String kontainer v projekte

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 7.5.2002 13:17:30

A reknes Delphi aby ten .rc soubor pridali do exe ??? Ja jsem se o to
pokousel s direktivou $R a neustale jsem dostaval nejake chybove hlaseni.
Priznam se, ze jsem se po tom moc nepidil - radsi jsem proste spustil brcc32
a prilinkoval res :)))

> Inak si mozes vytvorit .rc subor, kde mozes pouzit napriklad RCDATA alebo
> user-defined, tam je mozne ulozit cokolvek. Syntax .rc suboru je
> popisana v
> Platform SDK.
> Ak ten .rc subor priradis do projektu, Delphi automaticky pri kompilacii
> vytvori .res a prilinkuje ho k vyslednemu .exe, .dll atd.

String kontainer v projekte

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.5.2002 13:19:38

From: "Milan Tomes" <milan.tomes(zv)haida(tec)cz>
> [...]
> Priznam se, ze jsem se po tom moc nepidil - radsi jsem proste spustil brcc32

Musis ho priradit do projektu v Project Manageru. Pak uz to funguje jak ma.

Petr Vones

Dynamicka pole a access violation

[*] David Men��k <MensikD(zv)seznam(tec)cz> - 07.5.2002 13:19:28

Nejlepsi by asi bylo to opravit ;) Ale ted vazne - zkus si vypisovat
do debug okna rozsah pole a akt. index kam sahas pri operacich nad
poli, pokud mas podezreni na spatnou praci s poli...

Ozon

Dne 7.�kv�ten�2002, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

> [...]
> urcite akci spadne (nacteni souboru a ulozeni dat z nej do pole). A
> take vzdy pri ukoncovani programu to spadne. Asi tam nekde spatne
> pracuji s temi poli, dostavam se treba za rozsah ... i kdyz mi prijde,
> ze to mam dobre. A ted dotaz. Jak zjistim, kde mam co spatne? Zkousel
> jsem MemProof, ale v nem mi ta aplikace spadla. Kdyz to krokuju v
> Delphi, tak se vsechno tvari tak jak to ma byt a take ze nic nespadne.
> Kdyz to ovsem v Delphi spustim, tak to take spadne ... co proboha s
> tim mam delat??? Predem dik za vsechny rada, porady a napady :)

Reklama:
Kam do kina ci divadla? http://kultura.seznam(tec)cz

Re[2]: Dynamicka pole a access violation

[*] Martin Pesava <jimx(zv)volny(tec)cz> - 7.5.2002 13:24:23

Mno, ale kdy ... kdyz to krokuju, tak to funguje. Jedine, ze bych
normalne pri behu aplikace to vypisoval treba na formular ... nebo do
souboru ...
Nic jineho to imho byt nemuze. Protoze pak uz je tam jenom kresleni na
canvas a vypocty.

--

> [...]
> do debug okna rozsah pole a akt. index kam sahas pri operacich nad
> poli, pokud mas podezreni na spatnou praci s poli...

Menu aplikace v D5 a Win2000

[*] Martin Kriz <m_kriz(zv)del(tec)cz> - 7.5.2002 13:28:47

Zdravim,
nesetkal se nekdo s nasledujicim problemem, v menu aplikace napsane v D5
enterprise a spustene pod Win2000 (SP2) nelze menit velikost fontu a
podtrzene pismeno (napr. &File) v menu aplikace se take nezobrazi.
Predem dik za jekekoliv informace ohledne tohoto problemu.

Martin

"Letajici papiry" pri kopirovani souboru

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 7.5.2002 13:35:32

zkus komponentu TAnimate (na zalozce Win32)

likeapear

| postup kopirovani dat, bych chtel jeste pridelat takovou tu animaci s
| letajicimi papiry ze slozky do slozky (tak jak to ma MSIE v dialogu
| pro download). Muzete poradit jak na to?

Menu aplikace v D5 a Win2000

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 7.5.2002 13:41:27

Martin Kriz dne 7 May 2002 v 13:28:

> [...]
> a podtrzene pismeno (napr. &File) v menu aplikace se take nezobrazi.
> Predem dik za jekekoliv informace ohledne tohoto problemu.

Podtrzene pismeno: to je vec nastaveni Windows, podivej se do Nastaveni obrazovky, efekty -
standardne je tam nastaveno, ze to neni podtrzeno, dokud nestisknes klavesu Alt.

Karel Rys

"Letajici papiry" pri kopirovani souboru

[*] R�na Tom� <Tomas.Runa(zv)merlin(tec)cz> - 7.5.2002 13:47:56

Zkus komponenty TAnimate ze std palety Delf a vyber si CommonAvi, jake se ti
bude hodit

Od: Jiri Novotny [mailto:novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz]
Odesl�no: 7. kv�tna 2002 14:08
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: "Letajici papiry" pri kopirovani souboru

Ahojte!

Mam jeden dotaz - do formulare, kde pres ProgressBar zobrazuju
postup kopirovani dat, bych chtel jeste pridelat takovou tu animaci s
letajicimi papiry ze slozky do slozky (tak jak to ma MSIE v dialogu
pro download). Muzete poradit jak na to?

Jirka.

Kopirovanie udajov FireBirdu v jednej tabulke

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 7.5.2002 13:49:17

No nejdrive si musis "vyzobnout" vsechny zaznamy, ktere maji Napojene = null
a vsechny vlozit s novymi ID (ktere zjistis napr. pomoci select max(ID) + 1
max_ID from nazev_tabulky) a vzdy si ulozit do nejakeho pole stare ID a nove
ID. Potom, v druhem kroku, "vyzobnes" ostatni zaznamy s Napojene <> null a
vzdycky musis najit v poli stare ID a nahradit ho novym.

> Mam tabulku kde je field ID(primary) a Napojene (ukazuje na
> nejake ID ak je
> podriadene) a ROK ktory mi identifikuje, ze do ktoreho roku sa
> zaraduje a dalsie fieldy s udajmi. Foreign Key je medzi Napojene a ID.
> Ako najjednoduhsie (alebo ako) okopirujem data v tej istej
> tabulke, tak aby mi
> vznikli riadky rovnakej struktury ale ROK=2001 a samozrejme sa musi
> zmenit aj ID a Napojene lebo Napojene uz musi ukazovat na nove ID.
> Best regards, TRoland

"Letajici papiry" pri kopirovani souboru

[*] Jiri Novotny <novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz> - 7.5.2002 13:08:09

[...]

IBX v threadech

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 7.5.2002 15:06:06

Ahoj,

potreboval bych spustit nekolik dotazu v IBSQL paralelne ve vice
vlaknech. Docetl jsem se v archivu, ze kazdy thread musi mit vlastni
IBDatabasi (+ dalsi podminky). Znamena to, ze tuto komponentu
musim vytvaret az za behu v kodu, nebo lze nejak pouzit
komponentu vytvorenou jiz v dobe navrhu (hlavnim vlaknem jinak
nepouzivana)?
Nebo - existuje jina cesta, jak provest ve vice vlaknech
soucasne vice dotazu, ale s jednou obdobou komponenty
IBDatabase? - myslim IBO ci jine knihovny.

kdo mi spravi disk

[*] <ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz> - 7.5.2002 15:07:07

www.tdp(tec)cz
Na Slupi 2a
Tel. 02/24999777, 299 760

Ivan Virag

>Je mozny, ze bych odpalil elektroniku? Ani bios ho nenajde a ten prece najde
>i samotnou desku z HDD bez pripojene mechaniky.

>Muzete mi prosim poradit nejakou firmu, kde na to maji odborniky?

>Zdenek

Dynamicka pole a access violation

[*] Ales Martinik <amartinik(zv)artbrno(tec)cz> - 7.5.2002 15:40:44

Ten problem jsem mel taky, zapnul jsem range check error a ten to odchytil
driv nez access violation.
Vetsinou slo o zapis + prvek za koncem pole, protoze je indexovano od 0 do
Length-1.
Pak jsem zacal v cyklech pouzivat 0 to High(Pole) a mam pokoj.
Range check nepomuze, pokud delas Move z/do tohoto pole.
Ales Martinik

Vrat zoznam resources - pre Petra Vonese

Hello Delphi CZ konferencia!

Nie je mi uplne jasne podla toho neuplneho help k JCL (Resource
section) ako dostanem zoznam resources v projekte. Nie je niekde
uplnejsia napoveda ?

Ladenie vykonu FB

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 7.5.2002 15:49:37

> Vytvoril som si velku databazu a skusam doladovat jej vykon, skusam
> upravovat plany selectov,... Ale mam problem zistit, ktory dotaz, ukon
> kolko trva. Je mi jasne, ze ak pouzijem nejaku konzolu a budem do nej

V IBObjects jsou komponenty ib_monitor a ib_profiler (zalozka IboTools).

