Parametr

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.1.2002 03:59:38

From: "Viktor Marek" <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz>
> Poradi nekdo jak napsat aplikaci aby se pri zadani parametru zobrazily dalsi
> funkce aplikace.

Ahoj,

pokud ti jde o to jak cist parametry predane v command line tak se podivej do
helpu na funkce ParamStr, ParamCount and FindCmdLineSwitch.

Petr Vones

Tip 187 z 1001 T&T

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.1.2002 04:01:13

From: "Milan Tome�" <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz>
> Dalsi problem vznikl pri pouziti nove WndProc - pokud se pokousim vytvorit
> novy formular, tak mi to vyhodi vyjimku A Win32 API function failed :(((((

Ahoj,

vypis stacku moc nerekne, spise ten kod ve WndProc.

Petr Vones

Tvrde sestreleni aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.1.2002 04:02:17

From: <delphi(zv)duhasys(tec)cz>
> Potreboval bych natvrdo sestrelit libovolnou apolikaci systemu z Delphi.

Ahoj,

podivej se na funkci TerminateApp v unitu JclSysInfo z JCL:
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

Petr Vones

DCOM

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 10.1.2002 07:06:50

Zdravim!
Na pocitaci s WinNT4 SP6 a Delphi 5 vyrvorim DCOM mistni server.
Po spusteni DCOMCNFG.exe je tento server videt.
V klientske aplikaci v Delphi pri tvorbe pripojeni pomoci DCOMConnection
tato komtonenta server nevidi (nelze doplnit ServerName a tim ServerGUID).
Co je potreba udelat, aby byl server v Delphi videt? Dik
M&B

OT: precteni dat z pevneho disku

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 10.1.2002 07:43:53

Omlouvam se za OT,
ale nutne schanim firmu, ktera je schopna precist data z disku se
spatnou elektronikou (pravdepodobne). Nejlepe ze Sev. Moravy. Nevite
nekdo?

Dik,
prip. odpovedi prosim na muj email
Roman
(sw.maurice(zv)seznam(tec)cz)

Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani? http://prace.seznam(tec)cz

Tip 187 z 1001 T&T

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 10.1.2002 07:43:36

> vypis stacku moc nerekne, spise ten kod ve WndProc.
>
> Petr Vones

Tady je:

procedure Tf_Main.ClientWndProc(var Msg: TMessage);
var
R : TRect;
C : TCanvas;
Bmp : TBitmap;
begin
case Msg.Msg of
WM_ERASEBKGND: begin
callWindowProc(FOldClientProc, ClientHandle, Msg.Msg, Msg.wParam,
Msg.lParam);
GetWindowRect(ClientHandle, R);
Dec(R.Right, R.Left);
Dec(R.Bottom, R.Top);
R.Left := 0;
R.Top := 0;
C := TCanvas.Create;
try
C.Handle := TWMEraseBkgnd(Msg).DC;
C.Brush.Style := bsSolid;
C.Brush.Color := clAppWorkSpace;
fillRect(C.Handle, R, C.Brush.Handle);
{===========================}
Bmp := TBitmap.Create;
try
Bmp.LoadFromResourceName(hInstance, 'LOGO');
C.Draw((R.Right - Bmp.Width) div 2, (R.Bottom - Bmp.Height) div 2,
Bmp);
finally
freeAndNil(Bmp);
end;
{========== Dela to i kdyz tento blok zrusim}
finally
freeAndNil(C);
end;
Msg.Result := 1;
end
else begin
callWindowProc(FOldClientProc, ClientHandle, Msg.Msg, Msg.wParam,
Msg.lParam);

Deleni cisel

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 10.1.2002 08:01:59

> Ahoj,
> mam problem. Pocitam v Realu pocet zkopirovanych B a dostavam se do
> astronomickych cisel (tedy, no, par GB) a mam problem s nactenim z textu,
> prevedeni do cisla, pricteni dalsiho cisla a ulozeni do textu. Resp fce
> Inttostr mi to vzdycky zmrsi a ja nechapu jakym systemem. Takze bych
> potreboval zmenit tomu rad, stacilo by mi ukladat si to ve formatu napr
1.5
> MB. Jenze, div mi vzdycky zaokrouhli na cele cislo, nevite jak na to?
>
> Ono to bude jednoduche, potrebuji jen nakopnout....diky.

Ono to az tak jednoduche nemusi byt, musis presne specifikovat co chces.
Napr pokud k velkemu cislu prictes male cislo nemusi se to vubec projevit ve
vysledku.

K tomu deleni: Pokud pouzijes
SoucetVKilo := SoucetVBytech/1024;
SoucetVMega := SoucetVKilo/1024;
tak mas cislo prislusneho radu a zaokrouhlit si ho muzes jak potrebujes.

Pavel

Proc mi tuhne Open v ADOExpresu

[*] CERMAK <CERMAK(zv)procom(tec)cz> - 10.1.2002 08:05:54

Ahoj vsichni

Jeste jednou moc prosim o radu. Nebo se to opravdu neda spravit. Vzhledem k
casu nejsem schopen to preprogramovat!!!
==========

Mam nasledujici problem a prosim touto cestou o pomoc. Pri soucasnem behu
dvou aplikaci z vice mist se mi stane, ze volani metody Open na ADODataSetu
zatuhne. Debugoval jsem otevreni s pouzitim ladicich unit a skoncil jsem na
endu procedury WillExecute pripojene ADOConnection. Stisk F7 na tomto radku
zpusobil, ze program zatuhl. Kdyz kolegine korektne ukoncila svou aplikaci,
ktera pouziva ADOExpres, muj program pokracoval prvni instrukci metody
ExecuteComplete.

Oba mame nastaveno na prislusnych ADOConnection:

ConnectOptions=coConnectUnspecified
CursorLocation=clUseClient
IsolationLevel=ilCursorStability
Mode=cmUnknown

a na datasetech

CursorLocation=clUseClient
CursorType=ctStatic nebo ctKeySet
LockType=ltOptimistic

Mame D5 Enterprise s SP1 a druhy opravny balicek na ADOExpres. MDAC verze
2.52.6019.0.
Vse bezi nad MSSQL 7, resp. u zakaznika nad MSSQL 2000 (jina verze MDACu) a
problem se objevuje i tam. Nevite nekdo co s tim.

Podezrivam nastaveni a tak by mi moc pomohlo rici jak nastavit lepe a proc.
Pedem dekuji za kazdou dobrou radu.

Jaromir Cermak

Invalid system disk

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 10.1.2002 08:28:50

V priopade, ze nemas zapnuto butovani z diskety a v ni disketu, pak to je
jedine tim, ze na hlavnim disku (c:) neni systemova cast - tudiz neni kde
zacit ...

> Muzete nekdo poradit? Pri spusteni pocitace ten zahlasi Invalid system
disk.
> Nevite mozne priciny??? Dik za kazdou radu
> Honzik
>
> yendik(zv)seznam(tec)cz

tabulky v HTML

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 10.1.2002 08:37:55

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
> Tak to neni. Kdyztak se mrkni na http://lunasoft.hyperlink(tec)cz - programy.
> Tam je vpravo zeleny obdelnik obepinajici text, to je ta tabulka 1x1.
Vubec
> mi nejde o barvu pozadi.
>
> Hurricane

Zaujimave, ziaden zeleny "obdelnik" tam nevidim? (W2K, IE55)

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Jak vytvorit ODBC User DSN za behu

[*] Roman Netu�il <netusil.roman(zv)vspardubice(tec)cz> - 10.1.2002 08:54:18

Panove,
nevite jak vytvorit/overit existenci/nastavit ODBC User DSN primo z Delphi
aplikace?

D6Prof, W98

Diky, Roman

netusil.roman(zv)vspardubice(tec)cz

Komunikace pres TCP/IP

[*] Jaroslav ��pek <jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz> - 10.1.2002 08:56:27

Ahoj,
nevite nekdo, kde bych sehnal vice informaci o %subj%.
Jedna se mi o to, jak naprogramovat aplikaci, kde bude na
jedne strane server, na druhe bude nekolik klientu, budou
komunikovat pres TCP/IP - sockety, jak se navrhuje vlastni
komunikacni protokol, jak je to se synchronizaci, atd...
Nemusi to byt nutne napasovane na Delphi.
Diky
Jaroslav Sipek

MIDAS + callback

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 10.1.2002 09:06:53

Hi,
potreboval bych vyresit callback serveru (MIDAS+Oracle) na clienta pri zmene
nejakych dat (pres alerty v Oraclu) - aby si klient udelal refresh. Neznate
nejaky zpusob, jak muze server komunikovat z clientem? Tech pozadavku na
refresh bude celkem dost...

Na clientu je TConectionSocket a tclientDataSet, z clienta vyvolam 2
connection na server, v jednom ctu data a v druhem refreshe - pomale, client
je skoro porad mrtvy ...

Diky
ales dana

precteni dat z pevneho disku

[*] Tomas Vladik <tom.vladik(zv)swadvice(tec)cz> - 10.1.2002 09:09:30

> [...]
> disku se
> spatnou elektronikou (pravdepodobne). Nejlepe ze Sev. Moravy.

Brno: http://www.lamaexpert(tec)cz/index.htm

T.

Jak vytvorit ODBC User DSN za behu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.1.2002 09:10:38

> nevite jak vytvorit/overit existenci/nastavit ODBC User DSN primo z
> Delphi aplikace?

Uz tento dotaz vidim ponekolikate a stele bez odpovedi... Ja tedy
odpoved nevim, ale mam pocit, ze se to tu uz nekolikrat resilo,
takze bych zkusil archiv konference (www.delphi(tec)cz).

David Lebeda

lokalni DB

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 10.1.2002 09:28:04

> Odes�latel: Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz>
> Mas dve moznosti:
> 1. Udelat si vlastni format souboru
> a.Hlavicka, ktera bude popisovat zbytek
> b.telo, kde je kazda veta stejne dlouha
> 2. Promenne delky vet, pak bud indexovy soubor, mapovani do pameti, nebo sekvencni cteni.

Anebo TClientDataSet, SaveToFile, LoadFromFile.
(pokud mi neutekla nejaka podstatna cast diskuse, ktera by tuto moznost vyloucila)

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Parametr

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 10.1.2002 09:32:05

> Odes�latel: Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz>
> Poradi nekdo jak napsat aplikaci aby se pri zadani parametru zobrazily dalsi
> funkce aplikace.
>
> napr. test.exe zobrazi se form s Buttonem1
> test.exe test zobrazi se form s Buttonem1 a Buttonem2
Napriklad
if ParamStr(1)<>'test' then Button2.Visible:=false;
nebo
if ParamCount=0 then Button2.Visible:=false;

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

DCOM

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 10.1.2002 09:38:56

> [...]
> tato komtonenta server nevidi (nelze doplnit ServerName a tim ServerGUID).
> Co je potreba udelat, aby byl server v Delphi videt? Dik
Podle meho soudu je treba server (alespon prislusnou TLB) registrovat na klientskem pocitaci.
Tedy pokud jsem dobre rozumel otazce.

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

OT: precteni dat z pevneho disku

[*] Radek KALA <Kala(zv)Atlas(tec)cz> - 10.1.2002 09:39:56

V Brne je firma LAMA
nejaky pan Sustek, zabyva se tim, a uz jednou mi to delal pro
jednoho znamyho, ktery nemel na novelu zrcadleny disky a ani
nezalohoval.

