DXF

[*] <conehead(zv)email(tec)cz> - 24.5.2002 18:28:21

Zdravim vas,

nevite nahodou nekdo o nejake komponente, nebo dll, ktere by umelo pracovat s DXF formatem, tzn. editovat, ukladat apod.

Dekuji, Conehead

Kalend�� Email.CZ - dokonal� organizace Va�eho �asu: http://kalendar.email(tec)cz

vyber prvnich N radku v SQL

[*] <jan.neuzil(zv)email(tec)cz> - 24.5.2002 18:34:15

Ahoj,
Nevite nekdo jak napsat dotaz pro vyber prvnich N radku z tabulky?
Dale bych se chtel zeptat jestli lze pouzit stored procedures primo v dotazu. Napr : select XXX(sloupec) from table1, kde XXX je nejaka moje procedura.

Kalend�� Email.CZ - dokonal� organizace Va�eho �asu: http://kalendar.email(tec)cz

(Mirne OT) RE: CRC

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 24.5.2002 19:05:56

> Mimochodem jsem v Delphi zkusil provest ten vypocet,
> bohuzel jen pro 2^63 misto 2^160 kvuli omezeni velikosti
> Int64. Tady jsou vysledky:
>
> Pocet stringu Pravdepodobnost ruznosti
> 10 000 000: 0,999994579003291
> 100 000 000: 0,999458045818579
> 1 000 000 000: 0,947233063703139

to si vyratal presne (s pouzitim celociselnej aritmetiky) alebo
so zaokruhlovanim (t.j. s realnymi cislami)? Obavam sa
totiz, ze 64bitov je malo na tento vypocet.

Erik

CRC

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 24.5.2002 19:08:03

> Vezmete si tento priklad: mate 30 lidi, predpokladejme, ze jsou vsichni
narozeni mezi 1.1.1980 a
> 31.12.1980, tj. v rozpeti je 365 dni.
>
> Pravdepodobnost, ze vybrani dva jedinci maji stejny den narozeni, je 1/365
= 0,27397 % - to je
> metoda, jakou jste pouzivali u toho hashovani.

v poriadku ale 160 bitova hash nema 365 moznosti ale presne

2^160 = 1461501637330902918203684832716283019655932542976 moznosti.

Vtedy pravdepodobnost, ze dva stringy maju rovnaku hash hodnotu je

1 / 2^160 = 2^-160 ~= 6.842 * 10^-49 =
0.0000000000000000000000000000000000000000000000006842...

Dufam, ze dalsi vypocet uz nie je potrebny - nech tych stringov mas aj
miliardy, pravdepodobnost zhody je stale neskutocne mala, zanedbatelna,
t.j. je to prakticky nemozny jav.

>Bohuzel k vypoctu potrebujeme spocitat toto:
>(2^160)*(2^160-1)*(2^160-2)*(2^160-3)* ... *(2^160-9999999)
>
>A to cele pak vydelit cislem 2^(160*10000000)
>
>Vysledkem by mela byt pravdepodobnost, s jakou se pro 10000000 textu
vyskytne stejny vysledek
>hashovaci funkce.

Vysledkom je pravdepodobnost s akou sa nevyskytne rovnaky
vysledok (t.j. ze vsetky vysledky budu rozne). Pravdepodobnost,
ze sa vyskytne aspon jeden rovnaky vysledok je 1 - p.

Erik

OT: Windows XP Home Edition vs. Windows XP Profess

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 24.5.2002 19:12:00

----- Original Message ----- > Ahoj:

> To je nesmysl. Jde to jako ve Windows 98.

Zaplatpanbuh..

> To je pravda. Nicmene je faktem, ze kdyz budes mit stejnou skupinu jako je
> jmeno domeny...resp domena se jmenuje v netbios nazvu napr "domena" (v
> activedirectory napr domena.firma(tec)cz), tak nastavis WinXP do workgroupy
> "domena". V AD vytvoris jmeno uzivatele napr "Pepa" a das mu stejne heslo
> tohoto uzivatele udelas i v XP homech. Pak, kdyz se prihlasi a bude chtit
> pouzit nejaky prostredek serveru ci stanice v AD, ackoliv defakto stoji
mimo
> domenu, je overen a ma k nemu pristup.

Ahoj.
To samozrejme jde, ale jen pokud nechas zakladni schema zabezpeceni adresaru
.
Pokud to mas dobre pozamykane nema takovyhle "falesny" uzivatel ( a tim
padem XP home) sanci.
Nehlede k tomu, ze se take vyuziva moznost omezit prihlasovani uzivatelu na
konkretni PC.

Douf�m, �e odchoz� zpr�va neobsahuje viry.

vyber prvnich N radku v SQL

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 24.5.2002 19:37:49

Ahoj,
oboje je poplatne pouzitemu serveru.

Firebird, Informix, MSSQL, Oracle, Sybase, ...?

Vetsina serveru to umi, napr.

>Nevite nekdo jak napsat dotaz pro vyber prvnich N radku z tabulky?

U Firebirdu:
SELECT FIRST (10) jmeno, prijmeni FROM kamaradi

>Dale bych se chtel zeptat jestli lze pouzit stored procedures primo v
dotazu. Napr : select XXX
>(sloupec) from table1, kde XXX je nejaka moje procedura.

U Firebirdu:
SELECT specialni_vypocet(castka) FROM platy

A jeste priklad selectove procedury:
SELECT jmeno,prijmeni FROM nejaka_chytra_procedura

Leos

Jak se pripojit k FireBirdu

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 24.5.2002 22:43:25

mam spusteny FireBird server. Spustim klienta. Ten chce zadat Host, Port,
Database, Login, Password.
Prosim, napiste mi, co zadat abych se mohl pripojit na server a vytvorit
novou databazi prikazem CREATE DATABASE....
Kdyz zadam (na lokale) Host 127.0.0.1, Port 0, Database nic, Login nic.
Password nic, tak server vrati hlasku Unable to complete network request to
host 127.0.0.1
Co delam spatne?

bleak

OT: snmpapi.dll

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 25.5.2002 03:22:23

Zdravim

Nainstaloval jsem Sandru 2002 na W98, ale krici na me, ze nemuze najit
soubor snmpapi.dll. Nikde jinde tento soubor nemam. Ani na XP a tam tataz
instalace funguje. Muzete mi ho nekdo poslat?

zstepanek(zv)atlas(tec)cz

Export do .XLS bez Excelu a hlavne rychly

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.5.2002 07:35:28

Kto to zhanal? Tu je na to free komponenta, vie to aj do HTML:

http://www.vtktools.ru/download/files/vtkexp.zip

a tu k nej pokec v rustine:

http://www.vtktools.ru/rus/vtkexport/vtkexport.html

Jak se pripojit k FireBirdu

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 25.5.2002 08:12:08

Presny postup zalezi podle toho v cem to delas, ale obecne:
1) Musis mit nainstalovane TCPIP.
2) V hosts souboru (WINDOWS/hosts nebo WINNT/Drivers/etc) si pridej radek:
127.0.0.1 mujserver
3) V host zadej mujserver (cili jmeno misto IP adresy)
4) standardni port pro Firebird je 3050
5) do databaze zadej nazev budouci databaze (C:\database\mojedb.gdb)
Musi byt na lokalnim disku (s ohledem k host) a cesta musi existovat
a firebird na ni musi mit prava ( Unix, NT-comp. ).
6) Login - existujici uzivatel ( SYSDBA)
7) Password - jeho heslo (masterkey)
8) Option: nebyva od veci nastavit Charset na WIN1250 (DOS852,UNICODE)
9) Option: nebyva od veci nastavit PageSize na 4096...
10) Cudlik Create database.

To co popisujes za chybu vypada, ze klientsky nastroj ocekava JMENO pocitace
a ne IPadresu, viz bod 2 a 3.
Leos

> [...]
> Kdyz zadam (na lokale) Host 127.0.0.1, Port 0, Database nic, Login nic.
> Password nic, tak server vrati hlasku Unable to complete network request

Jak se pripojit k FireBirdu

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 25.5.2002 09:10:55

takze jsem nezadaval Host, ani Port ale pouze cestu k databazi. Firebird
chce heslo a jmeno uzivatele. Zadal jsem login root a heslo masterkey. FB
hl�s� Your user name and password not defined. Jak muzu nastavit svuj login
a heslo?
Jak se mam pripojit, kdyz nemam zadnou databazi a chci vytvorit novou? To ji
musim nejprve vytvorit pomoci qli.exe?

From: "bleak" <bleak(zv)atlas(tec)cz>
> mam spusteny FireBird server. Spustim klienta. Ten chce zadat Host, Port,
server vrati hlasku Unable to complete network request to

Jak se pripojit k FireBirdu

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 25.5.2002 09:40:49

> takze jsem nezadaval Host, ani Port ale pouze cestu k databazi. Firebird
> chce heslo a jmeno uzivatele. Zadal jsem login root a heslo masterkey. FB
Login ma byt SYSDBA.
Jineho uzivatele nastavis pres gsec a mimochodem jsou ulozeny v systemove
databazi ISC4 v adresari FB.
Leos

Delphi vs C++ DLL

[*] cyborx <cyborx(zv)seznam(tec)cz> - 25.5.2002 13:20:29

> Zdravim konferenci.
> Mam nasledujici problem. Udelal jsem si ve Visual C++ DLL a chci ji
> pouzit v Delphi.
> Narazil jsem ale na nasledujici problem.
> V DLL deklaruji nasledujici funkci:
>
> int funkce(TPole &pole,...), kde typedef short TPole[30]
>
> v Delphi
> int funkce(pole:TPole,...). kde type TPole = array [0..29]
>
> Pokud ji takto pouziji, dostanu po vypisu v DLL jen same pametove
> smeti.
> Muzete mi poradit jak oba tyto jazyky pro tato pole
> "sesynchronizovat"-jak zmenit deklarace funkci ?

> [...]

Nepises, ci tu kniznicu pises v C alebo C++. Problem bude asi v tom,
ze C++ pouziva tzv. name decoration, cize ty si mozes nadeklarovat
funkciu
int f(int x);

ale v skompilovanej kniznici sa bude volat uplne inak(?f(zv)(zv)AYZ alebo
podobne).
Skus stiahnut wdsm32 (disasembler) alebo vo VC++ prikaz vygenerovat
listing (v Project Settings / C/C++ / Listing) a zisti, ako sa dana
fcia naozaj vola.
Druhy sposob je prepisat kniznicu do C-cka.

Pozn. nedavno som riesil podobny problem, a podarilo sa mi ho vyriesit
spominanym prepisanim do C. Ak by mal niekto lepsie riesenie( napr.
ako vypnut name decoration len pre urcitu fciu), nech sa
ozve.

