OT: Statistiky pouzivanosti typu browseru v CR

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 24.6.2002 13:42:55

Milan P. Skalsk�, software consultant
OKsystem s.r.o.
Na Pankr�ci 125, 140 21, Praha 4
http://www.oksystem(tec)cz
Skalsky(zv)oksystem(tec)cz, +42 02/44021133
ICQ: 67571111

Ahoj Delphini, mirne OT, ale presto :
Nevite, kde se daji na webu najit statistiky pouzivanosti typu
browseru (staci rozdeleni MSIE, NN, ostatni ...). (nejde mi o statistiky
nejakych konkretnich stranek, ale neco jako globalni pruzkum ci neco
podobneho ...) ... hledam to uz jak dlouho a porad nic kloudneho :(

Milan

OT: Statistiky pouzivanosti typu browseru v CR

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 24.6.2002 13:49:02

Ahoj,

a co se zeptat napr. TOPlistu, Navrcholu apod., zda by byli ochotni
nejaka data ,,pustit``?

Slavek

> [...]
> statistiky nejakych konkretnich stranek, ale neco jako globalni
> pruzkum ci neco podobneho ...) ... hledam to uz jak dlouho a porad
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

Ceckovy zdrojak do Delphi

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 24.6.2002 14:02:47

Zdravim,
v Unixu mam napsanu "knihovnu" v cecku pro parsovani XML. Lze nejakym zpusobem vtlacit ceckove veci do Delphi? Nebo to budu muset prelozit nejakym ceckovym compilatorem pod Win a udelat to jako DLL. Jeste me napada, jestli treba nejdou pripojovat alespon ceckove .o soubory pri linkovani programu do pascalu.

Petr

Ceckovy zdrojak do Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.6.2002 14:06:00

From: "Da�a Petr" <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz>
> [...]

Ne.

> Nebo to budu muset prelozit nejakym ceckovym compilatorem pod Win a udelat

To je mozne reseni.

> Jeste me napada, jestli treba nejdou pripojovat alespon ceckove .o soubory
> pri linkovani programu do pascalu.

Lze sice linkovat .OBJ ale jsou s tim obcas probleny, takze tuhle cestu bych
asi nedoporucil.

Mimochodem, proc to delat slozite ? Co treba pouzit TXMLDocument (Delphi 6)
nebo si naimportovat MS XML parser a pouzit jej rovnou.

Petr

AsyncFree

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 24.6.2002 14:11:16

Cau
pouzivam v nasi aplikaci komponentu z AsyncFree TAfComPort a potrebuji nejak osetrit aby mi ta komponenta zabranila prijmu dat v dobe vysilani (dela mi to tedka echo - vraci to co poslu).

Milos

Ceckovy zdrojak do Delphi

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 24.6.2002 14:12:34

Ja mam D6 Personal a tam pokud vim TXMLDocument neni :-(
Ten MS XML parser - predpokladam, ze je to nejaka ActiveX nebo neco takoveho. Ja ten programek chci mit jen jako jeden exe a bez zavislosti na jinych dll apod.
Tak mi asi nezbyde nic jineho, nez tu knihovnu prepsat do Pascalu. No, treba vyuziju objektu, ale to to budu asi muset cely prekopat ;-)

> Mimochodem, proc to delat slozite ? Co treba pouzit
> TXMLDocument (Delphi 6)
> nebo si naimportovat MS XML parser a pouzit jej rovnou.

COM technologie v Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.6.2002 14:14:02

From: <ekonf(zv)atlas(tec)cz>
> Nevite o nejake literature nebo clanku na internetu popisujici problematiku
> COM, DCOM v Delphi (vytvareni COM objektu atd).

http://www.techvanguards.com/

Petr Vones

AsyncFree

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.6.2002 14:15:14

From: "Sula Milos" <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz>
> pouzivam v nasi aplikaci komponentu z AsyncFree TAfComPort a potrebuji nejak
> osetrit aby mi ta komponenta zabranila prijmu dat v dobe vysilani (dela mi
> to tedka echo - vraci to co poslu).

To ti vraci to zarizeni. Pokud to u neho nelze vypnout, tak si to budes muset
programove nejak osetrit, jinak receno odlisit odpovedi od echa tech prikazu.