> [...]
> ale nutne schanim firmu, ktera je schopna precist data z disku se
> spatnou elektronikou (pravdepodobne). Nejlepe ze Sev. Moravy. Nevite

S pozdravem Radek KALA
BetaControl, s.r.o.
Cerneho 58/60, 635 00
tlf. : + 420 5 4622 3491
fax : + 420 5 4622 3470
GSM : + 420 603 85 75 15

UNC z-do mistniho nazvu pro IB6/FB1 DGB soubor

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 10.1.2002 09:54:29

ahoj,

vim ze se tu konverze FileName z/do UNC tvaru probirala,
ale nejak to nemuzu poradne najit. nemate nekdo hotovy
reseni?

konkretne to potrebuju, abych z toho udelal
"pocitac:c:\cesta\databaze.gdb"
pro connect string interbase / firebird.
takze pokud by to mel nekdo dotazene az takto,
tak by to bylo uplne super :)

mam totiz problem jak z
\\pocitac\zarizeni\cesta\databaze.gdb
nebo z
c:\cesta\databaze.gdb
udelat ten spravny tvar :(

dekuji PeC(zv)

Ochrana shareware programu

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 10.1.2002 10:03:06

Haj hou!

On 9 Jan 2002, at 23:50, Petr Zahradnik wrote:

> To neni reseni problemu, to je ptakovina :)

Existuji i licencni / distribucni metody ktere jsou jaksi "mezi"
freeware a shareware a funguji dost dobre. Krasnou ukazkou je
Trustware licence. To je v podstate freeware, protoze je to bez
zkriplovani funkcnosti apod., ale pokud je pouzit pro komercni
ucely, je treba platit (ale placeni je vec duvery a cestnosti - odtud
Trustware). Tenhle system pouziva napr. IBO nebo FIBPlus, a
funguje jim to lepe nez shareware (alespon dle informaci Jasona
Whartona - autora IBO). Jinak i na Freeware je mozne vydelavat,
prikladem je Pegasus Mail. Prodej tistenych manualu k Pegasu
zivil autora a nekolik jeho zamestnancu po nekolik let (nez bylo
dost jinych stejne dobrych free mail klientu, pak to vyhnilo).

S pozdravem

Pavel Cisar
Mobil: 0724 281429
http://www.ibphoenix(tec)cz
Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

Vetsi objemy dat pres HTTP

[*] Malecek Ondrej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 10.1.2002 10:13:30

Tak vysledek je opravdu "prekvapivy". Delphi CGI framework pouziva pro cteni
dat predanych do CGI zhruba nasledujici konstrukci:

ReadFile(THandle(Handle), Buffer, Count, LongWord(Result), nil)

No a pokud je vstupnich dat "vetsi objem" pri prvnim volani nejsou ve stdin
dosud vsechna => pokud se volani vhodne opakuje postupne se ziskaji vsechna
predana dat => Delphi CGI framework je pro tyto ucely uplne k nicemu (presne
jak jsi psal :-)).

Ondrej

> [...]
> framework z Dephi napacha, to ja netusim. mozna zkusit se vykaslat na
> framework a napsat si to sam. je to jednoduche, staci vzit konzolovou
> aplikaci a ze standardniho vstupu nactes vstupni data (+ spousta
> udaju dava webserver do env. promennych) a vysledek posles obdbne
> pomoci readln na standardni vystup.
>
> Proto si myslim, ze by problem mel byt v pomalosti toho tveho CGI.
> Pomalost meho HTTP kodu to nebude, protoze tech mych testovacich
> dvanact mega mi z localhostoveho Apache prisvisti za vterinku a pul.
> Ta minuta je desne moc, pokud tedy nemas 386. ;-)

Parametr

[*] Daniel.Hrna(zv)sme(tec)cz - 10.1.2002 10:30:31

Nevim, jestli je to k tematu, ale pohodlne reseni mit program v rezimech
Spravce a Usera lze delat,
treba tak, ze si testuji na C:\ (kdekoliv) urcity soubor. Pokud tam je
uvidim MENU, ktere ostatni
uzivatele neuvidi atd ...

Mejte se.

D.

> [...]

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32

ukladani dat do souboru

[*] Dalibor Falt�nek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 10.1.2002 10:49:12

> [...]
> dostatecne jednoducha) nebo seznamu objektu, kde se ukladani do souboru
bude
> provadet v pozadovanem formatu. Pak neni problem mit tento seznam
setrideny
> podle vice kriterii, takze hledani bude velmi rychle. Samozrejme v pripade
> velkeho mnozstvi dat (radove desitky MB) uz neni vytvareni seznamu objektu
ta
> nejlepsi cesta. Pak uz by se to muselo resit jinym zpusobem, napriklad
> indexovanim souboru, nactenim jen urcite casti apod.

Nejjednodussi to asi bude ukladat prvky pole v cyklu a rekordy deklarovat
jako

namer=rekord
mdat: single
mfyz: single
end;

a pak si spocitat z cisla mericiho cyklu kam se mam seekem zapichnout a z
dimenze pole, kolik singlu mam nacist do pole. Jedina komplikace je, ze
prvni ukladana hodnota v kazdem odectu skupiny mist je cas at uz ukladany
jako TDatetime nebo string[8], ale to se da asi resit pretypovanim pri
zapisu i cteni, jelikoz dva singly je taky 8 bytu, jestli se nepletu
hihihi...
Prace se seznamy se totiz krase a jednoduchosti zapisu
grid1.cells[x,y]=namer.mfyz[y], kde y je cislo mericiho mista, nevyrovna.

Co se tyce pouziti TDBF nebo SQL databazi, komplikuje se to pokud je vic dat
ve vete nez 256. Pak uz musi byt zase vic souboru, nejak propojenych..
No a IBecko apod. - ja tim nechci ridit Temelin.

Ale dekuju za vsechny rady a ohlasy.
Dalik Faltynek, technik.

nastaveni okna do popredi

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 10.1.2002 10:57:58

Cau,
nejak nemuzu prijit na to, jak dat okno moji aplikace do popredi, kdyz je v
popredi spustena DOS aplikace ve fullscreenu. Potrebuju aby se ta DOS
aplikace minimalizovala a ta moje skocila do popredi...
Skousel jsem ShowWindow(...), SetWindowPos(...) a nic :(

Dik Jirka.

(W98, D4)

Ochrana shareware programu

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.1.2002 11:02:38

Puvodni zprava, kterou napsal Pavel Cisar dne 10 Jan 2002:

> Existuji i licencni / distribucni metody ktere jsou jaksi "mezi"

Ja netvrdim, ze neexistuji jine distribucni metody, ale ze na otazku
"ochrana shareware programu" odpovedet "delat freeware" neni reseni
problemu, ale ptakovina :)

> freeware a shareware a funguji dost dobre. Krasnou ukazkou je
> Trustware licence. To je v podstate freeware, protoze je to bez

Trustware by v nasich krajich mel veliky uspech, to je pravda, ale autor
by asi nebyl ten, kdo by se radoval.

Obvodova 740/14, P.O. Box 15, 400 07 Usti nad Labem
Telefony: 047-5500610, 047-5501627, 0602-409601
Fax: 047-5511338
WWW: http://www.clexpert(tec)cz, http://www.zahradnik(tec)cz
E-Mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz, petr(zv)zahradnik(tec)cz

Zablokovani posunu okna

[*] SPELZA s.r.o. <spelza(zv)spelza(tec)cz> - 10.1.2002 11:03:41

Ahoj,
potrebuji zablokovat posun hlavniho okna aplikace. Proto jsem udelal
nasledujici:

Application.OnMessage:= AppMessage;
procedure TdlgPanel.AppMessage(var Msg: TMsg; var Handled: Boolean);
begin
if Msg.Message = WM_MOVING then
Handled:= true;
end;

ale zprava WM_MOVING (ani WM_MOVE) mi sem nikdy nedorazi. Poradte, kde delam
chybu. Kdyz to zkousim s WM_SYSCOMMAND s parametrem SC_MOVE vse je ok.

Dik. Jara.
svehla(zv)spelza(tec)cz

Jak vytvorit ODBC User DSN za behu

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 10.1.2002 11:55:38

> nevite jak vytvorit/overit existenci/nastavit ODBC User DSN
> primo z Delphi aplikace?

Existuje na to API SQLConfigDataSource, ktora robi presne to, co potrebujes.
Ak jej predas hwndParent platnu handle svojho okna, zobrazi prompt, rovnako
ako ked data source vytvaras interaktivne z Control Panelu. Ak jej predas
hwndParent 0, nezobrazi ziadny prompt.
Na to, aby si tuto funkciu mohol pouzit, potrebujes vediet, ake parametre
dany ODBC driver ocakava. Tieto musis potom predat ako
double-null-terminated string v parametri lpszAttributes.
Ja som si na testovanie pisal tieto parametre do mema a pouzil som funkciu
StringsToMultiSz, ktoru najdes v JCL: www.delphi-jedi.org.

Nasledovny priklad v pohode vytvoril novy user data source typu Microsoft
dBase, funkcia vratila True, vidim to v registry, viem to editovat z Control
Panelu, viem sa na to napojit s TTable, cize zda sa, ze to chodi. :-)
Pre konkretny typ drajvra, ktory potrebujes nakonfigurovat Ty, budes musiet
preluskat tie parametre, co moze byt na tom celom najtazsie.
Asi najjednoduchsie bude vytvorit si jeden cvicny datasource cez Control
Panel a potom si zistit v registry v
HKEY_CURRENT_USER\Software\ODBC\ODBC.INI, co to tam vykuzlilo.

uses
JclStrings;

const
odbc = 'odbccp32.dll';

// konstanty z OdbcInst.h

ODBC_ADD_DSN = 1; // Add data source
ODBC_CONFIG_DSN = 2; // Configure (edit) data source
ODBC_REMOVE_DSN = 3; // Remove data source
ODBC_ADD_SYS_DSN = 4; // add a system DSN
ODBC_CONFIG_SYS_DSN = 5; // Configure a system DSN
ODBC_REMOVE_SYS_DSN = 6; // remove a system DSN
ODBC_REMOVE_DEFAULT_DSN = 7; // remove the default DSN

function SQLConfigDataSource(hwndParent: HWND; fRequest: WORD; lpszDriver,
lpszAttributes: PChar): BOOL; stdcall;
external odbc;

Attr: PChar;
begin
StringsToMultiSz(Attr, Memo1.Lines);
try
if SQLConfigDataSource(0, ODBC_ADD_DSN, PChar(Edit1.Text), Attr) then
ShowMessage(':-)')
else
ShowMessage(':-(');
finally
FreeMultiSz(Attr);

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
Edit1.Text := 'Microsoft dBase Driver (*.dbf)';
with Memo1.Lines do
begin
Clear;
Values['DSN'] := 'Bla DBF';
Values['Description'] := 'Bla DBF Data Source';
Values['DefaultDir'] := 'C:\WINNT\Profiles\Ondrej\Personal';
Values['FIL'] := 'dBase IV;';

Ten isty kod mozes pouzit na nastavenie uz existujuceho data source (ak
neexistuje, vytvori ho, ak uz existuje, prepise ho).

