TTrackBar a notifikace TB_ENDTRACK

[*] Daniel Rott <roxton(zv)seznam(tec)cz> - 3.6.2002 16:22:53

Dobry den. Potreboval bych zachytit udalost TB_ENDTRACK
z prvku TTrackBar. Vim jak to udelat v API, ale nevim jak na
to pri pouziti TTrackBar z VCL. Nasel jsem pouze event
OnChange, ktery se vsak zrejme vola i pri TB_THUMBTRACK.

Chyba v Delphi? RichEdit a Stream

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 3.6.2002 16:58:14

Ahoj,

> Kdyby se do streamu pridavaly nejake dalsi hlavicky, tak by to pak
> neslo pouzit uz vubec, protoze kdyz to ulozis na disk tak z toho
> vznikne nesmysl a ne textovy/RTF format. Pokud chces neco jako
> structured storage tak si to zkratka musis napsat nebo pouzit uz neco
> hotoveho.
*****Zrejme teda potom spatne chapu streamy. Pokud nejaka trida neco
posle do streamu, tak ocekavam, ze kdyz z nej cte zpet, tak si vezme
pouze to, co tam dala. A je mi ukradene, co si o streamu, ktery je
sicte nahodou na disku, mysli nekdo jiny.

Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

Pripojeni pres Delphi k IB pomoci parametru ROLE

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 3.6.2002 17:06:08

Pozor pri update BDE je nutno rucne naimportovat definicni soubor pro interbase.
Je to posano v ReadMe.
Poznas to podle toho, ze v BDE adminovi mas polozku ROLE NAME.
Verze driveru na to nema primy vliv, verze je jen podminkou nutnou, nikoliv postacujici.
Tuto anabazi je nutno provest i u zakaznika.

> prochazel jsem historii konference, kde se resilo pripojeni Delphi k IB pres BDE s parametrem ROLE.
> Bohuzel jsem ale nenasel reseni problemu.
>
> Kdyby mel nekdo nove napady, uvedu muj problem:
> V D4 c/s se chci pripojit k IB 6 pomoci TDatabase s temito parametry:
> server name=c:\data\data.gdb
> user name=uzivatel
> password=heslo
> role name=editace
>
> TDatabase ma DriverName=INTRBASE.
>
> Ackoliv se pomoci ODBC pripojim, pres BDE (5.01 upgrade na 5.11) to v Delphi nejde.

> [...]

Thread

[*] Jan Zeleny <zeleny.jan(zv)seznam(tec)cz> - 03.6.2002 17:12:33

Odpovidam na otazky podle poradi dole.
1. Po spusteni execute = 100%(nevim kolik presne z toho ma moje
aplikace, ale predpokladam maximum)
2. normal(default)
3. Nepotrebuji tam (zatim) uvnitr volat jinou metodu mimo tridu
threadu(behem vypoctu).
4. Na to jsem ani nepomyslel ;-)
5. Execute skonci. Snazim se zavolat metodu jineho threadu pres
synchronize(ale mam tam jeste nejaky problem, ktery snad nejak
vyresim sam). Procedura mi vraci pole a ja se ho snazim presunout
zpet, co by vysledek do hlavniho threadu.

Urcite vyzkousim pouziti sleep(0). Zrejme jinak nedam windowsum
vedet, aby mrkli na jinej thread.

Dekuji za reakce

J.Z.

Dne 3.��erven�2002, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

> Chybi dalsi informace,
> to co pises technicky mozne neni (nemelo by byt na WinXP), ALE
> muze se to prakticky takto jevit.
> Moje otazky jsou:
> 1. Jake je zatizeni CPU ?
> 2. Jakou prioritu ma ten Thread (pokud jsi nastavil realtime, tak se nediv)?
> 3. Jake jsou pouzity synchronizacni mechanismy (nedochazi k dead locku)?
> 4. At te ani nenapadne volat z vlakna Application.Processmessages ani nic, co souvisi s Application.
> 5. Po tom co ten algorytmus skonci, co se stane ?
>
> Slavek

Reklama:
Co davaji v TV? http://tv.seznam(tec)cz

Thread

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.6.2002 17:19:12

From: "Jan Zeleny" <zeleny.jan(zv)seznam(tec)cz>
> 3. Nepotrebuji tam (zatim) uvnitr volat jinou metodu mimo tridu threadu
> (behem vypoctu).

V tom pripade neni duvod aby tim byl jakkoli ovlivnen hlavni thread GUI. Opet,
neco musi byt jinak nez to popisujes.

> 5. Execute skonci. Snazim se zavolat metodu jineho threadu pres
> synchronize

To je nesmysl, TThread.Synchronize je urceno jen pro volani veci z VCL. Pro
synchronizaci s jinymi thready pouzij klasicke synchronizacni obekty.

> Urcite vyzkousim pouziti sleep(0).

To je ti k nicemu, problem je jinde.

Petr Vones

GUID

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 3.6.2002 17:24:24

From: "Radomil Altner" <radek.altner(zv)dece(tec)cz>
> Resim problem jednoznacne identifikace pocitace.

Z toho mam pocit, ze tim sledujes neco moc oskliveho ....

> nevedel jak, az mi na jednom kurzu u Honzi Sebelika L. Bodecek poradil
> funkci Cocreateguid. Z ni se to da vyzobnout. Problem ja ale v tom, ze
> jak jsem nedavno zjisil, funkce sice funguje ve Win9x,ME,NT, ale pod W2k
> vraci po kazdem zavolani uplne jine cislo, ktere nijak nesouvisi s
> cislem sitove karty.

To je zcela spravne, GUID neni MAC adresa adapteru. Microsoft musel pozmenit
algoritmus GUID tak, aby z neho nebylo mozne zpetne ziskat MAC adresu a tim i
dalsi (nezadouci) identifikaci.

> Je nejaka jina cesta zjisteni cisla karty pod W2k nebo existuje jina

Pouzij funkci GetMACAddresses z JclSysInfo (JCL 1.20)
http://delphi-jedi.org/Jedi:CODELIBJCL

Petr Vones

Thread

[*] Jan Zeleny <zeleny.jan(zv)seznam(tec)cz> - 03.6.2002 17:26:52

To asi pouzit nemohu.Volam kod v DLL(napsany v C++) a pokud vim tak
metoda Synchronize zalezitosti Delphi.Navic potrebuji, aby kod v DLL
byl maximalne rychly.

J.Z.

Reklama:
Na Bilem Zbozi nyni slevy az 15% !!
http://www.bilezbozi(tec)cz - doporucuje 0 z 5 kamennych obchodniku

read-only promenna Text v ComboBox

[*] Blazek Jaroslav <Jaroslav.Blazek(zv)access-it(tec)cz> - 03.6.2002 17:33:02

Ahoj,

> tomsir1.edu(zv)mail.cez(tec)cz 3.6.02 15:22 >>>
>no to prave neni ono, jakmile dam csDropDownList, tak se vynuluje promenna
>Text a nelze naplnit ... jinak bych sem nepsal ... :O(((((((((

tu ani nepotrebujes
tohle ji nahradi

if ComboBox1.ItemIndex > -1 then
Edit1.Text:=ComboBox1.Items[ComboBox1.ItemIndex]
else
Edit1.Clear;

a nastaveni

ComboBox1.ItemIndex:=ComboBox1.Items.IndexOf('Text v Combu');

pokud ti jde prece jenom o to, aby byl csDropDown a mohl jsi brat data z Editu, tak potom....

procedure ComboReadOnly(ACombo:TComboBox;AReadOnly:boolean);
var hwndEdit:HWND;
begin
hwndEdit:=GetWindow(ACombo.Handle,GW_CHILD);
SendMessage(hwndEdit,EM_SETREADONLY,WPARAM(AReadOnly),0);
end;

mela by tam byt kontrola jestli jsi opravdu dostal Handle toho Editu nebo ListBoxu pres ( GetClassName )....nebo NULL, ale myslim si, ze toto bude fungovat bez problemu...

mailto:jaroslav.blazek(zv)access-it(tec)cz
http://www.access-it(tec)cz

delka *.mp3 v sekundach

[*] ji�� B�tu��k����*�Z ��%�� - 3.6.2002 18:28:38

Ale zabyvaji podivej se na unitu
MPEGaudio 1.5 (- for manipulating with MPEG audio file information )
ja ji pouzivam na mp3
Ps > Mpeg je to same jak mp3 !
Kindr

From: "Jan Zelen�" <zeleny.jan(zv)seznam(tec)cz>
> Bohuzel, ani po pridani metody Sleep(0) do tela funkce v DLL, nenastala
> ocekavane prepinani mezi thready.
> Neni jeste nejaka jina moznost?

Ano je, snazit se minimalizovat ten problem a umistit zdrojak nekam ke stazeni
(treba sem ftp://delphi:archivar(zv)ftp.delphi(tec)cz/smeti) aby se na to mohli
ostatni podivat.

Petr Vones

Thread

[*] Jan Zelen� <zeleny.jan(zv)seznam(tec)cz> - 3.6.2002 21:15:07

> From: "Jan Zeleny" <zeleny.jan(zv)seznam(tec)cz>

> V tom pripade neni duvod aby tim byl jakkoli ovlivnen hlavni thread GUI.
Opet,
> neco musi byt jinak nez to popisujes.

Bohuzel jine duvody me jiz nenapadaji. Zkousel jsem vsechno, co znam.

> To je nesmysl, TThread.Synchronize je urceno jen pro volani veci z VCL.
Pro
> synchronizaci s jinymi thready pouzij klasicke synchronizacni obekty.

