Spoluprace s MS Outlook

[*] Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk> - 19.4.2002 09:40:58

Da sa to z aplikacie pomocou INDY -> idSMTP1.QuickSend
Pouzivanie fastnet neodporucam, blbne to.
Ale aj pomocou MS Outlook, vid. T&T1001

Robo

-----Original Message-----
From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Netu�il, Roman, Ing.
Sent: Friday, April 19, 2002 9:33 AM
To: DELPHI-Konference (el. adresa)
Subject: Spoluprace s MS Outlook

Panove,
potreboval bych natuknout, jeste jsem se touto problematikou vubec
nezabyval:
Jak odeslat e-mail z Delphi aplikace? V DB tabulce mam el.adresy. Jde to
primo z aplikace nebo pres MS Otlook?
Potreboval bych nejaky priklad nebo par poznatku, jak to udelat.

Roman

TClientDataSet

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 19.4.2002 09:41:06

Ano, to je pravda, ale vychazel jsem z predpokladu, ze dotycny ma D5Ent,
kdyz chce pouzivat TClientDataSet.
V D6 umi TClientDataSet pracovat s XML i v kodovani Unicode.

Martin Ben

Okna

[*] Dalibor �r�tek <dalibor.srutek(zv)i-projekt(tec)cz> - 19.4.2002 10:05:41

Ahoj, resim takovyto problem. Mam jedno okno aplikace, ve kterem nastavuji
nejake parametry a z tohoto okna chci otevirat dalsi okna, ale nechci aby to
byla MDI aplikace, tzn. chci aby ty okna byla mimo hlavni okno. To jsem
udelal tak, ze vlastnikem okna je Application. Ale ma to dva hacky. Kdz
hlavni minimalizuji, tak zmizi i okna ostatni (klasika MDI) a druhy hacek
je, ze bych chtel aby se mi pro kazde okno objevoval v hlavnim panelu
windowsu jejich zastupce a mohl jsem mezi nimi preklikavat, jako preklikavam
mezi aplikacemi. Jak na to. Diky Srutek

ICQ#: 103632358
* More ways to contact me <http://wwp.icq.com/103632358>
i See more about me <http://web.icq.com/whitepages/about_me?Uin=103632358>

Spoluprace s MS Outlook

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 19.4.2002 10:19:49

http://skalsky.webzdarma(tec)cz/odkazy/index.html#delphi
.. odkazy c. 26, 27, 28, 29, 31, 36 a mozna I nektere dalsi se k tomu budou
vztahovat ...
jinak konkretni priklad je bud v knize 1001T&T

{
Uses ComObj;
Procedure MujMail;
Const OLEMail = 0;
Var
Outlook:OLEVariant;
Mail:Variant;
Begin
Outlook:=CreateOLEObject('Outlook.Application');
Mail:=Outlook.CreateItem(OLEMail);
Mail.Recipients.Add('adresa(zv)domena2.domena1');
// Mail.Recipients.Add('adresa2(zv)domena2.domena1');
// Mail.Recipients.Add('adresa3(zv)domena2.domena1');
Mail.Subject:= 'p�edm�t';
Mail.Body:='T�lo mailu - zpr�va';
Mail.Send;
Outlook.Unassigned;
End;
}

a nebo na tenhle adrese :
http://www.scalabium.com/faq/dct0049.htm

S pozdravem Milan

Milan P. Skalsk�
Software consultant
OKsystem s.r.o.
Na Pankr�ci 125
140 21, Praha 4
http://www.oksystem(tec)cz
Skalsky(zv)oksystem(tec)cz
Tel: +42 02 / 440 21 133
ICQ: 67571111

-- orig. mail --
> Jak odeslat e-mail z Delphi aplikace? V DB tabulce mam el.adresy. Jde to
> primo z aplikace nebo pres MS Otlook?
> Potreboval bych nejaky priklad nebo par poznatku, jak to udelat.

Okna

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 19.4.2002 10:25:27

> [...]
> je, ze bych chtel aby se mi pro kazde okno objevoval v hlavnim panelu
> windowsu jejich zastupce a mohl jsem mezi nimi preklikavat,

Zrovna toto resim (viz. muj jiny prispevek "Aplikace s vice samostatnymi
okny" ) to na co se ptas jsem vyresil nasledovne:

U vsech oken (nejlepe tak ze si udelam predka pro vsechny moje Form)
doplnim metodu CreateParams (to udela tlacitka na taskbaru a moznost
prepinani ALt-Tab):

TForm1 = class(TForm)
protected
procedure CreateParams( var Params : TCreateParams ); override;

procedure TForm1.CreateParams( var Params : TCreateParams );
begin
inherited
Params.ExStyle := Params.ExStyle or WS_EX_APPWINDOW;
end;

Pri zobrazeni hlavniho okna schovam tlacitko od TApplication:
ShowWindow( Application.Handle, SW_HIDE );

A take u hlavniho okna prepisu reakci na minimalizaci:

TMainForm = class(TForm)
protected
procedure WMSysCommand(var Message : TWMSysCommand); message
WM_SYSCOMMAND;

TMainForm.WMSysCommand(var Message: TWMSysCommand);
begin
if ( Message.CmdType and $FFF0 = SC_MINIMIZE ) then
DefWindowProc( Handle, WM_SYSCOMMAND, SC_MINIMIZE, 0 )
else
inherited;
end;

Ale jeste mi to zlobi, hlavne pri modalnich oknech (vice ten muj
predchozi mail)

Samozrejme, vsechno okna maji FormStyle = fsNormal, zadny MDI.
Vlastnik toho okna nema vliv na jeho chovani, to spise Parent.

Honza +
Vlastnik

Spoluprace s MS Outlook

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 19.4.2002 10:33:13

V unite JCLMapi (balik JCL Library free a se zdroji) je to uz hotove a
fungujici.

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
http://web.redbox(tec)cz/petr.brant
ICQ #68652380

D&COMM s.r.o.
Korunova�n� 6
170 00 Praha 7

Jak odeslat e-mail z Delphi aplikace? V DB tabulce mam el.adresy. Jde to
primo z aplikace nebo pres MS Otlook?

commit v IB6

[*] Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk> - 19.4.2002 11:04:45

no to sa mi viac paci, ale neprisiel som na to ako to obnovit cez
tIBDataSet.
Ako vyvolat Insert v tIBDataSet(ak mam napisany insert sql)? Ako Refresh?
Nemoze mi niekto napisat kus kodu ako to funguje? Uz som sa hrabal aj v
archive, ale tam nic konkretne nie je.

Robo

Mozna by se take dalo vyuzit tIBDataSet misto tIBQuery a pomoci RefreshSQL
obnovit jen ten jeden
zaznam, nemam to ale vyzkousene pro zaznam, ktery predtim nebyl jiz v
tIBDataSet-u obsazen; pokud
to budes zkouset, dej vedet, zda to jde, prosim. Transakce tIBDataSet-u by
mela byt nastavena tak,
aby videla zmeny commitnute ostatnimi transakcemi.

Karel Rys

Jak nastavit vychozi spravce posty MS Outlook Expr

[*] "Netu�il, Roman, Ing." - 19.4.2002 11:56:12

Panove,
mam nainstalovany Microsoft Outlook Express i Microsoft Outlook, vcera mi
zpravce site nastavil zasilani veskere posty pres Microsoft Outlook pomoci
Exchange serveru. Jako vychozi zpravce posty mam ale stale nastaveny
Microsoft Outlook Express. Marne se snazim najit zpusob jak nastavit vychozi
spravce Microsoft Outlook. Prosel jsem veskera mozna nastaveni, ale nic jsem
nenasel.

FTP klient

[*] Jan Misek <jmdelphiforum1(zv)seznam(tec)cz> - 19.4.2002 12:02:09

Ahoj hledam FTP klienta (komp/obj) ktery bude umet rozparsovat "LIST" tj.
nevrati mi jen retezec od FTP serveru ale
treba nejake pole souboru, velikosti, priznaku atd...

Barva ScrollBoxu

[*] Tomas Krysl <tomkrysl(zv)quick(tec)cz> - 19.4.2002 12:13:46

Spravna barva je clScrollBar (dle Windows). V cistem D5 se ale vyskytuje
problem, ze ve Forms.pas se barva
pro TControlScrollBar aktualizuje spatne, tj pomoci kombinace clBtnFace a
TControlScrollBar.Color. Dochazi pak k neprijemnemu blikani oblasti, na
kterou se ptas. Je to patrne hlavne tehdy, kdyz uzivatel zmeni defaultni
barvy systemu (bud cele schema, nebo jen barvu prostorovych objektu).
Vyresil jsem to provizorne tak, ze jsem danou aktualizaci ve Forms.pas
zaremoval. Jinak je mozne, ze nektere updaty nebo D6 uz toto resi.

Tomas Krysl

> Preji vsem pekneho dne,
>
> co je to za systemovou barvu, ktera se zobrazuje ve ScrollBoxu v
> oblasti, kde nejsou ani sipky ani posunovaci ramecek?
>
> Diky za kazde info
>
> Slavek
> http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk

Chybova hlaska

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 19.4.2002 12:19:53

Ahoj,

muzu Vas poprosit o radu ? Jde o insert do tabulky. Poskladam retezec a
udelam toto:

with XXX do begin
SQL.Clear;
SQL.Add(Dotaz);
Open;
end;

No a pri Open to zbuchne a napise tuhle hlasku:

"Project xxx.exe raised exception class ENoResultSet with message 'Error
creating cursor handle'. Process stopped. Use Step or Run to continue."

Diky

Vasek

PS: Mam D6 a Win 2000.

Chybova hlaska

[*] Kinsky Filip <xkinf01(zv)vse(tec)cz> - 19.4.2002 12:31:02

mozna by bylo dobry napsat co je v promenny DOTAZ :)

Filip Kinsky

> with XXX do begin
> SQL.Clear;
> SQL.Add(Dotaz);
> Open;
> end;

Chybova hlaska

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 19.4.2002 12:34:24

Ahoj,

vypada to, ze dotaz nevraci zadny record, takze misto Open tam zkus dat
ExecSQL;

AV

FTP klient

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 19.4.2002 12:40:01

> Ahoj hledam FTP klienta (komp/obj) ktery bude umet rozparsovat "LIST" tj.
> nevrati mi jen retezec od FTP serveru ale
> treba nejake pole souboru, velikosti, priznaku atd...

Indy to podle mne umi... Synapse bohuzel zatim ne, ale planuji to.
;-)

-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Lib.

Zvyrazneni syntaxe (D5.01pro)

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 19.4.2002 12:57:55

Ahoj
je mozne zvyraznit syntaxi v IDE i pro urcity seznam slov, ktera si vytvorim (napr. pro symboly klaves VK XXX) a zahrnout to do color v editor options? Pokud ano, tak jak?

Chybova hlaska

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 19.4.2002 13:34:54

Ahoj,
Open se pouziva pouze pokud prikaz vraci RecordSet, pro INSERT, UPDATE,
DELETE, ... pouzij ExecSQL.
Pavel

From: LUKES Vaclav [mailto:lukes(zv)ans(tec)cz]
Subject: Chybova hlaska
[...]

Kreslni grafu

[*] <darken(zv)email(tec)cz> - 19.4.2002 13:34:21

Dobry den,
jakym zpusobem je nejlepsi vykreslovat graf na Image?
Nejakym cyklem for a procedureou Image1.Canvas.moveto(i,j);
Image1.Canvas.Lineto(k,l)?
dalibor

Doporu�ujeme n�kupy po internetu na http://www.obchodni-dum(tec)cz. Maj� velk� v�b�r zbo�� - p�edev��m dom�c� spot�ebi�e a elektroniku, bezkonkuren�n� slevy a perfektn� slu�by.