To overovanie existencie je asi zlozitejsie, pozri si SQLAllocHandle,
SQLDataSources, SQLFreeHandle.
Pripadne mozes hladat v registry, ale cez API je to asi cistejsie.

jak na navratovou hodnotu

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 10.1.2002 12:02:31

> Object Pascal, hoci to nie je zly jazyk, urcie medzi
> dobre navrhnute OO jazyky nepatri.
> Ja by som ho zaradil k jazykom s OO rozsirenim a nie
> k jazykom navrhnutym na OOP. Jeho podpora pre OOP
> je celkovo velmi slaba a obmedzena.

Prosim, mohol by si byt konkretnejsi?
Dik.

TOndrej

Zjisteni SMTP serveru

[*] Sebesta Jan <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 10.1.2002 12:07:18

Zdravim vsechny v novem roce a ptam se:

Jak muze moje aplikace zjistit aktualni nasteveny smtp server
pro odesilani zprav ? Nechci nastavovat rucne.
(Pomoci INDY ? ci necoho jineho?)

Lze i pop3 a user a password? - docela troufale co?
Da se nejak proti tomu branit ?

Moc dekuji Jan Sebesta

jak na navratovou hodnotu

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 10.1.2002 12:25:08

> Odes�latel: Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk>
> neviem, ci som to dobre pochopil ale ja si myslim, ze dobre
> navrhnuty OO jazyk nielen nesmie tlacit programatora
> do zlych programovacich technik, ale dokonca ho musi
> tlacit do tych dobrych. Object Pascal, hoci to nie je zly
> jazyk, urcie medzi dobre navrhnute OO jazyky nepatri.
> Ja by som ho zaradil k jazykom s OO rozsirenim a nie
> k jazykom navrhnutym na OOP. Jeho podpora pre OOP
> je celkovo velmi slaba a obmedzena.

a)
Object Pascal k nicemu spatnemu nenabada, spise naopak.
Tim hrisnikem je podle meho soudu Delphi jako "builder".

b)
S vyjimkou nasobne dedicnosti, kterou nekteri teoretici povazuji samu o sobe za ne uplne korektni, nevidim v Object Pascalu zadna omezeni.
Naopak, zda se mi VELMI dobry.

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

Tvorba komponent

[*] Standa <Ooman(zv)centrum(tec)cz> - 10.1.2002 13:43:56

Ahoj snazim se vytvaret nejake komponenty a mam nekolik problemu asi by mi
pomohlo videt nejake zdrojaky uz hotovych ( z tech v Delphi sem toho moc
nepobral ). Nevi nekdo o nejakych jednoduchych komponentach se zdrojakem,
nebo jeste lepe nevi nekdo o strankach kde popisujou tvorbu komponent v
Delphi.

Zmizeni komponent

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 10.1.2002 14:33:47

Zdravec
Uz sem se na to jednou ptal, ale nebylo mi odpovezeno a nyni stojim pred
stejnym problemem:
Znicehonic se mi ztratily komponenty TMainMenu - to mi jeste tak nevadi, ale
mam na formulari PageControl. Pri psani programu, umistovani komponent atd.
jsou viditelne komponenty ve vsech TabSheetech patricich k tomuto
PageCotrolu. Kdyz ale zpustim program, tak jsou videt jen komponenty v tom
TabSheetu, ktery byl nastaven jako ActivePage, v ostatnich neni nic videt.
Visible je vsude nastaveno na True, rovnez Enabled. Do ted jsem tam mel
vsechno, ale najednou se to zmrvilo ...

Nesetkal se stim uz nekdo, nebo nevi nekdo, kde je pricina?
D4, WinMe, Win98

Rumcajs

DCOM

[*] Martin Bab�k <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 10.1.2002 14:43:51

> honza(zv)haes(tec)cz 10.1.2002 9:38 >>>

>Podle meho soudu je treba server (alespon prislusnou TLB) registrovat na klientskem pocitaci.

No ono to chodi na jedne masine v kancelari, ale doma a na notebooku to nefunguje. Doma to fachci jen pod 98. :-( (vsude bez registrace). Dik
M&B

Zmizeni komponent

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 10.1.2002 15:22:40

From: "Rumcajs" <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> vsechno, ale najednou se to zmrvilo ...
> Nesetkal se stim uz nekdo, nebo nevi nekdo, kde je pricina?

Otazkou je jak sa Ti to prejavuje - ci je to za behu programu (tento problem
poznam z W2K) alebo za designu. Ak je to za designu tak najskor budu mimo
formular a s oblubou to robia komponenty v spojeni s Raize komponentami. Ak
je to za behu tak je to chyba vo VCL kde sa za urcitych okolnosti na
PageControle "nezobrazia" prvky ktore su v case prepinania medzi zalozkami
(ked zalozka este neni aktivna) naplnovane hodnotami (napr. pri zmene
TLabel.Caption).
S tym MainMenu je to divne, ale u ostatnych komponet si musis zistit ich
niektore vlastnosti v tom case - poziciu, enabled, vidible a parenta.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

jak na navratovou hodnotu

[*] Kakacka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 10.1.2002 15:25:27

> Prosim, mohol by si byt konkretnejsi?
> Dik.
> TOndrej

Hmm asi tu bude zaujimava debata :)) mna by to zaujimalo tiez a hlavne s
jakym jazykom to zrovnavas.

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

jak na navratovou hodnotu

[*] Kakacka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 10.1.2002 15:31:23

From: "Jan Sebel�k" <honza(zv)haes(tec)cz>
> Object Pascal k nicemu spatnemu nenabada, spise naopak.
> Tim hrisnikem je podle meho soudu Delphi jako "builder".

Hmm, dalsi zaujimavy nazor s cim to je zrovnavane?

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Code Completion - poradi

[*] Martin Macko <martinm(zv)m-pro(tec)cz> - 10.1.2002 15:36:08

Neda se nejak v editoru pri Code Completion (D5) nastavit preferovane poradi
navrhovanych vlastnosti/metod objektu ?

Martin MACKO,
M-PRO s.r.o.
U msta Chersonu 1595/1
tel.: +420 (35) 610 79 48,
610 72 31 a� 33
martinm(zv)m-pro(tec)cz
+420 (603) 48 39 40

---
Avast: Odchoz� zpr�va vyhodnocena jako �ist�
Datum a �as testov�n�: 10.1.2002 15:36:07
Datum virov� datab�ze (VPS): 2.1.2002
Avast! antivirus od Alwil Software

Avast32 (VPS 2.1.2002): zprava neobsahuje virus

jak na navratovou hodnotu

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 10.1.2002 15:45:53

> Prosim, mohol by si byt konkretnejsi?

1. chybaju niektore OOP vlastnosti, napr. genericke typy,
automaticka sprava pameti, automaticke zistovanie zavislosti
medzi triedami

2. vecsina OOP vlastnosti je velmi limitovana, napr. nie je viacnasobna
dedicnost, virtualne metody je nutne explicitne deklarovat, pristupove
prava k clenom su obmedzene a v ramci unitu uplne zrusene

3. podporuje neobjektove vlastnosti napr. globalne premenne,
smerniky, unity, neobjektove typy

Erik

Code Completion - poradi

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 10.1.2002 15:55:52

From: "Martin Macko" <martinm(zv)m-pro(tec)cz>
> Neda se nejak v editoru pri Code Completion (D5) nastavit preferovane
poradi
> navrhovanych vlastnosti/metod objektu ?

Bohuzial, moc moznosti tam neni (opoup menu Shoft-F10). Bud abecedne alebo
podla ich poradia zapisu v deklaracii objektu.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

kde je Windows?

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 10.1.2002 15:58:54

lze nejak spolehlive zjistit,v kterem adresari je system Windows?
ja vim, ze je vetsinou ve WINDOWS, ale uz jsem videl i W95, WIN95...

Komunikace pres TCP/IP

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 10.1.2002 16:01:00

Nevim jak moc ti to pomuze, ale naprosto jednoduche reseni serveru (ktery je
zpravidla tou slozitejsi casti C/S) je v pouziti tcp/ip superdemona - na
linuxu je to inetd (nebo xinetd nebo ... ;-) ). Princip je v tom, ze si na
jisty port definujes svoji sluzbu a inetd pri pozadavku na tuto sluzbu
spusti instanci tve aplikace - serveru. Prichozi tcp/ip data jsou predana na
stdin tve aplikace a stdout je naopak automaticky odeslan klientovi. Vyhody:
Odpadne ti jak prace s forkovanim procesu pro kazdeho klienta, tak i prace
se sockety - proste to ctes treba fread(stdin) a zapisujes treba
printf(stdout) jako normalni soubor ci vypis na konzoli. Navic ti ten demon
umoznuje treba omezit konexe na ip prostor, xinetd umi tusim i treba cas kdy
se smi kdo prihlasit a pod.. Zkratka spusty prace odre za tebe ... pracuje
tak napr. vetsina pop3 serveru apod..
Nevyhody: protoze se na kazdy konekt spousti nova instance, je to rychlostne
nevyhodne pro servery, kde vlastni beh trva kratce a konektu je hodne, jako
jsou vytizenejsi WWW servery a pod.. Ale na bezne IS to pracuje dost good,
pra jsem jich takhle delal.
Konfigurace inetd je na minutku, vzorovy server v C:

#include <stdio.h>
#include <string.h>

#define MAX_RADEK 10240

void main(void) {
static char radek[MAX_RADEK];

do {
fgets(radek, MAX_RADEK, stdin);
printf("Dostal jsem data: %s\n", radek);
fflush(stdout);
} while ( strstr(radek, "quit") == NULL);
}

dela to, ze vraci klientovi okomentovana data, dokud nedostane "quit".
jako testovaciho klienta lze pouzit treba obycejny telnet client ...

at se dari (jo, s konfiguraci inetd kdyztak poradim podrobneji, ale je to
uplne primitivni ;-))

---
Best Regards,
David Janko
programmer & Linux system administrator
djanko(zv)infoware(tec)cz
Czech Republic / Central Europe

> [...]
> komunikacni protokol, jak je to se synchronizaci, atd...
> Nemusi to byt nutne napasovane na Delphi.

Printing in progress

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 10.1.2002 16:05:50

Delsi dobu se nam nepravidelne objevuje pri pokusu o tisk hlaska "Printing
in progress"- zpravidla pak muse uzivatel restartovat aplikaci, aby mohl
dale tisknout.

Zkoumanim zdrojaku Delphi jsem zjistil, ze jediny mozny zdroj teto chyby je,
pokud je nekde v aplikaci Printer.BeginDoc a neni Printer.EndDoc.

Vsude v aplikaci jsem to osetril pomoci Try .. Finally - ale presto se to
stale obcas objevuje. Vetsina tisku jde pres sestavy Sinea, mozna to vznika
nekde tam. Nesetkali jste se s tim prosim nedko?

D5, Verzi Sinea neum�m poznat a nepamatuji si - uz je to hodne davno, co
jsem ji aktualizoval (snad pred rokem)

nastaveni okna do popredi

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 10.1.2002 16:06:48

zkus proceduru AppActivate z unitu sndkey32.pas, kter� najdes na instalacnim
CD Delphi...

