Jak otestovat pohyb po objedktech na formulari

[*] Ing. Igor Vodi�ka <vodicka(zv)sagit(tec)cz> - 12.7.2002 07:24:26

> Behalf Of Ondrej Kelle
> Sent: Thursday, July 11, 2002 3:07 PM

> Problem je asi v tom, ze sa v udalostiach OnEnter/OnExit snazis
> menit focus.
> To nejde dost dobre, pretoze tieto udalosti su volane v kontexte
> spracovania
> zmeny focusu.

To mas asi pravdu v tom bude ten problem

> Unika mi logika Tvojej implementacie. Moznosti Ano/Ne sa daju vyjadrit
> jedinym checkboxom (Checked = True/False). Z tohto pohladu cely problem
> odpada, pretoze formular bude vzdy v jednom z tyhto dvoch stavov.

Ano mas pravdu stacil by pouze jeden, ale zadavatel to chce takhle (musi se
to podobat drivejsi papirove objednavce). Stav Ano/Ne bude zachycen ve dvou
checkboxech to je jedno.

Zkousel jsem jeste pouzit typ c. 175 z knihy "1001 tipu a ..." kde je
procedura CMFocusChanged umistena v sekci private formulare.

procedure TForm1.CMFocusChanged(var Msg: TCMFocusChanged);
Form1.Caption := Msg.Sander.Name; //Zde bych misto toho neco zkousel na
ovlivneni focusu, jestli to pujde
end;

Kompilator mi vsak hlasi, ze jsem CMFocusChanged nikde nepouzil. Z daneho
tipu jsem jaksi nepochopil, kde mam proceduru pouzit, pripadne v jake
udalosti.

Nepouzil jste nekdo tuto metodu, zpusob. Poradte, napiste kousek kodu jak na
to.

Dopredu moc dik

Ing. Igor Vodicka
informacni systemy
Nakladatelstvi Sagit
Tel.: 069 6786 001
HTTP://www.sagit(tec)cz/

Vykonani SP na FB

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.7.2002 07:39:41

> WHERE ... IN (SELECT ...) je neefrktyvni.
> Pouzivat nedoporucuju.
> Radse WHERE EXISTS(), anebo lepse INNER(OUTER) JOIN.

S timhle lze jen souhlasit, i kdyz v danem pripade nebyl zadny rozdil v planu ani v
rychlosti. ALE! Pokud budu budu potrebovat

where ... in (select ...)

a nahradim to joinem, je vysledkem skutecne velmi vyznamne zrychleni. O tom neni
sporu.

Potrebuji-li ale

where ... not in (select ...)

a nahradim to left joinem, tak to zrejme nemusi prinest kyzeny efekt, resp. asi hodne
zalezi na velikosti tabulek apod., protoze kdyz vysledek operace join (jeste pred
uplatnenim podminky, ktera z tohoto mezivysledku vybere potrebne radky) obsahuje
hodne dat, tak je to holt taky zoufale pomale. No a jelikoz pri nahrade not in pomoci
left join obsahuje where podminka omezeni az z pripojovane tabulky, musi se
nejprve sestavit cely ten obrovsky join a teprve pak z nej neco vybrat.

Neexistuje na FB, resp. nepripravuje se do dalsich verzi neco jako index nad view?
To by zrejme mohlo pomoci.

Problem z puvodniho mailu, tj. proc i otevreni ulozene procedury, ktera prvnich 30
radku musi mit k dispozici ihned, trva minutu, stale trva...

David Lebeda

Jak otestovat pohyb po objedktech na formulari

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 12.7.2002 07:43:53

V tom pripade bych ale nepouzil dva check boxy, ale jeden RadioGroup s dvemi
radio buttony. Je to mnohem lepsi reseni...

> [...]
> to podobat drivejsi papirove objednavce). Stav Ano/Ne bude

> Kompilator mi vsak hlasi, ze jsem CMFocusChanged nikde nepouzil. Z daneho

A jak mas deklarovanou hlavicku te metody v sekci interface ???

> Ing. Igor Vodicka

Vykonani SP na FB

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.7.2002 07:46:15

> Kdyz udelam uplne jednoduchy subquery napr.
>
> SELECT * FROM T1
> WHERE xxx IN (SELECT XXX FROM T1 WHERE ......)
>
> tak mi to trva pres 3minuty, prestoze na vsechny zucastnene sloupce
> existuji indexy a tech recordu, ktere podminku splnuji je tak 30 !!!
>
> Kdyz totez udelam na klientske strane programove tak, ze nejdrive
> vykonam subquery a pak v beznem cyklu spoustim ten hlavni query
>
> while not Query1.Eof do
> begin
> // Tady udelam ten hlavni SELECT * FROM T1 WHERE xxx=:xxx
> [...]

To mas ale asi to subquery nezavisle na hlavnim dotazu, tj. staci ho sestavit jen
jednou (je to muj odhad), v mem pripade to subquery obsahuje v podmince i sloupec
z hlavniho query, takze mam asi smulu.

David Lebeda

Jak instalovat Delphi5 pod W2k

[*] Jan Krizek <krizek(zv)vitasw(tec)cz> - 12.7.2002 07:47:41

> Zdravim Vas,
>
> ako nainstalovat D5 pod Windows 2000 tak, aby:
> -prava administratora uzivatelovi nepostacuju

Ja osobne jsem je nainstaloval pod Administratorem a pak pod druhym
uzivatelem (ve skupine Administrators) jsem pustil instalaci znovu a
zatrhl pouze obnovit zaznamy v registracni db (tak nejak to tam je) a
funguji. Pod dalsimi uzivateli jsem to nezkousel ...

Honza +

Variant a null v D6

[*] Marek Repisky <marek.repisky(zv)foundry.sk> - 12.7.2002 08:15:08

Ahoj!

V D3 sa dal testovat typ variant na prazdnu hodnotu sposobom:

function GetText(Typ:TFieldType;V:Variant):string;
begin
if V=null then Result:='null'
else if Typ in [ftString] then Result:=V
else if Typ in [ftSmallint,ftInteger,ftWord,ftAutoInc] then
Result:=IntToStr(V)

V D6 to tak nejde a preto som to zatial urobil takto:

try

if Typ in [ftString] then Result:=V
else if Typ in [ftSmallint,ftInteger,ftWord,ftAutoInc] then
Result:=IntToStr(V)
Result:='null';
end;

Ale nie som s tym velmi spokojny. Da sa to urobit aj inac?

DBGrid - set column

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 12.7.2002 08:17:08

Aldik na to:
ach jo....to umim,ale vse delam dynamicky za behu programu a vzdy kdyz
zmenim filter v IBTable tak se mi rozhodi nastaveni v DBGridu a to jen proto
ze nemam nastaveny sloupce v gridu,ale diky tomu ze je to dynamicke a ja
nevim co za pole tam bude v DBgridu,
tak potrebuju:
1)vytvorit dynamicky IBTable otevri(UMIM)t,
2)pak naplnit dbgrid column(NEUMIM),(protoze kdy zmenim filtr a preotevru
IBTable visible nastavene na false v IBTable se zmeni a objevi se mi i pole
ktery nechci)a ja bych to zase musel prenastavovat,prijde mi jednodussi
zavolat pridani COLUMNS do gridu
3)a pak uz jen tyhle pole COLUMN V DBGRIDU dalsim volanim pri zavreni
IBTable smazat....
Kapisto?? Proste to o cem mluvis ALE ZA BEHU PROGRAMU DYNAMICKY...ne pri
navrhu programu...a pak stejne DYNAMICKY SMAZAT...

David Lebeda:
K obsluze sloupcu ma DBGrid property Columns, pres to bys mel udelat, vse,
co
potrebujes.

Aldik Pavel

Vykonani SP na FB

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 12.7.2002 08:21:34

Ahoj,

> To je dost smutne - problem bude niekde inde - nie kazdy ma cas sa vrtat
> zdrojakoch IB a je dost spatne ak sa napr. rozhodnem pre pouzivanie
prikazov
> SQL92 a po urcitej dobe zistim, ze je to nehorazne pomale lebo som to mal
> robit pomocou inej fraze alebo ineho prikazu!
> Nemalo by toto byt uvedene niekde v dokumentacii pri danej fraze alebo
danom
> prikaze ?!

Pouzivame FB pro databazi, ktera ma rocni prirustek dat asi 2G, takze o
milionove tabulky neni nouze a zatim jsem vykonem FB docela mile prekvapen.
Samozrejme, ze neni treba se hrabat ve zdrojacich FB, ale nutnost je
optimalizace SQL prikazu. Je to jenom o zkusenosti jakou variantu pouzit,
jak navrhnout indexy, jestli pouzit ulozenou proceduru atd.... U scitanych
polozek z kritickych velkych tabulek a potreby okamzite odezvy, je treba
lepsi si uz hodnotu prubezne vyscitavat do nejake tabulky pomoci triggeru.
Optimalizace bude asi problem vsech SQL serveru, protoze jenom s normou
SQL92 asi nevystacis a musis se vzdy trosku prizpusobit danemu SQL serveru.

Variant a null v D6

[*] Ing. Jiri SOKOL <JS-delphi(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2002 08:31:56

> [...]
> Result:='null';
> end;
>
> Ale nie som s tym velmi spokojny. Da sa to urobit aj inac?

nevim v cem mas problem, ale melo by to fungovat. Jediny co musis oproti D3 udelat
je to, ze do uses musis zapsat novou jednotku VARIANT a melo by to chodit.
Delal jsem neco podobneho - tahal jsem si z tabulky data a nez jsem zpracoval,
testoval jsem jestli tam vubec nejaka data jsou a to jsem delal pomoci porovnani s
NULL. Skoda, ze jsi nenapsal proc Ti to nejde.

Ahoj Jirka

Ing. Jiri Sokol, js-delphi(zv)seznam(tec)cz, +420251431187
D6ProfSP2,WinNT
amatersky
programator

Reklama:
Jake bude pocasi? http://pocasi.seznam(tec)cz

Jak instalovat Delphi5 pod W2k

[*] David Men��k <mensikd(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2002 08:34:26

Mam dojem, ze je potreba zkopirovat userum z registry z Administratorova
HKEY_CURRENT_USER sekci s Delphi. Pak to myslim jelo..

Ozon

> Zdravim Vas,
>
> ako nainstalovat D5 pod Windows 2000 tak, aby:
>
> a) fungovali korektne v profile kazdeho uzivatela (maju prazdnu paletu
> komponent)
> b) som dokazal ich instalaciu preniest do profilu ineho uzivatela
>
> Zistil som, ze:
>
> -prava administratora uzivatelovi nepostacuju
> -nastavenie Everyone Full Control na HKLM_Software_Borland v regedt32 tiez
> nie
>
> uz neviem ako dalej a je to celkom dolezite

Vykonani SP na FB

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 12.7.2002 08:43:34

From: "Kalhous Zdenek" <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz>> Mam dojem, ze na zrychleni max musi existovat descending index...

> ... a to by mohlo pomoci i zde.

Mas pravdu: pridani descending indexu to opravdu resi,
ale s pouzivanim indexu ma IB stale potize napr. u dotazu

SELECT MIN(), MAX() FROM ....,

kde IB nepouzije pro jistotu index zadny, prestoze existuji oba
PLAN (xxx NATURAL), takze se da ocekavat, ze ve slozitejsich priupadech to
bude vzdycky problematicke.

Bye, pf

Variant a null v D6

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 12.7.2002 08:48:25

VarIsNull(V)

Format GUID ukladaneho jako PK do DB

[*] Martin Macko <martinm(zv)m-pro(tec)cz> - 12.7.2002 09:06:43

Nedoslo mi, ze MIME64 nema na vystupu paznaky chr()<32 :-(
BTW: neverim ze opisujes - urcite pouzivas CTRL+C/CTRL+V :-)

M.M.

