Jedinecne spusteni aplikace

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 15.6.2002 22:06:03

Ahoj

proste namiesto Caption pouzijes nil.

Robo

> Zdavim
>
> K uvedenemu kodu mam jednu otazku. Jak vyresit, kdyz se Caption formu
> neustale meni? (je v nem jmeno souboru)
>
> Diky
> Zdenek

OnFilterRecord

[*] Milan Fabik <kinekus(zv)nextra.sk> - 15.6.2002 23:38:03

Mam velmi malu databazu. Pristupujem k nej cez BDE. Uzivatelsky ju filtrujem v OnFilterRecord.
Otazka na vsetkych, kto mi vie poradit je :

Ako docielit , aby pri druhom, tretom a dalsom volani OnFilterRecord sa to vykonalo stale nad celou tabulkou.

Dovod : Pri prvom volani OnFilterRecord sa filtruje cela tabulka. Ale pri dalsich volaniach OnFilterRecord sa fitruje uz iba nad predchadzajucim vyberom.

Aby sa filter opakovane vykonaval nad celou tabulkou riesil som to takto :

tabulka.Active:=FALSE;
tabulkaActive:=TRUE;
tabulka.Filtered:=True;

Ale toto je dost tvrdy postup. Odpojit sa, pripojit sa a potom volat OnFilterRecord.

Ak to riesim

tabulka.Filtered:=False;
tabulka.Filtered:=True;

Tak to sposobuje, spominane nezjaduce ohranicovanie a zmensovanie tabulky.

Dakujem Fabik

OnFilterRecord

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 16.6.2002 01:44:42

Table.refresh

[...]

Jak lze zjistit meno komponenty, kterou vytvorim z

[*] Kub��ek Daniel <kubefra(zv)atlas(tec)cz> - 16.6.2002 10:33:43

Dobry den.
Dekuji za odpoved. Chci se jeste zeptat jak lze zjistit jmeno stejneho
butonu kdyz mam u nej prirazen popupmenu a z toho popupmenu odkazuji na
proceduru.
x[i].popupmenu:=popupmenu1; {V popupmenu mam polozku jmeno, ktera vyvola
messagebox do ktereho chci umistit jmeno buttonu.}
Posledni otazka. Jakou knihu nebo web doporucujete o delphi.

Dekuji Kubicek Daniel

> [...]
> Tcomponent.create
>

> Vytvoril jsem si pole buttonu za behu aplikace pomoci
>
> var x:array[0..5] of tbutton;
> i:integer;
> begin
> for i:= 0 to 5 do begin
> x[i]:=tbutton.create(self);
> x[i].Parent:=self;
> x[i].left:=x[i].width*i;
> x[i].name:='x'+inttostr(i);
> x[i].onclick:=jmeno_jakekoliv_procedury
> end;
>
> Potrebuji ale pouzit proceduru onclick, ve ktere se mi do labelu zapise
> jmeno buttonu, ktery jsem konkretne stiskl. Dekuji

kolik chtit za www stranky

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 16.6.2002 15:32:40

Zdravim

> Osobne si myslim, ze za slusne napsany obchod C/S psany na zakazku (resp.
> od nuly) vcetne nalozeni, zaskoleni a jeste foceni cehosi kdesi je 5000,-
> malo. Pokud je rozhodujici cena, zkusil bych jiz pripravene obchody za
> nejake pausaly, ktere bych si prosel a domluvil si cenu za implementaci
> (nalozeni a zaskoleni).
To jsem zakaznikovy navrhoval, nechce.

> Jenom v pripade, ze zakaznik chce neco specialniho (treba prime
> online napojeni na IS nebo tak neco) tak bych to programoval a cena by sla
> urcite do desitek tisic (vcetne zkusebniho provozu by to taky trvalo par
> mesicu).
> Ja osobne bych vsadil na Linux, Firebird, JDBC, Javu, Apache, SSL, UNICODE
> a server bych chtel jen pro sebe. Jeste bych dodal, ze jestli v te
aplikaci bude
> behat 50 nebo 50000 druhu zbozi je vcelku jedno.

Ono to bude mix statickych stranek se skripty. Jednotlive vyrobky v
adresarich i s fotkama. Hned na zacatku jsem se zakaznika zeptal, jaky bude
objem prodaneho zbozi. Kdyby to mel byt system ala Aukce(tec)cz nebo Vltava,
taky bych to nevzal. Jelikoz to budou male objemy, skripty na strankach
budou generovat emaily, ktere se budou rozesilat dale. Na techto statickych
strankach bude odkaz "pridat do kosiku", tim se pozadavek ulozi do databaze.
Na strace "zaplatit kosik" se databaze precte a vygenerujou se emaily apod.

> a) MySQL nema transakce (respektive nektere verze je maji za jistych
> podminek), takze pro obchod bych nad tim vahal
Nemam tuseni, co jsou transakce. Nemam ani moc velke tuseni o databazich.
Jedine co jsem zatim videl, je cteni textu z MySQL podle aktualniho data.
Myslim, ze MySQL bude stacit az az.

> b) FTP neni bezpecny pro pristup kamkoliv, je nachylny na prozrazeni
> hesla, zejmena pokud se nehlasis ze site serveru.
A jak mam teda updatovat soubory na servru? Pres webove rozhrani??? FTP jsem
tam napsal proto, aby mi neprichazeli odpovedi, ze jsem zapomel na FTP.

> c) SSI ma byt SSL? Pokud ano, tak zalezi na tom, jak se dohodnes s
> majitelem serveru, ale pokud budes chtit neco jako
> https://www.zdenek_stepanek_obchod(tec)cz tak Te to bude stat par
> tisic certifikacni autorite a navic dalsi penize providerovi za instalaci
> a zajisteni. A zarizeni neni uplne trivialni (overene vypisy firmy, platby
> do zahranici, podpisy jednatelu, overovaci telefonaty atd.)
Nema byt. Autentifikace uzivatelu bude delana externe. Male obchody od
jednorazovych nakupujicich budou vicemene anonymni, pouze potvrene pres
email. Bude moznost (nad urcitou castku za zbozi povinnost) byt
profesionalnim nakupujicim (system ala Aukce(tec)cz), ti budou mit jednak slevy
a taky pisemnou smlouvu s prodejcem.

Zdenek

Paradox

[*] Miroslav Dolecek <dolecek(zv)informatics.muni(tec)cz> - 16.6.2002 17:35:40

Zkusil jsem

select sum(cislo) from table group by (extract(month from datum));

a pise to Capability not supported, takze mi to nejde :-(

Dik za tip

Mira

> Pouze se mi nechce v��it, �e by to nefungovalo. Month implementov�n ur�it� je. Pou��v�m nap�.

> select * from table where (extract(month from Datum)

> Nechyb� ti jen z�vorka p�ed extract? Honza

> Verze: 6.0.371 / Virov� b�ze: 206 - datum vyd�n�: 13.6.2002

tabulka svatku

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 16.6.2002 20:50:52

Zdravim

Schanim tabulku datum-svatek(=jmeno). Nechce se mi to prepisovat z
kalendare. Mate nekdo? Prosim na soukromy mail.

V nejlepsim pripade kus kodu, ktery mi vrati jmeno dnesniho oslavence,
nemusi to byt pro urcity datum, pouze dnes.

OT: Ako na maily (Synapse, JCL ...)

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 16.6.2002 21:31:30

From: "Zdenek Stepanek" <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
databaze.
> Na strace "zaplatit kosik" se databaze precte a vygenerujou se emaily

Ahoj.
Nepredstavuj si to nejak jednoduse. Za 5000 to napises jen pokud jsi genius
a pri platu tak 50 kc/hod pokud to ma fungovat.
IMHO z hlediska programovani je to do urciteho objemu transakci (radove do
desetitisice pageview denne) uplne jedno . Zvlast kdyz to pobezi na hostingu
a nemusis se starat o kapacitu linky.
Mrkni na http://www.tvav(tec)cz , http://www.axl.sales(tec)cz/online;
http://www.netcom(tec)cz ; http://www.noell(tec)cz/eshop a dalsi odkazy najdes na
www.sales(tec)cz
Tam poznas, ze vim o cem mluvim a pokud si nechces delat z ust vetrnik, tak
na cenu 5000 zapomen a nebo to bude vice mene freeware.

Kdyz uz mluvim o freeware ukaz zakaznikovi http://www.sales(tec)cz/prodejna/ .
To jsem psal jeste kdyz se mi o dostupnosti technologii jako je MySQL, PHP
jeste nezdalo. Je to cele JavaScript, je to zadarmo a ty akorat musis z jeho
databaze vygenerovat staticke stranky podle te sablony (napises v Delphi) a
poslat na server (FTP). Nakonec bud napises php script na preposlani
paramatru mailem, nebo to jde dopsat i do html v JavaScriptu. Pokud by sis s
poslednim nevedel rady pomuzu.
S timhle se mozna s odrenyma usima do te sumy vejdes.> > > 2) Co vsechno chtit na serveru? Bude to na Web4U (Linux). Chci tam
> [...]
> Jedine co jsem zatim videl, je cteni textu z MySQL podle aktualniho data.

To uplne, MySQL je pro tyhle veci jak usita, a transakce v tomto pripade
nepoterbujes.> > c) SSI ma byt SSL? Pokud ano, tak zalezi na tom, jak se dohodnes s
> [...]
> email. Bude moznost (nad urcitou castku za zbozi povinnost) byt
> profesionalnim nakupujicim (system ala Aukce(tec)cz), ti budou mit jednak

Serverovy certifikat u Thawte vyjde cca na 6000 kc / 2 roky.

Douf�m, �e odchoz� zpr�va neobsahuje viry.

OnFilterRecord

[*] Milan Fabik <kinekus(zv)nextra.sk> - 16.6.2002 23:08:11

Tak toto mi vobec nefunguje. Pred riadok

table.Filtered:=True

som dal

table.refresh,

ale tvari sa to rovnako.

> [...]
> tabulka.Filtered:=True;
>
> Tak to sposobuje, spominane nezjaduce ohranicovanie a zmensovanie tabulky.

kolik chtit za www stranky

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 16.6.2002 23:12:27

Puvodni zprava, kterou napsal Leos Urban dne 15 Jun 2002:

> c) SSI ma byt SSL?

SSI neni SSL.

OT: Ako na maily (Synapse, JCL ...)

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.6.2002 00:00:25

Puvodni zprava, kterou napsal Ludek ZITA dne 16 Jun 2002:

> [...]
> normalniho pruzkumnika a nahled vyvola spusteni vseho co na te strance je,
> takze klidne muzes browsit Mozilou nebo jen na osvedcenych strankach a

Jak nahled? Jak v ramci prilohy v Pegasu? No to bych musel tedy prijmout
nebezpecny mail, antivirovy program by ho musel propustit pri scannovani
prichozi posty, pak bych musel tu ulohu ulozit na disk, pak bych se musel
jit explorerem na tu prilohu podivat, musel bych to spustit, antivirus by
to musel podruhe propustit... a ja bych asi musel byt blazen :-)

> To asi nemyslis vazne ? Nejprve musi virus napadnout pomerne znacny pocet
> lidi, nez na neho budou moci AV programy reagovat. Kde beres jistotu, ze
> nebudes zrovna ten prvni a nedostane se TI nic na disk ?

Minimalne ciste empiricky. Byla by to opravdu velka nahoda, ze bych
zrovna ja byl prvni a zaroven mel takovou smulu, ze bych nemyslel v tu
chvili na nic jineho a spustil to. Moznosti automatickeho spusteni moc
neni, bud skript nebo IFRAME ci ActiveX, Java applety apod. IFRAME se mi
filtruje uz na serveru, skripty se blokuji antivirakem, ActiveX jsou
zakazane atd. Bez problemu mohu vyloucit, ze se mi virus sam spusti. Pak
uz je tu jen ten lidsky faktor, ze bych neodolal pokuseni a spustil si
nejaky prilozeny program nebo podobnou vec. Jsem abstinent, takze pod
vlivem alkoholu nebyvam. Takze by se mi to mohlo stat pouze v pripade, ze
jsem treba v nejakem afektu, treba tesne po volbach, no ale to uz ted
bylo, takze az zase az za 4 roky...

> Dale existuji ruzne ochranne
>
> Pouziji frazi "NIC NENI DOKONALE" :)

Ano, to souhlasim. Proto musis byt stale ve strehu. Uz jsem o tom psal,
ze bezpecnost je vzdy kompromis a zalezi na tom, jake ti hrozi nebezpeci,
kolik mas penez, jake jsi ochoten nest riziko, jake mohou byt nasledky
apod. Narozdil od laiku, ja bych poznal hned, ze jsem byl infikovan
virem, kdyby se to eventuelne stalo, takze bych mohl ihned zacit
likvidovat skody a tim padem by nebyly velike.

Ja jsem se jednou v zivote nakazil virem a byla to ciste moje vlastni
blbost. Prestoze se setkavam s viry velmi casto, ostatne to posledni
dobou kazdy z nas, fakt jen jednou a svou vlastni rukou. Stalo se mi to
tak, ze jsem obdrzel jednoho z tech znamych I LOVE YOU hajzliku, ktereho
jsem samozrejme znal. Prislo mi to normalne do Pegasus Mailu a ja jsem v
te dobe nemel antivirak, protoze jsem byl nespokojeny s AVG, tak jsem ho
smazal, a novy jsem si jeste nekoupil. No a situace byla takova, ze jsem
prave byl v nejakem afektu, byl jsem vzteklej, uz nevim presne na co,
nejaky zakaznik me dozral, ale totalne. A v tu chvili prisel mail od
kamarada a v nem obrazek a ja jsem se tak koukal na ten seznam souboru v
priloze a byl tam .JPG a ja jsem na to dvakrat klikl... jenze jak jsem
byl v tom afektu slepej, tak jsem nevidel, ze je to .JPG.PIF nebo tak
neco, protoze ono to bylo v tom okenku (kdo zna Pegasus Mail, tak vi, o
cem mluvim) jakoby skoro za rohem... No a ted si predstav, ze jsem
dvojklikl a mezi prvnim a druhym kliknutim jsem to uvidel, ze pripona
pokracuje dal, ale nez ta informace prosla mozkem, uz to kliklo
podruhe... v dalsich dvou sekundach jsem sahl po vypinaci a vypnul
pocitac... no a pak jsem ho uz v klidu vykopal rucne. Nic mi nepodelal,
asi 5 nepotrebnych obrazku vymazal, to je vse. Proste zkuseny clovek, i
kdyz v ten moment udela peknou bejkarnu, si to rychle uvedomi a dokaze
nasledky odstranit. I kdyby mi to treba v ten moment naformatovalo disk,
tragedie by to nebyla, samozrejme mam zalohy tak caste, o kolik dat jsem
ochoten v pripade problemu prijit.

OT: Ako na maily (Synapse, JCL ...)

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 17.6.2002 00:49:45

Od: "Jan Krizek" <krizek(zv)vitasw(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 17. �ervna 2002 6:53
P�edm�t: RE: Algoritmus pro ceske razeni

[...]

Nastaveni Firebird na Linuxu

[*] Pitko_Miroslav(zv)teko.sk - 17.6.2002 07:42:46

> 2) zkontroluj v /etc/hosts, zda tam mas (zalezi na poradi):
> 127.0.0.1 localhost localhost.localdomain

Po instalacii Mandrake Linuxu je v /etc/hosts:
127.0.0.1 localhost.localdomain localhost

Co je spravne a preco?

Algoritmus pro ceske razeni

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 17.6.2002 07:45:34

Netusim presne mezi kterymi chces vybirat, ale obecne lze rozdelit
tridici algoritmy na dva druhy - ty ktere vyuzivaji porovnani dvou prvku
a ostatni.

Ty prvni se nemuzou dostat pod slozitost n*log(n) porovnani a zde je
zakopan pes pro trideni treba textu - zatimco porovnat dve cisla
(omezena nejakou velikosti, tedy napr. Integer) a rict, ktere z nich je
vetsi je zalezitost rychla a konstantni, tak u dvou retezcu tomu tak uz
neni. Proto pri trideni retezcu (ale i treba hodne dlouhych cisel) se
pouziva mnou zmineny bucketsort (doufam, ze ten nazev pisu dobre). Jeho
funkce lze popsat nasledujicim zpusobem (ukazu na textu):

Mas konecny pocet poli (pro kazdy znak jednu) a do nich rozradis texty
podle posledniho (nejmene vyznamneho) znaku. Pak ty pole seradis za sebe
a v tomto poradi provedes znovu rozrazeni podle predposledniho znaku a
tak dale. Dulezite je neprohazovat poradi vkladanych retezcu.

Takze az na rezii na spojeni seznamu (ktere ale muze byt jenom myslene,
staci jen spravne prochazet ty pole z predchoziho kola) odpovida
slozitost precteni vstupu, protoze vzdy prectes jeden znak a podle toho
indexujes pole kam pripojujes ten retezec.

Honza +

> [...]
> Pole je naprosto nesetridene. (Nelze tedy vyuzit vyhody
> algoritmu, ktere jsou rychle pokud dostanou predsortovana data)

algoritmy pro t��d�n�

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 17.6.2002 07:49:50

From: "bleak" <bleak(zv)atlas(tec)cz>

> algoritm), vypadlo mi plno odkazu na popis Quick
> Sort, vsechno krome jednoho
> to ale resi rekurzi (nechci rekurzi).

Tomu neverim - ostatne zde je dukaz - a stale v ceskem jazyce ;-), ze
existuje jeste nejmene jeden popis nerekurzivniho algoritmu Quick Sort pro
Pascal:

http://gama.fsv.cvut(tec)cz/~soukup/vyuka/k153pg10/rok2000/semestr/vysledky/radi
m_balik/

Delphi ma zakladni implementaci tridy TStack.

Pomala StoredProcedure

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 17.6.2002 08:30:08

> mam na Interbase udelanou procedure ve ktere se provadi nekolik FOR
> SELECT
> z ruznych tabulek. Potom v jine procedure volam SELECT pres tu prvni
> proceduru. Vsechno je OK, ale ten select potrebuji setridit a to trva
> hrozne dlouho, protoze nejsou pouzity indexi. Nevite nekdo jak by to
> slo zrychlit?

Ahoj,

IB pri order by casto nepouziva index, ale sortovani v souboru. Navic, aby to setridilo
vysledek ulozene procedury, musi ta procedura nejprve vratit vsechna data.

Bez zmeny prace s procedurou muze mozna pomoci ramdisk pro docasne soubory.
Pokud by to nebylo rozumne, nezbyva, nez k problemu pristoupit jinak. Napr. tridit uz
v for selectu, pokud to jde, nebo nejprve selectovat jen primarni klice, ty setridit a
pak k nim teprve dotahovat zbytek zaznamu... to musis posoudit sam.

David Lebeda

Algoritmus pro ceske razeni

[*] Josef A. Cerny <delphi(zv)atlascon(tec)cz> - 17.6.2002 08:54:54

Jenze sa(s carkou)m < sama.

Josef Cerny

>A ............. 1
>A(s carkou) ... 2
>B ............. 3
>C ............. 4
>C(s hackem).... 5

Algoritmus pro ceske razeni

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 17.6.2002 08:59:58

Doporucuji cist cele maily! Zarazeni dlouhych pismenek se musi resit
dvema pruchody, jak jsem popsal nize

kolik chtit za www stranky

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 17.6.2002 09:02:23

No tak za 5t .... hmmm .... to je tak na par stranek v HTML a mozna nejaky
JS .... ale urcite ne databazova aplikace. Takove veci se pohybuji v jinych
dimenzich (>20t)

OnFilterRecord

[*] Ing. Pavel Spisar <pajastudio(zv)wo(tec)cz> - 17.6.2002 09:11:38

Ja to musim resit tak, ze nejprve databazi zavru a nasledne otevru.
Jiny zpusob mi nekalikanasobne nefungoval (D3).
priklad:
TData.Close;
TData.Open;
TData.Filtered:=True;
S pozdravem Pavel
> Tak toto mi vobec nefunguje. Pred riadok
>
> table.Filtered:=True
>
> som dal
>
> table.refresh,
>
> ale tvari sa to rovnako.

Vyvolani Hintu

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 17.6.2002 09:16:28

Napriklad v RxLib je class obalujici THintWindow. Tez, ale komfortneji je to v knihovne RALib (tam je primo i execute pro vyvolani hintu na urcitem miste a ne pres OnHint).
Jaro B.

-----Original Messages-----

Podivej se na TApplication.OnHint.
Napis si vlastni ovladani a muzes si delat co potrebujes.
Priklad je v napovede
ing. Jan Fiala
13.6.2002 Rumcajs:
> Servus vsem,
> nevite nekdo jak u jednotlivych komponent vyvolat hint okno nezavisle na
> pozici kurzoru?
> Rumcajs

OnFilterRecord

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 17.6.2002 09:19:49

Refresh daj vzy ked das filtrovanie aylebo ho vypnes teda vzdy za
Filtered:=True (False)
> Tak toto mi vobec nefunguje. Pred riadok
>
> table.Filtered:=True
>
> som dal
>
> table.refresh,
>
> ale tvari sa to rovnako.

data: Pointer

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 17.6.2002 09:24:55

Ahojte!

Mam doraz. Mam komponentu TComboBox a potrebujem ku nej pripojit (ulozit)
pointer na nejake data (konkretne sa jedna o pripojenie dalsieho StringListu
cize chcem urobit take nieco ako ComboBox ale ako dvojrozmerne pole cize
data v nom a este jedno pole ktore bude spojene indexom s tym prvy) ktore
uzko suvisia s datami v ComboListe. Napr. TComboExItem.Data ma property data
typu Pointer a normalny ComboBox to nema ako taketo nieco urobim pri
normalnom TComboBoxe alebo ak sa to neda co to vlastne ten TComboExItem je
da sa to pouzit ako aj normalny ComboBox?

OT: sledovani regisrtu ve windows

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 17.6.2002 09:28:37

www.sysinternal.com, aplikace RegMon

Sebesta Jan wrote:

> Zdravim,
>
> existuje nejaky program, ktery mi bude mapovat praci se systemovym
> registrem?
>
> Idealni vysledek:
> aplikace(proces) AAA read BBB;
> aplikace(proces) CCC write DDD;
>
> Dik za typ. Jan Sebesta

Karel Kral, vyvojar IT / IT developer

Skoleni Delphi zamerene na datarinu

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 17.6.2002 09:30:24

Zkus www.haes(tec)cz

LUKES V�clav wrote:

> Ahoj,
>
> nevite prosim nekdo o skoleni Delphi zamerene na datarinu ???
>
> Vasek

Karel Kral, vyvojar IT / IT developer

OT: pokladny a LCD displeje

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 17.6.2002 09:37:09

Omlouvam se za OT, potreboval bych poradit s nasledujicim: aplikace, kterou vyvijim (skladove
hospodarstvi, velkoobchodni prodej, databaze IB, prostredi Win) dosud spokojene beha na klasickych
pocitacich. Zakaznik si nyni vymyslel, ze otevre maloobchodni prodejnu, a tam chce mit dve
pokladny s pripojenymi laserovymi cteckami carovych kodu.

Muzete prosim nekdo na zaklade svych dobrych zkusenosti (provoznich i programatorskych) nejake
pokladny, ctecky ci LCD panely doporucit? Jsou ony pokladny plnohodnotnymi pocitaci, na ktere se
daji nainstalovat Win 95/98 a provozovat na nich aplikaci v grafickem modu, byt tedy prizpusobenou
pro 9" monitory?

Nektere ctecky dokazaly simulovat klavesnicovy vstup - funguje tohle spolehlive i pod Win? Nejsou
nejake necekane obstrukce v tom, jestli je klavesnice pripojena pres "velky" nebo PS/2 konektor?

Diky, pekny den preje

Karel Rys

Ako na maily (Synapse, JCL ...)

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 17.6.2002 09:46:57

From: "bleak" <bleak(zv)atlas(tec)cz>
> nejsem az tak moc pozadu - pochopitelne jsem na guglu hledal (quick sort
> algoritm), vypadlo mi plno odkazu na popis Quick Sort, vsechno krome jednoho
> to ale resi rekurzi (nechci rekurzi). Ten co tridil nerekurzivne pouziva
> prikazy jako PUSH, POP, TOP(?) viz nize, ma Delphi nejake prikazy pro praci
> se zasobniky? Nebo musim ty instrukce vytvorit?

Unita contnrs.pas, trida TStack, TObjectStack ale nevim jestli ti bude
vykonnostne stacit.

Martin Schayna

Free komponenta na XLS

[*] Martin Kozusky <delphi(zv)novalis.dyndns.org> - 17.6.2002 10:01:44

Ahojte,
nevite nekdo o nejake jednoduche free! komponente, ktera umi cist/zapisovat
XLS soubory? nemusi to umet nic sloziteho. Melo by to pracovat i bez
nainstalovaneho Excelu.

Diky,
Martin Kozusky

kolik chtit za www stranky

[*] Kalus Jozef Ing. <jozef.kalus(zv)spordat.sk> - 17.6.2002 10:01:51

u nas v SK je to (teda u mna) podla poctu hodin (robi sa odhad) a na hodinu
cca od 300 do 500 Sk, ale na to co ides robit by som to dal tak na 400
Sk/hod minimalne,

5000 je v kazdom pripadne malo... podla mojho prepoctu by to bolo cca 10
hodin roboty a to za 10 hodin neurobis (pokial ovsem nepreklopis nieco
existujuce :o) )

joka

Obsah D6 Professional

[*] Karel Krtecek <karel.krtecek(zv)centrum(tec)cz> - 17.6.2002 10:04:39

Dobry den,

chtel bych se optat na obsah D6, baleni Professional.

Obsahuje komponentu TXMLDocument?
Obsahuje XML Data Binding Wizard?
Obashuje TLB editor?

Dekuji za pomoc

Karel Krtecek

--------------------
Chu�ov� inspirace na http://recepty-maggi.centrum(tec)cz

TLookUpComboBox - neplane hodnoty

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 17.6.2002 10:10:20

Muzete mi nekdo poradit, postrcit ?
V aplikaci potrebuji, aby pri prohlizeni byl ItemList u LookUpComboBoxu jiny
nez pri editaci. Presneji potrebuji, aby nektere Items byly vyrazeny, nebot
jiz zastaraly.
Vzhledem k tomu, ze se jedna o upravu jiz existujici aplikace, u ktere autor
pouzil TADOTable vyhradne jako zdroje pro LookUpComboBoxy, pouzil jsem
vlastnost Filter a nastavuji (editace) a shazuji (prohlizeni) filter
(tabulky jsou velmi male, jednotky az desitky zaznamu). Narazil jsem na dva
necekane problemy:

a) pokud je v DataField hodnota, ktera neni ve filtrovanem DataSetu je jeji
popis trvale zobrazen a cel� combo vypada jako by tato hodnota byla OK,
prestoze jiz nepatri do povolene mnoziny. Pri rozklepnuti nejsou stare
hodnoty nabizeny.

b) pokud v prubehu editace vyberu novou hodnotu a potom Editaci ukoncim
Cancel. Je zobrazovan popis nove vyhrane hodnoty, az do pohybu v datasetu.

Problem add a) mi moc nevadi, rekl bych dokonce, ze je zajimavym side
efektem v aplikaci a docela se hodi, ale problem add b) je neprijemny, nebot
na nej uzivatele upozornuji a oznacuji to to chovani za chybu. Nevite nekdo
jak z toho ?

Diky za kazde postrceni Pavel

kolik chtit za www stranky

[*] Marek Eichler <marek.eichler(zv)seznam(tec)cz> - 17.6.2002 10:15:43

> [...]
> horentni sumy jako jiste firmy. Bude v tom i nejaka ostatni prace (sem tam
Za 5000Kc to budes delat v podstate zadarmo :) Podivej se na
http://www.web4u(tec)cz/index.php?Page=DesignCenik a uvidis sam a tak je to
skoro vsude co jsem koukal.
Ceny internetovych obchodu se podle meho nazoru pohybuji v radu desitek
tisic Kc.> 2) Co vsechno chtit na serveru? Bude to na Web4U (Linux). Chci tam PHP,
> MySQL, maily, 50MB prostoru, FTP pristup, SSI. Nezapomel jsem na neco
> duleziteho?
To by melo stacit

S pozdravem marek Eichler

Pointer

normalny ComboBox ma pole Items.Objects.

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)> Ahojte!

> [...]
> normalnom TComboBoxe alebo ak sa to neda co to vlastne ten TComboExItem je
> da sa to pouzit ako aj normalny ComboBox?

kolik chtit za www stranky

[*] Josef A. Cerny <delphi(zv)atlascon(tec)cz> - 17.6.2002 10:16:16

Taky zalezi jestli to dela student vicemene jako brigadu a dostane penize na
ruku bez dokladu, nebo "profesional" s mnohaletymi zkusenostmi zivnostenskym
listem, smlouvou, fakturou.

Jako student bych nejvice ocenil, ze se u toho neco naucim a stacilo by 5
000.
Jako "profesional" bych nejvice ocenil ztratu casu a 20 000 by bylo minimum.

Josef Cerny

Algoritmus pro ceske razeni

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 17.6.2002 10:28:41

Jeste se doplnim:

> Priklad takoveho kodu:
>
> A ............. 1
> A(s carkou) ... 2
> B ............. 3
> C ............. 4
> C(s hackem).... 5
> atd.

Samozrejme zde si poradi definujes jak chces - tedy hlavne zda A = a,
nebo ne a co se znakama mimo abecedu.

> [...]
> (ty prevedes na kratke) a pak jeste A2, kde jsou i dlouha pismena. A
> jakymkoliv tridicim algoritmem provedes setrideni slov A1A2 (tedy

Mlcky jsem predpokladal doplneni vsech slov na stejnou delku - napriklad
tak, ze pokud jsem za jeho koncem beru to tak, ze tam jsou znaky o
hodnote 0.

To prekodovani muzes udelat na zacatku a skutecne si nekde ulozit cely
ten retezec A1A2, nebo vytvorit pouze A2 (tedy s rozliseni carek) a
pomoci tabulky snadno si vypocitas vzdy prvek z retezce A1, nebo (pokud
se vykasles na ch, ktere posune indexy ve slove), tak muzes pocitat
prvky A1 i A2 pomoci prevodni tabulky vzdy az kdyz je potrebujes.

kolik chtit za www stranky

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 17.6.2002 10:34:48

I jako student bych pod 15-20t nesel ..... nejak si neumim predstavit, ze se
s tim jebu treba mesic a dostanu za to "skoro kulove" .... te firme se to
vyplati, protoze nenajdou zadneho jineho "blazna", ktery by jim to udelal
takhle skoro zadarmo (normalni firma by jim to nauctovala tak, ze by se jim
protocili panenky).

> [...]
> 000.
> Jako "profesional" bych nejvice ocenil ztratu casu a 20 000 by bylo

Toolbar a Wrapable

[*] Petr Kuklik <Petr.Kuklik(zv)seznam(tec)cz> - 17.6.2002 10:38:26

DD,
potreboval bych zarovnavat tlacitka na toolbaru podle leve strany.
Co jsem pochopil o wrapable u toolbaru a wrap u toolbuttonu, melo by
to stacit. Jakztakz jsem vysledku dosahl v DesignTime, ale presto je
v RealTime vse standardne a vysledku nemohu dosahnout. nevite nekdo
jak na to?

Ted popisu priklad, kde to chci pouzit, treba vas napadne uplne jine
reseni.

Mam toolbar s nekolika tlacitky, ktery se v aplikaci pouziva velmi
casto. Chtel bych ho udelat dokovatelny. Standardne bude jako
klasicky toolbar, ale uzivatel si ho bude moci vytahnout mimo
formular. To je druha varianta jeho zobrazeni. Jako treti variantu
zobrazeni chci, aby se dal zadokovat do PageControlu, kde by se
toolbuttony zobrazily pod sebou, viz problemek na zacatku mailu.

Reklama:
Seznam Prace - Hledate praci nebo menite zamestnani? http://prace.seznam(tec)cz

pokladny a LCD displeje

[*] Jane�ek Michael <michael.janecek(zv)spar-cr(tec)cz> - 17.6.2002 10:39:53

Zdravim,

Moment�ln� mam na starosti zarizovani jednoho velkoskladu ... s lcd panely ani nicim podobnym ti neporadim - jen s tou cteckou. Prakticky mas k dispozici nekolik zakldnich druhu ... short range, long a extra-long range. Co se pokladen tyce, jednozacne short range (cte cca 20 cm). Potom pouzivame je�t� hybridy (2 laserove diody), ale to uz je ctecka za cca 45.000 Kc. Dobre zkusenosti - jak z CR tak ze skladu v zahanici mame se scannery PSC, u nas je prodava firma DropTop COMPUTERING spol. s r.o.
Co se simulace kl�vesnic tyce: ano, funguje ... jak jinak. A co se PS/2 tyce, existuje prave rozdvojka na ... klavesnice de s cteckou zapojit paralelne.

Michael Janecek

[...]

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] Ludek Finstrle <xfinstrl(zv)informatics.muni(tec)cz> - 17.6.2002 11:48:21

> takze prikladam reseni. Mimochodem, to jsou presne ty OpenSource
> projekty, idealni priklad. Posledni vypusteny kod je v roce 2001. Jsou
> tam chyby, viz tato chyba. Oficialni oprava zadna. Reakce na tohle zadna.
> Autor nema cas. Takze si to kazdy opravuje sam, pripadne si to opravit
> neumi a tak zjistuje a zjistuje...

To asi spatne chapete, jak to ma fungovat OpenSource. Toto neni problem
OpenSource. Problem je v pristupu autora (casteji okoli). Zajimalo by
me, kdo poslal opravene reseni (staci jen rozdil, jak jste to uvedl vy)
primo autorovi. Pri teto oprave (radove minuty) nelze mluvit o nedostatku
casu.
Pripadnym resenim je domluvit se s predchozim autorem o prevzeti
vyvoje. Ale na to je vetsina lidi lina nebo se boji, ze by porusila
EULA - jak je zvykla od komercniho softwaru.

Nemam rad demagogii

Luf

DBGrid a dgRowSelect

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 17.6.2002 11:56:13

Ahoj,

na DBGridu ma nastaveno oznaceni celych radku
(dgRowSelect). Kdyz mam zobrazene sloupce, ktere jsou
videt az po odrolovani vpravo tak po kliknuti do gridu
se nastavi LeftCol opet na prvni. Prochazi-li se v gridu
sipkama tak LeftCol zustane OK.

Lze nejak docilit toho, aby po kliknuti do gridu
zustal LeftCol na puvodni pozici(pred klikem)?

> Env:D5 Pro, IB6, IBX4.52, IBO4 <

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 17.6.2002 12:34:07

Podobne opravy jsem mu posilal asi pred pul rokem.

17.6.2002 Ludek Finstrle:

> [...]
> vyvoje. Ale na to je vetsina lidi lina nebo se boji, ze by porusila
> EULA - jak je zvykla od komercniho softwaru.

Tvorba PDF

[*] Martin Dupal <mdupal(zv)vision(tec)cz> - 17.6.2002 12:41:52

Shodou okolnosti resim podobny problem s exportem ceskych textu do PDF.
Mam zdrojaky i vuli si s tim trochu pohrat. Mohl bys, Romane, poslat jak tedy
do PDF vlozit info o fontu? Diky Martin

> Nepoznam tie Delphi komponenty, ale cestina v PDF je dost problem aj
> profesionalnych (cca. $1000) kniznic. Ide v podstate o to "dobre" do PDFka
> vlozit informacie o fonte. Pokial to Tvoja komponenta nevie tak to tam treba
> dorobit. Mas k tym komponentam zdrojaky?? Pokial ano a trufas si na to, tak
> ti viem povedat co presne tam ma byt.
> Pokial nie odporucam bombardovat tvorcov.
>
> Roman

Databazove komponenty (pro TDataset) s podporou Un

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 17.6.2002 12:45:22

Ahoj,
neznate nekdo nejake databazove komponenty (pro TDataset) (nahrazujici
TDbGrid, TDbText, TDbEdit, TDbMemo atd.) s podporou Unicode?
Potreboval bych cist data z databaze Firebirdu, kodovana v Unicode_FSS pres
IBObjects a pracovat s nimi (zobrazovat, editovat) v Delphi.
Free, share, trial - jakekoliv funkcni pod W9X ci W2000.

algoritmy pro t��d�n�

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 17.6.2002 12:49:47

Ak mas knihu N. Wirth: Algoritmy a struktury udajov,
tak tam je uvedeny QSort aj recurzivne aj nerekurzivne.
Avsak QSort je vyhodne pouzit rekurzivne. Ak nechces pozit
recurziu potom je vyhodnejsi pouzit triedenie haldou.
Tungli J.

Algoritmus pro ceske razeni

[*] Jan Tungli <Jan.Tungli(zv)datapac.sk> - 17.6.2002 12:51:39

Mozes pouzivat lubovolny algoritmus napr. QSort , avsak musis porovant
stringy AnsiCompare - prikazom.
J. Tungli

Algoritmus pro ceske razeni

[*] <ds.soft(zv)atlas(tec)cz> - 17.6.2002 12:55:38

Bucketsort vypada zajimave. Neposlal bys proceduru pro inspiraci ?
Zkousel jsem Quicksort, Insertsort,Selectsort,Bublesort (a mozna i neco dalsiho) a nejlepsi na takoveto ucely se zdal Selectsort
ale od asi 3000 zaznamu to zacinalo byt katastrofalne pomale.

DS-SOFT David Sauer
----- P�vodn� zpr�va -----
Od: "Jan Krizek" <krizek(zv)vitasw(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 17. �ervna 2002 7:45
[...]

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 17.6.2002 13:36:14

Ahoj,

Zde bych se zastal J.Cerneho, jelikoz cena takoveho obchodu nemusi jit hned
do desitek tisic.
Osobne jsem uz asi 8 internetovych obchodu napsal a pokud se jedna o nejaky
vycet polozek do katalogu a moznost pridat tyto vyrobky do objednavky+nejaka
evidence zakazniku, da se to pro zkuseneho skriptare napsat tak za max. za
14dni a to kdyz si vemes "dobry studentsky vydelek" tj. cca 100,-Kc/hod tak
ti vyjde 100*8*14=11200 coz je podle me hodne slusny a adekvatni
"studentsky" cisty vydelek, pokud ses majitel nebo zamestnanec soft firmy
pak je to samozrejme o necem jinem, protoze mas mnohem vyssi naklady.

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Petr

> [...]

> 000.
> Jako "profesional" bych nejvice ocenil ztratu casu a 20 000 by bylo

kolik chtit za www stranky

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 17.6.2002 14:10:24

Ano je mozne to udelat za 14 dni, ale taky musis pocitat s doladenim,
opravami chyb atd .... a to neni prace na hodinu, ale na dny .... vyzkouset
vsechny kombinace atd .... nejlepsi je na tohle posadit za to decka ..... ty
uz prijdou na vsechny chyby.
Podle Vaseho vypoctu je to opravdu minimum, kolik by za to mohl normalne
chtit, jak rikate "student" (a sam vidite, ze je to podstatne vice, nez
zminovanych 5t). Nicmene, takovou praci muze delat nejen zamestnanec nejake
firmy, ktera se tim zabyva, nebo student ..... muzete to take delat mimo
ostatni "povinnosti" ve svem osobnim volnu a potom si troufam rici, ze
nebudete chtit "jen" 100,-/hod.
Zalezi samozrejme take, co vse takovy produkt umi a jak vypada .... muze mit
nepreberne mnozstvi funkci, ale kdyz bude graficky, nebo uzivatelsky
nepritulny, tak ho nikdo nebude chtit .... takze tech 14 dni bych dal mozna
jen na vytvoreni kodu a dalsich nekolik hodin ci dni na tvorbu grafiky a
upravy do nejake prijatelne uzivatelske podoby.

> [...]
> "studentsky" cisty vydelek, pokud ses majitel nebo zamestnanec soft firmy
> pak je to samozrejme o necem jinem, protoze mas mnohem vyssi naklady.

OT: Connection lost to database - IB 6

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 17.6.2002 14:23:49

To jsem take zjistil, ze mi spadne IB.

Ale proc?

V logu jsem se dozvedel pouze to, ze:
ibserver.exe: terminated abnormally (-1)

Bob

From: "Vagner Pavel" <Vagner(zv)ceps(tec)cz>

> [...]
> automaticky pri Form1.Free.
> cus P.

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 17.6.2002 16:34:10

Puvodni zprava, kterou napsal Dalibor Toman dne 17 Jun 2002:

> mi
> OpenSource
>
> ale hazet cely OpenSource na zaklade teto zkusenosti _je_ demagogie.

Mohu zopakovat vetu jeste jednou?

Ale pak mi prosim nebran demonstrovat zde na tomto prikladu, jak _muze_
OpenSource fungovat.

Co je tedy demagogie?

> existuje spousta projektu, ktere skutecne ziji a autor (/autori) maji
> zajem opravovat chyby a take to skutecne delaji.

Stejne jako funguje spousta projektu, ktere neziji a nefunguji.

> nikde neni napsano, ze komerni produkt nemuze vyhnit stejne jako
> nekomercni.

To jsem ani netvrdil. Nebo jo?

CPU SerNum

[*] Robert Kindl <rob(zv)exec(tec)cz> - 17.6.2002 16:38:03

> [...]
> uzivani bez licence, je to VELMI slabe...a v konecnem
> efektu spis obtezujici legalni uzivatele)

MAC adresa je dostatecne unikatni pro ucely jednoznacne identifikace
sitoveho pocitace napr. pro DB ucely,
sitovou komunikaci apod.
Neni totiz proste mozne aby v siti

Ale presto mych si dovolil polemizovat:
1) Ja sam nevim jak na 5-6 kliknuti zmenit MAC adresu sitove karty a nevi to
ani drtiva vetsina ostatnich lidi.
2) Dejme tomu ze jsem si zjistil jak tu MAC adresu nastavit. Ale ted
prozmenu nevim jakou tam mam dat aby mi ten kradeny soft chodil, nebot nevim
jakou MAC adresu mel originalni majitel.
3) Dejme tomu ze jsem si tu MAC adresu zjistil (dosel jsem si k PC
originalniho majitele, precetl jsem si to v readme.nfo atd.) a adresu jsem
nastavil. Ale totez udelal 1 milion dalsich lidi na celem svete z toho 10 u
nas ve firme.

Jiste uznas, ze takovy postup "kradeni SW" je v praxi nepouzitelny.
Ten hacker proste nebude moci pouzit tak jednoduchy zpusob jako "Nastav si
MAC adresu na XY a pojede to".
On udela to co vzdy - vyradi kod, ktery to kontroluje.
Takze je to ochrana STEJNE silna jako pres ID procesoru stejne jako
prescislo HDD!

Jinak souhlasim, ze takove ochrany omezuji legalni uzivatele.
Sakra co je tomu OfficeXP do toho, ze jsem svuj HDD strcil do jineho
pocitace vzdyt v tom puvodnim ho jiz nemam a Office tedy nemuze NIKDY NIKDO
spustit dvakrat!

Rob

Heslovani programu

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 17.6.2002 16:43:29

Jan Neuzil dne 17 Jun 2002 v 15:55:

> [...]
> nepouzitelnemu. Nemate nekdo kousek kodu, nebo radu? Myslim, ze tento
> zpusob heslovani je dobry uz proto, ze heslo "neni videt", nebo se

Ahoj,

zasadni problem je v tom, ze k paradoxovym tabulkam existuje univerzalni heslo :-(

Karel Rys

array of TStringList

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 17.6.2002 17:05:55

Ahojte!

mam este jednu otazku ako inicializujem instanciu tohto dynamickeho objektu:

var ListArray: TStringList;

begin
ListArray[0]:= TStringList.Create; // toto pada ... hm ako to zapisem aby
som si vytvoril dynamicke pole String listov

Konverze D6 formulare na D4

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 17.6.2002 17:11:44

Jde nejak %subj%? Otevrel jsem jednou omylem projekt urceny pro D4 v D6 a
ulozil... Ted mi to hlasi samozrejme sileny hlasky.

[...]

Connection lost v IB

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 17.6.2002 17:18:25

Pomerne casto sa mi stava, v sieti Win9x, ze klient strati DB spojenie so
serverom (FireBird 1.0)
(mozno po dlhsom case necinnosti klienta - mozno viac ako 30 min.).
Vsetky screen a power savery boli vypnute najprv na serveri :-)
a neskor aj na klientovi, no zda sa, ze to celkom situaciu neriesi.

Nevie niekto z Vas nahodou poradit kam zatat alebo este lepsie kde zacat s
diagnostikou?

(Alebo si mam nechat na klientovi nechat Timerom spustat nejaky malo
nakladny dotaz?)

S pozdravom
J. Popluhar

array of TStringList

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 17.6.2002 17:20:38

var
ListArr: array of TStringList;

begin
SetLengh(ListArr, 100);
ListArr[0] := TStringList.Create;

Robert Suska wrote:

> [...]
> ListArray[0]:= TStringList.Create; // toto pada ... hm ako to zapisem aby
> som si vytvoril dynamicke pole String listov

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 17.6.2002 17:34:54

Tak se omlouvam, chyba byla uplne nekde jinde.
Nevim presne kde a vcem, ale ted uz to zazracne vse chodi tak jak ma.
Asi pomohlo, ze jsem se odpojil a po delsi dobe se zase pripojil :-()

Vlozil jsem tam zpet to, co jsem zamyslel puvodne:
INSERT INTO "TAB" VALUES (new."SL1", new."SL2", GEN_ID(ID_G, 0));

Od: "Petr Palicka" <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 17. �ervna 2002 15:48
P�edm�t: RE: OT: Connection lost to database - IB 6

> to by melo fungovat. s inkrementem 1 to mam odzkouseny.
> muzes poslat sem cely zdrojak insertu?
>
> dekuji peca

array of TStringList

[*] Vagner Pavel <Vagner(zv)ceps(tec)cz> - 17.6.2002 17:46:59

tak me napadlo toto(sorry, pisu z hlavy):

1)-----------------------------------------------------------------------
var tmpList:TStringList;
mainList:TStringList;
i:integer;

mainList:= TStringList.Create;
try
for i:= 0 to neco do
begin
tmpList:=TStringList.Create;
try
mainList.AddObject("strItem"+IntToStr(i),tmpList);
mainList.Free;

//-----------------------------------------------------------------------
2) nebo jeste : var arrayStrList: array of TStringList;
tmpItem:TStringList;
i:integer;

begin
SetLength(arrayStrList,pocetprvku);
for i:=0 to pocetprvku-1 do
begin
tmpItem:TStringList;
try
arrayStrList[i]:= tmpItem;

cau P./////

[...]

Zmena dat v detail DBGridu

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 17.6.2002 17:56:06

Ahoj,

nevite, prosim, nekdo jakym zpusobem by
slo v DBGridu, ktery figuruje jako detail pohled,
odchytnou zmenu dat, kterou zpusobi zmena dat
gridu master? Mam sveho potomka DBGridu a
v nem bych potreboval reagovat na zmenu, kdyz
prochazim jeho nadrizenym gridem.

> Env: D5 Pro, IB6, IBX4.52, IBO4 <

Konverze D6 formulare na D4

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 17.6.2002 20:49:44

Otevrit si .DFM soubory jako text (treba v notepadu) a nahradit
vsechny retezce (Caption, Hinty apod.), ktere po otevreni v D6
obsahuji znaky s diakritikou vyjadrene jako #xxx opet za jednoduche
znaky

17.6.2002 Jakub Dusek:
> Jde nejak %subj%? Otevrel jsem jednou omylem projekt urceny pro D4 v D6 a
> ulozil... Ted mi to hlasi samozrejme sileny hlasky.

Pointer

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 17.6.2002 20:53:43

To, co jsi provedl je velmi nestastne reseni. Mnohem jednodussi je
odvodit si od TCustomComboBox vlastni ComboBox a tam si pridat tu
property.

Menu Component / New component
Ancestor bude TCustomComboBox, zbytek si vyplnis podle pozadavku, do
vygenerovaneho kodu doplnis svuj Pointer a je to.

17.6.2002 Robert Suska:
> [...]

> kompilacii projektu ze Unit ExtCtrls was compiled a different version of
> StdCtrls.TCustomComboBox. Takze podla mna staci prekompilovat vsetky

OT: IB/FB Vytvorenie uzivatelov

[*] Robert Fujak <robof(zv)inmail.sk> - 17.6.2002 21:06:28

Zdravim Vas,
ako sa daju vytvorit uzivatelia na servri priamo z mojho programu. Myslim
tym pomocou nejakeho SQL, alebo podobne.
Dakujem Robo.

IB/FB Vytvorenie uzivatelov

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 17.6.2002 21:37:48

Zdravim,
pomoci SQL to nejde, je potreba pouzit napriklad komponenty i IBX pro
administraci... MK
Od: "Jaroslav Popluhar" <delphi1(zv)acc.sk>
Komu: "Delphi CZ Konferencia" <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 17. �ervna 2002 17:18
P�edm�t: Connection lost v IB

> [...]
> diagnostikou?
>
> (Alebo si mam nechat na klientovi nechat Timerom spustat nejaky malo

Connection lost v IB

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 18.6.2002 07:20:07

>Nevie niekto z Vas nahodou poradit kam zatat alebo este lepsie kde zacat s
>diagnostikou?

Ahoj

Nam to delaly UDF. Zkus si udelat zatezovej test na ne.

Preji hodne zdaru

Jirka

Heslovani programu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.6.2002 07:37:59

> Rozhodl jsem se ze se pokusim zaheslovat program s databazemi paradox.

Ahoj,

v BDE32.hlp jsem nasel tento example:

procedure AddMasterPassword(Table: TTable; pswd: string);

const
RESTRUCTURE_TRUE = WordBool(1);
var
TblDesc: CRTblDesc;
hDb: hDBIDb;
begin
{ Make sure that the table is opened and is exclusive }
if not Table.Active or not Table.Exclusive then
raise EDatabaseError.Create('Table must be opened in exclusive ' +
'mode to add passwords');
{ Initialize the table descriptor }
FillChar(TblDesc, SizeOf(CRTblDesc), #0);
with TblDesc do begin

{ Place the table name in descriptor }
StrPCopy(szTblName, Table.TableName);
{ Place the table type in descriptor }
StrCopy(szTblType, szPARADOX);
{ Master Password, Password }
StrPCopy(szPassword, pswd);
{ Set bProtected to True }
bProtected := RESTRUCTURE_TRUE;
end;
{ Get the database handle from the cursor handle }
Check(DbiGetObjFromObj(hDBIObj(Table.Handle), objDATABASE,
hDBIObj(hDb)));
{ Close the table }
Table.Close;

{ Add the master password to the Paradox table }
Check(DbiDoRestructure(hDb, 1, (zv)TblDesc, nil, nil, nil, False));
{ Add the new password to the session }
Session.AddPassword(pswd);
{ Re-Open the table }
Table.Open;

IB/FB Vytvorenie uzivatelov

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 18.6.2002 07:45:31

> ako sa daju vytvorit uzivatelia na servri priamo z mojho programu. Myslim
> tym pomocou nejakeho SQL, alebo podobne.

Bud pres IBAPI (pracne), nebo pres services sluzby podporovane v IBX
(update!) nebo pres UDF knihovnu RFUNC2.
Nejlepsi reseni je asi pouzit IBX, protoze tam mas i pristup k logum, k
zalohovani,...
Nejsem si jist, nejstli to ale nefunguje jen se Superserverem.
Leos

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.6.2002 08:01:36

> To jsem ani netvrdil. Nebo jo?

Netvrdil. Takze konkretni open source produkt muze vyhnit. Konkretni komercni
produkt muze taky vyhnit, zvlast kdyz ho dela treba nejaka mala s.r.o. apod.
Berme v uvahu komercni produkt, ke kteremu si mohu koupit zdrojaky. Kde je tedy
rozdil, kdyz odhlednu od ceny?

Pro me jako uzivatele neciho produktu, a budu ted mluvit o slozitych projektech jako
FireBird apod., je fakt, ze mam nebo nemam zdrojaky, zcela sumafuk, protoze
jednak nemam sanci je v primerene kratke dobe pochopit, druhak i kdybych v kodu
nahodou nasel nejakou (zdanlivou) chybu, je celkem pravdepodobne, ze lepenim
zaplaty treba rozhodim jinou cast programu, protoze jsem prehledl, ze dany kus kodu
ma treba daleko sirsi vyznam a pouziti, nez si po kratkem studiu myslim.
Pouzivam Firebird, je to Open Source, ale pro me je to totez, jako kdyby slo
o komercni produkt, az na to, ze neplatim za jeho porizeni. Pokud se najde chyba,
musim se spolehnout na to, ze ji nekdo najde v kodu a opravi. Chci-li dalsi sluzby,
musim si je prikoupit. Kdyz budu mit MSSQL server, budu na tom zcela stejne, ale
za porizeni dam nekolik desitek tisic. Nebo se pletu?

David Lebeda

ADODataSet a update

[*] Petr Kejval <petr.kejval(zv)worldonline(tec)cz> - 18.6.2002 08:03:01

V helpu k ADO si precti neco o vlastnostech
'Unique Catalog','Unique Schema','Unique Table','Resync Command','Update
Criteria','Update Criteria'

Na zaklade svych testu jsem si vytvoril toto demo:
Demo pro editaci Tabulek spojenych klauzuli JOIN pomoc� komponent Adonis
Master.ID,
Zkouska.dbo.Master.Nazev,
Zkouska.dbo.Master.IDCiselnik1,
Zkouska.dbo.Master.IDCiselnik2,
Zkouska.dbo.Ciselnik1.Nazev AS Expr1,
Zkouska.dbo.Ciselnik2.Nazev AS Expr2
FROM dbo.Master
LEFT OUTER JOIN
Zkouska.dbo.Ciselnik2 ON Zkouska.dbo.Master.IDCiselnik2 =
Zkouska.dbo.Ciselnik2.IDCiselnik2
LEFT OUTER JOIN
Zkouska.dbo.Ciselnik1 ON Zkouska.dbo.Master.IDCiselnik1 =
Zkouska.dbo.Ciselnik1.IDCiselnik1

Vyse uvedenym prikazem spojime Tabulky Master, Ciselnik1 a Ciselnik2, na
formulari chceme editovat pouze data tabulky Master, ale data tabulek
Ciselnik1
a Ciselnik2 editovat nechceme.

Reseni:
V udalosti ADODataset1.AfterOpen se nastavi Properties 'Unique Catalog',
'Unique Schema','Unique Table','Resync Command','Update Criteria'. V nasem
pripade je
TADODataSet(DataSet).Recordset.Properties.Item['Unique
Catalog'].Value:='Zkouska';
TADODataSet(DataSet).Recordset.Properties.Item['Unique
Schema'].Value:='dbo';
TADODataSet(DataSet).Recordset.Properties.Item['Unique
Table'].Value:='Master';
TADODataSet(DataSet).Recordset.Properties.Item['Update
Criteria'].Value:=adCriteriaKey;
TADODataSet(DataSet).Recordset.Properties.Item['Resync Command'].Value:=
'SELECT'+
'Zkouska.dbo.Master.ID,'+
'Zkouska.dbo.Master.Nazev,'+
'Zkouska.dbo.Master.IDCiselnik1,'+
'Zkouska.dbo.Master.IDCiselnik2,'+
'Zkouska.dbo.Ciselnik1.Nazev AS Expr1,'+
'Zkouska.dbo.Ciselnik2.Nazev AS Expr2'+
'FROM Zkouska.dbo.Master'+
[...]
'WHERE Zkouska.dbo.Master.ID = ?'
kde ID je primarni klic tabulky Master podle kter�ho se zaznam
resynchronizuje, to znamena, ze kurzor po provedeni
Refresh bude stat na tom samem zaznamu a nebude skakat na zacatek tabulky.
Pro vyse uvedenou cinnost je ale nutne zaroven nastavit vlastnost
opUseResyncForRefresh v Options ADODataSetu na True.

Akce ADODataset1.Delete - probehne pouze nad tabulkou 'Unique Table' coz je
tabulka Master. To znamena, ze se vymaze pouze zaznam v tabulce Master a
prijoinovane zaznamy v Ciselnik1 a Ciselnik2 ne nevymazou.
Akce ADODataSet1.Insert - protoze, prikaz insert by se pokousel vlozit data
i do
prijoinovanych tabulek Ciselnik1 a Ciselnik2 je nutne zajistit, aby Fieldy
prislusejici temto tabulkam mely nastavenu vlastnost ReadOnly=true;
Akce ADODataSet1.Edit - protoze, pr�kaz Edit by se pokousel editovat data i
prijoinovanych tabulkach Ciselnik1 a Ciselnik2 je nutna zajistit, aby
Fieldy
prislusejici temto tabulkam mely nastavenu vlastnost ReadOnly=true;
Akce ADODataSet1.Refresh - provede Refresh celeho DataSetu zaznam po zaznamu
pomoci prikazu zapsaneho v Item['Resync Command'].Value; to ma za nasledek
ze se pouze obnovi zaznamy existujici v Datasetu, pro nacteni novych zaznamu
nebo vypusteni vymazanych zaznamu je nutne udelat ADODataset1.Close,
ADODataset1.Open
Akce ADODataSet1.ADOResync(arCurrent, rvAllValues) nebo
ADODataSet1.Recordset.Resync(adAffectCurrent,adResyncAllValues) provede
refresh pouze
aktualniho z�znamu.

Pozor: Na zaklade zkousek jsem zjistil, ze je nutne v pr�kazech SELECT
uvadet vsechny nazvy poli s vlastnikem (zde dbo), jinak to nefunguje.

Ja take teprve zacinam s pristupem k MS SQL Serveru pomoci ADO a vyse
uvedeny priklad je vysledek mojich zacatecnickych zkousek. Timto prosim
vsechny kdo ma z uvedenou problematikou zkusenosti, aby se o ne podelil.

[...]

Upravy obrazku

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 18.6.2002 08:15:20

Potrebuji udelat jednoduchy softik ktery bude umet nacitat ruzne graficke
formaty (postaci i JPG a TIFF). Bude umet mysi oznacenou oblast oriznout,
pripadne upravit svetlost a nakonec takto upraveny obrazek zase ulozit na
disk ve formatu JPG s moznosti volby komprese.

Vite o nejake knihovne nebo modulu, kterym by se to dalo udelat?

Diky.

Obsah D6 Professional

[*] Karel Krtecek <karel.krtecek(zv)centrum(tec)cz> - 18.6.2002 08:19:55

Dobry den,

opravdu nemate nekdo D6 Professional?

[...]

Nov� vyhled�va� pro �esk� internet www.WebFast(tec)cz - prost� najde ...

ADODataSet a update

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 18.6.2002 08:24:42

Pouzitelne reseni ani ne, spise doporuceni = nepouzivel Edit/Post a presun
vse do ulozenych procedur. Uz z duvodu bezpecnosti se to vyplati.
Zabezpeceni na urovni Win je sice hezke, ale neni bezpecne ! V DB se muze
stourat kazdy a libovolnym nastrojem, kdo ma mit pristup k datum
prostrednictvim (tveho) programu. Vysledky jsou nekdy zajimave a nekdy k
vzteku (oni ti uzivatele jsou obcas neuveritelne vychytrali).

Jinak k tvemu problemu, aby byl mozny opakovany update je vhodne refreshovat
Dataset PO kazdem update, uz jenom proto, abys dotahl skutecna data z DB a
nepracoval s udaji z bufferu (, aby bylo vse all right i ve viceuzivatelskem
provozu, mel bys to udelat i PRED zacatkem editace, jinak uzivatel mozna
edituje zbytecne = ten radek uz tam treba ani neni, ze stejneho duvodu je
dobre vedet, ze to uzivateli nekdo neopravil "podrukama").

Pavel

> [...]
> Druha vec je, ze nevim jak nacist radek po postu na ty
> skutecne hodnoty
> bez Close a Open dotazu (pak by prosel i ten update).

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 18.6.2002 08:30:35

> Vlozil jsem tam zpet to, co jsem zamyslel puvodne:
> INSERT INTO "TAB" VALUES (new."SL1", new."SL2", GEN_ID(ID_G, 0));

jinac prdpokladam, ze si jsi vedom toho, ze ID_G zusntane na stavajici
hodnote a sejdou-li se tyto dva inserty _velmi_tesne_ po sobe, tak
se ten druhu pokusi vlozit stejne ID jako ten prvni.
bezne se pouziva:
INSERT INTO "TAB" VALUES
(new."SL1", new."SL2", GEN_ID(ID_G, 1));
--------------------------------------^^^^^

peca

Pointer

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 18.6.2002 08:33:16

Ahoj!

hm... ale preco ved je to presne to iste ako ked si urobim ten vlastny
ComboBox. Aky je tam rozdiel? Vcom je problem?

Robo

> [...]
>
> 17.6.2002 Robert Suska:

TComboExItem

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 18.6.2002 08:34:45

Vzpomnel bych si na par firem, ktere se polozily a jejich zakaznici tak byli
nuceni software od jine firmy. Takze vlastne platily dvakrat.
A ted co je horsi: pouzivat software od komercni firmy nebo OpenSource ?

Tim se vsak nechci zastavat OpenSource, ale ani je odsuzovat. Podle mne tu
maji prostor obe varianty a zalezi na kazdem, co mu vyhovuje.
Vzdyt zivot je pestry a snazit se ho nejak unifikovat a omezovat by vedlo k
nude.

> From: Dalibor Toman [mailto:dtoman(zv)fortech(tec)cz]
opravovat chyby a take to skutecne delaji.

> nikde neni napsano, ze komerni produkt nemuze vyhnit stejne jako
> nekomercni.

Zabalit exe soubor do projektu

[*] Patrik Pol�k <p.polak(zv)nbu(tec)cz> - 18.6.2002 08:38:27

Ahoj vsem,
mam takovy problem vubec nemam predstavu jak do vytvoreneho projektu zabalit
cizi exe soubor.
Vysledkem bude jeden spustitelny soubor.
Diky za radu
S pozdravem Patrik

Obsah D6 Professional

[*] campulka <campulka(zv)czas(tec)cz> - 18.6.2002 08:49:00

NE
> Obsahuje XML Data Binding Wizard?
NE
> Obashuje TLB editor?
ANO

> Dekuji za pomoc
Neni zac

> Karel Krtecek
Jirka

Pointer

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 18.6.2002 08:54:07

Protoze sahas do puvodniho zdrojaku VCL.
A nemas sanci prekompilovat VCL balicky, protoze nemas vsechny potrebne
zdroje. Pak prejdes na novou verzi Delphi a misto toho, abys aplikaci
jen prekompiloval (tvoje odvozene komponenty ti zustanou) budes muset
delat opet upravy do puvodnich zdrojaku VCL.

18.6.2002 Robert Suska:
> hm... ale preco ved je to presne to iste ako ked si urobim ten vlastny
> ComboBox. Aky je tam rozdiel? Vcom je problem?

OT: Connection lost to database - IB 6

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 18.6.2002 08:59:32

Prave to jsem potreboval.
V teto tabulce totiz neni ID_G veden jako jedinecny pro kazdy radek.

Jinak samozrejme pro klasicky autoinkrement pouzivat ten bezny zpusob.

Od: "Petr Palicka" <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 18. �ervna 2002 8:30
> [...]

> bezne se pouziva:
> INSERT INTO "TAB" VALUES
> (new."SL1", new."SL2", GEN_ID(ID_G, 1));

[*] Alex Cherednichenko <cherednichenko(zv)wo(tec)cz> - 18.6.2002 08:59:13

Hello, Leos!
You wrote:

> [...]
LU> zalohovani,...
LU> Nejsem si jist, nejstli to ale nefunguje jen se Superserverem.

Ano. Jen se Superserverem.
IBX pouziva funkce "Services API" isc_service_start( ) s jednym z
parametru:
isc_action_svc_display_users
isc_action_svc_add_user
isc_action_svc_delete_user
isc_action_svc_modify_user

Services API zabudovan jen do SuperServeru verse 6 a starsi.

Pro verze 5.X a starsi, je mozne pouzit funkce API:

isc_add_user( ),
isc_delete_user( ),
isc_modifiy_user( )

Toto funguje jak na Superu, tak i na Classic

Jsou jeste 2 dalsi spusoby jak toto resit.

1. Pouzit GSEC. (Je standardne dodavan ke kazdemu IB/FB serveru)

2. Editovat isc4.gdb

With best regards, Alex Cherednichenko.

OT: opsana elipsa

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 18.6.2002 09:03:08

dobry den

predem se omlouvam za OT, ale nevite nekdo jak spocitat delky poloos elipsy
OPSANE kolem obdelnika

za kazdou radu diky

SynaSer

[*] Libor Filip <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz> - 18.6.2002 09:20:20

Zdravim,
pouzivam unitu SynaSer v DLL knihovne.
Pri zavadeni DLL do pameti (LoadLibrary) se mi vrati HInstance=0.
Pokud z DLL vyhodim SynaSer, tak vse probehne OK.
Nevite nekdo (Lukas Gebauer), kde je problem?

D5 Prof. + Win NT4

Libor Filip

opsana elipsa

[*] Jan Dvorak <dvorak(zv)szu(tec)cz> - 18.6.2002 09:35:55

Rekl bych, ze tato uloha ma nekonecne mnoho reseni.

Ing. Jan Dvorak

Tvorba PDF

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 18.6.2002 09:41:06

Skusim co najjednoduchsie:

Kazda stranka ma svoju definiciu. napr. takto:
8 0 obj
<<
/Type /Page
/Parent 3 0 R
/Resources 9 0 R
/Rotate 0
/MediaBox [ 0 0 595 842 ]
/CropBox [ 0 0 595 842 ]
/Contents 32 0 R

Nas zaujima:
Contents a Resources

V Contents je obsah stranky ktory sa vykresli napr:

11 0 obj
<< /Length 78 >>
stream
BT
/TT4 1 Tf
0.002 Tc 11.9929 0 0 12 70.8 760.8803 Tm
(Hello world)Tj
ET
endstream
endobj

Tj je text ktory sa vypise Tf je nazov fontu ktory sa pouzije (/TT4 to druhe
cislo je velkost)

Resources moze vyzerat aj nejako takto:
9 0 obj
<<
/ProcSet [ /PDF /Text ]
/Font << /TT4 10 0 R >>
/ExtGState << /GS1 18 0 R >>
/ColorSpace << /Cs6 13 0 R >>

Vsimas si /Font TT4 - ten ma definiciu v 10 0 takze
10 0 obj
<<
/Type /Font
/Subtype /Type0
/BaseFont /KFEMAN+Garamond
/Encoding /Identity-H
/DescendantFonts [ 16 0 R ]
/ToUnicode 11 0 R

endobj

No a teraz velmi zalezi na type fontu. To co nasleduje za /Subtype moze to
byt jedna z hodnot /Type0 /Type1 /Type3 /TrueType (vyberam len tie
jednoduchsie)

No a kazdy z tychto fontov musi mat inde veci zadane.
napr. Type1 su standardne fonty (BASE14) ktore slovencinu nepodporuju.
Mozeme ich definiciu rozsirit o pole /Widths a /Encoding.
Type0 musi mat v definicii /DescendantFont to je pole fontov. Index
pouziteho descendant fontu je pouzite v /Encoding na urcenie spravneho
glyphu
atd.... Je dobre vediet dopredu s ktorym typom fontu to chces robit, lebo
niektore kombinacie vobec nevedu k cielu. Kazdopadne dobre vytvoreny
/Encoding a /ToUnicode su klucom k uspechu. Ked mas dobre nastavene toto
potom text do contentu treba zapisat podla tvojej /ToUnicode tabulky

Tato problematika by vydala na jednu peknu knizku..
najviac informacii najdes v popise PDF formatu na http://partners.adobe.com

Vyhledavani sidel

[*] Dalibor Bednarcik <dalibor(zv)torola(tec)cz> - 18.6.2002 09:41:59

Ahoj, mam v DBF souboru sidla CR. U kazdeho sidla je souradnice
X,Y (WGS). Potrebuji nejrychleji vyhledat sidlo ktere je neblizsi k
mym predanym X,Y.

Zkousim to pres SQL, funguje to, ale je to pomale.

Myslim si, ze by to chtelo nejakej vlastni format ne DBF, ale binarni,
ale nevim jak na to. Poradite mi?

Pomuzou i URL na stranky.

opsana elipsa

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 18.6.2002 09:42:52

pro doplneni: mela by to byt v podstate zvetsena vepsana elipsa

> Rekl bych, ze tato uloha ma nekonecne mnoho reseni.
> Ing. Jan Dvorak

SynaSer

[*] Libor Filip <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz> - 18.6.2002 09:48:16

Jeste upresnuji, ze na mem PC to funguje normalne, na PC s W98 taky, ale
na PC s W95 to nefunguje.

[...]

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 18.6.2002 09:55:17

Obavam se ze tato uloha nema pouze jedinne reseni. Kolem obdelnika je mozno
opsak i kruznici a to je take elipsa => elips bude nekonecne mnoho, stejne
tak bude nekonecne mnoho obvodu elipsy opsanych obdelniku.

SynaSer

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.6.2002 09:58:10

To jsem z toho jelen... pouzivas neco v inicializacnim kodu te DLL?

Ciste cvicne zkus v SynaSeru zakomentovat vsechny vyskyty funkce
CancelIO. (ta totiz na W95 neexistuje...) Funkci SynaSeru to
neovlivni, to volani tam bylo dano 'pro jistotu'.

L.

> [...]

> Pokud z DLL vyhodim SynaSer, tak vse probehne OK.
> Nevite nekdo (Lukas Gebauer), kde je problem?

Staci vyjit ze ctverce, kteremu je opsana kruznice: Polomer kruznice je
roven polovine uhlopricky ctverce, tj a*sqrt(2)/2. Pokud se tato soustava
afinne deformuje ve smeru svisle strany ctverce (lze vyzkouset v CorelDraw
apod.), zustane velka poloosa elipsy stejna jako predtim, tj. a*sqrt(2)/2,
kde a je delsi strana obdelniku a kratsi poloosa bude zkracena podle
koeficientu afinity, tedy (a*sqrt(2)/2)*k, kde k je pomer kratsi a delsi
strany obdelniku. Snad je to srozumitelne, kdyz tak napis na soukromy mail
nebo na ICQ.

> Subject: OT: opsana elipsa

> predem se omlouvam za OT, ale nevite nekdo jak spocitat delky poloos
elipsy
> OPSANE kolem obdelnika

Connection lost v IB

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 18.6.2002 10:07:58

V akej strukture? V strukture databazy?
Som z toho dost mimo, mozes to nejako upresnit?

Cely soft chodi ako ma, len ked do neho dlho netuknem potom uz nechodi.
Ked spustim na klientovi jeho dalsiu instanciu programu ide vsetko ako ma,
teda server zije.
(Ako zistim, ci nebol server niekedy medzicasom down? Bezi na nevyhradenych
Win98 :-( )

Pripustam, ze klient ma trvale otvorenu transakciu, ale zasa takmer vzdy je
prihlaseny len jeden.

Ako mozem zistit, ci ma klient otvorenu transakciu?

S pozdravom
J. Popluhar

| Co ja jsem zatim zjistil, tak to u me bylo zpusobene vzdy nejakou chybou
ve
| strukture.
| Jakmile jsem je opravil, nestalo se mi, ze by k teto chybe dochazelo.
|
| Bob
|
| ----- P�vodn� zpr�va -----
| Od: "Jaroslav Popluhar" <delphi1(zv)acc.sk>
| Komu: "Delphi CZ Konferencia" <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
| Odesl�no: 17. �ervna 2002 17:18
| P�edm�t: Connection lost v IB

Connection lost v IB

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 18.6.2002 10:10:01

UDFy tam zatial nemam :-(
Ale zatazovy test skor odhali
nejake "precerpavanie prostriedkov servera" pri zatazi ako pri necinnosti,
nie?

S pozdravom
J. Popluhar

| Ahoj
|
| Nam to delaly UDF. Zkus si udelat zatezovej test na ne.
|
| Preji hodne zdaru
|
| Jirka

Zmena dat v detail DBGridu

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 18.6.2002 10:15:59

Ahoj,

Samozrejme, ze takto to funguje, ale potrebuju
to udelat primo v komponente TMujDBGrid, aniz bych
obsazoval eventy zdrojoveho datasetu.

OnFilterRecord

[*] Fabik Milan <kinekus(zv)nextra.sk> - 18.6.2002 10:15:30

No jasne, ale ak potrebujes vykonat zlozitejsie filtre, tak si s tymto
nepomozes. Vtedy musis pouzit proceduru OnFilterRecord. A vtedy to robi.
Skusal som Refresh pred volanim a aj po volani Filtered ale vysledok
rovnaky.

Fabik

> [...]
> Table.Filtered:=True;
> Table.Refresh
>
> zmena je napr.
> Table.Filter:= 'ID > 1000'
> Table.Filtered:=True;
> Table.Refresh
>
> vypnutie je potom
>
> Table.Filter:= ''
> Table.Filtered:=False;
> Table.Refresh
>
> a funguje mi to aj s TTAble aj IBOTTable
> refresh je oproti Close a Open rychlejsi a nedochadza k zmene zaznamu - po
> otvoreni tabluky sa ti vzdy postavi na prvy zaznam, co niekedy nemusi byt

Ako zistit, ci je objekt korektne vytvoreny (uspes

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 18.6.2002 10:16:00

var frm: TDescendantFrom;

procedure AAA;
begin
if frm <> nil then ... // toto sa mi nezda dostatocne, neexistuje nieco
"lepsie"

end;

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] Gallina Lukas <Lukas.Gallina(zv)cz.danzas(tec)com> - 18.6.2002 10:19:14

Ahoj,
a v momente kdy by se opensource softwarova firma polozila a software by
zustal jako opensource, tak by neplatili dvakrat? Sice by mohli zustat u
toho sw, ale kdyby chteli upravy atd tak by museli nejake firme zaplatit
docela velky balik aby se tomu zacala venovat...ledaze, aha, mohli by si to
opravit sami, ze :) Zapomnel jsem, pravda :)

S pozdravem
Lukas Gallina

[...]

Martin Ben

Zmena dat v detail DBGridu

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 18.6.2002 10:23:10

a keby si to dal takto: TMujDBGrid.DataSource.Dataset.AfterScrool ? to by To
by nebolo dobre? Ved dbgrid vzdy bude pracovat s nejakym datasetom.

> Ahoj,
>
> Samozrejme, ze takto to funguje, ale potrebuju
> to udelat primo v komponente TMujDBGrid, aniz bych
> [...]

BeginUpdate - EndUpdate

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 18.6.2002 10:37:01

Ahojte!

Mam otazku. Musi sa alebo sa nemusi, alebo inac kedy by sa mali pouzivat
metody BeginUpdate, EndUpdate pre objekt TStringList alebo proste len tak
vseobecne kto by vedel vysvetlit.

OnFilterRecord

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 18.6.2002 11:05:11

No jasne.
Ja to robim v tom pripade takto

Yapnutie filtra>
DBGrid.Datasource.Dataset.OnFiletrRecord:=MojOnFilterRecord
DBGrid.Datasource.Dataset.Refresh

Vypnutie
DBGrid.Datasource.Dataset.OnFiletrRecord:=Nil
> [...]
> nepomozes. Vtedy musis pouzit proceduru OnFilterRecord. A vtedy to robi.
> Skusal som Refresh pred volanim a aj po volani Filtered ale vysledok

SynaSer

[*] Libor Filip <filip(zv)agrokonzulta(tec)cz> - 18.6.2002 11:13:10

Skutecne to pomohlo.
Ale neni mi to jasne. V inicializacnim kodu te DLL nic neni a
objekt ze SynaSer pouzivam az na specifickem miste.

Libor Filip

-----P�vodn� zpr�va-----
Od: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]za
u�ivatele Gebauer Lukas
Odesl�no: 18. �ervna 2002 9:58
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: RE: SynaSer

[...]

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 18.6.2002 11:13:17

Je to vhodne pri hromadne zmene velkeho mnozstvi dat, pze pri kazdem
zapisu se TStringList aktualizuje. Zapisem BeginUpdate se tato
aktualizace zakaze a je tak vse mnohem mnohem rychlejsi.

> [...]

> metody BeginUpdate, EndUpdate pre objekt TStringList alebo proste len tak

SynaSer

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 18.6.2002 11:18:37

Je to funkce API, ktera je v nejakem systemovem DLL, ktere je
staticky mapovano.

Takze v okamziku nahravani tve DLL do pameti s snazi nahrat i vsechny
pouzite staticke DLL knihovny. A protoze se tam snazi nalezt
neexistujici funkci, tak patrne zhavaruje. ;-)

> Skutecne to pomohlo.
> Ale neni mi to jasne. V inicializacnim kodu te DLL nic neni a
> objekt ze SynaSer pouzivam az na specifickem miste.

Pointer

[*] Vagner Pavel <Vagner(zv)ceps(tec)cz> - 18.6.2002 11:27:56

osobne bych do VCL moc nestoural. Cistsi reseni je, kdyz si odvodis vlastni
tridu a mas ji v samostatne unit. Zviditelnis ci zneviditelnis pridas si co
potrebujes a hlavne kdyz nebude neco fungovat tak nebudes muset zbytecne
manipulovat se StdCtrls, balickama atd.

. P.
///
> [...]

> vygenerovaneho kodu doplnis svuj Pointer a je to.

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.6.2002 11:44:37

Puvodni zprava, kterou napsal Lebeda David dne 18 Jun 2002:

> [...]
> s.r.o. apod. Berme v uvahu komercni produkt, ke kteremu si mohu koupit
> zdrojaky. Kde je tedy rozdil, kdyz odhlednu od ceny?

Rozdil je v tom, co jsem rekl, ze u komercniho produktu jsou autori
motivovani platbami za licence, update apod. Uz jsem to napsal, pokud se
rozhodnu delat OpenSource a prestane me to bavit nebo nebudu mit cas, tak
se na to vybodnu. Pokud se rozhodnu delat komercni knihovnu, tak budu
dostavat nejake penize a budu-li chtit prezit, budu muset makat a udelat
novou verzi apod.

> [...]
> budu na tom zcela stejne, ale za porizeni dam nekolik desitek tisic. Nebo

K MSSQL nejsou zdrojaky, porovnavej jinak, treba s FlashFilerem, k tomu
zdrojaky jsou. FlashFiler dela TurboPower, vydelava haldy prachu a tak
porad neco dela. Porad visi na newsech a odpovidaji, poskytuji support.
Stale opravuji chyby. Stale delaji nove verze. Kdyby prestali, mas stejne
moznosti jako u OpenSource, tj. bud se v tech zdrojacich vyznat a nebo si
nekoho zaplatit. Po svete existuje pomerne velka spousta vyvojaru, kteri
FlashFiler pouzivaji a delaji pro nej dalsi moduly a upravuji jej, takze
tomu rozumi.

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.6.2002 11:45:38

Puvodni zprava, kterou napsal Ben, Martin (CAP, GCF) dne 18 Jun 2002:

> Vzpomnel bych si na par firem, ktere se polozily a jejich zakaznici tak
> byli nuceni software od jine firmy. Takze vlastne platily dvakrat. A ted
> co je horsi: pouzivat software od komercni firmy nebo OpenSource ?

Ale ja se nepoustim do debaty, co je horsi nebo lepsi.

JCL-potreba Imagehlp.dll

[*] <ludek.paral(zv)quick(tec)cz> - 18.6.2002 11:56:18

Ahoj,

jeden dotaz na Petra Vonese :

nainstaloval jsem si posledni verzi JCLDebug, ale na Win95 u zakaznika se mi
nerozjel projekt s hlaskou "Imagehlp.dll neexistuje". Nakopiroval jsem tedy
knihovnu z Win98. Pokud jsem mel provest neco jine, tak mi prosim napis.

S pozdravem

Ludek Paral

BDE ve Win2K

[*] "Mirek Drej�ek" <drejcek(zv)schkocr(tec)cz> - 18.6.2002 11:12:34

zdravim,
mam program pouzivajici BDE. Pod WinNT funguje, ale ve Win2K funguje pouze pod adminem. Kdyz se pokusi obycejny user spustit tuto aplikaci, tak to dopadne dost spatne. Pokousel jsem se pod timto uzivatelem nainstalovat BDE zvlast, ale to se mi vubec nepovedlo. Muzete mi nekdo poradit? Jo, hned pri spousteni programu se prenastavuje BDE.
Predem dik za jakoukoli radu.

S pozdravem
Mirek Drejcek

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] Jiri Kratochvil <jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz> - 18.6.2002 12:17:28

> [...]
> docela velky balik aby se tomu zacala venovat...ledaze, aha, mohli by si
> opravit sami, ze :) Zapomnel jsem, pravda :)
Jenze oni by zo to dvakrat neplatili! Nezaplatili za porizeni a max. zaplati
za novou upravu (takze nula od nuly pojde :-) )

Jirka Kratochvil

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 18.6.2002 12:22:20

18.6.2002 Jiri Kratochvil:

> Jenze oni by zo to dvakrat neplatili! Nezaplatili za porizeni a max. zaplati
> za novou upravu (takze nula od nuly pojde :-) )

A ta firma jim za to, ze prevezme vyvoj, ze do toho bude muset
proniknout atd. urcite zauctuje normalni upgrade, popr. udrzbu.
Zvlast, kdyz to bude nejaky rozsahlejsi system :-(

Connection lost v IB

[*] MJsoft <delphi(zv)mjsoft(tec)cz> - 18.6.2002 12:32:30

Ahoj,

nam se stavalo to same a bylo to zpusobeno ovladacem sitove karty s cipem
Realtek. Delalo to cyby i pri obycejnem kopirovani souboru po siti(byl o tom
i clanek na Zive). Na prvni pohled nic ,ale soubor byl poskozeny. Interbase
ma nastesti nejakou kontrolu a do databaze se nedostaly nesmysly. Po
preinstalovani aktualnimi ovladaci jsou problemy pryc.

Jindra

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 18.6.2002 12:34:33

> 18.6.2002 Jiri Kratochvil:

> A ta firma jim za to, ze prevezme vyvoj, ze do toho bude muset
> proniknout atd. urcite zauctuje normalni upgrade, popr. udrzbu.
> Zvlast, kdyz to bude nejaky rozsahlejsi system :-(

Tady je nejake nedorozumeni. V prvni variante koupim produkt (licenci) od jedne
firmy. Firma krachne. Najdu si jinou komercni firmu, koupim jeji produkt, preskolim
se atd... Pritom zaplatim dvakrat za porizeni produktu jen proto, ze prvni firma racila
krachnout.
Budou-li oba produkty open source a ten prvni prestane byt podporovany, tak
samozrejme muzu hledat nekoho, kdo ho prevezme... ale taky muzu udelat to, co v
pripade komercnich firem - najit jiny projekt a prejit na nej. Vyhnu se tim opakovani
platby za porizeni.

David Lebeda

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.6.2002 12:44:11

> [...]

> jedne firmy. Firma krachne. Najdu si jinou komercni firmu, koupim jeji
> produkt, preskolim se atd... Pritom zaplatim dvakrat za porizeni produktu

Ano, tady je nedorozumeni, precti si me maily na toto tema, kde se bavim
o komercnich knihovnach se zdrojovym kodem.

TDBF a zavirani souboru

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 18.6.2002 12:50:39

Rad bych se vratil k puvodnimu predmetu :-)) .

Existuje vice verzi TDBF, sam mam uz tri.
Muzete mi, prosim nekdo rici, ktera z nich je nejaktualnejsi, pripadne podle ceho to poznam ?
Mam dalsi dve verze, ktere se lisi od verze poskytnute Honzou Fialou (velky dik za ni !!!!)

Jaro B.

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 18.6.2002 12:56:20

On 18 Jun 2002 at 8:34, Ben, Martin (CAP, GCF) wrote:

> [...]
> tak byli nuceni software od jine firmy. Takze vlastne platily dvakrat.
> A ted co je horsi: pouzivat software od komercni firmy nebo OpenSource

Zda se, ze je treba neustale opakovat: OpenSource <> Free SW!!!!!
Velice drahy projekt muze byt uplne klidne take OpenSource.

CPU SerNum

[*] Zdenek Drvota <drvota-l(zv)zds(tec)cz> - 18.6.2002 13:29:25

Ahoj
### Robert Kindl napsal dne 17 Jun 2002, v 16:38 :
> [...]
> "Nastav si MAC adresu na XY a pojede to". On udela to co vzdy - vyradi
> kod, ktery to kontroluje. Takze je to ochrana STEJNE silna jako pres

Nechci rozpoutavat flamewar :) ale NENI STEJNE silna, je mnohem
slabsi. Zatimco vyradit kontrolni kod z aplikace dokaze vyradit
pokrocilejsi cracker, nastavit MAC adresu podle triradkoveho
navodu muze zvladnout skoro kazdy BFU. Tech je ovsem mnohem
pocetnejsi mnozina, nez tech crackeru :) A na to, jak je takovy
postup kradeni sw nepouzitelny, se na internetu potuluje prekvapive
mnozstvi seriovych cisel, nebo keygeneratoru k sw.
Naproti tomu mi neni znamo, jak by si uzivatel mohl sam nastavit
JINE CPU-ID nebo SN (hw, ne volume number na FAT!) na HDD.
Analogicky by mohl tvrdit, ze je zbytecne zamykat pri odchodu
auto, protoze pro zkuseneho zlodeje je stejne obtizne odemknout
zamek na dverich jako proste otevrit nezamcene, vzdyt to stejne
dokaze za jednu-dve sekundy. Zamykate si vy vsichni auto, nebo
jej nechavate jen tak otevrene?

Hmmm...na co ze to vlastne ten puvodni zadatel chtel?

director ICQ# 135770414
Darek, ktery nezklame? CeDecko od nas!
http://www.zds(tec)cz/cdrom/cdrom.asp?sender=mail
--

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] Jiri Kratochvil <jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz> - 18.6.2002 13:52:07

> [...]
> proniknout atd. urcite zauctuje normalni upgrade, popr. udrzbu.
> Zvlast, kdyz to bude nejaky rozsahlejsi system :-(
Ale nezapomen, ze jsem nezaplatil ani korunu za porizeni aplikace.
A ted se Te zeptam: Za co si nauctujes min. Za kompletni vyvoj aplikace
nebo za udrzbu cizi ...

Ako zistit, ci je objekt korektne vytvoreny (uspes

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 18.6.2002 13:59:54

Pokud se objekt nevytvori a je korektne napsan tak by mel vyhodit vyjimku.
Pripada mi zbytecne zabyvat se tim jestli byl spravne vytvoren, to spis tim
aby byl spravne uvolnen pokud dojde k jine chybe.