Jak spravne porovnavat hodnoty NULL?

[*] Michal Sefcik <sefcik(zv)benefitcz(tec)cz> - 20.6.2002 12:38:40

Pokud mohu v danem pripade pripustit i NULL = '', tak se radeji
vyhnu pouziti "or" operatoru ve WHERE klausuli, ktera prispiva
ke zpomaleni dotazu, napr.takto:

where
ISNULL(A, '') = ISNULL(B, '')

resp.
COALESCE(A, '') = COALESCE(B, '')

(nevim, jaky SQL server pouzivas)
> ke zjisteni, hodnoty null slouzi operator "is null"
> pokud testujes, zda jsou nejake hodnoty stejne a zajima te
> i pripad, kdy jsou obe null, pak:
> select
> A, B
> from
> where
> A = B or A is null and B is null
>
> dekuji PeC(zv)

Univerzalne query a NULL

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 20.6.2002 12:38:20

> Napadaju ma 2 cesty:
> 1. generovat WHERE klauzulu podal zadanych hodnot - neda sa setrit cas
> pomocou prepare, pokial sa casto menia zadane hodnoty 2. pouzit
> parametricky dotaz
> A. s klauzulou WHERE ((Field1 like :Parameter1) OR
> (:Parameter1
> is null)) AND ...

| Pouzivam metodu A, ale jen pro male tabulky, protoze zapis
| :parametr is null zpusobi projiti cele tabulky, bez ohledu na ostatni
| podminky.

Ako sa da zistit, ze IB prechadza celu tabulku?

J. Popluhar

Kodovani souboru

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 20.6.2002 13:09:42

Ahoj,
> http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk/rsa.shtml

neviem - myslim ze kolegovi nejde ani tak o studium ako o vyriesenie
zasifrovania suboru

chod napr. na www.torry.net a daj tam hladat komponentu cipher, alebo
TCipher a tam si nastav ktory algoritmus chces (myslim ze len symetricke
ponuka)

miro

SURNE - OLEAUT32

[*] Fabik Milan <kinekus(zv)nextra.sk> - 20.6.2002 13:35:01

Bol by som vdacny za DCOM95.EXE ak je to licencne v poriadku.
na sukr. mail : fabik(zv)nextra.sk

> Ahoj,
>
> presne tim to je. Naprava: nainstalovat DCOM95.EXE. Nemas-li, mohu poslat.
>
> Karel Rys

Jak spravne porovnavat hodnoty NULL?

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 20.6.2002 14:04:02

Zapomnel jsem poznamenat, ze pouzivam IB6.

Bob

> Taky muzes pouzit funkci ISNULL(SL1, 0), ktera zameni null za hodnotu
> druheho parametru - tady 0.

prace s GSM zarizenim

[*] likeapear <likeapear(zv)centrum(tec)cz> - 20.6.2002 14:30:00

Nevite nekdo o free (pripadne za rozumnou cenu) komponente nebo dll nebo ocx
nebo zdrojaku pro praci s GSM zarizenim jako je napr. Siemens M20. Staci mi
prace s SMS tj. odesilani/prijem. Zkousel jsem to pres AT prikazy, ale
narazil jsem na urcite problemy (ktere tady nechci rozvadet) a rad bych
pouzil neco hotoveho.

dekuji
likeapear

Jak zjistit jmeno komponenty u ktere jsem stiskt p

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 20.6.2002 14:57:11

From: "Kub��ek Daniel" <kubefra(zv)atlas(tec)cz>
> Chci se jeste zeptat jak lze zjistit jmeno butonu, kdyz mam u nej prirazen

Patrne to bude TPopupMenu.PopupComponent

Petr Vones

prace s GSM zarizenim

Jake problemy? Pou��val jsem pro komunikaci se zarizenim (GSM modem Falcom)
komponenty AsyncFree, AT prikazy a chodilo to OK.

