Co znamena tato vyjimka?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.4.2002 14:41:10

From: "Vit Jurasek" <delphi(zv)obecpohori(tec)cz>
> Netusi nekdo, co muze mit za pricinu vyvolavani teto vyjimky?
>
> Application Error. Exception ElntOverflow in module STANDA1.EXE at 00068401
> Integer overflow

Patrne mas aplikaci prelozenou s nastavenym Overflow checkings v Compiler
Options. Toto nastaveni je dobre pro ladeni ale nehodi se do finalniho buildu
aplikace, protoze zbytecne zpomaluje kod. Pro zjisteni mista v kodu kde tato
vyjimka vznikne muzes pouzit JclDebug unit.

Petr Vones

Logovani Interbase

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 11.4.2002 14:49:17

Ahoj,

> a co kdybys logoval do IB tabulky? Protoze by logovani bylo v ramci
> transakce, bylo by to podle Tvych predstav. Jediny zadrhel - u tabulky
> s logem vytvaret jedinecny primarni klic.
*****Take me to pripadne jako dobry zpusob. Osobne mam specialni
tabulku, kam v trigru kazde ostatni tabulky vkladam nazev tabule a
pak dalsi rozsirujici informace jako vkladane/updatovane/mazane ID a
dalsi. Pripadne dohledani je pak (relativne) jednoduche.

Komunikace s TServiceApplication

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.4.2002 14:52:13

From: "Jaroslav Bruzek" <konference-delphi(zv)dcsystems(tec)cz>
> atomy se mi na to asi hodit nebudou a moje pokusy s PostMessage(SendMessage)
> taky nebyly uspesny. TService totiz nema handle a pokud jsem si tam pridal
> formular(kterej nebyl videt), tak mu zprava (WM_CopyData) nikdy neprisla.
> Jakym zpusobem mam posilat zpravy servisu? Existuje nejaka jina moznost
> komunikace(krome socketu), ktera tady jeste nebyla uvedena?

Nevim proc se branis socketu, je to dobry zpusob, ktery ti navic snadno umozni
i vzdalenou administraci te sluzby.

Dalsi moznosti jsou:

* Pres registry:
HKEY_LOCL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\<service>\Parameter

Tady mas dve moznosti:
1. Service zaregistruje notofication handle pro dany key v registry pomoci
RegNotifyChangeKeyValue.
2. Klient posle SERVICE_CONTROL_PARAMCHANGE do dane service (Win2k/XP)

V obou pripadech je nutne aby klient bezel pod administratorskym uctem.

* Named pipes
* Memory mapped files

V techto pripadech budes asi potrebovat nejakou notifikaci pres eventy, takze
vznikne problem i se security kontexty. To je samozrejme mozne resit, ale je
treba si tu oblast nekde nastudovat.

* Soubor, INI

Tady bude nutne akorat zajistit notifikaci pri zmene toho souboru.

Petr Vones

Chyba ve volani metody stdcall

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.4.2002 15:14:04

From: "Tomas Kminek" <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz>
> D5.01, W2K, $O+
> Nasledujici kod se spatne zkompiluje a volani metody 'p' skoci na spatnou
> adresu. Kompilator spatne odvodi adresu z [ESP]. Jakmile se pridaj napr.
> dalsi lokalni promenne, tak uz adresu volani odvozuje spravne od EBP.

Stejne tak kdyz pouzijes try..finally, nadhera ;-) Jinak preferovany zpusob
posilani chyb Borlandu je pres QualityCentral: http://wwwapp1.borland.com/qc/

Petr Vones

DBGrid s checkboxy

[*] <ivan.ivanov(zv)email(tec)cz> - 11.4.2002 15:19:14

Zdravim vas,

neviete niekto o komponente DBGrid, ktory by hodnoty true a false zobrazoval ako checkboxy?

Download a Synapse.

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.4.2002 15:19:20

> Da sa cez synapse stiahnut z internetu html dokument ? Ako

no zalzi odkud chces ten HTML dokument stahnout...

- pokud jej mas na WWW serveru, pouzij HTTPsend, nepriklad pomoci:
function HttpGetText(const URL: string; const Response: TStrings):
Boolean;

- pokud jej mas na FTP serveru, pak pmoci ftpsend, napriklad pomoci:
function FtpGetFile(const IP, Port, FileName, LocalFile, User, Pass:
string): Boolean;

- pokud jej mas na postovnim severu treba v e-mailu, tak pomoci
pop3send ci imapsend

-atd...

QuickReport 3.0 versus 3.5

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 11.4.2002 15:31:44

Opraveny nektere chyby zejmena inicializace driveru tiskarny, ostani zmeny
jsou alespon z pohledu bezneho uzivatele male, ale vyplati se to.
Pavel

jake mate, prosim, zkusenosti s prechodem z QR3 na QR3.5 a jsou-li tam
nejake markantni zmeny? Jinymi slovy, vyplati se prejit na novou verzi?
Dekuji za pripadne odpovedi
Jaro B.

prevod HTML specialnich kodu na Unicode

[*] Roman Kunovsky <delphi-konference(zv)bcpraha(tec)com> - 11.4.2002 15:37:14

Ahoj,

potreboval bych nejakou rutinu, ktera by dokazala prevest HTML specialni kod
(napr. &oslash; &aring; atd.) na Unicode

Co znamena tato chyba IDE D5

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 11.4.2002 15:49:48

Ahoj
mam problem, pri ladeni jakekoliv aplikace (nebo pri pokusu o jeji regulerni ukonceni) dostavam tuto hlasku:
"Access viloation at address 0815C6FE in module 'bordbk50.dll'. Read of address 064E7000."
program pak nejde ukoncit, vsechno zamrzne a musim odstrelit Delphi ktere s sebou vezmou i ladenou aplikaci.
Po novem startu je schovany Object Inspector. Dosud nikdy se mi to nestalo. Mam Win2K, D5.01, knihovny tretich stran jsou vice jak rok nemenene.
Pomohlo by preinstalovani Delphi ?

Kompilace programu

[*] smallbear <smallbear(zv)centrum(tec)cz> - 11.4.2002 15:52:00

To je teda pekny. To opravdu neexistuje zpusob, jak zjistit, ktere dll
program potrebuje k zivotu? Pak tedy nechapu, jak se v tom ma programovat?
;-)

From: "smallbear" <smallbear(zv)centrum(tec)cz>
> To je teda pekny. To opravdu neexistuje zpusob, jak zjistit, ktere dll
> program potrebuje k zivotu? Pak tedy nechapu, jak se v tom ma programovat?
> ;-)

Staticky linkovane knihovny zjistis snadno. U dynamicky linkovanych je to
vetsinou tak, ze je pouzivas nekde v kodu, takze vis o ktere jde. Muzes se
take podivat do Debug Windows -> Modules v Delphi IDE pri ladeni aplikace.

Petr Vones

ComboBox jako historie

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 11.4.2002 17:26:41

Ahoj,
mam ComboBox (cbDropDown) u ktereho bych chtel, aby fungoval jako Edit s
historii pro jmena souboru. Kdyz uzivatel vybere soubor s historie, mel
by se tento soubor posunout na prvni misto v historii.

Problem je, ze diky nejakemu vedlejsimu efektu zaroven prijdu i o text v
ComboBoxu. Nepomuze ani rucni prirazeni Combo.Text := 'Balbla'. Nevite
nekdo, co s tim?

Tento kod volam na OnChange:

// pridani AFileName do historie
procedure TfrmMain.UpdateHistory(const AFileName: string);
var
i: Integer;
begin
with cbxFileName.Items do
begin
BeginUpdate;
try
for i := 0 to Count - 1 do
if AnsiCompareText(Strings[i], AFileName) = 0 then
begin // smazani puvodniho jmena
Delete(i);
Break;
end;
Insert(0, AFileName); // vlozeni do History na prvni misto
finally
EndUpdate;
end; // try/finally
end;
cbxFileName.Text := AFileName; // bez tohoto nam zmizi text ale s tim
take
end; // proc

D5 Pro upd 1, W95
Karel Kral, vyvojar IT / IT developer

virtualni COM port

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 11.4.2002 18:04:53

> napsani driveru a tam pomuze MSDN + DDK. Pokud to nekdo ma, pak bych mel
> taky zajem - ocuchat si ruzne druhy komunikace bez nutnosti dalsiho
pocitace
> a rozbocovaciho kabelu....

Mrkni na
www.sysinternals.com
je tam i na TCP/IP.

Petr Smol�k
psmolik(zv)fides(tec)cz

array of TNeco

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 11.4.2002 18:36:44

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> Proc bohuzel ? Je to tak v definici jazyka.