TIB_MONITOR:
Komponenta monitoruje Interbase API a je navrzena tak, aby pri jeji
deaktivaci (Enabled false) nedoslo k zadne degradaci vykonu. Pri mereni
pochopitelne k degradaci dochazi.
Monitoru se nastavi prislusne pripojeni k DB (IB_Connection) do
ProfilerConnection a zda se maji vypisovat casove udaje (IncludeTimeStamps
true). Monitorovani muze byt aktivni (Enabled true) ci vypnute. Upresni se,
co se ma monitorovat (Connection, Transaction, Statements, Row, Blob, Array,
ClientTracking, Profile) a co se ma vypisovat u Statement (Allocate,
Prepare, Describe, StatementInfo, Execute, ExecuteImmediate a ServerCursor).
Komponenta ma udalost OnMonitorOutput, kde se obslouzi vysledny retezec
(poslat do Memo, do souboru, vytisknout,...).
Jednotlive vracene polozky (Items) jsou oddeleny pomoci ItemEnd a ItemStart
a radky jsou ukonceny pomoci rezezce NewLineText (std.CRLF).
Priklad vypisu:
/*---
CONNECT DATABASE azrael:/database/BigSelect.gdb
DB_HANDLE = 13900936
SECONDS = 0,089
----*/

TIB_PROFILER:
Komponenta ziskava pomoci isc_database_info() informace o pouziti pameti a
dalsi informace o stavu serveru . Zakladnim cilem je ziskat prehled o casove
a pametove narocnosti jednotlivych operaci a umoznit tim optimalizaci
aplikace.
Nastavuje se pripojeni IB_Connection, dale pouziti casovych udaju
(IncludeTimeStamps) a skupiny ProfilerGroups, ktere budou monitorovany
(Memory, Pages, Read, Record, VersionRemoval).
Skupiny Memory a Pages vraci hodnoty pro cely server (vsechny procesy),
ostatni pak jen pro dane pripojeni.
Ziskane hodnoty jsou:
BufferReads - pocet cteni pametovych bufferu
BufferWrites - pocet zapisu pametovych bufferu
CurrentMemory - aktualni mnozstvi pameti pouzite serverem
MaxMemory - maximalni mnozstvi pouzite pameti od prvniho pripojeni k DB
NumBuffers - pocet alokovanych pametovych bufferu
NumPages -
PageReads - pocet cteni stranek
PageWrites - pocet zapisu stranek
U kazde hodnoty existuje jeste DELTA tvar, ktery vraci rozdil proti
predchozimu stavu.
Informace ze serveru se nactou metodou Mark(s resetem pozice) ci Grab,
metoda Report je vrati v retezci.
Vracene hodnoty jsou napriklad:

[ 7.5.2002 15:30:56 ]
PROFILE DIFF REPORT -- Konec
*** OVERALL SERVER PROCESS ***
Current Memory = 9 164 800 (+45 056)
Max Memory = 9 289 832 (+38 928)
Num Buffer Reads = 1 244 (+405)
Num Buffer Writes = 3 (+1)
Num Page Reads = 78 (+24)
Num Page Writes = 3 (+1)
*** SEQUENTIAL (NON-INDEXED) READS *** 6
6 RDB$RELATION_CONSTRAINTS
*** INDEXED READS *** 107
38 RDB$FIELDS
13 RDB$INDICES
38 RDB$RELATION_FIELDS
1 RDB$INDEX_SEGMENTS
9 RDB$RELATIONS
3 RDB$FORMATS
2 RDB$SECURITY_CLASSES
2 RDB$TRIGGERS
1 RDB$GENERATORS

Pripojeni na Internet

[*] Malecek Ondrej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 7.5.2002 15:54:49

Presne tohle jsme realizovali na 8051. Bohuzel to je v C a zdrojaky
poskytnout nemuzu. Vychazeli jsme ze zdrojaku PPP pro linux (neco takoveho
by mela obsahovat asi kazda distribuce linuxu). Obsluha techto protokolu na
seriove lince neni nijak zavratne slozita (tak za mesic se v tom clovek
docela rozumne orientuje). Pokud bys to chtel delat na PC, asi by to
znamenalo obsluhovat protokol primo v aplikaci => neni pak mozno pres to
komunikovat pres standardni veci z Win, ale pouze z tve aplikace. Abych
pravdu rekl, nezda se mi jako uplne nejstastnejsi napad se tim ve Win
zabyvat.

Ondrej

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Mne by ke stesti stacilo misto TCP "jenom" UDP. Pokud ovsem existuje
> implementace PPP pro GameBoye nebo 51cku, tak se domnivam, ze "neco" bude
> existovat i pro PC.
>
> M.H.

Ramdisk pro FireBirda

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 7.5.2002 16:00:23

> Pres Ovladaci panely - System, zalozka prostredi. Promenne
> jsou ve dvou
> skupinach - systemove promenne, kde se nic podobneho TEMP
> nevyskytuje, a nastaveni prostredi pro uzivatele, za nehoz se
> prihlasuji, a
> tam jsou tri tempy (TEMP, TMP, INTERBASE_TMP) a path.

Interbase ale asi nebezi pod Tvojim uzivatelskym uctom. By default je to
Local System, a tento ucet Tvoje premenne nevidi. Skus to Nadefinovat v tych
systemovych premennych, tie su globalne pre vsetkych uzivatelov.

Pripojeni na Internet

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 7.5.2002 16:02:11

PPP

> Mne by ke stesti stacilo misto TCP "jenom" UDP. Pokud ovsem existuje
> implementace PPP pro GameBoye nebo 51cku, tak se domnivam, ze "neco"
bude
> existovat i pro PC.

neni problem s implementaci PPP (zdrojaku je habadej). Pokud to
potrebujes jen pro vlastni aplikaci (cili nikoliv zacleneni Tveho PPP
do systemu) pak to tak velky problem nebude.

D. Toman

Pripojeni na Internet

[*] Milos Hernych <milos.hernych(zv)vslib(tec)cz> - 7.5.2002 16:26:23

> neni problem s implementaci PPP (zdrojaku je habadej). Pokud to
> potrebujes jen pro vlastni aplikaci (cili nikoliv zacleneni Tveho PPP
> do systemu) pak to tak velky problem nebude.

Pro vlastni aplikaci, z tech zdrojaku jsem nasel jenom neco v cecku pro
procesor Motorola 68....

M.H.

Ramdisk pro FireBirda

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 7.5.2002 16:29:38

Lebeda David dne 7 May 2002 v 12:24:

> Puvodne nebyly, ale po odstraneni # se nic nezmenilo. Dotaz: je
> potreba po uprave ibconfig delat restart pocitace - pokud ano, jak
> hluboky? Po par upravach jsem delal restart celeho pocitace, ale jinak
> jen prehlaseni uzivatele.

Prehlaseni uzivatele podle meho soudu nestaci, nebot IB server bezi zrejme jako sluzba, tj. i v
okamziku, kdy nikdo prihlaseny neni... Ale melo by naopak stacit pomoci Server Managera IB server
stopnout a znovu spustit...

Karel Rys

HDD- pocet a jmena

[*] WhiteBear <whitebear(zv)centrum(tec)cz> - 7.5.2002 16:37:03

Dobr� den,

nevite jak udelat funkci, ktera zjisti, zda jsou kromne C:\ pritomny i dalsi pevne disky? nechci CDROM

WhiteBear
whitebear(zv)centrum(tec)cz

"Letajici papiry" pri kopirovani souboru

[*] <ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz> - 7.5.2002 16:55:13

Zdravim

Takhle to chodi bez jakychkoliv pridavnych komponent. vFunc se nastavi na typ operace a ty binarni nuly na konci retezce pFrom a pTo jsou nezbytne.

FileOp: TSHFileOpStruct;
begin
ZeroMemory((zv)FileOp, Sizeof(FileOp));
with FileOp do begin
Wnd := Application.MainForm.Handle;
wFunc := FO_COPY;
pFrom := 'C:\Dokumenty\*.*'#0#0;
pTo := 'd:\Pokus\'#0#0;
fFlags := FOF_ALLOWUNDO;
end;
if (SHFileOperation(FileOp) <> 0) or (FileOp.fAnyOperationsAborted) then begin
ShowMessage('Error');

Ivan Virag

Od: Jiri Novotny [mailto:novotny(zv)ftknw.upol(tec)cz]
Odesl�no: 7. kv�tna 2002 14:08
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
[...]

Jak prevest promrnuo typu TDateTime na integer

[*] Jan =?ISO-8859-2?Q?=A9imeck=FD ?= <senetka(zv)centrum(tec)cz> - 07.5.2002 16:56:38

Dobry den, jak mam prevest promenou typu TDateTime do premene
typu integer, kde vysledkem bude cas v sekundach.

Predem dekuji za kazdou radu.

S Pozdravem J.S.

--------------------
ZDARMA a RYCHL� zas�l�n� SMS z www.posliSMS(tec)cz

OT: sit a WinXP

[*] Zden�k �t�p�nek�����^��ޏ����� - 7.5.2002 18:03:09

Zdravim

I kdyz uz jsem se na to jednou ptal a je to na mnoha mistech neustale
omilane tema, stale si nevim rady s jednou veci.

Je to peer-to-peer sit bez DNS. Stanice jsou mix W95, WinMe a WinXP. Sitove
adresy mam napevno 123.123.123.1 az 123.123.123.4 a masku mam 255.255.0.0.
DNS jsem podle rady nechal prazdny. Podle toho co jsem vedel jsem XP
nastavil. Zjednodusene sdileni jsem zapnul.

