Delphi 7 versus Delphi .NET

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 22.5.2002 13:56:28

Preji vsem pekneho dne,

podle zprav velkeho a mocneho Borlandu to vypada, ze v Delphi 7
nepujde delat .NET aplikace a v Delphi .NET nenapisu Win32 aplikaci
(coz nehodlam dale komentovat). Spise se chci optat, budou tyto verze
moci koexistovat na jednom pocitaci? Bude Delphi .NET jenom ubohy
prekladac jako je nyni D6 a nize (prosim, zadne falme war), nebo z
toho bude seriozni vyvojove prostredi jako je Visual Studio .NET?
Tedy budu moci plne editovat HTML, XML, ASPX, ... nejen se
zvyraznenou syntaxi, ale i s tim, ze mi na zakalde DTD, XSLT apod.
povoli urcite tagy, bude tam neco na zpusob server exploreru z
VS.NET, bude mozne navrhovat alespon zakladni databazove diagramy,
generovat dokumentace a dalsi?

Diky za odpovedi a pripadne linky, kde se dozvedet seriozni
informace.

Slavek--------------------------------------------------------
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

Rychlost dotazu na FB

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 22.5.2002 13:59:22

> select * from T_vyrobky V
> left join T_VYRKAT k on V.pk=k.fk and K.idkat=0
> where K.fk is NULL

Neni to rychlejsi. Otevreni trva v IBExpertu 2 minuty. Plan je pritom V
natural, ostatni podle indexu. Na to, ze ve V je jen 20 000 zaznamu docela
hruza (mimochodem vysledek obsahuje 17 vet).

Dale jsem zjistil, ze kdyz v podmince joinu odstranim podminku K.IDKat=0,
vrati dotaz sice spatny vysledek, ale jiz za 4 sekundy.

> predpokladam, ze v T_VyKat je FK na T_Vyrobky a v obou techto
> tabulakch jsou definovany PK.

T_Vyrobky i T_VyrKat ma PK na poli ID.

FK tam nejsou, nejdou pouzit z jinych duvodu, ktere v tomto
zjednodusenem modelu nejsou videt, ale misto toho na T_VYRKAT je
definovany normalni ascending neunikatni index na idkat i idvyr (kazdy z
tech sloupcu ma samostatny index).

Order
> by ne tento select by nemel trvat dlouho, zde ovsem spise nez na
> indexech zalezi na poctu poli v order by, cim vice poli, tim
> pomalejsi. Pokud ovsem pouzijes order by na tabulky vyrobku (jeji
> indexove pole), pak se index nejspise pouzije.

Pavel Cisar tu nedavno vysvetloval, ze az na vyjimky se pro order by
pouziva sort a nikoli index. Ja ovsem nemluvim o order by tohoto dotazu,
ale treba o tomto:

select v.id from T_Vyrobky V
left join T_CenikPol k on V.id = k.idmat

...otevreno prakticky ihned

select v.id from T_Sklkarty V
left join T_CenikPol k on V.id = k.idmat
order by v.nazev

trva 10 sekund, a to mam na pocitaci ramdisk. Bez nej by bylo daleko hur.
Pocet zaznamu v joinu: 64 000. Na poli nazev index nebyl i byl, v obou
pripadech zadny rozdil.
Uzivatel ale nemuze pri kazdem otevreni datasetu cekat 10 sekund
se zatuhnut�m programem.

David Lebeda

Re[2]: neco jako ShowModal pro MDI aplikaci

Ja to riesim nasledovne:

Okno je vytvorene takto:
BorderIcons = [biSystemMenu]
FormStyle=fsNormal
-----------------------------------
Ked ho chcem modalne tak ho takto zobrazim:

Application.createform(TfrmCStaty,frmCStaty);
with frmCStaty do
begin
btnRefresh.OnClick(self);
if ShowModal=mrOK then
begin
//Nieco urob
end;
FreeAndNil(frmCStaty);
Ak ho otvaram ako MDI Child:

Application.CreateForm(tfrmCStaty,frmCStaty);
with frmCStaty do
begin
BorderIcons:=[biSystemMenu,biMinimize];
windowstate:=wsMinimized;
formstyle:=fsMDIChild;
windowstate:=wsNormal;

Zistenie ci je pripojenie k internetu aktivne

Hello Delphi CZ konferencia!

Chcem dorobit:

1.Zistovanie ci je internet aktivny
2.Dostat spravu o tom, ze sa vytvorilo spojenie

Ale aby to fungovalo na Win9x aj bez potreby instalacie siete,... Aby
to fungovalo na pocitaci kde ani nesnivaju o sietach a internete.

PS: "Fungovat" myslim tym aby moja applikacia sa neodkazovala na veci
ktore tam nie su ani nebudu a fungovala ako by nic.

Zistenie ci je pripojenie k internetu aktivne

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.5.2002 14:07:28

From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>
> [...]
>
> Ale aby to fungovalo na Win9x aj bez potreby instalacie siete,... Aby
> to fungovalo na pocitaci kde ani nesnivaju o sietach a internete.

Jak se muzes pripojit k Internetu z pocitace bez instalovaneho sitoveho
protokolu ?

Petr Vones

GDI+

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.5.2002 14:11:48

From: "Ladislav Fitz" <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz>
> nemate nekdo skusenozti s GDI+ (rychlost, pouzitelnost, moznosti sireni
> (autorska prava), ktere systemy jsou podporovany, atd...)

Co se treba podivat do dokumentace k GDI+ ? Podporovany jsou: Windows NT 4.0
SP6, Windows 2000, Windows 98 a Windows Me. Co se tyce rychlosti tak to neni
jeste uplne idealni, ale MS s tim bude muset neco udelat, protoze se GDI+
pouziva zaroven v .NETu

Petr Vones

Generovanie cisel cez SQL

Je mozne nejako vygenerovat cez SQL (konketne MS SQL) zoznam cisel to
znamena SELECT prikaz ktory by vygeneroval postupnost

Cislo

bez akejkolvek navaznosti na niektoru z tabuliek v databaze
Nieco ako

SELECT Cislo
FROM ????
WHERE Cislo >= 0
AND Cislo <= 50

Zatial to riesim cez tabulku obsahujucu zoznam cisel od 0 do 50, co je sice
funkcne ale trochu divne.
Takze ak by niekto vedel ako na to, bol by som velmi vdacny.

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)

Generovanie cisel cez SQL

[*] KALUS Jozef <Jozef.Kalus(zv)spordat.sk> - 22.5.2002 14:30:44

v ORACLE to ide cez LOOP v ktorom je SELECT hodnota from dual a hodnota sa
napocitava klasicky v loope, ale ci to funguje v MS SQL to vobec netusim
:o), vlastne aj toto riesenie je uz cyklus a nie samotny select :o(

[...]

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 22.5.2002 14:33:14

Lebeda David dne 22 May 2002 v 13:59:

> Neni to rychlejsi. Otevreni trva v IBExpertu 2 minuty. Plan je pritom
> V natural, ostatni podle indexu. Na to, ze ve V je jen 20 000 zaznamu
> docela hruza (mimochodem vysledek obsahuje 17 vet).