To neznamena, ze je to spravne. Prinejmensim to zavadi
nekonsistenci do jazyka v podobe side-effectu,
ktera urcite zvysuje riziko, ze se programator pokusi
uvolnovat i dynamicke objekty alokovane jinym zpusobem :-(((

Bye, pf

Zaveseni modemu

[*] <jiri.sedivec(zv)email(tec)cz> - 11.4.2002 19:22:15

Muzete mi poradit jak zavesit standartni modem, ktery vytocil Windows. Nevim jak zasahnout na port,
ktery jsem ani neotevrel.

Diky za kazdou radu
Jiri

Aplikace spolupracujici s ruznymi DB

[*] <tks(zv)mail(tec)cz> - 11.4.2002 19:55:16

Dobry den.

Potrebuju udelat aplikaci, ktera bude moci pracovat jak s Interbase (Win i Linux) tak i s MS SQL. Jake jsou moznosti? Musim vytvaret 2 ruzne aplkikace, nebo to lze udelat v jednom?

Dekuji
Tomas Kupcik
{D6Ent,WinXP}

---------------------------------------
Nav�tivte http://www.globalsearch(tec)cz/ !

DBGrid s checkboxy

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.4.2002 19:06:30

Ahoj,

On 11 Apr 2002, at 15:19, ivan.ivanov(zv)email(tec)cz wrote:

> Zdravim vas,
>
> neviete niekto o komponente DBGrid, ktory by hodnoty true a false
> zobrazoval ako checkboxy?

ExDBGrid umi nejen checkboxy
najdes na http://www.gjl-software.co.uk

Jarek Uher

Visualni DB komponenty

[*] <tks(zv)mail(tec)cz> - 11.4.2002 20:47:15

Mate typ na nejakou kvalitni a pokud mozno free sadu DB komponent (Grid, Edit, ComboBox...). Melo by to byt trochu chytrejsi nez ty v Delphi (napr. v podpore mysiho kolecka).

---------------------------------------

From: <tks(zv)mail(tec)cz>
> Potrebuju udelat aplikaci, ktera bude moci pracovat jak s Interbase (Win i
Linux) tak i s MS SQL. Jake jsou moznosti? Musim vytvaret 2 ruzne aplkikace,
nebo to lze udelat v jednom?

www.zeoslib.org

TRoland

OT: Zjisteni informaci o pocitaci

[*] Vit Jurasek <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 11.4.2002 22:17:12

Bohuzel, HWINFO je jen ve WIN98 a pod win2000 mi nefunguje, resp. nic
nezobrazi (i v modu /ui).
Prosim, opravdu nikdo neznate nejaky jednoduchy maly softik, ktery by vypsal
zakladni informace o kompu (procesor, verzi WIN, pamet, spustene sluzby a
aplikace apod) a pritom byl schopen bezet od win95 do win 2k nebo win XP?
Diky moc...

From: "Vit Jurasek" <delphi(zv)obecpohori(tec)cz>
> [...]
> operacni system, spustene ulohy apod?
> abych mohl urcit nejaky spolecny cinitel tech chyb.

Podivej se na funkce v unitu JclSysInfo. Pro zjisteni chyby je asi dobre mit i
dalsi informace, jako napriklad kde chyba vznikla a podobne.

Petr Vones

Visualni DB komponenty

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.4.2002 23:43:17

From: <tks(zv)mail(tec)cz>
> Mate typ na nejakou kvalitni a pokud mozno free sadu DB komponent (Grid,
> Edit, ComboBox...). Melo by to byt trochu chytrejsi nez ty v Delphi (napr. v
> podpore mysiho kolecka).

http://www.devexpress.com/products/vcl/product.asp?prodid=10

Jinak TDBGrid podporuje mouse whell.

Petr Vones

OT: Zjisteni informaci o pocitaci

Mno, na nekterem chipu bylo MSysInfo komponenty od fy MiTec

File: msysinfo.zip
Product: MiTeC System Information Component
Version: 5.2
Author: MichaL MutL
E-Mail: michal.mutl(zv)atlas(tec)cz
Target: Delphi 2.x, Delphi 3.x, Delphi 4.x, Delphi 5.x
Platform: W95, W98, NT, W2000, Windows ME
+ Registered organization, owner
+ Time Zone info
+ Machine name, IP address, MAC Address
+ Last boot date and time, Boot time
+ CPU architecture, type, active mask, count, level, revision, vendor, id,
speed,
+ OS version, build number, platform, CSD version, version name, user name,
serial number, folders
+ Graphic adapter chip name, dac, memory, screen width and height, color
depth, modes
+ Sound card name, WaveIn, WaveOut, MIDIIn, MIDIOut, AUX, Mixer device name
+ Printers
+ Monitors
+ Memory info, allocation granularity, min.and max.application address
+ Disk info, file system, controllers
+ BIOS name, copyright, extended info, date
+ Video BIOS version and date
+ Network adapter, protocols, sevices, clients,
+ Winsock info
+ BDE, ODBC, DAO version
+ DirectX info
+ Device overview (like Device Manager)
+ Win9x resources
+ Running process enumeration

Je�tam i demo, jestli chces zaslu...

Sroub

> [...]
> aplikace apod) a pritom byl schopen bezet od win95 do win 2k nebo win XP?

Visualni DB komponenty

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 12.4.2002 07:38:00

To sice ano, ale velice spatne - pri pouziti mousewheel se sice presune
oznaceny radek, ale ukazatel aktualniho zaznamu (sipka vlevo) zustava na
svem miste a take nejde posunuti mimo zobrazene zaznamy (scroll)... :(

> Jinak TDBGrid podporuje mouse whell.
>
> Petr Vones

Aplikace spolupracujici s ruznymi DB

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 12.4.2002 07:44:02

O tom si klidne muzeme popovidat, protoze to same jsem resil. Vpodstate je
nutne to resit pres OPF (Object persistence framework). Ja jsem si napsal
nekolik objektu - predku, v kterych definuji co a jak se ma pouzit a potom
mam dalsi objekty, ktere mapuji tabulky z DB do objektu v Delphi. Na techto
objektech se provadi veskera prace s DB.
Podivej se na tiOPF - www.techinsite.com.au.

> Potrebuju udelat aplikaci, ktera bude moci pracovat jak s
> Interbase (Win i Linux) tak i s MS SQL. Jake jsou moznosti? Musim
> vytvaret 2 ruzne aplkikace, nebo to lze udelat v jednom?
> Tomas Kupcik

GetUserName,GetTickCount,Registry

[*] Vojt�ch Albrecht <vojtech.albrecht(zv)quick(tec)cz> - 12.4.2002 07:58:57

Zdravim, kdo poradi ?

GetUserName - v systemu Win 98 nevraci jmeno, Win 2000 je v poradku
existuje tedy jina moznost zjistit kdo se prave prihlasil
do systemu 20
GetTickCount - nevite nekdo nahodou jakou tato funkce vraci hodnotu, tzn.
pokud se uzivatel prehlasuje (odhasit uzivatele a prihlasit se jako),
nastavi se tato hodnota znovu do nuly nebo se porad pricita.

Jeste bych chtel podotknout ze cteni primo z registru funguje pri startu jen u win 2000
ale u win 98 to nefunguje.
Problem ktery resim je nasledujici: mam stanice v siti 98, 95,NT,2000 a tyto se
prihlasuji do domeny kde se spusti script za pomoci kix32.exe a prave v tomto
scriptu mam programek ktery projede prave prihlasenou stanici a zjisti o ni
vsechny dostupne informace. No a zde je prave ten problem ze ty 98 nejsou
az takove jake bych cekal. Tzn. i kdyz uzivatel je prihlaseny a script probehl,
nedostanu jmeno uzivatele a navic prave pri tomto startu nelze ani mrknout
do registru natoz tam neco napsat. Prave s timto me pak napadla vec abych
zjistil gettickcount a svuj programek pustil az po nejake dobe. No moc se me
takove reseni ale nelibi.

Dekuji za kazdy namet.

Delphi zdar

(Win 2000,Win 95, Win 98, Win NT, VMware, Delphi 5 Prof., 800MHz, 400MB RAM)

TWebBrowser

[*] Jan Netrval <jnetrval(zv)pilscom(tec)cz> - 12.4.2002 08:07:28

Dobry den

Pokusim se vysvetlit nasledujici problem. Pouzivam v me aplikaci komponentu
TWebbrowser. Necham si zobrazit nejakou stranku a po jejim zobrazeni prejdu
na jinou. Na tu druhou strankuse snazim uploadovat obsah souboru pomoci
metody POST.
Problem je v tom ze mi metoda POST neodesle vsechno urizne data pri znaku #0
(konec retezce). Obsah souboru nacitam pres tfilestream do stringu a ten
pote konvertuju pole jednotlivych bytu. A to pole teprve odesilam.

