Presentace na CD

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 3.5.2002 13:25:36

Ahoj

a instalujes na tom inom pocitaci tu activeX komponentu
alebo aspon nejaky vhodny prehravac tam je?

A aky mas problem s flash exacmi?

Peter Surovy
----- Original Message -----
From: <delphi.konf(zv)atila(tec)cz>
To: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Sent: Friday, May 03, 2002 12:35 PM

> Proto se pokousim vytvorit aplikaci v Delphi s pouzitim ActiveX
> komponenty TShockwaveFlash.
>
> Problem : Na mem pocitaci vse funguje tak jak ma, vytvorim spousteci
CD
> s autorun.inf s odkazem na soubor.exe. Jakmile to prenesu na jinej komp,
tak
> soubory typu .swf se neotevrou (nemaji zadny program ktery by je
asocioval).

> PP

Presentace na CD

[*] delphi.konf(zv)atila(tec)cz - 3.5.2002 14:31:57

Prave ze tam nic neistaluju, jelikoz mi nepripada vhodny , aby se u CD
presentace ihned po vlozeni neco instalovalo do kompu, myslel jsem jesli se
neda nejak spojit (zkompilovat) s tim exe souborem.

> A aky mas problem s flash exacmi?
Problem je v tom, ze ve Flash MX nechodi nejak fscommand("exe") a taky v tom
ze se mi nelibi vzhled okna prehravace.

BTW : Jugglor se mi kvuli tomu nechce kupovat.

> a instalujes na tom inom pocitaci tu activeX komponentu
> alebo aspon nejaky vhodny prehravac tam je?
>
> A aky mas problem s flash exacmi?
>
> Peter Surovy

MDB bez MS Access

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 3.5.2002 14:34:50

> co by ste mi poradili na pristup k MDB suborom
> bez nutnosti instalovat MSAccess (vratane BDE)?

mozes pouzit starsie DAO alebo novsie ADO rozhranie,
komponenty najdes na http://www.kylecordes.com

> Potrebujem davkovo vykuchat nejake data.
> Mozno by mi stacilo, ak by ste mi niekto
> dal dobry tip na popis struktury dat
> v MDB subore.

MDB nie je dBase, struktura MDB je zlozita
a nie je dokumentovana

Erik

FB: velke selekty

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 3.5.2002 14:53:27

Ahoj,

rad bych se zeptal na nazory, jak s FireBirdem 1 resit problem velkych
selektu. Jde o tohle: Mam tabulku s milionem vet. Udelam dotaz, ktery z
teto tabulky vybere cca 30 000 vet. Nad timto vysledkem bych potreboval
dale pracovat - filtrovat, najit nejaky zaznam, najit naznam a vratit i 5 jeho
nasledovniku apod. Jak na to? Pokud se pokusim tech 30000 vet dostat na
klienta, trva to strasne dlouho. FireBird zase zrejme nepodporuje docasne
tabulky.

Priklad: Tabulka obsahuje milion nejakych vyrobku, uzivatel si vybere
30000 tech, ktere obsahuji motor. Ty ma dejme tomu v gridu. A ted
potrebuje najit v tom gridu vyrobek zacinajici pismenem 'P'. Pokud udelam
Locate, muzu jit na kafe. Delat novy select muze byt s ohledem na order by
rovnez hodne pomale. To, co bych uvital, je select first 50 skip 10000 apod.
do vysledku predchoziho dotazu.

A z jineho soudku: existuje nejaka dokumentace nebo povidani obsahujici
popis nechto novych prvku firebirdu (first, skip, ...)?

David Lebeda

Jak nainserovat FLOAT do tabulky - sloupce typu DE

<<< 3. 5. 2002 15:03 - LUKES V�clav "lukes(zv)ans(tec)cz" >>>
LV> prosim o radu. Mam D5, Win 2000 a Informixovou dtb. Potrebuji do sloupce
LV> v tabulce (DECIMAL) nainsertovat desetinne cislo typu float. Problem ale
LV> je, ze napr. cislo 10.10 se napise s carkou a tim padem to SQL bere jako
LV> dva parametry a zbuchne to na chybe.

Ale ved si tam davaj cisla s desatinnym oddelovacom "." a malo by to
ist. Jasne ze "," chape ako oddelovac parametrov. Zapamataj si
DecimalSeparator a zmen ho na "." a urob konverzie FloatToStr a uz sa
bude pouzivat bodka namiesto ciarky a ked skoncis tak to daj naspat
ako bolo.

Tisk do formularu, netipicke rozmery

Mam takovy vseobecny dotaz. Potreboval bych zjistit, jak z Delphi tisknout
do predtistenych formularu. Problem je ze formular muze mit rozmery napr. A5
na lezato, nebo jiny netipycky.
Navic je to traktor, takze potrebuju, aby se mi vzdycky dobre odstrankovalo.

Kdyz dam A5 lanscape vytiskn mi tiskarna sestavu otocenou o 90 stupnu.
Otazky:
Da se vubec z QuickReportu neco podobneho dosahnout a jak?
Existuje nejaky jiny nastroj, ktery by to dokazal na jehlickove tiskarne,
kdyz jeji ovladac ma moznost nastavit jen format A4. Tj. chci potisknout jen
pulku A4, jeden (deleny) formular a neodsunout dva?
Moc se mi nechce zapisovat z Windows na tiskarnu jako do znakoveho souboru.

Predem dekuji za kazdou radu

Jaromir Cermak

Presentace na CD

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 3.5.2002 14:37:30

No neviem ci sa nemylim ale na take
nieco by si potreboval poznat
format SWF co je myslim aj mozne ale bolo by to zbytocne
komplikovane.

Ked chces pouzivat ActiveX
musis ho zaregistrovat teda povedal by som ze aj nainstalovat.

Ci nie?
Celkom isty som si neni. :-(
PS

From: "Netu�il, Roman, Ing." <Netusil.Roman(zv)vspardubice(tec)cz>
> chtel bych se zeptat, zda lze zjistit, popripade i osetrit/nastavit kodovou
> stranku u FoxPro tabulek oteviranych z Delphi pres BDE. Mam nekolik tabulek
> v temze adresari a jsou pod ruznymi kodovymi strankami. Tyto tabulky jsou
> sdileny jinou aplikaci a ja je potrebuji online otevrit ke cteni. Neustale
> se peru se zobrazovani ceske diakritiky a nevim co s tim.

IMHO nelze spolehlive pracovat s FoxPro tabulkami jinde nez ve FoxPro,
problemy jsou na kazdem kroku: kodove stranky, vyrazove indexy,
indexy s relacemi do jinych tabulek atd. na ktery BDE nestaci --
snad pouze kdyby byly velmi jednoducha struktura, zadne indexy,
kodovani v 852. Delali jsme prevod dat ze starsiho IS ve FoxPru
do noveho Delphi/FB a museli jsme jit cestou DBF->XML, XML->FB

Martin Schayna

FB: velke selekty

[*] Tomas Michalik <michalik(zv)proca(tec)cz> - 03.5.2002 17:41:59

Ahoj,

Lebeda David wrote:

> [...]
> nasledovniku apod. Jak na to? Pokud se pokusim tech 30000 vet dostat na
> klienta, trva to strasne dlouho. FireBird zase zrejme nepodporuje docasne

IBO tohle umoznuje, pri nastaveni urcitych vlasnosti fetchuje na klienta
jen ty zaznamy, ktere skutecne chces videt.

> [...]
>
> A z jineho soudku: existuje nejaka dokumentace nebo povidani obsahujici
> popis nechto novych prvku firebirdu (first, skip, ...)?

Z hlavy to nevim, ale nekde na www.firebirdsql.com to najdes. "What's
new in FB1" je priblizny nazev onoho dokumentu.=================================

Z Formu do Formu

[*] Tomas Plevak <tomas.plevak(zv)ndc(tec)cz> - 3.5.2002 19:56:08

Hello,
predem se omlouvam za svou neznalost, ale potrebuji zjistit:
1. jakym zpusobem bych mohl prenest obsah promenne z Form2 do Form1.
O co mi jde: Ve Form2 mam komponentu ShellTreeView a rad bych to co
ziskam v PATH nastehoval do Stringu ve Form1.

2. Lze otevrit ShellTreeView tak, aby ukazoval jiz v momente zobrazeni urcity
adresar a to tak, abych videl celou vetev (napr.: Plocha\Tento po��ta�\C:\TEST)?

Se srdecnym pozdravem Tomas Plevak
E-mail: tomas.plevak(zv)ndc(tec)cz

jak zapisovat do souboru

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 3.5.2002 20:50:07

Zdravim

Potrebuji po kliknzuti na button zapsat pomoci writeln do externiho
textoveho souboru.

V OnCreate mam AssignFile a Reset. V OnClose je CloseFile.

V procedure OnButtonClick jsem zkousel:
writeln(f,'text');
writeln('text');

Ale nic z toho nefunguje. Prvni nejde ani zkompilovat (pritom to taky bylo v
dosovym pascalu a prikaz readln(f,var) by tomu nasvedcoval) a druhy hlasi
I/O error 103.

D5 + WinXP cz Prof

jak zapisovat do souboru

[*] Milan Cizek <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 3.5.2002 21:49:08

> V OnCreate mam AssignFile a Reset. V OnClose je CloseFile.

ahoj,
misto reset pouzij Rewrite (pokud se jedna o novy soubor). V pripade, ze jiz
existuje, muzes pouzit Append a potrebne radky doplnit.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

jak zapisovat do souboru

[*] Pavel Kubal <kubal.p(zv)seznam(tec)cz> - 3.5.2002 22:03:59

Hello Zdenek,

Friday, May 3, 2002, 8:50:07 PM, you wrote:

> [...]

ZS> dosovym pascalu a prikaz readln(f,var) by tomu nasvedcoval) a druhy hlasi

Zkontroluj, jestli je dobre zadana cesta k souboru.

jak zapisovat do souboru

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 3.5.2002 23:13:17

> [...]
> dosovym pascalu a prikaz readln(f,var) by tomu nasvedcoval) a druhy hlasi

Ahoj.
Pokud vim, tak textovy soubor otevreny pomoci Reset se da jenom cist.
Pro zapis je potreba pouzit Rewrite, ale to ti smaze obsah.

Ja misto toho pouzivam pro manipulaci s txt soubory TStringList :

var f : TStrings;

f := TStringList.Create;
try
f.LoadFromFile(...);
...operace s obsahem : f.add(..); f.Delete(.); f.Text :=..
f.SaveToFile(...)
finally
f.free;

Douf�m, �e odchoz� zpr�va neobsahuje viry.

jak zapisovat do souboru

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 04.5.2002 10:24:07

A jeste je Append, ktery ti pripoji zapis na konec stavajiciho
souboru...

Ludek ZITA wrote:

> Pokud vim, tak textovy soubor otevreny pomoci Reset se da jenom cist.
> Pro zapis je potreba pouzit Rewrite, ale to ti smaze obsah.
Karel Kral, vyvojar IT / IT developer

FB: velke selekty

On 3 May 2002 at 14:53, Lebeda David wrote:

> [...]
> rovnez hodne pomale. To, co bych uvital, je select first 50 skip 10000 apod.

Problem dostat 30,000 vet na klienta lze uspesne resit inteligentni vyrovnavaci pameti (me
oblibene tema :-). Misto vsech dat se stahne pouze primarni klic a polozky za ktere se bude
filtrovat. To vse se ulozi do interniho seznamu, nejlepe v podobe objektu :-) Pokud je treba cely
zaznam (napr. pro zobrazeni v gridu), nacte se z db jen tento zaznam (dle PK). Nacteni
zaznamu dle PK je velmi rychle, a protoze se dela az kdyz je treba, rozlozi se tak nacteni 30,000
CELYCH vet do vetsiho casu, kde se to ztrati. Hledani / filtraci lze rychle realizovat v pameti s
pouzitim sloupcu nactenych spolu s PK. Pokud je treba pozdeji pridat dalsi sloupec pro hledani,
zopakuje se dotaz s vystupem PK a timto sloupcem a sparuje se to v pameti s puvodnim
seznamem.

Je jasne, ze je to mnohem vic programovani, ale pokud si to clovek udela jednou a rozumne
(jako knihovnu trid :-), jsou dalsi aplikace mnohem jednodussi. Otazkou je, zda se tento postup
vyplati u tve aplikace.> A z jineho soudku: existuje nejaka dokumentace nebo povidani obsahujici
> popis nechto novych prvku firebirdu (first, skip, ...)?