Ahoj,

nesledoval jsem to uplne od zacatku, tak mozna budu radit zcestne :-)

Nebylo by lepsi v tom dotazu psat where V.pk is null? Takhle ho celkem zbytecne nutis nejprve to
dohledat... Zvlaste v pripade, ze to ma vratit jen 17 vet, me ta doba zarazi...

Dale bych zkusil napsat left OUTER join... Kdysi jsem take laboroval s rychlosti a mam pocit
(nejisty...), ze to na rychlost v nekterych pripadech vliv melo, a to velky...

Karel Rys

Delphi 7 versus Delphi .NET

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.5.2002 14:37:57

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> podle zprav velkeho a mocneho Borlandu to vypada, ze v Delphi 7
> nepujde delat .NET aplikace a v Delphi .NET nenapisu Win32 aplikaci

Zatim to vypada tak, ze to budou asi dva samostatne produkty - pro Win32 a
.NET

> (coz nehodlam dale komentovat). Spise se chci optat, budou tyto verze
> moci koexistovat na jednom pocitaci? Bude Delphi .NET jenom ubohy

To zatim asi nikdo nevi, protoze podle toho co se objevilo ve zprave z BorConu
bude Delphi for .NET az v Q1 2003, viz odkaz co jsem posilal uz vcera:
http://www.drbob42.com/borcon.htm

> Diky za odpovedi a pripadne linky, kde se dozvedet seriozni informace.

Obavam se, ze seriozni informace se v teto dobe nedozvis, spise jen dohady.

Petr Vones

Dlzka String a zavislost na RAM

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 22.5.2002 14:47:23

Ahoj,

> Ma zmysel pouzivat takyto zapis:
> var
> s: String[10];
****V nekterych opravnenych pripadech ma, ale tech pripadu stale
ubyva.

Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

Zobrazovani v threadove aplikace

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 22.5.2002 15:01:56

Zdravim, v multi threadove aplikaci pouzivam urcite pametove struktury,
obsah techto struktur bych
chtel zobrazovat na formular aplikace (predevsim do treeview).

napada me:
1) udelat specialni thread, krery pouze aktualizuje data na formu
2) na form dat timer a v ontimer to aktualizovat.

co je lepsi, vhodnejsi a cistejsi? lze toto udelat jeste nejak lepe ?

S pozdravem Petr Sikola

Generovanie cisel cez SQL

[*] Jarda Jirava <listuj(zv)centrum(tec)cz> - 22.5.2002 15:08:51

Zdravim,

tohle urcite pujde treba takhle v ulozene procedure

CREATE PROCEDURE spGenCislo (
(zv)ifromNumber int,
(zv)itoNumber int,
(zv)iIncrement int = 1
set nocount on
CREATE TABLE #TNumber (cislo int)
WHILE ((zv)ifromNumber <= (zv)itoNumber) BEGIN
INSERT INTO #TNumber (cislo) values ((zv)ifromNumber)
set (zv)ifromNumber = (zv)ifromNumber + (zv)iIncrement
END
set nocount off
select cislo from #TNumber

IF OBJECT_ID('TEMPDB..#TNumber') IS NOT NULL DROP TABLE #TNumber

GO

Pekny den

Jarda
*****************
Jarda Jirava
(zv)
LiStuj
listuj(zv)centrum(tec)cz
^^^^^^^^^^^^^^^^^
SW development
^^^^^^^^^^^^^^^^^
*****************

--------------------
Bonus 1000 K� k �roku 3,5 % m� pro V�s Oran�ov� konto od ING. Zalo�te si Oran�ov� konto na 0800 159 159 nebo na http://user.centrum(tec)cz/redir.php?url=http://www.ing(tec)cz

Synapse TFTPSend & WinRoute 4

[*] Malecek Ondrej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 22.5.2002 15:21:14

Mam trosku problem se zprovoznenim TFTPSend ze Synapse pres proxy WinRoute
4. Jestli jsem vse dobre pochopil, je u TFTPSend nutno nastavit FWPort,
FWHost & FWMode. Zkousel jsem vsemozne kombinace, bez vysledku. Mate nekdo
pozitivnejsi zkusenosti ???

Onrej

Rychlost dotazu na FB

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 22.5.2002 15:21:18

> Nebylo by lepsi v tom dotazu psat where V.pk is null? Takhle ho celkem
> zbytecne nutis nejprve to dohledat... Zvlaste v pripade, ze to ma
> vratit jen 17 vet, me ta doba zarazi...

To nejde. Potrebuji vsechny vyrobky z tabulky V, kter� nejsou v tabulce K s
IDKAT=0.

k.fk je null prave na zaznamech, ktere se nepodarilo sjoinovat, bere se az z
vysledku a nikoli z puvodni tabulky (empiricky overeno). Takze tento dotaz
dela to, co puvodni s vnorenym selectem, ale zrychleni se nekona. Je
pravda, ze ten join sam, kdyby tam nebylo to where, ma 64 000 radku, ale
to snad stale neni pocet, ktery by mel SQL serveru delat problemy.

David Lebeda

Zobrazovani v threadove aplikace

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 22.5.2002 15:31:26

No ten thread je podle me asi nejlepsi nebot to co budete mit v OnTimer bezi v hlavnim threadu aplikace tj. zastavi se beh pokud tam date napr. nejake vypocty. U threadu se vse zpracovava mimo vas hlavni thread - nepozastavi se vase aplikace po dobu zpracovani ci vykreslovani na form.

[...]

OT: videokarta ATI RAGEIIC PCI

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 22.5.2002 15:32:08

Ahoj,
omlouvam se za OT, ale shanim informace o teto videokarte. Potreboval jsem rozsirit pamet ale nemam k tomu zadne informace, pouze driver (z roku 99) na diskete (nebyl tam ani udavany diagnosticky program, a v sysinfu se o ni neukaze skoro nic). Nemate nekdo k teto karte nejake (technicke) informace? Mam potize predevsim s OpenGL, DirectX funguje dobre. Na strankach ATI neni ani zminka o teto karte (zrejme je uz prilis :(( stara).

Velmi dekuji za pripadne zkusenosti ci dokumenty a prosim o zaslani na muj mail.

Jaro B.
mailto:JBenes(zv)cpoj(tec)cz

THTML - class not registered

[*] Jaroslav Weiss <jaxx(zv)seznam(tec)cz> - 22.5.2002 15:33:10

D3, W2K, IE5

Udelal jsem si malej programek na prohlizeni html stranek s
komponentou THTML. Pri spusteni na PC s Delphi jede OK, pri spusteni
na jinym PC hodi hlasku:

Exception on EOleSysError in module kuk.exe at 00030CDD.
Class not registered.

Co musim kde zaregistrovat?

Diky predem,
JW

Reklama:
Vylepsete svuj prohlizec Internetu na http://software.seznam(tec)cz/listicka

neco jako ShowModal pro MDI aplikaci

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 22.5.2002 15:34:35

A z ceho tak usuzujes ??? Vzdyt okno je normalne aktivni, takze reaguje na
ostatni zpravy (pokud mas nastaveno nonresizable tak to preci nevadi) ale
pri pokusu o aktivaci proste tohle zamitnes a nastavis jako aktivni napr. to
modalni okno.....