Petr Vones

Ako vypreparovat DAY, MONTH, YEAR zo stplca DATE a

[*] Tomas Michalik <michalik(zv)proca(tec)cz> - 24.6.2002 13:26:33

Je to popsane v .pdf dokumentaci k IB6 - v casti 'Getting Started'.

Tom

Jaroslav Popluhar wrote:

> ALE, (v docs k IB 6, ani release docs k FB 1.0 som to nenasiel...)
> mohol by mi niekto poslat link na dokument, kde sa to da dozvediet,
> zrejme by tam boli aj dalsie UZITOCNE zaujimavosti...

OT: Statistiky pouzivanosti typu browseru v CR

[*] skalsky(zv)oksystem(tec)cz - 24.6.2002 14:41:30

Jsem sice idealista, ale s jejich ochotou poskytnout statistiky jejich webu
bych nepocital :)
V kazdem pripade i tak diky za pomoc ...

Kdyby to nekdy nekdo shanel ... neco malo jsem nasel na
http://www.webtip(tec)cz/art/wt_titulka/wt_ultimatebrowser.html
http://www.webtip(tec)cz/art/wt_p_html/kompatibilita_prohlizecu.html
http://www.webtip(tec)cz/art/wt_titulka/wt_kompatibilita_css.html

Milan

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.6.2002 15:00:59

From: "Da�a Petr" <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz>
> Ten MS XML parser - predpokladam, ze je to nejaka ActiveX nebo neco
> takoveho. Ja ten programek chci mit jen jako jeden exe a bez zavislosti na

COM objekt.

> jinych dll apod.

Pak si musis napsat znovu cely operacni system.

Petr Vones

Ceckovy zdrojak do Delphi

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 24.6.2002 15:08:51

Ahoj,

On 24 Jun 2002 at 14:12, Da a Petr wrote:
> Ja mam D6 Personal a tam pokud vim TXMLDocument neni :-(
*****Ne, Borland si ho smesne sysli zcela nepchopitelne az pro verzi
Enterprise.

> [...]
> zavislosti na jinych dll apod. Tak mi asi nezbyde nic jineho, nez tu
> knihovnu prepsat do Pascalu. No, treba vyuziju objektu, ale to to budu
*****Neblbni. Pouziti MS parseru neni nic vulgarniho a k soudu za to
nepujdes. Navic jde o kvalitni parser (a je vsude, kde to zije, tedy
kde je IE5 a vyssi). Pokud presto potrebujes svuj EXE zvetsovat o
zbytecnosti, podivej se po jiz existujicich komponentach, napr. sem:
http://www.destructor.de/xmlparser/index.htm

Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

pouziti BPL (z C++ Builderu)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.6.2002 15:10:00

From: "PeJaSoft" <pejasoft(zv)volny(tec)cz>
> Mam sadu trid v C++ v nekolika *.cpp souborech. Tyhle tridy potrebuju pouzit
> v Delphi, ale nevim jak na to.

Prepsat do Object Pascalu.

Petr Vones

Ceckovy zdrojak do Delphi

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.6.2002 15:12:26

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> kde je IE5 a vyssi). Pokud presto potrebujes svuj EXE zvetsovat o
> zbytecnosti, podivej se po jiz existujicich komponentach, napr. sem:
> http://www.destructor.de/xmlparser/index.htm

Pokud vim, tak v tomhle parseru jsou chyby. Pouziti MS XML je podle mne asi
nejlepsi reseni.

Petr Vones

Ceckovy zdrojak do Delphi

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 24.6.2002 15:22:43

On 24 Jun 2002 at 14:12, Da�a Petr wrote:

> Ja mam D6 Personal a tam pokud vim TXMLDocument neni :-(

Pokud zkusis Project / Import type library / Microsoft XML, tak ho
tam budes mit.