Ano, oficialni ReleaseNotes.pdf

BPL a DLL pluginy - jak na ne?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.5.2002 12:33:46

From: "Marek Eichler" <marek.eichler(zv)atlas(tec)cz>
> Nejaky prehled uz mam z anglicky psanych stranek, ale moje anglictina neni
> nejsilnejsi :(

V jinem jazyce neco tezko najdes. Dobry (i kdyz uz dost stary) clanek je treba
tento: http://www.obsof.com/delphi_tips/DL613.html

Petr Vones

Chyba nacteni dlouheho retezce

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.5.2002 12:36:38

From: "Bene� Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> mam textovy (vygenerovany) soubor s deviti radky, nekolik radku je dlouhych
> i 20000 znaku.
> Pokud cely soubor nactu do stringlistu nebo je nactu do ansistringu pres
> ReadLn() tak mi kus retezce chybi resp. jsou tam nesmysly (binarni nuly
> atp). Setkal jste se s tim uz nekdo, pripadne jak tomu predchazet. Mam D5.01

To je zvlastni, neobsahuji ty retezce nahodou znak #0 ?

Petr Vones

WinXP a ListView

[*] Michal <suky(zv)atlas(tec)cz> - 4.5.2002 13:17:58

Ahoj,

pouzil jsem vytvoreni manifestu pro stylizaci me aplikace pro nove
graficke prostredi Windows XP. Nastal vsak problem s ListView, nejde
ted nastavovat sirku sloupecku. Nevite zda existuje nejaka oprava,
nebo ficurka k odstraneni tohoto problemu?

Michal

WinXP a ListView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.5.2002 16:29:11

From: "Michal" <suky(zv)atlas(tec)cz>
> pouzil jsem vytvoreni manifestu pro stylizaci me aplikace pro nove
> graficke prostredi Windows XP. Nastal vsak problem s ListView, nejde
> ted nastavovat sirku sloupecku. Nevite zda existuje nejaka oprava,

Ani v Delphi 6 VCL nepodporuje XP temata. Zkus se podivat na Theme Manager,
mozna tam o tom neco bude: http://www.lischke-online.de/ThemeManager.html

Petr Vones

OT: Re: WinXP a ListView

[*] Zdenek Step�nek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 4.5.2002 16:50:03

Zdravim

Je to sice mimo misu, ale troufnu si tvrdit, ze 90% uyivatelu XP ma ty
graficke "veci" (nechci byt hruby) vypnuty. Ja jsem to vypnul ihned, co jsem
XP nainstaloval. Rekl bych, ze co chodi v klasice, musi chodit i pri
skinovani. A pokud ne, je to problem XP a ne programu.

Snad se na to za muj nazor nebudete zlobit

> [...]
> ted nastavovat sirku sloupecku. Nevite zda existuje nejaka oprava,
> nebo ficurka k odstraneni tohoto problemu?

OT WinXP a ListView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.5.2002 17:23:17

From: "Zdenek Step�nek" <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>
> XP nainstaloval. Rekl bych, ze co chodi v klasice, musi chodit i pri
> skinovani. A pokud ne, je to problem XP a ne programu.

Ne, je to problem aplikace, presneji receno konkretniho frameworku - tedy VCL.

Petr Vones

Windows state

[*] Jan Barinka <delphi(zv)barinka.nwt(tec)cz> - 4.5.2002 19:07:29

Dobry den,
chtel bych se zeptat jak jsou korektni metody k nastaveni
WindowsState(minimalizace,maximalizace,"normalizace":-) u MDIChild okna.
Doposud jsem uzival klasicky TForm.WindowState:=wsNormal, ovsem ve WinXP se
pri tomto postupu zacaly objevovat docela zvlastni problemy.

Jan Barinka / Jean-Michel /
e-mail: jan(zv)barinka.nwt(tec)cz

OT: Firebird - pozor na 64bit IO na Linuxu

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 4.5.2002 19:50:17

Ahoj,
upozorneni pro uzivatele Firebirdu SuperServeru 64bit IO na Linuxu:

pri dosazeni velikosti 4 Gb u jednoho gdb souboru muze dojit k poruseni
databaze, coz se ovsem u verze s 64bit IO nemelo stat.
Priciny se zjistuji, zatim je to stazene z downloadu.

Leos

velke selekty

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 4.5.2002 20:12:30

> rad bych se zeptal na nazory, jak s FireBirdem 1 resit problem velkych
> selektu. Jde o tohle: Mam tabulku s milionem vet. Udelam dotaz, ktery z

Ja jsem zkusil vygenerovat milion zaznamu, strukturu jsem mel ovsem
jednoduchou a hlavne kratkou, velikost GDB s touto jednou tabulkou byla 200
MB. Jedna z polozek byla skupina (celkem bylo nahodne generovano 30 skupin,
prumerne mela skupina 30000 vet), dalsi polozky byly ID, datum, nazev, cena.

V IBObjects jsem si udelal jednoduchy prohlizec a na 100-vkove siti jsem
neshledal zadny vykonnostni problem. Odezvy okamzite i pri vyberu podle
skupiny, data ci ceny.
Server Linux RH 7.2 na Thuderbird 1000, 512 MB, 30GB IDE disk.
Klient WinME Celeron 800, 256MB.

Zkus IBO nebo posli vic informaci - strukturu vety, select, pocet
souc.pracujicich uzivatelu, ...

Leos

Firebird - pozor na 64bit IO na Linuxu

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 4.5.2002 20:15:24

Zapomnel jsem uvest ze je to informace z IB Support konference, konkretne od
Paula Reevese.
Leos

> pri dosazeni velikosti 4 Gb u jednoho gdb souboru muze dojit k poruseni
> databaze, coz se ovsem u verze s 64bit IO nemelo stat.
> Priciny se zjistuji, zatim je to stazene z downloadu.

Windows state

<<< 4. 5. 2002 21:43 - Jan Barinka "delphi(zv)barinka.nwt(tec)cz" >>>
> [...]
JB> Doposud jsem uzival klasicky TForm.WindowState:=wsNormal, ovsem ve WinXP se
JB> pri tomto postupu zacaly objevovat docela zvlastni problemy.

Co konkretne, lebo ja pouzivam tiez MDI v XP a nezbadal som ziadne
problemy.

Windows state

[*] Jan Barinka <delphi(zv)barinka.nwt(tec)cz> - 5.5.2002 00:02:07

Takze, mam dve aplikace. Aplikace #1 spusti aplikaci #2 a ceka, nez se
aplikace #2 ukonci. Aplikace #2 obsahuje prave operace s WindowState.
Doposud vse fungovalo tak jak ma.
Bohuzel ve win XP sice Aplikace #1 pusti aplikaci #2, ale po ukonceni
aplikace #2 se neprovede zbytek funkce ve ktere aplikace #1 spustila a mela
cekat na ukonceni aplikace #2.
napr.
begin;
Button1.Hide;
Win32ExecAndWait(aplikace#2);
Button1.Show; <--- tohle uz se neprovede :-(
end;
zadne chybove hlaseni, zadny pad programu. proste se jen neprovede to co je
za Win32ExecAndWait.
kdyz jsem problem zkoumal, zjsitil jsem, ze kdyz se v aplikaci #2 vyvaruju
praci s WindowState, tak vse funguje tak jak ma. Z toho jsem vyvodil, ze
problem je v WindowState a ze Tform.WindowState:=fsMinimized pravdepodobne
neni zcela korektni zpusob.
Pravdepodobne bych mel dodat, ze jde o Delphi 6 Professional.

> [...]

WinXP se

> Co konkretne, lebo ja pouzivam tiez MDI v XP a nezbadal som ziadne

Windows state

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.5.2002 00:07:56

From: "Jan Barinka" <delphi(zv)barinka.nwt(tec)cz>
> [...]
> end;
> zadne chybove hlaseni, zadny pad programu. proste se jen neprovede to co je

1. Ja vypada / odkud pochazi (z JclMiscel ?) dana funkce ?
2. Co presne se stane v kodu te funkce.

Petr Vones

JCL DisplayContextMenu pro vice souboru

[*] Tomas Juricek <TJsof(zv)Seznam(tec)cz> - 5.5.2002 08:41:05

Dobry den,
pouzivam funkci DisplayContextMenu z knihovny JCL. Ta ovsem umi zobrazit
kontextove menu pouze nad jednim souborem a ja bych potreboval, aby se
to tykalo nekolika oznacenych souboru. Stejny problem mam i u
DisplayPropDialog.
Reseni mozna je v pouziti DisplayContextMenuPidl, ale nevim, jak tomu
mam predate parametry. Dival jsem se do zdrojaku JCL, ale na nic
kloudneho jsem neprisel.

Tomas Juricek

Windows state

[*] Jan Barinka <delphi(zv)barinka.nwt(tec)cz> - 5.5.2002 08:49:07

Pokud mate namysli win32execandwait, tak o tu zde podle me nejde, protoze ta
funguje s ostatnimy programy dobre.
Problemy nastavji pouze tehdy, pozuiva-li aplikace #2 nastavovani
WindowState u MDI Child oken. Pokud nastavovani neprovadim, je vse v
nejlepsim poradku.
Proto se ptam, jake jsou moznosti pro minimalizaci/maximalizaci oken za behu
programu.

Jan Barinka / Jean-Michel /
e-mail: jan(zv)barinka.nwt(tec)cz

> 1. Ja vypada / odkud pochazi (z JclMiscel ?) dana funkce ?
> 2. Co presne se stane v kodu te funkce.
>
> Petr Vones

parametry v SQL

[*] Martin Cerha <martin.cerha(zv)seznam(tec)cz> - 5.5.2002 11:25:37

Cau lidicky,
pred nedavnem jsem se pustil do SQL. Potreboval bych poradit s malym
problemem. Pokousim se pouzit parametry v dotazu SELECT * from Data
where :Co =3D :Cemu

Parametr :Cemu mi funguje, ale parametr :Co to nemuze rozchodit. Za
parametr :Co bych potreboval dosazovat dve hodnoty. Bud Dodavatel
nebo Odberatel. Obe jsou stejneho typu integer.
Zatim jsem to vyresil timto zpusobem bez parametru:
Query1.SQL.Add(format('SELECT * from data where %s =3D %d',
['dodavatel', 5]);

OT: kdo mi spravi disk

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 5.5.2002 12:15:10

Zdravim

Postihla me strasna udalost. Podarilo se mi zkratovat zdroj v pocitaci a
nasledkem toho mi odesel muj 20GB seagate do vecnych lovist. Po pripojeni
napajeni se plotny normalne toci, ale hlavicky vydavaji hruzostrasne zvuky,
jakoby byly zasekle. Pritom to neni poprvy, kdy jsem nasilne vypnul zdroj.
Je mozny, ze bych odpalil elektroniku? Ani bios ho nenajde a ten prece najde
i samotnou desku z HDD bez pripojene mechaniky.

Muzete mi prosim poradit nejakou firmu, kde na to maji odborniky?

kdo mi spravi disk

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 5.5.2002 13:04:11

Opravy disku (zachrana dat) jsou velmi drahe, zkuste si sehnat nebo pujcit
desku s elektronikou ze stejn�ho HDD (staci stejna rada) a vym�nit je
(odsroubovat a odpojit z konektoru). Pokud je chyba pouze v desce, tak se
na data dostanete.

S pozdravem V�clav ��ha

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: Zdenek Stepanek [SMTP:zstepanek(zv)atlas(tec)cz]
Odesl�no: 5. kv�tna 2002 12:15
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: OT: kdo mi spravi disk

[...]

OT: Re: kdo mi spravi disk

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 5.5.2002 13:47:30

> Je mozny, ze bych odpalil elektroniku? Ani bios ho nenajde a ten prece
najde
> i samotnou desku z HDD bez pripojene mechaniky.

Ahoj,
chces ten disk spravit nebo z nej ziskat data?

Pokud to prvni, tak se obavam ze mas smulu a rozhodne levneji Te prijde
koupeni noveho disku.

Pokud to druhe tak existuji firmy, ktere dokazi zazraky - ovsem nechaji si
je dobre zaplatit.
Nereaguje-li disk, musi byt pouzito HW reseni, cetl jsem o propojeni jine
elektroniky s plotnou atd.
vyplati se to vetsinou jen u serverovych dat, ceny mohou jit vysoko a to
jeste nektera data nemusi byt pouzitelna.
Pro zacatek se muzes kouknout www.harddisky(tec)cz .

Takze si rozmysli, co vlastne chces - kontakt na nekterou z tech
specializovanych firem bych asi nasel nekde v praci.

Leos

PS: cim vic budes ten disk zkouset rozjet, tim mensi je pravdepodobnost, ze
z nej neco dostanes.

OT: kdo mi spravi disk

[*] Daniel Hrotek <dan.hrotek(zv)seznam(tec)cz> - 05.5.2002 13:49:32

Ahoj,...

Na HDD jsou umisteny i male SMD pojistky a nektere mohli jit do kytek, jinak nevim....

Ahopj D.