Klienta Win95 normalne vidim a muzu na nej. Vsechno funguje, ale
zobrazeni sdilenych polozek tohoto klienta trva podivne moc dlouho. Soubor
hosts jsem nastavil. Jakoby se snazil prohledavat celou sit. Je sice fakt,
ze klient 95 je 386 40MHz, ale driv s 95 - 98 to slo v pohode. Pomohla by
zmena masky na 255.255.255.000?

Odpovedi na zstepanek(zv)atlas(tec)cz.

"Letajici papiry" pri kopirovani souboru

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 7.5.2002 18:41:06

Zdravim

Je to obycejne AVI. Je ulozene v knihovne shell32.dll (v 9x i 2K). Staci ho
vhodnym resource extractorem vyextrahovat (muzu poslat) a pouzit asi
mediaplayer pripadne nejaky jednodussi prehravac. Mediaplayer mi prijde
zbytecne moc nabity funkcemi.

> [...]
> letajicimi papiry ze slozky do slozky (tak jak to ma MSIE v dialogu
> pro download). Muzete poradit jak na to?

[*] Vaclav Votipka <vaclav.votipka(zv)merlin(tec)cz> - 07.5.2002 18:55:46

Martin Pesava wrote:

>Ahojte, delam na jednom programu, kde pouzivam nekolik dynamickych
>poli (+ kresleni na canvas a nejake ty vypocty) a ted najednou vznikl
>nejaky problem s tim, ze aplikace mi nahodne pada na access violation.

Access violation vypisuje adresu, kde k chybe doslo. Tuto adresu je
mozne dohledat pomoci prikazu v menu Search/find error.
Kdyz budes mit stesti, ukaze ti to radku, na ktere doslo k chybe.

Taky existuje nejaky expert v JCL, ktery ti umozni zkompilovat vysledny
exe tak, ze pri vzniku exception ti ukaze CallStack a z toho se da dobre
zjistit, co se v tom programu vlastne stalo. Nazev si ale nepamatuju -
momentalne to nemam nainstalovane.

eNca

Prevod promene TDateTime na Integer

[*] Vaclav Votipka <vaclav.votipka(zv)merlin(tec)cz> - 07.5.2002 19:03:52

Jan Simecky wrote:

>Dobry den, jak mam prevest promenou typu TDateTime do premene
>typu integer, kde vysledkem bude cas v sekundach.

Snad to napisu spravne:

function DateTime2Sec(DateTime: TDateTime):integer;
begin
Result = Trunc(DateTime * 24*60*60);
end;

vysledkem bude cas v sekundach od pulnoci 30.12.1899

eNca

Re[2]: Dynamicka pole a access violation

[*] Martin Pesava <jimx(zv)volny(tec)cz> - 7.5.2002 22:13:36

Vsude pouzivam
for i:=0 to Length(pole)-1 do ...
je to tak spravne?
A jeste jeden dotaz, mam dylku toho pole napr pri ukoncovani programu
nastavovat na 0 a nevadi, kdyz pri nacitani dat ze souboru to pole
postupne zvetsuju a pridavam na konec?

--

> [...]
> Ales Martinik

Martin mailto:jimx(zv)volny(tec)cz

"Letajici papiry" pri kopirovani souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.5.2002 22:32:41

Puvodni zprava, kterou napsal Zdenek Stepanek dne 7 May 2002:

> Je to obycejne AVI. Je ulozene v knihovne shell32.dll (v 9x i 2K). Staci
> ho vhodnym resource extractorem vyextrahovat (muzu poslat) a pouzit asi

Myslis si, ze je legalni pouzivat grafiku Microsoftu ve svem programu?

Spo�i�

[*] Ondrej Skipala <OSkip(zv)seznam(tec)cz> - 07.5.2002 22:36:20

Cau. Nevite jak to udelat aby se pri behu meho programu nespoustel
sporic? Dik za
odpoved.

Reklama:
WWW stranky zdarma na http://www.sweb(tec)cz

"Letajici papiry" pri kopirovani souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.5.2002 22:39:35

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> Myslis si, ze je legalni pouzivat grafiku Microsoftu ve svem programu?

V tomto pripade ano, protoze neni treba nic extrahovat, ale staci pouzit
komponentu TAnimate a nastavit vlastnost CommonAVI na aviCopyFiles

Petr Vones

"Letajici papiry" pri kopirovani souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 7.5.2002 22:45:50

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Vones dne 7 May 2002:

> V tomto pripade ano, protoze neni treba nic extrahovat, ale staci pouzit
> komponentu TAnimate a nastavit vlastnost CommonAVI na aviCopyFiles

Stejne jako lze pouzit primo API na kopirovani souboru, ktere to ukazuje.
Me vsak neslo o pouziti bez extrakce, me slo o tu extrakci.

Dynamicka pole a access violation 2

[*] Martin Pesava <jimx(zv)volny(tec)cz> - 7.5.2002 23:54:38

... tak mam novy poznatek. Chyba se deje v tomto kusu kodu:

l:=Length(Terrain)-2; ShowMessage(IntToStr(l)); //tady se zobrazi'40'
for i:=0 to l do begin
k:=(Terrain[i+1].y-Terrain[i].y)/(Terrain[i+1].x-Terrain[i].x);
y0:=Round(Terrain[i].y-k*Terrain[i].x);
for c:=Round(Terrain[i].x) to Round(Terrain[i+1].x) do Envelope[c]:=k*c+y0;
end;

a na tom poslednim radku to vypadne s range check chybou a i ma
hodnotu hodne velkou neco kolem 400tisic - pokazde je to hodnota jina.

jinak
k : real; l,c,i,y0 : Integer
Terrain : array of record x,y:Real end;
Envelope : array of Real;

jo a ... D6Personal a Win98
jdu si s tim jeste trochu hrat, ale kdybyste nekdo na neco prisel, tak
by to bylo super, predem dik za rady :)
--
Martin mailto:jimx(zv)volny(tec)cz

Dynamicka pole a access violation 3

[*] Martin Pesava <jimx(zv)volny(tec)cz> - 8.5.2002 00:00:42

tak jeste dodatek ... kdyz tam pridam:

> l:=Length(Terrain)-2; ShowMessage(IntToStr(l)); //tady se zobrazi'40'
> for i:=0 to l do begin
ShowMessage('i: '+IntToStr(i));
> k:=(Terrain[i+1].y-Terrain[i].y)/(Terrain[i+1].x-Terrain[i].x);
> y0:=Round(Terrain[i].y-k*Terrain[i].x);
> for c:=Round(Terrain[i].x) to Round(Terrain[i+1].x) do Envelope[c]:=k*c+y0;
> end;
tak to postupne zobrazuje cisla 0 - 40 a pak to v pohode probehne dal.
Jeste dodatek, je to jednovlaknova aplikace, takze ja uz fakt nevim,
co s tim :((

Martin mailto:jimx(zv)volny(tec)cz

Dynamicka pole a access violation 4

[*] Martin Pesava <jimx(zv)volny(tec)cz> - 8.5.2002 00:33:29

Tak snad naposledy ... ale je to stejne divne; prepsal jsem ten cyklus
z for-to-do na while-do, proste takhle:

i:=1; while i<Length(Terrain)-1 do begin
k:=(Terrain[i].y-Terrain[i-1].y)/(Terrain[i].x-Terrain[i-1].x);
y0:=Round(Terrain[i-1].y-k*Terrain[i-1].x);
for c:=Round(Terrain[i-1].x) to Round(Terrain[i].x) do Envelope[c]:=k*c+y0;
inc(i);
end;

a svete div se, funguje to a nepada to ... heureka :)
... ale i tak je mi divny, ze to puvodni padalo :((( Pritom to fachalo
predtim v pohode a az po pridani nejakeho kodu, kterej s timhle nemel
vubec nic spolecneho to zacalo takhle zlobit ... jedine mozna jeste
zkusit SP, ale to se mi ted v noci nece, tak dobrou :)))

--
Martin mailto:jimx(zv)volny(tec)cz

Vrat zoznam resources

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 8.5.2002 01:25:09

From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>
> Nie je mi uplne jasne podla toho neuplneho help k JCL (Resource
> section) ako dostanem zoznam resources v projekte. Nie je niekde

Zalezi na tom jakych resources. Napriklad pro RCDATA je mozne pouzit tyto dva
zpusoby. Ten druhy je vhodnejsi pokud ma jit o vypsani jen z vlastni aplikace:

uses
JclPeImage;

PeResourceKindNames(Application.ExeName, rtRCData, Memo1.Lines);

PeImage: TJclPeImage;
begin
PeImage := TJclPeImage.Create;
try
PeImage.AttachLoadedModule(HInstance);
PeImage.ResourceList.ListResourceNames(rtRCData, Memo1.Lines);
finally
PeImage.Free;

> uplnejsia napoveda ?

