:
Co vidite? - Odpovezte a vyhrajte Nokia 8310. Vice na http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=25745%26url=http://www.covidite(tec)cz

virtualni COM port

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 11.4.2002 14:13:25

Ahoj,
to jo, ale to si schovavam az jako posledni moznost. Ono treba na
notebooku je to dneska problem, neb ten ma COM port vetsinou jen jeden.

Slavomir Skopalik wrote:

> No jestli nejde o hromadne prodavany program, tak bych spojil laplinkem dva
> porty a data posilal na ten port, melo by fungovat i copy.
> Jestli to neni mozne, tak to berte jako bezpredmetne.

OT: QuickReport 3.0 versus 3.5

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 11.4.2002 14:16:58

Ahoj
jake mate, prosim, zkusenosti s prechodem z QR3 na QR3.5 a jsou-li tam nejake markantni zmeny? Jinymi slovy, vyplati se prejit na novou verzi?
Dekuji za pripadne odpovedi
Jaro B.

Vykreslenie polozky menu vpravo

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 11.4.2002 14:21:13

To je divne, protoze me to na WinXP Prof. funguje bez problemu.
Jediny problem nastane pri merge menu, takze jsem od toho nakonec upustil...
:(

> [...]
> TRoland.
>
> //pre vykreslenie menu Help a Okna do prava

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 11.4.2002 14:30:29

From: <iturcan(zv)gamo.sk>
> Potreboval by som u potomka komponenty zneviditelnit urcite vlastnosti tak
> aby ich nebolo vydiet cez ObjectInspector. Je to mozne ?

Neni. Spravne reseni je pouzivat predka bez zverejnenych published property,
tak jako je to ve VCL v Delphi 6 kde mas nejdrive TCustomXXX a od neho pak
odvozeny TXXX objekt ktery se lisi jen published vlastnostmi. Pri odvozovani
nove komponenty pak pouzijes ten TCustomXXX a zverejnis si vlastnosti ktere
potrebujes.

Petr Vones

array of TNeco

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.4.2002 14:35:18

From: "Delphin" <delphin(zv)post(tec)cz>
> Bohuzel je to to tak, ze a:=nil se prelozi jako volani DynArrayClear,

Proc bohuzel ? Je to tak v definici jazyka.

Petr Vones

Kompilace programu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.4.2002 14:38:10

From: "smallbear" <smallbear(zv)centrum(tec)cz>
> jen annonymne se tam nedostanu... :-(

Pokud chces dependency viewer tak ten je soucasti prikladu JCL:
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL
http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi/DepViewer.htm

Popripade si muzes takovy nastroj napsat sam pomoci funkce PeImportedLibraries
v unitu JclPeImage.