Mrknu se na ne, ale prozatim toto nehori. Potrebuju rozchodit GUI -
nezavisle na threadu.
Neni nic jineho nez jeden potomek od TThread, jedna instance potomka a jedno
zavolani Execute.
Sam se tomu divim.

> To je ti k nicemu, problem je jinde.

Tak to uz vim ted taky :-(

> Petr Vones

NT a presmerovani

[*] Petr Palicka aka PeC(zv) <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 3.6.2002 21:20:02

> kde ale stejne jako na NT presmerovani takto nefunguje.

to me prekvapuje, ja to tak delam na win 2000, coz jsou
AFAIK NT50

zkus pouzit celou cestu:
attrib -parametry... > C:\CESTA\VYSTUP.TXT

peca

Thread

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 3.6.2002 21:57:52

From: "Jan Zelen�" <zeleny.jan(zv)seznam(tec)cz>

> Bohuzel jine duvody me jiz nenapadaji.

A ten rozsahly vypocet - to je skutecne jen vypocet nebo, nebo tam mas i
nejake I/O operace?

Bye, pf

CoolBar vrs. ControlBar

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 3.6.2002 21:59:40

Zdravim

Mozna to nechces slyset, ale doporucuji do vyberu zahrnout i Toolbar2000
(www.jrsoftware.org). Tipuji, ze po shlednuti uz budes rozhodnuty.

chci vas poprosit o vase nazory na pouzivani CoolBar nebo
ControlBar. Kterou z komponent byste volili radeji a proc. Ja jsem
zkousel obe a nemohu se rozhodnout.

Zeos komponenty a chyba pri ukonceni aplikace

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 3.6.2002 22:04:14

aha, no tak jeste dalsi tip: nedavno jsem zahlidl v maillistu na
www.zeoslib.org neco o vyjimce pri ukonceni aplikace, ale uz nevim jestli
tam byla odpoved.
mozna je to bug zeosibo, tech komponent je tam asi moc...

From: "David Janko" <djanko(zv)infoware(tec)cz>
> Dik za odpoved - ale ono se to stane aniz bych se vubec pripojoval - ty
> komponenty se vubec nepouzivaji a presto to nastane ... zatim jsem to
> "vyresil" tim ze jsem to dal do try ... except a nechal to ignorovat ;-)
> Moc se mi to nelibi, ale co se da delat ....

Thread

[*] Jan Zelen� <zeleny.jan(zv)seznam(tec)cz> - 3.6.2002 22:10:59

Vypocty, cykly, pointery, klasika...
Zadny pristup nikam(soubory, porty ci neco podobneho).

J.Z.

From: "Jan Zelen�" <zeleny.jan(zv)seznam(tec)cz>

> Vypocty, cykly, pointery, klasika...
> Zadny pristup nikam(soubory,
> porty ci neco podobneho).

A kolik ty algoritmy zerou pameti - teoreticky by to mohlo byt zpusobeno
intenzivnim swapovanim pameti -
v jakem stavu mas HD pri tom vypoctu?

***

Ted me napadlo, nemas tam nejakou zasadni botu, napr.
ze z hlavniho thredu volas ty tu metodu Thread.Execute misto abys udelal
Resume toho threadu? Pak by to cele zakonite jelo v kontextu hlavniho
threadu.

Bye, pf

Thread

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 3.6.2002 22:16:57

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> [...]
> pouze to, co tam dala. A je mi ukradene, co si o streamu, ktery je
> sicte nahodou na disku, mysli nekdo jiny.

Jenze ten priklad pokud si vzpominam neukladal do streamu komponentu, ale
textovy obsah, ktery musi byt ve znamem formatu.

Petr Vones

Tvorba komponent

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2002 00:14:43

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> ****Jako napriklad spousta private metod, ktere mely byt protected a
> virtual. ;-)

A naopak nektere ktere jsou public a mely by byt protected ;-) Ohledne toho,
ze snad kazda metoda ma byt virtualni uz vidim ty narky, proc je EXE soubor
zase o nekolik kilo vetsi :-)) Vsechno je veci kompromisu.

Petr Vones

CoolBar vrs. ControlBar

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2002 00:20:56

From: "Petr Kuklik" <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz>
> chci vas poprosit o vase nazory na pouzivani CoolBar nebo
> ControlBar. Kterou z komponent byste volili radeji a proc. Ja jsem
> zkousel obe a nemohu se rozhodnout.

TCoolBar je pouze obal nad CoolBar ovladacim prvkem z COMMCTL32. Pouziva jej
napriklad Internet Explorer.

TControlBar je nativni komponenta VCL, ktera umoznuje vkladat dalsi libovolne
komponenty ktere jsou pak vlastne dokovatelnymi toolbary.

Pokud chces takova menu jako ma napriklad Delphi IDE a mas Delphi 6 tak pouzij
Actionbary (s poslednim patchem) jinak zalezi na tom, jestli potrebujes menu
dokovatelna (TControlBar) nebo ne (TCoolBar).

Petr Vones

Thread

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2002 00:22:50

From: "Petr Fejfar" <development(zv)callnet(tec)cz>
> [...]
> ze z hlavniho thredu volas ty tu metodu Thread.Execute misto abys udelal
> Resume toho threadu? Pak by to cele zakonite jelo v kontextu hlavniho

Tohle by tomu popisu odpovidalo asi nejvic. Jak uz jsem ale psal predtim, at
posle zdrojak.

Petr Vones

ComPort

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2002 00:22:28

From: <mkotaska(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> avsak v pripade, ze pri prijimani dat, napr. pohnu oknem, urcita prijimana
> data se nenavratne ztrati - neprijmou se.

Pak je nekde chyba. Co treba pouzit uz nejake hotove reseni ?

Petr Vones

System Error 87

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2002 00:24:53

From: "Rumcajs" <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> Ted mam D6 Prof. Po komiplaci to spustim, zacne nacitani knihoven a
> ostatnich veci a nekdev tomhle miste to vyhodi: System Error: EOSError 87.

Mas zdrojaky a debugger. Takze nejsnazsi cesta bude asi krokovat kod a
sledovat kde k tomu dojde.

> Nevite co to je? Zkusil sem to zpustit pres Delphi (Run), ale jak se mi
> objevilo to oknou s chybou, neslo ani OK ani Help - proste Delphi zatuhne a
> s ni i PC....

Tohle vypada na Windows 9x

Petr Vones

Zeos komponenty a chyba pri ukonceni aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2002 00:26:09

From: "David Janko" <djanko(zv)infoware(tec)cz>
> Dik za odpoved - ale ono se to stane aniz bych se vubec pripojoval - ty
> komponenty se vubec nepouzivaji a presto to nastane ... zatim jsem to
> "vyresil" tim ze jsem to dal do try ... except a nechal to ignorovat ;-)

Presne takhle vznikaji aplikace typu "Proc mi to najednou vyhazuje chybu kdyz
to X mesicu predtim fungovalo".

Petr Vones

Velikost Canvasu TTreeViewu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2002 00:31:52

From: "David Men��k" <mensikd(zv)seznam(tec)cz>
> jak zjistim velikost Canvasu od TTreeView? ClientRect je pouze vyrez co je
> videt, ja potrebuju zkopirovat cely Canvas. Jak tedy zjistim rozmery
> Canvasu?

Patrne mas namysli asi rozmer komponenty, pomoci TControl.BoundsRect.

> P.S. Nebo jinak - existuje jiny zpusob tisku obsahu TTreeView komponenty,
> nez zkopirovani Canvasu?

Prochazet jednotlive node a vytvorit si vlastni tisk obsahu.

Petr Vones

TTrackBar a notifikace TB_ENDTRACK

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2002 00:33:39

From: "Daniel Rott" <roxton(zv)seznam(tec)cz>
> Dobry den. Potreboval bych zachytit udalost TB_ENDTRACK
> z prvku TTrackBar. Vim jak to udelat v API, ale nevim jak na
> to pri pouziti TTrackBar z VCL. Nasel jsem pouze event

Nejlepe odvozenim nove komponenty, kam pridas novou udalost, ktera bude
reagovat na tuhle zpravu.

Petr Vones

Sdileni adresaru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2002 00:34:22

From: "Petr Voborn�k" <vobornik(zv)ssakhk(tec)cz>
> Nasdilenim adresare myslim, ze potrebuji na lokalnim pocitaci nasdilet
> nejakou slozku, aby ji ostatni mohli po siti cist, pripadne do ni zapisovat.

Podivej se na LanManager API a priklady v te konverzi:
http://delphi-jedi.org/Jedi:APILIBRARY

Petr Vones

PageControl a zalozky s hotkey

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2002 00:35:59

From: "Pavel Malinsky" <spiderland(zv)iol(tec)cz>
> mam u PageControlu nastaveno TabPosition:= tpBottom
> a Caption zalozek obsahuje hotkey (podtrzene pismeno).
> Problem je ten, ze se tento Caption u aktivni zalozky
> vykresli prilis vysoko. Kdyz hotkey nepouziju tak je
> to v poradku. Da se tato chyba nejak odstranit, abych
> mohl hotkey pouzit ?

Tohle bude patrne vlastnost z Windows. Muzes to resit tak, ze si budes
vykreslovat tu zalozku sam v udalosti OnDrawTab.

Petr Vones

Prepnutie rozlisenia v image

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2002 00:37:24

From: "Martin Kasman" <martinkasman(zv)pobox.sk>
> Mam v image natiahnuty obrazok z rozlisenim 256 farieb. Ako ho prepnem, aby
> zobrazoval obrazok len v 16 farbach?

Jaky to ma prakticky smysl ?

Petr Vones

TreeView ImageIndex

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2002 00:39:28

From: "KALUS Jozef" <Jozef.Kalus(zv)spordat.sk>
> mam TreeView a v nom nejake itemy. Ked urobim expand (+) nejakeho itemu, tak
> mu chcem zmenit ikonku aby bolo jasne ze je expandovany. To urobim napriklad
> TreeView1.Items.Item[1].ImageIndex:=1, potialto je to OK, ale zistil som ze
> ked mam ten item SELECTED t.j. som na nom nastaveny tak ma ikonu inu. Ked

Musis nastavit i TTreeNode.SelectedIndex

Petr Vones

ComPort

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 4.6.2002 06:14:12

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> Pak je nekde chyba. Co treba pouzit
> uz nejake hotove reseni ?

Ne nutne, protoze pokud ma zastaraly typ UARTu
bez FIFO napr. 16450 a ma malo vykonny procesor,
tak Wokna skutecne ztraceji znaky ->
da se overit pomoci ClearCommBreak() a stavu
CE_OVERRUN

***

Jestli je to obdobny pripad, existuji v podstate jen dve moznosti:

1. pouzit handshake na strane pocitace

2. snizit rychlost - napr. nase zkusenost je, ze
processor P/100 s 16450 byl schopen ztracet
znaky i pri 19200 bps

HTH, pf

Thread

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 4.6.2002 06:52:11

From: "Petr Vones" <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz>

> Jak uz jsem ale psal predtim,
> at posle zdrojak.

Ano, to je nejsnazsi cesta, jak problem izolovat.

Ale v rade pripadu prece existuji objektivni duvody,
proc takovy pozadavek nelze splnit.

Bye, pf

MS SQL a temporary table

MS SQL7, D5

Chci si vytvorit docasnou tabulku s totoznou strukturou (indexy, referencni
integrita...) jako ma jina tabulka. Neni na to v MS SQL nejaka procedura,
nebo to musis natukat datlovat?

Sroub

SELECT * FROM :table_name - jak na nej

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 4.6.2002 07:54:42

> Nedovedu si predstavit obsah tve tabulky TU.

No ja to mam zhruba takto (prevedeno na tvuj priklad):

Tabulka TAB:
ID (PK)
POPIS

Tabulka TU:
ID_TAB (PFK)
ID_TU (PK)
NAZEV_PARAMETRU NOT NULL
HODNOTA_PARAMETRU

TAB_PROP je vlastne vazebni tabulkou mezi TAB a TU
ID_TAB (PFK)
ID_TU (PFK)
NAZEV_PARAMETRU
atd... napr. POVINNA_HODNOTA

Obsah by potom vypadal napr. takto:
TAB:
1 Cerpadlo 1
2 Motor 1

TU:
1 1 Otacky 1500
1 2 Zdvih 7,45
1 3 Vytlak 50
2 1 Napeti 400
2 2 Pocet fazi 3
2 3 Frekvence 50

TAB_PROP:
1 1 Otacky
1 2 Zdvih
1 3 Vytlak
2 1 Napeti
2 2 Pocet fazi
2 3 Frekvence

atd...

Pokud chces rozsiritelny pocet sloupcu pro ruzne vstupni udaje je
nejjednodussi to sestavit jako tabulku s jednim sloupcem a ten variabilni
pocet prevest ze sloupcu na radky. Je pochopitelne ponekud slozitejsi dostat
zase vsechno do jednoho radku, nicmene IMHO je to mnohem jednodussi nez
menit pokazde strukturu tabulek a take resit spoustu komplikaci s tim
spojenych

probl�m s DBGRID - nastavenie

design time to je objekt inspektor ? Nemozem nastavit hodnoty ked dbgrid ani
nevie kolko stlpcou bude mat. Za behu robim sql prikaz.
> [...]
> ti v tom gridu meni vic typu databazi, tak si je nastav pro vsechny typy
> uloz do Streamu a potom je pred kazdym otevrenim natahni se Streamu.

Connection a zatez serveru

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.6.2002 08:22:04

Ahoj,

chtel bych se zeptal znalcu strev FireBirdu na takovouhle vec. Predstavuje
pro server nejakou faktickou zatez, je-li k nemu prihlasen klient pres
komponentu IBDatabase (IBX), ale v danou chvili neni rozjety dotaz,
transakce, nic. Proste jen IBDatabase ve stavu Active.
O co jde: mam vicevlaknovou aplikaci a kazde vlakno pouziva
vlastni IBDatabasi. Pri spusteni vlakna se dana IBDatabase musi nejprve
pripojit k SQL serveru a to muze zdrzovat. Uvazuji proto o tom, ze jiz na
zacatku by se vsechny IBDatabase pripojily a byly trvale pripojene.
Charakter aplikace to umoznuje. Predpoklad je max. 10 pripojeni z jedne
aplikace. Zajima me, kdyz podobnych aplikaci bude na jednom stroji
spusteno vice a stejna situace bude i na jinych klientech, zda to server
nejak prilis nezatizi. Zduraznuji, ze nejde o soubezne provadeni dotazu, ale
jen pripojeni k serveru.

Frame a prochazeni polem komponent

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 4.6.2002 08:26:23

Ahoj,
na formulari mam potrikrate pouzit frame. Porebuji hromadne nastavit nejake vlastnosti u prvku sdruzenych na nem. Jak projdu pole komponent frame z hlavniho formu ?
Pro prochazeni na formu pouzivam tuto proceduru:
Procedure Zmena1(OnOff:Boolean;F:TForm);
Var I:Integer;
Begin
For I:=0 To F.ComponentCount-1 Do With F Do
Begin
{nastaveni vlastnosti}
If Components[I] Is TBitBtn Then With Components[I] Is TBitBtn Do
Begin
If OnOff Then
Else
If ....
{ale jak to udelat, abych mohl zavolat Zmena1 rekurzivne ???}
{a nemusel pak prepisovat kod (nebo ho presunout do jine procedury)}
If Components[I] is TFrame Then With Components[I] As TFrame Do
Begin
{frame ale nelze pouzit za form, jak to pretypovat }
{nebo jak prepsat hlavicku (treba pres TObject)????}
Zmena1(OnOff,???(Components[I]));
End;
End; {for}

KYLIX a "DLL" for Linux

Hello Delphi CZ konferencia!

Vie Kylix vyrabat SO kniznice?

SELECT * FROM :table_name - jak na nej

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 4.6.2002 08:43:41

Ano, je to velice zajimave.

Ja bych ale jeste upravil tabulku TU, kde bych odstranil sloupec ID_TAB.
Je to z toho duvodu, ze muzu mit stejny parametr se stejnou hodnotou u vice
prvku z TAB.
Nesmi se mi ale stat, ze budu mit v tabulce dva radky se stejnymi hodnotami,
protoze na to mam tabulku TAB_PROP..

Moc dik.

Od: "Milan Tome�" <milan.tomes(zv)haida(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 4. �ervna 2002 7:54
P�edm�t: RE: SELECT * FROM :table_name - jak na nej

> [...]
> zase vsechno do jednoho radku, nicmene IMHO je to mnohem jednodussi nez
> menit pokazde strukturu tabulek a take resit spoustu komplikaci s tim

Nefunguje mi OnChange v PageControlu

Nic, proste to takto nefunguje. Pri zmene zalozky programovo sa reakcie na
zmenu pri PageControle (a tiez TabControle, ListBox-e, ComboBox-e)
nevyvolavaju. Musis ich zavolat taktiez programovo. Naopak, napr. pri
ListView alebo TreeView k volaniu tychto udalosti dochadza :-)

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)> Ahoj vsichni

> D5 SP1
>
> Mam nasledujici problem. V programu chci zvyraznit aktivni zalozku. Udelal
> jsem tedy na spolecnem predkovi vsech mych formularu v OnCreate toto
> nastaveni. ActivePage kazdeho formulare oznacim jako Highlighted a
nastavim
> udalosti OnChange (tak aby rozsvitila novou zalozku) a OnChanging (aby
> zhasla starou). Problem je v tom, ze kdyz na potomkovi v OnShow zmenim
> ActivePage tak ze do ni priradim jiny TabSheet, neprovede se mi ani
> OnChange, ani OnChanging. NEVITE NEKDO CO DELAM SPATNE?

> [...]

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 4.6.2002 08:58:45

Asi jsi presne nepochopil co jsem myslel (nebo jsem se spatne vyjadril).
Nech to radsi takto, protoze jinak by jsi musel vytvorit vazebni tabulku
mezi TAB a TU. TAB_PROP byla myslena jako ciselnik parametru pro jednotlive
druhy v tabulce TAB (na before insert by cihal trigger a automaticky by
nainsertoval zadane hodnoty do tabulky TU). Podivej se na ten dat. model co
jsem ti poslal na soukr. mail a tam by jsi to mel vycist...

Ja bych tam nechal vsechno a vlastne bych jeste pridal ciselnik druhu a v
tabulce TAB bych na nej udelal FK, dale bych potom povesil ten ciselnik
(TAB_PROP) na tento nove vznikly ciselnik.

> [...]
> hodnotou u vice
> prvku z TAB.
> Nesmi se mi ale stat, ze budu mit v tabulce dva radky se stejnymi

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 4.6.2002 08:58:39

Nejlepe je navrhnout si neco takoveho:
Procedure Zmena1(OnOff:Boolean;ACtrl:TWinControl);
Var I:Integer;
begin
for i := 0 to ACtrl.Controls.Count do
if ACtrl.Controls[i] is TFrame then Zmena1(OnOff, ACtrl.Controls[i]);
else {nastaveni vlastnosti OnOff}
end
Pisu to z halvy, tak to snad bude fungovat. Ja to delam tak, ze
vsechny prvky mam v tomto pripade na panelu, tabsheetu, ... a prvni
volani obsahuje jako tuto komponentu.

> [...]
> Begin
> {frame ale nelze pouzit za form, jak to pretypovat }
> {nebo jak prepsat hlavicku (treba pres TObject)????}

ToolBary za rohem

[*] Petr Kuklik <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 04.6.2002 09:22:09

DD,
mam takovyto problem. Na Coolbaru mam dva toolbary, jeden z nich se
za urcitych podminek ma schovat. Pouzivam k tomu property visible.
Jenze, kdyz ho znovu zobrazim, tak se objevi za prvnim toolbarem
pouze jeho uchytka (ta svisla cara, za kterou se chyta) a zbytek
toolbaru za rohem mimo plochu formulare. Da se nejak docilit toho,
aby se zobrazil na puvodnim miste?
Druhy problem: mam na toolbaru nekolik toolbuttonu. Nektere z nich
chci schovat (ne disablovat). Pokud jim nastavim visible := false,
zustanou po nich prazdne diry. Jak docilit toho, aby se ostatni
toolbuttony srovnaly k sobe? Jediny zpusob, ktery fungoval, bylo
odebrani parenta, ale to se mi nejevi jako spravne.

Reklama:
Na Bilem Zbozi nyni slevy az 15% !!
http://www.bilezbozi(tec)cz - doporucuje 0 z 5 kamennych obchodniku

Nefunguje mi OnChange v PageControlu

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 4.6.2002 09:31:01

From: "Roland Turcan" <rolo(zv)sedas.sk>
> Vie Kylix vyrabat SO kniznice?

Ano. Pouzivame K1 pro knihovny UDF funkci pro IB/FB na Linuxu.

Martin Schayna

Frame a prochazeni polem komponent

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 4.6.2002 09:51:35

Ahoj.
Tak jsem to upravil, ale stale to neni ono.
Nejake vlastnosti se neupravi a nevim proc.
Jaro B.

Procedure Zmena1(OnOff:Boolean;F:TControl);
{zde mam vsechny upravy pro komponent}
Procedure Oprav(OnOff:Boolean;X:TComponent);
Begin
If X is TBitBtn Then With X as TBitBtn Do
Begin
If OnOff Then ...
Else
If ...
End;

Var I,J:Integer;
Begin
For I:=0 To F.ComponentCount-1 Do With F Do
Begin
Oprav(OnOff,Components[I]);
{tohle je jen pro frame a jeho podrizene komponenty}
If Components[I] is TFrame Then
With Components[I] as TFrame Do
For J := 0 To ComponentCount-1 Do
Oprav(OnOff,Components[J])
End; {for}
End;

OnClick a priradenie procedury

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 4.6.2002 10:25:07

ako zapisem proceduru aby mi ju zozral kompilator a aby mi po kliknuti na
Button sa vykonala procedura mnou vytvorena ale bez toho aby som to prepojil
cez Object Inspector

Button1.OnClick:= mojaprocedura ??????

Nastaveni kurzoru pro THintWindow

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 4.6.2002 10:28:51

Ahoj
nevite, prosim nekdo, jak nastavit kurzor, aby byl jiny nez crDefault v THintWindow? Nedari se mi zobrazit jiny ac v Screens.Cursors jsou spravne definovany.

OnClick a priradenie procedury

[*] Ales Vasicek <vasicek(zv)ecommerce(tec)cz> - 4.6.2002 10:29:36

Ahoj,

nejak takto:

procedure MujClick(Sender : TObject);

procedure TForm1.MujClick(Sender: TObject);
begin
ShowMessage('Ahoj');

Button1.OnClick := MujClick;
> [...]
> kliknuti na
> Button sa vykonala procedura mnou vytvorena ale bez toho aby

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 4.6.2002 10:52:15

ahoj,

ja mam formular (predka formularu), ktery je navrhovany s tim,
ze muse obsahovat frejmy urciteho druhu. vlastne se jedna o
predka fromulare pro master detail pohledy, kde ty pohledy
se vkladaji prave jako framy. protoze frame nema udalost
OnCreate, tak jsem si udelal proceduru, kterou vola ten master.
predpokladam, ze to prijde asi spatne zalamany, ale snad ti to
pomuze. dulezitra je ta init frames, ktera rekurzivne vyhledava
komponenty vlozene do jinych:

procedure TfDataMaster.FormCreate(Sender: TObject);
procedure InitFrames(Sender: TObject);
var
ii, ij: Integer;
twc: TWinControl;
begin
if Sender is TWinControl then
twc:=Sender as TWinControl
else
EXIT;
ii:=twc.ControlCount;
for ij:=0 to ii-1 do
if twc.Controls[ij]is TFDataDetail then
begin

TFDataDetail(twc.Controls[ij]).IBDataSet1.Database:=IBDataSet1.Database;

TFDataDetail(twc.Controls[ij]).IBDataSet1.Transaction:=IBDataSet1.Transa
ction;

TFDataDetail(twc.Controls[ij]).IBDataSet1.DataSource:=DataSource1;
TFDataDetail(twc.Controls[ij]).FrameCreate(twc.Controls[ij]);
end
else if twc.Controls[ij]is TWinControl then
InitFrames(twc.Controls[ij]);
if DBCtrlGrid1.Constraints.MinHeight=0 then
DBCtrlGrid1.Constraints.MinHeight:=DBCtrlGrid1.PanelHeight;
if DBCtrlGrid1.Constraints.MinWidth=0 then
DBCtrlGrid1.Constraints.MinWidth:=DBCtrlGrid1.PanelWidth;
if sbGrid.Enabled then sbGridClick(sbGrid);
//inicializace vlozenych frejm� (TFDetail)
InitFrames(Self);

ScrollCaret,SelStart,RichEdit

[*] Radomil Altner <radek.altner(zv)dece(tec)cz> - 04.6.2002 11:01:58

Mam komponentu pro pohlizeni textovych souboru postavenou na
RichEdit. Historie teto komponenty z hlediska uzivatelskeho ovladani se
tahne od programu pro DOS, v Delphi1 pres TMemo az do soucasnosti
(Delphi5). Po vyhledani retezce mym algoritmem pouzivam pro nastaveni
pozice okna metody SelStart a SelLength. Skvele to funguje pod
Win9X,ME,NT, ale pod W2k,XP tyto metody nefunguji - okno se ani nehne.
Nefunguje ani kombinace zprav EM_SETSEL a EM_SCROLLCARET.
Pokud pod W2k do adresare s programem prekopiruji napr. riched32.dll
z W98, tak to funguje. Microsoft bud provedl nejake vylepseni s
vedlejsim ucinkem nebo jsem neco prehledl. V dokumentaci SDK jsem o tom
nic nenalezl. Pribalovani riched32.dll k programu asi neni prilis ciste
z hlediska (c). Prepsani standartni metody SelStart pomoci pridani
funkci napr EM_LineScroll mi take nepripada to prave.
Prosim pomozte.

Ke GUID ze vcerejska: Nesleduji zadne neciste cile ale metoda rozpoznani
konkretniho pocitace pres sitovou kartu slouzi uz leta v nasich
programech k nastaveni nejruznejsich parametru pro konkretniho uzivatele
nebo pro konkretni konfigurace pocitace v sitovem prostredi. Metoda byla
v dobach DOS patrne jedina spolehliva a pod Windows ji pouzivam z duvodu
zpetne kompatibilty a proto, ze se osvedcila.

OnClick a priradenie procedury

[*] Vagner Pavel <Vagner(zv)ceps(tec)cz> - 4.6.2002 11:10:36

1) ta procedura musi byt metoda objektu
2) stejneho typu jako je udalost ke ktery ji prirazujes

cau Pavel
napr takto:

TMyForm= ...
procedure MujClick(Sender:TObject);

. Buton1.OnClick:=MujClick;

,....

<
[...]

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 4.6.2002 11:25:04

TMyForm= ...
fX: TNotifyEvent;
procedure MujClick(Sender:TObject);

fX:=Buton1.OnClick;
Buton1.OnClick:=MujClick;

procedure TMyForm.MujClick(Sender:TObject);
if Assigned(fX) then fX(sender);// ak chces zavolat aj udalost to co
tam bolo povodne zapisane;

Jak programovat sluzbu pro windows

[*] <suky(zv)atlas(tec)cz> - 4.6.2002 11:33:02

Ahoj,

mam takovej dotaz, chtel bych se ponorit do programovani aplikaci typu "sluzba" do windows. Marne jsem hledal na internetu nejake dobre zdroje napovedy a tak se obracim na vas s prosikem, zda neznate nejake dobre zdroje informaci.

Michal

SMS cez http://sms.gt.com.ua

[*] Peter Mojdis <mojdis(zv)colnicapo.sk> - 4.6.2002 10:37:31

Zdravim

Nema niekto zdrojovy kod pre C++ Builder alebo Delphi na posielanie SMSiek cez branu http://sms.gt.com.ua ?
Dostal som tip na nieco take, ale nefunguje to.

var url,data: string;
begin
url:='sms.gt.com.ua:8080/SendSM.htm';
data:='MN=421905123456&CS=s&SM=skuska';
NMHTTP1.Post(url,data);
end;

Thread

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 4.6.2002 11:57:32

> [...]
> nezavisle na threadu.
> Neni nic jineho nez jeden potomek od TThread, jedna instance

TThread.Execute nikde nevolej, pouze pokud vytvaris thread Suspended,
tak dej Resume.