----- Original Message ----- > Cau,
> nejak nemuzu prijit na to, jak dat okno moji aplikace do popredi, kdyz je
> Skousel jsem ShowWindow(...), SetWindowPos(...) a nic :(

Code Completion - poradi

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 10.1.2002 16:13:20

> Neda se nejak v editoru pri Code Completion (D5) nastavit
> preferovane poradi navrhovanych vlastnosti/metod objektu?

Da sa, Ctrl+Space zobrazi code completion listbox, rightclick nan zobrazi
popup menu s dvoma moznostami:

- Sort by Scope (default)
- Sort by Name

UNICODE

[*] Martinec <martin108(zv)post(tec)cz> - 10.1.2002 16:15:19

Mohl by mi nekdo blize vysvetlit co je to UNICODE, pripadne kde bych se o tom vice dozvedel (pokud mozno cesky)

Dekuji

Martinec
---
V.I.P. Chat - DJ IM CYBER
16.01.2002 od 14:00 na http://chat.volny(tec)cz

TCustomDataSet and ftMemo field type

[*] Roman Pagac <PagacR(zv)servonic.de> - 10.1.2002 16:22:59

Zdravim kolegov!
Mam problem s CustomDataSet. Ak pridam dalsi field typu ftMemo alebo ftBlob,
tak potom v metode

function TMyDataset.GetFieldData(Field: TField; Buffer: Pointer):
Boolean;
ak idem naplnit field typu ftMemo alebo ftBlob prislusnou hodnotou tak
parameter Buffer mi pride nastaveny na NIL a ak idem skopirovat do Buffer
prislusnu hodnotu, tak samozrejme => exception. Ale stava sa to len ak
naplnam field typu ftMemo resp. ftBlob

Dakujem vam za rady.
S pozdravom,
Roman Pagac.

Komunikace pres TCP/IP

[*] Jaroslav ��pek <jaroslav.sipek(zv)idea(tec)cz> - 10.1.2002 16:40:36

Spis by me zajimalo, jak se programuje C/S aplikace,
ktera komunikuje pomoci "socketu".
Dival jsem se na demo program v D5 "Chat",
ktery pouziva komponenty TClientSocket a TServerSocket,
ale nejsem z toho dvakrat moudrej.
Priblizne tusim, jak to asi funguje,
ale uvital bych, kdyby nekde na Internetu bylo
nejake pojednani jak na takoveto aplikace,
popr. pokud treba existuje nejaka kniha, ktera
se timto zabyva. Jde mi o to, jestli existuji nejaka
pravidla, jak se napr. navrhuje vlastni komunikacni
protokol, jak se resi problemy se synchonizaci apod.

Jaroslav Sipek

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 10.1.2002 16:43:19

From: "Hurricane" <hurricane(zv)quick(tec)cz>
> Jiste, mas pravdu, ale stale je to IMHO maximum co muzes udelat, aby jsi
> uzivatele nesvazal natolik, ze radsi pujde ke konkurenci.
>
> Zdenek (=Hurricane)

Printing in progress

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 10.1.2002 17:35:54

> [...]
>
> Zkoumanim zdrojaku Delphi jsem zjistil, ze jediny mozny zdroj
> teto chyby je, pokud je nekde v aplikaci Printer.BeginDoc a neni

Nie celkom, ale plati to v pripade, ak sa snazis volat Printer.BeginDoc
dvakrat za sebou, tzn. predosly job nebol ukonceny cez Printer.EndDoc.

Presnejsie, vynimka EPrinter.Create(SPrinting) je vyvolana metodou
TPrinter.CheckPrinting(False), ak tlaciaren prave tlaci.
Ako vidno v Printers.pas, to moze nastat pri volani nasledovnych metod
triedy TPrinter:

Abort
BeginDoc
SetPrinter
SetNumCopies
SetOrientation
SetPrinterIndex

to znamena pri operaciach, ktore nemozu byt uspesne vykonane, ak prave
prebieha tlac.
Skus nieco take najst vo svojom kode, mozno prave v nom je problem.

Ochrana shareware programu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.1.2002 17:35:47

> [...]
kdyz to
> chteji mit lide zadarmo, stejne to mit budou - bud neco jineho nebo

presne tak. Krome nekolika vyjimek je vzdy lepsi investovat cas
potrebny na
hyper super neprolomitelnou ochranu na neco jineho (co radny uzivatel
vice oceni)

> Ve firmach je myslim uz tak velke podvedomi o piractvi, ze si to
dost firem
> koupi

no, ehm.. kuck kuck.
:-)

D. Toman

Ochrana shareware programu

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 10.1.2002 17:36:41

Haj hou!

On 10 Jan 2002, at 11:02, Petr Zahradnik wrote:

> Ja netvrdim, ze neexistuji jine distribucni metody, ale ze na otazku
> "ochrana shareware programu" odpovedet "delat freeware" neni reseni
> problemu, ale ptakovina :)

Ja tomu spis rikam realisticke zhodnoceni situace :-)

> Trustware by v nasich krajich mel veliky uspech, to je pravda, ale autor
> by asi nebyl ten, kdo by se radoval.

Delat shareware JEN pro cesky trh je stejne tak neradostne.
Nepomyslet na globalni trh, kdyz mame internet a distribuce a
podpora sw tedy prakticky nic nestoji, kdyz jsou k dispozici firmy
co za cloveka obstaraji registraci lidi a jen mu poslou penize, a
kdyz je kurz koruny k dolaru takovy jaky je, bych povazoval za
"velmi spatny podnikatelsky zamer" :-))) A na globalnim trhu se i
trustware vyplati.

S pozdravem

Pavel Cisar
Mobil: 0724 281429
http://www.ibphoenix(tec)cz
Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

SQL a porovnani data

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 10.1.2002 17:38:22

S Paradoxem jsem jiz dlouho nedelal, ale co si pamatuji tak datum by melo
byt v apostrofech:

Select * from tabulka where datum>'1.1.2002'

Martin Ben

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 10.1.2002 17:42:36

Presne tohle (podle mne, mozna se mylim) v nasi literature chybi!

Uz jsem si kdysi rikal, ze bych neco takoveho zkusil strucne sepsat a
dat k dispozici v ramci Synapse, ale nejak doposud cas nedovolil...
;-(

> [...]
> pravidla, jak se napr. navrhuje vlastni komunikacni
> protokol, jak se resi problemy se synchonizaci apod.

Varian Skin Factory - KRACH?

[*] Milan ��ek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 10.1.2002 18:00:41

ahoj,
mam aplikaci postavenou na VSF - freeware. Byl jsem nemile prekvapen,
kdyz jsem se na strankach teto firmy docetl o ukonceni jeji aktivity.
Pocital jsem s dalsim rozsirovanim moznosti - take jsem dal nekolik
navrhu na vylepseni. Bylo mi slibeno, ze v dalsi verzi bude. Firma
ale konci a ja mam rozestavenou aplikaci, komponenty VSF bez zdroju.
Bohuzel uz neni ani mozne komponenty zakoupit.

Chci se zeptat, jak je to v pripade, ze takova firma "zkrachuje" s
licencni politikou? Je mozne si sehnat zdrojove kody, aniz bych se
vystavil nejakemu postihu? Pokud ano, najde se nekdo, kdo tyto
komponenty vlastni? Mozna bych je i odkoupil. I kdyz pro freeware
aplikaci... :-(

Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D5 Ent (SP1), D6 Ent
Win2k (SP2,Pre-SP3) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:
59826637

Jak si stoji kurz koruny? http://kurzy.seznam(tec)cz

TCP spojeni

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 10.1.2002 18:01:33

> [...]
> RecvBuffer apod.
>
> Nejasne veci:
> 1) asi budu nekde evidovat spojeni - jak - jako seznam threadu

obvykle hlavni proces spusti Listen na socket a pokud se na nej
pripoji nejaky klient
pak se po Accept() spousti novy thread, ktery pomoci noveho socketu
obslouzi klienta.

Samozrejme to jde udelat i bez threadu. Ale pro jednoduchost (a pokud
najednou nebude klientu
pripojeno moc) je lepsi zustat u tech threadu a blocking mode socketu.

Vlastni evidence spojeni (pro statisticke ucely atd) se da delat
nekolika zpusoby - doporucuju
spojovy seznam (bacha na zamykani pri cteni/modifikaci seznamu).
Spojovy seznam muze obsahovat
i handle na pouzite sockety atd

> 2) co se stane se spojenim pri chcipnuti klienta?
po Accept se vytvori z Listen socketu scela novy socket (propojeny s
klientem), ktery je na
tom puvodnim socketu, ktery nasloucha neni vubec zavisly a ani jej
nijak neovlivnuje (zustava
stale v Listen stavu). Cili ukoncili klient spojeni pak se puvodnimu
socketu nic nestane.

> 3) Da se prubezne testovat, zda spojeni zije?

bud povolit keep-alives (nedoporucuje se) - pak spojeni samo chcipne i
kdyz se
nic neprenasi a dojde k nejake chybe (napriklad server byl vypnut).
Bez Keep-Alives
muzes napriklad v puli trasy vypnout a zapnout router - pokud se
zrovna nic po danem
TCP spojeni nic zrovna neprenasi pak zustane spojene.
Pak uz zbyva jen propingavat nejakym kratkym kouskem dat (na ktery je
server/klient
ochoten odpovedet znamym zpusobem) spojeni sam.

> 4) Jak by vypadala kostra klienta?

// novy socket
Sock := socket();
// spoj se na server
Connect()

// komunikuj se serverem
if Send(Sock,...)
if Recv(Sock,...)
(v zavislosti na typu komunikace muze klient testovat pritomnost dat
pomoci Select(), atd. - pak nezakejsne v Recv() pripadne v Send() )

// konec
CloseSocket(Sock);

OT: Re: Re: tabulky v HTML

[*] Zden�k �t�p�nek�����^��ޏ����� - 10.1.2002 18:21:57

Zdravim

No jo, je toho na me posledni dobou nejak moc, omlouvam se. Neni to sekce
programy, ale o firme.

Zdenek (=Hurricane)
> Vubec

Ochrana shareware programu

[*] Zdenek Step�nek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 10.1.2002 18:33:44

Zdravim

> [...]
> zivil autora a nekolik jeho zamestnancu po nekolik let (nez bylo
> dost jinych stejne dobrych free mail klientu, pak to vyhnilo).

Jenze to bys musel delat tak spatny SW, aby se bez manualu nedal pouzivat
:-) A tim pegasus dle meho nazoru byl. Tenhle placeny freeware model se da
pouzit napr. tak, ze si zakaznik zaplati ne program , ale ty veci okolo.
Muze to byt ten tisteny manual, ale predevsim to muze byt podpora z tvoji
strany, nejake pridavne moduly do programu a tak podobne.

Zdenek (=Hurricane)

Printing in progress

[*] Martin Macko <martinm(zv)m-pro(tec)cz> - 10.1.2002 18:56:42

Stava se nam neco podobneho (QuickReport + Delphi 2/5) - vetsinou v pripade,
ze aplikace bezi na terminal serveru

Obcas se stava i to, ze neni v seznamu tiskaren videt vse co treba ve wordu
:(
(pravdepodobne to nejak souvisi s LEVELem u GetPrinters v PRINTERS.PAS ...