S pozdravom cyborx

Delphi vs C++ DLL

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 25.5.2002 13:48:49

> [...]
> int f(int x);
>
> ale v skompilovanej kniznici sa bude volat uplne inak(?f(zv)(zv)AYZ alebo

Aby se to vyexportovalo jako "f" tak tam musis doplnit extern "C"
viz:

extern "C" __declspec(dllexport) int f(int x);

Jinak ke zjistovani co a jak DLL exportuje doporucuji
PE Viewer od Petra Vonese

http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi/
http://www.volweb(tec)cz/pvones/delphi/DelphiTools.exe

Tomas Bihary

Omezeni TQuery ??

Je nejakym zpusobem omezen pocet radku, jez vrati TQuery pri SELECTu ??

Dik Radek

Vkladanie image do image

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 25.5.2002 15:10:20

Chcem vlozit do obrazku dalsi obrazok cez Image1.Canvas.CopyRect tak, aby
ten vkladany obrazok mal transparentnu bielu farbu. Teda aby sa nevlozil len
ako stvorec ale ako objekt, kde miesto bielej farby bude vidno obrazok pod
nim. Ked to robim cez Image1.Canvas.CopyMode:=cmSrcAnd, tak sa mi kombinuju
farby a to nechcem.

Vdaka za kazdu radu.

----------------------------
Ak potrebujete obrazky na tlacitka v programoch, pozrite si stranku
www.kasman.martin.as.

Jak se pripojit k FireBirdu

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 25.5.2002 15:33:50

diky za odpoved, konecne jsem se pripojil a zobrazil data s tabulky. Mam
W98, D4S, komponenty Zeos, a Firebird. Na formular dam komponenty
ZIbSqlDatabase1, ZIbSqlTransact1 a ZIbSqlQuery1 a DBGrid.
Mam TCP/IP a taky definovany nazev pocitace localhost. S MySQL delam bez
problemu.
Pripojeni se uskutecni, jen kdyz vubec nezadam Host a napisu jen cestu k
databazi, login a heslo.
Kdyz zadam jako databazi soubor, kter� neexistuje, FB hlasi IO error.
Potreboval bych vytvorit novou databazi za behu programu.
Nakonec jsem vytvoril databazi pomoci ZeosDBExploreru a jednu tabulku s
jednim polem INT, ktera ma 10 zaznamu. Vylezl z toho soubor velky 600 kB. Je
v tom hromada nejakych systemovych tabulek. To je normalni?
Jinak z toho FB nemam dobry pocit. Je to nejak moc slozity. Kdyz jsem delal
s MySQL, vsechno chodilo logicky, bez problemu a napoprve.
From: "Leos Urban" <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz>
> [...]
> 10) Cudlik Create database.
>
> To co popisujes za chybu vypada, ze klientsky nastroj ocekava JMENO

Jak se pripojit k FireBirdu

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 25.5.2002 15:48:36

> [...]
Je
> v tom hromada nejakych systemovych tabulek. To je normalni?

To je cena za moznosti SQL databaze, je to zcela normalni.
Ted uz to bude narustat vicemene umerne tabulkam a jejich obsahu.
Navic to nicemu vetsinou nevadi.

> Jinak z toho FB nemam dobry pocit. Je to nejak moc slozity. Kdyz jsem
delal
> s MySQL, vsechno chodilo logicky, bez problemu a napoprve.

Neznam Zeos, ja pouzivam IBObjects. Ovsem kazdy SQL Server a vyvojove
prostredi (Zeos, IBO, IBX) si vyzada urcite zkusenosti, za chvili uz Ti to
neprijde a pujde to bez problemu.

Leos

Jak se pripojit k FireBirdu

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 25.5.2002 15:53:51

> Potreboval bych vytvorit novou databazi za behu programu.
> Nakonec jsem vytvoril databazi pomoci ZeosDBExploreru a jednu tabulku s

Jak jsem psal v predchozim mailu, neznam Zeos. U IBobjects hodis na formulat
TIB_Connection, vyplnis udaje jako server, database, charset, user a
password a zavolas metodu CreateDatabase.
Pak se SQL s DDL prikazy da do TIB_Script a pusti se metoda Execute.
Tot vse.
Na druhou stranu - pokud s tim zacinas, zamer se spis na praci s daty a
tohle si nech na konec. Databazi budes stejne nejspis zakladat specialnim
instalakem nebo dokonce rucne - podle aplikace.
Leos

EXP funkcia

[*] Milan <minkob(zv)stonline.sk> - 25.5.2002 16:55:02

Caute ,
s Delphi (6) prave zacinam a potreboval by som poradit v dvoch
veciach.
1. Potrebujem dostat do vzorca v programe Exp funkciu. Pozeral som
Delphi help a ziadnu som tam nenasiel, tak som skusil Promath1 z WEBu.
Mal by sa nakopirovat do /Lib a pridat do Uses. Ked to urobim a chcem
skompilovat program, ohlasi mi :
[Fatal Error] File not found:
'd:\ide\borland\delphi6\projects\Bpl\Math387.pas' - a jasne, ze neviem
preco.

2. V tom istom programe potrebujem spocitat dni medzi dvomi datumami.
Jeden je dany natvrdo a druhy sa aktualizuje podla DateTimePicker-u.
Nema nahodou niekto volny kusok kodu, ktory pracuje s TDate?

Za nakopnutie dakujem :-)
Milan mailto:minkob(zv)stonline.sk

EXP funkcia

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.5.2002 16:59:25

From: "Milan" <minkob(zv)stonline.sk>
> 1. Potrebujem dostat do vzorca v programe Exp funkciu. Pozeral som
> Delphi help a ziadnu som tam nenasiel, tak som skusil Promath1 z WEBu.

viz 'Exp function' v helpu.

> Mal by sa nakopirovat do /Lib a pridat do Uses. Ked to urobim a chcem

Do Lib nic nekopiruj.

> 2. V tom istom programe potrebujem spocitat dni medzi dvomi datumami.
> Jeden je dany natvrdo a druhy sa aktualizuje podla DateTimePicker-u.
> Nema nahodou niekto volny kusok kodu, ktory pracuje s TDate?

Staci ty dve hodnoty od sebe odecist.

Petr Vones

USB port

[*] Jiri Babka <jb_konf(zv)seznam(tec)cz> - 25.5.2002 17:00:48

Dobry den!

Mate, prosim, nekdo knihovnu pro praci s USB portem (pro D6)? Nebo alespon
potrebne datove struktury prepsane do Delphi?

Dekuji

Jiri Babka

Vkladanie image do image

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 25.5.2002 18:02:39

Ahoj,

Martin Kasman wrote:

> [...]
> ako stvorec ale ako objekt, kde miesto bielej farby bude vidno obrazok pod

Mozna, ze to jde jednoduseji (stalo by asi za pokus kouknout se na
TBitmap.TransparentColor), ja pouzivam tohle :

const
DrawingTransparent: Boolean = False;

procedure DrawTransparent(DestCanvas: TCanvas; X, Y: smallint;
SrcBitmap: TBitmap; AColor: TColor);
{ Draws SrcBitmap on the DestCanvas, with AColor as transparent color.
Subroutine was posted by Leif L. in Borland's Delphi.Graphics newsgroup
and is thankfully used }
var
ANDBitmap, ORBitmap: TBitmap;
CM: TCopyMode;
Src: TRect;
begin { DrawTransparent }
DrawingTransparent := True;
ANDBitmap := nil;
ORBitmap := nil;
try
ANDBitmap := TBitmap.Create;
ORBitmap := TBitmap.Create;
Src := Bounds(0, 0, SrcBitmap.Width, SrcBitmap.Height);
with ORBitmap
do begin
Width := SrcBitmap.Width;
Height := SrcBitmap.Height;
Canvas.Brush.Color := clBlack;
Canvas.CopyMode := cmSrcCopy;
Canvas.BrushCopy(Src, SrcBitmap, Src, AColor);
end;
with ANDBitmap
do begin
Width := SrcBitmap.Width;
Height := SrcBitmap.Height;
Canvas.Brush.Color := clWhite;
Canvas.CopyMode := cmSrcInvert;
Canvas.BrushCopy(Src, SrcBitmap, Src, AColor);
end;
with DestCanvas
do begin
CM := CopyMode;
CopyMode := cmSrcAnd;
Draw(X, Y, ANDBitmap);
CopyMode := cmSrcPaint;
Draw(X, Y, ORBitmap);
CopyMode := CM;
ANDBitmap.Free;
ORBitmap.Free;
end;
DrawingTransparent := False;
end; { DrawTransparent }

Vaclav Sazima

Delphi vs C++ DLL

[*] J�n Harman <harman(zv)atlas(tec)cz> - 25.5.2002 19:33:22

Nejsem v C expert, ale myslim ze bud bys mel v C deklarovat funkci
int funkce (TPole pole, ...)

anebo v Delphi zase

Function funkce (var pole: TPole; ...): Integer;

protoze v jedne funkci mas hodnotu odkazem a v druhe hodnotou.

Honza.

> [...]
> spominanym prepisanim do C. Ak by mal niekto lepsie riesenie( napr.
> ako vypnut name decoration len pre urcitu fciu), nech sa

Jak se pripojit k FireBirdu

[*] J�n Harman <harman(zv)atlas(tec)cz> - 25.5.2002 19:44:57

Vytvoreni databaze za behu programu. Uz to tady jednou bylo.

create database 'g:\aplikace\amex\data\amex.gdb'
user 'SYSDBA'
password 'masterkey'
page_size 4096
default character set WIN1250

Honza.

EXP funkcia

[*] Jiri Babka <jb_konf(zv)seznam(tec)cz> - 25.5.2002 20:47:40

Ahoj Milane!

1. Funkce Exp je ve standardni knihovne System, takze nechapu proc Ti to
nejde. Ta chyba je tam asi proto, ze za klausuli 'uses' mas uvedenou
knihovnu 'Math387', ktera na dane ceste neni.

2. Typ TDate = TDateTime = Double vyjadruje pocet dni od 30.12.1899. Takze
Tvuj problem je jednoduchy:

var PocetDni: Integer;
PevneDatum: TDate;

PocetDni:=Trunc(DateTimePicker1.Date-PevneDatum);

Nebo take muzes pouzit funkci DaysBetween z knihovny DateUtils.
Funkci pro praci s datem a casem je v Delphi dost - podivej se do helpu.