From: "Alex Cherednichenko" <cherednichenko(zv)wo(tec)cz>

> WHERE ... IN (SELECT ...) je neefrktyvni.

To jsem zjistil taky ;-)

Nevzpomenes si jeste na dalsi neefektivni prikazy, ktere by na prvni pohled
mely fungovat normalne?> Pouzivat nedoporucuju.
> Radse WHERE EXISTS(), anebo lepse INNER(OUTER) JOIN.

To, ze muzu pouzit SELF-JOIN me nenapadlo. Diky, hned to zuzitkuju v jinem
pripade :-)
> Jo, pokud neumis s tim zachazet...

Souhlasim, je to asi jako se vsim, ale u IB mi pripada, ze se bez vetsich
zkusenosti a velkeho laborovani kolem nedaji prakticky pouzit ani zakladni
SQL konstrukce :-O

Thx, pf

Zkusenosti s IB/FB (was: Vykonani SP na FB)

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 12.7.2002 10:47:06

From: "Richard Kejval" <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz>

> Optimalizace bude asi problem vsech SQL serveru, protoze jenom s normou
> SQL92 asi nevystacis a musis se vzdy trosku prizpusobit danemu
> SQL serveru.

S tim lze jiste souhlasit, ale kdyz musim napr. prikaz SELECT MAX(),MIN()
rozdelit na dva, abych donutil server pouzit index, tak bych to nenazyval
optimalizaci, ale spis hledanim triku, jak ten stroj prinutit spravne
vykonavat elementarni DB operace :-(

Navic, my se z rady duvodu snazime drzet DB aplikaci nezavislou na
konkretnim serveru jak jen to jde a to i za cenu ruznych kompromisu.

BTW, mel bych jeste 2 otazky:

1. Existuje nejaky zasadni rozdil mezi soucasnou verzi FB a rekneme
IB 6.01?
2. Kdyz mate na FB prirustek dat 2G, tak to zrejme nemate vsechno
v jednom souboru. Jak to clenite?

Thx, pf

Zkusenosti s IB/FB (was: Vykonani SP na FB)

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.7.2002 10:55:11

> 1. Existuje nejaky zasadni rozdil mezi soucasnou verzi FB a rekneme
> IB 6.01?

Vim o tomhle:

-prace s nejednoznacnymi odkazy. Napr. select ze dvou tabulek, kazda ma sloupec
id a ja nekde v SQL dotazu predepisu sloupec ID bez upresneni tabulky. To IB
schroupala, kdezto FB to rozpozna jako chybu

- moznost pouzivat first, skip

- jina GDS32.LIB, takze jiz neni treba zapisovat radek do souboru services

- a jiste rada dalsich, ktere napise nekdo jiny.

David Lebeda

Vykonani SP na FB

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 12.7.2002 10:58:47

> Souhlasim, je to asi jako se vsim, ale u IB mi pripada, ze se
> bez vetsich zkusenosti a velkeho laborovani kolem nedaji
> prakticky pouzit ani zakladni SQL konstrukce :-O

kdysi jsem cetl nejakou knihu k M$SQL6.5 a ziskal jsem podobny
pocit. tedy, neda se rici, ze bez laborovani nelze prakticky pouzivat,
ale pokud vis, jak podporit server v jeho praci, dostavas podstatne
lepsi vykon. jde o to, ze se takoveto nouhau nekdy pomerne tezko
shani (v ucelene a snadno pochopitelne forme).

rekl bych, ze kdyz uz tyto informace mas a znas, je financne
vyhodnejsi delat lektora, nez spisovatele ;o). cimz se rozhodne
nechci nikoho dotknout. napsat dobrou knihu je 100x tezsi, nez
to 100x nekomu vysvetlovat v ucebne.

hlavne jsem chtel rici, ze neni spravne lamat hul nad cimkoliv,
co dobre neznam. rozhodne ne, kdyz to neznam tak dobre jako
vec, kterou nad mene znamou vec vyzdvihuji.

peca

pristup k MDB

[*] Martin Kleiner <mkleiner(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2002 10:58:55

> [...]
NT
> jeden balik a pro ME jiny) .... nemate nekdo nejake lepsi reseni ?

Staci si nainstalovat balik MDAC, je ke stazeni u M$ a mel by byt zdama pro
legalni uzivatele Windows.
Potom si udelas ODBC alias 'Microsoft Access Driver' a muzes pristupovat k
databazi pres BDE.

Martin Kleiner

Variant a null v D6

[*] Marek Repisky <marek.repisky(zv)foundry.sk> - 12.7.2002 11:00:34

> VarIsNull(V)

Fajn, je na to aj fcia. Ale tiez je sucastou unitu Variants,
no a vtedy to ide aj cez povodne V=null.
V kazdom pripade, vdaka za pomoc.

Zkusenosti s IB/FB (was: Vykonani SP na FB)

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 12.7.2002 11:03:04

koukni se na ALTER DATABASE

ALTER DATABASE uiradr.gdb
ADD FILE uiradr2.gdb
STARTING AT PAGE 240000001 LENGTH 240000000

> 2. Kdyz mate na FB prirustek dat 2G, tak to zrejme nemate vsechno
> v jednom souboru. Jak to clenite?
> Thx, pf

OT: Obnova dat z HDD

[*] Milan Bla�ek <mbsint(zv)telecom(tec)cz> - 12.7.2002 11:15:49

Dobry den,

Pred nedavno jsem mel dotaz jak provest obnovu data z HDD, ktery jsem
mimochodem rozhodil diky nechtenemu postupu s instalaci LINUXU.

Pomoci nastroje WinHex jsem zjistil, ze nejaka data na disku jsou a dokonce
stopy obsahu souboru, ktery nutne potrebuji obnovit.

Nyni mi jde mi o to, ze se nastrojem WinHex dostanu na hexadecimalni
popripade
textovy obsah disku, ale nevim jak dale postupovat pro vytazeni databazoveho
souboru
*.mdf (MS SQL2000). Kdyz konkretni oblast (kterou zatim neumim spravne
najit) ulozim do souboru, tak jak z toho udelam puvodni funkcni soubor
databaze.

1. Mam dotaz, jak mohu najit zacatek konkterniho souboru a patricny blok dat
nalezejici k tomuto souboru vcetme konce souboru. Castecne neco vim o
organizaci dat na HDD, ale nejak z obsahu disku nejsem moudry.

2. Jak vytvorim z ulozene kopie dat do souboru funkcni soubor typu *.mdf
popripade jednotlive
tabulky databaze.

Omlouvam se za nalehani ale jde o ucetni data, ktere sice byla zalohovana,
ale na stejny disk, ktery
je nyni diky nabourani tabulky FAT a tabulky rozdeleni disku tezko citelny.

Predem dekuji za jakoukoliv radu.

M.Blazek

pristup k MDB

[*] Hou�vi�ka Jan <houzvickaj(zv)threeman(tec)cz> - 12.7.2002 11:24:31

Pouzivam ADO a pokud nebyl instalovan acces pridam msjetovou dll do
adresare k aplikaci(msjet35. dll nebo msjet40.dll) .

[...]

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.7.2002 11:28:58

On 12 Jul 2002 at 9:44, Dobromil Maly wrote:

> Abych se priznal, tak ne. Dostal jsem tento ukol pred ctyrmi dny
> a tak nasavam informace jak to udelat co nejefektivneji. Da se
> pomoci ADO zjistit seznam vsech dostupnych MS SQL serveru na siti?

Pomoci OLE DB to jde, ale je to ponekud pracne. Takze predpokladam,
ze to jde snad nejak jednoduseji i pres ADO.

Zkusenosti s IB/FB (was: Vykonani SP na FB)

[*] Alex Cherednichenko <cherednichenko(zv)wo(tec)cz> - 12.7.2002 11:28:26

Hello, Lebeda!
You wrote:

> [...]

[Sorry, skipped]
LD> - a jiste rada dalsich, ktere napise nekdo jiny.

:?))

http://prdownloads.sourceforge.net/firebird/Firebird_v1_ReleaseNotes.pdf

With best regards, Alex Cherednichenko.

Zkusenosti s IB/FB (was: Vykonani SP na FB)

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 12.7.2002 11:29:58

vse je sepsano v release notes, nejaky PDF v instalacce.

peca

Vykonani SP na FB

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 12.7.2002 11:29:54

Podle mne je to naprosto normalni. Kazda databaze ma svoje specifika. Ja
delam hlavne a predevsim s Oraclem a pokud chci z databaze co nejrychlejsi
odezvy, nezbyva mi nic jineho nez ladit:
- studuji dokumentaci
- hledam a ptam se na zkusenosti jinych
- provadim rychlostni testy ruznych variant dotazu a indexu
Klidne s jednim dotazem stravim nekolik hodin (i dni).

Podle mne je soucasti vyvoje projektu i vyvoj databaze a to nejsou jen
dotazy, ale i triggery a ulozene procedury.
Nejde vyvyjet jen kod v Delphi a na databazi se vykaslat (nebo obracene).
Tak jak optimalizujes kod v Delphi, musis optimalizovat i databazi.

> [...]
> nich to nejde... Kdyby v
> tabulkach byly statisice vet, bral bych to. Ale ono tam je 20

FireBird - connect

[*] Valik <valentapat(zv)volny(tec)cz> - 12.7.2002 11:53:24

Tak jsem uspesne nainstaloval firebird, k administraci
mam IBAdmina, na lokale vse funguje OK, ale nemuzu prijit na to, jak mam
registrovat DB na z jineho, pocitace ....Chce to nazev DB a cestu, o IP
nikde nic.
Jde mi o to, ze treba MySQL server komunikuje pres port 3300, a z jineho
pocitace zadam jen IP adresu a port, a slape to.

valik

IB/FB: constraint a index

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 12.7.2002 11:56:14

Vite nekdo, jaky funkcni rozdil je mezi
CREATE UNIQUE INDEX index ON tabulka (id1,id2)
ALTER tabulka ADD CONSTRAINT constraint UNIQUE (id1,id2)?
Je jasne ze index zajisti stejne jako constraint jednoznacnost
dvojice. Ale naopak - bude se constraint "chovat" jako index? A
pokud ano - co bude fungovat lepe, rychleji a radostneji?

FireBird - connect

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 12.7.2002 11:59:24

> Chce to nazev DB a cestu,
> o IP nikde nic.
Cesta muze zacinat jmenem serveru nebo IP adresou.

pristup k MDB

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2002 12:05:12

MDac jsem zkousel. Mel jsem uplne ciste, cerstve nainstalovane W98.
Nainstaloval MDAC a pokusil se pripojit k databazi. Vyzkousel jsem vsechny
moznosti pripojeni, ktere mi MDAC nabidly, ale ani jeden se nepodarilo
pouzit.

Zajimalo by me, jestli se neda nekde stahnout DAO, ktere by nebylo pro kazde
windowsy v jine distribuci (pro Access 2k minimalne DAO 3.6).

> [...]
> legalni uzivatele Windows.
> Potom si udelas ODBC alias 'Microsoft Access Driver' a muzes pristupovat k

Shape a text

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.7.2002 12:15:01

From: "Brothanek Jiri" <jiri.brothanek(zv)seznam(tec)cz>
> Potrebuji umistit na formular nekolik obdelniku spojenych carami s moznosti
> pretahovat obdelniky za behu mysi. To se mi podarilo, ale nemohu do
> obdelniku nic napsat (jde to vubec ?).

Napriklad tak, ze na nej das TLabel a nastavis u neho vlastnost Transparent na
True.