On Sun, 5 May 2002 12:15:10 +0200, Zdenek Stepanek wrote:

> [...]
>i samotnou desku z HDD bez pripojene mechaniky.
>
>Muzete mi prosim poradit nejakou firmu, kde na to maji odborniky?

Wireless Computer Network

http://starhill.web2001(tec)cz/
dan.hrotek(zv)seznam(tec)cz

OT kdo mi spravi disk

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.5.2002 13:52:03

From: "Zdenek Stepanek" <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>
> Muzete mi prosim poradit nejakou firmu, kde na to maji odborniky?

Tohle je na vymenu, predpokladam ze je jeste v zaruce. Firmy provadejici
obnovu dat z poskozenych disku si uctuji za praci az nekolikanasobek ceny
takoveho disku. Pro priste je dobre se nerypat v zapnutem pocitaci.

Petr Vones

Windows state

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.5.2002 13:53:36

From: "Jan Barinka" <delphi(zv)barinka.nwt(tec)cz>
> Pokud mate namysli win32execandwait, tak o tu zde podle me nejde, protoze ta

Jakto ze ne. V puvodnim prispevku bylo, ze po zavreni te spustene aplikace ta
puvodni nepokracuje, tudiz se to zaseklo nekde v te funkci. Pokud jsem to
dobre pochopil.

Petr Vones

Windows state

[*] Jan Barinka <delphi(zv)barinka.nwt(tec)cz> - 5.5.2002 14:56:53

Ono se to nezaskene,ale nedokonci se kod ktery je za volanim winexecandwait
az po END prislusne procedury.Jako kdyz dojde k vyjimce.
Ovsem problem je ten, ze winexecandwait uzivam uz 2 roky bez problemu! jenom
ted, je problem tehdy, kdyz v spustene aplikaci minimalizuju/maximalizuju
programove MDI Child okna. Kdyz to nedelam, tak vse je v poradku. z toho
soudim ze ta minimalizace/maximalizace neni korektni a proto chci vedet,
jakymi ruznymi zpusoby se to da delat.

> [...]

ta
> puvodni nepokracuje, tudiz se to zaseklo nekde v te funkci. Pokud jsem to

Windows state

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.5.2002 15:00:34

From: "Jan Barinka" <delphi(zv)barinka.nwt(tec)cz>
> Ono se to nezaskene,ale nedokonci se kod ktery je za volanim winexecandwait
> az po END prislusne procedury.Jako kdyz dojde k vyjimce.

Pokud dojde k vyjimce pak se to da prece krokovat v debuggeru.

> Ovsem problem je ten, ze winexecandwait uzivam uz 2 roky bez problemu!

To vubec neni dulezite. Jak ta funkce presne vypada ?

Petr Vones

parametry v SQL

Bohuzial ti to takto ani fungovat nemoze, parametre mozu urcovat iba hodnotu
a nie stlpec.
Jedine riesenie je pouzit podmienku (neviem co je to =3D tak som to tam
nechal)

IF :JeDodavatel
SELECT * from Data
where Dodavatel =3D :Cemu
ELSE
SELECT * from Data
where Odberatel =3D :Cemu

a do parametra JeDodavatel davat True alebo False.

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)

[...]

[*] Jan Barinka <delphi(zv)barinka.nwt(tec)cz> - 5.5.2002 15:46:01

psal sem ze nedojde k vyjimce! neni dulezite jak ta funkce vypada, protoze
se ptam jakymi ruznymi zpusoby se da menit windowstate u MDI Child oken.
Nekdo tu chtel slyset o co presne jde, tak jsem mu to popsal. otazka zni jak
menit windowstate u MDI child oken? pokud to vite, tak mi to prosim
napiste. chovani toho software je opravdu VELMI divne a po dlouhych testech
se ukazalo, ze je zavisle pouze na tim jestli pracuji s windowstate nebo ne.
jo a krokovat sa to neda, neb pokud to cele pustim pod delphi tak to funguje
jak z praku :-( to jsem zapomenul dodat

> [...]

> Pokud dojde k vyjimce pak se to da prece krokovat v debuggeru.

> To vubec neni dulezite. Jak ta funkce presne vypada ?

Windows state

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.5.2002 16:14:09

From: "Jan Barinka" <delphi(zv)barinka.nwt(tec)cz>
> psal sem ze nedojde k vyjimce! neni dulezite jak ta funkce vypada, protoze

Dulezite muze byt vsechno. Pokud se nevykona dalsi kod v te metode ktera vola
tu funkci tak je to podezrele.

Petr Vones

Double Click na TreeView

Mohol by mi niekto poradit, ako zrusim automaticke otvaranie a zatvaranie
uzla v strome pri dvojkliku na nom. Chcel by som mat povolene iba otvaranie
kliknutim na krizik a na dvojklik vykonavat inu cinnost (to samozrejme
mozem, ale to otvaranie a zatvaranie posobi rusivo). Ak vlozim do obsluhy
dvojkliku riadok node.Expanded:= not node.Expanded tak sa to chova takmer
tak ako chcem, akurat to preblikava. Jedine, co ma este napadlo je vytvorit
si vlastneho potomka TTreeView, ale ak by niekto vedel o jednoduchsej
ceste...

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)

Windows state

[*] Jan Barinka <delphi(zv)barinka.nwt(tec)cz> - 5.5.2002 16:33:30

Ocenuji vasi snahu, ale zapomente ted prosim na winexecandwait a pokud
muzute, tak mi reknete jak spravne a korektne nastavovat
windowstate.dekuji.

Jan Barinka / Jean-Michel /
e-mail: jan(zv)barinka.nwt(tec)cz

> Dulezite muze byt vsechno. Pokud se nevykona dalsi kod v te metode ktera
> [...]

Systemove farby

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 5.5.2002 21:14:38

Zdravim vsetkych,

je mozne nejakym jednoduchym sposobom zmenit farebnu schemu aplikacie?
vratane menu a ovladacich prvkov?

Systemove farby

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.5.2002 01:41:09

From: "miro mrazik" <preas_w(zv)stonline.sk>
> je mozne nejakym jednoduchym sposobom zmenit farebnu schemu aplikacie?
> vratane menu a ovladacich prvkov?

Ne.

Petr Vones

Windows state

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.5.2002 01:46:48

From: "Jan Barinka" <delphi(zv)barinka.nwt(tec)cz>
> Ocenuji vasi snahu, ale zapomente ted prosim na winexecandwait a pokud
> muzute, tak mi reknete jak spravne a korektne nastavovat
> windowstate.dekuji.

Takze znovu:

1. Aplikace A spusti aplikaci B
2. Aplikace B neprojevuje zadne chybne chovani
3. Po ukonceni aplikace B se (podle uvedenych informaci) neprovede urcity kod
v aplikaci A. Toto chovani se navic neprojevi pri ladeni.

Problem je tedy minimalne v aplikaci A a mozna i v B. Jinak receno, neni
dulezite jak zajistit aby dana vec fungovala, daleko dulezitejsi je zjistit
proc nefunguje.

Petr Vones

StringReplace - neco delam spatne

[*] Obermaier Petr Ing. <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 6.5.2002 07:23:03

Poradite mi, co delam spatne?

S:= 'A_H_O_J';
StringReplace(S, '_', '?', [rfReplaceAll]);

S zustava 'A_H_O_J'
D6PE, W98SE

Diky
Ober

StringReplace - neco delam spatne

[*] Parizsky Ladislav <Ladislav.Parizsky(zv)access-it(tec)cz> - 06.5.2002 07:26:42

Melo by to byt takle:

S:= 'A_H_O_J';
S:= StringReplace(S, '_', '?', [rfReplaceAll]);

Ladap

>>> Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz 6.5. 2002 7:23:03 >>>
[...]

[*] <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 06.5.2002 07:29:42

Vzdyt to je dobre StringReplace je fce a retezec 'A?H?O?J' ziskas jako jeji navratovou. Co treba takhle :
S:= StringReplace(S, '_', '?', [rfReplaceAll]);
M&B

>Poradite mi, co delam spatne?

>S:= 'A_H_O_J';
>StringReplace(S, '_', '?', [rfReplaceAll]);

>S zustava 'A_H_O_J'
>D6PE, W98SE

velke selekty

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 6.5.2002 08:01:45

> [...]
> podle skupiny, data ci ceny. Server Linux RH 7.2 na Thuderbird 1000,
> 512 MB, 30GB IDE disk. Klient WinME Celeron 800, 256MB.

tabulky, o kterych mluvim, maji cca 40 sloupcu vetsinou typu integer nebo
varchar(50), nekdy nejde o tabulky, ale vysledky ulozenych selectovych
procedur. Dotaz obvykle obsahuje joiny a nekdy order by.

1) Pokud dotaz neobsahuje order by, je samotne otevreni dotazu temer
okamzite. Ale zkus si zavolat Fetch All nebo v gridu stisknout CTRL+END.
To je to, co trva. Nemuzu z toho vinit aplikaci, ten dotaz trva dlouho i v
IBExpertu - pokud dam Fetch All. Je pravda, ze dotaz na samotne ID je
podstatne rychlejsi, presto i to trva nekolik malo sekund.

2) O dotazech s order by se radsi nezminuji - zejmena je-li orderovani
podle sloupce z joinovane tabulky. Ale o tom uz se tu psalo, to nechci resit
v teto debate.

FireBird server jede na nejakem 700 MHz Pentiu, RH 7.2, 256 MB. Klienti
min. 500 MHz, ale u zakaznika nebudou vykonnejsi masiny.

Ziskal jsem dojem, ze pote, co server pripravi vysledek dotazu, uz klient
nema jinou moznost, nez ho jednou jednosmerne projit (a pritom
nafetchovat na klienta). Server patrne neumozni v teto mnozine
obousmerny pohyb.

David Lebeda, program�tor
ComArr s. r. o.
Tolarova 291, 533 51 Pardubice

Telefon: 040/6889 111 (�st�edna), 040/6889 225 (p��m� linka)
Fax: 040/6415 481
E-mail: lebeda(zv)comarr(tec)cz
http://www.comarr(tec)cz

FB: velke selekty

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 6.5.2002 08:07:59

> IBO tohle umoznuje, pri nastaveni urcitych vlasnosti fetchuje na
> klienta jen ty zaznamy, ktere skutecne chces videt.

To by bylo skvele. Opravdu umozni, pokud na gridu stisknu CTRL+END,
bez znatelneho prodleni zobrazit v gridu poslednich nekolik vet dotazu?
Predpokladejme, ze dotaz sam obsahuje order by, tudiz jeho otevreni trva
dlouho (10 sekund) a jeho znovu provedeni k realizaci skoku na konec
nepripada proto v uvahu.

Windows state

[*] Jan Barinka <delphi(zv)barinka.nwt(tec)cz> - 6.5.2002 08:48:34

:-)
Problem je dle me na 99% v aplikaci B, neb kdyz jsem aplikaci B nahradil
cca. 15 rozlicnymi programy, tak vse bylo v poradku.
Pokud tedy stale touzite to zdrojaku winexecandwait, tak tady je:

function WinExecAndWait32(FileName:String; Visibility : integer):integer;
var
zAppName:array[0..512] of char;
zCurDir:array[0..255] of char;
WorkDir:String;
StartupInfo:TStartupInfo;
ProcessInfo:TProcessInformation;
Ret:DWord;
begin
StrPCopy(zAppName,FileName);
GetDir(0,WorkDir);
StrPCopy(zCurDir,WorkDir);
FillChar(StartupInfo,Sizeof(StartupInfo),#0);
StartupInfo.cb := Sizeof(StartupInfo);

StartupInfo.dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW;
StartupInfo.wShowWindow := Visibility;
if not CreateProcess(nil,
zAppName, { pointer to command line string }
nil, { pointer to process security
attributes }
nil, { pointer to thread security attributes }
false, { handle inheritance flag }
CREATE_NEW_CONSOLE or { creation flags }
NORMAL_PRIORITY_CLASS,
nil, { pointer to new environment block }
nil, { pointer to current directory name }
StartupInfo, { pointer to STARTUPINFO }
ProcessInfo) then Result := -1 { pointer to PROCESS_INF }

else begin
WaitforSingleObject(ProcessInfo.hProcess,INFINITE);
GetExitCodeProcess(ProcessInfo.hProcess,Ret);
Result:=Ret;

> [...]