From: "Milan ��ek" <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz>
> Firma ale konci a ja mam rozestavenou aplikaci, komponenty VSF bez zdroju.

Ahoj,

chybami se clovek uci, nikdy neni dobre pouzivat cizi komponenty bez zdrojaku.
Jista "zaruka" je mozna tak jeste u tech ktere jsou primo soucasti Delphi, ale
u jinych rozhodne ne.

Petr Vones

MIDAS + callback

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.1.2002 20:16:10

From: "cis" <cis(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> nejaky zpusob, jak muze server komunikovat z clientem? Tech pozadavku na

Ahoj,

zkus se podivat tady, mozna tam neco najdes:
http://www.distribucon.com/midas.html

Petr Vones

Varian Skin Factory - KRACH?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 10.1.2002 20:18:14

Puvodni zprava, kterou napsal Gebauer Lukas dne 10 Jan 2002:

> Coze? Toto nema s frewarem vubec nic spolecneho... I kdyz je program za
> tezke prachy, tak kdyz penize dojdou, tak cely projekt padne a mas smulu
> uplne stejnou jako u toho freewaru!!!

S tim rozdilem, ze u freeware to lze predpokladat automaticky od zacatku.

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.1.2002 20:18:56

From: "SPELZA s.r.o." <spelza(zv)spelza(tec)cz>
> potrebuji zablokovat posun hlavniho okna aplikace. Proto jsem udelal

Ahoj,

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
DeleteMenu(GetSystemMenu(Handle, False), SC_MOVE, MF_BYCOMMAND);

Zmizeni komponent

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.1.2002 20:20:54

From: "Kaka�ka Pavol" <kakacka(zv)proca(tec)cz>
> [...]
> PageControle "nezobrazia" prvky ktore su v case prepinania medzi zalozkami
> (ked zalozka este neni aktivna) naplnovane hodnotami (napr. pri zmene

Ahoj,

da se ta situace nejak jednoduse nasimulovat ?

Petr Vones

MIDAS + callback

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 10.1.2002 20:29:36

Dik uz jsem to prostudoval. Reseni tam je, funguje, ale nevhodne. Na klientu
se musi registrovat server.
ales dana

Neznate

> Ahoj,
>
> zkus se podivat tady, mozna tam neco najdes:
> http://www.distribucon.com/midas.html
>
> Petr Vones

TCP spojeni

[*] cis <cis(zv)atlas(tec)cz> - 10.1.2002 20:33:54

Hi,
shodou okolnosti vidim, ze vice lidi prestava pouzivat ke komunikaci na
midas (server) TDCOMcon.. a spol. a prechazi na TCP/IP komunikaci. Mohl by
jsi mi objasnit jak proc pouzit komponenty Synapse misto TserverSocket.
dik
ales dana

> Nepotrebujes evidovat spojeni.. proste pro kazde prichozi spojeni
> vytvor dalsi thread. Kod threadu mej napsany tak, aby kdyz dojde k

Varian Skin Factory - KRACH?

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 10.1.2002 20:47:31

Na komponentach bez zdrojaku nelze stavet!
To jsem pochopil uz davno a je jedno jestli je to freeware,
shareware nebo za nimi stoji nejaka firma co ma jmeno.

Martin Schayna

From: "Viktor Marek" <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz>
Subject: Blikajici pismo

> [...]
Timeru
> a Visible:= True-False)
> Neexistuje primy prikaz na vyvolani tohoto stavu?

Export do XML / XSL

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 11.1.2002 00:45:10

Pokousim se v Delphi projektu exportovat jednoducha data do XML formatu, tak
aby byly viditelna i v beznem prohlizeci (pomoci XSL). Pri zobrazeni v IE5.5
(W98, W2000) ovsem vidim pouze "ramecky" a popisne texty, ale samotna data
nevidim. Pritom v IE6 je vse v poradku. Delam nekde chybu ja nebo mi chybi
nejaky update do IE nebo do neceho jineho ?

Samotne XML a XSL jsem se snazil zjednodusit, jak jen to slo a vysledek je
porad stejny.

Tomas

OT: trocha teorie o teorii D

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.1.2002 00:50:22

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)stonline.sk>
> ja by som to trocha pozmenil, ze system (nie programator) ma zrusit
> objekt, ak prestane byt dostupny (t.j. automaticka sprava pameti).

-> interface

Petr Vones

OT: trocha teorie o teorii D

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 11.1.2002 01:00:59

> -> interface

ak myslis COM interface, tak tam nie je ziadna automaticka sprava
pameti (garbage collector), ale aplikacia musi zabezpecit korektne
pocitanie referencii objektov (co je inak velmi zlozita cinnost
v obecnom pripade s cyklami a zlozitejsimi vezbami). Garbage
collector je napr. v .Net, Eiffely alebo v Jave, tam sa aplikacia
o uvolnovanie pamete vobec nemusi starat.

Erik

OT: trocha teorie o teorii D

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.1.2002 01:12:59

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)stonline.sk>
> ak myslis COM interface, tak tam nie je ziadna automaticka sprava

Ne, myslim interface v ObjectPascalu obecne a jeho implementaci pomoci trid,
idealne odvozene od TInterfacedObject, kterym se zajisti automaticke uvolneni
objektu ktery interface implementuje jakmile spadne pocet referenci na nulu.

Na tema garbage collectoru byly (a jiste budou) nekonecne diskuze, pritom
jeho vyhodnost neni vzdy uplne jednoznacna, napriklad vzhledem k rychlosti
behu kodu. Navic nikde prece neni psano ze kazdy objektovy jazyk musi vypadat
jako .NET nebo Java, koneckoncu kazdy se asi hodi na neco jineho.

Co se tyce vicenasobne dedicnosti, doufam ze tohle v OP nikdy nebude. Co tam
naopak chybi jsou treba class variables.

Petr Vones

OT: trocha teorie o teorii D

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 11.1.2002 01:32:35

> [...]
uvolneni
> objektu ktery interface implementuje jakmile spadne pocet referenci na

ale to nema s automatickou spravou pameti nic spolocne, aplikacia musi v
pripade
pocitania referencii sama informovat objekt, ze sa pouziva/nepouziva (to, ze
tento
kod generuje komplilator automaticky je tu nepodstatne). V pripade garbage
collectora sa o to aplikacia vobec nestara. Okrem toho pocitanie referencii
ma jednu neprijemnu vlastnost, ze v pripade cyklickych referencii nefunguje.

> Na tema garbage collectoru byly (a jiste budou) nekonecne diskuze, pritom
> jeho vyhodnost neni vzdy uplne jednoznacna, napriklad vzhledem k rychlosti

samozrejme a nie je to iba s problem garbage collectorom, diskutovat sa da
aj o inych OOP zalezitostiach

> [...]
tam
> naopak chybi jsou treba class variables.

objektovy jazyk by mal podporovat vsetky OOP vlastnosti, cize aj viacnasobnu
dedicnost, class variables (ja by som to nazval inak pomocou terminologie
Eiffelu,
ale to nie je podstatne) takisto. Druha vec, ci to bude v OP, niektore
vlastnosti
tam z principu nemozu byt (napr. automaticka sprava pameti), pretoze by si
vyziadali
zasadnu zmenu jazyka.

Erik

OT: trocha teorie o teorii D

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.1.2002 01:57:52

From: "Erik Salaj" <winsoft(zv)stonline.sk>
> collectora sa o to aplikacia vobec nestara. Okrem toho pocitanie referencii
> ma jednu neprijemnu vlastnost, ze v pripade cyklickych referencii nefunguje.

To je pravda, coz je jeden z duvodu proc se nehodi jako standartni model pro
soucasne knihovny (VCL) protoze ty jsou techto referenci plne.

> Eiffelu, ale to nie je podstatne) takisto. Druha vec, ci to bude v OP,
> niektore vlastnosti tam z principu nemozu byt (napr. automaticka sprava
> pameti), pretoze by si vyziadali zasadnu zmenu jazyka.

Dobre, jenze co by tato automaticka sprava pameti v soucasne dobe prinesla ?
Stejne tak by slo odsoudit C++, presto se nejedna o jazyk ktery by byl nekde
na okraji zajmu (i kdyz k jeho syntaxi lze mit take mnoho vyhrad). To ze do
nektereho jazyka byly pozdeji (nejakym zpusobem) implementovany objekty prece
jeste neznamena, ze je nutne aby zde byly vsechny vlastnosti ktere "ma mit OOP
jazyk", navic to nekdy ani dost dobre neni mozne nebo by investice do potrebne
zmeny nebyla adekvatni vysledku.

Pokud nekomu tyto veci vadi natolik, ze se mu dany jazyk zda nepouzitelny, tak
prece muze prejit na jiny. Od toho take ruzne jazyky existuji a ani jeden z
nich neni idealni.

Petr Vones

Upload dat pres HTTP ---> PHP 2

[*] Karel Klimes <klimes(zv)metra(tec)cz> - 11.1.2002 06:10:15

Ahoj,
mam problemy s odesilanim binarnich dat, obzvlaste pak vetsich objemu (MB),
na WWW server.

Data odeslana na WWW server do PHP skriptu test.php

POST /www/tests/http/test.php HTTP/1.1

-----------------------------7d12261e450

DATA
-----------------------------7d12261e450--

Na pozici DATA jsem postupne doplnoval bajty (odesilal jsem je po jednom),
vysledky jsou uvedeny zde:

- odeslano: 22h (") prijato (v PHP promene data_x): 5ch 22c (\")
- odeslano: 27h (') prijato: 5ch 27h (\')
- odeslano: 5ch (\) prijato: 5ch 5ch (\\)
- odeslano: 00h prijato: NIC

mj. kdyz odeslu napr. 40h 40h 40h 00h 41h 41h 41h, tak prijmu jenom 40h 40h
40h, proste se to od te 00h odrizne.

A co vlastne potrebuju? Odeslat binarni data, tak abych je mnel v nejake
promene v PHP. Ale jak na to?
Proste a jednoduse co mam na ten server odeslat a jak to ma byt poskladany???

progr-amather -kchodl- 1989-2002
PI 233 MMX
WIN95 SP1
D3 C/S
Apache/1.3.20 (Win32) + PHP/4.0.6

TCP spojeni

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.1.2002 06:27:49

> Mohl by jsi mi objasnit jak proc pouzit komponenty Synapse misto
> TserverSocket. dik ales dana

Mam jen zatim neovereny duvod - slysel jsem, ze zatimco
TClientSocket je snad bezproblemovy, TServerSocket za urcitych
okolnosti pada. Mam takovy pocit, ze to padlo na lonskem
seminari v Belohradu, ale mozna se pletu...
Ja zatim nerikam, ze to udelam, ale sonduju, co by to
obnaselo.

David Lebeda

maximalizace MDI oken

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.1.2002 06:36:45

Je to zpusobeno chybou. Je nutno v MainMenu vypnout AutoHotKey a
AutoLineReduction

--
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

4.1.2002 Zdenek Navratil:
> Zdravim,

> mam MDI aplikaci, ve ktere dynamicky vytvarim MDIChild okna, jez maji
> vlastnost WindowState wsNormal. Pokud si 1 okno rucne maximalizuji,
> spravne se roztahne a ikony [_][0][x] se objevi v menu rodicovskeho MDI
> formulare. Kdyz ale ted vytvorim dalsi MDI okno, tak se samo maximalizuje
> (to mi nevadi), ale na ikony nelze kliknout (zadna reakce), pripadne uplne
> zmizi (vytvorim-li takto oken najednou vic).

