vysledok z modalneho formu

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.7.2002 08:11:52

> Mam modalny form. Na tom forme prebehnu nejake operacie,
> vypocty atd. Ako po zatvoreni predat vysledok typu string?
> Predstavoval by som si to ako funkciu alebo proceduru, ktorej sa
> zadaju vstupne parametre, uzivatel s nimi nieco interaktivne prevedie
> a po zatvoreni toho formu dostanem spat vysledok napr. typu string.
> Nieco ako MyString:=HladanaFunkcia(NejakyModalnyForm,param1,param2....

Ahoj,

treba takto:

1) V public sekci modalniho formu zavest vstupni i vystupni parametry. Treba

type
TMyForm = class(TForm)
Param1: string; //vstupni
Param2: integer; //vstupni
Vysledek: string; //vystupni
end;

2) Pouziti treba:

with TMyForm.Create(nil) do
try
Param1 := neco; //naplneni prvniho parametru
Param2 := neco; //druhy parametr
if ShowModal = mrOK then
MojePromenna := Vysledek; //nejak pouzit Vysledek
finally
Release;

Vytvoreni zpravy el. posty

[*] Josef A. Cerny <delphi(zv)atlascon(tec)cz> - 4.7.2002 08:17:02

> Jenomze, pokud autor chce, aby mel uzivatel nad zpravou kontrolu a
> zprava se mu pouze vytvorila v klientovi a uzivatel si ji sam odeslal,
> tak postup primo pres SMTP to nesplnuje.

Jakou kontrolu?
Napsani textu zpravy? Muze v TMemo.
Sam odeslal znamena zmacknul prislusne tlacitko? Tak to tlacitko muze byt
na formulari z Delphi a po jeho zmacknuti se vyvola odeslani.
Jakou jinou kontrolu?

Josef Cerny

Jak udelat aby jeden spolecny UNIT videl vsechny p

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 4.7.2002 08:19:46

Ahoj Lumire,

Pokud pouzivas "spolecny" unit, pak v nem definuj i vsechny promenne,
konstanty
a spolecne predky objektu se kterymi zde pracujes. Jestli si pak ve "vnejsi"
unit definujes
potomka objektu, muzes vyuzivat funkce ze "spolecny".

Pavel

Mam jeden jediny UNIT, ve kterem mam Procedury a Funkce, ktere maji
byt vyuzivany mnoha ruznymi moduly (TWebModul). Tyto proc/func ovsem
pouzivaji a modifikuji mnoho promennych z techto vnejsich modulu a ja
nechci kazdy tento modul pridavat do klausule USES teto UNITy nebo je
predavat do kazde teto proc/func jako VAR parametr. Predstavoval bych
si to neco jako:

Zapis do event logu

[*] Pavel Kral <kral(zv)zoner(tec)com> - 4.7.2002 08:20:28

Nasel jsem to v MSDN:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/debug/event
log_756c.asp

OT Trial verze SQL Serveru 2000 pod Windows ME

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 4.7.2002 08:24:15

Ahoj,

On 3 Mar 2002 at 18:26, 3dimenzion wrote:
> Dobry den,
> tyka se to toho SQL Serveru, ja myslel ze developer je stejny jako
> Enterprise jen je s jinou licenci - neboli na strankach M$ sem si
> precet ze ma vsechny fce stejne ? Muzete mi tedy prozradit v cem se
> lisi developer a enterprise.
****V prvnim pripade jde samozrejme o licencovani. Na Developeru
napriklad nesmis provozovat produkcni data. Co se tyce funkcnosti,
tak je sice pravda, ze ve verzi Developer udelas to same co na
Enterprise, ale... To ale spociva v tom, ze na Developer verzi se
overuje napr. syntaxe, to, jak kterou vec nastavit apod., ale
vykonnostne ci funkcne neco proste nedokazes (napr. veci zavisle na
OS).

Slavek

ps.: A dej si na kompu do poradu datum.
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

RecordCount=1???

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 4.7.2002 08:25:49

On 3 Jul 2002 at 12:41, Lebeda David wrote:
> Nemas pravdu. TDataset sam v sobe pocitani zaznamu nijak neprovadi a
> cele je to v rezii implementace potomka.
*****Toho jsem se bal. Takze potomek si sam rozhodne, co bude ktera
property znamenat. Skvele.

Slavek

> David Lebeda
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

MSSQL a trigger

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.7.2002 08:27:40

> zabezpeceni v databazi. Jisteze existuji vyjimky, ale rad bych chtel
> vedet duvod, proc ma mit bezny uzivatel pristup do databaze.

Ahoj,

jednim z duvodu je treba to, ze kdyz mas spolecny login, i kdyz tajny, tak ten login
musi mit plna prava ke vsem objektum databaze. Kdyz se ho uzivatel jakymkoli
zpusobem dozvi, at uz s pomoci hackera ci jinak, muze v databazi delat prakticky
cokoli. Zjistit ten login z nasi aplikace bude urcite jednodussi nez treba zjistit heslo
administratora SQL serveru (pokud ho ten admin nezverejni).

David Lebeda

MSSQL a trigger

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 4.7.2002 08:36:41

Ahoj,

On 3 Jul 2002 at 16:19, Delphin wrote:
> Sleduji diskuzi, bezpecnost resim "spatne" univerzalnim aplikacnim
> uctem a domnivam se, ze problem je nekde jinde. Uzivatel se ma
> prihlasovat do aplikace, ne na server a nema v databazi co delat, do
> databaze ma mit pristup jen aplikace a programator.
*****Coz ne vzdy jde. Predstav si, ze prodavas krabicovy SW, ktery
bezi nad MSSQL a pristupuje pomoci OLE DB resp. ADO. Jak se ma
aplikace prihlasit, pokud uzivatel doda pouze username a password?
Jak sestavi connection string? Ano, muze se predem nejaky nastavit od
spravce a dat do INI s tim, ze se bude menit pouze heslo a uzivatel.
Ale kdokoliv opravneny vleze na server, mel by vedet, ze zatimco
karel novacek zmenit tri zaznamy v tabulce osoba a jirinka ruzolikova
smazala dva zaznamy v tabulce uplatky. Jiste bude nezajimave vedet,
ze pomoci apliklace CRM byly zmeneny tri radky tu a dva tamhle.

Tedy shrnuto, neni to o tom, kdo se ma prihlasovat (zda aplikace ci
uzivatel), ale o tom, KDO ma kde JAKA prava. A tim KDO je konkretni
uzivatel urceny jmenem a heslem, byt se prihlasuje pouze a jen pomoci
aplikace.

> Dat uzivateli
> moznost obejit aplikaci a dostat se primo do databaze, napriklad tim,
> ze ho aplikace prihlasuje na server a uzivatel pak s pomoci nejake
> konzole se muze dostat primo do databaze (staci mu zadat stejny login
> a password, jak je zvykly), nema opodstatneni ani smysl
*****Nema, ale pokud se tak stane, vime kdo se prihlasil a vime, co
delal. A diky pravum dane osobe povoline jen ty pohledy a storene
procedury, ktere stejne tak muze zavolat z aplikace.

> prave to je
> obrovska dira a na jeji eliminaci vznika zbytecna potreba duplicitniho
> zabezpeceni v databazi.
*****Nemyslim si. Pokud uzivatel vonasek nesmi zavolat z aplikace
proceduru UPDATE_PARTNER (byt o tom nevi, protoze se to deje v
pozadi), tak ji nesmi zavolat ani po prihlaseni se nejakou konzoli.
Stejne tak pokud muze zavolat view FAKTURY, tak si je muze
prohlednout i z konzole. V cem je ta dira?

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

MSSQL a trigger

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 4.7.2002 08:41:06

4.7.2002 Lebeda David:
> [...]
> administratora SQL serveru (pokud ho ten admin nezverejni).

Ale ten login muze mit pouze prava pouze na select u tabulek a execute
na ulozene procedury, popr. plna prava na temp tabulky. Nic jineho
nepotrebujes.
A pokud jej nekdo zjisti, moc mu to nepomuze.

--
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

MSSQL a trigger

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 4.7.2002 08:52:02

> login, kterym se aplikace prihlasuje na SQL server, by uzivatele
> nemeli vubec znat. To je interni vec aplikace. Jina vec je, jak ztizit
> jeho zjisteni, ale to tu ted neresme. Uzivatel by se tedy primo na SQL
> server nemel dostat.
****A v tom se neshodne. Jsem zasadne proti tomu, aby se uzivatel
anonymne schovaval za aplikaci (a tudiz neni dohledatelne, co ktery
uzivatel provedl). Naopak, musi vedet, ze kdyz neco provede, tak se
to vi a je za to zodpovedny.

> Jiste. Spravce to ale dela v aplikaci, nikoli jeste paralelne na SQL
> serveru.
*****Pokud se aplikace jmenuje Enterprise manager, tak jo. :-))
Stejne tak si muze sehnat udelatko, kde bude nastavovat prava (a
kazda nastaveni znamena - jak jsem jiz uvedl - zavolani
odpovidajiciho prikazu na sql serveru).

> pristup k jednomu modulu a k druhemu ne, tak ze tuhle ulozenou
> proceduru ten modul pouziva a tamtu naopak ne, takze by bylo potreba
> odejmout opravneni... brrr.
****Ale to je snad normalni. Kdyz mam napr. banku, tak devcatum na
prepazce umoznim pristup do casti prace s klientem, ale nedovolim
pristum napr. k reportum, na ktere bude mit pravo jen vedeni. Naopad
vedeni se nebude stourat v zadavani dat o klientech, protoze tomu
nerozumi.

*****Naopak (viz dale).

> To bych si musel vest _PRESNOU_ a udrzovanou evidenci, ze pro tu a tu
> cinnost je potreba mit prava k te a te procedure na serveru a ta
> procedura bude vyzadovat prava do tech a tech tabulek..
*****Nerika se tomu evidence, ale analyza, na zakalde ktere se ty
prava prideli.

> Pouzivam FireBird, i kdyz si myslim, ze na tuto diskusi by to nemelo
> mit zasadni vliv.
****Ma a zasadni. Tedy, pokud od doby Interbase 5.6 nedoslo k
napraveni situace - mel jsem ulozenou proceduru, ktera neco vkladala
do tabulky. Pokud jsem chctel nekomu dat pravo na proceduru, musel
jsem automaticky dat pravo i na tabulku, coz bylo jasne v rozporu s
mym presvedcenim o bezpecnosti (ostatne to byl jeden z duvodu, proc
jsem IB opustil). Potom pak muselo prijit stourani se ve zdrojacich
KAZDE aplikace a rikat, co ktery uzivatel co muze. Fuj.

*****Tak to je problem konkretniho serveru.

> A jak by ta jedna ulozena procedura mela vypadat?
> Mam tabulku a jednou budu delat update s jednou podminkou,
> pak zase s uplne jinou...
> Na kazdou takovou operaci by mela byt ulozena procedura?
*****No, neznam konkretni pozadi tveho dotazu, ale veskery update se
provadi na zaklade primarniho klice, coz je jedina podminka.

Slavek

> David Lebeda
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

MSSQL a trigger

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 4.7.2002 08:54:35

Ahoj,

> jednim z duvodu je treba to, ze kdyz mas spolecny login, i kdyz tajny,
> tak ten login musi mit plna prava ke vsem objektum databaze.
****A to bezpecnostni dira jako hrom.

Slavek

> David Lebeda
http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

vysledok z modalneho formu

[*] Pavol Svorc <svorcp(zv)pp.internet.sk> - 4.7.2002 08:00:22

Zdravim,
[...]
)

P.Svorc

Zruseni stisku tlacitka mysi

[*] <ice3m(zv)atlas(tec)cz> - 4.7.2002 09:06:19

Hezky den preju ...

Mohl by mi nekdo poradit, jak zrusit stisknuti mysi v udalosti OnMouseDown komponenty (TStringGrid))?
Napr. stiskne-li uzivatel pravou mys, pak bych potreboval, aby po podmince

if Button = mbRight then

v udalosti OnMouseDown komponenty nasledovalo neco, co zrusi toto stisknuti a tim zapricini, ze nedojde
ke spusteni udalosti OnRightClickCell te same komponenty. Rad bych po zruseni stisknuti tlacitka mysi
spustil udalosti

mouse_event(MOUSEEVENTF_LEFTDOWN,X,Y,0,0);
mouse_event(MOUSEEVENTF_LEFTUP,X,Y,0,0);

ktere by vyvolali udalost OnClickCell. Shrnu-li to, chtel bych docilit toho, aby komponenta reagovala
na stisk obou tlacitek mysi jako na stisk leveho tlacitka mysi. Diky moc za kazdou pomoc.

Tom

MSSQL a trigger

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.7.2002 09:07:09

> ****A to bezpecnostni dira jako hrom.

V tom se shodneme. Ja se nesnazim tvrdit, ze reseni s jednim
loginem je lepsi. Napsal jsem, ze urcite veci usnadnuje a souhlasim
s tim, ze z bezpecnostniho hlediska to zavani pruserem. Z polemiky,
ktera se tu vede, se dozvim radu dobrych napadu a to tu jde.

David Lebeda

MSSQL a trigger

[*] "Jon�s Mari�n, Ing." - 4.7.2002 09:20:06

V klasick�ch klient/server aplikacich neni pouziti jednoho loginu nezbytne.
Ale co intranetovske a internetovske aplikace. A co aplikace s app. serverem.

Marian Jonas

MSSQL a trigger

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 4.7.2002 09:21:04

Problem je, ze vetsina serveru neprovadi zadne logovani prace uzivatel, to
se musi nejakym zpusobem dodelat v aplikaci. Dobrym nastrojem jsou napr.
ulozene procedury (trochu problem jsou programatorske chyby), nebo to co
celou tuto diskusi vyvolalo trigger (byvaji odolnejsi nebot na chybu se
prijde mnohem drive).

Dalsi otazkou k reseni "jak moc" to ma byt bezpecne, kolik roli vytvaret jak
prideli prava proceduram, zejmena ty co pracuji na nizsi urovni jsou casto
volany z prilis mnoha casti kodu( a tak musi mit nastavena prava velmi
obecne nebo je nutno je napsat vicekrat).

Poslednim probleme jsou sql prikazy "skladene za chodu", nekdy to proste na
urcitem severu jinak nejde (jak to prenaset na vice ruznych typu serveru)
nebo je to vysoce neefektivni.

Proste bezpecnost se musi aplikovat s kompromisy jako cokoliv jineho -> co
to prinese (cemu to zabrani), co to bude stat (koupi si to za tu cenu
nekdo).
Jak jsem schopen prokazat, ze to co predvadim v logu skutecne vzniklo jako
obraz cinosti nejakeho uzivatele, zda se s tim nemanipulovalo .... (co od
toho vlastne potencialni uzivatel chce).

Pokud ma nekdo za cil vyvoj alikace s vysokou urovni zabezpeceni, pak asi ne
server WINDOWS ne LINUX ne MSSQL ne IB ne ... Je treba sahnout, zejmena na
teto zakladni urovni k systemum, ktere maji bezpecnost jako jeden z hlavnich
pozadavku, logovani je soucasti prislusneho jadra atd... a zejmena maji
"papir", ze to co slibuji "nekdo" proveril a potvrdil (neni nad system
nejlepe z upraveneho open source <nic proti open source>, kde jedinym
tvrzenim je prohlaseni autora nejlepe z Australie, ze "to" upravil a splnuje
to ...., zejmena pokud se na zaklade neceho takoveho ma nekdo propustit,
nebo se chci soudit ... ).

> [...]
>
> Slavek
> http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
> Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

Prevod: word -> na sesnastkove cislo

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 4.7.2002 09:37:23

Co to je setnastkove cislo ? v pocitaci jsou vsechna cisla binarni, pokud je
vypisis jsou dekadicka !
function IntToHex(Value: Integer; Digits: Integer): string; overload;

nebo Format()

Pavel

> From: Jan �imeck� [mailto:jsimecky(zv)zskuldova(tec)cz]
>
> Dobry den,
>
> potreboval bych v D6 personal trochu poradit. Mam v promene typu WORD
> ulozene cislo, ale potebuji jej prevest na sestnastkove cislo.
>
> Potrebuji:
>
> 1. Kterou promenou mam pouzit k ulozeni sestnastkoveho cisla
> 2. Jak prevod provest
> 3. Pujde nakonec sestnastkove cislo prevest jeste na string.
> 4. jak prevest sestnastkove cislo na WORD
>
> Za kazdou radu bude velmi vsecny.
>

> S pozdravem

OT: sifrovani E-mailu v postovnim klientovi

[*] Sebesta Jan <delcomseb(zv)volny(tec)cz> - 4.7.2002 09:39:13

Zdravim,
lze nejak ziskat digitalni ID pro sifrovani Emailu do Outlooku bez toho
anichz bych sel oficialni cestou a registroval se nekde a zdeloval tam ruzna
osobni data (jmeno, cislo OP atd..).
Idealni je stahnout si nekde program, ktery mi na PC vygeneruje ID a hotovo.

Diky Jan Sebesta

Jak udelat aby jeden spolecny UNIT videl vsechny p

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 4.7.2002 09:40:20

Myslim, ze bys mel prekonat pohodlnost a i pres tu nechut prece jen predavat
ty promenne odkazem anebo predavat odkaz na tridu, do ktere ty (public)
modifikovane promenne patri. Protoze pokud budes pouzivat globalni promenne,
tutove se ti nekde povede zmodifikovat je v nevhodny okamzik a nestesti je
hotove. Delam program, ktery ma uz kolem ctvrt milionu radku a globalni
promenne tam jsou jenom dve. (Jen doufam, ze jsem te spravne pochopil).

Zdravim

RNDr. Petr Brant [brant(zv)dcomm(tec)cz]
http://web.redbox(tec)cz/petr.brant
ICQ #68652380

D&COMM s.r.o.
Korunova�n� 6
170 00 Praha 7

> [...]

> function MaFunkce(var WM: TWebModule; ...): Boolean;
> var
> Tmp: TQuery;
> begin
> Neco := WM.PromennaZVnejsihoModulu;
> WM.PromennaZVnejsihoModulu := Neco;
>
> Tmp := TQuery.Create(WM.QueryZVnejsihoModulu);
>
> Result := NecoJineho;
> end;
>

> Doufam, ze jsem to napsal alespon trochu srozumitelne :o) Mozna by to
> slo nejak pres pointery nebo tridu TObject, TClass ale ja nevim jak
> na to. Hodila by se nejaka ukazka struktury toho modulu a unitu jako

MSSQL a trigger

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.7.2002 09:43:04

> [...]
> anonymne schovaval za aplikaci (a tudiz neni dohledatelne, co ktery
> uzivatel provedl). Naopak, musi vedet, ze kdyz neco provede, tak se to

Vyjdeme-li z predpokladu, ze uzivatel se nedozvi univerzalni login a na SQL server
se nedostane, bude logovani v aplikaci postacujici. Je ovsem pravda, ze predpoklad
nezjistitelnosti SQL loginu je vratky. Proto ho nijak zvlast nehajim.

> [...]
> pristum napr. k reportum, na ktere bude mit pravo jen vedeni. Naopad
> vedeni se nebude stourat v zadavani dat o klientech, protoze tomu

Moje aplikace ma rekneme nekolik desitek modulu a navic treba v jednom modulu
muze urcity druh uzivatele delat s jednou casti dat v tabulce, ale nesmi k urcitym
sloupcum. Pozadavek zni, aby spravce aplikace mohl zakladat uzivatele a
nastavovat jim prava. Ve sprave uzivatelu si vybere, ze uvedeny uzivatel ma mit
neomezeny pristup k modulu A a v modulu B ze muze vykonavat pouze ty a ty
cinnosti. A ja musim vedet, ze kazda funkce, ke ktere se da pridelit pravo, vyzaduje
na SQL serveru ty a ty ulozene procedury. Pak se program upravi a bude se muset
zmenit i seznam ulozenych procedur prislusejicich k dane funkci.
Ma-li program umet zalozit uzivatele, musel by i obsahovat volani prikazu
GRANT. V nejakych tabulkach by muselo byt uvedena, ze ta a ta funkce potrebuje
pristup k tem a tem ulozenym proceduram. Spravce aplikace vi, ze chce pouzivat tu
a tu funkcnost aplikace a nezajima ho, jake ulozene procedury nekde na SQL
serveru tomu odpovidaji. A ani ja jako programator nemohu sestavit na SQL serveru
neco jako typizovane role, protoze nic takoveho neexistuje.

> *****No, neznam konkretni pozadi tveho dotazu, ale veskery update se
> provadi na zaklade primarniho klice, coz je jedina podminka.

OK, spousta updatu se provadi podle primarniho klice, ale:

1) Nekdy se hodi hromadne upravy treba podle nejakeho logickeho priznaku ci podle
datumu (smazat vsechny zaznamy starsi nez pul roku).

2) Tabulka ma 40 sloupcu. Ja se rozhodnu updatovat jeden z nich. Na jinem miste
aplikace se updatuje 10 jinych. Napr. jednou se zalozi zaznam o nejake operaci, pak
se prubezne do nej doplnuje datum dokonceni pripravy, status operace, datum
zahajeni, datum dokonceni... To vsechno jsou updaty jednoho sloupce na jednom
zaznamu. Na kazdy z nich by musela byt samostatna ulozena procedura.
Predpokladejme, ze na jednu tabulku bude v prumeru potreba dve procedury na
insert, dve na update a dve na delete. Pri 200 tabulkach to je 1200 ulozenych
procedur. A kdybych chtel z programu jese resit jejich grantovani, tak se z toho
zblaznim, zejmena po dobu vyvoje projektu.

Asi by nebyl problem, po ukonceni vyvoje, az bude vse v definitivnim stavu,
opravdu tech 1200 procedur napsat a vyresit grantovani. Dokud se to ale hybe, se mi
zda, ze by mi to komplikovalo zivot.

David Lebeda

ADO ?

[*] Richard Siegl <rsiegl(zv)elas.sk> - 4.7.2002 09:46:50

Mam skusenosti s obomi pristupmi a som presvedceny ze pristup cez ADO je
lepsi.
nieje treba ani pouzit ODBC da sa priamo pripojit na mdb subor

Rickie

Data := DejData;
Free;

kde DejData je public funkce z TMyForm ...

Radek

"Pavol Svorc" <svorcp(zv)pp.internet.sk>(zv)clexpert(tec)cz on 04.07.2002 09:00:22

Odpov�zte pros�m - delphi-l(zv)clexpert(tec)cz

Odesl�no k�m: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz

Komu: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Kopie:
P�edm�t: vysledok z modalneho formu

Zdravim,
[...]

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 4.7.2002 10:01:32

> [...]
> Sam odeslal znamena zmacknul prislusne tlacitko? Tak to tlacitko muze byt
> na formulari z Delphi a po jeho zmacknuti se vyvola odeslani.

Ja bych rad videl ten odeslany mail ve folderu Sent Items. Napr. proto
abych si overil ze mi ten blackbox neodeslal nejake prilohy.

Martin Schayna

hashovani

[*] Karel Cibulka <KCibulka(zv)seznam(tec)cz> - 04.7.2002 10:03:56

Ahoj,

jak bych se kouknul napriklad na http://www.torry.net/sorters.htm kde
je hromada ruznych algoritmu pro rychle trideni a zahledl jsem tam i
algoritmy pouzivajici hashovani...

K.C.

Reklama:
Jake bude pocasi? http://pocasi.seznam(tec)cz

Capture videa v delphi

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 4.7.2002 10:04:11

Cau
poradite mi nekdo freeware komponentu se zdrojakem pro zachytavani obrazu z videokamery pres WDM drivery - directx a zobrazovani v delphi ? Jen chci zachytiti obrazek a postupne ho zobrazovat v casovem intervalu napr. 1s a pak jej ulozit pri stisku klavesy - ale to uz si dodelam.

Milos

MSSQL a trigger

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 4.7.2002 10:04:35

4.7.2002 Slavek Rydval:

> [...]
> anonymne schovaval za aplikaci (a tudiz neni dohledatelne, co ktery
> uzivatel provedl). Naopak, musi vedet, ze kdyz neco provede, tak se

Jiste, ale co ti brani ? Uzivatel se nejak hlasi do aplikace. Aplikace
jeho ID zapisuje k vetam, ktere poridil. Cili neni to zadna anonymita.
Ale toto prihlaseni je platne pro aplikaci, ne pro komunikaci s SQL
serverem.
Pust na SQL server castecne uzivatele s Excelem a uvdis :-)

--
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

vysledok z modalneho formu

[*] �tevl�k Mari�n <Marian.Stevlik(zv)merlin(tec)cz> - 4.7.2002 10:11:47

function HladanaFunkcia(mfrm, param1, ...): string;
begin
mfrm := TTypMFrm.Create(self, {application});
try
mfrm.ShowModal;
Result := mfrm.MyResult; // <-- nacitanie vysledku z modalformu
finally
mfrm.Release;

Do toho ModalFormulara si sprav public premennu MyResult: string, kt.
naplnis podla vysledku vypoctu. Ta bude tesne pred destroyom nacitana do
vysledku fcie HladanaFunkcia

Stevlik Marian
Software Development Specialist
MERLIN
Stefanikova 32
150 00 Prague 5
Czech Republic
e-mail: marian.stevlik(zv)merlin(tec)cz
tel: +420 2 41010111 (181)

Zruseni stisku tlacitka mysi

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 4.7.2002 10:14:15

A co ti brani v OnMouseDown udelat na zacatku
if Button = mbRight then Button := mbLeft;

--
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

4.7.2002 ice3m(zv)atlas(tec)cz:
> [...]

> na stisk obou tlacitek mysi jako na stisk leveho tlacitka mysi. Diky moc za kazdou pomoc.

OT: ADO - Close

[*] Martin Kriz <m_kriz(zv)del(tec)cz> - 4.7.2002 10:15:27

Zdravim,
nesetkal se nekdo pri zavirani ADODataSetu, pokud chci zavrit po provedeni
nejake oprece ADODataSet, tak Exception hlasi, ze EOF a BOF je True a ze
aktualni zaznam je smazan. Pokud zaviram Dataset a nejsem na poslednim
zaznamu, tak hlasi, ze nemuze uzavrit uzavreny Dataset. Pokud Dataset v
bezici aplikaci dale odeviram a zaviram, tak se tento dataset zacne chovat
divne (aktualni pozice -1, EOF a BOF je True, presto ze pocet zaznamu jsem
mel 6). Obdobne chovani je pokud neni v Datasetu zadny zaznam.
Databaze MSSQL2000 na Small Business Server 2000, k vyvoji applikace D5 SP1
Win2000 SP2.
Predem dik za kazdou zkusemost.

Martin Kriz

vysledok z modalneho formu

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 4.7.2002 10:17:19

Ja to delam tak, ze v tom formu si nadefinuju public promennou (v tvem
pripade string) a tu si pak mohu precist po tom, co probehne funkce
ShowModal. Napr.:

type ModalForm = TModalForm

public
WantedResult: string;

a nekde v kodu te tridy bude WantedResult:= ....

No a potom ve volajicim modulu treba takto:

function GetWantedResult: string;
var ModalForm: TModalForm;
begin
ModalForm:= TModalForm.Create(nil);
ModalForm.ShowModal;
Result:= ModalForm.WantedResult;
ModalForm.Free;
end;

> [...]

> typu string.
> Nieco ako
> MyString:=HladanaFunkcia(NejakyModalnyForm,param1,param2....

DBEdit align left

[*] miro mrazik <preas_w(zv)stonline.sk> - 4.7.2002 10:17:18

Ahoj
zarovnavanie nerobi dbedit ale robi sa vo fieldeditore priamo vo vlastnosti
alignment tej polozky, ktoru dbedit zobrazuje.
miro

Uvolnovanie recordov alokovanych v TList

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 4.7.2002 10:20:05

Nemusis to delat, procedura se o to postara sama. String je ulozeny takovym
zpusobem, ze je jasne, kolik bytu zabira a tim padem procedura vi, kolik
bytu ma uvolnit.

> [...]

> mam zoznam recordov napr. s takouto strukturou:
>
> PRec = ^TRec;
> TRec = record
> i: integer;
> S: string;
> end;
>
> Tieto recordy ukladam do TList-u cez New().
> Pri uvolnovani zoznamu (cez Dispose) najskor kazdemu
> zaznamu priradim do S prazdny retazec (pre istotu).
>
> Nie som si vsak isty, ci je taketo vyprazdovanie
> stringovych premennych v recorde naozaj potrebne.
>
> Nedokaze sa o uplne uvolnenie jednotlivych prvkov
> recordu postarat samotna funkcia Dispose?

vysledok z modalneho formu

[*] Richard Siegl <rsiegl(zv)elas.sk> - 4.7.2002 10:25:43

nadeklaruj si globalnu (iba pre tuto formu) premennu
vysledok : string;

Na tej forme si urob funkciu v ktorej bude ...
self.showmodal;
result := vysledok;

na tlacitko OK
self.close;
vysledok := ....nieco....;

na tlacitko STORNO
self.close;
vysledok := '';

Rickie
> [...]
> typu string.
> Nieco ako
> MyString:=HladanaFunkcia(NejakyModalnyForm,param1,param2....

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 4.7.2002 10:25:55

> Shrnu-li to, chtel bych docilit toho, aby
> komponenta reagovala na stisk obou
> tlacitek mysi jako na stisk leveho tlacitka
> mysi. Diky moc za kazdou pomoc.

tak do udalosti OnRightClickCell dej volani teze metody jako
OnClickCell.

peca

ADO - Close

[*] Skopalik Slavomir <skopalik(zv)hlubocky.del(tec)cz> - 4.7.2002 10:37:58

Stahni si update na ADO, problem je verze ADO a verze delphi, asi mas ADO >2.5.
Mohlo by to pomoci.

http://www.borland.com/products/downloads/download_delphi.html

> [...]
> mel 6). Obdobne chovani je pokud neni v Datasetu zadny zaznam.
> Databaze MSSQL2000 na Small Business Server 2000, k vyvoji applikace D5 SP1

Objekty a databaze bez datasetu

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 4.7.2002 11:07:04

Ahoj,
rad bych si udelal nejaky priklad, jak v Delphi mapovat objekty na databazi,
proste udelat objektove orientovanou aplikaci s pouzitim relacni databaze -
tj. bez datasetu a spol.

Uplne jednoduchy priklad - firma:

- pod pojmem atribut rozumim clenskou promennou (member variable) daneho
objektu
- pod pojmem promenna rozumim neco mimo objekt, predane napr. jako parametr.

Objekt FIRMA obsahuje atributy Cislo, Nazev, Ico, Dic.
V objektu si udelam metody:
konstruktor Create(cislo,nazev,ico,dic) .. nastavi atributy (necte z DB)
destruktor Destroy()
NastavNazev(nazev), NastavIco(ico), NastavDic(dic) ... nastavi prislusny
atribut
NastavVse ( nazev, ico, dic) ... nastavi atributy podle promennych
VratCislo, VratNazev, VratIco, VratDic atd. ... vrati atribut
Nacti(cislo): nacte z databaze prislusnou firmu podle zadane promenne do
atributu
Nacti(nazev): vrati _prvni_ firmu (nacte do atributu) podle dane promenne
Nacti(ico): vrati _prvni_ firmu (nacte do atributu) podle dane promenne
Nacti(dic): vrati _prvni_ firmu (nacte do atributu) podle dane promenne
Smaz(): smaze z databaze firmu podle atributu Cislo
Pridej(): prida do databaze novy zaznam podle atributu, priradi nove cislo
Uloz(): zmeni v databazi zaznam podle atributu Cislo, pokud neexistuje,
zalozi a priradi nove cislo.

Databaze obsahuje tabulku Firma Cislo je Integer, Nazev, Ico a Dic varchar.

Je spravne umoznit zmenu atributu bez okamziteho promitnuti do databaze?
Nebo je bezne pri jakekoliv zmene atributu okamzite promitnout do DB?
napr .NastavVse ( nazev, ico, dic)

A jeste dotaz mimo:
pri prehledu firem bych nacetl prislusne firmy do dynamickeho pole a
zobrazil pres StringGrid.
je nejaka lepsi cesta?

Jde mi hlavne o to, jak se to uziva v praxi.

Leos

IB a UDF DECODE

[*] Slavek Rydval <rk(zv)atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz> - 4.7.2002 11:25:17

Preji vsem pekneho dne,

nevali se nekde UDF pro Interbasi, ktera by mela to same chovani jako
funkce DECODE na ORACLE? Druhy pozadavek je, aby byla free (se zdroji
to snad byt nemusi).

Diky za pripadne odpovedi

http://atrey.karlin.mff.cuni(tec)cz/~rk
Udelejte to blbuvzdorne a zitra nekdo vymysli jeste vetsiho blba.

chyba v GDB na IB 6.0 - Cestina

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 4.7.2002 11:32:09

Zdravim Vas,

pouzivam diakritiku v textoch Exceptions na FB 1.0.

Okrem toho, ze na to pada IB console som na ine nenarazil.

Takze sa zatial (mozno naivne:-) citim bezpecne.

Ma niekto ine skusenosti, prip. demo, ktore by ukazalo,
ze nie je mozne diakritiku v textoch exceptions pouzit?

V inych metadatach szmozrejme nepouzivam...

S pozdravom
J. Popluhar, IB greenhorn

From: "ing. Jan Fiala" <jan.fiala(zv)iol(tec)cz>> Je to sice reseni, ale da se to udelat jednoduseji.

> [...]
> Proste si uzivatel vyplni formular, da pokyn k zapisu a ty to
> promitnes z uzivatelskeho rozhrani do objektu pres jeho property a

Jen doplneni: pokud to udelas takto, muzes si napsat potomka TDatasetu,
ktery bude umet do techto objektu zapisovat hodnoty pres fieldy a
pri Postu zavolat metodu na objektu pro ulozeni do databaze apod.
Editaci pak muzes udelat pomoci data controlu, coz je mnohem pohodlnejsi
nez nejake stringgridy. Neni to sice jednoduche ale jde to, mame
takhle udelanou rozsahlou aplikaci (vic jak 200+ trid).

Martin Schayna

Vytvoreni zpravy el. posty

[*] Josef A. Cerny <delphi(zv)atlascon(tec)cz> - 4.7.2002 13:16:42

>Ja bych rad videl ten odeslany mail ve folderu Sent Items. Napr. proto
>abych si overil ze mi ten blackbox neodeslal nejake prilohy.

Existence mailu mezi Sent Items neznamena, ze by ten program nemohl
napozadi odeslat i neco jineho nekam jinam.

Josef Cerny

Objekty a databaze bez datasetu

[*] Ondrej Kelle <O.Kelle(zv)digitalpublishing.de> - 4.7.2002 13:18:52

> rad bych si udelal nejaky priklad, jak v Delphi mapovat
> objekty na databazi,

Ak mas cas, pozri sa na newsgroup borland.public.delphi.oodesign, diskutuje
sa tam (az prilis) vela zaujimaveho o "business objects" a "persistence
layer".

Objekty a databaze bez datasetu

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 4.7.2002 13:28:50

4.7.2002 Leos Urban:
> [...]
> Metoda ZmenVeDatabazi(), definovana v predkovi, vytvori nejaky objekt
> pracujici s DB ( v mem pripade TIB_Query) a vygeneruje nejak SQL prikaz.

Presne. Tohle je lepsi. Predstav si, ze budes chtit zapisovat do 2
tabulek, protoze objekt ne vzdy znamena jednu tabulku. Napr. faktura
ma hlavicku a radky. Cele je to jeden objekt. Ty potrebujes zapsat
hlavicku do jedne tabulky a radky do dalsi.
Objekt by mel odrazet skutecny svet a to neplati o umisteni dat v
relacni databazi.

--
ing. Jan Fiala
mailto:jan.fiala(zv)iol(tec)cz

Uvolnovanie recordov alokovanych v TList

[*] Petr Brant <brant(zv)dcomm(tec)cz> - 4.7.2002 13:40:30

Myslim, ze ne, aspon v Turbo Pascalu to bylo tak, ze v prvnim bytu byla
delka. Ale jak je to s WideStringem, to bohuzel nevim.

> [...]

> Netyka sa to nahodou len short stringov, t.j. ak je v recorde
> zarovend definovana aj dlzka stringu ako napr S: string[10] ?

Omezeni velikosti TBlobField.SaveToFile(...) na 32

[*] Richard Siegl <rsiegl(zv)elas.sk> - 4.7.2002 13:43:24

neviem ako funguju bloby s mysql ale na oracle sa pri bloboch pouzivaju
"chunky" a tie maju obmedzenie na 32kB
nema ten tblobfield nejaku metodu appendtofile(cislo chunku) alebo v ta
metoda savetofile nema nejake parametre o tom ako to ma sejvnut

Rickie
[...]

MS Word

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 4.7.2002 13:48:38

Hello Delphi CZ konferencia!

Skusam toto:

V:=CreateOleObject('Word.Application');
V.Documents.Open('d:\1.doc');

V.Document.SaveFormat:=wdFormatRTF; ///--toto sa mu nepaci
V.Document.SaveAs('d:\1.rtf',wdFormatRTF);

Vypisuje "Method 'Document' not supported by automation object."

Preco ?

--
Best regards, TRoland

Omezeni velikosti TBlobField.SaveToFile(...) na 32

[*] Martin Cajbik <cajbik(zv)sct.sk> - 4.7.2002 13:54:06

Podobny problem bol pri BDE a tam sa to dalo zmenit nastavenim cez BDE
Administrator-a ale maximalna velkost bola aj tak 1MB. Dalo sa to sice
"obist" pouzivanim kombinacie TTable a TQuery, ale aj tak to bol jeden z
dovodov preco uz BDE nepouzivam. Ak ma MyODBC podobne obmedzenie, skus
pouzit nieco ine napr. ODBCe http://www.sct.sk/soft/ODBCe.exe

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)

[...]

[*] Dalibor Toman <dtoman(zv)fortech(tec)cz> - 4.7.2002 13:59:10

> Nedokaze sa o uplne uvolnenie jednotlivych prvkov
> recordu postarat samotna funkcia Dispose?

Kompilator automaticky prikompiluje systemova volani na uvolneni
patricnych polozek recordu (automaticky alokovanych). Jako kontrolu
doporucuju pouzit debugger - dokrokovat az k dispose, prepnout se na
CPU okno - a tam uvidis, ze se vola krome dispose jeste i uvolnovani
stringu atd.

D. Toman

ADO ?

[*] Martin Cajbik <cajbik(zv)sct.sk> - 4.7.2002 14:06:44

Tretia moznost je pouzit priamo ODBC. Rychlostne je to asi najlepsie, aj ked
samozrejme vsetko zavisi od pozadovaneho sposobu prace s datami.

MarCaNT (marcant(zv)sct.sk)> Mam skusenosti s obomi pristupmi a som presvedceny ze pristup cez ADO je
> lepsi.
> nieje treba ani pouzit ODBC da sa priamo pripojit na mdb subor
>
> Rickie

> ADO(OLE

Zapeklite formulare

[*] mipr(zv)volny(tec)cz - 04.7.2002 14:11:23

mate nejake pripominky k nasledujicimu pripadu:
aplikace ma 3 formulare, z form1 zobrazim form2, z form2 zobrazim
modalne form3 - jak udelat aby form3 zabranil navratu pouze na
form2, ale umoznil navrat na form1, ze ktereho muzu zobrazit dalsi
instance form2 a z nej muzu opet modalne zobrazit form3, tak aby to
melo opet vliv pouze na tvurce (form2) aktualniho form3. Rozumite
mi? Jsem zvedavy na vase napady...
Diky
Michal

Zruseni stisku tlacitka mysi

[*] <ice3m(zv)atlas(tec)cz> - 4.7.2002 14:14:21

Temer genialni myslenka !!! Uz jsem myslel, ze by to mohlo byt TO VONO, ale bohuzel to k cili opet nevedlo. Delphi si musi nekde pamatovat, co bylo stisknuto a proto hned pote co byla volana udalost OnMouseDown byla volana udalost OnRightClickCell. Udalosti OnCellChanging a OnClickCell komponenty TAdvColumnGrid, ktere se bezne aktivuji po stisku leveho tlacitka mysi, zustaly bohuzel necinne.

[...]

petr.palicka(zv)atlas(tec)cz

[...]

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 4.7.2002 14:35:49

> Existence mailu mezi Sent Items neznamena, ze by ten program nemohl
> napozadi odeslat i neco jineho nekam jinam.

Takovou reakci jsem presne cekal :-)
Ale ten program, ktery nemuze odeslat mail pres SMTP protoze nezna
adresu serveru ma cesticku ven pouze pres nakonfigurovaneho postovniho
klienta a pokud ho pouzije, napr. pomoci SimpleMAPI, klient zajisti
ulozeni zpravy do Sent Items. A ja jako uzivatel jsem zabezpecen
(samozrejme jen pokud verim postovnimu klientu ze napozadi neodesle
jeste neco jineho nekam jinam, coz je ale neco uplne jineho nez
shareware, kteremu sdelim SMTP adresu at si ji pouzije na co chce, ze?)

Martin Schayna

Zapeklite formulare

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.7.2002 14:41:32

> [...]
> form2 a z nej muzu opet modalne zobrazit form3, tak aby to melo opet
> vliv pouze na tvurce (form2) aktualniho form3. Rozumite mi? Jsem

potrebujes neco jako "lokalne modalni" okno. To se Ti nepodari nejak jednoduse
zaridit. Musel bys pouzit vice vlaken, ale protoze VCL neni thread safe, nevyhnul bys
ses stejne velkemu mnozstvi synchronizovani s hlavnim vlaknem. Pokud by slo jen o
to, nesmet sahnout na Form2, dalo by se uvazovat o disablovani pristupu na ten
form, ale pokud bys potreboval, aby bylo nekolik instanci Form2 a ty soucasne
cekaly na ukonceni prislusneho Form3, tak to asi neuspejes.
Mozna cesta by treba bylo COM v exe souborech apod., ale to uz se to
komplikuje...

David Lebeda

MS Word

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 4.7.2002 14:41:06

Misto Document tam ma byt ActiveDocument.

Jakub Dusek

Homepage : http://dusek.zde(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

> [...]

RT> V.Document.SaveAs('d:\1.rtf',wdFormatRTF);

RT> Vypisuje "Method 'Document' not supported by automation object."

Vytvoreni zpravy el. posty

[*] Josef A. Cerny <delphi(zv)atlascon(tec)cz> - 4.7.2002 14:45:13

>Ale ten program, ktery nemuze odeslat mail pres SMTP protoze nezna

A co treba
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Account Manager\Accounts?

Josef Cerny

Zapeklite formulare

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 4.7.2002 15:15:30

On 4 Jul 2002 at 14:11, mipr(zv)volny(tec)cz wrote:

> [...]
> form2 a z nej muzu opet modalne zobrazit form3, tak aby to melo opet
> vliv pouze na tvurce (form2) aktualniho form3. Rozumite mi? Jsem

Musis si pohrat s modalitou okna. Prostuduj si, co se deje, kdyz
otviras formular modalne. Je to sice trochu komplikovanejsi, ale jde
to.

MS Word

[*] Peter Vlkovic <vlkovic(zv)minv.sk> - 04.7.2002 15:29:02

Ahoj,

mohlo by to fungovat napriklad takto:

W: Variant;
begin
W := CreateOleObject ( 'Word.Application' );
W.Documents.Open ( 'c:\test1.doc' );
W.ActiveDocument.SaveAs ( 'c:\test1.rtf', wdFormatRTF );
W.ActiveDocument.Close(0);
end;

Vlkovic

> [...]
> V.Document.SaveAs('d:\1.rtf',wdFormatRTF);
>
> Vypisuje "Method 'Document' not supported by automation object."

Zapeklite formulare

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 4.7.2002 15:29:33

> Musis si pohrat s modalitou okna. Prostuduj si, co se deje, kdyz
> otviras formular modalne. Je to sice trochu komplikovanejsi, ale jde
> to.

Problem je v tom, ze ShowModal prevezme provadeni smycky zprav, nicmene beh
programu muze byt v jednom vlakne soucasne jen na jednom miste. Takze se sice
provadeji nove prichozi zpravy, ale pokud bys otevrel vedle sebe dve modalni okna
a to prvni pak zavrel, stejne jeho Showmodal nedobehne driv, nez skonci vsechna
ShowModal zavolana po nem, protoze beh vlakna probiha ve smycce sprav
posledniho ShowModal. Pred casem jsem si s tim zkousel hrat a jsem opravdu
hluboce presvedcen, ze nejak relativne jednoduse to nejde.

David Lebeda

Zapeklite formulare

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 4.7.2002 16:05:35

On 4 Jul 2002 at 15:29, Lebeda David wrote:

> [...]
> Pred casem jsem si s tim zkousel hrat a jsem opravdu hluboce
> presvedcen, ze nejak relativne jednoduse to nejde.

Umim otevrit kolik modalnich oken chces. Tedy podle prikladu otevru x
oken Form2, a ke kazdemu jeho modalni Form3. Je vsak treba si pohrat
prave se smerovanim tech zprav. Musi se na to pres WinAPI funkci. Ted
uz nemam cas to rozebirat, frcim pryc.

Jak udelat aby jeden spolecny UNIT videl vsechny p

[*] Lumir Karas <lumirkaras(zv)seznam(tec)cz> - 4.7.2002 11:29:30 -0400

Ahoj Pavle a Petre,
puvodne jsem mel vsechny globalni promenne opravdu definovane v tomto Unitu
ale to prave je ta pricina, proc se to snazim resit jinak. Po kompilaci
tohoto modulu zrovna tyto glob. prom. z tohoto spol. unitu byly prepisovany
vsemi spustenymi vlakny tohoto modulu. Jinak receno na W2000 Server a IIS
kde tento modul bezi ve vice vlaknech jsou tyto glob. promenne viditelne a
editovatelne z kazde spustene instance, coz samozrejme dela velkou neplechu
:o(. Jinak to opravdu neexistuje nejake elegantnejsi reseni nez posilat
kazde takove Proc/Func vsechny tyto promenne pres VAR parametry? Je jich
trebas i 20 :o( coz se mi jevi jako pomerne hodne, psat je vsechny do
parametru funkce. Rad bych aby zustaly Private nebo i Public v tom hlavnim
vnejsim modulu ale aby je ta ma unita dokazala pouzivat bez sloziteho
predavani odkazem atd.

Lumir.

[...]

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 4.7.2002 17:45:49

From: delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz [mailto:delphi-l-owner(zv)clexpert(tec)cz]On
Behalf Of Viliam Mlich

Mozno to tu uz vsetci viete, ale ja som to nevedel:

Na prazdny pocitac s W2k som si nahral Delphi 5 Pro (pochopitelne + posledny
servispak) a ked som do projektu chcel vlozit report, zobrazila sa chyba, ze
sa Delphi pokusa zapisovat na adresu 00070 pripadne dalsie nizke adresy,
zakazdym ine.

Okamzite som z webu stiahol poslednu verziu qreportu, ale po jej
nainstalovani to akurat hlasilo zase nejaku inu adresu, kam chcelo Delphi
pisat.

Pes bol zakopany v tlaciarni. Mal som v tom pocitaci nainstalovanu jedinu
ako vychodziu, ale ta bola sietova a v okamziku delfovania som bol od siete
odpojeny. Spravilo to doinstalovanie este jednej tlaciarne ako lokalnej a
default. Ta sice tiez v skutocnosti neexistovala podobne ako ta sietova, ale
Delphi padat prestalo.

Toz tak.

bye
vmlich http://www.rar(tec)cz

Nastaveni hlavniho programu

[*] Jan Simecky <jsimecky(zv)zskuldova(tec)cz> - 04.7.2002 19:23:53

Dobry den,

To co ste mi napsal ma vyuzit kde?

S pozdravem J.S.
Zdenek Stepanek wrote:

>Zdravim
>
>1) RxTrayIcon a RxMenu
>
>2) HKCR/software/microsoft/windows/current version/run
>
>Zdenek

ovladanie ODBC

[*] Roman Toda <toda(zv)digitaldocuments.org> - 4.7.2002 20:02:53

Ahoj

Ako dostanem zoznam databaz registrovanych v ODBC?

Roman

Re[2]: MS Word

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 4.7.2002 20:41:03

<<< 4. 7. 2002 20:35 - Peter Vlkovic "vlkovic(zv)minv.sk" >>>
> [...]

PV> W := CreateOleObject ( 'Word.Application' );
PV> W.Documents.Open ( 'c:\test1.doc' );
PV> W.ActiveDocument.SaveAs ( 'c:\test1.rtf', wdFormatRTF );

Dakujem, a este mi prosim porad, kde sa docitam, ze co je mozne pouzit
v OLE automation a co nie, lebo v napovede k VBA s Wordom to nemam
vsade uvedene.
Je mozne sa pripojit aj na udalosti vo worde, konkretne mi ide o
Document.BeforeClose.

--
Best regards, TRoland

DBEdit align left

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 4.7.2002 20:57:14

to se mi nezda. co je fieldeditor? myslis tim property FieldDefs IBQuery?
tam alignment neni. DBText alignment ma, ale to nechi, ja potrebuji DBEdit.

> zarovnavanie nerobi dbedit ale robi sa vo fieldeditore priamo vo
vlastnosti
> alignment tej polozky, ktoru dbedit zobrazuje.
> miro

DBedit align left

[*] Milan Schembera <milan(zv)missoftware(tec)cz> - 4.7.2002 21:01:00

Nastav si Alignment u TField v TTable (resp. TDataSet a potomku)

Capture videa v delphi

[*] Obermaier Petr Ing. <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz> - 5.7.2002 07:05:37

> [...]
> zachytiti obrazek a postupne ho zobrazovat v casovem intervalu napr. 1s a
> pak jej ulozit pri stisku klavesy - ale to uz si dodelam.

Mne se nejvic libi http://www.progdigy.com/dxshow.htm,
dalsi priklady najdes http://www.crazyentertainment.net

Ober

alpikace navrchu

[*] pisingr(zv)volny(tec)cz - 05.7.2002 08:44:31

Dobry den,

jak nastavit parametry aplikace, aby jeji okno bylo stale na vrchu.
A to i v pripade startu nove aplikace nebo prepnuti do jiz bezici.

Dekuji za jakoukoliv radu.

Petr Holomecek

DBedit align left

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 5.7.2002 09:24:10

zdravim,
mam potomka Edit, kde jsem predefinoval procedure KeyDown
if OnlyNumbers Then Begin
if key>57 then Begin
key:=0;
inherited KeyDown(Key,Shift);

Jak udelat aby jeden spolecny UNIT videl vsechny p

[*] Viliam Mlich <vmlich(zv)mbox.vol(tec)cz> - 5.7.2002 11:06:49

Hello All!

Thursday, July 04, Lumir Karas wrote:

> :o(. Jinak to opravdu neexistuje nejake elegantnejsi reseni nez posilat
> kazde takove Proc/Func vsechny tyto promenne pres VAR parametry? Je jich
> trebas i 20 :o( coz se mi jevi jako pomerne hodne, psat je vsechny do

Taky nezmysel normalneho cloveka snad ani nemoze napadnut. Daj si ich vsetky
do 'record' a odovzdavaj ten. Tu nejde ani tak o usetrenie pisania, ale o
kulturu programovania: veci, ktore sa menia zvonku, mas pekne pohromade.

A dnes sa to nerobi ani ako record, ale ako properties objektu, z ktoreho ma
kazdy 'klient' svoju instanciu. Ziskas tym oproti rekordu okrem properties
aj metody a eventy. Naschval sa niekde do kniziek mrkni, co su to za cuda,
uvidis, ze je to dobra vec.

Bye
V.Mlich http://www.rar(tec)cz

telef. +420-67-7986163
mobil +420-603-454069

MSSQL a trigger

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 5.7.2002 12:45:12

> [...]
splnuje
> to ...., zejmena pokud se na zaklade neceho takoveho ma nekdo propustit,

myslim, ze tato debata smeruje od extremu do extremu. Na jednej strane
zabezpecenie databazy pomocou jedineho hesla, na druhej strane nejake
superbezpecne systemy s certifikaciou. Som presvedceny, ze pre drvivu
vecsinu databazovych programov (i v enterprise oblasti) taketo extremy
vobec nie su potrebne. Zabezpecenie, ktore poskytuje NT-cko a MS SQL
server tu plne postacuje. Je to skor otazka spravneho pouzitia tychto
prostriedkov, ktore su k dispozicii.

Erik

Zmena options DBGridu za behu

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 5.7.2002 14:42:24

Nevite nekdo jak na %subj%? Nejak mi to nejde...

Aldik Pavel
WXP D6Ent

Select a aktiv Edit.text

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 5.7.2002 14:44:26

Jak provedu z aktivneni a vyselektovani obsahu edit.text?? Potrebuji totiz
kontrolovat hodnotu pri opusteni a hlasit pripadnou chybu...
Aldik Pavel
WXP D6Ent

Select a aktiv Edit.text

[*] Jan Zeleny <zeleny.jan(zv)seznam(tec)cz> - 05.7.2002 15:26:09

Zaktivneni : edit1.setfocus;
Oznaceni: vlastnosti selstart a selLength

J.Z.

Dne 5.��ervenec�2002, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

> Jak provedu z aktivneni a vyselektovani obsahu edit.text?? Potrebuji totiz
> kontrolovat hodnotu pri opusteni a hlasit pripadnou chybu...
> Aldik Pavel
> WXP D6Ent

Reklama:
WWW stranky zdarma na http://www.sweb(tec)cz

Zmena options DBGridu za behu

[*] Jan Zeleny <zeleny.jan(zv)seznam(tec)cz> - 05.7.2002 15:32:22

Napis zdrojovy kod - to co ti nejde.

Dne 5.��ervenec�2002, <delphi-l(zv)clexpert(tec)cz> napsal:

> Nevite nekdo jak na %subj%? Nejak mi to nejde...

> [...]

IB - prakticka ukazka konsole GSEC atd.

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 5.7.2002 15:59:47

Prosim nenapsal by mi nekdo praktickou ukazku jak pouzivat gsec.exe a jak se
vubec prida alias na nejakou databazi na siti? Bodl by i podbrobny popis jak
funguji aliasy ve FB.

Diky Aldik
WXP D6Ent

Zahadne sezrani WM_INPUTLANGCHANGEREQUEST

[*] Ji�� Binder <j.binder(zv)albacon(tec)cz> - 5.7.2002 16:27:55

Ahoj

mam problem se zpracovanim uvedene zpravy v jedne me aplikaci, pouzivam D5. Pro. + UP1 .

Chyba se projevuje blokovanim zmeny klavesnice. Vyskyt tohoto stavu je nepravidelny,
po spusteni apilkace je bud stale vse OK nebo je zmena trvale blokovana. Cetnost chyby je nahodna a
projevi se zhruba v polovine pripadu spusteni aplikace. Problem se vyskytuje pouze pri behu aplikace ve Win XP,
zatimco ve W2k a W98 je vse v poradku.

V pripadech, kdy je vse OK je zprava normalne poslana do Application.OnMessage eventu, je-li aplikace ve "spatnem" stavu,
zprava se do OnMessage nedostava a neprojde standardni procedurou zpracovani zprav a zmena klavesnice je tak
blokovana. Pri pozorovani ve WinSight-u je za normalni situace zprava zachycena dvakrat, v blokovanem stavu jen jednou.

Byl bych docela vdecny za nejake namety ke hledani pricin.

1. Vubec mi neni jasne, co se mohlo zmenit mezi W2k a XP, aby to vedlo k takovemu chovani. Zvlastni je i nepravidelnost
vyskytu i to, ze postihuje uvedenou zpravu, se kterou Dlephi pokud vim vubec nemanipuluji.
2. Jak vysledovat, kde se zprava ztrati, nez dorazi do TApplication.ProcessMessage?

Predem dekuji za pripadne namety. Jiri Binder

Verze: 6.0.372 / Virov� b�ze: 207 - datum vyd�n�: 20. 6. 2002

Vyjimka uvnitr procedury?

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 5.7.2002 16:42:11

zdravim,
mam D6P, kdyz dojde k vyjimce (napr. EVariantConvertError) v procedure,
program se zastavi v miste volani procedury a ne uvnitr procedury, kde k
vyjimce doslo.
Jak mam nastavit debugger, aby se zastavil na tom radku programu, kde k
vyjimce doslo?
bleak

Nastaveni hlavniho programu

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 5.7.2002 16:50:27

Zdravim

Jsou to hoodne casty otazky, nasel by sis to v archivu. Proto zprvu tak
strucne.

RxTrayIcon a RxMenu jsou soucasti baliku RxLibrary. Existuje samozrejme
spousta dalsich komponent, co to umi, ale me se libi tyhle a tak je
doporucuji. Hledej na webu RxLib. RxTrayIcon ti prida ikonu do traye (vedle
hodin). RxMenu je popup menu, to nastav jako popup k te ikone. Po kliknuti
na ikonu se menu otevre a muzes vybirat.

Tam uloz neco jako "mujprogram" "mujprogram.exe". To co tam ulozis se ti
spusti automaticky pri startu sezeni uzivatelem, pod kterym zapis provadis.
Pokud to chces pro vsechny uzivatele, tak misto HKCR pouzij HKLM.

Zdenek

Zmena options DBGridu za behu

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 5.7.2002 17:01:42

Hi

DBGrid1.Options := DBGrid1.Options + [dgRowSelect];
DBGrid1.Options := DBGrid1.Options - [dgRowSelect];

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

Nevite nekdo jak na %subj%? Nejak mi to nejde...

Aldik Pavel
WXP D6Ent

Select a aktiv Edit.text

[*] Pesek Michal <Michal.Pesek(zv)MNUL.CZ> - 5.7.2002 17:03:16

Hi,

Vyselektovani: Edit1.SelectAll;

S pozdravem
Michal PEPR Pesek
http://www.peprsoft(tec)cz

From: "Milan Schembera" <milan(zv)missoftware(tec)cz>
> Nastav si Alignment u TField v TTable (resp. TDataSet a potomku)

alpikace navrchu

[*] Jan Neuzil <neuzil.jan(zv)post(tec)cz> - 5.7.2002 18:16:39

> jak nastavit parametry aplikace, aby jeji okno
> bylo stale navrchu.
> Petr Holomecek
Mam pocit ve FormStyle dat fsStayOnTop
Honza

-----
Open Air Field 2002 s Chemical Brothers
Probo�tsk� jezera - Ctvrtek 4.7.2002.
V�ce na www.freestyle(tec)cz

OT - spojenie troch PC pomocou twisted pair a bez

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 5.7.2002 20:38:46

Hello Delphi CZ konferencia!

Jeden znamy mi tvrdil, ze by sa malo dat spojit tri PCcka tak ze do
PC2 by som dal dve sietovky a ten by rovno sluzil ako router medzi PC1
a PC3. Ja si zase myslim, ze to standartnymi prostriedkami Windows nie
je mozne. Pouzil by sa Win98.

Kto ma pravdu ?

--
Best regards, TRoland

DBGrid, scrollbar

[*] Miroslav Prokel <prokel(zv)quick(tec)cz> - 5.7.2002 22:30:34

Dobry den,

1) nevedel by nekdo, jak zmenit sirku vertikalniho scrollbaru v DBGridu?
Nemyslim
v celem systemu (pomoci SystemParametersInfo), ale JENOM v pozadovanem
DBGridu?

2) spis me to jen tak zaujalo, nez by mi to vadilo. Mam projektovy soubor a
v nem asi toto:

program Project1;
uses
Forms,
Unit1 in 'Unit1.pas' {Form1},
Unit2 in 'Unit2.pas';

{$R *.RES}
resourcestring
msCapt = 'titulek aplikace';

begin
Application.Initialize;
Application.CreateForm(TForm1, Form1);

with Application do
Title := msCapt;

Application.Run;
end.

Zajimave se mi chova projekt, kdyz zamenim radky
with Application do
Title := msCapt;

za Application.Title := msCapt;
projekt nelze spustit a pri pokusu o ulozeni to hlasi
Call to Application.CreateForm is missing or incorrect.
Kdy dam Application.Title := 'titulek aplikace', je to samozrejme OK.
Nevite nekdo, cim to?

Diky

Miroslav Prokel

W2000, D5.01Ent

CreatePOlygonRGN

[*] Kamil Tom��k <KAMTOM(zv)quick(tec)cz> - 6.7.2002 10:55:01

nevi nekdo jak presne funguje funkce createpolygonrgn a co to d�l� j� myslel �e to dovede vytvo�it tranparentn� formul��
podle vybran�ch pixel� ale nefunguje to

OT: XP nebo W2000?

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 6.7.2002 12:14:13

zdravim,
mam W98, 196 MB RAM, AMD 1 GHz a je tristni, jak D6P na tom pada, prestoze
mam oba patche. Bez patchu to padalo kazdych 5 minut. Kdyz mam patche tak
musi byt spusteno jen Delphi, pak se s tim dat pracovat. Pada to zrejme
kvuli nedostatku GDI. Mam si poridit Windows XP nebo radsi Windows2000?
bleak

DBedit align left

[*] bleak <bleak(zv)atlas(tec)cz> - 6.7.2002 12:17:11

to sem nemelo jit, sorry...

> mam potomka Edit, kde jsem predefinoval procedure KeyDown
> [...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.7.2002 12:52:33

From: "Miroslav Prokel" <prokel(zv)quick(tec)cz>
> [...]
> Call to Application.CreateForm is missing or incorrect.
> Kdy dam Application.Title := 'titulek aplikace', je to samozrejme OK.

V .DPR souboru by jsi nemel nic rucne upravovat, tim to je. Pokud potrebujes
zmenit Applicaition.Title za behu tak to udelej v OnCreate hlavniho formulare.

Petr Vones

Vyjimka uvnitr procedury?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.7.2002 12:55:22

From: "bleak" <bleak(zv)atlas(tec)cz>
> mam D6P, kdyz dojde k vyjimce (napr. EVariantConvertError) v procedure,
> program se zastavi v miste volani procedury a ne uvnitr procedury, kde k
> vyjimce doslo.

Protoze doslo k vyjimce ve zdrojacich RTL/VCL. Pokud chces mit debug informace
i pro tyto zdrojaky musis nastavit v Project Options -> Compiler -> Use Debug
DCUs.

Petr Vones

Mazani z mema

[*] Jan Neuzil <neuzil.jan(zv)post(tec)cz> - 6.7.2002 14:45:06

Jde mazat z mema jen jeden radek a to ten aktualni na kterem je kursor? Zjistit vlastne index aktualniho radku?
----
Open Air Techno festival - SVOJSICE 2002
Svetova techno spicka v sobotu 13.7.
Areal Svojsice u Pardubic
Vice na www.svojsice(tec)cz

Hint namiesto manualu (aj napovedy)

[*] Jaroslav Popluhar <delphi1(zv)acc.sk> - 6.7.2002 14:48:54

Zdravim vas,

ako je mozne nastavit dlzku zobrazovania "Hintu"
na urovni celej aplikacie ? (Potrebujem dlhsie zobrazovanie).

Da sa nejako dosiahnut aby bol "Hint" zobrazeny trvale,
pokial sa kurzor mysi nachadza nad ovladacim prvkom?

Potreboval by som vyrobit "Hinty" nad kazdym stlpcom
(alebo aspon nad nadpismi stlpcov) v gride. Ako na to?

Jaro

XP nebo W2000?

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 6.7.2002 14:54:54

From: "bleak" <bleak(zv)atlas(tec)cz>
> [...]
> mam oba patche. Bez patchu to padalo kazdych 5 minut. Kdyz mam patche tak
> musi byt spusteno jen Delphi, pak se s tim dat pracovat. Pada to zrejme

Jiste, musis mit nainstalovan a trvale spusten Meric prostredku, jinak se na
Win9x neda vubec nic delat.

> kvuli nedostatku GDI. Mam si poridit Windows XP nebo radsi Windows2000?

Windows 2000 SP2 jsou jistota, u XP se tusim porad jeste ceka na prvni servis
pack. Navic 196M RAM neni zase tolik, takze bych XP ani radsi nezkousel.

Petr Vones

OT - spojenie troch PC pomocou twisted pair a bez

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 6.7.2002 16:50:16

Zdravim

Oba. Technicky to skutecne mozne je. Ale na 9x si musis sehnat softwarovy
router, napr WinRoute. Takhle, ono to jde i rucne napsat do routovaci
tabulky, ale to je i pro me spanelska vesnice (route add .ip..ip..ip.....).
Tyhle programy jsou vlastne graficka nadstavba nad touhle tabulkou plus neco
navic. Ale kdybys tam mel WinXP, tak ty maj jednoduchy router takzvane
built-in. Vyberes dve sitova pripojeni a z menu vyberes vytvorit most. Od
ted jsou tyto dve site sroutovane dohromady. Nelze to ale pouzit na
pripojeni DSL (to mi teda opravdu nevadi) a modemem (to uz mi vadi vic).

Zdenek
From: "Obermaier Petr Ing." <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz>
> Ja mam jen AMD 650 a jen 128 MB RAM a D6PE na W98 bezi bez problemu, i kdyz
> je spusteno hodne ostatnich aplikaci. Mohu dokonce rict, z meho hlediska, ze
> stabilneji nez na 2k/XP. Tak bych problem padani hledal jinde.

Windows 9x nemohou byt jiz z principu nikdy stabilnejsi nez Windows zalozene
na NT jadre. Pripadne problemy jsou pak jedine v danem hardware (drivery,
overlocking, nekompatibilni komponenty ...)

Petr Vones

Mazani z mema

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.7.2002 11:56:49

From: "Jan Neuzil" <neuzil.jan(zv)post(tec)cz>
> Zjistit vlastne index aktualniho radku?

TCustomMemo.CaretPos

Petr Vones

OT unUPX

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 7.7.2002 11:59:08

From: "Obermaier Petr Ing." <Obermaier(zv)mail.sdas(tec)cz>
> Ja vim, ze pouzivani exe kompresoru je nekorektni atd., ale zatim jsem se
> nikdy nesetkal s problemem. To, ze to je vice pametove narocne (z hlediska
> vice spusteni atd.), je myslim dnes jedno.

Jedno to rozhodne neni, protoze je to zcela zbytecne plytvani s prostredky
systemu ktere lze vyuzit 'rozumeji'. Nehlede na to, ze jsou pry nejake
problemy na Windows XP (coz mozna konecne zastavi vlnu tehle nesmyslu).

Petr Vones

Zverejnenie zdrojovych kodov

[*] Martin Kasman <martinkasman(zv)pobox.sk> - 7.7.2002 13:07:06

Mal som tu ohlas ze stranka nefunguje spravne. Skuste teda alternativny
odkaz http://www.martinkasman.host.sk/

> [...]
> ste sa s nimi podelit, poslete mi ich. Rad ich zverejnim spolu s Vasim
> menom, pripadne aj s kontaktom na Vas. Stranka a popisy k podprogramom su

cteni cisel ze souboru

[*] Petr Holomecek <pisingr(zv)volny(tec)cz> - 7.7.2002 17:04:23

Dobry den,
zadam o radu pri cteni ze souboru. Soubor je tvoren dvema sloupci realnych
cisel, ktere jsou oddeleny tabulatorem. Pokousel jsem se o to:
soubor:TextFile
a, b:Real
Readln(soubor,a,b)
ale pri prohlizeni jsou a i b nulove. D6, W200
Dekuji za radu

Petr Holomecek

OT: Obnova dat na HDD - pomoooc!!!

[*] Milan Bla�ek <mbsint(zv)telecom(tec)cz> - 7.7.2002 19:20:57

Zdravim a prosim o pomoc!!!

Potrebuji obnovit data na HDD (WIN2000/ a asi NTFS).Omylem spustil instalaci
Linux Mandrake 8.1, kde jsem nechtene spustil funkci smazat data v
instalacnim programu Linuxu (nutne potrebuji jden soubor *.mdb). Tato funkce
zrejme vytvari nove partition (nebo jen maze data?), dodatecne to proverim
na jinem disku. Po spusteni teto funkce jsem uvedomil co jsem udelal
(neprepnul jsem si na jiny disk) a tak jsem asi po 10 vterinach behu
likvidace dat na HDD vypnul natvrdo PC. Moc potrebuji poradit jak provest
obnovu dat popripade alespon jednoho souboru - pokud to vubec pujde?
Momentalni stav je, ze pri nabutovani WIN98 z diskety a pokusu o nacteni
HDD/C:
se HDD vubec nehlasi, poradte jakym zpusobem se pokusit napravit moji
blbost.

Za veskere rady predem dekuji.

Blazek

OT: Re: Obnova dat na HDD - pomoooc!!!

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 7.7.2002 20:27:35

> se HDD vubec nehlasi, poradte jakym zpusobem se pokusit napravit moji
> blbost.

Zalezi, kde jsi to zastavil. Instalace linuxu (alespon Redhat) jednak
nastavi partition (tady muze pomoci rescue disk, mas-li jej) a pak take
formatuje sve partition, resp. vytvari sve filesystemy (tam si myslim ze bys
asi mel smulu). Urcitou sanci tedy mas, ale nejlepe bude obratit se na
nejakeho specialistu nebo zrovna firmu, ktera se tim zabyva a ma to v
malicku. Pokud jsi nespustil formatovani ale jen partition a mas rescue
disketu, tak se sance zvysuje. V opacnem pripade se sance dost snizuje.
Kazdopadne, nez se pustis do nejakych oprav (uz jsi se bohuzel pustil, jak
jsem pochopil), okopiruj ten disk na jinej, at mas zalohu "nuloveho" stavu.
Kazda dalsi zmena do tohoto stavu totiz snizuje sanci na uspech.

Leos

Obnova dat na HDD - pomoooc!!!

[*] Zdenek Stepanek <zstepanek(zv)atlas(tec)cz> - 7.7.2002 21:21:25

Zdravim

Doporucuji odbornou firmu, napr na www.harddisky(tec)cz.

Zdenek
> [...]
> HDD/C:
> se HDD vubec nehlasi, poradte jakym zpusobem se pokusit napravit moji

cteni cisel ze souboru

[*] Jiri Sedivec <jsedivec(zv)mail(tec)cz> - 7.7.2002 22:31:46

A necte nahodou fce Readln jen text (tedy string)???
Nemam tady u sebe Delphi, tak to zkusim jen nacmarnout jak to vyresit ...
var
st : string;
num1,
num2 : real;

Readln(soubor, st);
num1 := strtofloat(copy(st,1,pos(#9,st)-1));
num2 := strtofloat(copy(st,pos(#9,st)+1,length(st)));

Jiri

[...]

[*] Delphi <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 7.7.2002 22:53:12

From: "Tomas Rosa" <trosa(zv)seznam(tec)cz>
> u Delphi 6 je to jedno. U Delphi 5 Win2K protoze jinak nelze krokovat DLL.
> Ja bych radeji sahnul pro XP, protoze jadro maji stejne jako 2000, ale
> navic maji par vylepseni - treba GDI+,...

K ladeni DLL v Delphi5 na XP: jde to ale dre to. Musi se pres Ctrl+Alt+M
nastavit na to DLL "Break on load" a pak pri preruseni opet vyvolat
Ctrl+Alt+M okno modulu, vyhledat v seznamu toto DLL a vyvolat funkci
"Reload symbol table". A tuto opicarnu opakovat pri kazdem spustene
ladene aplikace. Grrrr...

Martin Schayna

Re[2]: XP nebo W2000?

[*] Roland Turcan <rolo(zv)sedas.sk> - 8.7.2002 11:46:56

<<< 8. 7. 2002 11:42 - Michal Bilcik "tou(zv)host.sk" >>>
MB> Blbost, chyba je inde. Ja mam najstarsi Celeron 266 MHz, 96Mb RAM a
MB> tiez ako OS Win98 a praca v D6 je svizna a stabilna.

Moja skusenost je ze na Windows Playstation sa dalo pracovat pre
modrej obrazovky tak cca. 4hodiny na Win2000, WinXP ide PC bez
vypnutia cca. 15-20 dni potom ho restartnem (zvycajne po intalacii
nejakeho patchu od MS), zvykne Delphi 5 Pro SP#1 zosypat, ale dam ukoncit proces a spustim znova a ide ako
jedna basen. Na WindowsXP som zistil akurat jednu chybu krasy a to ze
niekedy spravi, ze okienko zo zdrojovym kodom sa objavi ako spustena
aplikacia v taskbare. Teraz som menil PC a na novom z nVidiou Ge400 mi
to zatial nespravil. Mozno to bude tym ze tam bola ATI Rage IIC.

--
Best regards, TRoland

stored procedura v IB

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 8.7.2002 11:47:02

Cau da se nejak ve stored procedure pripojit na 2 databaze ? Potrebuji pretahnout jeden zaznam z jeden DB do jine (tabulka ma strukturu stejnou v obou DB).
Neco jako:

SET DATABASE :DB1 = 'pocket.gdb';
SET DATABASE :DB2 = 'pocket1.gdb';
CONNECT ALL USER 'xxx' PASSWORD 'xxxx';
INSERT INTO pocketsoftware (SELECT * from pocketsoftware where por=822 using :DB2) using :DB1;

Milos

Re[2]: XP nebo W2000?

[*] Sula Milos <milos.sula(zv)oku-su(tec)cz> - 8.7.2002 12:03:05

Win XP 15-20 dni ? hmm No co mame tady u nas tak vsechny winxp padaji tak 2x i vicekrat denne (chyba v services.exe a automaticky odpocet do restartu). W2K jsou bez problemu. Mame samozrejme vsechny posledni patche.

Milos