S pozdravem

Jiri Babka

> [...]
> Jeden je dany natvrdo a druhy sa aktualizuje podla DateTimePicker-u.
> Nema nahodou niekto volny kusok kodu, ktory pracuje s TDate?

komprese memorystreamu

[*] Milan Cizek <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz> - 25.5.2002 21:26:36

ahoj,
nedavno se tu na to same nekdo ptal, ja bych ale potreboval nejakou
jednoduchou funkci - unitu (ne komponentu). Mozne je i pouziti nejake
systemove DLL, ktera dovede rozbalit (potrebuji pouze dekompresy) data z
memorystreamu do jineho, napr. filestreamu. V uvahu pripada pravdepodobne
zip a cab. Nejake zkusenosti s CAB mam (setupapi.dll, je soucasti systemu),
ale umim rozbalovat pouze soubory na disku. Jde to nejak pouzit na data v
pameti, konkretne v resource?

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

InterBase: Dotaz cez 2 DB

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 26.5.2002 02:40:35

Zdravim,

potreboval by som preniest nejake data zo "starsej DB" do "novej DB".

Staci mi nejaky nastroj, nechcem to programovat.

Konkertne:

update DB2.TableA set DB2.FieldX = select DB1.FieldX from DB1.TableA
where DB2.KeyField = DB1.KeyField;

Ako na to? (Pouzivam IB Expert)

BTW:
Zacinam pomerne casto potrebovat prepumpovat data zo "starej" do "novej" DB,
(obe IB)
vratane hodnot generatorov a pod.
"Nova DB" na 95% znamena nove stlpce, nove tabulky, prip. nove triggery.

Poradite nejaky free prip. shw nastroj?

Jaro

Re[2]: report

[*] Filip Kinsky <xkinf01(zv)vse(tec)cz> - 26.5.2002 11:29:35

Ahoj,
vrele doporucuju FastReport (http://www.fast-report.com/) CLX knihovny
ma a je na urovni ReportBuildera, ale za nizsi cenu :)
Filip
------------------------------

TEMP adresare na FB

[*] Filip Kinsky <xkinf01(zv)vse(tec)cz> - 26.5.2002 11:33:09

Ahoj
zkousim ted nastavit TEMP adresar u FB na RAMDisk, ale nejsem si uplne
jisty jestli mi to funguje jak ma... existuje nejaky jednoduchy zpusob
jak overit jestli FB opravdu dany adresar pouziva jako TEMP???

moje nastaveni v ibconfig:
TMP_DIRECTORY 30000000 "Z:\"
pro jistotu jsem nastavil i sys.promennou INTERBASE_TMP na Z:\

Filip

Ako skopirujem image do schranky

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 26.5.2002 11:43:20

Ako skopirujem image do schranky? Samozrejme tak, aby kazda aklikacia, ktora
je na to urcena, vedela pracovat zo schrankou ako obrazkom.
Vdaka za kazdu radu.
--------

Mate nejaky pekny obrazok v programe alebo na internete a chcete si z neho
spravit ikonu alebo tlacitko? Tak na to potrebujete program Ikony 2
(www.martinkasman.host.sk/kom/ikony.zip)

Vyplnenie casti obrazku farbou

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 26.5.2002 11:44:03

Ako vyplnim cast obrazku farbou?

Priklad na pochopenie:

V Image1 mam obrazok z bielym podkladom, na ktorom je nakreslena cierna
kruznica. Ako vyplnim cervenou farbou cely obrazok od pixlu 1,1 tak, aby
kruznica, ako aj cele vnutro kruhu, ostali v povodnych farbach?
Vdaka za kazdu radu

znema stylu pisa v radce StringGridu

[*] Pavel Kubal <kubal.p(zv)seznam(tec)cz> - 26.5.2002 12:02:36

Dobry den,
potrebuju zmanit styl pisma u kazde radky StringGridu, kde se
vyskytuje v urcite bunce jedno slovo. Nenapada vas zpusob jak na to?
predem dik...

Pavel Kubal mailto:kubal.p(zv)seznam(tec)cz

Virtualni seriovy port

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 26.5.2002 13:28:47

Potrebuji naprogramovat virtualni seriovy port. Mate s tim nekdo zkusenosti?
Shanim co nejvic informaci a budu vdecny za jakykoliv link, radu, zdrojak,
apod.

Predem mnohokrat dekuji

Petr Jarkovsky
pejasoft(zv)post(tec)cz

ShellListView

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 26.5.2002 13:38:21

Ahoj

Mam dotaz ohladom ShellListView. Vytvoril som si formular kde vyberam
textove subory pre nacitanie do databazy. Pouzil som na to komponenty
ShellComboBox, ShellTreeView a ShellListView a vzajomne ich poprepajal. Zo
ShellListView potrebujem zistit mena suborov ktore si uzivatel vybral. A tu
je moj problem, ze mi to vzdy vrati prazdny retazec. Viem zistit jeho
velkost, datum vytvorenia ale nie NAZOV. Z ostatnych komponent mi to vrati
cestu bez problemov. Poradi mi niekto ako zistit nazov suboru z oznacenych
poloziek ? Pouzivam Delphi 6.

Vlado

znema stylu pisa v radce StringGridu

[*] J�n Harman <harman(zv)atlas(tec)cz> - 26.5.2002 15:26:28

V udalosti OnDrawCell muzes delat s bunkou i celym gridem co se Ti zachce.
Honza.

> [...]
> predem dik...

> Pavel Kubal mailto:kubal.p(zv)seznam(tec)cz

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 26.5.2002 16:06:08

> Ako skopirujem image do schranky? Samozrejme tak, aby kazda aklikacia,
ktora
> je na to urcena, vedela pracovat zo schrankou ako obrazkom.

uses Clipbrd;
Clipboard.Assign(Bitmap1);

Viz TClipboard v helpu.

Leos

Vyplnenie casti obrazku farbou

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 26.5.2002 18:03:32

Ahoj,
FloodFill
Vaclav Sazima

Martin Kasman wrote:

> [...]

> kruznica. Ako vyplnim cervenou farbou cely obrazok od pixlu 1,1 tak, aby
> kruznica, ako aj cele vnutro kruhu, ostali v povodnych farbach?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.5.2002 20:18:39

From: "Milan Cizek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> nedavno se tu na to same nekdo ptal, ja bych ale potreboval nejakou
> jednoduchou funkci - unitu (ne komponentu). Mozne je i pouziti nejake

Na instalacnim CD Delphi najdes knihovnu ZLIB v adresari Extras.

Petr Vones

USB port

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.5.2002 20:19:21

From: "Jiri Babka" <jb_konf(zv)seznam(tec)cz>
> Mate, prosim, nekdo knihovnu pro praci s USB portem (pro D6)? Nebo alespon
> potrebne datove struktury prepsane do Delphi?

Nic takoveho pokud vim neexistuje, protoze si pro dane zarizeni vetsinou musis
napsat driver.

Petr Vones

OT snmpapi.dll

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.5.2002 20:22:36

From: "Zdenek Stepanek" <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>
> Nainstaloval jsem Sandru 2002 na W98, ale krici na me, ze nemuze najit
> soubor snmpapi.dll. Nikde jinde tento soubor nemam. Ani na XP a tam tataz

Patrne se jedna o poskozenou instalaci Win98, ta knihovna by tam mela byt:
http://support.microsoft.com/servicedesks/fileversion/dllinfo.asp

Petr Vones

ShellListView

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.5.2002 20:24:40

From: "Ing. Keder Vladimir" <vkeder(zv)iol.sk>
> ShellComboBox, ShellTreeView a ShellListView a vzajomne ich poprepajal. Zo
> ShellListView potrebujem zistit mena suborov ktore si uzivatel vybral. A tu

http://delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=2002&mesic=apr&den=07&soubor=dlfaaaat.htm

Petr Vones

Zachyt�v�n� znak� z kl�vesnice

[*] Michal Mucha <michal.mucha(zv)iol(tec)cz> - 26.5.2002 21:00:02

Dobr� den,
pot�eboval bych ve sv�m programu zachyt�vat stisknut� kl�vesy i kdy� pracuji
s jin�m programem. Nev�te n�kdo, jak to vy�e�it?

P�edem d�kuji za odpov��.

Michal Mucha
http://bzz.zde(tec)cz

Re[2]: znema stylu pisa v radce StringGridu

[*] Pavel Kubal <kubal.p(zv)seznam(tec)cz> - 26.5.2002 21:17:13

Dobry den,

Sunday, May 26, 2002, 3:26:28 PM, you wrote:

JH> V udalosti OnDrawCell muzes delat s bunkou i celym gridem co se Ti zachce.
JH> Honza.

Fajn, to by me nenapadlo;-). Me zajima konkretni kod...

Pavel mailto:kubal.p(zv)seznam(tec)cz

OT : USB kamery

Omlovam se za OT.
Shanim jakekoliv informace o formatu dat, vysilanych z USB webkamer,
pripadne jakym zpusobem pristoupit k temto datum z delphi.

Diky za jakekoliv info a linky
Radek

Zachyt�v�n� znak� z kl�vesnice

pouzij hook klavesnice ... mrkni se na ftp teto konference a v adresari
/D4/API je soubor KeyboardHook_example.zip

Radegast
"Michal Mucha" <michal.mucha(zv)iol(tec)cz>(zv)clexpert(tec)cz on 26.05.2002 21:00:02

Odpov�zte pros�m - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odesl�no k�m: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: "Delphi-l - konference" <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Kopie:
P�edm�t: Zachyt�v�n� znak� z kl�vesnice

[...]

[*] J�n Harman <harman(zv)atlas(tec)cz> - 26.5.2002 22:30:47

OK,

procedure TfGBStat.sgStatDrawCell(Sender: TObject; ACol, ARow: Integer;
Rect: TRect; State: TGridDrawState);
begin
With sgStat.Canvas do begin
Brush.Color := clWhite; // barva pozadi bunky
Font.Style := [fsBold]; // napriklad Bold
Font.Color ;= clRed; // cervena
// sem napis parametry fontu a brushu a potom volej TextRect, nebo TextOut
nebo cokoli co nabizi Canvas.
end;
sgStat.Canvas.TextRect (Rect, Rect.Left +2, Rect.Top+3, 'tvuj text'); //
pokud chces do bunky psat to co mas v bunce, tak tam napis
"sgStat.Cells[ACol, ARow]"

Zachytavani znaku z klavesnice

[*] Michal Mucha <michal.mucha(zv)volny(tec)cz> - 26.5.2002 22:45:05

Jaka je adresa ftp serveru a jaky mam pouzit login a heslo? Nejak jsem tyto
informace nikde nenasel.

