nastaveni OutputBin v QR

[*] mbartonek(zv)synthesia(tec)cz - 30.5.2002 13:51:50

Ahoj,

v D5 se mi nedari nastavit v programove OutputBin v QuickReportu

report1.PrinterSettings.OutputBin := 'Auto';

toto mi nahlasi chybu rozdil typu TQRBin a String. Popis TQRBin se mi
nepodarilo najit.

Jak na to ?

Dekuji

Bartonek Milan

Komponenta na System Tray Icon

[*] KALUS Jozef <Jozef.Kalus(zv)spordat.sk> - 30.5.2002 14:01:15

hi,
ma niekto nejaku dobru FREE komponentu pre skryvanie aplikacie do SYSTRAY ?

zachytavani z USB kamery

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 30.5.2002 14:08:50

> Tak tohle bude fungovat jen pod Win9x (viz MSVFW32.DLL ve zdrojich),
> protoze pod W2k+ neni podpora VfW -- tedy jedine tezkopadne
> pres wrapper

no, uznavam, ze jsem to psal pred lety a ani ted nevim nic
o MSVFW32.DLL. kazdopadne jsem se podival do zdrojaku a jedine,
co jsem tam nasel v tomto smyslu je:

{== FilePreview dialog
=======================================================}
function GetOpenFileNamePreview(lpofn: POPENFILENAME): BOOL; stdcall;
external VFWDLL name 'GetOpenFileNamePreviewA';
function GetSaveFileNamePreview(lpofn: POPENFILENAME): BOOL; stdcall;
external VFWDLL name 'GetSaveFileNamePreviewA';

a mam pocit, ze to zrovna pro zachytavani neslouzi.
mozna ze prehravani by slo jednoduseji prez mediaplayer.

peca

Komponenta na System Tray Icon

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 30.5.2002 14:10:01

Ahoj,

http://www.zive(tec)cz/Text/Ar.asp?ARI=105932

AV

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 30.5.2002 14:20:53

Nejlepsi je asi CoolTrayIcon (na Torry nebo poslednim Chipu), ja jsem
pouzil AntTrayIcon, protoze je mala a umi vse co jsem potreboval
(CoolTray neni nejmensi, ale umi toho spoustu)

30.5.2002 KALUS Jozef:
> ma niekto nejaku dobru FREE komponentu pre skryvanie aplikacie do SYSTRAY ?

None

[*] martin.falta(zv)obi.de - 30.5.2002 14:57:56

http://knihy.cpress(tec)cz/Book.asp?ID=362

Martin Falta
OBI IT
tel.: +420 2 96576 156
GSM: +420 603 151147

cieslar(zv)efisyst.
com To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Sent by: cc:
delphi-l-owner(zv)c Subject:
lexpert(tec)cz

30.05.2002 14:57
Please respond
to delphi-l

Nev�te n�kdo o n�jak� knize, kter� pojedn�v� o z�kladech a principech OOP
a je zam��en� na Object Pascal. Knih o OOP jsem u� p�r vid�l, ale v�echny
byly o C++. D�ky.

Medv�d

IMPORTANT NOTICE:

This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the
sender.

Pozice p�i zobrazov�n� okna

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 30.5.2002 15:03:59

Ahoj,

jakym zpusobem mohu programove ovlivnit zobrazovani oken, jejichz pozici si ridi Windows ?
Napr. pri opakovanem spousteni (pres WinExec) Notepadu, Pruzkumnika (tj. ne Delphi aplikace, ale nejake obecne) apod. se okna zarazuji kaskadovite.
Rad bych pred spustenim Notepadu, Pruzkumnika aj. urcil pozici nebo poradi okna sam. Jak to udelat tak, aby okno nebliklo, nebo se nezobrazilo a pak poskocilo do jine pozice? A jak donutit aplikaci (mam handle pres FindWindow) aby se minimalizovala?

Dik za kazdou radu
Jaro B.

Literatura o OOP

[*] Tom� Cieslar <cieslar(zv)efisyst(tec)com> - 30.5.2002 15:06:14

Nevite nekdo o nejake knize, ktera pojednava o zakladech a principech OOP a je zamerena na Object Pascal. Knih o OOP jsem uz par videl, ale vsechny byly o C++. Diky.

Medved

Pozice p�i zobrazov�n� okna

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.5.2002 15:12:13

From: "Bene� Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> jakym zpusobem mohu programove ovlivnit zobrazovani oken, jejichz pozici si
> ridi Windows ?

Pouzij CreateProcess a podivej se na TStartupInfo.dwFlags v helpu (MSDN)

Petr Vones

Tvorba komponent

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 30.5.2002 15:18:48

> Jako napriklad ? :-)
****Jako napriklad spousta private metod, ktere mely byt protected a
virtual. ;-)

Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

None

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 30.5.2002 15:55:58

Turbo Vision 2

Robo

BDE verzus ADO?

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 30.5.2002 16:23:48

Jaky je rozdil v pouziti BDE nebo ADO pro pristup k DB ruzneho typu. A za
jakych podminek je lepesi pouzit jednoho nebo druheho zpusobu.

F.

BDE verzus ADO?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 30.5.2002 16:33:59

From: "Frantisek Mlcoch" <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz>
> Jaky je rozdil v pouziti BDE nebo ADO pro pristup k DB ruzneho typu. A za
> jakych podminek je lepesi pouzit jednoho nebo druheho zpusobu.

Strucne shrnuto, zapomen na BDE.