Exkluzivni otevirani souboru

[*] Petr Ku�era <pkucera(zv)vri(tec)cz> - 24.6.2002 15:26:25

Dobry den,

prosim Vas, mam nasledujici problem: V aplikaci chci exkluzivne otevirat
nejake soubory (konkretne 2), ale v jeden okamzik vzdy nejvyse 1. Tim chci
zarucit to, ze konkretni akci bude vykonavat pouze 1 uzivatel v siti. Tyto
soubory oteviram pomoci funkce FileOpen. Kdyz s danou akci skoncim, tak
tento soubor chci uvolnit pomoci FileClose a pokud chci delat jinou akci,
tak pomoci FileOpen oteviram zase dalsi soubor v exkluzivnim modu. Zde ale
nastava ten problem. Kdyz otevru 1. soubor, tak je vse OK. Kdyz chci pozdeji
otevrit ten druhy soubor, tak mi funkce FileOpen vraci hodnotu -1 (coz by
melo znamenat chybne otevreni souboru). Kdyz tyto soubory oteviram ve dvou
prikazech bezprostredne za sebou, tak je vse opet v poradku. Muze mi nekdo,
prosim, vysvetlit, proc se to tak chova?

Dekuji.

S pozdravem Petr Kucera.

Ceckovy zdrojak do Delphi

[*] Da�a Petr <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz> - 24.6.2002 15:30:22

Diky, koukal jsem na to. Podle toho importu by to mela byt jedna DLL knihovna. Nevite nekdo, jestli to nahodou nebude chtit jeste nejakou jinou? Kdyz bych tu DLL teda daval k tomu exaci... (kdyby nahodou nebyla v systemu).
Jo a mam tam verzi 2 a verzi 3. Predpokladam, ze asi bude lepsi pouzit tu 3, ze? Ale importuje dve jine tridy, nez ta 2, tak nevim - a je ta 3 odzkousena?

> Pokud zkusis Project / Import type library / Microsoft XML, tak ho
> tam budes mit.

pouziti BPL (z C++ Builderu)

[*] PeJaSoft <pejasoft(zv)volny(tec)cz> - 24.6.2002 15:33:18

:-) Dobrej vtip. Nicmene, mi to moc nepomohlo. Ver, ze pokud bych na to mel
cas, tak bych to prepsal, ale ten cas neni. Proto pisu do konference.

Petr J.

From: "Da�a Petr" <Petr.Dana(zv)pvt(tec)cz>
> [...]
> knihovna. Nevite nekdo, jestli to nahodou nebude chtit jeste nejakou jinou?
> Kdyz bych tu DLL teda daval k tomu exaci... (kdyby nahodou nebyla v

Tu DLL nemuzes distribuovat navic by jsi ji musel jeste zaregistrovat. Misto
toho existuje instalace MS XML, hledej na MSDN:

> Jo a mam tam verzi 2 a verzi 3. Predpokladam, ze asi bude lepsi pouzit tu 3,
> ze? Ale importuje dve jine tridy, nez ta 2, tak nevim - a je ta 3
> odzkousena?

Posledni verze je tusim 4.01

Petr Vones

OT: jak udelat select z databaze

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 24.6.2002 15:56:56

Zdravim

Mam vytvorenou databazi v accessu (*.mdb). Pripojil jsem ji pres ODBC.
A chci si napsat programek ktery s ni bude pracovat a chci to napsat v
delphi. Jak Aplikuji SQL dotaz na tu databazi a jak muzu pracova s
temi vysledky. Nechci pouzivat nijak DBGrid chci skratka vypsat
vysledky z treba nejakeho selectu.\
Diky moc v Databaze jsem nikdy v delphi neprogramoval

S pozdravem Milan

Vymazal mailto:vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz

Exkluzivni otevirani souboru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.6.2002 15:56:40

From: "Petr Ku�era" <pkucera(zv)vri(tec)cz>
> [...]
> melo znamenat chybne otevreni souboru). Kdyz tyto soubory oteviram ve dvou

Podrobnosti zjistis z toho o jakou chybu jde, pomoci RaiseLastWin32Error.

Petr Vones

pouziti BPL (z C++ Builderu)

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 24.6.2002 16:05:20

Ahoj,

> :-) Dobrej vtip. Nicmene, mi to moc nepomohlo. Ver, ze pokud bych na
> to mel cas, tak bych to prepsal, ale ten cas neni. Proto pisu do
> konference.
*****Ano, Borland je velky ftipalek, bohuzel to vsak mysli i vazne.
Kdysi jsem mel podobny problem, ktery jsem vyresel tak, ze nonVCL kod
sel do DLL, zbytek jsem holt opravdu musel prepsat do Delphi. Ovsem
zde velmi zalezi na povaze tvych zdrojovych kodu.