Bohuzel. Najit nekoho kdo je ochoten psat dokumentaci je opravdu nadlidsky
ukol ;-)

Petr Vones

Jak prevest promrnuo typu TDateTime na integer

sekundy:= Trunc(datum*86400);

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)
> [...]
>
> Predem dekuji za kazdou radu.
>
> S Pozdravem J.S.

"Letajici papiry" pri kopirovani souboru

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 8.5.2002 12:49:09

Zdravim

Pravda, sporna otazka, ale myslim si, ze je to v pohode. Kdybych rozsiroval
samotne avicko, tak asi ne, ale pokud ho zakomponuju do programu, tak je to
IMHO totez, jako bych pouzil komponentu Animate. Copak tim, ze si koupim
Delphi zaroven cast z toho platim Microsoftu za pouziti jejich animaci,
tlacitek apod?

> Myslis si, ze je legalni pouzivat grafiku Microsoftu ve svem programu?

Tabulky v jednom aliasy_surne

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 8.5.2002 12:52:32

Ahoj
neviete mi prosim vas niekto
rychlo poradit :
Mam alias na nejaku databazu - 2 tabulky typu
dbf na dvoch roznych compoch
na jednom pridam tabulku typu paradox
vsetko funguje ok ked
tuto tabulku prekopirujem na druhy
Komponenta Table ju nevidi stale vidi len prve dve
kde robim chybu?
:-(
Peter Surovy

Hromadna zmena casti kodu v celom projekte

Hello Delphi CZ konferencia!

Potrebujem premenovat premenne v celom projekte a je toho tam asi
dvesto na kazdu a nechce sa mi to rucne cez "Find in files" a kazdy
otrokarsky rucne prepisovat. Nemate alebo neviete nieco na toto ?

Windows state

[*] Jan Barinka <delphi(zv)barinka.nwt(tec)cz> - 8.5.2002 16:19:11

Problem stale pretrvava. Jak jsemu uz rikal, k chybe dochazi pri pouziti
prikazu napr. Form1.WindowState:=wsNormal. Tedy znovu se ptam, jakymi
ruznymi metodami se daji minimalizovat/maximalizovat MDI Child okna.

Jan Barinka / Jean-Michel /
e-mail: jan(zv)barinka.nwt(tec)cz

From: "Kroutil, Michal" <kroutilm(zv)wsc(tec)cz>

> [...]
> Potrebuji aby ta docasna tabulka mela
> moznosti jako SQL tabulka - tj. aby nad ni pracovaly vlozene procedury,

Ahoj.
Tohle bych spise resil na klientovi, nez docasnymi tabulkami na serveru.
Lze napriklad pouzit nejake memory table. Napr. z RxLib.

Douf�m, �e odchoz� zpr�va neobsahuje viry.

Re[2]: Ladenie vykonu FB

<<< 8. 5. 2002 23:48 - Leos Urban "Leos.Urban(zv)iol(tec)cz" >>>

LU> V IBObjects jsou komponenty ib_monitor a ib_profiler (zalozka IboTools).
Je to super, ale ja pouzivam IBX. Ale aj napriek tomu dakujem.

OT:Co chtit za zdrojove kody?

[*] Miroslav Novosad <mirnov(zv)atlas(tec)cz> - 9.5.2002 03:20:00

Upresneni:
Nevzniklo to v ramci pracovnich povinnosti, delal jsem to po vecerech,
resp. po nocich:-) Smlouvu jsem mel na "samostatne provadeni
geodetickych praci a zpracovani dat" (takze v praci jsem ani Delphi
nemel) a je "moje blbost", ze me bavi programovani a chtel jsem si
zjednodusit na muj vkus tezkopadny system, ktery jsem mel prevzit.

Jo, a 200 hod x kolik? Kdyby jen krat 100, tak ho omejou. Mam takove
tuseni, ze jeho predstava je nekde v radu 2-3 tisic:-)

M. Novosad

From: "Ing. Marek Kocan" <kocan(zv)ebchod(tec)cz>
> [...]
jsi
> ale dostal stejne uz zaplaceno nebo ne?) a ty vyfakturoval. KER

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 9.5.2002 07:16:32

Martin Pesava dne 8 May 2002 v 0:33:

> [...]
> vubec nic spolecneho to zacalo takhle zlobit ... jedine mozna jeste
> zkusit SP, ale to se mi ted v noci nece, tak dobrou :)))

kdyz se zamyslis nad tim poslednim radkem, kde pises, ze to padalo, tak nejpravdepodobnejsi
pricinou problemu je to, ze promenne Terrain[i-1].x nebo Terrain[i].x, ktere pouzivas jako meze v
tom for-cyklu promenne c, nabyvaji nejakych podivuhodnych hodnot mimo rozsah toho dynamickeho
pole. Ma tam opravdu byt Envelope[c]?

Karel Rys

OT:Co chtit za zdrojove kody?

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 9.5.2002 08:26:32

On 9 May 2002 at 3:20, Miroslav Novosad wrote:

> [...]
>
> Jo, a 200 hod x kolik? Kdyby jen krat 100, tak ho omejou. Mam takove
> tuseni, ze jeho predstava je nekde v radu 2-3 tisic:-)

Pokud jsi to skutecne delal ve svem volnem case a na svych
prostredcich, pak je cena straveneho casu adekvatni. Nebo sefovi
navrhni, ze to napises znovu v pracovni dobe, at si tedy spocita,
kolik by ho to stalo. :-)

Phone: 0603 551 282

Chyba nacteni dlouheho retezce

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 9.5.2002 08:32:11

Nejsou, je to jen text, ale prisel jsem na to, ze mi to ukazuje debuger, po testu je to v poradku.
Ale... Pokud se pokusim o prirazeni do listboxu (items.add()) tak to tvrde spadne, listbox zrejme nesnasi extremne dlouhe (20KB a vice) retezce.
Jaro B.

>To je zvlastni, neobsahuji ty retezce nahodou znak #0 ?
>
>Petr Vones

sit a WinXP

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 9.5.2002 08:51:32

maska je zbytecne siroka pro 4 PC, ale zkus pouzit adresni prostor C napriklad 192.168.1.1...192.168.1.255 mask 255.255.255.0

Od: Zden�k �t�p�nek [SMTP:zstepanek(zv)atlas(tec)cz]
Odesl�no: 7. kv�tna 2002 18:03
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: OT: sit a WinXP

[...]

Pohyb ProgressBaru

[*] jtomecek <jtomecek(zv)dezadata(tec)cz> - 9.5.2002 08:53:46

Dobry den,
jak ,prosim vas, nastavim pohyb progressbaru?

var I: Integer;
begin
for I : = I to 100 do
begin
Progressbar1.(jaka vlastnost?) : = I;
end;

Pohyb ProgressBaru

[*] Peter Laufer <laufer(zv)dmasys.sk> - 9.5.2002 08:55:15

progressbar1.position

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> Myslis si, ze je legalni pouzivat grafiku Microsoftu ve svem programu?

Pred casem jsem si zjistoval zda je mozne pouzit ikonky, zname z aplikaci
MS Office (novy, otevrit, ulozit, tisk, nahled, nuzky atd.). Nasel jsem o
tom informace v MSDN, kde psali ze nektere obrazky pouzit lze ale vetsinu
z nich nikoliv, ty ktere sly pouzit tam byly presne vyjmenovany.

Jeste k tem AVI vs. TAnimate a CommonAVI -- kdyz takovy program
spustis na Windows XP, maji tyto animace spatne pozadi, treba ruzove.
Stava se vam to take?

Martin Schayna

FB - Funkcia UPPER a pouzitie vo VIEW

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.5.2002 10:03:30

> [...]
>
> a na toto pouzijem "Select Upper(ViewField) frm Myview" tak funkcia
> Upper nepochopi, ze sa ma pouzit PXW_CSY a ne"UPPER"uje nase

Ahoj,

zkus (pisu z hlavy, tak to mozna nebude uplne presne)

select upper(ViewField collate PXW_CSY) from Myview

David Lebeda

Komponenta na porovnavani txt souboru

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 9.5.2002 10:10:08

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> [...]
> nastavit ji vlastnosti, pripojit k serveru, provest SQL dotaz, komponentu
> zase uvolnit a vlakno skoncit?
>
> Cemu ma vlastne ta druha komponenta IBDatabase zabranit? Jde jen o to,
> aby pres jednu IBDatabasi neby provadeno soucasne vice dotazu z
> ruznych vlaken, tj. ruzna vlakna mohou pouzivat jednu spolecnou
> IBDatabasi za predpokladu, ze dotaz provadi v danou chvili pouze jedine
> vlakno, nebo proste jedno vlakno nesmi sahnout na IBDatabasi jineho
> vlakna ani za predpokladu, ze ona IBDatabase je momentalne nevyuzita?

Delame to tak ze v kazdem threadu je vlastni komponenta IBDatabase
(a taky IBTransaction a IBSQL), ale je to proto ze nedokazeme zajistit
aby v jeden okamzik bezel pouze jeden SQL prikaz.

Mozna ze pokud toto zajistis, bude ti to fungovat. Proc to nevyzkousis?