Petr Vones

OOP literatura

[*] Vagner Pavel <Vagner(zv)ceps(tec)cz> - 30.5.2002 16:37:23

1) neco jsem kdysi videl v knize od T. Binzingera ( nebo jak se jmenoval)
"Zaciname s Delphi" (nebo tak neco) (Grada)
2) s Delfama (alespon s 5kama) jsou dodavany nejaky pdf na CD,ktery maj
asi 200 a 900 stranek, adresar ted nevim., tam toho bylo taky dost

Pavel

PS: Doufam ze by to nebylo nezakony, kdybych ty pdf poslal na pozadani na
privatni mail?

[...]

[*] ales.pavel(zv)popron(tec)cz - 30.5.2002 16:57:36

Medved WROTE:
Nevite nekdo o nejake knize, ktera pojednava o zakladech a principech OOP a
je zamerena na Object Pascal. Knih o OOP jsem uz par videl, ale vsechny byly
o C++.

Aldik na to:
Nerad ti to rikam,ale pokud chces pochopit OOP,tak nejlepsi je opravdu C++ a
nebo JAVA, tam mas OOP vyhnany do krajnosti (nekdy az zbytecne) a krom
toho,OOP je vsude zhruba stejny...kup si ted netusim ktery dil ale jmenuje
se to PRUVODCE PROGRAMATORA 1-6? V jednom dile se pojednava o
komponentach,tam objekt nejlepe pochopis...

PS:Kdyz jsem to pochopil i ja (hlava natvrdlaaa:-)))a s uspechem
pouzivam...
je to vikend zkouseni a pak to predpoklada ze to budes pouzivat,nic na tom
neni...nejlepsi se podivat se treba na www.builder(tec)cz
<http://www.builder(tec)cz> a nebo na podobne stranky...a pak je to v pohode...

ales pavel
d6 ent wXP

OT ? Pripojenie tlacidiel k PC cez LPT

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 30.5.2002 17:27:40

Puvodni zprava, kterou napsal Zdenek Stepanek dne 29 May 2002:

> Nechci od game portu nikoho zrazovat, samozrejme, ze to taky funguje,
> navic tam je i napajeni, coz je vyhoda. Ale z praxe muzu rict, ze se to
> moc nepouziva (nesetkal jsem se s tim) a asi k tomu jsou nejake duvody.

Bud uved ty duvody a nebo nepis, ze nejake duvody jsou. Ze ses s tim
nesetkal, to neni zadny duvod.

Tvorba SQL prikazu

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 30.5.2002 17:37:11

Ahoj,
co ti trva tak dlouho ?
Otevreni TQuery tj. vykonani prikazu ?
Pokud je schema:
TTable -> TQuery
tedy z dat v TTable (table1) konstrujes dotaz do TQuery(table2, table3),
napr. SELECT *
FROM table2 INNER JOIN table3
ON table2.ID = table3.ID
WHERE table2.pole1 = '%%A'
AND table3.pole2 = '%%B'
Kde %%x je nejaky substituovany parametr.
Pokud ano, tak zrychleni dosahnes pouze zrychlenim vykonani dotazu, tj. bude
to chtit nejaky index(y), kterymi zrychlis vlastni DB operaci.
Muzes samozrejme pouzit parametry, ale doba vykonavani se zkrati jen malo
(kompilace dotazu).

Pavel

> [...]
> ted mam dotaz ohledne tvorby SQL prikazu. V aplikaci pouzivam
> TTable a TQUery.
> Pricemz TQuery pouzivam na dotazy k ty tabulce. Zatim to
> delam tak, ze mam
> tabulku : data.db a na tu se vzdycky odkazu. Cili delam SQL takto:
>
> select * from data.db
>
> Jenze ted mi to beha po siti a ta tabulka je dost velka a pri
> kazde zmene SQL
> prikazu musim TQuery zavrit, zmenit SQL, otevrit - coz
> strasne dlouho trva. Po
> celou dobu mam otevrenou tu tabulku.
>
> Nejde nejak napsat ten prikaz, aby to odkazovalo na tu

Re[4]: IB/FB: zalohovani a obnoveni, zmena umisten

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 30.5.2002 17:44:44

prepac, myslel som samozrejme gbk
From: "J�n Harman" <harman(zv)atlas(tec)cz>
> Ahoj, ja bych si dovolil se zeptat, jak vytvaris databazi za behu
programu?
> Honza.

Nechapem tento ACCESS VIOLATION

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 30.5.2002 18:54:30

Ahojte

mam taketo nieco a proste ide o to ze

procedure TModulOdpadyPUT.DataPutComboLikvidator(idCommand: Integer);
var s, ss, sPermission: String;
i: Integer;
begin
with DataModule1 do
begin
sPermission:= '';ss:= '';
s:= _data.Strings[idCommand]; ---- na tomto riadku mi to hadze
ACCESS VIOl...... ked dam
while' '<>s[i]do Inc(i);Inc(i);
while' '<>s[i]do Inc(i);Inc(i);
while' '<>s[i]do Inc(i);Inc(i);
while' '<>s[i]do Inc(i);
Delete(s, 1, i);
{ while ' ' <> s[i] do { - tieto zatvorky z tohoto kodu prec
begin
sPermission:= sPermission + s[i];
Inc(i);
end;} } - --//--

som z toho blby ale ked ten cyklus ostane ako poznamka tak na riadku s:=
_data.Strings[idCommand]; to prebehne korektne :) ???

Vie niekto poradit?

BDE verzus ADO?

[*] Martin Macko <martinm(zv)m-pro(tec)cz> - 30.5.2002 20:58:02

Presne tak - na tom se vsichni asi shodneme - jeden priklad za vsechny:
Program a jeho nekolik dll - kazde vlastni connection na databazi (to
vzhledem k tomu, ze neco je v D2(BDE), neco D4(BDE), neco v D5(BDE,ADO)
a neco ve Visual Basicu(ADO) - ale to az tak nevadi) - docela casto se
stava ze se hodne rychle vycerpaji zdroje BDE, semo tamo access
violation -> uz se vsichni z firmy tesime na leto, az bude trochu vic
casu prejit na D5 + ADO(nis) ...