Petr Vones

OT: Obnova dat z HDD

[*] Pavel Gazda <Pavel.Gazda(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2002 12:16:34

Ahoj,

Kdyz uz se v tom tak vrtas, tak ja bych asi zkusil Norton DiskEditor.
Umi ti zobrazit vybrany usek zpusobem, ktery si sam zvolis tj. jako adresar,
fat, boot sector,..
Pokud tam mas tyto informace, pak si projdi adresare, najdi soubor, zobraz
soubor a uloz jako...
... pochopitelne na jiny disk.

Pokud ti nektere informace chybi (napr. fat ), pak je to slozitejsi.

> [...]
> ale na stejny disk, ktery
> je nyni diky nabourani tabulky FAT a tabulky rozdeleni disku tezko

pristup k MDB

[*] Martin Kleiner <mkleiner(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2002 12:31:56

> [...]
> Nainstaloval MDAC a pokusil se pripojit k databazi. Vyzkousel jsem vsechny
> moznosti pripojeni, ktere mi MDAC nabidly, ale ani jeden se nepodarilo

MDAC pouzivam dost dlouho (min. 4 roky) a Access vyuzivam jako databazovy
slovnik ve verzich 97-2000.
Nemam s tim zadne problemy na Win9x ani WinNT/2k.
Pokud chces pristupovat pres BDE staci v "ODBC data source" udelat alias a
pokud potom spustis napr. SQL explorer, uvidis tam ODBC alias na databazi a
muzes k ni normalne pristupovat.

Martin Kleiner

Obnova dat z HDD

[*] Martin Valach <vachix(zv)centrum.sk> - 12.7.2002 12:48:38

poznam software TIRAMISU:
http://sunsite.uakom.sk/pub/mirrors/sac/utildisk/data_rec.zip

prejde fyzicky vsetky sektory HDD,
zmapuje a ponukne k prekopirovaniu najdene subory.
v podobnom pripade, ako mas ty, som s tym zachranil 80% udajov.

Good luck.

martin

pristup k MDB

[*] Richard Siegl <rsiegl(zv)elas.sk> - 12.7.2002 12:50:49

Cez MDAC ADO sa da pristupovat k MDB databaze priamo netreba pouzit ODBC.

Rickie
> [...]
> legalni uzivatele Windows.
> Potom si udelas ODBC alias 'Microsoft Access Driver' a muzes pristupovat k

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 12.7.2002 13:03:54

From: "Martin Macko" <martinm(zv)m-pro(tec)cz>

> BTW: neverim ze opisujes - urcite pouzivas CTRL+C/CTRL+V :-)

Vetsinou bych rad, ale shity jako DB explorer, ktery je standardni soucasti
Delphi, mi v tom uspesne brani :-(

Bye, pf

pristup k MDB

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2002 13:14:38

A pres jakou sluzbu se potom pripojujes ? Je jich tam nekolik a nejak mi
nesla zadna .... muzes to trosku podrobneji popsat ?

> Pouzivam ADO a pokud nebyl instalovan acces pridam msjetovou dll do
> adresare k aplikaci(msjet35. dll nebo msjet40.dll) .

pristup k MDB

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2002 13:26:00

No me se to nejak nepodarilo.
Mam uplne ciste w98, nainstaloval jsem si balik, ktery jsem stahnul z netu
(MDAC_TYP ... nejnovejsi) a jako komponenty pouzivam aoADO. Zkousel jsem
nastavit vsechny "zprostredkovatele" a nic :(.

> Cez MDAC ADO sa da pristupovat k MDB databaze priamo netreba pouzit ODBC.
>
> Rickie

pristup k MDB

[*] martin.falta(zv)obi.de - 12.7.2002 13:26:05

Treba takhle:

var
conn: TADOConnection;

begin
conn := TADOConnection.Create(self);
conn.DatabaseConnect := 'Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=C:
\TvojeDB.mdb;Persist Security Info=False';
conn.Open;

Martin Falta
OBI IT
tel.: +420 2 96576 156
GSM: +420 603 151147

DelphiForum(zv)sezn
am(tec)cz To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
Sent by: cc:
delphi-l-owner(zv)c Subject: Re: pristup k MDB
lexpert(tec)cz

12.07.2002 13:14
Please respond
to delphi-l

> [...]

> Pouzivam ADO a pokud nebyl instalovan acces pridam msjetovou dll do
> adresare k aplikaci(msjet35. dll nebo msjet40.dll) .
IMPORTANT NOTICE:

This email is confidential, may be legally privileged, and is for the
intended recipient only. Access, disclosure, copying, distribution, or
reliance on any of it by anyone else is prohibited and may be a criminal
offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the
sender.

Jak nastavit pozici v DBGridu dle obsahu fieldu.

[*] David Michal <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz> - 12.7.2002 13:28:19

Zdravim,

Znate prosim nekdo nejaky efektivni zpusob, jak programove nastavit pozici
na DBGridu podle hodnoty v nekterem z fieldu.

Potreboval bych neco takovehoto:

begin
DBGrid1.SelectedIndex := (where FieldByName('ID').AsInteger = 23);
DBGrid1.SetFocus;
end;

Ten druhy radek je samozrejme nesmysl, napsal jsem to pro pochopeni me
tuzby. :))

Diky za cas,
David

Volani DLL funkci z vice vlaken

[*] "Jon� Mari�n, Ing." - 12.7.2002 13:32:38

Dobry den.

Resim nasleduji problem, mam aplikaci, ktera pouziva 10 vlaken. V kazdem z vlaken potrebuji nacist DLL pres LoadLibrary, zavolat funkci a FreeLibrary. Tech DLL je sest a kazda ma jednu funkci a knihovna neobsahuje zadna globalni data ani nepouziva VCL. V praxi muze nastat pripad, kdy je v jednom okamziku z peti vlaken volana jedna a ta sama DLL. Musim na urovni DllMain nejak obsluhovat DLL_THREAD_ATTACH a DETACH ?

Diik Marian

pristup k MDB

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2002 13:38:24

BDE se chci vyhnout.
Jake komponenty do Delphi k tomu pripojeni pouzivas ?

> [...]
> pokud potom spustis napr. SQL explorer, uvidis tam ODBC alias na databazi

Odchytenie event Combobox

[*] Robert Suska <delphi(zv)korak.sk> - 12.7.2002 13:39:34

Ahojte!

Potrebujem zistit aky event resp. message sa vykona ked sa vykona tento kod
mam formular a na nom TComboBox a este jeden TButton

procedure TForm.Button1Click();
begin
ComboBox1.ItemIndex:= 1;
end;

cize ked kodom nastavim nejaku hodnotu z listu tak potrebujem odchytit nieco
co mi zavola moje nieco aby som mohol vykonat dalsie nieco.

Robert Suska
KORAK SLOVAKIA s.r.o.
Horna 52
974 01 Banska Bystrica
www.korak.sk robert(zv)korak.sk
Network administrator, Delphi programmer
************************************

Volani DLL funkci z vice vlaken

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.7.2002 13:43:48

From: "Jon� Mari�n, Ing." <Jonas(zv)komercpoj(tec)cz>
> Resim nasleduji problem, mam aplikaci, ktera pouziva 10 vlaken. V kazdem z
> vlaken potrebuji nacist DLL pres LoadLibrary, zavolat funkci a FreeLibrary.

Neni jednodussi ty DLL nahrat jen jednou ? Ono LoadLibrary neni zase tak
jednoducha funkce a nejaky cas trva.

> Tech DLL je sest a kazda ma jednu funkci a knihovna neobsahuje zadna
> globalni data ani nepouziva VCL. V praxi muze nastat pripad, kdy je v jednom
> okamziku z peti vlaken volana jedna a ta sama DLL.

Predstav si to jako ze ten kod ktery mas v DLL je primo v EXE, ve skutecnosti
je to vsechno namapovano ve stejnem adresovem prostoru procesu a je uplne
jedno zdali je to EXE nebo DLL.

> Musim na urovni DllMain nejak obsluhovat DLL_THREAD_ATTACH a DETACH ?

Podle toho jak to popisujes to v tomto pripade neni treba.

Petr Vones

pristup k MDB

[*] Peter Laufer <laufer(zv)dmasys.sk> - 12.7.2002 13:45:40

Ja pouzivam ADO v kombinaci Microsoft Jet 4.0 OLE DB Provider a nemal som
stym absolutne
ziadny problem...
> [...]

> legalni uzivatele Windows.
> Potom si udelas ODBC alias 'Microsoft Access Driver' a muzes pristupovat k

pristup k MDB

[*] martin.falta(zv)obi.de - 12.7.2002 13:45:13

BDE se opravdu vyhni. Z D5 jsem pouzival Adonis komponenty, v D6 pouzivam
ADO komponenty, ktere jsou od verze Professional.

S pozdravem
[...]

12.07.2002 13:38
Please respond
to delphi-l

> [...]

offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the

Indexy a ulozene procedury na FB

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.7.2002 13:48:58

Ahoj,

narazili jsme na dalsi problem s FB, treba to nekomu pomuze:

Je tabulka s nekolika indexy a ulozena procedura, ktera s touto tabulkou neco dela.
A ja se rozhodnu nejaky index smazat. To v pohode projde, ale pak pri pokusu o
select z ulozene procedury najednou vznikne hlaska "Index unexpectionally deleted".
Vypada to, ze je potreba kvuli odstraneni indexu znovu prekompilovat vsechny
procedury a triggery, ktere tento index pouzivaly. Coz je maler.
Neni nam ovsem jasne, jak je mozne, ze chyba se do druheho dne ztratila a
pak bylo vse OK. Jako by server sam iniciativne nekdy behem noci tyto
prekompilace provedl.
Vite o tom nekdo neco? Nebo je aspon neco takoveho nekde
zdokumentovano?

David Lebeda

Vykonani SP na FB

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 12.7.2002 13:52:13

From: "Petr Palicka" <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz>

> hlavne jsem chtel rici, ze neni spravne lamat hul nad cimkoliv,
> co dobre neznam. rozhodne ne, kdyz to neznam tak dobre jako
> vec, kterou nad mene znamou vec vyzdvihuji.

Ano, rika se to :-)

Ale jako projektant se musis pokud mozno kvalifikovane rozhodnout v realnem
case rs respektovanim rizik plynoucich z rozhodovani za neuplne informace.

Takze nakonec tu hul musis zlomit, chte nechte ;-)

Bye, pf

pristup k MDB

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2002 13:52:19

Aha .... no jak tak koukam na domovskou stranku Adonisu, tak neni free
:(((( .... ja potrebuju neco free, protoze tohle by mi nikdo nezaplatil :(

> BDE se opravdu vyhni. Z D5 jsem pouzival Adonis komponenty, v D6 pouzivam
> ADO komponenty, ktere jsou od verze Professional.

> [...]

Vykonani SP na FB

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.7.2002 14:01:50

> [...]
> Delphi a na databazi se vykaslat (nebo obracene). Tak jak
> optimalizujes kod v Delphi, musis optimalizovat i databazi.

Jiste. Jen mam dojem, ze u FB podava optimalizator nebo kdo sestavuje plan
pomerne mizerny vykon v rade situaci. Jestlize zjistim, ze v jednom selectu nemuzu
mit min a max soucasne, protoze ani jedno se nevyhodnoti s indexem, tak me to v
prvni rade nastve, jak je ten server pitomej. Samozrejme ze od ted si to budu
pamatovat. Stejne s temi indexy a to nemluvim o spouste zahad, u kterych vubec
nevim, proc se chovaji, tak jak se chovaji. Napr. dlouhe otvirani ulozene procedury
zminovane v tomto threadu - to mi dokonce prijde v rozporu s dokumentaci resp. s
jeji prirozenou interpretaci.

David Lebeda

Vytvoreni databaze na MS SQL Serveru

[*] Dobromil Maly <dmaly(zv)yo(tec)cz> - 12.7.2002 14:03:02

Jeste jednou Vam vsem moc dekuji za cenne rady a omlouvam se za svou
"doternost",
ale mam jeste jeden dotaz:

> Pomoci OLE DB to jde, ale je to ponekud pracne.