> [...]
> prace s SMS tj. odesilani/prijem. Zkousel jsem to pres AT prikazy, ale
> narazil jsem na urcite problemy (ktere tady nechci rozvadet) a rad bych

Kodovani souboru

[*] Petr Zahradnik <clexpert(zv)clexpert(tec)cz> - 20.6.2002 15:15:41

Puvodni zprava, kterou napsal novos(zv)email(tec)cz dne 20 Jun 2002:

> nehodlam se prit ani hadat o slovicka. RSA rozhodne je jeden z
> nejbezpecnejsich algoritmu jak znepristupnit data tak aby je nekdo jiny
> neprecetl - o to asi slo. otazkou zustava jak moc chce tazatel tyto data
> skryt - o tom nepadlo v puvodni zprave ani slovo. take o rychlosti
> nepadlo v puvodni zprave ani slovo. cili na obecnou otazku jak neco
> zakodovat dostal jednu z obecnych odpovedi = RSA.

Jak neco zakodovat <> RSA.
Jak neco zakodovat = pouzit kodovaci tabulku.

RSA je asymetricky sifrovaci algoritmus, pouziva se na sifrovani klicu
(distribuci klicu) pro symetricke sifry a pro digitalni podpis. Prestoze
to lze, algoritmus RSA neni vhodny pro sifrovani dat (pokud to nejsou
velmi mala data), protoze je pomaly, stejne jako vsechny asymetricke
sifrovaci algoritmy. Pro sifrovani dat se pouzivaji symetricke sifrovaci
algoritmy jako napr. DES, 3DES, AES apod.

Help o provozu site.

[*] Ludek ZITA <konference(zv)sales(tec)cz> - 20.6.2002 15:17:48

From: "miro mrazik" <preas_w(zv)stonline.sk>
> [...]
> moc zaznamov tak stale ako keby dotahoval udaje (sudiac podla presypacich
> hodin). A ak to robi tak urcite pomocou selektu.
> Asi by predsa len stalo za uvahu vyskusat rychlost selektu.
> Ak by si napr. otvoril tabulku v ttable (ibotable) tato by sluzila len na
> prehliadanie a pomocou komponenty tquery (napr. RequestLive, alebo
> insertom ) pridas do tej istej tabulky zaznam, tak refresh tabulky v
ttable
> je podstatne rychlejsi ako prikaz select na zobrazovanu mnozinu zaznamov,
> resp. TQuery.Close a Open a nemusi to vyzerat az tak zle ako by sa zdalo.

Prepnutie rozlisenia v TImage

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 20.6.2002 22:38:55

Chcem prepnut rozlisenie z toho dovodu, ze mam program, ktory uklada ikonu.
Vzhladom na to, ze Delphi to vie len v 16 farbach, musi byt aj zobrazena
tesne pred ulozenim len v 16 farbach a pred tym ju mam v Image.

From: "Jaroslav Popluhar" <delphi1(zv)acc.sk>

> Oboje pouzivam. A zatial sa mi stalo iba, ze niektore nastroje
> (napr. IB Console) na tu diakritiku naozaj zajdu, ale pokial by vadila
> diakritika
> tak predpokladam, ze k problemom by doslo pocas generovania exceptions
> alebo mozno pri nejakom inom pristupe donejakej RDB$ kde su exceptions
> ulozene.
Ja si myslim, ze se mi to stalo nasledovne:
Do IB Console se normalne prihlasuji s Character Set: WIN1250.
Vzpominam si min. na jeden pripad, kdy jsem se tam (uz nevim proc) pripojil
pomoci Character set: NONE (!).
A pravdepodobne jsem tehdy vytvoril nektere EXCEPTIONS, ktere meli
diakritiku.
Jakmile jsem se pozdeji prihlasil s WIN1250, nemohl jsem si EXCEPTION
prohlednout, protoze %subject% a nebo klasicka zprava o tom, ze nemuze
zobrazit text, protoze je v jine character set.

> Pokial si to tam mal, ake chyby sa Ti tam objavovali?
Chyby se objevovaly pouze v IB Console, kdy jsem chtel pridavat (menit) SP,
triggery, ktere pouzivaji EXCEPTION.
Nastaval %subject%. Proto jsem je nejdrive nastavil na "" a potom na text
bez diakritiky.
V programu, ktery tuto gdb tabulku pouzival, se zadna chyba neobjevovala -
EXCEPTION se zobrazily spravne.

Potom byl take problem s BACKUP a RESTORE.
BACKUP probehl v poradku, ale RESTORE uz nebyl schopny ji zpetne nacist.

Bob

Jak zjistit, opakuji-li se mi 2 ci vice radku v IB

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 21.6.2002 07:31:11

From: "Martin Cajbik" <cajbik(zv)sct.sk>

> A co takto:
>
> SELECT A.SL1
> FROM Tabulka A
> WHERE EXISTS(SELECT B.SL1
> FROM Tabulka B
> WHERE A.SL2 = B.SL2
> AND A.SL1 <> B.SL1)
>
> pripadne este s DISTINCT ak sa to nema opakovat.

> [...]

Tiff files

[*] Peter Laufer <laufer(zv)dmasys.sk> - 21.6.2002 11:14:33

Ahojte.
Potreboval by som nejaku dobru komponentu na pracu s tiffom... (hlavne aby
zvladala kompresiu G3,G3fax,G4 a multipage)...
Vdaka za pomoc...

Peter Laufer

MINIMALIZACIA MODALNEHO FORMULARA

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 21.6.2002 11:19:40

Ja jsem tento problem vyresil nasledovne:

na MainForm zachyt udalost Application.Restore, muzes treba pouzit
ApplicationEvents ze zalozky Additional

procedure TMainForm.ApplicationEventsRestore(Sender: TObject);
begin
ShowWindow(Application.Handle, SW_SHOWNORMAL);
// pokud byla minimalizace volana z Modal window, pak ho "dones" dopredu
if ModalForm <> nil then
if ModalForm.Showed then
begin
SetForegroundWindow(ModalForm.Handle);
ModalForm.Minimized := False;

na ModalForm pridej zachyceni zpravy wm_SysCommand a promennou Showed,
kterou nastav na True pred ShowModal a na False hned po ShowModal. Tato
promenna slouzi k tomu, abys v udalosti na hlavnim formulari vedel, jestli
byla minimalizace volana z modalniho okna.

type TModalForm...
Showed : boolean;
procedure WMSysCommand(var Msg: TWMSysCommand); message wm_SysCommand;

procedure TModalForm.WMSysCommand(var Msg: TWMSysCommand);
begin
if Msg.CmdType = SC_Minimize then
begin
ShowWindow(Application.Handle, SW_MINIMIZE);
Minimized := True;

procedure ModalFrm_ShowModal;
begin
ModalForm.Showed := True;
ModalForm.ShowModal;
ModalForm.Showed := False;
end;

Tento postup mam vyzkouseny na W2K a funguje spolehlive, ale pokud to budes
delat na jinem OS, tak bych ocenil, kdybys mi na muj soukromy mail napsal,
jestli funguje. Aspon mi tim usetris cas se zkousenim na dalsich OS (W95,
NT, ...). Diky.

From: "Martin Ferenc" <superpage(zv)seznam(tec)cz>
> Nevite nahodou nekdo jak donutit Internet Explorer znovu nacist
> nastaveni z registru aniz bych ho musel restartovat?
> Mam spusteny IE zmenim nastaveni v registrech (napr.proxy) a

V registru by jsi nemel nic menit, od toho jsou API funkce, v tomto pripade
WinInet. Takhle presne vznikaji aplikace typu "Vzdyt me to ale fungovalo".

Petr Vones

Klavesy

[*] Jaroslav Bucek <bucek(zv)eskon(tec)cz> - 21.6.2002 11:57:16

> Jak jednoduse zaridit, aby byly zpravy o stisku klaves byly zaslany vzdy,
> nezavisle na tom, ktery prvek na formu je aktivni ??

property KeyPreview formulare nastav na True

Asociace pod User uctem

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 21.6.2002 12:01:20

Zdravim pri patku,

udelal jsem si aplikaci na prohlizeni QRP souboru s tim, ze ta aplikace si
priponu asociuje. Vse funguje OK, pokud je to na Win9x/ME nebo pod admin
uctem na WinNT/2000/XP. Ale pokud jsem na tech "bezpecnejsich" windozich
prihlasen jako user, nemam samozrejme pravo zapisovat do HKCR. Netusite
nekdo, jak by toto slo obejit ? Problem je totiz v tom, ze tu aplikaci si
stahuji nekdy uplny analfabeti a tezko jim vysvetlovat nektery veci (kdyz
prijde QRP mailem, ze si ho maji ulozit, pak spustit program a ten ulozeny
soubor otevrit, nebo se prihlasit jako admin, spustit program apod. - lepsi
jim rict, ze na to maji v mailu kliknout, co si budeme povidat).