Zajimavost je ale jinde pokud stejnou akci provedu bez predchoziho zobrazeni
opravdu jakekoliv stranky (napr. www.seznam(tec)cz), pak vse odejde v poradku.
Zavolam-li predtim jakoukoliv stranku pak to neodejde cele. A jeste
zajimavejsi je, ze takhle se to chova mam-li IE 5.5 a nizsi, pri IE 6 to
odejde vzdy.

Problem bude pravdepodobne nekde v te komponente, nebot kdyz kolega vyuzije
tu samou komponentu z VB tak se to chova uplne stejne a pouzije pri tom
trosku jiny kod. I VBScript se chova stejne.

V cem je problem?

Jan Netrval

Delphi a hlavni okno

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 12.4.2002 08:13:21

Zdravim.

Mam problem. Dnes se mi Delphi zblaznilo a stalo se, ze po spusteni se
nezobrazi hlavni (horni) dialog (ten s komponentama, hlavnim menu atd.).
Zobrazi se jen Object Inspector a projekt .... nevite nekdo co s tim
(reinstalace Delphi je posledni moznost, ktere se chci vyvarovat) ?

Aplikace spolupracujici s ruznymi DB

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 12.4.2002 08:19:58

Ahoj,

> Potrebuju udelat aplikaci, ktera bude moci pracovat jak s Interbase
> (Win i Linux) tak i s MS SQL. Jake jsou moznosti? Musim vytvaret 2
> ruzne aplkikace, nebo to lze udelat v jednom?
moznosti mas mnoho:
* pomoci DLL: definujes si nejaka pevna pravidla jmen podprogramu,
ktere budes volat ze sve aplikace. Pak napr. v adresari aplikace
naloudujes vsechny DLL. Na tomto principu funguje ted nove rkEdit,
ktery umi pristupovat prave diky DLL k InterBasi a pomoci ADO k (v
podstate) libovolne DB. Nevyhoda je ta, ze pokud v DLL pouzijes VCL,
pak bude v pameti nekolikrat (aplikace plus pocet dll).

* Pomoci balicku. Muzes mnohem lepe pouzit aplikaci a jeji
rozsiritelnost, ovsem s aplikaci musis sirit i standardni balicky.

* Dalsi technologie (napr. COM)

Slavek

> Tomas Kupcik

Delphi a hlavni okno

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 12.4.2002 08:21:58

Pokud jsi Delphinu spustil pres soubor *.dpr, tak ji zavri a zkus ji otevrit
pomoci zastupce v nabidce start nebo primo Delphi32.exe. Obcas mi to taky
udela ...

Rumcajs

> [...]
> Zobrazi se jen Object Inspector a projekt .... nevite nekdo co s tim
> (reinstalace Delphi je posledni moznost, ktere se chci vyvarovat) ?

Skryta aplikace a zpravy Windows

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 12.4.2002 08:25:07

Zdravim, mam aplikaci, ktera je skryta pomoci
ShowWindow(application.handle, SW_HIDE)

V hlavnim formu odchytavam zpravu WM_QueryEndSession a pokud je aplikace
skryta, tak vubec tuto zpravu nedostane, pokud aplikaci spustim normalne
(bez showwindow(...,SW_HIDE)), tak tuto zpravu dostane.

Delam neco spatne, nebo lze toto nejak resit ?

IB a UNICODE_FSS potreti

[*] Jan Najvarek <conference.reader(zv)artin(tec)cz> - 12.4.2002 08:28:31

Jen pro informaci tem, kteri budou mit stejny problem...

Spojen� Delphi + IB 6 + Unicode_FSS + db komponenty lze, je vsak nutno si
udelat vlastni TIBDataset, ktery provadi automatickou konverzi mezi win1250
a UTF8. Nen� to nic trivialniho, ale pote vlastne muzete pouzivat ty DB
gridy apod, coz se hodi (specialne tehdy, kdyz mate koupene VCL knihovny s
podstatne lepsimi DB komponentami nez klasicke Delphi).

Jan Najvarek
ARTIN

array of TNeco

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.4.2002 08:37:43

On 11 Apr 2002 at 22:18, Robert Kindl wrote:

> [...]
> alokovanou pamet. Stejne funguji varianty. Stejne funguji COM (OLE,
> ActiveX) objekty. Proste normalni referencecounting.

Je to nekonzistentni bordel. Uvolnovani COM by se melo dit na zaklade
odcitani referencecounting jako v C++, a ne prirazovanim nil. Kdyz
totiz zkopirujes adresu na COM objekt pomoci Move, a pak ten novy
objekt uvolnis, dockas se velice neprijemnych prekvapeni. Kdyz naopak
das nil na dynamicky alokovane pole (treba pchar), pak se opet dockas
neprijemnosti. Dle meho nazoru by takovy zpusob uvolnovani pameti mel
fungovat vsude (tedy i u TObject), nebo (radeji) nikde. A nikoliv
nekde ano, nekde ne.

Phone: 0603 551 282

Delphi a hlavni okno

[*] Pavel Mattivi <pmattivi(zv)dezadata(tec)cz> - 12.4.2002 08:43:56

ahoj,

v souboru ..\Delphi6\Binn\delphi32.dsk musis mit nasledujici:

[Main Window]
Create=1
Visible=1

From: "Vit Jurasek" <delphi(zv)obecpohori(tec)cz>
> [...]
> aplikace apod) a pritom byl schopen bezet od win95 do win 2k nebo win XP?

Vsak si tieto veci mozes naprogramovat velmi rychlo napr. pomocou kniznice
JCL

pozri http://www.delphi-jedi.org/

TRoland.

Visualni DB komponenty

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 12.4.2002 10:06:04

Ahoj,

> uved nejaky pripad, od ceho tam potom je ?
****Ahoj, duvod, proc RecordCount byva -1, je popsat tutaj:
http://swnet(tec)cz/index.php?ID=10678

Slavek

> [...]

pokud se uzivatel prehlasuje (odhasit uzivatele a prihlasit se jako),
nastavi se tato hodnota znovu do nuly nebo se porad pricita.

Platform SDK pise toto:
The GetTickCount function retrieves the number of milliseconds that have elapsed since the system was started. It is limited to the resolution of the system timer.

TRoland.

Visualni DB komponenty

Ja jsem problem s koleckem na mysi vyresil tak , ze v mem
potomku DBGridu jsem prepsal nasledujici funkce.

To inherited je zapoznamkovane umyslne.

function TIBGrid.DoMouseWheelDown(Shift: TShiftState;
MousePos: TPoint): Boolean;
begin
//inherited DoMouseWheelDown(Shift, MousePos);
Result := False;
Try
DataLink.DataSet.Next;
Result := True;
Except

function TIBGrid.DoMouseWheelUp(Shift: TShiftState;
MousePos: TPoint): Boolean;
begin
//inherited;
Result := False;
Try
DataLink.DataSet.Prior;
Result := True;
Except
End;
end;> Ano to je mi jasne, ale vubec bych se nedival na property RecordCount
> - ta totiz nemusi byt v nekterych pripadech znama (resp. mohlo by
> trvat docela dlouho jeji zjisteni)...

> mailto:milan.tomes(zv)haida(tec)cz

Visualni DB komponenty

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 12.4.2002 10:13:34

> RecordCount - ta
>
> uved nejaky pripad, od ceho tam potom je ?

Viz. prispevek S. Rydvala.
Reseni vidim v pouziti std. metod Next resp. Previous

> je lepsi tedy pouzit nejakou tu fci, kde bude SELECT COUNT(*) ?

Pokud je recordset relativne velky tak bud vubec ne, nebo pouzit skutecne
select count

> Bc. Jaroslav Blazek

trigger

[*] Jon� Mari�n <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz> - 12.4.2002 09:19:59

> [...]
> BEGIN
> INSERT INTO ZMENY
> (ZMENA_TYP,ZDROJ_POLOZKA,ZDROJ_ID,ZDROJ_TABULKA)

Pouzij misto uvozovek apostrofy. V IB se do uvozovek davaji nazvy tabulek a
sloupcu, textove retezce musi byt v apostrofech.

OT: nabidka zamestnani

[*] Kinsky Filip <xkinf01(zv)vse(tec)cz> - 12.4.2002 10:41:21

Pro jednu mensi ceskou firmu sidlici v Praze hledam
programatora C/C++, ktery by chtel pracovat na vyvoji
aplikaci pro PDA (Palm, PocketPC). Prace na HPP (pripadne po
dohode na VPP).

Nabidky a pripadne dotazy zasilejte na tomas(zv)aps(tec)cz

array of TNeco

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 12.4.2002 10:55:52

> Je to nekonzistentni bordel. Uvolnovani COM by se melo dit na zaklade
> odcitani referencecounting jako v C++, a ne prirazovanim nil.