> to by zrejme opravdu melo fungovat, ale az do te doby, dokud nezacnes
> pouzivat takove formulare, ktere nesmeji menit svoji velikost. Pak
> narazis na operacich typu Tile ci Maximalizace.
>
> Slavek

Rychlost dotazu na FB

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 22.5.2002 15:36:30

To je divny, jak mas nadefinovan primarni klic na TVYRKAT ?
Podle toho co pises se jedna o klasickou cross tabulku,
tedy dva FK a PK pres tyto FK.
Pak by nemel byt problem.

Slavek

> [...]
>
> Dale jsem zjistil, ze kdyz v podmince joinu odstranim podminku K.IDKat=0,
> vrati dotaz sice spatny vysledek, ale jiz za 4 sekundy.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.5.2002 15:37:24

From: "Jaroslav Weiss" <jaxx(zv)seznam(tec)cz>
> Udelal jsem si malej programek na prohlizeni html stranek s komponentou
> THTML. Pri spusteni na PC s Delphi jede OK, pri spusteni na jinym PC hodi

Pokud je to ten OCX co se dodaval s Delphi tak to nepouzivej a naimportuj si
radsi IE jako ActiveX do Delphi.

Petr Vones

Delphi 7 versus Delphi .NET

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 22.5.2002 15:41:35

> To zatim asi nikdo nevi, protoze podle toho co se objevilo ve zprave z
> BorConu bude Delphi for .NET az v Q1 2003, viz odkaz co jsem posilal
> uz vcera: http://www.drbob42.com/borcon.htm
*****Cetl jsem jiz vcera :-), ale je to ponekud strohe. :-(

Jeste jeden dotaz. Bude mozne Delphi, tedy spise Pascal, mozne
pouzivat v prostredi Visual Studia?

Diky za info

Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

Rychlost dotazu na FB

[*] Alex Cherednichenko <cherednichenko(zv)wo(tec)cz> - 22.5.2002 15:42:03

Ahoj, Davide!
You wrote :

LD> Neni to rychlejsi. Otevreni trva v IBExpertu 2 minuty. Plan je pritom V
LD> natural, ostatni podle indexu. Na to, ze ve V je jen 20 000 zaznamu
LD> docela hruza (mimochodem vysledek obsahuje 17 vet).

Kde jsou DDL tabulek a PLANy, generovane IB ?

[Skipped]
> [...]

LD> left join T_CenikPol k on V.id = k.idmat
LD> order by v.nazev

LD> trva 10 sekund, a to mam na pocitaci ramdisk.

Optymizator IB neumi v PLANu pouzit index pro
pole, ktere neni v SELECT.
With best regards, Alex Cherednichenko.

powered by FidoLook
www.fidolook.com

Zobrazovani v threadove aplikace

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 22.5.2002 15:45:40

predpokladam, ze by pak v tom threadu melo byt v metode execute neco
jako toto:

while not terminated do
begin
//mozna jeste: if byla zmena then
synchronize(vykreslivsechno);
sleep(100); //nebo nejake jine rozumne cislo

PS: podle me, pokud to stejne cele pobezi v sznchronize, tak to je skoro
totez, jako by to delal hlavni thread aplikace -> skoro jako v tom
ontimer.
Pokud se mylim, vyvedte me prosim z omylu :)))

Dik

------

> [...]
> 2) na form dat timer a v ontimer to aktualizovat.
>
> co je lepsi, vhodnejsi a cistejsi? lze toto udelat jeste nejak lepe ?

<<< 22. 5. 2002 14:38 - Martin Cajbik "cajbik(zv)sct.sk" >>>
MC> Je mozne nejako vygenerovat cez SQL (konketne MS SQL) zoznam cisel to
MC> znamena SELECT prikaz ktory by vygeneroval postupnost
MC> bez akejkolvek navaznosti na niektoru z tabuliek v databaze

Neviem ako v MSSQL ale vo IB/FB to ide cez Stored procedure

declare X integer
..

X = 0;
WHILE (x < 50) DO
BEGIN
suspend;
x = x + 1;
END

Pisem z hlavy takze je tam urcite nejaky trouble.

Delphi 7 versus Delphi .NET

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.5.2002 15:50:36

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> Jeste jeden dotaz. Bude mozne Delphi, tedy spise Pascal, mozne
> pouzivat v prostredi Visual Studia?

Zkus se optat v b.p.delphi.non-technical newsech ...

Petr Vones

Zobrazovani v threadove aplikace

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 22.5.2002 15:57:29

No to asi ano :)
a co takhle dat 2 treeview na sebe a vyuzit tak takovej umelej doublebuffering (jeden naplnovat v threadu datama - ne pres synchronize ale primo - coz bynemelo vadit) a ten co je viditelnej zrovna nechat tak jak je a pak ho skryt a nastavit viditelnej ten co se prekreslil na pozadi.

> [...]

> 2) na form dat timer a v ontimer to aktualizovat.
>
> co je lepsi, vhodnejsi a cistejsi? lze toto udelat jeste nejak lepe ?

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 22.5.2002 15:57:19

> [...]
> FWHost & FWMode. Zkousel jsem vsemozne kombinace, bez vysledku. Mate nekdo

kdyz dokazes zjistit co a jak se musi udelat pro to aby FTP proslo
pres winroute, pak ti povim jak to nastavit. ;-)

Winroute neznam, ale mel jsem dojem, ze je to produkt postaveny na
principu prekladu adres, takze by teoreticky nemelo byt potreba
nastavovat TFTPsend do firewall modu. Ale je potreba uzit pasivniho
modu prenosu dat. (tedy nastavit property PassiveMode na TRUE)

Muze Se Pozastavit Bezici Vlakno Samo? Jak Na To?

[*] Martinec <martin108(zv)post(tec)cz> - 22.5.2002 16:26:38

Ja jsem mel v mericim vlaknu toto:

procedure TVlakno.Execute;
begin
while not Terminated do
begin
//tady se provedlo mereni
if not Terminated then Suspend;

Vlakno spoustel Timer v pravidelnych intervalech:

procedure TMain.CasovacTimer(Sender: TObject);
begin
if Vlakno.Suspended then Vlakno.Resume;
end;

Martinec

From: "Tom� Kup��k" <tks(zv)mail(tec)cz>
do Database dej celou cestu k db souboru a Host nech prazdny

Vytvaranie komponent za behu

[*] Harris <harri.s(zv)tiscali(tec)cz> - 22.5.2002 21:45:45

MujButton := TRadioButton.Create (ThisForm);
MujButton.Parent := Panel1;
MujButton.Left := Leva_souradnice_na_panelu;
MujButton.Top := Horni_souradnice_na_panelu;

Timto se do Panelu1.Controls pridat dalsi odkaz na tento nove vytvoreny
RadButton.

Harris.

From: "Jan Tungli" <Jan.Tungli(zv)datapac.sk>

> a potom urobim po recordoch suspend ,

Muzes mi pls vysvetlit, co mas na mysli tim suspend?