Diky.
Michal Mucha

> [...]
> pracuji
> s jin�m programem. Nev�te n�kdo, jak to vy�e�it?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.5.2002 02:37:06

From: "Michal Mucha" <michal.mucha(zv)volny(tec)cz>
> Jaka je adresa ftp serveru a jaky mam pouzit login a heslo? Nejak jsem tyto
> informace nikde nenasel.

ftp://delphi:archivar(zv)ftp.delphi(tec)cz/

Petr Vones

Omezeni TQuery ??

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.5.2002 06:59:44

> Je nejakym zpusobem omezen pocet radku, jez vrati TQuery pri SELECTu

Ahoj,

na jake databazi? Na SQL databazich obecne plati, ze veskera data,
ktera select vrati, si Query udrzuje v pameti, protoze vysledky SQL
dotazu obecne nelze obousmerne listovat (dbgrid to potrebuje, a
proto se vse kesuje). Query samotne proto snad nema zadne
omezeni na pocet vet, ale muzes narazet na nedostatek pameti a
jine podobne zalezitosti.

David Lebeda

TEMP adresare na FB

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.5.2002 07:09:00

> [...]
> jisty jestli mi to funguje jak ma... existuje nejaky jednoduchy zpusob
> jak overit jestli FB opravdu dany adresar pouziva jako TEMP???

zkus udelat nejaky dotaz s order by. FB pak vytvori na docasnem
disku sortovaci soubor (existuje po dobu otevreneho dotazu). Pak se
podivat, jestli se vytvoril na ramdisku nebo v puvodnim tempu.

David Lebeda

Vyvoj BDE (konecne) zmrazen

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.5.2002 07:18:56

> Zadny, Borland podle mne od zpetne kompatibility neupusti, takze stale
> tam bude tuna balastu v zakladnim datasetu.

Ahoj,

jaky balast konkretne mas na mysli? Nedavno jsem vytvarel vlastni
dataset, a prestoze se mi dlouho zdalo, ze implementovana sprava
bufferu, kterou nelze nepouzivat (private zalezitosti a nevirtualni
public metody) mi prekazi, nakonec se ukazalo, ze to tak neni a ze
jsem to jen spatne pochopil. Tim netvrdim, ze to je dokonale - jen
me zajima konkretni priklad balastu.

Jinak k puvodnimu tazateli: TDataset samotny nema s BDE nic
spolecneho - to az konkretni implementace potomku TDatasetu
mohou pouzivat BDE a jine enginy.

David Lebeda

vyber prvnich N radku v SQL

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 27.5.2002 07:18:57

On 24 May 2002 at 18:34, jan.neuzil(zv)email(tec)cz wrote:
> Nevite nekdo jak napsat dotaz pro vyber prvnich N radku z tabulky?
Na jakem SQL serveru? Na FB 1.0 "SELECT FIRST". A vzdy je
nutno si rozmyslet, co to znamena "prvnich n radku". Pokud neni v
selectu ORDER, tak pozor na to ze SQL servery zpravidla nic jako
"poradi zaznamu" neznaji a stejny select muze vracet zaznamy
pokazde v jinem poradi.
> Dale bych se chtel zeptat jestli lze pouzit stored procedures primo v
> dotazu.
IB,FB: select procedury (s prikazem suspend) se az na malickosti
chovaji v selectu "jako tabulky" takze treba "SELECT * FROM
select_procedura(parametry) where ... join ... order ..." lze.
Napr : select XXX(sloupec) from table1, kde XXX je nejaka moje
> procedura.
Ale tohle vypada spise ze XXX neni SP ale UDF. Select procedura
by muselo byt to "table1".Z.Kalhous

SQL: Proc ?

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 27.5.2002 07:21:22

> ......predam jako parametr TQuery, uzivatel
> ma moznost menit vyber a ja pochopitelne
> neznam puvodni nazvy......

nevim, jak TQuery, ale TIBQuery z IBX ma property
Origin. mrkni na to, je tam puvodni nazev slupce.
neco jako "tabulka.sloupec". v pripade vypocitanych
sloupcu je to prazdny. imho to ma TQuery taky, jenom
nevim, jak moc funkcni.

dekuji PeC(zv)

OT:Samolovne odhlaseni z WinXP

[*] Sebesta Jan <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 27.5.2002 07:49:21

Zdravim vsechny,

od patku, se mi jeden nootebook po spusteni a prihlaseni do WinXP Home sam
zase odhlasi a chce znovu prihlasit. A tak to jde do kola. Nevite nekdo cim
to muze byt. Mam poderzeni, ze to zacalo po aktualizaci AVG na 635. Mozna.

Dik za pomoc. Jan Sebesta, CUBE CZ.

Proc nefunguje kod ?

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 27.5.2002 08:07:31

Ahoj

kod
Screen.Cursors[crDefault] := Screen.Cursors[1]
nefunguje. Zkousel jsem to na Win2K a nahrada defaultniho kurzoru kurzorem mym nefunguje, i kdyz se promenne prepisou. Co je treba jeste udelat, abych mohl nahradit pro moji aplikaci defaultni kurzor.

neco jako ShowModal pro MDI aplikaci

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 27.5.2002 08:15:12

> ****Mel jsem na mysli trochu neco jineho. Pokdu MDI okno nastavim
> jako
> * BorderStyle = bsDialog, pak jde menit velikost, navic dostanu
> ,,divnou`` ikonu, navic jde zvetsovat/zmensovat. A to nechci.
> * BorderStyle = bsSingle a zrusim tlacitko maximalizovat, pak otevru
> toto okno, otevru jine. To jine maximalizuju a napr. pomoci Ctrl+F6
> se prepnu na to moje a hle, to maximalizovane okno se demaximalizuje,
> coz je fuj.

To bych pochopil, ale v tuto chvili neni jine cesty. Zkusim trosku
zalaborovat a tou zpravou a uvidim co z toho vzejde...

Delphi a ORACLE

[*] Rudolf Musil <musil(zv)ro.vutbr(tec)cz> - 27.5.2002 08:17:10

On neni tak problem na strane Oracle jako spis na strane ODACnet (oracle
data access components net verze). Ta se totiz perfektne pripojuje primo na
databazi pres tcpip a nepotrebuje zadneho nainstalovaneho klienta. Bohuzel
tato komponenta nema podporu SSL. Kdyz na strane databaze nastavim SSL a vse
co s tim souvisi tak potrebuji i sveho klienta s SSL a tam si nejsem jistej
jak to udelat.

Diky Ruda.M

Sender: TObject name

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 27.5.2002 08:29:59

From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>

> Myslim, ze je to naprosto jedno. Operator "is"
> pouziva InheritesFrom

Prave, kdyz je to jedno, mel bys vzdy volit zpusob, ktery ma nejakou
"pridanou" hodnotu - u SW je to zejmena srozumitelnost kodu.

Kdyz tedy potrebujes testovat superclass, tak InheritsFrom() IMHO
neposkytuje zadny prostor k uvaham, co to vlastne testujes - operator "is"
je z tohoto pohledu lehce zavadejici, takze napr.

if Sender.InheritsFrom(tComponent) then

je srozumitelnejsi nez

if Sender is tComponent then

Bye, pf

Komponenta na ikony

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 27.5.2002 08:39:17

Neviete niekto o komponente na tvorbu ikon s viac ako 16 farbami?

Vdaka za kazdu radu.

Synapse TFTPSend.List() na dial-up pripojeni

[*] Malecek Ondrej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 27.5.2002 08:39:03

Pouzivam v kodu TFTPSend.List(). Kdyz ladim proti FTP serveru pres lokalni
sit, chodi mi to OK v pasivnim modu. Docela me prekvapilo, ze kdyz jsem si
to zkusil pri pripojeni pres dial up, funkce TFTPSend.List() vraci v
pasivnim modu FALSE, v aktivnim modu to projde OK. Podotykam, ze oba pripady
se tykaji stejneho FTP serveru. Je to normalni ??? Nerad bych se dockal
nejakeho nemileho prekvapeni, az to zacnu poruznu nasazovat k zakaznikum.

Ondrej

Prepnutie rozlisenia v image

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 27.5.2002 08:40:38

Mam v image natiahnuty obrazok z rozlisenim 256 farieb. Ako ho prepnem, aby
zobrazoval obrazok len v 16 farbach?

Vdaka za kazdu radu.

InterBase: Dotaz cez 2 DB

[*] Miroslav Evjak <evjak(zv)atlas(tec)cz> - 27.5.2002 08:55:27

Dobry je IBPump na http://www.CleverComponents.com.

Mirecek
mailto:miroslav.evjak(zv)seznam(tec)cz

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>

> [...]
> public metody) mi prekazi, nakonec se ukazalo, ze to tak neni a ze
> jsem to jen spatne pochopil. Tim netvrdim, ze to je dokonale - jen

Mame vlastni datasety pro editaci business objektu a nikoliv primo
dat v databazi. Udelali jsme to protoze se nam zdalo vhodne vyuzit
pro uzivatelskou editaci dat vsechny ty hezke data controls (cili lenost).
Vysledkem je moloch ktery sice je dataset ale dost casto musi
obchazet zakladni postulaty TDatasetu, jako napr. ze veskere editace
se deji v bufferu a teprve Post uklada zmeny do dat, nebo ze behem
editace dataset nezohledni zmeny provedene "zezadu" (napr. zmena
jednoho fieldu objektu meni automaticky jine fieldy ale nikoliv na urovni
fieldu v datasetu, ale az v editovanych business objektech).
Unity s potomky datasetu maji ted asi 220kb zdrojoveho kodu ktery
prevazne resi tyto nedokonalosti TDatasetu. Na druhou stranu ale
diky za tu moznost...

Martin Schayna
Aktis a.s.
www.aktis(tec)cz

neco jako ShowModal pro MDI aplikaci

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 27.5.2002 10:38:56

Ahoj,

> To bych pochopil, ale v tuto chvili neni jine cesty.
*****Ja to take chapu, ale uzivatele byvaji natvrdli. ;-) Jak jsem
psal drive, jine cesty je (napsat si cele MDI sam vcetne oken), ale
tato cesta je hodne trnita.

> Zkusim trosku
> zalaborovat a tou zpravou a uvidim co z toho vzejde...
****Dej pak vedet. Diky.

Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

IB: Object xxx is in use

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 27.5.2002 10:43:04

Ahoj,

>casto doladuje struktura. Pro upgrade struktur pri upgrade programu
>u zakaznika je bezpecnejsi, jednodussi, efektivnejsi a pohodlnejsi
>vytvorit novou db s novou strukturou a data prenest.
*****Vzhledem k tomu, jak IB/FB rozumis a znas jeji streva, je toto
velice znepokojujici a mozna i paniku sirici informace.

