Nastaveni rychlosti USARTu v turbopascalu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 17.5.2002 11:36:31

Rychlost v TP jsem nastavoval zapisem do registru,
tam zadaval delitel z 115200.
Takze:
pro19200 : 115200/19200=6

Tvoje tabulka je pro standartni inicializaci, zde je nejvissi rychlost
9600, jedine, ze bys mel 9 butovy al registr, to by mozna pomohlo. :-(((
Pro 19200 se podivej na rozsirenou inicializaci.
A pokud chces vice, tak mimo BIOS, ale pak to nebude fungovat pod
WinNT/Win2000/WinXP.

> [...]
> = ((Baud:110; Bits:$00),
> (Baud:150; Bits:$20),
> (Baud:300; Bits:$40),
> (Baud:600; Bits:$60),
> (Baud:1200; Bits:$80),
> (Baud:2400; Bits:$A0),
> (Baud:4800; Bits:$C0),
> (Baud:9600; Bits:$E0));
> aby mi pocitac s MSDOS umel nastavit rychlost prenosu serioveho portu na
> 19200 baudu? Eventualne na ostatni rychlosti v tabulce chybejici? Ve
starych
> dosackych TP, nebo QBasicu byly v manualech popsany moznosti do 9600.

OT: MSSQL 2000 a hstmt chyba

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 17.5.2002 11:37:10

Nevite prosim nekdo, co by mohla znamenat hlaska "Connection is busy with
results for another hstmt" kterou mi vypisuje moje aplikace do logovaciho
souboru? Po teto hlasce vzdycky ztrati aplikace spojeni s SQL serverem.
Spojeni probiha pres BDE, ODBC (bohuzel). Predem dekuji za rady typu prejdi
na ADO.

Diky Jarda

OT: Nastaveni rychlosti USARTu v turbopascalu

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 17.5.2002 12:09:58

Ahoj,
jestli Ti nekdo neporadi neco lepsiho, tak takhle nastavuju rychlost
pres registry USARTu. Ty Bits s tim asi budou souviset.

ComUARTValueH := Hi (115200 div ComSpeed);
ComUARTValueL := lo (115200 div ComSpeed);

port [ComDataRegister] := ComUartValueL;
port [ComDivIntr] := ComUartValueH;

Vaclav Sazima

Dalibor Falt�nek wrote:

> [...]
> dosackych TP, nebo QBasicu byly v manualech popsany moznosti do 9600.

OT: Linux kit for PS 2

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 17.5.2002 12:19:30

Buduci tyzden ma byt k dispozicii Linux kit pre SONY PlayStation 2.
Tento kit urobi z PS2 konzoly plnohodnotny desktop pocitac.
Sucastou kitu je HDD 40GB, sitova karta, USB klavesnica a mys,
konektor pre pripojenie monitora, DVD s dokumentaciou PS2,
a DVD s OS Linux. Dalsie informacie su na http://playstation2-linux.com

Javi sa mi to ako velmi zaujimavy krok. Nemozem si pomoct
ale PS2 daleko viac odpoveda mojim predstavam o pocitaci
ako dnesne PC-cka. Ma to vyborny HW, zakladom je 128bitovy
300MHz MIPS procesor s integrovanou podporou grafiky
(tzv. Emotion Engine) plus su tam dalsie procesory na grafiku,
zvuk, I/O (tuto ulohu plni dalsi MIPS procesor z PS1, ktory
zaroven zabezpecuje kompatibilitu s PS1). Dalej je tam
DVD mechanika (PS2 mozno pouzivat aj ako DVD prehravac)
a rozhrania na pripojenie hernych ovladacov (2x), pametovych
kariet (2x), AV vystup, opticky digitalny vystup, USB (2x),
IEEE1394 (i.Link, tzv. FireWire), PCMCIA III.

Cena je tiez velmi dobra: PS 2 stoji $199,- USD,
Linux kit ma stat dalsich $199,- USD.

SONY uz zacal vyvoj novej konzoly, ktora ma byt dostupna
v roku 2005. Ma obsahovat vysokorychlostne pripojenie
do Internetu a ma mat procesor 200 nasobne rychlejsi ako
procesory sucasne pouzivane v osobnych pocitacoch
a konzolach (vyvoj procesora ma stat $400 milionov).