From: "Bene� Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> co znamena ze to nebude spolehlive fungovat?

V aplikaci ktera je zrovna na popredi muze dochazet k ruznym AV apod.

> Nebo jinak, co je treba v D5 opravit, aby to spolehlive fungovalo?

Nic, je to vec RTL.

Petr Vones

Posilani e-mailu pres SMTP - automaticke vytaceni?

hladaj komponentu DialUp.
[...]

__
Kalend�� Email.CZ - dokonal� organizace Va�eho �asu:
http://kalendar.email(tec)cz

IB/FB: UDF, navrat retezce

[*] Alex Cherednichenko <cherednichenko(zv)wo(tec)cz> - 31.5.2002 14:06:30

Ahoj, Petre !
you wrote:

[Skipped]
PP> ***** pro jakykoliv vstup mi vraci:
PP> p��
PP> �
PP> �
PP> �<<<<<<<<
PP> ***** nemate nekdo nejakou radu?

Skusil ladit ?
Ja pouzivam StrPCopy() namisto Move().
Napriklad takto:

function HASH(DATA:PChar): PChar; cdecl; export;
var
TmpStr: ShortString;
begin
TmpStr := Hash_MD5(DATA);
Result := ib_util_malloc(Length(TmpStr));
StrPCopy(Result, TmpStr);
end;
Best regards, Alex Cherednichenko.

Konveria sekund na cely datum???

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 31.5.2002 14:51:57

Je taky moznost pouzit MSecsToTimeStamp a TimeStampToDateTime. Napr :

var
dt : TDateTime;
Sec : int64;
begin
dt := TimeStampToDateTime(MSecsToTimeStamp (Sekundy*1000));

> [...]
> rozdiel.
> Samozrejme, vznika tu urcita chyba zaokruhlovanim ako pri vsetkych

Title v gridu

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 31.5.2002 15:04:39

> nevite nekdo o DBGridu, ktery by byl free a umoznoval vlastni
> vykresleni bunek s nazvy sloupcu? OnDrawDataCell i
> OnDrawColumnCell se v normalnim DBGridu vyvolaji pouze na
> datovych bunkach.

Mozes si overridnut DrawCell nejako takto:

procedure TDrawFixDBGrid.DrawCell(ACol, ARow: Integer; ARect: TRect;
AState: TGridDrawState);
begin
if (gdFixed in AState) and (ACol > 0) and (ACol <= Columns.Count) then
DrawColumnCell(ARect, ACol, Columns[ACol - 1], AState)
else
inherited DrawCell(ACol, ARow, ARect, AState);
end;

a potom si napisat nejaky klasicky OnDrawColumnCell, kde si to vykreslis
podla chuti.

Stack size

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 31.5.2002 15:12:27

DD,

je nejaky rozumny duvod proc menit defaultni nastaveni velikosti
stacku u Win32 aplikace?

Jde me o vyuziti pameti, rychlost startu atd.
Vi nekdo jak se inicializuje zasobnik - cili zda je napriklad na swapu
alokovano tech 1MB coz je implicitni hranice velikosti stacku atd.

D. Toman

OT ? Pripojenie tlacidiel k PC cez LPT

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 31.5.2002 15:28:14

> [...]
> tam je i napajeni, coz je vyhoda. Ale z praxe muzu rict, ze se to moc
> nepouziva (nesetkal jsem se s tim) a asi k tomu jsou nejake duvody.

mozno preto, ze game port nemusi byt k dispozicii na kazdom
pocitaci. Ale dnes uz takych pocitacov bude asi minimum,
pripadne by nemal byt problem tam ten game port doinstalovat.

Erik

Query a "dataset is read only"

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 31.5.2002 15:32:16

Ahoj,

mam nekolik tabulek (paradox). 1. otevru pomoci Table a dalsi otviram
"podminene" pomoci Query, ale jsou to uplne jine tabulky. S tou prvni m=
aji
spolecne akorat poradove cislo zaznamu.(orientacni bod)

Muzete mi nekdo rict proc nemuzu do tabulek otevrenych pomoci Query
pridat, editovat, odstranit zaznam?
Hlasi to, ze dataset is read only ... (nebo tak neco)

Zkousel jsem priklad, ze jsem si udelal obyc form, na ktery jsem dal Qu=
ery
a Button. Na OnClick toho Buttonu jsem dal pridat zaznam do toho Query
a zase ta sama hlaska. Query nema v Object inspektoru zadnou vlastnost
read only a datasource nemam vyplneny.

Kde je problem??

Diky Jiri Sokol

Reklama:
Jak si stoji kurz koruny? http://kurzy.seznam(tec)cz

Query a "dataset is read only"

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 31.5.2002 15:52:36

Pro editaci pres Query slouzi TUpdateSQL, ale lepsi je to delat asi rovnou
pres SQL "insert into" atd. Jinak pro primou editaci je mozno nastavit u
Query RequestLive na True, ale to mi nikdy nechodilo a nedoporucuje se to
pouzivat.

[...]

[*] �tevl�k Mari�n <Marian.Stevlik(zv)merlin(tec)cz> - 31.5.2002 15:55:34

Ak to Query spaja viac tabuliek do jedneho selectu, tak su jednotlive
tabulky ako read only.
T.j. musis si otvorit dalsie query, kt. bude pracovat len nad tou jednou
tabulkou, potom do nej mozes pridavat, uberat, upravovat zaznamy a po kazdej
takto prevedenej zmene si refreshni obsah to query co spojuje tie tabulky

Stevlik Marian
Software Development Specialist
MERLIN
Stefanikova 32
150 00 Prague 5
Czech Republic
e-mail: marian.stevlik(zv)merlin(tec)cz
tel: +420 2 41010111 (153)

Balicky: debugovani, duplicita unit II

[*] Pavel Va�ek <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 31.5.2002 16:25:34

Ahoj vsichni,

pred delsi dobou jsem mel dotaz na debagovani balicku.