Mohl bys mne nakopnout, kterym smerem se mam vydat...
Jmeno objektu a interface mi bude bohate stacit :o)))

K dispozici mam MSDN, MDAC SDK a pracuji na tom v MS VC++

Re[2]: pristup k MDB

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2002 14:10:54

Odpovim za nej, zrovna se poti ve vlaku :)
Standartni Delphi komponenty pro BDE, cili TDatabase a TQuery.

Homepage : http://dusek.zde(tec)cz
Phone : +420604615795
Sms email : jakub.dusek(zv)click(tec)cz
Icq : 86063232
Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

Friday, July 12, 2002, 1:38:24 PM, you wrote:

P> BDE se chci vyhnout.
P> Jake komponenty do Delphi k tomu pripojeni pouzivas ?

P> Petr
P> ICQ# : 119119215

pristup k MDB

[*] Richard Siegl <rsiegl(zv)elas.sk> - 12.7.2002 14:18:38

con as adodb.connection;
rec as adodb.recordset;

con.open "dsn=ekotezdb;File Name=C:\webbaza.mdb";

rec = con.execute("select * from table");
con.execute("insert into ....");

Rickie

PS: len neviem ci nieje potrebny aj ten opravny patch (update) od borlandu
pre ADO

> [...]
> (MDAC_TYP ... nejnovejsi) a jako komponenty pouzivam aoADO. Zkousel jsem
> nastavit vsechny "zprostredkovatele" a nic :(.

pristup k MDB

[*] Richard Siegl <rsiegl(zv)elas.sk> - 12.7.2002 14:20:53

chybicka !!!

con.open "File Name=C:\webbaza.mdb";

Rickie

> [...]
> ICQ# : 119119215

ODBC.

Jak nastavit pozici v DBGridu dle obsahu fieldu.

[*] Roman <sw.maurice(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2002 14:24:33

> [...]
> DBGrid1.SetFocus;
> end;
>
> Ten druhy radek je samozrejme nesmysl, napsal jsem to pro pochopeni me

Nastav prislusnou pozici pouzitim Locate nebo FindFirst apod. v datasetu,
tj.
DBGrid1.DataSource.Dataset.Locate('ID',23,[]);

Roman

pristup k MDB

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2002 14:25:54

Diky ... a tohle se pise kam ? To neni SQL ....

> chybicka !!!
>
> con.open "File Name=C:\webbaza.mdb";
>
> Rickie

FireBird - connect

[*] Jiri Wendl, KSH-Data <wendl(zv)ksh-data(tec)cz> - 12.7.2002 14:34:51

> [...]
>mam IBAdmina, na lokale vse funguje OK, ale nemuzu prijit na to, jak mam
>registrovat DB na z jineho, pocitace ....Chce to nazev DB a cestu, o IP

Ahoj cesta k databazi se zapisuje jako server:cesta\databaze.gdb

napr. : zdenda:d:\adresar.gdb

Jirka

HASH resp. prevedeni cisla do jine soustavy

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 12.7.2002 14:35:16

Zdravim vsechny,

chtel jsem se zeptat na reseni takoveto situace. Mam tabulky a v nich je
primarni klic Numeric(30) resp. Char(30). Vzhledem k tomu, ze v jistych
pripadech je nutne na IB/FB udelat index nad ctyrmi takovymi polozkami (120
bytu), tak bych potreboval vedet, jakym zpusobem tyhle identifikatory
zkratit. Napadla me konverze do jine soustavy (napr. 36-kova), ale nevim jak
pracovat s tak velkym cislem (jde o matematicke operace). Dalsi variantou je
pouziti nejakeho hashe, ale problem je v tom, ze MUSIM 100%-ne vyloucit
duplicity (takze tohle asi nepujde). Muzu to sice nechat jako char, ale moc
se mi to nelibi...

Diky za pomoc, dost to specha...

Jak nastavit pozici v DBGridu dle obsahu fieldu.

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2002 14:35:46

TDataSet.Locate.

Friday, July 12, 2002, 1:28:19 PM, you wrote:

> [...]

DM> DBGrid1.SetFocus;
DM> end;

DM> Ten druhy radek je samozrejme nesmysl, napsal jsem to pro pochopeni me

Vykonani SP na FB

[*] Ben, Martin (CAP, GCF) <Martin.Ben(zv)gecapital(tec)com> - 12.7.2002 14:43:26

Uz v tu jednou psal, ze se s FB teprve seznamuji. Rozhodne od nej neocekavam
vykon jako ma treba Oracle. Myslim si vsak, ze pro stredne narocne aplikace
je idealni. Taky beru v uvahu, ze prvni "ostra" verze je k mani jen par
mesicu.
Ja jsem se zatim se zadnym problemem, ktery by se nepodarilo vyresit,
nesetkal. Ovsem pravda je, ze teprve ted mam cas se hloubeji poustet do
ulozenych procedur, triggeru apod. a nepotreboval jsem zadnou extra
rychlost. Musim vsak ocenit, ze jeden muj programek i se serverem FB bezi na
PI, 16MB a kupodivu velice svizne. A to jsem jej psal hodne narychlo a o
nejake optimalizaci se u nej hovorit neda. Tu delam ted.

Celkove se mi FB velice libi a zatim nemam duvod nadavat.

> [...]
> otvirani ulozene procedury
> zminovane v tomto threadu - to mi dokonce prijde v rozporu s

[*] miromr <preas_w(zv)stonline.sk> - 12.7.2002 14:46:59

Ahoj,> - studuji dokumentaci
> - hledam a ptam se na zkusenosti jinych
> - provadim rychlostni testy ruznych variant dotazu a indexu
> Klidne s jednim dotazem stravim nekolik hodin (i dni).
Ked ti to sef zaplati tak preco nie a mas v databazi tolko realnych dat ze
uz mas s cim pracovat a skusat. To uz si ale v tej situacii, ktorej sa dalo
vyhnut ak by si v dokumentacii k danemu serveru bol nasiel doporucenia, typu
nepouzivat IN ale EXISTS, lebo ten je zastaralejsi, resp. v urcitych
situaciach nevyhodnejsi. Ide o to ze tvorcovia serveru tieto informacie maju
a vedia o nich (ak vedia co robia - co je samozrejme, resp. maju informacie
z tech. podpory). Takze podla mojho nazoru by bolo pekne od nich keby o tom
par riadkov napisali aj do dokumentacie.

miro

Vykonani SP na FB

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.7.2002 15:09:30

> [...]
> nasiel doporucenia, typu nepouzivat IN ale EXISTS, lebo ten je
> zastaralejsi, resp. v urcitych situaciach nevyhodnejsi.

tak zrovna informace tohohle druhu moc nepostradam a dokonce si myslim, ze to
neni zalezitost ani tak dokumentace SQL serveru, ale spis do nejake ucebnice
efektivniho pouzivani SQL jazyka (ale je to jen muj nazor a nikomu neberu ten jeho).
V tomto smeru se mi celkem libilo Mistrovstvi v MSSQL 6.5, coz uz je dnes sice
starsi, ale byla tam rada cennych informaci.

Postradam spise technicke zalezitosti typu tato a tato konstrukce neumi
pouzit normalni index, ani kdyz existuje, tato a tato vyzaduje sestupny index, order
by ze jen zcela vyjimecne pouziva index a jine interni zaletosti jako rdb$db_key a
jeho efektivni pouzivani atd. atd. aby se clovek tyto veci nemusel dozvidat z ruznych
konferenci a mnoha zdroju na internetu.
Spousta problemu nejde odhadnout selskym rozumem jen na zaklade tvaru
SQL prikazu a je bud vlastnosti nebo chybou konkretniho SQL serveru.
Experimentovanim treba zjistim, ze se situace tim a tim zlepsi, ale bez osviceneho
guru v konferenci nedokazu rozpoznat, proc. Procez vsem, co vedi a odpovidaji,
dekuji.

David Lebeda

Jak nastavit pozici v DBGridu dle obsahu fieldu.

[*] Ing. Pavel �ilinec����)b���zf���3 - 12.7.2002 15:18:55

Nevim, jestli nemyslis

DBGrid1.SelectedIndex := DBGrid1.SelectedField.FieldByName('ID').AsInteger;

Ale asi spis myslis pruchod radky a zastaveni se na tom, ktery
obsahuje nejake cislo, takze bych pouzil normalni cyklus a pri
rovnosti break.
Snad jsem to pochopil a pomuze Ti to :)

> [...]

DM> Potreboval bych neco takovehoto:

DM> begin
DM> DBGrid1.SelectedIndex := (where FieldByName('ID').AsInteger = 23);

Vykonani SP na FB

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 12.7.2002 15:25:50

Mimochodem docela by me zajimalo co to vlastne ten rdb$db_key je...

> [...]
> jeho efektivni pouzivani atd. atd. aby se clovek tyto veci
> David Lebeda

Jak nastavit pozici v DBGridu dle obsahu fieldu.

[*] David Michal <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz> - 12.7.2002 15:26:34

A jakym zpusobem to pouzivate?
Pisi:

Temp := Locate('ID', ID_WO, loCaseInsensitive);

Ale pri kompilaci mam error:
[Error] WO.pas(299): Incompatible types: 'TLocateOptions' and
'TLocateOption'

Co mam tedy napsat jako treti parametr funkce Locate?

> [...]

DM> DBGrid1.SetFocus;
DM> end;

DM> Ten druhy radek je samozrejme nesmysl, napsal jsem to pro pochopeni me

Re[2]: Jak nastavit pozici v DBGridu dle obsahu fi

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2002 15:34:35

Friday, July 12, 2002, 3:26:34 PM, you wrote:

> [...]

DM> Temp := Locate('ID', ID_WO, loCaseInsensitive);

DM> Ale pri kompilaci mam error:
DM> [Error] WO.pas(299): Incompatible types: 'TLocateOptions' and

Parametr je set of, cili do hranatych zavorek:
> [...]

Apps : Add/Remove Manager, Charmaper,
Sms GateKeeper

Jak nastavit pozici v DBGridu dle obsahu fieldu.

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.7.2002 15:35:03

> [...]
> 'TLocateOption'
>
> Co mam tedy napsat jako treti parametr funkce Locate?

Temp := Locate('ID', ID_WO, [loCaseInsensitive]);

Posledni parametr je mnozina, musi byt proto v hranatych
zavorkach.

David Lebeda

Vykonani SP na FB

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 12.7.2002 15:41:22

> Mimochodem docela by me zajimalo co to vlastne ten rdb$db_key je...

viz. http://www.cvalde.com/document/mysteriousDbKey.htm
a http://www.cvalde.com/document/practical_use_of_the_rdb.htm

Nevim, jestli ty odkazy stale ziji, pred casem probehly tady v konferenci.

David Lebeda

Vykonani SP na FB

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 12.7.2002 15:46:55

> [...]
> robia - co je samozrejme, resp. maju informacie z tech. podpory).
> Takze podla mojho nazoru by bolo pekne od nich keby o tom par riadkov
Take to tak vidim a myslim si, ze je to otazka nalezeni vhodne miry
pro obsah dokumentace. Rekl bych, ze u SQL serveru je popis "jak
psat efektivni SQL prikazy" vlastne "navodem k pouziti". A pominu-li
takove legracky jako ze podle naseho zakona musi byt ke kazdemu
u nas prodavanemu produktu navod k pouziti v cestine (radej ne),
tak by opravdu mela dokumentace toto obsahovat. A mam za to, ze
dokumentace k IB/FB to prave v tomto smeru nesplnuje a tudiz je
nevyhovujici. A totez plati o rozsahu dokumentace chyb, jejich pricin
a odstraneni.

Jak nastavit pozici v DBGridu dle obsahu fieldu.

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 12.7.2002 15:54:24

From: "Lebeda David" <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz>
> Postradam spise technicke zalezitosti typu tato a tato konstrukce neumi
> pouzit normalni index, ani kdyz existuje, tato a tato vyzaduje sestupny
> index, order by ze jen zcela vyjimecne pouziva index a jine interni

Ackoli databazim prilis nerozumim, tak mam pocit, ze od toho snad existuji
optimizery, ktere by takoveto veci (jako je pouziti indexu ktery existuje a
lze jej pouzit) mely resit. Dokumentace tohle asi nezachrani. Je to podobne
jako kdyby se prekladaci melo stale rikat kdy ma pouzit pro promennou registr
a kdy ji ulozit do pameti. Samozrejme stale existuji krajni pripady, kdy je
nutne nad takovymi veci uvazovat, ale z diskuzi zde vedenych o SQL databazich
mam nekdy pocit, ze ty produkty maji k realne pouzitelnosti hodne daleko.

Petr Vones

Jak nastavit pozici v DBGridu dle obsahu fieldu.

[*] Lstiburek Pavel <Lstiburek(zv)ceb(tec)cz> - 12.7.2002 16:01:14

Temp := Locate('ID', ID_WO, [loCaseInsensitive]);
^ ^
Zde ! >--------------------------------+--------------------------

Re[2]: Vykonani SP na FB

[*] Jakub Dusek <jdev(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2002 16:16:32

Ovsem znakem vyspelych databazi je i to ze muzes optimalizeru ukazat
spravnou cestu. To je normalni napriklad na Oraclu pres SQL hinty.

Friday, July 12, 2002, 3:58:25 PM, you wrote:

> [...]

PV> Petr Vones

Jak nastavit pozici v DBGridu dle obsahu fieldu.

[*] David Michal <david.michal(zv)czechwireless(tec)cz> - 12.7.2002 16:49:05

Cykolus jsem puvodne chtel pouzit.
Jenomze, tuto procedurku budu v aplikaci pouzivat pomerne casto a az bude v
DbGridu hodne rows bude to zbytecne zdrzovani.
TDataSet.Locate by mi asi pomohla vice, jenze nevim jak u teto funkce
vyplnit parametry.

> [...]

DM> Potreboval bych neco takovehoto:

DM> begin
DM> DBGrid1.SelectedIndex := (where FieldByName('ID').AsInteger = 23);

---
Incoming mail is certified Virus Free.

pristup k MDB

[*] Richard Siegl <rsiegl(zv)elas.sk> - 12.7.2002 16:55:22

no na pristup k databaze cez ado sa pouzivaju dve veci connection a
recordset.
najprv musis otvorit connection a potom pouzivas recordset na skladovanie
vystupov z SQL prikazov

da sa pouzivat recordset aj bez connection ale to sa potom pri kazdom SQL
prikaze musi pripojit na databazu

Rickie

> Diky ... a tohle se pise kam ? To neni SQL ....
>
> Petr
> ICQ# : 119119215

HASH resp. prevedeni cisla do jine soustavy

[*] Petr Fejfar <development(zv)callnet(tec)cz> - 12.7.2002 16:58:20

From: "Milan Tome�" <milan.tomes(zv)haida(tec)cz>

> primarni klic Numeric(30) resp. Char(30).

Pokud to tam mas desitkove, tak tech char(30) predstavuje 16 bytu, ktere
muzes zakodovat pri pouziti Base64 jako 22 bytu (po prevodu do Base64 to
bude 24 bytu, ale posledni 2 znaky budou vzdy pad '==', ktery lze bez
problemu vypustit, protoze Ty potrebujes jen 128 bitu a 22 znaku v Base64 ti
da 132).

Na prevod desitkoveho cisla do binarniho tvaru ti staci operace nasobeni 10
a scitani. Nasobeni 10 muzes rozlozit na operace nasobeni 2 (posuv vlevo o
bit) a scitani.

Takze pak ti staci udelat pole bytu o pozadovane delce (muze byt zadano jako
parametr, abys to mohl pripadne pouzit priste i pro vetsi cisla a pomoci
nekolika malo ASM instrukci s bytem si ty dve operace (scitani a posun
vlevo) udelas, nebo ne?

A az to budes mit v bufferu v binarni podobe, pak ten buffer predas nejake
konverzni rutine pro prevod do Mime64 a dostanes ANSIString (ja napr.
pouzivam knihovnu DEC a ta je take obsahuje)

***

Co se tyce hashe, tim tu delku moc nezredukujes.

HTH, pf

Vykonani SP na FB

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.7.2002 17:07:33

From: "Jakub Dusek" <jdev(zv)seznam(tec)cz>
> Ovsem znakem vyspelych databazi je i to ze muzes optimalizeru ukazat
> spravnou cestu. To je normalni napriklad na Oraclu pres SQL hinty.

Nejdrive tu ale nejaky optimalizer vubec musi byt ;-)

Petr Vones

Indexy a ulozene procedury na FB

[*] Alex Cherednichenko <cherednichenko(zv)wo(tec)cz> - 12.7.2002 17:24:33

Hello, Lebeda!
You wrote:

> [...]
LD> vznikne hlaska "Index unexpectionally deleted". Vypada to, ze je
LD> potreba kvuli odstraneni indexu znovu prekompilovat vsechny procedury a

Nejspis PLAN pro tuto SP zustal sedet v kesi metadat.
V tomto pripade pomuze disconnect - connect.

Prosba: kdyz pises o nejake chybe, uvadej prosim verse (build) serveru.

With best regards, Alex Cherednichenko.

Vytvoreni databaze na MS SQL Serveru

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 12.7.2002 17:27:59

On 12 Jul 2002 at 14:03, Dobromil Maly wrote:

> Jeste jednou Vam vsem moc dekuji za cenne rady a omlouvam se za svou
> "doternost", ale mam jeste jeden dotaz:

> Mohl bys mne nakopnout, kterym smerem se mam vydat...
> Jmeno objektu a interface mi bude bohate stacit :o)))

Huuua, az tak jednoduche to neni, tech objektu je tam vic. Musis se
nejdrive prihlasit k OLE DB, a pak pouzit spravny enumerator. Budto
si stahni z Delphree moje OLE DB komponenty a v nich to vyhledej,
nebo si to najdi v demo prikladech k OLE DB od MS, nebo si to zaplat,
protoze to neni prace na 10 minut, nez to vsechno dohledam a
vyzkousim.

> K dispozici mam MSDN, MDAC SDK a pracuji na tom v MS VC++

Vytvoreni databaze na MS SQL Serveru

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.7.2002 17:36:33

From: "Dobromil Maly" <dmaly(zv)yo(tec)cz>
> Mohl bys mne nakopnout, kterym smerem se mam vydat...

1. http://groups.google.com/advanced_group_search?hl=en
2. Find messages with all of the words:
"Programmatically create ms sql database"
Return only messages from the newsgroup:
"borland.public.delphi.database.sqlservers"
3. Google Search

Re: Programmatically create MS-SQL databases?
is it possible to have some control over a MS-SQL database from inside Delphi
(other than maybe generating a SQL script and executing osql.exe from ...
borland.public.delphi.database.sqlservers - 28 Jan 2002 by Marc Scheuner -

Vykonani SP na FB

[*] Alex Cherednichenko <cherednichenko(zv)wo(tec)cz> - 12.7.2002 18:43:11

Hello, Petr!
You wrote:

PV> Nejdrive tu ale nejaky optimalizer vubec musi byt ;-)

Ano, ano.
Ale vyvoj optimalizeru stoji hodne...
Proto, vice-mene funkcni optimalizer maji jen ti spolecnosti,
kteri do toho neco investovali. Napriklad IBM DB2, nebo Oracle.
Kdyz vezmene v uvahu to, ze Borland rozhodla v roce 1999
z InterBase skoncit, to vsecho stane na sva mista...

Asi Pavel Cisar o tom povi vice nez ja ;)

With best regards, Alex Cherednichenko.

Problem s COM componentami

[*] Vymazal Milan <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz> - 12.7.2002 18:55:31

Zdravim konferenci

narazil jsem na docela dost podstatnej problem.

Napsal jsem par COM component pro ASP servery. A predal je
zamestanavateli k pouzivani. POzdeji se tyto komponenty nasadili do
nejakych serveru v USA a admin si stezoval ze pry ty komponenty ktere
jsou napsany v Delphi nejak abnormalne vytezuji server. Hledal jsem o
tom nejake informace a zjistil jsem ze naprilad pod VB6 jsou volby

Retain in Memory

Unattended Execution

a ze pry pokud tyto volby nejsou pouzity spusobuji komponenty casto
pad aplikace atd.

existuje nejaka takova volba pod Delphi 5 ? napriklad pri kompilaci.
nebo ma nekdo nejake skusenosti s COM objekty nebo s podobnym
problemem ?

Diky Milan

Vykonani SP na FB

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 12.7.2002 19:33:59

> [...]
nebo jeden
> hromadny. I kdyby tam mel byt rozdil, tak snad ne tak markantni!!

vyskusaj to iste povedzme na MSDE. Podporuje to nejake optimalizacie, mozno
sa to bude chodit rychlejsie.

Erik

RS232, funkce ReadFile

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 12.7.2002 19:33:58

> Pokud zavolam funkci ReadFile a na port neprisly zadna data, cel� program
> vytuhne. Drive jsem takto komunikoval uplne v pohode (vsechny komunikacni
> funkce jsem mel v unit hlavniho formulare). Kdyz na portu nebyly data,
> funkce ReadFile probehla, vratila ze bylo prijato 0 bytu a program
nevytuhl.
> Jakmile funkci pouziji uvnitr tridy a na portu nejsou data, funkce
vytuhne.

mas nastaveny timeout?

> Zda se mi, ze mam vse v poradku, kdyz zarizeni odpovida a na portu jsou
> data, je vse v poradku. Resenim by bylo pouzit jiz hotovou free
komponentu,
> ale me zajima, kde je problem?

pouzit hotovu a odladenu komponentu je urcite lepsie ak chces
aby komunikacia fungovala spolahlivo a efektivne.

Erik

Vykonani SP na FB

[*] Erik Salaj <winsoft(zv)stonline.sk> - 12.7.2002 19:34:03

> hlavne jsem chtel rici, ze neni spravne lamat hul nad cimkoliv,
> co dobre neznam. rozhodne ne, kdyz to neznam tak dobre jako
> vec, kterou nad mene znamou vec vyzdvihuji.

nemozem s tym suhlasit. Ak uzivatel ma problemy s efektivnym
fungovanim zakladnych funkcii, tak bud na to existuje rozumny
dovod (nejake technicke obmedzenie) a je dobre ten dovod
vysvetlit a pripadne ukazat ako treba postupovat aby sme
takyto problem minimalizovali. Alebo je to problem
v nedokonalosti softwaru a v takom pripade je korektnejsie
priznat to ako sa vyhovarat na uzivatela, ze nepozna
rozne finty, triky a work-aroundy.

Optimalizacia databazy podla mna spociva hlavne vo vytvoreni
dobreho datoveho modelu a nie v jeho komplikovani
"optimalizacnymi upravami" pre konkretnu databazu.
To by malo byt skor vynimkou a nie pravidlom, ci dokonca
predpokladom pouzitia.

Erik

Problem s COM componentami

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 12.7.2002 19:36:56

From: "Vymazal Milan" <vymazal.milan(zv)seznam(tec)cz>
> [...]
> pad aplikace atd.
>
> existuje nejaka takova volba pod Delphi 5 ? napriklad pri kompilaci.

http://groups.google.com/groups?hl=en&selm=3b563ba9%241_2%40dnews

Petr Vones

zapis na disk pri vypinani windows

[*] Benjamin <benxp(zv)atlas(tec)cz> - 12.7.2002 20:02:33

Dobry den,
ten, komu jste chtel poradit na zive(tec)cz cte jako obvykle tuhle konferenci.
Dnes jsem si nejak hral s uzivateskymi ucty (mel jsem pouze jeden -
Administrator) a zjistil jsem, ze napr. skripty, ktere se maji spustit pri
odhlaseni uzivatele, nefunguji u Administratora.
Jelikoz mam Fat32 (ne NTFS), tak jsem si ani dalsiho uzivatele nevytvarel,
ale jak to tak vidim, tak asi zacnu pracovat pod Power User - tam se ta
kalkulacka pri vypnuti PC spustila.
Diky za rady,

Benjamin

Active-X TWebBrowser

[*] Vit Jurasek <delphi(zv)obecpohori(tec)cz> - 12.7.2002 22:47:28

Zdravim,
da se v DELPHI 4 standart pouzit activeX komponenta TwebBrowser?
Nemuzu ji nikde mezi komponentami najit, na zalozce ActiveX ji nemam.

Jeste jeden dotaz - bude tato komponenta fugovat vsude, treba i na win95?

Diky moc
VJ

Fax server Windows 2000

[*] Zdenek Sedlak <zsedlak(zv)atlas(tec)cz> - 13.7.2002 00:08:38

Ahoj,

chtel bych se zeptat jestli nekdo z vas zkousel z aplikace poslat fax. Chtel
bych obejit jen tisk na "fax" tiskarnu, tedy tak abych sam vyplnil cislo kam
se posila apod.
Da se ta Fax sluzba ve win2000, nejak takto ovladat? Nebo mate nejaky jiny
priklad, jak toto vyresit?

Dekuji za kazdou radu

Zdenek Sedlak

FB:COMPUTED BY,CHILD COLUMN

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 13.7.2002 14:14:22

Ahoj kluci tak zas neco,
potreboval bych vedet jak se pouziva computed by (jestli s nim muzu udelat
treba SUM DLE NEJAKYCH PODMINEK neco jako COMPUTED BY castka as select
sum(castka) from faktury)

Pak bych potreboval vedet jestli existuji v FB (myslim ze se tomu tak rika)
child column, mno pokud je vyplnena urcita hodnota tak se na tabulce vytvori
jeste dalsi col....

Diky moc

Aldik Pavel
D6 Ent WXP

Jak nastavit pozici v DBGridu dle obsahu fieldu.

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 13.7.2002 14:20:10

David:
[...]

treba takhle....

IBTable_Get_Value.Locate('ID',ID,[loCaseInsensitive]);

Aldik
WXP D6Ent

Cizi aplikace

[*] Jujtov e-mail <jujto(zv)stonline.sk> - 13.7.2002 16:09:48

Mam takovy problem. Potrebuji dale spracovat data z jedne aplikace ktere autor bohuzel opomnel udelat ukladani vsech parametru. Jedna se o textova data na prvni pohled v komponente ktera ma blizko ke komponente TList. Autor se uz bohuzel zrekl pokracovani ve vyvoji aplikace a bohuzel na nej nikde nemohu nalezt kontakt. Neznam ani to v cem byla vytvorena ale predpokladam ze to byl nejaky objektove orientovany prostredek. Mozna i Delphi. Na komponente jako treba tTabcontrol nebo tPagecontrol je umisten dany list, ve kterem se nachazi na druhe strance zminovana komponenta vypadajici jako tabulka obsahujici textove informace. Handle okna jsem uz ziskal, ale at hledam v helpu jak hledam k nicemu pouzitelnemu jsem se zatim nedopracoval. Jedna se o tak 20-30 radku textu a porad to prepisovat i kdyz se z toho da kopirovat (ale jenom po jedne bunce tabulky), neni to zadny med. Proto jsem se rozhodl optat se jestli se uz nekdo s necim podobnym setkal, at mi s tim prosim pomuze a odpovi. Budu vdecen i za odkazy do helpu prip na literaturu.

Dekuji
Jirka Becka

vlozeni textu do TDBGRIDu

[*] Ale� Kresta <ales.kresta(zv)seznam(tec)cz> - 13.7.2002 17:27:43

Dobry den,
Chtel bych se zeptat jak se da do TDBGidu vkladat text. Mam otevrenou
prazdnou tabulku a chtel bych ji naplnit urcit�m stringem... Da se to proves
nejak jednoduse??

Active-X TWebBrowser

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.7.2002 18:17:31

From: "Vit Jurasek" <delphi(zv)obecpohori(tec)cz>
> da se v DELPHI 4 standart pouzit activeX komponenta TwebBrowser?
> Nemuzu ji nikde mezi komponentami najit, na zalozce ActiveX ji nemam.

Musis si jej naimportovat jako ActiveX komponentu. Nevim ale, jestli zrovna D4
Standard ma tuhle moznost. V menu dej Component | Import ActiveX control a pak
vyber Microsoft Internet Controls.

> Jeste jeden dotaz - bude tato komponenta fugovat vsude, treba i na win95?

Jiste, pokud tam bude alespon IE4. Alternativne muzes pouzit komponentu
TWebBrowser_V1 (naimportuje se ti spolecne s TWebBrowser) ktera ma omezene
vlastnosti, ale pracuje uz i s IE3.

Petr Vones

Waveform

[*] <prichy(zv)volny(tec)cz> - 13.7.2002 19:42:14

Preji pekny den!
Mam nasledujici problem. Potreboval bych do sve aplikace komponentu "waveform" znamou z programu pro edidaci
hudby ( to okno s chlupatou carou :-) ), ale s tim rozdilem, ze by slo pouze o jakesi bitov� pole editovatelne mysi apod.
nejradsi bych si to naprogramoval zcela sam ( presto, ze jsem zacatecnik ). Mohl by mi n�kdo poradit ( spis obecne).
Mam na koponentu tyto pozadavky:
1) vstup/vystup bitov� pole (nejradsi dynam) - pry to nejde??? (jak to obejdu?)
2) canvas s moznosti srolovani - jak to udelam co nejjednuduseji?
3) to ostatni :)) s tim uz bych si asi poradil :)

(w98se, d6)
d�ky Prichy

AFTER ONSHOW

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 13.7.2002 19:54:59

Ahoj potreboval bych vyvolat akci po onshow,ale az po onshow tj.musi se mi
zobrazit form.OnPaint nevyhovuje,potrebuji to jen pri otevreni formu. Nevite
nekdo jak udelat akci post onshow?

Aldik Pavel
WXO D6Ent

jak na nepotrebn� dll

[*] Delphi <kindrik(zv)centrum(tec)cz> - 13.7.2002 21:04:43

Hoj konference ,
resim problem ohledne dll knihovny
...tzv chci ji pouzivat jen kdyz je pritomna tim padem nechci aby na ni muj
prog. by nezavisly
poradte prosim

Jiri Betunak
D5 pro; Win Me ,WinXp home

AFTER ONSHOW

[*] Mart Spurny <spurnymart(zv)atlas(tec)cz> - 13.7.2002 22:45:49

cau
zkus pouzit onpaint a po vykonani tveho kodu nastav onpaint:=nil => jedno
spusteni
asi to neni prave ucebnicovy priklad ale funguje
zdravim Martin
> Ahoj potreboval bych vyvolat akci po onshow,ale az po onshow tj.musi se mi
> zobrazit form.OnPaint nevyhovuje,potrebuji to jen pri otevreni formu.
> [...]

AFTER ONSHOW

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 13.7.2002 23:00:55

From: "Mart Spurny" <spurnymart(zv)atlas(tec)cz>
> zkus pouzit onpaint a po vykonani tveho kodu nastav onpaint:=nil => jedno
> spusteni
> asi to neni prave ucebnicovy priklad ale funguje

To rozhodne neni. OnPaint je urceno jen a pouze pro kresleni, pro nic jineho.
Podle toho popisu potrebujes patrne vyvolat tu akci asynchronne, tak se to da
udelat treba takhle:

http://delphi(tec)cz/soubor.asp?rok=1998&mesic=oct&den=08&soubor=dlfaaacm.htm

Petr Vones

SOAP, Variant a jednoduchy pristup k vracene struk

[*] Leos Urban <Leos.Urban(zv)iol(tec)cz> - 14.7.2002 09:37:02

Ahoj,
tento vikend jsem si zkusil za-SOAP-ovat (prostrednictvim D5 Pro tj. jen s
MS SOAP SDK) oproti ruznym zdrojum na Internetu. V podstate jsem zatim
zkousel asi 20 sluzeb z http://services.xmethods.net a az na jednu jsem
uspel.
Chci se zeptat na toto:
Pokud mi SOAP sluzba vrati zaznam (tj. najednou vice udaju, treba teplotu,
vlhkost, cas vychodu a zapadu Slunce),
umim k tomu pristupovat jen krkolomne pres:

ret := OleVariant(klient).GetWeatherByZip('60062','0');
for i:=0 to ret.Length-1 do
ShowMessage(ret.Item[i].childNodes.Item[0].text);

Ja z WSDL souboru ( http://ws.serviceobjects.net/fw/FastWeather.asmx?WSDL )
vim poradi, takze to neni problem rozkodovat, ale nejde to nejak
jednoduseji?
Napr.
ret.ItemField('sunrise');

Pripadne uvitam nejaky zdroj jak pristupovat k variantum (childNodes a
spol.) - v Delphi helpu jsem nic podobneho nenasel.

SkinForm

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 14.7.2002 12:57:52

Ahoj nevedel by jste nekdo jak zmenit celkovy design formu?Hlavicka paticka
atd? Existujou nejaky komponenty? Treba jak to udelat abych mel XP vzhled.

Diky Aldik
WXP D6 Ent

Co se deje nikdo nepracuje v nedeli?:-))))

AFTER ONSHOW

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 14.7.2002 12:57:54

Aldik:
Diky chapu velice jste mi pomohli....

From: "Mart Spurny" <spurnymart(zv)atlas(tec)cz>
> [...]

jineho.
Podle toho popisu potrebujes patrne vyvolat tu akci asynchronne, tak se to

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.7.2002 13:09:07

From: "Ales Pavel" <Aldik(zv)quick(tec)cz>

http://www.delphi-gems.com/ThemeManager.html

> Co se deje nikdo nepracuje v nedeli?:-))))

Ne ;-)

Petr Vones

Zdrojovy kod HTML

[*] delphi.konf(zv)atila(tec)cz - 14.7.2002 15:32:58

Zdravim

Chci se zeptat jak zobrazim zdrojovy kod webovy stranky v D5. Udelat
browser pomoci TWebBrowser neni problem. u D4 slo nejak prepinat jestli se
ma zobrazovat zdrojak nebo webova stranka (tusim ze pomoci nejaky vlastnosti
nastavovany na True nebo False) u D5 jsem na nic podobneho neprisel. BTW
potrebuju ten zdrojak hodit do Memo nebo RichText (z toho duvodu mi je
celkem na nic mistni nabidka OCX TWebBrowser) . Mohl by mi prosim nekdo
poradit ? Predem diky.

PP

Zdrojovy kod HTML

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 14.7.2002 17:32:37

Hmm....bud nerozumim nebo je to az moc jednoduchy...
Proste namapujes soubor do pameti nebo nactes jako klasickej textak...
nebo pokud to chces nacist do mema tak das loadfromfile,kde je problem?

OT:
Co trochu maknout na podpisu co je to PP,prece ti nebudem rikat PECKO,to by
nas Petr vyhodil za nemravnou mluvu

PP:

[...]

[*] Petr Vones <pvones(zv)mbox.vol(tec)cz> - 14.7.2002 19:45:11

From: <delphi.konf(zv)atila(tec)cz>
> Chci se zeptat jak zobrazim zdrojovy kod webovy stranky v D5. Udelat
> browser pomoci TWebBrowser neni problem. u D4 slo nejak prepinat jestli se

Podivej se jak to delaji tady v te odvozene komponente:
http://www.euromind.com/iedelphi/embeddedwb.htm

Petr Vones

Vytvoreni databaze na MS SQL Serveru - reseni(?)

[*] Dobromil Maly <dmaly(zv)yo(tec)cz> - 14.7.2002 23:17:24

Ahoj,

chapu, ... Podival jsem se do nitra Tvych OLE DB komponent
a myslim, ze jsem na to kapnul, nevim, zda jsem se nedopustil nejakeho
zavazneho "prestupku", ale myslim, ze to mam*... Diky!

> [...]

> nebo si to najdi v demo prikladech k OLE DB od MS, nebo si to zaplat,
> protoze to neni prace na 10 minut, nez to vsechno dohledam a

*)
void OleDBDlg::GetServerList()
{
HRESULT hr;

ISourcesRowset *pSourceRowSet;
IRowset *pRowSet;
IAccessor *pAccessor;

hr = ::CoCreateInstance( CLSID_SQLOLEDB_ENUMERATOR, NULL, CLSCTX_SERVER,
IID_ISourcesRowset, (void **) &pSourceRowSet);

if ( hr != S_OK )
{
TRACE ( _T("*** DRAFT : CoCreateInstance failed ( %08x )\n"), hr );
return;
}

hr = pSourceRowSet->GetSourcesRowset(NULL, IID_IRowset, 0, NULL,
(IUnknown**)&pRowSet);
if ( hr != S_OK ) { /* DRAFT */ ASSERT(FALSE); return;}

hr = pRowSet->QueryInterface( IID_IAccessor, (void **) &pAccessor );
if ( hr != S_OK ) { /* DRAFT */ ASSERT(FALSE); return; /* AND SO ON... */}

const UINT iMaxLen = 128;
const DBCOUNTITEM dbBindCount = 1;
DBBINDING dbBind[dbBindCount];

DWORD dwOffset = 0;

dbBind[0].iOrdinal = 1;
dbBind[0].obStatus = dwOffset;
dbBind[0].obLength = ( dwOffset = 4 );
dbBind[0].obValue = ( dwOffset = 8 );
dbBind[0].pTypeInfo = NULL;
dbBind[0].pObject = NULL;
dbBind[0].pBindExt = NULL;
dbBind[0].dwPart = DBPART_VALUE | DBPART_LENGTH | DBPART_STATUS;
dbBind[0].dwMemOwner = DBMEMOWNER_CLIENTOWNED;
dbBind[0].eParamIO = DBPARAMIO_NOTPARAM;
dbBind[0].cbMaxLen = iMaxLen;
dbBind[0].dwFlags = 0;
dbBind[0].wType = DBTYPE_STR;
dbBind[0].bPrecision = 0;
dbBind[0].bScale = 0;

HACCESSOR hAccessor = 0;

hr = pAccessor->CreateAccessor(DBACCESSOR_ROWDATA, dbBindCount, dbBind, 0,
&hAccessor, NULL);

const DBROWCOUNT dbMaxRows = 100;
DBCOUNTITEM dbRowsFetched;
HROW hRows[dbMaxRows-1];
HROW *phRow;

phRow = (HROW *)&hRows;

pRowSet->GetNextRows(0, 0, dbMaxRows, &dbRowsFetched, &phRow);

// be on the safe side :o)
_ASSERTE (dbRowsFetched > 0);

char chServerName[iMaxLen];

USES_CONVERSION;

COMBOBOXEXITEM cbItem;
cbItem.iImage = 0;
cbItem.iSelectedImage = 0;
cbItem.mask = CBEIF_IMAGE | CBEIF_TEXT | CBEIF_SELECTEDIMAGE;

for ( DBCOUNTITEM i = 0; i < dbRowsFetched; i++ )
{
char * pData = (char *)alloca( iMaxLen );

hr = pRowSet->GetData( hRows[i], hAccessor, pData);

strcpy ( chServerName, (char *)(pData + dwOffset) );

cbItem.iItem = m_ctrlServerList.GetCount();
cbItem.pszText = T2A ( chServerName );

m_ctrlServerList.InsertItem( &cbItem );
}

hr = pRowSet->ReleaseRows( dbRowsFetched, hRows, NULL, NULL, NULL);

hr = pAccessor->ReleaseAccessor( hAccessor, NULL );

hr = pAccessor->Release();
hr = pRowSet->Release();
hr = pSourceRowSet->Release();
}

OT - Service Pack for WinNT 4

Hello Delphi CZ konferencia!

Neviete nahodou, ci sa na niektorom ( a pripadne ktorom) CD napr.
Chipu alebo PC Revue nachadza Service Pack 6 for WinNT ?

Problem s databazi Access a Update

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 15.7.2002 06:02:57

Zdravim lidi.

Potrebuju poradit .... nevim proc, ale nejde mi pouzit v databazi Access SQL
prikaz update. Provadim ho napr. :
update Passwords set UserName="petr", PassWord="petr", Level=Level,
FullName="Petr" where UserName="petr";

Vyhodi, ze je chyba v prikazu update.

Kdyz napisu jen :
update Passwords set UserName="petr" where UserName="petr";

tak se provede bez problemu .... kdyz ale chci zmenit hodnotu jineho
sloupce, tak vyhodi zase chybu !!!

Vsechny vyse popsane sloupce v tabulce Passwords JSOU ... insert i delete
funguje, ale proc nejede update !? Poradite ?

Problem s databazi Access a Update

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 15.7.2002 06:23:17

Protoze databazovy engine nevi nic o tvych promennych, ktere pouzivas
v programu.
Nelze napsat Level=promenna
Musis si bud prikaz poskladat jako retezec '...Level=' +
StrToInt(Level) + '...'
Nebo pouzit parametry:
...Level=:Level..
A pak pred spustenim naplnit:
ParamByName('Level').AsInteger := Level;

15.7.2002 Petr:
> [...]

> Vsechny vyse popsane sloupce v tabulce Passwords JSOU ... insert i delete
> funguje, ale proc nejede update !? Poradite ?

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 15.7.2002 06:35:05

Ikdyz mu zadam promenne natvrdo, tak bez uspechu ! SQL ktery jsem uvedl jako
ukazku predavam uz jako celek. Ikdyz pouziju :
update Passwords set UserName="petr", PassWord="petr", Level=1,
FullName="Petr" where UserName="petr";

Tento prikaz taky vyhodi chybu ! .... ikdyz nechapu proc, kdyz jsou dane
vsechny parametry.

Mimochodem, kdyz se pouzije Level=Level, tak to znamena, ze Level zustane
puvodni ... tohle znaji snad vsechny databaze se kteryma jsem se setkal ...

> [...]
> ...Level=:Level..
> A pak pred spustenim naplnit:
> ParamByName('Level').AsInteger := Level;

[*] ing. Jan Fiala <jan.fiala(zv)iol(tec)cz> - 15.7.2002 06:54:27

15.7.2002 Petr:
> [...]
> FullName="Petr" where UserName="petr";

> Tento prikaz taky vyhodi chybu ! .... ikdyz nechapu proc, kdyz jsou dane

A neni Level nejaka AutoIncrement polozka ?

> Mimochodem, kdyz se pouzije Level=Level, tak to znamena, ze Level zustane
> puvodni ... tohle znaji snad vsechny databaze se kteryma jsem se setkal ...

Ja samozrejme nemuzu tusit, zda se tam nesnazis predat promennou :-(
V tom pripade to v tom Update asi nema smysl.

Problem s databazi Access a Update

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 15.7.2002 06:59:27

Ne Level je normalni cislo .... urcuje jen prava.

Je pravda, ze to tam byt nemusi, ale uz jsem z toho fakt zoufaly, tak
zkousim vsechno.

PS : jen pro info ... problematiku predavani parametru, skladani dotazu atd.
znam .... jen si fakt nevim rady s timhle problemem.

> [...]
>
> Ja samozrejme nemuzu tusit, zda se tam nesnazis predat promennou :-(
> V tom pripade to v tom Update asi nema smysl.

[*] Lebeda David <david.lebeda(zv)comarr(tec)cz> - 15.7.2002 07:18:33

> Jo tak to delam,ale prijde mi to jako vopruz, protoze to musis delat
> pri kazdym open a close, lepsi by bylo jednou ty sloupce napevno
> nastavit jako pri navrhu a pak jen je po nekolika open a close
> vycistit.(ciste teoreticky)

Aha, takze chces, aby Ti ty sloupce napoprve vznikly samy se spravnymi rozmery,
ale pri nejblizsim Close uz nebyly zruseny a existovaly v gridu az do doby, nez ty
reknes "Zmizte!". Je to tak? Pak ale nechapu smysl. Mozna jsi ho na zacatku psal a
ja ho jen zapomnel, nevim.

Na to prime reseni poradit neumim, ale muzes zkusit experimentovat timhle smerem
a vyrobit objizdku:

1) TDBGridColumns ma metodu SaveToStream. Zalozit v pameti nejaky stream, po
prvnim otevreni datasetu pak tedy automaticky vytvorene sloupce ulozit do streamu.

2) Pri dalsich otevrenich volat LoadFromStream a nacist tento stav.

Obecne ale pozor na to, ze existuje rozdil mezi sloupci vygenerovanymi automaticky
a sloupci upravovanymi rucne. Viz TDBGridColumns.State.

Muzes se tez podivat na TColumn.AssignedValues.

Obecne vic nevim, dal uz je to na Tobe.

David Lebeda

exception EOutOfResources

[*] CHMEL Karel, Mgr. <kchmel(zv)csob(tec)cz> - 15.7.2002 07:23:37

Ahoj,

v jednom dialogovem okne mi program generuje tuto vyjimku s hlaskou Error
creating window.

Pomohlo by navysit pamet?

pristup k MDB

[*] martin.falta(zv)obi.de - 15.7.2002 08:00:58

existuje i Open Source moznost :-))

http://www.alohaoi.com/Software/Products/aoado/default.htm

[...]

12.07.2002 13:52
Please respond
to delphi-l

> [...]

offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the

[*] martin.falta(zv)obi.de - 15.7.2002 08:01:30

UserName a PassWord dej do hranatych zavorek.

Martin Falta
OBI IT
tel.: +420 2 96576 156
GSM: +420 603 151147

jan.fiala(zv)iol(tec)cz
Sent by: To: delphi-l(zv)clexpert(tec)cz
delphi-l-owner(zv)c cc:
lexpert(tec)cz Subject: Re: Problem s databazi Access a Update

15.07.2002 06:54
Please respond
to delphi-l

15.7.2002 Petr:
> [...]

offence. Please delete if obtained in error and email confirmation to the

Byl tam 6a, projed CD Chip pololetn a konec roku a mas tam seznam vseho, co
na CDckach bylo v predcoz�m pulroce resp. roce

Sroub

> [...]
>
> Neviete nahodou, ci sa na niektorom ( a pripadne ktorom) CD napr.
> Chipu alebo PC Revue nachadza Service Pack 6 for WinNT ?

OT - Service Pack for WinNT 4

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 15.7.2002 08:15:59

Chip 01/2002 - servis\msie6cz\i386\cs\nt4sp6a\i386
Computer 20/2000 - iecz\i386\cs\nt4sp6\i386

> Byl tam 6a, projed CD Chip pololetn a konec roku a mas tam seznam vseho,
co
> na CDckach bylo v predcoz�m pulroce resp. roce
>
> Sroub

Vykonani SP na FB

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 15.7.2002 08:16:09

> [...]
> dokumentace k IB/FB to prave v tomto smeru nesplnuje a tudiz je
> nevyhovujici. A totez plati o rozsahu dokumentace chyb, jejich pricin

To ale nesplnuje nejenom IB, ale vpodstate jakykoliv programovaci jazyk.
Pokud bys chtel a trval na tom mit veskerou dokumentaci prelozenou do
cestiny, tak si potom priprav o cca. 20-50% vice penez.
Alespon pro me je vyhovujici mit dokumentaci v anglictine, protoze nechapu
jak by chteli prelozit nektere opravdu specificke pojmy. Kdyz to vysvetluji
svym podrizenym (kteri neumeji anglicky skoro ani slovo), tak s tim mam
docela problem...

Problem s databazi Access a Update

nabidni kus kodu jak sestavujes dotaz. Predpokladam ze ten update jsi
nevytahl z aplikace ale napsal z hlavy
Treba ti tam ve zdrojich neco nekde lita. Zkus postupne updateovat
jednotliva pole a uvidis, kde je zakapany pes

Update Passwords Set Username = 'Petr' where Username = Petr
Update Passwords Set Password = 'Petr' where Username = Petr
Update Passwords Set Level = Level where Username = Petr
atd

Kdyz uz jsme u toho, nahradil (lepe receno pridal) bych nejaky
autoincrement... misto klicoveho sloupce Username (Primary Key???). Je dobre
mit ID zaznamu treba jako Integer

Sroub

> [...]
>
> Vsechny vyse popsane sloupce v tabulce Passwords JSOU ... insert i delete
> funguje, ale proc nejede update !? Poradite ?

Vykonani SP na FB

> [...]
vysvetluji
> svym podrizenym (kteri neumeji anglicky skoro ani slovo), tak s tim mam

Navic to je pro programatory kurs anglictiny zdarma, ze jo...

Sroub

Waveform

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 15.7.2002 08:25:45

Mam na koponentu tyto pozadavky:
1) vstup/vystup bitov� pole (nejradsi dynam) - pry to nejde??? (jak to
obejdu?)

Bitove pole skutecne nejde - musis pouzit array of byte a v bytu si
adresovat jednotlive bity, ale to neni zas az takovy problem (maskovani)

2) canvas s moznosti srolovani - jak to udelam co nejjednuduseji?

TScrollBox

3) to ostatni :)) s tim uz bych si asi poradil :)

(w98se, d6)
Prichy

Zapomen na Win playstation a porid si seriozni system (NT)

Vykonani SP na FB

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 15.7.2002 08:32:32

Myslim, ze pri teto diskuzi o srovnani vykonu ruznych SQL serveru a jejich
dokumentace s FB se tu pomiji jedna dulezita vlastnost a to vykon / cena.
Pro moji aplikaci to vychazi jednoznacne a to i pres nektere problemy v
nedokonalosti optimalizatoru.

Risa

OT:Dlha doba pre prihlasenie sa k serveru Firebird

[*] Richard Kejval <kejval.delphi(zv)centrum(tec)cz> - 15.7.2002 08:38:33

> [...]
> Firebird?
> Aspon ma skuste nasmerovat na co by som sa mal pozriet.

Mas na klientovi v souboru Hosts definovanou TCP adresu a k ni jmeno serveru
?

Vytvoreni databaze na MS SQL Serveru - reseni(?)

[*] Zbysek Hlinka <hlinka(zv)hlinka(tec)cz> - 15.7.2002 08:40:33

On 14 Jul 2002 at 23:17, Dobromil Maly wrote:

> chapu, ... Podival jsem se do nitra Tvych OLE DB komponent
> a myslim, ze jsem na to kapnul, nevim, zda jsem se nedopustil nejakeho
> zavazneho "prestupku", ale myslim, ze to mam*... Diky!

Kod jsem ani nekontroloval, na zbezne shlednuti tam snad vsechno
podstatne je. Hlavne, jestli ti to chodi.

Problem s databazi Access a Update

[*] Petr <DelphiForum(zv)seznam(tec)cz> - 15.7.2002 08:43:31

Uz je to vyresene.
Tu databazi jsem nedelal ja, tak mi nedoslo, ze jsou jako atributy nekde
pouzity rezervovane slova (jak me upozornil PEPR). Stacilo dat pred nazvy
atributu Passwords a je to.

Ja delam tabulky vzdy s autoincrementem, ale tuhle jsem nenavrhoval ja a
musim ji pouzit tak, jak je.

> [...]
>
> Kdyz uz jsme u toho, nahradil (lepe receno pridal) bych nejaky
> autoincrement... misto klicoveho sloupce Username (Primary Key???). Je

Waveform

[*] <prichy(zv)volny(tec)cz> - 15.7.2002 09:08:54

Diky, za prvni radu. Bohuzel ji ted nemohu vyzkouset ( odjezd na dovolenou).
Z toho sameho duvodu nejsem shopen odpovidat, presto dekuji za pripadne
prispevky. Prichy

Vhodny SQL na FB

[*] Ales Pavel <Aldik(zv)quick(tec)cz> - 15.7.2002 09:16:57

Ahoj kluci potrebuji udelat left outer join a to takovym stylem,ze chci
omezit vyber jen na zaznamy kurzu kde je dnesni datum ale pritom tam chci
vsechny meny ikdyz tam dnesni datum neni (bude tam jen hodnota null,jak na
to)

ukazka:
SELECT M.ID,
M.NAZEV,
M.KOD,
M.PLATNOST,
K.DATUM,
K.MENA_ID
FROM C_MENA M LEFT OUTER JOIN T_KURZ K ON K.MENA_ID=M.ID WHERE
M.PLATNOST='A' AND K.DATUM='12.1.2001'

//tady mi vyjdou jen zaznamy s urcitym datem a ne zaznamy jako pri left
outeru null,vim ze za to muze to omezeni K.datum,ale jak jinak na to?

tj takto

Koruna,CZK,A,12.1.2001,1

a ne

Koruna,CZK,A,12.1.2001,1
Euro,EUR,A,NULL,NULL

Aldik Pavel

D6Ent WXP

Vhodny SQL na FB

[*] Michal Sefcik <sefcik(zv)benefitcz(tec)cz> - 15.7.2002 09:22:31

Chces k ciselniku men joinovat pouze kurzy platne k urcitemu dni, tedy
omezovaci podminku pridej primo do join klauzule:

FROM C_MENA M LEFT
LEFT JOIN T_KURZ K
ON K.MENA_ID=M.ID AND
K.DATUM='12.1.2001'
WHERE
M.PLATNOST='A'

Predmet: Vhodny SQL na FB

> [...]
>
> //tady mi vyjdou jen zaznamy s urcitym datem a ne zaznamy jako pri left
> outeru null,vim ze za to muze to omezeni K.datum,ale jak jinak na to?

Vykonani SP na FB

[*] Milan Tomes <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 15.7.2002 09:28:20

> Navic to je pro programatory kurs anglictiny zdarma, ze jo...
>
> Sroub

Jak pro ktere... :(((

Vhodny SQL na FB

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 15.7.2002 09:32:02

SELECT M.ID,
M.NAZEV,
M.KOD,
M.PLATNOST,
K.DATUM,
K.MENA_ID
FROM C_MENA M
LEFT OUTER JOIN T_KURZ K
ON K.MENA_ID=M.ID
WHERE
((M.PLATNOST='A') AND (K.DATUM='12.1.2001')) OR
((M.PLATNOST is null) AND (K.DATUM is null))

> [...]

> K.DATUM,
> K.MENA_ID
> FROM C_MENA M LEFT OUTER JOIN T_KURZ K ON K.MENA_ID=M.ID WHERE

COMPUTED BY,CHILD COLUMN

[*] Petr Palicka <petr.palicka(zv)atlas(tec)cz> - 15.7.2002 09:46:27

> potreboval bych vedet jak se pouziva computed by

v IB je se pomoci COMPUTE BY vytvari na serveru
vypocitavany sloupec tabulky. priklad:

create table pokus(
a integer,
b integer,
c compute by a+b)
/* psano rychle z hlavy bez kontoly syntaxe :o) */

> (jestli s nim muzu udelat treba SUM DLE NEJAKYCH
> PODMINEK neco jako COMPUTED BY castka as select
> sum(castka) from faktury)

mam pocit, ze se domaha s COMPRUTE BY ve stylu M$SQL,
ktery timto umi udelat treba soucty za skupinu.

> Pak bych potreboval vedet jestli existuji v FB (myslim ze se
> tomu tak rika) child column, mno pokud je vyplnena urcita
> hodnota tak se na tabulce vytvori jeste dalsi col....

tak to jsem vubec nepochopil. asi jsem se s tim jeste nesetkal,
treba nekdo jiny....

peca

COMPUTED BY,CHILD COLUMN

[*] Roman Konecny <rkonecny(zv)datis(tec)cz> - 15.7.2002 10:01:16

A nebo:
CREATE TABLE UZIVATELE(
UID INT NOT NULL PRIMARY KEY,
U_FNAME VARCHAR(20),
U_SURNAME VARCHAR(35),
U_POSITION VARCHAR(35),
U_FULL COMUTED BY(U_FNAME||' '||U_SURNAME||', ||U_POSITION)
);

Pri kombinaci VARCHAR( nebo CHAR ) + INT, DATE, e.t.c je vysledne pole
VARCHAR.

> [...]

> hodnota tak se na tabulce vytvori jeste dalsi col....

tak to jsem vubec nepochopil. asi jsem se s tim jeste nesetkal,

[*] Karel Horky <horky.karel(zv)quick(tec)cz> - 15.7.2002 09:02:19

Robert Suska, <mailto:delphi(zv)korak.sk> napsal:
> Potrebujem zistit aky event resp. message sa vykona ked sa vykona tento kod

> [...]

Musis mit obsluhu OnChange. Tu zavolas po programovem nastaveni
ItemIndex.

procedure TForm.Button1Click(sender: TObject);
begin
ComboBox1.ItemIndex:= 1;
ComboBox1Change(sender);

S pozdravem Karel Horky
horky.karel(zv)quick(tec)cz
W2K/SP1, D5Ent/UP1

Vykonani SP na FB

[*] Kalhous Zdenek <zdenek.kalhous(zv)comarr(tec)cz> - 15.7.2002 10:11:41

> To ale nesplnuje nejenom IB, ale vpodstate jakykoliv programovaci
> jazyk. Pokud bys chtel a trval na tom mit veskerou dokumentaci
> prelozenou do cestiny, tak si potom priprav o cca. 20-50% vice penez.
V poradku. Asi jsi prehlidnul to "radej ne" v zavorce. Ja bych ty
penize navic ani nebyl ochoten zaplatit kdy� si vzpomenu jake
kravoviny a nesmysly jsem ve svem dlouhem zivote cetl v
"prekladech" technick� dokumentace k ledascemu a jine odborne
literatury.

Vykonani SP na FB

[*] Milan Tome� <milan.tomes(zv)haida(tec)cz> - 15.7.2002 10:21:59

> Behalf Of Kalhous Zdenek
> V poradku. Asi jsi prehlidnul to "radej ne" v zavorce. Ja bych ty

Neprehlednul :)
jen jsem se snazil nastinit, jak by to dopadlo, kdyby to opravdu tak MUSELO
byt...

Vykonani SP na FB

[*] Martin Schayna <mschayna(zv)aktis(tec)cz> - 15.7.2002 10:38:12

> [...]
> "optimalizacnymi upravami" pre konkretnu databazu.
> To by malo byt skor vynimkou a nie pravidlom, ci dokonca

IMHO zijes v idealnim svete idealnich databazi a blahopreju ti k tomu.

My vsichni ostatni budeme pouzivat to co je k dispozici a to
co je pro nas a nase uzivatele vyhodne a holt budeme muset
nejake ty optimalizace v dotazech a indexech delat. Ale myslim
ze zatim jsou k dispozici pouze realne databaze, ktere se "rucne"
optimalizovat musi (viz napr. na Informixu se sveho casu pomahalo
optimalizatoru konstrukci ...WHERE (1=1) AND ....)