> Problem je tedy minimalne v aplikaci A a mozna i v B. Jinak receno, neni
> dulezite jak zajistit aby dana vec fungovala, daleko dulezitejsi je

CallBack v COM

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 6.5.2002 09:25:36

Ahoj,
na callback pouzivam mechanismus volani eventu pomoci Connection Points.
Pokud mam pocitace spojene ve 100-vkove siti pripojeni na Sink obekt
probehne bez problemu. Pokud pocitace spojim pres modemy, pak pri volani
metody Advise dostavam chybovou hlasku: "Pro dokonceni operace neni
dostatecni prostor." Chyba -2147024882. Oba pocitace bezi pod W2000. Vubec
nevim, kde by mohl byt problem a ceho se mam chytit. Diky za kazdou radu. TEventsBaseSink = class (TComponent, IUnknown, IDispatch)
FCookie : integer;
FCP : IConnectionPoint;
FSinkIID : TGuid;
FSource : IUnknown;
procedure Connect (pSource : IUnknown);

procedure TEventsBaseSink.Connect (pSource : IUnknown);
var
pcpc : IConnectionPointContainer;
begin
Assert (pSource <> NIL);
Disconnect;
try
OleCheck (pSource.QueryInterface (IConnectionPointContainer, pcpc));
OleCheck (pcpc.FindConnectionPoint (FSinkIID, FCP));
OleCheck (FCP.Advise (Self, FCookie));
FSource := pSource;
except
raise Exception.Create (Format ('Unable to connect %s.'#13'%s',
[Name, Exception (ExceptObject).Message]
));
end; { finally }
end;

Z Formu do Formu

1. Jde to snadno, napr. takto: Form2 obsahuje published promennou napr.
YourShellTreeView a pak ziskas tu cestu prostym odkazem na prislusnou
property. Napr. takto:

var YourPath: string;
begin
Form2:= TForm2.Create(nil);
Form2.ShowModal;
YourPath:= Form2.YourShellTreeView.Path (ShellTreeView nepouzivam, takze
nevim, jestli je nazev spravny)
Form2.Free;

2. ShellTreeView nepouzivam, takze nevim.

> [...]

urcity
> adresar a to tak, abych videl celou vetev (napr.: Plocha\Tento

FB: velke selekty

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 6.5.2002 09:47:02

> [...]

> udela jednou a rozumne (jako knihovnu trid :-), jsou dalsi aplikace
> mnohem jednodussi. Otazkou je, zda se tento postup vyplati u tve

Ahoj,

diky za zajimavy nazor. Opravdu to potrebuji vyresit. Da se vubec
myslenka popsana v prvnim odstavci realizovat dostatecne obecne, tj. na
urovni potomka IBDatasetu apod. tak, aby to fungovalo pro obecny dotaz?
Nebo jinak: je-li to Tve oblibene tema, nevis nahodou o necem jiz hotovem
nebo rozpracovanem? Nemusi to byt free. Mohu to zkusit napsat, ale nerad
bych vymyslel jiz vymyslene.

FB: velke selekty

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 6.5.2002 09:54:03

Neco takoveho jsem delal - pres property si urcim, ktere sloupce chci ziskat
a vrati mi to objekt, ktery obsahuje spousty jinych objektu s jednotlivymi
zaznamy. Pokud potrebuju zbyle sloupce, tak si zavolam metodu LoadRecord
prislusneho objektu a nemam problem. Jestli chces, tak pres soukr. mail ti
muzu poskytnout nejake vetsi podrobnosti...

> [...]
> nebo rozpracovanem? Nemusi to byt free. Mohu to zkusit napsat, ale nerad

Trideni textu v CP1250

[*] Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 6.5.2002 10:09:27

Zdravim ucastniky konference,

ve sve aplikaci bych chtel nabidnout uzivatelum vyber ze setrideneho seznamu
jmen kodovanych v CP1250. Chci se zeptat zkusenych programatoru, zda
existuje a je nekde dostupny vhodny tridici nastroj? (Nostalgicky vzpominam
na dokonalou implementaci trideni v ruznych narodnich prostredich ve
Friendly Pascal z prve poloviny devadesatych let.)

Ing. Jan Dvorak

Systemove farby

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 6.5.2002 10:19:39

> je mozne nejakym jednoduchym sposobom zmenit farebnu schemu aplikacie?
> vratane menu a ovladacich prvkov?

Je to mozne (relativne jednoducho) s pouzitim ActionBars. Mozes si napisat
vlastnych potomkov TCustomActionControl a vykreslovat tak, ako uznas za
vhodne. Pritom su tam uz hotove kontrolky ako toolbary, buttony, menu atd.
Pozri si unity ActnMan, ActnList, ActnCtrls, ActnMenus, StdActnMenus,
GraphUtil.

Jak na DBF FoxPro

[*] "Netu�il, Roman, Ing." - 6.5.2002 10:23:26

Dobry den,
jiz jsem se dotazoval vicekrat, ale stale bojuji s problemem sdilet tabulky
formatu FoxPro z Delphi aplikace.
V ODBC jsem si vytvoril prislusny User DSN a dale pres BDE a DB komponenty
BDE. Vse pracuje dobre az na podivuhodne zobrazovani cestiny. Vsechny
tabulky jsou v CP 852. U nekterych vidim cestinu v poradku, u nekterych ne a
nechapu cim to je.
Problem je zrejme ve schopnostech BDE. Neexistuje nejake jine reseni?

Roman

Cislo verze - DLL

[*] Petr Mohapl <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz> - 6.5.2002 10:41:16

Ahoj vsichni,
problem s cislem verze se tu uz nescislnekrat resil, ale moje situace je
nasledujici: mam projekt (DLL) s cislem verze. Ta se vola z nejakeho
programu ve VB (ten ma zase svou - uplne jinou - verzi).
DOTAZ: jak zjistit cislo verze moji DLL? (W98, D5 Pro)

Diky predem za odpoved

Petr Mohapl

Jak na DBF FoxPro

[*] �EZN��EK David - 6.5.2002 10:46:24

Co takhle vytvorit accessovskou databazi a linknout z mdb souboru
na ty foxove tabulky. Ja to takhle pouzivam a funguje to docela
dobre pres DAO 3.5

[...]

Po�choz� zpr�va neobsahuje viry.

FB: velke selekty

On 6 May 2002 at 9:47, Lebeda David wrote:

> [...]
> nebo rozpracovanem? Nemusi to byt free. Mohu to zkusit napsat, ale nerad

Tomuhle se rika O-R Mapping, a pro Delphi by melo byk k dispozici neco ve Files sekci
mailinglistu JEDI-Obiwan na yahoogroups. Je tam taky rozsahla diskuze a odkazy na nektere
free knihovny. Z komercnich je dobry napr. Bold, ale ten je dost mastny.

Cestina v Helpu

[*] <ZPetruj(zv)qgir(tec)cz> - 6.5.2002 11:03:27

Nevite nekdo jak dostat do helpu cestinu a ne paznaky,
jestlize mam RTF soubor v poradku a v optionu projektu HPJ
nastavenou cestinu - kompiluji pomoci hcw.exe (hcrtf.exe)
z delphi\help\tools (Delphi 5)

Zdenek Petruj
Nalepkovo nam. 930/20
708 00 Ostrava - Poruba
tel.: 0776 128132
e-mail: zpetruj(zv)qgir(tec)cz

FB: velke selekty

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 6.5.2002 11:12:40

Ahoj Milan,
napad je to vyborny, myslim ze by nebolo naskodu, ak by si o tom napisal aj
tu do konferencie viac. Je toto riesenie natolko obecne, ze sa da pouzit na
rozne tabulky, resp.zlozitejsie dotazy do viac tabuliek?.

> [...]
> prislusneho objektu a nemam problem. Jestli chces, tak pres soukr. mail ti
> muzu poskytnout nejake vetsi podrobnosti...

Trideni textu v CP1250

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 6.5.2002 11:18:53

> [...]
> na dokonalou implementaci trideni v ruznych narodnich prostredich ve
> Friendly Pascal z prve poloviny devadesatych let.)

:-))) Znam cloveka co knihovny FP psal...

Pokud aplikace bezi na Windows s ceskou narodni podporou, pak
pro porovnani retezcu s prihlednutim k cestine pouzivej funkce co
zacinaji na Ansi..., napr. AnsiCompareText. Pak samozrejme spravne
cesky funguji i casti VCL postavene na techto funkcich, napr. sortovane
StringListy apod.

Martin Schayna

Re[2]: parametry v SQL

> [...]
MC> Zatim jsem to vyresil timto zpusobem bez parametru:
MC> Query1.SQL.Add(format('SELECT * from data where %s =3D %d',

Na aokm SQL ? Co je to 3D, proste posli viac informacii.

GetProcAddress a spusteni funkce

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 6.5.2002 11:23:36

Zdravim,

mam nasledujici funkci:

function AlreadyRunning: boolean;
var
Mtx : THandle;
Recipients : DWORD;
User32Lib: HINST;
BSM: BroadcastSystemMessageProc;
begin
msg_OneInstance := RegisterWindowMessage(OI_MSG);
Mtx := CreateMutex(nil, false, OI_MTX);
if GetLastError = ERROR_ALREADY_EXISTS then begin
CloseHandle(Mtx);
Recipients := BSM_ALLCOMPONENTS;
User32Lib := LoadLibrary('User32.dll'); //<- tohle je v poradku
if User32Lib <> 0 then
begin
(zv)BSM := nil;
if (GetWindowsVersion = wvWin95) or (GetWindowsVersion = wvWin95OSR2)
then
(zv)BSM := GetProcAddress(User32Lib, 'BroadcastSystemMessage')
else
(zv)BSM := GetProcAddress(User32Lib, 'BroadcastSystemMessageA'); <-
tohle by melo taky projit, ale Evaluate mi vraci tvrdosijne nil
if Assigned(BSM) then
BSM(BSF_IGNORECURRENTTASK or BSF_POSTMESSAGE, (zv)Recipients,
msg_OneInstance, 0, 0); <- a tady to chcipne :((((
FreeLibrary(User32Lib);
Result := true;
Result := false;
Result := false;
end;

a ted problem: nefunguje to. Podrobneji to znamena, ze na radku BSM(....) se
to sekne a nic to nedela :((((
Nevite nekdo co s tim?? Je to dost akutni (dneska to musim vyresit a odeslat
zakaznikum). A duvod proc to resim takto je, ze program musi byt spustitelny
i na Win95 a v user32.dll prave Win95 neni funkce BroadcastSystemMessageA,
ktera je pouzita v Delphi :((((

GetProcAddress a spusteni funkce

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.5.2002 12:00:43

From: "Milan Tome�" <milan.tomes(zv)haida(tec)cz>
> mam nasledujici funkci:

Proc to delat tak slozite. Podivej se na unit JclAppInst a priklad
SingleInstExample.dpr v JCL: http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY

Petr Vones

Cislo verze - DLL

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.5.2002 12:03:23

From: "Petr Mohapl" <p.mohapl(zv)nemstbk(tec)cz>
> DOTAZ: jak zjistit cislo verze moji DLL? (W98, D5 Pro)

Pouzij tridu TJclFileVersionInfo nebo pro jen cislo verze funkci
VersionFixedFileInfo (unit JclFileUtils) z JCL:
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

Petr Vones

odchyt stisku klaves

[*] Ing. Vladimir Ruzicka <ruzicka(zv)digitus(tec)cz> - 6.5.2002 12:05:24

ahoj vseci

mam za ukol napsat programek, ktery bude do souboru zapisovat vsechny
stisknute klavesy. Mam takovy horky tip a sice, ze bych si odchytaval
messages, ale nevim nad jakym oknem a jestli to je vubec realizovatelne.
Resil jste to uz nekdo ? Muze mne nekdo popostrcit spravnym smerem ?

diky predem

Vladimir, W95 D3, W98 D4

OT: Komunikace se service

[*] Delphin <delphin(zv)post(tec)cz> - 6.5.2002 12:05:16

Mam service, ktere musi bezet neustale a potrebuju s nim komunikovat z dalsi
aplikace, tj. prenaset data a pod.
Jak na to ? Diky.

Delphin

odchyt stisku klaves

podivej se na ftp server konference, je tam velmi pekny priklad na
hookovani ... to je to co potrebujes ..

Radegast

"Ing. Vladimir Ruzicka" <ruzicka(zv)digitus(tec)cz>(zv)clexpert(tec)cz on 06.05.2002
12:05:24

Odpov�zte pros�m - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odesl�no k�m: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: "Delphi konference" <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Kopie:
P�edm�t: odchyt stisku klaves

[...]

Record Like, data typu DATE

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 6.5.2002 12:36:45

Ahoj,

rad bych Vas pozadal o radu. mam D5 a Win 2000.
Pracuji s Informixovou DTB a ve 4GL lze napsat toto:

DATABASE xxx
GLOBALS
DEFINE
zaznam1 RECORD LIKE tabulka1.*,
zaznam2 RECORD LIKE tabulka2 atd.

Timto ve 4GL rikam, ze record zaznam1 ma stejnou strukturu jako tabulka1
atd.

Jak to ale napsat v Delphi ? Pokud mam rozsahlou tabulku, musim si
vytvorit tridu a do ni opsat celou strukturu tabulky ???