>From: "Pavel Va�ek" <delphi(zv)wige-mic(tec)cz>

a take sem dostal par dobrych typu (diky za ne).

>Podivej se jestli nemas v Project Options nekde pouzite relativni cesty.
Pokud
>si vzpominam tak tohle byla nejaka chyba v debuggeru v Delphi 5. V pripade
ze
>balicek nejde ladit se podivej do Debug Windows | Modules jestli jej
debugger
>opravdu nasel.

Ted jsem ale dokazal vytvorit balicek, ktery ma absolutni cesty ma
zaskrtnute debagovani
(pro jistotu i v linkeru Remote debug symbols). Aplikace jej nacte v modules
teke jsou
nactene, ale v Event Logu je napsano:
"Module Load: plugin1.bpl. No Debug Info. Base Address: $01E30000.",
pritom sem nekolikrat kontroloval, jestli je opravdu balicek spravne
nastaven.
Jenom pro upresneni balickek je pridan do Project group, ze ktere uz jde
normalne
spustit. Nevite nekdo, co delam spatne?

Dekuji predem vsem chytrym hlavam za jejich odpovedi.

Pavel Vasek (WIN2000 D5 Ent. SP1)

delka *.mp3 v sekundach

[*] 3dimenzion <3dimension(zv)seznam(tec)cz> - 31.5.2002 18:37:45

dobry den,
potreboval bych fci ktera mi vrati delku mp3 v sekundach, pokud mozno bez
pouziti TMediaPLayeru.
Diky.

delka *.mp3 v sekundach

[*] Tomas Juricek <TJsof(zv)Seznam(tec)cz> - 31.5.2002 19:45:02

Podivej se na
http://jfaul.de/atl

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
> je nejaky rozumny duvod proc menit defaultni nastaveni velikosti
> stacku u Win32 aplikace?

Ne.

> Jde me o vyuziti pameti, rychlost startu atd.

Rychlost startu je dana predevsim inicializacnim kodem.

> Vi nekdo jak se inicializuje zasobnik - cili zda je napriklad na swapu
> alokovano tech 1MB coz je implicitni hranice velikosti stacku atd.

Viz dokumentace, v hlavicce PE souboru jsou dva parametry, SizeOfStackCommit a
SizeOfStackReserve (coz je Min a Max base stack v Projects | Options). Prvni
je velikost ktera se prideli pri startu, druhy je pak celkova velikost
rezervovana casti v adresovem prostoru. Teoreticky by se dalo zvetsenim te
pocatecni velikosti neceho dosahnout, ale vysledek bude patrne mizivy.

Petr Vones

delka *.mp3 v sekundach

[*] Tomas Juricek <TJsof(zv)Seznam(tec)cz> - 1.6.2002 07:06:07

Unit MPEGaudio, trida TMPEGAudio, vlastnost Duration

From: "David Janko" <djanko(zv)infoware(tec)cz>
> [...]
> ...Transact), tak pri ukonceni aplikace nastane chyba "Access violation at

parametr hhk v CallNextHookEx - konzultace

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 01.6.2002 14:51:20

>Nic, je to vec RTL.

Prejiti na Delphi 6 toto vyresi? To uz necpe nejake "nebezpecne" kraviny do
inicializace DLL? S pozdravem

Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://web.pinknet(tec)cz/~trosa/

Chyba v Delphi? RichEdit a Stream

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 01.6.2002 14:56:48

To neni pitomost, ale pouze kompatibilita. Protoze LoadFromStream by muselo
fungovat treba po znacich a hledat spravne rozlozeni RTF znacek, az by
narazilo na konec. Pak by to fungovalo. Problem je v tom, ze by borlandi
museli programovat RFP parser, coz takhle to parsuje RichEdit, coz je DLL
od Microsoftu.

> [...]
>pripade, ze do/ze streamu posilas/ctes vice veci, musis si to
>naprogramovat sam (ne, neni to vtip), treba takto:

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.6.2002 15:02:09

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> [...]
> pripade, ze do/ze streamu posilas/ctes vice veci, musis si to
> naprogramovat sam (ne, neni to vtip), treba takto:

Kdyby se do streamu pridavaly nejake dalsi hlavicky, tak by to pak neslo
pouzit uz vubec, protoze kdyz to ulozis na disk tak z toho vznikne nesmysl a
ne textovy/RTF format. Pokud chces neco jako structured storage tak si to
zkratka musis napsat nebo pouzit uz neco hotoveho.

Petr Vones

parametr hhk v CallNextHookEx - konzultace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 1.6.2002 15:05:56

From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>
> Prejiti na Delphi 6 toto vyresi? To uz necpe nejake "nebezpecne" kraviny do
> inicializace DLL?

Podle vseho uz ne, strucna historie:

Delphi 5 - inicializace DLL nenastavuje CW flag
Delphi 6 - inicializace DLL necte z registru polozku pro lokalizaci dokud se
poprve nepouzije nejaky resourcestring

Podle MS se v inicializaci DLL nema volat temer nic ;-) Cteni z registru patri
prave mezi problemove operace. Udajne se tim problem padajicich hook DLL
vyresil.

Petr Vones

IP adresy v LAN

[*] Petr Pa��enko <PetrPas(zv)volny(tec)cz> - 1.6.2002 18:14:36

Nevite nekdo, zda existuje zpusob, jak zjistit IP adresy v�ech pocitacu v
ramci jednoho segmentu LAN?