Commit v IB6 - druhy krat

[*] Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk> - 19.4.2002 14:08:28

Ako to obnovit zaznam cez tIBDataSet.?

Ako vyvolat Insert v tIBDataSet(ak mam napisany insert sql)? Ako Refresh?
Nemoze mi niekto napisat kus kodu ako to funguje? Uz som sa hrabal aj v
archive, ale tam nic konkretne nie je.

Mam toto, kde je chyba? Musim v RefreshSql pisat sql pre konkretny
zaznam(ten ktory som prave pridal).
Ale ono to ani tak nefunguje.
Select robim tiez z IbDataSet.

D5, Ib6

with IBDataSet1.QInsert do
begin
Params[0].AsInteger := StrToInt(Edit1.Text);
Params[1].AsString := Edit2.Text;
end;
IBDataset1.QInsert.ExecQuery;
IBDataSet1.QRefresh.Params[0].AsInteger := StrToInt(Edit1.Text);
IBDataSet1.QRefresh.Prepare;
IBDataSet1.QRefresh.ExecQuery;

Robo

Spolupr�ce s Internet Explorerem

[*] "Netu�il, Roman, Ing." - 19.4.2002 14:11:53

Panove,
potreboval bych natuknout, jeste jsem se touto problematikou vubec
nezabyval:
Jak spustit Internet Explorer a predat mu pozadovanou adresu stranky, kterou
potrebuji zobrazit z Delphi aplikace? V DB tabulce mam ulozeny adresy
stranek.
Potreboval bych nejaky priklad nebo par poznatku, jak to udelat.

Roman

Jak nastavit vychozi spravce posty MS Outlook Expr

[*] Robert Poncak <delphi(zv)zvlauto.sk> - 19.4.2002 14:36:24

Internet explorer -> Nastroje -> Moznosti -> Programy -> E-mail zmenit na
Outlook.

Robo

[...]

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.4.2002 15:16:14

> [...]
kterou
> potrebuji zobrazit z Delphi aplikace? V DB tabulce mam ulozeny adresy

Ahoj.
Treba takhle :

uses ShellApi;
ShellExecute(Application.Handle,'open',PChar('http://www.sales(tec)cz/'),nil,nil
,SW_SHOWNORMAL);

Pripadne v JCL unit JclShell jsou fce ShellExecAndWait a ShellExec.

Spolupr�ce s Internet Explorerem

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 19.4.2002 15:27:34

Na to pouzij funkci ShellExecute, otevre defaultni prohlizec, i kdyz to neni
IE. Adresa se predava v parametrech te funkce.

Subject: Spolupr�ce s Internet Explorerem

[...]

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 19.4.2002 16:52:41

Hello Ing.,

> [...]
NRI> stranek.
NRI> Potreboval bych nejaky priklad nebo par poznatku, jak to udelat.

ShellExecute
Performs an operation on a specified file.

HINSTANCE ShellExecute(
HWND hwnd,
LPCTSTR lpOperation,
LPCTSTR lpFile,
LPCTSTR lpParameters,
LPCTSTR lpDirectory,
INT nShowCmd
);

This method allows you to execute any commands in a folder's shortcut menu or stored in the registry.

To open a folder, use either of the following calls:

ShellExecute(handle, NULL, path_to_folder, NULL, NULL, SW_SHOWNORMAL);

or

ShellExecute(handle, "open", path_to_folder, NULL, NULL, SW_SHOWNORMAL);

To explore a folder, use:

ShellExecute(handle, "explore", path_to_folder, NULL, NULL, SW_SHOWNORMAL);

To launch the Shell's Find utility for a directory, use:

ShellExecute(handle, "find", path_to_folder, NULL, NULL, 0);

If lpOperation is NULL, the function opens the file specified by lpFile. If lpOperation is "open" or "explore", the function will attempt to open or explore the folder.

To obtain information about the application that is launched as a result of calling ShellExecute, use ShellExecuteEx.

Windows 95/98/Me: ShellExecute is supported by the Microsoft Layer for Unicode. To use this, you must add certain files to your application, as outlined in Microsoft Layer for Unicode on Windows 95/98/Me Systems.

See Also
IShellExecuteHook

Requirements
Windows NT/2000: Requires Windows NT 3.1 or later.
Windows 95/98/Me: Requires Windows 95 or later.
Header: Declared in Shellapi.h.
Import Library: Shell32.lib.

Roland mailto:rolo(zv)sedas.sk

Dedeni formularu a balicky

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 19.4.2002 17:00:15

Diky za reakci Tobe i ostatnim, ale...

kdyz nedam rodicovsky formular (obsazeny v tom mod0) primo do "contains"
sekce balicku mod1 (ci mod2,...) tak tam nemuzu pridat ani toho potomka,
protoze to napise "Error creating form: Ancestor for FormRodic not found.".
A to bez ohledu na to, ze ten balik mod0 (resp DCP) je uveden predtim v
require a je i na ceste a nainstalovan.

Pokud tam dam ten mod0 do "contains" sekce, tak balik pridam, jenze
neprelozim.
Napise to "Package mod1 already contains unit FormRodic".

Kdyz pridam FormRodic, po nem FormPotomek a pak zapoznamkuju FormRodic, tak
to jde prelozit, ale nejde ten formular zobrazit. Krome toho se mi ten
postup zda velmi nestastny.

Tak jak to vsichni popisujete, tak mi to funguje s klasickou unitou ale ne s
formularema.

Delam neco spatne?
Diky.
Leos

>Musis predka dat do samostatneho balicku, ktery budou pouzivat
>ty balicky s potomky, napr. SimpleApp dat do balicku 'mod0'
>a pri kompilaci balicku 'mod1' a 'mod2' nedavat SimpleApp
>primo do nich, ale specifikovat pomoci Requires ze pouzivaji
>balicek 'mod0', kompilator si tam SimpleApp najde.

Dedeni formularu a balicky

[*] Michal Hampl <DELPHI(zv)WSC.CZ> - 19.4.2002 17:18:18

Vim, ze to neni asi nejlepsi reseni, ale me pomohlo kdyz jsem mel pri praci
s FormPotomek otevreny i balicek s FormRodic a take primo otevreny
FormRodic. Jeste jsem tam mel take registrovane nejake Custom Moduly, ale
nevim, jestli to s tim souviselo. Bylo to uz hodne davno.

Michal

From: "Robert Poncak"

> [...]
> end;
> IBDataset1.QInsert.ExecQuery;
>

> IBDataSet1.QRefresh.Params[0].AsInteger := StrToInt(Edit1.Text);

Borland a .NET

[*] Vit Jurasek <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 19.4.2002 21:20:17

http://www.borland.com/about/press/2002/borland_supports_dotnet.html

ISDN - CAPI2032.dll

[*] Volny <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 20.4.2002 09:13:20

Zdravim vsechny po dlouhe dobe necinnosti.
Hrabu se tu v manualech CAPI a jsem z toho jelen. Nemate nekdo nejake ukazky
jak se s touto knihovnou pracuje ?

Zajima me ovladani server modu na jdenom pocitaci a pripojeni daneho
adresare z disku.
A na druhem pak vytocit cislo, a prenaset data obema smery.

valik
ICQ 54152896

Borland a .NET

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 20.4.2002 11:34:24

Hi,

to same v cestine...

http://www.borland(tec)cz/t_borland_microsoftnet2002.html

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

From: "Volny" <valentapat(zv)volny(tec)cz>
> Hrabu se tu v manualech CAPI a jsem z toho jelen. Nemate nekdo nejake ukazky
> jak se s touto knihovnou pracuje ?

http://home.t-online.de/home/Peter.Zwosta/capiidx.htm

Petr Vones

Prevod BMP na TIF - NUTNE

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 20.4.2002 14:29:18

> [...]
>
> Mam nasledujici problem. Potrebuji velmi nutne prevest BMP na TIF
> nebo aspon obsah komponenty TImage na TIF (coz je to same).

Pokud ti staci RGB, tak na torry.ru jsem kdysi videl nekolik komponent. Pro
prevod BMP do TIFF (cmyk) pouzivam CorelDraw OLE.

Roman

Kreslni grafu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.4.2002 14:36:49

From: <darken(zv)email(tec)cz>
> jakym zpusobem je nejlepsi vykreslovat graf na Image?

Co treba pouzit hotovy graf - TChart ?

Petr Vones

Zvyrazneni syntaxe (D5.01pro)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.4.2002 14:38:48

From: "Bene� Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> je mozne zvyraznit syntaxi v IDE i pro urcity seznam slov, ktera si vytvorim
> (napr. pro symboly klaves VK_XXX) a zahrnout to do color v editor options?

Pokud vim tam nemuzes registrovat vlastni syntax highlighter, na vyber mas jen
to co je v TOTASyntaxHighlighter

Petr Vones

Spoluprace s MS Outlook

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.4.2002 14:40:49

From: "Netu�il, Roman, Ing." <Netusil.Roman(zv)vspardubice(tec)cz>
> Jak odeslat e-mail z Delphi aplikace? V DB tabulce mam el.adresy. Jde to
> primo z aplikace nebo pres MS Otlook?
> Potreboval bych nejaky priklad nebo par poznatku, jak to udelat.

Pokud to ma fungovat jen pres MS Outlook tam pouzij OLE automation. Outlook
mas uz predimportovany v palete Servers v Delphi, popis rozhrani najdes pak v
MSDN.

Petr Vones

Odregistrace souboru s odstranenim ikony

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.4.2002 14:46:33

From: "Bene� Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> pri odregistrovani asociovaneho souboru nezmizi puvodni ikona (a nekdy ani
> po restartu Windows). Jak donutim Windows, aby odstranily ikonu asociovaneho
> souboru hned?

Musis vyvolat rebuild shell icon cache, tedy to co muzes udelat rucne v
TweakUI. Programove by to udajne melo jit takhle:
http://groups.google.com/groups?hl=en&selm=385059BE.85BEE63F%40silverlink.net

> A druha otazka, nekdy se nepodari asociaci uplne odstranit?

Co to znamena nepodari ? Ta struktura v registru je prece jasna.

> A jak je to s asociovanymi soubory, ktere nejsou poveseny primo na shell?

To je co ?

Petr Vones

Vzestupna rada cisel ve sloupci tabulky

[*] <jan.neuzil(zv)email(tec)cz> - 20.4.2002 15:39:35

Jeste jednou bych chtel poprosit o totez, popisu presneji.
Mam seznam zavodniku v tabulce (paradox) a pomoci query SQL z ni nactu do gridu vybrane zavodniky serazene jiz podle casu dojeti do cile. Zaroven potrebuji, aby se v prvnim sloupci objevila vzestupna rada cisel - poradi zavodniku v cili. To se mi nedari, protoze ROWNUM asi v paradoxu neexistuje. Jeste pro upresneni, tuto vzestupnou radu nechci (jen v nouzi) zapisovat do tabulky, chci, aby se objevila pouze po selectu v gridu. Diky za radu Honza

Doporu�ujeme n�kupy po internetu na http://www.obchodni-dum(tec)cz. Maj� velk� v�b�r zbo�� - p�edev��m dom�c� spot�ebi�e a elektroniku, bezkonkuren�n� slevy a perfektn� slu�by.

ISDN - CAPI2032.dll

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 20.4.2002 15:44:37

> Zajima me ovladani server modu na jdenom pocitaci a pripojeni daneho
> adresare z disku.
> A na druhem pak vytocit cislo, a prenaset data obema smery.

Pokud Ti nejde o vyzkum ale o vysledek, tak...
existuje balik komponent "ISDN Objects" ( http://www.isdn-objects.de ) a ten
umi to co potrebujes (Eurofile Transfer protokol.).
Jedna se ovsem o shareware a stoji pomerne dost (ISDN+EFT+FAX) = 255 + 100 +
100 Euro.
Trial verze je tam k dispozici, aplikace funguje jen pri Delphi.