Ale ono se tak deje!
Jak jinak chces snizit referencecount nez prirazenim nil?
Volanim DecReferenceCount a IncReferenceCount?
No to by teprve nastal bordel az bych na to jedinkrat zapomnel.

> [...]
> objekt uvolnis, dockas se velice neprijemnych prekvapeni. Kdyz naopak
> das nil na dynamicky alokovane pole (treba pchar), pak se opet dockas

Ze nastane problem je pravda.
Ale muze si za nej programator, ktery s HighLevel prvky pracuje pomoci
LowLevel operaci.
Stejne tak by jsi mohl argumentovat, ze jsi si v assembleru
do registru EAX ulozil adresu toho COM objektu, pak ho uvolnil
a pak ti to pri pristupu na adresu v EAX hodi AV.
No co jineho to muze udelat?
Zahlasit "Sorry vole error"? :-)

> Dle meho nazoru by takovy zpusob uvolnovani pameti mel
> fungovat vsude (tedy i u TObject), nebo (radeji) nikde. A nikoliv
> nekde ano, nekde ne.

Souhlasim, ze by TObject mohl byt ReferenceCounted.
Momentalne mne nenapada jake dalsi problemy krome zpetne kompatibility
(a to by byl velky problem) by to jeste prineslo.

Naopak odstranit ReferenceCounting u HugeStringu by byl navrat
do dob TurboPascalu s jeho String[255] a to by jiste nikdo z nas nechtel.

Jedinym spravnym resenim pro neznaleho programatora je aby si prostudoval
to co chce pouzivat.
To ale temer nikdo nedela. Nez by si precetl 10 radek v helpu tak to radeji
3 hodiny ladi, zkousi prepinat kdejakou property, kdejake nastaveni
kompilatoru, zavolat kdejakou blbou proceduru az to nejakou slepou
nahodou kompilator sezere a beh pri jedinem testu projde bez AV.
Tim je to pro nej hotove. Pochopitelne to pak pri nejblizsi prilezitosti
spadne.

Zkousel by snad nekdo pouzivat nebo dokonce rozebirat
granat aniz by detailne znal jak funguje? Jiste ne.
Programatori Delphi to delaji naprosto bezne.

Rob

array of TNeco

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 12.4.2002 11:12:18

> Ale ono se tak deje!
> Jak jinak chces snizit referencecount nez prirazenim nil?
> Volanim DecReferenceCount a IncReferenceCount?
> No to by teprve nastal bordel az bych na to jedinkrat zapomnel.

No ja bych byl u COM objektu pro to, abych objekt nerusil prirazenim nil,
ale abych to musel delat explicitne volanim metody Release. COM je proste
takto navrzeno a me se prici jiny zpusob. Je jasne, ze si musi programator
davat bacha na to co dela, ale pokud nekdo umi v C(++) tak nebude prekvapen
po prechodu do Delphi. Napriklad toto: precetl jsem si knizku Programujeme v
COM a COM+ (btw velice dobra kniha) a drtiva vetsina prikladu je tam v
cecku. No a cecko pochopitelne nezna a nedela snizeni poctu referenci
pouhopouhym prirazenim nil (resp. null) promenne. Pokud bych nevedel, ze
neco takoveho Delphi dela, tak bych naopak tvrde narazil ja :((((

> [...]
> do registru EAX ulozil adresu toho COM objektu, pak ho uvolnil
> a pak ti to pri pristupu na adresu v EAX hodi AV.

A co kdyz proste neni jineho vychodiska nez pouzit LowLevel operaci (napr.
rychlost, efektivita kodu atp...) ???
Kdyz si timto zpusobem zkopiruji ukazatel, tak (v pripade, ze by Delphi
nesnizovalo reference counter) bych si klidne mohl puvodni ukazatel nastavit
na nil a pracovat s jinym ukazatelem. Pravdou je, ze je nepsane pravidlo (a
bohuzel Delphi to prepsalo na "psane"), ze kdykoliv se kopiruje ukazatel,
tak se ma volat AddRef, ale v oduvodnenych pripadech se to da jednoduse
obejit a zrychlit tim kod. Pokud se podivas na COM trosku podrobneji, tak
zjistis, ze jedno zavolani metody muze trvat dost dlouho (i kdyz se jedna o
velice jednoduchy AddRef).

> Souhlasim, ze by TObject mohl byt ReferenceCounted.
> Momentalne mne nenapada jake dalsi problemy krome zpetne kompatibility
> (a to by byl velky problem) by to jeste prineslo.

Osobne zastavam nazor - NIKDE.

> Jedinym spravnym resenim pro neznaleho programatora je aby si prostudoval

Zamer se na slovo "neznaleho". To totiz presne vystihuje podstatu veci....

> Zkousel by snad nekdo pouzivat nebo dokonce rozebirat
> granat aniz by detailne znal jak funguje? Jiste ne.
> Programatori Delphi to delaji naprosto bezne.

Presne tak. Borland se pravdepodobne snazi Delphi priblizit i temto
programatorum (bohuzel jich je asi vetsina), ale lidem, kteri vedi co delaji
tato zjednoduseni mohou dost komplikovat zivot :(

> Rob

FastReport, PDF export

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 12.4.2002 11:33:49

Ahoj,
neznate nekdo nejaky funkcni produkt co by umel z FastReportu vyexportovat
PDF?
Existuje sice neco od firmy Pragnaan, ale to neumi cestinu.

Varianta pres printer driver, jako je Acrobat Distiller, mi nevyhovuje,
protoze by kazdy zakaznik musel pak mit licenci na Acrobat.

FastReport, PDF export

[*] Martin O�en� - 12.4.2002 11:41:43

Vo verzii 2.46 uz je export do PDF priamo.

array of TNeco

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 12.4.2002 11:43:47

> [...]
> neprijemnosti. Dle meho nazoru by takovy zpusob uvolnovani pameti mel
> fungovat vsude (tedy i u TObject), nebo (radeji) nikde. A nikoliv

<G> Ano, (ne)implementace COMu v C++ je opravdu pro otrle
programatory kteri predtim nepoznali jak se s COMy zachazi v Delphi
nebo nakonec i ve VB. Systemovost bych tomu ale neprisuzoval,
spise "pevnejsi oteze" a prutahy pri standardizaci jazyka.

Systemovost v Delphi je nekde jinde -- na rozdil od jinych jazyku
je *presne* definovano a pred programatorem nezamlzovano ktere
"pointerove" typy maji interni reference count a tedy se uvolnuji samy
po opusteni oblastni platnosti nebo po vynilovani.
Jestli se nepletu tak jsou to pro D5 tyto "pointerove" typy:
- dlouhe stringy
- COM interfacy
- dynamicke pole

Je dobre ze se usnadnuje programatorovi prace (samozrejme kdyz
se predtim seznami s dokumentaci, stary dobry RTFM efekt).

Martin Schayna

array of TNeco

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.4.2002 11:44:34

On 12 Apr 2002 at 10:55, Robert Kindl wrote:

> Ale ono se tak deje!
> Jak jinak chces snizit referencecount nez prirazenim nil?
> Volanim DecReferenceCount a IncReferenceCount?
> No to by teprve nastal bordel az bych na to jedinkrat zapomnel.

_AddRef, _Release. Pokud nezvysim _AddRef, pak si mohu delat
prirazeni kolik chci, ale na objektu se zadna reference nezvysi.
Vznikne-li chyba, spocitam AddRef a Release, a jsem doma. A nemusim
se starat, zda objekt predavam pres := nebo Move nebo jakkoliv jinak.

Souhlasim s tim, ze to neni 2x pohodlne, ale lepe se pak hledaji
problemy.

> [...]
> pri jedinem testu projde bez AV. Tim je to pro nej hotove.
> Pochopitelne to pak pri nejblizsi prilezitosti spadne.

Proto jsem pro konzistenci jasnych a jednoduchych pravidel, abych si
nemusel pamatovat 10000 vyjimek.

Phone: 0603 551 282

DBGrid s checkboxy

[*] Frant�k Daniel <Daniel.Frantik(zv)merlin(tec)cz> - 12.4.2002 11:46:54

- TDxDBGid od devExpress. Ale neni to levny - umi ale mnohem vic.
- TMSGrid - od tms Software (ten je tusim zadarmo, ale bez zdrojaku)

Danik

> Zdravim vas,
>
> neviete niekto o komponente DBGrid, ktory by hodnoty true a
> false zobrazoval ako checkboxy?
>
> Ivan

Zmeny po Upgrade QReportu na 3.5

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 12.4.2002 12:16:28

Ahoj,

ve svem projektu jsem pouzil komponentu QReport (dodavanou s Delphi).
Casto (ale nahodne)se mi stalo, ze doslo k nejake chybe (predpokladam aspon
z chyboveho hlaseni), ze vznikle v teto komponente. Proto jsem zkusil
nainstalovat si novou verzi ze stranek www.qusoft.com

Ted mam dotaz:

Staci, kdyz ted v Delphi otevru ten muj puvodni projekt a necham ho znovu
prelozit? Nebo musim komponety stareho QReportu odebrat a vlozit tam vsechny
label-y atd. znovu?