Slavek

> Petr J.
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

Chyba pri pokracovani programu po breaku2

[*] Jan P��ek������z?ܢw��̿ - 24.6.2002 16:10:39

prosim o radu, v cem muze byt problem, kdyz vzdy po zastaveni programu na mem breakpointu a naslednem pokracovani aplikace (F9) Delphi5 hlasi chybu -Invalid floating point operation. Break se pritom muze vyskytovat kdekoliv v programu.Jiz jsem se tu na toto nedavno ptal,a od te doby se mi podarilo odstranenim nezadouciho jazykoveho souboru docilit stavu, ze nyni miri kurzor na radek s aritmetickou operaci deleni (nulou se tam podle debaggeru nedeli). Prosel jsem i historii konference, kde se treba tento problem resil u starsich verzi procesoru (Mam Notebook CELERON 850MHz, Win ME), ale nikam jsem se nedostal.
V pripade rady Petra Vonese (-Mozna je v danem procesu nahrana nejaka DLL ktera meni nastaveni FPU CW flagu) nevim, jak dale postupovat. Tento jev nenastava na starsim pocitaci s WIN95 233MHz.
Dekuji velmi za pomoc, tento problem mi prakticky znemoznuje efektivni hledani jinych skutecnych problemu v me aplikaci.
Jan Pecek

pouziti BPL (z C++ Builderu)

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 24.6.2002 16:15:24

From: "Slavek Rydval" <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz>
> Kdysi jsem mel podobny problem, ktery jsem vyresel tak, ze nonVCL kod
> sel do DLL, zbytek jsem holt opravdu musel prepsat do Delphi. Ovsem
> zde velmi zalezi na povaze tvych zdrojovych kodu.

Pokud se jedna o nejake obecne veci bez zavislosti na VCL a ten kod ma byt
pouzitelny ve vice prostredich, tak je asi idealni to napsat jako COM objekt.

Petr Vones

Ceckovy zdrojak do Delphi

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 24.6.2002 16:17:26

> Pokud vim, tak v tomhle parseru jsou chyby. Pouziti MS XML je podle
> mne asi nejlepsi reseni.
****No, na zakladni veci pouzitelny je, nektere chyby byly
odstraneny, ale z meho textu snad bylo zrejme, ze doporucuji sahnout
po MS XML, ktere taktez povazuji za soucasne situace jako
neschudnejsi. :-) Ostatne xml parser z destructoru neumi treba
provadet validitu dokumentu dle DTD ci XSL, coz povazuji za hodne
silny nedostatek.

Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

Re[2]: Ceckovy zdrojak do Delphi

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 24.6.2002 16:17:41

Podle me je mala sance ze by to chtelo jen jednu knihovnu. Nevim jak
je to s licenci, ale myslim ze instalaci XML parseru lze stahnout i
samostatne a nabizet ke stazeni u programu.
Ohledne verzi: verze 3 bude samozrejme narocnejsi na novejsi verze te
DLL, verze 2 bude univerzalnejsi.

Homepage : http://dusek.zde(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

Monday, June 24, 2002, 3:30:22 PM, you wrote:

> [...]
DP> Jo a mam tam verzi 2 a verzi 3. Predpokladam, ze asi bude lepsi pouzit tu 3, ze? Ale importuje dve jine tridy, nez ta 2, tak nevim - a je ta 3 odzkousena?

Problem s komponentou ActiveX

[*] Frantisek Mlcoch <frantisek.mlcoch(zv)vsb(tec)cz> - 24.6.2002 16:22:00

Naimportoval jsem do Delphi komponentu ActiveX (pripona OCX). Nevim jak
pracovat s treti parametrem procedury "varBuffer" typu OleVariant. Parametr
by mel predstavovat pole bajtu v nemz jsou obsazeny data (obrazek jpg).

Muze mi nekde poradit jakou promennou mam nadefinovat, aby jsem se dostal k
dotycnemu poli bajtu. Idealni by bylo dostat to bud primo do TJpegImage nebo
aspon do TMemoryStream.