Dale je potreba konektovat se na IB/FB server pomoci sitoveho
protokolu a ne lokalne, t.j. je treba nastavit pro databazi:
IBDatabase.DatabaseName := 'server:C:\cesta\soubor.gdb'

Martin Schayna

Komponenta na porovnavani txt souboru

[*] J�n TUNGLI <Jan.TUNGLI(zv)seznam(tec)cz> - 09.5.2002 10:19:53

Existuje uz velmi davno Fc.exe - (uz od cias DOS-u) na porovnanie
suborov a je velmi vykonny. Mozes ho zavolat aj z Delphi a vysledok
mozes zobrazit napr v memo.

Jan TUNGLI
jan.tungli(zv)seznam(tec)cz
http://www.tsoft.szm.com

Reklama:
Hledani lidi a jejich e-mailu: http://www.lide(tec)cz

IBX a thready

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.5.2002 10:22:17

> [...]
> aby v jeden okamzik bezel pouze jeden SQL prikaz.
>
> Mozna ze pokud toto zajistis, bude ti to fungovat. Proc to

Ahoj,

protoze takovy test nemusi dat odpoved na mou otazku. Treba by nastala
situace, kdy to na mem pocitaci, resp. na nasich pocitacich pojede dobre, a
jakmile to dostane zakaznik, zacne to tuhnout. Ta otazka je spis teoreticka
nez prakticka - nechci empiricky resit neco, kdyz presne nevim podstatu
problemu, tj. co mam vlastne resit.

David Lebeda

Re[2]: FB - Funkcia UPPER a pouzitie vo VIEW

<<< 9. 5. 2002 10:23 - Lebeda David "david.lebeda(zv)comarr(tec)cz" >>>
LD> zkus (pisu z hlavy, tak to mozna nebude uplne presne)
LD> select upper(ViewField collate PXW_CSY) from Myview

Napisal si to presne, ale ja prave toto chcem obist. O tomto som vedel
ale ja sa prave chcem vystrihat tej definicii COLLATE v DDL. Mam to
nadefinovane v DML tak by som to chcel naplno vyuzit. Proste ho len
donutit aby robil Upper zo skladaneho retazca vrateneho z View.

"Letajici papiry" pri kopirovani souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 9.5.2002 10:28:53

Puvodni zprava, kterou napsal Zdenek Stepanek dne 8 May 2002:

> Pravda, sporna otazka, ale myslim si, ze je to v pohode. Kdybych

Ja si myslim, ze to neni v pohode.

> [...]
> tim, ze si koupim Delphi zaroven cast z toho platim Microsoftu za pouziti

No to asi ne. Delphi platis Borlandu. Precti si tohle:

http://www.microsoft.com/permission/

Jak polozky z jednoho TreeView muzu vlozit do dals

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 09.5.2002 10:37:23

Ahoj,

protoze naplneni komponenty TreeView trva moc dlouho a ... proste mam komponentu
typu TreeView a do ni dam vsechny polozky.

Problem mam, kdyz chci tenhle pomocny TreeView dosadit do jinyho (resp. jeho polozky).
Zkosim tyhle varianty:

TreeView1.BeginUpdate;
TreeView1:=TreeProduktu;
TreeVeiw1.Assign(TreeProduktu);
TreeView1.Items:=TreeProduktu.Items;
TreeView1.Items.Assign(TreeProduktu.Items);
TreeView1.EndUpdate;

nic z vyse uvedeneho nevede k cili. Muzete mi nekdo poradit?

Diky Jiri
Sokol

Reklama:
Jak si stoji kurz koruny? http://kurzy.seznam(tec)cz

OT: WinCVS a sourceforge

[*] David Mensik <MensikD(zv)seznam(tec)cz> - 09.5.2002 10:45:54

Zdravim vsechny,
mate nekdo nejakou zkusenost jak rozchodit %subj%?
Mam zaregistrovany projekt na sourceforge stahl jsem si WinCVS ale
nemuzu to nejak nakonfigurovat.

Diky za pomoc,

Ozon

Reklama:
Kam do kina ci divadla? http://kultura.seznam(tec)cz

Skryta aplikace

[*] WhiteBear <whitebear(zv)centrum(tec)cz> - 9.5.2002 10:50:10

Dobr� den,
pracuji na programu, ktery bezi jko server na pozadi...
Potrebuji ho skryt tak, aby na nej uzivatel nemohl. Dokazu ho
skryt tak, aby byl pouze v tasklistu (to mi nevadi, tam by mel byt
videt), ale pokud uzivatel listuje mezi bezicimi aplikacemi pomoci
ALt+Tab, tak tam vidi jeho ikonu. Nevite, jak ji tady schovat?
Diky
Sukup

--

whitebear(zv)centrum(tec)cz

TDateTime

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 9.5.2002 11:12:33

Moc prosim o radu,

mam D5 a Win 2000.
V tabulce mam sloupec typu DATE a ten je prazdny, tedy NULL.
Mam nadefinovan type record:

type
Tpokus = record
Datum: TDate;

Pokus: TPokus;

Fajn, to funguje. Ted nactu hodnotu z tabulky:
DataSource1.DataSet.Pokus.Datum := Fields[0].AsDateTime;

Pri pouziti debugeru je po projiti hodnota Pokus.Datum nula.

Ale kdyz si ji dam vypsat napr. takhle:
ShowMessage(DatetimeToStr(Pokus.Datum));
dostanu vysledek '30.12.1899'

Jsem zcela mimo. Proc nedostanu hodnotu NULL nebo nula ???

Vasek

Neco jako Last v selectu

A nepomohlo by zmenit ORDER BY na DESC

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)
> [...]
> to nasimuloval pomoci skip, bych musel znat jejich pocet, jenze jeho
> zjisteni muze trvat dlouho (select count(*) vracejici velke cislo trva

TDateTime

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 09.5.2002 11:30:01

>Ale kdyz si ji dam vypsat napr. takhle:
>ShowMessage(DatetimeToStr(Pokus.Datum));
>dostanu vysledek '30.12.1899'

nula ve formatu TDateTime (nebo TDate) je opravdu datum 30.12.1899
23:59:59.9999999 to je spravne

od te doby se pocita pocet dni do dneska. Proto pokud treba napises
date:=365 a nechas si to vypsat, bude to 30.12.1900

Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://web.pinknet(tec)cz/~trosa/

Jak polozky z jednoho TreeView muzu vlozit do dals

Toto funguje bez problemov

TreeView1.Items.Assign(TreeView2.Items);

[...]

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 9.5.2002 12:08:35

Teoreticky se to da udelat tak ze si to setridis obracene a pouzijes FIRST.
Tobe ale zalezi urcite na poradi tak by se to dalo udelat pres STORED
PROCEDURE a tu si pak setridit jak chces. Problem je ze to nepujde
univerzalne podle toho jak si ten sql prikaz setridis ale bude to orezavat
podle te ulozene procedury.

Libor

> [...]
> to nasimuloval pomoci skip, bych musel znat jejich pocet, jenze jeho
> zjisteni muze trvat dlouho (select count(*) vracejici velke

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.5.2002 12:11:54

From: "Bene� Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> Ale... Pokud se pokusim o prirazeni do listboxu (items.add()) tak to tvrde
> spadne, listbox zrejme nesnasi extremne dlouhe (20KB a vice) retezce.

Aha, a jaky ma smysl zobrazovat v ListBoxu polozky ktere maji 20k znaku ?

Petr Vones

"Letajici papiry" pri kopirovani souboru

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 9.5.2002 12:16:45

Ahoj,

ruzove pozadi maji jen tehdy, pokud je na stanici nastavena barevna
hloubka <=16 bit.

> [...]
> Jeste k tem AVI vs. TAnimate a CommonAVI -- kdyz takovy program
> spustis na Windows XP, maji tyto animace spatne pozadi, treba ruzove.

TDateTime

Protoze typ TDateTime je definovan tak, ze se jedna o pocet dni resp. jejich
zlomku od 30.12.1899. Proto 0 odpovida tomuto datu. Abys dostal 0, musel bys
pouzit namisto DateTimeToStr funkci FloatToStr.

> [...]
> ShowMessage(DatetimeToStr(Pokus.Datum));
> dostanu vysledek '30.12.1899'

Hromadna zmena casti kodu v celom projekte

[*] Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 9.5.2002 12:57:01

Nazdar konference,
Umi PSPAD praci s RTF soubory? Jestlize ano, hodi se na psani RTF podkladu
pro napovedu ve forme WIN?

Ing. Jan Dvorak

TDateTime

[*] vachix <vachix(zv)centrum.sk> - 9.5.2002 13:01:46

pozri v helpe Delphi. klucove slovo TDateTime, prip. TDate

s pozdravom
vachix

> [...]
> ShowMessage(DatetimeToStr(Pokus.Datum));
> dostanu vysledek '30.12.1899'
>
> Jsem zcela mimo. Proc nedostanu hodnotu NULL nebo nula ???