Diky za odpoved

Reklama:
Co vidite? - Odpovezte a vyhrajte Nokia 8310. Vice na http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=25745%26url=http://www.covidite(tec)cz

Nova komponenta

[*] <darken(zv)email(tec)cz> - 12.4.2002 12:43:48

Dobry den,
muzete me prosim nekdo poradit, jak mam rict delpham, aby bylo
mozno pouzit novou kompnentu?
diky,

array of TNeco

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.4.2002 12:44:42

On 12 Apr 2002 at 11:43, Martin Schayna wrote:

> [...]
> nebo nakonec i ve VB. Systemovost bych tomu ale neprisuzoval, spise
> "pevnejsi oteze" a prutahy pri standardizaci jazyka.

:-) Mno, veci se maji trochu jinak. C++ umoznuje plnou kontrolu nad
COM objektem, ovsem plati se za to cenou, ze programator si to musi
vyprogramovat. VB dela skoro vsechno za programatora, ovsem plati se
za to cenou ztraty kontroly nad chodem COM. Delphi je nekde mezi.

Phone: 0603 551 282

Zmeny po Upgrade QReportu na 3.5

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 12.4.2002 13:00:22

Nemusis, interface nove verze se nezmenilo.

[...]

OT: nezobrazuje se CD-ROM

[*] cYd <cYd(zv)seznam(tec)cz> - 12.4.2002 13:54:04

Hezky den,
chtel bych se zeptat, zda nekdo nemate podobne zkusenosti s win2000. Na
pocitaci s timto systemem je instalovana i CD-Romka, ale ve win2000 se
nezobrazuje! Kdyz dam prohledat drivery, tak z ni normalne cte, to je v
poradku, ale kdyz kliknu treba na "tento pocitac", tak tam CD-Rom neni!
Nepomohlo ani preinstalovani systemu. Jde o Yamahu.

Diky
cYd

OT: snimani 'cizi' obrazovky v siti

[*] Sebesta Jan <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 12.4.2002 14:20:29

Zdravim,

existuje nejaky free program pro 'sejmuti' obrazovky
vybraneho PC v siti (Windows 2000 Server) a ulozeni
od napr. jpg.
Jako spravci mi dal sef ukol toto zajistit, aby mel kontrolu
nad zamestnanci. (fuj to se sprostarna !!???)

Nebo jeste lepsi primo 'on-line' nahled.

Nevim jak bych toto programoval.

Dik Jan Sebesta.

array of TNeco

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.4.2002 14:22:32

From: "Robert Kindl" <rob(zv)exec(tec)cz>
> [...]
> nahodou kompilator sezere a beh pri jedinem testu projde bez AV.
> Tim je to pro nej hotove. Pochopitelne to pak pri nejblizsi prilezitosti

Tohle je myslim jadro celeho problemu. Nikdo neni ochoten si nejdrive precist
definici jazyka a zakladni principy prace s interfacy v Object Pascalu (trochu
se tu zapomina na to, ze interface neznamena v Delphi nutne jen COM). Pritom
kazdy ma na instalacnim CD "Object Pascal Language Guide" v PDF.

Petr Vones

Tucne v TMemo

[*] cYd <cYd(zv)seznam(tec)cz> - 12.4.2002 14:22:10

Hezky den,
lze napsat tucnym textem pouze nejaky radek v tmemo a ostatni nechat
obycejnym textem?

Diky
cYd

array of TNeco

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.4.2002 14:29:15

From: "Milan Tomes" <milan.tomes(zv)haida(tec)cz>
> ale abych to musel delat explicitne volanim metody Release. COM je proste

To samozrejme muzes a pravdepodobnost, ze tak udelas nekde chybu se zvysi
nekolikanasobne. V cem je pak smysl ?

> pouhopouhym prirazenim nil (resp. null) promenne. Pokud bych nevedel, ze
> neco takoveho Delphi dela, tak bych naopak tvrde narazil ja :((((

viz prispevek od Roberta Kindla

> [...]
> tak se ma volat AddRef, ale v oduvodnenych pripadech se to da jednoduse
> obejit a zrychlit tim kod. Pokud se podivas na COM trosku podrobneji, tak

Vzdycky muzes pretypovat interface na pointer, pokud si myslis ze to necemu
pomuze.

Petr Vones

array of TNeco

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 12.4.2002 14:37:56

> From: "Milan Tomes" <milan.tomes(zv)haida(tec)cz>
> je proste
>
> To samozrejme muzes a pravdepodobnost, ze tak udelas nekde chybu se zvysi
> nekolikanasobne. V cem je pak smysl ?

To je samozrejme pravda, ale pak si jednoduse spocitam (sum(AddRef) + 1) -
sum(Release) = 0.

> ukazatel nastavit
> pravidlo (a
> ukazatel,
> podrobneji, tak
>
> Vzdycky muzes pretypovat interface na pointer, pokud si myslis ze
> to necemu
> pomuze.

To uz je jako drbat se pravou rukou za levym uchem....
Proc to nemuze jit primo ???

array of TNeco

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.4.2002 14:39:15

From: "Milan Tome�" <milan.tomes(zv)haida(tec)cz>
> To uz je jako drbat se pravou rukou za levym uchem....
> Proc to nemuze jit primo ???

Protoze pro vetsinu pripadu je ten princip v Delphi jednodusi. Nezapomen ze
interface v Object Pascalu neznamena COM.

Petr Vones

FastReport, PDF export

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 12.4.2002 14:43:40

Ahoj,
jsi si tim skalopevne jisty? Ja stahnul Fastreport 2.46 (v nedeli 7.4.),
nainstaloval a zadny PDF tam neni. Nebo jsem ho nenasel. Pokud tam preci jen
je - jak je to se slovenstinou / cestinou?

> Vo verzii 2.46 uz je export do PDF priamo.

Tucne v TMemo

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.4.2002 14:46:00

From: "cYd" <cYd(zv)seznam(tec)cz>
> lze napsat tucnym textem pouze nejaky radek v tmemo a ostatni nechat
> obycejnym textem?

Ne, musis pouzit TRichEdit.

Petr Vones

array of TNeco

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 12.4.2002 14:47:19

> [...]
> Vznikne-li chyba, spocitam AddRef a Release, a jsem doma. A nemusim
> se starat, zda objekt predavam pres := nebo Move nebo jakkoliv jinak.

Prosim te muses mi rici komu a kam predavas odkaz na objekt pomoci Move?
A proc?

> Souhlasim s tim, ze to neni 2x pohodlne, ale lepe se pak hledaji
> problemy.

Vis jak hrozne neprehledny by byl kod kdyby jsi napr. se HugeStringy
musel pracovat tebou navrhovanym zpusobem?
Ja vim, ze nevhodnym pouzitim stringu se da vytvorit kod mrhajici pameti
i casem procesoru.
Vim, ze presunuli si pointer na string pomoci Move (at jiz primo nebo
neprimo
jako soucast recordu) tak budu mi zahy problem.

Ale protoze to vim a vi to i vetsina ostatnich tak ty problemy NEMAME!

A proto radeji at to 1% "blbecku" kteri jsou lini si precist manual ma
problemy
nez aby se tem 99% "normalnich" musel komplikovat zivot.

Takze jeste jednou a naposledy:
Cela diskuse je o tom ze kdo to nevi je prekvapen a muze mit problemy.
Kdo to vi problemy NEMA protoze Delphi nejsou VB
a vetsinou lze pouzit efektivni zpusob tam
kde standardni "Compiler supported" nestaci.

Jinymi slovy ty nevis ze dynamicarrays jsou referencecounted
a "Povazujes to za nekonzistetni odchylku".
Takze asi ani nevis ze takhle funguji stringy, COM, varianty
coz je u tebe "nekonzistentni bordel".
Ale zato velmi dobre vis, ze to je spatne a nema to tak byt.
No zda se ze v teto problematice jsi opravdovy GURU :-)

> Proto jsem pro konzistenci jasnych a jednoduchych pravidel, abych si
> nemusel pamatovat 10000 vyjimek.
> Zbysek Hlinka

Jako napr. pravidla teto konference? :-)
Ty jsou tak jasna jednoducha a konzistentni,
ze je neznaly novacek temer nikdy nedokaze dodrzet a tak
temer vzdy docili AV = Admin violation :-)
Zkusenym to problemy vetsinou nedela.

Rob

JCL a SimpleMapiMail.Send

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.4.2002 14:48:33

From: "Otisk Rene" <otisk(zv)misel(tec)cz>
> da se nejak zjistit, ze zprava nebyla pres %subj% odeslana? Treba kdyz
> parametr Send je True a uzivatel pak nezmackne tlacitko Odeslat, ale jen
> okno zavre nebo kdyz je parametr False a pri prenosu zprav da Zastavit?

V prvnim pripade podle navratove hodnoty te funkce (zavisi to ovsem take na
korektnosti Simple MAPI implementace klienta). V druhem pripade nijak.

Petr Vones

FastReport, PDF export

[*] Martin O�en� - 12.4.2002 15:02:01

Ja som ho stiahol iba vcera a este som ho nestihol nainstalovat, ale...

FastReport 2.46

FastReport v2.46 works with Borland Delphi 2-6 and Borland C++Builder
1-6. It written in Object Pascal and uses the Borland VCL library.

Features:
Export your reports to other formats (such as TXT, RTF, CSV, HTML, PDF
and other).

> [...]
>nedeli 7.4.), nainstaloval a zadny PDF tam neni. Nebo jsem ho
>nenasel. Pokud tam preci jen je - jak je to se slovenstinou /

[*] Commanche <komurka(zv)myto(tec)cz> - 12.4.2002 15:50:34

VNC server + viewer
(pro online nahled, da se i ovladat :)
http://www.uk.research.att.com/vnc/download.html

Commanche

> [...]
> nad zamestnanci. (fuj to se sprostarna !!???)
>
> Nebo jeste lepsi primo 'on-line' nahled.

array of TNeco

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.4.2002 15:55:25

On 12 Apr 2002 at 14:47, Robert Kindl wrote:

> Prosim te muses mi rici komu a kam predavas odkaz na objekt pomoci
> Move? A proc?

Treba kdyz potrebuji zkopirovat celou strukturu. Tak namisto a.a :=
b.a; a.b := b.b; ... dam Move. To je jednodussi pripad. Narazil jsem
ale i na slozitejsi situaci, kterou jsem tedy musel resit dlouhym
opisem.

> [...]
> Vim, ze presunuli si pointer na string pomoci Move (at jiz primo nebo
> neprimo jako soucast recordu) tak budu mi zahy problem.

Totez co vyse. V techto pripadech tedy deklaruji PChar, a je po po
ptakach, vse krasne funguje. Co mam ale delat s interfejsem?
Deklarovat ho jako pointer, a ten pokazde pretypovavat? Jak ho budu
plnit? IUnknown(ptr) := CoCreate...? :-) Nebo snad takto: intf ;=
CoCreate...; Move(intf, ptr, 4)?

> Ale protoze to vim a vi to i vetsina ostatnich tak ty problemy NEMAME!

Ja to vim take (o COM), presto problemy mam. Dynamicka pole v klidu
dealokuji jinak nez pres nil a je to take v klidu.

> A proto radeji at to 1% "blbecku" kteri jsou lini si precist manual ma
> problemy nez aby se tem 99% "normalnich" musel komplikovat zivot.

Tohle ale neni o lenosti precist si manual, jako o omezene mnozine
moznosti. Treba jsem ale mezi tim procentem blbecku, kteri toho
chteji prilis...

> Jinymi slovy ty nevis ze dynamicarrays jsou referencecounted
> a "Povazujes to za nekonzistetni odchylku".
> Takze asi ani nevis ze takhle funguji stringy, COM, varianty
> coz je u tebe "nekonzistentni bordel".

Ke stringu nastesti existuje alternativa PChar, takze v pripade
potreby lze jit jinudy. Ale skutecne povazuji za nekonzistentni
bordel, jestlize nektera pole jsou referencecounted a jina ne. Pres
veskere vyhrady, ze je to vetsinou pohodlnejsi.

Phone: 0603 551 282

Vybrany radek v DBGridu

[*] Vladimir Michl <vladimir.michl(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 12.4.2002 15:57:12

On Thu, 4 Apr 2002, Karel Rys wrote:

> Pripadne pokud tazatel pouziva Interbasi, pak misto tQuery pouzit tIBDataSet, protoze ten umi
> zaktualizovat onen jeden meneny radek a neni nutne ani nacitat vsechny radky, ani hledat ten
> puvodni...

Takze v TIBDataSet property RefreshSQL ma byt SQL dotaz na refresh jednoho
zaznamu? Ja ted neco s TIBDataSetem delam a po editaci v jinem formulari
se mi na editovany radek da zaznam prvniho radku. Faktem je ze v
RefreshSQL mam "select * from table;", coz jestli dobre chapu je blbe a
zpusobuje ten problem. At jsem v dokumentaci patral jak patral na co
presne RefreshSQL je, jsem v dokumentaci nic nenasel.

Vladimir Michl

Vladim�r Michl <Vladimir.Michl(zv)hlubocky.del(tec)cz>
Del a.s., Stroj�rensk� 38, ���r nad S�zavou
pobo�ka Olomouck� 355, Hlubo�ky-Mari�nsk� �dol�
tel: +420 68 5353548, fax: +420 68 5352364
http://hlubocky.del(tec)cz

Aplikace spolupracujici s ruznymi DB

[*] Lasevic, Martin <MLasevic(zv)ratiopharm(tec)cz> - 12.4.2002 15:58:31

Mozna druha varianta je trivrstva aplikace, kde vymenis pouze stredni
aplikacni vrstvu podle typu pouzite databaze.

Martin

> [...]

>Potrebuju udelat aplikaci, ktera bude moci pracovat jak s Interbase (Win i
Linux) tak i s MS SQL. Jake jsou moznosti? >>Musim vytvaret 2 ruzne

Graficky editor - lomena propojovaci cara: jak na

[*] Vagner Pavel <Vagner(zv)ceps(tec)cz> - 12.4.2002 15:05:39

Zdravim lidi,
mam nasledujici problemek. Tvorim graficky editor, kde potrebuji vzajemne
propojovat ruzne objekty. A lamu si hlavu nad jejich propojenim.

stavajici reseni je nasledujicici. sice funguje ale je takovy tezkopadny
:-(((
//--------------------------------------------------------------------------
----------------------
// trida generatoru
TWGenerator= class(TWinControl)
private
FGenerator:TCustomElElement; // nalednik TCustomControl - obsahuje
schematickou znacku
FConnector:TShape;

propojovaci caru mam udelanou takto:

TCara= class( TWinControl)
private
FUusek1:TGraphicControl;
FUusek2:TGraphicControl;
FUusek3:TGraphicControl;
procedure TCara.Create(AOwner)
inherited Create(AOwner);
FUusek1:= TGraphicControl.Create(self);
FUusek2:= TGraphicControl.Create(self);
FUusek3:= TGraphicControl.Create(self);
FUusek1.Parent:= self.parent;
FUusek2.Parent:= self.parent;
FUusek3.Parent:= self.parent;

main program:
cara_x:= TCara.Create(scrollBox1);
cara_x.Top := 0;
cara_x.Left := 0;
cara_x.Width := 0;
cara_x.Height := 0;
cara_x.Parent:= scrollBox1;

//--------------------------------------------------------------------------
----------------------------
Cara je natvrdo slozena ze tri useku ktere mohou jsou na na sebe kolme.
Jednotlive elementy cary jsou tedy tenke obdelniky. Problem je kdyz
scrollbox roluju, tak ty jednotlive elementy zustavaji na svem miste a
neshovavji se v odscrollovane casti.

1) kdyz bych udelal lomenou caru tak bych ji namaloval na canvas potomka
TGraphicControl, ale kdyz se budou cary navzajem prekrejvat, tak jak urcit
ktera cara bude reagovat na onClick ?

2) Je mi jasny ,kdyz delat caru z obecne libovolneho poctu useku, tak to dat
do dynamickeho pole. toto pole by byla vlastnost nejakeho objektu, ale kdyz
me to blbne s TWinControl, tak jakou tridu predka zvolit?

Predem dik za kazdej help. cau
Pavel

array of TNeco

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.4.2002 16:06:18

From: "Zbysek Hlinka" <hlinka(zv)hlinka(tec)cz>
> [...]
> b.a; a.b := b.b; ... dam Move. To je jednodussi pripad. Narazil jsem
> ale i na slozitejsi situaci, kterou jsem tedy musel resit dlouhym

Strukturu ceho ? Pokud se jedna o zaznam tak ho muzes priradit cely.

> [...]
> Deklarovat ho jako pointer, a ten pokazde pretypovavat? Jak ho budu
> plnit? IUnknown(ptr) := CoCreate...? :-) Nebo snad takto: intf ;=

Co jej treba pouzivat jako interface misto ruznych opicaren s pointery.

Petr Vones

Tucne v TMemo

[*] cYd <cYd(zv)seznam(tec)cz> - 12.4.2002 16:16:17

a mohu se zeptat jak? kdyz udelam toto:
dbrichedit1.font.Style:=[fsbold];
dbrichedit1.lines.Add('Cena celkem: '+floattostr(cena1+internet1)+' Ke');
dbrichedit1.font.Style:=[];

tak mi to nic nedela :O(

From: "Robert Kindl" <rob(zv)exec(tec)cz>

> Vis jak hrozne neprehledny by byl kod kdyby jsi napr. se HugeStringy
> musel pracovat tebou navrhovanym zpusobem?

To je argument mimo misu, protoze reference-counting
slouzi prece k tomu, aby programator nemusel osetrovat zivotni
cyklus objektu - o to se mu staraji inherentni automatismy.

Takze napr. Tebou zminovana operace S := nil,
(i kdyby sla v Delphi napsat), je metodicky *velmi*
nestandardni (v podstate low level intervence)
a jako takova by se na danem stupni abstrakce
nemela vyskytovat.

A kdyz uz, tak by mela byt hezky explicitne zapsana,
aby kazdeho na prvni pohled koplo,
ze programator misto programovani nekde honi duchy
a zacal se zajimat, proc. Totez plati i pro dynamicka pole aj.> A proto radeji at to 1% "blbecku" kteri jsou lini si precist manual ma
> problemy nez aby se tem 99% "normalnich" musel komplikovat zivot.

Tak si projdi konferenci, kolika lidem delaji problemy napr. huge strings
v I/O operacich tim, ze je Borland prehodil na heap...> Kdo to vi problemy NEMA protoze Delphi nejsou VB
> a vetsinou lze pouzit efektivni zpusob tam
> kde standardni "Compiler supported" nestaci.

IMHO se Delphi podobnymi jazykovymi konstrukcemi odklani
od universalniho jazyka a momentale se nachazi ve stadiu
ani ryba ani rak. Me osobne zacina pripominat vice VB
nez napr. C# ;-)
Bye, pf

array of TNeco (OT: muj os. nazor na tuto debatu)

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 12.4.2002 20:24:35

Panove,

protoze prvni dotaz s timto subjectem byl asi pred 30ti maily, uz ani
snad nikdo nevi o co jde a jen jsme opet zabredli do debaty typu DELPHI vs.
C++ a podobne. Myslim si ze Delphi jsou takove jako jsou a komu se to
nelibi, at presedla na VB ci na C++ ci C#, nebo klidne na PHP. Ale
oslovovani "1% BLBECKU" a "99% NORMALNI" mi pripada trosku nefer vuci
komukoliv. Predstavte si, ze se ocitnete v situaci kde budete potrebovat
pomoc a strhente tuto debatu a nakonec se doctete, ze jste vlastne pako,
protoze pouzivate Delphi a v nich tu ci onu konstrukci.

Najsem sice ADMIN a ani byt nechci (jak unavna prace :) pri tomto poctu
ctiva), ale resite tady neco, co s problemem asi uz nema co spolecneho a
osocujete se jak a kdo vidi idealni kod a jak je tim padem kdo spatny.
Myslim si ze tu v konferenci je alespon 999 lidi, kterym Delphi vyhovuje a
proto v nich delaji. Proto nesrovnavejme (alespon ne neobjektivne a ucelne)
s tim ci tamdletim vyvojovym prostredkem ci konstrukci toho ci onoho
jazyka. Jsou to Delphi a toto je konference o Delphi. Pokud nekdo neco vidi
jako ocividnou chybu, pak sup sem s tim a sup s tim na Bug List
BORLAND.COM, nebo at si proste precte help ci se zde zepta. A ti panove co
oslovuji "amatery", "novacky" a "zkousece a bastlice" a "1% BLBECKU" at se
poohlednou po svych zacatcich.

Ja uz programuji celkem asi 12 let a ucil jsem se sam. Take jsem
potreboval radu a ted se snazim radit take. Ale pokud nekomu napisu, ze je
to "blbost", je to muj osobni nazor a take mu dokazu poslat (dle meho
nazoru) lepsi reseni a ne mu jen rici, ze je to blbe.

Pokud nekdo se mnou nesouhlasi, moje os. kontaky jsou dole v paticce.
Prosim nepitvejte tento mail v konferenci (leda, ze si myslite ze jsem
urazil timto mnoho lidi a zaslouzim si lyncovani :))) ).

At 19:57 12.4.2002 +0200, you wrote:
> [...]
>od universalniho jazyka a momentale se nachazi ve stadiu
>ani ryba ani rak. Me osobne zacina pripominat vice VB

USB tlaciarne HP a zatuhavanie

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.4.2002 22:42:44

Hello All!

Prave som cital v nejakej foxkarskej konferencii, ze:

=== cut begin ===

Visual FoxPro sets the numeric coprocessor to handle exceptions in hardware.
The printer driver routines change this numeric coprocessor setting so that
coprocessor exception handling takes place in software, but fails to restore
the original setting when the printer driver routines have completed.

=== cut end ===

Myslim, ze by to mohlo platit aj pre Delphi, oni po navrate z printerovych
rutin volaju nejake _fpreset() z msvcrt20.dll

Bye
V.Mlich http://www.rar(tec)cz

Vybrany radek v DBGridu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 13.4.2002 07:52:14

> [...]
> formulari se mi na editovany radek da zaznam prvniho radku. Faktem je
> ze v RefreshSQL mam "select * from table;", coz jestli dobre chapu je

Presne tak. Mel by se vybrat jediny radek podle primarniho klice. Select * from table
nacte vsechny a IBDataset z toho pouzije jen prvni a ostatni ho nezajimaji.

David Lebeda

hudba

[*] Jan =?ISO-8859-2?Q?=A9kr=E1=B9ek ?= <skrasek.jan(zv)centrum(tec)cz> - 13.4.2002 12:30:16

Jak mam nastavit,aby se hudba automaticky za�ala prehr�vat po
sposteni programu? Diky

--------------------
Internet ZDARMA, mail, osobn� str�nky a d�rky pro ka�d�ho-Tiscali Freedom
http://user.centrum(tec)cz/redir.php?url=http://0g(tec)cz/sign/8065

Sporic a MonitorOff pod NT

[*] David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> - 13.4.2002 14:04:35

Ahoj
vite jakymi prikazy se zapne sporic a vypne monitor pod NT ? Dik DKx.

#DKx*-Prosim nemazat, index do filtru.

Rychlost a doba DialUp pripojeni

[*] David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> - 13.4.2002 14:14:20

Nazdar,
uz jednou jsem se ptal, ale protoze to nutne potrebuji, ptam se znovu.
Potrebuji zjistit dobu pripojeni a skutecnou rychlost ( pr. Volny pripojen
0:5:32 a rychlost je 888B/s) diky za kazdou radu. DKx.

#DKx*-Prosim nemazat, index do filtru.

Rychlost a doba DialUp pripojeni

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 13.4.2002 17:03:27

Kuprikladu:

http://www.torry.net/ras.htm

konkretne treba:

http://www.torry.net/vcl/comms/ras/fngb1401.exe

> [...]
>Potrebuji zjistit dobu pripojeni a skutecnou rychlost ( pr. Volny pripojen
>0:5:32 a rychlost je 888B/s) diky za kazdou radu. DKx.

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 13.4.2002 17:05:26

Jaka hudba?

Jinak obecne po spusteni programu -> treba v hlavnim formulari v OnCreate?
Nebo se podivat do zdrojaku .DPR a tam to dopsat pred
Application.CreateForm(...)?

>Jak mam nastavit,aby se hudba automaticky za�ala prehr�vat po
>sposteni programu? Diky

Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://web.pinknet(tec)cz/~trosa/

Pocet znaku na vybrany radek v richedit

[*] Vlada Ponechal <vlada_ponechal(zv)post(tec)cz> - 13.4.2002 20:03:46

Ahoj vsichni,
Mam prosbu. Prikazem:
richedit1.SelStart := sendmessage(Handle, EM_LINEINDEX, cislo_radku, 0); skocim na nejaky radek a potrebuji zjistit pocet znaku, ktere se nachazeji v tomto radku.
Pokud zadam:
pocet_znaku := sendmessage(Handle, EM_LINELENGTH, cislo_radku, 0); Tak mi delphi tvrdohlave vraci pocet znaku v prvnim (nultem) radku.