Ve Visual Basicu, tam predavaji promennou typu pole bajtu, ktere je
nadimenzovano na patricnou velikost "nBuffSize".

procedure TRye.GetPreview(nCamNo: Integer; nBuffSize: Integer; varBuffer:
OleVariant);
begin
DefaultInterface.GetPreview(nCamNo, nBuffSize, varBuffer);

Problem s komponentou

Chyba pri pokracovani programu po breaku2

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 24.6.2002 16:26:36

DD,

pouzivas Local Variables okno?

From: "delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz" <delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz> on behalf of "Karel Rys" <delphi(zv)zas-me(tec)cz>
Ahoj,

tyto dotazy budou velice rychle, pokud hledas podle indexovanych poli; doporucuji vyzkouset, ale
kdyz na ID1 budes mit index, bude to podle me bleskove...

FB rychle vkladani zaznamu

[*] <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 24.6.2002 19:42:52

diky, vkladani se zrychlilo, kdyz jsem po vlozeni kazdych 1000 zaznamu provedl
ibTable.Close
Application.ProcessMessages
ibTable.Open
vyreseno...

From: "delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz" <delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz> on behalf of "Ing. Marek Kocan"
Ano, indexy urcite zpomaluji vkladani, ale daji se deaktivovat, k tomu take
smerovala ta ma prvni rada. Naznaceni:
1) pres BDE a l�kalni SQL vytahnout data z DBF (nebo pomoci Table)
2) v cyklu sestavovat pri prochazeni (1) INSERT
3) INSERT ziskany z (2) v tomtez cyklu posilat pres IBSQL do FB

Na transackce slouzi IBTransaction, je treba ji zahajit a napriklad po 100
zaznamech (tedy INSERTECH v cyklu (2), kde provadis (3) ) vyvolat commit
(IBTransaction.commit).

Je to zkratkovite, snad to bude stacit. KER

Asociace pod User uctem

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 24.6.2002 20:17:18

To si taky myslim ;-)

Prave proto jsem se ptal, jestli se to necha nejak obejit. Napr. pres HKCU.

FireBird Role a USER

On 21 Jun 2002 at 7:11, Ales Pavel wrote:

> Ahoj kluci potreboval bych trochu administrovat FB a nevim jak mam vytvorit
> uzivatelsky prava a jak se starat o pristup k tabulkam a jak osetrit chybny
> pristup...
> Hlavne jsem nevedel jak vytvorit usera nad DB a jak nastavit jeho
> prava...moc diky za podrobny popis pro blbecka:-)

Podrobny popis by byl na dlouhy loket, takze te jen nasmeruju na dokumentaci :-
) Na www.ibphoenix.com by mel byt odkaz na dokumentaci k IB, kde si pak
dohledas SQL prikazy GRANT a REVOKE pro pridelovani a odnimani prav.
Vytvoreni uzivatele se provadi bud programem gsec z prikazove radky, nebo
nejakou GUI konzoli (najdes v menu nespise jako User Management).

Asociace pod User uctem

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.6.2002 20:33:48

Pres RegEdt32 je mozne pridelit opravneni na cast registru pro
uzivatele. Ale to se ti asi libit nebude.
Tu asociaci by mel provest uzivatel, ktery ma pravo instalovat sw.

24.6.2002 Milan Schembera:
> To si taky myslim ;-)

> Prave proto jsem se ptal, jestli se to necha nejak obejit. Napr. pres HKCU.

ExtractIconEx

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.6.2002 20:36:23

23.6.2002 Zdenek Stepanek:
> procedure TSetupForm.PaintActIcon(Sender : TObject);
> var Ikona1,Ikona2: HIcon;
> begin
> ExtractIconEx(Pchar(program1), Round(RxSpinEdit1.Value),Ikona2,Ikona1,1);
> Image1.Picture.Icon.Handle := Ikona1;
> end;

> P.S.: Round tam je pro prevedeni Extended na Integer, urcite je lepsi
> reseni, ale nemel jsem cas ho hledat. Nevite o necem?

A co treba Int(RxSpinEdit1.Value) ?