OT: WinCVS a sourceforge

[*] Nagy Dusan <dnagy(zv)inomacomp.sk> - 09.5.2002 13:13:08

http://www.keczy(tec)cz/index.php?id=104

David Mensik wrote:

> [...]
> mate nekdo nejakou zkusenost jak rozchodit %subj%?
> Mam zaregistrovany projekt na sourceforge stahl jsem si WinCVS ale

INF

[*] delphi.konf(zv)atila(tec)cz - 9.5.2002 13:26:06

Prosim o pomoc,

hledal jsem snad vsude a nic kloudnyho jsem nenasel.
Potrebuju nainstalovat ActiveX pomoci *.inf . Nevim cim tento .inf soubor
sputit.

pp

MSDE na W98 a obecn� chyba s�t�

Mam nasledujici problem. U zakaznika byla od r 2000 nainstalovana DB
aplikace (tehdy v D3, MSDE 1, ODBCe). Tehdy to na W95 bezelo pro 4 uzivatele
bez problemu. Nyni vymenili PC (Celeron 400, W95), kde bezelo to MSDE, za
Celeron 1G s OS Win98SE. Nasledne nelze nakonektit vsechny 4 uzivatele
najednou, pripadne to trva 30s nez se otevre pomerne jednoducha tabulka
(pokud se vubec otevre). V logu mam nasledujici odkaz:

<SQL_ERROR>
Native: [11] State: [08001]
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][TCP/IP Sockets]Obecn� chyba s�t�.
Informace naleznete v dokumentaci k s�ti.
Native: [10055] State: [01000]
[Microsoft][ODBC SQL Server Driver][TCP/IP Sockets]ConnectionOpen
(connect()).
Native: [0] State: [01S00]
[Microsoft][Spr�vce ovlada�� ODBC] Neplatn� atribut spojovac�ho �et�zce.

Nevite nekdo kde a co hledat? Jinde na W9x, NT, 2000, XP bez problemku jedu.

Sroub

P.S. aaaaa, ted tady padlo, ze instalace probehla tak, ze se nainstalovalo
MSDE, vytvorila nova DB, vypnul se MS SQL service, prekopcila se ta stara DB
a znovu se nakopnul ten server. (Stary PC byl zavirovany, tak si soubory
pretahli, ale bohuzel nezazalohovali to). Co vcil?

Napoveda (was RE: Hromadna zmena casti kodu v celo

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 9.5.2002 13:45:04

Ahoj,

PSPad umi do rft exportovat, ale psat nikoliv (pokud mi tedy neco
neuniklo).

Ovsem psat v soucasne dobe napovedu v rtf je jako jezdit z Prahy do
Brna po polnich a lesnich cestach s rozbitou kolobezkou. Velmi
doporucovany zpusob je psat napovedy (a dokumentace) v necem
nezavislem (XML) a pak to prevest do jinych formatu (rtf, html, pdf,
chm, ...). K tomu je zrejme nejvhodnejsi XML DocBook:

DocBook:
* http://www.docbook.org/
* http://www.nwalsh.com/
povidani o XML a DocBooku:
* http://www.kosek(tec)cz/xml/dblh/frames.html (ono u Koska de facto vse
o XML a pripadne DocBooku)
* rozchozeni DocBooku a prevodu do ruznych jinych formatu:
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/docbook.shtml
* pokud pouzivas rkEdit
(http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/rkEdit.shtml), tak ten umi volat
kontextovou napovedu k DocBooku.

Vyhodou je, ze krome napovedy muzes z XML DocBooku generovat i napr.
uzivatelskou prirucku a dalsi.

Slavek

On 9 May 2002 at 12:57, Jan Dvorak wrote:
> [...]
> podkladu pro napovedu ve forme WIN?
>
> Ing. Jan Dvorak
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 9.5.2002 13:45:47

Nezobrazuji se (uzivatelsky prekresluji jen to co je potreba videt), jen tam jsou na prechodnou dobu uschovany, kvuli jednoduchosti. Puvodne bylo v retezci jen par udaju ale ted je jich najednou pres tisic (a to ma jen devet radku). Musel jsem to resit seznamem na pozadi a na viditelnem popredi jen managovat list na pozadi...
Takze problemek je asi uz vyresen

>Aha, a jaky ma smysl zobrazovat v ListBoxu polozky ktere maji 20k znaku ?
>Petr Vones

Hint v listboxu (podle T&T c 875) pomoci THintWind

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 9.5.2002 13:52:22

Ahoj,
zkusil jsem udelat napovedu podle T&T-875 pro listbox pomoci THintWindow. Narazil jsem ale na problem, ze pokud je mys v klidu, hint blika v rytmu Sleep(100). Jak to udelat, aby hint neblikal ale po n-sekundach pri neaktivite mysi sam zhasnul a nevyvolaval se porad dokola? A tak pokud je na listboxu povesene popupmenu tak ma mnohem delsi odezvu pro vyvolani - jak tohle obejit?
Diky za kazdou radu
Jaro B.

IBX a thready

Neviem ako IBX, ale pri standartnych komponentach je dostacujucou
podmienkou, ze nebezi viacero SQL prikazov sucasne. Pri ODBCe je mozne
naviac spustit aj viacero prikazov sucasne, len si treba dat pozor na
nastavenie kurzorov (ak vracaju data). A samozrejme nie je mozne pouzivat to
iste Query sucasne s viacerych miest (ale to vlastne plati pre skoro vsetky
komponenty ak sa nepouziva nejaky synchronizacny mechanizmus)

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)

> [...]
teoreticka
> nez prakticka - nechci empiricky resit neco, kdyz presne nevim podstatu

Re[2]: Ladenie vykonu FB

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 9.5.2002 14:11:35

IboTools).
> Je to super, ale ja pouzivam IBX. Ale aj napriek tomu dakujem.

Pokud tedy IBX nic podobneho nema, zkus isc_database_info() z Interbase
API.

Leos

MSDE na W98 a obecn� chyba s�t�

Pokial viem tak v SQL Server-y nie je mozne korektne rozbehat databazu po
jej
prekopceni z ineho stroja, vzdy je nutne urobit zalohu a obnovu zo zalohy.

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)> Hi,

> [...]
> a znovu se nakopnul ten server. (Stary PC byl zavirovany, tak si soubory
> pretahli, ale bohuzel nezazalohovali to). Co vcil?

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 9.5.2002 14:19:02

> [...]
teoreticka
> nez prakticka - nechci empiricky resit neco, kdyz presne nevim podstatu

koukni se do ib-support konference na http://egroups.yahoo.com ,
ve veci podobne Tvemu dotazu je tam napr. tohle:

As long as each thread has it's own DB connection *no problems* exist!

Pripojovat se ale musis pres "remote" interface.
Leos

INF

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 9.5.2002 14:28:07

Nejde toto?

prave tlacitko --> kontextove menu --> nainstalovat

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>

> [...]
> nezavislem (XML) a pak to prevest do jinych formatu (rtf, html, pdf,
> chm, ...). K tomu je zrejme nejvhodnejsi XML DocBook:

To je vsechno hezke, ale zkousel nekdo z vas SKUTECNE psat v XML
DocBooku napovedu? Editory jsou (verim ze zatim) dost mizerne a
dokumentatori nejsou schopni psat v plain-textu XML bez chyb.

Potykali jsme se s tim cca pred vic jak rokem a po mesici pokusu
s DocBookem jsme se pokorne vratili k FrontPage (v soucasne
dobe ma nase napoveda cca 20MB HTML). S DocBookem si
to nejak porad nedovedu predstavit -- i kdyz bych chtel a moc.

Martin Schayna

INF

[*] delphi.konf(zv)atila(tec)cz - 9.5.2002 15:10:29

Tak vidim , ze jsem totalne nepochopeny, samozrejme ze toto jde, ale neni to
cilem. Jde o to ze v delphi zjistim verzi ActiveXu a pokud bude starsi nez
ta co potrebuji , tak ji potrebuju automaticky nainstalovat. Tzn. nejakym
prikazem spustit instalaci soubor.inf.

Doufam ze uz to bude srozumitelne.

pp

> prave tlacitko --> kontextove menu --> nainstalovat
>
> Tomas

Napoveda (was RE: Hromadna zmena casti kodu v celo

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 9.5.2002 15:22:46

Ahoj,

> To je vsechno hezke, ale zkousel nekdo z vas SKUTECNE psat v XML
> DocBooku napovedu?
****Napovedu primo ne, ale pisu v tom jednak veskere clanky pro
Softwarove noviny a druhak jsem v tom napsal diplomku (preklad do
HTML je mozne videt zde:
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/diplomka.shtml , pozor ma to asi
600 kB).

> Editory jsou (verim ze zatim) dost mizerne a
> dokumentatori nejsou schopni psat v plain-textu XML bez chyb.
****Existuji velmi pouzitelne editory vcetne podpory XML a DTD
DocBook. O jednom plain editoru jsem ze zminil. Dalsi plain je treba
(z meho pohledu dobytcarna - no flames) Emacs, ktery nabizi i spravne
elementy a atributy. Pak je nekolik pouzitelnych wysiwyg editoru, ale
ty jsou priserne drahe. Nevim, co myslis pod pojmem dokumentator, ale
naucit se par spravnych tagu snad clovek provadejici uvedenou profesi
zvladne (je to podobne jako html, navic se muzou se pouzit sablony a
dalsi).