Pak mam jeste jeden problem. Polozka tabulky je typu DATE, popr.
DATETIME (oboje Informix zna), ale jak definovat napr. record v Delphi,
kdyz Delphi typ DATE nema ? Musim to nadefinovat jako typ STRING a pro
dalsi praci pouzivat konverzni funkce ?

OT: Syntaxe jazyka C

[*] Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)atlas(tec)cz> - 6.5.2002 12:41:55

Zdravim,

vim, ze je tu nekolik lidi, kteri vladnou velmi dobre jazykem C, takze bych
si dovolil malou otazku:

Nemate nekdo link na dokumentaci zakladni syntaxe ANSI C? Hlavne mi jde o
formatovaci prikazy a zastupne znaky v nich.

Pripadne odpovedi prosim na soukromy mail
ondrisek(zv)atlas(tec)cz

Diky

Mira Ondrisek

QR, tisk na nekonecny papir.

Ahoj vsichni.

Uz jsem se pokousel, doptat, ale porad mi nikdo neporadil. Prosim jeste
jednou o radu. Snad se najde dobra duse. Mam sestavu, kterou tisknu v Quick
reportu z D5 do hotoveho formulare. Zakaznik ma nakoupene formulare s
pruklepem. Formular jsou na nekonecnem papiru a maji format A5 polozeny na
sirku. Ve Windows 95 vse funguje v poradku, kdyz nastavim jak v QR tak na
ovladaci uzivatelsky format papiru. ve Win 2000 to neumim, protoze ovladace
pro danou tiskarnu Star ZA 250 nepodporuji, uzivatelsky (nebo jiny vhodny)
format papiru. Nepodporuji jej ani nektere jine ovladace. Potrebuji se
trefit do formulare a ne vyhrnout jeden formular navic. Neda se nejak v QR
ovlivnit velikost stranky bez ohledu na ovladac, nebo pripadne nevite o
vhodnych ovladacich pro jehlickove tiskarny pod W2000 resp. XP.
Jako krajni moznost byc videl pouziti jineho generatoru sestav. Nevite o
necem. Moc prosim o radu a predem za ni dekuji?
Jaromir Cermak

QR, tisk na nekonecny papir.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.5.2002 13:29:07

1c1f4ca$0b4077b0$0200a8c0(zv)jeanmichel>
Date: Mon, 6 May 2002 12:19:43 +0200
Sender: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

From: "Jan Barinka" <delphi(zv)barinka.nwt(tec)cz>
> Pokud tedy stale touzite to zdrojaku winexecandwait, tak tady je:

Dobre, zkuste pouzit tuto funkci (pochazi z JclMiscel):

function WinExec32(const Cmd: string; const CmdShow: Integer): Boolean;
var
StartupInfo: TStartupInfo;
ProcessInfo: TProcessInformation;
begin
FillChar(StartupInfo, SizeOf(TStartupInfo), #0);
StartupInfo.cb := SizeOf(TStartupInfo);
StartupInfo.dwFlags := STARTF_USESHOWWINDOW;
StartupInfo.wShowWindow := CmdShow;
Result := CreateProcess(nil, PChar(Cmd), nil, nil, False,
NORMAL_PRIORITY_CLASS, nil, nil, StartupInfo, ProcessInfo);
if Result then
begin
WaitForInputIdle(ProcessInfo.hProcess, INFINITE);
CloseHandle(ProcessInfo.hThread);
CloseHandle(ProcessInfo.hProcess);

FB: velke selekty

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 6.5.2002 13:35:12

V podstate by s tim nemel byt problem pokud se bude jednat o jakykoliv dalsi
View. Urcite by nastal problem s nekolika tabulkama v joinu. Ale zase neni
nutne toto resit, protoze objekty recordu maji property jednotlivych dalsich
recordu (xxx_Detail, ktery vraci zaznam v jine tabulce).

> [...]
> pouzit na
> rozne tabulky, resp.zlozitejsie dotazy do viac tabuliek?.

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 6.5.2002 13:40:13

Mel bych k tomu jednu poznamku - pokud je aplikace spustena z IDE, tak to
spravne nechodi, zatimco pres mutex to chodilo i v tomto pripade...

> Proc to delat tak slozite. Podivej se na unit JclAppInst a priklad
> SingleInstExample.dpr v JCL: http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY
>
> Petr Vones

QR, tisk na nekonecny papir.

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 6.5.2002 13:43:34

CERMAK dne 6 May 2002 v 13:27:

> [...]
> krajni moznost byc videl pouziti jineho generatoru sestav. Nevite o
> necem. Moc prosim o radu a predem za ni dekuji?

ve Win2000 si musis nejprve vytvorit novy formular (Start, Nastaveni, Tiskarny; Soubor, Vlastnosti
serveru, Formulare). Ten pak zadas ve vlastnostech te tiskarny jako vychozi. Pak je jeste treba
primet QuickReport, aby ho pouzil. Pravdepodobne bude fungovat, kdyt v QuickReportu pouzijes
uzivatelsky rozmer papiru a zadas presne ty rozmery, co jsi nadefinoval u formulare. Pokud to
fungovat nebude, musis pred tiskem sestavy ten formular vybrat - mohl bych poslat ukazku, ale
nemam to u sebe a z hlavy to nenapisu ani nahodou, Tak pruzracny ten QuickReport preci jen neni :-)

Karel Rys

Record Like, data typu DATE

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 6.5.2002 13:44:30

> zaznam1 RECORD LIKE tabulka1.*,
> zaznam2 RECORD LIKE tabulka2 atd.
>
> Timto ve 4GL rikam, ze record zaznam1 ma stejnou strukturu jako tabulka1
> atd.

Zkus se podivat na prave probihajici diskusi FB: velke selecty

> [...]
>

> Pak mam jeste jeden problem. Polozka tabulky je typu DATE, popr.
> DATETIME (oboje Informix zna), ale jak definovat napr. record v Delphi,

Delphi samozrejme typ date i datetime zna - TDate, TDateTime, TTime....

> V.

Cestina v Helpu

[*] Viktor Marek <viktor(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.5.2002 13:45:03

Zdravim

Pro tvorbu napovedy pouzivam freewarov� Cheetah8 a kompiluji MS Work Shopem.
Cheetah8 muzu poskytnout.

> Ahoj,
> v cem vytvaris ten RTF soubor? Mam totiz spatnou zkusenost, ze kdyz
> vytvorim RTF soubor pod Word 97 (a vyssim), tak se pak pri prekladu
> tohoto textu cestina nekde zmrsi. Nejvice me zatim potesil stary
> Word 6.0. Tam nejsou problemy (aspon zatim jsem na zadny nenarazil).
> Resim to tedy tak, ze help treba pisu ve Wordu 97, hotovy text
> ulozim ve formatu Word 6.0, pak spustim Word 6.0 a v nem to necham
> ulozit v RTF formatu, no a pak to necham kompilovat.
>
> Jirka.

Jak na DBF FoxPro

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 6.5.2002 13:46:45

Ak to potrebujes len zobrazovat, tak asi najjednoduchsie riesenie je
vytvorit funkciu na prevod kodovej stranky a potom
vo Fields Editore nastav prislusnej polozke v udalosti OnGetText volanie
tejto funkcie.
miro

GetProcAddress a spusteni funkce

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.5.2002 13:50:20

From: "Milan Tome�" <milan.tomes(zv)haida(tec)cz>
> Mel bych k tomu jednu poznamku - pokud je aplikace spustena z IDE, tak to
> spravne nechodi, zatimco pres mutex to chodilo i v tomto pripade...

Co presne jak nechodi ?

Petr Vones

OT: Syntaxe jazyka C

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 06.5.2002 13:50:23

Ahoj,

>Nemate nekdo link na dokumentaci zakladni syntaxe ANSI C? Hlavne mi jde o
>formatovaci prikazy a zastupne znaky v nich.

http://www.builder(tec)cz/art/cpp/cpp_format.html

popr. muzes neco poslat sem, rad zodpovim.........

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

Cestina v Helpu

[*] Jiri Novotny <novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 6.5.2002 12:54:08

> [...]

ulozim ve formatu Word 6.0, pak spustim Word 6.0 a v nem to necham
ulozit v RTF formatu, no a pak to necham kompilovat.

Consts.pas z D6_UP2

[*] Delphi konference CZ_HOROVICE_SEKURIT - 6.5.2002 14:32:41

Ahoj v�ichni.

Mohl by jste mi n�kdo na moj� adresu poslat soubor

Consts.pas

Pokud m�te aplikovan� Update pack 2 na D6

J� si tento soubor p�ed aplikac� Update packs editoval a te� do n�j
pot�ebuji dostat nov� konstanty, kter� vznikly naps�n�m Update Pack�.

P�edem d�kuji.

e-mail: ladislav.mikula(zv)saint-gobain.sekurit(tec)cz

Re[2]: parametry v SQL

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 6.5.2002 14:48:55

Jakou pouzivas DTB ?

> [...]
MC> ['dodavatel', 5]);

Na aokm SQL ? Co je to 3D, proste posli viac informacii.

[*] L. Filip <lfilip(zv)lekis(tec)cz> - 6.5.2002 15:23:25

Pokud tisknes na jehlicovou tiskarnu, traktor a potrebujes vlastni sirku
tisku nebo styly tisku (condensed, pica,...)
tak zkus pouzit Free komponenty ZReport. Jsou dost dobre vymakane a jsou i
se zdrojaky. Pouzivame to na W2000, W9x i WXP a zatim spokojenost. Na
internetu bys to mel najit (torry, DSP,...). Kdyz tak ti to mohu poslat.
lfilip(zv)lekis(tec)cz

PS.
Jedna nevyhoda tu je nenasel jsem k tomu domovske stranky a asi se to uz
nevyviji.

D5Ent, MSSQL2000, W2000

> [...]
> Jako krajni moznost byc videl pouziti jineho generatoru sestav. Nevite o
> necem. Moc prosim o radu a predem za ni dekuji?

Consts.pas z D6_UP2

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 6.5.2002 15:58:48

On 6 May 2002 at 14:32, Delphi konference CZ_HOROVICE wrote:

> [...]
>
> J� si tento soubor p�ed aplikac� Update packs editoval a te� do n�j
> pot�ebuji dostat nov� konstanty, kter� vznikly naps�n�m Update Pack�.

:-)) Takhle se ale lokalizace nedela.

Phone: 0603 551 282

Ladenie vykonu FB

Hello Delphi CZ konferencia!

Vytvoril som si velku databazu a skusam doladovat jej vykon, skusam
upravovat plany selectov,... Ale mam problem zistit, ktory dotaz, ukon
kolko trva. Je mi jasne, ze ak pouzijem nejaku konzolu a budem do nej
sukat jednotlive prikazy zobrazi mi dlzku trvania, ale nepaci sa mi
to. Teraz som si dal IBSQLMonitor na pripojenie a v OnSQL zapisujem so
mema, kde si pisem aj info o GetTickCount aby som aspon zhruba vedel
kolko to trva. Nepotrebujem to vediet na milisekundy, ale zda sa mi,
ze IBSqlMonitor.OnSQL nepracuje seriovo s vykonavanim prikazov, lebo
su medzi prikazmi strasne male pauzy.
Uplne super by to bolo, keby sa to dalo na serveri kontrolovat a
pripadne logovat jednotlive prikazy.

Ako to robite vy ?

Problemy s BDE

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 6.5.2002 16:10:28

Zdravicko,
potreboval bych poradit jak optimalizovat BDE, totiz jak znamo hodne pada,
pokud je na pocitaci moc konektu najednou tak spadne, pokud se programy
casto konektuji a odkonektuji tak to driv nebo pozdeji taky spadne...
Predem upozornuji ze rady typu "BDE je na nic, pouzij DBExpress" jsou mi v
soucasne dobe na nic, ja vim ze BDE je smejd, ale pouzivat ho ted musim,
myslim ze kdyz DBExpress k dispozici nebyl tak se to taky nejak muselo resit
a obchazet omezeni BDE.
Potreboval bych vedet jak ho udrzet v chodu co nejdele bez restartu, co kde
a jak nastavit, pokud to vubec jde.
Mam samozrejme posledni verzi BDE 5.1.1, aplikace se konektuji z Delphi 4.

Homepage : http://dusek.zde(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

Vrstvy aplikace, prezentace dat z objektu, gridy

[*] Radek Ku�era <raku(zv)foresta(tec)cz> - 6.5.2002 16:19:44

Dobry den,

zavadime ve firme principy OOP (objektove orientovane programovani) a OM
(objektove modelovani).

Case Select Enterprise, Delphi4 C/S, Win2000, MS SQL2000.