Erik

Canvas

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 17.5.2002 11:31:44

Ahoj
robim s DelphiX, ktory pouziva TCanvas
z VCL no a tomu principu celkom nerozumiem
ale metody sa volaju tak isto ako u komponenty
Image: Image.Canvas.robnieco;

Co by som chcel - je vytvorit druhy Canvas
nieco ako maju rozne photoshopy vrstvy - layers

Skratka do jedneho Canvasu sa nieco napise
a druhy je pracovny tam si uzivatel majstruje
a ked uz to ma odladene zapise sa to do hlavneho
ale neviem ako na to. :-(

V podstate by som potreboval nejake Canvas2.create
lebo druhu komponentu z DirectX, ktorou by som to prekryl
nemozem pouzivat to je prilis pomale.
Vdaka
Peter Surovy

FB (vhodny databazovy system podobny BDE)

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 17.5.2002 12:49:04

On 17 May 2002 at 9:26, KALUS Jozef wrote:

> uz dlhsie tu pozorujem debatu o "vhodny databazovy system podobny
> BDE"

Osobne bych vrele doporucoval na cele BDE vcetne jakekoliv podobnosti
zapomenout. BDE je postaveno na stare knihovne DbLib, ktera uz se
davno nerozviji a pomalu se ceka, az odumre uplne. Tomu pochopitelne
odpovida i filosofie cele knihovny, ktera se promita i do BDE. Prave
kvuli teto filosofii si myslim, ze je vhodnejsi se naucit neco
noveho, nez hledat neco podobneho.

jak zjistovat casy u CD - TMediaPlayer

[*] David Kraina <DKx(zv)seznam(tec)cz> - 17.5.2002 13:08:27

Dne 15. kv�ten 2002, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

Zkus se podivat do Examples\CDPlayer v komponente Varian Workshop.
Vse tam je. Kdyz ti to jede pomalu, tak asi mas slaby komp, jinak
nevim.
Potom jestli dokazes, zkus udelat a poslat, pomoci trackbaru se
dostat kamkoliv do aktualni stopy. Taky dik.
DKx

Reklama:
Hledani lidi a jejich e-mailu: http://www.lide(tec)cz

Vyvoj BDE (konecne) zmrazen

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 17.5.2002 13:11:16

On 17 May 2002 at 5:24, ing. Jan Fiala wrote:

> dbLIB - (od Zbyska) je jen pro MSSQL

To se tedy silne ohrazuji, ja jsem psal komponenty pro OLE DB. S
DbLib nechci mit nic spolecneho. :-)

Jinak, je to odladene pro MS SQL, ale v principu by nemel byt problem
to uplatnit na cemkoliv, co ma podporu OLE DB - po mensich upravach.

OT: Windows XP Home Edition vs. Windows XP Profess

[*] David Kraina <DKx(zv)seznam(tec)cz> - 17.5.2002 13:12:23

Ber to tak - Professional je drazsi a cili i lepsi, a Home bude asi
jenom pro ty blbe...

Reklama:
Poctenicko pro kazdy den: http://www.novinky(tec)cz

Vyvoj BDE (konecne) zmrazen

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 17.5.2002 13:24:31

A ty bys na tomto postavil firemni aplikaci? Taky se rozhoduji mezi
dbExpress a ADO a toho vylozene mluvi proti dbExpress.

Andrej Kmet wrote:

> pani, nech sa paci, dva dbExpress ovladace pre mssql a nesirte bludy
> ze nic take neexistuje...
>
> http://islamov.com/dbexpress/
> http://www.crlab.com/dbexp.html
>
> Andrej
> ____________________________________
> P. S. V. P. U.
> http://www.pobox.sk/

Karel Kral, vyvojar IT / IT developer

Canvas

Vytvor si treba TBitmap a ta ma vlastnost Canvas, pouzivam napr.

Bitmap:= TBitmap.Create;
Bitmap.Width:= ...
Bitmap.Height:= ...
Bitmap.Canvas.MoveTo...
Bitmap.Canvas.LineTo... atd.

Korunovacn� 6
170 00 Praha 7

> [...]
>
> Skratka do jedneho Canvasu sa nieco napise
> a druhy je pracovny tam si uzivatel majstruje
> a ked uz to ma odladene zapise sa to do hlavneho

Vyvoj BDE (konecne) zmrazen

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 17.5.2002 13:45:30

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>
> Za vice jak rok nebyli schopni napsat driver pro MSSQL a dbExpress.

Bohuzel, to je realita. Tady to ale nevyresime, je dobre to diskutovat v
newsech u Borlandu: http://www.borland.com/newsgroups/

> ADO - je to moloch s velkou rezii. Da se pres nej jit na Interbasi ?

Je soucasti Windows, navic je tu ADO.NET, takze se s tim naucit pracovat asi
neni od veci. Co se tyce InterBase, tak to neni problem ADO ale opet Borlandu,
ktery dodnes nebyl schopen napsat oficialni OLE DB driver pro IB. Nezajimam se
jinak o databaze, ale je pro me naprosto nepochopitelne, ze za celou dobu
nebyli schopni vytvorit nasledujici dva drivery:

1. MS SQL driver pro dbExpress
2. OLE DB driver pro InterBase

Vicemene z toho vyplyva, ze jednotny pristup k ruznym SQL serverum je v
soucasne dobe v Delphi nemozny.

Petr Vones

FB (vhodny databazovy system podobny BDE)

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 17.5.2002 13:51:09

DbLib - to myslis DB.PAS?
To by bola skoda (TField...). Ja ju pouzivam s TIBODataset - IBOObjects a
som maximalne spokojny a s BDE nema nic spolocne.

miro
From: "Petr" <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz>
> Nema serverovou cast ? Serverovou cast ma ikdyz FF pouzijete jako
> Stand-alone (serverova cast se prilinkuje do exe souboru).
>
> Petr

OT: MSSQL 2000 a hstmt chyba

[*] David Mensik <MensikD(zv)seznam(tec)cz> - 17.5.2002 15:48:57

Dobry den,
no nevim - ja jsem mel stejny problem, ale myslim ze v poctu db
komponent to neni. Mam dojem, ze mi to dela, kdyz mam TQuery, MSSQL,
cachovany zapis a volam na TDatabase fci ApplyUpdates.

> [...]
> mezi ne podelit. Pocet komponent database zjistis experimentalne, treba ti

Ozon

Reklama:
Jake bude pocasi? http://pocasi.seznam(tec)cz

Remote data modul

[*] Pavel Poles <poles(zv)student.fsid.cvut(tec)cz> - 17.5.2002 15:51:19

Zdravim,

Pomoci pruvodce Remote Data Modul jsem vytvoril aplikaci ktera ma sdilet
urcitou tabulku. K vytvorenemu rozhrani jsem pridal nekolik metod. Pokud
vsak chci u dane metody zmenit navratovou hodnotu, vypise mi to vzdy ze:
'Functions of Automation Interfaces must have a return type of HRESULT'.
Zkousel jsem na zalozce Flags u Interface odskrtnout polozku OLE Automation
(az po odskrtnuti Dual). Ale situaci to nevyresilo.
Jakym zpusobem muzu dosahnout toho aby me funkce meli navratove hodnoty????

Predem dik....

Pavel Poles

Vyvoj BDE (konecne) zmrazen

[*] Jan Grman <J.Grman(zv)kmer.elf.stuba.sk> - 17.5.2002 16:48:28

> http://www.crlab.com/dbexp.html

Minimalne tento druhy som vyskusal a zatial uspesne pouzivam.
Prechod pomerne velkej aplikacie (30tabuliek, cca 150formularov, velka
previazanost) z BDE za 3 dni !!! To povodny plan bol tak
mesiac. Samozrejme ze uz pri BDE som pouzival na vkladanie, editaciu a
mazanie vylucne stored procedury. To bola potom lahka robota.

JaNo

Datum:= OdDatumu+Minuty/1440;

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)

> [...]
>
> Prosim Vas poradte jak v D4 Profesional prevest promenou typu Word
> (je vni ulozen cas v minutach) na promenou typu TDateTime.

Form prisel s krizkem po funuse

[*] Tomas Plevak <tomas.plevak(zv)ndc(tec)cz> - 17.5.2002 20:51:19

Tak jsem to konecne vyresil, ale pekne jedno po druhem:

Tu proceduru s kopirovanim mam zakoncenou "Close" ktery se pri pouziti
Form.Show neprovede okno pouze mrkne a musim si ho uzavrit sam (jako
by teprve po dokonceni kopirovani ten Form ziskal sve normalni vlastnosti).
Samotne kopirovani mam samozrejme prokladane
"Application.ProcessMessages" ale bohuzel ani to neposkytne dostatek
casu na dokonceni vykresleni okna a tak jsem si tam vlozil "Timer", na 10ms
(bohate to staci a nikdo si toho snad nevsimne ;-) a pri prvni prubehu mu
hodim Enabled na False a pustim proceduru kterou jsem mel puvodne ve
Form.OnCreate, ale doma si to radeji vyzkousejte :-)

> Udelej:
>
> begin
> Form.Show;
> Application.ProcessMessages;
> Form.Kopirovani; // zde je procedura ktera bude kopirovat
>
> Potom u toho kopirovani vzdy volej Application.ProcessMessages;

COM port

[*] Jiri Sedivec <jsedivec(zv)mail(tec)cz> - 17.5.2002 21:05:18

Ja pouzivam pro komunikaci pres COM port Mscomm32.ocx. (viz. MSDN). Unit pro
rozhrani ti klidne poslu a tady maly priklad:

uses MSCommLib_TLB;

procedure Comnunication;
Var
MSComm: TMSComm;
IComm: IMSComm;
st: string;
Va: OleVariant
Begin
MSComm := TMSComm.Create(nil);
IComm := MSComm.ControlInterface;

{Otevre port}
IComm.Set_CommPort(PortNr); {Cislo portu}
IComm.Set_Settings(Parity,Bits,StopBits);
IComm.Set_PortOpen(true);
{=========================}

{Posle data na port}
st := 'Hello world';
IComm.Set_Output(st);
{=========================}

{No a pokud ti nekdo na ty odeslana data odpovi, prectes si je takhle}
IComm.Get_Input(Va)
st := va;
{=========================}

MSComm.Destroy;
end;

Pak si jeste muzes hrat s tim zda uz jsou nejaka dosla data na portu apod
Jiri

[...]

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 17.5.2002 21:20:47

From: "Petr" <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz>> No asi takto ... pokud pouzivam treba IB a mam v tabulce 10000 zaznamu ...
> tak na jednoduchy select potrebuji nekolik (nekdy i desitek) vterin (nez
> zobrazim treba do tabulky vsechny data) .... oproti treba FlashFilerovi,
> ktery toto zvlada podstatne rychleji.

Ahoj.
To je ale zpusobene zpusobem zpracovani dat a ne tim jestli to je jeden nebo
100 souboru.
IB pouziva transakce, takze musi vytvaret a udrzovat historii zaznamu a to
sebere urcitou rezii.
Taky IMHO nastane jina situace kdyz se bude jednat o 1000000 zaznamu a treba
pristup 100 klientu soucasne.

Douf�m, �e odchoz� zpr�va neobsahuje viry.

StringGrid - setridit podle zadaneho sloupce

[*] Jiri Sedivec <jsedivec(zv)mail(tec)cz> - 17.5.2002 21:34:58

Neni nahodou TAdvStringGrid free, jen kdyz to pouzivam u nekomercnich
produktu???
Jinak chteji za to nejaky 60 USD?!?
Jiri

> Takych komponent je pomerne vela, napr.:
> TAdvStringGrid: http://www.tmssoftware.com
> TSortGrid: www.koger.cjb.net
>
> obidve free, este viac urcite najdes na www.torry.net v prislusnej
> sekcii (StringGrid)
>
> --
> S pozdravom,
> Michal Bilcik (tou(zv)host.sk)

WinNT4.0 Server a zaloha uzivatelskych uctu

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 17.5.2002 21:41:14

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>

> IB pouziva transakce, takze musi vytvaret
> a udrzovat historii zaznamu a to sebere urcitou
> rezii.

Puvodne jsme diskutovali jednoduchy select nad velkym mnozstvim zaznamu. A
tam by se zadny transaction log nemel udrzovat, takze to by taky nemelo byt
pricinou ztraty vykonu.

Bye, pf

Prehrani MIDI

[*] Martin Simbartl <martin.simbartl(zv)seznam(tec)cz> - 18.5.2002 10:06:54

Zdravim,
neni treba se do MIDI vice ponorovat, nez jen prehrat. Jde o to, ze
potrebuji prehrat MIDI v aplikace, ktera nema zadne formulare. A jedna se o
prehravani ruznych MIDI souboru na pozadi. Takze neni treba, aby ta
procedura obsahovala zrychlovani ci zpomalovani nebo neco jineho. Diky za
jakoukoliv pomoc.

PS: Aplikace je urcena pro WINDOWS. Mam k dispozici D5 a WIN XP (popr.
WIN2000 a WIN98SE).

Martin Simbartl
ICQ # 152589363
http://simbartl.hyperlinx(tec)cz
Check my homepage for information about databases MySQL, language SQL and
more about programming and computers.

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>

> [...]
> tam by se zadny transaction log nemel udrzovat, takze to by taky nemelo

Ahoj.
No ono to neni tak uplne jednoduche. IB/FB pouziva multigeneracni pistup k
datum takze transakcni log je IMHO o necem jinem.
V kazdem pripade ale i pro select startujes transakci a ta ti musi zajistit,
ze pohled na data bude zcela nezavisly na tom co s daty udelaji behem tohoto
selectu ostatni uzivatele nebo ty v jine transakci. Take zalezi jakou uroven
isolace pouzijes. V kazdem pripade je to vetsi rezie nez pri prochazeni
souboru na disku.

Douf�m, �e odchoz� zpr�va neobsahuje viry.

vhodny databazovy system podobny BDE - proc ne MyS

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 18.5.2002 23:55:17

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>

> [...]
> Internetem staci i Windows 95. Na Windows 95 sice nedas Office XP nebo
> treba MS SQL Server 2000, ale bezne programky napsane v Delphi ano.

No napriklad novy notebook uz s W98 sezenes tezko a jestli ted ano tak za
rok uz urcite ne. A ja neznam zadneho seriozniho vyrobce notebooku, ktery je
dodava bez OS abych si mohl ty W98 do nej dokoupit.
Pravda je ze si vlastne nemusim kupovat notebook ani pocitac :)
No ale navrhuji na tohle tema radeji nepokracovat, protoze to uz s Delphi
nema vubec nic spolecneho.

Douf�m, �e odchoz� zpr�va neobsahuje viry.

vhodny databazovy system podobny BDE - proc ne MyS

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 19.5.2002 08:47:24

to je super. Mohu se zeptat, jak� komponety pro MySQL jsi pou�il?

From: "Ludek ZITA" <konference(zv)sales(tec)cz>
> [...]
jak
> je to velice svizne.

vhodny databazovy system podobny BDE - proc ne MyS

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 19.5.2002 09:18:38

MySQL server mi p�ipad� jednoduch� a hodn� rychl�. Bez probl�m� pro n�j
se�enete klientsk� komponenty, TMySQL Databaze, TMySQLTable, TMySQLQuery
atd.
nap�. ZEOS. Transak�n� zpracov�n� by syst�m zpomalovalo a zvy�ovalo n�roky
na �dr�bu. Bez ulo�en�ch procedur se lze v p��pad� nep��li� slo�it� aplikace
a vhodn� vytvo�en� struktury tabulek tak� obej�t...
From: "Petr Matejovsky" <pemasoft(zv)atlas(tec)cz>
> A proc nepouzit Firebird. MySQL pokud vim nepodporuje transakce ...

vhodny databazovy system podobny BDE - proc ne MyS

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 19.5.2002 11:16:23

Nevim jake mate MySQL, ale to posledni (tedy uz skoro pul roku az rok)
TRANSAKCE MA!!!!! Takze to je vpohode, ale je tu jiny problem, prectete si
licenci. Pokud delate internetove reseni (tedy nejake PHPko, je to
vpohode), ale v opacnem pripade musi vase aplikace podporovat i jinou
databazi -> tedy zakaznik si muze vybrat, pak je MySQL zdarma (jako
konkurent), ale pokud je aplikace psana primo na MySQL -> musi se PLATIT!!!!

> [...]
>na �dr�bu. Bez ulo�en�ch procedur se lze v p��pad� nep��li� slo�it� aplikace
>a vhodn� vytvo�en� struktury tabulek tak� obej�t...

Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://web.pinknet(tec)cz/~trosa/

Jak zabranit cachovami souboru pri cteni, resp zry

[*] Jujtov e-mail <jujto(zv)stonline.sk> - 19.5.2002 12:31:58

Potrebuji scanovat urcitou oblast disku a musim analyzovat dost velke mnozstvi dat (radove 1 - ky Giga az 10 - ky Giga). Dela mi dost problem odkladani si souboru systemem windows. Pracuji na aplikaci pro windows 9x a vyssi. V podstate se mi ani tak nejedna o samotny fakt ze system si tyto data uklada, ale o rychlost spracovani souboru. Jiste znate fakt, ze kdyz jednou neco s danymi daty provadim a pak merim cas. Jestli to same provedu vzapeti po tom dostanu daleko lepsi vysledky. Moc by mne zajimalo jakou metodu pristupu k souborum vyuzivaji napriklad antivirove programy (myslim tim v souvislosti s rychlosti a ne v souvislosti s viry), ze dokazi napriklad rychleji proscanovat soubor, nez jiny ho stihne nacist (napr.: *.RAR (priklad je sice trochu vedle protoze tam hraji ulohu i jine algoritmy)) a to jeste opomijim fakt, ze taky probiha heuristika nebo se prohledava databaze vzorek. Kdyz si dam jeden soubor projit antivirovym programem (zvlast rychle je v tomto AVG) a vzapeti se ho snazim spracovat, pak necitim zadne zrychleni z duvodu nacteni dat v pameti. Z toho mi vyplyva ze program cachovani dat obchazi. Musim jit na nizsi uroven systemu nebo pouzit nejeky jiny pristup.
Poradte mi prosim.
Velice dekuji.
Jirka

Re[2]: FB1.0 + IBObjects + pripojeni vic klientu

[*] Filip Kinsky <xkinf01(zv)vse(tec)cz> - 19.5.2002 13:46:57

Ahoj,
mam tam normalni TCP/IP... connection string je sitovy...
zajimavy je, ze jiny aplikace se na stejnou databazi bez problemu
pripoji...
Filip

------------------------------
mm> a aky protokol mas nastaveny na iboconnection, alebo ibdatabase?

> mam takovy nehezky problem - program se nakonekti na FB (zatim na
> lokalnim pocitaci, ale pomoci sitove adresy...) a vsechno jede OK,
> kdyz ale spustim stejny program jeste jednou (=>stejny connection
> string...), tak mi spadne s hlaskou "Cannot create named pipe..." nebo
> tak neco...

shell

[*] Jakub Cizek <jakub.cizek(zv)chatspace(tec)cz> - 19.5.2002 14:17:14

Dobry den,
potrebuji spustit systemovy prikaz "date" v konzoli.
Kdyz dam:
ShellExecute(0,'open',PChar('c:\date'),PChar('01-01-05'),nil,1);
tak to nic neudela ....
Jsem zvykly na VBasic, kde slo pres prikaz Shell spoustet i systemove prikazy jako ping atd.
jak to udelat v Delphi???

--
Jakub
jakub.cizek(zv)chatspace(tec)cz

shell

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.5.2002 14:59:04

From: "Jakub Cizek" <jakub.cizek(zv)chatspace(tec)cz>
> potrebuji spustit systemovy prikaz "date" v konzoli.

Pokud chces nastavit datum tak je lepsi pouzit API funkci SetSystemTime

Petr Vones

Jak zabranit cachovami souboru pri cteni, resp zry

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.5.2002 15:05:20

From: "Jujtov e-mail" <jujto(zv)stonline.sk>
> Potrebuji scanovat urcitou oblast disku a musim analyzovat dost velke
> mnozstvi dat (radove 1 - ky Giga az 10 - ky Giga). Dela mi dost problem

Nejrychlejsi zpusob cteni souboru je pomoci mapovani souboru do pameti.
Problem je ovsem s takto velkymi soubory (cca pres 1GB), zvlaste pak na
Windows 9x. U NT lze namapovat pouze cast souboru, takze tam to neni problem.

> [...]
> s viry), ze dokazi napriklad rychleji proscanovat soubor, nez jiny ho stihne

Antiviry vetsinou pouzivaji kernel driver, ktery zachyti operaci otevreni
souboru a jeste pred tim proskenuji soubor.

Petr Vones

posuvnik v CD Playeru

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 19.5.2002 15:25:55

Zdravim

Chci mit v cd playeru posuvnik, aby jim bylo mozno skocit kamkoliv do
tracku. Vymyslel jsme tuto proceduru povesenou na TrackBar1.OnChange:

procedure TForm1.TrackBar1Change(Sender: TObject);
begin
TMSFRecPos(mediaplayer1.Position).Minutes := trackbar1.position div 60;
{*** Left side cannot be assigned to}
TMSFRecPos(mediaplayer1.Position).Seconds := trackbar1.position mod 60;
{*** Left side cannot be assigned to}
end;

Trackbar ma jako maximalni hodnotu celkovy pocet sekund v tracku. DIV a MOD
mi spravne dava minuty a sekundy nastavene na posuvniku (vraci Integer, mam
to vyzkousene). TMSFRecPos(mediaplayer1.Position).Minutes a Seconds (var
Byte) taky spravne dava odehrane minuty a sekundy. Problem je v tom, ze to
proste nejde priradit. Jedine co me napada, ze nemuzu Integer zapsat do
Byte, ale na tento problem jsem nikdy nenarazil.

posuvnik v CD Playeru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.5.2002 15:35:51

From: "Zdenek Stepanek" <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> begin
> TMSFRecPos(mediaplayer1.Position).Minutes := trackbar1.position div 60;

TMediaPlayer.Position je vlastnost, takze musis pouzit promennou do ktere
ulozis hodnotu typu Integer a tu pak nakonec priradis do te vlastnosti.
Doporucuji si precist Object Pascal Language Guide, 7-17

Petr Vones

Re[2]: shell

[*] Jakub Cizek <jakub.cizek(zv)chatspace(tec)cz> - 19.5.2002 15:35:14

Odpovidam na e-mail

ja to zkousel a nejede to .. zvlastni - pritom napriklad ping jede i takto:
ShellExecute(0,'open',PChar('ping'),PChar('127.0.0.1'),nil,SW_SHOWNORMAL);

ja proste nechapu, proc 'ping' jede a 'date' nejede ...

--
Jakub
jakub.cizek(zv)chatspace(tec)cz

---------------
From: "Jujtov e-mail" <jujto(zv)stonline.sk>
> Moc by mne zajimalo jakou metodu pristupu k souborum vyuzivaji napriklad
antivirove programy

Ahoj.
Myslim, ze AV programy
1) neprojizdeji vzdy soubor uplne cely
2) Konkretne AVG udrzuje databazi s udaji o souboru vcetne checksumu a pokud
jiz byl drive oznacen za dobry jiz ho neprochazi.

Douf�m, �e odchoz� zpr�va neobsahuje viry.

vhodny databazovy system podobny BDE - proc ne MyS

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.5.2002 23:03:21

Douf�m, �e odchoz� zpr�va neobsahuje viry.

OT:Re: Win2k a NTVDM problem + konference k NT

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.5.2002 23:08:40

> mohl by nekdo ze znalcu NT poradit nebo alespon naznacit? :-)

Znalci smeji POUZE naznacovat :)

Douf�m, �e odchoz� zpr�va neobsahuje viry.