Honza +

Thread + kriticka sekce => DEADLOCK

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 04.6.2002 12:22:36

Zdravim,

mam dva thready -> obecne producent a konzument. Oba dva sdili jeden
globalni objekt:

lock:TCriticalSection

a kazdy pouziva toto:

lock.Enter;
delani se spolecnym bufferem;
lock.Leave;

a problem je v tom, ze jednou (treba asi po 56 iteracich) kdyz toto
krokuji, dojdu az na lock.Enter; a tam mi debugger skonci, program bezi
(tedy jen hlavni vlakno) a nic v ani jednom vlakne nelze nic krokovat - asi
uhnily.

Co s tim?
Co je spatne? S pozdravem

Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://web.pinknet(tec)cz/~trosa/

OnClick a priradenie procedury

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 4.6.2002 12:38:55

ahoj,

nejjednoduseji tak, ze behem navrhu tu proceduru
udelas "klasicky" doubleclickem na tom buttonku.
potom buton vymazes, respektive vymazes text v
object inspektorovi. deklaraci procedury (metody)
presunes do casti protected nebo public, podle
potreby. podle potreby ji muzes prejmenovat a pod.

pak uz muzes v runtime prirazovat:
Button1.OnClick:=moje_procedura;

dekuji peca

Thread + kriticka sekce => DEADLOCK

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 4.6.2002 12:53:18

Leave by mel byt VZDY v sekci finally,
je mozne, ze to spadlo na vyjimku, zkus si
dat cele execute do try except a na except
si zapsat do logu informace o tom, na cem to spadlo.

Slavek

PS: Debugerum moc never.> Zdravim,

> [...]
> (tedy jen hlavni vlakno) a nic v ani jednom vlakne nelze nic krokovat - asi

Jak zapisovat do logu

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 4.6.2002 12:53:10

Zdravim.
Poradte prosim, jak co nejefektivneji zapisovat (pridavat radky) do
textoveho souboru.
Mam service a potrebuji vytvaret vlastni provozni log.
(Nemam na mysli zapis do EventLogu !)
Ten muze byt case znacne rozsahly a tak potrebuji co nejrychlejsi a na zatez
pocitace co nejefektivnejsi zpusob pokud mozno bez natahovani souboru do
pameti.
Vzdy pujde jen o pridani jednoho radku na konec souboru.

Predem dik.

Douf�m, �e odchoz� zpr�va neobsahuje viry.

Jak zapisovat do logu

[*] Slavomir Skopalik <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 4.6.2002 12:57:45

Tohle jsem nasel( od Tomase Skaly):

procedure WriteToFile(const Text:string; FName: string='');
var TF:TextFile;
begin
EnterCriticalSection(CS);
if FName='' then FName:=DefaultFileName;
AssignFile(TF,FName);
try
{$I-}
Append(TF);
if IOResult<>0 then Rewrite(TF);
{$I+}
except
Rewrite(TF);
end;
Writeln(TF,DateTimeToStr(Now)+#9+TitleForErrors+#9+Text);
CloseFile(TF);
LeaveCriticalSection(CS);

> [...]
> Verze: 6.0.365 / Virov� b�ze: 202 - datum vyd�n�: 24.5.2002

Zeos komponenty a chyba pri ukonceni aplikace

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 4.6.2002 13:01:29

> From: "David Janko" <djanko(zv)infoware(tec)cz>
>
> Presne takhle vznikaji aplikace typu "Proc mi to najednou vyhazuje chybu
> [...]

Jak jsem psal, nadseny z toho "reseni" zrovna nejsem, ale nemam na vyber.
Taky me napadlo, ze asi presne takhle vznikaji aplikace (ci i OS ;-) ) a pak
si stezujeme jak to pada atd.. Jenze kdyz neni kvalitni zaklad, nenapisu nad
nim kvalitni nadstavbu. A na to abych opravoval zaklad nemam ani cas ani
dostatecne znalosti :(. Je smutne kdyz jsou chyby i v elementarnich
komponentach - napr. ani tak x let stara a jednoducha vec jako TToolBar v D6
nefunguje jak ma a takovych veci je tam spousta (a to v D nijak dlouho
nepisu, jsem spise zacatecnik).
Nevim nakolik je to ci chyba (borlandu, MS ... - a jiste neco je i moji
nezkusenosti v D) ale mel bych asi dost hruzu kdybych mel v D psat neco
opravdu vetsiho - bych polovinu casu asi stravil hledanim cest a komponent
jak obejit chyby v jinych komponentach :(((.

---
Best Regards,
David Janko
programmer & Linux system administrator
djanko(zv)infoware(tec)cz
+420 604 164 999

SMS cez http://sms.gt.com.ua

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 4.6.2002 13:28:33

> posielanie SMSiek cez branu http://sms.gt.com.ua ?

no ehm, ono to nefunguje ani normalne:

+420-77-6nn-nnnn:
Destination Network unknown.
Message canceled.

ty "n" jsou misto myho cisla a dal jsem je tam ted ;)

zkusil bych to natrenovat nejdriv primo na webu.
mozna delam neco blbe...

dekuji peca

Jak zapisovat do logu

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 4.6.2002 13:40:08

procedure WriteLnToFile (FileName: string; Line: string);
var f : TextFile;
begin
AssignFile (f, FileName);
try
if FileExists (FileName) then Append (f)
else
Rewrite (f);
Writeln (f, Line);
finally
CloseFile (f);

Homepage : http://dusek.zde(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

> [...]
>
> Predem dik.

> Douf�m, �e odchoz� zpr�va neobsahuje viry.
> Verze: 6.0.365 / Virov� b�ze: 202 - datum vyd�n�: 24.5.2002

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 4.6.2002 13:42:50

ty "n" jsou misto myho cisla a dal jsem je tam ted ;)

zkusil bych to natrenovat nejdriv primo na webu.
mozna delam neco blbe...

Ahoj.
Asi netusej ze existuje Oskar :)
Ja zkusil :

+420-60-2nn-nnnn:
Destination Network: Eurotel Praha (Czech Republic)
Sorry, this destination is barred.
Message canceled.

Takze tudy asi cesta nevede.

Douf�m, �e odchoz� zpr�va neobsahuje viry.

MS SQL a temporary table

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 4.6.2002 13:44:55

Neni, staci na to bezny SQL SELECT:

SELECT .....
INTO #docasnatabulka
FROM ...
WHERE ....

Pozor ! docasna tabulka zije pouze od transakce k jejimu konci, vcetne
defaultovych transakci (jednou z nich bohuzel start a ukonceni store
procedury), proto nelze vytvaret docasne tabulky (s jednim #) pomoci
procedur (,ale uvnitr se daji samozrejme pouzivat !).

Pavel

> [...]
> (indexy, referencni
> integrita...) jako ma jina tabulka. Neni na to v MS SQL

MS SQL a temporary table

No potrebuji tam mit integritu, takze nezbyva nez rucne create table...
Skoda

Sroub
> [...]
> procedury), proto nelze vytvaret docasne tabulky (s jednim #) pomoci
> procedur (,ale uvnitr se daji samozrejme pouzivat !).

Rizene prekresleni TPanel

potrebuji na komponentu TPanel dynamicky vlozit nejake dalsi komponenty
/TComboBox ... apod../.
Bohuzel dochazi k docela nehezkym efektum pri prekreslovani TPanel, napadlo
mne tedy nejakym zpusobem pred zapocetim vkladani komponent zakazat
prekreslovani TPanel a po ukonceni vkladani TPanel prekreslit ...bohuzel
nevim, jak na to ..

Diky za rady

Radek

SMS cez http://sms.gt.com.ua

[*] Kolembus Milan <Milan.Kolembus(zv)swh.sk> - 4.6.2002 14:04:57

Nepouzivaj ine znaky ako cisla, okrem prveho +.
Obmedzenia:
Maximum sprav pre jedno cislo je 3
Maximum tych istych textov pre viac cisiel je 10
Maximum kombinacii pre to iste IP je asi 50
MK

na Slovensko je mozne cez tuto SMS branu posielat

======= At 2002-06-04, 13:42:00 =======

= = = = = = = = = = = = = = = = = = = =

SMS cez http://sms.gt.com.ua

[*] Jiri Kratochvil <jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz> - 4.6.2002 14:15:23

Me to zase hlasi:
+420-72-4nn-nnnn:
Destination Network: Eurotel Praha (Czech Republic)

Sorry, this destination is barred.

Message canceled.

PS.Taktez kamuflovane cislo :))

Jirka Kratochvil

ty "n" jsou misto myho cisla a dal jsem je tam ted ;)

zkusil bych to natrenovat nejdriv primo na webu.
mozna delam neco blbe...

dekuji peca

SMS cez http://sms.gt.com.ua

[*] Peter Mojdis <mojdis(zv)colnicapo.sk> - 4.6.2002 13:46:58

na Slovensko je mozne cez tuto SMS branu posielat

======= At 2002-06-04, 13:42:00 =======

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2002 15:39:22

From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> (tedy jen hlavni vlakno) a nic v ani jednom vlakne nelze nic krokovat - asi

Nevolas nahodou nekde TThread.Suspend ?

Petr Vones

SMS cez http://sms.gt.com.ua

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 4.6.2002 15:44:49

Nedalo mi to a toto je vysledek:

+420-60-3nn-nnnn:
Destination Network: Radiomobil a.s. (Czech Republic)

0 SM send action(s) left for this Subscriber.

Message sent.

sms prisla behem 5 sekund

> From: Jiri Kratochvil [mailto:jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz]
>
> Me to zase hlasi:
> +420-72-4nn-nnnn:
> Destination Network: Eurotel Praha (Czech Republic)
>
> Sorry, this destination is barred.

Vytvorenie viacerych formularov

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 4.6.2002 16:31:07

Ahojte!

Potrebujem vytvorit napr 3 - 7 formularov po sebe ale nejakym magickym
sposobom. A to tak ze mam proceduru na loa formu zo servera s textovej formy
a napr. na forme je button na otvorenie dalsieho ineho formu ale chcem
pouzit tu istu metodu na nacitanie toho druheho formu ono to by nebol
problem nacitat ale potrebujem asi toto

Var
F:TForm;
St:TStringList;
i: Integer;
s:string;
begin

if OpenDialog.Execute then
begin
St:=TStringList.Create;
St.LoadFromFile(OpenDialog.FileName);
F:= TForm.Create(Application); a tu nejako pri
loadovani dalsieho formu potrebujem vytvorit dalsiu instanciu ktoru potom
budem pouzivat napr. na pristup ku komponentam na to forme. A potrebujem
urcit aj vlastnika samozrejme toho vytvaraneho formulara.
F:=StringToComponent(St.Text,F) as TForm;
F.FormStyle:= fsMDIChild;

Dakujem

Dost to hori ak niekto viete hocico poradit nakopnut prosim napiste to mozno
to nakopne niekoho ineho kto mi s tym pomoze aspon troska. Tiez potrebujem
len nakopnut. Kto by chcel o tom viest diskusiu mozme na moj sukromny mail
mam to uz dost rozpracovane a celkom pekne to to chodi.

OT: Dlouhy text v notepadu atp.

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 4.6.2002 16:35:11

Ahoj,
sorry za OT.
ale, nevite nekdo proc se spatne prekresluje dlouhy text napr. v Notepadu (ktery je takovy pres sebe)? Take se to stava v Delphi v jeho editoru napr. pro stringlisty.
A take proc se spatne kresli v jeho editorech ceska pismenka. Je tam myslim arial ale pismenka jsou jinym fontem (a pri vlozeni si podrzi nejen styl ale i velikost !!). Pozoruji to na ceskych Win2000 a obcas to je i na Win 98. Myslim, ze je to po nejake instalaci IExploreru (5.5...) predtim jsem se s tim zrejme v takove mire nesetkal (ale nejsem si jist :-(( ). Ale chtel jsem se jen ujistit, ze se s tim nenda nic delat, jen to strpet ...

Jaro B.

SMS cez http://sms.gt.com.ua

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 4.6.2002 16:38:13

Tak ako a cez aku komponentu to mam poslat, poradi mi niekto ?? Dakujem

na Slovensko je mozne cez tuto SMS branu posielat

======= At 2002-06-04, 13:42:00 =======

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2002 16:40:20

From: "Bene� Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> ale, nevite nekdo proc se spatne prekresluje dlouhy text napr. v Notepadu
> (ktery je takovy pres sebe)? Take se to stava v Delphi v jeho editoru napr.

Tohle je chyba edit controlu ve Windows.

> [...]
> i velikost !!). Pozoruji to na ceskych Win2000 a obcas to je i na Win 98.

Patrne se jedna o richedit.

Petr Vones

Jak zapisovat do logu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 4.6.2002 18:28:20

> procedure WriteLnToFile (FileName: string; Line: string);
> var f : TextFile;
> begin
> AssignFile (f, FileName);
> try
> if FileExists (FileName) then Append (f)
> else
> Rewrite (f);
> Writeln (f, Line);
> finally
> CloseFile (f);

puvodni tazatel chtel efektivni a nezatezujici metodu zapisu do logu.
Otevirani a zavirani souboru prio kazdem zapisu je hodne nefektivni.
Ma-li to snest rychle logovani musi se predradit buffer, ktery si bude
pamatovat X radek a ukladat je bude az jich bude vic (najednou).
Pokud jde ale o crash log kdy je dulezitejsi obsah nez rychlost je
nutne ukladat data na disk a flushovat nebo zavirat soubor aby se
vyprazdnila diskova cache a data skutecne zapsala na disk.

D. Toman

Jak zapisovat do logu

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 4.6.2002 18:44:44

Ovsem puvodni tazatel to take chtel do logovani akci service, cili tam me
zajima aktualni stav co se v nem zrovna udalo, a ne to ze ma poslednich x
akci nacachovano v nejakem bufferu. AssignFile neni nic narocneho a jeho
rychlost nezalezi na velikosti souboru.

Jakub Dusek

From: "Dalibor Toman" <dtoman(zv)fortech(tec)cz>
Subject: Re: Jak zapisovat do logu

> [...]
> nutne ukladat data na disk a flushovat nebo zavirat soubor aby se
> vyprazdnila diskova cache a data skutecne zapsala na disk.

CoolBar vrs. ControlBar

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2002 19:41:49

From: "Zdenek Stepanek" <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>
> Mozna to nechces slyset, ale doporucuji do vyberu zahrnout i Toolbar2000
> (www.jrsoftware.org). Tipuji, ze po shlednuti uz budes rozhodnuty.

Budes rozhodnuty zaplatit 35 USD ;-)

Petr Vones

Thread

[*] Jan Zelen� <zeleny.jan(zv)seznam(tec)cz> - 4.6.2002 20:54:31

> [...]
> MyThread.Resume;
>
> Neni tohle tvuj pripad?
> Podle popisu problemu bych to na to odhadoval...

PRESNE tohle je muj pripad. Chyba byla(coz se dalo cekat) na moji strane.
Vyse uvedene vysvetleni je dobry navod, jak se priste neceho podobneho
vyvarovat ;-)
Dekuji vsem za jejich napady/pripominky!
Dobry namet na knihu 1000 a 1 veci jakych se vyvarovat pri psani v Delphi.
;-))

Jeste jednou dekuji.

Jan Zelen�

Zeos komponenty a chyba pri ukonceni aplikace

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2002 21:50:41

From: "David Janko" <djanko(zv)infoware(tec)cz>
> dostatecne znalosti :(. Je smutne kdyz jsou chyby i v elementarnich
> komponentach - napr. ani tak x let stara a jednoducha vec jako TToolBar v D6
> nefunguje jak ma a takovych veci je tam spousta (a to v D nijak dlouho

Co presne nefunguje. Jak uz jsem tu nekolikrat psal, aby bylo mozne chybu
opravit je nutne o ni nejdrive vedet a mit nejaky postup jak ji reprodukovat.

Petr Vones

ToolBary za rohem

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2002 22:02:47

From: "Petr Kuklik" <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> Jenze, kdyz ho znovu zobrazim, tak se objevi za prvnim toolbarem
> pouze jeho uchytka (ta svisla cara, za kterou se chyta) a zbytek

Patrne pouzivas TToolBar.Visible, musis pouzit TCoolBar.Bands[].Visible

> Druhy problem: mam na toolbaru nekolik toolbuttonu. Nektere z nich
> chci schovat (ne disablovat). Pokud jim nastavim visible := false,
> zustanou po nich prazdne diry. Jak docilit toho, aby se ostatni

V jake verzi Delphi ?

Petr Vones

k�dov�n� a komponenty v Delphi

[*] Ivan Fiala <ivan.fiala(zv)seznam(tec)cz> - 4.6.2002 22:14:16

Ahoj,

m�m problem s prepinanim klavesnice. V programu v Delphi m�m standardni
komponenty TEdit, TMemo, apod, do kterych uzivatel muze zadavat. V pripade,
ze behem psani prepne klavesnici ( lev.Alt+Shift ), napr. na Norskou, ci
Ruskou klavesnici, nezobrazuji se mu spravne znaky v prislusnem kodovani.
Pokud si tu samou operaci provedu v napr. Notepadu, tak vse funguje
bezproblemu.

Poznatky:

- U Fontu je vlastnost CHARSET, ale ta meni chovani kompletne celeho
prvku... nelze mit napr. zaroven ceskou diakritiku a ruskou azbuku ( notepad
bez problemu )

- Lze odchytavat zmenu klavesnice napr.
procedure TKeyboardLayout.AppMessage(var Msg: TMsg; var Handled: Boolean);
begin
if Msg.message = WM_INPUTLANGCHANGEREQUEST then
begin
DefWindowProc(Application.Handle,Msg.message,Msg.wParam, Msg.lParam );
if not (csDesigning in ComponentState) then
begin
{ prislusne osetreni prepnutim CHARSET
if Assigned(OnChange) then OnChange(Self);

Application.OnMessage:=AppMessage;
if Assigned(FOnOldAppMessage) then FOnOldAppMessage(Msg, Handled)
end;
Zaver:

Nedari se to normalnim prepnutim, napada me jen predefinovat TEdit a TMemo a
udelat potomky, jenz budou schopni situaci resit. Nez se do toho pustim rad
bych vedel, jestli to uz nekdo neresil. Prohlizel jsem projekt JEDI a zpusob
v JclLocales, ale nevim zda-li je to tak vhodne a resici tento problem.

Dekuji za pripadne namety.

IF
--------------------------
Ivan Fiala

k�dov�n� a komponenty v Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 4.6.2002 22:52:28

From: "Ivan Fiala" <ivan.fiala(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> Ruskou klavesnici, nezobrazuji se mu spravne znaky v prislusnem kodovani.
> Pokud si tu samou operaci provedu v napr. Notepadu, tak vse funguje

Jsi si jisty ze je to Notepad a ne WordPad ?

Petr Vones

probl�m s DBGRID - nastavenie

[*] J�n Harman <harman(zv)atlas(tec)cz> - 4.6.2002 23:01:51

Design time je doba kdy ten projekt pises, tedy nimo jine i objekt
inspektor. Takto na dalku se to tezko navrhuje. Nevim co se vlastne bude v
te tabulce zobrazovat. Ale pokud jsou to ruznorode tabulky, tak je dobre si
udelat pro kazdou format a ten ukladat do Streamu (nebo nekam) a potom pred
kazdym otevrenim (nebo potom) si sloupce i s celkovou definici nacist.
Samozrejme pokud tabulku zavres, tak nactene sloupce tam zustanou.
Samozrejme SQL muzes otevrit taky v design, akorat pokud tam mas parametry,
tak je inicializovat nebo "nahradit".

Hodne uspechu. Honza.

> [...]
ani
> nevie kolko stlpcou bude mat. Za behu robim sql prikaz.

[*] J�n Harman <harman(zv)atlas(tec)cz> - 4.6.2002 23:13:25

Rad bych pomohl, ale n�jak tomu �lov��e nerozumim co chce�.
Jestli jich potrebuje� natahnout vic, tak to prost� zacykli.
Honza.

> [...]
> len nakopnut. Kto by chcel o tom viest diskusiu mozme na moj sukromny mail
> mam to uz dost rozpracovane a celkom pekne to to chodi.

Dlouhy text v notepadu atp.

[*] Kalus Jozef Ing. <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 5.6.2002 07:24:06

robi to aj v anglickych w2000 a nt4, a IE mam 6 tiez anglicku verziu. V
outlooku sa da tento neprijemny efekt eliminovat vymazanim fontu "simsun",
divne, ze mu potom tento font vobec nechyba :o), ale co sa tyka editoru...
na to som doteraz neprisiel.... a fakt ma to niekedy riadne vytaca...

[...]

V dbgridu som nenasiel ziaden scroll

From: "Ivan Fiala" <ivan.fiala(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> bezproblemu.

Jsi si jisty ze je to Notepad a ne WordPad ?

ComboBox

[*] Rumcajs <prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz> - 5.6.2002 10:03:12

Servus ve spolek
Mam dotaz kolem ComboBoxu: da se nejak zjistit, eli byla hodnota
ComboBox.Text zadana z klavesnice nebo eli byla vybrana z DrapDown listu?
Rumcajs

Ztraceni udalosti

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 5.6.2002 10:06:24

A take se mi to stalo pri nedostatku zdroju na W98 (pozmenilo to zdrojaky-sem tam pismenko, vypadavaly eventy z DFM, neulozilo se to ac jsem ulozil atp). Taky jsem to resil v konferenci asi pred rok-dvema. Pod Win2000jsem se s tim u z nesetkal :-)

Normalne jsem ten projekt vecer zavrel, rano prijdu, otevru, chci tam v ty udalosti neco zmenit a koukam na to jako tele, ze ji nejak nemuzu najit. ;-)

Nalezeni spusteneho jineho programu

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 5.6.2002 10:17:10

Od: Rumcajs [mailto:prajz.rumcajs(zv)quick(tec)cz]
Odesl�no: 5. �ervna 2002 10:03
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: ComboBox

[...]

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 5.6.2002 10:59:58

Presne tak. Moje eventy pro TTreeView jsou v OI asi takto:

:
:
:
OnCustomDrawItem
OnDblClick
OnDeletion
:
:
:
:
(chybi OnDragOver a OnDragDrop)

Pak mam v OI properties:

:
:
Cursor
DragCursor
Enabled
:
:
(chybi DragMode)
Zajimave, co ?

ComboBox

[*] Radomil Altner <radek.altner(zv)dece(tec)cz> - 05.6.2002 11:01:55

> Servus ve spolek
> Mam dotaz kolem ComboBoxu: da se nejak zjistit, eli byla hodnota
> ComboBox.Text zadana z klavesnice nebo eli byla vybrana z DrapDown listu?
> Rumcajs

Ahoj, kdysi jsem resil neco podobnoho a pamatuji se, ze v comboboxu je to dost komplikovane.
On se totiz rozpada do nekolika oken, ktera jsou pak rozumne pristupna pres WinApi. Da se instalovat wndproc, kde mohu odchytavat klavesy, kdyz
je aktivni DropDown. Podrobnosti asi mohu jeste nekde vyhrabat. Ale je otazka, k cemu mi je toto zjisteni, kdyz uzivatel mi pak to co si vyberu,
muze zmenit. Mozna je nejlepsi jen obycejne v cyklu porovnat hodnotu z .Text s radky v .Items.
Radek

Ako sa dostanem na EVENTS daneho komponentu, ak so

[*] Slavomir Cekel <cekel(zv)noves.sk> - 5.6.2002 11:19:13

zdravim ...

ComboBoxu som priradil rodica StringGrid .... a sledujem udalost
ComboBox.OnChange ...

a nic, aj ked dana udalost nastane, neskoci na danu obsluhu !!! Tos
poradte ...

vsetko ide standardne, dokial mu nezmenim rodica ...

Slavo

TCollection

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 5.6.2002 11:20:25

Pouzil a pouzivam.
No ono to vpodstate je dynamicke pole objektu - konkretne potomku
TCollectionItem. Pokud potrebujes nejake pole objektu, ktere nejsou potomkem
vyse zmineneho objektu tak pouzij TObjectList.

> pouzil uz niekto niekedy triedu TCollection ??? Da sa to pouzit ako
> dynamicke pole objektov? Ak ano tak mi pls poradte ako na to?
> Robo

prenos do excelu

[*] Dalibor Falt�nek <dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz> - 5.6.2002 11:30:42

Ahoj,
uz se o tom tady psalo hodne, ale potrebuji poradit. Prenasim data ze
souboru typu record do tabulky excelu pres OLE ve stylu cells rovna se neco
a v cyklu. Jenomze pri poctu radek 300 a sloupcu cca 60 je to hotove
utrpeni, jak se to vlece. Nechci pouzivat nejake prime pristupy do excelu,
protoze s prechodem na dalsi verzi excelu to nemusi fungovat. A navic to
potrebuji pouzivat nejen z delfi, ale taky z VB. Pamatuji si, ze pri
posilani dat pomoci DDE jdou posilat cele sloupce nebo radky naraz tak, ze
se zretezi bunky s oddelovacem tabulator nebo CR a vyrazne se to zrychli,
protoze excel si to uz sam porozdeluje do bunek. Ale pres OLE jsem s timto
pohorel. DDE mi uz pripada trochu prezite, takze nejde to i jinak?
D5, Excell 97.

Diky - Dalik.
dalibor.faltynek(zv)orgrez(tec)cz

TCollection

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 5.6.2002 11:31:15

A neni lepsi pouzit object TList?

FM

> [...]
potomkem
| vyse zmineneho objektu tak pouzij TObjectList.

DELPHI & READ ONLY

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 5.6.2002 11:52:15

> [...]
> dotycneho formulare tato chyba nezmizi a je tam stale. Puvodni EXE
> pred upravami slape na vsech masinach korektne. Nevite co s tim? Diky

Ahoj,

nemohl se ti nejakym nedopatrenim zaskrtnout checkbox pro
preklad s balicky?

David Lebeda

TCollection

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 5.6.2002 11:56:52

ok uz to mam urobene s tym TList om ale napr ked chcem pristupit spat ku
tomu formu a mam len pointer nan tak ako to urobim? Viem ze metoda
List.Items[i] vracia pointer na ulozeny object v poli ale co dalej.

Mam trosku gulas v pointroch nikdy mi to neinkliminovalo tak prosim ak sa
najde dobra dusa a trosku viac mi to vysvetli.

> A neni lepsi pouzit object TList?
>
> FM

Ztraceni udalosti

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 5.6.2002 12:04:26

[P��loha v souboru: winmail.dat]
> [...]
> neulozilo se to ac jsem ulozil atp). Taky jsem to resil v
> konferenci asi pred rok-dvema. Pod Win2000jsem se s tim u z

Tohle zrejme nepripada v uvahu, mam Win2k a 512MB RAM, z cehoz mam 50%
fyzicke pameti stale volne ;-)

vyzadani o preceteni zpravy

[*] <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 5.6.2002 12:19:09

cau,

v programu pres komponentu NMSMTP posilam mail i s prilohou, nejakem
zakaznikovy a potreboval bzch nejakym zpusobem nastavit tomu mailu podobnou
vlastnost jako ma outlook expres " POZADOVAT POTVRZENI O PRECTENI ZPRAVY ",
ale nejak mi to nejde, skousel jsem i
funkci verify, ale ta mi porad vraci "not verify" prikladam na ukazku i kod
:>NMSMTP1.Host :=iphosta;
>NMSMTP1.UserID := ipuser;
>NMSMTP1.Port := 25;
>NMSMTP1.PostMessage.ToAddress.text:='bla(zv)blabla(tec)cz';
>NMSMTP1.PostMessage.FromAddress := 'bla(zv)blabla(tec)cz';
>NMSMTP1.PostMessage.Subject :='Test posty';
>NMSMTP1.PostMessage.Body.Text:='testtesttesttesttesttesttest';
>NMSMTP1.PostMessage.Attachments.Clear;
>NMSMTP1.PostMessage.Attachments.Add('c:\zapis.ini');
>if NMSMTP1.Connected=false then NMSMTP1.Connect;
>if NMSMTP1.Verify('bla') then ShowMessage('verified') //at sem dam
'bla' nebo 'bla(zv)blabla(tec)cz' porad mi to hlasi not verify
> else ShowMessage('not verified');
>NMSMTP1.SendMail;

Jak zapisovat do logu

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 5.6.2002 12:20:29

> [...]
poslednich x
> akci nacachovano v nejakem bufferu. AssignFile neni nic narocneho a

AssignFile opravdu neni nic narocneho (se souborem taky nic nedela)

Thread + kriticka sekce => DEADLOCK

[*] Tomas Rosa <trosa(zv)seznam(tec)cz> - 05.6.2002 12:24:50

>Nevolas nahodou nekde TThread.Suspend ?

NE

Tomas.Rosa(zv)PinkNet(tec)cz http://web.pinknet(tec)cz/~trosa/

Ztraceni udalosti

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 5.6.2002 12:28:25

From: <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz>
> [...]
",
> ale nejak mi to nejde, skousel jsem i
> funkci verify, ale ta mi porad vraci "not verify" prikladam na ukazku i

Ahoj.
IMHO musis nejak dostat do hlavicky zpravy toto :
Disposition-Notification-To: Jmeno <email(zv)email(tec)cz>

Douf�m, �e odchoz� zpr�va neobsahuje viry.

DELPHI & READ ONLY

[*] <M.Babik(zv)mus(tec)cz> - 05.6.2002 12:35:42

>nemohl se ti nejakym nedopatrenim zaskrtnout checkbox pro
>preklad s balicky?
>David Lebeda

Pri navraceni puvodnich souboru, je vysledny EXE vetsi o 24B (nez ten co funguje), coz si myslim, ze na balicky je malo. M&B

ShowModal po vytvoreni ???

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.6.2002 12:47:01

From: "Robert Suska" <delphi(zv)korak.sk>
> var
> Form1: TForm1;
> List: TList;
> Counter: Integer;

Promenne List a Counter by mely byt umisteny v TForm1

> var p: Pointer;

Bylo by to daleko prehlednejsi kdyby bylo P typu TForm.

> begin
> p:= TForm.Create(self);

Pokud uvolnujes formular sam, tak by jsi mel predat nil, jinak Application

> TForm(p).Caption:= 'Okno cislo: ' + IntToStr(Counter);
> TForm(p).Top:= 50 + (Counter * 20);
> TForm(p).Left:= 150 + (Counter * 20);
> TForm(p).Show;
> List.Add(p);
> p:= nil;

Prirazeni nil je naprosto zbytecne

> Inc(Counter);
> end;
>
> procedure TForm1.FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
> var i: Integer;
> begin
> for i:= 0 to List.Count-1 do
> TForm(List.Items[i]).Release;
> List.Free;

Misto List.Free je lepsi volat FreeAndNil(List), lip se pak hledaji chyby

> procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
> begin
> Counter:= 0;
> List:= TList.Create;
> List.Clear;

Clear neni treba volat, list je po vytrovreni prazdny

> [...]
>
> procedure TForm1.Button2Click(Sender: TObject); //uvolni 5 vytvoreny form v
> poradi pokial existueje :) ak nie tak bac

Pouziti Counter je patrne zbytecne, protoze je shodny s List.Count

Petr Vones

Jak prenest a zobrazit data i popisy

[*] Martinec <martin108(zv)post(tec)cz> - 5.6.2002 12:54:28

Mam nasledujici problem:
Na serveru mam u TADOQuery definovane formatovani jednotlivych sloupcu (cesky popis, sirka...). Data prenasim na klienta, ale nevim jak prenest i to formatovani a na klientovi je zobrazit. Data zobrazuji v TDBGridu.
Nevite nekdo jak na to? Nejlepsi by byl kousek kodu.

Dik
Martinec

---
�esk� skateboardov� poh�r 2002
od kv�tna do z��� v�ce na
http://www(tec)czechsk8cup-csp(tec)cz

Zahadne fungujuci Run

[*] Martin Ocenas <matko(zv)proces.sk> - 5.6.2002 12:56:26

Neviem, ci mal niekto tento problem, ale potreboval by som poradit.

Pred casom mi odisiel HDD. A tak nastala umorna instalacia. Nainstaloval
som si spat Delphi a vsetky baliky (niektore cez *.dpk, niektore cez
*.bpl). Nastal tento problem :

Ak pustim Build All a nasledne Run, je vsetko v poriadku. Ale ak po
nejakej zmene spustim len Run, Delphi projekt skompiluje a nespusti. V
Task Manager v sekcii Process je aplikacia spustena, ale v Application
nie. Cele Delphi zatuhne a musim ho restartovat. Vzhladom na to, ze je
to dost rozsiahli projekt, je to dost otravne. Nestretol sa s tym niekto

W2000, D5EntSP2, IB6

Martin Ocenas

ShowModal po vytvoreni ???

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 5.6.2002 13:03:20

Ahoj

dakujem ale mam este par otazok prerobil som to podla Tvojich rad beha to
super len ked uvolnim ten 5 form a ukoncim apl. tak mi to padne ??? neviem
preco a este nerozumiem tej veci ze :

> [...]

> Clear neni treba volat, list je po vytrovreni prazdny

> Pouziti Counter je patrne zbytecne, protoze je shodny s List.Count

Zadani intervalu

[*] Jiri Babka <jb_konf(zv)seznam(tec)cz> - 5.6.2002 13:17:52

Ahoj,

vite, prosim, o nejake graficke komponente, ktera by umoznovala vybrat
casovy interval? (Napriklad TrackBar, ale se dvema ukazateli...).

Dalsi moznosti, jak zadavat interval by bylo pouziti 2x DateTimePicker, ale
nejsem bohuzel schopen odchytit kazdou zmenu, coz je pro me velmi dulezite.
(Ne po kazdem stisku klavesy se vyvola udalost OnChange.) Jak by se to dalo
obejit?

Dekuji za rady a napady.

Jiri Babka

prenos do excelu

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 05.6.2002 13:26:23

Pri pouziti OLE a VarArray je to mnohem rychlejsi. Tohle je priklad, ale
da se taky exportovat treba 500 radku najednou:

(je to narychlo vyseparovane...)

// vyplni nazvy poli od pozice FldNamesRow
procedure TXlExport.CreateFieldNames;
ColumnRange: Range;
Data, Alignment: Variant;
begin
// udelame pismo Bold a podtrzene carou
with FXLSheet.Cells do
ColumnRange:= FXLSheet.Range[Item[FldNamesRow, FStartX],
Item[FldNamesRow, FStartX + FieldsCount - 1]];
// naplnime nazvy poli
Data:= VarArrayCreate([0, FieldsCount - 1], varVariant);
try
for i:= 0 to FFieldsDef.Count - 1 do
Data[i]:= FieldDef.LabelText;
ColumnRange.Value:= Data;
finally
Data:= NULL;

Dalibor Falt�nek wrote:

> [...]
> protoze excel si to uz sam porozdeluje do bunek. Ale pres OLE jsem s timto
> pohorel. DDE mi uz pripada trochu prezite, takze nejde to i jinak?

Karel Kral, vyvojar IT / IT developer

unicode

[*] Ivan Fiala <ivan.fiala(zv)seznam(tec)cz> - 5.6.2002 13:27:45

Ahoj,

problem, ktery jsem zde nedavno prednesl o moznosti zadavani ruznych znaku
po prepnuti klavesnice uzivatelem, jsem jiz vyresil pomoci napadu z
delphi-unicode. Pokud nekdo ma obdobne problemy, tak doporucuji:

http://home.ccci.org/wolbrink/tntmpd/delphi_unicode_controls_project.htm

IF

cooltray

[*] Kalus Jozef Ing. <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 5.6.2002 13:55:37

nazdareg,
po nainstalovani CoolTray my pri kompilacii prikladov pre CoolTray hadze
chybovu hlasku, neviete v com to moze byt ?

normalne som si otvoril CoolTrayIcon_D6.dpk dal Compile a potom Install a
pri akejkolvek kompilacii to hlasi toto:

[Fatal Error] CtDraw.pas(7): File not found: 'CoolTrayIcon.dcu'

Aplikace typu CAD - jak ji vytvorit

[*] TVRZ Miroslav jr. <MIRA Delphi(zv)seznam(tec)cz> - 05.6.2002 14:09:48

Dobry den, mam problem s vytvarenim aplikace typu napr. AutoCAD,
MicroCap, atd. Potrebuji vytvorit propojovaci caru mezi 2 (nebo vice)
komponentami na formulari (demo na: www.tvrz.webz(tec)cz/democad.zip).
Nevim jak dynamicky vytvaret propojovaci cary a jak s nimi pote dale
pracovat. Najde se nekdo, kdo s tim ma zkusenosti?

TVRZ Miroslav jr.

Diky za kazdou
odpoved

Reklama:
WWW stranky zdarma na http://www.sweb(tec)cz

vyzadani o preceteni zpravy

[*] <kuchar(zv)unicodesys(tec)cz> - 5.6.2002 14:13:25

dal jsem do

<bla(zv)bla(tec)cz>'

ale porad to nejak nefunguje