> S DocBookem si
> to nejak porad nedovedu predstavit -- i kdyz bych chtel a moc.
*****Kdyz jsem si to po nejakych potizich rozchodil, jiz bych nebral
jiny zpusob psani dokumentu. Word mi pouze kontroluje preklepy.

Slavek

> Martin Schayna
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

ExDbGrid + barva selection

[*] bures <bures(zv)ssakhk(tec)cz> - 9.5.2002 15:23:56

Ahoj konference, mam takovy maly dotazek: pouizil jsem RxDbGrid v udalosti
OnGetCellParams menim barvu nekterych radku v gridu, problem je v tom ze,
kdyz je takto obraveny radek vybran tak neni videt selection, jak spravne
napsat podminku na obraveni celeho radku urcitou barvou pokud je zrovna
vybran (zatim se mi povedlo obravit pouze jednu bunku pokud je vybrana ale
cely radek se nedari a nedari....

mockrat dekuji za pomoc Vlada

INF

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 9.5.2002 15:40:51

> [...]
nez
> ta co potrebuji , tak ji potrebuju automaticky nainstalovat. Tzn. nejakym

ShellExecute(Application.Handle, 'install',
PChar('c:\windows\inf\1394.inf'), nil, nil, W_SHOWNORMAL);

Kupodivu ovsem parametr "install" neni dokumentovan v MSDN.
Vyzkousej to, ja jen testnul jestli to nevrati chybu, coz nevrati.

Leos

> pp

ExDbGrid + barva selection

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 9.5.2002 15:48:55

> [...]
> urcitou barvou pokud je zrovna vybran (zatim se mi povedlo obravit
> pouze jednu bunku pokud je vybrana ale cely radek se nedari a

Ahoj, moc nerozumim - muzes pouzivat neco jako if gdSelected in State a
jestli ma byt vybrany cely radek tak nastavit RowSelect v Options, nebo
jsem neco nepochopil?

David Lebeda

IBX a thready

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 9.5.2002 16:05:08

From: "Bene� Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> Nezobrazuji se (uzivatelsky prekresluji jen to co je potreba videt), jen tam
> jsou na prechodnou dobu uschovany, kvuli jednoduchosti.

Pouzivat ovladaci prvek jako kontainer pro stringy neni zrovna nejlepsi napad
;-) Od toho existuje trida TStringList.

Petr Vones

Zoznam komponent

[*] R�na Tom� <Tomas.Runa(zv)merlin(tec)cz> - 9.5.2002 18:51:33

Pole komponent se jmenuje Components[] a je v rozsahu 0 .. ComponentCount-1.
Jak jednoduse zjistit VSECHNY Eventy mne nenapada, ale mozna by mohlo
existovat elegantnejsi reseni, nez si udelat case na typ kazde jende
zjistene komponenty .. ? POkud nekdo vite, tak by mne to docela zajimalo.

Od: Robert Suska [mailto:delphi(zv)korak.sk]
Odesl�no: 9. kv�tna 2002 17:43
Komu: Delphi Konfera
P�edm�t: Zoznam komponent

[...]

DLL - predavani hodnot

[*] Jiri Sedivec <jsedivec(zv)mail(tec)cz> - 9.5.2002 19:25:09

Dobry den,

mam v DLL jednu fci, ktera mi vraci standartni tabulku:

function Receive(items: longint): tstringgrid;

Pokud tuto funkci provedu a pote ukoncim aplikaci, Delphi nahlasi chybu:
Invalid pointer operation.
Co s tim?
Jiri

Dlouhy string do mejlu

[*] Jan Dubsk� <hdplot(zv)seznam(tec)cz> - 9.5.2002 20:44:12

Z 1001 T&T jsem si upravil tip 603 - odeslani zpravy el. postou. Vypada
nasledovne:
Zprava := {nactu soubor *.txt}
mail := 'mailto:adresat' + '?subject=Predmet' + Zprava;
ShellExecute(Self.Handle, 'open', Pchar(mail), nil, nil, SW_SHOWNORMAL);
Problem je v tom, ze systemem projde jenom prvnich asi 250 znaku (ve stringu
Zprava jsou nejake znaky Enter a Tab takze se to spatne pocita, mozna je to
256 znaku - to je takove pekne "pocitacove" cislo a mohlo by to souviset s
typem nejake promenne) a zbytek stringu Mail se ztrati v systemu a do posty
se nedostane.

Zprava jsou predem definovane 4 ruzne soubory o objemu 2-4 Kb a dle podminek
vzdy nactu potrebny soubor.

Kde je chyba, nebo jak to obejit jinak, aby se do mejlu dostal cely string
Meil }onech 2-4 Kb.
Nasledujici tip 604 nechci pouzit, protoze se odvolava na Outlook, coz m;ze
platit z 90% ale neni to vzdy.

Re[2]: Dynamicka pole a access violation 4

[*] Martin Pesava <jimx(zv)volny(tec)cz> - 9.5.2002 20:45:20

> [...]
> tom for-cyklu promenne c, nabyvaji nejakych podivuhodnych hodnot mimo rozsah toho dynamickeho

nene, padalo to na to, ze promenna i vylitla z mezi ... a c je urcite
dobre, vychazi to z predchoziho kodu, kterej jsem sem neposilal

Martin mailto:jimx(zv)volny(tec)cz

Co chtit za zdrojove kody?

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 9.5.2002 21:16:46

From: "Jan Dubsk�" <hdplot(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> typem nejake promenne) a zbytek stringu Mail se ztrati v systemu a do posty

Pouzij MAPI resp. Simple MAPI, to je rozhrani ke klientovi posty, ktere
se ovlada pomerne dobre a neni to vazane primo na Outlook (urcite to
umi Outlook Express a myslim ze i vetsina ostatnich, napr. i Pegasus).
Na rozdil od SMTP coz je defacto rozhrani k serveru to nemusis nijak
konfigurovat. Delphi obalka je napr. v JCL.

Martin Schayna

Word a TOLEContainer

[*] Marek Soukup <marek(zv)b-worlds.de> - 9.5.2002 21:58:32

Haj hou,
pokousim se spustit MS Word v OLEContaineru, abych mel prehled o tom co se
deje s dokumentem a chtel bych docilit toho, aby se zobrazily vsechny
toolbary, ktere se maji zobrazit. Podarilo se mi menu (no to nebylo tezke) a
horni toolbary, ale nezobrazuje se mi dolni status bar a dolni toolbary, ale
nezobrazuje se to tak jak ma.
Musim napriklad maximalizovat formular, jinak se zobrazi uplne spatne scroll
bary atd.

Poradite mi nekdo, jak to ma spravne byt usporadano, aby to pokud mozno
vypdalo jako MS Word ? Jak mam udelat nejaky svuj panel na kterem budou
nejake moje controls (TCheckBox atd.) a aby se mi neschoval ?

S pozdravem
Marek Soukup

DLL - predavani hodnot

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 9.5.2002 22:12:24

Uz se to tu probiralo, ale Exe.TStringGrid <> Dll.TStringGrid pokud
nepouzijes balicek spolecny pro oba moduly. Vytvorene instance objektu jsou
tedy nekompatibilni, proto nikdy nevis co od toho muzes cekat...

Homepage : http://dusek.zde(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

From: "Jiri Sedivec" <jsedivec(zv)mail(tec)cz>
Subject: DLL - predavani hodnot

> [...]
>
> function Receive(items: longint): tstringgrid;
>
> Pokud tuto funkci provedu a pote ukoncim aplikaci, Delphi nahlasi chybu:

DLL - predavani hodnot

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 9.5.2002 22:18:27

From: "Jiri Sedivec" <jsedivec(zv)mail(tec)cz>
> mam v DLL jednu fci, ktera mi vraci standartni tabulku:
>
> function Receive(items: longint): tstringgrid;
>
> Pokud tuto funkci provedu a pote ukoncim aplikaci, Delphi nahlasi chybu:
> Invalid pointer operation.

Uz se to tu nekolikrat probiralo. Tvoje funkce dela priblizne toto:

function Receive(items: longint): tstringgrid;
begin
Result := Pointer($12345678);
end;

Musis prelozit aplikaci a DLL s balicky aby bylo mozne predavat objekty.

Petr Vones

QuickReport a obrazky

[*] Fait FTSOFT <fait(zv)ftsoft(tec)cz> - 9.5.2002 22:19:27

Vim o problemu pri nastaveni Stretch a Autosize u obrzku v sestave. Pri
ruzne kombinaci tiskarna (ovladace) + toto nastaveni se tisknou nesmysly
nebo jenom cast sestavy.
Po vypnuti vyse uvedenych vlastnosti byl problem odstranen. Jinymi slovy, na
sestave byl pouzit obrazek takoveho rozmeru, aby se nemusel v tiskove
komponente pro grafiku upravovat.
Zkus to, mozna to bude podobny problem.