Slavek

> Pavel Cisar
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

vyber prvnich N radku v SQL

[*] Slavomir Cekel <cekel(zv)noves.sk> - 27.5.2002 10:50:49

ak N=10 tak:

SELECT TOP 10 * FROM tabulka

USB port

[*] Ales Martinik <amartinik(zv)artbrno(tec)cz> - 27.5.2002 10:52:02

Neco bylo na www.ftdichip.com - universal USB driver + sw pro Delphi. Mozna
by se to dalo pouzit i pro jine veci nez jejich porty.
A. Martinik

> [...]
>
> Mate, prosim, nekdo knihovnu pro praci s USB portem (pro D6)?
> Nebo alespon
> potrebne datove struktury prepsane do Delphi?

Omezeni TQuery ??

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 27.5.2002 10:55:23

> Jedna se o MySQL ... pises, ze vysledky nelze listovat .. ale co
> metoda MoveBy(..) ?

Mel jsem na mysli listovani vysledkem dotazu na urovni SQL serveru. Bylo
by pekne mit na klientu jen tech cca 30 zaznamu momentalne viditelnych v
gridu s tim, ze ze serveru by se dofetchovavaly zaznamy podle potreby tak,
aby jich na klientovi bylo vzdy prave 30. Jenze napr. na FB sestavis select
a klient pak uz nemuze delat nic jineho, nez postupne radek za radkem
fetchovat. Kdyz das MoveBy(-10), tj. posun o 10 radek zpatky, nemuzes
rict serveru - posun se ted o kousek zpatky. Query si proto musi pamatovat
vsechna data, ktera jiz nacetla ze serveru, prave aby se mohla metodou
MoveBy pohybovat v obou smerech.

David Lebeda

> [...]
> se vse kesuje). Query samotne proto snad nema zadne omezeni na pocet
> vet, ale muzes narazet na nedostatek pameti a jine podobne

Generovanie cisel cez SQL

[*] Vaclav Votipka <vaclav.votipka(zv)merlin(tec)cz> - 27.5.2002 10:58:53

Martin Cajbik wrote:

>Ono je to trochu zlozitejsie, vysledkom ma byt join zoznamu cisel
>(presnejsie vyrazu nad nim) a dat z tabulky. Cely zoznam cisel je pevny, to
>znamena nie je urceny parametrom procedury a je to
>obycajny zoznam 0, 1, 2...11 bez vynechanych alebo pridanych cisel.

Neznam MSSQL ale na Oracle se to necha resit treba takto:

select rownum-1 as cislo, T.* from tabulka T;

Nevim, zda na MSSQL existuje nejaka nahrada za *rownum*.

eNca

Tuhnuti ImageListu na P4

[*] Pavel Kral <kral(zv)zoner(tec)com> - 27.5.2002 11:03:27

> Tak to zkus krokovat v D5.01 na urovni zdrojaku VCL a pokud
> mozno na NT
> systemu. Maji ty pocitace neco spolecneho, napriklad
> videokarta ? Take by mela
> byt nastavena rozumna barevna hloubka, tedy alespon 16bit -
> HighColor. Muze to
> mit totiz spojitost s driverem videokarty.

Tohle se potvrdilo, asi to nesouvisi s P4 ale s tim, ze tam
bylo jen 16 barev. Diky za rady.

Pavel Kral

> Petr Vones

OT: Windows XP Home Edition vs. Windows XP Profess

[*] Ales Martinik <amartinik(zv)artbrno(tec)cz> - 27.5.2002 11:04:04

To teda nejde. Kdyz date sdilet slozku, jsou tam jen 2 zaskrtavaci pole:
- Slozka sdilena v siti
- Povolit ostatnim uzivatelum menit me soubory (cili jen pro cteni)
A kde mate to heslo?
A. Marinik
P.S: kdyby se to smelo, poslal bych Vam obrazek jako prilohu
> ----- Original Message ----- > Ahoj:

> Zaplatpanbuh..

(Mirne OT) RE: CRC

[*] Pavel Kral <kral(zv)zoner(tec)com> - 27.5.2002 11:21:11

Cela cisla jsou Int64, podily a jejich nasobky pak Extended.
Je jasne, ze zaokrouhleni v Extended ma vliv.

Firebird - silent install

[*] Michal <delphin(zv)centrum.sk> - 27.5.2002 11:40:31

Zdravim !

...neviete ako nainstalovat FireBird tak, aby sa nezobrazovali rozne
vizualne dotazy... da sa nainstalovat tak, ze potrebne info mu zadam cez
parametre ???

dik, Miso

IB a charset

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 27.5.2002 11:51:05

Cau

FB mi hlasi pri update InterBase: arithmetic exception, numeric overflow, or string truncation Cannot transliterate character between character sets
Znamena to ze tam vkladam znaky ktere jsou mimo charset win1250 (ktery tam mam nastaveny) ? Tj. musim si napsat nejaky svuj konvertor pro prevod mezi jednotlivimy charsety ? Hlasi mi to napr na - nebo `, ktere zkopiruju z www stranky a vkladam pak do DB (maji jiny ascii kod nez ceska -), kdyz ty znaky prepisu tak to funguje OK.

Milos

ZLib - OnProgress

[*] Milan Cizek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 27.5.2002 12:06:17

ahoj,
muzete mi nekdo poskytnout prikladek, jak zobrazovat stav
komprese/dekomprese na progressbaru? Trida ZLibu obsahuje jakesi
OnProgress, ale bez jakychkoli parametru. Navic to neumim napojit na
vlastni obsluhu funkci. Diky.

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ:

Reklama:
Hledani lidi a jejich e-mailu: http://www.lide(tec)cz

IB: Object xxx is in use

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 27.5.2002 12:09:53

> *****Vzhledem k tomu, jak IB/FB rozumis a znas jeji streva, je toto

> velice znepokojujici a mozna i paniku sirici informace.
> Slavek

ani bych nerekl. osobne to povazuji za lepsi, spravnejsi,
systemovejsi...
byt jsem tak pri sve posledni praci neucinil a upgraduji zivou databazi.
prave proto, ze musim sahat do zive (byt odzalohovane) databaze si
myslim, ze je spravnejsi pouzit migraci do nove prazdne databaze.
navic, se nemuze stat, ze nejakym nedopatrenim neprovedu vsechny
upgrade zmeny, ktere jsou v nove verzi modelu a vznikne rozdil mezi
verzi po upgrade a nove nainstalovanou novou verzi

tolik muj nazor

dekuji peca

IB a charset

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 27.5.2002 12:15:41

ahoj,

zkontroluj zda-li ma polozka nastaveny charset a
zd-li mas zadany charset u pripojeni. char set pro
pripojeni muze byt odlisny od toho pro ukladani.

jestlize je toto v poradka a vznika to pri vkladani
znaku z webu (asi z klipbordu, ze?) s jinou kodovou
strankou nez systemovou, musel bys se pripojit s
charsetem odpovidajicim te kodove stranky.

problem muze nastat s tim, kterak zjistit charset
odpovidajici vkladanemu obsahu a navic se kvuli tomu
odpojovat a pripojovat muze byt docela opruz. asi
by bylo lepsi to konvertovat do systemove znakove sady
a teprve potom to ukladat.

dekuji peca

USB port

[*] Milos Hernych <milos.hernych(zv)vslib(tec)cz> - 27.5.2002 12:38:16

> Neco bylo na www.ftdichip.com - universal USB driver + sw pro Delphi.
Mozna
> by se to dalo pouzit i pro jine veci nez jejich porty.

Obecne jsou vsechny drivery pro USB psany na konkretni HW, takze bych to s
pouzitim konkretnich driveru pro obecnou aplikaci videl dost spatne. Dokonce
i jejich aplikace jsou funkcni jen s nekterymi JEJICH drivery...

M.H.

OT: Rychlost dotazu

[*] Delphin <delphin(zv)post(tec)cz> - 27.5.2002 12:47:43

Mam asi zacatecnicky dotaz ohledne MS SQL 2000 a D5

Mam na formulari 2x ADOQuery. Kdyz otevru jeden nebo druhy, tak to trva tak
5 sec. Kdyz otevru prvni, necham ho otevreny a pak druhy, tak otevreni toho
druheho trva tak 3 minuty. Vim, ze je to tim, ze oba dotazy pouzivaji stejne
tabulky, ale nevim, co a kde nastavit, aby to netrvalo tak dlouho.

Diky

Delphin

Vyvoj BDE (konecne) zmrazen

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 27.5.2002 12:55:49

Ahoj, mas pravdu casto sa tu s BDE a jeho nedostatkami "zvezie" aj TDataset
(DB.PAS) (zrejme to ma na svedomi TTAble a TQuery).Obcas si myslim ci nie je
na skodu, ze niektore rozhrania pre pristup k databazam nie su kompatibilne
s touto kniznicou. Ved tu je fura metod a vlastnosti vyuzitelnych pre pracu
s db - naco vymyslat vymyslene - a aj prechod z jednej db na inu (resp.
rozhrania pre pristup k DB) by asi bol omnoho jednoduchsi. Neviem ci by
nebolo lepsie tieto funkcie este rozsirit o funkcie na ake su zvyknuti ti co
pristupuju cez ADO formou nejakeho potomka a pod.

miro

> Jinak k puvodnimu tazateli: TDataset samotny nema s BDE nic
> spolecneho - to az konkretni implementace potomku TDatasetu
> mohou pouzivat BDE a jine enginy.
>
> David Lebeda

Firebird - silent install

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 27.5.2002 12:58:52

> ...neviete ako nainstalovat FireBird tak, aby sa nezobrazovali rozne
> vizualne dotazy... da sa nainstalovat tak, ze potrebne info
> mu zadam cez parametre ???

Mozes si napisat vlastny program, kde pouzijes IB Install API, myslim, ze to
plati aj pre FireBird.

Synapse TFTPSend.List() na dial-up pripojeni

[*] Malecek Ondrej <ondrej.malecek(zv)radom-cz(tec)cz> - 27.5.2002 13:05:22

Trosku jsem se v tom vrtal a vypada to, asi takhle: nekde uvnitr
TFTPSend.List() se vola TFTPSend.DataSocket, tam se vola
FDSock.Connect(FDataIP, FDataPort); no a jako FDataIP se tam predava vnitrni
adresa FTP serveru (bezi mi to tak, ze mam sit do inetu pripojenou pres
router, ktery ma verejnou IP a FTP provoz smeruje na PC s vnitrni adresou,
na kterem bezi ten vlastni FTP server), coz je asi ten problem, ze pri
nejake zadosti pri pripojeni mi ten FTP server vrati misto te verejne IP
svoji vnitrni adresu, co ale s tim ???? FTP server je z IIS 4 na WinNT
server.

Ondrej

> -----P�vodn� zpr�va-----
> Hm, ta moje predchozi otazka byla asi blbost.. spise to vypada, jako
> kdyby si v pripade spojeni pres Dial-up mel v ceste od tebe k tomu
> FTP serveru nejaky firewall, ci neco takoveho...

> pres lokalni
> kdyz jsem si
> ze oba pripady
> zakaznikum.
>
> -- Lukas Gebauer.
>
> E-mail: gebauerl(zv)mlp(tec)cz
> http://www.ararat(tec)cz/synapse/ - Synapse Delphi and Kylix TCP/IP Lib.

Vlastna TAction

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.5.2002 13:14:59

From: "�tevl�k Mari�n" <Marian.Stevlik(zv)merlin(tec)cz>
> Chcel by som vas poprosit ci by ste ma mohli nakopnut ako si vytvorit potom
> TAction tak aby som ho potom mohol v design time pridavat do ActionListu

Podivej se na funkci RegisterActions.

Petr Vones

CM_BASE + ???

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.5.2002 13:16:46

From: "Milan Tome�" <milan.tomes(zv)haida(tec)cz>
> Bohuzel neslo, protoze mam vlastni objekt, ktery mi vlastne pracuje jako
> jakasi cache pro jeden zaznam, a TDataLink, je fixovan na potomka TField...

Potom si to musis napsat cele sam, podobne jako je to u datasetu.

Petr Vones

P�evod bal��k� z DELPHI 4 na DELPHI 6

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.5.2002 13:16:13

From: "Ing. Zden�k �ezn��ek" <reznicek(zv)nem.pce(tec)cz>
> [...]
> problemu, ale pri instalaci balicku DELPHI 6 hlasi, ze nemuze nejit vcl40.

Editor balicku by mel pri otevreni sam provest update dpk souboru, kde se
vcl40.dcp v Requires nahradi vcl.dcp

Petr Vones

Tuhnuti ImageListu na P4

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.5.2002 13:20:42

From: "Pavel Kral" <kral(zv)zoner.com>
> Tohle se potvrdilo, asi to nesouvisi s P4 ale s tim, ze tam
> bylo jen 16 barev. Diky za rady.

Na P4 opravdu 'optimalni' konfigurace :-/

Petr Vones

Udaje z iNetu

[*] cYd <cYd(zv)seznam(tec)cz> - 27.5.2002 13:23:46

Hezky den,
potrebuji obeslat vice podniku nabidkou nasi firmy. Adresy taham tak, ze si
na www.telecom(tec)cz zadam klicove slovo treba "nightclub" :O) a vyjedou mi
telefoni cisla vsech prazskych nightclubu. Ty potrebuji dostat do Excelu.
Jelikoz se mi to nechce delat rucne, a protoze se takovato korespondence
bude delat casteji, napadlo mne vytvorit si na to nejaky programek. Je mozne
neco takoveho udelat v Delphim? A jestli ano, mohli byste mne nakopnout?
Nikdy jsem nic podobneho nedelal. Dekuji.

W2k, D6 Prof.

Synapse TFTPSend.List() na dial-up pripojeni

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 27.5.2002 13:24:02

Rozmim tomu dobre, ze ten tvuj FTP server je k internetu pripojeny
pres NAT (preklad adres)?

Obecne neni dobry napad mit servery pres podobne preklady adres,
protoze pak s tim mas presne tyhle problemy.

V takove pripade je totiz nutne, aby software toho NAT podporoval
FTP, tedy aby dokazal cihat na prochzejici packety FTP protokolu, a
kdyz narazi na IP adresu vnitrni site, tak ji prepise na vnejsi
adresu. To se zjevne u tebe nedeje, proto ty problemy.

Respektive, problem je v tve siti, ne v Synapsi. ;-)

> [...]
> server.

OT: Windows XP Home Edition vs. Windows XP Profess

[*] Jaro <jaroslav.hanusek(zv)nou.sk> - 27.5.2002 13:35:33

Ak sa nemylim, tak je to vo folder options->view-> odskrtnut "Povolit
zjednodusene zdielanie"
Jaro.

From: "Leos Urban" <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz>
> Podporuje VCL uz Unicode napr. TEDIT atd. ?

Ne.

Petr Vones

Caption bez &

[*] Vaclav Sazima <vaclav.sazima(zv)utilia(tec)cz> - 27.5.2002 17:27:48

Ahoj,
co treba :

S := Caption;
delete (S,pos ('&',S),1);
samozrejme, pokud tam & neni vickrat, nez je zdravo.
Vaclav Sazima

On 27 May 2002 at 10:43, Slavek Rydval wrote:

> Ahoj,

> *****Vzhledem k tomu, jak IB/FB rozumis a znas jeji streva, je toto
> velice znepokojujici a mozna i paniku sirici informace.

1) Zmena struktury u netrivialni databaze je u IB/FB vetsinou problematicka z
duvodu zavislosti mezi objekty. Na rozdil od nekterych jinych databazi IB striktne
vyzaduje, aby odkazovane objekty existovaly. Nelze tedy zrusit objekty na ktere
se nekdo vaze (napr. ulozena procedura). Vzhledem k tomu, ze nektere
vlastnosti nekterych objektu nelze jednoduse zmenit, ale je nutne je zrusit a
vytvorit znovu, je zapotrebi nejdrive rozmotat predivo zavislosti. Mnohdy je
jednodussi zacit na zelene louce, nez programove rozmotavat slozitou sit vazeb.
Je to mene programovani a vysledny kod je jednodussi a tim spolehlivejsi.
Vyhodou striktni kontroly vazeb je jednodussi, rychlejsi a spolehlivejsi kod
serveru, a absence chyb za behu aplikace, protoze se nestane ze napr. sloupec
na ktery se odvolavam v triggeru neexistuje.

2) Pokud toto chovani serveru nekomu nevyhovuje (me vyhovuje, a povazuji ho
za rozumny kompromis), nemusi ho pouzivat.

Delphree - Delphi Open Source Initiative
http://delphree.clexpert.com

neco jako ShowModal pro MDI aplikaci

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.5.2002 18:20:02

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> *****Ja to take chapu, ale uzivatele byvaji natvrdli. ;-) Jak jsem
> psal drive, jine cesty je (napsat si cele MDI sam vcetne oken), ale
> tato cesta je hodne trnita.

A hlavne se takova vec vyborne udrzuje, protoze je treba ji revidovat s kazdou
novou verzi Windows (pravda, tech Win32 uz asi tolik nebude ;-)

Petr Vones

Jak spustit service ze site?

[*] Jirka Virt <virt(zv)volny(tec)cz> - 27.5.2002 18:24:25

Ahoj,
mam napsanou Service Aplikaci a potreboval bych ji poustet ze sitoveho
adresare.
Ale to se mi bohuzel nedari.
Nainstaluji-li z lokalniho disku je vse O.K.Ale ze sitoveho li pouze
nainstaluji a nelze ji spustit.Nejedna se pry o lokalni aplikaci.
Nemate tip/trik jak toto obejit.

email: virt(zv)volny(tec)cz

OT ? Pripojenie tlacidiel k PC cez LPT

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 27.5.2002 20:07:45

Zdravim

Nedavno jsem nadhodil dotaz ohledne LCD panelu a WinXP. Najdi si v archivu,
je tam nekolik mooc uzitecnejch odkazu. Tlacitka se na port pripojuji tak,
ze vezmes +5V z PC zdroje (paralelak nema vystupni napajeni) a pripojis to
pres tlacitka na jednu z 8-mi datovych linek. Jak to cist uvidis v demu ke
komponente SmallPort (viz linky).

potreboval by som pripojit zopar tlacidiel k PC cez paralelny port,
prosim Vas, ma s tym niekto skusenosti ? pouzivam W2000, D5, D6 ...

OT ? Pripojenie tlacidiel k PC cez LPT

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.5.2002 20:38:22

From: "Zdenek Stepanek" <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>
> ze vezmes +5V z PC zdroje (paralelak nema vystupni napajeni) a pripojis to
> pres tlacitka na jednu z 8-mi datovych linek. Jak to cist uvidis v demu ke
> komponente SmallPort (viz linky).

Mozna by bylo lepsi vyuzit gameport kde neni treba pripojovat extra napajeni a
zaroven je pro nej API primo na urovni aplikace.

Petr Vones

OT: Windows XP Home Edition vs. Windows XP Profess

[*] Ales Martinik <amartinik(zv)artbrno(tec)cz> - 27.5.2002 20:39:53

Tam nic takoveho neni. Pokud to najdete, poslete mi prosim podrobnejsi popis
pripadne sejmuty obrazek dialogu. To, co popisujete, je jen v XP Profesional
(nebo v nejaky neoriginalni verzi).
A. Martinik

Re[2]: Jak se pripojit k FireBirdu

<<< 27. 5. 2002 20:57 - bleak "bleak(zv)atlas(tec)cz" >>>
b> Diky za odpovedi. Uz umim vytvorit databazi za behu programu.

Gratulujem.

b> lze presunout databazi do jineho adresare bez migracniho nastroje?

Ukonci server a presun tie subory kam chces.

b> Je nekde v databazi v systemovych tabulkach zaznam, kde je uvedeno, ve kterem
b> adresari byla databaze vytorena?

Nie

b> Jak nejlepe resit zalohovani?

Cez gbak priamo adminom

b> Pripadne prenos databaze na jiny pocitac?

Ak je to roznaka platforma a verzia servera tak iba staci kopirovat a
ak nie tak transportable format zalohy databazy a nasledna obnova.

b> Kdyz databazi zaZIPuju a dam na jiny pocitac, dojde k problemu, kdyz tam bude ta
b> aplikace v jinem adresari.

Nie kludna ale hlavne ukoncuj server, alebo aspon nech sa vsetci
odpoja (server zapise vsetky veci a zavrie subor).

b> Nechci byt odkazany na pevne dany adresar, v
b> kterem databaze bude.

Nebudes, jedine ak nebudes pouzivat shadow files a pokracovanie v
dalsom subore.

b> bleak

Databazove aplikace - pouzit komponenty nebo DBkom

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 27.5.2002 21:20:18

Ahoj,

> Pouzivam pouze jeden TKEdit (od verze 6 taky TKLabeledEdit), kde jsou

problem ktory popisujes je ten isty ako problem TMaskEdit. Ak ti tento
nevyhovuje - standartne dodavana komponenta je k nicomu, - pouzijes iny (ako
pises TKEdit). Tak isto je to aj s DBAware komponentami, ak ti nevyhobuje
vlastnost EditMask TFieldu, mozes pouzit nieco ako TKEdit, ale v DB podani.
Myslim ze nejde o to ci funkcie standartne dodavanych komponent celkom
vyhovuju, podstatne je ze si ich mozeme sami upravit, alebo zohnat
komponentu, kde to uz to niekto vyriesil. Dolezite je to ze budu odvodene z
tried v DB.PAS.