V teto souvislosti vznika cela rada otazek spojenych s clenenim aplikace na
prezentacni, aplikaci a datovou vrstvu. Datovou vrstvu predstavuji objekty s
DB-aware komponentami (TADODataset, TADODatabase, ...). Vytvorime jednoduse
TDataModule (nebo vice) a na nej metody pro praci s DB-aware komponentami.
Nejasnosti nam vznikaji s prolinanim prezentacni a aplikacni vrstvy. Jelikoz
aplikacnich objektu nesmi byt volany GUI prvky, musi tyto prezentacni sluzby
zajistovat
prezentacni objekty. Logiku aplikace tak zajistuje formularova logika, nebo
kontrolery (to jsou taktez objekty umistene u formulare).

Problem ukazi na prikladu:
Mam aplikacni objekt Faktura. V nem je vnorena kolekce objektu RadkyFaktury
(kolekci predstavuje TList). Mam-li zobrazit v gridu radky faktury, pak
aplikacni vrstva (tlacitko na formulari) vyvola metodu
Faktura.DejRadkyFa(...); Vracene udaje chci zobrazit v gridu. Ale jak ? Jako
hodnoty, nebo jako objekty ?
TDbGrid je k tomuto ucely asi nevhodny (klasicke propojeni - strukturovane
programovani - TDbGrid, TDataSource, TDataSet vlastne propojuje vsechny
vrstvy aplikace). TStringGrid je asi vhodnejsi, ale tezkopadnejsi.
Udelame to tak, ze TDbGrid bude napojen na dataset TFaktura.DatasetRadkyFa,
ktery bude odkazem na TDataModule1.TADODatasetRadkyFa. Naplneni tohoto
datasetu bude reseno metodou aplikacniho objektu napr.
TFaktura.NaplnRadkyFa. Implementaci teto metody bude vyvolani metody v
datovem objektu na datamodulu.

A jak reagovat na pozadavky editace gridu a ulozeni dat ne po radcich, ale
az stiskem tlacitka "Uloz" ?
Kdyz v nich budou hodnoty, dokazi si to predstavit. Ale mel bych vlastne
volat metody aplikacnich objektu . K tomu by bylo zapotrebi vytvaret objekty
kolekce jiz pri editaci gridu nebo stiskem tlacitka "Uloz" by se nejprve
zavolala metoda Faktura.ZrusRadky, ta by zrusila vsechny objekty kolekce a
pak by se zavolala metoda Faktura.VytvorKolekciZGridu. Vytvorily by se
objekty v kolekci - RadekFa z hodnot v gridu (a taky by se musely naplnit
jejich vnorene objekty - treba Zbozi). A na zaver by se teprve zavolala
metoda Faktura.UlozSe. Implementace teto metody by ulozila vsechny property
, kolekci a vsechny vnorene objekty.

Jake mate zkusenosti s OOP v Delphi, s clenenim na prezentacni, aplikacni a
datovou vrstvu, s aplikacnimi komponentami (distribuovanymi) ?

Jak jste na tom s rychlosti aplikace, kdyz data vytezujete nikoli primo z
databaze, ale volate metody jednotlivych objektu ? Jak zobrazujete seznamy
(treba vsechny radky faktury) ? Jak seznamy editujete ?

predem dekuji za odpovedi.

Radek Kucera

treeview a scrollbars

[*] Petr Kuklik <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 06.5.2002 16:29:33

DD,
chtel jsem se zeptat, jak zjistit, ze jsou scrollbary v TreeView
aktivni (ze jsou videt, obsah je vetsi nez plocha treeview).

Reklama:
Kam do kina ci divadla? http://kultura.seznam(tec)cz

Upravy metadat FireBirdu databazy v akcii

Hello Delphi CZ konferencia!

Stale mi vrta v hlave dodatocne zmeny v databaze firebirdu ale uz v
praxi, ked za klavesnicou bude sediet clovek, ktory ma problemy do
dvoch sekund najst klavesu Insert. Za jazdy budeme dorabat rozne nove
tabulky, odchytavat chyby v triggroch a v SP. Este to komplikujem aj
tym, ze Sinea tlacove zostavy su ulozene tiez v databaze. Tabulka
tlacovych zostav je postavena na tom principe, ze su systemove tlacove
zostavy, ktore proste nie je mozne uzivatelom menit a maju jedinecne
oznacenie, ktore nevie uzivatel ovplyvnit, lebo aj ked on si urobi
uzivatelsku zostavu tak ten stlpec jedinecneho oznacenia nie je nim
naplnany, t.j. nemoze nastat situacia ze by sa stali systemove tabulky
nejednoznacne, ze o ktoru ide.

Oznacenie verzii aby som nestratil prehlad tak som si vymyslel takto.
Verzia 1.25.32.152 je vlastne
1 - major version of EXE file
25 - minor version -||-
32 - verzia podporovanej databazy
152 - nezaujimavy build number
Pri spusteni EXE a pripojeni na databazu porovnam hodnotu generator
DATABASE_VERSION s tretou hodnotou VerInfo Exe suboru a ked je:
= tak idem akoby nic dalej
< tak spustam update modul
> zahlasim ze je to stara verzia EXE musis to prehrat na novu

Rozmyslal som na takymito moznostami v update module:

1.
Stahoval by som si nejaky zip file kde by boli sql skripty napr.
"13.sql", "14.sql" ... ktore by obnasali DDL a DML prikazy pre update
na danu verziu databazy. Tie skripty by som po sebe spustal.
Dalej subory "13_512312.pts", "13_421332.pts", "14_42361.pts", "14_71321.pts" kde by do "_"
znamenalo verziu databazy a napr. 421332 jedinecne oznacenie tlacovej
zostavy na opravu alebo doplnenie.
Tato moznost sa mi zda dost komplikovana v pripade, ze chybali nejake
subory a nevedel by som dokoncit update nejakej verzie.

2.
Nejaky resource DLL kde by som mal vsetky veci ulozene a pri update by
som zistil ci mam DLL danej verzie a cital by som si tieto veci z neho
a obisiel by som mozne chybajuce subory pri prvej moznosti.

-----------------
A ako to bude s pristupovymi pravami, ked budem musiet spravit napr.
Drop View a nasledne Create ? Vsimol som si ze EMS QuickDesk to robi
tak ze si nagrantovane veci zapamata a po create ich aplikuje. To fakt
nie je ina moznost ?

Co vy na to ?

OCR

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 06.5.2002 16:51:40

Ahoj,
nevite nekdo o nejakem OCR, ktere by se dalo pouzit v programu v Delphi?
Muze byt i za penize, kdyz to jinak nepujde, hlavni je funkce. Ukol je
jednoduchy : mam obrazek predku auta a potrebuji SPZ :-).
Vaclav Sazima

Maximized MDIChild

[*] mipr(zv)volny(tec)cz - 06.5.2002 17:11:36

A tobe toto funguje? Me teda bohuzel ne. Nepouzivam zadny FormStorage
a presto to problikne pres wsNormal (mam D6Ent a W2k). To tenhle
problem doopravdy nikdo neresil?? Proc se to takhle chova? Dekuji za
pomoc
Michal

> procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
> var R:TRect;
> begin
> Win32Check(Windows.GetClientRect(App.ClientHandle, R));
> BoundsRect:=R;

> Vyvijite nekdo MDI aplikace? Jestli ano, setkali jste se s timto
> problemem? - po create kterehokoliv childu s nastavenym stylem
> wsMaximized se tento child vytvori nejprve jako wsNormal a teprve
po > show se preblikne do wsMaximized. Proc se tak deje? Jak se
zbavit teto > neprijemne vlastnosti? Nekde jsem na to uz radu videl,
ale nemuzu to > ve svym archivu najit a v archivu konference jsem
nasel pouze stejne, > ale nezodpovezene, dotazy. Prosim poradte,
urcite nejsem sam kdo rad > uvita reseni... Dekuji Michal

OCR

[*] Peter Laufer <laufer(zv)dmasys.sk> - 6.5.2002 17:49:37

ked uz sme pri rozpoznavani. Neviete niekto o nejakej dokumentaci , pripadne
algoritmoch na rozpoznavanie ciarovych kodov??. Potrebujem urobit komponentu
na rozpoznanie ciaroveho kodu Interleaved 2 of 5...
vdaka za tipy...

From: "Zdenek Stepanek" <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> Jenze tam se zobrazuji hodnoty 1, 2, 3, .... Ja potrebuji 001, 002, 003, 004

S := Format('%.4d', [1]);

Petr Vones

formatovani stringu na pocet digitu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 6.5.2002 23:09:51

label1.Caption := Format('%3.3d', [cislo]);

6.5.2002 Zdenek Stepanek:
> [...]
> Jenze tam se zobrazuji hodnoty 1, 2, 3, .... Ja potrebuji 001, 002, 003, 004

volani aplikace s parametry

[*] Tomas Krysl <tomkrysl(zv)quick(tec)cz> - 7.5.2002 02:07:49

Cau,
da se nejak zaridit, aby se aplikace dala volat s dlouhou cestou (s
mezerami) jako parametr prikaz. radky, a na te mezere to nerozseklo ten
parametr "vejpul"? Nelibi se mi totiz ta zkracena dosova cesta VELKYMI
PISMENY, kterou z toho musim delat a kterou z toho pravdepodobne dela i
shell (Win98).

Existuje ve Win nejaka finta (treba pres registr) pro nahrazeni mezer
nejakym znakem jako v Linuxu?

Cestu predavam pres priponu (shell) i z cizi aplikace (zde jeste 2 dalsi
parametry).

Dik

Tomas Krysl

volani aplikace s parametry

[*] J�n TUNGLI <Jan.TUNGLI(zv)seznam(tec)cz> - 07.5.2002 03:05:39

Top je uplne jednoduche paramtre ktore obsahuju medzeru treba dat do
uvodzoviek.
Applikacia ten parameter prijme ale uz bez uvodzoviek.

>da se nejak zaridit, aby se aplikace dala volat s dlouhou cestou (s
>mezerami) jako parametr prikaz.

Reklama:
Co davaji v TV? http://tv.seznam(tec)cz

Maximized MDIChild

[*] Fait FTSOFT <fait(zv)ftsoft(tec)cz> - 7.5.2002 03:15:17

> Vyvijite nekdo MDI aplikace? Jestli ano, setkali jste se s timto
> problemem? - po create kterehokoliv childu s nastavenym stylem

Pouzivam neco takoveho:

{****************************************************************
*
* i n t F i n d S h o w F o r m()
* Author: RX Linrary
* Date: 28.5.2001
*
* Input: FormClass - Trida formulare
* Caption - nadpiska okna
*
* Return: TForm - Zobrazi nebo vytvori prislusne okno
* Revisions:
*
*****************************************************************}

function intFindShowForm(FormClass: TFormClass; const Caption: string):
TForm;
Result := nil;
for I := 0 to Screen.FormCount - 1 do
begin
if Screen.Forms[I] is FormClass then
if (Caption = '') or (Caption = Screen.Forms[I].Caption) then
begin
Result := Screen.Forms[I];
Break;
if Result = nil then
begin
Application.CreateForm(FormClass, Result);
if Caption <> '' then
Result.Caption := Caption;
end;
with Result do
begin
if (WindowState = wsMinimized) then
WindowState := wsNormal;
// Show;

function FindShowFormWhereOrder(FindForm: TFormClass ): TForm;
begin
if Application.MainForm <> nil then
begin
// To je dulezity
LockWindowUpdate(Application.MainForm.Handle);

try
result := intFindShowForm(FindForm, '');
if result <> nil then
begin

// Tohle je obsluha toho myho okna, ty tam budes delat neco jinyho

result.show;
// A to jeste vice
LockWindowUpdate(0);

Je to cely orezany, mam tam jeste spoustu obsluh ale sna ti to bude
fungovat. Taky by se
to dalo dat do jedny funkce. Podstatny je to LockWindowUpdate().

TPageControl

[*] <volcik(zv)email(tec)cz> - 7.5.2002 06:02:41

Zdravim vsecky. Potrebuji poradit. Na formu mam TPageControl se dvema zalozkama. Pri behu programu potrebuji jednu zalozku skryt/zobrazit nebo zakazat/povolit. Zkousel jsem : PageControl1.Pages[1].Enabled := False; , PageControl1.Pages[1].Visible := False; ale zalozka je stale dostupna a je stale videt. Co delam blbe ? Mam W2K, D5E, UP1. Dik za kazdou radu. DV.

Kalend�� Email.CZ - dokonal� organizace Va�eho �asu: http://kalendar.email(tec)cz

OCR

[*] Obermaier Petr Ing. <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 7.5.2002 06:10:52

> [...]
> Muze byt i za penize, kdyz to jinak nepujde, hlavni je funkce. Ukol je
> jednoduchy : mam obrazek predku auta a potrebuji SPZ :-).