Asociace pod User uctem

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 24.6.2002 20:42:32

Ano, tohle vsechno vim. ;-)
Nicmene jsem v prvopocatku psal, ze si tu aplikaci stahuji analfabeti, kteri
ji horko-tezko zvladaji instalovat (spustit jedno exe), natoz pak delat
takovy saky paky ;-)

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 24.6.2002 21:31:56

Asi to chce napsat FAQ soubor pro analfabety a na nej se odkazovat. A
ten prikladad k aplikaci (popr. jej primo z aplikace otevrit)

24.6.2002 Milan Schembera:
> [...]
> ji horko-tezko zvladaji instalovat (spustit jedno exe), natoz pak delat

FB rychle vkladani zaznamu

[*] Petr Palicka aka PeC(zv) <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 24.6.2002 21:33:54

> ibTable.Close
> Application.ProcessMessages
> ibTable.Open

aahhmm, prosimte,
nezvykej si pouzivat TIBTable.
zvykni si na praci s TIBSQL,
popripade TIBDataSet. nekterych
navyku se pak dost tezko zbavuje.

peca

OT: Re: Statistiky pouzivanosti typu browseru v CR

[*] Vit Jurasek <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 24.6.2002 21:47:50

Toto jsou statisticke udaje z informacniho webu za cca 6500 unikatnich
navstev.

MS Internet Explorer --------- 96.4 %
Netscape --------- 1.2 %
Nezn�m� --------- 1.1 %
Opera --------- 0.4 %
UP.Browser (PDA/Phone browser) --------- 0.4 %
Konqueror --------- 0 %
Nokia Browser (PDA/Phone browser) --------- 0 %
Microsoft Mobile Explorer (PDA/Phone browser) --------- 0 %
TelePort Pro (site grabber) --------- 0 %
iCab --------- 0 %
Lynx --------- 0 %
Links --------- 0 %
LibWWW --------- 0 %
Go!Zilla --------- 0 %
WebZIP --------- 0 %

Pouzite verze IE:
MSIE/1.xx ----------- 0 %
MSIE/2.xx ----------- 0 %
MSIE/3.xx ----------- 0.1 %
MSIE/4.xx ----------- 7.9 %
MSIE/5.xx ----------- 63.2 %
MSIE/6.xx ----------- 28.6 %

Pouzite Netscapy:
Mozilla/2.xx ----------- 0 %
Mozilla/3.xx ----------- 11.2 %
Mozilla/4.xx ----------- 60.4 %
Mozilla/5.xx ----------- 28.3 %

Prepisoval jsem to rucne, takze pokud jsem se nekde utuknul, tak sorry.

VJ

[...]

Vnoreny dotaz v InterBase/Firebird ?

On 23 Jun 2002 at 19:19, Jaroslav Popluhar wrote:

> Je mozne pouzit vnoreny dotaz v casti FROM?

Takovy sub-select se jmenuje VIEW :-)))

Krokovani SP v IB

<<< 24. 6. 2002 23:03 - little_bobes(zv)centrum(tec)cz "little_bobes(zv)centrum(tec)cz" >>>
EMS QuickDesk, ale mam taky pocit, ze ten soft sa stale viac kazi, nez
opravuje.

lcc> nezna nahodou nekdo nejaky nastroj na krokovani SP
Toto vie.

lcc> (popripade TRIGGERu) v IB?
TOto uz nevie

Ramecek na TDBLookupComboBoxu

[*] Pavel Malinsky <spiderland(zv)iol(tec)cz> - 24.6.2002 23:34:32

Ahoj,

potreboval bych, prosim, poradit s nasledujicim:
mam TDBLookupComboBox a Ctl3D nastaveno na False,
ale kolem comba se vykresluje cerny ramecek. Zkousel
jsem si combo vykreslovat sam pomoci TControlCanvas,
nejak se nedari. Ramecek se tvrdosijne vykresluje
porad.

Lze nejak docilit u TDBLookupComboBoxu vzhled jako
kdyz je napr. u TEditu nastevno BorderStyle na bsNone,
tzn. zadny ramecek okolo komponenty?