Diky moc za jakoukoliv pomoc

M.Sch.

Simulacia okolnych pocitacov

[*] Radim Kunz <privat(zv)casestudio(tec)com> - 21.6.2002 12:07:44

Zkus vmware.

From: "Milan ��ek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> potreboval bych co nejjednoduseji zkopirovat obsah zdrojoveho streamu do
> ciloveho a prubeh zobrazovat progressbarem. Jde o obsah souboru, takze by

Pokud te netrapi ze to nepujde na Win95 tak pouzij API funkci CopyFileEx.

Petr Vones

nucene volani OnDrawCell

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 22.6.2002 23:52:35

From: "Pavel Kubal" <kubal.p(zv)seznam(tec)cz>
> potrebuju nejakym elegantnim zpusobem vyresit zavolani OnDrawCell u
> StringGridu kdy budu potrebovat....muze nekdo poradit? Predem dik...

OnDrawCell se vola kdykoli je potreba bunku prekreslit, o tom rozhoduje vzdy
operacni system. Pomoci metody Invalidate nebo API funkce InvalidateRect s
uvedenim prislusne oblasti ziskane pomoci metody CellRect muzes systemu
sdelit, ze je treba pri nejblizsi prilezitosti vyvolat prekresleni dane bunky.

Petr Vones

ExtractIconEx

[*] Zden�k �t�p�nek�����^��ޏ����� - 22.6.2002 23:53:05

Zdravim

Potreboval jsem informace u funkci ExtractIconEx a tak jsem si je nasel v
MSDN.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/winui/winui
/windowsuserinterface/resources/icons/iconreference/iconfunctions/extractico
nex.asp

Na konci v poznamkach je napsano, ze ikonu ziskanou touto funkci musim
pomoci funkce DestroyIcon zase zrusit. Je to mozna zacatecnicka otazka, ale
pomoci funkce ExtractIconEx dostanu ikonu do promenne TIcon. Kdyz na konci
zavolam free, tak to nestaci? Nebo se to vztahuje k C++, kde jam znamo
programator musi tyto veci osetrovat sam, narozdil od Delphi?

Diky za vysvetleni
Zdenek

ExtractIconEx

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.6.2002 00:34:01

From: "Zden�k �t�p�nek" <zstepanek(zv)atlas(tec)cz>
> Na konci v poznamkach je napsano, ze ikonu ziskanou touto funkci musim
> pomoci funkce DestroyIcon zase zrusit. Je to mozna zacatecnicka otazka, ale

Presne tak.

> pomoci funkce ExtractIconEx dostanu ikonu do promenne TIcon. Kdyz na konci
> zavolam free, tak to nestaci? Nebo se to vztahuje k C++, kde jam znamo

Pokud pouzijes tridu TIcon a priradis takto ziskane HICON do TIcon.Handle, tak
se o to nemusis dale starat, protoze pri uvolneni TIcon se vola DestroyIcon.

> programator musi tyto veci osetrovat sam, narozdil od Delphi?

To neni vec Delphi nebo C++ ale pouziteho reseni. Stejne tak i v Delphi muzes
pracovat jen pomoci API funkci bez vyuziti VCL.

Petr Vones

prubeh kopirovani streamu do streamu

[*] Milan ��ek - 23.6.2002 00:47:42

> Pokud te netrapi ze to nepujde na Win95 tak pouzij API funkci CopyFileEx.

Potrebuji to aplikovat primo na stream, do ktereho si pomoci ZLIB rozbaluji
soubory... Diky

S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Tvorba napovedy

[*] Jiri Kratochvil <jiri.kratochvil(zv)webzin(tec)cz> - 23.6.2002 03:50:41

> Nevite nekdo o necem jednoduchem, prehlednem, free na tvorbu napovedy?

Vyzkousej
http://www.builder(tec)cz/art/delphi/help.html

S pozdravem
Jiri Kratochvil

Dne sobota, 22. �erven. 2002 23:04 jste napsal(a):
> Oasis SE se mi moc neosvedcil. Diky Honza

FB rychle vkladani zaznamu

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 23.6.2002 08:52:08

Pro upresneni - jedna se o konverzi z formatu DBF. Vkladam pomoci datasetu,
takze jestli je pouzita transakce, udela to dataset... Indexy nepouzivam a
snazim se jim vyhnout, pokud je to mozne.
Zatim probehne vlozeni cca 50000 zaznamu asi za 10 minut (priblizne), vcetne
zpracovani udaju pro vlozeni. Ke konci cyklu, ve kterem probiha vkladani, se
to mirne, ale znatelne, zpomali. Pouzivam ibTable.InsertRecord. Myslel jsem,
ze by to slo nejak urychlit, ale to uz asi ne.

From: "Ing. Marek Kocan" <kocan(zv)ebchod(tec)cz>
> Nebo pouzit taransakci? ta musi byt vzdy ... Jednou z moznosti urychleni
je
> vypnuti/deaktivace indexu ... KER

[*] Karel Kral <kralkonf(zv)purus(tec)cz> - 23.6.2002 09:27:16

Podivej se, jak je napsana funkce TStream.CopyFrom. Kdyz tam pridas
ProgressBar, je to presne to, co potrebujes.

Milan ��ek wrote:

> [...]
>
> S pozdravem Milan Cizek, amatersky programator, D6 Ent (SP2)
> Win2k (SP2) a Win98 SE, cizek.milan(zv)seznam(tec)cz, ICQ: 59826637

Karel Kral, vyvojar IT / IT developer

FB rychle vkladani zaznamu

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 23.6.2002 10:44:55

No, na uvod otazku - proc se snazis vyhnout indexum? Ale k veci:

Mozna by pomohlo prevadet data pomoci lokalniho SQL a sestavovat insert pro
FB a komitovat to prubezne, treba po 100 ci 1000 zaznamech.To by mohl byt
duvod (opak), proc se to na konci zpomaluje. Co je to zpracovani udaju po
vlozeni? KER
> [...]
jsem,
> ze by to slo nejak urychlit, ale to uz asi ne.

ExtractIconEx

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 23.6.2002 14:58:57

Zdravim

Ted se musim omluvit, uz jsem zapomel jak se s tim pracuje a mystifikoval
jsem. TIcon v tom vubec neni. Pouzivam tuto proceduru, je to v poradku?

procedure TSetupForm.PaintActIcon(Sender : TObject);
var Ikona1,Ikona2: HIcon;
begin
ExtractIconEx(Pchar(program1), Round(RxSpinEdit1.Value),Ikona2,Ikona1,1);
Image1.Picture.Icon.Handle := Ikona1;
end;

P.S.: Round tam je pro prevedeni Extended na Integer, urcite je lepsi
reseni, ale nemel jsem cas ho hledat. Nevite o necem?

> Pokud pouzijes tridu TIcon a priradis takto ziskane HICON do TIcon.Handle,
tak
> se o to nemusis dale starat, protoze pri uvolneni TIcon se vola
DestroyIcon.

Delphi a resources II.

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 23.6.2002 15:32:05

From: "Benjamin" <benxp(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> snazi napodobit kartotecni list a jsou vsechny naskladane pekne vedle sebe.

A ktere prostredky presne klesnou ? Je to opravdu jen temi TEdit ? Ted jsem
zkusil aplikaci s cca 200 TEdit, System a User prostredky klesly asi o 10% na
Windows 95.

> Jako reseni me jedine napada pouziti jedne komponenty napr. tabulky, ovsem
> za cenu prehlednosti a vzhledu programu.

Co treba pouzit TDrawGrid, kde nektere bunky budou predstavovat TLabel a jine
pak TEdit. Podle nejake mapy pak vytvoris i pohyb po polozkach. Editace bunek
uz je v te komponente vyresena.

> Nebo si pockat az budou mit vsichni Win NT, 2k, XP a bude zase o neco min
> starosti.

Jiste, to by bylo idealni (bohuzel vsak ne prilis realne) reseni vetsiny
problemu.

Petr Vones

Volanie dll

[*] Ing. Keder Vladimir <vkeder(zv)iol.sk> - 23.6.2002 17:49:03

Ahoj

Pri prerabani programu pre rozne verzie OS som narazil na problem ako
volat kniznicu dll ktora v danej verzii nie je. Uz raz ste mi pomohli ako
ziskat cas na stanici na ktorej je spusteny program. Tento kod bezi na Win
2K, XP ale nie na Win9X. Tam som to vyriesil konzolovym volanim Net time.
Kedze na niektorych strojoch preinstalovali na Win2K, potrebuju aby sa cas
na servri ziskal bez ohladu na OS. Opat som sa vratil k funkcii
NetRemoteTOD. Ibaze pri spusteni programu na Win9X samozrejme spadne
vzhladom na to, ze tato funkcia v tomto systeme nie je podporovana. Cez JCL
ziskam verziu OS a rozhodnem sa ktory sposob ma byt pouzity. Ale ako
zabezpecit deklaraciu ? Toto je kus kodu ktory mu vadi. (Cely unit je v
konferencii vyhladavanie cez klucove slovo NetRemoteTOD)

const
netapi32 = 'netapi32.dll';

function NetApiBufferFree(Buffer : Pointer) : Integer; stdcall;
function NetRemoteTOD(UNCServerName : PWideChar; Info : Pointer) :Integer;
stdcall;
function ServerTime(const UNCServer : String; var Stamp : TDateTime)
:Integer;

implementation

function NetApiBufferFree; external netapi32 name 'NetApiBufferFree';
function NetRemoteTOD; external netapi32 name 'NetRemoteTOD';

Za pomoc vopred dakujem
Vlado

FB rychle vkladani zaznamu

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 23.6.2002 17:52:33

diky za tip. Mam dojem ze indexy zpomaluji vkladani zaznamu a ted je zrovna
nepotrebuji. Zpracovani udaju pro vlozeni je cteni ze stare DBF a pripadne
typove konverze.
Mohl byste mi naznacit jak se sestavi insert a "komituje" se? Mam zkusenosti
pouze s MySQL, a tam je jina
syntaxe.

From: "Ing. Marek Kocan" <kocan(zv)ebchod(tec)cz>
> [...]
> duvod (opak), proc se to na konci zpomaluje. Co je to zpracovani udaju po

FB rychle vkladani zaznamu

[*] Ing. Marek Kocan <kocan(zv)ebchod(tec)cz> - 23.6.2002 18:29:07

Ano, indexy urcite zpomaluji vkladani, ale daji se deaktivovat, k tomu take
smerovala ta ma prvni rada. Naznaceni:
1) pres BDE a l�kalni SQL vytahnout data z DBF (nebo pomoci Table)
2) v cyklu sestavovat pri prochazeni (1) INSERT
3) INSERT ziskany z (2) v tomtez cyklu posilat pres IBSQL do FB

Na transackce slouzi IBTransaction, je treba ji zahajit a napriklad po 100
zaznamech (tedy INSERTECH v cyklu (2), kde provadis (3) ) vyvolat commit
(IBTransaction.commit).

Je to zkratkovite, snad to bude stacit. KER

> [...]
> typove konverze.
> Mohl byste mi naznacit jak se sestavi insert a "komituje" se? Mam

Vnoreny dotaz v InterBase/Firebird ?

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 23.6.2002 19:19:58

Je mozne pouzit vnoreny dotaz v casti FROM?

Ak ano, mozete poslat demo?

Prip. ako na toto: (- toto chodi dobre:-)
select Meno, count (Meno) as Pocet from Zakaznik
where Meno > ''
group by Meno
union all
select Meno, count (Meno) as Pocet from Pracovnik
where Meno > ''
group by Meno
order by 1;

ALE, potrebujem este na zaver urobit:
--------------------------------------
select Meno, sum (Pocet) as Pocet from ("PredoslySelect")
group by Meno order by Pocet;

Aby sa ostranili duplicity mien z jednotlivych tabuliek
a spocitala sa celkova pocetnost mien v oboch tabulkach.
(Samozrejme potom by z povodneho dotazu vypadlo order by 1)

S pozdravom
J. Popluhar

Ako vypreparovat DAY, MONTH, YEAR zo stplca DATE a

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 23.6.2002 19:20:33

Vdaka, IB greenhorn...
J. Popluhar

P.S
Som uz zistil (na Firebird 1.0), takze pre tych, koho by to zaujimalo:

/* Extrahovanie dna, mesiaca, roku z datumu */
select extract (day from PlatbaPlan) as "Den",
extract (month from PlatbaPlan) as "Mesiac",
extract (year from PlatbaPlan) as "Rok"
from Zaloha;

ALE, (v docs k IB 6, ani release docs k FB 1.0 som to nenasiel...)
mohol by mi niekto poslat link na dokument, kde sa to da dozvediet,
zrejme by tam boli aj dalsie UZITOCNE zaujimavosti...

