OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.6.2002 14:11:35

Puvodni zprava, kterou napsal Jiri Kratochvil dne 18 Jun 2002:

> Ale nezapomen, ze jsem nezaplatil ani korunu za porizeni aplikace.
> A ted se Te zeptam: Za co si nauctujes min. Za kompletni vyvoj aplikace
> nebo za udrzbu cizi ...

Udrzba neceho ciziho, do cehoz je potreba nejdrive proniknout, je vzdy
drazsi nez vyvoj neceho vlastniho.

kolik chtit za www stranky

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 18.6.2002 14:18:50

Ahoj,

Ve svem 14ti dennim odhadu pocitam s 1 tydnem realizace a s 1 tydnem
odladovani chyb :-)
A souhlasim s tim ze 5000,- je pro takovy projekt smesna castka, pokud to
clovek nedela kvuli tomu aby se neco naucil nebo jen tak privydelal. Proto
jsem to odhadl priblizne na 11000,-, protoze jak uz rekl dalsi respondent ve
skutecnosti to je jeste asi o 30% vic, protoze to musi bud platce nebo
prijemce zdanit.

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Petr

Ano je mozne to udelat za 14 dni, ale taky musis pocitat s doladenim,
opravami chyb atd .... a to neni prace na hodinu, ale na dny .... vyzkouset
vsechny kombinace atd .... nejlepsi je na tohle posadit za to decka ..... ty
uz prijdou na vsechny chyby.
Podle Vaseho vypoctu je to opravdu minimum, kolik by za to mohl normalne
chtit, jak rikate "student" (a sam vidite, ze je to podstatne vice, nez
zminovanych 5t). Nicmene, takovou praci muze delat nejen zamestnanec nejake
firmy, ktera se tim zabyva, nebo student ..... muzete to take delat mimo
ostatni "povinnosti" ve svem osobnim volnu a potom si troufam rici, ze
nebudete chtit "jen" 100,-/hod.
Zalezi samozrejme take, co vse takovy produkt umi a jak vypada .... muze mit
nepreberne mnozstvi funkci, ale kdyz bude graficky, nebo uzivatelsky
nepritulny, tak ho nikdo nebude chtit .... takze tech 14 dni bych dal mozna
jen na vytvoreni kodu a dalsich nekolik hodin ci dni na tvorbu grafiky a
upravy do nejake prijatelne uzivatelske podoby.

Tisk pres TPrinter na traktor

[*] Bene� Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 18.6.2002 14:22:10

Ahoj,

tisknu pres TPrinter na tiskarnu (Epson), ktera ma zalozen traktorovy papir. Potrebuji tisknout radek za radkem tak, aby tiskarna neodradkovala ale tiskla i pres oddelovace. Obcas se mi ale stane, ze dojde k odstrankovani (prikaz pro odstrankovani na toskarnu posilan neni) a nasledujici radka zacne uprostred dalsi, ciste stranky (coz je nezadouci). Je mozne nejakym zpusobem ovlivnit toto (samocinne) odstrankvani ???
A dotaz druhy. Na tiskarnach HP, tam kde doslo ke zmene (driveru, preinstalovani tiskarny) se stane ze vypis zacne tez od poloviny stranky (pod Win 98.2).
V projektu neni pouzit QR, projekt je zalozen v D5.01.

kolik chtit za www stranky

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 18.6.2002 14:26:10

Tyden ? :))))))) ..... a pocitate i nejakou tu minutu na spanek ? :)))))))))

> [...]
> prijemce zdanit.
>
> M.Jirman

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] Jiri Kratochvil <jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz> - 18.6.2002 14:26:17

From: "Petr Zahradnik" <clexpert(zv)clexpert(tec)cz>
> Udrzba neceho ciziho, do cehoz je potreba nejdrive proniknout, je vzdy
> drazsi nez vyvoj neceho vlastniho.

Ano, ale mam moznost volby. Bud je ta aplikace napsana tak, ze neni
problem ji dale udrzovat nebo se muzu vrhnout do chrtanu jine firme
a jejimu reseni.

Pokud by se jednalo o closed source aplikaci, mam jen jedinou volbu.

Jirka K.

Zmena dat v detail DBGridu

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 18.6.2002 14:29:41

Ahoj,

> a keby si to dal takto: TMujDBGrid.DataSource.Dataset.AfterScrool
> ? to by To
> by nebolo dobre? Ved dbgrid vzdy bude pracovat s nejakym datasetom.

Ano, to byl jeden z prvnich napadu, mne slo spis
o vytvoreni jakehosi "OnChange" na DataLinku.

spojovani polygonu

[*] Ladislav Fitz <ladislav.fitz(zv)kodytek(tec)cz> - 18.6.2002 14:32:29

nevite nekdo jak programove spojit polygony

tzn: ze dvou array of tPoint dostanu jeden (byva to v kreslicich programech
pro slouceni objektu dohromady (v Corelu se to jmenuje Weld))

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] Gallina Lukas <Lukas.Gallina(zv)cz.danzas(tec)com> - 18.6.2002 15:06:37

Ahoj.
Teorie je to pekna. Posloucha se to pekne stejne jako pohadka o Popelce. Ale
aby to nebyla pohadka, musi to fungovat v realu; takze se ptam: dejte info o
nejakem velkem opensource softwaru (prosim ne sw typu poznamkovy blok, ale
hezky nejake korporate reseni); jehoz tvurce to zabalil a nejaka jina firma
to prevzala a 3 zakaznikum kteri to pouzivali se to vyplatilo.

Protoze neco jineho je FireBird ci OpenOffice; tam je to jasne; to jsou
aplikace ktere pouziva "hafo" lidi a pisi to OpenSourcari; spise me zajima
ta varianta kdy komercni opensource sw prevzala jina firma a udrzuje to pro
par zakazniku dal za rozumne ceny.

Pokud o necem takovem nevime, pak nema smysl tuto teorii rozvijet, protoze
je zrejme nerealna, ze.

S pozdravem
Lukas Gallina

Od: "Jaroslav Popluhar" <delphi1(zv)acc.sk>
Komu: <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz>
Odesl�no: 18. �ervna 2002 10:07
P�edm�t: Re: Connection lost v IB

> [...]
> Som z toho dost mimo, mozes to nejako upresnit?
>
> Cely soft chodi ako ma, len ked do neho dlho netuknem potom uz nechodi.
> Ked spustim na klientovi jeho dalsiu instanciu programu ide vsetko ako ma,
> teda server zije.
> (Ako zistim, ci nebol server niekedy medzicasom down? Bezi na
nevyhradenych
> Win98 :-( )
>
> Pripustam, ze klient ma trvale otvorenu transakciu, ale zasa takmer vzdy
je
> prihlaseny len jeden.
>
> Ako mozem zistit, ci ma klient otvorenu transakciu?

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 18.6.2002 15:51:19

Lze to pouzit na jakykoliv odkaz na objekt.

Homepage : http://dusek.zde(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

From: "Jiri Foldyna" <jiri.f(zv)avizo(tec)cz>

> Nesouhlasim, bezne pouzivam a udrzuji software, ktery spachal nekdo jiny.
> Samozrejme netvrdim, ze to muze delat kazdy, kdo umi pustit pocitac.

Pokud je dobre napsany pak to plati beze zbytku. Bohuzel ne vzdy
to tak je -- jeden usmevny priklad: pred par lety jsem mel uzpusobit
program na skladove hospodarstvi ve FoxBASE (blahe pameti) ktery
evidoval dan z obratu na evidenci tehdy nove dane z pridane hodnoty.
Prede mnou uz to zkousela nejaka programatorka, ktera se z toho
zcvokla a odvezli ji do blazince. Ja jsem radeji nic neriskoval a napsal
jsem to cele znovu... :-)))

Martin Schayna

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 18.6.2002 16:44:19

Puvodni zprava, kterou napsal Jiri Foldyna dne 18 Jun 2002:

> Nesouhlasim, bezne pouzivam a udrzuji software, ktery spachal nekdo jiny.

Ze neco bezne delas, znamena, ze je to levnejsi?

> Samozrejme netvrdim, ze to muze delat kazdy, kdo umi pustit pocitac.

A ja zase nevim, co to ma spolecneho s naklady, ze neco delas a ze to
nemuze delat kazdy, kdo umi pustit pocitac.

spojovani polygonu

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 18.6.2002 17:01:54

Zkus si prostudovat BeginPath, EndPath a mozna i neco o regionech.

From: "Emresz Tom�" <Tomas.Emresz(zv)bsp(tec)cz>

No bohuzel mohu potvrdit ze par lidi z meho okoli volila stranu viteznou :-(
No uvidime az budeme v EU, jak budeme zhrbeni a mali...

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Zdenek Stepanek

[...]

Zdenek

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 19.6.2002 01:52:26

zaujimavy clanok k tejto problematike je
na http://www.joelonsoftware.com/articles/StrategyLetterV.html
(na tychto Joel on Softwarre strankach su aj dalsie podla mojho
nazoru perfektne clanky a oplati sa to pozriet). V clanku je pekne
popisane kto a preco financuje Open Source projekty (cize zahada
softwaru "zadarmo" je vyriesena).

Ja by som snad este k softwaru "zadarmo" doplnil jednu poznamku.
Povazujem za otazne, ci naozaj software "zadarmo" je prinosom
do IT a to hlavne z dlhodobeho hladiska. Podporovat a pouzivat
takyto software moze byt pre mnohych velmi vyhodne. Druha vec
je, ci je to aj spravne (a teda vyhodne aj z dlhodobeho hladiska).
Ci je spravne, ze sa podla mojho nazoru deformuju ekonomicke
vztahy a tak zavazna vec akou je vyvoj softwaru sa financuje z inych
aktivit (hardwaru, uzivatelskej podpory, ...). Pre softwarove
spolocnosti moze existencia takehoto software v urcitej oblasti
znamenat, ze jednoducho tieto oblasti su pre nich nezaujimave
a samozrejme klesne tam konkurencia. A teda je tu otazka,
ci software robeny tak, ze sa sleduju celkom ine zaujmy bude
schopny zabezpecit vobec seriozny vyvoj a pokrok v danej oblasti.
Myslim tym to, aby namiesto kvalitnych vyrobkov za rozumne ceny
sa software nedopracoval k nekvalite ale zadarmo. Dalej ak software
bude zarabat na hardweri alebo skoleniach a manualoch je zase
otazka, ci nebude tlak robit software tak, aby vyzadoval najnovsi
hardware a spustu skoleni. No nechajme sa prekvapit, uvidime.
Mne sa vsak tento system nijako nepozdava.

Erik

OnFilterRecord

[*] Pavel ZIDEK <delphi(zv)kopr(tec)cz> - 19.6.2002 05:17:00

Zalezi na tom, zda tabulka nevi vazana na jinou tabulku, takze se muze stat,
ze se nic nefiltruje.
Podivej se na MasterSource....

Dale je treba napsat dobre Filter
napr.: Filter := 'Dotaz=true';

----- Pavel ZIDEK -----
http://www.kopr(tec)cz/delphi, delphi(zv)kopr(tec)cz

> Tak toto mi vobec nefunguje. Pred riadok
>
> table.Filtered:=True
>
> som dal
>
> table.refresh,
>
> ale tvari sa to rovnako.

> filtrujem

OpenSource

[*] Benes Jaroslav <JBenes(zv)cpoj(tec)cz> - 19.6.2002 06:20:18

Nemusime chodit zas tak daleko. Podivejte se na QuSoft. Firma prodava Quickreport, ma sve jiste, je noshledem Borlandu, jeji standardni produkt je dodavan s Delphi/CBuildrem jako integralni soucast bez zdrojaku. Pokud jsem potreboval neco opravit, musel jsem si koupit zdrojaky. A to je prosim, komercni software !! Oni sami opravuji velmi liknave s dlouhymi intervaly. Pri porovnani zdrojaku verze 3 a 3.5 je opravdu funkcnich zmen minimum (nemohu ale vedet, jestli nemaji problemy s Borlandem, TeeCharts nebo se svoji 'servisni' organizaci :) ). Spis me prijde, ze nechteji do zdrojaku zas tak moc dloubat. Zmeny zenou pres jinou organizaci (QBS software), ktera zrejme pracuje jeste na dalsich projektech a QR jen udrzuje jeden-dva lidi. Je fakt, ze po nahlaseni zmeny nebo opravy se v QBS zachovaji slusne, odpovi, i hledaji reseni ale... Zmeny na kterych se shodneme nebo ktere jim poslu jako opravy se ale v dalsi verzi neprojevily (zustaly tam stejne chyby) ! Pan Zahradnik ale nema pravdu, ze je drazsi proniknout do ciziho SW nez napsat vlastni. Pokud vim, co hledam, tak to najdu a pochopim jako fragment i v cizim zdrojaku. Pokud se mi ale nelibi koncepce a chci zmenif filozofii (=vypoctu, metodiky, atp.) tak to opravdu chce komplexni pochopeni vsech dostupnych zdroju a jeste i cizich zdroju (napriklad ja mam moznost porovnavat s ACE reporter) a to je mozna nad sily jedince, pokud je v jakemkoliv casovem limitu.

From: "Jiri Kratochvil" <jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz>

> [...]
> te aplikaci a zaroven pojistka, ze nebudu muset prepisovat napr.
> podnikovy informacni system jenom kvuli tomu, ze zkrachovala jista firma,

Zdrojove kody LZE ZISKAT i s komercni knihovnou (zpravidla za priplatek).
Vyhoda OpenSourcu podle me spociva v necem jinem -- pokud firma
produkujici komercni software zkrachuje nebo proste ukonci vyvoj,
ma tyto moznosti:
1) vystavi posledni verzi na webu jako svuj pomnicek, kde slouzi nejakou
dobu jako reklama na jine aktivity firmy (nevyhodne pro uzivatele)
2) proda sofware nejake jine firme ktera ve vyvoji pokracuje ovsem ve vztahu
k uzivatelum si muze zmenit prakticky cokoliv - licencni podminky, cenovou
politiku atd. (muze byt nevyhodne pro uzivatele)
3) uvolni ho jako OpenSource ve vlastni sprave ale sama se na vyvoji prilis
nepodili (castecna vyhoda pro uzivatele - zdrojaky)
4) uvolni ho jako OpenSource a preda spravu nekomu kdo ma zajem na
pokracovani vyvoje (vyhodne pro uzivatele)

Pokud dojde dech firme nebo jednotlivci ktery se stara o OpenSource,
nepripadaji v uvahu prvni dve varianty, pokud je software dobry a najde se
nejaky pokracovatel, nevidim duvod proc by nemohl vyvoj pokracovat...

Martin Schayna

Socket.Close

[*] Tomas Kminek <tomas.kminek(zv)atlas(tec)cz> - 19.6.2002 11:59:50

Proste v udalosti Form.OnDestroy nevolej ClientSocket.Close. Ono se zavola
samo ze sveho destructoru a nevyvolaji se jeho udalosti.

TK

On 18 Jun 2002 at 11:44, Petr Zahradnik wrote:

> Rozdil je v tom, co jsem rekl, ze u komercniho produktu jsou autori
> motivovani platbami za licence, update apod. Uz jsem to napsal, pokud se
> rozhodnu delat OpenSource a prestane me to bavit nebo nebudu mit cas, tak
> se na to vybodnu. Pokud se rozhodnu delat komercni knihovnu, tak budu
> dostavat nejake penize a budu-li chtit prezit, budu muset makat a udelat
> novou verzi apod.

Petre, ignorujes zakladni ekonomicka pravidla, vcetne ekonomickych specifik
software ! Firma je sice motivovana vydelky za licence, ale dany produkt bude
delat jen tak dlouho, dokud se ji to vyplati. Diky saturaci trhu, naklady na udrzbu
vs. ceny update & upgrade je vynosnost kazdeho produktu sestupna, a casem je
treba prijit s novym produktem, nebo s jinym modelem licencovani (viz. napr
Microsofti zmena licencovani). Jak dlouho napr. myslis, ze Borlandu bude Delphi
vydelavat ? Uz ted to neni ani zdaleka takove jako o dve tri verze zpet. Nastesti
uz z toho neziji, zivi je Java a enterprise technologie, a prodeje Delphi a Kylixu
udrzuji uzkou provazanosti na ostatni produkty, ale jednou bude Delphi tak
dobre, ze bude upgradovat tak malo lidi, ze naklady prerostou vynosy. Co
myslis, ze se pak stane ? Protoze je Delphi closed source, ma Borland v rukou
paku, kterou muze nutit ostatni k upgrade, ale to jde jen po urcitou miru. Uz ted
nemelo pro hodne vyvojaru vyznam upgradovat na D6, a D7 to asi nezmeni. A
pritom je (a bude) na Delphi co opravovat a vylepsovat, jenze to pro Borland
nebude ekonomicke. Nebo prijdou s necim tak novym a vynosnym, ze Delphi
proste hodi za hlavu, jako hodili treba InterBuilder (ktery se prodaval dost dobre,
obzvlaste US Army :-) U komercniho sw mas jiste "zaruky", ze pokud se firme
vzplaci, bude ho podporovat, ale je to vykoupeno mensi moznosti ovlivnovat
produkt a vetsim tlakem na upgrade a prispusobovani se vizi firmy (zeptej se
uzivatelu VB, zda se jim libi nutnost predelat sve aplikace kvuli VB.NET), a je to i
financne nakladnejsi. Pokud jsi schopen a ochoten zaplatit tuto "cenu", pak je to
v poradku, ale pro nektere projekty nebo vyvojare je to neakceptovatelne, a pak
je mile, ze je tu alternativni cesta.

Pokud jsi ale presvedcen, ze komercni produkt ti dava nejake zaruky, pak zijes
na Mesici. Zaruky jsou vesmes stejne jako u Open Source (at uz komercniho
nebo ne, i kdyz u komercniho je to o neco lepsi), ale u Open Source mas jako
zakaznik vetsi manevrovaci prostor, pokud neco nevyjde. Z pohledu zaruk a
moznosti uniku lze postavit rovnitko mezi komercni open source a komercni
software prodavany se zdrojaky. Ale u komercniho OS mas navic vetsinou
jistotu, ze firma zije z neceho jineho nez z prodeje licenci, a ze ma tedy z
dlouhodobeho hlediska stabilnejsi (coz z meho hlediska = lepsi) ekonomicky
model.

Delphi 6 a praca s DB komponentami ..

[*] Slavomir Cekel <cekel(zv)noves.sk> - 19.6.2002 12:50:34

Zdravim ....

pred nejakym casom som dostal do ruky D6 Proff a zacal som na nej robit
jeden DB softik ... ale zistujem, ze som CHUDAK, boze, tolko chyb, tolko
hovadin co mi hlasi D6 to snad ani pravda nie je ... v D5 Proff secko
fungovalo bez problemov, ale odkedy sa plahocim v D6, tak mi je na
zaplakanie ... otrasssss ... kolko zaplat mam na D6 nahodit ? som kdesi
cital, ze su nejake ? noze poradte, a dufam, ze sa tym tie chyby
vyriesia ... boze nemam cas sa srat s takymi hovadinami !!! PRECO
PREDAVAJU CHYBNY SOFT ???? do haja aj s DELPHI ...

Slavo

Prechadzanie treenode

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 19.6.2002 12:52:09

Ahojte,

nema niekto po ruke algoritmus ako prebehnut po vsetkych polozkach vybraneho
stromu v TTreeView?

Ked stojim na urcitej polozke potreboval by som prejst vsetky jej podriadene
a ich podriadene atd.

akosi sa mi nedari to dosiahnut pomocou
GetFirstChild a GetnextChild

diky Miro

Chyba pri pokracovani programu po breaku

[*] Jan P��ek������z?ܢw��̿ - 19.6.2002 12:52:30

Vazeni pratele konference,
prosim o radu, v cem muze byt problem, kdyz vzdy po zastaveni programu na mem breakpointu a naslednem pokracovani aplikace (F9) Delphi5 hlasi chybu -Invalid floating point operation. Break se pritom muze vyskytovat kdekoliv v programu.Na zadnem radku programu pak tato chyba neni znazornena, kurzor v editoru zustava na pozici breaku.
Predem vsem dekuji
Jan Pecek

Diakritika D5->D6

[*] Milos Glosik <regard(zv)mail.eurotel.sk> - 19.6.2002 13:06:59

Mam projekt vytvoreny v D5 - w2k pro ENG. Ked ho skompilujem a prenesiem na
iny pocitac
s W98 alebo w2k CZ je vsetko OK. Ked ten isty projekt skompilujem pod D6 tak
mi na
pocitacoch s inym operacnym systemom ako w2k ENG nefunguje diakritika. Tyka
sa to
vsetkych fontov, aj v menu, dialogovych oknach atd.
Vsetky fonty su v projekte nastavene na EAST_EUROPE CHARSET.
Neviete niekto co treba v D6 nastavit, aby to fungovalo tak ako pod D5?

Dakujem za kazdu radu.

Milos

Delphi 6 a praca s DB komponentami ..

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.6.2002 13:10:12

From: "Slavomir Cekel" <cekel(zv)noves.sk>
> hovadin co mi hlasi D6 to snad ani pravda nie je ... v D5 Proff secko

Co presne ?

> zaplakanie ... otrasssss ... kolko zaplat mam na D6 nahodit ? som kdesi
> cital, ze su nejake ?

Ano, uz dost dlouho. Zkus treba nasledujici postup, v Delphi IDE menu:

Help | Delphi Developer Support
v prohlizeci pak odkaz "Delphi 6 downloads"

> PRECO PREDAVAJU CHYBNY SOFT ???? do haja aj s DELPHI ...

Protoze software byl, je a bude vzdy nedokonaly.

Petr Vones

IB klient

[*] Kr�l Jirka <jirka(zv)ispot(tec)cz> - 19.6.2002 13:13:36

Zacinam experimentovat s IB. Mam aplikaci, ktera se pripojuje k IB. Ta je na lokalnim stroji, takze to jede bez problemu. Jakmile ale aplikaci prenesu nekam jinak, okamzite to po startu pada. Kde by mohla byt chyba? Ze by nejake knihovny, ktere se musi doinstalovat na vsechny klienty?

Prosim o hint

J.Kral

Delphi a resources II.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.6.2002 13:16:24

From: "Bene� Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> Co hlava, to jiny uhel pohledu, jiny nazor, jine podminky a nemuzu klienta
> smahem odsoudit kdyz ma Win98 na PII/200MHz/64MB RAM a predpoklada ze moje
> aplikace pobezi on-line s nekolika jeho... A rada "kupte si lepsi pocitac

Velikost RAM s tim nema nic spolecneho. V zasade je ten problem opraven ve VCL
v Delphi 6 (TBitmap.Dormant). Samozrejme to resi jen problem (zbytecneho)
pouzivani glyphu - malych bitmap ve spojeni s TSpeedButton, TBitBtn atd.

Petr Vones

Delphi a resources

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.6.2002 13:18:35

From: "Benjamin" <benxp(zv)atlas(tec)cz>
> Navic NT systemy asi nejak nepouzivaji zadne systemove prostredky a dokazi
> tak spustit mnohem narocnejsi aplikace.

Samozrejme ze pouzivaji, ale neni to takova hracka jako Win9x, kde je cast
toho kodu jeste navic 16ti bitova, z cehoz prave plynou vsechny ty problemy.

Petr Vones

Delphi 6 Professional - funkce VarNot z oleaut32.d

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.6.2002 13:20:01

From: "Ales Radikovsky" <radik(zv)allstar(tec)cz>
> Jako extremne debilni mi ale pripada, ze to prestalo jit az po druhem
> updatu (pred nim snad nefungovaly jen PC s W95 a po nem uz ani s W98) a
> je to cele asi kvuli jedne jedine funkci.... Mam v D6 program, ktery je

V tomto pripade je to chyba Borlandu. Resenim by bylo pouzivat Delay-load
import pro tyto funkce, jenze to uz asi v Delphi nikdy nebude.

Petr Vones

Prepnutie rozlisenia v TImage

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.6.2002 13:21:10

From: "Martin Kasman" <martinkasman(zv)pobox.sk>
> Mam v image natiahnuty obrazok z rozlisenim 256 farieb. Ako ho prepnem, aby
> zobrazoval obrazok len v 16 farbach?

K cemu ? 16 i 256 barev je stejne tak velmi mala barevna hloubka.

Petr Vones

MySQL

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 19.6.2002 12:25:41

Ahoj
uz sa to tu preberalo ale v archive nie su
konkretne uzavery. Mam MySQL
pomocou MyODBC si ju viem prepojit
s komponentou DBGrid vsetko je to pekne
dokonca sa da aj editovat ale zmeny sa do tabulky nezapisu.
Viem ze niekto uz hovoril ze sa to da len cez
SQL chatovanie ale to je strasne pomale
ja mam velku db hotovu a viacmenej by som ju len potreboval
pretriast a potom editovat ale v nejakom prijemnejsom
prostredi ako v prikazovom riadku.
Nemate s tym niekto skusenosti?
Dik
Peter Surovy

OpenSource

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.6.2002 13:27:32

From: "Benes Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> [...]
> komercni software !! Oni sami opravuji velmi liknave s dlouhymi intervaly.

To neni problem komercni vs OpenSource, ale Borland vs ostatni. Predpokladal
bych, ze napriklad v takove Enterprise verzi budou od vsech techto komponent
zdrojaky. Bohuzel nejsou ...

> reseni ale... Zmeny na kterych se shodneme nebo ktere jim poslu jako opravy
> se ale v dalsi verzi neprojevily (zustaly tam stejne chyby) ! Pan Zahradnik

Tohle je uz horsi, protoze pokud oprava neni zahrnuta v nove verzi, tak je tam
opravdu neco shnileho.

Petr Vones

MySQL

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 19.6.2002 13:29:06

Podivej se na stranky MySQL ..... a hledej MySQL-Front.

> [...]
> Dik
> Peter Surovy

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] Ondrej Krsko <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk> - 19.6.2002 14:15:39

> Petre, Petre, ted jsi trochu ujel :-) Rozhodne to NENI VZDY. Mas sice
pravdu, ze
> pokud je zapotrebi hned a okamzite udelat rozsahle zmeny, bude to nejspise
> drazsi, ale pokud staci jen drobne upravy, uz to nemusi byt pravda.

no, a pokial by to bola technologia umoznujuca to 1024 bytov ulozit 2
hodinove video vo vysokej qalite, tak je to lacnejsie trosku upravit,
nastudovat ako urobit nanovo :-)

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.6.2002 14:22:41

Puvodni zprava, kterou napsal Pavel Cisar dne 19 Jun 2002:

> Petre, Petre, ted jsi trochu ujel :-) Rozhodne to NENI VZDY. Mas sice

OK, uznavam, opravuji na VETSINOU.

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.6.2002 14:27:49

Puvodni zprava, kterou napsal Jiri Kratochvil dne 19 Jun 2002:

> No natvdlej mozna jsem, ale v tomhle mam jasno - vim moc dobre, ze se
> jedna o knihovny. Btw: Vysvetli mi, prosim, kde jsi ziskal nazor, ze jsem
> natvrdlej nebo ze si delam legraci?

Tak popate - mluvim zde o komercni knihovne se zdrojovymi kody, kde mam
stale moznost, kdyby vsechno selhalo, postupovat jako s OpenSource, tj.
dodelat si to sam.

VSSpell v D4

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 19.6.2002 14:37:08

Zdravim,

vi nekdo, jak se pouziva komponenta VSSpell v D4?
Kdysi jsem ji chtel pouzit, ale vubec jsem neprisel na to, jak s tim
kontrolovat nejaky text.

Diky Bob

Prechadzanie treenode

[*] ing. Pavel Zilinec <zilinec(zv)email(tec)cz> - 19.6.2002 14:39:51

Sice nemam hotovy algoritmus, ale nemelo by to byt slozite pomoci
rekurze - zkusim to z hlavy

var Pruchod : string;

procedure NajdiDalsi(ANode : TTreeNode);
begin
if ANode <> nil then
begin
Pruchod := Pruchod + ANode.Text + #13#10;
NajdiDalsi(ANode.GetFirstChild); {Projdu vsechny 'deti' tohoto}
NajdiDalsi(ANode.GetNext); {Projdu vsechny 'bratry' tohoto}

procedure HlavniSpusteni;
begin
Pruchod := '';
NajdiDalsi(TreeView.Selected);
// MessageDlg(... Pruchod ...);
end;

Snad to bude chodit :)

> [...]
> stromu v TTreeView?

> Ked stojim na urcitej polozke potreboval by som prejst vsetky jej podriadene

OT: HTML Package

[*] cYd <cYd(zv)seznam(tec)cz> - 19.6.2002 14:45:01

Hezky den,
k cemu slouzi program "HTML Package"??? Pouzivam Win2000 Server

Diky
-cYd-

Prepnutie rozlisenia v TImage

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 19.6.2002 15:08:19

A co treba pri prenosu obrazovek po siti, napriklad na Microsoft Terminal
Serveru? Tam to vyznam ma, a velky.

> [...]

> K cemu ? 16 i 256 barev je stejne tak velmi mala barevna hloubka.
>
> Petr Vones

Chyba pri pokracovani programu po breaku

Tohle se mi obcas stava take, patrne jde o chybu debuggeru, stava se to i v
programu, kde neni zadna promenna typu Double apod. vubec definovana.

Subject: Chyba pri pokracovani programu po breaku

[...]

[*] Gebauer Lukas <gebylist(zv)mlp(tec)cz> - 19.6.2002 15:21:54

> Tak popate - mluvim zde o komercni knihovne se zdrojovymi kody, kde mam
> stale moznost, kdyby vsechno selhalo, postupovat jako s OpenSource, tj.
> dodelat si to sam.

To je sice strasne hezke... mas ale licenci na to takto upravene
zdrojaky sirit nekomu dalsimu??? NEMAS!

Takze v tvem pripade si to sice sam opravis/vylepsis, ale jen pro
sebe. Nikdo jiny nema pravo tebou opravene zdrojaky legalne ziskat a
pouzivat. Produkt se stava mrtvy a bez dalsiho vyvoje. (protoze kazdy
muze produkt dale vyvyjet jen a jen do sveho vlastniho supliku)

U klasickeho OpenSource muze kdokoliv (abych predesel dalsimu
komoleni, tak pripoinam, ze "muze kdokoliv" <> "musi kazdy") ten
produkt opravit/vylepsit.. a hlavne muze takto opraveny produkt dale
legalne sirit!

Dopad tohoto drobneho rozdilu je zdrzujici! U OpenSource se produkt
nestava mrtvym, ale vesele dale zije, jen v jinych rukou. Nemusis si
ty sam nejakou chybu opravovat, protoze je-li openSource dosti
rozsireny, mas velkou sanci ze tu opravu nekdo jiny jiz udelal.

V tvem pripade mas jedinou sanci, ze si to SAM opravis pro sebe. U
OpenSource mas mnohem vetsi sanci, ze to opravi NEKDO JINY a ty muzes
vesele vyuzit prace tohoto nekoho jineho. Nemusis tomu OpenSource
zdrojaku rozumnet, nemusis jen ani studovat, nemusis ani umet
programovat...

Tady nejde ani tak o ten fakt, ze mas k dispozici zdrojove kody...
Mnohem dulezitejsi je pravni status OpenSource. Fakt, ze zdrojaky
muze kdokoliv upravit a kdokoliv dale sirit komukoliv, to je ta
vyhoda!

Krokovani SP v IB

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 19.6.2002 15:32:38

Zdravim,

nezna nahodou nekdo nejaky nastroj na krokovani SP (popripade TRIGGERu) v
IB?

MySQL

[*] David Janko <djanko(zv)infoware(tec)cz> - 19.6.2002 15:37:05

Ja jsem pouzil ZEOS (www.zeoslib.org) a celkem to s nimi slape (ne ze bych
byl uplne bez problemu ;-)).

---
Best Regards,
David Janko
programmer & Linux system administrator
djanko(zv)infoware(tec)cz

> [...]
> Dik
> Peter Surovy

OpenSource - Re: TDBF a zavirani souboru

[*] Jiri Kratochvil <jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz> - 19.6.2002 15:47:36

> Tak popate - mluvim zde o komercni knihovne se zdrojovymi kody, kde mam
> stale moznost, kdyby vsechno selhalo, postupovat jako s OpenSource, tj.
> dodelat si to sam.
Tak ted jsem z toho uplne pitomej :-)
Nemluvis nahodou o komercnim opensource softwaru ???
Asi se taky budu opakovat, ale asi Ti unikla jedna podstatna vec:
open source _NEMUSI_ byt vzdy zdarma.

Jirka Kratochvil

Krokovani SP v IB

[*] Robert Ehrenberger <delphi(zv)comberg(tec)cz> - 19.6.2002 16:09:36

Nap�.: IBAdmin3
http://www.sqlly.com/
> nezna nahodou nekdo nejaky nastroj na krokovani SP (popripade TRIGGERu) v
> IB?
>
> Diky
>
> Bob

vypnuti monitoru pod W2k

[*] Filip Kinsky <xkinf01(zv)vse(tec)cz> - 19.6.2002 16:22:32

Ahoj,
uz tady ten dotaz padl, ale odpoved jsem nenasel...

potreboval bych programove vypnout monitor - nevite jak na to??
pod W9x na to funguje tahle zprava:
PostMessage(HWND_BROADCAST, WM_SYSCOMMAND, SC_MONITORPOWER, 0);
bohuzel pod W2k mi to nefunguje - ve Win32SDK taky pisou, ze je zprava
SC_MONITORPOWER W95 only - musi ale prece existovat i neco co funguje
pod ne9x Windozema nebo ne?

dik za odpovedi,
Filip

IB klient

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 19.6.2002 16:24:14

Mas nejake informace o padu, napr. kod chyby?
Znas misto, ve kterem k padu dojde?
Pouzivas BDE, IBO nebo IBX?
Jaka je konfigurace pripojeni k databazi?
Mas na lokalnim PC IB klienta?
Kde je ulozena databaze (soubor gdb), na lokalnim PC nebo serveru?
Co je to za sit?

Zkus svuj problem trochu vic popsat, jinak se da tezko poradit.

> [...]
> startu pada. Kde by mohla byt chyba? Ze by nejake knihovny,
> ktere se musi doinstalovat na vsechny klienty?

[*] Alex Cherednichenko <cherednichenko(zv)wo(tec)cz> - 19.6.2002 16:31:17

Hello, Bob!
You wrote:

lb> nezna nahodou nekdo nejaky nastroj na krokovani SP (popripade TRIGGERu)
lb> v IB?

IBExpert - The Most Expert for InterBase and FireBird
http://www.ibexpert.com

With best regards, Alex Cherednichenko.

MySQL - riesenie (..?)

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 19.6.2002 15:36:35

Ahoj
no tak som spravil vsetko
aspon som sa cely den nenudil
nakoniec som zistil ze ked mas nainstalovany
MyODBC tak Ti tu tabulku updatne aj cez
ADOTable :-)
akurat som rano zabudol napisat
AdoTable.post
ale neviem ci to nemoze mat nejake chybicky?

Tak ci onak zapisuje to a to je dolezite.
S pozdravom
Peter Surovy, MyODBC expert :)

On 19 Jun 2002 at 13:13, Kr�l Jirka wrote:

> [...]
> aplikaci prenesu nekam jinak, okamzite to po startu pada. Kde by mohla
> byt chyba? Ze by nejake knihovny, ktere se musi doinstalovat na

Prirozene :-) Pokud pouzivas napr. IBX nebo IBO, pak staci knihovna
GDS32.DLL (je ve windows\system). Pokud pouzivas BDE, pak mimo teto
knihovny potrebujes i BDE a SQL link pro IB.

IB klient

[*] Alex Cherednichenko <cherednichenko(zv)wo(tec)cz> - 19.6.2002 16:41:44

Hello, Kr�l!
You wrote:

> [...]
Kl> prenesu nekam jinak, okamzite to po startu pada. Kde by mohla byt
Kl> chyba? Ze by nejake knihovny, ktere se musi doinstalovat na vsechny

1) knihovna gds32.dll
2) pridat radek "gds_db 3050/tcp" v soubor SERVICES.

With best regards, Alex Cherednichenko.

MySQL - riesenie (..?)

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 19.6.2002 15:49:50

jajc nejako som to zakrikol
robi to takuto zaujimavu chybu:
Ked v DBGride nacitam z DB
bunku o sirke povedzme 25
prepisem ju na bunku o sirke 15
uz zostane defaultne 15 :-(
viac ako 15 znakov uz do nej nenarvem
nezazili ste to uz niekto?
PS

From: "Adam Hauner" <hauner(zv)iinfo(tec)cz>
> muzete mi nekdo prosim poslat komponentu (resp. odkaz na ni),
> ktera by retezec se znaky ve Win1250 odhackovala, tj. CStoASCII?

Treba tohle: ftp://delphi:archivar(zv)ftp.delphi(tec)cz/D4/other/CharSetConv.zip

Petr Vones

Chyba pri pokracovani programu po breaku

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.6.2002 17:18:20

From: "Jan P��ek" <jpecek(zv)conel(tec)cz>
> [...]
> programu.Na zadnem radku programu pak tato chyba neni znazornena, kurzor v

Mozna je v danem procesu nahrana nejaka DLL ktera meni nastaveni FPU CW flagu.

Petr Vones

Prepnutie rozlisenia v TImage

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 19.6.2002 17:19:16

From: "Jakub Dusek" <jdev(zv)seznam(tec)cz>
> A co treba pri prenosu obrazovek po siti, napriklad na Microsoft Terminal
> Serveru? Tam to vyznam ma, a velky.

V dobe, kdy jsou bezne 256ti barevne ikony je to IMHO zbytecne.

Petr Vones

TableName

[*] Peter Surovy <psurovy(zv)uevora.pt> - 19.6.2002 16:46:40

Ahoj
chcel by som vypisat
do Comboboxu mena jednotlivych tabuliek
v databazi. Podobne ako to robi Delphi
pri komponente TAble - property TableName
ale neviem kde sa tato hodnota uklada resp
skadial by som ju ziskal.
Vdaka
Peter Surovy

Odhackovani retezce

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 19.6.2002 17:50:20

http://dusek.webz(tec)cz/tips/stripdia.php

> [...]

> Slunecnice(tec)cz * Lupa(tec)cz * Mesec(tec)cz * Palmserver(tec)cz
> Burza(tec)cz * Hokejka(tec)cz * Vajicko(tec)cz * Stavocentrum(tec)cz

BDE ve Win2K

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.6.2002 17:53:48

> [...]
BDE
> zvlast, ale to se mi vubec nepovedlo. Muzete mi nekdo poradit? Jo, hned

BDE pouzivam bez problemu i pro uzivatele User.
Vzhledem k tomu, ze se pri sprave domen dnes a denne u spousty SW potykam s
programatorskymi prasaty (cim zvucnejsi firma, tim horsi), kteri svoji
neschopnost precist si par dokumentu od M$ zastiraji pozadavkem na beh
programu typu kalkulacka nejmene pod pravy Domain Admins, tak Ti poradim
jedine.
Podivej se jaka prava mas na pouzivane zdroje (Registry, Adresare na disku
...) z hlediska standardnich prav uctu user a podle toho pis svuj SW.
Take je treba korigovat predstavy o nastavovani provoznich prametru
programu - to je prace pro administratora. Tyhle funkce je treba pro
normalniho usera disablovat. Stejne by je nemel delat.

Douf�m, ze odchoz� zpr�va neobsahuje viry.

BDE ve Win2K

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 19.6.2002 18:00:37

Puvodni zprava, kterou napsal Robert Suska dne 18 Jun 2002:

> asi to pojde len tak ze nastavis tomu userovi vo W2k administratorske
> prava ale len na local. Nie domen ADMINa. Takto som to musel riesit aj ja
> v jednej firme sice nejednalo sa BDE ale inac to neslo.

Nejsem si jisty, zda je tohle to spravne reseni... To uz muze byt kazdy
administrator. BDE lze provozovat pod beznym uzivatelem, jen je potreba
zjistit, kde mas nastavena spatne prava (registr, disk, adresare, soubory
apod.), ze to tam nemuze...

CPU SerNum

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 19.6.2002 18:10:50

From: "Ondrej Krsko" <ondrej.krsko(zv)zoznam.sk>

> [...]
druhej
> sw a vyvyjala ho dalej, pricom povodnych zamestnancov neprevzala.

Urcite se najdou pripady, kdy je rychlejsi a levnejsi pochopit jiz napsane a
odladene nez psat neco znovu.> a najdrahsie je aj tak skolenie a zaucenie sa do noveho SW, co pri tomto
> sposobe nie je potrebne.
> a ak mate velky system zalozeny na SW od firmy ktora skrachuje, prechod
moze
> byt naozaj drahy, casto dokonca takmer nemozny.

Konkretni pripad - rozpocet prechodu na novy IS :

Analyza : 260 000 Kc
Vlastni SW (licence) 180 000 Kc
Dasli dodatecne potrebne sw vybaveni : 120 000 Kc
Implemenatce a prevod dat : 180 000 Kc
Naklady na mimoradnou inventuru : 130 000 Kc
Fiktivni naklady vyplyvajici ze zastaveni provozu firmy : cca 70000 Kc/den
(odhad)
Fiktivni naklady vyplyvajici z omezeneho provozu firmy : cca 30000 Kc/den
(odhad)
Casovy harmonogram : Analyza : 2 mes.
Priprava implementace : 10 dni.
Vlastni implementace a prevod dat - 6 dni.
Zkjusebni provoz 14 dni.

Takze po secteni vyjde ze samotny prechod je temer stejne drahy jako
porizeni a implementace noveho IS (Jen odstavky s inventurou to dozenou na
stejnou cenu jako je porizeni).

Nejsou to zadana z palce vytazena data, je to soucasna realita na ktere se
podilim.

Douf�m, ze odchoz� zpr�va neobsahuje viry.

Prepnutie rozlisenia v TImage

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 19.6.2002 19:08:10

Terminalova aplikace se optimalizuje pro rychlejsi prenos, spolu s ni se
optimalizuje i prostredi virtualniho pocitace, vypinani > 16 barevnych ikon
k tomu taky patri.

From: "bleak" <bleak(zv)atlas(tec)cz>
- Hlavne nepouzit BDE (BDE link alebo ovladac odbc s pouzitim bde je
niekolko nasobne pomalsi ako napr. IBobjects ).

> Co me zajima: pri tomto usporadani bude pocet plateb za jeden rok cca do
500 000,
Ak budes v datasete drzat otvorenych 500 000 zaznamov tak len spustenie
tejto aplikacie bude zdrzujuce nez sa toto vsetko nacita
Neviem ako ine systemy ale napr. IBObjects ked prechadzas tabulkou, ktora ma
moc zaznamov tak stale ako keby dotahoval udaje (sudiac podla presypacich
hodin). A ak to robi tak urcite pomocou selektu.

Asi by predsa len stalo za uvahu vyskusat rychlost selektu.

> zabere), takze chci pouz�t Dataset.

Ak by si napr. otvoril tabulku v ttable (ibotable) tato by sluzila len na
prehliadanie a pomocou komponenty tquery (napr. RequestLive, alebo
insertom ) pridas do tej istej tabulky zaznam, tak refresh tabulky v ttable
je podstatne rychlejsi ako prikaz select na zobrazovanu mnozinu zaznamov,
resp. TQuery.Close a Open a nemusi to vyzerat az tak zle ako by sa zdalo.

miro

Vytocenie tlf. cisla pomocou ISDN

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 20.6.2002 01:06:10

Ku karte Fritz mam aj akysi prevodnik medzi TAPI a CAPI. Myslis ze toto by
bola schodnejsia cesta?

> [...]
> WWW: http://www.clexpert(tec)cz, http://www.zahradnik(tec)cz
> E-Mail: clexpert(zv)clexpert(tec)cz, petr(zv)zahradnik(tec)cz

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.6.2002 04:40:16

Puvodni zprava, kterou napsal miro mrazik dne 20 Jun 2002:

> Ku karte Fritz mam aj akysi prevodnik medzi TAPI a CAPI. Myslis ze toto by
> bola schodnejsia cesta?

Vidis, tak tam mas i Fritz!fon a tim si muzes telefonovat :-) TAPI je
jednodussi na takove veci (jako je vytoceni cisla), ale softwarovy
telefon se zvukovkou s tim neudelas...

TableName

[*] Marian M�ller <mman(zv)home.sk> - 20.6.2002 06:12:05

Ak je to ADO tak:
ADOTable1.Connection.GetTableNames(List: TStrings; SystemTables: Boolean =
False);

From: "Bene� Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> [...]

pouzivani glyphu - malych bitmap ve spojeni s TSpeedButton, TBitBtn atd.

Bunky v gridu

[*] Tom� Ji�� <Jiri.Tomas(zv)merlin(tec)cz> - 20.6.2002 09:05:13

Ahoj,

nevite nekdo, jak by se v gridu dalo udelat, ze by text, ktery se nevejde do
jedno bunky plynule pokracoval v bunce dalsi (tak, jak to umi treba Excel)?

Diky za kazdy napad.

Jirka

Bunky v gridu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 20.6.2002 09:11:08

QSBuZW7tIGplZG5vZHVzc2kgdHUgYnVua3Ugcm96dGFobm91dCwgYWJ5IHNlIHRhbSB0ZXh0IHZl
c2VsLCBwb3ByLg0KZG9kZWxhdCBoaW50IHByaSBuYWpldGkgbmFkIHRleHQsIGFieSBzZSB6b2Jy
YXppbCBjZWx5ID8NCkRCR3JpZCBuZW7tIHogdGVjaCBrb21wb25lbnQsIGRvIGt0ZXJ5Y2ggYnkg
c2Ugc2FoYWxvIHNuYWRuby4uLg0KDQotLSANCmluZy4gSmFuIEZpYWxhDQptYWlsdG86amFuLmZp
YWxhQGlvbC5jeg0KDQoyMC42LjIwMDIgVG9t4bkgSmn47ToNCj4gbmV2aXRlIG5la2RvLCBqYWsg
Ynkgc2UgdiBncmlkdSBkYWxvIHVkZWxhdCwgemUgYnkgdGV4dCwga3Rlcnkgc2UgbmV2ZWpkZSBk
bw0KPiBqZWRubyBidW5reSBwbHludWxlIHBva3JhY292YWwgdiBidW5jZSBkYWxzaSAodGFrLCBq
YWsgdG8gdW1pIHRyZWJhIEV4Y2VsKT8=

Bunky v gridu

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 20.6.2002 09:13:43

Ahoj,

musis si udelat vlastni vykreslovani a nekreslit to do obdelniku,
kitery ti prijde jako argument, ale dle potreby si jej zvetsit.

Slavek

> [...]
> umi treba Excel)?
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

Jak spravne porovnavat hodnoty NULL?

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 20.6.2002 09:14:58

Zdravim,

udelal jsem si dotaz typu JOIN na dvou tabulkach:

select count(B."SL1")
from "TAB_1" A JOIN "TAB_2" B
on (A."SL1" = B."SL11") and
(A."SL2" = B."SL12")
where B."SL13" = :p_sl /* napr.: p_sl = 'neco' */
into :promenna

TAB_1 TAB_2
======== ===============
SL1 SL2 SL11 SL12 SL13
------------ -----------------------
1 null 1 null neco
null 2 null 2 neco
null text 3 null neco

Jeste poznamka:
Vim, ze vzdy jeden ze sloupcu v kazde tabulce (SL1, SL2 - SL11, SL12) bude
mit hodnotu NULL (viz priklad)

Problem je, ze mi spravne nevraci vysledek porovnani dvou NULL hodnot (napr.
SL2 je NULL a SL12 je take NULL).
V tu chvili mi da vysledek podminky False ackoliv je cela podminka pravdiva
(SL1 a SL11 jsou v tu chvili stejne).

Cele jsem to musel obejit nasledovne:

SELECT COUNT(B."SL1")
FROM "TAB_1" A JOIN "TAB_2" B
ON
(A."SL1" IS NULL) AND
(A."SL2" = B."SL12")
)
OR
(
(A."SL2" IS NULL) AND
(A."SL1" = B."SL11")
WHERE B."SL13" = :P_SL
INTO :PROMENNA;

Ted uz to chodi, ale na co v te souvislosti narazim priste?
Neexistuje nejaky jiny zpusob (pro me bohuzel zatim neznamy) jak spravne
porovnavat hodnoty NULL?

Diky Bob

Delphi a resources II.

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 20.6.2002 09:19:49

On 20 Jun 2002 at 8:46, Bene� Jaroslav wrote:

> [...]
> problemum.... A kdyz jsem povolil pouze jednu instanci programu, tak z
> toho byl takovej pr.ser, ze si to snad nedovedete ani predstavit :-( .

A nestacilo by to udelat tak, ze kdyz spusti program znovu, ze se
najde spustena instance a posle se navrch? Nebo uzivatel opravdu
potrebuje tech x instanci vedle sebe?

A coz se ho takhle zeptat, co to ma za OS, kdyz chce spoustet hromadu
programu pres sebe? :-)

TableName

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 20.6.2002 09:26:35

> chcel by som vypisat
> do Comboboxu mena jednotlivych tabuliek
> v databazi.
*****Fajn, a jaka databaze?

Slavek

> Peter Surovy
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

Kodovani souboru

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 20.6.2002 09:33:52

Ahoj,

> potreboval bych vedet jak muzu mnou vytvoreny soubor zakodovat.. Kvuli
> jeho necitelnosti pri editaci treba v notepad.exe.. Muze te mi nekdo
> poradit? Dekuji Petr
*****Moznosti je nekolik, treba ho zazipuj. ;-) Nebo muzes prochazet
znak po znaku a
* zamenovat dany zank za jiny
* XORovat to konstantou
* ruzne rotovat budto jednotlive znaky nebo cele bloky
* ...

Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

OT : Help o provozu site.

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 20.6.2002 09:38:29

Ahoj,

asi nejlepsi dostupna eliteratura v cestine je Peterkuv archiv:
http://www.earchiv(tec)cz/

Slavek

> [...]
> ...... reznicek(zv)jakl(tec)cz ......
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

Velice jednoduchy zpusob a ovsem i snadno rozlustitelny (takze pouzit
opravdu jen pro znesnadneni cteni, nikoli pro sifrovani) je pouziti
operatoru XOR. Je to symetricke, takze tataz funkce se muze pouzit i pro
dekodovani dat.

> Subject: Kodovani souboru
>

> potreboval bych vedet jak muzu mnou vytvoreny soubor zakodovat.. Kvuli
jeho necitelnosti pri editaci treba v notepad.exe..

SURNE - OLEAUT32

[*] Karel Rys <delphi(zv)zas-me(tec)cz> - 20.6.2002 10:01:54

Fabik Milan dne 20 Jun 2002 v 8:38:

> [...]
>
> Potrebujem to dost surne do cca 1 hod. rozchodit. Moze to byt
> sposobene tym, ze je to urobene v D6 a spustane na W95 ?

presne tim to je. Naprava: nainstalovat DCOM95.EXE. Nemas-li, mohu poslat.

Karel Rys

Delphi a resources II.

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 20.6.2002 10:15:55

From: <little_bobes(zv)centrum(tec)cz>

| Ano, ve strukture databaze (v souboru gdb).
| Budto jsem mel cestinu v EXCEPTION (ale nevim, proc mu to vadilo).
| Nebo jsem pouzil COLATTE v prikazu SELECT.
Oboje pouzivam. A zatial sa mi stalo iba, ze niektore nastroje
(napr. IB Console) na tu diakritiku naozaj zajdu, ale pokial by vadila
diakritika
tak predpokladam, ze k problemom by doslo pocas generovania exceptions
alebo mozno pri nejakom inom pristupe donejakej RDB$ kde su exceptions
ulozene.

| Od vcerejska, kdy jsem to opravil, se mi chyba neobjevila jeste zadna.
Pokial si to tam mal, ake chyby sa Ti tam objavovali?

| Nevim, zda to s tim ma neco spolecneho, ale na notebooku se nam stava, ze
| Win98 neumi spravne prepnout do sleep modu a dochazi ke kousani ruznych
| aplikaci.
Ja na NB prevadzkujem Win2000 (vynimocne Win98) a stava sa mi, ze niekedy
NB stuhne na konci zobudzania. Ale zatial sa mi nepodarilo zistit ci to
sposobuju nejake
spustene app. pred zaspatim, pouzivam stale to iste cca 10-15 aplikacii a NB
sa nezobudi
asi 1x z 20.

Jaro

Pocet vet v tabulce

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 20.6.2002 12:00:54

Treba takto:

function PocetVet(const Tabulka: string): integer;
var
QPom: TIBQuery;
begin
QPom := TIBQuery.Create(nil);
try
QPom.Database := IBDatabase;
QPom.SQL.Clear;
QPom.SQL.Add('select count(*) from ' + Tabulka;
try
QPom.Open;
Result := QPom.Fields[0].AsInteger;
except
Result := -1;
QPom.Free;

> From: LUKES V�clav [mailto:lukes(zv)ans(tec)cz]
>
> muzete me prosim nakopnout ? Pocet vet v tabulce v SQL zjistim takhle:
>
> SELECT COUNT(*) INTO ??? FROM tabulka
>
> Jak to bude prosim v Delphi ?

Delphi a resources II.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.6.2002 12:13:52

From: "Bene� Jaroslav" <JBenes(zv)cpoj(tec)cz>
> [...]
> formular - to je pozadavek zadavatele !!!, to je realita o ktere se proste

Nerikej mi, ze urednik ma tak velky monitor, ze vidi najednou stovky editu.
Neslo by to rozdelit treba na nejake stranky ? Pokud ne, tak by asi jedine
reseni bylo:

1. Pouzivat OS urceny k praci a ne na hrani (otazka je, cim vlastne urednici
travi vice casu ;-)
2. Napsat nejaky edit, ktery bude editem jen kdyz ma focus a jinak pouze
vizualni prvek odvozeny od TGraphicControl, jak uz navrhoval Matrin Schayna

Petr Vones

Ako zistit, ci je objekt korektne vytvoreny (uspes

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 20.6.2002 12:17:26

| Alebo neviem ci je to celkom dobre ale
|

| If Assigned(p) then

{Jaro}

> [...]
| end;
|
| ale tiez musis po p.Free urobit p:= nil inac to nefunguje

Ako zistit, ci je objekt korektne vytvoreny (uspes

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 20.6.2002 12:18:43