THx, pf

Rychlost dotazu na FB - IB

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 23.5.2002 07:23:17

Najlepsi priklad : (je to priklad z prevzaty z inej konferencie)

select m.filed1, m.filed2, ..., d.field1, d.filed2
from master m, left outer join detail d on d.id = m.id
where m.field1=:parameter

Ak tento join naprogramujem vlastnorucne, ze najprv for select a master
z tabulky a potom select t detail where detail.id = master.id
a potom urobim po recordoch suspend , tak mozes aj 50x-100x zrychlit
dotaz a vysledok je ten isty.

To pisem suvislosti o debate na temu: Rychlost dotazu na FB

Rychlost dotazu na FB - IB

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 23.5.2002 08:00:12

> Muzes mi pls vysvetlit, co mas na mysli tim suspend?

mysli tim SUSPEND v ulozene procedure. priklad:

create procedure FastSelect Returns (A, B, C)
as
declare variable id
begin
for
select id, A, B
from master M
into :id, :A, :B
for
select C
from detail D
where D.id = :id
into :C
do
suspend;

jeto psany od boku a chyby typy a stredniky a tak...

dekuji Peca

CRC

[*] Vaclav Votipka <vaclav.votipka(zv)merlin(tec)cz> - 23.5.2002 08:03:47

Petr Zahradnik wrote:

>Jiste, to je spravny usudek. Vis, kolik to je kombinaci 2^160? To si jako
>myslis, ze se bude testovat 2^160 variant vstupu, aby se projevila kolize
>hashovaci funkce?

Neni treba testovat 2^160 ruznych vstupu - staci napoprve vybrat ty dva
spravne :-)
Jak uz tady kdosi podotknul, tak Murphyho zakony funguji. Pokud se budu
snazit najit dva kolizni stringy, tak se mi to taky nemusi do konce
zivota podarit. Ale kdyz na teto teorii postavim a odladim program, tak
se mi muze stat, ze prvni dva stringy, ktere tam zada zakaznik pri
prebirani programu se zrovna trefi. Nevim, jestli ho pak uspokoji
konstatovani, ze ma proste jenom neuveritelnou smulu - zrejme mi to hodi
na hlavu. Proto jsem navrhoval, aby se pro porovnavani pouzily hashe,
ale vysledek aby se overil skutecnym porovnanim puvodnich dat.

> [...]
>spocitej pravdepodobnost vyhry jackpotu ve sportce, ktera je proti tomu
>silene moc vysoka. A mas uz predstavu, jak to doopravdy je.

To, ze jsem jeste nevyhral ve Sportce, neznamena, ze mi zakaznik nedoda
dva kolizni stringy - i o tom je statistika :-)

eNca

Zobrazovani v threadove aplikace

[*] EFG developer <developer(zv)efg(tec)cz> - 23.5.2002 08:06:20

No to je prave ono, ja jsem chtel _dusledne_ oddelit ty thready od vcl
objektu
a nevim jak nejlepe ty data zobrazovat. Ty 2 treeview je sice pekny
napad, ale
asi to nebude to prave po cem touzim. :-)

Zatim se mi nejlepe jevi ten thread, jak jsem ho posal nize (v treeview
budou maximalne stovky polozek)

Petr Sikola

> [...]
> //mozna jeste: if byla zmena then
> synchronize(vykreslivsechno);
> sleep(100); //nebo nejake jine rozumne cislo

Hint window

[*] Radek Pospisil <Pospisil(zv)sprinx(tec)cz> - 23.5.2002 08:15:54

Preji vsem hezky den,

Neznate nekdo snadny zpusob jak zobrazit hint window ? Jedna se o zlute
okno bez ramecku, ktere vypada jako bublina z komixu. Zobrazuje se ve
Windows 2000 a vyse. Upozornuji ze se nejedna o klasicky maly tooltip.
Existuje na to API ?

Podstata problemu je ta, ze potrebuji zobrazit male okno na popredi, ale
tak aby nesebralo focus jinemu oknu.

Poradi nekdo ?

FB - mazani tabulek

[*] Marek Eichler <marek.eichler(zv)atlas(tec)cz> - 23.5.2002 08:46:46

Zdravim,
muj predchozi dotaz nejak nedorazil, tak to zkousim znovu :(

mam nasledujici tabulky

CREATE TABLE Studenti (
ID_Student D_ID,
FName D_Name,
SName D_Name,
ID_Trida D_ID,
ID_Ucitel D_ID,
ID_Reditel D_ID,
ID_Rocnik D_ID,
ID_Obor D_ID,
PRIMARY KEY ( ID_Student )
);

/*Tabulka uchovavajici seznam maturitnich trid*/
CREATE TABLE Tridy (
ID_Trida D_ID,
Name D_Trida,
PRIMARY KEY ( ID_Trida )
);

a dalsi ( ty nejsou podstatne ). Dale jsem si vytvoril relace s referencni
integritou

/*Relace mezi maturitni tridou a studenty*/
ALTER TABLE Studenti ADD
CONSTRAINT Student_Trida FOREIGN KEY ( ID_Trida ) REFERENCES Tridy (
ID_Trida )
ON DELETE NO ACTION
ON UPDATE CASCADE;

no a pak mam trigger pro generovani ID a SP pro praci s daty.

Muj dotaz zni co musim udelat, abych mohl smazat tabulky.
Nejprve mazu SP pak triggery, vyjimky, generatory, ale pri mazani tabulek mi
to hlasi furt nejake zavislosti i kdyz se znazim nejprve smazat relaci
ALTER TABLE Studenti DROP CONSTRAINT Student_Trida

S pozdravem Marek Eichler

Nejde Post na ADOQuery

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 23.5.2002 08:48:35

Ahoj,
cca pred 2 dny zde byl podobny dotaz "DBGrid - needituje - Error:
Informace.........?".
Problem je, ze ackoliv je relacni tabulka slozena s radku, neexistuje zadny
zpusob jak radek oznacit ke zpracovani (rozumej identifikovat), krome jeho
obsahu (vyjimkou jsou databaze orientovane na zaznamy, napr DBase,
Paradox,..., ktere udrzuji jeste dodatecnou informaci o poradovem cisle
zaznamu v tabulce).
Tuto vlastnost neni mozno obejit ani "specialnim" driverem, pokud jsou dve
radky tabulky uplne shodne, neni mozne updateovat pouze jednu z nich. Tuto
vlastnost si muzes vyzkouset i v Enterprice Manageru SQL serveru, ani ten to
nezvladne.
Proto je dobre, do kazde tabulky prihodit primarni (rozumej jedinecny) klic.
Casto pouzivanym trikem je, ze at tabulka obsahuje "nativni" jedinecny klic
nebo ne, prida se sloupec typu autoincrement (int)(, ktery se nemusi ani na
nic jineho pouzivat). Jeho vlastnost, ze cislo v nem obsazene se v tabulce
vyskytuje pouze jednou, zajisti, ze lze rozlisit libovolne radky (zaznamy) v
tabulce bez ohledu na obsah ostatnich sloupcu

Tvuj problem vznikl pravdepodobne zduplikovanim radek tabulky pri provozu
nebo testovani.
Pokud se jedna o provozni data, dopln sloupec typu autoincrement nebo stamp,
vyhazej zduplikovane radky (a sloupec si tam uz nech).