> V cem muze byt problem? Obejit se to samozrejme da, ale pripadam si pritom
> [...]

TCP spojeni

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 11.1.2002 06:47:06

> [...]
> aplikaci, tak se automaticky vsechny tebou vytvorene thready ukonci.
> Tedy neni nutne jakkoliv evidovat klientke thready.

No ale ja budu mit obcas potrebu poslat zpravu vsem pripojenym
klientum nebo zjistit, kolik aktivnich pripojeni prave existuje a do
konkretniho z nich neco poslat. Mne se zpusob, jakym se pouziva
TServerSocket, celkem zamlouva, ale pry je tato komponenta za
urcitych okolnosti padava.

To all: vite nekdo neco o tom, co je zdrojem nespolehlivosti
komponenty TServerSocket a pripadne co s tim? Stale vaham,
jestli se mam pokouset pokouset bez zkusenosti pokusit napsat
server a klienta sam pomoci Synapse, nebo zustat u
TServerSocket, u ktereho jsem nestabilitu zatim sam nezjistil (coz
znamena, ze to zacne zlobit az u zakaznika :) ).

David Lebeda

SQL a porovnani data

[*] Milan Tome� <Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz> - 11.1.2002 07:46:35

Nejen v apostrofech, ale doporucuji pouzit format data MM/DD/YYYY.

mailto:Milan.Tomes(zv)haida(tec)cz

> S Paradoxem jsem jiz dlouho nedelal, ale co si pamatuji tak
> datum by melo
> byt v apostrofech:
>
> Select * from tabulka where datum>'1.1.2002'
>
> Martin Ben

Zmizeni komponent

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 11.1.2002 08:17:20

> [...]
> PageControle "nezobrazia" prvky ktore su v case prepinania medzi zalozkami
> (ked zalozka este neni aktivna) naplnovane hodnotami (napr. pri zmene

No a n�jaky navrh na reseni? Jak jsem jiz psla, vsechny vlastnosti komponent
jsou OK, jenom nejsou videt ....

Zmizeni komponent

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 11.1.2002 08:23:38

Jednoducho nie! >:-|
(chcelo by to zistit .... ale momntalne neni cas... :-( )

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>
> From: "Kaka�ka Pavol" <kakacka(zv)proca(tec)cz>
>
> Ahoj,
>
> da se ta situace nejak jednoduse nasimulovat ?
>
> Petr Vones

hrisnikem je podle meho soudu Delphi jako "builder

[*] Kakacka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 11.1.2002 08:37:06

Ja som mylslel zrovnanie toho "builderu" nie OP ;-)

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

From: "Jan Sebel�k" <honza(zv)haes(tec)cz>

> [...]
nadavam na IDE a VCL).
> Ta kritika Object Pascalu jako objektove orientovaneho jazyka prisla

tabulky v HTML

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 11.1.2002 08:38:52

OK, :) a teraz este zrozumitelne napis co si predstavujes ze by to malo
robit.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

From: "Zden�k �t�p�nek" <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>
> No jo, je toho na me posledni dobou nejak moc, omlouvam se. Neni to sekce
> programy, ale o firme.
>
> Zdenek (=Hurricane)
> programy.

Jak umistit Form do jineho Formu?

[*] L. Filip <lfilip(zv)lekis(tec)cz> - 11.1.2002 08:52:53

Zdravim
poradi mi nekdo viz. %subject%. Potreboval bych hodit Form na MDIChild form.
Myslel jsem ze by to mohlo jit pres Parent, ale neni to tak.

Diky.

Zablokovani posunu okna

[*] SPELZA s.r.o. <spelza(zv)spelza(tec)cz> - 11.1.2002 09:21:05

Ahoj,
dik za radu. Funguje to ale pouze v pripade, ze je

BorderIcons:= [biSystemMenu];

ja ale potrebuji mit listu okna bez jakychkoliv ikonek a proto mam

BorderIcons:= [];

a v tomto pripade se posun nezakaze.

Jara.
svehla(zv)spelza(tec)cz

> [...]
> begin
> DeleteMenu(GetSystemMenu(Handle, False), SC_MOVE, MF_BYCOMMAND);

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 11.1.2002 09:22:40

> No ale ja budu mit obcas potrebu poslat zpravu vsem pripojenym
> klientum nebo zjistit,

to se da resit nekolika zpusoby (rozesilani zprav threadum, nejake
globalni eventy, ...)

>kolik aktivnich pripojeni prave existuje a do

Napriklad:

EnterCriticalsection(ThreadLock);
Inc(PocetThreadu);
LeaveCriticalsection(ThreadLock);

Budes-li pouzivat nejaky seznam seanci pak jej staci jen projit...

> konkretniho z nich neco poslat.
spojovy seznam popisovacu seanci (socket, resp identifikace klienta,
atd) + mechanismus
predavani zprav k odeslani threadu ( a taky predavani vysledku zpet
samozrejme)

>Mne se zpusob, jakym se pouziva
> TServerSocket, celkem zamlouva, ale pry je tato komponenta za
> urcitych okolnosti padava.

pokud chces mit jistotu, pouzij primo WinSock API. Tech funkci, ktere
potrebujes
je jen par. Bused mit kod pod kontrolou a budes chovani programu vic
rozumnet.

D. Toman

jak na navratovou hodnotu

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 11.1.2002 09:26:44

On 10 Jan 2002 at 15:45, Erik Salaj wrote:

> 3. podporuje neobjektove vlastnosti napr. globalne premenne,
> smerniky, unity, neobjektove typy

Jak bys chtel bez ukazatelu resit praci s nestrukturovanym pametovym
blokem (napriklad)?

Phone: 0603 551 282

Zarovnani TEdit doprava nefunguje pod Win95?

[*] Ing. Petr �vejda <lingvista(zv)lingvista(tec)cz> - 11.1.2002 09:27:18

Pod Win 98 a Win2000 mi dobre funguje moje komponenta TEdit, ktera zarovnava
text doprava. Zarovnani vsak nefunguje pod Win95. Nevite nekdo, ktery z
prikazu ma toto omezeni a popr. jak komponentu prepsat, aby to fungovalo i
pod Windows 95?

Diky moc za pomoc. Kod prikladam.

procedure TNSEdit.SetAlignment(Value: TAlignment);
begin
if FAlignment <> Value then
begin
FAlignment := Value;
RecreateWnd;

procedure TNSEdit.CreateParams(var Params: TCreateParams);
const
Alignments : array[TAlignment] of DWORD = (ES_LEFT, ES_RIGHT, ES_CENTER);
begin
inherited CreateParams(Params);
Params.Style := Params.Style or Alignments[FAlignment];
end;

constructor TNSEdit.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
FAlignment := taLeftJustify;

Jak umistit Form do jineho Formu?

[*] brant(zv)dcomm(tec)cz - 11.1.2002 09:52:57

Delal jsem to takhle, ale nejednalo se o MDI okno, snad te to aspon
inspiruje:

procedure TNewMsg.EMailBtnClick(Sender: TObject);
SendMsgByEmailWnd:=TSendMsgByEmailWnd.Create(nil);
SendMsgByEmailWnd.Top:=10;
SendMsgByEmailWnd.Left:=Width + 5;
Width:=Width + SendMsgByEmailWnd.Width + 5;
SendMsgByEmailWnd.Caption:='';
SendMsgByEmailWnd.BorderIcons:=[];
SendMsgByEmailWnd.BorderStyle:=bsNone;
SendMsgByEmailWnd.Position:=poDesigned;
SendMsgByEmailWnd.parent:=self;
SendMsgByEmailWnd.Visible:=true;

RNDr. Petr Brant
[brant(zv)dcomm(tec)cz]
ICQ 68652380

* D&COMM s.r.o. - sledov�n� vozidel *
* v re�ln�m �ase a prodej licenc� *
* v r�mci programu Microsoft Select *
* ---------------------------------------- *
* Korunova�n� 6 *
* Praha 7 *

> [...]
form.
> Myslel jsem ze by to mohlo jit pres Parent, ale neni to tak.

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 11.1.2002 10:09:37

Ja bych si asi na ten Form, ktery potrebuju umistit na jiny form dal panel a
na nej pak vsechny komponenty. Pak uz jen nastavis ten Panel na ktery Form
potrebujes. Dalsi moznosti je Frame, ale myslim, ze s tim panelem to bude
jenodussi.

Jarda

From: "Martin �ajbik" <cajbik(zv)sct.sk>
> [...]
> MyParent.Controls[0].Free;
> pozor na klasicky cyklus for, ten by nedopadol dobre lebo pole Controls sa

FOR-u sa nemusis bat staci pouzit FOR...DOWNTO namiesto FOR...DO, ale je to
detail.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Mazani komponent se stejnym Parent

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.1.2002 11:27:05

> Odes�latel: mbartone(zv)synthesia(tec)cz
> Jak se daji smazat vsechny komponenty, ktere maji stejny Parent ?

for i:=ThisParent.ControlCount-1 downto 0 do
ThisParent.Controls[i].Free;

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

jak na navratovou hodnotu

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.1.2002 11:32:59

> Odes�latel: Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk>

Ackoli Object Pascal hajim, jednu vaznou vytku bych preci jenom mel:

"private" metody jsou viditelne v ramci unity, jako by byly "public".
Borland toho ve VCL casto zneuziva.

Naopak oproti Turbo/Borland Pascalu je velmi sikovna sekce "protected".

= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

hrisnikem je podle meho soudu Delphi jako "builder

[*] Kakacka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 11.1.2002 11:37:41

From: "Jan Sebel�k" <honza(zv)haes(tec)cz>
> Pokud jsem IDE kritizoval, pak jsem chtel rici asi nasledujici:
> IDE ("builder") je hodne poplatne zacatecnikum.
> Svadi to k tomu, ze aplikace se "naklika", nikoli naprogramuje.
> Jen namatkou:

Aha, zaciatocnici - cakal som horsie "vytky". ;-)

> Pak se dostanou do konference takove dotazy, jako:
> "Jak ziskat seznam formularu v projektu, i tech nevytvorenych".

Rozumiem, ale verim tomu ze zrovna otazka ktoru si pouzil ako priklad by
iste potrapila i "profikov", neni to zas taka trivialita (najma zoznam tych
nevytvorenych). :-)

S priatelskym pozdravom

Kakacka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Varian Skin Factory - KRACH?

[*] Jir� Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 11.1.2002 11:43:53

> P�edm�t: Re: Varian Skin Factory - KRACH?

> je program za
> padne a mas smulu
>
> S tim rozdilem, ze u freeware to lze predpokladat automaticky
> od zacatku.
>
> S pozdravem
> Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Ahoj,

ja bych rekl, ze u freeware nebo shareware je ta vyhoda, ze se vetsinou bez
problemu daji sehnat zdroje (tedy pokud se na to mysli vcas :-)) - i kdyz za
penize, coz u komerce v drtive vetsine pripadu nepada v uvahu. Delat
jakoukoli aplikaci bez zdroju komponent povazuji za hazard, a i u komercniho
sw jsem radsi, kdyz zdroje mam - treba k VCL. Riziko nedostupnosti je tu
vzdycky, u freeware i u komerce. Resenim je jen Open Source.

Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

IB6 a zakladni nastaveni

[*] Jan Sebel�k <honza(zv)haes(tec)cz> - 11.1.2002 11:44:07

> [...]
> dotazy:
> - jaky admin by jste mi doporucili vy (momentalne pouzivam IBAdmin)?

At uz pouziju jakehokoli "Admina", databazi vzdy vytv�rim v ramci SQL scriptu:
Treba nejak takto:

/*
connect 'g:\aplikace\amex\data\amex.gdb' user 'SYSDBA' password 'm';
drop database;
*/

create database 'g:\aplikace\amex\data\amex.gdb'
user 'SYSDBA'
password 'm'
page_size 4096
default character set WIN1250
;
create domain...
create table...
alter table add constraint ... foreign key
create procedure ...
create trigger...
grant ...

> - pri vytvareni pole typu Varchar mam moznost nastavit jeho charset. Mam
> tam nechat "database default", nebo mu vnutit Win1250?
Neni treba mu nic nutit, pokud mam definovan "default character set"
viz vyse

Honza
Viz tez kurz "Navrh a implementace SQL databaze"
= HAES - RNDr. Jan Sebelik
= http://www.haes(tec)cz
= Skolici a konzultacni stredisko pro Delphi a Win32
= tel. 0434 692 569 (0776 347735)

TCustomDataSet and ftMemo field type

[*] Roman Pagac <PagacR(zv)servonic.de> - 11.1.2002 12:07:59

Ahoj Ondrej!

Diki moc za radu. Aj som overridol metodu TDataSet.CreateBlobStream ale
nepomohlo. Nastavil som si tu aj breakpoint vo vnutri
TDataSet.CreateBlobStream ale program sa tam nedostane. Prosim Ta nevies mi
poradit odkial a kedy sa vola tato metoda?

Vdaka.

Roman.

jak na navratovou hodnotu

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 11.1.2002 12:17:43

> Ackoli Object Pascal hajim, jednu vaznou vytku bych preci jenom mel:
>
> "private" metody jsou viditelne v ramci unity, jako by byly "public".
> Borland toho ve VCL casto zneuziva.

Ja si naopak myslim ze to neni bezduvodne, simuluje se tim dulezita
vlastnost, ktera se u jinych OOP jazyku nazyva "friendly classes",
neboli jakesi uzsi propojeni mezi tridami z duvodu lepsi spoluprace.

> Naopak oproti Turbo/Borland Pascalu je velmi sikovna sekce "protected".

To je u jinych OOP jazyku bezne.

Martin Schayna
Aktis a.s.

Varian Skin Factory - KRACH?

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.1.2002 12:32:07

> S tim rozdilem, ze u freeware to lze predpokladat automaticky od zacatku.

Jsi vedle jak ta jedle.. kdyz je neco freeware, tak je jasne, ze z
toho ta firma nezije, ze zije z neceho jineho... tedy onen krach
firmu s tim freewarem nijak nesouvisi. krom toho ze zde je nejvice
propagovan ne freeware,m ale opensource, kde mas ty zaruky
mnohonasobne vetsi nez u komercniho softwaru. Tam kdyz cokoliv
krachne, ta mas k dispozici zdrojaky, a muzes si je klidne sam
dovyvinout. U komercniho ti nikdo nikdy zdrojaky neda a jsi nahranej!
u freewaru je sance, ze kdyz to krachne, ze se zdrojaky uvolni...

jinymi slovy tebou propagovany komercni software je uplne nanic,
protoze nejen prijdes o svoje penize, ale jeste tim vlastne nic
poradneho nezikas.. a kdyz to krachne, nemas jedinou sanci, narozdil
od freewaru!
-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Lib.

Sput�n� druh� aplikace

[*] <jpecl(zv)volny(tec)cz> - 11.1.2002 12:44:31

Ahoj,
1. jak zjist�m v delphi um�st�n� programu, se kter�m je asociovan� soubor o zn�m� p��pon� ?
2. jak�m zp�sobem spustit tento program a otev��t v n�m dan� soubor (mohou existovat 2 varianty: spustit program jako novou instanci a v n�m otev��t soubor, nebo zji��ovat zda program ji� b�� a otev��t v n�m pouze nov� okno).
D�ky
HoP

TCP spojeni

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.1.2002 12:44:55

> shodou okolnosti vidim, ze vice lidi prestava pouzivat ke komunikaci na
> midas (server) TDCOMcon.. a spol. a prechazi na TCP/IP komunikaci. Mohl by
> jsi mi objasnit jak proc pouzit komponenty Synapse misto TserverSocket.

To mas snadne... kod od Borlandu je casto pekne chybovy. Tuhle jsem
trebas u tech Borlandich socketovych komponent narazil na roztomily
preklep v kodu. Problem je v tom, ze ty ani nemas pravo na to, aby
sis tu chybu sam opravil.

Oproti tomu Synapse je opensource, takze kdyz narazis na chybu,
klidne si ji legalne muzes opravit. Nevyhovuje ti nejak chovani
nektere z funkci? Snadno si ji legalne upraid k obrazu svemu. Synapse
nabizi mnohonasobne vice muziky, nez komponenty v Delphi. Navic vyvoj
Synapse je, rekl bych, velmi svizny, a tak se zcela novych funkci
dockas urcite casteji, nez novych Delphi, ktere jsou jak znamo za
tezke prachy!

U Borlandich funkci se trebas nedockas takvych veci, jako nativni
podpru SOCKS5, ci treba TCP spojeni tunelovane pres HTTP proxy,
podpora SSL/TLS (ty posledni dve veci budu v pristim releasu Synapse,
ted jsou k dispozici ve SynaSnapu.)

Krom toho v Synapsi mas i vsemozne implementace ruznych internetovych
protokolu, a napriklad je porad jediny volne dostupny kod na e-maily
s podporou vsech moznych kodovani cestiny, atd.

-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Lib.

Kopirovani do clipboardu

[*] <jpecl(zv)volny(tec)cz> - 11.1.2002 12:45:21

Zdravim,
kterou funkci lze programove kopirovat do clipboardu ?
HoP

Odpov��: �D��Z�&��)"��Zr�+��)��8�

[*] <aldik(zv)quick(tec)cz> - 11.1.2002 12:49:46

OT:
Necteli by jste uz prestat s filosofovanim a vratit se k delphi uz me stim PIP!:
-)))

Ales Pavel
W2000 D5 Ent

Varian Skin Factory - KRACH?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.1.2002 12:50:01

Puvodni zprava, kterou napsal Gebauer Lukas dne 11 Jan 2002:

> U komercniho ti nikdo nikdy zdrojaky neda a jsi nahranej!

Ano, to mas pravdu. Neda. Protoze je to komercni. U komercnich veci se
nedava, ale prodava. Takze proda.

> [...]
> protoze nejen prijdes o svoje penize, ale jeste tim vlastne nic
> poradneho nezikas.. a kdyz to krachne, nemas jedinou sanci, narozdil od

Tak jsem z toho jelen.

Fakta:

1. Kolega Cizek ma freeware bez zdrojaku.
2. Ja mam haldy komercnich komponent a vsechny se zdrojakem.

Tvoje dedukce pro pripad krachu:

1. Kolega Cizek je v pohode.
2. Ja nemam jedninou sanci, je mi to uplne na nic, jsem nahranej.

Porad to nejak nemohu pochopit.

[...]

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.1.2002 12:50:56

drobny dotaz... kdyz pridavas ty data, aktualizujes take cislo v
hlavicce u toho "Content-Length:" ? takhel to znamena, ze proste se v
tom spojeni po hlavickach precte presne 181 bytu dat a pak se spojeni
ukonci.

> [...]
> - odeslano: 00h prijato: NIC
>
> mj. kdyz odeslu napr. 40h 40h 40h 00h 41h 41h 41h, tak prijmu jenom 40h 40h

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 11.1.2002 13:00:55

11.1.2002 jpecl(zv)volny(tec)cz:
> Ahoj, 1. jak zjist�m v delphi um�st�n� programu, se kter�m je
> asociovan� soubor o zn�m� p��pon� ?

V registru. V HKEY_CLASSES_ROOT si otevres klic s odpovidajici
priponou, prectes defaultni hodnotu, otevres si klic s touto defaltni
hodnotou a na ceste HKEY_CLASSES_ROOT\treba_txtfile\shell\open\command
je prikaz pro spusteni.
Tusim, ze v JCL na to byly nejake funkce

> [...]
> (mohou existovat 2 varianty: spustit program jako novou instanci a v
> n�m otev��t soubor, nebo zji��ovat zda program ji� b�� a otev��t v

Funkce ShellExecute ti otevre soubor primo v asociovanem programu.
Ke druhe variante: velmi tezko. Zalezi na konkretnim programu, jak se
k tomu zachova. nektere totiz nedovoli spustit vice instanci.
Navic, zjistovani, zda bezi urcity program, o kterem nic nevis je
docela obtizne. bezici process musis podle neceho identifikovat a ty v
podstate nevis podle ceho.

--
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

TCP spojeni

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.1.2002 13:00:38

> pokud chces mit jistotu, pouzij primo WinSock API. Tech funkci, ktere
> potrebujes je jen par. Bused mit kod pod kontrolou a budes chovani
> programu vic rozumnet.

Vim, ze ty rad primo API, ale pro lidi, kteri o tom mnoho nevi je
volani primo WinsokAPi pomerne zmatecne.

Synapse je z funkcniho hlediska velmi tenka mezivrstva mezi
WinsockAPI a tvoji aplikaci. Duvod vzniku Synaopse bylo vlastne jen
to, ze jsem pri psani aplikaci jdouci primo na WinsockAPI neustale
opakoval stejny kod... a tak jsem si rekl, ze to zabalim do tridy a
usetrim si spousty prace.

Napriklad kdyz pri volani WinsockAPI chces volat Connect, tak musis
slozite nakrmit SIN struktury, resolvovat si jmena pocitacu, jmena
protokolu i jmena portu, a pak vysledek dat jako parametr tomu
Connectu.

Zatimco v Synapsi proste volas Conenct a parametr je IP ci jmeno
pocitace a jmeno ci cislo portu. O vse ostatni se ti postara muj kod.
Synapse dela vlastne takovy interface mezi myslenim programatora,
ktery chce neco udelat, a mezi WinsockAPi, ktere ma take svuj druh
mysleni. Synapse te ale v nicem nomezuje... Potrebujes-li to, klidne
s ni muzes volat i funkce WinsockAPI. Kdyz to ale nepotrebujes,
nabizi ti mnoho velmi pohodlnych funkci, ktere ti v drtive vetsine
pripadu usetri hromady prace.

Ano, Synapse vznikla jen a jen proto, abych si usetril praci pri
volani WosockAPI, protoze vsechny ostatni komponenty mi nejak
nevyhovovaly... A narozil od tebe jsem byl natolik liny, ze jsem si
na to napsal 'udelatko' ;-)

-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Lib.