Take bych potreboval navod jak vytvorit zpravu, ktera by byla dorucena vsem
pocitacum na s�ti (broadcast).

Predem dekuji. Petr Pa��enko.

Zmensovanie obrazku

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 1.6.2002 18:52:16

Potrebujem zmensit obrazok v Image na 50% velkost do Image2. Ked to robim
cez Canvas.CopyRect, tak vysledok je uplne zdeformovany a hrozne to vyzera.
Ked Image jednoducho zmensim na polovicu, skopirujem tam obrazok a nastavim
Streetch na true, tak uz to vyzera krajsie. No zial nemozem tento obrazok
ulozit na disk, pretoze obrazok je v skutocnosti stale v povodnych rozmeroch
a ulozi sa vnich. Preto sa pytam: nema niekto z vas urobenu procedurku,
ktora by elegantne zmensovala/zvacsovala obrazok? (komponenty nechcem)

Vdaka za kazdu radu.

IP adresy v LAN

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 1.6.2002 21:54:51

> Nevite nekdo, zda existuje zpusob, jak zjistit IP adresy v�ech pocitacu v
> ramci jednoho segmentu LAN?

jedina metoda, ktera vede k cili (pokud neni na stanicich nejaky personal
firewall) je propingat vsechny potencialni adresy (cili propingat celou
subnetu). Nektere OS (windows mezi ne nepatri) odpovidaji na
ICMP_ECHOREQUEST poslanou jako broadcast (cili najednou ziskas vice odpovedi
napriklad ze vsech Linuxu).
Z pasivnich metod muzes zvolit odposlech packetu (at vsech IP packetu nebo
jen sledovani ARP provozu). WinSock 2 socket muze sledovat cely provoz na
siti...

> Take bych potreboval navod jak vytvorit zpravu, ktera by byla dorucena
vsem
> pocitacum na s�ti (broadcast).

vytvoris SOCK_DGRAM socket, a pomoci setsockopt nastavis SO_BROADCAST flag

D. Toman

Jak spustit service ze site?

[*] Lud�k ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 1.6.2002 23:07:37

Od: "Rado Benc" <bego(zv)pobox.sk>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 3. �ervna 2002 10:34
P�edm�t: Re: SELECT * FROM :table_name - jak na nej

> [...]
>
> Tento zoznam mozes potom prechadzat Tvojim for select...

> Ak tomu ale dobre rozumiem, potrebujes nieco ine. Sorry, ale nie je mi

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 3.6.2002 11:15:09

From: <little_bobes(zv)centrum(tec)cz>

> Kdyz to zobecnim:
> Jak udelat dotaz typu SELECT s parametrem za prikazem FROM?

To prave nelze zevnitr triggeru a ulozenych procedur, protoze ty se
na IB/FB predkompiluji. Proc nechces pouzit klasickou ref.integritu,
tedy cizi klice?

Martin Schayna

read-only promenna Text v ComboBox

dynamicky vytvarim a plnim Items v TComboBox. Potreboval bych nejakym
zpusobem naplnit i promennou Text /je jednou z polozek Items/ a zajistit,
aby ji uzivatel nemohl editovat.

Diky za rady
Radek

SELECT * FROM :table_name - jak na nej

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 3.6.2002 12:10:22

Tohle podle me nejde. Aspon na FB ne. Ani me nenapada zadna finta, jak
to obejit.

David Lebeda

read-only promenna Text v ComboBox

[*] Vagner Pavel <Vagner(zv)ceps(tec)cz> - 3.6.2002 12:19:40

No jestli jsem to spravne pochopil, tak by stacilo dat style na DropDownList
a pro zvoleni ItemIndex:=cislo se preci do text soupne polozka z
Items[ItemIndex] ne?.

[...]

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 3.6.2002 12:21:34

> [...]
> nema vlastnost index?? Vyuzije se to treba automaticky pri vykonavani
> SQL dotazu? Jestli jo, tak by to vyznam melo.

nepouzivat na Paradoxu indexy je podle meho nazoru nesmysl, jelikoz by
aplikace pak byla lina. Netvrdily spis ty rady, ze se nema pouzivat cely
Paradox?
Jinak Query nemuze mit property index, protoze muze provadet
dotaz z vice tabulek a tam bys to tezko zadaval. Uz jsem s Paradoxem
hodne dlouho nedelal, ale predpokladam, ze BDE index automaticky
pouzije pri realizaci query.
Je pravda, ze sesypani indexu ci poskozeni indexovych souboru je
na paradoxu zrejme pomerne casty jev, zejmena pri vypadku proudu,
restartu pocitace ci jine neocekavane udalosti, ale to je holt dan za pouziti
Paradoxu. I kdyby nikde jinde, tak pri vyhledavani zaznamu index smysl
ma: mas-li index, muzes pouzivat FindKey, FindNearest apod. a chodi to
velmi rychle, zatimco bez indexu Ti zbyva jen Locate, coz obnasi neco jako
while not table.eof do, zkratka prolezt vsechny zaznamy a to svistet
rozhodne nebude.

David Lebeda

read-only promenna Text v ComboBox

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 3.6.2002 12:22:39

Nastav si Styl na List. pak pujde pouze vybrat polozku ze seznamu.
Prednastaveni polozky se provede pres nastaveni ItemIndex na
prislusnou polozku z Items

3.6.2002 tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz:

> [...]
> aby ji uzivatel nemohl editovat.

Re2x:Re: TQuery a tvorba SQL s odkazem na TTable

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 3.6.2002 13:16:56

> zatimco bez indexu Ti zbyva jen Locate, coz
> obnasi neco jako while not table.eof do,
> zkratka prolezt vsechny zaznamy

Locate tiez pouziva indexy, ak su vytvorene.