IBSQLQuery

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 23.6.2002 20:56:10

Ahoj mam select v IBSQLQuery tabulka a 3 joiny, kde se snazim naplnit Grid
za pomoci IBSQLQuery tak mi to nejde..delam neco spatne????Nevite co?Zatim
jsem pouzival jen BDE a prechod na IB je pro me utrpenim:-)))

Dekuji moc

Aldik Pavel
D6 Ent WXP

TabStop a zmena reakce na tab

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 23.6.2002 23:05:07

Ahoj potreboval bych zamenit automaticke posouvani na zaklade stisku klavesy
tab...chci i nadale preskakovat pole ale na zaklade klavesy enter nevite jak
na to???

Ales Pavel
WXP D6 Ent

Optimalizace db FB

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 23.6.2002 23:08:34

jak lze optimalizovat databazi FireBird?
pakovat, uvolnit misto po smazanych zaznamech?
asi tady ted budu davat otazky casteji...
bleak

!!! Problem s komponentou ActiveX !!!

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 23.6.2002 23:36:23

Naimportoval jsem do Delphi komponentu ActiveX (pripona OCX). Nevim jak
pracovat s treti parametrem procedury "varBuffer" typu OleVariant. Parametr
by mel predstavovat pole bajtu v nemz jsou obsazeny data (obrazek jpg).

Muze mi nekde poradit jakou promennou mam nadefinovat, aby jsem se dostal k
dotycnemu poli bajtu. Idealni by bylo dostat to bud primo do TJpegImage nebo
aspon do TMemoryStream.

Ve Visual Basicu, tam predavaji promennou typu pole bajtu, ktere je
nadimenzovano na patricnou velikost "nBuffSize".

procedure TRye.GetPreview(nCamNo: Integer; nBuffSize: Integer; varBuffer:
OleVariant);
begin
DefaultInterface.GetPreview(nCamNo, nBuffSize, varBuffer);

Asociace pod User uctem

[*] Miroslav Ondrisek <ondrisek(zv)atlas(tec)cz> - 24.6.2002 07:06:51

Zdravim pri pondelku, :)
rekl bych, ze user MA prava psat do HKCR (pokud to nema nekde explicitne
adminem vypnute, ale s tim jsem se zatim nesetkal...). Alespon u me to jde
(a nejsem ani Power User). Zakazana vetev registru je HKLM (local machine).
Nebo slo o preklep a myslel jsi HKLM? Pokud ne, tak bys to mel asi zkusit.

Mira Ondrisek
BONNEL TECHNOLOGIE

Rychlost FB?

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 24.6.2002 07:38:23

> Ma nekdo zkusenosti s dotazy do velkych (>300000 rec) tabulek na FB?
> Jak dlouho muze trvat jednoduchy SQL dotaz, neco jako SELECT * FROM
> table WHERE ID1=3569 AND ID2=56 AND ROK=2000?

Ahoj,

pokud bude na ID1, ID2 a ROK index, budes mit odpoved prakticky okamzite - tady
na tomto dotazu, tak jak jsi ho uvedl. Obecne vyhledani zaznamu podle indexu v
takovemto nekomplikovanem dotazu je rychle. Budes mit ale problem pri:

- joinech v pripade, ze se musi nejprve sestavit join nad celou tabulkou a teprve z
nej podminka where neco vybere. Tam bude problem uz nad nekolika desetitisici
zaznamu (bohuzel overeno v praxi)

- order by nad velkou mnozinou dat

Chce to proto nad konkretnimi komplikovanymi dotazy laborovat - prohazovat poradi
tabulek apod., aby se dosahlo rozumneho efektu. To ale zrejme neni problem jen
FireBirdu.