Asi pred tydnem byly uvolneny zdrojaky (D5) SubRipu, programu na
rozpoznavani titulku z DVD pomoci OCR. V tom bys mohl najit nejakej namet,
ke stazeni budou na http://subrip.fr.st/ nebo na http://www.doom9.org/

Ober

instalace IB serveru s aplikaci

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 7.5.2002 06:23:19

> [...]
>
> V archivu jsem nasel, ze staci nakopcit soubor gds32.dll a pridat
> radek do Services, ale to se mi zda nejak malo :-)

u aplikaci s interbasi je problem v tom, ze jde o dve nezavisle veci: Tvoji
aplikaci a IB server. Pritom casto nebude IBServer na jednom pocitaci
spolecne s aplikaci (protoze se instaluje jeden server a spousta klientu).
Musi byt proto moznost samostatne instalace IB serveru a samostatne
instalace aplikace.

S komponentou IBInstall nemam zadne zkusenosti. K instalaci IB sevreru,
resp. Firebirdu jsem stahl z internetu instalacni balik (jedno exe) a ten se
proste spusti.

To manipulovani s gds32.dll a Services se musi udelat na kazdem
klientovi. Pokud by ses tomu chtel vyhnout, musel bys nainstalovat na
kazdy pocitac IB klienta, ktery rovnez uvedene zaridi.
Osobne za nejvetsi problem povazuji (a opet jen na zaklade
nedostatku zkusenosti u zakazniku) prave upravu souboru services,
zejmena mel-li bych ji delat programove - a to kvuli problemum s pravy k
tomuto souboru - nicmene treba to neni pravda a nekdo to uvede na
pravou miru :)

David Lebeda

Vyvoj databazoveho servra

[*] J�n TUNGLI <Jan.TUNGLI(zv)seznam(tec)cz> - 07.5.2002 06:45:13

[...]

C++ a z Kylix bez nutnosti pouzitia BDE, ODBC atd.

[...]

Jan Tungli , Bratislava 7.5.2002
mailto:jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
http://www.tsoft.szm.com

Reklama:
Hledani lidi a jejich e-mailu: http://www.lide(tec)cz

instalace IB serveru s aplikaci

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 7.5.2002 07:00:58

S FB 1.0 som skusal dat uvedene .dll do adresara s .exe,
ktory je pristupny z viacerych PC Win9x pomocou UNC (teda \\PC\Adresar\exe)
a vsetko chodi ako ma, na klientske PC som nic neinstaloval.

Ale server bol normalne instalovany z Windows distribucie.
Pre server som to neskusal... A tiez sa mi nezda, ze by to stacilo.

Aspon sa zda :-)

> [...]
|
| V archivu jsem nasel, ze staci nakopcit soubor gds32.dll a pridat
| radek do Services, ale to se mi zda nejak malo :-)

---
Odch�dzaj�ca spr�va neobsahuje v�rusy.
Skontrolovan� antiv�rusov�m syst�mom AVG (http://www.grisoft(tec)cz).
Verzia: 6.0.351 / V�rusov� datab�za: 197 - d�tum vydania: 19. 4. 2002

TPageControl

[*] Slavomir Cekel <cekel(zv)noves.sk> - 7.5.2002 07:11:16

toto je riesenie pre Tvoj problem:

PageControl1.Pages[1].TabVisible := False;

Slavo

______
Kalend�� Email.CZ - dokonal� organizace Va�eho �asu:
http://kalendar.email(tec)cz

Cestina v Helpu

[*] Ing. Jiri Kubicek <kubicek(zv)etatherm(tec)cz> - 7.5.2002 07:15:31

Zkus pridat v nastaveni projektu HPJ Options/Fonts/ substituci, nap�.
Arial,238. Mne to pomohlo.

* Author: RX Linrary
* Date: 28.5.2001
*
[...]

[*] Josef Kokes <kokes(zv)fsid.cvut(tec)cz> - 7.5.2002 08:06:48

Neco je tady: http://www.ocr.com/
Udajne to je velice rychle, ale ne moc presne. Cena vcelku snesitelna.
Cestinu to neumi, ale ta snad na SPZ neni potreba :-)

Tohle: http://www.abbyy.com
pry je pomalejsi, ale presnejsi. Sam s tim zkusenost nemam.
Kokes

Vrstvy aplikace, prezentace dat z objektu, gridy

[*] Jaroslav Kuba <jarda(zv)tresoft(tec)cz> - 7.5.2002 08:32:13

> [...]
> databaze, ale volate metody jednotlivych objektu ? Jak zobrazujete seznamy
> (treba vsechny radky faktury) ? Jak seznamy editujete ?

Ahoj

Jedno z moznych a docela funkcnich reseni je pouzivat DB-aware komponenty
pouze pro
vytezeni dat z databaze. Vrstva bussines logiky obsahuje seznamy objektu a
pro jejich zobrazeni
pouzivame klasicky TListView, tim dosahnema oddeleni jednotlivych vrstev.

Datova vrstva slouzi pouze k naplneni bussines objektu a formulare maji
bussines objekt jako
jeden atribut.
Delphi 5 Prof Win 2000 SP2

Jaroslav KUBA
jarda(zv)tresoft(tec)cz

Pripojeni na Internet

[*] Milos Hernych <milos.hernych(zv)vslib(tec)cz> - 7.5.2002 09:19:48

Zdravim,

resim problem pripojeni PC modemem na Internet PPP protokolem BEZ pouziti
sluzeb Windows ('Telefonick� pripojen� s�te') - vytocit cislo samozrejme
neni problem, ale k samotnemu PPP, resp.jeho fyzicke implementaci jsem toho
zase az tak moc nenasel.
Nevite nahodou nekdo o zdrojaku v Pascalu, z ktereho by se prakticka
implementace dala pochopit?

Diky
Milos Hernych

Re[2]: instalace IB serveru s aplikaci

<<< 7. 5. 2002 9:21 - Lebeda David "david.lebeda(zv)comarr(tec)cz" >>>
LD> Osobne za nejvetsi problem povazuji (a opet jen na zaklade
LD> nedostatku zkusenosti u zakazniku) prave upravu souboru services,

Vo FB 1.0 Final nie je potrebne definovat nic v services pokial by si
nechcel pouzit iny port ako 3050. Takze staci mi vlozit len gds32.dll
do adresara applikacie a klient je hotovy.

Jak na DBF FoxPro

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 7.5.2002 09:25:01

Tabulky FoxPro obsahuj� informaci o kodove strance pod kterou byly
vytvoreny. To , ale neznamena, ze data v tabulce jsou ulozena v teto kodove
strance. FoxPro a i jeji drivery konvertuji data ze stranky tabulky do
stranky aplikace. Proto je treba zkontrolovat nastaveni tabulek. Udaj o
strance je zapsan v hlavicce dbf souboru (30 byte tj. offset 1D), 0 =
tabulka nema stranku nastavenu, ostatni hodnoty jsou dle teto tabulky (1 =
stranka, 2 = hodnota v hlavicce DBF):
cpnums[ 1,1] = 437
cpnums[ 1,2] = 1
cpnums[ 2,1] = 850
cpnums[ 2,2] = 2
cpnums[ 3,1] = 1252
cpnums[ 3,2] = 3
cpnums[ 4,1] = 10000
cpnums[ 4,2] = 4
cpnums[ 5,1] = 852
cpnums[ 5,2] = 100
cpnums[ 6,1] = 866
cpnums[ 6,2] = 101
cpnums[ 7,1] = 865
cpnums[ 7,2] = 102
cpnums[ 8,1] = 861
cpnums[ 8,2] = 103
cpnums[ 9,1] = 895
cpnums[ 9,2] = 104
cpnums[10,1] = 620
cpnums[10,2] = 105
cpnums[11,1] = 737
cpnums[11,2] = 106
cpnums[12,1] = 857
cpnums[12,2] = 107
cpnums[13,1] = 10007
cpnums[13,2] = 150
cpnums[14,1] = 10029
cpnums[14,2] = 151
cpnums[15,1] = 10006
cpnums[15,2] = 152
cpnums[16,1] = 1250
cpnums[16,2] = 200
cpnums[17,1] = 1251
cpnums[17,2] = 201
cpnums[18,1] = 1253
cpnums[18,2] = 203
cpnums[19,1] = 1254
cpnums[19,2] = 202
cpnums[20,1] = 0
cpnums[20,2] = 0

Primo ve foxce je programek cpzero.prg (tabulka je z nej vytazena), kterym
je mozno stranku nastavit nebo nastaveni shodit. Vzhledem k tomu, ze program
nedela nic jineho, nez ze nastavi nebo shodi dany byte, je mozno to udelat i
vlastnim programem.

Pavel

From: "Netu�il, Roman, Ing." [mailto:Netusil.Roman(zv)vspardubice(tec)cz]
Dobry den,
[...]

Zruseni zastupcu na plose nebo v nabidce Start

[*] Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 7.5.2002 09:36:56

Zdravim vsechny Delfisty.

Potreboval bych poradit se %sub, nejlepe nejaky jednoduchy priklad, a to pro
pouziti funkci z knihovny JEDI. (pouzivam D5 prof)
Predem dekuji.

Ing. Igor Vodicka
informacni systemy

Nakladatelstv� Sagit, Horni 1, 700 30 Ostrava-Hrabuvka
Tel.: 069 67 85 999 , Fax: 069 357 758
Mailto:vodicka(zv)sagit(tec)cz
Http:\\www.sagit(tec)cz\

Re[2]: GetProcAddress a spusteni funkce

> [...]
MT> program uplne mimo IDE tak to chodi tzn. spusti se skutecne pouze jednou.

Je mi jasne, ze by to malo fungovat, ale uzivatel to nebude pustat v
IDE a normalne.

Nova stranka pri tisku z MS Wordu

[*] David Men��k <MensikD(zv)seznam(tec)cz> - 07.5.2002 09:45:01

Zdravim,
delam komponentu na tisk z Wordu a narazil jsem na takovyto problem:
Potrebuju zjistit, zda po vlozeni odstavce jsem na nove strance. Nebo
jeste lepe dostat se k nejake kolekci Pages objektu Document. Ate se
divam jak chci nemuzu tam nic takoveho najit. Nevite nekdo jak na to?

Ozon

Reklama:
Nejenom anglicko-cesky slovnik: http://slovnik.seznam(tec)cz

Zruseni zastupcu na plose nebo v nabidce Start

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 7.5.2002 09:54:26

Zastupce je soubor jako kazdy jiny a ma priponu .lnk. Staci si zjistit
umisteni a v tom bude asi ten hacek, protoze se to lisi v ruznych jazykovych
verzich a jeste je take rozdil mezi Windows playstation (9x/ME) a Windows
Neandrtal Technology (NT) :)))))

Podivej se do napovedy pro JCL a hledej Common Folders - unit JclSysInfo.

> Potreboval bych poradit se %sub, nejlepe nejaky jednoduchy
> Ing. Igor Vodicka

WInSock Error

[*] WhiteBear <whitebear(zv)centrum(tec)cz> - 7.5.2002 09:55:28

Delam postovniho klienta. Zpravu odesilam pomoci komponenty TNMSMTP.
Pokud je ale pro SMTP zadan spatny Host, tak mi windowsy (WinSock) hlasi chybu.
Nevite, jak zajistit, aby se tato nezobrazovala, jak ji odchytit, a v
pripade, ze nastane, tak na ni v programu zareagovat tim, ze se vyhodi
nejake message okno s mym upozornenim.
Diky.

Sukup Karel

WhiteBear(zv)Centrum(tec)cz

Vyjimky - osetreni chyb SQL

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 7.5.2002 10:02:33

Ahoj,

rad bych se zeptal na osetreni vyjimek SQL. mam D5, Win 2000 a dtb
Informix.

Mam dva dotazy:

1) ve 4GL se nastartuje log (napr. CALL startlog("/cesta/nazev logu") a
do nej se vpisuji ruzne hlaskym (CALL errorlog(text)).
Existuje neco podobneho v Delphi ?

2) v Informix 4GL existuje record, SQLCA, ktery dtb. stroj vraci vzdy po
provedene SQL operaci.
Jeho definice je:
DEFINE SQLCA RECORD
SQLCODE INTEGER,
SQLERRM CHAR(71),
SQLERRP CHAR(8),
SQLERRD ARRAY[6] OF INTEGER,
SQLWARN CHAR(8)
END RECORD

SQLCODE vraci vysledek SQL: 0 = SQL OK, 100 = NOTFOUND a zaporne
hodnoty jsou chyby.

Je neco takoveho v Delphi ? Jde mi o to, ze kdyz udelam napr. SELECT
na tabulku, ktera neexistuje, vyhodi mi to chybu. Kde najdu jaji popis ?