Varian Skin Factory - KRACH?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.1.2002 13:16:42

Puvodni zprava, kterou napsal Jir� Foldyna dne 11 Jan 2002:

> ja bych rekl, ze u freeware nebo shareware je ta vyhoda, ze se vetsinou
> bez problemu daji sehnat zdroje (tedy pokud se na to mysli vcas :-)) - i
> kdyz za penize, coz u komerce v drtive vetsine pripadu nepada v uvahu.

Bavime se to u komponentach. Komercni komponenty jsou ve vetsine pripadu
se zdrojaky, pripadne se zdroje daji dokoupit, kdyz maji cenu bez
zdrojaku a se zdrojaky.

> Delat jakoukoli aplikaci bez zdroju komponent povazuji za hazard, a i u

Ano, jednoznacny souhlas.

[...]

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 11.1.2002 13:38:02

Vetru se do diskuze:
A tento script spoustis jak? Pres isql.exe nebo nejak programove?
Ja na to neprisel, tak mam array of string a pak vykonavam prikaz za
prikazem v cyklu.
Neco jako:
for i := 0 to neco do
QR_Bla.SQL.Clear;
QR_Bla.SQL.Add(Seznam[i]);
QR_Bla.ExecSQL;

Nepouzivam na to teda TIBQuery, ale TIBSQL. Zatim to neni moc pomale, ale
pokud bych tam mel hromadne naladovat nejaka data, tak to bude asi hruza.

S pozdravem

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)post(tec)cz

> [...]

> tam nechat "database default", nebo mu vnutit Win1250?
Neni treba mu nic nutit, pokud mam definovan "default character set"

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 11.1.2002 13:44:13

> [...]
>
> Tvoje dedukce pro pripad krachu:
>
> 1. Kolega Cizek je v pohode.
> 2. Ja nemam jedninou sanci, je mi to uplne na nic, jsem nahranej.

Jenze ty z toho, ze kolega Cizek ma problem s jednim konkretnim
freeware uzuzujes, ze freeware je spatny, zatimco jedina spravna
cesta je komercware. My se ti tu snazime vysvetlit, ze to obecne
neplati, ze naopak u freewaru mas obecne mnohem vetsi sanci ziskat
zdrojove kody, ba co vic, spousta freewaru je zaroven i opensource.

Ty mas sice casto zdrojaky od komercnich komponent, ale mas u vsech
pravo do nich delat zasahy, ba co vic, mas pravo tebou modifikovane
zrojaky dale sirit lidem, kteri te upravy potrebuji??? Asi tezko,
vid?

-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Lib.

Varian Skin Factory - KRACH?

[*] Ota Maly <ota.maly(zv)volny(tec)cz> - 11.1.2002 13:47:18

Ahoj,
otazka podle me neni, jestli freeware nebo placeny, ale jestli to ma
dostupne zdroje (zdarma/za penize). Pokud nema, tak ja to nebudu pouzivat,
pokud ma, tak si je koupim(kdyz se mi libi cena, ale to uz je jina :-).
Pouzivat komponentu bez zdroju neni hazard, to je IMHO chyba. Taky jsem ji
kdysi udelal..:-).

S pozdravem
Ota Maly
> [...]
>
> Tvoje dedukce pro pripad krachu:
>
> 1. Kolega Cizek je v pohode.
> 2. Ja nemam jedninou sanci, je mi to uplne na nic, jsem nahranej.

Kouslej program

[*] Jan N�mec�����݊G^��b�dz�� - 11.1.2002 14:01:50

Zdravim vsechny,
mam Win98 a Dhi5,
"obcas" se stane, ze mi muj program spadne, od programu i Delph "neni
odpoved"... Pokud odprasknu Delphi, pak se nekdy stane, ze Windowsy nejak
drzi ten muj program a nepomuze nez restart compu. Projevuje se to tim, ze
pri naslednem spusteni Delph a snaze kompilovat, Delphi nahlasi ze nelze
vytvorit output file program.exe... To execko se v takovem pripade neda
smazat zadnym me dostupnym zpusobem (Win nahlasi, ze se soubor pouziva...}.
Nevite nekdo jak donutit windowsy aby muj program pustily a ja nemusel
restartovat???
Diky
Honzik

Varian Skin Factory - KRACH?

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 11.1.2002 14:07:17

Puvodni zprava, kterou napsal Gebauer Lukas dne 11 Jan 2002:

> Jenze ty z toho, ze kolega Cizek ma problem s jednim konkretnim
> freeware uzuzujes, ze freeware je spatny, zatimco jedina spravna

To je moje zkusenost a muj nazor. Muzes vymyslet ruzne modely a muzes me
presvedcovat, ale to je asi tak jedine, co s tim muzes delat. Ja nerikam,
ze nepouzivam freeware nebo opensource. Pouzivam nekolik free programu
(Pegasus Mail, Mercury a jeste par), pouzivam nekolik free knihoven (Indy
a mozna jeste neco). Ale to vsechno je potreba velmi peclive vybirat,
protoze se muzes hodne moc zklamat a muzes mit hodne problemu.

> cesta je komercware. My se ti tu snazime vysvetlit, ze to obecne
> neplati, ze naopak u freewaru mas obecne mnohem vetsi sanci ziskat
> zdrojove kody, ba co vic, spousta freewaru je zaroven i opensource.

A ja ti rikam, ze vsechny komercni komponenty mam se zdrojaky bez
nejmensich problemu.

> [...]
> pravo do nich delat zasahy, ba co vic, mas pravo tebou modifikovane
> zrojaky dale sirit lidem, kteri te upravy potrebuji??? Asi tezko,

Ano, do vsech komponent, ktere zakoupis se zdrojovymi kody, mas pravo
delat si sve zasahy. Ne, sirit je nemuzes, to je preci divna otazka,
nemuzes sirit neco, co se prodava. Pokud si koupim knihovnu a udelam v ni
upravu a ty si ji koupis take, tak ti zmeny samozrejme dat mohu. Jenze ja
si knihovny kupuji proto, abych je pouzival a ne abych v nich delal
upravy a siril je dal. Ja delam komercni programy a ne dalsi open source
komponenty nebo knihovny.

[...]

Dynamicky script vo Firebirde.

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 11.1.2002 14:13:14

Ahojte.

Potreboval by som dynamicky script vo Firebirde, skusim vysvetlit:

vstupne parametre do SP su 3;

create procedure XXX(prvy smallint,druhy smallint, treti smallint)
returns (...proste nieco)
as
declate variable PRIKAZ varchar(100);
begin
prikaz='select sum(nieco),sum(nieco2) from tabulky group by';
if prvy=1 then prikaz=prikaz+' prvy;
if druhy=1 then prikaz=prikaz+',druhy';
/*potom vykonat nejako ten prikaz v premennej prikaz ALE AKO ?????*/

end

potrebujem group by zo selectu podla toho sa ma zahrnut do group by aj
stlpec ktory je ako vstupny parameter. Ale tych kombinacii je vela, a mne
ide o to ze by som si v ulozenej procedure vedel prisposobovat prikaz a nie
if podmienka1 then nieco, alebo if podmienka1 and podmienka2 ,....

Dakujem za kazdu odpoved

S pozdravom

Roland Turcan - amatersky programator
D5Pro, Firebird 1.0RC2, IBX4.62, Win2000Pro/CZ, Win98CZSE

registry

[*] Nagy Dusan <Dusan.Nagy(zv)alcatel.sk> - 11.1.2002 14:27:49

[P��loha v souboru: Dusan.Nagy.vcf]
Je mozne ulozit komponentu do regitry.
Ak ano ako?

Kopirovani do clipboardu

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 11.1.2002 14:29:23

From: <jpecl(zv)volny(tec)cz>
> kterou funkci lze programove kopirovat do clipboardu ?

Co a odkial?

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz

Kouslej program

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 11.1.2002 14:34:58

On 11 Jan 2002 at 14:01, Jan N�mec wrote:

> [...]
> ze se soubor pouziva...}. Nevite nekdo jak donutit windowsy aby muj
> program pustily a ja nemusel restartovat??? Diky Honzik

Nejspis tam mas nejakou chybu, nekonecny cyklus nebo kdovi co.
Pripadne neplatne volani cehosi, chybnou praci s pameti atp.

Pokud chces, aby se Wokna chovaly lepe, zahod 98 a porid si jich 2000
nebo vice.

Phone: 0603 551 282

Kouslej program

[*] Slavom�r �eke� - 11.1.2002 14:35:40

mam podobny problem ... robim v D5 ... ak spustim program z delphi, tak
zmrzne ako program, tak i delphi, nezmrzne jedine v pripade, ze ten moj
program najprv spustim z windowsu a az potom z delphi (i ked aj to
niekedy nepomaha) ... kde je problem ? D3 mi toto NIKDY nerobila ???

Slavo

[...]

[*] Martinec <martin108(zv)post(tec)cz> - 11.1.2002 14:37:54

Mam nasazene TServerSocket/TClientSocket uz pres 1/4 roku a slape to bez problemu - tedy kdyz pominu moje chyby :)

Presto jsem se snazil najit za ne nahradu. Kdyz jsem porovnaval Synapse a Indy, tak jsem se dal na Indy. Jejich pouziti bylo pro mne prece jenom jednodussi nez pouziti Synapse. Zvlaste po nakouknuti do 1001T&T (676-679).

Maly prikladek na socket server a socket klient pomoci Synapse (pro porovnani) by neskodil.

Martinec

---
V.I.P. Chat - DJ IM CYBER
16.01.2002 od 14:00 na http://chat.volny(tec)cz

Varian Skin Factory - KRACH?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 11.1.2002 14:38:14

Podle tohoto neni situace tak zoufala:
http://groups.google.com/groups?hl=en&threadm=3c3b3d29_1%40dnews

Petr Vones

Kopirovani do clipboardu

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 11.1.2002 14:45:29

From: "PeJaSoft" <pejasoft(zv)volny(tec)cz>

> [...]
> pokud bych tam mel hromadne naladovat nejaka data, tak to bude asi hruza.

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 11.1.2002 14:47:53

On 11 Jan 2002, at 14:13, Roland Turcan wrote:
> Potreboval by som dynamicky script vo Firebirde, skusim vysvetlit:
To by potreboval urcite skoro kazdy (ja urcite) ale obavam se, ze
za ty penize to FB ani IB neumi.
Z.Kalhous

Kouslej program

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 11.1.2002 14:52:49

Chtelo by to nejprve zjistit, proc ten program pada - cislo chyby apod. A
pada vubec ? Neni tam nekde nekonecny cyklus nebo neco podobneho ? Neceka na
nejaka data ?

Martin Ben

PS: Jednou mi taky pri ladeni "zatuhnul" program i s Delphi. Ale vzapeti
jsem zjistil, ze se z DB snazim nacist pres 10 milionu zaznamu. Proste jsem
blbe sestavil dotaz. :))

Kouslej program

[*] Kaka�ka Pavol <kakacka(zv)proca(tec)cz> - 11.1.2002 14:53:14

From: "Jan N�mec" <yendikdelphi(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
pouziva...}.
> Nevite nekdo jak donutit windowsy aby muj program pustily a ja nemusel

Zabudni na Win98 ak chces programovat.

Kaka�ka Pavol
KasiX(zv)atlas(tec)cz