Leos

Prevod BMP na TIF - NUTNE

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 20.4.2002 16:05:05

Zkus http://www.intervalsoftware.com

Vaclav Sazima

jnetrval(zv)volny(tec)cz wrote:

> Mam nasledujici problem. Potrebuji velmi nutne prevest BMP na TIF
> nebo aspon obsah komponenty TImage na TIF (coz je to same).

Da se z Delphi komunikovat c PCI nebo ISA sbernici

[*] Petr Klusek <klusek(zv)volny(tec)cz> - 20.4.2002 16:29:33

Zdravim vsechny

Potreboval bych vedet zda nekdo nezna komponentu nebo zpusob jak se da
pracovat v Delphi s PCI a ISA sbernicemi nebo se k tomu musi pouzit jiny
jazyk treba C. Na rychlosti mi zas tak nezalezi a delphi vcelku ovladam.

Predem dekuji za kazdou radu. Petr Klusek

Automaiticky vyber jazyka pri instalacii

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.4.2002 17:07:49

From: "Martin Kasman" <martinkasman(zv)pobox.sk>
> Chcem, aby moj program pri instalacii automaticky vybral jazyk, ktory ma
> uzivatel nastaveny vo Windowse v ovladacich paneloch, ako Miestne jazykove
> nastavenia a v tom jatyku sa aj nainstaloval. Kde najdem toto nastavenie?

ShowMessage(GetLocaleStr(SysLocale.DefaultLCID, LOCALE_SABBREVLANGNAME,
''));

Now vs. debugging

[*] Tomas Krysl <tomkrysl(zv)quick(tec)cz> - 20.4.2002 18:45:09

Cau,
mam problem s funkci Now pri ladeni, kdy nekdy hazi "Invalid floating point exception". Pri spusteni programu vse chodi normalne. Chci se zeptat, jestli je to v cistem D5Ent a W98 normalni, protoze i kdyz jsem vsecko zaremoval (vytvarene formulare i inicializace unitu), tak se ta vyjimka objevila. Ale asi jenom dvakrat. Pak uz to slo normalne. tak jsem zase vsecko odremoval a vse slape ok, ale jak dlouho?

Now vs. debugging

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.4.2002 18:52:26

From: "Tomas Krysl" <tomkrysl(zv)quick(tec)cz>
> mam problem s funkci Now pri ladeni, kdy nekdy hazi "Invalid floating point
> exception". Pri spusteni programu vse chodi normalne. Chci se zeptat, jestli

A jses si jisty, ze je to opravdu v te funkci ? Projevi se to i v takovemhle
prikladu ?

{$A+,B-,C+,D+,E-,F-,G+,H+,I+,J-,K-,L+,M-,N+,O+,P+,Q-,R-,S-,T-,U-,V+,W-,X+,Y+,Z
1}
{$MINSTACKSIZE $00004000}
{$MAXSTACKSIZE $00100000}
{$IMAGEBASE $00400000}
{$APPTYPE CONSOLE}
program NowTest;

uses
SysUtils;

begin
WriteLn(Now);
ReadLn;

Vzestupna rada cisel ve sloupci tabulky

[*] Jaroslav Uher <moravia(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.4.2002 17:54:37

Ahoj,

On 20 Apr 2002, at 15:39, jan.neuzil(zv)email(tec)cz wrote:

> [...]
> paradoxu neexistuje. Jeste pro upresneni, tuto vzestupnou radu nechci
> (jen v nouzi) zapisovat do tabulky, chci, aby se objevila pouze po

ja bych to resil pres Calculated Field (poklepat na TQuery a New
Field)
a potom na OnGetText toho pole vlozit dva radky
DisplayText := true;
Text := IntToStr(Queryxxx.RecNo);

podivej se do helpu na RecNo (vraci poradi DataSetu)

Je fakt, ze jsem to nezkousel, ale snad to bude pruchodne.

Jarek

Time to integer

[*] Tomis <Tomis(zv)mail(tec)cz> - 20.4.2002 19:32:29

Zdravim,
chci se zeptat jestli v delphi existuje nejaka funkce na prevod casu(TIME) na cislo(integer), neco jako "INTTOSTR" , potrebuju prevest udaj jako 05:30:00 ze je to 330( 5x60 + 30). Diky za jakoukoli radu Tom� Sl�dek

Da se z Delphi komunikovat c PCI nebo ISA sbernici

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 20.4.2002 20:01:18

> Potreboval bych vedet zda nekdo nezna komponentu nebo zpusob jak se da
> pracovat v Delphi s PCI a ISA sbernicemi nebo se k tomu musi pouzit jiny
> jazyk treba C. Na rychlosti mi zas tak nezalezi a delphi vcelku ovladam.

Nepochopil jsem uplne presne co chces konkretne ovladat, ale obecne lze rici
ze hardware muzes pod Windows ovladat jedine pres ovladace.
Ve Windows 9x sice muzes komunikovat pres assembler (funkce najdes asi i
archivu) ale u WinNT a spol. jedine ovladac.
Existoval sice jakysi freewarovy univerzalni ovladac, ktery Ti dovolil za
cenu snizeni stability systemu i z NT pristupovat primo na urcity rozsah
portu,
ale to je dost nepouzitelne reseni pro praxi.
Ovladace muzes tvorit s pomoci MS DDK v cecku, ovsem jiste to programovani
bude vyrazne odlisne od toho v Delphi.

Leos

Da se z Delphi komunikovat c PCI nebo ISA sbernici

[*] Petr Klusek <klusek(zv)volny(tec)cz> - 20.4.2002 20:41:52

Zdravim

Dobre takze tu otazku polozim trochu jinak, existuje nejaka komponenta pro
delphi (neco podobneho jako treba pro seriovy port, paralelni) kde by byli
nejakym zpusobem zakomponovany funkce pro ovladani PCI ci ISA portu, pr.
Zapis na port PCI1 nekolik BITU neco nebo precti z PCI1 nekolib bitu. Jedna
se mi o to ze bych chtel vytvorit nejaky jednoduchy hardware ktery bych
pripojil na tyto zbernice treba blikac, ale nevim jak bych mohl jednoduce
treba v delphi napsat program aby zapisoval na tu zbernici podobne jak to
delaji komponenty pro seriovy, ci paralelni port.

Pedkne dekuji za odpoved

Time to integer

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 20.4.2002 21:17:25

> chci se zeptat jestli v delphi existuje nejaka funkce na prevod casu(TIME) na cislo(integer), neco jako "INTTOSTR" , potrebuju prevest udaj jako 05:30:00 ze je to 330( 5x60 + 30). Diky za jakoukoli radu Tom� Sl�dek

Vyuzij toho, ze TDateTime datovy typ je latsne jen desetinne cislo,
ktere vyjadruje pocet dnu od urciteho data. Tedy hodota 0.5 znamena
pul dne, tedy 12 hodin. hodnota 0.25 znamena tvrt dne, tedy 6 hodin..
atd.

Z toho vyplyva, ze chcete-li z casy ulozeneho v TdateTime typu (to je
to co vrati funkce Time) dostat poct minut, staci udelat neco jako:

i := trunc(time*24*60);

kdybych nasobil jen 24, tak bych ziskal jen pocet hodin. naopak,
kdybych nasobil 24*60*60, ziskal bych pocet sekund...

doufam, ze jsem se nikde nesekl. ;-)
-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Lib.

Problem delphi 5.0 a ib 6.0

[*] Josef K�n <jkyn(zv)iol(tec)cz> - 20.4.2002 22:15:54

Mam registrovanou soubor gdb na konzole IB 6.00 na PC server na stanici
je spusten klient IB 6.0 je napojen na server a nevim jak nastavit
komponentu TIBDatabase ta aby se napojila na registrovany soubor v
delphi 5.0 dekoji za kazdy podnet. Josef Kyn

Da se z Delphi komunikovat c PCI nebo ISA sbernici

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 20.4.2002 22:16:45

Jednoduse receno - navrhnes a postavis kartu (to samo o sobe je nad sily
normalnich smrtelniku, jen sehnat specifikace Ti zabere spoustu casu a
penez), pak k tomu napises ovladac v C pomoci MS DDK, dale instalak a par
utilit aby to bylo pouzitelne. Nakonec tu komponentu v Delphi.
Jak jsi asi pochopil, nemas velkou sanci. Vyvoj HW na teto urovni je otazka
uzce specializovanych tymu.

Kup si knizku "Vyuziti rozhrani PC pod Windows" nebo nejakou podobnou a tam
najdes jak ovladat zakladni hardware, verim ze se z toho hodne naucis o
spolupraci mezi Windows a HW, je u toho CD se zdrojaky i v Delphi.

Komponenty pro seriovy a paralelni port se nikam neodkazuji ale pouzivaji
API funkce Windows pro prislusnou komunikaci, a ty pouzivaji ovladace
Windows.

Komponenta pro ovladani PCI neexistuje a existovat nemuze - existuji
komponenty pro komunikaci s ovladacem Windows, ktery je pak sam zodpovedny
za komunikaci s HW. Windows jsou viceulohovy system, kdyby kazda aplikace
pristupovala na hardware tak by jejich stabilita nebyla ani zdaleka takova
jaka je ted.
Tak jak to popisujes se to pouzivalo u ISA karet v DOSu, napr. s
RadioTrackem (ISA) se takto dalo z Delphi komunikovat i pod Windows 9x, kdyz
jsi si sehnal co, kam a v jakem poradi zapsat. Tato doba uz je pryc.

Leos

> [...]
> treba v delphi napsat program aby zapisoval na tu zbernici podobne jak to
> delaji komponenty pro seriovy, ci paralelni port.

IS Expres pro D6 a cestina

[*] Pavel Lavicka <plavicka(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.4.2002 08:58:07

Zdravim,
nevite nekdo, zda lze nejakym zpusobem pocestit IS Expres - verze dodvana
spolus s Dephi 6?. Jedna se mi o pocesteni standardnich dialogu IS. Vim ze
cestinu zvlada plna verze IS Expres, ale nejak se mi nechce davata ccc 300 $
za tuto verzi, protoze jinak mi omzena verze IS pro moje otreby v podstate
vyhovuje. Dekuji za kazdou odpoved.

Pavel Lavicka

IS Expres pro D6 a cestina

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 21.4.2002 10:28:14

> nevite nekdo, zda lze nejakym zpusobem pocestit IS Expres - verze dodvana
> spolus s Dephi 6?. Jedna se mi o pocesteni standardnich dialogu IS. Vim ze

Ahoj.
Koukni se na www.sinea(tec)cz

Douf�m, �e odchoz� zpr�va neobsahuje viry.

Problem delphi 5.0 a ib 6.0

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 21.4.2002 10:35:47

> [...]
> komponentu TIBDatabase ta aby se napojila na registrovany soubor v
> delphi 5.0 dekoji za kazdy podnet. Josef Kyn

Registrace databaze v konzoli NEMA vubec zadnou souvislost s pripojenim
klienta. (Je to registrace pro potreby konzole, ktera je sama normalnim
klientem)
Nejsnadnejsi cesta je dvojklik na komponentu databaze a vyplnit prislusne
udaje (local-remote, protokol,....) POZOR v udaji dabase musis zadavat cestu
k souboru z hlediska SERVERU a ne klienta, (tlacitko BROWSE je tam v pripade
remote pripojeni trochu matouci).

Douf�m, �e odchoz� zpr�va neobsahuje viry.

Da se z Delphi komunikovat c PCI nebo ISA sbernici

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 21.4.2002 12:31:56

> [...]
> treba v delphi napsat program aby zapisoval na tu zbernici podobne jak to

BTW: Existuji hotove karty, ktere napr. emuluji 8255. Cele se to tvari jako
porty #xxx, na ktere muzes zapisovat a cist z nich, pochopitelne i z Delphi.