D5 - TMediaPlayer a nahravani pres mikrofon

[*] Mirek <dmiroslav(zv)seznam(tec)cz> - 9.5.2002 22:28:59

Ahoj, udelal potreboval bych udelat aplikaci, kter� v predem urceny cas
zacne nahravat pres mikrofon do WAV. Zkousel jsem to, ale presto, ze to
nehodi zadnou chybu a tvari se jako ze nahrava, nic se nedeje.

Media1.Devicetype:=dtWaveAudio;

V OnTimer mam mj.:

jm:=FormatDateTime('yyyymmdd',Date)+'-'+FormatDateTime('hhmm',Time1.Time
)+'.wav';
jm:=DirectoryListBox1.Directory+'\'+jm;
Media1.FileName:=jm;Media1.OPen;
LabelStatus.caption:='NAHR�V�N�!';
LabelStatus.Font.Color:=clRed;
Media1.StartRecording;

Co kde delam spatne - nebo vi n�kdo o lepsi komponente?

Predem diky

Mirek Drancak

simulacia lokalnej siete

[*] <idulgerov(zv)centrum.sk> - 09.5.2002 23:51:34

Zdarvim vsetkych.

Chcel by som vytvorit jednoduchy program
na rozosielanie obeznikov v lokalnej sieti.
S ohladom na to ze nieco podobne budem
robit prvy raz v zivote, mam jednu
mozno blku otazku :-))
Je mozne nejako spolahlivo odladit takyto
program na jednom pocitaci (bez realneho
pripojenia siete)?
Ide mi vlastne o simulaciu cinnosti siete
v domacich podmienkach.

Ivan Dulgerov
programator-amater, mladost v prdeli do penzie daleko
SLOVAK REPUBLIC

http://www.webpark.sk/novy-web.htm - Profesion�lny webhosting

Oznameni - Open Source UDF pro vypocet statistik

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 9.5.2002 23:52:45

Dovoluji si oznamit stabilni verzi UDF pro Interbase a FireBird
pro vypocet statistik.
Co to umi:
prumer
median
smerodatna odchylka ( i vyberova)
rozptyl (i veberovy)
a dalsi (mimo jine i RMS pro aproximaci dat polynomem n-teho stupne).
Vse sireno pod licenci LGPL - to zjednodusene znamena, ze GPL licence
se vztahuje pouze na tuto knihovnu, lze ji zalinkovat do ne GPL programu, ale
musi byt k tomuto programu prilozen jeji kod.

http://hlubocky.del(tec)cz/udf

Pripadne pripominky rad uvitam.

Slavek

ing. Slavomir Skopalik DEL a.s.
Olomoucka 355 Marianske udoli 783 75
Tel: 068 535 35 48
Mobil: 0602 795 874
Fax: 068 535 23 64
e-mail:skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz
http://hlubocky.del(tec)cz

simulacia lokalnej siete

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 10.5.2002 00:34:52

From: <idulgerov(zv)centrum.sk>
> [...]
> mozno blku otazku :-))
> Je mozne nejako spolahlivo odladit takyto
> program na jednom pocitaci (bez realneho

Spolehlive nijak. Pro odladeni funkcnosti ti staci TCP/IP jako localhost. Ale
pri provozu pak musis pocitat s moznosti vyskytu ruznych chyb, ktere takto
tezko nasimulujes.

Petr Vones

Datova cache TDatasetu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 10.5.2002 06:58:00

Ahoj,

nevite nekdo, jestli existuje nejaky popis TDatasetu - jeho filosofie?
Jde mi o to, jak spravne pracovat s cache dat, tj. jiz nafetchovanymi
zaznamy. Chtel bych ji nahradit vlastnim resenim, ale tak, aby
fungovaly db-aware komponenty (jen pro cteni, editaci resit
nepotrebuji) - zejmena dbgrid a nabidka v DBLookupCombo. Vite-li
nekdo o nejakem popisu, prosim o info.

Ja se samozrejme pokusim prokousat zdrojaky, ale treba opravdu
existuje nejaka dokumentace...

D5 - TMediaPlayer a nahravani pres mikrofon

[*] Ing. Lud�k Florian <Ludek.Florian(zv)bluerose(tec)cz> - 10.5.2002 07:43:01

Cauec,

> Ahoj, udelal potreboval bych udelat aplikaci, kter� v predem urceny cas
> zacne nahravat pres mikrofon do WAV. Zkousel jsem to, ale presto, ze to
> nehodi zadnou chybu a tvari se jako ze nahrava, nic se nedeje.

Musis vytvorit prazdny WAV soubor s hlavickou. Pak jej otevres a nahravas.
Nic vic.

Jak vytvorit WAV soubor jsem do konference posilal 1.12.1999

Bye Ludan

> Media1.Devicetype:=dtWaveAudio;
>
> V OnTimer mam mj.:
>
> jm:=FormatDateTime('yyyymmdd',Date)+'-'+FormatDateTime('hhmm',Time1.Time
> [...]

MSDE na W98 a obecn� chyba s�t�

To bohuzel u zakaznika, kterej na to kadi, muzu rikat stokrat... Nicmene
toto muze zpusobovat obecnou chybu site?

> [...]
> jej
> prekopceni z ineho stroja, vzdy je nutne urobit zalohu a obnovu zo zalohy.

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 10.5.2002 08:10:45

Diky vsem, kteri me upozornili na moji blbost ohledne odkazu na data
z konference (na atrey bylo sice napsano ve sloupecku delphi(tec)cz
"duben", ale odkaz byl na "brezen". V pripade stahovani primo z
atreye bylo a je vse v poradku).

Odkaz jsem opravil.

Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

DLL - predavani hodnot

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 10.5.2002 08:17:58

On 9 May 2002 at 22:18, Petr Vones wrote:
> Uz se to tu nekolikrat probiralo. Tvoje funkce dela priblizne toto:
>
> Musis prelozit aplikaci a DLL s balicky aby bylo mozne predavat
> objekty.
*****Ano, probiralo. A nekteri zastanci horecne doporucuji balicky,
coz je sice lepsi cesta, ale ne vzdy tazatelem akceptovatelna. Stejne
tak muzes jako PRVNI unitu v sekci uses tve DLL napsat ShareMem a
bude to fungovat podle tvych predstav (nezapomen s aplikaci sirit i
knihovnu BORLNDMM.DLL). Navic, pokud chces zobrazovat i formulare a
nechces, aby mely na liste dalsi tlacitko, musis do DLL predat i
handle apikace.

Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

TTreeView - softwarove nastavenie sa na polozku

node.Selected:= True;
pripadne este k tomu
node.MakeVisible;

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)

[...]

jeste jednou treeview a scrollbars

[*] Petr Kuklik <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 10.5.2002 08:46:25

DD,
uz jednou jsem se ptal, ale zrejme mi nikdo nemohl poradit. Tak to
zkousim jeste jednou. Potrebuji zjistit, zda ma komponenta zobrazene
scrollbary (predne TreeView) a pokud je ma, jake maji rozmery.
Potrebuji odchytit pohyb mysi na treeview, ale pouze v oblasti, kde
je text a ne na scrollbaru. A jak kazdy vi, tato oblast je jina, kdyz
jsou scrollbary videt a jina kdyz ne.
Prosim Vas, nemusi to byt uplne reseni, treba jen naznaky, nebo
podobna temata.

Reklama:
WWW stranky zdarma na http://www.sweb(tec)cz

QuickReport a obrazky

[*] Pavel Mattivi <pmattivi(zv)dezadata(tec)cz> - 10.5.2002 09:08:24

tak to mam, presne na pixely, byla to jedna z podminek Odberatele. Stretch
ani Autosize nepouzivam a priznaky pozoruji i na riznych tiskarnach (treba
sitova tiskarna na ruznych stanicich, stejny OS, ovladace.. i jine
kombinace)

fakt nevim co to blbne :o\

ale dik za tip!

> [...]
> komponente pro grafiku upravovat.
> Zkus to, mozna to bude podobny problem.

> Verze: 6.0.351 / Virov� b�ze: 197 - datum vyd�n�: 19.4.2002

invalid BLOB ID

[*] Libor Junek, KSH-Data <junek(zv)ksh-data(tec)cz> - 10.5.2002 09:14:18

Ahoj nemate nekdo zkusenosti s touto hlaskou?
Mam FB1, D6Prof, IBX. Kdyz se snazim ulozit prazdne NOT NULL polozky do db a
mam vyplnen BLOB (SUB_TYPE TEXT) tak to zarve "invalid BLOB ID" pokud
nastavim BLOB na NULL tak to hodi standardni hlasku ze Field nemuze byt
NULL. Kdyz vyplnim vsechny povine polozky tak to ten BLOB ulozi bez
problemu. Jak se pokusim nevyplnit povinou polozku a zadat neco do BLOBu tak
to zase krapne na BLOB ID.

Predem dik
Libor

MSDE na W98 a obecn� chyba s�t�

[*] Martin Macko <martinm(zv)m-pro(tec)cz> - 10.5.2002 09:24:29

proc vytvorit, zrusit a pak attach ?
samotny attach bohate staci ...

EXEC sp_attach_single_file_db (zv)dbname = 'pubs',
(zv)physname = 'c:\Program Files\Microsoft SQL Server\MSSQL\Data\pubs.mdf'