Zdravi Pavel
> [...]
> ze to tri dny fungovalo a ted to najednou prestalo.
>
> Key column information is insufficient or incorrect. Too many

FB - mazani tabulek

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 23.5.2002 08:51:01

Nejprve ze vseho vymaz cizi klice. Vzhledem k tomu ze neni kontrolovano, ze
se nevytvori cyklicka vazba klicu muze to byt tvuj problem.
Pavel

> [...]
> to hlasi furt nejake zavislosti i kdyz se znazim nejprve smazat relaci
> ALTER TABLE Studenti DROP CONSTRAINT Student_Trida

Oprava paradox tabulky

[*] Jaro <jaroslav.hanusek(zv)nou.sk> - 23.5.2002 08:51:21

no neviem, ako to je s bde, ale ked sa mi stalo nieco podobne, pomohol
import do ms.accessu a opatovny
export do paradoxu.

Od: "Sebesta Jan" <delcomseb(zv)volny(tec)cz>
Komu: "Delphi Konference" <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 23. kv�tna 2002 10:13
P�edm�t: Create CheckBoxu v panelu

> [...]
> Panelu1). Panel1 a CheckBox1 si vytvorim rucne a CheckBox2 potrebuji
> programuve (predem nevim kolik jich bude a pozdeji je chci mazat pouze z

Automaticke nacteni cd :-((

[*] ji�� B�tu��k����*�Z ��%�� - 23.5.2002 10:35:21

Zdravim

Mam takovy problem ,ve svem programu pouzivam unit CDEvents pro automaticke
nacitani cd po vlozeni do cd-mechaniky .Vse mi funguje az na to ze pokud
vkladam prvni cd tak se mi vetsinou program sprajcne a nic neudela . (zhruba
tak 50 / 50)
Nevi nekdo vcem muze byt chyba .
Predem dekuji.

Kindr - amatersky programator v delphi
viruslog(zv)volny(tec)cz

None

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 23.5.2002 10:37:09

Ahoj,
jestli seriovy, tak SetCommMask a waitcommevent

Vaclav Sazima

> Tom� Cieslar wrote:

Konkr�tn� kdy� m�m otev�en� port, na ten mi p�ijdou data,

TTable

[*] LUKES V�clav <lukes(zv)ans(tec)cz> - 23.5.2002 10:46:28

Ahoj,

prosim Vas o radu. Mam D5 a Win 2000.
Mam tabulku, napr. ABC (TTable) ale kam a jak napsat vyber nad ni,
napr., ze jeji sloupe XY = 'A'.

Jak postavit SQL dotaz

[*] <ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz> - 23.5.2002 10:48:06

Co je to za databazi?

Ivan Virag

> a potreboval cestu asi takto:
> 0 = Prvni
> 1 = Pvni\Druha
> 2 = Prvni\Druha\Treti
> 3 = Prvni\Druha\Ctvrta

Object xxx is in use

[*] Alex Cherednichenko <cherednichenko(zv)wo(tec)cz> - 23.5.2002 10:56:24

Ahoj, Petre!
You wrote :

[Skipped]
> [...]
PP> pouzije index, ktery chces potom zmenit, ale to nelze,
PP> protoze je aktivni trnsakce, ktera ten index pouziva.

Obcas i to nepomuze.
Je to tim, ze IB kesuje metadata.
A zmeny se projevi jen po DISCONNECT a CONNECT.

With best regards, Alex Cherednichenko.

powered by FidoLook
www.fidolook.com

TTable

[*] Sebesta Jan <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 23.5.2002 10:57:16

Zdravim,

pokud to je TTable (DBF,DB ..) tak:

Table1.Filter:='X=A and Y=A';
Table1.Filtered:=True;

Jan Sebesta

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> [...]
> zatimco obycejne edity Ti umozni data nacist a treba se odpojit od
> databaze nebo aspon zavrit dotaz apod. - podle toho co ma smysl. Na

A co pouzit treba TClientDataSet

Petr Vones

Ud�losti, zpr�vy syst�mu, RS232

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.5.2002 12:51:45

From: "Tom� Cieslar" <cieslar(zv)efisyst.com>
> [...]
> pot�ebuji pou��t ud�lost p��mo od syst�mu. N�co na zp�sob p�eru�en�.
> Konkr�tn� kdy� m�m otev�en� port, na ten mi p�ijdou data, aby to vyvolalo

Podivej se na nejake komponety, popripade do MSDN kde je to cele popsano. Jako
priklad komponent muzes pouzit treba AsyncFree:
http://sourceforge.net/projects/asyncfree

> Kter� t��dy zapouzd�uj� zpr�vy Windows

Zadne.

Petr Vones

komprimace bloku pameti

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 23.5.2002 12:52:26

ahoj, shanim nakou jednoduchou rutinu pro zkomprimovani bloku pameti (napr.
pole bytu). jde o optimalizaci posilanych dat pres tcpip socket. ale
potrebuju k ni zdrojaky protoze na druhy strane spojeni neni delphi-aplikace
(ale java-aplikace) a musim tedy zprogramovat odpovidajici dekompresi.

likeapear

Nejde Post na ADOQuery

[*] Delphin <delphin(zv)post(tec)cz> - 23.5.2002 12:54:31

Podarilo se mi izolovat problem:
Mam jednu ADO tabulku a jedno ADO query

table.open;
query.open;
query.edit;
queryoznaceno.asboolean:=not queryoznaceno.asboolean;
query.post; // tady to vyhodi tu chybu

kdyz to table.open dam pryc, tak to funguje zcela normalne.

dotaz je select * from skupiny_detail where id=:id
skupiny_detail je view a je to select s asi 5x join

table.open otvira tabulku, na ktere se odkazuje view pomoci join

Vyresil jsem to prekopanim celeho formulare, takze uz to neni akutni, ale
zajima me to.

> [...]
stamp,
> vyhazej zduplikovane radky (a sloupec si tam uz nech).

Kill programu pro MS-DOS

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.5.2002 12:57:40

From: <korin.delphi(zv)centrum(tec)cz>
> potrebuji nasilne vypnout dos program bezici pod windows 9x.
> Nevite jak na to, aniz by se zaseknul pocitac?

V nejhorsim lze vzdy pouzit TerminateProcess. Bohuzel Win9x se z toho nedokazi
spolehlive vzpamatovat, takze to muze vest k nepredvidatelnemu chovani. Jine
reseni je napsat rozsireni shellu (IShellExecuteHook), ktere pred spustenim
EXE souboru jej muze analyzovat a v pripade ze se jedna o DOS 'aplikaci' tento
soubor misto spusteni napriklad smaze apod. Tim se problem vyresi ;-)

Petr Vones

Hook na otevreni souboru z internetu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.5.2002 12:59:39

From: "Pavel Kral" <kral(zv)zoner.com>
> Podle tohoto se da vytvorit plugin pro IE, ale nebude
> se to zrejme tykat napr. Mozilly.

Samozrejme, protoze IE poskytuje bohate rozhrani pro vyvojare.