TOndrej

read-only promenna Text v ComboBox

[*] Josef Madlik <madlik(zv)jsp(tec)cz> - 3.6.2002 13:16:59

TComboBox.Style := csDropDownList

Coz se takhle podivat do archivu, uz to tu bylo mockrate...
J.M.

> [...]
> dynamicky vytvarim a plnim Items v TComboBox. Potreboval bych nejakym
> zpusobem naplnit i promennou Text /je jednou z polozek Items/ a zajistit,

Delphi & Windows CE

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 3.6.2002 13:22:48

nevite nekdo zda budou popdporovat delphi windows ce?

likeapear

Delphi & Windows CE

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 3.6.2002 13:25:37

O tomhle dost silne pochybuju .... pro WinCE je (podle mych informaci a
podle toho v cem delam) jen Visual Embedded tools .... coz je VC++3 a VB.

Petr

> nevite nekdo zda budou popdporovat delphi windows ce?
>
> likeapear

SELECT * FROM :table_name - jak na nej

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 3.6.2002 13:30:17

> Kdyz to zobecnim:
> Jak udelat dotaz typu SELECT s parametrem za prikazem FROM?

to AFAIK nelze. ne na BI/FB.

ja to vidim tak, ze si kontrolni dotaz musis vytvorit pro kazdou
tu svoji tabulku. tedy bude to konkretni resi v ramci jedne databaze.
pokud pridas novou tabulku, musis pro ni odpovidajicim zpusobme
upravit dotycne triggery a SP.

mozna, kdyz reknes, co se ma vlastne kontrolovat a proc vlastne,
tak ti budeme schopni poradit jine a mozna i lepsi reseni.

dekuji PeC(zv)

dynamicke vytvorenie stranky v QuickReport

[*] Tomas Klimes <klimes(zv)dmasys.sk> - 3.6.2002 13:32:07

Vie mi niekto poradit ako sa dynamicky vytvara nova stranka v QR?
Potrebujem dynamicky vytvorit viacstranovy dokument a prvu stranu si
vytvorim v pohode, ale neviem akym sposobom vytvorit dalsiu novu stranu,
tak aby v preview nasledovali za sebou.

SELECT * FROM :table_name - jak na nej

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 3.6.2002 13:33:42

Ja bych je strasne rad pouzil, ale nejde to.

Zde je duvod:
- TAB_1 obsahuje kody zarizeni (musi byt pouze jedna tabulka, nemuze byt
rozdelena)
- TU_1 az TU_X obsahuji technicke udaje ruznych zarizeni (cerpadla v jedne,
motory v jine, ventily v dalsi, ...)
- TAB_PROP obsahuje prirazeni udaju z TAB_1 k udajum TU_1 az TU_X, protoze
nektere prvky v TAB_1 maji technicke udaje v TU_1, jine v TU_2, atd.

Zatim TAB_PROP resim tak, ze ma tyto sloupce
KOD - cislo radku z TAB_1
TU - jmeno jedne z tabulek TU_1 az TU_X (je zde fyzicke jmeno tabulky
tak jak nadefinovane)
TU_CISLO - cislo radku v tabulce, jejiz jmeno je ve sloupci TU

Sloupce KOD a TU mam osetrene pomoci referencni integrity, abych nezadal
neco, co neexistuje.
Problem nastava se sloupcem TU_CISLO, ktery zatim bohuzel nedokazu nijak
kontrolovat.

Od: "Martin Schayna" <mschayna(zv)aktis(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 3. �ervna 2002 12:03
P�edm�t: Re: SELECT * FROM :table_name - jak na nej

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 3.6.2002 13:43:55

ComboBox1.ItemIndex := i;
i - cislo polozky z listu

Style := csDropDownList;
Lze pouze vybirat polozky z listu, nelze do komponenty psat.

Servus Rumcajs

> [...]
> dynamicky vytvarim a plnim Items v TComboBox. Potreboval bych nejakym
> zpusobem naplnit i promennou Text /je jednou z polozek Items/ a zajistit,

package always-build

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 3.6.2002 12:50:06

Ahoj
spravil som si balik, ktory obsahoval
iny balik ktory bol always-build.
Novy balik som spravil len podla Delphi teda nic
som neprestavoval vsetko bolo default.
Pri preklade balika vznikla chyba :

Never-build package 'new' requires always-build package 'old'

tak som podla helpu najskor
ulozil new vosiel do new.dpk a vymazal
(*$IMPLICITBUILD OFF*) co mi ale nepomohlo :-(
tak som isiel do old.dpk prepisal
(*$IMPLICITBUILD ON*) na (*$IMPLICITBUILD OFF*)
co mi sice pomohlo ale teraz mam vycitky svedomia
a zly pocit lebo neviem co som spravil
a ake to moze mat nasledky a ci kontrola
ktora sa vykonavala automaticky teraz zostane na mne?
Dik
Peter Surovy

OT: Thread

[*] Jan Zeleny <zeleny.jan(zv)seznam(tec)cz> - 03.6.2002 14:15:45

Zdravim konferenci.
Narazil jsem na nasledujici problem:
Vyrobil jsem si ve svem programu potomka tridy Thread. Do metody
Execute jsem napsal casove velmi narocny algorimus.
Spustim kod.
Muj problem spociva v tom, ze v hlavnim threadu(okne) se pak
prestavaji zpracovavat udalosti - zpravy windows(prekreslovani,reakce
na stisk klaves atp.). I kdyz by se spravne zpracovavat mely, protoze
je to jiny thread.
Muzete mi prosim poradit - co delam spatne/na co jsem zapomnel ?
V Execute nechci pouzivat application.processmessages.

Diky za kazdou radu

J.Z.