Nechcem slepo zastavat TDataset a TFields, ale v aplikacii, kde nevadi ze
mam tabulku napr. dlhodobo otvorenu (po dobu otvorenia tabulky som
konektnuty k db) a pod. neni prave toto dovod nepouzit DBaware komponenty.
Myslim ze rozhodujucim kriteriom ci pouzit DBAware komponenty je prave
potreba minimalizovat pocet pripojeni k databaze. (pomocou cacheupdate
tdataset uloznuje aj buferovanie zmien a ich ulozenie do tabulky az pomocou
applyupdates) jedinou nevyhodou pri tom je ze pocas vykonavania zmien v
buferi aj ked sa do tabulky nic nezapisuje trva pripojenie k DB.

> Zatimco u klasickych DB-komponentach (i upravenych) mi hlavne vadi
osetreni
> chyb, ktere nemam uplne pod svou kontrolou.

To je to iste. Ved mame urcite udalosti v TField, ktora patri k polozke v
tabulke - ta ma plno udalosti - co sa tyka chyb DB riesim ich tu. Dalsie
udalosti tie co ma napr. TEdit ma aj DBEdit , ktory je zase priradeny na
TField - tu zase riesim podobne udalosti ako v beznom TEdite (teda ci bude
povolena ciarka a pod).

Je pravdou, ze napr. ak pouzijes CacheUpdates tak ostrenie chyb pomocou
OnUpDateError je samostatna veda a s helpom urcite nevystacime, ale da sa
tam odchytit cokolvek co dokaze DB server zahlasit ako cislo chyby a da sa
na to prislusnym sposobom reagovat.> Napr. zkus zadat datum - do masky. Nevim jak ostatni kolegove, ale tato
> funkce je v pravi naprosto nepouzitelna.

To je ako maskedit - je na nic. Preto treba hladat nieco podobne ale lepsie,
a pokial mozno aby to malo spolocneho predka. A tak isto je to aj s db
komponentami.

miro

OT ? Pripojenie tlacidiel k PC cez LPT

[*] Zden�k �t�p�nek�����^��ޏ����� - 27.5.2002 21:44:51

Zdravim

Obecne vzato je to mozne, ale moc bych to nedoporucoval. S paralelnim portem
se pracuje mnohem lepe a neni problem si spajet redukci (a zaroven to muze
byt prodluzovak) ke klavesnici. Tusim, ze i na USB je napajeni k dispozici
neustale. Temito a podobnymi vecmi se hodne zabyvam (nejen teoreticky) a
jsem v tom celkem zbehly, takze pokud mate dotazy, obratte se klidne i na
muj soukromy mail .Jinak muzu doporucit uz X-krat zminovanou knizku "Vyuziti
rozhrani PC pod Windows".

> Mozna by bylo lepsi vyuzit gameport kde neni treba pripojovat extra
napajeni a
> zaroven je pro nej API primo na urovni aplikace.

P�evod bal��k� z DELPHI 4 na DELPHI 6

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 27.5.2002 21:49:21

From: "Ing. Zden�k �ezn��ek" <reznicek(zv)nem.pce(tec)cz>
> V nov�m bal��ku ale v reqires opravudu neni VCL40.DCP, tak nevim proc do D6
> hleda

A co tam presne je ?

Petr Vones

P�evod bal��k� z DELPHI 4 na DELPHI 6

[*] Ing. Zden�k �ezn��ek - 27.5.2002 21:50:30

> [...]
hleda

> Editor balicku by mel pri otevreni sam provest update dpk souboru, kde se

IB/FB: zalohovani a obnoveni, zmena umisteni datab

[*] Petr Palicka aka PeC(zv) <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 27.5.2002 22:24:01

> lze presunout databazi do jineho adresare
> bez migracniho nastroje?

ano, odzalohovat a obnovit jinam, radeji nekopirovat primo.

> Je nekde v databazi v systemovych tabulkach zaznam,
> kde je uvedeno, ve kterem adresari byla databaze vytorena?

ne, ale pozor, cestu zadavas z pohledu serveru a musi byt
na lokalnim pevnem disku. to se tyka AFAIK vsech souboru,
ktere server obhospodaruje (pripdane v ramdisku).

> [...]
> dam na jiny pocitac, dojde k problemu, kdyz tam bude ta
> aplikace v jinem adresari. Nechci byt odkazany na pevne

znalci doporucuji gbak.
ja pouzivam IBX a jeho komponenty pro zalohovani a obnoveni.
podminkou obnoveni je, ze se v cilove databazi zrovna nikdo
nehrabe. precti si dokumentaci, je tam zminka o tzv prenositelnem
formatu zalohovani, ktery slouzi k prenaseni mezi ruznymi OS.
jinak v pohode. viz tva druha otazka. vysledna zaloha je o dost
mensi, nez vlastni databaze a vyborne se pakuje treba tim zipem.
vysledek je o mnoho lepsi, nez prime zabaleni databaze. na primou
praci se souborem GDB _POZOR_! nikdo k ni nesmi byt pripojen.
nejlepe pozastavit (shodit a pak nahodit) server.

dekuji peca

vyber prvnich N radku v SQL

[*] <jan.neuzil(zv)email(tec)cz> - 27.5.2002 22:42:55

Ahoj,
Na muj dotaz jsem od ruznych lidi dostal mnoho mailu. Chtel bych to teda upesnit, ze se jedna o PARADOX. Tam ale nefunguje ani LIMIT, ani ROWNUM, ani TOP...Takze neznate nekdo to zaklete slovo?
Uplne nejlepsi by bylo kdybych mel dokumentaci k Paradoxu. Nevite, jestli je soucasti Delphi? Nebo kde bych ji mohl sehnat?
dekuji
> --- P�vodn� zpr�va ---
> Od: <ivan.virag(zv)aliatel(tec)cz>
> Datum: 27.05.2002 10:53:04

[*] Petr Palicka aka PeC(zv) <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 27.5.2002 23:00:04

> ...upesnit, ze se jedna o PARADOX. Tam ale nefunguje...

SQL. tam nefunguje SQL :). zrejme pouzivas BDE pro pripojeni
k pradoxovym tabulkam. najdi si local SQL napovedu z BDE.
AFAIK tam nic podobneho co hledas neni. alespon ja to nikdy
nenasel (a hledal).

Sdileni adresaru

[*] Petr Voborn�k <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz> - 27.5.2002 23:30:54

Jak v Delphi nasdilim pod Windows NT (2000, XP) adresar?

Petr Voborn�k
vobornik(zv)mikmik(tec)cz
ICQ#: 23132120
http://www.mikmik(tec)cz

Adonis a MS SQL 2000

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 28.5.2002 01:06:17

[P��loha v souboru: demo.zip]
Ahoj,

> V pripade, ze prepisu hodnotu polo�ky Jmeno napr. ze jmena Honza na Petr,
> tak pri Post posle ADO na server prikaz (zkopirovano z SQL Profileru)
"exec
> [...]
> 'Honza'", ale protoze jiny uzivatel mezitim zmenil hodnotu polozky Jmeno
na
> Pepa dojde k nasledujici chybe "Radek nelze aktualizovat. Pravdepodobne
byly
> od posledniho cteni zmeneny nektere hodnoty." Toto hlasku ma za nasledek
> cast prikazu WHERE AND "Jmeno"=(zv)P3', ja bych, ale chtel dat uzivateli
> moznost presto tyto zmenit ulozit (tak jak to dela Enterprise Manager),
ale
> nevim jak to udelat, aby se generovat prikaz s WHERE "ID"=(zv)P2. bez casti

ospravedlnujem sa za neskoru odpoved. Je potrebne
zavolat ADO resync metodu, aby bolo mozne updatnut
modifikovany zaznam:

ADODataSet.UpdateCursorPos;
ADODataSet.Recordset.Resync(adAffectCurrent, adResyncAllValues);

Pripojeny je jednoduchy demo priklad.

Pozdravuje

Erik

Komponenta na ikony

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 28.5.2002 05:56:49

Komponentu ne, ale program - Microangelo...
Rumcajs

> Neviete niekto o komponente na tvorbu ikon s viac ako 16 farbami?
>
> Vdaka za kazdu radu.

Proc nefunguje kod ?

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 28.5.2002 06:13:02
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Sender: TObject name

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 28.5.2002 06:15:32

27.5.2002 Petr Fejfar:
> From: "Karel Kral" <kralkonf(zv)purus(tec)cz>
> operator "is" je z tohoto pohledu lehce zavadejici, takze napr.

> [...]

Rekl bych, ze tohle skutecne zalezi na uhlu pohledu. Mas pravdu, bude
to srozumitelnejsi pro nekoho, kdo nezna Delphi. Ale pises programy
tak, aby byl zdrojak srozumitelny i neprogramatorum ?

Caption bez &

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 28.5.2002 06:25:09
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OT: Windows XP Home Edition vs. Windows XP Profess

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 28.5.2002 06:28:36

MjcuNS4yMDAyIEFsZXMgTWFydGluaWs6DQo+IFRhbSBuaWMgdGFrb3ZlaG8gbmVuaS4gUG9rdWQg
dG8gbmFqZGV0ZSwgcG9zbGV0ZSBtaSBwcm9zaW0gcG9kcm9ibmVqc2kgcG9waXMNCj4gcHJpcGFk
bmUgc2VqbXV0eSBvYnJhemVrIGRpYWxvZ3UuIFRvLCBjbyBwb3Bpc3VqZXRlLCBqZSBqZW4gdiBY
UCBQcm9mZXNpb25hbA0KPiAobmVibyB2IG5lamFreSBuZW9yaWdpbmFsbmkgdmVyemkpLg0KDQpU
ZW50byBwb2PtdGFjIC8gbmVzdHJvamUgLyBNb3pub3N0aSBzbG96a3kgLyB6b2JyYXplbmkgLyBw
b3V6aXQNCnpqZWRub2R1c2VuZSBzZGlsZW5pIHNvdWJvcnUgKGFzaSA1LiBjaGVja2JveCBzaG9y
YSkNCg0KLS0gDQppbmcuIEphbiBGaWFsYQ0KbWFpbHRvOmphbi5maWFsYUBpb2wuY3o=

Proc nefunguje kod ?