(Delphi5 Pro)

jak udelat select z databaze

[*] JIM Design <jim.design(zv)iol(tec)cz> - 24.6.2002 23:56:22

Ahoj,

nejdulezitejsi je co mas za Delphi, protoze cim vyssi verzi mas tim vice
moznosti muzes mit :

OLEDB - viz Zbyskovy komponenty atd.
ODBC - vsude Delphi
ADO - D6Ent,D6Prof, D5Ent
a dalsi 3rd Party komponenty pro pristup k datum

Osobne doporucuju prave pro jednoduchost pouzit ADO, jednoduchy select se
dela takto:

hodis si na form TAdoDataset a nastavis v nem spravny ConnectionString, do
Property Text vyplnis ten jednoduchy select a das Active:=True;
a muzes vypisovat treba pomoci:

while not adodataset1.Eof do
begin
for i:=0 to adodataset1.FieldCount-1 do
begin

AdoCommand1.Parameters[i].value:=Adodataset1.FieldValues[adodataset1.Fields[
i].FieldName];
end;
AdoCommand1.Execute;
Adodataset1.Next;end;

From: "Petr Ku�era" <pkucera(zv)vri(tec)cz>
> [...]

Podrobnosti zjistis z toho o jakou chybu jde, pomoci RaiseLastWin32Error.

Unita CRT32 pro Delphi 6

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 25.6.2002 16:05:36

From: "Plisek Jan Ing." <Plisek(zv)spse(tec)cz>
> [Fatal Error] CRT32.pas(153): Unit StdActns was compiled with a
> different version of StrUtils.TStringSearchOptions

To s tim asi nesouvisi. Patrne mas jeste nekde jinde v unity z VCL/RTL a ten
adresar je v search path. V zasade:

- nikdy neprovadej zadne upravy ve zdrojacich VCL
- pokud uz je opravdu nutne neco takoveho delat, tak zdrojak nejdrive
*zkopiruj* do adresare projektu a teprve tam proved potrebne upravy

> Nevite, prosim, co s tim provest, aby bylo mozno s CRT32 pracovat
> i pod Delphi 6?

Je opravdu nutne provozovat takoveto konzolove 'aplikace' v roce 2002 ?

Petr Vones

Sloupec typu FLOAT: hodnota 1,1 = 1,10000002384186

[*] <little_bobes(zv)centrum(tec)cz> - 25.6.2002 16:15:03

Zdravim,

mam tabulku v IB se sloupcem typu FLOAT.
Kdyz do nej zapisu hodnotu 1,1 , dostanu vysledek 1,10000002384186.
Kdyz do nej napisu hodnotu 1,5 , dostanu vysledek 1,5.

Je to normalni?

Bob

DBMemo a programove vlozeni textu

[*] Vaclav Votipka <vaclav.votipka(zv)merlin(tec)cz> - 25.6.2002 16:26:42

Lebeda David wrote:

> [...]
>vse OK, ale jakmile chci obsah mema jeste doopravit, tento nove pridany text zmizi.

Pri nafokuseni mema si komponenta stahne aktualni hodnotu z datasetu.
Resenim je nedavat ten text do mema ale primo do datasetu, tedy neco jako:

with DBMemo1.Datasource.Dataset do
begin
if not (State in [dsEdit, dsInsert]) then
Edit;
FieldByName(DBMemo1.Datafield).AsString :=
FieldByName(DBMemo1.Datafield).AsString + #13#10'ahoj';
end;

Princip je snad jasny, za pripadne preklepy se omlouvam ;-)

eNca

nejblizsi zaznam pomoci sql

[*] Vaclav Votipka <vaclav.votipka(zv)merlin(tec)cz> - 25.6.2002 16:30:46

Ludek Finstrle wrote:

>S retezcemi to asi moc trivialne nepujde. Jedine vytvorit nejakou ulozenou
>proceduru, ktera nejak bude vracet "vzdalenost" 2 retezcu a pak to resit
>podobne jako s cisly, akorat misto ABS pouzit vasi ulozenou proceduru.

Mam pocit, ze snad MySQL (nebo ze by to byl Postgres?) disponovala
funkci na vyjadreni 'podobnosti' dvou stringu. Bohuzel nevim, jak se ta
funkce jmenovala. Asi jsem to cetl v nejakem changes.txt.Doporucuji
prostudovat stringove funkce prislusneho databazoveho serveru.

eNca

vhodna file-based databaza

[*] martin.falta(zv)obi.de - 25.6.2002 16:35:28

zkus SQLite.

http://www.hwaci.com/sw/sqlite/

Zapouzdreny objekt Delphi najdes tady
http://www.torry.net/db/direct/db_directsql/tsqlite.zip

Martin Falta
OBI IT
tel.: +420 2 96576 156
GSM: +420 603 151147

bajer(zv)post.sk
Sent by: To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
delphi-l-owner(zv)c cc:
lexpert(tec)cz Subject: vhodna file-based databaza

25.06.2002 15:08
Please respond
to delphi-l

________
SME SHOP: Pan Prstenov III. + darcek Exlibris + zrebovanie o stan a spaci
vak
http://www.shop.sme.sk/rspc.asp?id=46

IMPORTANT NOTICE:

This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the
sender.