Martin Burle

ISDN Modem a knihovna CAPI32

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 21.4.2002 13:22:21

Ahoj,

nekolikrat tu byla rec o CAPI32 atd. Potreboval bych
si s tim pohrat, ale tuto knihovnu v systemu nemam.
Mam ISDN modem EICON DIVA T/A. Poradite nekdo co
pro to udelat nebo s timto modemem si neskrtnu ?
Chtel jsem alespon zjistovat cislo volajiciho.

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; spiderland(zv)iol(tec)cz <
=====================================
GSM: 0602 652 203

ISDN Modem a knihovna CAPI32

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.4.2002 13:31:11

Puvodni zprava, kterou napsal Pavel Malinsky dne 21 Apr 2002:

> nekolikrat tu byla rec o CAPI32 atd. Potreboval bych
> si s tim pohrat, ale tuto knihovnu v systemu nemam.
> Mam ISDN modem EICON DIVA T/A. Poradite nekdo co
> pro to udelat nebo s timto modemem si neskrtnu ?

Na CAPI zapomen, tohle nema CAPI driver. Potrebujes modem, ktery ma CAPI.

> Chtel jsem alespon zjistovat cislo volajiciho.

To se da i z tehle potvory, ale ne pres CAPI. Ono to normalne komunikuje
pres seriovy port pres AT prikazy a dokonce se tam da zapnout i trasovani
a pak to i trasuje vsechno, co to dela, tj. dokonce i muzes sledovat
odchozi hovory vedene pres TA adapter apod.

Obvodova 740/14, P.O. Box 15, 400 07 Usti nad Labem
Telefony: 047-5500610, 047-5501627, 0602-409601
Fax: 047-5511338
WWW: http://www.clexpert(tec)cz, http://www.zahradnik(tec)cz
E-Mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz, petr(zv)zahradnik(tec)cz

ISDN Modem a knihovna CAPI32

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 21.4.2002 13:53:58

Tak toho sem se obaval:(.

> [...]
> a pak to i trasuje vsechno, co to dela, tj. dokonce i muzes sledovat
> odchozi hovory vedene pres TA adapter apod.

Vyborne, takze pomoci nejake knihovny na COM porty? Jakou nejlepe ?

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; spiderland(zv)iol(tec)cz <
=====================================
GSM: 0602 652 203

ISDN Modem a knihovna CAPI32

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.4.2002 13:58:53

> Vyborne, takze pomoci nejake knihovny na COM porty? Jakou nejlepe ?

No ono ani nejde o tu knihovnu jako takovou, ale o to, co tam poslat a co
z toho nacist a jak se v tom vyznat. Ja ted nevim, jestli jeste nekde mam
ten vyzkum, co jsem na tom delal.

[...]

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 21.4.2002 14:36:07

Ahoj,
O komponente nemuze byt rec, kazda karta se chova trochu jinak a ma jine
funkce a pozadavky na obsluhu. Obsluha HW se dela pres ovladace
(vxd,sys). S ovladacen se pak komunikuje z Delphi pres DeviceIoControl
(95) pod NT taky, ale jeste je kolem toho spousta balastu
(LoadDriver,StartDriver ...). Ja to resim tak, ze pro W9x nasmolim
ovladac sam v assembleru, pritom se snazim aby v ovladaci bylo kodu co
nejmene (porty a obsluha preruseni). I tak je to dost otrava. Pro NT &
spol si to necham za penize napsat.
Zajimava moznost je zde : http://www.jungo.com, ale neni to zrovna
zadarmo. Minimalne Ti to ale muze poslouzit k pochopeni problematiky.

Vaclav Sazima

Petr Klusek wrote:
> [...]
> jazyk treba C. Na rychlosti mi zas tak nezalezi a delphi vcelku ovladam.

Da se z Delphi komunikovat c PCI nebo ISA sbernici

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.4.2002 14:54:49

From: "Petr Klusek" <klusek(zv)volny(tec)cz>
> Potreboval bych vedet zda nekdo nezna komponentu nebo zpusob jak se da
> pracovat v Delphi s PCI a ISA sbernicemi nebo se k tomu musi pouzit jiny
> jazyk treba C. Na rychlosti mi zas tak nezalezi a delphi vcelku ovladam.

K tomu potrebujes napsat driver. Drivery nelze psat v Delphi, ale samozrejme
pak muzes z Delphi aplikace komunikovat s driverem. Obecne je lepsi si driver
nechat napsat od nekoho, kdo tomu rozumi.

Petr Vones

Da se z Delphi komunikovat c PCI nebo ISA sbernici

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.4.2002 14:55:51

From: "Petr Klusek" <klusek(zv)volny(tec)cz>
> [...]
> nejakym zpusobem zakomponovany funkce pro ovladani PCI ci ISA portu, pr.

Nemuze existovat, protoze nelze pristupovat k hardware na urovni aplikace.

Petr Vones

ISDN Modem a knihovna CAPI32

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 21.4.2002 14:57:18

Az budes mit chvili a nahodou bys to nasel dej prosim vedet...

S pozdravem a dikem
=====================================
> Pavel Malinsky; spiderland(zv)iol(tec)cz <
=====================================
GSM: 0602 652 203

User.dll - chyba

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.4.2002 14:59:36

From: "Rumcajs" <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz>
> matematicke operace. Vse Ok. Ted sem do projektu pridal novy formular a je
> to tu znova. Tentokrat je ten formular v hlavni Exe. Muze mi nekdo poradit,
> proc se to objevuje a proc az po ukonceni cinosti programu?
> Rumcajs, D4 client/server, Win Me

Moznosti:

1. Poskozena nebo neaktualizovana instalace Delphi (D4 Update Pack #3)
2. Chybne komponenty od tretich stran
3. Chyba v operacnim systemu (predevsim v driverech - videokarta, tiskarna ..)
Windows Me vypadaji podle ohlasu asi na nejhorsi verzi co kdy MS stvoril.

Petr Vones

ISDN - CAPI2032.dll

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.4.2002 15:41:55

> Hrabu se tu v manualech CAPI a jsem z toho jelen. Nemate nekdo nejake
ukazky
> jak se s touto knihovnou pracuje ?

Vlani som robil jednu zakazku, kde som cez CAPI ovladal kartu od Stollmanna,
ale to bolo v C++ a pre OS QNX.

> Zajima me ovladani server modu na jdenom pocitaci a pripojeni daneho
> adresare z disku.
> A na druhem pak vytocit cislo, a prenaset data obema smery.

V principe sa to da aj priamo cez CAPI, ale daleko jednoduchsie je pouzit
standardne systemove funkcie na vyssej urovni (TAPI, networking, socks atd),
mas tam vyriesene nielen vytacanie a najnizsiu uroven, ale aj autentizaciu,
PPP protokol, TCP/IP, ftp, atd. Tvoja aplikacia sa nemusi zaoberat detailami
a bude aj nezavisla na tom, ci sa pripajas cez Ethernet, dial-up alebo pevnu
linku.

Ja som ppp v tej zakazke nemohol vyuzit kvoli casovym poziadavkam: nemal som
cas na opakovanie paketov, vadne pakety som musel rovno zahadzovat, kym by
sa zopakovali, uz by aj tak expirovali.

Aj pouzitie viacerych B-kanalov (multilink ppp) som si preto musel robit
sam. Mimochodom, ak to niekde uvidite uspokojivo fungovat, tak vedzte, ze
autor urobil kus prace, lebo podla mojich skusenosti sa bezne stava, ze:

- vytocim cislo a ziadna odpoved. Druha strana nic nedostane.

- dost casto (kazdy piaty raz?) sa stalo, ze prvy paket po nadviazani
spojenia nebol doruceny.

- inokedy prisiel, ale prvych par bytov boli FF-ka

- obcas (raz za minutu) to odseklo koniec paketu, hlavne, ked isli oba
B-kanaly. Odoslany bol blok 120 byte a prisiel blok s dlzkou 96.

- pri spojeni na oboch kanaloch sa hlavne v spicke a cez medzimesto stavalo,
ze kazdy kanal ma iny roundtrip. Su to dve uplne nezavisle spojenia a
ustredne bezne volia roznu trasu. Neni to chyba, ale vlastnost, proste s nou
treba pocitat. Ked protokol rozdeli paket do dvoch kanalov, tak do ciela
mozu tie polovicky dorazit kludne s 500 ms rozdielom a prijemca musi data z
toho rychlejsie kanala ( 4 kbyte !) skladovat.

Inak pred 3 mesiacmi sa tu viedla flame-war o strukture dat. Pakety pre CAPI
su typicky priklad struktur, ktore sa objektovo robia _dost_ tazko.

Keby si mal konkretne dotazy k CAPI, tak na email, tu do konferencie o
Delphi sa to nehodi.

bye
vmlich http://www.rar(tec)cz

FB1.0 a FK do systemove tabulky

[*] Filip Kinsky <xkinf01(zv)vse(tec)cz> - 21.4.2002 17:43:09

Ahoj,
potreboval bych odkazovat z jedne tabulky na jmena ostatnich
tabulek, napadlo me teda, ze bych udelal cizi klic do RDB$RELATIONS...
zkusil jsem to a co se nestalo - FB server okamzite spadnul a doslo
nejak k poskozeni systemovych tabulek (RDB$xxx), takze je databaze
totalne znicena... o data mi nejde, ale zajimalo by me jestli se s tim
nekdo z vas nesetkal... lze vubec odkazovat cizim klicem na systemovou
tabulku nebo ne???

Filip

hudba

[*] Jan �imeck� - 21.4.2002 19:22:44

Ja bych prehravani hudby resil takto:

1. prenesu si komponentu MediaPlayer
2. na mistokde chcemehudbu prehravat vlozime toto:

with MediaPlayer1 do
begin
FileName := 'ni!.wav';{ Nazev souboru }
AutoRewind := True;
Open;
try
Wait := True;
Play;
Play;
finally
Close;

Jan �imeck�
simecky(zv)cbox(tec)cz
www.webpark(tec)cz/simecky

From: "Jan Krizek" <krizek(zv)vitasw(tec)cz>
> [...]
> begin
> inherited
> Params.ExStyle := Params.ExStyle or WS_EX_APPWINDOW;

Spravne by to melo byt:

procedure TForm2.CreateParams(var Params: TCreateParams);
begin
inherited;
with Params do
begin
ExStyle := ExStyle or WS_EX_APPWINDOW;
WndParent := GetDesktopWindow;

Potomek z THeader pro prekresleni

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.4.2002 21:46:12

From: "Bene� Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> a opakovane generuji sections. Ale stava se mi, ze v nekterych pripadech mi
> to zmrzne v tom HeaderControl.Sections.Clear.

Mel by jsi tam dat HeaderControl.Sections.Begin/EndUpdate do te funkce.

Petr Vones

Memo-pomozte prosim

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.4.2002 21:50:40

From: "Jan �imeck�" <jsimecky(zv)zskuldova(tec)cz>
> prosim Vas, chtel bych nejakym zpusobem omezit pocet radku v
> Memo na urcity pocet radku (rekneme napr. 57). Da se to nejak udelat
> nebo existuje nejaka jina komponenta, ktera to umoznuje?

Pred kazdym vlozenim znaku ci vlozenim ze schranky budes muset kontrolovat
jestli TMemo.Lines.Count neni vetsi nez pozadovany pocet radek.

> A mam jeste jeden dotaz, a to, jak se da jednoduse vlozit nejaky
> konkretni (specialni) znak na aktivni pozici kurzoru (napr. po stisknuti
> nejake kombinace klaves).