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 28.5.2002 07:17:17

Ahoj,
pouzil jsem SetClassLong(Form1.Handle, GCL_HCURSOR, Screen.Cursors[1]);
ale take se mi nepodarilo nahradit kurzor i na podrizenych prvcich formu (zrejme se to musi vyvolavat pro vsechny prvky vlastnene formularem ktere maji crDefault kurzor ale nevim JAK !!).
Muj problem je nasledujici:
1/ v cele aplikaci potrebuji nahradit crDefault kurzor svym.
2/ pro vybrane prvky formulare menit kurzor (doplnovat do nej kontextove znacky).
Bod 2 funguje.
Bod 1 funguje jen nekde: Nefunguje na popup menu (ale na main menu ano), nefunguje na dalsim formulari vyvolanem modalne (na formu samem ano, na jeho prvcich ne), nefunguje na ruznych obrysech komponent (listbox) atp.
Na zacatku mam taky Screen.Cursors[1] := LoadCursor(HInstance, 'CURSOR_0'); Ale pro nektere prvky potrebuji, aby se na nich v kontextu zmenil kurzor; ale to mi Screen.Cursor := 1 neudela, ten zmeni kurzor vsude.
Chtel jsem v OnCreate formulare nastavit kurzor na vsech prvcich, ktere maji cursor jako property hromadne, ale to zrejme nejde, protoze v predcich TControl, TWinControl nejsou verejne a pri primem pretypovani to nejde prelozit, pri neprimem (pres is as with) se zase nic neprovede.
Tak a ted co s tim?
Vyhodit to nechci a kontextove znacky do prave instalovaneho kurzoru neumim dat (tim by se obesel problem s default kurzorem)- cims by zustaly nastaveny jen a pouze kurzory na urcitych prvcich formularu natvrdo.

Sender: TObject name

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 28.5.2002 08:07:17

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>

> Rekl bych, ze tohle skutecne zalezi na uhlu pohledu. Mas pravdu, bude
> to srozumitelnejsi pro nekoho, kdo nezna Delphi. Ale pises programy
> tak, aby byl zdrojak srozumitelny i neprogramatorum ?

Tohle neni o uhlu pohledu, ale o zkusenostech - minuly rok jsem nachytal 3
lidi ve svem teamu, ze operator "is" chapou jako "is equal" misto "is assign
compatible" a myslim, ze by se jich v naslo daleko vic.

Kdyz programator napise napr.

if Sender is tButton then
else if Sender is tMenuItem then

tak nemam proti operatoru "is" namitek. Ale pokud programator testuje
superclass, pak jiz citovany kod

if Sender is tComponent then
,,,

je mene srozumitelny nez pouziti InheritsFrom(tComponent) a to nejen
neprogramatorum.

***

A jestlize existuji dve ekvivalenti reseni se srovnatelnymi naklady, tak mam
jako programator temer povinnost pouzit reseni, ktere je obecnejsi a
srozumitelnejsi, protoze tim zvysuju cenu zdrojoveho kodu.

Bye, pf

Synapse TFTPSend.List() na dial-up pripojeni

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.5.2002 08:20:14

Trosku vysvetlim jak to vlastne funguje:

- Klient si otevre na serveru na portu 21 ridici spojeni. (tedy musi
z venku projit spojeni na port 21 pres router)

- jakmile klient chce prenaset nejaka data (upload, download, list,
atd.), musi se otevrit druhe TCP spojeni. A to v nasledujicich
modech:

A) aktivni. V tomto modu klient vytvori druhy socket, na kterem
prijme datove spojeni od FTP serveru. Aby FTP server vedel kam se ma
spojit, je mu to sdeleno pomoci prikazu PORT.

Klient tedy pro tento mod musi byt k internetu zapojen tak, aby k
nemu mohlo z internetu prijit datove TCP spojeni. To ovsem samo o
sobe neprojde pres vetsinu firewallu ci NAT. Oboje musi byt k tomu
uzpusobeno.

Cele je to navic kompilovane tim, ze drive server navazoval toto
datove spojeni z portu 20 (dle RFC959), nyni vsak muze navazvat toto
spojeni z libovolneho portu. Takze z hlediska klienta na jeho
firewallu se najednou zjevi pozadavek na spojeni z vnejsku do vnitrni
site z libovolneho protu na libovolny port. Jak asi nekoho napadne,
nejak samo o sobe nejde poznat, je-li to datove spojeni FTP serveru,
nebo jde-li o pokus se spojit nekam kam nesmim. Proto ty chytrejsi
firewally naslouchaji komunikaci na ridicim FTP spojeni a tam
monitoruji pozadavky na datove spojeni, aby vedel ktere prichopzi
spojeni ma ci nema pustit.

B) pasivni. na odstraneni vyse udenenych problemu byl vymyslen
pasivni mod. V nem totiz FTP server zpetne nenavazuje datove spojeni
smerem ke klientu, ale naopak klient navazuje datove spojeni se
serverem. Respektive klient posle prikaz PASV a server mu odpovi na
jakou adresu a najaky port ma klient navazat druhe datove spojeni.

To je pro ochranu klienta dosti podstatne, protoze najednou neni
potrba na klientskem firewallu delat zadne vyjimky na vstupni
(obranne) linii firewallu. Pro pasivni datove spojeni totiz vechny
potrebne spoje odchazi z chranene site smerem ven. Staci mit povolene
odchozi TCP spojeni z chranene site, coz je vcelku obvykly stav.

Ale na strane serveru najednou prichazi spojeni z libovolneho mista v
internetu na v podstate nahodne voleny port na serveru. Ten port neni
pevne dany, tazke nejaky staticky mapovany port na NAT nepomuze!

U FTP protokolu vzdycky nastane problem, je-li nekdo skryty za
prekladem adres. Jak je vidno z predchozich odstavcu, vzdycky nekdy
nejaka strana sdeluje druhe strane svoji IP adresu i Port, kam se ma
navazat spojeni. V aktvnim spojeni je to klient, v pasivnim server.

Pokud ovsem je jedna strana za prekladem adres (NAT), pak
pochopitelne sdeli druhe strane jinou adresu, nez z jake se jevi na
internetu. A to je ten problem! U klienta je situace snadna, staci
pouzit pasivni rezim.

Ovsem mit FTP server za prekladem adres je PROBLEM! V takovem pripade
musim mit tak chytry NAT, ktery opet umi nasouchat provozu na
ridicich FTP spojenich a prepisovat IP adresy v prikazu PORT tak, aby
zamenil IP adresy vnitrni site za vnejsi IP adresy. Bez toho to
nepujde!

(mylim se, nebo presne tohe mi prave nedavno zde zminovany WinRoute?)

L.> Tedy uplne presne je to takhle: mam router, ktery bezi pod linuxem, ten ma
> [...]
> aplikaci k zakaznikovi, ktery bude do inetu pripojeny pres neco (proxy
> atp.), pres co ten aktivni mod nepujde protlacit.

[*] cYd <cYd(zv)seznam(tec)cz> - 28.5.2002 08:24:49

Spatne jste mne pochopil, nejde o emaily, ale o normalni, seriozni nabidku
nasi firmy, ktera su bude dorucovat postou v papirove podobe. Mne jde pouze
o ty adresy (ne emailove!), ktere si potrebuji stahnout z iNetu. Kamarad mi
rikal, ze by bylo nejlepsi to udelat treba v PHP, nevim, neznam, pouze se
ptam, zda to jde udelat v Delphim. Tot vse.

> [...]
> neco takoveho udelat v Delphim? A jestli ano, mohli byste mne nakopnout?
> Nikdy jsem nic podobneho nedelal. Dekuji.

Udaje z iNetu

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 28.5.2002 08:48:06

No jde to docela jenoduse

1.Pripojite se pomoci napr. tcp socketu nebo TWebBrowser(coz by bylo jednodussi pokud jejich www server pouziva cookies pro zapamatovani si hledaneho klicoveho slova) nebo jak se ta komponenta jmenuje na jejich server poslete pozadavek na hledani, server vam odpovi
2.Ziskanou odpoved musite parsovat abyste ziskal jednotliva data tj. zjistete si jaka sekvence se opakuje pro jednotlive adresy napr. <td align=left colspan=2 height="14"><a href="/index.php?ID= a tento string budete hledat ve vracene odpovedi a spocitate si na jake pozici pripadne jaky string od teto pozice ukoncuje adresu a pak ji jednoduse ziskate.Az dojdete do konce tak prejdete na dalsi stranku (poslete pozadavek na server )napr. http://ctel.iol(tec)cz/index.php?fce=3&r=20 (ziskate hledanim stringu http://ctel.iol(tec)cz/index.php?fce=3&r=)

> [...]
> neco takoveho udelat v Delphim? A jestli ano, mohli byste mne nakopnout?
> Nikdy jsem nic podobneho nedelal. Dekuji.

ovladani webove kamery

[*] Zdenek Navratil <zdnav(zv)monoceros.physics.muni(tec)cz> - 28.5.2002 09:05:45

Pekny den,
potreboval bych poradit, jak z programu ovladat webovou kameru pripojenou
k USB. Existuje nejake jednotne rozhrani pro kamery nebo je nutne se
naucit komunikaci pres USB?
Dekuji za radu.
S pozdravem
Zdenek Navratil
D5 Standard

ovladani webove kamery

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 28.5.2002 09:20:05

> potreboval bych poradit, jak z programu ovladat webovou kameru pripojenou
> k USB. Existuje nejake jednotne rozhrani pro kamery nebo je nutne se
> naucit komunikaci pres USB?

Melo by to umet rozhrani WDM pro videocapture hardware. (to same co
umi treba TV karty, VGA karty s TV vstupem,...) Pak jsi za vodou,
protoze pak se na to da pristupovat pres DirectShow rozhrani,
aplikovat na to vsemozne filtry, atd. A take na to existuje hromada
softwaru, ba i nejake Delphi kody se najdou.

Ovsem WDM rozhrani je podporovai az od W98SE a vyse. Drive se
pouzivalo rozhrani VfW.

Jake rozhrani to podporuje, zalezi jen na dodanych ovladacich. Je
take mozne, ze zadny z techto standardu tvoje kamera neumi a pak jsi
v trybu...

Notebook vs. PageControl

[*] Milan Cizek <Cizek.Milan(zv)seznam(tec)cz> - 28.5.2002 09:28:18

ahoj,
potrebuji udelat pruvodce. Zatim pouzivam komponentu notebook, ale
mam problemy pri vkladani komponent (vkladaji se na spatne stranky).
Radeji bych pouzil PageControl, ale z nasledujiciho duvodu nemohu:
Potrebuji, aby byla klientska oblast rovna velikosti jednotlivych
tabsheetu - tj. bez neviditelneho ramecku. Potrebuji mit v kazdem
rohu nejaky obrazek - tesne u hrany PageControlu (alTop), resp.
formu.

Lze to nejak? Diky za odpovedi.

Nejenom anglicko-cesky slovnik: http://slovnik.seznam(tec)cz