DBMemo a programove vlozeni textu

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 25.6.2002 16:49:19

Ahoj

text zmizi.
A urobi to aj v pripade ak pridas to ahoj priamo do fiekldu na ktorom je
DBEdit zaveseny?
napr.:
TTable.FieldByName('MenoPolozky').AsString:=TTable.FieldByName('MenoPolozky'
).AsString+ #13#10 + 'ahoj';
(neskusal som to)
Miro

DBMemo a programove vlozeni textu

[*] Karel Horky <horky.karel(zv)quick(tec)cz> - 25.6.2002 15:56:03

Lebeda David, <mailto:david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> napsal:
> [...]

> vse OK, ale jakmile chci obsah mema jeste doopravit, tento nove pridany text zmizi.

Na tento problem jsem take narazil, maji to na svedomi DB-aware
komponenty. Me to delal i obycejny DBEdit, do ktereho jsem programem
naplnil nejakou hodnotu.
Jedine reseni je nepouzivat DB-aware, ale obycejne komponenty, ktere
si sam plnim.

------
S pozdravem Karel Horky
horky.karel(zv)quick(tec)cz
W2K/SP1, D5Ent/UP1

FB rychle vkladani zaznamu

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 25.6.2002 18:20:13

proc nepouzivat ibTable? Myslis, kvuli tomu, ze data nejsou ihned fyzicky
zapsana do databaze? Mohu pouzit IbSQLTransact.Commit, to snad zapis
provede... ne?
S ulozenymi procedurami zatim nemam zkusenosti, takze nevim jak bych je mohl
vyuzit pri vkladani zaznamu. Pro zajimavost: dnes se mi sekl pocitac (asi
kvuli GDI<5% na W98) a cela databaze byla v haji - doslo nejakym zahadnym
zpusobem k prekrizeni clusteru na disku. Jak jsem byl rad, ze zalohuji!

From: "Milan Cizek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> Stejne je to i s cursory,stringy a kdovi cim jeste. Rucni odmazani po kazde

Stringy prebytecne nejsou a tech par ikonek taky moc neprida. Osobne bych to
neresil. Spis tak neco nanejvys zmrvis.

Petr Vones

try--except

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 26.6.2002 01:09:25

Zdravim

Diky, presne to me taky napadlo, ale rekl jsem si, co kdyby vznikla chyba
prave v tom create? No co, tak to dam jeste pres try.

> [...]
musi
> postarat o pripadnou destrukci alokovanych prostredku pri vyjimce.

ikony z MessageBoxu

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 26.6.2002 01:21:53

From: "Milan Cizek" <cizek.milan(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> nejake DLL. Muzete mi nekdo ukazat, jak obrazek ziskat, abych ho mohl nacist

Podivej se do dokumentace na API funkci LoadIcon a parametry jako IDI_ERROR
apod.

Petr Vones

Cd text

[*] ji�� B�tu��k����*�Z ��%�� - 26.6.2002 02:43:08

Ahoj konference ,
Nevi prosim nekdo jak precist cd text s audio cd .
Budu vdecny za jakoukoliv radu pripadne link ci unit - ku
predem diky

Kindr
Amatersky programator
Delphi 5 ,Win Me,Xp

Crc ze Stringu jak

[*] ji�� B�tu��k����*�Z ��%�� - 26.6.2002 02:47:54

Nevi nekdo prosim jak zjistit crc stringu
Predem diky za jakoukoliv radu

Kindr

Delp 5 ,Win Me,Xp

try--except

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 26.6.2002 06:18:27

Pokud ti vznikne chyba v Create, tak stejne nemuzes delat Free,
protoze objekt neni inicializovan

26.6.2002 Zdenek Stepanek: