SQLDMO, SQL klient, distribuce a dalsi

[*] Martin Kube�ka <martin.kubecka(zv)amenit(tec)cz> - 13.6.2002 08:28:37

Presne tak, soucasti W2k je ADO 2.5 (posledni verze je ADO 2.7 a najdes ji na:

http://www.microsoft.com/data pod souhrnym nazvem MDAC 2.7

> Co je mysleno klientem SQL Serveru? Je to jen OLE DB provider,
> nebo neco vice ci jineho?

Klient SQL serveru je cokoliv co pristupuje na SQL server. Ackoliv je otazka, v jake souvislosti to myslis.

> Pokud vytvorim nejaky program vyuzivajici SQLDMO, pochopil jsem
> spravne, ze potrebuju knihovnu SQLDMO.DLL? Pokud mam licenci na
> SQL Server 2000 Developer Edition, mohu tuto knihovnu libovolne
> sirit s mym programem?

Ne jen tu, je toho potreba vice:

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/sqldmo/dmoref_con01_8eun.asp

> Kdyz vytvarim standartnim dialogem Connection string, mohu nejak
> zajistit, aby uzivatel mohl vybrat pouze pripojeni na MS SQL
> Server? Pokud ne, kdyz se pripojim na zaklade Connection stringu,
> mohu zjistit na 100 %, ze jsem na MS SQL Serveru ?

Pokud chces omezit pripojeni pouze na SQL server tak si nejspise budes muset napsat vlastni Connection dialog, coz neni zase tak velky problemek :-)

= Martin Kubecka
= Amenit s.r.o., Zerotinova 14, 741 01 Novy Jicin
= telefon: +420 656 706203
= http://www.amenit(tec)cz

Ziskani seznamu akt. prihlasenych uzivatelu k data

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 13.6.2002 08:28:17

Sebesta Jan dne 13 Jun 2002 v 8:23:

> potrebuji z IB6 databaze dostat %subject% do nejakeho StingListu ci
> neco podobneho v D5E. Preste to co ukaze IBConsole po volbe 'Connected
> Users ...'.

Ahoj,

da se pouzit TIBDatabaseInfo (je v IBX), resp. jeho property UserNames.

Karel Rys

TDBF a zavirani souboru

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 13.6.2002 08:32:47

> Upravil jsem kod v souboru Dbf.pas v metode InternalClose a
> zda se ze to funguje dobre. Tady je opravena metoda:

no, jenze potom to pro zmenu v metode InternalOpen pri volani
procedure TDbf.InternalOpen; {override virtual abstract from TDataset}
var
lIndex:TDbfIndexDef;
i:integer;
lIndexFileName:string;
begin
FreeAndNil( DbfFile);
DbfFile:=DbfDefaultDatabase.OpenDbf(
AbsolutePath + TableName,
pfOpen,
OpenMode in [omAutoCreate,omTemporary], //AutoCreate
ReadOnly or (csDesigning in ComponentState)); //ReadOnly); // <<--
TADY

presneji pak tady na to radku:

function
TDbfDatabase.OpenDbf(lFileName:string;Mode:TPagedFileMode;AutoCreate,Rea
dOnly:Boolean):TDbfFile;
var
i:integer;
aDbfFile:TDbfFile;
begin
lFilename:=UPPERCASE(lFilename);
lFilename:=ChangeFileExt(lFilename,'.DBF');
for i:=0 to DbfFiles.Count-1 do begin
aDbfFile:=TDbfFile( DbfFiles.Items[i]); // <<-- TADY

vyhodi access violation.

:(

peca

Delphi a mobil Siemens S45 (spravce kontaktu)

[*] Radek Hole�ek <radek.holecek(zv)fire(tec)cz> - 13.6.2002 08:40:46

Zdravim vespolek,

nepsal nekdo najaky program pro spravu kontaktu k uvedenemu mobilu?
V napovede je, ze to spolupracuje s MS Outlookem 98 nebo 2000 (coz bohuzel
nemuzu).

Predem diky za kazde nakopnuti

Radek Holecek
sprava site OUPO FM
radek.holecek(zv)fire(tec)cz
ICQ: 45610992

TDBF a zavirani souboru

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 13.6.2002 08:47:44

V originalu tam je ale jen NIL viz.

procedure TDbf.InternalClose; {override virtual abstract from TDataset}
var
i:integer;
lindex:TVirtualCursor;
begin
// disconnect field objects
BindFields(False);
// destroy field object (if not persistent)
if DefaultFields then begin
DestroyFields;
end;

if (_dbfFile<>nil) and (_ReadOnly=false) then begin
_DbfFile.WriteHeader;
end;
FreeAndNil(_Cursor);
if _IndexDefs<>nil then begin
for i:=_IndexDefs.Count-1 downto 0 do begin
lindex:=TVirtualCursor(_IndexDefs.Items[i]);
lindex.Free;
end;
_IndexDefs.Clear;
end;
_DbfFile:=nil;

> [...]

lFilename:=ChangeFileExt(lFilename,'.DBF');
for i:=0 to _DbfFiles.Count-1 do begin
aDbfFile:=TDbfFile(_DbfFiles.Items[i]); // <<-- TADY

IB:prerusovani SP

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 13.6.2002 08:54:07

Sub neni moc presny ale jde mi o toto: mam SP, ktera provadi dosti
dlouhy vypocet. Jevi se to tak, ze dokud tato SP bezi, ostatni klienti
nemaji sanci se od SQL serveru cokoli dozvedet. Pritom z podstaty
te SP plyne, ze by klidne mohla po provedeni jednoho kroku
(kterych dela desetitisice) "chvilku pockat" a pustit k serveru ostatni.
Jakesi "wait" nebo "delay". Ale prave nic takoveho jsem v IB
nenasel. Znate nekdo nejaky pekny trik jak toho docilit?
Z.Kalhous

prerusovani SP

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 13.6.2002 08:58:02

> Pritom z podstaty te SP plyne, ze by klidne mohla po
> provedeni jednoho kroku (kterych dela desetitisice)
> "chvilku pockat" a pustit k serveru ostatni.

mozna by pomohlo, dat tam SUSPEND;
pak bys ji musel volat
select * from Desne_Dlouha_SP(jeji, parametry);
mozna by mohla vracet neco jako cislo radku.
suspend muzes dat treba po kazdych 100 cyklech.

nevim, jestli to pomuze a jestli se ti to zrovna takto
sikne.

dekuji peca

Jedinecne spusteni aplikace

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 13.6.2002 08:58:27

To bych nedelal,
po padu programu tento soubor zustane viset a kdo se ho pak zbavi.> > Jedna se mi o situaci, kdy je program umisten nekde na serveru a

> pripada mi nejsnazsi to, ze si program otevre na tom serveru nejaky
> pomocny soubor v exkluzivnim rezimu. Kdyz se to nepovede,
> znamena to, ze uz bezi jina instance (kdekoli v siti).
>
> David Lebeda

TDBF a zavirani souboru

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 13.6.2002 09:08:59

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Hmm, asi jsem to delal na jine verzi TDbf :(

> no, jenze potom to pro zmenu v metode InternalOpen pri volani
> vyhodi access violation.
>
> :(
>
> peca

Jedinecne spusteni aplikace

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 13.6.2002 09:19:07

> Ahoj,
>
> pripada mi nejsnazsi to, ze si program otevre na tom serveru nejaky
> pomocny soubor v exkluzivnim rezimu. Kdyz se to nepovede,
> znamena to, ze uz bezi jina instance (kdekoli v siti).

Tohle hlida aby program byl spusten na serveru jen jednim uzivatelem :

program PRGRUN;

uses
Forms,
SysUtils,
IniFIles,
Windows,
JCLShell,
JclSysInfo;
{$R *.RES}

var spustit: boolean;
comp, user: string;

const prgfile='\\server\adresar\program.exe';
prgname = 'Nazev programu';

with TIniFile.Create(ChangeFileExt(Application.Exename, '.ini')) do
try
user := ReadString(prgname, 'USERNAME', '');
comp := ReadString(prgname, 'COMPUTERNAME', '');
spustit := (user + comp) = '';
if spustit then
begin
WriteString(prgname, 'USERNAME', GetLocalUsername);
WriteString(prgname, 'COMPUTERNAME', GetLocalComputerName);
end;
UpdateFile;
finally
free;
end;
if spustit then
try
ShellExecAndWait(prgfile);
finally
with TIniFile.Create(ChangeFileExt(ParamStr(0), '.ini')) do
try
WriteString(prgname, 'USERNAME', '');
WriteString(prgname, 'COMPUTERNAME', '');
UpdateFile;
finally
free;
Application.MessageBox(PChar('Program '+prgname+' ji� vyu��v� u�ivatel '
+ user + ' na po��ta�i ' + comp + #13#10 + '' + #13#10 + 'Zkuste program
spustit pozd�ji.'),
PChar(prgname +'licence guard', mb_systemmodal + mb_iconinformation +
mb_ok + mb_defbutton1);
Douf�m, �e odchoz� zpr�va neobsahuje viry.

TDBF a zavirani souboru

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 13.6.2002 09:37:43

> Hmm, asi jsem to delal na jine verzi TDbf :(

mam verzi tu 5.001 tusim a navic to pouzivam
stylem, ze si ji vytvarim v runtime. pouzivam
to k importu dat z dosu a vadilo mi xx komponent
kvuli prostymu precteni tabulky jednou ze zivot
programu.

ted koukam, ze je 5.002 a 5.004beta. zkusim to.
http://www.tdbf.net

dekuji peca

TDBF a zavirani souboru

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 13.6.2002 09:43:09

[P��loha v souboru: winmail.dat]
Jeste jsem trochu hledal a myslim ze tady najdes odpoved:
http://forums.delphiforums.com/tdbf/messages/?msg=142.1
> no, jenze potom to pro zmenu v metode InternalOpen pri volani
> vyhodi access violation.
>
> :(
>
> peca

OT: Ako na maily (Synapse, JCL ...)

[*] Jiri Foldyna <jiri.f(zv)avizo(tec)cz> - 13.6.2002 10:02:48

> [...]
> A z coho zijete, z intelektualnej vyzvy alebo zo zarobenych penazi?
>
> Ako je dalej mozne, ze zakaznici uprednostnuju Windows a nie
> open-source produkty, ktore riesia ich konkretne problemy?
>
> Este mi prosim prezrad nejake open-source podvojne uctovnictvo
> a mzdy, to je jeden z konkretnych problemov, ktory potrebujeme
> vyriesit (presnejsie zlepsit jeho riesenie, pretoze s terajsim
> nie sme spokojni). Mozme si tak lahko overit, ako open source
> realne riesi realne problemy zakaznikov. Je to zaroven taka
> intelektualna vyzva, ktora open source programatorov urcite

Asi nejsnaz to objasnim na konkretnim prikladu.
Firma, ve ktere ted pracuji, vydava inzertni noviny. Pro pripravu vyroby
jsem vytvoril dva systemy - prvni pred 9 lety, operacni system DOS,
komunikacni protokol IPX, databazovy server vlastni vyroby, klientske
stanice dtto, generovani dat pro sazbu novin dtto, prenos dat z externich
redakci a komercnich klientu modemem dtto. Server bezel na Pentiu 166, 16 MB
RAM, klientske stanice bezely na 386DX. Z Open Source jsem pouzil
implementaci IPX nad drivery od Novellu, rutiny pro praci s obrazovkou a
seznamy, komunikace pres modem. Vysledek - do databaze se veslo cca 60 000
inzeratu, max. doba vyhledani textu mensi nez 1,5 sec, stredni doba hledani
cca 70 ms. Na systemu se produkovaly noviny ob den, tri vydani tydne, ani
jednou se za tech 9 let nestalo, ze by noviny nevysly. Doba vyvoje - 6
mesicu, pak jen prubezne upravy podle ad hoc potreb redakce.
Pred tremi lety se rozhodlo, ze mam vytvorit novy produkcni system, ktery by
podporoval evidenci udaju o platicich klientech pro potreby marketingu. Bylo
rozhodnuto, ze system bude postaven nad MS SQL serverem a v prostredi
Windows, klienti budou graficky orientovani pod Wokny. Od lonskeho podzimu
system bezi, oproti predchozimu systemu ma samozrejme sirsi moznosti
konfigurace, je flexibilnejsi, ale: databazovy server je Compaq s 2x P4 1,2
GHz, 1 GB pameti, SCSI disky. Klientske stanice - W2000, min. Celeron 800,
128 MB. Vyvoj trval 2 roky, z nichz vetsinu casu jsem stravil hledanim
chytrosti o tom, jak ktera komponenta funguje, jak pomoci WinAPI zaridit,
aby RichEdit delal to co potrebuji atd. System samozrejme poskytuje funkce,
ktere starsi system nemel, ale jsou skutecne potrebne ? Ja to posoudit
neumim, a uz vubec si netroufam odhadnout, jestli se naklady vlozene do
vyvoje a porizeni systemu vrati.
Trochu odbocim - urcite pouzivas (aspon nekdy) tabulkovy procesor nebo
textovy editor. Skutecne veris tomu, ze vetsina uzivatelu vyuzije "novinky",
ktere prichazeji v novejsich verzich ? Ja sam rozhodne nikoli. Presto jsou
zakaznici okolnostmi nuceni k neustalym upgradum - hlavne z duvodu
kompatibility nutne pro vymenu dat.
Nakonec - nikdy jsem se nastesti nemusel zivit vyrobou SW na prodej. Vzdycky
jsem delal proprietarni systemy (vetsinou ridici, vyrobni nebo
monitorovaci), a kdyz jsem byl na volne noze, bral jsem jen zakazky, kdy
klient preferoval spise funkcnost a spolehlivost systemu, nez modni vlny
tzv. novych technologii. Jisteze nepouzivam pouze Open Source reseni, nebylo
by to ekonomicke ani pro mne, ani pro klienta (za klienta povazuji i
zamestnavatele), ale vyhradnou orientaci na pouze komercni software povazuji
hloupost, protoze mne omezuje v hledani optimalniho reseni. Navic, pokud
existuje ekvivalentni Open Source alternativa, pouziju radeji ji, nebot jsem
schopen vyuzit vyhodu zdrojovych textu a naopak mne netrapi negarantovana
podpora, protoze tu si diky zdrojovym textum jsem schopen si poskytnout sam.
Je mi jasne, ze to neni cesta pro kazdeho, ale jak jsem v minulem mailu
napsal, vyvoj SW je jen pro kreativni a kvalifikovane lidi.

A jeste odpoved na to z ceho ziju:

Ziji z penez, ktere si vydelam resenim intelektualnich vyzev pro bohate
klienty :-))))

Delphi a ORACLE

[*] Rudolf Musil <musil(zv)ro.vutbr(tec)cz> - 13.6.2002 10:16:21

Martin Chaloupka wrote:

>Aha, hm, tak to myslim ze nebude tak trivialni (ja se muzu mrknout do
>zdojaku k ODACu, pokud by byl zajem, ale az pristi tyden, ted nestiham), protoze
>Odac natahne pri kompilaci prislusne knihovny a pak jde pres ne.
>Dominvam se, ze tyto nastaveni "zustanou ignorovany", protoze ODAC tim padem
> nepracuje s SQLNet.ora, kde by mal byt nastaven zpusob prace s databazi.
>
>S pozdravem Martin Chaloupka
>P.S. Mozna zkuste napsat chlapcu s crlabu, treba Vam poradi.

Mohu li se zeptat jak to dopadlo?

S pozdravem Rudolf Musil

Delphi 6 Professional - funkce VarNot z oleaut32.d

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 13.6.2002 10:45:31

Zdravim,
narazil jsem na nasledujici problem:
mam cistou aplikaci zkompilovanou v Delphi 6 Professional a pokud ji spustim
na Windows 98 s Internet Explorerem 4.0 (nemusi to byt pravidlo, stalo se mi
to jen na jednom pocitaci) tak se nespusti s hlaskou ze se aplikace vaze na
nenalezeny export VarNot v knihovne oleaut32.dll => je tam spatna verze
knihovny kterou potrebuje aplikace z D6. Preinstalace IE pomohla. Ovsem
konfigurace Win98 s IE4 mi neprijde tak neobvykla nebo zastarala... Mate s
tim nekdo zkusenosti jak to vyresit? Nebo jsou opravdu D6 tak narocne na
existenci novejsi verze teto knihovny?
Nevylucuju ze slo o nejaky problem na tom konkretnim pocitaci (nejaky
program tam zatahl spatnou verzi knihovny a prepsal novejsi systemovou), ale
i tak, musela by byt treba z Windows 95 a i ty by meli D6 podporovat, nebo
ne?

Homepage : http://dusek.zde(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

IB:prerusovani SP

[*] Alex Cherednichenko <cherednichenko(zv)wo(tec)cz> - 13.6.2002 10:45:54

Hello, Kalhous!
You wrote:

> [...]
KZ> ostatni. Jakesi "wait" nebo "delay". Ale prave nic takoveho jsem v IB
KZ> nenasel. Znate nekdo nejaky pekny trik jak toho docilit?

Udelaj UDF, ktera vola Sleep().
Tim samym vratis cas pro jini threads, kteri bezi v ramci serveru IB.
Anebo, prejdi na CS.

PS: kdyz pouzivas local connect, tak multithreading pro ruzne konnecty
NEFUNGUJE.

With best regards, Alex Cherednichenko.

Jedna aplikace bezici v gui nebo v konzoli

[*] Garalda <garalda(zv)email(tec)cz> - 13.6.2002 10:57:36

Zdravim vespolek,

momentalne pracuji na jedne aplikaci, ktera se da spoustet jak ve win modu, tak v prikazovem radku. V pripade, ze se spusti bez parametru /console, tak se zobrazi formular a veskere akce probihaji v nem. Pokud se tento parametr zada, jdou vsechny vystupy na konzoli. A tady je prave ten problem. Pokud aplikaci prelozim jako konzolovou, tak se mi pri zobrazeni gui otevre na pozadi dosovske okno, coz nechci. Pokud ji neprelozim jako konzolovou a zadam parametr /console, tak to spadne pri prvnim pokusu neco zapsat na vystup (Writeln('xxx')).
Netusite prosim nekdo jak to vyresit? Nasel jsem sice nejakou proceduru WriteConsole, ale netusim jak ziskat handle te konzoly ze ktere jsem aplikaci spustil. GetConsoleOutputCP mi vraci 0.
Kdyz to prelozim jako nekonzolovou aplikaci, tak zase nevim jak se dostat k tomu dosovskemu oknu na pozadi, abych ho mohl skryt nebo alespon minimalizovat. :(

Diky za kazdou radu
Garalda

Refresh database IB6 v clientskem programu

[*] Sebesta Jan <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 13.6.2002 11:02:37

Zdravim,

lze nejak zajistit aby database poslala clientskemu programu 'zpravu', ze
jiny client provedl zmenu v databazi (delete, insert, update). a client na
tuto 'zpravu' bude reagovat 'refresh' gridu zmenene tabulky.

Nechce se mi delat 'refresh' treba po 15 sec. Tudy cesta nevede.

Dik Jan Sebesta

Jedna aplikace bezici v gui nebo v konzoli

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 13.6.2002 11:13:42

> [...]
dostat k
>tomu dosovskemu oknu na pozadi, abych ho mohl skryt nebo alespon

Prekladat jako GUI aplikaci a konzolu alokovat sam (AllocConsole).

D. Toman

Refresh database IB6 v clientskem programu

[*] Tom� Kup��k����J�����̿ - 13.6.2002 11:31:53

Delal jsem to pomoci triggeru a posilal jsem ebeny a pomoci IBX jsem to
chytal, ale stejne nevim, jestli tudy cesta vede :) Pokud by bylo hodne
klientu, tak by se to furt refreshovalo...

From: "Jakub Dusek" <jdev(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> nenalezeny export VarNot v knihovne oleaut32.dll => je tam spatna verze
> knihovny kterou potrebuje aplikace z D6. Preinstalace IE pomohla. Ovsem

IE 5 a vyssi, popripade DCOM 1.2 apod to vyresi. Puvodne je to totiz spatne v
MS dokumentaci, kde je psano Win98 a vyssi. Jine reseni viz dale.

> konfigurace Win98 s IE4 mi neprijde tak neobvykla nebo zastarala... Mate s
> tim nekdo zkusenosti jak to vyresit? Nebo jsou opravdu D6 tak narocne na

Je to chyba v RTL, unit Variants, blizsi popis mozne opravy je tady:
http://groups.google.com/groups?hl=en&selm=3C744D2D.EE6FD32D%40borland.com

> [...]
> i tak, musela by byt treba z Windows 95 a i ty by meli D6 podporovat, nebo

Ne. Windows 95 nejsou (a nebudou) dale podporovany, pocinaje Delphi 6. Je
mozne, ze vetsina aplikaci na nich bude fungovat (me jde Delphi 6 na Win95 bez
problemu), ale neni to zaruceno.

Petr Vones

Odstraneni nepouzitych knihoven

[*] Ales Bolha <onyx_bolha(zv)iol(tec)cz> - 13.6.2002 16:39:36

Ahoj,
zajimalo by me jak je mozne automaticky odstranit z projektu prilinkovane knihovny, ktere jiz nejsou potreba.
Mam na mysli treba pop pridani a odebrani nejake komponenty. Chtel bych nejakou treba utilitu, ktera
by zkontrolovala zdrojak a vyhazela ty nepouzite, tak aby se zmensil vysledny exe.

Dekuji
Ales Bolha

problem s IB a Novellem

[*] Tom� Janta��������{����Y��̿ - 13.6.2002 16:41:35

Ahoj,

nedavno si jeden nas zakaznik chtel nainstalovat nasi sitovou aplikaci
pracujici s InterBase 6. Pri pokusu o navazani spojen s IB serverem nastaly
potize. Kdyz pocitac neni prihlasen do novellu pak vse funguje. Bohuzel
neznam novell a tak prosim o radu, nemate nekdo nejake zkusenosti s
pristupem na IB pod novelem?

ps. na prilozenou adresu jsem vystavil ukazku chyb:

http://www.volny(tec)cz/tomasnusle/ChybyNovell1.htm

Tomas Janta�
PaPouch elektronika

www.papouch.com

Ako na maily (Synapse, JCL ...)

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 13.6.2002 16:46:32

ked to tu tak sledujem, zda sa mi, ze vacsina ludi (ktory pisu) ani nevie,
co to vlastne je open source.

> Potvrzujes presne ma slova. Open Source reseni s jejich rozmanitosti
> jsou vhodna pro proprietalni reseni, kdy tvoris system pro konkretni
> pocitace s konkretnim nainstalovanym softem. Ale pokud mas delat

Open Source alebo Free Software vobec neznamena, ze musi byt nejake
rozmanite riesenie.
OpenSource je pre zakaznika urcite lepsie, ako "ClosedSource" riesenie o tom
hadam nikto nepochybuje.
A to, ze existuje vela OpenSource projektov, ktore maju "specificke
poziadavky", neznamena, ze OpenSource projekty potrebuju specificke
poziadavky.

Inak sa mi zda, ze vacsina OS softwaru je omnoho prisposobivejsia a bezi na
omnoho viac platformach ako closedsource.

Delphi 6 Professional - funkce VarNot z oleaut32.d

[*] Ales Radikovsky <radik(zv)allstar(tec)cz> - 13.6.2002 16:46:35

> [...]

Je
>mozne, ze vetsina aplikaci na nich bude fungovat (me jde Delphi 6 na

Jako extremne debilni mi ale pripada, ze to prestalo jit az po druhem
updatu (pred nim snad nefungovaly jen PC s W95 a po nem uz ani s W98) a
je to cele asi kvuli jedne jedine funkci.... Mam v D6 program, ktery je
pro "(ne)normalni" domaci uzivatele pocitacu a vysvetlovat jim, ze so
maji nainstalovat DCOM, kdyz nevi co to je a vubec to nepotrebujou je
fakt vesele.... A ze jich bylo fakt dost.....

Kazdopadne pro bezbalickove aplikace je podle me nejsnazsi si opravit
zdrojaky Delphi.

Ales

algoritmy pro t��d�n�

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 13.6.2002 16:55:26

From: "bleak" <bleak(zv)atlas(tec)cz>

> jo, to se mi dost libi, ale nen� tam zdrojak.
> Ted uz potrebuju jen algoritmus pro Quick Sort,
> ale mus� b�t nerekurzivni...

Pokud nemas nejakou zakladni ucebnici programovani
(napr. od Wirtha), tak nech treba google vyhledat
napr. jen v ceskem jazyce *Quick sort pascal*
a uvidis, co vsechno najdes, treba hned tady
http://www.fw(tec)cz/ANCHOR/pascal/index.htm

HTH, pf

Odstraneni nepouzitych knihoven

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 13.6.2002 17:10:21

> [...]
> a odebrani nejake komponenty. Chtel bych nejakou
> treba utilitu, ktera by zkontrolovala zdrojak a
> vyhazela ty nepouzite, tak aby se zmensil

Pokial viem, linker nepouzity kod automaticky vypusti, takze do vysledneho
exe sa nedostane (snad okrem initialization a finalization sekcii).

Ako na maily (Synapse, JCL ...)

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 13.6.2002 17:24:04

> [...]
>
> Inak sa mi zda, ze vacsina OS softwaru je omnoho
> prisposobivejsia a bezi na
> omnoho viac platformach ako closedsource.

A k cemu je vyhodne pro koncoveho uzivatele Open Source?

Me napadaji nasledujici veci:

1) Bude si delat upravy, pripadne vyuzije toho, ze nekdo treti mu muze
delat upravy. Pak ale vznika vicero vicemene podobnych ale v necem
ruznych (proc jinak bych delal upravy) verzi tehoz programu. Viz
Interbase a Firebird, StarOffice a OpenOffice a dalsi ...

2) Muze se poucit z toho jak se ktere veci delaji. To je dobre pro
programatora, ale pro koncoveho uzivatele to podle me nema vyznam (k
cemu bude ucetnimu vedet jak se dela ucetnictvi, k cemu je architektovi
vedet jak se dela CAD apod. - jina situace je u knihoven, ktere chce
pouzit programator).

3) Nemusi platit za licence - ale to je u kazdeho projektu bud jen
prechodne, nebo to tem vyvojarum nakonec zaplati nejak jinak (treba tak
ze zamestnava lidi, kteri misto aby delali svou praci, tak delaji v
pracovni dobe opensource), ale z neceho ti autori musi zit - pokud je
neplati stat na univerzitach.

jine vyhody "open source" me nenapadaji.

Podle me dulezitejsi nez "open source" je otevreny software, ktery
zpristupnuje rozhrani, pres ktera lze rozsirovat jeho moznosti, ci
naopak jej vyuzit k rozsireni jineho programu - viz odesilani emailu z
programu, vytvareni dokumentu ve Wordu a podobne.

A co se tyce multiplatformosti, tak tam souhlasim s Petr Vonesem, ze
portace jsou za cenu vzniku straslivych paskvilu, ktere sice bezi, ale
vubec neodpovidaji zvyklostem dane platformy, hlavne pokud se jedna o
GUI aplikace (ale i takovy Apache strasne dlouho nebyl ve tvaru NT
Service) - fakt se mi nesnazte tvrdit, ze treba GIMP pro windows se
chova jako normalni windows aplikace, kdyz i takovou normalni vec jako
menu si dela sam a tedy je to pomalejsi a ma to odlisne chovani od
normalnich oken (ostatne podobne problemy maji GNOME aplikace pod KDE
:-)).

Pokud si tak matne vzpominam, tak slusne portace ma Adobe (mohu soudit
podle aplikaci pod Windows - druhe platforme) a ten pokud vim neni
OpenSource (a taky portaci asi nedela podminenym prekladem). A vlastne
taky Microsoft - Word, Excel a podobne vznikly take na Macovi, ne?

Honza +

p.s. Take delam nektere projekty, za ktere nic nemam. Ale pak se take
netrapim tim, ze kdyz neni cas, tak na nich nedelam - a mam proste
pocit, ze tohle se stava kazdemu free projektu.

ADO bug : Post & trigger

[*] bardon <bardon(zv)akord-soft(tec)cz> - 13.6.2002 17:37:51

A treba lepsi SET NOCOUNT ON na zacatku kazdeho triggeru a SET NOCOUNT OFF
na konci?

> [...]

U nas jsme to udelali jinak a taky to funguje. Na zacatek trigeru jsme dali

print "Ahoj triger xxxxx" a taky to funguje. Prisli jsme na to uplne

Reboot shuttdown

[*] Sommer Pavel <PSommer(zv)cpoj(tec)cz> - 13.6.2002 18:09:24

> [...]
cas hladat to v strarych datach konferencie. Prosim > ak to niekto ma
len tak po ruke nech mi to posle, ale len v tom pripade ze to bude

procedure ShutDownWindows(aFlags: cardinal);
const SE_SHUTDOWN_NAME = 'SeShutDownPrivilege';
var hToken: THandle;
tkp: TTokenPrivileges;
tkpo: TTokenPrivileges;
zero: dword;
begin
zero:= 0;
if not OpenProcessToken(GetCurrentProcess(),
Token_Adjust_privileges or Token_Query, hToken) then exit;
if not LookupPrivilegeValue(nil, SE_SHUTDOWN_NAME,
tkp.Privileges[0].Luid) then exit;

tkp.PrivilegeCount:= 1;
tkp.Privileges[0].Attributes:= SE_PRIVILEGE_ENABLED;
AdjustTokenPrivileges(hToken, False, tkp, SizeOf(TTokenPrivileges),
tkpo, zero);
if boolean(GetLastError()) then exit
else ExitWindowsEx(aFlags, 0);
//aFlags muze byt EWX_LOGOFF, EWX_POWEROFF atd. (podivej se do MSDN
-> ExitWindowsEx
end;

PaS.

CPU SerNum

[*] Sommer Pavel <PSommer(zv)cpoj(tec)cz> - 13.6.2002 18:13:59

> [...]
> vyuzit aj to.
> Nechcem generovat nahodne cislo a zapisovat ho do registrov.

Zkus si z JEDI (http://www.delphi-jedi.org/) stahnout JCL, unit
JclSysInfo.
Je tam trida TCpuInfo. Tam by si to mohl najit.

PaS.

Ako na maily (Synapse, JCL ...)

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 13.6.2002 18:15:42

On 13 Jun 2002 at 17:24, Jan Krizek wrote:

> A k cemu je vyhodne pro koncoveho uzivatele Open Source?
>
> Me napadaji nasledujici veci:
>
> [...]
>
> jine vyhody "open source" me nenapadaji.

Pokud da zakaznik za program dost penez a ziska s tim i zdrojaky, ma
urcitou jistotu, ze kdyz dodavatel zkolabuje, ze bude moct provozovat
system dal, nebo aspon bude moct zajistit hladky prevod dat do jineho
produktu, protoze se bude moct podivat, jak jsou data ulozena a jak
se s nimi ma zachazet.

[*] Tom Tom <xtom546(zv)seznam(tec)cz> - 13.6.2002 18:18:49

Ahoj,
asi pul roku mame v provozu InterBase 6.0.1 SuperServer SS na SuSe
linux 7.2, klienti
jsou W95/98, aplikace je napsana v Delphi 5.0. Behem teto doby jsem
nemeli prakticke problemy s chodem serveru. Server se na noc vypina.
Posledni mesic se stava (tak 2-3x za tyden), ze nektery klient zacne
hlasit conversion error from string "cislo od 1 do 8", kde se ovsem
nejedna o chybnou konverzi napr. pri rucnim zadavani, ale problem je
nekde jinde. Cast aplikace stale bezi korektne, ale tato vec se
rozleze i po ostatnich klientech a to co normalne funguje konci
temito matoucima hlaskama. Nepomuze ani restart klienta, musime
restartovat server, pote to bezi bezvadne. Z velke casti se toto
stava do 20 min. po zapnuti serveru, ale uz jsme zaznamenali tuto
chybu i mnohem pozdeji.
Log soubor serveru obsahuje tyto chyby:
read errno = 104
Bad client socket, send () returned ... dal uz si to nevzpominam,
proste ze klient spadl.
Mate nekdo podobne zkusenosti? Ja jsem v diskuzi nasel, bohuzel bez
odpovedi. Taky jsem narazil na netu, ze pomuze IB server dat na
W2000, kde se tyto chyby nevyskytuji.
Diky za n�.

Reklama:
Mapy Prahy, Brna a Cech najdete na http://www.mapy(tec)cz

algoritmy pro t��d�n�

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 13.6.2002 19:03:42

nejsem az tak moc pozadu - pochopitelne jsem na guglu hledal (quick sort
algoritm), vypadlo mi plno odkazu na popis Quick Sort, vsechno krome jednoho
to ale resi rekurzi (nechci rekurzi). Ten co tridil nerekurzivne pouziva
prikazy jako PUSH, POP, TOP(?) viz nize, ma Delphi nejake prikazy pro praci
se zasobniky? Nebo musim ty instrukce vytvorit?

Procedure NonRecQuickSort(L,R:integer);
var i,j:integer;
begin {NonRecQuickSort}
SInit(S);
Push(S,L);
Push(S,R);
while not Sempty(S) do begin
Top(S,R);Pop(S);
Top(S,L); Pop(S);
while L (j-L)then begin
Push(S,i);
Push(S,R);
R:=j;
end else begin
Push(S,L);
Push(S,j);
L:=i;
end; {else}
end; {while}
end; {while}
end; {NonRecQuickSort}

> [...]
> (napr. od Wirtha), tak nech treba google vyhledat
> napr. jen v ceskem jazyce *Quick sort pascal*
> a uvidis, co vsechno najdes, treba hned tady

DNS zaznam MX

[*] Michal <suky(zv)atlas(tec)cz> - 13.6.2002 19:24:13

Dobr� den,

poradite mi jak mam pomoci Synapse, nebo Indy zjistit MX zaznam dane
domeny?

suky(zv)atlas(tec)cz

Delphi a resources

[*] Benjamin <benxp(zv)atlas(tec)cz> - 13.6.2002 19:33:50

Naprosto souhlasim,
Dej si tam Win2k nebo XP. Mozna ze s XP by to behalo rychleji nez 2k,
protoze ta tvoje sestava je fakt delo. WinXP byly optimalizovany pro PIV.
Navic NT systemy asi nejak nepouzivaji zadne systemove prostredky a dokazi
tak spustit mnohem narocnejsi aplikace.

Benjamin

Jedinecne spusteni aplikace

[*] Benjamin <benxp(zv)atlas(tec)cz> - 13.6.2002 19:33:46

U nazdilene slozky jde nastavit pocet uzivatelu, ktery maji k dane slozce
pristup (Zkus to omezit na 1). Nevim, jestli to jde na WinNT, ale ve Win2k
jo.

Benjamin

CPU SerNum

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 13.6.2002 20:03:33

A co takto MAC adresa sietovej karty. Seriove cislo CPU sa da zakazat v
niektorych BIOSoch.

Robo

> [...]
> vyuzit aj to.
> Nechcem generovat nahodne cislo a zapisovat ho do registrov.

[*] Alex Cherednichenko <cherednichenko(zv)wo(tec)cz> - 13.6.2002 20:13:59

Hello, Tom�!
You wrote:

T�> nedavno si jeden nas zakaznik chtel nainstalovat nasi sitovou aplikaci
T�> pracujici s InterBase 6. Pri pokusu o navazani spojen s IB serverem
T�> nastaly potize. Kdyz pocitac neni prihlasen do novellu pak vse funguje.
T�> Bohuzel neznam novell a tak prosim o radu, nemate nekdo nejake
T�> zkusenosti s pristupem na IB pod novelem?

Verze Novellu ?
Protokol?
Jak mas nakonfigurovany DNS a soubor "hosts" (ne lmhosts)
na klijentovi ?

With best regards, Alex Cherednichenko. E-mail: cherednichenko(zv)wo(tec)cz

Zmena datumu v PC

[*] Jan Neuzil <neuzil.jan(zv)post(tec)cz> - 13.6.2002 20:28:31

Treba takhle:
lpsystemtime: tsystemtime;
begin
lpsystemtime.wYear := Calendar1.Year;
lpsystemtime.wMonth := Calendar1.Month;
lpsystemtime.wDay := Calendar1.Day;
lpsystemtime.wDayOfWeek:=4;
lpsystemtime.wHour:= .Hour-2;
lpsystemtime.wMinute:=komponentaprocas.Minute;
lpsystemtime.wSecond:=komponentaprocas.Second;
lpsystemtime.wMilliseconds:=1;
setsystemtime(lpsystemtime);

> jak muzu s programu (D5) zmenit systemovy
> datum a cas ?
>
> Dik Jan Sebesta

----
Bez Financ� se p�i koupi
nemovitosti neobejdete
http://reality.finance(tec)cz

ListView a cik-cak soubory

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 13.6.2002 21:44:16

Zdravim,

potreboval bych v TListView zobrazit seznam nekolika souboru (dokumentu),
ktere muzou byt "rozhazene" po disku, nikoliv v jednom adresari. Seznam
souboru mam v databazi.
Dokazu udelat zobrazovani a-la explorer, ale vzdy pouze soubory v jedne
slozce a na tohle, co potrebuju, nejak nemam myslenky, jak to udelat.
Nema nekdo nejaky sikovny priklad nebo odkaz ?

CPU SerNum

[*] Vito <vito(zv)centrum(tec)cz> - 13.6.2002 21:58:18

A na tu MAC adresu mam ist ako? Ako ju dostanem?
Wawi

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 13.6.2002 22:18:03

Nejako ze enum network card ci ako neviem presne len viem isto ze 2 sietove
karty nemozu mat rovnaku MAC. Takze ked si povedal ze kazdy stoj bude v
sieti cize automatika bude mat sietovu kartu tak ma to hned napadlo. Inac
posielam Ti zdrojak v C prepac nemam cas ho prepisat do Pascalu dufam ze je
cely. skopiroval som ho z dat konferencie:

#include
#include
#include
#include
#include

typedef struct _ASTAT_
{
ADAPTER_STATUS adapt;
NAME_BUFFER NameBuff [30];
}ASTAT, * PASTAT;

ASTAT Adapter;

void main (void)

{
NCB Ncb;
UCHAR uRetCode;
char NetName[50];

memset( &Ncb, 0, sizeof(Ncb) );
Ncb.ncb_command = NCBRESET;
Ncb.ncb_lana_num = 0;

uRetCode = Netbios( &Ncb );
printf( "The NCBRESET return code is: 0x%x \n", uRetCode );

memset( &Ncb, 0, sizeof (Ncb) );
Ncb.ncb_command = NCBASTAT;
Ncb.ncb_lana_num = 0;

strcpy( Ncb.ncb_callname, "* " );
Ncb.ncb_buffer = (char *) &Adapter;

Ncb.ncb_length = sizeof(Adapter);

uRetCode = Netbios( &Ncb );
printf( "The NCBASTAT return code is: 0x%x \n", uRetCode );
if ( uRetCode == 0 )
{
printf( "The Ethernet Number is: %02x%02x%02x%02x%02x%02x\n",
Adapter.adapt.adapter_address[0],
Adapter.adapt.adapter_address[1],
Adapter.adapt.adapter_address[2],
Adapter.adapt.adapter_address[3],
Adapter.adapt.adapter_address[4],

Adapter.adapt.adapter_address[5] );

ROBO

CAW
----

A na tu MAC adresu mam ist ako? Ako ju dostanem?
Wawi

Stazeni souboru z netu (prez dial-up nebo proxy)

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 13.6.2002 22:26:34

ahoj,

http://www.rtfm.be/fpiette/indexuk.htm

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Zapl�k

potreboval bych %subj%. na automatickou aktualizaci sw. Vsichni tady basni o
komponente od F.Pietteho, ale nemuzu ji nikde najit, ani neznam jeji nazev.
Nenajde se nejaka dobra duse, ktera by mi sdelila kde se da stahnout nebo
rovnou poslala na muj majl. Nebo pokud vite o necem vhodnejsim tak sem s
tim. Podobnych komp. jsem nasel spoustu, ale nefunguji tak jak by se mi
libilo(dial-up-pripojit,stahnout,odpojit ; proxy-pripojit,stahnout).

Ako na maily (Synapse, JCL ...)

[*] Michal Bilcik <tou(zv)host.sk> - 13.6.2002 22:33:42

Nazdar,

13.6.2002(18:15), si napisal/a:

> On 13 Jun 2002 at 17:24, Jan Krizek wrote:

> A k cemu je vyhodne pro koncoveho uzivatele Open Source?
>
> Me napadaji nasledujici veci:
>
> [...]
>
> jine vyhody "open source" me nenapadaji.

dobra analyza preco pouzivat open source software (podopreta cislami):
http://www.spoxdesign.com/web/overview/technology/proc_oss.html

--
S pozdravom,
Michal Bilcik (tou(zv)host.sk)

Delphi a resources

[*] Benjamin <benxp(zv)atlas(tec)cz> - 13.6.2002 22:50:02

Prominte, ale neda mi to,
opravdu mas 255 MB Ram?
128 + 64 + 32 + 16 + 8 + 4 + 2 + 1 MegaBytove moduly?
:-)
Benjamin

Nastavenie casu pre system

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 14.6.2002 00:49:38

Ahojte!

Da sa nejakym magickym sposobom nastavit kodom administratorske pravo len
pre dany proces ktory prave spustim v systeme? Ide mi prave o to ze
potrebujem nastavit datum a cas aj ked je prihlaseny iny uzivatel ako
administrator.

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 14.6.2002 07:10:54

To vypada spise jako ze spadnul z nejakeho duvodu IB proces, ktery sebou vzal i ostatni klienty ( coz je u SS normalni). Zkuste pouzit napr. FireBird SS posledni verzi misto IB SS a nebo verzi classic.

[...]

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 14.6.2002 08:16:59

Ahoj,

> Da sa nejakym magickym sposobom nastavit kodom administratorske pravo
> len pre dany proces ktory prave spustim v systeme?
*****Pokud da, ma MS hodne velky problem.

Slavek

> Robo
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

Nastavenie casu pre system

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 14.6.2002 08:26:33

> administratorske pravo
> *****Pokud da, ma MS hodne velky problem.

No da, ale musis znat login a heslo administratora.

Honza +

Delphi a resources II.

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 14.6.2002 08:26:54

A kdyz uz jsme u toho, naprosta vetsina mych aplikaci je spoustena na Win98 u dopredu neznamych klientu. Pri behu dochazi sem tam k nedostatku zdroju (neotevre se okno, neprobehne OnCreate formu, nenactou se tabulky do pameti atp., zalezi taky co je soubezne spusteno, zda-li outlook nebo autocad nebo nejaka on-line aplikace).

Ptam se, jakym zpusobem dokazu v bezici aplikaci detekovat ze doslo ke kratkodobemu nedostatku zdroju (ke kteremu muze dojit napriklad pri generovani nahledu WMF v QR) ??

NTicka dokazou provest realokaci handlu (ale stalo se mi to jen jednou, kdyz klient natahnul omylem 200 MB soubor do pameti), ale 98cky ohlasi chybu nebo nic. Chytat exception EOutOfMemory nebo EOutOfResources nestaci, z vlastni zkusenosti vim, ze tato vyjimka je obvykle vyvolana ve VCL, nic se nehlasi, jen se neco neprovede a do aplikace se to uz nedostane. A kdyz jo, tak to cestuje po zasobniku a pri ukonceni programu to zahlasi nejakou i osklivou chybu. S timhle problemem bojuju u monolitickych aplikaci uz leta :-( .

Klientum, kteri maji 98 davam k instalaci program MaxMem (ktery umoznuje "ocistit" handle od balastu) a pripadne programek pro nastaven� cache ale problem to neresi.

Co hlava, to jiny uhel pohledu, jiny nazor, jine podminky a nemuzu klienta smahem odsoudit kdyz ma Win98 na PII/200MHz/64MB RAM a predpoklada ze moje aplikace pobezi on-line s nekolika jeho... A rada "kupte si lepsi pocitac s 2K/XP" neni pruchodna a uz si ode mne nikdy zadnou aplikaci neporidi :( .

From: "bleak" <bleak(zv)atlas(tec)cz>

> [...]

(napr. od Wirtha), tak nech treba google vyhledat
napr. jen v ceskem jazyce *Quick sort pascal*
a uvidis, co vsechno najdes, treba hned tady

Ja osobne povazuji za nejlepsi algoritmus Heap Sort. Ten ma casovou
slozitost n*log n, kde n je delka vstupu. Ostatni, pokud nejsou nejakou
variantou Heap Sortu, maji casovou slozitost horsi. Quick Sort ma
heuristickou casovou slozitost sice take n*log n, ale muze u nevhodne
setrideneho seznamu dosahnout i casove slozitosti n^2. U Quick Sortu je
jeste navic problem s rekurzi (tento problem se projevi u rozsahlych
seznamu). Pokud mate zajem o Algoritmus, tak Vam ho mohu poslat na Vasi
adresu. Uz jsem to jednou programoval v Delphi.

S pozdravem Petr Kucer.

HTH, pf

Nastaveni Firebird na Linuxu

[*] <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 14.6.2002 11:35:17

Ahoj,

nechal jsem nainstalovat FB na Suse. Balicek rpm se nainstaloval a byl po
instalaci automaticky smazan. Vzhledem k tomu, ze ja nikdy s Linuxem
nepracoval, nebyl jsem schopen poradit, jak zjistit, ze FBServer jede. Mam
proto par dotazu:
1. Jak zjistit, ze je FB nainstalovan? (znamy mi radil hledat ve slozce
etc/services gdb soubory)

2. Pripojim se k serveru zvenku tak, ze necham registrovat napr. v IBConsoli
server s IP adresou Linux serveru ?

3. Pokud delam create database, musi byt slozka cesty z linuxu pristupna pro
uzivatele z masiny, ze ktere instaluji nebo pouze opisu "linux konvenci" cesty
?

Pokud mate nekdo dokument, kde jsou popsany veskere informace o instalaci a
pripojeni, tak mi prosim poslete odkaz.

S podravem

Ludek Paral

Parser na parametry programu

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 14.6.2002 11:49:16

Zkus ParamCount, ParamStr eventuelne FindCmdLineSwitch.

> Nevite nekdo, jestli neexistuje nejaky parser na parametry predane
> programu v prikazove radce? Neco jako getopt v C.

Stazeni souboru z netu !

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 14.6.2002 12:07:07

Zkus mrknout na komponentu HTTPGet (free)

(pripadne mohu zaslat )

Milan

Milan P. Skalsk�, software consultant
OKsystem s.r.o.
Na Pankr�ci 125, 140 21, Praha 4
http://www.oksystem(tec)cz
Skalsky(zv)oksystem(tec)cz, +42 02/44021133

From: "David Mens�k" <mensikd(zv)seznam(tec)cz>
Subject: Re: Tisk z Wordu

> Ne, empiricky mam zmereno, ze rychlost je stejna jak pri visible, tak pri
> non-visible :(

Nevim jak u Wordu, ale u Excelu se to zrychli hodne pri non - visible, asi
zalezi na operacich ktere provadis.

> Jo, to je presne to, na co jsem se ptal - zna nekdo popis struktury DOC
> souboru? Rtf nemuzu pouzit (zadani...).

Taky jsem mel driv tehle plan (opet u Excelu), ale Microsoft ma ty zrejme
neslozitejsi a nejnepruhlednejsi a nejmin dokumentovany struktury souboru na
svete, cili jsem to vzdal :) Jinak link na www.wotsit.org uz tu probehl...

[...]

Tisk z Wordu

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 14.6.2002 14:09:45

> Jo zkousel, rychlost je stejna...(empiricky zmereno)...

Hmmm... to bys musel mit opravdu hodne rychlou grafiku.

> vetsi slozitosti?
> No, pastuju a nahrazuju.

Jestli delas replace vice ruznejch znacek v dokument, pak se mi
osvedcilo spis jiny postup - mam znacky typu [21] a ty nahrazuji podle
toho cisla v zavorce. A je dost rozdilny, kdyz si to zjednodusis a
zavolas

Replace ( '[1]', 'xxx' )
Replace ( '[2]', 'yyy' )

a nebo nejdriv najdu levou zavorku, pak pravou, zjistim co je tam za
cislo mezi nima a podle toho dosadim - to je mnohem rychlejsi.

Honza +

Tisk z Wordu

[*] David Mens�k <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 14.6.2002 14:47:49

> [...]
> neslozitejsi a nejnepruhlednejsi a nejmin dokumentovany struktury souboru

Jo, diky vsem za ten link, uz jsem se na zbezne koukl, ale pres binarku to
asi nepujde :( (nic slozitejsiho snad ani nejde vymyslet).

Ozon

Stazeni souboru z netu !

[*] Filip Kinsky <xkinf01(zv)vse(tec)cz> - 14.6.2002 14:49:49

Ahoj,
ja na stahovani pouzivam free komponentu TgfglLiteWeightDownLoader.
Pouziva nastaveni IE, takze s proxy ani dial-up nejsou problemy a
navic je strasne jednoducha na obsluhu - nastavis URL,
TargetDirectory, spustis a je to...

Filip

------------------------------
> [...]
Z> Podotykam, ze potrebuji funkci, ktera bude fungovat jak pres dial-up tak
Z> pres proxi. Free komponenta by se hodila.

Ako na maily (Synapse, JCL ...)

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 14.6.2002 14:55:00

From: "Petr Ku�era" <pkucera(zv)vri(tec)cz>
> [...]
Heap
> Sort, ktery bude mit navic lepsi casovou slozitost.

Banner - Animovany obrazek

[*] Vit Jurasek <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 14.6.2002 22:53:21

Ale co se bude dit, kdyz na pocitaci nebude Explorer (napriklad ty nove
planovane verze win xp, kde je mozne IE odstranit)?

Nejsem si jisty, ale nepodporuje animace treba format PNG?
Existuje i nejake jine reseni nez import ActiveX?

> no ja jsem to vyresil v Sms GateKeeperu zobrazenim ActiveX prvku Internet
> Exploreru (TWebBrowser)... Nic vhodnejsiho nez GIF asi nesezenes

Pomala StoredProcedure

[*] MJsoft <delphi(zv)mjsoft(tec)cz> - 15.6.2002 00:03:05

Ahoj,

mam na Interbase udelanou procedure ve ktere se provadi nekolik FOR SELECT
z ruznych tabulek. Potom v jine procedure volam SELECT pres tu prvni
proceduru. Vsechno je OK, ale ten select potrebuji setridit a to trva hrozne
dlouho, protoze nejsou pouzity indexi. Nevite nekdo jak by to slo zrychlit?

Diky predem

Jin

Banner - Animovany obrazek

[*] Michal Bilcik <tou(zv)host.sk> - 15.6.2002 10:26:45

Nazdar,

15.6.2002(13:34), si napisal/a:

> [...]
> pouzit za format, aby to bylo maly pro stahovani po internetu a dala se
> vyuzivat jednoducha animace. Napadnul me animovany gif, ale ten ma asi

Myslim ze som teraz niekde cital ze tej firme co ma prava na Gif prave
patent vyprsal a uz neplati...neviete o tom nieco viac ?

--
S pozdravom,
Michal Bilcik (tou(zv)host.sk)

OT: Ako na maily (Synapse, JCL ...)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.6.2002 11:46:10

Puvodni zprava, kterou napsal Jiri Kratochvil dne 12 Jun 2002:

> Tohle je naprosta demagogie. Kazdy ma rad, kdyz najde to, co
> potrebuje zadarmo. Ty snad ne? :-) Ale i tak jsou uzivatele Linuxu

Ne, ja ne. Opravdu ne. Ja nechci pouzivat zadny software zadarmo,
prestoze nejaky pouzivam. Bohuzel nejde zaplatit. Rad bych si napriklad
zaplatil za ICQ, aby mi necpalo reklamni bannery. Rad bych si zaplatil za
Pegasus Mail, Mercury a par dalsich free programku, ktere pouzivam.

Tady je dobre si uvedomit, ze nic neni zadarmo. Kazda sranda neco stoji,
i kdyz to na prvni pohled nemusis videt. V prvni rade nekdo musi zaplatit
vyvoj. To je jedno, ze to nejsi ty, tak je to nekdo jiny, treba i
vyvojar. Ale zadarmo se to nevyvinulo. Dale support, ten taky neni
zadarmo. Pak opravy, udrzba, nove verze, to take neni zadarmo. Pokud to
plati skupina nejakych dobrovolniku vyvojaru, pak se na to take mohou
casem vybodnout. To je jedno, ze muzes mit zdrojaky, pokud jsou
dostatecne obsahle a slozite, tak se v nich take nemusis vyznat.

Je dulezite si uvedomit, ze nic neni zadarmo. Ani v software ani v tehle
zemi. Viz zdravotnictvi zadarmo, skolne zadarmo.

> Ja bych byl rad, kdyby mou aplikaci pouzivalo 10 mil lidi...

Pak zacni vyvijet pro uzivatele Microsoftu a Internet Exploreru, jinak je
nenazenes ani nahodou.

> Tak a ted mi rekni-kdo ma vic odborniku OpenSource komunita nebo
> Microsoft ??

Ja nevim, protoze neznam zadnou OpenSource komunitu.

Banner - Animovany obrazek

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 15.6.2002 11:51:15

> Ale co se bude dit, kdyz na pocitaci nebude Explorer (napriklad ty nove
> planovane verze win xp, kde je mozne IE odstranit)?

IE GUI treba odstranis, ale pochybuju ze by se odstranilo i jadro na
zobrazeni stranek, protoze to je prolezle v systemu, pouziva se vsude, treba
v html napovede, takze to tam podle me bude porad. Pokud pouzijes
TWebBrowser_V1 tak ti to bude chodit i na IE 3.0, cili uzivatelu kterym to
nepujde spustit bude miziva cast.

> Nejsem si jisty, ale nepodporuje animace treba format PNG?
> Existuje i nejake jine reseni nez import ActiveX?
> Diky

Zase ten samy pripad, v PNG ti inzerent banner nedoda, doda bud GIF nebo
flash, cili budes muset konvertovat, a v pripade flashe bude uplne v haji. A
kvuli tzv. "bannerove slepote" spoustu firem uz preslo na flash, protoze jim
dava mnohem vetsi moznosti jak na banner upozornit.

Ja jsem se taky umisteni ActiveX prvku IE bal, ale za celou dobu (pres rok)
jsem s timto u uzivatelu nemel zadne problemy, a ze jich je uz pekna kopa :)
Jinak, na podobne tema tu probehla rozsahla brutalni debata v threadu "OT:
Ako na maily (Synapse, JCL ...)", muj zaver z ni je ten ze pokud nechces
psat multiplatformni aplikaci tak muzes IE pouzit s klidem :)

[...]

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 15.6.2002 11:53:40

procedure jmeno_jakekoliv_procedury (Sender: TObject);
begin
Label1.Caption := TButton (Sender).Name;

From: "Kub��ek Daniel" <kube(zv)atlas(tec)cz>
Subject: Jak lze zjistit meno komponenty, kterou vytvorim za behu ponoci
Tcomponent.create

[...]

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.6.2002 11:54:24

> treba

> Ze by me nechali kouknout :)

No tak se tam jdi zeptat.

> Asi ano - a vis co je nejhorsi? Ze sis koupil aplikaci, ktera obsahuje 60
> tisic chyb a ani jsi na to nedostal slevu :)

Co kdyz ta sleva uz je zakalkulovana v koncove cene aplikace? Co kdyby
jinak produkt stal jednou tolik? Ale ja ani zadnou slevu nechci, protoze
me se zadna z tech 60 tisic chyb neprojevuje, me Windows nepadaji, jede
to jako vino. Jsem spokojeny. A mel jsem moznost svobodne volby, mohl
jsem si koupit MS-DOS 6.22 nebo treba neco jineho...

> Napr. takovy qmail je produkt, o nehoz autor vyhrasil, ze tomu kdo najde
> jakoukoliv chybu v jeho produktu da nejakou fin. odmenu. No a od roku 1997
> nebyla vyplacena (viz http://cr.yp.to/qmail/guarantee.html )

Kdyby delal operacni system obsahly jako Windows, tak by nic nevyhlasil.

> Jak rikam - ne kazdy sw musi mit zakonite 60chyb pri uvedeni ostre verze
> :))

To je pravda. Pocet chyb totiz zalezi na velikosti software. V kazdem
software jsou chyby, to je nesporne. A cim je aplikace vetsi, tim je tam
tech chyb vice. Windows jsou natolik rozsahle, ze tam tech chyb musi byt
daleko nejvic nez ve vsech ostatnich programech. Je take dulezite si
uvedomit, co to vubec bylo za chyby tech 60 tisic chyb - to byly chyby,
ktere se pri beznem pouziti moc nevyskytnou...

OT: Ako na maily (Synapse, JCL ...)

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 15.6.2002 12:00:02

No proste vynasobeno a dle meho odhadu, v dobe kdy by byl program odladen a
ve stabilni verzi by ti denne prichazelo pres 2 000 mailu s dotazama, v dobe
kdy by v programu byl nejaky viditelny bug takovych 13 000, cili by sis k
tomu mel poridit jeste tiskove oddeleni :)

> [...]
Sms GateKeeper

> Pak zacni vyvijet pro uzivatele Microsoftu a Internet Exploreru, jinak je

OT: Ako na maily (Synapse, JCL ...)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.6.2002 13:11:09

Puvodni zprava, kterou napsal Ludek ZITA dne 12 Jun 2002:

> Samozrejme je mnohem mnohem bezpecnejsi nez kdyz se o ni vi !!!

To je vec nazoru. Pro me je mnohem prijatelnejsi situace, kdy budu vedet
o bezpecnostni dire, byt ji nebudu moci sam hned opravit, nez situace,
kdy se mi tu hackeri prochazeji systemem, aniz o tom mam tuseni.

> Ano ma to logiku, protoze pokud se o dire vi hned se najdou minimalne
> desitky lidi, kteri ji chteji treba jen tak vyzkouset nebo ci hure primo
> zneuzit (ono je to mimochodem casto jedno).

Ja porad nechapu jednu vec, uz ponekolikate zadam, abyste me nekdo
nakopnul a vysvetlil. Bavime se o Internet Exploreru. Je uplne jedno,
kolik lidi bude na svych strankach zkouset nebo zneuzivat nejake
bezpecnostni diry Exploreru, kdyz tam nechodim. Ja chodim na bezne WWW
stranky a ne k nejakym pochybnym hackerum ci na sex-stranky a ja nevim,
kam jeste. Ze by Microsoft nebo Borland nebo treba Google nebo Seznam
nebo banka nebo podobne weby obsahovaly nejake cunarny, to snad neni moc
pravdepodobne... Pokud se bavime o mail klientu, pak jsem jasne hovoril o
tom, ze kazdy normalne myslici uzivatel pocitace pouziva antivirovy
program, ktery podobna napadeni znemozni. Dale existuji ruzne ochranne
systemy na ochranu proti utokum zvenci i zevnitr site (Personal
Firewally) i na ochranu soukromi (Privacy systemy) apod.

> Ono vubec, kdyby lide byli moudri a vice dali na obsah, nez na to jak kde
> co blika, stacilo by si posilat holy text nebo maximalne neco jako RTF a
> byl by svaty klid.

Za to ja v teto konferenci bojuju uz hodne dlouho a stale sem chodi HTML
maily, diakritika apod.

> Pokd se nad tim zamyslim, tak nejhorsi ze vseho je UZIVATEL. Pokud
> vyeliminuji uzivatele tak vetsina pocitacu bude opravdu bezpecna ::))

Ano, souhlasim, to je presne receno. Lidsky element je vzdy nejvetsi
problem.

Mimochodem jsem nekde cetl, ze vetsina uspesnych utoku je beztak vedena
zevnitr site ci organizace.

TDBF a zavirani souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.6.2002 13:37:10

Puvodni zprava, kterou napsal Petr Palicka dne 12 Jun 2002:

> pouzivam TDBF verze 5neco s D6 prof.
> vsecko funguje relativne dobre az do
> okamziku, kdy potrebuji do urciteho
> DBF pristupovat z jine aplikace. nestaci
> soubor proste zavrit, je nutne uplne
> ukoncit prvni aplikaci, jinak zustava
> soubor blokovan (otevren?).

Co takhle kouknout do archivu konference? Na tohle jsem tu uz odpovidal,
takze prikladam reseni. Mimochodem, to jsou presne ty OpenSource
projekty, idealni priklad. Posledni vypusteny kod je v roce 2001. Jsou
tam chyby, viz tato chyba. Oficialni oprava zadna. Reakce na tohle zadna.
Autor nema cas. Takze si to kazdy opravuje sam, pripadne si to opravit
neumi a tak zjistuje a zjistuje...

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Date sent: Thu, 27 Sep 2001 13:13:30 +0200
Subject: Re: Pouziti komponenty TDBF

Puvodni zprava, kterou napsal Michal Janu dne 27 Sep 2001,:

> 2. Komponenta zapise na disk pouze hlavicku DBF souboru,
> a file zustava Access Denied dokud neskoncim
> Application. Ja si chtel kodovani zapsat sam, ale
> bohuzel je drzen.

V te komponente je chyba, ze neni uvolnen handle souboru
pri Close. Otevri si soubor DBF.PAS a najdi tuto metodu:

procedure TDbf.InternalClose; {override virtual abstract from TDataset}

A tam misto tohohle:

_DbfFile:=nil;

Napis tohle:

DbfDefaultDatabase.CloseDbf(_DbfFile);

A zacne to spravne uvolnovat handle.

kolik chtit za www stranky

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 15.6.2002 17:04:41

> [...]
> horentni sumy jako jiste firmy. Bude v tom i nejaka ostatni prace (sem tam

Pripada mi to hodne malo, ale zalezi taky na tom kolik stravis na projektu
casu. Internetovy obchod neni staticky stranka cili by tomu mela odpovidat i
cena.

> 2) Co vsechno chtit na serveru? Bude to na Web4U (Linux). Chci tam PHP,
> MySQL, maily, 50MB prostoru, FTP pristup, SSI. Nezapomel jsem na neco
> duleziteho?

To zrejme bude vsechno pro funkcni webovou aplikaci.

> 3) Jakym zpusobem psat stranky v rustine?

Staci nastavit kodovou stranku v hlavicce html:

S fonty si uz pak browser nejak poradi.

[...]

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 15.6.2002 17:11:54

> [...]

> horentni sumy jako jiste firmy. Bude v tom i nejaka ostatni prace (sem tam

Osobne si myslim, ze za slusne napsany obchod C/S psany na zakazku (resp. od
nuly) vcetne nalozeni, zaskoleni a jeste foceni cehosi kdesi je 5000,- malo.
Pokud je rozhodujici cena, zkusil bych jiz pripravene obchody za nejake
pausaly, ktere bych si prosel a domluvil si cenu za implementaci (nalozeni a
zaskoleni). Jenom v pripade, ze zakaznik chce neco specialniho (treba prime
online napojeni na IS nebo tak neco) tak bych to programoval a cena by sla
urcite do desitek tisic (vcetne zkusebniho provozu by to taky trvalo par
mesicu).
Ja osobne bych vsadil na Linux, Firebird, JDBC, Javu, Apache, SSL, UNICODE a
server bych chtel jen pro sebe.
Jeste bych dodal, ze jestli v te aplikaci bude behat 50 nebo 50000 druhu
zbozi je vcelku jedno.

> 2) Co vsechno chtit na serveru? Bude to na Web4U (Linux). Chci tam PHP,
> MySQL, maily, 50MB prostoru, FTP pristup, SSI. Nezapomel jsem na neco
> duleziteho?

a) MySQL nema transakce (respektive nektere verze je maji za jistych
podminek), takze pro obchod bych nad tim vahal
b) FTP neni bezpecny pro pristup kamkoliv, je nachylny na prozrazeni hesla,
zejmena pokud se nehlasis ze site serveru.
c) SSI ma byt SSL? Pokud ano, tak zalezi na tom, jak se dohodnes s majitelem
serveru, ale pokud budes chtit
neco jako https://www.zdenek_stepanek_obchod(tec)cz tak Te to bude stat par
tisic certifikacni autorite a navic dalsi penize providerovi za instalaci a
zajisteni. A zarizeni neni uplne trivialni (overene vypisy firmy, platby do
zahranici, podpisy jednatelu, overovaci telefonaty atd.)

> 3) Jakym zpusobem psat stranky v rustine?

Pouzij UNICODE a muzes uzit i cinstinu

Leos

cteni adres kolem 300H

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 15.6.2002 17:14:06

Zdravim

Pred mesicem tady probihala diskuze o pripojeni LCD displeje na LPT port.
Jelikoz jsou I/O porty taktez reprezentovany adresou v pameti, lze na to
IMHO pouzit stejny postup. Sezen si komponentu SmallPort (hledej v archivu
konference), ta umi pristupovat na lpt port pod NT i pod 9x. Melo by stacit
zmenit adresu a melo by to fungovat.

Pak jeste existuje program (zdrojaky v C), do ktereho nastavis pametove
prostory a on ti je zpristupni tak, aby sly i pod NT cist pomoci rutin z 9x,
ale to se tveho problemu nejspis netyka.

Muzu se zeptat, k cemu to potrebujes? Tam jsou tusim ulozene informace o
HDD.

> [...]
> pameti /konkretne 0300H - 0320H/. je nejaka komponenta ktera to umoznuje
> nebo jak se to udelat???? vim, ze ve VB to de.

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 15.6.2002 17:17:09

Zdavim

K uvedenemu kodu mam jednu otazku. Jak vyresit, kdyz se Caption formu
neustale meni? (je v nem jmeno souboru)

> var Hwnd: THandle;
> begin
> Hwnd:= FindWindow('TForm1', 'One Copy'); //TForm1 = classname; 'One
> Copy'=form Caption
> if Hwnd = 0 then
> begin
> Application.Initialize;
> Application.CreateForm(TForm1, Form1);
> Application.Run;
> end;

OT: Ako na maily (Synapse, JCL ...)

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 15.6.2002 17:25:33

> [...]
> tech chyb vice. Windows jsou natolik rozsahle, ze tam tech chyb musi byt
> daleko nejvic nez ve vsech ostatnich programech.

1. nemusi
2. urcite to nie je nejaka funkcia y=kx alebo y=ax2 + bx + c.
teda "A cim je aplikace vetsi, tim je tam tech chyb vice" neplati !

OT: Ako na maily (Synapse, JCL ...)

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 15.6.2002 17:29:18

> [...]
> kam jeste. Ze by Microsoft nebo Borland nebo treba Google nebo Seznam
> nebo banka nebo podobne weby obsahovaly nejake cunarny, to snad neni moc

no, ale bug v Explorery spojeny s bugom v IISku moze byt dost nebezpecny aj
pre teba, ak chodis hoci len na microsoft.com, ...
(virus napadajuci IISkove servery a pridavajuci do kazdej stranky nejaky
pekny kod)

a ked uz chodis na google, tak niekedy mozes kliknut na nejaky link a nie je
treba ani dieru v IISku. alebo si davas vopred preverit linku policajtom ???

OT: Ako na maily (Synapse, JCL ...)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 15.6.2002 17:55:38

Puvodni zprava, kterou napsal Ondrej Krsko dne 15 Jun 2002:

> 1. nemusi
> 2. urcite to nie je nejaka funkcia y=kx alebo y=ax2 + bx + c.
> teda "A cim je aplikace vetsi, tim je tam tech chyb vice" neplati !

To bys ovsem poprel vsechny zakonitosti, nejen statisticke. Proste nemas
pravdu, cim je cokoliv vetsiho, tim je tam vice chyb a vetsi
pravdepodobnost poruchy - a to se nevztahuje jen na software, ale na
cokoliv jineho v zivote.

Jedinecne spusteni aplikace

[*] Jan Neuzil <neuzil.jan(zv)post(tec)cz> - 15.6.2002 18:55:35

Neni spatna komponenta TinfMutex na adrese
http://www.informatics.no/subindex.htm
kter� problem taky resi
Honza

> Zdavim

> [...]

OT: Ako na maily (Synapse, JCL ...)

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 15.6.2002 20:39:34

> [...]
> pravdu, cim je cokoliv vetsiho, tim je tam vice chyb a vetsi
> pravdepodobnost poruchy - a to se nevztahuje jen na software, ale na

Omyl - veta by mala zniet "... je vacsia pravdepodobnost, ze tam bude viac
chyb..." ale "..je viac chyb.." nemusi byt pravda :-)

Roman

SQL dotaz - Paradox

[*] Miroslav Dolecek <dolecek(zv)informatics.muni(tec)cz> - 15.6.2002 21:02:58

Zdravim!

dotaz: mam tabulku v paradoxu(pristupuji pres BDE), ktera obsahuje
sloupecek s datumem a sloupecek s cislem. Potrebuji provest dotaz,
ktery mi vrati soucet vsech cisel v kazdem mesici v danem roce.
Zkousel jsem:

select sum(cisla) from table group by extract(month from datum);
tohle nejde - pise to nepovoleny vyraz za group by

take

select extract(month from datum) as mesic,sum(cisla) from table group
by mesic;
to taky nejde - pise to neznamy sloupec mesic

Funkce month() jako je tusim v Oracle zde neni implemetovana.

Pokud vite jak to, pak se rad poucim. Dik

Mirek Dolecek