Jak to udelat?

Mam D6 prof.

ALE� VALENTA - �iv� na
http:\\chat.volny(tec)cz
ve st�edu 11.4. od 14:00hod

Adresar

[*] David Kraina <DKx(zv)Seznam(tec)cz> - 14.4.2002 08:47:16

Nevite nekdo o nejakem adresari na netu - normalni jmeno adresa telefon atd.
Potrebuji se podle nej naucit zaklady databaze, a na priklade je to
nejlepsi. Dik DKx.

#DKx*-Prosim nemazat, index do filtru.

Select

[*] <jan.neuzil(zv)email(tec)cz> - 14.4.2002 10:11:19

Ahoj,
Jak mam napsat do sloupce tabulky vyestupne cisla 1,2,3...n ?
Chci to udelat bez autoincrementu! Je na to v Paradoxu nejaka funkce? Treba ROWNUM?
dik.

Program merici volnou pamet, vytizeni CPU, sys. zd

[*] Benjamin <benxp(zv)atlas(tec)cz> - 14.4.2002 14:21:09

Dobry den,
Jake pouzivate programy, kdyz ladite nejaky vetsi program a zjistujete narocnost na pamet, procesor systemove zdroje atd...

Mam takovych programu vice, ale nektere jsou nedostatecne a nektere jsou zase zbytecne podrobne.

diky,

Benjamin

Memo-pomozte prosim

[*] Jan �imeck� - 14.4.2002 16:31:21

Dobry den,

prosim Vas, chtel bych nejakym zpusobem omezit pocet radku v
Memo na urcity pocet radku (rekneme napr. 57). Da se to nejak udelat
nebo existuje nejaka jina komponenta, ktera to umoznuje?

Dale bych se chtel zeptat, zda-li se da nejak kontrolovat
pravopis v MemoBoxu. (Zda-li existuje nejaka komponenta nebo nejaky
balicek funkci, ktery by to umoznoval.)

A mam jeste jeden dotaz, a to, jak se da jednoduse vlozit nejaky
konkretni (specialni) znak na aktivni pozici kurzoru (napr. po stisknuti
nejake kombinace klaves).

Jan Simecky
simecky(zv)cbox(tec)cz
www.webaprk(tec)cz/simecky
**************************************

Adresar

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.4.2002 15:36:15

adresa

> telefon atd. Potrebuji se podle nej naucit zaklady databaze, a na

> priklade je to nejlepsi. Dik DKx.

vcetne zdrojaku a SQL scriptu.

</underline>Jarek Uher<underline>

Minimalizace okna

[*] Ing. Jan Pecl <jpecl(zv)volny(tec)cz> - 14.4.2002 18:14:50

Ahoj,
mam v D6 SDI aplikaci , potom formular u ktereho nastavim AlwaysOnTop.
Normalne to funguje, ale pri minimalizaci hlavniho okna aplikace se toto
okno, co je nahore, nekdy zminimalizuje normalne s aplikaci, nekdy zustane
samo bez aplikace viset na plose. Jak tomu zabranit ??
Diky Honza

Select

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.4.2002 18:25:06

Ahoj,

On 14 Apr 2002, at 10:11, jan.neuzil(zv)email(tec)cz wrote:

> Jak mam napsat do sloupce tabulky vyestupne cisla 1,2,3...n ?
> Chci to udelat bez autoincrementu! Je na to v Paradoxu nejaka funkce?
> Treba ROWNUM? dik.

funkci si musis napsat sam na zaklade SQL

Select Max(MUJ_SLOUPEC) from MOJE_TABULKA

ktera Ti vrati nejvetsi hodnotu.

Jarek Uher

Select

[*] <jan.neuzil(zv)email(tec)cz> - 14.4.2002 21:25:54

Ahoj,
To mi ale vybere jen maximalni cislo ze sloupce Muj_Sloupec. Jde o to, ze mi po selectu vznikne TQuery a do jednoho sloupce chci zapsat vzestupne cisla. Myslel jsem si, ze by to mohlo jit nejak:
select ROWNUM, * from table. Co tam mam napsat misto toho ROWNUM?
Honza

> --- P�vodn� zpr�va ---
> Od: "Jaroslav Uher" <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz>
> Datum: 14.04.2002 19:34:56

FTP Upload

[*] Jiri Sedivec <jsedivec(zv)mail(tec)cz> - 14.4.2002 22:03:11

Zdravim,

mate nekdo zkusenosti s FTP komponentama. Mne se totiz stale stala pri uploadu, ze soubor
je z casti poskozeny. Pouzil jsem jak standartni komponentu Delphi, tak komponentu od "FPiette".

Diky za nejake postrehy.

Jiri
(D5)

FTP Upload

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.4.2002 22:11:36

From: "Jiri Sedivec" <jsedivec(zv)mail(tec)cz>
> mate nekdo zkusenosti s FTP komponentama. Mne se totiz stale stala pri
> uploadu, ze soubor je z casti poskozeny. Pouzil jsem jak standartni
> komponentu Delphi, tak komponentu od "FPiette".

Pouzij radsi Indy (komponenty) http://www.nevrona.com/Indy/ nebo Synapsi
(tridy) http://www.ararat(tec)cz/synapse/

Petr Vones

snimani 'cizi' obrazovky v siti

[*] Ale� Bolha <onyx bolha(zv)iol(tec)cz> - 15.4.2002 01:09:17

Doporucuji aplikaci spector
http://www.spectorsoft.com/

> Verze: 6.0.319 / Virov� b�ze: 178 - datum vyd�n�: 28.1.2002

array of TNeco

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 15.4.2002 07:40:10

To je pravda (znamena potomka IInterface), ale jestli jsem to dobre
pochopil, tak je to "pouze" kvuli Linuxu...

> [...]
>
> Protoze pro vetsinu pripadu je ten princip v Delphi jednodusi.
> Nezapomen ze
> interface v Object Pascalu neznamena COM.

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 15.4.2002 07:45:03

Ale to opet bude muset psat dva ruzne aplikacni servery :(

> [...]
>
> Martin

> Interbase (Win i
> Linux) tak i s MS SQL. Jake jsou moznosti? >>Musim vytvaret 2 ruzne

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 15.4.2002 08:00:42

Obecne to lze, ale musi se pouzit treba SQL a jen to co maji obe dve DB
spolecne. To co nemaji, tak se musi obalit do f-ci, ktere se budou lisit
pro danou DB. Takze ja osobne bych pouzil nejaky spolecny Objekt pro
implementaci abstraktnich f-ci a od nej odvodil dva dalsi -> jeden pro
Interbase a druhy pro MSSQL. Dle meho nazoru je podporovany subset SQL92
natolik veliky v obou DB, ze by se to nemelo mnoho lisit.

Eventuelne dalsi varianta -> lze pouzit treba nejake obecne SQL a to
pouze jedenkrat a pouzit nejaky SQL parser, ktery to vzdy rozparsuje a
prepise dle nejakych pravidel pro danou DB.

Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://web.pinknet(tec)cz/~trosa/

Aplikace spolupracujici s ruznymi DB

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 15.4.2002 08:03:12

***predpokladam, ze DVE aplikace bylo mysleno pouziti {$IFDEF xx}. Jinak je
to opravdu hruza. Pres IFDEFy si to lze jeste predstavit. Ja takto
rozlisuji SERVER / LOCAL a je to uriditelne a odladitelne. S pozdravem

Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://web.pinknet(tec)cz/~trosa/

FTP Upload

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 15.4.2002 08:04:19

Chyba bude asi nekde jinde, protoze me to s FPiettovskyma komponentama
fungovalo. Pokud jsem mel nejake problemy, bylo to FTP serverem.
Ale ty byly pouze typu "spatne datum souboru" atd.

S pozdravem

Petr Jarkovsky

> Pouzij radsi Indy (komponenty) http://www.nevrona.com/Indy/ nebo Synapsi
> (tridy) http://www.ararat(tec)cz/synapse/

Tucne v TMemo

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 15.4.2002 08:11:09

Ahoj,
Podivej se po knihovne RALib 2.01, ktera obsahuje editor, jez umi zobrazovat nejen tucne ale i syntaxi (napr. pascal, c, html, perl atp.), ma gutter a spoustu dalsich veci. No a je zadarmo i se zdrojakama (pokud by te to zajimalo: hlavni sila teto knihovny je v integrovanem interpreteru). Tez muzes pouzit jen rutiny pro barevne zobrazeni (napriklad ItemHtDrawText() pro tisk barevne, tucne, italikou, ale jen jeden font a jednu velikost fontu). Downloads je zde http://www.infa.ru/black/ralib201.zip . Na yahoo bezi konference k teto knihovne, nebo muzes primo kontaktovat autory.