Ctrl+F10 vlozi '1':

procedure TForm1.Memo1KeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin
if (Shift = [ssCtrl]) and (Key = VK_F10) then
begin
Key := 0;
with TMemo(Sender) do
begin
SelLength := 0;
SelText := '1';

Memo-pomozte prosim

[*] <jan.neuzil(zv)email(tec)cz> - 21.4.2002 21:52:22

Ahoj,
omezeni radku :
line : integer;
line := Perform(EM_LINEFROMCHAR, SelStart, 0)
if line < 57 then... blizzi informace mas v knize 1001 tipu a triku pro Delphi na str. 348.
vlozeni znaku na pozici:
chr : char;
with memo1 do begin
SetLength := 0;
SelText := chr
end;
ten pravopis nevim. mej se.
> --- P�vodn� zpr�va ---
> [...]

Pocet znaku na vybrany radek v richedit

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 21.4.2002 21:54:11

From: "Vlada Ponechal" <vlada_ponechal(zv)post(tec)cz>
> Pokud zadam:
> pocet_znaku := sendmessage(Handle, EM_LINELENGTH, cislo_radku, 0); Tak mi
> delphi tvrdohlave vraci pocet znaku v prvnim (nultem) radku.

Nevraci to Delphi ale Win32 API. Je to proto, ze pred pouzitim nejake funkce
neni spatne se podivat do dokumentace na jeji parametry. Parametr wParam musi
byt pozice znaku a ne cislo radku.

Petr Vones

OT: post_event a ADO

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 21.4.2002 22:17:14

Zdravim Vas,
viete mi prosim povedat ako mam reagovat na spravy posielane servrom
(post_event) v aplikacii,pripojenej cez ADO komponenty dodavane s Delphi?
Dakujem.
FB1.0, D5Ent

S Pozdravom Robert Fujak.

ISDN Modem a knihovna CAPI32

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 21.4.2002 22:57:37

> Neni to tak jednoduche, ty ISDN karty a modemy vetsinou neposkytuji
> informace o deni na D kanalu (mimo to prislusne zarizeni), resp. je to
> dostupne tak leda pro jejich proprietarni API a nikoliv pro CAPI.

Ja mam DIVA T/A ISDN Modem + 2 telefony a ASUSCOM P-IN100-ST-DV v pocitaci a
po spusteni monitoru (demo ke zminenemu ISDN Objects) vidim u prichozich
volani kdo a kam vola.
Jak by to bylo na jinych konfiguracich nevim, vyzkouset to nemohu, ale ja
bych rekl, ze ta informace musi byt vsem tem kartam na S-busu dostupna,
protoze musi mit moznost rozhodnout jak se zachovat a zda to neni pro ne.
Mozna to upresni nejaky ISDN guru.

Leos

ISDN Modem a knihovna CAPI32

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 21.4.2002 23:06:50

> [...]

> a po spusteni monitoru (demo ke zminenemu ISDN Objects) vidim u prichozich
> volani kdo a kam vola. Jak by to bylo na jinych konfiguracich nevim,

Tak to jsme si spatne rozumneli. Ano, prichozi samozrejme videt jsou, to
neni problem, protoze pri prichozim volani tuto informaci obdrzi kazde
ISDN zarizeni na S0, pokud tedy neni nastaven nejaky filtr treba jen pro
urcita MSN cisla. Ale ja myslel odchozi hovory, delku hovoru, veskere
deni na D kanalu. To je problem. Prave treba DIVA umi trasovat veskere
informace, co probiha pres ni, tedy kdyz mas analogove telefony zapojene
na jeji TA, tak to muzes vsechno sledovat. No a nektere modemy posilaji
vsechny informace, co ocuchaji na D kanalu, ale jen pres API vyrobce a ne
pro lidi nebo pro vyvojare.

> vyzkouset to nemohu, ale ja bych rekl, ze ta informace musi byt vsem tem
> kartam na S-busu dostupna, protoze musi mit moznost rozhodnout jak se
> zachovat a zda to neni pro ne. Mozna to upresni nejaky ISDN guru.

Ano, to souhlasi.

[...]

Ako zistim, kde je kurzor

[*] Jozef Baranec <joba(zv)digitaldocuments.org> - 22.4.2002 00:41:12

Mam na Forme 5x TEdit a 2x TComboBox. Potreboval by som zistit, ktory je
focused (to ne je az taky problem), ale potrebujem donho dopisat
napriklad text 'abc123'. Malo by byt jedno ci je to Edit alebo Combo...

Dik

Globalna premenna

[*] Igor Svetl�k <igor.svetlik(zv)statistics.sk> - 22.4.2002 06:38:52

Zdravim vsetkych,

pradte mi prosim, kde mam zadefinovat premennu (globalnu, typu Integer),
aby som ju mohol
pouzit v lubovolnej Unit-e daneho projektu.

Dakujem.
Igor.

Globalna premenna

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 22.4.2002 06:44:38

> pradte mi prosim, kde mam zadefinovat premennu (globalnu, typu
> Integer),
> aby som ju mohol
> pouzit v lubovolnej Unit-e daneho projektu.

Ahoj,

uvazoval bych tyto moznosti:

1) V libovolne stavajici unite, napr. v unite hlavniho formulare. V unitach, kde
promennou budes chtit pouzit, musi byt tato unita v uses.

2) Obecne asi lepsi moznost, i kdyz zalezi na okolnostech, je zalozit novou unitu
obsahujici jen globalni prvky (promenne, konstanty, typy apod.) a opet ji pridavat do
uses.

David Lebeda

Commit v IB6 - druhy krat

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 22.4.2002 06:53:20

> Ako vyvolat Insert v tIBDataSet(ak mam napisany insert sql)? Ako
> Refresh? Nemoze mi niekto napisat kus kodu ako to funguje? Uz som sa
> hrabal aj v archive, ale tam nic konkretne nie je.

Ty vyplnis prislusne SQL prikazy ci dotazy a pak z kodu uz je nevolas - to dela
IBDataset sam. Pokud v gridu zmacknes Insert nebo dojedes sipkou az na konec,
aby se zacal vkladat novy radek, tak pak pri postu se zavola InsertSQL
(automaticky). Stejne tak s ostatnimi.
Obecne pouzivas tedy stejny mechanismus jako by slo o Table.

> with IBDataSet1.QInsert do
> begin
> Params[0].AsInteger := StrToInt(Edit1.Text);
> [...]

Ne. Parametry neplnis ty - doplni se automaticky, ALE... v tom prikazu musi mit
predepsany tvar jmena. Tusim NEW_pole pro novou hodnotu, OLD_pole pro starou
hodnotu, lze pouzivat i jen pole (asi opet pro novou hodnotu)... viz dokumentace k
IB6, kde je to popsane (Developers guide).

David Lebeda

Prace se sesitem Excelu *.xls

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 22.4.2002 07:01:07

Ahoj,

mam dotaz:
mohu pomoci BDE otevrit soubor Excelu s priponou *.xls? Chci si z nej
jen vytahnout data. Nejsou v nem vzorce ani obr., proste obyc. tab.
s daty.

Diky

Jiri
Sokol

Reklama:
Oskar GPRS> okamzity a neustaly pristup k internetu prostrednictv�m
mobiln�ho telefonu.
http://ad2.seznam(tec)cz/redir.cgi?instance=26091%26url=http://www.gprsforum(tec)cz

Prace se sesitem Excelu *.xls

[*] Parizsky Ladislav <Ladislav.Parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 22.4.2002 07:21:31

Cau,
je to problem se kterym jsem se taky setkal, ale neprisel jsem na zpusob jak to resit pomoci BDE, ale pres ODBC to lze. Jedinou podminkou je mit definovany nazev sesitu, na ktery se potom budesh odkazovat z programu. Oznacish pole v sesitu, ktere chcesh mit jako tabulku a pres excel menu Vlozit->Nazev->Definovat ho nazvesh dle potreby, konfigurace ODBC je jednoducha, staci zadat nazev souboru...po zalozeni mash i alias v BDE, pres ktery na ten soubor muzesh pristupovat jako k jakekoliv jine DB...

Ladap

>>> JS-delphi(zv)seznam(tec)cz 22.4. 2002 7:01:07 >>>
[...]

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 22.4.2002 07:26:36

ahoj,
asi bys musel sledovat velikost textu v bufferu SizeOf(Text) nebo Lines.Count. Zkus se podivat do T&T 903. Pravopis v Memo se asi sledovat ned�, snad p�ed n�jak� m�stek (podivej se na www.torry.net, muze tam byt). Par Memo mam, muzu zaslat.
V RALib http://ralib.hotbox.ru existuje editor (obecny a pro progr.jazyky), kter� um� zv�raznit syntaxi, a um� i na pozad� vyvolat eventy (jez lze vyuzit treba i pro kontrolu syntaxe) OnCompletionXXX (OnReservedWord...). Doporucuji verzi 2.01, v predchozi byly prave v editoru nejake drobne chybky. Muzes to zkusit, jestli ti to bude vubec vyhovovat.
Jaro B.

> [...]

>Dale bych se chtel zeptat, zda-li se da nejak kontrolovat
>pravopis v MemoBoxu. (Zda-li existuje nejaka komponenta nebo nejaky

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 22.4.2002 07:30:29

Diky, uz to vypada lepe.

> [...]
> to zmrzne v tom HeaderControl.Sections.Clear.

Mel by jsi tam dat HeaderControl.Sections.Begin/EndUpdate do te funkce.

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 22.4.2002 08:05:23

jnetrval(zv)volny(tec)cz dne 19 Apr 2002 v 17:54:

> Mam nasledujici problem. Potrebuji velmi nutne prevest BMP na TIF nebo
> aspon obsah komponenty TImage na TIF (coz je to same).

Ahoj,

http://www.lischke-online.de/Graphics.html
- pouzival jsem to na nacitani TIFFu, zkus se podivat, jestli to umi i zapis.

Karel Rys

WAKE UP

[*] Lukas Gebauer <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 22.4.2002 09:17:02

> Hezky den,
> lze nejak probudit spici pocitac po siti? Diky.
> cYd

Na to je technologie Wake-on-LAN. Musi to ale podporovat jak sitova
karta, tak i zakladni deska, ktera je pak se sitovou kartou propojena
takovym specielnim kablikem.

To, ze to sitovka umi poznas snadno... takove sitovky totiz i pri
vypnutem pocitaci vzadu blikaji kontrolkama, protoze jsou porad pod
napetim a naslouchaji siti.

Ty sitovky pak poslouchaji vsechny packety, ktere jdou siti. A zareaguji,
kdyz prijde 'magicky' packet. ten vypada tak, ze se nekde v datech
packetu objevi urcita pevne dana sekvence nasledovana nekolikrat
zopakovanym cislem sitove karty toho pocitace, ktery chceme probudit.

to je dulezite, protoze data se mohou vyskytovat obalene cimkoliv, takze
nejjednodusi je ty data posl;at normalne jako data UDP protokolu. (treba
pomoci Synapse ci Indy) takovyto UDP magicky packet ale musi byt poslan
tak, aby jej pozadovany pocitac na svem ethernetovem segmentu urcite
uvidel. tedy nejlepsi je asi nejaka forma broadcastu.

Finta je take ta, ze ten packet vubnec nemusi byt adresovan tomu
konkretnimu pocitaci, klidne muze byt adresovan na pocitac sousedni,
protoze i tak jej spici pocitac uvidi a zareaguje kdyz v prijmutych
datech najde tu sekvenci a hlavne souhlasici cislo sitove karty je mu
uplne jedno, ze cely packet byl adresovan nekomu uplne jinemu! (ale bacha
na ethernetove switche!)

-- Lukas Gebauer.