Pripojeni na Internet

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 7.5.2002 10:10:05

> [...]
jsem toho
> zase az tak moc nenasel.
> Nevite nahodou nekdo o zdrojaku v Pascalu, z ktereho by se prakticka

Pokud chces skutecne realizovat pripojeni do Internetu bez pouziti
RASu pak mam jen jednu radu - zapomen na to. Musel bys sam napsat PPP
vrstvu a pak nejak dostat prijate pakety do TCP/IP systemu (a odeslane
zase do PPP). Cili by to zrejme obnaselo psat kernel mode drivery ...

D. Toman

Ramdisk pro FireBirda

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 7.5.2002 10:13:53

Ahoj,

nasel jsem na internetu ramdisk pro NT4, nainstaloval ho a zda se,
ze funguje dobre. Nedari se mi ale rict Firebirdu, aby ho pouzival.

Mam FireBird 1.0 pro Win32. V souboru ibconfig jsem dopsal
parametry TMP_DIRECTORY podle dokumentu od Ann Harrison.
Nepomohlo to. Upravil jsem tedy systemove promenne TMP, TEMP
a INTERBASE_TMP tak, aby ukazovaly na ramdisk a ani to
nepomohlo.

Pokud dam v IBExpertu dotaz s order by, je tridici soubor stale v
adresari C:\TEMP. Smazu-li tento adresar, hlasi FB chybu IO pri
pokusu o vytvoreni tridiciho souboru.

Co delam spatne?

NT4SP4, FB1.0 pro Windows

HTML parser Delphi

[*] Jiri Brothanek <brothanek(zv)seznam(tec)cz> - 7.5.2002 10:38:59

Prosim o radu,

pracuji jiz nejakou dobu s XML parsery. Nyni bych potreboval rozebrat podobnym zpusobem soubor ve formatu HTML.

Vim, ze existuje parser pro format HTML pro C++, pro Delphi jsem nic nenasel. Vite nekdo o necem ?

Diky Jiri Brothanek.

FB: velke selekty

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 7.5.2002 10:59:21

Ahoj,

> [...]
> myslenka popsana v prvnim odstavci realizovat dostatecne obecne, tj.
> na urovni potomka IBDatasetu apod. tak, aby to fungovalo pro obecny
****To uz si muzes rovnou napsat nejakou ,,proxy`` aplikaci, ktere
budes posilat urcita data, proxy cosi vykona a bud jednorazove nebo
prubezne bude posilat vysledky klientovi (tim nerikam, ze je to
spatne, naopak pri dobrem navrhu to muze slusne fungovat). Pri
dostatecne obecnem napsani pak muzes posilat ,,nejaky dotaz`` a proxy
aplikace z ,,nejake databaze`` stahne. Z jake, to muze byt udano
napr. konfiguracnim retezcem pri loginu na proxy. To uz ovsem zavani
aplikacnim serverem.

Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

Ramdisk pro FireBirda

On 7 May 2002 at 10:13, Lebeda David wrote:

> [...]
> Nepomohlo to. Upravil jsem tedy systemove promenne TMP, TEMP
> a INTERBASE_TMP tak, aby ukazovaly na ramdisk a ani to

1) Zaznamy v ibconfig jsou bez # na zacatku radku ? # je komentar

2) Jsou radky v ibconfig kratsi nez 74 znaku ?

3) Je nastaveni TMP, TEMP atd. provedeno tak, aby to Firebird videl ? Na NT se to dela v
nejakem blaznivem dialogu v systemovem nastaveni.

Kopirovanie udajov FireBirdu v jednej tabulke

Hello Delphi CZ konferencia!

Mam tabulku kde je field ID(primary) a Napojene (ukazuje na nejake ID ak je
podriadene) a ROK ktory mi identifikuje, ze do ktoreho roku sa
zaraduje a dalsie fieldy s udajmi. Foreign Key je medzi Napojene a ID.

napr.

1,null,2000
2,null,2000
3,1,2000
4,3,2000
5,2,2000
..., proste klasicka hierarchia podradenosti.

Ako najjednoduhsie (alebo ako) okopirujem data v tej istej tabulke, tak aby mi
vznikli riadky rovnakej struktury ale ROK=2001 a samozrejme sa musi
zmenit aj ID a Napojene lebo Napojene uz musi ukazovat na nove ID.

String kontainer v projekte

Hello Delphi CZ konferencia!

1. Ako priradim a prilinkujem k existujucemu projektu textove subory ktore by sa
dali nacitavat ako resources a mohol by som ich pouzivat ako vysledky
funkcii. Ide mi o to aby mi vratili stringy SQL updateov, tlacovych zostav (sinea) ale aby
to bolo obsiahnute v exe file.

Dynamicka pole a access violation

[*] Martin Pesava <jimx(zv)volny(tec)cz> - 7.5.2002 12:21:12

Ahojte, delam na jednom programu, kde pouzivam nekolik dynamickych
poli (+ kresleni na canvas a nejake ty vypocty) a ted najednou vznikl
nejaky problem s tim, ze aplikace mi nahodne pada na access violation.
Kdyz ji krokuju, tak je vse v poradku, kdyz ji ale spustim, tak pri
urcite akci spadne (nacteni souboru a ulozeni dat z nej do pole). A
take vzdy pri ukoncovani programu to spadne. Asi tam nekde spatne
pracuji s temi poli, dostavam se treba za rozsah ... i kdyz mi prijde,
ze to mam dobre. A ted dotaz. Jak zjistim, kde mam co spatne? Zkousel
jsem MemProof, ale v nem mi ta aplikace spadla. Kdyz to krokuju v
Delphi, tak se vsechno tvari tak jak to ma byt a take ze nic nespadne.
Kdyz to ovsem v Delphi spustim, tak to take spadne ... co proboha s
tim mam delat??? Predem dik za vsechny rada, porady a napady :)

--
Martin mailto:jimx(zv)volny(tec)cz

Ramdisk pro FireBirda

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 7.5.2002 12:24:47

> 1) Zaznamy v ibconfig jsou bez # na zacatku radku ? # je komentar

Puvodne nebyly, ale po odstraneni # se nic nezmenilo. Dotaz: je potreba po
uprave ibconfig delat restart pocitace - pokud ano, jak hluboky? Po par
upravach jsem delal restart celeho pocitace, ale jinak jen prehlaseni
uzivatele.

> 2) Jsou radky v ibconfig kratsi nez 74 znaku ?

Ano, konkretne tyto:

TMP_DIRECTORY 60000000 "R:\TEMP"
TMP_DIRECTORY 300000000 "D:\TEMP"

Ram disk ma velikost 64KB.

> 3) Je nastaveni TMP, TEMP atd. provedeno tak, aby to Firebird videl ?
> Na NT se to dela v nejakem blaznivem dialogu v systemovem nastaveni.

Pres Ovladaci panely - System, zalozka prostredi. Promenne jsou ve dvou
skupinach - systemove promenne, kde se nic podobneho TEMP
nevyskytuje, a nastaveni prostredi pro uzivatele, za nehoz se prihlasuji, a
tam jsou tri tempy (TEMP, TMP, INTERBASE_TMP) a path.

Je v tom nekde chyba? Specialne promennou TEMP napr. postovni
program urcite vidi, protoze kdyz na ramdisku nebyl adresar temp, tak
postak prskal.

David Lebeda

FB: Delka indexu

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 7.5.2002 12:26:53

Zdravim,

uvazuje se o prodlouzeni maximalni delky klice ???
Ted zpracovavam ISKN (IS Katastru nemovitosti) a tam maji polozky v
primarnim klici definovany jako Numeric(30,0) a nektere unikatni constrainty
se skladaji treba ze 4 polozek... :(((

String kontainer v projekte

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 7.5.2002 12:27:41

Cau, TRoland :-)

> [...]
> som ich pouzivat ako vysledky funkcii. Ide mi o to aby mi
> vratili stringy SQL updateov, tlacovych zostav (sinea) ale

Najjednoduchsie je to cez direktivu resourcestring, ak text nepresahuje
dlzku 4097 znakov.
Inak si mozes vytvorit .rc subor, kde mozes pouzit napriklad RCDATA alebo
user-defined, tam je mozne ulozit cokolvek. Syntax .rc suboru je popisana v
Platform SDK.
Ak ten .rc subor priradis do projektu, Delphi automaticky pri kompilacii
vytvori .res a prilinkuje ho k vyslednemu .exe, .dll atd.
Rucne to mozes robit pomocou brcc32.exe a direktivy {$R myres.res} v svojom
projekte.

Hierarchia component a potomok

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 7.5.2002 11:37:23

Ahoj
mam asi taku amatersku otazku ale neviem si rady:
Mam object(obraz) ktory by som chcel aby sa vykresloval
podla potreby bud na Image alebo na DXDraw. (Z DelphiX)

Tieto dve komponenty maju spolocnu hierarchiu
predkov
TObject->TPersistent->TComponent->TControl
a potom si uz kazdy ide svojou cestou.

Otazka mozem zadefinovat premennu mojho objektu
napr: Destination ako TControl?

Potom budem musiet v procedurach asi rozlisovat
ci je Destination nadefinovana ako TWinControl
alebo TGraphControl ale ake este nastrahy ma cakaju?
Vdaka
Peter Surovy

FB: Delka indexu

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 7.5.2002 12:43:37

> [...]
> primarnim klici definovany jako Numeric(30,0) a nektere unikatni
> constrainty se skladaji treba ze 4 polozek... :(((

nevim, jaka je maximalni delka klice IB, ale spis se mi zda podezrely ten typ Numeric(30,0) - to
tam skutecne maji tak dlouha cisla? Tim, ze bys pouzil 32bitove nebo 64bitove cele cislo, by se
dost mista usetrilo - do 64bitoveho se vejdou dost velke hodnoty a zabira prijatelnych 8 bytu...

Karel Rys

GetProcAddress a spusteni funkce

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.5.2002 12:47:41

From: "Milan Tome�" <milan.tomes(zv)haida(tec)cz>
> [...]
> program uplne mimo IDE tak to chodi tzn. spusti se skutecne pouze jednou.

Me to funguje i v tomto pripade spravne, na prikladu SingleInstExample.dpr.
Jaka verze JCL, Delphi a OS ?

Petr Vones

WInSock a SMTP

[*] WhiteBear <whitebear(zv)centrum(tec)cz> - 7.5.2002 12:56:22

Dobr� den,

Nevite nekdo, jak odchytit chybova hlaseni WINSOCKU, nebo jak
osetrit pry odesilani mailu prez SMTP spatne nastaveneho hosta?

WhiteBear
whitebear(zv)centrum(tec)cz

"Letajici papiry" pri kopirovani souboru

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 7.5.2002 13:10:58

Hledej primo v liste s komponentami .... jmenuje se to myslim Animate.

Petr

Ahojte!

Mam jeden dotaz - do formulare, kde pres ProgressBar zobrazuju
postup kopirovani dat, bych chtel jeste pridelat takovou tu animaci s
letajicimi papiry ze slozky do slozky (tak jak to ma MSIE v dialogu
pro download). Muzete poradit jak na to?

Jirka.

WInSock Error

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 7.5.2002 13:11:54

> [...]
> Nevite, jak zajistit, aby se tato nezobrazovala, jak ji odchytit, a v
> pripade, ze nastane, tak na ni v programu zareagovat tim, ze se vyhodi

U techto komponent by to melo jit ostrit pres obsluhu exceptions...

Nicmene v tvem pripade bych se snazil temto komponentam vyhnout, a
pouzit trebas Indy, nebo jeste lepe Synapsi.

Synapse totiz primarne sdeluje chyby nastaveni chyboveho kodu a ne
vyskakovanim nejake hlasky. Takze se to programove dobre obsluhuje.
Pokud ovsem touzis po exceptions, staci zmenit jednu property a hned
ti bude synapse exceptions generovat. Takze kazdy si muze snadno
vybrat takovy zpusob osetrovani chyb, jaky mu nejlepe vyhovuje.

Pripojeni na Internet

[*] Milos Hernych <milos.hernych(zv)vslib(tec)cz> - 7.5.2002 13:14:41

> [...]
> vrstvu a pak nejak dostat prijate pakety do TCP/IP systemu (a odeslane
> zase do PPP). Cili by to zrejme obnaselo psat kernel mode drivery ...

Mne by ke stesti stacilo misto TCP "jenom" UDP. Pokud ovsem existuje
implementace PPP pro GameBoye nebo 51cku, tak se domnivam, ze "neco" bude
existovat i pro PC.

M.H.

FB: Delka indexu

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 7.5.2002 13:14:56

To je mi jasne, ale ja to nevymyslel - tuhle "vychytavku" ma na svedomi
firma APP Czech s.r.o., ktera za tyhle (admine promin) hovadiny inkasovala
144 000 000,- Kc !!!