Delphi 6 SP2
WinXP

Reklama:
Kam do kina ci divadla? http://kultura.seznam(tec)cz

SELECT * FROM :table_name - jak na nej

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 3.6.2002 14:16:06

Ale v tom pripade bych se zamyslel nad jinou strukturou DB. Konkretne by to
mohlo byt tak, ze budes mit pouze dve tabulky:
TAB_1 se stejnym vyznamem a TU, ktera bude v radcich (nikoliv ve sloupcich)
mit ty technicke udaje. V tabulce TAB_PROP muzes mit napr. vsechny hodnoty
(tj. radky), ktere musi obsahovat to ktere zarizeni a pomoci triggeru to
kontrolovat. Ja to mam takto pouzite a nedovedu si predstavit jine
flexibilni reseni. Kdykoliv muzu pridat novou nebo zrusit stavajici
vlastnost...

> [...]
> neco, co neexistuje.
> Problem nastava se sloupcem TU_CISLO, ktery zatim bohuzel nedokazu nijak

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 3.6.2002 14:17:32

Ahoj, trochu by to mohlo pomoct, ale problem u paradoxu je v tom, ze nech
robis akykolvek dotaz, ten vyber sa deje na klientovi a preto vsetky data z
tabulky musia prist na klienta aby z nich mohol vyselektovat tie ktore v
dotaze pozadujes. To fileserver system. Klient-server pracuje tak ze zo
servera ide k tebe len to co si si vyziadal. Paradox stiahne na klineta
vsetko a tam z toho vyberie lebo na serverovej masine (tam kde su data tam
sa ziaden vyber nedeje).

*
[...]

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 3.6.2002 14:23:15

Ahoj,
neviem mozno by ti pomohlo zapnut kesovanie v BDE, lebo aj index je len
subor a ked ho chce BDE pouzit tak si ho musi po sieti stiahnut aj s celou
tabulkou a to su tiez len dalsie data ktore musia ist po sieti.
miro

Re2x:Re: TQuery a tvorba SQL s odkazem na TTable

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 3.6.2002 14:29:37

> Locate tiez pouziva indexy, ak su vytvorene.

Ja vim, chtel jsem puvodne rict, ze pokud indexy nemam,
predstavuje Locate jedinou (a pomalou) castu, jak neco najit bez
indexu.

David Lebeda

dynamicke vytvorenie stranky v QuickReport

Snad newpage

> [...]
> vytvorim v pohode, ale neviem akym sposobom vytvorit dalsiu novu
> stranu, tak aby v preview nasledovali za sebou.

Thread

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.6.2002 14:56:14

From: "Jan Zeleny" <zeleny.jan(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> Muj problem spociva v tom, ze v hlavnim threadu(okne) se pak
> prestavaji zpracovavat udalosti - zpravy windows(prekreslovani,reakce

Neco mas spatne, jak presne vypada kod v metode Execute.

Petr Vones

CoolBar vrs. ControlBar

[*] Petr Kuklik <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 03.6.2002 14:57:05

DD,
chci vas poprosit o vase nazory na pouzivani CoolBar nebo
ControlBar. Kterou z komponent byste volili radeji a proc. Ja jsem
zkousel obe a nemohu se rozhodnout.

Reklama:
Vylepsete svuj prohlizec Internetu na http://software.seznam(tec)cz/listicka

Delphi & Windows CE

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.6.2002 14:59:38

From: "likeapear" <likeapear(zv)centrum(tec)cz>
> nevite nekdo zda budou popdporovat delphi windows ce?

Pravdepodobne ne, je to jina architektura. Resenim bude spise .NET

Petr Vones

read-only promenna Text v ComboBox

no to prave neni ono, jakmile dam csDropDownList, tak se vynuluje promenna
Text a nelze naplnit ... jinak bych sem nepsal ... :O(((((((((

Radek

"Josef Madlik" <madlik(zv)jsp(tec)cz>(zv)clexpert(tec)cz on 03.06.2002 13:16:59

Odpov�zte pros�m - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odesl�no k�m: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Kopie:
P�edm�t: Re: read-only promenna Text v ComboBox

> [...]

> dynamicky vytvarim a plnim Items v TComboBox. Potreboval bych nejakym
> zpusobem naplnit i promennou Text /je jednou z polozek Items/ a zajistit,

probl�m s DBGRID - nastavenie

/D5/
1.
mam dataset kde az v kode pisem sql vyraz. nan je pripojeny DBGRID. v
Tabulke /mdb/ mam aj pole Time. Ale v dbgride mi to ukaze v tvare 30.12.1899
9:30:00. A ja by som chcel aby mi ukazal iba 9:30. Mozno by sa to dalo
nastavit na field v display format ale to som nasiel iba v dobe navrhu
programu. Kedze fiel vytvaram az za behu nepodarilo sa mi to nejako
nastavit.

2.
aka udalost nastane v DBgride ak prejdem na iny zaznam /riadok/ ? Nasiel
som udalost OnCelClick ale ta funguje iba ak ukazem mysou na zaznam . Ale
nefunguje ak sa po zaznamoch pohybujem sipkami vedla DBGridu

3.
musim nastavovat dbgrid pomocu Columns po kazdej zatvoreni datasetu ? Ak
nastavim v formShou ked potom otvorim a zavriem dataset mam dbgrid zase bez
tituliek a z implicit sirkou.

Nefunguje mi OnChange v PageControlu

D5 SP1

Mam nasledujici problem. V programu chci zvyraznit aktivni zalozku. Udelal
jsem tedy na spolecnem predkovi vsech mych formularu v OnCreate toto
nastaveni. ActivePage kazdeho formulare oznacim jako Highlighted a nastavim
udalosti OnChange (tak aby rozsvitila novou zalozku) a OnChanging (aby
zhasla starou). Problem je v tom, ze kdyz na potomkovi v OnShow zmenim
ActivePage tak ze do ni priradim jiny TabSheet, neprovede se mi ani
OnChange, ani OnChanging. NEVITE NEKDO CO DELAM SPATNE?

Jaromir Cermak

Thread

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 3.6.2002 15:41:52

Ahoj,

co takhle pouzit Synchronize() pro synchronizaci
s hlavnim vlaknem.

> [...]
> Muzete mi prosim poradit - co delam spatne/na co jsem zapomnel ?
> V Execute nechci pouzivat application.processmessages.

[*] Tomas Klimes <klimes(zv)dmasys.sk> - 3.6.2002 15:47:12

Pozri metodu Synchronize();

Tom� Klime�
DMA Systems spol s r.o.
tel: +421-2-50 25 72 04
e-mail: klimes(zv)dmasys.sk

[...]

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 3.6.2002 15:50:42

> 1.
musel bys ty fieldy vytvorit za behu a nastavit jim vlastnosti.

> 2.
(before/after)scroll. ale bacha, zatimco BeforeScroll se vykona
vzdy, AfterScroll pouze, pokud k presunu skutecne doslo!
napriklad na prvni vete posun nahoru nebo na posledni dolu.

> 3.
ano, leda bys mel vytvoreny ty tfieldy.

dekuji PeC(zv)

Thread

[*] Tom� Ji�� <Jiri.Tomas(zv)merlin(tec)cz> - 3.6.2002 15:51:51

Zkus vlozit nekam (nejlepe do smycky) prikaz

Sleep(0)

to by melo pustit hlavni thread k lizu.

J.T.

[...]

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 3.6.2002 15:52:26

> Tohle podle me nejde. Aspon na FB ne. Ani me nenapada zadna finta, jak
> to obejit.

Mne jedna napada - napsat si vlastni UDF, ktera proveri prislusna data (je
mozne uvnitr pouzivat i dynamicke SQL, coz je zamerem) a bude vracet TRUE ci
FALSE a podle toho trigger vyvola nebo nevyvola vyjimku.
Osobne bych se ale do toho prilis nehnal, nebot k optimalni aplikaci to pak
ma dost daleko.

Leos

Pripojeni pres Delphi k IB pomoci parametru ROLE

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 3.6.2002 15:54:26

Zdravim,

prochazel jsem historii konference, kde se resilo pripojeni Delphi k IB pres BDE s parametrem ROLE.
Bohuzel jsem ale nenasel reseni problemu.

Kdyby mel nekdo nove napady, uvedu muj problem:
V D4 c/s se chci pripojit k IB 6 pomoci TDatabase s temito parametry:
server name=c:\data\data.gdb
user name=uzivatel
password=heslo
role name=editace

TDatabase ma DriverName=INTRBASE.

Ackoliv se pomoci ODBC pripojim, pres BDE (5.01 upgrade na 5.11) to v Delphi nejde.

Thread

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 3.6.2002 16:00:27

Chybi dalsi informace,
to co pises technicky mozne neni (nemelo by byt na WinXP), ALE
muze se to prakticky takto jevit.
Moje otazky jsou:
1. Jake je zatizeni CPU ?
2. Jakou prioritu ma ten Thread (pokud jsi nastavil realtime, tak se nediv)?
3. Jake jsou pouzity synchronizacni mechanismy (nedochazi k dead locku)?
4. At te ani nenapadne volat z vlakna Application.Processmessages ani nic, co souvisi s Application.
5. Po tom co ten algorytmus skonci, co se stane ?

Slavek

> [...]
> Muzete mi prosim poradit - co delam spatne/na co jsem zapomnel ?
> V Execute nechci pouzivat application.processmessages.

[*] Vagner Pavel <Vagner(zv)ceps(tec)cz> - 3.6.2002 16:09:47

jakto ze to neni ono?
O naplnovani property Text se vubec nestarej, pokud mas style na
DropDownList.
pokud list neni prazdnej, tak pracuj pouze s Items a ItemIndex!!.
Pavel

no to prave neni ono, jakmile dam csDropDownList, tak se vynuluje promenna
Text a nelze naplnit ... jinak bych sem nepsal ... :O(((((((((

Radek

SELECT * FROM :table_name - jak na nej

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 3.6.2002 16:09:15

Nedovedu si predstavit obsah tve tabulky TU.

Moje struktura je napr. pro motory (TU_1):
NAPETI
POCET_FAZI
FREKVENCE
VYKON
OTACKY
KRYTI
SMER_OTACENI
UCINNOST

pro cerpadla (TU_2):
OTACKY
ZDVIH
DN_SANI
DN_VYTLAK
PN_SANI
PN_VYTLAK
TEPLOTA
VYTLAK

V jednotlivych radcich jsou potom ruzne typy techto pristroju.
Ja si nedovedu predstavit jine reseni.
Muzes mi nastinit to tve (obsah tve tabulky)?

Diky Bob

----- P�vodn� zpr�va -----
Od: "Milan Tome�" <milan.tomes(zv)haida(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 3. �ervna 2002 14:16
> [...]

> kontrolovat. Ja to mam takto pouzite a nedovedu si predstavit jine
> flexibilni reseni. Kdykoliv muzu pridat novou nebo zrusit stavajici

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 3.6.2002 16:21:59

> Nedovedu si predstavit obsah tve tabulky TU.

no, ale vzdyt muzes mit tabulku s cilem a k
ni 1:1 tabulku s vlastnostmi, ktere jsou specificke
pro dany typ zarizeni. integritu pak napojis do te
mrnave tabulky s typem a cislem.

typ

vyrobek--vlastnosti_cerpadla
| |--vlastnosti_motoru