Petr Vones

CRC

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 23.5.2002 12:59:50

Petr Zahradnik dne 23 May 2002 v 12:30:

> Ja tomu moc neverim :)))

Ja bych rekl, ze jste ten vypocet pravdepodobnosti, ze se potkaji dva stejne hashe, dost osidili.

Vezmete si tento priklad: mate 30 lidi, predpokladejme, ze jsou vsichni narozeni mezi 1.1.1980 a
31.12.1980, tj. v rozpeti je 365 dni.

Pravdepodobnost, ze vybrani dva jedinci maji stejny den narozeni, je 1/365 = 0,27397 % - to je
metoda, jakou jste pouzivali u toho hashovani.

Ted si spocitejme, jaka je pravdepodobnost, ze nekteri z tech 30 maji stejny datum narozeni.

Prvni clovek je jedinecny.

U druheho cloveka mame pravdepodobnost 364/365 = 0,997260273972, ze se narodil jindy nez 1. clovek.

U tretiho cloveka mame pravdepodobnost 363/365 = 0,994520547945, ze se narodil v jine dny nez dva
predchozi lide.

Pujdeme-li takhle dal, dostaneme pro tech 30 lidi, ze pravdepodobnost, ze se narodili _kazdy_ v
jiny den, je
365/365 * 364/365 * 363/365 * ... * 336/365.

Coz neumim spocitat nijak elegantne, ale kdyz to sjedu v Excelu, vychazi 0,293683757 - tj.
prestoze mame jen 30 lidi na 365 dni, je pravdepodobnost pres 70 %, ze se dva z nich narodili ve
stejny den (!). U te hashovaci funkce to bohuzel neumim spocitat, ale pokud se tu najde nejaky
matematik, snad to dokonci... Pokud bychom tech porovnavanych textu meli hodne (rekneme 10
milionu), mozna by ta pravdepodobnost nebyla tak nizka, jak tvrdite...

Bohuzel k vypoctu potrebujeme spocitat toto:
(2^160)*(2^160-1)*(2^160-2)*(2^160-3)* ... *(2^160-9999999)

A to cele pak vydelit cislem 2^(160*10000000)

Vysledkem by mela byt pravdepodobnost, s jakou se pro 10000000 textu vyskytne stejny vysledek
hashovaci funkce.

Karel Rys

CM_BASE + ???

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.5.2002 13:00:03

From: "Milan Tome�" <milan.tomes(zv)haida(tec)cz>
> potrebuji udelat novou konstantu pro zpravu mezi objekty, ale nevim co mam

Je nutne to resit zpravou ?

Petr Vones

OpenDialog1 - zakazani voleb

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.5.2002 13:02:17

From: "Sebesta Jan" <delcomseb(zv)volny(tec)cz>
> jak v OpenDialog zakazu (visible False) horni listu s: oblast hledani,
> aktualni adresar, sipka, o adresar vyse, nova slozka, zobrazeni. Chci
> zobrazit OpenDialog bez te listy.
>
> A dale chci schovat pole s nazvem souboru - aby neslo zadavat prikazy (napr.
> c:\, .. atd)

Mozne by to bylo, ale takovy kod by bylo nutne revidovat pro kazdou novou
verzi Windows (a patrne i VCL). Nevim co ma byt smyslem, ale v pripade ze
chces takto pozmenit pomerne velkou cast OpenDialogu je asi lepsi jej napsat
znova.

Petr Vones

Zobrazovani JPG obrazku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.5.2002 13:04:47

From: <Zdenek.Gala(zv)datis.cdrail(tec)cz>
> Zacinam delat v Delphi 5 pod Win98SE, tak moje dotazy mozna nebudou prilis
> moudre. Chtel bych udelat programek, ktery by zabrazoval postupne serii
> obrazku. Problem je v tom, ze maji ruznou velikost a jsou svisle i
> vodorovne. Jakou komponentu bych mohl pouzit? Daji se obrazky prilinkovat k

Dobre se k tomu hodi napriklad TDrawGrid

> vyslednemu exe, abych je nemusel distribuovat zvlast?

Jiste, jako resource.

Petr Vones

plug in modules

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.5.2002 13:05:04

From: "Nagy Dusan" <dnagy(zv)inomacomp.sk>
> Ak ma niekto skusenosti s pisanim modularneho projektu bol
> by som rad keby ma nakopol res. odkazal na nejaky slusny popis.

http://www.obsof.com/delphi_tips/DL613.html

Petr Vones

DelphiX

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 23.5.2002 12:08:53

Ahoj
mam Delphi5Ent a win98ME
snazim sa pouzivat DelphiX komponenty
chcel by som sa preto spytat ake ma kto
skusenosti a poznatky.
Totiz dost casto mi to pada
aj ked to mam osetrene
konkr.
onmousedown:
if not candraw=true exit
try ..
rob s Surface.Canvas.pixelom
finally Surface.Canvas.free;

niekedy mi program pri kliknuti
na image z nicoho nic preskoci do prostredia
Delphi pseudo sa ukonci ale SurfaceCanvas
sa asi neuvolni lebo potom sa uz neda pracovat
az do najblizsieho restartu systemu :-(
s tym pixelom sa toho az tak vela nedeje
len sa preratava jeho farba
a najhorsie je ze niekedy to ide niekedy nie.
Dik

Peter Surovy

komprimace bloku pameti

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.5.2002 13:12:09

From: "likeapear" <likeapear(zv)centrum(tec)cz>
> [...]
> (ale java-aplikace) a musim tedy zprogramovat odpovidajici dekompresi.

Pak je asi dobre zacit tim, jaky algoritmus pouziva druha strana. Soucasti
Delphi je knihovna ZLIB na instalacnim CD.

Petr Vones

ORACLE: string a null

[*] <ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz> - 23.5.2002 13:12:04

Zdravim

Nikoliv. Predpokladalo se to v Oracle 9i, ale, alespon podle dokumentace, je to porad stejne. Oracle bere varchar2 promennou nulove delky automaticky jako null.

> existuje nejake systemove nastaveni ORACLE8 aby
> automaticky neprevadel prazdny retezec '' na hodnotu NULL ?

DelphiX

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 23.5.2002 13:13:48

Nepamatuju si, ze bych nekdy uvolnoval Canvas ... neni chyba prave v tomto ?
Vetsinou se dava Surface.Flip nebo tak neco, ale nevidel jsem, ze to nekdo
uvolnuje :-/.

[...]

CreateProcess a parametry prikazove radky

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.5.2002 13:17:40

From: "Milan Schembera" <milan(zv)missoftware(tec)cz>
> pouzivam ve sve aplikaci (D5) CreateProcess pro spusteni jine aplikace,
> ktere potrebuji predavat nejake parametry (typicky jako z prikazove radky,
> napr. "aplikace.exe /par1=ano /par2=ne"). Uz si tu s tim hraju dost dlouho
> na to, abych zjistil, ze proste nevim jak. CreateProcess sice aplikaci
> spusti, ale parametry ji nepreda (ta druha aplikace je taky v D5 a cte
> parametry pomoci ParamStr(1) atd.).

Napriklad takto:

uses
JclMiscel;

WinExec32('"notepad.exe" unit1.pas', SW_SHOWNORMAL);

Delphi a ORACLE

[*] Rudolf Musil <musil(zv)ro.vutbr(tec)cz> - 23.5.2002 13:20:31

Zajimalo by me zda jde tako ve spojeni nejak zabezpecit (napr. SSL)?

Dik Ruda.M

na konekt k SRBD Oracle pouzivam komponentu
Direct Oracle Access 3.3.1
pouzival jsem i starsi verze od 3.23, ktere mely chyby.
Muzu ji vrele doporucit, jelikoz pouziva velmi snadno
vesekere funkce Oracle serveru. K sireni sve aplikace,
potom jiz nepotrebujes BDE, veskere spojeni obstara
tvoje EXE aplikace, samozrejme musi byt na pocitaci
Oracle Client. Demoverzi, ktera ma omezeni pouze
v nunotsti pustenych Delphi si muzese stahnout.

http://www.allroundautomations.nl/doa.html

Patrik Plachy
plachy(zv)obis(tec)cz

DelphiX

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 23.5.2002 12:24:01

No cital som to na builder(tec)cz
a aj v prikladoch co ku tomu mas
sa to uvolnuje pred kazdym Flipom.
Mam skor pocit ze mne z toho
OnMouseDownu neprebehne nic
a cely program skonci to je zvlastne

> [...]
?
> Vetsinou se dava Surface.Flip nebo tak neco, ale nevidel jsem, ze to nekdo

IB/FB: DDL a kesovani metadat [was: Object xxx is

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 23.5.2002 13:37:56

zdravim,

> [Skipped]

> Obcas i to nepomuze.
> Je to tim, ze IB kesuje metadata.
> A zmeny se projevi jen po DISCONNECT a CONNECT.

to je zajimavy, projevi se to i kdyz jsem jediny aktivni USER?
respektive, je-li aktivnich vice USERu, pomuze (DIS)CONNECT vzdy?
existuje nejaky spolehlivy zpusob, jak se vystrihat problemu
spojenych s tim kesovanim a upravou GDB, krom COMMIT, DISCONETC a
novy CONNECT po kazdem DDL? zatim jsem se s tim nesetkal a nerad
bych narazil az pustim aplikaci zakaznikum (ona uz sla, ale co
asi tak muzu cekat :-).

dekuji PeC(zv)

nevisualni komponenta pro DB se SQL

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 23.5.2002 14:03:23

Ahoj,

timhle bys naprosto zabil myslenku SQL databazi a vratil se k
souborovym. Obavam se, ze nic takoveho pro SQL DB neexistuje.

Slavek

> [...]
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

IB/FB: DDL a kesovani metadat [was: Object xxx is

[*] Rado Benc <bego(zv)pobox.sk> - 23.5.2002 14:03:12

Petr Palicka wrote:
> existuje nejaky spolehlivy zpusob, jak se vystrihat problemu
> spojenych s tim kesovanim a upravou GDB, krom COMMIT, DISCONETC a
> novy CONNECT po kazdem DDL?

Este by som shutdownol databazu :

gfix -shut -force 0 f:\data\test.gdb -user sysdba -password masterkey

Po shutdowne moze sysdba normalne pracovat:

isql f:\data\test.gdb -user sysdba -password masterkey
Database: f:\data\test.gdb, User: sysdba
SQL> exit;

Ale normalny user nie:

isql f:\data\test.gdb -user user -password password
Statement failed, SQLCODE = -902

database F:\DATA\TEST.GDB shutdown
Use CONNECT or CREATE DATABASE to specify a database
SQL>

HTH,

Rado

____________________________________
http://www.pobox.sk/ - najvacsi slovensky freemail

Prace se Stringy

[*] Zach Tom� - 23.5.2002 14:04:16

Mam takovy jednodychy problem, ale nejak na to nemohu prijit.
Mam napr. vetu: "Jel jsem na kole do kina"
Potrebuji zjistit jestli tato veta obsahuje slovo "kole". Mozna neco delam spatne ale StrComp mi to nechce rict.
Poradite nekdo?

komprimace bloku pameti

[*] Martin Valach <vachix(zv)centrum.sk> - 23.5.2002 14:04:54

hladaj TLZRW1 na www.torry.net

By Danny Heijl. Compresses a file with: either the LZRW1/KH or LZH
compression algorithm or the Japanese LZH compression algorithm. Visual
feedback on a Panel if so desired. Now with streams support (file, memory,
handle).

martin

CM_BASE + ???

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 23.5.2002 14:05:16

No ja vlastne nevim - potrebuji vyresit nasledujici:

Mam nevizualni objekt TDBColumn, ktery reprezentuje jeden sloupec v tabulce.
Dale mam vizualni komponentu TTypeEdit, ktera ma zabudovany spousty kontrol
na vkladana data. A ja potrebuji tyto dva objekty nejakym zpusobem propojit
tak, aby kdyz neco zapisu primo do instance objektu TDBColumn, tak aby se mi
to promitlo do vizualni komponenty, a zaroven kdyz neco zapisu do vizualni
komponenty, aby se mi promitlo do prislusne instance objektu TDBColumn.
Pro inspiraci jsem se dival na TDBEdit, kde je to delano pres
TFieldDataLink, ale nevim jak mam neco takoveho implementovat i do techto
objektu...
Zatim se motam porad dokola - naprogramuji si objekt napr.
TDBColumnDataLink, ktery bude vytvaren TypeEditem, ale jak mam definovat
propojeni TypeEdit <-> TDBColumn v designu, kdyz znam pouze jmeno tabulky a
jmeno sloupce, ktery to bude editovat, ale neznam jmeno objektu TDBRecord,
ktery je vlastnikem pole s objekty TDBColumn...

Jestli nekoho neco napada - nakopnete me prosim, protoze uz si s tim lamu
hlavu asi tak 3 dny a opravdu netusim..... :(((

> From: "Milan Tome�" <milan.tomes(zv)haida(tec)cz>
> nevim co mam
>
> Je nutne to resit zpravou ?
>
> Petr Vones

HTTPSend

[*] plupinek(zv)synthesia(tec)cz - 23.5.2002 14:14:12

Zdravim,

prosim o pomoc s navratovym kodem HTTPGetBinary ze Synapse.

Mam tento kousek kodu

Soub_HTTP : TFileStream;
Vysledek : boolean;
URL_Ini, Soub_Dily_Ini : string;

........ try
Soub_HTTP := TFileStream.Create(Soub_Dily_Ini, fmCreate );
Vysledek := HttpGetBinary(URL_Ini, Soub_HTTP);
finally
Soub_HTTP.Free;
end;

if Vysledek = true then ....

Problem je nasledujici. Je-li v prenosu chyba, vraci podle predpokladu
False. Zadam-li URL, ktera existuje, funkce vrati True a vytvori se kyzeny
soubor. Je-li ale jako URL zadana nedostupna adresa, tudiz funkce nemuze
skoncit uspechem, pak vraci funkce True. Delam neco spatne, nebo jeste
musim vylovit nejake doplnkove informace?

A jeste o jednu vec bych poprosil, uz se na to nekdo ptal, ale odpoved jsem
asi prehledl - odkud se da vycist pocet prenesenych bytu?

Ing. Petr Lup�nek
datov� komunikacn� syst�my
odbor Informatika
ALIACHEM a.s. o.z SYNTHESIA
tel. 040/6825535
mob. 0602/406235

Jak postavit SQL dotaz

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 23.5.2002 14:15:36

Ahoj,

> a co tak spomenut aku databazu pouzivas ?

za to se omlouvam, IB6, D5, IBO

ORACLE: string a null

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 23.5.2002 14:19:29

Logicky by prazdny string mel byt prazdny string ... NULL je preci
NEDEFINOVANA hodnota ... lec nasledujici priklady jsou dukazem presneho
opaku ... dalo by se mluvit o paradoxu ..
priklad 1) .. na ten se da zvyknout, ale priklad 2) budi pousmani
(testovano na Oracle8i DB)
promenna S je varchar2

1) s:='';
if s is null then stav:='NULL'; else stav:='NOT NULL'; end if;
.. vyhod� NULL

2) S:='';
If s = '' then stav:='ANO'; else stav:='NE'; end if;
... kupodivu STAV ma hodnotu NE - paradox :)

... samozrejme v tomto duchu se nese i delka one promenne, protoze funkce
length(s) nevyhodi nulu, ale ani jine cislo .. proste nevyhodi nic.

> [...]
> automaticky neprevadel prazdny retezec '' na hodnotu NULL ?

IB/FB: DDL a kesovani metadat [was: Object xxx is

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 23.5.2002 14:19:34

Jenze jak to udelat, pokud ownerem databaze neni SYSDBA a ani nechci pri
jakemkoliv pristupu k DB uzivatele SYSDBA pouzivat ???

Tak me napada - lze uzivateli SYSDBA odejmout opravneni pro manipulaci s
nejakou DB ???

> [...]
> Statement failed, SQLCODE = -902
>
> database F:\DATA\TEST.GDB shutdown
> Use CONNECT or CREATE DATABASE to specify a database

ORACLE: string a null

[*] <ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz> - 23.5.2002 14:32:25

Zdravim

To neni zadny paradox. Takhle zachazi Oracle s hodnotami null. Pokud je neco null, tak to neni prazdny retezec. A Oracle zkratka do stringovych promennych s nulovou delkou priradi hodnotu null. Takze po prikazu

S := '';

dosadi Oracle do promenne S hodnotu null.

Potom booleovsky vyraz (s = '') je false a (s is null) je true;

Ivan Virag

[...]

Milan

Jak postavit SQL dotaz

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 23.5.2002 14:34:24

Ahoj,

to sice ano, ale pokud je DB MS SQL, pak muzes jit do maximalni
hloubky 32. Proto bych to neresil rekurentne, ale prochazenim do
sirky s temporary tabulkou kterazto bude simulovat frontu.

Slavek

> [...]
>
> kde GET_CESTA je rekurzivne udelana stored procedura
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

D grafika - rychle kreslenie

[*] Slavomir Cekel <cekel(zv)noves.sk> - 23.5.2002 14:41:30

Zdravim ...

ako co najrychlejsie kreslit 2D ? mam vykreslovat nejake prvky (tvary),
ktorych parametre sa budu casto menit a uzivatel by to mal ONLINE
vidiet, teda tu zmenu. Ako na to ? urcite mate niekto skusenosti s
programovanim grafickych programov, prosiiiiim naladte ma :) vdaka Slavo

btw. robim na W2000 a je to otrasne, (klasicke win su rychlejsie) ale
chcem aby to v pohode fachalo aj na W2000 ...

neco jako ShowModal pro MDI aplikaci

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 23.5.2002 14:42:05

Ahoj,

****Bohuzel z vlastni praxe.

> Vzdyt okno je normalne aktivni, takze
> reaguje na ostatni zpravy (pokud mas nastaveno nonresizable tak to
> preci nevadi) ale pri pokusu o aktivaci proste tohle zamitnes a
> nastavis jako aktivni napr. to modalni okno.....
****Mel jsem na mysli trochu neco jineho. Pokdu MDI okno nastavim
jako
* BorderStyle = bsDialog, pak jde menit velikost, navic dostanu
,,divnou`` ikonu, navic jde zvetsovat/zmensovat. A to nechci.
* BorderStyle = bsSingle a zrusim tlacitko maximalizovat, pak otevru
toto okno, otevru jine. To jine maximalizuju a napr. pomoci Ctrl+F6
se prepnu na to moje a hle, to maximalizovane okno se demaximalizuje,
coz je fuj.

> mailto:milan.tomes(zv)haida(tec)cz

Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

Generovanie cisel cez SQL

Ono je to trochu zlozitejsie, vysledkom ma byt join zoznamu cisel
(presnejsie vyrazu nad nim) a dat z tabulky. Cely zoznam cisel je pevny, to
znamena nie je urceny parametrom procedury a je to
obycajny zoznam 0, 1, 2...11 bez vynechanych alebo pridanych cisel. Povodne
som to robil ako zistenie aj zoznamu cisel z tabulky z datami, ale po
nahradeni vyberom z tabulky pevneho zoznamu sa to dost podstatne urychlilo
(comu sa necudujem). Dynamicke vytvaranie zoznamu do temporary tabulky je
pre mna zbytocny medzikrok, to uz je jednoduchsie a rychlejsie (aj ked nie
mozno najkrajsie) si na tento ucel vytvorit pevnu tabulku.
> Co ma byt vysledkem :
> 1. tabulka s cisly
> 2. pouze record set vraceny Delphi
> 3. pocetradek ma byt parametr

komprimace bloku pameti

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 23.5.2002 14:46:18

From: "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>

> [...]

> A to cele pak vydelit cislem 2^(160*10000000)
>
> Vysledkem by mela byt pravdepodobnost, s jakou se pro 10000000 textu

Ahoj.
Proti vypoctum nic nemam, ovsem jak by si definoval pravdepodobnost pro asi
takovouhle fci :

Copy(MD5(IntToStr(DateTimeToInt(now))+GetUserIP),1,8). (Samozrejme, ze v PHP
je to trochu jinak)

V praxi to mam pouzite na www v php scriptu, a je to vice mene 8 prvnich
znaku hashe vytvoreneho z casu a IP adresy navstevnika.
Tohle cislo se generuje pro kazdy pageview takze pro kazdeho navstevnika
tolikrat kolik "stranek" generovanych scriptem si prohledne.
Cele to ukladam do logu do MySQL jako primary key. Pokud by se to neulozilo
posle mi to mail.
Jeste nikdy jsem ho nedostal a to jsem taky ten log zappomel pres rok
vycistit a bylo tam okolo 700000 zaznamu takze jsem si ho ani nestahnul :)
Kdyz jsem to puvodne psal, tak jsem mel obavu, ze ke konfliktu dojde
(predevsim proto, ze to bylo jen tech prvnich osum znaku), ale praxe mi
potvrila, ze se toho bat nemusim.

Douf�m, �e odchoz� zpr�va neobsahuje viry.