David Lebeda

Instalacia komponenty TDBF

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 24.6.2002 08:03:10

Napada me toto reseni:

z balicku tdbf5_d6 odstran unitu UDBFIndexFile6 a do sekce requires pridej
balicek CPortLib6. Otazkou je zda to bude spravne fungovat. Jeste muzes
zkusit pouzit direktivu {$WEAKPACKAGEUNIT ON/OFF} (viz. help)

> Behalf Of Martin Kasman
> a pri instalacii mi Delphi napisal Cannot load package 'tdbf5_d6'. It
> contains unit 'UDbfIndexFile', which is also contained in package
> 'CPortLib6'. Co s tym?

Asociace pod User uctem

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 24.6.2002 08:20:12

Nene, ja jsem psal HKCR - HKEY_CLASSES_ROOT
Potrebuju asociovat priponu...

Lokalizovane Delphi 6 VCL resourcestrings

[*] mipr(zv)volny(tec)cz - 24.6.2002 08:35:08

Vazeni pratele,
jsou nejak dostupne lokalizovane Delphi 6 VCL resourcestrings (do
cestiny, polstiny, madarstiny, nemciny..) - bez toho abych musel
kupovat nejaky lokalizacni nastroj? Dekuji za odpoved
Michal

Jedna aplikace, vice tlacitek v pruhu uloh

[*] mipr(zv)volny(tec)cz - 24.6.2002 08:37:53

No, uzivatel to chce tak to ma (zatim si nestezuje...). Znate nekdo
pricinu, proc se to takto chova? Alespon domenku, popostrceni urcitym
smerem... Diky

> [...]
oken > pomoci tlacitek na pruhu uloh. (Testovano ve Win2000.)
Poradite mi, > prosim, jak tyto nedostatky odstranit?

OT: jak udelat select z databaze

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 24.6.2002 08:41:01

Zdravim

Mam vytvorenou databazi v accessu (*.mdb). Pripojil jsem ji pres ODBC.
A chci si napsat programek ktery s ni bude pracovat a chci to napsat v
delphi. Jak Aplikuji SQL dotaz na tu databazi a jak muzu pracova s
temi vysledky. Nechci pouzivat nijak DBGrid chci skratka vypsat
vysledky z treba nejakeho selectu.\
Diky moc v Databaze jsem nikdy v delphi neprogramoval

S pozdravem Honza

Volanie dll

[*] Tomas Bihary <delphi(zv)wige-mic(tec)cz> - 24.6.2002 08:45:12

Ahoj,
asi ti to na W95 pada pri startu s dialogem, ze se program
odkazoval na neexistujici export z DLL nebo tak nejak, ze?

Musis pouzit linkovani za behu. Na NT nahrat knihovnu
pomoci LoadLibrary (eventualne SafeLoadLibrary),
najit funkci pomociGetProcAddres
a uvolnit pomoci FreeLibrary

Tomas Bihary

> [...]

> function NetApiBufferFree; external netapi32 name 'NetApiBufferFree';
> function NetRemoteTOD; external netapi32 name 'NetRemoteTOD';

Tvorba napovedy

[*] Vaclav Riha - Soft Consult <vaclav_riha(zv)softconsult(tec)cz> - 24.6.2002 08:53:34

Help&Manual, neni free, ale je vyborny.

http://www.helpandmanual.com

Od: Jan Neuzil [SMTP:neuzil.jan(zv)post(tec)cz]
Odesl�no: 22. �ervna 2002 23:04
Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
P�edm�t: Tvorba napovedy

Nevite nekdo o necem jednoduchem, prehlednem, free na tvorbu napovedy? Oasis SE se mi moc neosvedcil. Diky Honza

Rychlost FB?

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 24.6.2002 09:02:46

Hledej problem nekde kolem indexu a hlavne primarnich klicu.
Z toho co jsi napsal nelze nic poznat, je treba poslat UPLNOU
definici tabulky VCETNE indexu a ocekavanych kardinalit
a symetrie techte kardinalit.

> [...]
> delit?
>
> bleak

Jak zjistit, opakuji-li se mi 2 ci vice radku v IB

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 24.6.2002 09:04:44