Win2k a NTVDM problem + konference k NT

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 19.5.2002 23:31:25

From: "Miroslav Novosad" <mirnov(zv)atlas(tec)cz>

> Problem je, ze ted uz nejde spustit.
> A ani nejde nainstalovat zpet ten
> windowsovy:-(
> Vzdycky vyskoci okno s titulkem:
> "Prostredi 16bitoveho systemu Windows"

Ja jsem se kdysi setkal s necim podobnym - uz si to ale moc nepamatuju: v
podstate slo o to, ze instalace nejakeho SW prepsala par DLL na NT 4 verzemi
tusim pro NT 3.51. S tim se pak nedalo delat nic, nez to preinstalovat.

HTH, pf

Chart2FX.VBX

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.5.2002 23:45:16

From: "Ing. Zden�k �ezn��ek" <reznicek(zv)nem.pce(tec)cz>
> �e�ili jste n�kdo probl�m s jin�m druhem �ar v grafu komponenty
> Chart2FX.VBX ?

Asi by bylo lepsi pouzit nativni VCL komponentu na grafy, napriklad TChart
ktery je primo soucasti Delphi.

Petr Vones

form

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 20.5.2002 07:18:01
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vhodny databazovy system podobny BDE

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 20.5.2002 07:44:16

O vyhodacha nevyhodach je mozne diskutovat. Mne je dolezite ze je mozne
vyuzit kapacitu viac PC ako server. Samozrejmne aj u mna existuje jeden
centralny server ktory drzi iba najdolezitejsie veci a na tento centralni
server je mozni startovat viac "slave" servrov.
Tiez je dolezite ze pri tejto architekture nie su ziadne problemy s
velkostou databazoveho suboru (suborov) - moze ist aj o terabajty. Tiez je
velmi jednoducho vyriesitelne inkrementalne zalohovanie databazi v runtime.
Monentalne hladam pomocne ruky pre tuto pracu. Hlavne jadro je zvladfnute a
funguje velmi dobre tj . transakcie a indexovanie. Tiez som vyriesil podporu
ultra tenkych klientov s velmi rychlim refreshom dat. Dnesne SQL servre maju
podla mna vela nedostatkov. Ako napriklad uvediem iba prave refresh dat. Ak
klient poziada o pomerne velku mnozinu dat a chce refresh - tak nema inu
moznost nez opat vyziadat celu mnozinu dat aj ked 99% dat uz ma. Server by
mohol poslat iba zmeny. No zatial nepoznam taky server ktory by to dokazal. || -----Original Message-----

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 20.5.2002 07:52:02

http://www.emwac(tec)cz/forums/default.asp

> [...]
> Nemate adresu na nejakou konferenci zamerenou na NT? Kdysi tu neco
> probehlo a dokonce jsem i nejaky news zkousel, ale nemuzu to jaksi

Remote data modul

[*] Ing. =?ISO-8859-1?Q?Jarom=EDr?= Solar <solar(zv)magion(tec)cz> - 20.5.2002 07:57:28

> [...]
> (az po odskrtnuti Dual). Ale situaci to nevyresilo.
> Jakym zpusobem muzu dosahnout toho aby me funkce meli navratove

Navratovou hodnotu nech HRESULT a u polozky, kterou chces vracet nastav
Modifier (v Type Library) na retval. Jinak muzes predavat zpet hodnotou
(Modifier out).

S pozdravem

Ing. Jaromir Solar (jaromir.solar(zv)magion(tec)cz)
Magion system a.s. (http://www.magion(tec)cz)
tel./fax :0657/614 289

form

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 20.5.2002 08:09:15

V OnCloseQuery pouzij nasledujici konstrukci:

procedure FormCloseQuery(Sender: TObject; var CanClose: boolean);
begin
if self.Active and (Application.MessageBox('Chcete uzav��t formul�� ???',
'Dotaz', MB_YESNO + MB_ICONQUESTION + MB_DEFBUTTON2) = IDYES) then
CanClose := true
else
CanClose := false;

[...]

Jake komponenty pro D6Personal?

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 20.5.2002 08:12:04

Zdravim,
mam nainstalovane D6 Personal. Koukal jsem, ze je to dost oskubane (co bych
taky nechtel relativne zadarmo). Mohli byste mi doporucit nejake komponenty
(sady komponent), ktere jsou spolehlive a nahradi ty, co jsou v normalnich
verzich D6 (Std, Pro)? Taky by se hodily nejake "pluginy" do prostredi -
treba takovy browser objektu ve zdrojaku.
Vim samozrejme o spouste stranek, kde by se dalo neco najit, ale nevim,
ktere z nich jsou opravdu pouzitelne a zkousel je (a stahovat) vsechny se mi
moc nechce.
Takze pokud nekdo mate zkusenosti s nahradou komponent, byl bych vdecny za
nazor a radu.

OT: MSSQL 2000 a hstmt chyba

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 20.5.2002 08:23:00

> [...]
> komponent to neni. Mam dojem, ze mi to dela, kdyz mam TQuery, MSSQL,
> cachovany zapis a volam na TDatabase fci ApplyUpdates.

i moje rada vychazela z konkretni zkusenosti. U teto hlasky by mel byt
problem v tom, ze je otevreno vice dotazu (i tabulek apod.) a jedno
pripojeni k databazi uz nezvladne obslouzit dalsi pozadavek. HSTMT je
handle na statement. V mem pripade opravdu pomohlo vice komponent
TDatabase.
S cachovanymi updaty nemam zkusenosti, takze si netroufam
hadat, co tam muze byt za problem.
Hstmt apod. je pro me uz moc low-level, nepronikl jsem presne do
podstaty veci a nepodarilo se mi presne zjistit, co znamena "pretizit
TDatabasi".

Netvrdim proto, ze muj odhad je urcite spravny, ale treba mohl puvodnimu
tazateli nejak pomoci.

David Lebeda

FireBird

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 20.5.2002 08:24:22

Na FireBirda nepotrebujes ani tu licenci IB (AFAIK na D6 je instalace IB
6.5). Staci si stahnout instalaci - je totiz free + OpenSource :))))))

> [...]
> Interbase
> 6. Potrebuji je�t� kupovat n�jakou licenci pro pou�ivani a distribuci

Instalacia FireBird, MySQL a dalsie

[*] KALUS Jozef <Jozef.Kalus(zv)spordat.sk> - 20.5.2002 08:28:07

zdravim vsetkych,

1. stiahol som si FireBird 1.0 pre windows (myslim ze to je Super Server
alebo nieco take), ale jedine co som po tejto instalacii nasiel je jeho
odinstalacia, neviete mi niekto povedat, ako a kde sa daju zalozit tabulky a
ako sa na db da dostat z D6Pro.

2. mam MySQL, pouzijem komponenty z D6Pro, ale ked chcem spravit konekt, tak
mi to hodi hlasku "error load: libmysql.dll" alebo nieco podobne, nie som
teraz na tom stroji, je ale zrejme ze tu DLL nemoze naist, pozeral som to a
ma ju D6 aj u seba a ja ju mam aj v adresari pri aplikacii.

Na objasnenie:

Server: W2000Server (MS SQL7, MySQL, FireBird)
Klient: W2000Prof, D6Prof
Lan: Eth. 100

PS: myslim ze takychto dotazov tu mate od novacikov dost, ale akosi si
neviem dat s tym rady

Re[2]: form

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 20.5.2002 08:36:17
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WORD-ComObj - z�pis do z�hlav� a z�pat�

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 20.5.2002 08:50:00

Hi all,
Exportuju nektere zaznamy z DB do Wordu a .. mam mensi lec zasadni
problemek se zapisem do Zahlavi listu.
Nikde na webu ani v knihach se mi nepodarilo najit, jak zapsat do
zahlavi listu. Nevite nekdo popripade nemate nejaky dobry link, ktery jsem
nenasel a na kterem to je ? :)

Diky Milan

Prevod ShortString na normal string

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 20.5.2002 09:32:36

Ahojte!

Ako sa da previest ShortString na normalny string?

vhodny databazovy system podobny BDE - proc ne MyS

[*] Martin Valach <vachix(zv)centrum.sk> - 20.5.2002 09:33:09

Ja puzivam MySQL na Linuxe (server) + Delphi (klienti) vyse 4 roky a zatial
ani raz nesklamal. Bezi tam viacej databaz (13) (kazda ma okolo 20 tabuliek
a niektore tabulky maju
asi 250000 zaznamov).
Ten server sa musi stazovat o moj nezaujem, lebo az na par upgr. sa onho
vobec nestaram a facha ako hodiny.

V klientoch pouzivam myodbc alebo ZEOS a ked potrebujem trosku rychlejsie
spracovavat udaje tak idem priamo cez MySQL Client API.

doporucujem

martin

komunikace TCP/IP

[*] Jane�ek Michael <michael.janecek(zv)spar-cr(tec)cz> - 20.5.2002 09:33:56

Zdar, j� se s t�m patlal tak dlouho, a� sem se uch�lil k n�sleduj�c�mu:

Na sd�len�m disku vytvo�� soubor a spu�t�n� aplikace budou kontrolovat nov� z�pisy v n�m :-))

MJane�ek

Michael Jane�ek
SPAR �esk� obchodn� spole�nost s r.o.
Programmer / Delphi developer
Tel. 02 / 67 155 156
Fax. 02 / 67 155 119
E-mail: michael.janecek(zv)spar-cr(tec)cz
http://www.interspar(tec)cz