E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
WEB: http://www.ararat(tec)cz/synapse - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP
Library

OT: Zpomalovani IB6 (FB)

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 22.4.2002 09:29:11

U zakaznika se nam objevila neprijemna zavada, po prozkoumani
na miste podezirame IB server (tedy vlastne FB). Projevuje se tak,
ze pri celodenni praci vetsiho poctu uzivatelu se postupne zhorsuje
doba odezvy ze serveru. Kdyz ovsem pracuje (byt velice intenzivne)
jen treba jeden uzivatel, zpomalovani se neprojevi. Okolo poledne je
uz zpomaleni aplikaci velmi zretelne. Server bezi samozrejme
nepretrzite a do druheho dne jako by se sam zotavil - rano to bezi
zase OK. Nemate nekdo nejaky tip? Na serveru bezi IBReplicator,
server jako stroj je celkem nezamestnany, v siti je pohoda a na
stanicich je to nezavisle. Diky.
Z.Kalhous

FTP Indy

[*] plupinek(zv)synthesia(tec)cz - 22.4.2002 09:37:57

Zdravim,

pouzivam komponentu idFTP pro prenos dat na FTP server.

Jak se da zjistit prubeh prenosu, kolik bajtiku uz prolezlo, chtel bych
zobrazit prubeh napr. pomoci ProgressBar.

Diky za pomoc.

S pozdravem

Ing. Petr Lup�nek
datov� komunikacn� syst�my
odbor Informatika
ALIACHEM a.s. o.z SYNTHESIA
tel. 040/6825535
mob. 0602/406235

OT: Zpomalovani IB6 (FB)

[*] Tomas Michalik <michalik(zv)proca(tec)cz> - 22.4.2002 09:40:38

Ahoj,

v programu, ktery uzivatele pouzivaji je s nejvetsi pravdepodobnosti
dlouho otevrena transakce.

Kalhous Zdenek wrote:

> [...]
> zase OK. Nemate nekdo nejaky tip? Na serveru bezi IBReplicator,
> server jako stroj je celkem nezamestnany, v siti je pohoda a na

=================================

Tomas Michalik
ProCA, s. r. o.
V Luzich 818, Praha 4
Czech Republic

e-mail: michalik(zv)proca(tec)cz
tel: +420 2 67283446

DBEdit a prechod po Enter

[*] Martin Burle <mburle2(zv)volny(tec)cz> - 22.4.2002 09:43:49

Ahoj,

pouzivam prechod na dalsi objekt po VK_RETURN pomoci
SendMessage(GetParentForm(self).Handle, WM_NEXTDLGCTL, 0, 0);
v KeyDown. Nevim ale, jak se zbavit beepu. Diky za pripadne rady,

Martin Burle

FB1.0 a FK do systemove tabulky

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 22.4.2002 09:53:28

Nevim jestli to jde, to jsem nezkousel, ale urcite by meli fungovat trigry,
jestli ti to pomuze.

> [...]
> totalne znicena... o data mi nejde, ale zajimalo by me jestli se s tim
> nekdo z vas nesetkal... lze vubec odkazovat cizim klicem na systemovou

DLL entry point

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 22.4.2002 10:28:14

Jak napsat v Delphi funkci DllMain, tak aby bylo
mozne na DLL_PROCESS_ATTACH reagovat
vracenim False, pokud neco v inicializaci DLL
selze ? Vsude doporucovane reseni (nize) toto
nesplnuje. Je vyvolani vyjimky vhodne reseni ?

(zv)DllProc:=DllMain;
DllMain(DLL_PROCESS_ATTACH);

Dekuji
Daniel

Da se z Delphi komunikovat c PCI nebo ISA sbernici

[*] Dalibor Falt�nek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 22.4.2002 10:52:13

Petr Vones ma pravdu, neni to bez driveru bezne mozne a asi ani spravne.
Existuje ale, pokud me pamet neplete, nejaky univerzalni driver na adrese
utilia(tec)cz, ale jak presne funguje a jestli vubec, to vyzkouseno nemam. Nema
to pry chodit ale na NT. Nejake demo se tam dalo stahnout. Jinak nejaky
pristup k portum a pameti na kartach jde delat v 16 bitovem delphi napr pres
segmentselektory.

Dalik Faltynek.

Scrollbox na dbctrlgrid

[*] <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 22.4.2002 11:11:20

Ahoj,

potrebuji pouzivat dbctrlgrid, deje se mi ale tato nepristojnost :
- pokud dam do AfterInsert automaticke vyplneni nejake polozky a datova veta ma
vsechny povinne udaje vyplnene, automaticky pri stisknuti Scrollboxoveho okenka
smerem dolu se od posledni vety zacinaji "nekontrolovane" kopirovat polozky.
Udelal jsem zakaznikovi upravu, ktera zkopiruje predchozi vetu. Tim se mu pri
pouhem stisknuti mysi na spodnisipce Scrollboxu kopiruji data.

Jedine, co mi zatim napadlo je nechavat nevyplnenou nejakou povinnou polozku.

Pry se mu to same deje na klasickem gridu, ale to se mi dari simulovat pouze
sipkou dolu.

Predem diky

Ludek Paral

Da se z Delphi komunikovat c PCI nebo ISA sbernici

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 22.4.2002 11:23:19

Zkus se podivat na:
http://delphi.icm.edu.pl/ftp/d20free/smport.zip

Je to driver pod Win9x a WinNT/2000 ktery umi namapovat prislusny port
do Delphi.
Nezkousel jsem to!

Slavek

> From: "Petr Klusek" <klusek(zv)volny(tec)cz>
>
> Nemuze existovat, protoze nelze pristupovat k hardware na urovni aplikace.
>
> Petr Vones

Zpomalovani IB6 (FB)

[*] Martin Nedopil <martin.nedopil(zv)hon(tec)cz> - 22.4.2002 11:25:04

Ahoj,

pokud pouz�v�s DBAware komponenty a m�s alespon jedno
pripojen� trvale, muze b�t probl�m v n�sleduj�c�m:
* mrkni jestli Ti rostou OAT a OIT (viz. oldest active transaction).
Pokud ano, je to takto: M�s jednu st�lou transakci otevrenou
replicatorem, d�le pouz�v�s DBAware, kter� vyuz�vaj� CommitRetaining.
T�m se stane, ze replicator si spust� svou transakci a dbaware
komponenta prov�d� commitretaining ale IB udrzuje "vse mezi t�m", takze
se nuzky rozv�raj� a server zpomaluje a zpomaluje.
Nejl�pe to pozn�s, kdyz si nech�s vyjet hlavicku datab�ze. Pokud je
rozd�l transakc� pr�lis velk� c�slo (r�dove tis�ce pri velk�m poctu vet)
m�s probl�m, kter� mus�s resit takto:
* nepouz�vat DBAware, :-( tzn. co nejrychleji udelat dotaz a co nejrychleji
transakci uzavr�t.
* pod�vat se na zoubek tomu replicatoru.

Mel jsem podobn� probl�m u aplikace, kter� sedela na datab�zi jak
z�ba na prameni 24h/7dn�. Druh� aplikace prihazovala data (ta byla
korektn�, ale ta moje pouz�vala TIBDataSet) a po dvou dnech uz to IB
zabalila.
Resen�m bylo prov�det TIBSQL a to jen na POST_EVENT ud�lost, tedy v
okamziku, kdy se opravdu neco delo.

Martin

Verze bez hacku a carek:

Ahoj,

pokud pouzivas DBAware komponenty a mas alespon jedno
pripojeni trvale, muze byt problem v nasledujicim:
* mrkni jestli Ti rostou OAT a OIT (viz. oldest active transaction).
Pokud ano, je to takto: Mas jednu stalou transakci otevrenou
replicatorem, dale pouzivas DBAware, ktere vyuzivaji CommitRetaining.
Tim se stane, ze replicator si spusti svou transakci a dbaware
komponenta provadi commitretaining ale IB udrzuje "vse mezi tim", takze
se nuzky rozviraji a server zpomaluje a zpomaluje.
Nejlepe to poznas, kdyz si nechas vyjet hlavicku databaze. Pokud je
rozdil transakci prilis velke cislo (radove tisice pri velkem poctu vet)
mas problem, ktery musis resit takto:
* nepouz�vat DBAware, :-( tzn. co nejrychleji udelat dotaz a co nejrychleji
transakci uzavrit.
* podivat se na zoubek tomu replicatoru.

Mel jsem podobny problem u aplikace, ktera sedela na databazi jak
zaba na prameni 24h/7dni. Druha aplikace prihazovala data (ta byla
korektni, ale ta moje pouzivala TIBDataSet) a po dvou dnech uz to IB
zabalila.
Resenim bylo provadet TIBSQL a to jen na POST_EVENT udalost, tedy v
> [...]

> zase OK. Nemate nekdo nejaky tip? Na serveru bezi IBReplicator,
> server jako stroj je celkem nezamestnany, v siti je pohoda a na

Tiff

[*] Peter Laufer <laufer(zv)dmasys.sk> - 22.4.2002 11:33:40

Ahojte. Chcem sa spytat nemate niekto popis tiffu s kompresiou G3,G4 a
LZW???
Popripade nejake zdrojaciky...

Vdaka za pomoc.

Peter Laufer

Memo-pomozte prosim

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 22.4.2002 12:20:49

> prosim Vas, chtel bych nejakym zpusobem omezit pocet radku v
> Memo na urcity pocet radku (rekneme napr. 57). Da se to nejak udelat
> nebo existuje nejaka jina komponenta, ktera to umoznuje?

Tady lze asi jen prubezne kontrolovat, jestli pocet Lines neni vetsi nez
pozadovany.

> Dale bych se chtel zeptat, zda-li se da nejak kontrolovat
> pravopis v MemoBoxu. (Zda-li existuje nejaka komponenta nebo nejaky
> balicek funkci, ktery by to umoznoval.)

Na tohle tema jsem si nasel komponenty Spellers (hledej na netu
SPELLERS.ZIP, mohlo by to snad byt na Torry), ktere zpristupni knihovny MS
Office pro spellchecking. Ale se zprovoznenim bylo dost prace (rozhodne to
nebylo Plug&Pray, spis je to polotovar k dopracovani podle potreb -
nejcennejsi na tom byly volani DLL pro spellcheck).

> A mam jeste jeden dotaz, a to, jak se da jednoduse vlozit nejaky
> konkretni (specialni) znak na aktivni pozici kurzoru (napr.
> po stisknuti
> nejake kombinace klaves).

Tohle mi jakz takz funguje s RichEditem, pro Memo to bude treba trosku
predelat.

(**********************************************************************)
(* InsStrToRTF
(**********************************************************************)
var
Mask : LongInt;

procedure StopChangeNotify(Handle : Hwnd);
begin
Mask := SendMessage(Handle, EM_GETEVENTMASK, 0, 0);
SendMessage(Handle, EM_SETEVENTMASK, 0,
Mask and (not (ENM_CHANGE)) and (not (ENM_SELCHANGE)) and (not
(ENM_UPDATE)));
end;

procedure RestoreNotify(RE : TRichEdit);
begin
SendMessage(RE.Handle, EM_SETEVENTMASK, 0, Mask);
if Assigned(RE.OnChange) then
begin
RE.OnChange(RE);
end;
if Assigned(RE.OnSelectionChange) then
begin
RE.OnSelectionChange(RE);

procedure InsStrToRTF(IStr : string; RE : TRichEdit);
var
ss : integer;
i : integer;
begin
StopChangeNotify(RE.Handle);
ss := RE.SelStart;

for i := 1 to Length(IStr) do
begin
SendMessage(RE.Handle, WM_CHAR, word(IStr[i]), 0);
end;

RE.SelStart := ss + Length(IStr);
RE.SelLength := 0;
RestoreNotify(RE);

Snad Ti to pomuze.

Zdravim

Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

Memo-pomozte prosim

[*] Str�n�k Franti�ek - 22.4.2002 12:33:45

> prosim Vas, chtel bych nejakym zpusobem omezit pocet radku v
> Memo na urcity pocet radku (rekneme napr. 57). Da se to nejak udelat
> nebo existuje nejaka jina komponenta, ktera to umoznuje?

J� bych to v principu treba udelal takto:

procedure TXXXXX.Memo1KeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
const MaxPocetRadkuMemo=57;
begin
if (key=#13) and (memo1.lines.count>=MaxPocetRadkuMemo) then
begin
key:=#0;
ZpravaInformace('muzete vyplnit pouze '+IntToStr(MaxPocetRadkuMemo)+' radku !');

zdrav�
Franti�ek STR�N�K
mailto:FSTRANIK(zv)CPOJ.CZ
tel. 02-67991481

Ako zistim, kde je kurzor

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 22.4.2002 12:37:31

ve Form.ActiveControl se udrzuje aktualni Control.

If (Form.ActiveControl is TEdit) or (Form.ActiveControl is TComboBox)
then
TEdit(Form.ActiveControl).Text := TEdit(Form.ActiveControl).Text +
'abc123';

--
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

22.4.2002 Jozef Baranec:
> Mam na Forme 5x TEdit a 2x TComboBox. Potreboval by som zistit, ktory je
> focused (to ne je az taky problem), ale potrebujem donho dopisat
> napriklad text 'abc123'. Malo by byt jedno ci je to Edit alebo Combo...

Pokec

[*] Jan �imeck� - 22.4.2002 12:46:02

Dobry den,
Chtel bych se zeptat, jak udelat jednoduchy pokec vramci pocitacove
site. Skousel jsem na server ukladat data, ale v�echny pocitace se
nevesli do intervalu a narz ortecri ten soubor dva pocitace.

Za kazdou radu vudu vsecny.

S�pozdravem Jan Simecky

ClientDataSet

[*] dphi_forum(zv)proces.sk - 22.4.2002 12:57:33

Caute vsetci...

Mam nasledujuci problem:

Pomocou ClientDataSetu si ulozim data z nejakej tabulky do XML suboru
a z tohoto suboru chcem v inej databaze tu istu tablku tymto XML
aktualizovat.
(Ak treba tak pridat pripadne ak existuje zaznam tak aktualizovat).

Vie toto spravit nejako ClientDataSet (ak ano tak ako, prosim) alebo si to
musim zabezpecit sam.
To znaci ze na druhom pocitaci si do ClientdataSetu nacita ten XML subor a
rucne to
popresipat do cielovej tabulky.

Dakujem za akekolvek odpovede, pripadne aj odkazy ...

NORO.

OT: Vzdalene spusteni sluzby na NT serveru

[*] <martin.falta(zv)atlas(tec)cz> - 22.4.2002 12:59:30

Ahoj,

nevite nekdo, jak by se dala vzdalene spustit sluzba na NT serveru?

Predem dekuji.

Martin

Ako zistim, kde je kurzor - TValueListEditor

[*] Jozef Baranec <joba(zv)digitaldocuments.org> - 22.4.2002 13:07:33

Mam TvalueListEditor. Da sa zistit nieco ako SelStart a SelLength v
Tedit?

jozo

App server

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 22.4.2002 13:20:34

From: "Kalhous Zdenek" <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz>
> [...]
> zase OK. Nemate nekdo nejaky tip? Na serveru bezi IBReplicator,
> server jako stroj je celkem nezamestnany, v siti je pohoda a na

Jeste neco co nesouvisi s delkou transakci:

1) Pokud se IB/FB server hodne vytezuje a nedostane ani trochu
casu "sam pro sebe" (napr. pri davkovem zpracovani nebo
skriptovych testech), po cca hodine se zacne drasticky zpomalovat.
Projevuje se podle vykonu serveru uz od 2-3 soucasne pracujicich
klientu. Pomuze sem tam udelat casovou prodlevu.

2) Pokud se v aplikaci nebo i v triggeru mohutne provadi UPDATE
stale stejne vety, IB/FB si k te vete schovava stare verze, ktere se
zahazuji pouze pokud se provede cteni te vety z klienta (nikoliv
z triggeru).

Martin Schayna

App server

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 22.4.2002 13:51:40

A uz jste to nekdy delal ? Mohl byjste popsat nejaky podrobnejsi postup (jak
to zaregistrovat atd.) ?

Petr

> [...]

servery, t.j. nikoliv pro OLE2 "dokovani" protoze ty interfacy
asi nebudou automaticky marsalovatelne po siti.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.4.2002 13:53:01

From: "Daniel Rott" <roxton(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> vracenim False, pokud neco v inicializaci DLL
> selze ? Vsude doporucovane reseni (nize) toto
> nesplnuje. Je vyvolani vyjimky vhodne reseni ?

Prirazenim nenulove hodnoty do globalni promenne ExitCode.

Petr Vones

Delphi 6 Professional Upgrade za 7500Kc

[*] Petr Kundrata <pksoft(zv)atlas(tec)cz> - 22.4.2002 14:15:22

Borland konecne nabidl Delphi 6 Professional za rozumnou cenu.
Upgrade je z libovolne verze Delphi. Dokumentace je pouze na CD.

http://www.borland(tec)cz/t_borland_delphiprof.html:
SPOLE�NOST BORLAND OZN�MILA AKCI DELPHI PRO KA�D�HO

Delphi 6 Professional se nab�z� ji� od 7.500,- K�/10.500,-
Sk

PRAHA, �R - 15. 4. 2002 - Spole�nost Borland s.r.o. dnes
ozn�mila, �e pro �esk� a slovensk� trh p�ipravila akci nazvanou
"Delphi pro ka�d�ho", v r�mci kter� bude dod�vat upgrade Delphi 6
Professional ji� od 7.500,- K� bez DPH. Takto v�hodn� ceny pro
n�kup upgrade mohou vyu��t st�vaj�c� u�ivatel� Delphi ve v�ech
star��ch verz�ch (1-5) od balen� Personal (nebo Desktop �i
Standard) do balen� Professional (nebo Developer). P�edm�tem
dod�vky je pouze produktov� CD s dokumentac� v elektronick� form�
a licen�n� ujedn�n�. D�le spole�nost Borland nab�z� Delphi 6
Professional jako konkuren�n� upgrade (obsahuj�c� i ti�t�nou
produktovou dokumentaci) u�ivatel�m v�ech konkuren�n�ch
v�vojov�ch n�stroj� a tak� u�ivatel�m MS Internet Explorer a
Netscape Navigator za mimo��dn� v�hodnou cenu 14.900,-
K�/20.500,- Sk bez DPH. Spole�nost Borland se tak sna�� vyj�t
vst��c �irok� mase v�voj��� a nab�dnout jim �pi�kov� prost�ed�
pro rychl� v�voj aplikac� s vyu�it�m webov�ch slu�eb a p�itom
nez�visl� na jedin� platform�. Akce "Delphi pro ka�d�ho" za��n�
22.4.2002.
... a konci 24.6.2002

Petr Kundrata

Petr Kundrata

Pokec

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 22.4.2002 14:15:26

Celkem jednoduse by to slo pres TCP/IP (komponenty Indy nebo Synapse). Lze
se inspirovat priklady k Indy.

[...]

[*] Pavel Cisar <pcb(zv)atlas(tec)cz> - 22.4.2002 14:43:42

Haj hou!

On 22 Apr 2002, at 13:36, Martin Schayna wrote:

> [...]
> stale stejne vety, IB/FB si k te vete schovava stare verze, ktere se
> zahazuji pouze pokud se provede cteni te vety z klienta (nikoliv

K tomu musim dodat, ze oba problemy spolu uzce souvisi. Vice
klientu samo o sobe server nezpomali, ale odebere cas sweep-
threadu, ktery pak nemuze pocistit stare verze vznikle dle bodu 2)
Protoze klienti stale pracuji s vetami s mnoha verzemi radku, a
cely seznam verzi se prochazi pri kazdem pristupu k vete kvuli
sweep-markupu, cele se to zpomali.

S pozdravem

Pavel Cisar
Mobil: 0724 281429
http://www.ibphoenix(tec)cz
Vse co potrebujete pro Firebird a InterBase

problem s oracle number cez ado

[*] Milan Vajda <milanv(zv)ba.sanet.sk> - 22.4.2002 14:46:13

D6 Ent, Oracle 8

Pri selecte number pola cez TADOQuery je toto pole typu ftBCD, hodnoty sa
zobrazuju spravne.

Ked vsak tieto hodnoty prezeram cez TClientDataSet, tak su zaokruhlene na
cele cisla aj sa zobrazuju ako cele cisla, tiez su typu ftBCD.
TADOQuery->TDataSetProvider->TClientDataSet

Vie niekto ako sa da tento problem odstranit?

Pokec

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 22.4.2002 14:50:31

22. 4. 2002 14:49 "Jan �imeck�", you wrote:
J�> Dobry den,
J�> Chtel bych se zeptat, jak udelat jednoduchy pokec vramci pocitacove
J�> site. Skousel jsem na server ukladat data, ale v�echny pocitace se
J�> nevesli do intervalu a narz ortecri ten soubor dva pocitace.

J�> Za kazdou radu vudu vsecny.

J�> S�pozdravem Jan Simecky

Co tak urobit nieco ako MailSlot. Pozri si na www.torry.net nieco ako
"MailSlot"

--
Best regards, TRoland

Delphi 6 Professional Upgrade za 7500Kc

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 22.4.2002 16:25:01

Tak to bych cekal, ze budou mit v dohledne dobe D7.

Slavek

> [...]
> SPOLE�NOST BORLAND OZN�MILA AKCI DELPHI PRO KA�D�HO
>
> Delphi 6 Professional se nab�z� ji� od 7.500,- K�/10.500,-

Problem se Zoomem TImage s obrazkem a kreslenim

[*] Jan P��ek������z?ܢw��̿ - 22.4.2002 17:39:57

Prosim,jestli by mi nekdo neporadil s nasledujicim problemem.
Ve sve aplikaci v Delphi5 mam na hlavnim formulari TFrame a v nem je TImage(Im1). Do Im1 vkladam bmp obrazek pomoci CopyRect z druheho nezobrazovaneho (pracovniho) TImage(Im2). Podle toho, jake ma rozmery cilovy TImage, dojde ke zvetsovani nebo zmensovani. Do Im1 navic kreslim pomoci metod typu LineTo. Pokud ovsem zvetsim Im1 na cca vice nez 2500x1700, pak pri CopyRect vznikne chyba "Parametr neni spravny". Pokud jsem provedl ZOOM pomoci stretch:=true, dosahl jsem sice vetsiho zvetseni, ale LineTo kreslila na neodpovidajicich souradnicich.Prosim proto o radu, jak provadet zvetsovani a zaroven umoznit do zvetseneho TImage kreslit.
Dekuji
Jan Pecek

Tisk z gridu

[*] Jane�ek Michael <michael.janecek(zv)spar-cr(tec)cz> - 22.4.2002 19:13:35

Zdravim, potreboval bych bych pomoct s tiskem ze stringgridu: resp. ZOUFALE POTREBUJU VYTISKNOUT STRINGGRID a jedinej zpusob na kterej sem zatim prisel je poslar z nej data do richeditu a tisknout z toho.

Diky.

ClientDataSet

[*] Ondrej Krsko <krsko(zv)gjh.sk> - 22.4.2002 19:14:40

v podstate nieco ako dokaze DataSet z ADO.NET ? Ak som spravne pochopil...
Tam sa mozes dataset savnut do XML a inde z neho nacitat...

Teraz iba tak strelim: zda sa mi, ze ClientDataSet sa dokaze do niecoho
savnut, ale nie je to asi XML a potom z toho aj nacitat.

Vsak hadam ma niekto opravi, nemam teraz moc casu sa presne na to pozerat.

> [...]
> musim zabezpecit sam.
> To znaci ze na druhom pocitaci si do ClientdataSetu nacita ten XML subor a

[*] Milos Veselovsky <milos(zv)seko.sk> - 22.4.2002 19:55:00

MB> pouzivam prechod na dalsi objekt po VK_RETURN pomoci
MB> SendMessage(GetParentForm(self).Handle, WM_NEXTDLGCTL, 0, 0);
MB> v KeyDown. Nevim ale, jak se zbavit beepu. Diky za pripadne rady,

MB> Martin Burle

Musis nastavit Key:=0;

Milos Veselovsky

MDI menu, upresneni na borland.public.attachments

[*] borkovec(zv)email(tec)cz - 22.4.2002 21:17:57

Dobry vecer,
priznam se, ze jsem hledal v konferenci a nasledne v %subj% reseni problemu pridavanych menu z MDI child formu ale v borland.public.attachmets (jak bylo v konferenci odkazovano) jsem jiz tuto zalezitost nenalezl. Dovolim si tedy zopakovat problem, reseny v konferenci jako chybu VCL : pri pridanych (merged) menus z child formu , pokud dojde k zavreni techto formu a pritom existuji dalsi child formy stejneho druhu, dojde ke zmizeni ikon na zahlavi child formu a navic postupne i k problemum pri prekreslovani aplikacniho menu. Je mozne najit nekde opravy k D5Prof(SP1), k temto MDIbugs?
Dekuji R&B

Doporu�ujeme n�kupy po internetu na http://www.obchodni-dum(tec)cz. Maj� velk� v�b�r zbo�� - p�edev��m dom�c� spot�ebi�e a elektroniku, bezkonkuren�n� slevy a perfektn� slu�by.

Tisk z gridu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.4.2002 22:52:17

From: "Jane�ek Michael" <michael.janecek(zv)spar-cr(tec)cz>
> Zdravim, potreboval bych bych pomoct s tiskem ze stringgridu:

http://codecentral.borland.com/codecentral/ccweb.exe/listing?id=13428

Petr Vones

MDI menu, upresneni na borland.public.attachments

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.4.2002 23:18:33

From: <borkovec(zv)email(tec)cz>
> [...]
> existuji dalsi child formy stejneho druhu, dojde ke zmizeni ikon na zahlavi

Muzes na to udelat nejaky priklad a ulozit ho na FTP konference ?
ftp://delphi:archivar(zv)ftp.delphi(tec)cz/smeti/

Petr Vones

Now vs. debugging - asi vysvetleno

[*] Tomas Krysl <tomkrysl(zv)quick(tec)cz> - 23.4.2002 01:01:40

Tak jsem po case nasel jakesi vysvetleni. Ono to vsechno beha normalne, ale
kdyz pri predchozi debug session vznikne urcity typ vyjimky (zvlaste v
sekundarnich vlaknech), tak v dalsich session se to pak seka. Po ukonceni a
novem spusteni Delphi (a vetsinou i W) a odstraneni duvodu tech vyjimek je
to opet Ok.

Tomas Krysl

> From: "Tomas Krysl" <tomkrysl(zv)quick(tec)cz>
>
> A jses si jisty, ze je to opravdu v te funkci ? Projevi se to i v
takovemhle
> prikladu ?

{$A+,B-,C+,D+,E-,F-,G+,H+,I+,J-,K-,L+,M-,N+,O+,P+,Q-,R-,S-,T-,U-,V+,W-,X+,Y+
> [...]

Disabled cancelbutton u dialogu

[*] Tomas Krysl <tomkrysl(zv)quick(tec)cz> - 23.4.2002 01:05:25

Cau,
Mam takovou prkotinu, nevite nekdo jak se udela subj., to jest aby dialog fungoval normalne ale takove to tlacitko na uzavreni dialogu bylo nepripustne? We Winsdk jsem nic nenasel.

Dik za radu

Tomas Krysl

Disabled cancelbutton u dialogu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.4.2002 01:10:20

From: "Tomas Krysl" <tomkrysl(zv)quick(tec)cz>
> Mam takovou prkotinu, nevite nekdo jak se udela subj., to jest aby dialog
> fungoval normalne ale takove to tlacitko na uzavreni dialogu bylo
> nepripustne? We Winsdk jsem nic nenasel.

Budto nastavis v BorderIcons biSystemMenu na False, nebo:

procedure TOKRightDlg.FormCreate(Sender: TObject);
begin
DeleteMenu(GetSystemMenu(Handle, False), SC_CLOSE, MF_BYCOMMAND);

Now vs. debugging - asi vysvetleno

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.4.2002 01:12:28

From: "Tomas Krysl" <tomkrysl(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> novem spusteni Delphi (a vetsinou i W) a odstraneni duvodu tech vyjimek je

To zni logicky pokud se jedna o Windows 9x.

Petr Vones

DBEdit a prechod po Enter

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 23.4.2002 05:10:11

Po prechodu na dalsi radek musis "vymazat" klavesy Key
Key := #0 nebo Ke := 0 ...zalezi, k vtere udalosti volas SendMessage
Pavel

> [...]
> v KeyDown. Nevim ale, jak se zbavit beepu. Diky za pripadne rady,

Problem se Zoomem TImage s obrazkem a kreslenim

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 23.4.2002 07:14:00

Jan P��ek dne 22 Apr 2002 v 17:39:

> [...]
> zvetseni, ale LineTo kreslila na neodpovidajicich souradnicich.Prosim
> proto o radu, jak provadet zvetsovani a zaroven umoznit do zvetseneho

mam pocit, ze narazis na omezeni Win 95/98, ktere nejsou schopny vytvorit dostatecne velkou
bitmapu. Zda se, ze toto omezeni navic je zavisle na ovladaci graficke karty. Kdysi jsem nekde na
webu nasel testy s hodnotami pro ruzne kombinace Windows a grafiky. V te nejhorsi kombinaci byla
max. velikost neco kolem 1200x1000 bodu, coz mi pripada docela tragicke... V tom testu si Win98
vedly vetsinou hur nez Win95.

Karel Rys

Problem se Zoomem TImage s obrazkem a kreslenim

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 23.4.2002 07:20:03
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Dynamicke vytvareni trid z COM Dll

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 23.4.2002 07:29:46

Popis to trochu podrobneji - co presne ti nejde ???
To vytvoreni spadne s nejakou vyjimkou, jaky je navratovy kod HRESULT ???
Provedl jsi v threadu volani CoInitializeEx(NULL, COINIT_APARTMENTTHEADED)
???
Je ten server psan pro multithreaded apartment ???...

mailto:milan.tomes(zv)haida(tec)cz

> [...]
> do Builderu. Mohu je dat na plochu formulre, pracovat s nimi. Potreboval
> bych a to mi nejde, vytvaret je dynamicky v treadu. Je to vubec mozne, a

Ztrata komponent - propojeni

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 23.4.2002 08:02:12

Mam jeden velice zajimavy problem,
na hlavnim formularu mam TToolBar a z TDataModul mam k nemu propojen
TImageList. Vse je OK dokud program nespustim, propojeni v pryc. Nedela to u
vsech projektu, ale jakmile se to jednou nekde objevi, musim zadat v
OnCreate toto spojeni znova, i po znovu nacteni do Delphi toto spojeni pryc.
Nekdy se stava, ze neni takto propojeno i TMainMenu (nekdy se dokonce po
znovuotvreni projektu v Delphi sama smaze).

Rumcajs
D4

Vzdalene spusteni sluzby na NT serveru

[*] Petr Smol�k <psmolik(zv)fides(tec)cz> - 23.4.2002 08:29:01

> nevite nekdo, jak by se dala vzdalene spustit sluzba na NT serveru?

Z W2k pomoci mmc. (pripojit na vzdalene PC, pridat snap-in "sluzby")
Na NT4 (tusim ze jen server verze) byly Network Tools, ale uz si to moc
nepamatuju.

Petr Smol�k
psmolik(zv)fides(tec)cz

DBEdit a prechod po Enter

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 23.4.2002 08:34:16

> SendMessage volam v KeyDown vlastni komponenty, spolu s Key:=0;, stejne to
> ale "beepne".
> Muze nekdo vysvetlit proc?

Skus na konci obsluhy KeyDown dopisat Abort.
Vlkovic

Re[2]: Problem se Zoomem TImage s obrazkem a kresl

[*] Martin Pesava <jimx(zv)volny(tec)cz> - 23.4.2002 08:54:11

> [...]

> max. velikost neco kolem 1200x1000 bodu, coz mi pripada docela tragicke... V tom testu si Win98

Jelikoz tohle budu v blizke budoucnosti potrebovat pouzivat (TImage na
celej form pod Win9X pri velkych rozlisenich) ... co byste radili? Mam
vynechat TImage a kreslit si ve vlastni rezii primo na canvas
formulare s tim, ze si budu muset osetrit automaticke prekreslovani.
Nejradsi bych to udelal jako aplikaci bez VCL, ale bude tam hodne
dalsich formularu a ty by se asi bez VCL delaly spatne. ... da se
pripadne spojit WinAPI aplikace s VCL formularema??? Jak??? Predem dik
za vsechny informace

Martin mailto:jimx(zv)volny(tec)cz

DBEdit a prechod po Enter

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 23.4.2002 09:00:19

> pouzivam prechod na dalsi objekt po VK_RETURN pomoci
> SendMessage(GetParentForm(self).Handle, WM_NEXTDLGCTL, 0, 0);
> v KeyDown. Nevim ale, jak se zbavit beepu. Diky za pripadne rady,
>
> Martin Burle

Ahoj,
pomohlo mi doplnit jeste KeyPress a v nem Key := #0;

Jiri Foldyna
mailto:jiri.f(zv)avizo(tec)cz

App server

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 23.4.2002 09:08:19

Od: "Martin Burle" <mburle2(zv)volny(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Predmet: Re: DBEdit a prechod po Enter

> Abort nepomaha, diky.
>
> Martin Burle

W2K - chyba aplikace

[*] Petr Jansky <delphi(zv)amzdy(tec)cz> - 23.4.2002 09:26:42

Ahoj
Mam aplikaci, s ClientDataSetem a jednim QReportem na W98 funguje uplne
normalne,
a na W2K se po spusteni objevi dialog: "Aplikace zpusobila chybu......
System Windows vytvari protokol o chybach."
to hlasi, ale jen na nekterych stanicich, na jine to funguje bez problemu.
Postupne jsem vysledoval, ze to pada v TQREP.CREATE, na :
SetLength(qTX1,Form1.cdsAbs.RecordCount-2);

kde qTX1 je: array of TQRLabel;

1) Chcete mi snad rici, ze nemuzu pouzivat dynamicke pole komponent, aby to
fungovalo na W2K?
Pripominam, ze na W98 neni problem!!

2) Neporadite mi nekdo, kde by se dal najit vyse uvedeny protokol o chybach?

S pozdravem

Ing. Petr J�nsk�

---
Odchoz� zpr�va mo�n� neobsahuje viry.

Chyba 1400 pri volani QR

[*] Tomas Grepl <delphi(zv)kapsw(tec)cz> - 23.4.2002 09:31:06

Setkal se nekdo s touto chybou ?
WIN32 ERROR.CODE 1400 Neplatny popisovac okna.

Chyba vznika obcas (nahodne, tak jednou z padesati volani te same cinnosti).
Objevuje se na Windows 2000 pri vyvolavani nahledu jednoduche sestavy pomoci
QR Designeru (v podstate pri volani Quick Reportu). Nahled uz se neobjevi a
aplikace skonci.

Co by mohlo pomoci, resp. jakym zpusobem se dohrabat blize k problemu ?